چگونه مرد سرد مزاج را گرم مزاج کنیم

 
helpkade
چگونه مرد سرد مزاج را گرم مزاج کنیم
چگونه مرد سرد مزاج را گرم مزاج کنیم

 

 

 

به طور معمول، حدود ۱۸ ماه پس از زندگی مشترک، یعنی پس از پشت سر گذاشتن مرحله شیدایی، اختلاف در میل جنسی به تدریج خودش را نشان می دهد.بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کا فی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و…. قابل مشاهده می باشد .چگونه مرد سرد مزاج را گرم مزاج کنیم

 

اگر از زوجی که سال ها با هم زندگی کرده اند، پیرامون زندگی جنسی آنان بپرسید، به احتمال زیاد با این پاسخ رو به رو می شوید:” به گرمی روزهای نخستین نیست، اما هنوز هم چیز بسیار خوبی است.” بله، فروکش کردن شدت اشتیاق جنسی طی زمان برای هر زوجی پیش می آید و عادی است. به طور معمول، حدود ۱۸ ماه پس از زندگی مشترک، یعنی پس از پشت سر گذاشتن مرحله شیدایی، اختلاف در میل جنسی به تدریج خودش را نشان می دهد.

 

منظور از اختلاف در میل جنسی وضعیتی است که شدت کاهش اشتیاق جنسی در یکی از زوج ها از دیگری بیشتراست. اگر به این اختلاف به اندازه کافی توجه نشود، کم کم حالت غیر عادی به خود می گیرد و به سرد شدن ارتباط جنسی زوج ها می انجامد. از این رو، شما باید پیرامون ارتباط جنسی بیش از پیش اطلاعات به دست آورید.

 

اغلب افراد ارتباط جنسی را عملی خود جوش و عاشقانه می دانند که به هیچ گونه آموزش یا برنامه ریزی نیاز ندارد. اما توجه داشته باشید رابطه جنسی، که بخش مهمی از زندگی انسان را تشکیل می دهد و حتی در تعیین میزان احساس رضایت از زندگی نقش کلیدی دارد، مانند بسیاری از رفتارهای ما در اثر آموزش و یادگیری جهت دهی مناسب پیدا می کند.

 

کسب اطلاعات درست درباره مهارت های بهبود روابط بین دو جنس، تقویت احساس مسؤولیت در قبال زندگی جنسی خویش و آگاهی بیشتر درباره روابط جنسی سالم به شما کمک می کند به ارتباط جنسی خود انرژی ببخشید و از خاموش شدن شمعی که روشنی زندگی شما تاحدود زیادی به آن وابسته است جلوگیری کنید.

 

دکتر پت لاو ، نویسنده کتاب های Hot Monogamy (گرم گرم با یک همسر) و The Truth About Love ( حقیقت عشق)، معتقد است” درک زبانی که همسر شما با کمک آن به شما ابراز عشق می کند” کلید حل اختلاف در میل جنسی است. اگر شما این زبان را بشناسید و به موقع به آن پاسخ دهید، تفاهم جنسی را تقویت کرده اید که نتیجه آن اشتیاق جنسی و گرم شدن ارتباط جنسی است. به نظر دکتر لاو ” برای به دست آوردن آن چه که از همسر خود می خواهید، بایدآن چه را که او می خواهد به او بدهید.”

 

● درباره خواسته های خود با هم گفت و گو کنید

 

شما باید بتوانید درباره مسائل جنسی به راحتی با هم صحبت کنید. اغلب زوج ها در بیان مناسب خواسته های جنسی خود مشکل دارند. آنان به طور معمول درباره این موضوع چیزی نمی گویند یا به شیوه منفی آن را بیان می کنند که خود راه گفت و گو را می بندد. برای مثال، فرض بگیرید شما دوست دارید همسرتان محبت بیشتری به شما بکند. شما می گویید:” تو هرگز به اندازه کافی به من محبت نمیکنی.” به نظر سوزان تانسند ،که مدیر مرکز بهبود روابط زوج ها در یکی از شهرهای امریکا است، در این عبارت خواستن مطرح نشده است بلکه نوعی انتقاد به عمل آمده است. به نظر او بهتر است خواسته خود را این گونه مطرح کنیم:” من فکر می کنم پیش از این که این رابطه بهتر است زمان بیشتری را به محبت به هم اختصاص دهیم.”

 

بنابراین باید تفاوت انتقاد و خواستن را به روشنی درک کنیم و به جای استفاده از جملات انتقادی از عبارت هایی مانند” به نظر من به جای … بهتر است …” یا ” من ترجیح می دهم …” را به کار ببریم. تانسند ،که کارگاهی را با نام” گرم گرم با تنها همسر خود” برگزار کرده است، می گوید:” شاید باور کردنی نباشد اما وقتی شرکت کنندگان این کارگاه از عبارت” به نظر من به جای … بهتر است …” استفاده کردند، رشد چشمگیری در گفت و گو های جنسی آنان به وجود آمد.

 

وقتی شما خواسته جنسی خود را به شیوه مثبت مطرح می کنید، همسر شما با تکرار عبارت شما و حتی بدون تغییری در آن، کار شما را تایید می کند. اگر چنین نشد، عبارت خود را آن قدر تصحیح کنید تا او چنین کاری بکند.سپس شما از همسر خود به خاطر گوش دادن به خواسته هایتان تشکر می کنید و از اومی بپرسید که آیا دوست دارد در جهت دستیابی به خواسته شما تغییراتی در رفتار خود به وجود آورد. پاسخ او بسته به برخی شرایط و نحوه برخورد شما ممکن است ” بله” یا ” خیر” باشد.

 

با استفاده از این شیوه ،که از آن با عنوان ” بازتاب آینه ای” یاد می شود، ممکن است همیشه به خواسته خود نرسید، اما اگر بیاموزید که چه گونه عبارت های انتقادی خود را به عبارت های خواهشی تبدیل کنید، یعنی به جای این که همسرتان را متهم کنید خواسته خود را با او در میان بگزارید، و به بازخورد همسرتان توجه کنید، یعنی عبارت خود را با توجه به پاسخ اوتصحیح کنید، شانس بیشتری برای دست یافتن به خواسته خود دارید. این شیوه برخورد باعث می شود صمیمیت شما عمق بیشتری پیدا کند و اغلب این صمیمیت است که میل جنسی را تقویت می کند.

 

● قرار داد جنسی بنویسید و از آن پیروی کنید

 

شما و همسرتان گفت و گو های مثبتی درباره خواسته های جنسی خود دارید و خود را نسبت به خواسته های یکدیگر متعهد می دانید. اکنون زمان آن رسیده است که بر اساس پیشنهاد دکتر لانا هوستین، متخصص امور جنسی و نویسنده کتاب How to Have Magnificent ### ( چه گونه روابط جنسی خود را تقویت کنیم) ، قراردادی در این زمینه داشته باشید.

 

دکتر هوستین معتقد است مشکل اغلب زوج ها بیان مثبت خواسته ها نیست. به نظر او خستگی کار روزانه حتی قویترین میل های جنسی را هم دفن می کند. او از بسیاری از زوج هایی که برای مشاوره به او مراجعه می کنند، می خواهد: ” برای به دست آوردن ثروت جنسی با هم معامله کنید.” خواسته های جنسی خود را روی کاغذ بنویسید. برای مثال، شما تصمیم می گیرید که در ماه آینده یکی از شما آغاز کننده این تعامل باشد. کسی که به عنوان آغاز کننده انتخاب می شود باید خواسته های طرف مقابل را برآورده کند.

 

برای این که قرار داد نتیجه بخش باشد، در ابتدا خواسته های کمتری مطرح کنید. به نظر هوستین این کار مانند ورزش است. در ورزش از سطح فعالیت پایین شروع می کنیم تا به سطح بالاتری برسیم. در ابتدا ممکن است همیشه به ورزش کردن علاقه نداشته باشیم ، اما وقتی به این کار ادامه بدهیم، به تدریج از آن خوشمان می آید. ” در ابتدا ممکن است چندان احساس خوشی از آن نداشته باشیم، اما پس از این که وارد معامله شدیم، از این که چنین معامله پر سودی را انجام می دهیم خوشحالیم و اغلب از آرامش حاصل از آن لذت می بریم.”

 

پس از یک ماه درباره نتیجه قرارداد با هم صحبت کنید؛ این که، کدام تجربه ها لذت بخش تر بودند، کدام کارها بهتر جواب دادند و کدام کارها نتیجه ای نداشتند. سپس می توانید نسبت به توسعه بخشیدن توافق های اولیه یا اصلاح آنها تصمیم بگیرید. البته شاید لازم باشد برای کسی که به بندهایی از قرار داد عمل نکرده است، پنالتی هم در نظر بگیرید!

 

● مشکل اختلاف میل جنسی را برطرف کنید

 

پس از این که گفت و گوهای جنسی مثبتی داشتید و بر اساس قرارداد عمل کردید، ممکن است با مشکل اختلاف در میل جنسی رو به رو شوید که مشکل بسیار شایعی است. این مشکل در زوج های سنین مختلف بروز می کند و برعکس آن چه ممکن است در ذهن داشته باشید، همیشه مردان نیستند که نسبت به زنان میل جنسی بالاتری دارند. یک زن ، به خصوص در اواسط زندگی، ممکن است در زمانی که مردش در رابطه جنسی کمتر تهاجمی عمل کند، برتری جنسی خاص خودش را به دست آورد.

 

چگونه مرد سرد مزاج را گرم مزاج کنیم

تغییر جهت میل جنسی بین زوج ها تا حدود زیادی مشکلی ایجاد نمی کند و چیز بدی هم نیست، مگر این که یکی از آنان احساس بیهودگی و ناامیدی داشته باشد یا پس زده شود. این مشکل به طور معمول برای کسی پیش می آید که اشتیاق بیشتری دارد، زیرا او تعامل را آغاز می کند اما مورد بی اعتنایی یا تمسخر قرار می گیرد.

 

● زبان ابراز عشق همسرتان را یاد بگیرید

 

دکتر پت لاو برای زوج هایی که اشتیاق کم یا زیادی به تعامل جنسی دارند، پیشنهادهای ویژه ای دارد. یادگرفتن زبان ابراز عشق یکدیگر، در راس فهرست پیشنهادهای او قرار دارند. او معتقد است این کار برای نفوذ به قلب آن چه که باعث بیدار شدن این میل در همسرتان می شود، از خریدن کادو و شوکلات خریدن و گل رز هدیه دادن، نافذ تر عمل می کند.

 

دکتر لاو این مثال را مطرح می کند: تام دوست دارد روزی یک بار عمل زناشویی داشته باشد، اما همسرش با هفته ای یک بار راضی می شود. چه چیزی همسر او را نرم تر می کند و باعث می شود به خواسته تام بیشتر پاسخ دهد؟ تام باید متخصص برانگیختن اشتیاق در همسرش شود!

 

چیزی که ممکن است تام از آن اطلاع نداشته باشد، ارتباط بین میل جنسی همسرش و زندگی روزانه وی است. او اغلب می گوید به خاطر نگهداری از بچه ها، خسته است و حس لازم را برای تعامل جنسی ندارد. اما در نظر بگیرید یک روز عصر تام به همسرش بگوید” من یکی دو ساعت می توانم از بچه ها نگهداری کنم، شما راحت باش و هر کاری می خواهی انجام بده.” این رفتار سخاوتمندانه ممکن است باعث شود همسر ش موجی از عشق نسبت به تام احساس کند و فضایی را بیافریند که شعله اشتیاق جنسی را برافروزاند.

 

● نکته های کاربردی برای کسانی که اشتیاق جنسی بالایی دارند

 

لاو در کتاب ” گرم گرم با یک همسر” برای برقراری تعادل بین زوج های با اشتیاق بالا و پایین پیشنهادهای زیر را مطرح کرده است اگر شما فردی با انرژی جنسی بالا هستید:

 

بپذیرید که ممکن است زوج شما برای برانگیخته شدن کامل به تحریک بیشتری نیاز دارد. بنابراین، حوصله بیشتری خرج کنید.

 

از این که آگاهانه اشتیاق جنسی خود را بیشتر و بیشتر تقویت کنید، بپرهیزید. این کار به اختلاف میل جنسی دامن می زند.

 

به پیش شرط ها و پیش نیازهای جنسی همسرتان برای عشق ورزی توجه کنید. هر چه به او بیشتر توجه کنید، توجه بیشتری به خود داشته اید.

 

میل جنسی را با عشق اشتباه نگیرید. اگر همسر شما اشتیاق جنسی پایینی دارد، به این معنی نیست که شما را دوست ندارد. اگر چنین باشد، شما فقدان عشق را در سایر زمینه های زندگی نیز می بینید.

انرژی خود را به جهت دیگری سوق دهید. ورزش و تفریحات سالم دیگر به شما کمک می کند.

 

● نکته های کاربردی برای کسانی که اشتیاق جنسی پایینی دارند

 

در قبال اشتیاق جنسی خود احساس مسوولیت بیشتری داشته باشید و بخشی از زندگی را به رابطه جنسی اختصاص دهید.

 

قراردادی را که پیشتر توضیح دادیم، بنویسید و امضا کنید! وقتی حوصله دارید به قرارداد عمل کنید . به شرایطی که باعث تقویت اشتیاق جنسی شما می شود، توجه داشته باشید و در قرارداد بر آنها تاکید کنید.

 

درباره پیش شرط ها و پیش نیازهای جنسی خود شفاف و منطقی باشید و به نحو مثببتی با همسرتان در میان بگذارید.

 

اگر دوست ندارید عمل جنسی داشته باشید، بدون پرده به همسرتان بگویید. اگر می خواهید با همسرتان سازش داشته باشید، هنگامی که پاسختان منفی است، نباید احساس پرده پوشی داشته باشید.

 

اشتیاق ذهنی خود را جشن بگیرید. رضایت شما از این که در چارچوب ذهنی همسرتان قرار گرفته اید و به وجود آوردن اشتیاق بیشتر در خودتان، دلیل خوشی و شادکامی است.

منبع:irantrack.com

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


لاغری موضعی با لیزر


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب


قاعدگی دردناک زنان و دختران


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 


 

سوال: سلام شوهر من بسیار سرد مزاج است شاید ماهها حتی نزدیک من نمیاید ومن خیلی گرم مزاجم خیلی اذیت میشم ی بچه یک سال ونیمهدارم بارها تصمیم گرفتم ازش جداشم ولی به خاطربچم صبر کردم چکار کنمچگونه مرد سرد مزاج را گرم مزاج کنیم


 


پاسخ مشاور (خانم محسنیان): 

دوست عزیز با سلام. درست است، احتمالاً شما مدتی است که از این قضیه رنج می برید و شاید خیلی هم نتوانید این موضوع را با کسی در میان بگذارید. به همین دلیل خیلی آزرده خاطر شده اید. اکثر خانم ها انتظار چنین چیزی را از همسرانشان ندارند. بنابراین هنگامی که با این موضوع روبرو می شوند، برایشان غیرقابل تحمل است. ممکن است به اشتباه اینگونه برداشت کنند که همسرشان به آنها توجه نمی کند، یا اینکه در نظر همسرشان زیبا و خوش هیکل نیستند یا …. این عدم توافق زن و شوهر بر سر کمیت و کیفیت روابط زناشویی، می تواند دیگر روابط عاطفی آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

اما حقیقت این است که امروزه بنا به دلایل مختلفی تعداد قابل توجهی از خانم ها از سردمزاجی همسرانشان شکایت دارند و این فقط مختص گروه خاصی نیست. کم و بیش تمام زنان و مردان، فراز و نشیب ها و مشکلاتی در زمینه روابط زناشویی شان تجربه می کنند. اما زوجی می تواند از این پستی و بلندی ها عبور کند که حداقل یکی از آن دو (و چه بهتر هر دوی آنها) برای رفع مشکلاتشان به فکر چاره باشند. زیرا سرکوب این نیاز طبیعی، آثار نامطلوبی بر صمیمیت و نشاط خانواده خواهد داشت. این جای بسی امیدواری است که شما اولین گام حل مشکلتان را به خوبی برداشته اید. اما دومین کاری که شما می توانید انجام دهید این است که ابتدا بیندیشید که علت سردمزاجی همسرتان چیست. سپس متناسب با آن علت، با صبر و شکیبایی به رفع مشکلاتتان بپردازید. این را بدانید که در اکثر موارد این مشکل بر طرف می شود و نیازی به گرفتن تصمیمات عجولانه ای از جمله طلاق و … نیست.

سردمزاجی ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد. به عنوان نمونه اگر فرد احساس کند ممکن است در معرض دید دیگران و حتی کودکی خردسال قرار گیرد، ممکن است از انجام رابطه زناشویی طفره رود. بنابراین بایستی شرایط را به گونه ای فراهم آورید که مثلاً اگر در لحظه مورد نظر، فرزندتان در اتاق خوابیده است، در خواب تقریباً عمیقی باشد و در صورت بیدار شدن متوجه رابطه شما نگردد و یا در صورت امکان به اتاق دیگری بروید.

کاهش سطح سلامتی جسمانی، دیابت، قطع تنفس حین خواب، مصرف برخی از داروها از جمله آنتی هیستامین یا ضد فشارخون، اضطراب، افسردگی و نگرانی در هر زمینه ای، عدم احساس رضایت و خوشبختی، استرس، خستگی، کم خوابی، چاقی و …  باعث کاهش میل جنسی می شود. بنابراین بهتر است ابتدا در حل مشکل احتمالی همسرتان به او کمک کنید و در صورت امکان از افراد متخصص کمک بگیرید.

وجود دیگر مشکلات جسمانی از جمله زود انزالی، اختلال نعوظ و …. به سردمزاجی منجر می گردد. در صورت وجود چنین مشکلاتی، احتمالاً مرد احساس ضعف نموده، در نتیجه از نزدیک شدن به همسرش هراسان می شود. بطوریکه وقتی به این رابطه فکر می کند، دچار اضطراب و استرس می شود و از انجام آن پشیمان می گردد. بنابراین به او کمک کنید از این نگرانی نجات یابد. مثلاً به او بگویید این مشکل برای من اهمیت زیادی ندارد، مهم این است که در حین رابطه از وجود یکدیگر لذت ببریم، حتی اگر آن رابطه اصلی انجام نگیرد. همچنین به او کمک کنید هنگام رابطه زناشویی به جای تمرکز بر مشکل خود، بیشتر بر حس هایی همچون حس بویایی، لامسه و … تمرکز نماید. از طرف دیگر به طور غیر مستقیم و بدون اینکه غرور او را جریحه دار کنید او را برای انجام معاینات پزشکی ترغیب کنید.

خانمی که نتواند متناسب با ملاک های ذهنی همسرش خود را بیاراید و عشوه گری کند شاید به تدریج باعث بی تفاوتی همسرش گردد. بنابراین خوب است خانم ها بدانند چگونه باید در برابر همسرشان طنازی و عشوه گری کنند و ظرافت های زنانه را رعایت کنند. چنانکه پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: “مرد را به حال خود بگذارید، با وی در نیاویزید، او را به اجبار به سوی خود نخوانید، مرد نیازمند عشوه گری و طنازی است، نه زور و اجبار (وسائل الشیعه، ج14، ص85). یا در جایی دیگر می فرمایند: “خانم ها از آرایش دریغ مکنید، بهترین، ملایم ترین و دل نوازترین عطر را به کار برید، زیباترین و دلرباترین لباس را به اندام خویش بپوشانید، خود را حداقل با یک گردنبند زینت بخشید و صبح و شام خود را به شوهر عرضه دارید، در یک کلام چشم و دل شریک زندگیتان را هنرمندانه بربایید (فروع کافی، ج5،  ص500).

اختلافات، درگیری و عدم رابطه صمیمانه میان زوجین، از جمله عوامل کاهنده روابط زناشویی است. بنابراین باید سعی شود روابط گرم و صمیمانه ای میان اعضای خانواده جریان یابد. مصرف الکل یا مواد مخدر باعث کاهش میل جنسی در فرد و یا در همسر وی می شود. عدم رعایت بهداشت فردی، عدم آگاهی از انتظارات همسر در حین رابطه زناشویی، برخی از تفکرات اشتباه در مورد کیفیت و کمیت رابطه جنسی، عدم تغذیه مناسب، و … از دیگر عوامل کاهش میل جنسی است.

در کنار یافتن علت مشکل همسرتان، این را هم بدانید که همیشه لازم نیست مرد شروع کننده باشد. متاسفانه این تصور بسیار غلطی است که میان بسیاری از زنان رایج است و همین امر یکی از دلایل افزایش سردمزاجی میان مردان است. هیچ جایی عنوان نشده است که مرد باید شروع کننده باشد. به هر حال نقش زن در تحریک قوای جنسی مرد قابل توجه است. بانوانی که برایشان سخت است شروع کننده باشند، باید بالاخره این غرور کاذبشان را کنار بگذارند. آنها می توانند در ابتدا بنا را بر آن بگذارند که فقط می خواهند با همسرشان شوخی کنند. ممکن است این شوخی در نهایت به آن رابطه ای که می خواهند بینجامد و یا خیر. پس بهتر است در ابتدا تمرکز خود را از انجام آن رابطه بردارند. به احتمال زیاد این روش به مرور نتیجه بخش خواهد بود و شرم و حیای بی مورد خانم به تدریج از بین خواهد رفت. چنانکه امام صادق (ع) فرموده اند که “شب هنگام که پرده ها فرو می افتد، خواب بر پلک ها چیره میشود، بر هیچ بانویی روا نیست که بخوابد، مگر آن که خویشتن را به آغوش شوهر بسپارد. باید لباس از تن به در آید، کنار شوهر بیارامید و پوست بدن خویش به بدن شوهر بچسبانید. این چنین خود را به شوهر عرضه داشته اید (وسائل الشیعه، ج215، ص12).

از طرف دیگر، انجام برخی دیگر از کارها مثلاً داشتن خلاقیت و تغییر در نوع لباس پوشیدن، خلاقیت در آرایش کردن، تغییر دکراسیون اتاق خواب، استفاده از رنگ ها و عطرهای محرک و … باعث افزیش میل جنسی فرد می شود. برخی کلاس های آموزشی مجاز در این زمینه نیز وجود دارد که می توانید از آنها بهره بگیرید (با عناوینی از جمله کلاس اتاق خواب). بهتر است برنامه دقیقی برای انجام رابطه زناشویی نداشته باشید و تعداد دفعات آن را در طول هفته از قبل مشخص نکنید. چرا که اگر برنامه تان مطابق آن پیش نرفت، هم برای شما و هم برای همسرتان استرس آور خواهد بود. دوست عزیز این را هم بدانید که هر مشکلی پس از برطرف شدن، ممکن است مجددا عود نماید. پس اگر پس از رفع مشکلاتتان دوباره با این موضوع روبرو شدید نا امید نشوید. مجددا از خلاقیتتان کمک بگیرید و از شروع کننده بودن هراسی نداشته باشید. زندگی شاد و موفقی داشته باشید.


 

 

من اوایل فکرمیکردم مردها اگه یک سری چیزاشون ردیف باشه حتما طرف همسرشون میرن اما الان فهمیدم که یکی مثل همسر من دوست داره پرستیده بشه و خیلی بغلی و شنیداریه … خسته باشه انقد ماساژش میدم تا استراحت کنه و انرژی بگیره بتونه بهم برسه باهاش کارای مشترک زیادی انجام میدم با علایقش شریک میشم بهش نشون میدم با همه وجودم که چقد مهمه برام . که دیگه خودش به بون میاد که انگار مهره مار داری که منو گرم میکنی …امتحان کنید شاید درست شد

سلام .من و همسرم هردو در دوران مجردی سالم زندگی کردیم .هردو در سن نوزده سالگی ازدواج کردیم.و الان 24سال دا یم با یک دختر یک وسال نیمه. و در حال حاضر خدارو شکر رابطه خوبی داریم هم از نظر عاطفی و هم از نظر جنسی..من از همسرم بسیار راضیم.تمام تلاشش رو برای لذت بردن من میکنه.و من اکثر اوقات به ارگاسم میرسم.

امان از آدمای سرد زندگیو واسه شریک زندگیشون تلخ میکنن هییییچ راه حلیم نداره من خودم ده ساله درگیر همین موضوعم

ای کاش خانم من این قدر سرد نبود تا احساس خوشبختی من کامل میشد.فقط خدا میدونه چقدر در فشارم و ذهنم درگیر غری ه جنسی سرکوب شده هستم

منم مشکل شما خانومارو دارم.شوهرم سردو بی روحیه.گاهی حس میکنم من مرد هستم و ایشون زن.چون من پیشقدم میشم من تنوع ایجاد میکنم.تا بحال نشده بدن منو حس کنه.هروقتم نزدیک میاد میفهمم کاملا زوری است اونم بخاطر من که من نگم شوهرم ایراد داره.واقعا عذاب میکشم. نمیتونم دردمو به کسی بگم.بخدا خیلی ها ارزوی داشتن همچین زنیو دارن.چرا واقعا مارو نمیبینن.کمکم کنید.

من هم خودخوري و گريه كردم؛ الان هيچ كاري نمي تونم بكنم؛ از عشق خالي شده ام. از وقتي پسرمون دو سالش شد؛ كلا رخت خوابش رو جدا كرد؛ مي گذاشت من بخوابم بعد بياد؛ خودش رو با مبايل و اينترنت سرگرم مي كرد؛ بهش مي گفتم سردي؟ مي گفت نه اون موقع كه من مي خواهم تو خوابي! يا من سر كار هستم! بعداً فهميدم هروقت گير مي كنه خودارضايي داره! قلبم شكست ولي تحمل كردم گفتم شايد به خاطر دوري از پدر مادرش است. ( اون زمان خارج زندگي مي كرديم) به خاطر اين قضيه وقتي پيشنهاد داد بيايم ايران؛ حاضر شدم از خانواده ام دل بكنم و باهاش بيام، قول داده بود كه زندگي بهتري برايم مي سازه؛ من فكر مي كردم آسايش بيشتر اون باعث گرمي و تمايلش به من مي شه. مي دونيد چي شد؟! قبل از اينكه بيايم ايران دوست دخترها رو رديف كرده بود! هر چند ادعا كرد كه رابطه اي باهاشون نداشته؛ ولي به من هم همچنان تمايلش نداشت  مي خواهم تركش كنم. دو تا پسر دارم. مي خواهم فرار كنم بروم پيش خانواده ام. خودتون رو گول نزنيد مردي كه سرده هيچ وقت گرم نمي شه! من ٣٥ سالمه؛ از ٢٧-٨ سالگي دارم زجر مي كشم. خدا ازش نگذره. اگر زني اينطور با مردي رفتار كرده بود تا حالا صد بار طلاق داده بود و چهارصد بار صيغه كرده بود

با سلام .بنده برعکس بقیه آقایون بسیار زیاد گرم هستم به نظر من من رابطه جنسی باید هر شب باشه ولی متاسفانه من هم با خانمی سرد که اصلا رابطه جنسی را دوست ندارد درگیرم دو فرزند هم دارم نمی دونم چکار کنم.حتی بهش میگم میرم صیغه می کنم میگه برو .راهنمایی کنیید لطفا …ممنون

منم از اولین روز نامزدیم همین مشکل رو داشتم تا الان که ده ساله از ازدواجمون میگذره؟ هیچ وقت پیشقدم نشده بعد از عروسی بعد از بیست و یک روز باهم رابطه داشتیم مسخره نیست یه نو عروس هر شب منتظر باشه و لباس خواب بپوشه که شوهرش بیاد پیشش .واون راحت بگیره بخوابه یا اومدن به رختخواب رو به بهونه مسواک زدن انقدر طولانی کنه که زنش خوابش ببره .اهل خیانت نیستم ولی واقعا داغون شدم نسبت به قبل نیاز خودمم کمتر شده و سعی کردم کنار بیام و بهش فکر نکنم ولی اخه بعد از سه چهار ماه واقعا کم میارم خیلی خستهام دلم برای خودم .جوونیم و زیباییم میسوزه. پیش هر دکتر و روانشناس و طب سنتی هم بردمش .حتی دکتر سکسولوژیست که تو ایران فقط سه تا هست بردمش ولی اصلا هیچ کاریشو انجام نداد. خدا چرا راهی برای ما زنها نگداشته اگر من جواب نیازهای همسرم و نمیدادم اون به پای من میسوخت؟ و انقدر سازگاری میکرد؟

نمیدونم چرا همیشه زن و مرد ناهمگون به پست هم میخورند مثل من داعم و خانمم سرد اخه چرا خداااااا

هیچ‌راه‌حلی‌نداره‌این‌مشکلات‌من‌خودمم‌مثل‌شما‌هستم‌وبعضی‌وقتا‌گریه‌میکنم‌‌ چرا‌مردای‌این‌زمونه‌اینطورین؟

سلام من 25 سالمه و 4ماهه که ازدواج کرده ام،من آدم گرم مزاجی هستم و شوهری سردمزاج دارم که با اینکه آدم سالمی هست و مطمئنم که جای دیگری خودش را از نظر جنسی تامین نمی کند ولی در خانه هم از من تقاضای نزدیکی نمی کند،با اینکه من از نظر زیبایی در فامیل و دوست و آشنا زبانزد هستم ولی نه این قضیه و نه لباس و آرایش ونه هیچ چیز دیگری شوهرم را تحریک نمی کند،و تا امروز تقریبا همه ی در خواست های رابطه از طرف من بوده،که شوهرم به خیلی از این در خواست ها هم جواب رد داده،به بهانه اینکه خستم،یا تازه غذا خوردم،ذهنم مشغوله، فردا می خوام برم سر کار، و از این دست بهانه تراشی ها…من خیلی خودم را براش لوس میکنم و عشوه گری میکنم ولی بی فایده است… وقتی بهش میگم من نیاز دارم میگه خب تو تعیین کن چند بار در هفته می خوای تاباهم توافقی باشه!! ولی من نظرم اینکه خب برای این مسئله که نمیشه زمان تعیین کرد… خیلی ناراحتم چون حالا که اول زندگی مشترکه اینقدر سرد مزاجه وای به حال چند سال دیگه…با خودم که فکر میکنم میگم نکنه این اختلاف مزاج به اختلاف سنی نزدیک به ده سال من وشوهرم برمیگرده؟!!!لطفا کمک کنید

افزایش سن و مواجه شدن با پیری که خیلی هم زود به سراغ آدم خصوصاً خانمها می آید فرصت لذت بردن از زندگی را محدود میکند بنابراین در این مورد باید زودتر فکری کردار شریک زندگی از ابتدا و قبل از ازدواج سرد مزاج بوده و فکری برای بهبودی خودش نمی کند بنظر ماندن در کنار چنین فردی یعنی تن به اعدام نیاز و عاطفه دادن

من هفت ماه است ازدواج نمودم شوهره منم خيلي من رو دوست داره اما نميدونم چراوقتي تنهاييم فقط خودش رو با چيزاي ديگه مشغول ميكنه من واقعا گرم هستم و غذاب ميكشم! ما ماهي دو بارم رابطه نداريم، نميدونم علتش شايد چاقيش باشه لطفا كمك كنيد

منم ۶ ماه ازدواج کردم شوهرم خیلی سرده دیونم کرده خیلی هم دوسش دارم ولی خیلی از لحاظ روحی تذیت میشم

پنج ساله ازدواج کردم از همون اول همسرم مشکل داشت مجبورشدم بسازم تقویتش کنم اعتمادبهش بدم اما اون واقعا ازاین زندگی راضیه.امامن حسرت میخورم خیلی دوست دارم ببینم بقیه زندگیشون چطوره که البته نمیشه پرسید.حتی مانمیتونیم بچه دارشیم.درروزهای خاصی واسه فرزنداوری ازش میخوام سعی دارم تحریکش کنم اونم گاهی سعی میکنه وگاهی هم هولم میده.دلم خیلی شکسته دکترهم رفتیم من مشکلی ندارم . امانمیتونم طلاق بگیرم جایی ندارم شغلی ندارم .مجبورم بسازم گرچه واقعا دوستش دارم ومرد خوبیه اون حتی نمیفهمه ادم ممکنه به گناه بیفته.فقط میره دکترواسه ریزش مو….

سلام به دوستان، من هم زنی 26 ساله هستم که 5 سال است زندگی مشترک سرد و بی روح را تجربه میکنم، چون همیشه اطرافیانم از زیبایی و جذابیت ظاهری ام تعریف می کردند هیچ وقت تصور چنین بی توجهی و سردی را از همسر آینده ام نداشتم،در زنگیمان همیشه آراستگی و مسایل بهداشتی را در نظر گرفته ام و هرنوع رفتاری را برای خوشحال کردن همسرم امتحان کردم، در این مدت یک تولد، یا سالگرد ازدواج، یا روز مردی نگذشته که تمام توانم را برای شاد کردن و سورپرایز کردنش خرج نکرده باشم، و چون خودم شاغلم و از حقوق خوبی برخوردارم همیشه در زندگی سعی کرده ام درخواستی نداشته باشم که ازنظر اقتصادی در مضیقه بیافتد و هر زمان هم خرید هایی برای خانه یا برای من انجام داده با علاقه تمام او را بوسیده و از او تشکر کرده ام،اکثر اوقات هنگام ورودش به استقبالش میروم ،و وقتی که خودم به خانه می آیم چیز کوچکی در حد شاخه گلی برایش می آورم و با تمام وجود به او ابراز علاقه میکنم،ولی جواب اینها فقط یک لبخند سرد است،خوشحال میشود ولی باز هم از لحاظ جنسی سرد و بی عاطفه است، همیشه سعی میکند زودتر بخوابد یا خستگی را بهانه کند و این در حالی ست که من شاید فقط ماهی یک بار از او درخواست 3x داشته باشم، غذاهای گرم ، قطره گل سرخ، صحبت صمیمانه هم اثری نداشته و او فقط سکوت میکند یا با خنده مسیر صحبتمان را تغییر می دهد، در این چندسال اکثر اوقات برای روابط زناشویی من پیشقدم شده ام آن هم شاید پس از گذشت یک یا دوماه،واین موضوع باعث شده احساس افسردگی کنم و از خودم بدم بیاد،ما در دانشگاه همکلاسی بودیم و همسرم پس از چندبار جواب رد شنیدن، با اصرار زیاد با من ازدواج کرد، وحالا که با هم ازدواج کرده ایم اینقدر سرد است. اگه میتونید راه حلی پیشنهاد بدید از شما ممنون میشم چون زندگیمو و همسرمو دوست دارم و نمیخوام از دستش بدم.

ببخشيد همسرتون متوجه ناراحتي و غمگيني تون شده؟ وقتي ميبينه شما ناراحتيد ازتون علتش رو ميپرسه؟؟

واقعیت اینست که همانطور که در بالا اشاره شد مردان امروز که جوان نیز میباشند به هر علتی از روابط زناشویی طفره میروند . رابطه جنسی به هر صورت باشد نباید قطع شود ولی متاسفانه آقایان صورت مسیله را پاک میکنند . به هر حال جامعه مردان ما باید در این مورد گوشزد دهند که پایداری و تلاش برای داشتن رابطه پویا در مورد مسایل جنسی در الولیت است و بروز هر مشکلی در حین رابطه نشانه ضعف نیست و یک امر طبیعی است و این نیاز و حس نیز مانند سایر نیازها دچار افت و خیز و نوسان میشود .متاسفانه آقایان گوش شنوا در این مورد ندارند و موجب بحران های بیشترمیشوند . بنده پزشک به صراحت میگویم باید جامعه مردان ما این مساله را حل کنند و خانومها را قربانی نکنند

من هم با اینکه ۳ سال و نیم از ازدواجم گذشته
با شوهری سرد مزاج مواجهم
خیلی اذیت می‌کشم
فکر طلاق
فکر گناه
آه خدایا
به خاطر پسر ۱۰ ماهه ام
مجبورم بمانم

 

چگونه مرد سرد مزاج را گرم مزاج کنیم


مطالب پر بازدید


چرا برخی مردان دچار سردمزاجی می شوند و تمایلی به برقراری ارتباط با همسرشان ندارند چه عواملی در بی میلی آن ها به رابطه جنسی نقش دارند و باعث عدم برقراری رابطه جنسی توسط آن ها می شود


چگونه مرد سرد مزاج را گرم مزاج کنیم

سردمزاجی اصطلاحی است که برای کاهش یا فقدان میل جنسی به کار برده می شود. آن یک اصطلاح غلط است و اصطلاح درست همان «کاهش میل جنسی» است. در ابتدا یک توضیح لازم است و آن این است که اصطلاحات را باید بدرستی استفاده کرد و آنها را اشتباه ننمود. کاهش میل جنسی یا سردمزاجی یک اختلال جنسی است اختلالات جنسی هم در مرد و هم در زن دارای طیف وسیعی هستند و نباید آنها را با همدیگر اشتباه نمود.
مثلا حدود 20 نوع اختلال جنسی در مردان وجود دارند ولی اختلالات جنسی عمده در مردان به سه دسته تقسیم می شوند: اختلال نعوظ، اختلال در انزال و اختلال در میل جنسی. اختلالات جنسی عمده در زنان به شش دسته تقسیم می شوند: اختلال درد، اختلال در میل جنسی، اختلال در رسیدن به ارگاسم، اختلال در رطوبت دستگاه تناسلی، اختلال در برانگیختگی جنسی و اختلال در ارضا جنسی. بنابراین باید با اخذ شرح حال درست مشخص ساخت که منظور و هدف بیمار از بکاربردن اصطلاح «سردمزاجی» چیست.
سردمزاجی و یا کاهش میل جنسی از نظر علمی دارای تعریف است و صرف ادعای یک فرد دلیل بر بیمار بودن وی نیست. میل جنسی رابطه مستقیم با سن افراد دارد. با افزایش سن در هر دو جنس میل جنسی کاهش می یابد منتهی شدت آن در افراد مختلف متفاوت است.
اینکه تعداد روابط زناشویی طبیعی در یک زوج چند بار در هفته باشد، از نظر علمی عدد مشخصی برای آن وجود ندارد. آن بستگی به نیازهای طرفین دارد. ممکن است در دهه سوم زندگی نیاز یک زوج به سه بار رابطه در هفته و یا یک بار در دو هفته باشد. معمولا یک عدم تقارن نسبی در نیازهای جنسی زن و مرد در داخل خانواده وجود دارد ولی طرفین باید با تعدیل به تعادل برسند. گاها این عدم تقارن خیلی زیاد است و در عمل سبب ایجاد مشکل شده و گاها کار به جدایی می کشد.
بنابراین اطلاع از نیازهای طرفین در دوران قبل از ازدواج اهمیت زیادی دارد. گاها مشاهده می شود که نیاز جنسی یکی از زوجها به داشتن رابطه هر روز است و طرف مقابل برعکس بزور هر دو هفته یک بار و یا بیشتر نیاز جنسی پیدا می کند. در این موارد است که مشکلات خانوادگی شروع می شوند. در این نوشتار سعی می شود بصورت خلاصه در مورد علل سردمزاجی در مردان و زنان توضیحاتی به زبان ساده آورده شود.
اینکه کی گفته می شود یک مردی دارای سردمزاجی است آن بستگی به پارامترهای مختلف دارد و در سنین و موقعیت های مختلف متفاوت است. اگر یک مردی از بدو شروع زندگی جنسی دارای تمایلات جنسی اندک باشد (در دهه سوم یک بار بیش از 10 روز) گفته می شود که دارای سردمزاجی است.
سردمزاجی به دو دسته عمده تقسیم می شود؛ اولیه و ثانویه. در نوع اولیه مرد از بدو شروع زندگی جنسی دارای سردمزاجی بوده است و در نوع ثانویه پس از سپری شدن یک دوران طبیعی، مرد دچار کاهش میل جنسی می شود. از نظر شدت کاهش میل جنسی یا سردمزاجی به سه دسته عمده تقسیم می شود: خفیف، متوسط و شدید.
در نوع شدید مرد شاید ماه ها احساس نیاز جنسی نمی کند و این سبب ایجاد مشکلات جدی در بعضی از خانواده ها می شود. از طرف دیگر کاهش میل جنسی یا سردمزاجی موقعی مرضی تلقی می شود که سبب استرس و مشکل در خانواده شود. در زوجی که هر دو طرف با یکبار رابطه هر شش ماه مشکل ندارند و با آن سازگار هستند، بیماری وجود ندارد. از نظر علل کاهش میل جنسی یا سردمزاجی در مردان آن به دو دسته بزرگ تقسیم می شود: روحی- روانی و جسمی.
در علم پزشکی نسبت دادن مشکلات بیماری به مسائل روحی- روانی آخرین تشخیص است، مثلا بیماری که با سردرد مراجعه می کند نباید بلافاصله گفته شود که ناشی از مسائل روحی- روانی است، ممکن است آن پشت تومور مغز عامل سردرد بوده باشد. میل جنسی هم در مرد و هم در زن با مسائل روحی- روانی اطراف وی رابطه مستقیم دارد، مهمترین آنها به قرار زیر هستند:
• چگونگی رابطه عاطفی با همسر
• مشغله ذهنی
• کار بیش از حد
• افسردگی یا اضطراب
بیکاری، مشکلات مالی، وجود بیمار در خانواده و بسیاری از مسائل دیگر می توانند میل جنسی مرد را تحت شعاع قرار دهند، نباید فراموش کرد که وجود یک یا چند مورد از موارد فوق دلیل علت کاهش میل جنسی یا سردمزاجی نمی تواند باشد. ممکن است بیمار در پس زمینه دارای یک مشکل جسمی باشد.
شاه علامت کاهش هورمون های مردانه، کاهش میل جنسی است. اگر مردی بتدریج دچار کاهش میل جنسی مثلا در شش ماه گذشته شده است باید از نظر میزان هورمون های مردانه بررسی شود. گاها سایر مسائل روحی- روانی در زندگی مشکل جسمی از قبل موجود را تشدید می کنند و باید به این موضوع توجه کرد.
تشخیص کمبود هورمون های مردانه نیاز به آزمایشات تخصصی دارد و برخلاف تصور عامه مردم و تعدادی از همکاران، این تستوسترون خون نیست که مشخصه سطح هورمون مردانه طبیعی در مرد باشد. کاهش میل جنسی در مردان دارای نمود بیشتر از زنان است، چون در یک رابطه زناشوئی مرد بعنوان فاعل عمل می کند، مرد معمولا اگر دچار کاهش میل جنسی باشد، نعوظ طبیعی نیز در وی اتفاق نمی افتد و بنابراین برقرار کردن یک رابطه زناشوئی طبیعی غیرممکن می شود. ولی برعکس، یک خانم با سردمزاجی خفیف تا متوسط می تواند بالاجبار تن به رابطه زناشوئی بدهد که در نهایت برای شوهر موفقیت آمیز می شود هرچند که خود وی ممکن است از نظر روحی- روانی و جسمی خیلی تحت فشار باشد.
یکی دیگر از علل مهم کاهش میل جنسی یا سردمزاجی در مردان و زنان استفاده از داروهای روانگردان است، باید توجه داشت که اینگونه داروها به هیچ وجه نباید سرخود قطع یا تعویض شوند، بیمار می تواند مشکل ایجاد شده را با پزشک معالج در میان بگذارد و پزشک معالج در مورد چگونگی ادامه درمان تصمیم می گیرد.
* جراح و متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری

ماهنامه دنیای سلامت – دکتر محمدرضا صفری نژاد*:

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

داشتن اختلاف در سطح شهوت جنسی در زوجین غیر طبیعی نیست. طبق پژوهشی که توسط مجله اتحادیه پزشکی آمریکا (JAMA) منتشر شده است، در بیشتر موارد، این زن است که از لحاظ جنسی سردتر است. این مشکل در صورتی که حل نشود، می‌تواند برای هر دو طرف نگران کننده باشد و حتی رابطه را در معرض خطر قرار دهد. سرد مزاجی زنان، دلایل بالقوه بسیاری دارد، از جمله مسائل پزشکی، مشکلات عاطفی و روان‌شناختی یا استرس‌های خانوادگی و کاری. خبر خوب این است که تعیین دلیل ریشه‌ای سرد مزاجی می‌تواند منجر به گزینه‌های درمانی موثری شود.

فهرست مطالب

در واقع، پژوهش‌های انجام شده نشان داده که گرایش جنسی در زنان نسبت به مردان تفاوت دارد و زنان بصورت طبیعی گرایش جنسی کمتری داشته و اغلب نسبت به مردان کمتر به رابطه جنسی فکر می‌کنند.

طبق دستورالعمل آماری و تشخیصی اختلالات ذهنی (DSM-5) که توسط متخصصین سلامت ذهن استفاده می‌شود، عدم تمایل به رابطه جنسی تا سطحی افزایش می‌باید که باعث اضطراب و پریشانی در زنان می‌شود، تا جایی که رابطه و اعتماد به نفس او را برای شش ماه یا بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی از علائم تحریک پذیری پایین جنسی در زنان عبارتند از:

چگونه مرد سرد مزاج را گرم مزاج کنیم

قابل ذکر است که برخی نوسانات در میل جنسی طبیعی است. عوامل زیاد دیگری هم وجود دارد که می‌تواند میل جنسی را کاهش دهد و وجود آنها دلیلی برای سرد مزاج بودن نیست.

به‌ منظور جلوگیری از سرد مزاجی، با پزشک خود مشورت کنید تا دلیل آن و همچنین راهی برای درمان آن پیدا کنید. از آنجا که هیچ‌گونه آزمایش مشخصی برای تشخیص سرد مزاجی وجود ندارد، پزشک نسبت به علائم شما آگاهی پیدا می‌کند تا متوجه شود که چگونه سرد مزاجی شما چگونه روی رابطه زناشویی و زندگی شما تاثیر گذاشته است.

در برخی موارد، یک عامل پزشکی پنهان ممکن است باعث سرد مزاجی شود. مشکلات و داروهای زیر قابلیت سرد کردن مزاج را دارند:

در مواردی که داروهایی نظیر ضد افسردگی‌ها، باعث سرد مزاجی می‌شود، پزشک ممکن است نسخه‌ای شامل داروهایی با عوارض جانبی کمتر توصیه کند. هرگز بدون تایید پزشک مصرف داروها را قطع نکنید.

استرس‌های زندگی روزمره می‌تواند روی سرد مزاجی فرد تاثیر بگذارد. برای مثال، بسیاری از زنان بعد از بچه‌دار شدن به علت مشغله زیاد و خستگی، و اینکه فکرشان بیشتر روی بچه متمرکز است تا زندگی زناشویی، تمایل‌شان به برقراری رابطه جنسی کمتر می‌شود. اگر بدن فرد در طول زمان یا بعد از بچه‌دار شدن دچار تغییرات شود،  باز هم باعث سرد مزاجی خواهد شد.

استرس ناشی از کار هم می‌تواند روی مزاج فرد اثر منفی بگذارد، بویژه وقتی که فرد باید از خانواده نیز مراقبت کند. در این حالت در انتهای روز، خواب فرد نسبت به رابطه جنسی اولویت پیدا می‌کند. اگر فرد با استعمال بیشتر دخانیات و نوشیدن بیشتر الکل یا استفاده بیشتر از مواد دیگر –دارویی یا دیگر انواع مواد نسبت به حالت عادی، با استرس روزمره مقابله کند، احتمالا مزاج فرد تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که روی مزاج زن تاثیر می‌گذارد، کیفیت رابطه و ارتباط عاطفی وی با طرف مقابلش است. مشکلاتی که می‌توانند در رابطه جنسی شما تاثیر بگذارند عبارتند از:

هر دوی شما به یک میزان در مواجهه با این مشکل مسئولیت دارید، به این معنی که شما نباید کنار بنشینید و منتظر طرف مقابل باشید تا تغییر کند.

در ادامه نکاتی برای نزدیکی به شریک جنسی شما وجود دارد طوری‌که  است که احتمال اینکه او بخواهد بیشتر به شما نزدیک شود را بیشتر می‌کند:

اختلاف در میزان تمایل جنسی زوجین خیلی شایع است. گرچه رد کردن درخواست شما برای برقراری رابطه جنسی بصورت مکرر بدون در نظر گرفتن این مشکل سخت است، اما باید به خاطر داشته باشید که عدم علاقه همسر شما برای رابطه جنسی ممکن است فقط مربوط به شما، جذابیت، یا کیفیت شما به عنوان یک انسان نباشد. این مشکل ممکن است به دلیل اختلال هورمونی یا دیگر مسائل روانی باشد، یا حسی که فرد نسبت به خودش دارد. گرچه شما بدون شک می‌خواهید این مسائل تغییر کند، و سعی خواهید کرد عواطف و احساسات خود را قوی‌تر کنید. کاری که می‌توان انجام داد این است که، با دادن حق انتخاب به او، به سادگی ترجیح خواهد داد که به رابطه جنسی احساس تمایل کند. این کار تفریح رفتن نیست که با نظر همسرتان راجع به چیزی، مخالفت کنید. برای مثال او ممکن است احساس کمبود کند. این شرایط به شما آسیب می‌زند، اما دردی را که برای شریک جنسی‌تان دارد دست کم نگیرید. حتی اگر او بصورت تدافعی عمل کند، همسر شما وقت زیادی را صرف فکر کردن به این موضوع می‌کند که شرایط رابطه بین شما مطلوب نیست. سعی کنید متوجه این موضوع بشوید.

به دوستی و رفاقت خود توجه کنید. بسیاری از زنان در این زمینه عجیب و غریب هستند، آنها از لحاظ جنسی تحریک نخواهند شد مگر اینکه به شما احساس صمیمیت داشته باشند. به این معنی که چیزهایی را که برایشان مهم است انجام دهید. وظیفه خود را به عنوان همسر انجام دهید، در انجام کارهای خانه کمک کنید، بیشتر در دسترس باشید، و از او راجع به اینکه روزش را چگونه گذرانده سوال کنید. به همین ترتیب کارهای ظریفی به این صورت انجام دهید: صبح برای او قهوه بریزید. یادداشت عاشقانه‌ای برای او بگذارید. از محل کار به او زنگ بزنید، فقط بخاطر اینکه به او بگویید که به فکرش بوده‌اید. یک شاخه گل رز با خود برای او به خانه ببرید. محبت و احساسات خود را بصورت ناگهانی نشان دهید و با این کارها، در حین برقراری رابطه جنسی، او به احتمال زیاد دوست دارد که از لحاظ جنسی به شما نزدیکتر شود.

اگر همسرتان درخواست شما مبنی بر برقراری رابطه جنسی را رد کرد، آخرین کاری که ممکن است بخواهید انجام دهید این است که مهربان و با ملاحظه باشید. اگر می‌خواهید زندگی زناشویی خود را از لحاظ جنسی بهبود بدهید و همسر شما نیاز دارد که به عنوان پیش نیاز از لحاظ عاطفی به شما احساس نزدیکی کند، انجام دادن کارهایی که شما را به او نزدیکتر می‌کند تنها راهی است که شما را به این هدف می‌رساند. شما ممکن است یا از انجام این کار خودداری کنید و یا اینکه از این شرایط بغرنج خلاص شده و به دوست داشتن او ادامه دهید. تجریه کنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

بدون شناخت شما، می‌توان با کمی یقین پیش‌بینی کرد که طبق رفتار “این هم مثل بقیه” که به مردان نسبت داده می‌شود، شما بخاطر نیاز جنسی به دنبال شریک عاطفی خود هستید. و اگر این کار شما شدت گرفته و بصورت مداوم تکرار شود، احتمالا برای یکدیگر نقش بازی کرده‌اید.  شما برای رابطه جنسی سمت او می‌روید و او هم شما را رد می‌کند. و هرچه شما بیشتر اصرار می‌کنید، همسر شما تحت فشار و عصبانیت بیشتری قرار گرفته و از شما دورتر می‌شود. این وضعیت زمانی است که شما باید دنبال یک رویکرد جدید باشید.

در ابتدا، برای مدتی عقب نشینی کنید. مهم نیست که چقدر برای شریک عاطفی‌تان جذاب هستید و چقدر ممکن است برای ایجاد عشق و علاقه آماده باشید، برای یک مدت زمان مشخص باید متعهد شوید که به او نزدیک نشوید. رابطه جنسی را برای مدتی شروع نکنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد. راجع به برنامه خودتان با او صحبت نکنید. فقط عقب بنشینید و منتظر باشید. گاهی اوقات یک فرد سرد مزاج نیاز به زمان بیشتری دارد تا انرژی‌اش بازیابی شود. هنگامی که مسابقه طناب کشی‌تان به پایان رسید، او علاقه بیشتری نسبت به این موضوع نشان می‌دهد. این کار ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

عقب نشینی کردن بویژه اگر احساس شهوت داشته باشید آسان نیست. اما اگر شما تاکنون آن را حداقل برای چند هفته امتحان نکرده‌اید، این کار را جزو انتخاب‌های خود قرار دهید.

همچنین، از صحبت کردن راجع به سکس پرهیز کرده و روی اصلاح خودتان تمرکز کنید. ممکن است آنقدر روی رابطه‌تان، حداقل بخش جنسی آن، تمرکز کنید که دیگر نیازهای خود را کنار بگذارید. جای اینکه راجع به چیزهایی که در رابطه‌تان اتفاق افتاده یا نیفتاده بحث کنید، از زمانی که دارید برای تمرکز روی خود و کامل کردن خود استفاده کنید: با دوستان خود بیرون بروید. به باشگاه بروید. در کارهای داوطلبانه شرکت کنید. وقتی که طرف مقابلتان ببیند که شما بیشتر روی خودتان تمرکز کرده‌اید تا مسائل جنسی، ممکن است بخواهد به هر ترتیبی که شده بیشتر وارد زندگی شما شود.

در جهت عکس عمل کنید: آیا گفتن اینکه شما مطالعاتی کردید و اکنون درک بهتری از احساسات او دارید و بابت تمام جر و بحث‌ها متاسف هستید تاثیری در ذهن همسرتان ندارد؟ راجع به این فکر کنید: طرف مقابل کاری کرده که شما احساس کنید عاشق رابطه جنسی هستید و شما هم کاری کردید که او احساس عزب بودن داشته باشد. شما متقاعد هستید که حق با شماست، و او هم در طرف مقابل خود را محق می‌داند. اینها را از کجا متوجه شده‌اید؟ نمی‌شود تضمین کرد که گفتن این مسئله به طرف مقابلتان که احساسات او را بهتر درک می‌کنید باعث می‌شود که او با شما به داخل رختخواب شیرجه بزند، اما نگفتن این مسئله هم مکلی را حل نمی‌کند.

آیا در زندگی زناشویی شما زمانی بوده که مسئله جنسی پر رنگ‌تر بوده است؟ زندگی زناشویی خود را فراتر از آن چیزی که در ابتدا بوده بررسی کنید. از خودتان بپرسید، ” زمان‌هایی که همسرم به رابطه جنسی علاقمند بود با الان چه تفاوتی وجود دارد؟” ببینید که آیا آن تغییرات قابل تکرار هستند. در صورت قابل تکرار بودن آن شرایط، آن را مجددا ایجاد کنید.

زنان غالبا شکایت دارند که همسران‌شان فقط در مواقعی که نیاز به رابطه جنسی داشته باشند آنها را لمس می‌کنند. این کار باعث سردی آنها می‌شود. در صورتیکه، به عنوان یک مرد، دارای شهوت زیادی هستید، این در مورد شما صدق می‌کند تا آن را در رابطه با همسرتان به خاطر بسپارید. او ممکن است بخواهد که او را درآغوش بگیرید، نوازش کنید، دستش را لمس کنید، روی مبل کنار او بنشینید، یا او را با احساس و نه به قصد رابطه جنسی ببوسید. بسیاری از زنان می‌گویند که مردان از در آغوش گرفتن آنها بدون اینکه دستشان به سمت قسمت‌های پایین بدنشان برود، ناتوان هستند. از آنجا که بسیاری از زنان نیاز به محبت بدون چشم‌داشت جنسی از سوی مردان دارند، آنها از اینکه لمس کردنشان به عنوان یک ابزار پیش نوازش در نظر گرفته می‌شود اذیت می‌شوند.

اگر اینها برای شما آشناست، سعی کنید بسیار عاطفی بوده و از لمس وی به قصد رابطه جنسی خودداری کنید. طرف مقابلتان قدردان شما و این کارتان خواهد بود. او ممکن است با خود فکر کند که در دنیا چه خبر است. و آن دقیقا چیزی است که شما می‌خواهید، رواج الگوهای قدیمی بی حاصل. زمانی که شما شروع به انجام کارهایی می‌کنید که با روح و روان او بازی می‌کند، او هم تمایل خواهد داشت که کارهایی انجام دهد که با روح و روان شما بازی کند.

اگر یکی از طرفین با گرایش جنسی کمتر، با همسرش راجع به شرایطی صحبت کند که وی نیاز دارد تا در موقعیتی قرار بگیرد تا از رابطه جنسی‌اش لذت ببرد، طرف مقابل که گرایش جنسی شدیدتری دارد اغلب این درخواست را درک نکرده و یا حداقل آن را بدون دلیل و مدرک نمی‌پذیرد. برای مثال، اگر همسر یک فرد به شوهرش بگوید که ترجیح می‌دهد در شب رابطه جنسی داشته باشد تا در صبح، شوهر فکر می‌کند که او ممکن است در حال طفره رفتن از برقراری رابطه جنسی است (برای اکثر مردان، اوج هورمون تستسترون بین 7 تا 8 صبح است، در حالیکه هورمون تستسترون در زنان در عصر به اوج خود می‌رسد). اگر شوهری به همسر خود بگوید که شهوت او بعد از دوش گرفتن یا وقتی که بچه‌ها خواب هستند بیشتر می‌شود، همسرش ممکن است فکر کند او فقط در حال طفره رفتن است تا از برقراری رابطه جنسی فرار کند. اما واقعیت این است که اینها عذر و بهانه نیستند. شما ممکن است به سختی آن را باور کنید، چرا که شما دوست دارید بدون درنگ این کار را انجام دهید، در حالیکه ممکن است همسر شما واقعا به شرایطی نیاز دارد تا در موقعیتی قرار گیرد که احساس آرامش، راحتی و شهوت کند. تا حد ممکن، سعی کنید به این درخواست‌ها احترام بگذارید و زمانی که همسرتان با تمام وجود به شما اعتماد دارد، عزت نفس طرف مقابل را حفظ کنید. این درخواست‌ها را بدون دلیل پذیرفته و سعی کنید فضایی بوجود بیاورید که به احتمال زیاد برای تحریک جنسی شریک جنسی‌تان سودمند باشد.

متاسفانه روابط زناشویی که در آنها شوهر از روابط جنسی ناراضی باشد، در نهایت به خیانت یا طلاق ختم می‌شود. شما هم ممکن است به این گزینه‌ها نیز فکر کنید. اما خیانت یک راه‌حل ناجوان‌مردانه است. حتی اگر این کار بطور موقت شما را راضی کند، اما انجام این کار فقط شرایط را در خانه پیچیده‌تر می‌کند. گرچه خیانت یا طلاق گاهی اوقات به عنوان یک زنگ هشدار برای طرف مقابل عمل می‌کند، اما نمی‌توان همیشه روی آن حساب کرد.

اگر شهوت جنسی زیاد در زندگی روزمره برای شما آزار دهنده است، ممکن است نیاز به مشاوره تخصصی داشته باشید.

تفاوت در میزان میل جنسی زن و شوهر یک امر طبیعی است اما زن و شوهر باید راهی پیدا کنند تا علیرغم وجود این تفاوت برای رابطه زناشویی با هم به تفاهم برسند و خواسته و تمایلایت هر دو طرف برآورده شود. میزان تمایل جنسی خانم‌ها ممکن است بدلیل عواملی مانند شرایط فیزیکی بدنشان، استرس ناشی از کار و زندگی مشترک و وجود مشکلات در روابط با همسرشان به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد. اما شما بعنوان همسر او و کسی که تمایل جنسی بالاتری دارد باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

از متخصص کمک بگیرید

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

27 بازدید

207 بازدید

278 بازدید

240 بازدید

284 بازدید

دیدگاه

چگونه مرد سرد مزاج را گرم مزاج کنیم

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام وقت شما بخیر. سوال من ممکنه یک مقدار برای شما تکراری ولی برای من به شدت بحرانی هست. من و خانمم ۶ سال هست که ازدواج کردیم و یکسال و نیم هم از ایران به جای دیگری مهاجرت کردیم. از ایتدای ازدواج همسرم کاملا سرد مزاج هست و همچنین مشکل واژینیسموس هم داره در حدی که تا بحال دخول کامل نداشتیم. نیاز جنسی من در سطح معمولی هست و اگر حتی هر چند هفته یکبار هم بخوام به ایشون نزدیک بشم به شدت حالت تدافعی به خودش میگیره. در ایران تحت درمان مشاور روانشناس و روانپزشک و پزشک زنان و حتی مشاور خانواده هم قرار گرفتیم ولی هیچ پیشرفتی حاصل نشد، از سال سوم ازدواج هم همسرم دیگه اهمیتی به درمان بصورت جدی نمیده. الان هم خواستم مشاوره رزرو کنم ولی میبینم که ایشون ذره ای حاضر به همکاری نیست، نه دیگه در جلسات مشاوره شرکت میکنه و نه از دیلاتورهایی که داره برای تمرین استفاده میکنه و نه حتی تمرینات کگل رو انجام میده. کلا رها کرده، آیا راهکاری به جز جدایی به ذهنتون میرسه یا طریقی که بشه به مشاوره حداقل ترغیب کرد؟ به بن بست رسیده ازدواجمون تقریبا

سلام دوست گرامی در ابتدا باید بررسی شود به چه دلیل همسر شما مایل به ادامه درمان نیست. ممکن است اضطراب اینکه خوب نخواهد شد، باعث شده باشد که از ادامه درمان صرف نظر کرده باشد. در درمان سردمزاجی میتوانند به دکتر تغذیه مراجعه کنند؛ اما برای واژینیسموس حتما باید زیر نظر سکس تراپ باشند. برای دریافت مشاوره و بررسی بیشتر می توانید از رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

برخلاف تصور غالب میان مردم، زنان زیادی از سرد مزاج بودن شوهرشان رنج می‌برند و در بسیاری از موارد از بیان این موضوع احساس ترس، شرم و خجالت دارند. زیرا صحبت کردن درباره مسائل جنسی و زناشویی بخصوص برای خانم‌ها در جامعه ما تابو بوده و بسیاری مواقع زنان بجای ابراز خواسته‌ها و تمایلات جنسی‌شان به همسر، سکوت اختیار می‌کند که همین سکوت و دلخوری سرآغاز اختلافات و سوء تفاهم‌های دیگر در زندگی مشترک می‌شود. این سوء تفاهم‌ این است که شوهر دیگر اورا دوست ندارد و یا پای زن دیگری در میان است درحالیکه برای سرد مزاجی آقایان دلایل جسمی و روحی بسیاری وجود دارد.  بنابراین اولین و درست‌ترین قدم پیدا کردن علت سرد شدن همسر است.

فهرست مطالب

دلایل متعددی برای سرد شدن مردان وجود دارد که در این بخش به متداول‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

جالب است که مصرف دارو غالباً جزء دلایل سردمزاجی مردان در نظر گرفته نمی‌شود. بعضی داروهای بدون نسخه و تجویزی میل جنسی مرد و تمایل وی برای برقراری رابطه جنسی را سرکوب می‌کند. از داروهای تجویزی سرکوب کننده میل جنسی می‌توان به ضدافسردگی‌ها، آرام‌بخش‌ها، داروهای ضدزخم، داروهای مدر، داروهای درمان کننده فشار خون بالا، داروهای درمان کننده ناراحتی‌های روانی، داروهای مسکن مشتق از تریاک و داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب (NSAID’s) اشاره کرد. داروهای بدون نسخه‌ای که برای رفع سرفه، سرماخوردگی و آلرژی مصرف می‌شوند، نیز مردان را سرد می‌کند.

اگرچه افسردگی یکی از شایع‌ترین مشکلات روانی/ عاطفی در زندگی مدرن است، اما جالب است که افسردگی نیز علی‌رغم آن که دومین دلیل شایع سردمزاجی مردان است، غالباً نادیده گرفته می‌شود. افسردگی نابودکننده مهلک میل جنسی است، اما غالباً از دید افراد باانگیزه و فعال پنهان می‌ماند و این مردان سختکوش حتی متوجه افسرده شدن خود نمی‌شوند.چگونه مرد سرد مزاج را گرم مزاج کنیم

براساس گزارش بسیاری از مشاورین، پورنوگرافی در حال نزدیک شدن به صدر لیست علل سرد شدن شوهران نسبت به زنانشان است. جالب است بدانید که ارگاسم از راه اعتیاد جنسی و خودارضایی، در کنار احساس گناه عمیق ناشی از داشتن یک زندگی مرموز و دوگانه غالباً به نوعی بی‌میلی جنسی دامن می‌زند.

بسیاری از مردان به اشتباه فکر می‌کنند که نداشتن تماس و رابطه جنسی به این معنا است که مورد تجاوز نیز قرار نگرفته‌اند. اما صرف دیدن اندام‌های جنسی در دوران کودکی گاهی آسیبی دائمی به روان فرد می‌زند، مگر آن که شخص توسط مشاور مجرب درمان شود. نارضایتی از اندام و ظاهر خود، سرد بودن رابطه با والدین و اعضاء خانواده یا لوس و بچه ننه بودن نیز جزء خاطرات ناخوشایند دوران کودکی است که آثار مخرب آن می‌تواند به بی‌میلی جنسی دامن بزند.

باور کنید یا نه، بسیاری از مردان به شدت درباره توانایی جنسی خود احساس ناامنی می‌کنند. عدم اعتماد به نفس باعث می‌شود که همسر نگران از همان ابتدا خود را شکست خورده بداند. ترس نشأت گرفته از بی‌تجربگی غالباً با آموزش و صبر همسر عاشقی که شرایط شوهرش را درک می‌کند، برطرف می‌شود. حال آن که اضطراب عملکردی در مشکلات عمیق‌تر ریشه دارد که ارتباطی با رابطه جنسی ندارد؛ تنها راهکار غلبه بر این نوع سردمزاجی مراجعه به مشاور مجرب است.

استرس بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مدرن است و اکثر همسران آن را به عنوان شریک سوم زندگی خود پذیرفته‌اند. تعهدات بی‌شمار و کار سنگین انرژی و وقت را برای زن و شوهر باقی نمی‌گذارد که بتوانند از رابطه زناشویی‌شان لذت ببرند. حتی تغییرات مثبت زندگی، مانند ترفیع شغلی، خانه جدید یا به دنیا آمدن فرزند نیز انرژی را تحلیل می‌برد و میل جنسی را سرکوب می‌کند.

لازم است بدانید که اختلال نعوظ (ED) یا ناتوانی جنسی با بی‌میلی جنسی تفاوت دارد. با این حال زمانی که یک عارضه وجود دارد، معمولاً عارضه دوم نیز به زودی از پی آن خواهد آمد. مشکلات هورمونی نقش مهمی در این شرایط ناامید کننده دارند، کاهش میزان تستوسترون این دور باطل را پابرجاتر می‌کند. اختلال نعوظ نیز مانند بسیاری از مشکلات دیگر به تنهایی رخ نمی‌دهد.

هرچند کاهش بازداری جنسی جزء اثرات متداول الکل و مواد مخدر محسوب می‌شود، مصرف این مواد می‌تواند کاهش میل جنسی را نیز به دنبال داشته باشد.

این عامل‌ها توانایی فرد را برای لذت بردن از رابطه زناشویی کاهش می‌دهد. لذت نبردن از رابطه میل به برقراری رابطه را کم می‌کند. متاسفانه یافتن ارتباط بین این عامل‌ها و کاهش میل جنسی همواره آسان نیست. شاید لازم باشد که شما و همسرتان با دو یا سه متخصص مشورت کنید تا در نهایت یک نفر بتواند مشکل اصلی را تشخیص دهد.

نقش مشکلات زناشویی در اختلال‌های جنسی در بعضی موارد کاملاً مشخص است، اما تشخیص آن در بقیه موارد دشوارتر است. برخی همسران به اشتباه تصور می‌کنند که می‌توانند مشکلات حل نشده و بحث‌های تمام نشده را پشت در اتاق خواب جا بگذارند. پیش از هر کاری لازم است که شما و همسرتان به وضعیت روحی و احوالات خود توجه کنید. آیا از مهارت‌های لازم برای حل مناقشه برخوردار هستید؟ آیا همسرتان را زیرکانه تحقیر می‌کنید یا به روش‌ها دیگری به او بی‌احترامی می‌کنید؟ اگر به همسرتان احترام نمی‌گذارید، نباید از کمرنگ شدن میل جنسی او شکایت داشته باشید.

مهم است که بتوانید کاهش میل جنسی، نداشتن میل جنسی (نداشتن خیالپردازی‌های جنسی) و اختلالات جنسی (ناتوانی در برقراری رابطه جنسی که معمولاً با احساس گناه شدید همراه است) را از هم تشخیص دهید. هر یک از این عوارض دلایل جسمی و روانی خاص خود را دارد و روش‌های درمان آنها کاملاً با هم متفاوت است.

چنانچه تفاوت بین این مشکلات را بدانید، می‌توانید راه‌حل بهتری را برای حل مشکل موجود پیدا کنید و از بروز عوارض عاطفی جبران‌ناپذیر جلوگیری کنید.

بدترین مکان برای صحبت کردن درباره مشکلات جنسی، اتاق خواب است یعنی جایی که هر دو آسیب‌پذیر هستید. بهتر است مکان بی‌طرفی را پیدا کنید که بتوانید به تنهایی و بدون مزاحمت و ضمن حفظ حریم خصوصی‌تان با یکدیگر درباره این موضوع حساس صحبت کنید.

نهایت تلاشتان را بکنید تا احساسات خود را با رعایت حساسیت‌های خود و همسرتان و بدون سرزنش کردن او بیان کنید. درست است که در میان گذاشتن نگرانی‌ها مهم است، اما باید این کار را به گونه‌ای انجام دهید که همسرتان حس نکند که دارید او را متهم می‌کنید.

اگر همسرتان می‌تواند علت معینی، مانند استرس شغلی یا خستگی دائمی، را برای سردمزاجی‌اش ذکر کند، سعی کنید با هم راه‌حلی را پیدا کنید. بر روی تغییر نهایی متمرکز شوید و در صورت لزوم از متخصص کمک بگیرید. از این که مراجعه به مشاور را پیشنهاد دهید، خجالت نکشید. مشاوره روش موثری برای یادگیری مهارت‌های مدیریت استرس است و به یافتن دلایل اصلی افسردگی یا اضطراب کمک می‌کند. همان طور که در جستجوی راه‌حل نهایی برای گرم کردن رابطه‌ی زناشویی‌تان هستید، اهمیت رابطه جنسی و نزدیکی را دائماً به خودتان یادآوری کنید.

اگر همسرتان دلیل سرد شدنش را نمی‌داند، اما وجود مشکل را تصدیق می‌کند، بهتر است برای معاینه بالینی به پزشک خانوادگی‌تان مراجعه کنید. کاهش میل جنسی غالباً پی‌آمد ابتلا به عارضه‌ای تشخیص داده نشده، مانند کاهش تستوسترون، فشار خون بالا، کم‌کاری تیروئید یا دیابت، یا مصرف درازمدت داروهایی مانند داروهای ضدافسردگی، قرص ضدبارداری و داروهای خاص پروستات است.

اگر همسرتان ساکت است یا تمایلی به بحث درباره این مشکل ندارد، باید مسئولیت بهبود شرایط را به عهده بگیرید و مشکل را به خودتان ربط ندهید. مطمئن باشید که علت سردمزاجی شوهرتان ناتوانی شما یا همسرتان در جلب رضایت دیگری نیست. برای غلبه بر این مشکل لازم است که هر دو این مشکل را به عنوان مشکلی در زندگی زناشویی‌تان قبول کنید. چنانچه برای حل مشکل پیشقدم شوید و در صورت لزوم مراجعه به مشاور را پیشنهاد دهید، می‌توانید علت اصلی سردی همسرتان را مشخص کنید و برای تقویت و بهبود رابطه‌تان اقدام کنید.

به خاطر داشته باشید که حل کردن مشکلات زناشویی، جنسی، عملکردی یا عاطفی، یک فرایند است و یک شبه اتفاق نمی‌افتد. به خودتان زمان بدهید، صبور باشید و اگر لازم بود به مشاور مراجعه کنید تا اعتماد به نفس و عزت نفستان آسیبی نبیند.

پس از شناسایی علت سرد شدن شوهرتان و اقدام به درمان‌های لازم شما بعنوان همسر می‌توانید با تغییراتی در سبک زندگی و عادت‌های زناشویی، شوهرتان را بیشتر به رابطه زناشویی ترغیب کنید.

جسارت و جذابیت جنسی نسبت نزدیکی با هم دارند. اگر از امتحان کردن کارهای نو و جسورانه بترسید، هیچگاه نمی‌توانید لوند و دلفریب به نظر برسید. از ناحیه امن خودتان بیرون بیایید و برای این که شوهرتان را شیفته‌ی جذابیت جنسی خود کنید، کارهای زیر را انجام دهید:

بعضی از جذاب‌ترین لحظاتی که اکثر همسران هرگز آنها را از یاد نمی‌برند، بدون برنامه‌ریزی اتفاق می‌افتد. به اندازه کافی منعطف باشید تا اگر شرایطش، حتی هنگام صرف غذا یا لباس شستن پیش آمد، بتوانید جذابیت خود را به کار بگیرید. برای این که بتوانید همسرتان را در لحظه و بدون برنامه شیفته خود کنید، به روش زیر عمل کنید:

اگر می‌خواهید همسرتان را در اتاق خواب به وجد بیاورید، توصیه‌های زیر را عملی کنید:

غذای مناسب در زمان مناسب، یک روز یکنواخت و کسل کننده را به یک روز به یادماندنی در کنار عشقتان تبدیل می‌کند.

حتی وقتی که می‌خواهید، غذا بخورید، هم پیش‌غذا قبل از غذای اصلی و دسر بعد از آن سرو می‌شود. جذابیت جنسی خود را هوشمندانه به کار بگیرید. اگر می‌خواهید آتش عشق و علاقه‌ی شوهرتان را شعله‌ور کنید، به توصیه‌های زیر عمل کنید:

اکثر زوجین فقط در یک یا دو پوزیشن عشقبازی می‌کنند. برای تحریک کردن همسرتان کافی است که موقعیتتان را هنگام رابطه جنسی تغییر دهید.

تعداد زنانی که از سردی همسرشان در روابط زناشویی رنج می‌برند کم نیست که بسیاری از آنها در این رابطه سکوت می‌کنند و به خراب شدن زندگی‌شان نگاه می‌کنند. در این مواقع اول باید دلیل سرد مزاجی مرد را به کمک یک متخصص شناخت مشکلات مختلفی از جمله سن، عوارض دارو، وجود مشکل و بیماری در ناحیه تناسلی، افسردگی، استرس و وجود مشکلات در روابط عاطفی از جمله علل‌های شایع هستند که برای برطرف کردن هرکدام نیاز به مراجعه به متخصص در همان زمینه است. در این بین شما بعنوان همسر جذاب کردن رابطه زناشویی می‌توانید کمک شایانی به بهبود این وضع داشته باشید. برای این منظور سعی کنید کارهای هیجان انگیز انجام دهید برای معاشقه دنبال برنامه ریزی قبلی نباشید، جذابیت‌های ظاهری خود را بیشتر به نمایش بگذارید، رابطه جنسی را برای او بیشتر جذاب کنید و همواره از عادت قبلی خود پیروی نکنید و سعی کنید تجربیات جدید بدست آورید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

23 بازدید

21 بازدید

52 بازدید

81 بازدید

186 بازدید

دیدگاه

چگونه مرد سرد مزاج را گرم مزاج کنیم

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام. من ۳۲ و همسرم ۳۳ ساله هستن و هر دو خارج از ایران دانشجو هستیم. ایشون تجربه یه ازدواج ناموفق رو دارن (متاسفانه خانمشون اختلال دو قطبی داشتن). ما حدودا ۱۰ ماه با هم معاشرت کردیم و خوب پیش رفت و تصمیم گرفتیم که رابطه رو جدی تر ادامه بدیم. الان یک سال و نیم هست که با هم زندگی میکنیم و خوب پیش رفته و هر دو ابراز میکنیم که آرامش کلی داریم کنار هم. اما از لحاظ جنسی تطابق وجود نداره و هر از گاهی سر این موضوع بحثمون میشه. ایشون به طور میانگین حدود دو الی سه بار در ماه نیاز دارن اما من خواستار این میزان در هفته هستم. این رو هم اضافه کنم که من قبلا تجربه رابطه با جنس مقابل رو نداشتم. نمی‌دونم چقدر این قضیه سهم داره در میزان بیشتر خواهش جنسی من نسبت به ایشون و اینکه آیا با گذر زمان تطابق حاصل میشه یا نه. به ایشون پیشنهاد دادم که پیش مشاور یا سکسولوژیست بریم و مشورت کنیم ولی ایشون میگه میزان نیازش طبیعی هست و رابطه جنسی براش در اولویت نیست و دلیلی نمی‌بینه که در این جلسات حضور داشته باشه. خیلی هم عصبانی میشه وقتی این موضوع رو مطرح میکنم. نگرانم که در طولانی مدت این قضیه برای من ایجاد نارضایتی جدی کنه کما اینکه الان هم خیلی در این مورد ناراضی هستم.

سلام دوست گرامی. سرد شدن در ارتباط جنسی دلایل متعددی داره که ییکی از مهم ترین دلایلش، داشتن اضطراب ” من خوب نیستم” یا ” من از عهده این کار برنمیام” باشه. با توجه به نارضایتی شما از این موضوع، بهتره حتماً به سکسولوژیست مراجعه کنید. اگر امکان دسترسی ندارید ، از مشاوران رادیو عشق نوبت تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

سلام.من بعداز ازدواجم به مدت ٢٠سال باشوهرم خارج زندگی میکردم .دارای سه فرزند هستم.متاسفانه امسال بخاطر شرایط مالی مجبور شدم بیام ایران زندگی کنم،ولی شوهرم با پسرم(بخاطر شرایط سربازی)در خارج هستن..از وقتی امدم ایران ،همسرم نسبت بهم سرد شده،باوجودی ک من بااین محیط ناآشنا هستم تمام مسولیت زندگی وبچه ها رو سپرده به من..هیچ وقت از من نمی پرسه ک ایا مشکلی نداری وحتی نه زنگ میزنه ونه هم مسیج میده..اوایل مسیج میداد ولی مسیج معمولی ودو الی سه روزی یبار،اونم درحد پیام صبح بخیر بود ک براتمام ادلیستهاش میفرستاد..من انتظار دارم ک حدالاقل درکم کنه وپشتم باشه ک بتونم تو این شرایط ومحیط خو بگیرم،ولی او طرفه میره ونسبت به این مسایل بی اعتنا هست،میگه منم برا خودم به اندازه کافی مشکلات دارم..الانم ک مدتیه برامن مسیج نمیده وفقط برا دخترش میده

بهترین کار در شرایط فعلی تاس توسط شخص شما و جویا شدن اوضاع ایشان و پسرتان هست .شاید همسرتان از طرف شما خیالش راحت هست و مطمئن هست که شما از پس امور زندگی بر خواهید امد و با این تفکر شما تنها گذاشتند و از سوی دیکر ایشان هم مثل شما درگیر مسایل زندگی بدون حضور شما هستند و توقع پیگیری و حمایت عاطفی شما را دارند.بهتر است بدون شکایت از رفتارهای ایشان،در ارتباط با ایشان باشید و از روند زندگی انها اطاعات بگیرید و نفش عاطفی مادری و همسری خود را ایفا نمایید تا این ارتباط سبب تقویت ارتباط شما شود .

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

جستجو در سایت


همسرم سرد مزاجه در صورتی که من
خیلی گرم مزاج هستم نمیدانم با سرد مزاجی شوهرم چطور برخورد کنم ،
شاید ماهها حتی نزدیک من نمیاید ومن خیلی گرم مزاجم خیلی اذیت میشم

متوجه شدم که شوهرم در مسایل جنسی
سرد مزاجه و من فوق العاده دختر گرمی هستم. به طور مثال روند منظمی بین ما وجود
نداره. رابطه جنسی بین ما بعضی وقتها به خاطر رفتار من (یعنی وقتی حس میکند من
تمایل دارم) هرروز یا دو روز یک باره ولی بعضی وقتها چهار پنج روز یکبار یا حتی
هفته ای یکبار اتفاق میفته. الان بیشترین ناراحتی من اینجاست که حدود 12 روزه دکتر
زنان به دلیل عفونتی که گرفتم ازم خواسته تا داروهام تموم نشده نزدیکی نداشته باشیم
و ایشان در این 12 روز نسبت به من و این قضیه بی تفاوته و تا الان کوچکترین
درخواستی از من نداشته. این برام عجیبه و مرا نگران کرده. در این مدت زندگی به این
نتیجه رسیدم که من باهیچ لباس وهیچ نوع آرایشی نمیتونم ایشان را تحریک کنم. البته
تا مرز تحریک پیش می روند ولی خیلی وقت ها به حد ارضا نمیرسه و درحد همان تحریک
باقی می مونه. خیلی ناراحتم آقای دکتر و این موضوع در شرایطیه که ما فوق العاده
همدیگرو دوست داریم. تا اونجایی که ازارتباط زناشویی دوستان و آشنایان شنیدم فکر می
کنم ایشان غیرطبیعیه.

پاسخ: اولا یکی از بزرگترین
اشتباه ها در مسائل جنسی مقایسه است. در مورد سکس، هیچ فرمول و قاعده فراگیری وجود
ندارد. هر زن و شوهری باید به فرمول خودشان برسند. پس اینکه فکر کنید فلان دوستان و
فلان آشنایان آن طوری هستند و ما نیستیم، پس ما غیر طبیعی هستیم، کلا نتیجه گیری
نادرستی است.چگونه مرد سرد مزاج را گرم مزاج کنیم

مشخصا در مورد تعداد نزدیکی در
هفته هم هیچ استانداردی وجود ندارد. یک زوج ممکن است هفته ای 7 بار رابطه زناشویی
داشته باشند و برای آنها طبیعی باشد و یک زوج دیگر ممکن است یک بار و آن هم طبیعی
باشد.

البته یک اصل را باید در نظر
داشته باشید: وقتی کیفیت رابطه خوب نیست، کمیت آن هم به تدریج افت می کند. اگر هر
کدام از زوچین به هر دلیلی از کیفیت رابطه راضی نباشند، کم کم میل جنسی آنها به
همسرشان کم می شود. اینحا باید از مشاور و سکس تراپیست کمک گرفت.

اگر یک زوج بدون مقایسه خودشان با
دیگران، در مورد میزان تمایل و ارتباط جنسی شان با هم تفاهم نداشته باشند، راه
کارهایی وجود دارد که به آنها کمک کنیم.

 

درست است، احتمالاً شما مدتی است
که از این قضیه رنج می برید و شاید خیلی هم نتوانید این موضوع را با کسی در میان
بگذارید. به همین دلیل خیلی آزرده خاطر شده اید. اکثر خانم ها انتظار چنین چیزی را
از همسرانشان ندارند. بنابراین هنگامی که با این موضوع روبرو می شوند، برایشان
غیرقابل تحمل است. ممکن است به اشتباه اینگونه برداشت کنند که همسرشان به آنها توجه
نمی کند، یا اینکه در نظر همسرشان زیبا و خوش هیکل نیستند یا …. این عدم توافق زن
و شوهر بر سر کمیت و کیفیت روابط زناشویی، می تواند دیگر روابط عاطفی آنها را تحت
تاثیر قرار دهد.
اما حقیقت این است که امروزه بنا به دلایل مختلفی تعداد قابل توجهی از خانم ها از
سردمزاجی همسرانشان شکایت دارند و این فقط مختص گروه خاصی نیست. کم و بیش تمام زنان
و مردان، فراز و نشیب ها و مشکلاتی در زمینه روابط زناشویی شان تجربه می کنند. اما
زوجی می تواند از این پستی و بلندی ها عبور کند که حداقل یکی از آن دو (و چه بهتر
هر دوی آنها) برای رفع مشکلاتشان به فکر چاره باشند. زیرا سرکوب این نیاز طبیعی،
آثار نامطلوبی بر صمیمیت و نشاط خانواده خواهد داشت. این جای بسی امیدواری است که
شما اولین گام حل مشکلتان را به خوبی برداشته اید. اما دومین کاری که شما می توانید
انجام دهید این است که ابتدا بیندیشید که علت سردمزاجی همسرتان چیست. سپس متناسب با
آن علت، با صبر و شکیبایی به رفع مشکلاتتان بپردازید. این را بدانید که در اکثر
موارد این مشکل بر طرف می شود و نیازی به گرفتن تصمیمات عجولانه ای از جمله طلاق و
… نیست.


به عنوان نمونه اگر فرد احساس کند
ممکن است در معرض دید دیگران و حتی کودکی خردسال قرار گیرد، ممکن است از انجام
رابطه زناشویی طفره رود. بنابراین بایستی شرایط را به گونه ای فراهم آورید که مثلاً
اگر در لحظه مورد نظر، فرزندتان در اتاق خوابیده است، در خواب تقریباً عمیقی باشد و
در صورت بیدار شدن متوجه رابطه شما نگردد و یا در صورت امکان به اتاق دیگری بروید.
کاهش سطح سلامتی جسمانی، دیابت، قطع تنفس حین خواب، مصرف برخی از داروها از جمله
آنتی هیستامین یا ضد فشارخون، اضطراب، افسردگی و نگرانی در هر زمینه ای، عدم احساس
رضایت و خوشبختی، استرس، خستگی، کم خوابی، چاقی و … باعث کاهش میل جنسی می شود.
بنابراین بهتر است ابتدا در حل مشکل احتمالی همسرتان به او کمک کنید و در صورت
امکان از افراد متخصص کمک بگیرید.
وجود دیگر مشکلات جسمانی از جمله زود انزالی، اختلال نعوظ و …. به سردمزاجی منجر
می گردد. در صورت وجود چنین مشکلاتی، احتمالاً مرد احساس ضعف نموده، در نتیجه از
نزدیک شدن به همسرش هراسان می شود. بطوریکه وقتی به این رابطه فکر می کند، دچار
اضطراب و استرس می شود و از انجام آن پشیمان می گردد. بنابراین به او کمک کنید از
این نگرانی نجات یابد. مثلاً به او بگویید این مشکل برای من اهمیت زیادی ندارد، مهم
این است که در حین رابطه از وجود یکدیگر لذت ببریم، حتی اگر آن رابطه اصلی انجام
نگیرد. همچنین به او کمک کنید هنگام رابطه زناشویی به جای تمرکز بر مشکل خود، بیشتر
بر حس هایی همچون حس بویایی، لامسه و … تمرکز نماید. از طرف دیگر به طور غیر
مستقیم و بدون اینکه غرور او را جریحه دار کنید او را برای انجام معاینات پزشکی
ترغیب کنید.
خانمی که نتواند متناسب با ملاک های ذهنی همسرش خود را بیاراید و عشوه گری کند شاید
به تدریج باعث بی تفاوتی همسرش گردد. بنابراین خوب است خانم ها بدانند چگونه باید
در برابر همسرشان طنازی و عشوه گری کنند و ظرافت های زنانه را رعایت کنند

در کنار یافتن علت مشکل همسرتان،
این را هم بدانید که همیشه لازم نیست مرد شروع کننده باشد. متاسفانه این تصور بسیار
غلطی است که میان بسیاری از زنان رایج است و همین امر یکی از دلایل افزایش سردمزاجی
میان مردان است. هیچ جایی عنوان نشده است که مرد باید شروع کننده باشد. به هر حال
نقش زن در تحریک قوای جنسی مرد قابل توجه است. بانوانی که برایشان سخت است شروع
کننده باشند، باید بالاخره این غرور کاذبشان را کنار بگذارند. آنها می توانند در
ابتدا بنا را بر آن بگذارند که فقط می خواهند با همسرشان شوخی کنند. ممکن است این
شوخی در نهایت به آن رابطه ای که می خواهند بینجامد و یا خیر. پس بهتر است در ابتدا
تمرکز خود را از انجام آن رابطه بردارند. به احتمال زیاد این روش به مرور نتیجه بخش
خواهد بود و شرم و حیای بی مورد خانم به تدریج از بین خواهد رفت

از طرف دیگر، انجام برخی دیگر از
کارها مثلاً داشتن خلاقیت و تغییر در نوع لباس پوشیدن، خلاقیت در آرایش کردن، تغییر
دکراسیون اتاق خواب، استفاده از رنگ ها و عطرهای محرک و … باعث افزیش میل جنسی
فرد می شود. برخی کلاس های آموزشی مجاز در این زمینه نیز وجود دارد که می توانید از
آنها بهره بگیرید (با عناوینی از جمله کلاس اتاق خواب). بهتر است برنامه دقیقی برای
انجام رابطه زناشویی نداشته باشید و تعداد دفعات آن را در طول هفته از قبل مشخص
نکنید. چرا که اگر برنامه تان مطابق آن پیش نرفت، هم برای شما و هم برای همسرتان
استرس آور خواهد بود. دوست عزیز این را هم بدانید که هر مشکلی پس از برطرف شدن،
ممکن است مجددا عود نماید.

مردهایی که سابقه تماشای فیلم های
پورن و خودارضایی دارند دچار سرد مزاجی نسبت به همسر می شوند

شاید در ابتدا تماشای فیلمها باعث
شود فرد بیشتر تحریک شود ، اما به دلیل آنکه فیلم های پورن سطح توقعات آن مرد را
افزایش میدهد و باعث می شود تا از رابطه جنسی واقعی لذت نبرد چطور  این اتفاق
می افتد ؟

 مردانی که به

تماشای فیلم پورن اعتیاد دارند ، اکثرا به دنبال فیلم هایی هستند نزدیک به

فانتزی جنسی که دارند ، در فیلمها یک رابطه جنسی بدون عیب و نقص را مشاهده
کرده و اینگونه می شود که در واقعیت هم چنین انتظاری برای وی ایجاد می شود در صورتی
که در رابطه جنسی واقعی وجود برخی مشکلات موثر بر کیفیت رابطه جنسی اجتناب ناپذیر
است

لازم است مشکلاتی از این قبیل
بصورت حضوری با مراجعه به سکستراپیست پیگیری شود در انتها خواندن مطالب ذیل را
توصیه می کنیم


این مطالب مرتبط را بخوانید

سرد مزاجی شوهرم در مقابل نیاز جنسی بالای من

حکم شرعی تامین نشدن نیاز جنسی زن توسط شوهر

زندگی با مرد سرد مزاج

علل و راه حل بی میلی جنسی در مردان

نشانه های سرد مزاجی در مردان



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

چگونه مرد سرد مزاج را گرم مزاج کنیم

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


6318


بازدید امروز:


46256


بازدید دیروز:


232349623


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از دلگرم، برای شناسایی مزاج و طبع هر فرد در رابطه جنسی لازم است ویژگی ها و خصوصیات جسمانی وی مورد بررسی قرار گیرد. این شیوه یکی از ساده ترین راه ها برای شناسایی طبع و مزاج هر فرد است.

دقت و هوشیاری زیادی برای شناسایی مزاج و کیفیت آن لازم است به گونه ای که در بسیاری از موارد پیچیدگی هایی برای شناسایی طبع اتفاق می افتد که شاید تشخیص مزاج برای فرد عادی ممکن نباشد.

با وجود این برای شناسایی مزاج بررسی میزان گوشت و چربی بدن، بررسی ویژگی محل لمس شده در بدن از قبیل نرمی و سفتی، رنگ پوست، ویژگی های مو، شکل و خصوصیات اعضا، چگونگی خواب و بیداری،کیفیت و خصوصیات فضولات بدن و فعل و انفعالات حرکتی همگی از جمله مواردی است که برای تشخیص مزاج و طبع جنسی افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر چه تک تک اندام و اعضای بدن علاوه بر مزاج جبلی (ارثی) که حاکم بر بدن است دارای مزاجی جداگانه هستند و گاهی ممکن است با غلبه یکی از اخلاط بدن در یکی از اندام ها روبه رو شوند و این مسئله اختلال هایی در عملکرد آنها پدید آورد.

چگونه مرد سرد مزاج را گرم مزاج کنیم

1. سردی و گرمی بدن را بررسی کنید

برای شروع باید سردی و گرمی بدن را بررسی کنید. به کمک این روش می توانید نخستین قدم را برای شناسایی گرمی یا سردی مزاج تان بردارید. تنها کافی است بخشی از بدن مانند ساعد فرد را لمس کنید و دقت کنید که با لمس آن چه احساسی را تجربه می کنید.

2. بافت بدنی نرم دارید یا سفت ؟

مرحله بعدی برای شناسایی نوع مزاج، بررسی میزان نرمی و سفتی بافت های بدن، عضلات و پوست فرد است. چرا که افراد مختلف در مقایسه با هم بافت های بدنی متفاوتی دارند که تشخیص و شناسایی دقیق آنها می تواند جزئیات کامل تری برای شناسایی نوع مزاج در اختیار فرد قرار دهد.

در صورتی که با لمس بدن فرد گرما احساس کردید و علاوه بر گرما متوجه شدید بافت بدنی او نرم است و با فشار سرانگشتان بافت به راحتی فرو می رود این فرد علاوه بر گرمی مزاج دارای رطوبت نیز هست. بنابراین او ویژگی های مزاج گرم و مرطوب را دارد.

اما در صورتی که با لمس کردن بدن فرد احساس گرما کردید اما خشکی و زبری خفیفی را زیر سرانگشتان دست تان احساس کردید او علاوه بر گرمی، خشکی مزاج نیز دارد. پس او یکی از علائم گرمی و خشکی مزاج که همان حس گرما و خشکی در بافت و پوست بدن است را دارد.

ممکن است با لمس بدن فرد تجربه دیگری داشته باشید. در شرایطی که با لمس بدن فرد احساس سردی کردید اما این سردی با نرمی پوست و بافت گوشت آلود بدن نیز همراه بود او دارای یکی از علائم مزاج سرد و مرطوب است که در میان درمانگران طب سنتی با عنوان مزاج سرد و تر نیز معروف است.

اما در شرایطی که شما بدن فرد را لمس کردید و از آن سرما دریافت کردید و در عین حال با لمس بافت بدن با سختی و سفتی رو به رو شدید و احساس کردید بافت بدن او خشک است می توانید او را دارای ویژگی های مزاج سرد و خشک بدانید.

3- پوست شما چه رنگی است ؟

بررسی رنگ پوست در کنار بررسی بافت بدن و سردی و گرمی آن در رابطه جنسی می تواند سومین گام برای نزدیک شدن به نوع مزاج و طبع هر فرد باشد. درمانگران طب سنتی برای شناسایی نوع مزاج علاوه بر بافت بدن و استخوان بندی به رنگ پوست نیز برای شناسایی نوع مزاج افراد توجه می کنند. از دیدگاه این درمانگران رنگ پوست می تواند نشانه خوبی برای بررسی نوع مزاج و طبع باشد.

در شرایطی که پوست فرد سفیدرنگ و مایل به سفید باشد می تواند نشانه خوبی برای تشخیص سردمزاجی در رابطه جنسی فرد باشد. البته این رنگ علاوه بر این می تواند نشانه کم خونی او نیز باشد.

افرادی که پوست بدن آنها قرمز رنگ یا مایل به قرمز است از جمله افرادی هستند که دارای مزاج گرم و هات در رابطه جنسی هستند. این افراد پوست مایل به صورتی و قرمز دارند و علاوه بر گرمی مزاج در گروه افراد پرخون نیز قرار دارند.

کسانی که پوست بدن شان زرد رنگ یا مایل به زردی است از جمله افرادی هستند که علاوه بر گرمی مزاج با خشکی مزاج نیز رو به رو هستند. این افراد در طول زندگی با مشکلات ناشی از غلبه صفرا در بدن رو به رو می شوند.

در افرادی که پوست بدن آنها تیره و کدر است و به اصطلاح رنگ لب آنها بادمجانی رنگ است نشانه های مزاج سرد و خشک وجود دارد. این افراد با غلبه سودا نیز در بدن روبه رو هستند.

مردان و زنانی که پوست آنها سفید رنگ و مایل به رنگ گچ است. در گروه مزاج های سرد و مرطوب یا سرد و تر قرار دارند. یکی از نشانه های بارز وجود این افراد غلبه بلغم است که بر زندگی روزانه آنها تاثیرگذار است.

4.عضلانی هستید یا استخوانی ؟

یکی دیگر از مواردی که درمانگران طب سنتی به کمک آن برای شناسایی مزاج افراد مختلف اقدام می کنند، بررسی ظاهر و شکل اندام، عضلات و میزان عضلانی بودن بدن است.

افرادی که دارای بالاتنه ای فراخ و پهن هستند دارای گرمی مزاج اند و رابطه جنسی حریصی خواهند داشت.

افرادی که اندام های بدن آنها بزرگ است و عروق برجسته و نبض قوی دارند هم اصطلاحا دارای گرمی مزاج هستند.

در صورتی که فردی عضلات کلفت و بزرگ و تاندون های ظریف تر داشته باشد این امر نیز نشانه گرمی مزاج در رابطه جنسی است.

برخلاف موارد ذکر شده اگر فردی دارای اندام های کوچک و بلاتنه کوچک داشته باشد این امر نشانه سردی مزاج است.

داشتن نبض ضعیف و عضلات ظریف نیز از دیگر علائم سردی مزاج در افراد است.

درمانگران طب سنتی افرادی را که دارای چهره لاغر و پوست به استخوان چسبیده دارند، دارای مزاج خشک می دانند.

افرادی که مفاصل قابل مشاهده و برجسته دارند و غضروف حنجره و بینی آنها نیز برجسته و واضح است در گروه افرادی که دارای مزاج خشک هستند، قرار می گیرند.

5. چند ساعت در شبانه روز می خوابید ؟

یکی دیگر از روش های شناسایی مزاج و طبع هر فرد در درابطه جنسی بررسی ساعت، کیفیت و چگونگی خواب هر فرد است. درمانگران طب سنتی با بررسی کیفیت و کمیت خواب و بررسی دیگر ویژگی های فردی می توانند مزاج افراد را شناسایی کنند.

از دیدگاه این گروه افرادی که در طول شبانه روز به اندازه کافی می خوابند و افرادی که در خوابیدن افراط و تفریط می کنند طبع و مزاجی متفاوت دارند.

اگر در گروه افرادی هستید که ساعت خواب شما بیشتر از حد مجاز یعنی ۸ ساعت است در این صورت در گروه افرادی قرار دارید که دارای مزاج سرد در رابطه و تر یا سرد و مرطوب هستید.

ولی اگر ساعت خواب شما کمتر از ۸ ساعت است و شما در بیشتر ساعات روز بیدار هستید و کار می کنید یا خود را به کاری سرگرم و مشغول می کنید در گروه افرادی که دچار مزاج گرم و خشک هستند، قرار می گیرید.

6. به موهای تان نگاه کنید

برای تشخیص نوع مزاج نیاز به بررسی مو، جنس و کیفیت رشد آن دارید. به این ترتیب می توانید پنجمین فاکتوری را که به شناسایی نوع مزاج شما کمک می کند، بررسی کنید. جنس مو و میزان رشد آن در افراد مختلف که مزاج های متفاوتی دارند، فرق می کند.

افرادی که سرعت رشد موهای شان زیاد است و در گروه افراد پرمو قرار می گیرند، از جمله افرادی هستند که به گفته درمانگران طب سنتی در گروه مزاجی گرم و در رابطه جنسی داغ و هات هستند قرار می گیرند.

اما افرادی که رشد موی آنها کم است به گونه ای که از این موضوع شکایت دارند در گروه افراد سردمزاج قرار می گیرند. این گروه علاوه بر آنکه موی سر و ابروی شان کم پشت است در دیگر اندام های بدن شان نیز موی زیادی ندارند.

اگر رشد مو در مرد یا زنی خیلی سریع باشد به گونه ای که او احساس کند موهایش بیش از حد طبیعی زود رشد می کند و بلند می شود در صورتی که دیگر علائم را داشته باشد در گروه افرادی قرار می گیرد که مزاج گرم و خشک دارد. در کنار این مورد مجعد بودن و حالت دار بودن موها نیز نشانه گرمی و خشکی مزاج است و نباید از آن غافل بود.

نازکی مو نیز یکی از دلایلی است که می تواند نشانه سردی و تری مزاج افراد باشد. بنابراین باید به این موضوع نیز توجه کنید و بهتر است برای بررسی آن از مشورت یک متخصص طب سنتی استفاده کنید. چون ممکن است کم پشتی و نازکی مو نتیجه یک بیماری باشد. علاوه بر این داشتن موی صاف و لخت نیز یکی دیگر از علائم مزاج سرد و مرطوب در مردان و زنان است.چگونه مرد سرد مزاج را گرم مزاج کنیم

افرادی که موی کلفت دارند نیز در گروه افرادی که مزاج گرم و خشک دارند محسوب می شود و این امر یکی از نشانه های گرمی مزاج در مردان و زنان است.

رنگ موی مردان و زنان نیز یکی دیگر از نشانه های تشخیص مزاج است. افرادی که رنگ موی آنها سیاه است معمولا در گروه افرادی که طبع گرم و خشک دارند قرار می گیرند.

افرادی که رنگ موی آنها به سفیدی میرود و زودتر از بقیه تارهای سفید در سر آنها دیده می شود نیز از جمله افرادی هستند که مزاج سرد و تر دارند.

7. اجابت مزاج

رنگ مدفوع و کیفیت آن از دیگر مواردی است که توسط درمانگران طب سنتی برای تشخیص نوع مزاج استفاده می شود. برای این منظور بررسی کل فضولات بدن شامل ادرار، مدفوع، عرق، مو، ناخن و خون در تشخیص دقیق نوع مزاج و طبع موثر است.

اگر رنگ مدفوع یا ادرار تیره تر از حد معمول یا بدبوتر از حد نرمال باشد این امر نشان دهنده گرمی مزاج در رابطه جنسی و غلبه صفرا در بدن است.

بی رنگ بودن فضولات و کم بودن بوی آن از علائم سردی مزاج است.

8. میزان سازگاری شما با محیط چگونه است ؟

اگر عضوی در برخورد با گرما، سرما، خشکی و رطوبت خیلی سریع آن را بپذیرد این موضوع نشان دهنده غلبه آن مزاج است. به عنوان مثال اگر در معرض گرما قرار بگیرید یا خوراکی با طبع گرم بخورید و زود احساس گرما درشما ایجاد شود این امر نشان دهنده گرمی مزاج شماست.

گرما

سرما

خشکی

رطوبت

تفاهم مزاج با همسرتان مهم است

وقتی قرار است فردی را به عنوان همسرتان انتخاب کنید یادتان باشد که توجه به مزاج او اهمیت دارد. از دیدگاه بسیاری از درمانگران و حکمای شیوه های طبیعی درمان، اگرچه میزان تفاهم و همفکری زن و مرد و هم سنگ بودن آنها برای داشتن زندگی شاد و موفق ضروری است اما توجه به نوع مزاج دو طرف و تفاوت های طبعی میان زوجین نیز می تواند روند زندگی را جذاب تر و شادتر و نیازهای جسمی و روحی زوجین را در زندگی برطرف سازد.

اول مزاج خودتان را بررسی کنید

گرم مزاجی و سردمزاجی درجه ها و رتبه های مختلفی دارد. برخی از گرم مزاجان در اوج گرم مزاجی قرار دارند و در برخی گرم مزاجی به سمت اعتدال میل می کند و این مسئله در مورد سردمزاجان نیز صادق است. با وجود این افراد گرم مزاج معمولا حرارت بدن شان بالاست، پرحرفند، پرمو و عضلانی هستند، با خوردن خوراکی ها و غذاهایی که طبع گرم دارند برون ریزی های پوستی از خود نشان می دهند،خواب این افراد سبک است، از گرما بیزارند و غالب آنها استعداد چاقی ندارند و پس از ازدواج موفقیت بیشتری در زندگی زناشویی دارند.

اما در مقابل افراد سرد مزاج موهای نازک و کم پشت دارند، حرکات شان آرام و کند است، کم حرف می زنند، خوابی سنگین دارند و با خوردن خوراکی های سرد دچار آبریزش دهان و پرآبی دهان می شوند. استعداد چاقی در این گروه بسیار زیاد است تا حدی که این گروه معتقدند با نوشیدن آب نیز چاق می شوند. افراد سردمزاج معمولا در زندگی زناشویی خود نیز سردند و به طور کلی حرارت درونی بدن شان کم است و این مسئله ممکن است به مرور زمان روند زندگی را با اختلال و مشکلاتی درباره روابط زناشویی روبه رو کند.

یکی دیگر از نکاتی که در مکاتب شیوه های طبیعی درمانی، درباره گرمی و سردی مزاج به آن پرداخته شده تفاوت ها و تمایزهای شخصیتی افراد سردمزاج و گرم مزاج است. براساس این دیدگاه افراد گرم مزاج در مقایسه با مردان و زنان سردمزاج پرجنب وجوش هستند و توان مدیریتی در آنها بیشتر است. اگر بخواهیم از میان دو فرد گرم مزاج و سردمزاج یکی را به عنوان مدیر انتخاب کنیم قطعا فرد گرم مزاج مدیر بهتری خواهد بود و توانایی بیشتری از خود نشان خواهد داد.

به طور کلی افراد گرم مزاج معمولا مدیرترند و افراد سردمزاج در مواجهه با این گروه حالت پیرو دارند. معمولا مردان در گروه گرم مزاج ها و زنان در گروه سردمزاج ها قرار می گیرند و خلق وخوهای اخلاقی مربوط به خود را دارند.

اگرچه برای انتخاب همسر مهم ترین شرط داشتن تفاهم، عشق و صمیمت و تناسب های فرهنگی و دینی است اما در کنار این مسائل بررسی نوع مزاج و طبع افراد هم از جمله شرط های مهم محسوب می شود. در حالی که خوشبختی علاوه بر تفاهم و تعامل زن و مرد، به هماهنگی و همسویی مزاج و طبع زن و مرد ارتباط مستقیم دارد.

به این معنی که بهتر است فرد گرم مزاج با گرم مزاج و فرد سردمزاج با سردمزاج ازدواج کند. البته واضح است که میزان گرم مزاجی و سردمزاجی در آنها درجات مختلفی دارد و این مسئله می تواند به ایجاد تفاهم و درک بیشتر آنها کمک کند.

چرا که وقتی مرد و زنی با دو طبع مخالف در کنار هم قرار می گیرند تفاوت های مزاجی شان ممکن است آنها را نسبت به هم حساس و کم تحمل کند.

رابطه مزاج با مشکلات و اختلال زناشویی افرادی که مزاج گرم دارند توانایی جسمی بالاتری دارند و زندگی زناشویی مناسبی را در کنار همسرشان تجربه می کنند، در حالی که افراد سردمزاج توانایی جسمی کمتری دارند.

تصور کنید که فردی سردمزاج و گرم مزاج در کنار هم زندگی کنند. در این شرایط تفاهم آنها در زندگی زناشویی و مشترک در مقایسه با زوج هایی که مزاج و طبع یکسان یا نزدیک به هم دارند، کمتر است.

زن و شوهری که طبع های متفاوت دارند هر یک زندگی زناشویی را به گونه ای تجربه می کنند در حالی که زن و شوهری که طبع نزدیک به هم دارند- مثلا هر دو سردمزاج هستند با یک رویکرد زندگی زناشویی خود را تجربه می کنند و این هماهنگی تجربه خوب و به یادماندنی ای برای آنها به همراه دارد.

زندگی در جوامع مدرن امروزی، رژیم های غلط غذایی، مصرف انواع فست فودها و غذاهای آماده مانند سوسیس و کالباس تهیه شده از گوشت گاو، مصرف ترشی جات و… که غالب آنها طبعی سرد دارد، موجب شده مزاج بخشی از مردم به سردی بگراید. همین مسئله موجب شده تا طبع سرد توان جسمی و میل زناشویی را در زوج ها کاهش دهد و این مسئله روند زندگی مشترک را تحت تاثیر خود قرار دهد. اگر شما هم همسر سردمزاج دارید بهتر است رژیم غذایی او را تغییر دهید.

البته این کار را با مشاوره متخصص طب سنتی انجام دهید، اما می توانید از این پس غذاهایی با طبع گرم برای او تهیه کنید. مثلا از ادویه های گرم مانند زنجبیل و خولنجان برای طعم دادن به غذاهای تان استفاده کنید. غذاهای اصلی را با گوشت گوسفند و شتر تهیه کنید. مصرف گوشت گوساله و لبنیات و ترشیجات را به حداقل برسانید. به جای قند در قندان همسرتان زنجبیل حب شده بریزید و سعی کنید به جای چای معمولی دمنوش ها و عرقیات گیاهی با طبع گرم مانند عرق آویشن یا دمنوش آویشن، عرق اترج یا عرق بابونه سرو کنید.

تصور کنید فردی گرم مزاج را به عنوان همسر انتخاب کرده اید در حالی که مزاج شما سرد است. در این شرایط شما فردی را به عنوان همسر زندگی تان انتخاب کردید که بسیار فعال و پر جنب وجوش است در حالی که شما شخصیتی آرام، کم تحرک و غالبا در حال سکونی دارید.

فرض کنید بنا باشد روزی به همراه هم برای شرکت در مراسمی آماده شوید. همسرتان که فردی گرم مزاج است خیلی پرانرژی و فعال و خیلی سریع برای مراسم آماده می شود و با هیجان و شور منتظر رسیدن لحظه مراسم است، اما شما که سردمزاج هستید با آرامش زیاد و کندی برای آماده شدن اقدام می کنید.

همین مسئله در دیگر مراتب زندگی نیز نمود دارد و می تواند به مرور کسالت و اختلال هایی را در زندگی زناشویی به همراه داشته باشد.

پارسینه نوشت: مزاج شناسی علمی بسیار وسیع و گسترده برای تشخیص و درمان مشکلات جسمی و روحی است، زیرا تمامی جنبه‌های زندگی ما تحت تاثیر طبیعت بدنمان قرار دارد.

به طور کلی دو نوع مزاج وجود دارد: مزاج گرم و مزاج سرد. گروه گرم مزاج، خود به دو طبع صفراوی و دموی و گروه سرد مزاج به دو طبع بلغمی و سوداوی تقسیم می‌شود.

البته طبع پنجمی هم به نام طبع معتدل وجود دارد که در افراد خاص معنوی و وابستگان به درگاه الهی دیده می‌شود. اما در میان طبایع چهارگانه غلبه دم اگرچه خود یک بیماری محسوب می‌شود، ولی تقریبا آن را معادل سلامتی می‌دانند و بقیه طبع‌ها به تناسب از اعتدال دور می‌شوند.

افراد گرم مزاج به مصرف غذاهای سرد تمایل دارند

چگونه مرد سرد مزاج را گرم مزاج کنیم

محققانی که در این زمینه تحقیق کرده اند معتقدند افراد گرم مزاج به مصرف مواد عذایی سرد تمایل دارند و در صورت مصرف عذاهای گرمی نظیر شکلات، عسل، خرما و … دچار التهاب و گرگرفتگی می‌شوند. همچنین افراد سردمزاج با مصرف غذاهای سردی مثل ماهی، ترشی، ماست و … دچار ناراحتی‌هایی نظیر استخوان درد، ضعف، سستی و بیحالی می‌شوند.

براین اساس است که توصیه می‌شود افرادی که طبیعت گرم صفراوی یا دموی دارند از غذاهای سرد استفاده کنند تا گرمی آن غذاها تعدیل شود و افرادی که طبع سرد بلغمی یا سوداوی دارند غذاهای گرم مصرف کنند و یا با مخلوط غذاهای سرد و گرم اثر سردی و گرمی غذاها را تعدیل کنند.

سردی و گرمی در طب جدید با عنوان غذاهای کم کالری و پرکالری نام برده می‌شود. پزشکان معتقدند هر فرد به صورت تجربی قادر است طبیعت خود را شناسایی کند. بسیاری از بیماری‌ها نیز طبع سرد و برخی از آن‌ها طبع گرم دارند؛ بنابراین به منظور کسب و حفظ سلامتی بهتر است طبع خود را بشناسید تا در مواقع بروز بیماری بتوانید از بهترین درمان برخوردار شوید. به منظور شناخت طبع، قاعده‌ای وجود دارد که تشخیص سردی مزاج را از گرمی مزاج آسان می‌کند.

افراد دارای طبع سرد تحمل سرما را ندارند

به طور کلی کسانی که طبع سردی دارند تحمل سرما را ندارند و زیاد لباس می‌پوشند. برعکس کسانی که طبع گرم دارند نسبت به گرما کم طاقت هستند و زیاد لباس نمی‌پوشند. به طور خلاصه باید گفت: صفراوی‌ها در تمام فصول سال خصوصا تابستان حرارت بدنشان بالاست (زیرا مزاج تابستان گرم و خشک است).

دموی‌ها فقط در فصل گرم سال (تابستان) حرارت بدنشان بالاست، ولی در پاییز و زمستان به لباس‌های گرم نیاز پیدا می‌کنند. بلغمی‌ها افرادی هستند که در تمام فصول سال خصوصا زمستان نیاز مبرم به پوشیدن لباس گرم دارند. (زیرا مزاج زمستان سرد وتر است.)

سوداوی‌ها هم مانند دموی‌ها فقط در فصول سرد سال (پاییز و زمستان) نیاز به لباس گرم دارند و در سایر فصول، برخلاف بلغمی‌ها خیلی احساس سردی نداشته و حالت عادی دارند. بالاخره گروه پنجمی که وجود دارند (طبع معتدل) اگرچه با یکی از شرایط مذکور منطبق هستند، ولی قسمتی از بدنشان (نوک انگشت دست) همیشه سرد و یا (کف پا) همیشه گرم است.

خصیصه بیماری‌ها با طبع اشتباه گرفته نشود

لازم به ذکر است که خصیصه برخی بیماری‌ها این است که قسمتی از بدن را گرم و یا برعکس سرد می‌کنند. همین امر موجب اشتباه در تشخیص طبع می‌شود. مثلا خصوصیت کم خونی این است که نوگ انگشتان دست و پاها را سرد می‌کند.

چربی خون خصوصا کلسترول بالا موجب داغی و ورم سر معده موجب احساس سردی کف پا می‌شود. سینوزیت باعث احساس سردی شدید در پیشانی و وسط قفسه سینه می‌شود. لازم است اینگونه موارد استثناء شناسایی شده و با درنظر گرفتن آن‌ها اقدام به شناسایی طبع کرد.

مثلا ممکن است صفراوی مزاج باشید و در همه جای بدن و در همه فصول سال احساس گرما و حرارت کنید، ولی در عین حال وسط قفسه سینه تان سرد باشد. این بدان معناست که شما علاوه بر داشتن طبع صفراوی، ورم معده و رفلکس گوارشی هم دارید.

دانستن نوع طبع تشخیص و درمان بیماری را آسان می‌کند

ممکن است در همه جای بدن خود و در همه فصول سال احساس سردی کنید، ولی کف پاهایتان در اکثر مواقع داغ باشد و این بدان معناست که بلغمی مزاج هستید، ولی در عین حال چربی و کلسترولتان هم بالاست. معمولا درمان چنین افرادی باید به صورت درمان به اضداد مختلف صورت گیرد؛ بنابراین در مواجهه با تشخیص طبع غالب نباید فریب سردی و گرمی موضعی را خورد بلکه بهترین راه تشخیص سردی از گرمی همان پوشیدن و نپوشیدن دائمی لباس و در درجه بعد احساس گرگرفتگی افراد و در درجه سوم وجود حساسیت پوستی به خوراکی‌های گرم مزاج نزد آن هاست. فایده دانستن نوع طبع این است که تشخیص و درمان بیماری را آسان می‌کند.

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

طرح کلان ملی تولید سیستم ایمپلنت دندانی اویتا محصول شرکت دانش بنیان کوشا فن پارس با حضور آقای دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و آقای دکتر وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در محل کارخانه این شرکت در شهرک صنعتی شمس آباد تهران افتتاح گردید.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved


3,240 سوال


3,200 پاسخ


3,829 دیدگاه


197 متخصص


آیا احساس می کنید همسرتان دائما به دنبال رابطه جنسی است؟ از «نه» گفتن دوباره متنفرید، اما اگر واقعا میلی به رابطه جنسی ندارید چرا باید این کار را اجبارا انجام دهید؟ تفاوت در میل جنسی زوج زمانی رخ می دهد که یکی از آنها بیشتر از دیگری به دنبال رابطه است و میل آنها با هم تطابق ندارد.

جمله مشهور «امشب نه، عزیزم!» سرآغاز مشکلات جدی بین زوج است.

در واقع، سرد بودن یکی از زوجین، از دلایل رایج مراجعه به مشاوره زوج درمانی یا سکس تراپی است.

حل مشکل تفاوت در میل جنسی زوج می تواند یک میدان مین عاطفی باشد.

اما با کمی راهنمایی، بررسی شخصی و گفتگوی موثر، می توانید مسیر زندگی شادتر و داشتن یک زندگی جنسی رضایت بخش تر را پیدا کنید.چگونه مرد سرد مزاج را گرم مزاج کنیم

 

| مطالعه مطلب جامع “سکس تراپی (سکس درمانی | روانشناسی جنسی) و هر آنچه باید در مورد آن بدانید” به شما پیشنهاد می شود |

 

کلیشه های رایج در این رابطه گمراه کننده است.آنها این طور تصویر می کنند که مردان همیشه به دنبال رابطه جنسی هستند و زنان امتناع می کنند.

اما در واقعیت این طور نیست.زنان نیز به اندازه مردان از برقراری رابطه جنسی لذت می برند.

این شما دو نفر هستید که می توانید تفاوت هایتان در میزان میل جنسی را مدیریت کنید و یک زندگی جنسی لذت بخش و فعال بسازید.

| مطالعه مطلب جامع “رابطه جنسی از نگاه مردان” به شما پیشنهاد می شود |

با عبور از مراحل مختلف زندگی مشترک، تفاوت در میل جنسی زوج ممکن است بیشتر شود

به نظر می رسد که تمام زوجین در مراحل مختلف زندگی خود دچار چالش هایی در مورد توافق بر سر تعداد و فواصل رابطه جنسی می شوند.

این تفاوت ها می تواند در هر زمانی رخ دهد:

اغلب در جلسات زوج درمانی یا سکس تراپی از یکی از زوجین شنیده می شود که:

«اوایل رابطه جنسی خوب و پر شوری داشتیم. اما حالا این طور نیست.»

فکر می کنید چه اتفاقی افتاده است؟ اوضاع فرق کرده است.

کاملا طبیعی است که در طول حتی بهترین زندگی مشترک چنین اتفاقی رخ دهد، اما بدین معنی نیست که برای آن کاری نمی توان کرد.

خودشناسی گام اول برای یافتن راه حل هر مشکلی از جمله مسئله تفاوت در میل جنسی زوج است.

شما در کجای این مشکل قرار دارید؟آیا شما آن کسی هستید که میل جنسی کمتری دارد؟

صادقانه با خودتان دلیل این امر را بررسی کنید.

آیا این شما هستید که میل جنسی زیادتری نسبت به همسرتان دارید؟

به آن این طور نگاه کنید…

آیا هر شب بر سر غذایی که به آن میل دارید، توافق دارید؟هر بار برنامه تلویزیونی یکسانی را می خواهید تماشا کنید؟فکر نمی کنم این طور باشد.

پس چرا انتظار دارید میل جنسی یکسانی داشته باشید؟

در عین حال، این بدان معنی نیست که نباید به نگرانی مربوط به سردی یکی از زوجین یا احساس اجبار در تن دادن به رابطه جنسی بی اهمیت بود.

در ادامه به این مشکل می پردازیم.

اما اگر حس می کنید یک بار در ماه کافی نیست یا سه بار در هفته بیش از حد است، کاملا طبیعی است.بسیاری از زوجین بر سر فواصل رابطه جنسی توافق ندارند.

| مطالعه مطلب ” تعداد نرمال رابطه زناشویی” به شما پیشنهاد می شود |

اول از همه شرایطی را ایجاد کنید که هر دو در آن احساس راحتی کنید.البته در هر شرایطی حرف زدن در این مورد سخت است.

در ابتدا، از خود می پرسید که چطور باید بحث در مورد موضوع تفاوت در میل جنسی زوج را باز کنید.خیلی سخت است.

اما اگر احساس می کنید شرایط جور است، مطمئن باشید اوضاع بهتر از چیزی که فکر می کنید پیش خواهد رفت.

این نکته را فراموش نکنید که بالش ها و رخت خواب ها نرم و لطیف هستند، پس صحبت درباره رخت خواب هم باید آرام و نرم باشد.

بدین ترتیب می توانید اعتماد همسرتان را جلب کنید.

برای این کار مراقب تون صدا و کلماتی که استفاده می کنید، باشید.

او را قضاوت نکنید.

سرزنش نکنید.

از او انتقاد نکنید

و اگر این کار را کردید انتظار پیشرفت در رابطه نداشته باشید.چگونه مرد سرد مزاج را گرم مزاج کنیم

تنها چیزی که طبیعی است، گیاهان باغچه هستند!پس در رابطه جنسی به دنبال طبیعی و عادی بودن نباشید.

اگر نمی دانید چند بار رابطه جنسی برای شما و همسرتان طبیعی است، با او حرف بزنید. هر دوی شما در اتاق خواب خواهان چه هستید؟

آیا این عددها از هم خیلی فاصله دارند؟اگر این طور است، نگران نباشید و به خواندن این مطلب ادامه دهید.خب به چند سوال دیگر بپردازیم تا ببینیم آیا می توانیم این عددها را به هم نزدیک تر کنیم؟

اگر می ترسید حرف زدن در این مورد را شروع کنید، احتمالا دلایل زیر دخیل هستند:

اگر هر یک از این سناریوها به نظرتان آشنا می آید، به شما توصیه می کنیم برای پیشگیری از مشکلات جدی در زندگی زناشویی خود به یک مشاور خانواده، مشاوره زوج درمانی یا مشاوره آنلاین مراجعه کنید.

 

| مطالعه مطلب جامع “مشاوره خانواده یا زوج درمانی و هر آنچه باید از آن بدانید” به شما پیشنهاد می شود |

 

تا به حال، تحقیقات بی شماری در مورد فواصل رابطه جنسی و تفاوت در میل جنسی زوج انجام شده است.و البته هیچ یک هم به عدد مشخصی نرسیده اند.

در یکی از این تحقیقات، 20 هزار زوج مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج نشان داد که تنها 26 درصد از زوج ها بیشتر از یک بار در هفته رابطه جنسی دارند.

نتایج این تحقیق نشان داد که بیشتر پاسخ دهندگان تنها یک یا دو بار در ماه یا حتی کمتر از این رابطه جنسی دارند.

در تحقیق دیگری، از 16 هزار بزرگسال، مشخص شد که زوجین مسن تر حدود 2 تا 3 بار در ماه رابطه دارند، در حالی که زوجین جوان تر حدود یک بار در هفته رابطه دارند.

اینها همه میانگین هایی هستند که ممکن است در مورد رابطه شما صدق کند یا نکند.

اما هر چه هست رابطه شما منحصر به فرد است.

در آخر، هیچ عدد مشخص و ثابتی برای برقراری رابطه جنسی وجود ندارد، مگر عددی که زوج از آن راضی باشند.

یکی از علل تفاوت در میل جنسی زوج می تواند ابتلا به برخی بیماری های جسمی باشد.تغییرات هورمونی، به خصوص در زنان می تواند به طور شدیدی میل جنسی را در آنها تغییر دهد و با ایجاد خشکی واژن رابطه جنسی را برای آنها ناراحت کننده سازد.

این امر به خصوص در دوره پس از زایمان و سال های یائسگی رایج است.شاید همسرتان از استروژن/تستوترون پایین، اختلال نعوذ، ناتوانی، واژینیسم و دیگر مشکلات جسمی رنج می برد.اگر به این مشکلات مشکوک هستید، با پزشک مشورت کنید.

به عنوان یک زوج، باید در مورد شکل و روش مورد علاقه خود در برقراری رابطه جنسی حرف بزنید.باید میل جنسی خود را به طریقی به او نشان دهید که بتوانید همراهی همسرتان را جلب کنید.

تفاوت در میل جنسی زوج می تواند به دلیل تفاوت در شکل تحریک باشد.مردان اغلب با محرک های بصری یا فکر کردن به لحظات جنسی تحریک می شوند.

پس از آن، بدنشان به این تحریک پاسخ می دهد. برای زنان، این اغلب برعکس است.زنان باید ابتدا به صورت جسمی تحریک شوند تا بعد مغزشان در این رابطه فعال شود.همچنین، احساس نیز نقش مهمی در این رابطه برای زنان دارد.

در نتیجه، اگر همیشه از همسرتان نه می شنوید، شاید از جای اشتباهی شروع می کنید.

اگر همیشه به طریقی رابطه جنسی برقرار کرده اید که مطلوب همسرتان نبوده است، عجیب نیست که پس از مدتی همسرتان سرد شده باشد و علاقه ای به برقراری رابطه جنسی با شما نداشته باشد.

لمس کردن نقش مهمی در شروع رابطه جنسی دارد و ارتباط و صمیمیتی را که زن و مرد به آن نیاز دارند، ایجاد می کند.حرف زدن روش موثر دیگری برای برانگیخته کردن همسرتان است.

اجازه دهید بداند که تحریک شده اید و در آخر شب به او نیاز دارید.حرف زدن برای حل مشکل تفاوت در میل جنسی زوج معجزه می کند.سر میز شام در گوش او جمله ای جنسی را  زمزمه کنید.

پاسخ این چند سوال می تواند مشکل شما را در این رابطه حل کند:

گاهی لازم است مقداری برنامه ریزی در آن وجود داشته باشد.با همسرتان در مورد روزهای برقراری رابطه جنسی قرار بگذارید.

روزی که برای هر دو مناسب و شرایط کاملا فراهم است.به علاوه، بیشتر زوجین اعتراف کرده اند که گاهی میل جنسی آنها در شروع رابطه جنسی ظاهر نمی شود، بلکه در اواسط رابطه جنسی به تحریک کافی می رسند.

انجام کارهایی مانند عشق بازی، بوسیدن، و دیگر رفتارهای جنسی باعث شعله ور شدن میل جنسی می شود.

احساس اجبار در برقراری رابطه جنسی اصلا خوب نیست؛ از آن گذشته لذت نبردن هم اصلا خوب نیست.

اگر مایل به برقراری رابطه جنسی نیستید انجام ندهید.شاید ایجاد رضایت جنسی در زندگی مشترک برایتان مهم نیست که در این صورت بهتر است با مشاور خانواده صحبت کنید.

در یک رابطه عاشقانه، هر دو شما باید راضی و شاد باشید. رابطه جنسی باید برای هر دوی شما لذت بخش و راضی کننده باشد.اگر همسرتان برای برقراری رابطه جنسی حوصله ندارد، او را در آغوش بکشید و نوازش کنید.این صمیمت کمک می کند که میل جنسی او نیز افزایش یابد.

همانطور که گفتیم زنان نیز نیاز دارند که از رابطه جنسی لذت ببرند.زنی که همواره در رابطه جنسی مایوس شده باشد، به تدریج دچار بی میلی جنسی خواهد شد.

همچنین، دسته ای از زنان دچار بی میلی جنسی می شوند، زیرا حس می کنند همسرشان آنها را صرفا برای ارضاء شدن می خواهد.

اگر این صورت است بهتر است از خودتان و همسرتان بپرسید:به غیر از ارضاء شدن، رابطه جنسی چه معنایی برای من دارد؟چطور می توانم لذت بیشتری از رابطه جنسی ببرم و چطور می توانم لذت بیشتری به همسرم بدهم؟

به همسرتان بگویید که از چه چیزی بیشتر لذت می برید.در رابطه جنسی او را راهنمایی کنید یا همسرتان را به سمت پوزیشنی هدایت کنید که از آن لذت می برید.

تفاوت در میل جنسی زوج موضوع حساسی است.وارد کردن فشار باعث بیشتر شدن بی علاقگی در او می شود.برای مدتی عقب نشینی کنید تا وضعیت را ارزیابی کنید.

شاید همسرتان با تجدید انرژی و تغییر شرایط، میل جنسی بیشتری پیدا کند.در این مدت، به روش های مختلف عاطفه خود را نشان دهید و او را در آغوش بکشید.

بسیاری از افراد وقتی با حرف زدن به نتیجه نمی رسند، به فکر تهدید کردن همسر می افتند.تهدید به خیانت، برقراری رابطه جنسی خارج از ازدواج یا طلاق بدترین راهی است که می توانید برای حل این مشکل انتخاب کنید.

شاید در کوتاه مدت استراتژی شما جواب دهد و همسرتان همراهی بیشتری با شما داشته باشد، اما در بلند مدت همه چیز بدتر می شود.

تهدید کردن می تواند باعث دلزدگی و سردی در رابطه شود.در عوض، زمانی که در این مورد حرف می زنید به همسرتان بگویید که قصد خیانت یا تهدید ندارید.

بلکه با حرف زدن به دنبال راهی برای پر کردن این فاصله هستید.

نظر شما در این رابطه چیست؟ چطور می توان با میل زیاد/کم زوج در یک رابطه کنار آمد؟

 

نام، ایمیل و وبسایت من را برای کامنت بعدی ای که می گذارم ذخیره کن.

«سیمیاروم» ارائه‌دهنده مشاوره روان‌شناسی آنلاین در زمینه‌های مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی، مشاوره زناشویی، مشاوره فردی و مشاوره کودک و نوجوان است. در هرکجای دنیا که زندگی می‌کنید می‌توانید از حرفه‌ای‌ترین روان‌شناس‌های فارسی‌زبان ما کمک بگیرید. حالِ خوب را با ما تجربه کنید.

کليه حقوق اين وب سایت متعلق به سیمیاروم می باشد.

چگونه مرد سرد مزاج را گرم مزاج کنیم
چگونه مرد سرد مزاج را گرم مزاج کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *