چگونه اندام صاف داشته باشیم

 
helpkade
چگونه اندام صاف داشته باشیم
چگونه اندام صاف داشته باشیم

داشتن شکمی تخت و تناسب اندام از آرزوهای بسیاری از افراد است که رسیدن به این آرزو برای آنان بسیار مشکل به نظر می رسد.اما اگر برنامه دقیق داشته باشید ،می توانید نتیجه دلخواهتان را به دست آورید و این آرزوی بزرگ را محقق کنید .

در این مطلب 7 راه اصلی را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آنها شکمی تخت و صاف داشته باشید و از دست چربی های شکمی خلاص شوید .

چگونه اندام صاف داشته باشیم

چاقی شکم از دغدغه های بسیاری از افراد به خصوص خانم ها است زیرا داشتن شکمی صاف و تخت باعث می شود در هر لباسی ایده آل و زیبا به نظر برسند. کسانی که چاقی شکم رنج می برند ،معمولا رسیدن به شکم تخت را دشوار می پندارندو در مرحله اولیه آن را رها می کنند.در این بخش از نمناک سعی داریم با راه های ساده و توصیه هایی کاملا طبیعی در برنامه روزانه شما را به هدف خود که داشتن شکمی تخت و صاف است برسانیم، بنابراین پیشنهاد می کنیم با ما همراه شوید .

1 . استفاده ازهر فرصتی برای تحرک یک راه ساده برای داشتن شکمی تخت

برای حرکت کردن از هر فرصتی استفاده کنید به طور مثال به جای استفاده از آسانسور از پله ها استفاده کنید و یا در طول روز به پیاده روی ،خرید کردن باغبانی بپردازید و با همین کارهای روزانه کوچک از چاقی شکم رها شوید .

2 . تنفس از شکم از تمارین ساده برای داشتن شکمی تخت

تنفس از شکم تمرینی برای حرکت دادن بیشتر شکم و همچنین ریلکسیشن است .برای نفس کشیدن از شکم، به جای ریه ها شکم را باد کنید و سپس با فرو بردن شکم به بازدم بپردازید .

3 . رهایی از چربی های شکمی با انقباض شکم

در طول روز هنگامی که در محل کار یا خرید و یا در ایستگاه اتوبوس هستید، شکم تان را فرو دهید و باسن خود را منقبض کنید و با اضافه کردن این کار ساده به فعالیت روزانه، شکمی تخت داشته باشید .

4 . داشتن شکمی تخت و صاف با انجام ورزش

با انتخاب تمارین ورزشی مختلف و جای دادن آنها در برنامه روزانه خود به طور منظم به تناسب اندام و شکمی صاف برسید زیرا ورزش برای رهایی از چربی شکم اجتناب ناپذیر است .

5. تغییر در سبک غذا از راه های رسیدن به شکم تخت

کیفیت غذایی خود را بالا ببرید و از غذاهای چرب و فست فود و هله هوله مانند شیرینی جات، چیپس ،پفک ،سس ،بیسکویت و … اجتناب کنید و به جای آنها غذاهای سالمی خانگی مصرف کنید .

6 . داشتن شکمی صاف و رهایی از چربی شکم با درمان یبوست

برای عملکرد بهتر سیستم گوارشی و روده ها و رهایی از یبوست باید از غلات سبوس دار ، میوه ها و سبزیجات بیشتر استفاده کنید و روزانه یک و نیم لیتر آب بنوشید و مصرف نوشابه های گازدار را به حداقل برسانید .

7. ماساژ شکم از ساده ترین روش ها برای داشتن شکمی تخت

برای رهایی از چربی های شکم هنگامی که در رختخواب هستید ویا در حال دوش گرفتن و استراحت هستید، شکم خود را با حرکات دورانی ماساژ دهید، برای این کار ابتدا از ناف شروع کنید و سپس حرکات چرخشی را به سمت ران ادامه دهید.

چگونه اندامی زیبا و شکمی صاف داشته باشیم

چگونه اندامی زیبا و شکمی صاف داشته باشیم پارس ناز : شکم صاف و داشتن تناسب اندام  آرزوی هر کسی است. برای داشتن شکم صاف نیازی به رژیمهای سخت و طاقت فرسا ندارید. این بار بدون رژیم های سخت به شکمی صاف اندامی متناسب دست پیدا کنید.

هر گاه که حرف از شکم صاف و خوش هیکلی به میان می آید، همه به فکر رژیم و ورزش های سنگین می افتیم. در این که داشتن اندام خوب منوط به رعایت رژیم غذایی و تحرک داشتن است، شکی نداریم. اما نکاتی غیر از این موارد هم هست که می توانید با رعایت آنها، به هیکلی بهتر و شکمی صاف تر دست یابید.

 چگونه بدون رژیم های سخت شکمی صاف داشته باشیم؟

 برای داشتن شکم صاف، صاف بایستید

چگونه اندام صاف داشته باشیم

ژست شما بیش از آن که فکرش را بکنید در هیکل تان اثر دارد. هنگامی که قوز نمی کنید و صاف می ایستید، ناخودآگاه ماهیچه های شکم تان را درگیر می کنید. به این ترتیب قدتان بلندتر به نظر می رسد و شکم تان هم صاف تر می شود.

 برای داشتن شکم صاف آب بنوشید

هنگامی که آب کافی به بدن نمی رسد، بدن احساس خشکی می کند و آب زیادی را در خود احتکار می کند. به همین دلیل، افرادی که آب نمی خورند چیزی حدود دو کیلو در قسمت میان بدن اضافه وزن پیدامی کنند. روزانه حداقل شش لیوان آب بخورید تا به خوش اندامی خود کمک کرده باشید.

 برای داشتن شکم صاف زمان کافی در دستشویی بمانید

اگر از آن دسته افراد هستید که عجله شدیدی برای خروج از دستشویی دارید، باید بدانید که با این کار ناخواسته به مغزتان پیغام می دهید که نیازی به تخلیه کامل نیست و تنها چیزی که اهمیت دارد، سریع ترک کردن آنجاست. این کار را نکنید. تخلیه کامل از جمله عوامل داشتن شکمی صاف است.

 برای داشتن شکم صاف خوب بجوید

هر لقمه را حداقل 10 مرتبه بجوید و پس از آن، لقمه را فرودهید وگرنه معده و روده دچار سوءهاضمه می شود. از این گذشته، فردی که تند غذا می خورد مقداری هوا هم فرومی دهد که به باد کردن معده و بزرگ شدن شکم منجر می شود.

 برای داشتن شکم صاف پروبیوتیک بخورید

خوراکی های حاوی پروبیوتیک ( روده انسان حاوی انواع مختلفی از باکتریها است. بسیاری از این باکتری ها برای گوارش بهینه غذا مفیدند. دسته ای از این باکتریها که به باکتریهای پروبیوتیک معروف هستند، علاوه بر کمک به گوارش، مولکولهای پیچیده و ترکیباتی مانند ویتامینها و آنتی بیوتیکهای مختلف را تولید می کنند که برای بدن مفید می باشد. منبع باکتری های پروبیوتیک لبنیات و میوه ها هستند ) به هضم غذا و در نتیجه خوش اندامی شما کمک می کنند. ماست، آبدوغ، ترشی کلم، کفیر، موز، گوجه فرنگی، سیر، پیاز و مارچوبه دارای پروبیوتیک هستند. مصرف آنها را در برنامه غذایی تان بگنجانید.

 برای داشتن شکم صاف راه بروید

روزانه نیم ساعت پیاده روی به روند لاغری و مسطح شدن شکم کمک می کند. مسیری مناسب را برای خود در نظر بگیرید و هر روز این مسیر را پای پیاده طی کنید. به طور کلی از بی تحرکی بپرهیزید و تا سرحدامکان برای ساعت های متمادی روبه روی کامپیوتر و تلویزیون ننشینید.

 برای داشتن شکم صاف آدامس نجوید

جویدن آدامس موجب قورت دادن هوا و پف کردن بدن می شود. آدامس را کنار بگذارید و اگر می خواهید طعم دهانتان تازه تر شود، کمی نعناع بجوید.

 برای داشتن شکم صاف آرام باشید

استرس را کنار بگذارید. روزانه دقایقی را در وان پر از آب ولرم یا زیر دوش آب سرد بگذرانید، موسیقی ملایم گوش کنید و استراحت کافی داشته باشید تا فشارهای روحی از وجودتان کنده شوند. استرس موجب سوءهاضمه و همچنین افزایش هورمون کورتیزول می شود که چاقی شکمی را به همراه خواهد داشت.

منبع :gahar.ir

یکی از اصلی ترین روش ها برای رسیدن به تناسب اندام انجام ورزش های مناسب است، ورزش هایی که به افراد برای داشتن تناسب اندام و تخت کردن شکم کمک فراوانی می کند.

داشتن یک اندام زیبا احساس خوبی به شما می دهد و سبب می شود کار خود را بهتر انجام دهید. با ساده ترین روشها و امکانات می توانید اندامی زیبا داشته باشید. اگر همیشه آرزوی شکم تخت را داشته اید, قطعاً تنها نیستید ؛ این یک دلیل رایج برای رفتن به یوگا, دویدن یا هر شکل ورزش دیگری است.در حالی که ممکن است بخواهید تا خوش اندام به نظر برسید.

باید به یاد داشته باشید که دور کمر کوچک نیز برای سلامتی مهم است. داشتن شکم تخت و خوش فرم می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و دیگر بیماری های مزمن را کاهش دهد. این تمرینات مناسب را در خانه امتحان کنید.

این ورزش کلاسیک بر روی زمین انجام می شود. اگر احساس ناراحتی می کنید, از یک حوله یا تشک یوگا برای محافظت از کمر خود استفاده کنید.برای شروع, دست هایتان را روی سینه خود بگذارید. زانوها را خم کنید و پاهایتان را روی زمین پهن کنید.از ماهیچه های شکم خود برای بالا بردن شانه هایتان استفاده کنید، تا جایی که کمرتان روی زمین باشد. سعی کنید به سقف نگاه کنید.به جلو نگاه نکنید، چون این می تواند باعث کرنش گردن شود.به آرامی به سمت پایین بیایید تا حرکت کرانچ را تمام کنید.

با موقعیت یکسان قبلی شروع کنید و دست ها را پشت گردن قرار دهید. با استفاده از شکم, بدنتان را بچرخانید تا شانه راست به سمت زانوی چپ برسد. این زانو باید در طول حرکت بالا رود. در جهت مخالف تکرار کنید.چگونه اندام صاف داشته باشیم

زمانی که به کمر خوابیدید, پاهایتان را کنار یکدیگر قرار دهید و آن ها را بالا ببرید تا یک زاویه ۹۰ درجه با بالاتنه تان ایجاد کنید. دست هایتان را روی سر خود بکشید و به هم بچسبانید.

برای تکرارش, پاهای خود را به شکل ” v ” باز کنید.همزمان ماهیچه های شکم خود را برای بلند کردن بدن آماده کنید و بازوهایتان را بین پاهای خود بیاورید. دست هایتان را در طول کل حرکت نگه دارید. به نقطه شروع برای پایان دادن کرانچ بازگردید.

روی کمرتان دراز بکشید و پاهای خود را دراز کنید. مچ پاها را روی هم بگذارید. آن ها را همزمان بلند کنید و یک زاویه ۹۰ درجه ای با بالاتنه تان ایجاد کنید. در ادامه به آرامی پاها را پایین بیاورید اما اصلا به زمین نخورند. آن ها را بلند کنید تا یک تمرین کامل را انجام دهید.

زانو بزنید و بدن خود را به جلو بکشید و کف دست هایتان را روی زمین قرار دهید. کف دست باید موازی با شانه ها باشد. پاهای خود را پشت سر بکشید و بقیه بدن خود را بالا ببرید تا صاف باشد. وانمود کنید که برگشتید!اگر یک مبتدی هستید, این موقعیت را به اندازه ۳ تنفس عمیق نگه دارید. می توانید این تعداد را افزایش دهید. زانوهایتان را پایین بیاورید تا تمرین تمام شود.

بیشتر بخوانید : تاثیر ورزش بر تناسب اندام

روی سمت چپ خود دراز بکشید و پاهایتان را روی هم قرار دهید.بدنتان را کاملا صاف کنید.برای شروع یک پلانک پهلو, خود را روی بازوی چپتان تکیه دهید.آرنج چپ شما باید به موازات شانه چپتان باشد. باسن و زانوهای خود را در یک حرکت از روی زمین بلند کنید. این موقعیت را با استفاده از ماهیچه های شکم حفظ کنید.به آرامی باسن و زانوی خود را روی زمین بگذارید تا یک تمرین را کامل کنید.برای جلوگیری از آسیب, قبل از شروع این تمرین ها, خود را سریعاً گرم کنید.

دقت کنید که فضای ورزش شما عاری از اشیا و اثاثیه اضافی باشد.از همه مهم تر, با یک سرعت آرام کار کنید و صبور باشید چرا که شکم تخت ارزشش را دارد!

تنه و پاهایتان را از هم جدا کنید و از سطح زمین جدا شوید و در حالت پلانک بالا قرار گیرید.۳۰ ثانیه صبر کنید.ستون فقرات خود را به حال طبیعی اش نگه دارید.تنه خود را مشغول نگاه دار، ساعد چپ را بر روی زمین قرار دهید و سپس سمت راستتان، تا اینکه بتوانید در حالت پلانک قرار بگیرید.با کمر صاف، روی هر بازو فشار وارد کنید تا به یک پلانک بالا باز گردند.۱۵ ثانیه بعد مجدد تکرار کنید.

از پلانک بالا استفاده کنید، به کمر خود فشار وارد کنید تا وزنتان را به پاشنه ها وارد کنید:پاها صاف و بازوها از هم باز شوند.۱۰ ثانیه صبر کنید، باسن خود را به عقب برگردانید تا کشش عضلات عقب ران و پشت بازوهایتان را احساس کنید.پنج بار تکرار کنید.

روی یک سطح صاف دراز بکشید، کف دست تان زیر کفل هایتان قرار دارد. هر دو پای شما باید در یک خط مستقیم بالا بروند تا زمانی که بالای زمین شناور شوند.باسنتان را محکم و پاهای خود را صاف نگه دارید و به سرعت لگد زدن پای خود را ، پشت هم راست و چپ ببرید و هر بار درست بالای زمین متوقفشان کنید.دقت کنید که کمرتان در هیچ نقطه ای از زمین بلند نشده باشد.

دست چپ را پشت سرتان بگذارید و دراز بکشید و بازوی راست تان را در زاویه ۹۰ درجه ای از بدن خود باز کنید. زانوی راست خود را بالا ببرید و به سمت راست تان فشار دهید، تا آرنج چپ تان زانوی راست را لمس کند.این حرکت را در زمانی که به نقطه شروع برگشتید، معکوس کنید.تکرار کنید و تا جایی که می توانید محکم فشار دهید.

۲۰ بار تکرار با استفاده از وزنه ۵ کیلویی (یا کتاب های سنگین).روی کمر خود دراز بکشید، زانوها را بالا بگیرید و در زاویه ۴۵ درجه قرار دهید و کف پاها را از زمین بلند کنید و با هر دو دست وزنها را بالای سینه تان نگه دارید. از عضلات خود برای بالا بردن بالاتنه در زاویه ۴۵ درجه ای با زمین استفاده کنید.به آرامی تنه خود را به سمت راست بچرخانید، بازوها را صاف نگه دارید و بالا ببرید. مکث کنید و بعد پیچ را معکوس کنید تا در سمت چپ تکرار شود.

بیشتر بخوانید : چگونه چاق شویم و چاق بمانیم؟روش های سریع چاق شدن

به پشت خود دراز بکشید، زانوها را خم کنید و زیر پاها یک وزنه قرار دهید (یا بگویید همسرتان روی آن ها بایستد)، بازوهایتان را به سمت جلو دراز کنید.تنه خود را بلند کنید، دست خود را با یک حرکت سریع و کوتاه به سمت زانو بالا ببرید – فقط سر، شانه ها و قسمت بالای زمین را بلند کنید.تکرار کنید و تکرار کنید، سوزش در عضلات شکم بالا را احساس کنید. ۴۰ بار تکرار

در موقعیت پلانک بالا قرار بگیرید، کف پاهای خود را روی یک توپ قرار دهید. تنه تان را ثابت نگه دارید، به قسمت پایین بدن یک فشار وارد کنید و متوقف شوید.باسنتان را سفت نگه دارید و کف پاهایتان را روی توپ نگه دارید، زانوهای خود را به سمت سینه بکشید، مکث کنید و سپس به موقعیت شروع خود برگردید.(۲۰ بار تکرار)

۱۰ ثانیه توقفروی تشکی روی صورت خود دراز بکشید. کف دست ها را روی زمین بگذارید، آرنج تان را در دو طرف بدن قرار دهید و سینه تان را با فشار دادن به زمین با هر دو دست بلند کنید.ناف خود را به سمت ستون فقرات بکشید تا پایین کمرتان را حفظ کنید، بالاتنه تان را به سمت بالا و عقب خم کنید، تا جایی که برایتان راحت است – سر و سینه تان را به بالا در این حرکت خم کنید. پنج نفس عمیق بکشید و خود را آزاد کنید.

برگرفته از: نمناک

ورزش های خانگی برای تناسب اندام بانوان,بدنسازی بانوان بدون مکمل,بدنسازیی,بدنسازی حرفه ای,ورزش شکم در خانه,چربی سخت شکم,اب کردن سریع شکم با ورزش,ایا واقعا چربی شکم اب میشود,حرکات شکم برای بانوان,چگونه شکمی صاف و کمری باریک داشته باشیم,داشتن شکم صاف برای خانمها,چگونه در یک هفته شکم تخت داشته باشیم,حرکت شکم تخت در بدنسازی

The online version of the Iranian daily Hamshahri

اگر به چند قانون ساده در مورد تغذیه پایبند باشید برای همیشه شکمی صاف خواهید داشت.

به گزارش همشهری آنلاین، اسپوتنیک به نقل از پرتال اسم‌ام‌نیوز نوشت: اگر چند قانون ساده در مورد تغذیه را رعایت کنید و این کار را پی در پی انجام دهید، برای همیشه شکمی صاف خواهید داشت. 

بیشتر بخوانید: 

ادویه‌جات سوخت‌وساز بدن را افزایش داده و روند سوزاندن چربی بدن را فعال می‌کند. برای چنین چاشنی‌ها، متخصصان تغذیه زنجبیل، خردل، فلفل سیاه و فلفل قرمز را پیشنهاد می‌دهند. برای رسیدن به اثر کاهش وزن، توصیه می‌شود بیش از ۳ گرم نمک در روز مصرف نکنید. چگونه اندام صاف داشته باشیم

پزشکان یادآوری می‌کنند که قند به شکل مایع فوراً در بدن جذب می‌شود. بنابراین برای شروع کاهش وزن باید هر نوع نوشیدنی شیرین را از رژیم غذایی حذف کنید. با افزودن میوه‌ها در آب می‌توان از یک مایع چربی‌سوز خوب بهره‌مند شوید و نوشابه مصرف نکنید. 

کارشناسان در زمینه تغذیه سالم توصیه می‌کنند ناهار را حداکثر ۱۵ ساعت قبل خواب بخورید. در عین حال، وعده غذایی باید شامل غذاهای سبک و کم کالری باشد. چنین رژیم غذایی تأثیر مفیدی بر میزان متابولیک دارد و به کاهش وزن کمک می‌کند.

وعده‌های غذایی صبحگاهی باید شامل فیبر، چربی‌ها و پروتئین‌ها باشند. جذب این غذاها زمان زیادی لازم دارد که احساس ماندگاری طولانی‌مدت را به وجود می‌آورد و میان وعده‌های غیرضروری را از بین می‌برد.

عصر زیاد پرخوری نکنید. شام باید متعادل و سبک باشد. بهتر است در ساعت ۱۸-۱۹ شام خود را میل کنید. 

متخصصان تغذیه معتقدند این قوانین به مقابله با وزن اضافی کمک می‌کنند. مهم است که برای فعالیت بدنی و ورزش خود نیز وقت بگذارید. 

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

شاید شما هم یک رویداد بزرگ در پیش دارید و فقط یک هفته تا روز موعود فرصت باقی مانده است. حتما می خواهید در این رویداد بزرگ یک شکم تخت داشته باشید. داشتن شکم تخت در یک هفته کمی بلند پروازانه به نظر می رسد اما اگر برنامه ای دقیق داشته باشید می توانید به نتیجه دلخواه برسید. تا پایان یک هفته شما قادر خواهید بود با برخی روش های موضعی یک شکم کاملا تخت داشته باشید و برای روز بزرگ خود آماده شوید.

شماره یک این فهرست آب است. شما باید به طور مداوم آب بنوشید اگر می خواهید شکم تخت و صاف داشته باشید. نوشیدن آب به شما کمک می کند تعادل میان مایعات و جامدات بدن تان حفظ شود و در عین حال شما تمایل بسیار کمتری به خوردن غذا پیدا می کنید. آب همچنین چربی بدن را می شکند و انرژی را به عضلات بدن تان منتقل می کند تا متابولیسم تان را حفظ نماید. اضافه کردن لیمو ، پرتقال یا برش های خیار به آب می تواند هم طعم آن را بهتر کرده و هم خاصیتش را افزایش دهد. شما همچنین می توانید گیاهانی مثل نعناع را به نوشیدنی تان اضافه نمایید.

در این یک هفته تا می توانید چای سبز مصرف کنید. چای سبز علاوه بر تمام مزایایی که دارد می تواند در کاهش وزن بسیار مفید و موثر واقع شود. دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی است و به کاهش چربی کمک می کند. برای افزایش و  دو چندان کردن خاصیت چربی سوزی، چای سبز را پیش از تمرین و ورزش مصرف نمایید.چگونه اندام صاف داشته باشیم

اسموتی ها یک راه عالی برای هیدراته کردن بدن هستند و یک شکم تخت برای شما به دنبال خواهند داشت. اسموتی در واقع به آب میوه های ترکیبی اطلاق می شود. مثلا وقتی شما یک اسموتی هندوانه درست می کنید، اسید آمینه ای به نام آرژینین مصرف می کنید. آرژینین چربی بدن را کاهش داده و توده های عضلانی را افزایش می دهد. آناناس هم آنزیمی دارد که به تجزیه پروتئین، هضم راحت و جلوگیری از نفخ کمک می کند. برای تهیه اسموتی هندوانه، دو فنجان هندوانه خرد شده را در مخلوط کن ریخته و ¼ فنجان شیر بدون چربی را به آن اضافه کنید. به مدت 15 ثانیه مخلوط کن را روشن کنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. 2 فنجان یخ اضافه کرده و 20 ثانیه دیگر مخلوط کنید تا به قوام مناسبی برسد. برای تهیه اسموتی آناناس نصف فنجان شیر را با دو فنجان آناناس یا کنسرو آناناس در مخلوط کن ریخته و یک دقیقه مخلوط کنید. پوره آناناس را در لیوان ریخته و با یک قاشق غذاخوری روغن آفتاب گردان مخلوط کنید. اسموتی آماده سرو کردن است.

زنجبیل به آرامش دستگاه گوارش و کاهش نفخ کمک می کند. می توانید زنجبیل تازه را به چای سبز یا حتی آب جوش اضافه کرده و مصرف کنید. همچنین افزودن کمی زنجبیل تازه به چای هم یک چای زنجبیلی خوشمزه را برای شما به ارمغان می آورد.

این روزها بسیاری از کافه ها چای نعناع سرو می کنند. نعناع به گوارش کمک بسیاری می کند پس تا می توانید چای نعناع میل کنید. برگ های تازه نعناع را به آب یا چای سبز اضافه کرده و نوش جان نمایید.

اگر می خواهید شکم تخت داشته باشید از الکل دور بمانید. الکل دوست شما نیست زیرا باعث می شود چربی بیشتری مصرف نمایید. همچنین هورمون هایی که موجب سوزاندن چربی بدن می شود را مهار می کند.

هنگامی که نوشیدنی های گازدار را مصرف می کنید، این گاز وارد روده می شود و باعث تورم و پف کردن شکم خواهد شد.

این شیرین کننده مصنوعی در برخی رژیم های غذایی وجود دارد که به کمک آن می توان بدون افزایش کالری، شیرینی مصرف کرد. مشکل اینجاست که بدن ما برای هضم این ماده دچار مشکل می شود. سوربیتول تنها در سودا وجود ندارد بلکه در ماست، غذاهای کم کالری، آدامس های جویدنی و آب نبات های سفت نیز یافت می شود.

هیچ چیز به اندازه ورزش های هوازی نمی تواند چربی های شکم را آب کند. مطالعات نشان می دهند که ورزش های هوازی 67% بیشتر از ورزش های استقامتی و رژیم های ترکیبی کالری می سوزانند. وزارت بهداشت و سلامت آمریکا توصیه می کند بزرگسالانی که در سلامت کامل به سر می برند به طور میانگین 150 دقیقه در هفته ورزش های هوازی ماننده پیاده روی سریع و شنا کردن انجام دهند یا 75 دقیقه در هفته ورزش های هوازی شدید مثل دو انجام شود. می توانید فعالیت های تان را در هفته تقسیم کنید اما مدت زمان ورزش روزانه تان نباید کمتر از ده دقیقه باشد. اگر به دنبال کاهش وزن هم هستید باید شدت، مدت یا هر دو را افزایش دهید.

ممکن است مربیان در این مورد توافق نداشته باشند اما چیزی که عیان است این است که ورزش با توپ می تواند روی عضلات شکم و پهلو تاثیر بگذارد. روی یک توپ بزرگ به پشت دراز بکشید و با یک توپ کوچک یا دمبل دستتان را ورزش دهید. در سه ست و هر ست 12 تا 15 بار این حرکت را تکرار کرده و به مدت 30 ثانیه میان هر ست استراحت کنید.

برای داشتن شکم واقعا تخت نیاز دارید که روی عضله های پشت، لگن و باسن نیز کار کنید. روی زمین به یک طرف دراز کشیده و آرنج دست چپ تان را روی زمین بگذارید. دست راست را به بدن بچسبانید و پاها را به هم جفت کنید. سپس بدن را از زمین جوری جدا کنید که فقط پا و آرنج با زمین تماس داشته باشند. سعی کنید بین 30 تا 45 ثانیه در همین حالت بمانید سپس این کار را با طرف دیگر بدن تان انجام دهید. اگر نمی توانید 30 تا 45 ثانیه خود را در این حالت نگه دارید تلاش کنید و کم کم با تمرین به زمان مورد نظر برسید.

شما با بلند و کشیده نشان دادن بدن خود می توانید خطای دید ایجاد کنید. همیشه صاف بایستید و سعی کنید قفسه سینه تان به موازات شکم تان قرار بگیرد. برای تمرین روزانه، شانه های تان را بالا ببرید، 10 ثانیه نگه دارید و به آرامی رها کنید. این کار را 3 ست سه تایی در روز انجام دهید که باعث تقویت ستون فقرات و عضلات پشت می شود.

برای داشتن شکم تخت گاهی تنها نیاز دارید به کمدتان رجوع نمایید. شما با انتخاب پارچه و سبک مناسب می توانید توهمی از یک شکم صاف ایجاد کنید. پارچه هایی از قبیل کتان پنبه، ابریشم و پشم سبک می توانند چربی های شکم را از دید مخفی کنند. از پوشیدن لباس هایی با جنس لاکرا و بافتنی های نازک دوری کنید زیرا به راحتی برآمدگی های بدن را نشان می دهند. همچنین سعی کنید لباس هایی که می پوشید جزئیات شان روی گردن و آستین باشد و از مدل های عجیب و غریب روی معده و شکم پرهیز نمایید. تاپ ها و بلوزهای پوشیده هم گزینه های خوبی هستند به شرط آنکه زیادی چسبان نباشند. کمربند هم گزینه خوبی محسوب می شود. می توانید از کمربندهای پهن روی کمر استفاده کنید تا چربی دور شکم دیده نشود. در مورد رنگ ها هم حتما به خوبی اطلاع دارید. قطعا رنگ مشکی برای لاغر دیده شدن مناسب است اما این تنها گزینه شما نیست. رنگ هایی از قبیل بنفش، سرمه ای، زرشکی، بادمجانی، ذغالی، خاکستری و آبی نفتی برای لاغر دیده شدن توصیه می شوند. پارچه های راه راه عمودی هم در این مورد مناسبند.

شما می توانید از گن های لاغری و گن های ساعت شنی زیر لباس هایتان استفاده کنید. مدل های مختلفی در بازار وجود دارد اما مدل نیم تنه تا زیر سینه بسیار مناسب است. اگر ران و باسن بزرگی ندارید و فقط می خواهید شکم تخت داشته باشد مدل کوتاه آن بسیار مناسب است. شما می توانید بدون ناراحتی و درد از داشتن شکمی صاف لذت ببرید.

به جای سه وعده غذای بزرگ، سعی کنید تعداد وعده ها را بیشتر کرده و در عوض مقدار آنها را کم کنید. این کار شکم شما را پر کرده و سیستم گوارش تان بهتر کار می کند. وعده های کوچک و تنقلات بخورید. فاصله بین وعده های غذایی تان را بین 2 تا 3 ساعت بگذارید. با این کار فضای کمتری از معده را اشغال می کنید و در نتیجه شکم تان کمتر برآمده می شود. همچنین متابولیسم تان حفظ می شود و احساس سیری می کنید.

برخی از مواد غذایی نظیر کلم بروکلی، لوبیا، گل کلم و غیره که فیبر بسیار بالایی دارند ایجاد گاز و نفخ می کنند. اگر نزدیک به یک مراسم بزرگ هستید به مدت یک هفته خوردن این خوراکی ها را برای خود منع کرده و پس از آن هم به تدریج استفاده کنید. سعی کنید فیبر مورد نیاز بدن تان را در این روزها از مواد غذایی دیگر تامین نمایید. اگر از این مواد غذایی استفاده کردید سعی کنید خوراکی هایی را در کنارشان مصرف کنید که هضم غذا را راحت تر می کنند.

میوه جات و سبزیجات به شدت برای سلامت بدن مفید هستند اما باعث برآمدگی شکم می شوند. بهتر است در روز مقادیر کمتری از آنها را در وعده های بیشتر مصرف نمایید.

لاکتوز یا قند موجود در لبنیات ممکن است هضم غذا را دچار اختلال کرده و باعث ایجاد نفخ شود. نمی توانید لبنیات را از زندگی تان حذف کنید اما سعی کنید در مصرف آن تعادل ایجاد نمایید. ماست، لاکتوز کمی دارد و همچنین برخی از محصولات لبنی بدون لاکتوز هستند. در مدت یک هفته ای که لازم است شکم تخت داشته باشید بهتر است حتی الامکان از شیر استفاده نکنید.

سعی کنید تا می توانید مواد غذایی که غنی از پتاسیم هستند را مصرف کنید. آووکادو، موز، انبه، طالبی و ماست بدون چربی (و بدون شیرین کننده های مصنوعی) در این دسته جای می گیرند. پتاسیم یک نوع دیورتیک طبیعی است و می تواند میزان پف کردگی بدن را کاهش دهد.

منبع : wikihow

دیدگاه شما

نام *

ایمیل *

آدرس وبسایت

فقط صبح ها قبل از صرف صبحانه ده دقیقه نرمش کنید و بیست دقیقه نرم بدوید بعد یک دوش اب گرم و صرف صبحانه کامل
کم بخورید ولی وعده های غذایی رو هم زیاد کنید
بدن تا حدی چربی سوزی میکند و بعد مقاومت نشان میدهد و به عضله سوزی می افتد برای این موضوع از موادی با پروتئین بالا تغذیه کنید
در طول روز اب زیاد مصرف کنید ولی با فاصله زمانی
قبل از صرف وعده های غذایی اصلی مقداری بادام بخورید تا جلوی اشتهاتون رو بگیره یا دو لیوان اب بخورید
تا میتوانید برنج کم بخورید نه اینکه اصلا نخورید مقدار کمی مصرف کنید
اگر با غذا وابستگی به خوردن نان دارید از نان سنگک استفاده کنید ولی به اندازه کف دست یا یک مقدار بیشتر
امتحان کردم جواب گرفتم در دو ماه پانزده کیلو کم کردم
اول از همه جا صورت لاغر میشه بعد پهلو و بعد شکم
برای لاغر نشدن بیش از حد صورت خیار و هویج و ماهی حد الامکان هر روز بخورید

جوک جالبی بود اونهم تو یک هفته

خیلی موضوع را ساده می بینید!!!
اصلا به این سادگیها نیست.
گرسنگی امان شما را می برد وتمایل به خوردن دیوانه تان می کند
حداقل صاحب یک شکم متوسط نه بزرگ ، مثلا کسی که 15 کیلو اضافه وزن دارد علاوه بر مواردی که گفتید به مدت 6 ماه باید روزی 2 کیلومتر بدود تا شکمش صاف شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! این کار هرکسی نیست

همه میگن چه غذایی بخورید و چه غذایی نخورید!!
به نظر من فقط آب اونهم آب ولرم بخصوص بعد از هر وعده غذایی و بین روز.
تاثیرش فوق العاده است.
آب جوشیده را بگذارید ولرم بشه و بعد نوش جان کنید.
نه خرج داره و نه زحمت

گدم گدش

رژیم غذایی دکتر کرمانی

آیا خواهان شکمی صاف هستید اما نمی توانید به آنچه خواهانش هستید دست یابید؟ برای دستیابی به اندامی زیبا وعالی حرکات زیر می تواند مفید باشد.

اگرشکمی شش تکه ای داشته باشید به شما کمک می کند که کمر و پاهای قویتری نیز داشته باشید. برای بدست آوردن شکمی صاف باید ماهیچه اصلی را تقویت کنید. بنابراین، ماهیچه های اصلی کجا هستند؟ ماهیچه های بزرگ و اصلی در شکم و پشت کمر شما قرار دارند.

چه در حال بازی تنیس باشید، یا اینکه می خواهید خودتان را به گوشه میز غذاخوری برسانید تا آن را پاک کنید و یا خودتان را بکشید تا به قفسه های بالایی کتابخانه برسید و یا خم شوید تا کودکی را در آغوش بگیرید، از ماهیچه های کوچک بدنتان استفاده می کنید تا خودتان را ثابت نگه دارید.حتی هنگام راه رفتن، قدرت ماهیچه های اصلی باعث می شود که شما قامتی استوار داشته باشید. بدیهی است ماهیچه های بزرگ پا تلاش میکنند تا بدن شما را به سمت جلو حرکت دهند. اگر ماهیچه های کوچک بین شانه و باسن در نیم تنه درگیر نشود، ماهیچه های اصلی نمی توانند فعالیت خود را به درستی انجام دهند . برای درگیر کردن ماهیچه های اصلی تصور کنید که ناف خود را به سمت کمرتان فشار می دهید . به کار گیری ماهیچه های اصلی، همه ماهیچه های شکمی را فعال میکند و آنها را درگیر می کند.چگونه اندام صاف داشته باشیم

تمرینات زیر ماهیچه های شما را قویتر می سازد . از طریق این تمرینات ماهیچه های اصلی را درگیر کنید تا چربی های دور کمر خود را آب کنید.

بر روی یک زیر انداز به پشت دراز بکشید. زانوهایتان را خم کنید و پاهای خود را به عرض باسن از هم جدا کنید. انگشت های دستتان را پشت گوش خود قرار دهید. و قسمت پایینی کمر خود را به روی زیر انداز فشار دهید. ناف خود را به سمت ستون فقرات به سمت داخل کشیده و هم سطح چانه نگه دارید.نفس عمیق بکشید و سپس هوا را آزاد کنید و به حالت اولیه خود برگردید. این حرکت را چند بار تکرار کنید.

بر روی یک زیر انداز به پشت دراز بکشید. زانو را خم کنید و پاهای خود را به عرض باسن از هم جدا کنید. وزنه ها را در دست بگیرید( برای شروع از وزنه های نیم کیلویی تا ۲ کیلویی استفاده کنید.) دستتان را به سمت بالای قفسه سینه بکشید. مچ دستهایتان را در حالتی نگه دارید که بتوانید پشت دستتان را ببینید. وزنه ها را به سمت قفسه سینه آورده و سپس بالا ببرید. به طوری که وزنه ها را به سمت بالا فشار دهید. و بازوها را به طور کامل بکشید. همانطور که وزنه ها را از قفسه سینه دور میکنید، ماهیچه های سینه را فشار دهید. این تمرینات را درهر زمانی که می توانید، چه در حالت نشسته و ایستاده ، زمان کار و یا بازی انجام دهید. در هدف خود ثابت قدم باشید و پشت کار داشته باشید.بدون شک به هدف خود که داشتن اندامی زیباست خواهید رسید .

منبع: fitness4her

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر شما

نام *

ایمیل

برای دریافت مشاوره خرید رژیم دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.

چگونه اندام صاف داشته باشیم
چگونه اندام صاف داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *