چگونه عشق را در خود تقویت کنیم

 
helpkade
چگونه عشق را در خود تقویت کنیم
چگونه عشق را در خود تقویت کنیم

هر خانواده مانند یک پی از جامعه ای است که در آن زندگی میکنید ، برای ایجاد یک جامعه دوست داشتنی و سلام و محکم،باید از خانواده شروع کرد. عشق جز چیز هایی است که خانواده را قوی و سالم نگه میدارد و بدون وجود عشق ، یک خانواده نمیتواند از آزمون های زمانه سربلند بیرون بیاید. البته این بدین معنا نیست که اگر عشق داشته باشید،هیچ مشکل دیگری در جامعه وجود نخواهد داشت، اما عشق میتواند مسیرهای سخت را هموار کند و اجازه ندهد که مشکلات ادامه دار شوند. عشق به خانواده، یک پناهگاه امن برای عشق های بی قید و شرط است. به این معنی که اگر در اتفاقات مختلف مجبور به مبارزه با دیگران باشید، میزان عشق شما به یکدیگر تغییری نخواهد کرد و یکسان باقی می ماند. قوی تر و مهم تر از پیوند عشقی که میتوانیم در داخل خانواده ایجاد کنیم، جامعه ای بهتر و قوی تری است که میتوانیم تشکیل دهیم ، در این بخش از نمناک چندین راه و روش برای چگونگی تقویت عشق در خانواده وجود دارد که پیشنهاد می کنیم با دقت بخوانید.

زمانی که اعضای خانواده ،اعتقادات و معنویت متفاوتی داشته باشند، قادر به تعاملات و فعالیت های مشترک نیستند بنابراین برای بهبود آن بهتر است که به یک نتیجه مشترک برسید و با این کار باعث تقویت عشق میان تان نیز شوید.

سفره و یا میز غذا بهترین جا برای صحبت کردن در مورد اتفاقات روز است. این کار باعث بهبود روابط شما میشود و عشق را در بینتان به جریان می اندازد.

زمانی که با اعضای خانواده ارتباط برقرار میکنید ، بسیار مهم است که اجازه دهید احساساتشان را بروز دهند و از آن مهم تر این که دوست داشتن و مهربانیتان را به آنها عرضه کنید.چگونه عشق را در خود تقویت کنیم

حتی اگر اشتباهاتی داشته باشند و تمام و کمال نباشند.

یک سفر دسته جمعی ،حتی اگر کوتاه و یا یک روزه باشد، میتواند شمارا بسیار به یکدیگر نزدیکتر کند. تغییر محیط میتواند حال شما را بهتر کند ویا حتی پیشامد های نا خواسته را از یادها ببرید و روابط را مستحکم تر کند.

گاهی اوقات، وقتتان را صرف تماشای فیلم، به خصوص فیلم های خنده دار کنید. به سینما بروید و یا با هم بازی کنید.

زمانی که شما با کسی وارد یک رابطه عمیق تر و نزدیک تر میشوید، ناخود آگاه به کوچکترین حرف های خنده دار یکدیگر میخندید. گاهی حتی تصور این خنده ها نیز حالتان را بهتر و روابط را نزدیکتر میکند.

برای اینکه خانواده تان را آزادانه دوست داشته باشید و بتوانید انرژی خود را تخلیه کنید ،ایجاد مرز های محکم مهم است. شما باید خانواده تان را از اهمیت مرز های خود مطلع کنید.

تا احترام ،اعتقاد و صداقت دو طرفه بین شما ها علاوه بر شاد بودن و شوخی کردن ، حفظ شود. 

هفته ای یکبار یا حداقل هر دو هفته یکبار،خانواده تان را ببینید. وقت های خالی خود را با اعضای خانواده بگذرانید تا احساساتتان را ارضا کنید. آنها را به یک ناهار یا عصرانه دعوت کنید، یا حتی به سینما و پارک بروید. در کل سعی کنید که روابط خود را حفظ نمایید.

نگه داشتن اسرار مربوط به خانواده و شایعات باعث متزلزل شدن روابط میشود. سعی کنید راجع به مسائل با هم صحبت کنید و سعی بر حل ماجرا داشته باشید.

به جای گفتگو های بی ارزش و کم عکق ، در مورد مسائل واقعی ومهم صحبت کنید. درباره احساستان ،درباره آنچه که واقعا مهم است ویا شما را خوشحال میکند، حرف بزنید و متقابلا تمام این ماجراها از انها را نیز به یاد داشته باشید و برای تقویت روابط اجرا کنید.

هیچ کسی بی عیب نیست و ممکن است برخی از اعضای خانواده ،ایده هایی قدیمی نسبت به شما داشته باشند و یکدیگر را قبول نداشته باشید. اما این کار شما نیست که انها را عوض کنید و تغییر دهید.

در روابط خانوادگی باید با وجود تمام تفاوت ها ونقطه ضعف ها به یکدیگر متصل شوید و هم دیگر را دوست داشته باشید.

 

آخرین یافته‌های علوم اعصاب، روابط دوستانه و سالم را در مرکز تمام چیزهایی که سلامت فیزیکی و عاطفی ما و کیفیت زندگی‌مان را به طور کلی بهبود می‌بخشند، قرار می‌دهند. اما آیا از روش های افزایش عشق در رابطه زناشویی خبر دارید؟ با بازده در این نوشتار همراه باشید تا از ۲۰ شیوه افزایش عشق در رابطه زناشویی برایتان بگوییم که حتما باید امتحان کنید.

شاید هیچ تجربه‌ای در طول زندگی ما، آگاهانه یا ناخودآگاه، بیش‌تر از تصاحب قلب شخص خاصی که به دنبال‌اش هستیم، و ایجاد نوعی تغییر برای آوردن ارزش و اهمیت به رابطه با او، از ما انرژی نگیرد یا احساسات شدیدتری ایجاد نکند، و افراط و تفریط را در تفکر یا رفتار ما به وجود نیاورد.

حجم رو به رشدی از شواهد علمی نشان می‌دهند که شیوه‌ی ابراز عشق توسط ما و علاقه‌ای که نسبت به هم داریم، از زمانی که ما نوزاد هستیم و در تمام طول زندگی‌مان، به طور مستقیم بر سلامت و ساختار فیزیکی مغز و سیستم‌های عصبی تاثیر می‌گذارد.

برخی از عملکردها، همان‌هایی که پیام‌های عاطفی ناشی از مهربانی، مراقبت و عشق را انتقال می‌دهند، با انتشار یک هورمون احساس خوب، به نام اکسی‌توسین، که موجب تقویت مسیرهای ارتباطی مغز می‌شود، می‌توانند تغییرات مثبتی را در میان زن و شوهر و در رابطه‌ی میان آن‌ها، ایجاد کنند. اکسی‌توسین هورمونی است که توسط غده‌ی هیپوفیز تولید می‌شود و باعث آزاد شدن هورمون‌های شیمیایی دیگری در قلب می‌شود.چگونه عشق را در خود تقویت کنیم

طبق نظر عصب‌شناس آلن شور، نویسنده‌ی چندین کتاب موفق مانند «روی تنظیمات و منشاء خود تاثیر بگذارید: زیست‌شناسی عصبِ توسعه‌ی عاطفی» و «تاثیر بر روی تنظیمات و ترمیم خویشتن»، یکی از مهم‌ترین نتیجه‌های علوم اعصاب، این است که مغز انسان، در طول زندگی، به صورت مداوم، و با تجربه‌های ارتباطی و تعامل در بافتار یادگیری اجتماعی مستعد شکل‌گیری به لحاظ جسمانی است.

اگرچه ما با تجهیزات لازم برای این رفتارهای اجتماعی متولد می‌شویم، اما سیم‌کشی مسیرهای عصبی به این مناطق مغز باید فعال شوند. تجربیات اولیه با نخستین فردی که علاقه به شما نشان می‌دهد، می‌تواند الگویی را برای عاشق شدن در زندگی شکل بدهد، و تأثیرات پایداری بر توانایی همسران برای داشتن ارتباط هدف‌دار بگذارد. علاوه بر این، چالش‌های اجتناب‌ناپذیر در روابط دوگانه و تمایل به حل مناقشات به شیوه‌هایی که واکنش‌پذیری را افزایش می‌دهند، نیز می‌توانند سیم‌کشی این واکنش‌های عاطفی را تحت تاثیر قرار دهند.

۱. با ایجاد تماس چشمی و نزدیک شدن به شریک زندگی‌تان برای این‌که بهتر حرف‌های‌اش را بشنوید، به هر چیزی که او می‌گوید، علاقه و توجه نشان بدهید.

۲. برای افزایش عشق در رابطه زناشویی قبل از این‌که صبح از تخت خارج شوید، شریک‌ زندگی‌تان را به صورت فیزیکی لمس کنید.

۳. محبت غیرجنسی خود را نسبت به او با در آغوش گرفتن‌اش، لمس کردن‌اش، گرفتن دست‌های‌اش، بغل کردن‌اش و غیره نشان بدهید.

۴. ۲۰ ثانیه را در زمان‌های خاصی از روز مانند قبل از رفتن به محل کار، مشخص کنید و همسرتان را در آغوش بفشارید.

۵. زمانی که هر دو در کنار خانواده‌تان هستید، در مورد ویژگی خاصی که در همسرتان می‌پسندید، صحبت کنید.

۶. یک پیام “من به تو فکر می‌کنم” را از طریق ایمیل یا پیامک حداقل یک بار در طول ساعات کاری ارسال کنید.

۷. یکی از چیزهایی را که شما در مورد شریک زندگی‌تان تحسین می‌کنید، زمانی که خودش حضور ندارند، به اعضای خانواده بگویید.

۸. برای افزایش عشق در رابطه زناشویی دست کم یک بار در روز شریک زندگی‌تان را ببوسید.

۹. چند لحظه قبل و بعد از بوسه به چشمان همسرتان به گرمی نگاه کنید.

۱۰. هنگامی ‌که همسرتان حضور ندارد، چیزی را که در او تحسین می‌کنید، به دوستان‌تان بگویید.

۱۱. قبل از این‌که به خواب بروید، از روی دلسوزی و محبت، شریک زندگی خود را لمس کنید.

۱۲. وقتی هر دوتان در کنار دوستان‌تان هستید، چیزی را که در همسرتان تحسین می‌کنید، بر زبان بیاورید.

۱۳. پای شریک زندگی خود را به آرامی ماساژ دهید و به چشم او نگاه کنید (به نوبت).

۱۴. وقتی همسرتان خشم و دق دل خود را بیرون می‌ریزد، بدون نصیحت کردن او، همدردانه گوش کنید.

۱۵. رفتارهای از روی عشق شریک زندگی خود را با جملاتی مثل، “من عاشق زمانی که عشق خود را با… بیان می‌کنی” تایید کنید.

۱۶. با یک لبخند گرم، تماس چشم و لمس شریک زندگی‌تان، به او بگویید که چه چیزی را در مورد ظاهر فیزیکی خود را او دوست دارید.

۱۷. در چیزی که معمولا باعث آزار و سرخوردگی شما می‌شود، طنز و شوخی را پیدا کنید و به آن بخندید.

۱۸. در لحظات مهم به روی هم لبخند بزنید و ۵ ثانیه خیره به هم بمانید.

۱۹. سؤالات انگیزه‌بخش مثبت بپرسید، آن‌هایی که با، “آیا شگفت‌انگیز نیست که…؟” شروع می‌شوند.

۲۰. در مورد چیزی که در زندگی خیلی دوست دارید با شور و شوق صحبت کنید، “من عاشق فلان چیز هستم…. تو چه‌طور؟

در آغوش گرفتن، تماس چشمی و بوسیدن، نورون‌های جدیدی را به وجود می‌آورند و آنها را به شیوه‌های سالم به دیگر نورون‌ها متصل می‌کنند. این رفتارها رابطه‌ی شما را تقویت خواهند کرد. مطالعات نشان می‌دهند که آنها استرس را نیز کاهش می‌دهند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند، فشار خون را پایین می‌آورند، و به طور کلی احساس خوب در خلق و خوی شما تغییرات مثبتی ایجاد می‌کند. آزاد شدن هورمون‌هایی مانند اکسی‌توسین، اندورفین، سروتونین و دوپامین، در میان دیگر هورمون‌ها، سلول‌های بدن را تغذیه می‌کند و باعث می‌شود دو طرف نسبت به یکدیگر احساس خوبی داشته باشند.

در رابطه‌ی زن و شوهر، به طور خاص، این هورمون‌ها روابط عاطفی را تقویت می‌کنند، و به این ترتیب هر یک از دو طرف، امنیت را در رابطه‌شان و همین‌طور گرایشی که نسبت به یکدیگر دارند را افزایش می‌دهند تا رفتارهای واکنشی در برابر عشق را بیش‌تر تکرار کنند.

شما به معنای واقعی کلمه می‌توانید ببوسید، در آغوش بگیرید و از چشمان‌تان استفاده کنید و و لمس کنید تا تجربه‌ی خود را از عشق تقویت کنید و آن را بهبود ببخشید.

منبع:‌ psychcentral

برچسب ها psychcentralافزایش عشق در رابطه زناشوییبالابردن عشق در زندگیرابطه زناشوییسارا فیضیعشقعشق در رابطه زناشویی

همانند بدبینی، خوش‌بینی هم همۀ جهان را سیاه و سفید می‌بیند

سواد زندگی؛ سواد عاطفی- عشق هنر زندگی است و به تعداد افراد آدمی
نیز کیفیت منحصربه‌فردی دارد. عشق هنری است که در کنار تجربه و حسن نیت، نیاز به درون‌بینی
و خودسازی دارد. دلیلش این است که کیفیت عشق در افراد مختلف متفاوت است. بعضی از مردم
عاشق عشق هستند. برخی از انواع عشق می‌تواند زندگی را به‌گونه‌ای مثبت و برای همیشه
دگرگون کند. انواع دیگر عشق نیز ممکن است زودگذر و سرشار از رنج باشد. نوع دیگری
از عشق وجود دارد که مردم به دلیل عادت بدان روی می‌آورند، اما واقعاً در زندگی آن‌ها
تغییری ایجاد نمی‌کنند.

چگونه عشق را در خود تقویت کنیم

یک عشق سالم، عشقی بالغ و تکامل‌یافته است.
عشقی که زندگی افراد درگیر را به‌طور چشمگیری غنی‌تر می‌کند و به پیشرفت و تحول آن‌ها
کمک می‌کند.

دانستن چگونگی عشق ورزیدن سالم، به معنای شناخت
مرزهای یک رابطه و دوست داشتن پس از رسیدن به سطح مشخصی از تعادل فردی است. همچنین،
به معنی آموختنِ کنار گذاشتن خواسته‌های غیرممکن و خیالات عاشقانه است.

هفت درس در مورد چگونگی عشق‌ورزیدن

1. همه متفاوت هستند: 

اولین درس چگونه عشق ورزیدن این است که درک کنید که همه متفاوت هستند. این درست در تضاد با
آن باور عمومی و قدیمی است که عشق دو تن را یک‌تن می‌کند. عشق، به‌ویژه از نوع عاشقانه،
اغلب با میل شدید به شناسایی متقابل همراه است. بدین معنی که افراد گمان می‌کنند
هر آنچه خود در یک رابطه عاشقانه احساس می‌کنند طرف مقابل هم باید همان حس را
داشته باشد. بااین‌حال، هر فردی، حتی وقتی‌که تجربه مشابهی را تجربه می‌کند، عشق متفاوتی
را می‌بیند و جذب می‌کند. این تنوع نشان می‌دهد که دو نفر یک نفر نیستند بلکه افراد
جداگانه‌ای هستند. این بد نیست، فقط مثبت و طبیعی است و باید آن را درک کرد و به
رسمیت شناخت.

2. افراد تغییر می‌کنند:

افراد ساختار شخصیتی بنیادینی دارند و جوهرهٔ
شخصیتی هر فرد معمولاً در تمام دوران انتقال از کودکی به پیری یکسان است. باوجوداین،
انسان‌ها، بسته به دوران، تجربیات و فرصت‌های یادگیری خود، دائماً در حال تغییر هستند.

دانستن چگونگی عشق ورزیدن به معنای درک و پذیرفتن
این مسئله است که شما تغییرات را در فرد مقابلتان بپذیرید و همچنان عاشق او باشید. یک زوج در آغاز برای یکدیگر موجودیتی ایدئال دارند ولی به‌تدریج به شخصیتی واقعی
بدل می‌شوند. اگر شما بخواهید عاشق آن شخصیت ایدئال باقی بمانید در عشق خود شکست می‌خورید.
اما اگر تغییرات طرف مقابل را بپذیرید دوباره و دوباره عاشق او خواهید شد؛ همان‌گونه
که یک پدر عشق به فرزندش را در کودکی و بزرگ‌سالی به فراخور تغییر سن او تغییر می‌دهد
و همچنان عاشق او می‌ماند.

3. برای عاشق دیگری بودن باید عاشق خود
باشید:

اولین عشقی که باید در خود تقویت کنید، عشقی
است که به خود دارید. برای اینکه بدانید چگونه دیگران را دوست داشته باشید، باید
اول خود در صلح و آرامش دوست داشته باشید. به‌این‌ترتیب شما متوجه می‌شوید که چه کسی
هستید، چه می‌خواهید و چه کسی لیاقت شما را دارید.

بدین ترتیب در یک رابطهٔ عاشقانه، هر کاری را
که برای خود انجام می‌دهید، برای دیگران نیز انجام می‌دهید. اگر در آرامش هستید، می‌توانید
برای دیگری نیز آرامش بیاورید. اگر مراقب خود هستید، می‌توانید از دیگران نیز
مراقبت کنید؛ و اگر برای خود بهترین‌ها را بخواهید، می‌توانید به دیگری نیز بهترین
را هدیه دهید.

4- محافظت از حریم شخصی

باوجود شبکه‌های اجتماعی، میل وافری در
آشکار کردن حریم شخصی افراد وجود دارد. بسیاری از افراد می‌خواهند زندگی شخصی خود را
به رخ مخاطبان بکشند و فکر می‌کنند که این کار درستی است. همچنین، افراد برای برقراری
ارتباط صمیمی با یکدیگر، بخصوص در روابط عاشقانه، عجله زیادی دارند.

این در حالی است که همه ما جنبه‌هایی از
زندگی خصوصی داریم که می‌تواند آسیب‌پذیر باشد و ازاین‌رو باید مراقب باشیم تا در
روابط عاشقانه، پیش از آنکه از استحکام و پایداری رابطه مطمئن شویم از باز گذاشتن
حریم خصوصی خود اجتناب کنیم. یادمان باشد که “صبر” کلید عشق ورزیدن است
و فقط زمان می‌تواند پیوندها را تقویت کرده و زمینهٔ صمیمیت را گسترش دهد.

5- هرکس مشکلات و مسئولیت زندگی خود را
دارد:

شاید از منظر رمانتیک این توصیه صادق نباشد
اما واقعیت زندگی این است که هر کس مسئولیت زندگی خود را دارد و بر دوش کشیدن بار
مسئولیت دیگران حتی اگر عاشقشان باشیم جز ضعیف کردن آن‌ها نیست. همچنین هرگز نمی‌توان
کاملاً درک کرد که هر کس روزانه با چه مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

در یک رابطه عاشقانه، کاری که می‌توانید انجام
دهید این است که این موضوع را در نظر بگیرید و درک کنید که همه مشکلات خود را دارند
و کسی نمی‌تواند بار مسئولیت ما را بر دوش بگیرد. همچنین اگر وقوف به مشکلات یکی
از دو سوی رابطه باعث ایجاد تنش و درگیری می‌شود، لازم نیست که ناراحتی و مشکلات
خود را برای دیگری توضیح دهد تا بتواند آن را درک کند وقتی موضوع اساساً خوشایند
او نیست. در زندگی زوج‌ها گاهی توضیح مسائل و چالش‌های روزانهٔ یکی می‌تواند موجب
بروز مشکلات و سوءتفاهم‌های پیچیده‌ای شود، درحالی‌که اساساً طرح آن راهگشای هیچ مسئله‌ای
نیست.

6. در روابط، برابری وجود ندارد:

روابط انسانی قراردادهای تجاری نیستند که دلالت
بر عدالت کامل در هر شرایطی داشته باشند. در مقابل، نکته غالب عدم تقارن و نابرابری
است. هیچ‌کس نمی‌تواند به برابری کامل با دیگری برسد.

مواقعی وجود دارد که یکی بیشتر از دیگری می‌دهد
و پس‌ازآن عکس آن رخ می‌دهد. بنابراین، شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که
همیشه درست به همان اندازه که داده‌اید دریافت کنید. شما باید بدانید که عشق ورزیدن
شما، بهترین دارایی شماست و هر آنچه را طرف مقابل می‌تواند یا می‌خواهد به شما عطا
کند، بدون محاسبه بپذیرید.

7. دانستن زمان خداحافظی

روابط عاشقانه گاهی پایان می‌یابد. ممکن
است دیر یا زود، و به دلایل مختلف، زمانی فرارسد که شما حضور دیگری را در کنار خود
نداشته باشید. ازاین‌رو، آموختن خداحافظی باکسانی که دوستشان دارید، مهم است. درد
چنین جدایی‌هایی با چسبیدن به پیوندهای گسسته و تقلای بیهوده دوچندان می‌شود. در
عوض یک خداحافظی دوستانه و به رسمیت شناختن تغییر احساس طرف مقابل خاطره‌ای خوش از
عشق در جان شما به‌جای می‌گذارد و چه‌بسا شما را در دستیابی به عشقی پایدار کمک
کند. از دست دادن آنچه شما دوست دارید واقعیتی است که هیچ‌کس نمی‌تواند از آن فرار
کند و همه باید یاد بگیرند که آن را بپذیرند.

نکته آخر: این هفت درس برای دانستن چگونگی عشق ورزیدن
فقط دستورالعمل‌هایی هستند و باید به‌عنوان راهنما به کار گرفته شوند و نه به‌عنوان استاندارد.
کافی است سعی کنید از آن‌ها پیروی کنید، حتی اگر صد درصد موفق نشوید. به این دلیل ساده
که عشق ورزیدن تلاش برای رسیدن به فردیت بهتر و همچنین بهبود زندگی اطرافیان است.

وبلاگ

عشق به خود احساسی است که درونمان اتفاق می‌افتد. این حس در دسته احساسات مثبت قرار می‌گیرد. عشق با عاطفه، رابطه مستقیم دارد، عشق را می‌توان در رابطه با جنس مکمل(یا همان جنس مخالف)، عشق به خانواده و یا عشق به خودمان تعریف کنیم.

در این نوشته قصد داریم در مورد عشق به خودمان و تأثیرات آن بر کیفیت زندگیمان و همچنین راه‌هایی برای شناخت و کسب این مهارت در وجودمان گفتگو کنیم.

عشق پدیده‌ای ارزشمند است که  خالق زیبایی و شگفتی است. شگفتی عشق در این است که هیچ حد و مرزی ندارد، برای همین هرکس می‌تواند تعریف خودش را از عشق داشته باشد.

در این رابطه اریک فروم، روانشناس نامدار میگوید: ” عشق احساسی شخصی است و هر کس فقط خودش می‌تواند آن را درک کند.”چگونه عشق را در خود تقویت کنیم

دکتر کاتلین هندریکس در کتاب خود به نام عشق ابدی می‌گوید: “عشق واقعی زمانی است که فرد از یک تعهد ناخودآگاه به سمت خودآگاه میرود.” این عشق واقعی از درون می‌جوشد نتیجه آن رشد و تعالی است. در این بین داشتن تعهد، ما را با خود واقعیمان آشنا میکند. این خود واقعی همان کسی است که همواره باید مورد حمایت ما قرار گیرد. در پی این حمایت میتوان عشق سازنده را تجربه کرد.

عشق سازنده، همراه با بلوغ فکری اتفاق می‌افتد. بلوغ فکری زمانی است که هیجانات‌مان را می‌شناسیم و با توجه به قرار گیری در موقعیت‌های مختلف آن‌ها رامدیریت می‌کنیم.

عشق سازنده قرار نیست ما را عوض کند یا انتظار و توقعی بسازد، بلکه قرار است با استفاده از قدرت آن و مثبت اندیشی کیفیت زندگی خود را بالا ببریم و فرصتی ایجاد کنیم تا از سراسر زندگی همراه با تمام اتفاق‌هایش لذت ببریم.

فرانکلین جونز: “عشق باعث چرخش کره زمین نیست بلکه باعث می‌شود تا این چرخش ارزشمند باشد.”

عشق ورزیدن مانند تمام هنرهایی که آن‌ها را میشناسیم نیازمند کسب مهارت است. اگر چه این نیروی حیات بخش شاکله ی خلقت انسان است اما باید با ابعاد مختلف آن اشنا بود و آن را مورد ارزیابی قرار داد.

حتما این جمله را شنیده‌اید که برای اینکه عشق به دیگری را تجربه کنیم لازم است اول خودمان را دوست داشته باشیم.  با توجه به  اهمیت این موضوع  قصد داریم در مورد عشق به خود گفتگو کنیم.

عشق نتیجه یک رابطه‌ای کارآمد است ک ه موجب توسعه فردی نیز می شود. از این تعریف می‌توانیم بگوییم داشتن احساس عشق نسبت به خود، حاصل رابطه کارآمد فرد با خودش و نتیجه نگاه مثبتی است که فرد به خودش دارد. عشق به خود یعنی داشتن رابطه دوستی با خود و توجه به روحیات و احساساتی که به ما میگذرد، سلامت روانی و فیزیکی و همچنین با اهمیت شمردن اهداف و خواسته‌ها بسیار مهم است.

پذیرش خود و ترکیب آن با احترام به خود باعث ایجاد حسی در ما میشود که افکار مثبتی را در ذهن‌مان نسبت به خودمان ایجاد میکند و ما به شایستگی خود پی میبریم. این شایستگی بدین معناست که ما لایق احترام  خودمان نسبت به خودمان هستیم.  در این حالت ما از عزت نفس بالایی برخورداریم که میتواند عشق ما نسبت به خودمان را افزایش دهد.

عشق به خودمان سرمایه گذاری روی خودمان است. وقتی به خودمان عشق می‌ورزیم از تلاش کردن برای تحقق خواسته‌هایمان لذت می‌بریم.

عشق به خودمان یعنی پذیرش خودمان همانطور که هستیم. این دیدگاه باعث می‌شود رابطه شفافی با خودمان داشته باشیم، یک رابطه کارآمد از نوع عاشقانه‌اش.

در رابطه شفاف با خودمان بیرون و درونمان را به هم نزدیک میکنیم تا به خود واقعی‌مان نزدیک شویم. همان بخش زیبای وجودمان که لایق محبت و حمایت بی دریغ ماست. نتیجه بارز این نوع از شفافیت  این است که می‌توانیم تصویر درستی از خودمان داشته باشیم. با داشتن تصورات نادرست یا مبهم از خودمان  ممکن است عشق به خود را لمس نکنیم و یا آن را با عشق به خود کاذب اشتباه بگیریم.

جیمز بالدوین: “عشق نقاب‌هایی که میترسیم نتوانیم بدون آن‌ها زندگی کنیم و میدانیم با آن‌ها هم نمیتوانیم زندگی کنیم را از بین میبرد.”

“عشق به خود کاذب” زمانی اتفاق می‌افتد که به صورت موقتی و با توجه به شرایط از خودمان لذت ببریم و خود را دوست داشته باشیم. مثلا کسب یک رتبه خوب در آزمون، ارتقاء شغلی و یا کم کردن چند کیلو گرم وزن میتواند در ما ایجاد انگیزه کند و روحیه دستیابی به اهداف دیگر با تلاش منظم را در ما بیافریند، اما نباید این نوع از دستاوردها دلیل دوست داشتن خودمان باشد.

این اتفاقات و مشابه آن‌ها فقط بخشی از زندگی ماست که می‌توانیم در مسیرمان تجربه تحقق یا شکست‌شان را داشته باشیم. اگر به آن‌ها به چشم بهانه‌ای برای عشق ورزیدن به خودمان نگاه کنیم در حقیقت ارزش واقعی وجودمان را از یاد برده‌ایم. هرگاه به  دستاوردی در زندگی دست پیدا کردیم، باید از خودمان قدردان باشیم و با این قدردانی انگیزه حیات را در وجودمان جاری کنیم.

ما در طول مسیر زندگی از بدو تولد تا زمان اکنون روابط متعددی را تجربه کرده ایم و برای بسیاری از آنها تعریف هایی داریم و می توانیم این تعریف ها را اندکی شرح دهیم اما به راستی اگر از ما بخواهند رابطه‌مان با خودمان را تعریف کنیم چه خواهیم گفت؟

برای اینکه گرمای عشق به خودمان را تجربه کنیم و در سایه آن کیفیت و سبک زندگی‌مان را برای رسیدن به خواسته هایمان بالا ببریم لازم است خودمان را درک کنیم باید بدانیم که چه احساسی به ما می گذرد و احساس قالب خود را بشناسیم و به آن احترام بگذاریم.

این را بپذیریم که ممکن است گاهی ناراحت و عصبانی شویم و داشتن احساسات منفی دلیل بر افکار منفی ما نسبت به خودمان نیست.

زمانی که احساسات خود را میشناسیم و آنها را در موقعیت های مختلف بروز می دهیم ممکن است گفتگوهای درونیمان با نواختن افکار متفاوتی در ذهنمان موجب افکار مثبت و سازنده یا منفی و بازدارنده شود . مسئولیت اینکه چه صدایی در ذهنمان با ما گفتگو می کند به عهده خودمان است و ما مسئول خلق نمونه‌ی بهتری از خودمان هستیم .

همه‌ی ما استعدادها و توانایی های متفاوتی داریم و لازم است ویژگی های مثبت و سازنده خود را ببینیم و از آنها لیستی تهیه کنیم و هر روزه از آنها در انجام فعالیت هایمان استفاده کنیم.

این کار باعث می شود تا احساس کنیم در انجام کارهایمان ماهر هستیم و حس خوشنودی که به همراه دارد همان عشق به خودمان است.

توجه داشته باشیم که انسان می تواند همواره در حل پیشرفت باشد پس باید در گسترش و بهبود مهارتهایمان تلاش کنیم و اگر لازم است مطالب جدیدتری بیاموزیم.

برای انجام این کار برای خودمان جوایزی در نظر بگیریم و این جوایز می توانند شرکت در کلاس ها یا دوره های آموزشی جدید باشد.

دوست داشتن یک معجزه است و در وجود همه ما نهادینه شده ، این معجزه خالق و پیش برنده حیات است و همه ما تجربه دوست داشتن را چشیده ایم

وقتی یک مادر به فرزندش عشق می ورزد انتظار هیچ بازگشت محبتی از او ندارد در واقع کاملاً خالصانه و بی توقع عاشقی می کند و از فرزندش نگهداری می کند.

دوست داشتن بی توقع نیز چنین معنی دارد وقتی به خودمان و دیگران عشق می ورزیم نباید توقع یا انتظاری داشته باشیم بلکه باید با تمام وجود دوست بداریم و این کار را تنها برای تجربه حس عشق انجام دهیم.

افراد زیادی هستند که با باورهای سازنده دست به کارهای بزرگی زده اند یا در برابر بیماری های سخت مقاومت کرده اند . این افراد کسانی بوده اند که به نیروی باور مثبت ایمان داشتند و به توانایی های خود شک نمی کنند و اگر با شکست مواجعه شوند خود را سرزنش نمی کنند بلکه در صدد تغییر در روش ها و مسیرهایشان بر می آیند .

آنها با احساس حقارت و افکار منفی بیگانه اند و وقتی در دسته این افراد قرار بگیریم به قلبمان اجازه می دهیم تا افکار مثبت ، اعتماد و پایداری هدایت گرما باشد.

بسیاری از ما تجربه صرف انرژی زیاد برای افرادی که شایستگی آن را نداشته اند در زندگی ما باشند یا کاری که از سطح خواسته ها و توانایی های ما پایین تر بوده را داشته ایم با این حال ممکن است برخی از ما همچنان برای آنها انرژی صرف کنیم یا در حذف آدمهای اشتباه پافشاری کنیم.چگونه عشق را در خود تقویت کنیم

مثل زمانی که دروغ می شنویم و سکوت می کنیم یا جایی که باید ترک کنیم اما می مانیم باید به روابط مسموم پایان دهیم و این نیرو و زمان را صرف شناسایی خویشتن و عشق ورزیدن به خودمان کنیم . باید با عبور از محدودیت ها و هوشیاری به خودباوری زندگی بهتری را برای خودمان ایجاد کنیم . راه موفقیت در زندگی راهی است که از ایجاد تغییر ها حاصل می شود .

جسم ما تبلور افکار و رابطه ما با خودمان است.

وقتی رابطه ما با خودمان کارآمد باشد و عشق به خودمان را تجربه کنیم باید به جسممان هم اهمیت دهیم در این ضمینه می توانیم ورزش منظم و رژیم غذایی سالم و مقوی داشته باشیم.

باید ویژگی های مثبت خود را ببینیم و بابت پرورش و یا کسب مهارت های جدیدمان از خودمان قدردانی کنیم.

همه ما کارهای بزرگی انجام داده ایم و مسیرهای زیادی را با قدرت به اتمام رسانده ایم بدون در نظر گرفتن نتایج باید از خودمان قدردان باشیم که پایدار و مقاوم بوده ایم.

وقتی بازخورد کارهایمان را برسی می کنیم در صورت مواجعه نشدن با نتیجه دلخواه شروع به انتقاد بی رحمانه و ناکارآمد از خودمان نکنیم و توجه داشته باشیم که افکاری که اکنون به ذهنمان می آید ممکن است در زمان گذشته لحظه ای در فکرمان خطور نکرده باشد .

گذشته را به خودمان ببخشیم و به جای انتقاد از تجربیات درس هایی بگیریم برای عمل کرد بهتر در آینده .

همه ما در نهایت خواسته ها و اهدافی داریم و با عشق به خود و ابزارهای دیگری که در اختیار داریم تلاش می کنیم تا به آرزوهایمان دست پیدا کنیم اما لحظاتی هستند که بنا به تصمیمی که گرفتیم یا عملکردی که داشته ایم فرصت هایی را از دست داده ایم یا باعث رنجش و ناراحتی شده ایم .

شاید بارها و بارها این اتفاقات را در ذهن مرور کرده باشیم و زمان زیادی را تلف کرده باشیم .

باید توجه داشته باشیم که از دست دادن فرصت ها یا تجربه شکست هایمان بخشی از زندگی ماست و زمان این اتفاقات در گذشته است ولی اهداف و آرزوهایمان در زمان آینده و در انتظار ماست .

از همین لحظه باید تلاش را آغاز کنیم و خودمان را آنطور که هستیم بپذیریم . این بدان معنا نیست که نمی توانیم بهتر باشیم بلکه به این معناست که باید انرژی خود را صرف بهبود کیفیت و سبک زندگیمان کنیم .

ما همواره در یک مسابقه دو با خودمان هستیم و اگر میخواهیم پیروز شویم باید باید به یاد داشتهدباشیم با نگاهی به عقب نمیتوانیم با سرعت به  جلو حرکت کنیم.

ازخودمان حمایت کنیم

اغلب ما برای حمایت کردن از دیگران پیش قدم می شویم اما زمانی که خودمان نیاز به حمایت داریم کمتر آن را ابراز می کنیم .

حمایت گرفتن یک هنر است و حمایت پذیری توانایی ارزشمندی است که باید در وجودمان پرورش دهیم .

برای دوست داشتن خود می توانیم از دوستان و خانواده کمک بگیریم .

مثلاً از شخصی که دوستش داریم بخواهیم برایمان از شایستگی هایمان بگوید در این زمینه می توانید از کمک مشاوران و همراهی آنها نیز بهره مند شوید .

در این مقاله در مورد عشق به خودمان و تعریف از عشق سازنده و همچینین راه‌های کسب و اثرات آن بر زندگی گفتگو کردیم.

همچنین در زمینه مشاوره کسب و کار می‌توانید بر روی ما حساب باز کنید.

وقتی به آینه نگاه می کنم نقص های صورتم فوراً توجه ام را جلب می کند. با دیدن لکه های صورت ، موهای نامرتب، گونه های برآمده و… باعث تغییر در افکارم می شود. “آرزو می کنم پوست بهتری داشته باشم” ، یا “من باید بیشتر کار کنم”.

این هم وقتی اتفاق می افتد که به شرایط فعلی خود فکر می کنم. فکر می کنم که با کار کردن می توانم پول بیشتری پس انداز کنم، با گذراندن وقت کم تر درگیر پیدا کردن و جست و جوی عیوب در ظاهر خودم هستم و با آداب و معاشرت، دانشگاه و سرکار رفتن شرایطم بهتر و شادتر خواهد شد.

حتماً شما نیز برایتان پیش آماده که هر چند وقت یکبار به خود نگاه می کنید و فکر می کنید واقعاً زیبا هستید؟ یا اینکه از جایگاه خود در زندگی خوشحال هستید؟ اگر پاسخ شما “هرگز!” یا “بندرت” ، لطفاً بدانید که تنها نیستید! افراد زیادی هستند که افکار یکسانی دارند. این را هم بدانید که ابزاری وجود دارد که به شما در غلبه بر این افکار کمک می کند: عشق به خود.

خود عشق به ویژه در رسانه های اجتماعی در حال حاضر موضوعی داغ در بین هزاران نفر است. این چیزی است که درک آن دشوار است و بیشتر مردم فقط تصویری مبهم از معنای واقعی آن دارند و این تصور را دارند که عشق به خود، خودشیفتگی و خود مختاری است در صورتیکه اینگونه نیست عشق به خود یعنی اهمیت دادن به سعادت و خوشبختی خود.

توجه به علایق خود و اینکه احساس می کنید که چه چیزی باعث می شود احساس بهتری داشته  باشید. و هیچ دو نفر وقتی صحبت از آنچه آنها را خوشحال می کند می شود دقیقاً یکسان نیستند.

من می خواهم به این نکته اشاره کنم که هر فرد مستحق عشق است و این توانایی را دارد که بیش از آنچه می داند باشد. مهم نیست که شرایط شما چیست ، هیچ کس نمی تواند این مسئله را از شما دور کند یا فکر کند که ارزش عشق ورزی ندارید.

از کسانی که باعث می شوند شما در موقعیت هایی قرار بگیرید که احساس بی ارزشی کنید دوری کنید و راه خود را ادامه دهید. عشق به خود ابزاری است که می تواند بدون توجه به اتفاقات پیرامون شما ، به شما در تغییر طرز فکر کمک کند.

هر روز ما با فشار و مسئولیت بمباران می شویم. نظرات دیگران در گوش ما حلقه می زند و به ندرت وقت داریم که با خودمان خلوت کنیم و فقط بنشینیم و فکر کنیم. ما در آینه نگاه می کنیم و آنچه را می بینیم دوست نداریم. به همین دلیل است که عشق به خود بسیار مهم است.

تنها فردی که تمام روز کنار شماست، با شما حرف میزند، با شما عصبانی می شود و… کسی نیست جز خودتان. شما تمام افکار و احساسات خود را می شناسید. بنابراین شما تنها کسی هستید که می توانید شرایط را جوری برای خود فراهم کنید که با قرار گرفتن در هر محیط به خودتان امیدواری دهید و اعتماد به نفس داشته باشید و به حرفای دیگران و چیزهایی که در مورد شما می گویند اهمیت ندهید.

این باید به شما بگوید که چقدر مهم است که با خود خوب رفتار کنید! اگر شخصی در زندگی شما وجود داشت که با گفتن اینکه شما به اندازه کافی خوب نیستید ، کنار گذاشتن آن شخص و نادیده گرفتن حرفش بدون هیچ بحثی بهتر است یا ارزش جنگیدن و بهم ریختن اعصابتان را دارد؟ اگر چنین شخصی در زندگی شما وجود داشت و این رفتارش را به طور مداوم ادامه داد لازم است که آن شخص را از زندگی خود بیرون کنید و برای خودتان ارزش قائل باشید و اجازه ندهید کسی با شما این رفتار را داشته باشد.

عشق به خود در اصل باعث می شود خودتان بزرگترین هوادار خود شوید. این نقشی است که هیچ کس دیگری قادر به انجام آن نیست (اگرچه مطمئناً داشتن خانواده و دوستانی که از شما حمایت می کنند بسیار شگفت انگیز است).

حقیقت این است که حتی اگر همه افراد به شما ریشه می دهند ، اگر خودتان را باور نکنید ، موفقیت بسیار دشوار خواهد بود.

چگونه عشق به خود را تمرین می کنید؟ عشق به نفس یک عمل عالی است که نیازی به وقت و هزینه اضافی ندارد. من می خواهم روی شیوه های عشق به خود تمرکز کنم که فقط شما را ملزم به جایگزین کردن چیزی در زندگی روزانه خود می کند ، نه چیزی اضافه کردن.

 هدف در اینجا کمک به شما برای ایجاد یک گفتگوی داخلی بهتر است تا بتوانید با جایگزین کردن افکار منفی با موارد مثبت ، خود را در سطح عمیق تری قدردانی کنید. و همه ی این پیشنهادات رایگان هستند!

کلمات محبت آمیز را بیان کن

راه های زیادی برای مهربانی با خود وجود دارد. از نظر جسمی می توانیم سالم بخوریم ، ورزش کنیم و استراحت کنیم. از نظر اجتماعی می توانیم افرادی را پیدا کنیم که باعث می شوند لبخند بزنند و از ما حمایت کنند. و از نظر ذهنی ، ما می توانیم خودمان را کمی برش خورده و سخنان محبت آمیز با خودمان بگوییم! این عمل برای جایگزین کردن تمام موارد منفی است که در طول راه در مورد خودمان فکر می کنیم.

من شخصاً تمایل دارم که صحبتهای منفی خود را که بر نحوه عملکرد من تأثیر گذار است کنار بگذارم. به عنوان مثال ، اگر چیزی به درستی پیش نرود ، فوراً فکر می کنم به این دلیل است که من کار اشتباهی کردم ، بی کفایت هستم ، یا به اندازه کافی هوشمند نیستم که بتوانم با اوضاع روبرو شوم.

آیا می بینید این چقدر مضر است؟ این باعث می شود تا خودم جلوی موفقیت های پیش رویم را بگیرم. اگر حرفهای محبت آمیز و انگیزشی را با خودم می گفتم اوضاع بسیار بهتر خواهد بود و می گفتم: “این یک وضعیت دشوار است، اما تو توانایی رسیدن به آن را داری.”

داشتن نگرش قدردانی راهی شگفت انگیز برای تمرین عشق به خود است! افراد زیادی هستند که عشق ورزیدن به خود را شروع کرده اند و با افکار و تفکرات منفی و تنش آور خداحافظی کرده اند. آنها قادر خواهند بود با احساس مثبت و امید به آینده، خود را به زندگی برگردانند ، زیرا تفکرات منفی و نا امیدی زمان لازم را برای ثبت چیزهایی که واقعاً مهم هستند ، می گیرند. برای رسیدن به اهداف می خواهم به بخشی از قدردانی بپردازم که به هیچ وجه کاری انجام نمی دهد.

عادتي كه سپاسگزاري بايد جايگزين آن شود شكايت است. شکایت کردن روی همه موارد منفی در زندگی شما متمرکز است. وقتی شکایت می کنید ، اساساً همه اتفاقات خوبی که در اطرافتان اتفاق می افتد را نادیده می گیرید! سپاسگزار بودن ممکن است در ابتدا سخت تر باشد ، زیرا شکایت چیزی است که در زندگی روزمره همه ی ما دخیل است ، اما مزایای ترک این عادت نادرست و جایگزین کردن آن با سپاسگزار بودن ارزش آن را دارد. برای تمرین عشق به خود ، سعی کنید در مورد خصوصیات شخصی خود که از آنها سپاسگزار هستید ، بیاندیشید.

من شخصاً شنیده ام که مردم به من می گویند ، “فقط مثبت باش!” . این حرف را بیش از یک میلیارد بار شنیده ام و هر وقت می شنوم سیاهی داخلی چشمانم را به سمت بالا می چرخانم. می خواهم فریاد بزنم ، “این آسان نیست! شما تصوری ندارید که در زندگی من چه می گذرد. گرچه ممکن است این گفته ها درست باشد ، اما مثبت بودن هنوز برای عشق به خود ضروری است.

این بدان معنا نیست که زندگی باید همیشه آفتاب باشد و باران ببارد ، زیرا این واقع بینانه نیست. از نظر من ، مثبت بودن این درک را دارد که اگر فقط به کار خود ادامه دهید و تلاش خود را انجام دهید ، همه چیز به روشی که قرار است انجام شود ، نتیجه خواهد گرفت. من دوستی دارم که همیشه به من می گوید ، “همیشه چیزها مثل گذشته نیستند و شرایط همینطور نمی ماند، پس شما فقط ادامه دهید.”

او اذعان می کند که میداند دورانی که من می گذرانم بسیار دشوار است ، اما همچنین امید دارد که بهتر خواهد شد! خوب است که احساس غم ، دیوانگی یا ناامیدی کنید. اشکالی ندارد که احساس ناراحتی می کنید. مشکل این است که وقتی اجازه می دهید آن احساسات جلوی پیشرفت شما را بگیرد خواسته یا ناخواسته خودتان را از بدست آوردن آنچه می توانید محدود می کنید.

خودتان را باور داشته باشید و به توانایی ها و استعدادهای خود اعتماد داشته باشید. اعتماد به خود باعث می شود که بتوانیم تغییرات اساسی و بزرگ در زندگی خود ایجاد کنیم و هر روز به رویاهایی که تجسم می کردیم نزدیک تر شویم.

اگر مرتکب اشتباهی شدید یا در گذشته کاری اشتباه انجام داده اید بجای سرزنش کردن، خودتان را ببخشید. زیرا در بسیاری از اشتباهات شما مقصر نیستید و همه ی افراد در زندگی خود اشتباه می کنند.

با خود درونیتان صادق باشید، اگر خوشحالید احساس خود را همانطور که هست بروز دهید، فریاد بکشید، بلند بخندید یا اگر ناراحت هستید گریه کنید و تمام احساسات خود را بروز دهید زیرا سرکوب کردن احساسات درونی یکی از دلایل افسردگی و عشق نورزیدن به خود می باشد.

هر روز جلوی آینه بروید و از خودتان بپرسید من کیستم؟ باید هر روز کارهایی انجام دهید تا وقتی فردای روز بعد به جلوی آینه می روید و این سوال را از خود می پرسید سردرگم نباشید و هر روز جوابی تازه داشته باشید و فراموش نکنید که جلوی آینه خود واقعیتان را تحسین کنید و بگویید من خودم را همانگونه که هستم دوست دارم و در طول روز نیز همین جمله را با خود تکرار کنید تا آن را کاملاً باور کنید و دیگر در مقابل حرفها و افکار منفی دیگران شکست پذیر نباشید.

هیچ گاه خودتان را محدود نکنید و بخاطر حرفای دیگران آرزوهایتان را سرکوب نکنید بلکه به آرزوهای خود بال و پر دهید و در صدد رسیدن به آن ها برآیید. زیرا 20 سال بعد بیشتر بخاطر کارهایی که نکرده اید پشیمان خواهید شد تا کارهایی که کرده اید. “پرواز کن تا آرزو، زنجیر را باور نکن”

تایمی را به استراحت کردن خود اختصاص دهید. مسافرت بروید، تفریح و گردش کنید، به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید، فیلمی که مدتها بود می خواستید ببینید را تماشا کنید و… فراموش نکنید که شما برای سرحال و پرانرژی بودن در محیط کار یا دانشگاه یا حتی منزل گاهی نیاز به استراحت و تنها بودن با خود دارید.

زندگی خود را از حالت یکنواخت خارج کنید و تایمی را به خوش گذرانی و کارهایی که انرژیتان را افزایش می دهد و حالتان را خوب می کند اختصاص دهید.

یک رژیم غذایی سالم و مقوی برای خود در کنار ورزش کردن در نظر بگیرید و به سلامت فیزیکی خود اهمیت دهید. بسیاری از افراد به دلیل چاقی یا اضافه وزن خودشان را دوست ندارند. ورزش و رژیم غذایی صحیح به شما کمک می کند که علاوه بر زیبایی ظاهری دیدتان نیز به زندگی مثبت شده و به خودتان عشق بورزید.

زیبایی های اطرافتان را با دقت بیشتری نگاه کنید و سعی کنید آن ها را لمس کنید به عنوان مثال گل ها را ببویید، جور دیگری به غروب آفتاب نگاه کنید، برگ گیاهان را نوازش کنید و… وقتی که بتوانید زیبایی هایی که در اطرافتان است را ببینید خواه ناخواه دیدتان نسبت به خودتان مثبت شده و می توانید زیبایی های درونی و ظاهری خود را نی ببینید و شکرگزار باشید.

در این بخش ما به شما تمریناتی را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بیشتر به خود عشق بورزید. برای بسیاری از افراد نشان دادن عشق وعلاقه خود به دیگران کار بسیار آسانی است اما ولی وقتی صحبت از خودشان می‌شود داستان کاملا متفاوت است. یکی از مهمترین عواملی که باعث می‌شود که یک زندگی خوب و شاد داشته باشید موضوع عاشق خود بودن است.

احتمالاً تا به حال زیاد عباراتی مانند “اگر نمی‌توانید خودتان را دوست داشته باشید چگونه دیگران را دوست دارید؟”  و یا اینکه “اگر خودتان را دوست ندارید چگونه شخص دیگری باید شما را دوست داشته باشد؟ را شنیده اید.

البته به معنای ضمنی این عبارات نمی‌توانند کاملاً درست باشد اما این موضوع یک حقیقت محض است که اگر نتوانید رابطه سالمی با خود برقرار کنید قطعاً با دیگران نیز نخواهید توانست. پس اگر با مسئله عشق به خود مشکل دارید تمریناتی که ما در این زیر برای شما ذکر کرده‌ایم می‌توانند روحیه عشق به خود را در شما تقویت کنند.

پس ابتدا ذهن خود را آزاد نگه دارید و این تمرینات را امتحان کنید، زیرا ممکن است بتواند در بازه زمانی کوتاه تاثیری عمیق و شگفت در رابطه شما با خود و دیگران داشته باشد.

اولین گام در جهت تقویت عشق ورزی به خود شناخت شخصیت اصلی‌تان است. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است که بتوانید درک کنید که خودتان واقعا چه چیزهایی می‌خواهید و چه شیوه‌ای از زندگی را می‌پسندید. به منظور درک بهتر شخصیت اصلی خود بهتر است که یک دفتر یادداشت بردارید و در وسط صفحه یک نقاشی از خودتان بکشید و سپس چندین حباب فکری که نشان دهنده تفکرات شما راجع به زندگی است را نیز بکشید.

حال در این حباب‌های نقاشی شده بزرگترین افکار منفیتان نسبت به خودتان را بنویسید، البته این مسئله ممکن است کمی دردناک باشد اما سعی کنید تا این کار را به درستی انجام دهید. هنگامی که تمامی حباب‌ها را توسط افکار منفی خود پر کردید چند دقیقه به خودتان وقت دهید تا بتوانید تشخیص دهید که این افکار منفی از شخصیت اصلی شما منشأ می‌گیرد و یا شخصیت متظاهر کننده‌ای که به منظور راضی کردن دیگران از خود نشان می‌دهید.

سپس صفحه را ورق بزنید و دوباره این تمرین را تکرار کنید. هر زمان که افکار منفی شما شروع به تبدیل شدن به افکار مثبت کرد می‌توانید صفحاتی که نقاشی کرده‌اید را با یکدیگر مقایسه کنید. پس از این مقایسه متوجه خواهید شد که کدام افکار شما حقیقی است و کدام از شخصیت غیر واقعی شما ریشه می‌گیرد.

دومین تمرینی که به منظور عشق ورزیدن به خود قرار است به شما توضیح دهیم شاید دشوارترین تمرین موجود در این لیست باشد، زیرا شما به منظور انجام دادن آن مجبورید تا تعدادی از دوستان و آشنایان خود را نیز به این تمرین دعوت کنید. از دوستان و آشنایان خود بخواهید که چیزی حدود یک ساعت برای شما وقت بگذارد و در مکانی خصوصی و راحت مانند اتاق نشیمن دور هم جمع شوید.

شخصی را انتخاب کنید که به عنوان نفر اول برای این تمرین داوطلب شود، سپس باقی افراد در مورد نقاط قوت، مهارتها، استعداد و سایر ویژگی‌های برجسته او نظرات مثبتی بگویند. کار سختی نیست تنها کافی است تا هر چیز خوبی که در مورد شخص داوطلب شده می‌دانید را به او بگویید، زیرا این کار باعث می‌شود تا اگر اعتماد به نفس پایینی دارید و نمی‌توانید به اندازه کافی به خود عشق بورزید سعی کنید تا نقاط قوت خود را از دید دیگران ببینید و آن‌ها را باور کنید.

ممکن است که قبلاً به منظور تقویت دوست داشتن خود اقدام به نوشتن جملاتی در این راستا کرده باشید، اما بهتر است تا به منظور تقویت عشق به خود بیایید و متن‌های نوشته شده خود را آپدیت کنید تا بتواید بیشتر از آن‌ها نتیجه بگیرید. سعی کنید جملاتی که برای خودتان می‌نویسید به زبان حال باشد و برروی پذیرفتن خود همان‌گونه که هستید تمرکز کنید. سعی کنید در نوشته‌هایتان از دیدگاه اول شخص استفاده کنید و جملاتی راجع به خودتان ننویسید که گویی انگار شخصی دیگر آن‌ها را نوشته است. در زیر مثالی از آن‌چه که باید در دفترچه خود یادداشت کنید برایتان آورده‌ایم:

اظهارات خود را حداقل روزی یک بار تکرار کنید و تعیین وقت برای انجام دادن این کار باعث می‌شود که مطمئن شوید همیشه قرار است این کار را تکرار کنید. همچنین هر لحظه از طول روز که احساس کردید که میزان عشقتان نسبت به خودتان کمتر شده است می‌توانید این روند را دوباره تکرار کنید و نگران این مسئله نباشید که در انجام این کار زیاده روی کرده‌اید زیرا عشق ورزی به خود قرار نیست به هیچ کس آسیب برساند.

اگر کسی از شما بپرسد که آیا به این مسئله اعتقاد دارید که تمام مردم دنیا با یکدیگر برابر هستند به او چه می‌گویید؟

احتمالاً در پاسخ به این فرد می‌گوید که بله درست است تمامی مردم دنیا با یکدیگر برابر هستند. حال سوالی که پیش می‌آید این است که اگر شما به این اصل باور دارید چگونه در مورد خود افکار منفی دارید و گاهی تنها به این دلیل خود را سرزنش می‌کنید که “من به اندازه او خوب نیستم” یا “آن‌ها خیلی از من بهتر هستند”؟؟

به منظور خنثی کردن این افکار منفی و به منظور یادگیری دوست داشتن خود باید از صمیم قلب به اصل برابری پایبند باشید. این اصل تاکید دارد که همه ما به یک اندازه انسان هستیم و لیاقت لذت، عشق و خوشبختی را داریم. پس اگر در آینده روزی شدیداً احساس ضعف کردید و وسوسه شدید که برای خود یک استثنا قائل شوید این مسئله را به یاد بیاورید که اصل برابری هیچ استثنایی ندارد و همه لیاقت عشق و خوشبختی را دارند حتی شما.

سخن آخر!

و در نهایت وقت گرانبهای خود را در تلاش برای تغییر چیزهایی که نیازی به تغییر ندارند ، هدر نکنید. درعوض ، روی افزایش توانایی ها و ویژگی هایی که شما را منحصر به فرد می کند ، تمرکز کنید. با استفاده از این روش ها برای تمرین عشق به خود ، امیدوارم که دفعه بعد که در آینه نگاه می کنید خود را در یک نور تمیزتر ببینید.

مطمئنا روشهای بیشتری برای تمرین عشق به خود نسبت به موارد ذکر شده در اینجا وجود دارد ، و من دوست دارم افکار شما را در مورد آنچه بر روی شما تاثیر گذاشته است بشنوم!

برخی از سوالات رایج

عشق چیست؟

عشق پدیده‌ای ارزشمند است که  خالق زیبایی و شگفتی است. شگفتی عشق در این است که هیچ حد و مرزی ندارد، برای همین هرکس می‌تواند تعریف خودش را از عشق داشته باشد.

عشق به خود چیست؟

بیشتر مردم فقط تصویری مبهم از معنای واقعی عشق به خود دارند و این تصور را دارند که عشق به خود، خودشیفتگی و خود مختاری است در صورتیکه اینگونه نیست عشق به خود یعنی اهمیت دادن به سعادت و خوشبختی خود.

چرا عشق به خود مهم است؟

هر روز ما با فشار و مسئولیت بمباران می شویم. نظرات دیگران در گوش ما حلقه می زند و به ندرت وقت داریم که با خودمان خلوت کنیم و فقط بنشینیم و فکر کنیم. ما در آینه نگاه می کنیم و آنچه را می بینیم دوست نداریم. به همین دلیل است که عشق به خود بسیار مهم است.

دکتر پدرام شهدوست علاوه بر تحصیلات عالیه فنی مهندسی در دانشگاه علم و صنعت ایران و ارائه مقالات علمی فراوان در این زمینه، با تحقیق و تفحص و تحصیلات آکادمیک در زمینه خود شناسی و با برگزار کردن بیش از 2000 ساعت دوره های تخصصی در ایران و خارج از ایران. ایشان معتقد است که انسانها می‌توانند به تمام اهداف و آرزوهایی که حتی از فکر کردن به آن هم ترس بر وجودشان حاکم می‌شود دست پیدا کنند و تنها نیاز به داشتن آموزه‌های مناسب دارند که در این سلسله سمینارها و کارگاه‌ها ارائه می‌شود.

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دمتون گرمم خیلی مفید بود

عاااااالی بود

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

دکتر وِیز برای اولین بار با همت دکتر پدرام تاسیس گردید و هدف آن ایجاد سطحی جدید در کسب و کار و سبک زندگی است.

ورود


نام کاربری:


رمز عبور:


برای ایجاد و حفظ رابطه عاطفی، لازم است زن و مرد هر دو روشی برای ابراز عشق و محبت خود داشته باشند. زبان ابراز عشق در همه انسان‌ها یکسان نیست. لازمه یک رابطه موفق داشتن یک زبان عشق مشترک است. مردی برای ابراز عشق خود دائم هر آنچه که همسرش احتیاج دارد را برآورده می‌کند، اما همسر او از این شکایت دارد که همسرش هیچ وقت به او نمی‌گوید دوستش دارد. مشکل این زوح نداشتن علاقه نیست بلکه تنها زبان عشق آن‌ها متفاوت است. زوجین می‌توانند با در میان گذاشتن علایق و خواسته‌های خود به رفع نیازهای یکدیگر کمک کنند. تمام این موارد در روهمچنین با مطالعه این مقاله می‌توانید برخی از راه‌های ابراز عشق را امتحان کنید. در این خصوص می‌توانید مشکلات خود را در رابطه عاطفی با مشاوره زوج درمانی مطرح کنید. مشاورضمن بررسی اختلافات شیوه‌های همسر داری را نیز آموزش می‌دهد.

اولین زبان عشق کلام تأییدآمیز است. شما با بیان کلمات عاشقانه و محبت آمیز، عبارت‌های تشویقی، گفتن جمله «دوستت دارم» و عباراتی مثل؛ چه لباس زیبایی، مدل موهایت را دوست دارم، من به تو افتخار می‌کنم و… به فرد مقابل خود نشان می‌دهید چقدر حواستان به او و تغییراتش هست. در عین حال طرف مقابلتان احساس اهمیت می‌کند. یادتان باشد هیچ چیز به اندازه کلام و بیان کلمات مثبت برای معشوقتان واضح نیست. با چند جمله ساده نیز می‌توانید محبت تان را به همسرتان نشان دهید. در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم مقاله محبت به همسر را مطالعه کنید.

چگونه عشق را در خود تقویت کنیم

وقت گذاشتن برای معشوق خود را فراموش نکنید. وقتی شما فارغ از تمام کارها و مسئولیت‌هایتان برای او وقت صرف می‌کنید، معشوقتان متوجه میزان اهمیتش برای شما می‌شود. هیچ چیز به اندازه توجه کامل شما به او نمی‌تواند این حس را برایش ایجاد کند. منظور از وقت گذاشتن این است که زمان‌هایی را برای گوش دادن، قدم زدن، غذا خوردن و … با معشوق خود مقرر کنید. برای ینکه او را متوجه عشق خود کنید، از انجام کارهای دیگر به طور همزمان پرهیز کنید. حتی اگر هنوز به او ابراز علاقۀ کلامی نکرده اید این کار باعث جلب توجه او خواهد شد و تصویر مثبتی از شما برایش ایجاد خواهد کرد.

هدیه دهید. هدایا نمادهایی از اهمیت و علاقه هستند و حسِ خاص بودن و مهم بودن به فرد مقابلتان می‌دهد. مناسبت‌های مهم را فراموش نکنید، البته هدیه دادن را فقط مختص به مناسبت‌های خاص نکنید. قرار نیست حتما هدایایی که می‌دهید ویژه و گران قیمت باشند؛ گاهی اوقات خریدن یک چیز کوچک نشان دهنده این است که شما به یاد او بوده‌اید و به او فکر می‌کرده‌اید.

ارائه خدمات به یکدیگر می‌تواند نشانه عشق باشد. اگر می‌خواهید به همسر خود بگویید که دوستش دارید و بیان کلامی این امر برایتان دشوار است گاهی اوقات می‌توانید از راه‌های دیگری این کار را انجام دهید. ظرف‌های شام را بشویید! شاید عجیب به نظر برسد، ولی اگر بخشی از مسئولیت‌هایش را وقتی که خسته است انجام دهید، او می‌فهمد که چقد برایش اهمیت قائل هستید و حواستان به او هست.

اگر معشوق شما متوجه عشقتان نیست، با این کار به او نشان می‌دهید که چقدر مسئولیت پذیر و مهربان هستید. او عشق شما را احساس کرده و می‌فهمد که شما برای او هم یک تکیه گاه و هم یک همراه خواهید بود. جلوه دادن به عشق و روش‌های مختلف ابراز عشق در روانشناسی عشق مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی عشق کلیک کنید.

تماس فیزیکی از اساسی‌ترین ارکان هر رابطه‌ایست. رابطه جنسی صمیمیت زوجین را تقویت کرده و عشق را ایجاد، تقویت و منتقل می‌کند. اگر تماس فیزیکی زبان اصلی عشق همسرتان است، حواستان باشد بیشتر اوقات به جای تعاریف طولانی، کلمات و جملات اضافی فقط در آغوشش بگیرید، ببوسید، نوازش کنید یا به نشانه حمایت دستتان را روی شانه‌اش قرار دهید.

او معنی این برخورد‌های فیزیکی را به خوبی خواهد فهمید. حواستان باشد نوازش و ابراز محبت فیزیکی را محدود به رابطه جنسی نکنید؛ بلکه محبت غیر جنسی خیلی اوقات حلال مشکلات است. نوازش‌های غیر جنسی علاوه بر ایجاد حس خوب، با ترشح هورمون‌های مختلف در بدن رابطه‌تان را تقویت می‌کند. با خواندن مقاله آموزش سکس رابطه جنسی خود را تقویت کنید.

دانستن زبان اصلی عشق خودتان و شریکتان شاید نکته مهمی باشد ولی ممکن است شما در ابتدای راه باشید و بخواهید توجه معشوق را به خود جلب کنید. با استفاده متعادل از 5 مورد بالا می‌توانید بر روی او تأثیر گذاشته و توجهش را جلب کنید. اگر هم در یک رابطه هستید و زبان عشقش را می‌دانید خودتان را محدود به همان یک روش نکنید. تغییر و تنوع در رابطه، رگ حیاتی آن است و به آن شور و نشاط تازه می‌بخشد. پس دست به کار شوید و راه‌های دیگر را هم امتحان کنید. برای اطلاع از روش‌های افزایش هورمون عشق می‌توانید مقاله اکسی توسین را مطالعه کنید.

توجه داشته باشید ابراز عشق و محبت تنها محدود به رابطه بین زن و مرد نیست. بلکه در هر نوع رابطه‌ای برای بالا بردن صمیمیت و کیفیت رابطه ابراز محبت لازم است. ابراز عشق در خانواده (پدر، مادر، خواهر و برادر) برای شما شادی و خوشحالی به همراه خواهد آورد. محبت و عشق در خانواده باعث بالا رفتن میزان سلامت روان شما و اعضای خانواده تان خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ابراز عشق در خانواده کلیک کنید.

همچنین شما می‌توانید با ابراز محبت خود دوستی‌های صمیمی و عمیق برقرار کنید. منتظر نشوید به شما محبت کنند، در این راه پیش قدم شوید اما انتظار جبران را از خود دور کنید. انتظار برای جبران محبت در هر رابطه‌ای باعث تخریب می‌شود. اما حواستان باشد که در دام عشق یک طرفه نیفتید. عشق یک طرفه در روابط دختر و پسر اعتماد به نفس شما را می‌گیرد و به مرور دچار ناکامی می‌شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عشق یک طرفه کلیک کنید.

بسیاری از زوجین در رابطه با ابراز محبت خود به همسر مشکل دارند چرا که از عشق همسر خود مطمئن نیستند و گمان می‌کنند اگر عشق و علاقه خود را ابراز کنند غرورشان جریحه‌دار می‌شود. در این شرایط ممکن است مشکلات عاطفی در خانواده و بین زوجین وجود داشته‌باشد و یا زوجین نسبت به عشق یکدیگر اطلاع نداشته‌ و شناخت کافی را به دست نیاورده باشند. لازم است نشانه‌های عشق مردان و زنان را بشناسید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های عشق مردان و نشانه های عشق زنان کلیک کنید.

ابراز عشق مسئله‌ایست که تمام جنبه‌های زندگی مشترک را تحت تأثیر قرار می‌دهد و از بسیاری مشکلات می‌کاهد. برای حل مشکلات زناشویی و همچنین افزایش مهارت ابراز عشق می‌توانید از مشاوره خانواده استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه چگونگی ابراز عشق می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

عشق به خود را میشناسید؟ خیلی افراد فکر میکنند که خود را دوست دارند. اما احساسی که ما داریم تنها یک دوست داشتن ساده است و نه عشق. برای روشن تر کردن این عشق اول بهتر است برایمان روشن شود که چه چیز عشق به خود محسوب نمیشود؟

عشق به خود کاذب: 

وقتی با اراده خود چند کیلویی وزن کم میکنید، وقتی به موها و آرایشتان میرسید و بسیار زیبا میشوید، آن وقت از خود خوشتان می آید.

وقتی به هدف بزرگی میرسید، خودتان را دوست دارید.چگونه عشق را در خود تقویت کنیم

وقتی به شخص دیگری کمک میکنید، خودتان را میپسندید.

اما وقتی خلاف اینها اتفاق بیفتد چطور؟

اگرچند کیلویی اضافه کنید و چاق شوید، باز هم با عشق و قدردانی به خود در آینه نگاه میکنید؟

آیا وقتی موهایتان آشفته است و چند تا جوش بدشکل روی صورتتان زده نیز، به خود عشق میورزید؟

وقتی با کسی بدرفتاری کردید چطور؟ هنوز هم از خود خوشتان می آید؟

چیزی که اکثر ما عشق به خود میدانیم، درواقع یک دوست داشتن شرطی شده است.

بجای عشق خالصانه، ما خود را قضاوت میکنیم. اگر کاری را درست انجام دهیم، خود را با عشق پاداش میدهیم. اما اگر کار بدی کنیم، با دریغ کردن آن عشق، خود را تنبیه میکنیم. بدین گونه خشن ترین تنبیه کننده در زندگی خود میشویم.

خوب پس عشق به خود واقعی چیست؟

عشق واقعی یک عشق بلاشرط و پر از قدردانی و پذیرش است. بلاشرط یعنی چه؟ یعنی اینکه مهم نیست چه کاری انجام میدهی، تو همیشه با همان قدرت به خود عشق میورزی.

خوب حالا که کمی با مفهوم عشق به خود آشنا شدید، ممکن است از خود بپرسید که چطور میتوان به این عشق دست یافت؟

در اینجا گام هایی برای عشق به خود را برایتان آورده ایم:

همه ی ما در ذهنمان با خود صحبت میکنیم. اما همیشه بطور کامل از آن صدا آگاه نیستیم.

پس قدم اول این است که از صدای درون خود آگاه شوید. به آنچه به شما میگوید توجه کنید.

توجه کنید که اغلب هنگام موفقیت و شکست ها چه چیزهایی به خود میگویید.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کلیپ تصویری مرتبط: آیا میدانید صداهای منفی و انتقاد گر درون ما از کجا می آید؟

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برخی موقعیت هایی که در آن باید همیشه نسبت به صدای درونتان هشیار باشید:

-وقتی از خواب برمیخیزید و به آینه نگاه میکنید.

-وقتی توسط رییستان سرزنش میشوید.

-وقتی کسی با شما بدرفتاری و بدجنسی میکند.

-وقتی شما با کسی بدرفتاری میکنید.

-وقتی در عصبانیت رفتاری میکنید.

-وقتی انسان نیازمندی را می بینید اما بدون کمک کردن رد میشوید.

-وقتی وزن اضاف میکنید.

-وقتی درمحل کار اشتباهی میکنید.

-وقتی غذاهای ناسالم میخورید.

-وقتی کلاس ورزش خود را بیخیال میشوید.

-وقتی به کسی دروغ میگویید.

-وقتی احساس تنبلی میکنید.

-وقتی استراحت میکنید.

آیا در تمام این موقعیت ها همچنان خودتان را دوست دارید و به خود اهمیت میدهید؟

اگر نه، به گام بعدی بروید.

چیزهایی که اکنون در سرتان میشنوید، تمام عمرتان آنجا بوده اند. شاید شما قبلاً به آنها توجهی نمی کردید. برای همین ممکن است از شنیدن برخی چیزهایی که به خود میگویید، شوکه شوید.

اما حقیقت این است که شما برای سالیان سال این پیام ها را به خورد خود داده اید. و ما هر چه بیشتر چیزی را میشنویم، بیشتر آن را باور میکنیم. بدین ترتیب تمام آن چیزهای منفی که به خود گقته اید، اکنون تبدیل به باورهای هسته ای قوی شما شده اند. اما شما میتوانید این باورها را قدم به قدم تغییر دهید.چگونه عشق را در خود تقویت کنیم

برای تغییر باورهای هسته ای خود این مقاله را مطالعه نمایید.

مردم اغلب میپرسند که باید با خود چگونه رفتار کنند. بعد از این همه خشونت علیه خودمان، واقعاً نمیدانیم که صدای درون جدیدمان باید چگونه باشد.

بنابراین برای اینکه بتوانید تن صدای درون خود را تغییر دهید، خود را یک کودک تصور کنید. برخی ها این را «کودک درون» مینامند. اگر با این تن صدا با خود صحبت کنید و خود را کودکی پندارید، میتوانید بدون قضاوت به خود بنگرید.

خود را موجودی کوچک، نحیف و دوست داشتنی میبینید که فقط میخواهد دوست داشته شود.

زمانی که دید کودکانه به خود داشته باشید، قضاوت نیز محو میگردد. به همین سادگی.

همه ی ما این کودکان را درون خود داریم. کودکان ما نیازهایی دارند که در هنگام کودکی هرگز برآورده نشده اند. ما این نیازها را با خود در زندگیهای بزرگسالمان حمل میکنیم. شاید آنها را سرکوب کنیم. آنها را به ضمیر ناخودآگاه بفرستیم و حتی هرگز متوجه نشویم که آنها در ناخودآگاه هستند.

رفتار کردن با خود همچون کودک به شما این امکان را میدهد که نیازهای کودکیتان را برآورده کنید.

وقتی عاشق کسی هستید چه کارمیکنید؟ به والدین، خواهر برادر، یک عشق و یا بهترین دوستتان فکر کنید. برایشان هدیه میخرید؟ آنها را بیرون میبرید؟برایشان هزینه میکنید؟ برایشان وقت میگذارید؟

عشق همانقدر که به احساس مرتبط است، به عمل نیز است.

بنابراین حالا زمان آن رسیده که عشق به خود را در عمل نشان دهید.

به تمام چیزهایی که از آن لذت میبرید، که باعث خوشحالیتان میشوند؛ فکر کنید. حالا آن کارها را برای خود انجام دهید. به همین سادگی.

شاید ایده انجام کاری به تنهایی شما را بترساند.

مثلاً اینکه خود را به یک رستوران ببرید. شاید  تک و تنها نشستن سر یک میز، احساس بی کس بودن به شما بدهد. ولی خوبی این کار در این است که اگر احساس عجیب غریبی به شما دست دهد، میتوانید بفهمید که هنوز خود را دوست ندارید.

اما پس از مدتی از انجام این کار، از گذراندن زمان با خود لذت خواهید برد.

کل نکته این تمرین همین است. که با خود دوست شوید. که حتی زمانی که هیچکس کنارتان نیست نیز، احساس کامل بودن و شادی کنید.

ما نباید خود را از چیزهایی که دوست داریم و لذت میبریم؛ محروم سازیم.

از امروز به بعد، به خود این اجازه را بدهید تا کارهایی که از آن لذت میبرید را انجام دهید. نیاز نیست همیشه کارهایی انجام دهید که مفید بنظر میرسد و یا در پیشرفت کاریتان نقشی دارد. باید به کارهایی که دوست دارید هم به همین اندازه اهمیت بدهید.

در اینجا ایده هایی  عملی برای شروع عشق به خود برایتان آورده ایم:

-خود را برای شام به بیرون دعوت کنید

-نقاشی کنید( یا هر گونه هنری که از آن لذت میبرید و میتوانید خلاقیت خود را بیان کنید)

-بنویسید(میتوانید شعر، کتاب و یا ژورنال روزانه بنویسید)

-عکاسی کنید

-به موزه بروید

-برای خود غذای خوب و سالمی بپزید

-یک اسموتی سبز بنوشید

-کتاب مورد علاقه خود را تهیه کرده و بخوانید

-فیلم رمانتیک و خنده دار تماشا کنید

-برای خود لباسی زیبا بخرید

-به بدن خود ماساژی عالی هدیه دهید

-به کلاس یوگا بروید

-برقصید و دیوانه بازی درآورید

-به آهنگ مورد علاقه خود گوش دهید

-با حیوانات بازی کنید

-در طبیعت وقت بگذرانید و گیاهی بکارید

-قدم بزنید

-هیچ کاری نکنید(بله- فقط بنشینید یا دراز بکشید و هیچ کاری هم نکنید)

هر چه بیشتر تمرینات عشق به خود را انجام دهید، پیام های قوی تری به خود خواهید رساند:«تو لیاقت همه اینها را داری»

بنابراین همین حالا شروع کنید و این چهار قدم را انجام دهید. مطمئن باشید که اگر این کارها را انجام دهید به این احساس عالی خواهید رسید و سرشار از عشق خواهید بود. روزی از خواب برمیخیزید و حس متفاوتی خواهید داشت. شما عاشق خود شده اید!

تنها آن زمان است که میتوانید دیگران را نیز بلاشرط دوست بدارید.

تجربه و نظر شما درباره عشق به خود چیست؟

برگرفته از:

bravebelle.com

معنای دوستی با خود چیست؟چگونه می توانیم بهترین دوست خود باشیم؟آیا به تنهایی می توان شاد بود؟هم اکنون بخوانید:

دوستی با خود/ ۱۲ راه برای اینکه بتوانیم بهترین دوست خود باشیم.

سلام
خیلی از اینکارها را انجام میدهم ولی نه عاشق خودم هستم و نه مهر و عشق زیادی به دیگران دارم و این دلیلی می شود که خودم را خودخواه حس کنم.

سلام همراه گرامی
پیشنهادم این هست که روی چاکرای قلبتون کار کنید.اگراین چاکرا متعادل باشه دراین موارد حس بهتری پیدا کنید
چاکرای سالم قلب: شما فردی با محبت، دلسوز و با شفقت هستید و دوستان بسیاری به سوی شما جذب می شوند.

پرکاری چاکرا: در عشق احساس مالکیت و طلبکاری می کنید و بداخلاق می شوید.

کم کاری چاکرا: به حال خود افساس می خوریدو وحشت زده هستید. عذاب وجدان دارید و بی تفاوت می شوید.
مراقبه های مخصوص چاکرا رو می تونین تهیه کنید.
مراقبه های مخصوص باز کردن چاکراها بر اساس موثرترین روش ها برای فعال سازی، هماهنگ سازی و متعادل کردن چاکراها تهیه شده اند. در این مراقبه ها از روش هیپنوتیزم و تکنولوژی سابلیمینال (تلقینات پنهان)، sound healing یا همان درمان باکمک ارتعاشات صوت و مانترا گویی و تجسم خلاق استفاده شده که ترکیبی قدرتمند برای افزایش میزان نتیجه گیری شما را فراهم می آورد.

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

سفارش سنگ های اصل و مطمئن، وسایل مدیتیشن و سایر محصولات مرتبط(ضمانت اصل بودن تمامی محصولات توسط راستمرد!)🌐 https://sangcheen.com@Sang_cheen: @Sang_cheen

افسانه شخصی چیست و چطور آن را شناسایی کنیم؟

اغلب انسان های روی زمین از زندگی خود ناراضی هستند، افسوس گذشته را می خورند، افسرده و دلزده شده اند. ولی چرا این گونه ست؟… مطالعه بیشتر…

۸ تکنیک فوق العاده از فنگ شویی جذب ثروت و فراوانی

“۸ پند از فنگ شویی که برایتان فراوانی را به ارمغان می آورد” خوب، بهتراست قبل از اینکه مقاله رو شروع کنم، تعریفی از فنگ شویی… مطالعه بیشتر…

فیلم دنیاهای درون دنیاهای بیرون- بخش اول: آکاشا – اختصاصی راستمرد

مجموعه 4 قسمتی  دنیاهای درون دنیاهای بیرون  مستندی جذاب و فوق العاده آگاهی بخش در زمینه خودشناسی، جهان شناسی، آگاهی و معنویت میباشد که توسط دانیل… مطالعه بیشتر…

جفت روحی و نیمه گمشده /تفاوت ها، نشانه ها و شیوه جذب آنها

جفت روحی و نیمه گمشده پیش تر در مقاله ای به مفهوم جفت روحی پرداختیم. سوالات زیادی در این باره مطرح شد و ما را… مطالعه بیشتر…

مراقبه فرشتگان رایگان برای ۷ روز هفته

مراقبه فرشتگان دوستان عزیز راستمردی، در مقالات قبل به تفصیل در مورد فرشتگان توضیح دادیم که از لینک های زیر قابل دسترس هستند. فرشتگان _… مطالعه بیشتر…

فایل صوتی مراقبه و ریلکسیشن – همراه با ارتعاشات نبض حیاتی زمین

مادر زمین، منبع انرژی های حیاتی و شفابخش، شما را به تجربه ای جدید و متفاوت فرا می خواند… با او همراه شوید… این فایل… مطالعه بیشتر…

۷ روش برای تقویت قدرت های درونی

آيا تا به حال برايتان اتفاق افتاده كه مي دانستيد الان تلفن زنگ مي زند و ناگهان تلفن شروع به زنگ زدن كند؟ يا شايد… مطالعه بیشتر…

چطور از راستمرد حمایت کنم و اهمیت آن از نگاه گردنندگان سایت

درود بر خوانندگان درجه یک راستمرد در این پست کوتاه می خوام به صورت مختصر بگم چه چیزهایی برای ادامه حیات و بقای راستمرد ضروری… مطالعه بیشتر…

بروی عکس کلیک کنید!

⚜️ راستمرد، معتبرترین مرکز ساخت فایل های خودهیپنوتیزم و دوره های خودشناسی

✅ دارای نماد اعتماد الکترونیک وثبت شده در ستاد ساماندهی

📄 تنها مرکز ساخت فایلهای خودهیپنوتیزم با مدیریت دارای مدارک معتبر مرتبط (کارشناسی ارشد روانشناسی و مدرک هیپنوتیزم از انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران). مشاهده مدارک

برای دریافت هر گونه پشتیبانی مرتبط با خرید لطفا چهار رقم آخر کارت، تاریخ خرید، نام محصول و ایمیل خود را برای همکاران ما ارسال کنید در غیر این صورت همکاران ما قادر به راهنمایی شما نخواهند بود.

ایمیل: Rastmard [@] yahoo.com

تلگرام: @Rast_ham

فرم تماس با ما (کلیک کنید)

ارتباط مستقیم با مدیریت (برای پیشنهادات و انتقادات):mir.mahnaa [@] gmail.com

راستمرد در شبکه های اجتماعی

        

لینک توضیحات محصول (مرحله اول رایگان+ دو کلیپ رایگان)

🎁 کد تخفیف 30درصد (فقط برای 10 نفر اول) ◀️◀️ hypno5 🎁فقط 2 کد باقی مانده!

برای استفاده از تمامی امکانات سایت توصیه می کنیم وارد شوید یا ثبت نام کنید:

پس از تکمیل اطلاعات زیر، گذرواژه برای شما ارسال می‌شود.


نام کاربری


پست الکترونیکی


در صورتی که در حال حاضر مایل به ثبت نام نیستید، میتوانید این پیام را ببندید و به مطالعه سایت ادامه دهید.

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه راستمرد برای دریافت جدیدترین مطالب و اطلاع از تخفیف ها

چگونه عشق را در خود تقویت کنیم
چگونه عشق را در خود تقویت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *