چطور نگاه جذاب داشته باشیم

 
helpkade
چطور نگاه جذاب داشته باشیم
چطور نگاه جذاب داشته باشیم

تابه حال از خودتان پرسیده‌اید که چطور می‌توانید به نظر برسید؟ جذابیت فقط داشتن ظاهر زیبا نیست. افراد جذاب کشش قوی و خاصی دارند. البته ممکن است جذب ظاهر زیبای فردی هم بشویم، اما عموماً اعتماد به نفس، شور و شوق و شخصیت دیگران است که ما را جذب می‌کند. جذاب بودن محدود به زیبایی ظاهری نیست. برای این که بتوانید جذاب و دلربا به نظر برسید، باید بدانید که چه عاملی به دیگران انگیزه می‌دهد. اگر می‌خواهید دیگران شما را بخواهند، اگر می‌خواهید جذاب باشید و اگر می‌خواهید دیگران را درک کنید، باید “قانون جذب” را یاد بگیرید. بنابراین برای اینکه بتوانید در نگاه اول جذاب به نظر برسید و در اولین برخوردها کاری کنید که دیگران شما را جذاب ارزیابی کنند، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

فهرست مطالب

اجازه ندهید که هیچ کس در جذابیتتان شک کند، مردم از همان لحظه‌ای که وارد جمع می‌شوید، شما را قضاوت می‌کنند. اگر خود را از بند حساسیت‌های اجتماعی رها کنیم و به علم بپردازیم، متوجه می‌شویم که قانون جذب ظرف 30 ثانیه نخست عمل می‌کند. هرچقدر هم که پذیرش این موضوع برایمان ناخوشایند باشد، ولی باید قبول کنیم که مغزمان تقریباً بلافاصله تصمیم می‌گیرد که آیا طرف مقابل برایمان جذاب است یا خیر. نتایج یک پژوهش حکایت از آن دارد که ظرف 30 ثانیه نخست آشنایی با یک نفر، متوجه می‌شویم که آیا می‌خواهیم با این فرد وارد رابطه شویم یا خیر.

بدن انسان جذابیت ظاهری و فیزیکی یک نفر را ظرف یک ثانیه تشخیص می‌دهد. شاید خودمان متوجه نباشیم، اما مغزمان قضاوت‌های کاملاً دقیق و پایدار سریعی را در چند ثانیۀ نخست آشنایی با یک فرد جدید انجام می‌دهد. پژوهش‌های مرتبط با قانون جذب که در زمینه‌هایی به جز روابط عاشقانه انجام شده است، نشان می‌دهد که برای باقی گذاشتن تاثیر اولیه بر روی آشنای جدیدمان فرصت بیشتری داریم، هرچند این فرصت هم چندان زیاد نیست.

بیایید کاملاً صادق باشیم. وقتی با فرد جدیدی آشنا می‌شوید، فکر می‌کنید که او چه نظری درباره‌تان دارد؟ به عبارت دیگر فکر می‌کنید که چه تاثیری بر روی دیگران می‌گذارید؟ جای خالی را در جملۀ زیر با یکی از لغات فهرست زیر یا لغت انتخابی خودتان پر کنید.چطور نگاه جذاب داشته باشیم

وقتی با فرد جدیدی آشنا می‌شوم، او فکر می‌کند که من …..  هستم.

کدام صفات را انتخاب کردید، مثبت یا منفی؟ ابتدا باید موقعیت خود را مشخص کنید تا بدانید که چطور باید به جایگاه دلخواهتان برسید.

چطور می‌توانید مطمئن شوید که مردم شما را به درستی قضاوت می‌کنند و بهترین جنبۀ وجودتان را می‌بینند؟ مطمئناً هرگز نمی‌خواهید که تاثیر اولیه‌تان بر روی دیگر با خود واقعیتان مغایرت داشته باشد و به دیگران دروغ بگویید . باید بدانید که بسیاری از مردم حس ششم قوی‌ای دارند و می‌توانند یک شخصیت دروغی را به خوبی احساس کنند. بااین حال هر بار که با فرد جدیدی آشنا می‌شوید، می‌خواهید که تاثیر مثبتی روی او به جا بگذارید. مهم‌ترین نکته برای جذاب به نظر رسیدن در نگاه اول این است که قصد و نیتتان را مشخص کنید. تعیین هدف به خصوص قبل از رخدادهای مهمی مانند کنفرانس، مهمانی یا جلسات آشنایی با همکاران که در آنها با افراد بسیاری آشنا می‌شوید، مهم است.

همان طور که در حال آماده شدن یا رانندگی به سمت مقصد هستید، به این فکر کنید که دوست دارید در این رخداد با چه افرادی آشنا شوید و می‌خواهید چه نوع تعاملاتی را برقرار کنید. این رخداد می‌تواند تجربۀ پایۀ بسیار مهمی باشد، بنابراین بهتر است قبل از حضور در آن روی این موضوع تمرکز کنید که می‌خواهید چه نوع انرژی و حال و هوایی در این رخداد داشته باشید.همین الان مناسب‌ترین صفتی را که تاثیر اولیۀ ایده‌آلتان را توصیف می‌کند، انتخاب کنید. وقتی با افراد جدیدی آشنا می‌شوم، می‌خواهم آنها من را شخصی …. تلقی کنند.

هیچ‌چیزی به اندازه عزت‌نفس نمی‌تواند جذابیت شما را به خصوص در نگاه اول بالا ببرد. به طور کلی افراد جذاب و کاریزماتیک، یک ویژگی مشترک دارند و آن عزت‌نفسشان است. این مساله به طور واضحی روی زبان بدن و نحوه صحبت کردن شما تاثیر می‌گذارد، بدون آنکه خودتان بخواهید و تلاشی برای انجام آن کنید. اگر فکر می‌کنید عزت‌نفس پایینی دارید و به تنهایی نمی‌توانید بر روی آن کار کنید، بهتر است با یک روان‌شناس متخصص در ارتباط باشید.

افرادی که بعد از یک روز بد و ناخوشایند، در دورهمی‌ها حاضر می‌شوند، روز بدشان معمولاً همچنان ادامه پیدا می‌کند. اگر افسرده یا مضطرب باشید، دیگران از حالات صورت، نظرات یا زبان بدنتان متوجه حال بدتان می‌شوند. بنابراین استدعا می‌کنیم که اگر امروز روز بدی برایتان بوده است، در خانه بمانید.

در روزهایی که حالتان بد است و فقط با اتفاقات ناخوشایند دست و پنجه نرم کرده‌اید، تقریباً هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید تاثیر خوبی روی دیگران به جا بگذارید. اگر مجبور هستید که در یک دورهمی حاضر شوید، راهی را برای بیرون آمدن خودتان از این وضعیت اسفناک پیدا کنید. قبل از حاضر شدن در سر قرار ورزش کنید، با دوستتان تماس بگیرید یا فیلم انگیزشی یا خنده‌داری را نگاه کنید تا حالتان بهتر شود و خلق و خوی اجتماعی‌تری پیدا کنید.

لباس، آرایش، جواهرات، ساعت و کفش همه نقش مهمی در آراستگی ظاهری دارند و مردم وقتی می‌خواهند قضاوت اولیه‌شان را در موردتان انجام دهند، حتما به این نکات دقت می‌کنند. بهتر است تعدادی از لباس‌ها و زیورآلات مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید، آن‌ها را امتحان کنید و نظر دوستان مورداعتمادتان را دربار آن‌ها بپرسید. بسیاری از آقایان نمی‌دانند که ساعت مچیشان رازهای بسیاری را دربارۀ شخصیتشان برملا می‌کند. کیف دستی، جواهرات و گوشواره‌های بزرگ بسیاری از خانم‍‌‌ها نیز معنای نهفته‌ای در خود دارد و حرف‌های ناگفته و شاید نامطلوب بسیاری را به آشنایان جدید منتقل کند.

مغز انسان مانند یک کودک نوپای گرسنه است که به راحتی خسته و کسل می‌شود و باید دائماً با تنقلات هیجان‌انگیز سیر شود. “جذاب” بودن کافی نیست. مغز بازۀ زمانی توجه بسیار کوتاهی دارد. مغز ما جذب افراد و اشیاء مهیج، جالب و دوست‌داشتنی می‌شود. آدم‌ها ذاتاً خسته کننده نیستند، بلکه گاهی به دلیل ترس از “عجیب” یا “متفاوت” به نظر رسیدن به روشی کسالت‌بار رفتار می‌کنند. برای آشنایی با دیگران یک نسخۀ اجتماعی خسته کننده داریم، وقتی سوالات تکراری “شغلتون چیه؟” و “اهل کجایی” را از هم می‌پرسیم، ذهن کاملاً بیزار و کسل می‌شود. ما دربارۀ احساسات واقعیمان با هم حرف نمی‌زنیم، ویژگی‌های فردیمان را از هم پنهان می‌کنیم و سعی می‌کنیم همرنگ جماعت شویم. اما می‌دانید نتیجۀ تمام این تلاش‌ها چیست؟ همرنگ جماعت شدن کسل کننده است، کسی که مثل بقیه است، هیچ جذابیتی ندارد. ترسمان از انگشت‌نما شدن ما را به یک فرد خسته کننده تبدیل می‌کند.پژوهش‌های علمی نشان داده است، ابزاری وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم با خسته کننده بودن مقابله کنیم، جذابیتمان را افزایش دهیم و خود را به انسانی به یادماندنی‌تر و دوست داشتنی‌تر تبدیل کنیم. چطور باید این کار را انجام بدهیم؟ باید یاد بگیریم که چطور جذاب و خواستنی بشویم.

چه چیزی برای شما جذاب‌تر است؟ چشم‌ها؟ حس شوخ طبعی؟ لبخند؟ نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که جذاب‌ترین ویژگی یک فرد، در دسترس بودن او است. اما این ویژگی تاثیرگذار عموماً جنبه‌ای است که از دید بسیاری مغفول مانده و چندان که باید و شاید به آن توجه نشده است. به علاوه در دسترس بودن در تمامی زمینه‌های زندگی مهم است. منظور از در دسترس بودن در رابطه‌های عاشقانه و دوستانه، در دسترس بودن عاطفی است. “آیا این فرد با من خودمانی می‌شود و سفرۀ دلش را برایم باز می‌کند؟” اما در روابط کاری به معنای در دسترس بودن اقتصادی و ذهنی است. “آیا این فرد با من کار می‌کند؟”

بهترین راه برای اثبات در دسترس بودن در قرارهای کاری یا قرارهای آشنایی این است که این خصوصیت را نشان بدهید. به مردم نشان بدهید که دوست دارید با آنها ارتباط برقرار کنید، حرف بزنید و وارد رابطه شوید. ممکن است سوال شما این باشد که: “وقتی اونجا حاضرم، معلوم نیست که برای ارتباط برقرار کردن آماده و در دسترسم؟” حضور به تنهایی کافی نیست. باید به دیگران نشان بدهید که به لحاظ عاطفی نیز در دسترسشان قرار دارید و می‌خواهید با آنها وارد رابطه شوید.

برای تمرین این موضوع می‌توانید در رخداد اجتماعی بعدی به اطرافیانتان بگویید که چرا در آن جلسه حاضر شده‌اید و به دنبال چه می‌گردید. مثلاً می‌توانید بگویید: “از ملاقاتتون خیلی هیجان‌زده‌ام، چون امیدوار بودم که اینجا بتونم با افراد جالبی آشنا بشم.” بسیاری از ما متوجه نیستیم که در دسترس بودنمان به آن اندازه که فکر می‌کنیم، واضح نیست. سعی کنید این ویژگی را به نمایش بگذارید تا ببینید که مردم چطور با آغوش باز از شما استقبال می‌کنند و در موردتان کنجکاوی به خرج می‌دهند.

اگر می‌خواهید جذاب‌تر به نظر برسید، لازم نیست که ظاهرتان را تغییر بدهید، صرفاً می‌توانید زبان بدنتان را تغییر بدهید. زبان بدن پذیرا جذاب‌تر از لباس و مدل موی زیبا است. زبان بدن مردان و زنان با هم تفاوت دارد. همچنین می‌توانید از زبان بدن برای نشان دادن در دسترس پذیر بودنتان استفاده کنید و جذابیتتان را در تعاملات افزایش دهید.در اینجا چند مثال از زبان بدن پذیرا و جذاب را می‌توانید یاد بگیرید.

یکی از اصلی‌ترین و جذاب‌ترین تکنیک‌های زبان بدن، لبخند زدن است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد از نظر مردم، کسانی که لبخند می‌زنند ، جذاب‌تر و زیباتر ارزیابی می‌شوند. این مساله به این دلیل است که لبخند اول به فرد مقابل این پیام را می‌دهد که شما او را پذیرفتید و به ارتباط بیشتر به او علاقه دارید؛ زمانی که دیگران متوجه شوند که شما هم به آن‌ها تمایل دارید، ناخودآگاه احساس می‌کنند که بیشتر به شما علاقه دارند. به‌علاوه، لبخند زدن نشان از فردی سرحال و شاد دارد، بنابراین فرد مقابل می‌داند که با حضور شما اصلا قرار نیست حوصله‌اش سر برود.

یکی دیگر از نکات کلیدی برای برقراری ارتباط درست، به‌خصوص در نگاه اول این است که شما بتوانید ارتباط چشمی خوبی با فرد مقابل برقرار کنید. یادتان باشد نگاه نکردن، یا چشمانی که به اطراف می‌چرخد از نظر فرد مقابل اصلا جذاب نیست؛ حتی گاهی بی‌احترامی محسوب می‌شود. زیرا یا شما اعتماد به نفس کافی ندارید یا تمایلی به ارتباط ندارید؛ هر دوی این‌ها تاثیر بسیار منفی‌ای روی ارتباط می‌گذارد

ما آدم‌ها عاشق این هستیم که دستان مخاطبینمان را ببینیم. مطالعات نشان داده است که وقتی نمی‌توانیم دستان مخاطبمان را ببینیم، به سختی می‌توانیم به او اعتماد کنیم. وقتی دستهایتان را در جیب‌هایتان فرو می‌کنید یا زیر میز و پشت کتتان پنهان می‌کنید، جذابیتتان کمتر می‌شود، چون دیگران نمی‌توانند با شما خودمانی شوند و حرف دلشان را راحت به شما بزنند.

با خودتان صادق باشید. چند بار در جلسات و دورهمی‌ها دست به سینه ایستاده‌اید یا تلفنتان را از روی عادت و با حالتی عصبی نگاه کرده‌اید؟ این حرکات شما را دور از دسترس، خشک و عبوس و بنابراین غیرجذاب نشان می‌دهد. چالش جدیدی را در جلسه یا قرار آشنایی بعدی برای خودتان تعریف کنید، با خودتان قرار بگذارید که این بار تلفنتان را نگاه نکنید، دستهایتان را در جبیهایتان فرو نکنید یا دست به سینه نایستید.

به طور کلی عامل‌های زیر در زبان بدن بسیار مهم هستند:

تکان دادن سر علاقه و توجهتان را به گفتگو نشان می‌دهد. وقتی در حال گفتگو با فردی هستید، باید با نگاه کردن به او و تکان دادن سرتان به او بفهمانید که با دقت در حال گوش کردن حرف‌هایش هستید. مراقب باشید که از بالای سرش به اطراف نگاه نکنید یا نگاهتان را دور اتاق نچرخانید، چون این نگاه‌های بی‌هدف نشان می‌دهد که هیچ علاقه یا حساسیتی به گفتگو ندارید.

رفتاری که با کیف دستیتان دارید، نوعی ارتباط غیرکلامی است و روشی است که فرد برمبنای احساسات و هیجاناتش برای تعامل با محیط اطرافش انتخاب می‌کند. کیف دستی یک شاخص جالب رفتار غیرکلامی است. برای مثال اگر خانمی معذب باشد یا طرف مقابل به نظرش جذاب نرسد، محکم به کیفش چنگ می‌زند یا کیف را مقابلش یا روی بدنش قرار می‌دهد. بالعکس وقتی خانمی جذب مردی می‌شود، او واقعاً و مجازاً دوست ندارد که هیچ مانعی بین خودش و آن مرد جذاب باشد. بنابراین وقتی خانمی دستانش را به آرامی روی کیفش می‌گذارد و دستانش را روی کیفش قفل نمی‌کند، این حرکت او نشان می‌دهد که با طرف مقابلش راحت است و او به نظرش جذاب‌ می‌آید. حالتی که جذابیت بیشتر طرف مقابل را نشان می‌دهد، این است که خانم کیفش را روی زمین، نزدیک میز یا پشت صندلی می‌گذارد تا در مسیر گفتگو و تعامل با مرد مورد علاقه‌اش قرار نگیرد.

بسیاری از اوقات افراد در چند ثانیه اول ملاقات، فرد مقابل را ارزیابی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که آیا او فرد جذابی است یا نه. برای اینکه در این زمان کم، جذاب به نظر برسید بهتر است خودتان را ارزیابی کنید، عزت‌نفس خود را بالا ببرید، در روزهایی که حالتان خوب نیست به قرارهای آشنایی یا دورهمی‌ها نروید یا حداقل سعی کنید کمی مدیریت هیجانتان را به دست بیاورید بعد، روی ظاهر و زیورآلاتتان فکر کنید و بهترین‌های ممکن را انتخاب کنید، سعی کنید فرد خسته‌کننده‌ای به نظر نرسید، روی شخصیتتان تمرکز کنید چون جذاب‌ترین چیز است و در نهایت اینکه از زبان بدنتان برای جذابیت بیشتر کمک بگیرید؛ برای اینکار لبخند بزنید، ارتباط چشمی برقرار کنید، دست‌هایتان را پنهان نکنید و موقع حرف زدن فرد مقابل سرتان را به نشانه موافقت تکان دهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

10 بازدید

63 بازدید

65 بازدید

138 بازدید

125 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چطور نگاه جذاب داشته باشیم

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تابه حال از خودتان پرسیده‌اید که چطور می‌توانید به نظر برسید؟ جذابیت فقط داشتن ظاهر زیبا نیست. افراد جذاب کشش قوی و خاصی دارند. البته ممکن است جذب ظاهر زیبای فردی هم بشویم، اما عموماً اعتماد به نفس، شور و شوق و شخصیت دیگران است که ما را جذب می‌کند. جذاب بودن محدود به زیبایی ظاهری نیست. برای این که بتوانید جذاب و دلربا به نظر برسید، باید بدانید که چه عاملی به دیگران انگیزه می‌دهد. اگر می‌خواهید دیگران شما را بخواهند، اگر می‌خواهید جذاب باشید و اگر می‌خواهید دیگران را درک کنید، باید “قانون جذب” را یاد بگیرید. بنابراین برای اینکه بتوانید در نگاه اول جذاب به نظر برسید و در اولین برخوردها کاری کنید که دیگران شما را جذاب ارزیابی کنند، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

فهرست مطالب

اجازه ندهید که هیچ کس در جذابیتتان شک کند، مردم از همان لحظه‌ای که وارد جمع می‌شوید، شما را قضاوت می‌کنند. اگر خود را از بند حساسیت‌های اجتماعی رها کنیم و به علم بپردازیم، متوجه می‌شویم که قانون جذب ظرف 30 ثانیه نخست عمل می‌کند. هرچقدر هم که پذیرش این موضوع برایمان ناخوشایند باشد، ولی باید قبول کنیم که مغزمان تقریباً بلافاصله تصمیم می‌گیرد که آیا طرف مقابل برایمان جذاب است یا خیر. نتایج یک پژوهش حکایت از آن دارد که ظرف 30 ثانیه نخست آشنایی با یک نفر، متوجه می‌شویم که آیا می‌خواهیم با این فرد وارد رابطه شویم یا خیر.

بدن انسان جذابیت ظاهری و فیزیکی یک نفر را ظرف یک ثانیه تشخیص می‌دهد. شاید خودمان متوجه نباشیم، اما مغزمان قضاوت‌های کاملاً دقیق و پایدار سریعی را در چند ثانیۀ نخست آشنایی با یک فرد جدید انجام می‌دهد. پژوهش‌های مرتبط با قانون جذب که در زمینه‌هایی به جز روابط عاشقانه انجام شده است، نشان می‌دهد که برای باقی گذاشتن تاثیر اولیه بر روی آشنای جدیدمان فرصت بیشتری داریم، هرچند این فرصت هم چندان زیاد نیست.

بیایید کاملاً صادق باشیم. وقتی با فرد جدیدی آشنا می‌شوید، فکر می‌کنید که او چه نظری درباره‌تان دارد؟ به عبارت دیگر فکر می‌کنید که چه تاثیری بر روی دیگران می‌گذارید؟ جای خالی را در جملۀ زیر با یکی از لغات فهرست زیر یا لغت انتخابی خودتان پر کنید.چطور نگاه جذاب داشته باشیم

وقتی با فرد جدیدی آشنا می‌شوم، او فکر می‌کند که من …..  هستم.

کدام صفات را انتخاب کردید، مثبت یا منفی؟ ابتدا باید موقعیت خود را مشخص کنید تا بدانید که چطور باید به جایگاه دلخواهتان برسید.

چطور می‌توانید مطمئن شوید که مردم شما را به درستی قضاوت می‌کنند و بهترین جنبۀ وجودتان را می‌بینند؟ مطمئناً هرگز نمی‌خواهید که تاثیر اولیه‌تان بر روی دیگر با خود واقعیتان مغایرت داشته باشد و به دیگران دروغ بگویید . باید بدانید که بسیاری از مردم حس ششم قوی‌ای دارند و می‌توانند یک شخصیت دروغی را به خوبی احساس کنند. بااین حال هر بار که با فرد جدیدی آشنا می‌شوید، می‌خواهید که تاثیر مثبتی روی او به جا بگذارید. مهم‌ترین نکته برای جذاب به نظر رسیدن در نگاه اول این است که قصد و نیتتان را مشخص کنید. تعیین هدف به خصوص قبل از رخدادهای مهمی مانند کنفرانس، مهمانی یا جلسات آشنایی با همکاران که در آنها با افراد بسیاری آشنا می‌شوید، مهم است.

همان طور که در حال آماده شدن یا رانندگی به سمت مقصد هستید، به این فکر کنید که دوست دارید در این رخداد با چه افرادی آشنا شوید و می‌خواهید چه نوع تعاملاتی را برقرار کنید. این رخداد می‌تواند تجربۀ پایۀ بسیار مهمی باشد، بنابراین بهتر است قبل از حضور در آن روی این موضوع تمرکز کنید که می‌خواهید چه نوع انرژی و حال و هوایی در این رخداد داشته باشید.همین الان مناسب‌ترین صفتی را که تاثیر اولیۀ ایده‌آلتان را توصیف می‌کند، انتخاب کنید. وقتی با افراد جدیدی آشنا می‌شوم، می‌خواهم آنها من را شخصی …. تلقی کنند.

هیچ‌چیزی به اندازه عزت‌نفس نمی‌تواند جذابیت شما را به خصوص در نگاه اول بالا ببرد. به طور کلی افراد جذاب و کاریزماتیک، یک ویژگی مشترک دارند و آن عزت‌نفسشان است. این مساله به طور واضحی روی زبان بدن و نحوه صحبت کردن شما تاثیر می‌گذارد، بدون آنکه خودتان بخواهید و تلاشی برای انجام آن کنید. اگر فکر می‌کنید عزت‌نفس پایینی دارید و به تنهایی نمی‌توانید بر روی آن کار کنید، بهتر است با یک روان‌شناس متخصص در ارتباط باشید.

افرادی که بعد از یک روز بد و ناخوشایند، در دورهمی‌ها حاضر می‌شوند، روز بدشان معمولاً همچنان ادامه پیدا می‌کند. اگر افسرده یا مضطرب باشید، دیگران از حالات صورت، نظرات یا زبان بدنتان متوجه حال بدتان می‌شوند. بنابراین استدعا می‌کنیم که اگر امروز روز بدی برایتان بوده است، در خانه بمانید.

در روزهایی که حالتان بد است و فقط با اتفاقات ناخوشایند دست و پنجه نرم کرده‌اید، تقریباً هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید تاثیر خوبی روی دیگران به جا بگذارید. اگر مجبور هستید که در یک دورهمی حاضر شوید، راهی را برای بیرون آمدن خودتان از این وضعیت اسفناک پیدا کنید. قبل از حاضر شدن در سر قرار ورزش کنید، با دوستتان تماس بگیرید یا فیلم انگیزشی یا خنده‌داری را نگاه کنید تا حالتان بهتر شود و خلق و خوی اجتماعی‌تری پیدا کنید.

لباس، آرایش، جواهرات، ساعت و کفش همه نقش مهمی در آراستگی ظاهری دارند و مردم وقتی می‌خواهند قضاوت اولیه‌شان را در موردتان انجام دهند، حتما به این نکات دقت می‌کنند. بهتر است تعدادی از لباس‌ها و زیورآلات مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید، آن‌ها را امتحان کنید و نظر دوستان مورداعتمادتان را دربار آن‌ها بپرسید. بسیاری از آقایان نمی‌دانند که ساعت مچیشان رازهای بسیاری را دربارۀ شخصیتشان برملا می‌کند. کیف دستی، جواهرات و گوشواره‌های بزرگ بسیاری از خانم‍‌‌ها نیز معنای نهفته‌ای در خود دارد و حرف‌های ناگفته و شاید نامطلوب بسیاری را به آشنایان جدید منتقل کند.

مغز انسان مانند یک کودک نوپای گرسنه است که به راحتی خسته و کسل می‌شود و باید دائماً با تنقلات هیجان‌انگیز سیر شود. “جذاب” بودن کافی نیست. مغز بازۀ زمانی توجه بسیار کوتاهی دارد. مغز ما جذب افراد و اشیاء مهیج، جالب و دوست‌داشتنی می‌شود. آدم‌ها ذاتاً خسته کننده نیستند، بلکه گاهی به دلیل ترس از “عجیب” یا “متفاوت” به نظر رسیدن به روشی کسالت‌بار رفتار می‌کنند. برای آشنایی با دیگران یک نسخۀ اجتماعی خسته کننده داریم، وقتی سوالات تکراری “شغلتون چیه؟” و “اهل کجایی” را از هم می‌پرسیم، ذهن کاملاً بیزار و کسل می‌شود. ما دربارۀ احساسات واقعیمان با هم حرف نمی‌زنیم، ویژگی‌های فردیمان را از هم پنهان می‌کنیم و سعی می‌کنیم همرنگ جماعت شویم. اما می‌دانید نتیجۀ تمام این تلاش‌ها چیست؟ همرنگ جماعت شدن کسل کننده است، کسی که مثل بقیه است، هیچ جذابیتی ندارد. ترسمان از انگشت‌نما شدن ما را به یک فرد خسته کننده تبدیل می‌کند.پژوهش‌های علمی نشان داده است، ابزاری وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم با خسته کننده بودن مقابله کنیم، جذابیتمان را افزایش دهیم و خود را به انسانی به یادماندنی‌تر و دوست داشتنی‌تر تبدیل کنیم. چطور باید این کار را انجام بدهیم؟ باید یاد بگیریم که چطور جذاب و خواستنی بشویم.

چه چیزی برای شما جذاب‌تر است؟ چشم‌ها؟ حس شوخ طبعی؟ لبخند؟ نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که جذاب‌ترین ویژگی یک فرد، در دسترس بودن او است. اما این ویژگی تاثیرگذار عموماً جنبه‌ای است که از دید بسیاری مغفول مانده و چندان که باید و شاید به آن توجه نشده است. به علاوه در دسترس بودن در تمامی زمینه‌های زندگی مهم است. منظور از در دسترس بودن در رابطه‌های عاشقانه و دوستانه، در دسترس بودن عاطفی است. “آیا این فرد با من خودمانی می‌شود و سفرۀ دلش را برایم باز می‌کند؟” اما در روابط کاری به معنای در دسترس بودن اقتصادی و ذهنی است. “آیا این فرد با من کار می‌کند؟”

بهترین راه برای اثبات در دسترس بودن در قرارهای کاری یا قرارهای آشنایی این است که این خصوصیت را نشان بدهید. به مردم نشان بدهید که دوست دارید با آنها ارتباط برقرار کنید، حرف بزنید و وارد رابطه شوید. ممکن است سوال شما این باشد که: “وقتی اونجا حاضرم، معلوم نیست که برای ارتباط برقرار کردن آماده و در دسترسم؟” حضور به تنهایی کافی نیست. باید به دیگران نشان بدهید که به لحاظ عاطفی نیز در دسترسشان قرار دارید و می‌خواهید با آنها وارد رابطه شوید.

برای تمرین این موضوع می‌توانید در رخداد اجتماعی بعدی به اطرافیانتان بگویید که چرا در آن جلسه حاضر شده‌اید و به دنبال چه می‌گردید. مثلاً می‌توانید بگویید: “از ملاقاتتون خیلی هیجان‌زده‌ام، چون امیدوار بودم که اینجا بتونم با افراد جالبی آشنا بشم.” بسیاری از ما متوجه نیستیم که در دسترس بودنمان به آن اندازه که فکر می‌کنیم، واضح نیست. سعی کنید این ویژگی را به نمایش بگذارید تا ببینید که مردم چطور با آغوش باز از شما استقبال می‌کنند و در موردتان کنجکاوی به خرج می‌دهند.

اگر می‌خواهید جذاب‌تر به نظر برسید، لازم نیست که ظاهرتان را تغییر بدهید، صرفاً می‌توانید زبان بدنتان را تغییر بدهید. زبان بدن پذیرا جذاب‌تر از لباس و مدل موی زیبا است. زبان بدن مردان و زنان با هم تفاوت دارد. همچنین می‌توانید از زبان بدن برای نشان دادن در دسترس پذیر بودنتان استفاده کنید و جذابیتتان را در تعاملات افزایش دهید.در اینجا چند مثال از زبان بدن پذیرا و جذاب را می‌توانید یاد بگیرید.

یکی از اصلی‌ترین و جذاب‌ترین تکنیک‌های زبان بدن، لبخند زدن است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد از نظر مردم، کسانی که لبخند می‌زنند ، جذاب‌تر و زیباتر ارزیابی می‌شوند. این مساله به این دلیل است که لبخند اول به فرد مقابل این پیام را می‌دهد که شما او را پذیرفتید و به ارتباط بیشتر به او علاقه دارید؛ زمانی که دیگران متوجه شوند که شما هم به آن‌ها تمایل دارید، ناخودآگاه احساس می‌کنند که بیشتر به شما علاقه دارند. به‌علاوه، لبخند زدن نشان از فردی سرحال و شاد دارد، بنابراین فرد مقابل می‌داند که با حضور شما اصلا قرار نیست حوصله‌اش سر برود.

یکی دیگر از نکات کلیدی برای برقراری ارتباط درست، به‌خصوص در نگاه اول این است که شما بتوانید ارتباط چشمی خوبی با فرد مقابل برقرار کنید. یادتان باشد نگاه نکردن، یا چشمانی که به اطراف می‌چرخد از نظر فرد مقابل اصلا جذاب نیست؛ حتی گاهی بی‌احترامی محسوب می‌شود. زیرا یا شما اعتماد به نفس کافی ندارید یا تمایلی به ارتباط ندارید؛ هر دوی این‌ها تاثیر بسیار منفی‌ای روی ارتباط می‌گذارد

ما آدم‌ها عاشق این هستیم که دستان مخاطبینمان را ببینیم. مطالعات نشان داده است که وقتی نمی‌توانیم دستان مخاطبمان را ببینیم، به سختی می‌توانیم به او اعتماد کنیم. وقتی دستهایتان را در جیب‌هایتان فرو می‌کنید یا زیر میز و پشت کتتان پنهان می‌کنید، جذابیتتان کمتر می‌شود، چون دیگران نمی‌توانند با شما خودمانی شوند و حرف دلشان را راحت به شما بزنند.

با خودتان صادق باشید. چند بار در جلسات و دورهمی‌ها دست به سینه ایستاده‌اید یا تلفنتان را از روی عادت و با حالتی عصبی نگاه کرده‌اید؟ این حرکات شما را دور از دسترس، خشک و عبوس و بنابراین غیرجذاب نشان می‌دهد. چالش جدیدی را در جلسه یا قرار آشنایی بعدی برای خودتان تعریف کنید، با خودتان قرار بگذارید که این بار تلفنتان را نگاه نکنید، دستهایتان را در جبیهایتان فرو نکنید یا دست به سینه نایستید.

به طور کلی عامل‌های زیر در زبان بدن بسیار مهم هستند:

تکان دادن سر علاقه و توجهتان را به گفتگو نشان می‌دهد. وقتی در حال گفتگو با فردی هستید، باید با نگاه کردن به او و تکان دادن سرتان به او بفهمانید که با دقت در حال گوش کردن حرف‌هایش هستید. مراقب باشید که از بالای سرش به اطراف نگاه نکنید یا نگاهتان را دور اتاق نچرخانید، چون این نگاه‌های بی‌هدف نشان می‌دهد که هیچ علاقه یا حساسیتی به گفتگو ندارید.

رفتاری که با کیف دستیتان دارید، نوعی ارتباط غیرکلامی است و روشی است که فرد برمبنای احساسات و هیجاناتش برای تعامل با محیط اطرافش انتخاب می‌کند. کیف دستی یک شاخص جالب رفتار غیرکلامی است. برای مثال اگر خانمی معذب باشد یا طرف مقابل به نظرش جذاب نرسد، محکم به کیفش چنگ می‌زند یا کیف را مقابلش یا روی بدنش قرار می‌دهد. بالعکس وقتی خانمی جذب مردی می‌شود، او واقعاً و مجازاً دوست ندارد که هیچ مانعی بین خودش و آن مرد جذاب باشد. بنابراین وقتی خانمی دستانش را به آرامی روی کیفش می‌گذارد و دستانش را روی کیفش قفل نمی‌کند، این حرکت او نشان می‌دهد که با طرف مقابلش راحت است و او به نظرش جذاب‌ می‌آید. حالتی که جذابیت بیشتر طرف مقابل را نشان می‌دهد، این است که خانم کیفش را روی زمین، نزدیک میز یا پشت صندلی می‌گذارد تا در مسیر گفتگو و تعامل با مرد مورد علاقه‌اش قرار نگیرد.

بسیاری از اوقات افراد در چند ثانیه اول ملاقات، فرد مقابل را ارزیابی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که آیا او فرد جذابی است یا نه. برای اینکه در این زمان کم، جذاب به نظر برسید بهتر است خودتان را ارزیابی کنید، عزت‌نفس خود را بالا ببرید، در روزهایی که حالتان خوب نیست به قرارهای آشنایی یا دورهمی‌ها نروید یا حداقل سعی کنید کمی مدیریت هیجانتان را به دست بیاورید بعد، روی ظاهر و زیورآلاتتان فکر کنید و بهترین‌های ممکن را انتخاب کنید، سعی کنید فرد خسته‌کننده‌ای به نظر نرسید، روی شخصیتتان تمرکز کنید چون جذاب‌ترین چیز است و در نهایت اینکه از زبان بدنتان برای جذابیت بیشتر کمک بگیرید؛ برای اینکار لبخند بزنید، ارتباط چشمی برقرار کنید، دست‌هایتان را پنهان نکنید و موقع حرف زدن فرد مقابل سرتان را به نشانه موافقت تکان دهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

10 بازدید

63 بازدید

65 بازدید

138 بازدید

125 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چطور نگاه جذاب داشته باشیم

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تابه حال از خودتان پرسیده‌اید که چطور می‌توانید به نظر برسید؟ جذابیت فقط داشتن ظاهر زیبا نیست. افراد جذاب کشش قوی و خاصی دارند. البته ممکن است جذب ظاهر زیبای فردی هم بشویم، اما عموماً اعتماد به نفس، شور و شوق و شخصیت دیگران است که ما را جذب می‌کند. جذاب بودن محدود به زیبایی ظاهری نیست. برای این که بتوانید جذاب و دلربا به نظر برسید، باید بدانید که چه عاملی به دیگران انگیزه می‌دهد. اگر می‌خواهید دیگران شما را بخواهند، اگر می‌خواهید جذاب باشید و اگر می‌خواهید دیگران را درک کنید، باید “قانون جذب” را یاد بگیرید. بنابراین برای اینکه بتوانید در نگاه اول جذاب به نظر برسید و در اولین برخوردها کاری کنید که دیگران شما را جذاب ارزیابی کنند، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

فهرست مطالب

اجازه ندهید که هیچ کس در جذابیتتان شک کند، مردم از همان لحظه‌ای که وارد جمع می‌شوید، شما را قضاوت می‌کنند. اگر خود را از بند حساسیت‌های اجتماعی رها کنیم و به علم بپردازیم، متوجه می‌شویم که قانون جذب ظرف 30 ثانیه نخست عمل می‌کند. هرچقدر هم که پذیرش این موضوع برایمان ناخوشایند باشد، ولی باید قبول کنیم که مغزمان تقریباً بلافاصله تصمیم می‌گیرد که آیا طرف مقابل برایمان جذاب است یا خیر. نتایج یک پژوهش حکایت از آن دارد که ظرف 30 ثانیه نخست آشنایی با یک نفر، متوجه می‌شویم که آیا می‌خواهیم با این فرد وارد رابطه شویم یا خیر.

بدن انسان جذابیت ظاهری و فیزیکی یک نفر را ظرف یک ثانیه تشخیص می‌دهد. شاید خودمان متوجه نباشیم، اما مغزمان قضاوت‌های کاملاً دقیق و پایدار سریعی را در چند ثانیۀ نخست آشنایی با یک فرد جدید انجام می‌دهد. پژوهش‌های مرتبط با قانون جذب که در زمینه‌هایی به جز روابط عاشقانه انجام شده است، نشان می‌دهد که برای باقی گذاشتن تاثیر اولیه بر روی آشنای جدیدمان فرصت بیشتری داریم، هرچند این فرصت هم چندان زیاد نیست.

بیایید کاملاً صادق باشیم. وقتی با فرد جدیدی آشنا می‌شوید، فکر می‌کنید که او چه نظری درباره‌تان دارد؟ به عبارت دیگر فکر می‌کنید که چه تاثیری بر روی دیگران می‌گذارید؟ جای خالی را در جملۀ زیر با یکی از لغات فهرست زیر یا لغت انتخابی خودتان پر کنید.چطور نگاه جذاب داشته باشیم

وقتی با فرد جدیدی آشنا می‌شوم، او فکر می‌کند که من …..  هستم.

کدام صفات را انتخاب کردید، مثبت یا منفی؟ ابتدا باید موقعیت خود را مشخص کنید تا بدانید که چطور باید به جایگاه دلخواهتان برسید.

چطور می‌توانید مطمئن شوید که مردم شما را به درستی قضاوت می‌کنند و بهترین جنبۀ وجودتان را می‌بینند؟ مطمئناً هرگز نمی‌خواهید که تاثیر اولیه‌تان بر روی دیگر با خود واقعیتان مغایرت داشته باشد و به دیگران دروغ بگویید . باید بدانید که بسیاری از مردم حس ششم قوی‌ای دارند و می‌توانند یک شخصیت دروغی را به خوبی احساس کنند. بااین حال هر بار که با فرد جدیدی آشنا می‌شوید، می‌خواهید که تاثیر مثبتی روی او به جا بگذارید. مهم‌ترین نکته برای جذاب به نظر رسیدن در نگاه اول این است که قصد و نیتتان را مشخص کنید. تعیین هدف به خصوص قبل از رخدادهای مهمی مانند کنفرانس، مهمانی یا جلسات آشنایی با همکاران که در آنها با افراد بسیاری آشنا می‌شوید، مهم است.

همان طور که در حال آماده شدن یا رانندگی به سمت مقصد هستید، به این فکر کنید که دوست دارید در این رخداد با چه افرادی آشنا شوید و می‌خواهید چه نوع تعاملاتی را برقرار کنید. این رخداد می‌تواند تجربۀ پایۀ بسیار مهمی باشد، بنابراین بهتر است قبل از حضور در آن روی این موضوع تمرکز کنید که می‌خواهید چه نوع انرژی و حال و هوایی در این رخداد داشته باشید.همین الان مناسب‌ترین صفتی را که تاثیر اولیۀ ایده‌آلتان را توصیف می‌کند، انتخاب کنید. وقتی با افراد جدیدی آشنا می‌شوم، می‌خواهم آنها من را شخصی …. تلقی کنند.

هیچ‌چیزی به اندازه عزت‌نفس نمی‌تواند جذابیت شما را به خصوص در نگاه اول بالا ببرد. به طور کلی افراد جذاب و کاریزماتیک، یک ویژگی مشترک دارند و آن عزت‌نفسشان است. این مساله به طور واضحی روی زبان بدن و نحوه صحبت کردن شما تاثیر می‌گذارد، بدون آنکه خودتان بخواهید و تلاشی برای انجام آن کنید. اگر فکر می‌کنید عزت‌نفس پایینی دارید و به تنهایی نمی‌توانید بر روی آن کار کنید، بهتر است با یک روان‌شناس متخصص در ارتباط باشید.

افرادی که بعد از یک روز بد و ناخوشایند، در دورهمی‌ها حاضر می‌شوند، روز بدشان معمولاً همچنان ادامه پیدا می‌کند. اگر افسرده یا مضطرب باشید، دیگران از حالات صورت، نظرات یا زبان بدنتان متوجه حال بدتان می‌شوند. بنابراین استدعا می‌کنیم که اگر امروز روز بدی برایتان بوده است، در خانه بمانید.

در روزهایی که حالتان بد است و فقط با اتفاقات ناخوشایند دست و پنجه نرم کرده‌اید، تقریباً هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید تاثیر خوبی روی دیگران به جا بگذارید. اگر مجبور هستید که در یک دورهمی حاضر شوید، راهی را برای بیرون آمدن خودتان از این وضعیت اسفناک پیدا کنید. قبل از حاضر شدن در سر قرار ورزش کنید، با دوستتان تماس بگیرید یا فیلم انگیزشی یا خنده‌داری را نگاه کنید تا حالتان بهتر شود و خلق و خوی اجتماعی‌تری پیدا کنید.

لباس، آرایش، جواهرات، ساعت و کفش همه نقش مهمی در آراستگی ظاهری دارند و مردم وقتی می‌خواهند قضاوت اولیه‌شان را در موردتان انجام دهند، حتما به این نکات دقت می‌کنند. بهتر است تعدادی از لباس‌ها و زیورآلات مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید، آن‌ها را امتحان کنید و نظر دوستان مورداعتمادتان را دربار آن‌ها بپرسید. بسیاری از آقایان نمی‌دانند که ساعت مچیشان رازهای بسیاری را دربارۀ شخصیتشان برملا می‌کند. کیف دستی، جواهرات و گوشواره‌های بزرگ بسیاری از خانم‍‌‌ها نیز معنای نهفته‌ای در خود دارد و حرف‌های ناگفته و شاید نامطلوب بسیاری را به آشنایان جدید منتقل کند.

مغز انسان مانند یک کودک نوپای گرسنه است که به راحتی خسته و کسل می‌شود و باید دائماً با تنقلات هیجان‌انگیز سیر شود. “جذاب” بودن کافی نیست. مغز بازۀ زمانی توجه بسیار کوتاهی دارد. مغز ما جذب افراد و اشیاء مهیج، جالب و دوست‌داشتنی می‌شود. آدم‌ها ذاتاً خسته کننده نیستند، بلکه گاهی به دلیل ترس از “عجیب” یا “متفاوت” به نظر رسیدن به روشی کسالت‌بار رفتار می‌کنند. برای آشنایی با دیگران یک نسخۀ اجتماعی خسته کننده داریم، وقتی سوالات تکراری “شغلتون چیه؟” و “اهل کجایی” را از هم می‌پرسیم، ذهن کاملاً بیزار و کسل می‌شود. ما دربارۀ احساسات واقعیمان با هم حرف نمی‌زنیم، ویژگی‌های فردیمان را از هم پنهان می‌کنیم و سعی می‌کنیم همرنگ جماعت شویم. اما می‌دانید نتیجۀ تمام این تلاش‌ها چیست؟ همرنگ جماعت شدن کسل کننده است، کسی که مثل بقیه است، هیچ جذابیتی ندارد. ترسمان از انگشت‌نما شدن ما را به یک فرد خسته کننده تبدیل می‌کند.پژوهش‌های علمی نشان داده است، ابزاری وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم با خسته کننده بودن مقابله کنیم، جذابیتمان را افزایش دهیم و خود را به انسانی به یادماندنی‌تر و دوست داشتنی‌تر تبدیل کنیم. چطور باید این کار را انجام بدهیم؟ باید یاد بگیریم که چطور جذاب و خواستنی بشویم.

چه چیزی برای شما جذاب‌تر است؟ چشم‌ها؟ حس شوخ طبعی؟ لبخند؟ نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که جذاب‌ترین ویژگی یک فرد، در دسترس بودن او است. اما این ویژگی تاثیرگذار عموماً جنبه‌ای است که از دید بسیاری مغفول مانده و چندان که باید و شاید به آن توجه نشده است. به علاوه در دسترس بودن در تمامی زمینه‌های زندگی مهم است. منظور از در دسترس بودن در رابطه‌های عاشقانه و دوستانه، در دسترس بودن عاطفی است. “آیا این فرد با من خودمانی می‌شود و سفرۀ دلش را برایم باز می‌کند؟” اما در روابط کاری به معنای در دسترس بودن اقتصادی و ذهنی است. “آیا این فرد با من کار می‌کند؟”

بهترین راه برای اثبات در دسترس بودن در قرارهای کاری یا قرارهای آشنایی این است که این خصوصیت را نشان بدهید. به مردم نشان بدهید که دوست دارید با آنها ارتباط برقرار کنید، حرف بزنید و وارد رابطه شوید. ممکن است سوال شما این باشد که: “وقتی اونجا حاضرم، معلوم نیست که برای ارتباط برقرار کردن آماده و در دسترسم؟” حضور به تنهایی کافی نیست. باید به دیگران نشان بدهید که به لحاظ عاطفی نیز در دسترسشان قرار دارید و می‌خواهید با آنها وارد رابطه شوید.

برای تمرین این موضوع می‌توانید در رخداد اجتماعی بعدی به اطرافیانتان بگویید که چرا در آن جلسه حاضر شده‌اید و به دنبال چه می‌گردید. مثلاً می‌توانید بگویید: “از ملاقاتتون خیلی هیجان‌زده‌ام، چون امیدوار بودم که اینجا بتونم با افراد جالبی آشنا بشم.” بسیاری از ما متوجه نیستیم که در دسترس بودنمان به آن اندازه که فکر می‌کنیم، واضح نیست. سعی کنید این ویژگی را به نمایش بگذارید تا ببینید که مردم چطور با آغوش باز از شما استقبال می‌کنند و در موردتان کنجکاوی به خرج می‌دهند.

اگر می‌خواهید جذاب‌تر به نظر برسید، لازم نیست که ظاهرتان را تغییر بدهید، صرفاً می‌توانید زبان بدنتان را تغییر بدهید. زبان بدن پذیرا جذاب‌تر از لباس و مدل موی زیبا است. زبان بدن مردان و زنان با هم تفاوت دارد. همچنین می‌توانید از زبان بدن برای نشان دادن در دسترس پذیر بودنتان استفاده کنید و جذابیتتان را در تعاملات افزایش دهید.در اینجا چند مثال از زبان بدن پذیرا و جذاب را می‌توانید یاد بگیرید.

یکی از اصلی‌ترین و جذاب‌ترین تکنیک‌های زبان بدن، لبخند زدن است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد از نظر مردم، کسانی که لبخند می‌زنند ، جذاب‌تر و زیباتر ارزیابی می‌شوند. این مساله به این دلیل است که لبخند اول به فرد مقابل این پیام را می‌دهد که شما او را پذیرفتید و به ارتباط بیشتر به او علاقه دارید؛ زمانی که دیگران متوجه شوند که شما هم به آن‌ها تمایل دارید، ناخودآگاه احساس می‌کنند که بیشتر به شما علاقه دارند. به‌علاوه، لبخند زدن نشان از فردی سرحال و شاد دارد، بنابراین فرد مقابل می‌داند که با حضور شما اصلا قرار نیست حوصله‌اش سر برود.

یکی دیگر از نکات کلیدی برای برقراری ارتباط درست، به‌خصوص در نگاه اول این است که شما بتوانید ارتباط چشمی خوبی با فرد مقابل برقرار کنید. یادتان باشد نگاه نکردن، یا چشمانی که به اطراف می‌چرخد از نظر فرد مقابل اصلا جذاب نیست؛ حتی گاهی بی‌احترامی محسوب می‌شود. زیرا یا شما اعتماد به نفس کافی ندارید یا تمایلی به ارتباط ندارید؛ هر دوی این‌ها تاثیر بسیار منفی‌ای روی ارتباط می‌گذارد

ما آدم‌ها عاشق این هستیم که دستان مخاطبینمان را ببینیم. مطالعات نشان داده است که وقتی نمی‌توانیم دستان مخاطبمان را ببینیم، به سختی می‌توانیم به او اعتماد کنیم. وقتی دستهایتان را در جیب‌هایتان فرو می‌کنید یا زیر میز و پشت کتتان پنهان می‌کنید، جذابیتتان کمتر می‌شود، چون دیگران نمی‌توانند با شما خودمانی شوند و حرف دلشان را راحت به شما بزنند.

با خودتان صادق باشید. چند بار در جلسات و دورهمی‌ها دست به سینه ایستاده‌اید یا تلفنتان را از روی عادت و با حالتی عصبی نگاه کرده‌اید؟ این حرکات شما را دور از دسترس، خشک و عبوس و بنابراین غیرجذاب نشان می‌دهد. چالش جدیدی را در جلسه یا قرار آشنایی بعدی برای خودتان تعریف کنید، با خودتان قرار بگذارید که این بار تلفنتان را نگاه نکنید، دستهایتان را در جبیهایتان فرو نکنید یا دست به سینه نایستید.

به طور کلی عامل‌های زیر در زبان بدن بسیار مهم هستند:

تکان دادن سر علاقه و توجهتان را به گفتگو نشان می‌دهد. وقتی در حال گفتگو با فردی هستید، باید با نگاه کردن به او و تکان دادن سرتان به او بفهمانید که با دقت در حال گوش کردن حرف‌هایش هستید. مراقب باشید که از بالای سرش به اطراف نگاه نکنید یا نگاهتان را دور اتاق نچرخانید، چون این نگاه‌های بی‌هدف نشان می‌دهد که هیچ علاقه یا حساسیتی به گفتگو ندارید.

رفتاری که با کیف دستیتان دارید، نوعی ارتباط غیرکلامی است و روشی است که فرد برمبنای احساسات و هیجاناتش برای تعامل با محیط اطرافش انتخاب می‌کند. کیف دستی یک شاخص جالب رفتار غیرکلامی است. برای مثال اگر خانمی معذب باشد یا طرف مقابل به نظرش جذاب نرسد، محکم به کیفش چنگ می‌زند یا کیف را مقابلش یا روی بدنش قرار می‌دهد. بالعکس وقتی خانمی جذب مردی می‌شود، او واقعاً و مجازاً دوست ندارد که هیچ مانعی بین خودش و آن مرد جذاب باشد. بنابراین وقتی خانمی دستانش را به آرامی روی کیفش می‌گذارد و دستانش را روی کیفش قفل نمی‌کند، این حرکت او نشان می‌دهد که با طرف مقابلش راحت است و او به نظرش جذاب‌ می‌آید. حالتی که جذابیت بیشتر طرف مقابل را نشان می‌دهد، این است که خانم کیفش را روی زمین، نزدیک میز یا پشت صندلی می‌گذارد تا در مسیر گفتگو و تعامل با مرد مورد علاقه‌اش قرار نگیرد.

بسیاری از اوقات افراد در چند ثانیه اول ملاقات، فرد مقابل را ارزیابی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که آیا او فرد جذابی است یا نه. برای اینکه در این زمان کم، جذاب به نظر برسید بهتر است خودتان را ارزیابی کنید، عزت‌نفس خود را بالا ببرید، در روزهایی که حالتان خوب نیست به قرارهای آشنایی یا دورهمی‌ها نروید یا حداقل سعی کنید کمی مدیریت هیجانتان را به دست بیاورید بعد، روی ظاهر و زیورآلاتتان فکر کنید و بهترین‌های ممکن را انتخاب کنید، سعی کنید فرد خسته‌کننده‌ای به نظر نرسید، روی شخصیتتان تمرکز کنید چون جذاب‌ترین چیز است و در نهایت اینکه از زبان بدنتان برای جذابیت بیشتر کمک بگیرید؛ برای اینکار لبخند بزنید، ارتباط چشمی برقرار کنید، دست‌هایتان را پنهان نکنید و موقع حرف زدن فرد مقابل سرتان را به نشانه موافقت تکان دهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

10 بازدید

63 بازدید

65 بازدید

138 بازدید

125 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چطور نگاه جذاب داشته باشیم

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تابه حال از خودتان پرسیده‌اید که چطور می‌توانید به نظر برسید؟ جذابیت فقط داشتن ظاهر زیبا نیست. افراد جذاب کشش قوی و خاصی دارند. البته ممکن است جذب ظاهر زیبای فردی هم بشویم، اما عموماً اعتماد به نفس، شور و شوق و شخصیت دیگران است که ما را جذب می‌کند. جذاب بودن محدود به زیبایی ظاهری نیست. برای این که بتوانید جذاب و دلربا به نظر برسید، باید بدانید که چه عاملی به دیگران انگیزه می‌دهد. اگر می‌خواهید دیگران شما را بخواهند، اگر می‌خواهید جذاب باشید و اگر می‌خواهید دیگران را درک کنید، باید “قانون جذب” را یاد بگیرید. بنابراین برای اینکه بتوانید در نگاه اول جذاب به نظر برسید و در اولین برخوردها کاری کنید که دیگران شما را جذاب ارزیابی کنند، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

فهرست مطالب

اجازه ندهید که هیچ کس در جذابیتتان شک کند، مردم از همان لحظه‌ای که وارد جمع می‌شوید، شما را قضاوت می‌کنند. اگر خود را از بند حساسیت‌های اجتماعی رها کنیم و به علم بپردازیم، متوجه می‌شویم که قانون جذب ظرف 30 ثانیه نخست عمل می‌کند. هرچقدر هم که پذیرش این موضوع برایمان ناخوشایند باشد، ولی باید قبول کنیم که مغزمان تقریباً بلافاصله تصمیم می‌گیرد که آیا طرف مقابل برایمان جذاب است یا خیر. نتایج یک پژوهش حکایت از آن دارد که ظرف 30 ثانیه نخست آشنایی با یک نفر، متوجه می‌شویم که آیا می‌خواهیم با این فرد وارد رابطه شویم یا خیر.

بدن انسان جذابیت ظاهری و فیزیکی یک نفر را ظرف یک ثانیه تشخیص می‌دهد. شاید خودمان متوجه نباشیم، اما مغزمان قضاوت‌های کاملاً دقیق و پایدار سریعی را در چند ثانیۀ نخست آشنایی با یک فرد جدید انجام می‌دهد. پژوهش‌های مرتبط با قانون جذب که در زمینه‌هایی به جز روابط عاشقانه انجام شده است، نشان می‌دهد که برای باقی گذاشتن تاثیر اولیه بر روی آشنای جدیدمان فرصت بیشتری داریم، هرچند این فرصت هم چندان زیاد نیست.

بیایید کاملاً صادق باشیم. وقتی با فرد جدیدی آشنا می‌شوید، فکر می‌کنید که او چه نظری درباره‌تان دارد؟ به عبارت دیگر فکر می‌کنید که چه تاثیری بر روی دیگران می‌گذارید؟ جای خالی را در جملۀ زیر با یکی از لغات فهرست زیر یا لغت انتخابی خودتان پر کنید.چطور نگاه جذاب داشته باشیم

وقتی با فرد جدیدی آشنا می‌شوم، او فکر می‌کند که من …..  هستم.

کدام صفات را انتخاب کردید، مثبت یا منفی؟ ابتدا باید موقعیت خود را مشخص کنید تا بدانید که چطور باید به جایگاه دلخواهتان برسید.

چطور می‌توانید مطمئن شوید که مردم شما را به درستی قضاوت می‌کنند و بهترین جنبۀ وجودتان را می‌بینند؟ مطمئناً هرگز نمی‌خواهید که تاثیر اولیه‌تان بر روی دیگر با خود واقعیتان مغایرت داشته باشد و به دیگران دروغ بگویید . باید بدانید که بسیاری از مردم حس ششم قوی‌ای دارند و می‌توانند یک شخصیت دروغی را به خوبی احساس کنند. بااین حال هر بار که با فرد جدیدی آشنا می‌شوید، می‌خواهید که تاثیر مثبتی روی او به جا بگذارید. مهم‌ترین نکته برای جذاب به نظر رسیدن در نگاه اول این است که قصد و نیتتان را مشخص کنید. تعیین هدف به خصوص قبل از رخدادهای مهمی مانند کنفرانس، مهمانی یا جلسات آشنایی با همکاران که در آنها با افراد بسیاری آشنا می‌شوید، مهم است.

همان طور که در حال آماده شدن یا رانندگی به سمت مقصد هستید، به این فکر کنید که دوست دارید در این رخداد با چه افرادی آشنا شوید و می‌خواهید چه نوع تعاملاتی را برقرار کنید. این رخداد می‌تواند تجربۀ پایۀ بسیار مهمی باشد، بنابراین بهتر است قبل از حضور در آن روی این موضوع تمرکز کنید که می‌خواهید چه نوع انرژی و حال و هوایی در این رخداد داشته باشید.همین الان مناسب‌ترین صفتی را که تاثیر اولیۀ ایده‌آلتان را توصیف می‌کند، انتخاب کنید. وقتی با افراد جدیدی آشنا می‌شوم، می‌خواهم آنها من را شخصی …. تلقی کنند.

هیچ‌چیزی به اندازه عزت‌نفس نمی‌تواند جذابیت شما را به خصوص در نگاه اول بالا ببرد. به طور کلی افراد جذاب و کاریزماتیک، یک ویژگی مشترک دارند و آن عزت‌نفسشان است. این مساله به طور واضحی روی زبان بدن و نحوه صحبت کردن شما تاثیر می‌گذارد، بدون آنکه خودتان بخواهید و تلاشی برای انجام آن کنید. اگر فکر می‌کنید عزت‌نفس پایینی دارید و به تنهایی نمی‌توانید بر روی آن کار کنید، بهتر است با یک روان‌شناس متخصص در ارتباط باشید.

افرادی که بعد از یک روز بد و ناخوشایند، در دورهمی‌ها حاضر می‌شوند، روز بدشان معمولاً همچنان ادامه پیدا می‌کند. اگر افسرده یا مضطرب باشید، دیگران از حالات صورت، نظرات یا زبان بدنتان متوجه حال بدتان می‌شوند. بنابراین استدعا می‌کنیم که اگر امروز روز بدی برایتان بوده است، در خانه بمانید.

در روزهایی که حالتان بد است و فقط با اتفاقات ناخوشایند دست و پنجه نرم کرده‌اید، تقریباً هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید تاثیر خوبی روی دیگران به جا بگذارید. اگر مجبور هستید که در یک دورهمی حاضر شوید، راهی را برای بیرون آمدن خودتان از این وضعیت اسفناک پیدا کنید. قبل از حاضر شدن در سر قرار ورزش کنید، با دوستتان تماس بگیرید یا فیلم انگیزشی یا خنده‌داری را نگاه کنید تا حالتان بهتر شود و خلق و خوی اجتماعی‌تری پیدا کنید.

لباس، آرایش، جواهرات، ساعت و کفش همه نقش مهمی در آراستگی ظاهری دارند و مردم وقتی می‌خواهند قضاوت اولیه‌شان را در موردتان انجام دهند، حتما به این نکات دقت می‌کنند. بهتر است تعدادی از لباس‌ها و زیورآلات مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید، آن‌ها را امتحان کنید و نظر دوستان مورداعتمادتان را دربار آن‌ها بپرسید. بسیاری از آقایان نمی‌دانند که ساعت مچیشان رازهای بسیاری را دربارۀ شخصیتشان برملا می‌کند. کیف دستی، جواهرات و گوشواره‌های بزرگ بسیاری از خانم‍‌‌ها نیز معنای نهفته‌ای در خود دارد و حرف‌های ناگفته و شاید نامطلوب بسیاری را به آشنایان جدید منتقل کند.

مغز انسان مانند یک کودک نوپای گرسنه است که به راحتی خسته و کسل می‌شود و باید دائماً با تنقلات هیجان‌انگیز سیر شود. “جذاب” بودن کافی نیست. مغز بازۀ زمانی توجه بسیار کوتاهی دارد. مغز ما جذب افراد و اشیاء مهیج، جالب و دوست‌داشتنی می‌شود. آدم‌ها ذاتاً خسته کننده نیستند، بلکه گاهی به دلیل ترس از “عجیب” یا “متفاوت” به نظر رسیدن به روشی کسالت‌بار رفتار می‌کنند. برای آشنایی با دیگران یک نسخۀ اجتماعی خسته کننده داریم، وقتی سوالات تکراری “شغلتون چیه؟” و “اهل کجایی” را از هم می‌پرسیم، ذهن کاملاً بیزار و کسل می‌شود. ما دربارۀ احساسات واقعیمان با هم حرف نمی‌زنیم، ویژگی‌های فردیمان را از هم پنهان می‌کنیم و سعی می‌کنیم همرنگ جماعت شویم. اما می‌دانید نتیجۀ تمام این تلاش‌ها چیست؟ همرنگ جماعت شدن کسل کننده است، کسی که مثل بقیه است، هیچ جذابیتی ندارد. ترسمان از انگشت‌نما شدن ما را به یک فرد خسته کننده تبدیل می‌کند.پژوهش‌های علمی نشان داده است، ابزاری وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم با خسته کننده بودن مقابله کنیم، جذابیتمان را افزایش دهیم و خود را به انسانی به یادماندنی‌تر و دوست داشتنی‌تر تبدیل کنیم. چطور باید این کار را انجام بدهیم؟ باید یاد بگیریم که چطور جذاب و خواستنی بشویم.

چه چیزی برای شما جذاب‌تر است؟ چشم‌ها؟ حس شوخ طبعی؟ لبخند؟ نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که جذاب‌ترین ویژگی یک فرد، در دسترس بودن او است. اما این ویژگی تاثیرگذار عموماً جنبه‌ای است که از دید بسیاری مغفول مانده و چندان که باید و شاید به آن توجه نشده است. به علاوه در دسترس بودن در تمامی زمینه‌های زندگی مهم است. منظور از در دسترس بودن در رابطه‌های عاشقانه و دوستانه، در دسترس بودن عاطفی است. “آیا این فرد با من خودمانی می‌شود و سفرۀ دلش را برایم باز می‌کند؟” اما در روابط کاری به معنای در دسترس بودن اقتصادی و ذهنی است. “آیا این فرد با من کار می‌کند؟”

بهترین راه برای اثبات در دسترس بودن در قرارهای کاری یا قرارهای آشنایی این است که این خصوصیت را نشان بدهید. به مردم نشان بدهید که دوست دارید با آنها ارتباط برقرار کنید، حرف بزنید و وارد رابطه شوید. ممکن است سوال شما این باشد که: “وقتی اونجا حاضرم، معلوم نیست که برای ارتباط برقرار کردن آماده و در دسترسم؟” حضور به تنهایی کافی نیست. باید به دیگران نشان بدهید که به لحاظ عاطفی نیز در دسترسشان قرار دارید و می‌خواهید با آنها وارد رابطه شوید.

برای تمرین این موضوع می‌توانید در رخداد اجتماعی بعدی به اطرافیانتان بگویید که چرا در آن جلسه حاضر شده‌اید و به دنبال چه می‌گردید. مثلاً می‌توانید بگویید: “از ملاقاتتون خیلی هیجان‌زده‌ام، چون امیدوار بودم که اینجا بتونم با افراد جالبی آشنا بشم.” بسیاری از ما متوجه نیستیم که در دسترس بودنمان به آن اندازه که فکر می‌کنیم، واضح نیست. سعی کنید این ویژگی را به نمایش بگذارید تا ببینید که مردم چطور با آغوش باز از شما استقبال می‌کنند و در موردتان کنجکاوی به خرج می‌دهند.

اگر می‌خواهید جذاب‌تر به نظر برسید، لازم نیست که ظاهرتان را تغییر بدهید، صرفاً می‌توانید زبان بدنتان را تغییر بدهید. زبان بدن پذیرا جذاب‌تر از لباس و مدل موی زیبا است. زبان بدن مردان و زنان با هم تفاوت دارد. همچنین می‌توانید از زبان بدن برای نشان دادن در دسترس پذیر بودنتان استفاده کنید و جذابیتتان را در تعاملات افزایش دهید.در اینجا چند مثال از زبان بدن پذیرا و جذاب را می‌توانید یاد بگیرید.

یکی از اصلی‌ترین و جذاب‌ترین تکنیک‌های زبان بدن، لبخند زدن است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد از نظر مردم، کسانی که لبخند می‌زنند ، جذاب‌تر و زیباتر ارزیابی می‌شوند. این مساله به این دلیل است که لبخند اول به فرد مقابل این پیام را می‌دهد که شما او را پذیرفتید و به ارتباط بیشتر به او علاقه دارید؛ زمانی که دیگران متوجه شوند که شما هم به آن‌ها تمایل دارید، ناخودآگاه احساس می‌کنند که بیشتر به شما علاقه دارند. به‌علاوه، لبخند زدن نشان از فردی سرحال و شاد دارد، بنابراین فرد مقابل می‌داند که با حضور شما اصلا قرار نیست حوصله‌اش سر برود.

یکی دیگر از نکات کلیدی برای برقراری ارتباط درست، به‌خصوص در نگاه اول این است که شما بتوانید ارتباط چشمی خوبی با فرد مقابل برقرار کنید. یادتان باشد نگاه نکردن، یا چشمانی که به اطراف می‌چرخد از نظر فرد مقابل اصلا جذاب نیست؛ حتی گاهی بی‌احترامی محسوب می‌شود. زیرا یا شما اعتماد به نفس کافی ندارید یا تمایلی به ارتباط ندارید؛ هر دوی این‌ها تاثیر بسیار منفی‌ای روی ارتباط می‌گذارد

ما آدم‌ها عاشق این هستیم که دستان مخاطبینمان را ببینیم. مطالعات نشان داده است که وقتی نمی‌توانیم دستان مخاطبمان را ببینیم، به سختی می‌توانیم به او اعتماد کنیم. وقتی دستهایتان را در جیب‌هایتان فرو می‌کنید یا زیر میز و پشت کتتان پنهان می‌کنید، جذابیتتان کمتر می‌شود، چون دیگران نمی‌توانند با شما خودمانی شوند و حرف دلشان را راحت به شما بزنند.

با خودتان صادق باشید. چند بار در جلسات و دورهمی‌ها دست به سینه ایستاده‌اید یا تلفنتان را از روی عادت و با حالتی عصبی نگاه کرده‌اید؟ این حرکات شما را دور از دسترس، خشک و عبوس و بنابراین غیرجذاب نشان می‌دهد. چالش جدیدی را در جلسه یا قرار آشنایی بعدی برای خودتان تعریف کنید، با خودتان قرار بگذارید که این بار تلفنتان را نگاه نکنید، دستهایتان را در جبیهایتان فرو نکنید یا دست به سینه نایستید.

به طور کلی عامل‌های زیر در زبان بدن بسیار مهم هستند:

تکان دادن سر علاقه و توجهتان را به گفتگو نشان می‌دهد. وقتی در حال گفتگو با فردی هستید، باید با نگاه کردن به او و تکان دادن سرتان به او بفهمانید که با دقت در حال گوش کردن حرف‌هایش هستید. مراقب باشید که از بالای سرش به اطراف نگاه نکنید یا نگاهتان را دور اتاق نچرخانید، چون این نگاه‌های بی‌هدف نشان می‌دهد که هیچ علاقه یا حساسیتی به گفتگو ندارید.

رفتاری که با کیف دستیتان دارید، نوعی ارتباط غیرکلامی است و روشی است که فرد برمبنای احساسات و هیجاناتش برای تعامل با محیط اطرافش انتخاب می‌کند. کیف دستی یک شاخص جالب رفتار غیرکلامی است. برای مثال اگر خانمی معذب باشد یا طرف مقابل به نظرش جذاب نرسد، محکم به کیفش چنگ می‌زند یا کیف را مقابلش یا روی بدنش قرار می‌دهد. بالعکس وقتی خانمی جذب مردی می‌شود، او واقعاً و مجازاً دوست ندارد که هیچ مانعی بین خودش و آن مرد جذاب باشد. بنابراین وقتی خانمی دستانش را به آرامی روی کیفش می‌گذارد و دستانش را روی کیفش قفل نمی‌کند، این حرکت او نشان می‌دهد که با طرف مقابلش راحت است و او به نظرش جذاب‌ می‌آید. حالتی که جذابیت بیشتر طرف مقابل را نشان می‌دهد، این است که خانم کیفش را روی زمین، نزدیک میز یا پشت صندلی می‌گذارد تا در مسیر گفتگو و تعامل با مرد مورد علاقه‌اش قرار نگیرد.

بسیاری از اوقات افراد در چند ثانیه اول ملاقات، فرد مقابل را ارزیابی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که آیا او فرد جذابی است یا نه. برای اینکه در این زمان کم، جذاب به نظر برسید بهتر است خودتان را ارزیابی کنید، عزت‌نفس خود را بالا ببرید، در روزهایی که حالتان خوب نیست به قرارهای آشنایی یا دورهمی‌ها نروید یا حداقل سعی کنید کمی مدیریت هیجانتان را به دست بیاورید بعد، روی ظاهر و زیورآلاتتان فکر کنید و بهترین‌های ممکن را انتخاب کنید، سعی کنید فرد خسته‌کننده‌ای به نظر نرسید، روی شخصیتتان تمرکز کنید چون جذاب‌ترین چیز است و در نهایت اینکه از زبان بدنتان برای جذابیت بیشتر کمک بگیرید؛ برای اینکار لبخند بزنید، ارتباط چشمی برقرار کنید، دست‌هایتان را پنهان نکنید و موقع حرف زدن فرد مقابل سرتان را به نشانه موافقت تکان دهید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

10 بازدید

63 بازدید

65 بازدید

138 بازدید

125 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چطور نگاه جذاب داشته باشیم

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

شاید با مشاهده کردن صفحات اینستاگرامی افراد معروف سلبریتی فکر کنید که آنها چگونه بدین میزان جذاب هستند؟! و یا افراد سلبریتی و مدلینگ را مشاهده نموده اید که دارای اندام مناسب و لباس های شیک و از همه مهم تر چهره ای بشاش و جذاب هستند که در نگاه اول برای شما یقینا جذاب خواهند بود. آیا رازی پشت این میزان جذابیت وجود دارد؟! اگر رازهایی در مورد افزایش جذابیت وجود دارند، آنها چه چیزی می توانند باشند؟! اینها سوالاتی هستند که می توانند ذهن شما را تا مدتها درگیر کنند. 

در پاسخ به سوال شما می توان گفت که رازهای کوچک وجود دارند که می توانند باعث جذابیت شوند. در این بخش از نمناک قصد داریم تا تعدادی از رازهایی که به واسطه آنها می توانید به یک فرد جذاب تبدیل شوید را به شما کاربران معرفی سازیم.

در سال 2011 تعدادی از دانشمندان در طی تحقیق بزرگی تلاش کردند تا مشخص کنند که کدام چهره می تواند باعث جلب توجه آقایان و کدام چهره می تواند باعث جلب توجه خانم ها شود. این مطالعه بیش از هزار نفر را شامل می شد که هر یک از آنها دارای چهره ای خاص و همراه با احساسات متفاوت بودند.

نتیجه آزمایش مشخص کرد که آقایان بیشتر جذب خانم هایی می شوند که دارای لبخند آرام و چشمان بشاش هستند، از طرفی خانم ها نیز بیشتر جذب آقایان مغرور با چهره ای ساده می شوند.چطور نگاه جذاب داشته باشیم

پس از این آزمایش جامع، دانشمندان با تائید صحت آن بیان کردند که این شواهد کاملا با علایق هر جامعه ای مطابقت دارد.

در سال 2016 دانشمندان برای اطلاع از اینکه چه چیزی منجر به جذب هر دو طرف می شود، آنها در یک تحقیق دریافتند که زوجین به عکس العمل های جدی و جذاب علاقمند هستند چرا که آنها پس از اولین دیدار مجذوب طرف مقابل می شوند.

عطر و ادکلن یکی از گزینه های جذابیت می باشد که می توان از آنها برای جذب افراد زیادی به خود استفاده نمود. بنابر تحقیقات انجام شده، یکی از موارد جذابیت افراد، استفاده از عطرها و ادکلن ها خوشبو می باشد.

طبق آخرین آمار و اطلاعات، مردان بیشتر دوست دارند که همسر آینده آنها دارای موهای بلند و درخشان باشد. از سوی دیگر می توان گفت موی بلند و درخشان نشان دهنده سلامت جسمانی می باشد. 

اما در مقابل خانم ها به مدل موهای آقایان زیاد اهمیت نمی دهند چرا که برخی مدل موهای کوتاه و برخی مدل موهای بلند در آقایان را دوست دارند و بنابراین برای آقایان هیچ تفاوتی وجود ندارد و می توانند مدل موهای دلخواه خود را عملی نمایند.

جالب است بدانید که آقایان بیشتر جذب خانم هایی می شوند که از کفش هایی با سایز کوچک استفاده می کنند اما در مقابل برای یک خانم هیچ فرقی ندارد که مرد مورد علاقه اش از کفش با چه سایزی استفاده می کنند.

به طور کلی خوش تیپ بودن باید در اولویت هر شخصی باشد که قصد دارد جذاب به نظر برسد و باید به میزان بسیار زیادی به آن اهمیت دهد.


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟

چگونه در نگاه اول جذاب باشیم

 

اشخاص اغلب در عرض چند ثانیه ی نخست دیدار با ما شروع به فکر و قضاوت درباره ی شخصیت مان می کنند و این ارزیابی ها و قضاوت ها امکان دارد روی این تصمیم که ما را استخدام کنند، یا با ما قرار بگذارند یا دوست شوند تأثیر بگذارد. پس باید قبل از آنکه خيلي دیر شود، بهترین تأثیر را روی اشخاص بگذاریم.چطور نگاه جذاب داشته باشیم

 

افرادی که شخصیت کاریزماتیک و جذاب دارند، بخوبی از توانایی ها و نقاط ضعف خود آگاهند و می دانند در چه موقعیتی چه رفتاری باید از خویش نشان دهند. خودشناسی نخستین قدم در تبدیل شدن به یک انسان محبوب است. در یک جمله خودشناسی یعنی آگاهی داشتن به تمام کاراکترهای شخصیتی که شامل احساسات، تفکر، باورها و… می باشد.

 

برای این که بهتر بتوانید خود را بشناسید، سوالات زیر را در برگه ای بنویسید و به آن جواب دهید:

 

من کیستم؟( در یک جمله خود را تعریف کنید. به عنوان مثال من دلسوز هستم، من یک آدم موفق و پرتلاش هستم و…)

علائق من…..

نقاط قوت من ….

نقاط ضعف من ….

ترس های من در زندگی …..

عادت های من ……

 

چگونه فردی جذاب باشیم

 

کم تر کسی میتواند تأثير لباس را بر ذهنیت اشخاص نادیده بگیرد. مردم از روی ظاهرتان در خصوص شما قضاوت می کنند. لباس را مناسب با شرایط و مکان انتخاب کنید.

 

بهترین شیوه برای جذاب بودن اینه که خوش برخورد باشید، لبخند بزنید، حس شادمانی رو به سایرین انتقال بدید و از اون ها تعریف و تمجید کنید. مطمئن باشید بلافاصله احساسات مشابهی دریافت خواهید کرد.

 

همه انسانها دوست دارند که مهم جلوه کنند. زمانی که بتوانید به آن ها احساس مهم بودن بدهید، در نظر آن ها محبوب و جذاب خواهید بود. درصورتی که با کار‌فرما یا حتی دوستان خود در رابطه هستید، تلاش کنید خود را بالاتر از آن ها نبینید و به آن ها فرصت اظهار نظر دهید.

 

هیچ چیزی به اندازه عزت نفس نمی تواند جذابیت شما را به ویژه در نگاه اول بالا ببرد. بطور کلی اشخاص جذاب و کاریزماتیک، یک خصوصیت مشترک دارند و آن عزت نفسشان است. این مسئله بطور واضحی روی زبان بدن و شیوه حرف زدن شما تأثير می گذارد، بدون آنکه خودتان بخواهید و تلاشی برای انجام آن کنید. چنانچه فکر می کنید عزت نفس پایینی دارید و به تنهایی نمی توانید بر روی آن کار کنید، بهتر است با یک روانشناس متخصص در ارتباط باشید.

 

چطور جذاب و دوست داشتنی باشیم

 

چشم ها آیینه روح هستند، بهتره درهنگام گفت و گو ارتباط چشمی برقرار کنید. این کار سبب ایجاد اعتماد در دو طرف میشه و بگونه ای علاقه مندی تون رو برای ادامه گفت و گو نشون میدید.

 

زمانی که دیر به قراری میرسید در واقع به اشخاص اجازه می دهید درباره شما قضاوت کنند. همین کافی است تا از جذابیت هایتان کم شود.

 

تا هنگامی که مکالمه شما با طرف مقابل تان به پایان نرسید، تلفن همراه خویش را از کیف یا جیب تان در نیاورید. در غیر اینصورت ، این کار صحبت های شما را قطع می کند و انگیزه حرف زدن بیشتر را از طرف مقابل تان می گیرد.

 

دست دادن یکی دیگر از راههای شناخت شخصیت طرف مقابل است. اگر شل و بی حال دست دهید، انرژی منفی را به طرف مقابل تان انتقال داده اید، از طرف دیگر خیلی محکم هم دست او را نفشارید که احساس ناراحتی و خفقان کند. درست دست دادن تاثیر مثبتی را در اولین لحظه دیدارتان بر جای خواهد گذاشت.

 

حریم صمیمی، شخصی، اجتماعی و عمومی از اقسام قلمروها هستند. حریم صمیمی یا خصوصی فاصله ای کمتر از ۴۵ سانتی متر بین دو نفر است. قبل از اینکه با طرف صمیمی شوید، در حریم صمیمی قرار نگیرید که حتما شما را پس خواهد زد. حالا با دست نه، با رفتارش. ممکن است ناخودآگاه به عقب برود یا ناگهان مضطرب شود. حریم شخصی حداقل ۴۵ سانتی متری است.

 

چطور در نگاه اول جذاب باشیم

چطور نگاه جذاب داشته باشیم

 

پژوهش ها نشان داده که داشتن صدای زیر و نازک در زنان جذابیت آن ها را افزایش می دهد و بر عکس. مردانی هم که صدای بم دارند برای زنان جذابتر هستند. تحقیقات قبلی نشان داده اند که اشخاص صدای نازک رابا جثه و اندام کوچک و صدای بم رابا جثه و اندام بزرگ مرتبط می دانند. ضمنا تفاوت بین اندام زن و مرد هم در جذابیت آن ها نقش ایفا میکند. در واقع تفاوت های جنسیتی، مانند زیر و بمی صدا جذابیت را افزایش می دهد.

 

همانگونه که لبخند زدن و مهربان بودن میتواند ما را جذابتر کند علامت های اســترس زیاد در زندگی مانند پوف کردن پای چشم ها، یا پوست کدر هم می تواند از جذابیت ما کم کند.عدم بازرسی استرس نه تنها میتواند خودرا در چهره ی ما نشان دهد بلکه علامتی از ضعف سیستم ایمنی بدن است.

 

طی مطالعه ای که به وسیله پژوهشگران اروپایی و آفریقای جنوبی انجام گردید زنان مردانی راکه کم تر هورمون استرس، کورتیسلول و سیستم ایمنی قدرتمند داشتند را جذابتر تلقی کردند.

 

عطرها و ادکلن ها یکی از گزینه های جذاب بودن می باشند که میتوان از آن ها برای جذب اشخاص زيادي به خود استفاده نمود.

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

 


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن


انواع جراحی زیبایی سینه


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


خرید مستقیم فرش از کارخانه

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید


حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

جذابیت و کاریزما داشتن، چیزی است که تقریباً همه ی خواهان آن هستند، خود ما در اطرافمان آدم هاي جذاب و گیرا را بیشتر از دیگران دوست داریم، اما تا به حال فکر کرده‌اید که چطور می‌شود تا خودمان آن فرد جذاب و دوست داشتنی و پرطرفدار باشیم؟

 

 گیرا صحبت کنیم و توجه همه ی رابه خود جلب کنیم. چطور اینکار را انجام دهیم؟ ما بشما می‌گوییم. مطمئنا تغییر دادن رفتارها و عادات کار ساده اي نیست.اما عده اي از کارها هستند که شما به سادگی میتوانید انجام دهید تا چهره اي دوست داشتنی تر از قبل درنظر دیگران داشته باشید.

 

چطور نگاه جذاب داشته باشیم

مطمئنا تغییر دادن رفتارها و عادات کار ساده اي نیست اما عده اي از کارها هستند که شما به سادگی می‌توانید انجام دهید تا چهره اي دوست داشتنی تر از قبل درنظر دیگران داشته باشید.اگر نمی‌دانید که چگونه این کارها را انجام دهید، ما بشما نکاتی را یادآور میشویم که با رعایت آنها در جمع محبوب تر از قبل خواهید درخشید.جذابیت یکی از ویژگی هایي است که همه ی ما می‌خواهیم آنرا داشته باشیم

 

تماس چشمی

نخستین چیزی که دیگران در نگاه شما جست‌وجو می‌کنند، حس اعتماد است. ما نمیتوانیم افرادی راکه به آنها اعتماد نداریم، دوست داشته باشیم. ما بطور ناخوداگاه به دنبال راهی برای اعتماد و تکیه کردن به دیگران هستیم اما این احساس را چگونه در دیدار اول بطرف مقابل مان انتقال دهیم. واضح اســت، تماس چشمی! نگاه کردن به چشم هاي طرف مقابل میتواند یکی از تاثیرگذارترین راهها باشد.

 

لبخند

هیچگاه قدرت لبخند را نادیده نگیرید. خندیدن یکی از تاثیرگذارترین راههای برقراری ارتباط با دیگران اســت. پس تا میتوانید لبخند بزنید و این حس مثبت رابه دیگران نیز انتقال دهید تا در برقراری ارتباط با شا آسان تر عمل کنند.

 

اشتیاق

درکنار لبخند، اشتیاق و انرژی خودرا نشان دهید. اینکار نه تنها دیگران رابه سمت شما جذب می‌کند بلکه به آنها نیز این انگیزه را میدهد تا چون شما پر از امید و انگیزه باشند. اگر شور و شوق کافی از خود نشان دهید، مطمئنا دیگران پس از صحبت با شما با انرژی وافری از شما جدا خواهند شد.

 

تلفن همراه خودرا در جیب تان بگذارید

تا زمانی که مکالمه شما با طرف مقابل تان به اتمام نرسید، تلفن همراه خودرا از کیف یا جیب تان در نیاورید. در غیر این صورت، اینکار حرف هاي شما را قطع میکند و انگیزه صحبت کردن بیشتر را از طرف مقابل تان میگیرد.

 

با خاطرجمعی خاطر دست دهید

دست دادن یکیدیگر از راههای شناخت شخصیت طرف مقابل اســت. اگر شل و بی‌حال دست دهید، انرژی منفی رابه طرف مقابل تان انتقال داده اید، از طرف دیگر خیلی محکم همدست وی را نفشارید که احساس ناراحتی و خفقان کند. درست دست دادن تاثیر مثبتی را در نخستین لحظه دیدارتان بر جای خواهد گذاشت.

 

دیگران رابا نام بخوانید

آیا زمانی که دیگران شما رابه نام می‌خوانند، احساس خوبی بشما دست نمیدهد؟ روانشناسان میگویند: هنگام صحبت با دیگران، نام آنها را مکررا به زبان آورید.زمانی که می‌خواهید مکالمه خودرا برای دیگران تعریف کنید،

 

شخص سوم رابه نام بخوانید در غیر این صورت به سرعت نام وی را فراموش خواهید کرد. به زبان آوردن نام دیگران، چه در محیط خانه، چه در محیط کار یا حتی در رابطه عاطفی تان، پیوند مستحکم تری را میان شما می سازد.

 

به حرف هاي دیگران گوش دهید

بیش از این‌که حرف بزنید، خوب به حرف هاي طرف مقابل تان گوش دهید. شما دو گوش دارید اما تنها یک لب، پس باید به تناسب از آنها اســتفاده کنید.

 

تعریف و تمجید دیگران رابه درستی پاسخ دهید

زمانی که شخصی در مقابل شما نشسته و از خوبی ها و نکات مثبت تان میگوید، عکس العمل شما چیست؟ این یکی از حساس ترین لحظه هاســت زیرا جوابی که می‌دهید ممکن اســت که شما را فردی خودخواه جلوه دهد.

 

برای پیشگیري از اینکار بجای گفتن جمله هایي چون «مرسی، شما هم همچنین»، «شما خودتان که از من بهترید» یا «نظر لطف شماســت» به شدت بپرهیزید و بجای آن بگویید «ممنون! شنیدن این تعریف ها از زبان شما حس خوبی به من میدهد.»چطور نگاه جذاب داشته باشیم

 

اگر حرف طرف مقابل تان قطع شد، از او بخواهید ادامه دهد

اگر در حال گوش دادن به حرف هاي فردی بوده اید که ناگهان صحبت هایش قطع شد، در ادامه از او بخواهید که به حرف هایش ادامه دهد. با این رفتار به او نشان میدهید که خود و صحبت هایش برای شما ارزشمند اســت.

 

بگویید واقعا متاسفم

هر شخصی در زندگی داستان غم انگیزی دارد که ممکن است از شما بخواهد که شنونده باشید.به گزارش پارس ناز دراین شرایط بهترین جمله اي که می‌توانید در جواب تجربه هاي غم انگیز او به زبان آورید «من واقعا متاسفم» اســت. با گفتن این جمله به او نشان میدهید که خودتان را جای او گذاشته و درکش کرده‌اید. دراین شرایط آنها بشما بیشتر اعتماد خواهند کرد.

 

از مکالمه هاي کوتاه بپرهیزید

پینشهاد ما بشما این اســت که اگر میخواهید سر صحبت رابا فردی باز کنید، موضوعی را انتخاب کنید که هر دوی شما بدان علاقمند هستید. دراین صورت مکالمه شما دلنشین تر خواهد بودو تاثیر بیشتری بر هر دوی شما خواهد گذاشت.

 

به حالت بدنی تان دقت کنید

هنگام بلند شدن، نشستن یا صحبت کردن، به حالت بدنتان دقت کنید. حرکات بد بدن، حس خوبی رابه دیگران منتقل نمی‌کند و همچنین موجب دوری آنها از شما خواهد شد. بعنوان مثال نشستن با پاهای باز، قوز کردن یا دست به سینه بودن، نه تنها غرور و تکبر شما را نشان می‌دهد بلکه موجب دوری طرف مقابل تان از شما نیز خواهد شد.

همه ی دنبال رابطه گرفتن با افراد جذاب هستند

 

هنگام صحبت به همه ی نگاه کنید

اگر در حال صحبت در جمعی هستید، به تمام افرادی که بشما گوش میدهند، نگاه کنید. دراین شرایط به آنها نشان می‌دهید که برای شما اهمیت دارند ودر نتیجه بیشتر بشما توجه خواهند کرد.

اگرهم فردی در جمع سعی دارد چیزی بگوید اما شرایط برایش فراهم نمیشود، شما از او بخواهید که در گفت و گو شرکت کند. بعنوان مثال بگویید: «آقای… شما چیزی می خواســتید بگویید؟» اما طوری رفتار نکنید که دیگران احساس خفقان و فشار کنند.

 

شکایت نکنید

مطمئنا خود شما هم دوست ندارید که با افرادی که مدام در حال شکایت و غر زدن هستند، ارتباط برقرار کنید. اینکار انرژی منفی اي را منتقل و دیگران را از شما دور میکند. اگر احساس کردید که در حال گله و شکایت هستید، سریع موضوع صحبت را تغییر دهید.

 

مکالمه را عاقلانه به اتمام برسانید

کلماتی که شما در انتهای مکالمه بیان میکنید، تاثیر زیادی بر دیگران خواهد گذاشت، بنابر این آنها رابه درستی انتخاب کنید. جملاتی مانند «من از این گفت‌وگو بسیار لذت بردم» یا «امیدوارم که باقی روزتان فوق العاده باشد» یا «هیچ وقت این مکالمه مان را فراموش نخواهم کرد.» می‌تواند تفاوت زیادی را در احساس طرف مقابل ایجاد کند.

 

جذاب بودن و رنگ قرمز

رنگ قرمز خیلی چیزها را برای ما تدعی میکند: عشق، گل سرخ، گرما و … . بهمین خاطر اســت که تحقیقات نشان داده اند که پوشیدن رنگ قرمز به افزایش جذابیت کمک میکند. طی تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که مردان سراسر جهان پوشیدن لباس به رنگ قرمز توسط خانمها را جذاب می‌دانند. قرمز رنگ عشق اســت. با پوشیدن رنگ قزمر شما بیشتر در دسترس توجه هستید.

 

گارد نگیرید، و انعطاف پذیر باشید

خانمها ممکن اســت خیال کنند اگر احساسات واقعی خودرا پنهان کنند تا مردان وادار به حدس و گمان شوند جذابتر می‌شوند. طبق مطالعاتی که در چین انجام شده اســت مردان زمانی که وارد یک رابطه میشوند علاقه دارند که طرف دیگر انعطاف پذیر باشد ودر رابطه با این موضوع خیلی گارد نگیرید ولی این در حالیست که خانمها باید دقت کنند که این رفتار قبل از آشنای و مراحل ابتدای رابطه برای مردان خیلی خوشایند نیست و مراقب باشید که دراین امر زیاده روی نکنید.

راز این نکته در مغز ماســت: یعنی این‌که شرکت کنندگان این مطالعه توانسته اند دایره لغات عصبی طرف مقابل را رمزگشایی کنند.سایت پارس ناز ،زوج ها باید اطلاعاتی که از انگیزه و نیات طرف مقابل خود دارند را بدانند و درک خود از آنها رابه روز رسانی کنند و انتظار بروز رفتار از طرف مقابل را داشته باشند و رفتار خودرا با آن رفتار تطبیق دهند.

 

صدای زیر و نازک در زنان، صدای بم در مردان

قبل تر در هاو کن یو در رابطه با نقش صدا در روابط شما صحبت کردیم. تحقیقات نشان داده که داشتن صدای زیر و نازک در زنان جذابیت آنها را افزایش می‌دهد و بر عکس. مردانی هم که صدای بم دارند برای زنان جذابتر هستند. تحقیقات قبلی نشان داده اند که افراد صدای نازک رابا جثه و اندام کوچک و صدای بم رابا جثه و اندام بزرگ مرتبط می‌دانند. درضمن تفاوت بین اندام زن و مرد هم در جذابیت آنها نقش ایفا میکند. در واقع تفاوت هاي جنسیتی، مثل زیر و بمی صدا جذابیت را افزایش می‌دهد.

چطور فردی جذاب باشیم؟

 

شوخ طبعی

خانم هایي که به مرد یا پسری علاقه دارند بیشتر تمایل دارند که به رفتار ها و صحبت هاي آنان لبخند بزنن و پذیرای آن باشند. در واقع جذابیت شوخ طبعی برای زنان به لحاظ علمی ثابت شده اســت. خانمها و آقایان هردو شوخ طبعی را جذاب میدانند و هیچ مردی از خانم اخمو و افسرده خوشش نمی‌آید. اما تحقیقات نشان داده اند که تنها زنان شوخ طبعی را جذاب میدانند نه مردان.

این به این معناســت که برای جذاب بودن از دید آقایان، خانم مورد نظر باید شوخ طبع بودو وی را شاد کند. چرا شوخ طبعی برای زنان جذاب اســت؟ چون شوخ طبعی نیاز به داشتن مهارت هاي شناختی و هوش و خلاقیت دارد ودر نتیجه فرزندی که در نتیجه ي ازدواج با مرد شوخ طبع بدنیا می‌آید هم این ویژگی ها رابه ارث خواهد برد.

 

داشتن حیوانات خانگی

البته این مورد شاید با فرهنگ و شرایط ما در ایران کمی کتفاوت باشد چرا که این تحقیقات در کشور اروپایی انجام شده اســت ولی با این حال شاید برای شما هم میتواند قابل توجه باشد. حیوانات خانگی میتوانند به اسانی مکالمه ي بین دو نفر را ایجاد کنند. تحقیقی که در فرانسه انجام شده نشان داده که مردانی که سگ دارند سه برابر بیشتر از مردانی که سگ ندارند در جذب زنان موفق هستند.

 

مهربانی و جذاب بودن

این موضوع بر هیچ یک از شما پوشیده نیست. باید دانست که راز جذابیت چیزی فراتر از داشتن اندام و چهره ي زیباســت. افراد خوش قلب، مهربان و خوب جذابتر هستند. تحقیقات نشان داده که مردم افراد جذاب را افراد خوب و مهربانی هم می‌دانند و تحقیقات جدید نشان داده که این قضیه می‌تواند جهت وارونه هم داشته باشد به این معنی که افراد مهربان و خوش قلب جذابتر ظاهر خواهند شد.

 

آراســتگی و جذابیت

این را دیگر همه ی می‌دانند که هیچکس از ظاهر ژولیده و نا مرتب خوشش نمی‌آید. تحقیقات نشان داده اند که بخش اعظم جذابیت به جوانب قابل تغییر انسان بر میگردد. موی مرتب و تمیز، لباس آراســته و باکیفیت ، ژست خوب و وزن مناسب. ما بیشتر به دنبال افرادی هستیم که بیش از هر چیز سالم و تمیز باشند و بتوانند از فرزندانمان به خوبی مراقبت کنند. و بنابر این باید برای مراقبت از فرزندان اول از خودشان مراقبت کنند.

 

اســترس نداشتن

همانگونه که لبخند زدن و مهربان بودن می‌تواند ما را جذابتر کند نشانه هاي اســترس زیاد در زندگی مثل پوف کردن پای چشم ها، یا پوست کدر هم میتواند از جذابیت ما کم کند.عدم بازرسی استرس نه تنها می‌تواند خودرا در چهره ي ما نشان دهد بلکه نشانه اي از ضعف سیستم ایمنی بدن است. طی مطالعه اي که توسط محققان اروپایی و آفریقای جنوبی انجام شد زنان مردانی راکه کمتر هورمون استرس، کورتیسلول و سیستم ایمنی قوی داشتند را جذابتر تلقی کردند.

 

ریش و سبیل

داشتن ریش و سبیل در فرم ها و مدلهای مختلف مردان نشانۀ مردانگی و بلوغ آنهاست و از اي نظر برای زنان جذاب ترهستند البته نه برای تمامی انها. طی مطالعه اي که اخیرا در استرالیا انجام شده زنان مردانی که ته ریش زیاد داشتند را جذابتر میدانستند و از سوی دیگر مردانی که ریش کامل داشتند رابا داشتن توانایی در تربیت فرزند و بدن سالم مرتبط میدانستند.

رابطه ي بین ریش و سلامت را هم میتوان آن گونه توضیح داد که چون ریش مانع جذب اشعه ي مضر خورشید میشود از سرطان پوست محافظت میکند. همچنین مانع رسیدن گرد و غبار به منافذ هوایی می‌شود. رابطه ي ریش و پدر خوب بودن هم به خاطر این اســت که ریش نشانه ي بلوغ و پختگی و قابلیت فرزندآوری اســت.

 

تاثیر منفی آرایش

یکیدیگر از تلقی هاي نادرست خانمها این اســت که اگر بیشتر آرایش کند درنظر مردان جذابیت بیشتری خواهند داشت. البته آرایش صحیح میتواند جذابیت را تا حدی افزایش دهد اما طی مطالعه اي مشخص شده که مردان، زنانی راکه آرایش کمتر داشته اند را زنان جذابتر و قابل اعتمادتر دانسته و به زنانی که آرایش غلیظ تر داشته اند نتوانسته بودند اعتماد کنند. البته زنان همیشه برای جذب مردان آرایش نمی‌کنند بلکه آنها بیشتر برای افزایش اعتماد به نفس اینکار را میکنند.

 

جمع دوستان

مطالعات مشخص کرده که افرادی که در جمع هاي دوستانه شرکت دارند نسبت به افرادی که تنها در جایی حضور دارند جذابتر بنظر می‌رسند. دانشمندان میگویند علت این امر شاید این باشد که ما وقتی افراد یک گروه را می‌بینیم از چهره هاي همه ی ي آن افراد میانگین می‌گیریم و افرادی که جذابیت کمتر دارند بیشتر برایمان جذاب خواهند بود. در واقع چهره ي متوسط جذابیت بیشتر دارد.

اما منظور چیست؟ متوسط بودن چهره به این معناســت که چهره ي فرد شبیه چهره ي اکثر آدم ها باشد. مطالعه اي که در اسپانیا انجام شده مشخص کرده که مردان چهره ي متوسط زنان را بیشتر جذاب میدانند یعنی اندازه، رنگ و اجزای صورت زنانی که چهره ي متوسط دارند نزدیکی بیشتری با چهره ي سایر افراد جمعیت دارد.

 

اغلب ما به دنبال جذاب بودن هستیم! حال می تواند این جذابیت برای جنس مخالف باشد یا به لحاظ اجتماعی یا کاری. باید توجه داشت که ملاک ها و معیارهای جذابیت از نظر افراد مختلف با هم متفاوت است اما معمولا این موضوع بیشتر در چهارچوب جنسیت مطرح می شود. به این معنی که معیارهای جذابیت از نظر خانم ها و آقایان، غالبا تفاوت اساسی با یکدیگر دارند. اگر شما نیز این سوال را دارید که چگونه جذاب باشیم ، پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید!

اغلب افراد این تصور را دارند که جذاب بودن یعنی زیبایی! که باید در این خصوص گفت به هیچ عنوان چنین نیست. به صورت صحیح تر میتوان گفت زیبایی در میزان جذابیت نقش دارد اما نه به اندازه ای که همه چیز باشد! موارد دیگری نظیر شخصیت، وضعیت روحی روانی و شعور انسان نیز به اندازه زیبایی ظاهری در جذاب بودن نقش دارد. با توجه به اینکه ممکن است بسیاری به فکر این باشند که چگونه جذاب باشیم برای جنس مخالف ، پس بنابراین در ادامه سعی خواهیم کرد معیارهای جذابیت را از نگاه جنس مخالف بررسی نماییم.

خانم ها اگر قصد دارند برای مردان جذاب باشند می بایست معیارهای جذابیت زنان از نگاه مردان را مورد بررسی قرار دهند. در ابتدا لازم است موضوع مهمی را مطرح نماییم. اگر مردی را دوست دارید و می خواهید با آن مرد ازدواج نمایید و یا در زندگی زناشویی برای مرد خود جذابیت داشته باشید می بایست به موارد مهم و اساسی زیر توجه نمایید:

اغلب مردان در کشور ما برای ازدواج به سمت خانم هایی می روند که از ویژگی های سلامت اخلاقی را داشته باشد که در فوق به آنها اشاره شد. حال اگر با آرایش بیش از حد یا پوشیدن لباس های خارج از عرف و … قصد جذب کردن مردان را دارید حتما توجه داشته باشید که غالبا مردانی را به سمت خود جلب خواهید کرد که هدف آنها از بدست آوردن شما، صرفا برطرف نمودن نیازهای جنسی می باشد! این موضوع نیز اثبات شده که جذابیت جنسی برای مردان موقتی بوده و دیر یا زود برای آن عادی شده و هیچ جذابیتی برای او نخواهید داشت. توجه داشته باشید که دو عبارت آراستگی و زیبایی را با هم اشتباه نگرفته باشید. مردان، اغلب زنان آراسته را جذاب می دانند اما همه زنان زیبا که به واسطه آرایش خود را زیبا کرده اند برای آنها جذاب نیستند. اگر جذابیتی نیز وجود داشته باشد سطحی بوده و عمیق نیست.

پیشنهاد می کنیم مطالب زیرا مطالعه نمایید:

چطور نگاه جذاب داشته باشیم

برای اینکه در نظر زنان، جذاب دیده شوید می بایست معیارهای جذابیت مردان برای زنان را بدانید. اگر قصد دارید جذابیت بالایی برای زنان داشته باشید می بایست به موارد مهم و اساسی زیر توجه نمایید:

موضوع کمی پیجیده است اما بسیار ساده! اگر می خواهید شخصی (خانم) به شما جذب شود بهتر است زیرساخت های لازم را در خود ایجاد نمایید تا شخص، خودش به سمت شما جذب شود. در این حالت، احساس اطمینان بیشتری به زنان دست می دهد. برای جذب خانم ها نیازی نیست لباس های چند میلیونی بر تن داشته باشید، نیازی نیست عطر چند میلیونی استفاده کنید و …! برای جذب زنان تنها کافیست مرد خوبی باشید و آراستگی لازم را داشته باشید. همین!!!

در بسیاری از موارد معیارهای پسران با مردان کاملا هماهنگ و برابر است.

در بسیاری از موارد معیارهای دختران با زنان کاملا هماهنگ و برابر است.

با سلام و خدا قوت!
دیدگاه خاصی نسبت به موضوع مربوط به جذاب بودن ندارم! اما مشکلی دارم که امیدوارم کمک ام بکنید!
۱۵ سال پیش من و یک خانم ( دختر) با هم آشنا شدیم و من به اش ابراز علاقه کردم و ارتباط تلفنی با هم داشتیم برای چند ماه! او متخصص داخلی ( جراح عمومی) بود و اکنون فوق تخصص است در حالی که من دیپلم هستم! او تهرانی است و من سراوله ای ( لک کرد زبان در ایلام) خانواده هایمان با این توجیح که اختلاف فرهنگی داریم مخالفت کردند من هم برای اینکه آن خانم فرصت ازدواج با از من بهتر را از دست ندهد به اش گفتم برو شوهر کن همین باعث شده در طی این پانزده سال یا بگوید شوهر کرده یا بگوید دیگه دوست ام ندارد اما از برخی علائم برای ام ثابت شده او هنوز دوست ام دارد البته من درصدی از اسکیزوفرنی دارم بطوری که گاهی توهمات را عین واقعیت می دانم و فکر می کنم که با توجه به اینکه این علامت را به من نشان داده پس هنوز دوست ام دارد مثلن یک بار رفتم پیش اش در حالی که می گفت دیگه دوست ام ندارد پایش را آورد کنار پایم جفت کرد و برداشت من از این حرکت او این بود که می خواهد به من بگوید که ما لنگه ی هم ایم و یا وقتی از حرف اش ناراحت شدم و می خواستم از پیش اش بروم گفت حالا یه دقیقه ی دیگه بمان و برداشتم این بود که چون دوست ام دارد می خواهد بیشتر نگاه ام بکند!
از دیدگاه من آن زن موجود پیچیده ای است ( شاید هم کل زنان) و نمی خواهد من بدانم که او چقدر دوست ام دارد چون فکر می کنم او می ترسد که من بدانم او چقدر دوست دارم تا ازش سو استفاده نکنم! مشکل او و خیلی از زن ها این است در عشق ورزی شجاعت و شهامت ندارند و نمی خواهند برای عشق شان هزینه بدهند ( نه هزینه ی پولی و مالی منظورم این است که مثلن دیگران نفهمند که عاشق کسی شده اند که در سطح پائینی است ) فکر کنم این خانم به خاطر اختلاف مدرک با من غرورش اجازه نمی دهد آشکارا به من عشق بورزد! چون حتا اون موقع که چند ماه با هم ارتباط داشتیم تنها یکبار آنهم نه چشم در چشم بله در حالی که داشتم کفش ام را پا می کردم و سرم پائین بود گفت تو عشق منی؛ وگرنه غیر آن یک بار در طی این ۱۵ سال حتا یک بار نگفته دوست ام دارد!
به هر حال! الان به نظر شما باز هم از طریق وب سایت اش برای اش پیام بذارم و به اش ابراز علاقه بکنم یا قطع کنم و فراموش اش کنم و بروم دنبال زندگی با کس دیگه ای! البته تا الان دست کم یک بار ازش بریده ام و به طرف خانمی رفتم که سه بچه دارد اما چون عاشق شوهرش است دیگه نخواستم برای اش ایجاد مزاحمت بکنم و چند روز پیش باهاش قطع ارتباط کردم! و این موضوع را با آن خانمی که پانزده سال پیش عاشق هم شدیم در میان گذاشتم که دست کم یک بار ازش عبور کرده ام!
او نزدیک به ۴۸ سال دارد و من ۳۹ سال!
وضعیت شغلی و پولی و مالی خوبی هم ندارم و از این لحاظ هم به اش حق می دهم که با احتیاط با من رفتار بکند اما عرصه ی عشق ورزی باید خالی باشد از توجه به اختلافات اقتصادی و فرهنگی و …و کلاس بندی های اجتماعی و تحصیلی چه آنگونه یک شاه عاشق یک گدا می شود و یا یک ملکه عاشق یک گدا می شود و از افکار عمومی و … می گذرد و گدا را با جان و دل می پذیرد چنانکه بر یوسف و زلیخا و یا خسرو شیرین گذشت!
با سپاس! منتظر راهنمائی تان هستم!

حوصله نداشتم همشو بخونم ولی تا اونجایی که خوندم اصن نباید به طرفت بگی برو شوهر کن یعنی من کسی نیستم ک بیام بگیرمت

منم تا اونجایی ک خوندم اصن نباید بگی برو زن بگیر ینی من کسی نیستم ک هر کسی لیاقتمو داشته باشه

من اسمتو خوندم فهمیدم جریان چیه
دوست عزیز یکم برای خودت ارزش قائل شو و دنبال جواب مجانی نگرد واسه مشکل اولت که عزت نفس هست حداقل به ۶ ماه تا یکسال مشاوره و تمرین نیاز داری اینکه خودتو بیکس خطاب میکنی از کمبود عزت نفست میاد که مساله جدی هست چون اکثر مسائل از همینجا نشات میگیره پیشنهاد میکنم کتاب وضعیت آخر من خوب هستم شما خوب هستید رو حتما بخونی البته اگر اهل مطالع هستی

من یک دختر هستم و اگر برای من این اتفاقات رخ میداد باید بگویم که او از تو دل سردشده و نمیتواند به تو تکیه کند📌

سلام دوست عزیز احساس می کنم با این دیدگاهت چیزی برا از دست دادن نداری اما متوجه نشدم برداشتت از عشق چیه این چیز هایی که شما گفتی همش داستان اگر میشه به واقعیت رو به رو شو اگر واقعا فکر می کنی که عشقتو به خاطر سطح پایین بودنت از دست میدی خب یه تکون به خودت بده بهش برسی درس بخون یا واقعا کار کن ببین چه کاریو بهتر انجام میدی خودتو بساز فکرتو با روان شناسی قوی کن و کاری کن که خودت به خودت افتخار کنی واقعا اولش سخته…. بجنب هنوز دیر نشده تو می تونی اینو خودت به خودت بگوو مرد باش…

این دیدگاه خییلی کلیه و حتی میتونه باعث تعمیم نا به جا بشه

سلام
متن جالبی بود لذت بردم
یاد پروردگار در دلتان جاری

لطفااین مشکلی که باعث عدم شناخت خودم شده،«به حدی مرز اشناییم بیم‌هایت باشد هیچ وقت به مقصد نرسیم.،امابایدشمااین قول رو به من بدید

این روزا کمتر افرادی پیدا میشن که این جذابیت هارو داشته باشن

درود بر تمامی شما دوستان عزیزم
من داشتم دنبال ادکلن جذاب برای فصل میگشتم اتفاقی به این مطلب برخوردم و به نظرم بامزه بود.جذابیت مگر عنوانبندی میخواد؟همین که خود حقیقیتون باشید!میزان عقاید و سلیقه ها فراوان هست حتما اشخاصی هستند که جذب شما بشن.پس همه ما جذابیم ولی نه برای همه چون به عوامل بیشماری بستگی داره!اگر خانم هستید حقیقتا خانم باشید و اگر آقا هستید یه مرد باشید قول میدم همتونم از من بهتر متوجه هستید چطور میشه یک خانم یا یک مرد بود.شاد و پیروز باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

آدرس : تهران ، ونک ، جردن جنوبی ، خ نوزدهم ، پ 12 ، ط 5 ، واحد 17

تلفن تماس : 02188881984

Copyright 2020 Dr. Leila Jebeli (Psychologist)

جذابیت ظاهری یک ویژگی نسبی است که از نظر هر فردی می‌تواند متفاوت باشد. ممکن است شخصی از نظر شما جذاب و از نظر فردی دیگر جذابیتی نداشته باشد اما تمایل به دوست داشته شدن و یا پذیرفته شدن در همه ما وجود دارد. بنابراین اینکه بتوانید در نگاه بقیه جذابیت ظاهری داشته باشید، یک احساس رضایت برای شما به همراه خواهد داشت. اغلب مردم فکر می‌کنند برای آنکه جذاب باشند باید کارهای بزرگی انجام دهند اما شما می‌توانید با انجام برخی کارهای ساده و کوچک در نگاه دیگران فردی جذاب و باشخصیت جلوه کنید. عوامل موثر در جذابیت افراد به سه بخش کلی جذابیت ظاهری، جذابیت رفتاری و جذابیت گفتاری تقسیم می‌شود. در این مقاله ما به مسئله جذابیت ظاهری به اختصار می‌پردازیم پس همراه ما باشید.

هر کسی در اولین برخورد با شما ابتدا متوجه ظاهر شما می‌شود. شخصیت هیچ کس را بر اساس ظاهرش نمی‌توان قضاوت کرد اما ظاهر هر کس به شما اطلاعاتی درباره شخصیت و عادات او می‌دهد. پس زمانی که به دنبال شروع یک رابطه هستید بیشتر باید به جذابیت ظاهری خود اهمیت دهید. فراموش نکنید که جذابیت ظاهری در موقعیت‌های مختلف می‌تواند بر موفقیت و پیشرفت شما نیز تاثیر بگذارد. برای مثال معمولا کسانی که دارای جذابیت ظاهری هستند، راحت‌تر می‌توانند در یک شرکت استخدام شوند. در ادامه به مواردی که در جذابیت ظاهری تاثیر دارند اشاره می‌کنیم.

برای آگاهی بیشتر در زمینه عوامل جذابیت کلیک کنید.

حمام به موقع، پوشیدن لباس تمیز و آراسته، استفاده از عطرهای ملایم، شانه زدن و مرتب نمودن مو، آراستن خود به طوری که متناسب با محیطی باشد، همه و همه می‌تواند در داشتن ظاهری جذاب موثر باشند. قرار نیست که شبیه به بازیگران معروف و سوپر استارها خود را بیارایید. همین که بتوانید تمیز و آراسته باشید خود به نوعی یک جذابیت ظاهری فوق العاده است. رعایت بهداشت دهان و دندان (مسواک زدن روزانه، استفاده از دهان شویه و…) در حفظ جذابیت ظاهری اثر مثبتی دارد. چطور نگاه جذاب داشته باشیم

“پوست آینه درون است” در این جمله پیام‌های زیادی نهفته است. در بسیاری از موارد در مورد پوستی که دارای ایرادات و نواقصی است، در درون بدن فرد باید علت را جست جو کرد. برای سلامت پوست مصرف ضد آفتاب را جدی بگیرید. همچنین سعی کنید از مرطوب کننده متناسب با پوست تان استفاده کنید و حدالامکان از خشکی بیش از حد پوست خود جلوگیری کنید. جوش، آکنه و جای لک می‌تواند از میزان جذابیت ظاهری شما کم کند.

یکی از عوامل منتهی به سلامت جسمی استفاده از مواد غذایی مفید است. از مواد غذایی که فیبر کافی دارد (مانند سبزیجات و سیفی جات) بیشتر استفاده کنید. چربی و نمک را به حداقل برسانید. همچنین روزانه 8 لیوان آب بنوشید. این میزان از آب در سوخت و ساز بدن، شفافیت پوست و دفع مواد زائد از بدن کمک زیادی می‌کند. تا حد امکان از غذاهای آماده و نیمه آماده که دارای مواد نگهدارنده هستند کمتر استفاده کنید. تغذیه سالم روی سلامت جسمانی و روانی فرد تاثیر زیادی گذاشته و به جذابیت شما کمک می‌کند.

ورزش و فعالیت بدنی به افزایش نشاط و تندرستی در انسان کمک می‌کند. اندورفین هورمونی که با ورزش و فعالیت بدنی در بدن ترشح شده و باعث ایجاد حس خوب می‌شود. احساس خوب در درون شما به طور ناخودآگاه به دیگران نیز منتقل می‌شود. در نتیجه تا جایی که برایتان مقدور است ورزش کنید. اگر زمان کافی برای رفتن به باشگاه ندارید می‌توانید پیاده روی‌های ساده و سبک انجام دهید. یادتان باشد از کفش مناسب پیاده روی استفاده کنید. این کار به تناسب اندام، افزایش اعتماد به نفس و جذابیت ظاهری کمک زیادی می‌کند.

نحوه نشستن و ایستادن شما اهمیت زیادی دارد. برای اینکه در دراز مدت ستون فقرات سالم‌تری داشته باشید، تلاش کنید که صاف بنشینید و هنگام ایستادن، خمودگی یا افتادگی در شانه‌هایتان وجود نداشته باشد. حالت بدن تان صاف و کشیده باشد؛ به طوری که احساس کنید از بالای سقف به شما یک طنابی آویزان است که تلاش می‌کند شما را بالا بکشد. این تصور به قوز نکردن و صاف ایستادن شما کمک می‌کند.

پوشش همانند سایر عوامل ظاهری در حفظ جذابیت اهمیت بسیار زیادی دارد. حدالامکان در محافل رسمی سعی کنید که از لباس رسمی استفاده کنید (در مورد آقایان کت و شلوار و در مورد خانم‌ها مانتوهای رسمی). در محافل غیر رسمی و دوستانه از لباس‌های شادتر و راحت تر استفاده کنید. تشخیص اینکه چه لباسی مناسب چه موقعیتی است، یکی از اصول مهم جذابیت در دنیای امروزی به شمار می‌آید.

لازم نیست که از لباس‌های فاخر و گران قیمت برای جذابیت ظاهری استفاده کنید. لازم نیست آرایش غلیظ و ظاهری عجیب و غریبی برای خود طراحی کنید. تنها نیاز است که ظاهرتان شیک و در عین حال ساده و برازنده شخصیت شما باشد.

در انتهای این مقاله می‌توان به برخی افراد اشاره کرد که به طرز افراطی به ظاهر خود اهمیت می‌دهند. کسانی که هر چقدر هم که عمل‌های زیبایی انجام دهند، لباس‌های در خور توجه بر تن کنند و سعی در جلب توجه مخاطب خود داشته باشند، اما در آخر باز هم خود را زشت و یا غیر جذاب تصور می‌کنند.

معمولا این گونه افراد در یک دور معیوبی از تفکر در خصوص آراستگی ظاهری گرفتار می‌شوند و هر چه به این حس نازیبایی بیشتر بهاء دهند، بیشتر در آن گرفتار باقی می‌مانند. واقعیت این است که همان طور که در بالا ذکر شد جذابیت ظاهری، یک امر کاملا نسبی و متناسب با موقعیت تعریف می‌شود. اگر دغدغۀ ذهنی همیشگی شما این باشد که آیا پذیرفتنی و جذاب هستید و یا مدام با خود در این مورد فکر می‌کنید و فکرتان مدام درگیر ظاهرتان است، این موضوع می‌تواند شما را از اهداف تان دور کرده و مانعی بر سر راه شما باشد. در این راه بهتر است تا از یک مشاور و روانشناس کمک بگیرید و درباره دغدغه‌های ظاهری خود صحبت کنید.

برای اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی کلیک کنید.

خیر. عوامل موثر در جذابیت افراد به سه بخش کلی جذابیت ظاهری، جذابیت رفتاری و جذابیت گفتاری تقسیم می‌شود که میزان آن در افراد مختلف متفاوت است.

برای اطلاع بیشتر در زمینه جذابیت رفتاری کلیک کنید.

در واقع جذابیت ظاهری می‌تواند باعث پیشرفت و موفقیت افراد گردد چراکه همه افراد معمولا کسانی که به ظاهر خود توجه می‌کنند و با پوشیدن لباس مناسب و صورتی آراسته در محیطی ظاهر می‌شوند را دوست دارند. این رفتار نشان می‌دهد که فرد برای موقعیتی که در آن قرار گرفته است ارزش قائل شده و احترام می‌گذارد در نتیجه برای فرد استقبال کننده این عامل به عنوان یک امتیاز محسوب می‌شود که به فرد در رسیدن به خواسته‌ها کمک می‌کند.

برای اینکه بتوانید از زیبایی‌های ظاهری خود آگاه شوید لازم است ابتدا به خودشناسی برسید. در واقع خودشناسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به ویژگی‌های حقیقی جذابیت خود دست یابید. ممکن است شما در تلاش هستید تا جذابیت‌های ظاهری خود را بیابید در صورتی که در گفتار و رفتار بسیار جذابیت داشته باشید.

برای اطلاع بیشتر در زمینه خودشناسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه موفقیت و ارتباطات بین فردی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

نگاه کردن خاص یک نوع گیرا و جذاب است که می تواند تاثیر زیادی بر افراد بگذارد فقط باید بدانید که چگونه از زبان بدن برای ایجاد ارتباط استفاده کنید

زبان بدن تاثیر زیادی در ایجاد ارتباط و برقراری رابطه درست و صحیح دارد
گاهی با زبان بدن می توان منظور را به درستی بیان کرد یکی از این زبان بدن
تاثیر گذاری چشم ها با مخاطب است چشم ها حامل ارتباط معنایی خاصی هستند و
می توانند تاثیر گذار باشند در این مطلب از نیک صالحی نکاتی را پیرامون نگاه تاثیر گذار و
حفظ جذابیت برای طرف مقابل را برای شما تشریح خواهیم کرد

ما اغلب از طریق کلام وارد یک رابطه می‌شویم.
اما می‌توانیم از برخورد (دست دادن، گذاشتن دست روی بازوی فرد مقابل، در آغوش گرفتن و…
) و چهره (رفتارهای فیزیکی که ما متناسب با مخاطب مان از خود نشان می‌دهیم) هم بهره می‌بریم.
آنچه که در کلام جاری نمی‌شود «ارتباط غیرکلامی» است.
و این ارتباط غیرکلامی اهمیتی بیش از آنچه که به نظر می‌رسد، دارد.
ما بر روی یکی از وجوه آن، یعنی تبادل نگاهی توقف می‌کنیم.
زل زدن در
چشم ها…

در چشمان کسی، حالتی را به دنبال دارد که آن را فعال شدن می‌گویند.
این شخص سطح برانگیختگی عاطفی را افزایش خواهد داد.
این شرایط مؤثر تر خواهد بود اگر سئوالی هم بپرسد یا خواهشی هم داشته باشد.
به همین علت است که زمانی که می‌خواهید مبادله تان شخص دیگری به بهترین نحو صورت بگیرد، نگاه کردن در چشمان او مناسب ترین شیوه است.

از سوی دیگر، افرادی که یکدیگر را دوست دارند و با هم راحت هستند، خیلی
زیاد در چشمان هم نگاه می‌کنند.
چرا؟ زیرا نگاه کردن در چشمان یکدیگر معنا دار است: «من آماده ام هر چه که تو می‌خواهی بپذیرم.»چطور نگاه جذاب داشته باشیم

و زمانی که افرادی یکدیگر را دوست دارند، آماده اند با کمال میل خواسته یکدیگر را برآورده کنند.
زمانی که دو نفر کمتر به هم نزدیک اند، این نگاه صمیمی تر می‌تواند جالب باشد.
اگر شما از کسی می‌خواهید کاری را انجام دهد، این کار به طور مستقیم و سریع، زمانی که در حال نگاه کردن در چشمان او هستید، انجام دهید.

این کار شانس قبول شدن خواسته تان را افزایش می‌‌دهد.
اما برعکس، افراد کم رویی که جرأت نگاه کردن به چشمان دیگران را ندارند، شانس کمتری در پذیرفته شدن درخواست
های شان دارند.
یک نکتۀ مهم وجود دارد و آن این است که اگر در بیان خواسته تان تعلل کنید و طی این
مدت در چشمان فرد مقابل خیره شوید، ممکن است این رفتار او را ناراحت کند.
ممکن است مخاطب تان اذیت شود و از شما بپرسد: «دنبال چه می‌گردی؟»، «چیزی می‌‌خواهی؟».
این و ضعیت مبهم باعث ایجاد تنشی ناخوشایند خواهد شد.

افرادی که اغلب در چشمان دیگران نگاه می‌کنند، اطرافیان آنها را افرادی قوی و مفید محسوب
می‌کنند.
مدت زیادی است که این موضوع مورد مطالعه قرار گرفته است.
اما بالعکس، کسانی که هرگز در چشمان دیگران نگاه نمی‌کنند، افرادی بی اعتماد به نفس، عصبی و ناراحت ارزیابی می‌شوند.
زمانی که هیچ خواسته ای برای به زبان آوردن ندارید، نگاه کردن در چشمان دیگران باعث نزدیکی و قرابت می‌شود

که تمایل شما به آن فرد را نشان می‌دهد.
در این مورد، برای آزار ندادن فرد مقابل، با مکث به چشمان فرد مقابل نگاه کنید، فقط برای اینکه توجه تان را نشان دهید و او را اذیت نکنید.

یک توصیه برای افراد کم رو: نگاه کردن در چشمان دیگران نیازمند اطمینان و اعتماد
است.

اگر شما احساس می‌کنید که نمی‌توانید این کار را انجام دهید، به بخش های دیگر چهرۀ فرد مقابل غیر از چشمان او نگاه کنید، به پیشانی، به سر ، به بینی و….
تفاوتی ندارد، نگاه شما همان تأثیر را خواهد داشت.

جزئیات جالب دیگر: زمانی که شما تمایل دارید این تبادل نگاه ها تمام شود، کافیست از نگاه کردن به چشم
های فرد مقابل خودداری کنید.
این حرکت به این معناست که شما آزرده هستید و می‌‌خواهید موضوع را عوض کنید، همه چیز بدون اذیت شدن
فرد مقابل پیش خواهد رفت زیرا شما به شیوه ای غیر مستقیم ارتباط چشمی را خاتمه داده اید.

مدیر ۱۹م اسف ۱۳۹۶ مهارت های زندگی
در میان افرادی که از لحاظ اعتماد به خود شهرت دارند، دو دسته قابل تمایزند. دسته اول که معمولا تنومند و قوی بنیه هستند دارای اعتماد به نفسی نا آگاه و خشن هستند دسته دوم که برعکس به نظر می رسد اعتماد به نفسی منطقی و معقولانه داشته باشند، این روحیه را با حضور ذهن و به جا و همراه با قوه تمییز به کار می برند. به تصور ما اعتماد به نفس دسته اول همراه با کم رویی و بی تصمیمی و همواره ذاتی و مادرزادی است. اما تزلزل نا پذیری دسته دوم که معقولنه است به طور طبیعی در ایشان حالت برتری دارد.

انسان هر قدر ترسو باشد، نگاه تاثیر گذار اگر آرزوی تزلزل ناپذیری مطلق را داشته باشد، و اگر مصمم باشد که بتواند در مقابل یک شخصیت بزرگ در حضور آشنایانش خود را آرام و آسوده احساس کند، به طور پوشیده در وجود خود قدرت روحی را براین این کار نهفته دارد.

نخست باید در نظر داشت که بنیان این صفت در تعادل فیزیولوژیک هر فرد است. به این جهت فرد کمرویی رفته رفته با انجام تمریناتی که در ادامه می آید احساس خواهد کرد که کمتر زیر نفوذ و تاثیر دیگران قرار می گیرد. نگاه تاثیر گذار کنترل تکانش های عاطفی و حسی باعث می شود که اخلاق و روحیه انسان به تحمل سختی ها نیز عادت کند و سرانجام ، پرورش نگاه گیرا و مطمئن، سخنی آرام و انعطاف پذیر و نرم و تحمیل هر روزه نگرشی پر انرژی به خود، باعث می شود که این حالت ثبات روانی در مقابل هر کسی در وجود ما پرورش پیدا کند.

منبع : سلامت / روان نو





©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد . طراحی سایت با آنلاینر

همه ما دوست داریم که در نگاه دیگران جذاب و دوست داشتنی باشیم اما این کار چگونه ممکن است؟

مطمئنا تغییر دادن رفتارها و عادات کار ساده ای نیست اما برخی از کارها هستند که شما به سادگی می توانید انجام دهید تا چهره ای دوست داشتنی تر از قبل در نظر دیگران داشته باشید.

همه ما دوست داریم که در نگاه دیگران جذاب و دوست داشتنی باشیم اما این کار چگونه ممکن است؟ چطور نگاه جذاب داشته باشیم

مطمئنا تغییر دادن رفتارها و عادات کار ساده ای نیست اما برخی از کارها هستند که شما به سادگی می توانید انجام دهید تا چهره ای دوست داشتنی تر از قبل در نظر دیگران داشته باشید.اگر نمی دانید که چگونه این کارها را انجام دهید، ما به شما نکاتی را یادآور می شویم که با رعایت آنها در جمع محبوب تر از قبل خواهید درخشید.

تماس چشمی

اولین چیزی که دیگران در نگاه شما جستجو می کنند، حس اعتماد است. ما نمی توانیم افرادی را که به آنها اعتماد نداریم، دوست داشته باشیم. ما به طور ناخوداگاه به دنبال راهی برای اعتماد و تکیه کردن به دیگران هستیم اما این احساس را چگونه در دیدار اول به طرف مقابل مان انتقال دهیم.

واضح است، تماس چشمی! نگاه کردن به چشم های طرف مقابل می تواند یکی از تاثیرگذارترین راهها باشد. ثابت شده افرادی که بیشترین تماس چشمی را با طرف مقابل شان دارند، نسبت به دیگران باهوش ترند. بنابراین اگر تا به حال این کار را انجام نمی دادید، هنوز هم دیر نشده، هنگام صحبت به دیگران به چشم هایشان خیره شوید تا بیشتر به شما اعتماد کنند.

لبخند

هیچگاه قدرت لبخند را نادیده نگیرید. خندیدن یکی از تاثیرگذارترین راههای برقراری ارتباط با دیگران است. پس تا می توانید لبخند بزنید و این حس مثبت را به دیگران نیز انتقال دهید تا در برقراری ارتباط با شا راحت تر عمل کنند.

اشتیاق

در کنار لبخند، اشتیاق و انرژی خود را نشان دهید. این کار نه تنها دیگران را به سمت شما جذب می کند بلکه به آنها نیز این انگیزه را می دهد تا چون شما پر از امید و انگیزه باشند. اگر شور و شوق کافی از خود نشان دهید، مطمئنا دیگران پس از صحبت با شما با انرژی وافری از شما جدا خواهند شد.

تلفن همراه خود را در جیب تان بگذارید

تا زمانی که مکالمه شما با طرف مقابل تان به پایان نرسید، تلفن همراه خود را از کیف یا جیب تان در نیاورید. در غیر این صورت، این کار حرف های شما را قطع می کند و انگیزه صحبت کردن بیشتر را از طرف مقابل تان می گیرد.

با اطمینان خاطر دست دهید

دست دادن یکی دیگر از راههای شناخت شخصیت طرف مقابل است. اگر شل و بی حال دست دهید، انرژی منفی را به طرف مقابل تان انتقال داده اید، از طرف دیگر خیلی محکم هم دست او را نفشارید که احساس ناراحتی و خفقان کند. درست دست دادن تاثیر مثبتی را در اولین لحظه دیدارتان بر جای خواهد گذاشت.

دیگران را با نام بخوانید

به حرف های دیگران گوش دهید

بیش از این که حرف بزنید، خوب به حرف های طرف مقابل تان گوش دهید. شما دو گوش دارید اما تنها یک لب، پس باید به تناسب از آنها استفاده کنید.

تعریف و تمجید دیگران را به درستی پاسخ دهید

زمانی که شخصی در مقابل شما نشسته و از خوبی ها و نکات مثبت تان می گوید، عکس العمل شما چیست؟ این یکی از حساس ترین لحظه هاست زیرا جوابی که می دهید ممکن است که شما را فردی خودخواه جلوه دهد. برای جلوگیری از این کار به جای گفتن جمله هایی چون «مرسی، شما هم همچنین»، «شما خودتان که از من بهترید» یا «نظر لطف شماست» به شدت بپرهیزید و به جای آن بگویید «ممنون! شنیدن این تعریف ها از زبان شما حس خوبی به من می دهد.» یا «ممنون. شنیدن این تحسین ها تجربه واقعا خوبی برای من خواهد بود.»

اگر حرف طرف مقابل تان قطع شد، از او بخواهید ادامه دهد

اگر در حال گوش دادن به حرف های فردی بوده اید که ناگهان صحبت هایش قطع شد، در ادامه از او بخواهید که به حرف هایش ادامه دهد. با این رفتار به او نشان می دهید که خود و صحبت هایش برای شما ارزشمند است.

بگویید «واقعا متاسفم»

هر کسی در زندگی داستان غم انگیزی دارد که ممکن است از شما بخواهد که شنونده باشید. در این شرایط بهترین جمله ای که می توانید در جواب تجربه های غم انگیز او به زبان آورید «من واقعا متاسفم» است. با گفتن این جمله به او نشان می دهید که خودتان را جای او گذاشته و درکش کرده اید. در این شرایط آنها به شما بیشتر اعتماد خواهند کرد.

از مکالمه های کوتاه بپرهیزید

پینشهاد ما به شما این است که اگر می خواهید سر صحبت را با فردی باز کنید، موضوعی را انتخاب کنید که هر دوی شما بدان علاقمند هستید. در این صورت مکالمه شما دلنشین تر خواهد بود و تاثیر بیشتری بر هر دوی شما خواهد گذاشت.

به حالت بدنی تان دقت کنید

هنگام بلند شدن، نشستن یا صحبت کردن، به حالت بدن تان دقت کنید. حرکات بد بدن، حس خوبی را به دیگران منتقل نمی کند و همچنین موجب دوری آنها از شما خواهد شد. به عنوان مثال نشستن با پاهای باز، قوز کردن یا دست به سینه بودن، نه تنها غرور و تکبر شما را نشان می دهد بلکه موجب دوری طرف مقابل تان از شما نیز خواهد شد.

هنگام صحبت به همه نگاه کنید

چطور نگاه جذاب داشته باشیم

اگر در حال صحبت در جمعی هستید، به تمام افرادی که به شما گوش می دهند، نگاه کنید. در این شرایط به آنها نشان می دهید که برای شما اهمیت دارند و در نتیجه بیشتر به شما توجه خواهند کرد. اگر هم فردی در جمع سعی دارد چیزی بگوید اما شرایط برایش فراهم نمی شود، شما از او بخواهید که در گفتگو شرکت کند. به عنوان مثال بگویید: «آقای… شما چیزی می خواستید بگویید؟» اما طوری رفتار نکنید که دیگران احساس خفقان و فشار کنند.

شکایت نکنید

مطمئنا خود شما هم دوست ندارید که با افرادی که مدام در حال شکایت و غر زدن هستند، ارتباط برقرار کنید. این کار انرژی منفی ای را منتقل و دیگران را از شما دور می کند. اگر احساس کردید که در حال گله و شکایت هستید، سریع موضوع صحبت را تغییر دهید.

مکالمه را عاقلانه به پایان برسانید

کلماتی که شما در انتهای مکالمه بیان می کنید، تاثیر زیادی بر دیگران خواهد گذاشت، بنابراین آنها را به درستی انتخاب کنید. جملاتی مانند «من از این گفتگو بسیار لذت بردم» یا «امیدوارم که باقی روزتان فوق العاده باشد» یا «هیچوقت این مکالمه مان را فراموش نخواهم کرد.» می تواند تفاوت زیادی را در احساس طرف مقابل ایجاد کند.

جذاب بودن و رنگ قرمز

رنگ قرمز خیلی چیزها را برای ما تدعی می کند: عشق، گل سرخ، گرما و … . به همین خاطر است که تحقیقات نشان داده اند که پوشیدن رنگ قرمز به افزایش جذابیت کمک می کند. طی تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که مردان سراسر جهان پوشیدن لباس به رنگ قرمز توسط خانم ها را جذاب می دانند. قرمز رنگ عشق است. با پوشیدن رنگ قزمر شما بیشتر در معرض توجه هستید و از این دید شما هم به صورت ناخود آگاه بیشتر مراقب رفتار و برخورد های خود هستید. البته باید در این رابطه مراقب نوع ست کردن لباس باشید و هر قرمز پوشیدنی هم دلیلی بر جذاب بودن شما نیست.

گارد نگیرید، و انعطاف پذیر باشید

خانم ها ممکن است خیال کنند اگر احساسات واقعی خود را پنهان کنند تا مردان مجبور به حدس و گمان شوند جذاب تر می شوند. طبق مطالعاتی که در چین انجام شده است مردان زمانی که وارد یک رابطه می شوند علاقه دارند که طرف دیگر انعطاف پذیر باشد و در رابطه با این موضوع خیلی گارد نگیرید ولی این در حالیست که خانم ها باید دقت کنند که این رفتار قبل از آشنای و مراحل ابتدای رابطه برای مردان خیلی خوشایند نیست و مراقب باشید که در این امر زیاده روی نکنید. اما از سوی دیگر تحقیقی که اخیرا در آلمان انجام شده مشخص کرده که افرادی که احساسات و عواطف خود را به راحتی نشان می دهند برای دیگران جذاب تر هستند.

راز این نکته در مغز ماست: یعنی اینکه شرکت کنندگان این مطالعه توانسته اند دایره لغات عصبی طرف مقابل را رمزگشایی کنند. زوج ها باید اطلاعاتی که از انگیزه و نیات طرف مقابل خود دارند را بدانند و درک خود از آنها را به روز رسانی کنند و انتظار بروز رفتار از طرف مقابل را داشته باشند و رفتار خود را با آن رفتار تطبیق دهند.

صدای زیر و نازک در زنان، صدای بم در مردان

قبل تر در هاو کن یو در رابطه با نقش صدا در روابط شما صحبت کردیم. تحقیقات نشان داده که داشتن صدای زیر و نازک در زنان جذابیت آنها را افزایش می دهد و بر عکس. مردانی هم که صدای بم دارند برای زنان جذاب تر هستند. تحقیقات قبلی نشان داده اند که افراد صدای نازک را با جثه و اندام کوچک و صدای بم را با جثه و اندام بزرگ مرتبط می دانند. در ضمن تفاوت بین اندام زن و مرد هم در جذابیت آنها نقش ایفا می کند. در واقع تفاوت های جنسیتی، مثل زیر و بمی صدا جذابیت را افزایش می دهد.

شوخ طبعی

خانم هایی که به مرد یا پسری علاقه دارند بیشتر تمایل دارند که به رفتار ها و صحبت های آنان لبخند بزنن و پذیرای آن باشند. در واقع جذابیت شوخ طبعی برای زنان به لحاظ علمی ثابت شده است. خانم ها و آقایان هر دو شوخ طبعی را جذاب می دانند و هیچ مردی از خانم اخمو و افسرده خوشش نمی آید. اما تحقیقات نشان داده اند که تنها زنان شوخ طبعی را جذاب می دانند نه مردان. این به این معناست که برای جذاب بودن از دید آقایان، خانم مورد نظر باید شوخ طبع بود و او را شاد کند. چرا شوخ طبعی برای زنان جذاب است؟ چون شوخ طبعی نیاز به داشتن مهارت های شناختی و هوش و خلاقیت دارد و در نتیجه فرزندی که در نتیجه ی ازدواج با مرد شوخ طبع به دنیا می آید هم این ویژگی ها را به ارث خواهد برد.

داشتن حیوانات خانگی

البته این مورد شاید با فرهنگ و شرایط ما در ایران کمی کتفاوت باشد چرا که این تحقیقات در کشور اروپایی انجام شده است ولی با این حال شاید برای شما هم می تواند قابل توجه باشد.حیوانات خانگی می توانند به راحتی مکالمه ی بین دو نفر را ایجاد کنند. تحقیقی که در فرانسه انجام شده نشان داده که مردانی که سگ دارند سه برابر بیشتر از مردانی که سگ ندارند در جذب زنان موفق هستند. چرا ؟ چون حیوان خانگی هم به مراقبت و توجه نیاز دارد و مردی که برای مراقبت از سگ خود وقت می گذارد احتمالا می تواند پدر خوبی هم باشد.

مهربانی و جذاب بودن

این موضوع بر هیچ یک از شما پوشیده نیست. باید دانست که راز جذابیت چیزی فراتر از داشتن اندام و چهره ی زیباست. افراد خوش قلب، مهربان و خوب جذاب تر هستند. تحقیقات نشان داده که مردم افراد جذاب را افراد خوب و مهربانی هم می دانند و تحقیقات جدید نشان داده که این قضیه می تواند جهت وارونه هم داشته باشد به این معنی که افراد مهربان و خوش قلب جذاب تر ظاهر خواهند شد.

آراستگی و جذابیت

این را دیگر همه می دانند که هیچ کس از ظاهر ژولیده و نا مرتب خوشش نمی آید. تحقیقات نشان داده اند که بخش اعظم جذابیت به جوانب قابل تغییر انسان بر می گردد. موی مرتب و تمیز، لباس آراسته و با کیفیت ، ژست خوب و وزن مناسب. ما بیشتر به دنبال افرادی هستیم که بیش از هر چیز سالم و تمیز باشند و بتوانند از فرزندانمان به خوبی مراقبت کنند. و بنابراین باید برای مراقبت از فرزندان اول از خودشان مراقبت کنند.

استرس نداشتن

همانطور که لبخند زدن و مهربان بودن می تواند ما را جذاب تر کند نشانه های استرس زیاد در زندگی مثل پوف کردن پای چشم ها، یا پوست کدر هم می تواند از جذابیت ما کم کند.عدم کنترل استرس نه تنها می تواند خود را در چهره ی ما نشان دهد بلکه نشانه ای از ضعف سیستم ایمنی بدن است. طی مطالعه ای که توسط محققان اروپایی و آفریقای جنوبی انجام شد زنان مردانی را که کمتر هورمون استرس، کورتیسلول و سیستم ایمنی قوی داشتند را جذاب تر تلقی کردند.

ریش و سبیل

داشتن ریش و سبیل در فرم ها و مدل های مختلف مردان نشانه ی مردانگی و بلوغ آنهاست و از ای نظر برای زنان جذاب ترهستند البته نه برای تمامی آن ها. طی مطالعه ای که اخیرا در استرالیا انجام شده زنان مردانی که ته ریش زیاد داشتند را جذاب تر می دانستند و از سوی دیگر مردانی که ریش کامل داشتند را با داشتن توانایی در تربیت فرزند و بدن سالم مرتبط می دانستند. رابطه ی بین ریش و سلامت را هم می توان اینگونه توضیح داد که چون ریش مانع جذب اشعه ی مضر خورشید می شود از سرطان پوست محافظت می کند. همچنین مانع رسیدن گرد و غبار به منافذ هوایی می شود. رابطه ی ریش و پدر خوب بودن هم به خاطر این است که ریش نشانه ی بلوغ و پختگی و قابلیت فرزندآوری است.

تاثیر منفی آرایش

یکی دیگر از تلقی های غلط خانم ها این است که اگر بیشتر آرایش کند در نظر مردان جذابیت بیشتری خواهند داشت. البته آرایش صحیح می تواند جذابیت را تا حدی افزایش دهد اما طی مطالعه ای مشخص شده که مردان، زنانی را که آرایش کمتر داشته اند را زنان جذاب تر و قابل اعتمادتر دانسته و به زنانی که آرایش غلیظ تر داشته اند نتوانسته بودند اعتماد کنند. البته زنان همیشه برای جذب مردان آرایش نمی کنند بلکه آنها بیشتر برای افزایش اعتماد به نفس این کار را می کنند.

جمع دوستان

مطالعات مشخص کرده که افرادی که در جمع های دوستانه شرکت دارند نسبت به افرادی که تنها در جایی حضور دارند جذاب تر به نظر می رسند. دانشمندان می گویند علت این امر شاید این باشد که ما وقتی افراد یک گروه را می بینیم از چهره های همه ی آن افراد میانگین می گیریم و افرادی که جذابیت کمتر دارند بیشتر برایمان جذاب خواهند بود. در واقع چهره ی متوسط جذابیت بیشتر دارد. اما منظور چیست؟ متوسط بودن چهره به این معناست که چهره ی فرد شبیه چهره ی اکثر آدم ها باشد. مطالعه ای که در اسپانیا انجام شده مشخص کرده که مردان چهره ی متوسط زنان را بیشتر جذاب می دانند – یعنی اندازه، رنگ و اجزای صورت زنانی که چهره ی متوسط دارند نزدیکی بیشتری با چهره ی سایر افراد جمعیت دارد.

 

چطور نگاه جذاب داشته باشیم
چطور نگاه جذاب داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *