چگونه مافیا را تشخیص دهیم

 
helpkade
چگونه مافیا را تشخیص دهیم
چگونه مافیا را تشخیص دهیم

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، صادقانه بگوییم، به نظر می‌رسد عصر کنونی، عصر دروغ‌ها، عدم صداقت‌ها و مچ گیری‌هاست. ما به طور مرتب با اخبار جعلی مواجهیم. هفته گذشته، روزنامه واشنگتن پست محاسبه کرد که دونالد ترامپ از زمان رسیدن به مقام ریاست جمهوری تاکنون ۱۰۰۰۰ بار دروغ گفته است. در انگلستان، ترزا می، اعتراضات وزیر دفاع سابق، گاوین ویلیامسون، را که گفت: در درز اطلاعات شورای امنیت ملی هیچ دخالتی نداشته است، باور نکرد. این در حالی بود که ویلیامسون به جان فرزندانش قسم خورد که بی گناه است و اطلاعات از دفتر او نفوذ نکرده است.

ما چطور؟ چه تعداد از پست‌های اینستاگرامی ما که زندگی شاد و پر از موفقیت مان را نشان می‌دهند، در جهت القای یک معنی خاص به مخاطب دستکاری نشده‌اند؟

دروغگو، اما دوست داشتنی‌می‌توان گفت: ما در عصری زندگی می‌کنیم که دروغ پذیرفته شده است؟ رابرت فلدمن، استاد گروه روان شناسی و علوم مغز در دانشگاه ماساچوست و نویسنده کتاب «دروغگوی زندگی شما» می‌گوید چنین است. «من باور دارم که دروغ گفتن بیش از پیش امری پذیرفتنی شده است. رؤسای جمهور – حتی آن‌هایی که شما دوستشان ندارید – الگو هستند و هنگامی که می‌بینید شخصی در این جایگاه اجتماعی به طور مرتب دروغ می‌گوید و هر بار هم تبرئه می‌شود – چیزی که به نظر می‌رسد کاملاً درست است – چنین چیزی به یک الگوی پذیرفته شده در جامعه تبدیل می‌شود. من همیشه مثال بیل کلینتون را زده‌ام که دروغ گویی را به پدیده‌ای پذیرفته شده در جامعه تبدیل کرد. هیچ اتفاقی برای او نیفتاد و از مهلکه جان سالم به در برد. اما فقط این نبود. با این که او هر نوع رابطه‌ای با مونیکا لوینسکی را رد کرد، همچنان احترام و محبت زیادی نسبت به وی در جامعه وجود دارد.

این اتفاق پیام قدرتمندی دارد: که شما می‌توانید دروغ بگویید و هنوز در جامعه مقبول باشید. اکنون، من فکر می‌کنم مثال بسیار بزرگ‌تری در کاخ سفید از یک رهبر دائماً در حال دروغ گفتن وجود دارد. ناراستی‌های زیادی وجود دارد، اما او همچنان در قدرت است. به نظر می‌رسد این رویه ایست که او در تمام طول مدت زندگی اش داشته است.

فکر می‌کنم چنین چیزی پیام وحشتناکی نسبت به کارآمد بودن دروغ گویی به کودکانی که در این دوره بزرگ می‌شوند و حتی به بزرگترهایشان می‌فرستد. فضایی خلق می‌شود که در آن دروغ گویی بیش از پیش مورد قبول واقع می‌شود.»چگونه مافیا را تشخیص دهیم

افسانۀ رفتار‌های غیرکلامی

یک باور رایج می‌گوید تشخیص دروغگو آسان است. دروغگو‌ها تمرکز، ثبات و آرام ندارند – (می‌توانید حرکت چشمهایشان را وقتی تلاش می‌کنند چیزی را از اعماق حافظه‌شان بیرون بکشند و داستان بسازند، ببینید) و ممکن است دائماً از عباراتی مثل «راستش را بگویم یا در حقیقت» استفاده کنند.

گوردون رایت، استاد دانشگاه لندن در بخش روان‌شناسی می‌گوید: «همه این‌ها مزخرف است. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که ما وقتی دیگران را زیر نظر می‌گیریم تا تشخیص دهیم دروغ می‌گوید یا نه، معمولاً بدترین تصمیم را اتخاذ می‌کنیم. در این حالت ما فقط ۵۴ درصد امکان دارد درست تشخیص دهیم. در حالی که اگر یک سکه را بالا بیندازیم و شیر یا خط بیاوریم به ما می‌گوید که احتمال راست گویی در یک موقعیت ۵۰ درصد است.»

رایت می‌گوید، تست‌های پلی گراف یا دروغ سنج، بین ۶۵ تا ۷۹ درصد درست تشخیص می‌دهند. توجه به حرکات کل بدن قدری بهتر عمل می‌کند و می‌تواند تا ۸۵ درصد به ما بگوید که فردی در حال دروغ گفتن است یا خیر. اما هر دوی این موارد در شرایط خاص آزمایشگاهی قابل انجام است و در محیط‌های متفاوت مانند اتاق بازجویی پلیس نتایج متفاوتی ظاهر می‌شود.

او می‌گوید، از همه بدتر این است که دروغگو‌ها هم می‌دانند که از آن‌ها چه انتظاری می‌رود و تلاش می‌کنند که شرایط را به نفع خود تغییر دهند. «ما با دروغگو‌هایی مواجهیم که مستقیم و محکم در چشم ما نگاه می‌کنند و دروغ می‌گویند. آن‌ها از کلیشه‌ها به نفع خودشان بهره می‌گیرند.».

اما پلیس و نیروی انتظامی هنوز هم این سرنخ‌ها را برای تشخیص دروغگو‌ها استفاده می‌کنند. استاد روانشناسی دانشگاه گوتنبرگ، پر-آندرس گرانهاگ، در این زمینه به سازمان‌هایی مانند FBI و LAPD آموزش می‌دهد. «روانشناسی قانونی تلاش می‌کند افسانه رفتار‌های غیر کلامی را کم‌ارزش جلوه دهد. آن‌ها باور دارند که می‌توان با مشاهده رفتار بیرونی افراد، آن چه در درون آن‌ها می‌گذرد را تشخیص داد.» در حالی‌که، هیچ سرنخ جهانی‌ای در این زمینه وجود ندارد و حتی یک شخص واحد ممکن است در موقعیت‌های مختلف، رفتار‌های مختلفی از خود بروز دهد.

سوال‌های غیر قابل پیش‌بینی

بنابراین، بسیاری از تحقیقاتی که به دنبال تشخیص فریبکاری هستند، بیشتر از آن که روی چگونگی گفتن تمرکز کنند، روی آن چه که افراد می‌گویند یا چیستی حرف‌های آن‌ها تمرکز می‌کنند. گرانهاگ می‌گوید، یک روش برای دست یافتن به نتیجه بهتر استفاده از تکنیک سوال‌های غیرقابل پیش‌بینی است – سوال‌هایی را بپرسید که دروغگو‌ها از قبل برای پاسخ دادن به آن‌ها آماده نشده‌اند.

دروغگو‌ها بیشتر از راستگویان خود را آماده می‌کنند. اگر فقط سوال‌های قابل پیش‌بینی از آن‌ها بپرسید، دقیقاً کاری را می‌کنید که آن‌ها دوست دارند. راستگویان می‌توانند از عهده انواع سوالات بربیایند، چون به سادگی به حافظه‌شان رجوع می‌کنند. اما دروغگو‌ها در مواجه با سوالات غیر قابل پیش‌بینی شرایط سختی را می‌گذرانند، چون پاسخ‌های از قبل آماده برای سوالات قابل پیش‌بینی آماده کرده‌اند و برای سایر سوالات آماده نیستند.

گرانهاگ می‌گوید، به لحاظ شناختی دروغ گفتن بسیار پیچیده‌تر از راست گفتن است. «اگر شما موقعیت را برای فرد دروغگو پیچیده‌تر کنید، او شرایط سخت‌تری از یک راستگو را تجربه خواهد کرد. به طور مثال، می‌توانید از او بخواهید یک رویداد را از آخر به اول تعریف کند که برای فردی که می‌خواهد داستان سر هم کند، کار سختی است.»

غریزۀ پلیسی یا شواهد؟

مایکل فولر، رئیس پلیس سابق لندن و نویسنده کتاب «اول سیاه را بکش»، درباره تجریباتش به عنوان یک پلیس سیاه پوست در اداره پلیس این شهر می‌گوید. طی دوران آموزشی به آن‌ها گفته بودند نشانه‌های دروغگویی: تغییر در رفتار، خاراندن سر و اجتناب از برقراری تماس چشمی است. اما او می‌گوید، چیزی که نهایتاً می‌تواند فرد دروغگو را لو دهد، مدارک است.

«در کار پلیس شما فقط به داستان‌هایی که افراد می‌گویند توجه نمی‌کنید بلکه تحقیق می‌کنید. یک بازپرس حرفه‌ای به دنبال حقایق است. شما قبل از بازجویی از طریق دوربین‌های مدار بسته، مدارک و شاهد‌های عینی، اطلاعات کافی به دست می‌آورد؛ بنابراین فرد نمی‌تواند به شما دروغ بگوید، چون با اطلاعاتی که در اختیار دارید، در تناقض است.»

در سریال‌ها و رمان‌های پلیسی، شواهد کاراگاهی است که یک پرونده را حل می‌کند. «اگر بپرسند که یک پلیس تا چه حد به شم و غریزه اش متکی است باید بگویم، بسیار زیاد، زیرا این غریزه پلیسی است که سرآغاز یک تحقیق است.»

تلاش برای متقاعد سازی

پرسش اینجاست که بالاخره چطور می‌توان یک دروغگو را شناسایی کرد؟ آیا دروغگو‌ها با هم اشتراکی دارند؟ گرانهاگ می‌گوید: «ما می‌دانیم که دروغگو‌ها بیشتر از راستگو‌ها خودشان را آماده می‌کنند؛ آن‌ها اغلب تلاش می‌کنند که شما را متقاعد کنند که با فقط راست گفتن متفاوت است.» «آن‌ها می‌خواهند بدانند که آیا باورشان کرده‌اید یا نه و اگر شک کنند که باورشان کرده‌اید، تغییر می‌کنند و جزئیات بیشتری را می‌افزایند.»

رایت می‌گوید، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که افراد در هنگام دروغ گفتن از ضمایر شخصی کمتری استفاده می‌کنند. او می‌گوید: «تفسیر غربی از این موضوع این است که آن‌ها تلاش می‌کنند بین خود و دروغ فاصله ایجاد کنند. اما در فرهنگ‌های غیر غربی، درست عکس این قضیه صادق است. آن‌ها دروغ را بیشتر به مالکیت خود در می‌آورند؛ بنابراین هیچ قانون مشخص و محکمی وجود ندارد.»

دوری از تعصب

آیا افراد در هنگام دروغ گفتن از عباراتی نظیر «بخواهم صادق باشم»، بیشتر استفاده می‌کنند؟ گرانهاگ می‌گوید، واقعاً نمی‌توان حکم قطعی صادر کرد، زیرا افراد با هم متفاوتند. «گاهی اوقات این عبارات فقط تکه کلام افراد هستند و فرد در تلاش برای فریب دادن ما نیست.»

رایت می‌گوید، یک راه برای نیفتادن در دام دروغگو محتاطانه عمل کردن در قبال تعصبات خودمان است. تحقیقات نشان می‌دهد که احتمال این که افراد دروغی را که با باورهایشان همخوانی دارد، باور کنند، بیشتر است. به طور مثال اگر فردی در حال دروغ گفتن است و می‌گوید: «من واقعاً جرمی کوربین را دوست دارم» و اتفاقاً من هم یکی از طرفداران کوربین هستم، خیلی احتمال دارد که فکر کنم آن فرد راستگو است.».

اما حتی کارشناسان تشخیص دروغ هم نمی‌توانند به آسانی فرد دروغگو را تشخیص دهند. رایت می‌گوید: «تا کنون تحقیقات زیادی روی قوۀ تشخیص دروغ گویی افرادی مانند من که روی این موضوع کار می‌کنیم، انجام شده است و ما به هیچ وجه بهتر از سایر افراد عمل نکرده ایم. افسران پلیس، وکلا، و درمانگر‌ها بهترین تشخیص دهندگان دروغ در دنیا هستند.»

چرا در تشخیص دروغ مهارت نداریم؟

فدمن می‌گوید: «فکر می‌کنم یکی از اصلی‌ترین دلایل ناتوانی در تشخیص دروغ گویی این است که ما بازخورد چندانی نسبت به راستگویی و دروغگویی دریافت نمی‌کنیم.»

او می‌گوید: «فرضیه ابتدایی من این است که مردم همیشه دروغ می‌گویند، ما به صورت اجتماعی همواره در حال دروغ گفتن هستیم – ما به دیگران می‌گوئیم که چقدر از لباسی که پوشیده‌اند خوشمان می‌آید، در حالی که واقعاً این گونه نیست، ما به دیگران چیز‌های را می‌گوئیم که وجهۀ خودمان را بهتر کنیم.

«این دروغ‌ها اغلب پیامد‌های بسیار جزئی دارند و مسئله مهمی نیستند، اما به مثابه روغنی هستند که چرخ دنده‌های تعاملات اجتماعی را چرب می‌کنند. اطراف ما را دروغ فرا گرفته است و ما اگر هم راست بگوییم، نسبت به راستگویی خود بازخورد‌های اندکی دریافت می‌کنیم. برای همین یاد نمی‌گیریم دروغگو را تشخیص دهیم.»

«دلیل دیگر این است که ما انگیزه‌ای برای شناسایی دروغ نداریم. اغلب اوقات وقتی فردی از ما تعریف می‌کند، همین که شاد می‌شویم کافی است، به دنبال حقیقت آن نیستیم. در واقع کسی که از دیگری تعریف می‌کند، می‌خواهد آن فرد نسبت به او احساس خوبی پیدا کند.»

رایت موافق است و می‌گوید: «من فکر می‌کنم مردم بیشتر از آن چه که فکر می‌کنند، دروغ می‌گویند. این مسئله لزوماً بد نیست، جامعه این گونه عمل می‌کند.»

انتهای پیام/منبع: ایسناخبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

سطح مقاله : مقدماتی

آیا می دانستید تمام مردم جهان به طور میانگین روزی دو مرتبه دروغ می گویند؟ برخی افراد ، دروغگوهای خوبی نیستند و زود لو می روند اما برخی دیگر دروغگوهای قهاری هستند. حالا اگر دوست دارید بدانید طرف مقابل تان در یک رابطه دروغ می گوید یا راست؟این گزارش را تا انتها بخوانید. افراد دروغگو معمولا از نظر نوع رفتاری با یکدیگر شباهت بسیاری دارند که دانستن برخی از خصوصیات به ما کمک می کند که تا حدودی انسان دروغگو را بشناسیم برخی از علائم و نشانه های دروغ که باعث شناخت دروغگو می شود عبارتند از:

👈 ۱- چشمان کسانی که دروغ می گویند یا بازتر از حد معمول است یا دائما چشمهای آنان به نقاط مختلف حرکت می کند. در عین حال آنها معمولا از نگاه مستقیم به شما پرهیز می کنند و سعی می کنند مستقیما به شما نگاه نکنند.

👈 ۲- گاهی اوقات افراد دروغگو بخشی از صورت یا دهانشان را هنگام حرف زدن می پوشانند.

👈 ۳- وقتی از آنها سوال می شود ؛ دماغ یا گوششان را به حالت عصبی می خارانند.چگونه مافیا را تشخیص دهیم

👈 ۴- فرد دروغگو معمولا هنگام حرف زدن حرکت اضافی زیادی از خود بروز می دهد.

👈 ۵- در هنگام حرف زدن زیاد تپق می زنند و اشتباهات فراوان گفتاری را سعی می کنند به گونه ای بپوشانند.

👈 ۶- آنها همیشه کلی گویی می کنند و بارها این کلیات را تکرار می کنند و با این کار تلاش می کنند تا خودشان را قانع کنند و اين يکی از نشانه های دروغ می باشد.

👈 ۷- آنها سعی می کنند به گونه ای گیج و مبهم سخن بگویند و با این کار به شما اجازه نمی دهند تا حرفهای آنان راتجزیه کنید.

👈 ۸- هنگامی که سعی دارید در مورد موضوع مورد بحث از آنها سوال کنید بلافاصله موضوع بحث را عوض می کنند و اين يکی از نشانه های دروغ می باشد.

👈 ۹- حتی سوال شما را متوجه شوند چنین وانمود می کنند که سوال شما را نشنیده اند و با این کار به بحث خاتمه می دهند.

👈 ۱۰- اگر می خواهید مطمئن شوید که او دروغ گفته است چند روز بعد راجع به موضوعی که در مورد آن دروغ گفته است از او سوال کنید تا برایتان یک داستان با مطالب متفاوت تعریف کند.

👈 ۱۱- اگر قدری به صحبت آنها شک کنید شما را متهم به بی اعتمادی می کند و خیلی سریع با این کار به بحث خاتمه می دهد.

👈 ۱۲- آدم های دروغگو معمولا پر حرف هستند و در مورد هر چیزی اظهار نظر می کنند.

👈 ۱۳- افراد دروغگو معمولا کسانی هستند که در زندگی شخصی یا خانوادگی دچار مشکل هستند. پس در موردحرفهای چنین افرادی بیشتر دقت نمایید.

👈 ۱۴- تن صدای افراد دروغگو در هنگام دروغ گفتن معمولا بالاتر از حد طبیعی است.

👈 ۱۵- خنده های بی دلیل و بی گاه در هنگام صحبت کردن یکی دیگر از علائم بارز افراد دروغگو است

👈 ۱۶- آدمهای دروغگو معمولا سعی می کنند حرفهای زیبا و جذاب به زبان بیاورند و با این کار می خواهند امکان کشف حقیقت را از ما سلب کنند.

نکته پایانی این که اگر چه که شاید افراد دروغگو در کوتاه مدت بتوانند حقیقت را از دیگران پنهان کنند اما زمان آنها را رسوا خواهد کرد. و هیچ وقت حقیقت پنهان نخواهد ماند, اگرچه شاید مدت زمان طولانی پنهان بماند !!!

اين مقاله به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در سايتمان قرار ميگيرد و برای آشنايی اوليه با علائم دروغگويی مفيد ميباشد.

عالی

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

هويت مثبت مافيايی

تفهيم اتهام بر مبنای هويت مافيايی

متد هشت سنگ بنای تثبيت

متد سه سنگ بنای اعتماد

متد پرولوگ

پروژه خانه مافيا بازان ، در سال 1390 کليد خورد ، اين پايگاه متعلق به تمام مافيابازان و علاقه مندان به کسب آگاهی و تجربه در حوزه رفتارشناسی فردی و جمعی ميباشد , چرا که شما لايق بهترين ها هستيد.

تلاش شده است که تمامی مطالب کاملاً علمی و در عين حال جنبه کاربردی داشته باشد .

با احترام به دنيای بازی مافيا خوش آمديد

صفحه رسمی اینستاگرام ما   

پروژه خانه مافيا بازان ، در سال 1390 کليد خورد ، اين پايگاه متعلق به تمام مافيابازان و علاقه مندان به کسب آگاهی و تجربه در حوزه رفتارشناسی فردی و جمعی ميباشد , چرا که شما لايق بهترين ها هستيد.

تلاش شده است که تمامی مطالب کاملاً علمی و در عين حال جنبه کاربردی داشته باشد .

با احترام به دنيای بازی مافيا خوش آمديد

 

صفحه رسمی اینستاگرام ما   

تمامی حقوق محفوظ است.

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

پنج
 + 

 = 
10

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

چگونه مافیا را تشخیص دهیم

اگر حرفه ای باشید و روش های تشخصی دروغ را آموخته باشید، به راحتی، حتی بدون پرسیدن هیچ سوالی میتوانید تشخصی دهید، فرد گوینده درحال دروغ گفتن است یا خیر…

J. J. Newberry مامور اطلاعات CIA بعد 30 سال کار حرفه ای پس از بازنشستگی، آموخته هایش را به عنوان مامور بازجویی و تشخصی متهم به صورت عمومی با برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی تشخصی دروغ، زبان بدن و … برای عموم، آموزش میدهد.

Newberry میگوید «

فقط کافی بود متهم شروع به صحبت کند، به ما روش هایی یاد داده بودند تا قبل از شروع صبحت متهم بدانیم او میخواهد دروغ بگوید یا خیر، ما اغلب هیچ سوالی نیز نمی پرسیدیم و به راحتی با استفاده از روش های که اموزش دیده بودیم میتوانستیم دروغ ها را تشخصی دهیم…»

البته Newberry به علت مسائل امنیتی تمام ابزارها و روش های محرمانه را نمیتواند فاش کند، اما 10 روش پرکاربرد و حرفه ای را به شاگردانش در دوره های آموزشی اش یاد میدهد.

به نظر شما چطور Newberry بدون هیچ صحبتی میتوانست حقیقت را از دروغ تمیز دهد؟

برای این منظور 10 روش وجود دارد که در ادامه میخوانید و می آموزید به چه علائمی هنگام صحبت طرف مقابل دقت کنید. شاید تعجب کنید اگر بفهمید محتوای صحبت طرف مقابلتان تنها 2% در تشخیص راست یا دروغ بودن گفته هایش اهمیت دارد !

اما چرا این مهارت برای شما باید مهم باشد؟
در دنیای پر رقابت امروز، به عنوان کارآفرین یا یک فرد موفق باید به تمامی روش ها و تکنیک ها انتخاب صحیح آگاه باشید.
شما به عنوان یک کارآفرین در دنیای تجارت نیاز به اعتماد کردن به دیگران دارید، تصور نکنید هنگام کارآفرینی میتوانید همه ی کارهایتان را قانونی و با احراز قرارداد پیش ببرید، خیر. در بازار امروز اعتبار، و اعتماد حرف اول را میزند.

شما باید یاد بگیرید به چه کسی اعتماد کنید؟ چه کسی مورد اطمینان است؟ طرف مقابلتان که در حال تعریف داستان همکاری های متعدد با شرکت های دیگر است، آیا در حال بازگو کردن حقیقت است یا میخواهد با انباشتی از اطلاعات ذهن شما را خسته کند؟ و …

زمانی که میخواهید پی ببرید آیا طرف مقابلتان در حال دروغ گفتن است، به ناپیوستگیِ صحبتش توجه کنید.

Newberry چنین میگوید :

« زمانی که دختری را به جرم شلیک به دوستش مورد بازجویی قرار میدادم، در حال تعریف داستانی بود که در آن، او در حال دویدن بود که صدای گلوله را شنید و سپس ناگهان در بین صحبتش گفت “فرد شلیک کننده را هم ندیدم..»

من تا این را شنیدم ، تشخیص دادم در حال دروغ گفتن است که واقعا هم بود…
چطور فردی صدای مهیب شلیک گلوله را بشنود و به آن واکنش نشان ندهد تا برگردد و ببیند؟

در حین صحبتش محکم به میز کوبیدم، واکنش سریع او نگاه کردن به دستهایم بود، این واکنش مهر تایید را بر تشخصیم زد و فهمیدم او نه تنها صدای گلوله را شنیده بود، بلکه برگشته و به منشاء آن صدا یعنی فرد شلیک کننده نیز نگاه کرده بود و او را دیده بود.

 

تنها 4% از مردم دروغ گو زاده شده اند که چنان حرفه ای میتوانند دروغ بگویند که کسی نتواند مچ آنها را بگیرد، اما دیگران زمانی که میخواهند دروغ بگویند، معمولا داستان خیالی شان را ناقص میسازند.

زمانی که شخص در حال تعریف داستانش است، زمانی که انتظار ندارد سوالی دور از انتظارش را بپرسید ،طوری که قبلا برای آن آماده نشده باشد.

برای مثال : اگر کارمندی در حال تعریف کردن درباره مهارت هایش است، با پرسیدن سوالی دور از انتظار مانند کتابی که برای افزایش مهارتش خوانده، یا منبعی که از آن یادگرفته میتوانید به نوعی تشخصی دهید آیا برای سوال شما جوابی از قبل آماده داشت؟ که احتمالا فرد صادق است، اگر خیر به احتمال زیاد در حال دروغ گفتن است

 

یکی از مهم ترین نشانه های تشخیص دروغ و بی صداقتی تغییرات در رفتار است. شما یک فرد دروغگو را زمانی میتوانید به راحتی با این روش تشخیص دهید که شناخت نسبتا کم قبلی از فرد داشته باشید و بدانید طرف مقابل در کل فردی آرام است، اما زمان صحبت مضطرب می شود و یا طرف مقابل فردی با انرژی است اما هنگام صحبت کردن به شدت آرام و ریلکس به نظر می رسد.

این روش رفتار فرد را زیر نظر میگیرد، اگر فرد رفتاری غیر از رفتار معمول همیشگی‌اش نشان دهد، در واقع با خود واقعی اش در تضاد باشد ،به احتمال زیاد در حال دروغ گفتن است.

 

اکثر مردم نمیتوانند به خوبی یک لبخند مصنوعی داشته باشند، اکثر مردم در زمانبندی آن دچار مشکل میشوند، یا خیلی طولانی آنرا نگه میدارند، یا آنرا خیلی زود تمام میکنند.

شاید لبخند فرد دروغگو با حالت قالب چهره ی وی ناهماهنگ باشد، یک چهره ی عصبانی همراه با لبخند !

لبخند های مصنوعی یکی از بهترین روش های کمبود صداقت است. یک لبخند واقعی برخی از عضله های کنار چشم را نیز در بر میگیرد، برای مثال هنگام لبخند اگر دهان فرد را بپوشانید، به راحتی از حالات چشم میتوانید بفهمید در حال لبخند زدن است

 

حس ششم، یا شمّ زنانه، نامش را هرچه بگذارید یک حسی از طرف مقابلتان دریافت کردید و آنرا با توجه به داده های ضمیر ناخودآکاهتان تطبیق دادید و آنرا نمیتوانید قبول کنید زیرا با داده های قبلی سازگار نیست.

این حس غریزه، شاید به ظاهر اشتباه باشد اما اکثر اوقات اطلاعات صحیحی به شما میدهد.
پس اگر هنگام صحبت طرف مقابلتان غریزه تان به شما میگوید طرف مقابل در حال دروغ گفتن است، آنرا نادیده نگیرید و برای تایید صحت آن از روش شماره 6 استفاده کنید.

 

میکرواکسپرشن (Microexpression) به معنی حالات ریز چهره است. کوچکترین حرکات و تغییر حالات ناگهانی چهره که در کمتر از 1 ثانیه انجام میشود است. این حالات چهره دقیقا واکنش کنترل نشده ضمیرناخودآگاه است که پوشانده نشده است.

زمانی که فردی مورد نظر در ظاهر خوشحال است اما در باطن عصبانی، این نشانه در حالات چهره اش گهگاهی در کمتر از 1 ثانیه نمایان میشود. تنها راه تشخیص آن داشتن مهارت در آن است.

تقریبا 90% مردم به میکرواکسپرشن‌ها دقت نمیکنند، درحالی که میتوانند در کمتر از یک ساعت تمرین به خوبی در تشخیص آن مهارت پیدا کنند.

 

در حالت کلی، هر تن صدایی که فرد انتخاب کند و یا حالت چهره یا بدنی به خود بگیرد، که با کلمات در حال صحبتش جور نباشد، به احتمال زیاد در حال دروغ گفتن است.چگونه مافیا را تشخیص دهیم

فوق العاده شگفت انگیز است، اما واقعیت دارد.
برای مثال زمانی که فرد در حال گفتن جمله ی «من پولی ندارم فعلا به شما بدهم ،یه چند وقتی به من فرصت بدید…» اما حرکت سر او به نشانه «نه» گفتن در حال تکان خوردن است ،نشان دهنده حالت تناقض است.

این حالات میتواند در بین چهره و کلمات، تن صدا و کلمات، چهره و صدا بوجود بیاید.
برای مثال شاید فرد در حال تعریف موفقیت بزرگی باشد که بدست آورده است اما با تن صدایی بدون هیجان و معمولی درحال تعریف کردن است، این تناقض میتواند نشان دهنده دروغ باشد.

 

 

زمانی که فرد در حال صحبت است اما احساس راحتی نمیکند، به احتمال زیاد در حال دروغ گفتن است. برای مثال در چشمانتان نگاه نمیکند، عرق میکند، در صندلی است مضطرب به نظر می آید و در کل فرد راحتی که میشناختید نبود، در حال دروغ گفتن است.

 

 

برای مثال زمانی که از کارمندتان میپرسید «چرا دیر به سر کار اومدی؟» و او شروع میکند به تعریف کردن «صبح که بیدار شدم، دیدم نون نداریم برای صبحانه رفتم نون وایی ,شاتر محلمون گرم گرفت و صحبت کردیم و یه مشکلی براش پیش اومده بود از اقوامشون فوت کرده بود بنده خدا نمیتونست برگرده شهرستان …»

یعنی در حال توضیح دادن طولانی و بیش از اندازه است به معنی پنهان کردن داستان اصلی است.
اطلاعات بیش از اندازه به معنی این است که فرد سخنگو، میخواهد از این شرایط خلاصی شود اما با دادن انواع و اقسام اطلاعات اضافی در حال پوشش دروغش است و آنرا به یک دروغِ پیچیده تبدیل کرده است.

 

 

بسیار مهم تر است تشخیص دهید فرد، چه زمانی در حال گفتن حقیقت است تا دروغ؛ زیرا اکثر اوقات مردم در حال تعریف حقیقت اند، اما به ظاهر در حال دروغ گفتن به نظر میرسند. زمانی که گیج کننده به نظر میرسند؛ پیدا کردن حقیقت کلام از لابلای دروغ ها میتواند به سوال مهمی پاسخ دهد :

چرا این فرد دروغ میگوید؟

این 10 روش به شما کمک میکنند تا دروغگو را تشخیص دهید،
اما به شما کمک نخواهند کرد تا بفهمید چرا فرد در حال دروغ گفتن است به شما…

شما بدون شناخت از شخصیت و رفتارهای طرف مقابل به سختی میتوانید او را قضاوت کنید و دلیل دروغ گفتنش را و هدف او را از دروغ گفتن بیابید.

در همین زمینه، نوشته‌های زیر را حتما بخوانید :

دانشجوی کارشناسی ارشد برق قدرت هستم اما به مباحث کارآفرینی علاقه زیادی دارم و به زودی یکی از موفق ترین کارآفرینان کشورم میشوم و در این مسیر چیزهایی را که یادگرفتم در وبسایت سوخت جت با شما در میان خواهم گذاشت.

مقاله قبلی

جذابیت همان زیبایی نیست و شما هم فقط با این روش میتوانید جذاب باشید

مقاله بعدی

چطور افراد لجباز و منفی را مدیریت کنیم تا رفتار دلخواه‌مان را داشته باشند؟

چطور یک نقشه راه برای موفقیت در زندگی طراحی کنید؟

پیشنهاد اول را در مذاکره چه کسی و چطور باید بدهد؟ این تکنیک را باید یادبگیرید

سلام ان شاء الله که شوید

من کارم تهیه و دفاع صورتجلسات است یه مدتی هم به عنوان بررسی کننده صورت وضعیت پیمانکاران کار میکردم.همسرم به من میگوید چیزی را نمی شود از تو پنهان کرد خیلی زود میفهمی چه کسی دروغ میگوید.نظر شخصی من این هست که راستگو بودن خیلی خوب هست و فهمیدن آنکه فردی دروغ میگوید اصلا قشنگ نیست و من بعد از چندین سال خیلی سعی میکنم که در چهره کسی نگاه نکنم چرا که در کلام همه ی آدم ها یک دروغی پنهان هست و به مرور انسان را به آدم بدبینی تبدیل میکند . من به این باور رسیدم که کسی که بیش از اندازه دروغ میگوید فرد احمقی است که کمبودهای خودش رو می خواهد با دروغ جبران کند.راستگو بودن شیرینی خاصی دارد که همیشه مزه اش مانند آب خنک شفاف شیرین و پاک است.موفق باشید

خوب بود . اما من يه پيشنهادي دارم براتون … اينو بدونيد فردي كه داره دروغ ميگه ممكنه چندين و چند بار متمادي يه حرفي رو تكرار براي باور پذير كردن شما . اما اينو بدونيد 90 درصد اوقات اون چيزي كه مدام و مدام و مدام تكرار و گفته ميشه ، يه دروغ محضه !

جالب و مفید

ممنون بابت این مقاله ی خوب تون قبلا هم در این زمینه مقاله داشتید اونا هم خوب بودن

این روش ها واقعا روش های خوبی هستند اما استفاده از اون ها نیاز به اینکه تئ استفاده از همین روش ها تجربه پیدا کنی چون خیلی زود نمیشه عادت کرد به استفادشون

مرسی مقاله فوق العاده ایی بود

بیشترشو قبل از خوندن این مقاله تجربی استفاده کردم دقیق جواب داده
دقیقن همینه
ههههه تازه بعضی هاشو میفهمیدم به روی خودم نمیووردم تا بعد به نفعه خودم استفاده کنم هه 🙂

اینکه بصورت واقعی تجربه اش کردید خیلی جالب ادم کنجکاو میشه خودش هم بره انجام بده این روش هارو

ba salam
ba inke sabte nam kardeam hanuz nemitavanam kamel mataleb ro bebinma
lotfan rahnamai befarmaid.
sepas

برای مشاهده باید اکانت ماهیانه تهیه کنید، از لینک زیر مرحله 2 و 3 را بررسی کنید :https://sookhtejet.com/%d9%be%d8%b1%d9%88%da%98%d9%87-%d8%b3%d9%88%d8%ae%d8%aa-%d8%ac%d8%aa/

ادمین عزیز سلام ازوقتی من عضو سایت شدم چند ماهی میگذره و واقعا از این سایت راضی بودم ولی در ماه اخیر متاسفانه فعالیت شما کاهش قابل توجهی داشته قبل از این هر روز حداقل یه مطلب جدید میذاشتین ولی در ماه اخیر متاسفانه حتی هر چند روز یه بار هم مطلب جدید نمیذارین و این باعث تاسف و فکر میکنم مخاطبین تون رو از دست بدید

با سلام
بله متاسفانه در حال خانه تکانی هستیم در تیم تولید محتوا، بزودی سبک جدیدی از مطالب برای شما منتشر خواهند شد.
از همراهی شما کمال تشکر را داریم

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**

ذخیره نام و ایمیل برای دیدگاه‌گذاری‌های بعدی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

پنج
 + 

 = 
10

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

چطور خودتان را از منطقه‌ امن زندگی‌تان نجات داده و…

چگونه راحت نه بگویید و کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید…

دانلود کتاب رازهای مذاکره قدرتمند از راجر داوسون…

۹ قدم کامل برای پیدا کردن چیزهایی که واقعا برای شما مهم…

دانلود کتاب به طور غیرقابل انکار خوب باشید از کال…

منبع تصویر، Getty Images

از کجا می‌فهمید کسی دروغ می‌گوید؟ پروفسور ریچارد وایزمن، روان‌شناس، پژوهشی انجام داده تا نشانه‌های دروغگویی را پیدا کند و به نتایج جالبی رسیده است.

او توصیه‌های خود را برای تشخیص دروغگو‌ها در میان گذاشته است.

از کجا می‌فهمید کسی دروغ می‌گوید؟

اولین مشارکت جمعی در پژوهش ریچارد، آزمون حقیقت‌سنجی مگا لب بود. رابین دی، روزنامه‌نگار کهنه‌کار دو بار از فیلم مورد علاقه‌اش حرف می‌زند. چگونه مافیا را تشخیص دهیم

او یک بار حقیقت را می‌گوید اما بار دیگر دروغ‌ می‌گوید. هر دوی این فیلم‌ها در برنامهٔ زنده پخش شد و از تماشاگران خواسته شد که تماس بگیرند و حدس بزنند در کدامیک از این فیلم‌ها رابین حقیقت را می‌گوید. این امر به ریچارد و گروه پژوهش اجازه ‌داد تا به نشانه‌هایی که بیشتر آدم‌ها برای شناختن دروغگو‌ها استفاده می‌کنند، پی ببرند.

روشن شد که افراد با شنیدن نسخهٔ صوتی یا خواندن متن نوشتاری بهتر می‌توانند دروغ را تشخیص دهند. آنهایی که برنامه را از تلویزیون تماشا کردند سخت‌تر توانستند دروغ را دریابند. چون نشانه‌های بصری، حواس ما را از آنچه گفته می‌شود، پرت می‌کند و دروغ‌گو‌های حرفه‌ای زبان بدن خود را آسان‌تر از صدای‌شان کنترل می‌کنند. پس اگر می‌خواهید دروغگو را شناسایی کنید، به او نگاه نکنید. به آنچه می‌گوید گوش کنید و اینکه چگونه آن را بیان می‌کند. اگر می‌خواهید راست را از ناراست تشخیص دهید بهتر است به جای تلویزیون و ویدئو با رادیو دمخور باشید.

افراد وقتی دروغ می‌گویند ارجاعات شخصی را جا می‌اندازند، مثل به من، مال من، من، مرا.

شاید برای اینکه کمتر احتمال داشته باشد مشت‌شان باز شود، کمتر حرف می‌زنند. رابین دی وقتی دروغ گفت نصف زمانی که راست گفت حرف زد.

افراد وقتی دروغ می‌گویند تأخیر بیشتری در پاسخگویی دارند یعنی مدت زمانی که بین پایان پرسش و شروع پاسخ فاصله می‌افتد.

در دروغ گفتن احساس و عاطفهٔ کمتری وجود دارد.

غم‌انگیز است اما ریچارد دریافت که نزدیک‌ترین و عزیز‌ترین افراد در اطراف ما بیشتر از دیگران احتمال دارد که ما را فریب دهند. افرادی که بیست سال است با هم دوست یا شریک زندگی هستند خیلی با اطمینان از تشخیص دروغگویی طرف مقابل می‌گویند اما در حقیقت خیلی هم در تشخیص آن ضعیف هستند. هرچه بیشتر کسی را بشناسید، برای آنها آسان‌تر است که به شما دروغ بگویند و شما نفهمید.

دروغ ١٣ چه ریشه‌هایی دارد؟‏

© 2021 بی بی سی. بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست. سیاست ما درباره لینک دادن به سایت های دیگر.

TED.com translations are made possible by volunteer
translators. Learn more about the
Open Translation Project.


© TED Conferences, LLC. All rights reserved.

TED.com translations are made possible by volunteer
translators. Learn more about the
Open Translation Project.


© TED Conferences, LLC. All rights reserved.

بازی استدلالی مافیا پر از منطق و داده‌های ریز و در عین حال مهم است. اما چطور تکنیک های بازی مافیا را یاد بگیریم و در این بازی برنده شویم؟

بعضی از والدین چندان با یادگیری تکنیک های بازی مافیا موافق نیستند. آن‌ها بر این باورند که عزیزانشان با انجام این بازی دروغگویی را تمرین می‌کنند و معتقدند بازی مافیا برای فرزندانشان، سرگرمی مناسبی نیست. اما پژوهش‌ها در این زمینه نشان می‌دهد که این فرضیه به هیچ عنوان صحت ندارد. بازیکن‌های مافیا در هنگام انجام این بازی، اصول مربوط به زبان بدن را یاد می‌گیرند. آن‌ها تمرین می‌کنند تا راست را از غلط و دروغگویی را از صداقت تشخیص دهند. تمیز دادن صداقت و راستگویی از دروغ و نیرنگ، کار بسیار سختی است و ما در بازی مافیا تمرین می‌کنیم تا این کار را به نحو احسن انجام دهیم.

در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین ترفندها و تکنیک های بازی مافیا برای یک بازیکن حرفه‌ای را برای برنده شدن در این بازی استدلالی جذاب، با شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه این مقاله از پلازامگ با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

چگونه مافیا را تشخیص دهیم

 

مافیا بازی استدلال‌هاست. داستان این بازی، جریان شهری است که توسط یک هدایت کننده که به او لرد، راوی یا گاهی گاد می‌گویند، مدیریت و روایت می‌شود. طبیعتاً این شهر، قوانین مختص به خودش را دارد و ممکن است در نگاه اول کمی سخت و پیچیده به نظر برسد. اما با چند بار بازی کردن، خیلی زود همه چیز را خواهید آموخت و به قوانین این شهر مسلط خواهید شد. در این بین نقش‌های زیادی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند به تیم خود کمک کنند. اگر مایلید بیشتر در مورد این بازی و انواع نقش‌های آن بدانید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

 

در حقیقت برای یک بازیکن مافیا، لذت بردن از خود بازی، خیلی بیشتر از برد یا باخت اهمیت دارد. نبرد بین خیر و شر، تقابل قدرت ذهن، فن بیان و رفتار شناسی بین افراد حرفه‌ای و کار بلد، واقعا دیدنی است. اما اگر برنده شدن در بازی مافیا اهمیت زیادی برای شما دارد، باید بدانید که مهم‌ترین رمز موفقیت و پیروزی در این بازی، مانند اغلب بازی‌های دیگر، تجربه است.

شما باید آنقدر بازی کنید تا با انواع استراتژی‌ها و سناریوهای متعدد بازی مافیا آشنا شوید. اما تنها آشنایی با این سناریوها و دانستن انواع تاکتیک های بازی مافیا کافی نیست. شما باید بتوانید سناریو سازی کرده و تیمتان را هدایت کنید. باید بتوانید سناریوی تیم مقابل را تشخیص داده و در کسری از ثانیه واکنش نشان دهید. اگر چندان حرفه‌ای نیستید، پیشنهاد می‌شود به عنوان یک بازیکن تازه کار، برد و باخت را فراموش کنید. وقت برای پیروزی‌های متعدد زیاد است و فعلا تا زمانی که به انواع استراتژی‌های مختلف مسلط شوید، نباید زیاد به بردن یا باختن اهمیت بدهید. سعی کنید بیشتر بازی کرده، تجربه کسب کنید و بیشتر یاد بگیرید.

 

برای حرفه‌ای شدن در این بازی باید به برخی از مهم‌ترین تکنیک های بازی مافیا که بازیکن‌های حرفه‌ای رعایت می‌کنند، دقت کنید. در ادامه این بخش به چند مورد از این تکنیک‌ها اشاره خواهیم کرد. رعایت این موارد، اگرچه ممکن است ساده به نظر برسد، اما بسیار مهم و کاربردی خواهد بود.

 

مطالعه بیشتر در مورد رفتار شناسی و زبان بدن، می‌تواند مهم‌ترین و اصلی‌ترین نقطه شروع باشد. برای حرفه‌ای شدن در بازی مافیا باید به تکنیک‌های زبان بدن هم درست به همان اندازه که به قوانین بازی، انواع استراتژی‌های آن و همینطور انواع تکنیک های بازی مافیا اهمیت می‌دهید، اشراف داشته باشید.

 

اصطلاح‌های مخصوص بازی مافیا را به خوبی یاد بگیرید و از آن‌ها در بازی استفاده کنید. استفاده از این اصطلاح‌ها، اعتماد به نفس شما را افزایش می‌بخشد. برخی از این اصطلاح‌ها عبارتند از:

 

تجربه در هر کاری مهم است. بنابراین تا جایی که امکان دارد، بیشتر بازی کنید. این روزها با پیدایش کافه بازی‌ها، انواع خانه‌های بازی و حتی کافی شاپ‌هایی که رویدادهای مافیا برگزار می‌کنند، در شهرهای مختلف پیدا کردن جمع‌های مافیا باز، کار سختی نیست. هر چقدر به تعداد دفعات بیشتر و با افراد مختلفی بازی کنید، بیشتر پیشرفت خواهید داشت. هر چقدر بیشتر تجربه داشته باشید، حرفه‌ای‌تر می‌شوید و آموزه‌هایتان در بازی مافیا بیشتر و بیشتر در زندگی شخصی به کمکتان می‌آید.

 

تماشای بازی بازیکنان قدرتمند به حرفه‌ای شدن در بازی مافیا کمک می‌کند. خودتان را جای شهروندان ساده بازی بگذارید. با دستور لرد، همراه با شهروندان چشم‌هایتان را ببندید و همراه با آن‌ها بیدار شوید. ببینید که آیا با توجه به صحبت‌ها و کشته‌های شب، می‌توانید مافیاهای بازی را به درستی حدس بزنید؟ به صحبت‌ها به خوبی گوش کنید، از اشتباهات بازیکنان درس بگیرید و سعی کنید تکنیک‌های بازیکن‌های مختلف را هم در طول بازی یاد بگیرید.

 

با بازیکنان حرفه‌ای‌تری که در طول بازی از سناریوهای بیشتری استفاده می‌کنند، بازی کنید. بازیکنان حرفه‌ای در لحظه، سناریو می‌چینند و با تجزیه و تحلیل دقیق، به سرعت و به درستی واکنش نشان داده و بازی را به نفع تیم خود هدایت می‌کنند. می‌توانید از این بازیکنان چیزهای زیادی بیاموزید و سطح بازی‌تان را ارتقا دهید.

 

در بازی مافیا همه چیز با حدس و گمان شروع می‌شود. حدسیات و تارگت‌های بی دلیل، باعث می‌شود بازیکنان بیشتر صحبت کنند و سایر بازیکنان از بین حرف‌هایشان، به نکته‌های ریز اما مهم برسند. اعضای تیم مافیا در بین تازه کارها عموما ترسو هستند. آن‌ها کمتر جرات تارگت زدن پیدا می‌کنند و سعی می‌کنند کمتر صحبت کنند و به اصطلاح بی دغدغه گوشه‌ای نشسته و ماستشان را بخورند.

مافیاهای ترسو، از ترس شناسایی شدن، شهروندان قوی را ترور می‌کنند تا شناسایی نشوند. اما حرفه‌ای‌تر‌ها بیشتر حرف می‌زنند، سناریو می‌چینند و برایش استدلال می‌آورند، حقه‌های مافیایی می‌زنند و در نهایت شهروندان را اسیر حقه‌های خودشان می‌کنند. اگر می‌خواهید به یک بازیکن مافیای حرفه‌ای تبدیل شوید، پیشنهاد می‌شود از مافیای ترسو بودن پرهیز کنید و بازیکنان قوی در تیم رقیب را نه در فاز شب، بلکه در فاز روز اعدام کنید. به این صورت در شرایط سخت، چیزهای بیشتری یاد می‌گیرید و بازی حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تری ارائه می‌دهید.

 

خود را به بازی کردن با یک گروه، محدود نکنید. بعد از اینکه به قوانین بازی مسلط شدید، سعی کنید با گروه‌های مختلفی آشنا شده و با آن‌ها بازی کنید. این کار، به طور چشمگیری باعث افزایش پیشرفت شما در بازی خواهد شد.

 

پس از پایان هر بازی، در مورد آن به خوبی فکر کرده و آن را تجزیه و تحلیل کنید. سعی کنید با سایر بازیکنان در مورد بازی صحبت کرده و نقاط ضعف و قوت خود در آن بازی را پیدا کنید.

فکر می‌کنید تا چه حدی می‌توانید متوجه دروغگویی‌های اطرافیانتان شوید؟ مافیا یک بازی منطقی و پر از استدلال است که میزان مهارت‌های ارتباطی افراد را افزایش می‌بخشد. این بازی کمک می‌کند بتوانید راست را از دروغ تشخیص دهید، قانع کننده صحبت کنید و حتی در موارد مورد نیاز به یک فرد حیله‌گر تبدیل شده و به راحتی کسی را فریب دهید.

در این مقاله به چند نکته و تکنیک برای پیشرفت و حرفه‌ای شدن در بازی مافیا اشاره کردیم. با رعایت این چند مورد از تکنیک های حرفه ای بازی مافیا، می‌توانید قدم‌های ابتدایی و اصلی در جهت حرفه‌ای‌تر شدن در این بازی مهیج را بردارید. شما کدام یک از تکنیک های بازی مافیا را می‌شناسید؟ چه نکاتی برای رشد و پیشرفت بیشتر بازیکنان سراغ دارید؟ حتما این تکنیک‌ها را با ما و بقیه دوستداران بازی مافیا به اشتراک بگذارید.

بازی مافیا از جمله بازی های جذاب و گروهی است که می توانید در جمع دوستانه آن را تجربه کنید. شاید بتوان گفت یکی از راه هایی که می توانید از خستگی و روزمرگی زندگیتان تا  حدودی رها شوید، دعوت دوستان و نزدیکانتان به بازی مافیا باشد. شما با یک دورهمی ساده می توانید، اطرافیانتان را به یک چالش دعوت کنید و از لحظات خود لذت ببرید.

البته در مورد تعداد افرادی که باید در بازی حضور داشته باشند، نظرات متعددی وجود دارد. برخی از افراد می گویند که این بازی باید حداقل با 10 بازیکن انجام شود در حالی که تعدادی دیگر معتقدند که حتی با گروه های کوچک 5 نفره نیز می توان این بازی را انجام داد.

اگر علاقه مند به آشنایی با این بازی مهیج هستید با ما همراه باشید تا در این نوشته از سایت بازیزا تاریخچه این بازی، قوانین، نقش ها و شیوه انجام کار را برای شما شرح دهیم.

نقش های اصلی بازی

قوانین بازی

چگونه مافیا را تشخیص دهیم

خرید کارت های بازی

این بازی برای اولین بار توسط فردی به نام دیمیتری دیویدف دانشجوی دانشکده روانشناسی دانشگاه مسکو تحت عنوان یک پروژه تحقیقاتی ایجاد و مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن به تدریج در آمریکا و اروپا نیز گسترش یافت تا جایی که در دهه 90 به عنوان یک سرگرمی محبوب در میان خانواده ها جا باز کرد. این بازی به شکل های مختلف در دنیا انجام می شود. شیوه ای که در این نوشته به شما معرفی می کنیم یکی از متداول ترین و معتبرترین روش های انجام  بازی است.

وظیفه اصلی خدا در این بازی پیش بردن روند درست بازی است. هنگامی که شب می شود و همه بازیکنان چشمان خود را می بندند، خدا به ترتیب نقش ها را بیدار می کند و از آن ها سوالاتی را می پرسد. مثلا برای مافیا این سوال را مطرح می کند که “قصد دارید چه کسی را بکشید؟”. برای دکتر این سوال به این شکل مطرح می شود که “قصد نجات چه کسی را داری؟”

 و برای کارآگاه مطرح می کند که “قصد پی بردن به نقش چه کسی را داری؟”. هنگام روز زمانی که تمام نقش ها بیدار شدند، خدا بازی را بدون طرفداری از گروه خاصی به سمت جلو می برد. به همین ترتیب بازی با چرخه روز و شب ادامه می یابد تا در هر چرخه یک نفر کشته و از بازی خارج شود. البته اگر دکتر در شب، فرد کشته شده توسط مافیا را نجات دهد، فرد کشته شده از بازی حذف نمی شود.

در یک گروه 10 نفره معمولاً 3 مافیا حضور دارند که در اولین شبی که توسط گاد اعلام می شود با یکدیگر آشنا می شوند. هنگامی که افراد حاضر در بازی سعی می کنند تا مافیا را شناسایی و از بازی حذف کنند، مافیا باید نقش خود را به کلی کتمان و یا با دروغ افراد را از نظر خود منصرف کنند.

نقش مافیا مهم ترین نقش در این بازی است چرا که اگر دیگران متوجه نقش آنها شوند مافیا به ترتیب از بازی حذف می شوند و هیجان بازی کاسته می شود. گروه مافیا برای اینکه بتوانند موفقیت بیشتری داشته باشند باید در روز به خوبی با یکدیگر همکاری کنند و برای افرادی که می خواهند در شب بکشند، استراتژی مناسبی داشته باشند. اگر فرد کشته شده توسط دکتر نجات یابد، می تواند به بازی خود ادامه دهد و اگر توسط دکتر این کار انجام نشود از ادامه بازی حذف می شود.

مهم ترین نقش در میان اعضای مافیا متعلق به پدرخوانده می باشد. این فرد تصمیم گیرنده نهایی در بازی است و می تواند با مشورت سایر اعضا دیگر مافیا یک نفر را از میان شهروندان انتخاب کرده و با شلیک گلوله از بازی حذف کند. لازم به ذکر است، استعلام پدرخوانده منفی می باشد. این بدان معناست که اگر کارآگاه در شب از خدا بخواهد تا در راستای شناسایی نقش پدرخوانده تاییدیه بدهد، خدا نمی تواند او را راهنمایی کند و استعلام مثبت بدهد. 

وظیفه اصلی شهروندان در این بازی پی بردن به نقش مافیا با وجود تمام دروغ هایی است که آنها می گویند. بهترین پیشنهادی که برای موفقیت در این نقش برای شما داریم، برقراری دوستی با افراد دیگر است و اینکه به نشانه های کلامی، غیر کلامی و شهود خود اطمینان کنید.

در بازی مافیا نقش دکتر جزو شهروندان محسوب می شود. دکتر در هر دوره از شب می تواند در صورت تشخیص درست یکی از افرادی را که مافیا کشته اند را نجات دهد. البته دکتر می تواند در طول روند بازی یکبار نیز خودش را نجات دهد.

 کارآگاه جزء شهروندان است. کارآگاه در هر دوره از شب می تواند به یکی از افرادی که گمان می کند مافیا است به خدا اشاره کند. این نقش در این بازی بسیار جذاب است زیرا اگر کارآگاه بتواند هویت افراد مختلف بازی را بشناسد، شهروندان می توانند با هم آشنا و علیه گروه مافیا با هم متحد شوند.

رویین تن، یکی از قوی ترین شهروندان بازی است. او در شب می تواند خود را رویین کند تا مافیا نتوانند او را در شب بکشند. تیم مافیا حاضر در بازی فقط می توانند او را در روز و با جمع آوری آرای شهروندان به قتل برسانند. این امتیاز برای رویین تن وجود دارد که خود را در روز به عنوان رهبر تیم شهروندان معرفی کند و از این طریق به بازی ادامه دهد.

کاراکتر تروریست از اعضای اکیپ مافیا است. اگر این فرد در روز با رای شهروندان کشته شود، این توانایی را دارد تا بتواند یکی از بازیکنان را با خود حذف و یا ترور کند.

ناتاشا یکی دیگر از اعضای تیم مافیا است و می تواند در هر شب یکی از افراد را لال کند. فرد عنوان شده در روز بعد اصلا نمی تواند صحبتی انجام دهد. در واقع او هرگز نمی تواند در دو شب متوالی یک نفر را لال کند.

یکی از اعضای مافیا فرد مذاکره کننده است. این فرد می تواند یکی از اعضا را انتخاب و او را عضوی از گروه مافیا کند. اگر مافیا قصد مذاکره داشته باشند این فرد در شب با گاد مطرح می کند. البته مافیا نمی توانند به صورت هم زمان شهروندی را نابود کنند. مافیا پس از انتخاب فرد مذکور چشم های خود را می بندند و خدا بر روی دست فرد انتخاب شده می زند. افرادی که در کاراکترهای کارآگاه و پزشک هستند هرگز نمی توانند به مافیا تبدیل شوند.

اسنایپر یا حرفه ای یکی از مهره های شهروندان است. او معمولا 2 تیر دارد. با توجه به تعداد نفرات ممکن است این تیرها کم یا زیاد باشد. اسنایپر به دستور گاد بیدار می شود و به فردی که گمان می کند مافیا است، شلیک می کند.

توجه داشته باشید، در صورتی که حرفه ای در انتخاب مافیا درست عمل کرده باشد در بازی می ماند و اگر به اشتباه به یکی از شهروندان شلیک کند خودش از بازی حذف می شود. این شخصیت می تواند از شلیک کردن خودداری کند. البته باید این نکته را بدانید که تیر اسنایپر بر رویین تن و دکتر تاثیر ندارد و خدا در روز اعلام می کند که تیر اسنایپر به هدف نخورد.

ساقی جزء تیم شهروندان محسوب می شود. در فاز شب او یکی از بازیکنان را انتخاب می کند و بازیکن منتخب اصطلاحاً مست می شود. در واقع او به هر فردی اشاره کند، نقش آن فرد دیگر اجرا نخواهد شد. نکته مهم در مورد این کاراکتر این است که او نمی تواند در دو شب پشت سرهم یک نفر را مست کند.

نقش دزد مانند کاراکتر ناتاشا و یکی از نقش های سیاه در بازی مافیا محسوب می شود. دزد به هنگام شب دو نفر را انتخاب می کند. اگر فرد اولی که انتخاب می کند یک شهروند عادی، مافیای ساده و یا یک تروریست باشد هرگز اتفاقی رخ نمی دهد. دزد مانند ناتاشا و ساقی هرگز نمی تواند در دو شب پشت سرهم یک فرد را به عنوان نفر اول انتخاب کند این در صورتی است که نفر دوم می تواند هر شب یک فرد ثابت باشد. اگر نفر اول رویین تن باشد، نقش او به دزد منتقل می شود و دزد در آن شب به رویین تن تبدیل می شود.

این فرد خیانت کار جز شهروندان به حساب می آید اما نقش سیاهی مانند دزد و ناتاشا دارد. در تمامی بازی شهروند خائن کمک می کند تا مافیا به اهداف خود برسند.

این نقش با عنوان روح نیز در میان مافیا بازان شهرت دارد و با تیر مافیا و اسنایپر کشته نمی شود. اگر روح در روز کشته شود به یک شهروند عادی تبدیل شده و از روز بعد می تواند دوباره به عنوان یک شهروند وارد بازی شود. علاوه بر این او می تواند فرد ترور شده را نیز دوباره به بازی برگرداند.

هدف اصلی بازی مافیا از بین بردن گروه شهروندان توسط مافیا و یا برعکس آن است. در واقع زمانی که گروه شهروندان در اکثریت خود باشند بازی به نفع آن ها و درصورتی که مافیا مساوی اعضا شهروندان و یا بیشتر باشند بازی به نفع مافیا به اتمام می رسد. برای درک بهتر این موضوع برای شما مثالی میزنم.

فرض کنید که یک گروه 10 نفره برای انجام بازی حضور پیدا کرده اند. اولین قدم این است که کارت ها باید در میان افراد پخش شود، این کار توسط خدا انجام می شود. 

خدا کارت ها را به افراد می دهد و در کل پروسه پخش کارت ها توجه کافی را دارد که کسی از نقش دیگری آگاه نشود. در این گروه 10 نفره تقسیم بندی ها به شکل زیر انجام می شود:

نکته ای که در این بازی بسیار مهم است این است که کسی نباید از نقش دیگری مطلع باشد و کسی نباید در مورد نقش خود برای دیگران توضیح دهد.

این بازی به دو بخش روز و شب تقسیم می شود. هنگامی که توسط خدا شب اعلام می شود، تمامی افراد باید چشمان خود را ببندند و تا زمانی که خدا نقش های آن ها را صدا نزده نباید چشمان خود را باز کنند.

پس از آن هر کدام از نقش ها طبق گفته خدا باید چشمان خود را باز کنند تا خدا با آن ها آشنا شود. خدا به ترتیب نقش های پدرخوانده، مافیا، دکتر و کارآگاه را بیدار می کند.

خدا بازی را شروع می کند و از همه افرادی که در بازی حضور دارند می خواهد که چشمانشان را ببندند. پس از اطمینان از بسته بودن چشم ها، فرمان می دهد که مافیا بیدار شوند. مافیا بیدار و با یکدیگر آشنا می شوند.

به دستور خدا همه افراد چشمان خود را باز می کنند و به این ترتیب بازی آغاز می شود. در این مرحله همه افراد برای جلو بردن بازی و پی بردن به نقش دیگران باید یکدیگر را متهم کنند. اگر متهم کردن افراد به درستی انجام شود به راحتی می توان در این مرحله رفتارهای غیر معمول را شناسایی کرد.

یکی از راه هایی که در این مرحله برای شناسایی دیگران به شما کمک می کند، پرسیدن سوال های واضح مرتبط با نقش افراد است. می توانید به چشمان طرف مقابل نگاه کنید و از او بپرسید که آیا او مافیا هست یا نه.

بعد از آن که تمامی افراد خود را ابراز کردند، نوبت به متهم کردن و کاندید کردن یک یا چند نفر به عنوان مظنون و یا مظنونین مافیا می رسد. سپس با اشاره خدا رای گیری برای کشتن یک نفر آغاز می شود. اگر مظنون بیش از یک نفر باشد، فردی که بیشترین رای را داشته باشد از بازی خارج می شود. فردی که از بازی خارج می شود نباید پس بیرون رفتن از بازی نقش خود را اعلام کند.

تمامی افراد به فرمان خدا چشمان خود را می بندند. خدا مافیا را بیدار می کند و از آن ها می پرسد که قصد کشتن چه کسی را دارند. پس از آن دکتر بازی بیدار می شود و از او پرسیده می شود که چه کسی را می خواهد نجات دهد؟ و بعد از آن کارآگاه بیدار می شود و از آن پرسیده می شود که قصد پی بردن به هویت چه کسی را دارد.

دوباره خدا همه افراد را بیدار می کند. یکی از افراد حاضر در بازی کشته شده است مگر آنکه دکتر فرد مورد نظر را نجات داده باشد. بازی مافیا با همین روند در چرخه روز و شب ادامه می یابد تا زمانی که شهروندان بتوانند تمامی افراد گروه مافیا را نابود کنند و یا گروه مافیا بتوانند شهروندان را نابود کنند. این بازی تا حدی جذاب است که گاهی حتی پس از پایان یافتن بازی می توانید باز هم در مورد آن صحبت کنید و از خاطرات خوش بازی و فریب ها و پیروزی های آن بگویید.

این بازی جذاب گروهی در حال حاضر علاوه بر جمع های دوستانه و خانوادگی در بسیاری از کافه ها و پاتوق های اجتماعی نیز در حال انجام است. بسیاری از کافه ها و حتی فضاهای شهری برای ایجاد تعامل بیشتر در میان جوانان ساعاتی از روزهای هفته را به این بازی تعلق داده اند تا جوانان و نوجوانان با جمع شدن در این مکان ها از این بازی گروهی و تجربه هم نشینی با دوستان خود لذت ببرند.

علاوه بر موارد ذکر شده این امکان فراهم شده است تا مافیا را با گوشی های هوشمند خود به صورت آنلاین انجام دهید. در حال حاضر بازی “مافیا آنلاین” در گوشی های هوشمند قابل انجام است. قوانین این بازی آنلاین و نقش های موجود در آن از بازی اصلی مافیا پیروی می کند.چگونه مافیا را تشخیص دهیم

در این نوشته سعی کردیم به معرفی یک بازی گروهی و پرطرفدار بپردازیم و قواعد و قوانین و نحوه بازی را به صورت کامل شرح دهیم. اگر می خواهید بازی مافیا را تجربه کنید، این نوشته می تواند به عنوان یک راهنما در روند بازی به شما کمک کند و شما را با نحوه انجام بازی و قواعد و قوانین آن آشنا کند و تجربه بهتری را برای شما رقم بزند.

حتما نظرات و تجربیات خود را در مورد بازی مافیا از طریق بخش کامنت های سایت با ما در میان بگذارید.

این بازی برای اولین بار توسط فردی به نام دیمیتری دیویدف دانشجوی دانشکده روانشناسی دانشگاه مسکو تحت عنوان یک پروژه تحقیقاتی ایجاد و مورد بررسی قرار گرفته است و پس از آن به تدریج در آمریکا و اروپا نیز گسترش یافته است تا جایی که در دهه 90 به عنوان یک سرگرمی محبوب در میان خانواده ها جا باز کرده است.

این بازی گروهی با تشکیل گروه های کوچک 5 نفری قابل انجام است.

این بازی توسط چند نقش اصلی خدا، کارآگاه، دکتر، شهروند و مافیا انجام می شود.

هدف اصلی بازی مافیا از بین بردن گروه شهروندان توسط مافیا و یا برعکس آن است. در واقع زمانی که یکی از این دو گروه در اکثریت خود باشند این بازی به پایان می رسد.

بازی فکری مدل دورهمی مافیا

بازی فکری مدل مافیا

بازی فکری شهروند مافیا مدل 007

بازی فکری مافیا مدل MF86 بسته 2 عددی

بازی فکری شهروند مافیا مدل 005

بازی فکری مجموعه بازی های دورهمی جواهری مدل اکسپنشن شب مافیا کد 250 مجموعه 2 عددی

خودم عاشق بازی های گروهی و همچنین داشتن اسباب بازی های جذابم. هنوز کودک درونم زندست!

نوشته کاملی بود. ممنون از شما

سلام. مافیا بازی جذابی هست. از انجام این بازی واقعا لذت میبرم

سلام. ممنون بابت نوشته خوبتون. فردی که به عنوان گاد انتخاب میشه می تونه به شهروندان کمک کنه تا بتونند مافیا را سریع تر شناسایی کنند؟

سلام. دوست عزیز گاد نمیتونه به شهروندان کمک کنه و شهروندان با بحثی که در روز انجام میدند باید به این نتیجه برسند که چه کسانی مافیا هستند.

من از این بازی خاطرات خوبی دارم اگر تا حالا این بازی را انجام ندادید پیشنهاد میدم این بازی را انجام بدید.

مطلب عالی و مفیدی بود استفاده کردم موفق باشید و پایدار.لطفا شما هم از سایت من “کسب درآمد از همکاری در فروش” دیدن نمایید

سلام. نوشته جامع و کاملی بود سپاس از شما

دهات بازی کنین.

همیشه باید تیم مافیا برنده بازی باشند؟

نه دوست عزیز شهروندان هم می تونند برنده بازی باشند.

عالی بود داداش دمت گرم.

دستتون درد نکنه این بازی عالیه

Hey very nice site!! Man .. Excellent .. Amazing .. I will bookmark your site and take the feeds also…I am happy to find numerous useful info here in the post, we need work out more strategies in this regard, thanks for sharing. . . . . .

سلام اگر کاراگاه توانست در شب مافیارو شناسایی کند ایا در روز میتواند بگوید فلانی مافیاست اورو بندازیم بیرون اگه مافیا نبود من رو بندازید بیرون یا مرگش بگردن من

سلا. فقط در شب می تونه این را قطعی به گاد اعلام کنه. در روز فقط مثل بقیه بازیکنان میتونه بهش اشاره چون ممکنه مافیا به اون شک کنند.

سلام این بازی یه نصخه پیشرفته ترم داره که در اون نقش هایی مانند خبرنگار تکتیر انداز که یار شهرونده رویین تن یاهمون زره پوش خودمون که تو شب نمیمیره حتی اگه پزشک نجاتش نده و تو روز یه بار بیرون نمیره در این صورت تو شب میمیره بعد رییس مافیا که رو اسمش هست اون استعلامش منفی اعلام میشه بعد مافیای مذاکره کننده که در صورتی که مافیای ساده یا رییس رفته باشه بیرون اون میتونه بایه شهروند ساده یا زره پوشی که زرهش نرفته مذاکره کنه و اون هارو مافیا کنه راستی تکتیر انداز کارش اینه که تو شب مافیارو بزنه اون یه بار میتونه این کارو انجام بده و رییسو نمیتونه بزنه اگه شهروندو به اشتباه بزنه خودش اخراج میشه و اینکه دکتر خودشو دوبار میتونه نجات بده خبرنگار بعد از مذاکره یه بار میتونه استعلام بگیره امیدوارم به کارتون بیاد فعلا به امید دیدار.

تستتون افتضاح بوووود افتضاح :
۱ خدا در روند بازی نقشی ندارد : همین کاراکتر بازی رو جلو میبره
۲ از شب ۲ هر شب باید کشته شود: زخمی شود چون دکتر زنده نمیکنه نجات میده
۳ دکتر میتونه خودشو نجات بده حتی تو مسابقه تلویزیونی هم دیدیم
۴هدف بازی کشته شدن شهروند و پیروزی مافیا : هدف بازی پیروزی شهروند با رای یا پیروزی مافیا با برابری نفرات است
به عبارتی یه تست فقط درست بود اصلاح کنین😒

سلام
چنتا سوال
آیا شهروندان میتونن بصورت مستقیم یا غیر مستقیم نقش خودشون یا باقی شهروندان رو لو بدن یا نه
در صورتی که اینکارو انجام بدن راوی یا همون گاد چه کاری باید انجام بده
و راستی در مورد سوال یکی از دوستان گفته بودی که کارگاه میتونه قطعی به گاد بگه که کارگاهه
این چه تاثیری داره بعدشم مگه گاد خودش نمیدونه

خیر
بر اساس قوانین بازی، نقش هر بازیکن را بیان کند شهروندان نمیتونن نقش خودشون را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بیان کنند
گاد در ابتدای بازی از نقش سایر بازیکنان مطلع می شود

سلام.کرونا نباید اجازه بده بازی کنید

سلام
تو جمع های خانوادگی با رعایت موارد بهداشتی میشه بازی کرد. به هر حال باید فعلا با این شرایط کرونا زندگی کرد!

اگر همین بازیا رم انجام ندیم تو خونه ک هممون دق میکنیم

اگه سرمافیا کشته بشه تیر به دست کیست؟

در صورت کشته شدن پدرخوانده شلیک با توافق سایر اعضای مافیا انجام می شود.

سلام میخواستم بدونم اگه هفت نفر بودیم و یه نفر به عنوان گاد انتخاب شد و شیش نفر موند چه نقشهایی باید بهشون داد که لازمه

مافیا:
پدر خوانده
عضو ساده

شهروند:
دکتر
شهردار
کارآگاه
رویین تن

تو ۶ نفر باید ۲ مافیا باشه ولی بدون مذاکره کننده چون قوی میشن
تیم مافیا:سردسته و مافیای ساده
تیم شهروند کارآکاه،دکتر،تک تیرانداز،شهروند ساده
اینجوری تعادل قدرت ایجاد میشه

پدرخوانده
مافیای ساده
دکتر لکتر
از اعضای مافیا هستند

کاملا ناقص بود! باید در مورد بازی نرمال که با ۱۰ نفر هست توضیح میدادین. شرایط خاص و ویژه رو اصلا عنوان نکردین در مورد نقشا. نحوه رای گیری رو اصلا بهش اشاره نکردین!

سلام . یه سوال، جان سخت چیکارس توی این بازی؟ جزو شهروندانه یا مافیا؟ و چه کارایی می‌تونه بکنه ؟

درود بر شما دوست عزیز
جان سخت یکی از اعضای شهروندان که میتونه در هنگام شب استعلام اتفاقات بازی و اسامی افرادی که از بازی خارج شده اند را از خدا بگیرد.

دوستان به نظرتون آنلاین چجوری بازی کنیم و نقش ها رو تخصیص بدیم به افراد؟

سلام .. واقعا جذابه وماهم بعضی مواقع دورهم بازی میکنیم … فقط در توضیحات برای نحوه رای گیری ها که مهم است که درموردش چیزی گفته نشده

سلام
اگر دکتر شهروندان به اشتباه یک مافیارو زنده کنه و همون شب تک تیرانداز اونو بزنه ، از بازی خارج میشه یا داخل بازی میمونه ؟

سلام همراه گرامی
بستگی به الویت بازی دارد، درصورتی که ابتدا حرفه ای بیدار شده و فرد مافیا را بزند سپس پزشک بیدار شده و آن را نجات دهد مافیا در بازی خواهد ماند، اما اگر بالعکس ابتدا پزشک بیدار شود و سپس حرفه ای، مافیا از بازی خارج خواهد شد.

سلام آیا پزشک میتونه مافیا رو هم نجات بده منظور مافیایی که با تیر تک تیرانداز زده شده در شب ؟

درود بر شما
بله اگر پزشک در انتخاب و تشخیص اعضای شهروند اشتباه کند، ممکن است یکی از اعضای مافیا را نجات دهد.

کارت های بازی رو از کجا تهیه کنم تو تلگرام خبر بدین ممنونم
@zlatan1981
ای دی تلگراممه

سلام ببخشید یک سوالی داشتم اگر اسنایپر یک مافیا رو بزنه و دکتر نیز تو شب اون مافیا را به اشتباه نجات بده ، اون مافیا تو بازی میمونه ؟؟؟

درود بر شما
بله در بازی خواهد ماند

سلام بنظر من توضیحات اصلا کافی نبود و فقط در حد یه آشنایی ابتدایی بود.

سلام
سوالم اینه که دکتر شهروندها چون نمیدونه کی مافیاست کی شهروند
اگر به اشتباه در شب یکی از مافیا رو نجات بده آیا اون نفر مافیا اگه توسط حرفه ای زده شده باشه بازم نجات پیدا میکنه یا نه

درود بر شما
در صورتی که در شب ابتدا حرفه ای بیدار شده و شلیک انجام دهد و سپس پزشک بیدار شده و فردی که مورد اصابت قرار گرفته را نجات دهد، آن فرد در بازی خواهد ماند.

سلام،
اگر تک تیرانداز به اشتباه تیر بزنه خودش از بازی حذف میشه. حالا اگه همون شب پزشک تک تیرانداز رو نجات داد آیا پزشک تو بازی میمونه؟
ممنون

سلام دوست عزیز
بر اساس قواعد بازی تک تیرانداز در صورتی که به مافیا شلیک کند در بازی می ماند و اگر به شهروندان شلیک کند از بازی حذف خواهد شد و پزشک نمی تواند آن را نجات دهد.

سلام.
قانون این که کیا بیان دفاعیه چیه؟ در هر راند تعداد رای مینیمم که کسی بیاد دفاعیه چند تاست؟‌ تعداد رای خروج هم همینه؟
ممنون

درود بر شما همراه گرامی
طبق قواعد بازی اگر نیمی از بازیکنان حاضردر بازی به شخص مورد نظر رای بدهند آن فرد وارد دفاعیه می شود.

دوستان وقتی سه نفر تو بازی موند دوتا شهر و یک مافیا اگه هردوشهروند برای دست دادن مافیا رو انتخاب کنن چی میشه؟

وقتی سه نفر تو بازی موند دوتا شهر و یک مافیا اگه هردوشهروند برای دست دادن مافیا رو انتخاب کنن، مافیا بازی رو میبره.

سلام
شرح بازی خیلی اشکال داشت
شما گفتید که دکتر بازی نمیتواند خودش را نجات دهد در صورتی که سک بار در بازی میتواند خودش را نجات دهد
دوم کاراگاه بازی اگر استعلام پدرخوانده را بگیرد استعلام منفی است شما اصلا به این مورد اشاره نکردید
در کل توضیحاتتون جامع و کامل نبود
با تشکر

مافیا یک نفر رو انتخاب میکنه به عنوان شهروند خودش و وقتی دست داد بازی به نفع مافیا تموم میشه.

با تمام احترام به دوستان اصلا بازی خوبی نیست چرته

سلام دسته شما درد نکنه ببخشید ولی اگه این همه مطلب خوب رو یه برنامه میکردین بهتر نبود

اعلام نقش خیلی قوانین گنگی داره اگر میشه یکم راجع بهش توضیح بدید سوال اصلیم اینه که
۱) اگر گارگاه در طی بازی مثلا شب چهارم بعد از استعلام یک بازیکن که مافیا هم هست موفق به شکار مافیا ساده بشه و در روز بلافاصله بعد از بیدار شدن بدون هیچ استدالای بگه *۱۰۰%فلانی مافیا است من میدونم *ایا اعلام نقش محسوب میشه ؟
۲) ایا گفتن جمله ی من نقش مفیدی در بازی دارم در صورتی که واقعا دکتر یا کارگاه باشی اعلام نقش محسوب میشه ؟
۳) اگر کاراگاه در روز بگه من استعلام گرفتم فلانی مافیا است اعلام نقشه ؟

دردود بر شما همراه گرامی
۱- کارآگاه بهتر است در راستای حمایت از شهروندان و پیشبرد درست بازی از کلمه مطئن هستم استفاده نکند و به طور غیر مستقیم شهروندان را هدایت و راهنمایی کند.
۲- خیر، در این بازی برای افزایش جذابیت و پیچیدگی بیشتر حتی گروه مافیا هم می توانند به دروغ اعلام کنند که نقش مفیدی در بازی دارند.
۳- بله اعلام نقش است و بازی در اینصورت به اتمام می رسد.

ببخشید ولی واقعا کامل نبود.اولا که برای برنده شدن لازم نیست تعداد شهروندا به اکثریت برسه باید همه ی مافیا رو بکشن چون شهروندا از همون اول در اکثریت هستن و زمانی که مافیا تعدادشون با اونا مساوی شه بازی تموم میشه.اشتباه در مورد نقش ها هم زیاد داشت.بعدشم عکس شب مافیا گذاشتید ولی نقشاتون نقشای مافیا کلاسیکه.

سلام میشه بگین در بازی پنج نفره چه نقش یایی میتونن حضور داشته باشن

مثلا مافیا که در بازی ده نفره سه نفر هستند در بازی پنج نفره چند نفر هستند

درود بر شما همراه گرامی
در بازی شب های مافیا باید حداقل دو نقش از اعضای مافیا که شامل پدر خوانده و یک مافیا ساده است، در بازی حضور داشته باشند.
با توجه به اینکه در مقابل دو نقش از مافیا حداقل به پنج شهروند در بازی نیاز داریم، بازی پنج نفره قواعد درستی نخواهد داشت.

سلام. اگه در شب حرفه ای جان سخت رو برای بار اول بزنه، چه اتفاقی می افته؟
و مورد دوم اینکه اگه حرفه ای جان سختی رو بزنه که یکبار تیر خورده و دکتر شهروندها جان سخت رو نجات بده، چی میشه؟
ممنون

درود بر شما همراه گرامی
طبق قوانین بازی با توجه به این که حرفه ای یکی از اعضای شهروندان را مورد اصابت شلیک قرار داده است پس خودش از بازی حذف شده و جان سخت در بازی می ماند.
در حالت کلی جان سخت در اثر هر نوع مرگی پس از گذشت دو دور از بازی حذف می شود.

سلام در مورد نقش دزد و ساقی بیشتر توضیح بدید خیلی واضح نبود

درود بر شما همراه گرامی
ساقی یکی از اعضای شهروندان بوده و هدف اصلی آن پیدا کردن پدرخوانده و ناتاشا می باشد. این نقش می تواند یک شب در میان بیدار شده و نام یک نفر را به گاد اعلام کند تا شخص موردنظر مست شود. اصطلاح مست شدن بدان معناست که نقشی که ساقی اعلام کرده در یک دور از بازی نمی تواند هیچ عملکردی داشته باشد و در واقع اختیارات خود در بازی را از دست می دهد.
دزد یکی از نقش های جذاب گروه مافیا می باشد که باید در هنگام شب به دستور گاد چشمان خود را باز کرده و اسم دو نفر را اعلام کند. مبنای انتخاب این دو اسم این است که نفر اول با حدس دزد باید یک فرد نقش دار در روند بازی باشد که به انتخاب دزد نقش او دزدیده شده و به نفر دوم نام برده منتقل می شود. به طور مثال اگر دزد نام دکتر شهروندان را انتخاب کند سیوی که دکتر انجام داده است از بین رفته و در حقیقت فردی که به عنوان نفر دوم از زبان دزد اعلام می شود، نجات پیدا خواهد کرد.

سلام
ممنون از توضیحات
ی سوال دارم اینکه اگه در شب تعداد آرا دو نفر مساوی بشه کدامیک باید خارج بشه یا چجوری خارج میشن
آیا هر دو در بازی میمونن یا خدا قرئه میندازه
تشکر

سلام دوست عزیز
بسیاری از اتفاقات بازی مافیا کاملا به قواعد و توافقات ابتدا بازی بستگی داره دقیقا مشابه سوال شما، اما قطعا در چنین حالتی قرعه انداختن برای خروج یک بازیکن یکی از قوانین منطقی بازی خواهد بود

سلام توی شبکه سلامت توی بازی مافیا شب اسنایپر پدر خوانده رو زد اما نه خود اسنایپر بیرون رفت نه پدر خوانده دلیل خاصی داره؟ لطفا توضیح بدید
سوال دیگه اینکه به خبر نگار فقط مافیای مذاکره شده رو استعلام میده یا همه مافیا ها رو استعلامشون رو میده؟

درود بر شما همراه گرامی
در رابطه با سوال اول، حرفه ای در صورتی که اعضا مافیا را بزند در بازی می ماند و اگر شهروندان را بزند خودش از بازی حذف می شود. در این بازی حرفه ای درست شلیک کرده و بنابراین در بازی می ماند، پدرخوانده هم حتی در صورت شلیک مستقیم حرفه ای از بازی خارج نمی شود.
در رابطه با سوال دوم، کارآگاه می تواند استعلام تمام اعضای مافیا را بگیرد، اما نکته حائز اهمیت این است که استعلام پدرخوانده منفی می باشد.

سلام ببخشید یه سوال۱_ آیا حاکم نقش ها رو می دونه
۲_وسوال بعد چه نقش هوایی باید همه بفهمن از اول بازی

سلام دوست عزیز
بله گاد در شب اول و دوم از نقش های حاضر در بازی با خبر می شود.
در بازی مافیا هیچ کس نمی تواند به طور مستقیم نقش خود را اعلام کند.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بازی های آنلاین

جدیدترین مقالات و آموزش ها

محصولات

تمامی حقوق برای بازیزا محفوظ است.

گذشتن از روزهای کرونایی کار ساده‌ای نیست. این مدت را با بازی‌های متفاوت برای خود و خانواده‌تان ساده کنید. 

ایرنا: گذشتن از روزهای کرونایی کار ساده‌ای نیست. این مدت را با بازی‌های متفاوت برای خود و خانواده‌تان ساده کنید.

نظر خود را با سایر مخاطبان ما به اشتراک بگذارید

مافیا (به روسی: Мафия) یک بازی گروهی و استدلالی است که نبرد بین یک اقلیت آگاه و یک اکثریت ناآگاه را شبیه‌سازی می‌کند.

به‌طور کلی در این بازی قدرت تکلم، حفظ خونسردی و آوردن استدلال‌های منطقی نقش بسزایی در پیروزی دارد. بازیکنان به‌طور مخفیانه تعیین نقش می‌شوند: مافیا که همدیگر را می‌شناسند یا شهروند که تنها از تعداد افراد مافیا آگاه هستند و عده معدودی از آن‌ها از برخی نقش‌ها اطلاع دارند. در فاز شب بازی، افراد مافیا به صورت مخفیانه یک شهروند را به قتل می‌رسانند. در طول فاز روز، تمام بازیکنان بازمانده در مورد هویت‌های مافیایی بحث می‌کنند و برای حذف یک مظنون رای‌گیری می‌کنند.

بازی ادامه می‌یابد تا زمانی که همهٔ مافیاها حذف شوند (برد شهروندان) یا تعداد مافیاها و شهروندان برابر شود (برد مافیا) یا یکی از شخصیت‌های مستقل که هر کدام شرایط برد متفاوتی دارد، برنده بازی شود. در یک بازی معمولاً نقش‌ها باید به گونه‌ای چیده شود که برای هر شخصیت، شخصیت‌های مقابل و مکمل قرار گیرد.

مجموعه تلویزیونی شب‌های مافیا و فیلم‌های گرگ‌بازی، گرگینه، آدمکش و همچنین بازی میان ما و اپیک از روی این بازی ساخته شده‌اند. همچنین مسابقه ای باعنوان مسابقهٔ شهروند و مافیا از شبکهٔ سلامت ایران به نمایش درآمد.

دیمیتری دیویدف (به روسی: Дми́трий Давы́довv) به عنوان سازنده این بازی معرفی شده‌است.[۱] به گفتهٔ وی، اولین بار مافیا در بهار ۱۹۸۶ در بخش روانشناسی دانشگاه دولتی مسکو بازی شده‌است و سپس در کلاس‌های درس، خوابگاه‌ها و اردوگاه‌های تابستانی دانشگاه مسکو پخش شده‌است. شبکه خبری وایرد (Wired) هم ساخت این بازی را به دیویدف نسبت می‌دهد اما تاریخ اولین بازی را سال ۱۹۸۷ می‌داند. این بازی به سرعت در سایر مدارس و دانشگاه‌های شوروی محبوبیت پیدا کرد. در دهه ۱۹۹۰، این بازی به اروپا و پس از آن به ایالات متحده آمریکا راه یافت.
چگونه مافیا را تشخیص دهیم

در ساده‌ترین شکل، دو تیم گرگینه بازی می‌کنند: گرگینه‌ها یا مافیا و روستاییان یا شهروند. بازی‌های زنده به ناظری احتیاج دارند که به عنوان بازیکن شرکت نمی‌کند و هویت‌ها با تقسیم کارت‌ها تعیین می‌شود. در ابتدای بازی، به هر گرگینه هویت هم تیمی‌های خود داده می‌شود، در حالی که سایرین فقط تعداد گرگینه‌های بازی را دریافت می‌کنند و نمی‌دانند کدام بازیکنان گرگینه و کدام یک روستایی هستند.

در یک تنظیم باز، تعداد هر نقش قدرت (به عنوان مثال شبه نظامیان) موجود در بازی برای بازیکنان شناخته شده‌است، در حالی که در یک تنظیم بسته، این اطلاعات فاش نمی‌شود، و در یک تنظیم نیمه باز، فقط اطلاعات محدود یا آزمایشی در مورد نقش‌های قدرت آشکار می‌شود بنابراین، در یک تنظیم باز یا نیمه باز، اگر مشخص شود که هیچ شبه نظامی در بازی حضور ندارد، برای گرگینه امکان‌پذیر نیست که به‌طور منطقی ادعا کند که نقش شبه نظامی را دارد.

در بازی دو مرحله وجود دارد: شب و روز. در شب، بازیکنان نقش‌دار مخفیانه اقداماتی را انجام می‌دهند. در طول روز، بازیکنان با بحث و رای‌گیری تصمیم به شناسایی مافیا حذف آن می‌گیرند. این مراحل با یکدیگر متناوب می‌شوند تا زمانی که همه گرگینه‌ها از بین بروند یا به برابری عددی با روستایان برسند.

ممکن است به برخی از بازیکنان نقش‌هایی با توانایی‌های خاص داده شود. نقش‌های ویژه مشترک عبارتند از:

اندرو پلوتکین توصیه می‌کند که دقیقاً دو مافیا داشته باشید،[۲] در حالی که قوانین اصلی دیویدوف نشان می‌دهد یک سوم بازیکنان (گرد کردن به نزدیکترین تعداد) مافیا هستند. بازی اصلی دیویدوف شامل نقش‌هایی با توانایی‌های خاص نیست.[۳] پلاتکین در قوانین خود برای «گرگینه» پیشنهاد می‌کند که نوبت اول شب باشد و تعداد بازیکنان از جمله مجری برنامه فرد باشد. این ویژگی از تساوی رای برای حذف جلوگیری می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که بازی به طرز چشمگیری با حذف به جای اینکه با تعارف با قتل به عنوان نتیجه‌گیری قبلی از بین برود، به پایان می‌رسد.

در شب همه بازیکنان چشمانشان را می‌بندند. سپس راوی/مجری به همه گرگ ها/مافیا دستور می‌دهد چشمان خود را باز کرده تا با هم تیمی‌های خود آشنا شوند. گرگ‌ها با نشان دادن هدف خود و نشان دادن اتفاق نظر، «قربانی» را با سکوت انتخاب می‌کنند و دوباره چشمهایشان را می‌بندند.

فرایند مشابهی برای سایر نقشها با اعمال شبانه رخ می‌دهد. راوی ممکن است با استفاده از حرکاتی مانند تکان دادن سر یا دست، نقش‌دار یا ساده بودن هدف را نشان دهد.

شب ممکن است برای پوشاندن صداها با اشاره همراه باشد.[۴]

مجری به بازیکنان دستور می‌دهد چشمان خود را باز کنند و اعلام می‌کند که چه کسی شب گذشته کشته شده‌است. بحث در میان بازیکنان زنده آغاز می‌شود. در هر لحظه ممکن است یک بازیکن کسی را به گرگ بودن متهم کند و دیگران را به رأی دادن برای از بین بردن آنها دعوت کند. اگر بیش از نیمی از بازیکنان این کار را انجام دهند، فرد متهم حذف شده و شب شروع می‌شود. در غیر این صورت، مرحله تا زمان حذف در شب ادامه می‌یابد.[۲]

طبق برخی قوانین، نقش بازیکنان مرده آشکار می‌شود. به گفته برخی دیگر اینگونه نیست.[۵][۴] در هر دو مورد، بازیکنان مرده مجاز به تلاش برای تحت تأثیر قرار دادن باقی مانده از بازی نیستند. از آنجا که بازیکنان آزادی عمل عمدی بیشتری دارند، روزها بیشتر از شب طولانی می‌شوند.

مافیا یک مدل پیچیده برای مدل‌سازی است، بنابراین بیشتر تجزیه و تحلیل‌های بازی بهینه هر دو را فرض کرده‌اند:

(الف) فقط مردم شهر و مافیا وجود دارد

(ب) مردم شهر هرگز احتمال شناسایی مافیایی را به صورت تصادفی ندارند.

تلقی اولیه بازی متمرکز بر شبیه‌سازی روش مونت‌کارلو بود،[۶] در حالی که مطالعات جدیدتر سعی کرده‌است راه حلهای تعادل فرم بسته را برای بازی کامل بدست آورد.

در بازی زنده (یا کنفرانس ویدیویی[۷]) در زمان واقعی، شهروندان معمولاً بیشتر از آنچه تئوری بازی پیشنهاد می‌دهد، برنده می‌شوند. چندین دلیل برای این امر مطرح شده‌است:

نقش‌های اضافی در بسیاری از نسخه‌های مافیا، به دلیل صحنه بازی یا دلایل مختلف، متفاوت نامگذاری شده‌اند. همچنین، همین نام نقش می‌تواند عملکردهای مختلفی در نسخه‌های مختلف بازی داشته باشد. آنچه در زیر می‌آید، فهرستی کلی از انواع نقش‌ها است که در انواع بازی مافیا یافت می‌شود. از آنجا که نام‌های خاص با توجه به محیط متفاوت است، جامعیت ندارد.

بازیکنانی که این نقش‌ها را دارند از نوبت شبانه خود برای کشف چیزی دربارهٔ سایر بازیکنان استفاده می‌کنند. اگرچه بازی استاندارد اکنون به صورت پایه شامل کارآگاه است، این نقش‌ها اختیاری است و بازی‌ها می‌توانند آنها را کاملاً کنار بگذارند.

نامگذاری نقش‌ها، جناح‌ها و سایر عناصر مختلف بازی وابسته به موضوع است و تنوع نامحدودی دارد. مضامین متداول، مافیا را به شکل گرگها، فرقه گرایان، آدم‌کش‌ها یا جادوگران تغییر شکل می‌دهد و نقش‌های دیگر به‌طور مناسب تغییر نام می‌یابد.

در طول سال‌ها، بازیکنان انواع مافیا را ایجاد کرده‌اند که شامل قوانین اضافی است. برخی از این موارد در اینجا ذکر شده‌است.

اگر در مرحله روز مافیا به تعداد شهروند وجود داشته باشد و اسنایپر حذف شده باشد پیروزی مافیایی بلافاصله، طبق قوانین اصلی مافیا اعلام می‌شود. سایر گزینه‌های این قانون را به حالت تعلیق درمی‌آورند و فقط پس از حذف هر عضو از یک جناح بازی را اعلام می‌کنند: این توضیح و اجرای بازی را آسان می‌کند.

نامزدهای حذف ممکن است مجاز به سخنرانی در دفاع از خود باشند. معمولاً هر بازیکن باید رأی دهد و فقط یک بار می‌تواند رأی دهد و نمی‌تواند به خودش رأی دهد. اما برخی از انواع فرایند پیچیده تری در انتخاب بازیکنانی که باید اجرا شوند، دارند. نسخه اصلی مافیا دیویدوف مجاز به اعدام‌های روزانه (در هر روز) بود که هرکدام فقط به یک همبستگی برای اقدام نیاز دارند.[۹]

برخی از انواع نیاز دارند تا همه اعضای مافیا یک قربانی را به‌طور مستقل برای یک قتل انتخاب کنند تا موفق شود. این را می‌توان به روش‌های زیر بدست آورد:

چندین گروه مستقل از مافیا یا گرگینه‌ها[۱۰] به‌طور مستقل عمل می‌کنند و پیروز می‌شوند و به بازی سریعتر و امکان اختلاف افکنی بین جناح‌ها می‌پردازند.

در این نوع، به بازیکنان دو کارت داده می‌شود: اولی حاوی نقش آنها است، و دیگری ویژگی. ویژگی‌ها در اصل از نقش‌هایی گرفته شده بودند که می‌توانستند برای همترازی‌های مافیایی و شهروندی مانند ضد گلوله (در شب کشته نشوند)، شهردار (دارای دو رأی در حذف) و دوقلوهای سیامی (که عموماً به آنها خواهر و برادر یا عاشق می‌گویند) اعمال شوند.[۱۱]

مافیای سنتی توسط مجموعه بازی کپنهاگ بازبینی و به اصلاح شد تا در یک مترو بازی شود. در این تنوع، بازیکنانی که حذف می‌شوند از قطار بیرون می‌شوند (در ایستگاه بعدی).[۱۲]

Town of Salem یک نسخه آنلاین پیشرفته از مافیا است که در طی محاکمات جادوگری در سیلم اتفاق می‌افتد که شامل چندین نقش مختلف از چندین جناح است.[۱۳] این بازی در ۶ ژوئن ۲۰۱۷ به روز شد تا جناح جدیدی به آن اضافه شود: کاون که عمدتاً از جادوگران تشکیل شده و از نظر عملکرد و هدف به مافیای سنتی شبیه است.[۱۴]

مافیا همچنین می‌تواند به صورت آنلاین بازی شود. بازی‌ها را می‌توان از طریق کانال‌های IRC انجام داد، جایی که ربات نقش ناظر بازی را بر عهده می‌گیرد و تعامل بازیکنان از طریق ارتباط متنی انجام می‌شود.[۱۵] با توجه به اینکه IRC یک روش گسترده ارتباطی نیست این سبک از بازی‌های مافیا به تعداد محدودی از افراد محدود می‌شود. از سال ۲۰۰۸، بسیاری از سایت‌های بازی مافیا دیگر شکل گرفتند. این سایت‌ها تلاشی برای بازتولید بازی‌های زنده مافیا هستند و مدت زمان و مکانیک بازی‌ها تقریباً مشابه زمانی است که بازی به‌طور سنتی انجام می‌شود.

گرگینه به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد مانند اقناع و فریب، موضوع تحقیقات هوش مصنوعی بوده‌است.[۱۶] این بازی به چندین فناوری AI مانند هماهنگی چند عاملی، قرائت عمدی و درک نظریه ذهن نیاز دارد.[۱۷]

یادگیری عمیق در تلاش برای ایجاد عوامل استفاده شده‌است که می‌توانند بازی را به عنوان مافیا یا به عنوان شهروند برنده شوند.[۱۸] از عبارت باقاعده برای تجزیه سوابق گفته‌ها برای افشاگری (یا «بیرون آمدن» به عنوان نقش) و اطلاعات تصمیم‌گیری استفاده شده‌است، اگرچه یک مشکل این بوده‌است که جمله ای مانند «بازیکن A مافیا است» می‌تواند براساس توانایی بازیکن (مثلا پیشگو) یا فقط حدس و گمان باشد.[۱۹]


“Mafia Advanced Rules”Downloads-icon


the originalDownloads-icon

چگونه مافیا را تشخیص دهیم
چگونه مافیا را تشخیص دهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *