دانلود رایگان کتاب روانشناسی کودک pdf

 
helpkade
دانلود رایگان کتاب روانشناسی کودک pdf
دانلود رایگان کتاب روانشناسی کودک pdf

کتاب روانشناسی کودکان جهت کمک به والدین در ایجاد یک دورنما و نیز یک برنامه‌ی عملی، برای پرورش کودکان مؤدب طراحی شده است. این کتاب، فراتر از یک کتاب معمولی، روایات، توصیه‌ها و فعالیت‌هایی برای تبدیل شدن قواعد به عادات را ارائه می‌دهد. این کتاب اختصاص به روانشناسی کودکان دارد از این رو برای تمام والدین می‌تواند مفید باشد.

بعضی از عناوینی که در کتاب روانشناسی کودکان می‌خوانید:

آشنایی با توانایی‌های شناختی کودکان
آموختن اعتماد به نفس به کودک
آموزش و پرورش اعتماد به نفس
آموختن مهارت‌های اجتماعی در کودکان
آیا کودک من از نظر روانی سالم است؟
آیا لجبازی کودک شما یه اختلال است؟
آیا می‌توان خلاقیت را آموزش داد؟
آیا می‌خواهید فرزندانتان نابغه باشند؟
آیا………..

کلمات کلیدی: روانشناسی کودک، رفتار شناسی کودکان، تربیت کودک، پرورش کودک، کتاب‌های آموزشی و رفتاری بچه ها، مشکلات رفتاری کودکان، کتاب آموزشی و رفتاری کودکان، کتاب تربیت کودکان، تعلیم و تربیت کودکان، روابط اجتماعی کودکان، آموزش تقویت اعتماد به نفس،

برای دانلود کتاب روانشناسی کودکان و دسترسی سریع و کاملا رایگان به بیش از ۱۰،۰۰۰ هزار کتاب و کتاب صوتی دیگر اپلیکیشن کتاب سبز را، رایگان دانلود کنید.

دانلود رایگان کتاب روانشناسی کودک pdf

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و…کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و…کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.


روانشناسی کودک pdfDownloads-icon


روانشناسی کودک pdfDownloads-icon


روانشناسی کودک و نوجوان pdfDownloads-icon


دانلود pdf کتاب شعر، دانلود pdf شعرDownloads-icon


آموزش ساخت pdfDownloads-icon


آموزش ساختن pdfDownloads-icon

خانه » دانلود رایگان » pdf » کتاب رایگان والدین و روانشناسی کودک و نوجوان – عبداله شیرانی pdf

کتاب والدین و روانشناسی کودک و نوجوان روانشناسی کودک از نظر کلی بحث تازه و مستقلی است که دربارهٔ هوشیاری و بیداری روان کودک و تأثیر آن در رشد و نمو تدریجی او گفتگو می‌کند. و به ما می‌آٰموزد این موجود کوچک و ناتوان که یک روز یک قطعه گوشت و پوست ناتوان بوده چگونه رفتار و کردار خود را در این جهان وسیع آموخته و با چه شرایطی به دوران جوانی رسیده است. پرورش تدریجی روان کودک با آنچه که مربوط به رشد و پیشرفت اعضاء بدنی و مراحل بلوغ اوست کاملاً متفاوت و جدا از هم هستند و این دو مرحله مستقل دارای شرایط مخصوصی است که هر دو به موازات هم پیش می‌روند

این روزها کمتر خانواده‌ای را می‌بینیم و سراغ داریم که در مورد تربیت فرزندان دغدغه نداشته باشد. قدیم‌ترها وقتی خانواده‌ای دختردار می‌شد از همان سال‌های اول زندگی بچه، بیشترین فکر پدر و مادرها مسائلی مانند جهیزیه بود! در مورد پسرها هم موضوعاتی در همان حد و حدود، تعجب نکنید، از پدر و مادرتان بپرسید؟

اما حالا پیش از تولد بچه والدین استرس دارند برای نامگذاری، مراحل مختلف رشد، کودکستان، آمادگی، بازی‌ها، دوستان و… وقتی بچه به سن دبستان و مدرسه می‌رسد که دیگر غوغایی در دل پدر و مادر شکل می‌گیرد مانند یک سونامی! و تلاشی گویا پایان‌ناپذیر برای موفقیت در درس و…

دانلود رایگان کتاب روانشناسی کودک pdf

به دلیل شتاب ورود نظریه‌های جدید در علوم مختلف و همچنین سرعت تحولات اجتماعی و فرهنگی همه ما نیازمند دانستن مطالب مختلف مربوط به زندگی و بویژه مسائل آموزشی و تربیتی هستیم؛ دغدغه جدی و واقعی خانواده‌های امروز. بی‌تردید فرزندانی که خوب تربیت شوند، می‌توانند تأثیرات مثبت و سازنده در زندگی والدین داشته باشند.

اهمیت تربیت و ادب فرزندان به آن اندازه است که حضرت علی(علیه السلام) می‌فرماید: هیچ میراثی مانند ادب کردن نیست.

امانوئل کانت،‌ فیلسوف شهیر آلمانی نیز در اهمیت تربیت می‌گوید: در بین صناعات بشر 2 صنعت از همه مشکل‌تر است؛ یکی تربیت و دیگری حکومت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی کودک: از دنیای کودک خود چه می‌دانید؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی کودک: از دنیای کودک خود چه می‌دانید؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب روانشناسی کودک: از دنیای کودک خود چه می‌دانید؟، تالیف زهره رجب زاده دزفولی، اثری کاربردی و مفید برای ورود به دنیای زیبا، ساده و در عین حال پیچیده کودکان است. روش‌های توضیح داده شده در این کتاب، پاسخی است به سوالات والدین تا کودکانی شاد، سالم، رها و خلاق پرورش دهند.

گاهی والدین در برخورد با برخی رفتارهای کودک خود دچار سردرگمی می‌شوند. برخی واکنش‌های کودک در سنین مختلف و موقعیت‌های متفاوت برای والدین ناشناخته است. انتخاب اینکه در پاسخ به گریه کردن، بهانه‌جویی، شیطنت، لجبازی و کنجکاوی کودک کدام عکس‌العمل صحیح‌تر است کمی دشوار است.

هنگامی جامعه‌ای سالم و متعادل خواهیم داشت که کودکان‌مان را در مسیر درستی قرار دهیم و از آن‌ها بزرگسالانی شاد بسازیم، از همان سنین اولیه با روش‌های مثبت و مؤثر، مهارت‌های گفتگو، همدلی، صبر و تحمل، مسئولیت پذیری در برابر تصمیم و کار گروهی را به آن‌ها بیاموزیم. در دنیای شتاب زده و پریشان امروز کودکان سهمی اندک از اوقات فراغت والدین، و والدین فرصتی محدود برای غوطه ور شدن در دنیای کودکان خود دارند. آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان، صبر و حوصله می‌برد اما آثار آن یک عمر باقی می‌ماند.

دانلود رایگان کتاب روانشناسی کودک pdf

از طرفی مشغله‌های زندگی نه تنها صبر و حوصله که فرصت ایجاد رابطه مثبت والد – کودک بر پایه اعتماد و عشق بی‌قید و شرط را از والدین می‌گیرد. عشق بی‌قید و شرط یعنی اینکه: دوستت دارم چون فرزند منی. هر چه کنی و هرچه باشی دوستت خواهم داشت. با این کلمات نه تنها صمیمیت عاطفی بین والدین و فرزندان ایجاد می‌شود که آن‌ها را در برابر آسیب‌های دوران نوجوانی واکسینه خواهد کرد و در سال‌های بعد نیز در بیرون از خانه بدنبال محبت نخواهند گشت. بطور مسلم مسیر زندگی کودک آکنده است از نگرانی، بیم، امید، سردرگمی و جستجو برای یافتن راه درست. کودک، نمونه کوچک شده‌ی ما بزرگسالان نیست. او هنوز مهارت مدیریت احساسات خود، از عهده برآمدن استرس‌ها و مشکلات را مانند ما بزرگسالان نیاموخته.

کودک از بزرگسالان می‌آموزد چگونه مشکلات زندگی را حل کند. او به دنبال رهبری درست والدین خود است نه آنکه والدین نقاط ضعف او را زیر ذره بین بگذارند و تنها به آن نکات توجه کنند. بهتر است به جای پند و اندرز، رفتارهایی که از کودک انتظار دارند را خود انجام دهند و کارهایی را که دوست ندارند کودک انجام دهد، خود نیز انجام ندهند وگرنه دیر یا زود آنچه که کرده‌اند را در کودک خود خواهند دید نه آنچه که تذکر داده‌اند. فراموش نکنیم که کودکان می‌بینند، نمی‌شنوند، پس درست عمل کنیم؛ راه دیگری وجود ندارد.

روش‌های توصیف شده در کتاب روانشناسی کودک به والدین کمک می‌کند تا در لحظات کشاکش با فرزندانشان عکس‌العمل‌های سازنده برگزینند و همدلانه با فرزندانشان بازیکنان یک تیم باشند.

در بخشی از کتاب روانشناسی کودک می‌خوانیم:

وقتی کودک کاری می‌کند که شما می‌پسندید به او آفرین بگویید و تشویقش کنید. این بهتر از آن است که تنها زمانی که کار بد می‌کند او را دعوا کنید و برایش سخنرانی کنید. متخصصان معتقدند اگر چه تشویق کارهای خوب و تأیید آن‌ها با کلام، ساده‌تر از تنبیه و مجازات است اما تأثیر بیشتری دارد. بعنوان مثال: وقت خواب کودک نوپای شماست و او مقاومت می‌کند. اما هر قدمی که به خوابیدن نزدیک‌تر می‌شود او را تشویق نمایید. وقتی با خواست شما دست از بازی می‌کشد به او بگویید آفرین که وقتی صدایت کردم سریع آمدی و بازی را کنار گذاشتی. حالا که زود آمدی وقت داریم یک کتاب قصه بیشتر بخوانیم. اگر روی تشک دراز بکشی، می‌توانیم دو تا قصه بخوانیم. یادتان باشد با هر قدمی که به سمت خواب پیش می‌رود او را تشویق نمایید.

نکته: اصولا تشویق برای شکل دهی، تقویت و ایجاد رفتار مثبت در کودک مؤثر است اما این را نیز فراموش نکنید که تشویق کودک در اثر تکرار، کاربرد واقعی خود را از دست بدهد و تبدیل به وسیله‌ای برای لوس بار آوردن کودک شود. بهتر است بجای تشویق کردن دائمی کودک بابت کارهای ریز و درشتش، تلاش او را نیز تشویق کنید. به فرزندتان برای تلاش‌هایش پاداش دهید و نه برای نتیجه تلاش‌هایش.

اینگونه شما از کودکی او را «تلاش گرا» تربیت می‌کنید و نه «نتیجه گرا». «تو بهترینی»، «تو همیشه موفق می‌شوی» و… این جملات باعث می‌شود که کودک ارزش خود را در گرو درست و کامل انجام دادن کارها بداند و حتی دچار اعتماد به نفس کاذب شده یا اضطراب و استرس کامل بودن تا ابد رهایش نکند چون گمان می‌کند اگر این کار را به بهترین نحو ممکن انجام ندهد دیگر ارزشی نزد شما نخواهد داشت.

از دنیای کودک خود چه می‌دانید؟
پیشگفتار
الگوهای رفتاری والدین
جملات مثبت و تأثیرات آن
تشویق کردن کودک
چرا کودکان سلام را فراموش می‌کنند؟
ایجاد علاقه به مطالعه در کودک
از این رفتارها اجتناب کنید
هرگز در مقابل کودک، بدی فامیل را نگویید
وقتی عصبانی یا ناراحت هستید
گاهی کمی عقب بایستید و دخالت نکنید
وقتی کودک جیغ میزند
ترک رفتار جیغ زدن کودک
بر آوردن انتظارات کودک تا چه میزان
با کودک خشمگین چه کنیم؟
چگونه خشم کودک را کنترل کنیم؟
مدیریت خشم کودکان 5-3 ساله
با رفتارهای «بد بی خطر» کودک چه کنیم؟
اشتباه کردن کودک
چگونه الگوی حل مشکلات را به کودک آموزش دهیم؟
چگونه دفاع از خود را به کودک آموزش دهیم؟
دعواهای بین کودکان
کودک را وادار به سکوت نکنید
حاضرجوابی کودکان
قهر کردن نداریم
ناخن جویدن
دوستان خیالی کودک
نه گفتن فرزندان
تکنیک تقویت مهارت نه گفتن در کودک
چه کنیم تا فرزندمان در موقعیت مناسب حرف شنوی داشته باشد؟
کودکانی که سعی میکنند والدین را عصبانی کنند
چرا بچه‌های کوچک «نه» می‌گویند؟
با کودکی که فحش می‌دهد چه کنیم؟
کارهای کودک در سه محدوده است
پدر و مادر باشید نه بادیگارد
تنبیه کودک
افزایش عزت نفس کودک
لطفا مراقب باشید
اشتباهات تربیتی که باعث ایجاد شخصیت مرزی در کودک می‌شود
اشتباهات تربیتی که باعث شخصیت منفعل – پرخاشگر در کودک می‌شود
اشتباهات تربیتی که باعث نشخوار ذهنی در کودک می‌شود
خطای «تو بدی»
خطای «تو مهم نیستی»
خطای انتظار
خطای نادیده گرفتن
خطای دخالت
خطای برچسب
ذهن کودک جملات دستوری را چگونه آنالیز می‌کند
آموزش تفکر انتقادی به کودک
تک فرزندی
بحران کودکان تنها
وقتی کودک سوال می‌پرسد
چه سوالاتی بین همه کودکان مشترک است
دست از سرتان بر نمی‌دارد
هدف کودک از سوال پرسیدن
تعدادی از رایج‌ترین سوالاتی که کودکان از پدر و مادر می‌پرسند
و اما جواب ها
صحبت درباره مرگ و جواب دادن به کودکان
اضطراب مرگ
کودکانی که دوست ندارند در آغوش کشیده شوند
واژه‌هایی که نباید برای کودک بکار برد
بیان احساسات کودک
بازی کردن در پارک
آموزش مدیریت مالی به کودک
پول توجیبی از چه سنی باید پرداخت شود؟
کودک مسئولیت پذیر
کودک و انضباط
تعیین حدود
مثبت باشید
تضعیف رفتارهای منفی
عواقب تخلف
وقفه
محرومیت از امتیازات
با فرزندان بد غذا چه کنیم
آموزش صبر به کودک را از چه سنی شروع کنیم؟
وقتی کودک زیاد بحث می‌کند
انجام تکالیف مدرسه
چگونه بی دقتی و عجله در انجام تکالیف را در کودک کاهش دهیم
نشانه های ضعف تمرکزکودک
روش دستور دادن مؤثر
دستورهای اشتباه
1- دستورهای مبهم
2- دستور زنجیره‌ای
منشأ مشکلات رفتاری کودک
کودکانی که به مهد می روند
کودکان را کنجکاو بار بیاورید
نشانه‌های کودک خلاق
پدرها بخوانند
مادرها بخوانند
پدرها و مادرها بخوانند
آموزش «راز داری» به کودکان
تأثیر دعوای زن و شوهری بر کودک
فرزندان خانواده‌های نابسامان
به روان کودک تجاوز نکنید
چه رفتارهایی کودک را لوس بار می آورد
میزان استفاده از موبایل، تبلت و سایر لوازم دیجیتال
مشکلات کودکان را با بازی درمان کنید
بهترین اسباب بازی‌ها برای کودک
پازل بازی
چرا کودک اسباب بازی‌هایش را می‌شکند؟
والدین بی‌اعتنا
والدین سخت گیر
ترساندن کودک ممنوع
اضطراب جدایی
عواملی که می‌تواند اضطراب جدایی کودک را کاهش دهد
عجله نکنید
شب ادراری کودک
کودکان بیش فعال
غذاهای مضر برای کودکان بیش فعال
مصرف زیاد غذاهای شیرین
مواد غذایی حاوی سالیسیلات
برخی افزودنی‌ها
اسید بنزوئیک
سوسیس و کالباس
آلرژی‌های غذایی
کودکان مؤدب، ساکت، مطیع
کودکان کم رو
با چه بازی‌هایی کمرویی فرزندمان را درمان کنیم؟
تئاتر خیالی
معلم بازی
بازی مصاحبه
اجرای پانتومیم
خاطره گویی
کودکان مؤدب و آرامی که در مهمانی‌ها تا سرحد امکان شیطنت می‌کنند
این کودکان بیش فعالند یا بازیگوش
درماندگی آموخته شده چیست؟
جداکردن رختخواب و اتاق کودک
اگر کودک شما نمی‌خوابد
انواع ترس در گروه‌های سنی مختلف
ترس از تاریکی
ویژگی‌های ارثی کودکان متفاوت است. مقایسه نکنید
کودکانی که دیر زبان باز می‌کنند
تاخیر در تکلم یا اُتیسم؟
دارو درمانی در اُتیسم
درمان علائم اُتیسم
نشانه‌های افسردگی در کودکان چیست؟
وقتی فرزند دوم در راه است
رشد مغز در سنین کودکی و نوجوانی
تقویت رشد هوش کودک (از بارداری تا 24 ماهگی)
1- در هنگام بارداری
2- در شش ماهه نخست پس از تولد
3- شش ماهگی تا یک سالگی
4- یک تا دو سالگی
تقویت هوش کلامی کودک از 18 تا 24 ماهگی
تقویت هوش هیجانی کودک
آرایش کردن دختر بچه‌ها، خوب یا بد؟
منابع

برای دانلود کتاب روانشناسی کودک: از دنیای کودک خود چه می‌دانید؟ و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی کودک و نوجوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی کودک و نوجوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان نوشته‌ی حسن ملکی، با هدف آشنایی مربیان و معلمان به ویژه مربیان تربیت بدنی با کودکان و نوجوانان نوشته شده است.

روانشناسی از نظر معنای لغوی یعنی شناختن روان و روان نیز یعنی جان یا روح. بنابراین باید روانشناسی به معنای مطالعه روان، جان و روح باشد در صورتی که چنین نیست. روانشناسی چیزی را مطالعه می‌نماید که بتواند آن را به کمک حواس یا ابزارهایی که بر قدرت حواس می‌افزایند، مورد مشاهده قرار دهد.

از آنجایی که روح، روان یا جان قابل مشاهده نیست لذا از حوزه مطالعه روانشناسی دور است. در روانشناسی صحبت از مطالعه چیزی است که مدام انجام داده می‌شود. روانشناسی به مطالعه عملکرد مردم در مقابل محرک‌های مختلف می‌پردازد که در اصطلاح به آن رفتار گفته می‌شود. بنابراین روانشناسی یعنی رفتارشناسی به مفهومی دیگر، روانشناسی یعنی مطالعه رفتار.

دانلود رایگان کتاب روانشناسی کودک pdf

رفتار عبارت است از واکنش موجود زنده در مقابل محرک‌های بیرونی و درونی. ساده‌ترین معنی رفتار عبارت است از افعال و حرکاتی که از انسان و یا حیوان سر می‌زند و به چشم دیده می‌شود. این معنا شامل رفتارهایی مانند راه رفتن، حرف زدن، نوشتن، تغییرات چهره و غیره می‌شود. اگر کمی دقت کنیم درمی‌یابیم که رفتارها همیشه از ظاهر فرد نمایان نمی‌شوند؛ مثلا وقتی کسی می‌ترسد و ضربان قلب او بالا می‌رود. تغییر در ضربان قلب در ظاهر او مشخص نمی‌شود بلکه لازم است نبض فرد را بگیریم تا به تغییرات ضربان قلب او پی ببریم.

حتی رفتارهایی وجود دارند که علی‌رغم تغییر در بدن فرد، بدون وجود دستگاه‌های مناسب قابل مشاهده نیست. بنابراین می‌توانیم رفتار را اینگونه تعریف کرد: آن دسته از تغییرات حرکتی موجود زنده ارگانیزم که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم قابل ثبت و اندازه گیری باشد.

به بیان حسن ملکی زندگی انسان از مراحل متعددی تشکیل شده است که هر یک از آن مراحل در مقایسه با مراحل دیگر از ویژگی‌های خاص خود تبعیت می‌نماید که آگاهی از آن‌ها برای مربیان، سرپرستان و تربیت‌کنندگان انسان ضرورت دارد. این عمل به‌ صورت تخصصی از اهمیت دو چندانی برخوردار است. مثلا کسی که با سالمندان سر و کار دارد آشنایی او با ویژگی‌ها، مسائل و مشکلات سالمندان اولویت دارد. در این میان آشنایی مربیانی که با کودکان و نوجوانان سر و کار دارد با ویژگی‌های رشدی، مسائل، نیازها و… کودکان و نوجوانان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند تا بتوانند در تربیت آن‌ها برخوردی عملی، علمی و اصولی داشته باشند.

در بخشی از کتاب روانشناسی کودک و نوجوان می‌خوانیم:

در خصوص رابطه نوجوانی و بلوغ سه دیدگاه عمده وجود دارد. دیدگاه اول نوجوانی و بلوغ را کاملا مترادف یکدیگر می‌دانند و این دو واژه را به جای هم استعمال می‌نمایند. (صاحب الزمانی، ص 26، نقل از شرفی، 1372: 34). دیدگاه دوم بر خلاف دیدگاه اول دو واژه نوجوانی و بلوغ را معادل و مترادف نمی‌داند. از جمله کورت لوین بلوغ را وسیع‌تر و کلی‌تر از نوجوانی قلمداد می‌کند که شامل جوانی نیز می‌باشد. بطوریکه نوجوانی فقط در برگیرنده منطقه‌ای خاص از حیطه گسترده بلوغ می‌باشد. به عقیده ایشان بلوغ کامل در مرحله جوانی حاصل می‌گردد. (شرفی، 1372: 35) دیدگاه سوم عقیده دارد که نوجوانی در مقایسه با کلمه بلوغ معنای وسیع‌تری دارد و دوران مهمی از زندگی انسان را شامل می‌گردد. (کرمی نوری، 1380: 140)

با عنایت به دیدگاه‌های مذکور رابطه نوجوانی با بلوغ به این صورت تبیین می‌گردد از آن‌جا که دوره نوجوانی فاصله سنی 12 الی 18 سال و حداکثر تا 22 سال [مطابق برخی تقسیم بندی‌ها] را شامل می‌گردد و از سوی دیگر بلوغ یک امری فرایندی و مستمر می‌باشد در طول تمام دوره‌های زندگی وجود دارد. و از آنجایی که در این فصل آشنایی با دوره نوجوانی فرض است، لذا در رابطه نوجوانی و بلوغ، به لحاظ اینکه بلوغ ابعاد متعددی دارد فقط بلوغ جسمی و جنسی مد نظر می‌باشد. چرا که در طول دوره نوجوانی کارکردهای بلوغ جسمی و جنسی به کمال می‌رسد. و سایر ابعاد بلوغ همچنان در دوره‌های بعدی نیز ادامه دارد.

منظور از بلوغ جسمانی این است که جسم فرد از لحاظ فیزیولوژیکی و تمام اعضا و اندام‌های او به نهایت رشد خویش رسیده باشند و دستگاه‌های مختلف بدن او بخصوص دستگاه‌های تناسلی او بتوانند بخوبی انجام وظیفه نمایند. اعضای بدن از لحاظ رشد و تکامل خاص خود دچار عارضه‌ای نشده باشند، قد، قامت، استخوان بندی، وزن، شکل و ترکیب بدن و قدرت بدنی در نهایت درجه رشد خود باشند. هر چند که در این بعد از بلوغ مسئله وراثت نیز دخالت دارد.

مقدمه
بخش 1: کلیات
فصل 1: آشنایی با روانشناسی و شاخه‌های آن
فصل 2: آشنایی با رشد و عوامل مؤثر بر آن
فصل 3: آشنایی با روش‌های مطالعه فرایند رشد در کودکان و نوجوانان
فصل 4: آشنایی با تاریخچه روانشناسی رشد کودک و نوجوان
بخش 2: نظریه‌های رشد کودک و نوجوان
فصل 5: آشنایی با نظریه پیاژه در خصوص رشد
فصل 6: آشنایی با نظریه برونر در خصوص کودک و نوجوان
فصل 7: آشنایی با نظر کلبرگ در خصوص رشد اخلاقی کودک و نوجوان
فصل 8: آشنایی با نظریه اریکسون در خصوص رشد کودک و نوجوان
فصل 9: آشنایی با نظر اسلام در خصوص رشد
بخش 3: ویژگی‌های رشد در دوره‌ه‌ی مختلف زندگی
فصل 10: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره‌ی نوزادی
فصل 11: ویژگی‌های رشد در دوره طفولیت
فصل 12: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره کودکی اولیه
فصل 13: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره کودکی ثانویه
فصل 14: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره نوجوانی
منابع

برای دانلود کتاب روانشناسی کودک و نوجوان و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

دانلود رمان | دانلود جزوه | کتاب صوتی

نویسنده: مجله ویستا

موضوع: کتاب‌های روانشناسی

تعداد صفحات: 552 صفحه

دانلود رایگان کتاب روانشناسی کودک pdf

فرمت: PDF

زبان: فارسی

حجم فایل: 10.3 مگابایت

درباره کتاب

کتاب روانشناسی کودکان جهت کمک به والدین در ایجاد یک دورنما و نیز یک برنامه‌ی عملی، برای پرورش کودکان مؤدب طراحی شده است. این کتاب، فراتر از یک کتاب معمولی، روایات، توصیه‌ها و فعالیت‌هایی برای تبدیل شدن قواعد به عادات را ارائه می‌دهد. این کتاب اختصاص به روانشناسی کودکان دارد از این رو برای تمام والدین می‌تواند مفید باشد.

بعضی از عناوینی که در کتاب روانشناسی کودکان می‌خوانید:

کلمات کلیدی: روانشناسی کودک، رفتار شناسی کودکان، تربیت کودک، پرورش کودک، کتاب‌های آموزشی و رفتاری بچه ها، مشکلات رفتاری کودکان، کتاب آموزشی و رفتاری کودکان، کتاب تربیت کودکان، تعلیم و تربیت کودکان، روابط اجتماعی کودکان، آموزش تقویت اعتماد به نفس

نظرتان درباره دانلود کتاب روانشناسی کودکان – رفتار شناسی کودکان را با سایر بازدیدکنندگان سایت به اشتراک بگذارید.

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

ترجمه فارسی رمان چشمان تاریکی

رمان خورشید سیاه

کتاب سروهای عاشق از دانیال مومنی

رمان دنیای جدید خلق می‌شود

رمان رستگاران محمدعلی قجه

کتاب رنگین کمانی از رنگ سیاه

رمان اربابی در ایران قدیم

در صورت مشاهده هر کتابی که به صورت غیر قانونی در سایت منتشر شده در زیر همان کتاب اعلام نمایید تا لینک دانلود حذف گردد. با تشکر فوجی بوک


دانلود کتاب روانشناسی کودکانDownloads-icon

قیمت قبل از تخفیف : ۰ تومان

۴,۰۰۰ تومان

شما عضو طاقچه بی‌نهایت هستید

رایگان

دانلود رایگان کتاب روانشناسی کودک pdf

نویسنده: علیرضا عارف‌نیا    

انتشارات شورا    

قیمت قبل از تخفیف : ۰ تومان

۴,۰۰۰ تومان

شما عضو طاقچه بی‌نهایت هستید

رایگان



«رفتار با کودک» نوشته علیرضا عارف‌نیا(-۱۳۵۰) است. این کتاب دربردارنده مجموعه‌ای از نکات در زمینه تربیت و پرورش کودکان از منظر دینی و روانشناسی است.

طاقچه سایت و اپلیکیشن دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است. در طاقچه هزاران کتاب، مجله، روزنامه و کتاب گویا را می‌توانید دانلود کنید و با موبایل، تبلت و رایانه آن‌ها را بخوانید. در طاقچه کتاب‌های روانشناسی ، رمان و داستان ، کتاب‌های تاریخی ، کتاب فلسفی و هزاران کتاب رایگان برای دانلود وجود دارد.

 

توضیحات:
رشد فرد از تشكيل نطفه تا پايان عمر به مراحل معين و مشخصي تقسيم مي شود كه هريك ويژگي ها و خصوصياتي دارند. مراحل رشد در جنبه هاي مختلف زندگي به صورت متوالي و پي در پي پديدار مي شود. چنانكه راه رفتن كودك از مراحل نشستن، خزيدن، چهار دست و پا رفتن، ايستادن و بالاخره راه رفتن تشكيل مي شود، در مورد سخن گفتن(تكلّم) نيز اين توالي و جريان مرحله اي ديده مي شود؛ بدين ترتيب كه كودك ابتدا الفاظي نامفهوم را بيان مي كند ، سپس واژه ها را بطور ناقص ادا مي نمايد، سپس كلمه را به كار مي برد و آنگاه به جمله سازي مي پردازد. موضوع مراحل رشد در طول دو قرن اخير از نظر صاحبنظران روان شناسي رشد و تعليم و تربيت به صورت علمي تر و مشخص تري مورد بررسي و تحقيق قرار گرفته است.

 

عنوان کتاب: والدین و روان شناسی کودک و نوجواننویسنده: عبدالله شیرانی

دانلود رایگان کتاب روانشناسی کودک pdf

موضوع کتاب: موفقیت در زندگی فردی

نوع فایل: pdf

تعداد صفحات: ۳۷۶

منبع: کارنیل، مرکز رایگان کتاب موفقیت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

© استفاده از مطالب نیلبوک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنیل است.


دانلود مستقیم و رایگان کتاب والدین و روان شناسی کودک و نوجوانDownloads-icon



روان یاب علاوه بر کتاب های روانشناسی که با فرمت pdf وجود دارد برخی از مقالات مفید را نیز با همان فرمت در اختیار بازدید کنندگان محترم قرار داده است. با توجه به اینکه pdf قابل اجرا بر روی تمام سیستم های عامل خصوصا موبایل می باشد این خدمت را روان یاب جهت استفاده آسان قرار داده است.

استفاده از مطالب سایت روان یاب فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه روان یاب می باشد.

www.ravanyab.ir – Copyright © 2014 – All rights reserved.

استفاده از مطالب سایت روان یاب فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه روان یاب می باشد.

دانلود رایگان کتاب روانشناسی کودک pdf

www.ravanyab.ir – Copyright © 2014 – All rights reserved.


دانلود PDF روانشناسیDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon


دانلودDownloads-icon

دانلود رایگان کتاب روانشناسی کودک pdf
دانلود رایگان کتاب روانشناسی کودک pdf
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *