منابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شناختی

 
helpkade
منابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شناختی
منابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شناختی

گروه نویسندگان نظری بدهید

با توجه به پیشرفت جوامع و بالا رفتن سطح فرهنگ عموم ، تعداد علاقه مندان به ارتقا سطح دانش روز به روز در حال افزایش است. هر ساله داوطلبان زیادی تصمیم به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی می گیرند. متقاضیانی که قصد ثبت نام کنکور ارشد  را دارند می بایست در آذرماه نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.منابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شناختی

مهم ترین گام برای کسب موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد ، شناخت و تهیه منابع مرتبط با رشته مورد تقاضا است تا با مطالعه آن ها بتوان بهترین نتیجه را در آزمون کسب کرد. با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد ، منابع کنکور ارشد نیز برای داوطلبان هر دو دانشگاه یکسان می باشد.

به دلیل رقابت تنگاتنگ داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد بهتر است داوطلبان بعد از تهیه منابع ، از مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد 99 استفاده نمایند تا بتوانند به بهترین نحو برنامه ریزی کنکور ارشد خود را انجام دهند و در فرصت باقی مانده تا برگزاری کنکور ارشد بهترین عملکرد را داشته باشند.

علاقه مندان به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال 99 در یک مجموعه رشته ثبت نام می نمایند و در زمان انتخاب رشته می توانند رشته و گرایش مورد نظر خود را از آن مجموعه انتخاب کنند.

در هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99 ، به دلیل گستردگی رشته های ارائه شده ، داوطلبان در یک مجموعه رشته شرکت می نمایند و در زمان انتخاب رشته ارشد ، رشته و گرایش موردنظر خود را در دانشگاه های ارائه شده انتخاب می کنند.

رشته علوم شناختی نیز در گروه علوم پایه می باشد که ضرایب و اهمیت دروس در گرایش های ارائه شده آن متفاوت است. به همین دلیل داوطلبانی که قصد دارند تنها در یکی از گرایش های این رشته به تحصیل بپردازند نیازی به مطالعه همه دروس معرفی شده نخواهند داشت. به این صورت که می توانند با مراجعه به دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و جداول رشته های امتحانی ، از اهمیت و ضرایب دروس امتحانی برای گرایش مورد نظر خود مطلع شوند.

رشته علوم شناختی مباحث و دروس زیر را شامل می شود:

رشته علوم شناختی جزء رشته های شناور آزمون کارشناسی ارشد می باشد یعنی داوطلبان می توانند علاوه بر این رشته ، در یکی از رشته های اصلی نیز در آزمون شرکت نمایند. علاقه مندان به رشته علوم شناختی می بایست ابتدا با منابع آن آشنا شده سپس با مطالعه آن ها خود را برای شرکت در آزمون آماده نمایند.

معرفی این منابع به معنی انحصاری بودن آن نیست بلکه شما می توانید برای تسلط بیشتر ، کتاب ها و منابع مرتبط را نیز مطالعه نمایید یا برای دروسی که چندین منبع معرفی شده است در صورت مشابه بودن محتوا می توانید یکی از آن ها را مطالعه کنید.

علاقه مندانی که در زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد در رشته علوم شناختی در آزمون شرکت نموده اند با انتشار نتایج کنکور کارشناسی ارشد می توانند کارنامه اولیه خود را دریافت نمایند. داوطلبانی که با توجه به مندرجات کارنامه خود حد نصاب علمی لازم را کسب نموده اند یا به عبارتی مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد شده اند ، می توانند در زمان مقرر نسبت به ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود در سایت مربوطه اقدام نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هامنابع آزمون ارشد منابع ارشد

18 ساعت پیش

3 روز پیش

4 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

در این مقاله منابع کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم شناختی 97 را در اختیار شما قرار می دهیم . منابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شناختی

برای مشاوره منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم شناختی 97

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۷۸۹ تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

درصورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید .

 

 

 

 

علوم شناختی یکی از رشته های امتحانی گروه علوم پایه است . داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد این رشته را به عنوان مجموعه امتحانی خود انتخاب می کنند ، می توانند در یکی از رشته گرایش های آن در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل بپردازند . مجموعه علوم شناختی شامل گرایش هایی است که در 1 کد ضریب دسته بندی شده اند . متقاضیان می بایست به ضرایب دروس هر رشته گرایش که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد درج شده توجه نموده و بر اساس آن برنامه ریزی خود را انجام دهند تا به نتیجه مطلوب یعنی قبولی در آزمون ارشد دست یابند . به عبارت دیگر باید پس از انتخاب رشته گرایش مورد علاقه خود ، دروسی که ضرایب بالاتری دارند را بیش تر مورد توجه قرار داده و منابع کارشناسی ارشد مربوط به آن دروس را با دقت بیشتری مطالعه نمایند . با توجه به این که متقاضیان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز در همان آزمون جامعی که سازمان سنجش برگزار می کند ، شرکت می نمایند این منابع برای این داوطلبان نیز مفید و قابل استفاده خواهد بود .

مجموعه علوم شناختی در کنکور کارشناسی ارشد شامل گرایش های زیر در هر کد ضریب می باشد .

کد ضریب 1 : رشته علوم شناختی گرایش های ذهن ، مغز و تربیت ، روانشناسی شناختی و توانبخشی شناختی

 

کلیه علاقه مندان به ادامه تحصیل در هر یک از این رشته گرایش ها بدون توجه به عنوان رشته کارشناسی خود می توانند منابع کارشناسی ارشد علوم شناختی را مطالعه کرده و در کنکور کارشناسی ارشد این رشته شرکت نمایند . در ادامه به معرفی منابع ارشد علوم شناختی می پردازیم . متقاضیان می بایست قبل از تهیه منابع بر اساس دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97 دروس امتحانی مربوط به هر گرایش و ضرایب آن ها را بررسی نمایند .

 

به داوطلبان کارشناسی ارشد علوم شناختی توصیه می کنیم برای آشنایی با مراحل مختلف ثبت نام ارشد مقالات زیر را مطالعه کرده و برنامه ریزی خود را با آگاهی بیش تری انجام دهند .

1 . ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97

2 . ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

3 . دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 97

4 . منابع کنکور کارشناسی ارشد 97

5 . کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد 97

6 . انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97

7 . انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

8 . دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97

9 . دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

10 . توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد 97

11 . اعلام نتایج کارشناسی ارشد 97

12 . اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

13 . شهریه کارشناسی ارشد 97

14 . شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

 

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز آماده اند از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 97 را به بهترین شکل ممکن برای داوطلبان انجام داده و آنها را در تهیه بهترین منابع کارشناسی ارشد یاری نمایند .

برای مشاوره منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم شناختی 97

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۷۸۹ تماس بگیریدمنابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شناختی

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل


منتخب های هیوامگ

رمز موفقیت در کنکور

مهارت تمرکز ذهن

با این روش ها زودتر استخدام شوید

مقالات منتخب سردبیر

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن ۵۳۸۱۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

توانبخشی شناختی, ذهن، مغز و تربیت, روانشناسی شناختی, کنکور ارشد علوم شناختی

۱۴۲ نظرها

احتمالا شما با انواع و اقسام کلید واژه‌ها به این صفحه رسیده اید. کلیدواژه ‌هایی مثل «منابع کنکور ارشد علوم شناختی»، «ارشد علوم شناختی»، «منابع علوم شناختی» و… !

متاسفانه یا خوشبختانه فقط چند سال (از سال ۹۳) است که کنکور ارشد علوم شناختی به صورت یک کد رشته مجزا برگزار می‌شود و همین امر سبب شده که اطلاعات و بررسی های معدودی بر منابع کنکور ارشد علوم شناختی انجام شود.

چرا متاسفانه؟

به علت کم بودن سابقه کنکور علوم شناختی هنوز مدل و جنس سوالات و منابع مشخص نیست. منابع کنکور ارشد علوم شناختی پیشنهادی ما که در این مقاله خدمت شما عرضه می‌شود بر اساس بررسی دقیق سوالات کنکور ارشد علوم شناختی سنوات گذشته بوده و این امکان وجود دارد که کنکور سال بعد به شکل کاملا متفاوتی برگزار شود.منابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شناختی

چرا خوشبختانه؟

چون جامعه کسانی که در حال حاضر به دنبال رشته علوم شناختی هستند بسیار خاص و ویژه ست و شرایط تمامی داوطلبان تقریبا یکسان است. برای مثال وقتی نتایج کنکور ارشد علوم شناختی آمد من تقریبا به ۹۹.۳% آدم‌های دور و برم باید توضیح می‌دادم این رشته چیست چون حتی اسم رشته را هم نشنیده بودند.

حتی شما با سرچ منابع کنکور ارشد علوم شناختی مطالبی کمتر از تعداد انگشتان یک دست پیدا خواهید کرد و می‌توانید مطمئن باشید تمامی رقیبان شما این صفحه را مطالعه کردند و این منابع را خوانده ‌اند پس شرایط همه داوطلبان تقریبا یکسان است.

این منابع بر اساس آخرین تغییرات کنکور کارشناسی ارشد علوم شناختی و برای کنکور  ۹۷ تدوین شده است.

و اما منابع کنکور ارشد علوم شناختی…

 

اصول علوم شناختی

کتاب علوم شناختی مقدمه‌ای بر مطالعه ذهن تا به امروز (شهریور ۹۶) منبع اصلی سوالات اصول علوم شناختی بوده است. احتمالا برای تهیه این کتاب به مشکل برخواهید خورد چون نوع انتشار و توزیع کتاب زیاد جالب نیست. عموما داوطلبانی که چند ماه مانده به کنکور تصمیم به تهیه این کتاب میگیرند به مشکل عدم موجودی کتاب برمیخورند. در صورت مشکل در تهیه کتاب ایمیل و مشکل خود را در قسمت نظرات وارد کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

دکتر جواد حاتمی یکی از اساتید حوزه علوم شناختی در ایران هستند. اگر مقالات مرتبط با کنکور سایت را مطالعه کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته علوم شناختی چه در دوره ارشد و چه در دوره دکتری بسیار محدود است و به دنبال آن اساتید و هیئت علمی این رشته هم انگشت شمارند. دکتر حاتمی احتمالا یکی از طراحان کنکور علوم شناختی هستند و در دو سال اخیر (کنکور سال ۹۵ و ۹۶) تاثیر سوالات از کتاب ایشان کاملا محسوس بوده است.

توصیه میکنم کتاب ایشان را بعد از مطالعه کتاب “علوم شناختی مقدمه ای بر مطالعات ذهن” بخوانید.

کتاب تاگارد آخرین کتاب مطالعاتی شما خواهد بود. اگر دو کتاب بالا را مطالعه کردید به سراغ این منبع تکمیلی بروید. تا به امروز سوالات کمی از تاگارد طرح شده ولی ممکن است رویه سال بعد کاملا متفاوت باشد.

 

روان شناسی شناختی:

منبع اصلی سوالات تا به امروز کتاب استرنبرگ بوده است.

اگر کتاب استرنبرگ را مطالعه کردید و به دنبال منبع تکمیلی بودید کتاب آیزنک را در دستور کار خود قرار دهید. در کنکور سال ۹۵ سوالات طراحی شده از آیزنک بیشتر از استرنبرگ بود.

 

مبانی علوم اعصاب:

این درس تقریبا پرماجراترین درس کنکور ارشد علوم شناختی است. سوالات بخش مبانی علوم اعصاب خود به سه قسمت نوروفیزیولوژی، نوروآناتومی و علوم اعصاب تقسیم می‌شوند. منابع پیشنهادی برای هر کدام ازین بخش‌ها متفاوت است.

اگر وقت ندارید، کتاب دکتر حائری را بخوانید. این کتاب تمامی سوالات کنکور را پشتیبانی نمیکند ولی بخش قابل توجهی از آن را پوشش می‌دهد. این کتاب در بین کتب علوم اعصاب نسبتا ساده است.

این کتاب نسبت به کتاب دکتر حائری دشوار تر و به وضوح حجیم تر است و البته سوالات بیشتری را پوشش می‌دهد.

اگر فرصت داشتید به عنوان منابع تکمیلی کتب زیر را هم مطالعه کنید:

 

آمار و روش تحقیق

کتاب دکتر حسن آبادی کاملا برای این درس کافی‌ست. ولی اگر فرصت مطالعه ندارید و این کتاب برای شما حجیم است جزوه آمار و روش تحقیق کیهان نیز توصیه می‌شود. گرچه توصیه می‌شود حتما کتاب دکتر حسن آبادی را مطالعه کنید.

لازم به ذکر است که سوالات بخش آمار و روش تحقیق دقیقا به دو بخش “آمار” و “روش تحقیق” تقسیم می‌شوند. اغلب سوالات تا امسال محاسباتی نبودند و صرفا سوالات مفهومی بوده. گرچه این روند در کنکور سال ۹۶ کمی تغییر کرد و سوالات محاسباتی بیشتر شد.

 

زبان انگلیسی

مطالعه بخش عمومی سوالات انگلیسی برای کنکور ارشد تمامی رشته‌ها مثل هم است. به تمامی کتبی که برای زبان عمومی معرفی می‌شود میتوانید مراجعه کنید و این کاملا به سطح زبان خود شما بر می‌گردد.اگر اصرار بر معرفی منبع دارید میتوان کتاب زبان ارشد زیر ذره بین نوشته جهانشاهی را معرفی کرد.

برای بخش تخصصی هم توصیه می‌شود کتاب‌های علوم شناختی را به زبان اصلی مطالعه کنید. برای مثال پی دی اف کتاب استرنبرگ را دانلود کنید و همان کتاب را به زبان انگلیسی هم مطالعه کنید. کتاب روانشناسی شناختی نوشته گلداشتین هم برای این بخش توصیه می‌شود.

اگر در تهیه کتب و جزوات به مشکل برخوردید یا سوالات تخصصی‌تری در مورد فصول مهم، نحوه مطالعه و یا هر سوال تخصصی دیگری داشتید میتوانید از طریق ایمیل irancognitivescience@gmail.com از بخش مشاوره استفاده کنید.

 

اگر شما هم عاشق این رشته شده‌اید و هرجوری هست میخواهید در کنکور این رشته شرکت کنید، حتی اگر فقط ۲ ماه به کنکور باقی مانده، ناامید نباشید و یک نفس عمیق بکشید و بدونید ما در این رشته فوق العاده جذاب و هیجان انگیز منتظر ورود شما دانشجوهای جدید هستیم و بهتون کمک میکنیم.

Tags ارشد علوم شناختی رشته علوم شناختی علوم شناختی کنکور علوم شناختی معرفی رشته علوم شناختی منابع علوم شناختی منابع کنکور علوم شناختی

اسفند ۱۱, ۱۳۹۷

شهریور ۱۶, ۱۳۹۷

منابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شناختی

شهریور ۱۲, ۱۳۹۷

سلام. کتاب علوم شناختی مقدمه ای بر مطالعه ذهن فردنبرگ رو از کجای سایت میتونم سفارش بدم؟

ببخشید من از یک رشته دیگه دارم تغییر رشته میدم. به نظرتون میتونم توی کنکورش موفق باشم؟

سلام، به ایمیل شما پاسخ داده شد. در صورت عدم یافتن کتاب، کتاب را برای شما تهیه کرده و ارسال میکنیم. سفارش‌های خود را از طریق ایمیل irancognitivescience@gmail.com مطرح کنید.
رشته علوم شناختی میان رشته‌ایست. تقریبا اکثر داوطلبان از سایر رشته‌ها وارد می‌شوند. شما با داشتن برنامه ای منظم، دقیق و خواندن منابع کنکور قطعا در کنکور موفق خواهید بود.

با سلام
ممنونم از اطلاعات کامل شما
بسیار دقیق بود
میخواستم بپرسم این موسسه کلاس کنکور ندارد؟

گروه آموزشی ما کلاس های آمادگی برای کنکور هم برگزار می کند.

سلام خسته نباشید
میخواستم بدونم میشه کنکور علوم شناختی و مهندسی کامپیوتر رو با هم داد؟
ممنون

سلام،

بله. کنکور علوم شناختی، به صورت شناور برگزار می‌شود. بنابراین کنکور علوم شناختی و مهندسی کامپیوتر را می‌توانید با هم بدهید.

کلاس های کنکور علوم شناختی برگزار می کنید؟
کلاس کنکور علوم شناختی به صورت عمومی برگزار میشه یا خصوصی؟
کلاس کنکور علوم اعصاب و روانشناسی شناختی هم دارید؟

ضریب درسا تو کنکور علوم شناختی چقدره؟

ضریب دروس در کنکور علوم شناختی در مقطع ارشد بر اساس دفترچه سال ۹۶ همگی برابر ۱ است.

ضریب دروس در کنکور علوم شناختی در مقطع ارشد بر اساس دفترچه سال ۹۶ همگی برابر ۱ است.

سلام
من میخوام از یه رشته دیگه وارد این رشته بشم
خواستم بدونم آیا با توجه به این که کارشناسی خودم رو در این رشته نخوندم.
میتونم در آینده در این رشته استاد دانشگاه یا پژوهشگر بشم ؟؟؟
ممنونم میشم اگ پاسخ بدید..

سلام،

این رشته اصلا در کارشناسی ارائه نمیشه. و همه دانشجوهای ارشد و پی اچ دی علوم شناختی از سایر رشته ها اومدن. پس در پاسخ به سوال باید بگم شما میتونید در این زمینه تحقیق کنید و پژوهشگر یا استاد دانشگاه بشید. ولی اینکه شخص شما این اتفاق براش بیفته کاملا به میزان تلاش و رزومه شما در آینده برمیگرده.

سلام
من ارشد بالینی هستم و برای پایان نامه تمایل دارم نوروفیدبک کار کنم و البته بعد هم در همین زمینه فعالیت داشته باشم.ایا نوروفیدبک جزو علوم شناختی محسوب میشود؟ آینده شغلی خوبی دارد؟ تحصیلاتم باید در چه زمینه ای باشد؟ممنون از راهنماییتون

با سلام،

نوروفیدبک در واقع یک تکنیک محسوب میشه. شما چه در حوزه بالینی و چه در حوزه شناختی میتونید از این تکنیک استفاده کنید. در رشته علوم شناختی گرایش توانبخشی بیشترین کاربرد نوروفیدبک رو مشاهده میکنید. از منظر آینده شغلی هم باید گفت که عملکرد شما تعیین کننده آینده شغلی شماست.
انشاالله موفق باشید.

سلام
برای کنکورارشد علوم شناختی ایا منابعی برای تست زنی هم وجود دارد؟ لطفا معرفی کنید. چطور باید پیدا کنیم؟

سلام،
برای کنکور ارشد و دکتری علوم شناختی هیچ کتاب یا جزوه ای جهت تست زدن تا به امروز تدوین نشده است. جهت تست زدن برای دروس زبان و آمار و روش تحقیق میتونید از کتاب های گروه روانشناسی استفاده کنید.
ما برای آن دسته از داوطلبانی که از مشاوره گروه استفاده میکنند و مایل به شرکت در کنکور آزمایشی هستند، نمونه سوال و آزمون در ۳ درس اصلی کنکور علوم شناختی طراحی کرده ایم. برای اطلاعات بیشتر از طریق ایمیل irancognitivescience@gmail.com در تماس باشید.

متشکرم از پاسخ خوبتون،
ایا موسساتی که بسته های کنکوری شامل جزوات کنکور علوم شناختی ارائه میدن قابل اطمینان هستن؟ ایا این جزوات همه منابع رو پوشش میدن؟

کدام موسسات و کدام جزوات؟
تا به امروز هیچ مجموعه ای به صورت مدون جزوه در مورد علوم شناختی ارائه نداده است. موسسات بزرگ کنکوری مثل سنجش تکمیلی و پارسه و مدرسان شریف و… هم اصلا به این رشته نپرداخته اند.
جزوات ما هم به صورت تکمیلی در کنار منابع اصلی درس است. توصیه ما به شما این است که حتی در صورت مطالعه جزوات ما، به هیچ عنوان منابع اصلی را کنار نگذارید. جزوات فقط برای تثبیت بهتر مطالب و تاکید بر روی مباحث مهم تر است.

سلام برای منبع فیزیولوژی برای کسی که چیزی از فیزیولوژی نمیدونه منبع پیش نیازی لازم هست? یا کتاب از مفاهیم پایه شروع میشه و همون ها و بسط میده?

با عرض سلام و خسته نباشید.
من لیسانس رشته فیزیک دانشگاه رازی کرمانشاه هستم. به کتابهای روانشناسی و با موضوعات ذهن علاقمند هستم به این خاطر تصمیمم گرفتم بیام راجب این رشته بیشتر تحقیق کنم. میخاستم ببینم با خوندن این رشته میتونم اپلای کنم و دانشگاهای خارج از کشور طرفدار داره؟ من رو راهنمایی کنید که مطمئن بشم انتخاب درستی هستش این رشته. انتخاب دیگه ی من ارشد فیزیک پزشکیه.

با سلام،

لطفا به قسمت مشاوره که در منو بالایی قرار دارد مراجعه کنید.

سلام. از رشته کامپیوتر هستم و علاقه مند به هوش مصنوعی. امسال علوم شناختی رو هم به عنوان رشته دوم و شناور انتخاب کردم. دنبال منابع گشتم و به سایت تون رسیدم. ممنون میشم برای تهیه تمامی منابع و جزوات و پرسشنامه ها و در صورت وجود پاسخ نامه ها من رو راهنمایی کنید.

سلام. کتاب علوم شناختی مقدمه ای بر مطالعه ذهن فردنبرگ رو میخواستم. لطف کنید راهنمایی بفرمایید. ممنونم🌹

سلام،

در قسمت دانلود کتاب های علوم شناختی قابل دسترس است.

سلام و روز بخیر.
کتاب های اصلی معرفی شده برای اصول علوم شناختی در بازار را پیدا نمی کنم . واقعا نمی دونم باید چیکار کنم . لطفا راهنمایی کنید .
سوال بعد درباره ی زبان است . من یه کم سردرگم هستم برای خواندن زبان . منبع مشخصی معرفی نشده ؟؟؟

سلام،

پیشنهاد میکنیم با انتشارات کتاب ها تماس بگیرید.

برای زبان به پاراگراف منابع زبان مراجعه کنید.

گفته بودین کلاس آمار و روش تحقیق رو بهمن ماه میذارید. کی برگزار میشه؟!!!!!

من دو هفتست مشاوره تلفنی دارم با مجموعه. ممنونم از این همه انگیزه و دلگرمی. برای کنکور ناامید بودم ولی الان بمب انگیزه ام. تازه من هنوز ثبت نام نکردم خخخخخخخ میخوام بهمن ثبت نام کنم

سلام
نیاز به راهنمایی شما برا ی تهیه ی کتب دارم.

در صورت پیدا نکردن کتاب ها از طریق انتشارات اقدام کنید.

باسلام من ۱۲ فصل از کتاب استرنبرک رو خوندم و خلاصه کردم فقط همین از کل منابع .کارشناسی گفتاردرمانی دارم .کتاب فردنبرگ و کتاب دکتر حاتمی رو تو شهرمون قم پیدا نکردم شما میتونید درتهیه این کتابها کمکم کنید ؟ و سوال دیگه اینکه ایا منابع برای اولویت بندی درمطالعه به همان ترتیبی که نوشتید مهم اند ؟لطفا قیمت این دو تا کتابها رو هم بفرمایید .ممنون میشم اگه از منابع بفرمایید کدوم سرفصل ها مهم ترن مخصوصا با این وقت باقیمانده تاکنکور.برا ی زبان تخصصی هم گلدشتاین ارجحه یااسترنبرگ؟ توروخدا به همه سوالاتم جواب بدین خیلی برام مهمه .سپاس از لطفتون

دوست عزیز کتاب هایی که پیدا نکردید را از طریق انتشاراتی که در متن نوشتیم پیگیری کنید. تیراژ کتاب ها کم است و زود تمام می شود.

بله، اولویت به همان ترتیبی است که در سایت ذکر شده.

به طور کلی فصل های مربوط به توجه، حافظه، زبان شناسی شناختی از فصول مهم هر دو مبحث مبانی علوم شناختی و رواشناسی شاختی هستند

کتاب گلدنشتاین از این جهت مهم است که منبع جدیدی به جز استرنبرگ مطالعه میکنید.

با سلام و وقت بخیر
قصد دارم کل کتاب استرنبرگ را بخوانم و فصول مهم آیزنک
لطفا در رابطه با فصول مهم این کتاب راهنمایی بفرمایید
همچنین خواندن کتاب های نوروپسیکولوژی معظمی، کارلسون، فیزیولوژی حائری و علوم اعصاب خرازی برای قسمت علوم اعصاب کافیه یا حتما باید کتاب های گایتون و اسنل هم مطالعه بشود؟
ممنون از راهنماییتون

پاسخ سوال شما بهتر است از طریق مشاوره صورت بگیرد چون مشاور میزان اطلاعات و بک گراند علمی شما را میسنجد و با توجه به آن شما را راهنمایی می کند.

ولی به طور کلی فصول مربوط به توجه، حافظه و زبان شناسی شناختی از فصول خیلی مهم هستند و هر سال قطعا از این فصول سوال می آید.

برای علوم اعصاب هم این کتاب ها کافی هستند ولی منجر به درصد ۱۰۰ نمی شوند. اگر فرصت کردید فصول مرتبط با گایتون را مطالعه کنید.

سلام و وقت بخیر
برای تهیه کتب منابع ارشد به ایمیل بالای صفحه پیام فرستادم و هنوز جوابی دریافت نکردم.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

همه کتب به جز کتاب دکتر حاتمی را در انقلاب می توانید بیابید. کتاب ایشان را از طریق انتشارات تهیه کنید

سلام وقت بخیر
میخواستم بپرسم با منابع رو چطور میتونم تهیه کنم

بی نهایت از خانم فاطمه مجدآبادی ممنوووووونم. در این ۵ ماه مشاور من بودند و تنها مشوقم برای ادامه راه. شما بی نظرید
ممنون از سایت و زحمات بی دریغی که میکشید

سلام کدام بخش از فیزیولوژی باید برای این رشته خوانده شود .متشکرم

با عرض سلام،

مهم ترین آنها فصل های مرتبط با سیستم عصبی و پتانسیل عمل سلول است.

سلام من منابع علوم شناختی رو دارم آخرین چاپ اگه کسی لازم داشت بهم پیام بده نصف قیمت میدم

سلام چه کتابایی رو دارین؟

سلام من میخوامشون به تلگرامم پیام بدین لطفا @eeemmad .

سلام.امکانش هست منابع رو به من هم بدید؟

آیا تمام منابع را دارید؟ میشه پاسخ و قیمت را به ایمیلم بفرستید؟

سلام کتاباتونو فروختید؟؟

سلام. جلد دوم گایتون رو باید بخونیم دیگه درسته؟ ؟
چون جلد یکش که درباره قلب و سیستم گردش خون وایناست!

سلام،
بله

سلام آیا تمام منابع را دارید؟ میشه نام ببرید دقیقا کدوم منابع هستن و قیمت چند؟ اطلاعات را به آدرس ایمیلم ارسال کنید ممنون میشم
آدرس ایمیلmahed.m91@gmail.com

با سلام
من فارق تحصیل رشته Medical and Radiation physics از دانشگاه Birmingham هستم و نزذیک به سه سال در حوزه MRI & FMRI کار کردم. به دلیل جزابتی که ذهن برام داره می خوام از مقطع ازشد علوم شناختی بخونم.
ممنون می شم در مورد تهیه منایع و تاریخ و نحوه برگزاری آزمون و ثبت نام آزمون ارشد راهنمایی م کنید.

منابع که در همین نوشته ذکر شده است. می توانید همه منابع را از سایت های خرید آنلاین کتاب انجام دهید. دفترچه راهنمای کنکور حدود آبان و آذرماه منتشر می شود. تاریخ برگذاری کنکور ارشد هم به روال سال های گذشته اردیبهشت خواهد بود.

موفق باشید

با سلام جلد دوم کتاب گایتون تا اول فصل ۱۲ است ؟

سلام و خدا قوت
لطفا من رو برای تهیه کتاب “علوم شناختی مقدمه ای بر مطالعه ذهن نوشته جی فردنبرگ و گوردون سیلورمن ترجمه محسن افتاده حال (و دیگران) انتشارات موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاع”
راهنمایی بفرمایید.
با سپاس

سلام من رشته ام تجربی بوده در دبیرستان و سطح کتاب فیزیولوژی گایتون برایم تکراری و کسل کننده است. چه کتابی بخوانم که برایم جذابیت داشته باشد؟

سلام. کتاب علوم شناختی مقدمه ای بر مطالعه ذهن فردنبرگ رو از کجای سایت میتونم سفارش بدم؟

سلام
آیا کسی که ارشد نوروساینس شناختی داره میتونه آزمون پی اچ دی نوروساینس سلولی مولکولی رو شرکت کنه؟

سلام . ممنون از مطالب خوبتون من برای شرکت در رشته علوم شناختی نیاز به مشاوره دارم چه کار باید انجام بدم ؟

با سلام،

اطلاعات برای ایمیل شما ارسال شد.

سلام کسی که به evolutionary biology علاقه دارد بهتر است در کدامیک از رشته های موجود در کنکور ایران شرکت کند.

سلام. من به رشته neurolinguistics علاقمندم و می‌خوام برای دکتری در این رشته اپلای کنم. ولی فعلا برای ارشد می‌خوام توانبخشی شناختی رو انتخاب کنم که به اعصاب نزدیک تره تا زبانشناسی همگانی که کلی تر هست. میخواستم بپرسم این گرایش بعداً برای اپلای کردن درسر درست نمیکنه. یعنی دانشگاه های اونور مدرکش رو قبول میکنن؟ چون همچین عنوانی به جز در ایران وجود نداره.

سلام.من به رشته neurolinguistics علاقمندم و می‌خوام برای دکتری در این رشته اپلای کنم ولی فعلا برای ارشد می‌خوام رشته توانبخشی شناختی رو انتخاب کنم که به اعصاب نزدیک تره تا زبانشناسی همگانی که کلی تر هست. میخواستم بپرسم این رشته بعدا دردسر درست نمیکنه؟ یعنی دانشگاه های اونور مدرکش رو قبول میکنن؟ چون همچین عنوانی به جز در ایران وجود نداره.

سلام. کتابهای آفست روانشناسیو علوم شناختی و از این قیبیل را از کجا میتوان خریداری نمود؟ مثلا در تهران برای زبان انتشارات های جنگل و هدف نوین و وصال و زبان آفرین و … وجود دارد. برای آفست رشته هایی مثل روانشناسی کدام انتشاراتی‌ها فعال هستند؟

سلام من برای ارشد رشته علوم شناختی رو انتخاب کردم و نیاز به مشاوره دارم. میشه راهنماییم کنین؟

سلام،

میتوانید از مشاوره تلفنی استفاده کنید. اطلاعات به ایمیل شما ارسال شد.

سلام من دیپلم ریاضی هستم و لیسانس کامپیوتر برای ارشد می تونم این رشته رو بخونم . کلا چه کارشناسی ها و مدارکی می تونن علوم عصب شناسی بخونن ممنون

سلام.من میخوام برای کنکور ارشد ۹۸ علوم شناختی شرکت کنم.برای خرید منابع دچار مشکل شدم.آیا امکان خرید اینترنتی وجود داره؟در این زمینه راهنماییم کنید

سلام میشه در مورد کلاس های اموزشی تهیه بهتر منابع برای کنکور ارشد سال ۹۸ منو راهنمایی کنید؟

سلام. آیا منابع برای کنکور ۹۸ تغییری کردند؟ و از کجا می‌شه تهیه‌شون کرد؟

سلام وقت بخیر. برای دستیابی به کتاب ها و جزوات و همچنین فصول مهم کتاب ها چطوری میتونم از مشاوره شما استفاده کنم؟

سلام.ممنون میشم برای تهیه کتاب علوم شناختی مقدمه ای بر مطالعه ذهن فردنبرگ ترجمه محسن افتاده حال راهنمایی فرمایید.

سلام.من فیزیولوژی پزشکی گایتون ۲۰۱۱رو دارم.همین رو بخونم خوبه یا حتما باید نسخه ی جدیدش رو تهیه کنم؟
ممنون.

سلام و ادب
کتاب امار و روش تحقیق همه فصول هر دو بخش(آمار و روش تحقیق)باید مطالعه بشه؟

بله

سلام من می خواستم راجع به ارشد علوم شناختی اطلاعات بگیرم و نیاز به یک جلسه مشاوره دارم اگه ممکن هست راهنمایی کنید

سلام. چطور می تونم کتاب علوم شناختی مقدمه ای بر مطالعه ذهن فردنبرگ و سیلورمن رو تهیه کنم؟

باسلام وعرض ادب واحترام

من کارشناسی مشاوره دارم قصدم ادامه تحصیل در ارشد علوم شناختی هستش لذا آشنایی چندانی با این رشته ندارم درخواست مشاوره از شما خوبان را دارم،ممنونم اگر محبت فرمایید.

با سلام

نمونه سوالات کنکور ۹۶ در سایت موجود نبود.

آیا امکان بارگذاری هست؟
سپاس

با عرض سلام، تا چند روز آینده بر روی سایت قرار خواهد گرفت.

سلام
من کارشناسی مترجمی زبانم
میخوام علوم شناختی امتحان بدم
کتاب تست با جواب تشریحی میشه لطفا معرفی کنید و چند تا کتاب که خوندنشون مهم تره

با عرض سلام،

برای کنکور علوم شناختی کتاب تست وجود ندارد.

سلام.
عذرخواهی میکنم تنها راه ارتباطی با شما آدرس ایمیلی هست که توی سایت گذاشتید؟شماره تماس یا آدرس برای مشاوره تلفنی یا حضوری دارید؟

تمامی فعالیت های ما در بستر اینترنت صورت میگیرد. لذا از طریق ایمیل اقدام فرمایید.

سلام وقتتون بخیر.من لیسانس مکانیک دارم ،ایا میتونم ارشد علوم شناختی ،بخونم؟؟؟

بله

سلام.ممنون میشم برای تهیه کتاب علوم شناختی مقدمه ای بر مطالعه ذهن فردنبرگ ترجمه محسن افتاده حال راهنمایی فرمایید.آیا منابع برای کنکور ۹۸ تغییری کردند؟ و از کجا می‌شه تهیه‌شون کرد؟

از طریق انتشارات صنایع دفاع اقدام فرمایید

سلام میشه یه شماره تلفن بذارین که بشه باهاتون تماس گرفت از طریق ایمیل که راحت نمیشه ارتباط برقرار کرد من ایمیل هم گذاشتم ولی فایده نداشت

تمامی ایمیل ها پاسخ داده می شود. مخاطب ما مخاطبی است که دسترسی ایمیلی دارد چون مبنای فعالیت ما کاملا مجازی است و نمیخواهیم مبنای فعالیت خودمان را تغییر دهیم.

سلام
خواستم بدونم که کتاب فیزیولوژی گایتون رو باید کامل بخونیم یا فقط بخش مربوط به اعضاب رو باید بلد باشیم؟
از پیش ممنونم بابت وقتی که برای پاسخ دادن اختصاص میدهید

فقط فصول مربوط به دستگاه عصبی

فقط فصول مربوط به سیستم عصبی

سلام و ممنون از اطلاعات خوبتون.
ببخشید اسم مولف کتاب آمار و روش تحقیق چیه؟ یه بار نوشتید دکتر حسن زاده و یه بار نوشتید حسن آبادی.
و آیا سایتی هست که بتونم این کتاب رو به صورت اینترنتی بخرم؟
با تشکر.

سلام و ممنون بابت اطلاعات خوبتون.
ببخشید مولف کتاب آمار و روش تحقیق کیه؟ یه بار نوشتید دکتر حسن زاده یه بار نوشتید حسن آبادی.
و از کدوم سایت میشه این کتاب رو اینترنتی خرید؟
ممنونم

حسن آبادی!

سایت مدرسان شریف

سلام من برای رشته ی بالینی دارم میخونم.و علوم شناختی هم میخوام شرکت کنم ممنون میشم اگر خلاصه ای از منابع وجود داره برای تهیه ش راهنماییم کنید.چون من فرصت خوندن منابع اصلی رو ندارم دیگه

سلام وقت بخیر
آیا کنکور آزمایشی برای ارشد علوم شناختی یرگزار میشه ؟

سال گذشته برگزار کردیم ولی واقعیت این است که به علت پایین بودن جامعه آماری داوطلبان کنکور علوم شناختی (چند هزار نفر) و به دنبال آن جامعه داوطلب کنکورهای آزمایشی (نهایتا بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر) همپوشانی بین رتبه داوطلب در آزمون آزمایشی و کنکور وجود ندارد لذا این کار را صحیح نمی دانیم. بهتر است این وقت را داوطلب به مطالعه منابع بپردازد.

میشه بگید پارسال چند نفر شرکت کرده بودن؟ همچنین توی آزمون دکتری چند نفر شرکت کرده بودن؟

آزمون آزمایشی: ۱۷ نفر.
آزمون دکتری: ۳۰۹ نفر.

سلام. برای ارشد این رشته چه گرایش هایی وجود داره؟ فقط یک گرایش به نام علوم شناختی ست یا چند گرایش داره؟ و این که با مدرک کارشناسی روانشناسی و مدرک ارشد این رشته میشه دکتری روانشناسی بالینی خوند؟

مقاله مربوط به گرایش های علوم شناختی را مطالعه فرمایید

سلام شبتون بخیر ، ممنون میشم برای مشاوره در مورد رشته علوم شناختی راهنماییم کنید که کجا باید تماس بگیرم.

سلام روز بخیر ، میخاستم ازتون راهنمایی بخام که چطور میتوتم اطلاعاتی در خصوص منابع به دست بیارم ، مشاوره تلفنی ، اگر امکانش هست ممنون میشم راهنمایی کنید .

خدمت شما ایمیل شد

من یک ماه پیش کلاس روان شناسی شناختی که مدرسش سرکار خانوم مجدآبادی بودند رو شرکت کردم. اونجا بچه ها درخواست دادند که دوره فشرده آمار و روش تحقیق رو که مدرسش یک آقایی بود (فامیلیشون یادم نیست) برگزار بشه. قرار شد تا اسفند در صورت برگزاری اطلاع رسانی بشع ولی هنوز خبری نشده. خواهش میکنم زودتر اطلاع رسانی کنید. حداقل بگید برگزار میشه یا نه؟!!!

احتمال برگزاری کلاس کمه. اگر حتما کلاس میخواید کلاس های مدرسان شریف رو پیشنهاد میکنیم. اگر کلاس هم برگزار نشه بعد از عید مثل همون کلاس های قبلی در قالب کارگاه های آنلاین برگزار میشه. از طریق ایمیل اطلاع رسانی میکنیم.

کامنت های اینجا ظرفیت شبکه اجتماعی شدن داره. همه رقبا و بک گراندها مشخصه :)))))))))

رتبه یک که منم. چی میگی بابا

تا دیر نشده رتبه ۱ کنکور ۹۹ رو با یک موز من بر میدارم :دی

سلام. رشته قبلی من مهندسی صنایع بوده و دو سال هم در این زمینه کار کردم.من به واسطه دوستم که زبان شناسی شناختی میخونه با این رشته و سایت شما آشنا شدم. برای کنکور ۹۸ ثبت نام کردم ولی فقط کتاب فردنبرگ رو خوندم از منابع. از طرفی میدونم نخوندم و امسال قبول نمیشم از طرفی برام سواله که اگر این دو ماه رو خیلی فشرده بخونم امکان موفقیت دارم؟

با عرض سلام،
همان طور که خودتان گفتید باید واقع بین باشید. میتوانید “قبول شوید” ولی قاعدتا نباید توقع رتبه زیر ۳۰ داشته باشید. اگر مایل بودید می توانید از امکان مشاوره تلفنی استفاده کنید.

برای کنکور ارشد ۹۹ علوم شناختی از کی شروع کنیم خوبه؟

برای کنکور ارشد علوم شناختی ۹۹ مشاوره میخواستم. لطفا هرکاری باید بکنم برای گرفتن نوبت مشاوره به ایمیلم بفرستید.

اطلاعات به ایمیل شما ارسال شده است.

سلام.کتابی که اطلاعات دقیق و علمی درباره خودآگاهی و ناخودآگاه داشته باشه میشناسید معرفی کنید؟؟

سلام
برای کنکور ارشد علوم شناختی مشاوره میخواستم لطفا راهنمایی کنید

منم برنامه ریزی برای کنکور ارشد ۹۹ علوم شناختی میخواستم. برای منم بفرستید که چیکار کنم

با سلام و احترام
آیا جزوات خلاصه دروس علوم سناختی و روانشناختی یا فیزیولوژی را دارید که ارسال کنید
با تشکر

سلام. من کتاب فردنبرگ رو نتونستم تهیه کنم. میشه لطفا راهنماییم کنید. ممنون

سلام من یه سوال دارم که این رشته همان رشته نوروساینس هست
و اینکه از لیسانس علوم ازمایشگاهی می توان یرای ارشد نوروساینس شرکت کرد؟

سلام. آیا باید دو جلد کتاب فیزیولوژی پزشکی گایتون رو خوند یا فقط بخش مربوط به مغز؟

سلام .من کارشناسی حسابداری دارم و به رشته روانشناسی علاقمندم و دوستان رشته نوروساینس رو بهم پیشنهاد کردن برای ارشد میخواستم یه مشاوره بگیرم .و منابع برای کنکور ارشد رو میخواستم ممنون میشوم سوالاتمو پاسخ دهید.

سلام
وقت بخیر
میخواستم ببینم منابع علوم شناختی رو میشه توی کتابخونه های حسینیه ارشاد و کتابخونه ملی دسترسی داشت؟
ممنون میشم

سلام وقت بخیر
من متقاضی ارشد علوم شناختی کنکور سال ۹۹ هستم . درخصوص منابع به روز و مفید و همچنین مشاوره نیاز به همکاری دارم . ممنون میشم اگه به بنده پاسخ بدید

سلام حسته نباشید .
اینکه رشته کارشناسیمون چی باشه مهمه؟

سلام خسته نباشید
میخاسم بدونم من اگه بخام علوم شناختی گرایش توانبخشی رو قبول شم باید کدوم درسارو بالا بزنم یعنی ضریب خاسی داره برای قبولی تو این گرایش از رشته علوم شناختی

با سلام من لیسانس زیست دارم وارشدمشاوره آیا برای دکتری میتونم این رشته رو شرکت کنم واینکه میخوام از مشاوره گروه شما استفاده کنم ممنون

با سلام من نیاز به مشاوره درمورد این رشته داشتم ممنون میشم

سلام
کدوم فصلای کتاب گایتون لازمه مطالعه بشه؟
(فقط جلد دوی کتاب کافیه؟)

بالاتر گفتند بلی

سلام ما نیاز به منابع کنکور ارشد رشته روانشناختی دارم

سلام خسته نباشید
من به این رشته خیلی علاقمندم میخواستم بدونم خوندن چه رشته ای تو کارشناسی کمک بیشتری به ارشد این رشته میکنه؟

سلام ببخشید برای اینکه درسهای علوم اعصاب بفهمیم و عملکرد مغز
باید پیش نیاز مفاهیم شیمی و زیست بلد باشیم ؟ کلا پیش نیاز این رشته چیه ؟ ممنون میشم جواب بدید .

سلام

من میخوام وارد حیطه نرومارکتینگ بشم و در این زمینه کار و تلاش کنم و در سال ۹۹ میخوام در کنکور شرکت کنم.
باید چه گرایشی رو انتخاب کنم؟

آیا در ایران شرکت هایی هستند که نیاز به کارشناس در این حیطه داشته باشند؟

سلام، من لیسانس پرستاری دارم، میتونم کنکور ارشد علوم شناختی بدم؟

بخش ۱۰ کتاب گایتون مطالبی در مورد پشم هست واقعا خواندن ش لازمه ؟ یا مباحث مربوط به عصب فقط

سلام و خسته نباشید ممنون از اطلاعاتی که در وب سایتتون به اشتراک میزارید..من میخوام کنکور علوم شناختی شرکت کنم، و علاقه مند به گرایش ذهن مغز تربیت هستم، آیا میتونم بدون اینکه به سئوالت زبان و آمار پاسخ بدم اما بقیه دورس رو درصد مناسبی بزنم، در این گرایش قبول بشم؟

سلام وقت بخیر من کارشناس ارشد آمارم آیا می تونم دکترای روانشناسی شناختی شرکت کنم؟

سلام وقت بخیر
ایا رشته علوم شناختی همان نوروساینس است که در ایران اینگونه ترجمه شده

با عرض سلام،
خیر

سلام ممنون از توضیحاتتون
من علوم شناختی گرایش رسانه می خوام شرکت کنم در منابع فرقی نمی کنه؟
ممنون

با عرض سلام،
فرقی نداره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

برای دریافت وقت مشاوره و یا خرید کتب و جزوات مربوط به علوم شناختی، کنکور علوم شناختی و مسابقه دانش مغز می‌توانید با ایمیل irancognitivescience@gmail.com در ارتباط باشید.

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد مجموعه علوم شناختی با توجه به گرایش مدنظرشان لازم است به سؤالات تعدادی از ۵ سرفصل آزمون کارشناسی ارشد مجموعه علوم شناختی که در دفترچه‌ ثبت‌نام کنکور ارشد معرفی شده، پاسخ دهند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

سرفصل‌ها و ضرایب دروس گرایش‌های مختلف کنکور کارشناسی ارشد مجموعه علوم شناختی براساس دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۹۹ به شرح زیر است:

۱- زبان عمومی و تخصصی انگلیسی

۲- روانشناسی شناختی

منابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شناختی

۳- آمار و روش تحقیق

۴- مبانی علوم اعصاب

۵- اصول علوم شناختی

گرایش‌های مختلف مجموعه علوم شناختی به شرح زیر است:

۱- ذهن، مغز و تربیت

۲- روان شناسی شناختی

۳- توانبخشی شناختی

۴- طراحی و خلاقیت

۵- رسانه 

برای مشاهده منابع کنکور کارشناسی ارشد مجموعه علوم شناختی به لینک زیر مراجعه نمایید:

منابع کنکور ارشد علوم شناختی

وب‌سایت مسترتست، با هدف اطلاع‌رسانی و مشاوره کنکور کارشناسی ارشد و پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی گردیده است و تلاش می‌کند با ایجاد ارتباط بین داوطلبان کارشناسی ارشد و پاسخ‌دهی به سؤالات ایشان راه را برای موفقیت داوطلبان هموار نماید.

ما در این راه همواره کنار شما عزیزان هستیم.

مطابق دفترچه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است، برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته علوم شناختی نیازی به داشتن مدرک کارشناسی با رشته مرتبط نیست. فارغ‌‌التحصیلان کلیه رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور مجاز به ثبت‌نام در کنکور کارشناسی ارشد این رشته هستند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

رشته علوم شناختی در مقطع کارشناسی ارشد دارای ۲ گرایش به شرح زیر است:

۱) ذهن، مغز و تربیت

۲) روانشناسی شناختی

منابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شناختی

۳) توانبخشی شناختی

۴) طراحی و خلاقیت

۵) رسانه

داوطلبان هر یک از گرایش‌های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد رشته علوم شناختی لازم است با توجه به سرفصل ها و ضرایب دروس امتحانی آزمون کارشناسی ارشد رشته علوم شناختی که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ۹۹ درج شده، به سؤالات امتحانی ۵ سرفصل آزمون کارشناسی ارشد رشته علوم شناختی پاسخ دهند.

تعداد سؤالات دروس امتحانی رشته علوم شناختی در کنکور کارشناسی ارشد بر اساس دفترچه سؤالات کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ علوم شناختی مطابق جدول زیر است:

ردیف

دروس امتحانی

تعداد سؤالات

۱

زبان عمومی و تخصصی انگلیسی

۳۰

۲

روانشناسی شناختی

۲۵

۳

آمار و روش تحقیق

۲۵

۴

مبانی علوم اعصاب

۲۵

۵

اصول علوم شناختی

۲۵

سازمان سنجش هر ساله تنها به اعلام عناوین دروس امتحانی آزمون کارشناسی ارشد علوم شناختی و ضرایب دروس امتحانی برای هر یک از گرایش‌های این رشته به‌صورت کلی اقدام می‌کند. اما جزئیات منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته علوم شناختی اعلام نمی‌شود.

در ادامه منابع پیشنهادی آزمون کارشناسی ارشد علوم شناختی که می‌توانند منابع مناسبی جهت موفقیت داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ باشند ارائه شده است.

عناوین دروس امتحانی

منابع

زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)

عمومی: ۱– کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی، شهاب اناری و همکاران، انتشارات مبتکران. ۲– کتاب گرامر زبان انگلیسی، عباس فرزام، انتشارات باستان. ۳– کتاب تافل رهنما، ابراهیم نظری تیموری، انتشارات رهنما. ۴– کتاب ۵۰۴ واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل.

تخصصی: ۱– Essential psychology ، لیندا لیل ، انتشارات ساوالان ۲– Reading in psychology ، کیانوش هاشمیان ، انتشارات سمت ۳– کتاب روانشناسی شناختی نوشته گلداشتین

روان شناسی شناختی

۱– کتاب روان شناسی شناختی استرنبرگ. ۲– روان شناسی شناختی آیزنک

آمار و روش تحقیق

آمار: ۱– کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت (جلد ۱ و ۲)، تالیف عادل آذر و منصور مؤمنی و سعید جعفری، انتشارات سمت. ۲– کتاب آمار کاربردی، تالیف وحید ناصحی فر، انتشارات ترمه.

زوش تحقیق: ۱– کتاب روش های تحقیق در مدیریت، تالیف اوما سکاران، مترجم محمد صائبی و محمود شیرازی، انتشارات موسسه آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی. ۲– کتاب روش های تحقیق، تالیف زهره سرمد و عباس بازرگان و الهه حجازی، انتشارات آگه.منابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شناختی

مبانی علوم اعصاب

۱– کتاب یادداشت های علوم اعصاب، مولف آلان لانگستاف،. ترجمه داوود معظمی. انتشارات سمت. ۲– کتاب علوم اعصاب شناختی، مولفان افسانه زرقی، علیرضا زالی، امیر سعید صدیقی و فرزاد اشرافی، انتشارات آبگین رایان. ۳– کتاب مبانی علوم اعصاب شناختی، مولفان برنارد بارس و نیکول گیج، انتشارات سمت.

اصول علوم شناختی

۱– کتاب فردنبرگ. ۲– کتاب علوم شناختی تألیف حاتمی ۳– کتاب تاگارد

 

ازجمله منابع مهم برای کسب آمادگی جهت آزمون ارشد، مطالعه و مرور سؤالات کنکور کارشناسی ارشد سال‌های گذشته است. چرا که از طرفی داوطلبان با نحوه طرح سؤالات از سوی طراحان آشنا شده و از سویی دیگر احتمال تکرار سؤالات سال‌های گذشته دور از ذهن نیست. علاوه بر این، مرور سؤالات به نوعی مرور مباحث مطالعه‌ شده نیز می‌باشد.

سؤالات کنکور کارشناسی ارشد علوم شناختی از طریق صفحات زیر قابل دریافت است:

دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ علوم شناختی

دانلود سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۹۷-۹۸ علوم شناختی

دانلود سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۹۷– ۹۶ مجموعه علوم شناختی

دانلود سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۹۶– ۹۵ مجموعه علوم شناختی

جهت کسب اطلاع از ظرفیت پذیرش کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری و آزاد در گرایش‌های مختلف رشته علوم شناختی می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

ظرفیت پذیرش کنکور کارشناسی ارشد علوم شناختی

 

جهت کسب اطلاع از کارنامه و رتبه‌های قبولی کنکور کارشناسی ارشد در گرایش‌های مختلف رشته علوم شناختی سال‌های گذشته می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

رتبه های قبولی کنکور ارشد علوم شناختی

همچنین جهت کسب اطلاع از زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹  و زمان برگزاری کنکور ارشد ۹۹ می‌توانید به صفحات مربوطه مراجعه نمایید.

منابعی که برای کنکور ارشد علوم شناختی معرفی کردید، خیلی هاش درست نیست
مثلا برای درس روان شناسی شناختی مهمترین کتاب روان شناسی شناختی استرنبرگ
هست و بعد از اون کتاب روان شناسی شناختی آیزنک که آیزنک خیلی اهمیت کمی داره نسبت به استرنبرگ
و اصلا کتاب هیلگارد و سانتراک مناسب این درس نیست، چون خوندن هیلگارد و
سانتراک زمان زیادی میبره و در عین حال سوال خیییلی کمی هم ازش میاد، من خودم
فقط با خوندن کتاب استرنبرگ حدود ۸۰ درصد تست های کنکورهای سال قبل رو درست زدم، فقط
کنکور سال ۹۵ از حدود نصف سوالات از آیزنک بود نصفش از استرنبرگ

در مورد اصول علوم شناختی هم اول کتاب فردنبرگ مهمه، بعد کتاب علوم شناختی
تألیف حاتمی، و در آخر تاگارد

خواهشا اطلاعات غلط در اختیار داوطلب ها نذارین، که باعث بشه وقتشون هدر بره

وب‌سایت مسترتست، با هدف اطلاع‌رسانی و مشاوره کنکور کارشناسی ارشد و پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی گردیده است و تلاش می‌کند با ایجاد ارتباط بین داوطلبان کارشناسی ارشد و پاسخ‌دهی به سؤالات ایشان راه را برای موفقیت داوطلبان هموار نماید.

ما در این راه همواره کنار شما عزیزان هستیم.

ارشد شناختی, معرفی منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم شناختی

    ❌ مطالعه تمام منابع گفته شده به غیر از آمار و احتمالات مهندسی و روانشناسی شناختی آیزنک ضروری است. توجه منابع قطعی نبوده و احتمالاتی هستند. برای کنکور کارشناسی ارشد و دکتری وزارت علوم، سازمان سنجش فهرست منابعی را منتشر “نمی کند” و فهرستی تحت عنوان منابع رسمی …

مصاحبه با رتبه های برتر

ضمن تبریک به شما در ابتدا لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از کدام شهر هستید.رتبه کنکور و درصدهای خود در دروس مختلف را بیان کنید؟ سلام آرزو قندچی هستم از تهران. رتبه کنکور من ۲۹ بوده که درصدهام به ترتیب زیر هستند : زبان : ۲۵٫۵۶ روانشناسی شناختی …

معرفی منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم شناختی

منابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شناختی

 مطالعه تمام منابع گفته شده به غیر از آمار و احتمالات مهندسی و روانشناسی شناختی آیزنک ضروری است. توجه منابع قطعی نبوده و احتمالاتی هستند. برای کنکور کارشناسی ارشد و دکتری وزارت علوم، سازمان سنجش فهرست منابعی را منتشر “نمی کند” و فهرستی تحت عنوان منابع رسمی سازمان سنجش برای …

ارشد شناختی, کارنامه ها, مصاحبه با رتبه های برتر

ضمن تبریک به شما در ابتدا لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از کدام شهر هستید.رتبه کنکور و درصدهای خود در دروس مختلف را بیان کنید؟ سیده نادیا حسینی زاوه هستم از شهر مشهد رتبه ی ۲۴ کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۶ رو کسب کردم و درصدهای دروس مختلفم …

ارشد شناختی, کارنامه ها, مصاحبه با رتبه های برتر

ضمن تبریک به شما در ابتدا لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از کدام شهر هستید.رتبه کنکور و درصدهای خود در دروس مختلف را بیان کنید؟ سلام بر شما! احمد لطفی هستم. اهل شهرستان شاهرود هستم و دانشجو در تهران. رتبه ی ۳ کنکور علوم شناختی هستم. رشته شما …

ارشد شناختی, کارنامه ها, مصاحبه با رتبه های برتر

ضمن تبریک به شما در ابتدا لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از کدام شهر هستید.رتبه کنکور و درصدهای خود در دروس مختلف را بیان کنید؟ نرگس نقیبی هستم، اهل مشهد و ساکن تهران رتبه یک علوم شناختی. رشته شما در مقطع لیسانس چه بوده است ؟ آیا در …

ارشد شناختی, معرفی منابع کنکور کارشناسی ارشد علوم شناختی

    ❌ مطالعه تمام منابع گفته شده به غیر از آمار و احتمالات مهندسی و روانشناسی شناختی آیزنک ضروری است. توجه منابع قطعی نبوده و احتمالاتی هستند. برای کنکور کارشناسی ارشد و دکتری وزارت علوم، سازمان سنجش فهرست منابعی را منتشر “نمی کند” و فهرستی تحت عنوان منابع رسمی …

مصاحبه با رتبه های برتر

ضمن تبریک به شما در ابتدا لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از کدام شهر هستید.رتبه کنکور و درصدهای خود در دروس مختلف را بیان کنید؟ « با سلام. آزاده اسماعیلی هستم. از کرمانشاه. رتبه۲۱. درصدهای من: روانشناسی۶۰ اصول شناختی۵۴.۶۷ علوم اعصاب۴۸ آمار وروش تحقیق۴۴ زبان۲۶.۶۷» رشته شما در …

منابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شناختی

خبرنامه دانشجویان ایران: دوره کارشناسی ارشد علوم شناختی با تاکید بر روان شناسی شناختی از بهمن 1386 آغاز به کار نمود. چهارده پذیرفته شده اولین دوره این رشته با هماهنگی و تایید وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری از میان شرکت کنندگان در آزمون سراسری کارشناسی ارشد آن سال برگزیده شدند — روندی که از آن سال به بعد هر ساله ادامه دارد.  جزییات بیشتر در مورد ویژگی های این رشته، چگونگی ورود به آن، و درس ها در زیر می آید.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ویژگی های کلی و عنوان های درس های اجباری و اختیاری دوره کارشناسی ارشد علوم شناختی در زیر آمده است.
•         تعریف
•        هدف
•         ضرورت و اهمیت دوره
•         طول دوره و شکل نظام
•         تعداد و نوع واحدهای درسی دوره
•         نقش و توانایی دانش آموختگان
•         شرایط ورود به رشته
•         آزمون ورودی
•         مواد آزمون ورودی و ضریب های آنها
•         عنوان های درس های اجباری
•         عنوان های درس های اختیاری
•         درس های پیش‌نیاز و جبرانی
 

الف: ویژگی های کلی1- عنوان رشته:
 علوم شناختی ( با تمرکز بر روانشناسی شناختی)، مقطع کارشناسی ارشد

2- تعریف:
 علوم شناختی ، دانشی جدید در زمینه ذهن و مغز است. دانشمندان این رشته می‌کوشند تا در خصوص ادراک، تفکر، حافظه، فهم زبان، یادگیری و سایر فرایند‌های ذهنی و پدیده‌های موثر در آگاهی و شناخت به درک عمیق‌تری دست پیدا کنند و مکانیسم‌ها و فرایند‌هایی را که در بروز این پدیده‌ها دخالت دارند بطور دقیق بررسی نمایند.

علوم شناختی، دانشی بین رشته‌ای است که از تعامل رویکرد‌های مختلف مطالعة ذهن همانند روانشناسی، دانش رایانه، دانش عصب پایه، فلسفه و زبان شناسی شکل می‌گیرد.
روانشناسی به مطالعة رفتار انسان، آگاهی، ادراک، توجه، حافظه، هیجان و فهم زبان می‌پردازد.منابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شناختی

مسائلی مثل هوش مصنوعی، استفاده از فرایند‌های رایانه‌ای برای فهم فرایند‌های شناختی و طراحی در زمینه شباهتهای انسان و ماشین در حوزة دانش رایانه قرار می‌گیرد.

علم عصب پایه، ساختار و فرایند‌های سیستم عصبی را مد نظر قرار می‌دهد و هدف علم عصب‌پایة شناختی بطور اختصاصی بررسی ارتباط سیستم عصبی و مواد موجود در آن با فرایند‌ها و بازنمایی‌های ذهنی است.

فلسفه ذهن به منطق، معنا، باز نمایی و رابطة بین ذهن، مغز، رفتار و آگاهی می‌پردازد و زبان شناسی نیز ماهیت و ساختار زبان انسان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
دانشمندان و دانشجویان این رشته باید در تمام زمینه‌های فوق به کسب علم و تجربه بپردازند.

3- هدف:
 امروزه ایجاد رشته‌هایی که با فن آوری اطلاعات ارتباط مستقیم دارند یکی از اهداف بسیاری از دانشگاههای معتبر دنیاست. علوم شناختی نیز با توجه به ماهیت بین رشته‌ای و ارتباط مستقیم آن با جدیدترین پیشرفتهای علمی در زمینه‌علوم مختلف این فرصت را برای علاقمندان فراهم می‌آورد که به علم آموزی و پژوهش در این رشته جدید بپردازند . از نظر پیشرفت آموزش عالی نیز احداث چنین رشته‌هایی موجب افزایش اعتبار جهانی مراکز آکادمیک ایجاد کننده خواهد شد. یکی از خصوصیات مهم رشته علوم شناختی ماهیت بین رشته‌ای آن است. و ایجاد این رشته در واقع فرصتی برای بهره وری بیشتر از امکانات و شرایط موجود دانشگاهها است. برگزاری این دوره زمینه‌ای مشترک برای همکاری علمی پژوهشکده علوم شناختی و دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی (و احتمالا سایر دانشکده‌ها) را فراهم می‌آورد و موفقیت آن نمادی از موفقیت کار علمی گروهی خواهد بود.

4- ضرورت و اهمیت دوره:
در دهة اخیر کشورهایی که از نظر فن آوری پیشرفته تر بوده اند و توانسته‌اند علوم را تلفیق و ممزوج نمایند پیشرفت بسیار خوبی داشته‌اند. بنابر این ایجاد چنین رشته‌هایی در کشور ما نیز اثرات بسیار خوبی در بهبود وضعیت آموزشی سایر علوم خواهد داشت. همچنین با توجه به اهمیت پژوهش در رشته‌های مختلف، ماهیت پژوهشی این رشته کمک خواهد کرد که علاقمندان به پژوهش در رشته‌های روانشناسی، زبان‌شناسی، فلسفه ، هوش مصنوعی و علم عصب پایه بتوانند مهارت ‌های لازم را در این خصوص بدست آورند.

یکی از خصوصیات مهم رشته علوم شناختی ماهیت بین رشته‌ای آن است. و ایجاد این رشته در واقع فرصتی برای بهره وری بیشتر از امکانات و شرایط موجود دانشگاهها است. برگزاری این دوره زمینه‌ای مشترک برای همکاری علمی فراهم می‌آورد و موفقیت آن نمادی از موفقیت کار علمی گروهی خواهد بود.

5- طول دوره و شکل نظام:
دوره کارشناسی ارشد علوم شناختی (با تمرکز بر روانشناسی شناختی) حداقل شامل 4 ترم (2 سال) و دارای32 واحد بوده و به شکل نظام کارشناسی ارشد ناپیوسته می‌باشد.

6- تعداد و نوع واحدهای درسی دوره:
برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد علوم شناختی (با تمرکز بر روان شناسی شناختی) شامل 32 واحد به شرح زیر می‌باشد
– واحد‌های الزامی                                      24    واحد
– واحد‌های اختیاری                                     8      واحد
– تبصره : باید دو واحد از دروس بر اساس تحقیق نظری فردی یا گروهی توسط دانشجویان انجام شود و به شکل سمینار ارائه گردد.
 
– پروژه و پایان نامه                                        4   واحد
 
– تبصره 1- دانشجویان پس از گذراندن دروس پایه و اصلی، بویژه روش تحقیق در علوم شناختی می‌توانند پروژه تحقیقاتی دوره کارشناسی ارشد خود را با نظر استاد راهنما و توافق کمیته تحصیلات گروه انتخاب نمایند.
– تبصره 2- مدت زمان لازم برای گذراندن دروس و تهیه و تدوین پایان نامه تابع شرایط عمومی در مقررات تحصیلات تکمیلی دانشگاه و پژوهشکده است.

7- نقش و توانایی دانش آموختگان: فارغ التحصیلان این رشته دارای توانایی‌ها و ویژگیهای زیر خواهند بود:
•       دانش پایه در زمینه روانشناسی شناختی، فلسفة ذهن، طراحی مدلهای شناختی، زبان شناسی نوروپسیکولوژی و روش شناسی تحقیق
•          مهارت ارزیابی انتقادی ادبیات علمی علوم شناختی و کاربرد عملی نظریات و روشهای آن
•          تجربه و توانایی در طراحی و انجام پژوهشهای گوناگون در حوزه علوم شناختی به صورت مستقل
•          مهارت‌های لازم درکاربردی ساختن خلاقانه علوم شناختی در زمینه‌های مختلف  

8- شرایط ورود به رشته:
– دارا بودن کلیه ضوابط و شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبین شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته مندرج در دفترچه راهنمای آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌گردد.
– موفقیت در آزمون ورودی و دارا بودن شرایط ذکر شده در آئین نامه کلی کارشناسی ارشد مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی

9- آزمون ورودی:
– آزمون ورودی رشته علوم شناختی تنها از طریق آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سازمان سنجش آموزش کشور و به عنوان جزیی از رشته‌های مجموعه روانشناسی برگزار می شود.  اسامی پذیرفته شدگان، بر اساس نمره اکتساب شده در آزمون، از طریق سازمان سنجش به پژوهشکده اعلام  می گردد.

10 – مواد آزمون ورودی و ضریب های آنها:
1- متون روانشناسی به زبان انگلیسی (ضریب2 )
2- آمار و روش تحقیق(ضریب3 )
3- روانشناسی رشد(ضریب1 )
4- روانشناسی بالینی(ضریب1 )
5- روانشناسی عمومی(ضریب2 )
6- فیزیولوژی اعصاب و غدد(ضریب2)
7- احساس و ادراک (ضریب1 )
8- فلسفه ذهن و زبان(ضریب 1)

ب: جدول های واحد / درس های اجباری و اختیاری دوره


1-عنوان های درس های اجباری

کد درس    نام درس    تعداد واحد    جمع    ساعت نظری    عملی    پیشنیاز یا زمان ارائه درس
1    روانشناسی شناختی (1)        2       34    34    –    –
2    آمار پیشرفته و تحلیل داده‌ها    1+1     17    17    17    –
3    اصول علوم شناختی    2     34    34    –    روش تحقیق در علوم شناختی ، روانشناسی شناختی(1و2)
4    روانشناسی شناختی(2)    2     34    34    –    –
5    مدل سازی شناختی     1+2     51    34    17    روش تحقیق در علوم شناختی، آمار پیشرفته
6    روش‌ها و طرح‌های آزمایشی در علوم شناختی     1+1    34    17    17    –
7    روش تحقیق در علوم شناختی    2    34    34    –    
8    اصول علم عصب پایه    2    34    34    –    –
9    اصول زبان شناسی    2    34    34    –     –
10    فلسفه ذهن    2    34    34     –     –
11    پایان نامه    4    –    –    –    
     جمع    25    340    357    51   

2-عنوان های درس های اختیاری*
کد درس    نام درس    تعداد واحد    جمع    ساعت نظری    عملی    پیشنیاز یا زمان ارائه درس
1    رشد شناختی    2     34    34            اصول علوم شناختی
2    ذهن، هوشیاری و خودآگاهی    2     34    34         فلسفه ذهن
3    آنالوژی    2     34    34         مدل‌سازی شناختی
4    مدل سازی جامع    2     34    34         مدل‌سازی شناختی     
5    روانشناسی زبان    2     34    34         اصول زبان‌شناسی
6    رویکرد‌های‌علم عصب پایه شناختی و نوروپسیکولوژی به هیجان، عاطفه و شخصیت    2    34    34         اصول علم عصب پایه،    اصول علوم شناختی
7    علم‌‌عصب‌‌پایه‌شناختی و نوروپسیکولوژی فرایند‌های عالی شناختی                
1+2    
51    
34    
17    اصول علم عصب پایه، روانشناسی شناختی (1و2)
8    
شناخت شناسی    2    34    34         
9    
فلسفه زبان    
2    
34    
34         
اصول زبان‌شناسی، فلسفه ذهن

* دانشجویان می‌توانند حداکثر 8 واحد از دروس اختیاری را به انتخاب خود برگزینند.

3- درس های پیش‌نیاز و جبرانی
با توجه به اینکه برنامه درسی دوره پیشنهادی با تمرکز بر روانشناسی شناختی است بنابراین عمده دانش و توانایی مورد نیاز برای گذراندن آن، مربوط به مباحث روانشناختی می‌شود و داوطلبانی که در آزمون ورودی پذیرفته میشوند دارای دانش و توانایی کافی در این حوزه خواهند بود .  با اجرای تمهیدات فوق به نظر می‌رسد که نیاز به ارائه واحدهای جبرانی تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد اما در صورت لزوم وبا تشخیص کمیته تحصیلات تکمیلی واحدهایی بر اساس نیاز دانشجویان به عنوان دروس جبرانی در نظر گرفته خواهد شد.

علوم شناختی ، دانشی جدید در زمینه ذهن و مغز است. دانشمندان این رشته می‌کوشند تا در خصوص ادراک، تفکر، حافظه، فهم زبان، یادگیری و سایر فرایند‌های ذهنی و پدیده‌های موثر در آگاهی و شناخت به درک عمیق‌تری دست پیدا کنند و مکانیسم‌ها و فرایند‌هایی را که در بروز این پدیده‌ها دخالت دارند بطور دقیق بررسی نمایند.

علوم شناختی، دانشی بین رشته‌ای است که از تعامل رویکرد‌های مختلف مطالعة ذهن همانند روانشناسی، دانش رایانه، دانش عصب پایه، فلسفه و زبان شناسی شکل می‌گیرد.
روانشناسی به مطالعة رفتار انسان، آگاهی، ادراک، توجه، حافظه، هیجان و فهم زبان می‌پردازد.

مسائلی مثل هوش مصنوعی، استفاده از فرایند‌های رایانه‌ای برای فهم فرایند‌های شناختی و طراحی در زمینه شباهتهای انسان و ماشین در حوزة دانش رایانه قرار می‌گیرد.

علم عصب پایه، ساختار و فرایند‌های سیستم عصبی را مد نظر قرار می‌دهد و هدف علم عصب‌پایة شناختی بطور اختصاصی بررسی ارتباط سیستم عصبی و مواد موجود در آن با فرایند‌ها و بازنمایی‌های ذهنی است.

فلسفه ذهن به منطق، معنا، باز نمایی و رابطة بین ذهن، مغز، رفتار و آگاهی می‌پردازد و زبان شناسی نیز ماهیت و ساختار زبان انسان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

دانشمندان و دانشجویان این رشته باید در تمام زمینه‌های فوق به کسب علم و تجربه بپردازند. دوره کارشناسی ارشد علوم شناختی با تاکید بر روان شناسی شناختی از بهمن 1386 آغاز به کار نمود. چهارده پذیرفته شده اولین دوره این رشته با هماهنگی و تایید وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری از میان شرکت کنندگان در آزمون سراسری آن سال گزیده شدند.

دوره کارشناسی ارشد علوم شناختی (با تمرکز بر روانشناسی شناختی) حداقل شامل 4 ترم (2 سال)  و به شکل نظام کارشناسی ارشد ناپیوسته می‌باشد.

برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد علوم شناختی (با تمرکز بر روان شناسی شناختی) شامل 32 واحد به شرح زیر می‌باشد
– واحد‌های الزامی                                      24    واحد
– واحد‌های اختیاری                                     8      واحد
– تبصره : باید دو واحد از دروس بر اساس تحقیق نظری فردی یا گروهی توسط دانشجویان انجام شود و به شکل سمینار ارائه گردد.
 
– پروژه و پایان نامه                                        4   واحد
 – تبصره 1- دانشجویان پس از گذراندن دروس پایه و اصلی، بویژه روش تحقیق در علوم شناختی می‌توانند پروژه تحقیقاتی دوره کارشناسی ارشد خود را با نظر استاد راهنما و توافق کمیته تحصیلات گروه انتخاب نمایند.
– تبصره 2- مدت زمان لازم برای گذراندن دروس و تهیه و تدوین پایان نامه تابع شرایط عمومی در مقررات تحصیلات تکمیلی دانشگاه و پژوهشکده است.
 فارغ التحصیلان این رشته دارای توانایی‌ها و ویژگیهای زیر خواهند بود:
•       دانش پایه در زمینه روانشناسی شناختی، فلسفة ذهن، طراحی مدلهای شناختی، زبان شناسی نوروپسیکولوژی و روش شناسی تحقیق
•          مهارت ارزیابی انتقادی ادبیات علمی علوم شناختی و کاربرد عملی نظریات و روشهای آن
•          تجربه و توانایی در طراحی و انجام پژوهشهای گوناگون در حوزه علوم شناختی به صورت مستقل
•          مهارت‌های لازم درکاربردی ساختن خلاقانه علوم شناختی در زمینه‌های مختلف   

شرایط ورود به رشته:
– دارا بودن کلیه ضوابط و شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبین شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته مندرج در دفترچه راهنمای آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌گردد.
– موفقیت در آزمون ورودی و دارا بودن شرایط ذکر شده در آئین نامه کلی کارشناسی ارشد مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی

آزمون ورودی:
– آزمون ورودی رشته علوم شناختی تنها از طریق آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سازمان سنجش آموزش کشور و به عنوان جزیی از رشته‌های مجموعه روانشناسی برگزار می شود.  اسامی پذیرفته شدگان، بر اساس نمره اکتساب شده در آزمون، از طریق سازمان سنجش به پژوهشکده اعلام  می گردد.

  مواد آزمون ورودی و ضریب های آنها:
1- متون روانشناسی به زبان انگلیسی (ضریب2 )
2- آمار و روش تحقیق(ضریب3 )
3- روانشناسی رشد(ضریب1 )
4- روانشناسی بالینی(ضریب1 )
5- روانشناسی عمومی(ضریب2 )
6- فیزیولوژی اعصاب و غدد(ضریب2)
7- احساس و ادراک (ضریب1 )
8- فلسفه ذهن و زبان(ضریب 1)

درس های پیش‌نیاز و جبرانی
با توجه به اینکه برنامه درسی دوره پیشنهادی با تمرکز بر روانشناسی شناختی است بنابراین عمده دانش و توانایی مورد نیاز برای گذراندن آن، مربوط به مباحث روانشناختی می‌شود و داوطلبانی که در آزمون ورودی پذیرفته میشوند دارای دانش و توانایی کافی در این حوزه خواهند بود .  با اجرای تمهیدات فوق به نظر می‌رسد که نیاز به ارائه واحدهای جبرانی تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد اما در صورت لزوم وبا تشخیص کمیته تحصیلات تکمیلی واحدهایی بر اساس نیاز دانشجویان به عنوان دروس جبرانی در نظر گرفته خواهد شد.

منابع علوم شناختی:متون تخصصی روانشناسی به زبان انگلیسی
1- Essential psychology ،  لیندا لیل، انتشارات ساوالان← برای دانشجویانی که دنبال یک منبع سطح بالا نیستند.
2-  Reading in psychology ، کیانوش هاشمیان، انتشارات سمت← برای دانشجویانی که دنبال یک منبع سطح بالاتر هستند.
3- تست¬های زبان سال¬های قبل کنکور
4- سایر کتاب¬هایی که در حوزه¬ی زبان تخصصی روانشناسی نوشته شده¬اند. مانند: کتب اساتید بزرگوار سید¬ محمدی، مُندی، یا دیکشنری تخصصی روانشناسی نوشته¬ی دکتر براهنی و همکاران، یا فرهنگ توصیفی اصطلاحات روانشناسی/ فرانک برونو؛ ترجمه فرزانه طاهری و مهشید یاسایی.
5- متون تخصصی روانشناسی، انتشارات ماهان
7- هر متن انگلیسی¬ای که در مورد یکی از حوزه¬¬های اصلی روانشناسی می¬باشد.
   —————————————————————————آمار و روش تحقیق
1-     احتمالات و آمار کاربردی، دکتر علی دلاور، انتشارات رشد
2- مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، دکتر علی دلاور، انتشارات رشد
3- استنباط آماری در پژوهش رفتاری، حیدر علی هومن، انتشارات فروزش
4- روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، دکتر علی دلاور،  نشر ویرایش
5- روش تحقیق در علوم رفتاری، سرمد/ بازرگان و حجازی، نشر آگه
6- روش¬های تحقیق در علوم رفتاری، رمضان حسن زاده، انتشارات ساوالان
8- کتاب آمار و روش تحقیق، انتشارات ماهان   
   ——————————————————————————-روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان
1- روانشناسی فیزیولوژیک، دکتر عبدالکریم کریم خداپناهی، انتشارات سمت
2- مبانی روانشناسی فیزیولوژیک، کارلسون، ترجمه مهرداد پژهان، انتشارات ارکان دانش
3- روانشناسی فیزیولوژیک، کالات، ترجمه سید محمدی، انتشارات روان
5-  فیزیولوژی اعصاب و غدد درون ریز، دکتر سید علی حائری روحانی انتشارات سمت
6- انگیزش و هیجان، دکتر عبدالکریم کریم خداپناهی، انتشارات سمت
7- انگیزش و هیجان، مارشال ریو، ترجمه سید محمدی، انتشارات ویرایش
8- روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان، انتشارات ماهان
———————————————————————————-علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلام
1- علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی، احدی و بنی جمالی، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی
2- روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی، علی اصغر احمدی، انتشارات امیرکبیر
3- علم النفس، احمد هاشمیان، انتشارات دانشگاه پیام نور
5- فطرت، مطهری، انتشارات صدرا
4- روانشناسی از دیدگاه غزالی و دانشمندان اسلامی، ترجمه دکتر سید محمد باقر حجتی
5- علم النفس، انتشارات ماهان
  ———————————————————————————روانشناسی عمومی
1- زمینه روانشناسی هیلگارد، ترجمه براهنی و همکاران، انتشارات رشد
2- زمینه روانشناسی سانتراک، ترجمه مهرداد فیروزبخت، انتشارات رسا
3- روانشناسی عمومی، دکتر حمزه گنجی، انتشارات ساوالان
4- روانشناسی عمومی، انتشارات ماهان
——————————————————————————–روان‌شناسی شناختی
روان‌شناسی شناختی، رابرت استرنبرگ، ترجمه کمال خرازی، انتشارات پژوهشکده علوم شناختی و انتشارات سمت.
——————————————————————————–اصول علوم شناختی
علوم‌شناختی، مقدمه‌ای بر مطالعه ذهن، جی فردنبرگ و گوردون سیلورمن، ترجمه دکتر محسن افتاده حال و دیگران، انتشارات موسسه آموزشی تحقیقاتی وزارت دفاع مرکز آینده‌پژوهی علوم و فناوری.

مبانی علوم اعصاب
می توان گفت تنها درسی هست که نمیتوان برای آن تک منبع معرفی کرد.کتاب یادداشت های علوم اعصاب ترجمه داود معظمی شاید جامع ترین منبع برای این درس باشد.ولی به دلیل مباحث سنگین و پیشرفته تر آن پیشنهاد می شود ابتدا یک کتاب ساده تر در زمینه فیزیولوژی مثل روانشناسی فیزیولوژیک کارلسون یا مقدمات نوروسایکولوژی داود معظمی مطالعه شود.

رشته علوم شناختی از شاخه های گروه علوم پایه میباشد این رشته در واقع تلفیقی از چندین رشته مجزا است : روان شناسی، زبان شناسی، فلسفه، دانش عصب پایه و هوش مصنوعی این رشته ها هریک جزئی از رشته علوم شناختی را تشکیل میدهند.این رشته اغلب در زمینه ذهن و مغز انسان است دانش آموختگان این رشته در خصوص ادراک، تفکر، حافطه، فهم زبان، یادگیری و سایر فرایندهای ذهنی به دانشی عمیق دست پیدا می کنند.علاقه مندان این رشته میتوانند در داخل کشور در اغلب دانشگاه ها دوره کارشناسی ارشد و دکتری این رشته را نیز بگذرانند در حال حاضر بازار کار مناسبی برای این رشته وجود ندارد اما به مرور زمان و در آینده نه چندان دور فارغ التحصیلان این رشته نیز میتوانند شروع به کار کنند در واقع این رشته سرمایه گزاری برای آینده است 

تعداد کل واحدها : 32 واحد
دروس اجباری : 20 واحد
دروس اختیاری : 8 واحد
پایان نامه : 4 واحد

نام درس

تعداد واحد

نام درس

منابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شناختی

تعداد واحد

روان شناسی شناختی 1

2

اصول زبان شناسی

2

آمار پیشرفته و تحلیل داده ها

2

اصول علوم شناختی

2

روان شناسی شناختی 2

2

مدل سازی شناختی

2

فلسفه ذهن

2

روشها و طرحهای آزمایشی در علوم شناختی

2

روش تحقیق در علوم شناختی

2

جمع

20

اصول علم عصب پایه

2

نام درس

تعداد واحد

نام درس

تعداد واحد

علم عصب پایه شناختی و نوروپسیکولوژی فرایندهای عالی شناختی

3

رشد شناختی

2

ذهن ، هوشیاری و خود آگاهی

2

آنالوژی

2

منابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شناختی

مدل سازی جامع

2

روان شناسی زبان

2

رویکردهای علم عصب پایه شناختی و نوروپسیکولوژی به هیجان ، عاطفه و شخصیت

2

شناخت شناسی

1

فلسفه زبان

2

جمع

18

عناوین دروس امتحانی

منابع 

زبان عمومی و تخصصی ( انگلیسی )

عمومی : 1 – کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی، شهاب اناری و همکاران، انتشارات مبتکران. 2 – کتاب گرامر زبان انگلیسی، عباس فرزام، انتشارات باستان. 3 – کتاب تافل رهنما، ابراهیم نظری تیموری، انتشارات رهنما. 4 – کتاب ۵۰۴ واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل.
تخصصی : 1 – Essential psychology ، لیندا لیل ، انتشارات ساوالان 2 – Reading in psychology ، کیانوش هاشمیان ، انتشارات سمت 3 – کتاب روانشناسی شناختی نوشته گلداشتین

روان شناسی شناختی

1 – کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد، تالیف ریتا اتکینسون، ارنست روپیکوت هیلگارد و ادوارد اسمیت، مترجم نصرت الله پورافکاری، انتشارات شهرآب، آینده سازان. 2 – کتاب زمینه روانشناسی سانتراک (جلد ۱ و۲)، تالیف جان دبلیو سانتراک، مترجم مهرداد فیروزبخت، انتشارات رسا. 3 – کتاب روانشناسی شناختی، تالیف رابرت استرانگ، مترجمان کمال خرازی و الهه حجازی، انتشارات سمت.

آمار و روش تحقیق

آمار : 1 – کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت (جلد ۱ و ۲)، تالیف عادل آذر و منصور مؤمنی و سعید جعفری، انتشارات سمت. 2 – کتاب آمار کاربردی، تالیف وحید ناصحی فر، انتشارات ترمه.
زوش تحقیق : 1 – کتاب روش های تحقیق در مدیریت، تالیف اوما سکاران، مترجم محمد صائبی و محمود شیرازی، انتشارات موسسه آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی. 2 – کتاب روش های تحقیق، تالیف زهره سرمد و عباس بازرگان و الهه حجازی، انتشارات آگه.

مبانی علوم اعصاب

1 – کتاب یادداشت های علوم اعصاب، مولف آلان لانگستاف،. ترجمه داوود معظمی. انتشارات سمت. 2 – کتاب علوم اعصاب شناختی، مولفان افسانه زرقی، علیرضا زالی، امیر سعید صدیقی و فرزاد اشرافی، انتشارات آبگین رایان. 3 – کتاب مبانی علوم اعصاب شناختی، مولفان برنارد بارس و نیکول گیج، انتشارات سمت.

اصول علوم شناختی

1 – کتاب ذهن: درآمدی بر علوم شناختی، تالیف پل تاگارد، ترجمه رامین گلشائی، انتشارات سمت. 2 – کتاب روانشناسی حافظه و یادگیری: با رویکردی شناختی، تالیف رضا کرمی نوری، انتشارات سمت.

برای دروس تخصصی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانید از منابع ذکر شده در جدول زیر استفاده کنید :

منابع آزمون دکتری علوم شناختی

دروس در سطح کارشناسی ارشد

مبانی علوم شناختی

کتاب ذهن: درآمدی بر علوم شناختی، تالیف پل تاگارد، مترجم رامین گلشائی، انتشارات سمت.

کتاب روانشناسی حافظه و یادگیری: با رویکردی شناختی، تالیف رضا کرمی نوری، انتشارات سمت.

مبانی علوم اعصاب

کتاب یادداشت های علوم اعصاب، مولف آلان لانگستاف،. ترجمه داوود معظمی. انتشارات سمت.

کتاب علوم اعصاب شناختی، مولفان افسانه زرقی، علیرضا زالی، امیر سعید صدیقی و فرزاد اشرافی، انتشارات آبگین رایان.

کتاب مبانی علوم اعصاب شناختی، مولفان برنارد بارس و نیکول گیج، انتشارات سمت.

کتاب مبانی علوم اعصاب (نوروساینس) مولف حجت اله حقگو، انتشارات دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی.

کتاب علوم اعصاب: مجموعه تست های کنکور، مولفان علیرضا زالی و افسانه زرقی، کتابخانه فرهنگ.

آمار و ریاضی و روش تحقیق

کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت، تالیف عادل آذر و منصور مؤمنی و سعید جعفری، انتشارات سمت.

کتاب آمار کاربردی، دکتر وحید ناصحی فر، انتشارات ترمه.

کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت، تالیف الهه ارسلان و شعله مرادفام، انتشارات کانون فرهنگی آموزش.

کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی، تالیف جورج برینتن توماس، راس فینی، انتشارات مرکزنشردانشگاهی.

کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال، تالیف لوئیس لیتهلد، سیامک کاظمی و مهدی بهزاد، انتشارات فاطمی.

کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال، تالیف رابرت الکزاندر آدامز، مترجمان عبدالله صدرالدینی و نریمان ویسمرادی، انتشارات سرافراز.

کتاب روش های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تالیف دکتر علی دلاور، انتشارات دوران.

کتاب شناخت روش علمی در علوم رفتاری، تالیف دکتر حیدرعلی هومن، انتشارات سمت.

کتاب رویکردها و روش های تحقیق در برنامه ریزی منطقه ای، تالیف حسین افراخته، انتشارات پرهان نقش.

کتاب روش های تحقیق، تالیف نصرالله فرجی، انتشارات پوران پژوهش.

برای دروس استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی می توانید از منابع ذکر شده در جدول زیر استفاده کنید :

مجموعه دروس استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی

دروس استعداد تحصیلی

دروس زبان انگلیسی

استعداد تحصیلی ، نویسندگان : هادی مسیح خواه و محمد وکیلی انتشارات فرهنگ

کتاب های تخصصی انتشارات سمت ، 1100 لغت ضروری

لازم به ذکر است داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری را دارند باید از دانش عمومی زبان انگلیسی برخوردار باشند 

قدم به قدم تا

در کوتاه تربن زمان کنارتان هستیم



اگر شما فردی متفکر، مستقل و آرمانگرا هستید؛


اگر به تصمیمات خود اطمینان دارید؛

اگر از درون خود انگیزه می گیرد و در دنیایی از ایده ها به سر می برید؛
اگر شخصیتی پیچیده دارید که شناخت شما به آسانی ممکن نیست؛
و اگر علاقه ای به اختلاف نداشته و تمایل به رسیدن به توافق با دیگران دارید؛
 

علوم شناختی دانشی جدید در زمینه ذهن و مغز است. دانش آموختگان این رشته در خصوص ادراک، تفکر، حافطه، فهم زبان، یادگیری و سایر فرایندهای ذهنی به دانشی عمیق دست پیدا می کنند.
علوم شناختی تلفیقی از رشته های روان شناسی، زبان شناسی، فلسفه، دانش عصب پایه و هوش مصنوعی می باشد.
دانش آموختگان این رشته باید در تمام حوزه های اشاره شده به کسب علم و تجربه بپردازند .منابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شناختی

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته علوم شناختی – روان شناسی شناختی، معرفی رشته های ارشد و دکتری علوم شناختی(به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.

تعداد کل واحدها : 32 واحد
دروس اجباری : 20 واحد
دروس اختیاری : 8 واحد
پایان نامه : 4 واحد


دروس اجباری


نام درس


تعداد واحد


نام درس


تعداد واحد


روان شناسی شناختی 1


2


اصول زبان شناسی


2


آمار پیشرفته و تحلیل داده ها


2


اصول علوم شناختی


2


روان شناسی شناختی 2


2


مدل سازی شناختی


2


فلسفه ذهن


2


روشها و طرحهای آزمایشی در علوم شناختی


2


روش تحقیق در علوم شناختی


2


جمع


20


اصول علم عصب پایه


2


دروس اختیاری


نام درس


تعداد واحد


نام درس


تعداد واحد

علم عصب پایه شناختی و نوروپسیکولوژی فرایندهای عالی شناختیمنابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شناختی


3


رشد شناختی


2


ذهن ، هوشیاری و خود آگاهی


2


آنالوژی


2


مدل سازی جامع


2


روان شناسی زبان


2

رویکردهای علم عصب پایه شناختی و نوروپسیکولوژی به هیجان ، عاطفه و شخصیت


2


شناخت شناسی


1


فلسفه زبان


2


جمع


18

دانشگاههایی که در رشته علوم شناختی – روانشناسی شناختی پذیرش دانشجو دارند


دانشگاه سمنان


پژوهشکده غیر انتفاعی علوم شناختی تهران


دانشگاه کردستان


دانشگاه فردوسی


دانشگاه تهران


دانشگاه شهید بهشتی


علوم شناختی – ذهن، مغز و تربیت

علوم شناختی – علوم اعصاب شناختی – مغز و شناخت


علوم شناختی – مدلسازی شناختی


علوم شناختی – روانشناسی شناختی


 


 

منابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شناختی
منابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی شناختی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *