چگونه تلاش خود را افزایش دهیم

 
helpkade
چگونه تلاش خود را افزایش دهیم
چگونه تلاش خود را افزایش دهیم

پشتکار ، یکی از مهم ترین عوامل رسیدن به موفقیت می‌باشد. اصلاً می‌توان گفت مهم ترین عامل موفقیت است! اگر شما هم انسانی هستید که همه کارها را نصفه انجام می‌دهید و تنبلی به در وجود شما به شدت رخنه کرده، پیشنهاد می‌کنم حتماً مقاله چگونه پشتکار داشته باشیم را که 10 راهکار فوق العاده برای افزایش پشتکار به شما معرفی می‌کند را مطالعه کنید تا به موفقیت از همیشه نزدیک و نزدیک تر شوید…

می‌خواهید بدانید که چه افرادی به موفقیت می‌رسد؟ و یا این پشتکار و اراده آن ها تا چه اندازه در مرحله های مختلف از زندگی شان تاثیر گذار است؟ اگر این نمونه سوال ها در ذهنتان شکل گرفته است پیشنهاد می‌کنم حتماً کلیپ زیر را مشاهده کنید. این کلیپ به شما می‌گوید که چقدر پشتکار و سرسختی می‌تواند زندگی تان را متحول کند.

 

در حال بارگذاری… .jw-rightclick{display:none!important}.jw-title-primary,.jw-title-secondary{text-align:right!important}.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-description,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title strong,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title span{text-align:right}.jw-breakpoint-3 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-4 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-6 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-7 .jw-related-item-next-up{float:right}.jw-related-item-group{float:right!important}.jw-related-item{float:right!important}.jw-related-item-title span{text-align:right}چگونه تلاش خود را افزایش دهیم

پشتکار در معنای لغوی به معنای سعی و کوشش استقامت و پایداری می باشد. در واقع پشتکار را می‌توان در حالت عامیانه نیز به میزان پایداری شما در مسیری که پیش رو دارید و شاید میزان پافشاری شما در رسیدن به اهدافتان تعریف کرد. قرار دادن هدف مناسب یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هست که باید داشته باشید، پس برای همین مقاله هدف گذاری در زندگی را بخوانید تا بتوانید، با استفاده از آن اهداف مناسبی را برای خودتان تعیین کنید. 

این که در هنگام سختی ها و بروز مشکلات تا چه اندازه بر روی هدفی که تعیین کرده اید ثابت قدم می مانید و تلاش می کنید تا به آن دست پیدا کنید، نشان دهنده میزان پشتکار و موفقیت شما می‌باشد.

آنچه که اهمیت دارد این است که بدانید ممکن است با هر نوع محرکی در ابتدا انگیزه لازم را بدست آورید و برای شروع کاری اقدام کنید. اما پس از مدتی که از فعالیت شما می گذرد، بدون شک موانع و مشکلات مختلفی برای شما ایجاد خواهد شد که هر کدام به نوعی سرعت حرکت شما را کند می کند. درست در همین مرحله است که اهمیت پشتکار و اراده مشخص خواهد شد. این که شما در این مرحله تا چه اندازه بر پافشاری خود ادامه دهید و استقامت خود را بالا ببرید تا بتوانید به هدف مورد نظرتان دست پیدا کنید همان پشتکار شما می باشد.

در مبحث پشتکار، استعداد و نبوغ و تحصیلات هیچ یک اهمیت ندارند. تنها چیزی که مهم است این است که شما پافشاری لازم را داشته باشید و فراموش نکنید درباره هر هدفی اگر پایداری کنید، بدون شک به موفقیت دست پیدا خواهید کرد. 

شاید بتوان این طور گفت که پشتکار شما کلید رسیدن به موفقیت شما محسوب می شود. هر هدفی دارای سختی های خاص خود می باشد. ممکن است در مسیر رسیدن به هدفتان بارها خسته و ناامید شوید و حتی بارها شکست های سختی را متحمل شوید. اما آنچه اهمیت دارد این است که درست در همین لحظه که سختی ها و ناملایمات مسیر تمام تلاش خود را می‌کنند که شما را از رسیدن به هدف منصرف کنند، شما پایداری کنید و با استقامت خود ثابت کنید که برای رسیدن به هدف مصمم هستید.

برای رسیدن به اهدافتان برنامه ریزی کنید. یکی از بهترین نکاتی که می‌تواند در مسیر رسیدن به موفقیت پشتکار شما را افزایش دهد و به شما کمک کند، این است که برنامه ریزی درستی داشته باشید. بدانید که در کجای مسیر ممکن است کدام مشکلات و سختی ها برای شما ایجاد شود. اهدافتان را تحلیل کنید تا موانع و مشکلات را به درستی بشناسید و بتوانید برای عبور از آنها تصمیمات درستی را اتخاذ کنید از سوی دیگر سعی کنید انگیزه دهنده هایی را انتخاب نمایید که همیشه برای شما محرک قوی باشند. در غیر این صورت بعد از مدتی دیگر نمی توانند انرژی لازم را برای ادامه مسیر در وجود شما ایجاد کنند.

برای این که بتوانیم مسیر موفقیت را به درستی طی کنیم، لازم است که پشتکار و سرسختی داشته باشیم. سرسختی که  مسیر موفقیت را شیرین خواهد کرد.

پشتکار یکی ویژگی‌هایی هست که همه افراد موفق آن را در وجود خود دارند. در حقیقت آن‌ها بعد از این که از نقشه راه موفقیت خودشان را ترسیم می‌کنند، به جای اینکه از خودشان بپرسند چگونه این مسیر را طی کنند، می‌پرسند که چگونه پرشتکار قوی داشته باشند؟ یعنی طی کردن این مسیر تنها با پشتکار و سرسختی ممکن است. مگر نه هر کسی به راحتی می‌توانست یک کریستیانو رونالدو یا بیل گیتس باشد. 

پشتکار رونالدو آنقدر زیاد بود است که حالا او را به یکی از بهترین بازیکن‌های فوتبال جهان تبدیل کرده. آنقدری که در سن هجده سالگی او باشگاه‌های لیگ دسته اول حاضر بودند که میلیون‌ها پوند برای او پرداخت کنند. یا پشتکار توماس ادیسون آنقدر زیاد بود که بعد از هزاران بار آزمایش دست از کار برنداشت و بعد از هر شکستی سخت‌تر کار می‌کرد. موفقیت درصد تلاش شما را می‌بیند و بعد به همان اندازه به شما از خودش به شما می‌دهد.

فکر کنم متوجه شده باشید که افراد موفق بیشتر پشتکار داشته‌اند تا استعداد. تلاش در هر کاری جواب خواهد داد و نتایج مورد نظراتان را به شما خواهد داد. البته این تلاش‌ها در راستای برنامه ریزی درست بوده است که سرانجام آن‌ها موفقیت شد است. اگر هنوز برای خودتان برنامه ریزی درستی انجام نداده‌اید یا می‌خواهید از درستی برنامه خودتان آگاهی پیدا کنید، حتماً مقاله چگونه برنامه ریزی کنیم؟ ما را بخوانید. به نکات فوق العاده‌ای در آن اشاره شده است.

در ادامه به جملات زیبای پشتکار و سرسختی از زبان بزرگان دنیا خواهیم پرداخت.

برای افزایش پشتکار و بالا بردن آن راه های بسیار زیادی وجود دارد. توصیه های بسیار زیادی از افراد مختلف به ما می شود که با استفاده از آنها بتوانیم پشتکار خود را افزایش دهیم و یا شاید آن را حفظ کنیم. اما در بین همه این ها تعدادی نکته کلیدی وجود دارد که بدون شک رعایت آنها بیش از هر چیز دیگری می تواند به شما در این مسیر کمک کند.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند، این است که هدف دقیقی ندارند. همانطور که در مقاله اهمیت هدفگذاری گفتیم تا زمانی که شما به صورت درست و دقیق ندانید که چه می‌خواهید و قرار است به چه هدفی دست پیدا کنید، نمی توانید درباره پشتکار حرفی بزنید. 

زمانی که مرتب از این شاخه به آن شاخه بپرید، هر بار تصمیم جدیدی را اتخاذ کنید و برای انجام کارهای جدید اقدام کنید، بعد از مدتی دچار خستگی خواهید شد و پشتکار خود را از دست می‌دهید. علت این است که موفق نشده اید در هیچ حوزه‌ای پیشرفتی به دست آورید. به همین دلیل دچار احساس ناامیدی می شوید. بنابراین اگر قرار است پشتکار داشته باشید، باید اهداف خود را در مشخص کنید به آنها پایبند باشید.

برای آنها زمان بندی قرار دهید و به سمت آنها حرکت کنید. در این صورت است که می توانید پشتکار خود را حفظ کنید. اهداف شما اگر درست و دقیق انتخاب شوند و همان چیزی باشند که دوست دارید به آن ها دست پیدا کنید، بدون شک می توانند محرک بسیار خوبی برای حفظ انگیزه و همی نطور پشتکار شما باشند. بنابراین در انتخاب اهدافتان دقت به خرج دهید و هدف شما باید همان چیزی باشد که واقعاً آرزوی رسیدن به آن را دارید.

وقتی قرار است در مسیری حرکت کنید، باید آن را به خوبی بشناسید. از موانع و سختی هایی که ممکن است در راه شما قرار گیرد آگاهی داشته باشید. در غیر این صورت زمانی که با مشکلی غیرمنتظره مواجه شوید، ممکن است به طور کامل انگیزه خود را از دست بدهید و به این ترتیب پشتکار شما تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. بنابراین برای حرکت در یک مسیر مشخص باید شناخت کاملی از آن مسیر داشته باشید. موانع و سختی ها همیشه وجود دارند و این شما هستید که باید آنها را دقیق شناسایی کنید تا بتوانید در مواجهه با آنها تصمیمات درستی را اتخاذ کنید.

بعد از شناخت سختی ها و مشکلات، نوبت به انتخاب راه حل مناسب می‌رسد. این که شما بدانید در مواجهه با هر مشکلی باید چه ترفندی به کار ببرید و کدام راه‌حل را استفاده کنید تا از دست مشکل رهایی یابید و آن را پشت سر بگذارید، یکی از مهم ترین مراحل برای حفظ پشتکار است. برای همین، مقاله‌ای به نام مهارت تصمیم گیری را برای شما نوشته‌ایم که با آن، راه حل‌های مناسب هر موضوعی را پیدا کنید.

انتخاب راه حل درست این امکان را فراهم می‌کند که از پس مشکلات به خوبی بر آیید و بتوانید آنها را پشت سر بگذارید. به این ترتیب انگیزه ای در وجود شما ایجاد می شود. این انگیزه موجب می‌شود پشتکار شما برای ادامه مسیر چندین برابر شود. زیرا توانسته‌اید از موانع به خوبی عبور کنید.

فردی را تصور کنید که تاکنون نتوانسته در زندگی خود هرگز به موفقیتی دست پیدا کند و کاری را به سرانجام برساند. حال این فرد یک هدف بزرگ را انتخاب کرده و تصمیم دارد که به آن برسد. بدون شک در به سرانجام رساندن آن شکست خواهد خورد و نیمه کاره رهایش خواهد کرد.

برای اینکه پشتکار و اراده خود را تقویت کنید، باید از انجام کارهای کوچک شروع کنید. برای خود اهداف کوچکی را در نظر بگیرید و تلاش کنید که به آنها دست پیدا کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید پشتکار و اراده خود را تقویت کنید. به قولی تغییرات کوچک هستند که می‌توانند شگفتی را ایجاد کند.

فراموش نکنید پشتکار دقیقاً مانند یک عضله است. اگر همان ابتدا برای تقویت آن تمرینات بسیار شدید انجام دهید، ممکن است دچار آسیب دیدگی شوید و نتوانید مسیر خود را به پایان برسانید. اما زمانی که ابتدا از فعالیت های کوچک و تمرینات ساده تر شروع می کنید، بعد از مدتی عضلات شما ورزیده می شوند و آماده انجام فعالیت های بزرگ تر می باشند.

وقتی شما به کاری علاقه نداشته باشید، چه بخواهید و چه نخواهید بعد از مدتی خسته و دلزده خواهید شد و دیگر تمایلی برای ادامه آن فعالیت نخواهید داشت. بنابراین زمانی که قرار است هدفی را انتخاب کنید، به میزان علاقه خود نسبت به آن توجه داشته باشید.

اگر این هدف متناسب با علاقه شما باشد و در شما احساس شروع شوق ایجاد کند، احتمال اینکه آن را به پایان برسانید و در راه رسیدن به آن پشتکار و استقامت داشته باشید بسیار بیشتر است. این افراد معمولاً شاید در ابتدا قوی فعالیت کنند، اما بعد از مدتی آنچه که آنها را در مسیر حرکت نگه می دارد، میزان علاقه آنها نسبت به هدف خود و ارزشی است که برای آن قائل هستند. بنابراین حتماً سعی کنید اهداف تان با علایقتان متناسب باشد.

برای این که شما عزیزان بتوانید علایق خودتان را به درستی پیدا کنید، توصیه می‌کنم که یکی از محصولات ما به نام کشف استعداد و علایق واقعی دیدن کنید. این محصول خیلی خوب به شما یاد می‌دهد که چگونه علایق و استعدادهای خودتان را کشف کنید. به دلیل اهمیت بالا این مسئله توصیه می‌کنم که این کار را بکنید؛ زیرا افراد بسیاری زیادی بوده‌اند که با کشف نکردن این علایق کل آینده شغلی خودشان را تباه کرده‌اند. نه تنها آینده شغلی، بلکه کل زندگی خود را، از موفقیت گرفته تا زندگی شاد داشتن. 

هر کسی در یک حوزه خاص توانمند است. قرار نیست همه افراد مانند یکدیگر باشند. شما می توانید یک پزشک موفق باشید و یا یک نقاش بسیار ماهر. بنابراین باید توانمندی های خود را به درستی بشناسید، بدانید که در کدام حوزه بیشتر مهارت دارید و اهداف تان را متناسب با این مهارت ها انتخاب کنید.

از سوی دیگر توجه داشته باشید که نقاط ضعف خود را نیز مدنظر قرار دهید. برای این که بتوانید پشتکار خود را حفظ کنید، باید نقاط قوت و ضعف خود را به خوبی شناسایی کرده و مطابق با آنها مسیر حرکت خود را تعیین کنید. اگر نقطه ضعفی دارید سعی کنید آن را برطرف کنید. زیرا ممکن است زمانی که به قسمت‌های سخت مسیر حرکت خود برسید، این نقطه ضعف ها و پشتکار شما را تحت الشعاع قرار دهد و و از ادامه دادن مسیر باز بمانید. بنابراین قبل از وارد شدن به مسیر حرکت و رسیدن به اهدافتان، نقطه ضعف ها را برطرف کنید و نقاط قوت خود را بهبود بخشید.

برخی مواقع ممکن است شما هم دچار این احساس شده باشید که فکر کنید دیگر توانایی برای ادامه مسیر ندارید. نمی توانید به هدفتان دست پیدا کنید. به طور کامل دچار ناامیدی شده باشید و فکر کنید شاید بهتر است که دیگر تلاشی نکنید. در این لحظات سعی کنید حتماً با کسانی که در این حوزه تخصص دارند و یا افرادی که قبل از شما این مسیر را طی کرده اند و با سختی های آن آشنا هستند مشورت کنید. اجازه دهید آنها به شما انگیزه دهند و به شما کمک کنند تا روحیه خود را حفظ کنید و همچنان مصرانه و پرتلاش به سمت اهداف خود قدم بردارید. گاهی اوقات ممکن است کمک گرفتن از یک فرد دیگر موجب شود پشتکار شما حفظ شود و یا افزایش پیدا کند تا بتوانید به آنچه که مد نظر دارید دست پیدا کنید.

چگونه تلاش خود را افزایش دهیم

درباره توانایی هایتان و درباره چیزی که دوست دارید به آن دست پیدا کنید باید باورهای خود را تقویت کنید.  باور مثبت یکی از بهترین محرک ها برای حرکت در مسیر می باشد و می‌تواند تا حد بسیار زیادی بر روی افکار شما تاثیر بگذارد و موفقیت شما را تضمین کند. این که باور داشته باشید می توانید و سرانجام به هدفتان خواهید رسید، موجب می‌شود پشتکار خود را حفظ کنید و در مقابل موانع و سختی ها، از خود استقامت و پایداری نشان دهید. شک نکنید باورهای مثبت و افکار مثبت می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر روی مسیر حرکت شما بگذارند و تا حد بسیار زیادی به شما کمک کند. بنابراین به هیچ عنوان از آنها غافل نشوید، قدرت باور را جدی بگیرید!

مراحل رسیدن به هدف تان را تقسیم بندی کنید و آن را به کارهای کوچک تری تقسیم کنید. این تقسیم بندی می‌تواند به شما کمک کند تا با پشتکار و اراده بیشتری در این مسیر گام بردارید. زمانی که یک کار بزرگ به کارهای کوچک تر و مراحل مختلف تقسیم می‌شود، بعد از گذر کردن از هر مرحله انگیزه شما برای ادامه دادن مسیر چندین برابر خواهد شد. بنابراین حتماً اهداف تان را در چند مرحله مختلف برنامه ریزی کنید تا بتوانید با پشتکار بیشتری در هر مرحله را پشت سر بگذارید و به مرحله بعدی راه پیدا کنید. اگر در این کار مشکل دارید یا می‌خواهید این مهارت را بهبود ببخشید، حتماً روی کلمه مهارت هدف گذاری کلیک کنید.

یکی از اشتباهات بسیاری از افراد این است که از خود توقعات غیر منطقی و غیر عاقلانه دارند. به همین دلیل هم به پیروزی های کوچک خود توجهی نمی کنند و نهایتاً دچار احساس ضعف و سرخوردگی می شود. اما نکته مهم این است: فرقی نمی‌کند پیروزی که به دست آورده اید کوچک باشد یا بزرگ. مهم این است که شما موفق شده اید کاری را انجام دهید و آن را به سرانجام برسانید.

بنابراین حتی اگر از نظر خودتان آن پیروزی بسیار کوچک بوده است، نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید و و آن را ملاک خود قرار دهید. باور داشته باشید که اگر یک بار به پیروزی کوچکی دست پیدا کرده اید، پس از آن هم می توانید به موفقیت های دیگری برسید. این موضوع تا حد بسیار زیادی موجب می‌شود از خود پشتکار و تلاش بیشتری نشان دهید…

امیدوارم با پشتکارتر و پرقدرت تر از همیشه ببینمتان…

What is the Will

سلام و سپاس از مقاله کاربردیتون. من آدمی بودم ک همیشه ب استعدادم نازیدم و الان میبینم آدمایی ک یک دهم منم استعداد نداشتن از من پیشی گرفتن ,فقط ب دلیل اراده و پشتکار قویشون.

سلام بنظر مقاله کاربردی خوبی اومد و قدم به قدم با مراحل پیشنهادی همگام میشمو براتون آرزوی خیر که چنین مطالب خوبی در اختیار دیگران قرار می دید

وقت بخیر

ممنون از نظرتون. خوشحالیم که تونستیم کمکتون کنیم دوست عزیز

باعرض سلام و خسته نباشید ممنونم بابت مطالب بسیار عالیی که منتشر کرده اید

وقت بخیر

خوشحالیم که مطالب مورد استقبالتون قرار گرفته

موفق باشید

سلام وقت بخیر از بابت آپلوداین مقاله بسیار تشکر میکنم زیرا پشتکار و تلاش مستمر کلید موفقیت هست و این مقاله جز مقاله هایی هست که من در آینده هم مرور خواهم کرد. نکته ای فرمودین در خصوص اینکه کارهای کوچک خود را دست کم نگیریم من شخصا موفقیت های کوچکی که دارم برایم خیلی اهمیت چندانی ندارند و مدام دنبال درآمد بیشتر و کارهای بزرگتر در نخصص خودم هستم. از راهنمایی های بیشتری که در این مورد میفرمایین کمال تشکر را دارم. در پایان از زحمات شما خیلی خیلی ممنونم.

وقتتون بخیر

ممنون از نظر لطف شما…بله دقیقاً همین طوره؛ همون طور که در مقالات دیگه هم گفته شد، تنها راز موفقیت تلاش و پشتکار موفقیته.

خوش حالیم که در حال برداشتن گام برتر زندگیتون هستید. موفق باشید

مقاله جالبی بود. نکته آموزنده خوبی داشت ولی نه برای من دانش آموز. به نظرم بخشی از این مقاله را باید صرف جواب به سوال چگونه اراده قوی برای درس خوندن داشته باشیم می‌کردید. اینطوری خیلی بهتر می‌شد.

بله شما درست می‌گویید، اما ما در مقاله‌های دیگری مثل شب امتحان و جملات انگیزشی برای دانش آموزان به چنین مواردی اشاره کرده‌ایم.

خیلی خوب بود واقعا. من رو یاد تمام کارهای نیمه تمامم انداخت اما دیگه نمیخام فرصت هام رو از دست بدم.

خیلی عالیه پرانرژی شروع کنید ممنون از شما موفق باشید

سلام چه بسا کسانی که با این که استعداد خوبی دارن ولی پشتکار ندارن موفق نمیشن

سلام درسته، پشتکار عامل مهمی در مسیر موفقیت است ممنون از شما

لایک

عالی بود هرچند قبلا خونده بودم اما مرور شد ?????????

بله. گفتیم که یادآوری مهم تر از یادگیریه

اموزنده و عالی . هرچند اینارو مطالعه کرده بودم.قبلا . اما مرور شد ???????

ممنونم عالی بود

اقای پاکدامن خیلی مقاله ی خوبی نوشته بودید ممنون

سلام مقالتون خیلی خوب بود ممنون

سلام دوستان آقا مهدى تبريك ميگم مقالتون جذاب بود استادانه پيش رفتيد مقوله ى پشتكار شايد نقطه ضعف خيلى ها از جمله خودم هست كه اميدوارم براى هممون تقويت بشه ممنون از زحمتتون

سلام مهدی جان مقالت هم مثل خودت عالی بود رفیق من به شخصه از این مقاله درس های خوبی گرفتم برات بهترین هارو آرزو میکنم و امید وارم همینطور پله های ترقی رو طی کنی این رو هم بدون که داداشت تو هررر کاری همممممیشه پشتت هست #MP

سلام تبريك ميگم آقا مهدى مقالتون بجا وپرفايده بود واقعاً پشتكار استارت موفقيته كه ميتونه نقطه ضعف خيليها از جمله خودم باشه اميدوارم بتونيم همگى تقويتش كنيم

تبریک میگم بابت مقاله ی قشنگتون,دقیقا مقوله ی مهم موفقیت پشتکاره و حتی فردی که خیلی هوش بالایی ندارد با پشتکار به موفقیت های زیادی دست پیدا میکنه اما فرد باهوش بدون پشتکار موفق نمیشه

سلام خیلی خوب بود. از مولفه های رسیدن به موفقیت همین پشتکاره که به مراتب بیشتر از هوش و استعداد انسان به اون نیاز داره. خسته نباشید.

به نام خدا سلام آقای مهدی پاکدامن مقالتون بینظیر بود .?? اگر کسی پشتکار نداشته باشد هیچ وقت به موفقیت دست نمی یابد

سلام خدا قوت مقاله خوب و کاربردی بود. من که خییلی استفاده کردم ممنون

سلام واقا مقاله ی بسیار زیبا و خوبی داشتی اقا مهدی لطفا باز هم از این مقاله های زیبا بزار و ما مطالعه کنیم والبته انجام دهیم

سلام اقای پاک دامن تبریک بخاطر مقاله خوبتون به بحث جالبی اشاره کردید هدف چون همیشه اول باید هدف را انتخاب کرد بعد با پشتکار و اراده به هدف برسیم . با ارزوی شادی و کامیابی برای بچه های خوب رشد فردی

سلاااام به به

چقدر عاااللییی آفرین مهدی جان… انشاالله موفقیت های بزرگترت رو ببینیم یکی از بهترین جمله هایی که به دلم نشست این بود: “شما تو سال های اول به اندازه زجرتون ، اجر نمیبرید ولی از سال های پنجم به بعد شما اصلا اندازه زجرتون ،اجر نخواهید برد”

عالیه عالیه…

مقاله عالی و درعین حال ساده و قابل فهم خسته نباشید و ممنون به تیم گام برتر

تبریک میگم بهتون مقاله خیلی خوب و جالبی بود. بازم تبریک میگم

عالی بود تبریک میگم بهتون خیلی مقاله خوب و جالبی

واقعا بدون استمرار و پشتکار تو کارها موفقیت دست نیافتنی تر خواهد شد #MP

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

— بارگیری کد امنیتی –به منظور تصویب CAPTCHA لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید.

بهترین و کامل ترین بسته استعدادیابی و کشف علایق کشور

با ساده ترین راه ها، انگیزه خودتان را همیشه در بالاترین حد ممکن نگه دارید.

تهران، باغ فیض کوچه 1

پـلاک 15، طـبقه چهارم

تلـــفـن: 02156692113

بهترین و سریع ترین راه ارتباطی

با گام برتر: mostafaee_com

انسان مجموعه ای از خواستن و توانستن است و خواسته های متعالی فراوانی دارد، اما اگر نتواند در مسیر تحقق آن خواسته ها حرکت کند، نمی توان او را صاحب اراده دانست و باید برای تقویت اراده خود تلاش کند.همه ما چیزهایی داریم که می خواهیم. می تواند در طبیعت حرفه ای، عاطفی، فیزیکی یا معنوی باشد.

برای رسیدن به آن، تلاش هایی لازم است. اگر هدف بلند پروازانه ای دارید، پس نیازمند تلاش زیادی است. برای رسیدن به اهداف بلند، باید ترکیبی از اراده و عزم راسخ داشته باشیم.

این انگیزه برای دفاع از خودمان است، حتی اگر مخالف یا موانعی در مسیر ما وجود داشته باشد. اگر می خواهید به یک تغییر بزرگ در زندگی خود برسید، هر دوی این ویژگی های تلاش و اراده ضروری هستند با این حال، آن ها به انرژی ثابتی نیاز دارند.

اگر می خواهید آن ها را نگه دارید، خطر دستیابی به اهداف تان را به خطر نخواهید انداخت ؛ برای افزایش شانس موفقیتتان، در این بخش از نکات و رازهای موفقیت در نمناک روش هایی برای افزایش عزم و اراده شما وجود دارد.

چگونه تلاش خود را افزایش دهیم

یک تصمیم قوی و خاص باید طوری انجام شود که در هر چیزی مصمم تر شوید.این تصمیم جهت گیری شما را مشخص می کند. این به شما نشان می دهد که چگونه حتی زمانی که با چالش هایی در مسیر خود مواجه می شوید، به جلو حرکت کنید.

این تصمیم بسیار محکم است و به شما در زمان های سختی انگیزه می دهد و شما را در دوران راحتیتان متمرکز نگه می دارد. به این ترتیب، آنچه که می خواهید را پیدا کنید و رویش تصمیم بگیرید و به تصمیم خود پایبند باشید، مهم نیست که چه اتفاقی می افتد.

اراده توسط احساسات تغذیه می شود. این یک انگیزه برای ادامه دادن است. برای اینکه آن را شعله ور نگه دارید، باید یک دلیل قوی در پشت آن داشته باشید.این دلیل شما برای انجام کاری است که آن را انتخاب کرده اید.بفهمید که چرا قوی است و این کار به شما کمک می کند بدانید بعد از آن چه کاری باید کنید.

یکی از بزرگ ترین قاتلان تصمیم، ترس است. زمانی که شما مصمم هستید، در سطح بالایی عمل می کنید با این حال، ترس از تداخل با این فرآیند جلوگیری می کند.به این ترتیب شما باید شجاع باشید و با ترس خود مواجه شوید تا بیشتر مصمم شوید.

یکی از راه های داشتن اراده، مدیریت استرس است.همان طور که در بالا اشاره شد، اراده قدرتی عاطفی است بنابراین، وقتی استرس داریم، احساسات منفی آزاد می شوند و عزم ما کاهش می یابد در نتیجه، ما قادر به انجام موثر در زمان نیستیم.

بنابراین برای افزایش این منبع قدرت، باید استرس خود را طوری مدیریت کنیم که آن را کاهش دهیم. این کار با استفاده از تمرینات تنفسی یا مدیتیشن نیز انجام می شود.

با توجه به مطالعه ای که در ژورنال شخصیت و روان شناسی اجتماعی منتشر شد، استفاده از این عبارات می تواند به شما کمک کند تا قدرت اراده بیشتری داشته باشید. چنین عبارت هایی به شما کمک می کنند کنترل خود را گسترش دهید و به همین دلیل موفق باشید ؛ این خود کنترلی می تواند در وفاداری به روتین ها، طرح ها و اهداف تان به کار رود و این راهی برای موفقیت است.

پزشکان ما را تشویق می کنند که هر شب 8 ساعت باید خوابید. خیلی از ماها خیلی کم تر از این می خوابیم. این می تواند ناشی از کار، استرس، روابط و یا تفریحات باشد. انجام این کار انرژی ما را تهی می کند.

در نتیجه، عزم کاهش می یابد. بنابراین، دقت کنید که هر شب به اندازه کافی بخوابید.این کار به شما کمک خواهد کرد تا خود را به اندازه کافی تغذیه کنید و به اندازه کافی خود را احیا کنید تا با قدرت اراده قوی مواجه شوید.

تمرین به تاخیر انداختن خشنودی باعث می شود که شما تصمیم بگیرید تا زمانی که به چیزی را به دست نیاوردید، پاداش خود را به تعویق بیندازید. پس شما می توانید با یک کار به خودتان پاداش بدهید.این به طور معمول به انضباط شما کمک می کند و عزمتان را قوی تر می کند.

ما همان چیزی هستیم که می خوریم. این امر در هر دو سطح فیزیکی و ذهنی صادق است. توصیه می شود که رژیم غذایی متعادل داشته باشید ؛ شما می توانید با مصرف برخی میوه ها، سبزیجات، نشاسته و پروتئین به صورت روزانه به این هدف دست یابید.

در حقیقت، خوردن غذای خوب، در بدن اندورفین آزاد می کند.این هورمون باعث حس خوب ما می شود. آن ها به ما احساسات مثبتی می دهند که می تواند کمک کند اراده خود را توسعه دهیم به این ترتیب، تغذیه خوب را حفظ کنید تا به موفقیت برسید.

جالب است بدانید که به تعویق انداختن چیزهای بی ربط واقعا می تواند به شما کمک کند این کار می تواند به شما کمک کند تا بر چیزهای منفی مثل عادت های بد و اعتیاد غلبه کنید.با گفتن این جمله “حالا نه، بعدا، ” می توانید به تدریج تصمیم و اراده خود را قوی تر کنید.این کار برای دستیابی به موفقیت در زندگی بسیار مهم است.

ورزش کردن برای بدن ما خوب است. با این حال، آیا می دانستید که برای ذهن ما هم عالی است؟دیده شده است که ورزش کردن به طور منظم می تواند ظرفیت ما را برای اراده و مصصم بودن افزایش دهد. این می تواند به ما کمک کند استرس را رها کنیم و به اهداف تناسب انداممان برسیم.این مساله ما را تشویق می کند که با اراده خوب، به زندگی بیشتر دست پیدا کنیم.

نیروی اراده خیلی شبیه به یک ماهیچه است ؛ باید به طور منظم ورزش کنید تا قوی تر شوید با این حال, همیشه امکان استفاده از آن وجود دارد. حفظ نیروی اراده از طریق خویشتن داری و کنترل روی خود به مدت طولانی, عالی است.با این حال باید هر از گاهی به خود استراحت دهید. بنابراین برنامه استراحت به دنبال برتری شما خواهد بود.

یک کار جالب ذهن ما این است که می توانیم واقعاً چیزی را تصور کنیم و احساس کنیم که درست است.اگر تصور کنیم که ما در یک فعالیت ویژه مصمم هستیم, احتمال بیشتری وجود دارد که همان روش را در دنیای واقعی انجام دهیم بنابراین, هر روز کمی وقت بگذارید تا خودتان را در یک سطح بالا تصور کنید. این باعث می شود که شما قوی تر شوید و در زندگی واقعی یک سان عمل کنید.

هر زمان که استرس داریم، تمایل به بازگشت به عاداتی داریم که قبلا داشتیم. اینها می توانند بد یا خوب باشند. عادات خوب زمانی که با چالش ها روبرو هستید می توانند شما را قوی نگه دارند. آن ها می توانند عزم شما را زنده نگه دارند. با اشتیاق آن ها را پرورش دهید.

نیروی اراده ما اغلب با افکار منفی مختل می شود ؛ هرگاه به روشی عالی عمل کنیم، یک فکر منفی از ناکجا ظاهر می شود و این نیرو را نابود می کند.برای از بین بردنش، هر بار که فکر منفی ظاهر می شود به یک چیز مثبت فکر کنید. این به شما کمک می کند افکار خود و در نهایت اعمال خود را کنترل کنید.

یکی از دلایلی که ورزش کاران حرفه ای در فشار قرار نمی گیرند، این است که آن ها آن قدر تمرین کرده اند که ورزش طبیعت دومشان شده است.آن ها اعتماد کامل و عزم راسخ برای پیروزی دارند بنابراین, حرفه خود را تا جای ممکن تمرین کنید. این کار قدرت اراده و عزم راسخ برای موفق بودن را به شما خواهد داد.

دو عنصر عملکردی که می توانند شما را به بالاترین سطح موفقیت ببرند، عزم و ارده راسخ است آنها ذاتا با خود انگیزه دارند از این رو, نکات بالا را دنبال کنید تا این عناصر را زنده نگه دارید. آن ها می توانند شما را در هر زمینه ای که می خواهید موفق کنند.

صفحه اصلی موفقیت و انگیزشی چگونه اراده خود را افزایش دهیم؟ اهمیت اراده

اراده در زندگی موجب حرکت ما به سمت خواسته‌ها می‌شود و تاثیر مستقیمی با موفقیت دارد. اما چگونه اراده خود را تقویت کنیم و انگیزه‌مان را حفظ کنیم؟

آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه فردی با ا‌راده در زندگی باشید؟ چگونه این نیرو را افزایش دهیم؟ آیا اهمیت اراده را می‌دانید؟ اراده نقطه آغاز هر رویایی و خواسته‌ای در زندگی است. یک قدرت خلاق است که نیازهای ما را برآورده می‌سازد. برای رسیدن به خواسته‌ و رویای‌تان قدم بردارید و پیش بروید.

این نیاز می‌تواند شامل پول، دوره ثروت، رابطه، رشد معنوی، عشق، موفقیت، تحصیلات، تغییرات فیزیکی و معنوی باشد. هر اتفاقی که در دنیا می‌افتد با اراده آغاز می‌شود. در واقع سرچشمه هر هدف، خواسته و عملی در دنیا اراده است.

بیشتر بخوانید: برای رسیدن به خواسته‌های‌تان قانون «یکم بیشتر» را اجرا کنیدچگونه تلاش خود را افزایش دهیم

 هنگامی که می‌خواهید برای دوست‌تان یک هدیه تولد بخرید، دست‌تان را بخارانید، با دوست‌تان تماس بگیرید، به این نیرو نیاز دارید. هندی‌ها از هزاران سال گذشته بر این باور بودند که آینده ما را عزم و اراده شکل می‌دهد و می‌سازد.

در واقع شما همان اراده و انتخاب آگاهانه خودتان هستید. اراده شما هر چه باشد، شما همان هستید و آینده‌تان نیز همان است. اراده همچون دانه است. اگر شما دانه را نکارید، رشد نمی‌کند. یک دانه بدون خاک و آب، تنها یک دانه بی‌ارزش است.

در واقع، هنگامی که اراده به انجام کار یا اقدامی کنید، به طور آگاهانه دانه را می‌کارید و باعث رشد و سبز شدنش می‌شوید. این نیرو به شما کمک می‌کند تا به اهداف و آرزوهای‌تان برسید. در واقع خواسته شما نباید تنها یک آرزو بماند. بهای موفقیت را بپردازید؛ رسیدن به هر خواسته‌ای بهایی دارد.

بنابراین اراده به زندگی شما جلوه می‌بخشد. چرا که هم‌چون نقشه راه، مسیر درست را به شما نشان می‌دهد. بدون این نیرو هیچ نقشه راهی وجود نخواهد داشت. بنابراین شما در جاده‌ای بی‌نام و نشان و بدون هیچ مقصدی در حال حرکت هستید. چشم انداز و هدف زندگی خودتان را مشخص کنید.

اراده یک اجبار نیست. به بیان دیگر اگر دانه‌ای در اختیار دارید، خودتان باید آن را بکارید و رشد و پرورش دهید. شما نمی‌توانید به اراده‌‌ای که به آن اعتقاد ندارید را عمل کنید. اگر اراده به اجبار باشد، هدف از بین می‌رود.

افراد بازنده آرزو می‌کنند و افراد پیروز اراده می‌کنند. بله! خواستن و اراده با یکدیگر تفاوت دارند. در واقع ممکن است شما چیزهای بسیاری در زندگی بخواهید،‌ اما آیا اراده انجام آن کار را هم دارید؟ اراده یعنی چیزی آگاهانه و از عمق وجود خود بخواهید و به منظور به ثمر رسیدنش حرکت کنید.

استاد احمد محمدی

اگر انسان می‌دانست که چه قدرتی دارد، از نتایج زندگی‌اش شرمگین می‌شد.

اما خواستن لحظه‌ای است و بدون هدف از یاد می‌رود. به بیان دیگر خواستن باد هواست و از یاد می‌رود و فراموش می‌شود. این نیرو قدم بزرگی‌ست که کمک می‌کند تا شما برای اهداف خود برنامه ریزی کنید و به آن دست یابید. گاهی معجزه در آخرین لحظه رخ می‌دهد، هرگز نا امید نشوید.

اما خواستن صرفا یک فکر گذرا است. فکری بی‌هدف که وارد ذهن می‌شود. مدتی در ذهن اقامت می‌کند. سپس بار خود را می‌بندد و فراموش می‌شود.

روش‌های زیادی برای تبدیل شدن به فردی با اراده وجود دارد. ما در اینجا به نه روش اشاره می‌کنیم:

مانترا در فرهنگ هندی مجموعه‌ای از کلمات، آوا و عباراتی است که به صورت مکرر و با آهنگ خاصی تکرار می‌شود. مانترا ریشه سانسکریت دارد و به معنای رها شدن است. به بیان دیگر، وجود شما، جدا از مادیات و دنیای مادی، رها و آزاد می شود.

از مانترا در مدیتیشن استفاده می‌شود و بر جسم و روح تاثیر مثبت می‌گذارد. بنابراین اگر می‌خواهید تاثیر مثبتی در زندگی ایجاد کنید، مدیتیشن فراموش نشود! مدیتیشن مانترا را چگونه انجام دهیم؟

به این فکر کنید که دقیقا چه چیزی می‌خواهید؟ خواسته شما در زندگی چیست؟ این خواسته می‌تواند به صورت مادی و معنوی باشد. تصور کنید شما چه موانعی سر راه خود قرار دادید که به هدف خود نرسید؟ چه موانعی سر راه شما قرار دارند؟

اکنون تمام آن افکار منفی را از ذهن‌تان خارج کنید و یک مانترای مثبت خلق کنید. بنابراین سعی کنید به هیچ چیز فکر نکنید. مانترا را چندین بار در ذهن‌تان تکرار کنید تا اهدف و مسیر مشخص خود را بهتر درک کنید. شکرگزاری راهی برای سهولت پیمایش مسیر حرکت است.

اگر به دوست‌ یا فردی آشنا بگویید که اراده دارید چه کاری انجام دهید، در واقع به خودتان کمک می‌کنید تا بر اهداف و آرزوهای خود واقف شوید.

با این روش اراده خود را بهتر می‌شناسید، بهتر درک می‌کنید و می‌توانید از دیگران به منظور بهبود در اعمال و رفتارتان کمک بگیرید. مهارت ارتباط با دیگران را با داشتن برترین خصوصیات بهبود ببخشید.

بنابراین یک قدم بزرگ در دستیابی به اهداف‌تان نزدیک می‌شوید. چرا که اراده‌تان را بارها تکرار کردید.

هنگامی که اراده خود را می‌شناسید، آن را درک می‌کنید. بنابراین برای اقدامات و اهداف خود تلاش می‌کنید. با این حال، اولین کاری که پس از بیدار شدن از خواب می‌کنید، بیان اراده و اهداف‌تان با صدای بلند است.

این روش می‌تواند هم‌چون مانترا باشد. هم‌چنین می‌توانید چندین جمله از زندگی مورد علاقه کنونی و آینده‌ خود بیان کنید. خوشبختی یعنی داشتن یک ذهن خلاق و قدرت جذب نشانه‌ها.

برای مثال با صدای بلند بگویید من اراده می‌کنم امروز کتاب … را به پایان برسانم.

مدیتیشن نه تنها به سلامت روح و روان، بلکه به سلامت جسم نیز کمک می‌کند. در واقع ابعاد فواید مدیتیشن بسیار گسترده است.

مدیتیشن حتی در افزایش کیفیت خواب و کاهش استرس و اضطراب و آرامش ذهن تاثیر دارد. نتیجه‌ مدیتیشن، سکوت ذهن و آرامش درونی است.

اگر تصور می‌کنید از دسته افرادی هستید که خواسته شما عملی نمی‌شود و اراده‌ای در زندگی ندارید، مدیتیشن کنید. زیرا مدیتیشن به شما کمک می‌کند تا اضطراب را از خود دور کنید و انرژی مثبتی به سوی اهداف‌تان ارسال کنید.

بر هر چیزی که دارید و هر چیزی که برایش شکرگزار هستید، تمرکز کنید. شکرگزاری تاثیر عجیب و فوق‌العاده‌ای در زندگی دارد. شاید برای‌تان عجیب به نظر برسد، اما سعی کنید برای آنچه که واقعا می‌خواهید و در حال حاضر ندارید، شکرگزاری کنید.

زیرا هنگامی که اراده خود را تکرار کنید و بر داشته‌های‌تان تمرکز کنید، به اهداف‌تان نزدیک‌تر می‌شوید. شکرگزاری باعث می‌شود تا به زندگی مورد علاقه خود دست یابید. علاوه بر این باعث می‌شود به زندگی کنونی که علاقه بیشتری پیدا کنید.

هم‌چنین به شما کمک می‌کند تا در روند رسیدن به اهداف‌تان احساس خوشایندی داشته باشید. شکرگزاری، راهکاری برای پایان همه رنج‌ها است!

برای مثال شما اراده می‌کنید تا دوستان بیشتری داشته باشید. بنابراین می‌گویید که پروردگارا، برای داشتن دو دوست عزیزم از تو سپاسگزارم. پیشاپیش از داشتن دوستان بیشتر و دوست داشتنی از تو سپاسگزارم.

هر آنچه که می‌خواهید را بر زبان بیاورید. به اهداف‌تان فکر کنید. آن‌ها را تصور کنید. سپس آن‌ها را رها کنید و به خدا بسپارید.

بهتر است بدانید کنترل هر چیزی در دست شما نیست. به هر آنچه که بخواهید به نحو صحیح و در زمان مناسب دست می‌یابید. به بیان دیگر، به اراده پروردگار اعتماد کنید و ایمان بیاورید. چرا که او صلاح شما را بهتر می‌داند.

سعی کنید هر روز یا هر شب اراده و اهداف خود را یادداشت کنید. قدرت یادداشت کردن را دست کم نگیرید. چگونه یادداشت برداری کنیم؟ برای مثال: اراده شما چیست؟ هنگامی که اراده کنید و به اهداف‌تان برسید، زندگی‌تان چه تغییری می‌کند؟

هنگامی که به اهداف خود برسید، چه احساسی خواهید داشت؟ از خودتان سوال کنید و پاسخ را در دفترچه‌ای یادداشت کنید.

یادداشت خود را بخوانید. آن‌ها را تصحیح کنید. فراموش نکنید، اراده‌ و اهداف‌تان کلی نباشد و مسائل جزئی را بیان کنید.

شما باید کلماتی که در ذهن خود تکرار می‌کنید یا در دفتری یادداشت می‌کنید را با دقت انتخاب کنید. چرا که کلمات قدرت بسیار بالایی دارند.

کلماتی مانند «اگر، شاید، احتمالا، ممکن است» شما را از موفقیت دور می‌سازد. به بیان دیگر خود این کلمات مانعی در اهداف‌تان هستند. عبارات تاکیدی کلمات سحرآمیز ذهن ما هستند.چگونه تلاش خود را افزایش دهیم

در واقع این کلمات قدرت اراده شما را افزایش نمی‌دهند و شک و دو دلی را در ذهن‌تان می‌کارند. بنابراین سعی کنید از کلمات مثبت مانند «من می‌توانم» استفاده کنید تا شاهد تفاوت در نتیجه کارها و اهداف‌تان باشید.

اگر می‌خواهید فرد با اراده‌ای در زندگی‌تان باشید، باید این نیرو را باور کنید. باور یک سکوی پرش به خواسته‌های‌تان است. باور، کلید دستیابی به همه خواسته‌های‌تان است.

اگر تصور کنید این نیرو یک توهم و خیال غیرواقعی است، بنابراین به اهداف‌تان نمی‌رسید. بنابراین اهداف‌تان را به گونه‌ای بر زبان بیاورید که گویی حقیقی هستند و شما بدون هیچ مانعی به آن می‌رسید.

شما اراده می‌کنید و به خواسته خود می‌رسید. شما اراده می‌کنید و آینده و زندگی دلخواه‌تان را می‌سازید. به همین سادگی!

امروزه اهمیت برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری بر کسی پوشیده نیست. اما چرا هیچ‌کس به اراده اهمیت نمی‌دهد؟ هدف‌گذاری به ما کمک می‌کند تا آینده خود را ببینیم و برای آینده برنامه‌ریزی کنیم. بنابراین طبق اهداف‌مان زندگی و حرکت می‌کنیم.

با کمک هدف‌گذاری، خواسته خود را می‌شناسیم و برای‌شان تلاش می‌کنیم. میزان تلاش ما اهمیت بسیاری دارد. هدف گذاری اقدام فوق‌العاده‌ای است.

اما گاهی اوقات ممکن است بر چیزهایی که نداریم تمرکز کنیم. راز موفقیت در زندگی در عدم تمرکز بر لحظات و جلوگیری از حفظ اتفاقات گذشته است.

گاهی اوقات ممکن است به اهداف خود نرسیم و احساس شکست کنیم. گاهی اوقات ممکن است باور کنیم یک بازنده هستیم! درواقع وجود این نیرو کمک می‌کند تا بر لحظه اکنون و داشته‌های‌‍تان تمرکز کنید. این نیرو کمک می‌کند قدر نعمت‌های‌تان را بدانید.

اراده کمک می‌کند تا ارزش‌های‌تان را بشناسید. این نیرو میزان انرژی شما را افزایش می‌دهد. هنگامی که ارزش‌های وجودی خود را بشناسید، قدرت خود را افزایش می‌دهید. هم‌چنین تغییرات بزرگی در خود ایجاد می‌کنید.

بنابراین در کارها و اقداماتی که انجام می‌دهید احساس شادی، لذت، رشد و موفقیت می‌کنید. اراده هم‌چون یک نقشه راه است که شما را به اهداف و خواسته خود می‌رساند. بنابراین این نیرو به شما هدف می‌دهد. ارزش قائل شدن برای خودتان را شروع کنید تا زندگی‌تان دگرگون شود.

این نیرو باعث می‌شود شما انگیزه‌ بالایی برای دستیابی به اهداف‌تان داشته باشید. بنابراین اگر روزانه اراده‌تان را تقویت کنید، زندگی‌تان دگرگون می‌شود.

آگاهی و اراده انسان محدودیت ندارد. انسان می‌تواند با آگاهی خود بر ساختار و شکل یک مولکول آب و زندگی یک انسان تاثیر بگذارد. آنچه می‌خواهید را ابتدا در ذهن‌تان تجسم کنید.

به این موضوع فکر کنید که ۹۰ درصد از بدن شما را آب تشکیل داده است. نکته جالبی است. اینطور نیست؟

دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که آب می‌تواند تحت تاثیر اراده و افکار انسان‌ها قرار گیرد. بنابراین اگر شما به صورت خودآگاه، فکر مثبت کنید و بر اراده مثبت خود تمرکز کنید، به صورت مستقیم بر جسم‌تان تاثیر می‌گذارید.

اراده را با هدف اشتباه نگیرید. این نیرو بسیار ارزشمند است و شما را ناامید و دچار یاس نمی‌کند. این نیرو تاثیر مثبتی بر زندگی‌تان می‌گذارد.

اراده یعنی شما می‌خواهید چه کسی باشید؟ می‌خواهید چه تاثیری در دنیا بگذارید؟ چگونه بر زندگی دیگران تاثیر بگذارید؟ چگونه بهتر تفکر کنیم و عملکرد ذهن خودمان را بهبود ببخشیم؟

برای مثال من اراده می‌کنم امروز با دیگران و دنیا مهربان باشم. من اراده می‌کنم که باعث شادی و خوشحالی خودم و دیگران شوم.

اراده شما، باعث تاثیرگذاری‌تان می‌شود. هنگامی که برای کاری اراده کنید، خلاق‌تر می‌شوید. بنابراین خلاقیت شما بر زندگی خودتان و دیگران تاثیر بیشتری می‌گذارد. در واقع خلاقیت باعث ایجاد تفاوت نیز می‌گردد.

هنگامی که اراده و خواسته به انجام کاری می‌کنید، ذهن‌تان را به روی افکار تازه و خلاق باز می‌کنید. در نتیجه به خواسته‌های‌تان نیز می‌رسید.

هر فردی که  یک صدای درون دارد که همیشه باعث خجالت‌مان از انجام هر کاری می‌شود. این صدای درون مانع پیشرفت‌مان می‌شود. برای مثال صدای درون می‌گوید تو نمی‌توانی به خواسته خود که حسابداری خوب باشی برسی.

این نیرو ، صدای درون را خاموش می‌کند. بنابراین خارج از مشکلات و محدودیت‌ها باعث رشد و پیشرفت شما می‌گردد.

در واقع این نیرو بر موضوعاتی که تاثیر مثبتی بر زندگی‌تان دارد تمرکز می‌کند. بنابراین به جای آنکه از احساسات‌تان شکوه و شکایت کنید، تلاش می‌کنید تا احساسات مثبت و بهتری بی‌آفرینید. نحوه تقویت احساسات مثبت برای کسب حس رضایت در زندگی را یاد بگیرید.

برای مثال من اراده می‌کنم تا قدر زندگیم را بدانم. اراده می‌کنم قلب‌ام مملو از شادی و عشق شود. اراده می‌کنم جسم‌ام مملو از انرژی مثبت شود.

آیا تا به حال احساس کرده‌اید که متوجه نیستید در دنیای اطراف‌تان چه اتفاقاتی می‌افتد؟ آیا متوجه شده‌اید که به زندگی بی‌توجه هستید؟ به جزئیات و زیبایی زندگی اهمیت نمی‌دهید؟

در واقع این نیرو کمک می‌کند تا چشمان‌تان را به نعمت‌های زندگی باز کنید. اراده کمک می‌کند تا به جای ناشکری،‌ داشته‌های‌تان را ببینید و قدردان باشید. معجزه شکرگزاری را جدی بگیرید.

برای مثال، اراده کنید به زیبایی‌های اطراف‌تان توجه بیشتری کنید. خانواده‌تان را ببینید. زندگی را نظاره کنید.

نتیجه را در یک دفترچه، یادداشت کنید. چقدر حال‌تان بهتر است؟ چقدر شکر گزار نعمت‌های‌تان هستید؟

اکثر مردم نگران حوادثی هستند که در دنیا اتفاق می‌افتد. با این حال تصور می‌کنند که نمی‌توانند شرایط دنیا را تغییر دهند و به کسی کمک کنند. چیزی درباره اثر پروانه‌ای می‌دانید؟ اثر پروانه‌ای یعنی یک تغییر کوچک می‌تواند باعث یک تغییر بزرگ در دنیا شود.

اگر شما اراده کنید که ذهن و قلب خود را بر ایده و فرصت‌های مثبت باز کنید. اراده می‌کنید تاثیرگذار باشید. بنابراین نه تنها می‌توانید بر زندگی خود تاثیر بگذارید، بلکه در زندگی بسیاری نیز تاثیر می‌گذارید. بزرگ‌ترین لطف را در حق خودتان بکنید، به خودتان اعتماد کنید.

بنابراین این نیرو بر اتفاقات دنیا تاثیر می‌گذارد. چرا که اگر شما یک تغییر کوچک مثبت در خود و زندگی‌تان ایجاد کنید، در دنیا تاثیر بزرگ‌تری می‌گذارید.

اندازه و میزان این تغییر تفاوتی ندارد. کافی است به خودتان با صدای بلند بگویید که من اراده می‌کنم جزئی از تغییرات بزرگ و مثبت دنیا باشم.

افراد موفق با داشتن اراده در زندگی به جایگاه فعلی‌شان رسیده‌اند. برای آشنایی بیشتر با دلایل رسیدن این افراد به چنین موفقیتی می‌توانید از بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» استفاده کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ورود

نام کاربری:

رمز عبور:

آیا به دنبال روش تقویت اراده ای هستید که ساده و سریع به نتیجه مطلوب برسید؟ تا به حال قصد ترک عادت های بد خود را داشته اید؟ آیا در ترک عادات بد خود موفق بوده اید؟ دلیل عدم موفقیت شما چه بوده است؟ آیا اراده قوی و لازم را برای ترک عادت های بدتان نداشته اید؟ در این ویدیو از فرافکر سریع ترین، ساده ترین و مطمئن ترین روش تقویت اراده را خواهید آموخت.چگونه تلاش خود را افزایش دهیم

دقت کرده اید وقتی در انجام کاری موفق نمیشوید، بر اراده شما در انجام کارهای دیگر هم تأثیر میگذارد؟ و در اثر آن، اراده شما در سایر کارها هم کم می شود؟ در چنین شرایطی ما به دنبال یک روش تقویت اراده خواهیم بود. زیرا می خواهیم اراده از دست رفته را در کمترین زمان باز گردانیم. ما می خواهیم که بتوانیم با اراده قوی، به فعالیت ها و زندگی خود ادامه دهیم.

اولین قدم برای تقویت اراده، این است که مغز خود را بشناسیم. مغز انسان از ۲ مدار اصلی تشکیل شده است:

وظیفه مدار پاداش چیست؟ این مدار، وقتی کاری انجام می دهیم که برای ما لذتبخش است، دوپامین ترشح می کند. دوپامین ماده ای اعتیادآور است و ما را به تکرار همان کار ترغیب میکند. معمولاً فعالیت این مدار، مانع ترک عادت های بد ما می شود.

وظیفه این مدار چیست؟ مدار اراده، انسان را از انجام کارهایی که صرفاً یک لذت آنی و لحظه ای دارد، باز می دارد. یعنی باعث می شود کاری را که در آینده نتیجه مثبتی برای ما ندارد، انجام ندهیم. در صورتی که این مدار بزرگ باشد، می تواند در ترک عادت های بد به ما کمک کند.

به عنوان مثال: فردی را فرض کنید که می خواهد عادت پرخوری را ترک کند. او بارها برای ترک عادت بد خود تلاش کرده ولی هربار ناموفق بوده! چرا؟ چون مدار پاداش مغزش بزرگتر از مدار اراده است. مدار پاداش او را به پرخوری تشویق می کند. مدار اراده او کوچک است و او نمی تواند از این عادت رهایی یابد.

دیدیم که وقتی مدار اراده کوچک باشد، ترک عادت های بد ما دشوار و حتی ناممکن خواهد بود. بنابراین، گام نهایی در این روش تقویت اراده ، بزرگ کردن مدار اراده است.

نکته طلایی

ما نباید برای پرورش مدار اراده خود، از همان راهی وارد شویم که عادت های بد ما هستند. زیرا دوباره مدار پاداش مانع ما خواهد شد. یعنی چه؟ نباید اراده خود را در راه ترک عادت های بد خود افزایش دهیم! مثلاً اگر عادت پرخوری داریم، برای تقویت اراده، نباید شروع کنیم به کم خوردن! چون دوباره شکست می خوریم. بلکه باید با تکرار یک رفتار مثبت دیگر مثل سحرخیزی، اراده خود را تقویت کنیم.

در این روش تقویت اراده گفته می شود: در مدت حداقل ۳ هفته، هرروز رفتار مثبتی را که برخلاف عادت بد شما نیست، انجام دهید. در واقع شما در این ۲۱ روز با ایجاد عادتی مثبت، مدار اراده خود را گسترش می دهید. پس از اینکه مدار اراده تان را بزرگتر کنید، هرزمان در راه ترک عادت های بد خود شکست بخورید، تسلیم نمی شوید. در نتیجه اراده لازم برای تکرار آن راه برای ترک عادت بدتان را دارید.

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

میشه بیشتر از پرخوری و اراده بزارید خیلی کوتاه بود کلیپ

سلام وقت بخیر چشم حتما

سلام خیلی راه کار خوبی بود . تا حالا اینطور بهش فکر نکرده بودم .ممنون از کمکتون درضمن س ا ع ت رومیزیتون هم خوابیده .

ممنون از لطفتون و سپاس از توجه شما ، چشم باتری هم میندازیم

جالب و جدید بود این راهکار متشکرم

سپاس از شما

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

[مشاهده همه]

[مشاهده همه]

باکلاسهای غیرحضوری،چطورکمک درس فرزندم باشم

کلینیک ترک اعتیاد در مناطق مختلف تهران

برای انجام کارهای مختلف، انگیزه های متفاوت لازم است‎

 

چگونه تلاش خود را افزایش دهیم

برای انجام کارهای مختلف، انگیزه های متفاوت لازم است. در اینجا به سه مورد برای افزایش انگیزه اشاره خواهیم کرد و ضمن برشمردن آنها چگونگی و زمان به کار گرفتن هر یک را با هم مرور می کنیم.

 

گاهی شب ها و در هنگام خوابیدن، برنامه ریزی هایی را برای خود انجام می دهم و با طلوع خورشید و بلند شدن از خواب همه انگیزه خود را برای انجام آن از دست می دهم. این یعنی تمام آنچه را که هنگام خوابیدن برای خودم برنامه ریزی کرده بودم تا به اجرا درآوردم، همه انگیزه هایی را که به هنگام شب داشتم همه و همه را از دست می دهم.

 

ممکن است شما درست نقطه مقابل من باشید و زمانی که صبح از خواب بلند می شوید بسیار هیجان زده باشید تا روزتان را بسازید. در واقع ممکن است شما در گروه افرادی باشید که روزها برای انجام کارهای خود برنامه ریزی می کنید و حتی ممکن است این کار را هنگام صرف ناهار و یا حتی بعد از ظهرها انجام دهید.

 

زمان هایی هم وجود دارد که واقعا حال و حوصله کار کردن ندارید. این اتفاق بیشتر در اوقاتی می افتد که انگیزه کافی برای انجام کارهایتان ندارید. خبر خوب این است که محققان برای این مشکل هم راهکارهایی ارائه کرده اند. اگر ما هم جزء افرادی هستیم که گاهی انگیزه کافی برای انجام کارهایمان را نداریم، راه هایی علمی وجود دارند که بتوانیم از پس چنین چالشی که در زندگی مان به وجود آمده بربیاییم.

 

 3 راهکار ذهنی برای افزایش انگیزه

 

بیایید به بررسی این راهکارهایی که به مدد علم برای پیدا کردن انگیزه به ما پیشنهاد شده بپردازیم و برخی از آنها را با هم مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم:

 

۱- از انگیزه درونی برای انجام کارهای خلاقانه بهره بگیرید 

در کل انگیزه به دو دسته انگیزه های درونی و بیرونی تقسیم می شوند. اگر زمانی که مهمان دارید، به دنبال تمیز کردن خانه تان هستید، این انگیزه نوع بیرونی است. اما اگر برای خودتان تفریحی را برای یک روز تعطیل ترتیب می دهید و اقدام به پیدا کردن راهی برای ارضاء خواسته تان می کنید، انگیزه درونی را خود را به کار گرفته اید.

 

در مورد انگیزه بیرونی، به عنوان مثال اگر رئیس تان به شما پیشنهاد داده که پروژه ای را که در دست دارید، زودتر از زمان معمول آن به پایان برسانید، پاداش مالی دریافت خواهید کرد، آن وقت شما نوعی انگیزه بیرونی برای انجام سریع تر آن پروژه پیدا کرده اید.

 

درست است که شما برای دریافت آن پاداش مالی بیشتر تلاش می کنید اما چنین انگیزه ای در تمامی موارد نمی تواند پاسخگو باشد و تنها در مواردی که در آنها خلاقیت وجود ندارد کارآمد است.

 

این راهکار، یعنی انگیزه بیرونی، زمانی که با افکاری خلاقانه و نو مواجه هستید، با شکست مواجه خواهد شد. پس محققان این نوع انگیزه را در چنین مواردی پیشنهاد نمی کنند.

 

در مورد ایده ها و افکار خلاقانه، به زمان بیشتر احتیاج داریم تا بتوانیم آنها را در ذهن مان بپرورانیم و چنین افکاری را به دیگر چیزهای مرتبط اتصال دهیم.

 

بیایید این کار را در عمل بررسی کنیم: به سه مورد از انگیزه های درونی تان تمرکز کنید. برای خودتان پاداش هایی را برای به ثمر رساندن کارهای ساده در نظر بگیرید، پاداش هایی که کمی هم برایتان فضا را مفرح کند. مثلا به خودتان قول بدهید در صورتی که آن کار را انجام دهید، غذای خوشمزه ای را که دوست دارید می خورید یا یک بازی که مورد علاقه تان است را انجام دهید یا یک فیلمی که مدت ها بود دوست داشتید ببینید را تماشا کنید.

 

اما در مورد کارهای خلاقانه مانند نوشتن یک مقاله و یا گذاشتن اسم بر روی یک کسب و کار جدید، تلاش نکنید که از انگیزه های بیرونی تان استفاده کنید. به جای این کار به پیشنهاد «دان پینک» که در مورد انگیزه های درونی مطلب می نویسد، گوش کنید و راهکارهای او را به کار گیرید که عبارتند از:

خودمختاری

تسلط

هدف

  

خودمختاری در مورد شانس صدق می کند. «اسکات جِلِر» مسئول دپارتمان رفتارهای کاربردی از دانشگاه تکنولوژی ویرجینیا، در گفتگویی با ویرجینیا تِک در این باره می گوید، زمانی که بدانید برای انجام انجام کاری، شانسی برای تان وجود دارد، انگیزه بیشتری برای به اتمام رساندنش پیدا می کنید.

 

هنگامیکه از سمت رئیس تان کاری به شما واگذار می شود و برای آن زمان خاصی در نظرگرفته می شود، تلاش کنید که بر سر زمان منطقی به انجام رساندن آن با رئیس به توافق برسید تا بدین ترتیب بتوانید شانس انجام صحیح و به موقع آن را برای خودتان فراهم آورید.

 

و اما درمورد تسلط، پینگ بر این باور است که تسلط، به انجام رسیدن چیزی است که برای تان اهمیت دارد. اگر کاری را که انجام می دهید واقعا دوست دارید و دلتان می خواهد که مهارت بیشتری را در انجام آن به دست آورید، انگیزه بیشتری پیدا می کنید که بهتر و زیادتر بیاموزید و آن آموخته ها را در کارتان به کار گیرید و به دنبال فرصت هستید که بیشتر و بیشتر آنها را به عمل ببندید. بالاخره زمانی خواهد رسید که شما قادر باشید از آن مهارت ها در انجام بهینه کارتان بهره ببرید.چگونه تلاش خود را افزایش دهیم

 

و در نهایت، تمرکز به هدف؛ این امر زمانی است که شما می خواهید کار بزرگ تر از اندازه و تصورتان را انجام دهید. زمانی که مثلا به مشتری هایتان فکر می کنید، یا به اینکه چگونه کسب و کار شما خواهد توانست بر جهان تاثیرگزار باشد و یا به دنبال راهکارهایی برای اعضای تیم تان هستید که بتوانند در فعالیت هایشان مبدع باشند، در تمامی این موارد شما انگیزه فراوانی خواهید داشت تا بخش مربوط به خودتان را به بهترین نحو انجام دهید.

 

زمانی که این سه مورد، یعنی خودمختاری، تسلط و هدف را همزمان به کار گیرید، خودتان را قطعا خوش شانس و در مسیری که حرکت می کنید مصصم می بینید.

 

برای خودتان اهدافی را تعیین کنید که گویی در صورت محقق نشدن چیزی را از دست داده اید‎

 

۲- به دنبال آن باشید که چگونه کارتان می تواند به دیگران هم کمک می کند 

زمانی که بدانیم کاری که انجام می دهیم برای دیگران هم مفید است، آن وقت، کار موردنظر را با انگیزه بیشتری انجام خواهیم داد. یکی از نمونه ها مطالعه ای در دانشگاه میشیگان است. دانشجویان این دانشگاه به مدت ۱۰ دقیقه با کارگران یک مرکز در مورد افزایش حقوق تلفنی صحبت کردند. آمار بدست آمده نشان داد که آن کارگران تا ۱۷۱ درصد افزایش درآمد را تجربه کردند.

 

حالا این مورد را به صورت عملی بررسی می کنیم: با کسانی که ممکن است از کار شما بهره ببرند صحبت کنید. تلاش کنید با افرادی که از کار شما مستقما تاثیر می پذیرند صحبت نمایید. ممکن است آنها مشتری های نهایی شما یا مشتری های نهایی آن گروهی باشند که در مورد کارتان با آنها صحبت می کنید. ممکن است این افراد جزء گروهی نباشند که شما هر روز ملاقات شان می کنید اما در ارتباط بودن با این قشر خواهد توانست انگیزه شما را افزایش دهد. ممکن است از آنها بخواهید که فرم های نظرسنجی را برای تان پر کنند. مثلا به شما در مورد آنچه رضایت شان را بیشتر جلب می کند، اطلاعاتی بدهند.

 

اگر کنجکاو هستید که بدانید که این کار برای تان نتیجه ای را نیز به دنبال خواهد داشت یا خیر، تلاش کنید که امر یاد شده را به شکل مداوم پی گیری کنید و آن را تا زمانی انجام دهید که بدانید موثر است.

 

۳- برای خودتان اهدافی را تعیین کنید که گویی در صورت محقق نشدن چیزی را از دست داده اید 

در مورد یافته های این بخش به دو مورد می توان اشاره کرد که به شما انگیزه می دهد. اولی پایه شناختی دارد و از آن به «نفرت از دست دادن» یاد می شود. به عنوان مثال زمانی که شما پولی را روی زمین پیدا می کنید، خوشحال می شوید اما زمانی که همان مقدار پول از کیف پولتان گم می شود، واقعا ناراحت می شوید. «نفرت از دست دادن» به این موضوع ربط پیدا می کند که ما زمانی که چیزی را گم می کنیم، احساسات بیشتری را در مقایسه با یافتن همان چیز، پیدا می نماییم.

 

دومین بخش مربوط به یافتن، صاحب آن بودن است. «تاثیر موهبت ها» اصطلاحی است که برای این مورد استفاده قرار می گیرد و رتبه بندی چیزهای ارزشمندی را در زندگی صاحب شان تعیین می کند. دن اریلی اقتصاددان رفتارگرای دانشگاه دوک به همراه پروفسور زیو کارمن به مطالعه ای در این مورد پرداخته. آنها از دانشجویانی که برنده لاتاری چند دوره خرید بلیط های بازی های بسکتبال بودند خواستند تا بلیط هایشان را بفروشند، آنها هم به طور متوسط بلیط هایشان را به مبلغ ۱٫۴۰۰ دلار (حدود ۱٫۹۰۰٫۰۰۰ تومان) فروختند.

 

سپس از کسانی که بلیط هایشان هرگز در مسابقات نبرده بود رقم پیشنهادی فروش بلیط هایشان را پرسیدند و آنها ۱۷۰ دلار (حدود ۶۰۰٫۰۰۰ تومان) را اعلام کردند که البته تفاوت بسیاری میان این ارقام وجود دارد.

 

علت این جریان آن بود که برندگان تصور می کردند که بلیط هایشان از ارزش بیشتری برخوردار است و این همان «تاثیر موهبت ها» بود که به کار آمد. در واقع گروه برنده برای فروش بلیط هایشان مقاومت بیشتری نشان می دادند.

 

پروفسور واسیلی دالاکاس، از بخش بازاریابی دانشگاه سن مارکوس کالیفرنیا، در کلاس های دانشگاهی خود و در میان دانشجویان، نفرت از دست دادن را مورد مطالعه قرار داد. او دو کلاس داشت که در هر دوی آن دو کلاس از روش ها و آزمون های مشابهی استفاده می کردند. هر کدام از سئوال های آزمون های وی یک نمره داشت که اگر پاسخ اشتباه به آن داده می شد، یک نمره از دست می رفت و اگر درست جواب داده می شد یک امتیاز را برای آن دانشجو به همراه داشت.

 

داگلاس در کلاس اول خود به دانشجویان گفت درصورتی که ۵ امتیاز را در این امتحان کسب کنند لازم نیست در امتحان پایانی شرکت کنند. ۴۳ درصد از دانشجویان این کلاس نمره ۵ را از این آزمون کسب کردند. و اما در کلاس دوم، داگلاس به دانشجویانش گفت که امتحان پایان ترم دلبخواهی است و می توانند در آن شرکت نکنند مگر اینکه دانشجویی نتواند در این آزمون نمره ۵ را کسب کند. در کلاس دوم ۸۲ درصد از دانشجویان توانستند نمره ۵ را کسب کنند. باورتان می شود؟

 

در حالت دوم دانشجویان باور داشتند که این حق را پیدا کرده اند که بتوانند در آزمون نهایی شرکت نکنند و این آزمون برایشان حالت اختیاری پیدا کرده بود و با از دست دادن آزمون اول، این احتمال برای شان از بین خواهد رفت. در واقع ذهنیت از دست دادن، باعث می شد که آنها انگیزه بیشتری برای کسب نمره لازم در آزمون اول را بدست آورند.

 

در گروه اول چیزی برای از دست دادن وجود نداشت و بدست آوردن یک موقعیت جدید آن قدر که از دست دادن موقعیتی، عذاب آور است، نمی تواند در فرد انگیزه ای برای به انجام رساندن حتمی کار به وجود آورد.

 

این از دست دادن چه در مورد پول باشد، یا حقی و… اطمینان حاصل کنید که چیزی را برمی گزینید که بتوانید آن را صاحب شوید و آن همان چیزی باشد که به شما احساس ارزشمندی بیشتری می دهد.

 

مورد آخر را هم به مرحله عمل درآوریم: از روند نفرت از دست دادن برای ایجاد بیشترین میزان انگیزه در خودتان بهره ببرید. زمانی که انگیزه کافی برای انجام یک کار را ندارید می توانید از تاثیرات روانشناسی رفتارگرا استفاده کنید. مثلا اگر برای بدست آوردن یک میزان مشخص از پول تلاش می کنید، در نظر بگیرید اگر همان میزان را از دست بدهید چقدر احساس بدی خواهید داشت. آن وقت انگیزه بیشتری پیدا می کنید که تا آن را بدست آورید چرا که شما از دست دادن را دوست ندارید.

 

در واقع حس مالکیت، حسی است که می تواند هر دو نوع انگیزه، یعنی بیرونی و درونی را افزایش دهد. البته عوامل بسیار دیگری همچون، نظم، اراده، پشتکار و توجه و تمرکز کافی نیز می توانند در این روند تاثیر داشته باشند اما از همه اینها مهم تر، انگیزه است. بدون انگیزه، امکان ندارد که بتوان سختکوش تر به انجام کارها رسیدگی کرد.

 

همچنان مواردی که برشمرده شدند ممکن است لزوما برای همه افراد کارآمد نباشد. رویکردهای متفاوت دیگری هم وجود دارند که ممکن است برای این گروه بیشتر کارآمد باشند. یادمان باشد که رویکرد مناسب با خودمان را بیابیم و آن را به کار گیریم.

 

منبع: روزیاتو/برترینها

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


مشاوره روانشناسی به صورت ویدیو کال


دندانپزشکی تخصصی کودکان/*تعرفه‌ مناسب


به همسرت اعتماد نداری؟

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


قبل ازدواج مشاوره شو


این آزمون شخصیت شما را مشخص می کند


واسه همه چی جا هست!


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن

شکست عاطفی خوردی ونمیدونی چطور ادامه بدی؟


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


راز های داشتن خانواده شاد


مشاوره و مراقبت‌های قبل از بارداری


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

ایران ان ال پی – ایران ان ال پی- وبسایت آموزش ان ال پی – آموزش رایگان برنامه ریزی عصبی زبانی

دانلود رایگان 2 فصل از کتاب تئوری تغییر

2 فصل رایگان دانلود کنید

http://irannlp.com/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%84-%d9%be%db%8c/

چگونه تلاش خود را افزایش دهیم

قبل از اینکه به موضوع چگونه اراده خود را افزایش دهیم؟ بپردازیم لازم است بدانیم اراده به چه معناست؟

کارلوس کاستاندا نویسنده آمریکایی می‌گوید:

نیروی بی‌کران و غیرقابل وصفی وجود دارد که افسونگران آن را اراده می‌نامند و شکی نیست که هرآنچه در سرتاسر نظام جهان وجود دارد، با حلقه رابطی به آن پیوند خورده است.

اراده به عزمی راسخ و استوار گفته می‌شود که باعث می شود صاحب اراده کاری را انجام دهد یا برای رسیدن به هدفی اقدامی کند.

می‌توانیم در جملاتی ساده اراده را به این صورت تعریف کنیم که اراده به معنای جدیت فوق العاده و تصمیم قدرتمند برای انجام کاری است.

اگر تصمیم بگیرید که کاری را انجام دهید و روی این تصمیم خود محکم و استوار بایستید و با خود بگویید که این کار را حتما انجام خواهم داد به این تصمیم و جدیت اراده می‌گوییم.

شاید شما هم زمانی اراده ای محکم داشته‌اید تا کاری را انجام دهید و یا نتیجه‌ای را رقم بزنید. به دلیل این اراده محکم دنبال انجام آن کار رفته‌اید و با قدرتی بی نظیر آن کار را پی گیری کرده‌اید. در نهایت آن کار را انجام داده و به نتیجه رسانده‌اید.

شما در آن زمان انسان با اراده ای بوده‌اید که برای انجام آن کار تصمیم محکمی گرفته اید.

می‌توان گفت که انسان بااراده به کسی می‌گویند که تصمیمی جدی دارد که کاری را انجام دهد. انسان با اراده برای هر حل هر مسأله‌ای دنبال راه حل می‌گردد.

انسان با اراده اگر تصمیمی بگیرد که کاری را انجام دهد، انجام آن کار هرچقدر هم سخت باشد، آن کار را انجام خواهد داد.

اکنون که با خصوصیات انسان‌های بااراده آشنا شدید، نوبت آن است که اراده خود را تقویت کنید. شاید شما هم سؤالتان این باشد که چگونه اراده خود را افزایش دهیم؟

در ادامه این مقاله برخی از راهکارهایی را که موجب تقویت اراده شما می‌شوند را بیان می کنیم. همانطور که گفتیم اراده یک پدیده اکتسابی است و شما می‌توانید آن را با آموزش و تمرین به دست آورید.

 

برای اینکه بتوانید انسانی با اراده باشید در گام اول لازم است که انسان‌های بااراده را بشناسید. باید با ویژگی‌های این انسان ها آشنا شوید تا بتوانید به یکی از آنها تبدیل شوید. در زیر به برخی از ویژگی‌های این افراد اشاره می‌کنیم.

مردمانی که اراده محکمی دارند به طور طبیعی افرادی مسئولیت‌پذیر هستند. آنها می دانند علیرغم تلاش هایشان ممکن است در بعضی اوقات به نتیجه مطلوب نرسند. آنها همه مسئولیت زندگی خود را به عهده می‌گیرند.

آنها می‌دانند که اگر در انجام کاری یا رسیدن به هدفی به موفقیت نرسیدند خودشان مسئول هستند. افراد بی‌اراده در زمان‌هایی که به نتیجه نمی‌رسند از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند و دیگران را مسئول و مقصر می‌دانند.

تازمانی که دیگران را مسئول بدانید و مسئولیت‌پذیر نباشند، کارها به همان شیوه قبلی پیش خواهد رفت.

انسانی قدرتمند و با‌اراده خواهد بود که مسئولیت صد در صد کارهایش را بپذیرد و اگر مرتکب اشتباهی شد قبول کند که خودش مسئول است و اوست که باید در اقدامی بهتر این اشتباه را جبران کند.

انسانی که می‌داند که خودش مسئول افکار، باورها، ارزشها و اعمال خویش است دنبال مقصر نمی‌گردد تا او را مسئول مسائل خود بداند.

انسان‌های بااراده می‌دانند که چه می‌خواهند. آنها انسان‌هایی هدفمند هستند که برای رسیدن به اهداف خود حاضرند هرکاری انجام دهند و با مانعی کوچک دست از تلاش برنمی‌دارند.

آنها می‌دانند که هدفشان قابل دسترس است و می‌توانند به آن هدف برسند. تصویر اهداف انسان‌های با اراده همیشه روشن و واضح است.

آنها می‌دانند که می‌خواهند به چه چیزی برسند، به چه کسی تبدیل شوند و می دانند که می‌خواهند چه کاری انجام دهند. آنها در همه جوانب زندگی انسان‌هایی هدفمند هستند

انسان‌های بااراده به اینکه می‌توانند هرکاری را انجام دهند باور دارند. آنها اعتماد به نفس فوق العاده‌ای دارند و می‌دانند که انسان‌هایی قدرتمند هستند.

آنها به کارها و اهداف پرچالش به عنوان دردسر نگاه نمی‌کنند. آنها باور دارند که کارها و اهداف پرچالش آنها را رشد می‌دهد و باعث می‌شود که قدرتمندتر شوند.

پیروز شدن و موفق شدن در کارهای پرچالش باعث می‌شود که انسان رشد کند و بزرگتر شود. انسان‌های بااراده به این موضوع باور دارند و از کارهای پرچالش فرار نمی کنند، بلکه انجام این نوع از کارها را با جان و دل می‌پذیرند و با موفقیت از چالش‌ها عبور می‌کنند.

افرادی که اراده قوی دارند در زمان بروز مسأله ناامید نمی‌شوند. آنها به مشکلات پیش آمده به عنوان مسأله نگاه می‌کنند. در زمانی که با مسائلی روبرو شدند، برای حل آن مسأله در پی راه حل می‌گردند. آنها می‌دانند مسائل هر چقدر هم پیچیده باشند، بالاخره حل شدنی هستند.

آنها هیچگاه تسلیم نمی‌شوند. افراد بااراده خلاق هستند. اگر بدانند که مسیری آنها را به مقصد نمی‌رساند، دوباره از همان مسیر نمی‌روند.

آنها مسیرهای جدیدی را امتحان می‌کنند و بهترین مسیر را پیدا می‌کنند. افراد ضعیف و بی‌اراده با اولین مانع دست ناامید شده و دست از تلاش برمی‌دارند.

افرادی که اراده محکمی دارند هیچگاه رفتارهای دیگران را قضاوت نمی‌کنند. آنها بین شخصیت  و هویت افراد و رفتارهای آنها تفاوت قائل می‌شوند. یکی از پیش فرض‌های ان ال پی این است که رفتارهای انسان از شخصیت او جدا است.

افراد بااراده دیگران را با رفتارهایشان قضاوت نمی‌کنند. آنها اصلا قضاوت نمی‌کنند. آنها می‌دانند که رفتارهای انسان با شرایط درونی و بیرونی تغییر می‌کند. اگر کسی رفتار نامطلوبی را انجام می‌دهد، شاید از نظر روحی در شرایط مساعدی نیست.

بنابراین دلیلی وجود ندارد که آنها را مورد قضاوت قرار دهند. آنها به شرایط نگاه می کنند و در آن زمان خودشان را جای آنها قرار می‌دهند. آنها در جایگاه ادراکی مخاطب قرار می‌گیرند.

قرار گرفتن در جایگاه مخاطب به آنها دیدگاهی متفاوت می‌دهد تا رفتارهای مخاطب را بسنجند. هرگاه بتوانند در جایگاه مخاطب قرار بگیرند، آنگاه از رفتارهای نامطلوب آنها نمی‌رنجند و آنها را قضاوت نمی‌کنند.

افراد با اراده می‌دانند که انجام هر کاری و رسیدن به هر موفقیتی بهایی دارد. آنها حاضرند که بهای رسیدن به موفقیت را بپردازند. آنگاه اقدام می‌کنند و بهای موفقیت را می‌پردازند و در نهایت به موفقیت می‌رسند.

بهای موفقیت می‌تواند هرچیزی باشد. از وقت و زمان گرفته تا گذشتن از تفریحات و پول. انسان‌های بااراده بهای موفقیت را می‌پردازند تا بهتر از آن را به دست آورند.

احساس ما مانند فانوس دریایی راهنمای ماست. احساس ما به ما می‌گوید که راهی که می‌رویم درست است یا نه.چگونه تلاش خود را افزایش دهیم

مثلا در راه رسیدن به خواسته‌ها اگر احساس خوبی داشته باشیم به معنی این است که راهی که می‌رویم درست است و اگر احساسمان بد باشد به معنی این است که مسیر را اشتباه می‌رویم.

احساس ما مسیرهای درست و نادرست را به ما نشان می‌دهد. اگر دوست دارید که انسان با اراده‌ای باشید بهتر است از احساس‌تان کمک بگیرید.

اگر راه را اشتباه بروید به مدد احساستان می‌توانید تغییر مسیر دهید. اگر اینگونه عمل کنید و به احساس خود اعتماد کنید، محکم‌تر و قرص تر قدم بر می‌دارید.

چون می‌دانید که مسیریاب قدرتمندی که دارید راه درست را به شما نشان خواهد داد. شما در استفاده از قانون جذب هم با احساس سر و کار دارید. اگر با خواسته خود هم ارتعاش باشید، آنگاه احساس تان خوب خواهد بود و اگر هم ارتعاش نباشید، احساس خوبی نخواهید داشت.

چرا مقاله قانون جذب چیست؟ را مطالعه نمی‌کنید؟

انسان‌هایی که بااراده هستند بدون هیچ چشم داشتی عشق می‌ورزند. آنها هم به خود و هم به دیگران عشق می‌ورزند.

آنها خودشان را دوست دارند و به خودشان عشق می‌ورزند. آنها عزت نفس بالایی دارند. عشق ورزیدن بدون انتظار باعث می‌شود که احساس خوبی داشته باشند.

جهانی که در آن زندگی می‌کنیم با عشق آفریده شده است. عشق بزرگترین نیروی جهان است. عشق باعث انجام کارهای خارق‌العاده و بزرگ می‌شود. عشق قدرتمندترین انرژی جهان است. با عشق انجام هر کاری ممکن خواهد بود.

افرادی که در پی ارزشها و ارزش آفرینی هستند به کمال گرایی اهمیتی نمی دهند. افراد کمال‌گرا در هر شرایطی دنبال افزایش دستاوردهای خود هستند.

افراد کمال‌گرا با افزایش دستاوردهای شان احساس خوبی پیدا می‌کنند. اما این دستاوردها تا چه مقدار می‌تواند افزایش پیدا کند؟ این افراد هرچقدر دستاوردهای بیشتری کسب کنند باز هم در پی افزایش دستاورد‌های خود هستند.

آنها فکر می‌کنند که ارزش انسان با دستاوردهای او افزایش پیدا می‌کند. انسان‌های بااراده کمال گرا نیستند. آنها در پی ارزش آفرینی هستند نه کمال‌گرایی و افزایش دستاوردها.

افراد بااراده می‌دانند که هرآنچه در زندگی‌شان اتفاق می‌افتد به دلیل افکار، رفتارها و کارهایی است که انجام می‌دهند. آنها می‌دانند که اگر به نتیجه‌ای رسیده‌اند به دلیل انجام کارهایی است که قبلا انجام داده‌اند.

آنها همچنین می‌دانند که اگر کاری متفاوت انجام بدهند به نتیجه‌ای متفاوت خواهند رسید. به همین دلیل هر اتفاقی که در زندگی‌شان بیافتد با جان و دل می‌پذیرند، چون خودشان باعث خلق آن شده‌اند. آنها پذیرای هر اتفاقی هستند.

افراد بااراده می‌دانند که مسئول خلق اتفاقات زندگی‌شان هستند. این اتفاقات ممکن است مطلوب و یا نامطلوب باشد.

اگر اتفاق نامطلوب باشد می‌پذیرند و برای تغییر آن اقدام می‌کنند. اگر مطلوب باشد باز هم می‌پذیرند و تلاش می‌کنند که اتفاقات بهتری را رقم بزنند. آنها همه آنچه که در زندگی خلق می‌کنند را قبول می‌کنند.

افرادی که بااراده هستند از اینکه به نتایج نامطلوب برسند ترسی ندارند. آنها می‌دانند که شکست وجود ندارد و هرچه هست نتیجه است. آنها به شکست به عنوان یک نتیجه نامطلوب نگاه می‌کنند.

 آنها باور دارند که نتیجه نامطلوب هم یک نتیجه است و شکست نیست و اگر بخواهند نتیجه را تغییر بدهند در عملکردشان تغییراتی ایجاد می‌کنند.

اگر ما به شکست به عنوان یک نتیجه نامطلب نگاه کنیم به این باور می‌رسیم که نتیجه نامطلوب هم قابل تغییر است و ما می‌توانیم با تغییر افکار، رفتارها و کارهایی را که انجام می‌دهیم این نتیجه نامطلوب را تغییر دهیم.

با این دیدگاه قدرت اراده ما افزایش یافته و می‌توانیم بااراده‌ای هرچه بیشتر تصمیم بگیریم و کارهای بزرگی انجام دهیم تا به  نتایج بزرگی برسیم.

اکنون که با ویژگی‌های انسان بااراده آشنا شدید، لازم است برای تقویت اراده خود اقدام کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که 

چگونه اراده خود را افزایش دهیم؟ برای تقویت اراده راهکارهای متفاوتی وجود دارد. همانطور که گفتیم اراده از جوانب مختلفی بررسی می‌گردد.

اراده برای دوست داشتن خود، اراده برای زندگی هدفمند، اراده برای احساس موفقیت، اراده برای احساس شادی، اراده برای زندگی بدون تنش و تقویت اراده در جوانب دیگر زندگی

ما در این مقاله قصد داریم درباره تقویت اراده برای زندگی هدفمند صحبت کنیم. ما به شما خواهیم گفت که چگونه اراده خود را افزایش دهیم؟ تا زندگی هدفمندی داشته باشیم. 

برای داشتن اراده‌ای محکم و استوار برای داشتن زندگی هدفمند راه‌کارهای مختلفی وجود دارد، ما قاون جذبی زندگی می‌کنیم و به همین دلیل در این مقاله راه‌های افزایش اراده به صورت قانون جذبی بیان می‌کنیم.

ما موجودی هستیم که در حال ارتعاشیم و با ارتعاشاتی که ارسال می‌کنیم، ارتعاشات هم نوع را به سوی خود دعوت می‌کنیم. در این جا هم با ارتعاشاتی که ارسال می کنیم سعی می‌کنیم یک زندگی هدفمند را به سوی خود جذب کنیم. 

ما بدون هدف به این دنیا نیامده‌ایم. خداوند بزرگ این دنیا را هدفمند خلق کرده است. این جهان با نظمی که دارد بدون هدف و بی دلیل خلق نشده است. این جهان و هرچه در آن است برای هدفی ایجاد شده است.

پذیرفتن اینکه دنیا هدفمند است و ما هم خلق شده‌ایم تا هدفی را خلق کنیم، به ما کمک می‌کند که اراده خود را برای زندگی هدفمند تقویت کنیم.

اگر در زندگی فقط به خودمان و افزایش دستاوردهایمان فکر کنیم پس از مدتی که به دستاوردهای بزرگی رسیدیم و دستاورد های بزرگتر حال ما را بهبود نبخشید، کم کم به احساس پوچی می‌رسیم. این احساس پوچی به خاطر روحیه دستاوردگرایانه ما ایجاد می‌شود. 

در زندگی شغلی و حرفه‌ای هم باید به گونه ای زندگی کنیم که عاشق کارمان باشیم. کار ما باید تفریح ما باشد. همانطور که از تفریح لذت می‌بریم، باید انجام کار شغلی ما نیز به ما احساس لذت بدهد.

بسیاری از افراد از کار خود لذت نمی‌برند و کار را نوعی اجبار برای امرار معاش تصور می‌کنند. به همین دلیل در کار و حرفه خود پیشرفت نمی‌کنند. 

اکر کاری را انجام می‌دهیم، باید اینگونه فکر کنیم که ما آن کار را به خاطر دیگران انجام می‌دهیم نه به خاطر خودمان. اگر به این صورت فکر کنیم، با خدمت به دیگران احساس لذت و شادی بی‌نظیری در ما ایجاد می‌شود.

اگر هدفمان را باعشق دنبال کنیم پس از رسیدن به هدف، هدفی بزرگتر ایجاد می شود و ما به سوی تعالی حرکت می‌کنیم. هدفی که مادی باشد، رسیدن به آن رضایت درونی ایجاد نمی‌کند.

رضایت درونی زمانی حاصل می‌شود که هدفمان معنوی باشد و خدمت به دیگران هدفی معنوی است و کمک می‌کند تا به احساس رضایت درونی برسیم.

ایمان داشتن به این موضوع که خالق، ما را بیهوده نیافریده است به ما کمک می‌کند که به هدفمان بیاندیشیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم. اگر هدف ما به اراده ما پیوند بخورد، به اینکه ما می‌توانیم برای انجام هرکاری اقدام کنیم، ایمان داشته باشیم. 

اگر بدانیم که این ما هستیم که سرنوشتمان را رقم می‌زنیم به ما کمک می‌کند که خودمان را باور کنیم و با رسیدن به یک هدف، هدفی بزرگتر را برای خود انتخاب کنیم. در این شرایط هم به نیروی اراده خود باور خواهیم داشت، هم به صورت هدفمند زندگی خواهیم کرد و از این زندگی هدفمند لذت خواهیم برد.

اگر به باورها و صحبت های دیگران در مورد هدفمان اهمیت دهیم، در اینصورت هدف ما به باورهای آنها گره می‌خورد و قدرت اراده خود را تضعیف می‌کنیم. باید بدانیم که این خود ما هستیم که تصمیم می‌گیریم که چه هدفی را دنبال کنیم؟

اینکه چقدر توانایی داریم تا به هدفمان برسیم را فقط خودمان می‌دانیم و این فقط خود ما هستیم که تلاش می‌کنیم تا به هدفمان برسیم نه دیگران.

باور به توانایی‌های خود برای رسیدن به هدف بزرگ باعث می‌شود که به حرف دیگران اهمیتی ندهیم و صحبت‌های آنها را ناشنیده بگیریم. در این صورت اراده ما تقویت می شود و با قدرت بیشتری به سمت هدفمان حرکت می‌کنیم.

این جهان پر است از افرادی که هدفمند زندگی کرده‌اند و به هدفهای خود رسیده‌اند. برای تقویت اراده خود جهت ساختن یک زندگی هدفمند لازم است که زندگی افراد هدفمند را بررسی کنیم و به اینکه آنها چگونه هدفمند زندگی کرده‌اند پی ببریم. آنگاه از الگوهایی که دارند استفاده کنیم و خودمان هم به یکی از آنها تبدیل شویم.

برای اینکه باور رسیدن به هدف را خود تقویت کنیم لازم است که وانمود کنیم همانی که می‌خواهیم هستیم. باید تصور کنیم که به هدفمان رسیده‌ایم.

احساسی که از رسیدن به هدف داریم را باید در خود بسازیم. انگار همین الآن به هدفمان رسیده‌ایم. 

باید تجسم بکنیم که در آن زمان قرار داریم تا احساس ما قدرتمند‌تر باشد. با این کار فرکانس‌هایی را ارسال می‌کنیم که هدف‌مان را به خود جذب کنیم.

قرار‌گرفتن ذهنی در شرایط رسیدن به هدف باعث می‌شود که همان احساس را در خود تقویت کنیم و باور رسیدن به هدف را در خود ایجاد کنیم.

با توجه به این نکته که به هرآنچه که باور کنیم، آن را در زندگی تجربه خواهیم کرد، کم کم به هدفمان خواهیم رسید.

این که فقط در مقطعی از زندگی هدفمند باشیم کافی نیست. باید تلاش کنیم که همیشه و در همه حال زندگی هدفمندانه‌ای داشته باشیم.

باید به گونه‌ای هدفگذاری کنیم که رسیدن به هر هدفی، هدف بزرگتری را سر راه ما قرار دهد. این کار باعث می‌شود که زنجیره‌ای از هدفها را ایجاد کنیم که با رسیدن به هر هدفی، هدفی بزرگتر ایجاد شود.

اگر اینگونه عمل کنیم در هر شرایطی هدفمند زندگی می‌کنیم. اگر همواره هدفمند زندگی کنیم در این صورت احساس ارزشمندی می‌کنیم و عزت‌نفس ما هم بالا خواهد رفت.

پایان سخن آنکه برای دانستن اینکه چگونه اراده خود را افزایش دهیم؟ تا هدفمندانه زندگی کنیم نیاز است که به نکات و موضوعات بالا توجه کنیم.

انسانی که هدفمند زندگی کند فانوسی را در اختیار دارد که مسیرهای حرکتش را روشن می‌کند. او می‌داند که برای چه و به چه دلیل به این دنیا آمده است.

انسانی که هدفمند باشد هرگز ناامید نخواهد شد. او می‌داند که قدرت اراده او می تواند برهر مسأله ای غالب شود.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم که در دوره رایگان و غیرحضوری آموزش ان ال پی شرکت کنید. شما برای شرکت در این دوره غیرحضوری کمتر از ۲ دقیقه زمان نیاز دارید.

کافی است نام  و ایمیل خود را در فرم زیر وارد کنید و درس های آموزش رایگان ان ال پی را در ایمیل خود دریافت کنید

http://irannlp.com/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%84-%d9%be%db%8c/

من ابوالفضل قراخانلو هستم. مدرس و مربی ان ال پی، کوچ کسب و کار از آکادمی بین المللی کوچینگ، مدرس و مربی مهارت‌های رسیدن به موفقیت، نویسنده کتاب تئوری تغییر، نویسنده بیش از 80 مقاله در مورد مهارت‌های رسیدن به موفقیت، هدفگذاری، مهارت‌های ارتباطی و مدیر وبسایت ایران ان ال پی

پست قبلی

چرا یاد نمی گیریم؟

پست بعدی

اصول ایجاد روابط خوب و موفقیت آمیز

قدرت سؤالات

لطفا خوش‌بین باشید

اصول ایجاد روابط خوب و موفقیت آمیز

رسالت شخصی چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

قدرت سؤالات

لطفا خوش‌بین باشید

اصول ایجاد روابط خوب و موفقیت آمیز

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

چگونه تلاش خود را افزایش دهیم
چگونه تلاش خود را افزایش دهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *