مشاور دینی ازدواج

 
helpkade
مشاور دینی ازدواج
مشاور دینی ازدواج



با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما مشاور گرامی
دختری هستم 27 ساله، با تحصیلات فوق لیسانس کامپیوتر در یکی از بهترین دانشگاه های تهران، استعداد تحصیلی بالایی دارم و خداراشکر همین مسئله باعث پیشرفت زیاد من از این نظر شده است و با معرفی اساتید در یکی از دانشگاه ها در سمت استادی مشغول به فعالیت هستم. خانواده ای مذهبی دارم و خود نیز اهل حجاب و چادر هستم ، از نظر سطح مادی تقریبا در رفاه و آسایش نسبی هستم و در یکی از محلات شمال شهر تهران زندگی میکنیم. بابت تمامی موارد فوق شاکر خداوند هستم.
اما مسائلی هست که متاسفانه به شدت فکر مرا به خود مشغول کرده است. من 2 خواهر بزرگتر دارم که ازدواج نکرده اند و به دلیل سختگیری های بیش از حد آنها و بالا رفتن سنشان تقریبا دیگر خواستگار مناسبی ندارند. این مسئله در زندگی منهم تاثیر گذاشته و به دلیل شرایط خانوادگی نسبتا خوبی که داریم کمترکسی جرات این را به خود میدهد که پشنهاد ازدواج به من بدهد، با بالاتر رفتن سطح تحصیلاتم هم این مسئله بیشتر خودنمایی میکند. البته به شخصه شرایط مادی طرف مقابلم زیاد برایم اهمیت ندارد و انتظار این را ندارم که همسر آینده ام از نظر مادی در سطح پدرم باشد. اما تا افراد متوجه نوع زندگی ما می شوند پا پس می کشند.
از طرفی گاهی به شدت احساس نیاز به همسری مهربان دارم و بعضا نیازهای جنسی به شدت به سراغم می آیند و گاهی امانم را می برند. از اینکه به گناهی غیرقابل برگشت دچار شوم به شدت می ترسم. و متاسفانه مدتی است حس میکنم کنترل خود را از دست داده و با جستجوی موارد نادرست در اینترنت این حس را ارضا میکنم.
از گفتن این مسائل واقعا شرمنده ام اما واقعا نیاز به همسر را حس میکنم و گاه خوابهای پریشانی میبینم. ترس از انجام گناه همیشه با من است.

تو رو خدا کمکم کنین نمیدونم چیکار کنم خیلی دعا میکنم و میدونم هم که اگه به صلاحم نباشه خدا چیزی بهم نمیده برای همین در دعا کردن اصرار نمیکنم ولی میترسم میترسم
در ضمن به خاطر همین مسئله (کم شدن تعداد خواستگاران به دلیل بالارفتن تحصیلات) با وجود علاقه شدید به تحصیل، فعلا قید شرکت در آزمون دکتری را زده ام.

از شما خواهش میکنم که کمکم کنید. ببخشید که طولانی شد اما چند سوال دارم
1- چطور میتوانم اراده ام را در انجام ندادن گناه تقویت کنم؟
2- چه کنم تا دچار افسردگی نشوم؟
3- به نظر شما آیا تصمیمم در ادامه ندادن تحصیل درست است؟
4-چگونه متوجه شوم که در رابطه با این خواسته باید به خدا اصرارکنم یا راضی به شرایط فعلی باشم و این را مصلحت بدانم؟

در انتها از شما خواهش میکنم برایم دعا کنید

مشاور دینی ازدواج

با سلام و تشکر به خاطر ارتباط تان با این مرکز.
در پاسخ به مسائلی که مطرح کرده اید، مطالبی را در قالب نکات زیر تقدیم حضورتان می کنیم:
نیامدن خواستگار، به خودی خود دلیل بر وجود اشکال نیست؛ البته ویژگی‌های ظاهری و جسمانی یا صفات اخلاقی در این جهت تأثیر گذار است که در این میان تنها صفات اخلاقی بر عده شما است. خیلی از کارها،‌ خارج از خواست انسان است و در این موارد نباید نگران بود؛ زیرا آدمی نمی‌تواند امکانات را بر وفق مراد خود فراهم نماید، ولی می‌تواند خود را با اوضاع موجود همخوان کند و هماهنگ سازد؛ در صورت اول هميشه نگران و ناراحت و غمگين و افسرده خواهد بود . در صورت دوم با ابتكار و خلاقيت و بهره‏مند شدن از ديگر توانمندي هاى خود، شاد و با نشاط زندگى خواهد كرد . فعّال و سر زنده با همان امكانات و شرائط موجود، زندگى را بر خود سهل و آسان خواهد گرفت .بنابراين هيچ گاه نبايد اين موضوع مانع عمده‏اى بر راه ادامه زندگى و تحصيل و… شود؛
به هر حال خداوند خیر و صلاح بندگانش را بهتر از ما می‌داند، پس باید به او توکل کنید. تمام امور زندگى خود را به او واگذار كنيد که خداوند به بهترين وجه و شكل به آن رسيدگى خواهد كرد. خير و صلاح بندگانش را بهتر از من و تو مى‏داند. قرآن مجید می‌فرماید: «چه بسا چیزی را خوش ندارید، ولی خیرتان در آن است و یا چیزی را دوست دارید، در حالی که شر شما در آن است».(1)
هر چند دختران جوان و دم‏بخت و نيز والدين آن ها علاقه‏مندند تا هر چه زودتر ازدواج كرده، زندگى آينده‏ شان را روشن كنند و به اصطلاح از بلاتكليفى بيرون آيند و…؛ ولى چه خوب است به شرايط و موقعيت‏هاى اجتماعى، فرهنگى، خانوادگى و… جامعه و فرد توجه كافى شود. با توجه به عوامل مختلفى كه در سطح كلان جامعه مطرح است، سن ازدواج دختران و پسران بالا رفته است. بنابراين دختر خانمى همچون شما زمان ازدواجش خیلی دير نشده ؛ گرچه باور بر اين است كه سن ازدواج بايد پايين‏تر از سن كنونى باشد. پس دغدغه خاطرتان كه چرا هنوز خواستگار مناسبی ‏ ندارید. چندان جايگاهى ندارد.
نداشتن خواستگارهاى متعدد و يا به توافق نرسيدن خانواده‏ها يا دختر و پسر و به هم خوردن جریان خواستگاری و به عبارت ديگر جور نشدن آن، يك امر طبيعى است . هرگز نشانه بخت بد يا بسته‏شدن بخت فرد نيست . همان‏طور كه براى شما به عنوان يك دختر، اين مشكل وجود دارد و هنوز نتوانسته‏ايد با فرد مناسب و دلخواه خود ازدواج كنيد، براى پسرها نيز اين مشكل وجود دارد. علاوه بر اين، شما بين دختران تنها فردى نيستيد كه دچار اين مشكل هستيد . دختران زياد ديگرى نيز هستند كه مدت‏ها و گاهى سال‏ها با اين مسئله روبه‏رو هستند؛ امّا سرانجام همسر مناسب و متناسب با روحيات خود را پيدا مى‏كنند؛ ولى با اندكى تأخير از نظر زمانى.
پس زود ازدواج‏كردن، نشانه موفقيت در امر ازدواج و تأمين خوشبختى و سعادت هميشگى نيست. با كمى دقت و تفحص در بين همسايگان، فاميل و ديگران، مى‏توانيد مشاهده كنيد كه فرآيند خواستگارى و ازدواج، معمولاً يك فرآيند طولانى مدت است . نيازمند زمان و دقت كافى است. چه بسا همين تجربه‏ها و به تأخير افتادن‏ها، شناخت و آگاهى‏تان را از موضوعات و معيارهاى ازدواج بيش تر و عميق‏تر كند . موفقيت در اين امر مهم و حياتى را چندين برابر كند كه در نتيجه به صلاح شما خواهد بود.
برای تقويت اراده در برابر ترک گناه و آلوده نشدن به گناه، ابتدا زمینه های انجام گناه را از بین ببرید . سپس به عوامل تقويت اراده توجه کنید که در این زمینه مؤثر است:
1ـ تمركز بخشيدن به فعاليت هاي گوناگون.
2ـ توجه به عبادات به ويژه روزه و نماز كه تمرين تمركز فكر است.
3ـ پايان رسانيدن كارهاي نيمه تمام.
4ـ تلقين مثبت:
همواره به خود اين گونه تلقين كنيد كه اراده ترک گناه را داريد . شكست مفهومي ندارد. تلقين در ترك عادات نامطلوب و غلبه بر آلوده نشدن به گناه، مؤثر است.
راهكارهاي زير مفيدند:
1- تا زمانى كه كسى به خواستگارى شما نيامده، بهتر است فكر و ذهن خود را از مسائل مربوط به ازدواج، خواستگارى، ارتباط با جنس مخالف و نظاير آن خالى كند. با كم‏تر فكر كردن به اين مسأله و توجه به تحصيل و مطالعه و پيشرفت‏هاى علمى، اعتماد به نفس تان بيش‏تر خواهد شد.
2 – مطمئن باشيد با حفظ شؤون اخلاقى و دينى و رعايت وقار، متانت و حجاب كامل بهتر خواهيد توانست خود را از دام خطا و لغزش حفظ كنيد. بى‏ترديد جوانان غيرتمند، اهل زندگى و وفا و عشق و متدين و هم شأن سراغ افرادى چون شما خواهند آمد . براى ازدواجى موفق از شانس بيش‏ترى برخوردار خواهيد بود. توصیه دیگر ما این است که غریزه جنسی خود را کنترل نمایید . با پرسه زدن در اینترنت و با غور در افکار شهوانی، غریزه خود را تقویت ننمایید بلکه تا قبل از ازدواج تا می توانید با اتخاذ راهکارهایی آن را کنترل کنید.
3- اعتقادات خود را نه تنها زير سوال نبريد بلكه آن ها را تقويت كنيد . هيچ تزلزلي به خود راه ندهيد . متانت، عفت و پاكدامني خود را همچنان به خوبي حفظ كنيد كه با ارزش ترين متاع در پيشگاه الهي همين ارزش ها است: ” ان اكرمكم عندالله اتقكم “. همواره در زندگي به خداوندمهربان – كه از مادر به انسان مهربان تر است – اميدوار باشيد. شخصيت خود را تخريب نكنيد . نسبت به خود منفي بافي نكنيد، بلكه بيش تر به جنبه هاي مثبت زندگي و شخصيت خود فكر كنيد .هميشه اين فكر را به خود تلقين كنيد كه ” من خوشبخت هستم و خوشبخت تر نيز خواهم شد” خود را در تنهايي و انزوا قرار ندهيد . سعي كنيد در كارهاي خانه و تمام كارهاي اجتماعي كه در خور شان يك زن مسلمان است با حفظ حيا و پاكي، مشاركت كنيد.
به جاى اين كه ذهن تان را به كمبودها، نقص‏هاى خود معطوف داريد و از آن رنج ببريد، توانايى‏ها و استعدادها و موفقيت‏هاى گذشته و حال خود را به خاطر خود بسپاريد . با تكيه بر آن ها يأس و نااميدى را از خود دور كنيد . با نگرشى مثبت به زندگى و آينده اجازه ندهيد اين گونه مسائل جزئى كه در نهايت هم حل مى‏شود، زندگى را بر شما تلخ كند. اگر خواستگار نداريد، هزاران هزار نعمت و توانمندى خداوند در وجود شما و اطراف شما قرار داده است و از آن بهره‏مند هستيد . چه بهتر است به آن ها بيانديشيد . به بهره‏بردارى از آن نعمت‏ها فكر كنيد و لذت ببريد. رابطه خود را با خداوند متعال و راز و نياز با او را فراموش نكنيد كه ياد خدا آرامش‏بخش است.
4- هيچ وقت تنها و بيكار نباشيد. اگر در حال تحصيل هستيد ،تمام هم و غم خود را به تحصيل معطوف كنيد . به تحصیل تان در مقاطع بالاتر ادامه دهید . هراسی از این بابت به خود راه ندهید .چه بسا پسرانی که به خاطر ادامه تحصیل فرصت ازدواج را پیدا نکرده اند . ادامه تحصیل شما فرصتی برای آشنایی با این گونه افراد است.
5- در مجالس عمومي مانند نماز جماعت مسجد محل خود و يا مجالس مخصوص زنان و هيئت هاي مذهبي زنان شرکت کنيد و توانمندي هاي خود را بروز دهيد. زيرا خيلي از زنان از همين مجالس مورد براي ازدواج پيدا مي کنند. در هر حال بايد با حفظ حريم عفت و حيا ، خود را بيش تر به جامعه و مردم معرفي كنيد تا شما را بشناسند و خواستگار شوند.
6- البته نباید از مسائلی که زمینه ساز خواستگاری است غفلت کرد، مثلاً پاکیزگی و نظافت ، شادابی ، خوش اخلاقی ، خوش سخن بودن، شوخی های به جا میان همجنس ، رعایت کردن فرهنگ صحیح جامعه ، پرهیز از گرفتگی چهره و عبوس بودن ، ابتذال اخلاقی ، ژولیدگی و اظهارات دلسرد کننده، حالات افسردگی و…
البته در کنار این کارها می توانید به افراد موثق و مورد اطمینان بسپارید که اگر پسر خوب و مجردی را سراغ دارند که با شما همخوانی و تناسب دارد، به خانواده تان معرفی کنند تا زمینه خواستگاری از شما به وجود آید.
7- هیچ وقت از دعا غافل نباشید . در حال دعاهایی که در این جهت توصیه شده است بخوانید . از اثرات آن غافل نگردید. در زیر به برخی از دعاهای مجرب و مورد تأیید بزرگان اشاره می کنیم:
1. همواره استعاذه به خداوند داشته باشید.
2. خواندن و نوشتن آيات 75 تا82 سوره يونس و همراه داشتن آن.
3. دعا و تضرع به درگاه خداوند.
4. درخواست دعا از اولياى واقعى خداوند.
5. صدقه دادن.
6. در هر شبانه روز، يك بار زيارت عاشورا و دعاى توسل به نيت برآورده شدن اين حاجت قرائت کنید.
7. در شب جمعه غسل كنيد (غسل مستحبى) و بعد از نيمه شب، نماز امام زمان (عج) را بخوانيد (كيفيت آن در مفاتيح الجنان در ضمن اعمال شب جمعه آمده است)
8. سه روز چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه را روزه بگيريد . روز جمعه نماز جعفر طيار به جاى آوريد (كيفيت آن در مفاتيح الجنان در ضمن اعمال روز جمعه آمده است). اين عمل كه مورد توجه بزرگان دين بوده، در استجابت دعا بسيار مؤثر است. آیت الله بهجت برای ازدواج توصیه می کنند: نماز جعفر طیار بخوانید . پس از آن، دعائی که در کتاب «زاد المعاد» مجلسی آمده که در این هنگام خوانده می شود، بخوانید . در پی آن، به سجده روید . تلاش کنید که حتماً گریه کنید. گر چه به مقدار کم و همین که چشم تان را اشک فرا گرفت حاجت تان را از خدا بخواهید . این عمل را تا زمانی که حاجت روا شوید، انجام دهید . اگر نشد ،بدانید که یا کم خوانده یا با اعتقاد کامل نخوانده اید!
آیه« رَبَّنَا هَب لَنَا مِنْ أَزْوَجِنَا وَ ذُرِّیَّتِنَا قُرَّةَ أَعْینٍ وَ اجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَاماً» و آیه « رب لاتزرنی فرداً و انت خیرُ الوارثین-آل عمران» را (فراوان) بخوانید.
9. سوره های ناس و فلق را زياد بخوانيد.
10. به هنگام ورود به منزل سه بار سوره توحيد بخوانيد.
در پايان شاخه گلی از گلستان نبوی به شما هديه می کنيم: پيامبر خدا(صلى الله عليه وآله) فرمودند: «آنچه از دنيا نصيب تو باشد، اگر ناتوان هم باشى، به تو مى رسد . آنچه به زيان تو باشد، به زور نمى توانى آن را از خود دور كنى. هر كس به آنچه از دستش رفته اميد نداشته باشد، آسوده است . هر كس به آنچه خداوند روزى اش كرده، خرسند باشد، شادمان مى گردد.» (2)
به کارگیری راهکارهای فوق به نحوی در افزایش مقاومت شما در برابر اختلالات خلقی از جمله افسردگی مؤثر است. پس با جدیت و پشتکار آن ها را دنبال کنید.
در پناه ایزد منان و در سایه الطاف حضرت بقیه الله الاعظم همواره موفق و کامروا باشيد.
پی‌نوشت‌ها:
1. بقره (2) آیه 216.
2. شيخ صدوق، الامالى، ص 225 و 393.

با توجه به عدم امکان پاسخگویی در بخش نظرات لطفا سوالات خود را در سامانه «ارسال پرسش» یا بخش «پاسخگویی آنلاین» مطرح نمائید

درباره ما

کلیه حقوق متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشد ©

r.elahinia

مشاور, مشاور ازدواج, مشاوره, مشاوره ازدواج, مشاوره تخصصی, مشاوره دینی

دیدگاه‌ها برای مشاوره دینی و تخصصی ازدواج بسته هستند
550 بازدید

مشاوره دینی ازدواج از لوازم ضروری یک ازدواج خوب و موفق است. ازدواج خوب یک ازدواج آگاهانه و با شناخت زوایای مختلف آن است. مشاوره دینی و تخصصی ازدواج زمینه ساز این آگاهی و شناخت در ازدواج شماست. شما می توانید برای مشاوره حضوری یا مشاوره تلفنی با مشاور دینی و تخصصی ازدواج با ما تماس بگیرید.

گفته شد که مشاوره برای تشکیل زندگی و ازدواج بسیار ضروری است. کار مشاور ازدواج تناسب سنجی و سنجش میزان تناسب دختر و پسر در ازدواج است. تناسب های لازم در ازدواج عبارتند از :

یکی از تناسب های لازم برای تشکیل و تحکیم خانواده و ازدواج، تناسب بینشی و اعتقادی است. اگر زوجین در اعتقادات و بینش های دینی و مذهبی خود همراه و هم نظر باشند بسیاری از مشکلاتی که برخی زوجین دیگر در اثر تفاوت فکری به آن مبتلا می شوند را نخواهند داشت.مشاور دینی ازدواج

تناسب اعتقادی دختر و پسر قبل ازدواج

زمینه ساز تناسب رفتاری زوجین پس از ازدواج است.

راه تشخیص دقیق تناسب بینشی و اعتقادی شما با فرد موردنظرتان، مشاوره دینی و تخصصی ازدواج است.

مراکز مشاوره ازدواج و خانواده در اکثر استان ها فعال هستند. اما مرکزی که دارای مشاور دینی و مشاور اسلامی باشد زیاد نیست. مرکز مشاوره ما در قم این خلا را برای شما پر کرده است . شما می توانید جهت مشاوره پیش از ازدواج به مامراجعه کنید یا تماس بگیرید و از مشاوره دینی و تخصصی ازدواج ما بهره مند شوید.

در این مرکز علاوه بر مشاوره تخصصی ازدواج ، مشاوره خانواده، مشاوره طلاق ، مشاوره اختلالات شخصیتی و روانی و همچنین همسان یابی و معرفی گزینه ازدواج نیز دایر است . اگر قصد اززدواج دارید یا ازدواج کرده اید و می خواهید زندگی یهتری داشته باشید کافی است با ما تماس بگیرید، نوبت مشاوره حضوری یا تلفنی بگیرید و با مشاور مذهبی و اسلامی ما مشاوره داشته باشید.

آرزو و تلاش ما خوشبختی شما

منبع :

www.amrekheirr

برچسبمشاور تخصصی ازدواج مشاور دینی ازدواج مشاوره تخصصی ازدواج مشاوره دینی ازدواج

مراجعه به بهترین مشاور ازدواج برای ازدواج موفق و انتخاب آگاهانه همسر ،ضروری ترین اقداماتی …

روانشناس, مشاور, مشاور ازدواج, مشاوره, مشاوره ازدواج

دیدگاه‌ها برای مشاوره ازدواج تلفنی و حضوری توسط روانشناس روحانی بسته هستند

ازدواج یکی از مهمترین مراحل زندگی هر انسانی است و باید به شیوه درست انجام …

طب اسلامی, مرکز مشاوره, مشاور, مشاور ازدواج, مشاور خانواده, مشاوره, مشاوره ازدواج, مشاوره اسلامی, مشاوره دینی

دیدگاه‌ها برای مرکز مشاوره ازدواج و خانواده با رویکرد دینی و طب اسلامی بسته هستند

مشاور ازدواج, مشاور خانواده, مشاوره, مشاوره ازدواج, مشاوره اسلامی

دیدگاه‌ها برای مشاوره اسلامی ازدواج و خانواده در قم بسته هستند

مرکز مشاوره, مشاور, مشاور ازدواج, مشاوره, مشاوره ازدواج

دیدگاه‌ها برای مرکز مشاوره ازدواج موفق بسته هستند
مشاور دینی ازدواج

روانشناس, مشاور, مشاور ازدواج, مشاوره, مشاوره ازدواج

دیدگاه‌ها برای مشاوره پیش از ازدواج با روانشناس روحانی بسته هستند






روانشناس, روانشناس مذهبی

دیدگاه‌ها برای روانشناس مذهبی براى درمان اختلالات روانی بسته هستند

روانشناس مذهبی روانشناسی است که آموزه های مذهب را در قالب و محتوای تشخیص و …

طب اسلامی, مرکز مشاوره, مشاور, مشاور ازدواج, مشاور خانواده, مشاوره, مشاوره ازدواج, مشاوره اسلامی, مشاوره دینی

دیدگاه‌ها برای مرکز مشاوره ازدواج و خانواده با رویکرد دینی و طب اسلامی بسته هستند

مشاوره دینی طبی قسمتی از کار ما در مرکز مشاوره ازدواج و خانواده است. مشاوره …

مشاور, مشاور ازدواج, مشاوره, مشاوره ازدواج, مشاوره تخصصی, مشاوره دینی

دیدگاه‌ها برای مشاوره دینی و تخصصی ازدواج بسته هستند

مشاور, مشاور ازدواج, مشاوره, مشاوره ازدواج, مشاوره تخصصی, مشاوره دینی

دیدگاه‌ها برای مشاوره دینی و تخصصی ازدواج بسته هستند

مشاوره دینی ازدواج از لوازم ضروری یک ازدواج خوب و موفق است. ازدواج خوب یک …

مشاور, مشاوره, مشاوره طلاق

دیدگاه‌ها برای شماره مشاوره تلفنی طلاق بسته هستند

مشاوره تلفنی طلاق می تواند کمک کار برخی از زن و شوهرهایی که در فکر …

روانشناس, روانشناس ازدواج

دیدگاه‌ها برای روانشناس ازدواج : بیان خطاهای قبل ازدواج در خواستگاری بسته هستند

در این مقاله قصد داریم نظر روانشناس ازدواج را در مورد بیان عیب ها و خطاهای …

روانشناس, روانشناس خانواده

دیدگاه‌ها برای راهکار روانشناس خانواده برای حل مخالفت های بی مورد شوهر بسته هستند

احتمالا خانم های متاهل گاهی با این مشکل مواجه شدند که شوهر فقط ساز مخالف …

روانشناس, روانشناس خانواده

دیدگاه‌ها برای فواید مراجعه به روانشناس خانواده و ازدواج بسته هستند

زناشویی, مشاور

دیدگاه‌ها برای مشاور خوب براى حل مشکلات زناشویی بسته هستند

اگر به دنبال مشاور خوب براى حل مشکلات زناشویی برای خود یا اطرافیان هستید با …

روانشناس, معرفی گزینه ازدواج, همسان گزینی

دیدگاه‌ها برای همسان گزینی و معرفی گزینه ازدواج توسط روانشناس روحانی بسته هستند

مهم ترین قدم براى رسیدن به خوشبختی در زندگی مشترک ، انتخاب درست و اصولی …

معرفی گزینه ازدواج, همسان گزینی

دیدگاه‌ها برای همسان گزینی و معرفی گزینه ازدواج در قم و تهران بسته هستند

روانشناس, مشاور, مشاور دینی

دیدگاه‌ها برای شماره تماس روانشناس تلفنی و مشاور دینی بسته هستند

اگر به دنبال شماره تماس روانشناس تلفنی هستید تا مشکلات خود را با روانشناس در میان بگذارید و جهت رفع مشکل راهکارهای عملی او را دریافت نمایید و یا در جستجوی راهی برای مشاوره با مشاور خانواده و ازدواج و اختلالات هستید می توانید با ما تماس بگیرید. مشاوره تلفنی …

روانشناس, روانشناس ازدواج

دیدگاه‌ها برای روانشناس ازدواج : بیان خطاهای قبل ازدواج در خواستگاری بسته هستند

در این مقاله قصد داریم نظر روانشناس ازدواج را در مورد بیان عیب ها و خطاهای قبل ازدواج در خواستگاری بدانیم. اغلب سوالاتی که در این زمینه افراد از مشاور ازدواج دارند اینهاست : «آیا از اینکه طرف مقابل قبلا دچار خطا و گناهی شده یانه سوال کنم؟ » «اتفاق تلخی …

مشاور, مشاور ازدواج, مشاور مذهبی

دیدگاه‌ها برای مشاور مذهبی ازدواج : شیوه بیان مسائل جنسی در خواستگاری؟ بسته هستند

خیلی از ماها، نیاز جنسی را به عنوان یک عیب می دانیم. احتمالا این را به دین و مذهب ربط می دهیم. اما ببینیم نظر مشاور مذهبی ازدواج و روانشناس ازدواج در این رابطه چیست؟ عیب دانستن آن به این دلیل است که از کودکی پدر مادرمان و اساتید، جامعه و …

مشاور, مشاور ازدواج

دیدگاه‌ها برای پیشنهاد مشاور ازدواج برای تشخیص خواستگار واقعی بسته هستند

یکی از معضلات ازدواج در دنیای امروز کم شدن انگیزه مردان مجرد برای ازدواج است. در این بین برخی مردان نیز بدون قصد جدی اقدام به پیشنهاد ازدواج می کنند. طبیعی است که دختران باید از مشاور ازدواج باید سنجش خواستگار واقعی استفاده کنند. نشانه های خواستگار واقعی از نظر …

روانشناس, زوج درمانگر

دیدگاه‌ها برای دو توصیه مهم روانشناس زوج درمانگر به همسران بسته هستند

خوشبختی و سعادت زندگی زن و شوهر وابسته به رعایت اصولی است که توسط مشاور و روانشناس زوج درمانگر در جلسات مشاوره به آن ها ارائه شده است. هنگامی که همسران درگیر مشکلی هستند برای بهبود اوضاع هر دو باید اصولی را اجرا کنند تا آرامش نصیبشان شود. در این …

معمولا جوانان قبل از ازدواج به دلیل عدم برخورداری از تجربه کافی در زمینه ازدواج و مسائل زناشویی نیازمند راهنمایی و مشاوره ازدواج تلفنی توسط مشاوران برجسته و خبره می باشند . مشاوره ازدواج تلفنی عبارت است از بهره مندی از راهنمایی ها و توصیه های لازم در زمینه ازدواج زوجین به صورت غیر حضوری . در مشاوره ازدواج غیرحضوری می توان در وقت و هزینه صرفه جویی کرد لذا این مسئله به جوانان مجرد که قصد ازدواج دارند توصیه می شود .

مشاوره ازدواج یکی از مهم ترین اقداماتی است که خانم و آقا بایستی حتما پیش از ازدواج از آن استفاده کنند. متاسفانه بسیاری این موضوع را جدی نگرفته و صرفا با تکیه بر احساسات اولیه ای که نسبت به ازدواج دارند ، ازدواج خود را ازدواجی موفق می دانند.  مشاوره ازدواج در کلینیک روان آرام به طور معمول مراحل زیر را می گذراند.

1- در جلسه اول یا هفته اول هم خانم و هم آقا به مشاوره ازدواج مراجعه کرده و با مشاور صحبت هایی درباره روابط طرفین داده می شود.

2- در جلسه دوم یکی از طرفین و در جلسه سوم نیز یکی دیگر از افراد به مشاوره مراجعه می کنند و جنبه های شخصیتی هر کدام مورد بررسی قرار می گیرد. ممکن است در این جلسات تکالیفی برای بررسی علایق، تفکرات و نظرات افراد به آنان داده شود.مشاور دینی ازدواج

3- در جلسه چهارم تست های شخصیتی همچون MBTI,YSQT و … و تست های بالینی MCMI,MMPI,SCL90 و … انجام می شود.

4- در جلسه بعدی تفسیرهای مورد نظر و گزارش های کلی در رابطه با تست های انجام شده و خصوصیات شخصیتی افراد بررسی شده و در این مورد با طرفین گفتگو می شود.

در مشاور ازدواج ممکن است طرفین دارای سازگاری باشند و نگاه یکسانی به مقوله ازدواج داشته باشند که در این صورت مشکل زیادی نخواهند داشت. در برخی مواقع لازم است تا طرفین آموزش هایی را برای سازگاری بیشتر با یکدیگر و عدم ایجاد مشکلات در اینده ببینند.

البته مراحلی که اشاره شد ، مراحلی است که به صورت روتین انجام می شود در صورتی که خانواده های طرفین با ازدواج مخالفت داشته باشند ممکن است در طی جلسات از خانواده ها دعوت به عمل آید، یا حتی در برخی از موارد ممکن است یکی از طرفین دچار مشکلات رفتاری یا اختلالاتی باشد که همین امر منجر به درازا کشیده شدن مشاوره ازدواج داشته باشد.

 

برای درک بهتر این مسئله توجه شما را به ادامه مطلب جلب می کنم . ازدواج میان دختر و پسر صرفا با توجه به یک سری نیاز که در وجود انسان قرار دارد صورت می گیرد که به شرح مختصر آنها می پردازیم :

اکنون که اندکی با انگیزه های ازدواج آشنا شدیم و فهمیدیم که هر جوانی اعم از دختر و پسر برای پاسخگویی به نیازهای طبیعی خود با پدیده ای به اسم ازدواج مواجه می شود .

اما ازدواج یک مقوله پیچیده و پر از فراز و نشیب است که بد نیست گوشه چشمی به بررسی آن داشته باشیم :

برای درک بهتر این مسئله توجه شما را به این مثال جلب می کنم :

خانواده ای را در نظر بگیرید که در قید و بند دین و مذهب نبوده و افکار آزادی مطلق را دنباله رو هستند . پسر یا دختری که در چنین خانواده ای بزرگ شده در قید و بند هیچی نخواهد بود و انتظار دارد هیچ محدودیتی چه شرعی چه عرفی برای او منظور نشود . در مقابل خانواده ای را در نظر بگیرید که مقید به افکار مذهبی بوده و عمل به دستورات دینی را سرلوحه خود قرار داده اند . حال پسر یا دختری که در چنین خانواده ای بزرگ شده به مقید بودن به دستورات دینی اهمیت داده و تمایل دارد از خط قرمزهای دینی عبور نکند .

معمولا ازدواج چنین زوج هایی به دلیل تفاوت فاحش در فرهنگ خانواده های آن ها توصیه نمی شود یا لازمه یک سری توافقات دوجانبه از سوی طرفین خانواده ها برای برقراری این ازدواج می باشد که لازم است حتما توسط یک مشاور خبره و یا از طریق مشاوره ازدواج تلفنی بررسی شود .

باز با یک مثال به بررسی این مورد می پردازیم :

دختری را در نظر بگیرید که نازپرورده بار آمده و هیچ درکی از مشکلات زندگی ندارد و ممکن است کوچکترین موارد سبب رنجش خاطرش شود . در طرف دیگر ازدواج پسری را در نظر بگیرید که هیچ درکی از نیازهای جنس مونث ندارد و فردی نسبتا سرد و بی روح است .

خب در چنین مواردی معمولا مشاجره های بعد از ازدواج به وجود آمده که سبب می شود این ازدواج به یک تجربه تلخ بدل شود که می توان قبل از وقوع چنین حادثه ای با بهره مندی از توصیه های یک مشاوره حرفه ای و مشاوره ازدواج تلفنی جلوی این واقعه تلخ را گرفت یا مدریت کرد .

توجه شما رو به مثال زیر جلب می کنم :

خانواده ای را در نظر بگیرید که از نظر مالی در طبقه ثروتمندان قرار دارد و در مقابل خانواده ای که از نظر مالی در طبقه فقیر جامعه محسوب می شود .

پیوند ازدواج میان چینن زوجینی بدون آگاهی از شرایط و توصیه های یک مشاور خوب می تواند تجربه بدی را برای زوجین به ارمغان بیاورد . به عنوان مثال می توان به مسائلی نظیر جهیزیه ، شیربها و هزینه های عقد و عروسی که معمولا باعث اختلاف میان زوجین می شود اشاره کرد .

در چنین مواقعی یک مشاور خوب می تواند با توصیه های خود وسعت دیدی به زوجین بدهد تا با چشمی باز انتخاب کنند .

با توجه به مسائلی که مطرح شد دریافتیم که مقوله ازدواج یک مسئله کاملا تخصصی و پیچیده است که نیاز به توصیه ها و راهنمایی های یک مشاور خوب دارد . کلینیک روانشناسی روان آرام با بهره مندی از بهترین مشاوران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در حوزه مشاوره ازدواج تلفنی می باشد .

زمانی که دو فرد به یکدیگر علاقه مند هستند باید ملاک هایی را در نظر بگیرند. تنها علاقه طرفین به یکدیگر نمی تواند ضامن ازدواج موفق آنان باشد، بلکه زوجین بایستی در مسائل مختلف با یکدیگر تفاهم داشته باشند تا در سال های بعدی زندگی دچار مشکل نشوند . در ادامه به معرفی این ملاک ها می پردازیم:

فرهنگ در زندگی ایرانی ها حرف اول را می زند. به همین دلیل مذهب و فرهنگ مهم ترین عواملی هستند که افراد را می تواند به خوبی در کنار یکدیگر نگاه دارد. بهتر است پیش از ازدواج حتما زوجین با فرهنگ خانواده های یکدیگر آشنا شوند تا بتوانند با توجه به این موضوع اقدام به یک ازدواج موفق کنند.

تجربه ثابت کرده است خانواده هایی که از لحاظ فرهنگی در شرایط متفاوتی نسبت به یکدیگر قرار دارند در ادامه زندگی دچار مشکلات عدیده ای خواهند شد که آن ها را در شرایط متزلزلی قرار خواهد داد.

حتما شما هم می دانید که یکی از مهم ترین مسائلی که قبل از تصمیم به ازدواج مطرح می شود، تحقیقات درباره خانواده است. اگر چه هیچ شخصی این حق را ندارد تا افراد را به دلیل گذشته خانوادگی اش تحقیر کند یا مورد مواخذه قرار دهد، اما مهم است که پیش از ازدواج از این موارد آگاهی یابید.

در صورتی که در سوابق خانوادگی شما مشکلاتی وجود دارد بایستی صادقانه به طرف مقابل خود اعلام کنید چرا که در آینده مشکلات بیشتری ایجاد خواهد شد.

بهتر است زوجین از لحاظ تحصیلی در شرایط متناسبی قرار داشته باشند. چرا که تحصیلات تا حدی در جهان بینی افراد تاثیر گذار خواهد بود و به آنان کمک خواهد کرد تا درک بهتری از یکدیگر داشته باشند.

بهتر است که خانواده های زوجین از لحاظ مالی در شرایط یکسانی قرار داشته باشند . هر چقدر میزان تناسب ها در زندگی افراد بیشتر باشد راحت تر می توانند در برهه های حساس زندگی همپای یکدیگر حرکت کنند.

بسیار مهم است که آقایان در هنگام ازدواج از حداقل استقلال مالی برخوردار باشند تا بتوانند مسئولیت اداره خانواده را بر عهده بگیرند.

تناسب سنی نیز یکی از عوامل مهم دیگر در ازدواج است که نبود ان ممکن است مشکلاتی از جمله عدم درک صحیح از یکدیگر ایجاد کند. به طور معمول تناسب سنی طبیعی بین دختر و پسر را 5 سال می دانند. البته امروزه شاهد تفاوت سنی معکوس بین زوجین هستیم که می تواند مشکلاتی را ایجاد کند ، البته این موضوع با توجه به درک طرفین از یکدیگر می تواند عاری از مشکلات باشد.

هر شخصی در زندگی خود دارای حساسیت هایی است و همسر شما نیز از این موضوع مبرا نیست . این حساسیت ها باعث ایجاد واکنش های منفی در همسرتان می شود و خاطر وی را آزرده خواهد کرد. درست است که شما مسئول این حساسیت ها نیستید اما مهم ترین موضوع آن است که از فعال کردن این حساسیت ها جلوگیری کنید و بتوانید به خوبی با همسرتان در اینباره همدردی کنید.

این حساسیت ها شامل حساسیت به ارزش ها ، مقدسات ، رفتارها و … می شود. وظیفه شما آن است که به خوبی این حساسیت ها را بشناسید و به خوبی با آن ها کنار بیاید.

شما نیز حساسیت هایی دارید که ممکن است تا به حال به شکل عمیق به ان فکر نکرده اید. این حساسیت ها نیز شامل خاطرات بدی است که ممکن است در ذهن شما سرکوب شده باشد و یا حتی ممکن است برخی از رفتارهای همسر شما را در بر بگیرد.

پیشنهاد ما به شما این است که همسرتان را از آن ها آگاه سازید و تا جای ممکن در جهت کنار امدن و کنترل آن ها تلاش کنید.

در بسیاری از مواقع پاسخ افراد به درد و ناراحتی خشم است. خشم و پرخاشگری را می توان عامل اصلی ایجاد اختلافات و حل نشدن آن ها دانست. اولین مهارتی که باید فرا بگیرید آن است که خشم خود را در مواقع حساس و حیاتی کنترل کنید. این عمل تا حد زیادی زندگی مشترک شما را از اختلافات بیشتر و غیر قابل حل دور می سازد.

سرزنش کردن یکی از آفت های زندگی مشترک است که شرایط را برای هر دو طرف بسیار سخت و ناراحت کننده می کند. بسیاری از زوجین هنگام ایجاد اختلاف دائم به سرزنش یکدیگر می پردازند و این موضوع را تا جایی پیش می برند که عملا حل هر گونه مشکل را غیر ممکن می سازد.مشاور دینی ازدواج

یکی از مسائلی که در طول زندگی مشترک باید دو طرف به آن پایبند باشند، عدم سرزنش یکدیگر است . شما بایستی بتوانید مسئولیت اختلاف های به وجود آمده را بیابید و در حل آن ها تمام تلاش خود را به کار گیرید.

زوجین باید بتوانند مسئولیت زندگی و مشکلات را بر عهده بگیرند. در صورتی که مسئولیت کارهای خود را قبول کنید و نقشی فعال و پویا داشته باشید می توانید ادعا کنید که در جهت بهبود زندگی خود گام برداشته اید. زمانی که فعال و مسئولیت پذیر می شوید دیگر تلاشی برای تغییر همسرتان نخواهید کرد و بدین ترتیب تنها تمرکز را بر روی رفتار خود خواهید گذاشتید که در نتیجه رفتار همسر شما نیز تغییر خواهد کرد.

از منفعل بودن در زندگی مشترک بپرهیزید و همواره سعی کنید نقشی فعال داشته باشید.

در طول زندگی سعی کنید تا در تمام مراحل بهترین رفتار ممکن را اتخاذ کنید. رفتاری منطقی و عاقلانه که به بهبود شرایط کمک می کند حتی در صورتی که همسر شما رفتاری نامناسب دارد. شما باید شان و شخصیت خود را حفظ کنید و از اتفاقات نامناسب جلوگیری کنید.

زمانی که شما تلاش می کنید تا منطقی باشید و رفتار مناسب تر را پیش بگیرید همسر شما نیز تلاش می کند تا همانند شما رفتار کند.

با توجه به مطالبی که عنوان شد در می بابیم که ازدواج مسئله ساده ای نیست که به راحتی از آن گذر کرد و نیاز به بهره مندی از تجربه مشاوران کاردرست و خبره دارد تا به نحو احسن با این مقوله روبرو شد .

عدم استفاده از مشاوره در ازدواج می تواند پیامدهای ناگواری داشته باشد که توجه شما را به آن جلب می کنم :

 

 

تا اینجا با فواید مشاوره ازدواج تلفنی و تاثیر آن بر زندگی زوجین آشنا شدید . حال کلینیک روانشناسی روان آرام با بهره مندی از بهترین مشاوران آماده پاسخگویی به شما زوجین گرامی می باشد . شما می توانید از طریق زیر از خدمات ما بهره مند شوید :

تلفن:

88216100

88216200

آدرس:

تهران، میدان ونک ،خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی ،نبش کوچه شهریار  ،پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

 

انتخاب همسر

مشاوره تلفنی

مشاوره زندگی مشترک

بهترین مشاوره ازدواج در تهران

 

از کلینیک روانشناسی روان آرام

کلینیک روان آرام با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد.

تهران، میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی نبش کوچه شهریار پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

ravanaramvanak@gmail.com

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روان آرام
کلینیک می باشد طراحی و سئو توسط لومین

 

هدانا – سيري در معارف هدايت بخش اهل البيت عليهم السلام

پرداخت و رزرو وقت مشاوره

مشاوره سایت هدانا به روش گفتگوی تلفنی است و یا به درخواست شما از طریق چت در پیام‌رسان سروش، ایتا و تلگرام یا تصویری در واتساپ می باشد.

پشتیبان: اگر سؤال یا ابهامی درباره مشاوره دارید می‌توانید از طریق آیدی: sitehadana@ در پیام‌رسان سروش، ایتا یا تلگرام بپرسید یا از اینجا کلیک کنید و در قسمت تماس با ما در سایت هدانا مطرح کنید، البته توضیحات تکمیلی را تا انتها همین نوشتار بخوانید. پشتیبان در تمام مراحل مشاوره در کنار شماست. ضمنا پس از رزرو نوبت به پشتیبان پیام بدهید تا فایل های آموزشی برای شما ارسال گردد.مشاور دینی ازدواج

هزینه هر جلسه (۵۰دقیقه) مشاوره ۷۰هزار تومان می‌باشد. 

خبر خوب اینکه، اگر یک نفر رو برای مشاوره معرفی کنید می تونید کد تخفیف ۲۰% رو از طریق پشتیبان برای مشاوره خودتان دریافت کنید.

در فرآیند مشاوره تست‌های تشخیصی و شخصیت مختلفی از مراجعین برای خودآگاهی و آشنایی بیشتر زوجین به‌صورت رایگان گرفته خواهد شد و همچنین در جلسات مشاوره جزوات آموزشی به همراه فرم‌ها و کاربرگهای مشاوره به‌صورت رایگان ارائه می‌گردد.

آخرین نظرات مراجعین درباره مشاوره را می توانید در همین صفحه ببینید.

قوانین:

۱- تمام اطلاعات شخصی شما نزد سایت هدانا کاملا محرمانه خواهد بود و سیاست ما رازداری است.

۲- پس از تعیین نوبت توسط شما، شماره تماس مشاور به شما نمایش داده خواهد شد آن را یادداشت کنید، همچنین جزئیات رزرو نوبت از طریق سیستم پیامکی سایت به شماره تلفن شما ارسال می‌گردد. اگر فراموش کردید یا هر مشکل دیگری بود می‌توانید به‌راحتی با پشتیبان ارتباط بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. توصیه می‌کنیم در نوشتن شماره تلفن یا آیدی خود دقت کنید و در ساعت مقرر تماس بگیرید. اگر می‌خواهید مشاوره به‌صورت چت خصوصی در تلگرام، سروش یا ایتا باشد ، آیدی خود را درج کنید. 

۳- برای تغییر زمان مشاوره از سوی شما باید حداقل ۲۴ ساعت زودتر از طریق پشتیبان درخواست خود را ثبت کنید. بدیهی است اگر در ساعت و روز مقرر به هر دلیلی تماس نگیرید نوبت و هزینه پرداختی شما باطل می‌گردد.

۴- در صورت کنسل شدن نوبت از سوی سایت هدانا؛ به شماره موبایل ثبت‌شده در فرایند رزرو اطلاع‌رسانی خواهد شد و نوبت جدید با شما هماهنگ می‌شود و یک کد تخفیف ۱۵% داده می شود.

۱-روش رزرو و پرداخت سیستمی:

۲- روش پرداخت مستقیم:

می توانید از طریق درگاه زیر به صورت مستقیم هزینه جلسه مشاوره را پرداخت نمایید، و تصویر یا کد پرداخت را به آیدی @sitehadana در سروش یا ایتا ارسال کنید و نوبت خود را با پشتیبان هماهنگ نمایید.

مشاور اختصاصی خود را داشته باشید

آیا به بودن یک مشاور در کنار خود نیاز دارید تا بهتر تصمیم بگیرید؟ ما در مقاطع مختلف زندگی می‌توانیم در کنار شما باشیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید مسائل را اصولی و درست حل نمایید یا اگر در رابطه زناشویی به دنبال عشق، صمیمیت و رضایت بیشتری هستید می توانید از مشاوره هدانا استفاده کنید تا حس بهتری در زندگی داشته باشید و بتوانید زندگی معنوی خوبی را تجربه کنید.

 

اهمیت و ضرورت مشاوره:

با آمدن رسانه‌ها و تغییر روابط و سبک زندگی با دشواری‌هایی روزافزون رودررو هستیم. در طی این سال‌های مشاوره شاهدیم اکثر اوقات اختلافات و مشکلات از مسائلی به‌ظاهر ساده یا به خاطر یک بی‌توجهی کوچک آغاز می‌شود و منجر به ناهنجاری و سپس دغدغه و معضل جدی که امنیت جسمی و روانی افراد را به خطر می‌اندازد می‌شود. لذا اگر از همان ابتدا با یک متخصص آگاه مشورت می‌شد بسیاری از چالش‌های جدی اتفاق نمی‌افتاد. برای مثال چند جلسه مشاوره پیش از ازدواج که زیاد زمان‌بر نیست و آن‌چنان هزینه‌ای هم ندارد چقدر می‌تواند جلوی آسیب‌های بعدی مثل طلاق را بگیرد، گاهی شخصیت زوجین آسیب می‌بیند، بخشی از عمر ایشان تباه می‌شود، فرزند این خانواده دچار بحران می‌شود و انواع دعواهای مالی و غیرمالی زوجین هم بماند که فشار زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند. حالا خودتان قضاوت کنید که چه مسیری را باید طی کرد.

پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم فرمودند: مشورت كردن با خردمندِ خيرخواه، مايه هدايت و توفيقى از جانب خداوند است. المحاسن: ۲/۴۳۸/۲۵۱۹

تحقیقات هدانا درزمینهٔ مشاوره خانواده:

چندین سال است سایت هدانا زیر نظر «حجت‌الاسلام مهدی یوسف وند» دانشجو دکتری تخصصی مطالعات زن و خانواده؛ مدرس دوره آمادگی آزمون اخذ پروانه مشاوره خانواده (قوه قضاییه) در دانشگاه ادیان و مذاهب، دارای مدرک مشاوره خانواده، زوج‌درمانی شناختی-رفتاری (C.B.C.T) و مدرک روانشناسی با رویکرد طرح‌واره درمانی (Schema Therapy) ویژه درمان افسردگی، اضطراب و …؛ در حوزه‌های مختلف فردی و اجتماعی به دنبال راهنمایی و مشاوره به مخاطبان محترم است و تاکنون ده‌ها مقاله درزمینهٔ خانواده را منتشر کرده است که در نوع خود یک مجموعه غنی در حوزه خانواده می‌باشد، (شما می‌توانید از اینجا کلیک کنید و بانک مقالات مشاوره خانواده سایت را مطالعه نمایید) اما گفتگو با مشاور و استفاده از تجربیات او می‌تواند موضوعات و مشکلات مختص مربوط به شما را بهتر و سریع‌تر حل کند و مزایا و معایب پنهان تصمیمات شما را نشان دهد و راه‌کارهای مناسب و بهتر را پیشنهاد نماید.

تجربه و تحقیقات نشان می‌دهد پس از یک گفتگو و مشاوره اصولی؛ تخلیه هیجانی صورت می‌پذیرد و افکار منفی کاهش می‌یابد و افکار مثبت و امید به زندگی بیشتر می‌شود؛ حس دیده شدن و اهمیت داشتن و موردتوجه واقع‌شدن در کنار احساس حامی بودن کسی که بر اساس تجربه و تخصص به ما کمک می‌کند امیدبخش است و حس خوبی را القا و به زندگی تزریق می‌کند و همه این‌ها علاوه بر انجام تکنیک‌ها و راهکارهای پیشنهادشده کمک می‌کند تا بهتر و سریع‌تر مشکلات حل شود و موفقیت لازم کسب شود.

در هر مشکلی ما ابتدا به دنبال ۱-عوامل آشکار ساز ۲-عوامل زمینه ساز  ۳-عوامل تداوم بخش هستیم و بعد از آن اهداف جلسات تعیین می گردد.

مشاوره دینی و مذهبی چیست:

مشاوره مذهبی با مشاوره‌های دیگر این تفاوت را دارد که با نگاهی دقیق و الهی به انسان و خانواده می‌نگرد؛ یعنی علاوه بر آگاهی بر یافته‌های علمی و روانشناسی روز؛ مبنا را روایات اهل‌البیت علیهم‌السلام قرار می‌دهد، تجربه دنیای غرب نشان داده که چون مبانی انسان شناسانه غربی و نگاه به خانواده بر اساس همان مادی‌گرایی و سود و منفعت دنیایی است نتوانسته و نمی‌تواند بسیاری از مشکلات خانواده‌ها را به‌درستی حل کند. بر اساس آمارها شاهد فساد اخلاقی روزافزون و فروپاشی خانواده در غرب هستیم!

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مشاور خوب این است که دانش لازم را در مباحث دینی و الهی داشته باشد تا بتواند در مشکلات؛ رفتارهای خود آسیب‌رسان که زندگی دنیایی و آخرتی افراد را به خطر می‌اندازد به‌خوبی بشناسد و نشان بدهد.

 

مزایای مشاوره تلفنی

امروزه ارائه خدمات مشاوره آنلاین جایگاه بالایی پیداکرده است. در دسترس بودن یعنی فرقی نمی‌کند که در کجا و چه شهری هستید به‌راحتی می‌توانید با مشاورتان ارتباط بگیرید، هزینه کمتر رفت‌وآمد و ناشناس ماندن را می‌توان از مزایای مشاوره آنلاین برشمرد. علاوه بر این از مهم‌ترین مزایای مشاوره سایت هدانا این است که شما با یکی از کارشناسان و اساتید معتبر و باتجربه حوزوی که درزمینهٔ خانواده و سبک زندگی اسلامی تخصص دارند به‌راحتی در ارتباط خواهید بود.

 

چه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای می‌توانم بگیرم:

مشاوره خانواده، پیش از ازدواج، ازدواج، زوج‌درمانی، شکست عاطفی، بی‌وفایی‌های زناشویی و مشاوره‌های فردی

مشاوره قبل از ازدواج: بررسی سلامت روان و تناسب شخصیت با تست‌ها و مصاحبه بالینی، مشاوره دوستی دختر و پسر، دوران نامزدی، همسرگزینی، همسریابی، مشاوره ازدواج، مشاوره پیش از ازدواج و …

مشاوره دوران نامزدی و عقد: درمان شکست عاطفی، مشکلات دوران عقد، رفتارهای همسر و …

مشکلات زندگی مشترک: تلاش برای بهبود روابط عاشقانه و حل و فصل اختلافات بین فردی، مشاوره خانواده و  زناشویی، دخالت خانواده‌ها، مشاوره خیانت، زوج‌درمانی و حل تعارضات زناشویی و جنسی، آموزش مهارت‌های زناشویی و ….

مشاوره طلاق: مشاوره قبل و بعد از طلاق و …

مشاور دینی ازدواج

زمینه‌های مختلف دینی: اعتقادی، احکام و …

مهارت‌های زندگی: مهارت ارتباط مؤثر، مهارت حل مسئله، قاطعیت و جرئت ورزی، اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس، تفکر انتقادی، خلاقیت و …

مشاوره فردی:  اختلالات افسردگی، اختلالات اضطرابی، مدیریت استرس، مدیریت خشم، مشکلات عاطفی و ارتباطی.

تذکر: مشاوره آنلاین برای کسی که دچار پریشانی شدید روانی، بیماری روانی یا افرادی که قصد خودکشی دارند مناسب نیست. 

 

 تمام تلاش مجموعه هدانا بر این است که روزبه‌روز بتواند کیفیت خدمات مشاوره‌ای خود را از جهت جلسات، سرویس خدمات‌دهی مناسب، پلتفرم پرداخت و ثبت رزرو به‌روز و راحت، در دسترس بودن و … بالاتر ببرد. امیدواریم با پیشنهادات خود در این مسیر به ما کمک نمایید.

مشاوره تلفنی مذهبی خانواده، مشاور مذهبی آنلاین،مشاوره مذهبی تلفنی قم،مرکز مشاوره مذهبی هدانا،روانشناس بالینی مذهبی، مشاوره تلفنی مذهبی خانواده، مشاور خانواده مذهبی در تهران، روحانی مشاور خانواده، بهترین مشاور خانواده مذهبی،مشاوره مذهبی تلگرام،

همراه گرامی،

اگر تا اینجا سوالی در زمینه رزرو وقت مشاوره دارید در خدمتتون هستیم…


8,591 سوال


11,421 پاسخ


7,297 دیدگاه


2,809 کاربر

کاربر گرامی :

– برای ورود به سایت، می توانید از طریق نام کاربری و یا ایمیل که در هنگام ثبت نام وارد نموده اید ، اقدام فرمایید .

– در صورت بروز هرگونه مشکل در ورود ، از طریق بخش ” تماس باما ” نسبت به ارسال تیکت اقدام فرمایید .

 

در صورت فراموش کردن رمز عبور:1 –  وارد صفحه ورود شوید2  – پنل  ” بازیابی رمز عبور ”  را انتخاب کنید3 – ایمیل خود را وارد کنید تا ایمیل بازیابی رمز عبور به آدرس ایمیل شما  ارسال گردد.مشاور دینی ازدواج

 

ارسال

 

 

 

مشکل در عملکرد سیستم


بازگشت به صفحه اصلی

مشاور دینی ازدواج
مشاور دینی ازدواج
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *