چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم pdf

 
helpkade
چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم pdf
چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم pdf

978-600-6047-01-0

خوشبختی برای هرکس معنای متفاوتی دارد. نویسندۀ کتاب به جای این که ما را به جست‌وجوی خوشبختی بفرستد، تشویق‌مان می‌کند که سلامت عاطفی‌مان را ارتقا دهیم. بیشتر ما از لحاظ عاطفی سالم به دنیا می‌آییم و به تدریج این سلامتی به خطر می‌افتد. آلیور جیمز، برای سلامت عاطفی ویژگی‌هایی بیان می‌کند و شیوه‌هایی برای رشد هر ویژگی ارائه می‌دهد.

۱۵۰,,ریال

عبارات مهم : سلامت

واژه های کلیدی: سلامت | چگونه | کتاب های آلیور جیمز | کتاب های سما قرایی | کتاب های هنوز | دانلود pdf چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم | دانلود رایگان چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم | کتاب pdf چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم pdf


دانلود با سرعت 16 Kbps غیر مستقیم

دانلود با سرعت 32 Kbps غیر مستقیم

دانلود با سرعت 64 Kbps غیر مستقیم

دانلود با سرعت 128 Kbps غیر مستقیم


توجه: ممکن است تمام لینک های دانلود به دستور مقام قضایی حذف شده باشد…






دانلود کتاب جزء از کل + pdfDownloads-icon


دانلود رایگان pdf کتاب مثل یک مرد فکر کن مثل یک زن رفتار کنDownloads-icon


دانلود کتاب غول درون+ pdfDownloads-icon


دانلود رایگان کتاب آغازی دوباره+pdfDownloads-icon


دانلود رایگان pdf کتاب زنی در قاب پنجرهDownloads-icon


دانلود pdf کتاب پاکسازی چاکراهاDownloads-icon


چگونهDownloads-icon


دانلود pdf چگونه سلامت عاطفی داشته باشیمDownloads-icon


دانلود رایگان چگونه سلامت عاطفی داشته باشیمDownloads-icon


سلامتDownloads-icon


کتاب pdf چگونه سلامت عاطفی داشته باشیمDownloads-icon


کتاب های آلیور جیمزDownloads-icon


کتاب های سما قراییDownloads-icon


کتاب های هنوزDownloads-icon



دانلود کتاب جزء از کل + pdf
تاريخ انتشار: 28 ژانویه 21
Downloads-icon



دانلود رایگان pdf کتاب مثل یک مرد فکر کن مثل یک زن رفتار کن
تاريخ انتشار: 23 ژانویه 21
Downloads-icon



دانلود کتاب غول درون+ pdf
تاريخ انتشار: 19 ژانویه 21
Downloads-icon



دانلود رایگان کتاب آغازی دوباره+pdf
تاريخ انتشار: 18 ژانویه 21
Downloads-icon



دانلود رایگان pdf کتاب زنی در قاب پنجره
تاريخ انتشار: 18 ژانویه 21
Downloads-icon



دانلود pdf کتاب پاکسازی چاکراها
تاريخ انتشار: 16 ژانویه 21
Downloads-icon


انتشارDownloads-icon


ایرانDownloads-icon


تاریخDownloads-icon


تقویمDownloads-icon


داستانDownloads-icon


راهنمایDownloads-icon


زندگیDownloads-icon


سررسیدDownloads-icon


فارسیDownloads-icon


مجموعهDownloads-icon


محمدرضاDownloads-icon


مدیریتDownloads-icon


نوجوانDownloads-icon


نویسندهDownloads-icon


چشمهDownloads-icon


چگونهDownloads-icon


کتابDownloads-icon


کتاب های افقDownloads-icon


کتاب های تقویم و سررسیدDownloads-icon


کتاب های جمعی از نویسندگانDownloads-icon


کتاب های خارجیDownloads-icon


کتاب های شکوه قاسم نیاDownloads-icon


کتاب های علمی و فرهنگیDownloads-icon


کتاب های ققنوسDownloads-icon


کتاب های ماهیDownloads-icon


کتاب های نداردDownloads-icon


کتاب های نشر مرکزDownloads-icon


کتاب های نشر کتاب هرمسDownloads-icon


کتاب های نیلوفرDownloads-icon


کتاب های چشمهDownloads-icon

کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم اثر آلیور جیمز متخصص روان‌شناسی بالینی کودکان است که از سال ۱۹۸۸ تاکنون نیز نویسنده، روزنامه‌نگار، مجری و تهیه‌کننده برنامه‌های مستند تلویزیونی بوده است. از آلیوز جیمز چندین کتاب دیگر به چاپ رسیده است.

کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم از سری کتاب‌های مدرسه زندگی – The School of Life – است که از جمله بنیان‌گذاران آن آلن دوباتن – نویسنده و فیلسوف سوئیسی – است. موسسه مدرسه زندگی هدف خود را «یافتن پاسخ‌هایی برای پرسش‌های اساسی زندگی» تعریف کرده است. پرسش‌هایی مانند اینکه: چگونه شغل رضایت‌بخشی پیدا کنیم؟ آیا اصلا می‌توانیم از گذشته‌مان سر دربیاوریم؟ چگونه روابط خوبی با دیگران برقرار کنیم؟ چگونه جهان را تغییر دهیم؟چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم pdf

روزنامه ایندیپندنت آن‌ساندی درباره مدرسه زندگی می‌نویسد:

مدرسه زندگی راه‌هایی اساسی پیش روی ما قرار می‌دهد تا به کمک آن‌ها به گنجینه دانش انسانی دست یابیم.

در قسمتی از پشت جلد کتاب نیز آمده است:

خوشبختی برای هرکس معنای متفاوتی دارد. نویسنده کتاب به‌جای این‌که ما را به جست‌وجوی خوشبختی بفرستد، تشویق‌مان می‌کند که سلامت عاطفی‌مان را ارتقا دهیم. او برای سلامت عاطفی ویژگی‌هایی بیان می‌کند و شیوه‌هایی برای رشد هر ویژگی ارائه می‌دهد. این کتاب به ما کمک می‌کند که تاثیر فشارهای عاطفی بر زندگی روزمره‌مان را بشناسیم و دریابیم چگونه بر الگوهای ناکارآمد غلبه کنیم و با آگاهی بیش‌تر رویکرد جدیدی به زندگی پیدا کنیم.

[ معرفی کتاب: کتاب درس‌های فروید برای زندگی – از مجموعه کتاب‌های مدرسه زندگی ]

کتاب با این سوال اساسی شروع می‌شود که: «آیا شما از لحاظ عاطفی سالمید؟» پس از اینکه ذهن خواننده با این سوال درگیر شد، نویسنده به این موضوع می‌پردازد که سلامت عاطفی چیست؟ و فردی که از لحاظ عاطفی سالم باشد چه ویژگی‌هایی دارد؟ سپس با ارائه یک سری تعریف، دنیایی زیبا و جذاب پیش روی خواننده قرار می‌دهد. دنیایی که اگر سلامت عاطفی داشته باشیم آن را خواهیم دید و یک زندگی زیبا در آن خواهیم داشت.. قسمتی از کتاب که آلیوز جیمز سلامت عاطفی را معرفی می‌کند چنین است:

سلامت عاطفی حس کردن رویدادها در لحظه است. سلامت عاطفی تجربه دنیا به شکل دسته‌اول و بی‌واسطه است، نه آن‌که وقتی بعدا درباره‌اش فکر کنید بفهمید که چه چیزهایی را تجربه‌ کرده‌اید. وقتی سلامت عاطفی دارید، به قول مفسران ورزشی، «روی فُرم» هستید. احساس می‌کنید واقعی هستید، نه کاذب. خودتان را دوست دارید، نمی‌خواهید کس دیگری باشید و به دیگران هم که شبیه شما نیستند به دیده تحقیر نمی‌نگرید. می‌دانید چه احساس و فکری دارید، حتی گاهی هم می‌دانید که نمی‌دانید. (چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم – صفحه ۱۱)

همچنین در ادامه و در تکیمل این موضوع که سلامت عاطفی چیست، تعریف‌هایی از آنچه که سلامت عاطفی نیست بیان می‌شود تا خواننده سلامت عاطفی را با موارد دیگری مانند سلامت روانی اشتباه نگیرد.

سلامت عاطفی را با ایده‌هایی چون «رضایت از زندگی» یا «رفاه و بهرورزی» هم نباید اشتباه گرفت، همچنین شادکامی. شادکامی معمولا حالتی گذراست، مثل لذتی که ایجاد رابطه یا سیگار کشیدن به شما می‌بخشد، یا خرسندی از شنیدن نتایج موفقیت در یک آزمون. مراقب نویسندگانی که مدعی‌اند شادکامی را می‌توان آموزش داد باشید. این کتاب‌ها فقط جنبه دل‌خوش‌کنک دارند. به باور نگارنده، ما پا به این دنیا نگذاشته‌ایم که خوشحال باشیم، اما می‌شود که سلامت عاطفی داشته باشیم. (چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم – صفحه ۱۶)

حس خوبی که از مشاهده یک فرد با سلامت عاطفی می‌گیریم زیاد دوام نمی‌آورد و نویسنده اشاره می‌کند که هیچ‌کدام از ما همه این ویژگی‌ها را با هم نداریم. در واقع بیشتر ما فقط از برخی جهات سلامت عاطفی داریم که این مورد هم پایدار نیست. آلیور جیمز اشاره می‌کند که انسان کاملی که همواره سلامت عاطفی داشته باشد وجود ندارد ولی می‌توان همواره روی سلامت عاطفی کار کرد تا اندکی بیشتر از آن به دست آوریم و زندگی بهتری داشته باشیم.

کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم در ۵ فصل اصلی نوشته شده است که نویسنده در آن‌ها عناصر کلیدی سلامت عاطفی را معرفی می‌کند: بینش‌آفرینی / زندگی در زمان حال / روابط سیال و دوسویه / اصالت / بازیگوشی و سرزندگی.

[ معرفی کتاب: کتاب چگونه از تنهایی لذت ببریم – از مجموعه کتاب‌های مدرسه زندگی ]

در ابتدا باید اشاره کنم که خواندن این کتاب را به شدت به پدر و مادرها توصیه می‌کنم. نویسنده در کتاب تاکید می‌کند که عمده سلامت عاطفی ما در کودکی شکل می‌گیرد و اگر از تربیت درست برخوردار باشیم می‌توانیم سالم رشد کنیم و درنتیجه سلامت عاطفی هم داشته باشیم. در واقع در کتاب مثال‌های زیادی بررسی می‌شود و به هنگام ریشه‌یابی مشکل افراد، مشخص می‌شود که مشکل اصلی افراد در زمان کودکی آن‌ها بوده است. بنابراین لازم است که پدر و مادرها توجه ویژه‌ای به سلامت عاطفی کودکان داشته باشند.

آموزش‌های آلیور جیمز برای داشتن سلامت عاطفی بیشتر در کتاب شامل این موارد است: آگاه شدن از شیوه‌ای که فکر، احساس و عمل می‌کنیم با نگاه به گذشته‌ای که داشتیم / داشتن احساسی قدرتمند از خود و اینکه بتوانیم در زمان حال زندگی کنیم / یادگرفتن این موضوع که با دیگران تعامل داشته باشیم نه اینکه آن‌ها را کنترل کنیم و یا در برابر دیگران رفتار منفعلانه داشته باشیم / درک ارزش‌های واقعی خود و زندگی کردن با این ارزش‌ها نه زندگی کردن با ارزش‌هایی که چشم‌‌بسته پذیرفته‌ایم / شاد و بشاش بودن و اینکه باید از زندگی لذت ببریم.

البته نباید از این نکته غافل شویم که صرف خواندن این کتاب و عمل به آموزه‌های آن کافی نیست. این کتاب جرقه‌ای در ذهن خواننده است که او را نسبت به موضوع سلامت عاطفی آگاه کند.

در پایان کتاب نویسنده با توجه به مطالب هر فصل تمرین‌هایی ارائه کرده است که عمل به آن‌ها می‌تواند کمک خوبی در راستای سلامت عاطفی باشد. همچنین کتاب‌ها و فیلم‌های زیادی از سوی نویسنده معرفی شده است که می‌تواند در این مسیر برای خواننده مفید باشد. کتاب‌هایی که شاید برخی از آن‌ها برای خواننده آشنا باشد. مترجم کتاب ترجمه خوب و روانی از کتاب ارائه کرده است اما شخصاً دوست داشتم در این قسمت هم مترجم به کمک خواننده بیاید و او را از ترجمه شدن یا نشدن کتاب‌هایی که معرفی شده است آگاه کند. با این حال خواننده می‌تواند با سرچ کردن فیلم‌هایی که معرفی شده آن‌ها را پیدا کند.

[ معرفی کتاب: کتاب چگونهبخوریم بجنبیم بخوابیم – نشر هنوز ]

گاهی برای به‌دست آوردن سلامت عاطفی صرفا باید عادات بدی را که از پدر و مادرمان یاد گرفته‌ایم، از بین ببریم. (چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم – صفحه ۲۲)

اگر ندانید که چه کسی هستید، به ظاهرسازی روی می‌آورید و طوری زندگی می‌کنید که «انگار» خود واقعی‌تان هستید و شیوه‌هایی برای تعامل می‌یابید که خودویرانگرند. به نقش بازی کردن متوسل می‌شوید (که گاهی با بازیگوشی اشتباه گرفته می‌شود)، یا سعی می‌کنید از طریق دستاوردهای‌تان هویت پیدا کنید تا به همه‌چیز معنا بخشید، چون هیچ‌چیزی به‌نظرتان خیلی واقعی یا حقیقی نیست. همین‌طور ممکن است به بیش‌فعالی یا زندگی شلوغ و آشفته متمایل شوید تا به خودی دروغین، خود را از پوچی و تنهایی در زندگی دور کنید. این حالت را هم می‌توان با نشاط و سرزندگی اشتباه گرفت. شاید از لحاظ عاطفی سالم به نظر برسید، اما در واقع هویت شما دروغین و نمایشی است و شما در زمان حال زندگی نمی‌کنید. (چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم – صفحه ۴۴)

عضویت در گروه‌هایی که با باورهای اخلاقی شخص همخوانی داشته باشند، سلامت عاطفی را بهبود می‌بخشند. صرف عضویت در باشگاه تنیس یا شرکت در جلسات هفتگی حرکات موزون حس بی‌ریشگی و توخالی بودن را در شما کاهش می‌دهند، درست مانند دورهمی با دوستان در یک کافه. (چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم – صفحه ۶۳)

اکثر مردمی که سلامت عاطفی دارند، مشاغل بلندپروازانه یا بسیار وقت‌گیری ندارند و معتاد به کار کردن نیستند. در بیشتر موارد شغل برای‌شان فقط یک شغل است نه بیشتر، کار می‌کنند تا زندگی‌شان را بگذرانند، نه این که با هدفِ کار کردن زندگی کنند. (چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم – صفحه ۸۵)

همه ما ساعاتی از زمان کاری‌مان را صرف کارهایی کرده‌ایم که اصلا دوست نداریم. کسی که سلامت دارد راه‌هایی پیدا می‌کند تا وقت کمتری صرف چنین کارهایی کند. همه ما با تعمق در باب انگیزه‌ها و تسلط بیشتر بر مهارت‌های سیاست در دفتر کار، می‌توانیم در شغل‌مان سلامت عاطفی بیشتری داشته باشیم. می‌توانیم پشتِ نقابی صحیح، ارزش‌های بنیادی‌مان را دست‌نخورده نگاه داریم. (چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم – صفحه ۱۱۲)

شاید بسیاری از والدین با خواندن این کتاب دل‌شان بشکند، چون می‌دانند نوع مراقبتی که از بچه‌های‌شان کرده‌اند برای آن‌ها مشکل‌ساز شده است. اگر چنین است، غم به دل‌تان راه ندهید. اگر بچه مشکل‌داری دارید (از سه سال تا سن بلوغ) – که مشکلش از مسائل ساده‌ای چون خجالتی بودن تا مشکلات بزرگی چون افسردگی حاد است – روش ساده‌ای وجود دارد که من برای تنظیم ترموستات عاطفی بچه طراحی کرده‌ام و بمباران عشقی نام دارد. در این روش باید زمانی را با کودک‌تان دونفره بگذرانید، مثلا دوتایی باهم به جایی بروید، بگویید، بخندید، شادی کنید و باهم مهربان باشید. (چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم – صفحه ۱۳۲)

👤 نویسنده مطلب: سروش فتحی

کتاب چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم با توافق آلن دوباتن و با مجوز انتشارات مک میلان منتشر شده است. نظر شما در مورد این کتاب چیست؟ لطفا اگر این کتاب را خوانده‌اید حتما نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

» معرفی چند کتاب دیگر:

کافه‌بوک، پاتوقی برای عاشقان کتاب است. ما در کافه‌بوک اعتقاد داریم که باید کتاب خوب بخوانیم و به همین خاطر، در انتخاب کتاب خوب به شما کمک می کنیم. (در شبکه های اجتماعی هم، همراه ما باشید.)

قبل از شروع کتاب فکر می‌کردم ازین کتاب های جدیدا مد شده‌ی آموزش موفقیت و رموز خوشبختیه! اما اولا کتاب کاملا علمیه و روانشناسی رو با زبان روان و راحتی منتقل می‌کنه دوما کاملاً کارگشاست، دست روی بحثایی می‌ذاره ک برای همه ما زخم های خیلی عمیق و قدیمی هستن، کمک می‌کنه این زخم هارو شناسایی کنیم تا بتونیم درمانشون کنیم، من قبلاً جلسات مشاوره زیادی رفتم اما هیچکدوم به این سادگی نتونستن مشکلمو بهم بگن..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم pdf

ما در وب‌سایت معرفی کتاب کافه‌بوک اعتقاد داریم که باید کتاب خوب خواند و به همین خاطر در انتخاب آن به شما کمک می‌کنیم. هدف نهایی ما ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

بازنشر مطالب حتما باید با ذکر منبع باشد. در غیر این صورت قابل پیگیری است CopyRight &copy 2016. All Rights Reserved For kafebook.ir

در واقع نام بسیاری از سندروم های روانی، ریشه در تحلیل روانشناختیِ شخصیت های داستانی دارد

مطالعه ی فلسفه به منظور درک چگونگی تکامل ذهن و اندیشه ی بشر در طول زمان، اهمیت بسیاری دارد

«روانشناسی» برای بسیاری از نویسندگان، موهبتی بزرگ است و بینشی ارزشمند را درباره ی چگونگی کارکرد ذهن انسان به آن ها می بخشد.

تومان

نسخه الکترونیکی، سریع‌تر و ارزان‌تر

نسخه الکترونیکی کتاب‌ها، سریع‌تر و ارزان‌تر در فیدیبو

این کالا توسط فروشنده آن، کتابکالا، قیمت‌گذاری شده‌ است.


کتابکالا

چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم pdf


انتشارات جیحون
برگزیده

به اندازه‌ی طول و عرض (درازا و پهنا) کتاب و ‌مجلات، قطع می‌گویند. استاندارهای قطع برای شناسایی اندازه‌های مختلف و انتخاب بهترین ابعاد برای کتاب یا مجله موثر است.

قطع‌ جیبی که در گذشته به قطع بغلی شهرت داشته دارای ابعاد تقریبی 11×5/16 سانتی‌متر است.

جلد یا رویه محافظ کتاب، مجله، دفتر، کاتالوگ، صفحه‌ی موسیقی و هر چیز دیگر در برابر آسیب‌های فیزیکی بیرونی است.

اگر جنس جلد کتاب منعطف، نرم و از مقوای نازک باشد، اصطلاحا به آن جلد شومیز گفته می‌شود.

این کالا پس از موجود شدن به مدت یک ساعت برای شما رززو می‌گردد
و می‌توانید با پرداخت هزینه سفارش آن را خریداری نمایید.

تنها برای کاربران دیجی‌پلاس

قبلا در این نظرسنجی شرکت کرده‌اید.

این معیار نمایانگر آن است که فروشنده در بازه‌ی زمانی اعلام شده بدون هیچ تاخیری، کالا را تامین و ارسال کرده است.

این معیار نمایانگر آن است که فروشنده سفارشات ثبت شده‌ی مشتریان را بدون کنسلی (لغو سفارش) ارسال کرده است.

این معیار نمایانگر درصد کالاهای مرجوع شده
از سوی مشتری است که به علت تخلفات فروشنده و با دلایل قابل قبول از طرف مشتری مرجوع شده است.

ارسال سریع کالای سوپر مارکتی فقط در تهران و کرج امکان پذیر است.

با توجه به محدودیت ارسال، آیا مایل هستید این کالا به سبد خرید شما افزوده شود؟



خیارشور و ترشیجات
Downloads-icon



خیارشور و ترشیجات
Downloads-icon






چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم pdf
























کتاب سلامت روحی و عاطفی برای خانم‌های جوان نوشته علی ناصری درباره‌ی اختصاص دادن زمان زیاد خانم‌ها به فکر کردن و صحبت کردن در مورد احساسات است، که این اخلاق قسمتی از جوان بودن یک زن است.

احتمالاً شما مطلع هستید که چه زمانی شاد غمگین، مغرور، عصبانی، هیجان زده و … هستید. معمولاً زمانی که با احساس خاصی درگیریم، فکر کردن در مورد آن برایمان آسان‌تر است. برای سال بودن از لحاظ عاطفی، شما نیاز دارید که با دید وسیع‌تری به احساسات خود فکر کنید. شما نه تنها در زمانی که با آن احساسات درگیر هستید، بلکه در باقی مواقع نیز نیاز دارید که در مورد آگاهی‌تان نسبت به احساسات خود، چه خوب، چه بد، مطمئن باشید.

از لحاظ عاطفی سالم بودن، به معنای احساس خوب داشتن نسبت به خودتان روابطتان و هدفتان از زندگی است. این به این معنا نیست که شما هرگز غمگین عصبانی یا مغشوش نخواهید شد. هر کسی گاه و بیگاه با این احساسات دست و پنجه نرم می‌کند. زمانی که شما از نظر عاطفی سالم باشید، این احساسات در شما کمتر می‌شود و سریع‌تر می‌توانید از حالت غمگین به وضعیت تعادل خودتان برگردید. هم چنین ممکن است شما احساس شادی بیشتری در اوقات خوشی بکنید. همهٔ زن‌ها می‌توانند بیاموزند که احساس بهتری داشته باشند زمانی که این را آموختید، می‌توانید به دوستانتان هم بیاموزید.

کلمات کلیدی: سلامت روحی، سلامت روحی و روانی، سلامت روحی بانوان، سلامت روحی خانم‌ها، سلامت روحی و عاطفی، سلامت روان، بهداشت روان،

برای دانلود کتاب سلامت روحی و عاطفی برای خانم‌های جوان و دسترسی سریع و کاملا رایگان به بیش از ۱۰،۰۰۰ هزار کتاب و کتاب صوتی دیگر اپلیکیشن کتاب سبز را، رایگان دانلود کنید.چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم pdf

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و…کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.

چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم pdf
چگونه سلامت عاطفی داشته باشیم pdf
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *