چگونه تشخیص بدیم حامله هستیم

 
helpkade
چگونه تشخیص بدیم حامله هستیم
چگونه تشخیص بدیم حامله هستیم

در این مقاله به بررسی جزئی ترین علائم بارداری از هفته اول تا روزهای آتی آن می پردازیم. اگر می خواهید در کمترین زمان ممکن و بلافاصله بعد رابطه از احتمال بارداری و علائم اولیه بارداری خود باخبر شوید، همراه مینت باشید.

شناسایی برخی از نشانه های بارداری، در هفته اول بارداری و بعد از اقدام به بارداری امکان پذیر است. ممکن است در این روز ها متوجه نشوید که باردار هستید؛ اما نشانه های کوچکی وجود دارند که در تشخیص بارداری به شما کمک می کنند. این علائم به این دلیل است که تخمک بارور شده، لانه گزینی کرده است و هورمون های بدنتان در حال تغییر کردن است.

پس از اینکه این مقاله را منتشر کردیم، تعدادی زیادی از کاربران مینت این سوال را داشتند که این علائم کلی است و حتی با بسیاری از علائم قاعدگی مشترک هستند، چگونه بفهمیم که این علائم، از علائم قاعدگی نیستند و حتما به دلیل بارداری این علائم را داریم؟ 

بسیاری نیز این سوال را داشتند که احتمال بارداری در فلان شرایط چقدر است؟ (می توانید نظرات این مطلب را بخوانید!)

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که بارداری به عوامل مختلفی بستگی دارد و برای هرکس این عوامل متفاوت است. یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در بارداری، زمان رابطه با توجه به زمان تخمک گذاری است. پس قدم اول در تشخیص بارداری، شناسایی زمان رابطه با توجه به سیکل قاعدگی است. چرا که در برخی از زمان های سیکل قاعدگی، احتمال بارداری بسیار زیاد است و در برخی اوقات این احتمال بسیار ناچیز است.

چگونه تشخیص بدیم حامله هستیم

از دیگر عوامل تاثیر گذار در تشخیص بارداری و علائم حاملگی، می توان به نوع رابطه، نوع روش جلوگیری از بارداری، مدت زمان به تعویق افتادن پریود، تعداد رابطه، سن، نظم قاعدگی، استرس و در نهایت نوع علائم بارداری می توان اشاره کرد. توجه کنید که با توجه به تمامی این نکات می توان علائم حاملگی را از علائم قاعدگی تشخیص داد و چنانچه تمامی این عوامل را در کنار هم در نظر بگیرید به صورت کاملا حرفه ای می توانید احتمال بارداریتان را تشخیص دهید.

پس از توضیح این نکات نیز، برای تعدادی از مخاطبان مینت، این کار بسیار دشوار به نظر رسید، بنابراین تصمیم گرفتیم که بخشی را به کمک دکتر فائزه شهبازی، تحت عنوان تست بارداری آنلاین به اپلیکیشن مینت اضافه کنیم تا با پاسخ دادن به یک سری از سوالات، بتوانید تمامی عوامل بالا را که توضیح دادیم در نظر بگیرید و احتمال بارداری خود را تشخیص دهید.

 می توانید اپلیکیشن مینت را از طریق لینک زیر دانلود کنید، وارد قسمت دکتر مینت شوید؛ سپس قسمت تست بارداری آنلاین را انتخاب کنید.

نمونه ای از پاسخ های تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت

با دانلود اپلیکیشن مینت و مراجعه به قسمت تست بارداری آنلاین، هر آنچه که به علائم بارداری مربوط است و همچنین شرایط رابطه ای که داشته اید، در قالب چندین سوال دقیق از شما پرسیده می شود و در نهایت با توجه به پاسخ هایتان و منابع پزشکی روز دنیا، احتمال بارداری مشخص خواهد شد.

توجه کنید که چنانچه تشخیص بارداریتان را به زمان استفاده از بی بی چک موکول کنید ( این زمان حدود 10 روز پس از موعد پریود است) و چنانچه قصد بارداری نداشته باشید، در این زمان امکان استفاده از روش های اورژانسی وجود ندارد. اما به کمک تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت بلافاصله بعد از رابطه می توانید بفهمید که احتمال بارداری وجود دارد یا خیر و چنانچه احتمال بارداریتان بالا بود، بتوانید از روش های اورژانسی استفاده و از بارداری ناخواسته جلوگیری کنید. (روش های اورژانسی نهایتا تا 5 روز پس از رابطه تاثیر گذاری دارند.)

 

به توضیحات دکتر فائزه شهبازی در رابطه با مشخص کردن احتمال بارداری توجه کنید:

بسیاری از زنان، هنگامیکه پریودی را جا می اندازند به بارداری مشکوک می شوند. چه اتفاقاتی در روزهای اولیه بارداری برای بدنتان می افتد؟

در این زمان، تخمک از تخمدان ها آزاد شده است (تخمک گذاری) و تخمک به وسیله اسپرم، بارور شده است. رویان یا همان تخمک بارور شده از یک سلول ساده به یک توپ سلولی یا بلاستوسیست تغییر شکل می دهد و در نهایت این توپ سلولی به نطفه تبدیل می شود.

رفته رفته، سلول ها به سرعت تقسیم می شوند و بلاستوسیست به سمت لوله های فالوپ حرکت می کند و در دیواره رحم، لانه گزینی می کند. بدنتان همیشه شرایط بارداری را در هر ماه فراهم می کند و هورمون هایتان در هر سیکل تغییر می کند. اگر تخمک، بارور شد، بدن سایر شرایط بارداری را مهیا می کند که تغییرات هورمونی بزرگی رخ می دهد و بر قسمت های دیگر بدن نیز تاثیر می گذارد.

در این زمان چند نشانه وجود دارد که ممکن است بارداری را نشان دهند. در این قسمت به علائم حاملگی در هفته اول اشاره می کنیم:

به دلیل اینکه لانه گزینی می تواند 6 الی 12 روز پس از باروری رخ دهد، سخت است که بگوییم این علائم به دلیل پریود است یا بارداری. علائم شایع حاملگی در هفته اول که ممکن است با لانه گزنی ظاهر شود، عبارتند از:

برخی از زنان، در این مرحله از بارداری، دلدرد های شدید تر از پریودی را تجربه می کنند. اگر این توپ سلولی که در بالا در مورد آن صحبت کردیم، لانه گزینی کند،رنگ خون قاعدگی ممکن است متفاوت از رنگ معمول باشد. لکه بینی سبک به رنگ صورتی یا قهوه ای کمرنگ که به مدت 3 روز باقی بماند، ممکن است از نشانه های خونریزی لانه گزینی باشد.

تغییر خلق و خو ، یکی از علائم بارداری

این تغییرات خلق و خو نیز ممکن است شبیه علائم سندروم پیش از قاعدگی باشد. باز هم مشکل است که بگوییم این علائم به سیکل قاعدگی مربوط است یا علائم اولیه بارداری. اگر این تغییرات بطور متفاوتی از علائم PMS هستند، می تواند نشانه جدی از بارداری باشد.

بسیاری از بانوان، جدا ازینکه باردار باشند یا خیر، سفتی سینه ها را قبل ازینکه قاعدگی شروع شود؛ تجربه می کنند. اما سفت شدن سینه ها نیز یکی از علائم شایع بارداری است. در مراحل اولیه بارداری، ممکن است احساس کنید که سینه هایتان پر تر و سنگین تر از قبل شده است و سینه درد را تجربه کنید.

حساسیت نوک سینه ها را یک تا دو هفته پس از باروری؛ تجربه می کنید که به دلیل افزایش جریان خون در سینه ها و افزایش سایز آن ها است. بسیاری از زنان، درد نوک سینه ها، مور مور شدن و افزایش حساسیت را به دلیل این تغییرات، گزارش داده اند.

ویار غذایی به همراه حالت تهوع صبحگاهی از نشانه های جدی بارداری هستند. مردم از قدیم فکر می کردند که ویار های عجیب و شدید به همه مواد غذایی از علائم جدی بارداری است. اگر ویار را نسبت به غذاهای خاصی دارید و شدت آن طوری است که عصبی شده اید، حتما تست بارداری بدهید.

در بسیاری از زنان، هنگامیکه هورمون های بدنشان تغییر می کند، سردرد بسیار شایع است. این سردرد های دوره ای به دلیل پاسخ به تغییرات هورمونی در هر سیکل قاعدگی است.

ممکن است در مراحل اولیه بارداری نیز، سردرد را تجربه کنید؛ چرا که در این مراحل نیز تغییرات هورمونی شدیدی دارید. این تغییرات به این دلیل رخ می دهد که بدنتان شروع به تولید بیشتر خون برای تغذیه نوزاد، می کند که در نتیجه حجم خون افزایش پیدا می کند. تغییرات سطح هورمون ها ممکن است به گیجی نیز منجر شود.

متاسفانه بسیاری از این علائم و نشانه هایی را که توضیح دادیم، منحصرا مربوط به بارداری نیستند. برخی از آن ها می توانند نشان دهنده بیماری یا از علائم شروع شدن قاعدگی باشند. همچنین ممکن است باردار باشید و هیچکدام از این علائم را تجربه نکنید.

در هر صورت چنانچه پریود نشده اید و تعدادی از نشانه های بالا را دارید، از تست بارداری استفاده یا به پزشک مراجعه کنید. چنانچه تست باردریتان مثبت است، حتما با پزشک خود ملاقات کنید. هرچه سریع تر بتوانید علائم اولیه بارداری خود را تشخیص دهید، می توانید مراقبت های بارداری را سریع تر و بهتر انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله ” از کجا بفهمیم لقاح صورت گرفته؟ ” مراجعه کنید.

خب، ممکن است تا الان نشانه هایی را از علائم 7 روز اول بارداری داشته باشید. اما آیا اکنون زمان مناسبی برای تست بارداری است؟ این تست چقدر دقیق است؟

بسیاری از سازندگان تست های بارداری خانگی، اذعان داشته اند که اگر این تست ها را در روزی که قرار است پروید شوید و نشده اید، انجام دهید؛ تا 99% دقت دارند. این زمان، حدودی است. اگرچه هر زنی، سیکل 28 روزه ندارد، اما امتحان کردن این تست در این روز، خالی از لطف نیست.

همانطور که در مقاله تخمک گذاری اشاره کردیم، ممکن است چند رو قبل یا بعد از دوران معمول تخمک گذاری، باردار شوید. این نکته به این دلیل است که اسپرم ها تا 5 روز پس از رابطه در واژن زن زنده می مانند. به همین دلیل است که پاسخ دقیق برای ابن سوال که سریع ترین زمان تشخیص بارداری، چه تایمی پس از باروری است، مشکل است و عوامل متعددی تاثیر گذار هستند.

اگر تا 7 روز پس از زمانیکه فکر می کنید باردار شده اید، تست بارداری انجام دادید و پاسخ منفی بود، کمی بیشتر صبر کنید. حتی اگر باردار نیز باشید، ممکن است سطح هورمون HCG برای تشخیص، کافی نباشد.

می توان گفت از اصلی ترین علائم اولیه بارداری در ماه اول ، به تعویق افتادن پریود است. بنابراین چنانچه رابطه محافظت نشده داشته اید و پریودتان به تعویق افتاده است، می توانید به بارداری مشکوک شوید.

بررسی بارداری قبل از اینکه پریود نیز جا بیفتد؛ ممکن است، اما باید علائم آن را به خوبی بشناسید. یکی از اولین علائم بارداری در ماه اول، جا انداختن پریود است که معمولا 15 تا 17 روز پس از تخمک گذاری رخ می دهد. علاوه بر این،سایرعلائمی که در بالا اشاره کردیم  ازعلائم بارداری در هفته سوم نیز هستند.

تغییرات سینه ها یکی از علائم بارداری در هفته سوم

سینه هایتان ممکن است نسبت به قبل سفت تر بشوند. تغییرات اساسی هومونی، تقریبا از هفته سوم بارداری شروع می شوند، پس بروز تغیرات سینه مانند سفت شدن و درد آن در این دوران، می تواند از علائم اصلی بارداری باشد.

از علائم بارداری در ماه اول این است که نوک سینه ها حساس تر شده و هاله اطراف آن ها نیز نیز تیره تر می شود.

همانطور که اشاره کردیم، از همان روزهای نخست بارداری، ممکن است احساس کنید سینه هایتان سنگین و پر شده است. هورمون های استروژن و پروژسترون سبب افزایش تعداد و اندازه مجاری و غدد شیری داخل سینه ها می شوند؛ که این تغییرات سبب می شود سینه ها آب بیشتری نگه دارند، متورم شوند و احساس پری کنید.

هرچقدر در روزهای اولیه بارداری، جلو می روید، سطح هورمون ها افزایش پیدا کرده و سبب افزایش جریان خون داخل سینه ها می شود. همین نکته، سبب تغیبر بافت های سینه می شود و سبب می شود که سینه هایتان حساس تر شوند و احساس مورمور شدن نیز داشته باشید.

چگونه تشخیص بدیم حامله هستیم

در سه ماهه اول بارداری، ممکن است بوی برخی از غذاها، نوشیدنی ها و خوش بو کننده ها قوی تر یا ضعیف تر به مشامتان برسد. این تغییرات به دلیل تغییرات هورمونی بدن، به خصوص هورمون های استروژن و HCG است.

اگرچه زنان باردار در روزهای نخست بارداری، علائم زیادی را تجربه می کنند، اما ممکن است همه این علائم، از علائم بارداری نبوده و تنها به قاعدگیتان مربوط باشد. به خاطر داشته باشید که اگر نتیجه بی بی چک منفی بود، بازهم امکان بارداری وجود دارد و چند روز آتی نیز باید تست را مجددا تکرار کنید. در این جا بازهم علائمی را که ممکن است 17 روز پس از تخمک گذاری تجربه کنید؛ معرفی می کنیم: ( علائم اولیه بارداری در ماه اول ، 17 روز پس از تخمک گذاری)

شدت و مقدار هرکدام از این علائم در زنان متفاوت است. اکثر علائم بارداری در هفته سوم و چهارم ظهور می کنند. تغییرات فیزیکی محرز در این دوران تقریبا ازهفته نهم تا یازدهم شروع می شوند؛ که در این میان می توان به افزایش وزن، جوش و تغییرات سینه اشاره کرد. در سه ماهه دوم، بسیاری از علائم شدید و اولیه بارداری ناپدید می شوند، اما برخی از آن ها ممکن است تا زمان زایمان نیز باقی بمانند. از طرفی دیگر برخی از زنان ممکن است در روز های اولیه بارداری، هیچکدام از این علائم را نداشته باشند و به بارداریشان مشکوک نشوند.

پاسخ بی بی چک در تشخیص بارداری

هورمون HCG هورمونی است که در دوران بارداری توسط جفت آزاد می شود. این هورمون چند روز پس از لانه گزینی، در خون قابل تشخیص است. اگر HCG در خون موجود باشد، تست بارداری مثبت می شود.

تست ادرار، تقریبا 14 تا 15 روز بعد از لانه گزینی، وجود این هورمون را مشخص می کند و در صورت وجود این هورمون، پاسخ تست را مثبت اعلام می کند. 17 روز پس از تخمک گذاری، سطح هورمون HCG تقریبا 132 MIU/ml است و این مقدار ممکن است بین 17 تا 429 متغیر باشد.

علائم اولیه بارداری در ماه اول

تست بارداری حتی قبل از جا انداختن پریود نیز می تواند مثبت باشد و در برخی از زنان علائم بارداری، زودتر ظهور می کنند. اولین نشانه بارداری، معمولا جا انداختن پریود است که تقریبا 15 روز پس از تخمک گذاری رخ می دهد. اگر از بی بی چک استفاده می کنید، می توانید از روز هفتم تست را انجام دهید و چنانچه پاسخ منفی بود؛ دو سه روز بعد دوباره تست را تکرار کنید.

پاسخ ساده سوال ” چند روز پس از تخمک گذاری کافی است تا بدانیم باردار هستیم؟” 7 تا 10 روز است.

17 روز پس از تخمک گذاری، معمولا زمانی است که در هر زنی مشخص می شود باردار است یا خیر.

همچنین چنانچه تست را خیلی زود هم انجام دهید، ممکن است پاسخ تست به اشتباه، منفی باشد.

برخی از زنان نیز تنها پس از لانه گزینی، علائم بارداری را تجربه می کنند.

چنانچه قصد بارداری دارید، شناخت روز باروری بسیار مهم است. چرا که در روز تخمک گذاری تنها 12 تا 24 ساعت فرصت دارید تا قبل از اینکه تخمک آزاد شده از بین برود، رابطه داشته باشید و لقاح صورت گیرد. چنانچه لقاح صورت گیرد، حداکثر 17 روز پس از آن، می توانید پاسخ مثبت بارداری را دریافت کنید.

همانطور که در بالا گفتیم لانه گزینی به معنی لقاح اسپرم و تخمک است که در یکی از لوله های فالوپ رخ می دهد و پس از آن رویان به سمت دیواره رحم حرکت کرده و در آن جا شروع به رشد کردن می کند. اما لانه گزینی چه زمانی رخ می دهد؟ علائم آن چیست؟ در این قسمت از مقاله بیشتر در مورد لانه گزینی که یکی از علائم اصلی بارداری است، صحبت می کنیم.

لانه گزینی تخمک بارور شده، تقریبا 6 الی 10 روز پس از اقدام به بارداری صورت می گیرد. برای یک بارداری موفق، رویان باید به درستی در دیواره رحم که برای این موضوع ضخیم شده است، لانه گزینی کند. هنگامیکه لانه گزینی رخ می دهد، بدن هورمونی به نام hCG ترشح می کند، که تغییراتی را برای آمادگی بارداری در بدن ایجاد می کند. وجود این هورمون، شاخص همه تست های بارداری است.

در برخی از موارد، یکی از علائم بارداری و لانه گزینی، لکه بینی یا خونریزی سبک است. این لکه بینی سبک به عنوان خونریزی لانه گزینی شناخته می شود و هنگامی رخ می دهد که تخمک بارور شده، 6 تا 10 روز پس از اقدام به بارداری به دیواره رحم بچسبد. همه زنان این خونریزی را تجربه نمی کنند.

لانه گزینی ممکن است همراه با دلدرد باشد و دقیقا زمانی رخ می دهد که تخمک بارور شده به دیواره رحم چسبیده باشد.

خونریزی لانه گزینی کاملا طبیعی است. این خونریزی معمولا هنگامی رخ می دهد که انتظار دارید، پریود شوید. توجه کنید که این خونریزی سبک تر از خونریزی قاعدگی است.

خونریزی لانه گزینی سبک است، به درمان نیاز ندارد و خود به خود قطع می شود.

لانه گزینی همچنین ممکن است همراه به دلدرد باشد و این درد لگن و زیر شکم را نیز به خود درگیر کند.

تقریبا می توان گفت از یک هفته پس از تخمک گذاری و لقاح می توان استفاده از بی بی چک را شروع کرد. اما توجه داشته باشید دقت بی بی  چک در این زمان کمتر است و هر چقدر از مدت زمان بارداری بگذرد، دقت آ ن بیشتر است. به همین دلیل ممکن است پاسخ منفی بدهد، در حالیکه باردار هستید. اما در کل می توان گفت دقیقا یکی دوز بعد از موعد پریودی که پریود نشده اید، می توانید از بی بی چک استفاده کنید.

همانطور که در پاسخ سوال بالا نیز گفتیم، بله امکان دارد. در بعضی از مواقع ممکن است از بی بی چک زود تر از موعد استفاده کرده باشید و نتواند بارداری را تشخیص دهد. به همین دلیل بهتر است، یکی دو روز بعد مجددا امتحان کنید. حتی ممکن است که پاسخ بی بی چک مثبت باشد، اما علائم بارداری پوچ را داشته باشید.

در مقاله بارداری با پیشاب به تفصیل در رابطه با این موضوع صحبت کرده ایم. اما اگر بخواهیم پاسخ کوتاهی به این مورد بدهیم، این است که در برخی از مردان، اسپرم در پیشاب آن ها وجود دارد؛ هرچند کم اما احتمال بارداری با پیشاب وجود دارد. به همین دلیل اگر قصد بارداری ندارید، حتما از یکی از روش های جلوگیری از بارداری استفاده کنید.

در این مورد نیز به طور کامل در مقاله بارداری در پریودی صحبت کرده ایم. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای اینکه باردار شوید، باید اسپرم و تخمک با همدیگر برخورد کنند و رویان را تشکیل دهند. دوران تخمک گذاری معمولا چند روز پس از اتمام قاعدگی شروع می شود. اما نکته ای که در این میان تاثیر گذار است این است که ممکن است سیکل قاعدگی کوتاهی داشته باشید و این نکته بسیار حائز اهمیت است.

از آنجا که اسپرم تا 5 روز می تواند زنده بماند، ( تخمک تا 24 ساعت پس از آزاد سازی می تواند زنده بماند) چنانچه در انتهای قاعدگی رابطه داشته باشید و سیکل کوتاهی نیز داشته باشید، ممکن است در مدت کوتاهی پس از اتمام قاعدگی، تخمک آزاد کنید و اسپرمی که از قبل زنده است؛ با این تخمک رویان تشکیل دهد و باردار شوید. بنابر این در این شرایط، بارداری در پریودی امکان پذیر است.

همچنین در موارد بسیار نادری ممکن است تخمک گذاری در خود دوران قاعدگی رخ دهد و احتمال بارداری را بالا ببرد.

یکی از اصلی ترین علائم بارداری، تاخیر در پریودی است. در بسیاری از موارد زوجینی که قصد بارداری ندارند، ممکن است استرس زیادی داشته باشند و چون یکی از دلایل عقب افتادن پریودی، استرس بالا است؛ این تاخیر در پریودی می تواند ناشی از استرس بالا باشد و هیچ ربطی به علائم بارداری نداشته باشد.

استرس بالا همچین می تواند بر سایر علائم حاملگی نیز تاثیر گذار باشد.

از دیگر مواردی که بر به تعویق افتادن پریود تاثیر گذار هستند:

همانطور که در بالا توضیح دادیم، اپلیکیشن مینت را از طریق وبسایت ما دانلود کنید، سپس به قسمت دکتر مینت و بخش تست بارداری آنلاین مراجعه کنید. سپس به سوالات آن با دقت پاسخ دهید، با پاسخ دادن به این سوالات، شرایطی که در آن قرار دارید، شبیه سازی شده و احتمال بارداریتان را دریافت می کنید. تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت، با توجه به علائم و عوامل موثر در بارداری که در بالا ذکر کردیم، احتمال بارداریتان را تخمین می زند.

علائم بارداری بعد از 48 ساعت نزدیکی مشخص نمی شوند و حداقل یک هفته پس از رابطه زمان لازم است تا علائم بارداری پدیدار شوند.

می توان گفت شروع علائم بارداری تقریبا یک هفته پس از لقاح و با تعویق پریود و خونریزی لانه گزینی رخ می دهد.

 

برای این کار باید دو عامل اساسی را در نظر بگیرید. اول اینکه در چه شرایطی رابطه داشته اید (با توجه به زمان تخمک گذاری) و دوم اینکه چه علائمی دارید. با کمک تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت، می توانید شرایط رابطه‌تان را شبیه سازی کنید و با توجه به منابع پزشکی روز دنیا، احتمال بارداریتان را مشخص کنید.

تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت، با توجه به منابع پزشکی روز دنیا، شرایط رابطه ای را که داشته اید، شبیه سازی می کند و تمامی علائمتان را بررسی کرده و سپس به توجه به علائم و شرایطی که دارید، احتمال بارداریتان را تخمین می زند.

بهترین راه بررسی شرایط رابطه زناشویی و بررسی احتمال بارداری آن است. این کار را تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت به راحتی انجام می دهد.

حداکثر 72 ساعت پس از رابطه می توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید.

این علائم تقریبا از یک هفته پس از لقاح شروع به ظاهر شدن می کنند.

می توان گفت که علائم اولیه بارداری، تقریبا 7 روز پس از تخمک گذاری ظاهر می شوند. مانند خونریزی لانه گزینی

منابع : مایو کلینیک      فلو

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

سلام خانم دکتر عزیز
بنده این ماه میخام برای بارداری اقدام کنم خواستم ازتون بپرسم چه نوع لوبریکانت یا روان کننده ای رو پیشنهاد میدید که به اسپرم و روند باروری آسیب نزنه؟ چون واقعا بدون استفاده از روان کننده رابطه برام بسیار سخته
ممنوم از برنامه ی بسیار خوبتون.

سلام خانم دکتر عزیز
بنده این ماه میخام برای بارداری اقدام کنم خواستم ازتون بپرسم چه نوع لوبریکانت یا روان کننده ای رو پیشنهاد میدید که به اسپرم و روند باروری آسیب نزنه؟ چون واقعا بدون استفاده از روان کننده رابطه برام بسیار سخته
ممنوم از برنامه ی بسیار خوبتون

عالی بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اپلیکیشن مینت ، اپلیکیشن تخصصی سلامت بانوان و اولین تقویم تخمک گذاری و پریود ترکر ایرانی.

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

چگونه تشخیص بدیم حامله هستیم

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ask.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ask.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ask.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتونبرای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنیدhttps://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتونبرای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنیدhttps://moshavere.niniban.com/

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

سلام، ممنون از توجه و لطف شما

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

چگونه تشخیص بدیم حامله هستیم

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

انجام چند تست ساده حاملگی تقریبا دقیق ترین شاخص های تشخیص بارداری به شمار میروند. البته یک سری تغییرات بدنی متداول و شاخص های فیزیکی هم وجود دارد که می تواند ( یا نمی تواند) مراحل اولیه بارداری را مشخص کند. تمامی زنان چنین تغییرات اولیه ای را دارا نیستند، و همچنین داشتن یک یا چندتا از این علایم به معنی این ضرورتا نیست که شما باردار هستید. اما شناخت شاخص های متداول و عمومی به شما کمک می کند تغییراتی که ممکن است به دنبال بارداری رخ دهد را درک کنید. راههای تشخیص بارداری گوناگونی وجود دارد که میخواهیم در این مقاله به آنها بپردازیم.

فهرست بندی این مقاله

1اعمال خود را در نظر بگیرید. آیا رابطه جنسی بدون محافظ داشته اید؟ آیا در طی عمل جنسی محافظ جنسی پاره شده است؟ آیا فراموش کرده اید که قرص های جلوگیری از بارداری خود را مصرف کنید؟ اگر کارهایی کرده اید که شما را در معرض احتمال زیاد بارداری قرار دهد، آن چیزها نقش مهمی در مشخص سازی بارداری شما ایفا میکنند. گرچه، اگر شما احتیاط های لازم را انجام داده اید، یقینا امکان حاملگی شما بسیار کم می شود. عدم موفقیت استفاده از اکثر راه های جلوگیری کننده از بارداری بسیار کم است.

2آخرین زمانی که قاعدگی خود را داشته اید به یاد آورید. بعضی از زنان چرخه قاعدگی خود را دنبال میکنند و بعضی دنبال نمیکنند، بنابراین شما ممکن است تا بعد از گذشت زمانی که عادت ماهیانه نداشته اید، تازه متوجه این امر شوید.

چگونه تشخیص بدیم حامله هستیم

3به دنبال خونریزی لانه گزینی باشید. اگر شما در زمانی که به صورت نرمال عادت ماهیانه می شوید اندکی خونریزی دارید یا قبل، بعد آن علایم خونریزی را مشاهده می کنید ولی این دفعه در زمان طبیعی قاعدگی نداشته اید، این خونریزی می تواند مربوط به پدیده باشید که از آن به عنوان خونریزی لانه گزینی یاد می شود و نشانه بارداری می باشد.

4به دنبال تغییرات در وضعیت سینه های خود باشید. زمانی که شما باردار هستید، بویژه برای اولین بار، تغییرات در سینه ها به طور معمول اولین نشانه بارداری به شمار می رود. سینه های شما ممکن است سفت تر و دردناک به نظر آید، آن ها یقینا بزرگتر می شوند و سر سینه های شما درشت تر و تیره تر می شوند.

5حواستان به ناهنجاری های گوارشی نظیر حالت تهوع، استفراغ و دیگر علایم مشابه باشد. بسیاری از زنان، ولی نه تمامی آن ها، یک نوع ” بیماری در سرصبح” را تجربه میکنند، به خصوص زمانی که در سه ماهه اول بارداری خود هستند. اغلب اوقات، این بیماری همراه می شود با نفرت شدید از بعضی بوهای خاص نظیر بوی قهوه. بعضی از زنان اغلب اوقات احساس سرگیجه دارند و بعضی از آن ها یبوست را تجربه میکنند.

6حواستان به خستگی باشد. در سه ماهه اول بارداری ممکن است زنان احساس بی نهایت خسته بودن را داشته باشند. شما ممکن است زودتر از حد معمول بخواهید به رختخواب بروید یا زمانی که به زیاد خوابیدن عادت ندارید، استراحت های کوتاهی داشته باشید.

7متوجه تغییر اخلاق خود باشید. تغییرات هورمونی در طول بارداری می تواند باعث تغییر حالات روحی و اخلاقی شما شود و باعث شود شما برای یک دقیقه بسیار شاد باشید و در دقیقه بعدی گریه کنید. صحنه های احساسی در فیلم ها یا کتاب های مختلف می تواند باعث شود شما بسیار احساسی شوید. شما ممکن است همچنین متوجه شوید که کاملا قادر به دنبال کردن اخبار، داستان ها و یا موارد مشابهی که در آن برای کودکان آسیب هایی رخ می دهد، نیستید.

8زمان های رفتن به دستشویی را یادداشت کنید. یک علامت قطعی از باردار بودن نیاز به دایم به دستشویی رفتن است. نشانه دیگر می تواند یبوست باشد. اگر شما متوجه هرکدام از این علایم شدید، می تواند نشانه های بارداری باشند.

9حواستان به سرگیجه باشد. سرگیجه یکی از علایم جانبی بارداری می باشد. شما ممکن است زمانی که ایستاده هستید خیلی راحت احساس سرگیجه داشته باشید یا در زمان های عجیبی احساس ضعف داشته باشید و بیهوش حتی شوید. اگر شما متوجه هرکدام از این علایم شدید ممکن است باردار باشید.

1یک تست بارداری در خانه انجام دهید. شما می توانید این تست ها را در داروخانه ها یا فروشگاه های زنجیره در کنار محصولات زنانه پیدا کنید.

2در مطب پزشک تستی را انجام دهید. شما می توانید در یک کلینیک تخصصی تست ادرار، تست خون را انجام دهید یا به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. حتی اگر تست ادرار مثبت باشد، دکتر شما یقینا تست خون هم از شما برای تایید بارداری می گیرد. گرچه تست های ادرار فوق العاده دقیق هستند ولی کامل نیستند.

1در نظر بگیرید که می خواهید یک مادر باشید یا خیر. برای بعضی از زنان، بارداری یکی از هیجان انگیزترین رخدادهای زندگی آن ها به شمار می رود. برای دیگران گرچه، بارداری می تواند احساس ترس را در آن ها بیدار کند. اگر شما سعی دارید تا باردار شوید، یا به این شگفتی بزرگ در زندگی خود خوش آمد گویی کنید، نحوه داشتن یک بارداری سالم را دنبال کنید اگر مطمئن نیستید چطور می توانید این کار را انجام دهید.

2با شریک زندگی خود صحبت کنید. اگر سن کمی دارید، مهم نیست چقدر ترسیده باشید، با والدین خود یا دیگر افراد بزرگسالی که اعتماد دارید نظیر پزشک خانوادگی، یک مشاور صحبت کنید.

3گزینه های پیش رو برای پایان دادن به بارداری را بررسی و تحقیق کنید. اگر می خواهید به بارداری خود خاتمه دهید، خواهان دانستن گزینه های پیش رویتان هستید. بعضی از این گزینه ها به نسبت دیگر گزینه ها دارای عوارض جانبی هستند و باید بهترین گزینه را در نظر بگیرید.

4در رابطه با فرزندخواندگی تحقیق کنید. اگر می خواهید بچه دار شوید ولی حس می کنید که فرزند شما در خانه ای دیگر یا با والدین دیگری دنیای بهتری خواهد داشت، تحویل فرزندتان به خانواده ای برای فرزندخواندگی یکی از غیرخودخواه ترین و دوست داشتنی تصمیماتی است که شما در زندگی خود خواهید گرفت.

۱- مطمئن شوید تصمیمی که میگیرید خطری برای شما و بچه نداشته باشد.

۲- بهتر است با پدر و مادر خود در مورد هر کاری که میخواهید انحام دهید، مشورت کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه تشخیص بدیم حامله هستیم

منم ندارم…

سلام پاور کامپیوتر من آسیب دید. یک پاور نو روی کامپیوتر نصب…

درسته مهراب تسکین روح و روانمه…

سلام خسته باشید میخواستم بدونم مادر برد asus z490-p از قابلی…

من موندم این همه روانشناس بیکار تا الن کجا بودن…

منم ندارم…

سلام پاور کامپیوتر من آسیب دید. یک پاور نو روی کامپیوتر نصب…

درسته مهراب تسکین روح و روانمه…

سلام خسته باشید میخواستم بدونم مادر برد asus z490-p از قابلی…

من موندم این همه روانشناس بیکار تا الن کجا بودن…


Downloads-icon


چگونه یک صفحه از pdf را حذف کنیمDownloads-icon


pdf (6)Downloads-icon

تعدادی از زنان با انتشار عکس و فیلم برای توضیح روش خانگی تست بارداری ادعا کردند که می توان با خمیردندان از باردار بودن مطلع شد.

آیا شما می توانید به یکی از محصولات بهداشتی که جایش کنار روشویی است برای یقین از مهم ترین خبر زندگیتان اطمینان کنید؟

در این مطلب قصد داریم در مورد موضوعی که اخیرا در شبکه های اجتماعی خارجی مورد توجه قرار گرفته است صحبت کنیم ، تشخیص بارداری با خمیردندان و ادرار! روشی که هنوز هیچ پزشک و متخصصی در مورد آن نظر نداده است و تنها در حد یک ادعاست.

ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد که چطور می توان دریافت نتیجه تست مثبت است به این روش که مقداری خمیر دندان داخل فنجان می ریزید و چند قطره از ادرار به ان اضافه می کنید اگر رنگ خمیردندان تغییر کرد و محتویات فنجان کف کرد نتیجه مثبت است اما اگر هیچ تغییری در رنگ و وضعیت خمیردندان ایجاد نشد نتیجه بارداری منفی است.

چگونه تشخیص بدیم حامله هستیم

فهرست مطالب

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

بارداری موضوعی است که در روابط زناشویی زوجین اجتناب ناپذیر است و هر زوجی حداقل یکبار به انجام چنین تستی اقدام کرده است. تست بارداری می تواند قبل از انجام آزمایش و انجام تست های مختلف مدرن با روش های تست بارداری خانگی انجام شود ، روش هایی بسیار جالب که از مردمان قدیم به جای مانده و در گذشته با این روش های طبیعی که خواهیم گفت متوجه بارداری یا عدم آن می شدند .همه این روش ها، به عنوان تست حاملگی بسیار مفید هستند و به راحتی میتوانید در منزل انجام دهید ،فقط مطمئن شوید نمونه ادرار صبح خود را کنار بگذارید زیرا رقیق تر است.

چگونه تشخیص بدیم حامله هستیم

تست های خونی روش دیگری هستند که قطعا توسط پزشک انجام می شوند. بدون شک موارد مصرف آنها کمتر از تست های ادراری است، چون همانطور که گفتم بیشتر خانم ها ابتدا از تست ادراری استفاده کرده و در صورت لزوم برای تست خونی مراجعه می کنند.   دقت تست خونی در تشخیص بارداری بالاتر از تست ادراری بوده و حتی شش تا هشت روز بعد از تخمک گذاری نیز می تواند به کار برود. البته همانطور که می دانید نتیجه ی این تست چند روز بعد به دست شما خواهد رسید.

حتما بخوانید: دیابت بارداری | ۹ نشانه دیابت بارداری و راه های درمان آن

بهترین مزیت تست بارداری انجام آسان آن در منزل است. بعد از خریداری تست بسته تست را باز کرده، دستورالعمل آن را مطالعه کنید، طبق آن نمونه گیری را انجام دهید و زمان کافی را برای تعیین نتیجه بدهید.

تست های بارداری مختلفی در داروخانه ها وجود دارد که در یکی از انواع آنها باید ابتدا ادرار خود را داخل ظرفی گود جمع کرد و سپس تست را داخل آن فرو برد.

در نوع دیگر آن ادرار را در ظرفی گود جمع کنید و چند قطره از آن با قطره چکان به محل تعیین شده روی تست بچکانید تا مشخص شود که باردار هستید یا خیر. در نوعی از آنها نیزبرای تشخیص بارداری ، تست را در مسیر جریان ادرار قرار می دهند.

پس از گذشت زمان لازم، نتیجه به صورت تغییر رنگ یا ایجاد خط (دو خط به معنی باردار بودن و یک خط به معنی باردار نبودن) یا یک نشانمانند مثبت (+) یا منفی (-یا کلمه” باردار هستید (pregnant) ” یا “باردار نیستید (not pregnant) ” مشخص می شود.

بعد از عقب افتادن تاریخ پریود بیشتر تست های بارداری تا 99% دقت دارند.

حتما بخوانید: دلایل ابتلای زنان به افسردگی پس از زایمان و نقش همسر در درمان آن

برگ های قاصدک را برش بزنید و آنها را در ظرف پلاستیکی قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که آنها در تماس با نور خورشید قرار ندارند. قبل از آزمایش، مقدار زیادی آب بنوشید و مطمئن شوید که مثانه شما پر است، ادرار خود را بر روی برگ بریزید و بگذارید برگ ها در آن باقی بماند پس از 10 دقیقه نگاهی به برگ قاصدک بیندازید، وجود علائم قرمز رنگ روی سطح برگ ها، بدین معنی است که آزمون مثبت است.

حتما بخوانید: تفسیر آزمایش دفع پروتئین در بارداری یا مسمومیت بارداری

همه عناصر درخت کاج را با هم مخلوط کنید، مخروط ، شاخه و برگ و آنها را داخل ظرف پلاستیکی قرار دهید سپس مقدار زیادی آب بنوشید و اجازه دهید مثانه شما پس از 5 دقیقه پر شود و بعد داخل مخلوط ادرار کنید و 10 دقیقه صبر کنید. مخلوط کاج را بررسی کنید ،اگر مواد مخلوط رنگ خود را تغییر داده اند، پس این بدان معنی است که آزمون حاملگی مثبت است.

حتما بخوانید: مصرف داروی ضد حساسیت در دوران بارداری

این تست بسیار ساده است، اما باید با احتیاط انجام شود فقط ادرار خود را در یک ظرف سفید کننده مخلوط کنید و چند دقیقه صبر کنید اگر مخلوط سفید کننده و ادرار شما شروع به ایجاد فوم کرد، باید خودتان را آماده کنید، تا یک خبر شاد را با همه افراد به اشتراک بگذارید شکل فوم نشان می دهد که آزمون مثبت است.

حتما بخوانید: روابط زناشویی در دوران بارداری | آیا نزدیکی در دوران بارداری دارای خطر است

خمیر دندان سفید را، با ادرار خود را در یک ظرف پلاستیکی مخلوط کنید اجازه دهید خمیر دندان در آن حل شود و منتظر واکنش بمانید. اگر رنگ خمیر دندان سفید خود را به آبی تغییر بدهد، پس خود را به عنوان یک مادر در نظر بگیرید، زیرا آزمون حاملگی شما مثبت است. تنها معضل مربوط به این آزمون این است که میزان ادرار و زمان تغییر رنگ خمیر دندان مشخص نیست.

فقط سرکه را در یک ظرف با ادرار مخلوط کنید و آن را خوب هم بزنید تا حباب ایجاد شود پس از دیدن آنها، نگران نشوید زیرا آنها برای شما بی ضرر هستند و فقط یک واکنش شیمیایی است که زمانی ظاهر می شود که سرکه را در ادرار خود مخلوط کنید اگر رنگ مخلوط تغییر کند، نتیجه آزمایش شما مثبت است. ضعف این تست، همانند خمیر دندان است مقدار مورد نیاز هر دو عنصر ذکر نشده است.

این روش جالب تشخیص جنسی جنین به روش مصریان باستان است. ادرار خود را بر روی دانه های گندم و جو قرار دهید و منتظر بمانید تا واکنش اتفاق بیفتد این آزمایش ،می تواند زمان ببرد. زیرا نتیجه آزمایش به تخمیر دانه های گندم و جو بستگی دارد اگر گندم و جو، شروع به تخمیر کنند، بدین معنی است که نتیجه آزمایش مثبت است. همچنین گفته شده است که مصریان اعتقاد دارند ، اگر دانه گندم رشد کند، این نشان می دهد که پسر بچه است و اگر دانه جو رشد کند، نشان دختر بچه است.

فقط قند را در ظرفی گذاشته و ادرار خود را روی آن اضافه کنید اگر قند شروع به تجزیه شدن کند،جواب منفی است اما اگر قند شروع به ساختن توده کند، آزمون حاملگی شما مثبت است.

اگر شما نیاز به انجام این آزمون دارید، باید فقط دو مرحله ساده را دنبال کنید، تا نتیجه دهد و شک در مورد حاملگی از بین برود وان حمام را با آب گرم پر کنید و فقط مقدار کمی از پودر خردل را به آن اضافه کنید. آن را با آب مخلوط کنید و زمانی که در آب حل شد، به مدت 10 تا 15 دقیقه در آن دراز بکشید بعد ،فقط دوش معمولی بگیرید و تا فردا صبر کنید. اگر روز بعد، قاعدگی به طور طبیعی شروع شد، بدین معنی است که نتیجه منفی است و اما تاخیر در چرخه قاعدگی ناشی از علت دیگری است، اما اگر شروع نشود، به این معنی است که شما باردار هستید.

شما فقط می توانید این آزمایش را با استفاده از یک تکه صابون در حمام انجام دهید ابتدا یک تکه صابون را بشویید و اطمینان حاصل کنید که کمی خشک شده. ادرار خود را در یک مخزن جمع آوری کنید و آن را روی صابون بریزید و منتظر واکنش بمانید اگر صابون شروع به ایجاد کف فوم کند، بدین معنی است که نتیجه آزمایش مثبت است.

آب گوجه فرنگی را گرفته و در ظرفی بریزید حالا ¼ فنجان سرکه را به آب گوجه فرنگی اضافه کنید و آن را با هم مخلوط کنید ؛ ادرار خود را به مخلوط اضافه کنید. اجازه دهید، تا واکنش رخ دهد و ببینید چه رنگی مشاهده میشود. اگر رنگ به زرد تبدیل شود، نتیجه منفی است، اما اگر رنگ به سبز تبدیل شود، پس شما حامله هستید. 11. مجموعه ادرار برای تست بارداری در خانه  نحوه استفاده

بعد از بیدار شدن از خواب یا در هر زمانی از روز، می توانید این آزمایش را انجام دهید ؛ ادرار خود را در ظرف، شیشه یا بطری جمع آوری کنید و آن را روی سطح صاف قرار دهید. به مدت 24 ساعت به آن دست نزنید پس از آن داخل ظرفی که ادرار در آن قرار دارد ، به عنوان مثال (ظرف، بطری یا شیشه) را نگاه کنید ، اگر یک لایه سفید روی سطح ادرار خود را می بینید، بدین معنی است که نتیجه آزمایش مثبت است و اگر رنگ آن تغییر نکرده باشد، جواب منفی است.

در این روش تشخیص حاملگی، فقط باید اولین ادرار صبح را در ظرفی جمع آوری کنید و آن را روی سطح قرار دهید پراکسید و تیلنول را به مقدار ادرار خود در ظرف دیگر بریزید، سپس با هم مخلوط کنید و چند ثانیه صبر کنید اگر کل مخلوط ادرار، و پراکسید و تیلنول به رنگ آبی تبدیل شود، بدین معنی است که نتیجه مثبت است.

چگونه تشخیص بدیم حامله هستیم

پزشکان در زمان قدیم ،یک پیاز را در واژن زنان، به مدت یک شبانه روز قرار میدادند و صبح روز بعد نتیجه را مشاهده میکردند آنها معتقد بودند اگر دهان شخص بوی پیاز بدهد نتیجه مثبت است.

نوشابه را در یک لیوان قرار داده و قطره ای از نمونه ادرار را به آن اضافه کنید. دو واکنش می تواند وجود داشته باشد:یا سودا را فعال می کند، یا هیچ واکنشی اتفاق نمی افتد،که در این حالت نتیجه منفی است.

این آزمایش، بسیار ساده انجام می شود و نتیجه این آزمایش باروری و جنس نوزاد را تایید می کند ابتدا یک ظرف بر روی اجاق گاز قرار داده و کلم قرمز را در آن بریزید ،سپس آب را به آن اضافه کنید تا کلم خرد شده کاملا در آن فرو رود. اجازه دهید،تا آب به مدت 10 دقیقه جوش بزند و سپس آن را در دمای اتاق خنک کنید ؛ بعد از اینکه آب کلم خنک شد، آب کلم را در ظرف دیگری بریزید. نمونه ادرار خود را در آن ریخته و منتظر واکنش بمانید مهم نیست چه نوع تغییری رخ دهد، تغییر رنگ و یا تغییر در عنصر به معنای حاملگی است. اما اگر رنگ به صورتی قرمز تبدیل شود، پس احتمال داشتن یک پسر بچه وجود دارد و اگر رنگ ارغوانی باقی بماند، احتمال وجود داشتن یک دختر بچه وجود دارد.

به طور کلی می توان گفت دقت تست های خانگی به عوامل زیر بستگی دارد:

تمامی این روش ها در منزل قابل استفاده هستند، پس حتما امتحانشان کنید.

منبع: نمناک | نمناک | بیتوته

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

تلفن تبلیغات (لطفا تنها در واتس‌اپ پیام ارسال بفرمایید): ۰۹۳۳۲۰۱۰۰۶۱

چگونه باید از تستهای حاملگی خانگی استفاده کرد؟تستهای حاملگی خانگی، وجود یکی از هورمونهای نشانگر حاملگی به نام “گونادوتروپین جفتی انسان” یا hCG را در ادرار نشان می دهد. این هورمون که توسط سلولهای جفت تولید می شود، ابتدا هنگامی که تخمکِ بارور شده، در رحم جای می گیرد (تقریبا شش روز پس از حامله شدن)، در جریان خون شما وارد می شود. سپس میزان هورمون hCG در طی هفته های بعدی در بدن به سرعت افزایش پیدا کرده و مقدار آن هر دو روز دو برابر می شود.

 14 روز پس از حاملگی (یعنی تقریبا همان زمانی که شما انتظار دارید پریود بعدی شروع شود)، برخی از تستهای حاملگی ممکن است بتوانند این هورمون را در ادرار شما تشخیص داده و نتیجه مثبت برای حاملگی را اعلام کنند. اما بر خلاف ادعاهای تهیه کنندگان آنها، این تستها غالبا آنقدر دقیق نیستند که بتوانند حاملگی را در این مرحله تشخیص دهند.

 در واقع، اگر یک هفته دیگر هم (پس از زمانی که انتظار داشته اید پریود بعدی آغاز شود) صبر کنید، می توانید امید داشته باشید که نتیجه دقیق تری از این تستها به دست آورید.اگر دراولین روزی که انتظار پریود شدن را داشته اید اما پریود نشده اید از این تستها استفاده کنید، نتیجه تا چه حد دقیق خواهد بود؟ اکثر این تستها ادعا می کنند که بیش از 99% دقت دارند، یعنی به طور ضمنی بیان می کنند که شما همین که زمان پریود بعدی تان فرا رسید اما پریود نشدید، می توانید از این تستها استفاده کنید؛ اما تحقیقات نشان داده است که این ادعاها چندان هم صحیح نیستند.

واقعیت این است که میزان hCG در ادرار در روزهای پس از لقاح، در افراد مختلف متفاوت است.

 ممکن است از انواع تست های موجود در بازار، یک یا تعداد کمی از آنها به اندازه کافی دقیق باشد که بتواند در اولین روز از پریود بعدی، سطح هورمون hCG را تشخیص داده و نتیجه مثبت بدهد.

چگونه تشخیص بدیم حامله هستیم

در واقع علت اصلی این است که حساسیت برخی از این تستها بقدری نیست که بتواند به آن مقداری از این هورمون که در ادرار خانمهای حامله در اولین روز از پریود بعدی شان وجود دارد، واکنش نشان دهد.

اکثر این تستها در روز اول از موعد پریود بعدی، تنها قادرند 16% از حاملگی ها را تشخیص دهند؛ هر چند یک هفته بعد از موعد پریود بعدی، اکثر این تستها می توانند نتیجه مثبت حاملگی را ارائه دهند.پس چگونه این تستها می توانند ادعای دقت در همان روزهای اول باردار شدن را داشته باشند؟در واقع آنها چنین ادعایی ندارند. آنها صرفا ادعا می کنند که در مجموع “بیش از 99% دقت دارند”، سپس به طور جداگانه می گویند که می توانید در اولین روز از موعد پریود بعدی، از این تستها استفاده کنید.

 در صورتی که تهیه کنندگان یک تست بخواهند از برچسب “دقت بیش از 99%” بر روی تست حاملگی خانگی خود استفاده کنند باید نشان دهند که نتیجه این تست در آزمایشگاه، مشابه با نتیجه سایر تستهای موجود یا حتی بهتر از آنها است.

 از آنجا که تستهای موجود دقیق تر از تستهای قدیمی هستند، تعجبی ندارد که بتوانند به این ادعاهای خود جامه عمل بپوشانند؛ اما توجه داشته باشید که این تستها ممکن است نتوانند حاملگی را در اولین روز از موعد پریود بعدی تشخیص دهند در حالیکه با گذشت زمان این امکان وجود دارد.چگونه می توانم تشخیص دهم که کدام تستها بهتر و دقیق تر هستند؟به سادگی نمی توان به این سوال پاسخ داد. هر روزه محصولات جدیدی به بازار می آیند و تستهای فعلی نیز پیشرفته تر می شوند. به همراه برخی از این تستها، اطلاعاتی نیز در مورد میزان “حساسیت” و “دقت” تست ارائه شده است.

میزان حساسیت تست بدین صورت ارائه می شود: حداقل میزان غلظت hCG (بر حسب میلی واحد در یک میلی لیتر از ادرار) که تست قادر به تشخیص دادن آن است.

به عنوان مثال، تست حاملگی که ادعا می کند می تواند میزان 20 mIU/ml از hCG را تشخیص دهد، باید دقیق تر از تستی باشد که می گوید می تواند میزان 50 mIU/ml را تشخیص دهد.

 متأسفانه باید گفت که نمی توان به این اطلاعات چندان اعتماد کرد، زیرا انواع مختلفی از hCG وجود دارد و این اعداد لزوما بیانگر توانایی تشخیص نوعی از hCG نیست که در اوائل بارداری در ادرار دیده می شود.

چگونه می توانم از تست حاملگی خانگی استفاده کنم؟ابتدا تاریخ انقضاء محصول را نگاه کنید، خصوصا اگر مدتی از خرید آن گذشته است، تا مطمئن شوید که هنوز می توانید از آن استفاده کنید.

 اگر محصول را در محل مرطوب یا گرم مانند حمام نگهداری کرده باشید، ممکن است فاسد شده و دیگر امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد؛ پس بهتر است آن را دور بیندازید و یک تست جدید بخرید.

 هنگامی که می خواهید از تست استفاده کنید، دستورالعمل نحوه استفاده از آن را به دقت مطالعه کنید، زیرا نحوه استفاده از محصولات مختلف ممکن است متفاوت باشد.

در اکثر این قبیل از تستها باید نمونه ادرار خود را در یک ظرف بریزید و سپس نوار کاغذی مخصوص را در آن فرو کنید.

ممکن است در برخی دیگر با استفاده از قطره چکانی که در کنار محصول به شما داده شده است، چند قطره از آن را در سوراخی که روی دستگاه تعبیه شده است، بریزید. در برخی دیگر از تستها می توانید مستقیما روی کاغذ مخصوص ادرار کنید.

 در بعضی هم می توانید از هر کدام از دو روش که مایل هستید استفاده کنید.همچنین نحوه نمایش نتیجه نیز در این تستها متفاوت است: برخی از آنها نوارهای باریک صورتی یا آبی رنگ را بر روی کاغذ تست نمایش می دهند، اما برخی دیگر ممکن است علامت مثبت یا منفی را بر روی یک پنجره نمایش دهند.

در اکثر این تستها، یک نشانگر کنترل نیز وجود دارد که نشان می دهد آیا نتیجه تست معتبر است یا نه. اگر این نشانگر تغییر رنگ ندهد بیانگر آن است که نتیجه تست معتبر نیست.

 شاید به علت فاسد شدن یا دلایلی از این قبیل باشد و ممکن است نتیجه بارداری به دست آمده از آن واقعا اشتباه باشد.

 در صورتی که چنین اتفاقی افتاد، می توانید با فروشنده کالا تماس گرفته و بخواهید که یک تست جدید برایتان بفرستند، هر چند ممکن است رسیدن این تست جدید مدتی طول بکشد و شما نتوانید به سرعت از آن استفاده کنید.

اکثر تستها عنوان می کنند که نتیجه تست ظرف 5 دقیقه مشخص می شود، هرچند که ممکن است برای گرفتن نتیجه مثبت مجبور باشید تا 10 دقیقه نیز صبر کنید.آیا ممکن است نتیجه تست منفی باشد، اما باردار باشید (یعنی نتیجه منفی کاذب به دست بیاید)؟در صورتی که نتیجه تست منفی باشد و در صورتی که هنوز پریود نشده اید، چند روز یا یک هفته دیگر صبر کرده و مجددا از تست استفاده کنید.

شاید تخمک گذاری دیرتر از زمانی که تصور می کرده اید انجام شده باشد و در نتیجه هنوز برای انجام تست حاملگی بسیار زود باشد.

برای به دست آوردن بهترین نتیجه باید از اولین ادرار خود در صبح استفاده کنید، زیرا ادرار در آن زمان بیشترین غلظت را دارد.توجه داشته باشید که نتیجه منفی لزوما به معنای حامله نبودن نیست.

 در صورتی که در موعد مقرر پریود نشدید، ممکن است حامله شده باشید؛ پس بهتر است از مصرف دارو و سایر کارهایی که در دوران حاملگی خطرناک است خودداری کنید.

 در صورتی که تا یک هفته بعد پریود نشدید و نتیجه تست هم هنوز منفی بود، بهتر است به ملاقات پزشک خود بروید تا علت این امر مشخص شود.آیا ممکن است نتیجه تست مثبت باشد، اما باردار نباشید (یعنی نتیجه مثبت کاذب به دست بیاید)؟بله؛ نتیجه مثبت کاذب هم ممکن است مشاهده شود و این یعنی نتیجه تست مثبت باشد، اما شما حامله نباشید.

در صورتی که شما نتیجه مثبت زودهنگام از تست بگیرید و کمی بعد هم پریود شوید، ممکن است دچار عارضه “حاملگی شیمیایی” شده باشید.

این بدان معناست که یک تخمک بارور شده به رحم منتقل شده و سپس به اندازه ای رشد کرده است که هورمون hCG تولید کند؛ اما پس از آن، رشد تخمک بنا به دلایلی متوقف شده است.

 این اتفاق برای 20 تا 50 درصد از تخمکهای بارورشده می افتد، که دلیل آن ممکن است غیرطبیعی یا ناسالم بودن تخمک یا عدم توانایی آن برای رشد و تبدیل شدن به جنین، باشد.

 در این حالت، شما دوباره پریود خواهید شد، هرچند این دوره پریود ممکن است کمی دیرتر شروع شده و خونریزی شما نیز بیشتر از حد معمول باشد.

در گذشته که تستهای حاملگی به اندازه امروز دقیق نبودند، این حاملگیهای شیمیایی هیچ وقت تشخیص داده نمی شدند.

به همین دلیل، برخی از متخصصان بر این باورند که بهتر است تا یک هفته پس از موعد مقرر پریود بعدی خود نیز صبر کنید و سپس تست حاملگی را انجام دهید تا نتیجه دقیق تری به دست بیاورید.توجه داشته باشید که در “بارداری خارج رحمی” (یعنی زمانی که تخمک بارور شده در جایی غیر از دیواره رحم قرار گرفته باشد)، ممکن است نتیجه مثبت یا منفی از تستهای حاملگی به دست بیاید.

در صورتی که درد در ناحیه شکم یا خونریزی غیرطبیعی مشاهده کرده اید (صرف نظر از نتیجه تست حاملگی)، با پزشک خود تماس بگیرید.تستهای حاملگی خانگی با تستهایی که در مطب پزشکان یا ماماها انجام می شود، چه تفاوتی دارند؟در برخی از کلینیکها، دقیقا از همان تستهای خانگی استفاده می شود.

 پزشکان و ماماها، زمانی که می خواهند مقدار دقیق hCG در خون شما یا تغییرات مقدار آن در طول زمان را بدانند، مثلا زمانی که به سقط جنین مشکوک باشند، از آزمایش خون بارداری استفاده می کنند.

 در این آزمایش تنها به یک جواب مثبت یا منفی اکتفا نمی شود و مقدار دقیق نوعی از hCG بنام “بتا” در خون اندازه گیری می شود.تست حاملگی خانگی را از کجا می توانم خریداری کنم؟شما می توانید این تستها را از اکثر داروخانه ها تهیه نمایید، و برای خریداری آنها به نسخه پزشک نیاز نخواهید داشت.

اما دقت کنید که در برخی بسته ها ممکن است بیشتر از یک تست وجود داشته باشد که اگر آنها را بخرید، معامله بهتری انجام داده اید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 All Rights Reserved | dezyani

چگونه تشخیص بدیم حامله هستیم

Designed & Developed by : Yektaweb

در روزهای بعد از تخمک گذاری و اقدام به بارداری، از جمله مهم تریم مسائلی که ذهن شما را به خود درگیر می کند این است که چگونه میتوان فهمید که باردار هستیم؟ برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه باید بدانید که بارداری چگونه تشخیص داده می شود و چه علائمی می تواند نشان از بارداری شما محسوب شود.

اگر می خواهید بدانید که چگونه میتوان فهمید که حامله هستیم، باید ابتدا توضیحاتی را در رابطه با بروز علائم و نشانه های بارداری برای شما بیان کنیم.

با انجام لقاح و لانه گزینی جنین در درون رحم، به تدریج جفت با لایه داخلی رحم مادر (اندومتر) ارتباط خونی برقرار می کند. به مرور زمان هورمون βhCG که توسط سلول های سنسشیوتروفوبلاست جفت ترشح می شود و شما آن را با نام عدد بتا می شناسید، وارد خون مادر خواهد شد. ورود این هورمون به خون مادر سبب بروز علائم و نشانه های بارداری و مثبت شدن تست بارداری خواهد شد.

در پاسخ به پرسش چگونه میتوان فهمید که باردار هستیم باید به شما بگوییم که یکی از بهترین و مطمئن ترین روش ها استفاده از بی بی چک و یا انجام آزمایش خون بارداری است. توصیه می شود که برای کسب دقیق ترین نتیجه یک هفته بعد از تاریخ مقرر قاعدگی تست بارداری بدهید. 

چگونه تشخیص بدیم حامله هستیم

یکی دیگر از روش ها برای این که بدانید چگونه میتوان فهمید که باردار هستیم، توجه به علائم و نشانه های بارداری است. برخی از معمول ترین نشانه ها شامل موارد زیر است:

اگرچه با تاخیر قاعدگی می توان وقوع بارداری را حدس زد، ولی عوامل زیادی مانند افزایش یا کاهش ناگهانی وزن، استفاده منظم از وسایل پیشگیری، استرس، کار یا فعالیت جسمانی بیش از حد، اختلالات خوردن نظیر بی اشتهایی یا پرخوری عصبی می تواند به تاخیر قاعدگی منجر شود. بنابراین، بهتر است برای اطمینان به پزشک مراجعه کنید.

اگر دو هفته بعد از آخرین قاعدگی، به مقدار کم و در حد چند قطره خونریزی داشتید، ممکن است به دلیل لانه گزینی باشد که هیچ خطری هم ندارد. لکه بینی زمانی رخ می دهد که رویان در دیواره رحم لانه گزینی کند. در صورت بروز هر نوع درد و ناراحتی به پزشک مراجعه کنید.

یکی از اولین نشانه های بارداری که حدود سه هفته بعد از بارداری بروز می کند، تهوع و استفراغ است. اگرچه بیشتر آن را تهوع صبحگاهی می نامند ولی وقت و زمان نمی شناسد و با هر طعم و بو و رایحه ای، در هر ساعتی از روز ممکن است رخ دهد. تهوع نشان می دهد که سطح هورمون ها در حال افزایش بوده و بدن برای بارداری آماده می شود.

سردرد در اواخر سه ماهه اول و کل سه ماهه دوم بیشتر است. اما در مواردی نیز زودتر مشاهده می شود. استرس در کنار خواب آلودگی، ویار و تغییرات فیزیکی از دلایل بروز سردرد هستند. استراحت و حفظ آرامش می تواند داروی خوبی برای سردرد باشد.

گاهی افزایش سطح استروژن موجب می شود به غذاهایی تمایل پیدا کنید که تاکنون مورد علاقه شما نبوده اند و یا از غذاهایی که دوست داشته اید، بیزاری جوئید. ویار در هر مقطعی از بارداری به وجود می آید، در این شرایط پرخوری موجب بیماری شده و باید از آن  پرهیز کرد.

اگر می خواهید بدانید که چگونه میتوان فهمید که باردار هستیم، به دمای پایه بدنتان توجه کنید. افرادی که قصد بارداری دارند، می توانند برای پی بردن به زمان تخمک گذاری، هر روز دمای پایه بدن را اندازه گیری کنند. اگر دمای بدن بیش از دو هفته همچنان بالا باقی بماند، نشانه بارداری است.

 

مطالعه بیشتر:

1- راههای تشخیص بارداری در ماه اول حاملگی چیست؟

2- آیا نتیجه آزمایش بارداری قبل از پریود قابل اعتماد است؟

3- آزمایش خون و ادرار برای تشخیص بارداری

 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

روند بارداری

روند بارداری

روند بارداری

روند بارداری

روند بارداری

روند بارداری

روند بارداری

این بخش در حال طراحی می باشد



 

Baby Check در گفتگو با دکتر اعظم‌السادات موسوي، متخصص زنان
 

خانم دکتر! تست تشخيص بارداري در منزل، واقعا ارزش تشخيصي دارد؟
 

چند روز پس از بارداري بايد از آن استفاده کرد؟
 

چگونه تشخیص بدیم حامله هستیم

اگر در اولين روزي كه انتظار داشتيم، دوره ماهانه آغاز نشد و از اين تست‌‌ها استفاده کرديم، نتيجه تا چه حد دقيق خواهد بود؟
 

چگونه مي‌توانيم تشخيص دهيم كه كدام تست‌‌ها بهتر و دقيق‌تر هستند؟
 

چگونه مي‌توان از تست بارداري خانگي استفاده كرد؟
 

اعتبار تست چه‌قدر است؟
 

مثبت‌هاي کاذب، منفي‌هاي کاذب
 


 

چگونه تشخیص بدیم حامله هستیم
چگونه تشخیص بدیم حامله هستیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *