روانشناسی رنگ نارنجی در لباس

 
helpkade
روانشناسی رنگ نارنجی در لباس
روانشناسی رنگ نارنجی در لباس

مطالب پر بازدید


رنگ نارنجی،رنگ نارنجی، مخلوطی از رنگ زرد و قرمز است و به عنوان یک رنگ نیرو زا شناخته می‌شود. رنگ نارنجی، احساس هیجان، گرما و شور و شوق را به ذهن می‌آورد و معمولاً برای جلب توجه بیننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. نارنجی خالص نشان دهنده خلاقیت و عاطفه است و اغلب شجاعت و شادی را نشان می‌دهد، همچنین نارنجی کدر می‌تواند نشانه تکبر و غرور باشد.

شما به کمک این کلینیک به صورت تضمینی میتونید وزن کم کنید. نه نیازی به ورزش های سخت هست نه قرص و داروی خطرناک، خیلی ساده و بدون دردسر فقط با تکنیک های اختصاصی این کلینیک آنلاین.

رنگ نارنجی سمبل نشاط و شادی و نیز نشانه دانش و آگاهی است . این رنگ احساس اجتماعی بودن را در فرد تقویت كرده و فعالیت اجتماعی را قدرت می بخشد. این رنگ موجب رفع خستگی می‍‌شود و چون محرک اشتها است برای استفاده در غذاخوری‌ها بسیار مناسب است.

روانشناسی رنگ نارنجی در لباس

موثرترین بخش بدن انسان سیستم عضلانی و ماهیچه‌ای است كه به سرعت از این رنگ تاثیر می‌پذیرد. اعضای مختلف بدن مانند طحال، پانكراس، معده، روده‌ها و كلیه‌ها از این رنگ تاثیر می‌پذیرند و اگر ناراحتی در این اعضا به وجود آید رنگ نارنجی می‌تواند برای درمان آن مفید باشد.

افسردگی‌های شدید و ناراحتی‌های گذرا در سیستم گوارش نیز به‌ وسیله رنگ نارنجی مورد درمان قرار می‌گیرند. اما باید توجه داشت که استفاده افراطی از رنگ نارنجی می‌تواند باعث بی‌تعادلی در سیستم عصبی افراد شود، به‌همین دلیل توصیه می‌شود این رنگ همراه با رنگ سبز یا آبی مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از رنگ نارنجی در لباس

نارنجی رنگی گرم و زنده است که پوشیدن آن حسی از جوانی و نشاط را القا می‌کند. پوشیدن لباسی به رنگ نارنجی خالص به دلیل درخشش زیاد آن جسارت زیادی می‌خواهد، اما رنگ‌های دیگر خانواده نارنجی مانند هلویی، گلبهی، آجری و تنالیته‌های مختلف رنگ‌های خاکی راحت‌تر از نارنجی خالص مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از رنگ نارنجی برای پوشش سراسری، کار جالبی نیست و استفاده از رنگ‌های دیگر در کنار آن ضروری به نظر می‌رسد. رنگ‌ متضاد نارنجی، رنگ سبز است و استفاده از این ترکیب رنگ، لباس‌ها را پررنگ‌تر به نظر رسانده و قدرت رنگ‌ لباس‌ها را بیشتر نشان می‌دهد. اما اگر بخواهید ترکیبی بهتری به دست آورید میتوانید از رنگ سبز یشمی در کنار نارنجی استفاده کنید و رنگ روسری و مانتو و یا بلوز و دامن‌ خود را از این دو رنگ متضاد انتخاب كنید.

رنگ‌های مكمل نارنجی و آبی هم به خوبی در کنار هم قرار می‌گیرند و سردی رنگ آبی از درخشندگی و خیرگی رنگ نارنجی کم کرده و ترکیبی معقول به وجود می‌آورد.

استفاده از رنگ‌های گرمی مانند نارنجی در لباس توجه برانگیز و خودنما است، بنابراین اگر بخواهید ترکیب سنگین‌تری به دست آورید، استفاده از رنگ‌های خنثی مانند کرم و خاکستری نتیجه مطلوبی به وجود می‌آورد.

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

آیا می دانید که رنگ نارنجی نماد و نشانه چیست؟ یا از نظر روانشناسی رنگ نارنجی در مورد شخصیت شما چه می گوید؟

رنگ نارنجی یکی از رنگ های ثانویه است که از ترکیب دو رنگ قرمز و زرد به دست می آید و جزو رنگ های گرم طبقه بندی می شود. نارنجی رنگی است که برای توصیف غروب خورشید و آتش به کار می رود و مکمل آن، رنگ آبی می باشد.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با نماد و کاربرد رنگ نارنجی در لباس، دکوراسیون و همچنین روانشناسی انرژی بخش ترین رنگ دنیا بیشتر آشنا شوید؛

هلویی، قرمز نارنجی، طلایی، کهربایی، نارنجی سوخته و نارنجی تیره به عنوان طیف های مختلف رنگ نارنجی شناخته می شوند.

رنگ نارنجی نماد شور و شوق، شیفتگی، شادی، خلاقیت، عزت، جذابیت، قدرت، موفقیت، تشویق و تحریک است.

روانشناسی رنگ نارنجی در لباس

ماجراجویی

نارنجی اعتماد به نفس و اشتیاق را افزایش داده و باعث بیدار شدن حس ماجراجویی در افراد می شود.

ارتباطات و تعاملات اجتماعی

نارنجی نماد ارتباط و تعاملات اجتماعی است و رابطه بین دو نفر را بهبود می بخشد.

دوستی

نارنجی نماد دوستی و ارتباط نزدیک افراد با یکدیگر می باشد.

شور و شوق

نارنجی نماد خوش بینی و شور و شوق است.

تحریک

نارنجی نماد تحریک و اقدام به عمل می باشد.

شجاعت

نارنجی نماد شجاعت و توانایی رو به رو شدن با واقعیت زندگی می باشد.

تحقیقات نشان داده که رنگ نارنجی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شهد، ناتوانی جنسی را درمان می کند و برای بهبود بیماری های گوارشی و کلیوی مفید می باشد.

رنگ نارنجی باعث افزایش اکسیژن رسانی و فعالیت مغز می شود، حافظه را تقویت می کند و احتمال ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را کاهش می دهد. علاوه بر این، نارنجی باعث افزایش خلاقیت می شود.

نارنجی اشتها را تحریک می کند.

کهربا، عقیق نارنجی، کلسیت نارنجی، کوارتز نارنجی، الماس نارنجی، اوپال نارنجی آتشین، فلئوریت نارنجی، گوشنیت طلایی، گارنت نارنجی، یشم نارنجی، سنگ ماه نارنجی، یاقوت نارنجی، اسفالریت نارنجی، تیتانیت نارنجی، اسپینل نارنجی، سنگ خورشید و زرگون نارنجی از سنگ های نارنجی رنگ در طبیعت هستند.

بگونیا، داودی نارنجی، گل جعفری، گل رز نارنجی، سوسن نارنجی، سوسن اینکا یا پرویی، گل لاله، میخک قرنفلی، ژربرا جامزونی، زنبق رشتی، آلاله، گل صبر زرد یا آلوئه ورا، اختر نارنجی، گل آهار پیر و جوان، کوکب نارنجی، شاه پسند درختچه ای، علف پروانه و گل گرزی یا سوسن مشعلی از گل های نارنجی رنگ در طبیعت هستند.

پرتقال، زردآلو، گرمک، خرمالو، انبه، شلیل، هلو و نارنگی از میوه های نارنجی رنگ در طبیعت هستند.

هویج، فلفل دلمه نارنجی، کدو تنبل و سیب زمینی شیرین از سبزیجات نارنجی رنگ در طبیعت هستند.

منابع : colormatters – color-meanings

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.



رنگ‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. اگر جزو افرادی هستید که نارنجی رنگ مورد علاقه شماست  ویژگی‌های خاصی در شما دیده می‌شود. در واقع  بر اساس روانشناسی محیطی، رنگ نارنجی می‌تواند گروهی از احساسات و عواطف را به شما القا کند که البته بعضی از این خصوصیات ممکن است منفی هم باشند. به هر حال اگر نارنجی‌پسند هستید یا می‌خواهید به افکار شخصیتی نارنجی‌پوشان پی ببرید همین جا فرصت خوبی است تا ببینید رنگ نارنجی چه حرف‌هایی برای گفتن دارد.خونگرم و اجتماعینارنجی به شما می‌گوید که فردی خونگرم، مثبت‌اندیش و تا حدود زیادی برون‌گرا هستید که بیشتر اوقات دل‌تان می‌خواهد رفتاری دوستانه داشته باشید. انعطاف پذیری هم در شخصیت شما دیده می‌شود و قابل اعتماد هستید. در صورتی‌که هیچ‌وقت از نارنجی سیر نمی‌شوید. همیشه دل‌تان می‌خواهد آدم‌های زیادی اطراف‌تان وجود داشته باشد و از خلوت خودتان لذت نمی‌برید. تنهایی برای شما با افسردگی همراه است و نسبت به محیط اطراف‌تان احساس بدی پیدا می‌کنید.

اعتماد به نفس بالااین افراد نسبت به سایرین اعتماد به نفس‌شان بیشتر است و به دلیل داشتن همین ویژگی بدون توجه به قضاوت دیگران این رنگ تند را می‌پوشند و از این بابت نگران نیستند که شاید تا حدودی جلب توجه کنند. نارنجی پوش‌ها قلب رئوفی دارند و برچسب خوش قلبی را یدک می‌کشند. علاوه بر این به حقوق انسانی توجه می‌کنند و در فعالیت‌های انسان دوستانه با اشتیاق حاضر می‌شوند.صبور و مهرباننارنجی‌دوستان اصلا افرادی نازک‌نارنجی نیستند. می‌توانید روی صبر و حوصله‌شان حساب کنید. البته آنها با اطرافیان به شیوه خاص خودشان کنار می‌آیند. وقتی به دیگران کمک می‌کنند کاملا از خودشان راضی می‌شوند و از این کار انرژی مثبت می‌گیرند.تنبلی در کارهای خانهوقتی به خانه یک فرد دوستدار نارنجی قدم می‌گذارید شاید با دیدن طیف‌های مختلفی از رنگ نارنجی شگفت‌زده شوید و سلیقه صاحبخانه را تحسین کنید اما همه ماجرا  به این جا خلاصه نمی‌شود چون ممکن است خیلی زود متوجه شوید که خانه دوست نارنجی‌پوش‌تان چندان تمیز و مرتب نیست. واقعیت این است که نارنجی‌پوش‌ها چندان به تمیزی خانه اهمیت نمی‌دهند و آنقدر در خوشی و لذت غرق می‌شوند که شاید فرصتی برای رسیدگی به امور خانه برای‌شان باقی نماند. با این حال از آشپزی خوش‌شان می‌آید و می‌توانید روی خوب بودن دستپخت‌شان حساب کنید.

روانشناسی رنگ نارنجی در لباس

اجتماعی و خوش صحبتبه‌عنوان یک نارنجی دوست دو آتشه فردی هستید که از حضور در اجتماعات مختلف لذت می‌برید و به جای نشستن در گوشه اتاق و انتخاب تنهایی، در تلاش هستید تا با افرادمختلف معاشرت بیشتری داشته باشید. وقتی به مهمانی می‌روید روح و سرزندگی را به جمع تزریق می‌کنید و می‌توانید با زبان بدن‌تان دیگران را تحت تاثیر قرار دهید. این احتمال وجود دارد که  مجلس را در دست بگیرید و دیگران را پای صحبت‌ها و شوخی‌های‌تان بنشانید. از آنجا که دوست‌داشتنی و اجتماعی هستید بعضی وقت‌ها تمایل دارید دیگران به شما توجه کنند و از اینکه دیده می‌شوید، لذت می‌برید.سرشار از شوق زندگییکی دیگر از ویژگی‌های دوستداران رنگ نارنجی این است که عاشق زندگی هستند و از چالش‌های زندگی استقبال می‌کنند. درواقع زندگی یکنواخت و بدون هیجان برای‌شان خوشایند نیست و درهر شرایطی سعی می‌کنند از زنده بودن‌شان لذت ببرند.  ضمن اینکه قدرت ریسک‌پذیری خوبی دارند و خودشان را در یک شرایط خاص محدود نمی‌کنند. افزایش اشتها به کمک نارنجیافرادی که از کاهش وزن رنج می‌برند و دل‌شان می‌خواهد چند کیلو چاق‌تر شوند، بهتر است در ترکیب رنگ‌های آشپزخانه نارنجی را فراموش نکنند. نارنجی در کنار زرد و قرمز ترکیب رنگ اشتها برانگیزی را ایجاد می‌کند و سبب می‌شود نسبت به غذا خوردن تشویق شوید. این رنگ برای کودکان هم جذاب است و بهتر است برای غذا خوردن کودکان بد غذا هم از چنین رنگی کمک بگیرید.

بدترین انتخاب برای مصاحبه شغلینارنجی از نظر القای احساسات تا حدودی شبیه قرمز است. این رنگ هم احساسات را برمی‌انگیزد اما مهم‌ترین نکته این است که هنگام انجام مصاحبه شغلی انتخاب نارنجی بدترین گزینه برای شماست. با اینکه به اندازه رنگ قرمز انرژی ندارد اما ممکن است به کارفرمای آینده شما این حس را القا کند که می‌خواهید به قدرت برسید و کمی پرخاشگر هستید. بهتر است افرادی این رنگ را برای لباس‌شان انتخاب کنند که می‌خواهند تاحدودی در مرکز توجه باشند. در برخی فروشگاه‌های زنجیره ای برای اینکه کارکنان در کنار مردم عادی راحت‌تر به چشم بیایند لباس‌شان را نارنجی یا ترکیب این رنگ با آبی یا سورمه‌ای انتخاب می‌کنند.در جست‌وجوی ناشناخته‌هانارنجی از آن دسته رنگ‌هایی است که از شورو اشتیاق شما به سفر حکایت می‌کند. کوهنوردی ورزش مورد علاقه نارنجی‌دوستان است و از طبیعت گردی و حتی سفرهای پر خطر هم خوش‌شان می‌آید. شاید هم این افراد را در چترهای پاراگلایدر ببینید یا آنها را در اعماق اقیانوس‌ها در حال غواصی پیدا کنید. به هر حال این رنگ شما را به انجام فعالیت و ورزش‌های مختلف ترغیب می‌کند و افرادی که نارنجی را می‌پسندند ورزش را بیش از بقیه و حتی به طور حرفه‌ای دنبال می‌کنند. یک فرد نارنجی‌پوش بهترین فردی است که می‌تواند به مناطق ناشناخته قدم بگذارد و اکتشافات جالبی داشته باشد.نارنجی و افسردگینارنجی یکی از رنگ‌هایی است که شما را شاد می‌کند. به همین دلیل در روانشناسی رنگ‌ها به افراد غمگین توصیه می‌شود که این رنگ را به محیط زندگی‌شان راه دهند تا از تاثیرات آن برای شاد شدن محیط زندگی‌شان بهره‌مند شوند. البته باید توجه داشته باشید که استفاده افراطی از رنگ نارنجی می‌تواند بر تعادل سیستم عصبی شما تاثیر بگذارد و شاید خیلی زود از این رنگ خسته شوید. بنابراین توصیه می‌شود در کنار نارنجی از رنگ‌های مکمل آن یعنی سبز یا آبی هم کمک بگیرید.

اگر لباس‌های نارنجی زیاد می‌پوشید…گروهی از افراد رنگ نارنجی را بیش از دیگران به کمد لباس‌های‌شان راه می‌دهند. اگر دست بر قضا به اتاق‌شان سر بزنید و در کمدشان را باز کنید از دیدن این همه لباس نارنجی متعجب می‌شوید. شاید هم وقتی می‌بینید که یک دوست یا همکار چند روز در هفته لباس نارنجی می‌پوشد این موضوع را کمی غیر عادی تصور کنید. اما واقعیت این است که بیشتر نارنجی‌پوشان افرادی ماجراجو هستند که برای انجام کارها و اهداف‌شان انگیزه و اشتیاق زیادی دارند. نارنجی به این افراد انرژی می‌دهد و از سوی دیگر آنها را ترغیب می‌کند تا به فعالیت ادامه دهند. گاهی هم یکنواختی و سرد بودن محیط زندگی به نارنجی‌پوشان می‌گوید نارنجی را بیشتر انتخاب کنند تا اطرافیان از این راه سرزنده و پویاتر شوند. علاوه براین گفته می‌شود که علاقه‌مندان به لباس‌های نارنجی اعتماد به نفس خوبی دارند، دل‌شان می‌خواهد مدام لبخند بزنند و از خوشحالی دیگران به ذوق می‌آیند. گاهی هم بذله‌گویی در خون شان دیده می‌شود و به کمک حرف‌های خنده‌دار در هر جمعی خیلی زود محبوب می‌شوند.منبع:مجله زندگی ایده آل

 

سوالات پزشکیتو آنلاین بپرس

مشتری هاتو چند برابر کن!

دریافت پاسخ پزشکی در کمترین زمان

اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

ثبت نام در تالار گفتگو روانشناسی

با چند سوال ساده شخصیتت رو بشناس!

درمان افسردگی یک بار برای همیشه

ازبهترین متخصص‌ها آنلاین نوبت بگیر

مشاوره قبل از ازدواج خوب در تهران

بااین نوشابه از پوکی استخوان پیشگیری کنید!

شرکت در آزمون معتبر روانشناسی پیشرفته نئو

کودکتان از درس فراریست؟

همین حالا وکیل بگیر

درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

محصولات پیشنهادی جهت خرید هدیه

تخفیف های داغ اجناس زنانه شیک و متنوع

بهترین برندهای کامپیوتر و تجهیزات جانبی

بهترین فرصت خرید هدیه با تخفیف های بی نظیر

خرید بهترین مدل های اورجینال هدفون، هدست، هندزفری

انواع کنسول بازی|خرید XBox و PS4 با گارانتی

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020



 

به عقیده «دیوید زیلا» طراح مد و نویسنده کتاب «رنگ استایل شما» اگر چه احتمالا شما در کمد لباس‌تان رنگ‌های مختلف را به بازی گرفته‌اید و از رنگ‌های مختلف هم حداقل یک دست لباس دارید، اما همیشه یک رنگ را بیشتر از بقیه دوست دارید. این دقیقا همان رنگی است که شما بیشتر با آن احساس راحتی می‌کنید و حس خوبی نسبت به آن دارید و البته اعتماد به نفس‌تان را هم بالا می‌برد. اما آیا می‌دانستید رنگ مورد علاقه شما برای پوشش و استایل در حقیقت بیانگر شخصیت شماست؟ برای این‌که معنی رنگ لباس‌ها و رابطه میان روانشناسی رنگ در طراحی لباس مردان و زنان و روانشناسی شخصیت را بیشتر درک کنید و با دقت بیشتری به رنگ لباس آدم‌های اطراف‌تان نگاه کنید این مقاله تحلیلی را از سایت Bright Side در مجله کوروش بخوانید.

 

 

روانشناسی رنگ نارنجی در لباس

 

در صنعت مد و لباس «سیاه» یکی از جدی‌ترین رنگ‌هاست. اگر بخواهیم در مورد رنگ لباس و روانشناسی شخصیت صحبت کنیم باید بگوییم که «سیاه» رنگ مورد علاقه افرادی است که شاخص شخصیت آن‌ها قدرت، جدی و با صلابت بودن و هوش و استعداد است. شاید به همین خاطر در اغلب دانشگاه‌های سرتاسر دنیا رنگ کلاه فارغ‌التحصیلی سیاه است.

افرادی که ترجیح می‌دهند بیشتر لباس‌های‌شان به رنگ سیاه باشد در عین این‌که بسیار جاه‌طلب و هدفمند هستند آدم‌هایی بسیار حساس و احساساتی‌اند. در مورد علاقمندان به رنگ سیاه یک قاعده وجود دارد: افرادی عاطفی و بسیار حساس که اغلب دوست دارند این حساس و عاطفی بودن را مخفی کنند. رنگ سیاه به این افراد کمک می‌کند که توجه محیط و اطرافیان را از ظاهر خود به سمت شخصیت درونی‌شان بکشانند. زیرا برای این آن‌ها کیفیت درونی شخصیت افراد از ظاهر بیرونی‌شان با ارزش‌تر و مهم‌تر است.

 

 

 

«قهوه‌ای» رنگ زمین است. رنگی که سمبل یکی از قوی‌ترین اجزای طبیعت است و می‌توان به آن اعتماد و تکیه کرد. اگر بخواهیم تجزیه و تحلیل رنگ لباس و روانشناسی شخصیت را در مورد دوستداران رنگ قهوه‌ای برای استایل به صورت دقیق‌تر بررسی کنیم باید بگوییم که دوستداران لباس‌های قهوه‌ای افرادی محافظه‌کار هستند که همواره به بزرگ‌ترها احترام می‌گذارند. این افراد معمولا به دنبال صلح و صفا، ثبات و قدرت هستند. زن یا مردی که لباس قهوه‌ای پوشیده معمولا حس شخصیتی معتبر، هوشمند و منطقی را در اذهان تداعی می‌کند.

 

 

 

«لیزا جانسون مندل» روزنامه‌نگار و روانشناس مشهور معتقد است که «آبی» بهترین رنگ برای پوشیدن در مصاحبه‌های استخدامی و رسمی است چون حس اعتماد و اعتماد به نفس را به اطرافیان منتقل می‌کند. شاید اصلا به همین خاطر بسیاری از یونیفورم‌های رسمی و اداری و فروشگاهی به رنگ آبی هستند.

استادان روانشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا آمریکا تحقیقی را در مورد طیف‌های مختلف رنگ آبی و میزان تاثیر آن‌ها انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که طیف‌های تیره‌تر رنگ آبی مثل سورمه‌ای در طراحی لباس از نظر روانشناسی اثر آرامش‌بخش‌تری دارند. از نظر رابطه رنگ لباس و روانشناسی شخصیت باید بگوییم که آبی‌پوشان افرادی باهوش، قابل اعتماد، تاثیرگذار و دارای آرامش درونی هستند. طیف‌های تیره تر رنگ آبی معمولا رنگ مورد علاقه افراد مهربان، مودب، سازگار و حتی کمی خجالتی است. به عقیده روانشناسان از نظر رابطه رنگ لباس و روانشناسی شخصیت عاشقان لباس‌های آبی معمولا والدینی نمونه و کارمندان و کارگرانی لایق و کارآمد هستند. آرامش و سلامت دو ویژگی بارز این افراد است.

 

 

 

به عقیده روانشناسان، رنگ «سبز» سبب خلق و خوی خوب شما در رابطه با محیط اطراف می‌شود. «لاترین ایسمن» مدیر عامل اجرایی شرکت «پنتون» و نویسنده کتاب «زنده با رنگ» در  رابطه با روانشناسی رنگ سبز در لباس می‌گوید: لذت بردن از رنگ سبز به خاطر ارتباط آن با طبیعت است و این احساس لذت سبب احساس صلح و رضایت می‌شود. افرادی که در کمد لباس‌شان رنگ سبز بر سایر رنگ‌ها مسلط است در زندگی اجتماعی افرادی فعال و سرزنده‌اند. این افراد معمولا در مناطق خوب شهر زندگی می‌کنند و از لحاظ مالی وضعیت ثابت و پایداری دارند. از نظر رابطه رنگ لباس و شخصیت افراد باید بگوییم که عاشقان لباس‌های سبز افرادی مراقب، مهربان، دلسوز و خوش قلب هستند.

 

 

 

در گذشته رنگ «بنفش» متعلق به طبقه اشراف و ثروتمندان و معنای رنگ بنفش کمال، ثروت و اشرافی‌گری بود. می‌دانستید «کلوپاترا» ملکه مصر، دیوانه رنگ بنفش بود؟ در آن زمان فقط ثروتمندان و اشراف اجازه داشتند از طیف‌های مختلف رنگ بنفش برای خودشان لباس بدوزند. اما امروز به کار بردن رنگ بنفش در طراحی لباس‌ها نشانه خلاقیت، بینش و علاقه به هنر است. به عقیده روانشناسان از نظر رابطه رنگ لباس و روانشناسی شخصیت آن‌هایی که برای رنگ لباس به دنبال طیف‌های مختلف رنگ بنفش هستند افرادی عاطفی و حساس، رویاپرداز، پرشور و عاشق فلسفه و عرفان هستند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید عاشقان لباس‌های بنفش افرادی غیر قابل پیش‌بینی هستند و برخورد با آن‌ها همزمان هم آسان و هم دشوار است.

 

 

 

«قرمز» رنگ عشق و شور است. به عقیده «کنی فریمپونگ» مدیر تجاری لباس مردانه ایتالیایی Eredi Pisano اگر می‌خواهید کسی را متقاعد کنید و تحت تاثیر قرار دهید «قرمز» بپوشید.

هر کدام از طیف‌های رنگ قرمز را که پوشید توجهات را به سمت خود می‌کشانید. مردم تمایل دارند رنگ پر جنب و جوش «قرمز» را با انرژی، هیجان و حرکت مرتبط بدانند. به عقیده روانشناسان مردان بیشتر جذب زنانی می‌شوند که طیف‌های مختلف رنگ قرمز را بر تن دارند. افرادی که اغلب رنگ قرمز به تن دارند کمی خودخواه، مستعد اعتیاد، زرنگ و باهوش و هیجان زده هستند.

 

 

 

«زرد» رنگ خورشید، شادی و سرخوشی و خنده است. طبق تحقیقات انجام شده رنگ زرد باعث ترشح سروتونین در مغز می‌شود، سرعت متابولیسم را افزایش می‌دهد و اطرافیان را سر ذوق و شوق می‌آورد. علاوه بر این رنگ زرد توجه و تمرکز را زیاد می‌کند به همین خاطر اغلب برای طراحی بیلبوردها، سایت‌های تبلیغاتی، علائم نشان دهنده راه و جاده و خطوط خیابان از آن استفاده می‌کنند. از نظر رابطه رنگ لباس و روانشناسی شخصیت کسانی که طیف‌های مختلف رنگ زرد را می‌پوشند عموما افرادی فعال، خلاق و کسانی هستند که خیلی سریع به چیزی عادت می‌کنند. زرد پوشان ماجراجو هستند، رویاهای درخشان در سر دارند و همواره آماده کشف و تسخیر هستند.

 

 

 

رنگ «سفید» سمبل آزادی، معصومیت و پاکی و سادگی است. شاید به همین دلیل اغلب افراد زمانی که تصمیم می‌گیرند فصل تازه‌ای را در زندگی خود آغاز کنند سفید می‌پوشند مثل مراسم ازدواج. رنگ سفید افراد معتبری که عاشق آزادی هستند و خوش‌بینانه به زندگی نگاه می‌کنند را جذب می‌کند. از نظر رابطه روانشناسی رنگ سفید در طراحی لباس و روانشناسی شخصیت کسانی که عاشق لباس‌های سفید هستند افرادی مرتب و شسته و رفته هستند که تلاش برای رسیدن به کمال را دوست دارند. به طور کلی رنگ سفید به تیپ‌های شخصیتی مختلف می‌خورد و به عنوان یک رنگ خنثی به ندرت دیگران را دفع می‌کند.

 

 

روانشناسی رنگ نارنجی در لباس

 

«صورتی» رنگ دختران زیباست. صورتی ملایم رنگی آرام، گرم و زنانه است و در واقع یکی از آرامبخش‌ترین رنگ‌های موجود در طبیعت است. می‌دانستید در برخی زندان‌ها دیوارها را رنگ صورتی می‌کنند تا میزان خشونت را کاهش دهند؟ از نظر رابطه روانشناسی رنگ صورتی در طراحی لباس و روانشناسی شخصیت عاشقان لباس‌های صورتی باید بگوییم که طرفداران صورتی، افرادی عاشق‌پیشه، خوش‌بین و عادل هستند. این افراد قدردان محبت اطرافیان هستند و راحتی بیش از هر چیز دیگری برایشان اهمیت دارد.

 

 

 

«نارنجی» همیشه یک فضای شاد ایجاد می‌کند. نارنجی علاوه بر این‌که یک رنگ گرم و موقعیت شناس است شاد، خلاق و جذاب هم هست. از نظر رابطه روانشناسی رنگ نارنجی در طراحی لباس و روانشناسی شخصیت باید بگوییم علاقمندان به لباس‌های نارنجی در طیف‌های مختلف، افرادی خوش‌بین، پر انرژی و شاد هستند. این افراد اگر چه کمی عجیب و غریبند اما بلند‌پرواز و محتاط هم هستند.

 

 

 

به عقیده طراحان لباس «خاکستری یا طوسی» رنگ تعادل است، نه تیره و نه روشن. اگر فردی در کمدی لباسش بیش از هر رنگ دیگر لباس‌های خاکستری داشته باشد به این معنی است که چندان اهل جلب توجه و خودنمایی نیست.

در مورد روانشناسی رنگ طوسی یا خاکستری در طراحی لباس باید بگوییم که طوسی نماد بلوغ و آرامش است و بیشتر مردان میانسال هوادار لباس‌هایی به این رنگ هستند. این در حالی است خانم‌های مسن معمولا خاکستری یا طوسی را ترجیح می‌دهند.

از نظر رابطه رنگ لباس و روانشناسی شخصیت، خاکستری پوش‌ها عموما افرادی هستند که به قوانین احترام می‌گذارند، زیاد احساساتی نیستند و قاطع هستند. این افراد معمولا دوست ندارند زیاد جلب توجه کنند و تلاش می‌کنند تا حد امکان بی‌طرف باقی بمانند.

 

شما در جشنواره هم خریدار، هم سهامدار افق کوروش شرکت می کنید؟

نمایش نتایج

سلام
من خیلی اتفاقی از گوگل اومدم
با اجازتون من اینجا برای دوستمم فرستادم تا بیاد ببینه
ممنون

ممنونیم دوست عزیز »)

سلام
من خیلی اتفاقی از گوگل اومدم
ممنون از مطالب خوبتون واقعا
با اجازتون من اینجا برای دوستمم فرستادم تا بیاد ببینه
ممنون

بسیار هم عالی 🙂

سلام
جالب بود واقعا برام
من شانسی از گوگل اومدم
آدرس اینجارو برای دوستم هم فرستادم
ممنون

سلام من اتفاقی از گوگل اومدم
مطالب جالبی بود
بااجازتون من اینجا رو برا دوستم فرستادمتا بیاد ببینه ممنون?

متشکریم از شما.

بله حتما دوست گرامی

رنگ نارنجی رنگی گرم و نشانی از چشم انداز پاییزی و شعله آتش می باشد. این رنگ تركیبی از رنگ زرد و قرمز، یعنی ترکیب عشق و انرژی است.

اثرات روانی رنگ نارنجی، ترکیبی از اثرات رنگ قرمز و زرد است. رنگ نارنجی مانند زرد، تحریک كننده و مانند قرمز، مملو از شور و علاقه و نشاط (البته با یک درجه كمتر) می باشد. رنگ نارنجی همواره خاص بوده است، حتی در زمانی که بر روی میوه ای نمایان می گردد. مثلا: هلو نشان دهنده طول عمر و جاودانگی است و پرتقال نیز نشانه ای از نیروی زندگی و قدرت خورشید می باشد. رنگ نارنجی را به عنوان رنگ برانگیزاننده احساسات، پرطراوت و شادی آور در نظر می گیرند. نارنجی به برقراری تعادل، انرژی زا بودن و فراخوانی گرایش دارد. رنگ نارنجی نماد فراوانی، تحرک، شجاعت، نشاط و خوش آمدگویی است. نارنجی احساس اجتماعی بودن را تحریک می‌کند. این رنگ علاوه بر آنکه به نشاط آور بودن معروف است، ضد افسردگی نیز می باشد و برای این ادعا می توانیم به جرات بگوییم که بسیاری از روانشناسان پوشیدن لباس های نارنجی و تغییر رنگ فضای زندگی به نارنجی را برای شور و نشاط بیشتر توصیه می کنند. نارنجی رنگ خوشبختی می باشد. این رنگ احساسات ما را آزاد و باعث ترویج احترام به خود می شود و شوخ طبعی را در انسان پرورش می دهد و رنگ های روشن تر آن مانند هلویی و زرد آلویی باعث رفع عصبانیت می شود.

رنگ نارنجی یكی از رنگ های التیام دهنده می باشد و گفته می شود كه میل به غذا را افزایش داده و نیز باعث تحریک اشتیاق و خلاقیت می شود. افرادی كه لباس نارنجی را دوست دارند، معمولا متفكر و صمیمی هستند؛ این افراد اغلب فعال و لایق هستند. این افراد همچنین اشخاصی خلاق، عمل گرا، مملو از انرژی می باشند. اگر شما می خواهید توجهی را بدون داد و فریاد به دست آورید از رنگ نارنجی استفاده كنید، چون این رنگ توجه را مطالبه می كند. جالب توجه است که بدانید رنگ نارنجی همچنین رنگی است که ارتباط معنوی نیز ایجاد می کند، یعنی دارای یک حس معنوی و روحانی است. رنگ نارنجی در هند و نپال، رنگی مقدس است.

برای نشان دادن قدرت و موفقیت از رنگ نارنجی در پرچم ها و تاج های پادشاهان استفاده می شده است که این امر خود دلیل محکمی برای استفاده از این رنگ جادویی است.

روانشناسی رنگ نارنجی در لباس

رنگ نارنجی با سلامتی روان و دستگاه عضلات بدن ارتباط تنگاتنگی دارد. از نظر فیزیولوژیکی رنگ نارنجی دارای اثر ضد اسپاسم (گرفتگی عضلات) است و برای تمام انواع گرفتگی عضلات قابل استفاده می باشد. رنگ نارنجی ضربان قلب را بدون افزایش فشار خون افزایش می دهد. رنگ نارنجی بر روی طحال و پانکراس موثر است و به جذب غذا و گردش خون کمک می کند. همچنین با افزایش اکسیژن رسانی به مغز باعث تحریک فعالیت ذهنی شما می شود و به شما احساس قدرت و آمادگی بیشتری برای انجام کارها می دهد. اگر در زندگی تان به دنبال خوشایند بودن امور، موقعی كه احساس می كنید زمان به كندی حركت می كند و نیاز به افزایش خلاقیت و رهایی از چیزهایی كه خیلی جدی و خشک به نظر می رسند، هستید؛ از رنگ نارنجی استفاده كنید.

چکیده خصوصیات رنگ نارنجی: 1- زرد- نارنجی یا نارنجی طلایی حس پرستیژ و خرد را القا می کند.2- قرمز- نارنجی حس لذت، انرژی و سلامتی و آرزو را القا می کند.3- نارنجی تیره به معنی تغییر و عدم اطمینان است.

رنگ نارنجی در دکوراسیون: به جرات می توان رنگ نارنجی را رنگ پاییز دانست. اگر دوست دارید به فضای دکوراسیون خود حال و هوایی پاییزی ببخشید بهتر است از رنگ نارنجی استفاده کنید و ظاهر متفاوتی به فضای دکوراسیون خود ببخشید. اما استفاده از آن در دکوراسیون به مهارت خاصی احتیاج دارد. زمانی که رنگ نارنجی را روشن و تیره نکنید یا با ترکیب کردن با رنگ‌های دیگر، کدر نکنید، قوی ترین رنگ است. این رنگ بهترین انتخاب برای اتاق کودکان بازیگوش شماست و فضایی سرشار از انرژی را برای آن ها ایجاد می کند. پس اگر دوست دارید هیجان کودکی را به دکوراسیون خود بیاورید، رنگ نارنجی بهترین انتخاب برای شماست. وقتی که از رنگ نارنجی برای رنگ کردن اتاق خود استفاده می کنید، بهتر است از انواع مات و یا نیمه براق آن استفاده نمایید. اما استفاده زیاد از آن در محیط حس بی قراری را در افراد به وجود می آورد پس باید آن را به طور متعادل در فضا به کار بگیریم.

اگر به طور طبیعی بیش فعال هستید و یا خیلی زود عصبانی می شوید، نباید از رنگ نارنجی تند استفاده کنید. همچنین اگر زود پریشان می شوید، از استفاده از نارنجی تند خودداری کنید. برای کسانی که مبتلا به بیماری بیش فعالی (ADHD) هستند نیز رنگ مناسبی نمی باشد.

استفاده از نارنجی به عنوان یک رنگ گرم و شاد برای منزل افراد مسن و موسسات نگهداری از سالمندان بسیار مناسب است. خاصیت ضد افسردگی این رنگ موجب کاهش کج خلقی و زود‌ رنجی در افراد می شود. نارنجی رنگ مناسبی برای مکان هایی است که افراد زیادی حضور دارند، زیرا تحریک پذیری، زود رنجی، کج خلقی و خصومت بین افراد را کاهش می دهد و در بهبود رفتارهای اجتماعی موثر است.

نارنجی برای تشدید سایر رنگ ها مناسب ‌است. در یک دکوراسیون یکنواخت، استفاده از چند کوسن نارنجی کم رنگ، یا چند گل نارنجی در جاهای مختلف، فضا را روشن می کند و روحی تازه به آن می بخشد.

رنگ نارنجی تیره، توجه را جلب می کند و همچنین اشتها را تحریک می کند، دقیقا مانند رنگ قرمز! از این‌ رو، رنگ نارنجی اغلب در تبلیغات، دکوراسیون آشپزخانه ها و البته دکوراسیون رستوران‌ ها به‌ کار می رود.

رنگ نارنجی از دسته رنگ های پیش رونده است، یعنی استفاده از این رنگ در فضاهای بزرگ و وسیع باعث می شود که آن فضا کوچک تر و صمیمی تر به نظر برسد و هم چنین استفاده از آن در راهرو‌های ورودی خانه، اشاره به مهمان نوازی شما دارد چرا که این رنگ برای خوش آمدگویی بهترین گزینه روی میز است. رنگ نارنجی نماد قدرت است. اما فکر نکنید که مجبورید همه دیوارها را با یک رنگ نارنجی برای گرفتن تاثیر مورد نظرتان، رنگ آمیزی نمایید. بهتر است فقط یک دیوار را نارنجی کنید و پس از آن اسباب و دکوریجات نارنجی رنگ را به دکور خود اضافه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. فقط بعضی از عناصر را به این رنگ تغییر دهید و از جذابیت خیره کننده آن بهره مند شوید.

شما همچنین می توانید قالی یا قالیچه خود را به رنگ نارنجی انتخاب کنید. ترکیب رنگ جذاب نارنجی با نورپردازی رنگ های خنثی عالی می شود. اگر قالیچه نارنجی را برای فضای خود انتخاب نمودید، بهتر است از مبلمان خاکستری روشن و مشکی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. رنگ نارنجی با رنگ های خاکی و خنثی تناسب زیادی دارد، مثل طوسی، خاکستری و قهوه ای روشن.

رنگ نارنجی در دکوراسیون شما سبب ایجاد نقطه کانونی و بالا بردن دمای فضای موجود شما خواهد شد. بهترین کاربرد این رنگ در اتاق نشیمن است. نارنجی رنگی پر انرژی، بازیگوش و صمیمی است. پس برای اتاقی که در آن همه خانواده و گاهی دوستان دور هم جمع می شوند بسیار مناسب است.

رنگ ها درون خود راز هایی نهفته دارند که هر کدام بیان کننده نوعی از شخصیت انسان ها می باشد. با اندکی دقت در رنگ لباس دیگران می توان به روحیه آن ها پی برد. خانم ها بر خلاف آقایان از روحیه ظریف تری برخوردار هستند به همین علت باید رنگ نزدیک به شخصیت خود را بشناسند تا بتوانند لباس های مناسب تری را برای خود انتخاب کنند. در این مطلب روانشناسی رنگ لباس بر اساس روحیات مختلف بانوان را بررسی خواهیم کرد.

رنگ زرد انرژی بخش است. اگر رنگ آن تند شود باعث ناراحتی و احساس عصبانیت می شود. ولی در حالت معمول رنگ پرطرفداری است. خانم های زرد پوش برونگرا هستند. رنگهای ملایم و روشن زرد مناسب برای خانم های جوان می باشد. پوشیدن رنگ زرد محدود به قشر خاصی نیست و سلیقه ای است، که تصویری شاداب و با روحیه از شما پدید میاورد. بهترین فصل پوشیدن رنگ زرد فصل های گرم سال است.

رنگ بژ رنگ سنگین و نشان دهنده اصالت است. رنگ بژ باعث احترام سایرین به شما شده و خانم ها با پوشیدن آن جدیت و زنانگی را با هم تلفیق خواهند کرد. این رنگ مناسب خانم های بیست و پنج سال به بالاست و رنگ مورد علاقه اکثر بازیگران و هنرمندان است. فصل های گرم سال برای پوشیدن بژ مناسب تر است.

جدا از دنیای مد و لباس سبز رنگ صلح و دوستی و آرامش است. رنگی برخاسته از دل طبیعت که دیدن آن باعث احساس تازگی می شود. طیف های مختلفی از این رنگ وجود دارد اما در نهایت رنگ سبز نشان دهنده صلح طلبی شما خواهد بود. خانم های بالای سی سال بهتر است از این رنگ استفاده کنند ولی محدودیت سنی خاصی برای پوشیدن آن وجود ندارد، این رنگ مناسب برای تمامی فصول است.

از زیر مجموعه های اصلی رنگ سبز دو رنگ یشمی و زمردی می باشند که تناژ نزدیک به همی دارند. این دو رنگ نشان دهنده قدرت، ابهت و اشرافیت می باشند، در برخی از موارد آقایانی که می خواهند بر روی دیگران نفوذ داشته باشند آن را می پوشند. ترکیب رنگ زمردی و طلایی بسیار تاثیر گذار خواهد بود. محدویت سنی برای این رنگ ها وجود ندارد و خانم های جوان تا سنین بالا می توانند از آن ها استفاده کنند. رنگ یشمی رنگ مورد علاقه پزشکان است که باعث القا قدرت پزشک به بیمار می شود. پوشیدن یشمی و زمردی در فصل های سرد سال مناسب تر است.

روانشناسی رنگ نارنجی در لباس

رنگ سیاه ترکیبی از تمامی رنگ ها می باشد. ولی خصوصیات همه رنگ ها را ندارد. با پوشیدن آن تبدیل به آدمی مرموز و با نفوذ خواهید شد. این رنگ مناسب افراد خجالتی است که میتوانند در سیاهی آن خود را پنهان کرده و به چشم نیایند. یادتان باشد در موقعیت های که میخواهید قدرت و توان خود را نشان دهید همانند مصاحبه کاری از این رنگ استفاده نکنید. پوشیدن رنگ سیاه محدودیت سنی ندارد اما خانم های جوان بهتر است آن را نپوشند. رنگی مشکی به علت سنگینی و حالت رسمی که دارد مورد علاقه برای افرادی است که مجالس مجلل برگزار میکنند. یادتان باشد به هیچ عنوان در فصل های گرم به خصوص تابستان از آن استفاده نکنید.

نارنجی رنگ آدم های خونگرم است. خانم های نارنجی پوش ترسی از دیده شدن در جمع ندارند و دارای اعتماد به نفس بالایی می باشند. این رنگ به هیچ عنوان مناسب خانم های محافظه کار نمی باشد. کسانی که این رنگ را انتخاب میکنند شخصیت برونگرایی داشته به طوری که در جمع غریبه ها نیز برای خود دوست پیدا میکنند. سن ایده ال برای استفاده از نارنجی بیست تا چهل و پنج سالگی می باشد اما رنگ های تیره آن محدودیت سنی خاصی ندارد. این رنگ هم نیز رنگ مورد علاقه اکثر هنرمندان است. به علت گرما بخشی رنگ نارنجی پوشیدن آن در فصل های سرد مناسب تر است.

رنگ ارغوانی زیر مجموعه رنگ بنفش می باشد. به اعتقاد خیلی از افراد رنگ بنفش ملال آور است. اما واقعیت چیز دیگری است. بنفش رنگی سرد ولی بسیار شیک و زیبا است. رنگ ارغوانی نشان دهنده ظرافت و ثروت است. خانم هایی که از این رنگ استفاده میکنند رازهای نهفته زیادی درون خود دارند که آنها را افشا نمی کنند. ارغوانی رنگ خانم های خود نگهدار است. خانم های بالای سی سال بهتر است این رنگ را پوشیده، رنگ ارغوانی مناسب همه طیف های جامعه است. بهتر است رنگ ارغوانی با تناژ های روشن را در نیمه اول سال و رنگ ارغوانی با تناژ های تیره را در نیمه دوم سال بپوشید.

منبع: اکادمی بین المللی هنر پارس

به این نوشته چه امتیازی می دهید؟

(10میانگین امتیاز: 4٫60 از5)Loading…

نمیدونستم جالب بود
فکر کنم از این به بعد مشکی بیشتر بپوشم :))

البته این تقسیم بندی ها یک اصل کلی است
و مثال نقض هم داره
ممنون از شما

روحیات آدم تو فصل های مختلف سال فرق میکنه
برای همین هم میشه رنگ مورد استفاده متفاوت باشه !

متاسفانه به خاطر شرایط موجود و به تبع اون روحیه آدمها
پوشیدن رنگ های شاد و جیغ دل و جرات و انرژی می خواد
و ربطی به روانشناسی هم نداره !

وای دوست داشتم این مطلب رو رنگ سبز هم خوب بود مطلبش چون سبز هم دوست دارم عالی عالی عالی

روانشانسی رنگها وسه خودش دنیایی
ممنو از شیک دوز وسه مطالب مفیدش

وااااای چه جالب :)))
سپاس برای سعی و تلاش شما

بامزه بود

به نظرم بحث رنگ با طرح در کنار هم معنی میده
و باید با هم همخوانی داشته باشن
و در جای خودش هم جای بررسی داره
متشکرم از زحمات نفرات سایت برای این جور مطالب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دیدگاه

دانستنی های مد را در صفحات زیر بخوانید.

روانشناسی رنگ نارنجی در لباس
روانشناسی رنگ نارنجی در لباس
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *