چطور چهره جذاب داشته باشیم

 
helpkade
چطور چهره جذاب داشته باشیم
چطور چهره جذاب داشته باشیم

جذابیت ظاهری یک ویژگی نسبی است که از نظر هر فردی می‌تواند متفاوت باشد. ممکن است شخصی از نظر شما جذاب و از نظر فردی دیگر جذابیتی نداشته باشد اما تمایل به دوست داشته شدن و یا پذیرفته شدن در همه ما وجود دارد. بنابراین اینکه بتوانید در نگاه بقیه جذابیت ظاهری داشته باشید، یک احساس رضایت برای شما به همراه خواهد داشت. اغلب مردم فکر می‌کنند برای آنکه جذاب باشند باید کارهای بزرگی انجام دهند اما شما می‌توانید با انجام برخی کارهای ساده و کوچک در نگاه دیگران فردی جذاب و باشخصیت جلوه کنید. عوامل موثر در جذابیت افراد به سه بخش کلی جذابیت ظاهری، جذابیت رفتاری و جذابیت گفتاری تقسیم می‌شود. در این مقاله ما به مسئله جذابیت ظاهری به اختصار می‌پردازیم پس همراه ما باشید.

هر کسی در اولین برخورد با شما ابتدا متوجه ظاهر شما می‌شود. شخصیت هیچ کس را بر اساس ظاهرش نمی‌توان قضاوت کرد اما ظاهر هر کس به شما اطلاعاتی درباره شخصیت و عادات او می‌دهد. پس زمانی که به دنبال شروع یک رابطه هستید بیشتر باید به جذابیت ظاهری خود اهمیت دهید. فراموش نکنید که جذابیت ظاهری در موقعیت‌های مختلف می‌تواند بر موفقیت و پیشرفت شما نیز تاثیر بگذارد. برای مثال معمولا کسانی که دارای جذابیت ظاهری هستند، راحت‌تر می‌توانند در یک شرکت استخدام شوند. در ادامه به مواردی که در جذابیت ظاهری تاثیر دارند اشاره می‌کنیم.

برای آگاهی بیشتر در زمینه عوامل جذابیت کلیک کنید.

حمام به موقع، پوشیدن لباس تمیز و آراسته، استفاده از عطرهای ملایم، شانه زدن و مرتب نمودن مو، آراستن خود به طوری که متناسب با محیطی باشد، همه و همه می‌تواند در داشتن ظاهری جذاب موثر باشند. قرار نیست که شبیه به بازیگران معروف و سوپر استارها خود را بیارایید. همین که بتوانید تمیز و آراسته باشید خود به نوعی یک جذابیت ظاهری فوق العاده است. رعایت بهداشت دهان و دندان (مسواک زدن روزانه، استفاده از دهان شویه و…) در حفظ جذابیت ظاهری اثر مثبتی دارد. 

چطور چهره جذاب داشته باشیم

“پوست آینه درون است” در این جمله پیام‌های زیادی نهفته است. در بسیاری از موارد در مورد پوستی که دارای ایرادات و نواقصی است، در درون بدن فرد باید علت را جست جو کرد. برای سلامت پوست مصرف ضد آفتاب را جدی بگیرید. همچنین سعی کنید از مرطوب کننده متناسب با پوست تان استفاده کنید و حدالامکان از خشکی بیش از حد پوست خود جلوگیری کنید. جوش، آکنه و جای لک می‌تواند از میزان جذابیت ظاهری شما کم کند.

یکی از عوامل منتهی به سلامت جسمی استفاده از مواد غذایی مفید است. از مواد غذایی که فیبر کافی دارد (مانند سبزیجات و سیفی جات) بیشتر استفاده کنید. چربی و نمک را به حداقل برسانید. همچنین روزانه 8 لیوان آب بنوشید. این میزان از آب در سوخت و ساز بدن، شفافیت پوست و دفع مواد زائد از بدن کمک زیادی می‌کند. تا حد امکان از غذاهای آماده و نیمه آماده که دارای مواد نگهدارنده هستند کمتر استفاده کنید. تغذیه سالم روی سلامت جسمانی و روانی فرد تاثیر زیادی گذاشته و به جذابیت شما کمک می‌کند.

ورزش و فعالیت بدنی به افزایش نشاط و تندرستی در انسان کمک می‌کند. اندورفین هورمونی که با ورزش و فعالیت بدنی در بدن ترشح شده و باعث ایجاد حس خوب می‌شود. احساس خوب در درون شما به طور ناخودآگاه به دیگران نیز منتقل می‌شود. در نتیجه تا جایی که برایتان مقدور است ورزش کنید. اگر زمان کافی برای رفتن به باشگاه ندارید می‌توانید پیاده روی‌های ساده و سبک انجام دهید. یادتان باشد از کفش مناسب پیاده روی استفاده کنید. این کار به تناسب اندام، افزایش اعتماد به نفس و جذابیت ظاهری کمک زیادی می‌کند.

نحوه نشستن و ایستادن شما اهمیت زیادی دارد. برای اینکه در دراز مدت ستون فقرات سالم‌تری داشته باشید، تلاش کنید که صاف بنشینید و هنگام ایستادن، خمودگی یا افتادگی در شانه‌هایتان وجود نداشته باشد. حالت بدن تان صاف و کشیده باشد؛ به طوری که احساس کنید از بالای سقف به شما یک طنابی آویزان است که تلاش می‌کند شما را بالا بکشد. این تصور به قوز نکردن و صاف ایستادن شما کمک می‌کند.

پوشش همانند سایر عوامل ظاهری در حفظ جذابیت اهمیت بسیار زیادی دارد. حدالامکان در محافل رسمی سعی کنید که از لباس رسمی استفاده کنید (در مورد آقایان کت و شلوار و در مورد خانم‌ها مانتوهای رسمی). در محافل غیر رسمی و دوستانه از لباس‌های شادتر و راحت تر استفاده کنید. تشخیص اینکه چه لباسی مناسب چه موقعیتی است، یکی از اصول مهم جذابیت در دنیای امروزی به شمار می‌آید.

لازم نیست که از لباس‌های فاخر و گران قیمت برای جذابیت ظاهری استفاده کنید. لازم نیست آرایش غلیظ و ظاهری عجیب و غریبی برای خود طراحی کنید. تنها نیاز است که ظاهرتان شیک و در عین حال ساده و برازنده شخصیت شما باشد.

در انتهای این مقاله می‌توان به برخی افراد اشاره کرد که به طرز افراطی به ظاهر خود اهمیت می‌دهند. کسانی که هر چقدر هم که عمل‌های زیبایی انجام دهند، لباس‌های در خور توجه بر تن کنند و سعی در جلب توجه مخاطب خود داشته باشند، اما در آخر باز هم خود را زشت و یا غیر جذاب تصور می‌کنند.

معمولا این گونه افراد در یک دور معیوبی از تفکر در خصوص آراستگی ظاهری گرفتار می‌شوند و هر چه به این حس نازیبایی بیشتر بهاء دهند، بیشتر در آن گرفتار باقی می‌مانند. واقعیت این است که همان طور که در بالا ذکر شد جذابیت ظاهری، یک امر کاملا نسبی و متناسب با موقعیت تعریف می‌شود. اگر دغدغۀ ذهنی همیشگی شما این باشد که آیا پذیرفتنی و جذاب هستید و یا مدام با خود در این مورد فکر می‌کنید و فکرتان مدام درگیر ظاهرتان است، این موضوع می‌تواند شما را از اهداف تان دور کرده و مانعی بر سر راه شما باشد. در این راه بهتر است تا از یک مشاور و روانشناس کمک بگیرید و درباره دغدغه‌های ظاهری خود صحبت کنید.

برای اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی کلیک کنید.

خیر. عوامل موثر در جذابیت افراد به سه بخش کلی جذابیت ظاهری، جذابیت رفتاری و جذابیت گفتاری تقسیم می‌شود که میزان آن در افراد مختلف متفاوت است.

برای اطلاع بیشتر در زمینه جذابیت رفتاری کلیک کنید.

در واقع جذابیت ظاهری می‌تواند باعث پیشرفت و موفقیت افراد گردد چراکه همه افراد معمولا کسانی که به ظاهر خود توجه می‌کنند و با پوشیدن لباس مناسب و صورتی آراسته در محیطی ظاهر می‌شوند را دوست دارند. این رفتار نشان می‌دهد که فرد برای موقعیتی که در آن قرار گرفته است ارزش قائل شده و احترام می‌گذارد در نتیجه برای فرد استقبال کننده این عامل به عنوان یک امتیاز محسوب می‌شود که به فرد در رسیدن به خواسته‌ها کمک می‌کند.

برای اینکه بتوانید از زیبایی‌های ظاهری خود آگاه شوید لازم است ابتدا به خودشناسی برسید. در واقع خودشناسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به ویژگی‌های حقیقی جذابیت خود دست یابید. ممکن است شما در تلاش هستید تا جذابیت‌های ظاهری خود را بیابید در صورتی که در گفتار و رفتار بسیار جذابیت داشته باشید.

برای اطلاع بیشتر در زمینه خودشناسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه موفقیت و ارتباطات بین فردی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

اگر می‌خواهید بهترین صورت زیبا را بدون استفاده از آرایش داشته باشید به توصیه هاي ما دراین پست عمل کنید تا بهترین باشید.

 

 داشتن یک آرایش طبیعی که تنها خصوصیات چهره را مشخص کرده بدون آنکه نمایشی بنظر برسد،اگرچه در ابتدا کار ساده اي بنظر میرسد ولی گاهی به سادگی می‌تواند از حالت طبیعی خارج شود.با نکات آرایش طبیعی دراین پست به خوبی آشنا خواهید شد.

 

چطور چهره جذاب داشته باشیم

یکی از میکاپ آرتیست هاي بین المللی که برای برند « bareminerals » فعالیت می‌کند نکاتی را ارائهکرده تا بتوان به سادگی به چنین آرایشی دست یافت.

 

بهترین روش برای ساده نگه داشتن آرایش، شروع آرایش با ابرو، مژه و لب هاست، چرا که در اینحالت وقتی نوبت به آرایش باقی صورت می‌رسد، تصور میکنید از قبل زیادی شده ودر نتیجه کمتراز محصولات آرایشی دیگر استفاده می‌کنید و نتیجه آن این خواهد بود که پوست شما جلوه طبیعی تریخواهد داشت.

 

هنگام انتخاب محصول برای آرایش نهایی، از محصولات کرمی بجای پودری استفاده کنید. اغلبپودرها در خطوط چین صورت به جا مانده ودر نتیجه نمای چندان طبیعی بشما نمی‌دهند.

 

پیشنهاد می‌شود از مرطوب کننده رنگی استفاده کنید چرا که متضاد پوشش کامل کرم پودر است کهاغلب شبیه یک ماسک برای چهره عمل میکند. ولی مرطوب کننده رنگی پوست را یک دست کردهو تنها نقاطی که واقعا نیاز است را می پوشاند. به خاطر داشته باشید حتماً رنگ مناسب صورت خودرا استفاده کنید.

 

کانسیلر رابه صورت عادت معمول در نقاطی که فکر می‌کنید نیاز است، نزنید. چشم هایتان را تانیمه ببندید و سپس سعی کنید نقاط تیره و قرمز پوست را روی صورت پیدا کنید و تنها در همان نقاطکمی کانسیلر بزنید. هر چه کمتر بهتر! برای کار با کانسیلر بهتر است یا با انگشت و یا با یک قلمویکوچک اینکار را انجام دهید.

 

از یک سایه مات در رنگ طبیعی و یا یک مداد ابرو نرم استفاده کنید. حتماً رنگ مداد چند شمارهروشن تر از رنگ ابروی طبیعی تان باشد و همیشه به خاطر داشته باشید تنها جاهای خالی را پر کنید.پس ازآن ابروها رابا یک برس نرم شانه کنید چرا که دراین صورت محصول روی ابرو درستدر جهت طبیعی ابروهایتان قرار میگیرد.

 

سایه رنگ هاي طبیعی همرنگ پوست به خوبی می‌توانند نمای طبیعی روی پلک ایجاد کنند ودر کنارآن استفاده از یک خط چشم که درست در نزدیک مژه به شکل باریک در مژه هاي بالا استفاده شود نیزموثر است ولی درنظر داشته باشید که خط شما تیره بوده ولی مشکی نباشد. چرا که دراین صورت بهسختی دیده میشود و تنها یک سایه ایجاد می‌کند. سپس به آرامی مژه ها را فر کرده و کمی ریمل اضافهکنید و خط مژه پایین را تا جاییکه می‌توانید ساده نگه دارید.

برای آنکه رژلب به راستی طبیعی برسد، باید ابتدا رنگی را انتخاب کنید که مطابقت زیادی به رنگطبیعی لب هایتان داشته باشد و سپس ازآن به شکل لکه اي استفاده کنید. با استفاده از انگشت حلقه،مقداری از رژلب به مرکز لب ها زده و سپس آن رابا بقیه قسمت هاي لب ترکیب کنید تا هرگونهخط مشخص رژ روی لب ها محو شود.

 

استفاده از لوزم آرایش نمیتواند زیبایی درونی افراد را نشان دهد.خیلی از زنان به لطف لوازم آرایش بسیار زیبا بنظر می‌رسند.در مقابل زنانی هستند که زیبایی ظاهری خودرا بدون استفاده از این لوازم حفظ می‌کنند.راز زیبایی این خانم ها در چیست و چگونه می‌توانند آن گونه زیبا جلوه کرده و جذاب بنظر آیند؟زنان بدون آرایش

 

1- اعتماد به نفس دارند

وقتی از زنی در مورد ساختن اعتماد به نفسش سوال می‌شود او فورا به ظاهرش اشاره می‌کند. خیلی از خانم ها معتقد هستند که آرایش کردن انها را زیباتر می‌کند و باعث میشود اعتماد به نفس شان بیشتر شود، اما کسانی که به معنی واقعی کلمه اعتماد به نفس دارند، کسانی هستند که بدون آرایش آن رابا خود واقعی شان با دنیا مواجه شوند. این خانم ها می‌دانند که چطور پوست شان رابا ایراد یا بدون ایران بپذیرند.

 

2- پوست سالم تر خود رابه رخ میکشند

لوازم آرایش از انواع مخلتف مواد شیمیایی درست شده اند. بنابر این وقتی انها را روی پوست تان قرار میدهید آیا می‌دانید پوست تان را چه زجری میدهید؟ بنابر این خانم هایي که آرایش نمیکنند پوست سالم تری دارند، پوست آنها آزادانه نفس میکشند و چون آنها از مصرف این مواد خودداری میکنند، از پوست خود بیشتر مراقبت میکنند. بعنوان مثال هرروز پوست شان را تمیز و مرطوب می‌کنند و زیاد آب مینوشند.

 

3- زیبایی واقعی شان رابا کمال میل در آغوش میگیرند

وقتی خودتان هستید، ذاتا زیبا بنظر می‌رسد و زیبایی درونی تان شکوفا میشود. زیبایی درونی از طریق آرایش شکوفا نمی‌شود. خانم هاي زیبا این را میدانند، بنابر این از آرایش دوری می‌کنند. آنها هم چنین می‌دانند که چقدر افراد زیبایی درونی را می ستایند. هرچقدر طبیعی تر باشید، زیباتر بنظر میرسید.

 

4- هرگز دیر نمی‌کنند

یک ویژگی این گروه از بانوان این است که انها هرگز برای کار یا بیرون رفتن دیر نمیکنند. آنها غذاخورده، لباس پوشیده، تمیز و مرتب بیرون میروند. یک مزیت دیگر آنها این است که همیشه برای بیرون رفتن آماده اند.

 

آنها هرگز شما را ساعت ها برای آماده شدن منتظر نمی گذارند. هر خانمی بطور متوسط روزانه 20 تا 45 دقیقه طول می‌کشید تا آرایش کند. تصور کنید که چقدر خوب میشود اگر این زمان را صرفه جویی کنید و آن رابه کار مورد علاقه دیگری اختصاص دهید.

 

5- ساده پوش هستند

ازآن جاییکه این زنها همیشه و همه ی جا برای بیرون رفتن آماده اند، خیلی فعال هستند. آنها از آفتاب و خراب شدن آرایش شان از گرما یا باران نمی‌ترسند. آنها به خوبی شرایط را می سنجند و همین فراغ بال اجازه می‌دهد از شرکت در انواع ماجراجویی ها خسته نشوند.

 

چطور چهره جذاب داشته باشیم

6- شما را مسحور می‌کنند

آنها با شخصیت شان شما را مسحور میکنند. چون این خانم ها جذابیت شان رابا رفتارشان بیشتر می‌کنند نه با ظاهرشان.

 

7- اغلب یک ذهن باز دارند

ممکن است تعجب کنید که این اصلا چه ربطی به موضوع دارد. زنانی که ذهنشان را برای یادگیری چیزهای جدید باز می‌کنند، جهان رابا چشمانی باز می‌بینند و به دور از خودبینی دنیا را چیزی فراتر از صورتی زیبا میبینند. انها بجای این‌که مدام به این فکر کنند که چطور خیلی جذاب بنظر برسند، برای همه ی چیزهای خوب دراین دنیا وقت دارند.

 

8- میدانند چطور پس انداز کنند

همانطور که انها آنقدر متکی به نفس هستند که بدون کوچک ترین آرایش به هر جا بروند و هر کاری انجام دهند، همانگونه هم آنقدر باهوش هستند که خرج اضافی نکنند. بله ازآن جا که لوازم آرایشی مصرف نمی‌کنند، پولی هم برایش نمی‌پردازند. طبیعی است است که میتواند پول زیادی پس انداز کنند.

 

9- مهربان و دلسوز هستند

مهربان بودن راهی برای نزدیک شدن به یک فرد است. مردم اغلب زنانی راکه واقع بین هستند و خود رابه جای افراد می گذارند، دوست دارند. این هنری است که همه ی زنها ازآن بهره نمیبرند. اینگونه زنها طبق معمول قابل اعتماد و دوست داشتنی هستند. شاید به این دلیل که انها زمان کمتری صرف خودشیفتگی میکنند. این موضوعی است که یک فرد آنرا مهم تر از صورت زیبای آرایش شده میبیند.

 

10- قدر کوچک ترین چیزها را می‌دانند

از تمام نکات بالا یک نتیجه گیری می‌توان کرد؛ زنانی که آرایش نمی‌کنند، عموما زندگی رابه ساده‌ترین شکل دوست دارند. انها از چیزی که دریافت می‌کنند، قدردانی میکنند و از کوچک ترین چیز در زندگی لذت می‌برند.

 

آنها خونگرم، باصفا، ماجراجو و صادق هستند و اهمیت نمی‌دهند دیگران در موردشان چه فکری میکنند. انها معتقدند که باید مهارت هاي شان رابا کردارشان نشان دهند نه با جلوه گر ساختن زیبایی شان.

 

نمیگوییم زنانی که آرایش میکنند جذاب و دوست داشتنی نیستند یا همیشه مغرورند؛ اما زیبایی درونی بیشتر ستودنی است. چه در ارتباط با مردان چه افراد دیگر، انها با زیبایی طبیعی آسان ترند. دفعه بعدی که می‌خواهید با دوستان تان به سینما یا یک خرید ساده بروید، آرایش نکنید. خود طبیعی تان باشید.

 

چطور بدون آرایش چهره اي زیبا داشته باشیم؟ |ترفندی برای چهره زیبا بدون ارایش

 

جستجو در سایت


 در این مطلب به ویژگی‌های
جذابیت در چهره می‌پردازیم.

 زیبایی امری نسبی ست، اما طبق
تحقیقاتی که انجام شده، اکثر مردم ویژگی‌های خاصی را به عنوان
زیبایی در نظر می‌گیرند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره
کرده ایم.

شباهت

چطور چهره جذاب داشته باشیم

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که
فردی به سمت تان بیاید و به شما بگوید: «چهره ات برایم آشناست.
من تو را جایی ندیده ام؟» تحقیقات نشان داده که اگر چهره شما
برای طرف مقابل تان آشنا باشد، او به سمت شما جذب می‌شود.
چهره‌های آشنا به سادگی تجریه و تحلیل می‌شوند، از این رو
افراد به چهره‌های آشنا بیشتر جذب می‌شوند، به آن‌ها اعتماد
بیشتری دارند و حس مثبتی را از آن‌ها می‌گیرند. البته این
موضوع با گذر زمان دچار تغییراتی شده، اما حتی اگر ما
انسان‌های مدرن این حقیقت را انکار کنیم، باز هم در نهایت به
سمت چهره‌هایی که برایمان آشنا هستند، بیشتر جذب می‌شویم. در
تحقیقی، به عده‌ای از افراد عکس‌هایی از ستاره‌ها را نشان
دادند و از آن‌ها خواستند تا جذاب‌ترین هایشان را شناسایی
کنند. نتیجه این تحقیق آن شد که افراد، چهره‌هایی را که به شهر
یا کشورشان تعلق داشتند، بیشتر می‌پسندیدند.

نسبت
خویشاوندی

آیا شما چهره‌ای را بهتر از چهره
خانواده تان می‌شناسید؟ تحقیقات ثابت کرده که افراد به
چهره‌هایی که شبیه به خودشان یا خانواده یشان هستند، بیشتر جذب
می‌شوند. البته این را بگوییم که این جذب شدن، آگاهانه نیست
بلکه ما به طور ناخودآگاه این رفتار را از خودمان بروز
می‌دهیم. جالب است بدانید که اگر فردی بفهمد ارتباط خویشاوندی
به فرد دیگری دارد، به سمت او جذب نمی‌شود؛ بنابراین این
فرایند تنها به صورت ناآخودآگاه شکل می‌گیرد.

بیبی
فیس

افرادی که صورت بیبی فیسی دارند،
بیشتر از اطرافیان شان مورد توجه قرار می‌گیرند. تحقیقات نشان
داده که مردان به زنانی که صورتی گرد، چشم‌های درشت، بینی
کوچک، مژه‌های درشت، ابرو‌های کمانی و چانه‌های ریزی دارند،
بیشتر جذب می‌شوند. البته فقط چهره کودکانه نیست که دیگران را
جذب می‌کند بلکه اگر فرد کمی رفتار‌های کودکانه مانند معصومیت
نیز داشته باشد، توجهات بیشتری را به سمت خود جلب می‌کند.
البته هر شخصی سلیقه خاص خودش را دارد. به عنوان مثال ممکن است
که یک فرد معصومیت را به عنوان یکی از ویژگی‌های زن مورد علاقه
اش نپسندد، اما از آنجا که اولین چیزی که تاثیر خودش را
می‌گذارد ظاهر است، خانم‌هایی که صورت بیبی فیس دارند، در نگاه
دیگران جذاب ترند.

سادگی

شاید فکر کنید که هر چه بیشتر به صورت
تان برسید و بر آرایش تان بیفزایید جذاب‌تر می‌شوید، اما
تحقیقات ثابت کرده که این تصور اشتباه است. از آنجا که مغز
صورت‌های ساده را راحت‌تر تجزیه و تحلیل می‌کند، بیشتر هم به
سمت آن جذب می‌شود. به عنوان مثال زمانی که شما می‌خندید، مغز
فردی که در مقابل شماست، دو نقطه را در دو طرف لبان تان در نظر
می‌گیرد و با یک خط کمانی آن‌ها را بهم متصل می‌کند. از آنجا
که این تصویر ساده و آشناست، فرد مقابل با آن ارتباط راحت تری
برقرار می‌کند. حالا این سادگی را برای کل صورت در نظر بگیرید،
هر چه این سادگی بیشتر باشد، قدرت جذب نیز بیشتر است؛ بنابراین
مغز نسبت به چهره‌های ساده جذابیت بیشتری نشان می‌دهد.

ریش

تحقیقات ثابت کرده که خانم‌ها به
آقایانی که ریش دارند بیشتر جذب می‌شوند. در تحقیقی، تصاویری
از چندین مرد به خانم‌ها داده شد تا آن‌ها را بر اساس میزان
جذابیت رتبه بندی کنند. در نهایت خانم‌ها بیشتر به آقایانی که
ریش داشتند نسبت به آن‌هایی که صورت شان را اصلاح کرده بودند،
رای دادند. در واقع آن‌ها اعتراف کردند که برای یک رابطه بلند
مدت، مردانی که ریش دارند را بیشتر می‌پسندند. دلیل آن هم واضح
است، موی صورت برای مردان نشانه قدرت، مردانگی، تسلط و توانمند
بودن است.

تقارن

تقارن نقشی مهم در جذابیت صورت دارد.
اگر چه هنوز دانشمندان دلیل آن را کشف نکرده اند، اما این طرز
فکر ریشه در گذشته دارد. در گذشته، مردم اعتقاد داشتند که
تقارن نشانه سلامتی ست. از این رو اگر فردی صورتش متقارن نبود،
می‌گفتند که حتما دچار بیماری هایی، چون ورم لوزه، آبله‌مرغان
یا اوریون است و برعکس، اگر صورتش تقارن داشت، او را سالم
می‌پنداشتند. البته بعد‌ها به این نتیجه رسیدند که بیماری هیچ
ربطی به تقارت صورت ندارد، اما با این وجود این ویژگی هنوز هم
تاثیر زیادی بر زیبایی و جذابیت صورت دارد.

لبخند

حتما شما هم می‌دانید که چهره‌های
خندان جذابیت بیشتری دارند. در واقع شما می‌توانید با لبخندتان
دیگران را به سمت خود جذب کنید. البته این باور در جامعه شکل
گرفته که تنها لبخند زدن زنان جذاب است و آقایان با همان صورت
خشن و جدی زیباتر به نظر می‌رسند، در صورتی که لبخند بر جذابیت
هر چهره ای، چه مرد باشد چه زن، می‌افزاید. در یک تحقیق،
تصاویری از چهره‌های مختلف به عده‌ای نشان داده شد تا به آن‌ها
رای دهند. در نهایت، چهره‌هایی که لبخند بر لب داشتند بیشترین
رای را نسبت به آن‌هایی که هیچ حالتی در چهره شان نداشتند یا
عبوس بودند، دریافت کردند.


این مطالب مرتبط را بخوانید :

چه چیزهایی در ظاهر مردان برای زنان جذاب است

چه چیزهایی در ظاهر زنان برای مردان جذاب است

بهترین روش برای زدن موهای زائد بدن

چطور زیبا به نظر برسیم

منبع : برترینها

 



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

چطور چهره جذاب داشته باشیم

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


29915


بازدید امروز:


41642


بازدید دیروز:


232414862


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

همه خانم ها دوست دارند که همیشه در نظر دیگران شیک و جذاب به نظر برسند اما می پندارن راز جذابیت و شیک پوشی ، تنها پوشیدن لباس های برند و رفتن به آرایشگاه برای زیباتر کردن چهره است . حتی برخی از آنها برای اینکه جذاب به نظر برسند با پرداخت هزینه های هنگفت ، چهره خود را مصنوعی می کنند . اما باید بدانید هیچ کدام از این روش ها برای برخورداری از جذابیت کافی نیست بلکه شما باید برای اینکه خانم جذاب و دوست داشتنی باشید ، با رمز و راز جذاب بودن که در این بخش از دنیای مد نمناک آورده ایم آشنا شوید.

خانم های جذاب همیشه به موهای خود می رسند

زنان جذاب موهای تقریبا لخت ، پر پشت دارند. آنها برای پرتر به نظر رسیدن موهایشان از اسپری حجم دهنده مو و حتی از شامپوهای حجم دهنده مو استفاده می کنند .

زنان برای جذابیت بیشتر خود هر از گاهی موهای خود را رنگ می کنند و برای رنگ کردن موهایشان از روش های سامبره و آمبره استفاده می کنند. باید بدانید هیچگاه خانم های جذاب بیش از حد و مکرر موهای خود را مش، صاف و فر و رنگ نمی کنند تا سلامت موهایشان به خطر افتد.

چطور چهره جذاب داشته باشیم

پوشیدن لباس های مرسوم و مد روز

پوشاک نقش مهمی در زندگی زنان ایفا می کند. خانم های جذاب همیشه در لباس پوشیدن به تناسب اندام خود توجه می کنند و بر اساس فرم بدنشان لباس می پوشند . آنها همیشه طبق مد روز پیش می روند و مرتبا به فروشگاه ها سر می زنند تا بتوانید از آخرین کپ لباس ها، طرح های جدید صندل، لوازم های تزئینی مد روز و دیگر پوشش های مرسوم با خبر باشند. این خانم ها هیچگاه لباس های تنگ و لباس هایی که بدن را ناراحت می کند را استفاده نمی کنند و سعی می کنند همیشه با وقار لباس بپوشند.

استفاده از کفش های پاشنه دار راحت

کفش های پاشنه بلند تاثیر زیادی در جذابیت و شیک پوشی دارد اما استفاده زیاد از این نوع کفش ها سبب آسیب رسیدن به پا خواهد شد بنابراین خانم های جذاب فقط در مواقع خاص کفش پاشنه دار می پوشند تا سلامت پایشان به خطر نیافتد و همیشه از کفش های پاشنه داری استفاده می کنند که راحت باشد .

اهمیت به سلامتی در خانم های شیک و جذاب

خانم های شیک و جذاب ، در وهله اول به سلامت خود اهمیت می دهند زیرا یک خانم مریض نمی تواند لباس های قشنگ بپوشد و شاد و سرحال در مهمانی ها بدرخشد .

آنها برای حفظ سلامت خود سالم زندگی می کنند و غذاهای سالم مانند انواع سبزیجات و میوه جات میل می کنند . همچنین خواب کافی دارند و آرامش خود را در همه لحظات حفظ می کنند و با ورزش روزانه استرس را از خود دور می سازند زیرا باور دارند که قدم اول برای شیک و زیبا بودن، سلامتی است.

اصلاح موهای زائد صورت و ابرو

شیک پوشی با صورت نامرتب جور در نمی آید بنابراین خانم های شیک و جذاب همیشه موهای زائد صورت و بدن خود را اصلاح می کنند و ابروهای مرتبی دارند ، آنها اگر وقت رفتن به آرایشگاه را نیز نداشته باشند با یک موچین صورت خود را تمیز می کنند و نمی گذارند ابروهایشان پر شود.

از عطر خوشبو استفاده می کنند

خانم های جذاب همیشه بوی خوبی می دهند ، آنها علاوه بر اینکه نظافت شخصی خود را رعایت می کنند و لباس هایشان را مرتب عوض می کنند و به حمام می روند تا بوی عرق ندهند از یک عطر خوب نیز استفاده می کنند.

اگر می خواهید خانم جذابی شوید عطر زدن را فراموش نکنید و برای انتخاب یک عطر خوشبو وقت بگذارید و هزینه کنید . پیامبر مکرم اسلام نیز به عطر زدن و استفاده از بوی خوش توصیه های زیادی کرده اند و حتی گفته می شود هزینه عطر ایشان از هزینه خوراکشان بیشتر بود.

استفاده از زیور آلات

داشتن زیور آلات برای یک خانم لازم است اما شما نباید حتما انواع زیور آلات را از خود آویزان کنید بلکه برای جذاب بودن داشتن یک گردنبند کافی است پس اگر پول کافی برای خرید گوشواره و دستبند ندارید حتما گردنبند را بخرید تا در محافل توجه ها را به خود جذب نمایید.

نظافت شخصی رمز دیگر زیبا و شیک بودن

خانم های شیک و جذاب به نظافت خود اهمیت می دهند چرا که می دانند اگر نظافت شخصی خود را رعایت نکنند اگر لباس های شیک و گرانقیمت نیز بپوشند ، شیک و زیبا نخواهند بود . آنها همیشه به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت می دهند تا هنگام لبخند زدن زیباییشان دو چندان شود .

دنیای مد نمناک قبل از این هم در رازهای حذابیت زنان گفت که این دسته خانم ها مرتب حمام می کنند تا بدنشان بوی بد عرق ندهد تا دیگران را از خود منزجر نمایند. لباس های زیر خود را هر روز تعویض می کنند زیرا اگر روی لباس زیرشان که مدت هاست عوض نشده، لباس میلیونی هم بپوشند، بازهم همه از اطرافشان پراکنده می شوند بنابراین راز اصلی خانم های شیک و زیبا نظافت شخصی است.

ناخن های زیبا و مرتب

از رموز دیگر زنان شیک پوش و زیبا داشتن ناخن های زیبا و مرتب است . ناخن های نا مرتب و کثیف از جذابیت خانم ها می کاهد پس اگر برای مرتب نمودن ناخن هایتان نمی خواهید به آرایشگاه بروید و هزینه اضافی بپردازید ، خودتان در خانه ناخن هایتان را مرتب کنید.

آرایش ملایم

یک خانم شیک و جذاب هیچ گاه بیش از حد آرایش نمی کند و همیشه داشتن چهره طبیعی را بیشتر می پسندد . او هیچگاه با آذرایش زیاد چهره اش را غیر طبیعی نشان نمی دهد و همیشه از یک کرم ضد افتاب که کمی هم سفید کننده دارد برای پوشاندن جوش ها و لکه های پوست خود و محافظت از پوست در مقابل آفتاب استفاده می کند و برای زیبا تر شدن لب هایش از یک خط لب که رنگ ملایمی دارد، استفاده می کند و بعد از حمام با فرمژه به مژه های خود حالت می بخشد تا زیبایی طبیعی اش دو چندان گردد.

رفتار موقر

اخلاق پسندیده و رفتار سنگین یک خانم است که او را شیک، زیبا و جذاب می کند . اگر خانمی لباس شیک و گرانقیمتی بپوشد اما این خصایل اخلاقی را نداشته باشد هیچگاه به چشم دیگران جذاب به نظر نمی رسد زیرا رفتاری سبک و زننده ، جذابیت را از بین می برد.

این روزها طبیعی بودن بیش از هر چیز دیگری طرفدار دارد و کمیاب شده است . بسیاری از دختران سعی دارند که زمان زیادی را صرف آرایش کردن کنند اما بدانید که هیچ گاه صورت آرایش کرده شما به اندازه صورت طبیعی زیبا نخواهد بود اما سوال اینجاست که چگونه بدون استفاده از لوازم آرایش زیبا باشیم ؟

در این قسمت از دنیای مد نمناک 14 راهکار ساده را به شما معرفی می کنیم که بدون آرایش هم زیبا باشید. 

1. ابروهای خود را زیبا کنید

ابروها در صورت بدون آرایش بودن بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار می گیرند. پس باید حالت ابروهایتان را متناسب کنید. اگر نیاز است کمی با حنا یا رنگ ابرو، آن را جلوه دهید. هنگام انتخاب رنگ مناسب حتماً باید به تناسب پوست خود دقت داشته باشید که رنگ ابرو برای پوست شما مناسب باشد. اگر ابروهای ضخیمی ندارید، بهتر است که روزانه روغن کرچک و ویتامین آ به ابروهای خود بزنید تا آنها را پرپشت تر کنید. بعد از چند هفته می توانید تغییرات قابل ملاحظه ای را در ابروهایتان مشاهده کنید. 

باید سعی کنید که چشمان خود را درشت نشان دهید. پس برای این کار می توانید موهای ان را با فرمژه فر کنید. سپس کمی ژل مخصوص به مژه بزنید و همچنین می توانید اکستنشن مژه انجام دهید تا لکه ها و تیرگی های زیر چشم را از بین ببرید.

چطور چهره جذاب داشته باشیم

اول از همه باید رژیم غذایی خود را تصحیح کنید. این سیاهی زیر چشم به دلیل کمبود آهن و ویتامین ب در بدن است. جگر و گوشت قرمز حاوی مقدار زیادی از این دو ماده می باشد. از کرم چشم برای روشن سازی زیر آن استفاده کنید که حاوی کمپرس سرد با نعناع یا چای سبز نیز کارآمد خواهد بود. 

یک لبخند زیبا می تواند امتیاز شما را تا حد زیادی بالا ببرد. بنابراین با زیباسازی آن ها به جذابیت خود اضافه کنید و از خمیر دندان های سفید کننده استفاده کنید. از مصرف بیش از حد قهوه پرهیز کنید . به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از خمیر دندان نیز می تواند به دندان های شما آسیب بزند. اگر دندان های شما در حالت طبیعی و سالم رنگ تیره و یا زردی دارند، حتماً باید از سفیدکننده های دندان پزشکی استفاده کنید. 

4. لب های خود را فراموش نکنید. 

تقویت کردن ، رطوبت رسانی و لایه برداری منظم به اندازه، برای لب های شما اهمیت بسیار زیادی دارد. از بالم های لب استفاده کنید و در صورت دسترسی نداشتن به آن ها روغن زیتون و روغن های طبیعی را جایگزین کنید. یک بار در هفته لب های خود را با خمیر دندان نرم یا انگشتتان ماساژ دهید. همچنین آن ها را مرطوب کنید و از لایه برداری لب با استفاده از شکر استفاده کنید.  

رنگ موهای زشت یا موهای خشک و شکننده اثر منفی روی زیبایی بدون آرایش شما دارد و حتماً از استایل ساده اما شیک مو استفاده کنید. رنگ های طبیعی تر به کار بگیرید یا اصلا موهای خود را رنگ نکنید و به دنبال ظاهر کاملاً طبیعی باشید.

می توانید انتهای موی خود را کمی فر کنید و حالت دهید. از محصولاتی استفاده کنید که موی شما را در برابر گرمای سشوار، گرمای آفتاب و یا اتوی مو محفوظ نگه می دارد . بیش از حد از محصولات داغ و حالت دهنده مو استفاده نکنید.

روغن زیتون براقیت زیادی به موهای شما می دهد. همچنین با شوره، خشکی و دیگر مشکلات مبارزه می کند. ازعصاره های گیاهی جوشانده شده مثل بلوط برای موهای مشکی یا خرمایی و بابونه برای موهای بلوند استفاده کنید تا موهای براق تری داشته باشید.

6. عطر و رایحه مناسب انتخاب کنید:

از عطر و رایحه ای ملایم با خط بو استفاده کنید تا در طول روز روی لباستان بماند و حس خوشایندی را برای شما به وجود بیاورد. هرچه خودتا را دوست داشته باشید و سرشار از حس لذت، از بیرون هم زیبا و دل نشین به نظر خواهید رسید. 

7. ضدآفتاب بزنید.

اشعات مضر خورشید تأثیرات زیادی روی پوست شما می گذارند و باعث ایجاد چین و چروک ها می گردند و پیری زود رس را موجب می شوند. همچنین عاملی برای سرطان های پوستی می باشند ، به همین دلیل باید از ضد آفتاب با اس پی اف بالا استفاده کنید تا از پوست خود مراقبت کرده باشید. 

بسیاری از زیباشناسان بر سلامت پوست تأکید زیادی دارند و تاکید دارند که بیش از 2 بار در روز صورت خود را نشویید. بهتر است که این کار را قبل از خواب انجام دهید و همچنین صبح ها نیز می توانید با استفاده از شیر یا لوسیون صورت خود را بشویید.

مهم ترین نکته این است که با پوست خود خشن رفتار نکنید . از محصولات آرایشی ملایم استفاده کنید.

ماسک های صورت مثل ماسک رس سفید را فراموش نکنید. ماسک های تقویتی را یک بار در هفته استفاده کنید. اگر پوست حساسی ندارید، می توانید با اسکراب های مختلف لایه برداری را انجام دهید. 

9. از کرم BB استفاده نمایید:

BB کرم ترکیبی از کرم ضدآفتاب، مرطوب کننده و یک کرم پایه است که نقش بسیار موثری در افزایش زیبایی صورت دارد. این کرم ها علاوه بر محافظت از پوست باعث می شوند تا ظاهری صاف و یکدست داشته و نیازی به آرایش نباشد. 

10. به اندازه کافی بخوابید. 

خواب مناسب حداقل 7 تا 9 ساعت برای سالم نگه داشتن پوست ضروری می باشد. پس از ساعت 11 شب به رختخواب بروید زیرا بعد از گذشتن نیمه شب بدن شما شروع به تولید هورمون های اصلی زیبایی می کند که یکی از آن ها ملاتونین است. روی کمر خود بخوابید تا مشکلاتی مثل چین و چروک روی صورت شما به وجود نیاید. 

11. اعتماد به نفستان را بیشتر کنید :

خودتان را دوست داشته باشید و عشق بورزید و برای تحسین زیبایی خود به آرایش عادت نکنید. برای کشف زیبایی واقعی و طبیعی خود تلاش کنید تا اعتماد به نفستان افزایش یابد. 

12. به رژیم غذایی خود بیشتر دقت کنید.

مطالعات نشان می دهد که زیبایی پوست رابطه تنگاتنگی با مواد غذایی مورد استفاده ما دارد. ماهی، روغن سبزیجات و دانه های گیاهی و آجیل های طبیعی برای پوست مناسب هستند زیرا منبع غنی از اسید چرب ، ویتامین و کاروتن می باشند که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و محصولات لبنی نیز می توانند کلید زیبایی پوست شما باشند.

13. از اسکراب استفاده کنید: 

برای رفع بی روحی و خستگی پوست صورت باید از یک اسکراب طبیعی استفاده نمایید تا سلول های مرده و آلودگی ها را از بین ببرید و باعث شادابی پوستتان شوید. 

حتماً باید رنگ مناسب لباس های خود را بدانید که در زیبا به نظر رسیدن پوست شما و پوشاندن عیب ها موثر است. پوست بدون فونداسیون و کرم پودر و پنکیک، رنگ پریده به نظر می رسد. به همین دلیل نباید این رنگ پریدگی را با رنگ های لباس بیش از حد تیره افزایش دهید و همچنین رنگ های سرد نیز ممکن است کار را بدتر کند. سفید نیز گزینه مناسبی نمی باشد. بهترین گزینه استفاده از رنگ های ملایم روشن مثل آبی یا هلویی می باشد ، البته باید رنگی را انتخاب کنید که به پوست شما بیاید و از علم رنگ شناسی کمک بگیرید.

جذابیت ظاهری یک ویژگی نسبی است که از نظر هر فردی متفاوت می باشد. ممکن است شخصی از نظر شما جذاب و از نظر یک نفر دیگر جذابیتی نداشته باشد. اما تمایل به دوست داشته شدن و یا پذیرفته شدن در همه ما وجود دارد. بنابراین اینکه بتوانید در نگاه بقیه جذابیت ظاهری داشته باشید، یک احساس رضایت برای شما به همراه خواهد داشت. اغلب مردم فکر می کنند برای آنکه جذاب باشند باید کارهای بزرگی انجام دهند. اما شما می توانید با انجام برخی کارهای ساده و کوچک در نگاه دیگران فردی جذاب و باشخصیت جلوه کنید. عوامل موثر در جذابیت افراد به سه بخش کلی جذابیت ظاهری، جذابیت رفتاری و جذابیت گفتاری تقسیم می شود. در این مقاله ما به مسئله جذابیت ظاهری به اختصار می پردازیم.

هر کسی در اولین برخورد با شما ابتدا متوجه ظاهر شما می شود. شخصیت هیچ کس را بر اساس ظاهرش نمی توان قضاوت کرد اما ظاهر هر کس به شما اطلاعاتی درباره شخصیت و عادات او می دهد. پس زمانی که به دنبال شروع یک رابطه هستید بیشتر باید به جذابیت ظاهری خود اهمیت دهید. فراموش نکنید که جذابیت ظاهری در موقعیت های مختلف می تواند بر موفقیت و پیشرفت شما نیز تاثیر بگذارد. برای مثال معمولا کسانی که دارای جذابیت ظاهری هستند، راحت تر می توانند در یک شرکت استخدام شوند. در ادامه به مواردی که در جذابیت ظاهری تاثیر دارند اشاره می کنیم:

حمام به موقع، پوشیدن لباس تمیز و آراسته، استفاده از عطرهای ملایم، شانه زدن و مرتب نمودن مو، آراستن خود به طوری که متناسب با محیطی باشد، همه و همه می تواند در داشتن ظاهری جذاب موثر باشند. قرار نیست که شبیه به بازیگران معروف و سوپر استارها خود را بیارایید. همین که بتوانید تمیز و آراسته باشید خود به نوعی یک جذابیت ظاهری فوق العاده است. رعایت بهداشت دهان و دندان (مسواک زدن روزانه، استفاده از دهان شویه و…) در حفظ جذابیت ظاهری اثر مثبتی دارد.

“پوست آیینه درون است” در این جمله پیام های زیادی نهفته است. در بسیاری از موارد در مورد پوستی که دارای ایرادات و نواقصی است، در درون بدن فرد باید علت را جست جو کرد. برای سلامت پوست مصرف ضد آفتاب را جدی بگیرید. همچنین سعی کنید از مرطوب کننده متناسب با پوست تان استفاده کنید و حدالامکان از خشکی بیش از حد پوست خود جلوگیری کنید. جوش، آکنه و جای لک می تواند از میزان جذابیت ظاهری شما کم کند.

یکی از عوامل منتهی به سلامت جسمی استفاده از مواد غذایی مفید است. از مواد غذایی که فیبر کافی دارد (مانند سبزیجات و سیفی جات) بیشتر استفاده کنید. چربی و نمک را به حداقل برسانید. همچنین روزانه ۸ لیوان آب بنوشید. این میزان از آب در سوخت و ساز بدن، شفافیت پوست و دفع مواد زائد از بدن کمک زیادی می کند. تا حد امکان از غذاهای آماده و نیمه آماده که دارای مواد نگهدارنده هستند کمتر استفاده کنید. تغذیه سالم روی سلامت جسمانی و روانی فرد تاثیر زیادی گذاشته و به جذابیت شما کمک می کند.

چطور چهره جذاب داشته باشیم

ورزش و فعالیت بدنی به افزایش نشاط و تندرستی در انسان کمک می کند. اندورفین هورمونی که با ورزش و فعالیت بدنی در بدن ترشح شده و باعث ایجاد حس خوب می شود. احساس خوب در درون شما به طور ناخودآگاه به دیگران نیز منتقل می شود. در نتیجه تا جایی که برایتان مقدور است ورزش کنید. اگر زمان کافی برای رفتن به باشگاه ندارید می توانید پیاده روی های ساده و سبک انجام دهید. یادتان باشد از کفش مناسب پیاده روی استفاده کنید. این کار به تناسب اندام، افزایش اعتماد به نفس و جذابیت ظاهری کمک زیادی می کند.

نحوه نشستن و ایستادن شما اهمیت زیادی دارد. برای اینکه در دراز مدت ستون فقرات سالم تری داشته باشید، تلاش کنید که صاف بنشینید و هنگام ایستادن، خمودگی یا افتادگی در شانه هایتان وجود نداشته باشد. حالت بدن تان صاف و کشیده باشد؛ به طوری که احساس کنید از بالای سقف به شما یک طنابی آویزان است که تلاش می کند شما را بالا بکشد. این تصور به قوز نکردن و صاف ایستادن شما کمک می کند.

پوشش همانند سایر عوامل ظاهری در حفظ جذابیت اهمیت بسیار زیادی دارد. حدالامکان در محافل رسمی سعی کنید که از لباس رسمی استفاده کنید (در مورد آقایان کت و شلوار و در مورد خانم ها مانتوهای رسمی). در محافل غیر رسمی و دوستانه از لباس های شادتر و راحت تر استفاده کنید. تشخیص اینکه چه لباسی مناسب چه موقعیتی است، یکی از اصول مهم جذابیت در دنیای امروزی به شمار می آید.

لازم نیست که از لباس های فاخر و گران قیمت برای جذابیت ظاهری استفاده کنید. لازم نیست آرایش غلیظ و ظاهری عجیب و غریبی برای خود طراحی کنید. تنها نیاز است که ظاهرتان شیک و در عین حال ساده و برازندۀ شخصیت شما باشد.

همه خانم ها دوست دارند که همیشه در نظر دیگران شیک و جذاب به نظر برسند اما می پندارن راز جذابیت و شیک پوشی ، تنها پوشیدن لباس های برند و رفتن به آرایشگاه برای زیباتر کردن چهره است . حتی برخی از آنها برای اینکه جذاب به نظر برسند با پرداخت هزینه های هنگفت ، چهره خود را مصنوعی می کنند . اما باید بدانید هیچ کدام از این روش ها برای برخورداری از جذابیت کافی نیست بلکه شما باید برای اینکه خانم جذاب و دوست داشتنی باشید ، با رمز و راز جذاب بودن که در این بخش از دنیای مد نمناک آورده ایم آشنا شوید.

خانم های جذاب همیشه به موهای خود می رسند

زنان جذاب موهای تقریبا لخت ، پر پشت دارند. آنها برای پرتر به نظر رسیدن موهایشان از اسپری حجم دهنده مو و حتی از شامپوهای حجم دهنده مو استفاده می کنند .

زنان برای جذابیت بیشتر خود هر از گاهی موهای خود را رنگ می کنند و برای رنگ کردن موهایشان از روش های سامبره و آمبره استفاده می کنند. باید بدانید هیچگاه خانم های جذاب بیش از حد و مکرر موهای خود را مش، صاف و فر و رنگ نمی کنند تا سلامت موهایشان به خطر افتد.

پوشیدن لباس های مرسوم و مد روز

پوشاک نقش مهمی در زندگی زنان ایفا می کند. خانم های جذاب همیشه در لباس پوشیدن به تناسب اندام خود توجه می کنند و بر اساس فرم بدنشان لباس می پوشند . آنها همیشه طبق مد روز پیش می روند و مرتبا به فروشگاه ها سر می زنند تا بتوانید از آخرین کپ لباس ها، طرح های جدید صندل، لوازم های تزئینی مد روز و دیگر پوشش های مرسوم با خبر باشند. این خانم ها هیچگاه لباس های تنگ و لباس هایی که بدن را ناراحت می کند را استفاده نمی کنند و سعی می کنند همیشه با وقار لباس بپوشند.

استفاده از کفش های پاشنه دار راحت

کفش های پاشنه بلند تاثیر زیادی در جذابیت و شیک پوشی دارد اما استفاده زیاد از این نوع کفش ها سبب آسیب رسیدن به پا خواهد شد بنابراین خانم های جذاب فقط در مواقع خاص کفش پاشنه دار می پوشند تا سلامت پایشان به خطر نیافتد و همیشه از کفش های پاشنه داری استفاده می کنند که راحت باشد .

اهمیت به سلامتی در خانم های شیک و جذاب

خانم های شیک و جذاب ، در وهله اول به سلامت خود اهمیت می دهند زیرا یک خانم مریض نمی تواند لباس های قشنگ بپوشد و شاد و سرحال در مهمانی ها بدرخشد .

آنها برای حفظ سلامت خود سالم زندگی می کنند و غذاهای سالم مانند انواع سبزیجات و میوه جات میل می کنند . همچنین خواب کافی دارند و آرامش خود را در همه لحظات حفظ می کنند و با ورزش روزانه استرس را از خود دور می سازند زیرا باور دارند که قدم اول برای شیک و زیبا بودن، سلامتی است.

اصلاح موهای زائد صورت و ابرو

شیک پوشی با صورت نامرتب جور در نمی آید بنابراین خانم های شیک و جذاب همیشه موهای زائد صورت و بدن خود را اصلاح می کنند و ابروهای مرتبی دارند ، آنها اگر وقت رفتن به آرایشگاه را نیز نداشته باشند با یک موچین صورت خود را تمیز می کنند و نمی گذارند ابروهایشان پر شود.

از عطر خوشبو استفاده می کنند

خانم های جذاب همیشه بوی خوبی می دهند ، آنها علاوه بر اینکه نظافت شخصی خود را رعایت می کنند و لباس هایشان را مرتب عوض می کنند و به حمام می روند تا بوی عرق ندهند از یک عطر خوب نیز استفاده می کنند.

اگر می خواهید خانم جذابی شوید عطر زدن را فراموش نکنید و برای انتخاب یک عطر خوشبو وقت بگذارید و هزینه کنید . پیامبر مکرم اسلام نیز به عطر زدن و استفاده از بوی خوش توصیه های زیادی کرده اند و حتی گفته می شود هزینه عطر ایشان از هزینه خوراکشان بیشتر بود.

استفاده از زیور آلات

داشتن زیور آلات برای یک خانم لازم است اما شما نباید حتما انواع زیور آلات را از خود آویزان کنید بلکه برای جذاب بودن داشتن یک گردنبند کافی است پس اگر پول کافی برای خرید گوشواره و دستبند ندارید حتما گردنبند را بخرید تا در محافل توجه ها را به خود جذب نمایید.

نظافت شخصی رمز دیگر زیبا و شیک بودن

خانم های شیک و جذاب به نظافت خود اهمیت می دهند چرا که می دانند اگر نظافت شخصی خود را رعایت نکنند اگر لباس های شیک و گرانقیمت نیز بپوشند ، شیک و زیبا نخواهند بود . آنها همیشه به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت می دهند تا هنگام لبخند زدن زیباییشان دو چندان شود .

دنیای مد نمناک قبل از این هم در رازهای حذابیت زنان گفت که این دسته خانم ها مرتب حمام می کنند تا بدنشان بوی بد عرق ندهد تا دیگران را از خود منزجر نمایند. لباس های زیر خود را هر روز تعویض می کنند زیرا اگر روی لباس زیرشان که مدت هاست عوض نشده، لباس میلیونی هم بپوشند، بازهم همه از اطرافشان پراکنده می شوند بنابراین راز اصلی خانم های شیک و زیبا نظافت شخصی است.

ناخن های زیبا و مرتب

از رموز دیگر زنان شیک پوش و زیبا داشتن ناخن های زیبا و مرتب است . ناخن های نا مرتب و کثیف از جذابیت خانم ها می کاهد پس اگر برای مرتب نمودن ناخن هایتان نمی خواهید به آرایشگاه بروید و هزینه اضافی بپردازید ، خودتان در خانه ناخن هایتان را مرتب کنید.

ناخن های زیبا و مرتب خانم های جذاب

آرایش ملایم

یک خانم شیک و جذاب هیچ گاه بیش از حد آرایش نمی کند و همیشه داشتن چهره طبیعی را بیشتر می پسندد . او هیچگاه با آذرایش زیاد چهره اش را غیر طبیعی نشان نمی دهد و همیشه از یک کرم ضد افتاب که کمی هم سفید کننده دارد برای پوشاندن جوش ها و لکه های پوست خود و محافظت از پوست در مقابل آفتاب استفاده می کند و برای زیبا تر شدن لب هایش از یک خط لب که رنگ ملایمی دارد، استفاده می کند و بعد از حمام با فرمژه به مژه های خود حالت می بخشد تا زیبایی طبیعی اش دو چندان گردد.

رفتار موقر

اخلاق پسندیده و رفتار سنگین یک خانم است که او را شیک، زیبا و جذاب می کند . اگر خانمی لباس شیک و گرانقیمتی بپوشد اما این خصایل اخلاقی را نداشته باشد هیچگاه به چشم دیگران جذاب به نظر نمی رسد زیرا رفتاری سبک و زننده ، جذابیت را از بین می برد.

نتیجه گیری

در انتهای این مقاله می توان به برخی افراد اشاره کرد که به طرز افراطی به ظاهر خود اهمیت می دهند. کسانی که هر چقدر هم که عمل های زیبایی انجام دهند، لباس های در خور توجه بر تن کنند و سعی در جلب توجه مخاطب خود داشته باشند، اما در آخر باز هم خود را زشت و یا غیر جذاب تصور می کنند.

چطور چهره جذاب داشته باشیم

معمولا این گونه افراد در یک دور معیوبی از تفکر در خصوص آراستگی ظاهری گرفتار می شوند و هر چه به این حس نازیبایی بیشتر بهاء دهند، بیشتر در آن گرفتار باقی می مانند. واقعیت این است که همان طور که در بالا ذکر شد جذابیت ظاهری، یک امر کاملا نسبی و متناسب با موقعیت تعریف می شود. اگر دغدغۀ ذهنی همیشگی شما این باشد که آیا پذیرفتنی و جذاب هستید و یا مدام با خود در این مورد فکر می کنید و فکرتان مدام درگیر ظاهرتان است، این موضوع می تواند شما را از اهداف تان دور کرده و مانعی بر سر راه شما باشد. شما می توانید با یک مشاوره روانشناسی درباره دغدغه های ظاهری خود صحبت کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.



صبر کنید…

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چگونه ظاهر جذاب داشته باشیم؟

ظاهر جذاب اگرچه از نظر خیلی‌ها مهم نیست، اما همه می‌دانند که از چه اهمیتی برخوردار است. از همان ابتدای ورودتان به یک اتاق یا جلسه، حضار شروع به قضاوت شما می‌کنند. در نگاه اول ترسناک به نظر می‌رسد که مردم بدون اینکه از شما شناختی داشته باشند، در موردتان شروع به قضاوت کنند؛ اما یک خبر خوب این است که روش‌هایی وجود دارد تا در همان لحظه اول نظر افراد را به خودمان جلب کنیم و ظاهر جذاب داشته باشیم.

چطور چهره جذاب داشته باشیم

حتماً شما هم به آن دسته از آدم‌ها برخورده‌اید که وقتی وارد اتاقی پر از غریبه شده‌اند، به چندین نفر دوست شده‌اند، قراری برای ناهار یا یک همکاری جدید را ست کرده‌اند و پیشنهادی مبنی بر همکاری دریافت کرده‌اند.

حتماً در سینما و دنیای شهرت هم ظاهر جذاب را خوب یادتان هست. جورج کلونی، لیام نیسون، دیوید بکهام و ناتالی پورتمن از جذاب‌ترین ستاره‌ها هستند.  

 

اگرچه خیلی‌ها اقبال بلندی دارند و از همان اول جذاب هستند (!) اما بسیاری از ما به سختی باید کار کنیم تا جذاب‌تر به نظر برسیم. خیلی‌ها اصرار دارند باور کنیم جذابیت اجتماعی و ظاهری یک هنر است، اما واقعیت‌های علمی بخش زیادی از این ماجرا را توضیح می‌دهند. عواملی که موفقیت ما را در ارتباط با افراد دیگر و تاثیری که بر آن‌ها می‌گذاریم تعیین می‌کنند، حتی می‌تواند پیش از دیدار ما با آنها آغاز شود!

تحقیقات نشان داده‌اند کسانی که ملاقات می‌کنیم، ما را صرفاً بر اساس نحوه نگاه خودمان قضاوت می‌کنند!  افراد می‌توانند با دیدن چهره یک نفر، در عرض تنها یک دهم ثانیه در مورد جالب بودن شخصیت، دوست داشتنی بودن، میزان قابل اعتماد بودن و شایستگی‌های او قضاوت کنند.

 

البته قضاوت‌ها ممکن است در خیلی از موارد اشتباه باشد. شاید درست نباشد از روی ظاهر کسی قضاوتش کنیم، اما این یک چیز ناخودآگاه و غیر ارادی است. ما عادت داریم از روی چهره، قضاوت کنیم. جذابیت پیامدهای بسیار زیادی دارد. حتی ممکن است بر اینکه به چه کسی رأی می‌دهیم هم تاثیرگذار باشد یا بر تصمیمات مالی هم اثر بگذارد.  

این راه‌ها را امتحان کنید تا ظاهر جذاب داشته باشید:

 

ویژگی‌های صورت ما دست خودمان نبوده است. ما نمی‌توانیم صورتمان را تغییر دهیم اما همیشه می‌توانیم حالات چهره جذاب به خود بگیریم. مثلاً لبخند بزنیم. جالب است بدانید مدل‌های آماری مبتنی بر داده توانسته الگوریتم‌هایی بسازد و نشان دهد دستکاری چهره‌ها می‌تواند حس اعتماد و خصوصیت‌های دیگر را کم یا زیاد کند. در واقع تغییر حالت چهره به صورت مستقیم بر ویژگی‌های باطنی اثرگذار است. مثلاً ثابت شده است که هرچه هر چه یک چهره خوشحال‌تر باشد، قابل اعتماد تر به نظر می‌رسد.

یک چیز جالب دیگر!

در صورتی که بتوانید کسی را با دادن اطلاعات به خودش، تحت تأثیر قرار دهید، می‌توانید آنها را قانع کنید که قضاوت اولیه منفی در مورد شما را به یک قضاوت مثبت تبدیل کنند!  

 

مهارت‌های بین فردی و مهارت‌های ارتباطی روز به روز اهمیت بیشتری در محیط‌های کاری و سازمان‌هایی پیدا می‌کند که پیش از این به ساختارهای سنتی و سلسله مراتبی پایبند بودند. توانایی کار کردن در تیم‌ها، تاثیرگذاری و نفوذ به دیگران اهمیت بیشتری یافته است.

خبر خوب این است که می‌توانید تمرین کنید تا جذاب باشید. البته جذاب بودن لزوماً جلو دوربین بودن بودن و مدام عکس گرفتن و اشتراک گذاری آن نیست! مثلاً ممکن است ترجیح بدهید تنها باشید اما بلد باشید چطور جلوی دوربین، در جمع یا در میان تعداد زیادی از افراد بسیار جذاب و شگفت انگیز به نظر برسید.

 

سؤال مهم این است که ما آدم‌های معمولی اگر قرار نیست جلوی دوربین برویم، پس چگونه جذاب به نظر برسیم؟ جذابیت می‌تواند با یک بالا انداختن ساده ابروها آغاز شود. مغز ما همواره محیط را به دنبال نشانه‌های دوست و دشمن بررسی می‌کند. هنگام نزدیک شدن به دیگران می‌توانیم سه حرکت مهم انجام دهیم تا به آنها نشان دهیم تهدیدی برایشان تلقی نمی‌شویم:اول بالا بردن سریع ابروها که باید در کسری از ثانیه انجام شود دوم کج کردن بسیار ملایم سر و سوم یک لبخند!

بعد از بالا انداختن ابروها، روند جذابیت آغاز شده است! فقط کاری نکنید که غیرعادی به نظر برسید. قدم بعدی برای جذاب به نظر رسیدن این است که دیدارتان با دیگران را به ملاقاتی در مورد آنها تبدیل کنید؛ یعنی درباره خودتان حرف نزنید. این خیلی کمک می‌کند تا دیگران شما را جذاب ببینند. جذابیت به جز ظاهری، باطنی و رفتاری هم هست. یک قاعده طلایی دوستی این است که کاری کنید دیگران احساس خوبی درباره خودشان داشته باشند. در این صورت شما را هم دوست خواهند داشت. البته این موضوع تنها وقتی کار می‌کند که شما ذوق واقعی به حرف‌های طرف مقابل نشان دهید. برای تمرین می‌توانید روی رنگ‌های مختلف چشم افراد تمرکز کنید. این باعث می‌شود که مستقیم به چشم آنها نگاه کنید و نشان می‌دهد به چیزی که می‌گویند علاقه دارید.

اگر درباره کسی که با او حرف می‌زنید اظلاعات بیشتر و بیشتری داشته باشید، می‌توانید تاثیرگذارتر باشید. این نکته در مراسم عمومی که بیشتر به قصد آشنایی با دیگران برگزار می‌شود، خیلی مهم است.  ممکن است چیزهایی درباره طرف مقابل خود شنیده باشید که مطرح کردنش در آن موقعیت کمک بزرگی به شما بکند. در چنین مواردی می‌توانید بگویید: «شنیده‌ام که آن فلان اتفاق برای شما افتاده است، خیلی علاقه دارم ماجرا را از زبان خودتان بشنوم.»  

 

حتی اگر با طرف مقابل خود اختلاف نظر دارید، می تاونید نقاطی مشترک بیابید. این به جذابیت ظاهری کمک می‌کند.  افراد جذاب معمولاً مهارت دارند که در ارتباط خود با دیگران نقاط مشترک پیدا کنند، حتی اگر چیز زیادی وجود نداشته باشد.  این ایده خوب همیشه جواب می‌دهد. البته باید تلاش کنید با رویدادهای روز جهان،‌ ایران یا محل کارتان هماهنگ باشید، چرا که این چیزها بیشترین موارد اشتراک میان افراد هستند.

یک پیشنهاد خوب برای یافتن نقاط مشترک صحبت در مورد شهر یا محل تولد طرف مقابلتان است. مثلاً می‌توانید بگویید: «اهل کرمان هستید؟ اتفاقاً من هم کرمانی هستم!» اگر اهل کرمان نبودید می‌توانید بگویید: «امیدوارم تابستان آینده بتوانم به کرمان سفر کنم». یا حتی اگر هیچ کدام برای شما کار نمی‌کند می‌توانید بگویید: «یکی از دوستان نزدیک من در کرخانه مس کرمان کار می‌کند.»  

 

نکته کلیدی دیگر برای دوست‌داشتنی بودن آن است که حرکات بدن فرد مقابل را تکرار کنید. وقتی افرادی که در حال گفت و گو هستند حرکات بدن هم را تقلید می‌کنند، یعنی به توافق رسیده‌اند. می‌توانید از همین موضوع استفاده کنید و با تقلید حرکات بدنی دیگران به آنها نشان دهید که با آنها موافق هستید.

 این تکنیک حتی می‌تواند تستی باشد که بفهمید آیا گفتگو خوب پیش می‌رود یا نه. اگر با تغییر وضعیت بدن، طرف مقابل همان حرکت را تکرار کند احتمالاً همه چیز به خوبی پیش می‌رود. آن‌هایی که کارشان تجارت است می‌توانند از چنین لحظاتی برای شروع مذاکره و متقاعدسازی طرف مقابل استفاده کنند.

 

تکنیک هانسل و گرتل چیست!

اگر می‌خواهید به رابطه با دوست تازه خود دوام بیشتری دهید تکنیک «هانسل و گرتل» می‌تواند جالب باشد! کارتون هانسل و گرتل را که یادتان نرفته است؟ در این تکنیک جذاب، اطلاعات درباره خودتان را درست مانند خرده‌نان‌های داستان «هانسل و گرتل» ذره ذره و به تدریج برای دوست تازه خود فاش می‌کنید. واقعیت این است که اشتباه رایج خیلی از ما در دیدار با آدم‌های جدید غرق کردن بیش از حد آنها در اطلاعات در مورد خودمان است. کاری که ممکن است حوصله‌شان را سر ببرد. با دادن ذره ذره اطلاعات مثل قلاب ماهیگیری، کنجکاوی آنها را تحریک می‌کنید و به قول معروف «روابطتان را تازه نگه می‌دارید!»  

 

گفتن جمله‌هایی پیش فرض دار مثل اینکه «به نظر می‌رسد 25 الی 28 ساله باشید!» اغلب طرف مقابل را به تأیید وادار می‌کند. در این صورت او به سرعت اطلاعات واقعی را به شما می‌دهد. با کمی تلاش می‌توانید جذاب به نظر برسید. حتماً لازم نیست بهترین کت و شلوارهای مارک را بپوشید و صورتتان را به دست پزشک متخصص پلاستیک بسپارید.

چطور چهره جذاب داشته باشیم

 

مقالات بیشتری برای جذابیت می خواهید؟

چطور تن صدای جذاب داشته باشیم؟

چطور سنگین و با وقار باشیم؟

چطور در نگاه اول، خوب به نظر برسیم؟

چگونه کاریزماتیک شویم؟

 

 

این محصول رایگان تقدیم به شمایی که این مقاله را مطالعه کردید. می‌توانید برای هرکسی که دوستش دارید، لینک این محصول را ارسال کنید…

👇👇👇👇

 

بخشی از معرفی فیلم این دوره 100 درصد رایگان را در ویدئوی زیر با هم ببینیم!

👇👇👇

 

بر اساس رای 96 نفر از بازدیدکنندگان

86 امتیاز از 100

دنبال کننده

دنبال شونده

ماجرا

سعید عباسی

سعید عباسی هستم. می‌خونم و می‌نویسم تا هم خودم رشد کنم و هم بتونم به بقیه یاد بدم… عضو کوچکی از مجموعه وزین «بیشتر از یک نفر»… امیدوار و در تلاش برای ساخت یک آینده‌ی بهتر برای کشورم…

سعید عباسی هستم. می‌خونم و می‌نویسم تا هم خودم رشد کنم و هم بتونم به بقیه یاد بدم… عضو کوچکی از مجموعه وزین «بیشتر از یک نفر»… امیدوار و در تلاش برای ساخت یک آینده‌ی بهتر برای کشورم…

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

دفاع دانشجویی:مهارت های لازم جهت ارائه کنفرانس و دفاع پایان نامه

حرفه ای

آموزش داستان گویی و قصه پردازی

تقویت فن بیان نوجوانان ویژه والدین

استفاده از سایت مشروط بر قبول توافقنامه کاربری و حفظ حریم شخصی می باشد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است.

پرداخت کارت به کارت

پرداخت از خارج ایران

گارانتی بازگشت وجه

تسهیل در خرید

راهنمای سایت

درخواست همکاری

دوره رایگان فن بیان

دعوت از اساتید سخنرانی

نیلوفر مرداب

خرید کتاب

تماس با ما-درباره ما

چطور چهره جذاب داشته باشیم
چطور چهره جذاب داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *