چگونه هوشمندانه تلاش کنیم

 
helpkade
چگونه هوشمندانه تلاش کنیم
چگونه هوشمندانه تلاش کنیم

کاران، اولین موتور جستجوی مشاغل و آگهی های استخدامی در ایران karan.ir

6 نکته زیر برای هوشمندانه کار کردن را همیشه در نظر داشته باشیم:

1. درباره روش‌های جدید انجام کارهامون مطالعه کنیم2. هر 90 دقیقه، کوتاه استراحت کنیم3. از افراد هوشمند الگوبرداری کنیم4. کارها رو یکی پس از دیگری انجام بدیم5. عوامل حواس پرتی رو از اطرافتون بردارید6. هر شب برای فردا برنامه ریزی کنیم برای موفق شدن در کارهایمان به ویژه موفقیت شغلی، راهکاری به نام اصل گرایی وجود دارد که به ما کمک می کند چطور هوشمندانه کار کنیم و موفق باشیم.اصل گرایی یعنی تمرکز کردن روی چیزهای اصلی و مهم و رد کردن کارهای  کم اهمیت که فقط وقت شما را می گیرد!گِرگ مک کیون نویسنده کتاب “اصل گرایی” معتقد است اصل گرایی یعنی حذف چیزهای غیرضروری در زندگی؛ با اصل گرا بودن می توانیم کمد شلخته زندگی مان را مرتب کنیم.

چرا برای موفقیت شغلی باید اصل گرا باشیم؟

در واقع نمی‌توان در زندگی از میان انبوه خواسته‌ها، همه چیز را خواست و به همه‌ آن‌ها رسید. متاسفانه بسیاری از افراد تصور می‌کنند که انسان در طول عمر خود به قدری زمان و انرژی دارد که می‌تواند به همه‌ خواسته‌هایش برسد؛ اما رفته رفته کار کردن زیاد ممکن است احساس بی‌مصرفی و بی‌فایده بودن در فرد ایجاد کند؛ یا این که به قدری سرش شلوغ شود که بهره‌وری گذشته را نداشته باشد. گرگ مک کیون در کتاب اصل‌ گرایی توضیح می‌دهد که تنها راه خروج از این وضعیت اصل گرا شدن است.

چگونه هوشمندانه تلاش کنیم

مهارت هایی که برای موفقیت شغلی به آن نیاز دارید

چطور اصل گرا بشویم؟

بسیاری از ما بیشتر وقت و انرژی خود را صرف انجام کارهایی می‌کنیم که نبودن و انجام ندادنشان تاثیری در کیفیت زندگی‌مان ندارد. ممکن است بارها به دلیل اینکه قدرت نه گفتن نداشته‌اید، خواسته‌ی دیگران را انجام داده باشید و بعد از مدتی احساس کنید که چقدر کارهای عقب مانده‌ مهم دارید.راهکارهای زیادی برای اصل گرایی در موفقیت شغلی وجود دارند اما مهم ترین آنها 5 اصل زیر هستند

شما چه روش های دیگه ای برای هوشمندانه کار کردن می شناسید؟

درباره مجله خبری کاران

مجله خبری کاران، یک رسانه آنلاین حوزه کار و استخدام است که در سال 1397 و با نگاهی متفاوت به جریان خبری صنعت استخدام راه اندازی شده است. در این مجله شما می توانید هر لحظه در جریان به روزترین اخبار و تحولات صنعت استخدام ایران و جهان قرار بگیرید؛ جالب ترین و کاربردی ترین مطالب آموزشی در زیست بوم کار و مشاغل را بخوانید و حتی با تجارب شنیدنی کارجویان و کارفرمایان و به ویژه مدیران منابع انسانی آشنا شوید.

مجله خبری کاران دریچه جدیدی است به روی راهکارهای حوزه استخدام و مدیریت منابع انسانی؛ ما با نگاهی متفاوت شما را در این مسیر همراهی خواهیم کرد.

کاران، اولین موتور جستجوی مشاغل و آگهی های استخدامی در ایران karan.ir

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

مدیرآفرین – آموزش تولید محتوا و کسب و کار اینترنتی

خیلی از افراد راه هوشمندانه کار کردن را نمی‌دانند و بیش از حد فعال هستند. حتما این دسته افراد را دیده اید، آنها سراسیمه از این کار به سراغ کار دیگری می روند، همیشه در حال چک کردن پروندها و تماس تلفنی هستند و بی وقفه کار می ‌کنند، که البته نتایج کار همیشه مفید و مثمرثمر نیست.

افرادی که به این گروه تعلق دارند تصور می کنند “سخت کار کردن” به معنای موفق‌تر شدن است. در حالی که این باور اغلب منجر به ” حداقل بهره‌وری” می شود. این تفکر که همیشه پرمشغله باشیم پس به موفقیت می‌رسیم ذهنیت اشتباهی است.

این شعار باید به عنوان یک اصل در انجام هر کاری رعایت شود. به جای اینکه همه کارها را همانند یک ربات انجام دهید یک “متفکر” باشید و از خودتان سوال کنید آیا این کار می‌تواند به شکل بهینه و کارآمدتری انجام شود یا اصلا می‌توانید آن را با کار مهم‌تری جایگزین کنید.

مدیریت زمان در مورد فشرده‌سازی تعداد زیادی از وظایف ممکن در یک روز نیست. بلکه در مورد این است که چگونه کارها را ساده تر کنیم، سرعت عمل بیشتری داشته باشیم و در عین حال دچار استرس کمتری شویم. در مورد حذف برنامه های زائد و داشتن زمانی برای خودمان، استراحت و تفریح است.

چگونه هوشمندانه تلاش کنیم

به شما قول می دهم – برای انجام هر کاری که بخواهید در روز به اندازه کافی زمان دارید. برای هوشمندانه کار کردن خوشبختانه ترفندهای زیادی وجود دارد که ۲۱ نکته از مهم‌ترین آنها را در این مقاله آورده‌ایم.

این قانون طلایی مدیریت زمان است. هر روز، دو یا سه کار را در نظر بگیرید که تکمیل کردن آنها بسیار مهم است و تنها آنها را انجام دهید. وقتی که طبق برنامه با آرامش کارها را انجام دادید احساس می‌کنید که روز موفقیت‌آمیزی را پشت سرگذاشته‌اید. انگیزه شما نیز برای ادامه کار بیشتر می‌شود.

تعیین ضرب‌الاجل به ما یاد می دهند که وظایف مختلف را در زمان مشخص شروع و به پایان برسانیم. اگر ضرب الاجلی برای اتمام کار در نظر نگیرید مطمئنا بازهم کارها را به فرداهایی موکول می‌کنید که هیچ گاه از راه نمی رسند. با تعیین ضرب الاجل خود را متعهد به انجام برنامه‌هایتان کنید.

خود را به وظایفی متعهد کنید که می‌دانید تاثیرات مثبتی در زندگی شما خواهند گذاشت. کمتر انجام دادن راه دیگری برای بله گفتن به کارهایی است که بالاترین درجه اهمیت را دارند. سرعت‌تان را کم کنید، ببینید چه کاری “باید” انجام شود و تنها به همان کار بپردازید. کارهای کمتری را انجام دهید که بیشترین ارزش را ایجاد می کنند.

برخی افراد فکر می‌کنند که فدا کردن خواب و استراحت‌شان، راه خوبی برای افزایش بهره‌وری و به دست آوردن چند ساعت اضافی درروز است. اگر نحوه استفاده از زمان موجود را یاد نگیرید، دو تا سه ساعت زمان اضافی هم برای شما کار زیادی نخواهد کرد.

استراحت بین کارها بیش از هر چیزی برای ذهن نیاز است. چند تنفس عمیق، حرکات کششی، یک مراقبه یا خوردن خوراکی مقوی که به شما انرژی لازم برای تمرکز فکری را بدهد را فراموش نکنید. مناسب‌ترین زمان برای کار کردن ۹۰ دقیقه است و سپس بعد از آن استراحت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای داشته باشید.

تحقیقات نشان داده است که بین سبک زندگی سالم و بهره‌وری ارتباط مستقیمی وجود دارد. خواب کافی، ورزش و تغذیه سالم باعث افزایش سطح انرژی، شفافیت ذهن و بهبود تمرکز می شود.

ممکن است که این کار را نتوانید در بهتری حالت ممکن انجام دهید اما سعی کنید که محیط کاری اطراف‌تان مرتب و جذاب باشد. میز کاری ساده و زیبایی برای خود بچینید. یک گل یا گیاه در اطراف خود داشته باشید. در محیط کار تا حد امکان از نور طبیعی استفاد کنید و هوا نیز جریان داشته باشد.

تمام پنجره‌های دیگر مرورگر را ببندید. گوشی خود را خاموش و از دیدرس خارج کنید. در محلی آرام مشغول به کار شوید و تنها بر روی یک کار متمرکز شوید. هیچ چیز دیگری نباید برای شما وجود داشته باشد. به صورتی در کار غرق شود که گویی مهم‌ترین کار دنیا است و باید هم چنین باشد.

تقریبا بیشتر افراد از اینکه مدام کارها را به تعویق می‌اندازند خسته شد‌ه‌اند. اما نمی‌دانند که چرا کارها را باز هم به تعویق می‌اندازند.

بخاطر آرامش و آینده خودتان هم که شده کار را سریع‌تر شروع کنید. تصمیم قاطعانه‌ای بگیرید و به خود بگویید “تنبلی را کنار می‌گذارم تا همیشه در اضطراب و تاسف انجام ندادن کارهایی نباشم که می‌تواند زندگی بهتری برایم بسازند” برای زندگی بهتر لازم است که گاهی به خودتان سخت بگیرید.

۷. اجازه ندهید جزئیات بی‌اهمیت توجه شما را به خود جلب کند

توجه بیش از حد به جزئیات بیش از آنچه که نیاز است انرژی زیادی از شما می‌گیرد. کمالگرا نباشید. برخی از افراد مایل هستند آنچه را که انجام می دهند به شکلی وسواس‌گونه مدام بررسی و تحلیل کنند. اگر این رویه شما باشد بعد از مدتی کار را کنار خواهید گذاشت.

کارتان را انجام دهید و هر جا احساس کردید لازم است، اصلاحاتی را انجام دهید. اینکه کار را پیش ببرید و با وجود کمی و کاستی بهتر از این است که در مراحل اولیه کار درجا بزنید.

وظایفی که در زندگی شما تاثیر زیادی می‌گذارند را به عادت تبدیل کنید. وقتی به عادات شما تبدیل شدند با صرف کمترین انرژی و با رضایت آن‌‌ها را انجام می‌دهید.

برای هر روز خود برنامه داشته باشید و بخشی از وظایف را انجام دهید تا بعد از مدتی برای شما عادت شوند. هیچ‌گاه بدون برنامه‌ریزی برای فردا به خواب نروید به این شکل زمان زیادی از روز را صرف این می‌کنید که تازه چه کاری را بهتر است امروز انجام دهید!

همان‌طور که در بالا اشاره شد برای هر روزتان برنامه معقولی در نظر بگیرید که قابل اجرا باشد.

زمان صرف شده با اینترنت، تلویزیون و فیلم می‌تواند یکی از بزرگترین عوامل کاهش بهره‌وری باشد. از اینکه چقدر وقت برای این نوع فعالیت‌های می‌گذارید آگاه باشید. وقتی متوجه شدید که چقدر زمان و زندگی شما را تلف می‌کنند شروع به کم کردن آنها می‌کنید.

اجازه ندهید حجم عظیمی از اخبار و برنا‌مه‌های بی‌ارزش در رسانه مقدار زیادی از انرژی فکری شما را به خود اختصاص دهد. یک هفته زمان خوبی است که ببینید زمان‌تان را چگونه سپری می‌کنید.

در هفته چه کاری انجام می‌دهید؟ برای هر کار چقدر زمان می‌گذارید؟ آیا کارهای انجام شده در الویت کاری شما هستند و ارزشی به شما اضافه می‌کنند.

به جای اینکه بگویید “تصمیم دارم این کار را انجام دهم” بگویید “می‌خواهم به مدت سه ساعت وقت برای این کار بگذارم”.

وقتی برای کارتان محدودیت زمانی معقولی در نظر می گیرید تمرکز و بهره‌وری بیشتری خواهید داشت.

یکی از سریع‌ترین راه‌های مضطرب کردن خودتان این است که در مورد انبوه کارهای که باید انجام شوند فکر کنید. هیچ نگرانی نمی‌تواند از حجم این کارها بکاهد.

در این لحظه تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که همه تمرکزتان را روی کاری که در مقابل‌تان است بگذارید. به این شکل از کارتان لذت می‌برید و نتایج بهتری نیز دریافت می‌کنید.

سازماندهی موجب صرفه جویی زیادی در زمان می شود. این سیستم باید کارها و زندگی شما را ساده‌تر کند به نحوی که تنها “الویت ها” در مقابل شما باشند. برای هر کدام از وسایل خود محل ثابتی در نظر بگیرید، روابطی که باعث اتلاف وقت می شوند را کنار بگذارید، ایمیل های بی اهمیت را لغو عضویت کنید. امور را تا حد امکان ساده کنید.

تصور می‌کنید تمام این کارها برای چیست؟ نظم ذهنی. ذهن برای اینکه بتواند بازدهی بیشتری داشته باشد باید تنها بر روی مسائل محدودی متمرکز شود.

همه ما زمان هایی داریم که مجبوریم منتظر باشیم، اتاق انتظار، صف اتوبوس و خیلی مکان های دیگر. کاری را پیدا کنید که بتوانید در این زمان های مرده انجام دهید. شاید بخواهید کتاب کوچکی بخوانید، به یک پادکست گوش دهید یا چند لغت زبان را مرور کنید.

بیایید فرض کنیم که قرار است در این هفته سه مقاله بنویسد، دو پروژه کاری را تکمیل کنید و در یک دوره آموزشی نیز شرکت کنید. شاید بتوانید از مطالبی که در دوره آموزشی یاد می‌گیرد برای تکمیل یکی از مقالات استفاده کنید یا برای نتیجه سریع‌تر از دوستان خود در دوره آموزشی بخواهید که در پروژه کاری با شما همکاری کنند.

به جای اینکه همه کارها را جدا از یکدیگر در نظر بگیرید، وظایف مشابه گروه بندی کنید.

با وجود اهمیت این موضوع چند بار این کار را کرده اید؟ با این حال، اگر بتوانید وقتی را به آن اختصاص دهید لطف بزرگی در حق خود کرده‌اید. سکوت، اضطراب شما را از بین می‌برد و متوجه می‌شوید نیازی به شتاب و تعجیل ندارید و زندگی را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌شود.

می‌دانم که در بالا به آن اشاره کرده‌ام اما این نکته یکی از مهم‌ترین نکاتی است که می‌توانید از این مقاله یاد بگیرید. زندگی امروز ما پر از موارد زائد است. وقتی بتوانید آنها را از زندگی‌تان حذف کنید، بیشتر با آنچه که واقعا مهم است در ارتباط خواهید بود.

نکته آخر (مهم ترین نکته)

چگونه هوشمندانه تلاش کنیم

لذت از کار و زندگی همیشه باید هدف شما باشد. کار باید تفریح شما باشد. زمانی که در حال کار کردن هستید، نباید تنها دلیل شما به اتمام رساندن کار باشد. همیشه از خودتان بپرسید: چگونه می‌توانم کارم را لذت‌بخش‌تر کنم؟ هدف شما باید این باشد که برنامه‌هایتان را برای یک زندگی شاد تنظیم کنید. کنجکاو باشید، خودتان را بشناسید. احساسات‌تان را در آغوش بکشید و فرصت‌ها را بپذیرید و مطمئن باشید اتفاقات شگفت‌انگیزی روی خواهد داد.

منبع: مدیرآفرین

آیا مطلب را دوست داشتی؟

۴.۳ / ۵. ۸

ارتباط موثر با کارمندان (بهره وری و پیشرفت بیشتر کسب و کار)

هوش هیجانی در محیط کار، کلید موفقیت شغلی و حرفه‌ای

چگونه به یک کارآفرین موفق تبدیل شویم؟ (۸ توصیه مهم و حیاتی)

۱۱ نکته کاربردی برای استخدام کارمند خوب

عالی بود. بهترین بود. کلی دنبال اینجور مطلب گشتم و دیدم اینجا همونیه که من میخوام و البته حقیقت رو گفتیدا خیلی خیلی ممنونم♡♡♡♡♡♡

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد و نزد ما محفوظ است

نام و ایمیل من را برای دیدگاه بعدی ذخیزه کن

می خواهم جدیدترین مقالات و اخبار سایت را دریافت کنم

مدیرآفرین باور دارد که شما یک مدیر هستید و خودتان بهترین فردی هستید که می تونه زندگی که شایسته‌اش هستید را بسازید. آموزش‌های زندگی شخصی و شغلی همان چیزی است که مدیرآفرین هدف خود قرار داده تا در این مسیر همراهتان باشد. به‌روزترین مقالات، کتابها، فایل های صوتی و تصویری در زمینه توسعه فردی و کسب و کار به صورت رایگان و ویژه برای شما فراهم شده است. رسالت مدیرآفرین این است که در مسیر موفقیت، انگیزه و دانشی را که برای ادامه راه نیاز دارید در اختیارتون قرار بدهد. موفقیت یک علم و اگر خوب یادش بگیرید شما هم به موفقیت می رسید.

برای اطلاع از جدید ترین دوره های کارگاه و محصولات آموزشی و فروش های ویژه همین الان ایمیل تان را وارد کنید تا به شما خبر بدهیم

خوش آمدید

بازگردانی رمز عبور

رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

در ادامه مصاحبه و نظرخواهی های بهینگی از دانشجویان، این بار به سراغ موضوع تلاش هوشمندانه و سخت کار کردن رفتیم. این دو متناقض نما در حوزه پیشرفت و موفقیت فردی و کسب و کار به طور جدی بحث شده اند. مثل یا نقل قول معروف از آبراهام لینکلن – شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا – که گفته است : اگر ۹ ساعت برای قطع درختی وقت داشتم ۶ ساعت آن را صرف تیز کردن تبر خود می کردم، نیز از جمله حکایات مرتبط با این بحث باشد.

همانطور که در کتابها و مقالات مختلف اشاره شده است، اگرچه پشتکار و سختکوشی و تمرکز بر هدف از جمله لوازم و ضروریات موفقیت زندگی و کسب و کار محسوب می شوند، اما به نظر میرسد شرط کافی موفقیت نباشد. در کنار تلاش زیاد، توجه به کار هوشمندانه و تلاش هوشمندانه نیز ضروری است. به عبارت دیگر اگر تلاش جدی و هوشیارانه داشته باشیم، احتمال به هدف رسیدن و موفقیت را افزایش داده ایم. در این زمینه به مثل دیگری نیز میتوان اشاره کرد: دانای تنبل یا نادان پرکار؟ کدام یک موفق تر است؟

به این منظور، سعی کرده ایم نظرات چند نفر از دانشجویان را در خصوص تلاش هوشمندانه یا تلاش زیاد جویا شویم. نتایج این نظرات به تفکیک هر سوال در ادامه مطلب آورده شده است.

چگونه هوشمندانه تلاش کنیم

باران خطیبی، امیررضا عرب،محسن فریبرز ،محمد رحیمی،میعاد صالحی، محمدحسین جلالی تقدیسی، بهار میردشتی، گلناز حیدری زاد، امیرحسین سجادی نیا، رضا بشوتن مقدم، دنیا ضیغمی، امیررضا یخچیان، علی جلائیان، امیررضا عظیمی پارسا دانشجویانی هستند که در این نظرخواهی شرکت کرده و نظرات خود را با سایرین در میان گذاشتند.

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

تمام حقوق برای وبسایت بهینگی محفوظ و استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع بلامانع است.© 1397


نام کاربری یا ایمیل


رمز

مرا به خاطر بسپار


چگونه هوشمندانه کار کنیم؟

اگر می خواهید در بازار رقابتی امروز رشد کنید و عقب نمانده و یا در گیر و دار این همهمه، ورشکست نشوید، بهتر است هوشمندانه کار کنید. کار، می تواند مبین هویت یک فرد باشد. برای من کار به معنای قدرت شخصی است. قدرت تغییر جنبه های مادی، برای رسیدن به اهداف، برآورده کردن آرزوها و رسیدن به مرتبه های بالاتری در زندگی.

کار یک فعالیت مقدس است، اما برای بسیاری از ما، این واژه به یک معضل بزرگ و یک هیولای ترسناک تبدیل شده که گریزی از آن نداریم. در پست امروز، من چند راهنمایی کاربردی را ارائه نموده ام که به شما کمک می کند تا به جای سخت کار کردن، هوشمندانه کار کنید. البته نباید اشتباه کنید، سخت و هوشمندانه کار کردن، مولفه های کلیدی برای تولید نتایج چشمگیر هستند که توام با هم معنا می یابند، بنابراین سعی نکنید از زیر بار کارهای خود در بروید بلکه باید سعی کنید کارتان را همان گونه که هست بپذیرید و با آن کنار بیایید. در قسمت پایین 9 روش برای انجام کارها به شیوه ای هوشمندانه ارائه شده است.

اکثر افراد بر این باورند که نتایج بدی که کسب می کنند تنها بنا بر یک یا دو علت رخ داده اند. در حقیقت، شما هرگز نمی توانید تنها دو یا سه مورد را دلیل کسب نتایج ناخوشایند خود بدانید زیرا معمولا علت اصلی شکست هایمان چیزی بیش از یک یا دو علت ساده هستند. من معتقدم که برای رسیدن به موفقیت، باید تعادل عمیقی را بین ذهن، بدن و روح برقرار نمود.

خب شاید این سوال برای شما پیش بیاید که این تعادل به چه معناست؟ این بدان معنی است که شما فقط بر خوردن غذاهای سالم تمرکز نمی کنید، بلکه توجه خود را معطوف مطالعه و یادگیری سازنده نیز خواهید کرد. علاوه بر این شما بر روی زندگی خود تمرکز می کنید و از چشم انداز بالاتر و دورتری نظاره گر آن خواهید بود. نگران نباشید، و هرگز نیازهای فیزیکی، فکری و نیازهای روحی خود را نادیده نگیرید زیرا همه ی این نیازها برای نیل به اهدافتان بسیار مهم هستند!

چگونه هوشمندانه تلاش کنیم

به نظر شما حواس پرتی چیست؟ برای من، حواس پرتی پایان بهره وری و بازده کاری ام است. هر وقت که من حتی برای یک ساعت بر روی کارم تمرکز می کنم و اجازه نمی دهم چیزی مانع از پرت شدن حواسم شود، توجه، کارایی و بازده کاری ام به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت. اما لحظه ای که اجازه می دهم ذهنم به مسائل حاشیه ای بپردازد، بلافاصله چالش درون مغزم بین تمرکز بر کار و حواس پرتی آغاز می شود. برای کسب نتایج عالی، شما نباید اجازه دهید که مسائل متفرقه، نظیر شبکه های اجتماعی، اعلان های ایمیل و یا گفت و گوی دوستانتان حواس شما را پرت کنند. هوشمند باشید و یاد بگیرید که “نه” بگویید.

تفکر و تامل قطعا “ابزاری” عالی برای هر کسی است که کارهای خود را بر اساس برنامه مرتب می کند و یا کارهایی را که باید انجام دهد از روی تقویم برنامه ریزی می کند. من به شما پیشنهاد می کنم که هر هفته به مدت 30 دقیقه در جایی خلوت و آرام و بدون هیاهو بنشینید و کاری انجام ندهید. هنگامی که ذهن شما آماده شد و آرامش لازم را به دست آورد، شروع به ارزیابی هفته گذشته خود کنید و آنچه اتفاق افتاده را مرور کرده و در ذهن خود به سبک و سنگین آن بپردازید. تمام موارد خوب و بدی را که رخ داده ارزیابی کنید و کارهای خوبتان را در هفته بعد تکرار کرده و از انجام مجدد اشتباهات و کم کاری هایتان جلوگیری کنید.

کلید خوشبختی واقعی، پیشرفت و رشد مداوم است و لذا انسان باید دائما در حال کار بر روی خود باشد تا بتواند به پیشرفت هایی که مستحق آن است دست یابد. – لوئیس هاو

اگر به طوز ذاتی می دانید که چطور زندگی خود را برنامه ریزی کنید، قطعا از زندگیتان بیشتر لذت خواهید برد. ما اغلب اوقات احساس تنش، خشم و یا نا امیدی می کنیم زیرا در دنیای مدرن امروزی، همه چیز به سرعت از کنترل ما خارج می شود. بنابراین، به جای یافتن راه حل، ما بیشتر اوقات ذهن خود را تنها بر روی مشکل متمرکز می کنیم. برنامه ریزی بهترین راه برای داشتن نقشه ای صحیح است که می تواند در همه ی شرایط، راه را به شما نشان دهد. هر بار که دچار لغزش یا خطا می شوید، یادداشت ها و برنامه هایتان به شما کمک می کنند تا دوباره وارد مسیر شوید و به جایی که مستحقتان است برسید.

هر کار حرفه ای باید به نحو متفاوتی انجام شود. اگر شما انتظار داشته باشید که با استفاده از فرمول موفقیت همسایه خود به نتایجی مشابه او دست یابید سخت در اشتباهید و اگر نتایج شما کاملا متفاوت بود نباید تعجب کنید.

برای پیدا کردن “بهترین ساعت کار” خود، یعنی ساعت هایی که برای انجام کارهای شما مناسب تر هستند، باید فرمول موفقیت مخصوص به خودتان را پیدا کنید. بدن شما عادت های مخصوص خود را دارد و لذا باید بر اساس عادات بدنیتان، فرمول موفقیت خود را ساخته و پرداخته کنید. برای یافتن بهترین ساعت کاری باید شروع به تست زمان های مختلف کنید. یک هفته ساعت 5 صبح، و فردای آن ساعت 6 صبح را تست کنید، هفته ی دیگر، به طور کامل برنامه ی خواب و بیداری خود را تغییر دهید و آن قدر این کار را تکرار کنید تا، به نتایجی دست یابید که از هر لحاظ برای شما مطلوب و رضایت بخش باشند. البته نباید فراموش کنید که تنها ساعات کار نیست که بهره وری شما را تعیین می کند بلکه این تنها خود شما هستید که میزان بازده کارتان را تعیین خواهید کرد.

راههای بهینه کار کردن و دستیابی به بهترین نتیجه

حاکم بودن مستلزم کنترل قلمرو داخلی و محدوده ی زندگیتان است. اگر افکار، احساسات و اعمال شما هماهنگ و سازگار با هم باشند، جهان شما به “بهشتی بر روی زمین” تبدیل خواهد شد. در واقع، نظریه ای وجود دارد که بر اساس آن، “بهشت” در واقع همان حالت شادی، سعادت و عشق است و کسی که این حالات را هر روز در زندگی خود تجربه می کند به راستی موفق شده است. هنگامی که شما احساس آرامش می کنید، کارتان همانند یک وظیفه به نظرتان نمی آید، بلکه شما به آن به عنوان یک مسئولیت اخلاقی می نگرید که با انجامش به رشد و پیشرفت خودتان کمک خواهید کرد.

موفقیت آسان نیست، بنابراین اگر آماده نباشید در طول سفر پر رمز و راز خود در این مسیر، متحمل شکست های فراوانی خواهید شد. هنگامی که شما به یک فرد موفق در تلویزیون نگاه می کنید، فقط موفقیت او را مشاهده می کنید. نه تلاش هایی را که برای رسیدن به این جایگاه انجام داده، ساعات کاری طولانی، سرخوردگی ها، ناامیدی ها و درد ها ، این ها چیزهایی است که شما نمی بینید. حتما همه شما داستان توماس ادیسون و لامپ را شنیده اید. او صدها بار شکست خورد تا این که به موفقیت رسید. بنابراین اگر می خواهید موفق شوید باید آماده ی شکست های زیادی باشید که در مسیر موفقیت وجود دارند.

بی پروا باشید و برای رسیدن به خواسته هایتان در زندگی تلاش کنید. اگر می خواهید چیزی را داشته باشید، مهارتی را فرا گیرید، ایده ای را به مرحله ی عمل برسانید، شانس خود را امتحان کنید و برای رسیدن به موفقیت از هیچ تلاشی دریغ نکنید. سعی کنید بی پروا باشید و از هیچ چیز نهراسید.

سوالی که در پایان می خواهم مطرح کنم این است که آیا می خواهید یک کارمند ارزشمند و یا یک کارآفرین ماهرتر باشید یا خیر؟ خب با خودتان فکر کنید که یک بازیکن فوتبال چطور می تواند به یک ستاره ی فوتبال تبدیل شود اگر به طور مداوم مهارت های خود را ارتقا ندهد؟ چگونه او می تواند بدون تمرین های مداوم، تلاش و پیشرفت مداوم به بهترین بازیکن جهان تبدیل شود؟ پاسخ ساده است – اگر کسی برای رسیدن به موفقیت و دستیابی به اهدافش تلاش نکند و به طور مداوم مهارت های خود را بهبود نبخشد به هیچ جایی نخواهد رسید.

اگر چه بعضی از استعدادها نیز مورد نیاز است، لکن استعداد را می توان از طریق کار سخت و هوشمندانه به دست آورد. اگر شما به دنبال اعمال تغییراتی طولانی مدت در زندگی خود هستید، بهتر است به آن چه که در دنیای درونتان می گذرد بیشتر توجه نمایید. جهان درونی شما جهان اطرافتان را صرف نظر از آن چه که باشد به همان صورتی که فکر می کنید شکل می دهد.

شروع به آموزش خود کنید و خواهید دید که کار تا چه حد برایتان لذت بخش خواهد بود و سبب ارتقا و پیشرفتتان در زندگی خواهد گردید. هر چیزی که شما را از رسیدن به اهداف و انجام کارتان باز می دارد، باید از بین برود و لذا شما باید عزم خود را جزم کنید تا بتوانید بر نا ملایمتی ها و سختی ها فایق آیید. در زندگی همه ی ما چالش هایی وجود دارد که ما با سختکوشی و عزم کردن جزممان می توانیم بر آن ها غلبه نماییم.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه هوشمندانه تلاش کنیم
چگونه هوشمندانه تلاش کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *