چگونه مرد سرد را گرم کنیم

 
helpkade
چگونه مرد سرد را گرم کنیم
چگونه مرد سرد را گرم کنیم

 

 

 

به طور معمول، حدود ۱۸ ماه پس از زندگی مشترک، یعنی پس از پشت سر گذاشتن مرحله شیدایی، اختلاف در میل جنسی به تدریج خودش را نشان می دهد.بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کا فی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و…. قابل مشاهده می باشد .چگونه مرد سرد را گرم کنیم

 

اگر از زوجی که سال ها با هم زندگی کرده اند، پیرامون زندگی جنسی آنان بپرسید، به احتمال زیاد با این پاسخ رو به رو می شوید:” به گرمی روزهای نخستین نیست، اما هنوز هم چیز بسیار خوبی است.” بله، فروکش کردن شدت اشتیاق جنسی طی زمان برای هر زوجی پیش می آید و عادی است. به طور معمول، حدود ۱۸ ماه پس از زندگی مشترک، یعنی پس از پشت سر گذاشتن مرحله شیدایی، اختلاف در میل جنسی به تدریج خودش را نشان می دهد.

 

منظور از اختلاف در میل جنسی وضعیتی است که شدت کاهش اشتیاق جنسی در یکی از زوج ها از دیگری بیشتراست. اگر به این اختلاف به اندازه کافی توجه نشود، کم کم حالت غیر عادی به خود می گیرد و به سرد شدن ارتباط جنسی زوج ها می انجامد. از این رو، شما باید پیرامون ارتباط جنسی بیش از پیش اطلاعات به دست آورید.

 

اغلب افراد ارتباط جنسی را عملی خود جوش و عاشقانه می دانند که به هیچ گونه آموزش یا برنامه ریزی نیاز ندارد. اما توجه داشته باشید رابطه جنسی، که بخش مهمی از زندگی انسان را تشکیل می دهد و حتی در تعیین میزان احساس رضایت از زندگی نقش کلیدی دارد، مانند بسیاری از رفتارهای ما در اثر آموزش و یادگیری جهت دهی مناسب پیدا می کند.

 

کسب اطلاعات درست درباره مهارت های بهبود روابط بین دو جنس، تقویت احساس مسؤولیت در قبال زندگی جنسی خویش و آگاهی بیشتر درباره روابط جنسی سالم به شما کمک می کند به ارتباط جنسی خود انرژی ببخشید و از خاموش شدن شمعی که روشنی زندگی شما تاحدود زیادی به آن وابسته است جلوگیری کنید.

 

دکتر پت لاو ، نویسنده کتاب های Hot Monogamy (گرم گرم با یک همسر) و The Truth About Love ( حقیقت عشق)، معتقد است” درک زبانی که همسر شما با کمک آن به شما ابراز عشق می کند” کلید حل اختلاف در میل جنسی است. اگر شما این زبان را بشناسید و به موقع به آن پاسخ دهید، تفاهم جنسی را تقویت کرده اید که نتیجه آن اشتیاق جنسی و گرم شدن ارتباط جنسی است. به نظر دکتر لاو ” برای به دست آوردن آن چه که از همسر خود می خواهید، بایدآن چه را که او می خواهد به او بدهید.”

 

● درباره خواسته های خود با هم گفت و گو کنید

 

شما باید بتوانید درباره مسائل جنسی به راحتی با هم صحبت کنید. اغلب زوج ها در بیان مناسب خواسته های جنسی خود مشکل دارند. آنان به طور معمول درباره این موضوع چیزی نمی گویند یا به شیوه منفی آن را بیان می کنند که خود راه گفت و گو را می بندد. برای مثال، فرض بگیرید شما دوست دارید همسرتان محبت بیشتری به شما بکند. شما می گویید:” تو هرگز به اندازه کافی به من محبت نمیکنی.” به نظر سوزان تانسند ،که مدیر مرکز بهبود روابط زوج ها در یکی از شهرهای امریکا است، در این عبارت خواستن مطرح نشده است بلکه نوعی انتقاد به عمل آمده است. به نظر او بهتر است خواسته خود را این گونه مطرح کنیم:” من فکر می کنم پیش از این که این رابطه بهتر است زمان بیشتری را به محبت به هم اختصاص دهیم.”

 

بنابراین باید تفاوت انتقاد و خواستن را به روشنی درک کنیم و به جای استفاده از جملات انتقادی از عبارت هایی مانند” به نظر من به جای … بهتر است …” یا ” من ترجیح می دهم …” را به کار ببریم. تانسند ،که کارگاهی را با نام” گرم گرم با تنها همسر خود” برگزار کرده است، می گوید:” شاید باور کردنی نباشد اما وقتی شرکت کنندگان این کارگاه از عبارت” به نظر من به جای … بهتر است …” استفاده کردند، رشد چشمگیری در گفت و گو های جنسی آنان به وجود آمد.

 

وقتی شما خواسته جنسی خود را به شیوه مثبت مطرح می کنید، همسر شما با تکرار عبارت شما و حتی بدون تغییری در آن، کار شما را تایید می کند. اگر چنین نشد، عبارت خود را آن قدر تصحیح کنید تا او چنین کاری بکند.سپس شما از همسر خود به خاطر گوش دادن به خواسته هایتان تشکر می کنید و از اومی بپرسید که آیا دوست دارد در جهت دستیابی به خواسته شما تغییراتی در رفتار خود به وجود آورد. پاسخ او بسته به برخی شرایط و نحوه برخورد شما ممکن است ” بله” یا ” خیر” باشد.

 

با استفاده از این شیوه ،که از آن با عنوان ” بازتاب آینه ای” یاد می شود، ممکن است همیشه به خواسته خود نرسید، اما اگر بیاموزید که چه گونه عبارت های انتقادی خود را به عبارت های خواهشی تبدیل کنید، یعنی به جای این که همسرتان را متهم کنید خواسته خود را با او در میان بگزارید، و به بازخورد همسرتان توجه کنید، یعنی عبارت خود را با توجه به پاسخ اوتصحیح کنید، شانس بیشتری برای دست یافتن به خواسته خود دارید. این شیوه برخورد باعث می شود صمیمیت شما عمق بیشتری پیدا کند و اغلب این صمیمیت است که میل جنسی را تقویت می کند.

 

● قرار داد جنسی بنویسید و از آن پیروی کنید

 

شما و همسرتان گفت و گو های مثبتی درباره خواسته های جنسی خود دارید و خود را نسبت به خواسته های یکدیگر متعهد می دانید. اکنون زمان آن رسیده است که بر اساس پیشنهاد دکتر لانا هوستین، متخصص امور جنسی و نویسنده کتاب How to Have Magnificent ### ( چه گونه روابط جنسی خود را تقویت کنیم) ، قراردادی در این زمینه داشته باشید.

 

دکتر هوستین معتقد است مشکل اغلب زوج ها بیان مثبت خواسته ها نیست. به نظر او خستگی کار روزانه حتی قویترین میل های جنسی را هم دفن می کند. او از بسیاری از زوج هایی که برای مشاوره به او مراجعه می کنند، می خواهد: ” برای به دست آوردن ثروت جنسی با هم معامله کنید.” خواسته های جنسی خود را روی کاغذ بنویسید. برای مثال، شما تصمیم می گیرید که در ماه آینده یکی از شما آغاز کننده این تعامل باشد. کسی که به عنوان آغاز کننده انتخاب می شود باید خواسته های طرف مقابل را برآورده کند.

 

برای این که قرار داد نتیجه بخش باشد، در ابتدا خواسته های کمتری مطرح کنید. به نظر هوستین این کار مانند ورزش است. در ورزش از سطح فعالیت پایین شروع می کنیم تا به سطح بالاتری برسیم. در ابتدا ممکن است همیشه به ورزش کردن علاقه نداشته باشیم ، اما وقتی به این کار ادامه بدهیم، به تدریج از آن خوشمان می آید. ” در ابتدا ممکن است چندان احساس خوشی از آن نداشته باشیم، اما پس از این که وارد معامله شدیم، از این که چنین معامله پر سودی را انجام می دهیم خوشحالیم و اغلب از آرامش حاصل از آن لذت می بریم.”

 

پس از یک ماه درباره نتیجه قرارداد با هم صحبت کنید؛ این که، کدام تجربه ها لذت بخش تر بودند، کدام کارها بهتر جواب دادند و کدام کارها نتیجه ای نداشتند. سپس می توانید نسبت به توسعه بخشیدن توافق های اولیه یا اصلاح آنها تصمیم بگیرید. البته شاید لازم باشد برای کسی که به بندهایی از قرار داد عمل نکرده است، پنالتی هم در نظر بگیرید!

 

● مشکل اختلاف میل جنسی را برطرف کنید

 

پس از این که گفت و گوهای جنسی مثبتی داشتید و بر اساس قرارداد عمل کردید، ممکن است با مشکل اختلاف در میل جنسی رو به رو شوید که مشکل بسیار شایعی است. این مشکل در زوج های سنین مختلف بروز می کند و برعکس آن چه ممکن است در ذهن داشته باشید، همیشه مردان نیستند که نسبت به زنان میل جنسی بالاتری دارند. یک زن ، به خصوص در اواسط زندگی، ممکن است در زمانی که مردش در رابطه جنسی کمتر تهاجمی عمل کند، برتری جنسی خاص خودش را به دست آورد.

 

چگونه مرد سرد را گرم کنیم

تغییر جهت میل جنسی بین زوج ها تا حدود زیادی مشکلی ایجاد نمی کند و چیز بدی هم نیست، مگر این که یکی از آنان احساس بیهودگی و ناامیدی داشته باشد یا پس زده شود. این مشکل به طور معمول برای کسی پیش می آید که اشتیاق بیشتری دارد، زیرا او تعامل را آغاز می کند اما مورد بی اعتنایی یا تمسخر قرار می گیرد.

 

● زبان ابراز عشق همسرتان را یاد بگیرید

 

دکتر پت لاو برای زوج هایی که اشتیاق کم یا زیادی به تعامل جنسی دارند، پیشنهادهای ویژه ای دارد. یادگرفتن زبان ابراز عشق یکدیگر، در راس فهرست پیشنهادهای او قرار دارند. او معتقد است این کار برای نفوذ به قلب آن چه که باعث بیدار شدن این میل در همسرتان می شود، از خریدن کادو و شوکلات خریدن و گل رز هدیه دادن، نافذ تر عمل می کند.

 

دکتر لاو این مثال را مطرح می کند: تام دوست دارد روزی یک بار عمل زناشویی داشته باشد، اما همسرش با هفته ای یک بار راضی می شود. چه چیزی همسر او را نرم تر می کند و باعث می شود به خواسته تام بیشتر پاسخ دهد؟ تام باید متخصص برانگیختن اشتیاق در همسرش شود!

 

چیزی که ممکن است تام از آن اطلاع نداشته باشد، ارتباط بین میل جنسی همسرش و زندگی روزانه وی است. او اغلب می گوید به خاطر نگهداری از بچه ها، خسته است و حس لازم را برای تعامل جنسی ندارد. اما در نظر بگیرید یک روز عصر تام به همسرش بگوید” من یکی دو ساعت می توانم از بچه ها نگهداری کنم، شما راحت باش و هر کاری می خواهی انجام بده.” این رفتار سخاوتمندانه ممکن است باعث شود همسر ش موجی از عشق نسبت به تام احساس کند و فضایی را بیافریند که شعله اشتیاق جنسی را برافروزاند.

 

● نکته های کاربردی برای کسانی که اشتیاق جنسی بالایی دارند

 

لاو در کتاب ” گرم گرم با یک همسر” برای برقراری تعادل بین زوج های با اشتیاق بالا و پایین پیشنهادهای زیر را مطرح کرده است اگر شما فردی با انرژی جنسی بالا هستید:

 

بپذیرید که ممکن است زوج شما برای برانگیخته شدن کامل به تحریک بیشتری نیاز دارد. بنابراین، حوصله بیشتری خرج کنید.

 

از این که آگاهانه اشتیاق جنسی خود را بیشتر و بیشتر تقویت کنید، بپرهیزید. این کار به اختلاف میل جنسی دامن می زند.

 

به پیش شرط ها و پیش نیازهای جنسی همسرتان برای عشق ورزی توجه کنید. هر چه به او بیشتر توجه کنید، توجه بیشتری به خود داشته اید.

 

میل جنسی را با عشق اشتباه نگیرید. اگر همسر شما اشتیاق جنسی پایینی دارد، به این معنی نیست که شما را دوست ندارد. اگر چنین باشد، شما فقدان عشق را در سایر زمینه های زندگی نیز می بینید.

انرژی خود را به جهت دیگری سوق دهید. ورزش و تفریحات سالم دیگر به شما کمک می کند.

 

● نکته های کاربردی برای کسانی که اشتیاق جنسی پایینی دارند

 

در قبال اشتیاق جنسی خود احساس مسوولیت بیشتری داشته باشید و بخشی از زندگی را به رابطه جنسی اختصاص دهید.

 

قراردادی را که پیشتر توضیح دادیم، بنویسید و امضا کنید! وقتی حوصله دارید به قرارداد عمل کنید . به شرایطی که باعث تقویت اشتیاق جنسی شما می شود، توجه داشته باشید و در قرارداد بر آنها تاکید کنید.

 

درباره پیش شرط ها و پیش نیازهای جنسی خود شفاف و منطقی باشید و به نحو مثببتی با همسرتان در میان بگذارید.

 

اگر دوست ندارید عمل جنسی داشته باشید، بدون پرده به همسرتان بگویید. اگر می خواهید با همسرتان سازش داشته باشید، هنگامی که پاسختان منفی است، نباید احساس پرده پوشی داشته باشید.

 

اشتیاق ذهنی خود را جشن بگیرید. رضایت شما از این که در چارچوب ذهنی همسرتان قرار گرفته اید و به وجود آوردن اشتیاق بیشتر در خودتان، دلیل خوشی و شادکامی است.

منبع:irantrack.com

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


لاغری موضعی با لیزر


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب


قاعدگی دردناک زنان و دختران


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

رابطه عاشقانه سرد

 

هرچند نمی توان تمام لحظات یک رابطه رمانتیک را پرشور و حال نگه داشت، ولی میتوان با تقویت پایه های رابطه عاطفی، تأثير منفی لحظاتی که دو طرف توان زيادي برای تعامل مثبت ندارند را کاهش داد و از تکرار بیشتر لحظات سرد در رابطه تا حد زيادي جلوگیری کرد.

 

دلیل اصلی سرد شدن رابطه عاشقانه

چگونه مرد سرد را گرم کنیم

 

بزرگ ترین اشتباهی که اغلب عاشق ها مرتکب میشوند این است که معشوق را از آن خویش می دانند و چنين فرض می کنند که ديگر رابطه شان نیازمند همان سطح از مراقبت و توجه قبلی نیست. چنانچه این غفلت برای طولانی مدت ادامه پیدا کند، مسلما روابط سرد و دچار مشکلات اساسی می شود.

 

– صحبت هایتان به دعوا ختم می شود

– بیشتر وقت ها آرام هستید و با هم حرف نمی زنید

– هر کس تفریح مخصوص بخود را دارد

– یکدیگر را در خرید و ديگر امور خانوادگی همراهی نمی کنید

– هر کس به فکر خود است

– به یکدیگر اعتماد ندارید

– توجهی به خواسته های یکدیگر ندارید

– به یکدیگر ابراز علاقه نمی کنید

– از روزهای خوبی که با هم می گفتید و می خندیدید مدت ها گذشته است

– ورود فرزند یا مواجهه با مشکلات گوناگون در زندگی

– اختلافات حل نشده

– وجود تفاوت و اختلاف فرهنگی زیاد

 

گرم شدن رابطه عاشقانه

 

به طور معمول، سرد شدن رابطه زوجین ناگهانی رخ نمی دهد. برای برطرف کردن مشکل سرد شدن زندگی مشترک باید علت آن و همراهی آن با ديگر مشکلات را پیدا کنید. چه مسائلی باعث گردید که فاصله شما از همسرتان بیشتر شود و رابطه تان سرد شود؟ بهتر است هنگامی که هر دو آماده هستید  و حس راحتی و ارامش دارید، در خصوص مسایل حل نشده و مشکلات پنهان در رابطه حرف بزنید.

 

لازم به گفتن نیست که قرار نیست تمام آرزوهای عشقتان را برآورده کنید، ولی برآورده نکردن آرزوهای وی به مفهوم بی احترامی کردن به وی به علت داشتن چنين خواسته هایی نیست. احترام گذاشتن به یکدیگر مهم ترین عامل برای موفقیت یک رابطه است.

 

چنانچه شما ديگر احترامی برای طرف مقابل قائل نباشید یا ديگر نزد او عزت و احترامی نداشته باشید، باید بدانید که رابطه تان آسیب دیده و جبران آن بسیار سخت است. برای این که به عشقتان ثابت کنید، چه قدر به وی احترام می گذارید، از پررنگ کردن نقاط منفی رابطه تان دست بردارید و از خصوصیت مثبتش تعریف کنید.

 

سخاوتمندانه از عشقتان و رفتار عاشقانه اش تعریف کنید. همچنين اگر فکر می کنید عشقتان ديگر احترامی برایتان قائل نیست، حد و مرزهایی را برای دوباره به دست آوردن احترامش وضع کنید.

 

دونفری که یکدیگر را دوست دارند به این مسئله اگاهی دارند که طرف شان دوست شان دارد، ولی خيلي اوقات لازم است عشق مان را یادآوری کنیم؛ حقیقت این است که ابراز عشق سبب می شود آن لحظه های نومیدی و تکراری شدن دیرتر به سراغ مان بیاید و باورمان به معجزه ی عشق بیشتر شود.

 

گفتنِ یک دوستت دارمِ ساده ی صبح گاهی، نوشتنش روی تکه کاغذی که کنار چند شاخه گل نرگس جا خوش می کند، یا بیان کردنش از پشت تلفن آن هم هنگامی کسی انتظارش را نمی کشیده، انرژی ای دارد که تا روزها سرجایش باقی می ماند.

 

جلوگیری‌ از سرد شدن رابطه ی‌ عاشقانه

 

در مورد تمام مشکلات با هم حرف بزنید. نگرانی ها و نظرات خویش را برای شریک زندگیتان بازگو کنید و بگذارید راه صحبت کردن بین شما همیشه باز باشد. چنانچه عدم آگاهی کافی از افکار همسرتان شما را ازار می دهد و منجر به حس نارضایتی در زندگی می شود.

 

با یک بحث کامل و بازگو کردن افکار و نظرات خویش میتوانید از این مشکل جلوگیری کنید. به همسرتان بگویید که چه چیزی ناراحت تان کرده است. خجالت نکشید و احساسات تان را به وی بگویید به این ترتیب به او نزدیکتر می شوید و شانس شما در به وجود آوردن زندگی مشترک خوب و سالم قابل اصلاح نیستند. گاهی وقت ها لازم است این تفاوت ها را بپذیرید و تلاش در تغيير آن ها نداشته باشید؛ چرا‌که تنها خودتان را ازار خواهید داد.چگونه مرد سرد را گرم کنیم

 

برای آنکه زندگی مشترک تان شکل یکنواخت و تکرار به خود نگیرد، لازم است گاهی وقت ها قدری هیجان را چاشنی آن کنید. این هیجانات و سرگرمی ها غیرقابل پیش بینی هستند و خستگی ها و ملالت های زندگی روزمره را از بین می برند. با انجام بعضی کارهای سرگرم کننده و هیجان انگیز همسرتان را متعجب کنید؛ مثلاً یک هدیه بدون مناسبت خاص به او بدهید و یا هر کار مثبت دیگری که انتظارش را ندارد. انجام دهید.

 

خودتان را وفق بدهید

نمی توان در یک رابطه انتظار داشت که تنها ایده ها و عقیده های خودتان را داشته باشید. چنانچه میخواهید روابط ادامه داری داشته باشید باید خودتان را وفق بدهید. چنانچه طرف مقابلتان برایتان مهم باشد این کار راحت تر می شود.شاید اعتقادات وی قدری با اعتقادات شما متفاوت باشد ولی اگر خودتان را وفق دهید رابطه ای مداوم تر خواهیدداشت.

 

مطمئنا هیچ کدام از شما نمی خواهید که بخاطر رابطه از انجام برخی کارها عقب بمانید یا برعکس مجبور شوید بخاطر رابطه دست به برخی کارها بزنید. پس برای رسیدن به اهداف تان همدیگر را تشویق کنید.

 

یخ شدن رابطه عاشقانه

 

گاهی یک رفتار غافلگیرانه میتواند داغی عشق را به زندگی شما بازگرداند. البته باید در نظر داشته باشید که همسر شما از سورپرایز شدن لذت می برد یا نه. این سورپرایز می تواند قرار دادن دو عدد بلیط سینما در کیف همسرتان، رفتن به شهر بازی به یاد دوران نوجوانی، جشن تولد گرفتن یا هر چیز دیگری باشد.مهم این است که بدانید همسر شما از این کار خوشحال خواهد شد.

 

گاهی بهتر است از روزمرگی فاصله بگیرید. همراه با همسرتان به یک مسافرت یکی دو روزه بروید.بهتر است بچه ها را با خود نبرید و این زمان را برای بهبود رابطه تان صرف نمایید.

 

زمانی را صرف تماس چشمی و ارتباط از طریق نگاه کنید، برقراری تماس چشمی با یکدیگر بدون صحبت کردن باعث برانگیخته شدن احساسات شگفت انگیزی در هردوی شما می شود.

 

این از روش های بی هزینه و لذتبخش برای اختصاص وقت به یکدیگر است. نشستن داخل وان حمام که اطرافش شمع چیده اید و در ادامه شمع های بیشتری که در اتاق خواب انتظار شما را می کشد ، مطمئنا روحیه عاشقانه را افزایش می دهد.

 

یادداشت های عاشقانه ای که به کتاب سنجاق کرده اید ، یا زیر بالش و یا در کشوی لباس‌های زیر همسرتان گذاشته اید، مسلما لبخند سپاسگذاری بر لب های او خواهد آورد.

 

اگر فکر می کنید شدت اسیب در رابطه زیاد است و خودتان به تنهایی نمی توانید آنرا مدیریت کنید، بهتر است با یک روانشناس متخصص مراجعه کنید. این کار به شما کمک می کند تا اولا از اسیب بیشتر جلوگیری کنید و در مرحله دوم پیش از این که دیر شود و رابطه به جدایی یا طلاق کشیده شود، رابطه عاطفی خویش را ترمیم کنید. روانشناس ، ضمن بررسی دقیق رابطه و عوامل اسیب زا، به شما راهکارهایی برای مدیریت هرچه بهتر رابطه ارائه می دهد.

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

 


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


سینما رو به خونت بیار!


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت


تعیین جنسیت پیش از بارداری


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟


خرید ماست ساز پونته


درمان نازایی زنان و مردان


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

برخلاف تصور غالب میان مردم، زنان زیادی از سرد مزاج بودن شوهرشان رنج می‌برند و در بسیاری از موارد از بیان این موضوع احساس ترس، شرم و خجالت دارند. زیرا صحبت کردن درباره مسائل جنسی و زناشویی بخصوص برای خانم‌ها در جامعه ما تابو بوده و بسیاری مواقع زنان بجای ابراز خواسته‌ها و تمایلات جنسی‌شان به همسر، سکوت اختیار می‌کند که همین سکوت و دلخوری سرآغاز اختلافات و سوء تفاهم‌های دیگر در زندگی مشترک می‌شود. این سوء تفاهم‌ این است که شوهر دیگر اورا دوست ندارد و یا پای زن دیگری در میان است درحالیکه برای سرد مزاجی آقایان دلایل جسمی و روحی بسیاری وجود دارد.  بنابراین اولین و درست‌ترین قدم پیدا کردن علت سرد شدن همسر است.

فهرست مطالب

دلایل متعددی برای سرد شدن مردان وجود دارد که در این بخش به متداول‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

جالب است که مصرف دارو غالباً جزء دلایل سردمزاجی مردان در نظر گرفته نمی‌شود. بعضی داروهای بدون نسخه و تجویزی میل جنسی مرد و تمایل وی برای برقراری رابطه جنسی را سرکوب می‌کند. از داروهای تجویزی سرکوب کننده میل جنسی می‌توان به ضدافسردگی‌ها، آرام‌بخش‌ها، داروهای ضدزخم، داروهای مدر، داروهای درمان کننده فشار خون بالا، داروهای درمان کننده ناراحتی‌های روانی، داروهای مسکن مشتق از تریاک و داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب (NSAID’s) اشاره کرد. داروهای بدون نسخه‌ای که برای رفع سرفه، سرماخوردگی و آلرژی مصرف می‌شوند، نیز مردان را سرد می‌کند.

اگرچه افسردگی یکی از شایع‌ترین مشکلات روانی/ عاطفی در زندگی مدرن است، اما جالب است که افسردگی نیز علی‌رغم آن که دومین دلیل شایع سردمزاجی مردان است، غالباً نادیده گرفته می‌شود. افسردگی نابودکننده مهلک میل جنسی است، اما غالباً از دید افراد باانگیزه و فعال پنهان می‌ماند و این مردان سختکوش حتی متوجه افسرده شدن خود نمی‌شوند.چگونه مرد سرد را گرم کنیم

براساس گزارش بسیاری از مشاورین، پورنوگرافی در حال نزدیک شدن به صدر لیست علل سرد شدن شوهران نسبت به زنانشان است. جالب است بدانید که ارگاسم از راه اعتیاد جنسی و خودارضایی، در کنار احساس گناه عمیق ناشی از داشتن یک زندگی مرموز و دوگانه غالباً به نوعی بی‌میلی جنسی دامن می‌زند.

بسیاری از مردان به اشتباه فکر می‌کنند که نداشتن تماس و رابطه جنسی به این معنا است که مورد تجاوز نیز قرار نگرفته‌اند. اما صرف دیدن اندام‌های جنسی در دوران کودکی گاهی آسیبی دائمی به روان فرد می‌زند، مگر آن که شخص توسط مشاور مجرب درمان شود. نارضایتی از اندام و ظاهر خود، سرد بودن رابطه با والدین و اعضاء خانواده یا لوس و بچه ننه بودن نیز جزء خاطرات ناخوشایند دوران کودکی است که آثار مخرب آن می‌تواند به بی‌میلی جنسی دامن بزند.

باور کنید یا نه، بسیاری از مردان به شدت درباره توانایی جنسی خود احساس ناامنی می‌کنند. عدم اعتماد به نفس باعث می‌شود که همسر نگران از همان ابتدا خود را شکست خورده بداند. ترس نشأت گرفته از بی‌تجربگی غالباً با آموزش و صبر همسر عاشقی که شرایط شوهرش را درک می‌کند، برطرف می‌شود. حال آن که اضطراب عملکردی در مشکلات عمیق‌تر ریشه دارد که ارتباطی با رابطه جنسی ندارد؛ تنها راهکار غلبه بر این نوع سردمزاجی مراجعه به مشاور مجرب است.

استرس بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مدرن است و اکثر همسران آن را به عنوان شریک سوم زندگی خود پذیرفته‌اند. تعهدات بی‌شمار و کار سنگین انرژی و وقت را برای زن و شوهر باقی نمی‌گذارد که بتوانند از رابطه زناشویی‌شان لذت ببرند. حتی تغییرات مثبت زندگی، مانند ترفیع شغلی، خانه جدید یا به دنیا آمدن فرزند نیز انرژی را تحلیل می‌برد و میل جنسی را سرکوب می‌کند.

لازم است بدانید که اختلال نعوظ (ED) یا ناتوانی جنسی با بی‌میلی جنسی تفاوت دارد. با این حال زمانی که یک عارضه وجود دارد، معمولاً عارضه دوم نیز به زودی از پی آن خواهد آمد. مشکلات هورمونی نقش مهمی در این شرایط ناامید کننده دارند، کاهش میزان تستوسترون این دور باطل را پابرجاتر می‌کند. اختلال نعوظ نیز مانند بسیاری از مشکلات دیگر به تنهایی رخ نمی‌دهد.

هرچند کاهش بازداری جنسی جزء اثرات متداول الکل و مواد مخدر محسوب می‌شود، مصرف این مواد می‌تواند کاهش میل جنسی را نیز به دنبال داشته باشد.

این عامل‌ها توانایی فرد را برای لذت بردن از رابطه زناشویی کاهش می‌دهد. لذت نبردن از رابطه میل به برقراری رابطه را کم می‌کند. متاسفانه یافتن ارتباط بین این عامل‌ها و کاهش میل جنسی همواره آسان نیست. شاید لازم باشد که شما و همسرتان با دو یا سه متخصص مشورت کنید تا در نهایت یک نفر بتواند مشکل اصلی را تشخیص دهد.

نقش مشکلات زناشویی در اختلال‌های جنسی در بعضی موارد کاملاً مشخص است، اما تشخیص آن در بقیه موارد دشوارتر است. برخی همسران به اشتباه تصور می‌کنند که می‌توانند مشکلات حل نشده و بحث‌های تمام نشده را پشت در اتاق خواب جا بگذارند. پیش از هر کاری لازم است که شما و همسرتان به وضعیت روحی و احوالات خود توجه کنید. آیا از مهارت‌های لازم برای حل مناقشه برخوردار هستید؟ آیا همسرتان را زیرکانه تحقیر می‌کنید یا به روش‌ها دیگری به او بی‌احترامی می‌کنید؟ اگر به همسرتان احترام نمی‌گذارید، نباید از کمرنگ شدن میل جنسی او شکایت داشته باشید.

مهم است که بتوانید کاهش میل جنسی، نداشتن میل جنسی (نداشتن خیالپردازی‌های جنسی) و اختلالات جنسی (ناتوانی در برقراری رابطه جنسی که معمولاً با احساس گناه شدید همراه است) را از هم تشخیص دهید. هر یک از این عوارض دلایل جسمی و روانی خاص خود را دارد و روش‌های درمان آنها کاملاً با هم متفاوت است.

چنانچه تفاوت بین این مشکلات را بدانید، می‌توانید راه‌حل بهتری را برای حل مشکل موجود پیدا کنید و از بروز عوارض عاطفی جبران‌ناپذیر جلوگیری کنید.

بدترین مکان برای صحبت کردن درباره مشکلات جنسی، اتاق خواب است یعنی جایی که هر دو آسیب‌پذیر هستید. بهتر است مکان بی‌طرفی را پیدا کنید که بتوانید به تنهایی و بدون مزاحمت و ضمن حفظ حریم خصوصی‌تان با یکدیگر درباره این موضوع حساس صحبت کنید.

نهایت تلاشتان را بکنید تا احساسات خود را با رعایت حساسیت‌های خود و همسرتان و بدون سرزنش کردن او بیان کنید. درست است که در میان گذاشتن نگرانی‌ها مهم است، اما باید این کار را به گونه‌ای انجام دهید که همسرتان حس نکند که دارید او را متهم می‌کنید.

اگر همسرتان می‌تواند علت معینی، مانند استرس شغلی یا خستگی دائمی، را برای سردمزاجی‌اش ذکر کند، سعی کنید با هم راه‌حلی را پیدا کنید. بر روی تغییر نهایی متمرکز شوید و در صورت لزوم از متخصص کمک بگیرید. از این که مراجعه به مشاور را پیشنهاد دهید، خجالت نکشید. مشاوره روش موثری برای یادگیری مهارت‌های مدیریت استرس است و به یافتن دلایل اصلی افسردگی یا اضطراب کمک می‌کند. همان طور که در جستجوی راه‌حل نهایی برای گرم کردن رابطه‌ی زناشویی‌تان هستید، اهمیت رابطه جنسی و نزدیکی را دائماً به خودتان یادآوری کنید.

اگر همسرتان دلیل سرد شدنش را نمی‌داند، اما وجود مشکل را تصدیق می‌کند، بهتر است برای معاینه بالینی به پزشک خانوادگی‌تان مراجعه کنید. کاهش میل جنسی غالباً پی‌آمد ابتلا به عارضه‌ای تشخیص داده نشده، مانند کاهش تستوسترون، فشار خون بالا، کم‌کاری تیروئید یا دیابت، یا مصرف درازمدت داروهایی مانند داروهای ضدافسردگی، قرص ضدبارداری و داروهای خاص پروستات است.

اگر همسرتان ساکت است یا تمایلی به بحث درباره این مشکل ندارد، باید مسئولیت بهبود شرایط را به عهده بگیرید و مشکل را به خودتان ربط ندهید. مطمئن باشید که علت سردمزاجی شوهرتان ناتوانی شما یا همسرتان در جلب رضایت دیگری نیست. برای غلبه بر این مشکل لازم است که هر دو این مشکل را به عنوان مشکلی در زندگی زناشویی‌تان قبول کنید. چنانچه برای حل مشکل پیشقدم شوید و در صورت لزوم مراجعه به مشاور را پیشنهاد دهید، می‌توانید علت اصلی سردی همسرتان را مشخص کنید و برای تقویت و بهبود رابطه‌تان اقدام کنید.

به خاطر داشته باشید که حل کردن مشکلات زناشویی، جنسی، عملکردی یا عاطفی، یک فرایند است و یک شبه اتفاق نمی‌افتد. به خودتان زمان بدهید، صبور باشید و اگر لازم بود به مشاور مراجعه کنید تا اعتماد به نفس و عزت نفستان آسیبی نبیند.

پس از شناسایی علت سرد شدن شوهرتان و اقدام به درمان‌های لازم شما بعنوان همسر می‌توانید با تغییراتی در سبک زندگی و عادت‌های زناشویی، شوهرتان را بیشتر به رابطه زناشویی ترغیب کنید.

جسارت و جذابیت جنسی نسبت نزدیکی با هم دارند. اگر از امتحان کردن کارهای نو و جسورانه بترسید، هیچگاه نمی‌توانید لوند و دلفریب به نظر برسید. از ناحیه امن خودتان بیرون بیایید و برای این که شوهرتان را شیفته‌ی جذابیت جنسی خود کنید، کارهای زیر را انجام دهید:

بعضی از جذاب‌ترین لحظاتی که اکثر همسران هرگز آنها را از یاد نمی‌برند، بدون برنامه‌ریزی اتفاق می‌افتد. به اندازه کافی منعطف باشید تا اگر شرایطش، حتی هنگام صرف غذا یا لباس شستن پیش آمد، بتوانید جذابیت خود را به کار بگیرید. برای این که بتوانید همسرتان را در لحظه و بدون برنامه شیفته خود کنید، به روش زیر عمل کنید:

اگر می‌خواهید همسرتان را در اتاق خواب به وجد بیاورید، توصیه‌های زیر را عملی کنید:

غذای مناسب در زمان مناسب، یک روز یکنواخت و کسل کننده را به یک روز به یادماندنی در کنار عشقتان تبدیل می‌کند.

حتی وقتی که می‌خواهید، غذا بخورید، هم پیش‌غذا قبل از غذای اصلی و دسر بعد از آن سرو می‌شود. جذابیت جنسی خود را هوشمندانه به کار بگیرید. اگر می‌خواهید آتش عشق و علاقه‌ی شوهرتان را شعله‌ور کنید، به توصیه‌های زیر عمل کنید:

اکثر زوجین فقط در یک یا دو پوزیشن عشقبازی می‌کنند. برای تحریک کردن همسرتان کافی است که موقعیتتان را هنگام رابطه جنسی تغییر دهید.

تعداد زنانی که از سردی همسرشان در روابط زناشویی رنج می‌برند کم نیست که بسیاری از آنها در این رابطه سکوت می‌کنند و به خراب شدن زندگی‌شان نگاه می‌کنند. در این مواقع اول باید دلیل سرد مزاجی مرد را به کمک یک متخصص شناخت مشکلات مختلفی از جمله سن، عوارض دارو، وجود مشکل و بیماری در ناحیه تناسلی، افسردگی، استرس و وجود مشکلات در روابط عاطفی از جمله علل‌های شایع هستند که برای برطرف کردن هرکدام نیاز به مراجعه به متخصص در همان زمینه است. در این بین شما بعنوان همسر جذاب کردن رابطه زناشویی می‌توانید کمک شایانی به بهبود این وضع داشته باشید. برای این منظور سعی کنید کارهای هیجان انگیز انجام دهید برای معاشقه دنبال برنامه ریزی قبلی نباشید، جذابیت‌های ظاهری خود را بیشتر به نمایش بگذارید، رابطه جنسی را برای او بیشتر جذاب کنید و همواره از عادت قبلی خود پیروی نکنید و سعی کنید تجربیات جدید بدست آورید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

23 بازدید

21 بازدید

52 بازدید

81 بازدید

186 بازدید

دیدگاه

چگونه مرد سرد را گرم کنیم

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام. من ۳۲ و همسرم ۳۳ ساله هستن و هر دو خارج از ایران دانشجو هستیم. ایشون تجربه یه ازدواج ناموفق رو دارن (متاسفانه خانمشون اختلال دو قطبی داشتن). ما حدودا ۱۰ ماه با هم معاشرت کردیم و خوب پیش رفت و تصمیم گرفتیم که رابطه رو جدی تر ادامه بدیم. الان یک سال و نیم هست که با هم زندگی میکنیم و خوب پیش رفته و هر دو ابراز میکنیم که آرامش کلی داریم کنار هم. اما از لحاظ جنسی تطابق وجود نداره و هر از گاهی سر این موضوع بحثمون میشه. ایشون به طور میانگین حدود دو الی سه بار در ماه نیاز دارن اما من خواستار این میزان در هفته هستم. این رو هم اضافه کنم که من قبلا تجربه رابطه با جنس مقابل رو نداشتم. نمی‌دونم چقدر این قضیه سهم داره در میزان بیشتر خواهش جنسی من نسبت به ایشون و اینکه آیا با گذر زمان تطابق حاصل میشه یا نه. به ایشون پیشنهاد دادم که پیش مشاور یا سکسولوژیست بریم و مشورت کنیم ولی ایشون میگه میزان نیازش طبیعی هست و رابطه جنسی براش در اولویت نیست و دلیلی نمی‌بینه که در این جلسات حضور داشته باشه. خیلی هم عصبانی میشه وقتی این موضوع رو مطرح میکنم. نگرانم که در طولانی مدت این قضیه برای من ایجاد نارضایتی جدی کنه کما اینکه الان هم خیلی در این مورد ناراضی هستم.

سلام دوست گرامی. سرد شدن در ارتباط جنسی دلایل متعددی داره که ییکی از مهم ترین دلایلش، داشتن اضطراب ” من خوب نیستم” یا ” من از عهده این کار برنمیام” باشه. با توجه به نارضایتی شما از این موضوع، بهتره حتماً به سکسولوژیست مراجعه کنید. اگر امکان دسترسی ندارید ، از مشاوران رادیو عشق نوبت تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

سلام.من بعداز ازدواجم به مدت ٢٠سال باشوهرم خارج زندگی میکردم .دارای سه فرزند هستم.متاسفانه امسال بخاطر شرایط مالی مجبور شدم بیام ایران زندگی کنم،ولی شوهرم با پسرم(بخاطر شرایط سربازی)در خارج هستن..از وقتی امدم ایران ،همسرم نسبت بهم سرد شده،باوجودی ک من بااین محیط ناآشنا هستم تمام مسولیت زندگی وبچه ها رو سپرده به من..هیچ وقت از من نمی پرسه ک ایا مشکلی نداری وحتی نه زنگ میزنه ونه هم مسیج میده..اوایل مسیج میداد ولی مسیج معمولی ودو الی سه روزی یبار،اونم درحد پیام صبح بخیر بود ک براتمام ادلیستهاش میفرستاد..من انتظار دارم ک حدالاقل درکم کنه وپشتم باشه ک بتونم تو این شرایط ومحیط خو بگیرم،ولی او طرفه میره ونسبت به این مسایل بی اعتنا هست،میگه منم برا خودم به اندازه کافی مشکلات دارم..الانم ک مدتیه برامن مسیج نمیده وفقط برا دخترش میده

بهترین کار در شرایط فعلی تاس توسط شخص شما و جویا شدن اوضاع ایشان و پسرتان هست .شاید همسرتان از طرف شما خیالش راحت هست و مطمئن هست که شما از پس امور زندگی بر خواهید امد و با این تفکر شما تنها گذاشتند و از سوی دیکر ایشان هم مثل شما درگیر مسایل زندگی بدون حضور شما هستند و توقع پیگیری و حمایت عاطفی شما را دارند.بهتر است بدون شکایت از رفتارهای ایشان،در ارتباط با ایشان باشید و از روند زندگی انها اطاعات بگیرید و نفش عاطفی مادری و همسری خود را ایفا نمایید تا این ارتباط سبب تقویت ارتباط شما شود .

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

برخلاف تصور غالب میان مردم، زنان زیادی از سرد مزاج بودن شوهرشان رنج می‌برند و در بسیاری از موارد از بیان این موضوع احساس ترس، شرم و خجالت دارند. زیرا صحبت کردن درباره مسائل جنسی و زناشویی بخصوص برای خانم‌ها در جامعه ما تابو بوده و بسیاری مواقع زنان بجای ابراز خواسته‌ها و تمایلات جنسی‌شان به همسر، سکوت اختیار می‌کند که همین سکوت و دلخوری سرآغاز اختلافات و سوء تفاهم‌های دیگر در زندگی مشترک می‌شود. این سوء تفاهم‌ این است که شوهر دیگر اورا دوست ندارد و یا پای زن دیگری در میان است درحالیکه برای سرد مزاجی آقایان دلایل جسمی و روحی بسیاری وجود دارد.  بنابراین اولین و درست‌ترین قدم پیدا کردن علت سرد شدن همسر است.

فهرست مطالب

دلایل متعددی برای سرد شدن مردان وجود دارد که در این بخش به متداول‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

جالب است که مصرف دارو غالباً جزء دلایل سردمزاجی مردان در نظر گرفته نمی‌شود. بعضی داروهای بدون نسخه و تجویزی میل جنسی مرد و تمایل وی برای برقراری رابطه جنسی را سرکوب می‌کند. از داروهای تجویزی سرکوب کننده میل جنسی می‌توان به ضدافسردگی‌ها، آرام‌بخش‌ها، داروهای ضدزخم، داروهای مدر، داروهای درمان کننده فشار خون بالا، داروهای درمان کننده ناراحتی‌های روانی، داروهای مسکن مشتق از تریاک و داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب (NSAID’s) اشاره کرد. داروهای بدون نسخه‌ای که برای رفع سرفه، سرماخوردگی و آلرژی مصرف می‌شوند، نیز مردان را سرد می‌کند.

اگرچه افسردگی یکی از شایع‌ترین مشکلات روانی/ عاطفی در زندگی مدرن است، اما جالب است که افسردگی نیز علی‌رغم آن که دومین دلیل شایع سردمزاجی مردان است، غالباً نادیده گرفته می‌شود. افسردگی نابودکننده مهلک میل جنسی است، اما غالباً از دید افراد باانگیزه و فعال پنهان می‌ماند و این مردان سختکوش حتی متوجه افسرده شدن خود نمی‌شوند.چگونه مرد سرد را گرم کنیم

براساس گزارش بسیاری از مشاورین، پورنوگرافی در حال نزدیک شدن به صدر لیست علل سرد شدن شوهران نسبت به زنانشان است. جالب است بدانید که ارگاسم از راه اعتیاد جنسی و خودارضایی، در کنار احساس گناه عمیق ناشی از داشتن یک زندگی مرموز و دوگانه غالباً به نوعی بی‌میلی جنسی دامن می‌زند.

بسیاری از مردان به اشتباه فکر می‌کنند که نداشتن تماس و رابطه جنسی به این معنا است که مورد تجاوز نیز قرار نگرفته‌اند. اما صرف دیدن اندام‌های جنسی در دوران کودکی گاهی آسیبی دائمی به روان فرد می‌زند، مگر آن که شخص توسط مشاور مجرب درمان شود. نارضایتی از اندام و ظاهر خود، سرد بودن رابطه با والدین و اعضاء خانواده یا لوس و بچه ننه بودن نیز جزء خاطرات ناخوشایند دوران کودکی است که آثار مخرب آن می‌تواند به بی‌میلی جنسی دامن بزند.

باور کنید یا نه، بسیاری از مردان به شدت درباره توانایی جنسی خود احساس ناامنی می‌کنند. عدم اعتماد به نفس باعث می‌شود که همسر نگران از همان ابتدا خود را شکست خورده بداند. ترس نشأت گرفته از بی‌تجربگی غالباً با آموزش و صبر همسر عاشقی که شرایط شوهرش را درک می‌کند، برطرف می‌شود. حال آن که اضطراب عملکردی در مشکلات عمیق‌تر ریشه دارد که ارتباطی با رابطه جنسی ندارد؛ تنها راهکار غلبه بر این نوع سردمزاجی مراجعه به مشاور مجرب است.

استرس بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مدرن است و اکثر همسران آن را به عنوان شریک سوم زندگی خود پذیرفته‌اند. تعهدات بی‌شمار و کار سنگین انرژی و وقت را برای زن و شوهر باقی نمی‌گذارد که بتوانند از رابطه زناشویی‌شان لذت ببرند. حتی تغییرات مثبت زندگی، مانند ترفیع شغلی، خانه جدید یا به دنیا آمدن فرزند نیز انرژی را تحلیل می‌برد و میل جنسی را سرکوب می‌کند.

لازم است بدانید که اختلال نعوظ (ED) یا ناتوانی جنسی با بی‌میلی جنسی تفاوت دارد. با این حال زمانی که یک عارضه وجود دارد، معمولاً عارضه دوم نیز به زودی از پی آن خواهد آمد. مشکلات هورمونی نقش مهمی در این شرایط ناامید کننده دارند، کاهش میزان تستوسترون این دور باطل را پابرجاتر می‌کند. اختلال نعوظ نیز مانند بسیاری از مشکلات دیگر به تنهایی رخ نمی‌دهد.

هرچند کاهش بازداری جنسی جزء اثرات متداول الکل و مواد مخدر محسوب می‌شود، مصرف این مواد می‌تواند کاهش میل جنسی را نیز به دنبال داشته باشد.

این عامل‌ها توانایی فرد را برای لذت بردن از رابطه زناشویی کاهش می‌دهد. لذت نبردن از رابطه میل به برقراری رابطه را کم می‌کند. متاسفانه یافتن ارتباط بین این عامل‌ها و کاهش میل جنسی همواره آسان نیست. شاید لازم باشد که شما و همسرتان با دو یا سه متخصص مشورت کنید تا در نهایت یک نفر بتواند مشکل اصلی را تشخیص دهد.

نقش مشکلات زناشویی در اختلال‌های جنسی در بعضی موارد کاملاً مشخص است، اما تشخیص آن در بقیه موارد دشوارتر است. برخی همسران به اشتباه تصور می‌کنند که می‌توانند مشکلات حل نشده و بحث‌های تمام نشده را پشت در اتاق خواب جا بگذارند. پیش از هر کاری لازم است که شما و همسرتان به وضعیت روحی و احوالات خود توجه کنید. آیا از مهارت‌های لازم برای حل مناقشه برخوردار هستید؟ آیا همسرتان را زیرکانه تحقیر می‌کنید یا به روش‌ها دیگری به او بی‌احترامی می‌کنید؟ اگر به همسرتان احترام نمی‌گذارید، نباید از کمرنگ شدن میل جنسی او شکایت داشته باشید.

مهم است که بتوانید کاهش میل جنسی، نداشتن میل جنسی (نداشتن خیالپردازی‌های جنسی) و اختلالات جنسی (ناتوانی در برقراری رابطه جنسی که معمولاً با احساس گناه شدید همراه است) را از هم تشخیص دهید. هر یک از این عوارض دلایل جسمی و روانی خاص خود را دارد و روش‌های درمان آنها کاملاً با هم متفاوت است.

چنانچه تفاوت بین این مشکلات را بدانید، می‌توانید راه‌حل بهتری را برای حل مشکل موجود پیدا کنید و از بروز عوارض عاطفی جبران‌ناپذیر جلوگیری کنید.

بدترین مکان برای صحبت کردن درباره مشکلات جنسی، اتاق خواب است یعنی جایی که هر دو آسیب‌پذیر هستید. بهتر است مکان بی‌طرفی را پیدا کنید که بتوانید به تنهایی و بدون مزاحمت و ضمن حفظ حریم خصوصی‌تان با یکدیگر درباره این موضوع حساس صحبت کنید.

نهایت تلاشتان را بکنید تا احساسات خود را با رعایت حساسیت‌های خود و همسرتان و بدون سرزنش کردن او بیان کنید. درست است که در میان گذاشتن نگرانی‌ها مهم است، اما باید این کار را به گونه‌ای انجام دهید که همسرتان حس نکند که دارید او را متهم می‌کنید.

اگر همسرتان می‌تواند علت معینی، مانند استرس شغلی یا خستگی دائمی، را برای سردمزاجی‌اش ذکر کند، سعی کنید با هم راه‌حلی را پیدا کنید. بر روی تغییر نهایی متمرکز شوید و در صورت لزوم از متخصص کمک بگیرید. از این که مراجعه به مشاور را پیشنهاد دهید، خجالت نکشید. مشاوره روش موثری برای یادگیری مهارت‌های مدیریت استرس است و به یافتن دلایل اصلی افسردگی یا اضطراب کمک می‌کند. همان طور که در جستجوی راه‌حل نهایی برای گرم کردن رابطه‌ی زناشویی‌تان هستید، اهمیت رابطه جنسی و نزدیکی را دائماً به خودتان یادآوری کنید.

اگر همسرتان دلیل سرد شدنش را نمی‌داند، اما وجود مشکل را تصدیق می‌کند، بهتر است برای معاینه بالینی به پزشک خانوادگی‌تان مراجعه کنید. کاهش میل جنسی غالباً پی‌آمد ابتلا به عارضه‌ای تشخیص داده نشده، مانند کاهش تستوسترون، فشار خون بالا، کم‌کاری تیروئید یا دیابت، یا مصرف درازمدت داروهایی مانند داروهای ضدافسردگی، قرص ضدبارداری و داروهای خاص پروستات است.

اگر همسرتان ساکت است یا تمایلی به بحث درباره این مشکل ندارد، باید مسئولیت بهبود شرایط را به عهده بگیرید و مشکل را به خودتان ربط ندهید. مطمئن باشید که علت سردمزاجی شوهرتان ناتوانی شما یا همسرتان در جلب رضایت دیگری نیست. برای غلبه بر این مشکل لازم است که هر دو این مشکل را به عنوان مشکلی در زندگی زناشویی‌تان قبول کنید. چنانچه برای حل مشکل پیشقدم شوید و در صورت لزوم مراجعه به مشاور را پیشنهاد دهید، می‌توانید علت اصلی سردی همسرتان را مشخص کنید و برای تقویت و بهبود رابطه‌تان اقدام کنید.

به خاطر داشته باشید که حل کردن مشکلات زناشویی، جنسی، عملکردی یا عاطفی، یک فرایند است و یک شبه اتفاق نمی‌افتد. به خودتان زمان بدهید، صبور باشید و اگر لازم بود به مشاور مراجعه کنید تا اعتماد به نفس و عزت نفستان آسیبی نبیند.

پس از شناسایی علت سرد شدن شوهرتان و اقدام به درمان‌های لازم شما بعنوان همسر می‌توانید با تغییراتی در سبک زندگی و عادت‌های زناشویی، شوهرتان را بیشتر به رابطه زناشویی ترغیب کنید.

جسارت و جذابیت جنسی نسبت نزدیکی با هم دارند. اگر از امتحان کردن کارهای نو و جسورانه بترسید، هیچگاه نمی‌توانید لوند و دلفریب به نظر برسید. از ناحیه امن خودتان بیرون بیایید و برای این که شوهرتان را شیفته‌ی جذابیت جنسی خود کنید، کارهای زیر را انجام دهید:

بعضی از جذاب‌ترین لحظاتی که اکثر همسران هرگز آنها را از یاد نمی‌برند، بدون برنامه‌ریزی اتفاق می‌افتد. به اندازه کافی منعطف باشید تا اگر شرایطش، حتی هنگام صرف غذا یا لباس شستن پیش آمد، بتوانید جذابیت خود را به کار بگیرید. برای این که بتوانید همسرتان را در لحظه و بدون برنامه شیفته خود کنید، به روش زیر عمل کنید:

اگر می‌خواهید همسرتان را در اتاق خواب به وجد بیاورید، توصیه‌های زیر را عملی کنید:

غذای مناسب در زمان مناسب، یک روز یکنواخت و کسل کننده را به یک روز به یادماندنی در کنار عشقتان تبدیل می‌کند.

حتی وقتی که می‌خواهید، غذا بخورید، هم پیش‌غذا قبل از غذای اصلی و دسر بعد از آن سرو می‌شود. جذابیت جنسی خود را هوشمندانه به کار بگیرید. اگر می‌خواهید آتش عشق و علاقه‌ی شوهرتان را شعله‌ور کنید، به توصیه‌های زیر عمل کنید:

اکثر زوجین فقط در یک یا دو پوزیشن عشقبازی می‌کنند. برای تحریک کردن همسرتان کافی است که موقعیتتان را هنگام رابطه جنسی تغییر دهید.

تعداد زنانی که از سردی همسرشان در روابط زناشویی رنج می‌برند کم نیست که بسیاری از آنها در این رابطه سکوت می‌کنند و به خراب شدن زندگی‌شان نگاه می‌کنند. در این مواقع اول باید دلیل سرد مزاجی مرد را به کمک یک متخصص شناخت مشکلات مختلفی از جمله سن، عوارض دارو، وجود مشکل و بیماری در ناحیه تناسلی، افسردگی، استرس و وجود مشکلات در روابط عاطفی از جمله علل‌های شایع هستند که برای برطرف کردن هرکدام نیاز به مراجعه به متخصص در همان زمینه است. در این بین شما بعنوان همسر جذاب کردن رابطه زناشویی می‌توانید کمک شایانی به بهبود این وضع داشته باشید. برای این منظور سعی کنید کارهای هیجان انگیز انجام دهید برای معاشقه دنبال برنامه ریزی قبلی نباشید، جذابیت‌های ظاهری خود را بیشتر به نمایش بگذارید، رابطه جنسی را برای او بیشتر جذاب کنید و همواره از عادت قبلی خود پیروی نکنید و سعی کنید تجربیات جدید بدست آورید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

23 بازدید

21 بازدید

52 بازدید

81 بازدید

186 بازدید

دیدگاه

چگونه مرد سرد را گرم کنیم

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام. من ۳۲ و همسرم ۳۳ ساله هستن و هر دو خارج از ایران دانشجو هستیم. ایشون تجربه یه ازدواج ناموفق رو دارن (متاسفانه خانمشون اختلال دو قطبی داشتن). ما حدودا ۱۰ ماه با هم معاشرت کردیم و خوب پیش رفت و تصمیم گرفتیم که رابطه رو جدی تر ادامه بدیم. الان یک سال و نیم هست که با هم زندگی میکنیم و خوب پیش رفته و هر دو ابراز میکنیم که آرامش کلی داریم کنار هم. اما از لحاظ جنسی تطابق وجود نداره و هر از گاهی سر این موضوع بحثمون میشه. ایشون به طور میانگین حدود دو الی سه بار در ماه نیاز دارن اما من خواستار این میزان در هفته هستم. این رو هم اضافه کنم که من قبلا تجربه رابطه با جنس مقابل رو نداشتم. نمی‌دونم چقدر این قضیه سهم داره در میزان بیشتر خواهش جنسی من نسبت به ایشون و اینکه آیا با گذر زمان تطابق حاصل میشه یا نه. به ایشون پیشنهاد دادم که پیش مشاور یا سکسولوژیست بریم و مشورت کنیم ولی ایشون میگه میزان نیازش طبیعی هست و رابطه جنسی براش در اولویت نیست و دلیلی نمی‌بینه که در این جلسات حضور داشته باشه. خیلی هم عصبانی میشه وقتی این موضوع رو مطرح میکنم. نگرانم که در طولانی مدت این قضیه برای من ایجاد نارضایتی جدی کنه کما اینکه الان هم خیلی در این مورد ناراضی هستم.

سلام دوست گرامی. سرد شدن در ارتباط جنسی دلایل متعددی داره که ییکی از مهم ترین دلایلش، داشتن اضطراب ” من خوب نیستم” یا ” من از عهده این کار برنمیام” باشه. با توجه به نارضایتی شما از این موضوع، بهتره حتماً به سکسولوژیست مراجعه کنید. اگر امکان دسترسی ندارید ، از مشاوران رادیو عشق نوبت تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

سلام.من بعداز ازدواجم به مدت ٢٠سال باشوهرم خارج زندگی میکردم .دارای سه فرزند هستم.متاسفانه امسال بخاطر شرایط مالی مجبور شدم بیام ایران زندگی کنم،ولی شوهرم با پسرم(بخاطر شرایط سربازی)در خارج هستن..از وقتی امدم ایران ،همسرم نسبت بهم سرد شده،باوجودی ک من بااین محیط ناآشنا هستم تمام مسولیت زندگی وبچه ها رو سپرده به من..هیچ وقت از من نمی پرسه ک ایا مشکلی نداری وحتی نه زنگ میزنه ونه هم مسیج میده..اوایل مسیج میداد ولی مسیج معمولی ودو الی سه روزی یبار،اونم درحد پیام صبح بخیر بود ک براتمام ادلیستهاش میفرستاد..من انتظار دارم ک حدالاقل درکم کنه وپشتم باشه ک بتونم تو این شرایط ومحیط خو بگیرم،ولی او طرفه میره ونسبت به این مسایل بی اعتنا هست،میگه منم برا خودم به اندازه کافی مشکلات دارم..الانم ک مدتیه برامن مسیج نمیده وفقط برا دخترش میده

بهترین کار در شرایط فعلی تاس توسط شخص شما و جویا شدن اوضاع ایشان و پسرتان هست .شاید همسرتان از طرف شما خیالش راحت هست و مطمئن هست که شما از پس امور زندگی بر خواهید امد و با این تفکر شما تنها گذاشتند و از سوی دیکر ایشان هم مثل شما درگیر مسایل زندگی بدون حضور شما هستند و توقع پیگیری و حمایت عاطفی شما را دارند.بهتر است بدون شکایت از رفتارهای ایشان،در ارتباط با ایشان باشید و از روند زندگی انها اطاعات بگیرید و نفش عاطفی مادری و همسری خود را ایفا نمایید تا این ارتباط سبب تقویت ارتباط شما شود .

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

برخلاف تصور غالب میان مردم، زنان زیادی از سرد مزاج بودن شوهرشان رنج می‌برند و در بسیاری از موارد از بیان این موضوع احساس ترس، شرم و خجالت دارند. زیرا صحبت کردن درباره مسائل جنسی و زناشویی بخصوص برای خانم‌ها در جامعه ما تابو بوده و بسیاری مواقع زنان بجای ابراز خواسته‌ها و تمایلات جنسی‌شان به همسر، سکوت اختیار می‌کند که همین سکوت و دلخوری سرآغاز اختلافات و سوء تفاهم‌های دیگر در زندگی مشترک می‌شود. این سوء تفاهم‌ این است که شوهر دیگر اورا دوست ندارد و یا پای زن دیگری در میان است درحالیکه برای سرد مزاجی آقایان دلایل جسمی و روحی بسیاری وجود دارد.  بنابراین اولین و درست‌ترین قدم پیدا کردن علت سرد شدن همسر است.

فهرست مطالب

دلایل متعددی برای سرد شدن مردان وجود دارد که در این بخش به متداول‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

جالب است که مصرف دارو غالباً جزء دلایل سردمزاجی مردان در نظر گرفته نمی‌شود. بعضی داروهای بدون نسخه و تجویزی میل جنسی مرد و تمایل وی برای برقراری رابطه جنسی را سرکوب می‌کند. از داروهای تجویزی سرکوب کننده میل جنسی می‌توان به ضدافسردگی‌ها، آرام‌بخش‌ها، داروهای ضدزخم، داروهای مدر، داروهای درمان کننده فشار خون بالا، داروهای درمان کننده ناراحتی‌های روانی، داروهای مسکن مشتق از تریاک و داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب (NSAID’s) اشاره کرد. داروهای بدون نسخه‌ای که برای رفع سرفه، سرماخوردگی و آلرژی مصرف می‌شوند، نیز مردان را سرد می‌کند.

اگرچه افسردگی یکی از شایع‌ترین مشکلات روانی/ عاطفی در زندگی مدرن است، اما جالب است که افسردگی نیز علی‌رغم آن که دومین دلیل شایع سردمزاجی مردان است، غالباً نادیده گرفته می‌شود. افسردگی نابودکننده مهلک میل جنسی است، اما غالباً از دید افراد باانگیزه و فعال پنهان می‌ماند و این مردان سختکوش حتی متوجه افسرده شدن خود نمی‌شوند.چگونه مرد سرد را گرم کنیم

براساس گزارش بسیاری از مشاورین، پورنوگرافی در حال نزدیک شدن به صدر لیست علل سرد شدن شوهران نسبت به زنانشان است. جالب است بدانید که ارگاسم از راه اعتیاد جنسی و خودارضایی، در کنار احساس گناه عمیق ناشی از داشتن یک زندگی مرموز و دوگانه غالباً به نوعی بی‌میلی جنسی دامن می‌زند.

بسیاری از مردان به اشتباه فکر می‌کنند که نداشتن تماس و رابطه جنسی به این معنا است که مورد تجاوز نیز قرار نگرفته‌اند. اما صرف دیدن اندام‌های جنسی در دوران کودکی گاهی آسیبی دائمی به روان فرد می‌زند، مگر آن که شخص توسط مشاور مجرب درمان شود. نارضایتی از اندام و ظاهر خود، سرد بودن رابطه با والدین و اعضاء خانواده یا لوس و بچه ننه بودن نیز جزء خاطرات ناخوشایند دوران کودکی است که آثار مخرب آن می‌تواند به بی‌میلی جنسی دامن بزند.

باور کنید یا نه، بسیاری از مردان به شدت درباره توانایی جنسی خود احساس ناامنی می‌کنند. عدم اعتماد به نفس باعث می‌شود که همسر نگران از همان ابتدا خود را شکست خورده بداند. ترس نشأت گرفته از بی‌تجربگی غالباً با آموزش و صبر همسر عاشقی که شرایط شوهرش را درک می‌کند، برطرف می‌شود. حال آن که اضطراب عملکردی در مشکلات عمیق‌تر ریشه دارد که ارتباطی با رابطه جنسی ندارد؛ تنها راهکار غلبه بر این نوع سردمزاجی مراجعه به مشاور مجرب است.

استرس بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مدرن است و اکثر همسران آن را به عنوان شریک سوم زندگی خود پذیرفته‌اند. تعهدات بی‌شمار و کار سنگین انرژی و وقت را برای زن و شوهر باقی نمی‌گذارد که بتوانند از رابطه زناشویی‌شان لذت ببرند. حتی تغییرات مثبت زندگی، مانند ترفیع شغلی، خانه جدید یا به دنیا آمدن فرزند نیز انرژی را تحلیل می‌برد و میل جنسی را سرکوب می‌کند.

لازم است بدانید که اختلال نعوظ (ED) یا ناتوانی جنسی با بی‌میلی جنسی تفاوت دارد. با این حال زمانی که یک عارضه وجود دارد، معمولاً عارضه دوم نیز به زودی از پی آن خواهد آمد. مشکلات هورمونی نقش مهمی در این شرایط ناامید کننده دارند، کاهش میزان تستوسترون این دور باطل را پابرجاتر می‌کند. اختلال نعوظ نیز مانند بسیاری از مشکلات دیگر به تنهایی رخ نمی‌دهد.

هرچند کاهش بازداری جنسی جزء اثرات متداول الکل و مواد مخدر محسوب می‌شود، مصرف این مواد می‌تواند کاهش میل جنسی را نیز به دنبال داشته باشد.

این عامل‌ها توانایی فرد را برای لذت بردن از رابطه زناشویی کاهش می‌دهد. لذت نبردن از رابطه میل به برقراری رابطه را کم می‌کند. متاسفانه یافتن ارتباط بین این عامل‌ها و کاهش میل جنسی همواره آسان نیست. شاید لازم باشد که شما و همسرتان با دو یا سه متخصص مشورت کنید تا در نهایت یک نفر بتواند مشکل اصلی را تشخیص دهد.

نقش مشکلات زناشویی در اختلال‌های جنسی در بعضی موارد کاملاً مشخص است، اما تشخیص آن در بقیه موارد دشوارتر است. برخی همسران به اشتباه تصور می‌کنند که می‌توانند مشکلات حل نشده و بحث‌های تمام نشده را پشت در اتاق خواب جا بگذارند. پیش از هر کاری لازم است که شما و همسرتان به وضعیت روحی و احوالات خود توجه کنید. آیا از مهارت‌های لازم برای حل مناقشه برخوردار هستید؟ آیا همسرتان را زیرکانه تحقیر می‌کنید یا به روش‌ها دیگری به او بی‌احترامی می‌کنید؟ اگر به همسرتان احترام نمی‌گذارید، نباید از کمرنگ شدن میل جنسی او شکایت داشته باشید.

مهم است که بتوانید کاهش میل جنسی، نداشتن میل جنسی (نداشتن خیالپردازی‌های جنسی) و اختلالات جنسی (ناتوانی در برقراری رابطه جنسی که معمولاً با احساس گناه شدید همراه است) را از هم تشخیص دهید. هر یک از این عوارض دلایل جسمی و روانی خاص خود را دارد و روش‌های درمان آنها کاملاً با هم متفاوت است.

چنانچه تفاوت بین این مشکلات را بدانید، می‌توانید راه‌حل بهتری را برای حل مشکل موجود پیدا کنید و از بروز عوارض عاطفی جبران‌ناپذیر جلوگیری کنید.

بدترین مکان برای صحبت کردن درباره مشکلات جنسی، اتاق خواب است یعنی جایی که هر دو آسیب‌پذیر هستید. بهتر است مکان بی‌طرفی را پیدا کنید که بتوانید به تنهایی و بدون مزاحمت و ضمن حفظ حریم خصوصی‌تان با یکدیگر درباره این موضوع حساس صحبت کنید.

نهایت تلاشتان را بکنید تا احساسات خود را با رعایت حساسیت‌های خود و همسرتان و بدون سرزنش کردن او بیان کنید. درست است که در میان گذاشتن نگرانی‌ها مهم است، اما باید این کار را به گونه‌ای انجام دهید که همسرتان حس نکند که دارید او را متهم می‌کنید.

اگر همسرتان می‌تواند علت معینی، مانند استرس شغلی یا خستگی دائمی، را برای سردمزاجی‌اش ذکر کند، سعی کنید با هم راه‌حلی را پیدا کنید. بر روی تغییر نهایی متمرکز شوید و در صورت لزوم از متخصص کمک بگیرید. از این که مراجعه به مشاور را پیشنهاد دهید، خجالت نکشید. مشاوره روش موثری برای یادگیری مهارت‌های مدیریت استرس است و به یافتن دلایل اصلی افسردگی یا اضطراب کمک می‌کند. همان طور که در جستجوی راه‌حل نهایی برای گرم کردن رابطه‌ی زناشویی‌تان هستید، اهمیت رابطه جنسی و نزدیکی را دائماً به خودتان یادآوری کنید.

اگر همسرتان دلیل سرد شدنش را نمی‌داند، اما وجود مشکل را تصدیق می‌کند، بهتر است برای معاینه بالینی به پزشک خانوادگی‌تان مراجعه کنید. کاهش میل جنسی غالباً پی‌آمد ابتلا به عارضه‌ای تشخیص داده نشده، مانند کاهش تستوسترون، فشار خون بالا، کم‌کاری تیروئید یا دیابت، یا مصرف درازمدت داروهایی مانند داروهای ضدافسردگی، قرص ضدبارداری و داروهای خاص پروستات است.

اگر همسرتان ساکت است یا تمایلی به بحث درباره این مشکل ندارد، باید مسئولیت بهبود شرایط را به عهده بگیرید و مشکل را به خودتان ربط ندهید. مطمئن باشید که علت سردمزاجی شوهرتان ناتوانی شما یا همسرتان در جلب رضایت دیگری نیست. برای غلبه بر این مشکل لازم است که هر دو این مشکل را به عنوان مشکلی در زندگی زناشویی‌تان قبول کنید. چنانچه برای حل مشکل پیشقدم شوید و در صورت لزوم مراجعه به مشاور را پیشنهاد دهید، می‌توانید علت اصلی سردی همسرتان را مشخص کنید و برای تقویت و بهبود رابطه‌تان اقدام کنید.

به خاطر داشته باشید که حل کردن مشکلات زناشویی، جنسی، عملکردی یا عاطفی، یک فرایند است و یک شبه اتفاق نمی‌افتد. به خودتان زمان بدهید، صبور باشید و اگر لازم بود به مشاور مراجعه کنید تا اعتماد به نفس و عزت نفستان آسیبی نبیند.

پس از شناسایی علت سرد شدن شوهرتان و اقدام به درمان‌های لازم شما بعنوان همسر می‌توانید با تغییراتی در سبک زندگی و عادت‌های زناشویی، شوهرتان را بیشتر به رابطه زناشویی ترغیب کنید.

جسارت و جذابیت جنسی نسبت نزدیکی با هم دارند. اگر از امتحان کردن کارهای نو و جسورانه بترسید، هیچگاه نمی‌توانید لوند و دلفریب به نظر برسید. از ناحیه امن خودتان بیرون بیایید و برای این که شوهرتان را شیفته‌ی جذابیت جنسی خود کنید، کارهای زیر را انجام دهید:

بعضی از جذاب‌ترین لحظاتی که اکثر همسران هرگز آنها را از یاد نمی‌برند، بدون برنامه‌ریزی اتفاق می‌افتد. به اندازه کافی منعطف باشید تا اگر شرایطش، حتی هنگام صرف غذا یا لباس شستن پیش آمد، بتوانید جذابیت خود را به کار بگیرید. برای این که بتوانید همسرتان را در لحظه و بدون برنامه شیفته خود کنید، به روش زیر عمل کنید:

اگر می‌خواهید همسرتان را در اتاق خواب به وجد بیاورید، توصیه‌های زیر را عملی کنید:

غذای مناسب در زمان مناسب، یک روز یکنواخت و کسل کننده را به یک روز به یادماندنی در کنار عشقتان تبدیل می‌کند.

حتی وقتی که می‌خواهید، غذا بخورید، هم پیش‌غذا قبل از غذای اصلی و دسر بعد از آن سرو می‌شود. جذابیت جنسی خود را هوشمندانه به کار بگیرید. اگر می‌خواهید آتش عشق و علاقه‌ی شوهرتان را شعله‌ور کنید، به توصیه‌های زیر عمل کنید:

اکثر زوجین فقط در یک یا دو پوزیشن عشقبازی می‌کنند. برای تحریک کردن همسرتان کافی است که موقعیتتان را هنگام رابطه جنسی تغییر دهید.

تعداد زنانی که از سردی همسرشان در روابط زناشویی رنج می‌برند کم نیست که بسیاری از آنها در این رابطه سکوت می‌کنند و به خراب شدن زندگی‌شان نگاه می‌کنند. در این مواقع اول باید دلیل سرد مزاجی مرد را به کمک یک متخصص شناخت مشکلات مختلفی از جمله سن، عوارض دارو، وجود مشکل و بیماری در ناحیه تناسلی، افسردگی، استرس و وجود مشکلات در روابط عاطفی از جمله علل‌های شایع هستند که برای برطرف کردن هرکدام نیاز به مراجعه به متخصص در همان زمینه است. در این بین شما بعنوان همسر جذاب کردن رابطه زناشویی می‌توانید کمک شایانی به بهبود این وضع داشته باشید. برای این منظور سعی کنید کارهای هیجان انگیز انجام دهید برای معاشقه دنبال برنامه ریزی قبلی نباشید، جذابیت‌های ظاهری خود را بیشتر به نمایش بگذارید، رابطه جنسی را برای او بیشتر جذاب کنید و همواره از عادت قبلی خود پیروی نکنید و سعی کنید تجربیات جدید بدست آورید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

23 بازدید

21 بازدید

52 بازدید

81 بازدید

186 بازدید

دیدگاه

چگونه مرد سرد را گرم کنیم

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام. من ۳۲ و همسرم ۳۳ ساله هستن و هر دو خارج از ایران دانشجو هستیم. ایشون تجربه یه ازدواج ناموفق رو دارن (متاسفانه خانمشون اختلال دو قطبی داشتن). ما حدودا ۱۰ ماه با هم معاشرت کردیم و خوب پیش رفت و تصمیم گرفتیم که رابطه رو جدی تر ادامه بدیم. الان یک سال و نیم هست که با هم زندگی میکنیم و خوب پیش رفته و هر دو ابراز میکنیم که آرامش کلی داریم کنار هم. اما از لحاظ جنسی تطابق وجود نداره و هر از گاهی سر این موضوع بحثمون میشه. ایشون به طور میانگین حدود دو الی سه بار در ماه نیاز دارن اما من خواستار این میزان در هفته هستم. این رو هم اضافه کنم که من قبلا تجربه رابطه با جنس مقابل رو نداشتم. نمی‌دونم چقدر این قضیه سهم داره در میزان بیشتر خواهش جنسی من نسبت به ایشون و اینکه آیا با گذر زمان تطابق حاصل میشه یا نه. به ایشون پیشنهاد دادم که پیش مشاور یا سکسولوژیست بریم و مشورت کنیم ولی ایشون میگه میزان نیازش طبیعی هست و رابطه جنسی براش در اولویت نیست و دلیلی نمی‌بینه که در این جلسات حضور داشته باشه. خیلی هم عصبانی میشه وقتی این موضوع رو مطرح میکنم. نگرانم که در طولانی مدت این قضیه برای من ایجاد نارضایتی جدی کنه کما اینکه الان هم خیلی در این مورد ناراضی هستم.

سلام دوست گرامی. سرد شدن در ارتباط جنسی دلایل متعددی داره که ییکی از مهم ترین دلایلش، داشتن اضطراب ” من خوب نیستم” یا ” من از عهده این کار برنمیام” باشه. با توجه به نارضایتی شما از این موضوع، بهتره حتماً به سکسولوژیست مراجعه کنید. اگر امکان دسترسی ندارید ، از مشاوران رادیو عشق نوبت تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

سلام.من بعداز ازدواجم به مدت ٢٠سال باشوهرم خارج زندگی میکردم .دارای سه فرزند هستم.متاسفانه امسال بخاطر شرایط مالی مجبور شدم بیام ایران زندگی کنم،ولی شوهرم با پسرم(بخاطر شرایط سربازی)در خارج هستن..از وقتی امدم ایران ،همسرم نسبت بهم سرد شده،باوجودی ک من بااین محیط ناآشنا هستم تمام مسولیت زندگی وبچه ها رو سپرده به من..هیچ وقت از من نمی پرسه ک ایا مشکلی نداری وحتی نه زنگ میزنه ونه هم مسیج میده..اوایل مسیج میداد ولی مسیج معمولی ودو الی سه روزی یبار،اونم درحد پیام صبح بخیر بود ک براتمام ادلیستهاش میفرستاد..من انتظار دارم ک حدالاقل درکم کنه وپشتم باشه ک بتونم تو این شرایط ومحیط خو بگیرم،ولی او طرفه میره ونسبت به این مسایل بی اعتنا هست،میگه منم برا خودم به اندازه کافی مشکلات دارم..الانم ک مدتیه برامن مسیج نمیده وفقط برا دخترش میده

بهترین کار در شرایط فعلی تاس توسط شخص شما و جویا شدن اوضاع ایشان و پسرتان هست .شاید همسرتان از طرف شما خیالش راحت هست و مطمئن هست که شما از پس امور زندگی بر خواهید امد و با این تفکر شما تنها گذاشتند و از سوی دیکر ایشان هم مثل شما درگیر مسایل زندگی بدون حضور شما هستند و توقع پیگیری و حمایت عاطفی شما را دارند.بهتر است بدون شکایت از رفتارهای ایشان،در ارتباط با ایشان باشید و از روند زندگی انها اطاعات بگیرید و نفش عاطفی مادری و همسری خود را ایفا نمایید تا این ارتباط سبب تقویت ارتباط شما شود .

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

برخلاف تصور غالب میان مردم، زنان زیادی از سرد مزاج بودن شوهرشان رنج می‌برند و در بسیاری از موارد از بیان این موضوع احساس ترس، شرم و خجالت دارند. زیرا صحبت کردن درباره مسائل جنسی و زناشویی بخصوص برای خانم‌ها در جامعه ما تابو بوده و بسیاری مواقع زنان بجای ابراز خواسته‌ها و تمایلات جنسی‌شان به همسر، سکوت اختیار می‌کند که همین سکوت و دلخوری سرآغاز اختلافات و سوء تفاهم‌های دیگر در زندگی مشترک می‌شود. این سوء تفاهم‌ این است که شوهر دیگر اورا دوست ندارد و یا پای زن دیگری در میان است درحالیکه برای سرد مزاجی آقایان دلایل جسمی و روحی بسیاری وجود دارد.  بنابراین اولین و درست‌ترین قدم پیدا کردن علت سرد شدن همسر است.

فهرست مطالب

دلایل متعددی برای سرد شدن مردان وجود دارد که در این بخش به متداول‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

جالب است که مصرف دارو غالباً جزء دلایل سردمزاجی مردان در نظر گرفته نمی‌شود. بعضی داروهای بدون نسخه و تجویزی میل جنسی مرد و تمایل وی برای برقراری رابطه جنسی را سرکوب می‌کند. از داروهای تجویزی سرکوب کننده میل جنسی می‌توان به ضدافسردگی‌ها، آرام‌بخش‌ها، داروهای ضدزخم، داروهای مدر، داروهای درمان کننده فشار خون بالا، داروهای درمان کننده ناراحتی‌های روانی، داروهای مسکن مشتق از تریاک و داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب (NSAID’s) اشاره کرد. داروهای بدون نسخه‌ای که برای رفع سرفه، سرماخوردگی و آلرژی مصرف می‌شوند، نیز مردان را سرد می‌کند.

اگرچه افسردگی یکی از شایع‌ترین مشکلات روانی/ عاطفی در زندگی مدرن است، اما جالب است که افسردگی نیز علی‌رغم آن که دومین دلیل شایع سردمزاجی مردان است، غالباً نادیده گرفته می‌شود. افسردگی نابودکننده مهلک میل جنسی است، اما غالباً از دید افراد باانگیزه و فعال پنهان می‌ماند و این مردان سختکوش حتی متوجه افسرده شدن خود نمی‌شوند.چگونه مرد سرد را گرم کنیم

براساس گزارش بسیاری از مشاورین، پورنوگرافی در حال نزدیک شدن به صدر لیست علل سرد شدن شوهران نسبت به زنانشان است. جالب است بدانید که ارگاسم از راه اعتیاد جنسی و خودارضایی، در کنار احساس گناه عمیق ناشی از داشتن یک زندگی مرموز و دوگانه غالباً به نوعی بی‌میلی جنسی دامن می‌زند.

بسیاری از مردان به اشتباه فکر می‌کنند که نداشتن تماس و رابطه جنسی به این معنا است که مورد تجاوز نیز قرار نگرفته‌اند. اما صرف دیدن اندام‌های جنسی در دوران کودکی گاهی آسیبی دائمی به روان فرد می‌زند، مگر آن که شخص توسط مشاور مجرب درمان شود. نارضایتی از اندام و ظاهر خود، سرد بودن رابطه با والدین و اعضاء خانواده یا لوس و بچه ننه بودن نیز جزء خاطرات ناخوشایند دوران کودکی است که آثار مخرب آن می‌تواند به بی‌میلی جنسی دامن بزند.

باور کنید یا نه، بسیاری از مردان به شدت درباره توانایی جنسی خود احساس ناامنی می‌کنند. عدم اعتماد به نفس باعث می‌شود که همسر نگران از همان ابتدا خود را شکست خورده بداند. ترس نشأت گرفته از بی‌تجربگی غالباً با آموزش و صبر همسر عاشقی که شرایط شوهرش را درک می‌کند، برطرف می‌شود. حال آن که اضطراب عملکردی در مشکلات عمیق‌تر ریشه دارد که ارتباطی با رابطه جنسی ندارد؛ تنها راهکار غلبه بر این نوع سردمزاجی مراجعه به مشاور مجرب است.

استرس بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مدرن است و اکثر همسران آن را به عنوان شریک سوم زندگی خود پذیرفته‌اند. تعهدات بی‌شمار و کار سنگین انرژی و وقت را برای زن و شوهر باقی نمی‌گذارد که بتوانند از رابطه زناشویی‌شان لذت ببرند. حتی تغییرات مثبت زندگی، مانند ترفیع شغلی، خانه جدید یا به دنیا آمدن فرزند نیز انرژی را تحلیل می‌برد و میل جنسی را سرکوب می‌کند.

لازم است بدانید که اختلال نعوظ (ED) یا ناتوانی جنسی با بی‌میلی جنسی تفاوت دارد. با این حال زمانی که یک عارضه وجود دارد، معمولاً عارضه دوم نیز به زودی از پی آن خواهد آمد. مشکلات هورمونی نقش مهمی در این شرایط ناامید کننده دارند، کاهش میزان تستوسترون این دور باطل را پابرجاتر می‌کند. اختلال نعوظ نیز مانند بسیاری از مشکلات دیگر به تنهایی رخ نمی‌دهد.

هرچند کاهش بازداری جنسی جزء اثرات متداول الکل و مواد مخدر محسوب می‌شود، مصرف این مواد می‌تواند کاهش میل جنسی را نیز به دنبال داشته باشد.

این عامل‌ها توانایی فرد را برای لذت بردن از رابطه زناشویی کاهش می‌دهد. لذت نبردن از رابطه میل به برقراری رابطه را کم می‌کند. متاسفانه یافتن ارتباط بین این عامل‌ها و کاهش میل جنسی همواره آسان نیست. شاید لازم باشد که شما و همسرتان با دو یا سه متخصص مشورت کنید تا در نهایت یک نفر بتواند مشکل اصلی را تشخیص دهد.

نقش مشکلات زناشویی در اختلال‌های جنسی در بعضی موارد کاملاً مشخص است، اما تشخیص آن در بقیه موارد دشوارتر است. برخی همسران به اشتباه تصور می‌کنند که می‌توانند مشکلات حل نشده و بحث‌های تمام نشده را پشت در اتاق خواب جا بگذارند. پیش از هر کاری لازم است که شما و همسرتان به وضعیت روحی و احوالات خود توجه کنید. آیا از مهارت‌های لازم برای حل مناقشه برخوردار هستید؟ آیا همسرتان را زیرکانه تحقیر می‌کنید یا به روش‌ها دیگری به او بی‌احترامی می‌کنید؟ اگر به همسرتان احترام نمی‌گذارید، نباید از کمرنگ شدن میل جنسی او شکایت داشته باشید.

مهم است که بتوانید کاهش میل جنسی، نداشتن میل جنسی (نداشتن خیالپردازی‌های جنسی) و اختلالات جنسی (ناتوانی در برقراری رابطه جنسی که معمولاً با احساس گناه شدید همراه است) را از هم تشخیص دهید. هر یک از این عوارض دلایل جسمی و روانی خاص خود را دارد و روش‌های درمان آنها کاملاً با هم متفاوت است.

چنانچه تفاوت بین این مشکلات را بدانید، می‌توانید راه‌حل بهتری را برای حل مشکل موجود پیدا کنید و از بروز عوارض عاطفی جبران‌ناپذیر جلوگیری کنید.

بدترین مکان برای صحبت کردن درباره مشکلات جنسی، اتاق خواب است یعنی جایی که هر دو آسیب‌پذیر هستید. بهتر است مکان بی‌طرفی را پیدا کنید که بتوانید به تنهایی و بدون مزاحمت و ضمن حفظ حریم خصوصی‌تان با یکدیگر درباره این موضوع حساس صحبت کنید.

نهایت تلاشتان را بکنید تا احساسات خود را با رعایت حساسیت‌های خود و همسرتان و بدون سرزنش کردن او بیان کنید. درست است که در میان گذاشتن نگرانی‌ها مهم است، اما باید این کار را به گونه‌ای انجام دهید که همسرتان حس نکند که دارید او را متهم می‌کنید.

اگر همسرتان می‌تواند علت معینی، مانند استرس شغلی یا خستگی دائمی، را برای سردمزاجی‌اش ذکر کند، سعی کنید با هم راه‌حلی را پیدا کنید. بر روی تغییر نهایی متمرکز شوید و در صورت لزوم از متخصص کمک بگیرید. از این که مراجعه به مشاور را پیشنهاد دهید، خجالت نکشید. مشاوره روش موثری برای یادگیری مهارت‌های مدیریت استرس است و به یافتن دلایل اصلی افسردگی یا اضطراب کمک می‌کند. همان طور که در جستجوی راه‌حل نهایی برای گرم کردن رابطه‌ی زناشویی‌تان هستید، اهمیت رابطه جنسی و نزدیکی را دائماً به خودتان یادآوری کنید.

اگر همسرتان دلیل سرد شدنش را نمی‌داند، اما وجود مشکل را تصدیق می‌کند، بهتر است برای معاینه بالینی به پزشک خانوادگی‌تان مراجعه کنید. کاهش میل جنسی غالباً پی‌آمد ابتلا به عارضه‌ای تشخیص داده نشده، مانند کاهش تستوسترون، فشار خون بالا، کم‌کاری تیروئید یا دیابت، یا مصرف درازمدت داروهایی مانند داروهای ضدافسردگی، قرص ضدبارداری و داروهای خاص پروستات است.

اگر همسرتان ساکت است یا تمایلی به بحث درباره این مشکل ندارد، باید مسئولیت بهبود شرایط را به عهده بگیرید و مشکل را به خودتان ربط ندهید. مطمئن باشید که علت سردمزاجی شوهرتان ناتوانی شما یا همسرتان در جلب رضایت دیگری نیست. برای غلبه بر این مشکل لازم است که هر دو این مشکل را به عنوان مشکلی در زندگی زناشویی‌تان قبول کنید. چنانچه برای حل مشکل پیشقدم شوید و در صورت لزوم مراجعه به مشاور را پیشنهاد دهید، می‌توانید علت اصلی سردی همسرتان را مشخص کنید و برای تقویت و بهبود رابطه‌تان اقدام کنید.

به خاطر داشته باشید که حل کردن مشکلات زناشویی، جنسی، عملکردی یا عاطفی، یک فرایند است و یک شبه اتفاق نمی‌افتد. به خودتان زمان بدهید، صبور باشید و اگر لازم بود به مشاور مراجعه کنید تا اعتماد به نفس و عزت نفستان آسیبی نبیند.

پس از شناسایی علت سرد شدن شوهرتان و اقدام به درمان‌های لازم شما بعنوان همسر می‌توانید با تغییراتی در سبک زندگی و عادت‌های زناشویی، شوهرتان را بیشتر به رابطه زناشویی ترغیب کنید.

جسارت و جذابیت جنسی نسبت نزدیکی با هم دارند. اگر از امتحان کردن کارهای نو و جسورانه بترسید، هیچگاه نمی‌توانید لوند و دلفریب به نظر برسید. از ناحیه امن خودتان بیرون بیایید و برای این که شوهرتان را شیفته‌ی جذابیت جنسی خود کنید، کارهای زیر را انجام دهید:

بعضی از جذاب‌ترین لحظاتی که اکثر همسران هرگز آنها را از یاد نمی‌برند، بدون برنامه‌ریزی اتفاق می‌افتد. به اندازه کافی منعطف باشید تا اگر شرایطش، حتی هنگام صرف غذا یا لباس شستن پیش آمد، بتوانید جذابیت خود را به کار بگیرید. برای این که بتوانید همسرتان را در لحظه و بدون برنامه شیفته خود کنید، به روش زیر عمل کنید:

اگر می‌خواهید همسرتان را در اتاق خواب به وجد بیاورید، توصیه‌های زیر را عملی کنید:

غذای مناسب در زمان مناسب، یک روز یکنواخت و کسل کننده را به یک روز به یادماندنی در کنار عشقتان تبدیل می‌کند.

حتی وقتی که می‌خواهید، غذا بخورید، هم پیش‌غذا قبل از غذای اصلی و دسر بعد از آن سرو می‌شود. جذابیت جنسی خود را هوشمندانه به کار بگیرید. اگر می‌خواهید آتش عشق و علاقه‌ی شوهرتان را شعله‌ور کنید، به توصیه‌های زیر عمل کنید:

اکثر زوجین فقط در یک یا دو پوزیشن عشقبازی می‌کنند. برای تحریک کردن همسرتان کافی است که موقعیتتان را هنگام رابطه جنسی تغییر دهید.

تعداد زنانی که از سردی همسرشان در روابط زناشویی رنج می‌برند کم نیست که بسیاری از آنها در این رابطه سکوت می‌کنند و به خراب شدن زندگی‌شان نگاه می‌کنند. در این مواقع اول باید دلیل سرد مزاجی مرد را به کمک یک متخصص شناخت مشکلات مختلفی از جمله سن، عوارض دارو، وجود مشکل و بیماری در ناحیه تناسلی، افسردگی، استرس و وجود مشکلات در روابط عاطفی از جمله علل‌های شایع هستند که برای برطرف کردن هرکدام نیاز به مراجعه به متخصص در همان زمینه است. در این بین شما بعنوان همسر جذاب کردن رابطه زناشویی می‌توانید کمک شایانی به بهبود این وضع داشته باشید. برای این منظور سعی کنید کارهای هیجان انگیز انجام دهید برای معاشقه دنبال برنامه ریزی قبلی نباشید، جذابیت‌های ظاهری خود را بیشتر به نمایش بگذارید، رابطه جنسی را برای او بیشتر جذاب کنید و همواره از عادت قبلی خود پیروی نکنید و سعی کنید تجربیات جدید بدست آورید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

23 بازدید

21 بازدید

52 بازدید

81 بازدید

186 بازدید

دیدگاه

چگونه مرد سرد را گرم کنیم

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام. من ۳۲ و همسرم ۳۳ ساله هستن و هر دو خارج از ایران دانشجو هستیم. ایشون تجربه یه ازدواج ناموفق رو دارن (متاسفانه خانمشون اختلال دو قطبی داشتن). ما حدودا ۱۰ ماه با هم معاشرت کردیم و خوب پیش رفت و تصمیم گرفتیم که رابطه رو جدی تر ادامه بدیم. الان یک سال و نیم هست که با هم زندگی میکنیم و خوب پیش رفته و هر دو ابراز میکنیم که آرامش کلی داریم کنار هم. اما از لحاظ جنسی تطابق وجود نداره و هر از گاهی سر این موضوع بحثمون میشه. ایشون به طور میانگین حدود دو الی سه بار در ماه نیاز دارن اما من خواستار این میزان در هفته هستم. این رو هم اضافه کنم که من قبلا تجربه رابطه با جنس مقابل رو نداشتم. نمی‌دونم چقدر این قضیه سهم داره در میزان بیشتر خواهش جنسی من نسبت به ایشون و اینکه آیا با گذر زمان تطابق حاصل میشه یا نه. به ایشون پیشنهاد دادم که پیش مشاور یا سکسولوژیست بریم و مشورت کنیم ولی ایشون میگه میزان نیازش طبیعی هست و رابطه جنسی براش در اولویت نیست و دلیلی نمی‌بینه که در این جلسات حضور داشته باشه. خیلی هم عصبانی میشه وقتی این موضوع رو مطرح میکنم. نگرانم که در طولانی مدت این قضیه برای من ایجاد نارضایتی جدی کنه کما اینکه الان هم خیلی در این مورد ناراضی هستم.

سلام دوست گرامی. سرد شدن در ارتباط جنسی دلایل متعددی داره که ییکی از مهم ترین دلایلش، داشتن اضطراب ” من خوب نیستم” یا ” من از عهده این کار برنمیام” باشه. با توجه به نارضایتی شما از این موضوع، بهتره حتماً به سکسولوژیست مراجعه کنید. اگر امکان دسترسی ندارید ، از مشاوران رادیو عشق نوبت تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

سلام.من بعداز ازدواجم به مدت ٢٠سال باشوهرم خارج زندگی میکردم .دارای سه فرزند هستم.متاسفانه امسال بخاطر شرایط مالی مجبور شدم بیام ایران زندگی کنم،ولی شوهرم با پسرم(بخاطر شرایط سربازی)در خارج هستن..از وقتی امدم ایران ،همسرم نسبت بهم سرد شده،باوجودی ک من بااین محیط ناآشنا هستم تمام مسولیت زندگی وبچه ها رو سپرده به من..هیچ وقت از من نمی پرسه ک ایا مشکلی نداری وحتی نه زنگ میزنه ونه هم مسیج میده..اوایل مسیج میداد ولی مسیج معمولی ودو الی سه روزی یبار،اونم درحد پیام صبح بخیر بود ک براتمام ادلیستهاش میفرستاد..من انتظار دارم ک حدالاقل درکم کنه وپشتم باشه ک بتونم تو این شرایط ومحیط خو بگیرم،ولی او طرفه میره ونسبت به این مسایل بی اعتنا هست،میگه منم برا خودم به اندازه کافی مشکلات دارم..الانم ک مدتیه برامن مسیج نمیده وفقط برا دخترش میده

بهترین کار در شرایط فعلی تاس توسط شخص شما و جویا شدن اوضاع ایشان و پسرتان هست .شاید همسرتان از طرف شما خیالش راحت هست و مطمئن هست که شما از پس امور زندگی بر خواهید امد و با این تفکر شما تنها گذاشتند و از سوی دیکر ایشان هم مثل شما درگیر مسایل زندگی بدون حضور شما هستند و توقع پیگیری و حمایت عاطفی شما را دارند.بهتر است بدون شکایت از رفتارهای ایشان،در ارتباط با ایشان باشید و از روند زندگی انها اطاعات بگیرید و نفش عاطفی مادری و همسری خود را ایفا نمایید تا این ارتباط سبب تقویت ارتباط شما شود .

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

 


 

سوال: سلام شوهر من بسیار سرد مزاج است شاید ماهها حتی نزدیک من نمیاید ومن خیلی گرم مزاجم خیلی اذیت میشم ی بچه یک سال ونیمهدارم بارها تصمیم گرفتم ازش جداشم ولی به خاطربچم صبر کردم چکار کنمچگونه مرد سرد را گرم کنیم


 


پاسخ مشاور (خانم محسنیان): 

دوست عزیز با سلام. درست است، احتمالاً شما مدتی است که از این قضیه رنج می برید و شاید خیلی هم نتوانید این موضوع را با کسی در میان بگذارید. به همین دلیل خیلی آزرده خاطر شده اید. اکثر خانم ها انتظار چنین چیزی را از همسرانشان ندارند. بنابراین هنگامی که با این موضوع روبرو می شوند، برایشان غیرقابل تحمل است. ممکن است به اشتباه اینگونه برداشت کنند که همسرشان به آنها توجه نمی کند، یا اینکه در نظر همسرشان زیبا و خوش هیکل نیستند یا …. این عدم توافق زن و شوهر بر سر کمیت و کیفیت روابط زناشویی، می تواند دیگر روابط عاطفی آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

اما حقیقت این است که امروزه بنا به دلایل مختلفی تعداد قابل توجهی از خانم ها از سردمزاجی همسرانشان شکایت دارند و این فقط مختص گروه خاصی نیست. کم و بیش تمام زنان و مردان، فراز و نشیب ها و مشکلاتی در زمینه روابط زناشویی شان تجربه می کنند. اما زوجی می تواند از این پستی و بلندی ها عبور کند که حداقل یکی از آن دو (و چه بهتر هر دوی آنها) برای رفع مشکلاتشان به فکر چاره باشند. زیرا سرکوب این نیاز طبیعی، آثار نامطلوبی بر صمیمیت و نشاط خانواده خواهد داشت. این جای بسی امیدواری است که شما اولین گام حل مشکلتان را به خوبی برداشته اید. اما دومین کاری که شما می توانید انجام دهید این است که ابتدا بیندیشید که علت سردمزاجی همسرتان چیست. سپس متناسب با آن علت، با صبر و شکیبایی به رفع مشکلاتتان بپردازید. این را بدانید که در اکثر موارد این مشکل بر طرف می شود و نیازی به گرفتن تصمیمات عجولانه ای از جمله طلاق و … نیست.

سردمزاجی ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد. به عنوان نمونه اگر فرد احساس کند ممکن است در معرض دید دیگران و حتی کودکی خردسال قرار گیرد، ممکن است از انجام رابطه زناشویی طفره رود. بنابراین بایستی شرایط را به گونه ای فراهم آورید که مثلاً اگر در لحظه مورد نظر، فرزندتان در اتاق خوابیده است، در خواب تقریباً عمیقی باشد و در صورت بیدار شدن متوجه رابطه شما نگردد و یا در صورت امکان به اتاق دیگری بروید.

کاهش سطح سلامتی جسمانی، دیابت، قطع تنفس حین خواب، مصرف برخی از داروها از جمله آنتی هیستامین یا ضد فشارخون، اضطراب، افسردگی و نگرانی در هر زمینه ای، عدم احساس رضایت و خوشبختی، استرس، خستگی، کم خوابی، چاقی و …  باعث کاهش میل جنسی می شود. بنابراین بهتر است ابتدا در حل مشکل احتمالی همسرتان به او کمک کنید و در صورت امکان از افراد متخصص کمک بگیرید.

وجود دیگر مشکلات جسمانی از جمله زود انزالی، اختلال نعوظ و …. به سردمزاجی منجر می گردد. در صورت وجود چنین مشکلاتی، احتمالاً مرد احساس ضعف نموده، در نتیجه از نزدیک شدن به همسرش هراسان می شود. بطوریکه وقتی به این رابطه فکر می کند، دچار اضطراب و استرس می شود و از انجام آن پشیمان می گردد. بنابراین به او کمک کنید از این نگرانی نجات یابد. مثلاً به او بگویید این مشکل برای من اهمیت زیادی ندارد، مهم این است که در حین رابطه از وجود یکدیگر لذت ببریم، حتی اگر آن رابطه اصلی انجام نگیرد. همچنین به او کمک کنید هنگام رابطه زناشویی به جای تمرکز بر مشکل خود، بیشتر بر حس هایی همچون حس بویایی، لامسه و … تمرکز نماید. از طرف دیگر به طور غیر مستقیم و بدون اینکه غرور او را جریحه دار کنید او را برای انجام معاینات پزشکی ترغیب کنید.

خانمی که نتواند متناسب با ملاک های ذهنی همسرش خود را بیاراید و عشوه گری کند شاید به تدریج باعث بی تفاوتی همسرش گردد. بنابراین خوب است خانم ها بدانند چگونه باید در برابر همسرشان طنازی و عشوه گری کنند و ظرافت های زنانه را رعایت کنند. چنانکه پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: “مرد را به حال خود بگذارید، با وی در نیاویزید، او را به اجبار به سوی خود نخوانید، مرد نیازمند عشوه گری و طنازی است، نه زور و اجبار (وسائل الشیعه، ج14، ص85). یا در جایی دیگر می فرمایند: “خانم ها از آرایش دریغ مکنید، بهترین، ملایم ترین و دل نوازترین عطر را به کار برید، زیباترین و دلرباترین لباس را به اندام خویش بپوشانید، خود را حداقل با یک گردنبند زینت بخشید و صبح و شام خود را به شوهر عرضه دارید، در یک کلام چشم و دل شریک زندگیتان را هنرمندانه بربایید (فروع کافی، ج5،  ص500).

اختلافات، درگیری و عدم رابطه صمیمانه میان زوجین، از جمله عوامل کاهنده روابط زناشویی است. بنابراین باید سعی شود روابط گرم و صمیمانه ای میان اعضای خانواده جریان یابد. مصرف الکل یا مواد مخدر باعث کاهش میل جنسی در فرد و یا در همسر وی می شود. عدم رعایت بهداشت فردی، عدم آگاهی از انتظارات همسر در حین رابطه زناشویی، برخی از تفکرات اشتباه در مورد کیفیت و کمیت رابطه جنسی، عدم تغذیه مناسب، و … از دیگر عوامل کاهش میل جنسی است.

در کنار یافتن علت مشکل همسرتان، این را هم بدانید که همیشه لازم نیست مرد شروع کننده باشد. متاسفانه این تصور بسیار غلطی است که میان بسیاری از زنان رایج است و همین امر یکی از دلایل افزایش سردمزاجی میان مردان است. هیچ جایی عنوان نشده است که مرد باید شروع کننده باشد. به هر حال نقش زن در تحریک قوای جنسی مرد قابل توجه است. بانوانی که برایشان سخت است شروع کننده باشند، باید بالاخره این غرور کاذبشان را کنار بگذارند. آنها می توانند در ابتدا بنا را بر آن بگذارند که فقط می خواهند با همسرشان شوخی کنند. ممکن است این شوخی در نهایت به آن رابطه ای که می خواهند بینجامد و یا خیر. پس بهتر است در ابتدا تمرکز خود را از انجام آن رابطه بردارند. به احتمال زیاد این روش به مرور نتیجه بخش خواهد بود و شرم و حیای بی مورد خانم به تدریج از بین خواهد رفت. چنانکه امام صادق (ع) فرموده اند که “شب هنگام که پرده ها فرو می افتد، خواب بر پلک ها چیره میشود، بر هیچ بانویی روا نیست که بخوابد، مگر آن که خویشتن را به آغوش شوهر بسپارد. باید لباس از تن به در آید، کنار شوهر بیارامید و پوست بدن خویش به بدن شوهر بچسبانید. این چنین خود را به شوهر عرضه داشته اید (وسائل الشیعه، ج215، ص12).

از طرف دیگر، انجام برخی دیگر از کارها مثلاً داشتن خلاقیت و تغییر در نوع لباس پوشیدن، خلاقیت در آرایش کردن، تغییر دکراسیون اتاق خواب، استفاده از رنگ ها و عطرهای محرک و … باعث افزیش میل جنسی فرد می شود. برخی کلاس های آموزشی مجاز در این زمینه نیز وجود دارد که می توانید از آنها بهره بگیرید (با عناوینی از جمله کلاس اتاق خواب). بهتر است برنامه دقیقی برای انجام رابطه زناشویی نداشته باشید و تعداد دفعات آن را در طول هفته از قبل مشخص نکنید. چرا که اگر برنامه تان مطابق آن پیش نرفت، هم برای شما و هم برای همسرتان استرس آور خواهد بود. دوست عزیز این را هم بدانید که هر مشکلی پس از برطرف شدن، ممکن است مجددا عود نماید. پس اگر پس از رفع مشکلاتتان دوباره با این موضوع روبرو شدید نا امید نشوید. مجددا از خلاقیتتان کمک بگیرید و از شروع کننده بودن هراسی نداشته باشید. زندگی شاد و موفقی داشته باشید.


 

 

من اوایل فکرمیکردم مردها اگه یک سری چیزاشون ردیف باشه حتما طرف همسرشون میرن اما الان فهمیدم که یکی مثل همسر من دوست داره پرستیده بشه و خیلی بغلی و شنیداریه … خسته باشه انقد ماساژش میدم تا استراحت کنه و انرژی بگیره بتونه بهم برسه باهاش کارای مشترک زیادی انجام میدم با علایقش شریک میشم بهش نشون میدم با همه وجودم که چقد مهمه برام . که دیگه خودش به بون میاد که انگار مهره مار داری که منو گرم میکنی …امتحان کنید شاید درست شد

سلام .من و همسرم هردو در دوران مجردی سالم زندگی کردیم .هردو در سن نوزده سالگی ازدواج کردیم.و الان 24سال دا یم با یک دختر یک وسال نیمه. و در حال حاضر خدارو شکر رابطه خوبی داریم هم از نظر عاطفی و هم از نظر جنسی..من از همسرم بسیار راضیم.تمام تلاشش رو برای لذت بردن من میکنه.و من اکثر اوقات به ارگاسم میرسم.

امان از آدمای سرد زندگیو واسه شریک زندگیشون تلخ میکنن هییییچ راه حلیم نداره من خودم ده ساله درگیر همین موضوعم

ای کاش خانم من این قدر سرد نبود تا احساس خوشبختی من کامل میشد.فقط خدا میدونه چقدر در فشارم و ذهنم درگیر غری ه جنسی سرکوب شده هستم

منم مشکل شما خانومارو دارم.شوهرم سردو بی روحیه.گاهی حس میکنم من مرد هستم و ایشون زن.چون من پیشقدم میشم من تنوع ایجاد میکنم.تا بحال نشده بدن منو حس کنه.هروقتم نزدیک میاد میفهمم کاملا زوری است اونم بخاطر من که من نگم شوهرم ایراد داره.واقعا عذاب میکشم. نمیتونم دردمو به کسی بگم.بخدا خیلی ها ارزوی داشتن همچین زنیو دارن.چرا واقعا مارو نمیبینن.کمکم کنید.

من هم خودخوري و گريه كردم؛ الان هيچ كاري نمي تونم بكنم؛ از عشق خالي شده ام. از وقتي پسرمون دو سالش شد؛ كلا رخت خوابش رو جدا كرد؛ مي گذاشت من بخوابم بعد بياد؛ خودش رو با مبايل و اينترنت سرگرم مي كرد؛ بهش مي گفتم سردي؟ مي گفت نه اون موقع كه من مي خواهم تو خوابي! يا من سر كار هستم! بعداً فهميدم هروقت گير مي كنه خودارضايي داره! قلبم شكست ولي تحمل كردم گفتم شايد به خاطر دوري از پدر مادرش است. ( اون زمان خارج زندگي مي كرديم) به خاطر اين قضيه وقتي پيشنهاد داد بيايم ايران؛ حاضر شدم از خانواده ام دل بكنم و باهاش بيام، قول داده بود كه زندگي بهتري برايم مي سازه؛ من فكر مي كردم آسايش بيشتر اون باعث گرمي و تمايلش به من مي شه. مي دونيد چي شد؟! قبل از اينكه بيايم ايران دوست دخترها رو رديف كرده بود! هر چند ادعا كرد كه رابطه اي باهاشون نداشته؛ ولي به من هم همچنان تمايلش نداشت  مي خواهم تركش كنم. دو تا پسر دارم. مي خواهم فرار كنم بروم پيش خانواده ام. خودتون رو گول نزنيد مردي كه سرده هيچ وقت گرم نمي شه! من ٣٥ سالمه؛ از ٢٧-٨ سالگي دارم زجر مي كشم. خدا ازش نگذره. اگر زني اينطور با مردي رفتار كرده بود تا حالا صد بار طلاق داده بود و چهارصد بار صيغه كرده بود

با سلام .بنده برعکس بقیه آقایون بسیار زیاد گرم هستم به نظر من من رابطه جنسی باید هر شب باشه ولی متاسفانه من هم با خانمی سرد که اصلا رابطه جنسی را دوست ندارد درگیرم دو فرزند هم دارم نمی دونم چکار کنم.حتی بهش میگم میرم صیغه می کنم میگه برو .راهنمایی کنیید لطفا …ممنون

منم از اولین روز نامزدیم همین مشکل رو داشتم تا الان که ده ساله از ازدواجمون میگذره؟ هیچ وقت پیشقدم نشده بعد از عروسی بعد از بیست و یک روز باهم رابطه داشتیم مسخره نیست یه نو عروس هر شب منتظر باشه و لباس خواب بپوشه که شوهرش بیاد پیشش .واون راحت بگیره بخوابه یا اومدن به رختخواب رو به بهونه مسواک زدن انقدر طولانی کنه که زنش خوابش ببره .اهل خیانت نیستم ولی واقعا داغون شدم نسبت به قبل نیاز خودمم کمتر شده و سعی کردم کنار بیام و بهش فکر نکنم ولی اخه بعد از سه چهار ماه واقعا کم میارم خیلی خستهام دلم برای خودم .جوونیم و زیباییم میسوزه. پیش هر دکتر و روانشناس و طب سنتی هم بردمش .حتی دکتر سکسولوژیست که تو ایران فقط سه تا هست بردمش ولی اصلا هیچ کاریشو انجام نداد. خدا چرا راهی برای ما زنها نگداشته اگر من جواب نیازهای همسرم و نمیدادم اون به پای من میسوخت؟ و انقدر سازگاری میکرد؟

نمیدونم چرا همیشه زن و مرد ناهمگون به پست هم میخورند مثل من داعم و خانمم سرد اخه چرا خداااااا

هیچ‌راه‌حلی‌نداره‌این‌مشکلات‌من‌خودمم‌مثل‌شما‌هستم‌وبعضی‌وقتا‌گریه‌میکنم‌‌ چرا‌مردای‌این‌زمونه‌اینطورین؟

سلام من 25 سالمه و 4ماهه که ازدواج کرده ام،من آدم گرم مزاجی هستم و شوهری سردمزاج دارم که با اینکه آدم سالمی هست و مطمئنم که جای دیگری خودش را از نظر جنسی تامین نمی کند ولی در خانه هم از من تقاضای نزدیکی نمی کند،با اینکه من از نظر زیبایی در فامیل و دوست و آشنا زبانزد هستم ولی نه این قضیه و نه لباس و آرایش ونه هیچ چیز دیگری شوهرم را تحریک نمی کند،و تا امروز تقریبا همه ی در خواست های رابطه از طرف من بوده،که شوهرم به خیلی از این در خواست ها هم جواب رد داده،به بهانه اینکه خستم،یا تازه غذا خوردم،ذهنم مشغوله، فردا می خوام برم سر کار، و از این دست بهانه تراشی ها…من خیلی خودم را براش لوس میکنم و عشوه گری میکنم ولی بی فایده است… وقتی بهش میگم من نیاز دارم میگه خب تو تعیین کن چند بار در هفته می خوای تاباهم توافقی باشه!! ولی من نظرم اینکه خب برای این مسئله که نمیشه زمان تعیین کرد… خیلی ناراحتم چون حالا که اول زندگی مشترکه اینقدر سرد مزاجه وای به حال چند سال دیگه…با خودم که فکر میکنم میگم نکنه این اختلاف مزاج به اختلاف سنی نزدیک به ده سال من وشوهرم برمیگرده؟!!!لطفا کمک کنید

افزایش سن و مواجه شدن با پیری که خیلی هم زود به سراغ آدم خصوصاً خانمها می آید فرصت لذت بردن از زندگی را محدود میکند بنابراین در این مورد باید زودتر فکری کردار شریک زندگی از ابتدا و قبل از ازدواج سرد مزاج بوده و فکری برای بهبودی خودش نمی کند بنظر ماندن در کنار چنین فردی یعنی تن به اعدام نیاز و عاطفه دادن

من هفت ماه است ازدواج نمودم شوهره منم خيلي من رو دوست داره اما نميدونم چراوقتي تنهاييم فقط خودش رو با چيزاي ديگه مشغول ميكنه من واقعا گرم هستم و غذاب ميكشم! ما ماهي دو بارم رابطه نداريم، نميدونم علتش شايد چاقيش باشه لطفا كمك كنيد

منم ۶ ماه ازدواج کردم شوهرم خیلی سرده دیونم کرده خیلی هم دوسش دارم ولی خیلی از لحاظ روحی تذیت میشم

پنج ساله ازدواج کردم از همون اول همسرم مشکل داشت مجبورشدم بسازم تقویتش کنم اعتمادبهش بدم اما اون واقعا ازاین زندگی راضیه.امامن حسرت میخورم خیلی دوست دارم ببینم بقیه زندگیشون چطوره که البته نمیشه پرسید.حتی مانمیتونیم بچه دارشیم.درروزهای خاصی واسه فرزنداوری ازش میخوام سعی دارم تحریکش کنم اونم گاهی سعی میکنه وگاهی هم هولم میده.دلم خیلی شکسته دکترهم رفتیم من مشکلی ندارم . امانمیتونم طلاق بگیرم جایی ندارم شغلی ندارم .مجبورم بسازم گرچه واقعا دوستش دارم ومرد خوبیه اون حتی نمیفهمه ادم ممکنه به گناه بیفته.فقط میره دکترواسه ریزش مو….

سلام به دوستان، من هم زنی 26 ساله هستم که 5 سال است زندگی مشترک سرد و بی روح را تجربه میکنم، چون همیشه اطرافیانم از زیبایی و جذابیت ظاهری ام تعریف می کردند هیچ وقت تصور چنین بی توجهی و سردی را از همسر آینده ام نداشتم،در زنگیمان همیشه آراستگی و مسایل بهداشتی را در نظر گرفته ام و هرنوع رفتاری را برای خوشحال کردن همسرم امتحان کردم، در این مدت یک تولد، یا سالگرد ازدواج، یا روز مردی نگذشته که تمام توانم را برای شاد کردن و سورپرایز کردنش خرج نکرده باشم، و چون خودم شاغلم و از حقوق خوبی برخوردارم همیشه در زندگی سعی کرده ام درخواستی نداشته باشم که ازنظر اقتصادی در مضیقه بیافتد و هر زمان هم خرید هایی برای خانه یا برای من انجام داده با علاقه تمام او را بوسیده و از او تشکر کرده ام،اکثر اوقات هنگام ورودش به استقبالش میروم ،و وقتی که خودم به خانه می آیم چیز کوچکی در حد شاخه گلی برایش می آورم و با تمام وجود به او ابراز علاقه میکنم،ولی جواب اینها فقط یک لبخند سرد است،خوشحال میشود ولی باز هم از لحاظ جنسی سرد و بی عاطفه است، همیشه سعی میکند زودتر بخوابد یا خستگی را بهانه کند و این در حالی ست که من شاید فقط ماهی یک بار از او درخواست 3x داشته باشم، غذاهای گرم ، قطره گل سرخ، صحبت صمیمانه هم اثری نداشته و او فقط سکوت میکند یا با خنده مسیر صحبتمان را تغییر می دهد، در این چندسال اکثر اوقات برای روابط زناشویی من پیشقدم شده ام آن هم شاید پس از گذشت یک یا دوماه،واین موضوع باعث شده احساس افسردگی کنم و از خودم بدم بیاد،ما در دانشگاه همکلاسی بودیم و همسرم پس از چندبار جواب رد شنیدن، با اصرار زیاد با من ازدواج کرد، وحالا که با هم ازدواج کرده ایم اینقدر سرد است. اگه میتونید راه حلی پیشنهاد بدید از شما ممنون میشم چون زندگیمو و همسرمو دوست دارم و نمیخوام از دستش بدم.

ببخشيد همسرتون متوجه ناراحتي و غمگيني تون شده؟ وقتي ميبينه شما ناراحتيد ازتون علتش رو ميپرسه؟؟

واقعیت اینست که همانطور که در بالا اشاره شد مردان امروز که جوان نیز میباشند به هر علتی از روابط زناشویی طفره میروند . رابطه جنسی به هر صورت باشد نباید قطع شود ولی متاسفانه آقایان صورت مسیله را پاک میکنند . به هر حال جامعه مردان ما باید در این مورد گوشزد دهند که پایداری و تلاش برای داشتن رابطه پویا در مورد مسایل جنسی در الولیت است و بروز هر مشکلی در حین رابطه نشانه ضعف نیست و یک امر طبیعی است و این نیاز و حس نیز مانند سایر نیازها دچار افت و خیز و نوسان میشود .متاسفانه آقایان گوش شنوا در این مورد ندارند و موجب بحران های بیشترمیشوند . بنده پزشک به صراحت میگویم باید جامعه مردان ما این مساله را حل کنند و خانومها را قربانی نکنند

من هم با اینکه ۳ سال و نیم از ازدواجم گذشته
با شوهری سرد مزاج مواجهم
خیلی اذیت می‌کشم
فکر طلاق
فکر گناه
آه خدایا
به خاطر پسر ۱۰ ماهه ام
مجبورم بمانم

 

چگونه مرد سرد را گرم کنیم


معمولا زنان هنگامی که شعله‌های عشق کم سو می‌شوند و زندگی زناشویی رو به سردی می‌گذارد شوهر خود را عامل اصلی سرد شدن زندگی مشترک می‌دانند و زمانی قسمتی از تقصیر‌ها را شخصا گردن می‌گیرند که همسرشان از آن‌ها فاصله گرفته و دور شده باشد اما واقعیت اینجاست که رفتار و افکار زنان موجب می‌شود مردان رفتاری سرد از خود نشان دهند.

معمولا زنان هنگامی که شعله‌های عشق کم سو می‌شوند و زندگی زناشویی رو به سردی می‌گذارد شوهر خود را عامل اصلی سرد شدن زندگی مشترک می‌دانند و زمانی قسمتی از تقصیر‌ها را شخصا گردن می‌گیرند که همسرشان از آن‌ها فاصله گرفته و دور شده باشد اما واقعیت اینجاست که رفتار و افکار زنان موجب می‌شود مردان رفتاری سرد از خود نشان دهند.

به گزارش ايسنا موفقیت نوشت: در این مطلب رازهایی را با شما خانم‌ها در میان می‌گذاریم که شما را در رسیدن به زندگی زناشویی ایده آلی که در ذهنتان پرورش داده‌اید یاری می‌رساند. آیا از زندگی مشترکتان رضایت کامل دارید یا احساس می‌کنید از بعضی جهات باید تغییراتی در روابطتان ایجاد کنید؟ در هر صورت راهکارهای زیر به شما کمک می‌کنند که روابط بهتر و پربارتری را با همسرتان تجربه کنید. این راهکار‌ها حتی در روابطی که به مشکلات جدی برخورد کرده‌اند نیز موثر هستند. مطمئن باشید می‌توانید نیروی جدیدی در زندگیتان ایجاد کنید.
چگونه مرد سرد را گرم کنیم

معمولا زنان هنگامی که شعله‌های عشق کم سو می‌شوند و زندگی زناشویی رو به سردی می‌گذارد شوهر خود را عامل اصلی سرد شدن زندگی مشترک می‌دانند و زمانی قسمتی از تقصیر‌ها را شخصا گردن می‌گیرند که همسرشان از آن‌ها فاصله گرفته و دور شده باشد اما واقعیت اینجاست که رفتار و افکار زنان موجب می‌شود مردان رفتاری سرد از خود نشان دهند.

عشق میان زن و شوهر هرگز نمی‌میرد مگر زمانی که زوجین با رفتار نادرست خود آن را کمرنگ و خاموش کنند. معمولا اگر زن نتواند رفتار درست و بجایی با همسرش داشته باشد مرد نیز عشق خود را پنهان کرده و کم کم عشق زندگی ناپدید می‌شود.

آگاهی از نکات زیر به زنان کمک می‌کند دریابند چگونه می‌توانند مجددا عشق را به زندگی مشترک خود بازگردانند.

۱) راز اول: همسر شما نمی‌تواند تمام نیازهای عاطفی شما را برآورده کند

بیشتر مواقع مردان از همسرشان فاصله می‌گیرند چون احساس می‌کنند زن فشار زیادی بر او وارد کرده و مرد را برای برآوردن نیازهای عاطفی‌اش تحت فشار قرار داده است. هنگامی که مرد نمی‌تواند انتظارات همسرش را برآورده کند احساس شکست و ناکامی می‌کند و چون زن عامل اصلی ایجاد این احساس است مرد ناخودآگاه از همسرش فاصله می‌گیرد.

جالب اینجاست که در این میان زن، شوهرش را مقصر دانسته و حتی به فکر ترک زندگی مشترک افتاده و زندگی مشترکی که به دلیل اشتباهات ناآگاهانه خودش با مشکل مواجه شده را‌‌ رها می‌کند. گاهی زنان انتظاراتی از همسرشان دارند که نه تنها شوهرشان بلکه هیچ مرد دیگری نیز قادر به برآوردن آن انتظارات نیست و فقط خداست که می‌تواند چنین زنانی را قانع سازد.

توجه به همین نکته ساده و کوچک بسیاری از زندگی‌ها را از جدایی نجات می‌دهد. مهم‌تر از همه اینکه هرگز از شوهرتان انتظار نداشته باشید مانند یک غیب گو از انتظارات و نیازهای شما مطلع شود. واقع بین و عادل باشید و انتظارات بجایی از همسرتان داشته باشید و این انتظارات را به موقع به همسرتان بگویید و هرگز او را تحت فشار نگذارید.

اجازه دهید آزادی عمل داشته باشد تا بتواند از روی میل باطنی آنچه را که می‌خواهید انجام دهد. هر مردی روی کره زمین هنگامیکه بیش از حد تحت فشار قرار بگیرد ناچار است سر به بیابان بگذارد.

۲) راز دوم: همسرتان نیز نیازهایی دارد که درست به اندازه نیاز خود شما اهمیت دارند

توجه به این نکته بسیار مهم است. به یاد داشته باشید مردان نیز مانند زنان نیازهای احساسی دارند که به اندازه نیازهای زنان مهم هستند. معمولا تصور نادرستی وجود دارد که چون زنان در مقایسه با مردان، موجودات لطیف‌تر و حساس تری هستند نیازهای احساسی بیشتر و مهمتری دارند و مردان چون موجودات خشنی هستند هیچگونه نیاز عاطفی نداشته و یا اگر داشته باشند برآوردن آن‌ها چندان اهمیتی ندارد.

زنان هنگامی که می‌بینند همسرشان به نیازهای آن‌ها بی‌توجه بوده و نتوانسته کاری که خواسته‌اند را انجام دهد به او بی‌توجه و بی‌محبت می‌شوند. اینجاست که مردان از همسرشان فاصله می‌گیرند چون احساس می‌کنند آنگونه که باید با احترام با آن‌ها برخورد نشده و به یاد داشته باشید حفظ ارزش و احترام از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیازهای عاطفی مردان است.

بسیاری از مردان در گفته‌های خود اعتراف می‌کنند: وقتی همسرم با جملات سرد و ناشی از بی‌اعتمادی و بی‌محبتی‌اش با من صحبت می‌کند ناخودآگاه مرا از برقراری رابطه گرم ناامید می‌کند. در این مواقع من به غارم پناه می‌برم و ترجیح می‌دهم در تنهایی با خودم خلوت کنم.

زنان باید بدانند اگر همسرشان را یکی از دوستانشان تصور کنند، با این شیوه رفتاری هرگز نمی‌توانند همسر (دوستشان) را برای مدت طولانی در کنار خود داشته باشند. زنان در محیط کار، با دوستان، اقوام و حتی فرزندانشان روابطی گرم و صمیمانه برقرار کرده و با آن‌ها گرم و مهربانانه صحبت می‌کنند اما هنگام برخورد با همسرشان ناگهان فرد دیگری می‌شوند. این اصلا عادلانه نیست، چگونه از کسی که با او رفتار درستی ندارید انتظار واکنشی گرم و عاشقانه و بدون اشتباه دارید؟!

یکی دیگر از نیازهای بسیار مهم مردان که حتی از نیاز آن‌ها به احترام و عشق مهم‌تر است این است که همسرشان را سرحال و خوشحال ببینند. زنان باید بدانند برای مردان هیچ چیز آزاردهنده‌تر از این نیست که ببینند همسرشان افسرده و ناامید است، چرا که مردان با دیدن این حالت احساس می‌کنند فردی بی‌لیاقت و ناتوان هستندکه نتوانسته‌اند همسرشان را شاداب نگه دارند. مردان خود را عامل اصلی خوشحالی و ناراحتی‌های همسرشان می‌دانند.

۳) راز سوم: مردان دوست دارند رهبر خانواده باشند

راز سوم این است که زنان باید بدانند مردان ذاتا دوست دارند رهبر ومدیر خانواده باشند وهنگامی که زنی این واقعیت را نادیده می‌گیرد مشکل بروز می‌کند. برای مردان بسیار دردناک است که ببینند همسرشان آن‌ها را نادیده گرفته و خودرا رهبر و مدیر خانه می‌داند.

زنان نباید طوری رفتار کنند که مردان احساس کنند آن‌ها برتری خود را به رخ می‌کشند. حتی اگر از جهات مختلفی از همسرتان بر‌تر هستید هرگز این نکته را به رخ او نکشید. گام به گام با همسرتان پیش نروید، یک قدم عقب‌تر از او بایستید، اجازه دهید همسرتان بداند شما به او به عنوان رهبر خانه باور دارید. این یک قدم کوچک، تاثیر بزرگی در بهبود زندگی زناشویی شما ایفا می‌کند.
چگونه مرد سرد را گرم کنیم

۴) راز چهارم: بیشتر مردان از صمیم قلب می‌خواهند زندگی موفق و پرباری داشته باشند

برخلاف تصور عموم معمولا مردان به اندازه زنان به زندگی مشترکشان احساس تعهد می‌کنند و به اندازه زنان به زندگی مشترکشان باور دارند اما فرهنگ جوامع، زنان را وادار می‌کند که تصوری خلاف واقع داشته باشند. بسیاری مواقع مردان با تمام وجود بر حفظ و نجات زندگی مشترکشان تلاش می‌کنند و در این زمینه از هیچگونه تلاشی دریغ نمی‌کنند.

مردان دوست دارند همسرانشان را خوشحال کنند، دوست دارند اعضای خانواده را کنار یکدیگر جمع کنندو صحیح‌ترین کار‌ها را انجام دهند. در چنین وضعیتی وظیفه زنان است که با ایجاد جو احساسی سالم و مناسب مردان را در انجام این کار‌ها یاری داده و آن‌ها را تشویق کنند تا همچنان به زندگی مشترکشان متعهد باقی بمانند.

سال هاست که جامعه، مردان را موجوداتی بی‌قید و بی‌توجه به تعهدات در زندگی مشترک معرفی کرده است و همین امر علت بروز مشکلات بسیاری در روابط زناشویی شده است. به خصوص در دهه‌های گذشته بسیار می‌شنویم که علت نارضایتی و ناراحتی زنان در زندگی زناشویی مستقیما به اشتباهات مردان بازمی گردد.

متاسفانه چنین نظریاتی مردان را به انزوا و گوشه گیری و در بسیاری مواقع بدخلقی کشانده است، اکنون زمانی است که دریابیم نتیجه چنین افکار و نظریاتی فقط سرد‌تر شدن روابط و دور شدن زن و شوهر از یکدیگر است. البته به یاد داشته باشید که زنان نیز هرگز عمدا مرتکب چنین اشتباهاتی نشده‌اند و آن‌ها هرگز نمی‌دانستند رفتارشان چه اثر بدی بر همسرشان می‌گذارد، در واقع بیشتر اشتباهات زنان کاملا ناآگاهانه و غیرعمدی بوده و هست.

باید کمی به زنان آگاهی داده شود تا دریابند رفتار و گفتار آن‌ها چه آثار و پیامدهایی در رفتار مردان بر جای می‌گذارد. نتایج آزمایشات محققان بر روی هزاران زوج، نشان می‌دهد که ایجاد اندکی آگاهی در زوجین نتایج شگفت آوری در روابط آن‌ها با همسرانشان ایجاد می‌کند.


۵) نکته آخر:

زمانی که زوجین سعی دارند در طرف مقابل احساس رضایت و خوشحالی ایجاد کنند بخش اعظم مشکلات به سادگی برطرف می‌شود. سعی کنید برای ایجاد عشق و پایداری آن در زندگی مشترکتان از هیچ تلاشی دریغ نورزید و مطمئن باشید با ایجاد اندکی تغییر در رفتارتان می‌توانید همسرتان را به بهترین مرد کره زمین مبدل کنید.


انتهاي پيام

بسیار جالب بود.

جستجو در سایت


همسرم سرد مزاجه در صورتی که من
خیلی گرم مزاج هستم نمیدانم با سرد مزاجی شوهرم چطور برخورد کنم ،
شاید ماهها حتی نزدیک من نمیاید ومن خیلی گرم مزاجم خیلی اذیت میشم

متوجه شدم که شوهرم در مسایل جنسی
سرد مزاجه و من فوق العاده دختر گرمی هستم. به طور مثال روند منظمی بین ما وجود
نداره. رابطه جنسی بین ما بعضی وقتها به خاطر رفتار من (یعنی وقتی حس میکند من
تمایل دارم) هرروز یا دو روز یک باره ولی بعضی وقتها چهار پنج روز یکبار یا حتی
هفته ای یکبار اتفاق میفته. الان بیشترین ناراحتی من اینجاست که حدود 12 روزه دکتر
زنان به دلیل عفونتی که گرفتم ازم خواسته تا داروهام تموم نشده نزدیکی نداشته باشیم
و ایشان در این 12 روز نسبت به من و این قضیه بی تفاوته و تا الان کوچکترین
درخواستی از من نداشته. این برام عجیبه و مرا نگران کرده. در این مدت زندگی به این
نتیجه رسیدم که من باهیچ لباس وهیچ نوع آرایشی نمیتونم ایشان را تحریک کنم. البته
تا مرز تحریک پیش می روند ولی خیلی وقت ها به حد ارضا نمیرسه و درحد همان تحریک
باقی می مونه. خیلی ناراحتم آقای دکتر و این موضوع در شرایطیه که ما فوق العاده
همدیگرو دوست داریم. تا اونجایی که ازارتباط زناشویی دوستان و آشنایان شنیدم فکر می
کنم ایشان غیرطبیعیه.

پاسخ: اولا یکی از بزرگترین
اشتباه ها در مسائل جنسی مقایسه است. در مورد سکس، هیچ فرمول و قاعده فراگیری وجود
ندارد. هر زن و شوهری باید به فرمول خودشان برسند. پس اینکه فکر کنید فلان دوستان و
فلان آشنایان آن طوری هستند و ما نیستیم، پس ما غیر طبیعی هستیم، کلا نتیجه گیری
نادرستی است.چگونه مرد سرد را گرم کنیم

مشخصا در مورد تعداد نزدیکی در
هفته هم هیچ استانداردی وجود ندارد. یک زوج ممکن است هفته ای 7 بار رابطه زناشویی
داشته باشند و برای آنها طبیعی باشد و یک زوج دیگر ممکن است یک بار و آن هم طبیعی
باشد.

البته یک اصل را باید در نظر
داشته باشید: وقتی کیفیت رابطه خوب نیست، کمیت آن هم به تدریج افت می کند. اگر هر
کدام از زوچین به هر دلیلی از کیفیت رابطه راضی نباشند، کم کم میل جنسی آنها به
همسرشان کم می شود. اینحا باید از مشاور و سکس تراپیست کمک گرفت.

اگر یک زوج بدون مقایسه خودشان با
دیگران، در مورد میزان تمایل و ارتباط جنسی شان با هم تفاهم نداشته باشند، راه
کارهایی وجود دارد که به آنها کمک کنیم.

 

درست است، احتمالاً شما مدتی است
که از این قضیه رنج می برید و شاید خیلی هم نتوانید این موضوع را با کسی در میان
بگذارید. به همین دلیل خیلی آزرده خاطر شده اید. اکثر خانم ها انتظار چنین چیزی را
از همسرانشان ندارند. بنابراین هنگامی که با این موضوع روبرو می شوند، برایشان
غیرقابل تحمل است. ممکن است به اشتباه اینگونه برداشت کنند که همسرشان به آنها توجه
نمی کند، یا اینکه در نظر همسرشان زیبا و خوش هیکل نیستند یا …. این عدم توافق زن
و شوهر بر سر کمیت و کیفیت روابط زناشویی، می تواند دیگر روابط عاطفی آنها را تحت
تاثیر قرار دهد.
اما حقیقت این است که امروزه بنا به دلایل مختلفی تعداد قابل توجهی از خانم ها از
سردمزاجی همسرانشان شکایت دارند و این فقط مختص گروه خاصی نیست. کم و بیش تمام زنان
و مردان، فراز و نشیب ها و مشکلاتی در زمینه روابط زناشویی شان تجربه می کنند. اما
زوجی می تواند از این پستی و بلندی ها عبور کند که حداقل یکی از آن دو (و چه بهتر
هر دوی آنها) برای رفع مشکلاتشان به فکر چاره باشند. زیرا سرکوب این نیاز طبیعی،
آثار نامطلوبی بر صمیمیت و نشاط خانواده خواهد داشت. این جای بسی امیدواری است که
شما اولین گام حل مشکلتان را به خوبی برداشته اید. اما دومین کاری که شما می توانید
انجام دهید این است که ابتدا بیندیشید که علت سردمزاجی همسرتان چیست. سپس متناسب با
آن علت، با صبر و شکیبایی به رفع مشکلاتتان بپردازید. این را بدانید که در اکثر
موارد این مشکل بر طرف می شود و نیازی به گرفتن تصمیمات عجولانه ای از جمله طلاق و
… نیست.


به عنوان نمونه اگر فرد احساس کند
ممکن است در معرض دید دیگران و حتی کودکی خردسال قرار گیرد، ممکن است از انجام
رابطه زناشویی طفره رود. بنابراین بایستی شرایط را به گونه ای فراهم آورید که مثلاً
اگر در لحظه مورد نظر، فرزندتان در اتاق خوابیده است، در خواب تقریباً عمیقی باشد و
در صورت بیدار شدن متوجه رابطه شما نگردد و یا در صورت امکان به اتاق دیگری بروید.
کاهش سطح سلامتی جسمانی، دیابت، قطع تنفس حین خواب، مصرف برخی از داروها از جمله
آنتی هیستامین یا ضد فشارخون، اضطراب، افسردگی و نگرانی در هر زمینه ای، عدم احساس
رضایت و خوشبختی، استرس، خستگی، کم خوابی، چاقی و … باعث کاهش میل جنسی می شود.
بنابراین بهتر است ابتدا در حل مشکل احتمالی همسرتان به او کمک کنید و در صورت
امکان از افراد متخصص کمک بگیرید.
وجود دیگر مشکلات جسمانی از جمله زود انزالی، اختلال نعوظ و …. به سردمزاجی منجر
می گردد. در صورت وجود چنین مشکلاتی، احتمالاً مرد احساس ضعف نموده، در نتیجه از
نزدیک شدن به همسرش هراسان می شود. بطوریکه وقتی به این رابطه فکر می کند، دچار
اضطراب و استرس می شود و از انجام آن پشیمان می گردد. بنابراین به او کمک کنید از
این نگرانی نجات یابد. مثلاً به او بگویید این مشکل برای من اهمیت زیادی ندارد، مهم
این است که در حین رابطه از وجود یکدیگر لذت ببریم، حتی اگر آن رابطه اصلی انجام
نگیرد. همچنین به او کمک کنید هنگام رابطه زناشویی به جای تمرکز بر مشکل خود، بیشتر
بر حس هایی همچون حس بویایی، لامسه و … تمرکز نماید. از طرف دیگر به طور غیر
مستقیم و بدون اینکه غرور او را جریحه دار کنید او را برای انجام معاینات پزشکی
ترغیب کنید.
خانمی که نتواند متناسب با ملاک های ذهنی همسرش خود را بیاراید و عشوه گری کند شاید
به تدریج باعث بی تفاوتی همسرش گردد. بنابراین خوب است خانم ها بدانند چگونه باید
در برابر همسرشان طنازی و عشوه گری کنند و ظرافت های زنانه را رعایت کنند

در کنار یافتن علت مشکل همسرتان،
این را هم بدانید که همیشه لازم نیست مرد شروع کننده باشد. متاسفانه این تصور بسیار
غلطی است که میان بسیاری از زنان رایج است و همین امر یکی از دلایل افزایش سردمزاجی
میان مردان است. هیچ جایی عنوان نشده است که مرد باید شروع کننده باشد. به هر حال
نقش زن در تحریک قوای جنسی مرد قابل توجه است. بانوانی که برایشان سخت است شروع
کننده باشند، باید بالاخره این غرور کاذبشان را کنار بگذارند. آنها می توانند در
ابتدا بنا را بر آن بگذارند که فقط می خواهند با همسرشان شوخی کنند. ممکن است این
شوخی در نهایت به آن رابطه ای که می خواهند بینجامد و یا خیر. پس بهتر است در ابتدا
تمرکز خود را از انجام آن رابطه بردارند. به احتمال زیاد این روش به مرور نتیجه بخش
خواهد بود و شرم و حیای بی مورد خانم به تدریج از بین خواهد رفت

از طرف دیگر، انجام برخی دیگر از
کارها مثلاً داشتن خلاقیت و تغییر در نوع لباس پوشیدن، خلاقیت در آرایش کردن، تغییر
دکراسیون اتاق خواب، استفاده از رنگ ها و عطرهای محرک و … باعث افزیش میل جنسی
فرد می شود. برخی کلاس های آموزشی مجاز در این زمینه نیز وجود دارد که می توانید از
آنها بهره بگیرید (با عناوینی از جمله کلاس اتاق خواب). بهتر است برنامه دقیقی برای
انجام رابطه زناشویی نداشته باشید و تعداد دفعات آن را در طول هفته از قبل مشخص
نکنید. چرا که اگر برنامه تان مطابق آن پیش نرفت، هم برای شما و هم برای همسرتان
استرس آور خواهد بود. دوست عزیز این را هم بدانید که هر مشکلی پس از برطرف شدن،
ممکن است مجددا عود نماید.

مردهایی که سابقه تماشای فیلم های
پورن و خودارضایی دارند دچار سرد مزاجی نسبت به همسر می شوند

شاید در ابتدا تماشای فیلمها باعث
شود فرد بیشتر تحریک شود ، اما به دلیل آنکه فیلم های پورن سطح توقعات آن مرد را
افزایش میدهد و باعث می شود تا از رابطه جنسی واقعی لذت نبرد چطور  این اتفاق
می افتد ؟

 مردانی که به

تماشای فیلم پورن اعتیاد دارند ، اکثرا به دنبال فیلم هایی هستند نزدیک به

فانتزی جنسی که دارند ، در فیلمها یک رابطه جنسی بدون عیب و نقص را مشاهده
کرده و اینگونه می شود که در واقعیت هم چنین انتظاری برای وی ایجاد می شود در صورتی
که در رابطه جنسی واقعی وجود برخی مشکلات موثر بر کیفیت رابطه جنسی اجتناب ناپذیر
است

لازم است مشکلاتی از این قبیل
بصورت حضوری با مراجعه به سکستراپیست پیگیری شود در انتها خواندن مطالب ذیل را
توصیه می کنیم


این مطالب مرتبط را بخوانید

سرد مزاجی شوهرم در مقابل نیاز جنسی بالای من

حکم شرعی تامین نشدن نیاز جنسی زن توسط شوهر

زندگی با مرد سرد مزاج

علل و راه حل بی میلی جنسی در مردان

نشانه های سرد مزاجی در مردان



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

چگونه مرد سرد را گرم کنیم

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


6231


بازدید امروز:


46256


بازدید دیروز:


232349536


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

این مطلب برای افرادی نوشته شده است که به دنبال جلوگیری از سرد شدن رابطه خود هستند و می خواهند بدانند چگونه رابطه سرد شده را گرم کنیم؛ یعنی عشق و حرارت موجود در رابطه عاطفی را افزایش دهند.

فرق نمی کند که رابطه شما یک رابطه زن و شوهری بوده و ازدواج کرده باشید یا در دوران آشنایی بوده و به دنبال ازدواج باشید.

به هر حال این مقاله با هدف جلوگیری از سرد شدن رابطه عاشقانه زن و شوهر، به پرسش چگونه رابطه را گرم نگه داریم پاسخ خواهیم داد زیرا هر نوع رابطه ای اگر تکنیک ها و مدل های حفظ رابطه در آن اجرا نشود طبیعی است که نه تنها سرما بلکه یخبندان را در رابطه خود تجربه کند.

در این مطلب ۵ موضوع را بررسی می کنیم. اول به نشانه های سرد شدن رابطه عاشقانه می پردازیم و سپس با اشاره به ۴ اصل توضیح می دهیم چگونه یک رابطه سرد را گرم کنیم و گرم نگه داریم. این ۴ اصل شامل رهایی از مدل چسبندگی، بازشناسی روش های رفتاری، مدل برجسته سازی رابطه گرم و مدل تمرکز بر دریافت هدف است.

قبل از پاسخ به این پرسش که چگونه رابطه سرد شده را گرم کنیم پاسخ دهیم باید با نشانه های سرد شدن رابطه آشنا شویم. هرچقدر بیشتر نشانه های زیر را در رابطه عاشقانه خود مشاهده کنید یعنی دمای رابطه شما بیشتر زیر صفر است و هر چه کمتر مشاهده کردید یعنی اوضاع بهتری دارید.چگونه مرد سرد را گرم کنیم

۱)وقتی رابطه سرد می شود عشقتان را کمتر می بینید: یکی دیگر از نشانه های سرد شدن رابطه عاشقانه این است که احساس می کنید همسر یا خواستگار تان وقتی کمتری برای شما می گذارد و تماس های کمتری با شما برقرار می کند.

۲) از بین رفتن اعتماد، رابطه را سرد می کند: یکی دیگر از نشانه های سرد شدن رابطه به خصوص در زن و شوهرها این است که اعتماد از بین می رود برای مثال به ارتباط های یکدیگر مشکوک می شوید.

۳) افزایش درگیری = کاهش دما: نشانه ی بعدی این است که با بهانه های کوچک با یکدیگر دعوا کنید و بیشتر وقت خود را به کشمکش و نزاع بگذارنید. یا برعکس همیشه مطیع و سرسپرده طرف مقابل باشید.

۴) کاهش سطح رضایت از رابطه: اما مهمترین نشانه سرد شدن رابطه عاشقانه این است که احساس کنید از طرف مقابل راضی نیستید، آنطور که می خواهید شما را خوشحال نکرده و انتظارات شما را برآورده نمی کند. چنین نشانه هایی را ممکن است در طرف مقابل نیز مشاهده کنید.

در چنین موقعیتی احساس می کنیدسرمای شدید رابطه تان شما را به یک پایان گریزناپذیر نزدیک می سازد. اما نگران نباشید. اگر زود به فکر بیفتید و اقدامی مثبت در جهت جلوگیری از سرد شدن رابطه انجام دهید قطعا می توانید خود را از باطلاق طلاق عاطفی رها سازید و  مجدد به سمت یک رابطه گرم و عاشقانه حرکت کنید.

در ادامه به نکاتی مهمی اشاره خواهم کرد که در گرم کردن یک رابطه سرد نقش مثبتی دارند.

مدل چسبندگی یکی از الگوهای غلط در روابط زناشویی و عاشقانه است که باعث سرد شدن بیشتر رابطه خواهد شد. قبل از هر اقدامی باید این مدل غلط را کنار گذاشته و بیش از آنکه به طرف مقابل وابسته باشید روی پای خود به ایستید.

فرق نمی کند که شما یک خانم باشید یا یک آقا در هر صورت خودکفا بودن و استقلال می تواند چند رتبه جذابیت شما را افزایش دهد و از سرد شدن طرف مقابل جلوگیری کند. پس همه سعی خود را به کار بگیرید تا از وابستگی افراطی جلوگیری کنید ( نگاه کنید به چگونه وابستگی را از بین ببریم)

وقتی همیشه به دنبال برطرف کردن انتظارات خود باشید یعنی همیشه می خواهید نیازهای خود را برطرف کنید. دیگران برای برطرف کردن نیازهای شما وارد رابطه نمی شوند بلکه خود نیز نیازهایی دارند که باید به آنها اهمیت داده شود.

برای مثال همیشه به دنبال تماس های وی نباشید، هر ساعت به او پیام ارسال نکنید، از او نخواهید هر روز برای گردش شما را بیرون ببرد و به طور کلی همیشه خواهان نباشید.

هیچ روش رفتاری صد در صد منفی و هیچ روش رفتاری صد در صد مثبت نیست. یک روش رفتاری خاص ممکن است در بعضی باعث سرد شدن احساس عاشقانه شود و در بعضی دیگر باعث گرم تر شدن رابطه شود.

به همین دلیل است که بازشناسی روش رفتاری تان اهمیت بسیار زیادی در جلوگیری از سرد شدن رابطه دارد. حتما پس از مطالعه این مطلب خوب فکر کنید و روش های رفتاری خود را بررسی کنید.

به این فکر کنید که کدام یک از رفتارهای شما باعث ایجاد احساس مثبت و خوشحال شدن طرف مقابل تان می شود ( اگر مدت ها است دیگر احساس مثبت و خوشحالی را در وی مشاهده نکردید به اوایل رابطه فکر کنید).

همچنین به این فکر کنید که در چه موقعیت هایی و با چه رفتارهایی باعث آزرده شده یا ایجاد احساس منفی در طرف مقابل خود شده اید.

لیستی از روش های رفتاری خود تهیه کنید و برنامه ای برای اجرای روش های رفتاری مثبت آماده کنید. باید بتوانید این روش ها را پیاده سازه کنید.

هیچ پاسخی بهتر از مدل برجسته سازی رابطه گرم برای این پرسش که چگونه یک رابطه سرد را گرم کنیم وجود ندارد.

سرد شدن رابطه عاشقانه باعث ایجاد یک دیوار تدافعی در طرف مقابل می شود. در چنین شرایطی هر نوع تلاش مستقیم و علنی برای صحبت کردن در مورد رابطه عاشقانه و قانع کردن وی برای گرم شدن رابطه با شکست مواجه خواهد شد.

احساس عشق، بر اساس  منطق و استدلال به وجود نخواهد آمد بلکه از درون شما نشات می گیرد. پس به جای اینکه برای جلوگیری از سرد شدن رابطه عاشقانه تان دلیل و استدلال بیاورید، غر بزنید، دعوا کنید یا حتی التماس کنید به دنبال برجسته سازی یک رابطه گرم باشید.

به عبارت دیگر به جای اینکه مستقیم برای گرم شدن رابطه تلاش کنید و اصرار کنید که ” مرا دوست داشته باش”، در عمل گرمای رابطه عاشقانه خود را برجسته کنید و نشان می دهید که رابطه عاشقانه ای دارید.

بازشناسی روش های رفتاری و پیاده سازی مدل های رفتاری مثبت و پرهیز از مدل های رفتاری منفی که در بخش قبل در مورد آن صحبت کردم می تواند نقش قدرتمندی در برجسته سازی رابطه گرم و در نتیجه بهبود رابطه سرد شده بازی کند.

از دیگر مدل های برای جلوگیری از سرد شدن رابطه و برجسته سازی رابطه گرم که روی همه افراد تاثیر مثبت دارد شامل شوخ طبعی، سرحال بودن، پر انرژی بودن، خوشال بودن، خودآرایی و رسیدگی به خود است.

اما برای رسیدن به چنین احساس هایی نیاز به فردی دارید که بتوانید از او احساس مثبت دریافت کنید. در ادامه توضیح خواهم داد که چگونه حتی در یک رابطه سرد نیز می توانید چنین احساس مثبتی را از طرف مقابل دریافت کنید.

اگر نگران سرد شدن طرف مقابل هستید پس باید بدانید با مدل تمرکز بر دریافت هدف به سادگی می توانیم یک رابطه سرد را گرم کنیم.

فردی را تصور کنید که برای خرید مثلا یک نوشیدنی وارد فروشگاهی بزرگ می شود اما ناگهان متوجه سی دی موسیقی از خواننده ای می شود که به رفتارهای غیر اخلاقی معروف است. سپس آن سی دی را بر می دارد، به سراغ فروشنده می رود و درگیر یک دعوای حسابی می شود.

در نتیجه وقت خود را می گیرد، محیط فروشگاه را به متشنج می کند و روز خود را از بین می برد. آیا بهتر نبود همان اول روی دریافت هدف خود یعنی نوشیدنی متمرکز می شد و سی دی موسیقی را برای فردی دیگر می گذاشت؟.

من در مورد مواردی صحبت نمی کنم که جان فردی در خطر است یا امنیت تان تهدید می شود؛ در این شرایط حتما باید دخالت کرده و مشکل را حل کنید.

اما وقتی موضوع دیدگاه و نقطه نظرات متفاوت است بی جهت خود را درگیر نکنید. چیزی که می خواهید را مشخص کنید، آن را دریافت کنید و از مغازه خارج شوید.

در مورد سایت نوین بینش هم داستان به همین شکل است. به دنبال نکاتی باشید که برای شما مفید است و مطالب تکراری یا غیرمفید را رها کنید. به عبارت دیگر متمرکز شوید روی چیزی که باید دریافت کنید و هدف نهایی شما است.

به صورت خلاصه برای تمرکز بر دریافت هدف اول باید هدف اصلی خود را مشخص کرده و روی آن تمرکز کنید، و سپس آن را بدست آورید ( دریافت).

پس مدل تمرکز بر دریافت هدف یعنی مشخص کردن هدف و تمرکز روی دریافت آن تاحاشیه ها و حواس پرتی ها شما را از اهداف تان دور نکند.

در ادامه توضیح می دهم چگونه می توانید از این مدل جهت جلوگیری از سرد شردن رابطه عاشقانه استفاده کنید.

در یک رابطه عاطفی هدف اصلی شما چیست؟ دریافت احساس مثبت. پس باید روی دریافت احساس مثبت متمرکز شوید و سپس آن را دریافت کنید.

به عبارت دیگر متمرکز شوید روی ایجاد احساس خوب، مثبت و شاد در خود و سپس آن را از طرف مقابل دریافت کنید.

قرار نیست طرف مقابل را مجبور کنید به شما حس خوب بدهد؛ قرار نیست برای او دستورالعملی تعیین کنید از وظایفی که باید برای خوشحال کردن شما انجام دهد؛ قرار نیست آنطور که شما می خواهید با خانواده خود برخورد کند تا احساس کنید موفق شده اید یک رابطه سرد را گرم کنید.

بگردید و احساس مثبت ( یا همان احساس عشق) را در او پیدا کنید و آن را دریافت کنید. هر چیز دیگر را نیز که با آن مخالف هستید دور بریزید. حداقل فعلا.چگونه مرد سرد را گرم کنیم

به جای اینکه به دنبال حذف یا تغییر ویژگی های منفی باشید سعی کنید بیشتر روی ویژگی های مثبت وی تمرکز کنید و چیزی را دریافت کنید که باعث افزایش احساس رضایت در شما می شود.

این نکته را در گفت و گوهای روزمره خود نیز به خاطر داشته باشید و از تنش در بحث ها و صحبت های تان جلوگیری کنید.

هر چقدر احساس مثبت بیشتر و حس رضایت بیشتری داشته باشید می توانید انرژی مثبت بیشتری به رابطه خود تزریق کنید. این فرایند خود یک مدل از برجسته سازی رابطه گرم است.

زیرا با اینکار بدون ارتباط مستقیم و اشاره به سرد شدن رابطه کاری می کنید که غیر مستقیم گرمای رابطه به ذهن طرف مقابل تلقین می شود.

به صورت خلاصه سه مرحله مهم در جلوگیری از سرد شدن رابطه و بهبود آن وجود دارد. مرحله اول رهایی از مدل چسبندگی است. مرحله دوم بازشناسی روش های رفتاری. مرحله سوم مدل برجسته سازی رابطه گرم و مرحله پایانی مدل تمرکز بر دریافت هدف در رابطه است.

در واقع پس از رهایی از مدل چسبندگی با تمرکز روی دریافت احساس عشق از طرف مقابل باعث برجسته سازی رابطه گرم خود می شوید. همچنین با بازشناسی روش های رفتاری خود می توانید راه های بیشتری جهت برجسته سازی رابطه گرم و همچنین دریافت احساس عشق پیدا کنید.

تکنیک های فوق فقط موارد معدودی از تکنیک های من برای جلوگیری از سرد شدن رابطه عاطفی و بهبود رابطه شکست خورده است.

اگر فکر می کنید نیاز دارید تکنیک های بیشتری بیاموزید حتما به شماره زیر پیام ارسال کرده و با تیم نوین بینش در ارتباط باشید.

آیا شما دچار چسبندگی عاطفی در رابطه خود هستید؟ اگر پاسخ مثبت است چه راهکاری برای جلوگیری از آن دارید؟

روش های رفتاری خود را بازشناسی کنید و مدل های برجسته سازی رابطه گرم تان را تعریف کنید.

چه چیزی در طرف مقابل باعث افزایش احساس رضایت شما از وی و رابطه عاشقانه تان می شود؟ به عبارت دیگر توضیح دهید چگونه می توانید روی دریافت احساس عشق از طرف مقابل متمرکز شوید؟

می توانید پاسخ  های خود را از طریق تلگرام یا واتس آپ به شماره زیر ارسال کنید تا تیم نوین بینش برای یادگیری تکنیک های بیشتر شما را همراهی کند:

۰۹۳۰۶۱۳۵۰۰۸

کارشناس تیم نوین بینش

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد بازگشت به عشق و ازدواج در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به دسته بازگشت به عشق و ازدواج مراجعه کنید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهم بیشتر بدانم:

۴ حرکت ساده برای بازگرداندن عشق از دست رفته

در مقابل تغییر رفتار ناگهانی مردان چه باید کرد

بعد از جدایی چه باید کرد – بایدها و نبایدها بعد از جدایی

تجربیات من در برگرداندن معشوق

ایجاد دلتنگی در مردان بعد از جدایی

ایجاد وابستگی عاطفی در دیگران

حفظ رابطه عاطفی از راه دور

تست احتمال بازگشت به رابطه 

سیاست رفتاری در مقابل خانواده شوهر

می توانید به صورت 24 ساعت از طریق تلگرام یا واتس آپ با تیم نوین بینش در ارتباط باشید :09306135008

خیلی مطالب‌تون مفید و خوب هستند. بیشتر پست بذارید و اینکه از طریق سایت‌تون وارد کانال تلگرام‌تونم شدم. امیداوارم بیشتر فعالیت کنید.

ممنون از مطالب آموزنده شما

بسیار عالی

خوشمان امد

عالییییییییییییییییی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت


تصویر امنیتی
*

برچسب‌ها:درمان طلاق عاطفی, نشانه های طلاق عاطفی

انتقادات و شکایات

shahinzand18@gmail.com

اینستاگرام شاهین زند

     شماره تماس:  03136201013       از ساعت 9 صبح الی 5 عصر

 آدرس: اصفهان، خ ارتش، کوچه 69، ساختمان پیمان، ط 2، واحد11

ارتباط با کارشناس روابط عاطفی از طریق ارسال پیام در تلگرام یا واتس آپ: 09306135008

 

 

.                   قوانین و مقررات

 

برای مشاهده نتایج کلید Enter و برای خروج کلید Esc را بفشارید.

{“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”مهمترین علت سرد شدن رابطه عاشقانه”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”بزرگ‌ترین اشتباهی که اغلب عاشق‌ها مرتکب می‌شوند این است که معشوق را از آن خود می‌دانند و چنین فرض می‌کنند که دیگر رابطه‌شان نیازمند همان سطح از مراقبت و توجه قبلی نیست. اگر این غفلت برای طولانی‌مدت ادامه پیدا کند، مسلما رابطه سرد و دچار مشکلات اساسی می‌شود.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”چگونه رابطه عاشقانه سرد را گرم کنیم؟ ۱۳ روش برای گرم کردن عشق”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”۱. مشخص کنید کدام‌ یک توانایی بیشتری برای افزایش صمیمت دارید.
۲. به ‌قرار گذاشتن با یکدیگر ادامه دهید.
۳. برای جلوگیری از سرد شدن رابطه زناشویی، به ماه‌عسل دوم یا سوم بروید.
۴. برای جلوگیری از سرد شدن عشق، پیش همسر گوشی خود را کنار بگذارید.
۵. برای گرم کردن عشق، با هم حمام کنید.
۶. زن و شوهر به نوبت به یکدیگر خدمت کنید.
۷. برای افزایش محبت، در دهان همسر / شوهر لقمه بگذارید.
۸. برای گرم نگه داشتن رابطه، با همسر ارتباط چشمی برقرار کنید.
۹. برای حفظ رابطه در خلوت با هم برقصید.
۱۰. برای احیای عشق همسر / شوهر خود را ماساژ دهید.
۱۱. برای بازگرداندن رابطه عاشقانه برای همسرتان شعر بخوانید.
۱۲. برای همسرتان یادداشت‌های عاشقانه مخفیانه بنویسند.
۱۳. به زبان عشق با هم همسرتان صحبت کنید.”}}]}

از جمله باورهای غلط این است که هر رابطه عاشقانه بلندمدتی و حتی رمانتیک‌ترین ازدواج‌ها درنهایت مبدل به رابطه‌ای خطی و خسته‌کننده می‌شوند. افراد زیادی این افسانه را به‌عنوان باور پذیرفته‌اند و درنتیجه منتظر هستند تا این اتفاق نامبارک دیر یا زود روابط عشاقانه آن‌ها را نیز سرد کند.

در برهه‌ای از زندگی که احساس جذابیت و برانگیختگی جنسی نسبت به همسر / شوهر رو به کاهش است، برداشت اغلب ما چنین است که عشق ما سرد شده است و دیگر زنده نیست و در نتیجه آینده امیدوارکننده و رمانتیکی نیز انتظارمان را نمی‌کشد.

(مقاله «چرا با کسی که جذابیت جنسی و ظاهری ندارد ازدواج می‌کنیم؟ بررسی مشکلات روانشناسی» را مطالعه کنید.)چگونه مرد سرد را گرم کنیم

داشتن چنین دیدگاهی سبب می‌شود انتظارات افراد از آینده رابطه با تغییراتی رو‌به‌رو شود که منتهی به یک مسیر سرازیری می‌شود که انتهای آن معمولا طلاق و یا حتی موارد بدتری است.

اگرچه نمی‌توان تمام لحظات یک رابطه رمانتیک را پرشور و حال نگه داشت، اما می‌توان با تقویت پایه‌های ارتباط عاطفی، تاثیر منفی لحظاتی که طرفین رمق زیادی برای تعامل مثبت ندارند را کاهش داد و از تکرار بیشتر لحظات سرد در رابطه تا حد زیادی جلوگیری کرد.

فهرست

سوال این است که چطور می‌شود عشق را همواره گرم و زنده نگه داشت و از سرد شدن رابطه جلوگیری کرد؟ شاید با خود بگویید که همچون چیزی امکان ندارد!

در جواب باید بگویم، حفظ طراوت، شور و هیجان یک رابطه عاشقانه هیچ ارتباطی به سن و سال و زمانی که از تاریخ عقد شما می‌گذرد، ندارد چه ۲۰ ساله باشید چه ۹۰ ساله، تنها کاری که باید بکنید این است که تا جای ممکن سرگرمی‌ها و کارهای لذت‌بخش بیشتری به روند روتین و ملال‌آور زندگی‌تان اضافه کنید (مسلما بچه‌دار شدن یکی از آن موارد نیست!).

ممکن است بگویید «من دوست دارم این کارها را انجام دهم، اما زمان کافی ندارم.»

به گفته متخصصان مدیریت زمان همیشه زمان کافی وجود دارد، مسئله اصلی این است که اولویت‌های خود را باید تعیین کنید.

در اغلب مواقع اولویت فعالیت‌ها و تعهدات خارج از رابطه عاطفی بر مراقبت و حفظ طراوت ارتباط پیشی می‌گیرد. این موضوع لزوما به این معنی نیست که ما برای رابطه عاطفی‌مان ارزش قائل نیستیم، بلکه دلیل آن است که خودمان را صاحب‌امتیاز رابطه می‌دانیم و این باور اشتباه در ما شکل می‌گیرد که می‌توانیم از آن غفلت کنیم و آن را در حالت کنترل کروز قرار دهیم و هیچ مشکلی هم پیش نیاید.

ما به‌اشتباه چنین می‌پنداریم که از زمانی که متاهل می‌شویم و با معشوق عهد می‌بندیم، رابطه و پیوندی مستحکم داریم که دیگر نیازی به‌صرف زمان، توجه و انرژی که در روزهای اول نسبت به همسرمان داشتیم، نیست.

بزرگ‌ترین اشتباهی که اغلب عاشق‌ها مرتکب می‌شوند این است که معشوق را از آن خود می‌دانند و چنین فرض می‌کنند که دیگر رابطه‌شان نیازمند همان سطح از مراقبت و توجه قبلی نیست. اگر این غفلت برای طولانی‌مدت ادامه پیدا کند، مسلما رابطه سرد و دچار مشکلات اساسی می‌شود.

زوج‌هایی که چند سال از زندگی مشترکشان می‌گذرد، رابطه‌ای را که روزگاری برای داشتنش قدردان بودند، به‌عنوان حق مسلم خود قلمداد می‌کنند. چنین دیدگاهی اشتباهی باعث می‌شود رابطه عاطفی زوجین در حد هم‌اتاقی و یا شریک‌های تجاری که صرفا به خاطر منافع ازدواج کنار هم هستند، تنزل پیدا کند و اگر فرزندی داشته باشند، روش‌های تربیتی جداگانه‌ای اتخاذ کرده و به‌صورت دو والده او را بزرگ کنند. مسلما اگر رابطه به این مرحله برسد عناصر اصلی عشق از آن رخت بر‌می‌بندد.

صرف وقت و مداومت برای افزایش صمیمیت، می‌تواند به عادت همیشگی مبدل شود. در ادامه به ۱۳ روش برای افزایش طراوت روابط عاشقانه و جلوگیری از سرد شدن رابطه اشاره می‌کنیم که می‌توانید خلاقیت خود را هم چاشنی آن‌ها کنید:

در اغلب روابط، یکی از زوجین توجه بیشتری به رمانتیک بودن رابطه دارد که لزوما و همیشه آن شخص زن نیست. ازآنجایی‌که این شخص حساسیت بیشتری نسبت به عنصر عشق دارد، با کمترین کاهش در میزان آن، متوجه تغییر آن می‌شود و چون توانایی یا خلاقیت بیشتری دارد با انجام پاره‌ای اصلاحات و مراقبت، می‌تواند سطح صمیمیت و طراوت رابطه را مجددا بالا ببرد.

البته این بدان معنی نیست که صرفا او مسئول مراقبت از رابطه باشد و طرف مقابل بخواهد بی‌توجهی کند. بلکه به این معنی است که به دلیل هشیاری بیشتر، آن‌ها توانایی بیشتری برای عمق بخشیدن به روابط دارد.

قرار گذاشتن مختص عاشقان جوان نیست. قرارهایی که در کافی‌شاپ یا هر جای دیگر ترتیب داده می‌شود می‌توانند در زندگی زوجینی که مدت‌زمان زیادی است با هم زیر یک سقف زندگی می‌کنند و احتمالا رابطه شان سرد شده است، تاثیری جادویی داشته باشد.

بیرون زدن از محیط تکراری خانه، برای هر دو طرف جذابیت و تازگی ایجاد می‌کند. البته ترتیب دادن قرار ملاقات متفاوت در خانه هم می‌تواند سرگرم‌کننده باشد؛ به‌عنوان‌مثال می‌توانید شام را در نور شمع سرو کنید. قرار گذاشتن را جزوی از رابطه خود کنید. قرار ملاقات لزوما نباید محدود به یکی دو ساعت عصرگاهی باشند، می‌توانید یک روز کامل یا آخر هفته یا زمان بیشتری را به آن‌ها اختصاص دهید.

ماه‌عسل (مسلما بدون بچه‌ها) فقط برای تازه عروس و دامادها نیست. هرچند سال یا سالی یک‌بار به ماه‌عسل رفتن زیاده‌روی محسوب نمی‌شود. بسیاری از مردم (ازجمله من و همسرم) این کار را به یک سنت تبدیل کرده‌اند.

یک‌زمان مشخص با نام «زمان مقدس» برای خود تعیین کنید و در آن بازه زمانی دور تکنولوژی را خط بکشید. مطمئن شوید چیزی مخل ارتباط صمیمی‌تان نمی‌شود و سپس لذت ببرید.

این از روش‌های بی هزینه و لذت‌بخش برای اختصاص وقت به یکدیگر است. نشستن داخل وان حمام که اطرافش شمع چیده‌اید و در ادامه شمع‌های بیشتری که در اتاق‌خواب انتظار شما را می‌کشد، مطمئنا روحیه عاشقانه را افزایش می‌دهد.

به‌صورت نوبتی در خدمت همدیگر باشید. می‌توانید شوهرتان را استحمام کنید و یا موهای همسرتان را بشویید. می‌توانید ریش‌های شوهرتان را اصلاح کنید و او نیز می‌تواند برای شما ماسک صورت بگذارد.

البته قبل از آن‌که قاشقی پر را در دهان همسرتان بگذارید از قبل با او توافق کنید! همه ما زوج‌هایی را می‌شناسیم که این حرکت زیبا را در رستوران و گاها برای جلب‌توجه دیگران انجام می‌دهند. طوری بنشینید که هنگام لقمه گذاشتن در دهان یکدیگر راحت باشید. گذاشتن لقمه در دهان یکدیگر سبب کاهش ضربان قلب هنگام بلعیدن می‌شود و برای کاهش وزن مفید است.

بدون آن‌که حرفی ردوبدل شود، زمانی را صرف تماس چشمی و ارتباط از طریق نگاه کنید. اگرچه در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد، پس از چند دقیقه تجربه‌ای جالب خواهید داشت که منتهی به برانگیخته شدن احساسات شگفت‌انگیزی در هردوی شما می‌شود.

(ارتباط چشمی چه تاثیری بر روابط عاشقانه دارد؟ مقاله «اسرار پنهان ارتباط چشمی: از نگاه عاشقانه تا برانگیختگی جنسی و لو رفتن فرد دروغ‌گو» را مطالعه کنید.)

پس از صرف شام می‌توانید موسیقی گوش دهید و ممکن است دلتان بخواهد با هم برقصید. اگر ترجیح می‌دهید حریم خصوصی داشته باشید، با همسرتان در اتاق نشیمن یا اتاق‌خواب خود برقصید. (یکی از مزایای بزرگ رقصیدن در خانه این است که می‌توانید لباس‌های خود را درآورید. اگر این اتفاق بیافتد می‌توانید مطمئن شوید که شما صرفا یک هم‌اتاقی یا شریک تجاری نیستید!)

یکی از راه‌های عالی دیگر برای زنده نگه‌داشتن عشق، ماساژ است. برای آنکه تن معشوق خود را نوازش کنید و محبت و عشق خود را به او نشان دهید، هیچ نیازی به میز ماساژ با روغن‌های معطر و گران‌قیمت نیست.

خواندن اشعار عاشقانه برای یکدیگر همچون شهدی است که شیرینی به همراه آورد. اگر به اشعار عرفانی علاقه‌مند هستید، از غزل‌ها و اشعار مولانا، حافظ یا سعدی استفاده کنید.

یادداشت‌های عاشقانه‌ای که به کتاب سنجاق کرده‌اید، یا زیر بالش و یا در کشوی لباس‌های زیر همسرتان گذاشته‌اید، مسلما لبخند قدردانی بر لب‌های او خواهد آورد.

آخرین مورد که مسلما کم‌اهمیت‌ترین مورد محسوب نمی‌شود، نحوه گفتگوی عاشقانه دو عاشق با همدیگر است. این کار باید صادقانه، صمیمی و پر از احساس قلبی باشد.

در نظر داشته باشید که اگر بده بستان‌های عاطفی را غذای اصلی و بخش مهم ماجرا در نظر بگیریم، رابطه جنسی صرفا در حد و اندازه دسر است (که مسلما باعث چاقی نمی‌شود!). مشخصا صرف زمان برای مطمئن شدن از رشد همه‌جانبه در تمام ابعاد صمیمیت، تاثیرات شگفت‌انگیزی در کیفیت رابطه دارد.

شور و شوقی که انجام کارهای جدید به زندگی ما می‌بخشد بیشتر از اضطرابی است که انجام کاری برای اولین بار دارد، ولی یک شرط دارد: به‌صورت آگاهانه انجامش دهیم. هنگامی‌که بتوانیم خود نیز از هنر خوشحال کردن دیگری، لذت ببریم، غنچه عشق در رابطه شکوفا می‌شود. جریان پیدا کردن عشق بیشتر در رابطه معادل ترشح بیشتر هورمون‌های است که باعث شادتر شدن و تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

هورمون عشق و شادی را می‌شناسید؟ مقاله «اکسی‌توسین هومورن چند کاره عشق: بررسی جامع تاثیر بر شادی، سلامت روان، ارگاسم و وفاداری» را مطالعه کنید.چگونه مرد سرد را گرم کنیم

در همین راستا مقاله «چه چیزی برای مردان مهم‌تر از رابطه جنسی است و چرا زنان از اجابت آن عاجزند؟» را مطالعه کنید.

در همین راستا از افراد متاهل یا افرادی که قصد ازدواج دارند دعوت می‌کنیم ویدئوی متفاوت با عنوان «چیزهایی که درباره ازدواج نمی‌دانید و نشنیده‌اید!» از مجموعه سخنرانی‌های ارزشمند TED را تماشا کنید:

 

منبع: سایکالیجی تودی

پیام *

نام *

ایمیل *

وبسایت

اطلاعات من را برای دفعه بعدی که می خواهم دیدگاه ارسال کنم در مرورگر ذخیره کن.


3,240 سوال


3,200 پاسخ


3,829 دیدگاه


197 متخصص


چگونه مرد سرد را گرم کنیم
چگونه مرد سرد را گرم کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *