چطور برای خود ایمیل درست کنیم

 
helpkade
چطور برای خود ایمیل درست کنیم
چطور برای خود ایمیل درست کنیم


طراحی فروشگاه اینترنتی

برای ساختن ایمیل شما میتوانید از سایت های زیادی استفاده کنید که مرسوم ترین آنها جمیل و یاهو می باشد در مطلب زیر نحوه ساخت ایمیل در جمیل را برایتان توضیح خواهم داد.

برای وارد شدن به جمیل روی این متن کلیک نمایید.

شما به صفحه Create your Google Account وارد میشوید و فرم زیر را مشاهد میکنید.

چطور برای خود ایمیل درست کنیم

همانطور که در عکس زیر می بینید. در این فرم ابتدا نام و فامیل خود را به انگلیسی در قسمت Name پر میکنید.

گزینه بعدی Choose Your Username می باشد که همان آدرس ایمیل شماست

با وارد کردن آدرس دلخواه ( شامل حروف و اعداد و نقطه )با رفتن به قسمت بعد  در صورتی که این آدرس قبلاً توسط فرد دیگری انتخاب نشده باشد به صورت عادی باقی می ماند ولی اگر این نام کاربری قبلاً توسط فرد دیگری گرفته شده باشد با پیغام قرمز رنگ پیام خطایی همانند متن زیر به شما نمایش داده میشود.

That username is taken. Try another.

واز شما می خواهد که نام کاربری (آدرس ایمیل) دیگری انتخاب کنید. این کار تا وقتی که شما آدرس قابل قبولی ارائه کنید ادامه می یابد. توجه داشته باشید که در آدرس ایمیل فقط می توانید از حروف انگلیسی، اعداد، نقطه(.) و خط تیره به صورت زیر خط (Under score) (_) استفاده کنید .

پس از آن باید کلمه عبور مناسب را در قسمت Create a password وارد کنید و تکرار آن را در قسمت Confirm your password مجدد تایپ کنید. کلمه عبور توسط گوگل ارزیابی می شود و در صورتی که قابل قبول نباشد پیغام هشدار نمایش داده خواهد شد.ممکن است دو رمز عبور با هم مشابه نباشند یا این که رمز عبور شما بسیار ساده باشد .حداقل حرف در نظر گرفته شده برای پسورد شما 8 حرف می باشد.

لطفا آدرس ایمیل و کلمه عبور را به خاطر بسپارید زیرا برای ورود به ایمیل و دسترسی به نامه هایتان باید آنها را به یاد داشته باشید.در صورت فراموشی رمز عبورایمل جمیل این مطلب را بخوانید

 

.

 

 

در قسمت بعد باید تاریخ تولد خود را به میلادی وارد کنید. در صورتی که تاریخ تولد میلادی خود را نمی دانید با استفاده از سایت هایی هماندد time.ir تاریخ تولد شمسی خود را به میلادی تبدیل کنید.

در فیلد بعدی جنسیت خود را در قسمت Gender انتخاب کنید. اگر مثل من خانم هستید Female، اگر آقا هستید Male و در سایر موارد(!) Other را انتخاب کنید و اگر دوست ندارید بگویید گزینه Rather Not Say را برگزینید.

در قسمت Mobile Phone شماره موبایل  خود را وارد کنید. به گوگل اعتماد کنید، در صورتی که بعدها رمز خود را فراموش کردید و یا در موارد حیاتی دیگر این شماره تلفن به داد شما خواهد رسید. به طور پیش فرض کرد ایران به شماره 98+ برای شما تایپ شده است (اگر از نرم افزار های تغییرای پی یا فیلتر شکن، وی پی ان استفاده کنید اینطوری نیست) .

در قسمت Your current email address در صورتی که در حال حاضر آدرس ایمیلی دارید آن را وارد کنید. پیشنهاد می شود در صورتی که خودتان قبلاً آدرس ایمیل نداشته اید، آدرس ایمیل همسر و یا یکی از دوستان نزدیک خود را در این قسمت وارد کنید. در صورتی که کلمه عبور خود را فراموش کنید و یا در موارد حیاتی دیگر این آدرس به کمک شما خواهد آمد.

در قسمت آخر Location یا محل سکونت خود را انتخاب کنید. به طور پیش فرض این قسمت روی Iran قرار دارد که آن را تغییر ندهید بهتز است.

در نهایت روی Next Step کلیک کنید تا به مرحله بعد برویم.

 

بهتر است گزینه txt massage ار انتخاب نمایید تا گوگل برای شما کدی 6 رقمی  به شماره موبایلی که وارد کردید ارسال کند.در صورتی که voice massage را انتخاب کنید تلفن همراه شما زنگ میخورد و کد مربوطه برایتان خوانده میشود.

پس از زدن دکمه continue و وارد کردن کد ایمیل برای شما ساخته میشود.


چارت سازمانیDownloads-icon



چگونه ایمیل بسازیم؟ این سوالی است که شاید برای بسیاری از کاربران ایرانی پیش آمده باشد. پست الکترونیکی در این دنیای مدرن که تقریبا همه امور به واسطه اینترنت و از طریق دنیای مجازی انجام می‌شود، نقش مهم و پررنگی دارد.

البته، در حال حاضر با وجود اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و امکان دسترسی لحظه‌ای به آنها شاید استفاده از ایمیل در امور دفتری، مکاتبات رسمی یا راه‌های ارتباطی مشاغل در اولویت‌های بعدی قرار گرفته باشد اما همچنان برای بسیاری از کارها لازم و ضروری است. از این رو، یک انسان مدرن و امروزی لازم است دست‌کم یک حساب کاربری در گوگل داده باشد.

به طور مثال وقتی شما یک بلیط تئاتر، قطار یا هواپیما را به صورت آنلاین خریداری می‌کنید، نسخه الکترونیک بلیط به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود. یا مثلا برای عضویت در یک سایت، برنامه مجازی یا ساخت حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی حتما به آدرس ایمیل نیاز دارید.

به همین خاطر، برای آن دسته از دوستانی که با روش ساخت ایمیل آشنا نیستند آموزش تصویری زیر را مهیا کرده‌ایم تا در ساده‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن برای خود یک پست الکترونیکی حرفه‌ای بسازند.

چطور برای خود ایمیل درست کنیم

تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

برای ساخت Gmail باید یک حساب کاربری در گوگل برای خود بسازید. به واسطه این اکانت یعنی با یک نام کاربری و پسورد می‌توانید در همه زیرمجموعه‌ها و محصولات گوگل همچون شبکه اجتماعی یوتیوب، گوگل پلی و گوگل درایو لاگین کنید (وارد شوید).

پس با یک تیر چند نشان می‌زنید.

به این نشانی بروید.

اگر با اخطار زیر مواجه شدید یعنی این آدرس ایمیل قبلا ساخته شده و شما دیگر اجازه انتخاب آن را ندارید:

That username is taken. Try another. (این اسم کاربری قبلا استفاده شده است. یوزرنیم دیگری را امتحان کنید)

به غیر از این اخطار در موارد زیر هم شما قادر به استفاده از اسم انتخابی خود نخواهید بود:

ما واژه وب‌سایت را به انتهای اسم کاربری خود یعنی روزیاتو اضافه کردیم و مورد قبول واقع شد.

در این صفحه اول از شما یک آدرس ایمیل دیگر می‌خواهد تا اگر مشکلی پیش آمد، یا اگر گوگل تشخیص داد فردی دیگر با وسلیه الکترونیک دیگر یا آی‌پی متفاوتی قصد ورود به جی میل شما را دارد، به شما هشدار بدهد. البته این گزینه اختیاری است و اگر آن را خالی بگذارید هم مشکلی پیش نمی‌‎آید.

در ردیف بعدی، به ترتیب ماه، روز و سال تولد شما (به میلادی) درخواست شده است. از لیست کشویی تاریخ تولد خود را به میلادی در این بخش وارد کنید.

اگر نمی‌دانید که معادل میلادی تاریخ تولدتان چیست، به این سایت بروید.

در آخرین ردیفِ صفحه چهارم ساخت ایمیل، در قسمت Gender جنسیت خود را باید انتخاب کنید.

دلیل اینکه گوگل جنسیت شما را می‌پرسد برای این است که بتواند خدمات متناسب‌تری را به شما ارائه دهد. جنسیت کاربر برای دیگران نمایش داده نمی‌شود.

در این صفحه به شما گفته شده که در صورت تمایل می‌توانید از طریق شماره موبایل خود از سرویس‌های گوگل بهره‌مند شوید. به طور مثال، از شماره موبایل می‌توانید برای دریافت تماس تصویری یا پیام بهره بگیرید. یا خدمات گوگل همانند آگهی تبلیغاتی بسازید.

با انتخاب گزینه Skip از این مرحله رد شوید.

در آخرین مرحله باید قواعد و شرایط حفظ حریم خصوصی را مطالعه کرده و موافقت خود را اعلام کنید.

در این صفحه فقط کافیست که شما روی گزینه I agree کلیک کنید.

حساب کاربری شما ساخته شده است. در صفحه‌ای که در عکس زیر می‌بینید شما به همه آیکون‌هایی که در بالای صفحه نمایش داده شده دسترسی دارید.

روی آیکون جی میل (عکس دوم از سمت چپ) کلیک کنید تا وارد ایمیل خود بشوید.

گوگل به شما خوش آمد می‌گوید. روی Next کلیک کنید.

پنجره جدیدی برایتان باز می‌شود. گزینه Default (پیش فرض) را انتخاب و Ok کنید.

جی میل شما ساخته شده است.

امید که این آموزش تصویری کمکتان کرده باشد.

مطلب برای شما مفید بود؟

چطور برای خود ایمیل درست کنیم

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 4.5 / 5. تعداد رای: 2

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

O.k.

Thanks

عالی

سلام. وقتتون بخیر. واقعا عالی شرح دادید. ممنون

خوب

خوب

عالی

Salaam Ali bod

عالی

عالی ممندن

بهترین

وری گود..تنکس

خییییییییییییییییییییییییللللللللللللللللللللللللللللللل عععععععععععععععععععععاااااااااااااااااااااااااااااااالللللللللللللللللللللللیییییییییییییییییییییییی

تشکر …

سلام سوال داشتم لطفا زود جواب بدین خیلی فوریه… من برام بعد از زدن گزینه I agree دیگه گزینه هایی که داخل عکس هست برام نمیاد چیکار کنم؟؟؟ یعنی منظورم صفحه اش باز میشه ولی گزینه هایی که شما میگین برام نمیاد…

خوب

عالی

۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ
است.

چگونه Gmail بسازیم؟ چگونه برای خود یک ایمیل درست کنیم؟ هنگامی که یک حساب کاربری یا Account در گوگل می سازید، به سرویس های گوگل مانند YouTube، Google+، Gmail و… دسترسی پیدا می کنید. به عنوان مثال شما می توانید به وسیله حساب کاربری خود در سرویس YouTube وارد شوید و عکس و فیلم خود را به اشتراک بگذارید و همچنین در سرویس GoogleDoc می توانید اسنادتان (شامل فرم ها، مقالات و…) را درست کنید، به اشتراک بگذارید و …. گوگل اکانت شامل موارد زیر است:

در ادامه مقاله چگونگی ساختن موارد بالا را توضیح می دهیم.

نکته : هنگامی که شما به ثبت نام و ساختن پروفایل درگوگل اقدام می کنید یک سری اطلاعات شخصی از شما درخواست می کند. این اطلاعات باعث می شود که هنگام وارد شدن به اکانت و سرویس های گوگل در محیطی امن حضور داشته و به شما این اطمینان را می دهد که یک تجربه عالی از سرویس های گوگل را بدون هیج مشکلی تجربه کنید.

1.ابتدا به کمک مروگرتان به سایت www.google.com مراجعه کنید .

2.بر روی گزینه ی Gmail کلیک کنید.

چطور برای خود ایمیل درست کنیم

 

3. سپس در صفحه ی باز شده بر روی گزینه ی Create an account کلیک کنید.

 

در صفحه بعد اطلاعات اولیه برای ساختن اکانت را از شما درخواست می کند که به توضیح آن می پردازیم.

 

1. Name: این بخش که خود شامل دو قسمت نام و نام خانوادگی است. کاربرد این گزینه در سرویس های مختلف گوگل است که در این سرویس ها (برای مثال سندی که با دیگران به اشتراک می گذارید) نام و نام خانوادگی که در پروفایلتان تعیین کرده اید نمایش داده می شود.

2. Username: این کلمه یا عبارت (که بزودی بخشی از ایمیل و یا شناسه یا نام کاربریتان) خواهد شد، می‌تواند نام شما‌، ترکیبی از نام و نام خانوادگی و یا هر کلمه و عبارت با یا بدون معنی دیگری باشد‌. این کلمه می‌تواند ترکیبی از حروف یا حروف و اعداد و یک نقطه «.» باشد، ولی باید 6 الی 30 حرف یا حرف و عدد داشته باشد و با حرف یا عدد شروع شود این قست به حروف کوچک و بزرگ حساس نیست .

3. Password: اکانت خود را به وسیله یک رمز خوب ایمن کنید. رمز خوب دارای مشخصه ها ی زیر است:

4. Date of birth: این گزینه به گوگل این امکان را می دهد که تنظیمات کاربری متناسب با سن هر را شخص تنظیم کند. به عنوان مثال در سرویس YouTube فیلم های متناسب با سن بیننده را به او نمایش دهد.

5. Gender: کمک میکند اشخاصی که با شما در تماس هستند (به عنوان مثال چت میکنند) جنسیت شما را تشخیص دهند و هنگام چت از عبارات درست استفاده کنند به عنوان مثال در زبان انگلیسی از کلمه صحیح برای واژه “او” (he یا she ) استفاده کنند.

6. Current email address: این آدرس یک آدرس یا ایمیل اختیاری است بعنوان مثال ایمیل یا آدرسی است که از آن پیش از ایجاد این ایمیل جدید استفاده می کردید و به کاربران جدید گوگل راهی است تا کاربرانی که میخواهند آدرس او را پیدا کنند بتواتند به راحتی آن شخص را پیدا کنند و نیز راهی است برای اطمینان از اینکه رمز یا نام کاربری ایمیل جدید ساخته شده است.

7. Location: نام کشوری که در آن اقامت دارید را وارد کنید.

بعد از طی کردن این مراحل شما اکانت گوگل خود را ساخته اید.

نکته: برای ویرایش این این اطلاعات می توانید به صفحه Accunt Setting مراجعه و تغییرات مورد نظرتان را اعمال کنید.

نکته: اطلاعات مربوط به زمان تولد تنها موردی است که نمی توانید آن را تغییر دهید.

ثبت نام شما تکمیل شد. اکنون می توانید با نام کاربری و کلمه عبور خود به سایت وارد شوید.

یک پیام به پست الکترونیکی شما ارسال شد. بر روی لینک ارسال شده کلیک کنید تا ثبت نام شما کامل شود.

از ثبت نام شما ممنونیم. کد اعتبار سنجی به شماره موبایل شما ارسال شد.

بعد از ثبت نام، کلمه عبور و کد فعال سازی به شماره وارد شده ارسال خواهد شد.

شماره های تماس با + شروع شده، سپس کد کشور به همراه شماره تماس بدون صفر

کد اعتبار سنجی دو مرحله ای به شماره همراه یا پست الکترونیک شما ارسال شد.


Downloads-icon


سوال و جواب
۲ دیدگاه ها

چگونه ایمیل بسازیم؟ ، برای استفاده از شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام ، لینکدین، یوتیوب و … استفاده از امکانات گوگل پلی (خرید و دانلود بازی ، نرم افزار و …) ، عضویت در برنامه های نظیر بازار ، دیوار و … داشتن یک ایمیل معتبر امری ضروریست.

در این مطلب برای آنهایی که می خواهند اکانت ایمیل در سرویس جیمیل و یاهو را داشته باشند آموزش را ارائه کرده ایم، در زیر مرحله به مرحله با ساخت ایمیل همراه شما خواهیم بود .

اگر می خواهید در سرویس محبوب گوگل یک ایمیل ( gmail ) داشته باشید وارد سایت www.gmail.com شوید .

چطور برای خود ایمیل درست کنیم

در صورتی که از طریق گوشی اندرویدی اقدام به ثبت نام می کنید می توانید مرورگر را باز کرده و ادرس فوق را وارد کنید ، و یا با مراجعه به برنامه gmail که به صورت پیش فرض در تمامی گوشی های اندرویدی موجود است، مراحل زیر را برای ثبت نام انجام دهید.

 

 

در این مرحله کد دریافتی را وارد کرده و گزینه verify را انتخاب کنید تا اکانت شما فعال شود.

 

 

 

تبریک می گوییم شما توانسته اید یک اکانت ایمیل برای خود ایجاد کنید .

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها چگونه ایمیل بسازیم اپارات چگونه ایمیل بسازیم برای اینستاگرام چگونه ایمیل بسازیم در اندروید چگونه ایمیل بسازیم در کامپیوتر چگونه ایمیل و پسورد بسازیم چگونه ایمیل یاهو بسازیم؟ چگونه اینستاگرام بسازیم؟ چگونه با گوشی ایمیل بسازیم چگونه جیمیل بسازیم چگونه جیمیل بسازیم؟ ساخت ایمیل با موبایل؟ میخوام ایمیل بسازم بلد نیستم میخوام ایمیل بسازم بلد نیستم؟ میخوام جیمیل بسازم؟ یک ایمیل با رمز؟ یک ایمیل معتبر میخوام؟

نمیدونم ایمیل درست کنم
؟ 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

بخش وارد کردن نام باید اسمم رو لاتین بزنم یا فارسی؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

چطور برای خود ایمیل درست کنیم
چطور برای خود ایمیل درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *