مشاوره تلفنی مامایی قم

 
helpkade
مشاوره تلفنی مامایی قم
مشاوره تلفنی مامایی قم

مشاوره تلفنی مامایی قم

مرکز مشاوره رویش مشتاقانه منتظر دریافت نظرات ، پیشنهادات ، انتقادات و ایده های خلاقانه شما در مسیر رشد و پیشرفت مرکز و توسعه خدمات آن می باشد.

بالا

Sign up for our newsletter

یا نام متخصص را جستجو کنید

تخصص مامایی چیست؟

تخصص مامایی‌ یکی از رشته های زیرمجموعه‌ علوم‌ پزشکی‌ است‌ که در مقاطع‌ کاردانی‌، کارشناسی‌ پیوسته‌، کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ و دکتری‌ در داخل‌ کشور دانشجو میگیرد. فارغ‌التحصیلان‌ کارشناسی‌ مامایی‌ می‌توانند در رشته‌ هایی‌ چون‌ بهداشت باروری، آناتومی، فیزیولوژی‌، آموزش‌ بهداشت‌ و … ادامه‌ تحصیل‌ دهند.‌

مامایی شامل نقش‌های‌ گسترده‌ای‌ اعم‌ از نقش‌ مشاوره‌ای، مراقبتی، حمایتی،‌ درمانگری، آموزشی‌ و تحقیقاتی‌ دارد. قابل توجه آنکه  تمامی‌ این‌ نقش ها در ارتباط‌ با مادر، کودک‌ و آموزش‌ به‌ دختران‌ است.

حیطه رشته مامایی از دوران پیش از بارداری آغاز می‌شود و تا پس از زایمان و 6 سالگی کودک ادامه می‌یابد.مشاوره تلفنی مامایی قم

ماما (Midwife) کیست و چه می‌کند؟

ماما به شخصی اطلاق می‌شود که دوره آموزشی مامایی را در مراکز علمی معتبر گذرانده و موفق به اخذ پروانه رسمی مامایی از مقامات صلاحیت دار مربوط شده باشد. کلیه فارغ التحصیلان این رشته در ایران، دارای شماره نظام پزشکی با پسوند “م” بوده و از طریق سایت نظام پزشکی قابل شناسایی می‌باشند.

یک ماما می‌تواند در مراکز بهداشتی، بیمارستان ها، درمانگاه ها، واحدهای بهداشتی و حتی منازل به ارائه خدمات مامایی بپردازد و کار کند.

او قادر است به نظارت، مراقبت و مشاوره به زنان در دوران بارداری، زایمان و پس از آن بپردازد و با مسئولیت پذیری خود، هدایت زایمان (طبیعی) را به عهده بگیرد. ماما به آموزش های تنظیم خانواده، آموزش و مشاوره حین حاملگی، پیشگیری و شناسایی شرایط غیرطبیعی در مادر و کودک، فراهم سازی کمک های پزشکی و اجرای اقدامات اورژانس در نبود کمک پزشکی، مراقبت از نوزاد و طفل، تنظیم برنامه آموزشی جهت والدین و … مشغول است.

خدماتی که یک متخصص مامایی ارائه می دهد، کدامند؟

مرضیه رئیسی 

نیره سادات صموتی 

سودابه بیوس 

فاطمه السادات موسوی 

ساره باکویی 

هدی احمری طهران 

زهره عرب 

نیره السادات صموتی 

عصمت جعفر بگلو 

دکتر نرگس اسکندری 

تمامی آدرس ها را بر روی نقشه می توانید مشاهده کنید

loading…

جستجو بر حسب نام متخصص

لیست تخصص ها

آیا شما یک پزشک خوب هستید؟

تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می‌باشد

یکی از ویتامین های ضروری برای سلامت بدن ویتامین D میباشد که متاسفانه امروزه کمبود این ویتامین در بدن افراد در سنین مختلف بسیار شایع شده است .خصوصا کسانیکه در شهرهای بزرگ و صنعتی زندگی میکنند که عامل اصلی آن آلودگی هوا و زندگی در آپارتمانها ست که مانع رسیدن نور آفتاب به مقدار کافی به پوست میشود زیرا همان طور که میدانید ویتامین D توسط تابش نور خورشید به پوست، در بدن ما ساخته می شود. هم چنین این ویتامین در برخی منابع غذایی به طور محدود وجود دارد. این ویتامین برای استحکام استخوان ها ضروری بوده و نقش آن در بسیاری بیماری ها از جمله دیابت، بیماری MS ، سرطان، بیماری های قلبی و افسردگی به اثبات رسیده است.باید بدانید که کمبود این ویتامین در زنان باردار میتواند تاثیرات بدی روی جنین بگذارد.به همین علت حتما به زنانی که قصد دارند باردار شوند توصیه میشود تا سطح این ویتامین را قبل از اقدام به بارداری بسنجند و در صورت کمبود ، بعد از رفع مشکل و استفاده از مکمل ها برای بارداری اقدام کنند.

استفاده از دستمال یا کاغذ توالت این روزها بسیار مرسوم شده و تقریبا همه از آن استفاده میکنند اما باید بدانید که استفاده از دستمال در کنار مزایایی که دارد میتواند خطرساز و مشکل آفرین باشد،بنابراین برای به حداقل رساندن این مشکلات بهتر است اطلاعاتی راجب نحوه استفاده و انتخاب نوع دستمال توالت مصرفیتان داشته باشید.

شاید تا به حال اصطلاح نمره آپگار را نشنیده باشید اما اگر باردار هستید بهتر است راجب این اصطلاح بدانید چراکه ممکن است بعد از تولد فرزندتان و در اتاق زایمان این اصطلاح را بشنوید و اگر راجب آن اطلاعات کافی نداشته باشد این قضیه موجب نگرانی شما خواهد شد.

از شیر گرفتن کودک یکی از مراحلی است که نیاز به صبر و حوصله مادر دارد و باید برای راحت تر گذراندن این پروسه و جلوگیری از آسیب های روحی و جسمی به مادر و کودک راهکارهای مناسب این دوره را بدانید.خیلی از مادران از این پروسه به عنوان یکی از بدترین تجربیاتشان یاد میکنند و متاسفانه نحوه اشتباه از شیر گرقتن کودک میتواند خصوصیات اخلاقی بد مانند پرخوری،وابستگی و … را برای کودک به دنبال داشته باشد.باید در نظر داشته باشیم که این مرحله برای کودکی که دلبستگی و وابستگی به سینه مادر دارد بسیار سخت است ولی ما با تکنیکهای صحیح میتوانیم این مرحله را برایش راحت تر کنیم. در این مقاله بایدها و نبایدهای از شیر گرفتن را میخوانیم.

یکی از مهمترین وسایلی که در سیسمونی برای نوزاد خریداری میشود سرویس خواب کودک است. از آنجا که حفظ سلامت، آرامش و داشتن خوابی آرام جزو مهم‌ترین مسائل برای کودک است، باید به کیفیت سرویس خواب نوزاد بیش از هرچیز دیگری توجه شود تا مشکلی برای او پیش نیاید.برای انتخاب تخت و کمد کودکتان باید به مسایل مختلفی از جمله کاربردی بودن آن و امنیت آن برای نوزاد دقت کنید. استانداردهای سرویس خواب نوزاد، كودك و نوجوان بسیار مهم هستند زیرا تخت خواب قرار نیست یک جسم لوکس و تزیینی باشد.امروزه در بازار تنوع زیادی وجود دارد و اجناس داخلی یا خارجی با کیفیت و شکل وقیمت مختلف به مشتریان عرضه میشود.در این مقاله سعی شده تا نکاتی کاربردی و لازم برای داشتن انتخابی مناسب آورده شود تا باعث شود که از خریدتان راضی باشید و بهترین انتخاب را با توجه به بودجه و سلیقه و شرایطتان داشته باشید. مشاوره تلفنی مامایی قم

${Summary}

بانک اطلاعات

ابزارهای بارداری و زایمان

ابزارهای رشد کودک

ابزارهای سنجش سلامت

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

مطلب از سایر رسانه ها

 

برای مطالعه چگونگی محاسبه سن بارداری صفحه حساب کردن سن بارداری را مشاهده بفرمایید.

بانک اطلاعات

ابزارهای بارداری و زایمان

ابزارهای رشد کودک

ابزارهای سنجش سلامت

مشاوره تلفنی مامایی قم

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

مطلب از سایر رسانه ها

 

بانک اطلاعات

ابزارهای بارداری و زایمان

ابزارهای رشد کودک

ابزارهای سنجش سلامت

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

مشاوره تلفنی مامایی قم

مطلب از سایر رسانه ها

 




۰۳:۳۰:۰۰



مشاوره تلفنی مامایی قم


۰۳:۳۰:۰۰




۰۳:۳۰:۰۰




۰۳:۳۰:۰۰




۰۳:۳۰:۰۰



lsalenhltiffany


۱۳۹۶/۵/۲۹ ۱۶:۲۲:۱۴



lsalenhltiffany


۱۳۹۶/۵/۲۶ ۰۴:۱۸:۱۸

بانک اطلاعات

ابزارهای بارداری و زایمان

ابزارهای رشد کودک

ابزارهای سنجش سلامت

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

مطلب از سایر رسانه ها

 

معمولا  علائم تخمک گذاری را 5  روز قبل از آن  مشاهده خواهید کرد. تخمک گذاری در خانم ها به طور میانگین 12 الی 14 روز قبل از شروع قاعدگی اتفاق می افتد. با استفاده از ابزار زیر می توانید زمان تخمک گذاری را به صورت آنلاین محاسبه کنید.

بانک اطلاعات

ابزارهای بارداری و زایمان

ابزارهای رشد کودک

ابزارهای سنجش سلامت

مشاوره تلفنی مامایی قم

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

مطلب از سایر رسانه ها

 

پرسش و پاسخ پذیرش24 جایی‌است که شما به راحتی می‌توانید سوال خود را از افرادی که در زمینه مورد نظر شما تجربه دارند یا پزشک متخصص بپرسید.

کاربر گرامی، به درخواست ، دریافت نوبت از این پزشک، فقط از طریق اپلیکیشن پذیرش24 مقدور می‌باشد.برای دریافت نوبت و دانلود اپلیکیشن، لطفا شماره موبایل خود را درون فرم زیر وارد نموده و بر روی “ارسال لینک دانلود” کلیک نمایید.برای دریافت رایگان اپلیکیشن پذیرش24، می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

بعد از ثبت مشاوره، تماس تلفني به صورت اتوماتيک بين شما و پزشک برقرار خواهد شد. هم چنين در صورت نياز پزشک به ارسال عکس و مستندات پزشکي، شما مي توانيد از طريق صفحه گفتگو (چت) با پزشک، مستندات لازم را ارسال نماييد

قبلا توسط دکتر زهرا کریمی ویزیت شده‌اید؟

سبک زندگی با گذشته متفاوت است و به همین دلیل در بسیاری از موارد نمی توان مانند قبل عمل کرد و در هر مرحله از زندگی افراد نیازمند مشورت با متخصصین هستند؛ ما در مرکز سلام یاری رسانتان هستیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر،  امروز سبک زندگی با گذشته متفاوت است و به همین دلیل در بسیاری از موارد نمی توان مانند قبل عمل کرد و در هر مرحله از زندگی افراد نیازمند مشورت با متخصصین هستند؛ بچه دار شدن هم از این قاعده مستثنی نیست و بسیاری از زوجین ترجیح می دهند قبل از بچه دار شدن با کمک مشاوره مامایی و مشاوره پزشکی زنان خود را از لحاظ روحی و جسمی آماده کرده و با برنامه وارد دوران جدیدی از زندگی شوند و این دوران را با آرامش خیال طی کنند.

مرکز سلامت زنان سلام به صورت شبانه روزی مشاوره پزشکی زنان تلفنی ارائه میدهد. دسترسی به مرکز سلامت زنان در این شرایط بسیار حائز اهمیت است، که خانم ها در کمترین زمان بتوانند از صحبت های مشاورین بارداری استفاده کرده و با خیالی آسوده خود را برای بچه دار شدن آماده کنند.

یکی از مواردی که ممکن است زوج نیاز به مشاوره مامایی تلفنی داشته باشد، زمانی است که زن به طور ناخواسته باردار میشود در این مواقع ممکن است از لحاظ روحی دچار آشفتگی شده و تصور کنند آمادگی بچه دار شدن را ندارند؛ در چنین موقعیت هایی است که اهمیت صحبت با متخصص این حوزه اهمیت بیشتری پیدا می کند و زوجین (به خصوص خانم ها) نیاز دارند با فردی آگاه صحبت کرده و نگرانی های خود را برطرف کنند و در مورد موارد مختلف مشاوره بگیرند و در رابطه با نگرانی های خود با شخصی آگاه در حوزه زنان صحبت کنند و پاسخ سوالات خود را بشوند.

خوشبختانه بر خلاف گذشته امروزه مشاوره های تلفنی نیز معمول شده و بسیاری از افرادی که به هر دلیل به دکتر زنان دسترسی ندارند می توانند با یک تماس از مشاوره مامایی تلفنی شبانه روزی در مرکز سلامت زنان سلام بهره برده و پاسخ سوالات خود در شرایط پیش از بارداری، در حین بارداری و بعد از بارداری را از کارشناسان با تجربه مرکز سلامت زنان سلام بخواهند.مشاوره تلفنی مامایی قم

مشاوره مامایی تلفنی شبانه روزی چطور به شما کمک می کند؟

خوشبختانه در بیشتر مناطق کشور دسترسی به تلفن و گوشی های همره امکان پذیر است و افراد بدون صرف وقت و طی کردن مسیری طولانی می توانند برای خدماتی از جمله مشاوره در مورد بارداری، مشاوره در مورد خوراکی های قبل از بارداری، مشاوره راجع به روش های بارداری، مشاوره حین بارداری، مشاوره در مورد رژیم غذایی در بارداری، مشاوره در رابطه با مصرف دارو در بارداری، مشاوره پس از بارداری، مشاوره راجع به شیردهی، مشاوره راجع به روش های جلوگیری بعد از زایمان و…  با مشاورین ماما صحبت کرده و اطلاعات صحیح و کامل را از آن ها بخواهند.

در این نوع مشاوره، فرد راحت تر می تواند در مورد سوالات و نگرانی های خود صحبت کند و پاسخ را از مشاورین دریافت نماید.

ممکن است بعضی از خانم ها به هر دلیل امکان بارداری به صورت طبیعی را نداشته باشند؛ در چنین موقعیتی فرد با یک تماس می تواند در مورد روش های مختلف بارداری اطلاعات لازم را کسب کرده و اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل نماید.

مشاوره پزشکی زنان تلفنی

مشاوره های مامایی فقط مختص به خانم های باردار نیست و دیگر افراد نیز می توانند برای حل مشکل خود و یا مشاوره گرفتن در مورد مسائل مختلف با مشاوران پزشکی زنان تلفنی در مرکز سلامت زنان سلام تماس گرفته و اطلاعات کامل تر را از آن ها بخواهند.

زنان سلامت و آگاه، نقش بسیار موثرتری در جامعه ایفا می کنند و به عنوان یک زن شاغل، یک مادر یا یک همسر در مواجه با مشکلات زندگی آگاهانه تر عمل خواهند کرد؛ از این رو بهتر است تمامی زنان به سلامت خود اهمیت داده و کوچکترین مساله در مورد سلامتی خود را بی اهمیت تلقی نکرده و برای درمان بیماری ها و یا جلوگیری از ابتلا به بیماری تلاش کنند.

با توجه به شرایط افراد، برخی از خانم ها زمان کافی برای مراجعه حضوری به مراکز سلامت زنان را ندارند و یا به هر دلیل به متخصصین و مشاورین مجرب حوزه زنان دسترسی ندارد؛ در چنین شرایطی مشاوره تلفنی راه حل بسیار مناسب برای این افراد است.

مشاوره گرفتن در مورد بیماری های زنان، مشاوره گرفتن در رابطه با بهداشت زنان، مشاوره در مورد بیماری های آمیزشی، مشاوره در رابطه با دوران قاعدگی و بهداشت این دوران و … از جمله خدمات مشاوره های تلفنی هستند که می توان با یک تماس و بدون طی کردن مسیری طولانی به آن ها دسترسی پیدا کرد.

در مشاوره های تلفنی در زمان صرفه جویی شده و برخلاف مراجعه حضوری به متخصص نیازی نیست از روز یا روزهای قبل نوبت رزرو کرده و منتظر بمانید.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

می توانید در این بخش لیست مامایی سامانه رسا را مشاهده
کنید و مشاور مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مامایی

کارشناس مامایی از دانشگاه قم
،
سابقه فعالیت: از سال ۹۴
،
مدرس کلاس های آمادگی برای زایمان

مامایی

کارشناس مامایی از دانشگاه آزاد قم واحد علوم پزشکی
،
سابقه فعالیت : از سال 98
،
مشاوره در زمینه بیماری های زنان
مشاوره تلفنی مامایی قم

مامایی

کارشناس ارشد مامامی از دانشگاه علوم ‍‍پزشکی اصفهان
،
سابقه طبابت از سال 1378
،
سابقه تدریس و مربی گری زایمان فیزیولوژی در دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین

مامایی

کارشناس مامایی از دانشگاه شهید بهشتی
،

مامایی

کارشناس مامایی از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
،
مشاوره در زمینه زایمان فیزیولوژیک، آمادگی برای زایمان، اریکولوتراپی، تعیین جنسیت و ماساژ نوزاد
،
سابقه طبابت :از سال ۷۲

مامایی

کارشناس مامایی از دانشگاه علوم پزشکی اراک
،
سابقه فعالیت :از سال ۹۱
،

مامایی یکی از زیرمجموعه های رشته علوم پزشکی و بهداشت است و به مسائل مربوط به بارداری و زایمان و مشکلات زنان می‌پردازد. مامایی خدمات مختلفی از جمله مشاوره و راهنمایی تنظیم خانواده، بهداشت زناشویی، مسائل دوران بارداری و پس از زایمان، انجام زایمان و مراقبت از نوزاد و… را به بانوان ارائه می‌دهد.

ماما به فردی گفته می‌شود که تحصیلات خود را در رشته مامایی در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد به اتمام رسانده و پروانه رسمی مامایی دارد. این فرد می‌تواند تمام مسئولیت های مرتبط به مراقبت و نگهداری از زنان در دوره بارداری و پس از زایمان را انجام دهد و در اصل کار اصلی ماما آماده کردن پدر و مادر برای آشنایی با وظایفشان است.

بخش عمده ای از وظایف ماما مربوط به دوران بارداری مادران و زایمان آنها است. کار ماما از قبل از دوره بارداری فرد اغاز می‌شود و در تمام مراحل مراقبت های لازم را از فرد انجام می‌دهد.

کار ماما پیش از تولد عمدتا شامل موارد زیر می‌شود:

– توصیه های لازم برای تغذیه به بانوان باردار

– برگزاری کلاسهای آموزشی برای آشنایی پدر و مادر با فرآیند زایمان

– مشاوره زایمان

– بررسی سلامت مادر و جنین در دوره بارداری

در زمان زایمان نیز ماماها نقش ویژه ای در مراقبت از مادر و نوزاد دارند، از جمله:

– نظارت بر پروسه زایمان

– توصیه روشهایی برای کاهش درد در زمان زایمان

– انجام عمل زایمان طبیعی

– مشورت و تماس با پزشک متخصص برای دریافت راهنمایی های لازم

علاوه بر دوره بارداری و زایمان، یک ماما وظایف دیگری هم دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

– معاینات مربوط به زنان و مشاوره خانواده

– راهنمایی و مشاوره در رابطه با بهداشت زنان و دختران

– درمان برخی بیماری های زنان از جمله عفونت ها

– درمان های اولیه در زمینه نازایی

– گرفتن تست های مخصوص زنان از جمله تست پاپ اسمیر

– تجویز دارو

– معاینه دهانه رحم و پستان

– گذاشتن IUD و خدماتی دیگر از این دست

اغلب در افراد در انتخاب بین ماما یا پزشک متخصص دچار تردید می‌شوند. در صورتی که رقابتی بین این دو رشته وجود ندارد و در اصل می‌توان وظایف هرکدام را از یکدیگر تفکیک کرد. پزشک زنان و زایمان در دانشکده پزشکی تحصیل کرده و در مواردی فوق تخصص های مربوط به ناباروری و سرطان های زنان را دارد. ماما مراحل اولیه بیماری ها را کنترل می‌کند اما هرچه بیماری پیشرفته تر باشد یا نیاز به جراحی داشته باشد مسلما نیاز به تخصص بیشتری در این زمینه وجود دارد و باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کرد. جراحی های مانند لاپاروسکوپی و زایمان به روش سزارین و تمام جراحی های مربوط به زنان در حیطه تخصصی پزشک زنان قرار می‌گیرد و در این موارد ماما نمی‌تواند کمکی به شما کند.

در تمام طول مدت زایمان طبیعی ماما همراه شماست و معاینات و کنترل های لازم را انجام می‌دهد. همچنین پس از زایمان نیز آموزش های مربوط به شیردهی و … را به مادر می‌دهد. ماما همچنین مطمئن می‌شود که مسائلی که مادر پس از زایمان با آنها درگیر می‌شود از جمله جمع شدن رحم، صورت گرفته است یا خیر.

درباه رِسا

رِسا
اولین سامانه ارتباط پزشک با بیمار در کشور است و بیماران عزیز
براحتی و بدون نیاز به حضور در مطب پزشک می توانند با پزشک خوب
از هر جایی در ارتباط باشند. پزشکان گرامی نیز می توانند تماس
های بیماران خود را در سامانه رِسا مدیریت کنند.

کاربری

مشاوره تلفنی مامایی قم

دسترسی سریع

با ما تماس بگیرید

پشتیبانی بیماران :
۰۲۱ – ۷۴ ۴۷ ۱۳ ۰۰

ثبت نام پزشکان :
۰۲۱ – ۷۴ ۴۷ ۱۲ ۰۰

info@resaa.net

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت به شرکت رسالت سلامت ایرانیان (برگ های سبز و نقره ای سابق) تعلق
دارد © ۱۳۹۹

بهترین ماما در قم – ماما خوب در قم – اسامی ماماهای قم – شماره تلفن مطب مامایی در قم – آدرس ماما در قم – لیست کارشناسان مامایی قم – مشاوره بهداشتی زنان و دختران – تعیین سن حاملگى – نمونه بردارى سیتولوژى

لطفا کمی لبخــند بزنیــد 😉

دکتریاب، درحال پردازش درخواست شما 😍 است

مشاوره تلفنی مامایی قم
مشاوره تلفنی مامایی قم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *