چارت درسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

 
helpkade
چارت درسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت
چارت درسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، جز پرمتقاضی ترین رشته های آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می باشد.

کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت، برای داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی، شناخته شده ترین و پرطرفدارترین گرایش است. دانشگاه های زیر نظر وزارت بهداشت بیشتر به یادگیری عملی و کلینیکی اهمیت می دهند و در نتیجه تعداد واحد های عملی بیشتری در چارت درسی آن ها وجود دارد، به طوری که گذراندن این دروس عملی موجب تسلط داوطلب بر درمان های روانشناختی می شود. 

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

چارت درسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

 

فارغ التحصیلان ارشد روانشناسی بالینی باید دارای مهارت گوش دادن فعالانه، فن بیان خوب جهت انتقال موثر اطلاعات، هوش اجتماعی جهت درک واکنش دیگران و دلیل انجام واکنش های مختلف در افراد و استفاده از منطق و استدلال جهت شناخت نقاط قوت و ضعف راه حل های مختلف، باشند. این حرفه مستلزم رو در رو شدن و تعامل هر روزه با انسان‌ها و صادق بودن و اخلاقی بودن فرد است. کسی که به این حرفه وارد می‌ شود، باید به نیازها و احساسات دیگران حساس باشد. روانشناس بالینی باید بتواند آرام بماند، عصبانیتش را کنترل کند و از رفتار پرخاشگرانه، حتی در موقعیت‌های دشوار، دوری کند. در این حرفه فرد با موقعیت‌های استرس‌زای زیادی سروکار خواهد داشت و باید بتواند در این شرایط، کنترل موقعیت را به دست گیرد. مسئولیت‌ پذیری روانشناس بالینی از اهمیت زیادی برخوردار است و مراجعه کنندگان باید بتواند به وی اعتماد کنند. به‌طور کل روانشناس بالینی باید ظرافت‌های رفتاری وگفتاری بسیاری را رعایت کند که این موضوع، مستلزم داشتن علاقه و استعداد زیاد برای برقراری و فهم روابط انسانی است.

افرادی می توانند در آزمون ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت، شرکت کنند که مدرک کارشناسی آنها روانشناسی یا مشاوره باشد.

 

عضویت در کانال مشاوره و برنامه ریزی ارشد بهداشت

 

دروس امتحانی

ضرایب دروس

آسیب شناسی روانی

۱/۵

نظریه های شخصیت

۲

نظریه های رواندرمانی

۲

ارزیابی روانشناختی

۱

روانشناسی عمومی و رشد

۱/۵

بنیادهای بیولوژیکی و فیزیولوژیکی رفتار

۱

روانشناسی بالینی

۱/۵

آمارو روش تحقیق

۱/۵

زبان عمومی

۲

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

ظرفیت پذیرش ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت 97 در دوره های روزانه و شهریه پرداز مطابق با جدول زیر می باشد:

شهریه پرداز

عادی رایگان

نام دانشگاه

2

3

ارتش

چارت درسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

2

5

ایران

1

2

بقیه اله

3

6

زاهدان

2

5

زنجان

2

6

علوم بهزیستی و توانبخشی

3

5

کاشان

2

5

کرمانشاه

0

7

مشهد

 

عضویت در کانال مشاوره و برنامه ریزی ارشد بهداشت

 

 

* 2 نفر مرد ظرفیت عادی از نیروی رسمی سپاه برادر و 2 نفر ظرفیت شهریه پرداز از سایر نیروهای مسلح (ارتش، ناجا و وزارت دفاع) در قالب قرارداد آموزشی

 

دروس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت شامل دروس اجباری، دروس اختیاری و دروس جبرانی می باشد.

 

دروس اجباری کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

نام درس

تعداد واحد

نظری

عملی

روش ها و طرح های پژوهشی پیشرفته در روانشناسی بالینی

۲

۱

۱

آمار پیشرفته در روانشناسی بالینی

۱

۱

نوروسایکولوژی

۱

۱

آسیب شناسی روانی پیشرفته

۲

۲

نظریه های معاصر شخصیت و روان درمانی

۲

۲

مصاحبه تشخیصی

۲

۱

۱

ارزیابی بالینی ۱

۲

۱

۱

معنویت درمانی

۱

۱

سایکوفارموکوتراپی

۱

۱

بهداشت روان

۱

۱

اصول اخلاق حرفه ای در روانشناسی

۱

۱

ارزیابی بالینی ۲

۲

۱

۱

گروه درمانی و خانواده درمانی

۲

۱

۱

درمان شناختی رفتاری

۳

۲

۱

کارورزی بالینی

۴

پایان نامه

۴

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

دروس اختیاری کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

نام درس

آسیب شناسی تحولی پیشرفته

۱

۱

اصول درمان های روان پویایی

۱

۱

درمان های فراشناختی

۱

۱

مداخله های روانشناختی در سومصرف مواد

۱

۱

مداخله های روانشاختی در اختلالات جنسی

۱

۱

 

دانشجویان باید متناسب با موضوع پایان نامه خود، یک واحد اختیاری بگذرانند.

 

عضویت در کانال مشاوره و برنامه ریزی ارشد بهداشت

 

دروس جبرانی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

نام درس

اصول روانشناسی بالینی

 

۳

۳

نظریه های روان درمانی

 

۳

۳

کاربرد مقدماتی روش های تشخیص

 

۳

۲

۱

روانشناسی بالینی کودک

 

۳

۳

سیستم های اطلاع رسانی پزشکی

 

۱

۰٫۵

۰٫۵

تمامی یا تعدادی از دروس جبرانی با تشخیص گروه ارایه می شود.

رشته روانشناسی روانشناسی جز پرمتقاضی ترین رشته ها بوده که آینده بسیار خوبی در انتظار فارغ التحصیلان این رشته به شرط قبولی و پذیرش در آزمون وزارت بهداشت وجود دارد! به دلیل سطح علمی و واحد های عملی که دانشجویان در دانشگاه های وزارت بهداشت می گذرانند، با تجربه کاری مفید وارد بازار کارمی شوند و  علت این موضوع ارتباط دانشجو با بیمار در دوران تحصیل در وزارت بهداشت می باشد. به دلیل پذیرش سخت در دانشگاه های علوم پزشکی معمولا مدرک فارغ التحصیلان رشته روانشناسی بالینی وزارت بهداشت از اعتبار بیشتری برخوردار است. ورود به بازار کار ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت به مهارت شخصی فرد بستگی دارد نه دانشگاهی که از آن مدرک گرفته است. شما برای کار به پروانه اشتغال نیاز دارید که تفاوتی نمی کند از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده اید. پس از پر کردن ساعات کارورزی زیر نظر درمانگری که مورد تایید نظام باشد، برای مصاحبه جهت پروانه اقدام می کنید. همچنین برای ورود به بازار کار شما به مهارت در یک زمینه تخصصی و داشتن یک مدرک از کارگاه یا دوره ای جهت آن درمان نیاز دارید.

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی


مهتاب‏ – 99/4/7

سلام با کارشناسی علوم تربیتی میشه ارشد بالینی وزارت بهداشت شرکت کرد؟


مهدی‏ – 98/8/3

سلام وقت بخیر، رشته من علوم تربیتی هست، میتونم برای ارشد بالینی شرکت کنم؟


مینو‏ – 98/8/3

سلام میخوام بدونم ارشد مشاوره هم وزارت بهداشت داره یا نه؟؟اگه کسی میدونه لطفا بگه.


کیانا‏ – 98/4/27

سلام روز بخیرمیخواستم ببینم شهریه ارشد رواشناسی وزارت بهداشت ترمی چقد میشه تقریبا؟

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

  یاسمن شیاسی  –  مریم بی طرفان  

 رتبه 17 کنکور ارشد    –   رتبه 14 کنکور ارشد 

مطالب این صفحه مورد تأیید رتبه 3 کنکور  – نیکتا میرکریمی – می باشد

دوستان گرامی سلام

چارت درسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

هر فردی برای پیمودن یک مسیر جدید، نیاز به یک نقشه راه دارد. نقشه ای که در آن مسیر به خوبی مشخص شده باشد، هدف معلوم باشد و از همه مهم تر ابزار و وسیله طی کردن این راه از پیش تعیین شده باشد. برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد هم شما درنقشه راه خود، نیاز به شناخت این ابزار ها دارید. یکی از مهم ترین و کلیدی ترین ابزارها، انتخاب صحیح منابع است. انتخاب صحیح منابع، شما را از سردرگمی نجات می دهد. اضطراب شما را کاهش می دهد و از همه مهم تر باعث می شود که تکلیفتان با خودتان و برنامه ای که می خواهید داشته باشید مشخص باشد. با انتخاب صحیح منابع می دانید که با چه کتاب هایی باید شروع کنید، با چه حجمی از منابع روبه رو هستید و چه قدر باید وقت بگذارید. انتخاب صحیح به نوعی گام اول برای پیمودن این مسیر به حساب می آید و جزئی از نقشه راه است. در ادامه توصیه هایی برای شما خواهیم داشت تا گام اول را درست و با اطمینان بردارید. اما قبل از توضیح منابع بهتر است که به یک سوال مهم پاسخ داده شود، سوالی که من در جلسات مشاوره هم زیاد با آن روبه رو می شوم. کتاب استفاده کنم یا جزوه؟ می شود به جزوات اعتماد کرد؟ آیا جزوه کامل است؟
اول از همه اینکه هیچ جزوه ای صد در صد کامل و بی عیب ونقص نیست، هر جزوه ای نواقص خود را دارد. پس باید جزوه ای را انتخاب کرد که کم ترین نقص را داشته باشد و از همه مهم تر امتحان خود را پس داده باشد. برای حصول اطمینان از این موضوع می توانید جزوات کیهان را با سوالات سال های قبل مقایسه کنید و ببینید جزوات تا چه حد پاسخ گو بوده اند. ضمن اینکه این کار در سایت کیهان نیز، در بخش کیفیت سنجی جزوات صورت گرفته است. نکته بعدی اینکه هدف از مطالعه، در این مقطع آمادگی برای شرکت در کنکور و تسلط بر مهم ترین نکات است که هدف از تهیه جزوه هم همین موضوع است. البته با صرف زمانی کم تر تا بتوانیم درفرصت باقی مانده مرور هم داشته باشیم.
نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید این هست که حجم منابع مطالعاتی کنکور نسبتا زیاد است و ما فرصت محدودی داریم پس باید هدفمند مطالعه کرد. به همین دلایل سراغ جزوه می رویم.
 


 

وزارت بهداشت  امسال در 3 گرایش  بالینی، سلامت، و کودک و نوجوان دانشجو می پذیرد و همین طور امکان شرکت در رشته بهداشت روان هم  وجود دارد. سوالی که پیش می آید این است که آیا این گرایش ها منابع مشترک دارند یا خیر؟ در این گرایش ها شرکت کنیم یا فقط بالینی بخونیم؟  
سه گرایش بالینی، سلامت و کودک و نوجوان و رشته بهداشت روان تحت عنوان مجموعه روان شناسی هستند و دارای یک دفترچه سوال و یک کنکور مشترک، برای رشته بهداشت روان باید به سوالات درس اصول خدمات بهداشتی و بهداشت روان جواب بدهید. ولی اگر قصد شرکت در این رشته را ندارید نیازی به پاسخ گویی نیست زیرا ضریب این درس در گرایش های بالینی و کودک ونوجوان صفر و در روانشناسی سلامت یک است.

 

 منابع این سه گرایش مشترک بوده و ضرایب هم تقریبا یکی است و تفاوت فاحشی ندارند. منابع بهداشت روانی هم با منابع سایر گرایش ها یکی است ولی یک منبع اضافه تر تحت عنوان اصول خدمات بهداشتی و بهداشت روان دارد. این منبع شامل 5 کتاب است:

همان طور که مشاهده می کنید دو کتاب با منابع سلامت، بالینی و کودک و نوجوان مشترک است و تنها سه کتاب اضافه تر باید خوانده شود. البته اصول خدمات بهداشتی و بهداشت روان، در روانشناسی سلامت ضریب 1 دارد و در بالینی و بالینی کودک و نوجوان ضریب صفر.

منابع امسال خوشبختانه تغییر چندانی نداشته و منبع جدیدی اضافه نشده است. (لیست کامل منابع در انتهای مطلب قرار داده شده است).

 در پایان لازم است ذکر کنم که دروس آمار و زبان هم چنان دروس مهمی هستند و باضریب یکسان در هر 4 گرایش، پس هم چون گذشته برای  این دروس وقت کافی بگذارید.
در این مطلب من و خانم بی طرفان سعی داشتیم تا مطالب مفیدی را ارائه دهیم و به پاسخ های احتمالی شما جواب داده باشیم اماا با این حال ممکن است باز هم سوالاتی ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. مشاوران کیهان این آمادگی را دارند که پاسخ گوی سوالات شما باشند.

 

هم چنین می توانید سوالات خود را در سایت ثبت کنید تا در اولین فرصت پاسخ داده شود.
در کنار شما هستیم.

 

منابع پیشنهادی مشاوران گروه آموزشی کیهان

برای هر یک از مواد امتحانی این آزمون

زبان عمومی 

این درس 40 سوال دارد که 20 سوال آن درک مطلب و 20 سوال دیگر ان مربوط به واژگان است. بنابراین واژگان را جدی بگیرید و دانش واژگان خود را افزایش دهید.
آزمون درس زبان به صورت عمومی، شامل درک متون و واژگان عمومی زبان در سطح (Upper Intermediate)   (متوسط به بالا) برگزار می شود. لذا جهت آماده شدن برای آزمون مطالعه کتابهای زیر توصیه می شود:


 

همانطور که میدانید و بارها در مطالب مختلف سایت یادآوری کرده ایم، زبان تخصصی در کنکور اهمیت زیادی دارد و نقش پررنگی در به دست آوردن رتبه ی زیر 50 بازی میکند. توصیه ما این هست که مطالعه ی زبان را اول با کتاب متون تخصصی روانشناسی به زبان انگلیسی نوشته ی یحیی سید محمدی شروع کنید و بعد به سراغ پکیج زبان پیشرفته ی کیهان بروید که دارای تکنیک های پاسخ دهی به سوالات درک مطلب و فیلم کارگاه زبان فشرده پیشرفته ی سال گذشته ی کیهان به همراه جزوات و نمونه سوالاتی هست که به طور دقیقتر در جدول ذکر کرده ایم.

به هیـــچ وجه زبان را حذف نکنید! با صفر زدن زبان باید قید رتبه ی زیر 50 را هم بزنید!
درصد بهینه برای زبان کنکور، 50 هست و رسیدن به این درصد کار دشواری نیست.
 بنابراين کار معقول این هست که برای مطالعه ی اين درس برنامه ريزی صحيحی داشته باشيم و به اندازه ی کافی به آن بپردازيم. مطالعه و يادگيری زبان از آن دسته تکاليفیست که بهتر است در طول زمان به تکاليف کوچک کوتاه مدت تقسيم شود. به همین دلیل مطالعه ی هر روزه ی زبان در سانس های مطالعاتي 0/5 ساعت تا 1/5 ساعت (با توجه به سطح فعلی فرد) بهترين حالت مطالعه ی زبان هست.پس با چنین برنامه ای پیش بروید و در این سانس های مطالعاتی، اول کتاب یحیی سیدمحمدی را جا دهید تا با لغات تخصصی روانشناسی آشنا شوید و متون تخصصی را مطالعه کنید و بعد به سراغ پکیج زبان پیشرفته ی کیهان بروید تا تکنیک های پاسخخ  دهی به سوالات را فرا بگیرید.

 

کارگاه آموزشی زبان مقدماتی کیهان با هدف توانمند سازی دانشجویانی که در خواندن متون روانشناسی به زبان انگلیسی مشکل دارند، از آن می­ترسند، فکر میکنند نمیتوانند به درصد بالایی در این درس در کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی دست پیدا کنند و … برگزار شده است.در کارگاه زبان مقدماتی، به دنبال این هستیم تا با آموزش فشرده اصلی­ترین و مهم­ترین مباحث گرامر و ترجمه، دانشجویان را برای خواندن روان و صحیح متون روانشناسی به زبان انگلیسی توانمند سازیم.این پکیج که شامل فیلم کامل کارگاه آموزشی زبان مقدماتی با تدریس آقای فلاح-مشاور ارشد کیهان به همراه برخی نکات تکمیلی است، از این پس در اختیار داوطلبان گرامی قرار خواهد گرفت.
 

نظرسنجی از شرکت کنندگان این کارگاه، رضایتمندی 94 درصدی را نشان داد.

آمار و روش تحقیق
تا سال های پیش سوالات آمار درصد بیشتری را به خود اختصاص می دادند ولی در کنکور پارسال روش تحقیق وزن بیشتری داشت. بنابراین از این درس غافل نشوید و خوب بخوانید.  سوالات این درس در این کنکور با کنکور سراسری 30 درصد اشتراک دارد، میانگین رتبه های برتر معمولا بین 30 تا 50 است. رتبه های برتر معمولاً کتاب های زیادی برای این درس مطالعه نمی‌کنند و در عوض زمان خود را روی دروس مهمتر مثل آسیب شناسی روانی، شخصیت و … می‌گذارند.  

 
 

موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری برای همه ما مهم است. این موفقیت نهایی به عملکرد مناسب در تک تک درس ها بستگی دارد که در بین آنها برخی دروس ممکن است مشکلات بیشتری برای داوطلبان ایجاد کنند. درس آمار و روش تحقیق در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری رشته مجموعه گرایش های رشته روانشناسی و علوم تربیتی، از جمله این دروس است که عملکرد مناسب در آزمون برای این درس بستگی به فهم کافی و و عمیق از مفاهیم گسترده آمار و روش تحقیق دارد. ابزارهای متفاوتی برای افزایش وسعت و عمق فهم و همچنین تسلط ما در این درس در دسترس هستند که شرکت در کلاس های خوب و کارآمد یکی از آنهاست. با این حال، شرکت در این کلاس های کارآمد ممکن است برای همه مقدور نباشد و موانعی از جمله هزنیه بالای ثبت نام، زمان محدود، خستگی های رفت و آمد به کلاس و … برای برخی داوطلبان میسر نباشد. 

 

برای مشاهده اطلاعات دقیق پکیج و قیمت و سفارش، کلیک کنید. 
نظرسنجی از شرکت کنندگان این کارگاه، رضایتمندی 93 درصدی را نشان داد.

روانشناسی بالینی
 

امسال یکی از مواد امتحانی، عنوان روانشناسی بالینی دارد که زیر مجموعه های آن شامل موارد زیر است:
 

+ جلد دوم کتاب روانشناسی سلامت – رابین دیماتیو (فصل های 8، 10، 11 و 14)
 

نظریه­‌های شخصیت و نظریه­‌های رواندرمانیبرخی برای درس روانشناسی شخصیت، کتاب شولتس را مطالعه می کنند که موردی ندارد. 

روانشناسی عمومی و رشد 
 

کلیات روانپزشکی و روانشناسی فیزیولوژیک
 

چارت درسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

گروه آموزشی کیهان چه در بحث برنامه ریزی و چه در معرفی درست منابع کمک زیادی به من کرد و زمان بندی مناسبی که در اختیار من گذاشت باعث شد من بدون هیچ گونه احساس نگرانی و اضطرابی مطالعه ام را انجام بدم  و خداروشکر نتیجه بگیرم.
 

در مورد جزوات باید بگم که جزوات کیهان واقعا حرف نداره. خلاصه نویسی ،مرورهای سه گانه و نحوه خوندن هر درس نکته های مهمی بودند که مشاورین خوب کیهان (اقای فلاح،خانم رضایی) به من یاد دادند.و مهم تراز اینها کیهان به من جرئت قدم زدن در این مسیر رو داد چون واقعا باور نمی کردم که بتونم هم واحدای دانشکاه رو پاس کنم و هم برای کنکور درس بخونم.

من به جز درس آمار و روش تحقیق از جزوات بهداشت کیهان استفاده کردم و برای رشد جزوه وزارت علوم کیهانم مطالعه کردم واین جزوات را به دوستانم توصیه می کنم. باید بگم که جزوات واقعا عالی هستند و باعث میشوند که در زمان کمتری به مطالب تسلط پیدا کرد و  واقعا همان طور  که دوستان کیهانی در وبسایت گفتند جامع و مانع و قابل فهم هستند.
 

من از همان ابتدا بدون تعارف کیهان را موثر دانسته ام زیرا هم با منابع از طریق کیهان آشنا شدم و هم مشاوره های مفیدی که بسیاری از موسسات دیگر بابت آن از داوطلبان هزینه دریافت میکنند کیهان رایگان در اختیار بقیه قرار میدهد و همچنین نکات و سایت هایی که از طریق کانال تلگرام و وب سایت کیهان با آن آشنا شدم وبرای من خیلی مفید بود.
 

گروه کیهان تونست به منی که تغییر رشته ای بودم و تشنه ی خوندن مطالب، کمک کنه. در حالی که نمی دونستم از کجا شروع کنم و به چه طریقی ادامه بدم کیهان مثل یک گنج بود و اینکه خداروشکر که یک مشاور آگاه و فهمیده در این حوزه بهم کمک می کرد و همراهی ایشون در این مسیر یکی دیگه از فاکتور های موفقیت بودکه خیلی موثر بود.
 

 

مشاوره کیهان آن چیزی را که مد نظر من بود به طور کامل برآورده کرد، چرا که با اصول و روش­ های علمی دانشجو را راهنمایی می­ کنند و در کنار مطالعه و برنامه ریزی به سایر نیازهای روان­شناختی هم توجه می کنند. به علاوه اینکه مشاوران کیهان هم در طول چند سال اخیر همین مسیر را پشت سر گذاشته اند و بنابراین نقشه راه را بلد هستند و با دادن اطلاعات به دانشجو، او را آماده پیمودن این مسیر می‌کنند.
 

من به لطف همین جلسات مشاوره از خیلی سردرگمی ها و ابهامات فاصله گرفتم و در دوراهی های مختلف این مسیر خوشبختانه راه درست را انتخاب کردم و به همین جهت از مشاور خوبم آقای فلاح کمال تشکر را دارم که همواره اطلاعات درست را در اختیار بنده قرار داده و از هیچ حمایتی دریغ نکردند.
 

مطمئنا کیهان در زمینه مشاوره و برنامه ریزی درسی کمک بسیار زیادی به من کرد. جزوه ها واقعا کامل بود و با وجود جزوه ها دیگه نیازی به خواندن کتاب های منبع نداشتم. جزوه ها در عین خلاصه بودن تمام نکات اصلی را دربرمیگرفت. از این بابت از گروه آموزشی کیهان نهایت تشکر را دارم.
 

من انتظار داشتم مشاورم با زیر و بم این مسیر (آمادگی برای کنکور) آشنایی داشته باشد و مهمتر از آن در این زمینه تبحر کافی داشته باشد و راهنماییم کند. برای انتخاب ­های صحیح و برنامه ریزی درست و مطالعه صحیح، در شرایط دشوار حمایت کند و  مشوقم باشد برای تلاش بیشتر. خوشبختانه من به همه­ ی انتظاراتم از یک مشاور رسیدم و از آقای فلاح بسیار سپاسگزارم. موفقیت نسبی من نتیجه ­ی همکاری و صمیمیمت و تلاش تیمی بوده است که بهترین و تاثیر گذارترین عضوش آقای فلاح بوده اند.
 

من  با اطمینان کامل به دوستان عرض میکنم که بله. کیهان میتونه به اون هدفی که در سردارید کمک کنه تا عملی بشه ولی این به خود شما هم ربط داره که تا چه حد تلاش میکنید.
 

 خیلی خوشحالم که به این موسسه اعتماد کردم و همه ی مراحل مطالعمو با محصولات کیهان ‍پیش بردم. به نظرم کلاس های نکته و تست، ک‍پسول ها و جلسات مشاوره بیشترین تاثیر رو در موفقیتم در کنکور داشت

 

  

 

هزینه ارسال پکیج جزوات رایگان خواهد بود.

خرید اینترنتی؛ کلیک کنید

خرید تلفنی؛ کلیک کنیدهمچنین می توانید عدد 1 را به شماره 02166475620 ارسال نمایید.

 

 

یادآوری ها

مطالب مرتبط:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:


کلیک کنید.Downloads-icon


کلیک کنید.Downloads-icon


کلیک کنید. Downloads-icon


کلیک کنید.Downloads-icon


کلیک کنید.Downloads-icon


کلیک کنید.Downloads-icon



اگر شما فردی متفکر، مستقل و آرمانگرا هستید؛


اگر به تصمیمات خود اطمینان دارید؛

اگر از درون خود انگیزه می گیرد و در دنیایی از ایده ها به سر می برید؛
اگر شخصیتی پیچیده دارید که شناخت شما به آسانی ممکن نیست؛
و اگر علاقه ای به اختلاف نداشته و تمایل به رسیدن به توافق با دیگران دارید؛
 

روانشناسی بالینی یکی از شاخه های روان شناسی است که بیشتر در مورد شناخت ناهنجاریهای رفتار انسان، تغییر و درمان این ناهنجاریها و راههای پیشگیری از آنها بر اساس علوم روان شناسی سخن می گوید.
دانش آموختگان رشته کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، راههای ارائه خدمات بالینی و پژوهشی و آموزشی پیشرفته و گسترده در مراکز تشخیصی و درمانی موسسات آموزشی و پژوهشی و مراکز توانبخشی و پیشگیری با همکاری و نظارت استادان روان پزشکی را فرا می گیرد.چارت درسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد های رشته کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه های دارای رشته ارشد روانشناسی بالینی، معرفی رشته های ارشد و دکتری روانشناسی (به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.

تعداد کل واحدها : 38 واحد
دروس اجباری : 32 واحد
سمینار : 2 واحد
پایان نامه : 4 واحد

دروس اجباری کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی


نام درس


تعداد واحد


نام درس


تعداد واحد


روان شناسی رشد پیشرفته


2


علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی


2


تاریخچه سیستمها در روان شناسی


2


نظریه های شخصیت


2


روان شناسی پزشکی و نوروپسیکولوژی


2

کلیاتی درباره درمانهای فیزیکی و دارویی در بیماریهای عصبی و روانی


1

استفاده از روشهای اماری و پژوهشی پیشرفته در روان شناسی بالینی


2


آزمونهای شناختی در روان شناسی بالینی


2


آسیب شناسی پیشرفته


2

آزمونهای عینی فرافکن در روان شناسی بالینی


3


فنون مصاحبه تشخیصی


2


نظریه های روان درمانی


2


کاربرد روشهای روان درمانی


2


گروه درمانی


2

چارت درسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت


خانواده درمانی


2


جمع


32


رفتار درمانی


2


 

دانشگاههایی که در رشته ارشد روانشناسی بالینی پذیرش دانشجو دارند
بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 95


دانشگاه اصفهان


دانشگاه الزهرا


دانشگاه تبریز


دانشکاه سمنان


دانشگاه خوارزمی تهران


دانشگاه تهران


دانشگاه شاهد


دانشگاه شهید چمران اهواز


دانشگاه شیراز


دانشگاه فردوسی مشهد


دانشگاه کردستان


دانشگاه علامه طباطبایی


دانشگاه محقق اردبیلی


دانشگاه شهید باهنر


 دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاههایی که در رشته ارشد روانشناسی بالینی پذیرش دانشجو دارند
بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 94


دانشگاه اصفهان


دانشگاه الزهرا


دانشگاه تبریز


دانشکاه سمنان


دانشگاه خوارزمی تهران


دانشگاه تهران


دانشگاه شاهد


دانشگاه شهید چمران اهواز


دانشگاه شیراز


دانشگاه فردوسی مشهد


دانشگاه کردستان


دانشگاه علامه طباطبایی


دانشگاه محقق اردبیلی


دانشگاه شهید باهنر


 


روانشناسی بالینی کودک و نوجوان


روانشناسی خانواده درمانی


روانشناسی صنعتی و سازمانی


روانشناسی عمومی


سنجش و اندازه گیری


روانشناسی اسلامی


روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی


روان شناسی تربیتی


مشاوره در 4 گرایش
 


روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی


روان شناسی اجتماعی


روان شناسی صنعتی و سازمانی


سایبرسایکولوژی


پداگوژیک


روانشناسی تربیتی


روانشناسی بالینی


سنجش و اندازه گیری


روانشناسی سلامت


روانشناسی (بدون گرایش)

همچنین مشاغل زیر، ظرفیت جذب افراد مختلف از تخصص های گوناگون را دارا می باشند. در این مشاغل، هر فرد علاوه بر تسلط بر مهارت های مربوط به آن شغل، لازم است به فراخور صنعت و نوع کسب و کاری که در آن مشغول به کار است، دارای دانش تخصصی مربوطه نیز باشد:              


 


 


کلیک کنید.Downloads-icon


کلیک کنید.Downloads-icon


کلیک کنید. Downloads-icon


کلیک کنید.Downloads-icon


کلیک کنید.Downloads-icon


کلیک کنید.Downloads-icon


جارت درسی ارشد خانواده درمانیDownloads-icon

شرکت کنندگان:

تنها کسانی می توانند در آزمون ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت شرکت کنند که مدرک کارشناسی آنها روانشناسی یا مشاوره بوده باشد. اما این محدودیت برای وزارت علوم وجود ندارد. البته ذکر این نکته در اینجا ضروری است که کسانی می توانند از سازمان نظام روانشناسی پروانه اشتغال دریافت کنند که حداقل دو مقطع روانشناسی خوانده باشند.

تاریخ برگزاری کنکور:

طبق سالهای گذشته تاریخ کنکور ارشد وزارت علوم نیمه بهمن ماه و تاریخ کنکور ارشد وزارت بهداشت اواخر خرداد ماه یا ابتدای تیر ماه است. امکان شرکت در هر دو کنکور وجود دارد.

مواد امتحانی:

چارت درسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم از جهت مواد امتحانی تفاوت دارند. گرچه در بعضی دروس مشترک هستند. امکان شرکت در هر دو کنکور وجود دارد و در فاصله بین دو کنکور می توان منابع متفاوت بهداشت را مطالعه کرد. یکی از تفاوت های مهم این است که درس زبان در وزارت بهداشت، زبان عمومی است اما در وزارت علوم زبان تخصصی روانشناسی است.

برای مشاهده مواد امتحانی و ضرایب کنکور ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید

برای مشاهده مواد امتحانی و ضرایب کنکور ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم اینجا کلیک کنید

منابع کنکور:

تفاوتی که در منابع کنکور ارشد روانشناسی وزارت بهداشت و وزارت علوم وجود دارد این است که وزارت بهداشت هر سال منابع پیشنهادی خود را اعلام می کند اما در وزارت علوم چنین چیزی وجود ندارد و  باید آن را طبق سال های پیش مشخص کرد.

برای مشاهده منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید

برای مشاهده منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم اینجا کلیک کنید

ظرفیت پذیرش:

ظرفیت پذیرش ارشد روانشناسی در وزارت علوم بالاتر از وزارت بهداشت است گرچه در خود وزارت علوم ظرفیت روانشناسی عمومی بیشتر از بالینی است. دانشگاه های وزارت علوم بیشتر هستند و در شهرستان های زیادی وجود دارند که امکان تحصیل را برای داوطلبان فراهم می کنند اما دانشگاه های وزارت بهداشت کمتر هستند و به همین میزان ظرفیت پذیرش هم طبیعتا کمتر خواهد بود. پذیرش در بعضی دانشگاه ها ممکن است برخی سال ها صورت نگیرد یا بعضی دانشگاه ها ممکن است اضافه شوند.

برای مشاهده ظرفیت پذیرش ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید

برای مشاهده ظرفیت پذیرش ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم اینجا کلیک کنید

واحدهای درسی دانشگاهی:

شاید مهمترین تفاوت در واحدهای درسی این باشد که کار عملی در وزارت بهداشت بیشتر است. البته در برنامه درسی وزارت علوم و برنامه درسی وزارت بهداشت تعداد واحد عملی یکسانی وجود دارد ولی در عمل، کار عملی در علوم بسیار کمتر از بهداشت است. این امر به دلیل دسترسی بیشتر به کلینیک و بیمارستان در وزارت بهداشت است گرچه منظور مشاهده بیمار است نه کار درمانی. کار عملی فقط منظور درمان نیست مثلا انجام تست های تشخیصی روی بیماران جزو دروس عملی روانشناسی است.

واحد کارورزی در وزارت بهداشت به این شکل است که دانشجو ساعاتی را در کلینیک دانشگاه به عنوان درمانگر فعالیت می کند که تحت نظر یک استاد خواهد بود. کلینیکهای متعددی از جمله خانواده درمانی، اعتیاد، اختلالات جنسی، درمان شناختی رفتاری، روان کاوی وجود دارند. واحد کارورزی در وزارت علوم نیز بسته به دانشگاه متفاوت است برای مثال در دانشگاه تهران نیز می توان تحت نظر یک استاد درمان مراجع را در کلینیک دانشگاه آغاز کرد یا اینکه تنها یک کار پژوهشی انجام داد.

 واحد دستیاری پژوهشی و آموزشی که در جدول دروس دانشگاه تهران ذکر شده است در وزارت بهداشت نیست شاید به دلیل اینکه پژوهش در وزارت علوم اهمیت بیشتری دارد. این واحد درسی هم بر اساس استادی که انتخاب می کنید متفاوت است که می تواند انجام مقاله یا کار پژوهشی باشد که شما را برای انجام پایان نامه آماده خواهد کرد. به گفته دانشجویان وزارت بهداشت تاکید اساتید به کار پژوهشی کمتر از وزارت علوم است و به همین دلیل جمع آوری روزمه پژوهشی در وزارت علوم راحتتر است و این نکته هم هست که در وزارت علوم فرصت دانشجو برای انجام این کار هم بیشتر است.

واحدهای درسی وزارت بهداشت اکثرا تک واحدی هستند. به گفته دانشجویان، برای بعضی دروس دو استاد وجود دارد و دو امتحان برای یک درس داشته اند. به طور کلی فشار وزارت بهداشت برای مطالعه منابع مختلف و امتحان از آنها بیشتر از وزارت علوم است.

برای مشاهده واحدهای درسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید

برای مشاهده واحدهای درسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت علوم (طبق واحدهای دانشگاه تهران) اینجا کلیک کنید

آینده شغلی:

به نظر می رسد آینده شغلی در رشته روانشناسی به اینکه از کدام وزارت خانه فارغ التحصیل شده باشید بستگی ندارد. گرچه این دید به دانشجویان وزارت بهداشت هست که مهارت بالینی بیشتری دارند اما ورود به بازار کار به مهارت شخصی شما بستگی دارد نه دانشگاهی که از آن مدرک گرفته اید. شما برای کار به پروانه اشتغال نیاز دارید که تفاوتی نمی کند از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده باشید. پس از پر کردن ساعات کارورزی زیر نظر درمانگری که مورد تایید نظام باشد، برای مصاحبه جهت پروانه اقدام می کنید. همچنین برای ورود به بازار کار شما به مهارت در یک زمینه تخصصی و داشتن یک مدرک از کارگاه یا دوره ای جهت آن درمان نیاز دارد (البته منهای راه های غیراصولی برای کار پیدا کردن که خودتان در جریان هستید).

جارت درسی ارشد خانواده درمانی

چارت درسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

ساختمان مرکزی:
بلوار اشرفی اصفهانی – نرسیده به پل اتوبان همت – خیابان شهید قموشی – خیابان بهار – دانشگاه علم و فرهنگ

تماس با ما

|

درباره ما

کلیه حقوق برای دانشگاه علم و فرهنگ محفوظ است


جارت درسی ارشد خانواده درمانیDownloads-icon

وزارت بهداشت و وزارت علوم از جمله وزارت هایی هستند که اقدام به پذیرش داوطلبان در مقطع ارشد می نمایند. در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا در رابطه با تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم ، تفاوت مدرک وزارت بهداشت و وازرت علوم ، معرفی رشته های ارشد وزارت بهداشت ، بهترین منابع زبان ارشد وزارت بهدداشت ، تفاوت مدرک وزارت بهداشت و وزارت علوم توضیحات مفصلی را به شما ارائه نماییم.

 

جهت اطلاع دقیق از تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و تفاوت مدرک وزارت بهداشت و وزارت علوم  در رشته های مختلف با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9099072952 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

چارت درسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

 

 

رشته های وزرات بهداشت شامل رشته های مختلفی می باشد. یکی از سوالاتی که در رابطه با تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم وجود دارد، مربوط به رشته ارشد بالینی می باشد و گاها داوطلبان شرکت کننده در این رشته این سوال را دارند که بهتر است در آزمون وزارت علوم شرکت کنم و یا آزمون وزارت بهداشت؟

 

در پاسخ به سوال ذکر شده ما نمی توانیم جواب قطعی به داوطلبان بدهیم اما می توانیم در مورد تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم آنها را آگاه سازیم تا بتوانند بهترین تصمیم را اخذ نمایند. برای رشته ارشد بالینی وزارت بهداشت تنها داوطلبانی می توانند در این آزمون شرکت نمایند که رشته آنها در مقطع کارشناسی مشاوره و یا روانشاسی بالینی باشد اما این محدودیت برای داوطلبان وزارت علوم وجود ندارد.

 

از دیگر تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم می توان به تاریخ برگزاری این دو آزمون اشاره نمود آزمون وزارت بهداشت و وزارت علوم در دو زمان متفاوت و جداگانه برگزار می گردد. همچنین در صورت پذیرش در مقطع ارشد وزارت بهداشت روانشناسی بالینی داوطلبان دروس و واحد های عملی بیشتری خواهند داشت.

 

 

 

 

 

تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم در نوع سوالات و برخی از منابع می باشد. همچنین برگزاری این دو آزمون در دو زمان متفاوت صورت می پذیرد.

 

 

 

 

 

اگر بخواهیم به معرفی رشته های ارشد وزارت بهداشت بپردازیم باید بگوییم که در هر یک از این رشته ها در سال های مختلف با تفاوت هایی مواجه هستیم. این تفاوت ها در سال های مختلف به تناسب رشته های مختلف متفاوت خواهد بود. در ادامه به رشته های وزارت علوم اشاره خواهیم نمود.

 

اعضاء مصنوعی و وسایل کمکیاکولوژی انسانیانفورماتیک پزشکیانگل شناسیایمنی شناسیباکتری شناسی پزشکیبهداشت باروریبهداشت و ایمنی مواد غذاییبهداشت روانبینایی سنجیبیولوژی تولید مثلبیوتکنولوژی پزشکی (زیست فناوری)بیوشیمی بالینیپرستاری اورژانس

آمار زیستیآموزش پزشکیآموزش بهداشتآموزش جامعه نگر در نظام سلامتاپیدمیولوژیاخلاق پزشکیارزیابی فناوری سلامتارگونومیاقتصاد بهداشتاقتصاد سلامت

پرستاری داخلی جراحیپرستاری سالمندیپرستاری سلامت جامعهپرستاری کودکانپرستاری مراقبت های ویژهپرستاری مراقبت های ویژه نوزادانپرستاری نظامیتصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI)تکنولوژی گردش خون – پرفیوژنتوکسین های میکروبیترکیبات طبیعی دارویی و دریاییحشره شناسی پزشکیرادیوبیولوژی و حفاظت پرتوییرفاه اجتماعی

علوم تغذیه در بحران و حوادثعلوم بهداشتی در تغذیهعلوم و صنایع غذاییعلوم تشریح (آناتومی)علوم داروهای پرتوزافناوری اطلاعات سلامتفیزیوتراپیفیزیوتراپی ورزشی

روانشناسی نظامیژنتیک پزشکی انسانیسلامت سالمندیسلامت و رسانهسم شناسی پزشکیشیمی داروییشنوایی شناسی

فیزیولوژی پزشکیفیزیک پزشکیقارچ شناسی پزشکیکاردرمانیکتابداری و اطلاع رسانی پزشکیکنترل مواد خوراکی و آشامیدنیگفتار درمانیماماییمشاوره در ماماییمددکاری اجتماعیمدیریت توانبخشیمدیریت خدمات بهداشتی و درمانیمدیریت دارو  MBAمدیریت سلامت ایمنی و محیط زیستمهندسی بهداشت حرفه ایمهندسی بهداشت محیطمهندسی بیمارستانمهندسی پزشکی بیوالکتریکمهندسی پزشکی بیوموادمیکروب شناسی پزشکیمیکروب شناسی مواد غذایینانوتکنولوژی پزشکینظارت بر امور داروییویروس شناسی پزشکی

هماتولوژی (خون شناسی)

 

ممکن است سوالی که با ملاحظه این لیست به ذهن داوطلبان گرامی در هر یک از رشته ها خطور نماید، این باشد که تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم در هر یک از این رشته ها چه خواهد بود؟ در این رابطه باید بگوییم که برخی از رشته ها تنها توسط کنکور وزارت بهداشت ارائه می گردد. و سوال دیگری که ممکن است ایجاد شود در رابطه با تفاوت مدرک وزارت بهداشت و وزارت علوم باشد که در این زمینه می توانید با استفاده از کمک مشاورین ما در رابطه با هر یک از رشته ها به پاسخ مناسبی دست یابید.

 

 

آزمون های وزارت بهداشت همانند سایر آزمون های کارشناسی ارشد در کنکور خود یکی از دروس اصلی با ضریب بالا را به درس زبان اختصاص داده اند. منابع زبان ارشد وزارت بهداشت با منابع وزارت علوم متفاوت می باشد. برای وزارت بهداشت در رشته کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی ، سوالات درس زبان به صورت درس عمومی می اشد و این مورد را می توان یکی از تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم دانست.

بهترین منبع زبانی که می توانیم به کلیه داوطلبان ارائه دهیم ،کتاب آمادگی برای آزمون تافل و همچنین کتاب 1100 واژه ، کتاب 504 می باشد. اما با توجه به زمان بر بودن مطالعه این کتب ، داوطلبان نمی توانند در این رشته ها به راحتی پذیرفته شوند. به همین دلیل می توانند از برخی کتاب های آمادگی برای آزمون ارشد وزارت بهداشت که برخی از موسسات منتشر نموده اند استفاده نمایند.

 

 

چارت درسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

 

 

 

همانطور که از نام آن پیداست، وزارت بهداشت شامل رشته های پزشکی و پیراپزشکی می باشد. به دلیل علی بودن دروس مربوط به هر یک از رشته های وزارت علوم ، در صورت پذیرش در آزمون وزارت بهداشت بسیار بهتر و بیشتر از آزمون های وزارت علوم امکان استخدام برای شما وجود خواهد داشت. به همین دلیل چنانچه به دنبال مدرکی می باشید که اعتبار بیشتری داشته باشد، ما مدرک وزارت بهداشت را به شما توصیه می نماییم.

اگر بخواهیم در رابطه با تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم در رابطه با تفاوت بین رشته ها و سواد و تخصص فارغ التحصیلان آن اشاره نماییم، با توجه به عملی بودن رشته های وزارت علوم ، هر یک از داوطلبان می توانند در صورت قبولی در آزمون وزارت بهداشت به صورت عملی با برخی از دروس مواجه شوند. نکته مهم در رابطه با تفاوت مدرک وزارت بهداشت و وزارت علوم در رابطه با اعتبار بیشتر مدرک وزارت علوم می باشد.

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعات مفیدی را به شما عزیزان ارائه نماییم. اما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایید. کافی است با مشاورین ما در تماس باشید، همه روزه حتی در ایام تعطیل آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهیم بود.

 

 

همانطور ک ذکر گردید، با توجه به اینکه دانشجویان وزارت بهداشت به صورت عملی هر یک از واحدها را آموزش می بینند، بنابراین مطالعه آنان محدود به دروس نظری نمی باشد به همین دلیل بسیار بهتر از فارغ التحصیلان وزارت علوم می توانند عمل کنند. همچنین با توجه به اعتبار و پذیرش سخت تر از وازرت علوم می باشد و عدم اشباع رشته های این دانشگاه ، توصیه می شود که در کنکور وزارت بهداشت شرکت نمایید.

 

جزوات چنانچه از موسسات معتبری تهیه شود می تواند بسیار کمک کننده باشد. اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که با توجه به تغییر سطح سوالات گاهی داوطلبان با مشکل مواجه خواهند شد.

 

من میخوام هر دو آزمون وزارت بهداشت و وزارت علوم رو شرکت کنم. اگر هردوش و قبول بشم کدومش بهتره برم؟

برای قبولی در رشته ارشد HSE چه منابعی و برنامه درسی رو پیشنهاد میکنید؟

فرق وزارت بهداشت و وزارت علوم پزشکی چیه؟؟ با کارشناسی دانشگاه ازاد توی کدوم میشه شرکت کرد؟؟؟

چطور می تونم برای هر دو آزمون آماده بشم و برنامه ریزی دقیقی داشته باشم؟

برای دانلود منابع کارشناسی ارشد بهداشت حرفه ای به چه سایتی مراجعه کنیم ؟

با توجه به تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم چه زمانی وقت داریم برای آمادگی هر دو آزمون؟

 

 

 جهت دریافت پاسخ کلیه سوالات خود می توانید با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل با شماره های 9099072952 تماس از سراسر کشور و  9099072952 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل تماس حاصل نمایید.

 

 

مطالب مرتبط :

لیست دانشگاه های پردیس خودگردان

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته آنلاین

مشاوره آنلاین کارشناسی ارشد 98

رشته های بدون کنکور شهید بهشتی 98

تفاوت کنکور ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم

تفاوت مدرک وزارت بهداشت و وازرت علوم

معرفی رشته های ارشد وزارت بهداشت

بهترین منابع زبان ارشد وزارت بهدداشت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

12,000,000 +

بازدید کننده ایران تحصیل تاکنون

452,000 +

مخاطبان مشاوره تلفنی ایران تحصیل تاکنون

676780

تعداد سوالات سایت ایران تحصیل

15000

حدااقل بازدید روزانه سایت ایران تحصیل

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه تحصیلی دارید می توانید از تجربیات مشاوران مرکز ایران تحصیل استفاده کنید هزینه هر دقیقه مشاوره 20000 ریال می باشد که می توانید ( از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور با شماره 9099072952) تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری بهره مند گردید.

ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تخصصی دارای مجوز فعالیت در زمینه تحصیلی می باشد که به صورت خصوصی و غیر انتفاعی فعالیت دارد و هیچ گونه وابستگی به هیچ ارگان خصوصی و دولتی ائم از دانشگاه آزاد ، سمپاد ، سازمان شاهد ، سنجش و … ندارد و تمامی مطالب مندرج در سایت تابع قوانین کپی رایت جمهوری اسلامی ایران و صرفا در راستای اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران می باشد.

در صورتی که هر گونه پیشنهاد ، انتقاد یا شکایتی از نحوه عملکرد مجموعه دارید می توانید از طریق ایمیل info@irantahsil.org و یا شماره 02146018960 با ما در ارتباط باشید.

 

پاسخگویی ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

چارت درسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت
چارت درسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *