چگونه دست از تلاش برنداریم

 
helpkade
چگونه دست از تلاش برنداریم
چگونه دست از تلاش برنداریم

مهم‌ترین عامل برای رسیدن به اهداف «پشتکار» است. پشتکار در کار می‌تواند علاقه‌ی شما را به پول تبدیل کند. شما با استفاده از قدرت پشتکار می‌توانید به هر هدف بزرگی برسید و دستیابی به هیچ رؤیایی برایتان غیرممکن نخواهد بود!

 

اهمیت پشتکار در موفقیت

تمام ثروتمندان بزرگ، کارآفرینان برجسته و افراد بسیار موفق دارای پشتکار فراوان هستند و به‌واسطه‌ی همین پشتکار توانسته‌اند به نتایج خارق‌العاده برسند. بزرگ‌ترین دانشمندان، ثروتمندان، ورزشکاران، هنرمندان و… همگی فقط با پشتکار عالی به جایگاه بالا رسیده‌اند، نه به خاطر هوش و استعداد و شانس و… .

چگونه دست از تلاش برنداریم

بیشتر مردم با اولین شکست تسلیم می‌شوند و بسیاری با دومین و سومین تلاش ناموفق اهدافشان را برای همیشه فراموش می‌کنند، دست از تلاش می‌کشند و به زندگی قبلی خود ادامه می‌دهند. افراد بسیار کمی (کمتر از ۵ درصد) هستند که حتی در بدترین شرایط هم ناامید و تسلیم نمی‌شوند و با وجود شکست‌های مکرر، به تلاش خود حتی بیشتر از قبل ادامه می‌دهند و سرانجام به موفقیت‌های بزرگ و ثروت‌های افسانه‌ای می‌رسند.

پایداری، استقامت و پشتکار کلید نهایی رسیدن به اهداف است. اگر اراده، انگیزه و پشتکار را باهم ترکیب کنید و با هوشمندی از آن‌ها استفاده نمایید، قطعاً به موفقیت خواهید رسید. البته باید کار سخت و تلاش زیاد را در جای مناسب و به شکل درست استفاده کنید و انرژی خود را هدر ندهید. اطلاعات مناسب را جمع‌آوری کنید، هدفتان را به‌خوبی بشناسید، مسیر درست را انتخاب کنید و با پشتکار فراوان به راهتان ادامه دهید.

«هیچ انسانی بدون داشتن پشتکار نمی‌تواند موفق شود.»

ادیسون – بزرگ‌ترین مخترع تاریخ با ۱۰۹۳ اختراع – برای اختراع لامپ بیش از ده هزار بار آزمایش و تلاش کرد. افرادی مانند ادیسون، هنری فورد، بیل گیتس، سرهنگ ساندرز، مایکل جردن، والت دیزنی، دکتر حسابی، احد عظیم‌زاده، علی دایی و… با پشتکار فراوان توانسته‌اند قله‌های موفقیت را فتح کنند.

هیچ جایگزینی برای پشتکار وجود ندارد! شما نمی‌توانید پشتکار را با ویژگی دیگری تعویض کنید. استعداد، هوش، تجربه، تحصیلات و… هیچ‌کدام نمی‌تواند جای پشتکار را بگیرد. شما اگر اهداف عالی داشته باشید، بدون پشتکار کاملاً محال است که به هدفتان برسید. اگر قدم در مسیر موفقیت گذاشته‌اید، بدون قبول شدن در آزمون پشتکار هرگز به موفقیت‌های بزرگ نخواهید رسید. زندگی پاداش پشتکار را به شما می‌پردازد و آن، رسیدن به اهداف بزرگ و دستیابی به رؤیای دلخواه است.

ناپلئون هیل: «پشتکار برای انسان به همان اندازه مهم است که آب برای ماهی.»

پشتکار یک ویژگی است که می‌توانید آن را در خودتان ایجاد کنید و مدام آن را تقویت کرده و افزایش دهید. اگر پشتکار ضعیفی دارید، اصلاً نگران نباشید! شما می‌توانید آن را به دست بیاورید.

 

۷ عامل قدرتمند برای ایجاد پشتکار

۱. هدف

اگر هدف مشخص، بزرگ و دقیقی داشته باشید و بدانید که در زندگی و کارتان دقیقاً چه می‌خواهید، اولین و مهم‌ترین گام را برای داشتن پشتکار برداشته‌اید. برای خودتان هدف‌گذاری کنید، هدف را دقیق و با جزئیات بیان کنید، آن را بنویسید و برای آن زمان در نظر بگیرید. از حالا به بعد تلاش و تمرکز شما باید روی این اهداف باشد.

 ۲. اراده

اساس پشتکار را اراده تشکیل می‌دهد. وقتی هدفی تعیین می‌کنید، تصمیم بگیرید و اراده کنید که حتماً به آن برسید و تا دستیابی به آن، دست از تلاش برندارید. داشتن اراده‌ای محکم منجر به پشتکار می‌شود. عزم راسخ داشته باشید و به خودتان قول بدهید که به خواسته‌ی خود برسید و موفق شوید.

 ۳. انگیزه

برای رسیدن به هدفتان شدیداً نیاز به انگیزه دارید. چرا می‌خواهید به آن هدف برسید؟ دلایلتان برای آن چیست؟ مهم‌ترین علت برای رسیدن به هدفتان کدام است؟ اگر انگیزه‌ای قدرتمند داشته باشید و مدام آن را تقویت کنید، پشتکارتان به‌شدت افزایش خواهد یافت و می‌توانید به مشکلات و شکست‌ها در مسیر موفقیت غلبه کنید.

 ۴. علاقه

شما باید نسبت به هدفتان علاقه‌ی بسیار زیادی داشته باشید. بدون داشتن علاقه و اشتیاق به چیزی نمی‌توانید به آن برسید. آتش علاقه‌تان را همیشه روشن نگه دارید؛ زیرا دنبال کردن هدفی با اشتیاق فراوان کار راحت‌تری است و باعث ایجاد پشتکار می‌شود.

 ۵. باور

به خودتان و توانایی‌تان باور و ایمان داشته باشید و شک نکنید که می‌توانید به هدفتان برسید. باور کنید که موفقیت و ثروت متعلق به شما است و حتماً روزی به آن خواهید رسید. داشتن باورهای قوی مهم است، زیرا پشتکار را در شما زنده می‌کند.

 ۶. اجرا

برای رسیدن به اهدافتان ابتدا برنامه‌ریزی کنید. حالا دست به عمل بزنید! برنامه‌ی خود را اجرا کنید و طبق آن پیش بروید. فقط با عمل کردن می‌توانید به موفقیت برسید. اجرای هر برنامه‌ای حتی اگر ضعیف باشد، به ایجاد پشتکار کمک می‌کند و هر عملی حتی اگر کوچک باشد، شما را یک قدم به هدفتان نزدیک‌تر می‌کند.

 ۷. عادت

پشتکار یک ویژگی است که می‌توانید آن را به دست بیاورید. مانند هر کاری می‌توانید به پشتکار عادت کنید. کافی است در کارهای کوچک از خودتان پشتکار نشان دهید و با تکرار آن را تبدیل به یک عادت کنید. عادت به پشتکار در زندگی شما واقعاً معجزه می‌کند و شما را به بالاترین جایگاه‌ها خواهد رساند.

 

دو روش عالی برای تقویت پشتکار:

۱. از کارهای کوچک و تلاش‌های اندک شروع کنید و پشتکار خود را رفته‌رفته افزایش دهید.

۲. کار خود را به اجزای کوچک تقسیم کنید و هر دفعه یک قسمت از آن را انجام دهید.

با استفاده از روش‌های بالا مطمئن باشید بعد از مدتی پشتکارتان به‌شدت افزایش پیدا می‌کند و با قدرت و سرعت بیشتری به‌طرف اهدافتان حرکت خواهید کرد. در دنیایی که بیشتر مردم تسلیم زندگی می‌شوند و در برابر مشکلات و شکست‌ها کم می‌آورند، اگر شما کمی بیشتر از دیگران تلاش کنید و ناامید نشوید، به‌زودی موفقیت را در آغوش خواهید کشید. برای افزایش روحیه و انگیزه‌ی خود می‌توانید زندگی‌نامه‌ی افراد موفق را مطالعه کنید و پشتکار را از آن‌ها یاد بگیرید.

نتیجه‌گیری: داشتن پشتکار برای رسیدن به موفقیت و ثروت امری بسیار ضروری است. پشتکار را در هر زمینه‌ای رعایت کنید و هیچ بهانه‌ای را برای انجام ندادن کار نپذیرید. موفقیت‌های بزرگ آسان به دست نمی‌آیند. اگر هدفی دارید، برای آن تلاش کنید و تا رسیدن به آن هرگز و هرگز تسلیم نشوید!

 

آیا آموزش بیشتری می‌خواهید؟

پیشنهاد ویژه: محصول «معجزه هدف‌گذاری»

چگونه هدف‌گذاری کنیم تا جزء ۳ درصد افراد موفق و ثروتمند جهان باشیم؟

اگر می‌خواهید هدف‌گذاری و افزایش پشتکار را به‌خوبی و کامل یاد بگیرید تا بتوانید به تمام اهداف بزرگ و مهم خود برسید، می‌توانید محصول زیر را سفارش بدهید!

چگونه دست از تلاش برنداریم

  نویسنده: فردین محمدی منبع: موفق‌یار

نیازی نیست از طریق ایمیل به من خبررسانی شود.اگر مدیر یا کسی به نظر من پاسخی داد، از طریق ایمیل به من اطلاع بدهید!—

با عضویت در کانال تلگرام ما، از مطالب و آموزش‌های اختصاصی و رایگان بهره‌مند شوید و پیشنهادهای ویژه و کوپن‌های تخفیف را دریافت کنید.

کانال تلگرام موفق‌یار

telegram.me/movafaghyar

«برای انسان هیچ محدودیتی وجود ندارد، جز آنکه خود در ذهنش می‌سازد.»

مجموعه موفق‌یار با مدیریت فردین محمدی به افراد کمک می‌کند تا در زندگی و کسب‌وکار خود به موفقیت‌های بزرگ برسند و ثروتمند شوند.ما با آموزش‌های رایگان (مقالات و فایل‌های دانلودی رایگان) و ارائه محصولات آموزشی (فیزیکی و دانلودی) و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های کاربردی (حضوری و غیرحضوری) در زمینه موفقیت و ثروتمند شدن به شما کمک می‌کنیم و هر چیزی که در این راه به آن نیاز دارید، به شما آموزش می‌دهیم تا به موفقیت و ثروت برسید.

ایمیل: info@movafaghyar.comارسال پیام از طریق تلگرام:telegram.me/myadminاستفاده از فرم سایت: فرم تماس با ما

رسانه‌های اجتماعی موفق‌یارما را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید…

         

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت برای مجموعه موفق‌یار محفوظ است.
این سایت در زمینه آموزش موفقیت و ثروتمندی و مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.


دانلود فایل PDF این مقالهDownloads-icon

صفحه اصلی مقالات 6 عاملی که باعث می‌شود هنگام تلاش برای رسیدن به اهدافتان، پشتکار داشته باشید

پشتکار یعنی ایستادگی در برابر موانع برای رسیدن به هدف. در تعریفی دیگر می‌توان پشتکار را تلاش جهت دستیابی به هدف یا رؤیا دانست با وجود آنکه دیر به نتیجه برسد. اغلب افراد زود از تلاش برای کاری منصرف می‌شوند چراکه پشتکار ندارند. سخت است که پس از تلاش بسیار برای رسیدن به اهدافتان، به نتیجه‌ای نرسید و این باعث از دست دادن اشتیاق و انگیزه می‌شود. به عبارتی ساده‌تر پشتکار داشتن و ثابت قدم بودن دشوار است. اما من به این درک رسیده‌ام که اگر بخواهم در زندگی موفق شوم، باید صبر و پشتکار داشته باشم. باید سخت‌کوش باشم تا بالاخره به اهداف خود برسم. من تا زمان رسیدن به موفقیت باید ایستادگی کنم. اگر بتوانید پشتکار داشته باشید، به هرچه که بخواهید می‌توانید دست پیدا کنید. بنابراین اگر خواهان دستیابی به سطح بالایی از موفقیت هستید، داشتن پشتکار برایتان ضروری است. در این قسمت عواملی بیان می‌شود که باعث می‌شود علیرغم موانع و تأخیر در رسیدن به موفقیت، سخت‌کوش بمانید.

افرادی که تنها یک انتخاب دارند در کار خود پشتکار بیشتری دارند چراکه هنگام مواجهه با سختی‌ ها جایگزین دیگری برای انتخاب خود ندارند. اما افرادی که گزینه‌ های بی‌ شماری دارند از تلاش برای رسیدن به هدف خاص دست می‌کشند زیرا زمانی‌ که آن ها متوجه می‌شوند دستیابی به هدفی خاص دردسر دارد، برای آن هدف جایگزینی دیگری پیدا می کنند. بنابراین اگر می خواهید بدانید که حتی در رسیدن به دستاوردی دور از انتظار، پشتکار دارید یا نه، نخست مطمئن شوید که برنامه‌ی دیگری ندارید. تنها یک برنامه داشته باشید و با جان و دل برای آن تلاش کنید.

بسیاری از افرادی که درشغل خود موفق می‌شوند اغلب خود را تشویق می‌کنند. سخت است که به کار خود ادامه دهید بدون اینکه ثمره و نتیجه تلاش خود را ببینید، در حالی که ذهنتان هم پر از افکار منفی باشد. برای حفظ سخت‌ کوشی و اشتیاقتان هنگام مواجهه با سختی‌ ها، همیشه باید با کلمات مثبت به خود انگیزه دهید به خود بگویید که شما پیروز می‌شوید و هیچ چیزی باعث تسلیم شدن شما نمی‌شود.

با گفتن اینکه شما هرگز میدان کار را ترک نخواهید کرد، به خود انرژی مثبت دهید چرا که شما این توانایی را دارید که بر همه‌ی موانع غلبه کنید. با گفتگوی درونی مثبت، پشتکار پیدا می‌کنید زیرا این کار به شما اعتماد به نفس می‌دهد و به شما کمک می‌کند که درک مثبتی نسبت به موانع و شکست ها داشته باشید.

چگونه دست از تلاش برنداریم

معجزه دوره اعتماد به نفس و اعتماد به نفس کودکان قویترین و کاربردی ترین محصولات برای تقویت و افزایش اعتماد

پشتکار و صبر در کنار هم هستند چراکه فرد کم‌حوصله و بیقرار نمی‌تواند پشتکار داشته باشد. در حالیکه پشتکار دارید باید بدانید که امکان دارد دستیابی به موفقیت طول بکشد. پس باید سعی کنید حین تلاش برای رسیدن به هدف صبور باشید و ناامید نشوید. صبر جلوی ناامیدی و روحیه نداشتن را می‌گیرد. علاوه بر این وقتی صبور هستید در رسیدن به هدف خود از تلاش دست نمی‌کشید حتی اگر پس از یک مدت زمان طولانی به نتیجه هم نرسید. پس سعی کنید صبور باشید زیرا صبر به شما توانایی مقاومت در برابر موانع، شکست‌ ها و رنج را می‌دهد بدون اینکه هیچ استرسی داشته باشید.

اگر دائماً بر نتیجه‌ تمرکز دارید، پشتکار داشتن سخت می‌شود زیرا اغلب رسیدن به نتیجه مدت زمان طولانی می‌طلبد. علاوه بر این تمرکز داشتن بر نتیجه شما را از کار دلسرد می‎‌کند و استرس و تضعیف روحیه را به همراه دارد به ویژه زمانی‌که نتایج برخلاف انتظارتان باشد.

اگر ارزش و اهمیت پشتکار را بدانید، تسلیم نمی‌شوید. اگر خواهان موفقیت هستید باید درک کنید که آنچه که بین موفقیت و شکست تمایز ایجاد می‌کند، پشتکار است. باید این حقیقت را درک کنید که پشتکار تضمین می‌کند که شما بتوانید رؤیاهایتان را به حقیقت تبدیل کنید. از طرفی پشتکار مفهوم سخت‌کوشی حتی در مواجهه با موانع را در خود نهان دارد. با سعی و تلاش می‌توانید به آرزو و خواسته‌هایتان برسید.

می‌دانم که اکثر افراد مخالف من هستند چراکه آنها فکر می‌کنند که هرچه که با قدرت و نیروی متعالی/ معنویت/ خدا/ مرتبط است، بی معنا و مفهوم است. شما با خواندن کتابِ اثر دعا نوشته رابرت کالیِر می‌توانید اعتقاد خود را نسبت به دعا افزایش دهید. افرادی به من گفته‌اند که به علت نیایش و دعا پشتکار پیدا کرده‌اند. آنها با خالق خود نیایش می‌کنند تا به آنها قدرت و تحمل بدهد و در عین حال برای رسیدن به موفقیت تلاش می‌کنند.

برای من بدیهی هست که دعا در شما پشتکار ایجاد می‌کند زیرا آن باعث می‌شود که شما حس عمیقی از این معرفت را به دست آورید که نیروی متعالی یعنی خداوند در شما اثرگذار است بنابراین از این طریق موفقیت تان تضمین می‌شود.

هرچقدر هم که ایده ها، اهداف و رویاهایی بزرگی داشته باشیم، یا حتی بهترین برنامه ریزی ها را داشته باشیم؛ بدون پشتکار فایده ای ندارند و بی معنی هستند. باید پشتکار مداوم داشته باشیم. تمام تکنیک هایی که برای موفقیت یاد می گیریم همه و همه برای کمک به افزایش پشتکار ماست. بنابراین باید ایستادگی کنیم، تسلیم نشویم و بدون خستگی به راه خود با انگیزه و آرامش ادامه دهیم. 

در مقاله فوق برخی از عواملی که سبب می شوند به هنگام پیمودن مسیر موفقیت، پشتکار داشته باشید، آورده شدند. افراد موفق همت عالی دارند و خستگی ناپذیرند. استاد احمد محمدی به شما یاد خواهند داد که افراد موفق چه مهارت هایی دارند و چگونه برای موفقیت خود تلاش می کنند. برای بهره گیری از آموزه های ایشان و شرکت در این سمینار می توانید به آدرس اینترنتی زیر مراجعه نمایید. 

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

منم با نظر دوستمون که گفته بود به تاثیر دعا اعتقاد داره کاملا موافقم چون یاد خدا همیشه باعث ارامش دلها میشه

سلام کاربر عزیز
ممنون از اینکه نظرت رو با ما به اشتراک گذاشتی

امیدوارم همه در راه رسیدن به اهدافشون دست از تلاش و پشتکار برندارن🤞🤞🤞

سلام کابر عزیز
ممنون از دعای خیرتون

Vaghean seminare movafaghiat lhoub bood man kheili nokte yad gereftam va be hame ham tosie mikonam

سلام کاربر عزیز
خوشحالیم که راضی بودین

با اون قسمتی که تو مفاله گفتین که باید رو یه هدف تمرکز کرد کاملا موافقم چون اگه بخوایم چندتا کارو با هم هندل کنیم بعدش خسته میشیمو همه رو نصفه رها میکنیم

سلام ماشالله عزیز
کاملا درسته .ممنون از اینکه نظرت رو با ما به اشتراک گذاشتی

سلام
من خیلی دوست دارم پشتکار داشته باشمو ناامید نشم اما نمیشه 😔به نظرتون چیکار کنم؟

سلام کاربر عزیز
به نظر من در سمینار موفقیت شرکت کنید حتما نتیجه میگیرید

من واقعا به تاثیر دعا اعتقاد دارم در کل عبادت باعث ایجاد ارامش و انگیزه در وجود ادم میشه

سلام عباس عزیز
ممنون از اینکه نظرت رو با ما به اشتراک گذاشتی

Salam vaghean awli bood mmanoon azatoon dar zemn seminarhatoon ham besyar awlian

سلام کاربر عزیز
رضایت شما باعث دلگرمی ماست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

طبق گفته روانشناسان ،تقریبا 8%از افراد به اهداف و تصمیمات خود می رسند و این آمار نشان دهنده این است که 92 درصد از افراد اهداف خود را مشخص می کنند و یا حتی تا نیمه راه ادامه می دهند اما ممکن است به هر دلیل آنرا رها کنند.در حال حاضر ما در مورد زندگی نامه افراد معروف و موفق هم مطالبی را خوانده ایم و هم مطالبی را شنیده ایم.

در واقع راز این افراد کاملا واضح است و آن هم توانایی و پیش گرفتن منطقی هدف خود می باشند.این دقیقا همان چیزی است ما احساس می کنیم آن را داریم،اما همیشه ممکن است به دلیل عدم رسیدن به هدف و یا شکست در مسیر هدف،کاهش یابد و نسبت به هدف خود ناامید خواهیم شد.

این تکنیک شامل موارد ذیل می شود :

1-هدف باید کاملا روشن واضح باشد

چگونه دست از تلاش برنداریم

2-تصور کردن رویا

3-مطابقت هدف با میزان تلاش

4-زمان بندی برای هدف

بطور کلی برای آشنا شدن با هدف باید تعدادی سوال را از خودتان بپرسید و بصورت واضح به خودتان پاسخ دهید تا کاملا با هدف خود آشنا شوید.این سوالات عبارتند از:

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();


هدف بخش

«سایت‌خوان دنیای اقتصاد»

گسترش اطلاع‌رسانی است و انتشار این مطلب به معنی تأیید محتوای آن نیست.

تا به حال پیش آمده که احساس کنید ریه های تان در حال منفجر شدن است؟ تا به حال حسی شبیه به احساسی که من در کوهپیمایی به ماچو پیچو داشتم پیدا کرده اید؟

این شهر باستانی در ارتفاع ۲۴۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و گروه کوهنوردی من صعود خود را با اشتیاق از ساعت ۵ صبح شروع کرد. من در پشت گروه تنها باقی ماندم، و بیش از ۱۱۰۰ متر تا انتهای مسیر باقی مانده بود.

هرگز تصور نمی کردم که این سفر تا این حد دشوار باشد. من به صورت مرتب ورزش می کردم، ولی این مرا برای چنین ارتفاعی آماده نکرده بود. انگار که نمی تواستم هوای کافی برای نفس کشیدن پیدا کنم.

من می خواستم تسلیم شوم. بدن من التماس می کرد که توقف کنم. ذهن خسته ام نیز همین طور. ولی من پافشاری کردم، و به نوک قله رسیدم. ریه ها و قلبم هم سالم باقی ماندند.

چگونه دست از تلاش برنداریم

این ها هفت چیزی هستند که به من کمک کرد تا در آن روز به حرکت ادامه دهم، در حالی که همه چیز در درونم از من می خواست که تسلیم شوم. اگر شما در موقعیتی قرار گرفتید که می خواهید تسلیم شوید، این درس ها می تواند به شما نیز کمک کند.

1. هر چیز دیگری را نادیده بگیرید.

در ابتدای صعود، من فقط آدم ها را می دیدم که از من جلو می زدند. هر دفعه که کسی را می دیدم که به آسانی کوهپیمایی می کرد، احساس بدی در مورد خودم پیدا می کردم. ولی وقتی که دست از نگرانی برداشتم و از مقایسه سفر هر کس دیگر با سفر خودم دست برداشتم، شروع به تمرکز روی مأموریت خودم و چگونگی رسیدن به آن کردم.

هنگامی که برای رسیدن به رویاهای تان تلاش می کنید، ممکن است به آسانی حواستان پرت شود وقتی که می بینید دیگران آسان تر، سریع تر و بهتر از شما به اهدافشان دست پیدا می کنند. این موضوع شاید باعث شود که احساس بی لیاقتی کنید و از پیشرفت خود ناراضی باشید. ولی وقتی قصد فتح هدفی را داشته باشید، اتفاقاتی که برای دیگران می افتد و توانایی شما در حرکت به جلو را کاهش می دهد کاملاً بی ربط است.

زمانی که با مسئولیت دشواری سر و کار دارید، به تمام انرژی که بتوانید جمع کنید احتیاج دارید. سعی کنید آن انرژی را به نقطه ای معطوف کنید که شما را به جلو ببرد.

2. بزرگترین حامی خود شوید.

زمانی که من کوهپیمایی را شروع کردم، تنها نبودم. ولی ظرف 10 دقیقه، از بقیه جا ماندم و تنها شدم. در ابتدا عصبانی بودم که همراهانم مرا هنگامی که به کمک نیاز داشتم تنها گذاشتند. ولی بعد متوجه شدم که بار من را قرار نبود آن ها به دوش بکشند.

اگر چه داشتن کسانی در اطرافتان که به شما انگیزه دهند و حمایتتان کنند می توانند انرژی بخش باشد، ولی داشتن چنین افرادی یک نعمت است، و نه یک الزام. این درس مرا قادر ساخت که به درون خودم نگاه کنم و قدرت و عزم راسخ برای ادامه حرکت را پیدا کنم. من با هر قدم شروع به تشویق کردن خودم کردم.

گاهی وقت ها در جاده به سمت موفقیت، شما مجبورید که تنها حرکت کنید. اگر خود را در چنین موقعیتی یافتید، راهی پیدا کنید تا به خودتان چیزی را بدهید که برای ادامه دادن نیاز دارید.

3. قدردان موهبت های کوچک باشید.

من پیش از طلوع خورشید شروع به کوهپیمایی کردم. همانطور که مشغول صعود بودم، شروع به نگاه کردن به کوهستان کردم و نگاهی گذرا به زیبایی های اطرافم انداختم. صحنه ای جادویی بود. در حین توقف هایی که برای نفس گرفتن داشتم، من از موهبت دیدن طبیعت و زیبایی آن شگفت زده شده بودم. در آن لحظات، هیچ اهمیتی به دشواری راهم نمی دادم. به شدت مشغول قدردانی برای بودن در آن لحظه بودم.

آسان است که تمام تمرکز خود را معطوف رسیدن به هدف نهایی خود کنید. ولی اگر تنها چیزی که بتوانید ببینید مقصد نهایی تان باشد، زیبایی مسیر در طول راه را از دست خواهید داد. تجربیات نو و سورپرایزهای خوشایند انرژی تقویتی مورد نیاز برای ادامه دادن به حرکت را فراهم می کند.

4. روی قدم بعدی تمرکز کنید.

وقتی فکر می کردم که چقدر فاصله زیادی مانده تا به قله کوه برسم، کاملاً ناامید می شدم. به همین خاطر هدف خود را به چند مرحله کوچکتر تقسیم کردم تا قدم های بعدی من قابل کنترل شود. پیش خود فکر می کردم، «فقط یک قدم دیگر بردار. بسیار خُب، حالا فقط به آن سنگ ها برس. خیلی خُب، وقتی به آن نیمکت رسیدی می توانی توقف کنی و برای چند دقیقه استراحت کنی.»

زمانی که هدف شما بیش از حد بزرگ به نظر برسد، شاید غیر ممکن به نظر برسد. با تقسیم کردن هدف خود به تکه های کوچک، می توانید خود را در حرکت نگه دارید و جهش ایجاد کنید.

5. ساعت خود را کنار بگذارید.

پیش از کوهپیمایی، خوانده بودم که اکثر افراد در حدود 45 تا 60 دقیقه به قله ماچو پیچو می رسند. رسیدن به قله برای من زمان بیشتری طول کشید. وقتی روی زمانی که «قرار بود» طول بکشد تمرکز می کردم، از دست خودم عصبانی می شدم که چرا به اندازه کافی ماهر یا سریع نیستم. ولی برای هیچ کس اهمیتی نداشت که چقدر طول کشید تا به قله برسم، و خود من هم نباید اهمیتی می دادم. تنها چیزی که اهمیت داشت کامل کردن مسیرم بود.

وقتی که برای رسیدن به اهداف تان تلاش می کنید، دست از نگاه کردن به ساعت بردارید. خودتان را در مقایسه با کسی یا چیزی دیگر اندازه گیری نکنید. این کار فقط باعث می شود که حواستان از تمرکز روی چیزی که همین الان باید انجام دهید تا به جلو پیش بروید، پرت شود.

6. به دنبال راه خروج نباشید.

تمام کسانی که به ماچو پیچو می روند کوهپیمایی نمی کنند. شما می توانید مستقیماً اتوبوسی به سمت قله سوار شوید و خودتان را از خستگی احساسی و فیزیکی نجات دهید. در اوایل صعودم، من به این فکر می کردم که از ادامه مسیر منصرف شوم و یا سوار یکی از آن اتوبوس ها در مسیرم به قله شوم.

وقتی که درد و رنج شما به حداکثر برسد، طبیعی است که بخواهید آن را از بین ببرید. ولی وقتی که زمانی بگذارید تا به دنبال راهی برای خروج از مسیرتان باشید، انرژی ارزشمندی را از دست می دهید که می تواند به شما کمک کند تا برای رشد بلند مدت، بر رنج و سختی زودگذر غلبه کنید.

7. محدودیت های خود را قبول کنید.

من لازم بود که با خودم روراست باشم. من به سختی نفس می کشیدم و نمی توانستم همگام با گروه پیش بروم. گذاشتن حداکثر انرژی برای اینکه گام های سریع تری بردارم خیلی کمکی به من نکرد. مسیر من لازم بود که متفاوت باشد، و این موضوع کاملاً قابل قبول است. بعد از اجرای استراتژی جدیدم، مسیر برایم کمتر طاقت فرسا بود.

مسیر شما به سمت موفقیت شاید شبیه به هیچ کس دیگر به نظر نرسد. این کاملاً قابل قبول است. شرایط هر کسی متفاوت است. در عوض بپذیرید که کجا قرار دارید، تا بتوانید به خودتان چیزی را بدهید که برای موفق بودن لازم دارید.

وقتی که برای دستیابی به اهدافتان تلاش می کنید، موانع زیادی در طول راه وجود دارد. هنگامی که مسیر دشوارتر از چیزی شود که به آن عادت دارید، آسان است که دست های خود را به نشانه تسلیم بالا ببرید و کنار بکشید.

ولی اگر این درس ها را دنبال کنید، می توانید قدرت لازم برای ادامه دادن به حرکت در میان دشواری ها را پیدا کنید. و زمانی که پافشاری کنید، به پاداشی که ارزش آن همه تلاش را داشت دست پیدا خواهید کرد.

 

گروه نشریات دنیای اقتصاد

درباره ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به روزنامه دنيای اقتصاد بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

بسیاری از اوقات وقتی شکست می‌ خوریم، فکر می‌کنیم دیگر به آخر راه رسیده ایم و نمی‌توانیم اهداف و آرزوهایمان را دوباره دنبال کنیم و در واقع تبدیل شکست به موفقیت کاری نشدنی است. در یک کلام، فکر می‌کنیم شکست، به معنای پایان تمام اهداف و آرزوهایمان است. اما نه! صبر کنید، با این مقاله تا انتها همراه باشید تا متوجه شوید چونه باید با تبدیل شکست به پیروزی ، به تمامی آرزوهای خود برسید…

فکر می‌کنم خواندن این مقاله از نان شب برای همه ما واجب تر باشد، چون همه ما شکست های زیادی را در طول زندگی تجربه کردیم و نتوانستیم از آن موفقیت بسازیم. پیشنهاد می‌کنم پس از مطالعه این مقاله، حتماً مقاله نقشه راه موفقیت بزرگان دنیا را هم مطالعه کنید و با تست آنلاینی که در آن برای شما آماده شده، احتمال موفقیت خودتان را با وضعیت کنونی بسنجید.

همان طور که در ابتدای مقاله هم گفتم، ذهنیت اشتباهی که برای همه ما پیش آمده این است که فکر می‌کنیم شکست خوردن به منزله پایان تمام آرزوها و اهداف است و نمی‌توانیم بعد از شکست، به جاده موفقیت برگردیم. در حالی که اصلاً این طور نیست!

تمام افراد موفق دنیا، بلا استثنا، در زندگیشان شکست هایی خوردند تا به موفقیت رسیدند. اصلاً مگر می‌شود بدون این که تجربه کسب کنی و چند بار شکست بخوری، موفقیت را به دست بیاوری؟ اگر کسب موفقیت به این راحتی ها بود که  همه به آن می‌رسیدند و نمی‌شد افراد موفق را تحسین کرد! آن موقع آن ها کار سختی انجام نداده بودند که قابل تحسین باشد!

پس این نکته را همیشه در یادتان داشته باشید که شکست، پایان راه نیست!

چگونه دست از تلاش برنداریم

قبل از اینکه به دلیل شکست ها و راه های تبدیل آن به موفقیت اشاره کنم، اجازه دهید به چند مورد از شکست های افراد موفق دنیا اشاره کنم.

استیو جابز، موسس و مدیرعامل شرکت اپل، بعد از تولید محصولات موفقی مانند اپل 1 و 2، آیفون، آی پد و آی پاد، آی او اس و … در دو پروژه سنگین و هزینه بر به نام های لیزا و اپل 3 شکست خورد و مجبور شد جان اسکالی (کدیرعامل سابق شرکت پپسی) را به کرسی مدیریت اپل بنشاند و جایگزین خود کند. بعد از این که جان مدیریت آنجا را به دست گرفت، با تصمیم او و هیئت مدیره، استیو جابز را از اپل اخراج کردند و این، بزرگ ترین شکست برای جابز به حساب می‌آمد. یعنی اخراج از شرکت خودش!

اما او با این حال تصمیم گرفت به کارش با قدرت ادامه دهد و با سرمایه هفت میلیون دلاری، شرکت کامپیوتری نکست را به راه انداخت. شرکتی که توانست اولین مرورگر وب نرم افزاری جهان و اولین سیستم ایمیلی جهان را به بازار عرضه کند. جابز با نکست به قدری خوب کار کرد که شرکت اپل مجبور شد برای ادامه بقای خود، در سال 1996 و با مبلغ 429 میلیون دلار نکست را بخرد. در واقع اپل با این کار عملاً می‌خواست استیو جابز را به شرکت خودش برگرداند.

پس استیو جابز شرکت اپل  را به راه انداخت، از همان شرکت اخراج شد، شرکت دیگری زد و با مبلغ گزاف آن را به همان شرکت قبلی اش یعنی اپل فروخت و به آنجا برگشت. دیدید؟ جابز از شکست سنگین خودش، موفقیت بزرگی نصیب خود کرد.

پس از اینکه مادرش را از دست داد، تنها با گذشت 13 ماه از ازدواجش با همسرش از او جدا شد و با دختر نوزادش بی سرپناه به زندگی ادامه داد. آن هم فقط با کمک های مالی دولت!

تصمیم گرفت ایده تازه اش را به داستان تبدیل کند و این کار را کرد. اما هیچ کس حاضر نبود داستان او را حتی کامل بخواند، چه برسد به اینکه بخواهد آن را چاپ کند! اما او پس از این شکست ها تسلیم نشد و تصمیم گرفت تا زمانی که تمام ناشران به او جواب منفی ندادند به تلاش های خود ادامه دهد.

این تلاش ها نتیجه داد و حالا جی. کی. رولینگ، تبدیل به یکی از معروف ترین و ثروتمند ترین سلبریتی ها و نویسندگان جهان شده. نویسنده ای که خالق داستان هری پاتر، یکی از محبوب ترین داستان های جهان است…

آیا اگر رولینگ با همان جواب منفی اول و یا با شکست های اولیه اش تسلیم می‌شد، آیا این ثروت و خوش بختی اکنونش را داشت؟

شاید شما هم این جمله معروف توماس ادیسون را شنیده باشید که می‌گوید: من شکست نخوردم، فقط 1000 روش پیدا کردم که به موفقیت ختم نمی‌شود.

این جمله او نشان می‌دهد که برای اختراع برق، بیش از 1000 بار تلاش کرد و شکست خورد تا در نهایت به موفقیت رسید. بیش از 1000 بار!

همان ادیسونی که در کودکی به او می‌گفتند کودن است و نمی‌تواند در آینده حتی زندگی معمولی داشته باشد. آیا شما هم حاضرید برای رسیدن به هدف خود بیش از 1000 بار تلاش کنید؟

این سه مثال، فقط نمونه های کوچکی از شکست های افراد موفق بودند. می‌توان ده ها مورد دیگر از افراد موفق نام برد که با شکست های متعدد و سنگینی رو به رو شده اند. از جمله: مایکل جردن، ونسان ونگوگ، آبراهام لینکلن، آلبرت انشتین، هنری فورد و…

پس این اولین نکته برای تبدیل شکست به موفقیت. اینکه هرگز تسلیم نشوید و ادامه دهید تا طعم شیرین موفقیت را بچشید…

در مقاله چرا شکست می‌خوریم ، اشاره شد که 3 دلیل برای شکست هایمان وجود دارد:

اما با دانستن این 3 دلیل می‌توانید جلوی شکست های خود را بگیرید. به شرطی که آنها را رعایت هم بکنید نه این که فقط بدانید. پس حالا با دانستن دلیل شکست هایمان، می‌توانیم راحت تر در مسیر موفقیت گام برداریم…

حالا نوبت به آن می‌رسد که 7 تکنیک فوق العاده مهم و کاربردی برای تبدیل شکست به پیروزی برایتان بیان کنم. پس حتماً تا انتها همراه ما باشید…

اولین مرحله برای عوض کردن هر عادت بدی در وجود خودمان، این است که قبول کنیم آن عادت را در خودمان داریم. شکست خوردن هم همین طور است. اگر قبول کنیم که در بعضی موارد شکست خوردیم و نتوانستیم به آن هدفی که می‌خواستیم برسیم، مسلماً رسیدن به آن هدف هم برایمان راحت تر می‌شود. چون آن موقع است که می‌رویم سراغ راه هایی برای جبران آن شکست. پس هیچ وقت، عدم موفقیتمان را انکار نکنیم.

دیدید خیلی از اوقات افراد می‌گویند: نگویید شکست خوردم، بگویید تجربه کردم؟ این افراد فقط می‌خواهند دید ما را نسبت به شکست عوض کنند و کاری کنند که ما پس از اینکه در کاری موفق نشدیم، احساس سرخوردگی، بی عرضگی، ناتوانی و امثال اینها نکنیم. چون همین احساس، باعث می‌شوند ما دیگر گامی رو به جلو و برای کار دیگری برنداریم و در منطقه امن ذهنی خودمان باقی بمانیم. در جمله توماس ادیسون هم خواندیم که می‌گفت: من شکست نخوردم، فقط 1000 روش پیدا کردم که به موفقیت نمی‌رسد.

این جمله به خوبی نشان دهنده این است که چقدر دید ما نسبت به شکست مهم است و با تغییر آن می‌توانیم به راحتی موفقیت را از آن خودمان کنیم. در مقاله باور موفقیت هم گفتیم که این طرز تفکر، یکی از باورهای اشتباه ولی رایج در راه موفقیت است که اگر می‌خواهیم موفقیت را به خودمان نزدیک تر از همیشه ببینیم، باید آن را درون خودمان نابود کنیم.

بعد از شکست خوردن چقدر نااُمید و ناراحت هستید؟ تا چه حد انرژی دارید تا آینده خوبی را برای خودتان رقم بزنید؟ آیا اصلاً می‌توانید دوباره با همان قدرت به سوی هدفتان پیش بروید؟ آیا…

خب در این زمان مسلماً به شدت نیاز داریم تا صبر و امید داشته باشیم. اصلاً اگر این دو عنصر نباشند که نمی‌شود شکست را به موفقیت تبدیل کرد!

پس می‌توان گفت صبر و امیدواری، دو عنصر مهم در تبدیل شکست به موفقیت هستند و اگر نباشند، همان فرد شکست خورده باقی می‌مانیم.

بسیاری از افراد را دیدم که هر وقت بهشان می‌گویم چرا تلاشی نمی‌کنی برای رسیدن به موفقیت و رهایی از این وضعیت بد؟ می‌گویند که خودش درست میشه، حالا یه چیزی میشه دیگه، منتظرم از شنبه، و کلی جمله دیگر از این قبیل که مطمئنم شما هم از آنها زیاد شنیده اید. گویا این افراد فقط منتظرند فرشته نجاتی در زندگیشان پیدا شود و بتواند آنها را از این وضعیت بد نجات دهد!

خی من به این افراد می‌گویم همین طور بنشین و صبر کن تا آن فرشته نجات بیاید و اتفاقات خوب را برای تو رقم بزند!!! قطعاً تا تلاشی نکنی و به سوی جلو پیش نروی، موفقیت خودش نمی‌تواند به سمت تو بیاید. از تو حرکت، از خدا برکت! نترس و رو به جلو پیش برو تا به هدفی که می‌خواهی برسی و منتظر فرشته نجات نباش.

همه ما یک سری باورهای محدودکننده در ذهنمان داریم که نمی‌گذارند به موفقیت برسیم. از جمله: من نمی‌توانم، انگیزه ندارم، کارم زیاده و از این دست باورها. این باورهایی که بدون شک اگر در ذهنمان باقی بمانند در آینده خیلی جلوی مسیر پیشرفت ما را خواهند گرفت و باید آنها را از یبن ببریم تا قدرت باور به خود را پیدا کنیم.

از بین بردن این باورها خودش ماجرای مفصل و طولانی دارد که من آن را در مقاله ای به نام قدرت باور به خود توضیح دادم و می‌توانید با کلیک روی نام این مقاله آن را مطالعه کنید.

تصور کردن همیشه یکی از راه های اصلی رسیدن به هدف و موفقیت است. وقتی ما موفقیت را تجسم و تصور می‌کنیم، ذهن ما این باور برایش به وجود می‌آید که تو به موفقیت رسیده ای و نمی‌تواند فرق بین تجسم و واقعیت را تشخیص دهد. این گونه انگیزه ما را برای رسیدن به آن هدف و موفقیت بیشتر می‌کند و با راحتی بیشتری به سمت آن پیش می‌رویم.

وقتی برای خودت هدف مشخصی داشته باشی، وقتی انگیزه رسیدن به آن را برای خودت ایجاد کنی، وقتی همه فکر و ذکرت این باشه که بتونی به اون هدف دست پیدا کنی، شک نکن که هیچ کاری به جز آن کارهایی که تو را به آن هدف نزدیک می‌کند، انجام نمی‌دهی. هدف، برای ما مثل قطب نما عمل می‌کند و مسیر زندگیمان را مشخص می‌کند.

پس تا وقتی هدف نداشته باشیم و در راستای آن تلاش نکنیم، قطعاً راه موفقیت برایمان بسیار سخت و ناهموار خواهد شد و باید تقریباً قید موفقیت را بزنیم؟

خب، با انجام دادن راه های بالا، قطعاً می‌توانیم شکست احتمالی را که خورده ایم، به موفقیت تبدیل کنیم.

چگونه دست از تلاش برنداریم

در این مقاله سعی کردم که به شما به خوبی توضیح دهم که چگونه شکست را به موفقیت تبدیل کنیم؟ امیدوارم این راهکارها برای شما اثرگذار باشد، اگرچه مطمئنم به شدت تأثیر زیادی دارد، فقط به شما بستگی دارد که این 7 راه را چطور و با چه کیفیتی انجام دهید تا بتوانید شکست را به موفقیت تبدیل کنید.

امیدوارم روی قله های موفقیت ببینمتان…

 

ترس از شکست و ترس از روبه رو شدن با شکست همیشه جلوی پیشرفت مارو گرفته ان شاالله که بتونیم تمام این مسیر های پرفراز و نشیب رو طی کنیم و طعم شیرین موفقیت رو بچشیم.

انشالله براتون بهترین ها رو آرزومندیم موفق و سربلند باشید

سلام. این سخن افلاطون هم خیلی جالبه: اگر زمانی مقام تو پایین آمد ناامید مشو زیرا آفتاب هر روز هنگام غروب پایین می آید و بامداد روزدیگربالا می آید.

چقدر مثال خوبی بود ممنون از شما خانم حسینی عزیز

سلام.دیدگاه دوستان جالب بود.به نظر بنده کسی شکست نخورده یعنی قدمی برای موفقیت برنداشته.سپاس .عالی بود.

سلام کاملاً درسته هر شکست یک قدم به سوی موفقیته ممنون از همراهی شما

مقاله خیلی خوبی بود ادمایی که بتونن از شکستهاشون نا امید نشده و راه هایی که منجر به شکستشون شد رو بخاطر بسپارند تا دوباره تکرار نکنند یعنی هضم تجربه کنند، در ادامه مسیر زندگی بسیار به هدف نزدیکتر میشوند و گام های بعدی را استوارتر برمیدارند آنها انسان هایی قوی، با انگیزه و پر انرژی هستن و همواره الگویی برای اطرافیان خود هستند که دیگران از کنار آنها بودن لذت میبرند.

ممنون از شما

سلام این جمله ادیسون خیلی قشنگ بودکه من شکست نخوردم بلکه هزارراه پیداکردم که به موفقیت نرسید

خیلی برای من جالب بود ممنون

سلام ممنون از شما خانم کیانمهر عزیز

مقاله خوبی بود صبر و امیدواری و تلاش مداوم راه های رسیدن به موفقیت هستند که نیاز داریم برای رسیدن به موفقیت از انها استفاده کنیم

سپاس گزارم

من باور دارم اگر شکست نباشه موفقیتی وجود نخواهد داشت شکستهای ما به عنوان تجربه همان پله هایی هستند که در مسیر صعود به آنها نیاز داریم سپاسگزارم

متشکرم

سلام اگر انسان بلد باشه که چطوری شکست را به موفقیت تبدیل کنه خیلی خوب میتونه شکست را به موفقیت تبدیل کنه

شکست با درد همراهه.دقیقا زمانی که می خواهی له قله برسی،انگار دیگه نفس نداری،ریه هات یاری نمی کنند و تو احساس ناامیدی از صعود بهت دست میده.یا وقتی نی خواهی شنا یاد بگیری،کل گوشهات بینی ات و گلوت می سوزه.یه لحظه به خودت می گی بی خیال شنا.شکست تو زندگی هم زمانیه که خیلی از تلاش و کار داری نا امید میشی،قلبت انگار تیر می کشه.بیشتر مزه رنج رو می بری تا شیرینی رسیدن.باید تحمل کنی وگرنه از موفقیت خبری نخواهد شد.به قول استاد اون موقع فقط یه کاری کن.اون کار انرژی داره و انرژی های دیگه رو فراخوانی می کنه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

— بارگیری کد امنیتی –به منظور تصویب CAPTCHA لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید.

بهترین و کامل ترین بسته استعدادیابی و کشف علایق کشور

با ساده ترین راه ها، انگیزه خودتان را همیشه در بالاترین حد ممکن نگه دارید.

تهران، باغ فیض کوچه 1

پـلاک 15، طـبقه چهارم

تلـــفـن: 02156692113

بهترین و سریع ترین راه ارتباطی

با گام برتر: mostafaee_com

چگونه دست از تلاش برنداریم
چگونه دست از تلاش برنداریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *