مشاوره تلفني اداره كار

 
helpkade
مشاوره تلفني اداره كار
مشاوره تلفني اداره كار

مشاوره حقوقي قانون كار توسط وكيل دادگستري 

دعوي در حوزه روابط كار  ميان كارگر و كارفرما ايجاد ميگردد بسيار زياد متنوع ميباشند ما در اين مقاله فقط به چند اختلاف يا دعوي متعدد كارگر و كارفرما در اين مقاله را بررسي ميكنيم.

 دستمزد كارگر طبق قانون كار به كارگر بعد از استخدام توسط كارفرما پرداخت نميشودو اينكه چه مواردي شامل دستمزد ميباشد عبارتند از  مزد پايه طبق قانون وزارت كار، حق اولاد، حق مسكن، عيدي، سنوات، سنوات خدمتي، بن كارگر،بيمه موضوع ماده 148 قانون كار كه كارفرما بعد از استخدام كارگر فقط مزد مبناي ايشان را  پرداخت ميكند و از پرداخت كليه حق السعي امتناع ميكند و اينجا كارفرما عدم پرداخت حق السعي كارگر را به قراردادكار استناد ميكند در حالي كه چون كارگر از قانون بي اطلاع هست فكر ميكند ان قرارداد كار از  لحاظ قانون كار صحيح و فاقد اشكال قانوني ميباشد در حالي كه ان قرارداد هرچند با  كار فرما توافق نموده است ولي با مراجعه به هيات تشخيص اداره كار ميتواند حقوق و مزاياي قانوني خودش را مطالبه نمايند.

چرا اداره كار به قرارداد كارگر و كارفرما استنادي كارفرما توجه نميكند؟ به اين دليل ميباشد قانون كار يك قانون حمايتي براي كارگران ميباشد و جنبه الزامي براي طرفين داشته و هرگونه توافق خلاف قانون كار باشد باطل و بلااثر ميباشد  و به عبارت ديگر قانون كار جنبه امره و دستوري داره لذا خلاف اين دستور قانون كار باطل ميباشد.

 

مشاوره تلفني اداره كار

درخواست مشاوره حقوقی تلفنی (خط ویژه شش رقمی)      ۴۷۶۲۵۹-۰۲۱

تماس فقط در ساعات اداری

جهت مشاوره حقوقی آنلاین رایگان کلیک کنید

پيشنهاد موسسه وكيل تلفني براي كارگر و كارفرما اين هست كه قبل از انعقاد قرارداد كار با  اخذ شماوري فوري قانون كار از وكيل تلفني بهترين قرارداد را  نگارش و تحرير نمايند قطعا با اين مشاوره حقوقي قانون كار هرگونه دعوي يا اختلاف را  را قبل از انعقاد قرارداد كار با مشاوره حقوقي قانون كار مرتفع مينماييد

چه زماني بايد عيدي را كاگر از كارفرما دريافت نمايد ؟  طبق قانون كار كارفرما ميتواند عيدي كارگر را  در  پايان قرارداد به نرخ روز پرداخت نمايند و البته در  رويه موجود ميتواند به نسبت كاركرد كارگر در ايام به  ايشان پرداخت نمايند مثلا كارگري به مدت يك ماه نزد كارفرما كاركرده است عيدي يك كارگر طبق قانون كار و مصوبه شوراي عالي كار حقوق دو ماه يك كارگر ميباشد اگر حقوق يك كارگر در  سال يك ميليون پانصد هزار تومان باشد عيدي يك سال كاركرد كارگر سه ميليون تومان ميباشد پس عيدي اين كارگري كه يك ماه نزد كار فرما كار كرده است به مبلغ 250000 هزار تومان ميباشد و حال اگر كارفرما اين مبلغ را در سال جاري كاركرد كاگر پرداخت ننمايد بايد به نرخ روز در سنوات اينده پرداخت نمايند .

ايا اقرار نامه اي كه كارفرما از كارگر امضا ميگيرد ايا صحيح است؟

 

درخواست مشاوره حقوقی تلفنی (خط ویژه شش رقمی)      ۴۷۶۲۵۹-۰۲۱

تماس فقط در ساعات اداری

جهت مشاوره حقوقی آنلاین رایگان کلیک کنید

در رابطه کارگری و کارفرمایی، کارگر نیروی بدنی یا فکری یا زمان خود را دراختیار کارفرما می گذارد و از دستورات وی پیروی میکند تا مزد از کارفرما دریافت کند که قوانین اداره کار می بایست در این راستا رعایت شوند. 

در صورتی که اختلافی با کارفرمای خود دارید یا اینکه می خواهید از قوانین اداره کار با دقت مطلع شوید می توانید از خدمات مشاوره ایی ما استفاده نمایید.

درباره ما

در موسسه وکیل تلفنی برای مشاوره حقوقی آنلاین در مورد اداره کار  کافی است در وب سایت ثبت نام نموده و ثبت سوال حقوقی بفرمایید تا بلافاصله ارتباط آنلاین مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری به صورت رایگان برایتان مهیا شود.

درخواست مشاوره  حقوقی اداره کار

برای دریافت مشاوره تلفنی با وکیل پایه یک دادگستری کافی است از تلفن ثابت خود (با موبایل تماس نگیرید) بدون هیچ پیش شماره ایی با تلفن زیر تماس بفرمایید.

تماس از تلفن ثابت(بدون کد شهرستان بگیرید)  ۹۰۹۹۰۷۰۷۶۷    

هر گونه سوالی دارید می توانید با ۰۲۱۴۷۶۲۵۹ مطرح بفرمایید

 

درخواست مشاوره حقوقی تلفنی (خط ویژه شش رقمی)  ۴۷۶۲۵۹-۰۲۱

 

جهت مشاوره حقوقی آنلاین رایگان کلیک کنید

 درخواست مشاوره حقوقی در ساعت غیر اداری (خانم حسینی) 09212242670مسئول کارگزینی (خانم علوی)                                                       09196889330
مسئول امور مالی (آقای شیردل)                                                     09199398913

شماره پیامک وکیل تلفنی                                                    30007002700242
آدرس ایمیل موسسه وکیل تلفنی                                       vakiltel@gmail.com
آدرس ایمیل بخش مالی وکیل تلفنی                              vakiltelmali@gmail.com
ثبت شکایات و انتقادات وکیل تلفنی                        lawyertavakkoli@yahoo.com

قوانین و مقررات  وکیل  تلفنی

 واحد  مشاوره حقوقی شعبه تهران: میدان انقلاب، ابتدای کارگر جنوبی، کوچه رشتچی، پلاک 14 طبقه اول واحد 3

 

 واحد مشاوره حقوقی شعبه مازندران مرکز ICT:  آمل روبروی افتاب  60 مجتمع  تجاری محسنی، طبقه اول ، واحد 102

وكيل استارتاپ   ترجمه فوری       تایپ       تولید محتوا       استارتاپ

 

آگاهی رسانی مشاور کار

مشاور کار تلاش می نماید با رویکردی تخصصی در زمینه روابط کار ، دعاوی و اختلافات کارگری و کارفرمایی از طریق وکلاء و مشاوران با تجربه در حداقل زمان و با کمترین هزینه اقدام به آگاهی رسانی و خدمات رسانی نماید.

مشاوره تلفني اداره كار

خدمات مشاور کار برای دفاع از حقوق و منافع شما

قرارداد استخدام به قراردادی رسمی گفته می شود که ما بین کارفرما و کارمند یا کارگر بسته می شود و در این قرارداد تمامی شرایط همکاری ذکر برای جلوگیری از هر گونه مشکل در آینده قید و مشخص می شود .

این قرارداد شامل انتظاراتی است که طرفین از یک دیگر در طول مدت همکاری دارند و تمامی شرایط در آن ذکر شده همچنین در صورت بروز خسارت نیز باید شرایط جبران خسارت نیز در آن ذکر گردد . قرارداد استخدام معمولا برای یک بازه زمانی مشخص بسته می شود و معمولا مدت قراردادی که در قرارداد ذکر می شود یکسال است .

به منظور جلوگیری از اشتباهات احتمالی بهترین کار این است که از یک وکیل اداره کار برای عقد قرارداد خود کمک بگیرید زیرا همانطور که در بالا نیز ذکر شد مشاور اداره کار  تسلط بیشتری روی این موضوع دارد . برای انتخاب یک وکیل مناسب شما می توانید ملاک های زیر را مدنظر قرار دهید .

تهران-جردن– خیابان بابک بهرامی– پلاك 11– واحد 5

021-88677296 و 09121950162

شنبه تا چهارشنبه: 9:00 – 18:00

برای دریافت مشاوره قانون کار اینجا کلیک کنید

برای دریافت نوبت فوری

در این حالت متقاضی مشاوره قانون کار و بیمه کارگران درخواست خود برای مشاوره را ثبت می نماید. سپس درخواست بررسی شده و به تناسب تخصص مورد نیاز به کارشناس مربوطه اجراع می گردد و سریعترین زمان ممکن برای ارائه مشاوره ثبت می شود.

زمان مشاوره از طریق پنل کاربران و پیامک به کاربر اعلام می گردد و در صورتی که زمان مورد تایید کاربر باشد مشاوره قطعی می شود. در زمان تعیین شده کارشناس مشاور به صورت تلفنی با کاربر تماس گرفته و طی مشاوره قانون کار تلفنی اطلاعات، راهنمایی ها و مشورت های لازم را به کاربر ارائه می نماید.مشاوره تلفني اداره كار

روش ثبت درخواست و تعیین وقت مانند روش مشاوره تلفنی است و به جای تماس تلفنی موارد و مطالب مورد نیاز کاربر به صورت فایل ارسال می گردد.

در مشاوره تلفنی قانون کار نیاز است که کاربر نکات و مواردی که کارشناس ارائه می نماید را یادداشت نماید. ممکن است در یادداشت برداری درچار اشتباه شود و یا یادشت ها در آینده مفقود شوند و اطلاعات حاصل از بین رفته و دچار فراموشی شوند.

از طرفی برخی مشاوره ها نیاز به محاسبات و استنادات قانونی دارند که به صورت تلفنی و شفاهی ارائه این مطالب به صورت کامل امکان پذیر نیست در این حالت موارد مشاوره قانون کار مورد نیاز کاربر به صورت مکتوب و تایپ شده تنظیم و به کاربر ارسال  می گردد.

۱-برگه مشاوره اینترنتی و آنلاین به صورت دائم در حساب کاربری باقی می ماند و هر زمان نیاز داشته باشد می تواند به نتیجه مشاوره دریافتی دسترسی داشته باشد.

۲-به دلیل مکتوب بودن مشاوره اینترنتی اشتباه برداشت بین گفته کارشناس و برداشت کاربر وجود ندارد.

۳-به دلیل زمان بر بودن امور حروفچینی و ویرایش متن هزینه این نوع مشاوره نسبت به مشاوره تلفنی قانون کار بیشتر است.

۴-بزرگترین مزیت مشاوره تلفنی قانون کار نسبت به مشاوره اینترنتی و آنلاین که شاید تمام موارد فوق را پوشش دهد این است که در مشاوره تلفنی حجم اطلاعات ارائه شده بسیار بیشتر از حالت اینترنتی و آنلاین است.

۵-در مشاوره تلفنی کارشناس به دلیل مذاکره مستقیم منظور و مشکل کاربر را به خوبی متوجه شده و در نتیجه راه کاری دقیق تر ارائه می نماید.

۶- در طول مدت مشاوره تلفنی معمولا مباحثی تکمیلی در طی مذاکرات اتفاق می افتد و کیفیت مشاوره را بالا می برد.

با توجه به موارد فوق هر کدام از روش ها مزایایی دارند.

طبق تجربه موجود به طور قطع مشاوره تلفنی سطح رضایت بالاتری کسب کرده و در حالت ایده آل ترکیبی از دو روش بهترین نتیجه را در بر دارد. در مدت مشاوره تلفنی چنانچه نیاز به

به عنوان خدمت تکمیلی به پیشنهاد مشاور و موافقت کاربر به صورت کتبی تنظیم و به کاربر ارائه گردد.

همانگونه که از اسم و عنوان مشخص است حوزه تخصصی کار ما قانون کار و بیمه کارگران است.

توجه گردد که در مورد بیمه فقط بیمه کارگری موضوع ماده ۱۴۸ قانون کار است که منظور از آن مسائل بیمه مرتبط به کارگران شاغل در کارگاه ها است.

برای کارگران مختلف در کارگاه های مختلف مزد و مزایای متفاوتی تعلق می گیرد. حتی در یک کارگاه به کارگران مختلف نیز با توجه به سابقه، شرایط شغلی حقوق و مزایای قانون کار متفاوتی تعلق می گیرد.

صرف پرداخت حقوق و مزایای قانون کار به کارگران کارفرما را از تکالیف قانونی خود بری نمی کند. به همان اندازه که پرداخت حقوق و مزایا برای کارفرما الزامی است باید اسناد مدارک قانونی مانند لیست حقوق، فیش حقوق و اسناد پرداختی را به شکل صحیح تهیه نماید.

پس به دو سوال کلی پاسخ می دهیم :

مهم ترین و اولین قراری که بین کارگر و کارفرما اتفاق می افتد قرارداد کار کارگر است. خشت اول رابطه کارگری و کارفرمایی قرارداد کار است پس

حتما یکی از دغدغه تمام کارفرمایان این است که

و موارد دیگری که مشاوران ما تمام سعی خود را در جهت رفع دغدغه های کارفرمایان گرامی انجام می دهند.

یکی از مواردی که برخی کارفرمایان بویژه در کارگاه هایی که کارهای نوبتی و یا شب انجام می دهند و یا در کارهای سخت و زیان آور مشغول به کار هستند برنامه کاری کارگران است.

در قانون کار برای کارهای مختلف محدودیت هایی از لحاظ ساعات کار و میزان مواجهه وجود دارد. علاوه بر محدودیت ها در برخی شرایط حقوق و مزایا و دستمزد انجام کار با تغییر برخی شرایط کار تغییر می کند.

برخی بیمه ها برای کارگران الزامی است و برخی بیمه ها اختیاری.

بیمه الزامی و اجباری کارگران

بیمه تامین اجتماعی کارگران قانون کار برابر با ماده ۱۴۸ قانون کار الزامی است. ممکن است مشکلات زیر در مورد بیمه تامین اجتماعی کارگران پیش آید.

به غیر از بیمه تامین اجتماعی سایر بیمه هایی ممکن برای کارفرما اختیاری هستند.

هر چند این بیمه ها اختیاری هستند ولی استفاده از این بیمه های اختیاری برای کارفرما بسیار مفید است که در خصوص بیمه های اختیاری نیز متاسفانه اطلاعات کافی منتشر نشده است.

در مشاوره قانون کار و بیمه کارگران به صورت تلفنی و اینترنتی و آنلاین به این سوالات پاسخ داده می شود.

یکی از بهترین پوشش های بیمه ای موجود بیمه بیکاری است. کارگران پس از قطع رابطه کاری در شرایط خاصی می توانند از بیمه بیکاری بهره مند شوند. با وجود بیمه بیکاری کارگران در فاصله زمانی خروج از یک کار و پیدا کردن کار جدید مشکلات معیشتی ندارد.

در مشاوره قانون کار و بیمه کارگران به صورت تلفنی و اینترنتی و آنلاین به این سوالات پاسخ داده می شود.

یکی از مهم ترین بخش های قانون کار فصل ۴ قانون کار در ارتباط به حفاظت فنی و بهداشت کار است. هدف از این فصل حفظ و صیانت از منابع مادی و نیروی های انسانی است. سنگین ترین جرائم قانون کار به عدم رعایت مقررات حفاظت فنی وبهداشت کار تخصیص یافته است.

بیشترین درخواست مشاوره قانون کار مربوط به طرح شکایت کارگران از کارفرمایان است. کارگران به دنبال اطلاع از حقوق خود بوده و کارفرمایان هم به دنبال دفاعیات مناسب در مراجع حل اختلاف اداره کار هستند. هر دو طرف به دنبال برنده شدن در شکایت هستند البته با شرط احقاق حق.

حسین سهرابی

۱۱/۰۳/۱۳۹۹

مشاوره تلفني اداره كار

سلام.میخواستم ببینم برای استراحت پزشکی حتما باید پزشک متخصص باشه؟؟؟

داود زمانی

۰۵/۰۳/۱۳۹۹

علی الحساب شدن سنوات کارگران شامل چه کارگرانی است؟

مدیر

۰۶/۰۳/۱۳۹۹

در این خصوص یک مقاله کامل هست
روی لینک زیر کلیک کنید.علی الحساب شدن سنوات کارگران شامل چه کارگرانی است؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مرا از دیدگاه‌های پس از این با رایانامه آگاه کن.

مرا از نوشته‌های تازه با رایانامه آگاه کن.

ویژه کارفرمایان

کلیه کارکنان مشمول قانون کار

فعالین حوزه قانون کار، تامین اجتماعی و کارشناسان و علاقه مندان

تمامی حقوق وبسایت برای اداره کل محفوظ است.



بازگشت به فروشگاه

کانال تلگرام

تغییر زبان

اخبار و اطلاعات و آموزش ها از قانون کار

بسیاری از مسائل و چالش‌های این حوزه با یک سوال ساده و از طریق مشاوره تلفنی بیمه و قانون کار برطرف خواهد شد. در حالی که برطرف نکردن آنها، می‌تواند همراه با جریمه‌های میلیونی از طرف سازمان تامین اجتماعی باشد.

سوابق کاری و تحصیلی علیرضا زنگنه ابراهیمی باعث شده تا او بتواند در زمینه‌های مختلفی حقوقی خصوصا قانون کار و تامین اجتماعی مشاروه تخصصی ارائه دهد.

پرویز بابایی، مشاور امور مالی و مالیاتی، تسلط به تهیه صورت‌های مالی، بستن حساب‌ها، ارسال اظهارنامه، سایر امور مالیاتی و ارزش‌گذاری استارت‌تاپ‌ها

قوانین کار، بیمه تامین اجتماعی و مسائل حقوقی مربوط به روابط کارگری و کارفرمایی از جمله حوزه هایی است که محسن ریاضی در آنها دارای سابقه فعالیت و مشاوره است.

هم کارفرمایان و هم کارگران در طول حیات کاری خود قطعا با برخی مسائل روابط کار روبرو خواهند شد که در بسیاری موارد حل آنها نیازمند دریافت خدمات مشاوره بیمه کارگری و قانون کار است. مواردی که گاه می‌توان با گرفتن یک مشاوره تلفنی رایگان قانون کار آن را حل کرد تا آنکه کار به دعاوی حقوقی کارگری و کارفرمایی بکشد. مشاوره تلفني اداره كار

فردی که سال‌ها در زمینه مسائل کارگری و کارفرمایی، تامین اجتماعی، حقوق و دستمزد و روابط کار فعالیت داشته باشد، بی‌شک به جزئیات و نکات مهم این حوزه‌ها نیز آشنا خواهد بود. کارگران و کارفرمایان دو مخاطب اصلی مشاوره در این حوزه هستند. این دو گروه می‌توانند در زمینه‌های مختلف و به صورت‌های متنوع از خدمات مشاوره استفاده کنند. با این حال، هر مشاور قانون کار یا مشاور تامین اجتماعی، معمولا در یک یا چند حوزه خاص می‌تواند به شما کمک کند. مهم‌ترین حوزه‌هایی که در این خصوص می‌توانید مشاوره دریافت کنید، معمولا به صورت زیر است: 

به حوزه‌های مختلف مشاوره بیمه و قانون کار اشاره کردیم. اما سوال این است که این خدمات مشاوره‌ای معمولا شامل چه مواردی است و به چه صورت می‌توان از آنها استفاده کرد؟ می‌توان این خدمات را به صورت زیر خلاصه کرد: 

قانون کار ایران شامل نکات بسیار زیادی در موارد مختلف است که این نکات به لحاظ اجرایی و در حین کار، جزئیات و حالات متفاوتی خواهد داشت. بهتر است قبل از آنکه با فردی قرارداد کاری ببندید یا آنکه استخدام شوید، از مواد و دستورات مختلف قانون کار آگاه شوید. این کار مصداق همان ضرب‌المثل جنگ اول به از صلح آخر خواهد بود. هر چند که مطالعه بندهای مختلف قانون کار به شما کمک می‌کند، اما به علت پیچیدگی‌هایی که مسائل این حوزه دارد، گاهی اوقات نیاز است تا با یک وکیل متخصص اداره کار مشورت کرد.

معمولا مشاوره قانون کار به صورت حضوری، برای چنین فردی غالبا در زمینه مسائل زیر به شما کمک می‌کند: 

جنس مسائل و چالش‌های حوزه روابط کار بسیار متنوع و مختلف است. برخی اوقات کارگران یا کارفرمایان درگیر دعاوی حقوقی چند ساله می‌شوند که حل آنها تنها از یک وکیل مجرب قانون کار برمی‌آید. با این حال، در بسیاری از مواقع نیز افراد صرفا به دنبال یادگیری یا کسب اطلاع در خصوص یک نکته حقوقی هستند. 

به علت گستردگی و تنوع نوع مسائل این حوزه، خدمات مشاوره قانون کار نیز به صورت‌های مختلفی به متقاضیان ارائه می‌شود. این کار علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه مشاوره کسب‌وکار، باعث صرفه‌جویی در وقت افراد نیز خواهد شد. انواع مشاوره در زمینه قانون کار را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد: 

مشاوره تلفنی یا حضوری

همین الان مشاوره بگیر !

بسیاری از اوقات مشاهده شده که حتی بعد از تنظیم قرارداد کاری و شروع به کار فرد، ممکن است طرفین دچار دعاوی حقوقی کارگری و کارفرمایی شوند. به عنوان مثال، گاهی اوقات کارمندان و کارگران یک شرکت از رد نشدن لیست بیمه آنها توسط کارفرما گلایه دارند.

از طرفی ممکن است کارفرمایان نیز در برخی موارد دچار مشکلاتی باشند. مشورت با یک مشاور بیمه تامین اجتماعی در همان ابتدای کار می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها از جمله موارد زیر به کارگر یا کارفرما کمک کند: 

حوزه بیمه تامین اجتماعی نیز همانند حوزه روابط کار از گستردگی و جزئیات زیادی برخوردار بوده و نوع مسائل و چالش‌های آن نیز بسیار متنوع است. به همین دلیل هر کدام از مسائل و چالش‌ها این حوزه نیازمند یک نوع از مشاوره حقوقی تامین اجتماعی خواهد بود. انواع روش‌های دریافت مشاوره در حوزه تامین اجتماعی را می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی کرد: 

برای بسیاری از صاحبان کسب‌وکار این سوال در ذهن تداعی می‌شود که چگونه می‌توان چالش‌های خود را با بهترین مشاوران در هر حوزه در میان گذاشت. امروزه روش‌هایی مختلف برای گرفتن مشاوره کسب‌وکار به صورت تلفنی حضوری یا سایر روش‌ها وجود دارد.  الوبیزنس به عنوان اولین پلتفرم مشاوره، این امکان فراهم آورده تا شما بتوانید به صورت تلفنی یا حضوری در تمامی حوزه‌های کسب‌وکار از جمله حوزه مورد بحث نسبت به دریافت مشاوره اقدام کنید.

مشاوره تلفنی یا حضوری

همین الان مشاوره بگیر !

در اینجا به ۱۰ سوال پرتکرار در خصوص بیمه بیکاری پاسخ داده ایم، ضمن آنکه می‌توانید پیچیده‌ترین مسائل خود را از طریق مشاوره بیمه و قانون کار حل کنید.

بیمه بیکاری برای افراد متاهل و مجرد، بر حسب تعداد افراد تحت تکفل و میزان سابقه پرداخت بیمه، می‌تواند ارقام متفاوتی باشد.

هر ساله نمایندگان کارگری و کارفرمایی در کنار دولت، تعیین حداقل دستمزد تامین اجتماعی کارگران را بر عهده می‌گیرند که این رقم در سال ۹۹ حدود ۲۱ درصد افزایش داشت.

سوال خودتون رو به با جزئیات کامل مطرح کنید تا مشاوران برتر الوبیزنس به اونها جواب
بدهند

لزوم بیمه کردن کارکنان چیست؟

هر فردی به هر میزان که در هر جایی مشغول به کار می شود کارفرما موظف که وی را بیمه کند و تمام خطرات ناشی از کاری که کارگر را تهدید بر عهده کارفرما است. این مورد در قانون تفکیک های خاصی دارد که ویدئو به آنها اشاره شده است.

میشه جواب منو بدید 🙏

سلام خسته نباشید من در تاریخ ۹۹. ۵. ۲۲باتمامی مدارکم برای ثبت نام بیمه بیکاری به کاریابی رفتم و مدارکم رو ثبت کردن و گفتن برم اداره کار وقتی ب اداره کار رفتم اونجا گفتن پرونده‌ام ب دستشون نرسیده دوباره رفتم کاریابی و اوناهم گفتن ما مدارک رو فرستادیم وعکسش رو ب من نشون دادن الان من هروز با اداره کار در تماس ولی متاسفانه پرونده‌ام بدستشون نرسیده الان دوباره امکان ثبت نام مجددم نیست نمیدونم باید چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید درضمن پیش مدیر اداره کار اون منطقه‌ام رفتم اونم نمیدونست باید چیکار کنه

با سلام بنده از سال ۹۴ در یک کارگاهی کار کردم که اجاره‌ای بود و بدون قرارداد برا مستاجر کارمیکردم و یکی دوماه اخیر رو برای مالک کار کردم در خصوص حق بیمه به نام کدومشون باید شکایت کنم ممنون

سلام و خسته نباشید من حدود هشت سال داخل شرکتی بودم کارش هم سخت و زیان اور هستش بعد هشت سال از بیمه بیکاری استفاده کردم بمدت ۱۸ماهبعد بیمه بیکاری بعد سه روز بعد از اتمام بیمه بیکاری دوباره داخل اون شرکت مشغول بکار شدم الان نزدیک بیست سال با بیمه بیکاری سابقه دارم کارم هم سخت و زیان اوره همکارام هم بیست سال دارن بازنشست میشن مت تکلیفم چییه این هیجده ماه که نبودم من کارم سخته قبل از بیمه بیکاری و بعد بیمه بیکاری باز هم کارم سخت و زیان اوره الان بیست سال شد چیکار باید بکنم طبق قانون نوشته اگه قبل از بیمه بیکاری کارت سخت و زیان اور بود و بعد از بیمه بیکاری تا دو ماه وقت داری برگردی به کار زیان اور من نمیدونم چیکار باید بکنم من زیر دو ماه برگشتم نمیدونم باید نامه ای بدم یا اصلا قانونشو نمیدونم راهنمایی کنین تقدیر و تشکر از شما

کار‌های سخت و زیان آور کار‌هایی است که در آن عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی، بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد بوده ودر اثر اشتغال بیمه شده تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن باشد. مشاغل سخت و زیان آور موضوع این ماده به دو گروه تقسیم می‌شوند: الف مشاغلی که صفت سخت و زیان آور با ماهیت شغلی وابستگی دارد اما می‌توان با بکارگیری تمهیدات بهداشتی، ایمنی و تدابیر فنی مناسب توسط کارفرما سختی و زیان آوری آنها را حذف نمود. ب- مشاغلی که ماهیتاً سخت و زیان آور بوده و با بکارگیری تمهیدات بهداشتی، ایمنی و تدابیر فنی توسط کارفرما، صفت سخت و زیان آوری آنها کاهش یافته ولی کماکان سخت و زیان آوری آنها حفظ می‌گردد. وهمچنینتعیین سخت و زیان آور بودن مشاغل موضوع ماده (1) و نوع آن گروه «الف» و گروه «ب‌» حسب در خواست کارگر، کارفرما، تشکل‌ها، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، وزارت کار و امور اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در هر کارگاه با بررسی سوابق، انجام بازدید و بررسی شرایط کار توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بازرسان کار وزارت کار و امور اجتماعی و با تایید توسط کمیته‌های بدوی و تجدید نظر استانی موضوع این آیین نامه انجام می‌گیرد. در نهایت شما میتوانید درخواست خود را مبنی بر بازنشستی خود کتبا به شعبه سازمان تامین اجتماعی مروبطه اعلام کنید.

سلام من درشرکتی کار میکنم که در اسفند سال ۹۸ کارشناس تامین اجتماعی برای من ترک کار زدن در بازرسی ولی اونجا کار میکردم و الان هم مشغولم .ولی بدلیل سواستفاده کارفرما ازمن در حالی که کارمند اموردفتری هستم بعنوان کارگر هم ازم کار میکشه الان هم از تامین اجتماعی گفتن فیش حقوقی با قرارداد بیارید بیمه به جریان بیوفته ولی کار فرما هر روز بهانه میاره الان نمیدونم تکلیف بیمه ام چطور میشه

باسلام.همسربنده ۱۸ سال توشرکت گازکارگرفنی هستن.زیردست این پیمانکارواون پیمانکار‌.پارسال پیمانکاراومدن حقوق وبیمه کارگرساده زدن براشون.وجمع حقوقش ۳۱۰۰شد.امسال بااینهمه افزایش اومدن ۳۶۰۰زدن.میگن میخایدامضاکن.نمیخای خوش اومدی.بعده ۴ماه.تاریخ روهم ازاول برج ۴ زدن.اخره قراردادم زدن حق ندارین به شخص ثالثی نشون بدین.تازه زدن بصورت ازمایشی.درضمن این ۱۸ سال کجامیره.هرکی میادمیگه شماکارگره ۱روزه هستین چون پیمانکارعوض میشه.خدمات ۵ ملیون حقوق میگیره.کارگرفنی باکلی اهانت ۳۱۰۰‌.ماچکارمیتونیم انجام بدیم‌التماستون میکنم راهنمایی کنید

درود خدمت شما،در خصوص سوال شما اینجور که متصور است شما درخواست افزایش حقوق و دستمزد و تعیین تکلیف سوابق ۱۸ ساله همسر خود را دارید، در مورد خواسته اول شما کارفرما می تواند مطابق افزایش سالانه حقوق دستمزد و مزایا به همان میزان درصد حقوق همسر شما را افزایش دهد. اگر این کار را انجام نمیدهند میتوانید طرح دعوی خود را در هیات های حل اختلاف اداره کار مطرح کنید.و اما در خصوص خواسته دوم باید عرض کنم سوابق بیمه ای همسر شما در یک یا چند ردیف پیمان از یک یا چند کد کارگاهی توسط کارفرما ارسال شده است که میتوانید سوابق را در سامانه تامین اجتماعی مشاهده کنید و مطمعن شوید.با تشکر

کسی نیست جواب بده واقعا.چندسال بایدبمونیم تاجواب بدین.

با سلام و احتراماحتراما اداره ما جدیدا اقدام به انعقاد قرارداد بیمه تکمیل درمان با یک شرکت بیمه ای نموده است.بر اساس همین قرارداد از همه کارمندان که بیمه تکمیلی را بخواهند یا نخواهند مبلغ ۶۵ هزار تومان به عنوان بیمه عمر و بدون احتساب پس انداز به صورت اجبار کسر می کند.آیا این مورد مجاز می باشد یا کارمند ناراضی می تواند طرح دعوی کند؟

شرکت های بیمه گر اصولا بر روی قرارداد های درمان تکمیلی خود اقدام به ارائه بیمه عمر و حوادث در کنار بیمه درمان تکمیلی می نمایند که به صورت اجبار سرپرست خانوار و یا بیمه شده اصلی می بایست تحت پوشش این بیمه نامه قرار گیرند . این بیمه نامه تنها جبران هزینه های فوت عادی و فوت در اثر حادثه را می نماید . اما در پاسخ به سوال شما که آیا اجباری در تهیه این بیمه نامه می باشد خیر مگر قوانین درون سازمانی شما ایجاب کند به خرید این بیمه نامه .

سلام ببخشیدمزاحم شدم اگردرحین کاربه اجبارکارفرما سفته وقراردادامضاکنیم وگرنه اخراج بعدازامضاطبق قراردادعمل نکنه میشه شکایت کرد؟بخش خصوصی نانوایی

سفته جهت تضمین گرفته میشود ولی شرایطی دارد که باید توسط کارگر و کارفرما به درستی ظهرنویسی و پر شود. در مورد امضاء قرارداد کار هم هر دو طرف کارفرما و کارگر مطابق قانون کار موظفند امضاء کنند اما اگر هریک به تعهدات ضمن قرارداد عمل نکنند، قابلیت ارائه دادخواست به اداره کار و طرح موضوع و پیگیری آن در هیات‌های محترم اداره فوق الذکر میسر میباشد.

سلاممن مدت ۱۵ سال سابقه ام رو کارفرما رد نکرده حالا قبول کرده که اقرار به بودن من در واحد صنفی کنه۱- اگه رای اداره کار به نفع من صادرشود هزینه لیست های عقب افتاده به نرخ سالهای گذشته محاسبه میشود؟ یا امسال۲-ایا تامین اجتماعی جریمه ای هم در نظر میگیرد؟ به چه مقدار۳-ایا اگرجریمه درنظربگیرد جای اعتراض دارد ؟به کجا؟

با سلام، لیستهای ارسال نشده به نرخ حقوق دستمزد هر سالی که باید براتون بیمه ارسال میشده، جرائم هم برای کارفرما در نظر گرفته خواهد شد. اعتراض بر جرائم کارفرما مربوط به شما نمیشه شما باید معوقات و حق بیمه تون پرداخت و لحاظ بشه
مشاوره تلفني اداره كار

با سلام.من در مسیر مراجعت به محل کار (آژانس هواپیمایی) با موتورسیکلت، دقیقا جلو شرکت، موقع پارک موتور در پیاده رو، پام لیز خورد و در جوی آب کنار پیاده رو افتادم و موتور هم روی زانوی راستم افتاد و آسیب دید.آیا این مساله، شامل حوادث حین کار می‌شود؟ آیا برای دریافت غرامت دیه (پارگی رباط صلیبی و مینیسک) میتونم اقدام کنم؟ چطور؟آیا خودم به دلیل بی احتیاطی مقصر شناخته میشم؟ و نداشتن گواهینامه موتور تاثیری داره؟ممنون از پاسخگوییتون

با سلام نداشتن گواهی نامه رانندگی و مبادرت به انجام رانندگی بدون گواهی نامه نقض قوانین راهنمایی و رانندگی است. و اما در خصوص غرامت دستمزد، کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی تصمیم گیرنده میباشد.

سلام و عرض ارادت سوالی در خصوص حق زحمت حسابدار که حسابرسی مالی وتهیه ترازنامه و گزارشهای مالی در شرکت خصوصی انجام میده رو بدونم ممنون میشم بگید

با سلام، باید عرض کنم نرخ مصوب یا معینی در خصوص حق الزحمه حسابداری که صورتهای مالی تهیه میکند یا غیره وجود ندارد، مگر اینه شما از پرسنل یک موسسه حسابرسی باشید که آن هم نرخش مشخص است ولی معمولا و عرفا توافقی پرداخت میگردد.

سلام . وقت بخیر . من به مدت 4 سال هست که در یک شرکت پیمانکاری کار میکنم و قرارداد ندارم . که در مدت 4 سال بیمه من 6 ماه رد نشده و اضافه کار هم به مدت 10 ماه نگرفتم . از طرفی کارفرما منو مجبور به استعفا کرده . میخوام بدونم اگر من استعفامو الان بنویسم و تاریخ بزنم طبق قانون کار که من شنیدم اعلام استعفا 1 ماه قبل از رفتن هست ، اگر بعده مدت یک ماه استعفا من امضا نشه و من بعد از یک ماه دیگه سره کار نرم ، کارفرما میتونه به من ترک کار بزنه ؟

سلاممن مالک یک دستگاه کامیون هستم- کامیون خودم رو به یک شرکت در شهر دیگری اجاره دادم و در قراردادم با شرکت طرف قرارداد وظیفه بیمه تامین اجتماعی راننده رو بر عهده مستاجر بود. الان بعد از 2 سال همکاری راننده ام قصددارد به علت بیمه نکردن شکایت کند- آیا جریمه یا مسئولیتی بر عهده من هست یا جریمه برعهده طرف قراردادم میشه؟ لازمه ذکر کنم چون احتمال خطرات جانی در پروژه برای راننده بود منطقا باید حتما بیمه از کارگاه اونا برایش رد میشد. لطفا راهنمایی کنید. لازمه ذکر کنم قراردادی بین من و راننده نیست و لیشون علم داشته که وظیفه بیمه بر عهده مستاجرم هست.

بیمه قراردادها چیست؟

شرکت ها در قراردادها اگر کارفرما و یا پیمانکار باشند، طبق قانون موظف هستند که به گونه های خاصی عمل کنند که توضیحات مفصل در این باره را در ویدئو مشاهده کنید.

جهت استفاده از اعمال ضرایب و بازرسی دفاتر قانونی چگونه باید عمل کرد؟

برای استفاده از اعمال ضرایب و بازرسی دفاتر قانونی باید توجه داشت که سازمان ممکن است مدارک ارائه شده و تعهدنامه حسابرسی شده دفاتر قانونی را دریافت کند اما مجدد برای تشخیص حق بیمه براساس ضرایب اقدام کند. در این حالت لازم است که مراتب اعتراض اعلام شود و این مسئله در هیئت بدوی بررسی شود. مواری که باید در این بین رعایت شود به طور کامل در ویدئو اشاره شده است.

چه شرکت هایی امکان استفاده از حسابرسی دفاتر قانونی و معافیت از اعمال ضرایب قانونی ندارند؟

در صورتی که شرکت هیچ یک از مجوزهای اشاره شده تامین اجتماعی ندارد یا کارگاه ثابت ندارد و یا موضوع قرارداد در اساسنامه شرکت وجود ندارد و یا عنوانی در قرارداد آمده است با آن چیزی که در بخش نامه ها آمده برابر نیست، بنابراین استفاده از حسابرسی دفاتر قانونی و معافیت از اعمال ضرایب ندارد و باید پرداخت شود. اما در این حالت می توان قبل از پرداخت از سازمان درخواست کرد که نفراتی که در لیست بیمه کارگاه مرکزی بوده اند را محاسبه و از حق بیمه قرارداد کسر کنند. جزییات این امر را در ویدئو از آقای موذنی بشنوید.

اگر شرکت در پروژه ای کارفرما بود، وضعیت حق بیمه قراردادها چگونه است؟

اگر کسانی که کارفرمای آنها هستیم، شخص حقیقی و حقوقی باشد و کار بصورت تمام وقت، مقطعی و یا پروژه ای باشد، وضعیت آنها متفاوت خواهد بود که جزییات این موارد را در ویدئو ببیند.

استفاده از ظرفیت حسابرسی دفاتر قانونی چگونه است؟

شرط استفاده پیمانکاران از امتیاز ظرفیت حسابرسی و بررسی دفاتر قانونی، که جایگزین اعمال و پرداخت ضرایب، داشتن یک کارگاه ثابت است توضیحات مفصل در این باره را در ویدئو مشاهده کنید.

معافیت های اعمال ضرایب برای شرکت های دانش بنیان چگونه است؟

جهت بهره مندی شرکت های دانش بنیان از این معافیت شرایطی باید حاکم باشد که در این مورد ویدئو به توضیحات در این باره پرداخته شده است.

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید سوال بپرسید

1 پاسخ

باسلام.با مراجعه حضوری به ادارات کار میتوانید سوال خود را حضوری مطرح نمایید.

 

مشاوره تلفني اداره كار

همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره تلفنی در زمینه بیمه تامین اجتماعی و قانون کار دارید، می تونید درخواست مشاوره تلفنی با کلیک بر روی لینک زیر داشته باشید:

 

https://www.bidbarg.com

 

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید سوال بپرسید

2 پاسخ

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

سلام برای دریافت مشاوره تلفنی می تونید از طریق لینک زیر اقدام کنید و پس از ثبت درخواست و پرداخت وجه مشاوره، مشاور متخصص در حوزه درخواستی با شما تماس گرفته و  راهنمایی لازم رو انجام می دهد:مشاوره تلفني اداره كار

https://www.bidbarg.com/set/

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

مشاوره تلفني اداره كار
مشاوره تلفني اداره كار
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *