مشاوره تلفنی گفتار درمانی

 
helpkade
مشاوره تلفنی گفتار درمانی
مشاوره تلفنی گفتار درمانی

امروزه به دلیل حجم بالای مشغله ها و گرفتاری های گوناگون افراد معمولا ذهن و روان آن ها دچار اختلال می شود و ممکن است رفتارهای عجیبی از آن ها سربزند که حتی خودشان را متعجب سازد . به طور مثال فردی که شخصیت آرام و متینی دارد ممکن است پس از پشت سر گذاشتن چالش های زندگی روزانه خود دچار ضعف اعصاب شده و نتواند خود را کنترل کند و عصبانیت خود را به یکی از عزیزان خود انتقال دهد و کمی بعد از کار خود نادم و پشیمان شود . مشاوره تلفنی گفتار درمانی یک راهکار و ایده بسیار خوب و مناسبی برای این گونه افراد است تا به کمک این مشاوره بتوانند بسیاری از مشکلات خود را که حتی شاید منشا آن ها را ندانند حل کنند . در ادامه مطلب به بحث و بررسی مشاوره تلفنی گفتار درمانی خواهیم پرداخت ، لذا از شما می خواهیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید .

برای بررسی مشاوره تلفنی گفتار درمانی ابتدا به تعریف آن می پردازیم و سپس تاثیر آن در زندگی افراد را بررسی می کنیم .

بیشتر بخوانیم

به حل کردن مشکلات از طریق گفت و گو و مکالمه و استفاده درست از کلمات گفتار درمانی می گویند . گفتار درمانی یک شیوه مناسب برای حل کردن بسیاری از مشکلات است که ظاهری پیچیده و بزرگ دارند اما به وسیله گفتار درمانی به راحتی قابل حل می باشند .مشاوره تلفنی گفتار درمانی

به مشورت کردن و استفاده از دانش و تجربه یک فرد متخصص در زمینه گفتار درمانی ، مشاوره گفتار درمانی می گویند . هنگامی که شما در مورد مشکلات و پیشامده های ناگوار و دردناک زندگی خود در مشاوره تلفنی گفتار درمانی با یک مشاور خبره صحبت می کنید ، مشاور با بهره گیری از دانش و تجربه خود به نکات خوب و مثبتی در صحبت های شما اشاره می کند و به شما کمک می کند تا در برابر این مشکلات پیروز شوید . بنابراین در می یابیم که مشاوره تلفنی گفتار درمانی می تواند تاثیر مثبتی بر زندگی افراد داشته باشد . برای درک بهتر این مطلب با ذکر مثال شما را همراهی خواهیم کرد .

برای بررسی تاثیر مشاوره تلفنی گفتار درمانی ، به ذکر چند مثال می پردازیم .

مثال 1 :

فرض کنید فردی از بیماری وسواس رنج می برد و نسبت به موضوع و مسئله ای وسواس دارد . این وسواسی می تواند شامل هر چیزی بشود . حال این فرد تصمیم می گیرد تا از مشاوره تلفنی گفتار درمانی برای حل این مشکل خود بهره بگیرد . در این مشاوره ، فرد مشاور با ارائه راه کار خوب و منطقی به او مطالبی را تلقین می کند تا بتواند با مشکلی که از وجود آن رنج می برد به خوبی تا کند و در نهایت به این مشکل خاتمه دهد .

همان طور که در مثال بالا دیدید این مشکل بسیار پیچیده که ممکن است آرام و قرار را از فرد مبتلا به آن سلب کند ، به کمک مشاوره تلفنی گفتار درمانی به آسانی قابل حل خواهد بود . در چنین مشاوره ای ، دانش و تجربه فرد مشاوره دهنده موجب حل این مشکل به ظاهر پیچیده می شود . بنابراین با توجه به مثال می توانیم نتیجه بگیریم مشاوره تلفنی گفتار درمانی یک راه مناسب برای حل بسیاری از مشکلات روانشناسی از جمله وسواسی به حساب می آید .

در مثال بالا تاثیر مشاوره تلفنی گفتار درمانی را بر زندگی فردی که دچار وسواسی هست دیدیم اکنون توجه شما را به مثال بعدی جلب می کنم .

مثال 2 :

فرض کنید فردی دچار استرس بسیار بالا باشد به گونه ای که کوچکترین اتفاقات و جزئی ترین حوادث می تواند استرس را در این فرد افزایش دهد . حال فرض کنید که این فرد برای رفع و بهبود این مشکل خود از مشاوره تلفنی گفتار درمانی استفاده کند . در این مشاوره ، فرد مشاوره دهنده با استفاده از متد مناسب برای بهبود و برطرف کردن مشکل این فرد اقدام می کند . مثلا از واژه هایی استفاده می کند که به فرد آرامش روان بدهد و بتواند استرس را از وی دور کند .

با توجه به مثال بالا می بینیم که دانش و تجربه یک روان شناس متخصص می تواند منجر به کاهش و یا رفع مشکل استرس داشتن فرد شود . بنابراین همان طور که در مثال اول دیدیم مشاوره تلفنی گفتار درمانی می تواند یک راه حل خوب و مناسب و کم دردسر برای حل بسیاری از مشکلات روانشناسی شود .

در مثال فوق تاثیر مشاوره گفتار درمانی برای فردی که از استرس شدید رنج می برد را دیدیم . اکنون توجه شما را به مثال بعدی جلب می کنیم .

مثال 3 :

فرض کنید فردی از مشکل بداخلاقی و پرخاشگری رنج می برد و این مشکل وی مشکلاتی را برای سایر اعضای خانواده به وجود آورده است مثل سردی در برقراری ارتباط و یا به وجود آمدن کشمکش های خانوادگی . حال این فرد برای رفع مشکل خود از مشاوره تلفنی گفتار درمانی استفاده می کند . در این مشاوره فرد مشاوره دهنده با بهره گیری از روش هایی که منجر به کاهش خشونت در فرد می شود و می تواند به کنترل خشم در فرد کمک کند بهره می گیرد و در نهایت این مشکل را در فرد تقلیل و یا از بین می برد .

همان طور که در مثال بالا دیدید مشاوره گفتار درمانی منجر به از بین رفتن بداخلاقی و خشونت فرد می شود . بنابراین با توجه به دو مثال قبل از این مثال هم این نتیجه حاصل می شود که مشاوره تلفنی گفتار درمانی می تواند بسیاری از مشکلات روان شناسی را حل و فصل کند .

در مثال های بالا تاثیر مشاوره تلفنی گفتار درمانی بر زندگی افراد را دیدیم . اکنون و در انتها به شما یک مرکز مشاوره ای را معرفی می کنیم که در آن می توانید از بهترین مشاوران بهره ببرید و مشکلات و مسائل خود را با متخصصین این مرکز در میان بگذارید .

کلینیک روان شناسی روان آرام با بهره گیری از بهترین مشاوران ، آماده ارائه انواع خدمات مشاوره به شما عزیزان می باشد . شما می توانید مسائل و مشکلاتی را که با آن ها دست و پنجه نرم می کنید ، با متخصصین ما در میان بگذارید و از راهنمایی ها و توصیه های آن ها در جهت رفع مشکلات خود استفاده کنید . بدین منظور می توانید از طریق زیر با ما در ارتباط باشید .

راه های جذب مردان و پسران مغرور

سوالات آشنایی قبل از ازدواج

مشاوره تلفنی وسواس

چگونه با دختران ارتباط برقرار کنیم؟

از کلینیک روانشناسی روان آرام

کلینیک روان آرام با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد.

تهران، میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی نبش کوچه شهریار پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

ravanaramvanak@gmail.com

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روان آرام
کلینیک می باشد طراحی و سئو توسط لومین

گفتاردرمانی

در صورت نارضایتی از مشاوره، هزینه شما پس از بررسی به طور .کامل بازگردانده میشود

پرتو کریمی هستم کارشناس ارشد گفتار درمانی فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه دهنده خدمات در زمینه اختلالات گفتار و زبان و بلغ شامل لکنت، اختلال تولید(مشکل در تلفظ صداهای گفتاری)، اختلالات صوت و تاخیر رشدی گفتار و زبان دارای سابقه کار تخصصی در حیطه درمان لکنت در کودکان و بزرگسالان و طراح برنامه از راه دور لکنت برای کودکان

جزئیات مشاوره و اطلاعات شخصی شما محرمانه باقی خواهد ماند.

منتظر زمان مناسب تا مراجعه به پزشک نباشید، هر زمان که نیاز داشتید سوالتان را از متخصصان بپرسیدمشاوره تلفنی گفتار درمانی

اگر از مشاوره ناراضی بودید، پس از بررسی، شما را به یکی دیگر از پزشکان مجرب ارجاع می دهیم.

خوب بودنند

زمان انتظار پاسخگویی: زمان انتظار پاسخگویی، زمانی است که پزشک بعد از مطلع شدن از سوال شما تا زمانی که پاسختان را میدهد منتظر میمانید، معمولا در اسرع وقت پاسخگوی شماست و این زمان، حداکثر مدت انتظار شماست.

پایان توافقی گفتگو: پایان توافقی گفتگو به این معنی میباشد که پس از گفتگوی دوطرفه، پزشک از دریافت پاسخ کامل سوال شما اطمینان حاصل کرده و به تایید شما گفتگو را خواهد بست

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا می باشد.

 گفتار درمانی یکی از شاخه های توانبخشی است که اختلالات گفتاری را شناسایی و آن ها را درمان می‌کند. گفتار درمانی در حیطه های مختلفی فعالیت می‌کند و حتی درمان مشکلاتی همچون اختلالات مربوط به بلع را نیز پوشش می‌دهد. درمان مشکلات گفتاری در سنین پایین بهتر جواب می‌دهد و در صورت عدم درمان، تا دوره ی بزگسالی نیز ادامه پیدا می‌کند. مهم ترین عامل موفقیت در گفتار درمانی، صبر و تداوم درمان است. در ادامه مقاله به بررسی کامل گفتار درمانی می‌پردازیم. 

گفتار درمانی از زیر شاخه های توانبخشی است که به شناسایی و حل مشکلات مربوط به زبان و گفتار می‌پردازد. این درمان دو بخش اصلی دارد؛ در بخش اول دهان را برای تولید صداها و شکل دادن کلمات و جمله ها تمرین می‌دهند و در بخش دوم به درک کلمات و نحوه گفتار می‌پردازند. هدف گفتار درمانی این است که بالاترین و بیشترین توانایی فرد را در گفتار به کار بگیرد. گفتار درمانگران برای رسیدن به اهداف خود از علوم مختلف بهره می گیرند که از جمله آن ها می توان به روانشناسی، آناتومی، علوم اعصاب و…اشاره کرد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علم روانشناسی و مشاوره کودک کلیک کنید. مشاوره تلفنی گفتار درمانی

 

در هنگام صحبت کردن، بخشی از این فرایند همچون انتخاب کلمات و جمله بندی ها در مغز اتفاق می‌افتد. این بخش مربوط به ذهن، زبان است. بخش دیگری که توسط عضلات حنجره، لب، دهان و زبان اتفاق می‌افتد و باعث تولید صدا می‌شود، گفتار نام دارد. گفتار درمانی به شناسایی و درمان مشکلات مربوط به هر دو بخش گفتار و زبان می‌پردازد. لازم به ذکر است که فرآیند بلع نیز بخش مهمی از حیطه فعالیت گفتار درمانی می‌باشد.

 

گفتار درمانی در حیطه های بسیار زیادی فعالیت می‌کند و به درمان آسیب های گفتاری در اختلالات متعدد می‌پردازد. برخی از این حیطه ها عبارتند از:

– لکنت زبان

– اختلالات تولیدی و تلفظی

– اختلالات صوت و صدا

– اختلالات یادگیری

– مشکلات شنوایی

– زبان پریشی

– شکاف کام و لب

– گفتار فلجی

– اختلال اوتیسم

– بیش فعالی

– ناتوانی ذهنی

– مشکلات مربوط به بلع

توجه داشته باشید که مداخله زود هنگام برای درمان آسیب های فوق بسیار اهمیت دارد. در صورتی که هریک از این آسیب ها در سنین پایین شناسایی شوند، گفتار درمانی بهتر جواب می‌دهد و میزان بهبودی افزایش پیدا می‌کند.

 

هر فردی که در ارتباط برقرار کردن از طریق زبان و گفتار مشکل داشته باشد، باید از گفتار درمانی کمک بگیرد. به طور کلی افراد زیر بیش از سایرین به خدمات گفتار درمانی نیاز پیدا می کنند. 

– افراد دارای لکنت زبان و مشکلات تلفظی

– افراد کم توان ذهنی و اوتیسم

– افرادی که در یادگیری و خواندن و نوشتن مشکل دارند

– افراد مبتلا به مشکلات شنوایی

– افرادی که شکاف کام و لب دارند

– افراد مبتلا به اختلالات صوتی

– افراد مبتلا به سرطان حنجره، زبان و گردن

– کودکانی که دیر شروع به صحبت کرده اند

– افرادی که پس از صدمه مغزی دچار مشکلات گفتاری و بلعی شده اند

– نوزادان نارس و کودکانی که مشکل بلع شیر دارند

– کودکان مبتلا به بیش فعالی و سندروم داون

– بیماران مبتلا به پارکینسون و MS

مهم ترین عامل نتیجه بخش بودن گفتار درمانی، تداوم و زمان درمان است. با توجه به میزان مشکل و سن و شرایط جسمی افراد، این مدت زمان فرق می‌کند.

 

بسیاری از مشکلات مربوط به گفتار و زبان ریشه در مغز دارند و در صورت عدم درمان جدی تر شده و پیامدهای آن ها بیشتر می‌شود. بسیاری از این اختلالات در اثر آسیب های مغزی، ژنتیک، مشکلات متابولیک، سندروم های مختلف، شیوه های تربیتی نادرست و غیره به وجود می‌آیند. با توجه به انعطاف پذیری مغز در کودکی، درمان اختلالات در این دوره بسیار راحت تر است و در صورت عدم توجه و درمان، مشکل جدی تر و درمان آن نیز سخت تر می‌شود.مشاوره تلفنی گفتار درمانی

در بسیاری از موارد دیده شده است که والدین تاخیر در حرف زدن کودک را نادیده می‌گیرند و با توجیه این که خودشان نیز دیر صحبت کرده اند، درمان را جدی نگرفته اند. بی توجهی به درمان باعث می‌شود که شانس بهبودی کودک کم شود و یا به طور کل از بین برود. توصیه می‌شود که حداقل برای ارزیابی به گفتار درمانی مراجعه کرده تا از علت مشکلات گفتاری کودک خود مطلع شوید.

 

بسیاری از اختلالات گفتاری بزرگسالی ریشه در اختلالات درمان نشده کودکی دارند. مثل لکنت زبان درمان نشده ای که از کودکی همراه با فرد بوده و در شرایط محیطی و اجتماعی استرس زا تشدید می‌شود، در حالی که به راحتی با گفتار درمانی در همان کودکی قابل درمان هستند. مشکلات گفتاری در بزرگسالی با مشکلات زیادی همراه هستند چرا که افراد در این سنین، نیاز به برقراری ارتباط بیشتری دارند.

مسائلی همچون پیدا کردن شغل، ارتباطات روزانه، ازدواج و غیره از مواردی هستند که نیاز به برقراری ارتباط قوی دارند. به همین دلیل لازم است که افراد بزرگسال برای حل مشکلات گفتاری خود به گفتار درمانگر مراجعه کنند. اگر ریشه مشکلات گفتار ناشی از مسائل روانی باشند درمانگر شما را به یکروانشناس ارجاع خواهد داد.

 

مشکلات گفتاری در هر سنی باعث کاهش اعتماد به نفس افراد می‎‌شود و مشکلاتی همچون افسردگی و گوشه گیری را با خود به همراه می آورد. اختلالات گفتار در کودکان می تواند به مشکلاتی در خواندن و نوشتن نیز بیانجامد. گفتار درمانی باعث می‌شود که اعتماد به نفس در کودکان و بزرگسالان تقویت شود تا بتوانند به خوبی در اجتماع فعالیت کرده و از سایر مشکلات جانبی پیشگیری کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد افسردگی کلیک کنید. 

گفتار درمانی باعث می‌شود که کودکان مشکلات یادگیری خود را حل کنند و برای خواندن و نوشتن تمایل بیشتری داشته باشند. حتی اگر میزان آسیب به قدری زیاد باشد که توانایی صحبت کردن وجود نداشته باشد، به افراد کمک می‌کند تا با روش مکمل و جایگزین، به نحو دیگری با دیگران ارتباط برقرار کنند. 

مرکز مشاوره حامی هنر زندگی مفتخر است با گردهم آوری با تجربه ترین متخصصان در زمینه کودک و گفتار درمانی خدماتی با بالاترین کیفیت ارائه دهد. یکی از مزایای مراجعه به کلنیک حامی هنر زندگی این است که با تشکیل تیمی از روانشناسان در زمینه های تخصصی مختلف قادر است به مراجعان همزمان خدمات مشاوره خانواده، کودک، ازدواج، ترک اعتیاد و… نیز ارائه دهد. تنها کافی است از طریق تلفن با مرکز ارتباط گرفته و از خدمات حضوری و غیر حضوری اطلاعات بیشتر کسب نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه گفتار درمانی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

سلام می خواستم برای گفتار درمانی وقت بگیرم ، دخترم 4 سالشه یهو زبونش می گیره رو اول کلمات می خواستم ببین حتما باید حضوری بیایم؟

سلام می تونید از طریق تلفن های درج شده در سایت و یا امکانی که در بخش تماس با ما و ایکون + قرار داده شده مشاوره دریافت کنید. برای شروع درمان می توانید تلفنی هم مشاوره بگیرید و اگر متخصص جهت گفتار درمانی نیاز به حضور دانستند جلسه حضوری براتون تشکیل خواهند داد.

میشه زودتر جواب منو بدید خیلی ممنون میشم. مرسی از سایت خوبتون

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

گفتار درمانی آنلاین را از حدود یک سال پیش بصورت رسمی شروع کردیم. این اتفاق پس از آن رخ داد که مراجعان بسیاری از شهرستان با تیم ما تماس گرفتند و خواستار جلسات گفتاردرمانی بودند. برنامه برخی از آنها بین یک تا سه جلسه در هفته بود که حقیقتا برای آنها حضور مداوم ، سخت و زمانبر بود. پس از بررسی جوانب مختلف، تصمیم گرفتیم جلسات این مراجعان را از راه دور و بصورت مشاوره گفتاردرمانی انلاین ادامه بدهیم.

فهرست عناوین این نوشته

در ادامه ، اثربخشی جلسات آنلاین گفتاردرمانی، بیش از انتظار ما بود. به مرور با افزایش سرعت اینترنت و بالارفتن تجربه درمانگران، کیفیت جلسات و رضایت بیماران حتی بیشتر هم شد. به نحوی که امروز برخی از شهروندان ساکن تهران که به دلایلی قادر به حضور در کلینیک ها نیستند نیز از این خدمات استفاده می کنند.

وقتی برای اولین بار صحبت از جلسات گفتار درمانی انلاین می شود ، سوالی که ما می شنویم این است : جلسات گفتاردرمانی آنلاین به چه شکل است ؟مشاوره تلفنی گفتار درمانی

همانطور که جلسات حضوری گفتاردرمانی متناسب با نوع اختلال و سن مراجعه کننده، ممکن شرایط متفاوتی داشته باشد. جلسات گفتاردرمانی انلاین نیز برای هر کیس شرایط متفاوتی دارد.

گفتاردرمانی برای همه و در هرجایی ممکن است. جلسات با کیفیت برای ارزیابی ، تشخیص و درمان اختلالات گفتار و زبان فقط با یک کلیک شروع می شود.

گام اول : در جلسه اول متناسب با وضعیت بیمار ، فرمی به او ( یا والدین ) داده می شود و از او خواسته می شود که به سوالات پاسخ دهد.

گام دوم : درمانگر فرم را با دقت مطالعه می کند و براساس وضعیت بیمار ، تکلیفی جهت ارزیابی دقیق تر طراحی می کند. تکلیف مورد نظر را بیمار یا همراهان او می بایست پیاده کنند.

گام سوم : پس از اجرای تکلیف ، گفتاردرمانگر با دقت تکلیف را آنالیز می کند و برطبق آن شدت مشکل مراجعه کننده را تعیین می کند.

تکلیف فرد دارای لکنت، می تواند خواندن از روی متن و یا گفتگوی تصویری با درمانگر باشد.تکلیف کودک دارای تاخیر زبانی، می تواند پیاده کردن یک سناریو توسط یکی از والدین و کودک باشد.

تکلیف بیمار در جلسه اول توسط خود او یا والدین انجام می شود. این تکلیف براساس شرایط مراجعه کننده، متفاوت خواهد بود. نحوه انجام تکلیف توسط درمانگر به والدین یا مراجعه کننده نیز توضیح داده خواهد شد.

گام چهارم: درمانگر براساس نتایج ارزیابی ، یک برنامه درمانی کوتاه مدت و بلند مدت ، می نویسد و تمرین آن جلسه مراجعه کننده را به او می دهد.

هنر آسیب شناس گفتار و زبان، شکستن اهداف بلند به اهداف کوچک و تمرینات قابل دستیابی است. در طول دوره درمان ، گفتاردرمانگر گامهای کوچکی برای مراجعه کننده خود طراحی می کند تا در نهایت به هدف اصلی درمان دست پیدا کند. این گامها یا تمرینات در هر جلسه براساس میزان پیشرفت بیمار برای او ارسال می شود.

در هر جلسه درمانگر از طریق تکلیف جدید ، متوجه میزان پیشرفت بیمار می شود. خطاهای او را اصلاح می کند. به سوالات او پاسخ می دهد و در نهایت تمرینات جدید را به او می دهد.

یکی از چالش های جلسات گفتاردرمانی آنلاین، نحوه اجرای تمرینات توسط درمانگر است. در ادامه روشهایی که گفتاردرمانگر تمرینات را به مراجعه کننده منتقل می کند را ذکر می کنیم. درمانگر یک یا چند روش از روشهای زیر را براساس نوع مشکل و سن مراجعه کننده انتخاب می شود.

در گفتار درمانی آنلاین درمانگر می تواند تمرینات را در ابتدا به تنهایی ضبط کند و سپس برای مراجعه کننده ارسال کند.

از طریق این روش می توان تمرینات انواع اختلالات را ائم از : لکنت زبان ، مشکلات تلفظ ، مشکلات دیر حرف زدن ، جمله بندی ، مشکل از دست دادن گفتار بعد از سکته مغزی و.. را ارائه داد. به تجربه بسیاری از مراجعه کنندگان و والدین از این تمرینات رضایت بالایی دارند.

مهم نیست شما چه مشکلی دارید یا کجا زندگی می کنید. متخصصان با تجربه ما به شما نزدیک هستند.

اجرای تمرینات گفتاردرمانی آنلاین ،معمولا همراه با ارائه دستورالعمل است. در این روش درمانگر، دستورالعمل اجرای تمرین- معرفی تمرین ، توضیح تکنیک ها و باید ها و نبایدها – را برای مراجعه کننده می فرستد و از او می خواهد که مطابق با دستورالعمل گفته شده ، تمرین یا تکلیف را انجام دهد.

در مواردی درمانگر و مراجعه کننده، نیاز به گفتگو و مکالمه زنده دارند که این مکالمه می تواند بصورت تماس صوتی یا تماس ویدیویی باشد. این روش به عنوان مشاوره آنلاین گفتار درمانی شناخته شده است. این مکالمات می تواند با خود مراجعه کننده ، والدین یا همراهان او انجام شود.

روش مشاوره آنلاین یا گفتگوی ویدیویی ، برای افراد دارای مشکل تلفظ نیز لازم است. مراجع کننده در حین تمرین تلفظ، نیاز به شنیدن بازخورد یا نظر درمانگر دارد تا اینکه در نهایت واج مورد نظر را در جایگاه صحیح تلفظ کند.

گفتار درمانی انلاین توسط مراجع علمی معتبر، نظیر انجمن علمی گفتاردرمانی ، انجمن گفتار و زبان آمریکا مورد تایید قرار گرفته است. انجمن گفتار و زبان آمریکا از Telepractice حمایت کرده است چرا که این روش سبب ارائه خدمات گفتار درمانی به افراد زیادی می شود .همچنین به آسیب شناسان گفتار و زبان پیشنهاد داده است که روشهای ارائه خدمات از راه دور را یاد بگیرند.

در مجموع ، مراجعانی که از این روش استفاده کرده اند رضایت بالایی را نشان داده اند. هم اکنون این روش در کشورهای بسیاری استفاده می شود.

از این روش برای ارزیابی و درمان اختلالات گفتار و زبان، می توان استفاده کرد. تحقیقات متعددی نشان داده اند که تاثیر درمان های از راه دور ، مشابه درمان های حضوری است. البته در مواردی ممکن است گفتار درمانی از راه دور ، برای شما تاثیر گذار نباشد. به همین دلیل قبل از شروع جلسات نیاز است با آسیب شناس گفتار و زبان ( گفتار درمانگر ) مشورت کنید.

استفاده از تکنولوژی ، آسان ، راحت و ارزشمند است. کودکان علاقه زیادی به تکنولوژی دارند و مشتاق تمرینات متکی بر تکنولوژی هستند. کودکان به گوشی ، تبلت و فیلم علاقه زیادی دارند که این باعث شده است میزان درگیری آنها با تمرینات مبتنی بر تکنولوژی بیشتر باشد.

مطابق با تعرفه سال ۱۳۹۸ و براساس اعلام انجمن علمی گفتار درمانی قیمت و تعرفه جلسات ار راه دور به شرح ذیل می باشد.

جلسات ۳۰ دقیقه ای : ۴۳۲۰۰ ( چهل و سه هزار و دویست تومان )

جلسات ۴۵ دقیقه ای : ۶۴۸۰۰ ( شصت و چهار هزار و هشتصد تومان )

قبل از شروع جلسات از مسئول پذیرش یا درمانگر خود سوالات زیر را بپرسید :

متاسفانه مشاهده شده است که افرادی که هنوز فارغ التحصیل نشده اند ( دانشجویان) و یا افرادی که دارای مدرک گفتاردرمانی نیستند ، خود را بعنوان گفتاردرمانگر معرفی می کنند. توصیه می شود قبل از شروع جلسات ، از درمانگر خود بخواهید که تصویر کارت نظام پزشکی خود را به شما نشان بدهد.

[نوشته پیشنهادی : لیست کلینیک های گفتاردرمانی به تفکیک شهر ]

فاصله ها باعث نزدیکی ما شدند. شما هستید که گفتاردرمانگر خود را انتخاب می کنید.

خوشبختانه برای شروع جلسات گفتاردرمانی اینترنتی نیاز به خرید ابزار خاصی ندارید. اینترنت با کیفیت ، لب تاپ یا تبلت و یا تلفن همراه هوشمند کافی است. در ادامه ممکن است درمانگر از شما بخواهد تصاویر ، وسایل یا کتب خاصی را تهیه کنید.

برای برگزاری جلسات گفتار درمانی از راه دور ما ابزارهای بسیاری را امتحان کردیم. برای مدتی این جلسات در بستر وب سایت برگزار می شد. به مرور در دسترس ترین ابزاری که درمانگران و بیماران انتخاب کردند تلفن همراه بود. استفاده از ابزار تلفن همراه و شبکه های اجتماعی نظیر واتس اپ یا اینستاگرام سرعت رد و بدل پیام ها را بالاتر برد و درنتیجه منجر به افزایش رضایت کاربران شد.

اختلالات زیادی را می توان از طریق جلسات آنلاین ( گفتار درمانی تلفنی ) ویزیت کرد. محدودیت سنی برای استفاده کنندگان از این روش وجود ندارد. در مواردی که سن کودک کمتر از سه سال است، بیشتر جلسات بصورت مشاوره آنلاین با والدین کودک خواهد بود. در زیر برخی از اختلالات و بیماری هایی که بیشترین سود را از این جلسات می برند را ذکر کرده ایم :

برخی از منابع :

مشاوره تلفنی گفتار درمانی

speechandlanguagekids

مجله توانبخشی و مشاوره هوش کالا با انتشار مقالات عمومی ، آگاهی عموم مردم و قشر سلامت  را از خدمات رشته های روانشناسی و مشاوره و همچنین رشته های توانبخشی ( فیزیوتراپی ، شنوایی شناسی ، کاردرمانی ، گفتار درمانی ، بینایی سنجی ، ارتوپد فنی ) بالا می برد.

این وب سایت مسئولیتی در قبال کیفیت مراکز معرفی شده ندارد. لذا قبل از مراجعه بررسی های لازم را به عمل آورید.

ممکن است کودک شما از ناتوانی‌های گفتاری همچون مشکلاتی در تلفظ کلمات رنج ببرد. گفتار درمانی می‌تواند رشد زبانی، ارتباط و مهارت‌های زبانی کاربردی کودک شما را بهبود ببخشد. گفتار درمانی روشی درمانی است که گفتار کودک و توانایی او را در درک و استفاده از زبان، حتی در ارتباط غیرکلامی، بهبود می‌بخشد. متخصصان گفتار، یا آسیب‌شناسان گفتار و زبان افراد و متخصصان مشاوره کودک این خدمات را ارائه می‌دهند.

گفتار درمانی از دو بخش تشکیل می‌شود: اول تمرین دادن دهان برای تولید اصوات و در نهایت شکل دادن کلمات و جمله‌ها (با توجه به بیان، روانی کلام، و تنظیم بلندی صدا). دوم درک و بیان گفتار (با توجه به استفاده از زبان به شکل‌های نوشتاری، تصویری، بدنی، علائم و استفاده از زبان از طریق سیستم‌های ارتباطی مختلف مانند رسانه‌های اجتماعی، کامپیوتر‌، و تبلت). به علاوه، متخصصان این حوزه نقش گسترده‌ای در درمان مشکلات بلع ایفا می‌کنند که جزءِ مشکلات تغذیه نیز به حساب می‌آید.

ممکن است که برخی از کودکان، تلفظی عالی داشته باشند یا حتی زودتر از دیگر هم‌سالان خود قادر به خواندن شده باشند، ولی با این وجود برای بهبود زبان کاربردی خود نیاز به گفتار درمانی داشته باشند. زبان کاربردی یعنی فرآیند استفاده‌ی درست از زبان گفتاری و زبان بدن برای مصارف روزمره مانند درخواست کردن، مکالمه داشتن، و دوست‌یابی در موقعیت‌های اجتماعی.

از دیگر دلایلی که کودک نیازمند گفتار درمانی است می‌توان به مشکلات پزشکی مانند آسیب مغزی یا عفونت که ممکن است روی توانایی آنها برای برقراری ارتباط اثرگذار باشد، اشاره کرد. یکی دیگر از دلایل نیازمندی به گفتار درمانی، وجود ناتوانی‌های قابل تشخیص مانند سندروم داون است. گفتار درمانی معمولا در سنین کم شروع می‌شود و می‌تواند تا زمانی که کودک به مدرسه می‌رود و ارتباط نوشتاری را می‌آموزد نیز ادامه پیدا کند.

آسیب‌شناسان گفتار و زبان، دانش آموزانی را که در خواندن و بیان منظورشان به صورت نوشتاری مشکل دارند، شناسایی می‌کنند. کیتی اوهلر (Kathy Oehler) از آسیب‌شناسان گفتار و زبان و یکی از نویسندگان کتاب «از نوشتن متنفرم» می‌گوید: مشکلات زبانی می‌توانند تأثیر زیادی بر توانایی نوشتن کودکان داشته باشند. کودک برای نوشتن ابتدا باید ایده‌های خود را در غالب کلمات بیان کند و بعد آن کلمات را در جمله جایگذاری کند.مشاوره تلفنی گفتار درمانی

همین‌طور مشکلات زبانی باعث می‌شوند که درک و دنبال کردن دستور‌العمل برای کودکان مشکل شود. متخصص گفتار درمانی می‌تواند به کودکان کمک کند تا این مهارت‌ها را در خود تقویت کنند. معمولا متخصصان برای درمان مستقیم، شرایط را ارزیابی می‌کنند و به معلمان مشاوره می‌دهند تا بتوانند کلاس‌های غنی‌تری برگزار نمایند. درمان می‌تواند هم به‌صورت فردی و هم در قالب گروه‌های کوچکی از افرادی با مشکلات مشابه اجتماعی و ارتباطی، انجام شود. در هر صورت هدف متخصص گفتار درمانی این است که استفاده از زبان را خوشایند کند، و کودکان را در دوست‌یابی و کسب موفقیت بیشتر در مدرسه یاری نماید.

ملانی پوتوک (Melanie Potock) متخصص آسیب‌شناسی زبان و گفتار می‌گوید: آسیب‌شناسان زبان و گفتار نه تنها مشکلات بیان، زبان و درک را ارزیابی و حل می‌کنند، بلکه برخی از آنها روی بلع و غذاخورن هم تمرکز دارند. او معتقد است بسیاری از کودکانی که به سختی حرف می‌زنند مشکلاتی در غذا خوردن هم دارند. درست است که اولین موردی که به ذهن می‌آید کودکان با نیازهای خاص هستند، ولی مشکلات صحبت کردن و غذا خوردن در سایر کودکان نیز مشهود است.

هر دو عمل حرف زدن و بلعیدن جنبه‌های حرکتی بسیار ظریف زبان، فک و لبها را در هماهنگی کامل یا یکدیگر درگیر می‌کنند که همیشه هم کار خیلی راحتی نیست! ممکن است متخصصان گفتار درمانی برای این‌کار از اسباب بازی‌های فوت کردنی و سوت‌ها استفاده کنند و از کودکان بخواهند تا مسابقه‌ی «پنبه فوت کنی» بگذارند و به این‌صورت ماهیچه‌های مورد استفاده در حرف‌ زدن و غذا خوردن را تقویت کنند. نی‌های رنگی، مسواک‌های موزیکال و حلقه‌های حباب‌ساز، استراتژی‌های سرگرم کننده‌ی دیگری هستند که به کودکان کمک می‌کنند تا حس‌های مختلف را در دهان‌شان تحمل کنند.

آسیب‌شناسان زبان و گفتار با کودکانی کار می‌کنند که در درک نشانه‌های اجتماعی، فهمیدن دیگران، و استفاده از کلمات و زبان بدن برای برقراری ارتباط کارآمد و پیدا کردن دوست، دچار مشکل هستند. میشل گارسیا وینر (Michelle Garcia Winner) و دکتر پاملا جی کروک (Pamela J Crooke) آسیب‌شناسان گفتار و زبان و از نویسندگان کتاب «Socially Curious and Curiously Social» معتقد‌ند: بخش کاربردی زبان و ارتباط شامل مسائل مربوط به ارتباط اجتماعی است، زبان اجتماعی هم یکی از این مسائل است، ولی تنها مسئله‌ی این بخش نیست.

دریافت اطلاعات اجتماعی برای فرآوری کردن و پاسخ دادن به نشانه‌های غیر کلامی که از پس‌زمینه‌ی گفت‌وگو، مردم و زبان آنها به دست می‌آیند، برای دانش‌آموزانی که مشکلاتِ یادگیری اجتماعی دارند، واقعا مشکل است. این مسائل شامل طیف بیماری اوتیسم، ناتوانی در یادگیریِ غیرکلامی، اختلالِ زبان کلامی، اختلال بیش‌فعالی، کمبود تمرکز و غیره می‌شوند. این دانش‌آموزان می‌توانند تحت درمانی به نام تفکر اجتماعی قرار بگیرند که به آنها رابطه‌ی بین طرز تفکر و رفتار و طرز عکس‌العمل دیگران را می‌آموزد.

کودکانی که به دلایل مختلفی قادر به صحبت کردن نیستند، به روش‌های ارتباطی دیگری نیازمندند. درمان‌های اولیه و متخصصین زبان و گفتار در مقطع پیش‌دبستانی به کودکان (و والدین آنها) یاد می‌دهند که تصاویر و زبان اشاره‌ی ساده چگونه به آنها در برقراری ارتباط کمک خواهد کرد. کودکانی که به مدرسه می‌روند ممکن است بتوانند از کامپیوتر یا تبلت برای برقراری ارتباط استفاده کنند، این ابزارها از برنامه‌های تبدیل متن به صدا استفاده می‌کنند.

لویس برادی (Lois Brady) نویسنده‌ی کتاب «نرم‌افزارهای برای اوتیسم» میگوید: تکنولوژی صفحه‌های لمسی، همچون گوشی‌های هوشمند و تبلت به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که با استفاده از همان ابزارهای جالبی که همکلاسی‌هایشان دارند، ارتباط برقرار کنند و به اهداف شخصی خود برسند. به علاوه متخصصین گفتار درمانی می‌توانند از این ابزار‌ها استفاده کنند تا مهارت‌های زبانی و کلامی را از راه تشویق و همراه کردن کودکان به آنها بیاموزند.

مرکز مشاوره روانشناسی رهیاب با کادری متخصص از روانشناسان در زمینه های مختلف روانشناسی از قبیل مشاوره روانشناسی ، مشاوره خانواده و… با بهره گیری از مشاوران زبده در مشاوره کودک آماده ارائه مشاوره در زمینه گفتار درمانی است. کافیست برای انجام مشاوره گفتار درمانی، به صورت زیر با مرکز مشاوره رهیاب تماس حاصل نمایید.

منبع: سایت چطور

نویسنده: مرکز مشاوره رهیاب

جهت مشاوره درباره «گفتار درمانی – خدمات مشاوره کودک» می توانید از طریق خط ثابت بدون گرفتن کد با شماره های زیر تماس بگیرید:

تماس با 26  52  907  909 از سراسر کشور

تماس با 48  56  230  909 از استان تهـران

جهت مشاوره از طریق موبایل اینجا کلیک نمایید.

مرکز مشاوره صدای رهیاب در راستای گسترش خدمات روانشناسی و ایجاد امکان دسترسی تمامی هموطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، فاز اول کار خود را در زمینه های مشاوره تحصیلی، مشاوره خانواده و مشاوره روانشناسی آغاز کرد. به فضل پروردگار مرکز مشاوره تلفنی و حضوری صدای رهیاب با پیشرفت فاز اول خود و در راستای همه گیرتر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره آنلاین، مشاوره تصویری و مشاوره خارج از کشور با هموطنان عزیزمان نیز فعالیت خود را توسعه بخشیده است. در حال حاضر در مرکز مشاوره صدای رهیاب، شما می توانید از مشاوره روانشناسان زبده در حوزه های مختلف مثل مشاوره تحصیلی، خانواده و روانشناسی بهره مند شوید. امید است که شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره صدای رهیاب، کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:


Next
Close

درمان لکنت بدون اراده شمااتفاق نمیافتد،همین حالامیتوانیدبه سادگی یک کلیک،درمان راشروع کنید

دراین سرویس شمامیتوانیدجهت کسب اطلاعات کامل درخصوص لکنت زبان فرزندتان ورفع نگرانی وکسب چاره وراهکار مناسب ،باشماره تلفن اینجانب تماس بگیرید،توجه نمایید تماس فوق درشروع لکنت یک کودک میتواندبسیارحیاتی باشد.عدم رفتارمناسب باکودک دراین خصوص میتواندعواقب مایوس کننده ای داشته باشدوموجب پایداری لکنت شود.برای شروع مشاوره لازم است ابتداهماهنگی تلفنی بعمل آید،سپس لطفاجهت هرجلسه مشاوره مبلغ سی هزارتومان به شماره کارت 5041721035200139  بنام علی جهانی واریز بفرمایید،پس از واریز وجه واطلاع رسانی به شماره زیراطلاع دهید،زمان مشاوره درهمان روز ودراسرع وقت،حداکثر5ساعت پس از واریز وجه برنامه ریزی شده وباطلاع شماخواهدرسید.توصیه اکیدمیگردد که تازمان اخذمشاوره ازهرگونه خوددرمانی یاابراز واکنش به گفتارمعیوب کودک خودداری بفرمایید.

 

نوشته آسیب شناس گفتار وهیپنوتراپیست لکنت:علی جهانیمشاوره تلفنی گفتار درمانی

 

نظام پزشکی 866-اولین مبتکردرمان آنلاین لکنت بصورت ویدیواسکایپ درایران

 

تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:09118517501

 

آیدی مشاوره ودرمان لکنت باویدیواسکایپ(پس ازهماهنگی تلفنی):stutter1

 

نام کاربری

رمز ورود


مشاوره تلفنی گفتار درمانی
مشاوره تلفنی گفتار درمانی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *