چگونه به تلاش خود ادامه دهیم

 
helpkade
چگونه به تلاش خود ادامه دهیم
چگونه به تلاش خود ادامه دهیم

صفحه اصلی مقالات 6 عاملی که باعث می‌شود هنگام تلاش برای رسیدن به اهدافتان، پشتکار داشته باشید

پشتکار یعنی ایستادگی در برابر موانع برای رسیدن به هدف. در تعریفی دیگر می‌توان پشتکار را تلاش جهت دستیابی به هدف یا رؤیا دانست با وجود آنکه دیر به نتیجه برسد. اغلب افراد زود از تلاش برای کاری منصرف می‌شوند چراکه پشتکار ندارند. سخت است که پس از تلاش بسیار برای رسیدن به اهدافتان، به نتیجه‌ای نرسید و این باعث از دست دادن اشتیاق و انگیزه می‌شود. به عبارتی ساده‌تر پشتکار داشتن و ثابت قدم بودن دشوار است. اما من به این درک رسیده‌ام که اگر بخواهم در زندگی موفق شوم، باید صبر و پشتکار داشته باشم. باید سخت‌کوش باشم تا بالاخره به اهداف خود برسم. من تا زمان رسیدن به موفقیت باید ایستادگی کنم. اگر بتوانید پشتکار داشته باشید، به هرچه که بخواهید می‌توانید دست پیدا کنید. بنابراین اگر خواهان دستیابی به سطح بالایی از موفقیت هستید، داشتن پشتکار برایتان ضروری است. در این قسمت عواملی بیان می‌شود که باعث می‌شود علیرغم موانع و تأخیر در رسیدن به موفقیت، سخت‌کوش بمانید.

افرادی که تنها یک انتخاب دارند در کار خود پشتکار بیشتری دارند چراکه هنگام مواجهه با سختی‌ ها جایگزین دیگری برای انتخاب خود ندارند. اما افرادی که گزینه‌ های بی‌ شماری دارند از تلاش برای رسیدن به هدف خاص دست می‌کشند زیرا زمانی‌ که آن ها متوجه می‌شوند دستیابی به هدفی خاص دردسر دارد، برای آن هدف جایگزینی دیگری پیدا می کنند. بنابراین اگر می خواهید بدانید که حتی در رسیدن به دستاوردی دور از انتظار، پشتکار دارید یا نه، نخست مطمئن شوید که برنامه‌ی دیگری ندارید. تنها یک برنامه داشته باشید و با جان و دل برای آن تلاش کنید.

بسیاری از افرادی که درشغل خود موفق می‌شوند اغلب خود را تشویق می‌کنند. سخت است که به کار خود ادامه دهید بدون اینکه ثمره و نتیجه تلاش خود را ببینید، در حالی که ذهنتان هم پر از افکار منفی باشد. برای حفظ سخت‌ کوشی و اشتیاقتان هنگام مواجهه با سختی‌ ها، همیشه باید با کلمات مثبت به خود انگیزه دهید به خود بگویید که شما پیروز می‌شوید و هیچ چیزی باعث تسلیم شدن شما نمی‌شود.

با گفتن اینکه شما هرگز میدان کار را ترک نخواهید کرد، به خود انرژی مثبت دهید چرا که شما این توانایی را دارید که بر همه‌ی موانع غلبه کنید. با گفتگوی درونی مثبت، پشتکار پیدا می‌کنید زیرا این کار به شما اعتماد به نفس می‌دهد و به شما کمک می‌کند که درک مثبتی نسبت به موانع و شکست ها داشته باشید.چگونه به تلاش خود ادامه دهیم

معجزه دوره اعتماد به نفس و اعتماد به نفس کودکان قویترین و کاربردی ترین محصولات برای تقویت و افزایش اعتماد

پشتکار و صبر در کنار هم هستند چراکه فرد کم‌حوصله و بیقرار نمی‌تواند پشتکار داشته باشد. در حالیکه پشتکار دارید باید بدانید که امکان دارد دستیابی به موفقیت طول بکشد. پس باید سعی کنید حین تلاش برای رسیدن به هدف صبور باشید و ناامید نشوید. صبر جلوی ناامیدی و روحیه نداشتن را می‌گیرد. علاوه بر این وقتی صبور هستید در رسیدن به هدف خود از تلاش دست نمی‌کشید حتی اگر پس از یک مدت زمان طولانی به نتیجه هم نرسید. پس سعی کنید صبور باشید زیرا صبر به شما توانایی مقاومت در برابر موانع، شکست‌ ها و رنج را می‌دهد بدون اینکه هیچ استرسی داشته باشید.

اگر دائماً بر نتیجه‌ تمرکز دارید، پشتکار داشتن سخت می‌شود زیرا اغلب رسیدن به نتیجه مدت زمان طولانی می‌طلبد. علاوه بر این تمرکز داشتن بر نتیجه شما را از کار دلسرد می‎‌کند و استرس و تضعیف روحیه را به همراه دارد به ویژه زمانی‌که نتایج برخلاف انتظارتان باشد.

اگر ارزش و اهمیت پشتکار را بدانید، تسلیم نمی‌شوید. اگر خواهان موفقیت هستید باید درک کنید که آنچه که بین موفقیت و شکست تمایز ایجاد می‌کند، پشتکار است. باید این حقیقت را درک کنید که پشتکار تضمین می‌کند که شما بتوانید رؤیاهایتان را به حقیقت تبدیل کنید. از طرفی پشتکار مفهوم سخت‌کوشی حتی در مواجهه با موانع را در خود نهان دارد. با سعی و تلاش می‌توانید به آرزو و خواسته‌هایتان برسید.

می‌دانم که اکثر افراد مخالف من هستند چراکه آنها فکر می‌کنند که هرچه که با قدرت و نیروی متعالی/ معنویت/ خدا/ مرتبط است، بی معنا و مفهوم است. شما با خواندن کتابِ اثر دعا نوشته رابرت کالیِر می‌توانید اعتقاد خود را نسبت به دعا افزایش دهید. افرادی به من گفته‌اند که به علت نیایش و دعا پشتکار پیدا کرده‌اند. آنها با خالق خود نیایش می‌کنند تا به آنها قدرت و تحمل بدهد و در عین حال برای رسیدن به موفقیت تلاش می‌کنند.

برای من بدیهی هست که دعا در شما پشتکار ایجاد می‌کند زیرا آن باعث می‌شود که شما حس عمیقی از این معرفت را به دست آورید که نیروی متعالی یعنی خداوند در شما اثرگذار است بنابراین از این طریق موفقیت تان تضمین می‌شود.

هرچقدر هم که ایده ها، اهداف و رویاهایی بزرگی داشته باشیم، یا حتی بهترین برنامه ریزی ها را داشته باشیم؛ بدون پشتکار فایده ای ندارند و بی معنی هستند. باید پشتکار مداوم داشته باشیم. تمام تکنیک هایی که برای موفقیت یاد می گیریم همه و همه برای کمک به افزایش پشتکار ماست. بنابراین باید ایستادگی کنیم، تسلیم نشویم و بدون خستگی به راه خود با انگیزه و آرامش ادامه دهیم. 

در مقاله فوق برخی از عواملی که سبب می شوند به هنگام پیمودن مسیر موفقیت، پشتکار داشته باشید، آورده شدند. افراد موفق همت عالی دارند و خستگی ناپذیرند. استاد احمد محمدی به شما یاد خواهند داد که افراد موفق چه مهارت هایی دارند و چگونه برای موفقیت خود تلاش می کنند. برای بهره گیری از آموزه های ایشان و شرکت در این سمینار می توانید به آدرس اینترنتی زیر مراجعه نمایید. 

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

منم با نظر دوستمون که گفته بود به تاثیر دعا اعتقاد داره کاملا موافقم چون یاد خدا همیشه باعث ارامش دلها میشه

سلام کاربر عزیز
ممنون از اینکه نظرت رو با ما به اشتراک گذاشتی

امیدوارم همه در راه رسیدن به اهدافشون دست از تلاش و پشتکار برندارن🤞🤞🤞

سلام کابر عزیز
ممنون از دعای خیرتون

Vaghean seminare movafaghiat lhoub bood man kheili nokte yad gereftam va be hame ham tosie mikonam

سلام کاربر عزیز
خوشحالیم که راضی بودین

با اون قسمتی که تو مفاله گفتین که باید رو یه هدف تمرکز کرد کاملا موافقم چون اگه بخوایم چندتا کارو با هم هندل کنیم بعدش خسته میشیمو همه رو نصفه رها میکنیم

سلام ماشالله عزیز
کاملا درسته .ممنون از اینکه نظرت رو با ما به اشتراک گذاشتی

سلام
من خیلی دوست دارم پشتکار داشته باشمو ناامید نشم اما نمیشه 😔به نظرتون چیکار کنم؟

سلام کاربر عزیز
به نظر من در سمینار موفقیت شرکت کنید حتما نتیجه میگیرید

من واقعا به تاثیر دعا اعتقاد دارم در کل عبادت باعث ایجاد ارامش و انگیزه در وجود ادم میشه

سلام عباس عزیز
ممنون از اینکه نظرت رو با ما به اشتراک گذاشتی

Salam vaghean awli bood mmanoon azatoon dar zemn seminarhatoon ham besyar awlian

سلام کاربر عزیز
رضایت شما باعث دلگرمی ماست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

پشتکار ، یکی از مهم ترین عوامل رسیدن به موفقیت می‌باشد. اصلاً می‌توان گفت مهم ترین عامل موفقیت است! اگر شما هم انسانی هستید که همه کارها را نصفه انجام می‌دهید و تنبلی به در وجود شما به شدت رخنه کرده، پیشنهاد می‌کنم حتماً مقاله چگونه پشتکار داشته باشیم را که 10 راهکار فوق العاده برای افزایش پشتکار به شما معرفی می‌کند را مطالعه کنید تا به موفقیت از همیشه نزدیک و نزدیک تر شوید…

می‌خواهید بدانید که چه افرادی به موفقیت می‌رسد؟ و یا این پشتکار و اراده آن ها تا چه اندازه در مرحله های مختلف از زندگی شان تاثیر گذار است؟ اگر این نمونه سوال ها در ذهنتان شکل گرفته است پیشنهاد می‌کنم حتماً کلیپ زیر را مشاهده کنید. این کلیپ به شما می‌گوید که چقدر پشتکار و سرسختی می‌تواند زندگی تان را متحول کند.

 

در حال بارگذاری… .jw-rightclick{display:none!important}.jw-title-primary,.jw-title-secondary{text-align:right!important}.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-description,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title strong,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title span{text-align:right}.jw-breakpoint-3 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-4 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-6 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-7 .jw-related-item-next-up{float:right}.jw-related-item-group{float:right!important}.jw-related-item{float:right!important}.jw-related-item-title span{text-align:right}چگونه به تلاش خود ادامه دهیم

پشتکار در معنای لغوی به معنای سعی و کوشش استقامت و پایداری می باشد. در واقع پشتکار را می‌توان در حالت عامیانه نیز به میزان پایداری شما در مسیری که پیش رو دارید و شاید میزان پافشاری شما در رسیدن به اهدافتان تعریف کرد. قرار دادن هدف مناسب یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هست که باید داشته باشید، پس برای همین مقاله هدف گذاری در زندگی را بخوانید تا بتوانید، با استفاده از آن اهداف مناسبی را برای خودتان تعیین کنید. 

این که در هنگام سختی ها و بروز مشکلات تا چه اندازه بر روی هدفی که تعیین کرده اید ثابت قدم می مانید و تلاش می کنید تا به آن دست پیدا کنید، نشان دهنده میزان پشتکار و موفقیت شما می‌باشد.

آنچه که اهمیت دارد این است که بدانید ممکن است با هر نوع محرکی در ابتدا انگیزه لازم را بدست آورید و برای شروع کاری اقدام کنید. اما پس از مدتی که از فعالیت شما می گذرد، بدون شک موانع و مشکلات مختلفی برای شما ایجاد خواهد شد که هر کدام به نوعی سرعت حرکت شما را کند می کند. درست در همین مرحله است که اهمیت پشتکار و اراده مشخص خواهد شد. این که شما در این مرحله تا چه اندازه بر پافشاری خود ادامه دهید و استقامت خود را بالا ببرید تا بتوانید به هدف مورد نظرتان دست پیدا کنید همان پشتکار شما می باشد.

در مبحث پشتکار، استعداد و نبوغ و تحصیلات هیچ یک اهمیت ندارند. تنها چیزی که مهم است این است که شما پافشاری لازم را داشته باشید و فراموش نکنید درباره هر هدفی اگر پایداری کنید، بدون شک به موفقیت دست پیدا خواهید کرد. 

شاید بتوان این طور گفت که پشتکار شما کلید رسیدن به موفقیت شما محسوب می شود. هر هدفی دارای سختی های خاص خود می باشد. ممکن است در مسیر رسیدن به هدفتان بارها خسته و ناامید شوید و حتی بارها شکست های سختی را متحمل شوید. اما آنچه اهمیت دارد این است که درست در همین لحظه که سختی ها و ناملایمات مسیر تمام تلاش خود را می‌کنند که شما را از رسیدن به هدف منصرف کنند، شما پایداری کنید و با استقامت خود ثابت کنید که برای رسیدن به هدف مصمم هستید.

برای رسیدن به اهدافتان برنامه ریزی کنید. یکی از بهترین نکاتی که می‌تواند در مسیر رسیدن به موفقیت پشتکار شما را افزایش دهد و به شما کمک کند، این است که برنامه ریزی درستی داشته باشید. بدانید که در کجای مسیر ممکن است کدام مشکلات و سختی ها برای شما ایجاد شود. اهدافتان را تحلیل کنید تا موانع و مشکلات را به درستی بشناسید و بتوانید برای عبور از آنها تصمیمات درستی را اتخاذ کنید از سوی دیگر سعی کنید انگیزه دهنده هایی را انتخاب نمایید که همیشه برای شما محرک قوی باشند. در غیر این صورت بعد از مدتی دیگر نمی توانند انرژی لازم را برای ادامه مسیر در وجود شما ایجاد کنند.

برای این که بتوانیم مسیر موفقیت را به درستی طی کنیم، لازم است که پشتکار و سرسختی داشته باشیم. سرسختی که  مسیر موفقیت را شیرین خواهد کرد.

پشتکار یکی ویژگی‌هایی هست که همه افراد موفق آن را در وجود خود دارند. در حقیقت آن‌ها بعد از این که از نقشه راه موفقیت خودشان را ترسیم می‌کنند، به جای اینکه از خودشان بپرسند چگونه این مسیر را طی کنند، می‌پرسند که چگونه پرشتکار قوی داشته باشند؟ یعنی طی کردن این مسیر تنها با پشتکار و سرسختی ممکن است. مگر نه هر کسی به راحتی می‌توانست یک کریستیانو رونالدو یا بیل گیتس باشد. 

پشتکار رونالدو آنقدر زیاد بود است که حالا او را به یکی از بهترین بازیکن‌های فوتبال جهان تبدیل کرده. آنقدری که در سن هجده سالگی او باشگاه‌های لیگ دسته اول حاضر بودند که میلیون‌ها پوند برای او پرداخت کنند. یا پشتکار توماس ادیسون آنقدر زیاد بود که بعد از هزاران بار آزمایش دست از کار برنداشت و بعد از هر شکستی سخت‌تر کار می‌کرد. موفقیت درصد تلاش شما را می‌بیند و بعد به همان اندازه به شما از خودش به شما می‌دهد.

فکر کنم متوجه شده باشید که افراد موفق بیشتر پشتکار داشته‌اند تا استعداد. تلاش در هر کاری جواب خواهد داد و نتایج مورد نظراتان را به شما خواهد داد. البته این تلاش‌ها در راستای برنامه ریزی درست بوده است که سرانجام آن‌ها موفقیت شد است. اگر هنوز برای خودتان برنامه ریزی درستی انجام نداده‌اید یا می‌خواهید از درستی برنامه خودتان آگاهی پیدا کنید، حتماً مقاله چگونه برنامه ریزی کنیم؟ ما را بخوانید. به نکات فوق العاده‌ای در آن اشاره شده است.

در ادامه به جملات زیبای پشتکار و سرسختی از زبان بزرگان دنیا خواهیم پرداخت.

برای افزایش پشتکار و بالا بردن آن راه های بسیار زیادی وجود دارد. توصیه های بسیار زیادی از افراد مختلف به ما می شود که با استفاده از آنها بتوانیم پشتکار خود را افزایش دهیم و یا شاید آن را حفظ کنیم. اما در بین همه این ها تعدادی نکته کلیدی وجود دارد که بدون شک رعایت آنها بیش از هر چیز دیگری می تواند به شما در این مسیر کمک کند.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند، این است که هدف دقیقی ندارند. همانطور که در مقاله اهمیت هدفگذاری گفتیم تا زمانی که شما به صورت درست و دقیق ندانید که چه می‌خواهید و قرار است به چه هدفی دست پیدا کنید، نمی توانید درباره پشتکار حرفی بزنید. 

زمانی که مرتب از این شاخه به آن شاخه بپرید، هر بار تصمیم جدیدی را اتخاذ کنید و برای انجام کارهای جدید اقدام کنید، بعد از مدتی دچار خستگی خواهید شد و پشتکار خود را از دست می‌دهید. علت این است که موفق نشده اید در هیچ حوزه‌ای پیشرفتی به دست آورید. به همین دلیل دچار احساس ناامیدی می شوید. بنابراین اگر قرار است پشتکار داشته باشید، باید اهداف خود را در مشخص کنید به آنها پایبند باشید.

برای آنها زمان بندی قرار دهید و به سمت آنها حرکت کنید. در این صورت است که می توانید پشتکار خود را حفظ کنید. اهداف شما اگر درست و دقیق انتخاب شوند و همان چیزی باشند که دوست دارید به آن ها دست پیدا کنید، بدون شک می توانند محرک بسیار خوبی برای حفظ انگیزه و همی نطور پشتکار شما باشند. بنابراین در انتخاب اهدافتان دقت به خرج دهید و هدف شما باید همان چیزی باشد که واقعاً آرزوی رسیدن به آن را دارید.

وقتی قرار است در مسیری حرکت کنید، باید آن را به خوبی بشناسید. از موانع و سختی هایی که ممکن است در راه شما قرار گیرد آگاهی داشته باشید. در غیر این صورت زمانی که با مشکلی غیرمنتظره مواجه شوید، ممکن است به طور کامل انگیزه خود را از دست بدهید و به این ترتیب پشتکار شما تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. بنابراین برای حرکت در یک مسیر مشخص باید شناخت کاملی از آن مسیر داشته باشید. موانع و سختی ها همیشه وجود دارند و این شما هستید که باید آنها را دقیق شناسایی کنید تا بتوانید در مواجهه با آنها تصمیمات درستی را اتخاذ کنید.

بعد از شناخت سختی ها و مشکلات، نوبت به انتخاب راه حل مناسب می‌رسد. این که شما بدانید در مواجهه با هر مشکلی باید چه ترفندی به کار ببرید و کدام راه‌حل را استفاده کنید تا از دست مشکل رهایی یابید و آن را پشت سر بگذارید، یکی از مهم ترین مراحل برای حفظ پشتکار است. برای همین، مقاله‌ای به نام مهارت تصمیم گیری را برای شما نوشته‌ایم که با آن، راه حل‌های مناسب هر موضوعی را پیدا کنید.

انتخاب راه حل درست این امکان را فراهم می‌کند که از پس مشکلات به خوبی بر آیید و بتوانید آنها را پشت سر بگذارید. به این ترتیب انگیزه ای در وجود شما ایجاد می شود. این انگیزه موجب می‌شود پشتکار شما برای ادامه مسیر چندین برابر شود. زیرا توانسته‌اید از موانع به خوبی عبور کنید.

فردی را تصور کنید که تاکنون نتوانسته در زندگی خود هرگز به موفقیتی دست پیدا کند و کاری را به سرانجام برساند. حال این فرد یک هدف بزرگ را انتخاب کرده و تصمیم دارد که به آن برسد. بدون شک در به سرانجام رساندن آن شکست خواهد خورد و نیمه کاره رهایش خواهد کرد.

برای اینکه پشتکار و اراده خود را تقویت کنید، باید از انجام کارهای کوچک شروع کنید. برای خود اهداف کوچکی را در نظر بگیرید و تلاش کنید که به آنها دست پیدا کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید پشتکار و اراده خود را تقویت کنید. به قولی تغییرات کوچک هستند که می‌توانند شگفتی را ایجاد کند.

فراموش نکنید پشتکار دقیقاً مانند یک عضله است. اگر همان ابتدا برای تقویت آن تمرینات بسیار شدید انجام دهید، ممکن است دچار آسیب دیدگی شوید و نتوانید مسیر خود را به پایان برسانید. اما زمانی که ابتدا از فعالیت های کوچک و تمرینات ساده تر شروع می کنید، بعد از مدتی عضلات شما ورزیده می شوند و آماده انجام فعالیت های بزرگ تر می باشند.

وقتی شما به کاری علاقه نداشته باشید، چه بخواهید و چه نخواهید بعد از مدتی خسته و دلزده خواهید شد و دیگر تمایلی برای ادامه آن فعالیت نخواهید داشت. بنابراین زمانی که قرار است هدفی را انتخاب کنید، به میزان علاقه خود نسبت به آن توجه داشته باشید.

اگر این هدف متناسب با علاقه شما باشد و در شما احساس شروع شوق ایجاد کند، احتمال اینکه آن را به پایان برسانید و در راه رسیدن به آن پشتکار و استقامت داشته باشید بسیار بیشتر است. این افراد معمولاً شاید در ابتدا قوی فعالیت کنند، اما بعد از مدتی آنچه که آنها را در مسیر حرکت نگه می دارد، میزان علاقه آنها نسبت به هدف خود و ارزشی است که برای آن قائل هستند. بنابراین حتماً سعی کنید اهداف تان با علایقتان متناسب باشد.

برای این که شما عزیزان بتوانید علایق خودتان را به درستی پیدا کنید، توصیه می‌کنم که یکی از محصولات ما به نام کشف استعداد و علایق واقعی دیدن کنید. این محصول خیلی خوب به شما یاد می‌دهد که چگونه علایق و استعدادهای خودتان را کشف کنید. به دلیل اهمیت بالا این مسئله توصیه می‌کنم که این کار را بکنید؛ زیرا افراد بسیاری زیادی بوده‌اند که با کشف نکردن این علایق کل آینده شغلی خودشان را تباه کرده‌اند. نه تنها آینده شغلی، بلکه کل زندگی خود را، از موفقیت گرفته تا زندگی شاد داشتن. 

هر کسی در یک حوزه خاص توانمند است. قرار نیست همه افراد مانند یکدیگر باشند. شما می توانید یک پزشک موفق باشید و یا یک نقاش بسیار ماهر. بنابراین باید توانمندی های خود را به درستی بشناسید، بدانید که در کدام حوزه بیشتر مهارت دارید و اهداف تان را متناسب با این مهارت ها انتخاب کنید.

از سوی دیگر توجه داشته باشید که نقاط ضعف خود را نیز مدنظر قرار دهید. برای این که بتوانید پشتکار خود را حفظ کنید، باید نقاط قوت و ضعف خود را به خوبی شناسایی کرده و مطابق با آنها مسیر حرکت خود را تعیین کنید. اگر نقطه ضعفی دارید سعی کنید آن را برطرف کنید. زیرا ممکن است زمانی که به قسمت‌های سخت مسیر حرکت خود برسید، این نقطه ضعف ها و پشتکار شما را تحت الشعاع قرار دهد و و از ادامه دادن مسیر باز بمانید. بنابراین قبل از وارد شدن به مسیر حرکت و رسیدن به اهدافتان، نقطه ضعف ها را برطرف کنید و نقاط قوت خود را بهبود بخشید.

برخی مواقع ممکن است شما هم دچار این احساس شده باشید که فکر کنید دیگر توانایی برای ادامه مسیر ندارید. نمی توانید به هدفتان دست پیدا کنید. به طور کامل دچار ناامیدی شده باشید و فکر کنید شاید بهتر است که دیگر تلاشی نکنید. در این لحظات سعی کنید حتماً با کسانی که در این حوزه تخصص دارند و یا افرادی که قبل از شما این مسیر را طی کرده اند و با سختی های آن آشنا هستند مشورت کنید. اجازه دهید آنها به شما انگیزه دهند و به شما کمک کنند تا روحیه خود را حفظ کنید و همچنان مصرانه و پرتلاش به سمت اهداف خود قدم بردارید. گاهی اوقات ممکن است کمک گرفتن از یک فرد دیگر موجب شود پشتکار شما حفظ شود و یا افزایش پیدا کند تا بتوانید به آنچه که مد نظر دارید دست پیدا کنید.

چگونه به تلاش خود ادامه دهیم

درباره توانایی هایتان و درباره چیزی که دوست دارید به آن دست پیدا کنید باید باورهای خود را تقویت کنید.  باور مثبت یکی از بهترین محرک ها برای حرکت در مسیر می باشد و می‌تواند تا حد بسیار زیادی بر روی افکار شما تاثیر بگذارد و موفقیت شما را تضمین کند. این که باور داشته باشید می توانید و سرانجام به هدفتان خواهید رسید، موجب می‌شود پشتکار خود را حفظ کنید و در مقابل موانع و سختی ها، از خود استقامت و پایداری نشان دهید. شک نکنید باورهای مثبت و افکار مثبت می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر روی مسیر حرکت شما بگذارند و تا حد بسیار زیادی به شما کمک کند. بنابراین به هیچ عنوان از آنها غافل نشوید، قدرت باور را جدی بگیرید!

مراحل رسیدن به هدف تان را تقسیم بندی کنید و آن را به کارهای کوچک تری تقسیم کنید. این تقسیم بندی می‌تواند به شما کمک کند تا با پشتکار و اراده بیشتری در این مسیر گام بردارید. زمانی که یک کار بزرگ به کارهای کوچک تر و مراحل مختلف تقسیم می‌شود، بعد از گذر کردن از هر مرحله انگیزه شما برای ادامه دادن مسیر چندین برابر خواهد شد. بنابراین حتماً اهداف تان را در چند مرحله مختلف برنامه ریزی کنید تا بتوانید با پشتکار بیشتری در هر مرحله را پشت سر بگذارید و به مرحله بعدی راه پیدا کنید. اگر در این کار مشکل دارید یا می‌خواهید این مهارت را بهبود ببخشید، حتماً روی کلمه مهارت هدف گذاری کلیک کنید.

یکی از اشتباهات بسیاری از افراد این است که از خود توقعات غیر منطقی و غیر عاقلانه دارند. به همین دلیل هم به پیروزی های کوچک خود توجهی نمی کنند و نهایتاً دچار احساس ضعف و سرخوردگی می شود. اما نکته مهم این است: فرقی نمی‌کند پیروزی که به دست آورده اید کوچک باشد یا بزرگ. مهم این است که شما موفق شده اید کاری را انجام دهید و آن را به سرانجام برسانید.

بنابراین حتی اگر از نظر خودتان آن پیروزی بسیار کوچک بوده است، نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید و و آن را ملاک خود قرار دهید. باور داشته باشید که اگر یک بار به پیروزی کوچکی دست پیدا کرده اید، پس از آن هم می توانید به موفقیت های دیگری برسید. این موضوع تا حد بسیار زیادی موجب می‌شود از خود پشتکار و تلاش بیشتری نشان دهید…

امیدوارم با پشتکارتر و پرقدرت تر از همیشه ببینمتان…

What is the Will

سلام و سپاس از مقاله کاربردیتون. من آدمی بودم ک همیشه ب استعدادم نازیدم و الان میبینم آدمایی ک یک دهم منم استعداد نداشتن از من پیشی گرفتن ,فقط ب دلیل اراده و پشتکار قویشون.

سلام بنظر مقاله کاربردی خوبی اومد و قدم به قدم با مراحل پیشنهادی همگام میشمو براتون آرزوی خیر که چنین مطالب خوبی در اختیار دیگران قرار می دید

وقت بخیر

ممنون از نظرتون. خوشحالیم که تونستیم کمکتون کنیم دوست عزیز

باعرض سلام و خسته نباشید ممنونم بابت مطالب بسیار عالیی که منتشر کرده اید

وقت بخیر

خوشحالیم که مطالب مورد استقبالتون قرار گرفته

موفق باشید

سلام وقت بخیر از بابت آپلوداین مقاله بسیار تشکر میکنم زیرا پشتکار و تلاش مستمر کلید موفقیت هست و این مقاله جز مقاله هایی هست که من در آینده هم مرور خواهم کرد. نکته ای فرمودین در خصوص اینکه کارهای کوچک خود را دست کم نگیریم من شخصا موفقیت های کوچکی که دارم برایم خیلی اهمیت چندانی ندارند و مدام دنبال درآمد بیشتر و کارهای بزرگتر در نخصص خودم هستم. از راهنمایی های بیشتری که در این مورد میفرمایین کمال تشکر را دارم. در پایان از زحمات شما خیلی خیلی ممنونم.

وقتتون بخیر

ممنون از نظر لطف شما…بله دقیقاً همین طوره؛ همون طور که در مقالات دیگه هم گفته شد، تنها راز موفقیت تلاش و پشتکار موفقیته.

خوش حالیم که در حال برداشتن گام برتر زندگیتون هستید. موفق باشید

مقاله جالبی بود. نکته آموزنده خوبی داشت ولی نه برای من دانش آموز. به نظرم بخشی از این مقاله را باید صرف جواب به سوال چگونه اراده قوی برای درس خوندن داشته باشیم می‌کردید. اینطوری خیلی بهتر می‌شد.

بله شما درست می‌گویید، اما ما در مقاله‌های دیگری مثل شب امتحان و جملات انگیزشی برای دانش آموزان به چنین مواردی اشاره کرده‌ایم.

خیلی خوب بود واقعا. من رو یاد تمام کارهای نیمه تمامم انداخت اما دیگه نمیخام فرصت هام رو از دست بدم.

خیلی عالیه پرانرژی شروع کنید ممنون از شما موفق باشید

سلام چه بسا کسانی که با این که استعداد خوبی دارن ولی پشتکار ندارن موفق نمیشن

سلام درسته، پشتکار عامل مهمی در مسیر موفقیت است ممنون از شما

لایک

عالی بود هرچند قبلا خونده بودم اما مرور شد ?????????

بله. گفتیم که یادآوری مهم تر از یادگیریه

اموزنده و عالی . هرچند اینارو مطالعه کرده بودم.قبلا . اما مرور شد ???????

ممنونم عالی بود

اقای پاکدامن خیلی مقاله ی خوبی نوشته بودید ممنون

سلام مقالتون خیلی خوب بود ممنون

سلام دوستان آقا مهدى تبريك ميگم مقالتون جذاب بود استادانه پيش رفتيد مقوله ى پشتكار شايد نقطه ضعف خيلى ها از جمله خودم هست كه اميدوارم براى هممون تقويت بشه ممنون از زحمتتون

سلام مهدی جان مقالت هم مثل خودت عالی بود رفیق من به شخصه از این مقاله درس های خوبی گرفتم برات بهترین هارو آرزو میکنم و امید وارم همینطور پله های ترقی رو طی کنی این رو هم بدون که داداشت تو هررر کاری همممممیشه پشتت هست #MP

سلام تبريك ميگم آقا مهدى مقالتون بجا وپرفايده بود واقعاً پشتكار استارت موفقيته كه ميتونه نقطه ضعف خيليها از جمله خودم باشه اميدوارم بتونيم همگى تقويتش كنيم

تبریک میگم بابت مقاله ی قشنگتون,دقیقا مقوله ی مهم موفقیت پشتکاره و حتی فردی که خیلی هوش بالایی ندارد با پشتکار به موفقیت های زیادی دست پیدا میکنه اما فرد باهوش بدون پشتکار موفق نمیشه

سلام خیلی خوب بود. از مولفه های رسیدن به موفقیت همین پشتکاره که به مراتب بیشتر از هوش و استعداد انسان به اون نیاز داره. خسته نباشید.

به نام خدا سلام آقای مهدی پاکدامن مقالتون بینظیر بود .?? اگر کسی پشتکار نداشته باشد هیچ وقت به موفقیت دست نمی یابد

سلام خدا قوت مقاله خوب و کاربردی بود. من که خییلی استفاده کردم ممنون

سلام واقا مقاله ی بسیار زیبا و خوبی داشتی اقا مهدی لطفا باز هم از این مقاله های زیبا بزار و ما مطالعه کنیم والبته انجام دهیم

سلام اقای پاک دامن تبریک بخاطر مقاله خوبتون به بحث جالبی اشاره کردید هدف چون همیشه اول باید هدف را انتخاب کرد بعد با پشتکار و اراده به هدف برسیم . با ارزوی شادی و کامیابی برای بچه های خوب رشد فردی

سلاااام به به

چقدر عاااللییی آفرین مهدی جان… انشاالله موفقیت های بزرگترت رو ببینیم یکی از بهترین جمله هایی که به دلم نشست این بود: “شما تو سال های اول به اندازه زجرتون ، اجر نمیبرید ولی از سال های پنجم به بعد شما اصلا اندازه زجرتون ،اجر نخواهید برد”

عالیه عالیه…

مقاله عالی و درعین حال ساده و قابل فهم خسته نباشید و ممنون به تیم گام برتر

تبریک میگم بهتون مقاله خیلی خوب و جالبی بود. بازم تبریک میگم

عالی بود تبریک میگم بهتون خیلی مقاله خوب و جالبی

واقعا بدون استمرار و پشتکار تو کارها موفقیت دست نیافتنی تر خواهد شد #MP

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

— بارگیری کد امنیتی –به منظور تصویب CAPTCHA لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید.

بهترین و کامل ترین بسته استعدادیابی و کشف علایق کشور

با ساده ترین راه ها، انگیزه خودتان را همیشه در بالاترین حد ممکن نگه دارید.

تهران، باغ فیض کوچه 1

پـلاک 15، طـبقه چهارم

تلـــفـن: 02156692113

بهترین و سریع ترین راه ارتباطی

با گام برتر: mostafaee_com

کیگ/ ماجراجو- علاقه‌مند به بازاریابی، مذاکره، فروش، دویدن، خطاطی. مشاوره طراحی استراتژی دیجیتال . http://lameei.com

یادم هست وقتی چالش ۳۰ روز وبلاگ‌نویسی را معرفی کردم خیلی‌ها اعتراض کردند که هر روز نوشتن سخت است و نمی‌شود و همیشه پاسخ من این بود که برای همین نامش چالش وبلاگ‌نویسی است. چالش یعنی آدم خودش را به زحمت بیاندازد. حالا که این چالش به پایان رسید و موفق شدم تقریبا هر روز بنویسم و این نوشتن بعد از پایان این چالش هم ادامه دارد این فکر به ذهنم رسید که آیا امکان دارد که آدم چالش‌های دیگری هم در زندگی برای خودش تعریف کند و با استفاده از این چالش‌ها سطح زندگی خود را افزایش دهد؟ به زندگی روزمره خودم و اطرافیانم نگاهی کردم. تقریبا همه به دنبال یک کار راحت با درآمد عالی هستیم که خیلی هم وقت ما را نگیرد. شرایط زندگی که سخت می‌شود، سخت که نه کمی تغییر می‌کند داد ما به آسمان می‌رسد. همه دوست داریم صبح بیشتر بخوابیم، درس نخوانیم، کار نکنیم، رییس نداشته باشیم، پول زیاد داشته باشیم و این لیست ادامه دارد. امروز در حال مطالعات و جستجوهایم به کتابی برخوردم به نام قانون ۱۰ برار نوشته گرنت کاردون. نویسنده در این کتاب به نکته جالبی اشاره کرده است. او می‌گوید اهداف معمولی انگیزه و اشتیاق لازم را در انسان بوجود نمی‌آورند. لذا لازم است که سطح توقع خود را ۱۰ برابر کنید تا انگیزه و انرژی لازم را پیدا کنید. حالا باید تمام فعالیتهایی را که لازم بود برای رسیدن به اهداف خود انجام بدهید را نیز ۱۰ برابر کنید. این یعنی برای رسیدن به یک هدف متعالی باید ۱۰ برابر بیشتر زحمت بکشید. این گفته من را یاد چالش وبلاگ‌نویسی می‌اندازد. اینکه خودمان را مجبور کردیم هر روز و تحت هر شرایطی یک پست منتشر کنیم. این یعنی برای یک هدف عالی که هر روز نوشتن است باید انرژی بسیار بیشتری صرف می‌کردیم. به نظر من ما درگیر یک زندگی سوسولی و خیلی لوس شدیم. زحمت کشیدن را فراموش کردیم. فرض کنید در حالت عادی هر روز ۵ تماس با مشتریهای خود می‌گیرد ولی حالا باید ۵۰ بار تماس بگیرید. خب این کار بسیار سخت است ولی به نظر من انسان توانایی‌های بسیار زیادی دارد و متاسفانه ما به دلیل نوع زندگی‌های شهریمان درگیر زندگی در پایین‌ترین سطح از تواناییهایمان شده‌ایم. ما موفق شدن و رسیدن به اهدافمان را به چشم چیزی می‌بینیم که اگر بشود خوب است اگر هم نرسیدیم که کلی توجیه بسیار شیک هم برایش درست می‌کنیم. حالا فکر کنید اگر به رسیدن به اهداف به عنوان یک امر اخلاقی نگاه کنیم چه می‌شود. یعنی اخلاقا خود را متعهد به رسیدن به اهداف بدانیم. این نوع نگاه هم می‌تواند به شدت به ما کمک کند. نویسنده کتاب معتقد است که در دنیا ۴ دسته از افراد وجود دارند: ۱. افرادی که هیچ کاری نمی‌کنند. ۲. افرادی که عقب‌نشینی می‌کنند. این افراد با برخورد با هر مشکلی به سرعت عقب نشینی می‌کنند. اینها از شروع کار برای انجام دادن کارهای سنگین می‌ترسند. ۳. آدمهای معمولی افرادی هستند که به اندازه طبیعی زحمت می‌کشند. سر کار می‌روند و تا حدی تلاش می‌کنند که اخراج نشوند. ۴. کار زیاد. اینها افرادی هستند که یا تمام ذهن و توان فیزیکی وارد کار می‌شوند. اینها من را یاد نیروهای مخصوص می‌اندازند. اکثر آدمها از نوع ۳ هستیم. یک زندگی معمولی را پیش می‌گیریم و هدف‌هایی هم در ذهن برای رسیدن داریم ولی اگر هم نرسیدیم خیلی مهم نیست. همیشه از دنیا شاکی هستیم و هر روز موفق نشدن خود را گردن آدمهای مختلف می‌اندازیم. اما یک عده خاص هستند که اصولا سرشان برای دردسر درد می‌کند. آنها مرزهای توانایی بشر را جابه‌جا کرده‌اند. آنها در دسته ۴ قرار دارند و عده کمی هستند که از قانون ۱۰ برابر استفاده می‌کنند. اهداف آنها ۱۰ برابر افراد عادی است و ۱۰ برابر آنها هم برای رسیدن به اهدافشان تلاش می‌کنند. اگر همه ساعت ۶ صبح از خواب بیدار می‌شوند اینها ساعت ۴ صبح بیدا شده و مشغول کار هستند. اگر افراد عادی در ماه یک کتاب می‌خوانند اینها در هفته ۵ کتاب می‌خوانند، اگر افراد عادی هر هفته ۳ پست وبلاگ می‌نویسند اینها هر روز ۲ پست منتشر می‌کنند. به نظر غیر ممکن می‌آید ولی اگر فقط فکر و ذهنمان را از یک زندگی سوسولی و راحت طلبانه منحرف کنیم همه چیز ممکن می‌شود. چطور می‌شود که یک سرباز عادی با شرکت در دوره‌های نیروی مخصوص تبدیل به یک ابر سرباز می‌شود؟ او اهدافی دارد که ۱۰ برابر سرباز عادی است و برای رسیدن به آنها ۱۰ برابر زحمت می‌کشد. ما هر روز شاهد افراد خاصی هستیم که همانند نیروهای مخصوص هستند. ورزشکارهای حرفه‌ای نمونه‌ای دیگر هستند. افرادی که در سطح اول ورزشهای حرفه‌ای فعالیت می‌کنند کسانی هستند که اهداف بسیار بزرگی دارند. برنده شدن مدال المپیک هدف بزرگی است که فقط تعداد محدودی از تمام انسانهای روی کره زمین در سر دارند و برایش خیلی زحمت می‌کشند. اگر زندگی‌نامه آنها را بخوانید و یا به مصاحبه آنها گوش کنید می‌بینید که شب و روز در حال تمرین هستند. آنها موفقیت را یک تعهد اخلاقی می‌دانند. آنها خود را به مردم کشور خود متعهد می‌دانند و به همین دلیل باید موفق شوند. ما هم باید دست از این روش زندگی سوسولی و راحت طلبانه برداریم و اهدافی ۱۰ برابر چیزی که همیشه به آن فکر می‌کردیم برای خودمان انتخاب کرده و ۱۰ برابر حد معمول برایش زحمت بکشیم. در کتابی خواندم که یک نیروی مخصوص معتقد است که وقتی بدن احساس خستگی می‌کند هنوز ۷۰ درصد از توانش استفاده نشده است.

کیگ/ ماجراجو- علاقه‌مند به بازاریابی، مذاکره، فروش، دویدن، خطاطی. مشاوره طراحی استراتژی دیجیتال . http://lameei.com

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

با اینکه انسان ها برای رسیدن به هدف و علائق شان مشتاقانه تلاش می کنند، اما گاهی به آنچه که نیاز دارند و می خواهند، نمی رسند. آیا تا به حال با چنین افرادی مواجه شده اید؟ مثلا من کسی را می شناختم که شدیداً به یادگیری موسیقی علاقه مند بود، به همین دلیل در سن ۱۴ سالگی ویولونی خرید و شروع به یادگیری کرد. اما ۸ سال بعد، نه تنها بهتر نمی نواخت بلکه نسبت به ابتدای کار، بدتر هم شده بود. در ابتدای کار، بسیار
علاقه مند بود اما اکنون، ویولون در کمد خانه اش خاک می خورد.

راز موفقیت به اندازه‌ای که به اشتیاق و استقامت بستگی دارد، به استعداد وابسته نیست. این مفهوم سرسختی نامیده می شود. 1 در كتاب بیش از حد انسان، انسان های موفق را به عنوان انسان هایی توصیف می کند که در یک رویداد به طرز خستگی ناپذیری همواره شرکت می کنند2.

کوه نوردان کوه های آلپ با رسیدن به نیمه ی راه، در استراحتگاهی در آنجا استراحت می کنند. اگر صبح زود کوه نوردی را شروع کنند، موقع ناهار به همان استراحتگاه می رسند. صاحب آن استراحتگاه طی سالیان سال متوجه شده است که همیشه اتفاقی جالب رخ می دهد:

وقتی کوه نوردان وارد استراحتگاه می شوند و گرمای آتش را حس می کنند و بوی غذا به مشامشان می رسد و امنیت آنجا را مشاهده می کنند، برخی از آنان وسوسه می شوند و به همراهان خود می گویند:

می دانی، فکر کنم بهتر است همین جا منتظر بمانم و شما به قله بروید و برگردید. وقتی برگشتید، با هم پایین می رویم. چگونه به تلاش خود ادامه دهیم

وقتی کنار آتش می نشینند و آواز می خوانند، جرقه ای از خشنودی آنان را فرا می گیرد. در همین هنگام، بقیه گروه لباس های خود را می پوشند و مسیر خود را به سوی قله ادامه می دهند. در ساعت بعد، فضای شادی بخشی کنار آتش وجود دارد و اوقات خوبی را در امنیت کامل در خانه ی کوچک سپری می کنند. اما حدوداً سه ساعت و نیم بعد، آرام می شوند و به سمت پنجره می ورند و به بالای کوه می نگرند و در سکوت به دوستانشان که در حال بالا رفتن از قله هستند، متوجه می شوند که دوستان شان بهای رسیدن به قله را پرداخته اند.

خب، دقت کردید چه اتفاقی افتاد؟

راحتی موقت پناهگاه باعث از دست دادن باور آنان به هدفشان شد. این اتفاق، برای هر یک از ما نیز ممکن است اتفاق بیفتد، به عبارتی آنها مارشملوهایشان را خیلی زود خوردند.

آیا در زندگی ما پناهگاه هایی وجود دارد که مانع رسیدن به قله و از دست دادن هدفمان شود؟

زندگی از دو قسمت تشکیل شده است:

قله ها و پناهگاه ها.

در پناهگاه، امنیت و آسایش وجود دارد؛ خطری جان شما را تهدید نمی کند، اما برای تجربه ناب زندگی و صعود کردن و قرار گرفتن در اوج، باید با چالش قله رو به رو شد و بر آن غلبه کرد.

دقیقاً در همین لحظات است که فرق میان انسان موفق و انسان ناموفق آشکار می‌شود انسان موفق کار را ادامه می‌دهد و می‌داند که این پشتکار و ادامه دادن است که سبب موفق شدن و کسب نتیجه می‌شود.در اینجا می‌خواهیم راه‌کارهایی برای افزایش پشتکار و اراده پیشنهاد دهیم که استفاده کنید و نتیجه بگیرید. سرسختي یکی از مهم‌ترین صفاتی است که باعث موفقیت ما می‌شود و باید بکوشیم این صفات را در خودمان تقویت کنیم.3

چطور سرسختی خود را افزایش دهیم؟

۱-افزایش سرسختی و خوش بینی با هدف گذاری

یکی بهترین شیوه هایی که می‌توان پشتکار خود را بالا برد استفاده درست از هدف‌گذاری است اگر بدانید برای هدفی تلاش می‌کنید.

در میانه‌ی مسیر دل سرد نمی‌شوید و دست از کار و تلاش برنمی‌دارید و باپشتکار و اراده‌ی بالا ادامه می‌دهید دقیقاً هدف خودتان را مشخص کنید.  

 برای خودتان دقیقاً مشخص کنید که می‌خواهید در دانشگاه درس بخوانید،ماشین موردعلاقه‌ی خودتان را بخرید و مستقل شوید،یک شرکت جدید ایجاد کنید یا وارد حوزه‌ی جدید درزمینه‌ی کسب‌وکار شوید.

هر چه دقیق‌تر هدف‌گذاری کنید احتمال موفقیت را افزایش می‌دهید هدف‌هایی را انتخاب کنید که دوستشان دارید و واقعاً هدف‌های خودتان هستند نه هدف‌هایی که جامعه و اطرافیان به شما تلقین کرده‌اند.

برای مثال شخصی را می‌شناسم که واقعا دوست دارد در رشته‌ی عمران فعالیت کند اما می‌گوید چون بقیه می‌گویند رشته برق بهتر است می‌خواهم به رشته‌ی برق بروم.

دقیقاً باید با خودتان خلوت کنید هدف‌هایی را انتخاب کنید که برای خودتان هستند و عاشقشان هستید. دوستی داشتم که عاشق پرستاری بود و واقعا دوست داشت پرستار شود اما چون اطرافیان گفته بودند  وارد رشته‌ی مدیریت شود،در رشته‌ی مدیریت بازرگانی تحصیل می‌کرد اما رشته‌اش را دوست نداشت و در عوض تمام دوره‌های بهیاری را گذرانده بود و بیشتر وقتش را در کلینیک‌های پزشکی بود و از رشته‌ی مدیریت ناراضی بود…

هدف‌گذاری بسیار مهم است و مهم‌تر از آن این است که هدف‌های خودتان را زندگی کنید. این اواخر با فردی آشنا شده‌ام که دانشجوی رشته‌ی پزشکی بوده و با ۹۰ واحد پاس کرده رشته‌ی پزشکی را رها کرد و وارد رشته‌ی تغذیه شد، می‌گفت حالم در رشته‌ی تغذیه خوب است، دنیای من تغذیه است.

شاید کمی غیرمنطقی به نظر برسد که فردی از  رشته‌ی پزشکی انصراف دهد و وارد رشته‌ی تغذیه شود اما نکته‌ی جالب اینجاست که این فرد در رشته‌ی خود به یک متخصص تمام‌عیار تبدیل‌شده و با استفاده از رژیم‌درمانی بیماری‌هایی را مداوا کرده است که بسیاری از پزشکان در مداوای آن‌ها باید انواع و اقسام داروها و عمل‌های جراحی را تست کنند.

اما این فرد به دلیل علاقه‌ی زیاد خود و بامطالعه‌ی بسیار زیاد و تخصصی تبدیل به یک فرد بسیار موفق در رشته‌ی خود شده است و حالش بسیار خوب است، می‌گوید حس می‌کنم ۲۰ سالم است چون هم انرژی زیادی دارم و از کارم لذت می‌برم و هم گاهی بیشتر از جوانان کار و تلاش می‌کنم و گذر زمان را در مطب خودم احساس نمی‌کنم.

افزایش سرسختی و امید با پیدا کردن چرایی

چرایی خودتان را برای رسیدن به یک هدف پیدا کنید توجهتان را به این جمله‌ی معروف از نیچه جلب می‌کنم: 

نیچه: هر کس چرایی زندگی را بداند، چگونگی آن برایش قابل‌ تحمل می شود.

باید چرایی کار خود را بدانید، بدانی چرا می‌خواهید به آن هدف برسید؟ اگر چرایی خود را پیدا کنید در زمان‌هایی که شرایط سخت و دشوار می‌شود به کار خود ادامه می‌دهید و دست از کار و تلاش برای رسیدن به اهدافتان نمی‌کشید برای پیدا  کردن چرایی خود بسیار دقیق شوید و با خودتان خلوت کنید.

چرا می‌خواهید به این اهداف برسید؟

آیا به این دلیل می‌خواهید به هدفی دست پیدا کنید که بقیه می‌گویند خوب است؟

واقعا برای رسیدن به هدف خود دلیل محکم و قانع‌کننده‌ای دارید؟

انسان‌هایی که چرایی خود را پیدا می‌کنند در شرایط سخت و دشوار کم‌تر غر می‌زنند و بیشتر تلاش می‌کنند تا اوضاع را بهتر کنند و بر روی کار خودشان تمرکز می‌کنند، وقتی چرایی هدف خود را پیدا کنید یک محرک درونی دارید که به شما سوخت و انرژی می‌دهد تا با سرسختی و امید بالا برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید.

پیشنهاد می‌کنم همین حالا فکر کنید که چرایی شما از رسیدن به اهدافتان چیست؟

افزایش سرسختی با تجسم خلاق 

تجسم خلاق یکی از بهترین روش‌های افزایش پشتکار است در مورد اهداف خود تجسم خلاق کنید و با خودتان خلوت کنید، در ذهن خود ببینید که به هدفتان رسیده‌اید و آن حس لذت و شادی را احساس کنید.

این نکته‌ی مهم را به یاد داشته باشید که ذهن انسان فرق میان تجسم و واقعیت را متوجه نمی‌شود، پس با خیال راحت خود را در حالتی ببینید که به هدف خود رسیده‌اید و در مورد هدف خود و احساس شادی و شور خود تجسم خلاق کنید.

تجسم خلاق باعث می‌شود ذهن شما باور کند که می‌توانید به هدف خود برسید. در ذهنتان خودتان را فردی ببینید که بسیار با اراده است، با استفاده از تجسم خلاق می توان پشتکار و اراده را افزایش داد، خودتان را ببینید که در زمان‌های سخت برای رسیده به هدف خود تلاش می‌کنید و سرانجام موفق می‌شوید و شادی و شور و بسیار زیادی را احساس می‌کنید.

افزایش سرسختی و خوش بینی با تمرین‌های کوچک

چگونه به تلاش خود ادامه دهیم

تمرینات کوچک درزمینه‌ی سرسختی معجزه می‌کنند سنگ بزرگ نشانه‌ی نزدن است،اگر احساس می‌کنید که پشتکار ضعیفی دارید با خودتان عهد ببندید که برای رفع این مشکل قدم‌های کوچک بردارید.

برای رسیدن به اهداف بزرگ  ابتدا از قدم‌های کوچک شروع کنید، یک هدف را در نظر بگیرید که خیلی وقت است آن را در ذهن دارید، هدفی باشد که مثلاً در ۱۰ روز بتوان به آن رسید، برای خودتان برنامه‌ای تنظیم کنید که روزی ۱۵ دقیقه از وقتتان را به انجام کاری اختصاص دهید که شمارا به آن هدف کوچک می‌رساند.

برای مثال یک کتاب انتخاب کنید که روزی ۱۵ دقیقه آن را مطالعه کنید و متعهد شوید که هرروز این کار را انجام دهید بعد از گذشت مدتی تعجب خواهید کرد که چطور باروزی فقط ۱۵ دقیقه توانستید کتابی را که مدت‌ها می‌خواستید بخوانید را تمام کنید.

یک نکته‌ی مهم: ممکن است در طول مسیر روزهایی باشد که نتوانید تمرین خود را انجام دهید و ناامید شوید، توصیه می‌کنیم به‌یک‌باره کل تمرین را کنار نگذارید بلکه از فردا مجدد کار خودتان را شروع کنید و به تمرین کردن ادامه دهید. بعدازاین که در چند پروژه‌ی کوچک موفق شدید به‌شدت احساس می‌کنید پشتکار و اراده تا افزایش پیداکرده، این موفقیت‌ها باعث افزایش اعتمادبه‌نفس شما هم می‌شود و می‌توانید کم‌کم به سمت اهداف بزرگ خودتان بروید 

 افزایش سرسختی با فکر کردن به نتیجه نهایی

یکی از جالب‌ترین راه‌کارهایی که باعث افزایش سرسختی می‌شود اندیشیدن به نتیجه است یعنی هنگام تلاش برای رسیدن به خواسته یا هدفی تمام توجه خودمان را به نتیجه‌ی پایانی معطوف کنیم و با تمام قدرت خودمان به راهمان ادامه دهیم.

در ذهنمان بگوییم ممکن است در این زمان کمی کار سخت و دشواری باشد اما تحمل این زحمت‌ها نتیجه‌اش موفقیت است

گاهی فاصله‌ی ما تا رسیدن به اهدافمان فقط کمی سخت‌کوشی است. برایان تریسی دریکی از کتاب‌هایش بیان می‌کند که:” کمی سخت تلاش کردن تابه‌حال هیچ‌کس را نکشته است” باید در ذهن خود به این نتیجه برسید که برای رسیدن به هدفتان این سخت‌کوشی ارزشش را دارد، باید بتوانید به در شرایط سخت روحیه‌ی خودتان را حفظ کنید و به تلاش کردن ادامه دهید.

یادمان باشد ضربات پیاپی قطرات آب است که می‌تواند به دل سخره‌ی سنگی نفوذ کند. آب با آن جنس لطیفش با سخت‌کوشی و استمرار به دل سخره‌های سنگی نفوذ می‌کند و راه خود را باز می‌کند سراسر عالم طبیعت درس‌هایی برای زندگی دارند و باید این درس‌ها را یاد گرفت، تلاش و پشتکار برای رسیدن به هدف یکی از مهم‌ترین صفاتی است که اگر فردی آن را داشته باشد احتمال موفقیت اش بسیار بالا می‌رود. از توماس ادیسون در مورد پشتکار نقل‌قول بسیار عالی‌ای وجود دارد.

موفقیت یعنی یک درصد الهام گرفتن و ۹۹درصد عرق ریختن

یعنی برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ،پشت کار و امید بزرگ لازم است. به هر میزان که هدف شما بزرگ‌تر باشد باید برایش بیشتر زمان بگذارید و بیشتر تمرکز کنید و بیشتر کارکنید یا بهتر به نقل از  ادیسون باید بیشتر “عرق ریخت”

نکته‌ی پنهان درزمینه‌ی سرسختی این مفهوم است که اگر طبق مورد اول هدف نداشته باشید در میانه‌ی راه سرگردان می‌شوید و نمی‌دانید اصلاً برای چه باید این‌قدر سخت تلاش کنید.

باید اهدافتان را دقیق و مشخص تعیین کرده باشید تا در مواقعی که شرایط سخت می‌شود ناامید نشوید.

با همه‌ی راه‌کارهای ارائه‌شده در مورد سرسختی ممکن است گاهی در زندگی خود دچار سردرگمی شوید یا واقعا از تلاش کردن خسته شوید پیشنهاد ما برای مواقعی که واقعا حس می‌کنید خسته شده‌اید و توان ادامه دادن را چه ازلحاظ ذهنی و چه ازلحاظ روحی ندارید این است که مکث کنید برای چند روزبه جسم و روحتان استراحت بدهید اجازه بدهید باتری‌های روحی و جسمی‌تان شارژ مجدد شود

ما انسان هستیم و گاهی به استراحت‌های اساسی نیاز داریم، هرگاه احساس خستگی کردید کمی استراحت کنید، اما یادتان باشد اگر هدفتان را دقیق انتخاب کرده‌اید بعد از هر استراحت باقدرت تمام برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید.4

نوشته: انسیه جناب

منابع :

١-آنجلا دا كورث، قدرت اشتياق وپشتكار،انتشارات نوين. 

٢- مصطفي امين پور ، بیش ازحدانسان.

٣-رایان هالیدی ، ایگو دشمن سرسخت من.

4- Rayan holiday ; the obstinacy in the way

دانشگاه علوم پزشکی تهران

وزارت بهداشت

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دفتر امور بانوان می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

جملات انگیزشی، نورافکن‌های پرشوری هستند که گاه و بیگاه، حال و هوای افکار ما را حسابی روشن می‌کنند. یکی از توصیه‌های ثابت افراد موفق به دیگران این است که هر روز صبح، دو کار را انجام دهند. کار اول، مرور اهدافشان و دیگری خواندن جملا‌ت انگیزشی یا دیدن کلیپ‌های موفقیت است. در این مقاله، گلچینی پر بار از جملات انگیزشی را که از زبان موفق‌ترین افراد در سرتاسر جهان بیان شده‌اند، خواهید خواند.

اراده یکی از پایه‌های اصلی هر موفقیتی به شمار می‌رود و جملات انگیزشی زیادی در مورد آن وجود دارد. اراده، ریشه خواستن است؛ چیزی است که حرف را به عمل تبدیل می‌کند و آرزوها را از جهان خیال به واقعیت مادی می‌آورد. بدون اراده، هیچ کاری انجام نمی‌شود. از یک تا ده، به نیروی اراده خود چه نمره‌ای می‌دهید؟

قانون‌های نانوشته زیادی در این جهان وجود دارد. یکی از آن قانون‌ها این است که مقابله کردن با هر چیزی که نمی‌خواهیم یا دوستش نداریم آن را قوی‌تری می‌کند. اگر از شکست فرار کنیم، از ضرر کردن بترسیم، از بیماری، از تنهایی و از تمام چیزهایی که برایمان ناخوشایند هستند دوری کنیم یا در مقابلشان قد علم کنیم، قوی‌تر می‌شوند؛ گویی که از ترس ما جان می‌گیرند. بهترین و باید بگویم تنهاترین راه برای عبور از این ترس‌ها و نگرانی‌ها، انعطاف ‌پذیری است. انعطاف پذیری به ما این قدرت را می‌دهد که به جای اهمیت دادن به ترس‌هایمان خیلی آرام از کنارشان بگذریم. آنها را ببینیم اما قدرتی در اختیارشان قرار ندهیم و به همین سادگی، پیروز کارزار ترس‌هایمان شویم.چگونه به تلاش خود ادامه دهیم

اشتباه نگاه کردن، ریشه بسیاری از شکست‌ها است. ما همیشه جایی بیرون از وجودمان به دنبال پاسخ پرسش‌هایمان می‌گردیم. در حالی که خودمان بزرگ‌ترین پاسخ هستیم. وقتی برای پیشرفتمان تلاش کنیم و هر روز فقط اندکی بهتر از روز قبل شویم، راه‌حل‌ها را یکی پس از دیگری پیدا خواهیم کرد.

مرگ را چگونه تعریف می‌کنید؟ در حقیقت به دو شکل می‌توان مرگ را تعریف کرد. یکی همان شکل عادی است که روحمان جسم را ترک می‌کند و دیگری حالتی است که ما زنده هستیم اما کنترل فکر و ذهنمان را به دست دیگران داده‌ایم. چنین جملات انگیزشی می‌توانند در حکم یک تلنگر کوچک عمل کنند. با این تعاریف، آیا شما زنده هستید؟

خواندن جملات انگیزشی از زبان محمد علی کلی، شور و نشاط عجیبی را در وجود خواننده بیدار می‌کند. موفقیت، در کنار هم گذاشتن نکته‌های کوچکی است که در عین کوچکی، بسیار قدرتمند هستند. تسلیم نشدن تا آخرین لحظه، یکی از همین نکته‌ها است. آخرین باری که کاری را تا آخرین لحظه انجام دادید کی بود؟

ردپای ریسک را می‌توان در جملات انگیزشی زیادی پیدا کرد. بهترین اقدام در مقابل شرایط جدیدی که به نوعی ریسک به حساب می‌آیند، کسب اطلاعات و اقدام هوشمندانه است. عصر حاضر، پذیرای افراد محافظه کار نیست.

همه چیز دانی، ادعای تازه‌ای نیست. در طول تاریخ، انسان‌ها با اشک و خونشان در حال اثبات این ادعای پوشالی بودند. در حقیقت، هیچ کس در دنیا وجود ندارد که همه چیز را بداند. ما تنها می‌توانیم بیشتر و بیشتر یاد بگیریم و بر میزان دانشمان از یک تخصص، بیفزاییم. روند یادگیری جریانی است که باید همیشه در زندگی‌مان وجود داشته باشد. این تنها راه برای رشد و موفقیتی پیوسته است.

بزرگان و افراد موفق به وسیله جملات انگیزشی زیادی سعی در انتقال این مفهوم داشتند که باید اهداف بزرگی داشته باشیم؛ آن‌قدر بزرگ که حتی ندانیم از کجا باید شروع کنیم. شاید در ابتدا داشتن چنین اهدافی غیر منطقی به نظر برسند اما انتخاب اهداف بزرگ یکی از شیوه‌های کاربردی برای برانگیختن انگیزه و استفاده از حداکثر توان فردی به شمار می‌رود. بزرگی کدام هدف در زندگی‌تان شما را می‌ترساند؟

واژه «نمی‌دانم» تیر خلاص را به ذهن ما می‌زند. در آن صورت، ذهن از تکاپو برای یافتن راه‌حل تازه باز می‌ایستد. اما عبارت «هنوز نمی‌دانم» ذهن را قلقلک می‌دهد تا هر چه سریع‌تر به دنبال یافتن پاسخ درست بگردد. این واکنش جالب ذهن، نشان دهنده قدرت بی‌نظیر واژه‌ها در جهان ما است.

دلیل، عنصر برانگیزنده برای هر کاری است. انسانی که دلیل زندگی‌اش را گم کند به راحتی دلیل نفس کشیدنش را هم گم می‌کند. دلیل به انسان‌ها این امکان را می‌دهد تا توانایی‌های خفته در وجودشان را بیدار کنند. هیچ کاری را بدون دلیل انجام ندهید. چون در آن صورت عمر، استعداد و انگیزه‌های خود را بیهوده خرج خواهید کرد.

موضوع مقایسه یکی از پایه‌های ثابت جملات انگیزشی است. بیل گیتس در این سخن، پا را از حد معمول فراتر گذاشته و مقایسه خودمان با دیگران را نوعی توهین به حساب آورده است. با دیدن این سخن به یاد گفته‌ای از آلبرت انیشتین افتادم که می‌گفت: «هر کس یک نابغه است. ولی اگر ماهی را از روی توانایی‌اش در بالا رفتن از درخت قضاوت کنی، آن ماهی تمام عمرش را با این باور زندگی خواهد کرد که یک احمق است.»

«موفقیت یک مسیر است.» نمی‌دانم تا چه اندازه با این جمله یا جملات انگیزشی شبیه این موافق هستید اما اگر این گونه به موفقیت نگاه کنیم، می‌توانیم نکته‌های جالبی را از آن بیاموزیم. به نظر من، موفقیت، نه در یک لحظه یا یک مکان بلکه در یک جریان روی می‌دهد. اگر در جریان موفقیت باشیم، یعنی از انجام کارمان لذت می‌بریم، از لذت خود کسب درآمد می‌کنیم، یاد می‌گیریم، رشد می‌کنیم و پخته‌تر از دیروزمان قدم برمی‌داریم. نظر شما در مورد موفقیت چیست؟ آیا موفقیت را یک جریان می‌دانید یا یک مقصد؟

گاهی ما ندانسته از یادگرفتن فرار می‌کنیم. در این وضعیت، خودمان را پشت بهانه‌های عجیب اما دهان پرکنی مانند: «با این سن و سال که دیگه نمی‌تونم چیزی یاد بگیرم» یا «دیگه صبر و حوصله یاد گرفتن رو ندارم» پنهان می‌کنیم. نباید با بهانه‌های این چنینی، درب‌های ذهنمان را به روی یاد گرفتن ببندیم. شاید با باز کردن این درب، آن هم بعد از مدت‌ها، نور چشمانمان را بزند اما زودتر از آنچه که فکرش را بکنیم به روشنایی عادت می‌کنیم. یادتان باشد برای کسی که به دنبال یادگیری باشد، هیچ دانشی پنهان نمی‌ماند.

اگر به کاری باور داشته باشیم، یعنی روحمان از همین الان در مقصد حضور دارد. تنها کاری که باید بکنیم این است که جسممان را نیز به مقصد برسانیم.

برخی از جملات انگیزشی، بسیار ساده اما در عوض عمیق هستند. چنین سخنانی مستقیم در خال می‌زنند. صادقانه، دلسوزانه و با عشق کار کردن، چنان اعتباری به انسان می‌دهند که تنها آوردن ناممان به عنوان یک سند معتبر در ذهن دیگران جلوه می‌کند. اگر چنین رویه‌ای در کارتان پیش بگیرید، هیچ رقیبی نخواهید داشت.

بیشتر ما در آینده زندگی می‌کنیم در حالی که جسممان در گذشته باقی مانده است. در این میان، چیزی که خیلی کمتر دیده می‌شود، زمان حال است. بیایید به امید آینده و با درس گرفتن از گذشته اما در زمان حال زندگی کنیم.

یکی از قانون‌های دوست داشتنی در کشور ژاپن، قانون ۱۵ دقیقه است. این قانون، مفهوم بسیار ساده‌ای دارد. به این ترتیب که هر روز، تنها ۱۵ دقیقه بیشتر از روز قبل تلاش کن. بسیاری از جامعه شناسان، پیشرفت سریع کشور ژاپن را مدیون این قانون ساده می‌دانند. یادتان باشد، فقط کمی بیشتر از دیروز.

برخی از واژه‌ها ترسناک هستند. «بازنده» یکی از همین واژه‌های ترسناک است. اما بین ترسناک و خطرناک بودن، تفاوت زیادی وجود دارد. بازنده بودن ترسناک است اما خطرناک نیست. چون گاهی تفاوت بین برنده و بازنده بودن در کمتر از یک ثانیه خلاصه می‌شود. یک تلاش بیشتر، یک حرکت اضافه‌تر و حتی یک بار دیگر فکر کردن. وقتی در ذهن خود یک برنده باشید، در جهان فیزیکی نیز انگیزه تلاشی بیشتر برای برنده شدن را پیدا خواهید کرد.

نگاه متفاوت رابرت کیوساکی به پول در تمام جملات انگیزشی که از او منتشر شده است به چشم می‌خورد. در حقیقت نمی‌توان هیچ جایگزینی برای پول پیدا کرد. بهتر است به جای سردادن شعارهایی علیه پول، دستی بر زانوهایمان بگذاریم و فکری برای به دست آوردن آن بکنیم.

چگونه به تلاش خود ادامه دهیم

معمولی بودن یعنی شبیه به بقیه بودن و هیچ فکر و خلاقیتی برای خود نداشتن. همه ما تا زمانی که برای خودمان و به شیوه‌ای که از صمیم قلب می‌خواهیم فکر نکنیم، معمولی هستیم. این دنیا نه به دست انسان‌های معمولی بلکه به دست افراد فوق‌العاده‌ای که خودشان را باور کردند، اداره می‌شود. هر وقت که بخواهید می‌توانید به جمع آنها بپیوندید.

جهان بر مبنای «قانون جذب» بنا شده است. حتی کسانی که آن را انکار می‌کنند در هر ثانیه با تمام نیرو از قانون جذب استفاده می‌کنند. وقتی بدانیم چه می‌خواهیم و آن را واقعا طلب کنیم، مسیر رسیدن به آن برایمان آشکار می‌شود. در حقیقت، ما مسیر موفقیتمان را جذب خواهیم کرد.

قوی بودن، تمرینی درونی است. تنها در صورتی می‌توانید خود را یک فرد قوی بدانید که بزرگ‌ترین طرفدار خودتان باشید. با این اوصاف، آیا شما قوی هستید؟

گاهی افراد موفقی که پشت جملات انگیزشی هستند، تجربه‌ای چندین ساله را در یک جمله خلاصه می‌کنند. چیزی شبیه به جمله بالا، یکی از همان نمونه‌ها است. لپ کلامش هم این است که نباید به خاطر از دست دادن یک فرصت، میدان را خالی کنید. باید همیشه به استقبال فرصت‌های شگفت انگیز آینده بشتابید.

مرز بین آرزو و هدف، تلاش نام دارد. اگر در این مرز زندگی می‌کنید، یعنی شما کارخانه‌ تبدیل آرزو به هدف را در اختیار دارید. در غیر این صورت، آرزوی شما هیچ قدرتی نخواهد داشت.

تغییر زندگی کنونی، نیازمند تغییری اساسی در کلکسیون عادت‌های روزمره ما است. طبق چیزی که در جملات انگیزشی گفته شده، باید بعضی از کارها را به عادت‌های روزمره خودمان تبدیل کنیم. عادت‌هایی مثل سحرخیز بودن، همیشه آموزش دیدن و داشتن تلاشی هدفمند، جزو این گروه موفقیت ساز به شمار می‌روند.

هرگز خسته نشدن، بلوف بزرگی است. بهتر است این گونه با خودمان قرار بگذاریم. وقتی از تلاش کردن خسته شدیم، به جای کنار گذاشتن هدفمان، استراحت کنیم و بعد از این که دوباره انرژی لازم را به دست آوردیم تلاش را از نو آغاز کنیم.

شاید خیلی از ما چنین جملات انگیزشی را قبول نداشته باشیم. چون داشتن تجربه، یکی از گزینه‌های اصلی برای گرفتن کار و داشتن درآمد است. اما می‌توانیم این جملات انگیزشی را به هنگام تمرین و آموزش برای خودمان در نظر داشته باشیم. وقتی تازه کار بودن خودمان را قبول داشته باشیم، چند برابر سریع‌تر و باکیفیت‌تر از دیگران یاد می‌گیریم.

چنین جملات انگیزشی آدم را به یاد ضرب‌المثل معروف «یک بام و دو هوا می‌اندازد.» چون از طرفی می‌شنویم و می‌خوانیم که تلاش سخت، یکی از عنصرهای ضروری برای موفقیت است و از طرف دیگر می‌گویند که تلاش سخت، کسی را به ثروت نرسانده است. درست به همین دلیل، تقلید کردن کاری اشتباه است. حتی اگر جملات انگیزشی از زبان معروف‌ترین و موفق‌ترین انسان‌های روی زمین گفته شده باشند باز هم نباید چشم بسته همه آنها را قبول کرد. بهترین کار این است که چنین سخنانی را تنها به عنوان یک تلنگر کوچک در نظر بگیریم و به هنگام تصمیم‌گیری، دانش و شرایط خودمان را نیز بسنجیم. چون مسیر موفقیت ما گاهی به تلاش زیاد و گاهی به اقدامی هوشمندانه نیاز دارد. موفقیت، یک نسخه نیست که به کار همه بیاید؛ بلکه یک تجربه منحصر به فرد است.

رشد کردن از نظر جسمی، تا سن مشخصی ادامه می‌یابد و تمام می‌شود. اما رشد فکری، تا آخرین لحظه زندگی ادامه می‌یابد. برای رشد فکری، باید آموزش را جزو برنامه‌های اساسی زندگی‌تان قرار دهید.

بهانه‌هایی که برای خودمان و دیگران می‌آوریم، شبیه ماله‌‌ای که روی دیوار ترک خورده موفقیتمان می‌کشیم. شاید ظاهر دیوار، دوباره مثل روز اولش شود ولی تعمیر نمی‌شود. ترک‌ها، زیر آن ماله‌ها به قوت خود باقی هستند. اما وقتی به جای بهانه آوردن و ماله کشیدن، به دنبال ترمیم آن ترک‌ها باشیم، می‌توانیم برای سال‌ها روی استقامت آن دیوار حساب باز کنیم.

قدم برداشتن، همیشه با خطر زمین خوردن همراه است. اما با این وجود، انسان هر روز مشتاق قدم برداشتن و حرکت است. شروع هر کسب و کار یا آغاز هر سرمایه گذاری نیز مانند قدم برداشتن با خطر سقوط یا نابودی همراه است. اما انسان، چاره‌ای جز جلو رفتن و ریسک کردن ندارد. یا باید سر جای خودمان باقی بمانیم و با منابع محدود و رو به اتمام اطرافمان سازگار شویم یا باید قدم برداریم و ریسک خطرهای پیش رو را به جان بخریم. شاید این قدم‌ها بوی خطر بدهند اما همیشه زور موفقیت به شکست، می‌چربد.

موفقیت، مسافری نیست که تنها یک بار به شما سر بزند. موفقیت، فرایندی ترکیبی است که وقتی یک بار انجامش دهید، کلیدش برای همیشه در دستانتان قرار خواهد گرفت. افراد بسیار ثروتمند نیز بعد از موفقیت‌های بسیار، گاهی به زیر صفر بازمی‌گردند. اما چون در گذشته کلید موفقیت خود را ساخته‌اند باز هم پیروزی را تجربه می‌کنند. با این تفاوت که این بار سریع‌تر و راحت‌تر از گذشته به موفقیت دلخواهشان می‌رسند.

شاید شما هم در میان دوستان و آشنایان خودتان کسانی را سراغ داشته باشید که در مقام یک تماشاچی، بسیار خوب و گاهی زیاد، سخن می‌گویند. آنها تئوری‌های زیادی در مورد زندگی و شیوه‌های اشتباه عملکرد ما دارند. این دوستان، بیرون از گود ایستاده‌اند و مدام می‌گویند: «لنگش کن!» یادتان باشد، مهم نیست که در عملکردتان چند بار اشتباه می‌کنید. در عوض باید به خودتان افتخار کنید چون به جای نظر دادن در مورد دیگران، وارد عمل شده‌اید و برای تغییر وضعیت فعلی زندگی‌تان تلاش کرده‌اید. کسانی که عمل می‌کنند، کیلومترها از کسانی که فقط حرف می‌زنند جلوتر هستند.

از این سخن می‌توان دو برداشت کرد. برخی از مردم، با دیدن چنین جملات انگیزشی می‌گویند: «این کار اشتباه است. چون با بروز ندادن تلاش‌ها، روش‌های کسب موفقیت تنها در دست عده انگشت شماری پنهان باقی می‌ماند.» از طرف دیگر، عده‌ای این جمله را چنین می‌بینند: «در مقابل کسانی که مدام به تو ایراد می‌گیرند و طوفانی از امواج منفی را به سمت تو و تلاشت نشانه می‌روند، آرام و ساکت باش و هنگامی که تلاش‌هایت به ثمر نشستند با موفقیتت به آنها ثابت کن که باورهایت درست بودند.» دوستان عزیزم، این نوع نگاه ما است که واژه‌ها را معنا می‌کند.

 

آموزش تئوری، خوب و لازم است. اما هیچ گاه جای آموزش عملی را نمی‌گیرد. به قول ماری کوری، انسان، تنها از ناشناخته‌ها می‌ترسد. وقتی آن کار ناشناخته برای شما تبدیل به چیزی آشنا شود، نه تنها دیگر برایتان ترسناک نیست بلکه شاید از انجامش لذت هم ببرید.

همیشه می‌توانید تسلیم شوید. هر روز برای این کار وقت دارید. پس چه بهتر که تسلیم شدن را به زمانی نامعلوم در آینده موکول کنید و فقط امروز به تلاش کردن ادامه دهید. گاهی فقط کافی است که به خودمان این حق را بدهیم که خسته و تسلیم شویم. هیچ اشکالی ندارد. خودتان را از لای منگنه موفقیت بیرون بیاورید و خستگی در کنید. سپس دوباره شروع کنید. اما این بار تازه‌تر، با انرژی‌تر و قوی‌تر از همیشه.

پیدا کردن برخی از افراد و گرفتن مشورتی سازنده از آنها کار بسیار سختی است. در عوض می‌توان با خواندن جملات انگیزشی، به شکلی متفاوت از مشورت انسان‌های موفق بهره‌مند شد.

با ادامه دادن وضع موجود، بدون تغییر هیچ چیز، آینده بسیار قابل پیش‌بینی خواهد بود. چون همین وضعیت فعلی دوباره تکرار می‌شود. برای داشتن یک آینده متفاوت، باید گذشته‌ای متفاوت برای خودمان بنویسیم.

توهم موفقیت‌های یک شبه از آن جایی شروع شد که افراد معمولی نتوانستند یا نخواستند که تلاش‌های افراد موفق در طول سالیان دراز را ببینند. در نتیجه، موفقیت آنها را به شانس یا چیزهایی از آن دست چسباندند تا تلاش نکردن‌های خودشان را پشت آنها پنهان کنند.

در برخی از جملات انگیزشی، سخنانی وجود دارد که در بهترین کتاب‌ها نیز نمی‌توان آنها را یافت. این سخن، یکی از همان‌ها است. همه ما در طول روزها و سال‌های زندگی‌مان در حال تعریف داستان‌های گوناگونی به خودمان و دیگران هستیم. عده‌ای داستان موفقیت خودشان را می‌نویسند و مدت‌ها قبل از پیروزی، آن را برای خودشان و دیگران، بارها و بارها تعریف می‌کنند. در نقطه مقابل، برخی بهانه‌های شکستشان را پشت داستان زندگی‌شان پنهان می‌کنند. یادتان باشد، ما همه عمر برای نوشتن داستان زندگی‌مان فرصت نداریم. اکنون در حال نوشتن چه فصلی از زندگی‌تان هستید؟ برای داستانتان چه پایانی انتخاب کرده‌اید؟ شیرین؟ تلخ یا باز؟

پولدار بودن خوب است. اما ادای پولدارها را درآوردن، آفتی است که زندگی شما را نابود می‌کند. اگر می‌خواهید جریان پایداری از ثروت وارد زندگی‌تان شود، حساب شده خرید و زندگی کنید.

زندگی، هر روز اتفاق می‌افتد. خورشید با هر بار طلوعش، لحظه‌هایی بکر را در اختیار ما قرار می‌دهد. تلخی‌ها و آشفتگی‌های ۲۴ ساعت گذشته را همان روز جا بگذارید و به روز جدید با دلی سرشار از زندگی و امید، سلام کنید.

در حقیقت، اگر خوب نگاه کنیم، نه شکست و نه مشکلات، وجود خارجی ندارند. این ما هستیم که با انتخاب و تاکید بر یک سبک تفکر، رویدادهای زندگی‌مان را برنامه‌ریزی می‌کنیم. قبول این واقعیت، در ابتدا بسیار سخت است. اما وقتی آن را بپذیریم و برای تغییرش گام برداریم، کم‌کم همه چیز به نفع ما تغییر خواهد کرد. در آن صورت، برای هر کنشی، واکنشی درست و به جا از خودمان نشان می‌دهیم و هر ماجرایی را به فرصتی برای حرکت رو به جلو تبدیل می‌کنیم.

خواندن جملات انگیزشی از زبان فردی که تمام تلاش خود را برای دادن رویای زیبای آینده به کودکان صرف کرده بسیار لذت بخش است. لحظه‌ای با خودتان فکر کنید. رویای شما چیست؟ چقدر با آن فاصله دارید؟ آیا برای رویایتان به اندازه کافی تلاش کرده‌اید؟

یکی از مزیت‌های خواندن جملات انگیزشی، استفاده از نصیحت‌های مستقیم کسانی است که در زمینه‌های مالی به استادی رسیده‌اند. این استادی، حتما به مدارک دانشگاهی نیاز ندارد. بهترین مدرک استادی هر فرد موفق، پیروزهای به دست آورده در طول زندگی‌اش است.

هدف گذاری بخشی مهم و سرنوشت ساز در رسیدن به موفقیت است. بسیاری از ما خیلی سرسری از این بخش می‌گذریم و به روش‌های مختلف، خود را قانع می‌کنیم. مثلا می‌گوییم: «من می‌دانم چه می‌خواهم. پس هدف دارم» این بزرگ‌ترین سوتفاهمی است که یک فرد می‌تواند در آن گیر کند!

گاهی آن چنان که باید، دیده نمی‌شویم. این اتفاق می‌تواند علت‌های گوناگونی داشته باشد که بعضی‌هایشان درونی و تعدادی به آدم‌هایی که دور خودمان جمع کرده‌ایم برمی‌گردند. این جور موقع‌ها است که خواندن چنین جمله‌ای دوباره رمق را به زانوهای آدم برمی‌گرداند. یعنی دیگران را فراموش کن و تنها به خودت تکیه کن!

خواندن جملات انگیزشی، آن هم از زبان دارن هاردی، حال و هوای دیگری را با خودش به همراه دارد. او که مرد قدم‌های کوچک و پیوسته است از هدف گذاری مالی و تلاش برای رسیدن به آن هدف‌ها می‌گوید. راستی، هدف مالی شما چیست؟ اصلا به آن فکر کرده‌اید؟

تمام داستان موفقیت در «خواستن» خلاصه می‌شود. چقدر و تا کجا حاضر هستید برای پیشرفت خودتان تلاش کنید؟ آیا خواستن شما آن‌قدر بزرگ است که بتواند یکه و تنها در مقابل سختی‌ها تاب بیاورد؟ آیا روی خودتان به عنوان یک کمک کننده بزرگ، حساب باز می‌کنید؟ اصلا چقدر خودتان را قبول دارید؟

تجربه و امکاناتی که داریم چیزهایی هستند که در اکثر موارد بهای کمی به آنها می‌دهیم. با خودمان می‌گوییم: «ای بابا، کی بابت این چیزها پول میده.» در جملات انگیزشی زیادی این موضوع مطرح شده که هر جنسی، خریدار خودش را دارد. این شما هستید که باید به یک فروشنده خوب تبدیل شوید.

همیشه یک جای باز در کنار افکارتان باقی بگذارید و در این مکان به خودتان اجازه اشتباه کردن بدهید. چون اشتباه کردن، بزرگ‌ترین قدم برای یادگرفتن است. کسی که از اشتباه کردن فرار می‌کند، فقط یک هدف دارد و آن هم اثبات برتر بودن خودش به دیگران است. یادتان باشد، شما مجبور نیستید خودتان را به کسی اثبات کنید. اشتباه کنید، یاد بگیرید و رشد کنید.

مدت‌ها قبل در یک کتاب خواندم: «شما تنها زمانی به موفقیت می‌رسید که از انجام کارتان لذت ببرید.» در واقع همین‌طور است. فرقی نمی‌کند که شغل ما چیست. چون تا زمانی که کارمان را دوست داشته باشیم، نه تنها چندین برابر بقیه تلاش می‌کنیم، بلکه از گذراندن لحظه‌ لحظه‌های عمرمان در این کار لذت می‌بریم. کسی با انجام اجباری و زجروار یک کار به موفقیت نمی‌رسد این را به شما قول می‌دهم.

نمی‌شود، نمی‌توانم، نمی‌گذارند و… از قماش واژه‌های دیوار ساز هستند. این دست از واژه‌ها، دیوار نه دژهایی غیر قابل نفوذ در ذهن ما می‌سازند تا ما را وادار کنند از هدفمان دست بکشیم. شاید این دیوارها بزرگ و ترسناک به نظر برسند اما در حقیقت، سست و بی‌ریشه هستند. اگر بخواهید در یک لحظه می‌توانید تمام این فکرهای محدود کننده را از خودتان دور کنید. یک بار امتحان کنید. پشیمان نمی‌شوید.

شاید خیلی از ما جمله بالا را شنیده یا آن را جایی خوانده باشیم. اما واژه‌ای در این جمله، اشتباه جایگذاری شده است. «رنج» واژه‌ای نیست که ما را به موفقیت برساند. حتی کسانی که از نظر ما تلاش‌های بسیار سختی کرده‌اند، هرگز گذشته خود را رنج آور توصیف نمی‌کنند. صاحب اصلی این جایگاه، نه رنج بلکه «عشق» است. بدون عشق کاشت، لذت برداشت ممکن نیست.

به جرات می‌توانم بگویم که این یکی از بهترین جملات انگیزشی است که تا به حال خوانده‌ام. بسیاری از ما زمان خود را صرف فرار از اشتباهاتمان می‌کنیم. این در حالی است که اگر می‌ایستادیم و اشتباه‌های خودمان را می‌پذیرفتیم، اکنون چند پله از وضعیت کنونی‌مان جلوتر بودیم. اما هنوز هم دیر نشده است. بیاید از همین حالا به خودمان قول بدهیم که شجاعانه مسئولیت اشتباهاتمان را بر عهده بگیریم.

راه اندازی کسب و کار، چیزی شبیه به گذر از یک پل است. این پل دو طرف دارد. یک طرف آن جایی است که هستیم و طرف دیگر، مقصدی است که برایش تلاش می‌کنیم. وقتی ما هدفی نداشته باشیم یعنی آن طرف پل اصلا وجود ندارد. در نتیجه رسیدن به چیزی که وجود ندارد غیر ممکن است. تنها داشتن آجر کافی نیست. باید بدانید که با این آجرها چه چیزی می‌خواهید بسازید.

در جملات انگیزشی زیادی از استعدادها و توانایی‌های فردی صحبت شده است. بسیاری از ما در تمام طول عمرمان اصلا به دنبال استعدادهایمان نمی‌گردیم. استعداد هم چیزی نیست که کسی آن را به ما نشان دهد. پیدا کردن استعداد و علاقه درونی برای انجام هر کاری، آغاز سفری به درون خودمان است.

عده‌ای می‌گویند چیزی به نام شانس وجود ندارد. برخی نیز به شدت از شانس حمایت می‌کنند. من مسیری میانه را در پیش می‌گیرم. به نظرم شانس در آن معنایی که بدون انجام هیچ کاری ناگهان به ثروت و مکنت افسانه‌ای برسیم یا چیزی در این حال و هوا وجود ندارد. اما می‌توان شانس را ساخت. بعضی‌ها منتظر شانس می‌مانند و بعضی‌ها آن را با تلاش و علاقه خود می‌سازند. در هر صورت، می‌توان نام‌های گوناگونی روی این معجزه‌های کوچک گذاشت. شما چه راه‌هایی برای ساختن شانس زندگی‌تان سراغ دارید؟

در حقیقت، درک ما از جهان پیرامونمان و البته خودمان، بسیار محدود است. ما خیلی خودمان را دست کم می‌گیریم و توانایی‌های خاصمان را به باد فراموشی می‌سپاریم. درک کردن مفهوم ثروت نیز یکی از همین توانایی‌ها است. قبل از این که به دنبال پول باشید، تمام تلاش خود را بکنید تا به درک درستی از آن برسید. بدون شک، این دریچه جدید، فرصت‌های تازه‌ای را به روی شما می‌گشاید.

در بیشتر جملات انگیزشی، عملکرد دانشگاه‌ها زیر سوال رفته است. جهان کنونی ما به سمت خودآموزی و آموزش‌های هدفمند و تخصصی پیش می‌رود. شما چند ساعت در هفته روی آموزشتان سرمایه‌ گذاری می‌کنید؟ چقدر حاضرید برای آموزش خارج از دانشگاه پول خرج کنید؟ اصلا به آموزش تخصصی و تجربی اعتقادی دارید؟

نمونه آشنای چنین جملات انگیزشی را می‌توان در میان شعرهای فارسی پیدا کرد. مثلا شعر معروف سعدی شیرازی که می‌گوید: «رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود…/ رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود» منظور این نیست که داشتن سرعت عمل، چیز بدی است یا از آن طرف، باید در انجام کارها دست دست کرد و زمان را هدر داد. بلکه منظور، حرکتی پیوسته و برنامه ریزی شده است که ما را به مقصد برساند.

ترس، مادر تمام ناکامی‌ها، شکست‌ها و درجا زدن‌ها است. افراد موفق، هر روز جملات انگیزشی زیادی در مورد اثر‌های مثبت و منفی ترس می‌گویند. شاید نتوان هرگز به طور کامل از دست ترس‌ها رهایی یافت اما بدون شک می‌توان آنها را کنترل کرد. در حقیقت، وجود ترس‌، نعمت بسیار بزرگی برای انسان است. ما زنده ماندن و حرکت‌های برنامه ریزی شده‌مان را مدیون این ترس‌ها هستیم. نکته اینجا است که باید با وجود این ترس‌ها حرکت کرد.

برای دگرگون کردن زندگی کنونی‌مان و تبدیل آن به چیزی که واقعا می‌خواهیم نیازی نیست که سا‌لها تلاش کنیم. یک ثانیه، خواندن یک جمله یا یک تلنگر می‌تواند به طور کلی جهت جهانمان را تغییر دهد. در نتیجه نباید منتظر آمدن فرصت مناسب در آینده باشیم یا افسوس فرصت‌های از دست رفته در گذشته را بخوریم. به قول شیخ اجل سعدی: «سعدیا دی رفت و فردا همچنان موجود نیست / در میان این و آن فرصت شمار امروز را».

لپ کلام بیشتر جملات انگیزشی در این سخن از زیگ زیگلار، خلاصه شده است. برای بهترین بودن باید دست به عمل زد و کار را انجام داد. در میان این انجام دادن‌ها است که انسان مهارت می‌آموزد، تجربه کسب می‌کند و اگر به آن کار علاقه داشته باشد، به بهترین تبدیل می‌شود.

طی کردن مسیری که قبلا فرد دیگری آن را تا انتها رفته کار اشتباهی است. به جای پیمودن آن مسیر و رسیدن به یک تجربه شخصی، بهتر است از تجربه افرادی که در انتهای آن مسیر هستند استفاده کنیم و خودمان پا در مسیری تازه بگذاریم.

گاهی یک یا مجموعه‌ای از جملات انگیزشی کوتاه، می‌توانند مسیر ذهنیت مالی ما را تغییر دهند. تمام استارت آپ‌های دنیا بر مبنای دادن پاسخی ساده به یک مشکل ایجاد شده‌اند. به دنبال مشکلات پیچیده نباشید. گاهی دادن یک راه حل ساده به مشکلی قدیمی می‌تواند شما را ثروتمند کند.

گاهی دنیا بر عکس می‌شود. به جای این که ما روی احساس خود کنترل داشته باشیم، این احساس‌ها هستند که ما را کنترل می‌کنند. باید بگویم که گیر افتادن در چنین وضعیتی بسیار گیج کننده است. چون وقتی احساس بر ما غلبه می‌کند، توانایی دیدن چیزهای واضح را نیز از دست می‌دهیم. پس سعی کنید با تمرین‌های ساده و کوچک، بر احساس خود پیروز شوید و آن را در کنترل خودتان بگیرید.

فکر کردن، آن هم از نوع درستش، نیاز به ذهنی باز و آموزش دیده دارد. ذهنی که بتواند موقعیت‌ها را تحلیل کند و در هر شرایطی بهترین تصمیم را بگیرد. در این بین، خواندن جملات انگیزشی می‌تواند تمرین خوبی برای داشتن فکری باز و ذهنی عمیق به حساب بیاید.

زمان، دارایی بزرگی است که بیشتر مواقع اصلا به حساب نمی‌آید. ما زمان ارزشمندمان را بدون هدف، صرف چیزهای بیهوده می‌کنیم و آنگاه داد از نهادمان بلند می‌شود که من چرا زمان کافی برای کار کردن یا موفق شدن ندارم. در حقیقت، ما زمان کافی داریم اما آن را درست مدیریت نمی‌کنیم.

جملات انگیزشی از این دست را می‌توان در یک عبارت خلاصه کرد: «یا زندگی‌ات را بساز یا دیگران آن را برایت می‌سازند!» شما خود را جزو کدام دسته می‌بینید؟ آنهایی که زندگی‌شان را خودشان می‎سازند یا آنهایی که در زندگی ساخته شده به دست دیگران، روزگار می‌گذرانند؟ صمیمانه آرزو می‌کنم که جزو دسته اول باشید.

دنبال نان و آب دویدن، قصه زندگی انسان‌های زیادی است. در این میان، عده‌ای نیز برعکس عمل می‌کنند و پول در به در دنبال آنها می‌گردد. سرمایه گذاری درست و هوشمند امکان ایجاد ثروتی پایدار و رو به افزایش را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جملات انگیزشی زیادی در مورد قدردانی از فرصت‌های پیش آمده وجود دارند. اما وقتی واقعا هیچ فرصتی نباشد چه؟ در این جور مواقع باید آستین‌ها را بالا زد و فرصت‌ها را ساخت. شاید مجبور باشیم همانند تصویر بالا، پله‌پله جلو رویم اما مسیری که می‌سازیم، ناب و پر از حرکت است.

وقتی عاشق هدفمان هستیم، کارها را به گونه‌ای دیگر انجام می‌دهیم. به این زودی‌ها خسته نمی‌شویم و شور و خلاقیت بی‌نظیری را وارد کارمان می‌کنیم. اگر عاشق هدفتان باشید، فرصت‌ها، پول و موفقیت به عنوان یک پاداش در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

برخی جملات از بقیه با ارزش‌تر هستند. چون در ورای آنها می‌توان نکته‌های نابی را یافت که در هیچ آموزشگاهی پیدا نمی‌شوند. در پس این جمله‌ها، تجربه و تلاشی خستگی ناپذیر پنهان شده‌اند. در حقیقت، لازم نیست تمام جملات انگیزشی تاریخ را بخوانیم. گاهی خواندن یک جمله و پایبندی به اجرای آن، می‌تواند بزرگ‌ترین راهگشا برای کار و زندگی ما باشد.

کدام یک از اموال شما دارایی و کدام یک، بدهی هستند؟ قبل از این که برای خودتان بدهی‌های زیادی بتراشید، آنها را شناسایی کنید. به دارایی‌هایتان اضافه کرده و از بدهی‌هایتان کم کنید تا توازن ثروت در اموالتان، شما را به موفقیت مالی که آرزویش را داشتید برساند.

.

تنبلی، خیلی آرام و زیرپوستی عمل می‌کند. بسیار پیش آمده که افراد، خودشان هم متوجه تنبلی‌هایشان نمی‌شوند. گوش به زنگ باشید و هر گاه احساس کردید که به سمت تنبلی و انجام ندادن کارها پیش می‌روید سریع‌تر از همیشه دست به اقدام بزنید تا در مسیر باقی بمانید.

رشد شخصی، یعنی رسیدن به پختگی در فکر و عمل. در طول تاریخ، انسان‌های موفق، راه‌های زیادی را برای رشد شخصی افراد پیشنهاد کرده‌اند. خواندن جملات انگیزشی و فکر کردن به مفهوم پشت آن نیز، یکی از راه‌های ساده برای رشد شخصیت و رسیدن به اندیشه‌ای پخته‌تر است.

قدرت تصمیم‌گیری یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند است که شامل حال انسان‌ها شده است. اما برخی از ما این نعمت را از خودمان محروم می‌کنیم و آن را دو دستی در اختیار دیگران قرار می‌دهیم تا آنها به جای ما و برای ما تصمیم بگیرند. به جای آنکه با هر موج به این طرف و آن طرف پرتاب شوید، موتور زندگی‌تان را روشن کنید و به سمتی که دوست دارید پیش بروید. این زندگی شما است. باید بر آن حکمرانی کنید.

واژه‌ها قدرت زیادی برای تغییر فکرها دارند. چون هر واژه با خودش معنایی را به دوش می‌کشد. برخی واژه‌ها به ما نزدیک‌تر هستند و ما خودمان را در آنها می‌بینیم. واژه‌‌ای مثل «ترس» یک بیدار باش جانانه را در تک‌تک سلول‌های وجودمان به صدا درمی‌آورد. اما در بیشتر مواقع، ترس‌ها فقط یک صدای پوشالی هستند. باید آنها را کنار زد و به پیش رفت.

در جملات انگیزشی و از زبان مردان و زنان موفق بسیاری شنیده‌ایم که در طول مسیر رسیدن به هدفشان نکته‌های زیادی را یاد گرفته‌اند. چیزی به عنوان عالی بودن از ابتدا، وجود خارجی ندارد. از این توهم بیرون بیایید؛ قدم بردارید و یاد بگیرید.

ثروتمند شدن و فقیر ماندن ابتدا در ذهن ما شکل می‌گیرند و سپس در دنیای فیزیکی ظاهر می‌شوند. یک ذهن فقیر با وجود ثروت زیاد باز هم به وضعیت فقر بازمی‌گردد. پس باید اول در ذهنتان به فردی ثروتمند تبدیل شوید.

خیلی از چیزهای خوب در این دنیا بسیار ساده هستند. سرمایه گذاری نیز یکی از همین چیزها است که بر خلاف ظاهرش، ساده است. نکته‌ای که در این میان باید در نظر داشت این است که نمی‌توان هیچ کار ساده یا سختی را بدون یادگیری انجام داد.

جملات انگیزشی سعی دارند یک نکته مهم را به ما منتقل کنند و آن هم این است که نباید به حرف‌های منفی دیگران گوش داد. اگر به کاری که می‌کنیم ایمان و علاقه داریم پس باید هر طور که شده آن را به سرانجام برسانیم.

بعضی از شکست‌های زندگی، در ظاهر شبیه به یک سقوط آزاد هستند. اما باید این نکته را به خاطر بسپاریم که تا زمانی که زنده هستیم، در هر سقوطی چتر نجات داریم. زندگی، چتر نجات ما است. پس، باید به جای ترسیدن از ارتفاع، با تمام قدرت حرکت کنید.

بیشتر ما جملات انگیزشی زیادی راجع به مشخص کردن هدفمان خوانده‌ایم. اما این جمله بیل گیتس نکته جالبی را برایمان روشن می‌کند و آن نکته این است که بزرگ‌ترین رقیب ما، خودمان هستیم و باید در این رقابت همیشه پیروز شویم.

کریس گاردنر: هیچ وقت نذار کسی بهت بگه…تو نمی‌تونی کاری بکنی. حتی من باشه؟

کریستوفر: باشه

کریس گاردنر: اگه رویایی داری باید…ازش محافظت کنی. مردم نمی‌تونن خیلی کارها رو بکنن. دوست دارن تو هم نتونی.

جملات انگیزشی، همیشه در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها پیدا نمی‌شوند. گاهی در میان مکالمه‌های شخصیت‌های یک فیلم، می‌توان بهترین و ناب‌ترین جملات انگیزشی را پیدا کرد.

هر انتخاب ما، یک مسیر جدید را به سمت زندگی‌مان باز می‌کند. اگر از مسیری که در آن هستیم راضی نیستیم، کسی جز خودمان را نباید سرزنش کنیم. با این وجود، می‌توان با یک انتخاب تازه و ایجاد تغییر در زندگی تا حد زیادی اثر انتخاب‌های قبلی را کم کرد. حتی در این مورد هم این شما هستید که باید انتخاب کنید. پس به هنگام تصمیم، دقتتان را در خانه جا نگذارید.

درست است که از قدیم و ندیم می‌گفتند: «خواستن توانستن است.» اما نه خواستن و نه توانستن هیچ کدام به معنای عمل کردن نیستند. چه سودی دارد اگر ما توانایی انجام کارهای فوق‌العاده را داشته باشیم اما برای نشان دادنشان – حداقل به خودمان – اقدامی نکنیم. پیروزی همیشه از آن کسانی است که اقدام می‌کنند نه کسانی که در آرزوی دست به کار شدن به سر می‌برند.

مدیریت ریسک، بحث تازه‌ای در جملات انگیزشی نیست. از زمانی که انسان مفهوم موفقیت را کشف کرد و مزه شیرین آن به زبانش خوش آمد، فهمید که موفقیت با ریسک همراه است. اما حتی در ریسک کردن هم می‌توان هوشمندانه عمل کرد.

خارج شدن از منطقه امنی که برای خودمان ساخته‌ایم، کار راحتی نیست. اما چاره‌ای نداریم. چون هر چیزی که می‌خواهیم و آرزویش را داریم، جایی بیرون از منطقه امن ما قرار گرفته است. در نتیجه تنها راه برای رسیدن به آن، جمع کردن تمام شجاعتمان و خارج شدن از پناهگاه روانی‌مان است. شاید نور خورشید برای لحظه‌ای چشمانمان را بزند، اما به لمس روشنایی که پس از آن وجودمان را در برمی‌گیرد، می‌ارزد.

ما با ذهنمان جهانمان را می‌سازیم و آن را کنترل می‌کنیم. هر اندازه که ذهن ما قوی‌تر و عمیق‌تر باشد، توانایی دیدن فرصت‌های فوق‌العاده در ما تقویت می‌شود. پس در واقع ما با ذهنمان کسب درآمد می‌کنیم و اگر ذهنی قوی داشته باشیم، ثروتمند می‌شویم. چقدر روی ذهنتان سرمایه گذاری می‌کنید؟

گاهی خواندن جملات انگیزشی آنتونی رابینز، آدم را متعجب می‌کند. مثلا همین جمله بالا. مگر راحتی چیز بدی است؟ مگر نه این که ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که به راحتی و آسایش برسیم؟ در پاسخ باید بگوییم که منظور او در این جمله، اسیر شدن در منطقه امنمان است. وقتی شرایط را بدون تغییر و ثابت نگه داریم، از رشد بازمی‌ایستیم و این هشداری است که آقای رابینز، می‌خواهد به ما بدهد.

در جاده رسیدن به هدف‌هایمان، چاره‌ای جز قدم برداشتن نداریم. مسیر باید طی شود. شاید در این میان، پایمان به یک کلوخ گیر کند و سکندری بزنیم. اشکالی ندارد. اما باید شش دانگ حواسمان را جمع کنیم تا کلوخ دیگری نتواند به ما پشت پا بزند. همین طی کردن، یاد گرفتن و شجاعت در مسیر ماندن، بالاخره هر مسافری را به مقصد مطلوبش می‌رساند.

یکی دیگر از خوبی‌های خواندن جملات انگیزشی این است که می‌توانیم هشدارها را قبل از اقدام کردن دریافت کنیم. وقتی کاری را آغاز می‌کنیم، دیدن نمونه‌های آماده یا کارهای گذشته دیگران به ما کمک زیادی می‌کند. اما باید مراقب باشیم که از آنها تقلید نکنیم. می‌توانیم از آن ایده‌ها برای ساخت ایده خودمان الهام بگیریم. یادمان باشد هیچ دو کاری در جهان دقیقا مثل هم نیستند. در نتیجه تقلید بی‌فایده است. به جای تقلید کردن از دیگران، بهترین نمونه از خودتان را به دنیا معرفی کنید.

جریان درآمد در زندگی همه ما وجود دارد. برای عده‌ای این جریان به آب باریکه‌ای می‌ماند که جانی ندارد. در نقطه مقابل، جریان درآمدی عده دیگری، مثل یک سیل خروشان پر شور و انرژی است. در هر صورت، شیوه برخورد ما با این جریان است که می‌تواند از ما فردی فقیر یا ثروتمند بسازد.

به قول انیشتین، با فکری که مشکل را ایجاد کردی، نمی‌توانی راه‌حل هم بسازی. در نتیجه، نباید از فکرهای جدید بترسید. چون فکرهای تازه، نیروی ایجاد تغییرات کارساز را با خودشان به همراه می‌آورند.

چهار نکته گفته شده از زبان مارک موبیوس را می‌توان این گونه تعبیر کرد. انگیزه به شما کمک می‌کند تا ادامه دهید، فروتنی شما را از غرور بی جا دور نگه می‌دارد. تلاش زیاد شما را را سریع‌تر به مقصد می‌رساند و انضباط شخصی به شما کمک می‌کند تا کارها را تا انتها به پیش ببرید.

گاهی جملات انگیزشی ما را نه به حرکتی پرشور بلکه به قدم‌هایی پیوسته و حساب شده دعوت می‌کنند. مثل چیزی که در بالا خواندید، در سرمایه گذاری نیز نباید انتظار داشته باشید که ظرف یک شب به موفقیت زیادی برسید. بلکه موفقیت‌ها، گام به گام و در طول مسیر در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

روان‌شناس‌ها به این نتیجه رسیدند که انسان، در مورد توانایی‌هایش خود را بسیار دست کم می‌گیرد. به همین دلیل، اعتماد به نفس شروع کارهای جدید را از دست می‌دهد و به سراغ انجام کارهایی با حداقل مهارت ممکن می‌گردد. چنین جملات انگیزشی می‌توانند تلنگر خوبی برای یادآوری ارزش واقعی توانایی‌های ما به حساب بیایند.

شکست‌ها یا بهتر است نام درستش را بگوییم، درس‌هایی که هر کدام از ما در مسیر رسیدن به اهدافمان می‌گیریم، همیشه خوشایند نیستند. این درس‌ها کارت زردهایی برای اصلاح عملکردمان به حساب می‌آیند. اگر کسی با گرفتن اولین کارت زرد، میدان را خالی کند، در حقیقت، خودش را از شیرینی پیروزی محروم کرده است.

افراد موفق، دیدگاه‌های بسیار متفاوتی نسبت به شانس دارند که آن را در جملات انگیزشی زیادی می‌توانید مشاهده کنید. اما نکته مشترک در بین تمام افراد موفق این است که همه آنها پشتکار را به عنوان عنصر اصلی رسیدن به هدف معرفی می‌کنند. در واقع بدون پشتکار، نمی‌توان به جایی رسید.

جک ما به عنوان یک کارآفرین خلاق، جملات انگیزشی نابی دارد. از نظر او ناامیدی، یکی از پررنگ‌ترین خط قرمزها برای فردی است که می‌خواهد به موفقیت برسد. علاوه بر این، متفاوت فکر کردن این امکان را به شما می‌دهد تا از دریچه‌ای متفاوت به مسائل نگاه کنید.

درست است که گاهی شنیدن نام شکست، توان را از زانوهای ما می‌گیرد اما چیزی از شکست ترسناک‌تر هم وجود دارد و آن درجا زدن است. اگر به خاطر ترس از شکست، تلاشی نکنیم و بعد گذر ۳۶۵ روز باز هم در جایی که اکنون هستیم باقی بمانیم چه؟ آنگاه این عمر گران‌بهای ما است که به هدر رفته و هرگز هم باز نخواهد گشت. پس چه بهتر که شکست بخوریم و با کمبودهایمان رو به رو شویم. چون در این صورت می‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم.

وقتی قبول داشته باشیم که سرنوشت و تقدیرمان از قبل نوشته شده است، دیگر شور و انگیزه‌ای برای تلاش کردن برایمان باقی نمی‌ماند. به جای ایمان داشتن به سرنوشت، به هدفتان ایمان داشته باشید و برای تلاش‌هایتان ارزش قائل شوید.

پیشرو بودن به شما امکان انتخاب می‌دهد و شما را قادر می‌سازد تا از نهایت قوه تخیلتان استفاده کنید. شاید در ابتدا خط شکن مسیر باشید اما اولین کسی خواهید بود که از مزایای آن بهره‌مند می‌شود. در عوض فرد دنباله‌رو از خود اختیاری ندارد. پایان کارش هم مشخص نیست. اگر پیشرو در کارش موفق شود، او نیز به موفقیت می‌رسد و اگر شکست بخورد، دنباله‌رو نیز به دنبال آن سقوط خواهد کرد.

بزرگ فکر کردن، بهترین لطفی است که می‌توانیم در حق خودمان و زندگی‌مان بکنیم. زیرا این فکرهای بزرگ هستند که به ما مجال دیدن فرصت‌های شگفت انگیز را می‌دهند.

دست به کار شدن، چاره اول و آخر هر چیزی است. راهی بدون قدم برداشتن طی نمی‌شود و موفقیتی بدون تلاش کردن به بار نمی‌نشیند. باید شروع کرد. حتی سخت، حتی کوچک و حتی با پاهایی لرزان اما باید دست به کار شد. این بزرگ‌ترین رمز موفقیت است!

می‌خوانم اما با فکر خودم!

جملات انگیزشی به ما دریچه‌ای از افکار انسان‌های موفق را نشان می‌دهند. به همین دلیل، جذاب و خواندنی هستند. خواندن این جمله‌ها و تاثیر گرفتن از آنها برای کسانی که در اول راه هستند بسیار مفید است اما باید نکته‌ای را در نظر داشته باشید. به این جمله‌ها نگاه کنید، آنها را بخوانید، درباره‌شان فکر و بحث کنید اما هرگز آنها را به عنوان یک قانون نپذیرید. هر کسی باید با طرز فکر خودش مسیر رسیدن به موفقیت‌هایش را طی کند. خواندن فکر بزرگان تا جایی مفید است که جای فکر کردن ما را نگیرد. به قول کوکو شانل، طراح معروف فرانسوی، شجاعانه‌ترین حرکت این است که هنوز هم از فکر خودت استفاده کنی، آن هم با صدای بلند!

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: ۴.۳ / ۵. تعداد امتیاز: ۹

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

خیلی خوب وعالیه، ممنون اززحمتی که برای جمع آوری کشیدید.

عالی بود یلی خوب وعالیه، ممنون

فوق العاده بود ممنووون

درود بر شما و همکاران مجموعه خانه سرمایه و سپاس بخاطر متن های زیبا و دستاوردهای به یاد ماندنی
از اسطوره های که نقطه تلاش را تا پایان پیش برده اند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

با میزیتو شما می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کرده و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید. (میزیتو، تضمین رسیدن به اهداف با ایجاد نظم و نشاط گروهی) https://www.mizito.ir

برای کسب موفقیت تنها تلاش کافی نیست بلکه آشنایی با قوانین مخصوص و به کارگیری آنها در زندگی می تواند شما را سریعتر به اهداف تان رسانده و باعث موفق شدن شما در هر کاری شود.در این بخش ۳۰ قانون جهانی موفقیت را باهم مرور خواهیم کرد:

۱ – قانون انگیزه موفقیت

هر چه می گویید یا انجام می دهید از تمایلات درونی، خواسته های شما سرچشمه می گیرد. پس برای رسیدن به موفقیت باید انگیزه ها را مشخص کرد تا با یک برنامه ریزی اصولی به هدف رسید.چگونه به تلاش خود ادامه دهیم

برای کسب موفقیت تنها تلاش کافی نیست.

۲ – قانون انتظار

اگر با اعتماد به نفس، انتظار وقوع چیزی را در جهان پیرامونتان داشته باشید آن چیز به وقوع می پیوندد . شما همیشه هماهنگ با انتظارات تان عمل می کنید و این انتظارات بر رفتار و چگونگی برخورد اطرافیانتان تأثیر می گذارد.

۳ – قانون تمرکز

هر چیزی را که روی آن تمرکز کرده و به آن فکر کنید در زندگی واقعی، شکل گرفته و گسترش پیدا می کند. بنابراین باید فکر خود را بر چیزهایی متمرکز کنید که واقعاً طالب آن هستید.

۴ – قانون عادت

حداقل ۹۵ درصد از کارهایی که انجام می دهیم از روی عادت است. پس می توانیم عادت هایی را که موفقیت مان را تضمین می کنند در خود پرورش دهیم؛ و تا هنگامی که رفتار مورد نظر به صورت اتوماتیک و غیر ارادی انجام نشود، تمرین و تکرار آگاهانه و مداوم آن را ادامه دهیم.

برای کسب موفقیت تنها تلاش کافی نیست

۵ – قانون انتخاب

زندگی ما نتیجه انتخاب های ما تا این لحظه است. چون همیشه در انتخاب افکار خود آزاد هستیم، کنترل کامل زندگی و تمامی آن چه برایمان اتفاق می افتد در دست خودمان است.

۶ – قانون تفکر مثبت

برای رسیدن به موفقیت و شادی، تفکر مثبت امری ضروری است. شیوه تفکر شما نشان دهنده ی ارزش ها، اعتقادات و انتظارات شماست.

۷ – قانون تغییر

تغییر ، غیر قابل اجتناب است و ما باید استاد تغییر باشیم نه قربانی آن.

۸ – قانون کنترل

سلامتی ، شادی و عملکرد درست از طریق کنترل کامل افکار، اعمال و شرایط پیرامونمان به وجود می آید.

۹ – قانون مسؤولیت

هر چه و هر کجا که هستید به خاطر آن است که خودتان این طور خواسته اید. مسوولیت کامل آن چه که هستید ، آن چه که به دست آورده اید و آن چه که خواهید شد بر عهده خود شماست.

۱۰ – قانون پاداش

عالم در نظم کامل به سر می برد و ما پاداش کامل اعمالمان را می گیریم. همیشه از همان دست که می دهیم از همان دست می گیریم. اگر از عالم بیشتر دریافت می کنید به این دلیل است که بیشتر می بخشید.

۱۱ – قانون خدمت

پاداش هایی را که در زندگی می گیرید با میزان خدمت شما به دیگران رابطه مستقیم دارد. هر چه بیشتر برای بهبود زندگی و سعادت دیگران کار کنید و توانایی های خود را افزایش دهید، در عرصه های مختلف زندگی خود بیشتر پیشرفت می کنید.

۱۲ – قانون علت و معلول

هر چه به دلیلی رخ می دهد. برای هر علتی معلولی است و برای هر معلولی علت یا علت های به خصوصی وجود دارد، چه از آن ها اطلاع داشته باشید چه نداشته باشید. چیزی به اسم اتفاق وجود ندارد. در زندگی هر کاری را که بخواهید می توانید انجام دهید به شرط آن که تصمیم بگیرید که دقیقاً چه می خواهید و سپس عمل کنید.

۱۳ – قانون ذهن

شما تبدیل به همان چیزی می شوید که درباره آن بیشتر فکر می کنید. پس همیشه درباره چیزهایی فکر کنید که واقعاً طالب آن هستید.

۱۴ – قانون عینیت یافتن ذهنیات

دنیای پیرامون شما تجلی فیزیکی دنیای درون شماست. کار اصلی شما در زندگی این است که زندگی مورد علاقه خود را در درون خود خلق کنید. زندگی ایده آل خود را با تمام جزییات آن مجسم کنید و این تصویر ذهنی را تا زمانی که در دنیای پیرامون شما تحقق پیدا کند حفظ کنید.

۱۵ – قانون رابطه مستقیم

زندگی بیرونی شما بازتاب زندگی درونی شماست. بین طرز تفکر و احساسات درونی شما ، و عملکرد و تجارب بیرونی تان رابطه مستقیم وجود دارد. روابط اجتماعی ، وضعیت جسمانی شرایط مالی و موفقیت های شما بازتاب دنیای درونی شماست.

برای کسب موفقیت تنها تلاش کافی نیست

۱۶ – قانون باور

هر چیزی را که عمیقاً باور داشته باشید به واقعیت تبدیل می شود. شما آن چه را که می بینید باور نمی کنید بلکه آن چیزی را می بینید که قبلاً به عنوان باور انتخاب کرده اید. پس باید باورهای محدود کننده ای را که مانع موفقیت شما هستند شناسایی کنید و آن ها را از بین ببرید.

۱۷ – قانون ارزش ها

چگونه به تلاش خود ادامه دهیم

نحوه عملکرد شما همیشه با زیر بنایی ترین ارزش ها و اعتقادات شما هماهنگ است. آن چه که

ارزش هایی را که واقعاً به آن اعتقاد دارید بیان می کند ادعاهای شما نیست بلکه گفته ها، اعمال و انتخاب های شما به ویژه در هنگام ناراحتی و عصبانیت است.

۱۸ – قانون تأثیر تلاش

همه امید ها، رویاها، هدف ها و آرمان های ما در گرو سخت کوشی است. هر چه بیشتر تلاش کنیم؛ موفقیت بیشتری کسب خواهیم کرد.

۱۹ – قانون آمادگی

در هر حوزه ای موفق ترین افراد ، آن هایی هستند که وقت بیشتری را صرف کسب آمادگی برای انجام کارها می کنند. عملکرد خوب نتیجه آمادگی کامل است.

۲۰ – قانون حد توانایی

شاید برای انجام همه کارها وقت کافی وجود نداشته باشد ولی همیشه برای انجام مهم ترین کارها وقت کافی هست. هر چه بیشتر کار کنیم کارایی بیشتری پیدا می کنیم. اما باید اموری را بر عهده بگیریم که در حد توانمان باشد.

 ۲۱ – قانون تصمیم

مصمم بودن از ویژگی های اساسی افراد موفق است. در زندگی هر جهشی در جهت پیشرفت هنگامی حاصل می شود که در موردی تصمیم روشنی گرفته باشیم.

۲۲ – قانون خلاقیت

ذهن ما می تواند به هر چیزی که باور داشته باشد دست یابد . هر نوع پیشرفتی در زندگی با یک ایده آغاز می شود و چون توانایی ما در خلق ایده های جدید نامحدود است آینده نیز محدودیتی نخواهد داشت.

 ۲۳ – قانون استقامت

معیار ایمان به خود، توانایی استقامت در برابر سختی ها، شکست ها و ناامیدی هاست . استقامت ویژگی اساسی موفقیت است . اگر به اندازه کافی استقامت کنیم، طبیعتاً سرانجام موفق خواهیم شد.

۲۴ – قانون صداقت

خوشبختی زمانی به سراغ ما می آید که تصمیم بگیریم هماهنگ با والاترین ارزش ها و عمیق ترین اعتقادات خود زندگی کنیم. همواره باید با آن بهترین بهترین ها که در درون مان وجود دارد صادق باشیم.

 ۲۵ – قانون انعطاف پذیری

در تعیین اهداف خود قاطعیت داشته باشید، اما در مورد روش دست یابی به آن ها انعطاف پذیر باشید. درعصر تحولات سریع و رقابت شدید، انعطاف پذیری از ضروریات است.

 ۲۶ – قانون خوشبختی

کیفیت زندگی ما را احساسمان در هر لحظه تعیین می کند واحساس ما را تفسیر خودمان از وقایع پیرامونمان مشخص می سازد، نه خود وقایع. هرگز برای این که تجربه خوشی از دوران کودکی داشته باشید دیر نیست. کافی است گذشته را مرور کنید و روشی را که برای تفسیر تجربیات خود داشته اید تغییر دهید.

۲۷ – قانون تعجیل

ما همواره دوست داریم که هر چه زودتر به آرزوهایمان برسیم، به همیت دلیل است که در تمام عرصه های زندگی بی قراریم.

۲۸ – قانون فرصت

بهترین فرصت ها اغلب در معمولی ترین موقعیت های زندگی مان به وجود می آید. پس بزرگترین فرصت ها به احتمال زیاد همیشه در دسترس ماست.

۲۹ – قانون خود شکوفائی

شما می توانید هر چه را که برای رسیدن به اهداف تعیین شده خود به آن نیاز دارید بیاموزید. آن هایی که می آموزند توانا هستند.

۳۰ – قانون بخشندگی

هر چه بیشتر ، بدون انتظار پاداش به دیگران خدمت کنید خیر و نیکی بیشتری به شما می رسد، آن هم از جاهایی که اصلاً انتظار ندارید. شما تنها در صورتی حقیقتاً خوشبخت خواهید شد که احساس کنید به دلیل خدمت به دیگران انسان با ارزشی هستید .

میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین،…

با میزیتو شما می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کرده و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید. (میزیتو، تضمین رسیدن به اهداف با ایجاد نظم و نشاط گروهی) https://www.mizito.ir

میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با آن شما می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کرده و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
www.mizito.ir

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

چگونه به تلاش خود ادامه دهیم
چگونه به تلاش خود ادامه دهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *