شاخه های رشته ی روانشناسی در کارشناسی ارشد

 
helpkade
شاخه های رشته ی روانشناسی در کارشناسی ارشد
شاخه های رشته ی روانشناسی در کارشناسی ارشد

خانواده درماني با مشاوره گرايش مشاور خانواده فرق داره؟

بنده ترم چهار روانشناسی عمومی هستم اما از همین حالا می خوام برای ارشد روانشناسی بالینی مطالعه کنم.با توجه به اینکه بنده نمی تونم در سال آخر برای آزمون آماده شم و فرصت زیادیم برای مطالعه ندارم، چطور می تونم از برنامه ی شما استفاده کنم؟آیا برای افرادی مثل بنده برنامه ای دارید یا فقط برنامتون برای افراد سال آخر هستش؟!با سپاس

من الان کاملا سردرگم شدم با این وقت کم میخوام دانشگاه سراسری قبول بشم بنظر شما خوندن پکیج مدرسان شریف چطوره ؟

رشته من حسابداريه و دو ترم ديگه درسم تموم ميشهحدود 10 سالم هست كه شاغلم و تو كارم بسيار توانمند..منتها با توجه به شخصيتم و آزموني كه به تازگي دادم به نام سنخ نماي مايرز-بريگز متوجه شدم ميتونم تو رشته روانشناسي خيلي موفق تر باشم و تصميم گرفتم براي ارشد و دكتري روانشناسي بخونم..منتها نميدونم از كجا و به چه صورت شروع كنم..اين نكته رو هم عرض كنم كه بنده هيچ كتابي از اين رشته رو ندارم و نميدونم چه چيزهايي رو بايد بخونممتشكرم

سلام من تازه میخوام برای ارشد ازاد روانشناسی بالینی بخونم و میخوام مباحث مهمتر هر درس و بخونم کتابای مدرسان و برای سراسری خوندم دارم یا انالیز سوالات کنکور ازاد اگر شما دارید ممنون میشم یا راهنماییم کنید از کجا تهیه کنم خیلی ضروریه چون همه مباحث رو نمیرسم بخونم میخوام مباحثی که اهمیت داره بخونم

شاخه های رشته ی روانشناسی در کارشناسی ارشد

در این نوشتار، گرایشهای مختلف رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد، دانشگاههای پذیرنده و ظرفیت پذیرش در هر گرایش معرفی شده اند.

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی

کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی برای داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی، شناخته شده ترین و پرطرفدارترین گرایش است. به دلیل علاقه زیادی که نسبت به این گرایش در داوطلبان وجود دارد، رقابت در این گرایش زیاد و قبولی در آن به نسبت سایر گرایش ها سخت تر است. دانشجویان این رشته در مقطع کارشناسی ارشد به مطالعه رویکردهای درمانی مختلف مثل روانکاوی، شناخت درمانی، زوج درمانی، گروه درمانی و.. می پردازند، تا با شناخت بهتر از هر رویکرد و با شناخت علاقه خود یکی از روش های روان درمانی را انتخاب کرده و به فعالیت در این زمینه بپردازند. تمرکز این گرایش معطوف به شناخت نابهنجاری های شخصیتی و رفتاری، تشخیص اختلالات روانشناختی (نظیر افسردگی، اضطراب و..) و درمان آن ها است. هدف از پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی به شرح زیر می باشد: 

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

صفحه اینستاگرام موسسه 3گام

 

کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دومین گرایش پرطرفدار روانشناسی است که به دلیل ظرفیت بالای پذیرش، امکان قبولی در آن در مقایسه با سایر گرایش ها راحت تر است. همانطور که از نام این گرایش مشخص است، تمرکز این رشته بر مطالعه مباحث گسترده ای در زمینه روانشناسی از جمله آسیب شناسی روانی، روانشناسی رشد، روانشناسی کودکان استثنایی، روانشناسی اجتماعی و.. است. بنابراین با این که دانشجو با مباحث متنوعی در زمینه علم روانشناسی آشنا می شود، اما در یک زمینه خاص متخصص نمی شود و خودش با توجه به شناختی که از رویکردهای مختلف روانشناسی پیدا کرده و علایق شخصی اش باید در یک زمینه خاص مشغول به فعالیت شود.

هدف از پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی به شرح ذیل می باشد: 

 

کانال تلگرام کارشناسی ارشد روانشناسی به تازگی راه اندازی شده است که می توانید با عضویت در آن به منبع گرانبهایی از مفیدترین مطالب درسترسی داشته باشید. برای عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی

 

دریافت مشاوره رایگان

کارشناسی ارشد روانسنجی از بین گرایش های مجموعه روانشناسی، کمترین پذیرش را دارد. از طرف دیگر به دلیل ماهیت این گرایش که بسیار وابسته به دروسی مثل آمار و روانسنجی است از محبوبیت کمتری برخوردار است. تمرکز این گرایش، سنجش و اندازه گیری پارامترهای روانشناختی افراد (مثل ویژگی های شخصیتی یا هوش) است. بنابراین شناخت کامل از ابزارهای روانشناسی مثل پرسشنامه ها و نحوه نمره گذاری آن ها از لازمه های این رشته است. از دیگر کاربردهای این رشته در ابزار سازی و ساخت یا هنجار کردن پرسشنامه های روانشناختی است.

هدف از پذیرش و تربیت افراد در مقطع کارشناسی ارشد روانسنجی (سنجش و اندازه گیری) به شرح زیر می باشد: 

 

کارشناسی ارشد روانشناسی صنعتی سازمانی شامل مطالعه ی علمی رابطه میان انسان، دنیای کار او و افرادی که در محیط کار با آن ها برخورد می کند، می باشد. در واقع روانشناسی صنعتی سازمانی، با رفتار آدمی در محیط های کاری در ارتباط می باشد. برای آن که سازمان ها و نهادهای کاری به بهره وری و پیشروی فزاینده ای برسند، نیازمند این هستند که کارمندان بر حسب توانایی و مهارتی که دارند استخدام شوند تا انگیزه کافی برای کار داشته باشند و کیفیت شغلی به حد مطلوب برسد.

هدف از پذیرش  دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی صنعتی سازمانی به شرح ذیل می باشد:

رشته روانشناسی تربیتی شاخه ای از علم روانشناسی است که حاصل جمع دو علم روان‌شناسی و تربیت است. روان‌شناسی تربیتی به کاربرد روانشناسی در امر آموزش و یادگیری می پردازد و علمی است که به ماهیت و چگونگی یادگیری، روش‌های آموزشی، سنجش و ارزشیابی آموخته‌های یادگیرندگان می‌پردازد.

روانشناسی تربیتی تقریباً همه موضوع های روانشناسی را در بر می گیرد و نقش کارسازی در شناخت شاگردان، تربیت معلمان و طرح و اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی به عهده دارد. علاوه بر آن برای کمک به افرادی که دارای اختلال های یادگیری هستند نیز سودمند می باشد.

دانشجویان این رشته ملزم به گذراندن واحد هایی مانند نظریه های انگیزش در آموزش و پرورش، سنجش و اندازه گیری، تعلیم و تربیت اسلامی پیشرفته، نظریه ها و روش های آموزش و … می باشند. هدف از پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی به شرح ذیل است:

 

هدف‌ از آموزش‌ و پرورش‌ کودکان‌ استثنایی‌ (کودکان تیزهوش تا کودکان عقب مانده ذهنی، کودکان نابینا و کم بینا، کودکان ناشنوا و کم شنوا، کودکان دارای ناتوانی‌های تکلمی و کودکان دارای ناتوانی‌های حرکتی و ذهنی و… ) فراهم‌ کردن‌ فرصت های‌ مناسب‌ و امکانات‌ آموزشی‌ ویژه‌ به‌ منظور شکوفاسازی‌ حداکثر توانایی های‌ ذهنی‌ و جسمی‌ این‌ کودکان‌ با توجه‌ به‌ ویژگی های‌ عقلانی‌ و جسمانی‌ آنان‌ است. هدف این دوره تربیت افرادی است که بتوانند آموزش و پرورش کودکان استثنایی را عهده دار گردند .

دانشجویان کارشناسی ارشد رشته آموزش و پرورش کودکان استثنایی ملزم به گذراندن دروسی مانند روانشناسی بالینی کودک، اصول و روش های آموزش و پرورش عقب ماندگان ذهنی، بازپروری حرکتی و … می باشند.

 

ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی

 

مشاوره حضوری و تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری

 

کانال تلگرام کارشناسی ارشد روانشناسی به تازگی راه اندازی شده است که می توانید با عضویت در آن به منبع گرانبهایی از مفیدترین مطالب درسترسی داشته باشید. برای عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

شاخه های رشته ی روانشناسی در کارشناسی ارشد

عضویت در کانال تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی

صفحه اینستاگرام موسسه 3گام

 

رای مشاهده جداول تفکیکی، استان به استان و دانشگاه به دانشگاه ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد روانشناسی 98 به لینک زیر مراجعه فرمایید. می توانید با کلیک بر روی نام دانشگاه، استان، نوع دوره، گرایش و هر پارامتر دیگر، لیستها را فیلتر کنید تا اطلاعات را با جزئیات دقیق تر بررسی نمایید.

بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

جدول دانشگاهها و ظرفیتهای پذیرش کارشناسی ارشد روانشناسی 98

 

ضمنا با عضویت در کانال انتخاب رشته می توانید اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد روانشناسی به دست آورید.

 

دریافت مشاوره رایگان

 

تیم 3گام علاوه بر راهنمایی در مورد برنامه ریزی و نحوه صحیح خواندن مطالب شما را از ابتدا تا انتهای مسیر به گونه ای راهنمایی میکند که مدیریت زمان در جلسه آزمون را به خوبی فرا گرفته و بهترین نتیجه را از آزمون کارشناسی ارشد بدست آورید.


امیر‏ – 99/3/1

ایا در خارج از کشور رشته روانشناسی مثبت گرا داریم ؟


رکسانا‏ – 99/2/11

سلام وقت بخیر من لیسانس مدیریت دارم و برای ارشد میخوام رواشناسی بخونم خواستم بدونم تو ایران رشته رواشناسی ورزشی تدیریس میشه یانه!؟ممنون


بهاره نوابي‏ – 98/11/15

با سلاممن كارشناسي روانشناسي خوندم و اگر ارشد روانشناسي عمومي بخونم ميتونم كلينيك بزنم يا فقط باليني ميشه؟؟؟


Marzie‏ – 98/10/13

با سلاممن کارشناسی روانشناسی خوندماگه ارشد ی گرایش متفاوت انتخاب کنم مثلا مترجمی زبان، میتونم بعدها دوباره ارشد روانشناسی عمومی بخونم؟


Marzie‏ – 98/10/13

سلام وقتتون بخیرمن کارشناسی روانشناسی دارمتو فکر کلینیک ترک هستم ایا رشته ای در ارشد وجود داره که بتونم اعتیاد بخونم و پزشک کلینیک بشم یا حتما باید پزشکی خونده باشم؟


هدی‏ – 98/9/24

سلام. آیا امسال رشته روانشناسی شخصیت حذف شده؟ در دفترچه این رشته اصلا وجود نداشت…


Hani‏ – 98/9/14

سلام شهر همدان رشته ي دكتري روانشناسي ارشد رو داره؟


دیلمی‏ – 98/8/30

با سلامشما رشته روانشناسی اجتماعی رو معرفی نکردید و در قسمت نظرات نوشتید که چنین رشته ای در مقطع ازشد وجود ندارهولی تو سایت مهر نوشته دروسش معرفی شدنhttps://www.mehrnews.com/amp/4658809/علاقمند به این رشته هستم میشه اطلاعاتی درباره این رشته بدیدسپاسگذارم

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/9/13

باسلامسایتی که برای اطلاع از گرایش های کارشناسی ارشد میتونید بهش مراجعه کنید سایت سنجش هست نه سایت مهر!  :)طبق دفترچه کارشناسی ارشد سازمان سنجش، گرایش روانشناسی اجتماعی در مقطع ارشد پذیرش ندارد. میتونید به دفترچه کارشناسی ارشد سایت سنجش مراجعه کنید.موفق باشید


اکبری‏ – 98/8/3

سلام من مهر ۹۹ کارشناسیم تموم میشهمیتونم کنکور ۹۹ شرکت کنم و بهمن برم دانشگاه؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/9/13

سلامخیر، واحدهاتون تا 31 شهریور 99 باید پاس شده باشه.موفق باشید


سمانه‏ – 98/7/29

سلاممن 18 سالم هس و کنکوری هستم و میخواستم بدونم که برای روانشناسی بالینی تبریز رتبه چقدر میخواد و همینطور منطقه 2 هستم ؟؟و ی سوال دیگه که روانشناسی بالینی در همدان هم هست؟لطفا جواب بدین ممنون🙏


زهرا موسوی ‏ – 98/7/17

سلام وقت بخیر من لیسانس حقوق هستم و میخوام ارشدو روانشناسی عمومی بخونم ایا میتونم یا محدودیتی داره

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/7/20

باسلامخیر، برای مقطع کارشناسی ارشد کنکور وزارت علوم محدودیتی برای تغییر رشته نیست.موفق باشید


الف‏ – 98/7/9

سلام بین رشته های روانشناسی و علوم تربیتی گدوم رشته و گرایش بیشتر به درد زندگی شخصی میخوره؟


صدف‏ – 98/7/6

سلام من رشته بهداشت مواد غذایی هستم ولی خیلی به روانشناسی علاقه دارممیتونم ارشد روانشناسی بخونم؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/7/13

باسلامبله، روانشناسی وزارت علوم رو میتونید شرکت کنید.موفق باشید


مریم ضیا خدادادیان‏ – 98/6/9

سلام من کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی خوندم میتون ارشد روانشناسی بالینی یا عمومی شرکت کنم؟


خانم حسن زاده‏ – 98/6/10


سلام وقت بخیر، بله 


شاهین دزفولی‏ – 98/6/1

سلام با فوق لیسانس علوم سیاسی می توان در آزمون دکتری روان شناسی شرکت کرد؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/6/3

سلاماز نظر قانونی بله، ولی باتوجه به اینکه آزمون دکتری مصاحبه شفاهی داشته و در مصاحبه مرتبط بودن رزومه داوطلب از اهمیت بالایی برخوردار است، به احتمال خیلی زیاد داوطلب در مصاحبه رد خواهد شد.


mina‏ – 98/5/16

سلام من رتبه کنکورم 5000 شده رشته روانشناسی قبول میشم؟


اکبری‏ – 98/5/2

سلاممن دانشجوی زبانم و میخوام انصراف بدم،علاقه مند به کار با کودکم و میخوام رشته ی مرتبط باهاش رو بخونم لطفا راهنمایی کنید برای کارشناسی چه رشته ای رو انتخاب کنم،که بتونم برای ادامش ینی ارشد موفق باشم؟؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/5/6

سلامرشته روانشناسی یا علوم تربیتی می تونه بهتون کمک کنه. 


دلارام‏ – 98/4/31

سلام ببخشید در گرایش های ارشد روانشناسی ما ارشد روانشناسی شخصیت داریم ؟؟؟؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/5/6

سلام. بله دانشگاه ازاد در مقطع ارشد گرایش روانشناسی شخصیت داره


Kosar‏ – 98/4/27

سلام روانشناسی جنایی جزو کدام شاخه روانشناسی است و اگر نیس چگونه میتونیم بخونیم و تو کدوم دانشگاه ها است؟ممنون میشم کاملا نظرتونو بگید

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/8/27

باسلامدر ایران گرایش روانشناسی جنایی پذیرش ندارد. میتونید گرایش روانشناسی عمومی را انتخاب کرده و با توجه به هدف، در زمینه روانشناسی جنایی به مطالعه بپردازید.موفق باشید


امیر‏ – 98/4/26

سلام.من الان در حال تحصیل کارشناسی یه رشته ی مهندسی هستم.میتونم برای سال بعد کنکور ارشد روانشناسی بدم؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/6/3

سلام. در صورتی که تا شهریور 1399 واحدهاتون پاس میشه میتونید کنکور 99 رو شرکت کنید.


فائزه سادات‏ – 98/3/26

من معلم ابتدایی هستم و کارشناسی علوم تربیتی دارم. بین دو گرایش مشاور مدرسه و روانشناسی نربیتی موندم. میشه کمکم کنید کدوم کاربردی تر و بهتره؟


فاطیما‏ – 98/3/1

سلاممن رشته کارشناسی م مهندسی صنایع بوده،میخواستم برای ارشد روانشناسی بالینی یا روانشناسی تربیتی شرکت کنم،خیلی کارم نسبت به داوطلبایی که کارشناسی شون روانشناسی بوده سخت تر میشه؟و اینکه اگه بالینی بخونم با توجه به اینکه کارشناسیم رشته دیگه ای بوده،نمیتونم کلینیک بزنم؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/3/2

سلامتعداد کتابهایی که باید مطالعه کنید ممکنه بیشتر باشه اما باتوجه به زمان یک ساله تا کنکور 99 زمان کافی رو دارید. برای گرفتن مجوز کار رواندرمانی باید دو مقطع متوالی در رشته روانشناسی تحصیل کرده باشید. موفق باشید


حلمت‏ – 98/2/18

سلام ممنون از سایت خوبتون من فارق التحصیل رشته علوم اجتماعی هستم میخواستم بدونم رشته روانشناسی اجتماعی در دانشگاه های ما تدریس میشه در مقطع ارشد یا خیر?و اینکه اگر میشه کنکورش به چه صورت هست?

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/2/22

باسلامگرایش روانشناسی اجتماعی جزو گرایش های ارشد رشته روانشناسی نیست. درصورت تمایل می تونید گرایش روانشناسی عمومی انتخاب کنید و خودتون در حوزه روانشناسی اجتماعی به صورت تخصصی تر به مطالعه بپردازید. 


Noble‏ – 98/2/8

عرض ادب.. روانشناسی تحلیلی یونگ در کدام گرایش از روانشناسی هست (در مقطع ارشد و دکترا) کدام گرایش رو باید انتخاب کنم؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/2/10

باسلامروانشناسی یونگ یکی از زیرمجموعه های روانکاوی و درمان روانکاوی یکی از زیرمجموعه های گرایش بالینی است. درصورتی که تمایل دارید در زمینه روانشناسی یونگ به مطالعه یا درمان بپردازید باید در ورکشاپ های مربوط شرکت کنید. معمولا در دوره ارشد بالینی شما با کلیات هر رویکرد آشنا خواهید شد و جزئیات رو به صورت جداگانه باید در دوره های آموزشی فرا بگیرید.موفق باشید


آیدا جمالی‏ – 98/2/5

سلام من لیسانس مهندسی برق دارم میخواستم واسه ارشد روانشناسی بخونمچه منابعی رو باسد مطالعه کنم؟؟؟؟و اینکه آیا میتونم موفق بشم با توجه به این که لیسانَسم روانشناسی نیستبه درس خوندن و مطالعه خیلی علاقه دارمچه منابعی واسه کنکور ارشد روانشناسی باید مطالعه کنم

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/2/5

باسلامبرای اطلاع کلی از منابع ارشد روانشناسی به لینک زیر مراجعه کنید:https://3gaam.com/field/content/1208/تغییر رشته ای بودن دلیل بر عدم موفقیت نیست. در صورتی که منابع درستی مطالعه کنید و برنامه ریزی داشته باشید طی یک سال شانس رتبه تک رقمی و دو رقمی خواهید داشت.موفق باشید


شیرین‏ – 98/1/30

چقدر گرایش‌های روانشناسی در ایران کم و محدوده. گرایش روان درمانی به کدام یک از گرایشات ارشد نزدیکه؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/2/3

باسلاممی تونید روانشناسی بالینی انتخاب کنید. موفق باشید


فائزه‏ – 98/1/27

سلام وقت بخیرمن کارشناسی مدیریت خوندم و حالا میخوام برای ارشد روانشناسی بخونمولی از کسی که دانشجوی روانشناسی بود پرسیدم گفتن که کنکور 98 آخرین سالی هست که رشته های غیرمربط میتونن ارشد روانشناسی رو شرکت کنن. و از کنکور 99 به بعد کسی که میخواد روانشناسی بخونه باید از کارشناسی شروع کنه.میخواستم ببینم این خبر درسته؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/2/3

باسلامخیر، به صورت رسمی چنین خبری تایید نشده است.


سادات‏ – 98/1/25

سلام من لیسانس حقوق دارم،ب روانشناسی خیلی علاقه دارم،میخام برا ارشدم روانشناسی بخونم که اگه دراینده خاستم شغلی در رابطه با مدرکم داشته باشم،باهم مرتبط باشن، به بچه های کوچیک و مهدکودکی و روانشناسی خیلی علاقه دارم،لطفا کمکم کنین که برا ارشد چه رشته ای دررابطه با روانشناسی بخونم که کمکم کنه دراینده و هم به علاقم مربوط باشه؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/1/27

سلامگرایش بالینی کودک به بررسی اختلالات بالینی در کودکان و نوجوانان می پردازه، اگر به کار رواندرمانی کودک علاقه داشته باشین میتونید این گرایش رو انتخاب کنید. در غیر این صورت برای کار کردن در مهد کودک گرایش روانشناسی عمومی میتونه براتون مناسب باشه. موفق باشید


Farnaz‏ – 98/1/25

سلام من كارشناسي روان شناسي تموم كردم و ميخام در تركيه ارشد بخونم بين گرايش نوروسايكولوژي و باليني شك دارم كدوم بهتره از لحاظ بازار كار؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/1/27

باسلامچند سال اخیر گرایش های نوروسایکولوژی و روانشناسی شناختی بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. 


رها‏ – 97/11/22

سلام.فقط در گرایش بالینی میشه مطب مشاوره زد؟یعنی مثلا اه کسی تربیتی یا روانسنجی بخونه نمیتونه مطب بزنه یا زوج درمانگر بشه؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/11/30

سلامطبق قانون سازمان نظام روانشناسی اگر دو مقطع متوالی روانشناسی خونده باشید (گرایش قید نشده) امکان گرفتن مجوز رو دارید. 


م. ج. ضیایی‏ – 97/11/20

با درود و سپاس از زمانی که میگذارید. میخواستم ببینم اصفهان کددم یکی از دانشگاههای غیر انتفاعی، پیام نور و آزاد ارشد روانشناسی صنعتی را دارن؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/1/21

سلامدانشگاه سراسری اصفهان برای گرایش صنعتی سازمانی پذیرش دارد. 


سمیرا زابلی‏ – 97/11/18

سلام .در ایران رشته روانشناسی جنایی داریم؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/11/30

سلامروانشناسی جنایی جزو گرایش های ارشد و دکتری روانشناسی نیست. 


محمود‏ – 97/11/16

عرض سلام و خسته نباشیدمن قصد دارم که اگر بشه دکترای psychoanalysis رو در خارج از کشور تحصیل کنم (رشته کارشناسی م مهندسی بوده) می خواستم بدونم که در مقطع ارشد باید چه گرایشی از روانشناسی رو دنبال کنم

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/11/18

سلام. گرایش روانشناسی بالینی و عمومی مرتبط هستند.


مریم‏ – 97/10/28

سلام من دارم لیسانس روانشناسی میخونممی‌خوام بدونم میشه برای مقطع فوق لیسانس باستانشناسی بخونم؟ و اینکه کدوم کنکور ها رو میتونم بدم؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/11/2

سلامدر کنکور وزارت علوم محدودیتی برای تغییر رشته وجود نداره. میتونید با لیسانس روانشناسی برای ارشد رشته دیگری اقدام کنید. موفق باشید


علی‏ – 97/10/26

سلام ببخشید میخواستم بدونم کسایی که از کنکور ریاضی وارد رشته روانشناسی میشن فقط گرایش صنعتی میخونن یا گرایش دیگه هم میشه خوند؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/11/2

سلامدر مقطع کارشناسی، رشته روانشناسی بدون گرایش هست و از هر رشته ای وارد بشید تفاوتی نمیکنه. برای مقطع ارشد هم محدودیتی وجود نداره. موفق باشید


محدثه‏ – 97/10/15

سلام و درود، من ميخوام واسه ارشد يا روانشناسي باليني کودک و نوجوان بخونم يا اموزش کودکان استثنایی، ميخواستم رتبه اي که بايد بيارم بپرسم

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/11/2

سلام. برای دانشگاه های تهران در گرایش کودک و نوجوان رتبه زیر 50 و در گرایش استثنایی رتبه زیر 350 باید داشته باشید. 


ريحانه كيوان ‏ – 97/9/24

سلام خسته نباشين من واسه روان شناسي ورزشي واسه ارشد بخواام بخونم چه رشته اَي رو بايد انتخاب كنم تربيت بدني يا روان شناسي !؟؟؟؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/1/21

باسلام، رشته روانشناسی در مقطع ارشد گرایش روانشناسی ورزشی ندارد. موفق باشید


زز‏ – 97/9/21

سلام من دارم زبان میخونم کارشناسی ارشد میخوام برم روانشناسی ،کدوم گرایش روانشانسی رو بهم پیشنهاد میکنید

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/10/10

سلامبستگی به علاقه خودتون داره. برای اطلاع از گرایش های روانشناسی و انتخاب بهتر به لینک زیر مراجعه کنید:https://3gaam.com/field/content/1205/


راضیه‏ – 97/9/6

سلام خسته نباشید ببخشین من تصمیم دارم برای ارشد رشته ی روانشناسی رو بخونم اما بین انتخاب گرایش شک دارم ، به نظر شما روانشناسی بالینی بهتره یا روانشناسی کودکان استثنایی؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 98/1/21

باسلامبرای اطلاع از گرایش های ارشد روانشناسی به لینک زیر مراجعه کنید:https://3gaam.com/field/content/1205/


علي‏ – 97/7/22

سلام من دانشجوي ترم ٥كارشناسي هستمميخوام براي ارشد بخونمبين گرايش تحصيلي و روانسنجي كدوم رو پيشنهاد ميكنيد؟بازار كاركدوم بهتره؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/8/27

سلام. مهمترین فاکتور برای انتخاب گرایش علاقه خودتون هست. از نظر بازار کار تفاوت چندانی باهم ندارند اما ظرفیت پذیرش گرایش روانسنجی محدودتر از گرایش تربیتی هست. موفق باشید


زهرا‏ – 97/7/11

سلام من كارشناسي علوم سياسي خوندم ميتونم ارشد برم راوانشناسي؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/8/27

سلام. بله میتونید ارشد روانشناسی وزارت علوم شرکت کنید. موفق باشید


زهره‏ – 97/6/30

باسلام. با تحصیل در رشته مهندسی تولیدوژنتیک گیاهی در دوره کارشناسی میتوان ارشد در رشته دیگری مثل روانشناسی شرکت کرد؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/8/27

سلام. بله ارشد روانشناسی وزارت علوم می تونید شرکت کنید. 


بهار‏ – 97/6/3

سلام رشته کارشناسی من مدیریت جهانگردی…برای ارشد میتونم روانشناسی بالینی بخونم؟ فقط بالینی…

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/6/15

سلام. بله میتونید تغییر رشته بدید و بالینی وزارت علوم شرکت کنید. موفق باشید


اسما‏ – 97/5/18

باسلاممیخواستم بدونم برای قبولی دررشته روانسنجی چه رتبه ای بایددر این زیرگروه داشته باشم؟ترجیحا قبولی در مقطع روزانه و بعد شبانه چطور؟باتشکر

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/5/23

سلام. برای روزانه حدودا رتبه زیر 60 و برای شبانه رتبه زیر 160 باید داشته باشید.


رضا‏ – 97/5/18

سلام.من امسال کنکور ریاضی دادم و توی دفترچه انتخاب رشته ، روانشناسی هم هست. خواستم بدونم میشه روانشناسی بالینی برم یا نه؟یعنی ربطی داره به رشتم که ریاضیه؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/5/18

سلام. رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی گرایش نداره و از رشته ریاضی، تجربی و انسانی میشه روانشناسی رو انتخاب کرد. گرایش روانشناسی بالینی در مقطع ارشد و دکترا هست.


یزدانی‏ – 97/5/14

میخواستم بدونم که گرایش های روانشناسی تو ارشد هست یا کارشناسی؟؟؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/5/18

سلام.  رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی گرایش نداره و در مقطع ارشد گرایش ها مشخص میشه.


مریم‏ – 97/5/1

سلاممن لیسانس مهندسی عمران دارم میتونم ارشد روانشناسی شرکت کنم؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/5/9

سلام. بله میتونید، محدودیتی براتون وجود نداره. میتونید از لینک زیر اطلاعات اولیه ای در زمینه رشته روانشناسی به دست بیارید:https://3gaam.com/field/content/1440/


Melika‏ – 97/4/17

سلامتفاوت ظرفیت پذیرش بالینی وزارت بهداشت و وزارت علوم در دانشگاه اصفهان به چه صورت هست و چقدر هر کدوم ظرفیت داره؟ کدوم راحتتر قبول میشیم؟ و بهداشت دانشگاه آزاد نداره؟ممنون از سایت خوبتون🙏

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/4/30

سلام، ظرفیت پذیرش در دانشگاه های وزارت بهداشت کمتر از وزارت علوم هست. در رشته روانشناسی و زیرمجموعه های این رشته حدودا 110 ظرفیت وجود داره که طبق دفترچه پارسال دانشگاه اصفهان اصلا پذیرش نداشت و دانشگاه کاشان پذیرش داشت. در کل کنکور علوم ظرفیت بالاتری داره اما این مساله رو هم در نظر داشته باشید که تعداد داوطلبان وزارت علوم بیشتر از داوطلبان بهداشت هستند. 


مریم انصاری‏ – 97/4/14

وقت بخیر.من کارشناسی بهداشت خوندم و تصمیم دارم درکنکور ارشد روانشناسی بالینی ادامه تحصیل بدم.اما نمیدونم کنکور وزارت بهداشت شرکت کنم یا وزارت علوم.منابع را بررسی کردم و فکر میکنم با منابع وزارت بهداشت آشنا تر باشم اما علاقه خودم وزارت علوم هستش. با این تفاسیر احتمال موفقیتم در کدام یک بیشتر است؟ واساسا احتمال قبولی در دانشگاه های دولتی خوب با این شرایط وجود دارد؟بسیار ممنون از سایت خوبتون

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/4/30

سلام، احتمال قبولی در کنکور بهداشت و علوم تفاوت چندانی با هم ندارند و برای انتخاب علاقه خودتون رو درنظر بگیرید. اگر علاقه دارید در فضای بیمارستان این رشته رو بخونید وزارت بهداشت انتخاب بهتری هست در غیر این صورت تمرکز رو بذارید روی علوم. 


ج د‏ – 97/3/29

سلام من کارشناسی رادیولوژی خوندم و میخواستم بتونم که میشه برا کارشناسی ارشد روانشناسی شرکت کنم؟ ممنون


فریبا اشرفی نیا‏ – 97/3/30

سلامبرای ادامه تحصیل در مقطع ارشد رشته ی روان شناسی محدودیت ندارید


میم کاف‏ – 97/3/17

سلام وقت بخیر ،من کارشناسی روانشناسی هستم برای ارشد میتونم رشته ی گفتار درمانی شرکت کنم؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/6/15

سلام. گفتاردرمانی از رشته های زیرمجموعه وزارت بهداشت هست و برای شرکت در ارشد این رشته باید رشته لیسانس مرتبط باشه


یاسر‏ – 97/3/16

سلام.من کارشناسی برق قدرت دارم.میتونم ارشد روانشناسی بالینی بخونم؟کدام دانشگاه های لرستان این گرایش رو دارن.با تشکر فراون.

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/3/22

سلام. طبق دفترچه امسال دانشگاه خرم آباد در گرایش روانشناسی عمومی و دانشگاه پیام نور بروجرد در گرایش روانشناسی اسلامی پذیرش دارن. در گرایش بالینی این شهر پذیرش نداره


فاطمه‏ – 97/3/12

سلام.من دانشجوی کارشناسی روان شناسی هستم اما میتونم برای ارشد یکی از رشته های مهندسی (مشخصا مکانیک)بخونم؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/3/24

سلام. بله محدودیتی وجود نداره و با لیسانس غیرمرتبط میتونید ارشد شرکت کنید


سحر‏ – 97/3/12

سلام. با رتبه اوردن در زیرمجموعه6 روانشناسی چه رشته هایی رو می شه انتخاب کرد

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/3/12

سلام. ضریب 6 در مجموعه رواشناسی، شامل گرایش روانشناسی تربیتی میشه


مریم بابازاده‏ – 97/3/10

سلام وقتتون بخیر ببخشین میخواستم ببینم وقتی کارشناسی باستان شناسی رو دارم میتونم ارشد رشته های علوم پزشکی رو شرکت کنم؟اگه میتونم کدوم رشته های علوم پزشکی رو میتونم؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/3/12

سلام. وقت شما هم بخیربرای شرکت در رشته های علوم پزشکی باید رشته کارشناسی مرتبط باشه و رشته های غیرمرتبط طبق قانون وزارت بهداشت نمی تونن شرکت کنن. موفق باشید


mah3‏ – 97/2/4

سلام.ميخواستم بدونم كارشناسي مديريت ميتونه ارشد روانشناسي بخونه؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/2/18

سلامبله برای شرکت در ارشد روانشناسی در وزارت علوم، محدودیتی برای رشته کارشناسی وجود نداره و میشه تغییر رشته داد. 


فری‏ – 97/2/3

سلام.وقت بخیر.من لیسانس مترجمی زبان عربی دارم ولی میخوام برای ارشد، روانشناسی بخونم میخواستم بدونم چه گرایشی مناسب من هست وبازار کار خوبی داره ومنابعشو بدونم.ممنون

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/2/18

سلام وقت شما هم بخیردر مورد اینکه چه گرایشی مناسب شماست باید به علایق و توانمندی های خودتون نگاه کنید. توضیح کامل تر در مورد گرایش های روانشناسی و حوزه کاری هر گرایش رو می تونید در لینک زیر مشاهده کنید:https://3gaam.com/field/content/1205/منابع پیشنهادی مشاوران 3گام برای رشته روانشناسی هم در لینک زیر آورده شده:https://3gaam.com/field/content/1208/در صورت نیاز به مشاوره تخصصی در سایت 3گام ثبتنام کرده و از یک جلسه مشاوره تخصصی رایگان استفاده کنید


مهدیس‏ – 96/12/26

سلام وقت بخیر. ببخشید میخواستم بپرسم اگه کسی با لیسانس آموزش ابتدایی ارشد روانشناسی بخونه و احتمالا دکترا م بگیره بین اون با روانشناسی که لیسانسشم روانشناسی بوده فرقی هست؟ مثلا اونم میتونه مطب بزنه؟لطفا جواب بید سپاس گزارم


فریبا اشرفی نیا‏ – 97/2/4

با عرض سلامطبق اطلاعیه ی سازمان نظام افراد مجاز به ارائه خدمات روان شناسی و مشاوره باید حداقل دارای 2 مدرک در یکی از گرایش های روان شناسی یا مشاوره باشند و قبلا پروانه اشتغال به فعالیت حرفه ای رو دریافت کرده باشند اما برای متقاضیان غیر مرتبطی که قبل از بهمن 93 فارغ التحصیل شده اند میتوانند با داشتن کارشناسی ارشد  و یا دکتری روانشناسی یا مشاوره آزمون تخصصی سازمان نظام رو بدهند که هم کتبی و هم عملیه و بعد پروانه اشتغال رو کسب کنند..برای دریافت اطلاعات جدید و دقیق به سایت سازمان نظام روانناسی و مشاوره ی کشور مراجعه بفرمایید


shohre‏ – 96/12/23

سلام.من کارشناسی روانشناسی میخونم. برای ارشد بین ۲رشته بالینی و بالینی کودک و نوجوان مردد هستم. بالینی در ایران اشباع شده متاسفانه.ایا بالینی کودک هم همینطوره؟ از نظر بازار کار کدام رو پیشنهاد میکنین؟ و اینکه بالینی کودک و نوجوان دکترا نداره.میشه بالینی خوند؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 97/2/20

سلامرشته بالینی کودک به نسبت بالینی رشته جدیدتری هست. از نظر بازار کار تفاوت چندانی بین این دو رشته نیست..کلا در حوزه بالینی اون چیزی که مهمه توانمندی شما در درمان اختلالات هست. رشته بالینی با اینکه پذیرش زیادی داره اما باز هم افرادی که در این گرایش خودشون رو تقویت میکنند میتونن مراجعین خودشون رو داشته باشند. بیشتر به علاقه خودت نگاه کن و ببین دوست داری جمعیت هدفی که باهاش کار کنی چه گروه سنی باشند.بالینی کودک دکترا نداره ولی برای ادامه تحصیل می تونین دکترای روانشناسی بالینی شرکت کنید.


زینب‏ – 96/12/11

سلام من کارشناسی روانشناسی هستم و میخوام ارشد چیزی بخونم که مرتبط با روانشناسی باشه ولی دنبال شماره نظام نباشم برای کار،چی بخونم بهتره

فرخنده فکور معنوی‏ – 96/12/12

سلام برای رواندرمانی شما هر گرایشی از روانشناسی رو که در مقطع ارشد بخونید برای اینکه بتونید کار کنید باید مجوز سازمان نظام روانشناسی رو داشته باشید. موفق باشید


فهيمه‏ – 96/12/6

سلام خسته نباشيد براي رشته روان شناسي مثبت گرا چه منابعي بايد خوانده شود هم عمومي رهن اختصاصي

فرخنده فکور معنوی‏ – 96/12/12

سلامکنکور کارشناسی ارشد درس عمومی نداره و تمام دروس اختصاصی هستند.. منابعی که برای قبولی در این گرایش باید مطالعه کنید در لینک زیر موجوده(تمام درس های موجود در لینک زیر به جز درس بالینی باید خونده بشه):https://3gaam.com/field/content/1208/


Mostafa‏ – 96/11/15

سلام . ممنون بابت سایت خوبتون .میخواستم بپرسم تو مازندران ، خصوصا در شهر آمل چه گرایش هایی از روانشناسی در دانشگاه های دولتی و غیردولتی وجود داره ؟ (ضمن اینکه تاکیدم بر شهر آمل و شهرای نزدیکش است )ممنونم بابت پاسخگوییتون

فرخنده فکور معنوی‏ – 96/11/28

سلام. وقت بخیراستان مازندران مرکز آمل، بهشهر و نوشهر رشته روانشناسی عومی دانشگاه پیام نور پذیرش داره. سایر شهرهای شمالی که پذیرش دارن دانشگاه رشت هست که گرایش عمومی و استثنایی می گیره و دانشگاه های پیام نور آستارا، آستانه اشرفیه و موسسات غیر انتفاعی در گنبد کاووس هم در گرایش عمومی دارای ظرفیت می باشند.


جلال قربانی‏ – 96/11/15

سلام من لیسانسم روانشناسی نیست میتونم ارشد بالینی بگیرم بعد مطب بزنم ممنون

فرخنده فکور معنوی‏ – 96/11/28

سلامشرط سازمان نظام روانشناسی برای گرفتن پروانه، مطالعه در رشته روانشناسی در دو مقطع پشت سر هم هست. بنابرین شما باید دکترای روانشناسی هم داشته باشید. 


بهار‏ – 96/11/14

با سلام،بنده دانشجوى دكتراى روان شناسى هستم و از دوره كارشناسى روان شناسى خوندم،تجربياتى كه به شخصه داشتم اين هست كه رشته هاى غير مرتبط در حيطه تشخيص و درمان اصلاً موفق نيستند و بهتراست كه وارد اين رشته نشوند.


گل یخ‏ – 96/11/9

سلام من لیسانسم علوم تربیتی هست برای ارشد میخوام روانشناسی شرکت کنم ولی تو گرایشم موندم دوس دارم در زمینه مشکلات خانوادگی و رفتاری به مردم کمک کنم و اینکه بتونم درباره این مسائل هم سخنرانی کنمبنظرتون گرایش بالینی بدردم میخوره یا گرایش مشاوره؟بازار کار هم برام مهمه

فرخنده فکور معنوی‏ – 96/11/28

سلامرشته ای که به مسائل خانواده بپردازه در روانشناسی گرایش خانواده درمانی هست و در گروه مشاوره رشته مشاوره خانواده هست. رشته مشاوره خانواده به مسائل سطحی تر خانواده می پردازد و رشته خانواده درمانی به بررسی و درمان یک اختلال در بستر خانواده می پردازد. 


نجفی‏ – 96/11/8

سلام وقت تون بخیر بنده لیسانس روانشناسی عمومی دارم برای ارشد بهتره برم گرایش مشاوره یا همون عمومی را ادامه بدم .بازار کار کدام بهتر هست؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 96/11/28

سلامدرمورد بازار کار، اگر کار بالینی مد نظر شما باشه و بخواین مراجع ببینید رشته روانشناسی انتخاب بهتری هست. با توجه به اینکه رشته لیسانس شما هم روانشناسی بوده برای قبولی در رشته روانشناسی شانس بیشتری دارید. 


elihoseinzadeh285@yahoo.com‏ – 96/10/30

سلام برای شاخه نوروسایکولوژی باید کدام گرایش ارشد شرکت کنم؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 96/11/7

سلامرشته ای با عنوان نوروسایکولوژی در ایران وجود ندارد. گرایش روانشناسی شناختی که جزء زیر مجموعه های علوم شناختی محسوب می شود نزدیک ترین گرایش به نوروسایکولوژی است 


ندا‏ – 96/9/14

سلام خسته نباشید. دانشجوی کارشناسی روانشناسی هستمو به رویکرد روانکاوی علاقه دارمسوالم این هست که برای ارشد یا دکتری گرایش روانکاوی وجود داره؟ یا باید در موسسات خصوصی و زیر نظر یک روانکاو دوره بگذرونم و مدرک بگیرم؟ یعنی در دانشگاه رشته ی مستقلی هست یا خیر و اگر نیست کجا میتونم اقدام کنم برای روان تحلیل گری متشکرم

فرخنده فکور معنوی‏ – 96/10/10

سلامدر مقطع کارشناسی ارشد و دکترا گرایشی با عنوان روانکاوی وجود نداره. نزدیک ترین گرایشی که میتونید انتخاب کنید بالینی هست و در حین تحصیل برای یادگیری و تسلط بر رویکرد درمانی روانکاوی میتونید دوره های آموزشی درمان روانکاوی رو در کلینیک های روانشناسی بگذرونید.


سحر‏ – 96/9/3

سلام به نظرتون ارشد مشاوره مدرسه بهترهیا ارشد روانشناسی تربیتی؟با هردوش میشه توی مدرسه کار کرد؟


فریبا اشرفی نیا‏ – 96/9/11

با سلامهم با رشته ی مشاوره گرایش مدرسه و هم از طریق روانشناسی تربیتی میتوان وارد کار مدرسه شد.سعی کنین از طریق دوره های معتبر و مطالعه, مهارت های مشاوره ای خود در زمینه ی تحصیلی را افزایش دهید.


فاطمه ‏ – 96/8/24

با سلام من موسس مهد کودک هستم و لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارم، الان میخواستم برای ارشد یکی از گرایش های روانشناسی رو بخونم، چون با بچه ها سرو کار دارم میخواستم یه گرایشی باشه که بتونم از پس شغلم بر بیام ممنون میشم راهنماییم کنید

فرخنده فکور معنوی‏ – 96/9/9

باسلام. باتوجه به شغلتون از بین گرایش های روانشناسی، گرایش تربیتی برای شما مناسب تر هست.


الهام‏ – 96/8/4

سلام با عرض خسته نباشید من کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی دارم واسه ارشد کدوم شاخه از روانشناسی با مدیریت رو میتونم بخونم که آینده شغلیم داشته باشه؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 96/9/9

سلام. در رشته روانشناسی پردرآمدترین گرایش بالینی هست که بحث تشخیص و رمان اختلالات می پردازد. اطلاعات کامل تر در مورد گرایش های روانشناسی در لینک زیر موجود است:https://3gaam.com/field/content/1205/%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C


محمود33‏ – 96/7/19

با سلام ببخشید راهنمایی ازتون میخواهم.کارشناسی تربیت بدنی دارمچه گرایشی از روانشناسی بروم که بازار کارخوبی داشته باشه یا بتوانم مطب بزنم؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 96/9/9

باسلام و وقت بخیراز بین گرایش های روانشناسی، بالینی و عمومی پرکاربردترین گرایش ها هستند. باتوجه به غیر مرتبط بودن مدرک لیسانس شما جهت زدن مطب باید حتما دکترای روانشناسی هم داشته باشید. اطلاعات کامل تر در مورد گرایش های روانشناسی در لینک زیر موجود است:https://3gaam.com/field/content/1205/%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C


مرضیه‏ – 96/7/17

سلام خسته نباشین…من کارشناسی علوم تربیتی دارم میخام ارشد شرکت کنم ولی نمیدونم همین رشته کارشناسی رو با گرایش مدیریت اموزشی ادامه بدم یا مشاوره خانواده؟


Ali‏ – 96/7/6

سلام من کارشناسی علوم تربیتی گرایش آموزش وپرورش پیش دبستانی و دبستانی هستم برای ارشد آیا روانشناسی تربیتی خوبه؟من معلم ابتدایی هم هستم ولی میهوام مشاور مدرسه باشم نظر شما چیه؟با تشکر


فریبا اشرفی نیا‏ – 96/9/14

~با سلامیک راه مناسب برای انتخاب بهتر مراجعه به چارت دروس ارشد هر دو گرایش میباشد.در روانشناسی تربیتی با مباحثی مربوط به روابط معلم شاگرد و مکاتب فلسفی تربیتی و تئوری پردازی بیشتر از سایر مباحث روبرو مبشوید و در مشاوره مدرسه بیشتر با نظریه ها و فنون و خدمات مشاوره رسانی مواجهید. البته با هر دوی این گرایش ها میتوانید مشاور مدرسه شوید.


سمیرا‏ – 96/6/21

سلام من کارشناسی روانشناسی عمومی دارم میخوام ارشد شرکت کنم عمومی شرکت کنم یا بالینیو دانشگاه پیام نور کرج ایا بالینی داره؟

فرخنده فکور معنوی‏ – 96/9/9

باسلام و وقت بخیرانتخاب گرایش بستگی به علاقه شما دارد، اگر به کار کلینیکی علاقه دارید انتخاب گرایش بالینی رو توصیه میکنیم و در غیر این صورت گرایش بالینی انتخاب بهتری خواهد بود.باتوجه به اطلاعات سال گذشته پیام نور کرج در رشته بالینی پذیرش داشته است. جهت اطلاعات کامل تر در مورد گرایش عمومی و بالینی به لینک زیر مراجعه کنید:https://3gaam.com/field/content/1205


مهرناز‏ – 96/6/14

سلام من ١٨ سالمه و بدونه كنكور ميخوام برم روانشناسي دانشگاه ازاد.اما ننوشته باليني يا عمومي

فرخنده فکور معنوی‏ – 96/9/9

باسلام و وقت بخیررشته روانشناسی در مقطع لیسانس گرایش ندارد.موفق باشید


maryam‏ – 96/5/28

باسلام و خسته نباشیداینجانب کارشناسی مهندسی کشاورزی از یکی از دانشگاههای دولتی کشور دارم . قصد دارم کارشناسی ارشد رو روانشناسی بخونم و تا دکترا انشالله اگه بتونم ادامه بدم. بنظر شما کدام شاخه برای زدن دفتر مشاوره بهتر هست

فرخنده فکور معنوی‏ – 96/9/9

باسلام  و وقت بخیرگرایش روانشناسی بالینی و عمومی مرتبط ترین گرایش ها برای کار کلینیکی است.البته شرط زدن کلینیک خواندن دو مقطع پشت هم در رشته روانشناسی است.جهت اطلاعات بیشتر در مورد گرایش های روانشناسی به لینک زیر مراجعه کنید:https://3gaam.com/field/content/1205/%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C


محمدباقر نجفیان‏ – 96/5/27

سلام و درود ،،،منابع روانشناسی مشاوره رو میخاستم؟؟


خانم پور واحدی‏ – 96/5/28

سلام منابع به طور کلی و عمومی و پیشنهاد مشاورین 3گام در لینک زیر هستhttps://3gaam.com/field/content/1195/ولی با توجه به شرایط هر فرد مشاور میتونه منابع مختص اون فرد معرفی نماید


امیر میرپردل زهی‏ – 96/5/23

سلام من دارم در پیام نور رشته ای را تحصیل می کنم که فقط نوشته روانشناسی ….عمومی یا بالینی درج نشده ….آیا پیام نور ارشد بالینی داره


خانم پور واحدی‏ – 96/5/24


سلام بله داره


یاسر ‏ – 96/5/15

سلام من ارشد کشاورزی میخوندم انصراف دادم الان سربازم میخوام ارشد روانشناسی عمومی بخونم خواستم بدونم با توجه به جریمه شدن تحصیلات رایگان میتونم بازم ارشد شرکت کنم

فرخنده فکور معنوی‏ – 96/9/9

باسلام و وقت بخیراگر روزانه میخوندین تا یکسال از شرکت در کنکور محروم هستین اما اگر نوبت دوم بودید امکان ادامه تحصیل دارید.موفق باشید


نازنین‏ – 96/4/3

باسلام روانشناسان در چه بیمارستانهایی میتونن کار کنن؟فقط در بیمارستانهای روانی یا بقیه بیمارستانها و دربخشهای مختلف بیمارستانی؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/4/3

سلام. در کلینیکها و بیمارستانها نقش روان درمانگر رو خواهند داشت.


م.ص‏ – 96/3/30

روان شناسی عمومی،روان شناسی بالینی


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/30

متوجه منظورتون نشدیم!!


م.ص‏ – 96/3/27

دانشگاه های شهر تهران تا چه رتبه ای برای کارشناسی ارشد روان شناسی دانشجو پذیرش میکند؟


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/30


سلام. چه گرایشی؟


یک نفر‏ – 96/3/20

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم دانشگاه آزاد چه گرایش هایی داره.آیا با دولتی فرق داره .واینکه رشته روانشناسی گرایش خانواده آزاد هم داره ممنونم


پشتیبانی 3گام‏ – 96/3/26

تا سال گذشته فرق داشت ولی دیگه فرقی نخواهد داشت


محمد ‏ – 95/12/9

سلام کارشناسی معماری دارم کدوم گرایش روانشنلسی مناسبه برام ؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. بستگی به هدفتون داره.


مهتاب‏ – 95/11/17

سلام کارشناسی ادبیات فارسی دارم چه گرایشی از روانشناسی برام بهتره که برم!؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

سلام. اگر می خواید راحت قبول شید تربیتی ولی اگه دنبال بازار کارید بالینی.


فائزه‏ – 95/10/12

هيچكس روانشناسي اسلامي نميخاد بخونه؟؟؟؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/12/26

تو اتاق فکر مطرح کنید تا اگر کسی این گرایش رو خونده راهنماییتون کنه.


نهال‏ – 95/7/10

من میخواستم بدونم روانشناسی گرایش روانشناسی که الان تو انتخابای دانشگاه آزاد هست در چه مورد؟چی هست؟چرا کسی چیزی در موردش نمیدونه؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/7/11

سلام. همون روانشناسی عمومی هست بیشتر.


فریدون احمدی پور‏ – 95/3/30

سلام برای ارشد مشاوره کدام گرایش باید انتخاب شود؟روانشاسی عمومی کارهای مشاوره خانواده و درمان های روانی را می تواند انجام دهد ؟


پشتیبانی 3گام‏ – 95/4/4

سلام. باید رشته روانشناسی 2 رو انتخاب کنید. درمانهای روانی با تجویز دارور را خیر.


حشمت تقي پور‏ – 95/2/8

سلاملطفاً اعلام بفرماييد كدام گرايش ارشد روانشناسي بيشتر به درمان معتادان مواد مخدر مربوط است. با تشكر


پشتیبانی 3گام‏ – 95/2/8

سلام.بیشتر گرایشهای روانشناسی 2 و مشاوره به درد این کار می خورند و برای درمان بالینی هم که عملا رشته روانشناسی بالینی مناسبه.می تونید این سوال رو در بخش اتاق فکر مطرح کنید تا مشاورین تخصصی و سایر اساتید بهتر راهنمایی کنند شما رو.


سعیده‏ – 94/12/21

سلام دانشگاه بوعلی همدان ارشد روانشناسی عمومی نداره، اما دکترای روانشناسی عمومی رو اخیراً میگیره! چطور چنین چیزی ممکنه؟! یا شما از قلم انداختید، یا در این سال نگرفتهلطفا روشن کنید موضوع روممنون


پشتیبانی 3گام‏ – 94/12/22

سلام.در برخی از سالها امکان صفر شدن ظرفیت رشته ای که قبلا گرفته می شده وجود داره.


غزل داوودي‏ – 94/12/1

خانواده درماني با مشاوره گرايش مشاور خانواده فرق داره؟


پشتیبانی 3گام‏ – 94/12/1

سلام. بله تفادت داره. خانواده درمانی مربوط به ارشد روانشناسی 1 و مشاوره خانواده مربوط به ارشد روانشناسی 2 می باشد.

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

 

با توجه به سوالات شما داوطلبان گرامی در خصوص گرایش ها و اینکه انتخاب های اولتان کدام گرایش باشد، مطالب زیر را جمع آوری کردیم.

وضعیت گرایش های زیر ممکن است در خارج از کشور ما متفاوت باشد. با اینحال، اطلاعات زیر خلاصه ای از مهمترین نکته ها در رابطه با هر گرایش باشد.

برای بسیاری از داوطلبان، این سوالات مطرح است که چه تفاوتی بین گرایش های مختلف  روانشناسی از جمله روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی وجود دارد. 

در ادامه این مطلب، به این تفاوت ها پرداخته ایم و به شما می گوییم کدام یک از گرایش های روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد برای شما مناسب تر است. 

شاخه های رشته ی روانشناسی در کارشناسی ارشد

روانشناسی عمومی یکی از شاخه های علوم انسانی است که مربوط به شناخت مسائل روان شناسی، علل رفتارهای انسان، چگونگی استفاده از روان شناسی در امر آموزش و پرورش، شناخت کودکان عادی و استثنایی و کاربرد روان شناسی در مسائل روانی – اجتماعی می باشد.

هدف از رشته کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی ایجاد مهارتهای لازم در افرادیست که در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی – سازمانها و نهادهای جمهوری اسلامی و در دانشگاهها خدمت رسانی می کنند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی (سرفصل) کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، معرفی رشته های ارشد و دکتری روانشناسی (به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.

برنامه درسی(سرفصل) کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی و تعداد واحدها:

تعداد کل واحدها : 36 واحد

دروس اجباری : 30 واحد

سمینار : 2 واحد

پایان نامه : 4 واحد

نسبت به گرایش های روانشناسی بالینی و روانشناسی بالینی کودک، پذیرش های بیشتری در کنکور ارشد دارد و رقابت درش ساده تر است. از تخصص به آن معناکه در گرایش بالینی مطرح هست، اینجا خبری نیست و خود دانشجو باید به دنبال علاقه اش برود، کارگاه شرکت کند و … .فعالیتهای عمده ای که یک فارغ التحصیل روانشناسی عمومی میتواند انجام دهد عبارتند از :

دروس اجباری کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی

روان شناسی بالینی کودک و نوجوان از سال 84 به مجموعه روان شناسی افزوده شد. این رشته مشابه رشته روان شناسی بالینی است با این تفاوت که روان شناسی بالینی کودک و نوجوان، با اختلالات دوران کودکی و نوجوانی سروکار دارد.بین برخی، به برادر روانشناسی بالینی معروف است. به این معنا که شباهتهای بسیاری بین این دو گرایش وجود دارد. فعالیتهای عمدهای که یک فارغ التحصیل روانشناسی بالینی کودک میتواند انجام دهد عبارتند از:

روانشناسی صنعتی و سازمانی عبارتست از مطالعه علمی رابطه میان انسان و دنیای کار.

روانشناسی صنعتی و سازمانی دارای دو جنبه علم و عمل است. جنبه علمی آن به مطالعه انسان در دنیای کار می پردازد و جنبه عملی آن مشتمل بر کاربرد علم موجود برای حل و رفع مسائل و مشکلات مربوط به کارکنان سازمانها در دنیای کار است.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد های ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی، دانشگاه های دارای رشته ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی، معرفی رشته های ارشد و دکتری روانشناسی (به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.

برنامه درسی(سرفصل) رشته ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی و تعداد واحدها:

تعداد کل واحدها : 32 واحد

دروس اصلی : 24 واحد

دروس اختیاری: 4 واحد

پایان نامه : 4 واحد

از جدیدترین گرایشهای روانشناسی در ایران و جهان است. آینده بسیار خوبی دارد. در ایران فقط دو دانشگاه اصفهان و اهواز در این گرایش دانشجو میپذیرند. در ایران این گرایش هنوز وارد مقطع دکتری نشده است. به مسائلی میپردازد از این دست:

دروس اصلی کارشناسی ارشد روانشناسی صنعتی و سازمانی

رشته سنجش و اندازه گیری به بیان ساده به کاربرد آمار و سنجش و اندازه گیری در تحقیقات روانشناسی و آموزشی می پردازد. به بیان جامع تر، این رشته ارزیابی، ارزشیابی، سنجش و اندازه گیری صفات، ویژگی ها و خصوصیات انسانی با استفاده از ابزارهای مختلف و متفاوت و با گستره ای از روش های کیفی محض تا کمی محض را بر عهده دارد تا از این طریق از افراد در موقعیتهای مختلف شغلی و همچنین آموزش و پرورش استفاده کند.

متخصصین این رشته توانایی ارزیابی اطلاعات سیستمهای آموزشی، پروسه ها و اطلاعات خروجی این سیستمها را دارا می باشند.

فارغ التحصیلان این رشته باید بتوانند با استفاده از تئوری کلاسیک اندازه گیری و تئوریهای ” ویژگی پنهان ” و همچنین آزمونهای استعداد تحصیلی در سطوح وسیعی امر سنجش آموزشی و تربیتی را انجام دهند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته سنجش و اندازه گیری، معرفی رشته های ارشد و دکتری روانشناسی (به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.

برنامه درسی(سرفصل) سنجش و اندازه گیری و تعداد واحدها:

تعداد کل واحدها : 38 واحد

دروس اصلی : 34 واحد

پایان نامه : 4 واحد

روان سنجي، گرايش سوم مجموعه روان شناسي است كه كمترين تعداد داوطلب و در عين حال كمترين تعداد پذيرش را دارا است‌. روان سنجي عمدتاً با آمار، شيوه‌هاي سنجش در آموزش و پرورش و یادگيري، ارزيابي‌هاي روانشناختي از طريق آزمون‌‌هاي رواني و شيوه‌هاي گزينش و سرند كردن در ارتباط است‌.كارشناس ارشد روان‌سنجي مي‌تواند به كار اجراي آزمون‌‌هاي رواني – تشخيصي، سنجش هوش، ويژگي‌‌هاي شخصيتي، آسيب‌هاي مغزي، عقب ماندگي‌هاي ذهني، ارزيابي در آموزش و پرورش، سازمان سنجش و داده‌پردازي مشغول گردد. يا به همراه يك تيم درمان در كلينيك‌‌هاي روان شناختي مشغول به كار گردد.هدف از تحصيل در اين گرایش، تربيت افرادي است كه با جنبه‌هاي نظري و كاربردي در زمينه‌هاي مربوط به اندازه‌گيري و ارزيابي خصوصيات مختلف افراد انساني و مهارت‌هاي او، آشنايي كافي داشته و توانايي بكارگيري آن را در موقعيت‌هاي شغلي در آموزش و پرورش داشته باشد. فارغ‌التحصيلان اين گرایش با استفاده از تئوري كلاسيك اندازه‌گيري به سنجش ويژگي‌هاي پنهان افراد مي‌پردازند و از سويي ديگر با طراحي انواع آزمون‌ها (تحصيلي، هوش و استعداد، استخدامي و …) در سطوح وسيعي به سنجش آموزشي و تربيتي افراد مشغول‌اند. اجراي آزمون‌هاي رواني در امر تشخيص، همواره ياري رسان متخصصان بوده است.

دروس تخصصی سنجش و اندازه گیری

شاخه های رشته ی روانشناسی در کارشناسی ارشد

روانشناس خانواده درمانگر عمدتاً به دنبال حل مشکلات عمیقتر خانواده است در حالی که در مشاوره خانواده مشکلات سطحی تر و ساده تر هستند. 
زوج درمانی یکی از زیرشاخه های خانواده درمانی است. فارغ التحصیلان این رشته میتوانند با کودک و نوجوان هم کار کنند. 
توجه: در حال حاضر تنها دانشگاه شهیدبهشتی و دانشگاه علم و فرهنگ در این رشته دانشجو میپذیرند. 

نام این گرایش به «بالینی خانواده» تغییر یافته و منابع آن با گرایش بالینی یکسان هست.

مشاهده منابع گرایش بالینی کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی

 

منابع این گرایش با گرایش «عمومی» یکسان هست.

مشاهده منابع گرایش عمومی کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی

 روان شناسی تربیتی دانشی است که به دین ، فلسفه و پژوهشهای آزمایشگاهی وابسته است.
روان شناسی تربیتی نقش کارسازی در زمینه شناخت شاگردان، تربیت معلمان، شناخت فرایند یادگیری، پرورش ابزارهای اندازه گیری روانی – تربیتی و ارزشیابی یادگیری بالاخص یادگیری پیشرفت به عهده دارد.
در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته روانشناسی تربیتی، معرفی رشته های ارشد و دکتری علوم تربیتی(به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.
برنامه درسی (سرفصل) روانشناسی تربیتی و تعداد واحدها:
تعداد کل واحدها : 32 واحد
دروس اجباری : 26 واحد
دروس اختیاری : 6 واحد

دروس اجباری کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی

مشاهده منابع گرایش تربیتی کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی

 دانش آموختگان این رشته در زمینه ارزیابی و تشخیص و بازپروری کودکان عقب مانده ذهنی با تکیه بر روان شناسی و آموزش و پرورش این کودکان مهارت کسب می کنند.
در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، معرفی رشته های ارشد و دکتری علوم تربیتی(به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.
برنامه درسی (سرفصل) روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی و تعداد واحدها:
تعداد کل واحدها : 38 واحد
دروس اصلی : 14 واحد
دروس پایه : 6 واحد
دروس تخصصی : 18 واحد
دروس اختیاری : 10 واحد
چنانچه یکی از دروس تخصصی یا پایه برنامه کارشناسی ارشد این رشته اجرا نشد با نطر گروه آموزشی مربوط یکی از واحدهای دروس اختیاری جایگزین می شود.

 دروس اصلی کارشناسی ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی 

روانشناسی شناختی

در ایران این گرایش از کنکور 91-90 وارد مجموعه گرایشهای روانشناسی شده و دانشجو میپذیرد. آن هم به تعداد انگشت شمار. اگر به موضوعات شناختی (حافظه، تفکر، شناخت و … ) و فیزیولوژیکی مغز علاقه دارید، این گرایش میتواند پاسخگوی خوبی به علاقه‌های شما باشد. این گرایش از کنکور 93 به بعد از مجموعه شاخه های رشته روانشناسی جدا شده است. 

 


 

گروه آموزشی کیهانارشد و دکتری روانشناسی


 

 

منابع ارشد روانشناسی بالینی،‌ منایع ارشد بالینی، منابع روانشناسی بالینی، کنکور ارشد روانشناسی عمومی، مشاوره، رتبه های برتر روانشناسی، رتبه های برتر روانشناسی، ارشد روانشناسی، ارشد روانشناسی بالینی، مصاحبه با رتبه های برتر روانشناسی، ارشد بالینی، منابع ارشد بالینی، مشاوره مقاله و پایان نامه، konkooreravan.ir، کتاب تست روانشناسی، دفترچه سوالات روانشناسیمنابع ارشد روانشناسی بالینی،‌ منایع ارشد بالینی، منابع روانشناسی بالینی، کنکور ارشد روانشناسی عمومی، مشاوره، رتبه های برتر روانشناسی، رتبه های برتر روانشناسی، ارشد روانشناسی، ارشد روانشناسی بالینی، مصاحبه با رتبه های برتر روانشناسی، ارشد بالینی، منابع ارشد بالینی، مشاوره مقاله و پایان نامه، konkooreravan.ir، کتاب تست روانشناسی، دفترچه سوالات روانشناسی

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورهاز آخرین اخبار کنکور ارشد و دکتری روانشناسی و مشاوره مطلع باشید!

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورهاز آخرین اخبار کنکور ارشد و دکتری روانشناسی و مشاوره مطلع باشید!

* اطلاعات ناب و بی نظیر در مورد اینکه:- چرا باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنیم؟!- چگونه تشخیص دهیم جامعه آماری کدام مؤسسه بالاتر است؟!- چگونه تشخیص دهیم کیفیت سؤالات کدام مؤسسه مطلوب تر است؟- چگونه بهترین مؤسسه را برای آزمون های آزمایشی انتخاب کنیم؟

گرایش های کارشناسی ارشد مجموعه روانشناسی:

رشته روانشناسی در آزمون كارشناسی ارشد سال 96 دارای هشت گرایش می‌باشد:

1- روانشناسی

شاخه های رشته ی روانشناسی در کارشناسی ارشد

2- روانشناسی بالینی (شامل گرایش های روانشناسی بالینی و خانواده)

3- سنجش و اندازه گیری (روانسنجی)

4- روانشناسی صنعتی و سازمانی

5- روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

6- روانشناسی اسلامی (دارای گرایش روانشناسی مثبت گرا)

7- روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی

8- روانشناسی تربیتی

موقعیت شغلی کارشناسی ارشد مجموعه روانشناسی:

با توجه به اینکه ایران جزء کشورهای در حال توسعه می‌باشد، لذا آینده شغلی این رشته روشن می‌باشد، فارغ‌التحصیلان گرایش‌های عمومی و بالینی معمولاً جذب بیمارستان‌های عمومی و خصوصی، مراکز بازپروری، مدارس و مراکز آموزشی می‌شوند. فارغ‌التحصیلان گرایش روان‌شناسی بالینی کودک و نوجوان نیز علاوه بر فعالیت در برخی از مراکز فوق می‌توانند در مهد کودک‌ها و مدارس پیش دبستانی مشغول به کار شوند. فارغ‌التحصیلان روان‌شناسی صنعتی و سازمانی معمولاً در کارخانه‌های بزرگ دولتی و خصوصی، ادارات دولتی و خصوصی جذب بازار کار می‌شوند. فارغ‌التحصیلان روانشناسی کودکان استثنایی معمولاً در مراکز اصلاح تربیت و بازپروری کودکان، مراکز نگهداری بیماران روانی و عقب‌افتاده ذهنی مشغول به فعالیت می‌شوند و در نهایت فارغ‌التحصیلان گرایش روانسنجی به عنوان کارشناس در ارگان‌های دولتی و غیر دولتی مانند اداره راهنمای و رانندگی، نیروی انتظامی، مراکز نظرسنجی و غیره مشغول به کار می‌شوند. هر چند نوع گرایش در اکثر مراکز به طور دقیق متناسب با نوع کار نمی‌باشد و بعضاً فقط خود مدرک فوق‌لیسانس برای مدیران سازمان‌ها مهم می‌باشد.

در رشته روانشناسی موقعیت‌های شغلی در گرایش‌های مختلف کمی متفاوت است:

ـ فارغ‌التحصیلان روانشناسی عمومی می‌توانند در مؤسسات آموزشی، ندامتگاه، بیمارستان‌های روانی و مراکزی از این قبیل فعالیت کنند.

ـ فارغ‌التحصیلان روانشناسی بالینی می‌توانند در مراکزی از قبیل بیمارستان‌های عمومی، مراکر نگهداری بیماران جسمی و روانی و مراکز آموزشی مشغول به فعالیت شوند.

ـ مطالعه بر روی ساعات کار و استراحت کارکنان، عوامل تأثیرگذار مربوط به محیط کار، مثل تأثیر نور و صدا و رنگ بر روی بازدهی کار و کارکنان از جمله فعالیت‌هایی می‌باشد که فارغ‌التحصیلان روانشناسی صنعتی و سازمانی می‌توانند انجام دهند.

 

کارشناسی ارشد

دکتـــــری

کاردانی به کارشناسی

دپارتمان زبان

تمامی حقوق قانونی این وب سایت متعلق به مؤسسه آموزشی مدرسان شریف است ©


جهت دریافت فایل اطلاعات کلیک نماییدDownloads-icon

مشاوره تلفنی آویژه

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

مشاهده دسته بندی مطالب

گرایش های ارشد روانشناسی از پرطرفدار ترین رشته های دانشگاهی در دوره ی ارشد میباشند . چرا که تحصیل در این رشته ها فرصت های شغلی زیادی را در اختیار فارغ التحصیلان و کارشناسان ارشد قرار میدهد . یکی از اصلی ترین دلایل پرطرفدار بودن گرایش های ارشد روانشناسی این است که ، داوطلبان بعد از گذراندن این دوره میتوانند با عضویت در نظام روانشناسی کشور ، برای اخذ مجوز تاسیس مطب و مرکز مشاوره و روانشناسی اقدام کنند . هرساله دانشجویانی که موفق به اخذ مدرک کارشناسی میشوند ، میتوانند خود را برای ادامه تحصیل در هر کدام از گرایش های ارشد روانشناسی آماده کنند . همانطور که میدانید دانشگاه های مربوط به وزارت بهداشت و همچنین وزارت علوم ، برای رشته ی روانشناسی گرایش های مختلفی ارائه میدهند . که هر داوطلب بر اساس علاقه ی شخصی میتواند در هر کدام از دانشگاه ها ادامه تحصیل دهد .

ممکن است برای داوطلبان و متقاضیان ادامه تحصیل در این رشته ها سوالاتی پیش آید . از جمله اینکه  گرایش های ارشد روانشناسی شامل چه رشته هایی میباشد ؟ یا گرایش های این رشته در مقاطع بالاتر همچون دکتری کدام میباشند ؟ به همین خاطر در ادامه ی این متن سعس شده به پاسخ این سوالات بپردازیم . لذا مطالعه ی این مطلب به همه داوطلبان توصیه میشود .

شاخه های رشته ی روانشناسی در کارشناسی ارشد

بیشتر بخوانید: منابع ارشد مشاوره خانواده

گرایش های ارشد روانشناسی از سوی سازمان سنجش و طی اطلاعیه هایی در دسترس متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد قرار میگیرد . که داوطلبان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای اطلاع از گرایش های ارشد روانشناسی باید دفترچه ی راهنمای ثبت نام را دریافت و مطالعه نمایند . با توجه به اینکه در وزارت علوم و وزارت بهداشت گرایش های ارشد روانشناسی متفاوت میباشد ، داوطلبان لازم است دفترچه ی مربوط به هردو گروه را مطالعه نمایند . اگر بخواهیم به برخی گرایش های ارشد روانشناسی اشاره کنیم باید رشته هایی همچون روانشناسی بالینی ، روانشناسی عمومی ، سنجش و اندازه گیری ( روانسنجی ) روانشناسی صنعتی و سازمانی ، روانشناسی اسلامی ، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی بهداشت روان و روانشناسی تربیتی را نام ببریم . که هر فرد بر اساس علاقه و توانمندی ها ی خود میتواند یکی از این گرایش ها را انتخاب کند .

بیشتر بخوانید: بازار کار رشته روانشناسی چگونه است؟

گرایش های ارشد روانشناسی و مشاوره شامل رشته هایی میباشد که فارغ التحصیلان دوره ی کارشناسی رشته های مشاوره و روانشناسی میتوانند برای ادامه تحصیل در آنها اقدام کنند . با توجه به افزایش نیاز های جوامع امروزی به مشاوره و علم روانشناسی ، اهمیت تربیت متخصصان و کارشناسان جوان در تمام گرایش های ارشد روانشناسی و مشاوره و همچنین در مقاطع بالاتر ، دو چندان شده است . به همین منظور و برای ارتقا کیفیت خدمات روانشناسی در سطح کشور ، دانشگاه ها در گرایش های مختلف روانشناسی و مشاوره اقدام به پذیرش دانشجو میکنند . رشته های مشاوره خانواده ، مشاوره شغلی ، مشاوره مدرسه ، مشاوره توانبخشی و همچنین روانشناسی بالینی ، روانشناسی سلامت ، بهداشت روان ، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ، روانشناسی اسلامی ، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی و روانشناسی صنعتی و سازمانی از جمله گرایش های ارشد روانشناسی و مشاوره میباشند .

بیشتر بخوانید: منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

گرایش های ارشد روانشناسی در مقطع دکتری نیز هر ساله در تعدادی از دانشگاه ها ، از بین داوطلبان و علاقه مندان ادامه تحصیل در این رشته ها دانشجو میپذیرد . داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در دوره ی دکتری رشته های روانشناسی میباشند ، لزوما باید دوره کارشناسی ارشد خود را در یکی از گرایش های ارشد روانشناسی ، مورد تایید سازمان های مربوطه گذرانده باشند . تحصیل در گرایش های ارشد روانشناسی در مقطع دکتری به دو بخش آموزش و پژوهش تقسیم میشود . و معمولا این دوره چهار سال طول میکشد . از جمله گرایش های دوره دکتری میتوان به روانشناسی بالینی ، روانشناسی عمومی ، روانشناسی سلامت ، روانشناسی خانواده ، روانشناسی جنسی اشاره کرد . تحصیل در این رشته ها میتواند افرادی را پرورش دهد که در خدمات روانشناسی در زمینه های مختلف فردی ، اجتماعی ، روابط زناشویی و خانوادگی به افراد جامعه  ارائه دهد .

بیشتر بخوانید: کارورزی روانشناسی چگونه است؟

بهترین گرایش های ارشد روانشناسی رشته هایی را شامل میشود که کارآمدتر باشد و فرصت های شغلی مناسبی پیش روی دانش آموختگان این دوره ها قرار دهد . از آنجایی که رشته های روانشناسی از جمله رشته های برتر و پرطرفدار دانشگاهی میباشد ، لذا پذیرش در آن نیز کار سخت تری است . علت ان استقبال این است که ، این رشته علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی مناسب میتواند در زندگی روزمره نیز ، برای هر فرد مفید باشد . با توجه به اینکه  در حال حاضر به دست آوردن شغل و درآمد از دغدغه های هر شخص میباشد ، علت این موضوع توجیه میشود . این رشته فرصت هایی  همانند تاسیس مراکز روانشناسی و مشاوره و اشتغال در مراکز مختلف مانند مهد های کودک ، نیروی انتظامی ، مدارس ، دانشگاه ها و … را در اختیار دانش آموختگان قرار میدهد .

اما بهترین گرایش ها ی روانشناسی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر کدامند ؟ و کدام گرایش ها بیشترین فرصت های شغلی را دارند ؟ اگر بخواهیم به شرح بهترین گرایش های ارشد روانشناسی بپردازیم باید به گرایش هایی همچون روانشناسی بالینی ، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ، روانشناسی عمومی و … اشاره کنیم .

بیشتر بخوانید: استخدام روانشناس بالینی در بیمارستان چگونه است؟

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برای قبولی در این آزمون میبایست از منابع و مواد امتحانی این رشته ها اطلاع یابند . این منابع از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور ، به اطلاع داوطلبان میرسد . که هر درس بر اساس ضریب مربوط به خود میتواند بر قبولی داوطلبان اثر بگذراد . این منابع برای کنکور ارشد روانشاسی مربوط به وزارت علوم و وزارت بهداشت ، کمی متفاوت میباشد . وزارت بهداشت دروسی همچون آمار و روش های تحقیق ، نظریه های شخصیت و نظریه های روان درمانی ، کلیات روانپزشکی و روانشناسی فیزیولوژیک ، روانشناسی بالینی و بهداشت روان را به عنوان منبع آزمون معرفی کرده است . اما منابع مربوط به کنکور وزارت علوم شامل : متون روانشناسی ، روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی ، روانشناسی صنعتی –  سازمانی ، روانشناسی تربیتی ، روانشناسی امور استخدامی ، روانشناسی اجتماعی ، روانشناسی فیزیولوژیک ، انگیزش ، هیجان و … میباشند .

اگر شما داوطلب شرکت در آزمون کارشناسی ارشد در رشته های روانشناسی و مشاوره میباشید و ابهاماتی در خصوص بازار کار ، آینده شغلی ، آینده تحصیلی و … این رشته ها دارید ، به شما توصیه میکنیم که برای دستیابی به پاسخ سوالات و ابهامات خود ، به مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه مراجعه نمایید . راه ارتباطی شما عزیزان با مشاوران مرکز مشاوره آویژه ، مراجعه به وبسایت اینترنتی و یا تماس تلفنی با این سازمان میباشد . که در این تماس ها میتوانید از تخصص و تجربه برترین مشاوران تحصیلی کشور ، برای اخذ تصیمات درست ، بهره مند شوید .

بیشتر بخوانید: شرایط تاسیس مطب روانشناسی چگونه است؟

گرایش های ارشد روانشناسی وزارت بهداشت ؟

گرایش های ارشد روانشناسی وزارت بهداشت شامل : روانشناسی بالینی ، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان ، روانشناسی سلامت ، بهداشت روان میباشد .

گرایش های ارشد روانشناسی ؟

این گرایش ها شامل رشته های : روانشناسی عمومی ، روانشناسی بالینی ، روانشناسی صنعتی و سازمانی ، سنجش و اندازه گیری ، روانشناسی اسلامی ، روانشناسی آموزش کودکان استثنایی ، روانشناسی تربیتی و روانشناسی بالینی کودک و نوجوان میباشد .

گرایش های ارشد مشاوره ؟

گرایش های دوره کارشناسی ارشد مشاوره شامل مشاوره خانواده ، مشاوره مدرسه ، مشاوره شغلی و مشاوره توانبخشی میباشد . که هر داوطلب با توجه به علاقه خود میتواند یکی از این گرایش ها را برای ادامه تحصیل انتخاب کند .

گرایش های ارشد روانشناسی

شما می توانید با مطالعه مقالات ما در این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و در صورت نیاز با تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران با شماره 9099072068 تماس بگیرید.

برای مشاوره در زمینه گرایش های ارشد روانشناسی

از مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه آویژه
از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور با 9099072068 تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط با این نوشته:

لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد طراحی لباس بدون کنکور

شرایط ثبت نام ارشد مدیریت بدون کنکور

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

شاخه های رشته ی روانشناسی در کارشناسی ارشد

avijeconsulting@ 

info@avije.org  

مرکز مشاوره تحصیلی و نظام وظیفه تلفنی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره و ایجاد امکان دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات
مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره
تلفنی نظام وظیفه کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در
نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره
تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه
های مختلف مشاوره تلفنی تحصیلی و مشاوره تلفنی نظام وظیفه بهره مند شوید.
ان
شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره کنکور، منابع کنکور، انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه، برنامه ریزی درسی کنکور و تحصیلی و ثبت نام بدون کنکور دنشگاه سراسری، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتخاب مدرسه،
تحصیل در خارچ از کشور، و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره تحصیلی آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی نظام وظیفه، معافیت کفالت، معافیت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری، معافیت موارد خاص،
امریه سربازی، پروژه کسری خدمت، خرید خدمت سربازی، سرباز معلم، خروج از کشور، معافیت موقت، معاف از رزم، اعزام به خدمت و … با
مشاوران نظام وظیفه آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران —-

021-91023933 (سراسری) – مشاوره تلفنی

به زودی – تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

021-8506
خرید آنلاین کتاب

[ 1398/10/01 18:40:51 ]

سلام کارشناسی روانشناسی ترم 7 هستم ارشد امسال شرکت کردم میخوام مشاوره خانواده بخونم لطفا راهنمایی کنید چه منابعی لازمه

شاخه های رشته ی روانشناسی در کارشناسی ارشد

سلام وقت شما بخیر
در قسمت منابع کارشناسی ارشد روانشناسی سایت ماهان که به صورت لینک هم در اختیار شما قرار داده شد میتوانید منابع را مطالعه نمایید.

برای سوالات بیشتر و مشاوره تخصصی با رتبه های برتر با شماره زیر  تماس بگیرید:
021-8506

[ 1398/10/01 12:56:54 ]

ا سلام و وقت بخیر. من کارشناسی علم اطلاعات دارم و برای ارشد بالینی میخوام بخونم. منابع ارشد ماهان رو تهیه کردم و در حال مطالعه اش هستم. جسارتا دوتا سوال داشتم 1- با این 8 منبع کتب ارشد بالینی ماهان که تقریبا خوب و کامل خونده بشه چند درصد احتمال قبولی منو 2 اینکه من برای قبول شدن در دانشگاه سراسری تبریز میانگین چه رتبه ای باید بیارم هست؟

سلام وقت شما بخیر

کتاب های ماهان تلاش کرده است با تلخیص  تمامی رفرنس های اصلی کنکور تمامی سوالات کنکور را پوشش بدهد تا بالاترین درصد را در تمامی دروس برای شما به ارمغان بیاورد.

هرچند درصد اکتسابی در کنکور حاصل جمع مجموعه ای از عوامل مانند میزان تسلط شما در کتاب و تست های سالهای قبل و.. میباشد.

لذا پیشنهاد میکنیم برای مشاوره تخصصی تر با رتبه های برتر با مشاور زیر تماس بگیرید:

021-8506

[ 1398/10/01 11:50:52 ]

سلام بسته های آموزشی باتوجه به منابع هرسال آپدیت میشه؟

سلام وقت شما بخیر

بله هر سال موسسه ماهان با توجه به تغغیرات منابع کنکور و سلیقه طراحان کنکور ، ویرایش جدید از بسته های آموزشی خود ارایه میدهد.

[ 1398/09/29 19:28:3 ]

سلام وقت بخیر
من کارشناسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی خوندم،خواستم ببینم ممکنه برای ارشد بتونم در رشته مهندسی کامپیوتر گرایش رایانش امن شرکت کنم؟؟؟؟

سلام وقت بخیر

برای مقطع ارشد محدودیتی برای انتخاب رشته و گرایش وجود ندارد و شما با هر پیش زمینه ای میتوانید رشته های دلخواه خود را دردو دسته اصلی و شناور انتخاب نمایید.

[ 1398/09/27 0:10:28 ]

سلام خسته نباشید میخواستم،برای مشاوره پکیج وجود نداره؟

سلام

برای رشته هایی که در سایت موجود هستند پکیج های آموزشی وجود دارند.

پکیج کتاب های رشته مشاوره به صورت لینک در اختیار شما قرار گرفت.

[ 1398/09/25 12:50:49 ]

سلام وقت بخیر
بنظر شما بازار کار روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی بهتره یا روانسنجی؟؟ من کدومو بخونم ارزش داره؟!
ممنون میشم زوتر پاسخ دهید.

سلام وقت شما بخیر

شما میتوانید برای مشاوره تخصصی با رتبه های برتر روانشناسی فرم مشاوره رایگان کارشناسی ارشد را پرکرده و یا با شماره زیر تماس بگیرید: 
021-8506

[ 1398/09/17 22:33:53 ]

سلام من رشته کارشناسی ام پرستاری است ایا میتونم ارشد روانشناسی عمومی شرکت کنم؟ارشد روان شناسی سلامت چطور؟

سلام 

شاخه های رشته ی روانشناسی در کارشناسی ارشد

به ظور کلی برای مقطع کارشناسی ارشد محدودیتی وجود ندارد و شما میتوانید رشته دلخواه خود را در دسته های اصلی و شناور انتخاب نمایید.

[ 1398/09/16 11:25:38 ]

سلام ارشد خانواده میخوام شرکت کنم کدوم دانشگاه ها و شهرها در دانشگاه ازاد پذیرش دارن ؟

سلام لطفا برای سوالات تخصصی فرم مشاوره رایگان کارشناسی ارشد را پر نمایید و یا با شماره 0218506 تماس بگیرید.

[ 1398/09/11 5:0:20 ]

سلام. کارشناسی زبان انگلیسی دارم. امکان ادامه تحصیل در رشته روانشناسی بالینی هست؟

با سلام و احترام

بله مانعی نیست میتونید شرکت کنید.

هم چنین برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان با ما در تماس باشید.

0218506

[ 1398/07/28 13:21:9 ]

سلام من لیسانس مدیریت بازرگانی دارم آیا میتونم ارشد روانشاسی شرکت کنم؟

با سلام و احترام

بله میتونید شرکت کنید و مانعی نیست

هم چنین میتونید با مشاورین تخصصی و رایگان ما در این رشته در ارتباط باشید.

تماس با 0218506


 

طراحی سایت
، طراحان پویا



اگر شما فردی متفکر، مستقل و آرمانگرا هستید؛


اگر به تصمیمات خود اطمینان دارید؛

اگر از درون خود انگیزه می گیرد و در دنیایی از ایده ها به سر می برید؛
اگر شخصیتی پیچیده دارید که شناخت شما به آسانی ممکن نیست؛
و اگر علاقه ای به اختلاف نداشته و تمایل به رسیدن به توافق با دیگران دارید؛
 


 

برای اعلام خرابی تماس و ارتباط با مشاور از طریق تلفن همراه با شماره

021 – 42258

تماس حاصل فرمایید

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 1 شب

حتی ایام تعطیل

شاخه های رشته ی روانشناسی در کارشناسی ارشد

با یک تماس آگاهانه عمل کنید

فضای هوشمند آموزش و مشاوره جهت مشاوره درباره “گرایش‌های ارشد روانشناسی 98 و انتخاب رشته” می توانید در سراسر کشور با شماره زیر تماس حاصل نمایید تماس با شماره ۹۰۹ ۹۰۷ ۱۹ ۷۵ از سراسر کشور تماس از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱ بامداد حتی ایام تعطیل به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید

جهت مشاوره درباره “گرایش‌های ارشد روانشناسی 98 و انتخاب رشته” می توانید در سراسر کشور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

تماس از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱ بامداد حتی ایام تعطیل به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید

                                                            معرفی گرایش های ارشد رشته روانشناسی

روانشناسی عمومی

روانشناسی بالینی با زیر رشته‌ی خانواده

سنجش و اندازه‌گیری(روانسنجی)

روانشناسی صنعتی و سازمانی

روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

روانشناسی اسلامی با زیررشته‌ی روانشناسی مثبت‌گرا

روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی

روانشناسی تربیتی

دروس رشته روانشناسی

متون روانشناسی به زبان انگلیسی

روانشناسی رشد

آزمون‌های شناختی هوش و استعداد

رفتار سازمانی

آموزش و پرورش کودکان استثنائی

علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی

روانشناسی بالینی

روانشناسی فیزیولوژیک انگیزش و هیجان

روانشناسی امور استخدامی

روانشناسی اجتماعی

آمار و روش تحقیق

روانشناسی عمومی

روانشناسی صنعتی-سازمانی

بالندگی سازمانی

روانشناسی تربیتی

روانشناسی مرضی و کودکان استثنائی

روانسنجی

 

 

 

جهت مشاوره درباره “گرایش‌های ارشد روانشناسی 98 و انتخاب رشته” می توانید در سراسر کشور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

شاخه های رشته ی روانشناسی در کارشناسی ارشد

تماس از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱ بامداد حتی ایام تعطیل به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید

ارشد روانشناسی

ارشد روانشناسی
رشته محبوب روانشناسی، به عنوان رشته کاربردی و مفید به مطالعه و بررسی فرآ…

انتخاب رشته ارشد روانشناسی 98

انتخاب رشته ارشد روانشناسی 98
در این مقاله می خواهیم انتخاب رشته ارشد روانشناسی 98 را م…

مشاوره تلفنی آزمون های زبان

موضوع مشاوره تلفنی آزمون های زبان محدوده ی گسترده ای دارد که آزمون های بیشماری را در بر می…

9099071975

با توجه به پیشرفت کشور و به وجود آمدن نیازهای مختلف بر اساس روحیه و خلقیات افراد مختلف جامعه لازم است که متخصصانی به بررسی و روحیه و افکار یک نهاد یا سازمان بپردازند تا بتوانند وضعیت عمومی یک سازمان یا نهاد  را کنترل نمایند و شرایط را برای بهبود کارایی جامعه به وجود آورند.

فارغ التحصیلان پس از تحصیل در این گرایش در کارشناسی ارشد می توانند با توجه به گرایش تحصیلی خود در سازمان ها و نهادهای مختلف مشغول به کار شوند. برای نمونه فارغ التحصیلان روانشناسی کودکان استثنایی اصولاً در مراکز تربیت کودکان، مراکز نگهداری بیماران روانی و عقب افتاده ذهنی مشغول به فعالیت می­روند هم چنین فارغ التحصیلان روانشناسی صنعتی می توانند در کارخانه های بزرگ دولتی و خصوصی وارد بازار کار شوند.

این گرایش یکی از گرایش های رشد می باشد که به بررسی مسایل روانی و روحی و علت های رفتارهای انسان و به کارگیری آن ها در مسایل و رفتارهای اجتماعی می پردازد.

یکی دیگر از شاخه های روانشناسی می باشد که  به ادراک، شناخت و درمان ناهنجاری، آشفتگی ها، روان شناختی اجتماعی می پردازد و هیجان، استرس، تغییر رفتارها را مورد بررسی قرار می دهد.

شاخه های رشته ی روانشناسی در کارشناسی ارشد

افراد پس از انتخاب رشته خود در مقطع کارشناسی ارشد به بررسی رابطه میان انسان و کارهایی که انجام می دهد می پردازد. در نگاهی دیگر این رشته به رفتار انسان در محیط کارش می پردازد.

در این گرایش رفتارها و هنجارها و طرق درمان آن در سطح اجتماعی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

در این گرایش دانشجویان متمرکز بر شیوه هی یادگیری و روش های آموزشی، سنجش و ارزشیابی می شوند و نقش اساسی در تربیت معلمان و برنامه های آموزش و پرورش ایفا می کند.

در این گرایش بستر مناسبی را جهت آموزش های ویژه به کودکانی که تونایی های ذهنی و جسمی مطلوب را دارا نیستند فراهم می کند.

 

 

گرایش بالینی کودک و نوجوان

 

گرایش تربیتی مقطع کارشناسی ارشد

 

گرایش تربیتی مقطع کارشناسی ارشد:

 

دروس تخصصی گرایش روانشناسی عمومی:

 

دروس جبرانی گرایش روانشناسی عمومی

 

 

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

9099071975

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معرفی ارشد روانشناسی و گرایش های رشته و کارشناسی ارشد روانشناسی میتوانید در کانال خانه مشاوره عضو شوند.

لینک های ویژه

به ما در تلگرام بپیوندید

ارتباط با مشاورین ما

مرکز مشاوره خانه مشاوره با کادری متخصص و مجرب به صورت تلفنی به هم وطنان مشاوره میدهد, شما میتوانید به انتخاب خودتان یک مشاور آقا یا خانم انتخاب کرده و به راحتی از خدمات مشاوره ای بهره مند گردید.

تماس با مشاورین تحصیلی: ۹۰۹۹۰۷1975 ،تماس با مشاورین خانواده :9099071985

پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

همچنین می توانید از طریق شماره های بالا، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. سایت مرکز مشاوره یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد.

استادبانک – انتخاب آنلاین معلم خصوصی – انتخاب آنلاین معلم خصوصی

روانشناسی علم مطالعهٔ رفتار و فرایندهای ذهنِ موجود زنده بخصوص انسان بر اساس روش علمی است. این مقاله به معرفی رشته روانشناسی می پردازد. در یک تعریف ساده ، روانشناسی علم کشف دروغ های است که می گوییم و تعیین حد و مرز راست هاست. رشته روانشناسی یکی از علوم کاربردی می باشد که به یافتن ارتباط ذهن و روح آدمی با مفاهیمی چون رشد، سلامت و رفتار های اجتماعی می پردازد. آغاز روانشناسی بصورت آکادمیک به اواخر قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم بر می گردد اما بصورت رشته ای قابل تحصیل ،رشته نسبتا جدیدی می باشد.

به دلیل اینکه رشته روانشناسی با موضوعات دیگری چون زیست شناسی ، انسان شناسی و جامعه شناسی ارتباط دارد شاخه های جدیدی از این رشته در حال شکل گیری می باشد. برخی از گرایش های رشته روانشناسی که در دانشگاه ها جا افتاده اند و تدریس می شوند به شرح زیر می باشند:

هدف از رشته روانشناسی عمومی ایجاد مهارتهای لازم در نیروهای متخصص در زمینه آموزش و پژوهش می باشد. این شاخه ار رشته روانشناسی عمومی موارد زیر را بررسی می کند:

1-شناخت مسائل روانشناسی

شاخه های رشته ی روانشناسی در کارشناسی ارشد

2-چگونگی علل رفتار انسان

3-چگونگی استفاده از روانشناسی در امر آموزش و پرورش

4-شناخت کودکان استثنایی

5- کاربرد روانشناسی در مسائل روانی و حرکتی

شاخه ای از رشته روانشناسی می باشد که در مورد شناخت ناهنجاریهای رفتار انسان و درمان آن کمک می کند. هدف این رشته در کارهای بالینی بیشتر تشخیص ،درمان و پژوهش می باشد. نقش شش گانه روان شناسی بالینی شامل موارد زیر است:

1-ارزیابی و تشخیص

2-مداخله و درمان

3-مشاوره، آموزش و نظارت بر کار روان درمانگر‌ها

4-پژوهش و مدیریت

روانشناسی صنعتی و سازمانی شاخه ای از رشته روانشناسی محسوب مشود که به مطالعه رابطه میان انسان و دنیای کار می پردازد. هدف آن کاربرد علم موجود برای حل مسائل و مشکلات مربوط به کارکنان سازمانهاست.

به کاربرد آمار و سنجش و اندازه گیری در تحقیقات آموزشی و روانشناسی می پردازد. ارزیابی،ارزشیابی ، سنجش ، اندازه گیری ویژگی های رفتاری انسان از کاربردهای این رشته در روانشناسی می باشد. فارغ التحصیلان این رشته باید بتوانند طرح و اجرا آزمونهای استعداد تحصیلی، تفسیر و تحلیل آن ، ارزیابی سیستم های آموزشی و …را انجام بدهند.

علم مطالعه موضوعات ، مشکلات و مسائل مربوط به روانشناسی و جامعه می باشد. به بررسی تاثیر رفتار گروه بر فرد وتاثیر رفتار فرد بر گروه می پردازد. در یک کلام روانشناسی اجتماعی علم مطالعه تعامل بین انسانها می باشد.

روانشناسی تربیتی به مطالعه دین ، فلسفه و نقش آنها در تربیت انسان می پردازد. روان شناسی تربیتی در زمینه های زیر نقش مهمی بر عهده دارد:

1-شناخت شاگردان، تربیت معلمان

2-شناخت فرایند یادگیری

3-پرورش ابزارهای اندازه گیری روانی – تربیتی

4-ارزشیابی یادگیری

شاخه ای از رشته روانشناسی می باشد که به توصیف و تبیین تغییرات در طول زندگی فرد می پردازد. البته تاکید بیشتر آن بر دوران کودکی و نوجوانی می باشد. این رشته برای مطالعه زندگی فرد از رشته های چون زیست شناسی ، جامعه شناسی ،پزشکی و تعلیم و تربیت کمک می گیرد.

شاخه ای از رشته روانشناسی می باشد که به تعریف کلیه ی رفتارهای این کودکان استثنایی می پردازد. از کودکان تیزهوش گرفته تا کودکان عقب مانده ذهنی، کودکان نابینا و ناشنوا ، کودکان دارای مشکلات تکلمی و کودکان دارای ناتوانی حرکتی و ذهنی را شامل می شود. تمامی تعاریف مربوط به پیشگیری ، تشخیص و درمان مشکلات این کودکان مربوط به این علم است.

نویسنده مجله استادبانک

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات نام و ایمیل من را برای ثبت نظر دوباره ذخیره کن

سلام با رتبه ۴۳۸۳ میتونم روانشناسی قبول بشم؟

سلام اره

امتیاز بینندگان:۱ ستاره

در کادر زیر نمونه سوال، گام به گام، جزوه، نکات درسی، مشاوره و … را جستجو کنید

حمایت شده توسط پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف

استادبانک مفتخر است که توانسته است، با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به درجه دانش بنیانی نائل شود

شاخه های رشته ی روانشناسی در کارشناسی ارشد

استادبانک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

استادبانک در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

استادبانک تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کليه حقوق اين سايت متعلق به گروه استادبانک می باشد.

شاخه های رشته ی روانشناسی در کارشناسی ارشد
شاخه های رشته ی روانشناسی در کارشناسی ارشد
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *