مشاوره ژنتیک رایگان مشهد

 
helpkade
مشاوره ژنتیک رایگان مشهد
مشاوره ژنتیک رایگان مشهد

بنیاد پیشگیری از معلولیت های مادرزادی و ژنتیک خراسان رضوی به همت خیرین و مساعدت سازمان بهزیستی در تیر ماه سال 1388، با هدف کاهش معلولیت در جامعه در شهر مقدس مشهد تاسیس گردید.
خیرین بنیاد در عملی کم سابقه درسطح کشور پس از پژوهشها و تحقیقات به عمل آمده جهت سرمایه گذاری در امور خیر مانـــدگار به این نـــتیجه رسیدند کـه جــهت پیــــشگیری از مــــعلولیتهای مــــادرزادی بنیاد یاد شده را تاسیس نمایند.

آزمایشگاه تشخیص طبی بنیاد ژنتیک شامل بخش های:

بیوشیمی، هورمون شناسی، ایمنولوژی، سرولوژی، هماتولوژی، بیوشیمی ادرار و میکروب شناسی می باشد

آزمایشگاه ژنتیک پزشکی شامل بخش های ژنتیک مولکولی و سیتوژنتیک می باشد.

مشاوره
خدمات این بخش توسط متخصصین بالینی و ژنتیک انجام می شود و شامل بخش های زیر است:
الف : مشاوره قبل از ازدواج
ب : مشاوره قبل از بارداری
ج : مشاوره حین بارداری

بنیاد ژنتیک خراسان رضوی با هدف توانمندسازی و افزایش مهارت های متخصصین حوزه علوم ژنتیک و آژمایشگاهی، اقدام به همکاری با دانشگاه ها، تولید مقالات علمی و پژوهشی و همچنین تربیت نیروی انسانی می نماید.مشاوره ژنتیک رایگان مشهد

سونوگرافی حاملگی با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری (به زودی)

فرهنگ سازی و برگزاری کلاسهای آموزشی عمومی و تخصصی ، برگزاری همایش ها و کنفرانس های علمی و تحقیقاتی: شامل کلاسهای آموزشی برای عموم جامعه با موضوعات مشاوره ژنتیک و تاثیر گذاری آن در کاهش تولد نوزادان معلول


دریافت نوبت مشاوره ژنتیک بصورت تلفنی انجام می شود

خراسان رضوی – مشهد
خیابان عامل – بلوار شهید کریمی
نبش شهید کریمی 30

37231700 (51) 98+

info@genetic-center.ir

در آزمایشگاه تخصصی پاتوبیولوژی کوثر مشهد، مشاوره ژنتیک توسط دکتر علی آیت اللهی متخصص پاتولوژی کلینیکال و آناتومیکال  به صورت رایگان ارائه می شود. کافی است به آدرس ذکر شده در انتهای این پست مراجعه بفرمایید و یا با شماره تلفن 3884040 و 38820202 تماس حاصل نمایید.

آزمایشگاه تخصصی پاتوبیولوژی کوثر، مفتخر به اخذ ایزو 9001 انگلستان، تحت نظر دکتر علی آیت اللهی، متخصص پاتولوژی آناتومیکال و کلینیکال، بالغ بر هزار مورد از آزمایشات مختلف، در زمینه های پاتولوژی، ژنتیک و بالینی را تحت پوشش قرار می دهد. (طرف قرارداد بیمه های پایه و اکثر بیمه های مکمل درمان) همچنین مشاوره ژنتیک به صورت رایگان در این مرکز توسط متخصصین ارائه می گردد.

آدرس: مشهد – بلوار کوثر – بین کوثر 2 و 4 – ساختمان پزشکان فارابی – طبقه منفی یک شماره تماس: 051-38840404 و 051-38820202 و 09028840404

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *مشاوره ژنتیک رایگان مشهد

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

مشاوره ژنتیک توسط متخصصین انجام می گیرد. هدف از انجام مشاوره تعیین میزان خطر ابتلا به بیماری های ژنتیکی و…

تست NIPT یا تست غربالگری غیر تهاجمی که به آن [cell free fetal DNA2] نیز می گویند، یک تست غربالگری پیش…

مشاورین ژنتیک پزشکانی هستند که مدارک تخصصی و تجربه کافی در زمینه ژنتیک بالینی و مشاوره ژنتیک دارند. مشاور ژنتیک…

نتایج تست‌های ژنتیک همیشه ساده نیستند، و اغلب تفسیر و توضیح آن‌ها چالش برانگیز است. بنابراین برای بیماران و خانواده…

تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی روشی یا PGD است برای پیشگیری از یک بارداری مبتلا به یک بیماری ژنتیکی یا…مشاوره ژنتیک رایگان مشهد

آزمایش پیش از ازدواج در دسته آزمایش های عمومی هستند و نمی توانند برای ابتلا یا عدم ابتلای فرزندتان در…

خیلی از کسانی که ازدواج های نزدیک فامیلی می کنند حتما به آن ها پیشنهاد می شوند که قبل از…

کلیه افرادی که قصد ازدواج دارند (به خصوص از نوع خویشاوندی)، یا در خانواده آنان افراد مبتلا به بیماری‌های ارثی…

پلی‌کلینیک ژنتیک نسل فردا با هدف آگاهی‌رسانی و خدمت به مردم در زمینه بیماری‌های ژنتیک در سال 1397 تأسیس شد و در بخش‌های سونوگرافی، زنان و زایمان، آزمایشگاه پاتوبیولوژی، آزمایشگاه ژنتیک پزشکی، مشاوره ژنتیک آماده خدمت رسانی به مردم می‌باشد. در این کلینیک تمام سونوگرافی‌های تخصصی جنین توسط بهترین متخصصین سونوگرافی ناهنجاری‌های جنین و دستگاه‌های پیشرفته انجام شود. آزمایشگاه تخصصی پاتوبیولوژی با داشتن کلیه بخش‌های آزمایشگاهی و مجهز بودن به دستگاه‌های خودکار، توانایی انجام کلیه آزمایشات را با دقت بالا و در اسرع وقت دارا می‌باشد. آزمایشگاه ژنتیک شامل بخش‌های سیتوژنتیک و ژنتیک مولکولی بوده و با بهره گیری از دستگاه‌های پیشرفته، جدیدترین تکنیک‌ها و بهره گیری از متخصصین ژنتیک با تجربه و کارآزموده آماده خدمت رسانی به مراجعین در همه سنین است. در این کلینیک با استفاده از رویکردی جامع انواع مسائل با هر درجه پیچیدگی با استفاده از روشی متناسب با نیازهای هر فرد مورد بررسی و درمان قرار میگیرد. بخش مشاوره  با بهره‌گیری از تیمی مجرب شامل متخصص ژنتیک و پزشکان مشاور ژنتیک، در قالب یک تیم علمی با سایر همکاران به ارائه خدمت به مراجعه کنندگان می پردازند.

 

تخصص  ما در زمینه سرطانهای ارثی ، بیماریهای نادر و پیچیده به این معناست که پزشکان از خدمات تشخیصی برتر برای ارائه خدمات بهینه به بیمار برخوردار هستند.

 

مشاوره ژنتیک رایگان مشهد

استراتژی‌های آزمایش شده ما اطمینان حاصل می کنند که پزشکان به گزینه های بهینه آزمایش ژنتیکی مرحله به مرحله به ویژه در تشخیص های پیچیده و چالش برانگیز بیمار دسترسی دارند.

 

تیم پشتیبانی دلسوز و آگاه ما برای کمک به بیماران و پزشکان در زمینه درخواست تست و سؤالات مربوط به پرداخت و اطلاعات عمومی برای اطمینان از تجربه مشتری پسند در دسترس است.

 

nggc با نوبت دهی سریع و قابل اعتماد، 3-6 هفته را برای آنالیزهای روزمره و 1-2 هفته برای تست سریع و تست های دوران بارداری انجام می‌دهد.

اینستاگرام ما را با نشانی naslefarda_clinic دنبال کنید

به گفته رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور، حدود 50 درصد از مواردی چون عقب‌ماندگی ذهنی، نابینایی و ناشنوایی ناشی از اختلالات ژنتیک است، در حالی که درصد زیادی از این معلولیت‌ها را می‌توان با مشاوره‌های ژنتیک پیشگیری کرد.

به گفته رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور، حدود 50 درصد از مواردی چون عقب‌ماندگی ذهنی، نابینایی و ناشنوایی ناشی از اختلالات ژنتیک است، در حالی که درصد زیادی از این معلولیت‌ها را می‌توان با مشاوره‌های ژنتیک پیشگیری کرد.

مجید رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن بیان اینکه سازمان بهزیستی به علت مسئولیت در حوزه توانبخشی همواره برای کاهش معلولیت در جامعه تلاش و برنامه‌ریزی کرده است گفت: مشاوره ژنتیک از اقدامات مؤثر در این راستاست که به منظور بررسی و تشخیص مشکلات ژنتیکی خانواده‌ها صورت گرفته و طی آن میزان خطری که هر خانواده را در ارتباط با تولد کودک معلول تهدید می‌کند، تعیین و سپس راهکارهای مناسب برای پیشگیری از آن را ارائه می‌دهد.

مشاوره ژنتیک رایگان مشهد

وی در ارتباط با افرادی که انجام مشاوره‌های ژنتیک برای آن‌ها ضروری است، اظهار کرد: افرادی که سابقه سقط جنین، مرده‌زایی یا فرزند معلول دارند یا مردان عقیم، شش‌انگشتی‌ها، کسانی که دارای کوتولگی هستند یا در خانواده نزدیک خود سابقه تولد فرزند معلول داشته‌اند و … به طور کلی تمامی افرادی که حداقل از نظر ظاهری نرمال نیستند باید برای پیشگیری از سایر معلولیت‌ها و مشکلات، نسبت به انجام مشاوره‌های ژنتیک اقدام کنند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ریسک معلولیت در ازدواج‌های فامیلی به شدت بالاست. همچنین افرادی که حاملگی بعد از 35 سالگی دارند، افرادی که سابقه وجود بیماریهایی مانند سرطان، دیابت، بیماری قلبی در خانواده خود دارند، نواقص مادرزادی و… نیز باید مشاوره‌های ژنتیک را انجام دهند.

رضازاده بهترین زمان انجام مشاوره‌های ژنتیک را 15 تا 25 سالگی دانست و افزود: بهترین زمان انجام مشاوره‌های ژنتیک 15 تا 25 سالگی است و به همین منظور درحال حاضر برنامه‌ای را به صورت پایلوت در دبیرستان‌های سه شهر کرج، تالش و قم اجرا و در حال بررسی است.

وی افزود: چنانچه مشاوره‌های ژنتیک در این سن صورت نگیرد، بعد از آن به ترتیب دوران پیش از ازدواج، پس از ازدواج، پیش از بارداری و دوران بارداری از دیگر زمان‌های مناسب برای انجام مشاوره‌های ژنتیک است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور همچنین از اجرای طرح “مشاوره‌های ژنتیک پیش از ازدواج” خبر داد و افزود: پیش از ازدواج، از دوران طلایی انجام آزمایشات ژنتیک است و در این راستا طرحی به صورت پایلوت در چهار استان شاهرود، میبد، بوشهر و آبادان در حال اجراست.

وی همچنین با بیان اینکه با همکاری وزارت رفاه بودجه مناسبی برای این طرح در نظر گرفته شده است گفت: با انجام این آزمایشات حتی ممکن است در تصمیم ازدواج افراد تغییراتی ایجاد شود و در صورتی که نتایج این طرح موفقیت آمیز باشد به کل کشور تعمیم داده خواهد شد.

رضازاده همچنین گفت: در حال حاضر حدود 2000 پزشک در کشور آموزش دیده انجام مشاوره‌های ژنتیک هستند و از سازمان بهزیستی مجوز دریافت کرده اند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: اما تمامی پزشکان دارای مجوز نسبت به ایجاد مراکز مشاوره ژنتیک اقدام نکرده اند و درحال حاضر حدود 220 مرکز مشاوره ژنتیک فعال در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: به منظور ترغیب سایر پزشکان آموزش دیده برای ایجاد مراکز مشاوره ژنتیک در تلاش هستیم تا مشاوره‌ها و آزمایشات آن تحت پوشش بیمه قرارگیرند.

رضازاده ادامه داد: طی تعاملاتی که با وزارت رفاه و شخص وزیر داشته‌ایم نظر مثبت داشته و برای تحقق این امر قول همکاری داده اند و امیدواریم هرچه زودتر شاهد پوشش بیمه‌ای برای آزمایشات و مشاوره‌های ژنتیک باشیم.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در ارتباط با بنیادهای ژنتیک نیز به ایسنا گفت: بنیادهای ژنتیک مراکزی هستند که در آنها علاوه بر انجام مشاوره‌های ژنتیک آزمایشات پیشرفته ژنتیکی نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه مرکز مشهد (مجهزترین بنیاد ژنتیک کشور)، یزد (در شهر میبد با پتانسیل تحقیقاتی بالا) و تبریز بعنوان بنیاد ژنتیثک در کشور وجود دارند و تمامی آنها توسط خیرین و با کمک سازمان بهزیستی تاسیس شده‌اند و ترجیح ما افزایش کمی این مراکز نیست؛ زیرا در حال حاضر آزمایشگاه‌های خوبی در کشور وجود دارند که آزمایشات ژنتیک را انجام می‌دهند.

رضازاده با بیان اینکه “به آزمایشات ژنتیک یارانه تعلق می‌گیرد”، افزود: 900 هزار تومان تحت عنوان یارانه آزمایشات ژنتیک از سوی سازمان بهزیستی کشور با تایید و معرفی مددکار اجتماعی به واجدین شرایط تعلق می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه “هزینه آزمایشات ژنتیک بسیار زیاد است به طوری که شاید قشر متوسط جامعه نیز قادر به پرداخت آن نباشند”، گفت: در سال گذشته اعتبارات تخصیص داده شده به مشاوره‌ها و آزمایشات ژنتیک در سازمان بهزیستی کشور 4 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در ارتباط با هزینه مشاوره‌های ژنتیک اظهار کرد: مشاوره ژنتیک توسط پزشکان آموزش دیده انجام و هزینه آن 2 برابر ویزیت عادی پزشک است و چنانچه فردی قدرت مالی پرداخت آن را نداشته باشد از سوی سارزمان بهزیستی یارانه دریافت خواهد کرد.

مشاوره ژنتیک رایگان مشهد

رضازاده همچنین ضمن بیان اینکه طی 18 سال گذشته یک میلیون نفر در کشور مشاوره ژنتیک دریافت کرده‌اند ادامه داد: براساس آمار شش ماهه نخست سال 93 با انجام مشاوره‌های ژنتیک و بودجه‌ای حدود 1.5میلیارد تومان از تولد 511 کودک با معلولیت قطعی و شدید جلوگیری شده است، درحالیک ه اگر این معلولان متولد می‌شدند فارغ از هزینه‌های اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی در صورت ورود به چرخه حمایتگری بهزیستی برای این سازمان حدود 156 میلیارد تومان هزینه در بر داشتند.

وی در پایان گفت: بعد از تشخیص وجود کودک معلول اقدام در جهت جلوگیری از تولد آن فرآیندی کاملا اختیاری بوده و عمل کردن به توصیه‌های پزشک مشاور هیچ‌گونه اجباری نداشته و در نهایت فرد تصمیم گیرنده نهایی است و هدف اصلی تنها آگاه‌سازی است.


انتهای پیام

تاریخ آخرین بروز رسانی : 5 خرداد 1398

 

 

آدرس و تلفن مراکز ژنتیک خراسان رضوی

ردیف

مشاوره ژنتیک رایگان مشهد

شهرستان

نام مرکز

تلفن

آدرس

1

مشهد

خیریه بنیاد پیشگیری از معلولیتهای مادرزادی وژنتیک خراسان رضوی-         مرکز امام رضا ع

37281116-37281995-37231700

بلوار شهید کریمی -نبش کریمی 30

2

مشهد

 جهاد دانشگاهی مشهد

38557972-38548641

خیابان امام خمینی 29 پلاک 12( میدان ده دی خیابان رازی غربی 1 )

3

مشهد

مرکز ژنتیک پردیس

38466660-38442016

خیابان احمدآباد-روبروی بیمارستان قائم پلاک 73 آزمایشگاه پردیس

4

مشهد

مرکز ژنتیک رضا

38450360-38419796

خیابان احمدآباد-عارف 2 پلاک 1/30

5

مشهد

مرکزمشاوره پزشکی ژنتیک مشهد 1

3645522-09156598852

بین وکیل آباد 22 و سه راه آب و برق پلاک 538-طبقه بالای آزمایشگاه ابن سینا

6

مشهد

مرکزمشاوره پزشکی ژنتیک مانا

32288611-32288812

خیابان گلستان شرقی- ساختمان آپادانا – آزمایشگاه مانا

7

مشاوره ژنتیک رایگان مشهد

مشهد

مرکزمشاوره پزشکی ژنتیک حکیم

9151251428

قاسم آباد -شریعتی 12 داخل کوچه سمت چپ قطعه چهارم ساختمان حکیم

8

مشهد

مرکزمشاوره پزشکی ژنتیک نسل نو

36076521

بلوار معلم -بین معلم 8-6 پلاک 130 طبقه اول

9

مشهد

مرکزمشاوره پزشکی نسل امید

38407050

خیابان پاستور-بین پاستور 5-3 درمانگاه چند تخصصی ژنتیک نسل امید

10

مشهد

مرکز مشاوره ژنتیک دکتر بادپر

 

خیابان امام خمینی 17

11

نیشابور

دکتر دورانیش

5512225452

ابتدای فردوسی شمالی

12

نیشابور

دکتر احمدنیا

5512218370

خیابان 15خرداد-نبش خیابان 7-مجتمع پاسارگارد

13

تربت حیدریه

دکترروشنی

5152231020

خیابان فردوسی جنوبی- فردوسی 62

14

کاشمر

مرکز مشاوره ژنتیک رویان

515524883

خیابان امام خمینی 7-ساختمان پزشکان مهرگان

 



پشتیبانی افراد توانیاب
Downloads-icon



راهنمای تلفنهای استان
Downloads-icon

مشهد – معاون امور پيشگيري اداره كل بهزيستي خراسان رضوي گفت: با راه اندازي آزمايشگاه هاي تخصصي بنياد جامع پيشگيري از بيماري هاي مادر‌زادي و ژنتيك، انجام تمام آزمايشات ژنتيك در مشهد امكان ‌پذير شد.

سنندج – ایرنا – مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: شهرستان‌های بانه، قروه،…

زاهدان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰ هکتار…

سنندج – ایرنا – مدیر پایگاه منظر فرهنگی، تاریخی اورامان گفت: آخر شهریور…

تبریز- ایرنا- رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی گفت:…
مشاوره ژنتیک رایگان مشهد

کرمان – ایرنا – به گفته مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان یکی…

کرمان – ایرنا – مدیر روابط عمومی شرکت معادن زغال‌سنگ کرمان آزاد شدن…

زنجان – ایرنا – استاندار زنجان گفت: زنجان در حوزه پیشرفت طرح‌های مربوط…

اهواز – ایرنا- استاندار خوزستان با بیان اینکه طرح آبرسانی به بخش غیزانیه…

بوشهر- ایرنا- با توجه به تاثیر منفی شدید خشکسالی‌های متوالی ۲ دهه…

خرم‌‎آباد – ایرنا – طی سال‌های گذشته روند سنتی و معیشتی کشاورزی لرستان…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

مرکز مشاوره ژنتیک نسل نو مشهد در محله آزادشهر مشهد واقع شده است.

مرکز مشاوره ژنتیک نسل نو (مکان مرتبط با بهداشت و درمان) در محله آزادشهر مشهد و بلوار معلم واقع شده است. این مکان یکی از دو بهداشت و درمان در محله آزادشهر مشهد می‌باشد و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند آبشار و مرکز خرید قرار گرفته است.

آدرس دقیق: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار معلم، بین جلال آل احمد و معلم 6

آدرس، اطلاعات و شماره تماس و موقعیت مکانی این مکان آخرین بار در اپلیکیشن نقشه و مسیریاب نشان بررسی و به‌روز شده‌اند. این به‌روزرسانی توسط کاربران نشان انجام شده است. (چنانچه در اطلاعات ثبت‌شده یا موقعیت جغرافیایی مرکز مشاوره ژنتیک نسل نو مشهد اشکالی مشاهده کردید می‌توانید از طریق اپلیکیشن نشان نسبت به گزارش این اشکال اقدام کنید تا پس از بررسی نسبت به اصلاح آن اقدام شود) مشاوره ژنتیک رایگان مشهد

“مسیریاب نشان” یک اپلیکیشن رایگان و کاربردی است که می‌توانید به وسیله آن بهترین راه رسیدن به مقصد را با توجه به مسافت و ترافیک بدست بیاورید و تا رسیدن به مقصد از راهنمایی سخنگوی فارسی استفاده کنید.

مشاوره ژنتیک رایگان مشهد
مشاوره ژنتیک رایگان مشهد
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *