چگونه پاورپوینت جذاب بسازیم

 
helpkade
چگونه پاورپوینت جذاب بسازیم
چگونه پاورپوینت جذاب بسازیم

همیارآموزش آفیسچگونه یک پاورپوینت عالی برای ارائه بسازیم؟ (آموزش کامل)

بسیاری از افراد در ارائه‌های تخصصی و فنی خود از ابزار پاورپوینت مایکروسافت آفیس استفاده می‌کنند، هرچند به عقیده‌ی برخی در زمان ارائه شما باید توجه مخاطبین‌تان را تنها به صحبت‌های خود جلب کنید، اما می‌دانیم که یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار در یک ارائه‌ی خوب به همراه داشتن یک فایل پرزنتیشن زیبا و کاربردی است، در این آموزش از همیار آی‌تی قصد داریم باهم نکاتی را مرور کنیم که به شما کمک می‌کند یک فایل پاورپوینت حرفه‌ای برای ارائه‌ی خود تهیه کنید.

هرچند مایکروسافت ابزارهای بسیار زیادی را در پاورپوینت گنجانده است و شما نیز آزادید از تمام آن‌ها استفاده کنید، اما همیشه اصل سادگی و کامل بودن را در نظر داشته باشید، اجازه دهید برخی از موارد مهمی که باید در ساخت یک پاورپوینت رعایت کنید به صورت لیست‌وار باهم بررسی کنیم:

اسلایدهای پاورپوینت‌تان را بیش از حد شلوغ نکنیدمی‌دانستید شلوغی بیش از حد اسلایدها نه‌تنها باعث انتقال بیشتر اطلاعات به مخاطب نخواهد شد، بلکه باعث حواس‌پرتی او نیز می‌شود؟ چشم انسان به طور ذاتی المان‌ها و متون موجود را تا حدودی دنبال می‌کند، اما اگر از عناصر زیادی در اسلایدهایتان استفاده کنید باعث می‌شوید تمرکز حواس مخاطب به هم خورده و نه تنها به فایل ارائه‌ی شما توجه نکند بلکه از توجه به صحبت شما نیز غافل شود، چرا که او را با دریایی از اطلاعات گیج‌کننده روبه‌رو کرده‌اید!

استفاده‌ی بیش از حد متن ممنوع!به هیچ‌وجه متون بیش از ۳ خطی را در اسلایدهای پاورپوینت خود قرار ندهید، این‌کار شما تنها باعث خستگی مخاطب خواهد شد، به جای آن می‌توانید تنها تیترهای اصلی را در اسلاید قرار داده و بخش‌هایی که نیاز به توضیح بیشتری دارند را به صورت شفاهی برای حضار توضیح دهید.

چگونه پاورپوینت جذاب بسازیم

در صورت امکان می‌توانید از تصاویر، نمودار و حتی ویدئوهای کوتاه در اسلایدهای خود استفاده کنید، به یاد داشته باشید که به‌کارگیری عناصر و المان‌های گرافیکی علاوه‌بر اینکه باعث جذابیت و قابل فهم‌تر شدن ارائه‌ی شما خواهند شد به مخاطب نیز کمک می‌کند تا بسیار ساده‌تر با موضوع ارتباط برقرار کند.

در استفاده از افکت‌های پاورپوینت زیاده‌روی نکنید!هرچند پاورپوینت افکت‌های تصویری و صوتی بسیار جذابی دارد، اما توجه داشته باشید به گونه‌ای از آن‌ها استفاده کنید که ارائه‌ی شما به یک سرگرمی کودکانه تبدیل نشود، لازم نیست برای تمام عناصر و المان‌های موجود در صفحاتتان یک انیمیشن جداگانه قرار دهید، شما می‌توانید به انیمیشن‌های ساده تنها برای جابه‌جایی بین صفحات بسنده کنید.

در ضمن این نکته را به یاد داشته باشید که یک ارائه‌ی حرفه‌ای هیچ‌گاه اثری از افکت‌های صوتی پاورپوینت را در خود ندارد، پس به‌هیچ وجه از افکت‌های صوتی در ارائه‌ی خود استفاده نکنید.

فرض کنید با هر تغییر اسلاید صدایی کوتاه پخش شود، این مورد می‌تواند در جلسه‌ی ارائه به یک فاجعه تبدیل شود!

سعی کنید از یک سخت‌افزار ثابت استفاده کنیدبسیاری از فایل‌های پاورپوینت در دستگاه‌های مختلف به شکل‌های متفاوتی نمایش داده می‌شوند، منظورمان تغییر در فونت‌ها، محل قرارگیری المان‌ها و قالب کلی اسلایدهاست، برای ذخیره‌ی فونت‌های پاورپوینت خود می‌توانید مطابق گام‌های زیر عمل کنید:

سپس در منوی سمت چپ، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گزینه‌ی Options را انتخاب کرده و مطابق تصویر زیر، وارد تنظیمات مربوط به Save شوید.

پس از اینکه گزینه‌ی Embed fonts in the file را انتخاب کردید کافیست روی دکمه‌ی OK کلیک کنید تا فونت‌های مورد استفاده در فایل شما ذخیره شوند.

با انجام مراحل بالا تقریبا تا حد زیادی از به هم ریختگی فایل پاورپوینت خود جلوگیری کرده‌اید، اما باز هم به شما توصیه می‌کنیم،‌ هنگام ارائه لپ‌تاپ یا سخت‌افزاری که این فایل را با آن ایجاد کرده‌اید به همراه داشته باشید و از همان دستگاه برای زمان ارائه نیز استفاده کنید.

در صورتی که لپ‌تاپ شخصی ندارید می‌توانید آن‌را از دوستان خود قرض بگیرید و یا اینکه چند دقیقه قبل از شروع ارائه تمام اسلایدها را در کامپیوتر مورد استفاده بررسی کرده و از نمایش صحیح آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

به کنتراست رنگی صحیح توجه داشته باشیدمعمولا ویدئو پروژکتورهایی که در سالن‌های همایش یا کلاس‌ها استفاده می‌شود دقت رنگ بسیار پایین‌تری نسبت به نمایشگر دستگاه شما دارد، اگر به خوبی کنتراست و تضاد رنگی بین پس زمینه و عناصر موجود در اسلاید را رعایت نکنید بینندگان به‌سختی قادر به مشاهده‌ی اسلایدهای شما خواهند بود.

کنتراست رنگی بدین معناست که شما نباید از رنگ‌های مشابه در محتوای اسلاید خود استفاده کنید، به عنوان مثال اگر پس زمینه‌ی اسلاید شما سفید رنگ است، سعی کنید تا حد ممکن متنی به رنگ زرد نداشته باشید، بلکه باید از رنگ‌های کاملا متضاد هم استفاده کنید، به عنوان مثال پس‌زمینه‌ی سفید با متن تیره یا برعکس.

از فایل‌های چندرسانه‌ای در پاورپوینت خود استفاده کنیدپاورپوینت به شما اجازه‌ی افزودن فایل‌های صوتی، تصویری و ویدئویی را می‌دهد، چرا از این قابلیت به نفع خود استفاده نمی‌کنید؟

می‌دانستید نمایش یک ویدئوی کوتاه مرتبط با ارائه‌تان می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی در عوض شدن حال‌و‌هوای مخاطبین موثر باشد؟ علاوه‌بر آن هنگامی که حضار در حال تماشای ویدئو هستند شما اندکی زمان دارید تا نفسی تازه کرده یا به ادامه‌ی ارائه فکر کنید، پس در صورت امکان حتما از این فرصت ویژه به نفع خود استفاده کنید!

از فونت‌های ضخیم‌تر استفاده کنیدعلاوه‌بر اینکه ویدئو پروژکتورها کنتراست مناسبی ندارند، از آنجایی که این احتمال وجود دارد برخی مخاطبین از فاصله‌ی دوری نسبت به پرده‌ی نمایش قرار داشته باشند شما باید از فونت‌های مناسبی استفاده کنید تا آنان نیز به راحتی بتوانند محتوای ارائه‌ی شما را مشاهده کنند.

سعی کنید از اندازه‌ی فونت بسیار کوچک یا فونت‌های نازک به هیچ‌وجه در اسلایدهای خود استفاده نکنید، هرچند این موضوع به نوع فونت مورد استفاده‌ی شما برمیگردد، اما معمولا سایز فونت نباید کمتر از ۲۴ باشد.

فاصله‌ی خطوط را به خوبی تنظیم کنیداگر فاصله‌ی خطوط نوشته‌های شما کم باشد به شدت باعث گیج‌شدن و خستگی چشم مخاطبین خواهید شد، سعی کنید فاصله‌ی خطوط را بین ۱.۵ تا ۲ قرار دهید، برای تنظیم فاصله‌ی خطوط صحیح کافیست مطابق تصویر زیر عمل کنید:

برای تنظیم فاصله‌ی خطوط کافیست مطابق تصویر بالا روی گزینه‌ی مربوطه کلیک کرده و مقدار مناسب را از لیست بازشونده انتخاب کنید.

فایل‌های مورد استفاده در ارائه را به همراه خود داشته باشیدهرچند معمولا فایل‌ها در سند پاورپوینت شما ذخیره می‌شوند، اما برای اطمینان بیشتر بد نیست فونت‌های مورد استفاده، تصاویر، فیلم‌ها و سایر فایل‌هایی که در پاورپوینت خود استفاده کرده‌اید را همراهتان داشته باشید.

یک نسخه‌ی فیزیکی از ارائه‌ی خود داشته باشیدالبته که شما با استفاده از قابلیت Presenter View در پاورپوینت می‌توانید به نوشته‌های خود نیز دسترسی داشته باشید، اما توصیه می‌کنیم یک نسخه‌ی فیزیکی از آنچه در اسلایدهایتان قرار دارد را به همراه خود داشته باشید.

به عنوان مثال می‌توانید بخش‌های مهم را روی یک کاغذ یادداشت کرده یا یک پرینت از صفحات پاورپوینت‌تان تهیه کنید، بدین ترتیب در هر لحظه از ارائه می‌دانید دقیقا قرار است درباره‌ی چه چیزی صحبت کنید، ضمن اینکه لازم نیست مدام در یک محل پشت لپ‌تاپ ثابت بنشینید یا مرتبا به پرده‌ی نمایش چشم بدوزید!

تعداد اسلایدها را در حد معقولی نگه دارید!هرچند در این خصوص نمی‌توان به یک فرمول ثابت رسید، چراکه برای هر ارائه با توجه به موضوع و زمانی که برای آن در نظر گرفته‌اید متفاوت خواهد بود، اما سعی کنید تعداد اسلایدها خیلی کم یا زیاد نباشد، کم بودن اسلاید ممکن باعث شود نتوانید دقیقا آنچه را می‌خواهید به مخاطب انتقال دهید و زیاد بودن تعداد اسلاید نیز باعث خستگی مخاطبین شما خواهد شد.

سعی کنید اسلایدها را به گونه‌ای تنظیم کنید که به طور میانگین حدود ۲ تا ۴ دقیقه بر روی هر اسلاید زمان سپری شود (هرچند مجددا تاکید می‌کنیم این مورد کاملا به موضوع و محتوای ارائه‌ی شما وابسته است)

سعی کنید حداقل یک‌بار قبل از ارائه‌ی اصلی، جلسه‌ی ارائه را برای خود شبیه‌سازی کنید، به عنوان مثال می‌توانید آن را برای دوستان یا اعضای خانواده‌تان اجرا کنید، اگر تنها هستید اینکار را با یک آینه انجام دهید!

زمان خود را مدیریت کنید، سعی کنید زمان صحبت‌ها و همچنین اسلایدهای پاورپوینت خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که وقت کم نیاورید، کمبود زمان می‌تواند باعث استرس شما شود.

اگر راحت‌تر هستید می‌توانید هنگام ارائه حرکت کنید، اگر این امکان برای شما وجود داشت در صورت تمایل می‌توانید این کار را نیز انجام دهید، از حرکات دست و بدن برای افزایش میزان نفوذ سخنانتان استفاده کنید، حتما لازم نیست در یک نقطه‌ی ثابت قرار بگیرید، البته توجه داشته باشید که این حرکات نباید بیش از حد باشند که باعث برهم خوردن تمرکز مخاطبین شما شوند!

در صورت امکان مقداری آب همراه خود داشته باشید، این امکان وجود دارد به دلیل صحبت و یا استرس دهان شما خشک شود، در چنین شرایطی نوشیدن مقداری آب می‌تواند کمک زیادی به شما بکند.

و در پایان به این نکته توجه داشته باشید که تنها شما نیستید که استرس دارید! تمام انسان‌های روی زمین حتی افرادی که چندین سال سابقه‌ی ارائه دارند نیز می‌توانند دچار استرس و هیجان شوند، تنها کافیست استرس خود را کنترل کنید، به عنوان مثال پس از ارائه‌ی هر بخش، مکث کوتاهی کنید، یک نفس عمیق بکشید و سپس به ادامه‌ی ارائه بپردازید.

نگران این نباشید که سایر حضار اطلاعات بیشتری از شما دارند، مطمئنا شما در خصوص موضوع مورد نظرتان به خوبی تحقیق می‌کنید و اطلاعات بسیار ارزشمندی درباره‌ی آن به‌دست آورده‌اید، پس با خیال راحت صحبت کنید، شما چیزی از دیگران کم ندارید! 

آیا شما نیز تجربه‌ای در خصوص ساخت یک فایل پاورپوینت یا جلسه‌ای ارائه دارید؟ حتما تجربیات خود را با ما و کاربران همیار آی‌تی به اشتراک بگذارید تا در خصوص آن‌ها به بحث و گفتگو بپردازیم.

شما یک گام جلوتر از دیگران باشید!
اگر به آی‌تی و تکنولوژی علاقه‌مندید و دوست دارید سریع‌تر در این زمینه پیشرفت کنید،
همین حالا به جمع
۳۴۹۵
عضو همیار آی‌تی بپیوندید،
دسترسی به تمام آموزش‌های پریمیوم، دریافت جدیدترین آموزش‌های کاربردی مرتبط با آی‌تی و استفاده از مشاوره‌ی رایگان،
برخی از مزایای عضویت در سایت هستند،
شما نیز به کاربران همیار پیوسته و همین حالا وارد دنیای حرفه‌ای‌ها شوید…

من هم می‌خواهم عضو ویژه‌ی همیار شوم

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

ای کاش در مورد چکیده نویسی متن هم مطالبی ارایه کنید.

ممنون از راهنمایی های ارزشمندتون

چگونه پاورپوینت جذاب بسازیم

خواهش می‌کنم، خوشحالیم که این آموزش برای شما مفید بوده دوست عزیز.

از آموزش هاتون ممنونم

با سلام خدمت تمامی دست اندرکاران عزیز . این مطالب ارزشمند خیییییییییییییییلی برام مفید نیست

با سلام خدمت همه ی اساتیدو دانشجویان عزیز ضمن خسته نباشید خدمت شما لازم به ذکرمی باشد که من هم از این سایت خوشم آمدوامیدوارم خوب که است اما انشالله بهتر هم بشه.
باتشکر از دوستان عزیز که مارادر اول دانشگاه امیدوار میکنند تا از کنفرانسها وارائه مطالب نترسیم .

سلام اسماعیل عزیز، خوشحالیم که این آموزش برای شما مفید بوده، مهم‌ترین نکته برای اینکه بتونید قدرت سخن‌رانی و ارائه‌ی خودتون رو تقویت کنید اینه که تمرین داشته باشید و موقع ارائه این‌طور تصور کنید که اطلاعات شما از سایر افراد بیشتره، اینجوری کم‌کم استرس‌تون کم میشه و می‌تونید به راحتی ارائه بدید.

ممنونم فرشاد جان .

ببخشید چرا ایمیل من از داخل کامنتم پاک شده؟

ارسال اطلاعات تماس در دیدگاه‌ها ممنوع هست دوست عزیز.

چه قانون بیهوده ای 😐

بیهوده طرز فکری هست که شما دارین آقای محترم
اینجا جای اینکارا نیست کاش یکمی فرهنگ وجود داشت درتون . شما اگه دنبال برقراری ارتباط با جنس مخالف هستید تشریف ببرید توی اینستا . توی یک سایت فناوری چیکار میکنید؟

من از مدیریت سایت تشکر میکنم که اطلاعات تماس شما رو حذف کردن وگرنه امثال شما برای ما خانم ها آرامش نمیگذارید، من به راهنمایی شما احتیاجی نداشتم که برام ایمیل برام بگذارید.

سهیل
خوب کاری کردن که ایمیلتو پاک کردن – شما ها ابروی هرچی مرده بردید با این مسخره بازیهاتون

خاک بر سرت

خیلی عالی بود
واقعا ممنونم از آموزشای مفیدتون.

منم با شما موافقم بانو.
پستهای این سایت بسیار عالیه.

واقعا مطالبشون عالیه.
به خصوص اون بخشی که درمورد کنترل استرس گفته بودن.
من در این زمینه تجربیات زیادی دارم، درصورت تمایل میتونم بتون کمک کنم.
این ایمیل بنده هست: ***

کاربران ویژه، افرادی هستند که به آی‌تی و تکنولوژی علاقه‌مند بوده و می‌خواهند زودتر از دیگران در این زمینه پیشرفت کنند، شما هم همین حالا به جمع اعضای ویژه‌ی همیار پیوسته و به تمام امکانات پریمیوم سایت دسترسی داشته باشید!

تاکنون 3495 نفر عضو همیار آی‌تی شده‌اند.

مرا به خاطر بسپار



فراموشی گذرواژه

همین حالا عضو همیار شده و شما نیز از مزایای کاربران ویژه برخوردار شوید، دسترسی به تمام آموزش‌های پریمیوم، دریافت مقالات جدید مرتبط با آی‌تی و امکان استفاده از پشتیبانی رایگان برخی از مزایای عضویت در سایت هستند، یک فرصت ویژه برای حرفه‌ای شدن!

مطالعه شریف بیش از 10 سال است جدیدترین آموزش ها در کلاس جهانی را به شکل کاملا بومی، کاربردی با متد فانتوم در اختیار علاقه مندان قرار میدهد.

راهنمای خرید از مطالعه شریف

پرفروش ترین محصولات

چگونه پاورپوینت جذاب بسازیم

تهران، درب شمالی دانشگاه صنعتی شریف،خ قاسمی، تقاطع بلوار اکبری، پلاک 30 طبقه 3

021-66064000

021-40663100

info [at] motalesharif [dot] com

ما را دنبال کنید …

همانطور که می دانید امروزه در بیشتر سخنرانی ها از اسلایدهای پاورپوینت برای ارائه های تخصصی و فنی استفاده می شود. اگر اسلایدهای شما دارای مشکل باشند (مثلاً دارای فونت غیر قابل قبول) باید گفت که احتمالاً در آزمون پیش رویتان نیز شکست خواهید خورد. به عبارت دیگر اگر ارائه به خوبی پیش رود، یک تجربه بصری بد می تواند همه چیز را به انحراف بکشد.

در رابطه با پاورپوینت و اسلایدهایی که می سازید، موضوع شما مهم نیست؛ به عبارت دیگر عواملی چون توجه به فرایندهای ارائه، استفاده مؤثر از ابزار طراحی پاورپوینت و وفادار بودن به یک سبک ثابت را می توان از جمله بخش هایی به شمار آورد که برای یک ارائه خوب باید بیش از پیش به آن ها توجه داشته باشید.

قدم اول: اجازه ندهید که پاورپوینت تصمیم بگیرد از آن چگونه استفاده کنید

مایکروسافت قصد داشت تا ابزار فراوانی را در اختیار کاربران پاورپوینت قرار دهد. با این حال این بدان معنی نیست که شما باید از همه آن ها استفاده کنید. در ادامه قصد داریم به ارائه چند نکته کلیدی در این رابطه بپردازیم:

قدم دوم: اسلایدهای خود را با اندازه دلخواه ایجاد کنید

چگونه پاورپوینت جذاب بسازیم

در حالی که ممکن است اسلایدهای پیش فرض پاورپوینت در اکثر مواقع به کارتان بیاید، اما شاید بخواهید اسلاید خود را با اندازه های دیگری به نمایش در آورید. در ادامه روش انجام این کار را به شما می گوییم:

نکته: پیش از افزودن اشیاء جدید به اسلاید و یا تغییر ابعاد آن ها، اندازه اسلاید را تغییر دهید.

قدم سوم: طراحی قالب اسلاید را ویرایش کنید

اغلب پیش از شروع به کار، تغییر قالب اسلاید بسیار راحت تر خواهد بود. بدین ترتیب نیازی نیست که هر اسلاید را خودتان طراحی نمایید. در ادامه روش انجام این کار را به شما می گوییم:

قدم چهارم: مطمئن شوید که تمامی اشیاء به درستی تراز شده باشند

برخورداری از اشیاء تراز شده در اسلاید خود یکی از نکات کلیدی برای یک ارائه حرفه ای به شمار می رود. در همین رابطه قادر خواهید بود به طور دستی اندازه تصاویر را تراز کنید. با این حال خطای چشمی ممکن است همه چیز را خراب کند. برای جلوگیری از بروز این اتفاق بگذارید پاورپوینت خود مدیریت همه چیز را بر عهده بگیرد.

در ادامه قصد داریم نحوه تراز کردن چند شئ را به صورت هم زمان به شما بگوییم:

همچنین برای هماهنگ کردن اشیاء با اسلاید مراحل زیر را طی نمایید:

قدم پنجم: با استفاده از منوی Format کنترل بیشتری روی طراحی اشیاء داشته باشید

قابلیت Format به شما اجازه می دهد تا تنظیمات مناسبی را روی اشیاء موجود در اسلاید اعمال کنید و کنترل بیشتری روی آن ها داشته باشید.

انجام این تنظیمات به طرق دیگر غیر ممکن است و نمی توان آن ها را پیاده سازی کرد. برای انجام این کار روی یک شئ کلیک راست کرده و گزینه Format را انتخاب کنید.

بدین طریق می توانید سایه ها را تنظیم نمایید، اندازه اشیاء را تغییر دهید و حتی انعکاس ایجاد کنید. منویی که به صورت پاپ آپ ظاهر خواهد شد همانند شکل زیر است:

با آن که گزینه های اصلی در تب فرمت نوار ابزار پاورپوینت نیز وجود دارند، اما برای داشتن کنترل کامل حتماً به منوی فرمت مراجعه کنید. برخی از کارهای دیگری که می توان با استفاده از این قابلیت پیاده سازی کرد عبارت اند از:

قدم ششم: از اشکال موجود در پاورپوینت استفاده کنید

بسیاری از کاربران هنوز با ابزار انعطاف پذیر اشکال در پاورپوینت آشنایی ندارند. طی به روز رسانی هایی مایکروسافت برای مجموعه خود منتشر کرده چندسالی می شود که پتانسیل طراحی خوب اشکال در پاورپوینت به وجود آمده است.

پاورپوینت در بخش اشکال بر خلاف نرم افزارهای حرفه ای چون Adobe Creative Suite یا Quark گزینه های در خوری را در اختیار کاربران قرار می دهد. در همین خصوص این ابزار با ارائه گزینه های هوشمند به شما اجازه می دهند تا نمودارها و فلوچارت های زیبا خلق نمایید.

در همین رابطه این گزینه بیشتر زمانی به کارتان می آید که می خواهید ارائه خود را به عنوان یک رسانه بصری مطرح کنید. پاراگراف بندی کردن و استفاده از بولت ها خسته کننده به نظر می رسند، بنابراین با استفاده از اشکال می توانید پیام خود را به روشنی بیان کنید.

قدم هفتم: اشکال سفارشی ایجاد کنید

پس از ایجاد یک شکل روی آن راست کلیک کرده و گزینه Edit Points را انتخاب نمایید. با استفاده از این قابلیت قادر به ایجاد اشکال سفارشی خواهید بود. به عنوان مثال با تغییر نقاط می توانید ابعادی که دوست دارید را روی شکل مورد نظر اعمال کنید.

گزینه دیگری که پیش رویتان قرار دارد ترکیب دو شکل با یکدیگر است. پس از انتخاب دو شکل مورد نظر خود روی آن ها کلیک راست کنید و به زیر منوی Grouping بروید تا گزینه های مختلف آن را مشاهده کنید.

با استفاده از این گزینه ها به جای تنظیم دستی نقاط یک شکل می توانید اشکال شخصی سازی شده با اندازه دقیق ایجاد نمایید.

قدم هشتم: تصاویر را به طور سفارشی برش دهید

علاوه بر ایجاد اشکال سفارشی، می توانید از پاورپوینت و ابزار آن برای تبدیل تصاویر به اشکال جدید استفاده کنید. در ادامه روش انجام این کار را به شما خواهیم گفت:

قدم نهم: معرفی وبسایت ها در داخل پاورپوینت

به طور معمول در صورتی که بخواهید یک وبسایت را در پاورپوینت معرفی کنید تنها کافیست لینک مورد نظر را در ارائه ذکر نموده و سپس از یک مرورگر برای باز کردن آن استفاده نمایید. برای کاربران ویندوز خوشبختانه یک راه حل ساده تر نیز وجود دارد.

در رابطه با همین موضوع به لطف نرم افزارهای شخص ثالث می توانید وبسایت مورد نظر خود را به طور مستقیم به پاورپوینت اضافه کنید. یکی از بهترین برنامه ها در این زمینه LiveWeb است که یک ابزار شخص ثالث مستقل به شمار می رود.

با استفاده از LiveWeb نیازی نیست پیوستگی پاورپوینت خود را از بین ببرید.  اضافه کردن مستقیم یک وبسایت و یا یک ویدیوی یوتوب به پاورپوینت سبب بالا رفتن کیفیت پاورپوینت شما و ارائه تان می شود.

متأسفانه برای کاربران مک گزینه مشابهی وجود ندارد. تهیه اسکرین شات از وبسایت مورد نظر، استفاده از لینک اینترنتی و یک مرورگر برای باز کردن آن و یا اضافه کردن رسانه ها (از قبیل ویدیوهای یوتوب) به وسیله دانلود مستقیم آن ها روی رایانه از دیگر انتخاب هایی است که پیش رویتان قرار دارد.

چگونه پاورپوینت جذاب بسازیم

قدم دهم: فایل های فونت مختص به خود را اضافه کنید

یکی از مشکلات ثابت ارائه دهندگان با پاورپوینت تغییر فونت به هنگام تغییر رایانه است. در حقیقت فونت ها تغییر نمی کنند بلکه فونت مورد استفاده شما ممکن است روی آن رایانه نصب نشده است. خوبشختانه برای کاربران رایانه های ویندوزی یک راه حل ساده وجود دارد.

هنگامی که می خواهید فایل پاورپوینت خود را ذخیره کنید (تنها روی یک رایانه) کافیست روی گزینه Save As کلیک نموده و پس از آن تیک گزینه Embed TrueType را بزنید. در نهایت نیز روی گزینه OK کلیک کنید تا مراحل ذخیره کردن فایل پاورپوینت تکمیل شود.

نهایتاً پاورپوینت فایل فونت شما را حفظ می کند و به هنگام تغییر رایانه با تغییر فونت ها مواجه نخواهید شد. متأسفانه راه حل این موضوع روی سیستم عام مک کمی پیچیده است؛ به همین دلیل توصیه می کنیم قدم بعدی را در دستور کار خود قرار دهید.

قدم یازدهم: اسلایدهای خود را با فرمت JPEG ذخیره نمایید

در نسخه2011 پاورپوینت برای مک گزینه ای جهت اضافه کردن فونت ها به ارائه وجود ندارد. بنابراین در صورتی که از فونت های استاندارد مانند Arial یا Tahoma استفاده نکنید باید گفت که فونت پاورپوینت شما در هر رایانه با دیگری متفاوت خواهد بود.

یکی از راه های جلوگیری از این واقعه در سیستم های مجهز به سیستم عامل مک ذخیره ارائه نهایی با فرمت JPEG و سپس اضافه کردن این تصاویر به اسلایدها است. در مک کاربران به راحتی می توانند به سرعت تصاویر را به پاورپوینت خود اضافه نمایند.

اگر ارائه شما از انیمیشن های متحرک بهره می برد تمام کاری که باید انجام دهید ذخیره هر فریم از انیمیشن با فرمت JPEG است. پس از آن در ارائه نهایی کافیست این تصاویر را به همان ترتیبی که انیمیشن اجرا می شود به نمایش در بیاورید.

با انجام این کار به لحاظ فنی چند اسلاید جدید به پاورپوینت شما اضافه خواهد شد اما در نهایت مخاطبان نمی توانند تفاوت را به طور دقیق تشخیص دهند. همچنین باید بدانید که اگر تعداد تصاویر JPEG در پاورپوینت شما زیاد شود به همان نسبت حجم فایل نهایی نیز افزایش خواهد یافت.

قدم دوازدهم: اضافه کردن محتوای چند رسانه ای

پاورپوینت شما را قادر می سازد تا فایل های ویدیویی/صوتی را به صورت مستقیم از رایانه و یا اینترنت به ارائه خود اضافه نمایید. به طور کلی باید گفت که اگر می توانید باید حتماً این کار را انجام دهید. متأسفانه قابلیت اضافه کردن محتوای چند رسانه ای به طور مستقیم برای کاربران مک وجود ندارد.

برای کاربرانی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می نمایند دو دلیل مهم برای انجام این کار وجود دارد: اولاً این قابلیت به شما اجازه می دهد تا محتوای چند رسانه ای را به طور مستقیم از پاورپوینت خود اجرا کنید و ثانیاً از آن جایی که فایل شما داخل پاورپوینت باقی می ماند، محتوای چند رسانه ای به طور طبیعی و بدون هیچ کار اضافه ای اجرا خواهد شد.

اگر از پاورپوینت در مک استفاده می کنید، لازم است تا همیشه فایل ویدیویی/صوتی را در همان پوشه ارائه پاورپوینت با خود به همراه داشته باشید. همچنین اگر ارائه روی یک رایانه ویندوزی صورت می پذیرد، کاربران مک باید مطمئن شوند که فرمت فایل های چند رسانه ای WMV باشد.

در نهایت باید بگوییم که انجام چنین کارهایی کمی پیچیده است و امکان دارد شما را به اشتباه بیاندازد. بنابراین بهتر است برای ارائه از همان سیستم عاملی که پاورپوینت را به وسیله آن ساخته اید، استفاده نمایید.

قدم سیزدهم: از سخت افزار مختص به خود استفاده کنید

بین سیستم عامل های مختلف، پاورپوینت شما ممکن است با تغییرات ناگهانی مواجه شود. حتی بین نسخه های مختلف نرم افزار پاورپوینت نیز این امکان وجود دارد که برخی چیزها تغییر کنند.

برای رفع این مشکل کافیست مطمئن شوید که در حال استفاده از یک سخت افزار مناسب هستید. بنابراین توصیه می کنیم به هنگام ارائه از لپ تاپ شخصی خود استفاده نمایید نه چیز دیگر.

قدم چهاردهم: از Presenter View استفاده کنید

پاورپوینت دارای یک ابزار بسیار عالی به نام Presenter View است که در PowerPoint 2010 (یا نسخه 2011 برای مک) می توان آن را از طریق تب Slide Show پیدا کرد. Presenter View بخشی را به یادداشت های شما اختصاص می دهد که ممکن است در طول ارائه به آن ها نیاز داشته باشید.

با استفاده از 14 ترفند بالا می توانید ارائه های حرفه ای تری داشته باشید. خوشبختانه نرم افزار پاورپوینت و ابزار موجود در آن بسیار انعطاف پذیر است و نیاز تمام کاربران را بر طرف می کند. آیا تا به حال از پاورپوینت برای ارائه های خود استفاده کرده اید؟ تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

نکته: مکان گزینه ها و ابزار ممکن است در هر نسخه از پاورپوینت متفاوت باشد.

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.


Downloads-icon


چگونه یک فایل PDF را به پاورپوینت خود اضافه کنیم؟Downloads-icon


چگونه یک فایل PDF را به پاورپوینت اضافه کنیم؟Downloads-icon


Downloads-icon


چگونه یک فایل PDF را به پاورپوینت خود اضافه کنیم؟ Downloads-icon


Downloads-icon


چگونه یک فایل PDF را به پاورپوینت اضافه کنیم؟ Downloads-icon


چگونه یک فایل PDF فارسی را بدون بهم ریختگی در word کپی کنیم؟Downloads-icon



Gallery
Downloads-icon



چگونه یک فایل PDF فارسی را بدون بهم ریختگی در word کپی کنیم؟
Downloads-icon


Downloads-icon

تفاوتی نمی کند که بخواهید پاورپوینتی برای ارائه پایان نامه، کنفرانس یا یک ارائه ساده درسی بسازید. مهم این است که بصورت اصولی و گام به گام، پاورپوینتی بسازید که بتواند حرف و فکر شما را بهتر به مخاطبان جلسه منتقل کند. در اینجا روش ساخت اسلایدهای زیبای پاورپوینت برای ارائه بهتر شما را بصورت تصویری به شما آموزش می دهیم.

این آموزش را در پاورپوینت ۲۰۱۰، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ می توانید دقیقا به همین روش انجام دهید و به راحتی پاورپوینت با موضوعات متنوع را بسازید.

حتما بخوانید: آموزش دادن افکت، انیمیشن و متحرک کردن اسلایدهای پاورپوینت (تصویری)

قبل از خواندن بقیه این پست، ابتدا ویدیوی زیر از همکارم جناب فیضی را تماشا کنید:

چگونه پاورپوینت جذاب بسازیم

 

دانلود ویدیو 

گام اول: پاورپوینت را باز کنید: یک صفحه خالی می بینید (اگر نبود، روی صفحه خالی کلیک کنید) که دو باکس در وسط آن قرار دارند، یکی از آنها به شما می گوید که برای افزودن عنوان کلیک کنید (click to add title) و دیگری به شما امکان افزودن زیر عنوان را می دهد (click to add subtitle).

عنوان همان تیتر اصلی است (مثلا می خواهید راجب معرفی میوه های باغی ارائه کنید-تیتر شما معرفی میوه های باغی) و زیر عنوان یا subtitle همان تیتر فرعی یا زیر تیتر است (مثلا در همان میوه های باغی، نوع اول سیب است-زیر تیتر شما معرفی سیب)

گام دوم: روی تب بالا سمت چپ گزینه فایل file را کلیک کرده و بعد روی گزینه New کلیک کنید (مطابق تصویر).

گام سوم: اگر دوست دارید یک قالب آماده انتخاب کنید، روی گزینه sample templates کلیک کنید (قالب آماده شامل پس زمینه و طراحی آماده است-آن را متناسب با موضوع ارائه تان انتخاب کنید).

اما پیشنهاد ما این است که همیشه بجای قالب، از تم استفاده کنید. پس روی Themes کلیک کنید و تم دلخواه خودتان را انتخاب کنید.

 

با کمک این بسته آموزشی، در کمتر از ۵ روز در پاورپوینت حرفه ای می شوید و می توانید اسلایدهای بسیار زیبا و قوی برای ارائه بسازید!

گام چهارم: زمانی که تم شما ایجاد شد، روی گزینه افزودن عنوان (click to add title) کلیک کرده و اگر دوست داشتید زیرعنوان هم در قسمت subtitle اضافه کنید. زمانی که عنوان را انتخاب کردید، روی گزینه New slide کلیک کنید.

گام پنجم: شروع به وارد کردن اطلاعات درون اسلاید کنید. (عکس و متن و نمودار و …). مثلا می توانید عکس ها را از هر جایی هستند به داخل پاورپوینت بکشید و رها کنید.

مرحله افزودن افکت انیمیشن

دکمه های کنترل و M را همزمان بزنید تا یک اسلاید جدید ایجاد شود و همینطور تا زمانی که همه مطالبتان را در پاورپوینت قرار دادید.

گام ششم: فایل را ذخیره کنید. از بالا سمت چپ گزینه file و بعد save as

اگر در هر بخشی از آموزش بالا به مشکل برخوردید در قسمت نظرات مطرح کنید تا به سوالتان خیلی سریع و آسان پاسخ دهیم.

آموزش به اشتراک گذاری و تبدیل پاورپوینت به ویدیو به راحتی هر چه تمام تر

آموزش تصویری درج انیمیشن/ افکت برای اسلایدها یا متن های پاورپوینت

آموزش دادن افکت، انیمیشن و متحرک کردن اسلایدهای پاورپوینت (تصویری)

سلام خسته نباشید من میخاستم بدونم چطور میشه در شماره گذاری صفحات مثلا ۱ /۲۵رو مشخص کرد؟ و این ک نوار فهرست در بالای هر اسلاید ک نشون میده این اسلاید متعلق ب کلیات است یا نتیجه گیری رو چطور میشه ایجاد کرد.ممنون

درود
سوال شما خیلی واضح نبود ولی تا جایی که من می فهمم، منظورتان فهرستی است که بعنوان مثال نشان میدهد اسلاید حاضر در کدام بخش از کلیت کار شماست. این موضوع را به کمک ایجاد یک Element در بالای هر صفحه می توانید ایجاد کنید و در همه صفحات آن را کپی کنید ولی رنگش را در صفحات دیگر تغییر دهید.

سلام ببخشید چطور میشه روی عکس اهنگ گذاشت؟؟؟؟؟

درود
در ریبون، گزینه Insert song رو پیدا کنید و بعد عکس رو درج بفرمایید.

سلام ضمن تشکر از شما آقای فیضی پاور من ۲۰۱۶ است چه جوری ترتیب اسلاید ها را تغییر بدم بین اسلاید ها اسلاید سفید آمده اس باتشکر

هر اسلاید را میتوان کات کرد و در مکان مناسب پیست نمود.
اسلاید های سفید را عم میتوان سلکت و دیلیت کرد

چگونه پاورپوینت جذاب بسازیم

سلام چطور میشه یه بخشی از متن رو ویرایش کنم؟

کافی ست روی آن بخش از متن کلیک کنید و شروع به تایپ کنید!

سلام من میخواستم بدونم چطوری او دوتا باکس اول رو حذف کنیم؟

سلام. روی مرزشون کلیک کنید و دکمه Del روی کیبورد رو بزنید

سلام راهی هست که تمام عکسها رو بشه در یک قالب و سایز یکباره انتخاب کرد و نیاز نباشه بعد برا هر عکس سایز انتخاب کرد ،

سلام خیر. چون عکسهای رزولوشن و سایز متفاوتی دارن با اندازه خودشون وارد میشن

درود . چجوری میتونم مطالبم رو در یک اسلاید طوری تنظیم کنم که با هم ظاهر نشن؟.. یعنی مطالبم در یک اسلاید ،یکی یکی نمایش داده بشن

سلام من یه مشکل دارم میخوام برای پاورپوینت تصویر زمینه انتخاب کنم ارور میده تو رو خدا

درود. ممکن است به خاطر اندازه (یا خیلی بزرگ یا کوچک) تصویر باشد. اگر با این کار اصلاح نشد، در یک اسلاید جدید همین کار را انجام دهید.

خیلی خوب بود اما جندان کامل نبود راجب زمانبندی جیزی نگفتید!

سلام و درود میخواستم بدونم چطور میشه دیزاین یه اسلاید رو با اسلاید قبلی متفاوت گذاشت؟
یعنی دیزاین اسلایید اول آبی و اسلاید بعدی سفید؟

درود بله .یک section break انتخاب کنید (قبل و بعد از اون اسلاید خاص) و بعد هر تمی دوست دارید بهش بدین

با درود و سلام به نظر من عالی بود خیلی روان و ساده مطرح شده بودممنون

سلام.ممنون از اموزش. اگه من بخوام یه پاور پوینت درست کنم که با زدن دکمه یه قسمت جدید از متن نمایش پیدا کنه باید چیکار کنم؟؟(هیچ تغیر دیگه ای نکنه مثلا پس زمینه و اسلاید عوض نشه مثل این باشه که یه متن ظاهر شه. ممنون.)

درود. کافیه که اون متن رو انتخاب کنید و از سربرگ Animation یک انیمیشن بهش بدید

سلام چطور میشود متنی رو از یک سایت از اینترنت داخل پاورپوینت کپی کنیم

بسیار عالی و مفید بود

تو پاور پوینت میشه عکس رو محو کنیم یکم؟

سلام
میخواستم از تم آماده خود پاورپوینت استفاده نکنم
در برخی ارائه ها دیدم که از پس زمینه ای استفاده شده که خود پاورپوبنت نداره
ار کجا باید دانلود کنم ؟

با سلام
از چه شماره فونتی باید برای پاورپوینت استفاده کنم؟
ممنون میشم جواب بدید.

سلام ببخشید چطوری شکل هایی که حرکت می کنند بگذاریم

سلام ببخشید چجوری پس زمینه را عوض کنیم

درود بر بدرودتون
عالی بود
البته در حدی که من نیاز داشتم عالی بود
ممنون?

عالی بود مرسی من مبتدی بودم

سلام
ممنون از آموزشتون
استفاده کردم

سلام. میخواستم بدونم در بعضی پاورپنت های آماده مثلا اگه یک فلش کشیده شروع به چشمک زدن می کنه یا یه ستاره گذاشته که چشمک میزنه.

چطور میشه یک شکل رو چشمک زن کرد؟

سلام از افکت مخصوصش در بخش افکت ها استفاده کنید یا اینکه فایل gif ش رو بسازید

سلام
ممنون از آموزشتون

تشکر از آموزش شما

درود و ارادت
بسیارمفیدواقع شد،آموزش ساده وکاربردی
سپاسگزارم .

چگونه می توان فایلو وارد فلش یا سیدی کرد؟

سلام ببخشید فقط با همین برنامه میشه این توضیحات رو اجرا کرد یا تو هر برنامه ای توضیحات شما قابل اجراست

سلام. این توضیحات برای برنامه پاورپوینت (هر ورژنی ) است

سلام.اگه بخوام پس زمینه رو خودم انتخاب بکنم یعنی خودم یه عکس رو از گالری روی پس زمینه قرار بدم باید چیکار کنم

سلام. برای این کار یا باید از عکسهای آنلاین انتخاب کنید یا اینکه از گزینه insert یک عکس انتخاب کنید و آن را به اندازه کل صفحه بزرگ کنید. سپس کلیک راست و گزینه send to forward را انتخاب کنید.

سلام خسته نباشید.چطوری میتونم برای ارائه از تم های داخل اینترنت استفاده کنم ن خودپاورپوینت؟ از اینترنت دانلود میکنم ولی نمیفهمم کجا میره؟

عالی بود سپاس

عااالی بود خیلی ممنون

سلام ممنون بابت توضیحاتتون عالی بود🌼🌼🌼

من میخوام بدونم چه جوری میشه موزیک گذاشت که تو همه ی اسلاید ها پخش بشه؟

عرض ادب. از سربرگ insert و قسمت audio

سلام چطور میتونم متنی روکه از گوگل میگیرمو توی صفحه پیاده کنم.دیگه خودم تایپ نکنم

سلام. همون بالا سمت چپ گزینه paste

سلام . عالی بود. چجوری میشه اسلایدها رو به هم ارتباط داد که نخوایم با موس کلیک کنیم.

باسلام و درود فراوان….بسیار آموزنده و روان بود…..لطفا بگید چطور میتونم یک پاورپوینت آموزشی (درس آموزش کسر ریاضی)را آماده کنم….تصویر ها میخوام انیمیشن باشن؟؟؟؟

سلام. از اینجا بصورت آماده دانلود کنید

ممنونم از این ویدیو بسیار خوب
بسیار مفید و کاربردی بود برام

سلام
مرسی ازسایت بسیار خوب شما اگر امکان داره فیلم های آموزشی نرم افزار ارائه آنلاین پرزی perezi رو هم در سایت قرار دهید .
با تشکر از زحمات شما

سلام میشه بگید برنامه کجایی لبتاب است اولین باره دارم درس میکنم برنامه پاور پیت کجاس یا چجوری دانلود کنم

داخلشه

سلام. چجوری میشه بعد از اینکه صفحه اول پاور رو درست کردم، صفحه بعد رو ایجاد کنم؟😐

سلام. دکمه های کنترل و N کیبورد رو همزمان فشار بدین

چرا وقتی میخوام تم انتخاب کنم علامت اخطار میاد، لطفا زودتر جواب بدید، مرسیــ

سلام لطفا متن اخطار را ارسال نمایید

خسته نباشید
ببخشیدیه حرکتی هست که موقع ارایه پاور بقیه اون متنو نمیبینن و فقط خودت میبینی
یه گوشه از تصویر هست
حجوری میشه این کارو کرد؟میشه راهنمایی کنید؟

وااای واقعا ممنونم خیلی کاربردی بود تشکر میکنم دیگه به متن هم نیازی نبود

سلام
میشه بگید چطوری میشه پاورپوینت را منو دار کرد؟

اون منوها تصویر هستند که در هر اسلاید حالت متفاوتی به خودشون می گیرن

چون من الان فقط تونستم یه صفحه پاورپوینت درست کنم پس بقیه مطالبمو کجا باید بنویسم چجوری صفحات دیگه ای ایجاد میشه?

ممنون برای کاری که می خوام انجام بدم کافی بود

سلام.من میخام پاورپوینت درست کنم ولی برام هیsignمیاره.قبلا creatingبدونsignمیاورد الان نه ولی.چیکار کنم؟

سلام. کرک جدید پاورپوینت رو از اینجا دانلود کنید

بسیار بسیار خوب بود لذت بردم . خدا خیرتون بده
متشکرم

سلام.خیلی ممنونم.واقعا کامل توضیح دادین و خیلی کمکم کرد مطالبتون

سلام خسته نباشید یه سؤال داشتم لطفا جواب بدید چطور میتونم روی پاورپوینتم صدای خودمو بزارم؟؟

سلام. از تب insert و سپس Audio و بعد هم record audio

سلام ، من لب تاپ ایسوس دارم وقتی وارد پاور پوینت میشم ، یه صفحه برای میکرو سافت میاد ، چگونه واردش شم ؟؟

سلام روی گزینه new document یا new template کلیک کنید

با سلام
ببخشیدبا استفاده از چه برنامه ای میتونم پاورپوینت درست کنم؟با گوشی منظورمه

درود بر شما
بسیار عالی بود مخصوصا فیلم

سلام میخواستم بدونم با کامپیوتر که واس ارائه پاورپوینت درست میکنیم اونو چجوری میتونیم با گوشی هم مثل همون ارائه بدیم

درود. ماکروسافت پاورپوینت گوشی رو نصب کنید محیطش ساده شده همین پاورپوینت کامپیوتر هست

سلام من یه سوال دارم چطوری فایل پاور پوینتمو قفل کنم
مثلا من کارم تمومو شده و ذیگه نمی خوام چیزی تغییر کنه ؟

سلام. از بالا سمت چپ گزینه File و سپس info را انتخاب کنید. بعد هم گزینه Protect Presentation و نهایتا Encrypt with Password

با سلام ممنونم از راهنمادیتون مخصوصا ویدئوی جناب فیضی

سلام آقای فیضی من پاور پوینتم ۲۰۰۷ هست اما نمی دونم که چجوری روی اسلاید هایم عکس بزارم . و چجوری نمایش دهم که تصاویر ورق بخورند . سیو هم کردم نشد . بعد اگر می شود به من بگویید که آیا می توانم صدای خودم را رویش بگذارم .
با تشکر بردیا باقری .

سلام بردیا جان قسمت آخر مطلب (سوالهای رایج)

سلام من توی پاور پونت خیلی حرفه ای ام و خب ۱۴ سالمه من یه عالمه پاور پونت درسی و غیر درسی درست کردم و دیدم توی بعضی جاها مثلا پاور پونتشونو به اشتراک گذاشتن و بقیه میتونن دانلودش کنن میشه بگید چجوری اینکارو کنیم؟!

سلام ممنونم ازاین مطالب مفیدتون درموردپاورپویینت خیلی بدردمن خورد.مرسی.درضمن میخواستم بدونم چطوربایدپاورپویینت رو سیو کنم؟

دکمه کنترل و S کیبورد رو همزمان فشار دهید و بعد هم گزینه Save رو بزنید

سلام من میخواستم بدونم ک چجوری صدای خودمون رو بزاریم روش ممنون میشم ک جوابمو بدین

در قسمت سوالات رایج کاربران توضیح دادیم! بخونید اخر مطلب رو

عالی بود ممنونم از آموزش روان و سادت تون

با سلام بسیار عالی بود واقعا ممنونم از آموزش عالیتون❤همیشه موفق باشید❤

سلام چجوری میتونم فایل رو به پی دی اف تبدیل کنم؟

از بالا سمت چپ گزینه File و بعد Save as و بعد هم گزینه PDF

خیلی ممنونم آقای فیضی بسیار عالی

خیلی ممنون اقای فیضی خیلی برام مفید بود

بسیار ممنونم بابات این ویدیو
کلی کار منو راه انداخت
موفق باشید

سلام خیلی ممنون از ویدیو آموزشی متاسفانه من متوجه نشدم که چطور میشه هر اسلاید را یک رنگ کرد لطفا توضیح دهید

روی هر اسلاید کلیک راست کنید و design یا از بالا قسمت design

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان آلمانی

روش یادگیری زبان

افزایش اعتماد به نفس

روشهای موفقیت

آموزش کیک و شیرینی

آموزش تقویت مغز

با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات آموزشی، تنها به کیفیت و رضایت مشتری می اندیشیم !پ

© استفاده از مطالب سریع آسان تنها با کسب اجازه از مدیریت امکان پذیر می باشد. سلامتی-زیبایی

تبلیغــات     تماس با ما


آسان ترین روش تبدیل pdf به powerpoint و برعکسDownloads-icon


۵۰ کلید میانبر کاربردی نرم افزار Word + دانلود pdf آموزش تصویری (۲۰۰۷-۲۰۱۶)Downloads-icon

وبلاگ

پاورپوینت یک نرم افزار بسیار کاربردی و شناخته شده از سری محصولات آفیس از شرکت مکروسافت می باشد که در سرتاسر جهان کاربران زیادی برای ساخت و نمایش ارائه های خود از این نرم افزار استفاده می کنند. با گسترش روز افزون دنیای دیجیتال رقابت های زیادی برای ساخت نرم افزارهای حرفه ای در زمینه های مختلف شکل گرفته است. به عنوان مثال در زمینه ساخت پرزنتیشن میتوان به نرم افزار پرزی (Prezi) نیز اشاره کرد که توانسته در چند سال اخیر نظر کاربران را به خود جلب کند. بسیاری از کاربران پاورپوینت نیز شاید تمایل داشته باشند ارائه هایی شبیه به نرم افزار پرزی بسازند. البته که نرم افزار پرزی مقداری با فارسی نیز مشکل دارد.

چرا پاورپوینت؟:

به هر حال ما در این بخش سعی میکنیم نکاتی کلیدی و جدید از نرم افزار پاورپوینت به شما آموزش دهیم تا بتوانید یک ارائه زیبا، متفاوت و خلاقانه بسازید.

قابلیت هایی که آموزش خواهید دید :

چگونه پاورپوینت جذاب بسازیم

آموزش قابلیت مورف :

 

آموزش قابلیت زوم – Zoom :

آموزش قابلیتهای فوق :

آموزش ساخت تصاویر و مدلهای سه بعدی – 3d modeling :

قسمت پنجم | موشن گرافیک در پاورپوینت (ساخت اجسام سه بعدی)

در قسمت ششم چه آموزشهایی را میبینید :

در قسمت هفتم:
نحوه ساخت نظرسنجی، کوییز و امتحانهای آنلاین در پاورپوینت را آموزش خواهید دید. یکی از جالبترین قابلیتهایی خواهد بود که ارائه شما را به شدت جذاب خواهد کرد.

در این قسمت به معرفی پلاگینها و سایت های زیر پرداخته شده است:

participoll.com

mentimeter.com

pigeonholelive.com

pigeonholelive.com

 

قسمت هشتم:

در این قسمت به قابلیت Section Zoom پرداخته ایم. به وسیله این قابلیت میتوانید چندین اسلاید را بوسیله یک Section Zoom نمایش داد و یا بینهایت ترانزیشن زوم در امتداد یکدیگر ساخت.

همچنین در این قسمت حل عدم نمایش ترانزیشن Morph و زوم را در بعضی از نسخه های پاورپوینت توضیح داده ایم.

 

 

قسمت نهم

در این قسمت ساخت یک تایم لاین (نوار پیشرفت) جذاب را در پاورپوینت آموزش خواهید دید.

رضا دلباز دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم و مهندسی آب دانشگاه تهران ،
علاقه مند به وب و گرافیک 🙂

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

بسیار عالی و خسته نباشید،  خیلی ممنون از آموزش قابلیت های جدید پاورپوینت، من عاشق این نرم افزارم و این جور کارهارو با ورژن های قدیمی تر به سختی انجام میدادم ولی آپدیت های جدید، کار خیلی بهتر و راحت شده.

سلام وقت بخیر، خواهش میکنم! بله درسته، خیلی سریع و خوب دارن پیشرفت میکنن و رابط کاربری رو روز به روز آسونتر میشه! موفق باشید.

سلام
چرا گذار مورف در پاورپوینت 2019 که من نصب کردم، نمایش داده نمیشه!؟

سلام وقت شما بخیر باشه! ابتدای قسمت هشت توضیح دادیم که به چه صورت افیس رو نصب کنید تا اگر برای شما این ترانزیشن ها فعال نشده رفع بشه! آیا شما به همین شکل نصب کردین؟

خیلیم عالی

خیلی ممنون و سپاس از زحمات تون

سلام و وقت بخیر! ممنون از نظر لطفتون!
موفق باشید

سلام خدا قوت،درمورد اینکه چطور ذخیره کنیم وچطوری داخل سایت شخصی خودمون به نمایش در بیاریم مثل تصاویر متحرک لطفا راهنمایی کنید با تشکر

سلام و وقت بخیر! شما میتونید شما میتونید از طریق منوی:
File>> Export >> Creat A video
فایل ارائه تونو تبدیل به فیلم کنید.

سپاسگزارم

سلام. من با اینکه پاورپوینتم را آپدیت کردم ولی قسمتای zoom  و morph و بقیه چیزا رو ندارم.علت چیه؟

چگونه پاورپوینت جذاب بسازیم

سلام و وقت بخیر، از چه ورژنی استفاده میکنید؟ اگر 2013 هستش و آپدیت کردید لطفا حذف کنید و مجدد ورژنهای 2016 به بالا رو نصب بفرمایید.

سلام و وقت بخیر. واقعا عالی و کاربردی بود دقیقا چیزی که برای ارائه رسالم احتیاج دارم. حیف که قبل از قطعی نت مطلب رو ندیدم. اگر مقدور بود لینک یا فایل دانلود نرم افزار پرزی را در سایت بارگزاری بفرمایید چون امکان دانلود ان از اینترنت وجود ندارد. با تشکر

سلام ممنون از نظر شما،میتونید پرزی رو از سایتهای داخلی دانلود بفرمایید (اینجا کلیک کنید)! موفق باشید.

سلام آموزشاتون واقعا عالی هستن ، هنینطور با قدرت اذامه بدید ، خیر ببینید
اگه بتونید با پاورپوینت یچیزی مثل قسمت اول فیلماتون که به عنوان معرفی میاد درست کنید فوق العاده میشه💖

سپاس و وقت بخیر، سپاس از نظرتون.

سلام واقعا مممنونم بابت اموزش خوبتونیک سوال داشتم اینکه موقع فرستادن عکس سه بعدی به باوربونت این بیام میده occurred while importing this file  نمیتنونم فایل رو بفرستم مممنون میشم کمکم کنید

اگر براتون مقدروه از مراحلی که طی میکنید عکس یا فیلم بگیرید و برای در تلگرام بفرستید تا بررسی کنیم.

سلام و درود بر شماواقعا از آموزش های فوق العادتون متشکرمنکات بسیار حرفه ای و کاربردی، به همراه ایده های جذابکه البته سخاوتمندانه به صورت رایگان در اختیار گذاشتید.موفق و پیروز باشید

سلام و وقت بخیر، ممنون از نظر شما، موفق باشید

سلام.ممنون از آموزشهای خوب تون.پاورپوینت من 2016 است و نمیتونه فایل های SVG رو بخونه .باید حتما 2019 باشه؟

سلام ممنون، وقت بخیر! نباید مشکلی داشته باشه. آپدیت کنید ورژن رو یا 2019 رو نصب بفرمایید.Powerpoint 2016 SVG fails to import correctly

سلام میشه در مورد انواع مدل طراحی بکگراند پاورپوینت تپضیح بدید

سلام وقت بخیر، بله حتما! اگر امکان داره بیشتر توضیح بدین تا دقیقتر بتونیم راهنماییتون بکنیم! منظورتون ایا بحث solid و gradient و… هستش؟

بله میخوام بک گراند یه چیزه کاملا متفاوت باشه از این بک گراند های اماده ای که خود پاور پوینت داره یا از این که خودمون عکس میذاریم میخوام متفاوت باشه یک قسمت خودتون گفتید که دانلو کردید یا اکه راه حل دیگه باشه ممنون میشم توضیح بدید

ببینید با توجه به موضوع ارائه تون میتونید از روشهای مختلف استفاده کنید، مثلا اگر از بک گراند solid استفاده میکنید میتونید از رنگ های محتلف flat که سرچ کنید داخل گوگل استفاده کنید و خب طرح ساده میشه و زیبایی خاص خودشو داره. از Gradient هم میتونید به همین صورت استفاده کنید. اینکه بک گراند از تصاویر باکیفیت هم استفاده کنید میتونه جذاب باشه! از سایتهایی مثل unsplash.com یا pexels برای این موضوع میتونید استفاده کنید. بک گراندهای پیش فرض پاورپوینت چون زیاد استفاده میشه تقریبا تکراری شده و جذابیت ندارن.

سلام آموزشتون عالی بود فقط من یه سوال درباره زوم در پاورپوینت دارم و این هم اینه که مثلا من نمیدونم استادم میخواد کدوم تکه رو در آخرین بار زوم کنه و به همین دلیل نمیدونم باید در کدوم زوم return to zoom رو غیر فعال کنم.
باید چیکار کنم؟

سلام ممنون. وقت شما بخیر باشه، فکر میکنم قابلیت section zoom بتونه کمکتون بکنه! گوگل کنید کلیپ های آموزشی هستش البته احتمالا قسمت بعدی اموزش ما در همین خصوص باشه.
موفق باشید.

سلام ببخشید میتونم ازتون خواهش کنم تا آموزش ساخت یه تبلیغ برای نرم افزار یا پاورپوینت رو بذارید چون رشته ی بنده برنامه نویسی هست و باید یه نرم افزار میساختم و حالا که ساختم با یه تیزر تبلیغاتی نشون استادم بدم و بتونم بهتر معرفیش کنم .
خیلی ممنون.

سلام وقت شما بخیر،
پیشنهاد بنده ساخت المان های سه بعدی هستش که تو قسمت چهار و پنج توضیح دادیم، شما به وسیله اون آبجکتها میتونین یک تیزر جذاب برای نرم افزارتون ایجاد بکنید. اگر نیاز به کار حرفه ای تر دارید از نرم افزارهای اختصاصی تولید موشن گرافیک استفاده کنید. اما بوسیله همون دو قسمتی که گفتم میتونین کارهای خوبی بسازید، اگر نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید و فکر کردین کمکی از دست ما برمیاد از طریق تلگرام ما با ایدی waterengir با ما تماس بگیرید.

سلام خیلی ممنون از راهنماییتون اون قسمت ها رو دیدم به دردم خورد فقط من آفیس 2016 و 2019 رو نصب کردم ولی قابلیت مورف توی هیچکدوم نبود باید جدا دانلود کنم؟

سلام و وقت بخیر.
در ابتدای قسمت هشتم توضیح دادیم که به چه صورت آفیس رو نصب کنید تا قابلیت های جدید برای شما فعال شود.

سلام خسته نباشید من هرچی میگردم انیمیشن مورث رو پیدا نمیکنم باید چیکار کنم؟

سلام،

انیمیشن مورت در ورژن 2019 به بالای پاورپویمن است. ورژن آفیس را بررسی نمایید.

سلام.دست شما درد نکنه آموزش ها خیلی خوب هستن.در قسمت سوم گفتید که لینک دانلود add-in islide رو میزایرید برامون…من پیداش نکردم…لطفا این رو هم برامون بزارید…ممنون از شما…

سلام وقت شما بخیر باشه، از طریق لینک زیر میتونید دریافت کنید:https://en.islide.cc

سلام و عرض خسته نباشید به شما استاد , ممنون بابت توضیح های مختصر و مفید شما .
یک سوال داشتم ؟
شما این عکس های با کیفیت برای اسلاید ها را از کدام سایت تهیه می کنید .؟
خیلی عکس های خوبی برای اسلاید هستند .
ممنون بابت توضیحات شما .

سلام وقت بخیر! در یکی از قسمت ها ذکر شد سایتهایی مثل unsplash.com و pixabay و… تصاویر با کیفیت خوبی دارن.

سلام از get add-ins افزونه pixton comic character را نصب کردم در سربرگ home هم اضافه شده هم وقتی بازش میکنم loading میشه اما چیزی باز نمیشه اگر راهنمایی کنید ممنون می شم.

سلام وقت بخیر، با فیلتر-شکن چک بفرمایید.

سپاس

آموزش هاتون عالی و بسیار کاربردی هستند. سپاس فراوان

سلام و وقت بخیر. ممنون از نظر شما.

سلام وقتتون بخیر عذرخواهی میکنم یک سوال داشتم من zoom را طبق آموزش های شما انجام دادم و روی اولین اسلاید یک موزیک برای background گذاشتم متاسفانه هر قسمتی که zoom میشه آهنگ از اول پخش میشه اگر راهنمایی کنید ممنون میشم.

سلام و وقت بخیر. برای رفع این مشکل در همون بخش تنظمیات آهنگ روی گزینه loop until next sound بذارید یا از تب insert موزیک رو برای background ست بفرمایید تا به طور مداوم پلی بشه.

با سلام جناب مهندس دلباز
همچنان که کاربران گفتند اموزشاتون عالی است و فوق العاده . مهندس دلباز امکانش هست خواهش کنم آموزش ساختن اینترو های که در تایم های مختلف روی فیلم گذاشتید که لوگوی شرکت شما همراه با عنوان آموزش است و در انتها یک خط اطراف اون رد میشه رو بگذارید.
اگه این مورد محقق بشه بنده شاکرشما خوام بود .
می دونم که این مورد با کامتازیا ساخته شده اما ترفند و تکنیکهای شما برای خلق چنین اثری خلاقانه و فوق العاده است .
متشکر و سپاس گزارم

سلام.
وقت بخیر.
ممنون از نظر لطفتون.
بخشی که میفرمایید رو با نرم افزار افترافکت طراحی کردیم و یه خرده نرم افزار سنگینی هستش به هر حال اگر نیاز به اطلاعات بیشتر داشتین از طریق تلگرام به بنده پیام بدین، درخدمتتون هستم. ایدی تلگرام من: persian_engineer هستش.
موفق باشید.

سلام ممنون از آموزش فوق العاده تون عالی بود.
سوالم اینه که اگر پاورپوینت دفاع پایان نامم رو با قابلیت مورف و زوم ساختم و بخوام برای استاد راهنما که ممکنه ورژن پاورپوینت 2016 به پایین داشته باشه ارسال کنم، چطوری سیو بگیریم که بهم ریخته نباشه و بتونه کار من رو چک کنه؟

سلام و عرض ادب.
میتونین توسط خود پاورپوینت تبدیل به ویدئو کنین و برای استادتون ارسال کنید.

سلام و عرض ادب خدمت مهندس دلباز و تیم حرفه ای و بزرگ مرجع مهندسی آب
کارهای شما بسیار عالی و فوق العاده هستند.
اینکه این موارد در ظاهر ساده اما کاربردی را در اختیار همگان قرار می دهید، بسیار متشکریم.
می دانیم که زحمات زیادی برای تهیه آن کشیده شده است؛ لذا لازم است که قدردانی کنیم.
خداقوت

سلام و وقت بخیر.
بسیار ممنونم از نظر لطف شما، انجام وظیفه ست.
سلامت باشید.

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.

مرجع مهندسی آب در خرداد ماه 1397 جهت تولید محتوای آموزشی و ترویجی در حوزه رشته علوم و مهندسی آب متولد شد. این وبسایت توسط تعدادی از دانشجویان رشته مهندسی آب دانشگاه تهران پشتیبانی میشود.


نام


نام خانوادگی


نمایش عمومی نام

Currently you have JavaScript disabled. In order to register, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.

ورود


کد تایید *


نام کاربری:


رمز عبور:

کدامنیتی (کپچا)*


پیکتوکادمی

پیکتوکادمی

آموزش‌های اینترنت، رایانه و هنر

توسط مجتبی طاهری · منتشر شده ۹ تیر ۹۵ · بروزرسانی شده ۱۵ دی ۹۸

شروع به کار کردن با مجموعه نرم‌افزارهای آفیس ساده است اما کاربران حرفه‌ای چیزهایی از این نرم‌افزارها می‌دانند که کیفیت کار آن‌ها را به مراتب نسبت به کاربران عادی بالاتر می‌برد. این مقاله، (که احتمالا نخستین مقاله از سری مقالات بعدی است که در مورد پاورپوینت خواهم نوشت) آموزش ساخت پاورپوینت حرفه ای به زبانی ساده است و در آن برخی نکات فنی مربوط به نحوه‌ی ساخت یک ارائه با نرم‌افزار پاورپوینت و استفاده از تمپلیت‌ها و تم‌ها برای ایجاد ظاهر منسجم و یکپارچه در اسلایدها را خواهیم آموخت. با مبانی کار که همه بلد هستید، کاری نخواهیم داشت و به اصولی خواهیم پرداخت که کار ساخت ارائه در پاورپوینت را آسان و لذتبخش و نتیجه‌ی کار را زیبا و با کیفیت می‌کند.

چگونه پاورپوینت جذاب بسازیم

ارائه داری؟ پاورپوینت رو باز کن چند اسلاید خالی ایجاد کن. درونش هی تکست باکس بکش و متن را بریز داخلش. بعد هم سایز عنوان ها را کمی بزرگتر کن و بعضی از جاهای متن را هم رنگی رنگی و کوچک و بزرگ کن و از بیست سی فونت مختلف برای متونت استفاده کن. تا می‌توانی از بک‌گرندها و افکت‌های مختلف برای هر کدام از اسلایدهایت استفاده کن تا اسلایدهایت متنوع و  خوشگل شوند!

پاراگراف فوق تصوری است که برخی از ساختن ارائه در پاورپوینت دارند. اما من و شما می‌دانیم شیوه‌ی درست این نیست. در یک مجموعه اسلاید حرفه‌ای معمولا از تعداد رنگ محدود (که حتما باید به هم بیایند) تم ساده و حداکثر سه فونت استفاده می‌شود. اجزای متنی و گرافیکی درون هر کدام از اسلایدها باید با هم همخوانی داشته باشند و این هماهنگی بین اسلایدها نیز باید وجود داشته باشد. حواشی خالی کنار اسلایدها نباید مرتبا کم و زیاد شوند. جای تیتر نباید هی بالا و پایین شود و انتخاب فونت باید از قاعده‌ی مشخصی تبعیت کند. خلاصه این که همه‌چیز باید در هماهنگی با هم باشد. مایکروسافت پاورپوینت برای اینکه شما بتوانید این یکپارچگی را بین اسلایدهای خود ایجاد کنید، ابزارهای خوبی در خود دارد که به آن‌ها خواهیم پرداخت. خب اجازه دهید کار را شروع کنیم.

راه‌های مختلفی برای ایجاد ارائه جدید در پاورپوینت وجود دارد که ما بر اساس یکی از این راه‌ها پیش می‌رویم:

با کلیک بر روی هر کدام از این ۶ آیکون در نواحی قابل ویرایش، می‌توان نوعی از محتوا را در آن ناحیه ایجاد کرد

روی Title and Content کلیک کنید تا یک اسلاید جدید با چینش عنوان و محتوا برای شما ایجاد شود. در ناحیه قابل ویرایش عنوان تنها می‌توان متن وارد کرد در ناحیه قابل ویرایش محتوا، علاوه بر متن، شما به ۶ گزینه دسترسی دارید. شما می‌توانید در مرکز ناحیه قابل ویرایش، روی هر کدام از این ۶ گزینه کلیک کنید تا محتوا از آن نوع را وارد کنید.  جدول، نمودار، اشکال هوشمند، تصویر از رایانه، تصویر از وب و ویدئو محتواهایی هستند که می‌توانید در این ناحیه وارد کنید. فعلن در این قسمت متونی را وارد کنید.

نکته مهم: یک اشتباه رایج در ساخت اسلایدها این است که چینش اسلاید را Blank انتخاب می‌کنند تا یک اسلاید کاملا سفید داشته باشند. و سپس با ایجاد Text Box در صفحه عناوین و متون را اضافه می‌کنند. شما تا می‌توانید این کار را نکنید و از نواحی قابل ویرایش موجود در پاورپوینت استفاده کنید. تکست‌باکس‌هایی که به ابه صورت دستی کشیده می‌شود، بعدها برای شما دردسر ساز خواهد شد و از قواعد تمپلیت و تمی که به اسلایدها اعمال می‌کنید، تبعیت نخواهند کرد.

حالا که یک ارائه با چند اسلاید و مقداری محتوا داریم، می‌توانیم به فکر زیبایی آن بیفتیم. همان طور که پیشتر در بحث زیبایی‌شناسی گفتیم، رنگ‌ها، فونت‌ها و سایر مولفه‌ی اسلایدها باید در هماهنگی با هم باشند و نباید هر اسلاید ساز خودش را بزند! تم‌ها (Themes) و واریانت‌ها (Variants) به ما کمک می‌کنند که در عین حفظ وحدت رویه و یکپارچگی در اسلایدها، ظاهری زیبا و دلخواه به آن‌ها ببخشیم. تم‌ها سبک کلی اسلایدهای ما را تعیین می‌کنند و هر تم، انواع مختلفی دارد که به آن‌ها واریانت گفته می‌شود. در واقع شما پس از انتخاب یک تم برای اسلایدتان، به واریانت‌های مختلف از آن تم دسترسی خواهید داشت.

اگر به دنبال تم‌های پاورپوینت فارسی هستید، مقاله معرفی 3 تم پاورپوینت فارسی را ببینید.

در این مقاله نحوه‌ی صحیح ورود محتوا درون اسلاید‌های پاورپوینت را آموختیم و دانستیم که چطور می‌توانیم با استفاده از تم‌ها و واریانت‌ها ظاهری یکپارچه به ارائه‌ی پاورپوینت خود ببخشیم. همچنین آموختیم که در صورتی که محتوای درون اسلایدها با روش استاندارد وارد شده باشد، چطور می‌توان با یک کلیک ظاهر کل پاورپوینت را تغییر داد. تم‌های پیشفرض پاورپوینت برای زبان‌های لاتین طراحی شده اند بنابراین، برای استفاده از آن در فارسی نیاز به تغییراتی وجود دارد که یکی از آن‌ها افزدون گروه فونت فارسی به تم‌ها بود که در این مقاله آموختیم. اما اسلاید‌های ما هم اکنون دارای چینش چپ به راست هستند. در آینده مقاله‌ای در مورد راست به چپ کردن این تم‌ها و بهینه‌سازی آن‌ها برای زبان فارسی خواهم نوشت. امیدوارم این مقاله توانسته باشد به شما در آموزش ساخت پاورپوینت فارسی خوب کمک کند.

اگر به دنبال یک تمپلیت استاندارد برای ارائه‌ی پاورپوینت فارسی هستید، تمپلیت پاورپوینت فارسی «شرفه» و قالب پاورپوینت فارسی «ترنجک» می‌تواند انتخاب‌های خوبی باشد. این تمپلیت‌ها که از نظر گرافیکی سبک و سیاقی ایرانی دارند، به طور اختصاصی از طریق پیکتوشاپ ارائه می‌شوند و دارای چینش‌های مختلفی برای اسلایدهای عنوان، سرفصل، متن، متن دوستونه، نمودار، عکس و … است، همچینن جهت سهولت استفاده از این تمپلیت‌ها برای تهیه‌ی اسلایدهای فارسی، راهنمای استفاده از تمپلیت درون خود فایل‌ها گنجانده شده است. برای دیدن همه تمپلیت های پیکتوشاپ، صفحه قالب پاورپوینت را در پیکتوشاپ ببینید.

مجتبی طاهری

طراح گرافیک، وب و رابط کاربری؛ کارشناس ارشد اقتصاد و علاقه‌مند به بازاریابی و کسب و کار الکترونیک

۲۶ خرداد ۹۸

 توسط مجتبی طاهری · Published ۲۶ خرداد ۹۸ · Last modified ۱۲ مرداد ۹۸

عالی بود بقیه مطالب شبیه این را کجا میتونم ببینم؟؟؟؟

سلام، در قسمت پایانی مقاله چند لینک معرفی کردیم.

سلام ممنون از مطلب آموزشی خوب و مفیدتون

ممنون از توضیحات خوب وکاملتون موفق باشید

چجوری تو پاورپوینت میشه یه پنجره ساخت مثلا من میخام یه پنجره بسازم وقتی خروج میزنم پنجره بیاد بگه ایا مایلید که خارج شوید بله یاخیر؟

با سلام جدیدا پاور پوینتو فول شدم. ینی یه جوری شده ماکروسافت از من نظر می گیره ولی یه نوع جدید دارم با پاور پوینت می سازم عینهو نرم افزارا نمی دونم چطور می تونم توضیحش بدم. اما فقط یه مشکل دارم ا اونم اینکه من می خوام در چند تا اسلاید به end show برسم ینی مثلا وقتی ۱۲ تا اسلاید داشته باشم و توی اسلاید هفت باشم اگه همینجوری بزنم اسلاید بعد end show بره و فقط با دکمه ای که گذاشتم بتونه بره اسلاید نه. و یک بار هم در اسلاید بعد ۱۲ به end show برسم. نمی دونم منظورمو فهمیدین یا نه. چن تا راه برای ماسمالی پیدا کردم وای خیلی جالب نیستن. اگه شمام این مشکلو داشتین یا راه حلی براش دارین بهم بگین

با تشکر از شما.توضیحات خوبی ارایه کردید. مفید بود.

سلام جناب آقای طاهری از مطالب مفید و ارزشمندی که ساده و روان برای آموزش تو سایتتون میذارید کمال تشکر را دارم

عالی

کلا پاورپوینت برای چیه ؟ مگه قرار نیست کارمون رو بهتر ارائه بده ؟ اگه قراره توش کلی نمودار و متن و … باشه خب کتاب مینویسیم یا تو ورد انجامش میدیم ! پاورپوینت باید هیجان انگیز و باحال باشه ! نه یک متن با گرافیک باحال

مرسی ! 🙂

باهات موافقم ولی تو میتونی با یک سری شکل یا چیزهای سرگرم کننده اون رو جذاب تر کنی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دنبال کنید:

چگونه پاورپوینت جذاب بسازیم

بیشتر

بازنشر مطالب منتشر شده در پیکتوکادمی با ذکر منبع به همراه لینک، مجاز است.

🙂 یه کلاس هفتمی D:

چگونه پاورپوینت جذاب بسازیم

سلام. من دارم اولین پست خودم رو مینویسم. پس لطفا اگر نظری دارید که به بهتر شدن این پست و پست های بعدیم کمک میکنه کامنت بزارید.انتشاراتمون رو هم دنبال کنید. ممنون.

این مطلب را اینجور خلاصه میکنم: از قالب هایی استفاده کنید که جای زیادی دارند.

شما باید از قالب هایی استفاده کنید که میتوانید در آنها متن دراز و طولانی ای بنویسید. این حاصل تجربه ای است که من در طول ساخت حدود 20 ارائه بدست آورده ام. برای اینکه ممکن است شما در مدرسه ای باشید که بچه های آن کمی دیر فهم باشند. شما باید برای اینکه به آنها بفهمانید، از عکس و فیلم استفاده کنید که آن را هم باید به طوری در اسلاید قرار دهید که هم بزرگ و گسترده باشند و هم نسبت آنها تغییر نکند. بنابرین بهتر است برای اسلاید هایتان از نسبت 16:9 استفاده کنید. از مطلب اصلی دور نشویم. بهتر است از این قالب ها استفاده کنید:

مقایسه قالب ها:

خلاصه: ترانسیشن اول پرده و بقیه شان دلخواه

یک اشتباه بود که من تکرار میکردم ولی در این روز های کرونایی به آن پی بردم. من همیشه برای اسلاید اول ترانسیشن کِردِنز (پرده) را استفاده میکردم در حالی که ممکن بچه های کلاس شلوغ کنند و ترانسیشن پرده را نبینند. شما باید برای اسلاید دوم از ترانسیشن پرده استفاده کنید! برای اینکه هر وقت که خواستید نمایشتان را شروع کنید و ترانسیسشن پرده را شروع کنید. توضیحات تکمیلی در این ویدیو آمده است:

اگر برای این بخش خلاصه بگذاریم نمی شود چون اصولا این مطلب خودش خلاصه است. فقط از اگزیتینگ ها، موشن پچ ها و اِمفاسیس ها استفاده نکنید و برنامه ریزی کنید که چند ثانیه بعد از حضور اسلاید، ترانسیشن ها خود بخود با تفاوت 1 ثانیه نمایش داده شوند.(آموزش) به عکس زیر و شرح آن توجه کنید:

فونت مناسب برای تیتر ها Titr تیتر است و برای توضیحات باید از فونت Nazanin نازنین استفاده کرد. دقت کنید که نازنین را با آریال و دیگر فونت های نازک عربی اشتباه نگیرید.

نحوه استفاده کامل از فونت ها بصورت صحیح و اشتباه نگرفتن آنها در این ویدیو وجود دارد(لایک، کامنت و دنبال کردن ما آموزش لندی ها یادتون نره)D:

به این موضوعات میپردازیم:

به طور کلی، ترتیب مطالب در پاور پوینت یعنی شما هر دسته بندی را با چه اولویتی در ارائه ی خود بیاورید.

دسته بندی مطالب یعنی مطالب شما در چه موضوعیتی قرار میگیرند.

دسته ها:

چیزی که ما در این بخش به آن میپردازیم اینست که دسته بندی هارا با چه ترتیبی در اراِئه خود بیاورید.

اولین بخش معرفی کلاستان است. در این بخش باید از جمله ی همکلاسی های خوبم، یک طراحی ساده از نام کلاستان(نام مانند ششم2، هشتم الف)، یک صفت خوب از معلمتان و یک صفت خوب از کلاستان. به اسلاید اول من توجه کنید:

در اسلاید دوم باید نام پاور پوینت و یک توضیح ساده بیاورید.(بخش های فونت تیتر با ستاره و نازنین با زیر خط مشخص شده اند) یک همچین چیزی:

*ویرگول*

_چگونه از ویرگول استفاده کنیم_

می توانید از عکس اسلاید دوم من هم بهره ببرید:

در اسلاید سوم باید به خودتان بپردازید. مانند اسلاید سوم من کارتان را پیش ببرید ولی ممکن است شما مسئول کامپیوتر کلاس نباشید!:

همانطور که میبینید عکس من کمی قدیمی است. اما شما سعی کنید از عکسی استفاده کنید که:

بعد از دسته بندی معرفی، شما باید مانند این ویدیو اسلاید هایتان را بیاورید:

یادتان نرود که برای ارتباط گرفتن با بیننده، صدا هم لازم دارید. همانگونه که عکس،فیلم،ایموجی و… احساسات مارا به طرزی عالی بیان می کنند، صدا ها هم بی تاثیر نیستند. به طور کلی، شما باید از هر صدایی که به نوشته تان مربوط است استفاده کنید. چگونه از صدا در پاور پوینت خود استفاده کنیم؟(کلیک کنید)

در این پست دیدیم که چگونه یک ارائه ی پاور پوینت زیبا داشته باشیم. نکاتی را بررسی کردیم که مختص پایه های ابتدایی و متوسطه اول بود. حرف هایی زدیم که بیهوده نبود. مطلبی را خواندیم که با تمامی مطلب ها درباره ی ساخت یک ارائه متفاوت بود. از شما خواهشمندم که از این مطلب کپی برداری نکنید و آن را با مطالبی همچون:

و

و همچین مطالبی که در اینترنت هستند مقایسه نکنید. ممنون. ارادتمند شما، سید مهدی موسویان.

راستی تا یادم نرفته بگم. این کانال و این انتشارات رو دنبال کنید.ممنون(;

از همه ی کسایی که میتونن…

چگونه پاورپوینت جذاب بسازیم

🙂 یه کلاس هفتمی D:

از همه ی کسایی که میتونن به دیگران در بهتر انجام دادن کارای کامپیوتری کمک کنن (چه تجربه و چه آموزش)
دعوت میکنم که یه پست اینچنینی بنویسن و برام توی ایمیل بفرستن تا بررسی کنم و اگه خوب بود عضو انتشاراتمون کنمشون. پست هاهم باید محاوره ای باشن
[email protected]
ممنون

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

چگونه پاورپوینت جذاب بسازیم
چگونه پاورپوینت جذاب بسازیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *