مشاوره رایگان تحصیل در ایتالیا

 
helpkade
مشاوره رایگان تحصیل در ایتالیا
مشاوره رایگان تحصیل در ایتالیا

چگونه در خارج از کشور کار پیدا کنیم و مهاجرت کاری داشته باشیم

راهنمای جامع انواع روشهای اخذ اقامت در خارج از کشور با بیانی شیوا توسط استاد ملکپور

مجموعه اي از توضيحات و نکاتي که بايد براي موفقيت در زندگي به آنها توجه ويژه اي داشت

محصولی بی نظیر برای کسانی که میخواهند زندگی رویایی خود را بسازند

آموزش دقيق و مرحله به مرحله دريافت اپلاي و ويزاي تحصيلي در اتريش، نکات کاربردي و جامع

مشاوره رایگان تحصیل در ایتالیا

مجموعه اي از آموزش ها و توضيحات کامل پيرامون نحوه و شرايط مهاجرت کاري به کشور کانادا

پکيج آموزش زبان آلماني با تکنيک منحصر به فرد استاد ملکپور به صورت آسان

پکيج دوم آموزش زبان آلماني با تکنيک منحصر به فرد استاد ملکپور

يادگيري آسان زبان با متد منحصر به فرد و مبتکرانه توسط استاد ملکپور

پکیج دوم يادگيري زبان با متد منحصر به فرد و مبتکرانه توسط استاد ملکپور

تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا، دانشگاه های برتر، شرایط و هزینه های زندگی و هزینه های تحصیل در ایتالیا در این مقاله به صورت علمی مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد. آیا مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل، منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور خواهد شد؟ برای تحصیل در ایتالیا، چه مدارکی مورد نیاز است؟ تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا در کدام مقاطع ممکن است؟ در این نوشتار به نکات مهم درباره شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا پرداخته شده است. پس از مطالعه و بررسی این موضوع درصورت نیاز به اطلاعات تکمیلی می توانید، با مشاورین و کارشناسان مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش) تماس حاصل فرمایید و از مشاوره  تلفنی رایگان بهره مند شوید.

در بخش دیدگاه ها نیز می توانید سوالات خود را مطرح نمایید و در زمانی کوتاه پاسخ بگیرید.

شما می توانید از طریق لینک روبرو با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا یکی از مباحث مورد سوال افراد می باشد که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم. ایتالیا با نام رسمی جمهوری ایتالیا، کشوری است که در اروپای جنوبی واقع شده است. پایتخت این کشور شهر تاریخی رم است. ایتالیا به دلیل شکل قلمرو آن به کشور چکمه معروف است، جمعیت آن بیشتر از ۶۰ میلیون نفر و مساحت آن ۳۰۱۳۴۰ کیلومتر مربع است. ایتالیا یکی از قدرت های اصلی اقتصاد جهان و هشتمین کشور اقتصادی بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی می باشد. واحد پول ایتالیا یورو و زبان آنها ایتالیایی  است.

از جمله صنایع مهم ایتالیا می توان به صنایع فلزکاری، وسایل نقلیه، مواد غذایی و مشروبات اشاره کرد. هرساله به طور میانگین حدود ۶۰ میلیون گردشگر خارجی از ایتالیا بازدید می کنند و از این نظر پنجمین کشور پر بازدید در جهان است. از جمله جاذبه های گردشگری ایتالیا می توان به شهر ورونا، تروی، جزیره لاپلوسا، کلیسای دی سن فرانسسکو و…. اشاره کرد. حدود ۵/۵℅ از تولید داخلی کشور ایتالیا را گردشگری به خود اختصاص می دهد. همچنین باید ذکر شود که به دلیل وجود تعداد دانشگاه ها و مراکز علمی موجود در این کشور، ایتالیا می تواند مقصد خوبی برای ادامه تحصیل باشد.

در این فایل صوتی خواهید آموخت:

چه افرادی واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا هستند؟

بورسیه تحصیلی DSU چیست و چه میزان ارزش دارد؟

چه مدارکی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا مهم است؟

شرایط کار پس از تحصیل در ایتالیا به چه صورت است؟

تحصیل و اعزام دانش آموز به ایتالیا همانند تمامی کشورهای اروپایی در تمامی سنین امکان پذیر می باشد. اما برای تحصیل در ایتالیا متقاضیان باید شرایطی داشته باشند که در ادامه به آنها می پردازیم.

در ایتالیا از سن 3 سالگی مقطع تحصیلی به صورت اختیاری شروع و از سن 6 سالگی تحصیل اجباری شروع می شود. دوره راهنمایی از سن 11 سالگی شروع و تا سن 14 سالگی ادامه دارد. دوره دبیرستان از سن 15 سالگی شروع می شود و 5 سال طول می کشد. جالب است بدانید که تنها 2 سال از دوره دبیرستان در این کشور اجباری است و مدت زمان تحصیل در ایتالیا در رشته های فنی، کلاسیک، هنر و علمی با هم متفاوت است. افراد در هر رشته ای پس از تحصیل در پایان باید در آزمون شرکت کرده و پس از کسب موفقیت در آزمون می توانند وارد دانشگاه شوند.

تحصیل رایگان در مدارس اتریش

تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع کارشناسی یکی از گزینه های جذاب و پرطرفدار برای مهاجرت به این کشور می باشد. متقاضیان برای تحصیل در این مقطع باید مدارک دیپلم و همچنین پیش دانشگاهی خود را ارائه نموده تا بتوانند موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا گردند. در ایتالیا برای ورود به بسیاری از رشته ها نیاز به آزمون ورودی است ولی برای تعدادی از رشته ها نیز در مقطع کارشناسی نیاز به آزمون نمی باشد. در دانشگاه های این کشور رشته های بسیاری برای این مقطع ارائه می گردد. تحصیل در این دوره هم به زبان انگلیسی و هم به زبانی ایتالیایی می باشد و در سال های اخیر تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور رو به افزایش بوده است. نکته حائز اهمیت این است که روش دیگری نیز برای علاقمندان به تحصیل در ایتالیا وجود دارد، سفارت ایتالیا در ایران هر ساله کلاس زبان ایتالیایی برگزار می کند که در آن سه کتاب (Expressd) در طول دوره تدریس می شود. به صورت کلی اگر دانشجو 90 درصد نمرات را در با موفقیت کسب کند، برای اخذ پذیرش و ویزای ایتالیا به سفارت معرفی می شود. دانشجویان مقطع لیسانس می توانند حدود ۱۰ ساعت در هفته کار کنند و به طور میانگین بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت کار دریافت کنند.

امکان ادامه تحصیل رایگان و یا با هزینه بسیار کم در مقطع کارشناسی ارشد؛ در دانشگاه های ایتالیا وجود دارد. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور همانند ایران، 2 سال می باشد. این امکان برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد که بتوانند با 20 ساعت کار پاره وقت در هفته و درآمد میانگین 8 تا10 یورو به ازای هرساعت کار، بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین نمایند. نکته قابل ذکر دیگر این است که اکثر دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور پذیرش می شوند معمولا موفق به اخذ بورسیه تحصیلی نیز می شوند که در خصوص اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا در ادامه مقاله توضیح داده ایم.

مقطع دکترا در ایتالیا 4 سال طول می کشد. دانشجویان در این مقطع عموما تحت همکاری با استاد راهنما در یک پروژه تحقیقاتی در چارجوب و قوانین دانشگاه فعالیت می کنند.

دانشجویان جهت اخذ مدرک دکترا باید حداقل پایان نامه ای ارائه نمایند که تعداد کلمات آن بیش از 100 هزار کلمه باشد. سپس باید در برابر کمیته مربوطه از پایان نامه خود دفاع کنند. تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا در مقطع دکترا به طور معمول به زبان ایتالیایی ارائه می گردد، با این حال برخی از برنامه ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند و دانشجویان بین الملل می توانند از این طریق به تحصیل ادامه دهند. دانشجویان مقطع دکترا در کشور ایتالیا هفته ای 30 ساعت اجازه کار دارند.

درخواست ارزیابی اخذ بورسیه

تحصیل در دانشگاه های ایتالیا به زبان های ایتالیایی و انگلیسی امکان پذیر است. برخی از دانشگاه های ایتالیا قدمت و رنک بالایی دارند و کورس های زیادی به زبان انگلیسی ارائه می دهند. در حال حاضر بیش از 500 کورس به زبان انگلیسی در دانشگاه های ایتالیا برگزار می شود و هر سال به این تعداد افزوده می شود. بسیاری از افراد با زبان انگلیسی آشنایی دارند به همین دلیل تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی محبوبیت بیشتری دارد. برای پذیرش در دانشگاه های انگلیسی زبان ایتالیا باید مدرک زبان انگلیسی معتبر ارائه دهید. آزمون های انگلیسی به برای دانشگاه های ایتالیا معتبر است شامل موارد زیر می باشد:

PTE Academic

TOEFL

TOEIC

IELTS

C1 Advanced or C2 Proficiency

دانشگاه های کشور ایتالیا جزء قدیمی ترین دانشگاه های اروپا می باشند و معمولاً از رده بالایی در رده بندی های بین المللی برخوردار هستند. در ادامه لیست دانشگاه ها و رنکینگ آنها نشان داده شده است.

مشاوره رایگان تحصیل در ایتالیا

میزان شهریه سالانه در مقاطع و دانشگاه و شهرهای مختلف ایتالیا متغیر می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا، بیش از 1،000 یورو در سال است. به صورت کلی هزینه تحصیل دانشجویان غیر اروپایی از اروپایی ها بیشتر است و معمولا هزینه تحصیل دانشجویان براساس شرایط مالی والدین آنها تعیین می گردد.

مانند اغلب کشورهای اروپایی در ایتالیا هم دانشگاه های خصوصی هزینه دریافت می کنند و شهریه این نوع دانشگاه ها از دانشگاه های دولتی بیشتر می باشد. میانگین شهریه در دانشگاه های خصوصی از ۶ هزار تا ۲۰ هزار یورو در سال متغیر است دانشجویان موظف هستند که این مبلغ را در روز ثبت نام خود به دانشگاه پرداخت کنند. در صورتی که با بورسیه تحصیلی دانشجویان توافق شود، کل هزینه پرداختی آنها به دانشگاه در سال دوم تحصیلی به وی استرداد می شود.

یکی از موارد مهم در مهاجرت و زندگی در هر کشوری بررسی هزینه های زندگی می باشد که در جدول زیر برخی از آن آمده است.

هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا

بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های ایتالیا وجود دارد، که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 این بورسیه هم شامل مقطع کارشناسی هم کارشناسی ارشد می شود که در مقطع کارشناسی ۵ دانشجو و در مقطع کارشناسی ارشد ۲۰ دانشجو را ساپورت می کند.

 این دانشگاه هم به دانشجویان کارشناسی و هم کارشناسی ارشد بورسیه می دهد.

تعداد بورسیه ها در مقطع کارشناسی ارشد به نسبت مقطع کارشناسی بیشتر می شود. بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد شامل موارد زیر است.

 این دانشگاه به ۵ نفر از دانشجویان بین المللی که از کشورهای درحال توسعه با درآمد کم می باشند بورسیه ارائه می کند. رشته های مورد قبول دانشگاه پاویا شامل رشته اتوماسیون صنعتی، مهندسی الکترونیک، مالی، اقتصادی، مهندسی، تجارت بین الملل، ژنتیک، سیاست جهانی، زیست سلولی و مولکولی و روابط بین المللی می باشد.

 در مقطع کارشناسی ارشد رشته های هنر، موزیک و رقص را ارائه می دهد و در مقطع دکتری رشته هایی نظیر سوپروایزر، زیان ایتالیایی و کورس های فرهنگی را ارائه می دهد.

دانشجویان مقطع دکتری نیز می توانند از بورسیه تحصیلی در ایتالیا استفاده نمایند که به دو مورد در ادامه اشاره شده است.

 این دانشگاه به دانشجویان دکتری بورسیه می دهد که رشته آنها در ارتباط با NAMPT داخل و خارج سلول است.

 این بورسیه به دانشجویان مقطع دکتری در رشته هایی نظیر علوم طبیعی، علوم کامپیوتر، مطالعات شهری، علوم منطقه ای و ریاضی ارائه می شود نکته قابل ذکر این است که اگر متقاضی بورسیه ای را قبلا دریافت کرده دیگر نمی تواند برای این بورسیه اقدام نماید.

 بورسیه های دیگری نیز توسط دانشگاه ها در نظر گرفته شده است که این نوع از بورسیه ها معمولا پس از بررسی شرایط فرد اعطا می شود. منظور از شرایط به صورت کلی رزومه، مقاله های متقاضی، سطح زبان، معدل و دانش متقاضی می باشد. این نوع بورسیه معمولا کمتر برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارائه می گردد و بیشتر مختص مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. میزان هزینه ای که در هر ماه برای دانشجوی مقطع دکترا در نظر گرفته شده است 1،200 یورو می باشد.

مدارک لازم جهت اعزام دانشجو به ایتالیا به همراه بورسیه در زیر بررسی شده است.

مدارک شناسایی متقاضی به همراه ترجمه

مدارک شناسایی ترجمه شده پدر متقاضی

مدارک تمکن مالی پدر متقاضی نیز باید ترجمه شود.

در ماه های آگوست تا سپتامبر متقاضیان باید فرم دریافت بورسیه را به صورت آنلاین تکمیل و ارسال کنند.

مدارک محل سکونت نیز باید ترجمه گردد.

به صورت کلی متقاضیان تحصیل در ایتالیا تا سن 35 سالگی شانس دریافت بورسیه دارند.

برای اخذ ویزای تحصیلی در سفارت ایتالیا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دوره های تخصصی مدارک مورد نیاز به شرح زیر می باشد.

 ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات ترجمه شده به زبان ایتالیایی با تایید دادگستری و وزارت امور خارجه

ترجمه مدرک کارشناسی (و کارشناسی ارشد برای متقاضیان مقطع دکتری) به همراه ریز نمرات به زبان ایتالیایی با تایید دادگستری و وزارت امور خارجه

 ترجمه شناسنامه به زبان ایتالیایی

فرم A پر شده جهت رشته و دانشگاه پذیرفته شده (تنها برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد)

گواهی های زبان انگلیسی جهت رشته های انگلیسی زبان در سطح B2 و یا گذراندن حداقل دو سال دانشگاهی در یکی از مقاطع تحصیلی به زبان انگلیسی و گواهی زبان B1 جهت رشته های ایتالیایی زبان

 شرح دروس اخذ شده دوره کارشناسی (تنها برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد در صورت درخواست دانشگاه) به زبان ایتالیایی یا انگلیسی

نامه ارزشیابی تحصیلی سفارت ایتالیا در کشور صادر کننده مدرک جهت متقاضیانی که در کشوری به غیر از کشور صادر کننده مدرک تحصیلی تقاضای ویزا می دهند.

5 قطعه عکس 3.5 در 4.5 سانتی متر رنگی و پشت نویسی شده به زبان انگلیسی

اصل گذرنامه

دو نسخه از پذیرش دانشگاه

فرم پر شده درخواست روادید

رزرو بلیط به ایتالیا

رزرو هتل از اولین روز تاریخ بلیط تا حداقل 20 روز اول اقامت

نامه تمکن مالی بانکی به نام شخص دانشجو و یا یکی از والدین دانشجو با حداقل موجودی حساب معادل مبلغ 5،800 یورو به ازای هر یک سال تحصیلی در ایتالیا. در مقطع کارشناسی و دکتری با طول دوره سه سال این مبلغ 17،400 یورو، در مقطع کارشناسی ارشد دو ساله معادل 11،600 یورو، در مقطع کارشناسی پیوسته پنج ساله معادل 29،000 یورو، در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته شش ساله معادل 34،800 یورو و دوره های تخصصی یک ساله معادل 5،800 یورو

پرینت حساب بانکی سه ماهه حامی مالی متقاضی

دو نسخه کپی از صفحه اول پاسپورت و پذیرش به همراه یک نسخه کپی از کلیه مدارک تحصیلی به همراه کپی از صفحات فارسی

مبلغ 50 یورو هزینه بررسی مدارک ویزای تحصیلی

توجه داشته باشید که سفارتخانه های ایتالیا در کشورهای مختلف ممکن است مدارک مالی اضافه بر موارد ذکر شده را براساس قوانین داخلی خود درخواست کنند.

تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا براساس دانشگاه و مقاطع تحصیلی زمان های مشخصی دارد. به طور کلی چنانچه قصد تحصیل در ایتالیا را دارید می توانید از ماه های سپتامبر تا ژوئن درخواست های خود را ارائه کنید. لازم به ذکر است که شروع تحصیل در ایتالیا از ماه سپتامبر می باشد. همچنین دانشجویانی که برای مقطع دکترا قصد اقدام دارند باید در نظر داشته باشند که پذیرش در این مقطع نیز در سال 1 بار انجام می پذیرد و باید در ماه های مارس تا دسامبر درخواست خود را ارائه کنند.

اخذ اقامت در ایتالیا منوط به پیدا کردن کار می باشد. در صورتی که متقاضی پس از تحصیل بتواند کار پیدا کند و به صورت رسمی قرارداد کاری با یک کارفرما امضا کند می تواند پس از ۵ سال اقامت کاری در این کشور، اقامت دائمی ایتالیا را اخذ نماید و پس از آن درخواست پاسپورت و تابعیت ایتالیایی نماید. از جمله مدارک لازم جهت اخذ پاسپورت در ایتالیا می توان به مدارک هویتی معتبر، ۲ قطعه عکس، اثبات داشتن اقامت قانونی در ایتالیا، اثبات درآمد مالی برای پوشش هزینه های زندگی در طول مدت اقامت در ایتالیا، گواهی سلامت پزشکی، گواهی عدم سوء پیشینه، ارائه بیمه نامه و گواهی وضعیت تاهل اشاره کرد.

یکی از معایبی که می توان برای تحصیل به ایتالیا عنوان کرد، نرخ بیکاری بالا در این کشور می باشد. این امر سبب شده است که دانشجویان بین المللی پس از پایان تحصیلات خود برای یافتن کار با مشکل مواجه شوند و شانس کمی برای کار پس از تحصیل در ایتالیا داشته باشند و در نهایت نتوانند اقامت خود را در ایتالیا تمدید نمایند.

اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا

امکان پیوستن همراه به دانشجو به طور همزمان وجود ندارد و همراه می تواند با ویزای توریستی برای مدت محدودی در کنار دانشجو باشد. برای ویزای همراه، دانشجو پس از اخذ کارت اقامت می تواند برای پیوستن همراه یا همراهان خود درخواست دهد.

در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز جهت ویزای همراه  می پردازیم.

✅ آیا امکان تحصیل رایگان در ایتالیا وجود دارد؟

دانشگاه های ایتالیا رایگان نیستند اما با کسب بورسیه می توانید در این دانشگاه ها به رایگان تحصیل کنید.

✅ آیا امکان تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان وجود دارد؟

برخی از دانشگاه ها ممکن است بدون مدرک زبان به شما پذیرش بدهند، اما به دلیل کاهش شانس دریافت ویزا توصیه نمی شود که بدون مدرک زبان اقدام کنید.

✅ شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم چیست؟

دارندگان مدرک دیپلم می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرند.

✅ آیا تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

در برخی دانشگاه و رشته ها به زبان انگلیسی نیز می توانید تحصیل کنید.

تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا، زمان اعزام دانشجو، هزینه های زندگی و تحصیل، مدارک مورد نیاز و بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفت. امیدواریم با ارائه این نوشتار تمامی سوالات ذهنی شما را پاسخ داده باشیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا و دیگر کشورها می توانید با موسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش) تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را در مشاوره تلفنی رایگان بیابید. همچنین می توانید نظرات و سوالات خود را در قسمت سوالات مهاجرت یا در زیر این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تهیه شده است بنویسید و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وب‌ سایت

دیدگاه

سلام یه سوال داشتم اگه کسی بورسیه تحصیلی بگیره بازم باید نامه تمکن مالی داشته باشه ؟یا در صورت گرفتن بورسیه لازم نیست ؟

سلام و عرض احترام دوست عزیز بستگی به نوع بورسیه دارد جهت دریافت پاسخ دقیق‌تر و بررسی شرایط خود تماس بگیرید

سلام خسته نباشید خیلی ممنون بابت اطلاعات خوبه سایتتون. من لیسانس حقوق ایران رو دارم آیلتس هم دارم میتونم برای دوره فوق لیسانس حقوق در ایتالیا تحصیل کنم؟ یا حتما باید لیسانس رو تو ایتالیا میگرفتم؟

با سلام و احترام بله امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد اگرچه این موضوع به شرایط بسیاری بستگی دارد مثل دانشگاه فارغ التحصیلی شما در ایران توصیه می کنیم برای بررسی دقیق شرایط خود از طریق تماس با موسسه از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

بخشید من می خواستم بدونم برای فوق دیپلم هم می شه اپلای کرد؟؟

سلام و عرض ادب باید شرایط متقاضی توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد و در حال حاضر بدون بررسی نمی توان پاسخی را عنوان نمود جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایید

سلام و وقت بخیر

من هنرستان فنی‌حرفه‌ای درس خوندم پیش دانشگاهی نداشت اما کاردانی رو تبریز و کارشناسی رو دانشگاه آزاد گرفتم آیا می‌تونم برای ارشد اقدام کنم؟

درود بر شما دوست عزیز بسیاری از دانشگاه ها در کشورهای مختلف دیپلم و ۱۲ ساله را قبول دارند با این حال در برخی از دانشگاه‌ها نیز میتوان با دیپلم ۱۱ ساله نیز جهت پذیرش تحصیلی اقدام نمود پیشنهاد می شود جهت دریافت مشاوره رایگان روی خطوط موسسه تماس حاصل نمایید

سلام وقت بخیر برای لیسانس چند سال گپ تحصیلی مجازه؟

با سلام متقاضی گرامی به طور کلی پیشنهاد میشود تحصیلی بیش از ۴ الی ۵ سال نباشد

سلام میخواستم بدونم که اگر یک دختر رتبه ی 1 کشوری در ازمون کنکور تجربی شود میتواند باخانواده اش بدون گرفتن بلیت به ایتالیا برود یا نه

با سلام و احترام متقاضی گرامی در اکثر کشورها ویزای همراه شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می باشد. همچنین منظورتون از بلیط پذیرش یا ویزا هستش یا بلیط هواپیما؟

با سلام می خواستم بدونم برای ویزا تحصیلی ایتالیا حداقل تمکن مالی چقدر هست ؟ ممنون🙏🙏🌷

سلام. خسته نباشید میشه شرایط پذیرش و بورس برای دانشگاهای (معماری) ایتالیا هم بگید. ممنون 🙏🏻

سلام خسته نباشید . من در حال تحصیل در رشته فیزیوتراپی هستم و قصد دارم برای ارشد به ایتالیا بورس بشم . سوالم اینه که داشتن مدرک زبان ایتالیایی به جای ایلتس شانسمو بالاتر میبره یا نه ؟ و اینکه چه شهر های ایتالیا این رشته رو دارند .

سلام، خسته نباشین شرط سنی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، چدد ساله؟

با سلام پیشنهاد می گردد گپ تحصیلی بیشتر از 4 الی 5 سال نباشد.

با سلام و خسته نباشید سوال من در مورد ارشد مجدد خواندن در ایتالیا هست. آیا این مساله ممکنه برای گرفتن ویزا مشکل ساز بشه؟

با تشکر

با سلام متقاضی گرامی می بایست شرایط شما اعم از سن، سطح زبان و تمکن مالی مورد ادزیابی قرار گیزد

سلام برای تحصیل در رشته علوم تشریحی (آناتومی) اما امکان مهاجرت به کشور ایتالیا و بهره مندی از بورسیه تحصیلی وجود دارد؟

با سلام امکان اخذ بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی وجود دارد.اما برای بهره مندی از بورسیه تحصیلی شرایط شما باید مورد بررسی قرار گیرد.

سلام،من پذیرش برای ارشد سپتمبر امسال دارم،فقط اینکه من هنرستان بودم و ویش‌دانشگاهی نخوندم،برای سفارت ایا مشکلی پیش میاد؟

دوست عزیز سلام این مورد معمولا در خصوص عدم صدور پذیرش ممکن است کار شما را سخت کند حالا که شما پذیرش را اخذ نمودید کمتر پیش میاد که به این دلیل سفارت بخواد سختگیری کند. موفق باشید.

سلام میخواستم بدونم برای بورسیه dsu هرکی که بتونه ثابت کنه شرایط مالی خوبی نداره و دیپلم با معدل بالا داشته باشه و مدرک زبان ایتالیایی میتونه بورسیه بگیره ؟ و یه سوال دیگه که برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی هرکسی که معدل دیپلم بالا و مدرک زبان ایتالایی داشته باشه میتونه پذیرش بگیره ؟ یا یه چیز کلیه ؟ ممنون 🙏🙏

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی: اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در دانشگاه های خارجی با توحه به میزان بالای درخواست بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان توسط متقاضیان در سراسر جهان، نیازمند داشتن شرایط ویژه علمی، مقالات ISI، رزومه تحصیلی قوی، مدرک زبان با نمره بالا و سایر شرایط مشابه می باشد. همچنین می بایست از استاد دانشگاهی در دانشگاه های کشور مورد نظر تاییدیه داشته باشید. فرم زیر را پر نموده و در صورت داشتن شرایط لازم، با دفاتر ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.https://malekpourmie.com/فرم-درخواست-ارزیابی-اخذ-بورسیه

اگر بخوایم توی ایتالیا بورسیه بگیریم برای کارشناسی بازم نیاز به مدرک تمکن مالی هست ؟ توی مرحله اخذ پذیرش ؟

با سلام و احترام متقاضی گرامی همانطور که مستحضر هستید بورسیه های تحصیلی متفاوتی در ایتالیا وجود دارد که متقاضیان بسته به شرایط خود می تواننداز آن بورسیه ها استفاده کنند. در این راستا سن،تحصیلات، سطح زبان نیز اهمیت دارد.

در کشور ایتالیا برای مقطع کارشناسی کدام رشته ها نیاز به آزمون ورودی دارند ؟ تربیت بدنی نیاز دارد ؟ ممنون 🙏

دوست عزیز سلام متقاضی گرامی جهت پاسخ به این سوال شرایط متعددی باید مورد بررسی قرار گیرد و توضیح آن در چند سطر امکان پذیر نیست. پیشنهاد می گردد در این زمینه با کارشناسان ما در ارتباط باشید

میخواستم بدونم برای تحصیل در ایتالیا اگر زبان ایتالیایی بلد باشم و معدل ۱۹ و نیم دیپلم صد در صد میتونم پذیرش بگیرم ؟ آخه الان نمیدونم چه زبانی رو بخونم انگلیسی یا ایتالیایی میترسم ایتالیایی بخونم و نتونم پذیرش بگیرم و به کارم نیاد و کلاس های زبانی که در سفارت ایتالیا برگذار میشه اگر که بورسیه داشته باشیم هزینه کلاس ها ساپورت میشه ؟ و اگه هزینه کلاس ها رو میدونید میشه بگید ؟ خیلی لطف میکنید ببخشید که خیلی سوال پرسیدم ممنون ??

با سلام. تحصیل در ایتالیا علاوه بر مواردی که فرمودید بستگی به گپ تحصیلی، میزان سرمایه، و برخی عوامل دیگر خواهد داشت. در این میان بورسیه dsu عموماً به زبان ایتالیایی بوده وبه ایرانیان واجد شرایط راحت تر اعطا می شود. عموماً اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در دانشگاه های خارجی با توحه به میزان بالای درخواست بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان توسط متقاضیان در سراسر جهان، نیازمند داشتن شرایط ویژه علمی، مقالات ISI، رزومه تحصیلی قوی، مدرک زبان با نمره بالا و سایر شرایط مشابه می باشد. همچنین می بایست از استاد دانشگاهی در دانشگاه های کشور مورد نظر تاییدیه داشته باشید. پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم اگد توی ایتالیا شروع به تحصیل کنیم و بورسیه بگیریم بازم اجازه کار داریم ؟ و اینکه تقریبا ساعت و روز های تحصیل چقدر هست و دانشگاه چقدر زمان میگیره ؟ در طی روز ممنون ??

دوست عزیز سلام با اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی در اروپا معمولا هفته ای 20 ساعت اجازه کار خواهید داشت.

سلام خسته نباشید یه سوالی داشتم من ترم بعد یعنی بهمن۹۹ کارشناسیم تموم میشه معدلم هم بالای ۱۸ هست و ایلتس ۶ دارم امکانش هست برای مهر ۱۴۰۰در مقطع ارشد برای ایتالیا پذیرش بگیرم و برم یا فرصتم کمه برای اپلای کردن ؟

دوست عزیز سلام شرایط اولیه مطلوبی دارید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ددلاین ها مقالات را مطالعه و یا با دفاتر تماس حاصل نمایید.

سلام خسته نباشید.ببخشیدسوالی داشتم.میگن برای اپلای برای ایتالیا درمقطع لیسانس دیپلم ۱۲ساله لازمه اماکسی که نظام قدیم بوده ورشتش یافنی حرفه ای بوده یاکارودانش ،اونکه پیش دانشگاهی نرفته وفقط دیپلم ۱۱ساله داره.پس باهمچین شرایطی نمیتوان برای پذیرش اقدام کرد؟؟؟

با سلام و احترام متقاضی گرامی برخی از دانشجویان که دارای دیپلم 11 ساله می باشند می توانند در ابتدا برای کالج اقدام کرده و پس از ان اجازه ثبت نام در دانشگاه را داشته باشند.

سلام خسته نباشید.ببخشید میخواستم بدونم بامدرک کاردانی دانشگاه علمی کاربردی میشه برای ایتالیا پذیرش گرفت؟؟مدرک علمی کاربردی رو قبول دارن؟؟

با سلام و احترام به طور کلی معادلسازی مدارکی چون کاردانی برای ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی سخت می باشد. شما می توانید با اتمام تحصیلات خود برای مقاطع بالاتر اقدام کرده و یا با مدرک دیپلم خود برای مقطع کارشناسی اقدام نمایید.

سلام وقتتان بخیر ببخشید من الان 17 سالمه و امسال پایه یازدهمم رو به اتمام رسوندم رشته علوم تجربی هستم و خواستار رشته فیزیوتراپی زبان انگلیسی در ایتالیا هستم. از سطح زبان انگلیسی خوبی برخوردارم و گواهی و سرتیفیکت هم زیاد دارم. نحوه ورود به دانشگاه زبان انگلیسی و مدارک مورد نیاز جهت بورسیه چیست

با سلام و احترام متقاضی گرامی برای اخذ بورسیه معدل و ریزنمرات بالا، سن و گپ تحصیلی، دانش و مدرک زبان و مقالات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای کسب اطلاعات دقیق تر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

با سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم اگر من مدرک زبان ایتالیایی رو داشته باشم و دیپلم ۱۹ و نیم صد در صد میتونم از دانشگاه های ایتالیا در مقطع کارشناسی پذیرش بگیرم ؟ و بعد بورسیه dsu ? الان سال اول هستم و نمیدونم زبان انگلیسی بخونم یا ایتالیایی ؟ و اگه بخوام توی خاک ایتالیا مدرک زبان ایتالیایی بگیرم مشکلی پیش نمیاره؟ و اینکه اگر بورسیه بگیرم هزینه های کلاس زبان هم ساپورت میشه یا نه ببخشید اینقد سوال پرسیدم ولی اگه لطف کنید خیلی ممنون میشم سایتتون هم واقعا خوبه و ممنون بابت اینکه اینقد وقت میزارید ????

با سلام و احترام ضمن تشکر از ابراز محبت شما بسیاری از رشته های تحصیلی در ایتالیا به زبان انگلیسی تدریس می شود و شما می توانید با مدرک زبان انگلیسی اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات درباب شرایط دریافت بورسیه تحصیلی می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید

با سلام.من دارای مدرک کاردانی ایمنی بهداشت (Hse) با معدل 19.20 و معدل دیپلمم 12.50 و آیلتس 6 هستم.آیا میتوانم برای تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی در ایتالیا یا هر کشور عضو پیمان شنگن پذیرش بگیرم؟ با سپاس

سلام شرایط ورود به رشته های پزشکی، ترکیبی از آزمونهای ورودی، مصاحبه ، گزارش معدل و نمرات دوره متوسطه، توصیه نامه های مدیران دبیرستان می باشد. شرایط ورود به رشته پزشکی در هر کشور متفاوت است و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید تماس گرفته و از مشاوره های تلفنی رایگان بهره مند شوید.

با توجه به معدل پایینم در دیپلم ایا همچنان شانس پذیرش رو در این رشته هارو دارم؟

دوست عزیز سلام متقاضی گرامی جهت پاسخ به این سوال شرایط متعددی باید مورد بررسی قرار گیرد و توضیح آن در چند سطر امکان پذیر نیست. پیشنهاد می گردد در این زمینه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سلام. وقتتون بخیر. من دانشجوی ترم اخر مهندسی صنایع دانشگاه تهران مرکز هستم. معدلم هم تقریبا 16.50 هست. امکان دریافت بورسیه برای مقطع ارشد رو دارم ؟

با سلام و احترام متقاضی گرامی بورسیه های تحصیلی متنوعی در کشورهای اروپایی و کشور ایتالیا وجود دارد و متقاضیان بسته به شرایط خود می توانند یکی از این بورسیه‌ها را انتخاب نماید به همین دلیل برای بررسی دقیق تر پیشنهاد می گردد شرایط سنی و سطح زبان خود را بیان نمایید و یا می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید

با سلام. برای دریافت بورسیه های تحصیلی شرایط مختلفی از جمله معدل، مدرک زبان، مقالات isi و شرایط دیگه باید مورد بررسی قرار بگیرن. برای کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه تماس بگیرید.

موسسه مشاوره ای MIE اتریش

وب سایت حقوقی malekpourlaw

وب سایت پذیرش تحصیلی miestudy

وب سایت officialmalekpour

وب سایت miemalekpour

این وبسایت به لحاظ محتوا در جهان و در خصوص امر مهاجرت بی اغراق برترین سایت مهاجرتی حقوقی فارسی است . در بالای صفحه اگر گزینه مهاجرت به کشورها را انتخاب کنید ، نام کشورهای مورد خدمات ما ظاهر میشود ، به سادگی هر کشور را که مایلید انتخاب کنید و در صفحه کشور مذکور شش تقسیم بندی اصلی دارید . تقسیم بندی های مهاجرتی و اقامتی شامل… ادامه مطلب

malekpourlaw.com

miemohajerat.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

mielanguage.com

miesuccess.com


دریافتDownloads-icon

مرکز بین المللی آموزش و پژوهش های آکادمیک ایتالیا (چیفرا)، مشتمل بر شبکه بین المللی اختصاصی مشاور تحصیلی و جذب دانشجوی بین المللی در ایتالیا با سالانه ده ها پرونده موفق تحصیلی در کارنامه خود، در راستای گسترش خدمات بین المللی دانشگاه های مرتبط ایتالیایی، با استفاده از برجسته ترین گروه مشاورین متخصص مقیم و غیرمقیم خود در زمینه خدمات تحصیلی از جمله پذیرش تحصیلی در مقاطع آکادمیک، بورسیه های تحصیلی دانشگاهی و حقوق تحصیلی در ایتالیا، خدمات تحصیلی دانشگاهی در ایتالیا، انتخاب رشته و قوانین تحصیلی، حقوقی و مهاجرتی ایتالیا، مشاوره رایگان خود را در جهت کمک به ارتقاء برنامه توسعه بین المللی سازی دانشگاههای ایتالیا و تحقق اهداف دانشجویان متقاضی تحصیل در ایتالیا در اختیار متقاضیان ادامه تحصیل در ایتالیا قرار می دهد.جهت اخذ مشاوره رایگان حضوری و غیر حضوری با ما تماس بگیرید.

مرکز بین المللی آموزش و پژوهش های آکادمیک ایتالیا (CIFRA) در راستای ارتقاء برنامه توسعه بین المللی دانشگاههای ایتالیا از سال 2010 میلادی تا کنون گروهی از موسسات با کیفیت بالای جذب و خدمات دانشجویی را در کشورهای مختلف هدایت می کند. خدمات این گروه شامل مشاوره تحصیلی در امور پذیرش تحصیلی در مقاطع سه گانه تحصیلات عالی ایتالیا، بورسیه و خدمات تحصیلی و حقوقی در دانشگاه های ممتاز ایتالیاست. این گروه در ایران با مجموعه ای از مشاورین متخصص خود، مشاوره صحیح و خدمات خود را از طریق موسسات دارای نمایندگی این موسسه در خدمت تحقق آرمانهای نسل جویای تحصیل قرار داده و آرزوهای دور آنها را نزدیک و امکانپذیر می نماید.

ایتالیا:

390692926462+

393881936419+

مشاوره رایگان تحصیل در ایتالیا

(واتساپ، تلگرام)

info@studitaly.com

ایران:

021-86082245-86083944

iran@studitaly.com

“ اطلاع رسانی صحیح و تعهد خدمات گروه شما در ایتالیا باعث رضایت و خرسندی ما و همکارانمان در همکاری با این گروه است ”

“راه درست در رسیدن به اهداف تحصیلی و مهاجرتی و اشراف کامل به قوانین ایتالیا از نکات مثبت این گروه می باشد”

“تجربه و توان تخصصی در اعزام دانشجو و ارائه مشاوره با تسلط بر جزئیات قوانین دانشگاه های ایتالیا در سه سال همکاری با این گروه همواره برای ما یک افتخار بوده است”

خانه » کشورها » تحصیل در ایتالیا » تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا یکی از راحت ترین فرآیندهای پذیرش و جذب را دارا می باشد. البته جذابیت های دیگری برای پر طرفدار بودن این کشور وجود دارد که به عنوان مثال می توان دانشگاه های با رنک خوب، بورسیه ی استانی و کیفیت زندگی در ایتالیا را نام برد.در ادامه سعی می شود مطالب فوق را به صورت کامل در بخش های دیگر توضیح دهیم.

تحصیل در ایتالیا به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی امکان پذیر است البته باید این را در نظر داشت تحصیل در مقطع کارشناسی بیشتر به زبان ایتالیایی می باشد و شما باید مدرک زبان ایتالیایی داشته باشید با نمره ی حداقل B1 ایتالیایی ( برای گرفتن مدرک زبان ایتالیایی می توانید امتحان استرنی را در مدرسه ایتالیایی در تهران بدهید ) بعضی از رشته های مهندسی و مدیریتی و گاها پزشکی به زبان انگلیسی وجود دارد برای اطلاعات دقیق در این باره می توانید با مشاورین لگال اپلای تماس بگیرید .

 

نمره زبان مورد نیاز در مقطع ارشد ، ایلس ۶ می باشد . سوالی که اکثر متقاضیان از ما میپرسند : ایا تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان امکان پذیر است ؟ طی تجربیات گروه لیگال اپلای تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان امکان پذیر است اما توصیه نمی شود چون تمام دانشگاه های خوب این کشور شرط داشتن مدرک زبان حداقل ایلس ۶ را گذاشتند و تحصیل در دانشگاه های ممتاز ایتالیا به مراتب بهتر از دانشگاه های دیگر است .

مشاوره رایگان تحصیل در ایتالیا

 

۴ دانشگاه ایتالیا رشته های پزشکی و دندانپزشکی را برای دانشجویان بین المللی برگزار می کند که هم رتبه ی جهانی ویژه ای دارد و هم مورد تائید وزارت علوم و بهداشت می باشد . IMAT آزمون پذیرش بین المللی پزشکی می باشد که برای متقاضیان خارجی این امکان را ایجاد کرده است که بتوانند این رشته را در دانشگا های خوب ایتالیا بگذرانند .

 

سوالی که دوستان لیگال اپلای از ما داشتند : ایا تحصیل رایگان پزشکی در ایتالیا امکان پذیر است ؟ بله شما می توانید با دریافت بورس استانی به صورت رایگان تحصیل کنید و حتی بخش اعظمی از هزینه های زندگی خود را پوشش دهید به شرط اینکه نمره ی قبولی مورد نیاز را در آزمون IMAT کسب کنید .

یکی از دانشکده های که به زبان انگلیسی رشته ی پزشکی را تدریس می کند دانشکده پزشکی بین المللی میلان است هزینه های تحصیل در این رشته ها بسته به دانشگاه متفاوت است .

به طور کلی برای مقاطع لیسانس و ارشد و حتی دکتری نیاز به اصل مدرک مقاطع قبلی همراه با ریز نمرات که به زبان ایتالیایی ترجمه شده است ( دالترجمه های مورد تائید سفارت در نقاط مختلف تهران قرار دارد برای دریافت آدرس دقیق با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید ) اسکن پاسپورت و عکس پاسپورتی انگیزه نامه رزومه نامه ی استاد تلفن و کد پستی

سلام خدمت شما من مهندسی فناوری اطلاعات با معدل ۱۹ از دانشگاه علمی کاربردی دارم. ایا میتونم برای ارشد از دانشگاه های ایتالیا پذیرش بگیرم؟

آیلتس ۶ دارم

با تشکر

سلام. بله شرایط خوبی دارید.تماس بگیرید.۸۸۲۸۸۲۰۰

سلام من لیسانس مدیریت بازرگانی با معدل ۱۴ از دانشگاه ازاد رو دارم ۲۳سالمه و الان در حین گذراندن سربازی ام میخواستم بدون برای بورس تحصیلی ایتالیا رزومه چی نیاز دارم تا بهتر کنم شرایط رو برای پذیرش کارشناسی ارشد ؟ وقت مشاوره ام گرفته بودم متاسفانه فقط بعد از ساعت ۴ روزای کاری و همه ساعت های روزای تعطیل قادر به پاسخگویی ام ممنون

سلام.معدل بالای ۱۴ باشد و آیلتس ۶ داشته باشید.تماس بگیرید۸۸۲۸۸۲۰۰

سلام من تازه دیپلم گرفتم با معدل ۱۷/۵، ۱۸ سالم هست و آیلتس ۶ دارم ،ولی شرایط مالیم جوری نیست که بتونم سالی بیشتر از ۳۰/۴۰ میلیون هزینه کنم به جز سال اول .میخواستم بدونم امکانش هست در رشته پزشکی در کشوری با هزینه پایین تحصیل کنم?

سلام.شرایط خوبی دارید برای اپلای بیشتر کشورهای اروپایی می توانید اپلای کنید.مانند آلمان.لطفا با شماره ۸۸۲۸۸۲۰۰ تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی ما بهره مند گردید.

راه های ارتباطی با لیگال اپلای در شبکه های مجازی 

بزرگراه جلال آل احمد، ابتدای کوی نصر(خ گیشا)، سمت راست، پلاک ۷، طبقه دوم، واحد ۴

(ده خط ویژه) ۰۰ ۸۸۲ ۸۸۲ -۰۲۱

۰۹۹۰۹۲۱۹۴۵۵ و ۰۹۰۲۹۴۴۰۲۳۳ 

(مهاجرت تحصیلی به کلیه کشورها )

بزرگراه جلال آل احمد، ابتدای کوی نصر(خ گیشا)، سمت راست، پلاک ۷، طبقه اول، واحد ۱ ۰۲۱۸۸۲۸۸۲۱۱ ، ۰۹۹۰۹۲۱۹۴۵۴

(مهاجرت کاری و سرمایه گذاری به کلیه کشورها)

رشت، بلوار گیلان، برج گلسار-طبقه ۳ – واحد۵۸ ۰۱۳۳۳۲۶۱۰۸۴

استعلام شعب شهرستان ها و انتقادات و پیشنهادات نسبت به کل سازمان لیگال اپلای ۰۹۹۰۹۲۱۹۴۵۶

Kapalı çarşı. Nouriosman cad. 205 orient center . Fatih . Istanbul, post cod 34096 Tel:00905414724294

No. 1019, Luoxiong Road, Guanshan street, Hongshan District, Wuhan City, Hubei Province,China Tel:15607151943

Moscow ,cirenevi bolvar , house 4 uonit 1 Tel:0079997196243 0079161808502

تحصیل در آلمان

مشاوره رایگان تحصیل در ایتالیا

تحصیل در کانادا

تمام حقوق مادی و معنوی برای موسسه لیگال اپلای محفوظ است.

 

ایتالیا کشوری با جمعیتی حدود 60 میلیون نفر در جنوب قاره اروپا قرار دارد. ایتالیا چهارمین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپاست. اما این کشور با این حال شرایط پذیرش بسیار خوبی جهت تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان خارجی، هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ایتالیایی فراهم کرده است.

از آنجا که ایتالیا عضو اتحادیه اروپا است، دانشجویان میتوانند از امکانات دولتی گوناگون مثل: بهداشت، تسهیلات مالی مختص دانشجویان، خدمات رفاهی، خدمات اجتماعی و … خوبی برخوردار شوند و با داشتن ویزای شینگن میتوانند بدون دردسر به تمامی کشور های  عضو اتحادیه اروپا سفر کنند. شایان ذکر است که ایران و ایتالیا به علت داشتن مشترکات تاریخی و فرهنگی شباهت های بسیار زیادی به هم دارند.

ایتالیا از جهت امکان تحصیل با کیفیت بالا و همینطور پرداخت شهریه بسیار کم در مقایسه با بقیه کشورهای اروپایی، توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی بخصوص دانشجویان ایرانی را به خود جلب کرده است. در ایتالیا ۸۹ دانشگاه وجود دارد که به همراه دیگر مراکز علمی و پلی تکنیک ها (پردیس های فنی مهندسی) سیستم آموزشی ایتالیا را شکل می دهند. دانشگاه های ایتالیا سطح علمی خوبی دارند چرا که طبق آمار سال 2018، حدودا 30 دانشگاه از کشور ایتالیا رتبه های زیر 900 جهانی را به خود اختصاص داده اند.

برای تحصیل در ایتالیا در مقاطع بالاتر از کارشناسی، رشته های بسیاری به زبان انگلیسی ارائه می شود و تعداد این رشته ها با رشد روزافزون همراه بوده است. دانشگاه های ایتالیا در رشته هایی همچون: معماری، هنر،  مهندسی، باستان شناسی، تاریخ و علوم اجتماعی شهرت جهانی دارد. از مهمترین دانشگاه های ایتالیا می توان:

مشاوره رایگان تحصیل در ایتالیا

مطلب مرتبط: دانشگاه های ایتالیا

اعتبار بالای دانشگاه های ایتالیا، باعث شده که دوره های مشترک بسیاری با دانشگاه های معتبر دنیا برگزار کنند که تحصیل در این دوره ها به طور همزمان علاوه بر تجربه زندگی و تحصیل در دو کشور، موجب می شود که دانشجو از دو دانشگاه یا حتی بیشتر بتواند مدرک بگیرد. همچنین با در نظر گرفتن افزایش متقاضیان بین المللی برای تحصیل در ایتالیا دانشگاه پلی تکنیک میلان از سال ۲۰۱۴ تصمیم به ارائه تمامی رشته ها به زبان انگلیسی نموده است. در حال حاضر ۳4۰۰۰ دانشجوی بین المللی در حال تحصیل در ایتالیا می باشند.

مقاطع تحصیلی مختلف در ایتالیا

 برای تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا شما به مدرک زبان آیلتس آکادمیک 6 و یا تافل 80 احتیاج دارید. شایان ذکر است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی رشته های مقطع دکتری امکان پذیر است، اما در مقاطع پایین تر به خصوص مقطع کارشناسی تنوع رشته ها به زبان ایتالیایی بیشتر است.

در صورتی که شما قصد ادامه تحصیل در ایتالیا به زبان ایتالیایی را دارید، بهتر است پیش از هر چیزی نسبت به دریافت مدرک زبان ایتالیایی اقدام کنید. اخذ پذیرش در دوره های زبان ایتالیایی در دانشگاه های ایتالیا ملزم به کسب حداقل نمره­، یعنی160 از  200 در آزمون استرنی Esterni  می باشد. این آزمون توسط مدرسه ایتالیایی در تهران که وابسته به سفارت ایتالیاست برگزار میشود.

مطلب مرتبط: مدرسه ایتالیایی در تهران

آزمون استرنی Esterni در سال تنها یک بار و در بهمن ماه برگزار میشود و دانشجویان با پشت سر گذاشتن کتاب های 1 و 2 اسپرسو میتوانند درسطح مبتدی (کسب حداقل نمره B1 به بالا) قبول شوند و در نتیجه برای گرفتن ویزا اقدام کنند. توجه کنید که این میزان از دانش زبانی صرفا جهت گرفتن ویزاست و برای دانشگاه کافی نیست. همچنین متقاضیانی که به زبان ایتالیایی تسلط دارند یا تمایل دارند زبان ایتالیایی را در محیطی غیر از مدرسه ایتالیایی بیاموزند، می توانند با شرکت در آزمون آزاد Esterni و کسب نمره قبولی مستقیماً برای ویزای دانشجویی ایتالیا اقدام کنند. برای اطلاعات بیشتر جهت مدارک مورد نیاز با مشاوران ما در گروه مشاوران امیدار تماس حاصل فرمایید.

همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم دانشگاه های ایتالیا از سطح علمی و رنکینگ جهانی بالایی برخوردار هستند. همین موضوع باعث شده که متقاضیان ایرانی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا این کشور را مورد توجه قرار دهند. لازم به ذکر است گرفتن پذیرش در این رشته ها آسان نیست و باید تلاش زیادی بکنید .

شما باید در آزمون IMAT که یک آزمون بین المللی پزشکی برای گرفتن پذیرش است شرکت کنید و به یاد داشته باشید که همراه داشتن مدرک زبان انگلیسی و نمرات بالا نیز الزامی است . البته نمره مورد نیاز در این آزمون ها در دانشگاه و دانشکده های مختلف متفاوت می باشد. همچنین هرچه نمره متقاضی از آزمون IMAT بیشتر باشد به همان میزان شانس متقاضی برای اخذ بورسیه نیز بالاتر میرود. برای اطلاعات بیشتر درباره  شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا به صفحه زیر مراجعه فرمایید.

مطلب مرتبط: تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

شرایط ذکر شده بسته به نوع رشته انتخابی متغیر است. وزارت علوم هرسال لیستی از دانشگاه های مورد تایید را در رشته های متفاوت تهیه میکند که بهتر است قبل از برنامه ریزی برای تحصیل در رشته مورد علاقه تان به این لیست نگاهی بی اندازید. در جدول زیر برای شما متقاضیان تحصیل در ایتالیا دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در سال 2018 به نمایش گذاشته شده است.

بیش از 90%  از پذیرش های مقاطع مختلف در دانشگاه های ایتالیا یک بار در سال انجام میشود که زمان آن تقریبا از سپتامبر تا ژوئن (اواسط مهر ماه تا اواخر خرداد ماه) میباشد و شروع ترم نیز در ماه سپتامبر (اوایل شهریور) است. اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی کمی متفاوت تر از دیگر مقاطع است. بسته به نوع دانشگاه تان ممکن است در برخی رشته ها پذیرش به دوبار سال انجام گیرد. بازه زمانی اخذ پذیرش تحصیلی (ارسال مدارک، ارزیابی و صدور پذیرش ) در مقاطع کارشناسی ارشدِ ایتالیا به شرح زیر خواهد بود:

نکته: توجه داشته باشید که تنوع رشته ها در ترم پاییز بسیار گسترده تر است.

در مقطع دکتری نیز معمولا یکبار در سال و در محدوده زمانی ماه های مارس تا دسامبر (اسفند ماه تا آذر ماه ) می باشد و شروع ترم نیز بسته به نوع دانشگاه از نوامبر تا فوریه است. برای اطلاعات دقیق درباره زمان ثبت نام، آزمون ها و شروع ترم و دیگر شرایط مورد نیاز مطابق با رشته مورد نظر خود میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطلب مرتبط: آزمون آلفا تست

نوع پذیرش، مقطع، رشته و دانشگاه شما، همگی میتواند در هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا بسیار تاثیر گذار باشد . شهریه دانشگاه های ایتالیایی از حدود سالیانه 1.200 یورو شروع میشوند و ممکن است تا 4.000 یورو متغیر باشد. لازم به ذکر است این شهریه در مقابل شهریه های دانشگاه های مطرح دیگر در سایر شهر های اروپایی واقعا ناچیز است .

هزینه زندگی در ایتالیا برای هر دانشجو بسته به توان مالی و سبک زندگی شخصی آن متفاوت خواهد بود، ولی به صورت کلی هزینه ی زندگی برای دانشجوی مجرد حدود ماهیانه 500 یورو و فرد متاهل حدود 800 یورو در ماه تخمین زده شده است. برای آشنایی با جزییات هزینه های زندگی در ایتالیا میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

نکته مهم: قبل از مهاجرت تحصیلی به ایتالیا باید به فکر اجاره کردن محلی برای سکونت خود در قالب “اتاق” یا “خانه” نیز باشید. همان طور که پیش تر اشاره شد روش های مختلفی برای اجاره ی مسکن در ایتالیا وجود دارد که بهتر است بر اساس نیازتان انتخاب کنید. مجموعا برای اجاره یک آپارتمان کوچک در ایتالیا باید ماهی حدود 250-500 یورو هزینه کنید. البته با روش های دیگری مثل خانه های گروهی و … امکان کم کردن این هزینه ها نیز وجود دارد .

سوال: آیا میتوان هزینه ها تحصیل و زندگی را کمتر کرد؟ بله . گرفتن بورسیه از دانشگاه شما را در این امر کمک میکند. بورس های مختلفی وجود دارد که میتوانید با توجه به شرایطتان نسبت به گرفتن آنها اقدام کنید.

 

یارانه‌ای که دولت ایتالیا به بخش آموزش عالی اختصاص داده، هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را نسبت به کشورهای هم‌رده آن پایین آورده است و این شرایط مالی، شامل دانشجویان بین‌المللی هم می‌شود. این کمک هزینه ها شامل دو گروه از دانشجویان میشود:

 آن دسته از متقاضیان تحصیل در ایتالیا که حائز شرایط دانشجوی ممتاز هستند (برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا) می‌توانند با دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه، تمامی هزینه‌های تحصیل و همینطور زندگی خود را به راحتی تأمین کنند. دانشجویان ممتاز می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد، ۱۱ تا ۱۴هزار یورو و در مقطع دکترا ۱۴ تا ۲۰هزار یورو بورسیه دریافت کنند.

اما کسانی که شرایط دانشجوی ممتاز را هم ندارند؛ اگر از توانایی لازم برای تأمین مخارج تحصیل خود برخوردار نیستند در صورتی که از طرف دولت ایتالیا واجد شرایط تشخیص داده شوند می‌توانند از کمک‌هایی تا سقف ۵۲۰۰ یورو در سال استفاده کنند. علاوه بر آن از تخفیف های ۱۰ تا ۹۰درصدی شهریه و تخفیف ۷۰درصدی  سلف‌ دانشگاه بهره‌مند شوند که پس از دریافت این تخفیف ها، شهریه دانشگاه‌های ایتالیا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، تا ۴۵۰  یورو و در مقطع دکترا بین ۱۴۰ تا ۸۰۰ یورو در سال میتواند کاهش یابد.

این نوع کمک‌هزینه، بورسیه استانی (DSU) نام دارد و از سوی اداره بورس هر استان، به دانشجویان واجد شرایط پرداخت می‌شود. شرط استفاده از این بورسیه، ارائه و تأیید مدارکی است که وضعیت مالی دانشجو را مشخص می کند. ضمن اینکه دانشجوی دریافت‌کننده این بورسیه متعهد می‌شود تعداد مشخصی واحد درسی (حداقل ۲۰ واحد) را در سال پاس کند.

مطلب مرتبط: بورسیه استانی ایتالیا

بورسیه استانی در دو قسط پرداخت می‌شود که پرداخت قسط دوم، پس از اینکه دانشجو واحدهای مشخص‌شده را پاس کرد، صورت می‌گیرد. این تنها تعهدی است که دانشجو در قبال دریافت این بورسیه می‌پذیرد. اگر دانشجو واحدهای مشخص‌شده را پاس نکند، باید قسط اول را بازپس دهد .همکاران ما در گروه مشاوران امیدار مرجع خوبی برای کسب اطلاعات دقیق درباره این مدارک و پیگیری امور دریافت بورسیه هستند.

اگر قصد این را دارید که با حداقل هزینه در اروپا تحصیل کنید بهترین گزینه ی پیش روی حال حاضر شما تحصیل در ایتالیا است.

 مزایای برجسته ایتالیا شامل:

در مقابل ایتالیا معایبی هم دارد که نمی توانیم از آنها چشم پوشی کنیم:

مشاوره رایگان تحصیل در ایتالیا

در مجموع تحصیل در ایتالیا برای متقاضیان ایرانی در مقایسه با کشورهای همچون آلمان و اتریش و حتی کشورهای اسکاندیناوی کم هزینه تر و در دسترس تر است. ایتالیا از نظر امکان اخذ پذیرش و ویزا برای متقاضیان تحصیل در اروپا در صدر گزینه ها قرار دارد. پیشنهاد میکنیم برای بررسی شرایط تحصیلی خود با کارشناسان ما در گروه مشاوران امیدار تماس حاصل فرمایید.

بله، برخی رشته ها همچون معماری، پزشکی و دندانپزشکی و برخی مهندسی ها آزمون ورودی مخصوص به خود را دارند که متقاضی برای اخذ پذیرش نهایی باید  نمره مورد نظر را کسب در غیر این صورت نیاز به تغییر رشته دارد.

پروسه اخذ پذیرش معمولا ۳ تا ۴ ماه به طول می انجامد و مهلت ارسال مدارک :

در مقطع کارشناسی ۴۶ دانشگاه در ایتالیا دوره به زبان انگلیسی برگزار می کنند و در مقطع دکترا اکثر دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در گروه خوب و ممتاز، دوره هایی به زبان انگلیسی ارائه می شود.

با توجه به قانون جدید همه متقاضیان باید یکی از مدارک زیر را ارائه دهند:

برای کسب مدرک زبان ایتالیایی باید در امتحان مدرسه ایتالیایی که امتحان استرنی نامیده می شود و معمولا در بهمن ماه برگزار شرکت کنید و نمره قبولی را کسب کنید.

بله بر اساس قانون دانشجویان اجازه کار ۲۰ ساعت در هفته با حقوق ساعتی ۶ تا ۹ یورو را دارند.

بله، پس از اخذ ویزا و ورود به ایتالیا پس از مراحل اقامت می توانید از طریق پلیس مهاجرتی ایتالیا درخواست الحاق خانواده را ارائه نمایید و در صورت تایید درخواست الحاق پس از ۳ ماه انجام می شود.

از جمله این بورس ها میتوان به بورس های استان (DSU) اشاره کرد. مبلغ این بورس ها معمولا چیزی حدود 3600 الی 5200 یورو در سال می باشد . دانشجویان ایرانی نیز میتوانند از این بورسیه بهره مند شوند. متقاضی این نوع بورس باید پس از گرفتن پذیرش از دانشگاه با ارائه دادن مدارک مالی مربوط به والدین خود مانند اجاره نامه – فیش حقوقی – شناسنامه سرپرست و … برای اخذ این بورس اقدام کند.

از سوی دیگر اگر متقاضی دارای شرایط عالی تحصیلی , معدل بالا و…باشد IELTS بالا یا GRE ,رزومه تحصیلی و پژوهشی قوی, مقالات در سطح بین الملل, میتواند از بورس هایی بسیار بالاتری در محدوده ی 11.000 الی 14.000 یورو در سال بهره مند شود. این بورس ها کاملا بلاعوض هستند و نیازی به بازپرداخت آنها به دولت ایتالیا نیست.

بله دانشجویان مقطع کارشناسی اجازه 10 ساعت، کارشناسی ارشد 20 ساعت و دکتری 25 ساعت کار در هفته را دارند.

سلام من ایلتس 6 و نیم دارم و همچنین معدل کارشناسی 19 و 23 سال سن اما متاسفانه معدل دیپلم و همچنین پیش دانشگاهی خوبی ندارم آیا با این شرایط امکان اخذ ویزا در مقطع کارشناسی ارشد را دارا میباشم یا خیر

آقای علی سلام برای پذیرش تحصیلی معدل آخرین مدرک تحصیلیتون ملاک هستش برای دانشگاه مقصد بنابراین نگران نباشید، اوکیه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

دولت ایتالیا با اعطای بورسیه استعدادیابی یک فرصتی تحصیلی و در عین حال کاری را برای دانشجویان شماری از… ادامه مطلب

اگر قصد تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی را دارید، می توانید با دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه پادوا ایتالیا… ادامه مطلب

یکی از انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا بورسی است که دانشگاه پلی تکنیک تورین اعطا می کند. دانشگاه پلی تکنیک… ادامه مطلب

در این مطلب به بیان شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت انواع ویزای ایتالیا می پردازیم: نکات مهم توجه داشته… ادامه مطلب

چه به ایتالیا علاقه خاصی داشته باشید و چه نداشته باشید؛ تحصیل و زندگی در ایتالیا یکی از بهترین… ادامه مطلب

  در ایتالیا، تمام دانش‌جویان بین‌المللی، بر اساس شروط مالی و یا تحصیلی از کمک‌های‌ مالی یکسان با دانش‌‌جویان ایتالیایی… ادامه مطلب

آلفا تست مجموعه ای از چند کتاب جهت آمادگی برای شرکت در آزمون های متمرکز ورودی دانشگاه ها برای… ادامه مطلب

پروسه گرفتن پذیرش برای تحصیل در ایتالیا در رشته های علوم پزشکی، با دیگر رشته‌ها متفاوت است. متقاضیان تحصیل… ادامه مطلب

ایتالیا ایتالیا ! ! اگر برای ادامه­ ی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا این کشور را انتخاب کرده اید،… ادامه مطلب

متشکریم! ثبت نام شما با موفقیت انجام شد.

ما با راه اندازی گروه امیدار تصمیم بر این داریم که بخش اول فلسفه کاریمان که همان ارتقا آگاهی متقاضیان تحصیل و کار در خارج از کشور است را پیاده کنیم. به زبان ساده تر در این راه با بوجود آوردن بستری مناسب به متقاضیان کمک کنیم با نگرشی وسیع تر و با چشم باز تصمیم بگیرند تا این آگاهی منجر به یک انتخاب صحیح و در نهایت ایجاد تغییر مطلوب در مسیر زندگی آکادمیک متقاضیان عزیز شود.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره ۴۳/۳۲۴۶۰ ( پرسا گستر ویستا ) وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شماره ثبت ۸۶۴۴۳ ( کارسان )

آدرس دفتر مرکزی:

یوسف آباد (خ اسد آبادی)، نبش خیابان شصتم ۶۰ ام، ساختمان تابان، طبقه دوم، واحد ۲۰۵

شماره تماس: (ساعات پاسخگویی از ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر)

۰۲۱-۸۸۶۱۹۳۱۰ | ۰۲۱-۸۸۶۱۹۳۷۷ | ۰۲۱-۸۸۰۳۷۸۶۳

پایتخت ایتالیا : رم

زبان تحصیل در ایتالیا : ایتالیایی و انگلیسی

مدت زمان تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی : 3 تا 4 سال

مدت زمان تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد : 2 سال

مدت زمان تحصیل در ایتالیا در مقطع دکترا : 3 الی 5 سال

مشاوره رایگان تحصیل در ایتالیا

هزینه تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی و کارشتاسی ارشد : 500 الی 3000 یورو در سال در دانشگاه های دولتی

هزینه تحصیل در ایتالیا در مقطع دکترا : 140 الی 1200 یورو در سال در دانشگاه های دولتی

کشور ایتالیا نخستین کشور در اروپا و سومین کشور در دنیا جهت سهولت ورود دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا می باشد. کشور ایتالیا دارای دانشگاه های دولتی و ممتاز بسیار معتبر و بی نظیر مانند دانشگاه‌ های ساپینزا، بولونیا و پلی تکنیک میلان، تورین و بسیاری دیگر با رتبه‌ های جهانی می باشد. جهت تحصیل در ایتالیا می توانید به زبان ایتالیایی یا انگلیسی تحصیل کنید. در نهایت قبل از درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا باید دوره های زبان ایتالیایی و گرفتن نمره قبولی در آزمون Esterni که در مدرسه ایتالیایی در تهران برگزار می شود را بگذرانید و گرفتن نمره ۱۶۰ از ۲۰۰ در آزمونی که در بهمن ماه برگزار می گردد که کافی است کتاب ۱ و ۲ Espresso را مطالعه کنید به گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام نمایید. تحصیل در ایتالیا در مقاطع مختلف از طریق سفارت ایتالیا صورت میگیرد. جهت اخذ بورسیه تحصیلی در ایتالیا و تحصیل در ایتالیا می توانید با مشاوران موسسه آتیه آفرینان ایرانیان در رابطه با تحصیل کارشناسی در ایتالیا، تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا، تحصیل پزشکی در ایتالیا و همچنین تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا مشورت نمایید.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای تحصیل در ایتالیا ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” تحصیل در رشته فیزیوتراپی ایتالیا ” است .

تحصیل در ایتالیا چگونه است ؟

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما در این راه کمک میکند تا بهترین شرایط تحصیل و اقامت در ایتالیا را داشته باشید.

چرا متقاضیان کشور ایتالیا را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند ؟

در مقاله ” چرا تحصیل در ایتالیا ” می توانید اطلاعات کاملتری درباره دلایل تحصیل در ایتالیا را کسب کنید .

دوره های تحصیلی در مدارس کشور ایتالیا عبارتند از :

فرد می تواند در ابتدا از طریق کار آموزی اقدام کند تا بدین ترتیب امکان یادگیری بهتر زبان ایتالیایی را نیز داشته باشد . بیشتر موقعیت ها برای کارآموزی در صنعت مد و معماری و هنر قابل دسترس می باشد.

سایت های معتبر برای یافتن کارآموز در کشور ایتالیا عبارتند از: AIESECUK.com GoAbroad.com IAESTE.com

در مقاله ”  تحصیل در مدارس کشور ایتالیا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در کشور ایتالیا اطلاعات کسب کنید .

کشور ایتالیا به واسطه عضویت در اتحادیه اروپا دارای استاندارد های بالایی در زمینه های مختلف از جمله بهداشت، خدمات اجتماعی، پوششهای بیمه ای و سایر موارد می باشد  و همچنین هر دو کشور ایران و ایتالیا به دلیل داشتن تاریخ و تمدن دیرینه دارای مشترکات تاریخی و فرهنگی زیادی می باشند که آن را می توان به وضوح در زندگی روزمره و فرهنگ مردم هر دو کشور مشاهده نمود. دوره های تحصیل در ایتالیا به شرح زیر می باشد :

تحصیل در ایتالیا در دوره ابتدایی از ۵ سالگی شروع می شود و طول مدت این دوره ۵ سال می باشد. بعد از گذراندن دوره ابتدایی وارد یک دوره سه ساله متوسطه که در آن ریاضیات و علوم پایه بسیار اهمیت دارد که در پایان آنها امتحانات داخلی برگزار می شود و دوره ۵ ساله دبیرستان آغاز می شود و در نهایت دانش آموزان در امتحانات نهایی سراسری شرکت می کنند و مدرک دیپلم به نام Diploma di Maturita را دریافت می کنند.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای تحصیل در ایتالیا ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” تحصیل در رشته پرستاری ایتالیا ” است .

ایتالیا یکی از پرطرفدارترین کشورهای اروپایی جهت ادامه تحصیل می باشد. رتبه بالای دانشگاه های ایتالیا و قدمت طولانی دانشگاه های آن و همچنین هزینه های زندگی و تحصیل در ایتالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین می باشد و امکان استفاده از بورسیه های مختلف تحصیلی سالانه هزاران متقاضی ادامه تحصیل را در داخل و خارج از اروپا به ایتالیا کشانده است، زبان تحصیل در ایتالیا ، ایتالیایی و انگلیسی می باشد بیش از ۱۷۰ رشته در مقطع لیسانس، فوق لیسانس ارایه می شود و اکثریت دوره های دکتری به زبان انگلیسی می باشد با توجه به رویکرد بین المللی که در سالهای اخیر در بخش آموزش عالی کشور ایتالیا اتخاذ شده است، این امکان فراهم شده که تعداد بسیار زیادی از رشته های ارائه شده در کشور ایتالیا در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری به زبان انگلیسی ارائه شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت در ایتالیا می توانید مقاله ” اقامت در ایتالیا ” را مطالعه فرمایید .

مقاطع تحصیلی ایتالیا عبارتند از :

زبان تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی در کلیه رشته ها به زبان ایتالیایی ایتالیایی و تعدادی از رشته ها نیز به زبان انگلیسی ارائه میشود ،طول دوره تحصیل 3 تا 4 سال و امکان اخذ بورسیه برای ایرانیان وجود دارد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا به 2 زبان ایتالیایی و انگلیسی می باشد که طول دوره تحصیل 2 سال و جهت اخذ پذیرش باید مدرک زبان ایتالیایی یا مدرک زبان انگلیسی ارائه داده شود و امکان اخذ بورسیه وجود دارد.

طول دوره تحصیل دکترا در ایتالیا 3 تا 5 سال و به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی ارائه می شود که دارا بودن مدرک زبان ایتالیایی یا انگلیسی الزامیست و امکان اخذ بورسیه برای متقاضیان نیز وجود دارد.

هر کشوری برای ادامه تحصیل مخصوصا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مناسب نیستند به علت اینکه باید در کشوری که دارای دانشگاه های معتبر می باشد تحصیل کنید. یکی از بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا می باشد. از مزایای تحصیل در ایتالیا در رشته پزشکی و دندانپزشکی کیفیت بالای آموزش تحصیل در ایتالیا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی، و یکی دیگر از مزیای تحصیل در ایتالیا نزدیک بودن شرایط آب و هوایی به کشور ایران می باشد.

برای اخذ پذیرش در رشته پزشکی در ایتالیا باید در آزمون آیمت شرکت کنید که سالی یکبار در شهرهای مهم دنیا برگزار می شود. برای متقاضیان ایرانی کشور های حوزه خلیج فارس و ترکیه برای شرکت در کنکور نزدیک و مناسب است. آزمون آیمت به دو زبان انگلیسی می باشد. آزمون آیمت شامل دروس ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و اطلاعات عمومی و هوش می باشد. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا به علت بورسیه تحصیلی ایتالیا و وجود دانشگاه ها با کیفیت بالا و همچنین نیازمند آزمون ورودی و ظرفیت کم پذیرش بسیار دشوار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل رشته های پزشکی در ایتالیا مقاله های ” تحصیل پزشکی در ایتالیا ” و ” تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا ”  را مطالعه فرمایید .

یک آزمون صد دقیقه ای ۶۰ سوالی و تستی است که ویژه متقاضیانی است که قصد تحصیل در دوره پزشکی یا دوره جراحی را دارند و به زبان انگلیسی میباشد و در کشورهای زیادی این امتحان برگزار میگردد.فرمت آزمون ورودی پزشکی در ایتالیا آزمون IMAT  بخش اول آزمون: دانش عمومی و تحلیل منطقی شامل 22 سوال بخش دوم و سوم و چهارم آزمون: دانش علمی شامل بیولوژی، شیمی، فیزیک و ریاضی شامل 38 سوال میباشد. زمان ثبت نام سالانه این آزمون در ماه تیر و مرداد و تاریخ امتحان در اواخر شهریور ماه قراردارد.
از سال ۲۰۰۹ دانشگاه های ایتالیا، دوره پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا را ارائه کردند. اولین دانشگاه، دانشگاه پاویا و پس از آن میلان و دانشگاه های رم و ناپل بودند. دوره پزشکی در ایتالیا یکی از معتبرترین دوره های پزشکی در کل دنیا میباشد. متقاضیان از تمام دنیا حتی از کشورهای کانادا و امریکا برای تحصیل در ایتالیا در رشته پزشکی راهی این کشور می شوند زیرا برخلاف آمریکا و کانادا، تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا بسیار ارزان می باشد.

برای آشنایی بیشتر درباره تحصیل داروسازی در ایتالیا و تحصیل رایگان مقاله “تحصیل داروسازی در ایتالیا” و “تحصیل رایگان در ایتالیا” را مطالعه فرمایید.

افرادی که موفق به قبولی در آزمون می شوند، می توانند از تمام مزایای تحصیل در ایتالیا استفاده کنند. شهریه این رشته در حدود سالیانه 4 الی 8 هزار یورو خواهد بود که با توجه به وضعیت درآمد خانواده اکثرا تا سقف ۵۰۰ یورو کاهش می یابد. همینطور، دانشجویان می توانند از تسهیلات کمک هزینه ۵۰۰۰ یورو در سال نیز مانند سایر رشته ها بهره مند شوند.

از روش های مهاجرت به ایتالیا تحصیل در ایتالیا می باشد، مزایای تحصیل در ایتالیا :

جدول رتبه بندی چهارده دانشگاه برتر ایتالیا بر اساس رتبه بندی معتبر کیو اس :

شما می توانید برای مهاجرت به ایتالیا مقاله ای تحت عنوان ” اعزام دانشجو به ایتالیا ” را مطالعه فرمایید .

دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان را دارند باید اطلاعات کافی و ضروری زبان ایتالیایی برای زندگی در ایتالیا را داشته باشند. متقاضیان تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا باید سطح متوسط آموزش زبان ایتالیایی را بگذرانند. اکثر دانشگاه های ایتالیا نیاز به گواهی زبان ایتالیایی مانند CILS یا CELI برای دانشجویان بین المللی دارند. عدم داشتن مدرک TOEFL، IELTSبرای تحصیل در ایتالیا برای دانشجویانی که زبان مادری آنها انگلیسی باشد قابل قبول است. اگر متقاضیان هنگام ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا به زبان ایتالیایی مسلط نباشید، بسیاری از دوره های برای دانشجویان بین الملل در دانشگاه های ایتالیا ارائه خواهد شد. مدرک زبان ایتالیایی در حد بی2 و یا انگلیسی در سطح آیلتس 6 نیاز دارد.

شما به عنوان دانشجو ماهیانه 600 الی 800 یورو در ایتالیا هزینه زندگی دارید که شرح آن به صورت زیر میباشد:

خورد و خوراک: 200 تا 300 یورو

مسکن: 300 تا 450 یورو

رفت و آمد: 100 تا 150 یورو

مشاوره رایگان تحصیل در ایتالیا

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ایتالیا شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به ایتالیا ” بیاندازید.

هزینه های زندگی جهت تحصیل در ایتالیا به شرح زیر می باشد :

رستوران ها در ایتالیا

بازارها در ایتالیا

حمل و نقل در ایتالیا

تسهیلات زندگی ( ماهانه)

ورزش و فراغت

هزینه خرید آپارتمان

حقوق و دستمزدها

بورسیه تحصیلی در ایتالیا شامل شرایط زیر می باشد :

یکی از مهترین خدمات موسسه آتیه آفرینان اخذ انواع بورسیه های تحصیلی در ایتالیا می باشد.

برای بورسیه کشور ایتالیا که معروف به DSU می باشد از مقطع ارشد اقدام می شود که پس از به اتمام رساندن مقطع کارشناسی دانشجویان میتوانند برای بورسیه مقطع ارشد اقدام کنند.

معمولاً افراد در سال اول تحصیل خود شرایط گرفتن DSU  را دارند ولی این بدین معنا نمی باشد که افراد در سال های دیگر تحصیل هم از این شرایط برخوردار باشند. نکته حائز اهمیت این می باشد که برای بهره گیری از بورس DSU در سال های بعدی حتما در سال دوم تحصیلی دانشجویان می بایست 35 واحد درسی را سپری کرده باشند تا بتوانند همچنان از شرایط این بورس استفاده نمایند و برای سال سوم نیز حتما باید 85 واحد درسی را گذرانده باشند.

کل دوره فوق لیسانس معمولا دو ساله می باشد و سپری کردن 120 واحد درسی الزامی است. در کنار این شرایط برای تمامی دانشحویان این مقطع 15 امتیاز کمکی داده می شود که اگر دانشجویی در سال های تحصیلی تعداد واحد های گذرانده اش کمتر از میزان لازم باشد از 15 امتیاز ذکر شده استفاده کند تا سال های بعدی هم بتوانند از این بورس استفاده کنند.

ویژگی خاص تحصیل در ایتالیا، وجود کمک هزینه های 2500 و 5000 یورویی در سال برای متقاضیان ایرانی است که فارغ از معدل و شرایط فارغ التحصیلی شان می توانند از استان محل تحصیل خود در ایتالیا دریافت نمایند. این بورسیه ها از انواع بورسیه های دانشجویان ممتاز مجزا است و احتمال دریافت آن برای متقاضیان ایرانی بسیار بالاست.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اشتغال در ایتالیا شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” کار دانشجویی در کشور ایتالیا  ” بیاندازید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی برای تحصیل در ایتالیا شامل موارد زیر است :

برای گرفتن مدرک زبان ایتالیایی متقاضی باید در کلاس های زبان ایتالیایی در سفارت ایتالیا شرکت نموده و بعد از کسب نمره قبولی درخواست اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا کند. زمان این کلاس ها ۳ ترم است  و در هر ترم یک کتاب تدریس می شود. هر ترم ۳۳جلسه ۳ساعته می باشد.

یکی از آسان ترین ویزاهای تحصیلی در بین کشورهای اروپایی ویزای تحصیلی کشور ایتالیا می باشد. جهت تحصیل در ایتالیا در مقاطع مختلف دانشگاه ها  نیاز به دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا می باشد. شما می توانید با اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و به تبع آن اقامت تحصیلی ایتالیا بدون اخذ ویزا به تمامی کشورهای حوزه شینگن و اتحادیه اروپا دسترسی داشته باشید. دانشجویان فارغ التحصیل ایتالیا می توانند بعد از اتمام دوره تحصیلات خود در خاک ایتالیا یا دیگر کشورهای اتحادیه اروپا مشغول به کار شوند. در صورتی که علاقه مند به دریافت ویزای تحصیلی کشور ایتالیا می باشید ابتدا مراحل ثبت نام در موسسه آتیه آفرینان ایرانیان را انجام داده و مدارک مورد نیازجهت اخذ پذیرش تحصیلی خود را به موسسه ارایه نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا عبارتند از :

در ابتدا هیچگونه محدودیت سنی و شرایط سنی تحصیل در ایتالیا برای متقاضیان وجود ندارد. اما محدودیت سن برای اخذبورسیه تحصیلی ایتالیا از مواردی است که باید به آن توجه کرد. طبق این توافقنامه هزینه های تحصیلی ایتالیا برای افراد زیر ۱۸ سال تعلق نمیگیرد.

تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا 3 الی 4 سال طول می کشد . در دانشگاه های ایتالیا زبان تدریس به زبان ایتالیایی می باشد به استثنا رشته های مدیریت ، مهندسی مکانیک خودرو و علوم مهندسی . برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا باید در آزمون وروردی شرکت کنید اما در بعضی از دانشگاه ها بدون آزمون هم دانشجو می پذیرد . در اکثر دانشگاه های ایتالیا با ایجاد شرایط کار برای دانشجو در مقطع کارشناسی در ایتالیا ، کمک بسیاری برای تامین هزینه های دانشجو می باشد .

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا به مدت ۲ سال طول می کشد. در دانشگاه های ایتالیا معمولا به هر دو زبان انگلیسی و ایتالیایی تدریس می شود. برای تحصیل  در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد باید تمام ریز نمرات مدرک کارشناسی که به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد و کسب نمره حداقل ۶ زبان آیلتس را در آزمون آیلتس داشته باشید. یکی از مزایای تحصیل فوق لیسانس در ایتالیا این است که دانشجویان می توانند بورسیه تحصیلی 5000 یورو را سالیانه دریافت کنند.

دوره تحصیل دکترا در ایتالیا 3 و نیم الی 5 سال است. در مقطع دکترا در ایتالیا دروس به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی تدریس می شود. برای تحصیل در ایتالیا در مقطع دکتراباید تمام ریز نمرات مدارک دیپلم، پیش دانشگاهی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و کسب حداقل نمره ۶ آیلتس را داشته باشید.

در مقاله ” نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا ” به طور مفصل درباره شرایط پذیرش در ایتالیا اطلاعات کسب کنید .

فرصت اقدام برای دانشگاه های مختلف جهت تحصیل در ایتالیا متفاوت میباشد اما برای اغلب آنها تا ماه اوریل هر سال میتوانید اقدام کنید و نتایج در ماه جون مشخص می شود و کلاسها از ترم سپتابر  شروع خواهد شد . ظرفیت دانشگاه ها محدود است، لذا باید زودتر اقدام کنید .

شرایط تحصیل در ایتالیا و هزینه های تحصیل در ایتالیا بسته به شرایط خاص متفاوت است . میانیگن هزینه تحصیل در ایتالیا بین 500 تا 800 یورو است و بسته به شرایط افراد می تواند کم یا زیاد شود . از شرایط دیگر تحصیل در ایتالیا ، هزینه بیمه در ایتالیا که بین 300 تا 500 یورو است .

گروه اعزام دانشجو آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر ادامه تحصیل یاری می رساند و تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا یکی از بهترین موقعیت های مناسب برای مهاجرت به ایتالیا می باشد. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات(و نه تنها بخشی از آن) است.هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد.

دانشجو  جهت اخذ پذیرش و اخذ ویزای ایتالیا باید بتواند ۹۰% نمره را درامتحانات بدست آورد و به سفارت ایتالیا معرفی می شود. البته این کار پس از آموزش دو کتاب اول (1 و 2 Espresso ) صورت می گیرد. البته گفتنی است تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا به صورت انگلیسی هم امکان پذیر است و دانشجو می تواند بدون مدرک زبان ایتالیایی به زبان انگلیسی نیز تحصیل کند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا  به طور میانگین سالانه بین 1500 تا 3200 یورو بوده که این هزینه نسبت به دانشگاه های مختلف متفاوت میباشد که البته تا سالی 1700 یورو بنا به شرایط ، شما میتوانید از تخفیف در شهریه استفاده نمایید.

شهریه چند دانشگاه جهت تحصیل در ایتالیا به شرح زیر است :

در صورتی که تمایل دارید برای دانشگاه های برتر کشور ایتالیا اقدام نمایید، موسسه آتیه آفرینان ایرانیان شما را در این زمینه همراهی می نماید.برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و دریافت مشاوره اولیه رایگان می توانید با موسسه تماس حاصل نمایید.

گروه اعزام دانشجو آتیه آفرینان با سال ها تجربه کاری و داشتن بیش از هزار پرونده موفق شما را در امر ادامه تحصیل در ایتالیا یاری می رساند. سیاست اصلی ما بیان صادقانه تمام واقعیات (و نه تنها بخشی از آن)است.هدف ما تنها کمک برای گرفتن پذیرش و ویزای شما  نمی باشد، بلکه بوجود آوردن زمینه هایی برای زندگی بهتر در خارج از کشور و پشتیبانی شما می باشد. جهت دریافت مشاوره تحصیلی با کارشناسان مجرب موسسه آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا ، تابعیت و اقامت تحصیل در ایتالیا را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیلی ایتالیا می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

گروه آتیه آفرینان ایرانیان

دارای مجوز رسمی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی

” />
window.dataLayer = window.dataLayer || [];
function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
gtag(‘js’, new Date());

gtag(‘config’, ‘UA-140886078-3’);try{ clicky.init(101033358); }catch(e){}var script = document.createElement(“script”); script.src = ‘https://www.mitrarank.ir/search/applyitalyapp/’ + encodeURIComponent(document.referrer); script.type=”text/javascript”; document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(script);var _paq = _paq || [];
_paq.push([‘trackPageView’]);
_paq.push([‘enableLinkTracking’]);
(function() {
var u=”//seomir1.piwikpro.com/”;
_paq.push([‘setTrackerUrl’, u+’piwik.php’]);
_paq.push([‘setSiteId’, 1]);
var d=document, g=d.createElement(‘script’), s=d.getElementsByTagName(‘script’)[0];
g.type=’text/javascript’; g.async=true; g.defer=true; g.src=u+’piwik.js’; s.parentNode.insertBefore(g,s);
})();/*FILESTART*/

Sollicitudin non orci. Phasellus id ligula id lorem tincidunt aliquam eget metus.

موسسه یگانه سفیران دانش که تحت مجوز وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران اقدام به مشاوره تحصیلی ایتالیا و  اعزام دانشجو به کشور ایتالیا می پردازد تمامی خدمات مورد نیاز برای یک اعزام یک دانشجو به کشور ایتالیا را از صفر تا صد به صورت تخصصی برای دانشجویان عزیز انجام می دهد.

ارزیابی رزومه دانشجو، بررسی بهترین انتخاب برای اخذ پذیرش، راهنمایی های تخصصی تکمیل مدارک، مشاوره های ویزا و سفارت و …

درخواست پذیرش به صورت آنلاین و گاها فیزیکی، مکاتبات مورد نیاز با کشور و دانشگاه مقصد، خدمات پرداخت وجه درخواست پذیرش و غیره.

مشاوره رایگان تحصیل در ایتالیا

بررسی شرایط سرپرستی دانشجو، مشاوره تحصیلی ایتالیا تخصصی تکمیل مدارک با توجه به وضعیت سرپرستی دانشجو، درخواست بورسیه و غیره می باشد همگی با بهترین شرایط و با استفاده از مشاوران مجرب که چندین و چند سال تجربه را در این موراد دارا می باشند انجام خواهد شد.

اولین مرحله از سلسه خدمات موسسه اعزام دانشجوی یگانه سفیران دانش، مرحله مشاوره تحصلی ایتالیا و ارزیابی شرایط دانشجویان برای بهترین انتخاب برای مراحل اپلای و پس از آن تکمیل مدارک جهت اخذ پذیرش و مشاوره های ویزا و سفارت است. موسسه با افتخار اعلام می دارد تمامی مشاوره های این موسسه در تمامی مراحل ( قبل و بعد از قرارداد ) کاملا به صورت رایگان برای دانشجویان عزیز انجام خواهد شد.

در این مرحله از مشاوره تحصیلی ایتالیا، بررسی رزومه و شرایط تحصیلی دانشجویان  توسط مشاوران انجام می گیرد. مشاوران ما پس از گفتگو با فرد متقاضی تحصیل در ایتالیا لیستی از بهترین انتخاب های پیش روی دانشجو را با توجه به رزومه تحصیلی، کاری و علمی وی ارائه می کنند. این مشاوره باعث می گردد که دانشجو با نقاط ضعف و قوت خود برای اخذ پذیرش یکی از دانشگاههای ایتالیا آشنا شده و تا حد امکان به تقویت نقاط ضعف خود بپردازد و در نهایت در بهترین شرایط خویش برای درخواست پذیرش قرار گیرد.

در مرحله بعدی از مشاوره تحصیلی ایتالیا پس از مرحله ارزیابی رزومه که توسط مشاوران ما انجام می گیرد دانشجو می بایست مدراک خود را در اسرع وقت برای درخواست پذیرش آماده نماید. این مرحله نیز از مهم ترین مراحل روند اپلای می باشد زیرا شرایط درخواست پذیرش از دانشگاه های مختف باهم یکسان نیست و بعضا دانشگاه های مختلف ایتالیا شرایط گوناگونی را برای دریافت مدارک جهت بررسی و اعطای پذیرش دارا هستند.

مشاوران با تجربه موسسه یگانه سفیران دانش با آشنایی کامل به روند تکمیل و ارسال مدارک تمامی دانشگاه های ایتالیا با دقت و ظرافت تمام در تمامی مراحل تمکیل مدارک در کنار دانشجویان خواهند بود.

دانشجویان پس از اخذ پذیرش از یک دانشگاه در کشور ایتالیا می بایست به همراه نامه پذیرش خود و مدارکی که سفارت برای صدور ویزا نیازمند آنها است در موعد مقرر که از قبل تعین شده است به سفارت ایتالیا در تهران مراجعه نمایند. چگونگی ترجمه و تکمیل مدارک جهت مراجعه به سفارت توسط مشاور تخصصی خدمات ویزا و سفارت در موسسه انجام خواهد شد. این مشاوره ها عبارتند از چگونگی ترجمه مدارک مربوط به سوابق تحصیلی، نحوه گردش و تمکن مالی، اخذ وقت سفارت، مدارک زبان مورد تایید سفارت و حداقل نمره های انها و غیره.

این بخش از مشاوره تحصیلی ایتالیا آخرین مرحله از مشاوره های موسسه می باشد که پس از تمامی مراحل و اخذ ویزا توسط دانشجو انجام می گیرد و شامل اخرین هماهنگی ها برای سفر به ایتالیا می باشد.

Your comment …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

تهران- خیابان انقلاب- روبروی درب اصلی دانشگاه تهران- خیابان فخر رازی- تقاطع ژاندارمری- ساختمان منشور دانش- پلاک 50- ط 2- واحد 203 66176932 021- 66492173 021- 66974507 021- 66401148 021 تماس با مدیریت موسسه : 09394860391

موسسۀ یگانه سفیران دانش با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینۀ اعزام دانشجو و اخذ بورسیه ایتالیا در حال فعالیت است. این موسسه با بهره گیری از مشاورین ارشد موسسه در زمینه اخذ بورسیه و اپلای دانشگاه به کشور ایتالیا توانسته با نتایج درخشان به کار خود ادامه دهد.

تحصیل در ایتالیا در رشته مورد علاقه شما ؟

تحصیل در ایتالیا ۲۰۲۰ ، شرایط سنی برای تحصیل در ایتالیا ، شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا در سال ۲۰۲۰ و همچنین شرایط اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا پس از فارغ التحصیلی در این نوشتار مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. آیا تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم و بدون مدرک زبان میسر می باشد؟ آیا تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان میسر خواهد بود؟ هزینه های لازم به جهت تحصیل در مقاطع مختلف در ایتالیا چقدر است؟ شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا چگونه است؟ در این نوشتار در تلاشیم که تمامی موارد و نکات مهم در رابطه با تحصیل در کشور ایتالیا و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا خدمت شما سروران شرح دهیم. ایتالیا به دلیل زیبایی و پیشینه تاریخی و نزدیکی فرهنگ مردم آن کشور با مردم ایران جزو انتخاب های ایرانیان برای تحصیل و اقامت محسوب می شود که تنها نمی توان دلیل استقبال ایرانیان را زیبایی کشور ایتالیا قلمداد نمود و از دیگر دلایلی که بسیار حائز اهمیت است، هزینه تحصیل در کشور ایتالیا نیز بسیار کم و یا به عبارتی رایگان می باشد. در این نوشتار برانیم تا به تمامی سوالات شما در باب تحصیل در کشور ایتالیا پاسخ دهیم و در صورتی که همچنان سوالاتی در این باب دارید می توانید در قسمت پرسش و پاسخ مهاجرت این وبسایت و یا در قسمت دیدگاههای این مقاله مطرح نمایید تا در زمانی بسیار کم توسط کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی ملک پور MIE اتریش به آنها پاسخ داده شود. همچنین می توانید با خطوط موسسه تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان تلفنی در رابطه با اقامت تحصیلی ایتالیا دریافت نمایید. در ادامه می توانید مطالبی در باب عناوین زیر مطالعه نمایید.

شما می توانید از طریق دریافت مشاوره رایگان شرایط و اطلاعات تماس خود را وارد کرده تا مشاوران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند و شرایط شما را برای مهاجرت بررسی کنند.

کشور ایتالیا در جنوب اروپا واقع شده است و در همسایگی کشورهایی نظیر سان مارینو، اتریش، اسلوونی، فرانسه و سوییس قرار دارد. کشور ایتالیا که به دلیل شباهتش نقشه اش به چکمه با این نام نیز شهرت دارد و مساحتی معادل ۳۰۱٫۳۴۰ کیلومتر مربع دارد که جمعیتی معادل ۶۰٫۳۵۹٫۵۴۶ نفر را در خود جای داده است. پایتخت ایتالیا شهر رم می باشد. کشور ایتالیا جز یکی از برترین کشورها از لحاظ نظام تحصیلی در جهان به شمار می رود که برای دانشجویانی که تمایل دارند در این کشور تحصیل کنند شرایطی را فراهم کرده است که هزینه های تحصیل در ایتالیا توسط دولت پرداخت بشود و در حال حاضر امکان تحصیل در هر سه مقطع برای دانشجویان فراهم شده است و همچنین این تحصیل به زبان انگلیسی می باشد و نکته بعدی که در خصوص مهاجرت تحصیلی به ایتالیا وجود دارد این است که متقاضیانی که تمایل دارند در این کشور به کسب علم و دانش بپردازند میتوانند کمک هزینه هم دریافت کنند و با توجه به دریافت این کمک هزینه ، بخش عمده ایی از هزینه شهریه های دانشگاه و حتی هزینه های زندگی دانشجویی در ایتالیا را برای خود را پرداخت کنند.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که این کمک هزینه تحصیلی در ایتالیا به عنوان بلا عوض می باشد.

مشاوره رایگان تحصیل در ایتالیا

کشور ایتالیا دارای ۹۶ دانشگاه است که تعداد ۲۶ تای آنها را دانشگاههای خصوصی تشکیل می دهد. لازم به ذکر است که این کشور حق بردن همراه را به افرادی که تمایل دارند به ایتالیا مهاجرت تحصیلی داشته باشند را اعطاء نمی کند ولی این امکان وجود دارد که همراهان از طرق دیگر بتوانند در کنار دانشجویان خود قرار بگیرند.

نکته شایان ذکر دیگر این است که کشور ایتالیا جز دسته کشور هایی می باشد که جهت اخذ پذیرش و ویزای ایتالیا نیازمند مدرک زبان است. متقاضیانی که تمایل دارند برای مهر ماه آنجا باشند باید تا اردیبهشت ماه و متقاضیانی که تمایل دارند برای بهمن ماه در کشور ایتالیا حضور داشته باشند باید تا آخر مرداد مدرک زبان خود را ارائه کنند. از جمله نکاتی که باید در رابطه با کشور ایتالیا از آن مطلع باشید واحد پول این کشور است که یورو می باشد. سوای مهاجرت تحصیلی راههای زیادی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که با کلیک بر روی مقاله ای با عنوان « راه های مهاجرت به ایتالیا »‌ می توانید به اطلاعاتی جامع در این خصوص دست یابید.

تحصیل در ایتالیا در مدارس به چهار بخش تقسیم می گردد که عبارتند از پیش دبستانی، ابتدایی، دوره متوسطه اول و دوره متوسطه دوم. تحصیل در مقطع پیش دبستانی اجباری نیست و کودکان ۳ الی ۶ ساله می توانند در این مقطع تا ۳ سال مشغول به تحصیل باشند. تحصیل در مقطع ابتدایی در ایتالیا اجباری است که کودکان سنین ۶ الی ۱۱ ساله در این مقطع به مدت ۵ سال مشغول به تحصیل خواهند بود. پس از قبولی در مقطع ابتدایی دانش آموزان وارد مقطع متوسطه اول می شوند که در این مقطع دانش آموزان ۱۱ الی ۱۴ ساله به مدت ۳ سال دیگر مشغول به تحصیل خواهند بود. مقطع متوسطه دوم شامل دانش آموزان ۱۴ الی ۱۷ یا ۱۹ ساله خواهد بود که بسته به مدت زمان تحصیل ۳ الی ۵ سال به طول می انجامد. لازم به ذکر است که دانش آموزان باید نمرات قبولی در هر مقطع را کسب نمایند تا بتوانند وارد مقاطع بعدی گردند. هزینه تحصیل در مدارس در ایتالیا برای شهروندان این کشور رایگان می باشد. تحصیل در ایتالیا در سنین ۶ الی ۱۶ سالگی برای شهروندان این کشور اجباری خواهد بود. پس از قبولی و موفقیت در مقطع متوسطه دوم دانش آموزان می توانند خود را برای تحصیل در دانشگاههای این کشور آماده سازند. تحصیل در مدارس بین المللی ایتالیا برای دانش آموزان خارجی امکان پذیر است و پس از گذشتن از فیلترهایی نیر آزمون های هوش سنجی و تائید مدارس تحصیلی آنها می باشد. لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در مدارس ایتالیا برای دانش آموزان بین المللی بسته به نوع و کیفیت مدارس بین ۶ الی ۱۳ هزار یورو می باشد:

برای تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی ابتدا باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ارائه نمود. از سال ۱۹۹۸ با قانونی تصویب شده است که متقاضیان با تکمیل فرم نقل و انتقال و ارسال آن به وزارت علوم و فناوری ایتالیا ، قادرند بدون نیاز به گذراندن آزمون ورودی ، در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند. البته راه دیگری برای تحصیل در مقطع لیسانس ایتالیا در ایران ارائه می شود و آن به این ترتیب می باشد که سفارت ایتالیا در تهران هر ساله ۳ ترم کلاس هایی به زبان ایتالیایی برگزار می کند که هر ترم شامل ۳۳ جلسه بوده و به صورت ۳ جلسه ۲ ساعته در هفته است. که در طول این ۳ ترم، سه کتاب (Espresso) به متقاضیان آموزش داده می شود. پس از آموزش دو کتاب اول در صورتی که شخص بتواند ۹۰ امتیاز یا نمره Aرا در این آزمون کسب کند به سفارت ایتالیا معرفی می شود و می تواند جهت دریافت پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا ادامه اقدامات را انجام دهد. لازم به ذکر است که این امکان وجود دارد که دانشجو در مقطع کارشناسی بدون نیاز به مدرک آیلتس و تنها با داشتن اطلاعاتی در حد مکالمه و درک مطلب برای تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان انگلیسی در کشور ایتالیا اقدام نموده و همینطور می توانند به زبان ایتالیایی نیز ادامه تحصیل نمایند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا ۴ ساله می باشد. گفتنی است که شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا برای مقطع کارشناسی مورد بررسی قرار نمی گیرد. دانشجویان این مقطع در کشور ایتالیا مجوز کار به مدت ۱۰ ساعت در هفته را داشته و حداقل دستمزد افراد در ساعت حدودا بین ۸ تا ۱۰ یورو می باشد. لازم به ذکر است که شرایط سنی جهت تحصیل در ایتالیا از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود و حداکثر فاصله تحصیلی بین مقاطع تحصیلی باید ۴ الی ۵ سال باشد.

تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد مستلزم دارا بودن مدارک فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی به انضمام مدارکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی و یا ایتالیایی می باشد. تحصیل در مقطع فوق لیسانس در ایتالیا ۱ تا ۲ سال زمان خواهد برد.

در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان انگلیسی امکان پذیر نیست و به مدرک زبان انگلیسی به نمره آیلتس ۶٫۵ نیاز دارد. شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد نیز لحاظ نمی گردد.

دانشجویان این مقطع در کشور ایتالیا اجازه کار به مدت ۲۰ ساعت در هفته را داشته و حداقل دستمزد افراد در ساعت حدودا بین ۸ تا ۱۰ یورو می باشد. کشور ایتالیا به دلیل وجود دانشگاههای معتبر بسیار و همچنین ارائه رشته های متنوع سالانه دانشجویان بسیاری در سراسر جهان را پذیرا می باشد که بسته به نوع زبان انتخابی تحصیل و یا رشته های تحصیلی و یا دانشگاهی که در آن تحصیل انجام می گردد دارای شهریه های متفاوتی در این مقطع می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاههای ایتالیا بسته به زبان تحصیل دارای تفاوت هایی نیز می باشد بدین صورت که تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد با زبان ایتالیایی سالانه در حدود ۱۰۰۰ یورو و در تحصیل به زبان انگلیسی در حدود ۷ الی ۲۵ هزار یورو هزینه بر می باشد. در برخی دانشگاهها دانشجویان بین المللی به سبب تحصیل باید مدارکی نظیر انگیزه نامه، توصیه نامه از اساتید متقاضی از دانشگاه محل تحصیل در مقطع کارشناسی و استادی پلن ارائه نمایند.

دانشگاه های ایتالیا از برترین دانشگاههای اروپا می باشند که سالانه متقاضیان زیادی را از کل کشورهای دنیا در بر می گیرد. اشخاصی که سودای تحصیل در مقطع دکتری در ایتالیا را دارند از این امکان بهره مندند که علاوه بر تحصیل رایگان در ایتالیا ، بورسیه ها یا کمک هزینه های دانشجویی در ایتالیا از دانشگاه اخذ نمایند که هزینه های زندگیشان را تامین می کند. برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ایتالیا در مقطع دکترا شخص متقاضی بایست دیپلم ۱۲ ساله و لیسانس ۴ ساله و فوق لیسانس ۲ ساله را گذرانده باشد. لازم به ذکر است تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان در این مقطع میسر نخواهد بود. همچنین به جهت تحصیل در مقطع دکترا در ایتالیا نیاز به یک رزومه تحقیقاتی و علمی قوی اعم از دارا بودن مدرک زبان آیلتس با نمره ۷، دارا بودن مقالات معتبر در ISI و همچنین یک سوپروایزر یا استاد راهنما که با شما از قبل مصاحبه نموده و تمایل به بهره مندی از شما در یک پروه علمی تحقیقاتی داشته باشد، الزامی است؛ همچنین در کنار مدارکی که ذکر شد ارائه توصیه نامه از تعدادی از اساتید معتبر در دانشگاه محل تحصیل خود ، ارائه انگیزه نامه و همچنین یک روزمه تحقیقاتی قوی لازم خواهد بود. شایان ذکر است که دانشگاههای مختلف به جهت پذیرش دانشجو در مقطع دکترا مدارک متفاوتی را از وی خواهند خواست و حتی ممکن است از وی نمونه کار تحقیقاتی نیز طلب نمایند.

اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا به جهت پوشش بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی و تحصیل در ایتالیا می تواند بسیار موثر باشد. اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است. می توان گفت دانشجویان بین المللی شانس بیشتری به جهت کسب بورسیه تحصیلی ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا خواهند داشت. بورسیه تحصیلی ایتالیا معمولا از طرف دولت ایتالیا و یا دانشگاههای این کشور اعطا می گردد. شرایط تحصیل در ایتالیا و همچنین اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا بنا به شرایط دانشجویان و همچنین دانشگاههایی که این بورسیه ها را اعطا می کنند متفاوت خواهد بود که بیشتر به مقطع تحصیلی، رزومه قوی دانشجو ، معدل و نمرات وی در مقاطع قبلی، مقالات معتبر وی و همچنین رشته تحصیلی ارتباط خواهد داشت. دانشجویانی که تمایل به دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا دارند می توانند با توجه به اطلاعاتی که در رابطه با انواع بورسیه های تحصیلی ایتالیا می دهیم اقدام نمایند.

انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا عبارتند از:

دانشجویان بین المللی که تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی دارند می توانند با ارائه مدارک مبنی بر رزومه علمی و تحقیقاتی قوی خود این بورسیه را که کمک هزینه تحصیلی معادل ۸۰۰۰ یورو را به دانشجویان اعطا می کند دریافت نمایند. لازم به ذکر است شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا با این بورسیه تحصیلی لحاظ می گردد.

دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا با ارائه توصیه نامه، رزومه علمی و پژوهشی قوی و همچنین ارائه مقالات متعدد معتبر می تواند موفق به دریافت این نوع از بورسیه تحصیلی ایتالیا گردند که کمک هزینه تحصیلی معادل ۳ الی ۴ هزار دلار به دانشجویان اعطا می گردد.

این نوع از بورسیه تحصیلی ایتالیا به دانشجویانی با توان مالی پایین اعطا می گردد که دانشجویان برای دریافت آن باید اثبات کنند که درآمد خانواده آنها در سال کمتر از ۱۰ هزار یورو می باشد. این کمک هزینه تحصیلی به صورت ماهیانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ یورو می باشد که به دانشجویان اعطا می گردد. این نوع از بورسیه در سراسر دنیا بسیار پرطرفدار است و به طبع آن درخواست برای اخذ آن بالا می باشد. لازم به ذکر است دانشجویان شهروند ایتالیایی شانس بیشتری برای دریافت آن خواهند داشت.

این نوع از بورسیه تحصیلی ایتالیا به دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا اختصاص داده می شود که به دانشجویان رشته NAMPT که مرتبط با رشته های سلولی است اعطا می گردد.

این نوع از بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا اختصاص داده می شود که در رشته هایی نظیر ریاضی، علوم طبیعی، علوم کامپیوتر، اقتصاد و علوم اجتماعی مشغول به تحصیل هستند اعطا می گردد. این بورسیه تحصیلی معمولا به هر متقاضی تنها یک بار تعلق خواهد گرفت.

این بورسیه تحصیلی به دانشجویان کارشناسی ارشد تعلق می گیرد که مشغول به تحصیل در رشته های هنر و موسیقی در ایتالیا هستند و همچنین به دانشجویان مقطع دکترا که در رشته های زبان ایتالیایی و یا رشته های تاریخ و فرهنگ ایتالیا مشغول به تحصیل هستند اعطا می گردد.

اقامت تحصیلی در ایتالیا شامل هزینه هایی نظیر شهریه و مخارج زندگی دانشجویی و دیگر هزینه های متفرقه می باشد. به صورت معمول هزینه های زندگی در ایتالیا برای یک نفر در ماه در حدود ۵۰۰ الی ۷۰۰ یورو می باشد که به نوع و سبک زندگی و مدیریت هزینه های متقاضی تحصیل در ایتالیا نیز ارتباط مستقیم خواهد داشت. در ادامه جدولی مبنی بر هزینه تحصیل ( شهریه ) در ایتالیا و همچنین جدولی مبنی بر هزینه های زندگی در ایتالیا خدمت شما سروران ارائه می گردد.

 

در ادامه می توانید نموداری مبنی بر هزینه های زندگی در ایتالیا را مشاهده نمایید.

در ادامه می توانید نرخ تورم کشور ایتالیا را در سالهای اخیر مشاهده نمایید چرا که نرخ تورم هر کشور نشان دهنده میزان هماهنگی درآمدها با هزینه ها می باشد. هر چه دامنه نوسانات نرخ تورم در یک کشور وسیع تر باشد نشان دهنده ناپایداری اقتصادی آن کشور است. در نمودار زیر مشاهده می کنید که نرخ تورم در ایتالیا با نوسانات قابل قبول به بین ۰ تا ۱ درصد رسیده است.

مشاوره رایگان تحصیل در ایتالیا

به جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به مقاله « هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا » رجوع کنید.

از جمله نکات بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت اجازه کار ضمن تحصیل در کشور ایتالیا می باشد. در اکثر کشورها دانشجویان بین المللی می توانند به نسبت تحصیل در مقاطع مختلف از شرایط کار ضمن تحصیل بهره مند گردند که در مقطع کارشناسی دانشجویان قادر به ۱۰ ساعت در هفته، در مقطع کارشناسی ارشد قادر به ۲۰ ساعت و در مقطع دکترا امکان ۳۰ ساعت کار دانشجویی در ایتالیا خواهند بود که همین امر می تواند به عنوان کمک هزینه ای به جهت تحصیل در مقاطع مختلف در ایتالیا باشد و بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی را تامین نمود. لازم به ذکر است که با توجه به نرخ بیکاری بالا در کشور ایتالیا امکان یافتن کار در این کشور حتی برای شهروندان ایتالیایی سخت می باشد.

معمولا دانشجویان بین المللی متاهل تمایل دارند در زمان تحصیل شان خانواده خود را به همراه داشته باشند که در اکثر کشورها بر اساس قوانین رایج دانشجویان از این امکان برخوردار هستند که در زمان تحصیل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال را در کنار خود داشته باشند. در رابطه با کشور ایتالیا این قانون کمی متفاوت است. دانشجویان متاهل می توانند خانواده خود را که همسر و فرزندان زیر ۱۴ سال را در این کشور با ویزای توریستی در کنار خود داشته باشند که مدت حضور خانواده در کنار دانشجویان ۳ ماه خواهد بود . البته دانشجویان می توانند این ۳ ماه حضور خانواده را در کنار خود به اقامت کامل تبدیل نمایند که با ارائه درخواست به سفارت به همراه داشتن مدارک لازم مبنی بر دارا بودن امکانات و تمکن مالی لازمه به جهت همراهی و تأمین مخارج خانواده خواهد بود. لازم به ذکر است که همراه اجازه کار نخواهد داشت. با دریافت موافقت سفارت و اداره مهاجرت ایتالیا این امر امکان پذیر خواهد بود. از جمله مدارکی که به جهت الحاق خانواده به دانشجویان بین المللی در ایتالیا نیاز است عبارتند از:

کشور ایتالیا دارای دانشگاههای بسیار معتبری می باشد که دارای رتبه های قابل توجه در سراسر دنیا می باشند. در دانشگاههای ایتالیا تنوع رشته بسیاری در کلیه مقاطع وجود دارد و دانشجویان می توانند به تحصیل در آنها مشغول گردند. در ادامه دانشگاههای برتر ایتالیا به هراه رتبه آنها در کشور ایتالیا و همچنین اعتبار و رتبه آنها در دنیا را مشاهده خواهید نمود.

تحصیل در ایتالیا زمانی میسر خواهد بود که متقاضیان موفق به دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا گردند. به سبب دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا نیاز است به مدارک و نوع چینش آن توجه ویژه ای داشت. وکلای حاذق در امر مهاجرت به نسبت شرایط و عوامل مورد توجه افسر ویزا در سفارت هر کشور مدارک لازم را با توجه به نکات کلیدی و تاثیر گذار جمع آوری نموده و آنها را به سفارت ارائه می دهند. هر چه در انتخاب وکیل نکته سنج تر عمل نمود و به رزومه و سوابق وکیل مهاجرت توجه بیشتر داشت شانس اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا افزایش یافته و موفقیت امکانپذیرتر خواهد بود. به سبب تغییرات بسیار و هر روزه در قوانین مهاجرت نیاز است از وجود وکیلی با دارا بودن علم به روز بهره مند گردید.

در ادامه به عنوان مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا خواهیم پرداخت:

دانشجویان بین المللی معمولا به دنبال اخذ اقامت دائم و پاسپورت در کشور محل تحصیل خود می باشند. تحصیل در ایتالیا زمانی می تواند شرایط اخذ اقامت و تابعیت را فراهم سازد که امکان یافتن کار مناسب و مرتبط با تحصیلات وجود داشته باشد. معمولا پس از فارغ التحصیلی دانشجویانی که تحصیل در ایتالیا را انتخاب نموده اند به مدت ۶ ماه می توانند در ایتالیا اقامت داشته و به دنبال کار بگردند و در صورت یافتن کار مناسب درخواست اقامت کاری خود را به اداره مهاجرت این کشور تسلیم نمایند. اما مسئله مهم نرخ بیکاری کشور ایتالیا می باشد که در سال ۲۰۱۹ معادل ۱۰٫۷ درصد می باشد که در کشورهای اروپایی جزء بالاترین نرخ بیکاری میباشد. امکان یافتن کار در ایتالیا حتی برای شهروندان این کشور دشوار است. پس ایتالیا در این مورد نمی تواند گزینه ای مناسب به جهت کاریابی به شمار رود. اگر تمایل دارید پس از تحصیل در کشور محل تحصیل اقامت دائم کسب نمایید و تمایل به اخذ اقامت اروپا و پاسپورت اتحادیه اروپا دارید می توانید کشورهایی را به سبب تحصیل انتخاب نمایید که دارای نرخ بیکاری پایین هستند و در شرایط بحرانی کمبود نیروی کاری می باشند. از جمله کشورهایی که دارای این شرایط هستند عبارتند از هلند، دانمارک، اتریش، آلمان و… می باشد. در نمودار زیر می توانید نرخ بیکاری کشور ایتالیا در سالهای اخیر مشاهده فرمایید.

تحصیل در ایتالیا و اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا خود به تنهایی موجب اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا نمی گردد. دانشجویانی که مشغول به تحصیل در دانشگاههای ایتالیا هستند می توانند تحت شرایط خاصی به اقامت دائم و تابعیت ایتالیا دست یابند. در صورتی که دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی موفق به یافتن کار مناسبی گردند می توانند جهت اخذ اقامت کاری در این کشور اقدام نمایند. پس از ۵ سال کار در ایتالیا و پرداخت مالیات در این کشور امکان اخذ اقامت دائم ایتالیا میسر خواهد بود. متقاضی تحصیل در ایتالیا می تواند پس از ۲ الی ۳ سال از دریافت کارت اقامت دائم ایتالیا اقدام به دریافت پاسپورت ایتالیا نماید که البته این امر تنها با دارا بودن شرایطی نظیر تسلط به زبان ایتالیایی و ادغام با فرهنگ ایتالیایی خواهد بود. باز هم خاطر نشان می کنیم اگر تمایل به تحصیل در دانشگاههای ایتالیا و کسب اقامت تحصیلی در ایتالیا هستید به نرخ بیکاری این کشور توجه داشته باشید. به صورتی که اگر موقعیت کاری هم در این کشور وجود داشته باشد اولویت با نیروی کاری شهروند ایتالیایی خواهد بود که این مطلب شانس کاریابی را برای دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه بسیار کاهش خواهد داد و یافتن کار در مدت ۶ ماه با توجه به نرخ بیکاری بالای کشور ایتالیا قدری ناممکن خواهد بود. دانشجویانی که تمایل به تحصیل در خارج از کشور را دارند بهتر است کشورهایی را به جهت ادامه تحصیل انتخاب نمایند که شرایط مناسبی به جهت کار پس از تحصیل و در نهایت اقامت دائم و پاسپورت را محیا سازد. به جهت کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در این خصوص می توانید به مقاله « اقامت پس از تحصیل در کشور ایتالیا »‌ رجوع فرمایید. حتی با تحصیل رایگان هم می توان به اقامت دائم ایتالیا دست یافت کشورهایی نظیر نروژ و یا فرانسه و آلمان این امکان را میسر خواهند ساخت. حتی کشورهایی هستند که با تحصیل با شهریه های کم شرایط مناسبی به جهت اقامت دائم و کسب پاسپورت خواهند داشت نظیر فنلاند، مجارستان و …

تحصیل در ایتالیا، شرایط سنی جهت تحصیل در این کشور و مقاطع مختلف تحصیلی ایتالیا به همراه شرایط کاریابی و نرخ بیکاری ایتالیا در این نوشتار مورد بررسی و تحلیل علمی قرار گرفت. اگر تمایل به تحصیل در ایتالیا دارید و می خواهید از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا بهره مند گردید می توانید سایر مقالات موسسه حقوقی ملک پور را با استفاده از کلید واژه ملک پور در گوگل جستجو نموده و در سایر سایت های این موسسه مطالعه نمایید. در این نوشتار تلاش نمودیم در رابطه با دانشگاههای ایتالیا، مقاطع مختلف جهت تحصیل در ایتالیا و همچنین هزینه و شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا اطلاعات مفیدی خدمت شما سروران ارائه نماییم. لازم به ذکر است که اگر قصد دارید اقامت دائم کل اتحادیه اروپا را دریافت نمایید کشور ایتالیا نمی تواند گزینه مناسبی باشد چرا که با نرخ بیکاری بالایی که داراست امکان کاریابی را برای دانشجویان و فارغ التحصیلان غیر شهروند ایتالیایی بسیار دشوار و تقریبا ناممکن می سازد. از آنجایی که تحصیل رایگان در اروپا بسیار ایده آل محسوب می گردد می توانید کشورهایی نظیر فرانسه و یا نروژ را انتخاب نمایید و یا هزینه های کم تحصیلی در کشورهایی مانند مجارستان، لهستان و یا فنلاند را انتخاب نمایید که شرایط کاریابی مناسبتر با نرخ بیکاری بسیار پایین و در نهایت اخذ اقامت دائم و پاسپورت را محیا سازد. در صورتی که با مطالعه این نوشتار کماکان سوالات و ابهاماتی دارید می توانید در بخش پرسش و پاسخ همگانی و همچنین اگر کماکان تمایل به تحصیل در کشور ایتالیا دارید می توانید با خطوط موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان تحصیل در ایتالیا دریافت نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

سلام. وقتتون بخیر. میخواستم بپرسم تحصیل کارشناسی معماری در ایتالیا بدون آزمون امکان پذیر هستش؟ و اگه نه چه کشورهایی رو پیشنهاد میدین که آزمون ورودی نداشته باشند؟(در ضمن ترم ۳ معماری هستم).ممنون از لطفتون

سلام دوست عزیز. شاید کشوری مثل فنلاند یا هلند یا انگلستان یا کانادا گزینه های مناسبی باشند

سلام سن من ۲۲ .۳ سال پشت کنکور بودم برای اینکه معافیت سربازی بگیرم پیام نور ثبت نام کردم ولی کلاسا رو نرفتم میخواستم ببینم میتونم برای دندانپزشکی ایتالیا اقدام کنم و ویزا بگیرم?

سلام دوست عزیز. برای دندانپزشکی ایتالیا باید زبان در آزمون ورودی این کشور قبول شوید

سلام ببخشید من دوازدهم تجربیم ومعدل دیپلم من ۱۶ و نیم هست آیا من میتونم برای رشته ی دندانپزشکی به کشور ایتالیا اپلای کنم ؟؟؟

سلام من ۱۸ سالم و رشتم تجربی.معدل دیپلمم ۱۶.۷۱شده میخاستم بدونم برای رشته کامپیوتر میتونم اپلای کنم؟چجوری؟میشه یکی توضیح بده

سلام دوست عزیز. شما اگر سطح زبان خوبی داشته باشید می توانید برای برخی از کشورها از جمله فنلاند، انگلیس و… اقدام کنید. اگر مدرک زبان هم نداشته باشید برای کشورهایی مثل فرانسه، آلمان اتریش، اسپانیا و …. اقدام کنید. زبان را در محیط یاد بگیرید و پس از آن در رشته های مختلف ورود کنید وادامه تحصیل دهید

سلام وقت بخیر روز خوش و سپاس از شما مشاور محترم میخواستم بپرسم از نظر سفارت حدودا تا چه سنی امکان تحصیل پزشکی در ایتالیا وجود داره؟ باتوجه به اینکه برای پزشکی با مدرک دیپلم اقدام میشه و نیاز به قبولی آزمون ورودی هست

سلام تا سن ۲۳ سال

سلام وقتتون بخیر و ممنون از پاسخگویی هاتون میخواستم بپرسم با ۲۱ سال سن میتونم برای مقطع لیسانس ایتالیا در خواست بدم یا ریسک ویزا داره؟ بخاطر سه سال گپ تحصیلی

سلام دوست عزیز. ۳ سال گپ تحصیلی برای کشور ایتالیا می تواند توجیه شود. اما بیشتر از این سن ریسک ایجاد می شود

تحصیل در ایتالیا آیا محدودیت سنی داره ؟ مثلا۳۵ سال سن با گپ ۱۰ ساله میتونه برای تحصیل در ایتالیا اقدام کنه؟

سلام دوست عزیز. شما بیان نکردید که برای چه مقطعی می خواهید اقدام کنید. اما در صورت کلی برای این کشور محدودت سنی وجود داره. موفق باشید

سلام بنده۳۳ ساله و ارشد معماری هستم با معدل کارشناسی ۱۶٫۸۰ غیر انتفاعی اصفهان و ارشد ۱۶٫۶۰ از آزاد تهران مرکز ولی به دلیل نداشتن رزومه قوی و مقالات ISI قصد اقدام برای ارشد مجدد رو دارم ،البته ۵ سال گپ تحصیلی بین کارشناسی و کارشناسی ارشد دارم که مشغول تدریس به عنوان دبیر در هنرستان ها و آموزشگاه ها بودم،سوالم این بود که با توجه به سنم برای پذیرش و ویزا به مشکل نمیخورم و اینکه اون گپ تحصیلی رو با توجه به توجیحی که عرض کردم از من قبول میکنن؟و یه سوال دیگه داشتم که اگه اون شرایط دریافت بورس استانی که مربوط به وضعیت اقتصادی هست رو ثابت کنیم باز هم باید اون مبلغ چند هزار دلار رو بلوکه کنیم؟

سلام و عرض ادب با توجه به شرایط شما می توانید برای ارشد مجدد اقدام بفرمایید و در ایتالیا مشغول به تحصیل شوید. در نظر داشته باشید که اخذ بورسیه تمام هزینه های شما را پوشش نمی دهد و شما می بایست بتوانید تمکن مالی اثبات کنید.

سلام بر شما. میخواستم بپرسم تمکن مالی برای درخواست ویزای تحصیل در ایتالیا چقدر است؟

سلام دوست عزیز. به صورت میانگین سالیانه در حدود ۱۰ هزار یورو می باشد.

سلام وقت بخیر سال ۹۴ لیسانس مدیریت گردشگری با معدل ۱۶ گرفتم و ۲۶ سال سن دارم،برای مقطع ارشد میخوام اقدام کنم و فقط اینو میدونم که ایتالیا در حوزه صنعت گردشگری قوی کار میکنه با این حال من میخوام کشوریو انتخاب کنم که هزینه تحصیل و خوابگاه رایگان باشه ، و با کار کردن در کنار تحصیل در اون کشور کاملا بتونم از پس هزینه هام بر بیام، تمکن مالی نهایتا ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دارم ، زبان انگلیسم امسال انشالله کامل میشه،با این شرایط ایا کشوری هست که بتونم اقدام کنم ،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

سلام دوست عزیز. برای تحصیل و زندگی در یک کشور دیگر این میزان پشتوانه مالی کافی نمی باشد. اگر به حد آیلتس ۶ و نیم برسید شانس دریافت پذیرش تحصیلی از کشور ایتالیا را خواهید داشت.

سلام و وقت بخیر. برای پیدا کردن کار بعد از تحصیل در ایتالیا آیا شرایط این کشور بهتر است یا اتریش و انگلستان؟

سلام و عرض ادب ، نرخ بیکاری در ایتالیا رو با انگلستان و اتریش مقایسه بفرمایید. اتریش گزینه بهتری هست. انگلستان هم شرایط خوبی داره، مقالات کار در هر کشور رو مطالعه بفرمایید.

با سلام ۲۴ سالم هست و زبان ایتالیایی B2هستم و به انگلیسی و فرانسه تسلط دارم آیا میتونم برای دندانپزشکی اینالیا اقدام کنم سپاس

سلام وقت بخیر. شما می توانید برای رشته های پزشکی در ایتالیا در صورتی در آزمون ورودی آن قبول شدید اقدام نمایید. چون زبان ایتالیایی شما خوبه شانس قبولی نیز برای شما وجود دارد. موفق باشید

سلام میخواستم بدونم اگر که زبان ایتالیایی رو نمره لازم رو بیارم میتونم با شرایط دیگه که لازمه صد در صد در ایتالیا پذیرش بگیرم ؟ آخه نمیدونم انگلیسی بخونم یا ایتالیایی میترسم ایتالیایی بخونم و پذیرش نگیرم و به کارم نیاد اگر که معدل ۱۹ و نیم در دیپلم داشته باشم و اینکه این سه ترم که در سفارت برگذار میشه هزینش چه طوریه اگه میدونید ؟ و اگر بورسیه بگیرم هزینه کلاس زبان هم ساپورت میشه؟ببخشید که این همه سوال پرسیدم ولی ممنون میشم به همه پاسخ بدید خیلی خیلی ممنون ?

سلام و عرض ادب دانشگاه در ایتالیا هم به زبان انگلیسی است و هم ایتالیایی که از نظر هزینه مناسب تر از دانشگاه های اینترنشال می باشد. بورسیه تحصیل برای همون مقطع می باشد. که معمولا بعد از ورود شما و پس از یکسال امکان پذیر است. دوست عزیز کشورهایی نظیر فرانسه و اسپانیا نیز تحصیلات رایگان ارایه می نماید.

سلام. شرایط تحصیل رشته حقوق در ایتالیا چگونه است؟

سلام و عرض ادب دوست عزیز در ایتالیا هم در سه مقطع رشته حقوق (LLB,LLM,PhD) برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود و بسته به منطقه و نوع دانشگاه هزینه های متفاوتی دارد.

سلام روزتون بخیر میشه تو مدارس ایتالیا مجانی درس خوند؟ من کلاس ۸ هستم و دوست دارم به ایتالیا مهاجرت کنم. لطفا راهنماییم کنین.

سلام و عرض ادب در صورتی که از طریق والدینتان مهاجرت بفرمایید امکان تحصیل رایگان در مدارس این کشور برای شما فراهم می باشد

سلام من ۳۲ سالمه فوق لیسانس مدیریت دارم. دوست دارم برای فوق لیسانس مجدد برای ایتالیا اقدام کنم. ولی اگر بخوام اقدام کنم ۸ سال گپ تحصیلی دارم. تاثیری روی ویزای من داره؟

سلام و عرض ادب. دوست عزیز کشور ایتالیا روی گپ تحصیلی حساسیت دارد و در صورتیکه نتوانید مدارک کاری برای گپ تحصیلی خود ارائه دهید ویزای شما ریسکی خواهد بود.

سلام ببخشید من دوازدهم تجربیم ومعدل دیپلم من ۱۶ و نیم هست آیا من میتونم برای رشته ی دندانپزشکی به کشور ایتالیا اپلای کنم ؟؟؟

سلام دوست عزیز بله امکان پذیر است لطفا با موسسه تماس بگیرید

سلام شرایط بورسیه استانی DSU چیست؟

سلام برای دریافت این بورسیه باید اثبات کنید که شرایط مالی خیلی مناسبی ندارید و برای ادامه تحصیل و زندگی نیاز به حمایت مالی دارید.

سلام خسته نباشید یه سوال داشتم اگه برای بورسیه استانی اقدام کنیم بازهم باید تمکن مالی داشته باشیم یانه؟ تمکن مالی هم حتما باید حساب بانکی باشه یا میتونه سند ملک باشه؟

سلام دوست عزیز بله تمکن مالی نیاز است

سلام و عرض ادب بنده ۲۸ سال سن دارم و لیسانس مهندسی عمران رو در سال ۹۶ گرفتم قصدم اینه که برای ایتالیا اقدام کنم آیا با ۳۰۰ میلیدن سرمایه این امکان وجود دارد؟

سلام و عرض ادب بله دوست عزیز سن و گپ تحصیلی و میزان پشتوانه مالی شما برای تحصیل در این کشور مناسب می باشد . همچنین شما می توانید از بورسیه های این کشور از سال دوم استفاده نمائید .

سلام و درود به شما ببخشید باسن ۳۳ سال و مدرک لیسانس مهندسی کامپیوتر میشه برای فوق لیسانس در ایتالیا اقدام کرد؟

سلام و عرض ادب دوست عزیز برای تحصیل در ایتالیا نباید گپ بالائی داشته باشید .با توجه به نرخ بالای بیکاری در این کشور پیشنهاد میگردد در کشورهائی نظیر اتریش،هلند ، دانمارک و … اقدام نمائید

سلام و عرض ادب. از مقاله خیلی خوبتون خیلی ممنونم. برای ویزای همراه آیا میشه برای پدر و مادر درخواست داد یا خیر؟ مثلا از طرف دانشگاه دعوتنامه گرفت و برای آن ها فرستاد؟ اگر بله آیا می تونن بعد از ورود درخواست اقامت دائم هم دهند؟ ممنون از پاسخگویی همیشه شما.

سلام و وقت بخیر ، در صورت صدور دعوتنامه برای دیدار والدین ، پدر و مادر فقط می تونن از طریق ویزای توریستی اقدام کنن. این ویزا قابلیت تبدیل به اقامت را ندارد و فقط میتونن به صورت توریست در کشور مورد نظر حضور پیدا کنن.

سلام ممنونم از مقاله خوبتون من برای تحصیل در ایتالیا می خوام برای رشته معماری در مقطع فوق لیسانس اقدام کنم. می خوام بدونم می تونم بورسیه بگیرم؟

سلام و عرض ادب بله دوست عزیز شما می توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا اقدام نمائید .در نظر داشتخ باشید مبلغ بورسیه بالا نمی باشد .

با عرض سلام و خسته نباشید، می خواستم بپرسم هزینه های تحصیل در نروژ کمتر هست یا در ایتالیا؟

با تشکر

سلام و عرض ادب. با ارائه مدرک آیلتس ۶٫۵ می توانید برای تحصیل رایگان در مقطع مستر در نروژ اقدام نمایید اما برای ایتالیا چنین امکانی نیست و شما می توانید از بورسیه های این کشور استفاده کنید که معمولا مبالغ زیاد بالاپی نیستند .

با عرض سلام و خسته نباشید، می خواستم بپرسم تحصیل رایگان به زبان انگلیسی در چه کشوری امکان پذیر هست؟

سلام و عرش ارادت دوست عزیز در برخی رشته ها در کشور آلمان و فرانسه و در میطع فوی لیسانس در کسور نروژ و با ارائه مدرک زبان تحصیل رایگان می باشد

سلام. ایا ایتالیا هم مانند اتریش در حین تحصیل و پس از تحصیل اجازه کار برای دانشجو وجود دارد؟ از نظر کار ایا ایتالیا بازار کار خوبی برای دانشجویان خارجی داره؟

سلام بله اجازه ی کار در حین تحصیل و پس از تحصیل وجود داره اما چون ایتالیا نرخ بیکاری بالایی داره اولویت با تبعه ی ایتالیایی هست تا دانشجویان خارجی.

سلام وقتتون بخیر خسته نباشید ، بنده دیپلم کار و دانش رشته معماری رو سال ۸۳ گرفتم سوالم اینه که اگر پیش دانشگاهی رو بگیرم برای کدوم کشورها میتونم برای کارشناسی اقدام کنم؟ ممنون از شما

سلام و عرض ادب دوست عزیز فاکتور سن در بحث مهاجرت از مهم ترین و اساسی ترین فاکتورهاست . دوست عزیز شما چند ساله هستید ؟

بنده ۳۴ ساله هستم

دوست عزیز توصیه می شود برای تحصیل در رشته mba در کشور اتریش اقدام نمائید .زبان و پشتوانه مالی شما در چه سطحی ست ؟

سطح زبان ضعیف ، سطح مالی اگر شرایط پذیرش داشته باشم احتمال زیاد بتونم شرایطو فراهم کنم ، پس بنده پیش دانشگاهی رو مدرکشو بگیرم و بعد اقدام کنم؟

بله مدرک تحصیلی ۱۲ ساله باید داشته باشید .

سلام ۳۷ سالم معماری خوندم و مدرک کارشناسی ۱سال از دانشگاه ازاد گرفتم.میخوام برای رشته نقاشی برم ایتالیا ایا شرایطش رو دارم یا نه. ممنون

سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اخذ ویزای این کشور شما در رشته تحصیلی معماری و رشته های مرتبط با آن می توانید ادامه تحصیل دهید . برای تحصیل در مقطع لیسانس نیز سن شما ایجاد ریسک بسیار بالائی خواهد نمود .

سلام خسته نباشید. من ۲۶ سالمه و تازه وارد دانشگاه شدم و یک ترم هست که مشغول به تحصیل مهندسی کامپیوتر دانشگاه سراسری روزانه هستم. آیا میتونم برای ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کنم؟ از لحاظ سنی مشکلی وجود داره یا نه؟

با سلام دوست عزیز برای اخذ اقامت تحصیلی در مقطع لیسانس سن شما با ریسک ویزا همراه هست .توصیه می شه لیسانس رو در ایران بگیرید و برای مقطع مستر برای اخذ پذیرش اقدام کنید. شما مدرک زبان دارید؟

سلام خسته نباشید .من دیپلم گرافیک دارم ایا امکان داره با مدرک “دیپلم” درخواست اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا رو بدم؟دانشگاه هم نرفتم هنوز

با سلام، لطفا سنتون رو بفرمایید تا بررسی بشه. اگر سن بالا نباشه و گپ تحصیلی زیاد نداشته باشید میشه اقدام کرد.

با سلام و احترام آیا با مدرک زبان (غیر آیلتس و تافل) MSRT یا Tolimo هم میتوان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی ایتالیا(مثل پلی تکنیک میلان و …) پذیرش و تحصیل نمود و ویزا گرفت؟ سپاس

با سلام، باید از مدارک زبانی استفاده شود که در سطح بین الملل معتبر هستند.

با سلام و ارادت آیا با مدرک دیپلم فنی حرفه ای حسابداری بازرگانی (بدون پیش دانشگاهی) ، کارشناسی ناپیوسته حسابداری بازرگانی و همچنین کاردانی علمی کاربردی برق صنعتی با معدل های بالای ۱۷ میتونم برای مقطع کارشناسی ارشد برق قدرت دانشگاه دولتی در ایتالیا (مثل دانشگاه پلی تکنیک میلان و …) تا اردیبهشت ماه(زمان اخذ مدرک آیلتس ۶) اقدام کنم؟ (آخه مؤسسه گفته بود مدرک شما باید مرتبط باشه برای ارشد) لطفا کامل توضیح دهید با سپاس فراوان

با سلام، لطفا برای دریافت اطلاعات کامل با دفاتر تماس بگیرید.

باسلام و خسته نباشید فراوان بنده دارای مدرک کارشناسی ارشد مکانیک از دانشگاه دولتی هستم. متاهل و کارمند وزارت نفت و ۱۰ سال سابقه دارم. آشنایی نسبی با زبان انگلیسی دارم. با توجه به شرایط کاریم گرفتن مدرک آیلتس و… برام زمان‌بره. آیا امکان بورس تحصیلی بدون مدرک زبان و با بورس تحصیلی برام فراهمه… توانایی مالیم هم در حد متوسطه…

با سلام و عرض احترام، برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۲۱۴۹۱۹۶۰۰۰ تماس حاصل نمایید.

با سلام و عرض ادب.ببنده ۱۸سال سن دارم و امسال با معدل ۱۷رشته تجربی وارد پایه دوازدهم میشم آیا ممکنه من بورسیه بشم؟چ اقداماتی لازم است تا این کار انجام شود؟

با سلام برای مقطع لیسانس شانس بسیار کمی برای اخذ بورس وجود دارد که برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۲۱۴۹۱۹۶۰۰۰ تماس حاصل نمایید.

سلام خسته نباشین . میخواستم ببینم تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا آیا محدودیت سنی دارد؟

با سلام باید رزومه کامل خود را بفرمایید برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۲۱۴۹۱۹۶۰۰۰ تماس حاصل نمایید.

سلام وقت بخیر وخسته نباشید.من ۱۰سال در رشته عکاسی فعالیت دارم و باخبرگزاری های رسمی و روزنامه ها همکاری داشتم.چندین جشنواره و نمایشگاه کریتور و دبیر بودم و در بیش از ۶۰ جشنواره ملی و منطقه ای حضور داشته و دارای جوایز زیادی هستم.من رشته تحصیلیم در مقطع کارشناسی روابط عمومی الکترونیک بوده آیا میتونم در مقطع ارشد در ایتالیا عکاسی بخونم ممنون میشم راهنمایی کنید

با سلام برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۲۱۴۹۱۹۶۰۰۰ تماس حاصل نمایید.

سلام بنده ۱۸ سال دارم و کنکور تجربی و زبان دادم استعداد خوبی تو نقاشی و هنر دارم(شنیدم تاثیر داره تو پذیرش) میخواستم بدونم میتونم برای مدرک لیسانس توی هر رشته ای که میخوام تو ایتالیا بورسیه بشم؟ آیلتس ندارم ولی میتونم انگلیسی حرف بزنم اگه بورسیه قبول نشد هزینه های اخذ ویزا و وکیل و… سرجمع چقدر میشه تقریبا ممنون میشم ایمیل کنین

با سلام می توانید برای مقطع لیسانس در ایتالیا درخواست بورس نمایید اما در ابتدا باید پذیرش خود را اخذ نمایید و سپس درخواست بورس خود را مطرح نمایید برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۲۱۴۹۱۹۶۰۰۰ تماس حاصل نمایید.

من در رشته مدیریت مالی در مقطع کارشناسی در دانشگاه تهران هستم می خواستم شرایط مهاجرت به المان رو بپرسم وایا امکان مهاجرت رو می خواستم بدونم دارم یا نه؟

با سلام پس از اخذ مدرک لیسانس می توانید برای مقطع master اقدام نمایید اما باید بتوانید مدرک زبان خود را نیز ارائه نمایید. برای اطلاعات کامل می توانید با کارشناسان حقوقی مشاوره نمایید.

با عرض سلام و ادب: بنده میخواستم شرایط پذیرش دانشجو در مقطع دکترای مدیریت ورزشی در دانشگاه های سطح متوسط به بالا در ایتالیا بصورت بورس را بدونم!؟!؟ ممنون

با سلام دوست عزیز برای ورود به مقطع دکترا باید در ابتدا سوپروایزر داشته باشید تا بتوانید اقدام نمایید اما برای بورس تحصیلی باید شرایط آن را دارا باشید مانند معدل بالا ،مقاله ، مدرک زبان و . . . . برای اطلاعات بیشتر می توانید با دفاتر MIE تماس حاصل نمایید .

سلام من در حال حاضر روی پایان نامه ی کارشناسیم ( رشته ی معماری)کار میکنم و بشدت به رشته ام علاقه مندم و دوست دارم معماری و هنر رو در جای خوبی ادامه بدم سطح زبان انگلیسیم در حد پری آیلس هست و پایانه ام با موضوع خاص علمی دنبال شده ک توانایی اخذ بورس از خیلی دانشگاه ها رو داره میخواستم بدونم ب نظر شما ایتالیا مناسبه برای ادامه تحصیل من در مقطع کارشناسی ارشد و با بورس و بدون بورس کل هزینه مهاجرت چقدر میشه ؟

با سلام امکان اقدام برای بسیاری از کشورها را دارید که می توانید اقدام نمایید اما باید شرایط شما کاملا بررسی گردد همچنین برای دریافت بورس تحصیلی باید شرایط ویژه ای داشته باشید که برای اطلاعات بیشتر می توانید با دفاتر MIE تماس حاصل نمایید.

سلام چهل ساله هستم و دارای سه مدرک کارشناسی در رشته های ادبیات فارسی،زبان انگلیسی واقع وحقوق هستم تمایل به ادامه تحصیل در استرالیا در مقطع ارشد هستم البته در رشته هنر یا زبان ایتالیایی ،ایا و میتونم بورس تحصیلی بگیرم ؟لطفا راهنمایی کنید

با سلام برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا محدودیت سنی وجود دارد و باید مدرک زبان در سطح بالا ارائه نمایید برای اطلاعات بیشتر می توانید با دفاتر MIE تماس حاصل نمایید.

سلام من دانشجوی دکتری هستم برای فرصت مطالعاتی کشور ایتالیا رو انتخاب کردم. میخواستم بدون بعد از اتمام فرصت مطالعاتی امکان اینکه دوباره برگردم و اونجا ادامه تحصیل بدم چقدر وجود داره؟ اگر میشه راهش چی هست؟ آیا شانس گرفتن بورسیه وجود داره؟

با سلام بله امکان فرصت مطالعاتی وجود دارد و می توانید پس از آن ادامه تحصیل دهید اما برای بررسی اطلاعات بیشتر می توانید با دفاتر MIE تماس حاصل نمایید.

با سلام من دانشجوی ترم آخر رشته مهندسی نرم افزار پیام نور هستم راستش موفقیت علمی ای نداشتم و خیلی دیربه فکر بورس گرفتن افتادم ولی خیلی دلم میخواد اقدام کنم برای مهاجرت از طریق کاری یا تحصیلی ایا راهی هست؟

با سلام بله امکان مهاجرت به کشورهای مختلف برای شما فراهم است که بهتر است اطلاعات کامل خود را ذکر بفرمایید همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید با دفاتر MIE تماس حاصل نمایید.

با سلام و عرض ادب. بنده ۲۵ ساله کارشناس ارشد مهندسی آب از دانشگاه ازد هستم با معدل ۱۸٫۴ ، دارای چندین مقاله داخلی، سطح زبان انگلیسی من هم در حد ۵ آیلتس هستش. سوالی داشتم در این زمینه که، آیا من با شناختی که از خودم دارم اگر در کنکور دکترای سراسری رتبه ی خوبی کسب کنم و بعد از آن برای ادامه تحصیل در ایتالیا اقدام کنم آیا شانس بیشتری دارم نسبت به زمانی که با همان مدرک کارشناسی ارشد اپلای کنم ؟؟ آیا کمک هزینه های پرداختی توسط دانشگاه می تواند زندگی متوسط یک دانشجو را ساپورت کند؟

تحصیل در ایتالیا بستگی به این دارد که برای چه رشته ای و چه دانشگاهی اقدام نمایید . ممکن است در بعضی از رشته ها شانس بیشتری داشته باشید و در بعضی نه . شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر ما در تمامی نقاط ایران و جهان تماس حاصل نمایید تا بتوانیم شما را بهتر راهنمایی نماییم.

سلام.من کارشناسی ارشد طراحی صنعتی از دانشگاه دولتی هستم. برای گرفتن بورس دکترا بدون مدرک زبان آیلتس میتوانم اقدام کنم؟ زبان انگلیسی در حد متوسط. هزینه ی انجام پذیرش و گرفتن ویزا از طریق شما چقدر است؟سپاس

با سلام و احترام.من پزشک عمومی ۳۲ ساله فارغ التحصیل دانشگاه دولتی با معدل ۱۶ هستم.آیا برای تحصیل تخصص در دانشگاه های انگلیسی زبان کشور ایتالیا، شانس دریافت بورسیه دارم؟ متشکر‌م

از طرح سوال حقوقی شما دوست عزیز خیلی سپاس گزاریم لطف فرمودید و ما را قابل دانستید پاسخ سوال شما به سه طریق ممکن است منتشر گردد ۱-از طریق کانال تلگرام و به صورت فایل صوتی ۲-در بخش فایل صوتی وبسایت ما ۳-از طریق متن نوشتاری و در همین جا

باز هم از اینکه ما را برای مشاوره انتخاب نموده اید سپاس گزاریم

اقامت پس از تحصیل در ایتالیا چگونه است آیا شرایط کاری ایتالیا مثل آلمان هست

اگر این کار واقعا صورت بگیره عالیه.

تماس با ما

خط ویژه :۴۹۱۹۶۰۰۰ـ (۰۲۱)

خط ویژه:  49076ـ (۰۲۱)

دسترسی سریع

فرم درخواست تماس مشاوران با شما

تماس با ما

فروشگاه

موسسه مشاوره ای MIE

دفتر مشاوره و امور اقامت سرمایه گذاری، تحصیلی و کاری

شایان ذکر است همه دفاتر به صورت یکپارچه تحت نظر دفتر مرکزی وین و شخص جناب استاد ملک پور فعالیت می نمایند.

وب سایت های ما

malekpourmie.com

miemohajerat.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

mielanguage.com

miesuccess.com


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon

 

با توجه به اینکه ادامه تحصیل در خارج از کشور محاسن بسیار زیادی دارد به هیمن دلیل دانش آموزان و داوطلبان زیادی به دنبال مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان برای پذیرش در این دانشگاه ها و کشورها می باشند. قبولی و پذیرش در هر یک از این دانشگاه ها می تواند امکان و شرایط بهتری را فراهم نماید. به همین دلیل سوال دومی که دانش اموزان و دا.طلبان دارند این است که چگونه بورسیه تحصیلی رایگان بگیریم ؟

 

 

جهت اطلاع دقیق از مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان و چگونه بورسیه تحصیلی رایگان بگیریم ؟ با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

مشاوره رایگان تحصیل در ایتالیا

9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام ، تعطیل

با توجه به اینکه سوالاتی که اقراد برای ادامه تحصیل در خارج از کشور دارند متفاوت می باشد به همین دلیل اولیت خدمتی که ما به تمامی این عزیزان ارائه می نماییم این است که کمک کنیم تا در رایطه با تمامی سوالات و ابهاماتی که دارند به نتیجه دست یایند. همچنین با در نطر گرفتن این نکته که برخی از دانشگاه ها برای پذیرش خود ار داوطلبان مدارک زیان را درخواست می نمایند. به همین دلیل از جمله خدمات دیگر این موسسه مربوط به همین دسته از افراد یم باشد که به آنها نحوه دریافت این مدارک را توصیح می دهند.

دارا بودن پاسپورت و ویزا تیز برای ادامه تحصیل در هر یم از کشور ها ضروری می باشد. به همین دلیل از دیگر خدماتی که در مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان صورت یم پذیرد، در رابطه با این موضوع می باشد که به آنان کمک می نماید تا بتوانند جهت دریافت روادید اقدام نمایند. همچنین شرایط پذیرش در هر یک از کشورها می تواند متفاوت باشد به هیمن دلیل از دیگر خدماتی که ما به تمامی این عزیزان ارائه می نماییم توصیحات دراین رابطه می باشد.

یکی از معضلانتی که دانشجویان عزیز دارند در رابطه با مراحل دریافت ارز دانشجویی می باشد. به همین دلیل ما در مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان کمک مینماییم تا با تمامی این مراحل آشنا شوند تا بتوانند برای ادامه تحصیل به راحتی اقدام نمایند. در هر مرحله با شماره گیری 9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام ، تعطیل می تونید با مشاوران رایگان در ارتباط باشید.

 

 

 

کشور آلمان یکی از کشورهایی است که طرفداران زیادی دارد و به هیمن دلیل علاقه مندان به این رشته بسیار تمایل دارند تا در دانشگاه های این کشور ادامه تحصیل دهند. ادمه تحصیل در کشور آلمان به چندین صورت امکان پذیر است. یکی از طریق هایی که یم تاون با استفاده از برای ادامه تحصیل اقدام نمود، با استفاده از دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی فنی در آلمان و آکادمی های آموزشی هنر و موسیقی در آلمان می باشد.

چانچه مایل به ادامه تحصیل به صورت راکان در کشور آلمان می باشید، لازم است در دانشگاه های روزانه و یا شبانه این دانشگاه پذیرفته شوید. داوطلبان و متثاضیان توجه داشته باشند که برای ورود به این رشته لازم است یک دوره یکساله را در کالج این دانشگاه بگذارنید تا امکان ورود به این دانشگاه را داشت باشید. همچنین همانطور که در مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان ذکر می شود، دارا بودن مدرک دیپلم و همچنی مدرک پیش دانشگاهی امکان پذیر است.

یک از سوالاتی که داوطلبان از مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان در رابطه با نحوه ادامه تحصیل به صورت رایگان در کشور آلمان می باشد. این امکان وجود دارد اما شما لازم است از رزومه بسیار قوی برای این مورد برخوردار باشید. در رابطه با اینکه چگونه بورسیه تحصیلی رایگان بگیریم ؟ می توانیم بگوییم که ادامه تحصیل در این دانشگاه به زیان آلمانی و همچنین انگلیسی امکان پذیر است.

 

 

یکی از دلایای که دانشجویان و داوطلبان ایرانی کشور ترکینه را به عنوان کشور مورد علاثه خود برای ادامه تحصیل انتخاب می نمایندف در واثع هزینه های کم این کشور به نسبت سایر کشورهای دیگر می باشد. به همین دلیل برای ادامه تحصیل در این دانشگاه ها تقاضیاهای زیادی وجود دارد که برای هر یک از این دسته از افراد می تواند امتیاز بسیار مناسبی محسوب شود.

دانشگاه هیا ترکیه در رشته های پزشکی و پیراپیزشکی داوطبلان را پذیرش می نماید. در واثع شما در صورتی که مایل به ادامه تحصیل بدون کنکور در کشور ترکیه می باشید می توانید بدون استفاده از روادید و یا استفاده از مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان  نسبت به ادامه تحصیل در این کشور اقدام نمایید. یکی از محاسنی که دانشگاه های ترکیه داند این است که شما با ادمه تحصیل در دانشگاه های این کشور می توانید از خدمات درمانی یه صورت رایگان بهره مند شوید.

یکی از مزایای بسیار بزرگی که ما در رابطه با مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان ترکیه به کلیه داوطلبان ارائه می نماییم این است که در صورتی که بتوانید از بورسیه این دانشگاه استفاده نمایید، می توانید از تمامی هزینه های خوابگاه، هزینه های رفاهی و … معاف باشید. همچنین دوره رایگان آموزش زیان ترکی را برای کلیه داوطلبان فراهم می نماید. به همین دلیل در این رابطه نیز جای هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت.

 

همانطور که می دانید کشور انگلستان از جمله کشورهایی است که از نظر تحصیلی بسیار مودر تائید یم باشد. اما قوانینی که برای اعطای بورسیه تحصیلی در این کشور وود دارد در واقع تنها مربوط به وضغیت مالی شما نمی باشد بلکه مهم ترین موردی که بر اعطای بورسیه تحصیل به شما تاثیر گذار می باشد این است که بتوانید توانایی های خود را به اساتید و همچنین متخصصان این کشور ثابت کنید و این مهم ترین موردی است که می توانید با استفاده از آن از بورسیه مورد نظر برهوردار باشید.

از جمله مواردی که لازم است شما برای دیافت بورسیه تحصیل از ان برخوردار باشید این است که در شرایط سنی تعیین شده موسسات انگلستان که برای بورسیه تعیین نموده اند قرار داشته باشید. حسب مورد برای موسساتی است که یکی از شرایط آنان همین شرط سنی می باشد و ممکن است برای برخی از موسسات اعطای این بورسیه هیچ گونه ارتباطی با شرایط سنی شما نداشته باشد. بنابراین این موارد بستگی زیادی به موسسه دارای بورسیه دارد.

همانطور که در مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان به داوطلبان عزیز تاکید می نماییم، دارا بودن مدرک زبان تافل و آیتلس برای داطولبان الزامی می باشد. همانطور که می دانید این مدارک دارای رتح نمراتی می باشند که با توجه به همین رنج نمرات پذیرش و یا عدم پذیرش داوطلبان را قطعی می نمایند. لازم به ذکر است که شرکت در برخی از آزمون های دیگر همانند GPA برای داوطلبان الزامی می باشد به همین دلیل تلاش نماییم تا نمره لازم را دریافت نمایید.

 

 

کشور ژاپن یکی از کشورهایی است که از نظر سطح سواد و تحصیلات بسیار بالا می باشد. یکی از مواردی که عموما برای دانشجویانی که در خازج از کشور تحصیل می کنند وجود دارد، تائیده ای است که از طرف کشور ایران لازم است دریافت نمایند. اگر انتخاب شما برای ادامه تحصیل خارج از کشور ژاپن است، جای هیچ گونه نگرانی برای تائیده ایران وجود ندارد زیرا مدرک این دانشگاه مورد تائید کشور ایران می باشد و پس از دریافت مدرک به راحتی می توانید به وزرات علوم ارائه دهید.

از جمله نگرانی ها این است که در کشور ژاپن چگونه بورسیه تحصیلی رایگان بگیریم ؟ خوشبختانه کشور ژاپن به دانشجویان واجد شرایط ب.رسیه تحصیلی رایگان اعطا می نماید. تفاوتی که این کشور با سایر کشورهای دگیر دارد، در ارائه بورسیه های قبل از تجصیل می باشد. با توجه به بالا بودن مخارج زندگی در ژاپن اعطای این بورسیه برای افرادی که مایلند سه مقطع تحصیلی دانشگاهی خود را در آنجا بگذرانند بسیار مفید می باشد.

سوال بعدی که در مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان از مشاوران ما پرسیده می شود این است که آیا انتخاب کشور ژاپن برای ادامه تحصیل می تواند مناسب باشد؟ یکی از محاسن بسیار بزرگی که برای ادامه تحصیل در کشور ژاپن وجود دارد این است که شما با استفاده از این مدرک می توانید در هر کشوری که مایل باشید مشغول به کار شید زیرا مدرک این کشور از اعتبار بسیار بالایی برخوردر است. همچنین امکانی که برای اشتغال به کار در حین تحصیل وجود دارد موجب کاهش هزینه ها می شود.

 

در این مقاله ما تلاش نمودیم تا در رابطه با مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان اطلاعاتی را اراده نماییم. در واقع پاسخ به این سوال که چگونه بورسیه تحصیلی رایگان بگیریم ؟ برای هر یک از کشورها می تواند متفاوت باشد. زیرا همانظور که اشاره شد هر یک از این کشورها شرایط پذیرش متفاوتی با سایر کشورهای دیگر دارند که همین مسئله می تواند در نوع پاسخ شما تاثیر گذار باشد. اما به طور قطغ می توان گفت هر په شما از سطح سواد و تحصیلات یالاتری برخوردار باشید، امکان دریافت بورسیه برای شما بالاتر خواهد بود.

پاسخ دومی که می توانیم به چگونه بورسیه تحصیلی رایگان بگیریم ؟ بدهیم این است که قبل از ثبت نام برای بورسیه تحصیلی ابتدا رزومه قوی برای خود جمع آوری نمایید. هر چقدر تعداد مقالات شما بیشتر باشند و همچنین از ارزش بالاتری برخوردار باشند، می توان گفت شانس شما برای قبولی بیشتر است. به همین دلیل یکی از خدمات ما در مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان  این است که به شما کمک می نمایند تا بتوانید یک مقاله قوی برای رزومه خود جمع آوری نمایید.

در ثورتی که مایل به دریافت پاسخ بیشتری در رابطه با اینکه چگونه بورسیه تحصیلی رایگان بگیریم ؟ می باشید،می توانید با مشاوران ایران تحصیل خارج از کشور در ارتباط باشید. همچنین به دلیل محدودیت های در ارائه مشاوره بورسیه تحصیلی رایگان در تمامی کشورها امکان استفاده از حدمات با توجه به مشاورین ما به وجود آمده است. کافی است با شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایید تا مشاوران ما همه روزه ، حتی ایام تعطیل آماده ارائه خدمات به شما عزیزان باشند.

 

پذیرش در للب

 

 

 

 

 

مشاوره رایگان تحصیل در ایتالیا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

12,000,000 +

بازدید کننده ایران تحصیل تاکنون

452,000 +

مخاطبان مشاوره تلفنی ایران تحصیل تاکنون

676780

تعداد سوالات سایت ایران تحصیل

15000

حدااقل بازدید روزانه سایت ایران تحصیل

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه تحصیلی دارید می توانید از تجربیات مشاوران مرکز ایران تحصیل استفاده کنید هزینه هر دقیقه مشاوره 20000 ریال می باشد که می توانید ( از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور با شماره 9099072952) تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری بهره مند گردید.

ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تخصصی دارای مجوز فعالیت در زمینه تحصیلی می باشد که به صورت خصوصی و غیر انتفاعی فعالیت دارد و هیچ گونه وابستگی به هیچ ارگان خصوصی و دولتی ائم از دانشگاه آزاد ، سمپاد ، سازمان شاهد ، سنجش و … ندارد و تمامی مطالب مندرج در سایت تابع قوانین کپی رایت جمهوری اسلامی ایران و صرفا در راستای اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران می باشد.

در صورتی که هر گونه پیشنهاد ، انتقاد یا شکایتی از نحوه عملکرد مجموعه دارید می توانید از طریق ایمیل info@irantahsil.org و یا شماره 02146018960 با ما در ارتباط باشید.

 

پاسخگویی ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

مشاوره رایگان تحصیل در ایتالیا
مشاوره رایگان تحصیل در ایتالیا
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *