روانشناس شاه حسینی

 
helpkade
روانشناس شاه حسینی
روانشناس شاه حسینی

 

 

 

برخی از عناوین سمینارها و دوره های برگزار شده توسط  آقای دکتر علی شاه حسینی

با عنوان  کلی : “مهارت های مدیریت کسب و کار“

روانشناس شاه حسینی

وبسایت شخصی دکتر علی شاه حسینی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

4
 + 
6
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

روانشناس شاه حسینی

نتایج بزرگ حتی ارزش یک شروع بد را دارند

جیم ران، استاد بزرگ توسعه فردی که بسیار دوستش می‌دارم، معتقد است که میزان پیشرفت شما در پنج سال آینده را، دو چیز مشخص می‌کند؛

پس باید این دو را جدی‌تر بگیرید و برایش برنامه‌ریزی داشته باشید.
من درگذشته کتاب‌های زیادی خوانده‌ام و در دوران کار رسانه‌ای خودم، با آدم‌های مختلف، گاه مشهور و گاه عادی و گاه موفق و گاه شکست خورده، روبه‌رو شده‌ام.

درس‌های زیادی از آن‌ها آموخته‌ام. شاید این درس‌ها، به کار شما هم بیاید.
تصمیم گرفته‌ام بخشی از این درس‌ها را باهم مرور کنیم؛ شاید گره‌ای از کار شما بگشاید، همان‌طور که گره‌ای از کار من گشودند.

البته درس‌هایی که آدمی می‌گیرد، فقط برای آدم‌هایی که با آن‌ها ملاقات می‌کند نیست. گاهی وقت‌ها درس‌هایی از کسانی می‌گیری که کتابی نوشته‌اند، در جای دیگر دنیا کاری کرده‌اند و تو، به‌واسطه کتابی و گزارشی و مستندی و …، در جریان این تجربه‌ها قرار می‌گیری.

دکتر علی شاه حسینی، کارآفرین و سخنران حوزه‌های انگیزشی، جزو بزرگان دیگری است که همیشه، باعث‌وبانی انگیزه‌بخشی به من بوده است.

اولین بار او را، هفت هشت سال پیش ملاقات کردم؛ وقتی‌که قرار بود مصاحبه‌ای با او انجام بدهم. به یک آموزشگاه زبان رفتم. آمد و صحبت کردیم. بعد از مصاحبه، هم من به او گفتم که چقدر از آرامش وی و نکته‌هایی که عرض کرده، استفاده برده‌ام؛ هم او اشاره کرد که احساس خوبی به این گفتگو داشته است و حس کرده که واقعاً برای فهمیدن انجام شده است.

بعدتر، به مناسبت‌های مختلف نیز با این چهره دیدارهای حضوری و رادیویی و مطبوعاتی هم داشتم. هربار که او را می‌دیدم، از این‌که چنین چهره‌ای را می‌شناسم و مشکلاتم را با او مطرح می‌کنم، به خود می‌بالیدم.

دکتر علی شاه حسینی را، احتمالاً در تلویزیون زیاد دیده‌اید.
دکترای تخصصی مدیریت و برنامه‌ریزی امور فرهنگی دارد، نویسنده و پژوهشگر و سخنران است، کتاب بیوگرافی‌اش چاپ شده، مؤسسات زبان کیش نو و ملل و … را راه‌اندازی کرده و تسلط فوق‌العاده‌ای بر زبان انگلیسی و آموزش آن دارد،‌ در سمینارهای بین‌المللی مختلفی هم سخنرانی داشته است و …

این‌بار که شبکه‌های تلویزیونی را زیر و رو می‌کنید، اگر او را دیدید، به یاد بیاورید که ما درباره چه شخصیتی داریم صحبت می‌کنیم.

اما از این چهره دوست‌داشتنی چه درس‌های مفید و سازنده‌ای گرفته‌ام؟

حتی موقع سخنرانی‌هایش نیز، بسیار آهسته و حساب‌شده و خویشتن‌دارانه صحبت می‌کند.
دقیقاً درس‌هایی را که پل‌ژاگو در کتاب قدرت اراده‌اش داده است، انگار در وجود این مرد می‌توانید ببینید. تفکر سنجیده او، باعث می‌شود تا تمام گفتارها و رفتارهای وی، تحت نظم و کنترل خاصی باشد. به همین دلیل است که با قدرت نرم خود، می‌تواند اثر فراوانی بر طرف مقابلش بگذرد.

خوانده‌ایم و شنیده‌ایم که موفقیت، بیشتر از این‌که به هیجان و شدت نیاز داشته باشد،‌ به توزیع آرام و عاقلانه انرژی نیاز دارد. یعنی هر روز، باید با یک سطح انرژی مشخصی اقدام به کار و برنامه‌ریزی کنید؛ چنین نباشد که بعضی وقت‌ها تند و بعضی وقت‌ها کند به سمت هدف‌تان بروید.

من احساس می‌کند دکتر شاه حسینی، چنین انسانی است؛ انرژی روزانه او در همه طول سال، یکسان است و به همین علت، به موفقیت‌های خوبی رسیده و می‌رسید.

 

از دیگر درس‌های بزرگی که از این چهره آموخته‌ام، تخصص‌گرایی و تمرکزگرایی بوده است.

دکتر معتقد است قرار نیست در طول زندگی، مدام از این شاخه به آن شاخه بپریم، بلکه باید روی شاخه‌ای بنشینیم و آن‌قدر خوب آواز بخوانیم که دیگران به‌واسطه آواز خوش ما، بیایند و زیر این شاخه اتراق کنند.

تخصص، دقیقاً چنین چیزی است.

بسیار شنیده‌ایم و دیده‌ایم که انسان‌های زیادی، مدام دنبال موقعیت‌هایی هستند که سودآور یا موفقیت‌آور است. غافل از این‌که چشم باز می‌کنند و می‌بینند که سال‌ها از زندگی‌شان گذشته و در هیچ حوزه‌ای، به هیچ تخصصی نرسیده‌اند.

دکتر معتقد است که تخصص، برای ما احترام و آرامش و امنیت و … به همراه می‌آورد؛ در واقع باعث می‌شود احساس مفید بودن داشته باشیم.

 

روزی با دکتر شاه حسینی درباره آینده سخنرانی‌های انگیزشی در ایران صحبت می‌کردیم. به او گفتم با وجود این‌همه سخنران و سمینار و تکراری شدن بحث‌ها، آیا امیدی به این حوزه هست؟

پاسخ داد که سخنرانان بعدازاین، باید که بیاموزند تا به زبان انگلیسی سمینار داده و سخنرانی برگزار کنند. در این صورت است که می‌توانند خودشان را در رقابت نگه دارند. خود وی نیز آغاز به این کار کرده بود و حالا، سابقه سخنرانی و ارائه در سمینارهای مختلف خارجی را هم به رزومه‌اش اضافه کرده است.

 

این یکی هم، جزو درس‌های خیلی خوبی است که از او آموخته‌ام.

او یک‌بار به من گفت که مطالعه‌ای درباره مؤسسات آموزش زبان داشته است. به این نتیجه جالب رسیده که این مؤسسات، تا پنجاه‌سالگی تأسیس‌شان، به خوبی و خوشی و با قدرت کار می‌کردند. اما وقتی‌که سن بنیانگذاران آن‌ها از پنجاه عبور کرده است، افت قابل توجهی کرده‌اند.

چرا؟ چون بنیه جسمی و روحی و روانی این بنیانگذاران کم می‌شود و درنتیجه، به‌اندازه گذشته نمی‌توانند بسیار کار کنند.

نتیجه؟ او قبل از این‌که به پنجاه‌سالگی برسد، سیستم‌سازی را در مؤسسات زبانش به کار گرفته است و حالا دیگر این آموزشگاه‌ها، بدون حضور او دارند کار می‌کنند و نیازی به حضور فیزیکی وی احساس نمی‌شود.

این، درسی اس که همه ما می‌توانیم بیاموزیم.
قرار نیست همه کارها را به‌تنهایی و باقدرت شخصی‌مان انجام بدهیم. شاید با این روش، تا جایی پیشرفت کنیم، اما وقتی‌که کارها زیاد و افراد تحت مدیریت ما فراوان می‌شوند، دیگر سررشته امور از دست ما خارج می‌شود.

در مورد تفکر سیستمی، قبلا یک دوره صوتی رایگان برای شما اینجا منتشر شده، حتما دانلود کنید و بخوانید.

 

دکتر شاه حسینی، سال اولی که وارد دانشگاه شد، درواقع به‌عنوان داوطلب ذخیره وارد رشته دانشگاهی‌اش شد. یعنی او را در آب‌نمک خوابانده بودند تا اگر کسی انصراف داد، او به‌جای فرد انصراف دهنده وارد دانشگاه شود.

روز اولی که سر جلسه درس حاضر شد، از استادش پرسید که چطور می‌تواند وارد دکترا شده و دکترای تخصصی بگیرد؟ استادش، به او خندیده بود؛ درنتیجه هم‌کلاسی‌هایش هم به او خندیده بودند.

استاد گفته بود تو که با این رتبه و به‌عنوان نیروی ذخیره وارد دانشگاه شده‌ای، چطور جرئت می‌کنی درباره دکترا صحبت کنی؟ اما او رفت و دکترا گرفت؛ و حالا جزو معتبرترین کارشناسان تلویزیون و سخنرانان انگیزشی و توسعه فردی ایران است.

خود وی معتقد است که آدم باید یک‌جوری وارد حوزه‌های بزرگ بشود، تا بعداً بتواند از آن‌ها خارج بشود.روانشناس شاه حسینی

مثلاً می‌گفت خودش، به‌سختی وارد دانشگاه شده است؛ اما این مهم نیست. پس چه چیزی مهم است؟ این‌که می‌توانی دانشگاه را با دکترا تمام کنی؛ هر طور که واردش شده باشی.

پس، نتایج بزرگ ارزش این را دارند که حتی شروع بدی داشته باشیم، نه؟

از همین سری مقالات، بخوانید :

همسفران مسير موفقيت، من عيسي محمدي هستم؛ نويسنده و فعال رسانه‌اي. 18 سال پيش با مفاهيم موفقيت آشنا شده و شروع به مطالعه و تجربه‌اندوزي در اين زمينه كردم. حالا بعد از گذشت اين سال‌ها، احساس مي‌كنم تجربه‌هايي دارم كه مي‌تواند به كار شما نيز بيايد، چرا كه به كار من نيز آمده است؛ شاد زي و مهرافزون.

مقاله قبلی

آدولف هیتلر چطور با شخصیت کاریزماتیک اش مردم را هیپنوتیزم میکرد؟

مقاله بعدی

بگویید در طول روز چه میخوانید تا آینده تان را پیشگویی کنیم

سلام من به تلاش وتولیدعلاقمندم ولی پسرم باوجوداینکه دانشجوی دکترای مکانیک(گرایش ساخت وتولید)هستندانگیزه کافی برای تولیدندارندراهنمایی فرمایید

ما از طرفداران سایت شما هستیم و مطالب شما انگیزه اصلی ماست. سپاس

کاش در این سری مقاله هاتون بیشتر به هنرمندان موفق که در بیزنس همموفق هستند بپردازید
باتشکر

این سری از مقاله هاتون درباره ی افراد موفق ایرانی خیلی خوبه

من تا حالا ایشون رو نمیشناختم ولی این مقاله باعث باهاشون اشنا بشم

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**

ذخیره نام و ایمیل برای دیدگاه‌گذاری‌های بعدی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

4
 + 
6
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

چطور از قانون جذب برای ترک همیشگی بدبینی استفاده کنید؟

چطور با قدرت افکارتان عملا آینده‌تان را دستکاری کنید؟

سیستم ارتعاش چیست و چرا فقط 2 درصد مردم دنیا از آن…

سه باور مخرب در مورد ثروت که به شدت جلوی ثروت‌تان را…

تکنیک بی‌اثر کردن کامل جنبه‌های منفی زندگی به روش استر…

دانلود صوتی سنگلاخ موفقیت و زندگینامه دکتر علی شاه حسینی

برای رسیدن به قله های موفقیت لازم است که زندگینامه آدمهای موفق را ورق بزنیم .روانشناس شاه حسینی

لینک زندگینامه دکتر علی شاه حسینی

 

خلاصه ای از زندگی دکتر شاه حسینی – اثر معلم ، مادر ، رقبا و …..

اثر ماندگار مادر

دوران كودكى رو بيشتر با مادرم گذراندم. برادرها و پدرم اكثر اوقات بيرون از خانه بودند. من با مادر و يه خواهر كوچك‌تر بيشتر با هم بوديم و اون هم در حال كار؛ يعنى همواره از اول صبح تا آخر شب مادر كار مى‌كرد و ما هم در كنارش يا دنبالش يا روى كولش بوديم.

مادرم خيلى زرنگ بود، “مى‌گن اَلمُومِنُ كَيِّس.” زيركى قشنگى داشت. مى‌دانست چطور خواسته‌هايى را كه از ما داشت، عملى كنه، بدون اين كه مستقيم بگويد. به ويژه از لحاظ رفتارى هيچ موقع ما را رودرروى پدر قرار نمى‌داد. هميشه از پدر به عنوان يك مقام بالاتر و گاهى اوقات براى تهديد ما يا ترساندن ما و يا تشويق ما استفاده مى‌كرد. مثلاً اگر من خطايى مى‌كردم، مى‌گفت: “واى به حالت اگر بابات بفهمد! تو هيچى نگو من هم هيچى نمى‌گويم.” بعد ما مى‌گفتيم: “خب! لابد بابا چه خواهدكرد!” در صورتى كه باباى بنده خدا، اگر هم مى‌فهميد كار خاصى نمى‌كرد! بعداً كه من بزرگ شدم متوجه شدم كه مادر همه چيز رو  اول از همه به بابا مى‌گفته!

مادر بايد يك واسطه‌اى باشه كه با محبت و زرنگى خودش، با اون اهدافى كه پدر و مادر مى‌خواهند، با قدرتى كه از پدر در ذهن بچه‌ها ساخته است، بچه‌ها را به هدف برساند …..

 

شوق مدرسه

كلاس اول دبستان، يك حالت سردرگمى و يك احساس خاصى داشتم كه اصلاً نتوانستم اون چيزى كه مى‌خواهم باشم. علتش اين بود كه من هيچ وقت با كسى رقابت نكرده بودم. يعنى هميشه با حمايت خانواده، برنده شده بودم. اون‌جا كه در يك جمع قرار گرفتم، دچار يك شوك شدم و نتوانستم موفق بشوم!

هميشه برنده بودن براى بچه‌ها، آمادگى براى مقابله با شكست‌ها را از بين مى‌برد و اين براى هر انسانى خطرناك است، بايد همواره انتظار بهترين‌ها را داشت، ولى براى روبرو شدن با خطر هم آماده بود.

به هر حال، من سال اول را آنطور كه بايد، موفق  نبودم! چون نتوانستم خودم را با گروه وفق بدهم.

بنابراین تمام تابستان سال دوم را نقشه کشیدم که چگونه کاری کنم درکلاس خودم را مطرح کنم. تمام کتاب ها را در تابستان خواندم تا هر سؤالی معلم کرد بتوانم جواب بدهم. و این اتفاق افتاد، روز اول كلاس دوم معلم مان هر سوالی کرد من دستم را بلند کردم و گفتم من می توانم، من می دانم، من جواب بدهم؟

این اعتماد به نفس و خواست من برای دیده شدن، باعث شد که معلم مان از من خوشش بیاید و من را به عنوان مبصر كلاس انتخاب کند.

انگار بزرگترین آرزوی من برآورده شده بود، از خوشحالی در پوست خودم نمی گنجیدم.

كوچكترين و نحيف ترين شاگرد کلاس مبصر شده بود! این مبصر شدن باعث شد که من تلاشم را دو برابر کنم، درس ها را بهتر و بیشتر بخوانم و منظم تر باشم. بعد از مدتی گاهی اوقات دیکته را من می گفتم، مسئله های ریاضی را من سر كلاس حل می کردم و نقش کمک معلم را ایفا می کردم. معلم کلاس دوم مان، مرا باور داشت و باور او اعتماد به نفس و روحیه خوبی به من داده بود و من بسیار مدیون محبت های او هستم…….

“من همیشه می گویم بادبادک ها با باد مخالف بالا می روند، بنابراین همیشه از رقبا، کسانی که انتقاد می کنند و مشکلات و کمبودها را گوشزد می نمایند سپاسگزارم و به خوبی آنها را به خاطر می سپارم، چرا که باعث پیشرفت انسان می شوند……


Downloads-icon


دانلود صوتی سنگلاخ موفقیت و زندگینامه دکتر علی شاه حسینیDownloads-icon



 دكتر علي شاه حسيني
• دكتری مدیریت و برنامه ریزی

• كارآفرين برتر ملی
.مدرس دانشگاه، سخنران، نويسنده و پژوهشگر
• نويسنده پنج جلد كتاب در حوزه كارآفريني
• داراي هشت مقاله انگليسي چاپ شده در مجلات علمي پژوهشي بين المللي
• دارای بیش از سی مقاله فارسي چاپ شده در مجلات علمي پژوهشي داخلي
• مجري پژوهش ملي درمركز ملي جهاني شدن باعنوان”امكان سنجي پياده سازي روابط عمومی الکترونیک در سازمانهاي دولتي ايران با توجه به فرآيند جهاني شدن.”
• مجري پژوهش ملي در مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام با عنوان “بررسي ويژگي هاي كارآفريني و اثر بخشي مديران واحد هاي دانشگاه آزاد اسلامي.”
• ارايه كننده بيش از ۷۰۰ سخنراني در دانشگاه ها ، وزارتخانه ها ، سازمان ها و فرهنگسراها
• سخنراني وارايه مقاله در كنفرانس بين المللي مدیریت و کارآفرینی در كشور سنگاپور
• سخنراني و ارايه مقاله در كنفرانس بين المللي کارآفرینی در كشور تايلند
• سخنرانی در کنفرانس بین المللی مدیریت برند در کشور ترکیه
• سخنرانی در کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک در کشور ترکیه
• حضور در برنامه های تخصصي شبكه های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
• كارشناس  برنامه ” حرف حساب “درشبكه يك سيما
• كارشناس برنامه “سلام تهران” درشبكه پنج سيما
• كارشناس برنامه ” صداي مشاور كسب و كار” درراديو اقتصاد
• کارشناس برنامه ” ایستگاه مدیریت ” در رادیو اقتصاد
• کارشناس برنامه ” لحظه ای با خود” در رادیو گفتگو
• نويسنده مقالات تخصصي در مجلات موفقیت ،پنجره خلاقيت ، آينده روشن ، دیده بان،کارآفرین ناب،عشق و خلاقیت و هفته نامه سلامت
• مشاور علمي مجله كارآفرين ناب
• مشاور علمي دو هفته نامه پنجره خلاقيت
• بنیانگذار آموزشگاه زبان انگليسي آينده  
• بنیانگذار آموزشگاه زبان انگليسي كيش نو  
• بنیانگذار مؤسسه زبان ملل
.عضو خانه سرباز صلح ایران
• عضو فعال انجمن مديريت ايران
• عضو فعال انجمن مشاوران مديريت ايران
.عضو انجمن روانشناسی ایران
• تدريس در دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات در مقطع كارشناسي ارشد
• تدريس در دانشگاه پيام نور در مقطع كارشناسي ارشد
• تدريس در دانشگاه جامع علمي كاربردي در مقطع کارشناسی ارشد

گزارش نشست بهمن 98گزارش نشست دی 98گزارش نشست آذر 98گزارش نشست آبان 98گزارش نشست مهر 98

تفاوت عضویت های معمولی و طلاییفرم ثبت نام در باشگاه مدیران ایرانمدارک لازم برای عضویت در باشگاه مدیران ایرانمزایای عضویت در باشگاه مدیران ایرانروانشناس شاه حسینی

تفاوت عضویت های معمولی و طلاییفرم ثبت نام در باشگاه مدیران ایرانمدارک لازم برای عضویت در باشگاه مدیران ایرانمزایای عضویت در باشگاه مدیران ایران

گزارش نشست بهمن 98گزارش نشست دی 98گزارش نشست آذر 98گزارش نشست آبان 98گزارش نشست مهر 98

روانشناس شاه حسینی
روانشناس شاه حسینی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *