کتاب روانشناسی کودک و نوجوان pdf

 
helpkade
کتاب روانشناسی کودک و نوجوان pdf
کتاب روانشناسی کودک و نوجوان pdf

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و…کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.


روانشناسی کودک و نوجوان pdfDownloads-icon


روانشناسی کودک pdfDownloads-icon


روانشناسی کودک و نوجوان pdfDownloads-icon


دانلود pdf کتاب شعر، دانلود pdf شعرDownloads-icon


روانشناسی کودک و نوجوان pdfDownloads-icon


نمایشنامه نوجوان pdfDownloads-icon

خانه » دانلود رایگان » pdf » کتاب رایگان والدین و روانشناسی کودک و نوجوان – عبداله شیرانی pdf

کتاب والدین و روانشناسی کودک و نوجوان روانشناسی کودک از نظر کلی بحث تازه و مستقلی است که دربارهٔ هوشیاری و بیداری روان کودک و تأثیر آن در رشد و نمو تدریجی او گفتگو می‌کند. و به ما می‌آٰموزد این موجود کوچک و ناتوان که یک روز یک قطعه گوشت و پوست ناتوان بوده چگونه رفتار و کردار خود را در این جهان وسیع آموخته و با چه شرایطی به دوران جوانی رسیده است. پرورش تدریجی روان کودک با آنچه که مربوط به رشد و پیشرفت اعضاء بدنی و مراحل بلوغ اوست کاملاً متفاوت و جدا از هم هستند و این دو مرحله مستقل دارای شرایط مخصوصی است که هر دو به موازات هم پیش می‌روند

این روزها کمتر خانواده‌ای را می‌بینیم و سراغ داریم که در مورد تربیت فرزندان دغدغه نداشته باشد. قدیم‌ترها وقتی خانواده‌ای دختردار می‌شد از همان سال‌های اول زندگی بچه، بیشترین فکر پدر و مادرها مسائلی مانند جهیزیه بود! در مورد پسرها هم موضوعاتی در همان حد و حدود، تعجب نکنید، از پدر و مادرتان بپرسید؟

اما حالا پیش از تولد بچه والدین استرس دارند برای نامگذاری، مراحل مختلف رشد، کودکستان، آمادگی، بازی‌ها، دوستان و… وقتی بچه به سن دبستان و مدرسه می‌رسد که دیگر غوغایی در دل پدر و مادر شکل می‌گیرد مانند یک سونامی! و تلاشی گویا پایان‌ناپذیر برای موفقیت در درس و…

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان pdf

به دلیل شتاب ورود نظریه‌های جدید در علوم مختلف و همچنین سرعت تحولات اجتماعی و فرهنگی همه ما نیازمند دانستن مطالب مختلف مربوط به زندگی و بویژه مسائل آموزشی و تربیتی هستیم؛ دغدغه جدی و واقعی خانواده‌های امروز. بی‌تردید فرزندانی که خوب تربیت شوند، می‌توانند تأثیرات مثبت و سازنده در زندگی والدین داشته باشند.

اهمیت تربیت و ادب فرزندان به آن اندازه است که حضرت علی(علیه السلام) می‌فرماید: هیچ میراثی مانند ادب کردن نیست.

امانوئل کانت،‌ فیلسوف شهیر آلمانی نیز در اهمیت تربیت می‌گوید: در بین صناعات بشر 2 صنعت از همه مشکل‌تر است؛ یکی تربیت و دیگری حکومت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی کودک و نوجوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی کودک و نوجوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان نوشته‌ی حسن ملکی، با هدف آشنایی مربیان و معلمان به ویژه مربیان تربیت بدنی با کودکان و نوجوانان نوشته شده است.

روانشناسی از نظر معنای لغوی یعنی شناختن روان و روان نیز یعنی جان یا روح. بنابراین باید روانشناسی به معنای مطالعه روان، جان و روح باشد در صورتی که چنین نیست. روانشناسی چیزی را مطالعه می‌نماید که بتواند آن را به کمک حواس یا ابزارهایی که بر قدرت حواس می‌افزایند، مورد مشاهده قرار دهد.

از آنجایی که روح، روان یا جان قابل مشاهده نیست لذا از حوزه مطالعه روانشناسی دور است. در روانشناسی صحبت از مطالعه چیزی است که مدام انجام داده می‌شود. روانشناسی به مطالعه عملکرد مردم در مقابل محرک‌های مختلف می‌پردازد که در اصطلاح به آن رفتار گفته می‌شود. بنابراین روانشناسی یعنی رفتارشناسی به مفهومی دیگر، روانشناسی یعنی مطالعه رفتار.

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان pdf

رفتار عبارت است از واکنش موجود زنده در مقابل محرک‌های بیرونی و درونی. ساده‌ترین معنی رفتار عبارت است از افعال و حرکاتی که از انسان و یا حیوان سر می‌زند و به چشم دیده می‌شود. این معنا شامل رفتارهایی مانند راه رفتن، حرف زدن، نوشتن، تغییرات چهره و غیره می‌شود. اگر کمی دقت کنیم درمی‌یابیم که رفتارها همیشه از ظاهر فرد نمایان نمی‌شوند؛ مثلا وقتی کسی می‌ترسد و ضربان قلب او بالا می‌رود. تغییر در ضربان قلب در ظاهر او مشخص نمی‌شود بلکه لازم است نبض فرد را بگیریم تا به تغییرات ضربان قلب او پی ببریم.

حتی رفتارهایی وجود دارند که علی‌رغم تغییر در بدن فرد، بدون وجود دستگاه‌های مناسب قابل مشاهده نیست. بنابراین می‌توانیم رفتار را اینگونه تعریف کرد: آن دسته از تغییرات حرکتی موجود زنده ارگانیزم که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم قابل ثبت و اندازه گیری باشد.

به بیان حسن ملکی زندگی انسان از مراحل متعددی تشکیل شده است که هر یک از آن مراحل در مقایسه با مراحل دیگر از ویژگی‌های خاص خود تبعیت می‌نماید که آگاهی از آن‌ها برای مربیان، سرپرستان و تربیت‌کنندگان انسان ضرورت دارد. این عمل به‌ صورت تخصصی از اهمیت دو چندانی برخوردار است. مثلا کسی که با سالمندان سر و کار دارد آشنایی او با ویژگی‌ها، مسائل و مشکلات سالمندان اولویت دارد. در این میان آشنایی مربیانی که با کودکان و نوجوانان سر و کار دارد با ویژگی‌های رشدی، مسائل، نیازها و… کودکان و نوجوانان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند تا بتوانند در تربیت آن‌ها برخوردی عملی، علمی و اصولی داشته باشند.

در بخشی از کتاب روانشناسی کودک و نوجوان می‌خوانیم:

در خصوص رابطه نوجوانی و بلوغ سه دیدگاه عمده وجود دارد. دیدگاه اول نوجوانی و بلوغ را کاملا مترادف یکدیگر می‌دانند و این دو واژه را به جای هم استعمال می‌نمایند. (صاحب الزمانی، ص 26، نقل از شرفی، 1372: 34). دیدگاه دوم بر خلاف دیدگاه اول دو واژه نوجوانی و بلوغ را معادل و مترادف نمی‌داند. از جمله کورت لوین بلوغ را وسیع‌تر و کلی‌تر از نوجوانی قلمداد می‌کند که شامل جوانی نیز می‌باشد. بطوریکه نوجوانی فقط در برگیرنده منطقه‌ای خاص از حیطه گسترده بلوغ می‌باشد. به عقیده ایشان بلوغ کامل در مرحله جوانی حاصل می‌گردد. (شرفی، 1372: 35) دیدگاه سوم عقیده دارد که نوجوانی در مقایسه با کلمه بلوغ معنای وسیع‌تری دارد و دوران مهمی از زندگی انسان را شامل می‌گردد. (کرمی نوری، 1380: 140)

با عنایت به دیدگاه‌های مذکور رابطه نوجوانی با بلوغ به این صورت تبیین می‌گردد از آن‌جا که دوره نوجوانی فاصله سنی 12 الی 18 سال و حداکثر تا 22 سال [مطابق برخی تقسیم بندی‌ها] را شامل می‌گردد و از سوی دیگر بلوغ یک امری فرایندی و مستمر می‌باشد در طول تمام دوره‌های زندگی وجود دارد. و از آنجایی که در این فصل آشنایی با دوره نوجوانی فرض است، لذا در رابطه نوجوانی و بلوغ، به لحاظ اینکه بلوغ ابعاد متعددی دارد فقط بلوغ جسمی و جنسی مد نظر می‌باشد. چرا که در طول دوره نوجوانی کارکردهای بلوغ جسمی و جنسی به کمال می‌رسد. و سایر ابعاد بلوغ همچنان در دوره‌های بعدی نیز ادامه دارد.

منظور از بلوغ جسمانی این است که جسم فرد از لحاظ فیزیولوژیکی و تمام اعضا و اندام‌های او به نهایت رشد خویش رسیده باشند و دستگاه‌های مختلف بدن او بخصوص دستگاه‌های تناسلی او بتوانند بخوبی انجام وظیفه نمایند. اعضای بدن از لحاظ رشد و تکامل خاص خود دچار عارضه‌ای نشده باشند، قد، قامت، استخوان بندی، وزن، شکل و ترکیب بدن و قدرت بدنی در نهایت درجه رشد خود باشند. هر چند که در این بعد از بلوغ مسئله وراثت نیز دخالت دارد.

مقدمه
بخش 1: کلیات
فصل 1: آشنایی با روانشناسی و شاخه‌های آن
فصل 2: آشنایی با رشد و عوامل مؤثر بر آن
فصل 3: آشنایی با روش‌های مطالعه فرایند رشد در کودکان و نوجوانان
فصل 4: آشنایی با تاریخچه روانشناسی رشد کودک و نوجوان
بخش 2: نظریه‌های رشد کودک و نوجوان
فصل 5: آشنایی با نظریه پیاژه در خصوص رشد
فصل 6: آشنایی با نظریه برونر در خصوص کودک و نوجوان
فصل 7: آشنایی با نظر کلبرگ در خصوص رشد اخلاقی کودک و نوجوان
فصل 8: آشنایی با نظریه اریکسون در خصوص رشد کودک و نوجوان
فصل 9: آشنایی با نظر اسلام در خصوص رشد
بخش 3: ویژگی‌های رشد در دوره‌ه‌ی مختلف زندگی
فصل 10: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره‌ی نوزادی
فصل 11: ویژگی‌های رشد در دوره طفولیت
فصل 12: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره کودکی اولیه
فصل 13: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره کودکی ثانویه
فصل 14: آشنایی با ویژگی‌های رشد در دوره نوجوانی
منابع

برای دانلود کتاب روانشناسی کودک و نوجوان و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

به راحتی میتوانید کتاب ها به فرمت pdf و همینطور به صورت زیپ شده به زبان فارسی برای خود دانلود کنید

با سلام به بخش سایت سایت کتاب خوش آمدید امروز برای شما دانلود pdf کتاب روانشناسی نوجوانی رو در سایت قرار دادیم pdf کتاب روانشناسی نوجوانی یکی از pdf کتاب های یک کار خاص و خواندنی هستش pdf کتاب روانشناسی نوجوانی در بخش برای هواداران مجله و کتاب قرار گرفته
روانشناسی نوجوانی ۴٫۶۷/۵ (۹۳٫۳۳%) ۶ امتیازs

سالهاست که نوجوانی دورانی دشوارتر از دوران کودکی محسوب می شود. البته مفهوم نوجوانی تا اواخر قرن نوزدهم به عنوان مرحله ای که با پیچیدگی روانی توام و قابل مطالعه علمی است قلمداد نمی شد.
قبل از هر چیز دوران تغییرات سریع جسمانی، جنسی، روانی، شناختی و اجتماعی است. تغییرات جسمانی بلوغ، از جمله بلوغ جنسی و جهش نموی نوجوانی از طریق افزایش کارکرد هورمونهای فعالی که به کمک غده هیپوفیز مترشح می شود آغاز می شود. این هورمونها سایر غدد مترشحه داخلی را تحریک می کند و این غدد هورمونهای مربوط به رشد و جنسیت را که شامل آندروژن، استروژن و پروژسترون است تولید می کند. سن شروع و دوران جهش نموی نوجوانی در قد و وزن در میان کودکان بهنجار فرق می کند. سن متوسط شروع این دوران در دختران یازده سالگی و در پسران ۱۳ سالگی است، میزان رشد یک سال بعد از این به اوج خود می رسد.
نوجوانی یکی از مهمترین و پرارزشترین دوران زندگی هر فرد محسوب می‌شود زیرا سرآغاز تحولات و دگرگونی‌های جسمی و روانی در اوست و بلوغ نقطه عطفی در گذر زندگی او از مرحله کودکی به بزرگسالی است. بر اساس تعریف سازمان جهانی دوره نوجوانی به گروه سنی ۱۰ تا ۱۹ سالگی اطلاق می‌شود و در اکثر کشورهای جهان به خصوص کشورهای درحال توسعه بخش قابل توجهی از جمعیت را نوجوانان تشکیل می‌دهند. با توجه به این واقعیت که نوجوانان، پدران و مادران فردا هستند پرداختن به مسائل بهداشتی‌شان (به خصوص بهداشت روان آنان) نه فقط برای خود آنها بلکه برای خانواده‌ها، جامعه و نسل آینده سودمند است و در برنامه توسعه هر کشوری می‌بایست به مسائل آنها توجه خاص شود. آشنا شدن با پدیده‌های جدید در زندگی، ‌انسان را از بار هیجانی همراه آن پدیده که غالبا اضطراب و آشفتگی است می‌رهاند، مطالعات روانشناختی نشان داده است که تاثیر منفی عوامل استرس‌زا که همراه با آگاهی قبلی است بسیار کمتر از زمانی است که عوامل استرس‌زا ناگهان و بدون مقدمه به انسان وارد می‌شوند. در زمینه برخورد با پدیده بلوغ جنسی و تغییرات جسمانی و روانی متعاقب آن هر اندازه آگاهی نوجوانان ما بیشتر باشد نتایج مبحث این مرحله از زندگی در مسیر آینده نوجوان بیشتر است. آگاهی نداشتن و یا عدم آگاهی کامل و صحیح، نوجوانان را گیج و سردرگم می‌کند و این حالات نتایج منفی و زیانباری بدنبال خواهد داشت. والدین و مربیان وظیفه دارند اطلاعات کافی در خصوص تغییراتی که در طول و به دنبال بلوغ جنسی در نوجوان اتفاق می‌افتد به تدریج و با استمرار ارائه کنند. عدم ارائه اطلاعات کافی و صحیح در مورد بلوغ باعث می‌شود که نوجوان از منابع دیگر که معمولا انحرافی است، اطلاعات کسب کند و این اطلاعات غلط می‌تواند او را به انحراف کشاند. والدین و مربیان از یک تا دو سال قبل از بلوغ کامل نوجوان می‌بایستی اقدامات زیر را انجام دهند. – او را آماده کنند که به زودی و بتدریج تغییراتی را در جسم و روان خود احساس خواهد کرد. – به طرق مختلف او را مطمئن کنند که تغییرات ایجاد شده طبیعی است. – از اینکه این تغییرات در او شروع شده به او تبریک بگویند و خاطرنشان کنند که دوره جدیدی در زندگی او آغاز شده است. – به او یادآوری نمایند که این تغییرات در جهت تکامل فردی و قدمی بسوی اجتماعی شدن اوست به همین دلیل وظایف فردی و اجتماعی جدیدی برای او منظور شده است. – خاطرنشان کنند که این تغییرات قطعا شروع می‌شود اما زمان دقیق و مشخصی ندارد؛ بنابراین اگر دیرتر از دیگران هم شروع شود یک امر طبیعی است . – به او بگویند که تغییرات جسمانی همراه با تغییرات روانی خواهد بود این تغییرات روانی در سه بعد هیجانی، خلقی و رفتاری اتفاق می‌افتد. نکته مهم در دوره بلوغ برقراری ارتباط صحیح با نوجوان است. کودک دلبند دیروز شما با تغییراتی که درجسم و روانش روی می‌دهد پا به دوران بزرگسالی می‌نهد. او اینکه می‌خواهد هویت جدیدی را برای خودش به دست آورد، طبیعی است که در برقراری رابطه با او مشکلاتی برای شما بوجود آید. برای این که روابط شما والدین و مربیان با فرزند یا دانش‌آموز نوجوانشان صمیمانه‌تر و گرمتر باشد، لازم است که به نکات زیر توجه کنید. پذیرش نوجوانان: گام اول برای ایجاد و تحکیم یک رابطه دوستانه و صمیمی با نوجوان این است که او را با همه کمی‌ها و کاستی‌هایش قبول داشته باشید. کاستی‌های رفتاری او را همچون نقاط قوت و توانایی‌هایش بپذیرد و او را به عنوان فردی که دارای استقلال، سلیقه‌های خاص و عقاید قابل ارائه است،‌ نگاه کنید. احساساتش را پذیرفته و اعتماد به نفس او را با کم اهمیت جلوه دادن اشتباهات و تقدیر از کارهای پسندیده‌اش بالا ببرید. نوجوانانتان را درک کنید: درک و برداشت از زندگی و مسائل آن متفاوت از برداشتی است که نوجوان دارد. او زندگی را به ساده‌ترین وجه ممکن می‌نگرد، بطوری که عقایدش برای شما پوچ و مسخره است. نسبت به عقایدش بی‌اهمیت نباشید وی را مورد تمسخر قرار ندهید. چرا که این استهزاء به تداوم رابطه عاطفی با فرزندان لطمه می‌زند. ارتباط را دو طرفه کنید: در بسیاری از اوقات و به دلایل گوناگون ممکن است شما والدین و مربیان به نوجوان بگویید که چه بکند و چه نکند و از او توقع حرف‌ شنوی نیز داشته باشید. این برخورد با نوجوان که حاکی از ارتباط یک طرفه، معیوب و غیر قابل دوام است، منجر به سرکشی و عصیان نوجوان در برابر دستورات شما می‌شود و به رابطه عاطفی و صمیمانه بین شما و او لطمه می‌زند. در این مواقع بهترست در برخورد با نوجوان، هر زمان که سخنی را گفتید از او نیز سخنی بشنوید و نظر او را نسبت به وظایف محوله‌اش جویا شوید. از دادن پند و اندرز مستقیم خودداری کنید: نوجوانان از شنیدن نصیحت و اندرز مستقیم و اینکه آنها را یکجا ارائه کنید و اشکالات رفتاری و گفتاری‌شان را تذکر بدهید گریزان هستند. نوجوانان اعمال خود را بی‌نقص می‌دانند و تحمل شنیدن پند و اندرز از جانب شما را ندارند. جهت اصلاح رفتار، آنها را بطور غیر مستقیم نسبت به اعمال و رفتار نادرست‌شان آگاه کنید و خودتان الگویی برای آنها باشید تا با پیروی از رفتار و گفتار شما روش صحیح برخورد را فرا گیرند. آزادی عمل به نوجوانتان بدهید همچنان که به کودک نوپا اجازه می‌دهیم تا گاهی خود به تنهایی راه رفتن را امتحان کند و دفعاتی هم به زمین افتد، باید به نوجوان هم اجازه داد که تا حدودی پیامدهای رفتارهایش را تجربه کند و طعم برخی سختیها را چشیده و برای زندگی مقاوم شود. برای ارتباط با نوجوان وقت کافی بگذارید: نوجوانان نیازمند توجه هستند، آنها می‌خواهند صحبت کنند. اعتراض کنند و از هیجانات و اتفاقاتی که در مدرسه می‌افتد و یا از دوستانشان می‌شنوند، حرف بزنند؛ هر چه زمان این ارتباط با شما به عنوان مادر، پدر و یا مربی بیشتر باشد خرسندی آنها بیشتر شده و امکان ارتباط نادرست و غلط آنها کمتر خواهد شد. توجه به تاثیر مشکلات اجتماعی: مشکلات اجتماعی تاثیرات ناخوشایندی بر نوجوانان دارد. عدم مداخله شما والدین و مربیان در بهبود شرایط اجتماعی، تاثیر تلاش‌هایتان را در خانه و مدرسه کمرنگ می‌کند. انرژی سرشار نوجوانان نیاز به تخلیه دارد: در این سنین نوجوان دارای انرژی فراوان جسمانی است، بخشی از این انرژی در غریزه جنسی نهفته است که در شروع دوران نوجوانی به طریق مقبول اجتماع قابلیت ندارد. نوجوان مقادیر دیگری از انرژی جسمانی خود را به صورت رفتارهای پرخاشگرانه مبارزه طلبی، حادثه‌جویی و .. تخلیه می‌کند. تشویق نوجوانان به انجام ورزشهای مختلف، شرکت در فعالیتهای الگوسازی برای آنان و تحریک آنها بر همانندسازی با آن الگوها باعث می‌شود تا آنها انرژی خود را به طریق منطقی تخلیه کنند. وضعیت تحصیلی نوجوان را پیگیری کنید: در این سنین ممکن است که فرزند شما نسبت به درس اظهار بی‌علاقگی نماید و به اموری مثل افراط در ورزش کردن، رسیدگی به سر و وضع خود و … بپردازد، چنانکه می دانید پند، اندرز، سرزنش و مقایسه با دیگران کارساز نیست.. لذا علت بی‌توجهی او را نسبت به درس جستجو کرده و سعی در برطرف نمودن مشکل کنید. آموزش مهارت در برقراری روابط اجتماعی: نوجوانان در دوره بحران بلوغ نسبت به تعلق داشتن خود در گروه کودکان و یا بزرگسالان سردرگم می‌شوند و ممکن است که در میان جمع خانواده یا دوستان و آشنایان، رفتارهای بزرگتر از سن و یا گاهی کودکانه از خود بروز داده و روابط اجتماعی پسندیده‌ای برقرار نکنند، که با شرکت دادن فرزند نوجوانتان در جمع دوستان و آشنایان مهارت روابط اجتماعی او را افزایش دهید؛ مثلا با فرزند نوجوان خود به گردشهای دو نفره بروید و در بسیاری از روابط اجتماعی نظیر آشنا شدن با دیگران، خرید کردن از مغازه، پیدا کردن نشانی یک موسسه و درخواست انجام کاری از یک اداره با وی تمرین عملی کنید. استقلال طلبی نوجوان: نوجوان می‌خواهد از قید و بندهای دوران کودکی که او را به خانواده‌اش متصل کرده است، جدا شود و الگوهای جدیدی را جایگزین آنان کند. از طرفی نیز شدیدا به خانواده وابسته است و می‌خواهد که توقعاتش را برآورده کنند. لذا حس استقلال‌طلبی خود را با مخالفت، مقاومت کردن و لجبازی با والدین و مربیان نشان می‌دهد و این نیاز نوجوان برای شما مشکل‌آفرین می‌شود. برای برخورد با این رفتار نوجوان، بهترست همیشه با او به لحنی صحبت کنید که احساس نکند برایش تصمیم‌گیری می‌کنید آزادی را به تدریج و متناسب با سنی که دارد به او عطا کنید و نظارت غیر مستقیم داشته باشید و اگر زمانی دریافتید که از آزادی شما، سوء استفاده کرده به او تذکر داده و او را متوجه اعمالش بکنید. بدانید که حذف آزادی، برای یک مدت کوتاه می‌تواند برایش آموزنده باشد.
استقلال از خانواده از تکالیف نوجوانان است. والدین قاطع و اطمینان بخش که برای خودمختاری و رفتار منضبط به یکسان ارزش قایلند برای نوجوان توضیح می دهند که چرا از او انتظاراتی دارند و یا   او را از کارهایی منع می کنند و با این کار احساس استقلال را در او پرورش می دهند. نوجوانانی که والدین خودکامه و مستبد دارند و صرفا به فرزندان می گویند که چه باید بکنند و نیز فرزندان والدین سهل گیر، بی بندوبار ، مساوات طلب و یا والدین بی اعتنا که غیر مسئول و بی توجه هستند به مشکلات بسیاری دچار می شوند.
از آنجا که پیوند نوجوانان با والدینشان به تدریج ضعیف تر می شود همسالان در رشد روانی آنان نقش حساسی می یابند. همسالان امکاناتی برای یادگیری مهارتهای اجتماعی، کنترل رفتار و درمیان گذاشتن مشکلات و احساسات مشابه فراهم می کنند، پذیرفته شدن از سوی همسالان و داشتن چند دوست نزدیک در زندگی نوجوان اهمیت بسیاری دارد. دوستان نزدیک معمولا هم سن و هم جنس هستند و زمینه های خانوادگی و ارزش ها و هدفهای مشابهی دارند، ولی استثناء هم وجود دارد ( جذابیتهای آدم هایی که خصوصیاتی مخالف خصوصیات نوجوان دارند).
بر خلاف عقیده رایج، همسالان ارزش های اساسی والدین را تقویت می کنند و با آن مخالف نیستند، هر چند که ممکن است از لحاظ سلیقه یا آداب و رسوم اختلافاتی داشته باشند. گروههای همسالان نوجوان شامل جمعیت بزرگتر و غیر شخصی و نیز دسته کوچکتر و دوستی های فردی است. بسیاری از عوامل در پذیرفته شدن نوجوانان از سوی همسالانشان تاثیر می گذارد و این عوامل عبارتند از هوش، شکل ظاهری و مهارتها، موقعیت اجتماعی و استعداد های خاص. به طور کلی، نوجوانان همسالانی را ترجیح می دهند که بدشانس، انعطاف پذیر، خوش طینت و مشتاق باشند، افرادی از نظر آنها محبوبند که به دیگران یاری دهند تا احساس کنند از سوی سایرین پذیرفته شده اند. روابط ضعیف با همسالان در دوران کودکی و نوجوانی پیشگویی ناسازگاریهای عاطفی دوران بزرگسالی، بزهکاری، اختلالات در سازگاری جنسی و سایر رفتارهای ناسازگارانه است.
نوجوانانی که می توانند نقش های اجتماعی و فردی متنوعی را ایفا کنند از لحاظ اجتماعی و عاطفی برای زندگی آتی و ازدواج مهیاترند.
یکی از مسائل عمده نوجوانان شکل گیری هویت است. بر طبق نظریه اریک اریکسون، افرادی که احساس هویت قوی ای دارند خود را افرادی مجزا و متمایز از دیگران می دانند که د رنیازها و انگیزه ها و رفتار آنان انسجامی وجود دارد. استنباطی را از نوجوانان دارند که نوجوانان از خودشان دارند.
شکل گیری هویت در جوامع صنعتی مدرن بسیار پیچیده است، زیرا نوجوان در اینگونه جوامع با اوضاع و احوالی روبرو می شود که به سرعت در حال تغییر است و به ناچار باید نقش های متنوعی را ایفا کند. مشکلاتی که بر سر راه شکل گیری هویت وجود دارد عبارت است از هویت یابی زودرس و سردرگمی در هویت یابی یا ناتوانی در ایجاد هویتی با ثبات. غالبا زمانی انسان به هویتی رشد یافته دست می یابد که دورانی پر از جستجو و عدم اطمینان را گذرانیده باشد. فرزندان می گویند که چه باید بکنند و نیز فرزندان والدین سهل گیر، بی بندوبار ، مساوات طلب و یا والدین بی اعتنا که غیر مسئول و بی توجه هستند به مشکلات بسیاری دچار می شوند.
از آنجا که پیوند نوجوانان با والدینشان به تدریج ضعیف تر می شود همسالان در رشد روانی آنان نقش حساسی می یابند. همسالان امکاناتی برای یادگیری مهارتهای اجتماعی، کنترل رفتار و درمیان گذاشتن مشکلات و احساسات مشابه فراهم می کنند، پذیرفته شدن از سوی همسالان و داشتن چند دوست نزدیک در زندگی نوجوان اهمیت بسیاری دارد.
دوستان نزدیک معمولا هم سن و هم جنس هستند و زمینه های خانوادگی و ارزش ها و هدفخصوصیاتی مخالف خصوصیات نوجوان دارند). بر خلاف عقیده رایج، همسالان ارزش های اساسی والدین را تقویت می کنند و با آن مخالف نیستند، هر چند که ممکن است از لحاظ سلیقه یا آداب و رسوم اختلافاتی داشته باشند. گروههای همسالان نوجوان شامل جمعیت بزرگتر و غیر شخصی و نیزدسته کوچکتر و دوستی های فردی است.
بسیاری از عوامل در پذیرفته شدن نوجوانان از سوی همسالانشان تاثیر می گذارد و این عوامل عبارتند از هوش، شکل ظاهری و مهارتها، موقعیت اجتماعی و استعداد های خاص. به طور کلی، نوجوانان همسالانی را ترجیح می دهند که بدشانس، انعطاف پذیر، خوش طینت های مشابهی دارند، ولی استثناء هم وجود دارد افرادی از نظر آنها محبوبند که به دیگران یاری دهند تا احساس کنند از سوی سایرین پذیرفته شده اند.

خوشحال میشیم در صورتی که شما از دسته بندی دانلود عکس ما مراجعه کنید کم حجم کردن فایل های دانلود است ممنون میشم ایده های خودتون رو برای روانشناسی نوجوانی بخش pdf کتاب سایت ما قرار بدید

امید داریم از ما راضی باشید
دانلود pdf کتاب

فعلا خالی

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان pdf


در حال ساخت

از طریق قرار دادنپیام در تلگرام با ما در ارتباط باشید
آیدی : yashar_0007
با ما در ارتباط باشید

سوال امنیتی :
کلمه (خون) را بنویسید

پشتیبانی شده به وسیله سایت

– دانلود pdf کتاب


دانلود pdf کتاب روانشناسی نوجوانی رایگان Downloads-icon


دانلود pdf کتابDownloads-icon


pdf کتابDownloads-icon


دانلود pdf کتاب روانشناسی نوجوانیDownloads-icon


pdf کتاب روانشناسی نوجوانیDownloads-icon


دانلود pdf کتاب گمراهه های کاوشگری (پاره اندیشه های گدازنده) فرامرز حیدریان رایگانDownloads-icon


دانلود pdf کتاب مدیریت ارتباط با مشتری مهدی لطفی رایگانDownloads-icon


دانلود pdf کتاب همه چیز درباره غده تیروئید رایگانDownloads-icon


دانلود pdf کتاب امنیت در شبکه های وای فای جواد حاجیان نژاد رایگانDownloads-icon


دانلود pdf کتاب قهرمان کوهستان لطف الله لطفی رایگانDownloads-icon


دانلود pdf کتاب اصول کنترل کیفیت جامع (دمینگ) رایگانDownloads-icon


دانلود pdf کتاب آناتومی تصویری بدن انسان بصورت کامل رایگانDownloads-icon


دانلود pdf کتاب مدیریت مشارکتی رایگانDownloads-icon


دانلود pdf کتاب یاد او آيت الله مصباح يزدي رایگانDownloads-icon


دانلود pdf کتاب رازهای موفقیت در زندگی علیرضا حسن زاده رایگانDownloads-icon

 

توضیحات:
رشد فرد از تشكيل نطفه تا پايان عمر به مراحل معين و مشخصي تقسيم مي شود كه هريك ويژگي ها و خصوصياتي دارند. مراحل رشد در جنبه هاي مختلف زندگي به صورت متوالي و پي در پي پديدار مي شود. چنانكه راه رفتن كودك از مراحل نشستن، خزيدن، چهار دست و پا رفتن، ايستادن و بالاخره راه رفتن تشكيل مي شود، در مورد سخن گفتن(تكلّم) نيز اين توالي و جريان مرحله اي ديده مي شود؛ بدين ترتيب كه كودك ابتدا الفاظي نامفهوم را بيان مي كند ، سپس واژه ها را بطور ناقص ادا مي نمايد، سپس كلمه را به كار مي برد و آنگاه به جمله سازي مي پردازد. موضوع مراحل رشد در طول دو قرن اخير از نظر صاحبنظران روان شناسي رشد و تعليم و تربيت به صورت علمي تر و مشخص تري مورد بررسي و تحقيق قرار گرفته است.

 

عنوان کتاب: والدین و روان شناسی کودک و نوجواننویسنده: عبدالله شیرانی

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان pdf

موضوع کتاب: موفقیت در زندگی فردی

نوع فایل: pdf

تعداد صفحات: ۳۷۶

منبع: کارنیل، مرکز رایگان کتاب موفقیت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

© استفاده از مطالب نیلبوک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنیل است.


دانلود مستقیم و رایگان کتاب والدین و روان شناسی کودک و نوجوانDownloads-icon

نسخه
الکترونیک
کتاب روان شناسی کودک و نوجوان با “رویکرد ورزشی”
به همراه
هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است. همین حالا
دانلود کنید

طرح کلی کتاب حاضر، درباره ضروریات علم روان‌شناسی کودک و نوجوان است که در برخی دیگر از علوم نیز کاربرد دارد و امیدواریم پاسخگوی آنان نیز باشد. این شاخه از علم روان‌شناسی به پژوهشگری، سنجش، پیشگیری، تشخیص، و درمان علایم و نشانه‌های روان‌شناختی کودکان و نوجوانان می‌پردازد، اما نباید فراموش کرد که علم روان‌شناسی با دیگر شاخه‌های علوم ازجمله علوم تربیتی، علوم اجتماعی، علوم ورزشی، علم بهداشت، جامعه‌شناسی و آموزش و پرورش و بسیاری علوم دیگر ارتباط عمیق و تنگاتنگی دارد. ارتباط علم روان‌شناسی با دیگر علوم، گاهی موجب تلفیق این علوم با یکدیگر و در نهایت تولید دانش‌هایی میان رشته‌ای شده است که این دانش‌ها برای دانش‌پژوهان همه این رشته‌ها مفید و کاربردی هستند. به­عنوان مثال رشته روان‌شناسی ورزش، همزمان به بررسی چگونگی تأثیر عوامل روان‌شناختی بر عملکرد آدمی و نیز چگونگی مشارکت تأثیرات ورزش و تمرین‌های ورزشی بر عوامل روان‌شناختی و جسمی می‌پردازد و طبیعی است که آنچه در بخش‌های مختلف این کتاب در این زمینه خواهد آمد برای دانشجویان هر دو رشته مفید خواهد بود. بروز رشته‌های مختلف روان‌شناسی از جمله تربیتی، ورزشی، خانواده، کودک و نوجوان، سیاسی، مدیریت و ده‌ها رشته مرتبط دیگر شاهد این مدعاست که روان‌شناسی حوزه‌ای فراتر از علم خود را پیدا کرده است.
در این کتاب می‌خواهیم شما را با دنیای کودک و نوجوان، تاریخچه روان‌شناسی کودک، بررسی نظریه‌های مختلف رشد و تحول، طبقه‌بندی اختلال­های رفتاری، درمان، روان‌شناسی شخصیت، بررسی نقش بازی و ورزش در این موضوع آشنا می‌کنیم که در فصل­های این کتاب و البته در حد توان بررسی خواهد شد. امیدواریم بتوانیم بستری را فراهم آوریم که موجب رشد و نیز ایجاد انگیزه‌هایی جدید در این مسیر باشیم.
این کتاب شامل ۸ بخش و فصل­هایی در باب روان‌شناسی کودک و نوجوان با رویکردی ورزشی است.

با نصب اپلیکیشن فیدیبو این کتاب را به صورت کاملا
رایگان مطالعه کنید.

در حال بارگذاری…

خالد حسینی

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان pdf

سم هورن

اروین یالوم

میخائیل بولگاکف

دبرا فاین

دارن هاردی

هاینریش بل

فردریک بکمن

ديل كارنگی

دارن هاردی

اما سارجنت، تیم فرون

اروین یالوم

اسدالله خاوری

سید صفدر حسینی

جورج برکلی

اندرو پنگلی

قاسم قاضی

سید محد مقیمی، مرتضی اکبری، یوسف وکیلی

امیل بریه

محمدعلی زاهد

عباس مصلی‌نژاد

زکریا بن محمد قزوینی

مسعود تابش

محسن جهانگیری

ابراهيم علی دوست، محمد خبیری، نصرالله سجادی

محمد خبیری، مهدی شریعتی فیض آبادی

نام کتاب، نویسنده، مترجم، ناشر یا هر واژه مورد نظرتان را
بنویسید

iOS

اندروید

ویندوز




https://fidibo.com/book/85301

کتاب مورد نظرتان را درخواست کنید تا در صورت امکان آن را به فروشگاه اضافه کنیم.

امروز شنبه , ۱۱ مرداد , ۱۳۹۹ شما در تک بوک هستید.

بازدید

برای درک هر چه بیشتر مسائل دوران کودکی و نوجوانی ، مطالعه ی تحول بهنجار شاید بهترین راهنما است ، زیرا کودک پیوسته در حال تحول است . شناخت مراحل تحول بهنجار به درک بیشتر و بهتر مفهوم نابهنجاری کمک شایانی می کند . کودکان با افزایش سن دچار تغییرات جسمانی و روانی می شوند . اگر چه در بین صاحب نظران از نظر چگونگی طی مراحل مختلف رشد اختلاف نظرهایی وجود دارد ولی اغلب نظریه های مطرح شده در زمینه ی رشد کودک بر سر مواردی که در پی می آیند توافق دارند …. کتاب تشخیص و درمان مشکلات روانشناختی کودکان و نوجوانان کتابی است کاربردی برای روانشناسان و والدین .

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان pdf

برچسب ها

مطالب مشابه با این مطلب

دانلود کتاب این فقط مشکل شما نیست ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۲ امتیازs در کتاب “این فقط مشکل شما نیست” در مورد چه موضوعاتی بحث شده است: √ دلایل ترس از انجام کارهای جدید √ دلایل عقب انداختن کارها و برنامه های خود

دانلود کتاب دو درصدی ها ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۷ امتیازs در کتاب « دو درصدی ها » به صورت کامل به مطالبی مهم و کاربردی نظیر شخصیت شناسی، تقویت حافظه، زبان بدن، بیوگرافی و نکات برجسته دانشمندان و مشاهیر، فلسفه، روانشناسی، جامعه شناسی و غیره […]

دانلود کتاب روانشناسی اجتماعی ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۳ امتیازs فهرست کتاب « روانشناسی اجتماعی » : فصل اول – روانشناسی اجتماعی چیست ؟ فصل دوم – همرنگی با جماعت فصل سوم – ارتباط جمعی ، تبلیغات و متقاعد سازی فصل چهارم – شناخت اجتماعی فصل […]

دانلود کتاب ۷ روش برای بالا بردن انرژی ۴٫۳۳/۵ (۸۶٫۶۷%) ۶ امتیازs پیروی از یک زندگی شاد و نیروبخش، مسلما به شما انرژی و توان بیشتری می دهد! عکس این مطلب نیز صحت دارد ما در زیر به نکاتی اشاره می کنیم که شما […]

دانلود کتاب یادگیری حسی و کلاس مجازی ۱٫۰۰/۵ (۲۰٫۰۰%) ۲ امتیازs در این کتاب الکترونیکی،یادگیری به کمک حواس پنجگانه و ترجیح یادگیری، که برای افراد مختلف، می تواند متفاوت باشد، بیان شده است که به کمک آن می توانید روش و سبک یادگیری خودتان […]

دانلود کتاب معجزه کنید ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز در کتاب « معجزه کنید » عناوین زیر به چشم می خورد : – مفهوم هدایت – شب تاریک ایمان – اصل هدف گذاری – تمام رویدادهای جهان ، اثبات باورهای بنیادین ماست !

كتاب رمان

كتاب اندروید

كتاب پزشكي

دانلود كتاب تاريخي

کتاب اجتماعي سياسي

دانلود كتاب كودكان

كتاب علوم غريبه

كتاب علمي دانشگاهي

دانلود كتاب موفقيت

كتاب تجارت الكترونيك

دانلود كتاب كامپيوتر

آموزش زبان خارجي

كتاب متفرقه

دانلود كتاب مذهبي

دانلود كتاب شعر

دانلود كتاب ادبيات

دانلود كتاب ورزشي

دانلود كتاب هنر

كتاب جغرافيا و نقشه

كتاب بانوان و زيبايي

كتاب نقد و بررسي

فيلمنامه و نمايشنامه

كتاب مديريت

كتاب زبان اصلي

دانلود كتاب صوتي

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان pdf

كتاب گوشي موبايل

كتاب فلسفه و منطق

كتاب رشته برق

فال حافظ

انجمن

بانک مقاله

شطرنج آنلاین

استخاره با قرآن

تست هوش آنلاین

گروه یاهو تک بوک

تست شخصیت شناسی

داروخانه همراه تینا طب

خرید کتاب

خرید گیفت کارت

چت روم

دانلود آهنگ جدید ایرانی

مهاجرت به کانادا

دانلود آهنگ جدید

دانلود فیلم ایرانی

دانلود آهنگ ایرانی

علوم غریبه

اوج یادگیری

داروخانه آنلاین آرتان

دانلود آهنگ جدید

اقدام پژوهی

دانلود آهنگ جدید

تور لحظه آخری

دانلود کتاب اندروید تحجرگرایی ۳٫۶۰/۵ (۷۲٫۰۰%) ۵ امتیازs فهرست کتاب اندروید تحجرگرایی : مقدمه گفتار اول:ماهیت علوم دینی و پیوند آن با اخلاق(۱) گفتار دوم: ماهیت علوم دینی و پیوند آن باخلاق (۲) گفتار سوم: ماهیت علوم دینی و پیوند آن با اخلاق (۳) […]

دانلود کتاب اندروید محبت زنان و کودکان در سیره پیامبر ۳٫۶۴/۵ (۷۲٫۷۳%) ۱۱ امتیازs خانواده یکی از بنیادی ترین نهادهای اجتماعی است. هر چند خانواده جامعه کوچکی به شمار می آید، ولی از آن جهت که هر جامعه بزرگ از مجموعه خانواده ها فراهم […]

دانلود کتاب اندروید صحنه های قیامت ۳٫۲۱/۵ (۶۴٫۲۱%) ۱۹ امتیازs کتابی که پیش روی شماست خلاصه ای از مباحث معاد از مرگ تا بهشت است . در این کتاب نظر متکلمین از علمای شیعه درباره مسائل مربوط به معاد ، مطابق روایات معصومین بیان […]

در انتخاب کاغذ دیواری ۳ بُعدی برای پذیرایی به چه چیزهایی توجه کنیم؟ کاغذدیواری هم مانند خیلی از متریال های معماری داخلی نیازمند رعایت برخی نکات مهم به هنگام خرید و انتخاب است که عبارت اند از :

راه حل های آموزشی برای دانش آموزان دیرآموز/ تفاوت های فردی دانش‌آموزان که حاکی از وجود تفاوت در توانایی های آنان است از مهم ترین اصول و مواردی است که همیشه باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد. از جمله توانایی های […]

تست روانشناسی زیبایی : با یک تست نمی‌توان کل شخصیت یک نفر را بررسی کرد با این حال این موضوع همیشه برای مردم سرگرم کننده بوده است.

تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید
نقشه سایت


دانلود کتاب با لینک مستقیمDownloads-icon


کتاب pdfDownloads-icon


pdfDownloads-icon


کتاب pdfDownloads-icon

قیمت قبل از تخفیف : ۰ تومان

۴,۰۰۰ تومان

شما عضو طاقچه بی‌نهایت هستید

رایگان

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان pdf

نویسنده: علیرضا عارف‌نیا    

انتشارات شورا    

قیمت قبل از تخفیف : ۰ تومان

۴,۰۰۰ تومان

شما عضو طاقچه بی‌نهایت هستید

رایگان



«رفتار با کودک» نوشته علیرضا عارف‌نیا(-۱۳۵۰) است. این کتاب دربردارنده مجموعه‌ای از نکات در زمینه تربیت و پرورش کودکان از منظر دینی و روانشناسی است.

طاقچه سایت و اپلیکیشن دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است. در طاقچه هزاران کتاب، مجله، روزنامه و کتاب گویا را می‌توانید دانلود کنید و با موبایل، تبلت و رایانه آن‌ها را بخوانید. در طاقچه کتاب‌های روانشناسی ، رمان و داستان ، کتاب‌های تاریخی ، کتاب فلسفی و هزاران کتاب رایگان برای دانلود وجود دارد.

کتاب روانشناسی کودک و نوجوان pdf
کتاب روانشناسی کودک و نوجوان pdf
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *