چطور خانه زیبا داشته باشیم

 
helpkade
چطور خانه زیبا داشته باشیم
چطور خانه زیبا داشته باشیم

این سوال که « چگونه دکوراسیون زیبا داشته باشیم ؟» آنقدر کلی است که به نظر می‎رسد برای پاسخ دادن به آن ناگزیر باشیم به جنبه‎های متعددی از علوم گرافیک، معماری‎ داخلی و … بپردازیم. از سوی دیگر زیبایی خانه تا حد زیادی سلیقه‎ای محسوب می‎شود؛ پس چگونه می‎توان به این سوال در یک مقاله کوتاه به گونه‌ای پاسخ داد که سلیقه‎های گوناگون خوانندگان مقاله تامین شود؟ نکته دیگر متفاوت بودن خانه‎ها از نظر اندازه و نقشه  و … است پس آیا می توان نسخه یکسانی برای زیبا نمودن دکوراسیون آن‌ها پیچید؟

با وجود تمام آنچه گفته شد در این مطلب از مجله مبل و دکوراسیون توکامگ سعی کرده‎ایم به این سوال که «چگونه یک دکوراسیون زیبا داشته باشیم؟»، به گونه ای پاسخ دهیم که تقریباً برای تمام سلیقه‌ها و در مورد تمام خانه‌ها قابل قبول باشد و در عین حال درک و پیاده‌سازی آن ساده و آسان باشد و نیاز به دانش تخصصی و وقت و هزینه خاصی نداشته باشد. همین ویژگی‌ها موجب می‎شوند که شما به جای غرق شدن در دنیای متنوع مبل‌ها، پرده‎ها، انواع دکوری‌ها و … بتوانید در مواجهه با هر جزء از اجزای دکوراسیون از موضع بالا و مسلط برخورد کرده و به سرعت انتخاب نمایید. بدون اینکه نیاز داشته باشید منّت فرد کاربلدی را بکشید که  بخواهد شما را همراهی نماید.

فرض کنید بخواهید بدون داشتن یک دید کلی نسبت به دکوراسیون خانه خود و بدون داشتن یک نقشه و راهنمای راه ساده و همه فهم، اقدام به خرید نمایید. دراین صورت برای خرید هر یک از اجزای دکوراسیون خانه با دریایی از اطلاعات مواجه خواهید شد که شما را در کام خود می کشد مثلاً:چطور خانه زیبا داشته باشیم

فرش کلاسیک بگیرم یا فرش مدرن؟ گل فرش بزرگ باشد یا کوچک؟ طرح گل‌ها افشان باشد یا متمرکز؟

مبل راحتی بگیریم یا سلطنتی یا مبل ال فرانسوی یا ال معمولی؟ چه رنگ مبلی بگیرم که از مد نیفتد؟

کدام رنگ‌ها باهم ست می شوند؟ چه ترکیبی از رنگ‌های گرم و سرد را به کار گیرم که مناسب خانه باشد؟ اگر مبلم را صورتی بگیرم پرده باید چه رنگی باشد؟ اگر پرده‌ام گل‌های بنفش داشته باشد با فرش سبز بد نمی‌شود و …

تازه تنها وسایل و لوازم  نیستند که بر دکوراسیون خانه تاثیر می‎گذارند؛ بلکه خود خانه و معماری داخلی آن، حتی نوع و مدل مصالح به کار رفته در خانه نیز در دکوراسیون خانه موثر خواهد بود. مثلا نوع درب‎های داخلی و مدل پنجره‎ها و رنگبندی آن‌ها نیز بخشی از دکوراسیون هستند. ناگفته پیداست که اینکه چه میزان نور طبیعی به داخل خانه می‌تابد و یا خوش نقشه بودن خانه و اینکه پرتی نداشته باشد تا چه حد در زیبایی و چشم‎نوازی خانه موثر خواهد بود.

نیاز به این همه اطلاعات،خیلی گیج کننده به نظر می‎رسد. به ویژه برای افرادی که اطلاعات کمی در حیطه دکوراسیون دارند. اما روش کلی‎ای که در این مقاله در پاسخ به سوال «چگونه دکوراسیون زیباداشته باشیم؟» ارایه می‎شود روشی همه‎پسند است که به مرور زمان دلزدگی ایجاد نمی‎کند و تقریبا برای تمام خانه‎ها چه کم نور و چه پرنور چه کوچک و بزرگ و .. قابل پیاده‎سازی است. در عین حال شما می‌توانید بعدها با طمانینه کافی و سر فرصت اطلاعات  و بررسی‌ها و مشاهدات خود را افزایش دهید و دکوراسیونی که منحصر به خودتان بوده و دقیقا باب دل خودتان هست را بچینید.

اما ما در این مقاله می‎خواهیم یک فرمول ساده و کلی 6 بندی برای داشتن دکوراسیون زیبا و همه پسند را به شما معرفی نماییم که شما را از سردرگمی درآورد و نقشه راه شما در مسیر خرید جهیزیه یا تغییر و زیباسازی دکوراسیون خانه باشد و مانع از کلافگی شما در آستانه کلید زدن پروژه « چگونه دکوراسیون زیبا داشته باشیم ؟» باشد. البته آنچه خدمت شما عرض می‌شود بیشتر به دکوراسیون بخش اصلی خانه یعنی بخش پذیرایی و نشیمن می‎پردازد که بیش از هر بخش دیگری به چشم می آیند؛ همراه باشید.

اگر عجله دارید که این فرمول شش بخشی را بخوانید به چند پاراگراف پایین‎تر بپرید؛ اما  قبل از ارایه آن، لازم است از خود بپرسیم که اصولاً دکوراسیون زیبا یعنی چه؟ مگر غیر از این است که زیبایی تا حدود زیادی نسبی و سلیقه‎ای است؟ پس چطور می توان یک تعریف واحد برای خانه زیبا ارایه داد؟

برای حل این مشکل قدم به قدم حرکت می‎کنیم. ما تعریف خود را از دکوراسیون زیبا طرح می‎کنیم و شما عزیزان ببینید که آیا با آن موافق هستید یا نه؟ اگر کمابیش نظرها موافق باشند، بنابراین امکان ارایه تعریف واحد برای زیبایی دکوراسیون خانه هست. به نظر ما دکوراسیون زیبا برای خانه بر 6 محور تعریف می‎شود که ما فرمول 6 بندی خود را نیز بر مبنای همین 6 محور شکل داده‎ایم:

2. خانه القا کننده حس آرامش و گرما و دنجی‌ای باشد که نیاز یک خانه برای تبدیل شدن به مأمن اعضای خانواده است.

3. ما انسانها بخشی از طبیعت هستیم و در ذات خود نمی پسندیم که زندگیمان در حصار دیوارها سپری شود. بنابراین خانه‌ای را زیبا می‎دانیم که در آن احساس کنیم که به مادر طبیعت نزدیک‌تر شده‎ایم. عواملی همچون برخورداری خانه از نور طبیعی و گردش هوای مناسب و استفاده از گیاه در داخل خانه می‎تواند تا حد قابل توجهی حس نزدیکی به طبیعت را تامین نماید.

4. حال و هوای درونی انسان‌ها و نیازها و اقتضائات زندگی آنها در زمان های متفاوت و دوره‎های مختلف زندگی متفاوت است و دکوراسیون زیبا دکوراسیونی است که آنقدر انعطاف‌پذیری داشته باشد که بتواند با نیازهای گوناگون روانی افراد هماهنگ شود و آن را نوازش دهد.

5. دکوراسیون زیبا به گونه‎ای است که می تواند رفاه و دسترسی کافی را برای اعضای خانواده فراهم نماید.

6. حس نو بودن و به روز بودن در یک دکوراسیون زیبا پوشش داده می‎شود.

خوب حالا شما عزیزان بگویید که آیا با تعریف بالا از دکوراسیون زیبا موافق هستید؟

شاید پاسخ ما به این سوال که «چگونه دکوراسیون زیبا برای اداره یا کارگاه خود داشته باشیم؟» متفاوت از شش 6 بند فوق باشد اما به نظر می‌رسد که اغلب عزیزان در پاسخ به این سوال که « چگونه یک دکوراسیون زیبا داشته باشیم ؟» کمابیش به نکاتی که مطرح کرده‎ایم اشاره نمایند.

اگر با خود می‎اندیشید که داشتن دکوراسیونی هماهنگ با 6 بند فوق، نیاز به مشورت و کمک حرفه‌ای دارد، با ما همراه باشید شاید پس از خواندن این مقاله نظرتان عوض شد.

بیش از این شما را معطل نمی‎کنم؛ این هم از فرمول کلی‎ای که از ابتدای مقاله « چگونه دکوراسیون زیبا داشته باشیم ؟»، از آن سخن می گوییم. فقط باید بندهای اول را از زاویه دید فردی که در را گشوده و در آستانه در ایستاده است، بخوانید. وقتی در خانه را باز کرده و وارد می‎شوید چه تصویری باید در مغز شما بازتاب یابد؟ چه رنگ‌ها و چه ترکیب رنگی، جانمایی و فضاسازی‎ای باید به صفحه چشمان شما منعکس شود؟

1. وقتی در را باز می‎کنیم تصویری که به مغز ما مخابره می‎شود باید بیش از هر چیز شامل رنگ سفید یا رنگ روشن باشد. و از آنجا که در خانه‎های ایرانی معمولاً رنگ دیوارها سفید است این گزینه به راحتی محقق می‎شود.

2. دومین رنگی که باید به مغز مخابره شود رنگ چوب است که حالا می‎تواند رنگ خود چوبهای به کار رفته در میز و مبل و یا دیگر اشیای استفاده شده در دکوراسیون باشد و یا اینکه رنگ برخی از اجزای دکوراسیون مثل پرده یا مبل به رنگ چوب باشد به ویژه باید بخشی از رنگ چوب‌ها روشن باشند.

3. سومین رنگی که باید به ذهن مخابره شود، رنگ برگهای طبیعی سبز است. به این طریق در خانه شما به اندازه کافی رنگ زنده و انرژی بخش و آرامش بخش سبز وجود خواهد داشت. ضمن اینکه نیاز شما به اتصال به طبیعت تامین می‌شود و این نکته به قدری روی ناخودآگاه ما تاثیر می‎گذارد که خانه را زیباتر و دلپسندتر خواهیم یافت؛ چرا که زیبایی یک مفهوم همه‎جانبه است که تنها جنبه‎های ظاهری را دربرنمی‌گیرد؛ بلکه ما چیزی را زیبا می‎نامیم که نه تنها چشم‌ها، بلکه روح و احساسات ما را نیز نوازش دهد.

4. البته رنگ یا رنگ‌های بعدی که باید در پاسخ به سوال « چگونه دکوراسیون زیبا داشته باشیم ؟»،لحاظ شود رنگ‌های مورد علاقه شماست. شاید شما رنگ‌های شاد را می‎پسندید؛ در این صورت با گنجاندن این رنگ‌ها در دکوراسیون می‎توانید تِمی شاد به خانه خود بدهید. برای این منظور لزوما نیاز نیست که مبل زرد یا پرده نارنجی و فرش دستباف گلبهی بخرید؛ شاید تنها چند کوسن رنگارنگ و وجود خطوطی به رنگ‌های مورد علاقه شما در پرده خانه و نیز یک رومیزی و چند دکوری به رنگ‌های محبوبتان کافی باشد که خانه شما تِم رنگ‌های مورد علاقه شما را پیدا کند.

چطور خانه زیبا داشته باشیم

5. نکته پنجم استفاده از وسایل و ابتکاراتی که موجب افزایش رفاه و دسترسی در خانه می‎شوند مثلاً اگر مبلهای خود را کاملاً به دیوار نچسبانید ضمن اینکه دکوراسیون خانه شما زیباتر دیده می‎شود می توانید با قرار دادن میزهای باریکی در پشت مبل‎ها یک فضای جدید ایجاد کنید که هم کاربردی است و هم زیبایی بیشتری به خانه می بخشد.

6. نکته ششم استفاده از برخی وسایلی است که متفاوت و مدرن هستند و موجب می‌شوند که قدری به روز بودن و نو و سرحال بودن ضمیمه دکوراسیون خانه شما شود. مثلا می توانید از شمعدان‌های طرح خوشنویسی استفاده نمایید.

برای اینکه ذهنیت بهتری و دید بازتری نسبت به فرمول ساده و کلی شش‎بندی پیدا کنید که برای پاسخ به سوال چگونه دکوراسیون زیبا داشته باشیم خدمت شما ارایه شد، یک بار به سرعت آن را مرور می کنیم و سپس با جزئیات بیشتر به آن خواهیم پرداخت:

پیشنهاد ما برای افرادی که می‎پرسند چگونه دکوراسیون زیبا داشته باشیم ؟ و دانش حرفه‌ای در مورد دکوراسیون ندارند و در عین حال می‌خواهند دکوراسیونی داشته باشند که هم در آینده دلشان را نزند و هم بتوانند به راحتی تم و حال و هوای آن را عوض کنند، این است که دکوراسیون خانه خود را به گونه‌ای انتخاب کنند که زمینه دکوراسیون رنگ سفید و یا رنگ‌های روشن نزدیک به سفید باشد.  چنین زمینه‌ای از آنجا که خنثی است  و تم خاصی ندارد در بلند مدت دلزدگی ایجاد نمی‎کند.

توصیه می‎کنیم به میزان کافی از چوب یا رنگ چوب استفاده شود؛ زیرا این رنگ به خانه، دنجی و گرما می‎بخشد و این نیاز مکانی است که قرار است اعضای خانواده در آن احساس قرار و آرامش نمایند. همچنین به میزان کافی از گیاهان با برگ‌های سبز استفاده شده باشد تا زندگی و سرزندگی در خانه جریان یابد. وجود گیاه در خانه نماد زنده بودن آن خانه است و ما به چنین نمادی برای مکانی که در آن زندگی می کنیم و زندگی فرزندان خود را می‎سازیم، نیاز داریم.

نقش رنگ در دکوراسیون خانه را دست کم نگیرید. بدون اینکه در استفاده از رنگ‌ها اغراق کنید رنگ‌های مورد علاقه خود را در بخش‌های محدودی از دکوراسیون بگنجانید. همین میزان از رنگ، تم خانه شما را به دلخواه شما در خواهد آورد. با استفاده از برخی ابتکارات، موجب افزایش رفاه و دسترسی در خانه خود شوید و برخی از اجزای دکوراسیون خود را با حال و هوای با حال و هوای متفاوت و به روز که مطابق سلیقه شماست انتخاب نمایید.

حال مزایای هر یک از 6 توصیه‌ای را که برای داشتن یک دکوراسیون زیبا بیان کردیم، جداگانه  توضیح می‎دهیم:

1- توصیه کردیم که رنگ غالب یا دست کم یکی از رنگ‌های غالب نمای داخلی خانه، سفید یا نزدیک به سفید باشد. برای این منظور راحت‎ترین راه این است که دیوار و اغلب قطعات مبل را که از اجزای بزرگ دکوراسیون هستند رنگ سفید یا نزدیک به سفید بگیرید تا تغییر تم خانه برای شما آسان باشد. برای خانم خانه خرید رومیزی جدید نسبت به تغییر رنگ دیوار، آسان‎تر، دوست داشتنی‎تر و سرگرم کننده تر است و اصولا تغییر رنگ خانه و درآوردن دقیقاً همان رنگی که مدنظرمان است، یک کار حرفه‌ای محسوب می‎شود و هزینه‎بر نیز هست. همچنین مسلما تغییر مبل نسبت به تغییر کاور کوسن اقدامی مشکل‌تر و هزینه‎برتر است.

البته شما می‎توانید با سورمه‌ای رنگ کردن بخشی از دیوارها عمق و جذابیت بیشتری به خانه خود ببخشید و یا با با سبز کردن  چند دیوار، رنگی از آرامش به خانه خود بزنید. اما خودتان قضاوت کنید استفاده از این رنگ‌ها و خواص آن‌ها در اجزایی مثل پرده و رومیزی و دکورهایی چون آباژور و گلدان راحت‌تر و دم‎دست‎تر است یا در معاری داخلی خانه و درب و دیوارها؟

2 و 3-  استفاده از رنگ چوب و گیاه حس خوبی ایجاد می‌کند و بیش از آنکه مربوط به سلیقه افراد باشند با نیاز روح آدم‌ها که در همگان ثابت است در ارتباط است و به همین دلیل اصولا فراتر از مد بوده و هیچ گاه از مد نمی‌افتد. همچنین هیچ‎گاه زاید و ناهمگون به نظر نمی‎رسد و بنابراین می‎تواند با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ شود.

4- تغییر فرش‌های ارزان قیمت، کاور مبل، رومیزی، کوسن، دکوری‎هایی مثل شمعدان، گلدان و آباژور راحت‎تر از تغییر رنگ دیوار و مبل و فرشهای دستباف است. بنابراین توصیه کردیم اجزای کوچک یا ارزان قیمت دکوراسیون  را در رنگ مورد علاقه خود تهیه نمایید تا هنگامی که حال و هوای درونی و اقتضائات زندگی شما تغییر کرد، تغییر دکوراسیون و تم و حال و هوای آن برای شما آسان‌تر باشد.

مثلا اگر شما  یک دکوراسیون دلباز و پر از رنگ و سرور و شادی را میپسندید در این صورت می‌توانید با استفاده از کوسن‎های رنگارنگ، پرده‎هایی که در آن از رنگ‌های شاد استفاده شده است و یک فرش مدرن ارزان قیمت طرح گلیم، خانه خود را پر از رنگ وشادی نمایید.

هنگامی که حال و هوای شما تغییر کرد و دوست داشتید دکور خانه شما سر‎سنگین‎تر و مدرن‌تر باشد می‌توانید قدری رنگ سورمه ای و طوسی پررنگ را با آن رنگ‌های شاد عوض کنید و یا اگر خواستید هنگام ورود به خانه موجی از آرامش شما را از هیاهوهای درونی تان بدزدد، آن اجزای رنگی کوچک را به رنگ‌های سبز روشن و آبی درآورید و یا اگر عاشق رنگ قرمز هستید، کمی از آن کافی است…

5- زیبایی فقط به معنای تناسب‌های بصری نیست؛ بلکه هر فرد، شیء یا مکان زیبایی باید جنبه‎های کیفی و روانی را نیز پوشش دهد.

گاهی زیبایی یک شخص ما را به اعجاب وامی دارد اما درست لحظه‌ای که دهان باز می‎کند و سخنی می‎گوید که نشان از ضعف شخصیت یا عدم توسعه یافتگی فردی و اجتماعی او دارد، نفوذ و تاثیر آن همه زیبایی از بین می‎رود. همچنین ممکن است شما خانه‌ای داشته باشید که هر فردی که به آن وارد می شود از زیبایی آن سخن بگویید، اما این زیبایی در صورتی حقیقی است که شما که با آن خانه عمر می گذرانید از همنشینی با آن احساس راحتی و رضایت داشته باشید و این مهم وقتی اتفاق می‎افتد که خانه به اندازه کافی دسترسی‎های و رفاه لازم را به شما بدهد. برای داشتن چنین خانه‎ای می‎توانید خودتان دست به کار شوید و با چند ابتکار ساده، درجه زیبایی خانه خود را بارها و بارها ارتقاء دهید. چند نمونه از این ابتکارات را با هم ببینیم:

ایجاد فضای ذخیره‎سازی در پشت مبلمان

ایجاد فضای ذخیره‎سازی در پشت تخت و درب

ایجاد فضای طاقچه مانند بین مبلمان و دیوار

ساخت عسلی‎های کمجا و کاربردی

6- همچنین آخرین بند جواب ما به پرسش چگونه دکوراسیون زیبا داشته باشیم این است که: بخشی از زیبایی با متفاوت و به روز بودن معنا می‎یابد. درست همانطور که یک شخص زیبا که آراسته ظاهر نمی‎شود، گیرایی‎ای که شایسته اوست را نخواهد داشت. مثلا عسلی‎های خاص یا داری پایه‎های طلایی ظریف و یا مبل‌های ال گرد یا فضاسازی‎های زیبا در و دیوار می‎توانند نشان از ذوق و تازگی روحیه شما و تمایلتان برای به روز و سرزنده بودن داشته باشند:

 

اگر در استفاده از رنگ‌ها اغراق کنید سررشته تم دکوراسیون از دست شما خارج خواهد شد و یا اینکه برای بهبود دکوراسیون نیاز به کمک حرفه‌ای خواهید داشت و در بهترین حالت ممکن است بعد از مدتی دچار دلزدگی شوید. بهتر است به جای استفاده افراطی از رنگ‌های مشخصی مثل صورتی و نارنجی و سورمه ای، قدری از رنگ‌های خنثی همچون خاکستری و طوسی و رنگ‌های ست آن در کنار رنگ‌های مورد علاقه خود بهره ببرید. زیرا رنگ‌های خنثی، رنگ‌هایی هستند که خودشان به چشم نمی‌آیند، اما موجب بهتر به چشم آمدن سایر رنگ‌ها و متعادل‌تر نشان دادن فضا می‎شوند.

بگذارید مثالی بزنیم: فرض کنیم که شما رنگ‌های شاد را می‎پسندید و دوست دارید خانه شما یک دکوراسیون شاد و دلباز و سرور انگیز داشته باشد. شاید گمان کنید که راه داشتن چنین دکوراسیونی این است که وقتی وارد فروشگاه مبل فروشی می‌شوید یک مبل به رنگ صورتی انتخاب نمایید و وقتی وارد فرش‎فروشی می‎شوید نسبت به خرید فرش‌هایی با رنگ‌های شبه‎خنثی مثل قهوه‌ای و فیلی مقاومت نشان می‎دهید و با خود می‎اندیشید که این رنگ‌ها رنگ مورد علاقه شما نیستند؛ رنگ باید زنده و شاد باشد. اما اگر با چنین رویکردی اقدام به خرید اجزای دکوراسیون خانه خود نمایید ممکن است در نهایت وقتی که خانه خود را چیدید از نتیجه تعجب کنید و احساس کنید که میزان رنگ استفاده شده در خانه آنقدر زیاد است که بیش از اینکه شادی را القا نماید پررنگی زیاد و شلوغی و دلزدگی را انعکاس می‎دهد.

همچنین استفاده از قدری رنگ طلایی بر جنبه لوکس بودن و ظرافت دکوراسیون خانه شما می‌افزاید. به این منظور می‎توانید از پایه های ظریف فلزی طلایی برای پایه های گلدان یا میز یا عسلی استفاده نمایید. یا بدنه برخی از دکوری‌ها مثل ظرف میوه خوری روی میز و یا آباژورها و یا… را طلایی انتخاب کنید:

 

مزیتهای کلی  فرمول طلایی دکوراسیون زیبا:

یکی از مزیت‌های فرمول کلی ارایه شده در پاسخ به سوال چگونه دکوراسیون زیبا داشته باشیم این است که به راحتی قابل تغییر است؛ زیرا سه گزینه اولی که برای چیدن دکوراسیون زیبا خدمت شما ارائه شده (زمینه سفید یا روشن،استفاده از رنگ چوب و گیاه)، ثابت است و شما تنها با تغییر گزینه چهارم می‎توانید حال و هوای دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید.

به همین دلیل  فرمول طلایی این مقاله، این قابلیت را دارد که نیازهای شما به دکوراسیون زیبا را که ممکن است با تغییر حال و هوای شخصی شما و در دوره های گوناگون زندگی شما متغیر باشد، پوشش دهد مثلاً شاید شما زمانی که فرزندان زیادی در خانه دارید، دوست داشته باشید که خانه شما تِمی دلباز و سرور انگیز داشته باشد تا بچه‎های شما با روحیه خوبی بار بیایند، در حالیکه پس از آنکه فرزندان خود را راهی خانه بخت کردید تمی از عمق و آرامش و سکون را ترجیح دهید.

همچنین اگر شما دختر مجردی هستید که به تنهایی زندگی می‌کنید شاید دوست داشته باشید که از رنگ‌های فانتزی و لایت استفاده نمایید و یا اگر پسر مجردی هستید که به تنهایی زندگی می کنید ممکن است دوست داشته باشید خانه شما حالتی سرد، جدی، قوی و خنثی داشته باشد.

و در همه حالت‌های فوق، فرمول کلی ارایه شده در پاسخ به سوال چگونه دکوراسیون زیبا داشته باشیم کنار شما و یاریگر شما خواهد بود بدون اینکه مجبور شوید به میزان قابل توجه دست به جیب شوید.

در پایان، دوباره سوالی که ابتدای مقاله مطرح کردیم را بیان کرده و به آن جواب می‌دهیم؛ چگونه یک دکوراسیون زیبا داشته باشیم ؟ با استفاده کافی از رنگ‌های خنثی و استفاده متعادل از رنگ‌های محبوبتان، دکوراسیون متعادل و دلنوازی، با هر سبک دکوراسیونی، بچینید و با استفاده کافی از چوب و گیاه به آن دنجی و آرامش ببخشید و با استفاده هوشمندانه از امکانات روز یا ابتکارات شخصی، بهترین دسترسی‎ها را ایجاد کنید. جلوه‌هایی از تازگی و به روز بودن را نیز به محیط زندگی خود هدیه دهید. همچنین می توانید برخی اجزای دکوراسیون یا تم‌ها را مطابق سلیقه شخصی خود ایجاد کنید تا خانه‌تان منحصر به خودتان بوده و دارای امضای شخصی باشد. نظر شما چیست دوست عزیز؟

زندگیتان دنج و گرم، شاد و پرتکاپو

به این مطلب امتیاز بدهید: (۱۵ رای, امتیاز: ۴.۲۷ از ۵) Loading…

نام من، ایمیل، و وب سایت را در این مرورگر برای دفعه بعد که نظر میدهم ذخیره کنم.

اینستاگرام توکامارت

پشتیبانی وبسایت: 021-22270931

شماره همراه واحد فروش: 09124715933

آدرس دفتر: تهران، بلوار آرش شرقی

طراحی مقرون به صرفه: داشتن خانه ی زیبا تقریبا یکی از خواسته های مشترک بین تمام افراد جهان است و همه ی ما زمان و هزینه ی زیادی را برای این منظور خرج می کنیم. اما گاهی با چند ترفند ساده و استفاده از طراحی های کم هزینه می توان خانه ای زیبا و شیک داشته باشید. به همین منظور در این مطلب می خواهیم به شما پاسخ سوال ” چگونه با کمترین هزینه خانه ای زیبا داشته باشیم؟ ” را بدهیم پس با ما همراه باشید.  

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

برای زیباتر کردن فضای خانه پیش از هر کاری باید اقدام به حفظ لوازم اضافی منزل تان کنید. توجه داشته باشید که لوازم زیاد و خانه ی شلوغ با ایجاد اغتشاش بصری در فضا مانع زیباتر به نظر رسیدن فضای خانه ی شما می شود. با کمک ترفندهای خانه داری می توانید فضای خانه ی خود را همواره مرتب نگه دارید مطلب چگونه خانه دار خوبی باشیم، ۷ ویژگی خانه دارهای حرفه ای! می تواند در این زمینه به شما کمک نماید. 

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

یکی از پاسخ های مهمی که می توانیم به سوال ” چگونه اتاقمان را زیبا کنیم ” می توان داد، تعمییرات است. در محله ی اول زیباتر کردن فضای خانه باید بخش های معدوم شده ی فضای خانه تان را تعمیر کنید. برای این کار کافی است خودتان دست به کار می‌شوید و در طول این فرایند کاری مهارت‌های زیادی یاد می‌گیرید. مطلب تعمیرات کوچک برای تغییرات بزرگ در دکوراسیون منزل! می تواند در این زمینه به شما کمک بسیاری کند. چطور خانه زیبا داشته باشیم

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

وجود گیاهان گلدار در فضای خانه می تواند زیبایی خانه ی شما را دو چندان کند. علاوه بر آن باعث خوشبو شدن فضای خانه ی شما می شود و همین موضوع تاثیر مثبتی در فضای داخلی خانه ی شما خواهد داشت. مطلب گیاهان آپارتمانی گلدار، با این ۲۰ گل به خانه رنگ دهید! شما را با این گیاهان و روش های نگهداری آن ها آشنا می کند به سادگی می توانید گیاهان گلدار مناسب فضای داخلی تان را انتخاب کنید و خانه ی زیباتری داشته باشید. 

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

داشتن تقارن و تعادل در فضای خانه یکی از المان هایی است که با کمک آن می توانید خانه ی زیباتری داشته باشید همچنین چیدمان متقارن به شما کمک می کند فضای خانه ی شما منظم تر از قبل به نظر برسد. یکی از سبک های دکوراسیونی که تقارن در آن ها به خوبی دیده می شود سبک کلاسیک است. دکوراسیون کلاسیک ایرانی، زندگی سبز این زوج خوشبخت! نمونه ی مناسبی از سبک کلاسیک در طراحی داخلی است که می توانید از اده های آن برای چیدمان فضای داخلی تان کمک بگیرید.

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

بهترین مبلمان، بهترین چیدمان و یا حتی بهترین لباس ها اگر رنگ نامناسبی داشته باشند هیچ جلوه و ارزش تحسینی نخواهند داشند. برای داشتن خانه ی زیباتر و جلوگیری از هزینه های اضافی باید رنگ های خوش ترکیب را بشناسید و از ترکیب رنگ های مناسب برای فضای داخلی تان استفاده کنید. با این کار تا حد زیادی از میزان هزینه های اضافی در فضای خانه ی شما جلوگیری می شود در عین حال خانه ی زیباتری نیز خواهید داشت.

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

با تعویض یکی از وسایل مورد علاقه تان که تاثیر زیادی در فضای داخلی تان دارد می توانید به سادگی خانه تان را زیباتر کنید، این وسیله می تواند روکش مبلمان، پرده، روتختی و یا لوازمی از این قبیل باشد. که با تعویض آن علاوه بر تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه در فضای خانه می توانید زیبایی فضای داخلی تان را دو چندان کنید.   

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

برای داشتن یک خانه ی زیبا و تغییر دکوراسیون کم هزینه نیازی نیست حتما مبلمان گران قیمت خریداری کنید، گاهی با کمک چند اکسسوری ساده و کم هزینه می توانید فضای خانه ی خود را زیبا و چشمگیر تر قبل کنید. این اکسسوری ها می تواند کوسن، آباژور و یا تابلوهای تزیینی باشد که باید هماهنگ با فضای داخلی تان از آن ها استفاده کنید.

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

نور طبیعی می تواند تا حد زیادی در زیبایی خانه تاثیرگذار باشد، اما گاهی به دلایل مختلف امکان بهره گیری از نور طبیعی در فضای خانه موجود نیست در چنین موقعیتی با جایگزین کردن نور پردازی مناسب در فضا می توانید زیبایی مطلوب را در خانه ی خود ایجاد نمایید و خانه ای زیباتر داشته باشید.

برای پاسخ به سوال  ” چگونه با کمترین هزینه خانه ای زیبا داشته باشیم؟ ” می توان گفت که باید ایده بگیرید! استفاده از ایده ها و ویژگی های خانه های زیبای دیگر به شما کمک می کند تا به سادگی خانه تان را زیباتر کنید، ما این ویژگی ها را در مطلب زیباترین خانه های ایرانی چه ویژگی هایی دارند؟ برای شما جمع آوری کرده ایم تا بتوانید به سادگی از آن ها برای زیباتر کردن فضای خانه ی خود کمک بگیرید.

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

برای داشتن یک خانه زیبا البته با طراحی مقرون به صرفه باید با سلیقه باشید، برای با سلیقه بودن نیاز به صرف هزینه های اضافی و خرید لوازم و وسایل آن چنانی ندارید با کمی تمرین و استفاده از ایده های خوش سلیقگی در امور روزمره می توانید به یک فرد با سلیقه تبدیل شوید. مطلب چگونه با سلیقه باشیم، ۱۰ راز معجزه آسا در این زمینه راهنمایی های خوبی را به شما ارائه می دهد که با مراجعه به آن ها می توانید با سلیقه تر باشید. 

برای داشتن خانه ای زیباتر، اجرا و طراحی داخلی منزل خود از گروه خانه معماری هوم آرک کمک بگیرید. با مراجعه به پروفایل آنها اطلاعات تماس در دسترس شما قرار می گیرد.

 نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

طراحی مقرون به صرفه: داشتن خانه ی زیبا تقریبا یکی از خواسته های مشترک بین تمام افراد جهان است و همه ی ما زمان و هزینه ی زیادی را برای این منظور خرج می کنیم. اما گاهی با چند ترفند ساده و استفاده از طراحی های کم هزینه می توان خانه ای زیبا و شیک داشته باشید. به همین منظور در این مطلب می خواهیم به شما پاسخ سوال ” چگونه با کمترین هزینه خانه ای زیبا داشته باشیم؟ ” را بدهیم پس با ما همراه باشید.  

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

برای زیباتر کردن فضای خانه پیش از هر کاری باید اقدام به حفظ لوازم اضافی منزل تان کنید. توجه داشته باشید که لوازم زیاد و خانه ی شلوغ با ایجاد اغتشاش بصری در فضا مانع زیباتر به نظر رسیدن فضای خانه ی شما می شود. با کمک ترفندهای خانه داری می توانید فضای خانه ی خود را همواره مرتب نگه دارید مطلب چگونه خانه دار خوبی باشیم، ۷ ویژگی خانه دارهای حرفه ای! می تواند در این زمینه به شما کمک نماید. 

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

یکی از پاسخ های مهمی که می توانیم به سوال ” چگونه اتاقمان را زیبا کنیم ” می توان داد، تعمییرات است. در محله ی اول زیباتر کردن فضای خانه باید بخش های معدوم شده ی فضای خانه تان را تعمیر کنید. برای این کار کافی است خودتان دست به کار می‌شوید و در طول این فرایند کاری مهارت‌های زیادی یاد می‌گیرید. مطلب تعمیرات کوچک برای تغییرات بزرگ در دکوراسیون منزل! می تواند در این زمینه به شما کمک بسیاری کند. 

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

وجود گیاهان گلدار در فضای خانه می تواند زیبایی خانه ی شما را دو چندان کند. علاوه بر آن باعث خوشبو شدن فضای خانه ی شما می شود و همین موضوع تاثیر مثبتی در فضای داخلی خانه ی شما خواهد داشت. مطلب گیاهان آپارتمانی گلدار، با این ۲۰ گل به خانه رنگ دهید! شما را با این گیاهان و روش های نگهداری آن ها آشنا می کند به سادگی می توانید گیاهان گلدار مناسب فضای داخلی تان را انتخاب کنید و خانه ی زیباتری داشته باشید. 

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

داشتن تقارن و تعادل در فضای خانه یکی از المان هایی است که با کمک آن می توانید خانه ی زیباتری داشته باشید همچنین چیدمان متقارن به شما کمک می کند فضای خانه ی شما منظم تر از قبل به نظر برسد. یکی از سبک های دکوراسیونی که تقارن در آن ها به خوبی دیده می شود سبک کلاسیک است. دکوراسیون کلاسیک ایرانی، زندگی سبز این زوج خوشبخت! نمونه ی مناسبی از سبک کلاسیک در طراحی داخلی است که می توانید از اده های آن برای چیدمان فضای داخلی تان کمک بگیرید.

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

بهترین مبلمان، بهترین چیدمان و یا حتی بهترین لباس ها اگر رنگ نامناسبی داشته باشند هیچ جلوه و ارزش تحسینی نخواهند داشند. برای داشتن خانه ی زیباتر و جلوگیری از هزینه های اضافی باید رنگ های خوش ترکیب را بشناسید و از ترکیب رنگ های مناسب برای فضای داخلی تان استفاده کنید. با این کار تا حد زیادی از میزان هزینه های اضافی در فضای خانه ی شما جلوگیری می شود در عین حال خانه ی زیباتری نیز خواهید داشت.

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

با تعویض یکی از وسایل مورد علاقه تان که تاثیر زیادی در فضای داخلی تان دارد می توانید به سادگی خانه تان را زیباتر کنید، این وسیله می تواند روکش مبلمان، پرده، روتختی و یا لوازمی از این قبیل باشد. که با تعویض آن علاوه بر تغییر دکوراسیون مقرون به صرفه در فضای خانه می توانید زیبایی فضای داخلی تان را دو چندان کنید.   

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

برای داشتن یک خانه ی زیبا و تغییر دکوراسیون کم هزینه نیازی نیست حتما مبلمان گران قیمت خریداری کنید، گاهی با کمک چند اکسسوری ساده و کم هزینه می توانید فضای خانه ی خود را زیبا و چشمگیر تر قبل کنید. این اکسسوری ها می تواند کوسن، آباژور و یا تابلوهای تزیینی باشد که باید هماهنگ با فضای داخلی تان از آن ها استفاده کنید.

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

نور طبیعی می تواند تا حد زیادی در زیبایی خانه تاثیرگذار باشد، اما گاهی به دلایل مختلف امکان بهره گیری از نور طبیعی در فضای خانه موجود نیست در چنین موقعیتی با جایگزین کردن نور پردازی مناسب در فضا می توانید زیبایی مطلوب را در خانه ی خود ایجاد نمایید و خانه ای زیباتر داشته باشید.چطور خانه زیبا داشته باشیم

برای پاسخ به سوال  ” چگونه با کمترین هزینه خانه ای زیبا داشته باشیم؟ ” می توان گفت که باید ایده بگیرید! استفاده از ایده ها و ویژگی های خانه های زیبای دیگر به شما کمک می کند تا به سادگی خانه تان را زیباتر کنید، ما این ویژگی ها را در مطلب زیباترین خانه های ایرانی چه ویژگی هایی دارند؟ برای شما جمع آوری کرده ایم تا بتوانید به سادگی از آن ها برای زیباتر کردن فضای خانه ی خود کمک بگیرید.

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

برای داشتن یک خانه زیبا البته با طراحی مقرون به صرفه باید با سلیقه باشید، برای با سلیقه بودن نیاز به صرف هزینه های اضافی و خرید لوازم و وسایل آن چنانی ندارید با کمی تمرین و استفاده از ایده های خوش سلیقگی در امور روزمره می توانید به یک فرد با سلیقه تبدیل شوید. مطلب چگونه با سلیقه باشیم، ۱۰ راز معجزه آسا در این زمینه راهنمایی های خوبی را به شما ارائه می دهد که با مراجعه به آن ها می توانید با سلیقه تر باشید. 

برای داشتن خانه ای زیباتر، اجرا و طراحی داخلی منزل خود از گروه خانه معماری هوم آرک کمک بگیرید. با مراجعه به پروفایل آنها اطلاعات تماس در دسترس شما قرار می گیرد.

 نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

برای ثبت نظر ابتدا باید   وارد  سایت شوید

چیدانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال شرکت های معرفی شده ندارد. قبل از اقدام به خرید کالا یا خدمات اطمینان کافی را حاصل نمایید.

کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به
چیدانه
است و هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر وب سایت
چیدانه
حتی با ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.


Copyright 2020. Chidaneh.com. All Rights Reserved

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

چیدانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال شرکت های معرفی شده ندارد. قبل از اقدام به خرید کالا یا خدمات اطمینان کافی را حاصل نمایید.

کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به
چیدانه
است و هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر وب سایت چیدانه حتی با ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

Copyright 2020. Chidaneh.com. All Rights Reserved

همه ما به دنبال زندگی در خانه ای شیک و زیبا هستیم که نیازهای همه افراد خانواده را پوشش داده و زندگی راحتی را برایمان به ارمغان آورد و این موضوع  به نحوه چیدمان و انتخاب های مناسب در دکوراسیون منزل بستگی داشته و استفاده مناسب از فضا و به کارگیری دکوری ها و دیگر اقلام زیبا خانه را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد . تغییرات دکوراسیون ممکن است به نظر پرهزینه و مشکل به نظر برسد اما در حقیقت با انتخاب ها و راهکارهای هوشمندانه می توان خانه ای با بودجه محدود ایجاد کرد در ادامه با ۱۰ راز برای خلق خانه ای زیبا و خلاقانه با دکوبوم همراه باشید….

۱-اولین چیزی که شما برای تغییرات دکوراسیون در خانه بایستی بدانید، نوع نگاه و سبکی است که می خواهید در فضای داخلی خود ایجاد کنید تا در مسیر تغییرات شما را هدایت کند برای اینکار می توانید از مجلات و یا حتی وب سایت های دکوراسیون الهام گرفته و فضای دلخواه خود را انتخاب کنید.

۲-بعد از تصمیم گیری و انتخاب سبک و یا اقلام مورد نظر ، مطمئنا، شما نمونه هایی گران و لوکس از دکوراسیون را پیدا خوهید کرد اما بهترین کار یافتن نمونه مشابه و نسخه ارزان تر از چیزی است که در سایت ها مشاهده نموده اید راهکار دیگر بعد از مشاهده نمونه های ارزان قیمت موجود می توانید آگاهانه تر انتخاب نمایید و یا نگاهی به مغازه ها و حتی فروشگاه های دست دوم انداخته شاید بتوانید چیزی مناسب و مطابق با حال و هوای خود بیابید.

۳-رنگ های موجود در منزل خود را به روز کنید.یکی از راه های تغییر فضا با هزینه محدود  افزودن رنگ به دکوراسیون و اقلام دکوری موجود در آن است. می توانید دیوارها یا سقف  و حتی مبلمان موجود که قابل رنگ آمیزی هستند را مطابق سلیقه خود رنگ آمیزی کنید.چطور خانه زیبا داشته باشیم

۴-افزودن پرده ها راهی برای اهدای ظرافت و هارمونی به منزل است. پرده هایی را که از ابریشم طبیعی، پارچه کتان و پنبه ساخته شده است، ایده بسیار خوبی برای اجتناب از خرید پارچه های گران قیمت می باشد حتی متناسب با دکوراسیون می توانید از رنگ های مختلف پرده و سایه بان ها استفاده کنید.

۵-افزودن کوسن ها با طراحی خلاقانه و انتخاب الگوها و پارچه های مختلف برای افزودن جذابیت و گرما به فضا ایده ای بسیار ارزان قیمت بوده که می تواند ترکیب جالبی ایجاد کند حتی می توانید از کوسن های با سایز بزرگتر که فضا بیشتر پر کرده و فضای راحت تری ایجاد می کنند استفاده نمایید.

۶-انتخاب لوسترهای تزئینی و یا آویزهای زیبا فضا را بسیار تغییر داده و فضایی دراماتیک ایجاد خواهد کرد. برای تاثیرگذاری نیازی به خریدهای گران قیمت ندارید به دنبال تغییر فضای خانه با ایجاد نورهای زیبا و ایجاد سایه های مناسب باشید.

۷-خرید مبلمان مقرون به صرفه که راحت و مناسب خانه هستند می تواند در دکوراسیون بسیار تاثیرگذار باشد شما حتی می توانید مبلمان قدیمی و موجود در منزل را اصلاح کنید و یا می توانید با ایده های خلاقانه و دست ساز مبلمان را زیباتر و کاربردی تر ساخته و تغییرات مورد نیاز خود را بر آنها اعمال نمایید.

۸-بعد از اینکه مبلمان و عوامل اصلی تشکیل دهنده منزل را فراهم کردید حالا نوبت افزودن لوازم جانبی به فضا میرسد. برای اضافه کردن ظرافت به فضای داخلی می توانید از آیتم هایی با رنگ های فلزی مانند آینه طلایی، مجسمه های نقره ای و… استفاده کنید. افزودن رنگ یا متریال طلایی احساسی لوکس و گران قیمت ایجاد می کند اگر نمی توانید برای آن هزینه کنید بهترین راهکار افزودن رنگ طلایی برای لوکس جلوه دادن فضاست البته بایستی به هماهنگی و مطابقت با سبک به کار رفته در فضا توجه کنید.

۹- استفاده از ایده های دست ساز و کارهای هنری دست ساز قطعا بسیار ارزان تر است.  اما اگر هیچ ایده ای در مورد چگونگی انجام این کار ندارید بهترین کار جست و جو و یادگیری مراحل انجام کار  متناسب با نیازهایتان است می توانید از  اقلام دکوری ،گلدان و آباژورهای دست ساز استفاده کنید  که با صرف هزینه کم تنوع زیادی به فضا می بخشند و در واقع سلیقه شخصی شما را به منزلتان اهدا می کنند.

۱۰-نکته بسیار مهم و اساسی در دکوراسیون منزل و داشتن خانه ای زیبا فقط توجه به مبلمان و انتخاب سبک مناسب دکوراسیون و حتی به کارگیری ترفندهای ویژه در منزل نیست در کنار اهمیت همه موارد گفته شده ،پاکیزگی و نظم از مهمترین عوامل در ایجاد ظاهری آراسته و شیک برای منزل می باشد نظافت و سازماندهی مناسب آرامش را به ارمغان آورده و محیط را دلپذیرتر می سازد.

پس با رعایت نکات بالا می بینید که برای داشتن خانه زیبا لزوما نیازی به صرف هزینه بالا نیست کافیست با برنامه ریزی و مشخص کردن بودجه و امکانات خود اقدام نمایید.

تحریریه دکوبوم

مترجم:غزاله عزالدین

منبع:homedesignlover

سایت خوبی بود ممنون

واقعا مطلب عالی بود ممنون میشم از سایت ما دیدن بفرمایید

سلام واقعا خسته نباشید اگه اینا رو نمی گفتین نمیدونستم چطوری باید دکوراسیون خونمو عوض کنم چرت و پرت بود همش

سلام ضمن تشکر از همراهی شما با وبسایت دکوبوم- خوشحالیم که اطلاعات دکوراسیونی شما بالاست و این مطلب در سطح شما نبوده اما این مطلب از مقالات معتبر و به روز وبسایت های خارجی عینا ترجمه شده و ممکن است برای خیلی از افراد مفید واقع شود، هدف اصلی وبسایت دکوبوم از تولید محتوای رایگان ارتقاء آگاهی عمومی در زمینه دکوراسیون است و ترجمه و ارسال مطالب به صورت روزانه قطعا کار آسانی نیست و انتقادهای سازنده میتونه برای ما کاربردی تر باشه .

ممنون از مطلبتون اما کاش در مورد هر یک از نکاتی که گفتید به صورت جداگانه یکی مطلب خاص می زاشتید .

بازم ممنون از سایتتون

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

چطور خانه زیبا داشته باشیم

سفید

سفید

قرمز

قرمز

قهوه ای

قهوه ای

نارنجی

نارنجی

طلایی

طلایی

زرد

زرد

بژ

بژ

کرم

کرم

سبز

سبز

فیروزه ای

فیروزه ای

آبی

آبی

بنفش

بنفش

یاسی

یاسی

صورتی

صورتی

زرشکی

زرشکی

خاکستری

خاکستری

مشکی

مشکی

سایت معماری آرل

کد ملی معرف آی نوتی

کپی برداری از سایت با ذکر منبع مانعی ندارد | مدیریت سایت به وسیله SeOpt try{ clicky.init(100897446); }catch(e){}

یکی از بهترین و لذتبخش‌ترین کارها برای خانم‌های خانه، چیدمان و دکوراسیون منزل است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد وقتی وارد خانه‌ای شده‌اید ذوق و سلیقه‌ای که در چیدمان و دکوراسیون منزل به کار رفته است حس تحسین شما را برانگیخته و شما را به وجد آورده است. آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چه چیز باعث می‌شود که برخی خانه‌ها شیک‌تر به نظر برسند؟ آیا ذوق و سلیقه خانم خانه در زیبایی منزل مؤثر بوده یا استفاده از اسباب و وسایل لوکس و مدرن؟ کدام‌یک؟این نوشتار سعی کرده است با ارائه راهکارهایی در مورد اینکه چگونه خانه زیبایی داشته باشیم، به خانم‌هایی که دوست دارند فضای خانه خود را با کمترین هزینه و به کارگیری نهایت ذوق و سلیقه به فضایی شیک و زیبا تبدیل نمایند کمک کند. در این نوشتار همچنین در مورد انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی صحبت شده است.

انتخاب سبک دکوراسیون اولین چیزی است که در چیدمان و تغییر دکوراسیون خانه در نظر گرفته می‌شود. با انتخاب نوع سبکی که می‌خواهید در تغییر چیدمان و دکوراسیون منزل خود به کار ببرید مسیر تغییراتی که اعمال خواهید کرد مشخص می‌شود. سبک‌های دکوراسیون منزل دارای انواع مختلفی هستند که هر شخصی با توجه به سلیقه خود و خانواده‌اش آن را انتخاب می‌نماید. در زیر به معرفی و توضیح مختصری از سبک‌های دکوراسیون داخلی که طرفداران بسیاری دارند پرداخته می‌شود.

از مهم‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی سبک دکوراسیون مدرن است. در این سبک چیدمان و دکوراسیون خانه حس سادگی را القا می‌نماید. خانه‌ای که دارای دکوراسیونی با خطوطی منظم و صاف است و از اشکال هندسی گوشه‌دار که سرسختی دنیای مدرن را نشان می‌دهد و منحنی‌ها که نمایانگر حس پویایی و حرکت است و نیز از مجسمه‌هایی با مفاهیم انتزاعی، موادی مانند شیشه و استیل و پالت رنگی ساده استفاده می‌نماید.

سبک مینیمالیست یکی دیگر از سبک‌های دکوراسیون داخلی ساده‌تر از سبک مدرن است. در این سبک عناصر اضافی محیط حذف می‌شود. رنگ سفید از رنگ‌های اصلی مورد استفاده در این سبک می‌باشد و از ویژگی‌های دیگر آن استفاده از تضاد رنگ‌ها و وسایل بدون زرق و برق است.

سبک دکوراسیون انتقالی از جمله سبک‌های محبوب است که طرفداران بسیاری دارد. در این سبک ترکیبی از سبک‌های سنتی و مدرن درهم آمیخته می‌شوند و از این طریق حس تعادل را به وجود می‌آورند. استفاده از شیشه و استیل که جزئی از ویژگی‌های سبک مدرن است همزمان با اسباب و وسایل لوکس و سنتی در سبک انتقالی کاری عادی تلقی می‌شود. این سبک نیز یکی از سبک‌های پرطرفدار دکوراسیون داخلی است.چطور خانه زیبا داشته باشیم

یکی دیگر از سبک‌های دکوراسیون داخلی سبک سنتی خاورمیانه است. سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه از منحصر به فردترین سبک‌های موجود است که از ویژگی‌های آن می‌توان به استفاده از گلیم و فرش ایرانی، پالت‌های گرم و پشتی با طرح‌های سنتی اشاره کرد. در طراحی عناصر این سبک استفاده از نقوش سنتی و اسلامی بسیار رایج است.

همانطور که قبلاً نیز بیان شد سبک‌های نام برده فوق از جمله سبک‌های پرطرفدار در بین سبک‌های دکوراسیون داخلی به شمار می‌روند. از دیگر سبک‌های دکوراسیون داخلی عبارتند از: سبک امروزی، سبک روستیک، سبک صنعتی، سبک فرانسوی و غیره که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و با توجه به ذوق و سلیقه افراد انتخاب می‌شوند.

رنگ‌ها جزء عناصر دکوراتیو در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به شمار می‌روند. عنصری که احساسات و خلق و خوی ما را پدیدار کرده و تأثیر قابل توجهی بر روح و روان، نشاط و شادابی ما دارد. برخی با شناخت روانشناسی رنگ‌ها اصول علمی را در طراحی دکوراسیون خانه خود به کار می‌برند اما برخی دیگر با توجه به ذوق و سلیقه خود و سبکی که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه به کار می‌برند، دست به انتخاب رنگ‌ها می‌زنند. با انتخاب رنگ‌های مناسب و متنوع می‌توان فضای خانه را به مکانی زیبا، دلنشین و شاداب تبدیل کرد.

از جمله رنگ‌های پرکاربرد در طراحی دکوراسیون خانه عبارتند از: رنگ قرمز( رنگ هیجان و تحرک)، رنگ نارنجی( رنگ نشاط و انرژی)، رنگ زرد( رنگ شادی و همدردی)، رنگ آبی( رنگ آرامش و صلح)، رنگ سبز( رنگ طراوت و تازگی)، رنگ بنفش( رنگی لوکس)، رنگ سیاه( رنگ غم و جذبه) و در نهایت رنگ سفید(رنگ پاکی و ثبات).

بعد از انتخاب سبک دکوراسیون و انتخاب رنگ‌ها که از جمله موارد کلی و جهت دهنده در طراحی دکوراسیون خانه هستند نوبت به رعایت نکاتی می‌رسد که تأثیر به سزایی دراینکه چگونه خانه زیبایی داشته باشیم، دارند.

از جمله نکات کلیدی که پاسخی مناسب برای اینکه چگونه خانه زیبایی داشته باشیم، را می‌توانید در ادامه مشاهده نمایید.

خانه‌هایی که دارای سقف‌های بلندی هستند، نسبت به خانه‌هایی با سقف‌های کوتاه همواره زیباتر و شیک‌تر به نظر می‌رسند. برای این که سقف خانه‌مان بلندتر به نظر برسد می‌توانیم چوب پرده را با فاصله کمی از سقف آویزان کنیم و یا پرده را طوری آویزان کنیم که تا کف زمین برسد.

ترمیم و مرمت قسمت‌هایی از خانه که نیاز به تعمیر دارند مثل دیوارها، سقف‌ها، لوله‌ها، درزهای ساختمان وغیره کمک شایانی به زیباتر شدن خانه می‌کند. بهتر است این کار قبل از هر گونه اقدامی برای تغییر دکوراسیون و چیدمان منزل صورت بگیرد. تعمیرات کوچکی که تغییرات بزرگی را ایجاد می‌نمایند.

ترکیب سبک‌های طراحی مختلف با یکدیگر شما را از قید و بندها و محدودیت‌هایی که در یک سبک خاص وجود دارد رها می‌سازد. تغییر در چیدمان و دکوراسیون منزل و یا انتخاب سبک خاص طراحی به این معنا نیست که شما باید هر چه را که در منزل دارید و با سعی و تلاش فراوان آنها را تهیه و خریداری کرده‌اید دور بریزید. با تعویض صندلی‌ها، جا به جایی در اثاثیه منزل، روکش کردن مبلمان و به عبارت بهتر با همه آنچه که در اختیار دارید می‌توانید به یک سبک جدید و نوآورانه دست پیدا کنید.

وجود برخی سنت‌ها، آداب و رسوم سبب می‌شود که در چیدمان و دکوراسیون منزل خود برخورد کلیشه‌ای داشته باشید. به طور مثال استفاده از پرده‌های گران قیمت و سنگین در صورت عدم نیاز به آن نمونه‌ای از برخورد کلیشه‌ای در طراحی دکوراسیون و چیدمان منزل است. برای زیباتر شدن خانه بهتر است چیزهای به درد نخور اما کلیشه‌ای را از فضای منزل حذف کنید و به جای آن از چیزهایی استفاده کنید که علاوه بر کارایی محیط خانه شما را زیبا و جذاب می‌کنند.

از جمله چیزهایی که باعث می‌شوند فضای خانه شما با صرف هزینه‌ای کم زیباتر به نظر برسد اکسسوری‌ها و وسایل تزئینی هستند. اکسسوری‌ها و وسایل تزئینی حس و حال دکوراسیون فضای خانه شما را تغییر می‌دهند و از این طریق فضای گرم و دلنشین را برای شما ایجاد می‌نمایند.

از جمله اکسسوری‌ها و وسایلی که جنبه تزئینی دارند می‌توان به قاب عکس که ممکن است بر روی دیوار نصب شود و یا بر روی میز خاطرات قرار بگیرد و دیوار خاطرات، اشیای قدیمی که با تعمیر و مرمت جزئی می‌توانند ارزش واقعی خود را به دست آورند، گوی‌های شیشه‌ای، مجسمه‌ها و وسایل کریستالی، چراغ‌های رومیزی با کارکرد نورپردازی کاربردی و یا نقطه‌ای و عناصر طبیعی مثل سنگ‌ها با طرح‌ها و شکل‌های خاص، صدف‌ها، میوه‌های درختان مثل میوه درخت کاج، عناصری از دل طبیعت، پر پرندگان و غیره اشاره کرد.

استفاده از اثرهای هنری مثل تابلوهای نقاشی، تابلوفرش‌ها، تابلوهای منبت کاری و غیره می‌تواند تأثیر به سزایی در زیبایی محیط خانه داشته باشند. با کنار هم قرار دادن این آثار که در آن ترکیب رنگ‌ها و هماهنگی لازم رعایت شده است می‌توان کلکسیونی از کارهای هنری ایجاد کرد که شکوه و جلوه خاصی به محیط خانه می‌بخشد.

برای این که بتوانید خانه‌ای منظم و مرتب داشته باشید و در عین حال از فضای خانه استفاده بهینه نمایید بهتر است در چیدمان اثاثیه و لوازم منزل خود، تقارن و تعادل را رعایت نمایید. از جمله سبک‌هایی که می‌تواند شما را در این کار یاری نمایید استفاده از سبک کلاسیک است. سبکی که در آن تقارن و نظم در اسباب و اثاثیه منزل به خوبی دیده می‌شود.

خوشبو شدن فضای خانه، ایجاد حس طراوت، نشاط و شادابی و خوش رنگ شدن فضای خانه از جمله مزایای استفاده از گیاهان گلدار در فضای داخلی خانه است. شما می‌توانید با استفاده از چندین گلدان خوش رنگ و زیبا و کاشتن گیاهان گلدار با صرف هزینه‌ای کم محیط خانه خود را به آسانی زیباتر از قبل نمایید. البته آشنایی با گیاهان‌متناسب با محیط خانه شما و همچنین روش نگهداری از آنها امری لازم و ضروری است.

استفاده از اسباب و اثاثیه چوبی در طراحی دکوراسیون و چیدمان منزل همواره زیبایی خاصی به محیط خانه می‌بخشد. اما باید به این نکته توجه داشت که استفاده از وسایلی که تنها از یک رنگ از چوب ساخته شده‌اند فضای خانه را سرد و بی‌روح می‌کند. برای این کار شما می‌توانید از رنگ‌های مختلف چوب که نزدیک به هم هستند استفاده نمایید.

اگر در رنگ آمیزی دیوارهای خانه از رنگ‌های سرد و بی‌روح استفاده کرده‌اید از تابلوها و تصاویر شاد و یا وسایل تزئینی رنگی در طراحی دکوراسیون منزل خود استفاده کنید چرا که این کار باعث می‌شود فضای خانه از حالت سرد و بی‌روحی در بیاید.

هر از چند گاهی با نو کردن یکی از وسایل پرکاربرد که تأثیر چشمگیری در زیبایی فضای داخلی خانه دارد خود را از حالت یکنواختی و عادت زدگی دربیاورید. با این کار نه تنها متحمل هزینه‌های زیادی نمی‌شوید بلکه با ایجاد تنوع در فضای داخلی منزل، شور و نشاطی جدید را به فضای خانه خود می‌بخشید.

یکی از نکاتی که ممکن است در زیبایی خانه زیاد مورد توجه قرار نگیرد استفاده از فرش‌ها و یا قالیچه‌هایی است که از نظر اندازه متناسب با فضای داخلی خانه هستند. اگر به این نکته توجه نشود فضای خانه نامرتب به نظر می‌رسد و فرم و شکل زیبای خود را از دست می‌دهد.

کتاب‌ها با نقش‌ها و رنگ‌های متنوع روی جلدشان در زیبایی خانه تأثیر به سزایی دارند. با ایجاد قفسه‌ای از کتاب‌ها و یا استفاده از میزهایی که به منظور چیدن کتاب‌ها کنار کاناپه قرار می‌گیرند می‌توانید علاوه بر ایجاد یک محیط فرهنگی، رنگ و لعابی خاص به محیط خانه خود ببخشید.

با توجه به این که امروزه تلویزیون به یار همیشگی همه اعضای خانواده تبدیل شده و همه می‌خواهند در آرامش و راحتی کامل به تماشای آن بپردازند قرارگیری آن در جای مناسب اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. بهتر است تلویزیون را در جایی قرار دهید که از هر طرف خانه به راحتی قابل دیدن باشد تا از این طریق هم منزل شما زیباتر به نظر برسد و هم تمامی اعضای خانواده از تماشای آن لذت ببرند.

پیشنهاد می‌کنیم خواندن مقاله تفاوت تلویزیون‌ای ال سی دی و ال ای دی را از دست ندهید.

استفاده از کوسن‌های زیبا که با پارچه‌های خوش رنگ و طرحدار دوخته شده است فضای منزل را به طور چشمگیری تغییر می‌دهد. البته در خرید و یا دوخت کوسن‌ها سبک مبلمان و رنگ مبلمان از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. استفاده از رنگ‌های متضاد و رنگ‌های مکمل می‌تواند تأثیر این زیبایی را دو چندان نماید. علاوه بر آن تعداد کوسنی که استفاده می‌نمایید باید متناسب با تعداد مبلمان باشد. بهتر است تعداد کوسن‌ها را طوری انتخاب نمایید که طرح و رنگ مبلمان نیز دیده شود.

اگر در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود از آینه‌های بزرگ استفاده نمایید، علاوه بر آن که به شما وسعت دید می‌دهد روح و طراوت را از طریق بازتاب نور و بازتاب رنگ‌های اثاث و وسایل خانه به خانه شما هدیه می‌دهد.

استفاده از رومیزی‌های متنوع و رنگی برای میز ناهار خوری از طریق تغییر پس زمینه دکوراسیون داخلی، زیبایی محیط خانه را چندین برابر می‌کند مخصوصاً اگر میز ناهارخوری خارج از محیط آشپزخانه قرار گرفته باشد. با خرید یک رومیزی زیبا با صرف هزینه‌ای کم تغییر را در دکوراسیون خانه خود احساس نمایید.

برای خانه خود مبلمانی خریداری نمایید که متناسب با اندازه و فضای منزلتان باشد. بهتر است مبلمان خریداری شده دو سوم فضای خانه را اشغال نماید. یک سوم باقی مانده برای رفت و آمد راحت‌تر بهتر است خالی بماند. اگر به این موضوع توجه کافی نشود فضای خانه بی‌نظم و شلوغ به نظر خواهد رسید.

پیشنهاد می‌کنیم خواندن مطلب خرید مبل دسته دوم را از دست ندهید.

قسمت‌هایی از خانه که نسبت به مکان‌های دیگر آرامتر هستند مثل قسمت‌های تاریک خانه و یا کنار پنجره را به مکانی دنج برای استراحت و آرامش تبدیل کنید. برای این کار کافی است یک نیمکت ساده و یا یک صندلی راحتی همراه با یک میز و چند تابلو و نقاشی در این مکان قرار گیرد.

تعویض گلدان‌های قدیمی با گلدان‌های جدید می‌تواند نقش مهمی را در زیبایی محیط خانه ایفا نماید. استفاده از گلدان‌های جدید که در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی همچون سفالی، سرامیکی، فلزی و حصیری تولید و به بازار عرضه می‌شود در طراحی دکوراسیون داخلی منزل کمک قابل توجهی به شما خواهد کرد.

ایجاد فضای دراماتیک و زیبا با خرید و استفاده از لوسترها و یا آویزهای تزئینی امکان پذیر است. لوسترها و یا آویزهایی که از طریق آن می‌توان در فضای خانه سایه‌های مناسب و نورهای زیبا ایجاد کرد.

چنانچه قصد شما از تغییر دکوراسیون و چیدمان فضای داخلی خانه، زیبا و لوکس نشان منزل و اسباب و اثاث آن است می‌توانید از رنگ متریال طلایی استفاده نمایید که حس گران قیمتی و لوکس بودن را به شما القا می‌نماید. اگر نتوانستید به علت هزینه‌هایی که برای شما ایجاد می‌کند از رنگ متریال طلایی استفاده کنید می‌توانید به جای آن از رنگ طلایی که همان کارکرد را دارد ولی هزینه کمتری را برای شما ایجاد می‌نماید، استفاده کنید.

با رنگ کردن دیواری که بیشتر از سایر دیوارها در معرض دید است می‌توانید تغییری کوچک اما با اثری زیاد ایجاد نمایید. نصب تابلو و آثار هنری در آن زیبایی فضای منزل را دو چندان می‌کند.

اگر به دنبال تغییری چشمگیر با هزینه‌ای کم هستید می‌توانید چیدمان مبلمان خود را تغییر دهید. برای این کار سعی کنید مبلمان را با فاصله‌ای کم حدود ۵۰ یا ۶۰ سانتی متر از دیوار و در زوایای جدیدتر قرار دهید. با این کار فضای داخلی خانه بزرگتر و منظم‌تر به نظر می‌رسد.

چنانچه به دنبال تغییر در دکوراسیون اتاق خواب، آشپزخانه و سرویس بهداشتی هستید می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده نمایید:

تغییر دکوراسیون اتاق خواب با استفاده از راهکارهایی همچون نصب تابلو، رنگ کردن میز آرایش و یا تعویض آن، استفاده از ریسمان دیواری برای نصب برنامه‌های کاری، نقاشی‌ها، عکس‌های خانوادگی و …چطور خانه زیبا داشته باشیم

تغییر دکوراسیون آشپزخانه با استفاده از راهکارهایی همچون رنگ زدن کابینت‌ها، استفاده از استیکرها و برچسب‌هایی که باعث تغییر ظاهر کابینت‌ها می‌شوند، تغییر صندلی‌های اپن، تعویض پرده‌های آشپزخانه، استفاده از کفپوش‌های طرحدار که باعث می‌شوند فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد و …

تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی با استفاده از راهکارهایی همچون استفاده از آینه با فریم زیبا، نصب قفسه‌های دیواری، استفاده از وسایل شیشه‌ای که فضای سرویس بهداشتی را بزرگتر نشان می‌دهد.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه خانه را زیبا می‌کنیم می‌توانید به ویکی‌پدیا مراجعه نمایید.

پیشنهاد می‌کنیم سایر مقالات ما در این مورد را نیز مطالعه نمایید:

مطلب جالبی بود

به نظر شما طراحی مدرن چشم نواز تره یا یا سنتی

خونه رو با وسایل دست ساز هم میشه تزئین کرد ولی وسایل دست ساز باید یه شکل خاص یا ست باشن

چگونه اتاق خود را با وسایل شیک تزیین کنیم؟

چگونه خانه های قدیمی را زیبا کنیم؟

دکوراسیون اتاق چجوری میشه تنظیم کرد که بزرگتر به نظر بیاد

ویژگی خانه زیبا چیست؟

مهمترین ویژگی خانه ی زیبا این است است که مرتب و با نظم باشد.

چطور خانه زیبا داشته باشیم

اجرای ایده های ناب و زیبا در طراحی دکوراسیون داخلی می تواند باعث ایجاد حس خوشایندی در افراد شود. از آن رو که بسیاری از افراد در طول روز زمان زیادی را در خانه می گذرانند، ایجاد فضایی دلنشین و آرام بخش که باعث ایجاد حس خوشایندی در افراد شود، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. بدون شک ایده های زیادی در این زمینه وجود دارد. علاوه بر این استفاده از خلاقیت فردی نیز می تواند در این زمینه بسیار کارگشا باشد. آن چه که در این جا به بیان آن می پردازیم، ارائه ایده هایی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. استفاده از این ایده ها در کنار به کارگیری خلاقیت فردی می تواند در ایجاد فضایی زیبا و دلنشین به شما کمک کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

یکی از نکات مهمی که در طراحی دکوراسیون داخلی باید به آن توجه داشته باشید، نحوه چیدمان مبلمان می باشد. استفاده از راهکاری مناسب در این جهت می تواند فضای اتاق نشیمن را زیباتر نشان دهد. چیدمان مبلمان باید با توجه به شکل اتاق نشیمن صورت پذیرد. آن چه که در بسیاری از طراحی ها و چیدمان ها مشاهده می شود، چیدمان منحنی شکل مبلمان می باشد. اگر در اتاق نشیمن پنجره ای وجود دارد که رو به نمای زیبایی می باشد، بهتر است چیدمان مبلمان رو به چشم انداز بیرونی باشد.

استفاده از نورپردازی مناسب یکی از نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می شود. آن چه که بیش تر طراحان داخلی به انجام آن توصیه می کنند، عدم استفاده از وسایل زیاد و ایجاد هرج و مرج در فضای اتاق و در مقابل ایجاد فضایی روشن، باز و به دور از هرج و مرج می باشد. استفاده بهینه از نور طبیعی نیز نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید.

استفاده از وسایل روشنایی مناسب از دیگر نکاتی است که می تواند در زیبایی خانه نقش داشته باشد. استفاده از نمونه های زیبا از وسایل روشنایی مانند لوسترهای کریستال نه تنها نمای زیبا و لوکسی ایجاد می کند، بلکه می تواند به نقطه کانونی در فضای مورد نظر نیز تبدیل شود.

استفاده از گیاهان طبیعی و دعوت از طبیعت به خانه، از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. استفاده از انواع گیاهان آپارتمانی و زینتی می تواند نمای بسیار زیبایی در خانه ایجاد کند. بهتر است گیاهان را در کنار پنجره قرار دهید. انجام این کار باعث ایجاد انسجام بیش تری در فضای مورد نظر می شود.

رنگ های خنثی در اکثر مواقع یکی از بهترین رنگ هایی است که می توانید در طراحی داخلی و دیزاین خانه از آن ها استفاده نمایید. استفاده از این رنگ ها باعث می شود فضای اتاق بزرگ تر از آن چه که هست نمایش داده شود. استفاده از المان های طبیعی  مانند چوب در کنار رنگ های خنثی باعث القای گرما به فضای خانه شده و تلفیق بسیار زیبایی ایجاد می کند.

استفاده از یک مدل پرده مناسب نقش بسزایی در زیبایی خانه داشته و باعث ایجاد انسجام میان سایر المان های موجود در فضای مورد نظر نیز خواهد شد. انتخاب پرده باید با توجه به سبک طراحی صورت پذیرد. پیشنهاد اهالی فن در این زمینه استفاده از پرده های سبک می باشد. چرا که انجام این کار باعث می شود نور طبیعی به میزان لازم به اتاق وارد شود. با این حال انتخاب این المان با توجه به مدل های متنوع پرده بستگی به سلیقه شخصی افراد دارد.

بدون شک مبلمان تاثیر زیادی در زیبایی اتاق نشیمن خواهد داشت. از این رو بهتر است نمونه ای مناسب از این المان را انتخاب و مورد استفاده قرار دهید. انتخاب مبلمان باید با توجه به سبک طراحی داخلی انجام شود. امروزه مدل های مختلفی از مبلمان مانند مبلمان کلاسیک، راحتی و مدرن وجود دارد که می توان از آن ها در دیزاین اتاق نشیمن استفاده کرد.

انتخاب کفپوش مناسب می تواند نقش تعیین کننده ای در زیبایی خانه داشته باشد. استفاده از کفپوشی که از رنگ روشن در طراحی آن استفاده شده باشد، می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق نیز به شما کمک کند. کفپوش ها انواع مختلفی دارند که از جمله می توان به کفپوش های چوبی، بتنی، کفپوش لمینت، کفپوش اپوکسی و غیره اشاره کرد. کفپوش ها در انواع رنگ های مختلف نیز وجود دارند. آن چه که امروزه بسیاری از طراحان از آن در طراحی داخلی استفاده می کنند، کفپوش های خاکستری رنگ می باشد. انتخاب رنگ کفپوش باید با توجه به اندازه اتاق صورت پذیرد. بهتر است از استفاده کفپوش های رنگ تیره در اتاق های کوچک خودداری نمایید.

ایجاد نقطه کانونی در طراحی فضای مورد نظر نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای مثال اگر طراحی اتاق نشیمن به گونه ای است که شومینه ای در آن وجود دارد، این شومینه می تواند به نقطه کانونی در طراحی اتاق نشیمن تبدیل شود و چیدمان اتاق با توجه به آن صورت پذیرد. استفاده از یک تابلو هنری بر روی دیوار اصلی نیز می تواند تاثیری مشابه داشته باشد. این ها تنها نمونه ای از ایده هایی است که می توانید در ایجاد نقطه کانونی در طراحی داخلی مورد استفاده قرار دهید و انتخاب این المان می تواند با توجه به سلیقه شخصی شما صورت پذیرد.

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در زمینه طراحی و دیزاین منزل می باشد. ایده های ارائه شده، ایده های کلی بوده و استفاده از آن ها می تواند در زیبایی هرچه تمام تر خانه به شما کمک کند.

برای اطلاع از جدیدترین اخبار و آموزش های ساختمانی، در خبرنامه ساختمانچی عضو شوید

مقاله عالی بود؛ من چند وقتیه برام سوال شده که در ساخت کاببینت روشویی pvc الگانته تنها از ورقه پی وی سی استفاده میشه یا این مدل‌ها از ام دی اف و ترکیب پی وی سی هستند؟!

باید یکی از دوستان این مجموعه پاسخ این سوال را بده!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

سنگ دهبید سنگ تراورتن

سنگ مرمریت سنگ تراونیکس

سنگ گرانیت سنگ مرمر

چطور خانه زیبا داشته باشیم

سنگ آنتیک قیمت سنگ

نمای ساختمان نمای رومی

سنگ سفید عباس آباد سنگ راه پله

عایق عایق صوتی

عایق حرارتی عایق رطوبتی

عایق الاستومری عایق نانو

ایزوگام پشم سنگ

عایق سفید فوم پلی یورتان

تمامی حقوق برای مجموعه ساختمانچی محفوظ است.


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی


تردید و دو دلی قبل از ازدواج

نشیمن در فرهنگ ایرانی دارای جایگاه خاصی است و می گویند این ماجرا ریشه در فرهنگ مهمان نوازی ایرانی دارد. ایرانی ها از روزهای دور، بهترین اتاق خانه شان را اتاق مهمان می نامیدند و بهترین وسایل شان را در آن می گذاشتند تا مهمانان شان احساس  آرامش کنند. اما در خانه های کوچک امروزی ورودی خانه در کنار نشیمن قرار گرفته است و نشیمن و پذیرایی دیگر چندان از هم جدا نیستند و همین کمی کار را سخت تر می کند چرا که باید وسایلی متنوع را در یک اتاق جا داد؛ اما زیاد نگران نباشید ما می خواهیم به شما بگوییم چگونه هر چه بیشتر این قلب خانه را دلپذیر کنید.1 – سراغ وسایل زیاد نرویدچیدن وسایل زیاد می تواند اتاق شما را زشت کند حتی اگر بزرگ ترین اتاق نشیمن را داشته باشید و با وسیله های زیاد آن را خیلی شلوغ کنید، شبیه خانه محتکرانی می شود که از هر جایی یک چیز جمع کرده اند. توصیه می کنیم برای داشتن یک اتاق نشیمن شیک و خلوت به وسایل اصلی قناعت کنید یعنی یک کاناپه، یک کتابخانه، یک صندلی راحتی، یک میز جلوی مبل و یک میز ناهارخوری. همه این وسایل را به گونه ای بچینید که مسیر رفت و آمد را مسدود نکند.2 – خانه شما به هرس نیاز دارداگر می خواهید خانه ای منظم داشته باشید، باید دیگر به دنبال جمع کردن و دور نینداختن وسایل مختلف نباشید؛ مثلا از هر مجله ای که می خرید فقط دو شماره آخر آن را نگه دارید و بقیه را دور بیندازید، نهایتا می توانید صفحه مقالات مورد علاقه تان را جدا کنید و آن ها را در یک کشو نگه دارید.3 – خانه را تمیز نگه داریدهر چقدر خانه شما تمیزتر باشد و وسایل با نظم بیشتری چیده شده باشند دکوراسیون خانه هم بیشتر به چشم می آید؛ مثلا اگر روی میز اپن آشپزخانه بیش از اندازه وسایل باشد، چهره آشپزخانه زشت می شود یا میز پای مبل تا جایی که طراحان معروف دکوراسیون می گویند باید تا ۷۵درصد خالی از هرگونه وسیله ای باشد.4 – وسایلی که کار را راحت می کنندگاهی وسایل کوچکی روی میز وجود دارند که به راحتی می توانند میز و خانه شما را نامرتب نشان دهند؛ مثل شمع، گلدان، نمکدان و … شما می توانید برای این که میزتان منظم تر به نظر برسد یک سینی یا هر وسیله دیگری که بتوان آن ها را در یک جا جمع کرد روی میز قرار دهید و همه این وسایل را درون آن بچینید تا هم جابه جایی وسایل راحت تر انجام شود، هم گردگیری کار آسان تر صورت گیرد و میز شما منظم تر به نظر برسد.5 – جایی برای دستگاه های کنترل از راه دورخیلی اوقات دستگاه های کنترل از راه دور حسابی نظم اتاق را به هم می زنند و در نهایت هم وقتی به آن ها نیاز دارید، پیدا کردن شان کاری دشوار است. پیشنهاد می کنیم یک مکان جداگانه برای کنترل ها در نظر بگیرید؛ مثلا می توانید یک جعبه فانتزی کوچک یا کاسه ای را به عنوان جایگاه کنترل ها در نظر بگیرید و از همه اعضای خانواده بخواهید که کنترل ها را در آن بگذارند.6 – کوسن ها اتاق را منحصر به فرد می کنندکوسن های رنگی حسابی به خانه شما رنگ و طراوت می دهند به خصوص اگر رنگی متفاوت از مبل ها و البته مکمل رنگ آن ها داشته باشند، می توانید از چند کوسن طرح دار در کنار چند کوسن رنگی ساده استفاده کنید. روی یک کاناپه می توان بین ۲تا ۵کوسن قرار داد.7 – فضا را دو برابر کنیدبین وسایل خانه چیزهای زیادی هست که در آن ها فضاهای مخفی وجود دارد؛ مثلا در زیر کاناپه می توانید یک فضای اضافی به وجود آورید که وسایل اضافی را درون آن قرار دهید بدون این که اتاق شلوغ شود. اگر خانه ای کوچک دارید هنگام خرید حسابی حواستان را جمع کنید تا بیشتر وسایل این چنینی با فضاهای مخفی انتخاب کنید.8 – فرش بزرگ اتاق را بزرگ نشان می دهدپهن کردن چند تکه فرش کوچک روی زمین هم اتاق را نامرتب جلوه می دهد و هم چون فضا تکه تکه می شود، اتاق کوچک تر جلوه می کند. توصیه می کنیم در عوض یک فرش یا موکت نسبتا بزرگ زیر مبل و میز بیندازید تا نه تنها اتاق زیباتر شود بلکه بزرگ تر هم به نظر برسد.منبع : زندگی ایده آل

دکوراسیون ایده آل خود را بسازید

با بهترین راهکارهای زیبایی دندان آشنا شویدچطور خانه زیبا داشته باشیم


آموزش زبان را با یک جلسه رایگان شروع کن


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟


لازم نیست برای تهیه ماست کلی زحمت بکشی

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن

این کاغذدیواری چسبدارو برای عیدسفارش بده

میخوای بدونی برنامه غذایی مناسب بدنت چیه؟

جدیدترین مدل های پارچه در بازار برای خرید

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


خرید لباس ژورنالی نوزاد با تخفیف یلدا


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!


پرطرفدارترین شوینده های نایاب در بازار

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی

 

خانه زیبا

 

چطور خانه زیبا داشته باشیم

چگونه خانه را تزیین کنیم:

کارهای هنری را در کنار هم آویزان کنید. از آویزان کردن مجموعه‌ای از تابلوها در کنار هم نگران نباشید. لازم نیست حتما تابلوهای گران‌قیمت داشته باشید و با آویزان‌کردن یکی از آنها احساس کنید که درست ترین کار را انجام داده اید. گاه با قراردادن چند قاب ساده با نقاشی‌های ساده می توانید مجموعه‌ای دلنشین فراهم کنید. اگر از ترکیب رنگ سر دربیاورید و هماهنگی لازم را در کنار هم قرار دادن آنها رعایت کنید، نباید از چیزی نگران شوید.

 

چطوری خونه رو خوشگل کنم

 

چگونه خانه های قدیمی را زیبا کنیم

بازسازی خانه قدیمی و تبدیل آن به یک خانه شیک و زیبای امروزی شاید کار هر کسی نباشد و به حضور یک مهندس یا طراح دکوراسیون در این زمینه نیاز پیدا کنید اما قبل از هر چیز لازم است خودتان بدانید که چه چیزی از خانه رویایی و ایده آل خود میخواهید ، از قسمت های سنتی یک خانه قدیمی کدام قسمت ها را دوست دارید و میخواهید حفظ کنید و کدام قسمت ها را دوست ندارید و دوست دارید با ترفند های تغییر دکوراسیون بپوشانید یا تغییر دهید دهید.

 

دکوراسیون خانه های قدیمی

اگر دکوراسیون نشیمن و ناهارخوری تان قدیمی است می توانید با استفاده از مبلمان های شیک و رنگهای جالبی که برای دیوار انتخاب می کنید، دکوراسیون بسیار شیک و جذابی را خلق کنید.

با استفاده از مبلمان های جدید و رنگ های جالب و زیبا دکوراسیون شیک و جذابی داشته باشید.

 

چگونه خانه را زیبا کنیم

 

چگونه پذیرایی را تزیین کنیم

لوازم تزئینی که از اهمیت خواصی برخوردارند. گاهی یک گلدان و یا شمع تزیینی زیبا زیبایی فو ق العاده ای به اتاق پذیرایی می دهد. مهمترین نکته در انتخاب این گونه لوازم باز هم تناسب است. شما هرگز برای خانه ای که سبک ساده دارد نباید لوازم تزئینی خیلی ساده انتخاب کنید. یک ظرف و یا گلدان شیک و با طرحی تقریبا شلوغ و جذاب در یک دکوراسیون ساده و خلوت چشم نواز تر خواهد بود و در خانه هایی با دکوراسیون شلوغ برعکس.

 

چگونه پذیرایی را تزیین کنیم

 

ایده هایی برای زیبا کردن خانه

شیشه های خالی مربا و ترشی و گاهی لیوان های به جا مانده از یک ست کامل یا مقداری تور و پارچه بریده شده و به ظاهر بلامصرف می توانند لوازم جانبی دکوری بسیار زیبا و تکی باشند که در هیچ خانه ای مثل آنها را نمی توان پیدا کرد، فقط با چسباندن کمی تور و پارچه در اطراف آنها و استفاده به عنوان گلدان هایی زیبا یا ریختن مقداری مروارید یا سنگ و شن داخل آنها و گذاشتن چند شاخه گل مصنوعی یا شمع و خوشبو کننده در داخل آنها می توانیم زیباترین شمعدان و گلدان را داشته باشیم و حس خوب و شیرین خلاقیت و هنر دستی را بچشیم و بازیافت را به اطرافیانمان به زیباترین شکل نشان دهیم و آنها را نیز تشویق به این امر مهم اقتصادی کنیم.

 

چگونه خانه خود را دیزاین کنیم

 

چگونه خانه خود را زیبا کنیم

برای داشتن منزل زیبا در طراحی دست و دلباز باشید. خودتان را محدود نکنید و به خودتان اجازه بدهید که فرم پرده ‌ها را عوض کنید و با استفاده از پارچه های مقرون به صرفه در اتاق خواب از پرده‌های پف‌دار کوتاه یا پرده های کم چین اما بلند و ریخته استفاده کنید تا یک فضای متفاوت ایجاد شود. با عوض‌کردن مدل پرده به جای استفاده از ۱۰ متر می‌توانید با ۳ متر پارچه آن هم از نوع ارزان‌تر فضایی متفاوت برای اتاق خواب خود و بچه‌هایتان ایجاد کنید.

 

تزیین خانه با پرده

 

گردآوری: بخش مد بیتوته

 

 

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟


یادگیری زبان در کوتاهترین زمان

چطور خانه زیبا داشته باشیم


لاکچری ترین نوع لمینت دندان


سینما رو به خونت بیار!

این کاغذدیواری چسبدارو برای عیدسفارش بده


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن

جدیترین یخچال ها رو باکمترین قیمت بازاربخر


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

اگر می خواهید خانه ای شیک داشته باشید و به خصوص اتاق نشیمن شما، مدرن و شیک بنظر بیاید طوری که هر کسی که به خانه شما آمد، کوچکترین احساس ناراحتی از بودن در این محیط نکند و بلکه نشستن در چنین فضایی موجب آرامش خاطر وی شود، این مقاله را مطالعه و حتی الامکان دستورالعمل های آنرا بکار ببرید تا بهترین نتیجه را .بگیرید

یکی از مهم ترین بخش های هر خانه اتاق نشیمناست و باید در تزیین و دکور آن نهایت دقت را بکار برد. حتی اگر شما فردی اهل معاشرت نیستید و معمولا مهمان به خانه دعوت نمی کنید، با این وجود باز هم دست کم برای روحیه خود و سایر افراد ساکن در منزل، بهتر است تلاش کنید تا اتاق نشیمن منزل تان، ظاهری زیبا و جذاب داشته باشد. جهت این کار توصیه می کنیم این چند قدم را مطالعه و در فضای اتاق نشیمن خانه بکار ببرید

اولین قدم برای رسیدگی به هر یک از بخش ها و اتاق های یک خانه، تمیز کردن و نظافت آن است. در مرحله اول چندان مهم نیست که معماری اتاق نشیمن شما چگونه است و از نوع اتاق نشیمن ایرانی است و یا نوع مدرن. با تمیز کردن و نظافت مرتب، می توانید گرد و خاک و ذرات ریز غبار را از روی سطوح و همچنین زمین (کفپوش اتاق نشیمن) پاک کرده و براحتی رنگ و روی این بخش از منزل تان را عوض کنید. به یاد داشته باشید که نظافت و پاکیزگی قدم اول در داشتن یک خانه زیبا و مرتب به حساب می آید و بر روی سلامت جسم و روحی افراد ساکن در آن، تاثیر مستقیم می گذارد.

این مسئله هم بسیار مهم است که چه تعداد وسایلی و از چه نوعی را می خواهید در چنین مکانی قرار دهید. مثلا استفاده از مبلمان، میز و صندلی و حتی تلویزیون و دستگاه های پخش DVD در اتاق نشیمن، امروزه تقریبا امری بدیهی است. ولی در کنار آن می توان بجای شلوغ کردن روی میزهای نهارخوری و یا ریخت و پاش با جعبه ها و یا لوازمی که چندان وجودشان ضروری نیست، با استفاده از تابلوهای زیبا، فرش و یا کتابخانه ای کوچک این محدوده از خانه تان را هر چه زیباتر و در عین حال تبدیل به نوعی فضای فرهنگی کنید. مسلما هم خودتان و هم دیگران از بودن در چنین محیطی لذت خواهند برد.چطور خانه زیبا داشته باشیم

در کنار نظافت و توجه به وسایل و تنوع آنها، باید دکوراسیون مناسب و چیدمان صحیح اتاق نشیمن را ایجاد کنید. خلق چنین فضایی مسلما مستلزم چیدن درست وسایل هم هست. مثلا اگر بر روی میزها، شمع و یا نمکدان دارید، حتما به دقت طوری آنها را بگذارید، که در کنار وسایل دیگر، جای زیادی را اشغال نکنند و در عین حال زیبا و منظم به نظر برسند. چیدمان صحیح وسایل و لوازم خانه یک هنر است.

اگر می بینید که فضای شما بیش از حد ساده به نظر می رسد و یا احساس می کنید که می توان با کمی تغییر آنرا زیباتر کرد، یک راه آن استفاده از وسایلی است که چندان جا و فضا اشغال نمی کنند ولی می توانند در زیباتر ساختن محیط به شما کمک کنند. مثلا از یک یا چند گلدان ترجیحا کوچک استفاده و یا بر روی دیوارها تابلوهای زیبا و حتی آینه های گرد و دایره ای شکل زیبا، نصب کنید. همچنین استفاده از وسایلی مانند آباژور و یا نصب لوسترهای زیبا هم می تواند به این فضا کمک کند. همچنین گل آرایی و استفاده از گلهای طبیعی و حتی مصنوعی هم می تواند کمک شایانی به داشتن یک اتاق نشیمن مناسب کند.

این مسئله نیز بسیار مهم است که در این اتاق از چه کفپوشی (مثلاکفپوش لمینت و یا کفپوش های پارکت چوبی) استفاده شده و یا اینکه در صورت استفاده از چنین کفپوش های شیک و امروزی – که قویا توصیه می کنیم – آیا در محل اتصال دیوارها به کفپوش، از قرنیز و متعلقات آن استفاده شده است یا نه. که نصب قرنیز هم می تواند به افزایش زیبایی تا حدودی کمک کند. و صد البته استفاده از کاغذ دیواری هم می تواند به بهبود وضعیت دکوراسیون اتاق نشیمن و ظاهر آن کمک زیادی کند. به خصوص بکار برد کاغذهای دیواری رنگی با رنگ های شادو متنوع.

کوسن های رنگی و قرار دادن آنها بر روی مبلمان و یا کاناپه، علاوه بر ظاهر مناسب و زیبا می تواند موجب افزایش طراوت و مدرن بنظر رسیدن محیط نشیمن شود. خوشبختانه در سالهای اخیر کوسن های رنگی و متنوعی در بازار موجودند که می توانید بنا به سلیقه و میل خود آنها را خریداری و استفاده کنید.

بجای استفاده از چند تکه فرش و قالی، بهتر است یک فرش بزرگ در فضای نشیمن خانه پهن کنید. برای این کار ابعاد اتاق نشیمن را در نظر داشته باشید و از آنجایی که برای چیدمان اتاق نشیمن مستطیل شکل، پیدا کردن جای مناسب و پهن کردن فرش و یا قالی بزرگ و زیبا، چندان مشکل نیست، براحتی می توانید این کار را انجام بدهید.

با بکار بردن اشیاء مختلف با رنگ های مناسب و مختلف در فضای خانه، می توانید محیطی شادتر داشته باشید که انرژی مثبت در فضای آن تراوش کرده و موجب آسودگی و آرامش افراد شود. به خصوص در خانه هایی که فرزندان کودک و یا نوجوان دارند و یا خانه زوج های جوان.

داشتن خانه ای مرتب به منزل صفا و رونق و زیبایی ‏می‏بخشد و نشان دهنده ذوق و سلیقه کدبانوی خانه است . خانه تمیز و مرتب نه تنها مرد را به خانه و زندگی علاقه‏ مند می سازد بلکه انجام کارهای خانه ‏داری را آسان می کند زیرا در خانه منظم هر وسیله ای جای مخصوصی دارد و اوقات کدبانوی خانه‏بیهوده تلف نمی شود . اگر شما هم دوست دارید منزلی تمیز و مرتب داشته باشید ،یادآوری نکاتی که در این بخش از نمناک بآورده ایم می تواند برایتان مفید باشد .

نکاتی مهم برای داشتن خانه ای مرتب و تمیز

1- از جلوی چشم گذاشتن سوغاتی و یادگاری های مختلف دوری کنید. با اینکه همیشه دوست داریم تا وسایل خاطره برانگیز و سوغاتی ها را مانند یک غنیمت نگهداری کرده و گاه به دید دیگران برسانیم، اما بای توجه داشت که این وسایل در اندازه های مختلف که هیچ تناسبی با هم ندارند نه تنها موجب زیبایی نشده بلکه فضای خانه را شلوغ تر نشان خواهد داد.فقط کافیست که به تعدادی از آنها که بسیار خاص هستند بسنده کرده و باقی را در جای دیگر نگه داری کرد.

2. اسباب و لوازم منزل را درجه‏ بندی کنید و هر وسیله ای را جای مخصوص خود قرار دهید . ظرف هایی را که همیشه به آن احتیاج دارید را در دسترس قرار دهید و دیگر وسایلتان را که به آنها نیازکمتری دارید مانند اسباب‏ شیرینی خوری ، آجیل خوری ، ظرف های‏ شربت‏ خوری را در جای مخصوص بگذارید . اینگونه راحت تر می توانید وسایلتان را بیابید و خانه تان نظم و ترتیب زیادی خواهد داشت.

چطور خانه زیبا داشته باشیم

3. دربیشتر خانه ها، عکس های یادگاری و کاتالوگ های تبلیغاتی در روی یخچال استفاده میشود.اگر منزل شما اینطور نیست کافی است که یکبار امتحان کنید.خانه های خلوت که در آنها خبری از تصاویر مختلف بر روی در و دیوار و یا روی یخچال نیست آرامش بیشتری می توان یافت.اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی توانید از عکس های خود دور شوید بهتر است تا قسمتی از دیوار آشپزخانه را به چسباندن عکس های دلخواه خود اختصاص دهید.

4. هر کاری را به موقع انجام دهید . انجام به موقع کارهایتان و موکول نکردن کاری به زمان های بعد ، سبب می شود هیچ وقت کارها روی هم انباشته نشود.با منظم بودن شما باعث می شوید کودکانتان هم این رفتار را از شما بیاموزند و کودکان مرتبی شوند .

5. جاکفشی مناسب در منزل از وسایلی است که می تواند مشکل به هم ریختگی های مربوطه را تا حدود بسیاری حل کند.انتخاب یک جاکفشی بزرگ در زمان داشتن مهمانان زیاد بسیار کارآمدتر است. هر چه قدر هم برای مهمانان عزیز خود سنگ تمام گذاشته و خانه خود را برق بیاندازید ، وجود کفش های زیاد و به هم ریخته در جلوی درب خانه تصویر جالبی به وجود نمی آورد و موجب قضاوت نادرست نسبت به شما می شود.

6. اشیاء ارزش دار را در جای محفوظی بگذارید و در دسترس کودک قرار ندهید . پول و اوراق بهادار مانند چک و سفته و اسناد و مدارک را درجای مخصوصی بگذارید که در دسترس بچه‏ های کوچک نباشدتا در اثر غفلت از بین بروند و ضررهایی به شما وارد گردد.

7. داشتن میز اتو . هر چقدر هم اتاق را تمیز کرده و مرتب نگاه دارید تا زمانیکه میز اتو کنار دیوار بوده و لباس ها روی آن قرار بگیرد مانند این است که هیچ کاری انجام نداده اید! قبل از اینکه به فکر خرید میز اتو باشید باید فضای مناسبی را برای جای دادن آن اختصاص دهید.گوشه اتاق جای خوبی برای گذاشتن میز اتو نیست. امروزه میزهای اتو با طرح های مختلفی وجو دارد که فضای کمی را می تواند اشغال کند. 

8. طراحان داخلی از پیدا بودن مواد شوینده در فضای آشپزخانه به عنوان یک خطای بزرگ قلمداد می کنند. آنها طراحی سینک ها را طوری انتخاب می کنند که فضای کافی برای قرار دادن مواد شوینده داشته باشند. در آشپزخانه هایی که مواد شوینده در معرض دید باشد نمی توان هیچ نظم و ترتیبی را مشاهده کرد.

9. وسایل بچه ها در منزل همییشه باعث بی نظمی می شود.نباید به کودکانی که در مرتب کردن اسباب بازی های خود کوچک بوده و توانایی مرتب کردن آنها را ندارند خرده گرفت.در این مواقع بهتر است از سبدهی مخصوص جمع کردن اسباب بازی استفاده شود تا بتوان از شلوغی اتاق کودکان جلوگیری کرد.

10 . داروها و مواد خطرناک و سمی مانند نفت و بنزین را در جایی ‏قرار دهید تا جلوی چشم و در دسترس کودکان نباشد زیرا احتیاط کردن شرط عقل است .

11. در اتاقی که پر از وسایل آنتیک و لوکس است انتخاب روتختی و باقی وسایل خواب باید کمی ساده تر باشد. شلوغ بودن و زرق و برق زیاد باعث کلافگی می شود . نداشتن سرویس خواب ساده و راحت در مقابل هزینه هایی زیادی که برای اتاق خواب متحمل می شوید هیچ آرامشی برای شما نخواهد داشت .

12. داشتن وسایل ورزشی در منزل که این روزها بسیار باب شده است نیز باعث شلوغی منزل می شود.وسایلی همچون تریدمیل که یک جورهایی دیگر به یکی از اجزای دکوراسیون خانه تبدیل شده ، بعد از مدتی از چشم افتاده و بیشتر به آویز رخت و لباس تبدیل می شوند.

13. بیشترین موردی که موجب به هم ریختن فضای حمام و دستشویی می شود آویزان کردن حوله هایی رنگارنگ در درون آنها می باشد.رنگ حوله ها نقش مهمی در سرویس های بهداشتی دارد. هر چقدر هم سرویس بهداشتی را بازسازی کنید امااگر به ترکیب رنگ حوله با فضای موردنظر دقت نکنید مانند این است که هیچ کاری انجام نداده اید.

سخن آخر :

کدبانوی محترم !

در همه کارها میانه روی را پیش بگیرید و افراط و تفریط نکنید زیرا همانطور که بی نظمی سبب اختلال در زندگی می شود ، اگر نظم و انضباط از حد متعارف و عادی‏گذشت‏به وسواسی گری و سلب آزادی منجر میشود . این کار آسایش خانواده را سلب خواهد کرد و راحتی را از شما می گیرد.

چطور خانه زیبا داشته باشیم
چطور خانه زیبا داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *