چطور گوشی خود را ثبت کنیم

 
helpkade
چطور گوشی خود را ثبت کنیم
چطور گوشی خود را ثبت کنیم

ورود
| ثبت نام

 

طرح رجیستری گوشی‌های موبایل از ابتدای اردیبهشت 1397 برای تمامی برندهای موجود در بازار کشور اجرایی شد و خریداران ملزم هستند از این پس گوشی‌های خود را در سامانه همتا رجیستر کنند تا فعال شود.

در سال 96 زمزمه‌های اجرای طرح رجیستری گوشی‌های موبایل در ایران دوباره به گوش رسید؛ طرحی که در دهه 80 با شکست مواجه شده بود و دولت وقت نتوانست اجرای آن را ادامه دهد.

این بار نیز بسیاری از مردم و فعالان بازار موبایل اجرای طرح رجیستری را جدی نگرفتند؛ ولی دولت دوازدهم نشان داد در این تصمیم ثابت قدم است و قصد دارد به هر ترتیب جلو قاچاق گوشی‌های موبایل به کشور را بگیرد.

چطور گوشی خود را ثبت کنیم

فاز اول طرح رجیستری گوشی‌های موبایل از پاییز 96 به صورت محدود و برای چند برند خاص آغاز شد و ظرف 6 ماه بسیاری از برندهای تولیدکننده گوشی شامل این طرح شدند. سرانجام دولت اعلام کرد از تاریخ 1 اردیبهشت 1397 تمامی گوشی‌های موبایل از هر نوع و برندی مشمول طرح رجیستری می‎شوند و در صورت عدم ثبت نام در این طرح، غیرفعال خواهند شد.

با اینکه هیچ‌کس با هدف اصلی طرح رجیستری که مبارزه با قاچاق کالا و سروسامان دادن به گوشی‌های موبایل عرضه شده در بازار کشور است مخالفتی ندارد، نواقص طرح رجیستری، ابهامات و پیچیدگی‌های آن سبب شده تا بسیاری از نحوه اجرای آن ناراضی باشند. با تمام این حرف‌ها طرح رجیستری گوشی‌های موبایل هم اکنون به صورت کامل در کشور عملیاتی شده است و خریداران و فروشندگان باید به آن تن دهند.

اگر گوشی جدیدی خریداری کرده‌اید و نمی‌دانید چطور باید آن را رجیستر کنید، در ادامه این مطلب روش رجیستر کردن گوشی‌های موبایل را به شما توضیح خواهیم داد تا خودتان بدون دردسر بتوانید این کار را انجام دهید.

سامانه همتا که مخفف سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی است با همکاری چند ارگان دولتی از جمله وزارت صعنت، وزارت ارتباطات، ستاد مبارزه با قاچاق کالا، گمرک و اپراتورهای مخابراتی کشور راه‌اندازی شده است.

تمامی خریداران گوشی‌های هوشمند از تاریخ 1 اردیبهشت 1397  ملزم هستند گوشی‌های موبایل خود را در این سامانه ثبت کنند تا در شبکه مخابراتی کشور فعال و قابل استفاده باشد.

ثبت نام در سامانه همتا با استفاده از وب‌سایت، اپلیکیشن، پیامک یا USSD انجام می‌گیرد که در ادامه روش استفاده از هر کدام را شرح می‌دهیم؛ اما پیش از آن باید بدانید چگونه می‌توان اصالت گوشی خود را چک کنید.

از این پس تمام گوشی‌هایی که به صورت قانونی وارد کشور می‌شوند باید روی جعبه خود برچسبی تحت عنوان «رجیستر شده» داشته باشند که حاوی یک کد رمز یک‌بار مصرف است. پس در زمان خرید گوشی حتما به داشتن این برچسب دقت کنید و در صورت نبود آن از خرید گوشی انصراف دهید.

نکته مهم دیگری که در زمان خرید باید حتما در نظر بگیرید تطبیق شناسه IMEI گوشی با شناسه درج شده روی جعبه دستگاه است. در تمام گوشی‌های موبایل می‌توانید با وارد کردن کد *#06# شناسه IMEI دستگاه را مشاهده کنید و آن را با چیزی که روی جعبه نوشته شده است مقایسه نمایید.

در صورت یکسان بودن شناسه IMEI گوشی و جعبه، باید این شناسه 15 رقمی را به شماره 7777 اس‌ام‌اس کنید و منتظر دریافت نتیجه استعلام اصالت از سامانه همتا باشید. همچنین می‌توانید این کار را در سایت سامانه همتا یا از طریق اپلیکیشن و یا با کد دستوری #7777* نیز انجام دهید.

توجه داشته باشید جواب استعلام اصالت گوشی باید با سرشماره 7777 یا همتا برای شما ارسال شود و شامل مدل گوشی و کارخانه سازنده آن باشد و به ورود قانونی دستگاه اشاره کند.

برای ثبت و فعال‌سازی گوشی خود در سامانه همتا می‌توانید از طریق سایت همتا، اپلیکیشن همتا یا کد دستوری *7777# اقدام کنید که در همگی روش انجام دادن این کار یکسان است.

نحوه فعال‌سازی گوشی از طریق سایت یا اپلیکیشن همتا تفاوت چندانی با روش بالا ندارد و حتی کمی هم آسان‌تر است. برای فعال کردن گوشی در سایت یا اپلیکیشن همتا باید وارد بخش فعال‌سازی شوید و شناسه 15 رقمی IMEI، شماره سیمکارت و کد فعالسازی را در آن وارد نمایید تا گوشی شما در شبکه ثبت و فعال شود.

گوشی‌های دوسیمکارته‌ای که به صورت قانونی وارد کشور شوند نیازی به فعال‌سازی هر دو سیمکارت ندارند بلکه با فعال کردن یکی از سیمکارت‌ها، سیمکارت دوم نیز به صورت خودکار رجیستر و فعال می‏‌شود. با این حال توصیه می‌کنیم هر دو شناسه IMEI را در سامانه همتا چک کنید و در صورتی که یکی از آنها هنوز فعال نشده بود با قرار دادن سیمکارت خود در شکاف دوم اقدام به فعال‌سازی آن کنید.

با اجرای طرح رجیستری، افراد ملزم هستند زمان فروش گوشی خود مالکیت آن را نیز انتقال داده و در سامانه همتا ثبت کنند.

برای انتقال مالکیت گوشی رجیستر شده باید در سامانه همتا (سایت، اپ، کد دستوری) گزینه انتقال مالکیت را انتخاب کنید. سپس IMEI گوشی که قصد فروش آن را دارید وارد نمایید. در مرحله بعد باید شماره تلفن خریدار گوشی را وارد کنید و با فرستادن عدد 1 انتقال مالکیت را تایید نمایید.

در مرحله بعد یک پیامک حاوی کد فعال‌سازی برای خریدار ارسال می‏‌شود. زمانی که خریدار گوشی را تحویل گرفت و سیمکارت خود را وارد کرد باید دوباره در سامانه همتا گوشی را با شماره خود فعال کند که برای این کار به کد ارسال شده نیاز خواهد داشت.

با اجرای طرح رجیستری افرادی که به عنوان مسافر به ایران سفر می‌کنند و قصد اقامت بیش از 30 روز در کشور را دارند ملزم هستند تا گوشی موبایل خود را در سامانه همتا ثبت کنند و عوارض گمرکی آن را بر اساس مدل و قیمت گوشی بپردازند.

این دسته از مسافران از زمان ورود به کشور 30 روز فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه همتا و ثبت نام در آن، وارد بخش گوشی مسافرتی شوند و اطلاعات گوشی موبایل خود را به همراه اطلاعات شخصی‌شان ثبت نمایند. در غیراینصورت پس از گذشت 30 روز دسترسی آنها به شبکه مخابراتی کشور قطع خواهد شد.


 

متاسفانه خیلی از افراد با نحوه استفاده و کار با سامانه همتا آشنایی ندارند. به همین دلیل در این مقاله جامع قصد داریم به طور کامل نحوه کار با سامانه همتا را برای شما عزیزان شرح دهیم. با موبایل کمک همراه باشید.

پیش از هر چیز باید بگوییم که اصلا سامانه همتا چیست و به چه دردی می‌خورد؟ سامانه همتا یک پایگاه اختصاصی برای ثبت اطلاعات گوشی های موبایل است. دسترسی به اطلاعات این سامانه از طریق سایت سامانه همتا، کد دستوری USSD، پیامک یا حتی اپلیکیشن امکانپذیر خواهد بود. نگران نباشید! نحوه بکارگیری تمام مواردی که عنوان کردیم بسیار ساده بوده و شما خیلی راحت می‌توانید کار با سامانه همتا را بیاموزید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه همتا می‌توانید به مطالعه مقاله “از صفر تا صد سامانه همتا و رجیستری گوشی موبایل” بپردازید.

اما هدف از پیاده سازی سامانه همتا چیست؟ هدف از ارائه این سامانه آن است که کاربران در حین خرید یک گوشی مطمئن شوند که دستگاه قاچاق نیست و به طور رسمی وارد کشور شده است. همچنین این سامانه منجر می‌شود تا طبقه بندی اطلاعات گوشی ها و کاربران آن ها به طور دقیق انجام شود و مشخص گردد که هر گوشی متعلق به چه فردی است و چه کسی می‌تواند با سیم کارت خود از آن استفاده کند. بنابراین به طور کلی سامانه همتا پایگاه اطلاعاتی را ایجاد کرده که گوشی های موبایل را طبقه‌بندی می‌کند و امکان مشخص کردن گوشی های غیر قاچاق و انتقال مالکیت و غیره را فراهم می‌کند.

اما طرح رجیستری موبایل چیست؟ طرح رجیستری موبایل طرحی است که برای جلوگیری از ورود گوشی های قاچاق به داخل کشور پیاده سازی شده است. به موجب قوانین این طرح باید حتما تمام گوشی هایی که در داخل کشور از اپراتوهای داخلی سرویس گیری می‌کنند به نام فردی ثبت شده باشند و به طور قانونی و با پرداخت حق گمرک وارد ایران شوند. در غیر این صورت امکان استفاده از گوشی برای کاربران محقق نمی‌شود. بنابراین به بیان دیگر طرح رجیستری سبب می‌شود تا امکان استفاده از گوشی های قاچاق در داخل ایران میسر نباشد. برای آشنایی دقیق‌تر با این طرح می‌توانید به مطالعه مقاله “سامانه طرح رجیستری موبایل چیست؟“ بپردازید.

چطور گوشی خود را ثبت کنیم

بنابراین طرح رجیستری موبایل و سامانه همتا دو مقوله مرتبط به یکدیگر هستند. سامانه همتا در واقع به کاربران اجازه می‌دهد تا به پایگاه اطلاعاتی دسترسی داشته باشند که به واسطه طرح رجیستری موبایل ارائه شده است. با توجه به اینکه طرح رجیستری موبایل سبب شده تا امکان استفاده از گوشی های قاچاق در ایران غیرممکن شود، کاربران باید در حین خرید یک گوشی جدید به شدت به این مسئله توجه داشته باشند که گوشی خریداری شده قاچاق نبوده و به طور قانونی وارد کشور شده باشد. در اینجاست که باید از سامانه همتا برای بررسی اصلت گوشی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل سامسونگ

تصور کنید قصد خرید یک گوشی جدید را دارید. با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم شما باید مطمئن شوید که گوشی مورد نظر قاچاق نیست. بهترین روش برای انجام این کار مربوط به استفاده از سامانه همتا می‌شود. سامانه همتا به شما این امکان را خواهد داد تا با استفاده از روش های مختلف از اصالت گوشی و قاچاق نبودن آن اطمینان حاصل کنید. برای آشنایی کامل با روش های انجام این کار می‌توانید به مطالعه مقاله “معرفی و آموزش روش های استعلام اصالت گوشی از سامانه همتا“ بپردازید. ما در ادامه این مطلب یکی از بهترین روش های موجود برای تعیین اصالت گوشی از طریق سامانه همتا را برایتان شرح می‌دهیم.

اگر گوشی که قصد خرید آن را دارید در سامانه همتا ثبت شده باشد و گوشی قاچاق نباشد، ظرف چند ثانیه مشخصات دستگاه نمایش داده می‌شود. در این حالت شما می‌توانید با خیال راحت گوشی مورد نظر را خریداری کنید.

اما بعد از خرید گوشی که مطمئن هستیم قاچاق نیست چه کنیم؟ در این مرحله شما باید به عنوان کاربر گوشی، اطلاعات آن را در سامانه همتا به ثبت برسانید. انجام این کار به سادگی امکانپذیر است و به آن فعالسازی گوشی در سامانه همتا گفته می‌شود. بهترین روش برای انجام این کار مربوط به استفاده از کد USSD اختصاصی سامانه همتا می‌شود. مراحلی که بعد از خرید گوشی جدید برای فعالسازی آن باید طی نمایید به شرح زیر است:

بدین صورت فعالسازی گوشی با شماره سیم کارت شما انجام می‌شود. حالا می‌توانید بدون محدودیت از گوشی استفاده کنید. روش های دیگری هم برای فعال سازی گوشی ها در سامانه همتا وجود دارد که برای آشنایی با آن ها می‌توانید به مطالعه مقاله “آموزش روش های فعال سازی گوشی در سامانه همتا (طرح رجیستری)“ بپردازید.

اگر را در خارج کشور خریداری کرده باشیم باید چه کنیم؟

اما تصور کنید شما به سفر خارجی رفته و در این سفر یک گوشی خریداری کرده و با خود به ایران آورده باشید. در این شرایط تکلیف چیست و چگونه می‌توانید از آن گوشی استفاده کنید؟ برای انجام این کار شما باید در قدم اول حق گمرک گوشی را پرداخت نمایید و رسیدی دریافت کنید که نمونه آن در عکس زیر نمایش داده شده است. پرداخت حق گمرک گوشی به دو شیوه امکانپذیر است که در مقاله “روش های رجیستر کردن گوشی مسافرتی (طرح رجیستری)“ به طور دقیق شرح داده شده‌اند. در روش اول باید مراجعه حضوری به دفاتر گمرکی داشته باشید و در روش دوم از طریق سایت گمرک و بدون نیاز به مراجعه حضوری قادر به پرداخت هزینه گمرکی آن خواهید بود. در هر دو حالت بعد از پرداخت حق گمرک رسیدی مشابه عکس زیر دریافت خواهید کرد.

بعد از پرداخت حق گمرک با مراجعه به سایت سامانه همتا می‌توانید خیلی راحت گوشی مسافرتی خود را به ثبت برسانید. بدین منظور کافیست مراحل زیر را طی کنید:

بنابراین بدین صورت می‌توانید گوشی هایی که در خارج از کشور خریداری کرده‌اید را بدون مشکل با سیم کارت اپراتورهای داخلی در ایران مورد استفاده  قرار دهید.

بیشتر بخوانید: تعمیرگاه تخصصی موبایل

گوشی هایی که در سامانه همتا ثبت شده‌اند به گونه‌ای هستند که با شماره تلفنی که در حین ثبت برای آن ها تعیین می‌شود در ارتباط خواهند بود. بنابراین اگر سیم کارت گوشی تعویض شود، پیامکی مبنی بر عدم تطابق مالک سیم کارت با مالک گوشی برای کاربر ارسال خواهد شد. حال تصور کنید شما تمام مراحل فوق را انجام دادید و گوشی خود را بدون مشکل استفاده می‌کنید. حال بعد از مدتی می‌خواهید گوشی خود را به عنوان یک گوشی دست دوم بفروشید! در این حالت تکلیف چیست؟

در موارد این چنینی (خرید و فروش گوشی های دست دوم) باید از طریق سامانه همتا انتقال مالکیت گوشی انجام شود. انتقال مالکیت هم با استفاده از روش های مختلفی قابل انجام خواهد بود که در ادامه به شرح ساده ترین روش انجام این کار می‌پردازیم. در این روش از کد دستوری USSD اختصاصی سامانه همتا استفاده خواهد شد.

بعد از انجام مراحل فوق یک پیامک از طرف سامانه همتا برای خریدار گوشی دست دوم ارسال می‌شود که حاوی یک کد فعاسازی است. حالا خریدار می‌تواند گوشی را از فروشنده بگیرد و با طی کردن مراحلی که برای فعالسازی گوشی و ثبت آن در سامانه همتا شرح دادیم، گوشی را بدون مشکل مورد استفاده قرار دهد. انتقال مالکیت گوشی های رجیستر شده از طریق سایت سامانه همتا هم امکانپذیر است. برای آشنایی با روش های انجام این کار می‌توانید به مطالعه مقاله “روش های انتقال مالکیت گوشی رجیستر شده در سامانه همتا“ بپردازید.

چطور گوشی خود را ثبت کنیم

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل

بنابراین در این مطلب به طور کامل با سامانه همتا و طرح رجیستری موبایل و نحوه استفاده از این سامانه آشنا شدید. جالب است بدانید که سامانه همتا یک اپلیکیشن اختصاصی هم دارد که با استفاده از آن می‌توانید تمام اقدامات فوق را انجام دهید. برای آشنایی با اپلیکیشن سامانه همتا می‌توانید به مطالعه مقاله “بررسی و دانلود برنامه همتا ؛ ثبت و رجیستری گوشی موبایل“ بپردازید.

 

بیشتر بخوانید:

قطعات گوشی S10e

قیمت ال سی دی A8 پلاس 2018

قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ نوت 8

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

برای با خبر شدن از آخرین مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.

با سلام من یه گوشی اپل ۶اس خریدم متاسفانه فروشنده بعد از فروش گوشی و تحویل دادن کارتن و لوازم گوشی انتقال مالکیت رو فراموش کردیم وانجام نداد برام و بعد این اقا اون شماره ای که ازش داشتم رو خاموش کرد و نتونستم پیداش کنم و الان بابت این موضوع گیر کردم که باید چکار کنم بخاطر این ادم های بی مسئولیت که این کار رو واسم انجام نداد میخواستم اگه امکانش هست یه راهنمایی کنید که بهترین راهها برای این کار چی هستش که این مشکل ما حل بشه با تشکر از عوامل زحمتکشتون.سپاسگذارم.من برای اولین بار این موضوع برام پیش اومده و برای اولین بار هست که کمک خواستم

با سلام من یه گوشی اپل ۶اس خریدم متاسفانه فروشنده بعد از فروش گوشی و تحویل دادن کارتن و لوازم گوشی انتقال مالکیت رو فراموش کردیم وانجام نداد برام و بعد این اقا اون شماره ای که ازش داشتم رو خاموش کرد و نتونستم پیداش کنم و الان بابت این موضوع گیر کردم که باید چکار کنم بخاطر این ادم های بی مسئولیت که این کار رو واسم انجام نداد میخواستم اگه امکانش هست یه راهنمایی کنید که بهترین راهها برای این کار چی هستش که این مشکل ما حل بشه با تشکر از عوامل زحمتکشتون.سپاسگذارم.

سلام گوشیمو دست دوم خریدم الان شماره اولی ک روش بوده رو نمیتونم پیدا کنم باید چیکارکنم؟

سلام.گوشیم دوسمکارته هست.سیمخور اول فعال شده و ثبت شده ولی سیم دوم غیرفعال هستش.پیامک میاد ک سیم خور دوم ثبت نشده.حالا من چکار کنم؟؟؟لطفا کمک کنین

سلام من گوشی اسمارت مدل لیتو دارم گوشی من نه کارتن داره ونه میدونم فروشندش کیه ، حالا که میخوام گوشی رو به نامم ثبت کنم کد یکبار مصرف گوشی رو میخواد از کجا این کد رو میتونم به غیر از فروشنده و کارتنش پیدا کنم ایا راهی دیکه هست ، در ضمن یکی از سیمکارت هامم دیگه از کار افتاده بخاطر این موضوع، ممنون

نشانی دفتر مرکزی موبایل کمک: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به خیابان حافظ، خیابان لاله، پلاک 9، واحد زیر همکف (1-)

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

تماس بگیرید

اگر به خارج از کشور سفر کنید و گوشی مثل آیفون 8 را خریداری کنید که مشمول طرح رجیستری موبایل می‌شود باید ظرف 30 روز عوارض گمرکی آن را پرداخت کرده و گوشی را در طرح رجیستری ثبت کنید. در ادامه این مطلب به آموزش روش های رجیستر کردن گوشی مسافرتی (طرح رجیستری) خواهیم پرداخت. با موبایل کمک همراه باشید.

طرح رجیستری گوشی های موبایل هم اکنون در فاز دوم خود به سر می‌برد. طبق این طرح باید تمام گوشی هایی که مشمول طرح رجیستری هستند حتما در سامانه همتا ثبت شده باشند و قانونی وارد کشور شوند. در غیر این صورت گوشی بعد از مدت زمان کوتاهی از کار خواهد افتاد. برای آشنایی بیشتر با طرح رجیستری و سامانه همتا توصیه می‌کنیم به مطالعه مقاله “از صفر تا صد سامانه همتا و رجیستری گوشی موبایل” بپردازید.

طرح رجیستری موبایل با هدف جلوگیری از وارد کردن گوشی های قاچاق به داخل کشور ایجاد شده است. اما در این بین سوالاتی هم در ذهن خیلی از افراد ایجاد کرده که یکی از این سوالات مربوط به سرنوشت گوشی های مسافرتی می‌شود! تصور کنید که شما به خارج از کشور سفر کرده‌اید و یک گوشی را در آنجا خریداری کرده‌اید. در این شرایط آیا اگر به ایران باز گردید قادر به استفاده از گوشی خود خواهید بود؟ آیا لازم است آن گوشی را در طرح رجیستری ثبت کنید؟ اگر انجام این کار لازم است چگونه باید از صفر تا صد سامانه همتا و رجیستری گوشی موبایل را انجام دهید؟

در ادامه این مطلب ما قصد داریم به صورت جامع در مورد روش های رجیستر کردن گوشی مسافرتی (طرح رجیستری) صحبت کنیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

چطور گوشی خود را ثبت کنیم

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیرات گوشی سامسونگ

بله! اگر شما در سفری که به خارج از کشور داشته‌اید حتی یک گوشی را وارد ایران کنید که مشمول طرح رجیستری باشد، می‌بایست آن را به گمرک جمهوری اسلامی ایران گزارش داده و ضمن پرداخت حق گمرک گوشی آن را در طرح رجیستری ثبت نمایید. در غیر این صورت گوشی با سیم کارت های داخل کشور قابل استفاده نخواهد بود. البته برای انجام این کار و پرداخت حق گمرک گوشی به شما 30 روز زمان داده می‌شود. پس روش های رجیستر کردن گوشی مسافرتی الزامی است.

به منظور ثبت یا رجیستر کردن گوشی های مسافرتی دو راه حل پیش رویتان قرار دارد که در ادامه به شرح آن ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل

در روش نخست شما می‌توانید ضمن مراجعه به دفاتر گمرکی و اظهار گزارش وارد کردن گوشی به داخل کشور و پرداخت هزینه گمرکی آن، گوشی را ثبت نمایید. لازم به اشاره است که دفاتر گمرک در فرودگاه و پایانه های مرزی وجود دارند، بنابراین شما حتی می‌توانید در بدو ورود خود به داخل خاک کشور این کار را انجام دهید. پس از مراجعه به دفاتر گمرکی از شما خواسته می‌شود تا مشخصات تلفن همراه خود را ارائه کرده و هزینه گمرکی آن را پرداخت نمایید. سپس یک مجوز در اختیارتان قرار داده می‌شود.

شما باید مجوز ارائه شده را تا پایان مراحل ثبت و رجیستر کردن گوشی در سامانه همتا به همراه داشته باشید. چند روز بعد از اینکه عوارض گمرکی گوشی را ارائه کردید، می‌توانید ضمن مراجعه به سامانه همتا فعال سازی گوشی را انجام دهید. برای آشنایی بیشتر با نحوه فعال سازی گوشی در سامانه همتا (طرح رجیستری موبایل) به مطالعه مقاله “آموزش روش های فعال سازی گوشی در سامانه همتا (طرح رجیستری)” بپردازید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل سامسونگ

اما اگر تمایلی مبنی بر مراجعه حضور به دفاتر گمرکی ندارید یا برایتان مقدور نیست که در بدو ورود به خاک ایران هزینه گمرک گوشی را پرداخت نمایید، می‌توانید این کار را کمی به عقب بیندازید چون به شما 30 روز مهلت برای رجیستر کردن گوشی مسافرتی داده می‌شود و انجام این کار از طریق سایت گمرک هم امکانپذیر است. بدین منظور باید مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا با کلیک بر روی این قسمت به صفحه ثبت گوشی های موبایل مسافرتی در سایت سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنید. مشاهده خواهید کرد که از شما خواسته می‌شود کد IMEI گوشی مورد نظرتان را وارد کنید. برای دریافت کد IMEI گوشی کافیست که به دایلر آن مراجعه کرده و کد *#06# را شماره گیری کنید. بنابراین کد IMEI گوشی را در فیلد وارد کنید و بعد از ارائه کد امنیتی بر روی گزینه ادامه کلیک نمایید.

در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود تا مشخصات و مدل گوشی خود را مشخص کنید. در نظر داشته باشید که هزینه پرداختی به ازای مدل های مختلف گوشی های هوشمند متفاوت خواهد بود و شما موظف هستید که مدل گوشی خود را به طور صحیح انتخاب کنید، در غیر این صورت سایت سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران مسئولیتی در قبال مشکلات احتمالی بر عهده نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض باتری  S10 سامسونگ

در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود تا شماره سیم کارت و برخی دیگر از مشخصات خود نظیر شماره ملی، گذرنامه و غیره را وارد کنید. در نظر داشته باشید که شماره سیم کارتی که در این مرحله وارد می‌شود حتما باید به نام شخصی باشد که کد ملی و اطلاعات وی را وارد کرده‌اید، در غیر این صورت سیستم با خطا مواجه شده و اجازه ورود به مرحله بعد از به شما نمی‌دهد.

بعد از وارد کردن شماره تماس و سایر اطلاعات شما، یک کد امنیتی از طریق پیامک به شماره‌ تماسی که وارد کرده بودید ارسال می‌شود. این کد را وارد فیلد خواسته شده کنید و بر روی گزینه ادامه کلیک نمایید.

مشاهده خواهید کرد که هزینه مورد نظر برای ثبت یا رجیستر کردن گوشی مسافرتی (طرح رجیستری) نمایش داده می‌شود. با کلیک بر روی گزینه “پرداخت” می‌توانید به صفحه پرداخت هزینه مراجعه کرده و حق گمرک را پرداخت کنید. در نظر داشته باشید که هزینه گمرکی دریافتی با توجه به مدل و نوع گوشی مسافرتی که وارد کرده‌اید متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تعویض یا تعمیر ال سی دی آیفون plus 7 

برای رجیستر کردن گوشی مسافرتی (طرح رجیستری) به موارد زیر دقت کنید:

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیرات اپل آیفون

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش روش های رجیستر کردن گوشی مسافرتی (طرح رجیستری) پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

دوربین سلفی آیفون 6s Plus

قطعات سامسونگ A30s

قیمت تاچ ال سی دی Samsung A10

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

برای با خبر شدن از آخرین مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.

سلام
یک آیفون ٨ دارن برام میارن از کانادا
اگه تو فرودگاه رجیستر نشه خودم میتونم ایکارو به روش دوم انجام بدم ؟

چطور گوشی خود را ثبت کنیم

وارد کننده:
ورود مسافری

هشدار: این دستگاه جهت استفاده غیرتجاری وارد شده، گارانتی ثبت شده ندارد و در صورت احراز تخلف مسدود خواهد شد

این پیامکو باید چه کنم جریان چیه

شناسه دستگاه (IMEI) جزء شناسه های قانونی ثبت شده است
مشخصات دستگاه:
برند:
Samsung
مدل:
Galaxy A10
وارد کننده:
ورود مسافری
سلام من با این پیامک مواجع شدم الان جریان چیه باید چه کنم

(هشدار: این دستگاه جهت استفاده غیرتجاری وارد شده، گارانتی ثبت شده ندارد و در صورت احراز تخلف مسدود خواهد شد.

این دستگاه قبلا با یک سیم‌کارت روشن شده است

پیگیری مشکلات:)

سلام من یه ایفون ۶ اس و فلش کردم قبلا ریجستر نشده ایا باید این مبایلو ریجستر کنم؟

سلام
اگر بخوام گوشیم رو از آنباین شاپ ها سفارش بدم چطور؟ شماره گذرنامه کی رو باید وارد کنم؟
اصن میشه ؟

نشانی دفتر مرکزی موبایل کمک: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به خیابان حافظ، خیابان لاله، پلاک 9، واحد زیر همکف (1-)

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

تماس بگیرید

ثبت و پیگیری مشکلاتEnglishالعربیه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی دستگاه، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت هرگونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد. به‌عنوان نمونه، درصورت سوء استفاده از شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه(IMEI) شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است  دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید، متضرر اصلی خواهید بود.

لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

چطور گوشی خود را ثبت کنیم

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

دقت داشته باشید ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات رجیستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و …، در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه، آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را ملاحظه نمایید.

 هر دستگاه نیازمند فعالسازی (آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده)، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد:

در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

ابتدا با سیم کارت دلخواه (جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد)، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

 

در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

در مرحله بعدی، باید شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل‌ مشاهده است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) استفاده شود.

 

در این مرحله باید شماره سیمکارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمیشود.

 

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است و شماره سیمکارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتیکه اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

 

درنهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است مربوطه، برای شماره سیمکارت ارائه شده است. این پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #06#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است های دستگاه را با همکاران ما در مرکز پاسخ گویی همتا به شماره 096366 در میان گذارید.

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است یکی از اسلات‌ها (محل سیمکارت) را فعال نمود. با فعالسازی یک شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است ، شناسه(IMEI)شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #06#*، قابل مشاهده است مربوط به اسلات‌های دیگر نیز بصورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح (مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند) رجیستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند. دقت داشته باشید درصورتیکه صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

چطور گوشی خود را ثبت کنیم

دانلود نسخه pdfمشاهده آموزش ویدئویی

 

مشاهده سوالات متداولمشاهده پیامک های هشدارمشاهده تمامی آموزش هامشاهده اخبار و اطلاعیه ها

برای حل شدن سریع تر مشکل خود، بخش
سوالات متداول را مطالعه نمائید. برای تسریع در فرآیند پاسخگویی به سوالات تکراری پاسخ داده نخواهد شد.

/آموزش-ها/آموزش-فعال-سازی-دستگاه

در حال بارگزاری، لطفا صبر کنید…

 

برای ثبت و پیگیری مشکلات خود، با کلیک بر روی لینک زیر وارد سایت همتا می‌شوید. پس از ورود به سایت توسط شماره ملی و رمز عبور (در صورتی که قبلاً ثبت‌نام کرده‌اید) یا با شماره تلفن همراه خود (بدون نیاز به ثبت‌نام)، می‌توانید برای مشکل خود تیکت ثبت کنید تا کارشناسان همتا مشکل شما را بررسی و رفع کنند.

 

ورود به بخش ثبت تیکت سایت همتا


دانلود نسخه pdfDownloads-icon

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

رسانه کلیک – نبض فناوری و اطلاعات

رسانه کلیک – همان طور که مطلع هستید مدتی است که طرح رجیستری گوشی و تبلت به مرحله اجرا رسیده و بدین ترتیب با خرید گوشی و تبلت جدیدی که مشمول این طرح شود، باید مراحلی را برای ثبت آن در شبکه مخابراتی ایران طی کنید. در این مطلب، آموزش رجیستری گوشی در شبکه مخابراتی را با دو روش مختلف برای‌تان قرار داده‌ایم.

چطور گوشی خود را ثبت کنیم

آموزش رجیستری گوشی می‌تواند بسیاری از افراد را از سردرگمی رها کند؛ بنابراین برای رجیستر کردن دستگاه خریداری شده خود با ما همراه باشید.

بر اساس قوانینی که به تازگی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اجرا در آمده، افرادی که گوشی جدیدی خریداری می‌کنند، باید آن را در شبکه مخابراتی به ثبت برسانند تا گوشی خریداری شده بتواند با توجه به نوع سیمکارت به شبکه مخابراتی ایران متصل شود. در واقع رجیستر کرن گوشی، به عنوان یک مجوز برای دستگاه تلقی می‌شود که آیا این مدل می‌تواند به شبکه مخابراتی اتصال داشته باشد یا نه.

فاز دوم این طرح که از تاریخ 14 آذر امسال به اجرا رسید، در ابتدا تنها تبلت‌ها و گوشی‌های اپل را شامل می‌شد اما بر اساس اخبار جدید (هرآنچه درباره رجیستری گوشی باید بدانیم)، محصولات تولید کنندگان بیشتری نیز در آینده مشمول این طرح می‌شوند.

در صورتی که گوشی یا تبلت‌ مشمول‌تان در زمان طرح رجیستری خریداری شده باشد و نسبت به ثبت آن اقدام نکرده باشید، بعد از گذشت 30 روز استفاده، سیمکارت موجود در دستگاه دیگر شناخته نشده و نمی‌تواند به شبکه مخابراتی ایران متصل شود. این قضیه برای گوشی مسافران هم صادق بوده و این دسته از افراد تنها 30 روز می‌توانند بدون رسیدگی به شرایط و ضوابط گمرک از دستگاه‌شان استفاده کنند.

دو راه برای رجیستر کردن دستگاه الکترونیکی شما وجود دارد. یکی با استفاده از وب‌سایت و دیگری توسط کد USSD بوده که در ادامه هر دو را برای‌تان توضیح داده‌ایم:

برای رجیستری گوشی و تبلت توسط وب‌سایت و USSD، به موارد زیر توجه کنید:

در صورتی که دستگاهی که می خواهید بخرید و یا بفروشید مشمول طرح رجیستری باشد، باید شماره ثبت شده را توسط وب‌سایت یا سامانه #7777* و بخش انتقال مالکیت، تغییر دهید.

پست قبلی

پنل پشتی شیائومی می 6X به همراه دوربین دوگانه آن در تصویری جدید فاش شد

پست بعدی

۵ ویژگی شگفت انگیز گلکسی اس 8 و نوت 8

ساعت هوشمند سامسونگ قادر به اندازه گیری قند خون است

امکان کنترل مصرف آزاد اینترنت با کد دستوری

نسل جدید گوشی های اکسپریا کامپکت سونی در راه است

تریلر رسمی فیلم Godzilla vs Kong بالاخره منتشر شد

با سلام در صورت نداشتن کد فعال سازی چه کنیم؟

در صورت نداشتن کد فعال سازی چطور میشه ریجستر بکنم

IMEI چجوری میشه دریافت کرد؟

سلام از طریق *#۰۶# ستاره مربع صفر شش مربع

سلام. اگه کد فعالسازی نداشته باشم چی کار کنم؟؟

سلام و خسته نباشید من گوشی رو از کسی خرید کردم کد فعال سازی رو ندارم چیکار باید بکنم؟

اقا سلام پس اگه اینطوریه پاسپورت براچی میخوان بدای ریجستری

سلام خسته نباشید ببخشید من یه گوشی هدیه گیرم اومد و از امارات اودن الان که میخوام ریجستری کنم پیام برای من میاد که شناسه نامعتبر است و گوشی شما سرویس دهی نخواهد گرفت الان باید چکار کنم؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چطور گوشی خود را ثبت کنیم

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

آخرین مطالب

محصولات خانه هوشمند ایرانسل با نام خانه هوشمند آی‌بان عرضه…

5 مورد از بهترین و قابل اعتمادترین برندها برای گوشی های…

ساعت هوشمند سامسونگ قادر به اندازه گیری قند خون است

فروش اپل در سه ماهه چهارم 2020 از مرز 100 میلیارد دلار می…

روند رشد پایدار کمپانی فیلیپس در سال 2021

همراه اول : توسعه محدودیت نمی‌شناسد

امکان کنترل مصرف آزاد اینترنت با کد دستوری

افزایش مجدد قیمت بیتکوین و هشدار تحلیلگران نسبت به فرسودگی…

.ulkey{list-style:unset!important;padding-right:20px}.likey{padding-top:15px}

پستهای اخیر

چگونه مشکل کارت گرافیک بعد از آپدیت ویندوز ۱۰ را حل کنیم؟

محصولات خانه هوشمند ایرانسل با نام خانه هوشمند آی‌بان عرضه…

استرانگ بلاک 3500 نود (گره) جدید اتریوم ایجاد کرده است

آدرس: جردن، خیابان مهیار، پلاک ۴۶، واحد۲

روابط‌عمومی و تبلیغات : : ۰۹۱۹۹۹۹۰۴۱۱

ایمیل :‌ info@click.ir

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

به احتمال خیلی زیاد همین تازگی‌ها یک گوشی یا تبلت جدید برای خودتان خریده‌اید و دقیقاً به همین دلیل است که کلیک کردید و وارد این صفحه شدید؛ پس قبل از هرچیز بابت گوشی نو به شما تبریک می‌گویم! برای اینکه بتوانید به‌خوبی و خوشی از تلفن همراه‌تان استفاده کنید نیاز است تا اول آن را در سامانه همتا رجیستر کنید؛ پس جایی نروید و ادامه مطلب را بخوانید.

سامانه همتا به زبان ساده‌تر سامانه طرح فعالسازی یا رجیستری گوشی‌های همراه است که برای اولین بار در سال 85 پا گرفت. طرح رجیستری رسالتش چیزی نیست جز مبارزه با قاچاق کالا و واردات غیرقانونی تلفن همراه به کشور. پس با وجود این طرح می‌توانیم امیدوار باشیم که گوشی‌های نامرغوب و متفرقه از سطح بازار جمع می‌شوند. شاید برایتان سوال باشد که در کشور‌های دیگر هم طرح رجیستری وجود دارد؟ باید بگویم که بله. این طرح در کشورهای بزرگی مثل آلمان و آمریکا هم اجرا می‌شود. به این شکل هر گوشی‌ای که خریداری می‌شود گارانتی و خدمات پس از فروش هم دارد.

خب حالا که تا حدودی با این طرح آشنا شدید بهتر است برویم سراغ اصل مطلب یعنی کد IMEI.

برای اینکه تلفن همراه‌تان را در سامانه همتا ثبت کنید نیاز است که شناسۀ گوشی یا همان کد IMEI را داشته باشید تا بتوانید مراحل ثبت گوشی را خیلی راحت انجام بدهید. کد IMEI در واقع یک شناسۀ 15 رقمی منحصر‌به‌فرد است که شمارۀ شناسنامه موبایل شما به حساب می‌آید.

از این شماره برای تعریف گوشی (رجیستری) یا مسدود‌کردن آن در شبکه‌های تلفنی و اینترنتی استفاده می‌شود؛ مثلاً اگر گوشی شما گم شود یا کسی آن را از شما بدزدد، می‌توانید در سامانه همیاب 24 خیلی راحت و ساده گوشی خودتان را پیدا کنید.

چطور گوشی خود را ثبت کنیم

چندتا روش برای پیداکردن کد IMEI وجود دارد که در این مقاله دوتا از آسان‌ترین و پرکاربردترین آن را برایتان می‌گویم:

کد دستوری #06#* را شماره‌‌گیری کنید؛ حتی بدون زدن کلید تماس، کدها به‌صورت اتوماتیک به شما نمایش داده می‌شوند. این روش راحت‌ترین راه برای به دست آوردن شناسه تلفن همراه است.

از قسمت تنظیمات گوشی (setting) وارد گزینۀ سیستم شوید (system) و بعد قسمت درباره تلفن (about phone) را انتخاب کنید. شناسه تلفن یا همان کد IMEI در بخش phone identitiy وجود دارد.

توجه داشته باشید که در هر دو روش بالا اگر گوشی شما دو سیمکارته باشد، دوتا شناسه موبایل به شما نشان داده می‌شود. بعد از گرفتن کد IMEI نوبت می‌رسد به استعلام اصالت و ثبت گوشی موبایل‌تان.

در ادامه برای ثبت تلفن همراه یا همان رجیستری، چندتا راه مختلف را باهم بررسی می‌کنیم.

برای این کار فقط کافیست تا کد #7777* را شماره‌گیری کنید. چندتا گزینه پیش رویتان ظاهر می‌شود. برای گرفتن استعلام اصالت گوشی عدد 1 و برای ثبت موبایل‌تان عدد 2 را بزنید.

توجه: اگر تازه قصد خرید گوشی را دارید حواستان باشد که حتماً اصالت موبایل را در حضور فروشنده بررسی کنید تا با اطمینان از اصل بودن کالا خرید خودتان را انجام بدهید.

خب در مرحلۀ بعدی شناسه موبایل یا همان IMEI را وارد کنید.

نکته: توجه داشته باشید که شناسه IMEI را بدون ممیز، خط تیره و … وارد کنید. اگر دستگاه شما دو سیمکارته است و نمی‌دانید که در ابتدا کدام شماره را وارد کنید، نگران نباشید؛ چراکه در ادامه سامانه به‌صورت خودکار این موضوع را تشخیص می‌دهد و از شما می‌خواهد که شناسه دوم را هم وارد کنید.

بعد از این مرحله از شما خواسته می‌شود تا برای تایید شمارۀ همراه‌تان عدد 1 را ارسال کنید.بعد کد فعال‌سازی شش رقمی را وارد کنید. کد فعال‌سازی یک رمز یک‌بارمصرف است که روی جعبه موبایل یا کارت گارانتی آن نوشته شده است.در قدم بعدی باید اطلاعاتی را که وارد کردید با ارسال عدد 1 تایید کنید و در نهایت پیامی برایتان فرستاده می‌شود که به شما می‌گوید موبایل شما با موفقیت در سامانه همتا ثبت شده است.

بعد از دانلود اپلیکیشن همتا، با وارد‌کردن شمارۀ ملی یا شمارۀ موبایل‌تان در آن ثبت‌نام کنید. بعد از اینکه وارد برنامه شدید گزینۀ فعال‌سازی را بزنید.

وارد صفحۀ زیر که شدید؛ تمام فیلدها را تکمیل کنید و در آخر هم دوباره فعال‌سازی را بزنید تا گوشی‌تان رجیستر شود.

وارد سامانه همتا شوید. از صفحه اصلی سایت که در شکل زیر می‌بینید گزینۀ فعال‌سازی را انتخاب کنید.

صفحه زیر پیش رویتان ظاهر می‌شود. در فیلدهایی که می‌بینید اطلاعات لازم را وارد کنید و در نهایت فعال‌سازی را کلیک کنید. همان‌طور که قبلاً گفتم کد فعال‌سازی روی جعبه موبایل یا کارت گارانتی نوشته شده است؛ اما اگر گوشی شما نو نباشد و دست دوم باشد ماجرا یک مقدار فرق می‌کند که در ادامه برایتان کامل توضیح می‌دهم.

در این گرونی و وضع بازار احتمالاً خیلی از ما ترجیح می‌دهیم که یک گوشی دست دوم یا کارکرده بخریم. الان که بحث ثبت مالکیت و طرح رجیستری مطرح شده، بعد از اینکه خریدتان نهایی شد باید مالکیت گوشی هم به شما منتقل شود. حالا این انتقال مالکیت به چه شکلی انجام می‌شود؟ الان خدمتتان عرض می‌کنم:

برای انتقال مالکیت گوشی اول کد دستوری #7777* را شماره‌گیری کنید.

در مرحله بعدی عدد 3 را وارد کنید و send را بزنید.

اینجا کد IMEI دستگاه را به شما نشان می‌دهد که برای تایید باید عدد 1 را ارسال کنید.

در مرحلۀ بعدی از شما می‌خواهد که شمارۀ تلفن خریدار را وارد کنید.

قدم بعدی اطلاعاتی را که وارد کردید، به شما نشان می‌دهد و از شما می‌خواهد تا برای تایید عدد 1 را ارسال کنید. بعد از اینکه عدد یک را ارسال کردید یک کد فعال‌سازی برای شما اس ام اس می‌شود تا از طریق آن برای سیمکارت خودتان مالکیت گوشی را از یکی از راه‌های بالا ثبت کنید.

به‌طور کلی ورود هیچ نوع مدل موبایلی به ایران غیرقانونی نیست و شما هر مدل تلفن همراهی که دوست داشته باشید می‌توانید وارد ایران کنید؛ ولی باید توجه داشته باشید که طبق قانون اداره گمرک هر شخصی می‌تواند یک گوشی موبایل وارد کند و برای تعداد یک عدد به بالا باید کارت بازرگانی و یا صنعت و معدن داشته باشید. کلاً ورود موبایل به ایران دو حالت دارد:

حالت اول: اگر مسافر هستید و  قصد دارید تا کمتر از 30 روز در ایران اقامت داشته باشید؛ در این صورت مشکلی وجود ندارد و می‌توانید بدون ثبت گوشی‌تان از امکانات اپراتورها و شبکه استفاده کنید.

حالت دوم: اگر برای خودتان یا یکی از اقوامتان گوشی وارد کرده باشید؛ باید کد IMEI آن را در گمرک ثبت کنید و بعد از پرداخت عوارض، کد فعال‌سازی را بگیرید و بعد طبق مراحلی که بالا گفتم مالکیت گوشی را ثبت کنید.

اگر دستگاه خودتان را در سامانه همتا ثبت نکنید بعد از گذشتن 30 روز گوشی‌تان به یک اسباب‌بازی بی‌مصرف تبدیل می‌شود؛ یعنی دیگر نمی‌توانید از امکانات شبکه و خدمات اپراتورها استفاده کنید.

نه. برای رجیستر کردن گوشی به‌هیچ‌عنوان پولی پرداخت نکنید.

نه. سیستم خودش متوجه این موضوع می‌شود و از شما می‌خواهد که هر دو شناسه را وارد کنید؛ بنابراین هر دو سیمکارت شما با هم ثبت می‌شود.

در این مطلب سعی کردم تا تمام راه‌های رجیستر کردن گوشی، استعلام اصالت و انتقال مالکیت را به‌طور کامل به شما توضیح بدهم. امیدوارم که این مطلب برایتان مفید باشد و بتواند مشکل رجیستری گوشی را برای همیشه حل کند. لطفاً کامنت بگذارید و نظرتان را دربارۀ این مقاله بگویید. مطمئناً با استفاده از نظر شما این مقاله کامل‌تر و بهتر می‌شود.

سلام توضیحات در مورد ریجستری کردن گوشی های موبایل نو و دسته دوم بسیار عالی و کامل بود مرسی از زحمات و تلاشهای بی شائبه شما کمال تقدیر و تشکر را دارم امیدوارم همیشه سلامت و موفق و ۳ علی کرد معلم بازنشس۶و و پسرانم از استان گلستان شهرستان اق قلا درود بر سپاس

پس از اجرایی شدن طرح رجیستری، گوشی های موبایلی که از طریق گمرک ایران وارد کشورمان می شوند، کد IMEI آنها در سامانه همتا ثبت می شود.

در این شرایط، تنها گوشی های موبایلی که IMEI آنها در سامانه همتا ثبت شده، با سیم کارت های ایرانی فعال خواهند شد. این بدان معناست که سایر گوشی های موبایلی که از طریق گمرک وارد ایران نشده اند، غیرفعال خواهند شد.

IMEI بر‌گرفته از عبارت “International Mobile Equipment Identity” یا «شناسه بین المللی تجهیزات موبایل» است.

اگر گوشی جدیدی بخرید احتمالا بتوانید این شماره را بر روی جعبه ی آن، پشت باتری، پشت قاب برخی گوشی ها و… پیدا کنید.

برای دسترسی به این کد میتوانید از راه های زیر استفاده کنید:

چطور گوشی خود را ثبت کنیم

اگر می‌خواهید بدانید دقیقاً IMEI شامل چه اطلاعاتی درباره‌ گوشی‌تان است، می‌توانید به سایت IMEI.info مراجعه کنید.

همچنین با شماره گیری کرد #۰۶#* در اکثر گوشی ها میتوان به کد IMEI آن گوشی دسترسی داشت.

اما این روزها سوال اینجاست که:

امروز در واسط یک راه بسیار ساده و کاربردی در این باره به شما یاد میدهیم که با استفاده از یک نرم افزار دولتی و تایید شده در کمتر از چند دقیقه میتوان این کار را انجام داد.

نرم افزار مورد نظر ما برای ثبت و انتقال مالکیت گوشی، دولت همراه است.

با هدف ایجاد دایرکتوری جامع نرم افزارهای تحت موبایل و به منظور مدیریت نرم افزارها و بهره مندسازی کاربران از مزایای رقابتی فضای جامع اپلیکیشن های موبایل و همچنین اطمینان خاطر از مسایل امنیتی و ایمنی نرم افزارها، مرکز اعتبارسنجی دولت همراه به همت سازمان فناوری اطلاعات ایران راه اندازی شده است.

در این مرکز پیاده سازی و بهره گیری از تمامی انواع فناوری های بی‌سیم و موبایل و کلیه خدمات، نرم افزار ها و تجهیزات مرتبط با آن در جهت افزایش کیفی و کمّی خدمات و بهره وری برای شهروندان و اجزای مختلف دولت در دستورکار است.

مشاهده اطلاعات بیشتر

+ دریافت نرم افزار دولت همراه

پس از دریافت نرم افزار دولت همراه از لینک بالا، در قسمت خدمات منتخب با کشیدن انگشت خود به سمت راست به قسمت فعال سازی گوشی برسید و روی دکمه ی فعالسازی بزنید.

پس از دریافت نرم افزار دولت همراه از لینک بالا، در قسمت خدمات منتخب با کشیدن انگشت خود به سمت راست به قسمت فعال سازی گوشی برسید و روی دکمه ی انتقال مالکیت بزنید.

با این کار یک پیامک به شماره تلفن خریدار ارسال میشود و مضمون آن به این شرح است که ( دستگاه با شناسه IMEI xxxxxxxxxxx برای شماره تلفن ×××××××۰۹ (که شماره تلفن خریدار است) فعال شد.

اگر به هر دلیل نتوانستید نرم افزار دولت همراه را نصب کنید یا علاقه ای به این کار نداشتید، روش دیگر این نقل و انتقالات استفاده از سایت سامانه ی همتا است.

این سامانه در معرفی خود میگوید:

اولین بار در سال ۸۵، طرح ثبت تجهیزات دارای سیمکارت در ایران اجرا شد. اما این تجربه کاملا ناموفق بود. این طرح در کمتر از ۱۲ ماه (در سال ۸۶) متوقف شد.

در تجربه‌ی قبلی اجرای طرح رجیستری در سال ۸۵، سواستفاده‌های زیادی صورت گرفت. عمده‌ی مشکلات از ناقص بودن طرح ناشی شده بود. عده‌ای با استفاده از ماهیت قابل جعل و تغییر IMEI گوشی‌های قاچاق به IMEI یک گوشی مجاز وارداتی، اقدام به فروش کالای قاچاق می‌کردند.

کپی کردن کد IMEI به یک پدیده‌ عادی تبدیل شده بود. در نتیجه‌ی این اقدام امکان پیگیری گوشی مسروقه هم از بین می‌رفت. این طرح جهت اصلاحات کلی تعلیق شد. در طرح جدید، لیست IMEI های وارداتی در مرز گمرکی از بازرگان دریافت شده و در سامانه جامع تجارت ایران ثبت می‌شود.

در سامانه جامع تجارت، به هر یک از IMEI های وارد شده به کشور، یک کد فعالسازی منحصر به‌فرد اختصاص داده می‌شود.

به هنگام خرید تلفن همراه، بایستی این کد منحصر به‌فرد در اختیار خریدار قرار گیرد. خریدار تلفن همراه، برای فعالسازی تجهیز خود، بایستی شماره IMEI ، کد فعالسازی و شماره تلفـن همراه خود را از طریـق یکی از درگـاه‌های ارتباطـی (USSD ، Web ، پیامک و…) به سامانه همتا ارسال نماید.

سامانه همتا در صورت تطابق IMEI و کد فعالسازی ارسال شده، تجهیز موردنظر را برای شماره تلفن خریدار فعال نموده و اطلاعات IMEI و شماره سیمکارت خریدار را برای ارائه خدمات مخابراتی به اطلاع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتورهای تلفن همراه می‌رساند.

پس از فعالسازی دستگاه، با مراجعه به یکی از درگاه‌های سامانه همتا می‌توانید از خدماتی نظیر مشاهده اطلاعات تجهیزات فعال سیم‌کارت خود، اعلام سرقت، مشاهده تاریخچه تجهیز و… بهره‌مند شوید.

استفاده از این سامانه برای بررسی اصالت کالا یا ثبت آن نیاز به ثبت نام ندارد اما برای استفاده از این سامانه برای انتقال دستگاه خود به فرد دیگر باید هر دو طرف معامله عضو سایت شوند(عضویت برای پیگیری های احتمالی بعدی بهتر است).

پس از ورود به سایت میتوانید با استفاده از شماره تلفن خود وارد سیستم شوید، اما توصیه میکنیم از قسمت پایین روی ثبت نام کلیک کنید و ابتدا پس از تکمیل اطلاعات مربوطه ثبت نام نمایید.

پس از زدن دکمه ی ثبت نام و وارد کردن شماره همراه خود باید اطلاعات درخواستی که مانند تصویر زیر است را تکمیل کنید.

سپس ابتدا روی دکمه ی تایید اطلاعات بزنید و پس از آن دکمه ی ثبت نام را کلیک کنید.

پس از آن به کمک کد ملی خود وارد سامانه شوید.

در سمت راست گزینه هایی وجود دارد که اگر عضویت ابتدایی را انجام نداده باشید برای شما نمایش داده نخواهد شد.

پس از ثبت دستگاه خود، از قسمت مدیریت دستگاه ها میتوانید اقدام به انتقال دستگاه خود نمایید.

انتقال از طریق این سایت ملزم به داشتن یکی از اطلاعات زیر است:

بهتر است انتقال خود را از طریق کد ملی خریدار انجام دهید که برای این کار نیاز است خریدار نیز عضو این سایت شده باشد.

همچنین میتوانید دستگاه خود را به سیمکارت جدید خود انتقال دهید و سیمکارت قبلی را به هر دلیل از مالکیت خود خارج کنید.

استفاده از این سایت بسیار ساده است اما اگر مشکلی در اینباره دارید میتوانید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

طبق تست های من استفاده از هر دو این روش ها(دولت همراه و سامانه همتا) در کنار هم میتواند برخی مشکلات مانند انتقال از یک سیمکارت به سیمکارت دیگر در گوشی های دو سیمکارته را حل کند.

چطور گوشی خود را ثبت کنیم

برخی از نظرات که در سایت های دیگر منتشر شده است نیز میتواند راهنمای شما باشد:

یکی از نقاط ضعف سیستم همتا مناطق آزاد هست و اطلاع رسانی درست نمیشه.

من گوشیمو با کد رجیستری در منطقه آزاد کیش خریدم و الان که برگشتم متوجه شدم گوشی فقط تو منطقه آزاد فعال هست متاسفانه به فروشنده دسترسی ندارم و برای فعال کردن گوشی باید حتما پاسپورت و مهر خروج زیر سی روز داشته باشم، در حالی که اصلا از کشور خارج نشدم و پاسپورت هم ندارم.

هیچ راه دیگری هم برای فعال کردنش نیست و فقط نزدیک دو میلیون تومان پولمو دور ریختم. به هیچ وجه از کیش گوشی نخرید چون فقط همونجا کار میکنه، این در مورد باقی مناطق آزاد هم صدق میکنه.

محمد موثقی

۱۳۹۷/۰۲/۲۰

 

همچنین برخی اشتباهات نیز میتواند راهنمای شما باشد:

با سلام من چند روز پیش یه گوشی سونی زد فایو خریدم استعلام رجیستر گرفتم که نوشته بود این گوشی رجیستر و قانونی ثبت شده است.

ولی بعد چند روز برام پیام اومد که این گوشی فقط چند روز دیگر به این خط خدمات میدهد و باید انتقال مالکیت بشه ولی نمیدونیم مالک اصلیش کجاست و مغازه داری که این گوشی رو ازش خریدیم جمع کرده رفته.

سعید برازنده

۲۲ آبان ۱۳۹۷

 

سلام .برا من ی گوشی از تو دیوار خریدن الان برام اس امده گوشیت یکماه دیگه قطع میشه.

مرده هم گوشیش خاموشه.چیکار بکنم قطع نشه؟

مجتبی گفت:

۵ آذر ۱۳۹۷

 

سلام من یک گوشی خریدم دست دوم ایفون فایو اس گوشی مشکل پیدا کرد بردم تعمیرش کردم الان سریال گوشی یا همون imei گوشی عوض شده و گوشی غیر فعال شده الان هر کاری میکنم سامانه همتا شماره مالک قبلی رو ۳ عددش رو نشون نمیده منم دسترسی ندارم به مالک قبل حالا تکلیف چیه؟

محمد

۲۰ آذر ۱۳۹۷

در هنگام خرید حتما از انتقال مالکیت گوشی مطمئن شوید.

سلام سایت زیبا و قشنگی دارین ممنون میشم اگراز سایت من هم دیدن فرمایید و نظر دهید [محتوا حذف شده]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

سلام، اشاره ای به این نکردیم که به عنوان جنس آکبند فروخته شو…

سلام خوبین من رفتم گوشیم فلش زدم فروشگاه میگه ایمیل وارد کن…

سلام ….. من وقتی روی secure your account here. میزنم دوبار…

سلام میشه یه لایو برای من دانلود کنید؟…

اینکه میگید کالا را به عنوان کالالی اکبند و نو بفروشید یا تخ…

با افزایش روز افزون خریدهای اینترنتی و به دنبال آن کلاهبرداری های اینترنتی، ایده ی واسط شکل گرفته است تا از کلاهبرداری در معاملات اینترنتی و غیرحضوری جلوگیری کند.در واسط میتوانید با خیال راحت معاملات خود را با واسطه گری ما انجام دهید و از مزایای زیر بهره مند شوید:

1- واسطه گری آنلاین و حرفه ای 

2- پشتیبانی 24/7 لحظه ای و پاسخگو

3- جلوگیری از کلاهبرداری اینترنتی در معاملات

4- کارمزد کمتر بدون افت کیفیت

5- با مجوزهای مورد نیاز از نهادهای مربوطه

 به دنبال آن واسط مگ برای افزایش آگاهی خریداران و فروشندگان ایجاد شده است تا مسئولیت اجتماعی خود را در آن انجام دهیم و نسبت به زندگی اینترنتی با محوریت کسب و کار و تلاش برای فرهنگ سازی در این زمینه، آگاهی بخش باشیم.

رجیستری یکی از طرح های اخیر در کشورمان می باشد که از اواخر مهر ماه سال 1396 اجرا شد و بصورت یک قاعده و قانون کلی تبدیل شد. اما اصلا رجیستری گوشی یعنی چی؟! همان گونه که می دانید در طی سال های اخیر میزان قاچاق و ورود غیر مجاز گوشی های مختلف به داخل کشور بسیار زیاد بود که هیچ گارانتی و ضمانتی پشت آنها نبود و با وجود هزینه میلیونی، اگر کوچکترین مشکل رخ میداد، شخص خریدار باید می پرداخت.

با این وجود طرح رجیستری یک طرح هدفمند و قانونمند است که در مقابل قاچاق موبایل و واردات غیر مجاز گوشی ایستاده است و با وجود این طرح دیگر گوشی های غیرقانون هیچ اعتباری ندارد و چه یک عدد و چه هزارات عدد از گوشی ها که بدین طریق وارد کشور می شوند، به واسطه این طرح هیچ گاه فعال نمی شوند و تنها گوشی هایی که بصورت مجاز وارد شده اند، قابل ثبت و فروش خواهند بود.

با این حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه گوشی هایی که بصورت قانونی وارد شده اند و ما آنها را از فروشگاه های معتبر خریداری کرده ایم را رجیستر کنیم؟! طرح رجیستری با وجود سختی هایی که برای وارد کنندگان قائل است، بسیار ساده و آسان است چرا که هر یک از ما می توانیم گوشی های رجیستر نشده را رجیستر کنیم.

برای رجیستر کردن گوشی 3 روش وجود دارد که شما به انتخاب می توانید یکی از آنها را انتخاب کرده و اقدام به رجیستر کردن گوشی خود کنید. از این رو در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم شما را با نحوه رجیستر کردن گوشی موبایل آشنا سازیم. همراه ما باشید.

توجه مهم : در هر یک از مراحل زیر با عنوانی به نام «کد فعالسازی» روبرو خواهید شد که شاید برای شما سوال باشید. کد فعالسازی یک کد 6 رقمی می باش که در 3 حالت می توانید آنرا پیدا کنید که عبارتند از موارد زیر؛

چطور گوشی خود را ثبت کنیم

فهرست مقاله :{روش موردنظر خود را انتخاب کنید}

اولین روشی که ما قصد آموزش آنرا به شما عزیزان داریم، رجیستری گوشی با وب سایت همتا است که نسبت به روش های دیگر مراحل کمتری دارد. از این رو اگر تصمیم به رجیستری گوشی از طریق این وب سایت دارید، باید طبق مراحل زیر پیش بروید؛

1- ابتدا با کلیک بر روی لینک زیر وارد وب سایت همتا شوید.

وب سایت همتا

2- نحوه ورود را که هم از طریق شماره ملی و هم از طریق شماره تلفن همراه است را به دلخواه انتخاب کنید و سپس برای وارد شدن به وب سایت، اطلاعات خواسته شده را وارد کنید و سپس بر روی ورود کلیک کنید.

3- در مرحله بعدی باید صبر کنید تا پیامکی که حاوی رمز یکبار مصرف است برای شما ارسال شود. سپس باید رمز امنیتی را وارد کنید و در نهایت بر روی کلید آبی رنگ ورود کلیک کنید.

4- اینک گزینه فعال سازی تلفن همراه را انتخاب کنید و سپس در سمت چپ تصویر، اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و در نهایت گزینه فعالسازی را انتخاب نمایید تا گوشی شما رجیستر شود.

دومین روشی که می توانید با استفاده از آن اقدام به فعال سازی گوشی کنید، استفاده از برنامه همتا می باشد که یک برنامه جامع و کلی همانند وب سایت همتا است که کار کردن با آن آسان است. برای استفاده از این روش باید یک سری مراحل را سپری کنید که در این گزارش بصورت قدم به قدم ذکر شده است ؛

1- از طریق لینک های زیر برنامه همتا را برای اندروید دانلود کنید؛

دانلود برنامه سامانه همتا

2- در حین ورود با انتخاب یکی از روش ها اقدام به ورود کنید که هم می توانید از طریق شماره تلفن و هم از طریق شماره ملی اقدام کنید. سپس رمز عبور برای شما ارسال خواهد شد و می توانید وارد برنامه شوید.

3- بر روی گزینه فعالسازی کلیک کنید.

 

4- اطلاعات گوشی جدید را وارد کنید و در نهایت بر روی فعال سازی کلیک کنید تا گوشی شما فعال شود.

 

آخرین روشی که قصد آموزش آنرا به شما داریم، استفاده از کد دستوری است که نسبتا آسان است و در این روش بدون استفاده از اینترنت می توانید اقدام به رجیستر کردن گوشی کنید که باید طبق مراحل زیر پیش بروید؛

1- کد دستوری #7777* را شماره گیری کنید.

2- بعد از وارد شدن به سامانه گزینه 2 که فعال سازی است را انتخاب کنید و Send را بفشارید.

3- شناسه 15 رقمی IMEI گوشی که بر روی کارتن گوشی صبت شده است، را وارد کنید و Send را بفشارید.

4- شماره تلفن را انتخاب یا وارد کنید و Send را بفشارید.

5- کد فعالسازی را وارد کنید تا گوشی فعال شود. به همین سادگی!

بطور کلی به تمام گوشی هایی که از خارج از کشور چه توسط یک شخص حقیقی و چه توسط هر فردی حقوقی، گوشی مسافرتی گفته می شوند و بنابر قانون رجیستری باید از طریق مراحلی که در ادامه خواهیم گفت، اقدام به رجیستر کردن گوشی مسافرتی خود نمایند. توجه داشته باشید که اگر شما در لیست افرادی قرار دارید که تنها مدت کوتاهی تصمیم به استفاده از گوشی وارد شده دارید، نیازی به رجیستری نیست و تنها گوشی های که برای همیشه ایران خواهند بود، باید رجیستر شوند.

از این رو اگر یک گوشی توسط هر شخصی وارد شده است و برای همیشه در ایران استفاده خواهد شد، بعد از حضور در کشور، گوشی باید توسط شخص وارد کننده به گمرک منتقل شود و سپس رسیدی را دریافت خواهید نمود که بدین معنا می باشد که گوشی بصورت قانونی وارد شده است و باید این رسید را نگهداری نمائید. اما اگر اقدام به دریافت رسید مربوطه نکنید، بدین معنا می باشد که گوشی بصورت قاچاق وارد شده است و دیگر قادر به رجیستر کردن آن نخواهید بود.

اما شاید الان این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می توانید گوشی را به گمرک ببرید؟ بطور کلی تنها یک روش در این زمینه وجود دارد که بدین گونه است که شخص خریدار و وارد کننده گوشی، بعد از آنکه از فرودگاه خارج شد، به نزدیک ترین شعب گمرک مراجعه و در خواست پرداخت هزینه گمرک گوشی وارد شده را نماید که این مبلغ 16 درصد از قیمت اصلی گوشی وارد شده می باشد.

اما در چند وقت اخیر به گونه ای بود که شما می توانستید بصورت آنلاین اقدام به ثبت و پرداخت هزینه بصورت آنلاین کنید که بنابر دلایلی این روش بسته شده است و تنها راه شما مراجعه به شعب گمرک می باشد. بنابراین تاکنون شما گوشی را وارد کرده اید، به شعب گمرک مراجعه نموده اید و گوشی مورد نظر را بصورت حضوری ثبت و هزینه آنرا پرداخت نموده اید. هم اکنون از طریق آموزشی که در قسمت بالا داده شده است، می توانید گوشی وارداتی خود را رجیستر نمائید. به همین سادگی!

چطور گوشی خود را ثبت کنیم
چطور گوشی خود را ثبت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *