چطور جیمیل خود را پاک کنیم

 
helpkade
چطور جیمیل خود را پاک کنیم
چطور جیمیل خود را پاک کنیم

شاید تا به حال برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که به دلیل عدم آشنایی با نحوه ساخت حساب رایگان در جیمیل، از دوستان و آشنایان خود حساب کاربری جیمیل دریافت کنید و از آن برای استفاده از سرویس های نرم افزاری استفاده کنید. اما لازم به ذکر است که این روش مناسبی نیست و ممکن است مالک جیمیل به اطلاعات شخصی شما دست پیدا کند.

با این وجود اگر شما به دنبال نحوه پاکسازی حساب جیمیل در اسمارت فون اندرویدی خود هستید، می توانید با استفاده از مراحل ذیل در بخش تکنولوژی نمناک با نحوه حذف حساب جیمیل آشنا شوید.

مرحله اول ؛ از طریق منو کاربری وارد تنظیمات اسمارت فون شوید تا به قسمت ” Cloud and accounts ” برسید و بر روی آن کلیک نمایید.

مرحل دوم ؛ پس از کلیک نمودن بر روی ” Cloud and accounts ” اینک بر روی Accounts کلیک کنید تا صفحه جدید برای شما باز شود.

مرحله سوم ؛ در این بخش شما می توانید تمام حساب های کاربری که شما با استفاده از اسمارت فون خود در آن ها ثبت نام کرده اید را مشاهده کنید. با این وجود اگر همچنان قصد حذف کردن حساب کاربری جیمیل مورد نظر خود هستید، بر روی Email کلیک کنید.چطور جیمیل خود را پاک کنیم

مرحله چهارم ؛ اینک شما به تمام حساب های جیمیل خود دسترسی دارید و حساب کاربری که قصد حذف کردن آنرا دارید، کلیک کنید.

مرحله پنجم ؛ پس از کلیک بر روی حساب کاربری مورد نظر، اینک بر روی سه نقطه در بالای صفحه نمایش کلیک کنید.

مرحله ششم ؛ پس از کلیک کردن بر روی سه نقظه، اینک بر روی ” Remove Account ” کلیک نمایید.

مرحله هفتم ؛ اینک پس از گذراندن 6 مرحله ساده می توانید با کلیک بر روی Remove Account حساب کاربری جیمیل را با موفقیت حذف کنید.

 

 

به دلایل مختلف، برخی افراد دیگر تمایلی به استفاده از حساب های کاربری گوگل ندارند و به سراغ جایگزینی برای آن می روند. این اتفاق خصوصا در میان کاربرانی که به شدت روی حریم خصوصی شان وسواس دارند بیشتر دیده می شود.

اما سوال اینجاست که اگر بخواهیم حساب های کاربری گوگل مان را به طور کامل ببندیم چه کار باید کنیم؟ گوگل برای رسیدن به این هدف، دو راه ساده پیش پای کاربرانش گذاشته:

خوشبختانه حذف حساب های کاربری گوگل به هیچ عنوان سخت نیست و کاربر تنها چند کلیک با این هدف فاصله دارد. اما پیش از شروع مراحل، باید به چند نکته مهم دقت کرد.

بیایید قدم به قدم با هم پیش برویم.

برای شروع، به حسابی که می خواهید آن را پاک کنید، وارد شوید. سپس با کلیک روی آیکون پروفایل خود، گزینه «My Account» را انتخاب کنید.چطور جیمیل خود را پاک کنیم

حالا در زیر بخش «Accounts & Preferences» روی «Delete your account or services» کلیک کنید.

در بخش بعدی، گوگل دو گزینه در اختیارتان می گذارد. «Delete products» را انتخاب کنید و وارد آن شوید.

حالا در مرحله بعدی، روی لینک آبی رنگ «Download Data» کلیک کنید.

با کلیک روی گزینه «Download Data»، لیستی از تمام اطلاعات ذخیره شده روی سرورهای گوگل در اختیارتان قرار می گیرد. از میان تمام گزینه ها، آنهایی را که می خواهید انتخاب کنید و در آخر از کلید «Next» برای ورود به مرحله بعد، کمک بگیرید.

حالا در بخش بعدی، نوع فرمت فایل آرشیوی و حداکثر مقدار حجم آن را انتخاب کنید. با انجام این کار، می توانید انتخاب کنید که اطلاعاتتان در یک فایل بزرگ قرار بگیرد یا به چند فایل کوچکتر تقسیم شود.

در آخر نیز می توانید نحوه ارسال لینک دانلود را از طریق بخش «Delivery Method» انتخاب کنید. به کمک این بخش چندین و چند روش مختلف در اختیارتان قرار می گیرد که ارسال از طریق ایمیل و دراپ باکس جزئی از آنهاست.

زمانی هم که کارتان تمام شد، روی کلید «Create archive» کلیک کنید تا مراحل ساخت لینک آغاز شود. البته باید به این موضوع اشاره کرد که مرحله ساخت لینک کمی زمان بر است و بسته به حجم اطلاعات تان ممکن است از چند ساعت تا چند روز طول بکشد.

برای شروع دوباره وارد صفحه «My Account» شوید. حالا در زیر بخش «Accounts & Preferences» روی «Delete your account or services» کلیک کنید. در مرحله بعد گزینه «Delete products» را انتخاب کنید و پس از آن در پنجره باز شده رمز عبور خود را ارائه دهید.

حالا پنجره ای در مقابل تان ظاهر می شود که آیکون جیمیل به خوبی در آن قابل مشاهده است. روی آیکون سطل آشغال مقابل آن کلیک کنید تا پروسه حذف حساب جیمیل آغاز شود.

با پیمودن این مراحل، گوگل از شما می خواهد که یک ایمیل آدرس دیگر ارائه دهید. ایمیل تازه جایگزین جیمیل تان خواهد شد و از این پس سرویس های گوگل برای امور مختلف از آن استفاده می کنند.

همانطور هم که پیشتر گفتیم، ایمیل جدید نمی تواند جیمیل باشد. پس به این موضوع هم خوب دقت کنید. در نهایت روی «Send verification email» کلیک کنید تا ایمیل اعتبار سنجی به سرویس تازه شما فرستاده شود.

حالا به سرویس تازه ای که از آن استفاده می کنید بروید و ایمیل تایید فرستاده شده توسط گوگل را باز کنید. تیک تایید شرایط را بگذارید و روی «Delete Gmail» کلیک کنید تا حساب جیمیل تان برای همیشه پاک شود.

برای حذف کردن کامل حساب گوگل نیز باز هم باید به سراغ صفحه «My Account» بروید. حالا در زیر بخش «Accounts & Preferences» روی «Delete your account or services» کلیک کنید. سپس در بخش بعدی وارد گزینه « Delete Google Account and Data» شوید و رمز عبور خود را برای گذر از این مرحله ارائه دهید.

حالا تیک هر دو شرطی که گوگل برایتان گذاشته را فعال کنید و در آخر با کلیک روی «Delete Account» مراحل را به پایان برسانید. البته به این موضوع هم توجه کنید که پس از کلیک روی این گزینه تمام اطلاعات موجود روی حساب های گوگل تان از بین می روند. به همین منظور بهتر است قبل از اتمام مراحل، حواستان را حسابی به این موضوع جمع کنید.

البته ممکن است همه چیز خوب پیش نرود و بخواهید دوباره حساب کاربری گوگل خود را بازیابی کنید. خوشبختانه این کار را می شود انجام داد اما باید خیلی سریع اقدام کرد. گوگل برای مدت کوتاهی حساب کاربری شما را در سرورهایش نگه می دارد. البته دقیقا مشخص نیست که گوگل تا چه مدتی حساب های حذف شده را نگه می دارد.

اما به طور تقریبی این شرکت به مدت دو روز کاری حساب های کاربری را در سرورهای خود حفظ می کند و به کاربران این اجازه را می دهد که در این بازه دوباره به اکانت های خود دسترسی پیدا کنند. پس اگر می خواهید حساب کاربری خود را بازیابی کنید، قبل از به پایان رسیدن فرصت تان مراحل زیر را دنبال کنید:

۱) به صفحه «My Account» بروید.

۲) ایمیل آدرس یا شماره تلفن حسابی که می خواهید بازیابی کنید را ارائه دهید.

۳) در مرحله بعدی، به شما گفته می شود که این حساب پیش تر حذف شده. با این حال گزینه «Attempt to restore this account» در اختیارتان قرار داده می شود تا حسابتان را بازیابی کنید.

۴) حالا در بخش بعدی «CAPTCHA» به نمایش درآمده را با دقت وارد کنید.

۵) در نهایت آخرین پسوردی که به یاد دارید از شما خواسته می شود. رمز عبور خود را ارائه دهید و روی کلید «Next» کلیک کنید.

اگر مراحل را درست طی کرده باشید و حساب تان هم قابلیت بازیابی داشته باشد، گوگل دوباره امکان دسترسی به آن را برای تان فراهم می کند.

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.


Downloads-icon

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

رسانه کلیک – نبض فناوری و اطلاعات

رسانه کلیک – Gmail یک سرویس رایگان ارائه شده توسط گوگل برای ارسال و دریافت ایمیل است. در این مطلب نحوه حذف اکانت جیمیل را مشاهده می کنید.چطور جیمیل خود را پاک کنیم

با پاک کردن اکانت جیمیل، تمام ایمیل ها و تنظیمات مربوط به آن ها نیز پاک خواهد شد. گوگل حتی پس از پاک کردن حساب کاربری هم به کسی اجازه نخواهد داد که با آن آدرس برای سوء استفاده وارد جیمیل شود.

روش حذف اکانت جیمیل با توجه به دستگاهی که دارید، متفاوت است. در این مطلب آموزش حذف حساب جیمیل با روش های مختلف را برای شما آماده کرده ایم، در ادامه همراه ما باشید.

از آنجایی که اپل به صورت پیش فرض تنظیماتی را برای گوگل در نظر نگرفته، باید یک برنامه جیمیل نصب شده روی سیستم عامل iOS داشته باشید تا از طریق آن بتوانید حساب کاربری خود را حذف کنید. لازم به ذکر است؛ برای حذف حساب جیمیل از طریق مرورگر وب می توانید از روش هایی که در بالا ذکر  شد، پیروی کنید.

پست قبلی

هواوی P30 پرو بروزرسانی جدید دریافت کرد؛ بهبود کیفیت دوربین

پست بعدی

تاریخ انتشار بازی FIFA 20 رسما اعلام شد

سادگی مدیریت و تغییر کلمات عبور در نسخه 88 کروم

پرچم‌ گذاری و فلگ کردن کامنت‌ها در قابلیت Google Review

آموزش حذف افزونه مرورگر کروم به دو روش مختلف

نمایشگر هوشمند نست هاب به سنسور سولی مجهز خواهد شد

سلام چطور میتونم ایمیلامو منتقل کنم به گوشی دیگه؟مرسی

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

آخرین مطالب

محصولات خانه هوشمند ایرانسل با نام خانه هوشمند آی‌بان عرضه…

5 مورد از بهترین و قابل اعتمادترین برندها برای گوشی های…

ساعت هوشمند سامسونگ قادر به اندازه گیری قند خون است

فروش اپل در سه ماهه چهارم 2020 از مرز 100 میلیارد دلار می…

روند رشد پایدار کمپانی فیلیپس در سال 2021

همراه اول : توسعه محدودیت نمی‌شناسد

چطور جیمیل خود را پاک کنیم

امکان کنترل مصرف آزاد اینترنت با کد دستوری

افزایش مجدد قیمت بیتکوین و هشدار تحلیلگران نسبت به فرسودگی…

.ulkey{list-style:unset!important;padding-right:20px}.likey{padding-top:15px}

پستهای اخیر

چگونه مشکل کارت گرافیک بعد از آپدیت ویندوز ۱۰ را حل کنیم؟

محصولات خانه هوشمند ایرانسل با نام خانه هوشمند آی‌بان عرضه…

استرانگ بلاک 3500 نود (گره) جدید اتریوم ایجاد کرده است

آدرس: جردن، خیابان مهیار، پلاک ۴۶، واحد۲

روابط‌عمومی و تبلیغات : : ۰۹۱۹۹۹۹۰۴۱۱

ایمیل :‌ info@click.ir

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

چطور جیمیل خود را پاک کنیم
چطور جیمیل خود را پاک کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *