چگونه از تلاش خسته نشویم

 
helpkade
چگونه از تلاش خسته نشویم
چگونه از تلاش خسته نشویم

حتما شما هم دیدید که بعضی ها مدام جملاتی مثل چطور درس بخوانیم که خسته نشویم ؟ حوصله درس خوندن ندارم چیکار کنم ، مغزم نمیکشه درس بخونم ، و یا مثلا خسته شدم از درس خواندن ، رو تکرار می کنن و یا خودتون جزء اونها باشید. 10 راه رفع بی حوصلگی برای درس خواندن وجود داره که اگه اونها رو رعایت کنید، دیگه از شر این افکار راحت می شید.

اگر می خواهید بدانید که چطور درس بخوانیم که خسته نشویم ؟ و با شیوه های مطالعه نفرات برتر آشنا شوید با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099072952 – تماس از سراسر کشور

9099072952 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شبچگونه از تلاش خسته نشویم

 

 

 

 

هر چند درس خوندن به خودی خود یک کار شیرین و لذت بخشه اما گاهی ممکنه واقعا خسته کنند بشه و حتی یه وقتایی با کلافگی با خودمون بگیم خسته شدم از درس خواندن. اما چرا اینجوری میشه؟ یعنی اشکال از درس هاست یا از درس خوندن ما؟ چرا بعضی ها اینجوری نمیشن و یا حداقل کمتر می شن.

ما باید چطور درس بخوانیم که خسته نشویم ؟ جواب این سوال به یک یا دو جمله ختم نمیشه. برای شروع بهتره از خودمون شروع کنیم و بعد سراغ عوامل خارجی بریم. گاهی انگیزه ما برای درس خوندن اینقدر قوی نیست که به خاطرش سختی ها و مشکلات این مسیر رو تحمل کنیم. صرفا اونو به عنوان یک کار معمول انجام میدیم.

چیزی که تو افکار ما میگذره تاثیر باور ناپذیری تو عملکرد ما داره. وقتی با خودمون می گیم که من نمی تونیم بخش بسیار بزرگی از قدرت ذهنی و عملکرد خودمون را با دست خودمون می کشیم. بخشی از این فکر به اعتماد بنفس ما بر می گرده. مشاوران ایران تحصیل سابقه ایی طولانی در روش های افزایش اعتماد بنفس دارند، پس می تونید روی کمک ما حساب کنید.

 

 

 

 

به جای اینکه نا امید بشید و با خودتون بگید حوصله درس خوندن نداره چیکار کنم ، مصمم باشید و این 10 راه رفع بی حوصلگی برای درس خواندن رو امتحان کنید. بهترین تکنیک های درس خواندن کنکور زمانی موثره که شما تصمیم محکمی برای جلو رفتن بگیرید. پس به جای اینکه بگید مغزم نمیکشه درس بخونم روش های زیر رو اجرایی کنید.

 

 

همه ما مطمئنا نه تنها به خانواده بلکه دوستان و اجتماع نیاز داریم تا آینده خوبی داشته باشیم. اما تنها کسی که میتونه ما رو به اهدافمون برسونه ما هستیم. همین فکر میتونه یک موتور محرکه باشه و تنبلی کردن رو از ما دور کنه. وقتی یاد بگیریم که چطور درس بخوانیم که خسته نشویم ؟ یک احساس قدرتمند ما رو به سمت اهدافمون جلو می بره.

 

 

گاهی وقتا ما وقت درس می خونیم بدون اینکه بدونیم هدفمون دقیقا چیه. اگه هدف ما فقط رفع انتظارات و برآورده کردن آرزوهای خانوادمون باشه در حالیکه خودمون علاقه ایی به هدف نداشته باشیم، مطمئنا انرژی کافی رو برای اون کار نمیزاریم. پس یک راه رفع بی حوصلگی برای درس خواندن تعیین دقیق آینده و هدفمون از درس خوندنه.

 

 

اینکه من نمی تونم قبول بشم، مغزم نمیکشه درس بخونم و اگه سر جلسه آزمون نتونم سوال ها را جواب بدم، جملات سمی و کشنده انرژی شما هستند. در عوض روی تواناهاییتون مانور بدید. تواناییها، ویژگی های مثبت و جملات امیدوار کننده رو تو یک کاغذ بنویس و بزار لای کتاب، روی میزان یا بچسبون به دیوارها تا ملکه ذهنت بشه.

 

 

یکی از مهم ترین موارد 10 راه رفع بی حوصلگی برای درس خواندن اینه که در جایی درس بخونید که تمرکزتون در بالاترین حد ممکن باشه. جاهای شلوغ و پر سر و صدا راندمان مطالعه رو تا حد زیادی کم می کنن. البته می تونید 14 راهکار جادویی و مهم برای افزایش تمرکز در مطالعه کنکور رو بخونید تا مهارت خودتون رو در متمرکز کردن بالا ببرید.

 

 

سعی کنید یک مکان ثابت رو برای درس خوندن انتخاب کنید. وقتایی که دارید با خودتون زموزمه می کنیدحوصله درس خوندن ندارم چیکار کنم از مناسب بودن محیط خودتون مطمئن شید. دمای اتاق باید نه زیاد باشه نه کم. رنگ اتاق هم بهتره رنگ های روشن باشه. هوای تازه هم باید به اتاق رفت و آمده باشه تا احساس کسلی نکنید.

 

 

کلیدی ترین پاسخ به این سوال که چطور درس بخوانیم که خسته نشویم ؟ اینه که یک برنامه ریزی قوی و درست داشته باشیم. زمان های استراحت، تعداد استاندارد ساعات مطالعه، فواصل مرور و حتی چینش دروس عمومی و تخصصی هم بسیار مهمه. مشاوره روانشناسی آنلاین رایگان میتونه در این زمینه کمک زیادی به ما بکنه.

 

 

شما ربات نیستید. اینکه فکر کنید یک بند درس بخونید و زمانی برای استراحت یا تنوع در نظر نگیرید بسیار اشتباهه. وقتی بدون وقفه مطالعه می کنید خیلی طبیعیه که بگید مغزم نمیکشه درس بخونم. هر چند روز به شارژ روحی نیاز دارید. نوع این ریکاوری به تصمیم خودتان بستگی داره. هر نوع فعالیتی که حالتو خوب میکنه میتونه یک جایزه برای تلاش هات باشه.

 

 

چگونه از تلاش خسته نشویم

انرژی که درس خوندن صرف میکنه رو دست کم نگیرید. همین میتونه یک گام مهم در راه رفع بی حوصلگی برای درس خواندن باشه. علاوه بر وعده های اصلی سعی کنید میان وعده ها را هم در نظر بگیرید. شیرینی جات، مغزها، میوه، آبمیوه و بیسکویت ها گزینه های بسیار خوبی برای شارژ مجدد شما هستند. چرا که وقتی گرسنه اید بازدهی ذهن خیلی کم میشه.

 

 

وقتایی که بشدت فکر می کنی خسته شدم از درس خواندن سراغ خانواده و یا دوستانی برو که انگیزتو زیاد می کنن. و یا ویس ها و فیلم های انگیزشی گوش بده. بهترین جملات انگیزشی میتونه اشنایی با رموز مؤفقیت در مصاحبه با رتبه های برتر کنکور سراسری باشه. همه این ها میتونه چرخ های پیشرفتت رو به حرکت دربیاره.

 

 

همه ما انسانیم و ممکنه یک زمان هایی خسته بشیم و یا شکست بخوریم. حتی نفرات برتر هم این احساسات رو تجربه کردن. پس اگر گاهی درسی را به خوبی متوجه نمی شی، فراموش می کنی، و یا حس می کنی سوالات رو خوب جواب نمیدی، گزینه نا امیدی رو فراموش کن. تمرین و تکرار زیاد راه رفع بی حوصلگی برای درس خواندن است.

 

 

 

 

حتما شما هم این مثل را شنیدید که رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود، رهرو آن است که خسته و پیوسته رود. یکی از هنرهای شما اینه که به نحوی برنامه ریزی کنید که درس ها به روز آخر موکول نشه. بسیار دیده میشه که داوطلبان تو روزهای نزدیک کنکور انرژی شون کم میشه و میگن حوصله درس خوندن ندارم چیکار کنم .

دلیل این موضوع اینه که ما خیلی از درس ها رو عقب می ندازیم. یک اشتباه بزرگ که گاهی بین کنکوری ها دیده میشه اینه که حتی روزای اخر رو به یاد گرفتن مطالب جدید اختصاص میدن. از این کار بشدت خودداری کنید. این کار باعث میشه نه تنها اطلاعات جدید در ذهن تثبیت نشن، بلکه بخاطر استرس و کمبود وقت نتونید مرور و جمع بندی کنید.

این فشارهای اضافی باعث خستگی ذهن میشه.پس از قبل تمرین کنیم که نزدیک کنکور چگونه درس های انباشته شده را بخوانیم؟ . البته خستگی روزهای آخر تا حدی طبیعیه، اما اگر 10 راه رفع بی حوصلگی برای درس خواندن رو بخوبی عملی کنیم تا حد زیادی از این احساس کم میشه و به نتیجه دلخواه نزدیک میشید.

 

 

قبلا گفتیم که مکان مطالعتون حد الامکان یک جای ثابت باشه. اما این با این معنی نیست که حالت درس خوندن هم روتین و تکراری باشه. مدام پشت میز یا روی صندلی ننشینید. چون این حالت باعث میشه عضلاتتون منقبض بشه و بدن از فعالیت باز بایسته و احساس خستگی کنید. سعی کنید هر چند ساعت یک بار پوزیشنتون رو تغییر بدید.

حتی برای دقایقی راه برید و درس بخونید. البته بعضی از افراد عادت دارند که در حین درس خواندن حتما باید راه بروند. این روش توصیه نمیشه. چرا که شما با این کار دو فعالیت انرژی بر را با هم انجام میدید و توان جسمی و ذهنی شما را برای مطالعه طولانی مدت تر کم می کنه. پس بهتره حالتی میانه به کار بگیرید.

یک دلیل دیگه که میتونه باعث بشه فکر کنید خسته شدم از درس خواندن اینه که بلند بلند بخونید. بلند بلند خوندن در حد متعادل اتفاقا به افزایش تمرکز کمک هم می کنه. اما اگر به یک عادت تبدیل بشه مثل راه رفتن باعث اتلاف انرژی شما میشه. بعلاوه، این کار سرعتتون رو نسبت به مواقعی که با چشم می خونید پایین میاره.

 

 

دانش آموزان و دانشجویان به دلیل اینکه بخشی از روز رو سر کلاس هستن، بسیار مهمه که برنامه ریزی درست و مناسبی داشته باشن. چگونگی رفع خستگی بعد از کلاس، تنظیم ساعات مطالعه، برنامه ریزی برای روزهای تعطیل و گنجاندن تفریحات کوتاه از جمله مواردی هستند که اگه دانش آموز و دانشجو بدون برنامه پیش بره منجر به دلسردی میشه.

با وجود اینکه ما تو 10 راه رفع بی حوصلگی برای درس خواندن عموما به کنکوری ها اشاره کردیم، اما این روش ها فقط به اون ها منتهی نمیشه. مشاوران ما روزانه با موارد زیادی برخورد می کنند و خیلی از دانش آموزان و دانشجوها هم این سوال رو می کنن که حوصله درس خوندن ندارم چیکار کنم . یا چکار کنم که ساعت مطالعم رو بالا ببرم.

همکاران ما در پاسخ با وجود تمام نکته های گفته شده تکنیک های مطالعه ای رو پیشنهاد میدن که تاثیر بسیار زیادی در علاقه مند کردن فرد به مطالعه داره. البته یک مورد مهم را هم فراموش نکنید. توکل و طلب آرامش از خدا یک عامل معجزه آسا در بالا رفتن انرژیه. وقتی ما برای رسیدن به موفقیت همه تلاش خودمون رو بکنیم، مطمئنا خدا هم تنهامون نمی زاره.

 

تست زدن مخصوصا در اوایل شروع درس خوندن کمی انرژی بره. برای مثال بعضی از دانش آموزان یا داوطلبان رشته ریاضی با روش های تست زنی ریاضی کنکور آشنا نیستن و این باعث میشه احساس درماندگی کنن و نتونن سوال ها رو جواب بدن. خیلی ها هم می پرسن برای تست زدن چطور درس بخوانیم که خسته نشویم ؟

تست زنی هم مثل مرور و جمع بندی تکنیک های خاصی داره. امروزه نفرات برتر کنکور از میانبرهایی استفاده می کنن که سرعت پاسخ به سوالات رو تا حد چشمگیری پایین میاره. برای اطلاع از این روش ها می تونید با همکاران ما تماس بگیرد و جدیدترین شیوه های مطالعه لذت بخش رو تجربه کنید.

 

 

خلاصه مطالب

این بار در این مقاله با توضیح 10 راه رفع بی حوصلگی برای درس خواندن تلاش کردیم تا به این سوال که چطور درس بخوانیم که خسته نشویم ؟ پاسخ بدیم. اگر همچنان می پرسید خسته شدم از درس خوندن یا حوصله درس خوندن ندارم چیکار کنم ؟ نگران نباشید. کارشناسان ما در تمام روزهای هفته در کنار شما هستند و شما را تا رسیدن به موفقیت همراهی می کنند.

 

 

مطالب مرتبط

در روزهای آخر برای کنکور چگونه درس بخوانیم تا یادمان نرود؟

تعداد و استاندارد ساعت مطالعه نفرات برتر چقدر است؟

در مدرسه برای نمره 20 شب امتحان چگونه درس بخوانیم؟

راز درس خواندن رتبه های تک رقمی چیست؟

چطور درس بخوانیم که خسته نشویم ؟

10 راه رفع بی حوصلگی برای درس خواندن

عدم علاقه مندی موضوع بسیار مهمی است. در این مورد می توانید با شماره تماس های 9099072952 از شهرستان ها و 9099072952 از شهرستان ها صحبت کنید و مشاوره بگیرید.

 

همانطور که 10 راه رفع بی حوصلگی برای درس خواندن توضیح دادیم ایجاد تنوع بسیار تاثیر گذار است و موسیقی یک ریکاوری ذهنی خوب است.

 

خواب باید نه کم باشد نه زیاد. خواب کم راندمان مطالعه را بسیار پایین می آرود. در طول روز هم یک خواب کوتاه چنددقیقه ایی نیز می تواند به شما شادابی خوبی دهد.

 

 

 

 

 

 

12,000,000 +

بازدید کننده ایران تحصیل تاکنون

452,000 +

مخاطبان مشاوره تلفنی ایران تحصیل تاکنون

676780

تعداد سوالات سایت ایران تحصیل

15000

حدااقل بازدید روزانه سایت ایران تحصیل

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه تحصیلی دارید می توانید از تجربیات مشاوران مرکز ایران تحصیل استفاده کنید هزینه هر دقیقه مشاوره 20000 ریال می باشد که می توانید ( از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور با شماره 9099072952) تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری بهره مند گردید.

ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تخصصی دارای مجوز فعالیت در زمینه تحصیلی می باشد که به صورت خصوصی و غیر انتفاعی فعالیت دارد و هیچ گونه وابستگی به هیچ ارگان خصوصی و دولتی ائم از دانشگاه آزاد ، سمپاد ، سازمان شاهد ، سنجش و … ندارد و تمامی مطالب مندرج در سایت تابع قوانین کپی رایت جمهوری اسلامی ایران و صرفا در راستای اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران می باشد.

در صورتی که هر گونه پیشنهاد ، انتقاد یا شکایتی از نحوه عملکرد مجموعه دارید می توانید از طریق ایمیل info@irantahsil.org و یا شماره 02146018960 با ما در ارتباط باشید.

 

پاسخگویی ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل


Username or email *


Password *


Log in

کم کم به امتحانات نزدیک می‌شویم و باید درس خواندن را شروع کنیم. اما احتمالا شما هم مثل خیلی افراد دیگر، هنگام مطالعه خیلی زود خسته شده و از آن دست می‌کشید. این موضوع نه تنها میل شما را به درس خواندن از بین می‌برد، بلکه یادگیری شما را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای اینکه به هیچکدام از این مشکلات برنخوریم بهتر است که اول یاد بگیریم چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم . برای همین هم ما در این مقاله ۸ راهکار به شما معرفی کردیم تا با این خستگی مقابله کرده و یادگیری سریع تر از قبل در شما اتفاق بیفتد. اگر به دنبال نمرات خوب در امتحانات خود هستید، این مقاله را از دست ندهید.

 

چگونه از تلاش خسته نشویم

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که ما را در حین مطالعه خسته می‌کند، عدم اولویت بندی مناسب است. برای اینکه بتوانید به بهترین شکل از زمانی که در اختیار دارید برای مطالعه کردن استفاده کنید، بهتر است که مطالب درسی را اولویت بندی کنید. سعی کنید حتما با مطالعه مطالبی روزتان را شروع کنید که فهم آنها برای شما سخت است.

دلیل این اتفاق تنها یک چیز است. مغز شما مسلما در درک و پردازش برخی چیزها نسبت به سایرین قوی‌تر و یا ضعیف‌تر است. برای اینکه بتوانید این اختلاف را جبران کنید هم شما باید با مطالعه مطالب سخت‌تر روز خود را شروع کنید. اگر اینکار را انجام ندهید و به جای آن هر درسی دلتان می‌خواهد را بخوانید، وقتی به مطالب سخت و مشکل می‌رسید دیگر انرژی برای یادگیری آنها نخواهید داشت.

رژیم غذایی شما تاثیر زیادی بر روی خستگی و بی انرژی بودن شما چه در هنگام درس خواندن و چه در هنگام انجام کارهای روزانه دارد. پس برای اینکه یاد بگیریم چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم ، بهتر است که قبل از هرچیز رژیم غذایی خود را اصلاح کنیم.

یک رژیم غذایی مناسب شامل تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن از جمله ویتامین‌ها، مواد معدنی، کربوهیدارت‌ها و پروتئین‌ها است. پس حتما در طراحی و برنامه ریزی یک رژیم غذایی جدید این نکات را رعایت کنید.

نکته دیگری که این جا باید فراموش نکنید، جایگزین کردن مواد مصنوعی با خوراکی‌های طبیعی است. برای مثال سعی کنید تا جایی که می‌توانید از شیرینی‌ها و مواد قندی غیر طبیعی دوری کنید. به جای این خوراکی‌ها بهتر است از میوه‌ها و خشکبار برای تامین قند بدنتان استفاده کنید.

آخرین توصیه ما هم برای شروع یک رژیم غذایی مفید برای مغز استفاده از نان و آرد جو به جای آرد گندم است.

اگر هنوز نمی‌دانید برای تقویت حافظه خود چه بخوریدبهتر است مقاله برای تقویت حافظه چه بخوریم را مطالعه کنید. 

فکر کردن به مطالب بی اهمیت و پیش پا افتاده باعث خسته شدن مغز شما خواهد شد. یک راه مناسب برای جلوگیری از خستگی هنگام مطالعه این است که یاد بگیرید به مطالب و موضوعات مختلف مدام فکر نکنید. وقتی شما ذهن خود را درگیر مسائلی از این دست می‌کنید در واقع در حال تضعیف کردن آن هستید.

یکی از بزرگترین منابع این افکار مزاحم شبکه‌های اجتماعی هستند. تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر تمرکز و دقت شما به حدی است که اگر دوست دارید جلوی آلوده شدن مغز خود را بگیرید بهتر است استفاده از آنها را مدیریت کنید. این مدیریت کردن فقط محدود به مدیریت زمان استفاده از آن‌ها نیست. شما می‌بایست علاوه بر زمان، نوع استفاده خود از آنها را نیز مدیریت کنید. این کار شامل آنفالو کردن صفحات و افرادی است که هیچگونه محتوای مفیدی برای شما ندارند.

 

اشتباهی که خیلی از افراد مرتکب می‌شوند استراحت نکردن حین درس خواندن است. اغلب ما فکر می‌کنیم که باید به صورت یکسره و بدون هیچگونه استراحتی مطالعه کنیم. در صورتی که اگر قرار است یاد بگیریم چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم حتما باید در بین زمان‌هایی که در حال مطالعه هستیم، چند دقیقه‌ای را به مطالعه کردن اختصاص دهیم. این کار باعث خواهد شد که بدن و از همه مهمتر مغز ما انرژی از دست رفته خود را بازیابی کنند. بهتر است در این فرصت از جای خود بلند شده، کمی قدم بزنید و در صورت امکان هوای آزاد تنفس کنید. اکسیژن تازه می‌تواند خواب را از سر شما بپراند.

 

سحر خیز باش تا کامروا شوی. این ضرب‌المثل را همه ما بارها و بارها شنیده‌ایم اما در واقعیت چند بار به آن عمل کرده‌ایم؟ جالب است بدانید که بر طبق تحقیقات انجام شده، سحر خیز بودن و مطالعه در صبح بسیار مفید تر از عصر و شب است. دانستن روش درس خواندن برای امتحان به ما کمک خواهد کرد تا نمرات بهتری بگیریم. پس بهتر است که کار مهمی مثل درس خواندن را صبح‌ها انجام دهید. اینگونه علاوه بر اینکه نفع بیشتری از ساعات مطالعه خود می‌برید، در ادامه روز به بقیه کارهای خود خواهید رسید.

 

 

 

 

چرت زدن نه تنها به درس خواندن بدون خستگی کمک می‌کند، بلکه باعث خواهد شد که انرژی بدنی شما به شکل عجیبی افزایش پیدا کند. بهتر است به صورت روزانه حتما نیم ساعت تا یک ساعت را به چرت زدن اختصاص دهید. چرت زدن به شما کمک می‌کند که حداقل برای دقایقی هم که شده به بدن خود استراحت دهید. اما اگر کارمند هستید و موقعیت انجام چنین کاری را ندارید چطور؟ خب شما می‌توانید همان پشت میز لحظاتی چشمان خود را بسته و در همان حالت نشسته استراحت کنید. اگر با کامپیوتر زیاد کار می‌کنید حتما چنین کاری را انجام دهید.

با مطالعه مقاله تاثیر خواب بر یادگیریخواهید فهمید که چرا یک چرت کوتاه تا این اندازه مفید است.

جویدن آدامس پاسخی دیگری برای سوال ” چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم ” است. آدامس جویدن با فعال نگه داشتن ذهن و بدن شما، به شما کمک خواهد کرد تا با خواب آلودگی هنگام مطالعه مبارزه کنید. بهتر است از آدامس‌های بدون قند و یا با قند طبیعی برای اینکار استفاده کنید. چرا که پیش تر هم گفتیم قند غیر طبیعی برای تمرکز شما مضر است.

در مورد قهوه و نوشیدن آن نظرات بسیاری وجود دارد. اما چیز یکه مشخص است این است که قهوه حاوی مقادیر بسیار زیادی از کافئین است. کافئین ماده‌ای محرک است که می‌تواند از خستگی شما هنگام درس خواندن جلوگیری کند. اما مراقب باشید چرا که مصرف بیش از حد کافئین نه تنها به شما کمکی نخواهد کرد، بلکه باعث خواهد شد که ضربان قلب شما بالا رفته و به دنبال آن استرس و تنش در شما ایجاد شود.

پیش پا افتاده ترین و ساده ترین راهکار برای اینکه چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم آب نوشیدن است. حتما مراقب میزان آب موجود در بدن خود باشید. زمانی که سطح آب بدن شما پایین تر از حد مورد نیاز بدن است، شما احساس خستگی خواهید کرد. این خستگی شما را کلافه کرده و خیلی زود بی حوصلگی در درس خواندن به سراغ شما خواهد آمد. دلیل آن هم این است که بدن ما برای انتقال مواد معدنی و همچنین تمام فعالیت‌های شیمیایی درون خودش به آب نیاز دارد. به همین علت هم شما باید هروقت احساس تشنگی کردید آب بنوشید. 

 

برگرفته از کتاب  Success in Exam

خواستن توانستن است اگر کاری رو بخوایید انجام بدید باید براش تلاش کنید و از بعضی چیز ها مثل خواب بگذرید فرق کسی که ۲۰ میگیره و کسی که ۱۰ میگره در همون تلاش کردنِ هست

ممنون از راهکارها و راهنمایی های خوبتون😍🙏🏻
واقعاً همه چیز درست و بجاست😍👌🏻

• این که ۹ تا راهکار شد!😃🙌🏻

• بعدم اینکه به نظرم یک اشتباه تایپی در بخش چهارم: استراحت کردن وجود داره؛
که میگه:حتما باید در بین زمان‌هایی که در حال مطالعه هستیم، چند دقیقه‌ای را به مطالعه کردن اختصاص دهیم.
(فکر میکنم منظورشون مطالعه نکردن بوده)

سلام دقیقا من هم همین مشکل رو دارم و نمیدونم واقعا چیکار کنم.. شما راه حلی پیدا کردید که به من هم کمک کنه؟

سلام من هر چقدر درس میخونم حتی یک ساعت خسته میشم استراحت هم باعث میشه کلا دیگه درس خوندنو نپذیرم و بلند شدن سخته صبح ها هم خیلی خواب آلودم و صلا بدتر گند میزنه به درس خوندنم و برنامه ریزی سبک رو هم جدی نمیگیرم و اگه با درس سخت هم شروع کنم کلا انرژی اون روزم از دست میره رژیم غذایی بدی ندارم

مث خودمی، بنظرم باید از همون ساعات کم شروع کنی تا به ساعات طولانی در روز برسی.چگونه از تلاش خسته نشویم

مثلا تو که میگی ساعت کم رو قبول نداری در طول روز سه تا دو ساعتی در مواقعی که انرژی بالایی داری درس بخونی یا چهار تا یک و نیم ساعتی

بهترین گزینه و راه حل همینه، پیش بهترین مشاور ها هم بری همینو بهت میگن،

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

هر وقت به نظرم پاسخ دادند به ایمیلم خبر بدید 🙂


تصویر امنیتی
*

 

اگر می‌خواهید هیچگاه تسلیم نشوید ولی سختی و گرفتاری زیادی دارید و اگر از این جمله “موانع انسان را قدرتمندتر می‌کند” خسته شده‌اید و می‌خواهید بدانید چگونه به سمت موفقیت پیشروی کنید باید به‌خاطر تلاش بی‌وقفه‌تان خود را تشویق کنید و سپس براساس برنامه‌ای حرکت کنید که شما را به سوی پیروزی هدایت می‌کند.

۱- نگرشی مثبت داشته باشید
اگرچه ممکن است این کار کمی سخت به‌ نظر بیاید ولی اگر تصمیم جدی برای تسلیم‌نشدن گرفته‌اید، باید به آینده خوشبین باشید. مثبت‌اندیشی به شما کمک می‌کند تا چیزهایی که در زنذگیتان درحال افول هستند را ببینید. همچنین این نگرش باعث می‌شود تا فرصت‌های بیشتری را پیدا کنید زیرا با دیدِ “من می‌توانم”، زندگی خود را پیش می‌برید.
درست است. مثبت‌نگری نه‌تنها زندگی را برایتان آسان‌تر می‌کند بلکه باعث در آغوش‌ کشیدن اتفاقات بهتر نیز می‌شود. پس اگر فقط روی نقاط ضعف خود توجه دارید، نمی‌توانید به سمت زندگی بهتر حرکت کنید.
سعی کنید نقاط ضعفتان را به‌همراه دو ویژگی مثبتتان خنثی کنید. این را بدانید که هرچه بیشتر غم‌وغصه خود را به یاد آورید، آرام‌تر به سمت موفقیت گام خواهید برداشت.
یکی از راه‌های موثر برای غلبه بر منفی‌اندیشی، همنشینی با افراد مثبت‌نگر است. اگر با انسانهای ضعیف‌النفس هم‌صحبت هستید باید بپذیرید که به سختی می‌توانید ذهن مثبتی داشته‌ باشید و نمی‌توانید به تسلیم‌نشدن فکر کنید.

۲- تغییرات را در آغوش بکشید
اگر در تلاش برای حرکت به سمت مثبت‌اندیشی هستید، نباید تنها به ایجاد تغییرات اکتفا کنید و باید سعی کنید در آن‌ها موفق شوید. ممکن است به‌خاطر دوری از صمیمی‌ترین دوست خود دچار افسردگی شوید ولی باید بتوانید شرایط جدید را بپذیرید و خود را با آن‌ها تطبیق دهید و حتی موفق شوید.
همان‌گونه که شری کرول(Sheryl Crow) خواننده‌ی آمریکایی می‌گوید، “بعضی وقت‌ها یک تغییر شما را انسان موفقی می‌کند”. حتی اگر یک موقع از محلی امن طرد شدید، با خود بگویید که این بهترین اتفاق ممکن برای اتفاق افتادن بوده و امکان اتفاق بدتر نیز وجود داشت.
به تغییرات به‌عنوان فرصت نگاه کنید تا از آن‌ها چیزهای جدید یاد بگیرید و با افراد جدیدی ملاقات کنید. علی‌رغم این‌که ممکن است جنبه‌ی مثبتی از تغییرات را پیدا نکنید ولی باید بابت کنترل چنین شرایط سختی، به خود افتخار کنید.

۳- از اشتباهاتتان درس بگیرید
اگر می‌خواهید تسلیم مشکلات نشوید، باید اشتباهات خود را به یاد بیاورید و از آن‌ها عبرت بگیرید تا مشکلات گذشته‌ی خود را تکرار نکنید. اگرچه ممکن است از یادآوری اشتباهاتتان شرمسار شوید ولی باید بدانید که چه کاری انجام دادید که منجر به‌ رخ‌دادن آن اشتباه شد تا دیگر در آینده، آن را تکرار نکنید.
اگرچه کسی نمی‌خواهد اشتباه کند ولی اشتباهات باعث جلوگیری از به وقوع پیوستن مشکلات آتی می‌شود. برای مثال؛ انتخاب فرد ثروتمندی برای ازدواج که به طلاق ختم شد، می‌تواند به شما برای انتخاب درست همسر دومتان کمک کند.
هیچ‌گاه واقعیت این‌که می‌توانستید بهتر رفتار کنید را انکار نکنید زیرا اگر این کار را انجام دهید هیچ‌گاه موفق به یادگیری نخواهید شد.

۴- به وجود فرصت برای موفقیت ایمان داشته‌باشید
اگر به دنبال تسلیم‌نشدن هستید، باید بدانید که همیشه راه‌هایی برای موفقیت در آینده وجود دارند. اگرچه انسان در زمان حاضر زندگی می‌کند ولی نباید حقیقت وجود راه‌های به‌سوی پیروزی را انکار کند. زیرا اگر نگرشی دارید که معتقد هستید راهی برای شما باز نخواهدشد، فرصت‌های جدید، دیگر به‌سوی شما نخواهند آمد زیرا قادر به درک آن‌ها نخواهید بود.
همچنین شما می‌توانید مفهوم موفقیت را برای خودتان تغییر دهید. مثلاً شاید شما با خودتان فکر کنید فروش کتاب رمان در سن ۲۵سالگی موفقیت عظیمی است ولی وقتی ۳۰ساله شدید، خواهید دید که موفقیت در ایجاد انگیزه‌ی دانش‌آموزان ادبیات نیز وجود دارد.چگونه از تلاش خسته نشویم

۵- شناخت خود را از زندگی افزایش دهید
اگر می‌خواهید فرد مثبت‌اندیشی باشید و هیچ‌گاه تسلیم مشکلات نشوید، دانش و آگاهی خود را افزایش دهید. زیرا با افزایش آگاهیT راه‌های زیادی برای موفقیت خواهید آموخت و در نتیجه موقعیت‌ها و فرصت‌های بیشتری به‌دست می‌آورید. اگر تشنه یادگیری و آموختن هستید خواهید دید که همیشه چیزی برای فراگیری وجود دارد. شما می‌توانید در هر زمینه‌ای اطلاعات خود را افزایش دهید، مثلاً؛ قبولی در دانشگاه، یافتن شغلی جدید یا فروش رمانتان. پس هرچه بیشتر بدانید، بهتر می‌توانید مشکلات را تاروپود نمایید.
خواندن کتاب، روزنامه، مطالب در اینترنت و… همه‌وهمه می‌توانند بر دانش شما بیفزایند. همچنین شما می‌توانید با کارشناسی نیز به مباحثه بپردازید و یا از افراد کارآزموده و به اصطلاح عامیانه ،ریش‌سفید، راهنمایی بگیرید.
تا زمانی‌که بدانید هنور مطلبی برای یادگیری وجود دارد، تسلیم نخواهیدشد.

۶- صبورتر باشید زیرا در صورت تلاش اتفاقات خوب وقوع می‌یابند
دلیل دیگری که ممکن است تسلیم شوید این است که منتظر به وقوع‌ پیوستن اتفاقات خوب هستید. ممکن است فکر کنید درخواست‌ کردن برای ۱۰شغل، ارسال رمان به  ۵ویراستار و چندین مرتبه خواستگاری، رسیدن شما به موفقیت را تضمین می‌کند ولی باید بدانید مسیر پیروزی از شکست تشکیل شده‌ است پس نباید از تلاش‌ کردن دست بردارید و قبل از شروع هرکاری آن را مختومه بدانید.
مشورت‌کردن با افرادی که در شرایط شما قرار داشته‌اند راه بسیار مناسبی است. مثلاً ممکن است شما برای ۱۰شغل رزومه داده‌اید ولی حتی یک تماس هم با شما گرفته نشده‌ است و دوست شما نیز به تازگی مشغول به کاری شده‌ است. او می‌گوید برای ۷۰ شرکت و اداره رزومه فرستاده ولی حتی برای مصاحبه نیز فراخوانده نشده‌ است. با این راهکار شما می‌توانید به مسیر خود امیدوار شوید به خواسته خود برسید.
احتمال این‌که با خود بگویید فرد بسیار بااستعداد، زیرک و سخت‌کوشی هستید زیاد است و ممکن است مرتباً با خود تکرار کنید مدیری که از شما استفاده می‌کند فرد خوشبختی است ولی باید بدانید مردم نمی‌توانند شما را بدون هیچ سند و مدرکی استخدام کنند. پس این‌کار زمان زیادی می‌طلبد و شما باید خود را به آن‌ها ثابت کنید.

۱- قربانی درماندگی و بیچارگی نشوید
اگر قربانی درماندگی شوید هیچ راهی برای پیروزی نخواهید یافت و فکر می‌کنید که تمام دنیا علیه شما به‌ پا خواسته‌اند. افرادی که دچار سرافکندگی شده‌اند فکر می‌کنند که دیگر راهی برای پیشرفت نخواهند داشت زیرا همواره در گذشته شکست خورده‌اند. اگر می‌خواهید بر بیچارگی غلبه کنید باید فرصت‌های جدید را غنیمت بشمرید.
کسی که دچار بیچارگی شده‌ است مدام با خود می‌گوید:” من در مصاحبه‌ی ۵ شغل قبلی موفق نشدم پس در این موقعیت هم موفق نخواهم‌ شد. شاید من مشکلی دارم پس نباید خودم را اذیت کنم زیرا تمام اوقات شکست می‌خورم”.
کسی که می‌خواهد بر بیچارگی چیره شود باید مثبت‌اندیش باشد و بداند که قدرت تغییر شرایط را دارد. او به‌جای سخنان ناامیدکننده باید بگوید:” اگرچه در مصاحبه ۵ شغل قبلی ناموفق بوده‌ام ولی باید امیدوار باشم زیرا مدیرانی هستند که علاقمند به استخدام من می‌باشند. من فقط باید رزومه‌ی خود را برای شرکت‌های زیادی ارسال کنم و بالاخره شغل مورد نظر خود را پیدا خواهم‌کرد.”

۲- مربی قابل اعتمادی انتخاب کنید
یکی از راه‌های مقابله با درماندگی انتخاب مربی ماهری است که شما را در تقابل با سخت‌ترین نوع سرافکندگی کمک می‌کند. انتخاب فردی با این شرایط شما را در رسیدن به موفقیت یاری می‌کند. اختلاط با فرد دیگری نیز می‌تواند شما را باانگیزه کند و به شما نصیحت‌های مفیدی بدهد.
به‌علاوه؛ ممکن است مربی شما نیز در گذشته با موانع و مشکلات ، مقابله کرده‌ باشد که شنیدن داستان زندگی او نیز کمک شایانی به شما می‌کند.

۳- روابط اجتماعی قدرتمندی داشته‌ باشید
در کنار یک مربی خوب، روابط اجتماعی بالا نیز در مواقع نیاز، کاملاً یاری‌رسان است. داشتن دوستان قابل‌اعتماد، کانون خانواده‌ی گرم و صمیمی و عضویت در گروهی که قدر یکدیگر را می‌دانند، از تنها ماندن شما جلوگیری می‌کند و باعث خواهدشد بر مشکلات راحت‌تر فائق آیید. هرگز به فکر مقابله با این شرایط به‌صورت تک‌نفره نباشید زیرا این‌گونه بیشتر به فکر تسلیم‌شدن خواهیدافتاد.
بهره‌مندی ازحضور فردی که فقط به سخنان شما گوش می‌دهد می‌تواند وجود روزنه‌ی امید را برایتان به‌وجود بیاورد.
سخن‌گفتن با کسانی که برایتان ارزش قائل هستند، به کاهش استرستان کمک می‌کند.

۴- فراموش نکنید که برای خودتان ارزش قائل باشید
اگر در شرایط بسیار سختی قرار دارید، باید مهم‌ترین اهداف شما انجام کارهای روزانه از قبیل: خوردن سه وعده‌ی غذایی، دوش‌گرفتن یا استراحت‌ کردن باشد تا از لحاظ روحی‌ و روانی سالم بمانید. هرگز به خود اجازه‌ی احساس خستگی ندهید زیرا خستگی باعث می‌شود در انجام تمام کارهای روزانه خود سستی کنید.
خوردن غذاهایی با ارزش پروتئینی و قندی بالا می‌تواند شما را آماده‌ی مبارزه با هر نوع سختی کند.
سعی کنید هر شب به‌مدت ۸-۷ ساعت بخوابید و هر روز زمان مشابهی از خواب بیدار شوید زیرا این برنامه شما را در مقابل تمام تهدیدات جهانی بیمه می‌کند.

۵- مرد عمل باشید
اگر می‌خواهید موفق شوید نباید فقط بنشینید و یا در تختخواب خود غلت بزنید و برای اشتباهاتتان دلیل بیاورید. باید از خانه‌ی خود بیرون بروید و رزومه خود را به شرکت‌های مختلف ارائه کنید و هرکاری که شما را به هدفتان نزدیک می‌کند انجام دهید. اگر فقط بنشینید و بخاط اشتباهاتتان تأسف بخورید، اتفاقات تازه و جدیدی برایتان نخواهد افتاد.
پس نباید این اتفاقات شما را وحشت‌زده کنند و از تلاش‌ کردن باز دارند.
برنامه‌ریزی کنید و به‌دنبال اهدافتان بروید زیرا این کار شما را در راه رسیدن به هدفتان مصمم‌تر می‌کند.

۶- اعتمادبه‌نفستان را بازسازی کنید
ممکن است به‌خاطر کار با حقوق پایین اعتماد به‌ نفس شما خدشه‌دار شده‌ باشد ولی نباید ناامید شوید و تمام تلاشتان را به‌کار گیرید تا به آن درجه‌ای برسید که شایستگی آن را دارید. اگرچه بازیابی اعتمادبه‌نفس کار سختی است ولی بدانید هرچه زودتر شروع کنید، با سختی‌ها راحت‌تر مقابله خواهید کرد.
به اراده‌ی خود شک نکنید و مطمئن باشید به هرچیزی که می‌خواهید دست خواهید یافت. اگر به اراده‌ی خود شک داشته باشید تمامی افراد نیز همین‌گونه فکر خواهند کرد.
با کسانی معاشرت کنید که به شما احساس خوبی می‌دهند و شما را ناامید نمی‌کنند.
دستان خود را مانند انسان‌های ناامید دور گردن خود نگذارید و به تمام اتفاقاتی که برایتان رخ می‌دهد نگاهی امیدوارانه داشته‌ باشید.

۷- پس از شکست‌ها قوی بمانید
ممکن است ضرب‌المثل انسان‌های خوشبین را شنیده‌ باشید. آن‌ها با خود می‌گویند “هرچه که شما را نکشت، قدرتمندترتان خواهدکرد”. درواقع اگر شما با هر شکستی خود را ببازید و نتوانید از آن درس بگیرید دیگر نخواهیدتوانست اراده آهنینی داشته‌باشید. شما باید از شکستها عبرت بگیرید و نگذارید روی شما تاثیر منفی بگذارند.
پس از هر شکست، آن را بررسی کنید و ببینید چه چیزی می‌توانید از آن بیاموزید و به فکر اصلاح کار خود برای موفقیت در گام‌های بعدی باشید.
به خودتان افتخار کنید زیرا افراد زیادی بوده‌اند که  پس از شکست، دیگر نتوانستد ادامه دهند. پس اگرچه شکست‌خوردن هیچ لذتی ندارد ولی تنها راه حرکت به‌سمت جلوست.

۸- نگذارید گذشته‌ی شما بر آینده‌تان تأثیر بگذارد
شاید فکر کنید به‌خاطر شکست و عدم‌ موفقیت در گذشته دیگر نخواهید توانست موفق شوید. بسیاری از انسان‌های موفق، از شکست و فقر راه خود را آغاز نموده‌اند پس بگذارید گذشته‌تان شما را مصمم سازد.
درست است تا به‌حال نتوانستید شغلی برای خود پیدا کنید ولی این به معنای آن نیست که خود را شایسته هیچ شغلی ندانید بلکه تجارب گذشته شما، باید برای بهترشدن، شما را تشویق کند.
اگر تصور می‌کنید محکوم به شکست هستید و در روابط گذشته خود هیچ پیشرفتی نداشته‌اید، بدیهی است که این طرز فکر مانع حرکت شما به سوی موفقیت می‌شود.

۱- اهداف منطقی برای خودتان ترسیم کنید
یکی از راه‌های قوی‌ماندن، تعیین اهداف منطقی است. اگر هدفتان این است که کره‌ی ماه را فتح کنید ممکن است در بین راه و در برخورد با ستارگان شکست بخورید. پس انتخاب اهداف کوچک است که شما را به قله‌ی موفقیت می‌رساند و از اهداف کوچک به هدف اصلیتان خواهید رسید.
اگر از همان ابتدا بخواهید رمانی را منتشر کنید باید بدانید که به سختی انجام خواهد شد ولی اگر پله‌پله گام بردارید و ابتدا داستانی را در روزنامه، بعد مجله، سپس اینترنت و در پایان رمان خود را به‌طور مستقل چاپ کنید بی‌شک موفق خواهید شد.

۲- باید راهی هموار برای خودتان ایجاد کنید تا به اهدافتان برسید
اگر بخواهید فقط بنشینید و با افکار بی‌اساس، خود را عذاب دهید هیچ‌چیزی عاید شما نخواهدشد. اگر می‌خواهید بازیگری موفق و مشهور شوید به این هدف ایمان داشته‌ باشید و آن را دنبال کنید زیرا انسان چیزهایی را که دوست دارد به آن خواهد رسید. حتی اگر به هدفتان نرسیدید حداقل کارهای مشابه آن مانند آموزش بازیگری و راه‌اندازی وبلاگ مربوط به بازیگری را انجام دهید.
ایجاد مسیر هموار برای رسیدن به اهدافتان نباید توقعتان را پایین بیاورد بلکه باید شما را برای رسیدن به هدفتان تشویق کند.
نباید در مورد خودتان بعنوان یک بازنده فکرکنید زیرا شما را درمورد تمامی دستاوردهایتان ناراضی می‌کند.

۳- استرس خود را مدیریت کنید
باید برای مدیریتِ اضطراب خود روشی پیدا کنید. اگر نمی‌توانید شغلی پیدا کنید که راضیتان کند، روشی برای کنترل استرستان پیدا کنید.
چند راه برای مقابله با استرس:
۳-۱ با کسانی معاشرت کنید که حال شما را خوب می‌کنند.
۳-۲ عناصر استرس‌زا زندگیتان را از بین ببرید.
۳-۳ تا جایی که می‌توانید مشغول کارهای دلخواه و موردعلاقه‌تان شوید.
۳-۴ یوگا انجام دهید.
۳-۵ کافئین کمتری مصرف کنید.
۳-۶ از نوشیدن الکل به‌عنوان ماده‌ی بازدارنده اجتناب کنید.
۳-۷ با یکی از دوستانتان یا یک دکتر روانشناس صحبت کنید.
۳-۸ مطلبی بنویسید.

۴- انتظار نتایج متنوع را انجام کارهای یکسان نداشته‌ باشید
افق جدیدی برای مشاهده‌ی وضعیتتان خلق کنید. اگر برای ۷۰ شغل رزومه داده‌اید و خبری نشده‌ است، دیگر دنیال رزومه‌ دادن برای ۷۰ شغل دیگر نباشید و از یکی از دوستانتان بخواهید مشکل کار شما را پیدا کند. اگر یک کار تکراری پشت‌ سر هم انجام دهید، مانند این است که مرتباً سر خود را به دیوار می‌زنید و نتیجه‌ی خاصی نمی‌گیرید.
اگر چندین کار را انجام داده‌اید و نتیجه نداده‌ است، باید نگرش خود را عوض کنید.
شاید تغییر، گزینه‌ی خوبی باشد به‌خصوص زمانی که از مدیر شرکتتان خواهان افزایش حقوق هستید و او توجهی نمی‌کند، به فکر کار جدیدی باشید.

۵- نگذارید کسی ارزش شما را پایین بیاورد
اگر فکر می‌کنید با وجود افراد منفی‌نگر بهترین کار تسلیم‌ شدن است، اشتباه نکنید. اگرچه کار بسیار سختی است ولی نباید به حرف‌های آنان گوش داد و به‌اصطلاح عامیانه باید پنبه در گوش خود فرو کنیم.
اگر مردم نظراتشان را نسبت به شما می‌گویند، به آنها گوش کنید و از آن‌ها برای انجام بهتر کارهای خود در آینده استفاده کنید.
اگر مردم تمام دنیا نمی‌توانند با شما صحبت کنند، به معنای خاص بودن شما نیست بلکه باید نگرش خود را در این شرایط تغییر دهید.

۶- نگرشتان درمورد زندگی را حفظ کنید
آیا زندگی شما آن‌ طور که فکر می‌کنید افتضاح است؟ اگر در شرایط اقتصادی نامناسبی شغلی پیدا کردید، پس پاسخ این سوال منفی است. همچنین مجرد بودن امری ناخوشایند است ولی شما دوستانی دارید که می‌توانید با آنها خوش بگذرانید. اتفاقات مثبت زندگیتان را مرور کنید و از آنها سکویی برای پرتاب به‌سوی موفقیت بسازید.
تمام ارزش‌های زندگیتان را بنویسید و مرتباً به آن‌ها نگاه بیندازید زیرا این کار باعث می‌شود فکر کنید زندگیتان آن‌قدر هم بد نیست.
از تمام کسانی که شما را کمک می‌کنند تشکر کنید چون باعث می‌شود بدانید که در زندگی تنها نیستید.

۷- عضوی از افرادی باشید که هدف مشترکی دارند
اگر می‌خواهید نویسنده موفقی شوید به گروه نویسندگان بپیوندید. اگر می‌خواهید ازدواج کنید عضو گروه مجردها شوید. ممکن است فکر کنید شما تنها انسان کره‌‌ی زمین هستید که با این مشکلات دست‌ و پنجه نرم می‌کند ولی اگر با انسان‌های مشابه خودتان باشید، خواهید دید که با تنهایی فاصله زیادی دارید.
عضویت در گروه انسان‌هایی که افکاری شبیه به هم دارند، شما را در فراگیری نصیحتها، تشویقها و حس تعلق کمک می‌کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

بله، می خواهم برایم جدیدترین مقالات ایمیل شود.


ایمیل *

آموزش و یادگیری مداوم، جامعه را زنده نگه می‌دارد. در طراح‌باشی قصد داریم سرعت تبادل علم و دانش بین همه ایرانیان و فارسی زبان‌های دنیا را بالا ببریم و با ایجاد امکان اشتراک تجربه‌های تک‌تک افراد، جامعه‌ای درخور فرهنگ و آداب مردم این سرزمین بسازیم.

تمام حقوق برای طراح‌باشی محفوظ است. ارجاع و استفاده موردی از مطالب در دیگر سایت‌ها و رسانه‌های الکترونیک تنها با ذکر نام طراح‌باشی و درج لینک به همان مطلب در طراح‌باشی  مجاز است.

اگر سوال (چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم) برای شما هم مطرح است ادامه این مطلب را بخوانید.قبل از هر نکته ای باید بگویم که هیچ موفقیتی بدون زحمت کشیدن و خسته شدن ممکن نیست. بنابراین قبل از اینکه در رابطه با سوال (چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم) بحث کنیم، بیائید کمی دیدگاهمان را هم تغییر دهیم. به هر حال انسان هر کاری را که بخواهد انجام دهد و در آن موفق شود باید زحمت بکشد و خسته هم خواهد شد. برای رسیدن به موفقیت در هر کاری باید پشتکار داشته باشیم و با انگیزه ای که در خودمان ایجاد می کنیم شرایط سخت را پشت سر بگذاریم. برای موفقیت در تحصیل و کسب نمرات بالا و موفقیت در کنکور هم کار و تلاش لازم است و قاعدتان شاید کمی هم خسته بشوید. ولی اگر به هدف خودتان علاقه مند باشید و هدفی که دارید برای شما مهم باشد، خستگی ناپذیر خواهید شد. یعنی، با وجود اینکه در مسیر ممکن است خسته شوید و زحمت بکشید ولی باز ادامه خواهید داد. بنابراین، سعی کنید با قدرت پیش بروید و در جهت رسیدن به هدفتان بدون توجه به عوامل خارجی و … تلاش کنید.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: برای موفقیت در تحصیل و کنکور چگونه برنامه ریزی کنیم؟در کنار مطالبی که ارائه شد، نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشیم این است که به هر حال می توان در نحوه مطالعه و درس خواندنمان تغییراتی ایجاد کنیم که بازدهی بالاتری داشته باشیم و کمتر خسته شویم. سعی کنید برنامه متنوعی برای خودتان داشته باشید. در برنامه روزانه خودتان کلاسهای تدریس و در صورت لزوم تدریس خصوصی، مطالعه، مرور، حل تمرین، ورزش، تفریح و … را قرار دهید. سعی کنید برنامه ای داشته باشید که خیلی یکنواخت نباشد. اگر برنامه شما متنوع باشد در اجرای آن خسته هم نخواهید شد. مثلا اگر سعی کنید در یک روز 7 ساعت ریاضی بخوانید و یا 5 ساعت کلاس تدریس ریاضی شرکت کنید خوب قاعدتا خسته خواهید شد. بنابراین برنامه متنوع و صحیح بهترین راهکار است. برای مطالعه در زمینه برنامه ریزی صحیح بر روی لینکهای زیر کلیک کنید.

علاوه بر مورد گفته شده، سعی کنید وقتی در حال مطالعه یک درس مشخص هستید، هر 40 دقیقه یکبار به خودتان استراحت بدهید. به این ترتیب خستگی از شما دور خواهد شد. حین مطالعه فعال باشید و از خودتان سوال بپرسید و درس را برای خودتان تشریح کنید. یادداشت برداری کنید و با انگیزه درس بخوانید. همینکه حین مطالعه انرژی بیشتری بذارید و فعال تر باشید، خستگی دیگر برای شما معنی نخواهد داشت.

اگر برای یادگیری بهتر دروس و موفقیت در تحصیل به مدرس خصوصی نیاز دارید برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی کلیک نمائید.منبع: ایران مدرس

خیلی از داوطلبان گلایه می کنند که اندک مدتی که از زمان مطالعه کردنشان که می گذرد دچار خستگی می‌شوند و میل و رغبتی نسبت به درس خواندن نخواهند داشت. در این نوشته سعی می کنیم تا با ذکر نکات کاربردی شما را با این دیدگاه مواجه کنیم که درس خواندن با لذت هم امکان پذیر است و فقط شرایطی باید مهیا باشد که شما را با این شرایط آشنا می‌کنیم.

مهم ترین چیزی که باعث می شود شما از درس خواندن لذت ببرید این است که شما آرامش داشته باشید اما برای کسب آرامش داشتن یک برنامه ریزی دقیق به شما کمک خیلی زیادی خواهد کرد.

برنامه ریزی حتما باید هر دو جنبه کوتاه مدت و بلند مدت را داشته باشد. در برنامه ریزی بلند مدت شما مشخص می کنید که در هر فصل از سال قرار است چه فعالیت هایی را انجام دهید و چه دروسی را می‌بایست مرور کنید. بر اساس این برنامه ریزی بلند مدت شما برنامه ماهانه و هفتگی خود را تنظیم می کنید.

این حس که بدانید در روز های باقی مانده تا کنکور قرار است چه مسیری را طی کنید می تواند بسیار آرامش بخش باشید و باعث می شود با خیال راحت تمام تمرکز خودتان را بر روی مطالعه دروس بگذارید.چگونه از تلاش خسته نشویم

این خیلی مهم است که شما در مکانی مطالعه کنید که علاوه بر ساکت بودن و داشتن نور و دمای مناسب دارای نظم نیز باشد. دقت کنید که هر چیز را در سر جایش بگذارید تا در هنگام مطالعه تازه نخواهید دنبال فلان جزوه و فلان کتاب کمک آموزشی بگردید چرا که این کار شما را خسته می کند و به نوعی از درس خواندن زده خواهید شد و تمایل خود را برای مطالعه از دست خواهید داد. لطفا به برنامه ای که برای خود تنظیم کردید و هم چنین به حضور فعال در سر کلاس درس و آزمون‌های آزمایشی خود نیز تعهد داشته باشید.

توصیه ما به شما این است که در هر مرحله ای که هستید از ثبت ساعات مطالعه و تعداد تست هایی که برای هر درس بررسی می کنید و به طور کلی امور درسی خود خسته و دل سرد نشوید و تا روز آخر با جدیت این کار را انجام دهید.

شما با ثبت نتایج خود و با بررسی و مقایسه این فعالیت های درسی با نتایج خود در آزمون های آزمایشی با خیلی از حقایق مطالعاتی خود آشنا خواهید شد و نقاط قوت و ضعف خود را در مطالعه کردن دروس مختلف خواهید شناخت. این آشنایی با نقاط ضعف می‌تواند موتور محرک شما در مسیر کنکور باشد.

همه ما تو زندگی یک سری آرزو و اهداف داریم که خیلی دلمان میخواهد به آن‌ها برسیم. در این بین بعضی از آدم ها تلاش می کنند و به نوعی از خیلی از تفریحات و اوقات فراغتشان در یک برهه زمانی از زندگی می‌زنند تا به آرزویی که از صمیم قلب خواهان رسیدن به آن هستند برسند.

اما یک سری دیگر از آدم ها فقط حرف از رسیدن به آرزوشون می زنند. فقط حرف این موضوع رو که از آرزوها حرف می زنند ولی اقدامی نمی‌کنند. ولی تو واقعیت کار و عملشون کاملا برخلاف اون چیزیه که به زبان می آورند. اگر شما و یا هر کس دیگری در کنکور یا در هر مرحله دیگه ای از زندگی با تمام وجودتون بخواهید به هدفی برسید از همه چیزتون می‌زنید تا باعث شوید به تحقق رسیدن اهداف را همه به چشم ببینند.

این جاست که دوستی که از صمیم قلب علاقه داره پزشکی قبول بشه با علاقه و پشت کار فراوان مطالعه می‌کند و ایمان دارد به این موضوع که هیچ کار و فعالیتی در این دنیا بی جواب نمونده و نخواهد ماند. با عشق به رسیدن به هدفی باعث می‌شود که با علاقه و با خستگی ناپذیری به مطالعه خود ادامه دهید.

همانطور که در این نوشته و سایر نوشته ها تاکید داشتیم و داریم که فعالیت‌های درسی خود را ثبت کنید باز هم در این باره با شما صحبت داریم. این کار یعنی ثبت فعالیت های درسی و صد البته مقایسه کردن آن با نتایج آزمون های آزمایشی باعث می‌شود شما میزان پیشرفت خودتان را در دروس مختلف مشاهده کنید.

ما از شما می‌خواهیم که اگر در مسیر مطالعاتی خود روند رو به رشدی رو برای مدت طولانی طی کردید و به نوعی از تنها رقیب خودتان یعنی هفته قبل خودتان پیشرفت بیشتری داشتید به خودتان جایزه بدهید. برای این کار می‌توانید همراه دوستان خود به تماشای یک فیلم بنشینید و یا در روزی خاص با هم به استخر بروید و از این قبیل کارها را برای بالا بردن روحیه انجام دهید.

مطمئن باشید داشتن روحیه شاد و سرحال در روند رو به رشد شما تاثیر به سزایی خواهد داشت و باعث می‌شود با علاقه بیشتری به مطالعه دروس خود ادامه دهید.

سلام من خیلی دوست دارم یه برنامه ریزی عالی داشته باشم ولی متاسفانه نمیشه نمیدونم چرا
لطفا کمکم کنید😡😡😡😡😟😳

سلام بچه ها من الان تقریبا ترم آخر کارشناسی هستم و کم کم دغدغه ی ارشد دارم ،کنکور سراسری رو اگه سخت بگیری سخت میشه سعی کنید بهتون خوش بگذره با درس خوندن من یادمه. کارنامه ی سوم راهنماییم رو که گرفتم استرس کنکور داشتم تا همین الان که باتون حرف میزنم استرس اون کنکور هنوز یادمه ،خاطره های خوبی از اون چهار سال متاسفانه ندارم چون همش به فکر تستو و درس بودم ی پیشنهاد :خودتونو در حد خودتون قبول داشته باشید من از رشتم و شغل ایندم خیلی راضیم خداروشکر ولی هیچ خاطره ی خوبی از دوران مدرسه ندارم شما این کارو نکنید
به امید موفقیت تک تک شما

سلام دوستان در ذهنتون کنکور رو یه غول بی شاخ و دم تصور نکنید .به نظرم کنکور یه جور دوستیه که باعث قوی شدنم میشه.کمکم میکنه به اون چیزایی که دوست دارم برسم.چنین دوستی گیر نمیاد پس قدرشو بدونین و با اغوش باز (منظورم با معلومات کافیه)به استقبالش برین.شما که داری این مطلبو میخونی من بهت ایمان دارم که میتونی به هر چی میخوای برسی??

اره واقعا…

واقعااگرعمل بشه جواب میده،عالی بود مررررسی

اره اگر همه ی ما این قوانین رارعایت کنیم به هدفمان خواهیم رسید..

منم حرفتو قبول دارم

منم همین طور . 🙂

همین چند سال پیش ما خودمون دانش آموز بودیم و هدفمون رسیدن به رتبه خوب و عالی بود و الان در بهترین رشته و دانشگاه های ایران تحصیل میکنیم…. ادامه

مشاوره کنکور

برنامه ریزی برای کنکور 1400 

روش مطالعه

آزمون آزمایشی

انگیزشی

فایل صوتی

اگر سوالی دارید با در ارتباط باشید از طریق: irmohasel@gmail.com

تمامی حقوق سایت برای موسسه محصل ایرانی محفوظ است©

همکاری      قوانین و مقرارات  

جشنواره بزرگ شانس نجات رو از دست نده!

(تخفیف 60 درصدی فقط همین امروز )

دیدن تخفیفات و محصولات ویژه

چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم و فراموش نکنیم ؟! این موضوعی است که بسیارای از دانش آموزان و دانشجویان با شروع سال تحصیلی از خود می پرسند. برای این موضع به بررسی عوامل و راهکارهای مناسب جهت جلوگیری از این موضوع می پردازیم. در این مطلب از سری مقالات مشاوره کنکور دیجی کنکور با 11 راهکار طلایی برای جلوگیری از خستگی در مطالعه روبرو می شویم.

دسترسی سریع: برای پیدا کردن راهکار دقیق خود روی سوال خود بزنید.چگونه از تلاش خسته نشویم

با شروع سال تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان زیادی مشغول به تحصیل می شوند. برنامه ریزی برای درس خواندن و موفقیت در سال تحصیلی پیش رو موضوعی است که افراد از همین روزهای ابتدایی سال تحصیلی بدان نیاز دارند.

واقعیت این است که اغلب دانش آموزان و دانشجویان و افرادی که خود را برای کنکور سال آینده آماده می کنند دارای این چالش هستند که چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم. برخی افراد از این موضوع گلایه دارند که نمی توانند مطالعه مفید داشته باشند و یا اینکه پس از مدت کوتاهی مطالعه، خسته شده و به دنبال کارهای دیگر می روند.

ایجاد شرایط مناسب برای درس خواندن و اجتناب از برخی کارهایی که موجب عدم تمرکز شما حین مطالعه می شوند، می تواند کمک بسیار زیادی به دانش آموزان نماید.

با رعایت اصول چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم، می توان نه تنها بازدهی خوبی از درس خواندن داشت بلکه مطالعه کردن به عنوان یک کار لذت بخش برای شما در می آید. با ما همراه باشید تا نکات مهمی در این خصوص را تشریح کنیم.

موضوع برنامه ریزی نه تنها برای درس خواندن و موفقیت تحصیلی بلکه برای تمام امور زندگی شخصی و حرفه ای مهم است. بدین ترتیب اول هدف خود را از تحصیل و درس خواندن مشخص نموده و برای رسیدن به آن هدف برنامه ریزی کنید. اینکه چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم به تعیین هدف و برنامه ریزی برای رسیدن به آن بستگی زیادی دارد.

به عنوان مثال شما در سال آخر متوسطه مشغول به تحصیل هستید و می خواهید سال آینده در کنکور سراسری شرکت کنید. بنابراین علاوه بر دروس سال دوازدهم باید دروس سالهای قبل را نیز مرور کنید. از طرفی شما قصد قبولی در رشته به عنوان مثال داروسازی را دارید، برای اینکار باید دروس خود را با نمره بالا در کنکور قبول شوید.

مثالی دیگر ؛ در طول روزهای هفته بعد از بازگشت از دبیرستان، روزی ۴ ساعت مطالعه و در آخر هفته ها می توان روزی ۸ ساعت مطالعه داشت. اینکه چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم به برنامه ریزی انعطاف پذیر شما وابسته است. در هر جلسه مطالعه یک وقت استراحت برای خود در نظر گرفته و در طول شبانه روز نیز اوقات تفریح و استراحت برای خود منظور کنید. این موضوع موجب عدم خستگی شما می شود.

بعد از برنامه ریزی برای درس خواندن و تعیین هدف خود از مطالعه، نوبت به فراهم کردن شرایط مناسب برای مطالعه می شود. در قدم اول عوامل محیطی مزاحم در اتاق خود را حذف کنید. برای درس خواندن اتاق مطالعه و یا اتاق خود را که محیطی ساکت و آرام داشته باشد انتخاب کنید.

یکی از عوامل مزاحم در مطالعه موبایل است. لطفا در طول مطالعه موبایل خود را دور از دسترس قرار دهید. محیط مطالعه باید دارای نور و تهویه کافی باشد. اتاق های تاریک و یا خیلی روشن موجب خستگی چشمان شما می شوند.

یکی از عوامل اصلی چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم همین محیط مطالعه مناسب است، پس اتاق خود را برای درس خواندن مناسب کنید. اشیا و لوازمی که ایجاد سر و صدا می کنند و یا موجی حواس پرتی شما می شوند را از جلوی دید خود دور نمائید. حال شما دارای یک محیط مناسب برای مطالعه هستید.

نکته مهم : برنامه ریزی صحیح یکی از عوامل جلوگیری از خستگی در مطالعه است.

بعد از برنامه ریزی و ایجاد محیط مطالعه مناسب، نوبت به استفاده از روشهای مطالعه صحیح و علمی برای یادگیری دروس است. اینکه فقط بصورت طوطی وار از روی کتب و جزوات خود بخوانید، علاوه بر اینکه کارایی کمی خواهد داشت موجب خسته شدن شما نیز می شود.

پس روشهای یادگیری فعال را اجرا کنید. این روشها موجب درگیر شدن ذهن شما با دروس شده و از حالت خستگی در می آیید. اینکه چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم به میزان زیادی به نوع و روش مطالعه شما بستگی دارد.

برای هر نوع درسی باید از یک شیوه مطالعه مختص آن استفاده کنید. برای دروس حفظی تمرکز بر تکرار مطالب و برای دروس ریاضی تمرکز بر حل تمرین است. بدین ترتیب می توان روش مطالعه صحیح را اجرا نمود.

دانش آموزان و دانشجویان زیادی هستند که اذعان می دارند ما دروس و جزوات خود را مطالعه می نمائیم ولی مطالب از ذهن ما پاک می شود. به عبارتی پس از مطالعه، موارد مطالعه شده به دست فراموشی سپرده می شود.

پس از بررسی اینکه چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم، نوبت به بررسی این موضوع میرسد که چگونه درس بخوانیم که فراموش نکنیم. به عبارتی مطالب خوانده شده در ذهن باقی بماند. این موضوع به میزان زیادی به روشهای مطالعه بر می گردد.

اگر برای هر درس و مطلب از روش مطالعه مختص به آن استفاده کرده و انواع روشهای یادگیری فعال را بکار بریم، این مشکل تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد.

برای داشتن یک مطالعه موثر و صحیح که از بازدهی بالایی نیز برخوردار باشد، نیاز به استفاده از انواع روشهای یادگیری است. هنگام خواندن مطالب، زیر نکات مهم خط بکشید. اینکار موجب می شود که ذهن شما فعالانه عمل کرده و نکات مهم را تشخیص دهد.

بر روی مطالب مهم با ماژیک هایلایت بکشید. حاشیه نویسی به زبان خودتان نیز از دیگر موارد مهم در یادگیری فعالانه است. اینکه مطلبی را خوانده و به زبان خودتان نگارش کنید، موجب درک بهتر آن موضوع می شود.

از طرفی در موقع مرور آن می توان خیلی سریع مطلب را به یاد آورد. خلاصه نویسی از دیگر مطالبی است که از اهمیت زیادی برخوردار است. بکارگیری انواع روشهای مطالعه موثر، موضوع مهمی در چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم و فراموش نکنیم است. لذا این مورد را جدی بگیرید.

از دیگر موارد مهمی که در یادگیری هر موضوع و مطلبی از اهمیت بالایی برخوردار است این است که مطالب را مرور کنیم. مرور دوباره و سه باره دروس به یادگیری هر چه بهتر آنها می انجامد. نکته مهم در مرور دروس این است که برای مرتبه های بعدی نیازی نیست که کل دروس را دوباره مرور کنید. یادداشتها، خط کشی ها، هایلایت و خلاصه نویسی های شما اینجا بکار می آیند. با مرور آنها تمام مطالب خوانده شده برای شما یادآوری می شود.

یکی از موارد مهم در یادگیری مطالب و بالا رفتن بازدهی این است که پس از مطالعه دروس و مرور کردن آنها، از خود تست بگیرید. اگر برای کنکور آماده می شوید، تست های موضوعی بهترین نمونه برای اینکار هستند. شما علاوه بر ارزیابی خود با نحوه تست های کنکور نیز آشنا می شوید.

اگر در سالهای پائین تر مشغول به تحصیل هستید، می توانید از آزمونهایی که در کتابهای کمک آموزشی وجود دارند استفاده کنید. روش دیگر بیان کردن مطالب و تدریس آن به شخص دیگری است. این روش موضوع مهمی در اینکه چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم و فراموش نکنیم است.

شما می توانید مطلبی را به یکی از اعضای خانواده و یا هم کلاسی های خود تدریس کنید. با این روش آن مطلب در ذهن شما باقی می ماند.

برخی دانش آموزان و دانشجویان برنامه ریزی سنگینی برای خود تدارک می بینند. درس خواندن های بی وقفه و بدون استراحت، علاوه بر اینکه کارایی لازم را ندارد موجب خستگی مفرط و چه بسا زده شدن وی از درس خواندن می شود.

این افراد در زمانی که اغلب دوستان آنها مدت زمان زیادی را برای مطالعه صرف می کنند، از مطالعه خسته شده و هیچ رغبتی به آن ندارند. برای جلوگیری از این موضوع با ما همراه باشید.

واقعیت این است که هر فردی دارای خصوصیات مختص به خود است. برخی افراد صبح زود از خواب بیدار شده و بهترین ساعات مطالعه را در صبح دارند. برخی افراد تا دیر وقت بیدار بوده و در ساعات پایانی روز به مطالعه می پردازند.

بنابراین برنامه ریزی درسی باید طبق روحیات فرد انجام گیرد. در برنامه ریزی خود ساعتهای تفریح و استراحت به اندازه کافی لحاظ کنید. این کار به افزایش کارایی مغز و قدرت یادگیری شما کمک می کند.

نکته مهم : استراحت کافی موجب افزایش بهره وری می شود

داشتن زمان استراحت کافی برای افزایش کارایی مغز و جلوگیری از زده شدن بسیار مهم است. کم کردن غیر عادی ساعات خواب و استراحت به منظور افزایش ساعات مطالعه، چیزی جز خستگی، کاهش یادگیری و در نهایت زده شدن افراد نخواهد داشت.

بنابراین یک برنامه خواب و استراحت کافی در روز برای خود لحاظ کنید. برخی افراد نیاز به خواب بعد از ظهر دارند و برخی تنها خواب شبانه برای آنها کافی است. معمولا بسته به روحیات دانش آموز بین ۶ تا ۸ ساعت خواب کافی است.چگونه از تلاش خسته نشویم

امروزه انواع وسایل کمک آموزشی برای مطالعه و درس خواندن در دسترس است. دانش آموزان و دانشجویان برای درس خواندن می توانند از انواع وسایل کمک آموزشی مانند سی دی های آموزشی، فیلم و کتب آموزشی مختلف، کتابهای تست و خود آزمایی و نظیر آن استفاده کنند.

استفاده از این موارد موجب یادگیری بهتر دروس شده و از حالت یکنواختی در مطالعه دروس در می آیید.

برخی دانش آموزان و دانشجویان پس از مدتی اجرای برنامه های درسی و مطالعه ممکن است احساس بی حوصلگی در درس خواندن به آنها دست دهد. این احساس در صورت ادامه دار بوده ممکن است ضررهای زیادی به فرد بزند. برای رفع این مشکل به موارد ذیل توجه نمائید.

اینکه افراد و دانش آموزان در طول مسیر درس خواندن دچار بی حوصلگی شوند، امری غیر عادی نیست. برای جلوگیری از این مشکل توصیه می شود هدف خود از درس خواندن را یادآوری کنید. اگر برای موفقیت در کنکور درس می خوانید، به یاد لحظه اعلام نتایج کنکور و قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر افتاده و اگر برای امتحانات پایان ترم درس می خوانید، فکر نمرات عالی و قبولی در دروس می تواند شما را از بی حوصلگی خارج کند.

برخی مواقع تغییر در ساعات مطالعه، تغییر در نحوه مطالعه دروس و یا کاهش تعداد ساعات مطالعه و افزایش موقتی تفریح و استراحت می تواند در بهبود این وضعیت موثر واقع شود. اگر با بکارگیری راهکار دهم به نتیجه نرسیدید، شاید وقت آن باشد که برنامه مطالعه خود را تغییر دهید.

چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم: راهکار دوازدهم پیاده روی و ورزش

در برنامه ریزی درس خواندن خود سعی کنید پیاده روی و ورزش روزانه را بگنجانید. اینکار موجب استراحت مغز شما و کسب آمادگی برای مطالعه می شود. ورزش و پیاده روی در کاهش استرس و رفع بی حوصلگی بسیار موثر است لذا از اینکار غافل نشوید.

نکته مهم : برنامه ریزی منعطف و کاربردی در افزایش کارایی مطالعه موثر است

 

برای درس خواندن بصورت هوشمندانه باید به انواع روشهای مطالعه متوسل شوید. حل تمرین، مرور دروس، استفاده از وسایل کمک آموزشی، مرور دروس خوانده شده، خودآزمایی و تست، خلاصه نویسی، بیان مطالب برای شخصی دیگر و یادداشت برداری برخی از اصول درس خواندن هوشمندانه هستند. بکارگیری این نکات در این موضوع که چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم و فراموش نکنیم اهمیت زیادی دارند. برای درس خواندن خود برنامه روزانه، هفتگی، ماهیانه، سه ماهه و شش ماهه در نظر بگیرید.

در مبحث فوق تلاش بر این بود که موارد مهم در این موضوع که چگونه درس بخوانیم که خسته نشویم را بررسی نمائیم. تعداد ۱۲ راهکار مهم و طلایی برای این موضوع تشریح گردید. لذا دانش آموزان و دانشجویان می توانند با بکارگیری این روشها یک تجربه موفق و عالی از مطالعه و درس خواندن داشته باشند.

امیدواریم مطالبی که گفتیم حسابی به دردتون بخوره. حتما نظرات و سوالاتتون رو در زیر این پست در بخش نظرات بگید تا مشاورین ما بهتون جواب بدن.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

عالی بود

واقعا متون زیبایی برای دوباره شروع کردن دارید

سلام خوشحالیم که راضی بودید

سلام . من رشته دهم تجربی هستم . یه فصل رو مثل زیست تو یک ساعت شاید کمتر میتونم خوب به خاطر بسپرم . معلمم هم ازم راضیه . به نظرتون من میتونم تو المپیاد زیست شرکت کنم . بعد از درس تست مربوط به اون رو ۹۰ درصد به بالا میزنم

سلام فاطمه خانم هیچ مشکلی از این بابت که در المپیاد شرکت کنید نیست قطعا. فقط باید برنامه مناسبی براش داشته باشید.

نام کاربری یا ایمیل

رمز عبور

مرا به خاطر بسپار

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

تماس با تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس از سراسر کشور ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

صفحه اصلی » مشاوره تخصصی کنکور سراسری » چگونه از درس خواندن خسته نشویم و تا روز کنکور با انگیزه بمانیمچگونه از تلاش خسته نشویم

جهت مشاوره در زمینه چگونه از درس خواندن خسته نشویم و تا روز کنکور با انگیزه بمانیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

چگونه از درس خواندن خسته نشویم , خیلی از داوطلبان گلایه می کنند که اندک مدتی که از زمان مطالعه کردنشان که می گذرد دچار خستگی می‌شوند و میل و رغبتی نسبت به درس خواندن نخواهند داشت.

چگونه از درس خواندن خسته نشویم , در این نوشته سعی می کنیم تا با ذکر نکات کاربردی شما را با این دیدگاه مواجه کنیم که درس خواندن با لذت هم امکان پذیر است و فقط شرایطی باید مهیا باشد که شما را با این شرایط آشنا می‌کنیم.

سر فصل ها

چگونه از درس خواندن خسته نشویم , مهم ترین چیزی که باعث می شود شما از درس خواندن لذت ببرید این است که شما آرامش داشته باشید اما برای کسب آرامش داشتن یک برنامه ریزی دقیق به شما کمک خیلی زیادی خواهد کرد.

برنامه ریزی حتما باید هر دو جنبه کوتاه مدت و بلند مدت را داشته باشد. در برنامه ریزی بلند مدت شما مشخص می کنید که در هر فصل از سال قرار است چه فعالیت هایی را انجام دهید و چه دروسی را می‌بایست مرور کنید. بر اساس این برنامه ریزی بلند مدت شما برنامه ماهانه و هفتگی خود را تنظیم می کنید.

چگونه از درس خواندن خسته نشویم , این حس که بدانید در روز های باقی مانده تا کنکور قرار است چه مسیری را طی کنید می تواند بسیار آرامش بخش باشید و باعث می شود با خیال راحت تمام تمرکز خودتان را بر روی مطالعه دروس بگذارید. نظم داشته باشید.

چگونه از درس خواندن خسته نشویم , این خیلی مهم است که شما در مکانی مطالعه کنید که علاوه بر ساکت بودن و داشتن نور و دمای مناسب دارای نظم نیز باشد . دقت کنید که هر چیز را در سر جایش بگذارید تا در هنگام مطالعه تازه نخواهید دنبال فلان جزوه و فلان کتاب کمک آموزشی بگردید چرا که این کار شما را خسته می کند و به نوعی از درس خواندن زده خواهید شد و تمایل خود را برای مطالعه از دست خواهید داد. لطفا به برنامه ای که برای خود تنظیم کردید و هم چنین به حضور فعال در سر کلاس درس و آزمون‌های آزمایشی خود نیز تعهد داشته باشید.

چگونه از درس خواندن خسته نشویم , توصیه مشاور گروپ  به شما این است که در هر مرحله ای که هستید از ثبت ساعات مطالعه و تعداد تست هایی که برای هر درس بررسی می کنید و به طور کلی امور درسی خود خسته و دل سرد نشوید و تا روز آخر با جدیت این کار را انجام دهید.

 چگونه از درس خواندن خسته نشویم , شما با ثبت نتایج خود و با بررسی و مقایسه این فعالیت های درسی با نتایج خود در آزمون های آزمایشی با خیلی از حقایق مطالعاتی خود آشنا خواهید شد و نقاط قوت و ضعف خود را در مطالعه کردن دروس مختلف خواهید شناخت. این آشنایی با نقاط ضعف می‌تواند موتور محرک شما در مسیر کنکور باشد.

چگونه از درس خواندن خسته نشویم , همه ما تو زندگی یک سری آرزو و اهداف داریم که خیلی دلمان میخواهد به آن‌ها برسیم. در این بین بعضی از آدم ها تلاش می کنند و به نوعی از خیلی از تفریحات و اوقات فراغتشان در یک برهه زمانی از زندگی می‌زنند تا به آرزویی که از صمیم قلب خواهان رسیدن به آن هستند برسند.

چگونه از درس خواندن خسته نشویم ,  اما یک سری دیگر از آدم ها فقط حرف از رسیدن به آرزوشون می زنند. فقط حرف این موضوع رو که از آرزوها حرف می زنند ولی اقدامی نمی‌کنند. ولی تو واقعیت کار و عملشون کاملا برخلاف اون چیزیه که به زبان می آورند. اگر شما و یا هر کس دیگری در کنکور یا در هر مرحله دیگه ای از زندگی با تمام وجودتون بخواهید به هدفی برسید از همه چیزتون می‌زنید تا باعث شوید به تحقق رسیدن اهداف را همه به چشم ببینند.

چگونه از درس خواندن خسته نشویم ,  این جاست که دوستی که از صمیم قلب علاقه داره پزشکی قبول بشه با علاقه و پشت کار فراوان مطالعه می‌کند و ایمان دارد به این موضوع که هیچ کار و فعالیتی در این دنیا بی جواب نمونده و نخواهد ماند. با عشق به رسیدن به هدفی باعث می‌شود که با علاقه و با خستگی ناپذیری به مطالعه خود ادامه دهید.

چگونه از درس خواندن خسته نشویم , همانطور که در این مقاله و سایر مقالات سایت مشاور گروپ تاکید داشتیم و داریم که فعالیت‌های درسی خود را ثبت کنید باز هم در این باره با شما صحبت داریم. این کار یعنی ثبت فعالیت های درسی و صد البته مقایسه کردن آن با نتایج آزمون های آزمایشی باعث می‌شود شما میزان پیشرفت خودتان را در دروس مختلف مشاهده کنید.

 چگونه از درس خواندن خسته نشویم , ما از شما می‌خواهیم که اگر در مسیر مطالعاتی خود روند رو به رشدی رو برای مدت طولانی طی کردید و به نوعی از تنها رقیب خودتان یعنی هفته قبل خودتان پیشرفت بیشتری داشتید به خودتان جایزه بدهید. برای این کار می‌توانید همراه دوستان خود به تماشای یک فیلم بنشینید و یا در روزی خاص با هم به استخر بروید و از این قبیل کارها را برای بالا بردن روحیه انجام دهید.

مطمئن باشید داشتن روحیه شاد و سرحال در روند رو به رشد شما تاثیر به سزایی خواهد داشت و باعث می‌شود با علاقه بیشتری به مطالعه دروس خود ادامه دهید.

هر کس تو این دنیا یه جایگاهی داره اشتباه نکن.. جایگاهت رو کسی برات تعیین نمیکنه، این تو هستی که میتونی جایگاهی که آرزوش رو داری برای خودت ترسیم کنی، درست مثل یه نقاش.. این تویی که قراره رنگش کنی، حالا اینکه آسمونت رنگین کمون داشته باشه  یا غروب آفتاب یا اینکه ابر های سیاه این به تو بستگی داره این که دریاش آروم و دلنشین باشه، یا طوفانی به تو بستگی داره اینکه درختاش پر از شکوفه باشن یا بدون برگ، این هم به تو بستگی داره، اینکه تو قهرمان شهر نقاشیت باشی هم به تو بستگی داره.

فقط یادت باشه که استادت تو رو زیبا نقاشی کرده، به تو همه اصول یه نقاش حرفه ای شدن رو نشون داده، پس جوری قلم رو روی صفحه سفیدت بگردون که بهت افتخار کنه که با لذت امضاش رو گوشه برگت بندازه و بنویس “قبول”

یکم فکر کن جایگاه تو سال بعد کجاست؟

بعضی ها هم هستن که هیچ اطلاعی از نحوه درس خوندن ندارن و فکر میکنن ساعت مطالعه بالا به تنهایی عامل موفقیته

اردیبهشت و خرداد ، زمان جابجایی رتبه ها !با برنامه خوب و حساب شده از این دوماه استفاده کن

9099071614

چگونه از درس خواندن خسته نشویم , در هر فصل و شرایطی که درس میخونید یک نکته رو فراموش نکنید:

اینکه در تصمیماتی که برای روش مطالعه و برنامه‌ریزی خودتون میگیرید ثابت قدم باشید.

اگر برنامه‌ ندارید خوبه که با کمی تحقیق یک روش و زمان‌بندی مناسب رو انتخاب کنید و براساس اون جلو بروید. همینکه برنامه‌‌تون مشخص شد دیگه فقط عمل کنید و با حرف دوست و آشنا چیزی رو تغییر ندید.

یادتون باشه مغز انسان تطابق‌پذیرترین ابزار شناخته شده‌ هست. این یعنی حتی اگر برنامه شما افتضاح هم باشه، باز مغز شما میتونه خودش رو براساس اون تطبیق بده و یادگیری رو به یک جایگاه نسبتا خوب برسونه. همین مساله هم در صورتی ممکن میشه که برنامه رو تا انتها جلو ببرید.

چگونه از درس خواندن خسته نشویم ,  خیلی از کنکوری‌ها (صرف‌نظر از سطح و جایگاه‌شان) با حرف‌ دیگران به‌راحتی تغییر مسیر میدن. این حرف‌ها که الان وقت خوندن عمومی‌ها نیست یا مثلا فقط در فلان فصل فقط باید تست زد و سایر صحبت‌های اینجوری رو یک راست به سطل زباله ذهنتون بریزید!

بزرگ‌ترین ظلمی که در حق کنکور و البته زندگی خودتون میتونید انجام بدید این هست که براساس حرف و نظر دیگران، به اون چیزی که باورش دارید یا براش برنامه‌ریزی کردید رو نا تموم رها کنید! (البته اگر راه درستی رو برای موفقیت تو کنکور انتخاب کرده باشید).

چگونه از درس خواندن خسته نشویم , هرچقدر هم که سرسخت باشید، بلاخره روزگار روزهای ناخوشی رو به شما نشون میده. پس یقین داشته باشید که در ادامه راهتون بارها نا‌ امیدی و ناراحتی به سراغتون میاد. مهم اینه که آیا میتونید باز هم بلند شید و راهی که اومدید رو ادامه بدید؟ کنکور شاید چیز غولی به ‌نظر برسد چه اما ساده‌تر از این حرفاست. مهم‌تر از کنکور اون چیزی هست که براتون در طول زندگی باقی‌ میمونه. همونجور خیلی‌ها تلاشی که در این دوره کردن سنگ ‌بنایی شده تا به یک شخص توانمند و خودساخته تبدیل بشن.

برنامه ریزی یعنی قدر تک تک لحظاتت رو بدونی…

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات کنکوری عضو کانال تلگرام مشاور گروپ شویدچگونه از تلاش خسته نشویم

جهت مشاوره در زمینه چگونه از درس خواندن خسته نشویم و تا روز کنکور با انگیزه بمانیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

تلفن همراه

در صورتی که به هر دلیل به تلفن ثابت دسترسی ندارید ما برای مشاوره با شما تماس میگیریم!

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد.
این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد.
تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود.
لازم به ذکر است مشاور گروپ هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

سارا حمیدی آموزش تمرکز و تفکر

خستگی ذهن مشکلی است که اکثر افراد با آن رو‌به‌رو هستند.

هنگامی که ذهنمان خسته است احساس می‌کنیم که توانایی انجام هیچ کاری را نداریم و نمی‌توانیم تصمیمات خوبی بگیریم.

واقعیت این است که احساس ما صحیح است و یک ذهن خسته نمی‌تواند به‌درستی فکر کند.

خستگی ذهن علت‌های متفاوتی دارد.

چگونه از تلاش خسته نشویم

از فکر کردن بیش از حد گرفته تا افکار مزاحم، نداشتن تمرکز، عدم مهارت کافی در تصمیم‌گیری و حتی خستگی جسمی نیز می‌تواند سبب خستگی ذهنی نیز شود.

خستگی ذهنی در هر شرایطی ممکن است برای ما به‌وجود بیاید. هنگامی که در طول روز کارهای زیادی داریم، کارهایی را باید انجام دهیم که به آن علاقه کافی نداریم و یا زمان کافی برای انجام کارمان نداریم.

در برخی از کلاس‌هایم با افرادی آشنا می‌شوم که در طول روز گرفتاری‌های زیادی دارند. کارهای زیادی باید انجام دهند و هیچ گاه زمان کافی برای اتمام برنامه‌هایشان ندارند.

شکایت اصلی چنین افرادی این است که در پایان شب ذهنشان بسیار خسته است.

وقتی که در طول روز کارهای زیادی داریم، تصمیم‌های متفاوتی باید گرفته شود، مرتب تمرکزمان به هم می‌خورد، عوامل حواس‌پرتی متفاوتی در محل کار و یا زندگی‌مان وجود دارد و یا دچار وسواس فکری هستیم و برای یک تصمیم کوچک مدت زمان زیادی را صرف می‌کنیم، تمام این عوامل سبب خسگی ذهن ما خواهد شد.

خستگی ذهن یک بیماری نیست بلکه نیاز به مدیریت و تامین انرژی مورد نیاز مغزمان دارد.

یکی از علائم خستگی ذهن ناتوانی در تصمیم‌گیری و انتخاب کردن است. وقتی ذهن شما خسته است، تمرکز شما به‌شدت کاهش می‌یابد و افکار مزاحم به ذهن شما هجوم می‌آورند.

در چنین مواقعی حتی توانایی کنترل افکار مزاحم ذهنتان را نیز ندارید.

تصور کنید در یک مهمانی هستید و همه در حال گفت‌و‌گو و شادی کردن هستند. شما به شدت خسته هستید. اگر با فردی صحبت کنید احتمال کمتری دارد که بتوانید به‌دقت به صحبت‌های او گوش دهید. مغز شما نیاز به استراحت دارد.

مهم‌ترین علائم یک ذهن خسته عبارت است از:

وقتی که جسمتان خسته هست بهتر است به جای انجام کارهای فکری استراحت کنید و یا سعی کنید به خود آرامش دهید تا خستگی ذهنتان نیز برطرف شود.

تمام کردن کارتان به سختی انجام می‌شود. تمرکز کافی برای تصمیم‌گیری ندارید و نمی‌توانید وظایف خود را به خوبی انجام دهید.

شما به سرعت عصبانی و یا ناراحت می‌شوید و در برخورد با دیگران رفتار مناسبی نخواهید داشت.

 

وقتی مدام در حال کار کردن هستید، زمانی را به ایجاد آرامش برای خود اختصاص دهید. سعی کنید چند لحظه‌ای را استراحت کنید، چشمان خود را ببندید و به هیچ موضوعی فکر نکنید. تنفس عمیق و یا تمرین‌های افزایش تمرکز در چنین مواقعی به شما کمک خواهد کرد.

همچنین باید بدانید که استراحت کردن اصولی دارد و برای اینکه ذهن خود را تغذیه کنید و به آن استراحت دهید باید به درستی استراحت کنید. میتوانید مقاله چگونه استراحت کنیم تا انرژی ذهنی خود را تقویت کنیم را مطالعه کنید.

برخی افراد روزانه تصمیم‌های زیادی می‌گیرند. از صبح که از خواب بیدار می‌شوند مدت زمانی را صرف تصمیم ‌گیری برای انتخاب لباس مناسب می‌کنند.

برخی افراد ترجیح می‌دهند یک کار روتین را با شیوه‌های متفاوت انجام دهند و بنابراین هر روز زمان و انرژی زیادی به این کار اختصاص می‌دهند.

برخی افراد ابتدای صبح مدت زمان زیادی را به کارهایی که باید در طول روز انجام شود فکر می‌کنند.

تمام این کارها انرژی زیادی از شما خواهدگرفت. با انجام ندادن کارهای کم‌الویت و یا واگذاری تصمیم‌های روتین به دیگر افراد، سعی کنید انرژی ذهنی خود را هدر ندهید. اولوبت بندی کردن به شما کمک می کند از قبل بدانید چه کارهایی باید انجام دهید و وقت و انرژی ذهنی را خود صرف تصمیمات بیشمار نکنید.

خواب شب مناسب و کافی منبع انرژی ذهنی به شما می‌رود. افرادی که خواب نامناسبی دارند سریع‌تر از بقیه افراد دچار خستگی ذهنی می‌شوند. شب‌ها بهتر بخوابید تا بهتر فکر کنید.

یکی از عوامل شایع در ایجاد خستگی ذهن، مطالعه کردن و یا درس خواندن است. هنگامی که مدت زمانی را صرف کتاب خواندن می‌کنید و تمام تمرکز خود را بر آن قرار می‌دهید، ذهن شما پس از مدتی خسته خواهد شد.

این خستگی با علائمی همچون خواب‌آلودگی هنگام درس خواندن و یا مطالعه خود را نشان می‌دهد. در این مواقع گفته می‌شود که مغز در حال خمیازه کشیدن است.

برخی افراد می‌گویند که پس از مدت مشخصی مطالعه خسته می‌شوند و ذهن آنها کشش کافی نخواهد داشت.

یکی از عوامل مهم خستگی ذهن در درس خواندن و یا مطالعه، عادت نداشتن به مطالعه است.

شما خود را مجبور می‌کنید که مدت زمانی را در یک مکان بنشینید و کتاب بخوانید. مغز شما به این کار عادت ندارد.

مغز شما مجبور است انرژی زیادی صرف کند تا متمرکز بماند.

از این‌رو پس از مدتی با علائمی همچون خمیازه، افکار مزاحم و یا تشنگی به شما هشدار می‌دهد که خسته است.

اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه بوده‌اید موارد گفته شده در زیر به شما کمک خواهد کرد:

۱- تمرکز خود را افزایش دهید تا هنگام مطالعه با تمرکز بیشتری و خستگی کمتری مطالعه کنید.

۲- مدت زمان مطالعه خود را به زمان‌های کمتر تقسیم کنید. استفاده از تکنیک پومودارو به شما کمک خواهد کرد.

۳- مکان مناسبی را برای مطالعه انتخاب کنید. مکانی که به شما آرامش دهد و نور مناسبی داشته باشد.

۴- هنگامی مطالعه کنید که انرژی جسمی بیشتری دارید. پیشنهاد میشود اوایل روز مطالعه کنید.

۵- برای خود برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی یک مهارت است و به شما کمک می کند تا ذهن آرام تری داشته باشید. می توانید مقاله چگونه برنامه ریزی خود را عملی کنیم را مطالعه کنید.

خیلی خوشحال میشوم که از تجربیات خود برای من بنویسید. اینکه چه کارهایی به شما کمک می کند تا به ذهن خود استراحت دهید.چگونه از تلاش خسته نشویم

همچنین سولات خود را در زیر همین مقاله از من بپرسید. در سریع ترین زمان ممکن سوالات شما را خواهم خواند و به آنها پاسخ خواهم داد.

 

 

 

من سارا حمیدی هستم و در این وبسایت به منظور آگاهی از توانایی های مغزی و افزایش عملکردمان در زندگی، محیط کار و خانه به ارائه مقالات، دوره ها و محصولات آموزشی می‌پردازم.

مطلب قبلی

روش تصمیم‌گیری: تحلیل تست رایگان تصمیم گیری

مطلب بعدی

پرورش ذهن با کاهش استرس روزانه

چرا نباید از آینده بترسید؟ ترس از آینده نداشته باشید

دلایل خواب آلودگی در مطالعه و کار

مهارت کنترل ذهن در کار و زندگی و تحصیل

چگونه با انگیزه کار کنیم؟ مهم ترین راهکار تقویت انگیزه

مدتی هست که با سایت شما اشنا شدم وراه کارهای شما رو دنبال میکنم چیزی که در مورد شما بسیار جالبه فهمیدن ودرک کردن کسایی هست که مشغله فکری زیادی دارند و با مغزشون خیلی کار میکنن ممنونم از جانب خودم وکسایی که با علم واطلاعات خوبتون کمکمون میکنید راستی کتاب یادگیری در عمق ۴متری هم فوق العاده بود باز هم تشکر

سلام جناب ابوالفضل بهتون تبریک میگویم که راهکارها را در زندگی تون پیاده سازی کردید. خیلی خوشحالم که مقالات سایت برای شما مفید بوده است. شاد و موفق باشید.

سلام . اول خیلی ممنونم برای سایت خوبتان . من امتحانات میان ترم دارم //کلاس هشتمم ولی حست در خوندن ندارم من همیشه خستم /.ونتونستم عادت مطالعه داشته باشم ذهن من همیشه در گیره

سلام دوست عزیز

دلایل خواب آلودگی در مطالعه و کار

چرا انگیزه ندارم ؟

مقالات بالا را لطفا مطالعه کنید. شاد باشید

سلام… من بیشتر قبل از ظهر ذهنم به شدت خسته میشه… و بیشتر عصرها سرحال ترم… فرقی نمیکند صبح زود بیدار شوم یا دیر… اما خوابم کامل است

سلام… من بیشتر قبل از ظهر ذهنم به شدت خسته میشه… و بیشتر عصرها سرحال ترم… فرقی نمیکند صبح زود بیدار شوم یا دیر… اما خوابم کامل است

سلام من کنکور دارم و این روزهای آخر خیلی خسته ام باید چیکار کنم؟

سلام دوست عزیزم. بهتون تبریک می گویم که در حال تلاش برای به دست اوردن آرامش خود هستید. در روزهای آخر به انجام کارهایی بپردازید که به آن خلیی علاقه مند هستید. سعی کنید با انجام کارهایی که در آن غرق می شوید به ذهن خود استراحت دهید. پیشهاد می کنم مقاله زیر را مطالعه کنید.استراحت کردن شاد باشید

سلام ممنون از سایت خوبتون من چندوقتی هست که دچار خستگی ذهن شدم ولی همه دلایلشو توکانال شما پیداکردم و چند روزی هست که خیلی سرحال تر شدم ومدیون شما هستم لطفا اگه میشع راهنمایی کنید ک چگونه تصمیم های پیاپی نگیرم و ب افکارمنفی غلبه کنیم

سلام دوست عزیزم. سپاسگزارم و بهتون تبریک می گویم که به دنبال ایجاد حال خوب و بهتر برای خود هستید. مقاله زیر را می توانید مطالعه کنید

بیش از حد فکر کردن

چگونه یک ذهن آرام داشته باشم؟

و پیشنهاد ویژه اینکه در دوره مدیریت ذهن شرکت کنید.

دوره غیر حضوری مدیریت ذهن شاد باشید

سلام من دریک مکان کاملا تنهایی به سر میبرم وهیچ کار فزیکی ندارم دوست دارم مطالعه کنم اما وقتی میخواهم مطالعه بکنم خوابم میاد وهیچ حوصله ندارم اگر مطالعه بکنم نمیتوانم یک مطلب را تا آخر برسانم وازین عادتم خیلی ناراحتم اگر مشوره دهید خالی از اجر نیک نخواهد ممنون

میتوانید به دکتر تغذیه مراجعه کنید به احتمال زیاد کمبود ویتامین دارین که با تجویز مکمل مشکلتان حل میشود . موفق باشید

سلام من تازه به سایت شما اومدم اونم اتفاقی . ذهنم خیلی زود خسته میشود مخصوصا وقتی باموبایل صحبت میکنم یا برام مهمون میاد یا خودم جایی میرم صحبت میکنم ذهنم خسته میشه وسر درد شدیدی می گیرم ۱ سال هم تحت نظر دکتر مغز واعصاب بودم متاسفانه داروها هم تاثیری نداشتند لطفا منو راهنمایی کنین یه عمر دعا گویتان میشم

سلام دوست عزیز پیشنهاد می کنم که مقالات زیر را مطالعه کنیدچگونه یک ذهن آرام داشته باشم؟

تقویت انرژی ذهنی

همچنین پیشنهاد ویژه اینکه در دوره زیر شرکت کنید

ذهن آگاهی شاد باشید

کمبود دوپامین یکی از عواملی هست که در خستگی ذهنی نقش دارد

سلام خانم حمیدی خوب هستین ببخشید سوال من این بود که بنده اصلا نتونستم بخوبی به خودم ایمان داشته باشم برای درس خواندن ونمیتونم ذهنم رو کنترل کنم برای درس نمتونم تمرکز حواس داشته باشم

سلام دوست عزیزم

امیدوارم خوب و شاد باشید

پیشنهاد می کنم مقاله زیر را مطالعه کنید و علت عدم تمرکز خود را پیدا کنید.چرا برای درس خواندن تمرکز ندارم؟

همچنین برای تقویت تمرکز ذهن خود در دوره افزایش تمرکز و کنترل ذهن شرکت کنید.

شاد باشید…

عالی بود داوطلب ارشد هستم، بسیار استفاده کردم ،با خواب و بخش ورزش غیر حرفه ای و کوتاه و مخصوصا دور کردن عذاب وجدان و استرس بیخودی به شدت موافق هستم . موفق باشید

سلام مسعود عزیز

از همراهی شما خیلی خوشحال هستیم.

شاد باشید…

سلام من الان کلاس یازدهم هستم وسال دیگه باید کنکور بدم اما مشکل من اینه که سریع توی درس خوندن خسته می شم اگه میشه یه چنتا راه مفید بهم بگین ممنون.

سلام دوست عزیزم

این موضوع میتونه دلایل متفاوت داشته باشه

نداشتن تمرکز کافی نداشتن برنامه ریزی صحیح خستگی جسمی که ممکن است دلایل پزشکی داشته باشه عادت نداشتن به درس خواندن زیاد و تمام مواردی که در این مقاله مطرح شد. با مطالعه این دلایل فکر می کنید دلیل خستگی شما چیست؟ اول باید دلیل خستگی خود را پیدا کنید تا بعد بتوان برای آن راه حل ارائه داد

سلام خانم حمیدی من دانش آموز سال نهم هستم من از بچگی همین حس رو داشتم مثلاً معلم داره به خوبی درسشو میده اما من نمیتونم از فکر در بیام انگار نه انگار فقط فکر میکنم امسال نمره من خیلی افت داشته لطفاً راه کار رو به من بگید با تشکر.

سلام خسته نباشید سرکار خانوم مقاله زیبا و کامل و کاربردیه ولی متاسفانه مشکلات خیلی زیاده تقریبا و حس میکنم ذهنم داره بیمار میشه البته از وقتی رفتم مدرسه جدید این حسه بیشتر شده ای کاش یه برنامه مشاوره انلاین هم داشتید یا اگه داشتید لطفا من رو هم در جریان بگذارید با تشکر و خسته نباشید

سلام دوست عزیز جلسات مشاوره به صورت تلفنی و یا اینترنتی می باشد و غیر حضوری است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره مجموعه تماس بگیرید. ۰۹۱۹۴۱۰۴۰۳۵ شاد باشید…

باسلام و احترام دوست عزیز لطفا مرا در این مورد زیر راهنمایی فرمایید. بنده با وجود ۴۸ سال سن همیشه این مشکل را دارم که نمی توانیم تمرکز خود را برای خواندن یک کتاب یا یک مطلب طولانی داشته باشم، به طوری که اگر در کلاسی شرکت کنم نهایت نیم ساعت بعد احساس بی قراری و ول خوردن می کنم، به طوری که تحمل نشستن در کلاس برای بسیار سخت است. به طور کل هر جا که کسی صحبت کند و من باید گوش دهم ناخواسته چشمانم سنگین و تمرکز بسیار پایین می آید. به طور مثال برای ازمون رانندگی، تمرین در شهر استادی که به من آموزش می داد نهایت تلاشی که برای یادگرفتن می کردم شاید نیم ساعت بود و بعد دیگر چیزی به گوشم نمی رفت . این مسئله خیلی آزاردهنده است.در یک مجلس کسی سخنران باشد نهایت آرامش من در ان مراسم نیم ساعت است و خیلی زود خسته می شوم و این خیلی من را ناراحت می کند. لطفا من را راهنمایی کنید. باسپاس فراوان

سلام دوست عزیزم پیشنهاد می کنم که تمرکز خود را تقویت کنید تا به مرور بتوانید مدت زمان بیشتری بر کارهایتان متمرکز بمانید. مقالات زیر را مطالعه کنید

مهارت گوش دادن با تمرکز بالا

چرا برای درس خواندن تمرکز ندارم؟

همچنین پیشنهاد ویژه شرکت در دوره دوره

افزایش تمرکز و کنترل ذهن

ذهن آگاهی

شاد باشید…

سلام…من به تازگی در هنگام انجام کاری که بهش علاقه دارم (مث نوشتن) اگه بعد یه مدتی به نتیجه ای که میخوام نرسم احساس کلافگی و خستگی بهم دست میده و نمیتونم دوباره تمرکز کنم و مجبور به نیمه کاره رها کردن کارم میشم دلیلش چیه و من چیکار باید بکنم؟

سلام دوست عزیزم علت اینکه شما نمیتوانید بر کارهاتون تمرکز کنید اینه که که انگیزه تون را از دست می دهید و احساس می کنید که به نتیجه مد نظر نخواهید رسید باید بر روی اهداف خود بیشتر کار کنید و برای آنها برنامه ریزی بهتری کنید. پیشنهاد می کنم مقالات زیر را مطالعه کنیدچگونه برنامه ریزی صحیح کنیم و به آن عمل کنیم؟

همچنین پیشنهاد ویژه شرکت در دروه تقویت تمرکز می باشد

شاد باشید

سلام. مرسی بخاطر این مطلب خوب و ساده و مفید. با تمام سادگی، خیلی حرفا رو زد. برای یکی مثل من که سریع تمام مسایل رو پیچیده می کنم این مطلب منو به آروم بودن و ساده فکر کردن سوق داد. مرسی واقعا

ممنون از پیام تون. شاد باشید

سلام. من هشتمم و تقریبا تا حالا همیشه شبای امتحان خوندم ولی امسال در سا سنگین تر شده و برای روزم برنامه ریزی کردم ولی بعد ۱ ساعت مثلا علوم خوندن با ی رب استراحت بازم سر درس بعدی سر درد و چشم دردو…حتی واسه اینکه ی استراحتم واسه مغزم باشه بین خوندنا پیانو میزنم (تمرین نه فقط واسه لذت)و هر شبم ورزش می کنم (سه ساله این کارو می کنم)ولی نمیشه ک نمیشه.چکار کنم بنظرتون

اصلاحیه تمرین نه، فقط واسه لذت

سلام دوست عزیزم مشخص هست که شما عادت به چنین روشی برای درس خواندن ندارید و برای همین با سردرد و چشم درد رو به رو میشوید. برنامه ریزی تون را سبک کنید و در روز ساعت مطالعه خود را کمتر کنید تا بتوانید به چنین سبک مطالعه عادت کنید. سپس به مرور ساعت مطالعه خود را افزایش دهید.

سلام خسته نباشید،خیلی ممنون برای ارائه ی مطالب مفیدتون? من امسال یازدهم هستم و برای امتحانات بطور کامل دروس رو مطالعه میکنم اما متاسفانه نمره های خوبی کسب نمی کنم و همیچنین افت خیلی زیادی نسبت ب پارسال دارم همین باعث میشه که تمام انگیزم رو برای درس خوندن از دست بدم و دیگ اصلا مشتاق نیستم برای درس خوندن،از طرفی نزدیک امتحانات ترم هم هستیم میشه کمی راهنماییم کنید که چطوری انگیزم رو دوباره پیدا کنم خیلی ممنون میشم??

سلام دوست عزیز پیشنهاد می کنم مقاله چرا انگیزه ندارم؟ را مطالعه بفرمایید.

سلام دوست عزیزم پیشنهاد می کنم مقاله زیر را مطالعه کنید.چرا انگیزه ندارم؟

سلام

“برخی افراد ترجیح می‌دهند یک کار روتین را با شیوه‌های متفاوت انجام دهند و بنابراین هر روز زمان و انرژی زیادی به این کار اختصاص می‌دهند.” فک کنم بیشتر انرژی من صرف این میشه. ممنون از مطلبتون

سلام خسته نباشید واقعا ، راهکار های بیشتری بزارید برای خستگی ذهن

سلام خسته نباشید. چند وقت پیش شخصی یه حرفی به من زد و من خیلی ناراحتم و الانم با این که بخشیدمش کلی تلاش کردم تا فراموشش کنم ولی نمیتونم و این حرف از ذهنم پاک نمیشه و شب و روزم رو تحت تأثیر قرار داده و تمام تمرکزم رو گرفته حتی نمیزاره درس بخونم و فعالیت های روزانمو درست و با آرامش انجام بدم و تمام فکر و ذهنم رو خسته کرده. چه راه کاری پیشنهاد می کنید تا از شر این فکر و خیال راحت شم؟؟؟ لطفا کمکم کنید.

سلام دوست عزیز پیشنهاد می کنم مقاله زیر را مطالعه کنیدذهن آگاهی

و پیشنهاد ویزه شرکت در دوره زندگی در لحظه حال می باشد شاد باشید

با سلام خدمت شما..من کنکوری هستم و اینکه خیلی تلاش میکنم تا بتونم با تمرکز و بدون خستگی و خواب الودگی درس بخونم ولی نمیتونم. حتی وقتایی که زمان خوابمو تنظیم میکنم اما تو روز همه این مشکلات رو دارم خواب عدم تمرکز و خستگی وقتی میشینم پای درس خوندن.. خیلی اذیت میشم چیکار کنم. خیلی راه هارو امتحان کردم مثل تغذیه مناسب یسری خوراکی ها زمان خواب و.. ولی فایده ای نداشته ممنون میشم کمکم کنید تا از این حالت خارج بشم خیلی ناراحتم

سلام دوست عزیز مقاله زیر را مطالعه کنیدچرا برای درس خواندن تمرکز ندارم؟

همچنین پیشنهاد ویژه شرکت در دوره افزایش تمرکز و کنترل ذهن می باشد. شاد باشید

مرسی از کمکتون

سلام من کنکور دارم و میخام واسه کنکور ۹۹بخونم قبلا درسخون بودم ولی از یه مدتی هس که اصلن نمی تونم بخونم تنبلی و چیزای ریگ نیس حتی کتابمم باز میکنم و فقط نگاش میکنم ولی ذهنم خسته هس از خوندن جمله های کتاب بدم میاد و نمیتونم بخونمشون به خودم استراحت دادم خوب نشدم دیگ نمیدونم باید چی کار کنم اگ میشه راهنماییم کنید. (البته یه مشکلی هم قبلا واسم بوجود اومد که خیلی بهمم ریخت ولی الان دیگ اون مشکل هم باهاش کنار اومدم)

دوست عزیز سلام

بهتون پیشنهاد می کنم انگیزه های خود را مشخص کنید و هدف تون را از درس خوندن تشخیص بدید. وقتی اهداف و چرایی درس خواندن تان را برای خود مشخص کنید انرژی و انگیزه بیشتری برای حرکت پیدا خواهید کرد. پیشنهاد می کنم مقالات زیر را مطالعه کنید.چرا انگیزه ندارم؟

راهکار تقویت انگیزه

شاد باشید

سلام خانوم احمدی خسته نباشید من یه ده روزی میشه یه برنامه جدید واسه کنکور دارم که ساعت مطالعه ام رو بیشتر کردم تقریبا روزی ۱۱/۴۵ میتونم بخونم ولی از اول برنامه یه چند روز دقیقا به همین مقدار مطالعه میکنم ولی یه هو یه روز کلا دلم نمیخواد بخونم و دوس دارم هر کاری کنم جز درس مثلا فیلم ببینم یا بخوابم هر چند میدونم که ۳ ماه دیگه کنکور دارم و اگه تلاش نکنم خراب میکنم و به هدفم هی فکر میکنم ولی کاری از دستم برنمیاد. چیکار کنم؟؟؟؟؟؟ میتونید کمک کنید؟؟؟؟؟

دوست عزیز سلام

مطالب گفته شده در این مقاله را انجام دهید تا به مرور بتوانید ساعات مطالعه خود را افزایش دهید. اگر قبلا روزی ۸ ساعت درس می خوانده اید و الان یک دفعه ۵ ساعت به مطالعه خود اضافه کنید چون عادت به این ساعت مطالعه ندارید دچار خستگی ذهن میشوید. پس ساعت مطالعه خود را کم کم افزایش دهید و هفته ای نیم تا یک ساعت به ساعت مطالعه خود اضافه کنید تا به مرور به آن عادت کنید. شاد باشید

یه چیزیو یادم رفت بگم این اتفاق بیشتر بعدازظهر اتفاق میفته یا بعد از نهار که به شدت احساس خستگی میکنم و دوس دارم که ۴۵ دقیقه بخوابم میخوابم و پا میشم و این حس و حال رو دارم

ابتدا این متن را بخوانید…

بدن و مغز انسان با تمرین و تکرار می‌تواند کارهای خارق‌العاده‌ای انجام دهد!مثل چهارده ساعت مطالعه در روز. اما صرف مطالعه‌ی زیاد به معنای بازده زیاد نیست؛ برای آنکه این میزان مطالعه پربازده باشد نیاز به تمرین و تکرار دارد، یعنی باید^ مغز به این میزان مطالعه عادت کند^ تا به مرور بتواند انرژی مورد نیاز را تامین کرده و تمرکز داوطلب در مطالعه بیشتر شود که این مسئله خود تاییدی بر پیوستگی در مطالعه است! اما هنگامی که فرد بدون تکرار و هرچند روز یکبار این پروسه را طی می‌کند مغز توانایی تحلیل مفاهیم و تمرکز در این مدت زمان طولانی را ندارد

من این متن رو یه جایی دیدم و واسه من یه سوالی پیش اومد و اون اینکه چطوری مغز من به این میزان مطالعه

ابتدا این متن را بخوانید…

بدن و مغز انسان با تمرین و تکرار می‌تواند کارهای خارق‌العاده‌ای انجام دهد!مثل چهارده ساعت مطالعه در روز. اما صرف مطالعه‌ی زیاد به معنای بازده زیاد نیست؛ برای آنکه این میزان مطالعه پربازده باشد نیاز به تمرین و تکرار دارد، یعنی باید^ مغز به این میزان مطالعه عادت کند^ تا به مرور بتواند انرژی مورد نیاز را تامین کرده و تمرکز داوطلب در مطالعه بیشتر شود که این مسئله خود تاییدی بر پیوستگی در مطالعه است! اما هنگامی که فرد بدون تکرار و هرچند روز یکبار این پروسه را طی می‌کند مغز توانایی تحلیل مفاهیم و تمرکز در این مدت زمان طولانی را ندارد

من این متن رو یه جایی دیدم و واسه من یه سوالی پیش اومد و اون اینکه چطوری مغز من به این میزان مطالعه عادت بکنه؟؟؟

دلم هیچ به درس خواندن نمیشه و اگر درس هایم را بخوانم به ذهنم نمشیند و احساس خستگی میکنم

سلام خانم دکتر من ۱۸ سال دارم و یه بچه دارم درس میخونم و خیلی هم از نظر درسی قوی هستم جوری که با وجود بارداری و سختی های دیگه معدل درسیم کمتر از ۲۰ نشد ولی الان با وجود تشویق خیلی زیاد معلما و اطرافیان و علاقه شدیدی که به هدفم دارم و میدونم که واقعا باید بهش برسم و اینکه اگر تلاش کنم میتونم به هدفم برسم ولی نمیدونم چرا نمیتونم افکارمو سر و سامون بدم و درسمو بخونم هر باری که تصمیم به درس خوندن میگیرم شاید برا ۱ روز پا برجا میمونه به طوری که الان درسمو رها کردم و امتحانامو به شهریور موکول کردم به عنوان مثال من میدونم که تا فلان امتحان چندین روز وقت دارمو اگر تقسیم کنم بدون هیچ دردسری میتونم امتحانمو رد کنم ولی اونقدی با تلقین به خودم که خسته هستم یا امروز و فردا کردن کارمو عقب میندازم که دیر میشه با اینکه میدونم کارم اشتباهه ولی نمیتونم مغز خودمو کنترل کنم و واقعا خسته شدم

دوست عزیز سلام

پیشنهاد می کنم مقالات زیر را مطالعه کنید

چگونه بر تنبلی خود غلبه کنیم

چرا کارهایمان را عقب می اندازیم

شاد باشید

سلام. روز بخیر .. خیلییی خیییلی ممنون میشم که ب من کمک کنید… من ۱۶ سالمه و پاییز ۹۸ میرم پایه یازدهم.. دانش اموز خوبی هستم ولی برای کنکور که باید روزی ۱۱ یا ۱۲ ساعت، یا حتی ۸ ساعت و با بازدهی بیشتر درس بخونم،، موقع مطالعه یا احساس خواب آلودگی میکنم و میخوابم تا سه ساعت،، یا دوس دارم هرچی زودتر درس خوندنم تموم شه… نمیدونم چرا اینطوری شدم! درحالی ک من پایه های راهنمایی اصلا خسته نمیشدم و سخت کوش تر بودم… ولی الان ک اونم مهم ترین فرصته برای افزایش ترازهام، نمیدونم چرا اینطوری شدم!! خسته شدم از بس ب خودم قول دادم زدم زیرش… کلا کارهامو ب عقب میندازم.. چ تو درس و چ زندگیه روز مره… البته دوباره بگم که من تو پایه های راهنمایی و همچنین ابتدایی، هرچیو عقب مینداختم جز درسامو …چرا واقعا الان احساس خستگی میکنم!! این رو هم بگم من ساعت حدودا ۱۲ شب میخوابم، پنج صب بلند میشم و دوباره ساعت ۹،۸شایدم زودتر تا سه چار ساعت میخوابم… و شده که بازهم بعد ازظهرش یا بعده دو سه ساعت مطالعه خوابم بگیره… واقعا دیگه بریدم. از بس تو درس خوندن، زدم زیر قولام… حتی ب بقیه هم میگفتم کارامو چک کنن ک عمل کنم ب کارام یا خیلی چیزا خوندم درمورده غلبه بر تنبلیو انگیزه…. اما بعده چار روز و حتی کمتر دیگه فایده نداشت ک نداشت… خواااهشا کمکم کنید…مرسییی

دوست عزیز سلام یشنهاد می کنم مقالات زیر را مطالعه کنیددلایل خواب آلودگی در مطالعه و کار

چگونه با انگیزه کار کنیم؟ مهم ترین راهکار تقویت انگیزه

چگونه بر تنبلی خود غلبه کنیم؟

شاد باشید

سلام دوست عزیزم من تقریبا دو سالی هست که درگیر خستگی مفرط ذهنی هستم، که البته قبلا فکر میکردم دچار افسردگی و استرس شدم و با مراجعه به روانپزشک برای اضطراب و افسردگی ، مدتی هست که دارم دارو میخورم. الان کارهای نیمه تمام و رهاشده دارم که دلم میخواد واقعا تمومشون کنم اما نمیتونم، ذهنم روی یک کار متمرکز نمیشه و مدام نگران بقیه‌ی اولویت ها هستم، احساس میکنم خالی از انرژیم و دقیقا نمی‌دونم چکار باید بکنم؟

سلام گلتا عزیز دوره مدیریت راز انگیزه بر روی سایت قرار گرفته است و شما به کمک این دوره میتوانید بدون نگرانی و با آرامش برای رسیدن به خواسته های خود اقدام کنید. همچنین می توانید از مقالات زیر نیز استفاده کنیداولویت بندی کارها : آنچه می دانیم و انجام نمی دهیممدیریت زمان: تکنیک اولویت‌بندی کارها

شاد باشید

سلام،اول از همه ممنونم به خاطر سایتتون. دوم اینکه من الان حدود ۸ ماهه که اصلا تمرکز ذهن ندارم یعنی اصلا رو کارم نمیتونم تمرکز کنم چندسال تولیدی داشتم و به خاطر شرایط بد اقتصادی تولیدی رو جمع کردیم و الان چند ماهی هست که رفتم شرکت تو قسمت IT مشغول به کارم متاسفانه از زمانی که رفتم شرکت ذهنم مثل قبل نیست تمام تمرکزم رو از دست دادم کارام نمیتونم درست انجام بدم قبل شرکت خیلی آدم شادی و پر انرژیی بودم حتی ذهنم یادگیریش فوق العاده بود اما متاسفانه الان نیست کم حرف شدم هم خستگی ذهنی دارم هم خستگی جسمی به هیچ چیز فکر نمیکنم یعنی اصلا تمرکز ندارم که فکر کنم انگار که تو خلا هستم. اگه میشه یه راهنمایی بکنید تا تمرکز رو به دست بیارم و بتونم تو کارم موفق باشم خودم از این وضعیت خستم. صرمنده زیاد تایپ کردم. من ۲۹ سالمه.

دوست عزیزم سلام

خیلی ممنون که برای ما نوشتید و خیلی خوشحالیم که در جمع خانواده ما هستید. همان طور که خودتان گفتید احتمالاً به دلیل مسائل به وجود آمده ذهن تان خیلی درگیر بوده و فشار های کاری باعث شده که الان تمرکز نداشته باشید. پیشنهاد ما به شما این است که ۱- این مقاله چگونه استراحت کنیم تا انرژی ذهنی خود را تقویت کنیم؟ را بخوانید.

۲- مقاله ذهن آگاهی چیست و چگونه ذهن فعال‌تری داشته باشیم؟ را بخوانید و ۳- چگونه پس از شکست با شور و اشتیاق به سمت آینده حرکت کنیم؟ را مطالعه کنید.

همچنین در صورت تمایل و برای شفاف شدن ذهن تان و موفقیت در کار می توانید در جلسات کوچینگ شرکت کنید. شاد باشید

سلام، من وسواس فکری عملی دارم و هنگام مطالعه همیشه افکاری توی ذهنم هستن که حتی ممکنه از صدای خودم هم بلندتر باشن و در نتیجه نمیشه روی درس تمرکز کنم . چیکار کنم؟ خیلی کلافم کردن در نهایت هم خسته میشم خوابم میگیره .. . مطالب خوبی دارید با تشکر.

دوست عزیز سلام

برای تقویت تمرکز پیشنهاد می کنم مقالات زیر رامطالعه کنیدچرا برای درس خواندن تمرکز ندارم؟ تقویت تمرکز ذهن برای درس خواندن

چگونه تمرکز حواس داشته باشیم

و همچنین پیشنهاد ویژه دوره افزایش تمرکز و کنترل ذهن می باشد. شاد باشید

با سلام خدمت خانم دکتر عزیز سارا حمیدی من دختری ۲۱ساله هستم که توی درس هام همیشه موفق بود و همیشه تلاش ها م بی نتیجه نبود من باید همین سال دیپلم خودمو بگیرم ولی یک هشت ماهی است که کلا مغزم نمی کشه دیگه چند وقتی بودمعزم باهام صحبت می کرد .بعد بایک دکتر مغز و اعصاب صحبت کردم وبهم دارو داد و مصرف کردم ولی هیچ کمکی نکرد نمدانم باید چکار کنم همیشه خسته وبی حال وخواب الود هستم خواهش مکنم کمکم کنید. اصلا حوصله هیچ کاری رو ندارم من پیشاپیش ازتون تشکر مکنم منتظر جوابتان هستم

سلام دوست عزیز

مقاله زیر را مطالعه کنید.

چگونه استراحت کنیم تا انرژی ذهنی خود را تقویت کنیم؟

راز مدیریت انگیزه

شاد باشید

ممنون عالی بود مقالتون

سلام دوست عزیز

از همراهی شما خیلی خوشحالیم شاد باشید

سلام. ببخشید بنده پشت کنکوری هستم وهرروزهم که با انرژی بالا ازخواب بیدارمیشم و سردرس حاضر میشم ولی بعداز ۲۰ دقیقه باوجوداینکه هیچ خستگی جسمی ندارم ولی قادر به ادامه دادن درس نمیشم و احساس میکنم خسته شدم درحالی که خستگی احساس نمیکنم.این بزرگترین مشکلیه که مانع موفقیت من میشه. ممنون میشم اگه راهنماییم کنین.

سلام خسته نباشید من متاسفانه وقتی میخوام درس بخونم زود خسته میشم و به دنبالش سر درد و سرگیجه میگیرم کلا سرم یجوریه حس میکنم سنگینه چکار کنم؟؟ از درسامم دارم عقب میوفتم

سلام من هنگام مطالعه زود ناراحت میشوم و درحالی دارم درس میخوانم فکرم یه جای دیگه است چیکار کنم تا این عادت را ازمیان بردارم

سلام.من دو ساله پشت کنکورم.از خستگی ذهنی بسیار رنج میبرم.بیشتر از نیم ساعت نمیتونم بخونم.خستگی ذهنی شدید در تمام مراحل روز منو از درس خوندن دور می‌کنه.قرص ضد اضطراب هم مصرف مکنم.ولی تاثیر زیادی نداره

سلام خسته نباشید تو تلگرام و اینستاگرام فعالیت نمیکنین دیگه ؟!

سلام خسته نباشید من کنکوری هستم تابستون خیلی خوب خوندم….الان تاحدودی خسته و بی انگیزه شدم….راه حلی برام سراغ دارین؟

سلام فاطمه عزیز

انگیزه خودتون را تقویت کنید.

مقالات زیر بهتون کمک می کند

چگونه با انگیزه کار کنیم؟ مهم ترین راهکار تقویت انگیزه

چرا انگیزه ندارم ؟

شاد باشید

سلام. خیلی خوب و مفید بود. ولی من مشکلم اینه که بعد از یه مدت مطالعه ذهنم خالی میشه. هیچی تو ذهنم نیست و حواسم به افکار مزاحم پرت نمیشه. درواقع نمی تونم به چیزی فکر کنم و روی درس متمرکز بمونم. ممنون میشم کمکم کنید.

سلام دوست عزیز

پیشنهاد می کنم برای مطالعه از تکنیک پومودارو استفاده کنید. باید بین مطالعه استراحت کنید تا انرژی لازم برای ادامه دادن را داشته باشید

شاد باشید

برای اینکه از خواب ظهر جلوگیری شود چه دراهکاری را توصیه میکنید

سلام ممنون از مقاله ی خوبتون من کلاس نهم هستم و وقت زیادی و صرف درس خوندن میکنم و استراحت کافی نمیتونم بکنم و بعضی وقتا به شدت حس درس خوندن ندارم ایا به دلیل خستگیه ذهنمه؟

سلام انسیه عزیز حتما استراحت کافی را در برنامه خود قرار دهید. شاد باشید

من یه کنکوری هستم در آزمون های قلم چی شر‌کت کرده بودم ولی نتونستم برنامه رو برسونم و به گزینه دو رفتم اونجا هم بخاطر اینکه نتونستم بخونم رتبه قابل قبولی کسب نکردم من کلا دیگه ناامید شدم خانواده ازم انتظار دارن ولی من نمیتونم بخونم ساعت مطالعم دو ساعت در روز هست و خودمم میدونم با این هیچی نمیشه ولی هر کاری میکنم این ساعت مطالعه بالا نمیره موقع درس خوندن خیلی خسته میشم و کل بدنم درد میکنه هر روز تصمیم میگیرم خوب بخونم ولی هر روز از روز قبل بدتر میشه حس میکنم دیگه نمیتونم از یک طرف هم اعصابم خراب میشه و اینقدر ب این قضیه فکر میکنم ک عقب موندم نمیتونم تمرکز کنم من باید چیکار کنم

سلام ایا بیش فعالی در دوران کودکی میتواند خستگی ذهنی بسیار شدید در بزرگسالی را در پی داشته باشد؟؟؟

سلام دوست عزیز

لطفا به یک متخصص مراجعه کنید.

شاد باشید

من خستگی ذهنی بسیاااار شدید دارم شاید حتی بعد از ۱۵دقیقه مطالعه خیلی تمرین کردم ولی نهایتا به ۳۰دقیقه رسید

من دانشجو ام.بزرگترین مشکل زندگیم اینه که موقع درس خوندن مغزم قفل میکنه دو خط اول رو خوب می خونم خط سوم به بعد فقط نگاه می کنم (نگاه می کنم .ولی نمی خونم) و تا نیم ساعت و بیشتر روی اون صفحه می مونم. تا اینکه یک محرک خارجی مثل دوستان یا پیامک گوشی یا صدای بلندی باعث بشه من سرمو از روی کتاب بردارم. در این مدتی که من فقط نگاه می کنم. ابدا به هیچ چیزی فکر نمی کنم اگر اون صفحه را از من بپرسند من فقط همان ۲ خط اول را یادم هست.دوبار دکتر رفتم گفتند که مشکل خوابه و یک سری آرام پبخش به من دادن اما هیچ تغییری نداشت . و این مشکل رو از زمانی که یادم هست داشته ام .بخاطر این مشکلم مجبورم ساعات بسیار زیادی (حدود ۴۰ ساعت در هفته) مطالعه کنم (فقط ۱۰ -۱۲ ساعت مفید) .این سئوال رو از مشاورین بسیاری پرسیدم که چه باید بکنم و هیچ وقت تغییری ایجاد نشد.ممنون میشم شما هم راهنمایی بکنید امیدوارم علم شما کارساز باشه

بازه های مطالعه را خیلی کوتاه کنید. بازه های ۵ دقیقه ای تا ذهن تون یاد بگیره متمرکز بشه. ۵ دقیق مطالعه کنید اما این ۵ دقیقه را متمرکز مطالعه کنید. وقتی موفق شدید ۵ دقیقه را با تمرکز کامل درس بخوانید، مدت زمان را از ۵ دقیقه به ۱۰ دقیقه افزایش دهید و همین طور ادامه دهید تا به نتیجه ای که میخواید برسید. این تغییر ممکنه اوایل با سرعت خیلی کمی انجام پذیرد یعنی برای ۵ دقیقه مطالعه با تمرکز کامل شاید نیاز باشد یک هفته تمرین کنید.

شاد باشید

سلام

سلام من از ساعت ۱۲ از خواب بلند میشم تا ساعت ۱بیدار است وقتی که درس میخوانم اوسل ندارم نمیدونم چیکارنم

سلام مهرشاد عزیز

مقالات زیر را مطالعه کنید

چگونه با انگیزه کار کنیم؟ مهم ترین راهکار تقویت انگیزه

چرا انگیزه ندارم ؟ شاد باشید

عالی من ریاضی خیلی دوست دارم ولی وقتی ۱ربع ریاضی می خونم چشم و مغزم خسته می شود چه کار کنم تا این طوری نشه ؟

من ریاضی خیلی دوست دارم ۹سالمه وقتی ریاضی۱ ربع می خوانم مغزم خسته می‌شود وهمان طور که در متن گفته شد هیچ کاری هیییییچ کاری نمی توانم بکنم چه کار کنم؟ و یک سوال دیگر من وقتی در کل کل بدنم خسته می شود چه کار کنم تا سرحال شوم و این که صبح ها که از خواب پا می شوم خیلی خسته ام برای سرحال شدن چه کار کنم ؟

سلام پرستو عزیز

از راهکار گفته شده در این مقاله استفاده کنید. شاد باشید

سلام ممنون که جواب من رو میدید!حقیقتش انقدر احساس خستگی میکنم که هیچ علاقه ای ندارم با آدما معاشرت کنم و تا حد امکان سعی میکنم تنها باشم و بودن تو جمع های شلوغ خیلی منو اذیت میکنه وهر کاری که قبلا بهش علاقه داشتم کاملا برام بی رنگ شده،چیکار کنم تا ازین وضعیت نجات پیدا کنم؟

سلام آرزو عزیز

بهتون پیشنهاد می کنم حتماً از کمک یک متخصص و یا روانشناس استفاده کنید تا بهتون کمک کنه مشکل را پیدا کنید و بتوانید آن را برطرف کنید. شاد باشید

سلام من ذهنم سریع خسته میشه قبلا اینطور نبودم خوشم نمیاد ازین عملکرد اصلا وقتی که زیاد فکر میکنم به یه چیزی یا کارم درست نمیشه و همش فکرای مختلف برای حلش میکنم اینطوری میشم گاه اوقاتم نمیدونم از حرف یکی خوشم نمیاد اینطوری عصبی و ذهن خسته میشم یا اینکه بخاطر همین موضوع عصبی میشم ک ذهنم عصبی شده خلاصه وقتی درس میخونم از تکنیک پومودورو استفاده میکنم و حالم خوبه اما نمیتونم ک طول روزم پومودورو بزنم با برنامه میرم جلو ینی میدونم چیکار کنم ک روزم بگذره اما بازم اینطوری ذهن خسته میشم بیشترم شبا دوس دارم ذهنم برای یادگیری همیشه فعال باشه نمیدونم ولی من گاه اوقات یه فنجون چایی میخورم و بهتر میشم ولی همیشه تاثیر نداره نمیخوام همه روزامو با دیدن فیلم و سریال بگذرونم میخوام دورها و اموزشاتمو تکمیل کنم لطفا راهنمایی بیشتری کنید ممنون ازتون?

سلام دوست عزیز

مرسی از اینکه همراه ما هستید. تشویق تون می کنم که دوره ها و اموزش هاتون را شروع کنید. برای شروع کردن خوندن مقاله زیر را بهتون پیشنهاد می کنم

هدف تان را رها کرده اید؟ بهتون می گویم که چرا هیچ مشکلی نیست

شاد باشید

من با اینکه به خیاطی خیلی خیلی علاقه دارم بعد از حتی یک یادو ساعت خیاطی ذهنم بشدت خسته میشود که ممکن است تا یک یا دو روز طول بکشد

من با اینکه به خیاطی خیلی خیلی علاقه دارم بعد از حتی یک یادو ساعت خیاطی ذهنم بشدت خسته میشود که ممکن است تا یک یا دو روز طول بکشد

سلام وقت بخیر من امسال وارد ۱۴ سالگی شدم فکر های منفی و اشتباهات یا بچگی هایم در ۱۲یا۱۳ سالگی آزارم میدهد ولی به نظرم در همین سال های اخیر اصلا زیاد حرف گوش کن نبودم و خیلی خودسرو ساده و مهربون هستم یعنی خیلی دلسوزو خیلی هم احساساتی هستم خانوادگی هم مشکلی نداریم و فقط مادرم اعصاب داره.و پدر خیلی خوب و کلا از خانواده خوبی هستیم تا الان هم از اینکه مادرم خب مریض بوده زیاد رنج نمیبردم ولی چون تنها دخترم و برادر معلول هم دارم احساس میکنم از امسال داره برام افسردگی ایجاد میکنه چون زیاد با چدر و مادرم صمیمی نبودم ولی الان دارم صمیمی میشم و چون خیلی ساده هستم و به همه دوستام خوبی میکنم ازم سو استفاده میشه و پشت سر م حرف میزنن در صورتی که شیطنت داشتم و خیلی ساده هستم و مهربان و دلسوزم و من هم از حرف دیگران خیلی خیلی ناراحت میشمو این باعث درگیری ذهنیم میشه ولی نمیدونم تا دوستام باهام خوبن من حالم بهترمیشه ولی من با این کار فقط دارم خودمو کوچیک میکنم درسمم خوبه یعنی عالی نیس ولی کلا خوبه الانا هم هر وقت درس میخونم نمیدونم چرا ولی ذهنم خیلی خسته میشه خیلی میخونم تا تو مغزم بره و یاد میگیرم اما فراموش میکنم . من واقعا نیاز به کمک دارم.متشکرم

سلام دوست عزیز

پیشنهاد می کنم مقالات زیر را مطالعه کنید

ورزش و تأثیر آن بر یادگیری

تاثیر فشار روانی بر عملکرد و یادگیری

شاد باشید

سلام امیدوارم که حالتون خوب باشه من دانش آموز پایه هفتمم نمی‌دونم چمه اصلا حوصله ی درس خوندن ندارم الانم. با وجود کرونا میخوان آزمون تصویری آنلاین بگیرن بعد منم خیلی دوست دارم شاگرد اول بشم ولی اصلا نمیتونم همش اینو رویا فرض میکنم بعد وقتی میخوام درس بخونم خسته میشم تمرکزیم ندارم رو درسم همشم نمرم۱۹میشه خیلی ناراحت میشم دوست داشتم بیست بشم همیشه البته داشتم ولی کم توروخدا یه راهکاری بدین که من درسمو خوب بخونم???❤️❤️❤️

من افکار موزی به سراغم می اید همیشه حتی وقتی فوتبال بازی میکنم میخواهم ک این ها سراغم نیاد این فکر اینه ک اگر وزنم که پایینه رو طبیعی نکنم چه میشود واگر که هفت یا هشت ساعت خواب شبانه رو چن وقت مثلا دوماه مثل بقیه نداشته باشی چه میشود این فکرها سه چهارسالی هست توفکرمن واگر این ها سراغم نیاد کلی جلو می افتم یا مثلا اگر وزنم رو طبیعی نکنم همسر خوبی نمیتوانم داشته باشم یاووجه ها کمتر میشود

سلام دوست عزیز

بهتون پیشنهاد می کنم در دوره ذهن آگاهی شرکت کنید. شاد باشید

توجه ها

سلام راستش من اکثرا شروع سال تحصیلی عاشق یادگیری ام ولی از شروع امتحانات نوبت اول که برنامه هفکگی قبلیم رو نمیتونم اجرا کنم بی برنامه میشم و اصولا علاقه ام رو از دست میدم و به اگر بخونم اجبار هست راستش هرسال همینطوره میشه لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم

سلام من یه هفنه دیگه ازمون جامع دارم ولی اصلا تمرکز ندارم که بشینم ۹ تا کتاب بخونم باید چیکار کنم

سلام من هرچقدر مطالعه میکنم درک نمیکنم مطالب را و حواسمم جمع نمیشه

سلام من برای کنکور مطالعه میکنم روزی ۶ ۷ و شاید ۸ ساعت اما بعد از یه مدت ذهنم قفل میشه و انگا هیچ مطلبی توش نمیره و از خودم و از درس خوندن متنفر میشم الان دو سه روزه همین جوریم نمیخوام این حس رو دوباره تجربه کنم لطفا کمکم کنین

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام و ایمیل من را برای نظر گذاری در آینده در سایت ذخیره کن

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سارا حمیدی می باشد.

جهت ارتباط با دفتر از شنبه تا پنچ شنبه از ساعت 17 – 9 با شماره: 35 40 410 0919 تماس حاصل بفرمایید.

چگونه از تلاش خسته نشویم
چگونه از تلاش خسته نشویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *