چگونه یک صدا را به متن تبدیل کنیم

 
helpkade
چگونه یک صدا را به متن تبدیل کنیم
چگونه یک صدا را به متن تبدیل کنیم

شاید امروزه با وجود پیشرفت‌هایی که در حوزه هوش مصنوعی در کشورمان به وجود آمده است، پیدا کردن یک نرم افزار تبدیل فایل صوتی فارسی به متن تا حدودی کار سختی باشد و برای پیدا کردن محصولی که بتوان با خیال راحت به آن تکیه کرد باید زمان زیادی را صرف کرد. زیرا اول اینکه تنها شرکت‌های محدودی در کشور هستند که به تولید محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی می‌پردازد، ثانیا برای تولید یک نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار فارسی به مقدار زیادی داده نیاز است تا موتور هوش مصنوعی بتواند محتوای موجود در گفتار را با وجود لهجه‌های مختلف و هم چنین با کیفیت‌های متفاوت تشخیص دهد.

مبحث داده برای تولید یک موتور تبدیل گفتار به نوشتار که قابل اتکا باشد اهمیت بسیار زیادی دارد. هر چه داده‌هایی که برای آموزش موتور تبدیل گفتار به نوشتار گسترده‌تر و متنوع‌تر باشد، هوش مصنوعی آن آموزش وسیع‌تری را پشت سر خواهد گذاشت و قادر خواهد بود که با دقت بیشتری کلمات را تشخیص دهد و هم چنین در صورت آموزش لهجه، می‌تواند گفتارهای دارای لهجه را نیز تشخیص دهد. مشکل اصلی محصولات تبدیل گفتار به نوشتار هوشمند موجود در بازار ایران نیز دیتا است. بسیاری از شرکت‌های موجود از دیتا و داده‌های مراکز داده‌ای همانند گوگل استفاده می‌کنند که این مسئله خود مشکلات متفاوتی را ایجاد می‌کند.

می‌توان گفت تعداد شرکت‌های هوش مصنوعی که در کشورمان فعالیت می‌کنند و خودشان به جمع آوری دیتا برای آموزش موتور هوش مصنوعی پرداخته‌اند، حتی به انگشت‌های یک دست نیز نرسد. زیرا جمع‌آوری دیتا علاوه بر اینکه علم و تخصص و زمان زیادی را می‌طلبد، هزینه زیادی نیاز دارد تا بتوان حجم گسترده‌ای داده مناسب برای آموزش یک مدل هوش مصنوعی که گفتار را به خوبی متوجه شود تولید کرد. مشکل اصلی که استفاده از منابع داده دیگر مانند گوگل ایجاد می‌کند آن است که هوش مصنوعی‌اش تنها قادر به تشخیص گفتار عام زبان فارسی خواهد بود. چنین محصولی در تشخیص گفتارهای دارای لهجه، گویش، گفت و گوی عامیانه، گفتگوهای تخصصی و… دچار مشکل خواهد شد.

با همه‌ی آنچه که گفته شد پیدا کردن یک نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار در زبان فارسی به صورت تخصصی کار سختی خواهد شد. اما ما قصد داریم در این مقاله یک نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار بسیار کاربردی را به شما معرفی کنیم که از منبع داده‌ بسیار وسیعی برخوردار است و دقت و سرعت بالایی در تشخیص محتوای گفتگو و تبدیل آن به متن دارد. در ادامه با ما همراه باشید.

تبدیل صوت به متن به کمک فناوری تبدیل گفتار به نوشتار انجام می‌شود. فناوری تبدیل گفتار به نوشتار در حقیقت فناوری شناخت زبان بر پایه هوش مصنوعی است که می تواند گفت و گوی شفاهی را به صورت اتوماتیک به نوشتار تبدیل کند.  فناوری تبدیل گفتار به نوشتار قادر است تا هر نوع محتوای صوتی را به نوشته تبدیل کند. گفتار به نوشتار در حقیقت به نوعی فناوری بین رشته ای زبان شناسی-رایانه می باشد و از دل علوم زبان شناسی، کامپیوتر و الکترونیک پدید آمده است.چگونه یک صدا را به متن تبدیل کنیم

برای تبدیل فایل صوتی به متن نیز، باید آن فایل صوتی با هر فرمتی را به یک موتور تبدیل گفتار به نوشتار داد. این موتور گفتار به نوشتار تمامی فایل های صوتی که دریافت نموده را پس از پردازش های مورد نظر تبدیل به فرمت مورد نیاز خود می کند و سپس آن را در اختیار موتور تبدیل گفتار به متن قرار می دهد. در نهایت متن قابل ویرایش از محتوای فایل صوتی پس از پردازش‌های نهایی استخراج و به کاربر تحویل داده می‌شود.

نرم افزار فارس آوا یک نرم افزار با کیفیت برای تایپ صوتی در زبان فارسی است. نرم افزار فارس آوا کاملا بومی است بر دانش متخصصان هوش مصنوعی کشور تکیه دارد و دارای دیتابیس وسیع ۱۰ هزار ساعته می‌باشد. این نرم افزار بر روی دسکتاپ و گوشی هوشمند در دسترس است و به زودی نسخه‌ی مخصوص مشاغل خاص همانند وکلا و … آن نیز به بازار عرضه خواهد شد. این محصول از دقت و سرعت بالا در تبدیل گفتار به متن و تایپ صوتی برخوردار است و همچنین قابلیت بارگزاری انواع فایل‌های صوتی و تصویری را به کاربر می‌دهد.

در زبان فارسی تفاوت بین گفتار و نوشتار تا حدودی زیاد است. از طرفی دیگر برخی اصطلاحات و عباراتی در گفتار زبان فارسی وجود دارد که در نوشتار آن به کار نمی‌رود. زبان فارسی با گستره‌ی عظیمی که دارد، گویش‌ها و لهجه‌های متفاوتی را شامل می‌شود که یک نرم افزار تایپ صوتی با کیفیت در زبان فارسی باید همه‌ی آن‌ها را متوجه شود.

نرم افزار فارس آوا محصول شرکت عامر اندیش است که عملیات تایپ صوتی فارسی و تبدیل گفتار به نوشتار را در زبان فارسی انجام می‌دهد. فارس آوا امکان ارتباط کلامی انسان با کامپیوتر و یا موبایل را فراهم می کند. این نرم افزار با تکیه بر دانش متخصصان هوش مصنوعی ایرانی و با بهره گیری از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا تولید شده است و به دلیل جمع آوری بزرگ ترین دیتاست موجود در زبان فارسی و تمرکز ویژه روی این زبان، ضمن بهره مندی از تنوع گفتاری بسیار وسیع موفق شده است تا در رقابت با شرکت های بزرگی چون گوگل دارای ضریب دقت بالایی باشد.

با یک تقریب کلی می‌توان گفت تمامی کسانی که به هر منظوری نیاز به تایپ کردن دارند می‌توانند از نرم افزار فارس آوا استفاده کنند. به همین دلیل گستره کسانی که می‌توانند از محصول فارس آوا استفاده کنند بسیار وسیع است. از استفاده‌های شخصی گرفته تا استفاده در ادارات و مراکز مهم دولتی تماما در کاربردهای فارس آوا می‌گنجند. زیرا که امروزه تایپ کردن به یک امر روتین برای هر شغل و حتی هر شخصی تبدیل شده است استفاده از تایپ صوتی فارس آوا می‌تواند به این کار روتین یک شکل و ظاهر جدید بدهد. اگر بخواهیم به طور خلاصه برخی از گروه‌هایی که استفاده از فارس آوا برای آن‌ها کاربردی خواهد بود را معرفی کنیم، این افراد عبارتند از:

فارس آوا می‌تواند به سازمان‌ها، کسب‌وکارها یا افرادی که دارای آرشیو‌های صوتی با حجم زیاد هستند کمک کند تا محتوای آن‌ها را به فایل متنی تبدیل کرده و از آن‌ها مستند تهیه کنند. تبدیل آرشیوهای صوتی به متن یا باید به صورت دستی انجام شود یا اینکه به کمک تبدیل گفتار این کار را انجام داد. پر واضح است که انجام این کار به کمک تایپ صوتی هم در زمان و هزینه صرفه جویی خواهد کرد و هم تبدیل محتوای صوتی به متن با دقت بالاتر و خطاهای کمتری انجام خواهد شد.

شاید بتوان گفت یکی از کارهای کلیدی منشی‌ها در طول ساعات کاری تایپ کردن است. اعم از تایپ گزارش‌ها، صورت جلسه‌ها و… . به همین دلیل استفاده از نرم افزارهای تایپ صوتی می‌تواند کمک بسیاری به منشی‌ها داشته باشد و به مقدار زیادی در زمان آن‌ها صرفه جویی کند و حجم زیادی از کارشان را کاهش دهد.

نویسنده‌ها دائما با نوشتن سر و کار دارند. برخی از آن‌ها با نوشتن روی کاغذ و برخی نیز با تایپ کردن نوشته‌هایشان در یک سیستم کامپیوتری. در هر دو حالت در نهایت برای چاپ و یا ارائه به ویراستار نیاز است که محتوای نوشته شده را به یک متن تایپ شده تبدیل کرد. نرم افزارهای تایپ صوتی برای کامپیوتر می‌توانند این کار را با دقت و سرعت و کیفیت بالایی انجام دهند. حتی استفاده از این نوع نرم افزارها می‌تواند به تمرکز و نوشتن آنچه که در ذهن نویسنده می‌گذرد کمک کند.

نرم افزارهای تبدیل گفتار به نوشتار و یا همان تایپ صوتی می‌تواند به مراکز تماس کسب‌وکارها کمک کند تا تمامی گفت‌وگوهای انجام شده در تماس‌های مرکز و یا اطلاعات نیروهای انسانی را مکتوب نمایند. علاوه بر آن می‌توانند به یادداشت برداری و یا انجام هرگونه تایپ توسط کارمندان این مراکز نیز کمک کند.

امروزه بخش بزرگی از کار مدیران و یا حتی کارمندان آن‌ها به تایپ کردن می‌گذرد. مثل تایپ کردن ایمیل، گزارش، مطالب، برنامه‌ها، صورت جلسه‌ها و… . تمام این‌ها نیاز دارد تا زمان زیادی را پشت کامپیوتر بگذرانند و تایپ کنند. در حالی که می‌توانند با استفاده از نرم افزارهای تایپ صوتی برای کامپیوتر هم در زمان خود صرفه جویی کنند و هم با صرف آن وقت برای کارهای مهم‌تر راندمان و بازدهی خود را بالا ببرند و سازمان خود را ارتقا دهند.

اشخاص نیز به دلایل مختلفی ممکن است زمان خود را به تایپ کردن اختصاص دهند. برای نوشتن یک تکلیف، مقاله، سرچ کردن و.. . همه‌ی این کارها را می‌توانند به راحتی با استفاده از یک نرم افزار تایپ صوتی با کیفیت انجام دهند. نرم افزارهای تایپ صوتی هم می‌تواند به افرادی که در تایپ کردن مشکل دارند کمک کند و هم افرادی که سواد کمی دارند.

برای اینکه از دموی رایگان محصول فارس آوا برخوردار شوید، به صفحه تماس با ما مراجعه کرده و فرم دمو را برای ما ارسال نمایید.

فارس‌آوا، نرم افزار تبدیل گفتار به متن در زبان فارسی است که امکان ارتباط کلامی انسان با کامپیوتر و یا موبایل را فراهم می‌کند. این نرم افزار با تکیه بر دانش متخصصان هوش مصنوعی ایرانی و با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژیهای روز دنیا تولید شده است و به دلیل جمع‌آوری بزرگ‌ترین دیتاست موجود در زبان فارسی و تمرکز ویژه روی این زبان، ضمن بهره‌مندی از تنوع گفتاری بسیار وسیع موفق شده است تا در رقابت با شرکت‌های بزرگی چون گوگل دارای ضریب دقت بالایی باشد. فارس‌آوا دارای دو محصول جانبی به نام‌های تبدیل متن به گفتار (TTS) و استخراج کلمات کلیدی(KWS) نیز می‌باشد.

این سرویس قادر است تا متن های داده‌شده را دریافت و پس از دریافت، آن را به شکل صوت تبدیل به گفتار نماید. در جدید ترین نسخه این موتور، نوع گفتار پخش‌شده بسیار نزدیک به گفتار یک انسان واقعی می‌باشد.

Keyword spotting قادر است تا فایل‌های صوتی را با دقت بیشتری(۲۰%) نسبت به تبدیل گفتار به متن، فهمیده و کلمات کلیدی در یک فایل را تشخیص داده و آن ها را استخراج کند. زمانی که برای تحلیل و تشخیص موارد مهم احتیاج به این است تا بتوان بدون گوش‌کردن کامل فایل صوتی متوجه شد که یک کلمه خاص مثل نام یک محصول در آن استفاده شده است یا خیر، سرویس KWS قادر است تا حتی زمان استفاده از آن کلید واژه را به تفکیک مشخص نماید.

• تبدیل گفتار به متن فارسی با دقت و سرعت بالا • بهره‌مندی از آخرین تکنولوژیهای یادگیری عمیق • تبدیل گفتار به متن بصورت همزمان (Real-Time) • تشخیص گفتار و صوت در محیط‌های نویزی • پشتیبانی از انواع لهجه‌ها و گویش‌ها • قابلیت تبدیل گفتار محاوره‌ای به متن • پشتیبانی از انواع فرمتهای صوتی و ویدیویی • تبدیل گفتار انگلیسی به متن انگلیسی • غیر وابسته به گوینده و عدم نیاز به آموزش برای هر فرد • توسعه و تولید بصورت کاملاً بومی در داخل کشور • ارائه API و SDK تبدیل گفتار به متن در قالب وب‌سرویس • ارائه پنل تحت وب برای بارگزاری فایلها جهت پردازش • قابل نصب روی سرور مشتری و عدم نیاز اتصال به اینترنت • بهره‌مندی از دایره واژگان (فرهنگ لغت) بسیار وسیع

• امکان استفاده در تمامی سیستم‌های عامل (Android, IOS, Mac, Windows, Linux) • امکان استفاده برای تمامی برنامه‌های تحت موبایل (تمامی پلتفرمها) • امکان استفاده در برنامه‌هایی از قبیل دستیارهای شخصی هوشمند در موبایل • امکان استفاده‌های عمومی از قبیل : تایپ گفتاری و اجرای دستورات صوتی • امکان سفارشی‌سازی برای تشخیص دستورات خاص صوتی • امکان سفارشی‌سازی برای کاربردهای خاص و افزایش دقت • پردازش داده‌های حجیم گفتاری

به این مطلب امتیاز دهید

به اشتراک بگذارید

نام

ایمیل

دیدگاه

تبدیل گفتار به متن

دستیارسازمانی – چت بات

اپراتورهوشمند مرکز تماس

درک هوشمند ویدیو و تصویر

اشتراک خبرنامه

اشتراک خبرنامه

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به شرکت عامر اندیش هوشمند است.

© 2020 Amer Andish

چگونه یک صدا را به متن تبدیل کنیم

عامر اندیش ضمن بهره مندی از آخرین متدولوژی‌های یادگیری عمیق, با ارائه محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی، به کسب و کار‌هایی که در پی بهینه‌سازی فرآیندهای خود هستند, کمک می کند تا آن شرکت‌ها بتوانند از مزیت های هوش مصنوعی بهره‌مند شوند.

• فارس‌آوا

• باتاوا

• هوشتل

• بینایار

تهران، پاسداران، بوستان دوم (اخوان)، پلاک 10، طبقه 5 ، واحد 14

تلفن 22847693-021

فکس 22852301-021

نشانی ما بر روی نقشه

عامر اندیش ضمن بهره مندی از آخرین متدولوژی‌های یادگیری عمیق, با ارائه محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی، به کسب و کار‌هایی که در پی بهینه‌سازی فرآیندهای خود هستند, کمک می کند تا آن شرکت‌ها بتوانند از مزیت های هوش مصنوعی بهره‌مند شوند.

• فارس‌آوا

• باتاوا

• هوشتل

• بینایار

تهران، پاسداران، بوستان دوم (اخوان)، پلاک 10، طبقه 5 ، واحد 14

تلفن 22847693-021

فکس 22852301-021

نشانی ما بر روی نقشه

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت متعلق به شرکت عامر اندیش هوشمند است.

© 2020 Amer Andish

چگونه یک صدا را به متن تبدیل کنیم

اگر به دنبال یک ابزاری ساده برای تبدیل صوت به متن هستید و در نظر دارید اصوات صوتی ساده‌ای را به معادل متنی آن‌ها تبدیل کنید، پیشنهاد می‌کنیم سرویس Bear File Converter را امتحان کنید. این نرم‌افزار از موتور پردازش‌گر گفتار بایدو یا CMU Sphinx استفاده کرده و قادر است فایل‌های صوتی را به متن تبدیل کنید. این سرویس به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های صوتی با فرمت فایلی mp3 را به فایل‌های متنی تبدیل کرده و همچنین فرمت فایلی WAV، mp3، OGG، AAC وWMV  را به MIDI و فرمت MIDI را به فرمت MP3 تبدیل کنید. البته این سرویس محدود به تبدیل صوت به متن و شما برای تبدیل فرمت فایلی کتاب‌های الکترونیکی، مدل‌های سه بعدی و فایل‌های صوتی به یکدیگر نیز می‌توانید از این سرویس استفاده کنید. توجه داشته باشید که اندازه فایل صوتی که روی این سرویس می‌توانید آپلود کنید نباید بیشتر از 3 مگابایت باشد. لازم به توضیح است، کیفیت تبدیل فایل‌های Mp3 به فایل‌های متنی این سرویس خیلی قوی نیست.

لینک دسترسی: Bear File Converter

 

اگر به دنبال گزینه آنلاین بهتری برای تبدیل صوت به متن هستید، سرویس 360Converter گزینه دیگری است. این گزینه یک داشبورد ساده برای تبدیل در اختیارتان قرار می‌دهد. سرویس 360Converter علاوه بر پشتیبانی از فایل‌های صوتی از فایل‌های ویدویی نیز پشتیبانی می‌کند. خروجی این سرویس در فرمت فایلی ورد یا PDF در اختیارتان قرار می‌گیرد. البته این سرویس برای آن‌که همه کاربران بتوانند بدون مشکل از آن استفاده کنند، محدودیت‌هایی اعمال کرده است. این سرویس برای تبدیل‌ سخن‌رانی‌ها به فایل‌های متنی گزینه مناسبی است. شما می‌توانید فایل صوتی خود را از روی کامپیوتر شخصی، آدرس اینترنتی یا سرویس ابری روی این سایت آپلود کنید و سپس گزینه Start Conversion را کلیک کنید. پانل سمت چپ این سرویس به شما اجازه می‌دهد از ابزارهای آنلاین تبدیل دیگری شبیه به تبدیل کتاب‌های الکترونیکی، عکس، ویدیو، متن به ویدیو و اسناد استفاده کنید.

لینک دسترسی: 360Converter

اگر به دنبال انجام یک کار حرفه‌ای هستید و در نظر دارید یک فایل MP3 را به متن تبدیل کنید، MP3-to-text conversion نرم‌افزار ارائه شده از سوی Sobolsoft گزینه مناسبی است که در مقایسه با سرویس قبل خروجی بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد. در این نرم‌افزار خبری از محدودیت زمانی برای فایل‌های صوتی نیست و مهم‌تر از آن اجازه می‌دهد تا روی فایل‌های انتخابی از طریق دکمه Split Option برش زمانی اعمال کنید. خروجی این نرم‌فزار بهتر از گزینه قبل است. البته برای دسترسی به بهترین امکانات این برنامه باید نسخه تجاری آن‌را خریداری کنید.

لینک دسترسی: Sobolsoft

افرادی که به دنبال انجام یک کار حرفه‌ای هستند باید از InqScribe استفاده کنند. InqScribe یکی از بهترین نرم‌افزارهای تبدیل صوت به متن است که اجازه می‌دهد فایل‌های ویدویی را نیز به عنوان ورودی انتخاب کنید. جالب آن‌که شما می‌توانید یک فایل ویدویی کامل را در اختیار برنامه قرار دهید تا معادل متن گفتار فیلم را در اختیارتان قرار دهد. این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد تا فونت، تعداد کلمات، عرض زیرنویس و فریم‌ریت‌های مختلفی را بر پایه ورودی‌های صدا مشخص کنید تا خروجی کار به شکل حرفه‌ای در اختیارتان قرار گیرد. اگر جزء آن گروه از کاربرانی هستید که به زیرنویس کردن فایل‌ها علاقه دارند، گزینه فوق ابزارهای جالبی در اختیارتان قرار می‌دهد.

لینک دسترسی:  InqScribe 2.2.4.262

اگر منبع صوتی شما روی دستگاه‌های مختلفی قرار دارد، شما می‌توانید از برنامه‌های استاندارد تبدیل گفتار به متن روی گوشی‌ هوشمند خود استفاده کنید. اگر از یک گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم نرم‌افزار Speechnotes را آزمایش کنید. Speechnotes از برنامه‌های معروف فروشگاه گوگل پلی است که به لطف عملکرد بالایی که داشته امتیاز بالایی از کاربران دریافت کرده است. این نرم‌افزار به شکل رایگان قابل استفاده بوده و تنها خروجی متنی در اختیارتان قرار می‌دهد.

لینک دسترسی: Speechnotes

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     ثبت اشتراک نسخه آنلاین

بررسی و مقایسه تجهیزات شبکه

توسعه و پشتیبانی توسط ایران دروپال   |   میزبانی توسط پارس پک

روزی ما در رای نو برای ساخت یک تولید محتوا نیاز به خلاصه یک کتاب داشتیم و وقت کافی برای تایپ کردن خلاصه آن کتاب نداشتیم. آن موقع بود که فکر کردیم که نیاز به نرم افزار یا ابزاری داریم که بتواند گفتار را به نوشتار تبدیل کند.

من با سرچ هایی که در اینترنت داشتم به ابزاری رسیدم که در یکی از اپلیکیشن های گوگل(Applications google) پیدا کردم که این قابلیت را داشت، آن اپلیکیشن گوگل درایو (Google Drive) بود.

بعد از پیدا کردن آن که خیلی برای شرکت رای نو مفید بود، من تصمیم گرفتم آموزش نحوه ی استفاده از این نرم افزار را برای دیگران هم به اشتراک بگذارم.این روش می تواند برای تایپ پایان نامه، تایپ خلاصه کتاب، تایپ جزوه و … مورد استفاده قرار گیرد.ویدیو آموزشی رو به رو را مشاهده کنید.

سلام رضا محمودی هستم. فارغ التحصیل رشته نرم افزار علاقه مند به تکنولوژی روز، اینترنت اشیا، ساخت فیلم، تدوین و روانشناسی.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *چگونه یک صدا را به متن تبدیل کنیم

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک نمایید.





XHTML: You can use these tags:

در این مقاله قصد داریم ۶ روش ساده برای تبدیل فایل‌های صوتی به متن را به شما اموزش دهیم. آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که دوست داشته باشید فایل‌های ام پی تری که دارید به صورت متن در دسترستان بود؟ آیا می‌دانید شما خیلی ساده می‌توانید فایل‌های MP3  خود را به متن تبدیل کنید.

استفاده‌های زیادی می‌توان از نرم افزار تبدیل متن به گفتار و متن به گفتار وجود دارد. اینکه شما می‌خواهید داستانی را روایت کنید، متن بخوانید و یا از جستجوی صوتی استفاده کنید فرقی ندارد این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا یک کار با کیفیت را انجام دهید. با این حال مواقعی وجود دارد که شما نیاز به تبدیل صوت به متن دارید. به عنوان مثال می‌خواهید مصاحبه‌های خود را یادداشت کنید و یا از فیلم‌های خود رونویسی کنید. در اینجا چند گزینه برای کمک به شما وجود دارد که به راحتی می‌توانید فایل‌های MP3 خود را به متن تبدیل کنید.

فهرست عناوین این مطلب

قبل از مراجعه به سایت‌ها و نرم افزارهای جانبی، ممکن است بخواهید با استفاده از نرم افزار مایکروسافت ورد، گوگل داک یا سایر نرم افزارهای پردازشی فایل‌های صوتی خود را به متن تبدیل کنید.

ابتدا فایل‌های صوتی خود را که می‌خواهید به متن تبدیل کنید را آماده پخش کنید، یا آنها را در دستگاه که نرم افزار پردازش کلمه قرار دارد ذخیره کنید. در مرحله بعدی باید تایپ صوتی را در نرم افزار پردازش کلمه خود فعال کنید.چگونه یک صدا را به متن تبدیل کنیم

در گوگل داک برای فعال کردن این قابلیت باید به مسیر Tools -> Voice typing بروید. در مایکروسافت ورد لازم است که دیکشنری یا تشخیص گفتار را در سیستم عامل مک یا ویندوز ۱۰ فعال کنید، پس دکمه‌های ویندوز و H صفحه کلید را به صورت همزمان در ویندوز فشار دهید و یا در سیستم عامل مک دو بار دکمه Command را فشار دهید و ورد را باز کنید.

بعد از راه اندازی دیکشنری یا تایپ صوتی، ان را فعال کنید. نرم افزار پردازش کلمه خود را باز کنید و بعد فایل صوتی را در سیستم پخش کنید.

اگر می‌خواهید یک فایل ام پی تری را به یک متن ساده تبدیل کنید، نرم افزار Bear File Converter گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. بر اساس موتور تشخیص Baidu این نرم افزار می‌تواند به طور صحیحی فایل‌های صوتی واضح را به متن تبدیل کند. با این حال این نرم افزار آنلاین تبدیل فایل صوتی به متن برای فایل‌های موسیقی MP3 خیلی دقیق عمل نمی‌کند. علاوه بر این، این برنامه از فایل‌های صوتی بیشتر از ۳ دقیقه پشتیبانی نمی‌کند.

اگر به دنبال برنامه ای هستید که به صورت دقیقتری فایل‌های ام پی تری شما را به متن تبدیل کند، برنامه آنلاین ۳۶۰Converter گزینه مناسبی است. این نرم افزار دارای رابط کاربری ساده ای است و از هد دو فایل موسیقی و فیلم پشتیبانی می‌کند. نتایج را می‌توان به صورت فایل ورد یا PDF دانلود کرد. محدودیت هایی در زمینه اندازه وجود دارد. این در حالی است که این برنامه تبدیل صوت به متن به اندازه ای خوب عمل می‌کند تا مکالمات و گفتارهای از پیش تنظیم شده را به متن تبدیل کند اما شما نتایج خیلی حرفه ای را بدست نخواهید آورد.

اگر قصد دارید در زمینه تبدیل فایل‌های MP3 به متن نتایج حرفه ای دریافت کنید Sobolsoft بازدهی بهتری را ارائه می‌دهد. هیچ محدودیتی از نظر خروجی و گزینه‌های شهودی وجود ندارد و شما می‌توانید چندیل فایل صوتی را به طور همزمان به متن تبذیل کنید. نایج این برنامه به مراتب بهتر از گزینه‌های قبلی است. با این حال شما نیاز به خرید برنامه دارید، گرچه نسخه آزمایشی به طور رایگان در دسترس است.

نرم افزار تبدیل فایل صوتی به متن Sobolsoft

اگر چه برنامه InqScribe مستقیما صوت را به متن تبدیل نمی‌کند اما ابزاری برای رونویسی دیجیتال بصری است که باعث می‌شود ورود کتابچه راهنمای کاربر به آسانی امکان پذیر باشد. با استففاده از این نرم افزار می‌توانید خیلی سریع می‌توانید تایم کدها را را به متن تبدیل کنید. شما می‌توانید برای کار با این برنامه از میانبرهای صفحه کلید اختصاصی استفاده کنید تا با فشار دادن دکمه‌ها به راحتی فایل ام پی تری شما به متن تبدیل شود. InqScribe رایگان نیست اما یک نسخه آزمایشی ۱۴ روزه وجود دارد که برای تست عملکرد برنامه می‌توانید استفاده کنید.

اگر منبع صوتی شما در دستگاه دیگری است می‌توانید از اپلیکیشن تبدیل گفتار به متن گوشی خود برای رونویسی صدا استفاده کنید. Speechnotes  یک برنامه اندرویدی است که رونویسی بسیار مناسبی را انجام می‌دهد. این برنامه کاملا رایگان است و نتایج دقیقی را برای فایل‌های صوتی شما به ارمغان می‌آورد. با این حال نتایج در یک فایل جداگانه ذخیره خواهند شد و نمی‌توانید از آنها در منبع صوتی یا تصویری خود استفاده کنید.

تبدیل صوت به متن هنوز هم یکی از کارهای بسیار ضروری برای افراد محسوب می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از برنامه هایی که در بالا بدانها اشاره کردیم به سادگی فایل‌های ام پی تری خود را به متن تبدیل کنید. این قابلیت برای افرادی مناسب است که قصد دارند فایل صوتی خود را برای ترجمه به مترجم بسپارند، مسلما این کار باعث کاهش هزینه‌های ترجمه خواهد شد.

هیچ برنامه ای نتایج صد در صد دقیق را به شما ارائه نمی‌دهد با این وجود برنامه InqScribe نتایج خوبی را در اختیار شما قرار خواهد داد. ایا شما راه حل دیگری برای تبدیل فایل صوتی به متن می‌شناسید که در عین حال از دقت و کیفیت خوبی برخوردار باشد؟ می‌توانید نام برنامه مورد استفاده خود را در بخش نظرات این پست با ما به اشتراک بگذارید.

با سلام
یه سایت داخلی هم به صورت فوق العاده ای علاوه بر این کارای که شما نام بردید ، تبدیل MP3 به ورد رو هم انجام میده که حیرت آوره و درست نیست همیشه از نرم افزار های خارجی نام ببریم .
به شما سایت ایبو رو پیشنهاد میکنم .
EBOO.IR
حتما شما هم حیرت زده میشید از دیدن این سایت

نظرات بسته شده است.

تیم نارستان با بیش از 20 سال سابقه و تخصص در فروش لوازم کامپیوتری و شبکه این‌بار در سطح گسترده‌تر و در قالب فروشگاه اینترنتی محصولات برتر از بهترین برندهای بین‌المللی و ملی ایران را انتخاب و گردآوری کرده است. و حالا به راحتی چند کلیک می‌توانید از خرید خود در یک مولتی‌برند معتبر لذت ببرید. در نارستان می‌توانید از بین تجهیزات شبکه (مودم ADSL و VDSL، سوئیچ شبکه، اکسس‌پوینت و روتر و…)، قطعات کامپیوتری (موس، کیبورد، اسپیکر هارد اکسترنال و اینترنال و…)، لوازم جانبی (هدست، پاوربانک، انواع کابل و…) محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.


نام کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *


ورود


SobolsoftDownloads-icon

در این مقاله قصد داریم ۶ روش ساده برای تبدیل فایل‌های صوتی به متن را به شما اموزش دهیم. آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که دوست داشته باشید فایل‌های ام پی تری که دارید به صورت متن در دسترستان بود؟ آیا می‌دانید شما خیلی ساده می‌توانید فایل‌های MP3  خود را به متن تبدیل کنید.

استفاده‌های زیادی می‌توان از نرم افزار تبدیل متن به گفتار و متن به گفتار وجود دارد. اینکه شما می‌خواهید داستانی را روایت کنید، متن بخوانید و یا از جستجوی صوتی استفاده کنید فرقی ندارد این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا یک کار با کیفیت را انجام دهید. با این حال مواقعی وجود دارد که شما نیاز به تبدیل صوت به متن دارید. به عنوان مثال می‌خواهید مصاحبه‌های خود را یادداشت کنید و یا از فیلم‌های خود رونویسی کنید. در اینجا چند گزینه برای کمک به شما وجود دارد که به راحتی می‌توانید فایل‌های MP3 خود را به متن تبدیل کنید.

فهرست عناوین این مطلب

قبل از مراجعه به سایت‌ها و نرم افزارهای جانبی، ممکن است بخواهید با استفاده از نرم افزار مایکروسافت ورد، گوگل داک یا سایر نرم افزارهای پردازشی فایل‌های صوتی خود را به متن تبدیل کنید.

ابتدا فایل‌های صوتی خود را که می‌خواهید به متن تبدیل کنید را آماده پخش کنید، یا آنها را در دستگاه که نرم افزار پردازش کلمه قرار دارد ذخیره کنید. در مرحله بعدی باید تایپ صوتی را در نرم افزار پردازش کلمه خود فعال کنید.چگونه یک صدا را به متن تبدیل کنیم

در گوگل داک برای فعال کردن این قابلیت باید به مسیر Tools -> Voice typing بروید. در مایکروسافت ورد لازم است که دیکشنری یا تشخیص گفتار را در سیستم عامل مک یا ویندوز ۱۰ فعال کنید، پس دکمه‌های ویندوز و H صفحه کلید را به صورت همزمان در ویندوز فشار دهید و یا در سیستم عامل مک دو بار دکمه Command را فشار دهید و ورد را باز کنید.

بعد از راه اندازی دیکشنری یا تایپ صوتی، ان را فعال کنید. نرم افزار پردازش کلمه خود را باز کنید و بعد فایل صوتی را در سیستم پخش کنید.

اگر می‌خواهید یک فایل ام پی تری را به یک متن ساده تبدیل کنید، نرم افزار Bear File Converter گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. بر اساس موتور تشخیص Baidu این نرم افزار می‌تواند به طور صحیحی فایل‌های صوتی واضح را به متن تبدیل کند. با این حال این نرم افزار آنلاین تبدیل فایل صوتی به متن برای فایل‌های موسیقی MP3 خیلی دقیق عمل نمی‌کند. علاوه بر این، این برنامه از فایل‌های صوتی بیشتر از ۳ دقیقه پشتیبانی نمی‌کند.

اگر به دنبال برنامه ای هستید که به صورت دقیقتری فایل‌های ام پی تری شما را به متن تبدیل کند، برنامه آنلاین ۳۶۰Converter گزینه مناسبی است. این نرم افزار دارای رابط کاربری ساده ای است و از هد دو فایل موسیقی و فیلم پشتیبانی می‌کند. نتایج را می‌توان به صورت فایل ورد یا PDF دانلود کرد. محدودیت هایی در زمینه اندازه وجود دارد. این در حالی است که این برنامه تبدیل صوت به متن به اندازه ای خوب عمل می‌کند تا مکالمات و گفتارهای از پیش تنظیم شده را به متن تبدیل کند اما شما نتایج خیلی حرفه ای را بدست نخواهید آورد.

اگر قصد دارید در زمینه تبدیل فایل‌های MP3 به متن نتایج حرفه ای دریافت کنید Sobolsoft بازدهی بهتری را ارائه می‌دهد. هیچ محدودیتی از نظر خروجی و گزینه‌های شهودی وجود ندارد و شما می‌توانید چندیل فایل صوتی را به طور همزمان به متن تبذیل کنید. نایج این برنامه به مراتب بهتر از گزینه‌های قبلی است. با این حال شما نیاز به خرید برنامه دارید، گرچه نسخه آزمایشی به طور رایگان در دسترس است.

نرم افزار تبدیل فایل صوتی به متن Sobolsoft

اگر چه برنامه InqScribe مستقیما صوت را به متن تبدیل نمی‌کند اما ابزاری برای رونویسی دیجیتال بصری است که باعث می‌شود ورود کتابچه راهنمای کاربر به آسانی امکان پذیر باشد. با استففاده از این نرم افزار می‌توانید خیلی سریع می‌توانید تایم کدها را را به متن تبدیل کنید. شما می‌توانید برای کار با این برنامه از میانبرهای صفحه کلید اختصاصی استفاده کنید تا با فشار دادن دکمه‌ها به راحتی فایل ام پی تری شما به متن تبدیل شود. InqScribe رایگان نیست اما یک نسخه آزمایشی ۱۴ روزه وجود دارد که برای تست عملکرد برنامه می‌توانید استفاده کنید.

اگر منبع صوتی شما در دستگاه دیگری است می‌توانید از اپلیکیشن تبدیل گفتار به متن گوشی خود برای رونویسی صدا استفاده کنید. Speechnotes  یک برنامه اندرویدی است که رونویسی بسیار مناسبی را انجام می‌دهد. این برنامه کاملا رایگان است و نتایج دقیقی را برای فایل‌های صوتی شما به ارمغان می‌آورد. با این حال نتایج در یک فایل جداگانه ذخیره خواهند شد و نمی‌توانید از آنها در منبع صوتی یا تصویری خود استفاده کنید.

تبدیل صوت به متن هنوز هم یکی از کارهای بسیار ضروری برای افراد محسوب می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از برنامه هایی که در بالا بدانها اشاره کردیم به سادگی فایل‌های ام پی تری خود را به متن تبدیل کنید. این قابلیت برای افرادی مناسب است که قصد دارند فایل صوتی خود را برای ترجمه به مترجم بسپارند، مسلما این کار باعث کاهش هزینه‌های ترجمه خواهد شد.

هیچ برنامه ای نتایج صد در صد دقیق را به شما ارائه نمی‌دهد با این وجود برنامه InqScribe نتایج خوبی را در اختیار شما قرار خواهد داد. ایا شما راه حل دیگری برای تبدیل فایل صوتی به متن می‌شناسید که در عین حال از دقت و کیفیت خوبی برخوردار باشد؟ می‌توانید نام برنامه مورد استفاده خود را در بخش نظرات این پست با ما به اشتراک بگذارید.

با سلام
یه سایت داخلی هم به صورت فوق العاده ای علاوه بر این کارای که شما نام بردید ، تبدیل MP3 به ورد رو هم انجام میده که حیرت آوره و درست نیست همیشه از نرم افزار های خارجی نام ببریم .
به شما سایت ایبو رو پیشنهاد میکنم .
EBOO.IR
حتما شما هم حیرت زده میشید از دیدن این سایت

نظرات بسته شده است.

تیم نارستان با بیش از 20 سال سابقه و تخصص در فروش لوازم کامپیوتری و شبکه این‌بار در سطح گسترده‌تر و در قالب فروشگاه اینترنتی محصولات برتر از بهترین برندهای بین‌المللی و ملی ایران را انتخاب و گردآوری کرده است. و حالا به راحتی چند کلیک می‌توانید از خرید خود در یک مولتی‌برند معتبر لذت ببرید. در نارستان می‌توانید از بین تجهیزات شبکه (مودم ADSL و VDSL، سوئیچ شبکه، اکسس‌پوینت و روتر و…)، قطعات کامپیوتری (موس، کیبورد، اسپیکر هارد اکسترنال و اینترنال و…)، لوازم جانبی (هدست، پاوربانک، انواع کابل و…) محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.


نام کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *


ورود


SobolsoftDownloads-icon

در این مقاله قصد داریم ۶ روش ساده برای تبدیل فایل‌های صوتی به متن را به شما اموزش دهیم. آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که دوست داشته باشید فایل‌های ام پی تری که دارید به صورت متن در دسترستان بود؟ آیا می‌دانید شما خیلی ساده می‌توانید فایل‌های MP3  خود را به متن تبدیل کنید.

استفاده‌های زیادی می‌توان از نرم افزار تبدیل متن به گفتار و متن به گفتار وجود دارد. اینکه شما می‌خواهید داستانی را روایت کنید، متن بخوانید و یا از جستجوی صوتی استفاده کنید فرقی ندارد این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا یک کار با کیفیت را انجام دهید. با این حال مواقعی وجود دارد که شما نیاز به تبدیل صوت به متن دارید. به عنوان مثال می‌خواهید مصاحبه‌های خود را یادداشت کنید و یا از فیلم‌های خود رونویسی کنید. در اینجا چند گزینه برای کمک به شما وجود دارد که به راحتی می‌توانید فایل‌های MP3 خود را به متن تبدیل کنید.

فهرست عناوین این مطلب

قبل از مراجعه به سایت‌ها و نرم افزارهای جانبی، ممکن است بخواهید با استفاده از نرم افزار مایکروسافت ورد، گوگل داک یا سایر نرم افزارهای پردازشی فایل‌های صوتی خود را به متن تبدیل کنید.

ابتدا فایل‌های صوتی خود را که می‌خواهید به متن تبدیل کنید را آماده پخش کنید، یا آنها را در دستگاه که نرم افزار پردازش کلمه قرار دارد ذخیره کنید. در مرحله بعدی باید تایپ صوتی را در نرم افزار پردازش کلمه خود فعال کنید.چگونه یک صدا را به متن تبدیل کنیم

در گوگل داک برای فعال کردن این قابلیت باید به مسیر Tools -> Voice typing بروید. در مایکروسافت ورد لازم است که دیکشنری یا تشخیص گفتار را در سیستم عامل مک یا ویندوز ۱۰ فعال کنید، پس دکمه‌های ویندوز و H صفحه کلید را به صورت همزمان در ویندوز فشار دهید و یا در سیستم عامل مک دو بار دکمه Command را فشار دهید و ورد را باز کنید.

بعد از راه اندازی دیکشنری یا تایپ صوتی، ان را فعال کنید. نرم افزار پردازش کلمه خود را باز کنید و بعد فایل صوتی را در سیستم پخش کنید.

اگر می‌خواهید یک فایل ام پی تری را به یک متن ساده تبدیل کنید، نرم افزار Bear File Converter گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. بر اساس موتور تشخیص Baidu این نرم افزار می‌تواند به طور صحیحی فایل‌های صوتی واضح را به متن تبدیل کند. با این حال این نرم افزار آنلاین تبدیل فایل صوتی به متن برای فایل‌های موسیقی MP3 خیلی دقیق عمل نمی‌کند. علاوه بر این، این برنامه از فایل‌های صوتی بیشتر از ۳ دقیقه پشتیبانی نمی‌کند.

اگر به دنبال برنامه ای هستید که به صورت دقیقتری فایل‌های ام پی تری شما را به متن تبدیل کند، برنامه آنلاین ۳۶۰Converter گزینه مناسبی است. این نرم افزار دارای رابط کاربری ساده ای است و از هد دو فایل موسیقی و فیلم پشتیبانی می‌کند. نتایج را می‌توان به صورت فایل ورد یا PDF دانلود کرد. محدودیت هایی در زمینه اندازه وجود دارد. این در حالی است که این برنامه تبدیل صوت به متن به اندازه ای خوب عمل می‌کند تا مکالمات و گفتارهای از پیش تنظیم شده را به متن تبدیل کند اما شما نتایج خیلی حرفه ای را بدست نخواهید آورد.

اگر قصد دارید در زمینه تبدیل فایل‌های MP3 به متن نتایج حرفه ای دریافت کنید Sobolsoft بازدهی بهتری را ارائه می‌دهد. هیچ محدودیتی از نظر خروجی و گزینه‌های شهودی وجود ندارد و شما می‌توانید چندیل فایل صوتی را به طور همزمان به متن تبذیل کنید. نایج این برنامه به مراتب بهتر از گزینه‌های قبلی است. با این حال شما نیاز به خرید برنامه دارید، گرچه نسخه آزمایشی به طور رایگان در دسترس است.

نرم افزار تبدیل فایل صوتی به متن Sobolsoft

اگر چه برنامه InqScribe مستقیما صوت را به متن تبدیل نمی‌کند اما ابزاری برای رونویسی دیجیتال بصری است که باعث می‌شود ورود کتابچه راهنمای کاربر به آسانی امکان پذیر باشد. با استففاده از این نرم افزار می‌توانید خیلی سریع می‌توانید تایم کدها را را به متن تبدیل کنید. شما می‌توانید برای کار با این برنامه از میانبرهای صفحه کلید اختصاصی استفاده کنید تا با فشار دادن دکمه‌ها به راحتی فایل ام پی تری شما به متن تبدیل شود. InqScribe رایگان نیست اما یک نسخه آزمایشی ۱۴ روزه وجود دارد که برای تست عملکرد برنامه می‌توانید استفاده کنید.

اگر منبع صوتی شما در دستگاه دیگری است می‌توانید از اپلیکیشن تبدیل گفتار به متن گوشی خود برای رونویسی صدا استفاده کنید. Speechnotes  یک برنامه اندرویدی است که رونویسی بسیار مناسبی را انجام می‌دهد. این برنامه کاملا رایگان است و نتایج دقیقی را برای فایل‌های صوتی شما به ارمغان می‌آورد. با این حال نتایج در یک فایل جداگانه ذخیره خواهند شد و نمی‌توانید از آنها در منبع صوتی یا تصویری خود استفاده کنید.

تبدیل صوت به متن هنوز هم یکی از کارهای بسیار ضروری برای افراد محسوب می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از برنامه هایی که در بالا بدانها اشاره کردیم به سادگی فایل‌های ام پی تری خود را به متن تبدیل کنید. این قابلیت برای افرادی مناسب است که قصد دارند فایل صوتی خود را برای ترجمه به مترجم بسپارند، مسلما این کار باعث کاهش هزینه‌های ترجمه خواهد شد.

هیچ برنامه ای نتایج صد در صد دقیق را به شما ارائه نمی‌دهد با این وجود برنامه InqScribe نتایج خوبی را در اختیار شما قرار خواهد داد. ایا شما راه حل دیگری برای تبدیل فایل صوتی به متن می‌شناسید که در عین حال از دقت و کیفیت خوبی برخوردار باشد؟ می‌توانید نام برنامه مورد استفاده خود را در بخش نظرات این پست با ما به اشتراک بگذارید.

با سلام
یه سایت داخلی هم به صورت فوق العاده ای علاوه بر این کارای که شما نام بردید ، تبدیل MP3 به ورد رو هم انجام میده که حیرت آوره و درست نیست همیشه از نرم افزار های خارجی نام ببریم .
به شما سایت ایبو رو پیشنهاد میکنم .
EBOO.IR
حتما شما هم حیرت زده میشید از دیدن این سایت

نظرات بسته شده است.

تیم نارستان با بیش از 20 سال سابقه و تخصص در فروش لوازم کامپیوتری و شبکه این‌بار در سطح گسترده‌تر و در قالب فروشگاه اینترنتی محصولات برتر از بهترین برندهای بین‌المللی و ملی ایران را انتخاب و گردآوری کرده است. و حالا به راحتی چند کلیک می‌توانید از خرید خود در یک مولتی‌برند معتبر لذت ببرید. در نارستان می‌توانید از بین تجهیزات شبکه (مودم ADSL و VDSL، سوئیچ شبکه، اکسس‌پوینت و روتر و…)، قطعات کامپیوتری (موس، کیبورد، اسپیکر هارد اکسترنال و اینترنال و…)، لوازم جانبی (هدست، پاوربانک، انواع کابل و…) محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.


نام کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *


ورود


SobolsoftDownloads-icon

خیلی آسون و راحت تایپ سریع رو یاد بگیر

این نسخه آزمایشی سامانه تایپ صوتی تایپو می باشد

© Typeo.top. All rights reserved.Design - Typeo


فایل انتخاب شده:

متن خروجی:

امروزه استفاده از ابزارهای دیجیتال مانند تلفن همراه، لپتاپ، رایانه ها و تبلت ها افراد را ملزم به تایپ کردن می کند. افراد روزانه زمان زیادی را صرف تایپ کردن در ابزارهای مختلف می کنند. اگر نرم افزاری وجود داشته باشد که بتواند صوت یا گفتار (voice یا speech) را با دقت بالایی تبدیل به متن یا نوشتار (text) کند، مسلما افراد زیادی از این نرم افزارها استفاده خواهند کرد و همین باعث صرفه جویی قابل توجهی در وقت آن ها خواهد شد. افراد بسیاری در سراسر دنیا هر روز از فناوری تبدیل و تشخیص صوت به متن استفاده می کنند.

جستجوی صوتی گوگل، دستیارهای صوتی نظیر Siri و Alexa نمونه های از بکارگیری فناوری تبدیل صوت به متن هستند که جای خود را در زندگی روزمره ی انسان ها باز کرده اند.

کاربرد برنامه تبدیل صدا به متن (تشخیص گفتار) فقط منحصر به تایپ کردن گفتار یا ویس شما نیست. علاوه بر ایجاد یک نرم افزار تبدیل صوت به متن فارسی، می توانید با استفاده از سرویس تبدیل صوت به متن (تبدیل گفتار به نوشتار)، هر نرم افزار یا سخت افزاری که نیاز تعامل و فهم گفتار و صحبت های انسان دارد را نیز توسعه دهید و از این سرویس در کنار دیگر بخش ها استفاده کنید و به راحتی گفته های کاربر را به متن تبدیل کنید. استفاده از این سرویس، نیاز به تایپ کردن را از بین می برد و شما می تونید با سرعت و به راحتی یک متن تایپ شده و قابل ویرایش در اختیار داشته باشید.چگونه یک صدا را به متن تبدیل کنیم

سرویس ارائه شده توسط هوش داده مهتاب، به صورت آنلاین، اپلیکیشن اندروید و وب سرویس ارائه شده است.

این سرویس قابلیت به کارگیری در نرم افزار های مختلف را دارد و می تواند به صورت مستقل و یا یکپارچه با سرویس های دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

سرویس تبدیل گفتار به متن شرکت هوش داده ی مهتاب با در اختیار داشتن داده های متنوع، درصد بسیاری از کلمات زبان فارسی را پوشش داده و تنوع واژگان مختلف زبان فارسی را شامل می شود.

نرم افزار تبدیل صوت به متن از فرمت های مختلف فایل های صوتی پشتیبانی کرده و کاربران می توانند صوت مورد نظر خود را در انواع فرمت های مختلف وارد این سرویس کرده و متن تبدیل شده و قابل ویرایش دریافت نمایند.

سرویس تبدیل گفتار به متن شرکت هوش داده ی مهتاب با در اختیار داشتن داده های متنوع، درصد بسیاری از کلمات زبان فارسی را پوشش داده و تنوع واژگان مختلف زبان فارسی را شامل می شود.

سرویس تبدیل صوت به متن برنامه ای است که با دریافت صدای صحبت انسان، آن را تفسیر کرده و تبدیل به متن می کند. در فناوری تبدیل عکس به متن، با دریافت فایل صوتی، صوت موجود در بازه های زمانی کوتاهی بررسی می شود و سپس با الگوریتم های موجود، مشخص شود هر صوت مربوط به چه حرفی است.

برای تبدیل فایل صوتی به متن از پردازش زبان طبیعی و یادگیری عمیق استفاده می شود. از الگوریتم یادگیری عمیق به منظور تشخیص حروف و از پردازش زبان طبیعی به منظور بررسی خروجی و اصلاح آن در صورت نیاز استفاده می شود. برای مثال هم اکنون استفاده از مدل های زبانی (language model) برای بررسی و اصلاح کلمات رواج زیادی دارد و این مدل ها توانایی قابل توجهی در اصلاح و یافتن شکل درست کلمات دارند.

یک روش مطمئن و دقیق برای مستند سازی فراهم می کند

دیگر نیازی به مصرف کاغذ برای نوشتن متن وجود ندارد و همین منجر به صرفه جویی در مصرف کاغذ می شود.

انعطاف پذیری برای به اشتراک گذاری در ابزارهای مختلف

با همراه داشتن برنامه ی تبدیل صوت به متن می توان با سرعت بالایی متنی تایپ شده در اختیار داشت.

دیگر نیازی به خواندن دست خط های ناخوانا وجود ندارد. زیرا با وجود یک برنامه تبدیل صوت به متن نوشته های خوانا و تایپی خواهیم داشت.

دیگر نیازی به تایپ کردن وجود ندارد و افراد می توانند براحتی متن دلخواه خود را بنویسند بدون اینکه مجور به تایپ کردن باشند.

اخبار شرکتمجلهدرخواست دموتماس با ما

داشبوردپایگاه دانشدیتاست هاآموزش هوش مصنوعی

پردازش تصویرپردازش متنپردازش صوت

نرم افزار پلاک خوان خودنگارنرم افزار تشخیص چهره رخ نگاردستگاه کنترل ترددنرم افزار تبدیل عکس به متنقیمت محصولات

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید بجای تایپ کردن، متنی را بخوانید تا کامپیوتر یا گوشی آن را برای شما تبدیل به متن کند یا به عبارتی آن را تایپ کند. نرم افزارها و سایت های آنلاین هستند که این کار را تا حدی برای شما انجام می دهند. اما فقط بعضی از آنها از زبان فارسی پشتیبانی می کنند.

در حال حاضر تنها ۲ وبسایت موثر برای تبدیل گفتار به نوشتار با پشتیبانی از زبان فارسی وجود دارند. هر دو سایت معرفی شده در زیر رایگان هستند و دقت شان به یک اندازه می باشد:

دقت و سرعت آن در حد متوسط است و رایگان می باشد. کافی ست مانند تصویر بالا روی گزینه میکروفون کلیک کنید و شروع به صحبت کنید تا گفتار شما در جعبه پایینی به صورت تایپ شده در بیاید!

دقت و سرعت آن در حد متوسط است و تا حد چند صفحه رایگان می باشد. کافی ست مانند تصویر بالا روی گزینه میکروفون کلیک کنید و شروع به صحبت کنید تا گفتار شما در جعبه پایینی به صورت تایپ شده در بیاید!چگونه یک صدا را به متن تبدیل کنیم

دقت کنید که این برنامه روی اکثر گوشی های اندرویدی به صورت پیش فرض نصب است ولی اگر گوشی آیفون دارید یا گوشی تان این برنامه پیش فرض را ندارد از لینک بالا دانلود کنید سپس به روش زیر ادامه دهید:

۱-به بخش تنظیمات گوشی اندرویدی خود مراجعه کرده و گزینه “Language & keyboard” را انتخاب کنید. (بهتر است از طریق گزینه جستجو در بالای صفحه، عبارت Keyboard را جستجو کنید.)

۲- حالا از منوی نمایش داده شده، گزینه “Google voice typing” را انتخاب کنید و در بخش بعدی، گزینه “Languages” را انتخاب کرده و از میان زبان های موجود، زبان “فارسی” را انتخاب کنید. مانند تصویر زیر:

۴- تمام شد! حالا کافی است در محیط برنامه یا اپلیکیشنی که در حال تایپ در آن هستیم، از صفحه کلید نمایش داده شده، گزینه شبیه به میکروفن یا همان “Google voice typing” را انتخاب کنید مانند تصویر زیر. پس از انتخاب این گزینه، تصویری همانند تصویر زیر نمایش داده می شود که کافی است در هنگامی که دکمه میکروفن به رنگ سبز است، به زبان فارسی صحبت نمایید. پس از اتمام جمله خود، روی دکمه میکروفن لمس کنید تا صحبت های شما به نوشتار تبدیل شود و در صورت صحیح بودن، آن را ارسال نمایید.

بهترین اپلیکیشن ساخته شده به این منظور است که از موتور تبدیل صوت به متن گوگل استفاده می کند. استفاده از آن بسیار راحت است و تقریبا رایگان می باشد.

 

دانلود ویدیو

از دست ندهید: آسان ترین روش تبدیل pdf به powerpoint و برعکس

اسکچاپ را در ۶۰ دقیقه یاد بگیرید! (فیلم آموزشی+دانلود)

بهترین زبان برنامه نویسی برای هک و هکر شدن (۱۰ زبان ضروری)

دانلود رایگان ۱۳ درس مهم و کاربردی طراحی لوگو به زبان ساده

سلام ممنون از مقالتون من از سایت iotype.com استفاده کردم عالی بود خیلی دقیق عمل میکنه و سرعتش عالیه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان آلمانی

روش یادگیری زبان

افزایش اعتماد به نفس

روشهای موفقیت

آموزش کیک و شیرینی

آموزش تقویت مغز

با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات آموزشی، تنها به کیفیت و رضایت مشتری می اندیشیم !پ

© استفاده از مطالب سریع آسان تنها با کسب اجازه از مدیریت امکان پذیر می باشد. سلامتی-زیبایی

تبلیغــات     تماس با ما


پی دی اف به متنDownloads-icon


آسان ترین روش تبدیل pdf به powerpoint و برعکسDownloads-icon


۵۰ کلید میانبر کاربردی نرم افزار Word + دانلود pdf آموزش تصویری (۲۰۰۷-۲۰۱۶)Downloads-icon

تبدیل صدا به متن فارسی زمان تایپ را کاهش می دهد. این قابلیت تبدیل گفتار به نوشتار برای کاربرانی مانند مترجمان، نویسندگان، دانشجویان و افراد دیگری که برای تایپ متون خود مدت زمان زیادی را صرف می کنند یک راه میانبر است. امروز در انزل وب روش هایی در اندروید ، آیفون و به صورت آنلاین و آفلاین را به شما معرفی می کنیم که به کمک این روش ها می توانید گفتار و صوت را به متن فارسی تبدیل کنید.

How Convert Voice or Speech To Persian Text

اگر شما هم جزء نویسندگان، دانشجویان، مترجمان و افراد دیگری باشید که اکثر اوقات خود را صرف تایپ متون خود می کنید حتما به یک نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار نیاز خواهید داشت. نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار می تواند صوت یا صدا شما را به متن تبدیل کند بدون اینکه شما صفحه کلید تان را لمس کنید متنی که شما می خوانید به نوشته قابل ویرایش تبدیل خواهد شد و شما می توانید این نوشته را ذخیره و از آن استفاده کنید.

قبلا در انزل وب نحوه تبدیل متن فینگلیش به زبان فارسی را به شما آموزش دادیم، در ادامه آموزش امروز انزل وب روش های تبدیل صوت به متن را به شما آموزش خواهیم داد.چگونه یک صدا را به متن تبدیل کنیم

همانطور که می دانید ما در تلگرام به صورت چت یا نوشتار با افراد دیگر ارتباط برقرار می کنیم، اما گاهی طرف مقابل ما از نوشته های ما در سر نمی آورد و مجبور به تماس خواهیم شد و یا اینکه شما از یک نوشته هیچ وقت نمی توانید لحن طرف مقابل را متوجه شوید. این مشکل بیشتر برای کسانی که در حال آموزش افراد مختلف هستند پیش می آید.

قبلا در انزل وب بهترین و کاربردی ترین ربات های فارسی تلگرام را به شما معرفی کردیم امروز در انزل وب برای حل این مشکل تبدیل گفتار به نوشتار از ربات ویس بوت استفاده می کنیم که در ادامه نحوه کار با این ربات را به شما آموزش خواهیم داد.

برای تبدیل صدا به متن فارسی وارد ربات ویس بوت شوید و روی Start تپ کنید.

لیستی مطابق تصویر زیر ظاهر می شود که زبان های مختلف را در آن نشان می دهد. مانند تصویر زیر روی گزینه فلش کلیک کنید تا به صفحه بعد هدایت شوید.

این کار را تا آن جا ادامه دهید که به صفحه زیر برسید و عبارت Persian در لیست مشاهده گردد.

حالا گزینه Persian را انتخاب کنید تا زبان مورد نظر شما اعمال شود و ربات شروع کار خود را اعلام نماید. حالا دکمه ضبط صدا را نگه دارید و جمله ای که قصد تایپ آن را دارید با صدایی واضح بیان نمایید. پس از ارسال صدا ربات چند ثانیه آن را پردازش کرده و بعد متن را برایتان ارسال می کند. در صورتی که جمله بیان شده نامفهوم باشد ربات درخواست ارسال مجدد می کند.

توجه : این ربات کلمات رایج مانند سلام، خداحافظ و … را خیلی خوب تشخیص خواهد داد، اما همانطور که در زیر مشاهده می کنید انزل وب را نتوانست تشخیص بدهد.

ای او تایپ (IoType) نرم افزار تحت وب تبدیل گفتار به نوشتار به زبان فارسی می باشد. با استفاده از این نرم افزار بدون هیچ ابزار اضافی دیگر گفتار فارسی را به متن تبدیل می نمایید. ویرایشگر متن این نرم افزار تحت وب امکانات کاملی برای مدیریت، ویرایش و قالب بندی متن را دارد. نرم افزار تبدیل صدا به متن فارسی برای وبلاگ نویسان، دانشجویان، خبرنگاران، مترجمان و به طور کلی تمام افرادی که با تایپ متن سروکار دارند، مناسب است.

احتمالا با سرویس تشخیص صدای گوگل آشنایی دارید این سرویس به تازگی امکان پشتیبانی از زبان فارسی را نیز اضافه کرده و توسط آن می توانید صحبت کردن با صدای فارسی را به نوشتار فارسی تبدیل کنید. در اپلیکیشن تبدیل فایل صوتی به متن فارسی، بصورت رایگان نحوه ی فعال کردن سرویس تبدیل صوت به متن بر روی گوشی اندروید به شما آموزش داده شده است و امکان تایپ دستی و خودکار توسط این سرویس درون این اپلیکیشن برای شما فراهم آمده است. شما برای کارایی بهتر باید در یک محیط آرام شروع به صحبت کردن کنید. توجه کنید این برنامه برای استفاده در حال حاظر نیاز به اتصال اینترنتی دارد.

نحوه کار این نرم افزار تبدیل فایل صوتی به متن فارسی به این صورت است که ابتدا راهنمای موجود در برنامه را فعال کنید و در بخشلغت به لغت نزدیکترین جملات و لغات مشابه مکالمه خود را از لیست موجود اضافه کنید. بخش تایپ خودکار (که به صورت پولی است) برای کسانی در نظر گرفته شده است که میخواهند بدون وقفه یک متن طولانی را با صدای خودشان بخوانند و در خروجی متن معادل آن را دریافت کنند.

تبدیل صدا به متن در سرویس گوگل داک فعال شده و کاربران با استفاده از مرورگر کروم و یک میکروفن مناسب و البته دسترسی به اینترنت میتوانند از آن بهره‌ مند شوند.

برای این کار ابتدا به محیط کاربری خود در سرویس گوگل داک وارد شوید. روی گزینه‌ New کلیک کنید و صفحه جدیدی را ایجاد کنید.

به منوی Tools بروید و روی گزینه Voice Typing کلیک کنید.

اکنون آیکون تایپ صوتی در سمت چپ صفحه برای شما نمایش داده می شود. در بالای این آیکون نوار کوچکی وجود دارد که با کلیک روی آن می توانید زبان مورد نظر برای صحبت کردن را انتخاب کنید.

پس از اتصال میکروفن به کامپیوتر و اطمینان از صحت عملکرد و کیفیت آن، روی آیکون میکروفن کلیک کرده و صحبت کردن را آغاز کنید.

مشاهده میکنید که صحبت‌ های شما به سرعت به متن تایپی تبدیل می شود و میتوانید این متون را در هر برنامه یا بخش دیگری کپی و استفاده کنید.

به طور قطع به غیر از روش هایی که ما در بالا برای تبدیل صدا به متن معرفی کردیم نرم افزارها، سرویس های آنلاین و … دیگری وجود دارند. چون این مبحث یکی از مباحث مهم کامپیوتر و گوشی است که هر روزه در حال تغییرات عظیمی است. اگر شما نرم افزارها، ربات ها، سرویس های آنلاین و … را برای تبدیل گفتار به نوشتار فارسی می شناسید و در زمینه تبدیل صدا به متن فارسی تجربه و نظری دارید آن را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.


سلام چجوری میشه صدایی رو که قبلا ضبط شده به متن تبدیل کرد

سلام من دانشجو هستم و برای تایپ پایان نامه از نرم افزار IoType استفاده میکنم واقعا دقت بالایی داره و سرعتش عالیه سایر موارد پیشنهادی هم خوب بودند ولی برای تایپ در مقیاس زیاد و طولانی مناسب نیستند اما iotype.com امکانات کاملی برای تایپ در مقیاس زیاد در اختیار میگذارد. ممنون بابت مطلب عالی شما

سلام من دانشجو هستم و دستم خیلی موقع نوشتن کند عمل می کنه ،صدای اساتید رو ضبط می کنم، چطور میشه صدای ضبط شده ی استاد رو تایپ کرد؟

منم همین مشکل رو دارم ، راهی پیدا نکردید براش؟

باسلام و تشکر بابت انتقال تجربه و دانش
ولی هرچه علم پیشرفت کنه و ربات‌ها پیشرفته‌تر بشن هیچ‌چیز به پای دقت شنیداری انسانی نمیرسه. خصوصا زمانی که آنلاین صدا تبدیل به متن نشه و به صورت فایل صوتی باشه آن هم یک فایل صوتی‌ای که کیفیت صدای خوبی نداره یا از نظر گویش و لهجه کیفیت مناسبی نداره. اگر دوستان خواستند من میتونم براشون انجام بدم لطفا به… سر بزنید چون به هر حال تایپ با دقت انسانی مسلما در جایگاه خاص خودش هست.

باسلام
جناب موحد
لطفا راهنمایی بفرمایید تا بتوانم از صفر تا صد را با کیفیت بالا، دریافت نمایم .
تشکر
عبدالرضا
۰۹۲۲۲۹۸۷….چگونه یک صدا را به متن تبدیل کنیم

سلام
دوستان اگر راه انداز گوگل و کیبردش هردو را نصب کنید و آنلاین باشی هم دیکشنری هم ترجمه همزمان هم تایپ صوتی براحتی فعال میشه و هرجا که علامت میکرفون باشه کار میده تنها مشکلش آفلاین کار نکردنش

مترجم گوگل هم اگر نصب کردید وقتی ازتون پرسید زبان اصلیذتون چی بگید انگلیسی تا با مشکل تحریم ایران برخورد نکنید ….
ضمن تو اکثر گوشی های اندرید در قسمت زبان تایپ صوتی هست فقط باید فایل فارسی را دانلود کنید که برای من تو تحریم و باذفیلتر هم نتونستم آفلاین را راه بندازم…

من iotype را خریداری کردم خیلی پیشیمان هستم گذشته از پولی که هدر دادم کلی زمان را بخاطر پریدن تمام چیزهایی که تایپ کردم از دست دادم
پیشتیان شون هم فکر کنم مسافرکشی می کرد اصلا جواب نداد با اینکه چند بار انلاین شده بود
واقعا از اینکه به یه ایرانی اعتماد کردم واقعا عصبانی هستم. گوگل رایگانه ولی بازم هم جواب شما را میدن اینها همین که پول گرفتن بدو بدو رفتن خرجش کنن دیگه جواب هم ندادن

سلام دوستان من دارم برای ناشنوایان فیلمهای ایرانی رو زیرنویس فارسی میکنم یکم تایپ کردن خسته کننده شده و کند پیش میره نرم افزاری میشناسید که از صوت فیلم بتونه متن فارسی بنویسه ممنون میشم معرفی کنید

سلام خسته نباشید
من این برنامه هایی که گزاشتین رو دانلود کردم ولی وقتی میزنم رو میکروفون میگه گزینه گفتار به نوشتار در گوشیه شما فعال نیست نمیدونم چطوری فعالش کنم لطفا پاسخ بدین مرسی

عاااااااااااااااالی .
دمتون گرم

سلام مطلب بسیار مفیدی بود
سایت sedatype.ir سایت خوبی است

با سلام
مطلب بسیار مفید واقع شد. ممنون از سایت خوبتون

سلام. تشکر فراااوان. مرسی از روش های پیشنهادی سایت خوبتون. من با ربات ویسی کارم رو انجام دادم عالیه واقعا ممنون^_^

سلام و عرض ادب
یه خواهشی داشتم اگه براتون مقدور نرم افزاری رو معرفی کنید که فایلای صوتی ضبط شده رو به متن نوشتاری تبدیل کنه، سپاسگزارم

عالی بود . چندین برنامه تبدیل صوت به متن نصب کرده بودم ولی جواب نگرفته بودم. الان با روش های شما مشکلم حل شد. بسیار متشکرم.

با سلام
من کیبوردم با قابلیت صدا به متن گوگل براحتی کار می‌کنه فقط در حالت آنلاین ، چطور می‌تونم در زمان آفلاین هم کار کنم ، ممنون میشم

با سلام
در گوگل داک بنده Voice Typing غیر فعال می باشد!
راه حل چیست؟
با تشکر از زحمات شما …

مشکل من هم همینه لطفا راهنمایی کنید

من هم همین مشکل داشتم توی این مقاله یک سایت معرفی شده iotype.comکه خیلی خوب هست دقتش به نظرم خیلی بالاتر از بقیه

برای فعال شدن کامل تمامی ابزارها در گوگل داک، فقط باید از مرورگر کروم استفاده کنید.

ممنون از مطلبتون من استفاده از سایت iotype.com استفاده می کنم خییییلی عالیه

ممنون از پیشنهادتون

ممنون از شما

سلام خست نباشید
لازم دانستم بپاس زحماتتان بوبژه تهیه و ارائه این مطلب بسیار ارزشمند صمیمانه از شما تشکر و قدردانی کنم .
بسسسسسسسسسیار مممممممممنون
موفففففففففففففففق باشید

خیلی ممنون از توجه شما

ممنونم از این مطلبی که گذاشتید من واقعا به این نرم افزار نیاز داشتم مشکلم حل شد. من از سایت ای او تایپ (IoType) استفاده کردم نسبت به بقیه مواردی که توی مقاله بود بهتر بود. امکان خیلی جالبی که ای او تایپ داشت این بود که من با توجه به اینکه برخی از واژه هایی که تایپ میکردم تخصصی یا انگلیسی درمتن فارسی بود این امکان رو میداد حتی در متن فارسی گفتار انگلیسی را هم ترکیب کنم و همچنین علایم خاص متن مثل ویرگول ، نقطه، پرانتز بتونم به طور گفتاری داخل متن اضافه کنم.

با سلام
از شما و سایت با محتوا تون تشکر میکنم
این مشکل تایپ کردن فارسی را همه دارن کنه با این پست میشه برطرفش کرد. البته من در این پست با سایت ای او تایپ (IoType) آشنا شدم و امتحانش کردم ولی بعد از گفتن یک خط و تایپ شدن آن مدام “پیغام ماهیانه ۱۰۰۰۰ تومان شارژ کنید” ظاهر میشه به طوری که اصلاً به شما اجازه گفتن و تایپ شدن را نمیده. خواستم راهنماییم کنید با توجه به این که این سایت فارسی هست دوست داشتم از این سایت استفاده کنم.
البته قبلاً تایپ صوتی گوگل (روش چهارم پیشنهادی شما) را امتحان کرده بودم.
من هم یک پیشنهاد در این ضمینه دارم که سایت https://www.speechtexter.com/ هست که حتماً باید با مرورگر کروم باز بشه. از کادر بالا سمت راست زبان فارسی را انتخاب کنید و استارت را از قسمت بالا سمت چپ بزنید و شروع به صحبت کردن کنید. ۸۰ تا ۹۰ درصد کلمات را تشخیص میده.
با تشکر

ممنون بابت مطلبتون من خیلی نیاز به همچین برنامه ای داشتم ولی چون تایپ زیاد میکردم رو موبایل کاربرد نداشت از سایت iotype استفاده کردم خیلی دقتش خوبه.

تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2021 Anzalweb , All Rights Reserved


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

چگونه یک صدا را به متن تبدیل کنیم
چگونه یک صدا را به متن تبدیل کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *