چطور شوهرم به من توجه کند

 
helpkade
چطور شوهرم به من توجه کند
چطور شوهرم به من توجه کند

تمام خانم‌ها دوست دارند که مورد تأیید همسرشان قرار بگیرند. حتماً شما هم دوست دارید که احساس کنید شوهرتان برایتان ارزش قائل است و نقش مهم و خاصی در زندگیش دارید. به همین دلیل وقتی احساس می‌کنید که شوهرتان دیگر به شما توجه نمی‌کند، به شدت ناراحت می‌شوید. بی‌توجهی شوهرتان موجب می‌شود که احساس کنید شریک زندگی‌تان تحقیرتان می‌کند، نادیده‌تان می‌گیرد، قدرتان را نمی‌داند و لطف‌ها و زحماتتان را حق مسلم خودش فرض می‌کند. بی‌توجهی همسر را می‌توان از جنبه‌های مختلف بررسی گاهی رفتارهای شما عامل این موضوع می‌شود، گاهی مشکلاتی مربوط به خود او باعث بی توجهی او به شماست و گاهی هم شما اینطور برداشت می‌کنید که او نسبت به شما سرد و بی‌توجه شده است. در این مقاله بی‌توجهی و سرد شدن همسر، از جنبه‌های مختلف بررسی شده است.

فهرست مطالب

گاهی ممکن است به دلایل مختلف احساس کنید که شوهرتان دیگر مثل گذشته به شما محبت نمی‌کند یا بی محلی می‌کند در صورتی که این موضوع درست نیست و این فقط سوء تعبیر شماست.

چطور شوهرم به من توجه کند

فرصت‌های توجه کردن به خود را برای شوهرتان ایجاد کنید. اگر به محبت و توجه بیشتری نیاز دارید، باید این نیازتان را بشناسید و آن را به همسرتان منتقل کنید. شاید او روحش هم از این که از بی‌توجهی او ناراحت هستید، خبر نداشته باشد و اصولاً فکر نکند که به شما بی‌توجهی می‌کند. پس یک شب از والدینتان بخواهید که مراقب فرزندانتان باشند و برای یک شب دونفره برنامه‌ریزی کنید. نیازتان مهم است و باید آن را رفع کنید تا از به وجود آمدن ناامیدی، نفرت و ناراحتی در زندگی جلوگیری کرده باشید.

همه می‌دانیم که خانم‌ها و آقایان با هم فرق دارند. اما موضوعی هست که شاید از آن اطلاع نداشته باشید. آقایان عاشق وقتی هستند که همسرشان از کارهایشان تعریف می‌کند. آنها دوست دارند حلال مشکلات باشند و ثبات و آرامش را به خانواده برگردانند. از سوی دیگر خانم‌ها عاشق وقتی هستند که شوهرشان وجودشان را به رسمیت بشناسد و از آنها تشکر کند. خانم‌ها نیاز دارند که شوهرشان قدر آنها را بداند و ارزش شخصی آنها را به رسمیت بشناسد. بنابراین ممکن است شوهرتان به شیوه‌ای که دوست دارد از خودش تعریف کنید، شما را تحسین کند. به عبارت دیگر شوهرتان به رسم تمام مردها از کارهایتان تعریف می‌کند و با خوشحالی تحسین ‌تان می‌کند که چقدر کارتان را خوب انجام داده‌اید. شنیدن این تعریف‌ها فوق‌العاده است و بهتر است قدرشان را بدانید. در عین حال شوهرتان کمی اشتباه می‌کند و به بیراهه می‌رود. البته جایی برای نگرانی نیست، چون تمام آقایان این اشتباه را می‌کنند. سعی کنید به شوهرتان بگویید که دوست دارید به جای تعریف کردن از کارهایتان، از خودتان و کسی که هستید، تعریف کند و قدرتان را بداند. وقتی شام لذیذی آماده می‌کنید، ممکن است شوهرتان بگوید: “عجب شام خوشمزه‌ای پختی”. شکی نیست که این جمله تعریف فوق‌العاده‌ای است، اما نقطه تمرکز در این تعریف بر روی کارتان و شامی است که پخته‌اید. بهتر است، شوهرتان این‌گونه از شما تعریف کند: “واقعاً آشپز فوق‌العاده‌ای هستی.” تفاوت بین این دو جمله تحسین‌آمیز در چیست؟ تمرکز در تعریف دوم بر روی فاعل کار و وجود او است. این تفاوت جزئی است، اما تاثیر همین تفاوت جزئی بر روی خانم‌ها از زمین تا آسمان است.

گری چاپمن در کتاب 5 زبان عشق رازی را با ما در میان می‌گذارد که می‌تواند زندگی‌مان را متحول کند: پنج روش برای بیان عشق و احساس عشق وجود دارد. برخی انسان‌ها عشق را با استفاده از کلام تأیید آمیز بیان می‌کنند و دریافت می‌کنند. عده‌ای دیگر برای آن که عشق را احساس کنند، باید برایشان وقت بگذارید. دریافت هدیه زبان سوم عشق است. خدمت کردن به یکدیگر و تماس فیزیکی نیز زبان چهارم و پنجم عشق است که احساس رضایت و دوست داشته شدن را ایجاد می‌کند. شوهرتان به کدام یک از پنج زبان عشق صحبت می‌کند؟ آیا شما و شوهرتان زبان عشق مشترکی دارید؟ اگر زبان عشق شما و شوهرتان تفاوت داشته باشد، ممکن است شوهرتان با زبان عشق خودش به شما عشق بورزد، اما شما متوجه نشوید. برای مثال اگر زبان عشق شوهرتان خدمتگزاری به شما باشد، سعی می‌کند عشقش را با انجام دادن کارهای مختلف به شما نشان بدهد. اما اگر زبان عشق شما بیان عشق از راه تماس فیزیکی باشد، مسلماً خدمتگزاری او احساس عشق را در شما ایجاد نخواهد کرد؛ به علاوه در این صورت از لطف‌های عاشقانه همسرتان قدردانی نخواهید کرد.

برای اینکه بتوانید زبان عشق خودتان و همسرتان را بشناسید و درک کنید، می‌توانید با مشاوران رادیو عشق که در زمینه روابط عاطفی تخصص دارند صحبت کنید. مشاور بعد از صحبت با شما و گرفتن تست زبان عشق می‌تواند به خوبی شما و همسرتان را راهنمایی کند که برای ابراز علاقه به هم از چه روش‌هایی استفاده کنید که هردو از این ابراز علاقه لذت ببرید.

دلایل متعددی برای بی‌توجهی و بی‌محلی شوهرتان وجود دارد؛ تمام این دلایل بد نیستند و تمام آنها فقط به شوهرتان مربوط نمی‌شود.

زمانیکه مردها در کارشان دچار مشکلی می‌شوند یا از لحاظ مالی به مشکل می‌خورند و یا موضوعی در مورد خانواده‌شان ذهنشان را درگیر می‌کند بطور ناخودآگاه توجه‌شان به همسرشان بطور محسوسی کم می‌شود. البته این توجیه خوبی برای نادیده گرفتن همسر نیست، اما در صورتی که در این مواقع شما به او اعتراض کنید و گوشزد کنید که نسبت به شما بی‌توجه شده است اینطور برداشت می‌شود که شما او را درک نمی‌کنید. در این شرایط بهتر است صبر کنید تا این بحران بگذرد و بیشتر با او همراهی کنید. اما اگر این بی‌توجهی ادامه داشت حتما در این مورد با او بطور واضح و با آرامش صحبت کنید.

گاهی افراد به دلایل مختلف دچار افسردگی موقتی و یا حاد می‌شود در این شرایط کیفیت رابطه عاطفی با همسر نیز به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد و فرد دیگر انگیزه و اشتیاق کافی برای ابراز علاقه و عشق به همسرش را ندارد. خیلی از اوقات افسردگی‌ها موقت هستند برای مثال بعد از از دست دادن یک دوست، ممکن است مدتی همسرتان دچار افسردگی شود اما با گذشت زمان همه چیز به روال عادی برمی‌گردد. اگر نشانه‌های افسردگی طولانی مدت شد بهتر حتما به مشاور مراجعه کنید و برای درمان افسردگی اقدام کنید.

گاهی بی‌توجهی و کم محلی همسرتان به شما کاملا عامدانه است و برای اعتراض به شماست. بعضی از مردها از این صلاح برای نشان دادن عدم رضایت‌شان از یک موضوع خاص ویا برای تنبیه همسرشان استفاده می‌کنند. مثلا وقتی شما خواسته او را در مورد ارتباط‌ با دوستان‌تان در نظر نمی‌گیرید او هم شروع به بی‌توجهی و نادیده گرفتن شما می‌کند. این موضوع بخصوص در زوج‌هایی که مهارت ارتباطی پایینی دارند شایع‌تر است. بهتر است در یک فضای منطقی و آرام با همسرتان درباره این موضوع صحبت کنید و در مورد خواسته‌هایت با هم به تفاهم برسید. البته بدانید این کار خیلی هم آسان نیست و نیاز به صبر، حوصله و یادگیری مهارت‌های ارتباطی دارد در غیر این صورت سرانجام مکالمه‌هایتان به بحث و دعوا کشیده‌ خواهد شد.

مشاوران با تجربه رادیو عشق در حوزه خانواده و زوج درمانی به خوبی می‌توانند مهارت‌های ارتباط موثر با همسر در جلسات مشاوره به شما آموزش دهند. جلسات مشاوره می‌تواند بصورت فردی و یا بصورت زوجی برگزار شود. در این جلسات الگوی ارتباطی شما و همسرتان بررسی می‌شود و راه‌های بیان خواسته، انتظارات و انتقادات نبست به هم را یاد خواهید گرفت.

از دیدگاه روانشناسی هر رفتار مثبت و یا منفی که پاسخ دریافت نکند از بین می‌رود. این موضوع میان زن و شوهر بسیار رایج است، اوایل ازدواج نسبت به هر حرکت خوشایند هم، عکس العمل نشان می‌دهند اما به مرور نسبت به رفتارهای محبت آمیز هم بی‌تفاوت می‌شود. مثلا اوایل ازدواج وقتی مرد به خانه برمی‌گردد همسرش را می‌بوسد و از او بازخورد مثبت می‌گیرد اما به مرور وقتی این رفتار تبدیل به عادت می‌شود و همسرش دیگر عکس العمل جالبی نسبت به آن ندارد کم کم عمل بوسیدن هنگام بازگشت به منزل حذف می‌شود. وقتی شما نسبت به کارهای مثبت همسرتان عکس العمل نشان ندهید و به او نگویید که چقدر از این کار لذت می‌برید او نیز، انگیزه برای تکرار آن کار را از دست می‌دهد. و بالعکس مثلا وقتی برای‌تان چای می‌ریزد به او بگویید «چایی که تو برام میریزی یه لذت دیگه ای داره » باعث می‌شوید او تمایل داشته باشد هر بار به شیوه‌ای بهتر شما را تحت تاثیر قرار دهد.

رابطه جنسی خوب یکی از نیازهای اساسی زندگی مشترک است. برخی از آقایان چون از رابطه جنسی شان رضایت ندارند یا رابطه جنسی شان دیگر مثل سابق جذاب نیست، تمایل و اشتیاق شان نسبت به همسرشان کم می‌شود و نسبت به او بی محلی می‌کنند. کیفیت رابطه جنسی ‌تان را یک‌بار دیگر بررسی کنید مطمئن شوید که نیازهای جنسی خودتان و همسرتان به خوبی برآورده شود، سعی کنید بطور کلی کیفیت رابطه جنسی‌‌ تان را بالا ببرید و روش های متنوع را امتحان کنید.

حتما بخوانید: بهبود کیفیت رابطه جنسی

بعد از تمام شدن دوران ماه عسل و شروع شدن زندگی مشترک بسیاری فکر می‌کنند که زمان ابراز عشق و علاقه به همسر هم تمام شده و باید روی زندگی مشترک و تامین مایحتاج آن بیشتر تمرکز کرد و ابراز احساسات به همسر، مخصوص روزهای اول است و الان همین که برای زندگی‌شان تلاش می‌کنند نشانه عشق‌شان است.

اعتراض کردن، غر زدن و کج خلقی های شما هم نقش مهمی در بوجود آمدن این شرایط دارد. اینکه بخاطر کار زیاد خانه مدام به او غر بزنید و یا بدلیل ارتباط با خانواده‌اش به او اعتراض کنید، همه و همه باعث می‌شود که نسبت به شما بی‌علاقه شود و برای توجه نشان دادن به شما و خواسته‌های‌تان بی میل شود. شاید شنیده این جمله خوشایند نباشد اما گاهی دلیل بی‌توجهی همسرتان گاهی دقیقا رفتارهای اشتباه شماست. مطمئنا خودتان هم تحمل ندارید او مدام نسبت به همه چیز اعتراض کند یا شما را مورد انتقاد قرار دهد.

زمانی ‌که همسرتان نسبت به شما بی توجه می‌شود و صمیمیت بینتان از بین می‌رود بدترین اتفاق ممکن، این است که او با فرد دیگری آشنا شده است و به شما خیانت می‌کند. البته این آخرین احتمال است و بلافاصله بعد از هر بی‌توجهی نباید همسرتان را به خیانت متهم کنید. اگر نشانه‌های قوی‌تری حاکی از خیانت او دیدید به هیچ وجه بی‌گدار به آب نزنید و قبل از هر تصمیمی یا عکس العملی با مشاور در این زمینه صحبت کنید. ممکن است حدس شما اشتباه باشد و صدمه بزرگی به رابطه شما وارد شود بنابراین تاکید می‌شود حتما در مورد این موضوع با یک فرد متخصص صحبت کنید. روانشناسان رادیو عشق ابتدا این نشانه‌ها را بررسی می کنند و راهنمایی‌تان می‌کنند چطور به صحت این ماجرا پی ببرید بدون اینکه رابطه میان شما و همسرتان خراب شود و چطور برای ادامه تصمیم بگیرید.

اگر سعی کرده‌اید آتش عشق زیر خاکستر را دوباره شعله‌ور کنید، عشقی را که در قلبتان دارید، صادقانه به شوهرتان نشان داده‌اید و احساستان را با او در میان گذاشته‌اید، اما هیچ چیز تغییر نکرده است، ممکن است مجبور شوید مدتی طولانی در کمال خستگی و ناراحتی منتظر دریافت عشق و محبت بمانید. شروع یک زندگی مشترک و عاشقانه به این معنا است که همسرتان شما را به خوبی می‌شناسد و می‌داند که به عشق، محبت و تحسین نیاز دارید. اگر ویژگی‌های مثبت رابطه‌تان کافی نیست، تنها کاری که می‌ماند، این است که درک کنید، شایستگی دریافت عشق و محبت را دارید و حتماً فردی در این دنیای  بزرگ وجود دارد که از خدا می‌خواهد شما را در کنار خودش داشته باشد و زیر باران عشق و محبت غرقتان کند. اگر بی‌وقفه برای جلب توجه شوهرتان تلاش می‌کنید، اما جز بی‌مهری و بی‌محلی چیزی نمی‌بینید، احتمالاً او علاقه‌ای به شما ندارد و وقتش رسیده است که فکری  به حال زندگی‌تان بکنید.

اگر این روزها همسر یا نامزدتان از شما گله دارد که چرا دیگر به او توجه نمی‌کنید، توصیه‌های زیر می‌تواند روش مناسبی برای اثبات عشق و محبتتان باشد. می‌توانید ابراز عشق را یاد بگیرید، البته اگر در این زمینه تجربه نداشته باشید، مدتی طول می‌کشد تا در این درس مهم مهارت پیدا کنید.

بسیاری از خانم‌ها از همسرشان گله می‌کنند که نسبت به آنها سرد و بی‌تفاوت شده‌اند. اگر این موضوع را بررسی کنیم گاهی این موضوع فقط برداشت اشتباه خانم از شرایط است و در واقع همسرش نسبت به او بی‌تفاوت نشده، در شرایطی که شما غرق در کارهای روزانه زندگی شده‌اید یا بخاطر استرس هورمون‌هایتان نامتعادل شده است قادر نیستید محبت و توجه همسرتان را به وضوح ببنید. یک دلیل مهم دیگر این است که زبان عشق شما و همسرتان باهم فرق دارد و برای اینکه محبت و توجه هم را ببینید باید به یک زبان مشترک برسید. اما درصورتی که واقعا این موضوع صحت داشته باشد و همسرتان نسبت به شما بی‌توجه شده باشد باید علت این موضوع را پیدا کنید. از جمله دلایل بی‌توجهی شوهر دغدغه‌های شغلی، افسردگی، عدم رضایت از رابطه زناشویی، اعتراض به یک رفتار خاص شما، خسته شدن از گلایه کردن و غر زدن شما و بازخورد مناسب نگرفتن از شما بخاطر محبت‌های اوست. ممکن است به این اعتقاد داشته باشد که محبت و توجه، مخصوص اوایل ازدواج است و یا در بدترین حالت، پای فرد دیگری در میان باشد. بهتر است برای حل این موضوع از مشاور کمک بگیرید، با صحبت کنید و خودتان نیز بیشتر از گذشته به او محبت کنید و در زندگی تنوع ایجاد کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

90 بازدید

168 بازدید

1.61k بازدید

2.07k بازدید

2.5k بازدید

دیدگاه

چطور شوهرم به من توجه کند

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام…دوست پسرم به من بی توجهه …جدیدا بی توجهیش بیشتر شده…فاصله میگیره همش…دو سه هفته عیبش میزنه…منم بلد نیسم عصبی شم!

سلام دوست گرامی رفتارهای ما در رابطه عاطفی تعیین کننده کیفیت آن است. بهتر است برای یادگیری اصول جذب عشق، از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی یا آنلاین دریافت کنید

سلام.مشکل من دقیقا اون تیتر که نوشتید بی توجهیش نشانه اعتراضه هست.همیشه اینطور برخورد میکنه و من همش باید فکرم مشغول باشه ک چه اشتباهی کردم ک اینجوری میکنه و هر چی باهاش صحبت میکنم و دلیل میخوام انکار میکنه.خسته شدم ازین رفتارش میشه راهنماییم کنین

سلام دوست گرامی شما و طرف مقابل‌تان نیاز به یادگیری مهارت‌های زندگی دارید. برای یادگیری این مهارت‌ها می‌توانید از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من برای همسرم ارزش و احترام زیادی قائلم طبق نوشته ی حضرتعالی وقت بیدار شدن میبوسمش یا وقتی از سرکار میاد بهترین پوشش بهترین غذا هرچی گفته گفته چشم ولی گاهی بد خلق میشه توی حرفام دنبال بهونه هستش تا دعوا کنه و همیشه میگه مقصر تویی میگم با من حرف بزن میگه چی بگم اخه میگم بریم بیرون میگه کجا بریم شبا تا من نگم و نخوام بغلمم نمیکنه از صبح که سرکاره کلا انلاینه و تا من پیام میدم میگه کار دارم میاد خونه هم یا میخوابه یا اخبار نه حرفی نه خنده نه شوخی هیچی.و از بابت وفاداریشم مطمئنم که همسرم به هیچ عنوان ناپاک و خیانت کار نیست.فقط موندم مشکل چیه خودشم میگه مقصر تویی و اینا اما نمیدونم کجای کارم منو مقصر کرده

سلام دوست گرامی کیفیت رابطه شما و همسرتان باید توسط زوج‌درمانگر بررسی شود. ممکن است در نحوه تعامل شما و ایشان مشکلاتی وجود داشته باشد که به آن آگاه نباشید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تمام خانم‌ها دوست دارند که مورد تأیید همسرشان قرار بگیرند. حتماً شما هم دوست دارید که احساس کنید شوهرتان برایتان ارزش قائل است و نقش مهم و خاصی در زندگیش دارید. به همین دلیل وقتی احساس می‌کنید که شوهرتان دیگر به شما توجه نمی‌کند، به شدت ناراحت می‌شوید. بی‌توجهی شوهرتان موجب می‌شود که احساس کنید شریک زندگی‌تان تحقیرتان می‌کند، نادیده‌تان می‌گیرد، قدرتان را نمی‌داند و لطف‌ها و زحماتتان را حق مسلم خودش فرض می‌کند. بی‌توجهی همسر را می‌توان از جنبه‌های مختلف بررسی گاهی رفتارهای شما عامل این موضوع می‌شود، گاهی مشکلاتی مربوط به خود او باعث بی توجهی او به شماست و گاهی هم شما اینطور برداشت می‌کنید که او نسبت به شما سرد و بی‌توجه شده است. در این مقاله بی‌توجهی و سرد شدن همسر، از جنبه‌های مختلف بررسی شده است.

فهرست مطالب

گاهی ممکن است به دلایل مختلف احساس کنید که شوهرتان دیگر مثل گذشته به شما محبت نمی‌کند یا بی محلی می‌کند در صورتی که این موضوع درست نیست و این فقط سوء تعبیر شماست.

چطور شوهرم به من توجه کند

فرصت‌های توجه کردن به خود را برای شوهرتان ایجاد کنید. اگر به محبت و توجه بیشتری نیاز دارید، باید این نیازتان را بشناسید و آن را به همسرتان منتقل کنید. شاید او روحش هم از این که از بی‌توجهی او ناراحت هستید، خبر نداشته باشد و اصولاً فکر نکند که به شما بی‌توجهی می‌کند. پس یک شب از والدینتان بخواهید که مراقب فرزندانتان باشند و برای یک شب دونفره برنامه‌ریزی کنید. نیازتان مهم است و باید آن را رفع کنید تا از به وجود آمدن ناامیدی، نفرت و ناراحتی در زندگی جلوگیری کرده باشید.

همه می‌دانیم که خانم‌ها و آقایان با هم فرق دارند. اما موضوعی هست که شاید از آن اطلاع نداشته باشید. آقایان عاشق وقتی هستند که همسرشان از کارهایشان تعریف می‌کند. آنها دوست دارند حلال مشکلات باشند و ثبات و آرامش را به خانواده برگردانند. از سوی دیگر خانم‌ها عاشق وقتی هستند که شوهرشان وجودشان را به رسمیت بشناسد و از آنها تشکر کند. خانم‌ها نیاز دارند که شوهرشان قدر آنها را بداند و ارزش شخصی آنها را به رسمیت بشناسد. بنابراین ممکن است شوهرتان به شیوه‌ای که دوست دارد از خودش تعریف کنید، شما را تحسین کند. به عبارت دیگر شوهرتان به رسم تمام مردها از کارهایتان تعریف می‌کند و با خوشحالی تحسین ‌تان می‌کند که چقدر کارتان را خوب انجام داده‌اید. شنیدن این تعریف‌ها فوق‌العاده است و بهتر است قدرشان را بدانید. در عین حال شوهرتان کمی اشتباه می‌کند و به بیراهه می‌رود. البته جایی برای نگرانی نیست، چون تمام آقایان این اشتباه را می‌کنند. سعی کنید به شوهرتان بگویید که دوست دارید به جای تعریف کردن از کارهایتان، از خودتان و کسی که هستید، تعریف کند و قدرتان را بداند. وقتی شام لذیذی آماده می‌کنید، ممکن است شوهرتان بگوید: “عجب شام خوشمزه‌ای پختی”. شکی نیست که این جمله تعریف فوق‌العاده‌ای است، اما نقطه تمرکز در این تعریف بر روی کارتان و شامی است که پخته‌اید. بهتر است، شوهرتان این‌گونه از شما تعریف کند: “واقعاً آشپز فوق‌العاده‌ای هستی.” تفاوت بین این دو جمله تحسین‌آمیز در چیست؟ تمرکز در تعریف دوم بر روی فاعل کار و وجود او است. این تفاوت جزئی است، اما تاثیر همین تفاوت جزئی بر روی خانم‌ها از زمین تا آسمان است.

گری چاپمن در کتاب 5 زبان عشق رازی را با ما در میان می‌گذارد که می‌تواند زندگی‌مان را متحول کند: پنج روش برای بیان عشق و احساس عشق وجود دارد. برخی انسان‌ها عشق را با استفاده از کلام تأیید آمیز بیان می‌کنند و دریافت می‌کنند. عده‌ای دیگر برای آن که عشق را احساس کنند، باید برایشان وقت بگذارید. دریافت هدیه زبان سوم عشق است. خدمت کردن به یکدیگر و تماس فیزیکی نیز زبان چهارم و پنجم عشق است که احساس رضایت و دوست داشته شدن را ایجاد می‌کند. شوهرتان به کدام یک از پنج زبان عشق صحبت می‌کند؟ آیا شما و شوهرتان زبان عشق مشترکی دارید؟ اگر زبان عشق شما و شوهرتان تفاوت داشته باشد، ممکن است شوهرتان با زبان عشق خودش به شما عشق بورزد، اما شما متوجه نشوید. برای مثال اگر زبان عشق شوهرتان خدمتگزاری به شما باشد، سعی می‌کند عشقش را با انجام دادن کارهای مختلف به شما نشان بدهد. اما اگر زبان عشق شما بیان عشق از راه تماس فیزیکی باشد، مسلماً خدمتگزاری او احساس عشق را در شما ایجاد نخواهد کرد؛ به علاوه در این صورت از لطف‌های عاشقانه همسرتان قدردانی نخواهید کرد.

برای اینکه بتوانید زبان عشق خودتان و همسرتان را بشناسید و درک کنید، می‌توانید با مشاوران رادیو عشق که در زمینه روابط عاطفی تخصص دارند صحبت کنید. مشاور بعد از صحبت با شما و گرفتن تست زبان عشق می‌تواند به خوبی شما و همسرتان را راهنمایی کند که برای ابراز علاقه به هم از چه روش‌هایی استفاده کنید که هردو از این ابراز علاقه لذت ببرید.

دلایل متعددی برای بی‌توجهی و بی‌محلی شوهرتان وجود دارد؛ تمام این دلایل بد نیستند و تمام آنها فقط به شوهرتان مربوط نمی‌شود.

زمانیکه مردها در کارشان دچار مشکلی می‌شوند یا از لحاظ مالی به مشکل می‌خورند و یا موضوعی در مورد خانواده‌شان ذهنشان را درگیر می‌کند بطور ناخودآگاه توجه‌شان به همسرشان بطور محسوسی کم می‌شود. البته این توجیه خوبی برای نادیده گرفتن همسر نیست، اما در صورتی که در این مواقع شما به او اعتراض کنید و گوشزد کنید که نسبت به شما بی‌توجه شده است اینطور برداشت می‌شود که شما او را درک نمی‌کنید. در این شرایط بهتر است صبر کنید تا این بحران بگذرد و بیشتر با او همراهی کنید. اما اگر این بی‌توجهی ادامه داشت حتما در این مورد با او بطور واضح و با آرامش صحبت کنید.

گاهی افراد به دلایل مختلف دچار افسردگی موقتی و یا حاد می‌شود در این شرایط کیفیت رابطه عاطفی با همسر نیز به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد و فرد دیگر انگیزه و اشتیاق کافی برای ابراز علاقه و عشق به همسرش را ندارد. خیلی از اوقات افسردگی‌ها موقت هستند برای مثال بعد از از دست دادن یک دوست، ممکن است مدتی همسرتان دچار افسردگی شود اما با گذشت زمان همه چیز به روال عادی برمی‌گردد. اگر نشانه‌های افسردگی طولانی مدت شد بهتر حتما به مشاور مراجعه کنید و برای درمان افسردگی اقدام کنید.

گاهی بی‌توجهی و کم محلی همسرتان به شما کاملا عامدانه است و برای اعتراض به شماست. بعضی از مردها از این صلاح برای نشان دادن عدم رضایت‌شان از یک موضوع خاص ویا برای تنبیه همسرشان استفاده می‌کنند. مثلا وقتی شما خواسته او را در مورد ارتباط‌ با دوستان‌تان در نظر نمی‌گیرید او هم شروع به بی‌توجهی و نادیده گرفتن شما می‌کند. این موضوع بخصوص در زوج‌هایی که مهارت ارتباطی پایینی دارند شایع‌تر است. بهتر است در یک فضای منطقی و آرام با همسرتان درباره این موضوع صحبت کنید و در مورد خواسته‌هایت با هم به تفاهم برسید. البته بدانید این کار خیلی هم آسان نیست و نیاز به صبر، حوصله و یادگیری مهارت‌های ارتباطی دارد در غیر این صورت سرانجام مکالمه‌هایتان به بحث و دعوا کشیده‌ خواهد شد.

مشاوران با تجربه رادیو عشق در حوزه خانواده و زوج درمانی به خوبی می‌توانند مهارت‌های ارتباط موثر با همسر در جلسات مشاوره به شما آموزش دهند. جلسات مشاوره می‌تواند بصورت فردی و یا بصورت زوجی برگزار شود. در این جلسات الگوی ارتباطی شما و همسرتان بررسی می‌شود و راه‌های بیان خواسته، انتظارات و انتقادات نبست به هم را یاد خواهید گرفت.

از دیدگاه روانشناسی هر رفتار مثبت و یا منفی که پاسخ دریافت نکند از بین می‌رود. این موضوع میان زن و شوهر بسیار رایج است، اوایل ازدواج نسبت به هر حرکت خوشایند هم، عکس العمل نشان می‌دهند اما به مرور نسبت به رفتارهای محبت آمیز هم بی‌تفاوت می‌شود. مثلا اوایل ازدواج وقتی مرد به خانه برمی‌گردد همسرش را می‌بوسد و از او بازخورد مثبت می‌گیرد اما به مرور وقتی این رفتار تبدیل به عادت می‌شود و همسرش دیگر عکس العمل جالبی نسبت به آن ندارد کم کم عمل بوسیدن هنگام بازگشت به منزل حذف می‌شود. وقتی شما نسبت به کارهای مثبت همسرتان عکس العمل نشان ندهید و به او نگویید که چقدر از این کار لذت می‌برید او نیز، انگیزه برای تکرار آن کار را از دست می‌دهد. و بالعکس مثلا وقتی برای‌تان چای می‌ریزد به او بگویید «چایی که تو برام میریزی یه لذت دیگه ای داره » باعث می‌شوید او تمایل داشته باشد هر بار به شیوه‌ای بهتر شما را تحت تاثیر قرار دهد.

رابطه جنسی خوب یکی از نیازهای اساسی زندگی مشترک است. برخی از آقایان چون از رابطه جنسی شان رضایت ندارند یا رابطه جنسی شان دیگر مثل سابق جذاب نیست، تمایل و اشتیاق شان نسبت به همسرشان کم می‌شود و نسبت به او بی محلی می‌کنند. کیفیت رابطه جنسی ‌تان را یک‌بار دیگر بررسی کنید مطمئن شوید که نیازهای جنسی خودتان و همسرتان به خوبی برآورده شود، سعی کنید بطور کلی کیفیت رابطه جنسی‌‌ تان را بالا ببرید و روش های متنوع را امتحان کنید.

حتما بخوانید: بهبود کیفیت رابطه جنسی

بعد از تمام شدن دوران ماه عسل و شروع شدن زندگی مشترک بسیاری فکر می‌کنند که زمان ابراز عشق و علاقه به همسر هم تمام شده و باید روی زندگی مشترک و تامین مایحتاج آن بیشتر تمرکز کرد و ابراز احساسات به همسر، مخصوص روزهای اول است و الان همین که برای زندگی‌شان تلاش می‌کنند نشانه عشق‌شان است.

اعتراض کردن، غر زدن و کج خلقی های شما هم نقش مهمی در بوجود آمدن این شرایط دارد. اینکه بخاطر کار زیاد خانه مدام به او غر بزنید و یا بدلیل ارتباط با خانواده‌اش به او اعتراض کنید، همه و همه باعث می‌شود که نسبت به شما بی‌علاقه شود و برای توجه نشان دادن به شما و خواسته‌های‌تان بی میل شود. شاید شنیده این جمله خوشایند نباشد اما گاهی دلیل بی‌توجهی همسرتان گاهی دقیقا رفتارهای اشتباه شماست. مطمئنا خودتان هم تحمل ندارید او مدام نسبت به همه چیز اعتراض کند یا شما را مورد انتقاد قرار دهد.

زمانی ‌که همسرتان نسبت به شما بی توجه می‌شود و صمیمیت بینتان از بین می‌رود بدترین اتفاق ممکن، این است که او با فرد دیگری آشنا شده است و به شما خیانت می‌کند. البته این آخرین احتمال است و بلافاصله بعد از هر بی‌توجهی نباید همسرتان را به خیانت متهم کنید. اگر نشانه‌های قوی‌تری حاکی از خیانت او دیدید به هیچ وجه بی‌گدار به آب نزنید و قبل از هر تصمیمی یا عکس العملی با مشاور در این زمینه صحبت کنید. ممکن است حدس شما اشتباه باشد و صدمه بزرگی به رابطه شما وارد شود بنابراین تاکید می‌شود حتما در مورد این موضوع با یک فرد متخصص صحبت کنید. روانشناسان رادیو عشق ابتدا این نشانه‌ها را بررسی می کنند و راهنمایی‌تان می‌کنند چطور به صحت این ماجرا پی ببرید بدون اینکه رابطه میان شما و همسرتان خراب شود و چطور برای ادامه تصمیم بگیرید.

اگر سعی کرده‌اید آتش عشق زیر خاکستر را دوباره شعله‌ور کنید، عشقی را که در قلبتان دارید، صادقانه به شوهرتان نشان داده‌اید و احساستان را با او در میان گذاشته‌اید، اما هیچ چیز تغییر نکرده است، ممکن است مجبور شوید مدتی طولانی در کمال خستگی و ناراحتی منتظر دریافت عشق و محبت بمانید. شروع یک زندگی مشترک و عاشقانه به این معنا است که همسرتان شما را به خوبی می‌شناسد و می‌داند که به عشق، محبت و تحسین نیاز دارید. اگر ویژگی‌های مثبت رابطه‌تان کافی نیست، تنها کاری که می‌ماند، این است که درک کنید، شایستگی دریافت عشق و محبت را دارید و حتماً فردی در این دنیای  بزرگ وجود دارد که از خدا می‌خواهد شما را در کنار خودش داشته باشد و زیر باران عشق و محبت غرقتان کند. اگر بی‌وقفه برای جلب توجه شوهرتان تلاش می‌کنید، اما جز بی‌مهری و بی‌محلی چیزی نمی‌بینید، احتمالاً او علاقه‌ای به شما ندارد و وقتش رسیده است که فکری  به حال زندگی‌تان بکنید.

اگر این روزها همسر یا نامزدتان از شما گله دارد که چرا دیگر به او توجه نمی‌کنید، توصیه‌های زیر می‌تواند روش مناسبی برای اثبات عشق و محبتتان باشد. می‌توانید ابراز عشق را یاد بگیرید، البته اگر در این زمینه تجربه نداشته باشید، مدتی طول می‌کشد تا در این درس مهم مهارت پیدا کنید.

بسیاری از خانم‌ها از همسرشان گله می‌کنند که نسبت به آنها سرد و بی‌تفاوت شده‌اند. اگر این موضوع را بررسی کنیم گاهی این موضوع فقط برداشت اشتباه خانم از شرایط است و در واقع همسرش نسبت به او بی‌تفاوت نشده، در شرایطی که شما غرق در کارهای روزانه زندگی شده‌اید یا بخاطر استرس هورمون‌هایتان نامتعادل شده است قادر نیستید محبت و توجه همسرتان را به وضوح ببنید. یک دلیل مهم دیگر این است که زبان عشق شما و همسرتان باهم فرق دارد و برای اینکه محبت و توجه هم را ببینید باید به یک زبان مشترک برسید. اما درصورتی که واقعا این موضوع صحت داشته باشد و همسرتان نسبت به شما بی‌توجه شده باشد باید علت این موضوع را پیدا کنید. از جمله دلایل بی‌توجهی شوهر دغدغه‌های شغلی، افسردگی، عدم رضایت از رابطه زناشویی، اعتراض به یک رفتار خاص شما، خسته شدن از گلایه کردن و غر زدن شما و بازخورد مناسب نگرفتن از شما بخاطر محبت‌های اوست. ممکن است به این اعتقاد داشته باشد که محبت و توجه، مخصوص اوایل ازدواج است و یا در بدترین حالت، پای فرد دیگری در میان باشد. بهتر است برای حل این موضوع از مشاور کمک بگیرید، با صحبت کنید و خودتان نیز بیشتر از گذشته به او محبت کنید و در زندگی تنوع ایجاد کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

90 بازدید

168 بازدید

1.61k بازدید

2.07k بازدید

2.5k بازدید

دیدگاه

چطور شوهرم به من توجه کند

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام…دوست پسرم به من بی توجهه …جدیدا بی توجهیش بیشتر شده…فاصله میگیره همش…دو سه هفته عیبش میزنه…منم بلد نیسم عصبی شم!

سلام دوست گرامی رفتارهای ما در رابطه عاطفی تعیین کننده کیفیت آن است. بهتر است برای یادگیری اصول جذب عشق، از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی یا آنلاین دریافت کنید

سلام.مشکل من دقیقا اون تیتر که نوشتید بی توجهیش نشانه اعتراضه هست.همیشه اینطور برخورد میکنه و من همش باید فکرم مشغول باشه ک چه اشتباهی کردم ک اینجوری میکنه و هر چی باهاش صحبت میکنم و دلیل میخوام انکار میکنه.خسته شدم ازین رفتارش میشه راهنماییم کنین

سلام دوست گرامی شما و طرف مقابل‌تان نیاز به یادگیری مهارت‌های زندگی دارید. برای یادگیری این مهارت‌ها می‌توانید از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من برای همسرم ارزش و احترام زیادی قائلم طبق نوشته ی حضرتعالی وقت بیدار شدن میبوسمش یا وقتی از سرکار میاد بهترین پوشش بهترین غذا هرچی گفته گفته چشم ولی گاهی بد خلق میشه توی حرفام دنبال بهونه هستش تا دعوا کنه و همیشه میگه مقصر تویی میگم با من حرف بزن میگه چی بگم اخه میگم بریم بیرون میگه کجا بریم شبا تا من نگم و نخوام بغلمم نمیکنه از صبح که سرکاره کلا انلاینه و تا من پیام میدم میگه کار دارم میاد خونه هم یا میخوابه یا اخبار نه حرفی نه خنده نه شوخی هیچی.و از بابت وفاداریشم مطمئنم که همسرم به هیچ عنوان ناپاک و خیانت کار نیست.فقط موندم مشکل چیه خودشم میگه مقصر تویی و اینا اما نمیدونم کجای کارم منو مقصر کرده

سلام دوست گرامی کیفیت رابطه شما و همسرتان باید توسط زوج‌درمانگر بررسی شود. ممکن است در نحوه تعامل شما و ایشان مشکلاتی وجود داشته باشد که به آن آگاه نباشید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تمام خانم‌ها دوست دارند که مورد تأیید همسرشان قرار بگیرند. حتماً شما هم دوست دارید که احساس کنید شوهرتان برایتان ارزش قائل است و نقش مهم و خاصی در زندگیش دارید. به همین دلیل وقتی احساس می‌کنید که شوهرتان دیگر به شما توجه نمی‌کند، به شدت ناراحت می‌شوید. بی‌توجهی شوهرتان موجب می‌شود که احساس کنید شریک زندگی‌تان تحقیرتان می‌کند، نادیده‌تان می‌گیرد، قدرتان را نمی‌داند و لطف‌ها و زحماتتان را حق مسلم خودش فرض می‌کند. بی‌توجهی همسر را می‌توان از جنبه‌های مختلف بررسی گاهی رفتارهای شما عامل این موضوع می‌شود، گاهی مشکلاتی مربوط به خود او باعث بی توجهی او به شماست و گاهی هم شما اینطور برداشت می‌کنید که او نسبت به شما سرد و بی‌توجه شده است. در این مقاله بی‌توجهی و سرد شدن همسر، از جنبه‌های مختلف بررسی شده است.

فهرست مطالب

گاهی ممکن است به دلایل مختلف احساس کنید که شوهرتان دیگر مثل گذشته به شما محبت نمی‌کند یا بی محلی می‌کند در صورتی که این موضوع درست نیست و این فقط سوء تعبیر شماست.

چطور شوهرم به من توجه کند

فرصت‌های توجه کردن به خود را برای شوهرتان ایجاد کنید. اگر به محبت و توجه بیشتری نیاز دارید، باید این نیازتان را بشناسید و آن را به همسرتان منتقل کنید. شاید او روحش هم از این که از بی‌توجهی او ناراحت هستید، خبر نداشته باشد و اصولاً فکر نکند که به شما بی‌توجهی می‌کند. پس یک شب از والدینتان بخواهید که مراقب فرزندانتان باشند و برای یک شب دونفره برنامه‌ریزی کنید. نیازتان مهم است و باید آن را رفع کنید تا از به وجود آمدن ناامیدی، نفرت و ناراحتی در زندگی جلوگیری کرده باشید.

همه می‌دانیم که خانم‌ها و آقایان با هم فرق دارند. اما موضوعی هست که شاید از آن اطلاع نداشته باشید. آقایان عاشق وقتی هستند که همسرشان از کارهایشان تعریف می‌کند. آنها دوست دارند حلال مشکلات باشند و ثبات و آرامش را به خانواده برگردانند. از سوی دیگر خانم‌ها عاشق وقتی هستند که شوهرشان وجودشان را به رسمیت بشناسد و از آنها تشکر کند. خانم‌ها نیاز دارند که شوهرشان قدر آنها را بداند و ارزش شخصی آنها را به رسمیت بشناسد. بنابراین ممکن است شوهرتان به شیوه‌ای که دوست دارد از خودش تعریف کنید، شما را تحسین کند. به عبارت دیگر شوهرتان به رسم تمام مردها از کارهایتان تعریف می‌کند و با خوشحالی تحسین ‌تان می‌کند که چقدر کارتان را خوب انجام داده‌اید. شنیدن این تعریف‌ها فوق‌العاده است و بهتر است قدرشان را بدانید. در عین حال شوهرتان کمی اشتباه می‌کند و به بیراهه می‌رود. البته جایی برای نگرانی نیست، چون تمام آقایان این اشتباه را می‌کنند. سعی کنید به شوهرتان بگویید که دوست دارید به جای تعریف کردن از کارهایتان، از خودتان و کسی که هستید، تعریف کند و قدرتان را بداند. وقتی شام لذیذی آماده می‌کنید، ممکن است شوهرتان بگوید: “عجب شام خوشمزه‌ای پختی”. شکی نیست که این جمله تعریف فوق‌العاده‌ای است، اما نقطه تمرکز در این تعریف بر روی کارتان و شامی است که پخته‌اید. بهتر است، شوهرتان این‌گونه از شما تعریف کند: “واقعاً آشپز فوق‌العاده‌ای هستی.” تفاوت بین این دو جمله تحسین‌آمیز در چیست؟ تمرکز در تعریف دوم بر روی فاعل کار و وجود او است. این تفاوت جزئی است، اما تاثیر همین تفاوت جزئی بر روی خانم‌ها از زمین تا آسمان است.

گری چاپمن در کتاب 5 زبان عشق رازی را با ما در میان می‌گذارد که می‌تواند زندگی‌مان را متحول کند: پنج روش برای بیان عشق و احساس عشق وجود دارد. برخی انسان‌ها عشق را با استفاده از کلام تأیید آمیز بیان می‌کنند و دریافت می‌کنند. عده‌ای دیگر برای آن که عشق را احساس کنند، باید برایشان وقت بگذارید. دریافت هدیه زبان سوم عشق است. خدمت کردن به یکدیگر و تماس فیزیکی نیز زبان چهارم و پنجم عشق است که احساس رضایت و دوست داشته شدن را ایجاد می‌کند. شوهرتان به کدام یک از پنج زبان عشق صحبت می‌کند؟ آیا شما و شوهرتان زبان عشق مشترکی دارید؟ اگر زبان عشق شما و شوهرتان تفاوت داشته باشد، ممکن است شوهرتان با زبان عشق خودش به شما عشق بورزد، اما شما متوجه نشوید. برای مثال اگر زبان عشق شوهرتان خدمتگزاری به شما باشد، سعی می‌کند عشقش را با انجام دادن کارهای مختلف به شما نشان بدهد. اما اگر زبان عشق شما بیان عشق از راه تماس فیزیکی باشد، مسلماً خدمتگزاری او احساس عشق را در شما ایجاد نخواهد کرد؛ به علاوه در این صورت از لطف‌های عاشقانه همسرتان قدردانی نخواهید کرد.

برای اینکه بتوانید زبان عشق خودتان و همسرتان را بشناسید و درک کنید، می‌توانید با مشاوران رادیو عشق که در زمینه روابط عاطفی تخصص دارند صحبت کنید. مشاور بعد از صحبت با شما و گرفتن تست زبان عشق می‌تواند به خوبی شما و همسرتان را راهنمایی کند که برای ابراز علاقه به هم از چه روش‌هایی استفاده کنید که هردو از این ابراز علاقه لذت ببرید.

دلایل متعددی برای بی‌توجهی و بی‌محلی شوهرتان وجود دارد؛ تمام این دلایل بد نیستند و تمام آنها فقط به شوهرتان مربوط نمی‌شود.

زمانیکه مردها در کارشان دچار مشکلی می‌شوند یا از لحاظ مالی به مشکل می‌خورند و یا موضوعی در مورد خانواده‌شان ذهنشان را درگیر می‌کند بطور ناخودآگاه توجه‌شان به همسرشان بطور محسوسی کم می‌شود. البته این توجیه خوبی برای نادیده گرفتن همسر نیست، اما در صورتی که در این مواقع شما به او اعتراض کنید و گوشزد کنید که نسبت به شما بی‌توجه شده است اینطور برداشت می‌شود که شما او را درک نمی‌کنید. در این شرایط بهتر است صبر کنید تا این بحران بگذرد و بیشتر با او همراهی کنید. اما اگر این بی‌توجهی ادامه داشت حتما در این مورد با او بطور واضح و با آرامش صحبت کنید.

گاهی افراد به دلایل مختلف دچار افسردگی موقتی و یا حاد می‌شود در این شرایط کیفیت رابطه عاطفی با همسر نیز به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد و فرد دیگر انگیزه و اشتیاق کافی برای ابراز علاقه و عشق به همسرش را ندارد. خیلی از اوقات افسردگی‌ها موقت هستند برای مثال بعد از از دست دادن یک دوست، ممکن است مدتی همسرتان دچار افسردگی شود اما با گذشت زمان همه چیز به روال عادی برمی‌گردد. اگر نشانه‌های افسردگی طولانی مدت شد بهتر حتما به مشاور مراجعه کنید و برای درمان افسردگی اقدام کنید.

گاهی بی‌توجهی و کم محلی همسرتان به شما کاملا عامدانه است و برای اعتراض به شماست. بعضی از مردها از این صلاح برای نشان دادن عدم رضایت‌شان از یک موضوع خاص ویا برای تنبیه همسرشان استفاده می‌کنند. مثلا وقتی شما خواسته او را در مورد ارتباط‌ با دوستان‌تان در نظر نمی‌گیرید او هم شروع به بی‌توجهی و نادیده گرفتن شما می‌کند. این موضوع بخصوص در زوج‌هایی که مهارت ارتباطی پایینی دارند شایع‌تر است. بهتر است در یک فضای منطقی و آرام با همسرتان درباره این موضوع صحبت کنید و در مورد خواسته‌هایت با هم به تفاهم برسید. البته بدانید این کار خیلی هم آسان نیست و نیاز به صبر، حوصله و یادگیری مهارت‌های ارتباطی دارد در غیر این صورت سرانجام مکالمه‌هایتان به بحث و دعوا کشیده‌ خواهد شد.

مشاوران با تجربه رادیو عشق در حوزه خانواده و زوج درمانی به خوبی می‌توانند مهارت‌های ارتباط موثر با همسر در جلسات مشاوره به شما آموزش دهند. جلسات مشاوره می‌تواند بصورت فردی و یا بصورت زوجی برگزار شود. در این جلسات الگوی ارتباطی شما و همسرتان بررسی می‌شود و راه‌های بیان خواسته، انتظارات و انتقادات نبست به هم را یاد خواهید گرفت.

از دیدگاه روانشناسی هر رفتار مثبت و یا منفی که پاسخ دریافت نکند از بین می‌رود. این موضوع میان زن و شوهر بسیار رایج است، اوایل ازدواج نسبت به هر حرکت خوشایند هم، عکس العمل نشان می‌دهند اما به مرور نسبت به رفتارهای محبت آمیز هم بی‌تفاوت می‌شود. مثلا اوایل ازدواج وقتی مرد به خانه برمی‌گردد همسرش را می‌بوسد و از او بازخورد مثبت می‌گیرد اما به مرور وقتی این رفتار تبدیل به عادت می‌شود و همسرش دیگر عکس العمل جالبی نسبت به آن ندارد کم کم عمل بوسیدن هنگام بازگشت به منزل حذف می‌شود. وقتی شما نسبت به کارهای مثبت همسرتان عکس العمل نشان ندهید و به او نگویید که چقدر از این کار لذت می‌برید او نیز، انگیزه برای تکرار آن کار را از دست می‌دهد. و بالعکس مثلا وقتی برای‌تان چای می‌ریزد به او بگویید «چایی که تو برام میریزی یه لذت دیگه ای داره » باعث می‌شوید او تمایل داشته باشد هر بار به شیوه‌ای بهتر شما را تحت تاثیر قرار دهد.

رابطه جنسی خوب یکی از نیازهای اساسی زندگی مشترک است. برخی از آقایان چون از رابطه جنسی شان رضایت ندارند یا رابطه جنسی شان دیگر مثل سابق جذاب نیست، تمایل و اشتیاق شان نسبت به همسرشان کم می‌شود و نسبت به او بی محلی می‌کنند. کیفیت رابطه جنسی ‌تان را یک‌بار دیگر بررسی کنید مطمئن شوید که نیازهای جنسی خودتان و همسرتان به خوبی برآورده شود، سعی کنید بطور کلی کیفیت رابطه جنسی‌‌ تان را بالا ببرید و روش های متنوع را امتحان کنید.

حتما بخوانید: بهبود کیفیت رابطه جنسی

بعد از تمام شدن دوران ماه عسل و شروع شدن زندگی مشترک بسیاری فکر می‌کنند که زمان ابراز عشق و علاقه به همسر هم تمام شده و باید روی زندگی مشترک و تامین مایحتاج آن بیشتر تمرکز کرد و ابراز احساسات به همسر، مخصوص روزهای اول است و الان همین که برای زندگی‌شان تلاش می‌کنند نشانه عشق‌شان است.

اعتراض کردن، غر زدن و کج خلقی های شما هم نقش مهمی در بوجود آمدن این شرایط دارد. اینکه بخاطر کار زیاد خانه مدام به او غر بزنید و یا بدلیل ارتباط با خانواده‌اش به او اعتراض کنید، همه و همه باعث می‌شود که نسبت به شما بی‌علاقه شود و برای توجه نشان دادن به شما و خواسته‌های‌تان بی میل شود. شاید شنیده این جمله خوشایند نباشد اما گاهی دلیل بی‌توجهی همسرتان گاهی دقیقا رفتارهای اشتباه شماست. مطمئنا خودتان هم تحمل ندارید او مدام نسبت به همه چیز اعتراض کند یا شما را مورد انتقاد قرار دهد.

زمانی ‌که همسرتان نسبت به شما بی توجه می‌شود و صمیمیت بینتان از بین می‌رود بدترین اتفاق ممکن، این است که او با فرد دیگری آشنا شده است و به شما خیانت می‌کند. البته این آخرین احتمال است و بلافاصله بعد از هر بی‌توجهی نباید همسرتان را به خیانت متهم کنید. اگر نشانه‌های قوی‌تری حاکی از خیانت او دیدید به هیچ وجه بی‌گدار به آب نزنید و قبل از هر تصمیمی یا عکس العملی با مشاور در این زمینه صحبت کنید. ممکن است حدس شما اشتباه باشد و صدمه بزرگی به رابطه شما وارد شود بنابراین تاکید می‌شود حتما در مورد این موضوع با یک فرد متخصص صحبت کنید. روانشناسان رادیو عشق ابتدا این نشانه‌ها را بررسی می کنند و راهنمایی‌تان می‌کنند چطور به صحت این ماجرا پی ببرید بدون اینکه رابطه میان شما و همسرتان خراب شود و چطور برای ادامه تصمیم بگیرید.

اگر سعی کرده‌اید آتش عشق زیر خاکستر را دوباره شعله‌ور کنید، عشقی را که در قلبتان دارید، صادقانه به شوهرتان نشان داده‌اید و احساستان را با او در میان گذاشته‌اید، اما هیچ چیز تغییر نکرده است، ممکن است مجبور شوید مدتی طولانی در کمال خستگی و ناراحتی منتظر دریافت عشق و محبت بمانید. شروع یک زندگی مشترک و عاشقانه به این معنا است که همسرتان شما را به خوبی می‌شناسد و می‌داند که به عشق، محبت و تحسین نیاز دارید. اگر ویژگی‌های مثبت رابطه‌تان کافی نیست، تنها کاری که می‌ماند، این است که درک کنید، شایستگی دریافت عشق و محبت را دارید و حتماً فردی در این دنیای  بزرگ وجود دارد که از خدا می‌خواهد شما را در کنار خودش داشته باشد و زیر باران عشق و محبت غرقتان کند. اگر بی‌وقفه برای جلب توجه شوهرتان تلاش می‌کنید، اما جز بی‌مهری و بی‌محلی چیزی نمی‌بینید، احتمالاً او علاقه‌ای به شما ندارد و وقتش رسیده است که فکری  به حال زندگی‌تان بکنید.

اگر این روزها همسر یا نامزدتان از شما گله دارد که چرا دیگر به او توجه نمی‌کنید، توصیه‌های زیر می‌تواند روش مناسبی برای اثبات عشق و محبتتان باشد. می‌توانید ابراز عشق را یاد بگیرید، البته اگر در این زمینه تجربه نداشته باشید، مدتی طول می‌کشد تا در این درس مهم مهارت پیدا کنید.

بسیاری از خانم‌ها از همسرشان گله می‌کنند که نسبت به آنها سرد و بی‌تفاوت شده‌اند. اگر این موضوع را بررسی کنیم گاهی این موضوع فقط برداشت اشتباه خانم از شرایط است و در واقع همسرش نسبت به او بی‌تفاوت نشده، در شرایطی که شما غرق در کارهای روزانه زندگی شده‌اید یا بخاطر استرس هورمون‌هایتان نامتعادل شده است قادر نیستید محبت و توجه همسرتان را به وضوح ببنید. یک دلیل مهم دیگر این است که زبان عشق شما و همسرتان باهم فرق دارد و برای اینکه محبت و توجه هم را ببینید باید به یک زبان مشترک برسید. اما درصورتی که واقعا این موضوع صحت داشته باشد و همسرتان نسبت به شما بی‌توجه شده باشد باید علت این موضوع را پیدا کنید. از جمله دلایل بی‌توجهی شوهر دغدغه‌های شغلی، افسردگی، عدم رضایت از رابطه زناشویی، اعتراض به یک رفتار خاص شما، خسته شدن از گلایه کردن و غر زدن شما و بازخورد مناسب نگرفتن از شما بخاطر محبت‌های اوست. ممکن است به این اعتقاد داشته باشد که محبت و توجه، مخصوص اوایل ازدواج است و یا در بدترین حالت، پای فرد دیگری در میان باشد. بهتر است برای حل این موضوع از مشاور کمک بگیرید، با صحبت کنید و خودتان نیز بیشتر از گذشته به او محبت کنید و در زندگی تنوع ایجاد کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

90 بازدید

168 بازدید

1.61k بازدید

2.07k بازدید

2.5k بازدید

دیدگاه

چطور شوهرم به من توجه کند

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام…دوست پسرم به من بی توجهه …جدیدا بی توجهیش بیشتر شده…فاصله میگیره همش…دو سه هفته عیبش میزنه…منم بلد نیسم عصبی شم!

سلام دوست گرامی رفتارهای ما در رابطه عاطفی تعیین کننده کیفیت آن است. بهتر است برای یادگیری اصول جذب عشق، از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی یا آنلاین دریافت کنید

سلام.مشکل من دقیقا اون تیتر که نوشتید بی توجهیش نشانه اعتراضه هست.همیشه اینطور برخورد میکنه و من همش باید فکرم مشغول باشه ک چه اشتباهی کردم ک اینجوری میکنه و هر چی باهاش صحبت میکنم و دلیل میخوام انکار میکنه.خسته شدم ازین رفتارش میشه راهنماییم کنین

سلام دوست گرامی شما و طرف مقابل‌تان نیاز به یادگیری مهارت‌های زندگی دارید. برای یادگیری این مهارت‌ها می‌توانید از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من برای همسرم ارزش و احترام زیادی قائلم طبق نوشته ی حضرتعالی وقت بیدار شدن میبوسمش یا وقتی از سرکار میاد بهترین پوشش بهترین غذا هرچی گفته گفته چشم ولی گاهی بد خلق میشه توی حرفام دنبال بهونه هستش تا دعوا کنه و همیشه میگه مقصر تویی میگم با من حرف بزن میگه چی بگم اخه میگم بریم بیرون میگه کجا بریم شبا تا من نگم و نخوام بغلمم نمیکنه از صبح که سرکاره کلا انلاینه و تا من پیام میدم میگه کار دارم میاد خونه هم یا میخوابه یا اخبار نه حرفی نه خنده نه شوخی هیچی.و از بابت وفاداریشم مطمئنم که همسرم به هیچ عنوان ناپاک و خیانت کار نیست.فقط موندم مشکل چیه خودشم میگه مقصر تویی و اینا اما نمیدونم کجای کارم منو مقصر کرده

سلام دوست گرامی کیفیت رابطه شما و همسرتان باید توسط زوج‌درمانگر بررسی شود. ممکن است در نحوه تعامل شما و ایشان مشکلاتی وجود داشته باشد که به آن آگاه نباشید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تمام خانم‌ها دوست دارند که مورد تأیید همسرشان قرار بگیرند. حتماً شما هم دوست دارید که احساس کنید شوهرتان برایتان ارزش قائل است و نقش مهم و خاصی در زندگیش دارید. به همین دلیل وقتی احساس می‌کنید که شوهرتان دیگر به شما توجه نمی‌کند، به شدت ناراحت می‌شوید. بی‌توجهی شوهرتان موجب می‌شود که احساس کنید شریک زندگی‌تان تحقیرتان می‌کند، نادیده‌تان می‌گیرد، قدرتان را نمی‌داند و لطف‌ها و زحماتتان را حق مسلم خودش فرض می‌کند. بی‌توجهی همسر را می‌توان از جنبه‌های مختلف بررسی گاهی رفتارهای شما عامل این موضوع می‌شود، گاهی مشکلاتی مربوط به خود او باعث بی توجهی او به شماست و گاهی هم شما اینطور برداشت می‌کنید که او نسبت به شما سرد و بی‌توجه شده است. در این مقاله بی‌توجهی و سرد شدن همسر، از جنبه‌های مختلف بررسی شده است.

فهرست مطالب

گاهی ممکن است به دلایل مختلف احساس کنید که شوهرتان دیگر مثل گذشته به شما محبت نمی‌کند یا بی محلی می‌کند در صورتی که این موضوع درست نیست و این فقط سوء تعبیر شماست.

چطور شوهرم به من توجه کند

فرصت‌های توجه کردن به خود را برای شوهرتان ایجاد کنید. اگر به محبت و توجه بیشتری نیاز دارید، باید این نیازتان را بشناسید و آن را به همسرتان منتقل کنید. شاید او روحش هم از این که از بی‌توجهی او ناراحت هستید، خبر نداشته باشد و اصولاً فکر نکند که به شما بی‌توجهی می‌کند. پس یک شب از والدینتان بخواهید که مراقب فرزندانتان باشند و برای یک شب دونفره برنامه‌ریزی کنید. نیازتان مهم است و باید آن را رفع کنید تا از به وجود آمدن ناامیدی، نفرت و ناراحتی در زندگی جلوگیری کرده باشید.

همه می‌دانیم که خانم‌ها و آقایان با هم فرق دارند. اما موضوعی هست که شاید از آن اطلاع نداشته باشید. آقایان عاشق وقتی هستند که همسرشان از کارهایشان تعریف می‌کند. آنها دوست دارند حلال مشکلات باشند و ثبات و آرامش را به خانواده برگردانند. از سوی دیگر خانم‌ها عاشق وقتی هستند که شوهرشان وجودشان را به رسمیت بشناسد و از آنها تشکر کند. خانم‌ها نیاز دارند که شوهرشان قدر آنها را بداند و ارزش شخصی آنها را به رسمیت بشناسد. بنابراین ممکن است شوهرتان به شیوه‌ای که دوست دارد از خودش تعریف کنید، شما را تحسین کند. به عبارت دیگر شوهرتان به رسم تمام مردها از کارهایتان تعریف می‌کند و با خوشحالی تحسین ‌تان می‌کند که چقدر کارتان را خوب انجام داده‌اید. شنیدن این تعریف‌ها فوق‌العاده است و بهتر است قدرشان را بدانید. در عین حال شوهرتان کمی اشتباه می‌کند و به بیراهه می‌رود. البته جایی برای نگرانی نیست، چون تمام آقایان این اشتباه را می‌کنند. سعی کنید به شوهرتان بگویید که دوست دارید به جای تعریف کردن از کارهایتان، از خودتان و کسی که هستید، تعریف کند و قدرتان را بداند. وقتی شام لذیذی آماده می‌کنید، ممکن است شوهرتان بگوید: “عجب شام خوشمزه‌ای پختی”. شکی نیست که این جمله تعریف فوق‌العاده‌ای است، اما نقطه تمرکز در این تعریف بر روی کارتان و شامی است که پخته‌اید. بهتر است، شوهرتان این‌گونه از شما تعریف کند: “واقعاً آشپز فوق‌العاده‌ای هستی.” تفاوت بین این دو جمله تحسین‌آمیز در چیست؟ تمرکز در تعریف دوم بر روی فاعل کار و وجود او است. این تفاوت جزئی است، اما تاثیر همین تفاوت جزئی بر روی خانم‌ها از زمین تا آسمان است.

گری چاپمن در کتاب 5 زبان عشق رازی را با ما در میان می‌گذارد که می‌تواند زندگی‌مان را متحول کند: پنج روش برای بیان عشق و احساس عشق وجود دارد. برخی انسان‌ها عشق را با استفاده از کلام تأیید آمیز بیان می‌کنند و دریافت می‌کنند. عده‌ای دیگر برای آن که عشق را احساس کنند، باید برایشان وقت بگذارید. دریافت هدیه زبان سوم عشق است. خدمت کردن به یکدیگر و تماس فیزیکی نیز زبان چهارم و پنجم عشق است که احساس رضایت و دوست داشته شدن را ایجاد می‌کند. شوهرتان به کدام یک از پنج زبان عشق صحبت می‌کند؟ آیا شما و شوهرتان زبان عشق مشترکی دارید؟ اگر زبان عشق شما و شوهرتان تفاوت داشته باشد، ممکن است شوهرتان با زبان عشق خودش به شما عشق بورزد، اما شما متوجه نشوید. برای مثال اگر زبان عشق شوهرتان خدمتگزاری به شما باشد، سعی می‌کند عشقش را با انجام دادن کارهای مختلف به شما نشان بدهد. اما اگر زبان عشق شما بیان عشق از راه تماس فیزیکی باشد، مسلماً خدمتگزاری او احساس عشق را در شما ایجاد نخواهد کرد؛ به علاوه در این صورت از لطف‌های عاشقانه همسرتان قدردانی نخواهید کرد.

برای اینکه بتوانید زبان عشق خودتان و همسرتان را بشناسید و درک کنید، می‌توانید با مشاوران رادیو عشق که در زمینه روابط عاطفی تخصص دارند صحبت کنید. مشاور بعد از صحبت با شما و گرفتن تست زبان عشق می‌تواند به خوبی شما و همسرتان را راهنمایی کند که برای ابراز علاقه به هم از چه روش‌هایی استفاده کنید که هردو از این ابراز علاقه لذت ببرید.

دلایل متعددی برای بی‌توجهی و بی‌محلی شوهرتان وجود دارد؛ تمام این دلایل بد نیستند و تمام آنها فقط به شوهرتان مربوط نمی‌شود.

زمانیکه مردها در کارشان دچار مشکلی می‌شوند یا از لحاظ مالی به مشکل می‌خورند و یا موضوعی در مورد خانواده‌شان ذهنشان را درگیر می‌کند بطور ناخودآگاه توجه‌شان به همسرشان بطور محسوسی کم می‌شود. البته این توجیه خوبی برای نادیده گرفتن همسر نیست، اما در صورتی که در این مواقع شما به او اعتراض کنید و گوشزد کنید که نسبت به شما بی‌توجه شده است اینطور برداشت می‌شود که شما او را درک نمی‌کنید. در این شرایط بهتر است صبر کنید تا این بحران بگذرد و بیشتر با او همراهی کنید. اما اگر این بی‌توجهی ادامه داشت حتما در این مورد با او بطور واضح و با آرامش صحبت کنید.

گاهی افراد به دلایل مختلف دچار افسردگی موقتی و یا حاد می‌شود در این شرایط کیفیت رابطه عاطفی با همسر نیز به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد و فرد دیگر انگیزه و اشتیاق کافی برای ابراز علاقه و عشق به همسرش را ندارد. خیلی از اوقات افسردگی‌ها موقت هستند برای مثال بعد از از دست دادن یک دوست، ممکن است مدتی همسرتان دچار افسردگی شود اما با گذشت زمان همه چیز به روال عادی برمی‌گردد. اگر نشانه‌های افسردگی طولانی مدت شد بهتر حتما به مشاور مراجعه کنید و برای درمان افسردگی اقدام کنید.

گاهی بی‌توجهی و کم محلی همسرتان به شما کاملا عامدانه است و برای اعتراض به شماست. بعضی از مردها از این صلاح برای نشان دادن عدم رضایت‌شان از یک موضوع خاص ویا برای تنبیه همسرشان استفاده می‌کنند. مثلا وقتی شما خواسته او را در مورد ارتباط‌ با دوستان‌تان در نظر نمی‌گیرید او هم شروع به بی‌توجهی و نادیده گرفتن شما می‌کند. این موضوع بخصوص در زوج‌هایی که مهارت ارتباطی پایینی دارند شایع‌تر است. بهتر است در یک فضای منطقی و آرام با همسرتان درباره این موضوع صحبت کنید و در مورد خواسته‌هایت با هم به تفاهم برسید. البته بدانید این کار خیلی هم آسان نیست و نیاز به صبر، حوصله و یادگیری مهارت‌های ارتباطی دارد در غیر این صورت سرانجام مکالمه‌هایتان به بحث و دعوا کشیده‌ خواهد شد.

مشاوران با تجربه رادیو عشق در حوزه خانواده و زوج درمانی به خوبی می‌توانند مهارت‌های ارتباط موثر با همسر در جلسات مشاوره به شما آموزش دهند. جلسات مشاوره می‌تواند بصورت فردی و یا بصورت زوجی برگزار شود. در این جلسات الگوی ارتباطی شما و همسرتان بررسی می‌شود و راه‌های بیان خواسته، انتظارات و انتقادات نبست به هم را یاد خواهید گرفت.

از دیدگاه روانشناسی هر رفتار مثبت و یا منفی که پاسخ دریافت نکند از بین می‌رود. این موضوع میان زن و شوهر بسیار رایج است، اوایل ازدواج نسبت به هر حرکت خوشایند هم، عکس العمل نشان می‌دهند اما به مرور نسبت به رفتارهای محبت آمیز هم بی‌تفاوت می‌شود. مثلا اوایل ازدواج وقتی مرد به خانه برمی‌گردد همسرش را می‌بوسد و از او بازخورد مثبت می‌گیرد اما به مرور وقتی این رفتار تبدیل به عادت می‌شود و همسرش دیگر عکس العمل جالبی نسبت به آن ندارد کم کم عمل بوسیدن هنگام بازگشت به منزل حذف می‌شود. وقتی شما نسبت به کارهای مثبت همسرتان عکس العمل نشان ندهید و به او نگویید که چقدر از این کار لذت می‌برید او نیز، انگیزه برای تکرار آن کار را از دست می‌دهد. و بالعکس مثلا وقتی برای‌تان چای می‌ریزد به او بگویید «چایی که تو برام میریزی یه لذت دیگه ای داره » باعث می‌شوید او تمایل داشته باشد هر بار به شیوه‌ای بهتر شما را تحت تاثیر قرار دهد.

رابطه جنسی خوب یکی از نیازهای اساسی زندگی مشترک است. برخی از آقایان چون از رابطه جنسی شان رضایت ندارند یا رابطه جنسی شان دیگر مثل سابق جذاب نیست، تمایل و اشتیاق شان نسبت به همسرشان کم می‌شود و نسبت به او بی محلی می‌کنند. کیفیت رابطه جنسی ‌تان را یک‌بار دیگر بررسی کنید مطمئن شوید که نیازهای جنسی خودتان و همسرتان به خوبی برآورده شود، سعی کنید بطور کلی کیفیت رابطه جنسی‌‌ تان را بالا ببرید و روش های متنوع را امتحان کنید.

حتما بخوانید: بهبود کیفیت رابطه جنسی

بعد از تمام شدن دوران ماه عسل و شروع شدن زندگی مشترک بسیاری فکر می‌کنند که زمان ابراز عشق و علاقه به همسر هم تمام شده و باید روی زندگی مشترک و تامین مایحتاج آن بیشتر تمرکز کرد و ابراز احساسات به همسر، مخصوص روزهای اول است و الان همین که برای زندگی‌شان تلاش می‌کنند نشانه عشق‌شان است.

اعتراض کردن، غر زدن و کج خلقی های شما هم نقش مهمی در بوجود آمدن این شرایط دارد. اینکه بخاطر کار زیاد خانه مدام به او غر بزنید و یا بدلیل ارتباط با خانواده‌اش به او اعتراض کنید، همه و همه باعث می‌شود که نسبت به شما بی‌علاقه شود و برای توجه نشان دادن به شما و خواسته‌های‌تان بی میل شود. شاید شنیده این جمله خوشایند نباشد اما گاهی دلیل بی‌توجهی همسرتان گاهی دقیقا رفتارهای اشتباه شماست. مطمئنا خودتان هم تحمل ندارید او مدام نسبت به همه چیز اعتراض کند یا شما را مورد انتقاد قرار دهد.

زمانی ‌که همسرتان نسبت به شما بی توجه می‌شود و صمیمیت بینتان از بین می‌رود بدترین اتفاق ممکن، این است که او با فرد دیگری آشنا شده است و به شما خیانت می‌کند. البته این آخرین احتمال است و بلافاصله بعد از هر بی‌توجهی نباید همسرتان را به خیانت متهم کنید. اگر نشانه‌های قوی‌تری حاکی از خیانت او دیدید به هیچ وجه بی‌گدار به آب نزنید و قبل از هر تصمیمی یا عکس العملی با مشاور در این زمینه صحبت کنید. ممکن است حدس شما اشتباه باشد و صدمه بزرگی به رابطه شما وارد شود بنابراین تاکید می‌شود حتما در مورد این موضوع با یک فرد متخصص صحبت کنید. روانشناسان رادیو عشق ابتدا این نشانه‌ها را بررسی می کنند و راهنمایی‌تان می‌کنند چطور به صحت این ماجرا پی ببرید بدون اینکه رابطه میان شما و همسرتان خراب شود و چطور برای ادامه تصمیم بگیرید.

اگر سعی کرده‌اید آتش عشق زیر خاکستر را دوباره شعله‌ور کنید، عشقی را که در قلبتان دارید، صادقانه به شوهرتان نشان داده‌اید و احساستان را با او در میان گذاشته‌اید، اما هیچ چیز تغییر نکرده است، ممکن است مجبور شوید مدتی طولانی در کمال خستگی و ناراحتی منتظر دریافت عشق و محبت بمانید. شروع یک زندگی مشترک و عاشقانه به این معنا است که همسرتان شما را به خوبی می‌شناسد و می‌داند که به عشق، محبت و تحسین نیاز دارید. اگر ویژگی‌های مثبت رابطه‌تان کافی نیست، تنها کاری که می‌ماند، این است که درک کنید، شایستگی دریافت عشق و محبت را دارید و حتماً فردی در این دنیای  بزرگ وجود دارد که از خدا می‌خواهد شما را در کنار خودش داشته باشد و زیر باران عشق و محبت غرقتان کند. اگر بی‌وقفه برای جلب توجه شوهرتان تلاش می‌کنید، اما جز بی‌مهری و بی‌محلی چیزی نمی‌بینید، احتمالاً او علاقه‌ای به شما ندارد و وقتش رسیده است که فکری  به حال زندگی‌تان بکنید.

اگر این روزها همسر یا نامزدتان از شما گله دارد که چرا دیگر به او توجه نمی‌کنید، توصیه‌های زیر می‌تواند روش مناسبی برای اثبات عشق و محبتتان باشد. می‌توانید ابراز عشق را یاد بگیرید، البته اگر در این زمینه تجربه نداشته باشید، مدتی طول می‌کشد تا در این درس مهم مهارت پیدا کنید.

بسیاری از خانم‌ها از همسرشان گله می‌کنند که نسبت به آنها سرد و بی‌تفاوت شده‌اند. اگر این موضوع را بررسی کنیم گاهی این موضوع فقط برداشت اشتباه خانم از شرایط است و در واقع همسرش نسبت به او بی‌تفاوت نشده، در شرایطی که شما غرق در کارهای روزانه زندگی شده‌اید یا بخاطر استرس هورمون‌هایتان نامتعادل شده است قادر نیستید محبت و توجه همسرتان را به وضوح ببنید. یک دلیل مهم دیگر این است که زبان عشق شما و همسرتان باهم فرق دارد و برای اینکه محبت و توجه هم را ببینید باید به یک زبان مشترک برسید. اما درصورتی که واقعا این موضوع صحت داشته باشد و همسرتان نسبت به شما بی‌توجه شده باشد باید علت این موضوع را پیدا کنید. از جمله دلایل بی‌توجهی شوهر دغدغه‌های شغلی، افسردگی، عدم رضایت از رابطه زناشویی، اعتراض به یک رفتار خاص شما، خسته شدن از گلایه کردن و غر زدن شما و بازخورد مناسب نگرفتن از شما بخاطر محبت‌های اوست. ممکن است به این اعتقاد داشته باشد که محبت و توجه، مخصوص اوایل ازدواج است و یا در بدترین حالت، پای فرد دیگری در میان باشد. بهتر است برای حل این موضوع از مشاور کمک بگیرید، با صحبت کنید و خودتان نیز بیشتر از گذشته به او محبت کنید و در زندگی تنوع ایجاد کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

90 بازدید

168 بازدید

1.61k بازدید

2.07k بازدید

2.5k بازدید

دیدگاه

چطور شوهرم به من توجه کند

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام…دوست پسرم به من بی توجهه …جدیدا بی توجهیش بیشتر شده…فاصله میگیره همش…دو سه هفته عیبش میزنه…منم بلد نیسم عصبی شم!

سلام دوست گرامی رفتارهای ما در رابطه عاطفی تعیین کننده کیفیت آن است. بهتر است برای یادگیری اصول جذب عشق، از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی یا آنلاین دریافت کنید

سلام.مشکل من دقیقا اون تیتر که نوشتید بی توجهیش نشانه اعتراضه هست.همیشه اینطور برخورد میکنه و من همش باید فکرم مشغول باشه ک چه اشتباهی کردم ک اینجوری میکنه و هر چی باهاش صحبت میکنم و دلیل میخوام انکار میکنه.خسته شدم ازین رفتارش میشه راهنماییم کنین

سلام دوست گرامی شما و طرف مقابل‌تان نیاز به یادگیری مهارت‌های زندگی دارید. برای یادگیری این مهارت‌ها می‌توانید از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من برای همسرم ارزش و احترام زیادی قائلم طبق نوشته ی حضرتعالی وقت بیدار شدن میبوسمش یا وقتی از سرکار میاد بهترین پوشش بهترین غذا هرچی گفته گفته چشم ولی گاهی بد خلق میشه توی حرفام دنبال بهونه هستش تا دعوا کنه و همیشه میگه مقصر تویی میگم با من حرف بزن میگه چی بگم اخه میگم بریم بیرون میگه کجا بریم شبا تا من نگم و نخوام بغلمم نمیکنه از صبح که سرکاره کلا انلاینه و تا من پیام میدم میگه کار دارم میاد خونه هم یا میخوابه یا اخبار نه حرفی نه خنده نه شوخی هیچی.و از بابت وفاداریشم مطمئنم که همسرم به هیچ عنوان ناپاک و خیانت کار نیست.فقط موندم مشکل چیه خودشم میگه مقصر تویی و اینا اما نمیدونم کجای کارم منو مقصر کرده

سلام دوست گرامی کیفیت رابطه شما و همسرتان باید توسط زوج‌درمانگر بررسی شود. ممکن است در نحوه تعامل شما و ایشان مشکلاتی وجود داشته باشد که به آن آگاه نباشید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

جستجو در سایت

محبت همسر،افزایش محبت زن و شوهر

پرهیز از بحث و مجادله‏ هاى بى‏نتیجه، توجه به خواسته‏ هاى جنسى شوهر و آماده ساختن خود براى او، صداقت و امانت و فداكارى و گذشت، از جمله امورى است كه مراعات آن از جانب زن، می‏تواند در جلب محبت شوهر مؤثر باشد. اسلام به منظور ایجاد علاقه و محبت بیشتر میان دو همسر، به همتایى و كفو بودن آنها سفارش كرده است. در واقع می‏توان گفت: مرد و زن اگر از نظر شرایط اعتقادى و اقتصادى، نزدیك به هم باشند و براساس صداقت و حسن اعتماد به همدیگر، زندگى خود را آغاز كنند و در طول زندگى روزمره به آن توجه كافى داشته باشند و آن را رعایت نمایند خداوند علاقه، محبت و الفت را بین این دو همسر قرار خواهد داد. پس از انعقاد پیمان ازدواج نیز براى استحكام خانواده و استمرار آن الفت و علاقه، باید هر یك از مرد و زن به روابط میان خود توجه كافى مبذول كنند.

1. با مطالعه كتاب‏هاى مربوط به انتخاب همسر، آیین همسردارى، چگونگى ایجاد ارتباط با دیگران و نیز شركت در جلسه‏ هاى آموزش خانواده، دانش و مهارت خود را در این زمینه افزایش دهید.2. هرگز همسرتان را با زن یا مرد دیگر مقایسه نكنید.چطور شوهرم به من توجه کند

3. از رفتارهاى مطلوب همسرتان تشكر كرده، او را تشویق كنید و انگیزه تكرار آن رفتار را بیشتر سازید.4. از تصمیم‏هاى نادرست و غیر منطقى و كلى‏گویى‏هاى منفى و شكل‏گیرى افكار منفى، درباره همسرتان شدیداً بپرهیزید.5. بکوشید در سراسر زندگى به خصوص در روابط بین خود و همسرتان – به جاى هر گونه پیش‏داورى یا مشاهده اشکالات و ضعف‏ها، نقاط مثبت و قوت را ببینید. به عبارت دیگر، به جاى توجه به نیمه خالى لیوان، به نیمه پر آن توجه کنید.6. متعادل کردن انتظارات-انتظارات نامعقول از طرف مقابل محبت میان افراد را کم خواهد کرد. از آن جا که هر انسان فوتها و ضعف های دارد باید تلاش شود بدیها نادیده گرفته شود و نقاط قوت مدنظر قرار گیرد. ماه اول زندگی مشترک را ماه عمل می خوانند. اما سۆال این جاست که چرا فقط ماه اول زندگی باید ماه عسل باشد؟ علت آن است که بعد از مدتی همسران متوجه می شوند که نمی توانند انتظارات یکدیگر را برآورده سازند. راه برطرف شدن این مشکل آن است که انتظارات پایین آورده شود.

7. در مواردى كه غمگینى و افسردگى و یا عصبانیت زن یا شوهر، شدت مى‏یابد و احتمال اختلال در كار سیستم عصبى یا غدد درون‏ریز- به ویژه غده تیروئید- وجود دارد، در نخستین فرصت به پزشك متخصص مراجعه كنید تا از عادى بودن ترشح غدد- از جمله غده تیروئید- مطمئن شوید.8. براى داشتن یك زندگى با نشاط و موفق خوب بیندیشید، وقت بگذارید، احساس مسؤولیت كنید، موانع ارتباط سالم را از میان بردارید و به عوامل ایجاد كننده روابط سالم توجه كنید. 9. از هر چیزی می‌توان برای محبت استفاده کرد؛ از کلمات، کار، آشپزی، ظرف شستن، تلویزیون دیدن، بازی با بچه‌ها، حتی از خود اختلافات و اشتباهات. شما می‌خواهید این شبکه جعبه‌ی جادو را ببینید و همسرتان آن یکی. این یک اختلاف است، می‌توانید آن را تبدیل کنید به یک دعوا؛ کوچک یا بزرگش فرق نمی‌کند و می‌توانید- تبدیلش کنید به یک محبت. فقط باید اراده کنید و فکر کنید و انجام دهید. هیچ رازی هم در کار نیست. اگر نظر من را می‌خواهید اصلا تلویزیون نبینید.

10. با همدلى، هم‏فكرى، همكارى و مشورت با یكدیگر درباره مسائل مختلف، میان اعضاى خانواده روابط سالم پدید آورید.11. هر یك از زوجین دیگرى را نزدیك‏ترین و محرم‏ترین فرد بداند و او را نیمه تن، حامى و پشتیبان خود تلقى كند.12. اوقات خوش خود را مدام در ذهن مرور کنید. با همسر خود به گونه ای رفتار کنید که در روزهای ابتدای آشنایی رفتار می کردید. لیستی از کارهای لذت بخش دو نفره اتان و آن چیزهایی که هر دو از آن لذت می برید تهیه کنید و هر وقت به مورد جدیدی رسیدید، آن را به لیست اضافه کنید. برای این اتفاقات برنامه ریزی کنید و سعی کنید موقعیت تکرار آنها را فراهم کنید.13. اظهار محبت-باید محبت، این نعمت خدادادی، به زبان آورده شود. مرد باید محبت خود را به زبان بیاورد. اگر همسری از ناحیه شوهرش احساس کمبود محبت نماید برای محبت کردن به فرزندانش و حتی انجام امور منزل انگیزه ای نخواهد داشت. با سخنی محبت آمیز می توان کانون خانواده را گرم کرد.14. در برنامه‏ ریزى براى فعالیت‏هاى اجتماعى، اوقات فراغت، دید و بازدیدهاى خانوادگى و نظایر آن، با یکدیگر مشورت کنید و از یک جانبه‏نگرى بپرهیزید.15. در هر فرصت ممکن، با همسر و اعضاى خانواده ‏تان، ارتباط کلامى و عاطفى برقرار کنید. زنان از صحبت کردن با همسرشان بیشتر لذت مى‏برند؛ بنابراین مردان باید فعالانه به سخنان آنان گوش کنند و واکنش مناسب نشان دهند.16. با یادگیرى مهارت‏هاى ارتباطى نظیر به حرف‏هاى یكدیگر گوش كردن، احترام به نظرها و عقاید یكدیگر و تشریك مساعى و مشورت كردن- روابط خود را بهبود بخشید.17. بكوشید، باایجاد كانونى گرم و صمیمى، تمام اعضاى خانواده- به ویژه زن و شوهر- مسؤولیت رسیدن به تفاهم را پذیرا شوند.18. به همسرتان کمک کنید تا هروز بیش از روز قبل عاشق باشد. به او کمک کنید عاشقانه فکر کند، عاشقانه زندگی کند و در عشق ورزیدن به شما احساس امنیت کند؛ به این ترتیب او با قلبی سرشار از عشق به سوی شما خواهد شتافت و بدون ترس و واهمه و بدون آنکه در مورد عکس العمل شما، قضاوت شما یا پس زده شدن از طرف شما نگران باشد، احساسات خود را به شما بازگو خواهد کرد. ستایش، تحسین، و در آغوش کیشدن همسر، نکاتی کوچک با تاثیراتی بسیار بزرگ هستند….امتحان کنید!19. گاهى در فضایى محرمانه، محبت ‏آمیز و صمیمانه به ارزیابى رفتار و روابط یکدیگر بپردازید و از یکدیگر بپرسید، چه باید کرد تا روابط تان بهتر و با نشاطتر شود.20. هدیه دادن-کارهایی که به نوعی بیان محبت به شمار می رود در تقویت محبت آثار بسیاری دارد. از جمله این کارها می توان به هدیه دادن اشاره کرد. در دستورات اسلامی است که مرد به هنگام ورود به منزل و به ویژه در هنگام بازگشت از سفر هدیه ای به خانه ببرد و خانم هم در منزل خود را برای شوهرش آماده و حتی آرایش کند.

21. هنگام اختلاف نظر یا سوء تفاهم، به جاى سرزنش كردن یكدیگر یا تفسیر نادرست، به شناسایى مسأله و یافتن راه حل آن بپردازید و در صورت لزوم كمك و مشاوره افراد با تجربه و متخصص را جلب كنید.22. براى رسیدن به امنیت روانى وعاطفى در روابط زناشویى، داشتن صداقت، پذیرش، سعه صدر، انصاف و اعتماد متقابل را اصل اول قرار دهید.23. همیشه، در رویارویى با مسائل و مشکلات خانوادگى، خود را در وضعیت طرف مقابل قرار دهید و با قبول مسئولیت خود و شناخت انتظارات متقابل، به حل و فصل اختلافات روى آورید.24. تنها تصمیم نگیرید. شما و همسرتان یک تیم هستید، بنابر این تا جایی که می توانید با هم و در کنار هم باشید. باید احساس کنید که با همسرتان کامل می شوید و دو بخش از وجود یک نفر هستید، پس وقتی نیمۀ دیگر وجودتان حضور ندارد، تصمیم گیری نکنید. شرایط را با هم بسنجید و با هم تصمیم گیری کنید ؛ در مورد همه چیز، خواه موارد کوچک و خواه بزرگ باشد. خود را مشتاق سازش و سازگاری نشان دهید.25. درهر روز یا درهرهفته، زمان مشخصى را براى گفت و گو درباره مسائل و مشکلات و به اصطلاح درد دل کردن با همسرتان، اختصاص دهید.26. هر دعوائی فقط دعواست و هر اختلافی فقط اختلاف و هر اشتباه فقط اشتباه. بحث سر  شبکه تلویزیون، فقط سر شبکه تلویزیون است نه درباره نمک شام دیشب و رفتار خواهرزن یا خواهرشوهر. توی دعوا باید حد و مرز دعوا مشخص شود و نرود بالاتر از حد خودش. من گاهی که پسرم کار بدی می‌کند یا کار اشتباهی، و می‌خواهم دعوایش کنم قبل از این‌که دعوا کنم بهش می‌گویم من دوستت دارم و الان که دارم دعوا می‌کنم ربطی به دوست داشتن من ندارد، من به خاطر کار بدت دعوات می‌کنم. من دیده‌ام که هم دعواهایم مؤثر بوده و هم پسر من این دعوا را پذیرفته است. 27. در صورت به وجود آمدن هر گونه سوء تفاهم و سوء برداشت، در نخستین فرصت ممكن به حل و فصل آن بپردازید تا به فرآیندى مخرب و پیشرونده تبدیل نشود.28. در کنار همسرتان حضور قلب داشته باشید. تمرین کنید ذهن خود را به زمان حال متمرکز کنید. وقتی در کنار همسرتان هستید، به کار، رنگ جدیدی که قرار است به آشپزخانه بزنید،و .. فکر نکنید.29.حسن خلق-حسن خلق در خانواده باعث می شود که کانون خانواده گرمتر شود و به همین میزان سوء خلق باعث سردی کانون خانواده می گردد و افراد خانواده مجبور می گردند فرد بداخلاق را تحمل کنند و کانون خانواده بهترین مکان برای خوش رفتاری و بروز حسن خلق است وگرنه در خارج از منزل فرد به علت شۆون اجتماعی مجبور است رفتاری اخلاقی داشته باشد نکته مهم آن است که پایه گذاری حسن خلق در منزل باید از طرف پدر خانواده باشد؛ چرا که بار مسۆولیت در آغاز بر دوش اوست و سپس دیگران.  30. از داشتن نگرش‏هاى آرمان گرایانه و شاعرانه، انتظارات غیر واقع بینانه در ازدواج و روابط زناشویى اجتناب کنید

تا وقتی محبت بین مرد و زن بر ثانیه‌های زندگی حکومت می‌کند، بسیاری از این اختلافات ریز و حتی درشت حل شدنی است. اما یادمان باشند همین اختلافات ریز و درشت پایه‌های استیلا و قدرت محبت و عاطفه را می‌لرزاند.

31. تشویق و تأیید و بیان نكات مثبت، به طور آشكار یا در جمع باشد و تذكر نكات منفى و انتقاد، به طور محرمانه و در تنهایى صورت گیرد.32. براى خصوصیات و نیازمندى‏ هاى یكدیگر، ارزش قائل شوید و در روابط كلامى، عاطفى، اقدام‏ها و تصمیم‏ گیرى‏ ها به افكار و خواسته‏ هاى همسرتان توجه كنید.33. نگذارید اختلافات انباشته شود. یک اختلاف، دو اختلاف، ده اختلاف موجب فروپاشی محبت نمی‌شود، اما وقتی این‌ها شد صدتا، تبدیل می‌شوند به معضل. و آن‌وقت است که نمی‌شود حل‌شان کرد. هر اختلافی را همان‌جا حل کنید. و بهترین حل دعوا همان قانون نخست است، اختلاف را تبدیل کنید به محبت. توی خانه‌مان این قانون- را داشته‌باشیم، هر اتفاق ناخوش‌آیندی می‌افتد، فکر ‌کنیم که چطور حلش کنیم. همه‌مان. حتی بچه‌ها. مثلا مرد خانه نشسته است سر سفره. پلو بی‌نمک است.34. مراقب اندام و ظاهر خود باشید. برای موزون ماندن اندام خود و برای آنکه زیباتر بنظر برسید، وقت بگذارید. این موضوع بسیار مهم است.35. اگر رفتار خاصى براى شما مبهم است، ساده‏ترین راه این است كه از همسرتان هدف و علت آن رفتار را بپرسید و با روش مسالمت‏آمیز، صمیمانه و خوش بینانه موضوع را روشن كنید.36. خشونت همسرتان را با خشونت پاسخ ندهید. خشونت را با سكوت پاسخ گویید و در موقعیتى مناسب درباره مسأله مورد نظر به بحث و گفت‏وگو بپردازید.37. زن و شوهر از مسخره کردن یکدیگر و گفتن سخنان طعنه‏ آمیز و دو پهلو جداً پرهیز کنند.38. هماهنگی و سازگاری را در خود تقویت کنید. زن و شوهر ها به محض آنکه دعوایشان می شود، سراغ تفاوتهای دیگری با خود می روند در حالی که عاشقان شباهت های خود با طرف مقابلشان را از یاد نمی برند و از تفاوتهای دیگری زیرکانه بهره می برند. برنامه ای بچینید که طبق آن هر بار یکی به نفع دیگری کنار بیاید. اگر انتخاب شوهرتان منطبق با سلیقه و علاقۀ شما نیست، اعتراض و مبارزه نکنید، به یاد آورید که دفعۀ بعد نوبت شماست.39. همیشه حواسمان باشد که باید محبت‌مان را نگه داریم و نگذاریم افول کند. اگر این اصل را داشته باشیم، خودمان قوانین حکومت دولت محبت را پیدا می‌کنیم. و از هر چیزی محبت درست می‌کنیم حتی از تلخی‌هامان-40. در هر فرصتى كه پیش مى ‏آید، با همسر و اعضاى خانواده ‏تان ارتباط كلامى و عاطفى برقرار كنید. شایان ذكر است زنان از صحبت كردن با همسرشان بیش‏تر لذت مى ‏برند. بنابراین، مردان باید فعالانه به سخنان همسران‏شان گوش كنند و واكنش مناسب نشان دهند.

41. اگر هر یك از زوجین در شرایط خاصى، نمى‏تواند به سخنان همسرش گوش كند، باید صادقانه و صمیمانه این موضوع را به وى انتقال دهد و تقاضا كند صحبت كردن درباره آن موضوع را به فرصتى دیگر واگذارد.42. از رفتارهایى نظیر متلک، تحقیر، سرزنش و به رخ کشیدن یکدیگر – که موجب افزایش مقاومت‏هاى روانى در طرف مقابل است – باید بپرهیزند.43. سرزنش کردن را از زندگی خود حذف کنید. یافتن راه حل، گذشت و مهربانی را جایگزین سرزنش و سرکوفت کنید. باهم مشکلات را حل کنید ، کنار هم بنشینید، دستهای هم را بگیرید ، صورت یا موهای هم را لمس کنید و به دنبال راه چاره بگردید. سرحال و بشاش باشید. به یاد دارید آخرین باری که با هم از ته دل خندیده اید کی بوده است؟ یک فیلم کمدی، محیط مفرحی برای شما فراهم می کند و باعث میشود باهم و در کنار هم بخندید و لحظات شادی داشته باشید.44. از داشتن نگرش‏هاى آرمان گرایانه و شاعرانه در مسأله ازدواج و روابط زناشویى و نیز انتظارات غیر واقع بینانه اجتناب كنید.45. ارتباط زوجین باید از هر گونه سوء ظن و حدس نادرست وغیر واقع بینانه به دور باشد. اگر موضوع و مسأله‏اى ذهن یكى از زوجین را به خود مشغول كرده است، باید آن را به صراحت و صادقانه مطرح كند و درستى و نادرستى اش را با همسرش مورد بررسى قرار دهد.46. در سراسر زندگى – از جمله در زندگى خانوادگى – بکوشید به نقاط مثبت، موهبت و نعمت‏هایى که در اختیار دارید، بیندیشید، نه به امورى که در اختیار ندارید.47. برای روابط زناشویی خود برنامه ریزی کنید. رابطۀ زناشویی خودجوش و خود انگیخته خوب است اما زن و شوهرهای هوشمند می دانند که در این مواقع معمولا” آمیزش، بهترین حالت خود را نخواهد داشت. عشق ورزی نیز مثل هر کار دیگری نیاز به وقت و برنامه ریزی دارد.48. هر یك باید زمینه‏ هاى بروز سوء تفاهم‏ها و سوء ظن‏ها را از بین ببرد و از رفتارهایى كه موجب بروز سوء تفاهم و سوء ظن مى‏شود، خوددارى كند.49. هر یك از زوجین باید بكوشد با روان‏شناسى همسرش آشنا شود، تا بداند او به چه امورى بها مى‏دهد و نظام ارزشى‏اش چگونه است. براى مثال معمولًا زن به وابسته بودن، كسب امنیت عاطفى و مورد حمایت واقع شدن اهمیت مى‏دهد و مرد مى‏خواهد مستقل و خود مختار باشد و آزادى عمل را داراى ارزش مى‏داند.50. از رفتارهایى نظیر متلك، تحقیر، سرزنش و به رخ كشیدن یكدیگر كه موجب افزایش مقاومت‏هاى روانى در طرف مقابل است، جداً باید پرهیز شود.51. حقیقت را صراحتا” به زبان بیاورید، آن را گفته شده فرض نکنید. ممکن است فکر کنید می دانید قضیه چیست در حالی که از واقعیت امر فاصلۀ زیادی دارید. به همان ترتیب گاهی فکر می کنید همسرتان باید خودش بداند و بفهمد که موضوع چیست ولی این هم عادلانه نیست. همیشه و با تاکید سعی کنید سوء تفاهمات را برطرف کنید و با صریح صحبت کردن و رک بودن زمینۀ هر گونه سوء تفاهم و درک نابجا را از بین ببرید.52. از خطاهاى یكدیگر سریعاً بگذرید و خطاهاى همدیگر را تحمل كنید.

53. عادلانه و عاقلانه با هم بحث کنید. هر از گاهی، وقتی را به بحث کردن با هم اختصاص دهید. مشکل پیش آمده را مطرح کنید، نقطه نظرات خود را بیان کنید و نظرات طرف مقابلتان را بشنوید و بدون موضع گیری و سعی در به کرسی نشاندن حرف خود ، با هم بهترین راهکار را انتخاب کنید. اگر هر دو طرف مطمئن باشید که دیگری قصد آزار شما را ندارد، پیشنهادات منطقی شما را می پذیرد، به علائق و حساسیت های شما احترام می گذارد و بدون خودخواهی سعی در حل مشکل دارد، همه چیز به راحتی حل خواهد شد.54. خود را در برابر همسرتان آراسته و پاكیزه و جالب توجه نگه دارید و از پریشانى و وضع نامرتب بپرهیزید.55. در انتخاب دوست و برقرارى روابط دوستانه و معاشرت‏هاى خانوادگى با زوج‏هاى دیگر، دقت كنید و این امور را با توافق یكدیگر انجام دهید.56. گاهی خانه را در اختیار همسرتان قرار دهید. حتی در عاشقانه ترین و صمیمی ترین زندگی های زناشویی نیز طرفین نیاز دارند که گاهی تنها باشند. اگر روزی همسرتان خواست که تنها باشد ، این موقعیت را برای او فراهم کنید. اگر روزی خواست بدون شما در کنار دوستانش باشد، حتما” قبول کنید و به او نشان دهید از اینکه به او خوش بگذرد خوشحال می شوید. البته بهتر است بعد از بازگشت او هر دو در مورد ساعاتی که با هم نبوده اید با یکدیگر صحبت کنید و آنچه که بر شما گذشته است را برای هم تعریف کنید. فراموش نکنید اینها برنامه هایی است که گاه به گاه پیش می آیند و افراط در این برنامه ها نیز مثل افراط در هر چیز دیگری، مشکل ساز خواهد شد.57. از هر گونه رفتارى كه به مرد سالارى یا زن سالارى مى‏انجامد، بپرهیزید.58. خطاى یكدیگر را در حضور دیگران، فرزاندن، آشنایان، والدین یكدیگر و بازگو نكنید.59. حتى‏ المقدور به قول‏هایى كه به همسرتان داده ‏اید، عمل كنید تا به سلب اعتماد و احساس فریب خوردگى نینجامد.60. از نسبت دادن القاب و زدن برچسب‏هاى ناگوار و نامطلوب- مانند بدقول، زرنگ، شلخته،كله‏ شق، یك دنده، لجباز و خودخواه- به یكدیگر پرهیز كنید.61. به هر طریق ممكن رفتارهاى مطلوب همسرتان را مورد توجه و تأیید قرار دهید به گونه ‏اى كه همسرتان بفهمد برایش ارزش قائل هستید.62. در سراسر زندگى- از جمله در زندگى خانوادگى- بكوشید به نقاط مثبت، موهبت و نعمت‏هایى كه در اختیار دارید بیندیشید نه به امورى كه در اختیار ندارید.

63. بایادآورى برخى ایام- مانند روز تولد، سالگرد ازدواج و نظایر آن- و دادن هدیه‏ هایى هر چند كوچك (مثل یك شاخه گل) به طور نمادین عشق و علاقه خود را به همسرتان اعلام كنید.

منابع: shafaf.ir  / beytoote.com  / love-ma2ta.mihanblog.com

 

اطلاعات لازم در مورد رضایت جنسی و ارگاسم خانم ها

اصول رسیدن به رضایتمندی در زندگی زناشویی

جلب رضایت جنسی همسر

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

چطور شوهرم به من توجه کند

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


37428


بازدید امروز:


33407


بازدید دیروز:


232218186


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

خیلی از خانم ها همیشه از این شکایت دارند که با مردی بی احساس زندگی می کنند که هیچ درکی از ابراز عشق و محبت ندارد به طوری که هرگاه می خواهند راجع به احساساتش با اوصحبت کنند همه چیز را به سخره می گیرد و به ابرازاحساسات و عواطف، علاقه چندانی ندارد.

این افراد معمولا قوی و کم حرف، موجوداتی فاقد احساسات هستند، کسی که نمی دانید اصلا چیزی حس می کند یا نه! اگر شما هم در زندگیتان با مردی زندگی می کنید که بیان احساسات عاطفی را نشانه ی ضعف می داند این بخش از نمناک می تواند کمکتان کند بی محبتی شوهرتان را درمان کنید و از زندگی با او بیشتر لذت ببرید.

متاسفانه عشق ورزیدن به همسر در همه مواقع نمی تواند او را تغییر دهد اما عشق می تواند تا حدودی تاثیر گذار باشد . بعضی اوقات مردها از لحاظ عاطفی بازتر و پذیراتر می شوند، اما به اندازه ای که برای موفقیت در رابطه کافی باشد ، نیست.

برخی اوقات این فرآیند طولانی است و شما چنان در آن موقع بسیار عصبانی هستید و می پندارید که عشق همسرتان دیگر به دردتان نمی خورد. گاهی اوقات زمان جدایی و ترک او، می بینید به طور ناگهانی عشقتان اثر کرده است و بالاخره همسرتان تغییر می کند، اما شاید این تغییر خیلی دیر شده باشد.چطور شوهرم به من توجه کند

اگر همسرتان مایل به تغییر باشد می توان به او کمک کرد تا از لحاظ احساسی بازتر شود. عشق شما می تواند تاثیرات فوق العاده ای روی زندگی یک مرد داشته باشد و می تواند حمایت، امنیت، شوق و جراتی را که برای روبرویی با دنیای درونی احساساتش نیاز دارد را به او بدهد. اما باید تا خودش نخواهد، شما نمی توانید کمکش کنید.

به نامزد یا همسرتان کتاب هایی که مختص مردها است را هدیه بدهید. از بزرگ ترین اشتباهات زنان این است که برای رابطه خودشان بدون اطلاع نامزد یا همسرشان تصمیمی می گیرند آن را اجرا می کنند.

آنچه همسرتان بدان فکرمی کند می تواند مهم تر از از این باشد که بیاموزد چگونه باید ارتباط خوبی برقرار کند یا آسیب پذیرتر باشد و با احساسات و عواطف خود تماس بیشتری داشته باشد. اگربدون آنکه همسرتان بداند درباره رابطه تان تصمیم می گیرید، نه تنها به او احترام نمی گذارید، بلکه خود را دچار یاس، سرخوردگی و دلشکستگی می کنید.

تصویر ذهنی خود را درباره یک رابطه ایده آل و همسرتان را به او توضیح دهید. در رابطه تان صریح و واضح با همسر خود صحبت کنید و دقیق باشید و از او بپرسید که فکر می کند فرد ایده آلی برای زندگی است.

از همسرتان بخواهید که خواسته های خود را از یک رابطه ایده آل توضیح دهد اما تنها بگذارید خودش نظراتش را بیان کند و از طرف او حرف نزنید.

در مورد صحبت هایی که می کند و اطلاعاتی که در اختیارتان می گذارد فکر کنید و به رفتار او دقت نمایید که آیا خصوصیاتی که به دنبالش هستید را از خود بروز می دهد و یا تنها صحبت می کند.

عشق شما روی زندگی مردتان می تواند تاثیر گذار باشد و اگر او بخواهد شما می توانید به او کمک کنید تا از لحاظ احساسی بازتر شود.

به نامزد یا همسرتان کتاب هایی که مختص مردان نوشته شده را هدیه بدهید. در این زمینه سال های اخیر کتاب های فوق العاده ای نوشته شده که نظرات زیادی را ازدیدگاه مردها و درباره مردها ارائه می دهد.

پس به یک کتابفروشی مراجعه کنید و کتاب های روانشناسی را انتخاب کنید که فکر می کنید، برای شوهرتان جالب تر است. بعد از خواندن آن کتاب ها نظر همسرتان را جویا شوید، ببینید کدام بخش ها را برای درک بهتر او به شما پیشنهاد می کند تا بخوانید.

برخی اشتباهات کوچک سبب ایجاد سوء تفاهم می شود که نه تنها رابطه شما را بهتر نمی کند بلکه سبب دوری شما از یکدیگر می شود. 

حدود دو ماهی به خاطر اختلاف با شوهرم در منزل پدرم زندگی می کردم. اکنون می خواهم به خانه‌ام برگردم ولی نمی‌دانم چه کنم. همچنین باید شوهرم را از زنی دور کنم، نمی‌دانم چگونه او را جذب خودم کنم.

به گزارش گروه باشگاه جوانی خبرگزاری برنا؛ برخی زنان به دنبال این هستند که توجه شوهرشان را از زنان دیگر به سمت خود جذب کنند و خواستار راهکارهای کارشناسانه در این زمینه‌اند. در این گزارش به چند راهکار ساده در این مورد اشاره خواهد شد.

 سوال کاربر

با شوهرم مشکل داشتم. دو ماه منزل پدرم بودم. حالا که می خواهم به خانه خودمان برگردم، نمی دانم چطور باید رفتار کنم؟ خیلی برایم سخت است. در ضمن شرایطم طوری است که می خواهم از یک خانم دورش کنم! می خواهم بدانم چطور باید او را به طرف خودم جذب کنم؟ شوهرم با دعوایی که داشتیم، اکنون به من کم محلی می کند.

پاسخ کارشناس

چطور شوهرم به من توجه کند

خواهر عزیز، این که تصمیم گرفته اید به زندگی مشترک خود برگردید و با افزایش آگاهی و مهارت، روابط زناشویی خود را بهبود ببخشید، تحسین برانگیز است. با این حال، اولین برخورد بعد از دو ماه دوری از زندگی مشترک و مواجهه با همسرتان، کار راحتی نیست و دقت بالایی را می طلبد بنابراین احساس شما برای ما قابل درک است اما با انجام یک سری تمهیدات، می توانید شرایط بهتری را تجربه کنید.

یکدیگر را ببخشید

سعی کنید در اولین برخورد با چاشنی شوخی، لبخند یا رفتارهای شیرین و جذاب همچون اوایل ازدواج، سنگینی فضای موجود بین خودتان را کمتر کنید تا راحت تر و سریع تر کدورت میان شما از بین برود. شما باید یکدیگر را ببخشید تا بتوانید به همدیگر اعتماد کنید و به امید آینده ای روشن، زندگی مشترک را از سر بگیرید.

از یک واسطه کمک بگیرید

از یک واسطه که مورد تایید هر دو نفر شماست، کمک بگیرید. این گونه افراد معمولا توانایی ساده و تسهیل کردن شرایط موجود و امکان انتقال نظرات را به دو طرف با رعایت احترام و حفظ حرمت دارند.

سهم خودتان را بپذیرید

سعی کنید سهم خود را در ایجاد مشکلات بپذیرید. معمولا انتظار می رود زوج ها پس از گذشت یک دوره بحرانی، به واکاوی نقش خود در مشکلات بپردازند و اولین قدم برای پذیرفتن اشتباهات این است که فرد بگوید: «قبول دارم که من هم کوتاهی کردم یا تند رفتم یا اگر این طور رفتار نمی کردم، شاید این اتفاق نمی افتاد یا…» .

عذرخواهی کنید

مرحله بعد عذرخواهی بابت رفتارها و حرف هایی است که خودتان را در آن ها مقصر می دانید. در نظر هر دو نفرتان این رفتار آگاهانه، بسیار دلنشین و آرام بخش است و میزان زیادی از کدورت بین شما را از بین خواهد برد.

گذشته را نبش قبر نکنید

به جای نبش قبر گذشته به بررسی مشکلات فعلی و راه حل های مفید و موثر بپردازید و بر راه حل هایی که هر دو درباره آن توافق دارید، متمرکز شوید. همچنین متعهد شوید یک سری مسائل را عملی کنید. مهم ترین تعهداتی که هر دو نفرتان باید بدهید عبارت است از: قهر ممنوع، ترک منزل ممنوع، تکرار خاطرات تلخ گذشته ممنوع و….

مهارتهای زناشوییتان را تقویت کنید

برای جذب همسرتان، موثرترین راه، تقویت مهارتهای زناشویی در ابعاد مختلف عاطفی، کلامی، جنسی، اخلاقی و… است. شناخت دقیق تر ویژگیهای شوهرتان اعم از عوامل برانگیزاننده شادی، محبت و صداقت در وی و این که چه مواردی موجب به هم ریختگی و آشفتگیاش میشود، در وابسته کردنش به خودتان و زندگی مشترکتان تاثیر شگرفی دارد. فراموش نکنید اقتدار و حفظ حرمت برای مردان اهمیت زیادی دارد و شما باید آن را از طریق کلام و رفتار در وی زنده کنید.

 

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

“مادرانه” عنوان طرحی
است که زوجین عزیزی
که در دوره بیست و
یکم و بیست و دوم ازدواج
دانشجویی حضور داشته
اند در صورتی که حداکثر
تا یک سال پس از تشرف
به مشهد مقدس صاحب
فرزند شوند با ثبت
نام در طرح تشویقی
مادرانه می توانند
ضمن استفاده از آموزش
های مجازی مهارتهای
فرزند پروری جوایز
ارزنده نیز دریافت
نمایند


سؤال :

باسلام.شوهرم ادم حساسی هست به خانواده اش زیاداهمیت میدهداگراونابدی هم بکنن به دل نمیگیردولی ازمن انتظارش خیلی زیاده گاهی وقتهاازش خسته میشم اززندگی سیرمیشم دوسداره همیشه جوری که اون میخوادباشم به ناراحتی های من توجهی نمیکنه ازم انقادنمیپذیره واین خیلی اشفته ام میکنه اگه من همیشه کوتاه بیام مشکلی پیش نمیاد امااگرحتی کمی دلخوربشم وحرف نزنم اون رفتارش کلی عوض میشه.شمابگین چیکاربکنم که شوهرم علاقه اش بهم اونقدرباشه که همه جا بهم اهمیت بده خانواده شوهرم مخالف ازدواجمان بودن وهمیشه اذیتمون میکنن حتی خ

جواب :

چطور شوهرم به من توجه کند

پرسشگر گرامي؛ از اينكه« پرسمان» را لايق مشورت دانسته و دغدغه¬هاي خود را با ما در ميان گذارديد، متشكريم.
در رابطه با سوالي كه مطرح كرده‌ايد قبل از هر چیز احساس تان را از زندگي با همسرتان در شرايطي كه برايمان ترسيم نموديد كاملاً درك مي نماييم؛ زيرا خوب مي دانيم كه زنان از برقراري رابطه اي عاري از هرگونه احساس واهمه دارند و براي رسيدن به نهايت مطلوب در يك ارتباط در وهله اوّل به عشق ورزي، علاقه، توجّه و محبّت شوهرشان نياز دارند. «زن فقط وقتي زنده است كه معشوق باشد و توجّه كردن به او مايه حيات اوست».(1)در حقيقت همانگونه كه ركن حيات دشت، باران كوهستاني است، ركن حيات خانوادگي نيز احساسات و عواطف مرد نسبت به زن مي باشد؛ خواهر بزرگوار، نظر ما همين است كه همسر شما باید به شما توجه کافی داشته باشد و حق شما را از نظر عاطفی ادا کرده، دلبستگی خود را به شما اعلام نماید و آنجا که باید، شما را نسبت به برخی دیگر ترجیح دهد. اما باید دید این خواسته چگونه محقق می شود؟ چه باید کرد؟
به عنوان يك اصل كلّي به خاطر داشته باشيد كه شايسته است براي تغيير و اصلاح رفتار همسرتان سعي نماييد «علّت» رفتار ايشان را بيابيد؛ بدين منظور رفتار وی را مواقعي كه وي در خلوت با شما دارد با مواقعی که در جمع وارد می شود مورد بررسی قرار دهيد،مطمئن باشيد با اين¬كار كمك شايان توجّهي به حل مسأله خواهيد نمود؛ در مسير علّت¬يابي رفتار وي نيز آگاه باشيد كه رفتار خوب و يا بد همسر در اثر تربيت وي حاصل مي¬شود. تجارب وي از دوران قبل از ازدواج در منزل پدري، مشاهداتي كه از نحوه برخورد پدر و مادر خود دارد و نوع رابطه والدينش با یکدیگر، كمبودها و تنگناهايي كه وجود داشته و … در شكل¬گيري شخصيت افراد تأثيرگذارند؛ بنابراين در علّت¬يابي رفتار نادرست همسر بايد به زمينه¬هاي تربيتي پيشين نيز توجه نموده و با واقع¬نگري و مراعات اصول اخلاقي و انساني مراقب بود كه اطلاع از ريشه¬هاي تربيتي رفتار نادرست همسر باعث تخريب و تحقير وي نشود كه مشكلات زناشويي بيشتري را به ارمغان خواهد آورد. در واقع« علّت¬يابي بايد به قصد اصلاح رفتار باشد». اين نكته را نيز به خاطر داشته باشيد كه برطرف شدن اخلاق نامناسب همسر به فرصت و حوصله زيادي نياز دارد.
در ادامه گفتني است؛ خداوند مرد و زن را متفاوت آفريده است . زن و مرد مانند هم نيستند ، بلكه مكمل هم هستند . سيستم جسماني و رواني زن لطيف ، ظريف ، حساس و احساساتي ساخته شده است و سيستم جسماني و رواني مرد محكم ومنطقي ساخته شده است . زن ها دوست دارند كه احساسات خود را به زبان بياورند اما مردها اغلب با عمل علاقه خود را نشان مي دهند واحساساتي برخورد نمي كنندوكمترامكان داردكه احساسات خود را به راحتي به زبان بياورند. بدانيد تعریف نکردن و یا اظهار محبت نكردن او به صورت زباني، معمولاً خصوصيت همه ي مردهاست و اين دليل بي توجهی او به شما نيست. نسبت به علاقه ي او شك نكنيد. شوهرتان در واقع با كارش به شما مي‌گويد: «دوستت دارم عزيزم». ضمنا، صبر نكنيد شوهرتان گفتار يا رفتاري عاشقانه داشته باشد. خودتان پا پيش بگذاريد و به او نشان دهيد در زير باراني از احساس مهر و عاطفه قرار گرفتن چقدر عالي و هيجان‌انگيز است. با گفتار و رفتارتان احساسات شوهرتان را تحريك كنيد. براي اين كار:
1.مردان موجوادات قدرت طلب و سلطه جويي هستند از اينرو اولين نكته اي كه در گفتار تأثير فراواني در روان شوهرتان دارد و اين گفته موجب افزايش علاقه شوهرتان به شما خواهد شد ، «تحسين كردن شوهر و احترام گذاشتن به اين ويژگي ذاتي او » است. با توجه به اين ويژگي رواني مردان لازم است تمام كارهايي كه موجب اقتدار مرد در محيط خانواده مي شود را انجام دهيد و تمام كارهايي كه اقتدار مرد را زير سوال مي برد را ترك كنيد. اين رفتار شما مهم ترين نياز روحي يك مرد است؛ زماني كه شما در راستاي بر طرف كردن نيازهاي رواني او تلاش مي كنيد او نيز به صورت خودكار در راستاي بر طرف كردن نيازهاي شما تلاش مي كند.
هنگامي كه مرد در آستانه شكست قرار مي گيرد و زماني كه در آتش ناكامي مي سوزد و احساس مي كند كه همه چيز عليه ميل و اراده او در جريان است به زني نياز دارد كه به او اعتماد به نفس بدهد و روحيه اش را تقويت كند . همان گونه كه اتومبيل بدون بنزين ، روغن و آب به حركت در نمي آيد ، مرد نيز بدون داشتن يك مشوق كه به او ايمان داشته باشد قادر به پيمودن مدارج موفقيت نيست . تشويق و ترغيب باعث تقويت فكري وروحي مرد مي شود . تشويق ، شكست يك مرد را به فتح تبديل مي كند.).
تشويق كردن شوهر يك نمودي از دوست داشتن اوست ؛ از اين رو پيامبر (ص) نيز به عنوان حق مرد بر زن بيان نموده است :
قالَ الرَسولُ الله(ص) يَا حَوْلَاءُ لِلرَّجُلِ عَلَى المَرْأَةِ أَنْ تَلْزَمَ بَيْتَهُ وَ تَوَدَّدَهُ وَ تُحِبَّهُ وَ تُشْفِقَهُ وَ تَجْتَنِبَ سَخَطَهُ وَ تَتَّبِعَ مَرْضَاتَهُ وَ تُوفِيَ بِعَهْدِهِ پيامبر (ص) فرمودند :حق مرد بر زنش اين است كه پايبند خانه اش باشد ، با او مهرباني كند و دوستش بدارد و دلسوزش باشد، و او را ناراحت نكند ، و در پي رضايت او باشد، و به عهد او وفا كند ( مستدرك‏الوسائل ج 14 ،ص 244)
خانم محترم !شما بايد به نوعي با شوهرتان حرف بزنيد و رفتار كنيد كه احساس سر بلندي و افتخار كند و حرف هاي شما موجب تشويق او شود . خوار و خفيف كردن شوهر گناه غير قابل بخشش وغير قابل جبران است كه يك زن مرتكب مي شود . جريحه دار كردن غرور يك مرد براي او خيلي گران تمام مي شود و امكان دارد در زندگي زناشويي تأثير نامطلوب دائمي بگذارد . يك مرد به سختي مي تواند خفيف شدن از جانب زنش را فراموش كند (آيين همسرداري ، دوروتي كارنگي ،ص58).
2.با محبت سخن گفتن
ديگر آن كه زن با الفاظ شيرين وعاشقانه نسبت به شوهرش ابراز محبت كند ،اين كار موجب علاقه مندي همسرش به او خواهد شد.پيامبر اسلام (ص) اين با محبت صحبت كردن را از حقوق مرد بر زن مي داند:
قالَ الرَسولُ الله(ص) يَا حَوْلَاءُ لِلرَّجُلِ عَلَى المَرْأَةِ….وَ تَوَدَّدَهُ وَ تُحِبَّهُ وَ تُشْفِقَهُ
پيامبر (ص) فرمودند :حق مرد بر زنش اين است …. با او مهرباني كند ودوستش بدارد ودلسوزش باشد ( مستدرك‏الوسائل ج 14 ،ص244)
علي (ع) :اعْلَمْ أَيْ بُنَيَّ أَنَّهُ مَنْ لَانَتْ كَلِمَتُهُ وَجَبَتْ مَحَبَّتُه‏ علي (ع) به امام حسين (ع) مي فرمايد: بدان پسرم بدرستي كه هر كسي كلامش ملايم باشد ، محبت اوبر ديگران واجب مي شود(بحارالأنوار ج74 ،ص241 ) .
وقتي مرد احساس كرد زن او را لايق وبا جرأت مي داند به خود مي بالد و اين شهامت را به دست مي آورد كه براي مقابله با هر مشكلي سينه سپر كند.او از لياقت خود اطمينان مي يابد و به همين امر داده شده است باعث موفقيتش مي شود .امام صادق (ع) فرمودند زن براي جذب وموافقت شوهرش از سه چيز بى‏نياز نيست كه عبارتند از: حفظ كردن خود از هر پليدي وآلودگي تا دل شوهرش در هر شرايطي خوشايند يا ناخوشايند نسبت به اومطمئن باشد. مراقبت از شوهر وپرستاري از وي تا اگر لغزشي از او سر زند ، به مهرباني با او برخورد نمايد ، اظهار عشق به او با عشوه ودلبري وخود را به آراستن به زيبايي كه مورد نظر شوهرش است( تحف العقول،ص337
زيبا خطاب كنيد تا جواب زيبا بشنويد( ص181غررالحكم انصاري)
يكي از مشخصات زيبا سخن گفتن ، عيب نگرفتن از شوهر، يا به قول مردان « نق نق» نكردن ودائم از شوهر ايراد نگرفتن است : امام علي (ع) به امام حسن (ع) خواهى با تو نيكى كنند با ديگران نيكويى كن. برادرت را با هر خصوصيّتى كه دارد بپذير و تحمّل كن. بسيار گلايه مكن كه كينه را برانگيزد و به دشمنى سخت كشاند( تحف العقول ، ص: 85)( بحارالأنوار ج74 ص 212 . )
لوئيس ترمان عالم و روان شناس مشهور مطالعه بسيار دقيقي در زندگي 1500خانواده به عمل آورده است ،نتيجه آزمايش ثابت كرده است كه شوهر ها نق نق كردن زن را بزرگترين وكشنده ترين عيب مي دانند .گالوپ روان شناس ديگر نيز همين را كشف كرده است ومي گويد : « مرد نق نق كردن زن را رأس عيوب آنها قرار مي دهند » .جونسون تمپر امنت روان پزشك در تحقيقات علمي خود به اين نتيجه رسيده كه هيچ صفتي به اندازه عيبجويي ونق نق زن در بدبختي خانواده مؤثر نيست ! (آيين همسرداري ، دوروتي كارگي ص147.)
3.به نظر مي‌رسد پذيرش بي قيد و شرط همسر، يك شرط اساسي روابط عاشقانه است. مي‌توانيد بدون انتقاد از يكديگر، در زمينه‌ها‌ي مختلف يا دربارة اشخاص نظرات متفاوتي داشته باشيد. مي‌توانيد بدون قضاوت و سرزنش، نقاط ضعف همسرتان را قبول كنيد. اين پذيرفتن‌ها عميقاً اطمينان بخش هستند و به زن و شوهر احساسي از پذيرش خود مي‌دهند. البته پذيرفتن به معناي دربست قبول كردن و چشم فرو بستن بر نواقص و اشكالات همسر نيست. اما در فضاي پذيرفتن مي‌توانيد به اتفاق هم با هر آنچه از به هم نزديك‌تر شدن شما جلوگيري مي‌كند برخورد كنيد.
4. رعايت خواسته‌ها‌ي همسر و توجه به نگراني‌ها‌ي او، براي ايجاد روابط بهتر ضرورت دارد. با آنكه بعضي‌ها طبيعتاً حساس‌تر از ديگران هستند، حساسيت ويژگي‌اي پرورش دادني است. اگر همسرتان نسبت به بعضي از رفتارها حساسيت بيش از اندازه نشان مي‌دهد، مي‌توانيد از اين رفتراهيا دوري كنيد. مي‌توانيد با ملايمت با همسر خود صحبت كنيد و از نگراني‌ها و خواسته‌ها‌ي او آگاه شويد. در برخورد با واكنش‌ها‌ي بي‌تناسب همسرتان خونسردي خود را حفظ كنيد.
5. علاقه نشان دادن به مسائل همسر از اهميت زيادي برخوردار است. مي‌توانيد به سخنان همسرتان با علاقه گوش دهيد و نشان دهيد كه او را درك مي‌كنيد. به مسائلي كه همسرتان مطرح مي‌كند، از دريچة چشم او بنگريد و احساسش را درك كنيد.
6. دوستي و رفتار دوستانه با همسر، از جمله عوامل تعيين كنندة كيفيت زندگي زناشويي است. اگر اين خصوصيت در ازدواج‌ها نباشد كيفيت آن‌ها تا حد نامناسبي كم مي‌شود.
7.مصاحبت و هم‌نشيني در اوايل ازدواج از اهميت زيادي برخوردار است. مصاحبت و با هم بودن يكي از سرمايه‌ها‌ي ازدواج‌ها‌ي موفق و عشق‌ها‌ي بالغانه است كه اشخاص مي‌توانند به سادگي و صرفاً با برنامه‌ريزي به آن دست يابند. كافي است به فعاليت‌ها‌يي كه هر دو از آن لذت مي‌برند، مانند: مسافرت با هم، رفتن به تفريح‌گاه‌ها و… توجه كنند و اوقاتي را براي آن‌ها در نظر بگيرند. در برنامه‌ها‌ي عادي زندگي نيز مي‌توان از مصاحبت بيشتر با يكديگر برخوردار شد. به اتفاق برنامه تلويزيون را تماشا كردن، پياده‌روي با هم و…
8. خشنود كردن همسر نيز يكي از عوامل مؤثر در ازدواج‌ها‌ي موفق است. اما خشنودي بايد دو طرفه باشد. نه تنها مي‌توانيد با رفتار خود همسرتان را خوشحال كنيد، بلكه مي‌توانيد در خشنودي‌ها و رضايت‌هاي او شريك شويد. كمك كردن به همسر، هديه دادن به او و برآوردن خواسته‌هاي او از راه‌ها‌ي خشنود كردن همسر هستند.
9. با عشق و علاقه در چشمان او بنگريد. زماني كه همسرتان با شما صحبت مي كند، مستقيم به چشمان او نگاه كنيد. نه تنها اين كار نشانگر اين است كه شما به آنچه او مي گويد علاقه منديد، بلكه چيزي در نگاه كردن در چشمان او وجود دارد كه به شما والايي خواهد داد.
10. از او حمايت كنيد. به ديگران اجازه ندهيد به همسرتان بي احترامي كنند. حتي نظريه اي كنايه آميز مي تواند آزار دهنده باشد. از او دفاع كنيد. نگذاريد شخصي، مهم ترين و با ارزش ترين فرد زندگيتان را به زمين بزند.
11. در برابر ديگران او را مورد انتقاد قرار ندهيد. اگر حس مي كنيد همسرتان نياز به كمي انتقاد سازنده دارد، به هيچ وجه آن را مطرح نكنيد مگر خصوصي و با لحني دوستانه مورد انتقاد قرار گرفتن در جمع، سبب پايين آمدن عزت نفس و جريحه دار شدن احساسات مي گردد.
12. در مقابل ديگران با او مخالفت نكنيد. اين كار سبب شرمنده شدن او خواهد شد و باعث مي شود تا احترام ديگران نسبت به او از بين برود.
13. عكس او را در صفحه كامپيوتر و يا موبايل خود قرار دهيد. با اين كار ، اجازه دهيد او بداند كه مردي خوش تيپ است.
14. در برابرديگران به او افتخار كنيد. مردها به طور ذاتي روي بالا بردن خود حساب مي كنند. گاهي اوقات به منظور دلگرمي دادن به او بگذاريد تعريف هاي شما را در مورد رفتارها و كردارهاي خوبش بشنود.
15. درباره آينده گفت وگو كنيد. آينده خيلي هم از آنچه كه به نظر مي رسد دور نيست. درباره جاهايي كه دوست داريد وقتي چند سال از ازدواجتان گذشت برويد، با هم حرف بزنيد و سعي كنيد تا آن روياها به واقعيت تبديل شوند.
16. خوراكي هاي مورد علاقه او را تهيه كنيد. شكلات يا هر خوراكي ديگري كه او دوست دارد را بخريد و در كنار ظرف غذاي او با يك جمله زيبا بسته بندي كنيد.
17. كارت پستال هاي عاشقانه به او بدهيد. منتظر يك مناسبت خاص نباشيد تا به او هديه اي بدهيد. عاشقانه ترين كارتي كه مي توانيد را پيدا كنيد و در ماشين او بگذاريد. فراموش نكنيد كه پيام عاشقانه خود را هم در آن بنويسيد.
18. با هم بخنديد. دوران بزرگسالي خود را براي لحظاتي فراموش كنيد و با هم كارهاي بچه گانه و شادي آور انجام دهيد. همچنين، اگر كار اشتباهي انجام شد، سعي كنيد با شوخي و خنده از آن بگذريد. اين كار سبب كاهش استرس در آن شرايط خواهد شد.
19. انتظار نداشته باشيد آنچه را در ذهنتان مي گذرد را بخواند. اگر موضوعي هست كه مي خواهيد همسرتان بداند، به او بگوييد، از او انتظار نداشته باشيد كه از افكار و احتياجاتتان باخبر باشد؛ اين موجب اعتماد او به شما افزايش علاقه بين شما مي شود.
20. به اين نكتة مهم توجه داشته باشيد كه، براي مردان نشان دادن عشق خود از طريق معاشقه و آميزش بسيار راحت‌تر از بيان لفظي آن است. بنابراين، تمايل شوهرتان را به معاشقه و آميزش، نوعي ابراز عشق و علاقه به حساب آوريد. البته، مرد نياز دارد احساس كند دوستش دارند نه آن‌ كه تحملش مي‌كنند؛ و اين زماني حاصل مي‌شود كه زن با رغبت به اين خواستة شوهرش پاسخ دهد.
باز هم با ما در ارتباط باشید.
1. لذات فلسفه ص 141 به نقل از روان شناسي زن، سيد مجتبي هاشمي ركاوندي

email info@ezdevaj.org

کلید واژه ها:

قفل دل همسرتان با این کلیدها باز می شود؛ پشت ظاهر آرام و مهربان مردان چه می‌گذرد؟؛رازهایی در مورد مردان؛شوهرتان را اینگونه شیفته خود کنید! ؛ ویژگی های زنانی که مردان ترکشان می کنند؛ چهار حرف راستی که بهتر است به شوهرتان نگویید!؛با این ترفند شوهرتان را عاشق و دیوانه خود کنید!؛ خانم ها! مراقب حرف های تان باشید! شنیدن بعضی جملات مرد ها را ویران می کند و جملاتی که مردان را دیوانه میکند!! را برای تکمیل مطالب پیشین تقدیم می کنم،کامنتهای مطلب دیروز نشانم دادکه باید به مسائل خانواده هاخصوصا زنان و مردان بیشتر پرداخته شود و اوضاع بحرانی است وگواهم آمار طلاق….ازهمه خانمهای متأهل خواهش می کنم با احترام به شوهر ونشکستن غرور وحرمتش و حفظ آبرو و رازهایش و رعایت مسائل اخلاقی مراقب زندگی باشند،شگفتا! از رواج درب بروی شوهربستن و بیرون ماندن او وخروج بی اجازه او از خانه و فحاشی زنان. محبت کنیدضررنمیکنید:

برخی از کامنتهای دیروز مردان را بازنشر می کنم که قابل توجه و آسیب شناسی است ، اینها را قبلا بخوانید: *من هرکاری برای زنم کردم وهرچی بیشتر علاقه ام رو براش آشکار کردم ایشون متوقع تر شد. فکر کرد فرد خاصیه که اینهمه لایق احترام وعلاقه است .*زن موجودی خود خواه , انحصار طلب و حسود است , نوشتن زن مفهوم همگانی نداره بلکه اکثریت رو نشون میده , در مورد خودم همه این کار هارو انجام دادم و همسرم بیشتر و بیشتر میخواست , دیگه وقتی برای منطق , زندگی واقعی نگذشت , متاسفانه اکنون به آخر رسیدم و نمیدونم که چه بکنم تو غربت . *با وارونه جلوه دادن حقیقت میخواین واسه زنا خوش رقصی کنین ولی با تبلیغات نمیشه فطرت ادما رو عوض کرد وگرنه تا حالا فمنیستا این کار رو کرده بودن، برای سایت خوش نامتون متاسفم *بدین ترتیب زن ها فکر می کنن خدا هستن و هر روز و هر شب ناز می کنن. *ای کاش کمی هم راجع به خواسته های آقایون هم مطلب بنویسید! چون مردها هم نیاز به بروز احساسات همسرشون دارند متاسفانه در این زمینه اکثر خانمها از شوهرشون طلبکارند*این حرف‌ها مال تو کتاب‌ا زن فقط پول آروم و خوشبختش میکنه ! اگه پول داشتی بهترینی اگه نه، مجنون هم که باشی از نظر او بی عرضه ترین آدمی!*این حرفا همش درست ولی‌ دیگه جواب نمیدن!! دخترای امروزی فقط پول شوهر براشون مهمه!!! این حرفا توی ایران خریدار نداره!! پول باشه، زنت یأ نامزدت خوشحاله وگرنه خودتو گول نزن!! متأسفم که این موارد در حال گسترش است و برخی عرصه پرمهر زناشویی را با میدان نبرد و دشمنی اشتباه گرفته اند، قطعا در دعوا دو طرف مقصرند و کم و کاستی دارند و مهارتهای زندگی و حل مسأله را یاد نگرفته ایم و صبوری و تحمل و تلاش برای حفظ زندگی بی ارزش شده است و برخی دنیا را منتهای آمال قرار داده اند و نمی دانند که دیر یا زود عازم جهان دیگر خواهیم شد و باید پاسخگوی اعمال و ظلم و اذیت و رنجهایی که به دیگران خصوصا همسر وارد کرده ایم ، باشیم، گرچه سنتهای الهی در همین دنیا هم تلافی می کند و تقاص بدی را پس خواهیم داد و کائنات در قبال ناجوانمردی ساکت نیست …. کسی را امروز له می کنی و دو گام جلوتر له می شوی ، این قانون الهی است…. شنیده ام معدودی از زنان شوهر داری بدنبال خواستگارند تا طلاق بگیرند!! برخی زنان خودشیفته که محبت زیادی دیده اند و فکر می کنند خیلی خاص هستند که شوهرشان عاشق آنهاست و دهن بین هستند و خوشی زیر دلشان زده، نقشه ها می ریزند که با اموالی که شوهر بنامشان کرده به خارج بگریزند و عشق ابدی در آنجا بیابند!!  خیالاتی که مرگ یا ” هادم اللذات” همه را بی سرانجام می گذازد و فقط افسوس و ننگ می ماند و وزر و وبال آخرت …. کاش یاد می گرفتیم “باهم بسازیم” . با سازش و صبوری و عشق می توان زندگی شیرینی را رقم زن. دل خوش برتر از پول و لذات زودگذر است…. مجددا از همه خانمهای متأهل خواهش می کنم با احترام به شوهر و نشکستن غرور و حرمتش و حفظ آبرو و رازهایش و رعایت مسائل اخلاقی مراقب زندگی باشند،شگفتا! از رواج برخی موارد نابودکننده زندگی … محبت کنید، ببخشید ، کینه ورز نباشید، قدردان باشید، دل مرد زندگیتان را گرم و برای حفظ کانون گرم خانه تلاش کنید،بخدا ضرر نمی کنید، ضمنا با مردهای دیگر خصوصا دوست شوهرتون درددل نکنید از قدیم گفتن دوست مرد دزد زنه و دوست زن دزد مرده، لابد یه چیزایی دیده بودن و به همین اخبار روزنامه ها دقت کنید که خیانتها درهمین ارنباطات با دوست نزدیک مرد یا زن رخ داده و آخر کار به قتل حداقل یکی از سه طرف کشیده شده… تکرار می کنم به مردان نامحرم هرقدر ظاهرالصلاح و بامحبت و دلسوز اعتماد نکنید اینها گرگند در لباس انسان…. شنیدم خانمی گفته که مستأجر خانه ای که شوهرم بنامم کرده بود متوجه دعوا وقهر من با همسرم شده بود و مرتب دلجویی می کرد و پیگیر احوال من بود! و متأسفانه هم این خانم اجازه داده بود مردک طماع نیمه های شب هم تلفن بزند و هم سرانجام به او برای تمدد اعصابش و بدون طمع! پیشنهاد سفر به خارج با گذرنامه خواهرش را بدهد(قابل توجه برادران پلیس گذرنامه که مراقب این موارد باشند) و این خانم پاکدامن -ولی درخطا از بابت این نوع ارتباطات تلفنی دلسوز نماها- نپذیرفته بود و گفته بود شوهر دارد و مردک گفته بود خیلی سخت نگیر درجایی که من بزرگ شده ام (اوکراین) این مورد عادیه!! و شوهرت چون نیست حقی نداره!! و گذرنامه خواهرم برای اینه که اون نقهمه….. و رن گقته بود برفرض شوهرم نفهمه اما خدا که هست و می دانم خلاف است…. بعدها طبق سنت الهی این مردک دچار مساله شده بود و همین خانم از او شنیده بود ( که البته خود ادامه ارتباط تلفنی نادرست بوده اما گویا چون مستاجر بوده صحبت داشته اند) که نامزد کرده و روزی ناگهای به خانه نامزدش  رفته و دیده با پسرعمویش جوری گرم گرفته که مردک تصمیم به طلاقش گرفته …. این زن هشیار و پاکدامن بلافاصله گفته بود:  عجب! در جایی که شما بزرگ شده بودی که این موضوع مهم نیست و چرا ناراحت شدی؟ و چطور به من شوهردار پیشنهاد سفر دونفره داده بودی!!…. راستی اضافه کنم این زن پاک یود و گول نخورد و گوهر آبرو و عفتش را برباد نداد اما “خطوات الشیطان” یا گامهای کوچک شیطان ، آرام آرام آدمی را خراب می کند و تضمینی برای سالم ماندن در ادامه این موارد نیست و بهتر بود که از اول این ارتباط تلفنی و درددل ایجاد نمی شد… اگر فیلم  UNFAITHFUL را دیده باشید می بینید که خانمی که ناحواسته به ورطه خیانت افتاد و در جایی به ارتباط همان جوان رذل با زنی دیگر اعتراض کرد !! (با آنکه خودش هم خائن بود) بعد که سرانجام جوانک کشته شده باخودش می اندیشد که ای کاش روز اول برای پانسمان پایش به خانه اون جوانک نمی رفت که …..*************************************************************قفل دل همسرتان با این کلیدها باز می شود!(اینجا)

احترام گذاشتن به یکدیگر در حضور دیگران، قدردانی کردن، “انعطاف پذیری” در رفتارتان، گوش کردن به حرف های دیگر و ایده پردازی در خلاقیت در زندگی از اصل های داشتن یک زندگی مشترک به دور از تنش محسوب می شوند.بررسی ها نشان می دهند، زنان از همان بدو تولد نقش پر رنگی را در زندگی مردان ایفا می کنند و در شکل دهی و شخصیت و انتخاب درست مسیر و حتی موفقیت هایشان نقش زیادی دارند و پژوهش های جدید محققان نشان می دهد مردان بدون مادر، خواهر و همسر خوب موفق نمی شوند.

گفتنی است مردان و زنان با احترام گذاشتن متقابل به یکدیگر می توانند “اعتماد به نفس” را در هم افزایش دهند و اگر می خواهید همیشه شریک زندگی تان را شاد و خوشحال نگه دارید در حضور دیگران از توانایی های او تعریف و تمجید کنید.نتایج مطالعات نشان می دهند خانم ها و آقایان باید قانون های مورد نظر خودشان را در زندگی مشترکشان بر روی کاغذ ثبت کنند و همواره بر روی آن ها برای به وجود نیامدن اختلاف در زندگی بحث و نظر خواهی کنند.

***************************************************

چطور شوهرم به من توجه کند

پشت ظاهر آرام و مهربان مردان چه می‌گذرد؟ (اینجا)

کشف شخصیت واقعی مردها بدون نقاب و رسیدن به واقعیت طرف مقابل از دغدغه‌های قدیمی و همیشگی خانم ها بوده و هست. شناخت عمقی مردان مشکلات و سوءتفاهم‌های‌تان را کم می‌کند و باعث برقراری رابطه بهتر بین شما می‌شود. کشف رازهایی از دنیای پر پیچ و خم مردان و توجه به آنها نه تنها به شما در تصمیم‌های‌تان کمک می‌کند بلکه با نگاهی تازه شما را وارد افکار و سیاست‌های مردانه می‌کند.حالا اگر روی معنی کارها و اخلاق همسرتان حساس شده‌اید چند نکته ساده اما اساسی در مردان را بشناسید.

کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است

همه ما فکر می‌کنیم وقتی همسرمان با جزئیات تمام برای‌مان تعریف می‌کند که کجا بوده ‌است و چه کرده است یعنی هیچ چیزی را از ما پنهان نکرده و با ما روراست است و می‌توانیم خیال‌مان راحت باشد اما باید بدانید که کاملا در اشتباه هستیم، چون وقتی او خیلی به تعریف جزئیات می‌پردازد یعنی در حال پنهان کردن موضوعی است و می‌خواهد با تعریف داستانی طول و دراز موضوع اصلی را پنهان کند. نشانه‌ای ‌مهم که می‌تواند عدم صداقت را نشان دهد زمانی است که شروع به تعریف کردن داستانی می‌کند و در آن بیشتر به جزئیات بی‌اهمیت می‌پردازد و مدام از موضوع اصلی طفره می‌رود، باید بدانید در این مواقع احتمالا در حال پنهان کردن موضوعی است، به‌خصوص اگر هنگام صحبت مدام مکث کند، چون در حال ساختن یک واقعیت خیالی است در این مواقع شما می‌توانید با سؤال کردن او را تا حدی مجبور به گفتن حقیقت کنید. اگر کمی با خود فکر کنید به این نتیجه می‌رسید که وقتی خودتان هم در حال گفتن حقیقت و تعریف کردن یک واقعه خاص هستید خیلی به جزئیات نمی‌پردازید.

احساسات‌تان را کنترل کنید

شاید همسرتان خیلی گرفتار باشد، همیشه سرکار است و شما خیلی کم او را می‌بینید، این موضوع به خودی خود اصلا شک‌برانگیز نیست ولی زمانی که همسرتان یکباره و به طور ناگهانی و بدون اینکه سابقه داشته باشد شروع به خریدن کادوهای خیلی گران​قیمت برای شما می‌کند، زمین و زمان را برای‌تان فرش قرمز پهن می‌کند تا حواس​تان از همه چیز دور باشد به این مسئله فکر کنید که شاید او دچار عذاب وجدان شده‌ است و می‌خواهد به نوعی جبران کند (البته این مسئله همیشه صدق نمی‌کند). گاهی نیز پیش می‌آید که همسر بی‌اعتنای شما ناگهان بیش از حد مهربان می‌شود و بیش از اندازه به شما توجه نشان می‌دهد همه اینها می‌تواند نشانه‌ای از احساس گناه او باشد بنابراین بهتر است در این مواقع در رفتارهای او دقیق شوید تا متوجه شوید واقعا چرا ناگهان اینقدر مهربان شده و آیا به راستی دچار تحول شده یا…

اگر شما آدم ساده‌ای باشید از چاپلوسی طرف مقابل خوشحال خواهید شد و همین رضایت خاطر شما نقطه آغاز شکست شما خواهد بود ولی اگر باهوش و زیرک باشید چاپلوسی او در برابر شما اذیت‌کننده نیز هست. نحوه روبه‌رو شدن با اینگونه افراد بسیار ساده است به این ترتیب که از کنارشان به گونه‌ای بگذرید که انگار چیزی نشنیده‌اید و با لبخند ساده‌ای پاسخگوی او باشید، چرا که در نهایت شما برنده‌اید اگر عقل را به همراه زیرکی و حربه‌های مخصوص خودتان به‌کار گیرید. یادتان باشد احساسات شما به حد کافی زیاد هست در مواقعی آن را به کار گیرید که ضروری باشد نه در همه موارد.

آنها سریع گیج می‌شوند

مردان مدت زیادی را در دایره خشم خود از شما باقی می‌مانند اما به محض اینکه بهتر شدند ناراحتی شما و کش و قوس‌های بحث بین‌تان را تاب نمی‌آورند. اگر زنی شناخت کافی روی مرد‌ها داشته باشد این احساس ناراحتی را با صبوری تحمل می‌کند تا همسرش هم بتواند عبور موفقی از بحران یا ناراحتی پیش آمده، داشته باشد. مردها حین صحبت سکوت می‌کنند تا احساس‌شان را نظم دهند. مردها هدف مدار هستند و در آن واحد می‌توانند به یک موضوع توجه کرده و در مورد آن حرف بزنند. اما زن‌ها دایره‌وار فکر می‌کنند و در آن واحد می‌توانند در مورد چند مسئله حرف بزنند. اما این کار مردها را گیج می‌کند. مردها نیاز دارند که احساس کنند، کارها را درست انجام می‌دهند بنابراین وقتی شما صحبت‌شان را قطع می‌کنید گویی به آنها گفته‌اید باز هم داری اشتباه می‌کنی! پس من تو را متوقف می‌کنم. این مسئله شاید به سرعت بین شما فراموش شود اما پس ذهن مردها را نمی‌توان به سادگی به حالت قبل برگرداند.

ما مردان قصه خودمان را داریم

مرد‌ها با بیان نکردن احساسات یا مشکلات‌شان، اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا می‌کنند. مرد‌ها فکر می‌کنند اگر بعضی مشکلات را با همسرشان در میان نگذارند و یک‌تنه آن‌ را حل کنند، مردانگی‌شان بیشتر می‌شود. آنها دوست دارند گاهی ژان‌وال‌ژان زندگی شما باشند. برای حل یک مشکل بزرگ دیر به خانه بیایند و به شما بگویند که سر کار بوده‌اند. به یکی از دوستان‌شان پول قرض بدهند و به شما بگویند که نمی‌دانند چرا از حساب‌شان پول کسر شده و حتی برای خرید یک هدیه مرخصی بگیرند و به شما بگویند سرکارند. اگر به مرد‌تان اعتماد دارید، همیشه به حیطه خصوصی‌اش وارد نشوید و بگذارید با این تصور که بخشی از زندگی و اتفاقاتش را به تنهایی مدیریت می‌کند،‌ احساس بهتری پیدا کند. بعید نیست که شما باتوجه به شناختی که از او دارید همه این پنهان‌کاری را کشف کنید اما نباید به او بگویید که سر از پنهان‌کاری‌هایش درآورده‌اید. اینها چیزهایی نیست که در ظاهر مردها به سادگی کشف کنید بلکه افکاری مردانه است که در ژن آنهاست و تا ابد هم این قسمت از زندگی‌شان را با شما قسمت نمی‌کنند. مردها از اینکه درقبال چیزی تعهد کلامی بدهند، بیزارند بنابراین تمام تلاش شما برای شنیدن پاسخی روشن از او با شکست مواجه می​شود. آن دسته مردانی که به هیچ چیز پاسخ روشنی نمی‌دهند همیشه در پس پرده‌ای از ابهام باقی می‌مانند. آنها شخصیتی آزارگر دارند و شما هرگز نخواهیدفهمید چه در افکارشان می‌گذرد یا چه احساسی دارند. این‌طور نیست که اصلا با شما حرف نزنند نه، آنها با شما صحبت می‌کنند، اما مشکل این است که هرگز پس از آنکه صحبت‌هایشان تمام شد، نمی‌توانید بگویید به شما چه گفته اند. آقای اسرارآمیز متخصص صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن بدون دادن کمترین اطلاعات است.

ایده ال

***************************************************

رازهایی در مورد مردها که آقایان دوست دارند خانم ها بدانند (اینجا)

روانشناسان در مطالعه نقش های هر جنس، به نکات و نتایجی رسیده اند و رازهای آقایان را مشخص کرده اند. رازهایی که آنها دوست دارند خانم ها در مورد آنها اطلاع داشته باشند.

۱. آقایان با اعمالشان می گویند “دوستت دارم”

بعضی آقایان ترجیح می دهند نه با حرف بلکه با عمل نشان دهند که دوستتان دارند. آنها با تعمیرات وسایل در خانه، تمیز کردن حیاط یا حتی بیرون گذاشتن سطل آشغال یا هر کاری که خانه را برایتان تبدیل به جای بهتری کند، می گویند “دوستت دارم”.

۲. فعالیت های مشترک، پیوندهای محکمتری را رقم می زنند.

آقایان با انجام کارهای مشترک با طرف مقابلشان و نه فقط با در میان گذاشتن افکار یا احساساتشان، روابط خود را محکم تر می کنند. برای بسیاری از آقایان ورزش باعث می شود که با طرف خود صمیمی تر شوند.

۳. آقایان تعهد را جدی می گیرند.

آقایان به ترسیدن از تعهد مشهور هستند. ولی شواهد نشان می دهد که آنها تعهد را جدی می گیرند. آنها زمان طولانی تری متعهد می مانند زیرا می خواهند مطمئن شوند که تا ابد روی عرشه کشتی زندگی مشترک می مانند. در یک تحقیق در مورد آقایانی که در حال حاضر متأهل هستند، ۹۰ درصد آنها اعلام کردند که اگر به گذشته برمی گشتند با همین فرد ازدواج می کردند.

۴. او واقعاً گوش می دهد.

شما وقتی به حرف های کسی گوش می دهید شاید لابلای حرف های او “بله”، “درسته” و از این حرف ها بگویید. بدین ترتیب نشان می دهید که به حرف های او گوش می کنید. ولی بعضی ها اینطور نیستند. چون مردی هیچ حرفی نمی زند دلیل نمی شود که اصلاً به شما گوش نمی کند. او ترجیح می دهد در سکوت به شما گوش کند و در مورد حرف هایتان فکر کند.

۵. آقایان به زمان مخصوص به خودشان نیاز دارند.

با آنکه فعالیت های مشترک از اهمیت بالایی برخوردارند، ولی آقایان به زمانی مختص خودشان نیاز دارند. موضوع مورد علاقه آنها هرچه باشد، از گلف گرفته تا باغبانی، بدنسازی و غیره، باید آنها را تشویق کنید که سرگرمی هایشان را دنبال کنند و شما هم زمانی را برای خودتان داشته باشید. وقتی هر دو طرف زمانی را فقط به خودشان اختصاص دهند، چیزهای بیشتری برای همدیگر خواهند داشت.

۶. آقایان از پدرانشان یاد می گیرند.

اگر می خواهید بدانید مرد موردنظرتان در رابطه اش چطور عمل خواهد کرد، باید پدرش را بشناسید. اینکه آنها با هم چه رفتاری دارند و رفتار پدر طرفتان با همسرش چطور است، به شما نکاتی در مورد رفتار همسر آینده تان با شما یاد خواهد داد.

۷. آقایان زودتر از خانم ها بی خیال می شوند.

خانم ها مدت زمان طولانی تری نسبت به آقایان تجربیات بد و منفی خود را به یاد خواهند داشت و استرس، اضطراب و غم را زود فراموش نمی کنند. در مقابل، آقایان کمتر روی رویدادهای ناخوشایند می مانند و سعی می کنند زود آنها را فراموش کنند. بنابراین وقتی شما سعی می کنید در مورد بحث دیشب سر حرف را باز کنید، همسرتان آن را کاملاً فراموش کرده است.

۸. آنها به سپاسگزاری پاسخ می دهند.

نشان دادن مراتب سپاسگزاری از او در نحوه برخورد و رفتار او تأثیر بسیار بزرگی می گذارد. مطالعات نشان داده اند که پدران وقتی همسرانشان از کمک آنها سپاسگزاری می کنند، بیشتر به آنها کمک می کنند.

۹. آقایان ایما و اشاره و کنایه های شما را درک نمی کنند.

آقایان ممکن است سیگنال هایی مانند لحن حرف زدن یا ایما و اشاره های شما را متوجه نشوند. به خصوص اینکه آنها از روی چهره شما نمی توانند غمگین بودنتان را تشخیص دهند. اگر می خواهید پیام خود را به او برسانید، باید مستقیماً در مورد پیامی که می خواهید بدهید، حرف بزنید.

۱۰. آقایان همیشه آمادگی رابطه جنسی را ندارند.

چطور شوهرم به من توجه کند

بر خلاف تصور خانم ها، آقایان همیشه حوصله رابطه جنسی را ندارند. آنها اغلب تحت فشار استرس کار، خانواده و پرداخت قبض ها هستند. استرس تمایل فرد به رابطه جنسی را از بین می برد. اگر همسرتان حاضر به رابطه جنسی نیست، دلیلش این نیست که دیگر شما را دوست ندارد، او فقط خسته است و روز سختی را پشت سر گذاشته است.

************************************************************رازهای مردانه را بشناسید!(اینجا)

در کانون خانواده آنچه که باعث تداوم و بقای صمیمیت می گردد رفتارها و اعمال زن و مرد نسبت به هم است. در این میان نقش یک زن می تواند در ایجاد فضایی دلپذیر و جذاب بسیار مهم و قابل توجه باشد.

اگر چه ازدواج آسان نیست اما استمرار و تداوم آن بسیار مشکل تر و سخت تر است، اما در این گزارش به آنچه که زنان باید از مردان و زندگی مشترک خود بدانند می پردازیم. شناخت روحیه مردان نه تنها مشکلات زوجین را کم می کند بلکه باعث برقراری رابطه بهتر بین آنها می شود.

همه خانم‌ها دلشان می‌خواهد قلب شوهرشان را کاملا تسخیر کنند و از او حرف‌های حق‌شناسانه و محبت‌آمیز بشنوند، اما اغلب آنها گاه و بیگاه دچار امواج خشم، بی‌احساسی، بی‌حوصلگی و کم‌توجهی شوهرانشان می‌شوند. روانشناسان و مشاوران خانواده اعتقاد دارند که آقایان، پیام‌هاى دیدارى را دریافت مى‌کنند و خانم‌ها پیام‌هاى شنیدارى را دوست دارند.

لذا بهتر است برخی از رازهای درونی مردان را بشناسید تا بتوانید برای آنها زنی ایده آل و جذاب باشید :

** در نظر داشته باشید مردها طوری با شما رفتار می کنند که خودتان به آنها اجازه می دهید، سعی کنید، تماس های مکرر با همسر خود را فراموش کنید ، همیشه در دسترس بودن خانم ها خوب نیست.

**بسیاری از زنان فکر می کنند که برای اینکه مردی عاشقشان شود باید مانند یک سوپرمدل باشند. اما واقعا اینگونه نیست اگر چه به زیبایی بهای بسیاری می دهند اما اصلا آن چیزی نیست که زنان انتظارش را دارند. مردان انتظار ندارند که زنان شان مانند زنان و مانکن های مجلات باشند.زن زندگی باشید و با اخلاق زیبا مرد را نگهدارید.

** مردان از زنان با نشاط و با روحیه خوششان می آید. پس سعی کنید شادمانی را به زندگی خود راه دهید. زنانى که همیشه شاد هستند و در مورد خود احساس خوبى دارند، بیشتر مورد توجه همسرشان هستند و از جذابیت بیشترى برخوردارند

** مردان دوست دارند همسران قدرشناسی داشته باشند؛ وقتی شوهرتان خسته از کار روزانه به خانه برمی‌ گردد به استقبالش بروید و با خوشرویی از او پذیرایی کنید و هنگام رفتن به سر کار او را بدرقه کنید. وسایل او را از دستش بگیرید و از خریدهایش تعریف کنید.

** یکی از خصایص بارزی که می تواند احساس رضایتمندی را در کانون خانواده حاکم کند، قناعت است تلاش کنید قانع و راضی باشید.

** مردها معتقدند: خانم ها زیاد حرف می زنند یا بسیار غرغر می زنند، پس ثابت کنید اینگونه نیست. مردان از این خصیصه خوششان نمی‌آید، سنجیده و بجا سخن بگوید و غر نزنید، تلاش کنید چیزی هایی که برای همسرتان تعریف میکنید تکراری نباشد

** اگر می خواهید شوهرتان را اسیر کنید از ابراز احساسات غافل نشوید؛ البته نه تنها با رفتارها و گفتار کلیشه ای.

**  انعطاف پذیر باشید.

** مردان معمولا نیاز خود به نوازش و توجه را بر زبان نمی آورند.

** مردان بیشتر از آنکه به جا، مکان یا غذا بهاء بدهند، به مسائل جنسی اهمیت می دهند. بنابراین ریشه مشکلات خانوادگی را باید در خلوتگاه آنها یافت.

** مردان دوست دارند بیش از همسر خود در آمد داشته باشند زیرا به آنها احساس قدرت و امنیت می دهد.

** مرد ها دوست دارند تا جایی که ممکن است وسایل راحتی فکر و جسم آنها در خانه فراهم باشد.

** مردان ترجیح می دهند درمورد احساساتشان غیر مستقیم صحبت کنند. هیچ مردی از زن خود فقط نوازش طلب نمی کند، اما شما اگر واقعاً زندگی و همسر خود را دوست دارید حتما این کار را انجام دهید.

** غرور برای مردان اهمیت زیادی دارد و به هر طریقی اگر غرور او را بشکنید، او را از دست خواهید داد.

** شاید عجیب باشد ولی خیلی شنیده می‌شود که مردان، زنان باهوش را دوست ندارند و دلشان می‌خواهد همسرشان نسبت به آنان معلومات کمتری داشته باشند.

این موضوع به آنان حس بهتری می‌دهد و برعکس این موضوع حس حسادت و رقابتشان را برمی‌انگیزد. بنابراین جلوی آنها ابراز فضل نکنید و تا جایی که می‌ توانید با وجود توانایی جسمی و فکری از آنان کمک بخواهید. به همسرتان احترام بگذارید و به جای رقیب درست کردن برای او از او تعریف و تمجید کنید.

** مردها دوست ندارند که زن ها آنان را سرزنش کنند و راه درست را به آنان نشان دهند. به زن اندرز دهنده نیاز ندارند. گاه زن‌ها اشتباهات مردها را به آن‌ها گوشزد می‌کنند. این کار به خصوص اگر در مقابل دیگران انجام شود فاجعه است.

** اگرچه مردان سعی می کنند در بسیاری از فعالیت های خانواده مشارکت کنند. اما همه آنها نیاز دارند، زمانی مخصوص خود داشته باشند، به مرد ها فرصت بدهید، به مردها آزادی عمل بدهید، بگذارید به آنچه دوست دارند، دست پیدا کنند آنها را تشویق کنید مسافرت بروند و تفریح کنند، با دوستان خود باشند و یادی از دوران مجردی و کودکی خود کنند.

** هیچگاه همسر خود را با مردان دیگر مقایسه نکنید، او را سرزنش نکنید یا نقاط ضعف و منفی همسرتان را مدام به رخ او نکشید، تنها او را سلطان قلب خود و مردان دیگر بدانید و این را هم باور داشته باشید.

** در ناراحتی‌هایش شریک شوید و شنونده خوبی باشید و پند و اندرز دادن را کنار بگذارید و از گفته‌هایش سوء استفاده نکنید. آشپزخانه پر رونقی داشته باشید و اگر می‌خواهید از شوهرتان کمک بگیرید از کارهای ناشیانه‌اش ایراد نگیرید و هر کار خوب او را تحسین کنید تا برای انجام بقیه کارها، ترغیب شود.

************************************************************

شوهرتان را اینگونه شیفته خود کنید! (اینجا)

شروع یک رابطه جدید همیشه بهترین قسمت آن است. آن شور و هیجان اولیه هیچوقت تکرار نخواهد شد.اما آیا می توانید کاری کنید که آن شور و شوق را برای همیشه نگه دارید؟ آیا می توانید کاری کنید که هر روزی که می گذرد بیشتر دوستتان داشته باشد؟

چطور می توانید کاری کنید که همیشه به شما فکر کند؟شاید چشمش را گرفته باشید، اما آیا می توانید مطمئن باشید بطور دائمی مال شما شود؟ چطور می توانید کاری کنید که همیشه شما را بخواهد و برای آنچه که هستید دوستتان داشته باشد؟

مردها تک بعدی تر از زن ها هستند. یا شاید هم چیزها را آنطور که ما می بینیم نمی بینند.در زندگی مردها هر موقعیت نمی تواند میلیون ها جایگزین یکسان داشته باشد.برای آنها، زنگ نزدن شما خیلی ساده به این معنی است که سرتان شلوغ است و هیچوقت تصور نخواهد کرد که علاقه ای به او ندارید.بنابراین کار شما این است که او را مجذوب خود نگه دارید و کاری کنید که همیشه شما را بخواهد.با چه سلاحی؟ با اعتمادبه نفس و کنترلتان. ما به شما می گوییم چطور او را بدون هیچ تلاشی مجذوب خودتان نگه دارید.

1 – سر خود را شلوغ کنیدهیچوقت نباید طوری نشان دهید که انگار نشسته اید کنار تلفن و منتظر زنگ او هستید، حتی اگر واقعاً اینطور باشد! برای اینکه حواستان را پرت کنید، بیرون بروید، با دوستانتان معاشرت کنید، سرگرمی برای خود داشته باشید.و دقت کنید که حتماً او از فعالیت های شما باخبر باشد و بداند که سرتان شلوغ است. این کار نه تنها او را مجذوب شما نگه می دارد، باعث می شود وقتی برای او وقت می گذارید کلی متشکرتان باشد!

2 – هیچوقت نشان ندهید که اذیت می شویدبزرگترین اشتباهی که اکثر خانم ها مرتکب می شوند این است که مدام شکایت می کنند که « چرا دیشب دیروز فلان موقع به من زنگ نزدی؟ » اینجور سوال ها به جای اینکه باعث شود بیشتر دوستتان داشته باشد، فقط او را دورتر می کند. اینکه بگویید، « قبلاًها اینکار را می کردی » حتی اوضاع را بدتر هم می کند. یادتان باشد، مردها از سوال و جواب کردن در رابطه متنفر هستند.در ابتدای هر رابطه، شور و هیجان در بالاترین حد است و این باعث می شود همیشه دنبالتان باشد. اما رابطه هم مثل هر چیز دیگری پیش می رود و به مرحله ای می رسد که هر دوی شما با هم راحت تر می شوید و این یعنی لازم نیست دیگر هر چند ساعت یکبار به هم زنگ بزنید تا احساس کنید هم را دوست دارید.

3 – احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشیداگر می خواهید بدانید که چطور او را همیشه مجذوب خودتان نگه دارید، لباسی بپوشید که خودتان از آن خیلی خوشتان می آید و احساس می کنید جذاب می شوید. وقتی خودتان احساس جذاب بودن کنید، مطمئن باشید در ظاهرتان تاثیر می گذارد.

4 – به ظاهرتان توجه کنیدشاید سطحی به نظر برسد اما برای گذاشتن اولین تاثیر یا تاثیرات بر روی طرف مقابل الزامی است. خیلی باید از رابطه تان بگذرد تا بگذارید شما را در لباسی معمولی یا بدون آرایش ببیند.

5 – پیشقدم شویدسرسخت بودن را فراموش کنید و خیلی وقت ها خودتان پیش قدم شوید. اما نباید این کار را همیشه تکرار کنید. برای اینکه او را همیشه مجذوب خودتان نگه دارید، باید علایق او را در نهایت نگه دارید. پس برایش یادداشت بگذارید و از او بخواهید که در فلان روز همدیگر را ملاقات کنید.

6 – به غریزه اش رسیدگی کنیداین کاملاً بدیهی است. با تحسین کردن او، چه از ظاهرش و چه از شخصیتش، ایجاد ارتباط چشمی و نگاه های نافذ، احساساتش را شکوفا کنید.

ممکن است مردی به شما بگوید که به کمی فضا نیاز دارد و اینکه دوست دارد بدون اینکه به نامزدش فکر کند، زمانی را به خود و دوستان هم جنس خود اختصاص دهد اما این همیشه درست نیست. می توانید این را پذیرفته و بگذرید. و یا کاری کنید که بدون اینکه حتی از او بخواهید، شما را بخواهد و همیشه دنبالتان باشد.فقط کافی است که دختری با اعتماد به نفس به نظر برسید و طوری وانمود کنید که خیلی به حضور او نیاز ندارید.

اگر این نکات را رعایت کنید، خیلی زود می بینید که چطور او را شیفته خود می کنید و همیشه به دنبال خود می کشانید.

************************************************************

فکر می کنید چه زن هایی حال یک مرد را به هم می زنند؟ یا مردها چه زن هایی را ترک می کنند؟ در ادامه ویژگی این زن ها را می خوانید.

زن هایی که حال بدی دارند.

۱- زنان توجه طلب (هیسترونیک): زنانی هستند که دوست دارند مورد توجه واقع شوند و به محض این که شکار خود را می یابند بازی تام و جری را شروع می کنند و از دست چشمان هیزی که قبلا به هر قیمتی دلشان می خواسته حتی نیم نگاهی بگیرند، حالا فرار می کنند و جالب تر این که این زنان، دلشان می خواهد گرم و قدرتمند به نظر برسند در صورتی که به شدت در پشت صحنه، یخ زده اند.

۲- زنان همیشه مادر: این گروه از زنان، مردان را با کودکان خود، اشتباه گرفته اند. دلشان می خواهد مانند یک مادر، شش دانگ مراقب شوهر خود (بخوانید بچه خود) باشند.

ایرادهای بنی اسراییلی: “این کار را بکن و آن کار را نکن”، “آن چیز را نخور و این چیز را بخور”، «تو کی بزرگ می شوی؟” و… از زبان این زنان، بسیار شنیده می شود.

۳- زنان بچسب (سریش): این گروه از زنان، به شدت گیر می دهند. روزانه و به دفعات بسیار زیاد به همسر خود تلفن می زنند و قبل از سلام و احوال پرسی می پرسند: “کجایی؟!”

در محبت و بی محبتی، افراط می کنند. دلشان می خواهد همه جا به همسر خود منگنه شوند. یکی از این زنان سریش می گفت: “کاش می شد مرد خود را آن قدر کوچک کنم که درون کیفم، جا بگیرد.”

این گروه از زنان گاهی آن قدر در مهرورزی افراطی هستند که مردان را از خود دور می کنند.

۴- زنان شکاک: این گروه از زنان به طرز شگفت انگیزی به همسر خود شک دارند. به طور مداوم در جست وجوی نشانه ای از خیانت، مرد خود را بازرسی می کنند، لباس هایش را چک کرده تا نشانی از جرم ناکرده اش پیدا کنند.

نقل می کنند: “مردی قبل از این که به خانه وارد شود، تمام لباس های خود را کنترل کرد! زن پس از آمدن مرد به خانه، ۲۰ دقیقه ای او را بازرسی کرد. وقتی چیزی نیافت، رو به مرد کرد و گفت: خاک بر سر بی لیاقتت! حالا دیگر با زن های کچل دوست می شوی؟!…

این زنان بدون مقدمه به دنبال مردشان راه می افتند و او را تعقیب می کنند. اگر به شرکت مخابرات بروید بعضی اوقات این گروه زن ها را می بینید که به التماس می خواهند صورت ریز مکالمه همسرشان را دریافت کنند. آنها مسیر نگاه مردشان را به طور دایم، دنبال می کنند که مبادا به جایی غیر از خودشان، چشم دوخته باشند.

۵- زنان مردنما: این خانم ها، افتخارشان این است که ما برای خود مردی هستیم! دوست دارند کارهای مردانه انجام دهند و به طرز عجیبی از ظرافت زنانه، دور مانده اند.

با این که ورود زنان به شغل های سخت و مردانه عاری از اشکال است، اما این گروه از زن ها آن قدر در این مورد افراط می کنند که گویی زن گرفته اند (به جای این که شوهر کنند). بلند حرف می زنند، اغلب، موهای خود را مردانه کوتاه می کنند، بیشتر شلوار می پوشند و خلاصه مردانی که با این گروه زندگی می کنند؛ مردانگی خود را از یاد می برند.

۶- زنان بدلباس: این گروه از زنان، اغلب با پیژاما در منزل دیده می شوند. چنان خود را از یاد برده اندکه موهایشان مانند سیم ظرفشویی و لباسشان مثل پادری شده است. اغلب دستانشان رنگ سبز (ناشی از خرد کردن سبزی) و صورتشان نشانی از بادمجان سوخته دارد. بیشتر اوقات، بوی پیازداغ و نعنا و جعفری می دهند و بدون رعایت مسایل بهداشتی، زندگی خود را سپری می کنند. آنها فکر می کنند با این کارها خود را قربانی نشان داده و در عجب اند چرا مردان از آنها گریزانند؟!

۷- زنان بچه مامانی: این گروه از زن ها بدون اذن مادر خود، آب نمی خورند. اغلب مادران اینها، زنان سلطه جوی خاموشی بوده اند که با این جمله: “دلت می آید به مادر پیرت، بی توجهی کنی؟”، خود را فدایی مادرشان می دانند. آنها می گویند: “شوهر پیدا می شود اما مادر، هرگز!”

دکوراسیون منزل این گروه از زن ها سلیقه قطعی مادرشان بوده و به طرز عجیبی حتی اگر بدانند که حق با مادرشان نیست، ادعایشان این است: “همیشه حق با مادرم است.”

بیچاره شوهران این زنان که اگر مغضوب مادرزن شوند هرگز در دل همسر خود راهی نخواهند یافت. بیشتر دعواهای این زنان بر اثر مداخله مادرشان در زندگی، رخ می دهد و معمولا زندگی مشترکشان سرانجام خوشی نخواهد داشت.

۸- زنان عاشق تر به فرزند خود: یکی از تلخ ترین جملاتی که به طور مکرر، آن را از زبان زنان بسیاری شنیده ام این است: “من به خاطر بچه هایم با تو مانده ام” یا “به خاطر بچه ها مجبورم به زندگی ادامه دهم.”

این گونه زنان به محض به دنیا آوردن فرزندشان؛ خود را وقف بچه می کنند. آنها غافلند که در جهان هستی، بزرگ ترین رسالت و وظیفه انسان ها؛ قبل از هر انسانی، وظیفه نسبت به همسرشان است، بعد کودکان، بعد والدین و بعد دیگران.

مرد وقتی از سر کار می آید می بیند همسر خود، بدون کوچک ترین توجهی به او برای فرزندش، آب میوه می گیرد، پس شوهر چه؟ آنها تمام اوقاتشان را با فرزندان خود می گذرانند. حتی خوابیدن در اتاق کودک را به اتاق خواب خودشان ترجیح می دهند.

۹- زنان مقایسه کن: این گروه از زن ها، به طور مداوم خود را با زنان دیگر مقایسه می کنند. خدا نکند جاری شان سرویس جدید طلای خود را در یک میهمانی به آنان نشان دهد، روزگار شوهرشان سیاه است. چشم و هم چشمی؛ آفت بزرگ این گروه از زن هاست. اگر کوچک ترین تغییری را در خانه همسایه و آشناها ببینند، نمی توانند تحمل کنند. جالب است این گونه زنان اگر دوستشان برای تعطیلات نوروزی قصد سفر به آفریقا داشته باشد، آنها پدرشوهرشان را درآورده تا به شاخ آفریقا سفر کنند. اگر فرزند دوستشان کلاس اسکی روی آب ثبت نام کند حتما مایلند اسکی زیر آب، ۳ متر بالای آب، اسکی روی چمن، اسکی روی آسفالت و… را برای آموزش بچه ها در نظر بگیرند.

آنها غافلند که هر بچه ای توانایی منحصر به خود را دارد و غافل از این تفاوت های فردی، دلشان می خواهد فرزندشان مانند فرزند دیگران پیشتاز باشد.

۱۰- زنان خاندان کنیز ملاباقر: این دسته از زن ها، پدر همسرشان را سر غرغرهای متوالی در می آورند. راجع به همه چیز اعتراض دارند. خدا نکند حتی ۱۰ درصد از کاری که همسرشان می کند بر وفق دلشان نباشد، از صبح تا شب و شب تا صبح با تکرار مکررات، غر خود را به سمت همسرشان پرتاب می کنند.

به سفری رفته اند. از این که کولر اتاق در هتل، کار نمی کند؛ تا چند سال (بخوانید چند قرن)، غر می زنند و گویی نمی خواهند زبان خود را جز به ایراد گرفتن، باز کنند و…

براین فهرست اینها را باید افزود: زنان خودسر و ناشزه ، بد زبان و فحاش، آبرو بر و برملاکننده رازهای مرد و زندگی زناشویی و به اصطلاح قدیمی سلیطه و هرزه درای ، پرتوقع و سیری ناپذیر و قدرنشناس و نمک نشناس ، لجباز و حق بجانب و خود پسند ، شیفته اندام و زیبایی ظاهر خود و تحت تأثیر حرف دیگران ، دهن بین و حسود بیش از اندازه ، بازجو و شکنجه گر ، حرمت شکن و عبورکننده از خطوط قرمز اخلاقی و اجتماعی، بدگو و تهمت زننده به شوهر و بستگان او ، خیالاتی و در جستجوی عشقی دیگر!! و آگراندیسمان کننده اشتباهات یا قصور مرد و تکرار مکرر و ممل آنها و ناچیز انگار محبتها و زحمات او

***************************************************

چهار حرف راستی که بهتر است به شوهرتان نگویید!(اینجا)در زندگی زناشویی هم، مثل همه موارد دیگر، بی شک راست باید گفت و جز راست نباید گفت. این درست؛ اما هر راست را باید گفت؟

بنا بر این گزارش، برخی روان شناسان معتقدند، زن باید از برخی از سخنان راست که شوهرش را آزرده خاطر می کند بپرهیزد. ۴ مورد از این راست های شوهر آزار بدین قرار است:

۱- فلانی که اومده بود خواستگاریم خیلی مهربون بود. هر عاقلی می گوید، حرف شما درست است؛ چون هر آدمی حسنی دارد؛ اما زخم این سخن در وجود شوهر شما التیام ناپذیر است.۲- بدم میاد ازت. طبیعی است که هر رابطه ای پست و بلند دارد، اما وقتی حالتان بد می شود، جملاتی از این قبیل فقط رابطه شما را برای مدتی خراب می کند و دیگر هیچ.۳- چکار داری؟ بیان گذشته، آن هم با جزئیات و موبه مو، آن هم برای آدم مو از ماست کش، کاری کشنده است؛ اما پنهان کردن گذشته و سانسور آن هم زندگی خراب کن!۴- از اون آبجی ات متنفرم. افکار منفی خود را درباره افراد برای خود نگه دارید. بخصوص اگر این افکار درباره دوستان یا بستگان شوهرتان باشد. سودی که ندارد هیچ، زندگیتان را هم تلخ نمی کند.آری جز راست نباید گفت؛اما هر راست نشاید گفت .البته دروغ گفتن حتی اگر کوچک باشه بنیان خانواده رو نابود می کنه…

ایران پایا

*****************************************************

با این ترفند شوهرتان را عاشق و دیوانه خود کنید!(اینجا)

اغلب ما گمان می کنیم که آن ها ذاتا همین طور هستند و با چنین شخصیتی به دنیا آمده اند و به همین دلیل هیچ کاری برای تغییر این جنبه از شخصیت شان نمی توانیم بکنیم اما کمی بیشتر به این موضوع فکر کنید. شاید دلیل این که شما و همسرتان نمی توانید در مورد احساسات با هم حرف بزنید شخصیت او نباشد بلکه باورهای نادرست شما چنین فاصله ای را میان تان ایجاد کرده است.تا زمانی که شما فکر می کنید صحبت کردن از احساسات برای یک مرد، یک مشکل بزرگ است، قطعا نمی توانید آن طور که باید به او نزدیک شوید و با نفوذ کردن در احساساتش حرف دلش را هم بشنویدمرد ها هم در مورد احساسات شان حرف می زنند و هم با زبان بی زبانی آن را به ما نشان می دهند. فقط کافی است، زبان شان را بشناسید تا حرف دل شان را بفهمید. به این 9 توصیه عمل کنید. نتیجه اش را خیلی زود خواهید دید. زن زندگی باشید تا حسش را به شما بگویدیک مرد برای این که از احساساتش حرف بزند، باید در مقابل همسرش احساس امنیت کند. او باید فکر کند، احساساتش برای شما ملموس و قابل پذیرش است و بدون این که در موردشان قضاوت کنید آن ها را می شنوید. در بسیاری مواقع مرد ها فکر می کنند، با همسرشان زبان مشترکی ندارند و حرف زدن از احساسات شان به قیمت یک سوء تفاهم بزرگ تمام می شود. به همین دلیل آن ها تا نشانه های درست نبودن این موضوع را در شما و زندگی شان نبینند، از آنچه درون شان می گذرد حرف نمی زنند. صادقانه بشنویدممکن است شما احساسات خصمانه تان را پنهان کنید و در لحظه ای که او از احساساتش حرف می زند وانمود کنید که درکش می کنید و همه چیز برای تان قابل پذیرش است اما باید بدانید که این بدترین راه است. اگر او بفهمد که همدردی شما صادقانه نیست و قضاوت دیگری روی حرف های او دارید اما نشان نمی دهید، قطعا از آن به بعد روی احساساتش سرپوش خواهد گذاشت. او این نقاب دروغین را روی صورت شما تشخیص خواهد داد و به محض دیدنش از شما فاصله خواهد گرفت. به جای این کار، اجازه بدهید که او حتی آسیب پذیری تان را ببیند و به جایش نوعی حس اعتماد را در شما تشخیص دهد. رفتارهایش را تحلیل کنیدمردها ترجیح می دهند، احساسات شان را از طریق حرکات و رفتار های شان به شما نشان بدهند، نه این که بگوییم هیچ وقت از زبان یک مرد « دوستت دارم » را نمی توانی بشنوی اما اگر فکر می کنید او قرار است هر روز با یک دسته گل به خانه بیایید و بعد از سلام این جمله را بگوید در اشتباهید. اگر همسرتان عاشق تان باشد، در بیشتر شدن تلاش و انگیزه اش برای پیشرفت، حمایت کردن و مراقبت از شما و میلش برای تفریح از شیوه های شما و بودن با آدم های مورد علاقه تان نشان داده خواهد شد. عشق از نظر یک مرد یعنی تلاش بیشتر برای ساختن یک زندگی آرام تر؛ زندگی ای که در آن همسرش بتواند بدون دغدغه و با آرامش در کنارش بماند.

به او حس امنیت دهیدشما دوست دارید که در لحظه ای که سکوت کرده اید و در لاک خودتان فرو رفته اید، همسرتان کنارتان بنشیند و در مورد حسی که در این لحظه دارید با شما حرف بزند. حتی دوست دارید بپرسد که چرا در روزهای گذشته آرام بوده اید و چه چیزی شما را آزار می دهد.این جرقه کافی است تا شما از تمامی احساساتی که در این ماه ها به شما هجوم آورده اند صحبت کنید و ذهن تان را آرام کنید اما در مورد مرد ها این طور نیست. آنها یک مکان امن می خواهند و یک زمان مناسب. مرد ها دوست ندارند که مدام در مورد حس شان پرس وجو کنید. فقط دوست دارند که شرایطی امن را فراهم کنید تا خودشان این واقعیت های درونی را بیرون بریزند. احساسات‌تان را بدون مقصر دانستن او نشان دهیدشما اجازه دارید که احساسات تان را نشان دهید اما واکنش های خشمگینانه یا سرزنش را نه! حتی نباید برای به اشتراک گذاشتن حس درونی تان به او بگویید که باید یک تنه اوضاع را تغییر دهد و در غیر این صورت عواقب این کار رامی بینید. ترس، خشم، ناامنی و حتی خستگی می تواند باعث بروز واکنش های کنترل نشده ای شود اما اگر شما روی بدن و ذهن تان کنترل داشته باشید، می توانید بدون نشان دادن واکنش های هیجانی حس تان را بیان کنید یا اگر به جای این که بگویید از امشب باید زودتر به خانه برگردی، بگویید این روز ها کمی غمگینم و دوست دارم وقت بیشتری را با تو بگذرانم. در این شرایط، این که شما حس تان را از راهی امن با او درمیان می گذارید به او احساس آرامش خواهد داد و باعث خواهد شد که او هم بدون ترس از قضاوت شدن یا سرزنش شدن با شما حرف بزند. حرف‌هایش را باور کنیدبرخلاف زن ها که برای نشان دادن حس شان برنامه می ریزند یا نارضایتی شان را به زبان بی زبانی می گویند، مرد ها خیلی ساده آنچه در دل شان هست را نشان می دهند. در اغلب موارد دل و ذهن آن ها یکی است و اغلب مرد ها دلیلی نمی بینند که با نشان دادن احساسات دروغین همسرشان را فریب دهند. شاید شما فکر کنید که او تظاهر به دوست داشتن تان می کند اما در دلش چیز دیگری می گذرد.

رفتارهایش را در جمع ببینیدشیوه ای که او در میان جمع با شما برخورد می کند یکی از مهمترین نشانه هاست. آیا در مقابل ادعاها یا برخورد های نادرست دیگران از شما حمایت می کند؟ آیا بعد از هر مهمانی از شما قدردانی می کند و به خاطر این که در مقابل دیگران او را سربلند کرده اید از شما تشکر می کند؟ اگر این طور باشد باید بگوییم که او یک مرد عاشق است. زیادی از احساسات‌تان حرف نزنیدشما فکر می کنید که اگر احساسات تان را با او قسمت کنید، او هم از احساساتش با شما صحبت خواهد کرد و به همین دلیل با وجود مقاومت های او هر روز و هر لحظه می خواهید حس تان را با او در میان بگذارید. این درحالی است که مردها روند احساسی متفاوتی دارند و این راهی که در پیش گرفته به هیچ وجه در مورد او کارگر نخواهد شد.گفتن بی وقفه از احساسی که دارید می تواند نتیجه برعکسی داشته باشد چون که مرد شما وقتی این قدر زیاد و اغراق شده در معرض حس تان قرار می گیرد نه تنها تمایلی برای شنیدن آن نخواهد داشت و آن را جدی نخواهد گرفت بلکه خودش هم گارد بیشتری می گیرد و سعی می کند آنچه در او می گذرد را با شما در میان نگذارد. به رازهایش نزدیک نشویددرست است! شما دوست دارید او را بیشتر بشناسید و از آنجایی که نسبت به او نوعی احساس مالکیت دارید، دلتان می خواهد که از همه راز و رمز هایش باخبر شوید اما دست نگه دارید. باید باور کنید که آدم ها برای زنده بودن به تعداد کمی راز احتیاج دارند. اجازه بدهید که برخی از گوشه های گذشته اش برای او مثل یک راز باقی بماند.مطمئن باشید تا آنجا که برایش ممکن باشد از زندگی گذشته اش برایتان حرف خواهد زد اما اگر در مواردی سکوت می کند، نباید او را به دروغ گویی متهم کنید یا با قهر و تحت فشار قرار دادن همسر او را مجبور به فاش کردن راز هایش کنید.زندگی او از زمانی که با شما آشنا شده متعلق به شماست، پس بگذارید که گذشته در گذشته باقی بماند.

تبیان

*********************************************************

خانم ها! مراقب حرف های تان باشید! شنیدن بعضی جملات مرد ها را ویران می کند(اینجا)

وقتی که خودتان را با اطرافیان تان مقایسه می کنید، فکر می کنید عاقل ترین زوج جهان هستید. از نظر شما خیلی از آن ها اشتباهات ساده اما وحشتناکی را مرتکب می شوند که شما از آن پرهیز می کنید و از این که خودشان از اشتباهات شان باخبر نیستند، تعجب می کنید. جالب است بدانید که همین اطرافیان پراشتباه نیز در مورد شماهم چنین قضاوتی می کنند. آن ها به اشتباهات ساده اما وحشتناک تان نگاه می کنند و همان جملات را در ذهن شان مرور می کنند. برای این که این موضوع را بهتر درک کنید و دست از گفتن جملاتی که در عین سادگی زندگی مشترک تان را ویران می کنند بردارید، چند نمونه از گلایه مردان خوشبختی را برای تان مطرح می کنیم که احتمال دارد زندگی عاشقانه شان همین روز ها از هم بپاشد.

● مرد بی اعتماد به نفس، مرد مرده است

علی ۳۸ سالش است. ۷ سال است که با همسرش ازدواج کرده و معتقد است که زندگی شان را با عشق شروع کرده اند و هنوز هم یکدیگر را دوست دارند اما در زندگی خوشبخت آن ها هم مسائلی وجود دارد که موجب رنجش و بحث می شود. او معتقد است همسرش هیچ عیب بزرگی ندارد اما با گفتن بعضی حرف ها، آرامش زندگی شان را به هم می ریزد و اعتمادبه نفس او را از بین می برد. او نمی گوید که حق با همسرش نیست و اشتباهی را مرتکب نمی شود بلکه می گوید:«اگر همسرم با این جملات به من حمله نکند حاضرم به اشتباهاتم اعتراف کنم و تمام تلاشم را برای جبران کردن شان انجام دهم.» اگر می خواهید که عشق تان ابدی باشد، جملاتی که علی را آزار می دهد و موجب دعوا در زندگی مشترک شان می شود را بخوانید و از آن ها پرهیز کنید.

● تقصیر تو بود

بعضی وقت ها، اوضاع اقتصادی و تصمیم گیری های مربوط به آن، وضعیت تحصیلی بچه ها و مشکلات شان یا خیلی مسائل مربوط به خانه، آن طور که باید پیش نمی رود. ما هم طبق عادت می خواهیم که گناه نامساعدبودن شرایط را به گردن یک نفر بیندازیم و از این طریق ذهن مان را آرام کنیم اما نباید فراموش کنید که در جریان زندگی مشترک، هزاران کار ممکن است آن طور که انتظار دارید پیش نرود؛ تصمیم گیری ها درست از آب در نیاید یا اتفاقات غیر مترقبه آرامش تان را به هم بریزد. اما حتی اگر واقعا این اتفاقات به دلیل اشتباهات همسرتان افتاده باشد، باز هم باید بدانید که سرزنش کردن هیچ چیزی را درست نمی کند و البته رابطه میان شما را سرد تر و پر تنش تر خواهد کرد.

● هزاربار گفته بودم…

به نظر ما اعتماد کنید؛ این ۴ کلمه می تواند همه چیز را از هم بپاشد و البته باید بگوییم که در یک رابطه عاشقانه و سرشار از اعتماد، این ۴ کلمه اصلا جایی ندارد. هیچ احتیاجی نیست که گفته های تان را به همسرتان (آن هم با این لحن) یادآوری کنید و به او بگویید که در چه مواردی حق با شماست و در چه مواردی او اشتباه کرده است. اگر فکر می کنید که نیاز است این حرف ها را دوباره به زبان بیاورید، بهتر است در روزهای بعد و در یک موقعیت آرام تر و آن هم بدون سرزنش کردن و اشاره به خراب کاری های همسرتان، این نکات کلیدی را به او گوشزد کنید.

● چرا تو همیشه…؟

همه آدم ها نقاط ضعف و قوتی دارند و حتی بعضی ها نقاط ضعف زیادی دارند. قطعا همسر شما هم بی عیب و نقص نیست اما بیش از حد تکیه کردن روی نقاط ضعف و عادی شمردن نقاط قوت، شما را با مشکل بزرگی روبه رو خواهد کرد. اگر رفتارتان را به همین شکل ادامه دهید، به تدریج این نقاط ضعف در او پررنگ تر و قوی تر خواهند شد و ویژگی های مثبتی که به نظرتان عادی بوده اند هم به مرور کمرنگ تر خواهند شد. شاید همسرتان فرد قدرتمند و شگفت انگیزی نباشد اما شما با این کار در عرض مدت کوتاهی او را به یک فرد ضعیف و ناتوان و همین طور بی اعتمادبه نفس تبدیل خواهید کرد.

● حس افتخار را از او نگیرید

محمد ۴۲ سالش است. او ۱۸ سال است که با همسرش زندگی می کند و یک دختر و یک پسر هم حاصل ازدواج شان است. آن ها زندگی خوبی دارند اما از همان ۱۸ سال پیش تا امروز، یک موضوع محمد را آزار می دهد و همسرش هم به هیچ طریق حاضر نمی شود که آن را ترک کند؛ این عادت گاهی اوقات فاصله زیادی بین آن ها می اندازد و موجب می شود تا چند روز رابطه ای سرد و همراه با دلخوری میان شان حاکم باشد. محمد معتقد است که همسرش تاکنون خیلی سازگار بوده و اگر این مشکل ها بین شان پیش نمی آمد، هیچ جای دلخوری در زندگی شان وجود نداشت. اگر شما هم چنین عادتی دارید، بهتر است قبل از آن که کار زندگی تان به جای باریک بکشد، فکری برای از بین بردنش بکنید.

● مادرم حق دارد بداند…

بیان جمله، «به خاطر فلان کار از تو دلخورم» در جمع، گفتن راز های خانوادگی یا نقدکردن همسرتان و ایرادگرفتن در کار هایش، آن هم در مقابل دیگران، یکی از مواردی است که کمتر مردی می تواند تحملش کند. طبیعی است که شما به عنوان یک زن و شوهر گاهی دعوای تان بشود و گاهی هم به شدت از کار های یکدیگر عصبانی شوید اما نصیحت دوستانه ما این است که بگذارید موضوعات خصوصی، خصوصی باقی بمانند، پس در همان چند ساعتی که در مهمانی یا مقابل دیگران هستید، به هر زحمتی که هست خودتان را کنترل کنید و بعد از آن، هرچه می خواهید را به همسرتان یادآوری کنید و تا گرفتن یک نتیجه مشترک با هم بحث کنید.

● فلانی این کار را کرد اما تو نتوانستی

مرد ها از این که با فرد دیگری مقایسه شوند بیزارند. این موضوع موجب می شود که احساس مردانگی و قدرت شان خدشه دار شود. آن ها دوست دارند همیشه برای شما مهم ترین و توانمند ترین شخص باشند و وقتی می شنوند که شخص دیگری (حتی در یک موضوع کوچک) از آن ها قدرتمند تر است و شما هم می دانید که مردتان به اندازه آن شخص توانمند نیست، همه چیز در ذهن شان به هم می ریزد. شما فکر می کنید که فقط یک مثال ساده زده اید اما او فکر می کند که از هرکسی در ذهن شما کم اهمیت تر است و این که شما حسرت زندگی ای را می خورید که او نتوانسته و نخواهد توانست که برای تان بسازد.

● مرد ها از تنهایی بعد از ازدواج می ترسند

سعید همسرش را دوست دارد اما به این ازدواج بی اعتماد است. آن ها ۵ سال است که با هم زندگی می کنند و نتیجه ای که بعد از این سال ها گرفته است این است که نظراتش برای همسرش اهمیتی ندارد و حتی گاهی فکر می کند همسرش او را دوست هم ندارد. از نظر سعید همسرش یک کدبانوی واقعی است و زنی است که در اجتماع هم کاملا موفق است اما با تمام این اوصاف او می گوید که در زندگی اش احساس خوشبختی صددرصدی نمی کند. وقتی او دلایلش را برای این حس بیان می کند، می بینیم که او تنها به موضوعاتی اشاره می کند که از نظر خیلی زن ها مهم نیستند و دقیقا به همین دلیل که فکر می کنند این کار ها اهمیتی ندارند، از تاثیرشان هم باخبر نیستند. برای مثال به ۲ اشتباه همسر سعید، که خیلی هم رایج هستند اشاره می کنیم:

● نظر تو برای خودت محترم است!

مشکلی که خیلی مرد ها از آن گلایه می کنند این است که همسرم به نظر من اهمیتی نمی دهد. آن ها برای این نظرشان مثال های شگفت انگیزی را بیان نمی کنند بلکه می گویند مسائل ساده ای از قبیل این آزارشان می دهد: وقتی که می خواهیم به رستوران برویم او از من می خواهد که جایی را پیشنهاد کنم و وقتی چند جا را به او پیشنهاد می دهم، رستورانی را انتخاب می کند که اصلا در فهرست من نبوده است. کمی فکر کنید. به احتمال زیاد شما هم مواردی از این قبیل را انجام داده اید و در آن لحظه فکر کرده اید که یک رستوران که اهمیتی ندارد! اما فکری که همسرتان کرده این است که او به حرف من اهمیت نمی دهد. همیشه خودرای است و اصلا برایش نظرات کس دیگری مهم نیست و… حق با شماست. مرد ها کمی اغراق می کنند اما چه می شود کرد؟ باید آن ها را با قانون های مردانه خودشان بپذیرید.

● دیدی فلانی چطور نگاهم می کرد؟

موضوعی که بسیاری از مرد ها را می ترساند و موجب می شود که نگاه خوشایندی نسبت به ازدواج کردن و تعهداتش نداشته باشند، محدودیت در ارتباط با جنس مخالف نیست. درحالی که ما فکر می کنیم مردها برای ازدواج نکردن هزارو یک دلیل دارند، آن ها تنها یک دلیل برای این موضوع دارند. مرد ها فکر می کنند که بعد از ازدواج عزیز ترین دارایی های شان، یعنی خانواده و دوستان شان را از دست می دهند. به همین دلیل، نشانه هایی که این تصور را در ذهن شان تقویت می کند، حتی اگر کوچک باشند می توانند بی اعتمادی بزرگی را نسبت به شما و این زندگی در او ایجاد کنند. بد گفتن از اعضای خانواده و دوستان شان یکی از این نشانه هاست. آن ها نمی دانند که این انتقاد ها یک درد دل زن و شوهری است بلکه زمانی که می گویید دیدی دوستت چه گفت و چه کرد و… آن ها می شنوند که دوستت دیگر حق ندارد پایش را در این خانه بگذارد و ما هم هرگز به دیدنش نخواهیم رفت. اگر می خواهید چنین استرسی را به همسرتان وارد نکنید، هرگز به خانواده یا دوستانش حمله نکنید و او را از تنهایی بعد از ازدواج نترسانید.

● فداکاری های تان را در دل تان نگه دارید!

سهیل تقریبا یک تازه داماد است. او و همسرش که ۲ سال از ازدواج شان می گذرد هنوز فرزندی ندارند. باعشق ازدواج کرده اند اما مشکلات کوچکی آن ها را آزار می دهد. او و همسرش در میان فشار های مالی زندگی شان را شروع کردند و حاضر بودند تا با تمام بی پولی یک زندگی عاشقانه را بسازند اما سهیل فکر می کند تمام آن بی پولی ها امروز برای شان به یک مشکل حل نشدنی تبدیل شده است. مشکلاتی که اگر از همین اکنون مدیریت شان نکنند، می تواند زندگی شان را با خطراتی روبه رو کند.

● من از همه چیزم برای تو گذشتم اما…

وقتی که خانم ها عاشق می شوند، حاضرند زندگی شان را حتی در سخت ترین شرایط شروع کنند؛ بدون امکانات زیاد و درآمد قابل توجه! آن ها فکر می کنند که مهم ترین موضوع همین علاقه است و به همین دلیل، برای رسیدن به همسرشان از تمام آرزو های کودکی شان می گذرند. بعضی از آن ها از این همه گذشتی که کرده اند پشیمان می شوند اما بعضی های دیگر هنوز هم حاضرند که گذشت کنند و همسرشان را از زیر این فشار ها نجات دهند اما حتی همین دسته دوم هم گاهی خسته می شوند. انرژی شان کم می شود یا وقتی که به دلیل موضوع دیگری با همسرشان دچار مشکل می شوند دل شان می خواهد که از این همه سختی که کشیده اند حرف بزنند و خودشان را سبک کنند. آن ها فقط با گفتن سرگذشت سخت این رابطه می خواهند خودشان را آرام کنند اما چیزی که همسرشان می شنود این است تو از همان اولش هم من را در سختی و بدبختی هایت شریک کردی. دیگر جانم به لبم رسیده و فکر می کنم که تو ارزش این همه خوبی من را نداشتی!

● از این بی پولی همیشگی خسته ام

حق با شماست! دوره زمانه عوض شده و شما هم در این زندگی به اندازه همسرتان در مسائل مالی درگیر شده اید. به همین دلیل استرس پس انداز و فراهم کردن هزینه های زندگی را پا به پای همسرتان به جان می خرید و می دانید که بی پولی مشکل او نیست بلکه مشکل ۲نفره شماست اما همسرتان گرچه مشارکت شما را پذیرفته اما هنوز هم در دلش با شما هم عقیده نیست. برای او که مردانگی و مدیریت پدرش را در خرید مایحتاج منزل و کادو های گاه و بی گاه دیده است، بی پولی یعنی یک ضعف مردانه و نه یک مشکل خانوادگی. اگر شما بگویید خسته شدم! دلم یک مسافرت خوب می خواهد یا اگر روزی که حسابی از فشار های مالی اول زندگی به تنگ آمده اید بگویید این قسط ها حالم را به هم می زند، تمام حقوق یک ماهم یک روزه از دستم رفت! او می شنود خسته ام کردی، تو حتی نمی توانی زنت را به یک مسافرت ببری یا حتی عرضه پرداخت قسط هایت را هم نداری؛ من این همه جان می کنم تا جور بی عرضگی تو را بکشم. حالا که این جملات را به زبان مردانه برای تان ترجمه کردیم، یک بار دیگر به حرف های تان فکر کنید؛ هنوز هم فکر می کنید دلیلی ندارد که او از حرف های تان برنجد؟

مجله سیب سبز*********************************************************

جملاتی که مردان را دیوانه میکند!! (اینجا)

غرزدن و شکایت‌های زنانه و تداوم در چنین رفتارهایی باعث به هم ریختن آرامش اعصاب آقایان می‌شود و آقایان حاضر نیستند همیشه و هر روز مسائل احساسی و عاطفی زندگی صحبت کنند.یافته‌های جدید نشان می‌دهند آقایان بر خلاف خانم‌ها تمایل به پیشگویی آینده ندارند از این رو متحمل شنیدن پیشگویی‌های زنانه درباره آینده را ندارند و ترجیح می‌دهند در حال زندگی کنند.مرد‌ها آموخته‌اند که به سؤالاتی که در مورد زن‌ها می‌کنید پاسخ واضحی ندهند، آقایان کلی نگر هستند و فقط در موارد نادر و خاص جزئی جواب می‌دهند.مرد‌ها از زن‌هایی که بیش از حد به وضع ظاهر آنها توجه می‌کنند، علاقه ندارند و گیردادن و تجسس در نوع رفتار‌ها و نحوهٔ لباس پوشیدنشان را کار چندان صحیحی نمی‌دانند و با این چنین صحبت‌ها و رفتارهای زنان سریعاً واکنش نشان می‌دهند.

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

چطور شوهرم به من توجه کند
چطور شوهرم به من توجه کند
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *