مشاوره تلفنی سالمند

 
helpkade
مشاوره تلفنی سالمند
مشاوره تلفنی سالمند

مشاوره سالمندان تلفنی از جمله خدماتی می باشد که مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب ارائه می دهد. در کنار مشاوره سالمندان تلفنی ، مرکز مشاوره صدای رهیاب در زمینه های مشاوره زندگی مشترک تلفنی ، مشاوره طلاق تلفنی ، مشاوره روانشناسی تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره کودک تلفنی ، مشاوره تلفنی نوجوان، مشاوره تحصیلی تلفنی،‌ مشاوره تلفنی ازدواج،‌ مشاوره افسردگی،‌ مشاوره جنسی،‌ مشاوره خیانت و … نیز آماده جوابگویی به مشکلات شما هم میهنان عزیز می باشد.

مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب همواره در تلاش بوده است تا بتواند در راستای اعتلای آگاهی مردم کشور عزیزمان برای حل مشکلات پیش‌روی آنها در زندگی گام بردارد. از این رو با یاری مشاوران و روانشناسان مجرب و حرفه‌ای مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب،‌ در تلاشیم تا بتوانیم سنگ های پیش پای هم میهنانمان را برداریم. و از طریق ارائه بهترین خدمات مشاوره تلفنی به افزایش کیفیت زندگی آنها یاری کنیم.

اگر بخواهیم درباره سالمندان صحبت کنیم، اولین سوالی که باید به آن پاسخ بگوییم، این است که سالمند کیست؟ تعریف های مختلفی برای سالمند و دوران سالمندی ارائه شده است. اما در یک تعریف کلی و جامع می توان گفت سالمند به کسی گفته می شود که سن او از میانگین سنی عمر یک انسان بیشتر باشد. و وارد بخش پایانی حیات خود شده است. و در نتیجه قوای فیزیکی، ذهنی و فکری او کاهش یافته است.

با توجه به تعریف، در حال حاضر سن پیری یا سالمندی را طبق قانون استخدامی کشور برای زنان و مردان 65 سال، و بر اساس قانون تأمین اجتماعی برای زنان 55 و برای مردان 60 سال در نظر می گیرند. اگر از دو تعریف بخواهیم به یک جمع بندی برسیم، باید بگوییم که تقریباً سن 60 سال به بعد را دوران سالمندی می گویند. با توجه به این تعریف در حال حاضر شش میلیون و ۴۰۰ هزار سالمند بالای ۶۰ سال در ایران وجود دارد. که این رقم ۸ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود. در نتیجه کشور به سمت پیر شدن پیش می رود. و توجه به سالمندان بیش از پیش اهمیت می یابد.

مشاوره تلفنی سالمند

سالمندان و دوران سالمندی را معمولاً با بازنشستگی تعریف می کنند. با این حال در یک تعریف جامع تر فارغ از سن یا وضعیت اشتغال، باید ویژگی اصلی سالمندان را از کار افتادگی، کاهش توان جسمی، کاهش توان ذهنی و فکری و در مجموع کاهش توان فرد در زمینه های مختلف دانست. همان طور که مشاهده می شود، سالمندی شرایط ویژه ای را به همراه دارد. این ویژگی های جسمی، ذهنی و فکری خاص، نیازهای خاص خود را می طلبد که در بحث مشاوره سالمندان به آن پرداخته می شود.

از جمله بیماری های شایع در میان سالمندان، آلزایمر و پارکینسون هستند. آلزایمر و پارکینسون از جمله مهمترین بیماری‌های سیستم عصبی دوره سالمندی است. که به گفته متخصصان و روانشناسان، با توجه به سیر افزایش جمعیت سالمند در ایران در صورت نبود اقدامات پیشگیرانه لازم، در سال‌های آتی شیوع بالایی می‌یابد.

سالمندی دوره تضعیف شدن توان انسان است. پس هر چه قدر که سن بالاتر می روند، نیاز سالمندان به مراقبت و توجه بیشتر می شود. در یک دسته بندی کلی می توان نیازها و احتیاجات سالمندان را به این شرح دسته بندی کرد:

با بالا رفتن سن سالمندان، آن ها به توجه و محبت بیشتری دارند. در گذشته توجه فرزندان به پدر و مادرها و کلا توجه جوان ترها به مسن ترها،  بیشتر بود. و اخلاق و رسوم حكم می كرد كه به سالمندان بیشترین احترام گذاشته شود. اما ر زندگی امروز هر چند که غالب سالمندان به تنهایی در خانه خود زندگی می کنند و شاید هم وضع اقتصادی و زندگی خوبی داشته باشند، اما بیش از همه چیز نیاز به محبت و توجه عاطفی اطرافیان و فرزندان خود دارند.

همان طور که پیشتر نیز اشاره شد، سالمندی دوران از کار افتادگی و بازنشستگی است. لذا بایستی نیازهای معیشتی سالمندان از جمله خوراک، پوشاک و مسکن ایشان تامین شود. علاوه بر این برخی از سالمندان همین طور که سنشان بالاتر می رود، توان جسمانیشان کمتر می شود. و از عهده مسائل بهداشتی خود مثل دستشویی رفتن، استحمام و… هم بر نمی آیند. یکی از موارد شایع در میان سالمندان وجود اختلالات خواب و کم خوابی است. با توجه به این که اغلب افراد نمی توانند به تنهایی از عهده نگهداری و مراقبت از سالمندان برآیند، پیشنهاد می کنیم که برای حل مشکلات خود از مشاوره سالمندان کمک بگیرند.

سالمندی دوران کم تحرکی و کاهش فعالیت های انسان است. سالمندی دوران روزمرگی است. لذا اگر سالمندان به مقتضای شرایط جسمی شان فعالیت نداشته باشند. یا تفریحات متناسب با خود نداشته باشند، علاوه بر کاهش زودرس قوای جسمانی، دچار اختلالات جسمی و اختلالات روانی مثل استرس و اضطراب، افسردگی و کم خوابی و بدخوابی می شوند. خیلی از سالمندان قدم زدن در پارک و گفتگو با دوستان و معاشرت با آنها را ترجیح می دهند. حتی تماشای بازی کودکان و خیابان و مردم هم می تواند، حال و هوای سالمندان را دگرگون کرده. و از یکنواختی خارج کند.

یکی از نیازهای عمده سالمندان مورد توجه قرار گرفتن است. آنها هرچند که قوای جسمانیشان تحلیل رفته است. اما اندوخته تجربیاتشان گنجینه ای گرانبهاست. که با شرکت در فعالیت های اجتماعی و معاشرت با افراد جامعه ( اعم از خانواده، دوستان و آشنایان ) ضهور و بروز می نماید. شرکت و تاثیرگذاری در اجتماع باعث می شود تا سالمند احساس مفید بودن داشته باشد. معاشرت با دیگران از افسردگی و فشارهای روانی سالمندان جلوگیری می کند. و سرزندگی و نشاط را برای آن ها به ارمغان می آورد.

سالمندان به امنیت روحی و جسمی نیاز دارند. در طراحی فضاهای مرتبط با سالمند این مسئله مورد توجه قرار گیرد. سالمندان باید مطمئن باشند که در موقع ضرورت  به كمكش خواهند شتافت. باید کسی باشد که از او مراقبت کند. و یاری کننده و حامی سالمند باشد. وجود فرد یا افرادی در کنار سالمندان ( به ویژه اگر آن افراد اعضای خانواده سالمند باشند) امنیت روانی سالمند را بالا می برد. روحیه او را افزایش می دهد. و حتی روند درمان و علاج بیماری را تسریع می کند.

ممکن است شما هم که این مقاله را می خوانید در مراقبت از سالمند خود با مشکل مواجه شده باشید. در خیلی از خانواده ها، پدربزرگ و مادربزرگ با آن ها زندگی می کنند. سالمندانی که ممکن است به لحاظ جسمی و روحی با مشکل مواجه باشند. و همین امر کار مراقبت از آن ها را سخت تر می کند. خیلی وقت ها ممکن است بین پدربزرگ و مادربزرگ و فرزندان خانواده یا زوج ها، اختلاف ها و درگیری های لفظی شکل بگیرد.

گاهی نیز ممکن است یکی از زوجین به خاطر توجه بیش از اندازه همسرش پدربزرگ و مادربزرگ، احساس کند که دچار کم محبتی همسر قرار گرفته. و مشکلات عدیده ای در روابط زناشویی و زندگی مشترک برای آن ها به وجود آید. تجربه جلسات مشاوره طلاق نشان می دهد که یکی از علل طلاق نبود توازن در روابط و توجهات است.

شاید شما هم اگر بخواهید به تنهایی با همه این مشکلات رو به رو شوید، احساس درماندگی کنید. چه بسا اصلا تجربه این شرایط را نداشته باشید. یا علم و هنر و صبر مدیریت این مسائل را نداشته باشید. ما در مشاوره سالمندان به شما کمک می کنیم تا بتوانید، این مشکلات را مدیریت کنید. و بتواند جلوی خیلی از مسائل و مشکلات را بگیرید. یا مشکلات به وجود آمده را از طریق مشاوره، حل و فصل کنید.

مشاوره سالمندان به شما خانواده عزیز کمک می کند تا هم زندگی خود را بهتر مدیریت کنید. و هم بتوانید به خوبی به سالمندتان برسید. سالمندان روزگاری ا تمام وجود ما را بزرگ کرده اند. در همه سختی ها کنار فرزندانشان بوده اند. و حالا نوبت فرزندان است که سنگ صبور آن ها باشند. خیلی از سالمندان با پا به سن گذاشتن، بهانه گیر می شوند، غر غرو می شوند. بیمار می شوند.

مشکلات ذهنی مثل آلزایمر می گیرند. پس باید اول یاد بگیریم با آن ها چگونه برخورد کنیم. وقتی که نحوه رفتار با سالمندان را بسته به شرایط و ویژگی های سالمندان یاد گرفتیم. آن موقع است که می توانیم، به آن ها کمک کنیم؛ مشکلاتشان را مدیریت کنیم. و در کنار آن جریان طبیعی زندگیمان را هم داشته باشیم. مشاوره سالمندان کمک می کند تا با مشکلاتی از قبیل تنهایی، بیماری جسمانی، بازنشستگی، عدم فعالیت،سوگ و عزا و… سازگارانه برخورد کنند.

برای خیلی از خانواده ها رفت و آمد پیاپی برای استفاده از مشاوره سالمندان زمانبر و سخت است. چه بسا در برخی از خانواده ها سالمندشان وضعیت چندان مساعدی نداشته باشد. و نیاز باشد که همیشه کسی مراقب او باشد. داشتن این شرایط،مراجعه به مشاوره سالمندان را باز هم سخت تر می کند. ضمن اینکه ممکن است شما در شهر یا روستایی باشید که مرکز مشاوره روانشناسی نداشته باشد. و امکان استفاده از خدمات مشاوره سالمندان برای شما مقدور نباشد.

همه این شرایط باعث می شود تا خانواده ها در استفاده از خدمات مشاوره سالمندان با مشکلات عدیده ای رو به رو شوند. و در نتیجه نتوانند از مشاوران و روانشناسان برای حل مشکلاتشان استفاده کنند.

اگر برای استفاده از خدمات مشاوره سالمندان حضوری مشکل دارید، ما به شما این نوید را می دهیم که مشکل شما حل شدنی است. در سال های اخیر مراکز مشاوره سالمندان تلفنی زیادی راه اندازی شده است. و شما می توانید با استفاده از مشاوره سالمندان تلفنی ، با کمتری مشکل، مشاوره و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. مراکز مشاوره سالمندان تلفنی نیز همانند مراکز مشاوره سالمندان حضوری، دارای مجوزهای لازم هستند. و زیر نظر نظام روانشناسی فعالیت می نمایند. از این رو این اطمینان به شما داده می شود که استفاده از مراکز مشاوره سالمندان تلفنی دارای مجوز، هیچ تفاوتی با مراکز مشاوره سالمندان حضوری ندارند. و شما می توانید با روش هایی بسیار ساده اتر، مشاوره ای با کیفیت مشابه دریافت کنید.

با استفاده از مشاوره سالمندان تلفنی، در منزل و در کوتاه ترین زمان ممکن، شما می توانید از راهنمایی های مشاوران خانواده و روانشناسی استفاده کنید. مشاوره سالمندان تلفنی به شما امکان می دهد تا در هر ساعت از شبانه روز، مشاوره ها و راهنمایی های لازم را از متخصصان مشاوره سالمندان دریافت نمایید. ضمن اینکه مشاوره سالمندان تلفنی مشکلات رفت و آمد را ندارد. در مشاوره سالمندان تلفنی شما می توانید بدون سانسور، مشکلات خود را مطرح کنید. و با در میان گذاشتن مشکلات خود، مشاوره های لازم را در زمینه مشاوره سالمندان و مشاوره خانواده دریافت نمایید. ضمن اینکه از طریق مشاوره سالمندان تلفنی شما می توانید به صورت ناشناس مشکلاتتان را مطرح کنید. و از بابت رعایت حریم خصوصی و مسائلی از این دست نگرانی نداشته باشید.

علاوه بر این از طریق مشاوره سالمندان تلفنی شما می توانید هزینه های مشاوره را نیز کاهش دهید. در مشاوره سالمندان تلفنی شما می توانید با هزینه های پایین تر، همان مشاوره ای را دریافت نمایید که در مشاوره سالمندان حضوری دریافت می کنید. اگر شما از جمله افرادی هستید که در شهر یا روستای شما مرکز تخصصی مشاوره سالمندان وجود ندارد، می توانید از مشاوره سالمندان تلفنی استفاده نمایید. شما می توانید از هر نقطه کشور، با مرکز مشاوره سالمندان تلفنی تماس بگیرید. و از مشاوران و متخصصان زبده شهر تهران استفاده نمایید.

مزیت علمی مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب: مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب در کادر مشاوران خود از مشاوران زبده ای در زمینه مشاوره سالمندان تلفنی استفاده می کند. اکثر مشاوران مرکز مشاوره سالمندان تلفنی صدای رهیاب از فارغ التحصیلان رشته روانشناسی دانشگاه های معتبر تهران هستند. بخشی از کادر مشاوره تلفنی صدای رهیاب را اساتید و مدرسان دانشگاهی یا استادان هیئت علمی رشته روانشناسی هستند. که در حوزه مشاوره سالمندان، مشاوره خانواده، مشاوره زناشویی، مشاوره زندگی مشترک، تخصص دارند.

مزیت اقتصادی مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب: مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب همواره در تلاش بوده می باشد تا هزینه های مکالمه را به گونه ای تعیین کند که هم میهنان عزیز بتوانند، با دغدغه مالی کمتری مشکلات خانوادگی خود را حل نمایند. به همین خاطر مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب به شما خانواده های عزیز این مژده را می دهد که هزینه تماس برای مشاوره سالمندان تلفنی صدای رهیاب ، بسیار پایین تر از دیگر مراکز و در حدود 60 درصد تعرفه سایر مراکز است.

برای استفاده از خدمات مشاوره سالمندان تلفنی صدای رهیاب شما می توانید در طول شبانه روز، حتی در روزهای تعطیل اقدام کنید. برای تماس با مرکز مشاوره سالمندان تلفنی صدای رهیاب کافی است به یک خط ثابت تلفن دسترسی داشته باشید. و شماره 9099075226 را بدون پیش شماره  و فقط از طریق تلفن ثابت شماره گیری کنید. و از مشاوره مشاوران زبده مرکز مشاوره سالمندان تلفنی صدای رهیاب بهره مند گردید. شما می توانید در حوزه های زیر از خدمات مشاوره سالمندان تلفنی مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب بهره مند شوید.

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مراقبت از سالمندان

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان نگهداری از سالمندان

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان روانشناسی سالمندان

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان افسردگی سالمندان

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان ناتوانی سالمندان

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان توانبخشی ذهنی سالمندان

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان روانکاوی سالمندان

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مشاوره سالمندان و خانواده

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مشاوره کم خوابی سالمندان

مشاوره تلفنی سالمند

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مشاوره اختلالات خواب سالمندان

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان اختلالات ذهنی سالمندان

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مشاوره سالمندان و ازدواج

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مشاوره بانوان و ناباروری

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مشاوره سالمندان و اختلالات جنسی

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مشاوره سالمندان و اختلالات جسمی

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مشاوره سالمندان و اختلال شخصیت

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مشاوره سالمندان و بدبینی

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مشاوره سالمندان و تنهایی

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مشاوره سالمندان و استرس

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مشاوره سالمندان و بیماری های دوران سالمندی

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مشاوره سالمندان و کم شدن حافظه

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مشاوره سالمندان و پیری زودرس

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مشاوره سالمندان و مشکلات اجتماعی

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مشاوره سلامت سالمندان

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مشاوره سالمندان و ارتقای کیفیت زندگی

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مشاوره سالمندان و ناتوانی جسمی

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مشاوره سالمندان و ناتوانی ذهنی

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مشاوره سالمندان و ناتوانی فکری

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان پیشگیری از پیری زودرس

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مشاوره سالمندان و زندگی مشترک

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان ازدواج مجدد در پیری

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان مشاوره سالمندان و زندگی زناشویی

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان خانه سالمندان

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان کم تحرکی و مشکلات جسمی

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان فعالیت هایی برای تقویت ذهن

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان افزایش سطح زندگی خانوادگی

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان آموزش رفتار با سالمندان

مشاوره سالمندان تلفنی با عنوان وجود سالمند در خانواده ( زندگی با پدربزرگ یا مادربزرگ)

شما می‌توانید در هر زمانی بین ساعات 8 صبح تا 10 شب با مرکز مشاوره سالمندان تلفنی صدای رهیاب تماس بگیرید و از تجربه مشاوران زبده مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب، در حوزه های مختلف سالمندان استفاده کنید.

  برای مشاوره سالمندان تلفنی می توانید با مشاوران مشاوره تلفنی صدای رهیاب در تماس باشید:

  تلفن مرکز مشاوره سالمندان تلفنی صدای رهیاب : از سراسر کشور فقط با تلفن ثابت و بدون پیش شماره 9099075226

  شبکه های اجتماعی مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب: کانال تلگرام مرکز مشاوره تلفنی صدای رهیاب – صفحه اینستاگرام

نویسنده: مرکز مشاوره رهیاب

جهت مشاوره درباره «مشاوره سالمندان تلفنی – خدمات مشاوره خانواده» می توانید از طریق خط ثابت بدون گرفتن کد با شماره های زیر تماس بگیرید:

تماس با 26  52  907  909 از سراسر کشور

تماس با 48  56  230  909 از استان تهـران

جهت مشاوره از طریق موبایل اینجا کلیک نمایید.

مرکز مشاوره صدای رهیاب در راستای گسترش خدمات روانشناسی و ایجاد امکان دسترسی تمامی هموطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، فاز اول کار خود را در زمینه های مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده و مشاوره روانشناسی آغاز کرد. به فضل پروردگار مرکز مشاوره تلفنی و حضوری صدای رهیاب با پیشرفت فاز اول خود و در راستای همه گیرتر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره آنلاین، مشاوره تصویری و مشاوره خارج از کشور با هموطنان عزیزمان نیز فعالیت خود را توسعه بخشیده است. در حال حاضر در مرکز مشاوره صدای رهیاب، شما می توانید از مشاوره روانشناسان زبده در حوزه های مختلف مثل مشاوره تحصیلی، خانواده و روانشناسی بهره مند شوید. امید است که شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره صدای رهیاب، کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:


خانه مشاوره – خانه ای برای مشاوره به ایرانیان

شاید در تصور بسیاری از افراد، دوران سالمندی، دوران از دست دادن توانایی و کم شدن کیفیت انجام کار باشد و این دوران تداعی گر، دوران از دست دادن حافظه، نیروی جسمی و ذهنی یا ناتوانی در انجام کارها در مقایسه با گذشته باشد.

در واقع دوران سالمندی از دید آن ها، دوره افسردگی و کناره گیری از جامعه تعریف می شود. معمولا افراد پس از گذراندن دوره ی میانسالی، احساس خوبی نداشته و تلاش می کنند تا دوره سالمندی را انکار کنند. با وجود اینکه نمی توان از بعضی از تغییراتی (مثل از دست دادن قدرت جسمی) که در دوران سالمندی بوجود می آید، چشم پوشی نمود، دوره سالمندی یکی از بهترین دوره های زندگی است، زیرا در این دوره می توان علاوه بر لذت بردن، تجربه کافی را نیز چاشنی زندگی کرد به طوری که ماری ابنر معتقد است «در جوانی یاد می گیریم و در پیری می فهمیم». البته در همین دوران تغییراتی (مثل مرگ همسر، بیکاری، ابتلا به بیماری های سخت و زمین گیر شدن) نیز به وجود می آید که استرس زیادی را برای سالمندان به همراه خواهد داشت.

پیری فرآیندی طبیعی است که البته ممکن است با چالش هایی هم همراه باشد. یکی از دوره های زمانی بحرانی، دوره ی بازنشستگی تا پایان عمر است چرا که در این دوره ی زمانی، بسیاری از سالمندان، فقدان عزیزانشان را یکی پس از دیگری مشاهده می کنند. اکثر مردم، اولین تجربه ی مرگ عزیزان را در کودکی تجربه می کنند، با این حال، در سال های آخر زندگی این موضوع بسیار برجسته تر می شود، چرا که مرگ همسر و دوستانی که عمق دوستی شان بسیار زیاد است، می تواند خیلی دشوار باشد. مشاوران سالمندان، افراد و خانواده ها را در این زمینه یاری می رسانند.

مشاوره تلفنی سالمند

از آنجایی که در این دوران، به دلیل ضعف جسمانی، سالمندان احساس سرخوردگی می کنند، ممکن است با کوچکترین سخن و عمل، دچار بیماری هایی نظیر افسردگی شوند. از سویی دیگر یکی از مشکلاتی که اکثر سالمندان با آن مواجه هستند، اختلالات خواب است. با توجه به اینکه سالمند، مرگ دوستان و افراد هم سن را مشاهده می کند، خود را نزدیک به مرگ حس کرده و این موضوع زمینه کناره گیری از جامعه، کاهش روابط اجتماعی و تنهایی که منجر به افسردگی و بیماری های روانی می شود را مهیا می سازد. اما به راستی چه باید کرد؟

باید این موضوع را در نظر بگیریم که ما نمی توانیم تمامی مشکلات دنیا را با قدرت ذهن خودمان حل کنیم. گاهی لازم است، از تجربیات فردی دیگر که در موضوع مورد نظر تخصص دارد، استفاده کنیم. روانشناسان و مشاوران خانواده خانه مشاوره، شما را به بهترین شکل راهنمایی می کنند تا بتوانید بهترین تصمیم را در زمینه مشکلات مرتبط با سالمندان اتخاذ کنید.

جهت مشاوره در زمینه سالمندان با مشاورین خانواده مرکز تماس بگیرید.

نیازهای عاطفی از جمله مواردی است که بسیاری از اطرافیان سالمندان به آن بی توجه هستند. با توجه به اینکه سالمندان به دلیل اختلالات عملکردی، توانایی کمتری برای ایجاد ارتباطات اجتماعی دارند، از جامعه دور می افتند و بنابراین از نظر نیازهای عاطفی بحران هایی را تجربه می کنند. افسردگی می تواند یکی از مهم ترین پیامدهای عدم توجه به نیاز های عاطفی باشد.

نیاز به امنیت در تمامی افراد وجود دارد ولی میزان آن در کودکان و سالمندان بیش از دیگران خواهد بود چرا که به نظر می رسد که این دو گروه نسبت به سایرین، آسیب پذیرتر خواهند بود. اما چگونه می توان امنیت یک سالمند را تضمین کرد؟ چگونه می توان این حس را به یک سالمند القا کرد که نباید از چیزی بترسد و یا نگران باشد؟ یک مشاور سالمند در این حوزه می تواند بسیار موثر عمل کند.

نیاز به در اجتماع بودن هم از جمله مواردی است که شاید در برخورد با یک سالمند، حس کنید که به آن علاقه ای ندارند ولی حقیقت این است که در اجتماع بودن و تاثیری که می توانند بر دیگران داشته باشند، می تواند آن ها را به میزان زیادی از تفکر به مفاهیم منفی و یا فکر کردن به عزیزان از دست رفته شان، باز دارد.

اگرچه اکثر سالمندان این چنین وانمود می کنند که به تفریح نیازی ندارند، ولی تفریح از جمله مواردی است که یک سالمند را از فرو رفتن در منجلاب افسردگی، استرس، اضطراب، کم خوابی و بی خوابی نجات می دهد.

 

[typed string0=”مادرم اخیراً خیلی افسرده شده است و من نمی دانم که باید چه کار کنم؟!” typeSpeed=”50″ startDelay=”10″ backSpeed=”40″ backDelay=”500″ loopCount=”10″ loop=”10″]

بیشتر افرادی که به هر نوعی با سالمندان ارتباط دارند، نیاز به آموزش دارند. بسیاری نمی توانند سالمندان را درک کنند و به همین علت توانایی کار با آن ها را ندارند. یکی از روش های مهم کار با سالمندان، تغییر نگرش در اطرافیان آن هاست.

البته برخی از سالمندان نیز با مسائلی روبرو می شوند که هیچ ارتباطی با روند پیر شدن آن ها ندارد. مشاوران سالمندان می توانند به سالمندانی که دچار بیماری های روحی بوده اند و یا پس از ورود به محیطی جدید دچار آن شده اند و نیاز به مراقبت های پیچیده تری دارند، کمک نمایند. مشاوران سالمندان با دانش تخصصی می توانند با بررسی وضعیت هر فرد به صورت مجزا، بهترین گزینه را پیشنهاد دهند. به عنوان مثال، یک مشاور متخصص سالمندان باید بتواند غم را از افسردگی و تغییرات ناشی از محیط را از زوال عقل تشخیص دهد.

متخصصان و روانشناسان خانه مشاوره با ارائه راهکارهای مناسب، از بسیاری از مشکلاتی که ممکن است بر اثر عدم آگاهی از رفتار صحیح با سالمندان رخ دهد، پیشگیری می نمایند.

تلاش برای تغییر طرز فکر و یا رفتاری غیر مفید

کمک به منظور بهبود عزت نفس، اعتماد به نفس و بهتر شدن وضعیت روحی و روانی

کمک به کاهش اضطراب و استرس به منظور دستیابی به ذهنی آرام از طریق استراحت و ریلکسیشن

کمک کردن از طریق آموزش مدیریت موثر اثرات منفی رویدادهای استرس زا که می تواند در زندگی رخ دهد

 تلاش برای دستیابی به خوشبختی از طریق یادآوری تجربیات شیرین گذشته

پیشنهاد درمان به جای دارو! که به دردهای مزمنی که مرتبط با سن و ناتوانی هستند کمک می کنند.

شما میتوانید برای ریشه یابی مشکلات خود و مشورت با مشاوران متخصص و با تجربه، همین حالا از طریق تلفن ثابت با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید.

این نکته را نباید فراموش کنیم که مشکلات آنقدر که فکر می کنیم بزرگ نیستند ولی اگر نتوانیم آنها را به شیوه های مناسب روانشناسی حل کنیم، ممکن است تبدیل به یک معضل جدی شده و در بسیاری از موارد حتی سبب فروپاشیدن خانواده مان شوند. اگر بر سر دوراهی یا چند راهی مانده اید، اگر نمی دانید باید چه کار کنید، اگر فکر می کنید هیچ کس نمی تواند بهتان کمک کند و یا اگر احساس می کنید چاره ای ندارید، پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی، با مشاوران روانشناسی خانه مشاوره تماس بگیرید. 

مشاوره در زمینه مشکلات و انحرافات جنسی

ناتوانی جنسی، سردمزاجی، اختلال نعوظ، دیر انزالی، زود انزالی، کودک آزاری، سادیسم، مازوخیزم و …

مشاوره ازدواج 

ازدواج موفق، اختلاف سنی، مسائل جنسی ازدواج، خیانت، تفاوت فرهنگی، اختلاف طبقاتی، طلاق، دوستی قبل از ازدواج، دوران نامزدی، مسائل جنسی دوران عقد، حد و حدود رابطه، اختلافات خانوادگی و …

مشاوره خیانت 

خیانت در زندگی مشترک، خیانت همسر، راهکارهای پیشگیری از خیانت، ادامه رابطه پس از خیانت، طلاق و …

مشاوره در زمینه سلامت و آموزش جنسی 

بارداری، بیماری های مقاربتی و بهداشت جنسی، پیشگیری از بارداری، بهداشت جنسی، مهارت های بالا بردن کیفیت رابطه جنسی و …

مشاوره در زمینه کودکان و نوجوانان

مشاوره تلفنی سالمند

بلوغ، طلاق والدین، بهترین روش های تربیتی، ریشه کن کردن حسادت و ترس در کودکان، اختلالات یادگیری و روانی کودکان، رابطه با جنس مخالف در نوجوانان، رفتارهای پرخطر دوران نوجوانی، اعتیاد در نوجوانان و…

مشاوره طلاق

تقاضاهای نامتعارف جنسی، عدم تفاهم جنسی (گرم مزاجی، سرد مزاجی)، بدبینی، پارانوئید، دخالت خانواده ها، عدم علاقه، مشکلات ارتباطی، مشکلات مالی، اعتیاد، سرنوشت فرزندان پس از طلاق و …

مشاوره در زمینه ترک اعتیاد

علائم اعتیاد، ترک اعتیاد، برگشت به مواد پس از ترک، مصرف گل در نوجوانان، شکست عشقی و اعتیاد، اعتیاد در دختران، روش های تضمینی ترک و …

مشاوره ترس و وحشت

غلبه بر انواع ترس مانند ترس از تنهایی، ترس از ازدواج، ارتفاع و … ، ترس های بجامانده از دوران کودکی، درمان ترس و …

مشاوره سالمندان

نگهداری از سالمندان مبتلا به آلزایمر، افسردگی سالمندان، اختلالات خواب در سالمندان، احساس تنهایی در سالمندان، سالمندان و کناره گیری از جامعه و ….

مشاوره افسردگی

افسردگی در کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان، میان سالان و سالمندان، افسردگی در چهل سالگی، افسردگی پس از زایمان، افسردگی پس از جدایی، شکست عشقی و افسردگی، خودکشی به دلیل افسردگی در جوانان، علل افسردگی، اختلالات خواب، سوء استفاده جنسی از کودکان و افسردگی و …

محبوب ترین پست های خانواده

سالمندی جزء مراحل رشدی محسوب می‌شود، تغییری است که با گذشت زمان حاصل می‌شود، دارای جنبه های مثبت و منفی است، فرآیندهای ادراک، رشد، تکامل و بلوغ را شامل می‌شود و به طور عامیانه مرحله‌ای است که در آن با زوال جسم و فکر مواجه هستیم.

بازه سنی سالمندی بر طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، در کشورهای توسعه یافته صنعتی ۶۰ و در کشورهای در حال توسعه ۶۵ است. از جمله ویژگی هایی که با فرد سالمند همراه خواهند بود می‌توان بر ضعیف شدن از لحاظ جسمانی، تجربه دوری از دوستان و یا ترک دوستان (مرگ)، بررسی زندگی گذشته خود، افسوس خوردن به حال خود، اعتماد به نفس پایین، توقع بالا از اطرافیان و … را نام برد. به دلیل کمبود آگاهی اطرافیان نسبت به ویژگی های رفتاری در این سن، عموماً در برخورد با سالمندان دچار مشکل خواهند شد.

۱- افراد مسن به دلیل داشتن نقش های متعدد در گذشته و به تبع آن احساس ارزشمندی بالا، خواهان آن هستند که همین احساس را اکنون نیز داشته باشند بنابراین برخی رفتارهایی را که ما اسم آن را دخالت می‌گذاریم در واقع تلاشی برای اثبات مفید بودن آنان است. بهتر است این حس مؤثر بودن را به آنان القا کنیم و مسؤولیت‌هایی را که در حد توانشان است به آن‌ها محول کنیم مانند گفتن املا به نوه. این عمل از ایجاد حس بی فایده بودن آنان جلوگیری می‌کند.

۲- اغلب کسانی که الان به پیر هستند در جوانی در محیط های شغلی، خانوادگی و اجتماعی دارای شأن و منزلت بوده‌اند، بهتر است در برخورد با آنان و واداشتن به اموری که به صلاحشان است، از به‌کارگیری الزام و بایدها و نبایدها خودداری کنیم و کارها را به‌صورت پیشنهادی مطرح کنیم.

۳-اغلب سالمندان دارای مشکلاتی از قبیل ناتوانی در تکلم، شنوایی، حافظه و … هستند، مفید است در ارتباطمان مدبرانه عمل کنیم. با ترحم، دلسوزی و یا از سر بی حوصلگی رفتار کردن فقط باعث دل آزردگی آنان می‌شود. می‌توان کلمات را شمرده شمرده و با طمأنینه بیان کرد. تن صدای بلند از صحبت کردن به طور واضح متفاوت است.

مشاوره تلفنی سالمند

۴- معمولاً افراد مسن تجارب ارزشمند بی شماری دارند و تمایل دارند در نقش معلم و آموزگار آن‌ها را در اختیار دیگران مخصوصاً فرزندان خود قرار دهند، بنابراین خالی از لطف نخواهد بود اگر بعضی وقت‌ها پای صحبت هایشان بنشینیم و به حرف‌هایشان گوش دهیم.

در مواقعی که دسترسی به مشاوره حضوری میسر نیست و یا در صف نوبت‌دهی مجبور به انتظار هستیم و احتیاج به مشاوره یا راهنمایی فوری داریم می‌توانیم از خدمات مشاوره تلفنی استفاده کنیم. شما می‌توانید با استفاده از شماره تلفن ۹۰۹۹۰۷۱۶۳۹ از سراسر کشور با متخصصین سرای مشاور تماس برقرار کنید و در خصوص مسائل خود از ایشان راهنمایی بخواهید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وب‌ سایت

دیدگاه

مرکز مشاوره روانشناسی سرای مشاور

تماس با منشی مرکز:

02166574156

ساعات کاری : 9 الی 22

خط هوشمند مشاوره تلفنی (تماس با تلفن ثابت بدون صفر و پیش شماره):

9099071639 (سراسر کشور)

خط هوشمند مشاوره تلفنی (تماس با همراه اول بدون صفر و پیش شماره):

99222407

خانه ی مهر یکی از مراکز مشاوره تلفنی رایگان تهران محسوب می شود خوشبختانه توانسته ایم در مراکز برجسته ی تلفنی یکی از بهترین مراکز مشاوره تلفنی باشیم زیرا در تمام ابعاد روانشناختی به صورت تخصصی و حرفه ای فعالیت می کنیم.
مشاوره تلفنی رایگان تهران در تمام زمینه ها فعالیت می کند اما در خانه ی مهر ما یک روز در هفته را مختص افرادی قرار داده ایم که تمایل دارند به صورت رایگان از متخصصین ما مشاوره بگیرند

این نوید را به شما می دهیم که مشاورین رایگان هم به شما از طریق تست و یا مصاحبه ی بالینی کمک می کنند تا مشکل خود را حل کنید و هر چه زودتر به متخصص و مشاوره حضوری مراجعه کنید .

 

مشاوره ازدواج ، مشاوره خانواده ( مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت ، مشاوره سکس تراپی ) مشاوره کودک نوجوان ، مشاوره اعتیاد ، مشاوره سالمندان ، مشاوره بیماری های خاص مثل ایدز ، ام اس ، سرطان در تمام زمینه های نامبرده شده می توانید از طریق اپراتور به متخصص در همان زمینه وصل شوید

اما مشاورین تلفنی چگونه به شما می توانند کمک کنند ؟ زمانی که شما برای یک مشکل در زمینه ی کودک خود با مشاورین تماس می گیرید متخصصین با توجه به تجارب خود ممکن است شما را راهنمایی کنند که از کارگاه ها و همایش های آنلاین ما استفاده کنید و یا به یک روانپزشک کودک مراجعه کنید . بسته به مشکل کودک تشخیص می دهند که نقص در عدم آگاهی شماست و یا اختلال رفتاری جدی در کودک است که باید هر چه زودتر برطرف شود .

مشاوره تلفنی سالمند

مقالات زیر به شما کمک می کند با خدمات خانه مهر بیشتر آشنا شوید:

مشاوره تلفنی عشق و ازدواج در مرکز خانه مهر

 

مشاوره قبل از طلاق شانس دوباره ای برای زندگی مشترک

 

مشاوره طلاق تلفنی ۲۴ ساعته در تهران و شهرستانها

 

بهترین مشاوره تلفنی کودک در تهران و شهرستانها

 

 

 

 

در زمینه ی مشاوره ازدواج هم زمانی که زوجین با مشاوره تلفنی رایگان تهران تماس می گیرد می تواند از طریق تست های آنلاین ، کارگاه های آنلاین با ما در ارتباط باشد اما در این مرحله هم بستگی به سنجش مشاوره دارد اگر تشخیص دهد که در زمینه ی مشکلات جنسی حتما باید با یک متخصص سکس تراپ صحبت کنید شما را ارجاع می دهد .

بعد از آن مشاوره فردی و بین فردی شما شروع می شود . قطعا مشاوره فردی به شما کمک می کند که مشکلات خود را حل کنید و بعد به مشکلات بین فردی بپردازید زیرا ما در گذشته الگوها و رفتارهایی از والدین خود آموخته ایم که ممکن است اشتباه باشد و همچنان در رابطه ی زناشویی خود از آن تکنیک ها و رفتارها به صورت ناخودآگاه استفاده کنیم.

 

 

 

 

 

اما برای آن که با نحوه کار مشاوره فردی در مشاوره تلفنی رایگان تهران آشنا شوید یک مثال از تله هایی که ممکن است بر اثر تجارب گذشته در شما نهادینه شده باشد را عنوان می کنیم .

تله ی زندگی اطاعت یکی از آن تله هایی است که وقتی وارد رابطه ی زناشویی و عاطفی می شوید باعث می شود که به مرور زمان ارتباط شما کیفیت خودش را از دست بدهد

اگر شما به این تله ی زندگی دچار باشید شما اعتقاد راسخ دارید که باید همه از شما راضی باشند باید رضایت والدین ، خواهر ، برادر ، همسر ، رئیس ، همکار، حتی غریبه ها را هم به دست بیاورید .

 

 

 

 

خواسته های خود را نادیده می گیرید و تن به خواسته های دیگران می دهید . طبق تجارب مشاوره تلفی تهران افرادی که دچار این تله می شوند بعد از مدتی احساس می کنند که در دام مشکلات افتاده اند و نمی توانند آن ها را رها کنند یا حل کنند

زیرا آن قدر زندگی پرفشار و پر مسئولیتی را دارند که برآورده سازی مداوم نیازهای دیگران طاقت فرسا و آن ها را به ناتوانی می کشاند اطاعت باعث می شود که فرد آزادیش را از دست بدهد و مسئولیت پذیری بی موردی را احساس کند

زیرا تمام اختیارات خود را تحت تاثیر رضایت بقیه می داند اصلا به خودش توجهی نمی کند و به دنبال برطرف کردن خواسته ها و نیازهای خودش نیست بلکه بیشتر به دنبال این است که چه کار کند که دیگران او را دوست داشته باشد و از او راضی باشند.

 

 

 

البته تله زندگی اطاعت خودش را در 2 غالب ایثارگری و فرمانبرداری به دلیل ترس خودش را نشان می دهد . همان طور که دیدید یک نمونه ی بسیار کوچک از درمان مشاوره فردی را برای شما عنوان کردیم

در مشاوره فردی مشکلات شما عمیق حل می شود زمانی که زوجین برای ناتوانی در حل مشکلات به مشاوره مراجعه می کنند دقیقا مشکلات از خودشان شروع می شود چه کسی در یک رابطه ی پر آشوب ماندگار می شود ؟ چه کسی جرات جدا شدن و درک مشکلات را دارد ؟

متاسفانه بسیاری از افرادی که برای مشکلات زناشویی به مشاوره تلفنی رایگان تهران تماس می گیرند خودشان در وهله ی اول نیاز دارند کسی به آن ها کمک کند تا بتوانند واقعیت زندگی را درک کنند .

مشاوره تلفنی سالمند

 

 

 

به طور مثال وقتی فردی در غالب ایثارگر است خودش را مسئول خوشبختی و آسایش دیگران می دانند . این افراد ممکن است در کودکی در قبال تامین سلامت هیجانی افراد نزدیک احساس مسئولیت می کردند.

والدینشان بیمار بودند یا آن ها افسردگی داشتند که این باعث می شده بار مسئولیت بر دوش آن ها باشد اما مشکل از آن جایی شروع می شود که والدی که قرار است از کودک مراقبت کند خودش یکی از عوامل استرس زای کودک می شود

 

 

 

در زمینه ی فرمانبرداری هم زمانی که کودکان تنبیه و طرد شدن را از سمت والدین تجربه می کنند پس به دنبال آن هستند که توجه والدین را به خودشان جلب کنند تا آن ها را طرد نکنند

فرمانبرداری باعث می شود که اطاعت بی چون و چرایی در فرد ایجاد شود که احساس کند هیچ حق انتخابی ندارد . مشاوره تلفنی رایگان تهران تمام این ابعاد شخصیتی را بررسی می کند تا بتواند به شما کمک کند هم در زمینه ی زوجین و هم در زمینه ی والد فرزندی و محیط کاری بهترین عملکرد را داشته باشید .

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشکلات جنسی خود را از مشاوره جنسی خانه مهر بپرسید

سوالات مشکلات جنسی خود را از ما بپرسید

پاسخ به شایع ترین سوالات مشکلات جنسی

پاسخ مشاوره جنسی به مشکلات جنسی رایج

مشکلات باروری مردان را بشناسید

اینجا گوش شنوایی برای درد دل های شما وجود داره که در وقت مناسب راه حل های خوبی برای ارتقا کیفیت زندگی به شما میده.

 

مشاوره تلفنی فوری بیماری های خاص، مشاوره سالمندان و مشاوره اعتیاد را از تیم متخصص و مجرب خانه مهر بخواهید

 

 

 

مشاوره تلفنی سالمند

 

 

 

 

با توجه به شرایط فعلی کشور و رفت و آمدهای سخت تر مردم عزیز کشورمان  خانه مهر تصمیم گرفته است با زیرساخت های آنلاین در زمینه هایی تخصصی به شکل مشاوره تلفنی هم فعالیت کند.

ابعادی که خانه مهر از طریق مشاوره تلفنی فعالیت میکند به شرح زیر است:

مشاوره تلفنی  خانواده و زوج درمانی ( مشاوره خیانت ، مشاوره سکستراپی،مشاوره طلاق)

مشاوره  تلفنی قبل از ازدواج 

مشاوره بالینی و روانپزشکی

مشاوره تلفنی کودک و نوجوان

مشاوره اعتیاد و سالمندان

مشاوره بیماری های خاص

مشاوره تحصیلی و شغلی

 

 

در دپارتمان سالمندان و یا اعتیاد و بیماری های خاص توانسته ایم برای اولین بار در مراکز مشاوره به شکل تفکیک شده فعالیت کنیم آیا با افسردگی دوران سالمندی آشنا هستید ؟

آیا سالمندی کنار شما زندگی می کند که از لحاظ حافظه و مشکلات پیری رنج ببرد؟

آیا شما با تغییرات روحی و روانی و جسمی سالمندان آشنا هستید ؟

آیا در اطراف خود در زمینه شناسایی و درمان اعتیاد تا به حال قدم برداشته اید ؟

متاسفانه این روزها استفاده از مواد مخدر و سیگار یکی از معضلات اصلی دوران نوجوانی و جوانی شده است در این زمینه شمای پدر و مادر اگر اطلاعات کافی نداشته باشید بی شک دچار مشکلات متعددی می شوید به همین منظور شما باید بتوانید آگاهی خود را در زمینه انواع مواد مخدر ، نوع برخورد با نوجوان ، شناخت دنیای نوجوانان و جوانان بشناسید.

 

 

 

 

بی شک اگر شما بخواهید فقط برخوردهای منفی و انکار کننده با نوجوان و جوان خود در زمینه اعتیاد داشته باشید روز به روز رابطه صمیمی بین شما و نوجوانتان قطع می شود

 

 

و اما در زمینه بیماری های خاص نیز می توانند والدینی که یکی از اعضای خانواده با بیماری دست و پنجه نرم می کند و دچار تنش و اضطراب شده اند با متخصصین در ارتباط باشد آیا می دانید حتی نوع نگاه شما به کسی که بیماری خاصی دارد و ایجاد تنش و استرس بر بیماری تاثیر منفی می گذارد و باعث میشود  روز به روز بیماری را تشدید شود.

آیا می دانستید حتی حمایت های افراطی که شما از نگاه محبت آمیز به فردی که بیماری خاصی دارد انجام می دهید روز به روز باعث می شود که آن فرد بیماریش تشدید شود پس در نوع نگرش به بیماری و نوع برخورد حتما با یک متخصص در ارتباط باشید ما در مرکز مشاوره تلفنی خانه مهر توانسته ایم از طریق نوع دریافت خدمات به شکل آنلاین ، ویدئو کال و مشاوره تلفنی همراه شما باشیم .

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

در تمام زمینه های مشاوره روانشناسی می توانید از طریق اپراتور خانه مهر آگاهی بدست آورید

 

 

 

مشاوره تلفنی سالمند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشکلات جنسی خود را از مشاوره جنسی خانه مهر بپرسید

سوالات مشکلات جنسی خود را از ما بپرسید

پاسخ به شایع ترین سوالات مشکلات جنسی

پاسخ مشاوره جنسی به مشکلات جنسی رایج

مشکلات باروری مردان را بشناسید

اینجا گوش شنوایی برای درد دل های شما وجود داره که در وقت مناسب راه حل های خوبی برای ارتقا کیفیت زندگی به شما میده.

میتوانید از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد با شماره 9099071985

تماس حاصل نمایید.

پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بدلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید.

مشاوره تلفنی سالمند

دوران سالمندی را می توان دوران کاهش توانایی و کم شدن کیفیت انجام کار ، از دست دادن حافظه ، نیروی جسمی و ذهنی یا ناتوانی در انجام کارها تعریف نمود.

افرادی که در حال پیر شدن هستند، ممکن است احساس خوبی نداشته و از پیر شدن بترسند و تلاش کنند تا آن را انکار کنند. برخی نیز تلاش می کنند که نشان دهند که سن فقط یک عدد است و پیر شدن به طرز فکر انسان ها بستگی دارد . البته تغییرات جسمی و ذهنی در دوران سالمندی بوجود می آیند، که نمی توان از آن هاچشم پوشی نمود.

در همین دوران تغییراتی وجود دارد که استرس زیادی را برای سالمندان به همراه دارند: مثل مرگ همسر، بیکار شدن و به بیماری جدی و سختی مبتلا شدن.

سالمندان می توانند با مکالمه تلفنی با مشاوران مرکز، شرایط و تغییرات زندگی خود را با مشاوران در میان گذاشته و از نا امیدی ها و گوشه گیری  با بهره گیری از آموزش مشاوران رهایی یابند.

شما می توانید برای مشاوره در مورد مسائل مرتبط با سالمندان با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

بیشتر افرادی که به هر نوعی با سالمندان در زمینه ی سلامت روانی آن ها ارتباط دارند، نیاز به آموزش دارند. بسیاری از این افراد نمی توانند سالمندان را درک کنند و به همین علت توانایی کار با آن ها را ندارند. یکی از روش های مهم کار با سالمندان، به وجود آوردن تغییر نگرش اطرافیان آن هاست.

متخصصان و روانشناسان مرکز راهکارهایی را ارائه می دهند که اطرافیان را به تشویق و حمایت سالمندان، راهنمایی می کنند. این موضوع را فراموش نکنیم که اگر رفتار با سالمندان مبتنی بر تکنیک های علمی و روانشناسی اثبات شده نباشد، ممکن است سالمند را به سمت گوشه گیری و نا امیدی از زندگی خود ببرد که می تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

همچنین مشاوران مرکز در زمینه های مختلف پاسخگوی هموطنان بوده و در سراسر کشور آمادگی مشاوره تلفنی به افراد را دارا هستند. همچنین شما قادر خواهید بود که مشاور خانم یا آقای مورد نظرتان را انتخاب نمائید.

در صورت داشتن هر گونه سؤال می توانید با مشاورین مرکز تماس بگیرید.

اگر سوالاتی در زمینه های زیر دارید:

اختلالات سالمندان شامل:

افسردگی، اضطراب، مشکلات جسمی، اختلال خواب، فراموشی، زوال عقل، مشکلات جنسی و روان پریشی

مسائل اجتماعی شامل:

بازنشستگی و اشتغال

مسائل سالمندان شامل:

تغذیه، تنهایی، اوقات فراغت و مراقبت از سالمندان و…

پیشنهاد می کنیم که حتما با مشاورین مرکز تماس بگیرید و سوالات خود را با آن ها در میان بگذارید.

#awbox div{margin:10px;padding:10px;animation-name:example;animation-duration:3s;animation-iteration-count:infinite}#awbox a{color:black}@keyframes example{0%{box-shadow:1px 1px 3px blue,-1px -1px 3px blue;transition:box-shadow .5s}50%{box-shadow:0}}

میتوانید از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد با شماره 9099071985

تماس حاصل نمایید.

پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بدلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید.

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مرکز مشاوره سالمندان میتوانید در کانال خانه مشاوره عضو شوند.

لینک های ویژه

به ما در تلگرام بپیوندید

ارتباط با مشاورین ما

مرکز مشاوره خانه مشاوره با کادری متخصص و مجرب به صورت تلفنی به هم وطنان مشاوره میدهد, شما میتوانید به انتخاب خودتان یک مشاور آقا یا خانم انتخاب کرده و به راحتی از خدمات مشاوره ای بهره مند گردید.

تماس با مشاورین تحصیلی: ۹۰۹۹۰۷1975 ،تماس با مشاورین خانواده :9099071985

پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

همچنین می توانید از طریق شماره های بالا، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. سایت مرکز مشاوره یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد.

تهران – ایرنا- با انجام مشاوره تلفنی، پویش «مقابله با کرونا، فرصتی برای همدلی با سالمندان» توسط انجمن طب سالمندان و سالمندشناسی ایران و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، شکل گرفته است.

احمد دلبری، رئیس انجمن علمی سالمند شناسی و طب سالمندان ایران روز جمعه گفت: با توجه به شیوع روزافزون بیماری کرونا و افزایش اضطراب و استرس در میان سالمندان و مراقبان، به منظور کاهش میزان مراجعه آنها به مراکز بهداشتی، درمانی و همچنین کمک به کنترل استرس خانواده‌ها، مشاوره رایگان تلفنی با عنوان پویش «مقابله با کرونا، فرصتی برای همدلی با سالمندان» شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: در این پویش اساتید، متخصصین، کارشناسان و فعالان حوزه سلامت و سالمندی کشور به عنوان مشاورین و افراد مرجع به ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود می‌ پردازند.

دلبری تصریح کرد: مقابله با کرونا و راهنمایی صحیح هشت میلیون نفر سالمند کشور به عنوان یکی از آسیب پذیرترین گروه‌های جامعه و خانواده های آنان، نیازمند عزم ملی فعالان حوزه سلامت است، بنابراین از عموم متخصصان داوطلب این رشته استدعا دارد در راستای مشاوره صحیح و آگاه بخشی خانواده‌ها و سالمندان عزیز و با هدف ایجاد حس امید و همدلی، این انجمن را در برگزاری هرچه بهتر این پویش یاری کنند. وی گفت: هم اکنون این انجمن نیازمند حمایت و راهنمایی و پیوستن متخصصان، پزشکان و کارشناسان عضو انجمن های علمی و سازمان نظام پزشکی به این پویش ملی جهت مشاوره تخصصی تلفنی به سالمندان و خانواده های آنان  است.

کرج – ایرنا – “نگران نباشید” کرونا فقط در میان سالمندان و افراد بیمار منجر به مرگ می شود جمله…

مشاوره تلفنی سالمند

تهران-ایرنا- سالمندان به عنوان قشری از جامعه که بیش از سایر گروه‌های سنی در خطر بیماری کرونا…

تهران – ایرنا – یک متخصص طب سنتی و فعال مراکز توانبخشی سالمندان گفت: سالمندان و افراد دارای…

تهران – ایرنا – مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه…

تهران – ایرنا – رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز – شنبه همزمان…

تهران – ایرنا – ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز…

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون…

تهران- ایرنا- مسوول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و فضای مجازی سازمان…

تهران- ایرنا- رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی به درخواست کنکوری‌ها…

تهران – ایرنا – هر سال هشتمین روز شهریور، سنگفرش خیابان، گرمی خون…

تهران- ایرنا- هیأت های مختلف در شهر تهران با برپایی آیین‌های عزاداری…

تهران – ایرنا – معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت از بیمه شدن…

تهران- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان ضمن تشریح ابعاد…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

امروزه با توجه به بهبود شرایط بهداشتی، درمانی و افزایش شاخص امید به زندگی شاهد افزایش رو به رشد جمعیت سالمندان هستیم، بنابراین پدیده سالمندی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته‌است. سالمندان، دوران مهمی از زندگی است که با سیر طبیعی تغییرات فیزیولوژیکی و روانی همراه است. در افکار عمومی پیری با تصویر منفی تنهایی، بیماری، ناتوانی و از کار افتادگی همراه است ولی می‌توان با آگاهی از مراقبت‌های مربوط به این سنین و شناخت این دوره، بیماری و ضعف را به کمترین حد رسانده و دوران سالمندی سالمی داشته باشید. علاوه بر این برای حل تعارضات والد فرزندی در این دوران لازم است فرزندان آگاهی‌ها و درک خود را از دوران سالمندی افزایش دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان مطلب همراه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سالمندی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

امروزه درصد چشمگیری از جمعیت جهان را سالمندان تشکیل می‌دهند و با توجه به افزایش امید به زندگی در بسیاری از کشورهای جهان، شمار سالمندان افزایش یافته است. سالمند به فردی اطلاق می‌شود که بیش از 65 سال سن داشته باشد و ممکن است به علت عوارض ناشی از افزایش سن و تغییرات فیزیولوژیک نیاز به مراقبت و توانبخشی داشته باشد.

مشاوره تلفنی سالمند

 

ناامیدی زمانی روی می‌دهد که فرد سالمند احساس کند تصمیمات نادرست زیادی در زندگی خود گرفته است و زمان به قدری کوتاه است که نمی‌تواند مسیر دیگری را به سمت انسجام پیدا کند. اما افرادی که از فرصت‌های خود به خوبی استفاده کرده‌اند، از دستاوردهای خود احساس کامل بودن و رضایت می‌کنند.

پر کردن اوقات فراغت و داشتن برنامه مشخص به سالمندان کمک می‌کند که این دوران را به خوبی سپری کنند و از بهداشت روانی خوبی برخوردار شوند. بین سلامت روان و اوقات فراغت سالمندان ارتباط مستقیمی وجود دارد. عدم فعالیت و نداشتن سرگرمی باعث می‌شود برخی افکار منفی و ناخوشایند گذشته در ذهنشان تداعی شود. مثلا سالمندانی که عزیزان و آشنایان خود را از دست داده‌اند، در اوقات بیکاری، فکر و ذهنشان درگیر مرگ و شکل گیری افکار ناامیدکننده می‌شود. ادامه چنین روندی می­ تواند آن‌ها را به سمت ابتلا به افسردگی سوق دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر از سلامت روان کلیک کنید.

 

پیری با کاهش توانایی‌های ذهنی و جسمی همراه است که به تدریج با گذشت زمان روی می‌دهد البته این کاهش در افراد به دلیل تفاوت‌های زیستی و محیطی با شدت متفاوت روی می‌دهد. در ادامه برخی از این تغییرات را بررسی می کنیم:

سنین سالمندی با افت توانایی بینایی، شنوایی همراه است. بویایی و چشایی نیز ممکن است تا حدی تحت تاثیر قرار بگیرد. با تغییرات پوستی مانند چروک شدن و نازک شدن پوست افراد نسبت به درد و آسیب حساس‌تر می‌شوند.

افزایش سن با افزایش سطح چربی و کاهش قدرت عضلانی همراه است، بنابراین توانایی انجام حرکات پیچیده در فرد کاهش می‌یابد. مفاصل نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد به گونه‌ای که آرتروز یکی از شایع‌ترین بیماری‌های جسمانی مزمن در سالمندان است.

تغییرات فیزیولوژیک و هورمونی باعث می‌شود زنان و مردان محرک‌های بیشتری برای تحریک شدن و زمان بیشتری برای رسیدن به ارگاسم نیاز داشته باشند.

سالمندی مشکلاتی در حافظه و یادگیری را به همراه دارد. افزایش سن با کاهش توانایی سیستم شناختی همراه است. کاهش در حافظه فعال به خصوص بسیار مشهود است ولی حافظه رویدادی که مربوط به خاطرات فرد است کمتر آسیب می‌بیند. همچنین سالمندان ممکن است در بازیابی کلمات با مشکل رو به رو شوند.

سالمندان از نظر بهینه سازی عاطفه، یعنی توانایی به حداکثر رساندن هیجان مثبت و تعدیل کردن هیجان منفی بهتر می‌شوند. در دوران سالمندی مسئولیت‌های استرس زای زندگی زناشویی و شغلی کاهش می‌یابد. معمولا در این سنین افراد به درک هیجانی بیشتر می‌رسند و تعامل‌های مثبت بین زوجین افزایش پیدا می‌کند. در مقابل مقدار تعامل‌های اجتماعی و اندازه شبکه اجتماعی سالمندان معمولا کاهش پیدا می‌کند، ولی روابط عمیق‌تر می‌شوند. در این سنین افراد بیشتر از قبل با مرگ دوستان، همسر و خواهر برادرهای خود مواجه می‌شوند. داشتن ارتباط با فامیل و دوستان در این دوران سلامت آنان را پیش بینی می‌کند.

 

سالمندی نیازهای فراوانی را به همراه دارد و اغلب این نیازها برای فرزندان و اطرافیان قابل درک نیستند به همین دلیل اغلب چاش‌های والد فرزندی در این دوران بیشتر از قبل بروز پیدا می‌کند. در واقع انتظارات والدین از فرزندان در این دوران بیش از حد می‌شود و فرزندان محدودیت‌هایی برای برآوردن آن‌ها دارند. برخی از سالمندان به دوران کودکی خود برگشت دارند و اغلب رفتارهای همراه با لجبازی از خود بروز می‌دهند. توجه فرزندان به نیازهای آنان در این دوران می‌تواند راه‌حلی برای تعارضات آن‌ها باشد. نیازهای سالمندان به مراقبت‌های جسمانی محدود نمی‌شود؛ نیازهای عاطفی، احتیاجات معیشتی، نیاز به تفریح و امنیت از جمله نیازهای دوران سالمندی است.

 

دوران سالمندی می‌تواند با اختلالاتی مانند اختلالات عصب شناختی (دمانس، آلزایمر، پارکینسون و …)، افسردگی و اضطراب، اختلالات خواب همراه باشد. همچنین خطر خودکشی در سالمندی بیش از سایر گروه‌های سنی است که می‌تواند به دلایل مشکلات مالی، بیماری، سوگ یا افسردگی باشد. پس لازم است برای کاهش آسیب‌های سالمندی برنامه ریزی داشته باشیم. برای اطلاع بیشتر از علائم خودکشی کلیک کنید.

عدم توجه فرزندان و اطرافیان باعث می‌شود سالمندان احساس غم و اندوه کنند از طرفی از دست دادن دوستان و عزیزان و بازنشستگی باعث می‌شود که نتوانند دوستان جدیدی پیدا کنند. تنهایی با مشکلات روانی و احساسات مایوس کننده‌ای همراه است که منجر به افزایش مصرف داروهای آرام بخش و مسکن می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه مقاله درمان تنهایی را بخوانید.

نگهداری از حیوانات خانگی، شرکت در انجمن‌ها و خیریه‌ها به عنوان داوطلب، کارهای هنری، باغبانی و ایجاد نقش‌های جدید مانند به کار گیری تجربه در زمینه آموزش به جوانان می‌تواند به رفع تنهایی در آن‌ها کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تأثیر نگهداری از حیوانات خانگی بر انسان کلیک کنید.

 

دمانس یا زوال عقل اختلال مغزی است که اغلب در دوران سالمندی اتفاق می‌افتد و در آن فرد کارکردهای شناختی خود را از دست می‌دهد و به تبع رفتارهای متفاوتی نیز از خود بروز می‌دهد. سالمندان مبتلا عملکرد روزانه‌ی خود را از دست می‌دهند و برای بسیاری از کارها نیاز به مراقبت و کمک دارند. در این بیماری ادراکات، حافظه و توانایی استدلال و قضاوت کردن به شدت افت پیدا می‌کند. دمانس اغلب به دلیل افسردگی در دوران سالمندی، مصرف الکل، مشکلات تیروئیدی و کمبود ویتامین اتفاق می‌افتد و درمان آن گاه از طریق مصرف دارو ممکن می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دمانس کلیک کنید.

 

پارکینسون در سالمندان بیماری است که بر اثر کاهش دوپامین در مغز اتفاق می‌افتد و مشکلات حرکتی فراوانی را به همراه دارد. شایع‌ترین نشانه‌ی این بیماری لرزش زیاد یک طرف بدن است و این لرزش هنگام استرس‌ها و فشارهای روانی افزایش می‌یابد. افراد مبتلا به پارکینسون در راه رفتن مشکل دارند و بسیار کند حرکت می‌کنند. افراد مبتلا اغلب تعادل ندارند و ممکن است هنگام راه رفتن ناگهان متوقف شوند و به اصطلاح قفل کنند. درمان‌های دارویی و درمان‌های عصب شناختی اغلب برای این بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پارکینسون کلیک کنید.

 

انجام یا عدم انجام یک رفتار منفرد یا تکرار شده که باعث اذیت یا آسیب رساندن یا صدمه به یک فرد می‌شود. معمولا بد رفتاری از طرف افرادی که مراقب و یا نزدیکان سالمند هستند اتفاق می‌افتد. ناتوانی روحی و جسمی سالمند یا خسته شدن مراقب از جمله دلایل بد رفتاری است. انواع بدرفتاری عبارتند از:

بدرفتاری جسمانی: وارد کردن عمدی درد

بی توجهی جسمانی: برآورده نکردن عمدی یا غیرعمدی تعهدات مراقبت

بدرفتاری روانی: توهین‌های کلامی، تحقیر کردن، تهدید

سوء استفاده جنسی: تماس جنسی ناخواسته از هر نوع

سوء استفاده مالی: بهره کشی غیرمجاز از اموال یا منابع مالی

آزار اجتماعی: کناره گذاشتن اجباری از جامعه

سو رفتار پزشکی: فرآیند‌ها یا درمان‌های پزشکی بدون اطلاع و رضایت شخص

تبعیض سنی: عدم برخورداری سالمند از موقعیت خاص مانند امکانات شهری به اندازه یک جوان

 

تصمیم به انتقال سالمند به خانه سالمندان چالشی بزرگ هم برای مراقب و هم برای سالمند است. مراقب به دلیل از دست دادن عزیزش و از طرفی به دلیل ناتوانی در نگهداری از او دچار استرس و غم می‌شود. فرد سالمند به دلیل از دست دادن استقلال و زندگی که یک عمر به آن عادت کرده است و کاهش تماس‌ها و دیدار‌ها به تدریج علائم افسردگی و اضطراب را نشان می‌دهد. برای اطلاع از علائم افسردگی کلیک کنید.

سعی کنید وضعیت او را بررسی کنید، مرتب به او سر بزنید. نظر او را درباره کیفیت خدمات و نحوه زندگیش در آن جا بپرسید و در صورت نارضایتی شکایت را به مسئول ارایه دهید. مقاله خانه سالمندان اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

ترکیبی از عوامل برای داشتن سالمندی موفق مؤثر است. از جمله می‌توان به سلامتی و رضایتمندی از زندگی، توانایی مقابله با رویداد‌های فعلی، حفظ احساس مثبت به آینده، امید به زندگی، داشتن عملکرد شناختی مناسب، یادگیری چیزهای جدید، داشتن استقلال و فعالیت‌های اچتماعی مؤثر اشاره کرد.

مشاوره تلفنی سالمند

 

سالمندان نیز مانند هر شخص دیگری احتیاج به تنوع و زندگی شاد دارند و عدم توجه به آن باعث بروز افسردگی و ناراحتی در سالمندان می‌شود. طبق تحقیقات انجام شده حفظ سلامت جسمی درسالمندان ارتباط مستقیمی با سلامت روان آن‌ها دارد. بنابراین می‌توان با حفظ سلامت جسمی سالمندان تا حدود زیادی از کناره گیری شان از زندگی عادی جلوگیری کرد. بهتر است اطرافیان به جای انجام دادن کارهای فرد سالمند به او کمک کنند تا او بتواند کارهایش را به تنهایی انجام دهد و از خود مراقبت کند. در این صورت احساس مفید بودن خواهد کرد. با توجه به این موارد راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها بتوان انزوا و افسردگی و اختلالات خواب را کاهش داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات خواب کلیک کنید.

ورزش یکی از راه‌های مهار افسردگی در دوران سالمندی است. فعالیت بدنی و ورزش روزانه علاوه بر پیشگیری از تحلیل جسمی باعث مهار افسردگی و احساس تنهایی می‌شود. اگرچه اکثر سالمندان با توجه به موقعیت سنی خود در انجام برخی فعالیت‌ها و ورزش‌های حرفه ای دچار محدودیت هستند ولی با انتخاب ورزش‌های مناسب با دوران سالمندی از جمله پیاده‌روی، تمرینات تنفس، حرکات آرام‌سازی باعث افزایش شادابی در آن‌ها می‌شود. همچنین برنامه‌ریزی برای برقراری ارتباط‌های دوستانه در منزل یا خارج از خانه در تقویت روحیه اجتماعی سالمندان بسیار مفید است.

بیشتر افراد گمان می‌کنند که سپردن مسئولیت نگهداری و مراقبت از کودکان یا نوه‌ها به پدر و مادر سالمند خود، آن‌ها را دچار زحمت می‌کنند. به همین دلیل از این کار خودداری می‌کنند در صورتی که این مسئولیت می‌تواند در فرد سالمند حس مفید بودن را القا می‌کند.

بسیاری از والدین سالخورده ما در استفاده از برخی وسایل مانند تلفن همراه یا کامپیوتر دچار مشکل هستند. ما این قبیل کارها را برای آن‌ها انجام می‌دهیم بهتر است کمی وقت بگذاریم و این کار را به عنوان یک مهارت جدید به آن‌ها آموزش دهیم. افراد سالمند خود نیز می‌توانند مهارت‌های جدیدی کسب کنند. شرکت در کلاس‌های مختلف آموزشی، یادگیری رایانه و… هر یک می‌توانند به عنوان یک مهارت جدید فرد سالمند را به صورت فعال در جریان زندگی قرار دهد.

علاوه بر فعالیت‌های شناختی و رفتاری که بیشتر فعالیت‌های فردی را شامل می‌شود، برنامه زندگی فرد سالمند باید طوری باشد که او همچنان با اجتماع و مردم در ارتباط باشد. شرکت در مسافرت‌های گروهی همچنین دید و بازدید از گروه دوستان و خانواده می‌تواند فرد سالمند را همچنان در جمع مردم قرار دهد. برای جلوگیری از افسردگی در سالمندان تاکید و توجه بر قابلیت‌ها و توانایی‌های آن‌هاست تا خود را از محیط پیرامون خود دور نبینند و سالمندی خود را با از کارافتادگی هم معنا ندانند.

توانایی کمک به دیگران و مفیدبودن در این زمینه حسی است که همواره در افراد مختلف جامعه وجود دارد. انجام فعالیت‌های خیریه باعث می‌شود فرد سالمند همچنان خود را در جریان طبیعی جامعه حس کند و احساس فعال بودن داشته باشد.

 

احساس تعلق افراد با سن رشد نمی‌کند. افراد مسن‌تر از پیوند و مشارکت شان در گروه‌هایی که برای آن‌ها سازماندهی شده است، احساس رضایت می‌کنند. اما احساس وابستگی آن‌ها در صورتی تقویت می‌شود که در جامعه‌ای مشارکت داشته باشند که به خاطر سن دسته بندی نشده باشد. بهتر است آن‌ها را به انجام فعالیت‌های جامعه دعوت کنید و اجازه دهید انتخاب کنند.

 

نباید با سالمندان به گونه ای رفتار کرد که آنان احساس بی‌کفایتی و بی‌اهمیتی کنند یا مورد بی‌مهری قرار بگیرند. سعی کنید آن‌ها را درک نمایید. با توجه به تغییرات جسمانی توانایی آن‌ها در برخی امور مانند یک جوان نیست، اما طرد کردن سالمندان بیشترین ضربه را به آن‌ها وارد می‌کند. ملاقات‌ها و برنامه‌های خانوادگی را به گونه ای تنظیم کنید که با توانایی آن‌ها هماهنگ باشد. زندگی با سالمندان نیز برای مراقبات خستگی و چالش‌هایی را به همراه دارد. قبل از آن که ناراحتی خود را به آن‌ها انتقال دهید با دریافت مشاوره خانواده در صدد حل مسائل برآیید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سالمندی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

در زمینه سالمندی مطالعه کتابهای زیر پیشنهاد میشود : کتاب تناسب اندام برای سالمندان ( پروتکل استاندارد ورزشی برای سالمندی سالم)جلد اول وکتاب تناسب اندام برای سالمندان ( پروتکل استاندارد ورزشی برای سالمندی فرتوت )جلددوم وکتاب پروتکل بین‏المللی ارزیابی و مراقبت از سالمندان و ;کتاب سالمندی پویا

در زمینه سالمندی مطالعه کتابهای زیر پیشنهاد میشود : کتاب تناسب اندام برای سالمندان ( پروتکل استاندارد ورزشی برای سالمندی سالم)جلد اول وکتاب تناسب اندام برای سالمندان ( پروتکل استاندارد ورزشی برای سالمندی فرتوت )جلددوم وکتاب پروتکل بین‏المللی ارزیابی و مراقبت از سالمندان و ;کتاب سالمندی پویا

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

برای اعلام خرابی تماس و ارتباط با مشاور از طریق تلفن همراه با شماره

021 – 42258

تماس حاصل فرمایید

پاسخگویی از ساعت 8 صبح تا 1 شب

حتی ایام تعطیل

مشاوره تلفنی سالمند

با یک تماس آگاهانه عمل کنید

جهت مشاوره درباره “خدمات مشاوره سالمندان ” می توانید در سراسر کشور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

تماس از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱ بامداد حتی ایام تعطیل به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید

آیدانیتو یک فضای هوشمند مشاوره و آموزش است. در این فضا شما می توانید با تماس با مشاورین متخصص و با تجربه ما در زمینه های مختلف اطلاعات کسب کنید. خدمات مشاوره سالمندان در آیدانیتو شامل موارد زیر است:

جهت مشاوره درباره “خدمات مشاوره سالمندان ” می توانید در سراسر کشور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

تماس از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱ بامداد حتی ایام تعطیل به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید

بدن انسان در سن بالا رو به افول می رود و توانایی هایش شدیداً کاهش پیدا می کنند. رعایت مواردی مثل انجام فعالیت های بدنی منظم و تغذیه مناسب می تواند از مشکلات جسمی جلوگیری یا آن ها را تعدیل کند.

یک مرد یا زن سالمند ممکن است به علت از دست دادن همسرش یا تغییرات جسمی ای که تجربه می کند، نتواند مثل گذشته رابطه جنسی رضایت بخشی داشته و این موضوع آزارش بدهد. یک مشاور متخصص می تواند به سالمندان در جهت بهبود زندگی جنسی شان کمک کند.

این روزها مشاوره تلفنی طرفداران زیادی دارد و استقبال از آن هر روز بیشتر از دیروز می شود. این استقبال دلایل متعددی دارد. دلایلی مثل:

 در این مقاله به موضوع مشاوره سالمندان پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله مهم ترین مسائل سالمندان را به شما پیشنهاد می کنیم.

اگر با یک فرد سالمند زندگی می کنید یا مسئولیت مراقبت از او را به عهده دارید، برای اطلاع از روش های مناسب برای افزایش کیفیت زندگی سالمندان، می توانید با مشاورین آیدانیتو تماس بگیرید.

جهت مشاوره درباره “خدمات مشاوره سالمندان ” می توانید در سراسر کشور با شماره زیر تماس حاصل نمایید

تماس از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱ بامداد حتی ایام تعطیل به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید

خدمات مشاوره خانواده تلفنی در آیدانیتو

مشاوره خانواده تلفنی
خانواده اولین نهادی است که هر انسانی با آن مواجه می شود و روابط در…

استفاده از خدمات مشاوره ای برای جلوگیری از خودکشی

مشاوره خودکشی
احتمالاً اکثر آدم های سالم فکر می کنند که خودکشی مشکلی را حل نمی کند اما…

مشاوره خانواده تهران

مشاوره خانواده در تهران
در گذشته مراجعه به متخصص و مشاوره برای درمان بیماری ها فقط در ج…

مشاوره تلفنی سالمند
مشاوره تلفنی سالمند
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *