چطور بدون لوازم ارایشی زیبا شویم

 
helpkade
چطور بدون لوازم ارایشی زیبا شویم
چطور بدون لوازم ارایشی زیبا شویم

بسیاری از خانم ها دوست دارند که روز خود را بدون آرایش شروع کنند اما چهره پرطراوتی داشته باشند . با این حال بسیاری از آن ها از ظاهر شدن در نظر دیگران بدون آرایش می ‎ترسند . اگر جز این دسته از افراد هستید به شما توصیه می ‎کنیم که این قسمت از دنیای مد نمناک را از دست ندهید زیرا قرار است به ارائه نکاتی برای داشتن چهره ای شاداب بدون آرایش بپردازیم .

1. روزانه دو بار صورت خود را بشویید

2. هر روز از مرطوب کننده استفاده کنید

هربار که صورت خود را می ‎شویید بهتر است که از مرطوب کننده استفاده کنید . همیشه مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست شما باشد و اگر پوست حساسی دارید، به دنبال مرطوب کننده ای ملایم و بدون ایجاد سوزش باشید و اگر پوستتان مستعد جوش زدن است ، مرطوب کننده ای سبک و فاقد چربی تهیه کنید .

چطور بدون لوازم ارایشی زیبا شویم

3. هفته ای یک بار از کرم های لایه بردار استفاده کنید

کرم های لایه بردار سلول های مرده پوست را از سطح پوست جدا می ‎کنند و باعث شفافیت و درخشان شدن پوست صورت خواهند شد . این کرم ها را می ‎توانید حداقل 1 بار و حداکثر 3 بار در طول هفته استفاده کنید .

روش دیگر برای انجام لایه برداری پوست، استفاده از یک کیسه تمیز مرطوب شده با آب گرم است . صورت خود را با استفاده از یک کیسه با حرکات دایره ای لایه برداری کنید و آهسته بشویید ، این گزینه برای افرادی که دارای پوست حساس نسبت به مواد شیمیایی هستند مناسب می ‎باشد .

هیچ گاه پوست خود را در دفعات زیاد لایه برداری نکنید که این امر باعث خشک شدن و تحریک پذیری پوست می ‎شود .

4. از تونر استفاده کنید

تونر یک محصول مراقبت از پوست است که غالبا مورد غفلت عموم قرار می‎ گیرد اما دارای خواص شگفت انگیزی در بهبود ظاهر پوست است . تونر تعادل pH طبیعی پوست را به همراه بسیاری از مزایای دیگر بسته به نوع تونر بازیابی می ‎کند . به دنبال تونر های بدون الکل باشید زیرا آن ها کمتر روی پوست خشک می ‎شوند و حتی به یکنواخت بودن پوست صورت نیز کمک می ‎کنند .

به عنوان مثال، تونر هایی که مخصوص پوست های روغنی و آکنه دار هستند، به از بین رفتن چربی اضافی پوست و سفت شدن و بسته شدن منافذ پوست کمک می‎کنند؛ در حالی که تونر های مخصوص پوست های خشک می ‎توانند به تسکین سوزش و ایجاد رطوبت در پوست کمک کنند .

تونر را باید بعد از شستشوی پوست و قبل از مصرف مرطوب کننده استفاده کرد .

5. پاک کردن آرایش خود را فراموش نکنید

همیشه به خاطر داشته باشید که قبل از خوابیدن آرایش خود را کاملا پاک کنید که در صورت عدم این کار، منافذ پوست شما مسدود شده و در نهایت منجر به ایجاد جوش می‎ شود .برای پاک کردن آرایش از دستمال های مرطوب آرایش پاک کن و یا کف استفاده کنید و برای پاک کردن ریمل، سایه و خط چشم، از پاک کننده های مخصوص چشم استفاده کنید .

6. مراقب جوش های صورت خود باشید

جوش ها ممکن است یکی از اصلی ترین دلایل ترس خانوم ها برای آرایش نکردن باشند . بنابراین در صورت برطرف کردن آن ها احساس آرامش بیشتری در زمانی که آرایش ندارید خواهید داشت.

برای بسته شدن منافذ پوست و از بین بردن هرگونه باکتری اضافی در سلول های پوستتان از محصولات بهداشتی مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید و به دنبال تهیه مرطوب کننده ، ضد آفتاب و محصولات آرایشی فاقد کامدوژن (مسدود کننده منافذ) باشید .

به دنبال تهیه کرم های حاوی موادی مانند بنزوئیل پراکسید و یا اسید سالیسیلیک که هر دو برای از بین بردن آکنه ها بسیار موثر هستند باشید . اگر انجام این اقدامات برای از بین بردن جوش هایتان موثر نبود، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا از داروهای مناسب برای از بین بردن اینگونه جوش ها بهره مند شوید .

7. همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید

شما باید هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید حتی اگر هوا سرد، ابری و یا برفی باشد زیرا اشعه UVB/UVA هنوز هم می‎ تواند به پوست شما آسیب برسانند . آسیب آفتاب باعث پیری زودرس پوست و حتی در موارد شدید تر منجر به سرطان پوست و سایر بیماری های پوستی می ‎شود .در صورت امکان از کرم های ضد آفتاب SPF بالای 30 که همراه با مرطوب کننده هستند ، استفاده کنید که این امر باعث شادابی پوستتان می ‎شود .

8. از لمس کردن مداوم پوست صورت خود خودداری کنید

این کار عادت بسیاری از افراد است و می ‎توند تاثیر جدی ای بر کیفیت پوست ایجاد کند .دستکاری کردن لکه ها و مالش دادن پیشانی و یا چانه باعث انتقال روغن و باکتری اضافه به پوست می ‎شود .

مالیدن پوست صورت همچنین باعث شل شدن و ایجاد چین و چروک بر روی آن می ‎شود و بنابراین اگر می ‎خواهید ظاهر پوست صورت خود را بهبود ببخشید ، دست از لمس کردن غیر ضروری پوست تان بردارید .

9. نوشیدن آب کافی و داشتن خواب کافی

حداقل هر شب 8 ساعت بخوابید و مقدار زیادی آب بنوشید که خواب کافی باعث ترمیم سلول های پوستی می‎ شود و از بروز لکه های سیاه در اطراف چشم جلوگیری می‎ کند و نوشیدن آب کافی نیز باعث آبرسانی پوست شده و سموم را از بدن دفع می ‎کند .

مقدار دقیق آب مورد نیاز بر اساس نیاز های فردی متفاوت است و به طور کلی، مردان روزانه به 15.5 فنجان (3.7 لیتر) مایعات نیاز دارند، در حالی که زنان روزانه به 11.5 فنجان (2.7) مایعات نیاز دارند و توجه داشته باشید که حدود 20% از این میزان مصرف روزانه از طریق مواد غذایی حاصل می ‎شود و 80% دیگر نیز باید از طریق نوشیدن آب و یا سایر نوشیدنی ها برای بدن تامین شود .

1. مرتب کردن ابرو ها

با از بین بردن موهای اضافی در اطراف ابروی خود می ‎توانید تاثیر چشمگیری در زیبایی چهره تان ایجاد کنید که اگر خودتان به خوبی در این زمینه توانمند نیستید، می ‎توانید به آرایشگاه بروید و انجام این کار را به آرایشگر خود بسپارید و بعد از اتمام کار آرایشگر، خودتان به راحتی قادر به برداشتن موهای اضافی اطراف ابروی تان در دفعات بعدی در خانه با استفاده از یک موچین خواهید بود .

2. شستن موها

هفته ای چند مرتبه موهای خود را با استفاده از شامپو مناسب شستشو دهید تا از چرب و کثیف شدن آن ها جلوگیری شود و اگر از موهای چربی برخوردار هستید، ممکن است موهایتان نیاز به شستشو در دفعات بیشتری نسبت به افرادی که دارای موهای خشک هستند داشته باشند و همچنین باید دقت کنید که از شامپو و نرم کننده متناسب با نوع موی خود استفاده کنید و به یاد داشته باشید که باید هر 3 یا 4 ماه یکبار موهای خود را نوک گیری کنید تا از بروز موخوره در آن ها جلوگیری شود.

به جای تعیین کردن زمان مشخص برای شستشوی موهایتان به علائم موهایتان از جمله خشکی و یا چرب شدن آن ها توجه کنید .

با استفاده از روغن های گیاهی معطر، موهای خود را خوشبو کنید و به آن ها لطافت و نرمی ببخشید .

شب ها موهای خود را دم اسبی ببندید تا از چرب شدن زود هنگام آن ها جلوگیری شود .

3. استفاده از فرمژه

با استفاده از فرمژه، مژه های خود را مجعد کنید و ظاهری زنانه به آن ها ببخشید . برخی از خانم ها از استفاده از فرمژه می ‎ترسند، در حالی که استفاده از آن بسیار آسان است و فقط کافیست که فرمژه را به مژه های خود بچسبانید و به مدت 10 تا 20 ثانیه آن را نگه دارید که به این ترتیب از مژه هایی زیبا و موج دار بهره مند خواهید شد .

همچنین می‎ توانید با استفاده از یک برس مخصوص مژه مقداری وازلین بر روی مژه هایتان بمالید و به ضخیم و تیره تر شدن آن ها کمک کنید .

4. لب های خود را نرم نگه دارید

چطور بدون لوازم ارایشی زیبا شویم

لب هایی با پوست صاف و با ظاهر پر بسیار جذاب تر از لب های خشک شده و ترک خورده هستند. بنابراین با مالیدن مقداری مرطوب کننده بر روی لب های تان به نرم و خوش رنگ بودن آن ها به خصوص در زمستان کمک کنید .

5. شفاف تر شدن چشم ها

یک ترفند عالی برای درخشان و شفاف شدن چشم ها، استفاده از قطره های مخصوص رفع قرمزی چشم است . این قطره ها به راحتی در دسترس هستند و راهی عالی برای جذابیت بخشیدن به چشم های شما می باشند و البته باید توجه داشته باشید که استفاده طولانی مدت از این قطره ها ممکن است باعث ایجاد التهاب و قرمزی در چشم های شما شوند و استفاده مکرر از آن ها برای سلامت چشم مضر است .

6. رنگ بخشیدن به گونه ها

یک نکته ساده که می ‎تواند باعث زیبایی ظاهری شما بدون آرایش باشد ، رنگ بخشیدن به گونه های شما است که این امر می‎تواند در اثر ورزش منظم و یا سپری کردن زمان در هوای پاکیزه حاصل شود . با این حال راهکار سریع تر برای داشتن گونه های خوش رنگ نیشگون گرفتن آرام گونه هایتان است .

7. توجه کردن به بهداشت دندان

لبخند زدن با دندان های سفید و سالم تاثیر زیادی در زیبایی شما دارد و بنابراین حداقل دو بار در روز و هربار حداقل به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید تا دندان هایتان از سلامتی و زیبایی برخوردار شوند . هنگام مسواک زدن روی هر دندان به تنهایی متمرکز شده و مسواک زدن دندان های پشتی خود را فراموش نکنید .

نخ دندان نیز باکتری ها و ذرات غذای به جا مانده بین دندان ها را از بین می ‎برد و نقش زیادی در سلامت و زیبایی دندان ها دارد .

همچنین به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از ایجاد بوی بد دهان ، هنگام مسواک زدن دندان ها ، زبان خود را نیز با مسواک شستشو دهید و از دهانشویه هم استفاده کنید .

این روزها طبیعی بودن بیش از هر چیز دیگری طرفدار دارد و کمیاب شده است . بسیاری از دختران سعی دارند که زمان زیادی را صرف آرایش کردن کنند اما بدانید که هیچ گاه صورت آرایش کرده شما به اندازه صورت طبیعی زیبا نخواهد بود اما سوال اینجاست که چگونه بدون استفاده از لوازم آرایش زیبا باشیم ؟

در این قسمت از دنیای مد نمناک 14 راهکار ساده را به شما معرفی می کنیم که بدون آرایش هم زیبا باشید. 

1. ابروهای خود را زیبا کنید

ابروها در صورت بدون آرایش بودن بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار می گیرند. پس باید حالت ابروهایتان را متناسب کنید. اگر نیاز است کمی با حنا یا رنگ ابرو، آن را جلوه دهید. هنگام انتخاب رنگ مناسب حتماً باید به تناسب پوست خود دقت داشته باشید که رنگ ابرو برای پوست شما مناسب باشد. اگر ابروهای ضخیمی ندارید، بهتر است که روزانه روغن کرچک و ویتامین آ به ابروهای خود بزنید تا آنها را پرپشت تر کنید. بعد از چند هفته می توانید تغییرات قابل ملاحظه ای را در ابروهایتان مشاهده کنید. 

باید سعی کنید که چشمان خود را درشت نشان دهید. پس برای این کار می توانید موهای ان را با فرمژه فر کنید. سپس کمی ژل مخصوص به مژه بزنید و همچنین می توانید اکستنشن مژه انجام دهید تا لکه ها و تیرگی های زیر چشم را از بین ببرید.

چطور بدون لوازم ارایشی زیبا شویم

اول از همه باید رژیم غذایی خود را تصحیح کنید. این سیاهی زیر چشم به دلیل کمبود آهن و ویتامین ب در بدن است. جگر و گوشت قرمز حاوی مقدار زیادی از این دو ماده می باشد. از کرم چشم برای روشن سازی زیر آن استفاده کنید که حاوی کمپرس سرد با نعناع یا چای سبز نیز کارآمد خواهد بود. 

یک لبخند زیبا می تواند امتیاز شما را تا حد زیادی بالا ببرد. بنابراین با زیباسازی آن ها به جذابیت خود اضافه کنید و از خمیر دندان های سفید کننده استفاده کنید. از مصرف بیش از حد قهوه پرهیز کنید . به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از خمیر دندان نیز می تواند به دندان های شما آسیب بزند. اگر دندان های شما در حالت طبیعی و سالم رنگ تیره و یا زردی دارند، حتماً باید از سفیدکننده های دندان پزشکی استفاده کنید. 

4. لب های خود را فراموش نکنید. 

تقویت کردن ، رطوبت رسانی و لایه برداری منظم به اندازه، برای لب های شما اهمیت بسیار زیادی دارد. از بالم های لب استفاده کنید و در صورت دسترسی نداشتن به آن ها روغن زیتون و روغن های طبیعی را جایگزین کنید. یک بار در هفته لب های خود را با خمیر دندان نرم یا انگشتتان ماساژ دهید. همچنین آن ها را مرطوب کنید و از لایه برداری لب با استفاده از شکر استفاده کنید.  

رنگ موهای زشت یا موهای خشک و شکننده اثر منفی روی زیبایی بدون آرایش شما دارد و حتماً از استایل ساده اما شیک مو استفاده کنید. رنگ های طبیعی تر به کار بگیرید یا اصلا موهای خود را رنگ نکنید و به دنبال ظاهر کاملاً طبیعی باشید.

می توانید انتهای موی خود را کمی فر کنید و حالت دهید. از محصولاتی استفاده کنید که موی شما را در برابر گرمای سشوار، گرمای آفتاب و یا اتوی مو محفوظ نگه می دارد . بیش از حد از محصولات داغ و حالت دهنده مو استفاده نکنید.

روغن زیتون براقیت زیادی به موهای شما می دهد. همچنین با شوره، خشکی و دیگر مشکلات مبارزه می کند. ازعصاره های گیاهی جوشانده شده مثل بلوط برای موهای مشکی یا خرمایی و بابونه برای موهای بلوند استفاده کنید تا موهای براق تری داشته باشید.

6. عطر و رایحه مناسب انتخاب کنید:

از عطر و رایحه ای ملایم با خط بو استفاده کنید تا در طول روز روی لباستان بماند و حس خوشایندی را برای شما به وجود بیاورد. هرچه خودتا را دوست داشته باشید و سرشار از حس لذت، از بیرون هم زیبا و دل نشین به نظر خواهید رسید. 

7. ضدآفتاب بزنید.

اشعات مضر خورشید تأثیرات زیادی روی پوست شما می گذارند و باعث ایجاد چین و چروک ها می گردند و پیری زود رس را موجب می شوند. همچنین عاملی برای سرطان های پوستی می باشند ، به همین دلیل باید از ضد آفتاب با اس پی اف بالا استفاده کنید تا از پوست خود مراقبت کرده باشید. 

بسیاری از زیباشناسان بر سلامت پوست تأکید زیادی دارند و تاکید دارند که بیش از 2 بار در روز صورت خود را نشویید. بهتر است که این کار را قبل از خواب انجام دهید و همچنین صبح ها نیز می توانید با استفاده از شیر یا لوسیون صورت خود را بشویید.

مهم ترین نکته این است که با پوست خود خشن رفتار نکنید . از محصولات آرایشی ملایم استفاده کنید.

ماسک های صورت مثل ماسک رس سفید را فراموش نکنید. ماسک های تقویتی را یک بار در هفته استفاده کنید. اگر پوست حساسی ندارید، می توانید با اسکراب های مختلف لایه برداری را انجام دهید. 

9. از کرم BB استفاده نمایید:

BB کرم ترکیبی از کرم ضدآفتاب، مرطوب کننده و یک کرم پایه است که نقش بسیار موثری در افزایش زیبایی صورت دارد. این کرم ها علاوه بر محافظت از پوست باعث می شوند تا ظاهری صاف و یکدست داشته و نیازی به آرایش نباشد. 

10. به اندازه کافی بخوابید. 

خواب مناسب حداقل 7 تا 9 ساعت برای سالم نگه داشتن پوست ضروری می باشد. پس از ساعت 11 شب به رختخواب بروید زیرا بعد از گذشتن نیمه شب بدن شما شروع به تولید هورمون های اصلی زیبایی می کند که یکی از آن ها ملاتونین است. روی کمر خود بخوابید تا مشکلاتی مثل چین و چروک روی صورت شما به وجود نیاید. 

11. اعتماد به نفستان را بیشتر کنید :

خودتان را دوست داشته باشید و عشق بورزید و برای تحسین زیبایی خود به آرایش عادت نکنید. برای کشف زیبایی واقعی و طبیعی خود تلاش کنید تا اعتماد به نفستان افزایش یابد. 

12. به رژیم غذایی خود بیشتر دقت کنید.

مطالعات نشان می دهد که زیبایی پوست رابطه تنگاتنگی با مواد غذایی مورد استفاده ما دارد. ماهی، روغن سبزیجات و دانه های گیاهی و آجیل های طبیعی برای پوست مناسب هستند زیرا منبع غنی از اسید چرب ، ویتامین و کاروتن می باشند که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و محصولات لبنی نیز می توانند کلید زیبایی پوست شما باشند.

13. از اسکراب استفاده کنید: 

برای رفع بی روحی و خستگی پوست صورت باید از یک اسکراب طبیعی استفاده نمایید تا سلول های مرده و آلودگی ها را از بین ببرید و باعث شادابی پوستتان شوید. 

حتماً باید رنگ مناسب لباس های خود را بدانید که در زیبا به نظر رسیدن پوست شما و پوشاندن عیب ها موثر است. پوست بدون فونداسیون و کرم پودر و پنکیک، رنگ پریده به نظر می رسد. به همین دلیل نباید این رنگ پریدگی را با رنگ های لباس بیش از حد تیره افزایش دهید و همچنین رنگ های سرد نیز ممکن است کار را بدتر کند. سفید نیز گزینه مناسبی نمی باشد. بهترین گزینه استفاده از رنگ های ملایم روشن مثل آبی یا هلویی می باشد ، البته باید رنگی را انتخاب کنید که به پوست شما بیاید و از علم رنگ شناسی کمک بگیرید.

بسیاری از خانم ها ساعات طولانی از اوقات روزانه خود را مقابل آینه می گذرانند و وقت زیادی را صرف آرایش چهره و موهای خود می کنند تا در نظر دیگران جذاب تر به نظر برسند، شما چطور؟

آیا از جمله افرادی هستید که زیبایی خود را در هر چه بهتر به نظر رسیدن آرایش روی صورت خود تعریف می کنند و زندگی بدون لوازم آرایش به نظرشان غیر ممکن است؟!

بله! در تاثیر فوق العاده آرایش روی زیبایی شکی نیست اما اگر با فوت و فن زیبایی آشنا باشید بدون شک طبیعی بودن و سادگی چنان اصالتی به چهره شما خواهد بخشید که آن را در هیچ لوازم آرایشی نمی توان جستجو کرد.

در ادامه با کوکا همراه باشید تا با فوت و فن های زیبایی طبیعی بدون آرایش کردن آشنا شده و به این سوال که دغدغه بسیاری از خانم ها است پاسخ دهیم: چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم؟

سلامت پوست تاثیر زیادی در زیبایی طبیعی چهره دارد و یک رژیم غذایی سالم و متعادل راه عالی برای حفظ سلامت بدن و به خصوص پوست می باشد.

چطور بدون لوازم ارایشی زیبا شویم

برای داشتن پوست زیبا و سالم به نکات تغذیه ای زیر توجه کنید:

پوست خشک، ناهموار و خشن هیچ تناسبی با زیبایی ندارد و حتی با استفاده از لوازم آرایش مختلف نیز جذابیت خاصی نخواهد داشت.

برای رفع خشکی پوست حتما از مرطوب کننده استفاده کنید که به درخشان شدن و بی نقص به نظر رسیدن پوست کمک زیادی می کند. از دیگر مزایای مرطوب کننده می توان به کاهش جوش و آکنه و خطوط ناخوشایند پوست اشاره کرد.

هنگام خرید مرطوب کننده های تجاری دقت کرده و مارکی را انتخاب کنید که بتوانید هر روز بعد از دوش گرفتن از آن استفاده کنید.

اگر به دنبال مرطوب کننده های خانگی هستید می توانید مقداری روغن آرگان یا جوجوبا به پوست خود بمالید که به خصوص در فصول سرد سال روی پوست معجزه می کند.

اگر پوست تان مرتب پوسته می دهد و افسرده و بی روح به نظر می رسد بهترین کار این است که هفته ای حداقل یک یا دو بار آن را لایه برداری کنید، این کار باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست شده و طراوت پوست را به آن بر می گرداند.

سلول های مرده پوست از عوامل بروز جوش های سر سیاه، مسدود شدن منافذ پوست و آکنه می باشد و آرد نخود و قهوه از بهترین لایه بردارهای خانگی به شمار می روند.

استفاده از ضد آفتاب روی پوست یک انتخاب نیست بلکه اجبار است! لوسیون های ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش و پرتوهای مضر خورشید محافظت کرده و مانع بروز خطوط پیری، چین و چروک و تغییر رنگ پوست می شود.

توصیه می شود به صورت مرتب از ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید که در طولانی مدت پوست را بی نقص و درخشان می کند.

نوشیدن آب کافی – 8 لیوان در روز – با سم زدایی بدن و پوست به درمان مشکلات پوستی کمک کرده، مانع بروز چین و چروک می شود، جوش ها را از بین می برد و پوست را براق و روشن می کند.

برای سم زدایی پوست می توانید از نوشیدنی های سم زدا از جمله ترکیب آب خیار، لیمو، کدو سبز، نعناع و سایر سبزی های رنگ روشن استفاده کنید، با این روش در عرض یک هفته تفاوت را احساس خواهید کرد.

فعالیت های ورزشی – حداقل سه ساعت ورزش در هفته – گردش خون را بهبود بخشیده، اکسیژن رسانی به پوست را افزایش می دهد، از بدن سم زدایی می کند و با تقویت اندروفین به کاهش استرس و آرامش بدن از جمله پوست کمک می کند.

طبق مطالعات انجام شده افرادی که هر روز ورزش می کنند پوست سالم تر و جوان تری دارند، اما باید به مواردی همچون استفاده از ضد آفتاب حین ورزش کردن در فضای باز و شستن صورت بعد از تمرین توجه داشته باشید. این عادات اگرچه ساده اما بسیار مهم هستند و از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کنند.

ماساژ صحیح پوست صورت را محکم کرده، خطوط ناخوشایند پیری را کاهش می دهد، به براق و درخشنده شدن پوست کمک کرده و اثر عالی در جوانسازی پوست دارد. چینی ها برای حفظ سلامت پوست نقاط خاصی از پوست را ماساژ می دهند بنابراین بهتر است برای این کار به متخصص ماساژور مراجعه کنید.

استفاده از روغن های طبیعی همچون روغن نارگیل هنگام ماساژ دادن پوست به مرطوب شدن آن کمک می کند.

خواب برای سلامت بدن و پوست بسیار مفید است زیرا بدن هنگام خواب کلاژن بیشتری تولید کرده و شارژ می شود، 6 تا 8 ساعت خواب با کیفیت به درخشندگی پوست کمک کرده، سیاهی دور چشم را کاهش می دهد و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

هنگام خرید و استفاده از لوازم مراقبت از پوست، مو و زیبایی دقت کنید، سعی کنید از محصولات طبیعی استفاده کنید و از محصولاتی که حاوی پارابن، سولفات ها و مواد شیمیایی نفتی هستند و باعث تحریک یا خشکی پوست می شوند اجتناب کنید.

استفاده هفتگی از ماسک های پوست به مراقبت و سلامت پوست کمک کرده و باعث جوانسازی و طراوت پوست می شود.

هنگام انتخاب ماسک به نوع پوست خود توجه داشته باشید، موادی همچون عسل، آلوئه ورا، آرد نخود، ماست، جو دوسر و میوه ها برای تهیه ماسک خانگی عالی هستند.

بدون شک لبخندی که با دندان های سفید و برفی زینت داده شده از عوامل اصلی جذابیت خانم ها است اما به همان اندازه که دندان های سفید شادابی و زیبایی را برای چهره به ارمغان می آورد زردی و تیرگی دندان ها نیز اثر بسیار بدی در جذابیت آن به جا می گذارد.

برای حفظ زیبایی طبیعی چهره بدون آرایش کردن به بهداشت دهان و دندان خود توجه داشته باشید، حداقل روزی دو بار مسواک بزنید، از دهانشویه و نخ دندان استفاده کنید و هر شش ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید و در صورت نیاز زیر نظر پزشک از روش های سفید کننده دندان استفاده کنید تا لبخند زیبا و چهره دلنشین داشته باشید.

موهای زائد صورت و بدن ظاهر پوست را زشت کرده و جذابیت را تحت تاثیر قرار می دهد. برای این که بدون آرایش کردن زیبا باشید لازم است حتما به مرتب کردن ابروها و اصلاح موهای صورت توجه کافی داشته باشید و سعی کنید به موقع موهای بدن را اپیلاسیون کنید.

مدل ابرو نقش مهمی در زیبایی چهره دارد، در انتخاب مدل ابرو دقت کنید و برای پر پشت شدن و تقویت ریشه ابرو از روغن های طبیعی مانند روغن کرچک استفاده کنید.

بدون شک لب از اجزای زیبای چهره است و لازم است به طراوت آن توجه شود. برای مرطوب شدن و رفع خشکی لب از روغن های طبیعی استفاده کنید و هر هفته آن را ماساژ دهید.

زیبایی طبیعی با داشتن موهای سالم و پر پشت کار چندان سختی نیست، توصیه می شود هر هفته یک بار موهای خود را با روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن بادام ماساژ داده و تا آن جا که ممکن است از وسایل حرارتی و سایر ابزارهایی که به زیبایی موقتی موها کمک می کند دوری کنید.

استفاده از محصولات تقویت مو برای حفظ سلامت آن ها مفید است اما دقت کنید فاقد سولفات و مواد شیمیایی مضر باشند.

خوابیدن روی بالش ابریشمی برای صورت و موها عالی است، ابرشیم به صاف و یک دست شدن موها کمک کرده و برای کاهش چین و چروک و خطوط ناخوشایند پوست مفید است.

لباسی که به تن می کنید تاثیر زیادی روی زیبایی اندام و حتی چهره به جا می گذارد. سعی کنید همیشه لباس های متناسب با نوع اندام خود انتخاب کرده و در انتخاب رنگ و مدل لباس سلیقه به خرج دهید.

پوشیدن لباس های بیش از حد تنگ یا بیش از حد گشاد ممکن است حجم بدن را به طرز بدقواره ای به نمایش بگذارد.

هنگام نشستن، ایستادن و راه رفتن به حالت بدن خود توجه داشته باشید، زیادی قوز نکنید و از فشار آوردن به ستون فقرات، عضلات و کمر خود اجتناب کنید.

سبک زندگی مدرن باعث شده استرس به جزء جدایی ناپذیر زندگی همه انسان ها تبدیل شود و عدم کنترل آن علاوه بر اثرات منفی روی سلامت خطر بروز آکنه، ریزش مو و سفیدی زودرس موها را افزایش می دهد.

تا حد امکان از شرایط استرس زا دوری کنید و با روش های مختلف از جمله مدیتیشین، نوشیدن چای، گوش دادن به موسیقی و غیره استرس خود را کاهش دهید.

یکی از روش های عالی برای کاهش استرس و بهبود روحیه این است که بخشی از اوقات فراغت روزانه را صرف خودتان کرده و به علایق خود که ممکن است نقاشی، دوچرخه سواری، موسیقی، آشپزی و غیره باشد بپردازید، شادابی درون آرایشی است که به زیباترین شکل ممکن روی چهره شما خواهد نشست!

همه ما به دوست داشتن خودمان نیاز داریم، عاشق خود بودن خودخواهی نیست بلکه باعث می شود از وابستگی بیش از حد به دیگران رها شده، از بودن خودتان احساس بهتری داشته باشید و همین احساس خوب تاثیر زیادی روی سلامت جسم و روح می گذارد و زیبایی چهره را دو چندان و لبخندتان را جذاب تر می کند.

منابع: stylecraze – inkbeau

چطور بدون لوازم ارایشی زیبا شویم

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

بچه ها همه دارای پوستی صاف، لبخندی زیبا و هر کدام به نوبه خود جذابیت هایی دارند. اینکه ما در بزرگسالی جذابیت های کودکی خود را نداریم، شاید مهم ترین علت آن به نحوه مراقبت از پوست، رژیم غذایی، عادات و سبک زندگی ماست. که زیبایی ما را تحت تاثیر قرار داده. پس برای اینکه به سلامتیمان و زیبایمان کمک کنیم، به نکاتی که در ادامه خواهم گفت توجه کنید. این نکات به ما می آموزد چطور بدون آرایش زیبا باشیم و زیبا بمانیم.

با داشتن یک رژیم غذایی خوب پوست خودتان را به بهترین نحو تغذیه کنید. برای داشتن پوست سالم و شفاف و بدون جوش و لکه، وجود یک تغذیه درست و مناسب ضروری است. تغذیه مناسب علاوه بر اینکه پوست شما را زیبا می کند، اندام شما را هم زیبا نگه می دارد، که تاثیر زیادی در زیبایی طبیعی شما دارد.

برای داشتن تغذیه سالم پیشنهاد می کنم دو پست راهکارهای آهسته غذا خوردن و ۹ راه مؤثر و سالم برای کاهش وزن را نیز مطالعه کنید.

چطور بدون لوازم ارایشی زیبا شویم

با نوشیدن آب کافی به پوستتان شادابی می دهید. آب کافی پوست را مرطوب نگه می دارد و موجب کاهش چین و چروک در پوست می شود و چهره شما را شاداب تر نشان می دهد. روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید. در همه جا بطری آب همراهتان باشد و بطور منظم آب بنوشید.

نوشیدن آب کافی علاوه بر اینکه تاثیر مستقیم روی زیبایی و سلامت پوست شما دارد، موجب کاهش استرس و تنش می شود که خود عامل ایجاد آرامش در چهره شما و زیباتر نشان دادن شماست. انسان های آرام همیشه از انسان های پر از استرس جذاب تر هستند.

برای تأثیر بیشتر نوشیدن آب، می توانید آب خود را با مواد عالی برای پوست طعم دار کنید. موادی مانند: نعنا، لیمو و خیار

با یک مثال ساده این موضوع را توضیح می دهم. همانطور که گوشی موبایل شما برای کار کردن نیاز به شارژ شدن دارد. بدن شما هم برای درست کار کردن نیاز به شارژ شدن دارد و این شارژ شدن یعنی خواب خوب و باکیفیت؛

بدن در خواب خودش را ترمیم می کند. در خواب پوست کلاژن های جدید تولید می کند و خودش را بازسازی می کند. خواب خوب باعث می شود شما چشمان زیباتری داشته باشید. پف و سیاهی زیر چشم ها را کاهش می دهد. این را بدانید هیچ آدمی با چشم های خسته و قرمز زیبا به نظر نمی رسد.

برای آشنایی با نکات داشتن خواب کامل و با کیفیت مطالعه پست ۴ نکته برای داشتن خواب باکیفیت را به هیچ وجه از دست ندهید.

آیا می دانستید پوست شما ۶۰ درصد از موادی که روی آن قرار می گیرد را جذب می کند! بنابراین مراقب زیبایی خودتان باشید و همیشه در انتخاب کرم ها و لوازم آرایشی خودتان دقت کنید. مواد آرایشی که داری پارابن و سولفات هستند، موجب تحریک پوست، خشکی، کدر شدن و حتی ایجاد جوش و لک در صورت شما هستند.

سعی کنید از مواد آرایشی با کیفیت و تا حد ممکن طبیعی برای پوست خود استفاده کنید.

داشتن فعالیت بدنی منظم و همیشگی هم برای سلامت روح مفید است و هم جسم؛ سعی کنید حداقل ۳ بار در هفته ورزش کنید؛ یوگا، شنا، آیروبیک، پیاده روی و … ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کنید و شروع کنید.

تحقیقات نشان می دهد ورزش کردن تأثیر زیادی در سلامت پوست دارد:

حتماً بخوانید: ۱۵ راهکار ایجاد انگیزه برای ورزش کردن

اول از همه نوع پوست خود را بشناسید و با توجه به آن یک روال ثابت و منظم برای مراقبت از پوست خود داشته باشید. سعی کنید هر صبح و شب به پوست خود رسیدگی کنید.

مراحل پاکسازی، تقویت و مرطوب کردن را برای پوست خود هر روز انجام دهید. با تکرار منظم آن حتماً به نتایج خوبی خواهید رسید.

هیچ وقت شب با آرایش به رختخواب نروید. اینکار صدمات زیادی به پوستتان می زند، منافذ پوست را مسدود می کند و شادابی را از پوستتان می گیرد.

به پوست بدن و دست خودهم توجه کنید و از کرم و لوسین مناسب برای دست و بدن خود استفاده کنید.

حتما بخوانید: ۲ دستور عالی برای درست کردن پاک کننده آرایش طبیعی

پرتوهای UVA ، UVB و UVC در خورشید دلیل اصلی پیر شدن زودرس پوست هستند. آفتاب موجب ایجاد لکه های قهوه ای و کک و مک رو پوست می شود. بنابراین همیشه وقتی در جلوی آفتاب قرار می گیرید، ضدآفتاب بزنید.

برای ایران بهترین SPF  برای ضد آفتاب SPF  بالای ۶۰ است. همچنین در انتخاب ضد آفتاب به چرب یا خشک بودن پوستتان هم توجه کنید که ضد آفتاب متناسب با پوستتان را انتخاب کنید.

لایه برداری یا اسکراب پوست را حتما برای مراقبت از پوست خود در نظر بگیرید. در روی پوست هر روز سلول هایی می میرند و سلول های تازه و سالم جایگزین آن ها می شوند. اگر این سلول های مرده روی پوست بمانند ممکن است موجب جوش سر سیاه و گرفتگی منافذ پوست شوند.

بنابراین سعی کنید حداکثر هفته ای ۲ بار پوست خود را ترجیحاً با مواد طبیعی مانند شکر، و پودر قهوه لایه برداری کنید. اینکار موجب روشن تر شدن و نرم تر شدن پوستتان می شود. بعلاوه اسکراب پوست باعث جلوگیری از ایجاد جوش نیز می شود.

با توجه به سبک زندگی امروز و مشغله های آن شاید استرس یک جز جدایی ناپذیر از زندگی ما شده. اما استرس بالا این اثرات را به دنبال دارد:

درست است نمی توانیم بطور کامل استرس را از زندگی و کار خود دور کنیم؛ اما می توانیم تا حد زیادی آن را مدیریت و کنترل کنیم. برای مثال در هنگام استرس یک لیوان چای بنوشید، به آهنگ دوست داشتنی خودتان گوش بدهید. کمی ورزش کنید یا به هر کاری که شما را خوشحال می کند بپردازید.

در هرجا سخن از زیبایی و خوش اندامی باشد، نام چای سبز را هم می بینیم. سعی کنید عادت کنید این چای را برای خودتان دم کنید. چای سبز:

همه اینها موجب می شود چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی ها برای داشتن پوست زیبا باشد.

امروز علم هم می پذیرد که ماساژ صورت موجب می شود پوست بهتر و جوان تری داشته باشیم. چینی ها سال ها از این راز برای داشتن پوستی جوان استفاده می کنند. ماساژ صورت، پوست را محکم و درخشان می کند، استرس را کاهش می دهد، موجب از بین رفتن چروک های ریز و جوان شدن پوست می شود.

بهتر است در کنار ماساژ خود از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل استفاده کنید تا پوستتان علاوه بر ماساژ مرطوب هم بشود. در پستی جداگانه مورد فواید ماساژ و اموزش ماساژ صورت نوشتم که آن را بخوانید و حتما هر روز صورتتان را برای یک الی دو دقیقه ماساژ دهید.

قطعا برای اینکه چه با آرایش و چه بدون آرایش زیبا باشیم باید به زیبایی و درخشان بودن موهای خود توجه ویژه داشته باشیم. برای داشتن موهای شاداب و درخشان حداقل هفته ای یکبار با روغن نارگیل، زیتون یا کرچک موهای خود را تقویت کنید. از شستن موهای خود با آب گرم بپرهیزید. و حتما پست ۱۷ راهکار برای داشت موهای سالم برای همیشه را بخوانید.

یکی دیگه از نکات مهم برای اینکه بدون آرایش زیبا باشیم این است که : به نحوه پوشش خود، نوع، رنگ و شکل لباسی که می پوشیم توجه کنیم. در انتخاب لباسی که مناسب باشد وسواس داشته باشید.

لباس های خیلی تنگ شما را چاق نشان می دهد و لباس های گشاد شما را شلخته می کند.

چطور بدون لوازم ارایشی زیبا شویم

شلختگی و نامرتب بودن از جذابیت شما می کاهد. همیشه ظاهر و لباس های تمیز و مرتب داشته باشید. به طور مرتب ابروها و موهای زائد بدن خود را اصلاح کنید. به شکل ابروها و اینکه چه ابرویی به قاب صورتتان می آید توجه کنید.

هر روز دوش بگیرید و عطرهای خوش بو و لطیف برای خوش بو کردن خودتان استفاده کنید.

داشتن دندان های سفید و زیبا تأثیر فوق العاده ای در زیبایی و جذابیت شما دارد. بنابراین به سلامت دهان و دندان خود توجه کنید. هر ۶ ماه به داندان پزشک مراجعه کنید. حداقل روزی ۲ بار با مسواک و خمیر دندان با کیفیت، مسواک بزنید.

به طور مرتب از نخ دندان استفاده کنید و برای سفید شدن دندان هایتان از خمیر دندان های سفید کننده و جوش شیرین بهره بگیرید. بعد از نوشیدن قهوه و چای دهان خود را بشویید تا دندان هایتان تیره و زردرنگ نشود.

اصلاح کردن موها موجب زیباتر شدن، پر پشت تر و مرتب نشان دادن بیشتر آنها می شود که خب تاثیر مستقیم روی زیبایی شما دارد. حداقل هر ۲ ماه یکبار موهای خود را اصلاح کنید. حتی در کمترین حالت، سر موهای خود را که حالت ناصاف و بهم ریخته دارند، با قیچی بزنید.

این را به یاد داشته باشید که موهای تمیز و سالم بهتر و بیشتر رشد می کنند.

در راه مقابله با جوش های صورت بدترین کار این است که بخواهید خیلی سریع از دست آنها خلاص شوید و آنها را بکنید یا فشار دهید. در این صورت جای این جوش ها برای همیشه روی صورتتان ماندگار می شود و در نهایت شما یک پوست ناصاف و پر از لک خواهید داشت.

همه ما جوش زدن را تجربه می کنیم. حالا یکی کم تر و یکی بیشتر؛ مهم این است که برای خلاص شدن از آنها صبور باشیم. با استفاده از مواد طبیعی مانند روغن درخت چای و همچنین از کمک گرفتن از یک متخصص پوست حرفه ای جوش های صورت خود را درمان کنید.

هر ۶ ماه آزمایش بدهید. اگر بدنتان دچار کمبود ویتامینی یا مواد معدنی است با مشورت با پزشک خود مکمل های غذایی دریافت کنید. ویتامین هایی مانند: A, E , B12, D و مواد معدنی لازم یعنی: آهن، روی، زینک و … که در سلامت پوست، مو و ناختن تاثیر زیادی دارند.

اما برای دریافت مکمل حتما با پزشک خودتون مشورت کنید. چون همان اندازه که مصرف آنها در هنگام کمبود بدن ما مفید است، مصرف بیش از حد آنها می تواند آسیب رسان و خطرناک باشد.

کرم شب کمک می کند صبح با پوست بهتر و چهره شاداب تری بیدار شوید. در روز آلودگی موجود در هوا، آفتاب، دود، رادیکال های آزاد به پوست استرس وارد می کنند و باعث پیری زودرس می شود.

استفاده از یک کرم شب با کیفیت و متناسب با پوست شما همراه با خواب کافی در شب کمک می کند در شب پوست ترمیم شود و رطوبت و مواد لازم آن تأمین شود و صبح روز بعد پوست ما شاداب تر و زیباتر باشد.

به نحوه نشستن راه رفتن و ایستادن خوب توجه کنید. سعی کنید در همه این حالات کمر خود را صاف و مناسب نگه دارید. قوز کردن علاوه بر اینکه به کمر آسیب می زند، در دراز مدت موجب قوز دائمی هر چند کم می شود که در زیبایی شما تأثیر جدی دارد.

پوست یکی از مهم ترین عواملی است که در زیبا بودن تأثیر مستقیم دارد. بنابراین اگر بخواهیم بدون آرایش زیبا باشیم باید پوست شفاف، سالم، بدون لک و جوش داشته باشیم. یکی از راهکارهای اساسی برای مراقبت از پوست و نگهداری از آن استفاده از ماسک های طبیعی است.

بهتر است چند ماسک متاسب با پوست خود را انتخاب کنید و لااقل هفته ای یکبار پوست خود را تقویت کنید. برای درست کردن ماسک می توانید از عسل، زردچوبه، آلوئه ورا، شیر و میوه ها استفاده کنید.

حتما بخوانید: خواص ماسک زردچوبه و ۴ ماسک عالی زردچوبه برای صورت

چشم های خسته، گود، پف کرده هیچ وقت زیبا نیستند. بنابراین به چشمان خود اهمیت بدهید تا چهره زیباتری داشته باشید.

ابروهای منظم و پرپشت همیشه زیباتر هستند. همیشه دور ابروهای خود را تمیز کنید. با توجه به قاب صورتتان ابروهای خود را مدلی اصلاح کنید که چهره تان را جذاب تر می کند و برای پر پشت شدن مژه و ابروهای خودتان از روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل و کرچک استفاده کنید.

چند قطره از روغن نارگیل یا کرچک را روی ابروها و مژه های خود بزنید و شب تا صبح بماند بعد ابروهای خود را با آب گرم بشویید.

اگر پوست چرب دارید ممکن است روغن باعث جوش زدن پوستتان شود. بنابراین بعد از ۳۰ دقیقه از زدن روغن روی ابروها، صورت خود را با صابون بشویید. هفته ای ۲ بار از روغن کرچک یا نارگیل برای تقویت ابروها و مژه هایتان استفاده کنید.

لب های خشک و پوسته پوسته ظاهر زیبایی ندارند و شادابی را از چهره شما می گیرند. از کرم های تقویت کننده و چرب کننده لب یا حتی ها روغن های طبیعی برای داشتن لب ها نرم  و زیبا بهره بگیرید.

آبلیمو کمک می کند پوست نرم و لب های بدون ترک داشته باشید. بنابراین لیمو بخورید و بعنوان ماسک روی لب هایتان استفاده کنید.

لازم است هر روز وقتی به خودتان اختصاص دهید. در آن وقت به کارهایی بپردازید که دوست دارید و شما را خوشحال می کند.

احساس رضایت و خوشحالی استرس و تنش ها را از شما دور می کند و شما را به یک فرد آرام تبدیل می کند که می تواند لبخند بزند. و این ظاهر آرام و خوشحال شما را جذاب تر و دوست داشتنی تر می کند.

این یک نصحیت نیست بلکه یک واقعیت است. همه ما نقص هایی داریم یکی در ظاهر و یکی در باطن؛ اما آنچه ما را در دل ها ماندگار تر می کند ظاهر ما نیست بلکه باطن و اخلاق زیبای ماست که موجب می شود دیگران از مصاحبت با ما حس خوبی داشته باشند.

بنابراین سعی کنیم اکر نقصی در ظاهر داریم با زیبایی درونمان آن نقص را کم رنگ و حتی پنهان کنیم.

لطفا راهکارهایی که برای زیبا بودن بدون آرایش رعایت می کنید و بنظرتان خیلی مؤثر است را برای ما هم بنویسید. برایمان در مورد ماسک و مواد طبیعی که برای پوستتان استفاده کردید و راضی بودید هم بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

منو هر وقت به دیگاهم پاسخ داده شد از طریق ایمیلم آگاه کن. شما میتوانید بدون نظردادن، دیدگاه‌های این پست را دنبال کنید. از اینجا مشترک شوید.

عضویت در خبرنامه چاره‌دان: جدیدترین مطالب چاره‌دان را برای من هم بفرست.

سلام محبت دارید 🙂 ممنون از شما بابت این پیام سرشار از انرژی…

راحیل عزیز ممنون که لطف کردی و وقت گذاشتی در مورد تجربت نوشت…

سلام خیلی تبریک میگم بابت توانایی شما در نوشتن مقاله ای به ا…

*سرکه و مایع ظرفشویی* من این روش رو امتحان کردم،و کاملا لکه…

من خودم همیشه برای پیتزا و ساندویج از این سس با روش اول استف…

به نظرم بخری بهتره مزش هم بهتره درست کردم زیاد خوب نبود…

چاره دان از 1396 تا 1399 فعال بوده است و تمام حقوق محفوظ است.

کپی کردن و نقل مطالب چاره دان به هر شیوه و با هر عنوان، حتی با ذکر منبع مجاز نیست.

سلام محبت دارید 🙂 ممنون از شما بابت این پیام سرشار از انرژی…

راحیل عزیز ممنون که لطف کردی و وقت گذاشتی در مورد تجربت نوشت…

سلام خیلی تبریک میگم بابت توانایی شما در نوشتن مقاله ای به ا…

*سرکه و مایع ظرفشویی* من این روش رو امتحان کردم،و کاملا لکه…

من خودم همیشه برای پیتزا و ساندویج از این سس با روش اول استف…

به نظرم بخری بهتره مزش هم بهتره درست کردم زیاد خوب نبود…

سلام ممنون از دعای بسیار زیبای شما چشم حتما من ایشون رو عضو…

خواستم دعوتت کنم چاره دان رو دنبال کنی و تازه‌ترین مطالب ما در زمینه آشپزی، خانه‌داری و ترفندهای کاربردی دیگه رو هرهفته داغ در ایمیلت بخوانی…

ایمیل ندارید! از اینستاگرام ما را دنبال کنید.(کلیک کنید) 

این روزها شیک بودن دیگر در استفاده زیاد از لوازم آرایش نیست بلکه در سادگی است, به جای آرایش به سلامت پوست صورت تان توجه کنید. شرط لازم و کافی برای استفاده نکردن از لوازم آرایش داشتن یک پوست سالم و باطراوت است. غذای سالم بخورید. بهداشت پوست تان را مراقبت کنید و مراقب جوش های مزاحم باشید.

برای داشتن زیبایی بدون آرایش هر روز دو بار صورت خود را بشویید:
مراقبت از پوست یک عامل اساسی در زیبایی بدون آرایش است. پول و زمانی را که برای لوازم آرایشی و آرایش کردن صرف می کنید را به مراقبت از پوستتان اختصاص دهید. اول با استفاده از یک شستشو دهنده مناسب دوبار در روز، یک بار صبح و یک بار شب صورت خود را شستشو دهید. این نکته را فراموش نکنید که بیش از دو بار در روز صورتتان را شستشو ندهید به این دلیل که شستشوی بیش از حد می­ تواند پوست شما را خشک و آزرده کند و به جای زیباتر کردن کار را بدتر کند. یک رژیم و عملکرد روزانه پوستی برای صورتتان تدارک ببینید. هر عملکرد روزانه­ای که انتخاب کردید، به آن بچسبید و همیشه آن را ادامه دهید. عملکرد و رژیم روزانه خود را در صبح و در شب تکرار کنید.

استفاده روزانه از مرطوب کننده:

همیشه بعد از شستشوی صورت از یک مرطوب کننده مناسب پوستتان استفاده کنید. برای این کار یک مرطوب کننده با کیفیت مناسب برای مصرف روزانه انتخاب کنید (ترجیحا دارای ضد آفتاب) و هر روز پس از شستن صورت از آن استفاده کنید. یک مرطوب کننده اندکی قوی تر برای شب انتخاب کنید. همیشه مرطوب­ کننده ای را انتخاب کنید که با پوست صورت شما سازگار داشته باشد. اگر شما حساسیت پوستی دارید، از نوع ملایم و غیر­معطر آن استفاده کنید. اگر شما مستعد جوش زدن هستید، نوع سبک و غیر­ روغنی را امتحان کنید. پوست­های خشک ­تر باید از مرطوب­ کننده­ های سنگین ­تر استفاده کنند که اثر تسکین­ دهنده داشته و دارای مواد مغذی مانند روغن­های گیاهی یا روغن آلوئه­ ورا باشند.

چطور بدون لوازم ارایشی زیبا شویم

هفته­ ای یکبار از لایه ­بردار پوست استفاده کنید:

عمل لایه برداری سلول های مرده در سطح پوست را برداشته و صورت شما را شاداب­ تر و درخشنده ­تر می­ کند. اگر قصد دارید بدون آرایش زیبا شوید این کار باعث درخشندگی و سالم تر شدن پوست شما می شود. یک شستشو دهنده صورت با اجزاء مخصوص لایه­ بردار پیدا کنید که بتوانید حداقل یک­بار در هفته از آن استفاده­ کنید، اما برای گرفتن نتیجه بهتر ۲ تا ۳ بار در هفته این عمل را انجام دهید. شما می توانید با استفاده از یک لیف حمام که با آب گرم آن را خیس کرده اید عملیات لایه برداری را انجام دهید به اینصورت که با ملایمت و در یک حرکت دایره­ای صورت خود را با لیف حمام ماساژ دهید. این گزینه خوبی برای افرادی است که دارای پوستی حساس به مواد تشکیل دهنده در انواع شستشو دهنده­ها دارند. چه با استفاده از لایه ­بردار و چه با آب هرگز صورت خود را با فشار زیاد مالش ندهید. این کار پوست شما را خشک کرده و ترک­ های سوزش­ آوری در صورت شما ایجاد می­ کند که آخرین چیزی است که شما می­ خواهید.

استفاده از تونر متناسب با پوست صورت:

تونر محصولی برای مراقبت از پوست است که اغلب نادیده گرفته­ می شود، در حالی که می­ تواند تاثیری شگفت­ انگیز دربهبود ظاهر پوست شما داشته باشد. تونر به بازیابی تعادل PH طبیعی پوست کمک می­ کند، همراه با مزایای بسیار دیگر که بستگی به نوع تونر دارد. دنبال تونری باشید که الکلی نباشد به این دلیل که کمتر پوست را خشک می­ کند و حتی به خروج ناهماهنگی از پوست کمک می­ کند. به عنوان مثال، تونرها­ برای افرادی با پوست چرب یا مستعد آکنه طراحی شده ­است که می­تواند به حذف چربی اضافی پوست و منافذ کمک کند، درحالی که تونرهایی نیز موجود است که مخصوص پوست­­ های خشک است و می ­تواند به تسکین سوزش پوست کمک کند ودر عین­ حال از رطوبت اضافی ممانعت کند. تونر مناسب برای پوست خود را می­ توانید هر روز پس از پاکسازی و قبل از استفاده از مرطوب کننده مورد استفاده قرار­دهید.

همه ما می دانیم که شکل ابروها نقش بسیار موثری در زیبایی طبیعی چهره دارند. همیشه سعی کنید ابروهای خود را به بهترین شکل ممکن مرتب کنید و موهای اضافه اطراف ابرو را با استفاده از موچین بردارید تا ابروهایتان همیشه منظم و زیبا باشند.

یک مدل موی زیبا که تناسب خوبی با حالت چهره، شخصیت و موقعیتتان داشته باشد می تواند نقش بسیار موثری در زیباتر و جذاب تر دیده شدنتان داشته باشد. حتی زمانی که احساس می کنید چهره تان زیبایی و طراوت همیشگی را ندارد یک مدل موی مناسب می تواند همه چیز را تغییر دهد.

همیشه از روش های عالی برای مراقبت از دندان هایتان استفاده کنید تا دندان هایی سفید و زیبا داشته باشید و از این طریق لبخندتان نیز زیباتر شود! هرچه دندان ها زیباتر و سفیدتر باشد چهره را نیز زیباتر و روشن تر نشان خواهند داد.


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


از عمل افزایش قد، چقدر می دانید؟

 

 

چطور بدون لوازم ارایشی زیبا شویم

 

اين روزها شيک بودن ديگر در استفاده زياد از لوازم آرايش نيست بلکه در سادگي است.از حداقل لوازم آرايش استفاده کنيد و در خانه هم کمتر اين مواد را به کار ببريد.حجم کمتر کرم‌ها و پودرها در صورت حتي موجب زيبايي بيشتر هم مي‌شود.

 

خانم‌ها مجبور نيستند تا هر روز زمان زيادي را نگران استفاده از انواع کرم‌هاي شل و آبکي با پودرهاي عطسه‌آور گران‌قيمت باشند تا زيبا به نظر برسند، بيشتر وقت دارند تا به خود زندگي بپردازند.

با اينکه خيلي از خانم‌ها براي اينکه به خود يا خانواده‌شان برسند خيلي وقت ندارند اما ناخودآگاه زمان زيادي را جلوي آينه تلف مي‌کنند.

 

اولين حسن آرايش کم هم اين است که کمي به وقت‌هاي آنها اضافه مي‌کند. اما به همين راحتي هم نمي‌توان از کنار زيبايي و شيک بودن گذشت.

 

 

12 توصيه ساده براي زيبايي بدون آرايش:

 

1- به جاي آرايش به سلامت پوست صورت‌تان توجه کنيد. شرط لازم و کافي براي استفاده نکردن از لوازم آرايش داشتن يک پوست سالم و باطراوت است. غذاي سالم بخوريد. بهداشت پوست‌تان را مراقبت کنيد و مراقب جوش‌هاي مزاحم باشيد.

 

2- پول لوازم آرايش را بدهيد و يک صابون صورت خوب و يک شوينده مناسب براي پوست تهيه کنيد.

 

3-يک لايه‌بردارملايم داراي spf بالا هم مي‌تواند در صاف و سالم به نظر رسيدن پوست مفيد باشد.

 

4-اغلب کرم‌هاي ضد پيري پوست براي خانم‌هاي زير 30 سال خيلي قوي هستند و نيازي به استفاده از آنها نيست اما اگر هنوز فکر مي‌کنيد که بايد از يکي از اين انواع کرم‌ها استفاده کنيد يک مدل ملايم‌تر و ضعيف آن را انتخاب کنيد.

 

5- سعي کنيد موها و ناخن‌هاي مرتبي داشته باشيد. آرايش ساده و مناسب مو در زيبا به نظر رسيدن ظاهر بسيار موثر است. داشتن مو و ناخن مرتب موجب مي‌شود حتي بدون استفاده از لوازم آرايش هم نامرتب به نظر نرسيد. يک مانيکور ساده و يا مدل مويي انتخاب کنيد که بتوانيد براي يک هفته آن را نگه داريد.

 

6-به جاي انواع رژلب سعي کنيد فقط از يک مرطوب‌کننده ساده استفاده کنيد.

 

 

7-اگر لب‌ها سالم و مرطوب به نظر برسند زيبايي خاص خود را خواهند داشت.

 

8-اگر خيلي اصرار داريد که حتما چيزي روي پوست صورت‌تان استفاده کنيد سعي کنيد کرم ضدآفتابي که ته رنگ مختصري دارد به کار ببريد.

 

9- اين نکته را از ياد نبريد که حتي بدون آرايش هم بايد هر روز از ضدآفتاب استفاده کنيد.

 

10-اگر قرار است فقط کمي آرايش کنيد سعي کنيد فقط ايرادهاي کلي را برطرف کنيد. لکه‌گيري روي پوست صورت با يک کرم ملايم يا يک نوک انگشت از ماسک صورت روي جاي آبله کوچکي که داريد کافي است.

 

11-لوازم آرايش اضافه خود را دور بريزيد. يک ميز آرايش خلوت کمتر شما را براي آرايش کردن تحريک مي‌کند.

 

چطور بدون لوازم ارایشی زیبا شویم

12-اگر قرار باشد فقط دو نوع ماده آرايشي انتخاب کنيد فقط يک پودر يا پن‌کيک ساده و يک مرطوب‌کننده و براق‌کننده لب از مارک‌هاي معتبر را انتخاب کنيد.

 

 

زیبایی خود را دوچندان کنید


جدیدترین مدلهای طرح برجسته فرش

دستگاه خانگی ماست ساز با قیمت فوق العاده


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!


خرید بی واسطه جدیدترین مدلهای فرش

بادکنک آرایی واجرای مدرن ترین تم های تولد

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟


اسلایس براونی آلبالو


پرطرفدارترین شوینده های نایاب در بازار


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


لازم نیست برای تهیه ماست کلی زحمت بکشی


طراحی و بازسازی فضای داخلی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


از عمل افزایش قد، چقدر می دانید؟

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه

بدون آرایش هم می توان زیبا و جذاب به نظر آمد

 

چطور بدون لوازم ارایشی زیبا شویم

خانم ها علاوه بر پوشش، با آرایش های گاه بسیار غلیظ، می خواهند ظاهرشان را مطلوب و خوشایند کنند. اما بدون آرایش هم می توان زیبا و جذاب به نظر آمد.

 

همه مردم دوست دارند که زیبا و جذاب به نظر آیند. به همین  دلیل با روش های مختلف مانند پوشیدن لباس های شیک و مد روز، سعی می کنند که ظاهر زیبایی داشته باشند. خانم ها علاوه بر پوشش، با آرایش های گاه بسیار غلیظ، می خواهند ظاهرشان را  مطلوب و خوشایند کنند. اما بدون آرایش هم می توان زیبا و جذاب به نظر آمد و روش های زیر به شما کمک می کند تا بدون آرایش هم زیبا به نظر آیید.

  

سلامت پوست

پوست سالم و شفاف، یکی از راه های زیبایی است. بنابراین باید همیشه مراقب آن باشید.

 

1. صورتتان را هر روز تمیز کنید. 

* اگر پوست بسیار چربی دارید، با صابون های ملایم، صبح ها و شب ها، صورتتان را بشویید. اما اگر پوستتان معمولی و یا خشک است، آن را فقط شب ها بشویید.

 

* از پاک کننده های مناسب نوع پوستتان استفاده کنید. هنگام استفاده از پاک کننده، دست هایتان را کاملا بشویید و پاک کننده را به صورت دورانی به روی پوست به مدت 15- 10 دقیقه بمالید و سپس با آب گرم بشویید و با حوله ای تمیز، خشک کنید.

  

2. از تونر استفاده کنید. 

اگر پوستتان چرب است، پس از شستن صورت، حتما از تونر استفاده کنید. پنبه ای را به تونر آغشته کرده و روی صورتتان، به جز اطراف چشم، بمالید. اگر پوستتان خشک و حساس است، هرگز از تونر استفاده نکنید. زیرا الکل موجود در آن، پوستتان را خشک تر و حساس تر می کند.

 

3. لایه برداری کنید. 

هفته ای یک یا دو بار لایه برداری کرده و پوست های مرده را از روی صورتتان بردارید. بدین ترتیب پوست شاداب و سالم زیر لایه مرده پوست، نمایان می شود. پس از اینکه پوستتان را تمیز کردید، ماسک های لایه بردار را روی صورتتان گذاشته و به آرامی ماساژ دهید. پوست های معمولی تا چرب، هفته ای دو بار و پوست های خشک و یا حساس، هفته ای یک بار لایه برداری لازم دارند.

 

4. پوستتان را مرطوب کنید. 

پس از استفاده از پاک کننده های پوست و لایه بردارها، حتما از یک لوسیون و یا کرم مرطوب کننده خوب استفاده کنید.

 

5. به اندازه کافی بخوابید. 

خواب کافی برای سلامت ذهن و جسم بسیار ضروری است و در ضمن کمک می کند که ظاهرتان خوب به نظر آید. خانم ها معمولا به 8 ساعت خواب در شب نیاز دارند. خواب کافی از تشکیل حلقه های سیاه دور چشم، پیشگیری می کند. عادت کنید هر شب سر ساعت معینی به رختخواب بروید تا ساعت بدنتان تنظیم شده و خواب راحتی داشته باشید. همچنین اتاق خوابتان باید تاریک و دمای آن مناسب باشد تا خوابتان از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

 

6. ضدآفتاب را فراموش نکنید. 

با استفاده از ضدآفتاب، پوستتان را از صدمات نور خورشید محفوظ نگه دارید. در کنار ضدآفتاب از مرطوب کننده هم استفاده کنید.

 

پوست سالم و شفاف، یکی از راه های زیبایی است

 

ظاهر مرتب

 

1. به ابروهایتان توجه کنید. 

با تمیز نگه داشتن ابروها و برداشتن موهای اضافی، ظاهرتان تمیز و زیبا به نظر میر سد. البته مراقبت باشید، ابروهایتان را بیش از حد باریک نکنید. ابروهای بسیار باریک، جذابیت ندارند. در ضمن همیشه با برس مخصوص، آن ها را شانه کنید تا ظاهرشان منظم باشد.

 

چطور بدون لوازم ارایشی زیبا شویم

2. مراقب پوست لب هایتان نیز باشید. 

هر روز به لب هایتان، کرم های چرب و مرطوب کننده بزنید. هیچ چیز به اندازه لب های پوسته پوسته شده، ظاهر فرد را به هم نمی ریزد. هر لحظه که احساس کردید، لب هایتان خشک شده است. بلافاصله آن را چرب و مرطوب کنید.

 

3. به موهایتان نیز توجه کنید. 

مدل موهایتان را به گونه ای که مناسب چهره تان باشد، انتخاب کنید تا زیبایی تان دوچندان شود. با توجه به شکل صورتتان، مدل موی خود را انتخاب کنید.

 

همچنین شستن و توجه به موها نیز بسیار مهم است. موهایتان را مرتب شسته و اگر زیر و خشک هستند، از نرم کننده استفاده کنید. برخی از افراد مجبور هستند هر روز موهایشان را بشویند و برای برخی دیگر هفته ای سه یا چهار بار کافی است. موهای تمیز و سالم، درخشان و جلوه گرند.

 

4. ناخن هایتان را نیز از یاد نبرید. 

مجبور نیستید حتما ناخن هایتان را لاک بزنید تا زیبا به نظر آیند. باید ناخن هایتان را به خوبی سوهان کشیده و لبه های آنها را مرتب و یکدست نمایید تا زیبا و جذاب به نظر آیند.

  

5. لباس مناسب بپوشید. 

در پوشیدن لباس بسیار دقت کنید. همیشه باید لباس هایی بپوشید که مناسب ساختار بدنتان باشند و در عین حال در آنها احساس راحتی و آرامش نماید. چنین لباس هایی می توانند شما را جذاب نشان دهند.

 

ورزش و تغذیه 

موارد دیگری که باعث می شوند، شما زیبا به نظر آیید، مصرف غذاهای مناسب در کنار تحرک کافی است.

 

1. غذای سالم مصرف کنید. 

با داشتن رژیم غذایی سالم، مانند خوردن سبزیجات و میوه ها، غذاهای دریایی، گوشت، و لبنیات کم چرب، می توانید ظاهر سالم و جذابی داشته باشید. تا جایی که می توانید از مصرف فست فودها دوری کنید.

 

2. مصرف نمک و شکر را کم کنید. 

در رژیم غذایی تان، تا حد ممکن مصرف نمک و شکر را کاهش دهید. بیشتر اضافه وزن ها، ابتلا به دیابت و دیگر مشکلات  جسمانی، از مصرف بیش از حد شکر ناشی می شود و نمک هم موجب نفخ زیاد می شود.

 

3. بدنتان را مرطوب نگه دارید. 

هرگز اجازه ندهید بدنتان بدون آب بماند. وقتی بدن خشک می شود، پوست، ظاهری بسیار بد پیدا می کند. بنابراین در روز به اندازه کافی آب بنوشید. اگر هم دوست ندارید آب معمولی بنوشید، می توانید در آن چند قطره لیموترش بریزید و مصرف کنید.

  

4. ورزش فراموش نشود 

حداقل هفته ای 5 بار ورزش کنید. ورزش جریان خون را در بدن بهتر می کند و به شما ظاهری پر از سلامت و اعتماد به نفس می بخشد. آسان ترین ورزشی که می توانید انجام دهید، روزانه 30 دقیقه پیاده روی معمولی و یا 30- 20 دقیقه پیاده روی تند است. همچنین می توانید در باشگاه ثبت نام کرده و در کلاس های ورزشی به طور منظم شرکت کنید.

 

منبع: ماهنامه دنیای زنان

 

زیبایی خود را دوچندان کنید


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت


اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی


لاغری موضعی با لیزر

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


اسلایس براونی آلبالو


خرید بی واسطه جدیدترین مدلهای فرش

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


کاهش سایز و وزن| فوری و بدون عارضه


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چطور بدون لوازم ارایشی زیبا شویم
چطور بدون لوازم ارایشی زیبا شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *