چگونه از عشق خود متنفر شویم

 
helpkade
چگونه از عشق خود متنفر شویم
چگونه از عشق خود متنفر شویم

دیجی رو – دنیای تکنولوژی | آخرین اخبار تکنولوژی

پردانلودترین برنامه های سال 2021 معرفی شدند؛ تلگرام و تیک تاک در صدر

کشف یک گونه جدید و بسیار کوچک از آفتاب پرست ها

گلکسی ام 12 معرفی شد؛ باتری 6000 میلی آمپر و دوربین چهارگانه

گلکسی اف 62 با باتری عظیم 7000 میلی آمپر و قیمت مقرون به صرفه در راه است

چگونه از عشق خود متنفر شویم

آموزش حذف اکانت تلگرام در اندروید، آی او اس و ویندوز

آموزش فعال کردن ثانیه شمار در ساعت ویندوز 10

معرفی چند ابزار رایگان برای تست سرعت و ظرفیت کارت های حافظه

آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و آی او اس

بررسی کوتاه گلکسی اس 21 پلاس؛ پرچمدار بینابینی سامسونگ!

بررسی کوتاه ردمی نوت 9 تی؛ یک گوشی اقتصادی و جذاب دیگر از ردمی

بررسی کوتاه گلکسی ای 42 فایو جی؛ تجربه فایو جی با حداقل هزینه

بررسی کوتاه پوکو ام 3؛ محصولی میان‌رده با کیفیت بالا و قیمت پایین


معرفی بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2021

چهار هسته‌ای یا هشت هسته‌ای؟ کدام یک برای شما بهتر است؟


معرفی بهترین گوشی های گیمینگ بازار

معرفی قویترین لپ تاپ های بازار در سال 2020

با عجیب‌ترین سنت‌های سال نو در کشورهای مختلف آشنا شوید

دنیای فناوری در سال 2021 چه دستاوردهایی خواهد داشت؟

آیا شهر گمشده آتلانتیس واقعاً وجود داشته است؟


آیا خرس‌ها واقعاً عاشق عسل هستند؟

وقتی کسی که دوست دارید، به شما آسیب می‌رساند، کنار آمدن با آن دشوار خواهد بود. شاید به نظرتان برسد که در این وضعیت بهترین کار این باشد که تمام عشقتان را به نفرت تبدیل کنید، اما خب، این کار فقط همه چیز را دشوار تر می کند، چراکه نفرت متضاد عشق نیست و هر دو احساسات قوی هستند که از شما انرژی زیادی می گیرند. اگر می‌خواهید از احساس دردی که بخاطر از دست دادن کسی( چه از طریق جدایی، چه از طریق دعوا، چه از طریق مرگ و یا هرچیز دیگری) رها شوید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که با احساساتتان کنار بیایید و در جست و جوی پیش بردن زندگی و بازگشت به زندگی عادی تان باشید. در ادامه با دیجی رو همراه باشید تا ترفندهایی را در این باره برای شما عنوان کنیم!

 

۱-اطلاعات تماس مربوط به او را حذف کنید

اگر آن شخص قرار نیست دیگر بخشی از زندگی شما باشد، باید اطلاعات تماس او را حذف کنید. این کار باعث می‌شود از تلفن زدن، پیام دادن یا ایمیل زدن اجتناب کنید. شاید شماره تلفن، ایمیل یا آی دی آنها را حفظ باشید، اما حذف کردن آنها از موبایل، کامپیوتر، تبلت و وسایل دیگر برقراری ارتباط سریع با آنها را کمی دشوارتر می کند. برای مثال اگر اطلاعات تماس دوست قبلی تان را از تلفن حذف کنید، کم تر وسوسه می شوید که راحت روی اسم او کلیک کرده، زنگ بزنید یا پیام دهید، یا حداقل اینکه باعث می شود قبل از انجام دادن این کارها کمی فکر کنید.

بیشتر بخوانید: 6 نشانه دردناک که شما در یک رابطه و عشق یک طرفه گرفتار شده‌اید!

۲_شماره تلفن آنها را مسدود و یا بلاک کنید

اگر آن شخص همچنان زنگ می زند و پیام می دهد و شما هم گوشی هوشمند دارید، می توانید به راحتی برنامه‌ای برای بلاک کردن شماره ها دانلود کنید و دیگر نوتیفیکیشنی دریافت نکنید.

اگر سخت تلاش می کنید که ذهنتان را از او دور نگه دارید، این بهترین کار است، چراکه هربار که تماس می گیرد یا پیام می دهد، به یادش خواهید افتاد و شاید وسوسه شوید که جوابش را بدهید!

۳_او را در شبکه های اجتماعی بلاک کنید

اگر در حال تلاش برای گذشتن از کسی هستید، اینکه هنوز هم آنها را در فیسبوک و اینستاگرام و… داشته باشید ایده ی خوبی نیست. بجای اینکه فقط آنها را دیلیت کنید، بلاک هم بکنید! اینطوری نه شما می بینید که آنها چه چیزی پست می کنند نه آنها می بینند که شما چه چیزی پست کرده‌اید. شاید وسوسه شوید و دلتان بخواهد از طریق اینستاگرام و فیسبوک مطلع شوید که او در چه حال و روزی است و چه می کند، اما خودتان را کنترل کنید و این کار را نکنید، چراکه این کار فقط گذشتن از آنها و فراموش کردنشان را سخت تر می کند و نمی‌توانید درست زندگی کنید.

۴_مکالمات قبلی را پاک کنید

تمام مکالمات قبلی از قبیل اس ام اس ها، پی ام ها و هر چتی که هرکجا دارید را پاک کنید. می توانید با وقتی که دارید کارهای بهتری انجام دهید تا اینکه این پیام ها را بارها و بارها بخوانید و احساس اندوه کنید.

۵_پیش از پاک کردن عکس ها درست فکر کنید

قبل از پاک کردن عکس ها خوب فکر کنید که آیا واقعا می‌خواهید این بخش از زندگی تان را برای همیشه فرامو‌ش کنید یا نه. باگذشت زمان شاید بخواهید به رابطه تان دوباره فکرکنید و یا حداقل خاطرات آن دوران را دوباره مرور کنید.

شاید از اینکه کاملاً عکس ها را پاک کنید پشیمان شوید، به همین خاطر آنها را در یک جعبه یا فلش ذخیره کنید و مثلا تا زمانیکه حس کنید آمادگی رویارویی با آنها را دارید، به یکی از دوستانتان به امانت دهید.

۶- اشیاء و یادگاری ها را در یک جعبه بگذارید.

در خانه و در وسایلتان جست و جو کنید و هرچیزی که او را به یاد شما می اندازد جمع کنید. شاید بخواهید آنها را در یک جعبه نگه دارید و وقتی آمادگی داشتید نگاهی به آنها بیندازید.

شاید بخواهید بعدا آنها را به کسی بدهید یا بسوزانید، اما فعلا فقط از جلوی چشمانتان جمع کنید تا دائما به یاد او نیافتید. اگر هم خواستید آنها را بسوزانید مراقب باشید که جای درستی این کار را انجام دهید و وسط اتاق خوابتان آتش سوزی راه نیندازید!

۱_بدانید که شما بر روی احساساتتان کنترل دارید

چگونه از عشق خود متنفر شویم

مطالعات نشان داده اند که اگر به احساساتمان از لحاظ علمی نگاه کنیم، بهتر می توانیم آنها را تنظیم کنیم. شاید همین الان فکر کنید که کنترل کاملی بر روی احساساتتان ندارید، اما اگر صبر و استقامت نشان دهید، می توانید مغزتان را آموزش دهید که به شیوه‌ی کنترل شده ای به مسائل و رویدادها پاسخ دهد. مثلا مسائل را با آرامش و بطور عینی مشاهده کنید بجای اینکه همه چیز را شخصی برداشت کرده و به خودتان بگیرید.

بیشتر بخوانید: هشت چیزی که باید رها کنید تا خودتان را پیدا کنید و به خودیابی برسید

۲_احساساتتان را بپذیرید

از دست دادن کسی که دوستش دارید می تواند شما را درگیر یک سری احساسات آشفته از قبیل شوک، بی حوصلگی، بی اعتمادی، خشم، اندوه، ترس و یا حتی شادی و آرامش کند، شاید حتی چندتا ازین موارد را با هم و همزمان تجربه کنید!!

بجای اینکه با احساساتتان مبارزه کنید، سعی کنید آنها را بپذیرید و بگذارید باشند! این کار می تواند به ‌شما کمک کند که یک قدم به عقب بازگردید، احساساتتان را مشاهده کنید و سرانجام آنها را از خود جدا کنید.

به خودتان یادآوری کنید که این احساسات کاملا طبیعی هستند و حتی می توانید به خودتان بگویید که( من به دلیل از دست دادن این رابطه ناراحتم و اینا هم احساسات طبیعی هستند که وجود دارند)

۳_ احساساتتان را ثبت کنید

می توانید احساساتتان را بنویسید و یا حتی صدای خودتان را در حین صحبت کردن راجع به آنها ضبط کنید. نکته ای که وجود دارد این است که احساساتتان را در خودتان خفه نکنید زیرا این کار حرکت به جلو را سخت تر خواهید کرد. بعضی متخصصین پیشنهاد میکنند که وقایع روزانه را بصورت خاطره ثبت کنید زیرا این کار باعث می شود با احساساتتان رو به رو شوید و حتی دریابید که چطور می توانید بر آنها غلبه کنید

اگر بیرون از خانه هستید و احساس می کنید که باید خودتان را تخلیه کنید، از دفترچه یادداشت موبایلتان استفاده کنید و اگر ندارید یکی دانلود کنید.

ثبت احساسات می تواند در هنگام برقراری ارتباط با کسی که از دست دادید یا از او دلخور هستید بسیار مفید باشد. بجای اینکه به آنها زنگ بزنید، می توانید احساساتتان را بنویسید یا ضبط کنید اما خب اینها را نباید برای او بفرستید، زیرا این کار فقط برای کمک به شماست. شاید حتی بعد از نوشتن یا ضبط کردن بخواهید نوشته ها یا فایلی که ضبط کردید را نابود کنید.

۴_خودتان را آزار ندهید

هم برای اینکه رابطه ای شروع شود و هم برای اینکه رابطه ای تمام شود به رضایت دو طرف نیاز است. این بدان معنا است که شما کنترل کاملی بر روی رابطه نداشته اید و این قضیه کاملا دوطرفه است و شما هم اکنون فقط می توانید خودتان را کنترل کنید. مدام رابطه را در ذهنتان مرور نکنید و به اینکه اتفاقات می توانستند جور دیگری بیافتند فکر نکنید، الآن دیگر گذشته ها گذشته و شاید واقعا در آن لحظات کاری از دست شما برنمی آمده است. مثلا شاید تفاوت تان این بوده که چیزهای متفاوتی را از زندگی می خواستید و خب این مسئله کاملا شخصی است و شما حق دارید که حق انتخاب داشته باشید.

بجای اینکه مدام از خودتان بپرسید(چرا من؟) یا اینکه به خودتان بگویید (بی مصرفِ بی ارزش)، به این فکر کنید که چه چیزی را می توانستید در رفتارتان تغییر دهید و از آن درس بگیرید. به جای اینکه خودتان را آزار بدهید سعی کنید از خودتان مراقبت کنید. می توانید با افتخار کردن به خودتان برای اینکه به بلوغ رسیده اید و می توانید از پیش آمد بوجود آمده درس بگیرید و به جلو حرکت کنید شروع کنید!

۵_ خاطرات بد را به یاد بیاورید

وقتی رابطه ای تمام می شود، افراد فقط به چیزهای خوب فکر می کنند و با آنها خودشان را شکنجه می دهند. با یادآوری خاطرات بد در رابطه می توانید به این جدایی به عنوان پیشامدی مثبت نگاه کنید.

علاوه بر اینکه به چیزهای منفی در رابطه نگاه می کنید، به این هم فکر کنید که آیا آن شخص در بوجود آوردن آن چیزهای منفی مقصر بوده یانه. مثلا( وقتی من با تو بودم، بخاطر تو از بقیه ی دوستام جدا شده بودم، دیگه نمیتونستم سرگرمی ها و کارهای موردعلاقه‌ی خودم و انجام بدم و اینجوری حس می کردم که دارم به نسخه ی دیگه ای از تو تبدیل میشم و خب من و تو باهم فرق داشتیم و من خودم و دوست داشتم!)

اینکه لیستی از نکات بد رابطه تهیه کنید می تواند بسیار کمک کننده باشد. فقط مطمئن باشید که در جای امنی است یا اصلا بعد از نوشتن آنها را نابود کنید. آن را به کسی نشان ندهید، مخصوصا کسی که سعی دارید خودتان را از او جدا کنید چون این کار فقط باعث پیش آمدن قضایای دیگری می شود و کار را برای شما سخت تر می کند.

۶_از او متنفر نشوید

بجای اینکه احساس نفرت و عصبانیت کنید، سعی کنید برای او احساس تاسف کنید، شاید او با چیزی به طور آگاه یا ناخودآگاه در خودش درگیر است و شما از آن بی خبرید.

۷_با کسی که به او اعتماد دارید احساساتتان را درمیان بگذارید

مطالعات نشان داده اند که اگر افراد راجع به مشکلاتشان صحبت کنند راحتتر آنها را پشت سر می گذارند. فرقی نمی کند خانواده باشد، دوست باشد، دوست اینترنتی باشد یا هرکس دیگر، فقط با کسی که به او اعتماد دارید و می دانید احساساتتان را جدی می گیرد صحبت کنید.

با کسانی که احساسات شما را نادیده می گیرند صحبت نکنید، چراکه فقط باعث می شوند حس بدتری پیدا کنید. اگر واقعا با احساساتتان درگیرید، شاید بهتر باشد که با یک مشاور صحبت کنید. یک مشاور خوب می تواند راه کارهایی عملی برای پشت سرگذاشتن مسائل به شما نشان بدهد.

این را هم مدنظر داشته باشید که خیلی برای دوستانتان پرحرفی نکنید، زیرا ممکن است حوصله شان را سر ببرید و از شما دوری کنند.

۸_صبور باشید

بهبود یافتن پس از پایان یک رابطه به زمان احتیاج دارد، انتظار نداشته باشید که سریع با آن کنار بیایید. شاید هیچ وقت نتوانید کاملا دست از دوست داشتن آن شخص بردارید اما با گذشت زمان عشق کم کم محو می شود و یادتان می رود.

شاید یک روزی وقتی به عقب برمیگردید، به این که چقدر آن شخص را دوست می داشته اید لبخند بزنید و اینگونه تصور کنید که آن دوران مربوط به بخشی از زندگی تان بوده و دیگر گذشته است.

۹_مثبت باشید

مادامی که در حال فراموش کردن این شخص هستید، ممکن است هم روزهای خوبی داشته باشید و هم روزهای بد. مثبت بودن به این معنا نیست که روزهای بد را نادیده بگیرید بلکه بدان معناست که باور داشته باشید روزهای خوب بازهم خواهند آمد.

شاید بعضی روزها نتوانید خودتان را جمع و جور کنید. اشکالی ندارد. سعی کنید با نگرشی مثبت به آن نگاه کنید. شاید حتی اینکه در روزهای بد سرتان را با کتاب، فیلم و یا آهنگ های غمگین گرم کنید و چند قطره ای اشک بریزید فکر بدی نباشد! به خودتان بگویید که ( بسیار خب، امروز و اینجوری میگذرونم، اما فردا سعی می کنم جور دیگه ای باشم. من اون قدر قوی هستم که از پس این داستان بربیام!)

این مطلب دو قسمتی است، می توانید ادامه‌ی این مطلب را در اینجا مطالعه کنید. لطفا نظرات خود را درباره‌ی این مطلب با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید!

چگونه از کسی که دوستش داریم متنفر شویم یا او را فراموش کنیم؟(قسمت دوم)

نهال سهیلی‌فر چندین سال زبان انگلیسی خونده و در حال حاضر در رشته‌ی مترجمی فرانسه مشغول به تحصیل است. او عاشق جان بخشی به کلمات با استفاده از ترجمه‌ست و از سال ۹۶ به تیم دیجی‌رو پیوسته.

آیا شما یک انسان درون گرا هستید؟ چگونه یک درون‌گرای کارآمد شویم؟

ترتیب تولد چطور روی شخصیت شما تاثیر می‌گذارد؟ فرزند چندم هستید؟

اگر پاسخ‌تان به این سوال‌ها بله است، موفق‌تر از آنی هستید که فکر می‌کنید!

10 چیز کوچکی که بدنیست در زندگی به خاطر داشته باشید

بد نبود خوب بود ولی من امتحانش کردم نشد

نشدنی بود کاملا غیر ممکن هزکاری کردم نشد

مگه میشه نشه

واقعانمیشه

چرا عزیز میشه
باید رابطه ی جدید شروع کنی
من خودم طعم جداییو چشیدم
فقط راهش همینه بایکی دیگ رفیق شو ولی کسی ک ازش خوشت بیاد

جالب اینجاس که دیگه هیچکی به چشمت نمیاد(:

چون خودت نمیخوای

مگه الکیه بایارو یه ایران خاطره داری چه جوری فراموش کنی

هیچکاری نشد نداره

نه اصلا روشه خوبی نگفتی
از چاله نمیفتن تو چاه

هزار بار هم بکنی باز نمیشه

ببین من خودم کشیدم میشه فراموش کرد اولش سخته بعد که فراموشش کردی همه چی از یادت می ره میدونم سخته کسی که ارزشش رو نداره باید فراموش کرد

هميشه هم اين نيس اگه بيشتر از جونت دوسش داشته باشي هيچ وقت نميتوني فراموشش كني نميتوني يكي ديگرو دوس داشته باشي

خوب هرروزجلوچشته چیکارکنی

خیلی خوب بود مرسی

خوب بود فقط کاش در مورد اینکه بخایم منطقی با طرف حرف بزنیم هم مطلبی داشتین

این مورد بستگی به شرایط داره و نمیشه در یک مطلب این موضوع رو توضیح داد ولی در صورت امکان حتما مقاله های در این باره قرار خواهد گرفت

از حرف زدن نترس

عشق و منطق!!!!

بد نبود ولی این کار غیر ممکن

نه تا وقتی که بخوای

فقط گذر زمان و جدایی کامل حال ادمو خوب میکنه اولششش سخته

اصلا نمیشع سخته و ب هیچ وجه قابل شدن نیست

خدایی سخته

من همه قیده همه خاموادمو.‌همه کسمو به خاطرش زدم…کلی بهم بدی میکنه..ولی هر کارم میکنم هر روشیو هم امتحان میکنم نمیتونم ازش بگذرم

کم داری واقعا

اشکال نداره عزیزم از نظر من برو پیش خانوادت بهشم اصلا فکر نکن با کارایی که بهت کرده فکر کن اهنگای شاد گوش کن سرتو بند کن کتاب بخون… یا هر چیزی ولی من این کارو کردم نتیجه داشت

سلام منم همینطورم اگه چیز فهمیدی به من هم بگو ممنون

من خودم ماه هاعاشق بودم میدونم سخته ولی غیرممکن نیست هرروزجلوی آینه بریدوبگیدمن دوسش ندارم اولش سخته من امتحان کردم بعد2ماه نتیجشومیبینید

منم عاشق کسی بودم که التماس کرد اومد خواستگاری بعد یه نفر رو که فرهنگی بود به خاطر پول گرفت دنیای من خراب شد بارها به مرگ فک کردم اما الان دیگه برام مهم نیست

اونس که دوسش داررونمی بینن اونی که باصدنفربوده وخواهدبودامیبینن

خوب اینی که تو میگی عشق نیست هوسه بدبخت بزنش سینه دیوار اصلا ارزششو نداره

تو واقعا عاشقی

پشیمون میشی

بخدا موندم چجوری کنار بیام..سخته اصلا امکان نداره بتونی کسیو ک دوسش داری فراموش کنی

سخت نیست فقط خیلی گندش کردین

سخت نه ناممکنه

هیچ چیز غیره ممکن نیست ?تُ میتونی همه غیره ممکن هارو ب ممکن تبیدل کنی باید صبرو تقوا داشته باشی و ب مرور زمان حل میشه ?

امیدوارم بتونم بزارمش کنار ولی بلاکش نمیکنم تا موفقیتم رو ببینه و فک نکنه بعد اون میمیرم چون با اون هروز میمیرم

موافقم

سلام
قطعا اون لیاقت تو رو نداشته . مطمعن باش حتی اگه بلاکش کنی باز هم متوجه ی موفقیت‌های تو میشه. اما اونقدر باید در نظرت کوچیکه بشه که نیازی نداشته باشی حتی موفقیت ها رو ببینه.

افرین موافقم

قبول دارم

حرفت درسته ولی سعی کن فقط بخاطر دیدن موفقیتت این راه رو نرو همین که بیخیالش بشی به موقعش خودش از حسودی میمیره

?من میخوام از اون جدا شم اما گذاشتنش خیلی سخته?چجور باید بزارمش کنار اما اون راحت باهام‌دعوا میکنه?امروزم بهم گفت دوزد اون چطور از دلش اومد بهم گفت واقعا من نمیفهمم

ابدا نمیشه و کاملا غیر ممکنه

عالی بود

چرا میشه به بدها‌فقط فکر کن

نمیشه،عاشقانه میپرستمش ،هرکاری میکنم ی مدت خوبه ولی یکی از رابطه حرف میزنه یادش میوفتم و روز اول اسنایی دوباره همه چیز آبدیت میشه تو ذهنم

دلیل یاداور شدنش نرفتن به جلو میباشد . اگه سعی کنی به جلو حرکت کنی بدون شک خدا کسی رو وارد زندگیت میکنه که فکر کردن به گدشته فقط برات خنده دار باشه و به حماقت های قبل بخندی

اگه بشه فراموش کرد خوبه

Slm man in rahkar Haro emtehan kardam khob bof❤️

فراموش کردن کسی که دوسش داری غیر ممکنه مگه اینکه خدای بزرگ محبت اون شخص رو از دلت دربیاره والا واقعا غیر ممکنه تجربه سی وپنج ساله منه

خیلی خوبه ولی شدنی نیست

سلام همش مال ما دختراست اصلا این پسرا قلبی دارند که عاشق بشند زود با دختر بعدی عوضش میکنند ولی دختر بیچاره سالها هم که شده دنبال عشق خالیش هست.

دقیقا

خوب تو باید درباره پسره تحقیق کنی وقتی که فقط با قلبت تصمیم میگیری آخرش هم خیانت می‌کنه تو هم مجبوری به خاطر یه چیز بی ارزش ناراحت شی

اگه دختر قوی باشی و راحت خودت رو به چهره فریب پسری واگدار نکنی همیشه عشقت رو کنارت خواهی داشت

کاملا موافقم

دارن پسرا یکی مثل من

عشق خودت رو به خدا نزدیک کن بدون شک مهر کسی رو به دلت میندازه که لیاقت خوبی هاتو داشته باشه و حتی فکر کردن به اون گذشته بخاطر حماقت های خودت خنده دار باشه

اره واقعا نمی شه ولی وقتی ارزششو نداره لزومی هم نداره خودمو اذیت کنم

موافقم

وای تو رو خدا بهم بگید چی کار کنم یه دختر ۱۸ ساله هستم که قیافه کاملا معمولی دارم صادقانه بگم از نظر خودم اصلا زیبا نیستم البته خیلی ها تا حالا بهم گفتن که زیبایی ولی به نطر خودم زیبا نیستم هیکلم هم چندان تعریفی نیس قدم درحد متوسطه و یک کم تپل هستم من اصلا پول دار نیستم تا ۱۳ یا ۱۴ سالگی تو روستا زندگی میکردم اما الان نزدیک ۴ یا ۵ ساله که تو شهرستان کوچیک زندگی میکنم حالا منی که خیلی هم باهوش نیستم وهیچ چیییییز ندارم عاشق یه پسر همه چی تموم شدم نمیدونم واقعا چیکار باید بکنم واقعا دیگه دارم دیوونه میشم از نظر من اون خیلی سرتر از منه وهیچ وقت از دختری مثل من خوشش نمیاد اون توی مدرسه نمونه درس میخونه ومن تو مدرسه عادی اون تو تهران زندگی میکنه ومن تابستون ها توی روستا و درطول مدارس دریک شهرستان کوچیک اون خوشگلو جذاب و قد بلنده ولی من……..
اون تک پسر خانوادست ومن تو خانواده پر جمعیت بچه آخر هستم اون حتی پدر بزرگ و مادر بزرگش هم توی تهران زندگی میکنن من اولین بار اونو تو ۱۱ سالگی دیدم اون موقع اون ۱۲ سالش بود اون به من لبخند زد من اون موقع حتی اسمشم نمیدونستم البته من اون موقع اصلا عاشقش نشدم وفقط چون بهم لبخند زد بهش لبخند زدم ومن خیلی کم اون رو میبینم چون نسبت فامیلی خیلی دوری داریم اون نوه ی دایی مامانمه یعنی بابابزرگش میشه دایی مامان من باباش پسر دایی مامانمه من اون موقع اصلا عاشقش نشدم حتی کوچکترین حسی هم بهش پیدا نکردم تا اینکه وقتی ۱۵ سالم بود یه عروسی داشتیم اون هم اومده بود عروسی اون موقع او ۱۶ سالش بود من اولش که دیدمش شک کردم که همونی باشه که تو۱۱ سالگی دیده بودمش ولی وقتی دیدم که مامان بزرگش یعنی زن دایی مامانم مثل نوه اش داره باهاش رفتار میکنه فهمیدم که همون پسره هستش اون جا بود که اسم پسره رو فهمیدم یعنی وقتی اسمش رو فهمیدم که زن دایی مامانم صداش کرد علی رضا جان حالا از اون موقع عاشقش شدم البته اینم بگم که من تو این ۳ سالی که از اون عروسی میگذره خیلی بهش فکر نمی کردم ولی الان هر وقت زنگ میزنم به دایی مامانم (دایی مامانم خیلی دوسم داره هروقت مامانم زنگ میزنه به داییش، داییش از مامانم میخواد که گوشی رو بده من باهاش صحبت کنم ) دایی مامانم فقط وفقط وفقط در مورد ای آقا که من عاشق شدم باهام صحبت میکنه وهمش ازاون آقا پسر تعریف میکنه نمی دونم واقعا به چه هدفی این رفتار های داییم کم کم به احساسات من نسبت به اون پسر دامن زد والان دوباره بعد ۳ سال همش به اون آقا فکر میکنم من امسال کنکور دارم ولی به جای اینکه سرم به درسم باشه فقط به اون آقا فکر میکنم بااینکه من خیلی دختر درس خونی هستم

شما خودتون همه موارد رو گفتید و پاسخ خودتون رو هم دادید. بهترین حالت اینه که خودتون رو بیشتر دوست داشته باشید و وقتی اعتماد به نفس خودتون رو افزایش بدید میتونید رو احساسات خودتون کنترل بیشتری داشته باشید.
این مقاله رو مطالعه کنید:https://digiro.ir/how-to-enjoy-being-alone/

این بخش مقاله هایی هست که قطعا براتون کاربردی میتونه باشهhttps://digiro.ir/digilife/

خیلی ممنونم با مادرم صحبت کردم و همه چیز رو بهش گفتم مادرم داره کمکم میکنه که فراموشش کنم

عزیزم میدونم احساس داری بهش اما این عشق نیست تو گرفتار هوس شدی،یا بهتره بگم وابسته شدی؛ و این هم بگم که احساست رو درک میکنم اما به خودت فرت بده و عاقلانه تصمیم بگیر.

من سیزده سالمه توروستا زندگی میکنم ولی خانواده باکلاسی دارم مدرس ما از کلاس هفتم تا کلاس نهم هست که پسر ودختر قاتیه ما چهار دختر بودیم یکی از دختر ها هم محله ایم بود از کوچیکی باهم بودیم باهم میرفتیم مدرسه دوتا دختره م مال اون روستا بودن بین این همه پسر چهار تا بچه پورو بود ازاوایل آبان دیگه یا لچ یا مهربونی یا قهر تا 19بهمن دیگه بهم نزدیک شدیم امااز شنبه تادوشنبه بعد مدرسه تعتیل شود به خواطر ۲۲بهمن یه روز هم تعطیل شد رفت واسه شنبه بعدی شنبه بعدی از درمغازه وارد مدرسه شودیم که بیش گفتم یه چیزی میخوام بهت بگم روم نمیشه نمیتونم بگم گوفت جون خودت بگو…….. بعد کفت درخدمتم بعد بافرداش ازم شماره خواست بهش ندادم دوشنبش هم هی نمیتونستیم باهم تنهاباشیم روز سه شنبه بهش گفتم قهری لب خندزد بماند نشسته بود بیرون تو حیات مدرسه داشتم نازشرو میکشیدم که دیدم مدیر امد واااااای چیکارکنم خلاصه خیلی بهمون حرف زد به خانواده هامون هم نگوفت بعد بافرداش ازهم دور بودیم بعد دیگه کرونا اومد از هم دور شدیم

خوب دیگه باید ببینی پسره خودتو میخواد یا به خاطر هوس تو رو میخواد

باید سعی کنی متنفر بشی ازش

خوب به خودت جرات بده که اگه دوستش داری سعی کن یه جورایی بهش نزدیک سی اینطوری شاید اونم از تو. خوشش بیاد راجب وزنت هم تو دختر میتونی به راحتی رژیم بگیری و روزی 3الی 4 بار درهفته تمرین کنه اون موقع شاید محو اندام و شخصیتت بشه خیلی سخت نگیز

ع

البته اینمبگم که من تو عروسی بارها وبارها دیدم که این آقا پسر به من خیره شده اینها رو که یادم میاد بیشتر بهش احساس پیدا میکنم

همش الکیه و هوسه به پیشرفتت فک کن

من از رابطه با یک دختر هیچ اطلاعاتی ندارم و همچنین هیچ تجربه ای ولی به عنوان یک پسر توصیه میکنم به این قضیه اصلا فکر نکنید و مطمئن باشید هر فرد تو زندگیش به صد ها نفر لبخند زده به هزاران نفر نگاه کرده واین دو هیچ کدوم مبنی برعاشق شدن نیست الکی خودتونو درگیر نکنید روی هدفتون تمرکز کنید
یکی از راحت ترین کار ها فراموشیست اگر بخواهید

جان مادرت این چرتو پرت ها چیه تایپ میکنی خودت عاشق نشدی تا این هارو نگی دوس داشتم الان پیشم بودی صورتت رو خط خطی کنم تا امیدی واسه زندگی نداشته باشی تو بیا با دختری ده سال رابطه عاشقانه هر روز دو ساعت حرف بزن ده سال خاطرات از بهترین لحظات زندگیت رو فراموش کن اخه مگه آدم منگول باشه وگرنه کسی که همه امیدو آرزوت باشه چطور میتونی فراموش کنی یا ازش متنفر باشی اخه همچین چیزی وجود داره جان عزیزت تجربه چیزی رو نداری بیخود راجبش حرف نزن

اشتباه میکنی اتفاقا فراموشی خیلی راحته ( من تاحالا عاشق نشدم)ولی شما خودت یک فرد تو زندیگیت به وجود آوردی و داری با این حرفت ازش حمایت میکنی بعد توقع داری راحت فراموشش کنی نه اینطوری نمیشه باید بگردی دنبال ریشه بعد از این که ریشه پیدا کردی باید خشکش کنی تا راحت شی

دعای تنفر از معشوقه رو سرچ کن بخون خیلی تاثیر داره

خوب تو که داری با ما در میان بزار ببینم با تجربه

بخدا گل گفتی من وقتی کسی بهم میگه فراموشش کن یا بهش فکر نکن جوری میشم که ی فریاد بلند از ته قلبم بکشم یا از بلند ترین ارتفاع بپرم برا همیشه راحت شم

من اصلا نمیتونم.! من فک می کنم که فقط با پر کردن جای اون با یکی دیگه شاید بشه. لامسب خاطره بد هم نداره که بخوام فک کنم.

خواگه خاطره بد نداره حتما خوبه په شکمت درد میکنه میخوای ولش کنی

اصلا شدنی نیست

فاطمه جان فقط غیر ممکن غیر ممکنه . همین الان بهت قول میدم یکسال دیگه به این روزها میخندی. هر چند فراموشش نمیکنی ، اما کمرنگ میشه

فراموش کردی؟بعد از یک سال

من هیچ خاطره ی بدی با اون نداشتم واقعا نمیشه

جالبه مگه حتما باید خاطره بدی داشته باشید؟؟؟
شما به آیندت فکر کن با یک برنامه ریزی هدفمند بعد زمان خودش کمکتون میکنه تا راحت فراموش کنید

خوب بود ولی نمی شه

اکثر کسایی که پیام گذاشتن خانمن. پس ببینید پسرا هوس دارن نه عشق عمرتون با فک کردن به این چرت و پرتا هدر نکنید پسرجماعت ککشم نمی گزه. این نشد یکی دیگه اونی که بهش فک میکنی الان با یکی دیگه دوسته

واقعا… فقط دخترا درگیر این موضوعن به خودتون بهت بدید حیف شما نباشه یکی بخواد داغونتون بکنه.پسرا رو خر فرض کنید بها ندید بهشون همشون دروغگو وهوسین

باهات موافقم اما همه پسرا این طوری نیست این طرز فکر غلط بعضی از شما ها است

مرسی خیلی کمکم کرد

فراموشی فقط مربوط به عشق به جنس مخالف نیس من خودم نه عاشق شدم نه با کسی بودم ولی دوست و رفیق فیک زیاد داشتم که آزارم دادن خیلی آدم حساس و احساساتی بودم ولی واقعا این راهکارا موثر من خودم قبل اینکه این مطلبو بخونم بعضیاشو امتحان کردم خواستن توانستن اما امان از روزی که حتی یه درصدم نخوایم اون نود و نه درصدم سوخت میشه.

واقعا غیرممکنه نمیشه یاشایدم من نمیتونم ??

اگه نمی تونید هم نگید نمیتونم این خیلی بده .فقط بگید من میتونم فراموشش کنم ، من میتونم تمومش کنم آخه تو این رابطه مگه به آرامش رسیدم؟ جز زجر چی بوده بزار تموم بشه همی چی

حرفت کاملا درسته

نمیشه خیلی سخته.. همه اینکارام بکنی نمیشه بازم عذاب میکشی ?

هرکاری کنی فراموش نمیکنی وقتی عاشق میشی دیگه همه چی از کار گذشته

هرکاری کنی دیگه فراموش نمیکنی خیالت تخت

به نظرم بهتره فقط خودتو سرگرم کنی
اینه که جواب میده ?

سلام. هرکاری خواست براش کردم. از13سالگی به طور اتفاقی باهم اشناشدیم.اون 18سالش بود تا همین یه سال پیش باهم بودیم رابطمون به خاطر فهمیدن خانوادم قطع و وصل میشد. جوری بود گوشی نداشتم. اون برام گوشی مخفی می‌آورد. بعد 5سال یه روز که توخونه تنهابودم بدون هماهنگی بهش زنگ زدم. یه دختر گوشیو برداشت اول فک کردم اشتباه شده. بعد دختره بهم گفت من دوس دختر شم تو کدوم یکی از دوس دختر هستی؟ من نابودشدم. مردم. محوشدم

همش چرت و پرته….عاشق ک باشی هزارتا از این راه هارو هم ک بری آخرش هیچه…. 🙂

اگه تصمیم مون محکم باشه و بگذریم که دیگر عشقی وجود نداره با گذشت مدت زمان کم میتونیم فراموشش کنیم

نمیشه خب
من تو هر سایتی ک رفتمو کارا رو انجام دادم نشد:|
جدی نمیشه فراموش کنم کسیو ک هر دیقه بهش فک می کنم

آره نمیشه??منم یه دوس داشتم خیلی دوسش داشتم هی بهم بی احترامی میکردمیگف برومن بجزتوکلی دوسته دیگه دارم گفتم چیزی نگوکه بعدش بشیمون شی گف بشیمون نمیشم من خیلی بجزتودوست دارم ???هی بهم میگف میخوام بلاکت کنم گفتم نکن نکرد ولی من چندساعت بعدش که فکرکردم دیدم فایده نداره بعده چندساعت بلاکش کردم بعددوباره ازبلاکی درش آوردم ببینم کی آنلاین شده بدفهمی م که من بلاک کرده بددیگه تموم شددوستیمون??????

خوب بود

بخدا خیلی دنوستش دارم سیزده ساله که با منه ثانیه دقیقه ساعت ها بفکرشم قبلا خیلی منو دوست داشت الان نسبت به من خیلی سرد شده الان همیشه بهانه جدا شدن ازم میگیره ولی زندگی من بدون اون هیچ پوچه خدایا کمکم کن به امید زندگی دوباره

دعای تنفر بخون عزیزم

هیچ کس باارزش تراز خودمون نیست اونا مث ما زجر نمیکشن

خیلی سخته در واقع گفتنش اسونه ولی سخته نمیدونی من چی میکشم

خیلی سخته جون آدم در میاد???

بدی ما ادما اینه که وقتی از یکنفر به عنوان عشقمون ازش جدا میشیم همش خاطرات خوب تو ذهنمون مرور میکنیم و این باعث میشه بیشتر اذیت بشی
به نظر من باید ذهنت سمت خاطرات و اتفاقات بدی که باهاش داشتی ببری تا بتونی راحت تر فراموشش کنی

به نظر من ادم خودش باید بخواد تا نخوای نمیشه

چگونه کسی را که هر روز میبینمش و باهاش هستم فراموش کنیم

کاری نشد نداره من از الان استارتشو میزنم

وقتی میبنی چاره ی جز اینکه فراموشش کنی نداری خودب خود همه چی فراموش میشع ولی دیگ اون ادم قبل نیسی سرد بی احساس حتی دیگ نمی خوای رابطه جدید شروع کنی حتی ازخودتم ترس داری ک‌مبادا دلت این بار بدتر بشکنه ??

چقد زمان میبره تا همه آدما و کارشونو فراموش
کنی

من سه ساله که دوسش دارم….رابطه جدیدو امتحان کردم نشد فراموشش کنم هرکاری کردم نشد حتی اگ فراموشش کنم هم موقتیه و بعدش دوباره میاد تو ذهنم…….نمیدونم چیکار کنم

ولی اگه طرف مقابلت روهمش ببینی چی اونموقع این مواردی که گفته شدبازم جواب میده؟؟

گذر زمان همه چی و درست میکنه

چه مسخره تا از کسی متنفر نشی نمیتونی فراموشش کنی

درد اینجاس که چطوری متنفر شیم از کسی که دوسش داریم .فک کن 6سال یکی رو دوس داشته باشی بعد 6سال یه فرصتی بشه باهاش رل یزنی اونم چی درحد 20 روز بعد 20 روز بهت بگه نه میتونم ردت کنم نه باهات اوکی شم.بعد ازش بپرسی حسی داری بگه ن .وقتی هم میرم بیرون همه جاهس هعی میبینمش .نمیشه واقعا جای حس عشقی که سال ها بهش بال و پر دادی و تنفر بگیره .خیلی سخته

راهکارهاتون در اون حدی که باید اثر گذار نبود

کسی که دوستش داری و اونم تو را دوست دارد اما پسره با یکی دیگر رابطه داردچه کنم که آن دختر را دوست نداشته باشد و پیام ندهد

چی

پیام میدهم به هم من دختری هستم و آن پسری اما با یکی دیگر هم پیام میدهد آن هم دختر جوان است

سلام دوستان
من که والا چه عرض کنم هر روز از کوچمون میگذشتم که یه دختری جلوم سبز شد که همش هی منو نگاه میکرد و درباره من به دوستاش میگفت من هیچوقت فکر نمیکردم کلمه ی مخ زدن واقعی باشه ولی این دختر خانوم واقعا این کار رو با من کرد هر بار که منو میدید چشماش برق میزد و لبخند میزد از این رفتارش باعث شد خجالتی بشم به خودم شک کنم و صبح تا شب فکرشو کنم…
البته مادرشم از این رفتار دخترش خبر داشت و فهمیدم که یه روز به سمت من دست تکون داد ولی من جواب این کاراشونو ندادم…
وقتی که به خودم اومدم دیدم وابستگی به سراغم اومده البته بگم من به تازه به سن بلوغ رسیدم واقعا منصفانه نیست اینطوری شوک بهم وارد بشه…
هیچی دیگه سعی کردم فراموشش کنم چون من فقط 14 سال سن دارم و زشته که با نامحرم رابطه داشته باشم ولی هر کاری کردم نشد چون ایشون هم محله ایه منه و هر روز می بینمش
و حتی اگه نقل مکان کنیم من افسردی مطلق میگیرم
واقعا موندم دوستان که چیکار کنم

نمیشه دیگه نمیشه خب اه
فقط گفتنش اسونه

فراموشم میشه

من تازه میخوام این رو انجام بدم
لطفا کسانی که انجام داده اند به من بگن که خوب بود یا نه؟!
ممنونم….

من چکار کنم ک از سنگ دلی منو در آورد عاشق خودش کرد اما الان خودش ت فکر عشق اولشه دارم داغون میشم هنوز نرفته میگه دوسم داره ولی من میخام فقط مال خودم باشه هم فکرش هم دلش

من همه این کارارو کردم ولی نمیتونم بهش فکر نکنم البته شاید چون حس گناه دارم اینطوریه چون من بهش گفتم بهم پیام نده تا برای کنکورم بتونم بخونم ولی بازم بهش فکر میکنم?

من جدا نشدم. ینی اصلا بهش وصل نشدم. مشکلم اینه. چون تفاوت سنیمون زیاده (8سال) و من هم 15 سال و اون 7 سال خب حالا خودتون فکر کنین تا اون 18 سالش بشه و من 26 سال اگر هم احیانا با کسی آشنا نشه معلوم نیست خونوادش قبول کنن یا نه. دار دیوونه میشه. ضمنا خواهر رفیقمه. داره حالم بهم میخوره

مشروب بخورید اوک میشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام، ایمیل و مشخصات من را برای ثبت دیدگاه مجدد در مروگر ذخیره کن

آخرین‌ اخبار

پردانلودترین برنامه های سال 2021 معرفی شدند؛ تلگرام و تیک تاک در صدر

کشف یک گونه جدید و بسیار کوچک از آفتاب پرست ها

گلکسی ام 12 معرفی شد؛ باتری 6000 میلی آمپر و دوربین چهارگانه

گلکسی اف 62 با باتری عظیم 7000 میلی آمپر و قیمت مقرون به صرفه در راه…

مشخصات اصلی گلکسی ایکس کاور 5 (Galaxy XCover 5) لو رفت

نوکیا 1.4 معرفی و عرضه شد؛ محصولی ارزان بر پایه اندروید گو

دیجی فکت

حقایقی جالب و شنیدنی در مورد کار کردن در گوگل


چند نکته جالب و خواندنی در مورد پیتزا

48 نکته‌ خواندنی درباره نابغه موسیقی، بتهوون


43 حقیقت خواندنی در مورد سلامت روان

دیجی 10

با 10 مورد از بزرگترین حیوانات جهان آشنا شوید

جذاب‌ترین و برترین فیلم های تاریخ با پایانی مبهم

با بزرگ‌ترین امپراطوری‌های تاریخ آشنا شوید

با 10 مورد از حیرت انگیزترین دستاوردهای هوش مصنوعی آشنا شوید

پردانلودترین برنامه های سال 2021 معرفی شدند؛ تلگرام و تیک تاک در صدر

کشف یک گونه جدید و بسیار کوچک از آفتاب پرست ها

گلکسی ام 12 معرفی شد؛ باتری 6000 میلی آمپر و دوربین چهارگانه

گلکسی اف 62 با باتری عظیم 7000 میلی آمپر و قیمت مقرون به صرفه در راه است

آموزش حذف اکانت تلگرام در اندروید، آی او اس و ویندوز

آموزش فعال کردن ثانیه شمار در ساعت ویندوز 10

معرفی چند ابزار رایگان برای تست سرعت و ظرفیت کارت های حافظه

آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و آی او اس

بررسی کوتاه گلکسی اس 21 پلاس؛ پرچمدار بینابینی سامسونگ!

بررسی کوتاه ردمی نوت 9 تی؛ یک گوشی اقتصادی و جذاب دیگر از ردمی

بررسی کوتاه گلکسی ای 42 فایو جی؛ تجربه فایو جی با حداقل هزینه

بررسی کوتاه پوکو ام 3؛ محصولی میان‌رده با کیفیت بالا و قیمت پایین


معرفی بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2021

چهار هسته‌ای یا هشت هسته‌ای؟ کدام یک برای شما بهتر است؟


معرفی بهترین گوشی های گیمینگ بازار

معرفی قویترین لپ تاپ های بازار در سال 2020

با عجیب‌ترین سنت‌های سال نو در کشورهای مختلف آشنا شوید

دنیای فناوری در سال 2021 چه دستاوردهایی خواهد داشت؟

آیا شهر گمشده آتلانتیس واقعاً وجود داشته است؟


آیا خرس‌ها واقعاً عاشق عسل هستند؟

دیجی رو – دنیای تکنولوژی | آخرین اخبار تکنولوژی

پردانلودترین برنامه های سال 2021 معرفی شدند؛ تلگرام و تیک تاک در صدر

کشف یک گونه جدید و بسیار کوچک از آفتاب پرست ها

گلکسی ام 12 معرفی شد؛ باتری 6000 میلی آمپر و دوربین چهارگانه

گلکسی اف 62 با باتری عظیم 7000 میلی آمپر و قیمت مقرون به صرفه در راه است

چگونه از عشق خود متنفر شویم

آموزش حذف اکانت تلگرام در اندروید، آی او اس و ویندوز

آموزش فعال کردن ثانیه شمار در ساعت ویندوز 10

معرفی چند ابزار رایگان برای تست سرعت و ظرفیت کارت های حافظه

آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و آی او اس

بررسی کوتاه گلکسی اس 21 پلاس؛ پرچمدار بینابینی سامسونگ!

بررسی کوتاه ردمی نوت 9 تی؛ یک گوشی اقتصادی و جذاب دیگر از ردمی

بررسی کوتاه گلکسی ای 42 فایو جی؛ تجربه فایو جی با حداقل هزینه

بررسی کوتاه پوکو ام 3؛ محصولی میان‌رده با کیفیت بالا و قیمت پایین


معرفی بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2021

چهار هسته‌ای یا هشت هسته‌ای؟ کدام یک برای شما بهتر است؟


معرفی بهترین گوشی های گیمینگ بازار

معرفی قویترین لپ تاپ های بازار در سال 2020

با عجیب‌ترین سنت‌های سال نو در کشورهای مختلف آشنا شوید

دنیای فناوری در سال 2021 چه دستاوردهایی خواهد داشت؟

آیا شهر گمشده آتلانتیس واقعاً وجود داشته است؟


آیا خرس‌ها واقعاً عاشق عسل هستند؟

در بخش اول مقاله‌ی راه های متنفر شدن و فاموش کردن، به یک سری راهکار درباره‌ی فراموش کردن کسی که به هر نحوی از دست داده‌ایم صحبت کردیم. حال در این مطلب، راهکارهای بیشتری را در این باره به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه‌ی این مطلب هم با دیجی رو همراه باشید.

ترفندهای ذهنی برای گذشتن و فراموش کردن

 

۱ـ رابطه ی خود را به شکل یک امتحان یا آزمایش ببینید

تمام اطلاعات مربوط به رابطه‌ی شکست خورده تان را بررسی کنید. مشکلات کجا بوجود آمدند؟ مطالعات نشان داده اند که وقتی به رابطه تان از لحاظ علمی نگاه می کنید به شما کمک می کند که بهتر همه چیز را متوجه شوید و پس از جدایی سریع تر بهبود پیدا کنید.

یک گام به عقب بردارید و ببینید چه عواملی باعث این جدایی شده اند؟ فقط در نظر داشته باشید که برای این کارها زیادی وقت صرف نکنید چراکه قرار است از این اتفاق درس گرفته و تجربه کسب کنید نه اینکه خود را برای این اشتباهات سرزنش کرده و آزار دهید.

در حین این قضیه ی فکر کردن قرار نیست صرفا بر روی چیزهایی که در آن ها اشتباه کرده اید تمرکز کنید و خود را مقصر بدانید! نتیجه گیری می تواند به شکلی ساده تر باشد مثلا« ما کاملا آدم های متفاوتی بودیم و اهداف متفاوتی داشتیم».

 

۲ـ درس بگیرید

اگر به اشتباهاتتان در زندگی به منزله ی فرصتی برای یادگیری نگاه کنید، پذیرفتن آنها آسان تر می شود. پایان رابطه تان را به عنوان فرصتی در نظر بگیرید که بینش های جدیدی را در شما ایجاد می کند.

اینکه بعد از اتمام یک رابطه احساس کنید وقتتان را تلف کرده اید طبیعی است. اما اگر رابطه تان را به عنوان تجربه ای که می توانید از آن درس بگیرید در نظر بگیرید دیگر وقت تلف کردن نبوده، چراکه چیزهایی که باعث رشد و یادگیری شما می شوند وقت تلف کردن حساب نمی شوند.

۳ـ مفهوم خودتان بودن را از او جدا کنید

وقتی کسی که دوست دارید را از دست می دهید، شاید حس کنید که نیمی از خودتان را از دست داده اید. اما این کار می تواند به شما در بازسازی خودتان جدا و بدون فرد دیگر کمک کند.

می توانید برای کمک به این پروسه، پاسخ سوال «من چه کسی هستم؟» را برای خودتان یادداشت کنید.

۴ـ خودتان را از فکر کردن به او منع نکنید

مطالعات نشان داده اند اینکه خودتان را از فکر کردن به آن شخص منع کنید باعث می شود بیشتر به او فکر کنید. بجای اینکه به خودتان بگویید « راجبش فکر نکن تو قراره فراموشش کنی»، زمانیکه فکرتان به سمت او می رود به آٰرامی به خودتان یادآوری کنید که او دیگر بخشی از زندگی شما نیست و سپس توجهتان را  معطوف به کاری کنید که فایده ای برایتان دارد.

۵ـ چند دقیقه در روز را به فکر کردن راجع به او اختصاص دهید

وقتی کسی که دوست داریم ما را ترک میکند، ذهنمان مدام درگیر افکاری راجع به او می شود. اینکه به خودتان بگویید «راجبش فکر نکن!» جواب نمی دهد، بلکه باید بگویید « الان وقتش نیست، بعدا!»

وقتی فکری درباره ی او به ذهنتان خطور کرد، آن را پس بزنید و به خودتان بگویید که وقتی زمانی که برای فکر کردن به او در روز تعیین کرده اید برسد، به آن فکر خواهید کرد.

چگونه از عشق خود متنفر شویم

وقتی زمان مشخص شده رسید، می توانید آرام بنشینید و هرچقدر خواستید راجع به او فکر کنید. تایمر تنظیم کنید تا زمان دستتان باشد و بیشتر از زمان مشخص شده فکر نکنید. می توانید این زمان را بصورت روزانه ۱۰ دقیقه صبح و ۱۰ دقیقه شب تنظیم کنید.

سعی کنید او آخرین چیزی نباشد که شب ها قبل از خواب به آن فکر می کنید. اگر امکانش هست، قبل از خواب یک کتاب جذاب بخوانید یا یوگا انجام دهید. افکار راجع به آن شخص ممکن است باز هم به ذهنتان بیایند اما به آنها بگویید که در زمان بعدی که مشخص کرده اید به آنها رسیدگی خواهید کرد.

۶ـ خودتان را در حال گذشتن از او تصور کنید

یک جای راحت بنشینید و سعی کنید جعبه ای را در مقابلتان تجسم کنید. تمام خاطراتتان را داخل جعبه بگذارید و دست آخر درپوش آن را هم بگذارید. جعبه ی خیالی را در دستتان نگه دارید و سپس نابودش کنید. وقتی افکار دوباره به ذهنتان برگشتند، به خودتان بگویید « نه! من این فکرها رو قبلا نابود کردم» و به سرعت سعی کنید که به چیز دیگری فکر کنید.

۷ـ در لحظه زندگی کنید

هر روز سعی کنید بر لحظه ی حال تمرکز کنید. ساکن بودن در گذشته و آینده می تواند شما را به مدت طولانی در فکر و خیال ببرد. این کار خوبی نیست، چون تنها زمانی که در دست دارید و کاری از دستتان بر می آيد همین لحظه ی حال است.

اینکه اهدافی داشته باشید و در مسیر رسیدن به این اهداف حرکت کنید مسئله ی مهمی است. اما لازم نیست مدام به این اهداف فکر کنید. اگر این کار را انجام دهید ممکن است حواستان به کلی پرت آینده شود و کارهایی را که در لحظه ی حال برای رسیدن به آن هداف در آینده باید انجام دهید را فراموش کنید.

مطمئنا دلتان نمی خواهد که یک سال دیگر که به عقب نگاه می کنید ببینید که سال گذشته را فقط به خاطر اینکه راجع به رابطه ی از دست داده تان ناراحت ودپرس بوده اید از دست داده اید و هیچ کار مفیدی نکرده اید!

۸ـ لبخند بزنید

مطالعات نشان داده اند که عمل ساده ی لبخند زدن، حتی وقتی ناراحت هستید، می تواند به شما کمک کند که حال بهتری داشته باشید. همین الان امتحان کنید! فقط گوشه ی لبتان را بالا ببرید و ۳۰ ثانیه در همین حالت بمانید.

اگر واقعا نمی توانید لبخند بزنید سعی کنید فیلم های خنده دار یا استندآپ کمدی نگاه کنید تا هرچند کم، اما لبخند بر چهره تان بیاورید.

در این راه به خودتان کمک کنید

۱ـ راه و روش خود را پیاده کنید.

سعی کنید کارهایی انجام دهید که مانع از وسوسه شدن شما برای تماس با شخص مورد نظر باشد. سعی کنید بیستر برای شب ها برنامه ریزی کنید، یعنی وقت هایی که بیشتر از همیشه دلتنگ او خواهید شد!

اگر آخر هفته ها احساس تنهایی می کنید و دوست دارید به او زنگ بزنید، پس برای آخر هفته تان هم برنامه ریزی کنید! برای سرگرم شدن و مشغول نگه داشتن خودتان برنامه ریزی کرده و در لحظه زندگی کنید.

۲ـ با دیگران وقت بگذرانید

معاشرت کنید و سرگرمی های جدید انجام بدهید یا اصلا همان سرگرمی های قبلی را دنبال کنید. کلید انجام این کار این است که بدون حضور کسی که دوستش دارید خوش بگذرانید. شاید این کار غیرممکن بنظر برسد اما شدنی است.

شما باید برای تغییر حال و هوایتان دست بکار شوید وگرنه در همین وضعیت فعلی گیر می کنید و به افسردگی مبتلا می شوید!

سرگرمی های انتخابی شما می توانند این ها باشند: موسیقی، هنر، ورزش، مطالعه، فیلم دیدن، بازی، آشپزی، سر زدن به جاهای مختلف و غیره.

۳ـ به چیز های جدید وابسته شوید

متخصصین می گویند که بهترین راه برای از بین بردن عادات قدیمی، روی آوردن به عادات جدید است!

یک سرگرمی جدید پیدا کنید و یا کارهایی که همیشه دوست داشتید انجام بدهید را انجام دهید. وقتی احساس ناراحتی و دلتنگی کردید، انرژی تان را به سرگرمی جدیدتان منتقل کرده و به عشق از دست رفته تان فکر نکنید.

توجه داشته باشید این به این معنا نیست که با فرد جدیدی آشنا شوید یا شخص دیگری را جایگزین اوکنید. این کار کار درستی نیست و به ضررتان خواهد بود.

۴ـ مراقب خودتان باشید

هنگامی که احساس غم و اندوه می کنید، خیلی مهم است که بیش از پیش هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ روانی مراقب خودتان باشید. کارهایی انجام دهید که هم از درون و هم از بیرون احساس خوبی به شما منتقل کنند.

غذای خوب بخورید، آب زیاد بنوشید، به اندازه ی کافی بخوابید و ورزش کنید، یا حتی برای خودتان لباس های جدید بخرید و مدل مویتان را عوض کنید.

مطالعات نشان می دهند که پرورش و رسیدگی به بخش هایی از خودتان که در طی رابطه به آنها بی توجه بوده اید می تواند در حرکت به جلو به شما کمک کند.

۵ـ از کارهای ناسالم برای کنار آمدن با موضوع پرهیز کنید

وقتی ناراحت وافسرده هستید ممکن است برای غلبه بر آن به کارهای نادرست فکر کنید. رفتارهای ناسالم شایع شامل این موارد می شوند: نوشیدن الکل زیاد، مصرف مواد مخدر، غذا خوردن بیش از حد یا خیلی کم، کناره گیری از دوستان و خانواده، درگیر رفتار های خشن و مخرب شدن، زیاده روی در استفاده از اینترنت یا هرکار دیگر( بازی کامپیوتری، خرید، ورزش و…)

به عنوان مثل اگر جزو آن دسته هستید که در هنگام ناراحتی زیاد غذا می خورند، سعی کنید پیاده روی کنید یا دست هایتان را به کارهای دیگری مثل نقاشی کردن مشغول کنید.

۶ـ سعی نکنید انتقام بگیرید

اینکه وقتی حس می کنید در حقتان نا حقی شده به دنبال عدالت و انتقام باشید مسئله ای عادی است. مطالعات نشان داده اند که انتقام باعث افزایش استرس و آسیب به سلامتی می شود.

برخی مطالعات نشان داده اند که انتقام گرفتن شما را وادار می کند که اتفاقات را بارها وبارها در ذهنتان مرور کنید  ، در حالیکه حس انتقام گیری نداشتن باعث می شود شرایط آنقدرها هم دشوار بنظر نیاید و فراموشی برایتان آسان تر شود.

۷ـ ارزش خودتان را بدانید

شما یک انسان بی ارزش نیستید. کسی که دوستش داشتید شما را دور نینداخته، فقط اوضاع بینتان درست پیش نرفته است.

اگر میخواهید متوجه با ارزش بودن خودتان شوید، بنشینید و لیستی از چیزهایی که درباره ی خودتان دوست دارید تهیه کنید. شاید روزهای اول چیز زیادی ننویسید اما در عرض یک هفته ممکن است به ۵ نکته ی مثبت راجع به خودتان برسید و شاید پس از یک ماه یک صفحه ی کامل را پرکرده باشید.

حرکت کردن رو به جلو

۱ـ بدانید که کنترل زندگی تان دست خودتان است

شما مسئول شادی و انتخاب های زندگی تان هستید. اگر برای عوض کردن حالتان کاری نکنید، همینطور ناراحت باقی می مانید و شاید حتی افسردگی بگیرید.

اگر کسی به شما صدمه ای زده، اجازه ندهید که با غرق شدن در ناراحتی و افسردگی، آسیب دیگری هم به شما بزند.

۲ـ برای خودتان هدف تعیین کنید

داشتن اهدافی معقول و حرکت به سمت آنها به شما دلیل قانع کننده ای برای کنارگذاشتن شرایط فعلی و شروع زندگی ای بهتر می دهد.

برای مثال اگر در حال رفتن از مدرسه به دانشگاه هستید، خودتان را به چالش بکشید و سعی کنید نمرات بهتری کسب کنید. اگر نمی دانید که دقیقا در زندگی تان چه می خواهید، زمانی را به فکر کردن در این باره اختصاص دهید. اگر در مدرسه هستید به دیدار یک مشاور بروید و اگر نیستید از خانواده و دوستانتان درباره ی نقاط قوت و چیزهایی که در آن ها خوب هستید سوال کنید.

۳ـ بدانید که با شخص دیگری ملاقات خواهید کرد.

شاید الان این احساس را نداشته باشید، اما بلاخره کسی را خواهید دید که بهتر با هم کنار می آیید و وقتی او را ملاقات کنید از اینکه رابطه تان با نفر قبلی خوب پیش نرفته خدا را شکر میکنید.

هرچه بیشتر تجربه کنید و یادبگیرید، بیشتر متوجه می شوید که چه چیزی به درتان می خورد و به شما کمک می کند که کسی را که برایتان منساب تر است بیابید.

۴ـ تشخیص دهید که پذیرای شروع یک رابطه ی جدید هستید یا نه

هیچ مدت زمان مشخصی برای فراموش کردن یک شخص وجود ندارد و این زمان بسته به افراد و روابط متفاوت است و بعضی افراد شاید فقط به چند ماه و بعضی دیگر به چند سال احتیاج داشته باشند.

اگر هنوز هم به نفر قبلی فکر میکنید، نمی توانید توجهتان را معطوف به یک رابطه ی جدید کنید. لازم است که قبل از شروع یک رابطه ی جدید به خودتان اعتماد بنفس داشته باشید. اگر شروع این رابطه فقط برای این است که از تنها ماندن واهمه دارید، پس یعنی هنوز زمان مناسبی برای شروع یک رابطه ی جدید نرسیده است.

 

اگر پست قبلی را مشاهده نکرده اید می توانید با کلیک بر روی

  آن را مشاهده کنید

لطفا نظراتتان را درباره ی این ۲ مطلب و کارایی ومفید بودن آنها با دیجی رو به اشتراک بگذارید!

نهال سهیلی‌فر چندین سال زبان انگلیسی خونده و در حال حاضر در رشته‌ی مترجمی فرانسه مشغول به تحصیل است. او عاشق جان بخشی به کلمات با استفاده از ترجمه‌ست و از سال ۹۶ به تیم دیجی‌رو پیوسته.

آیا شما یک انسان درون گرا هستید؟ چگونه یک درون‌گرای کارآمد شویم؟

ترتیب تولد چطور روی شخصیت شما تاثیر می‌گذارد؟ فرزند چندم هستید؟

اگر پاسخ‌تان به این سوال‌ها بله است، موفق‌تر از آنی هستید که فکر می‌کنید!

10 چیز کوچکی که بدنیست در زندگی به خاطر داشته باشید

Vaghean awli bod omidvaram tak tak in karha asar bakhsh bashan ?ta zodiii faramosh konm in rabete eshtbaho

واقعن راهكارهاتون جواب ميده پنج ماهه باردار بودم ك همسرسابقم منو از خونه بيرون كرد و من از ايشون شش ماه كامل خبر نداشتم با وجود بارداري و زايمان ك از نظر روحي و مشكلات افسردگي بعد و قبل زايمان با كمك خانوادم تلاش كردم و موفق شدم بعد از ب دنيا امدن دخترم پساده روي ورزش كلاس هلال احمر و دانشگاه را از سر گرفتم اگه من تو سن ٢٣سالگي موفق شدم حتمن همه افراد اسيب ديده هم موفق ميشن .اطلاعاتتون واقعن مفيده

عالی بود?

من که دارم ذره ذره اب میشم

عالی

من تازه دو روزه کات کردم ولی راهکارهاتون خوب به نظر میاد

واقعا مفید بود
دلم میخواد که بتونم از پسه همشون بر بیام و همه این کار هارو انجام بدم و به خوبی از این مراحله غمناکم بگذرم
حاله هممون خوب میشه بزودی
❤?

خیلی با حاله خودتو ب بیخیالیو خوش گذرونی میزنی بعد ی خبر ازش ب گوشت میرسه همه چی یادت میره باز میشی همون?

بهترین راه فقط فراموشی و خط تلفن عوض کردن که دیگه هیچ وقت در دسترس نباشی شماره مورد نظر خاموش است هیچ وقت نه باید به هیچ کس اعتماد کنی مخصوصا مردان‌متاهل که زن دارند و باعث خراب شدن زندگی دیگران میشوند هم خود شوهر و هم زنش و این واقیعته تلخه

خیلی سخته وقتی ۶سال باهم بودین و قصد ازدواج هم داشتین به شدت به هم وابسته بودین و هیییچ مشکلی نبود بینتون جز دوری راه و فاصله بعد یهو طرفت بره ازدواج کنه بگه خانوادم نزاشتن بخاطر دوری راه.. من فقط برا خوشحال کردن خونوادم رفتم ازدواج … و الا هیچ کس تو نمیشه و از این صوبتا…

خیلی داره سخت میگذره مخصوصا که الان تا حد مرگ ازش متنفر بشی و روزی هزار بار لعنتش کنی و همش تو دلت شب و روز بگی هیچ وقت ازت نمیگذرم…

دوس دارم اون چند سال زندگیمو حذف کنم بره
البته ممنون از راهکارتون خیلی جامع و کامل پرداختین ایشالا همه خلاص بشن ما هم

من سه سال با ی نفر بودم با تموم وجودم دوسش دارم میخامش دلم نمیخاد هیچ اتفاق بدی براش بیوفته اما اون سر ی مسائل کوچیک و…منووفراموش کردو رف و الان کنار یکی دیگس
بدترین بخشش میشه اون زمانی ک باید هرروز ببینمش چون ک همسایس و من از دیدنش حتی نمیتونم ردی پاهام وایسم اما اون حتی براش مهم نیس زنده مرده ی من‌…:)

راهکارتون خوبه اما من خودم شاهد یه معجزه بودم اونم در عرض دوهفته فقط دوهفته روبه راه شدم شاید باورش سخت باشه ولی حقیقت داره باحال خرابم یه دفه دیدم کنار قبر دوشهید گمنامم که یکی ۱۷ساله بود یکی۱۹ ساله حالمو خوب خوب کردن بهشون گفتم همهجا میگم که شمانجاتم دادین و حال خوش رهایی رو بهم هدیه دادین??
طوریکه بهم پیام داد چرا ازت خبری نیست از تعجب شاخ دراورده بود اره خبری نیست دیگه هم قرار نیست خبری باشه.
درسته که یه روزایی من به تو دل داده بودم
اما دیگه اون روزا نیست اون روزا من ساده بودم
امتحان کنید حتما جواب میگیرید اینا مرد واقعی هسن

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام، ایمیل و مشخصات من را برای ثبت دیدگاه مجدد در مروگر ذخیره کن

آخرین‌ اخبار

پردانلودترین برنامه های سال 2021 معرفی شدند؛ تلگرام و تیک تاک در صدر

کشف یک گونه جدید و بسیار کوچک از آفتاب پرست ها

گلکسی ام 12 معرفی شد؛ باتری 6000 میلی آمپر و دوربین چهارگانه

گلکسی اف 62 با باتری عظیم 7000 میلی آمپر و قیمت مقرون به صرفه در راه…

مشخصات اصلی گلکسی ایکس کاور 5 (Galaxy XCover 5) لو رفت

نوکیا 1.4 معرفی و عرضه شد؛ محصولی ارزان بر پایه اندروید گو

دیجی فکت

حقایقی جالب و شنیدنی در مورد کار کردن در گوگل


چند نکته جالب و خواندنی در مورد پیتزا

48 نکته‌ خواندنی درباره نابغه موسیقی، بتهوون


43 حقیقت خواندنی در مورد سلامت روان

دیجی 10

با 10 مورد از بزرگترین حیوانات جهان آشنا شوید

جذاب‌ترین و برترین فیلم های تاریخ با پایانی مبهم

با بزرگ‌ترین امپراطوری‌های تاریخ آشنا شوید

با 10 مورد از حیرت انگیزترین دستاوردهای هوش مصنوعی آشنا شوید

پردانلودترین برنامه های سال 2021 معرفی شدند؛ تلگرام و تیک تاک در صدر

کشف یک گونه جدید و بسیار کوچک از آفتاب پرست ها

گلکسی ام 12 معرفی شد؛ باتری 6000 میلی آمپر و دوربین چهارگانه

گلکسی اف 62 با باتری عظیم 7000 میلی آمپر و قیمت مقرون به صرفه در راه است

آموزش حذف اکانت تلگرام در اندروید، آی او اس و ویندوز

آموزش فعال کردن ثانیه شمار در ساعت ویندوز 10

معرفی چند ابزار رایگان برای تست سرعت و ظرفیت کارت های حافظه

آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و آی او اس

بررسی کوتاه گلکسی اس 21 پلاس؛ پرچمدار بینابینی سامسونگ!

بررسی کوتاه ردمی نوت 9 تی؛ یک گوشی اقتصادی و جذاب دیگر از ردمی

بررسی کوتاه گلکسی ای 42 فایو جی؛ تجربه فایو جی با حداقل هزینه

بررسی کوتاه پوکو ام 3؛ محصولی میان‌رده با کیفیت بالا و قیمت پایین


معرفی بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2021

چهار هسته‌ای یا هشت هسته‌ای؟ کدام یک برای شما بهتر است؟


معرفی بهترین گوشی های گیمینگ بازار

معرفی قویترین لپ تاپ های بازار در سال 2020

با عجیب‌ترین سنت‌های سال نو در کشورهای مختلف آشنا شوید

دنیای فناوری در سال 2021 چه دستاوردهایی خواهد داشت؟

آیا شهر گمشده آتلانتیس واقعاً وجود داشته است؟


آیا خرس‌ها واقعاً عاشق عسل هستند؟

برای بسیاری از ما اتفاق افتاده که در عشق و عاشقی به بن بست خورده ایم و مجبور شده ایم بنا به دلایلی از کسی که عاشقش بودیم دل بکنیم ، این کار بسیار مشکل است اما این پایان راه نیست و نباید همه زندگی را تمام شده دانست، بلکه باید برای فصلی تازه از زندگی آماده شد و و دوباره به زندگی عادی برگشت. مسلما این کار راحت نیست ولی می توان با راهکارهایی که در نمناک ارائه می کنیم با یک نگاه واقع بینانه و بدون آسیب روانی زیاد زندگی جدیدی را آغاز کرد .

چگونه از عشق خود متنفر شویم

1.به جای فکر کردن به خاطرات زیبایی که با معشوق گذرانده اید کمی عاقلانه به رفتارهایش بیاندیشید . به رفتارهایی که خاطر شما را آزرده و به چهره واقعی مردی نگاه کنید که این همه سال شما را فریب داده است .2.واقع بین باشید و بپذیرید رابطه ای که بر اساس عشق واقعی ، صمیمیت، صداقت و تعهد نیست دیر یا زود فرو می ریزد بنابراین وسوسه نشوید و در برابر وسوسه بازگشتن مقاومت نمایید.

3.خود را جای زن و فرزند او قرار دهید آیا خوشتان می آید دیگری به فکر همسرتان باشد و شما تنها مالک قلب و وجود همسر خود نباشید .

4.مدام به فردی که عاشقش بودید فکر نکنید و برای فراموشی حقیقی او بیشتر به فکر خودتان باشید .

5.خودتان را باور داشته باشید . فکر نکنید فقط او مناسب شما بود و شما دیگر عاشق نمی شوید بلکه به این فکر کنید که مردان شایسته زیادی در سر راه ازدواج شما قرار خواهند گرفت.

6.خوشبین باشید و به این فکر کنید که الان مجرد هستید و باید با آدم های زیادی آشنا شوید . خوشبین بودن موجب می شود شما زودتر عشق از دست رفته تان را فراموش کنید.

7.به این نیاندیشید که چون جذاب و دوست داشتنی نبوده عشق قبلیتان رهایتان کرده است به این فکر کنید که این امر فرصت دوباره ای به شما می دهد تا فرد مورد نظر خود را بیابید فردی که همانقدر که شما دوستش دارید او نیز شما را دوست خواهد داشت.

8.مردی که به احساسات شما توجه نمی کند و نسبت به شما و رنج هایتان بی تفاوت و منفعل است، به هیچ عنوان شایسته عشق ورزی نیست. اگر عشق و احترام در یک رابطه باید متقابل باشند نتیجه ای جز سرخوردگی ندارد.

9.زمان هایتان را به تنهایی بگذرانید و همیشه برای پر کردن اوقاتتان به دیگران متوسل نشوید . از تنها بودن و مستقل شدنتان شاد باشید و بیاموزید بدون وابستگی به دیگران شاد باشید زیرا فرد زندگی آینده تان به شادی نیاز دارد.

10.هر چیزی که او به شما داده و مربوط به او است را جمع کنید و در جایی خارج از دید قرار دهید . این کار سبب می شود روحیه تان بهتر شود .

 

از بین بردن یه عشق واقعی به همین سادگیه؟ اصلا کسی که عاشقه میتونه نسبت به معشوقش حس تنفر پیدا کنه؟ …

……

شما مطلبی در مورد راههای فراموش کردن نوشتین ولی آیا به این فکر کردین که به خاک سپردن یه احساس کاملا عمیق،از بین بردن یه عشق واقعی به همین سادگیه؟ میشه با چهار تا خط یه نفرو درمان کرد؟ اصلا کسی که عاشقه میتونه نسبت به معشوقش حس تنفر پیدا کنه؟ من موندم چطور شما فکر میکنین درمان کردن یه عشق شکست خورده به این راحتیه که مثل آب خوردن میگین “فراموشش کن” و واسه فراموش کردنش ازش متنفر شو!

گاهی خوبه خودتونو جای کسی بزارین که از لحاظ احساسی تو یه وضعیت بحرانیه، شاید اگه یکم درکش کنین اونقد ساده و بی تفاوت جواب ندین و کسیو سرزنش نکنین که چرا دلشو اسیر یه احساس عمیق کرده. خواهش میکنم با احساس مسئولیت بیشتری کاری رو که به عهده گرفتین به انجام برسونین. 

***جواب :
سلام
قبول دارم که فراموش کردن عشق کار سختیه اما وقتی چاره‌ای نیست چه کار باید کرد اونم مثل کسی است که عزیزی رو از دست داده یا مثل کسیه که معتاده اما در محلی محبوس شده و چاره نداره که ترک کنه، عاشق هم مثل اینا این قدر باید درد بکشه تا یواش یواش خلاص بشه
من نخواستم بگم که فراموش کردن راحته و اونا هم که گفتم راهکارهای حتمیه که مثل داروی بی حس کننده باعث می‌شه مریض درد رو احساس نکنه نه حتما این طور نیست، من به نظرم رسید حالا که عاشق باید درد و رنج فراموشی رو بکشه من با ارائه این راهکارها لا اقل سعی کنم دردش رو یه مقدار کم کنم و کاری کنم که کمتر رنج بکشه
اگه می‌شد راهکاری ارائه کرد که عاشق می‌تونست بدون درد و رنج عشقش رو فراموش کنه یعنی مثل کسی که خونش رو عوض می‌کنند می‌شد عشق بی سر انجام رو با سرنگ مخصوص از دلش بیرون کشید، خوب بود اما وقتی این حرفها بیشتر به ظنز شبیهه تا واقعیت پس باید بر اساس واقعیت جلو رفت و واقعیت اینه که حد اکثر اینه که بشه رنج عاشق رو کم کرد اما از بینش نمی‌شه برد و جواب بنده هم بر این اساس بود نه اینکه بخوام بگم این راهکارهای صد در صدی است
موفق باشید

چگونه از عشق خود متنفر شویم

سلام
نوشتن 4 بار 6 آیه سوره فتح با خودکار سبز به نیت فراموشی شخص مورد نظر و انداختن در گلاب و نوشیدنش خیلی کمک میکنه
موفق باشین

سلام من دو سال پيش دوس پسرم بر اثر تصادف از دست دادم ك علاوه بر از دس دادنش خيانتي ك ب من كرد اون علاوه بر من با كس ديگه اي هم بود بعد مرگش فهميدم الان دو سال از اين موضوع ميگزره تمام روزهام ب اندازه يكسال بود تمام اعضاي بدنم درد و زجر كشيد يعني ميكم زجر نميفهمبن يعني چي خيلي سخت بود هيچوقت فراموش نميشه و هميشه از خدا ميخوام هيچوقت كسي سرنوشتش مث من نباشه درد بديه

من کسیو که دوست داشتم رو از دست دادم.ولی نه در اثر تصادف یا مرگ.اون شخص خیلی برام عزیز بود ولی الان داره منو پس میزنه.یه بار میگه میخوامت یه بار میگه نه.کلا خود درگیری داره بدبخت.ولی من میخوام فراموشش کنم.خب بعضی چیزا لیاقت میخواد که بعضیا ندارن.ولی من میتونم فراموشش کنم.مگه نه؟؟؟ای کاش که بتونم .

سلام من از کسی خوشم اومده که خودش هیچی از احساسم نمیدونه یعنی اصلا هیچ وقت نمیفهمه ولی همه ی راهها رو واسه فراموش کردنش رفتم ولی نشده هر بار که از جلوی کوچشون رد میشم فقط چشم به کوچشونه تا شاید یه بار رد بشه و تامن بتونم ببینمش نمیدونمش چه راهی رو باید برم احساس میکنم دیگه زندگی واسم مهم نیست

من 4سال عاشق ودلباخته کسی بودم که راحت مثله تفاله دورم انداخت سخته به خدا وهمیشه سخت برااون که می مونه وراحت برااون که میره سخته چشم انتظارکسی باشی ومنتظراس پیام وزنگ باشی تابگه نرفتم اینجام هستم غصه نخور اما این فقط یک رویاست دارم مثله شمع میسوزم وآب میشم براکسی چنان راحت رفت که انگاراصلا نبودم هرکی راحی بلده بگه بهم کمکم کنه.فقط دعامیکنم خدایکی مثله خودشو سره راهش بزاره تابفهمه تاسحر بیدارموندن وگریه کردن چه حالی داره اما نه خدانکنه خداکنه همیشه خوش وخوشبخت باشه

با سلام. کاربران محترم می‌توانند سوالات خود را بدون لزوم عضویت به راحتی در این آدرس ارسال فرمایند و کدپیگیری دریافت کنند:http://www.welayatnet.com/fa/node/add/forum

همچنین می‌توانند از طریق آدرس مقابل در سایت عضو شوند:http://www.welayatnet.com/fa/user/register

و در مباحث مختلف انجمن شرکت کنند:http://www.welayatnet.com/fa/forums

«در خصوص سوالات مشاوره ای با توجه به کثرت سوالات فقط به سوالات کاربرانی که عضو سایت باشند تا اطلاع ثانوی پاسخ داده می‌شود»

هیچ‌چیز به اندازۀ سر شلوغی شما را از فکر کردن به او خلاص نمی‌کند. هرچقدر هم که آدم توانایی باشید و قدرت فکر کردن هم‌زمان به چند موضوع را داشته باشید، وقتی به معنای واقعی کلمه ذهنتان درگیر کاری بشود، نمی‌توانید او را در اولویت‌های فکری‌تان بگذارید. پس بهتر است یک پروژۀ درسی یا کاری جدی و پرکار را قبول کنید و مشغول انجام دادنش بشوید. این کار دو فایده دارد. یکی اینکه وقتتان را صرف کار مهمی می‌کنید، دوم اینکه او را در ذهنتان کمرنگ می‌کنید.


ویژه


لینک کوتاه خبر :

بروکر فارکس

پنجره دوجداره طهران وین

چگونه از عشق خود متنفر شویم

اقامت ترکیه

لپ تاپ استوک

فلومتر

آپلود عکس رایگان

دانلود فیلم و سریال ایرانی

آرام بند

رزرو بلیط هواپیما

خرید فالوور ارزان

دانلود آهنگ جدید

دندانپزشکی اطفال با بیهوشی

دوره mba دانشگاه تهران

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

آموزش بورس

تعمیر و سرویس ژنراتور

موسسه ونوس

دانلود فیلم

برج خنک کننده

نهال بادام

نهال بادام

مشاوره تلفنی آرموو

دستگاه جوجه کشی

دانلود سریال ملکه گدایان

طراحی سایت

خرید فالوور اینستاگرام

اجاره خودرو

دانلود سریال ملکه گدایان

تور استانبول بیسان گشت

باتری گوشی

تاسیسات

موسسه حقوقی تهران وکیل

دانلود فیلم

لپ تاپ استوک

خرید cp کالاف دیوتی موبایل

طلاق توافقی

خرید نهال

چگونه از عشق خود متنفر شویم

ارسال بار

الی گشت

قیمت دلار

فردانیوز در شبکه‌های اجتماعی

تمامی حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری فردا نیوز میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

یکی از رایج ترین مشکلاتی که از ما سوال کرده اید ، فراموش کردن کسی است که عاشقانه دوستش داشتید و اکنون حضور ندارد.از آنجاییکه دانش قدرت نامحدود حامی شماست ، در این مقاله قصد داریم ، دو نکته را به شما گوشزد کنیم که باعث خواهند شد بتوانید کسی را که به شدت عاشقش بودید و واقعا دوستش داشتید ، به سادگی از یاد ببرید.اگر به خوبی به این نکات گوش کنید ، حداکثر در 3 روز میتوانید فرد مذکور را تماما از ذهن خود خارج کنید.اگرچه دلایل بسیاری وجود دارند که باعث میشوند نتوانید نبود کسی که مدتها عاشقش بودید را فراموش کنید.اما دو دلیل اصلی و ریشه ایی وجود دارد که با رعایت این دو مساله ، خواهید دید که به سادگی میتوانید فرد مذکور را فراموش کنید.

ما عاشق افرادی میشویم که معیارهای ضمیر ناخودآگاه ما را داشته باشند.به این معیارها ، نقشه ی عشق گفته میشود.چیزی که اکثر افراد نمیدانند ، این است که ما ، عاشق کسی خواهیم شد که حدود 70 یا 80 درصد از معیارهای ما را داشته باشد.این مساله ، بدین معناست که چیزی به نام یک فرد خارق العاده و متقاوت ، وجود ندارد.

اگر شما عاشق کسی بوده اید ، علت این بوده که او 70 درصد معیارهای ضمیر ناخودآگاه شما را داشته است.به همین علت ، اگر شما کسی را ببینید که 75 درصد این معیارها را داشته باشد ، شما حتی او را بیشتر از نفر اول دوست خواهید داشت !

با عرض معذرت ، اما باید گفت که شما توسط رسانه ها و رمان های عشقی ، احمق فرض شده اید.چیزی که در فیلمها وجود دارد ، ضمیر ناخودآگاه شما را برنامه ریزی کرده و درحال حاضر فکر میکنید که او ، با همه متفاوت است و تا ابد عاشقش خواهید بود.فقط کافیست اندکی صبر کنید و به نکاتی که گفتیم عمل کنید ، به زودی به حس بدی که پس از پایان رابطه داشتید ، خواهید خندید !

داشتن حتی 1 درصد امید ، باعث خواهد شد که هرگز نتوانید از حس بد خود نجات پیدا کنید.امید داشتن به برگشت فرد ، میتواند مانع اصلی برای فراموش کردن کسی که دوستش دارید، باشد.

چگونه از عشق خود متنفر شویم

چرا ما مرگ عزیزانمان را پس از مدتی میپذیریم اما رفتن کسی که عاشقانه دوستش داشتیم را نمیپذیریم ؟ باید گفت : به این علت که وقتی کسی میمیرد ، ما امید خود را برای بازگرداندن او به زندگی ، کاملا از دست میدهیم و از دست دادن امید ، علت اصلی این است که بتوانیم چیزی که رخ داده است را بپذیریم.

پس از رفتن کسی که دوستش داشتید ، یک درصد امیدی که در ذهن شما برای برگشتن او وجود دارد ، علت اصلی این است که حس بدی دارید و نمیتوانید چیزی که رخ داده است را بپذیرید.

این ، 1 درصد امید باقیمانده برای برگشتن فرد مذکور است که باعث شده است به آهنگهای غمگین گوش کنید ، خاطره های خود را در ذهن مرور کنید ، منتظر تماس او باشید یا به مکانهایی بروید که قبلا باهم رفته بودید.

امید را ، تماما و تا ابد بکشید ، گوش دادن به موسیقی های ناراحت کننده و مرور خاطرات را متوقف کنید.شماره ی فرد مذکور را پاک کنید و به زودی خواهید دید که توانستید فرد مذکور را تا ابد فراموش کنید.معمولا اگر به خوبی به این نکات توجه کنید ، حداکثر در 3 روز ، فرد مذکور را تا ابد فراموش خواهید کرد.

هوشیار و آگاه باشید ! عیبهای فرد مقابل را ببینید.اگر کسی رهایتان کرده و رفته است ، این یک عیب شخصیتی بسیار بزرگ در فرد مقابل است.اصولا مهمترین چیز در یک رابطه این است که دو نفر تحت هر شرایطی ، کنار هم بمانند.در غیر اینصورت ، همواره هزاران بهانه وجود دارد که هر لحظه رابطه را تمام کرد.اگر کسی رابطه را رها کرده و به یکباره میرود ، به سادگی از آن نگذرید ! این یک عیب بزرگ شخصیتی در اوست !

در برخی نگرشها مدام گفته میشود که بگذرید ، فرد مذکور را ببخشید و…اما بحث اینجاست :

تا زمانی که قبول نکنید فرد مربوطه ، اشتباهی کرده و سطح شخصیتی پایینی دارد ، نمیتوانید از او دل بکنید ! شما باید آگاهانه ببینید که فرد مذکور چه نقاط ضعفی دارد و چه بر سر شما آورده است.در غیر اینصورت ، دوری از او باعث آزار شما خواهد شد و فراموش کردنش برای شما سخت خواهد بود.

 

وقتی در مورد چگونه فراموش کردن کسی که دوستش داریم جست و جو می کنیم متوجه می شویم اکثر سایت ها در مورد راه حال هایی صحبت کردند مانند “زمان همه چیز را حل خواهد کرد” یا ” خودتان را مشغول کنید”. اما متاسفانه اینگونه توصیه های معمولی نه تنها کمکی به شما نمی کنند بلکه شرایط شما را بدتر نیز خواهند کرد.

ممکن است قبلا برای فراموش کردن عشق یک طرفه خود اقدام کرده باشید اما بعدا متوجه شده اید که همه آن راه حل ها بی نتیجه هستند. اما نگران نباشید؛ نوین بینش دات کام منبعی است که زندگی شما را تغییر خواهد داد.

من در مدت زمان کوتاهی می توانم مراجعه کننده هایم را متقاعد کنم عشق قبلی و رابطه با او را فراموش کنند. در این مقاله راهکارهایی برای فراموش کردن معشوق یاد خواهید گرفت و حتی اگر هر روز در محل کار یا دانشگاه با عشق سابق تان رو به رو می شوید در این مقاله راهکارهایی را برای دل کندن از عشق خود می آموزیم.

بله درست متوجه شده اید. فراموش کردن کسی که دوست دارید از دیدگاه روانشناسی کاملا غیر ممکن است. به عبارت دیگر شما هرگز هیچ فرد یا رویدادی را نمی توانید فراموش کنید به خصوص اگر زمانی برای تان اهمیت داشته است. اما احساسات مرتبط با افراد و رویداد ها را می توان تغییر داد.

به گذشته خود نگاهی بیندازید. آیا تا به حال نشده است کسی را شدیدا دوست داشته باشید و عاشقش باشید ولی اکنون دیگر این احساس در شما وجود نداشته باشد؟ آیا رویدادی ناگوار برای تان رخ داده است که همیشه در خاطرتان باشد ولی دیگر احساس بدی نسبت به آن نداشته باشید؟ آیا شده است زمانی از فردی متنفر بوده باشید ولی احساسات تان نسبت به وی تغییر کرده باشد و اکنون دوستش داشته باشید؟

چگونه از عشق خود متنفر شویم

قطعا پاسخ شما به همه پرسش های بالا مثبت است. بله هرگز نمی توان عشق را فراموش کرد اما می توان احساسات مرتبط با آن را از بین برد. به عبارت دیگر این احساس عشق مرتبط با کسی که دوست دارید است که فراموش می شود و تغییر می کند نه خود آن شخص و خاطراتی که با او داشته اید.

بعد از جدایی از عشق معمولا سوالاتی مانند “از این به بعد چه کسی به من توجه می کند؟” یا “چه کسی هنگام ناراحتی ها و مشکلات در کنار من خواهد بود؟” از خود می پرسید. در نتیجه سعی می کنید به هر شیوه ای که ممکن است عشق خود را به رابطه قبلی بازگردانید.

این مسئله بسیار طبیعی است. اما اگر بتوانید تنها چند روز پس از جدایی از به یاد آوردن او خودداری کرده و فراموش کردن خود را به ذهن تان یادآوری کنید، تحمل جدایی و کنار آمدن با آن بسیار آسان تر خواهد بود.

البته فراموش کردن عشق وقتی صحیح است که مطمئن باشید عشق تان ارزش بازگرداندن ندارد و آن رابطه برای شما مناسب نخواهد بود. در غیر این صورت و اگر احساس می کنید یک فرصت دیگر می تواند همه چیز را درست کند پس 4 مرحله ساده برای برگرداندن عشق به رابطه را بخوانید.

اما افرادی که مصمم برای فراموش کردن عشق هستند نباید با اقدامات زیر کاری کنند فراموش کردن کسی که دوستش دارید برای تان سخت شود.  اقدامات زیر باعث می شود فراموش کردن عشق و کنار آمدن با آن روز به روز برای شما دشوار تر جلوه کند:

برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه با باورهای رسانه ای نادرست و ترانه های غمگین باعث می شود ذهنتان را متقاعد کنید که همه چیز خود را در زندگی از دست داده اید. تحقیقات نشان داده است کسانی که به چنین ترانه هایی گوش می کنند برای فراموش کردن عشق خود به مدت زمان بیشتری نسبت به دیگران نیاز خواهند داشت. (نگاه کنید به برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه)

رفتن به مکان هایی که قبلا با آنها خاطره داشته اید، امید به بازگشت را در دل و ذهن شما زنده خواهد کرد. به یاد داشته باشید تا وقتی به رابطه تان امیدوار باشید هیچ چیز نمی تواند فراموش کردن عشق قبلی تان را برای شما آسان و سریع سازد.

تجسم و رویاپردازی یکی از روش های موثر برای برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه می باشد. مثلا اگر قبل از خوردن غذا ابتدا آن را در ذهن خود تصور کنید گرسنه خواهید شد یا اگر تصور کنید توانایی صحبت کردن در یک همایش را ندارید هیچ گاه نمی توانید سخنران خوبی باشید. پس اگر همیشه در مورد زندگی با عشق قبلی خود رویاپردازی کنید هیچ وقت او را فراموش نخواهید کرد. در مقابل اگر کاری کنید طرف مقابل ذهنش درگیر شما شود، او تمایل به بازگشت خواهد داشت و جای تان با هم عوض می شود. ( نگاه کنید به تجربیات من در برگرداندن معشوق).

التماس و چانه زنی، انتظار برای تماس او و بازدید از شبکه های اجتماعی شما را از فراموش کردن عشق از دست رفته تان باز می دارند. برای کنار آمدن با شکست عشقی باید ذهنتان تمام شدن این رابطه را بپذیزد اما این اقدامات امید را در ذهن شما زنده کرده و امید هیچ گاه اجازه ی پذیرفتن این موضوع را به شما نمی دهد. حتی اگر قصد شما بازگرداندن عشق از دست رفته باشد باز هم چنین اقداماتی منجر به دور شدن بیشتر وی می شود.

باورهای نادرستی مانند باور به منحصر به فرد بودن یک شخص یا نیمه ی گمشده باعث می شود تصور کنید هیچ کس را مانند او نخواهید یافت. در صورتی که این باورها فقط فریبی بوده اند از سوی رسانه ها تا چیزی نشان تان دهند که دوست دارید ببینید. سپس از این موقعیت برای افزایش فروش خود استفاده کنند. در واقع باید بگویم افراد زیادی در دنیا هستند که می توانید در کنار آن ها رابطه ی خوب و حتی بهتر از رابطه ی قبلی تان را تجربه کنید.

چگونه از عشق خود دل بکنیم وقتی هر روز او را می بینیم

یکی از سوالات رایج که از مراجعه ها می شنوم این است که “چطور عشمو فراموش کنم وقتی هر روز او را می بینم” یا “چجوری فراموشش کنم وقتی محل کارمون یکیه”. برای پاسخ به این سوال اجازه دهید اول من یک سوال از شما بپرسم: فکر می کنید چرا بعضی افراد در تمام طول زندگی شان از کارهای مثل سخنرانی عمومی یا شنا کردن می ترسند؟

اگز بخواهیم بفهمیم چگونه یک نفر را فراموش کنیم باید با یک حقیقت مهم آشنا شویم. حقیقتی که اکثر افراد از آن آگاه نیستند این است:

با فرار کردن و انکار باعث می شویم ترس هایمان رشد کنند و قوی تر شوند. همین اتفاق هنگام دل کندن از عشق خود نیز رخ می دهد. به عبارت دیگر اگر بخواهیم برای اینکه از عشق خود دل بکنیم خودمان را سرگرم و مشغول کرده و از طرف مقابلمان فرار کنیم باعث می شویم احساسات مان نسبت به او بیشتر شده و بیشتر اذیت شویم.

راه حل روانشناسان برای استقامت در برابر ترس ها این است که به طور مداوم در معرض آن ها قرار بگیرید و به هیچ عنوان از آن فرار نکنید. برای فراموش کردن معشوق قبلی تان نیز باید تا می توانید با او برخورد داشته و به یاد داشته باشید که درمان شکست عشقی پس از جدایی زمانی آغاز می شود که جدایی را بپذیرید و با آن رو به رو شوید.

به نظر شما چرا مردم با مرگ عزیزانشان کنار می آیند اما درمان زخم های احساسی پس از جدایی برای آن ها بسیار دشوار به نظر می رسد؟

زیرا آن ها این حقیقت را می پذیرند که عزیزشان دیگر این دنیا را ترک کرده و راهی برای بازگشت او وجود ندارد در نتیجه برای فراموش کردن و درمان زخم های احساسی و آسیب های عاطفی شان مشکلی نخواهند داشت. برای فراموش کردن معشوق قبلی تان و عبور از شکست عشقی باید پایان رابطه را پذیرفته و اگر هر روز با او رو به رو می شوید مانند یک دوست رفتار کنید.

تکنیک ارتباط زدایی برای دست کشیدن از عشق

اگر بخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که چگونه از عشق دست بکشیم باید بگویم اولین قدم برای دست کشیدن از عشق این است که از پایان رابطه قبلی تان اطمینان حاصل کرده و دائما این مسئله را با خود تکرار کنید. یکی از راه های فراموش کردن یک نفر این است که امید به بازگشت از بین برود. سپس به راحتی جدایی را قبول می کنید و خیلی زود خود را دور از احساس عشق به او میابید.

اگر هر روز در محل کار یا دانشگاه با معشوق قبلی تان رو به رو می شوید یا اگر چیزهای زیادی اطراف شما وجود دارند که عشق قبلی و رابطه با او را در ذهنتان یادآوری می کنند و در نتیجه باعث می شود دست کشیدن از عشق سخت شود به توضیحات زیر خوب توجه کنید:

وقتی دو رویداد به صورت همزمان و مداوم اتفاق می افتد نوعی ارتباط بین آن ها ایجاد می شود. در نتیجه با رخ دادن هر یک از آن رویداد ها، رویداد دیگر نیز به یاد آورده می شود ( مثلا اگر در کنار فردی به ترانه ای گوش دهید بعد ها با پخش شدن ترانه آن فرد را نیز به یاد می آورید)

تکنیک ارتباط زدایی به شما کمک می کنید این ارتباط ها ( یعنی ارتباط بین عشق تان و آن آهنگ ) را از بین ببرید. در مثال بالا کافیست هنگام پخش ترانه از فکر کردن به آن فرد خودداری کنید ( مثلا به اهداف یا برنامه های شغلی و تخصیلی تان فکر کنید)؛ بعد از مدتی دیگر این ارتباط از بین می رود و هر زمان آن ترانه را می شنوید به یاد کارها و برنامه های شخصی زندگی خود می افتید.

یکی دیگر از نکات مهم هنگام ارتباط زدایی این است که هرگاه او را می بینید از مرور خاطرات خوب با او در ذهنتان خودداری کرده و سعی کنید فکرتان را به سمت دیگری هدایت کنید. توجه به این توصیه ها فراموش کردن عشق قبلی را حتی اگر هر روز با او برخورد داشته باشید، برای شما آسان تر خواهد کرد.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین مرجع در مورد روانشناسی عشق و بازگرداندن عشق به رابطه در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش بازگشت به عشق و ازدواج مراجعه کنید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

به مطالعه بیشتر علاقه مندم؟

ازدواج مجدد – اگر قصد ازدواج مجدد دارید بخوانید…

تجربیات من در برگرداندن معشوق

آیا باید از عشق قبلی خود انتقام بگیرید

چرا مجرد بودن شما را قوی تر می کند

چرا عشق سابقتان از شما دوری می کند

تلاش برای ایجاد احساس حسادت بعد از جدایی

می توانید به صورت 24 ساعت از طریق تلگرام یا واتس آپ با تیم نوین بینش در ارتباط باشید :09306135008

برچسب‌ها:چگونه از عشق خود دل بکنیم, چگونه معشوق خود را فراموش کنیم, راههای فراموش کردن یک نفر

چگونه از عشق خود متنفر شویم

انتقادات و شکایات

shahinzand18@gmail.com

اینستاگرام شاهین زند

     شماره تماس:  03136201013       از ساعت 9 صبح الی 5 عصر

 آدرس: اصفهان، خ ارتش، کوچه 69، ساختمان پیمان، ط 2، واحد11

ارتباط با کارشناس روابط عاطفی از طریق ارسال پیام در تلگرام یا واتس آپ: 09306135008

 

 

.                   قوانین و مقررات

 

چگونه از عشق خود متنفر شویم
چگونه از عشق خود متنفر شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *