چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم

 
helpkade
چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم
چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم

زمانی که متوجه روابط پنهان همسر خود می شوید، وحشت، سردرگمی، رنج روحی و جسمی تمام وجود شما را فرا گرفته و شما را در وضعیتی تاریک و مبهم قرار می دهدو زندگی شما به شدت دستخوش تغییر می شود. پس از آنکه متوجه خیانت همسر خود می شوید، باید چکار کنید؟ و چه کاری نباید انجام دهید؟ مراحلی که برایتان خواهیم گفت شما را در این مسیر هدایت می کنند.

 

زندگی با یک همسر خیانتکار شاید یکی از سخت ترین کارها باشد 

 

زندگی با یک همسر خیانتکار شاید یکی از سخت ترین کارهایی باشد که تا به حال مجبور به انجام آن بوده اید. موقع تصمیم گیری در مورد اینکه می خواهید چه بکنید و چه نکنید، هیچ پاسخ صحیحی وجود ندارد. همه کاری که می توانید انجام دهید این است که با همسر خود ارتباط برقرار کنید، به ندای دلتان گوش بدهید، و تصمیم بگیرید آیا این رابطه ارزش حفظ کردن دارد یا نه.

 

چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم

۱ – خودتان را سرزنش نکنید. دلایلی که همسرتان به شما خیانت کرده همیشه آشکار نیست، و ممکن است احساس کنید سرزنش کردن خودتان امری طبیعی است. شاید فکر می کنید که از هم دور شده اید، یا که در اتاق خواب خیلی بهم نزدیک نشده اید. شاید اجازه داده اید کار، تمام وقت شما را بگیرد و زمان کافی برای رابطه تان اختصاص نداده اید. با این حال، ممکن است اینها دلایلی باشند که باید بیشتر بر روی رابطه تان کار کنید، اما باید بدانید که هر کاری که انجام دهید هرگز نباید باعث شود همسر تان به شما خیانت کند ، و شما هرگز نباید خود را بخاطر اشتباهات همسرتان مقصر بدانید.

 

۲ – مطمئنا، ممکن است در رابطه دچار اشتباهاتی شده باشید، و مهم این است که به آن اذعان کنید. با این حال، هرگز فکر نکنید که برخی از اشتباهات از جانب شما، باعث شده همسرتان به شما خیانت کند. اگر بیش از حد بر روی سرزنش کردن خود تمرکز کنید، به شریک زندگی خود اجازه داده اید از این ماجرا قصر در برود. مهم این است که بر رفتار شریک زندگی خود نیز تمرکز کنید.

 

۳ – بیش از حد بر روی نفر سوم حساس نشوید. اگر می خواهید به سرعت دیوانه شوید، پس می توانید یک میلیون سوال در مورد آن مرد یا زن بپرسید، ساعتها پروفایل فیس بوک او را دنبال کنید، و یا حتی سعی کنید یک نظر آن شخص را ببینید. ممکن است فکر کنید که دانستن همه چیز در مورد این فرد می تواند به شما کمک کند کشف کنید چه چیزی در رابطه شما اشتباه بوده است، اما در واقعیت، این کار هیچ پاسخی به شما نمی دهد، چه بسا که درد و غم شما را هم اضافه خواهد کرد.

 

 آنچه درهنگام خیانت از ذهن همسرتان گذر کرده، ممکن است منطق را به چالش بکشد

 

۴ – هنگامی که همسرتان رابطه دیگری دارد، آن رابطه به ندرت به شخص سوم مربوط می شود. مگر در مواردی که همسرتان فکر می کند واقعا ارتباط معنی داری را با شخص سوم آغاز کرده باشد. بیشتر اوقات، این کار نشانه ای برای بیان نارضایتی فرد خیانتکار از خود یا ازدواج است. اگر بیش از حد بر روی آن مرد یا زن تمرکز کنید، دیگر نمی توانید در مورد همسر و یا رابطه تان فکر کنید.

 

۵ – اگر چه دانستن برخی از چیزها در مورد این رابطه می تواند برای شما آرامش به ارمغان آورد، ولی داشتن اطلاعات بیش از حد در مورد آن فرد، شغلش، و یا هر گونه اطلاعات دیگر به احتمال زیاد شما را از مسیر اصلی منحرف می کند و یا باعث می شود احساس بدی نسبت به خود داشته باشید. این کار اصلا ارزش ندارد.

 

۶ – سعی نکنید دنبال توجیه منطقی بگردید. اگر چه ممکن است فکر کنید با پیدا کردن توضیح منطقی می توانید پیش بروید، مثل این واقعیت که از زمانی که شوهرتان کار خود را از دست داده، احساس ناتوانی می کرده، یا اینکه شخص سوم زیاد پیش همسرتان می آمده تا جایی که او احتمالا نتوانسته در برابر او مقاومت کند، اصلا فایده ای ندارد، سعی نکنید از یک چیز بی معنی چیز معناداری پیدا کنید. قبول کنید که شما صدمه دیده اید و نیاز دارید راهی پیدا کنید تا بتوانید به حرکت ادامه دهید، اما فکر نکنید که پیدا کردن بهانه برای همسرتان راه درستی است.

 

۷ – آنچه درهنگام خیانت از ذهن همسرتان گذر کرده، ممکن است منطق را به چالش بکشد. سعی نکنید زمان زیادی را صرف تلاش برای آوردن یک دلیل مناسب برای این اتفاق بکنید و در عوض، تلاش کنید رو به جلو حرکت کنید.

 

۸ -با همه راجع به این اتفاق صحبت نکنید. ممکن است فوق العاده صدمه دیده و عصبانی باشید، و ممکن است نیاز داشته باشید این موضوع را با همه اعضای خانواده، نزدیکترین دوستان، و یا حتی رسانه های اجتماعی در میان بگذارید تا احساساتتان را بروز دهید. با این حال، اگر شانسی برای آشتی وجود داشته باشد، باید دنبال افرادی باشید که برای بقیه زندگیتان، به همسر و ارتباط تان دید متفاوتی داشته باشند. به جای اینکه به همه بگویید، تنها با افراد نزدیکی که واقعا می توانند به شما کمک کنند این موضوع را در میان بگذارید.

 

۹ – هنگامی که همه چیز را در مورد آنچه اتفاق افتاده است بگویید، ممکن است اول احساس تسکین کنید، اما در ادامه چیزی جز درد و پشیمانی نخواهد بود. ممکن است متوجه نشوید که آماده دریافت مشاوره و یا قضاوت دیگران نیستید. اگر دوستان نزدیک خود را در مورد خیانت شریک زندگی تان مطلع میسازید، مطمئن شوید که این کار را با احتیاط انجام می دهید. اگر دوستان تان فکر می کنند که شما قطعا شریک زندگی خود را ترک خواهید کرد، سپس ممکن است ۱،۰۰۰ چیز که هرگز در مورد او دوست نداشتند را بگویند، و در واقع این به شما کمک نمی کند که حس بهتری داشته باشید و اگر بخواهید باز هم با او در این رابطه بمانید، حس بدی خواهید داشت.

 

۱۰ – خیلی نگران نباشید که دوستان و خانواده تان چه فکری در این باره خواهند کرد. اگرچه افراد نزدیک شما می توانند توصیه های مفیدی به شما بکنند، در پایان، خودتان باید ببینید چه چیزی برای شما بهتر است، و شما نباید از خودتان بپرسید که دیگران در این رابطه چه فکری می کنند. در پایان ، مهم نیست دیگران چه فکری می کنند و شما نباید اجازه دهید قضاوت دیگران بر فرایند تصمیم گیری شما سایه اندازد. گفتگو با افراد نزدیک قطعا می تواند به شما کمک کند قدرت و یک چشم انداز جدید در مورد وضعیت تان به دست آورید. اما در نهایت، بدانید که نظرات آنها هرگز نمی توانند جایگزین نظرات شما شوند.

 

۱۱ – قبل از فکر کردن، هرگز اقدامات مهم را انجام ندهید. اگر چه ممکن است فکر کنید که به محض آگاهی یافتن از خیانت همسرتان، چمدانتان را می بندید و خانه را ترک می کنید، یا همسرتان را از خانه بیرون می کنید، ولی شما برای تصمیم گیری به زمان بیشتری احتیاج دارید. مطمئنا می توانید مدتی را دور از همسرتان سپری کنید، اماهرگز نگویید طلاق می خواهید یا هیچ گونه اقدامات شدیدی را فورا انجام ندهید. خوب فکر کنید بعد تصمیم بگیرید و کاری نکنید که بعدا موجب پشیمانی شود.

 

۱۲ – همسرتان را مجازات نکنید. هر چند ممکن است با بی رحمی رفتار کردن با همسرتان، دور کردن او از چیزهایی که دوست دارد، و یا حتی داشتن رابطه برای تلافی کردن احساس خوبی داشته باشید. این نوع رفتارها شما را به جایی نمی رساند. هر چند آسیب دیده اید، احساس سردی می کنید، و برای مدتی فاصله خود را با او حفظ می کنید، ولی نباید فعالانه کاری بکنید که او احساس بدتری بکند، و یا هر دو شما احساس وحشتناکی داشته باشید.

 

دلایلی که همسرتان به شما خیانت کرده همیشه آشکار نیست‎

 

۱۳ – با مجازات همسر خود تنها اوقات تلخی بیشتری درست می کنید و باعث می شوید رابطه تان حتی بدتر هم بشود. خوب است که مدتی از هم دور بمانید و سردتر و دورتر از قبل باشید، اما بی رحمی کردن هیچ چیز را بهتر نخواهد کرد.

 

۱۴ – خواسته های خود را طلب کنید. قبل از صحبت کردن با همسرتان، ببینید چه می خواهید به او بگویید. زود شروع نکنید به صحبت در مورد خیانت و گریه. در عوض، زمان صرف کنید تا بازی ترتیب دهید که در صورت ادامه رابطه، همسرتان بداند که از او چه انتظاری دارید. این به منزله یک مجازات نیست، بلکه مانند یک برنامه برای حرکت رو به جلو با همدیگر است. بگذارید همسرتان بداند برای ادامه رابطه چه باید بکند. این می تواند شامل موارد زیر باشد: رفتن نزد مشاوره با هم و احتمالا جدا از هم، برداشتن گام های ملموس برای کشف چیزهایی که دوست دارید با هم انجام دهید، اختصاص زمان برای برقراری ارتباط هر شب، و یا خوابیدن در اتاق های جداگانه تا وقتی که احساس کنید می توانید به راحتی دوباره یک فضای مشترک داشته باشید.

 

۱۵ – اگر به فکر گرفتن طلاق هستید، ممکن است بخواهید هر چه سریعتر یک وکیل بگیرید. هر چه زودتر این کار را انجام دهید، موقعیت چانه زنی بهتری خواهید داشت.

چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم

 

۱۶ – سوالاتی که دنبال جوابهای آن هستید را بپرسید. ممکن است به دنبال جواب واضح باشید که چرا همسرتان به شما خیانت کرده است. می توانید راجع به جزییات سوال کنید. ولی قبل از پرسیدن هر سوالی دوبار فکر کنید. سوالاتی بپرسید که فکر می کنید کمک خواهند کرد درک بهتری از رابطه خود پیدا کنید. با این حال، از پرسیدن سوالات برای ارضای حس کنجکاوی تان اجتناب کنید؛ چراکه پاسخ ممکن است در نهایت بیش از حد به شما صدمه بزند.

 

۱۷ – آزمایش بدهید. هر چند شرم آور است، به محضی که مطلع شدید که همسرتان به شما خیانت کرده است، باید هر دوی شما بلافاصله آزمایش بدهید. شما نمی دانید که شخص سوم ممکن است چه بیماری هایی داشته باشد، و شما نمی دانید آیا این بیماری ها به شما منتقل شده یا نه. هر چند همسرتان اصرار کند که این کار لازم نیست، ولی شما باید مطمئن شوید که هر دوی شما در خطر نیستید. ضمنا با این کار همسرتان سنگینی اعمال خود را نیز درک خواهد کرد.

 

۱۸ – به همسرتان گوش بدهید. هر چند شما احساس می کنید در این رابطه صدمه دیده اید، به شما خیانت شده است، عصبانی هستید، ولی مهم این است که بنشینید و به همسر خود گوش دهید. شاید این آخرین کاری است که دوست دارید انجام دهید ولی برای دریافت حقایق، باید داستان را از جانب او هم بشنوید تا از احساسات جدید و یا سرخوردگی اش که از آن بی خبر بودید، آگاه شوید. این عادلانه نیست که فکر کنید او سزاوار نیست داستان را به روایت خودش بازگو کند و احساساتش را در این باره آشکار سازد. هر چند ممکن است شما آماده مواجهه با احساسات همسرتان نباشید، ولی باید به او اجازه دهید حرفهای خودش را بزند.

 

۱۹ – ارتباطات خود را هر روز بهبود بخشید. هنگامی که شما و همسرتان در مورد خیانت شروع به صحبت می کنید، می توانید ارتباطات تان را بهبود بخشید. صادق باشید، منظم صحبت کنید، و تا جایی که امکان دارد از غیر فعال بودن و تهاجم بپرهیزید. هر چند ظاهرا پس از آنچه همسرتان انجام داده، این کار غیر ممکن است، ولی اگر می خواهید اوضاع به سامان شود، مهم این است که تا جایی که ممکن است خوب ارتباط برقرار کنید.

 

منبع: phow.ir

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن


پد تاخیری مردانه با استفاده سریع و آسان


درمان نازایی زنان و مردان


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


واسه همه چی جا هست!


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


قاعدگی دردناک زنان و دختران

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

بعضی از نشانه های خیانت کاملاً واضح و آشکار هستند‎

 

بعضی از نشانه های خیانت کاملاً واضح و آشکار هستند: بوی ادکلن، جلسات کاری در روزهای تعطیل و … ولی آقایان خیانتکار نشانه های دیگری نیز دارند که چندان واضح نیستند.

 

10 ویژگی مشترک آقایانی که خیانت می کنند

چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم

 البته اگر همسرتان فقط یکی دو نشانه از نشانه های زیر را دارد لزوماً خائن نیست، ولی اگر می بینید اکثر موارد زیر در همسرتان دیده می شود، باید کم کم نگران شوید.

  

شوهر خیانتکار، پنهانکار است

به خصوص در مورد تلفن همراهش بسیار حساس است و همیشه روی آن قفل می گذارد. بعضی از تماس ها را جواب نمی دهد و سعی می کند تلفنش را از چشم شما دور نگه دارد. بیشتر خانم هایی که همسرشان به آنها خیانت می کند، اعتراف می کنند که این مورد را دیده اند و وقتی در مورد آن از شوهرشان سوال کرده اند، شوهر جوابی نداشته یا به نحوی کارش را توجیه کرده است. 

  

شوهر خیانتکار با مادرش رابطه خوبی ندارد

دکتر کارول لیبرمن هشدار می دهد: «مواظب مردی که از دست مادرش عصبانی است باشید.» اگر او به مادرش دروغ می گوید یا با او بد حرف می زند، احتمالاً رابطه این دو خراب شده است. آقایانی که به مادر خود احترام نمی گذارند، به همسرشان نیز بی احترامی میکنند. حواستان باشد که این آقایان به راحتی به شما هم دروغ می گویند.

  

شوهر خیانتکار از خودش مطمئن نیست

نداشتن اعتماد به نفس چه بخاطر ظاهر فرد باشد (مانند ریختن موها) چه بخاطر شغل فرد، احساس تهدید کردن می تواند دلیلی برای شروع یک رابطه و بالا بردن اعتماد به نفس از این طریق باشد. خیانت می تواند دلیلی برای شوهر باشد تا دوباره احساس مرد بودن کند. اگر همسر شما نیز از خودش مطمئن نیست و اعتماد به نفس پائینی دارد، سعی نکنید زیبائی و جذابیت خودتان را به رخ او بکشید و جلوی او به موفقیت های کاری تان بنازید. در عوض سعی کنید او را تشویق کنید تا به اهدافش برسد.

  

شوهر خیانتکار، فراموشکار است

آیا شوهرتان قبلاً بی حواس و فراموشکار نبوده است؟ دکتر کوپر می گوید: «آقایان خیانتکار معمولاً تظاهر می کنند که فراموشکارند در حالی که کاملاً همه چیز را به یاد دارند.» بجای اینکه او خودش را درگیر جزئیات و توضیح دادن آنها برای شما کند، برایش راحت تر است که وانمود کند خیلی چیزها را یادش نمی آید و حتی روز تولد شما را فراموش کند.

  

شوهر خیانتکار، خودشیفته است

به گفته دکتر رامانی دورواسولا، روانشناس بالینی و استاد روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا، آقایانی که فقط به خودشان فکر می کنند و به بلوغ فکری نرسیده اند، درست مانند بچه های لوس هستند و بطور سریالی خیانت می کنند. این افراد خودشیفته حس دلسوزی و همدردی ندارند و به زنان به عنوان شیء و بازیچه نگاه می کنند. به علاوه آنها معتقدند که حق دارند هر کاری دلشان خواست انجام دهند. دکتر دورواسولا می گوید: «شما نمی توانید این افراد را عوض کنید و خودشان هم نمی خواهند که تغییر کنند. پس باید آنها را از زندگی تان خارج کنید.» 

 

شوهر خیانتکار، محبتش کم شده است

همسران خیانتکار با آنکه هنوز با شما رابطه جنسی دارند، ولی دیگر دستتان را نمی گیرند، گونه شما را نمی بوسند و دیگر به شما محبت نمی کنند. مقاربت فقط یک عمل فیزیکی است، در حالیکه صمیمیت و محبت واقعی را نمی توان وانمود کرد. البته اگر همسرتان از آن مدل آقایانی نیست که با لمس کردن محبتشان را نشان می دهند، شاید این مسئله نگران کننده نباشد. ولی اگر او همیشه با لمس کردن و بوسیدن و نوازش محبتش را به شما نشان می داد و حالا محبتش کم شده یا اضطراب دارد، وقت آن است که از او بپرسید قضیه چیست و چرا او دیگر مثل قبل نیست. 

  

شوهر خیانتکار به کارهای خلاف رو آورده است

اگر همسرتان مست می کند، مواد مخدر مصرف می کند یا قمار می کند، به گفته دکتر تینا تسینا، “انضباط شخصی را درک نمی کند و فکر می کند هر کار خلافی انجام دهد می تواند از زیر آن شانه خالی کند. بنابراین دست به هر کاری می زند و به راحتی به شما خیانت می کند. 

 

بنابراین باید از خودتان مراقبت عاطفی زیادی کنید و این باور که او هنوز شاهزاده شما با یک اسب سفید است را کنار بگذارید. 

  

شوهر خیانتکار، زیادی جذاب و زبان باز است

اگر هر کس او را می بیند فکر می کند که “این مرد خیلی زبان باز است” شاید واقعاً همینطور باشد و او دقیقاً در حال انجام همین کار باشد. همه ما وقتی بچه بودیم شیطنت می کردیم و راهی پیدا می کردیم تا با شیرین زبانی مادران عصبانی مان را آرام کنیم. ولی خیلی آقایان این ویژگی را تا بزرگسالی حفظ می کنند. دکتر تسینا می گوید، این آقایان کارهای عجیب و غریبی می کنند که ممکن است شغلشان را به خطر بیندازد، ولی با شیرین زبانی خودشان را از این وضعیت نجات می دهند.

  

شوهر خیانتکار، قدرتمند است

به افرادی همچون الیوت اسپیتز، بیل کلینتون، تایگر وودز و آرنولد شوارتزنگر فکر کنید. تحقیقات نشان می دهند که آقایانی که خود را قدرتمند می دانند بیشتر مستعد خیانت به همسرانشان هستند. به گفته دکتر اندی هریس، “به نظر می رسد که قدرت به آقایان نیروی شهوت افزایی می دهد و باعث می شود که فکر کنند شکست ناپذیرند.”

  

شوهر خیانتکار، ایرادگیر است

دکتر فران والفیش می گوید: «خصلت خیانتکاران این است که کاری می کنند شما به باورهای خود شک کنید و در مورد حقوق خود تردید داشته باشید.» کاری از این بهتر برای پرت کردن حواس شما در مورد رفتارهای مشکوک او وجود ندارد و او دائم از شما ایراد می گیرد و باعث می شود که شما بجای او به خودتان شک کنید. همچنین اگر او قبلاً هرگز به وزن و هیکل شما، عادات خانه داری تان یا شغلتان ایراد نمی گرفت، ولی حالا در مورد همه این چیزها گله دارد، نشانه آن است که او به شما خیانت می کند. دکتر والفیش می گوید: «به او واضح بگویید که این ایرادگیری و انتقادهای او از شما بدین نحو چقدر شما را ناراحت می کند و دلتان را می شکند.»

  

منبع : زندگی ایده آل

چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید


پرطرفدارترین شوینده های نایاب در بازار


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه


تعیین جنسیت پیش از بارداری

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی


سینما رو به خونت بیار!


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

روند

مرکز مشاوره نیک همراه – مرکز مشاوره نیک همراه

یکی از مسائلی که ممکن است برخی از زنان در طول زندگی مشترک با آن روبرو شوند ، خیانت همسر می باشد . زنان در زمان کشف راز خیانت، واکنش‌هایی مثل افسردگی، خشم، افکار پریشان و عدم تمرکز دارند و بیش از هر چیزی به جدایی می اندیشند. اما وقتی زنان از شوک خیانت همسرانشان عبور می کنند و از فکر جدایی بیرون می آیند، اغلب از خود می پرسند: “حالا چگونه با مرد خیانتکار برخورد کنیم؟”

همانطور که گفتیم زنان در هنگام خیانت شوهر، قبل از هر چیزی تصمیم به جدایی و طلاق می گیرند اما این تصمیم اغلب اجرایی نمی شود. دلایل زیادی مانند وجود فرزند یا عدم استقلال مالی برای کنار آمدن با خیانت همسر وجود دارد، اما هیچکدام از اینها باعث نمی شود که با سهل انگاری زمینه خیانت دوباره فراهم شود.

برخورد مناسب در زمان کشف خیانت می تواند راه را بر تکرار خیانت ببند تا زخمی دیگر بر پیکر زندگی وارد نشود. در اینجا به بررسی رفتارهای مناسب با مردان خیانتکاری می پردازیم که انکار را کنار گذاشته و اشتباهات خود را پذیرفته اند.

چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم

دوری از مرد خیانتکار برای مدتی یکی از بهترین راه حل هاست. فرقی نمی کند شما خانه را ترک کنید یا او مجبور به ترک خانه مشترک شود، مهم این است که مدتی دور از هم باشید. حتی اگرامکان ترک خانه برای هیچ کدامتان وجود ندارد در اتاق های جداگانه بخوابید و از هر ارتباط عاطفی پرهیز کنید. فراموش نکنید برای تصمیم گیری درست باید زمان بیشتری را اختصاص دهید و از اقدامات و یا حرفهایی که بعدا موجب پشیمانی شود، اجتناب کنید.

“مثلا حرفی از طلاق نزنید.”

تلافی کردن راه تنبیه مرد خیانتکار نیست. مطمئن باشید با بی رحمی رفتار کردن با همسرتان و یا حتی داشتن رابطه با فرد دیگر برای تلافی کردن، احساس خوبی را تجربه نخواهید کرد. این نوع رفتارها حال شما را خوبتر نمی کند. بنابر این با این کارها، خودتان و همسرتان را آزار ندهید. شما آسیب دیده اید و احساس سردی می کنید، بنابر این برای مدتی فاصله خود را با شوهرتان حفظ کنید. ولی نباید کاری کنید که او احساس بدتری داشته باشد و خودتان نیز در رنج باشید.

برای ادامه زندگی بهتر است خودتان و همسرتان به صورت جداگانه، مشاوره حرفه ای بگیرید. وقتی رابطه ای به مشکل بر می خورد هر دو طرف رابطه، تقصیراتی دارند. حتی ممکن است یکی از ایرادی که به شما وارد شود، بی توجهی به نشانه های حاکی از خیانتکاری همسر باشد. همسر شما نیز در زمان مشاوره ازدواج فرصت دارد اشتباهات خود را بپذیرد.

دور تلفن، مسیج، دیدار و هر ارتباط دیگری را تا مدتی خط بکشید. به خودتان فرصت بخشیدن همسرتان و به همسرتان فرصت فکر کردن به اشتباهاتش را بدهید. همانطور که می دانید همسران به در کنار هم بودن اعتیاد دارند. نگذارید این اعتیاد دلیل برگشت شما به زندگی مشترک باشد.

بعد از گرفتن مشاوره های انفرادی، در صورتی که مشاوران شما اجازه دادند به جلسات مشاوره خانوادگی بروید. اگر زن و شوهر هر دو بخواهند رابطه زناشویی‌شان را حفظ کنند باید به فکر گام‌های بعدی باشند که البته سخت‌تر و مهم‌تر هستند. نجات و حفظ رابطه‌ای که از خیانت آسیب دیده است نیاز به همدلی هر دو نفر دارد و هدفی نیست که بتوان به تنهایی به آن دست یافت.

اگر مشاوره خانوادگی شما را به این نتیجه رساند که امکان ادامه زندگی مشترک برایتان وجود دارد، دوباره از اول شروع کنید. فراموش نکنید هرگز نمی‌توایند به زندگی قبلی برگردید. ازدواج با مرد خیانتکار با شکست مواجه شده و تمام شده است و باید از صفر شروع کنید.

شاید مشاور فراموش کرده به شما بگوید اما ما می گوییم که هرگز نمی‌توانید به زندگی قبلی برگردید. فرض کنید برای اولین بار با هم آشنا شده اید. مراحل آشنایی را سپری کنید و برای شناخت یکدیگر وقت صرف کنید. این بار باید قوانین و اهداف جدید برای خودتان و رابطه و ازدواجتان تعیین کنید. باید مهارت‌هایی جدید بیاموزید تا با استفاده از آن‌ها رابطه و ازدواجی سالم و صمیمیت و نزدیکی تازه‌ای برقرار کنید.

باید آرام آرام پیش بروید و روند پیشرفت را همواره ارزیابی کنید.

دلایلی که همسرتان به شما خیانت کرده همیشه آشکار نیست و ممکن است احساس کنید سرزنش کردن خودتان امری طبیعی است اما باید بدانید که هر کاری که انجام دهید هرگز نباید باعث شود همسرتان به شما خیانت کند و شما هرگز نباید خود را بخاطر اشتباهات همسرتان مقصر بدانید.

پروفایل های او را چک نکنید و برای دیدارش اصرار نکنید. ممکن است فکر کنید که دانستن همه چیز در مورد این فرد می تواند به شما کمک کند. کشف کنید چه چیزی در رابطه شما اشتباه بوده است اما واقعیت این است که این کار هیچ کمکی به شما نمی کند و ممکن است شما را افسرده تر کند. در ضمن اگر بیش از حد بر روی آن زن تمرکز کنید، دیگر نمی توانید در مورد همسر و یا رابطه تان فکر کنید.

زیرا ممکن است شانسی برای آشتی وجود داشته باشد و بعد از آشتی شما دید افراد عوض نشود و رفتار بدی با همسرتان داشته باشند. همچنین ممکن است با درد و دل کردن با دوستانتان فکر کنند که شما قصد پایان دادن به زندگی مشترک را دارید و هر چیز بدی که در مورد همسرتان می دانسته اند به راحتی بیان کنند و شما را بدبین تر کنند.

خیانت مردان متاهل از مواردی است که موجب ترسیدن زنان برای بیماری های مقاربتی می شود. بعد از همه موارد بالا در یک فرصت مناسب بدون خجالت و شرمندگی از همسرتان بخواهید تا در کنار هم برای انجام آزمایش اقدام کنید. شما نمی دانید که شخص سوم ممکن است چه بیماری هایی داشته باشد و شما نمی دانید آیا این بیماری ها به شما منتقل شده یا نه. هر چند همسرتان اصرار کند که این کار لازم نیست، ولی شما باید مطمئن شوید که هر دوی شما در خطر نیستید. ضمنا با این کار همسرتان سنگینی اعمال خود را نیز درک خواهد کرد.

روانشناسی را مثل دیگران روانشناسی نمی دانم، روانشناسی یعنی اینکه با شما آشنا شوم و در مشکلات کمکی نمایم.

رابطه با مرد متاهل

چگونه خیانت همسرم را فراموش کنم؟

خیانت زن به همسرش

چرا مرا به خانواده اش معرفی نمی کند

شوهرم به زنان دیگر توجه دارد ، چه کنم؟

منظور از طلاق عاطفی چیست؟

درست من تو این شرایطم با این تفاوت که همسرم به پام نیفتاد،فقط گفت “من ادم کثیفیم”،برای خودم متاسفم با این تصمیم اشتباهم

بعد شما چه کردید؟

منم دردتورودارم امان از دل سوخته مان

سلام لطفا یک شماره تماس که واتس آپ داره بزارین برای مشاوره چون من ایران زندگی نمیکنم

۰۹۳۵۴۳۰۷۶۰۵

همه این حرفها قشنگه ولی درد خیانت اینقدر شدیده که هر لحظه آرزوی مرگ میکنی
می خوای غذا بپزی میگی برا کی؟
میخوای خودتو خوشگل کنی میگی برا کی؟
میخوای مدیریت مال کنی میگی برا کی؟
من پول جمع کنم هرزه ها بخورن؟
بدترین درد اینه که می خوای طلاق بگیری میگی بعدش چی؟ دیگه به هیچ کس نمی تونی اعتماد کنی!!!!!!

سلامو وقت به خیر
این طرز فکر یعنی هنوز در مرحله خشم بالا قرار دارید و دچار وسواس فکری هستین
با این باورهایی که الان دارید قطعا فردی که آسیب جدی میبینه شما هستین .
شما باید در درجه اول خودتون رو دوست داشته باشید برای خودتون ارزش و احترام قائل باشید
اعتمادی که دچار آسیب میشه باید دوباره ساخته بشه .
پیشنهاد میکنم حتما با یک مشاور به صورت تلفنی و یا حضوری صحبت کنید

من الان تواین شرایطم ولی نه میتونم ترک کنم نه مشاوره برم باهاش حرف میزنم ولی رابطه ندارم لطفا کمکم کنید

سلام و وقت به خیر
شما باید روی خودتون اعتماد به نفس و عزت نفس خودتون کار کیند .
اینکه حرف میزنید ولی رابطه ندارید رو متوجه نشدم اگر منظورتون رابطه جنسی هستش خوب باید بگم که دارید اشتباه میکنید
و با این رفتار شما طرف مقابلتون رو سوق میدین به روابط بیشتر .
شما باید در مورد این موضوع و خلاهایی که در رابطه وجود داره انتظارات و توقعاتی که از هم دارید و مسائلی که ذهنتون رو درگیر کرده
باهم صحبت کنید و در مورد رابطه جنسی هم صحبت کنید و فانتزی های خودتون و ایشون رو بدونید و حتما ارتباط جنسی مرتبی رو داشته باشید

بعد شما چه کردید؟

من مطمئن نیستم هنوز عقدیم یه سال واسه ماه آمل از خیلی کارهاش احساس میکنم خیانت می‌کنه مثلا عکس پروقایلهامونو پاک کرد فقط عکسهای قبلی وبعد ی خودش گذاشته گوشیش دست خیلیا میده دست من نمی‌ده …. با اینکه میگن نامزدی شیرینه سرد برخورد می‌کنه…بهشم گفتم میگه گوشی شخصیه هرگز بهت نمیدم…اسمم هم رسمی اسم .فامیل یا هم سیو کرده…نامزدی مای لاو نوشته بود..عکسم گذاشته بود عکس مخاطب..الان هیچی نذاشته

سلام و وقت به خیر من متوجه سوال شما نشدم .
از اینکه اسمتون رو با نام رسمی سیو کرده و یا اینکه عکس خاصی رو برای مخاطب شما نگذاشته نباید نتیجه گیری کنید که داره به شما خیانت میکنه .
در این مورد باید دقیق باهم حرف بزنید و در مورد احساسی که اون رفتار برای تو ایجاد میکنه حرف بزنی و ازش بخواهی و تقاضا کنی که اون مسائلی که برای شما مهمه رو رعایت بکنه و انجام بده
البته در این خواستن و تقاضا کردن باید لحن و کلامت محترمانه و محبت آمیز باشه نه به صورت انتقادی و ایرادگیری و امری و دستوری.

سلام من متوجه خیانت شوهرم شد ازم معذرتخواهی کرد قول داد جبران کنه ولی بعد از یکماه متوجه شدم داره کارهاشو تکرار میکنه چیکار باید کنم ؟

سلام و وقت به خیر
روی رابطه خودتون و همسرتون تمرکز کنید در مورد انتظارات و توقعاتی که همسرتون ازتون داره صحبت کنید
انتظار و توقعات خودتون رو به همسرتون بگید و نقاط ضعف رابطه تون رو بشناسید و برای اونها راه حل پیدا
کنید . اعتماد به نفس خودتون رو بالا ببرید و در اول خودتون رو دوست داشت باشید . در مورد این موضوع یک بار حرف بزنید و در
هر بحث و دعوایی از این موضوع استفاده نکنید .
از یک مشاور کمک بگیرید

چرا باید با مردی که مدام خیانت میکنه مهربون تر بود اصلا مگه میشه ؟ اخه چه جوری مهربون باشیم وقتی خیانت کرده شما هم حرفای میزنیدا .بابا من تو فقط ی ماه ده بار خیانت دیدم هر ده بار به پام افتاده بعد هر بار من بخشیدم .ولی دلمو که شکسته که ب درد اومده رو چه جوری راضی کنم باهاش مهربون باشم چه جوری ی کاری کنم انگار هیچ کاری نداره؟؟؟
من چیزی دوس دارم بشنوم که خودم آروم شم ازاینکه مهربون باشم باشم و عشق بورزم نمیخوام چون نمیتونم و نمیخوام اینجوری باشم

چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم

سلام و وقت به خیر
اگر همسر شما در یک ماه ده بار خیانت اتفاق افتاده و هر بار ابراز پشیمانی کرده و دوباره رفتار رو تکرار کرده
شما لازم نیست که مهربونی کنید و عشق ورزی داشته باشید
شما باید با واقیت رو برو شوید و روی توانمدیهای خودتون کار کنید چرا بعد از اینکه فرد در یک ماه ۱۰ بار خیانت کرده قبول میکنید و میبخشید ؟
اگر فردی در یک ماه ۱۰ بار خیانت انجام داده هر بار پشیمان شده و عذر خواهی کرده و دوباره تکرار کرده احتمال زیاد دچار اختلال شخصیتی هستش و یا
اینکه تعهد در رابطه و ارتباط برایش معنا ندارد که در هر دو صورت ادامه با این فرد ببرای شما آسیب زاست . شما باید روی خودتان کار کنید که بتوانید از این رابطه
مریض بیرون بیایید

من تازه عقدکرده بودم ومتوجه خیانت شوهرم شدم چون قبلاهم باهم دوس بودیم واون تودوران دوستی بهم خیانت کرده بود بخشیدمش الانم بهش شک دارم چون همه ی فضاهای مجازیشو وقتی بامنه پاک میکنه حتی یباردزدکی نصب کردم نگاکردم فق کانالای مثبت هیجده داش پنهونکاری میکنه وگوشیشو بهم نمیده نمیدونم چیکارکنم وقتیم چیزی میگم میگ بهم اعتمادنداری

سلام
حتما حتما پیش مشاور برید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

آخرین نوشته ها


چگونه از طلاق پدر و مادر جلوگیری کنیم؟


حد و مرز آشنایی پیش از ازدواج تا کجاست؟

در خبرنامه نیک همراه عضو شوید و آخرین اخبار و مقالات را در ایمیل خود بخوانید.

قدرت گرفته از

خیلی خوشحالیم که امروز با شما همراهیم. این جا وب سایت گروه مشاوران نیک همراه است که با هدف ارائه مشاوره های تخصصی در زمینه های مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره طلاق، مشاوره دوران نامزدی، مشاوره ی کودک و مشاوره تحصیلی(دانش آموزان و دانشجویان) بنا شده است و سعی در خدمت گزاری و ارائه بهترین راه حل ها را به شما عزیزان دارد

برترین پست ها


مراحل رابطه زناشویی


رابطه از راه دور


عشق بی قید و شرط چیست؟

ازدواج

حد و مرز آشنایی پیش از ازدواج تا کجاست؟


مراحل رابطه زناشویی


تعهد به همسر چیست؟


حد و مرز روابط چگونه است؟


شیوه های رفتار عاشقانه با همسر

This website uses cookies to improve your experience. We’ll assume you’re ok with this, but you can opt-out if you wish.
پذیرفتن

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

جلوگیری از خیانت مردان کاری است که ابزار و دانش خاصی را می طلبد. اگر شما هم یکی از قربانیان خیانت هستید و یا نمی خواهید که همسرتان به شما خیانت کند، فکر می کنم که خواندن این مقاله برای شما مفید باشد. در این مقاله قصد دارم شما دوست خوبم را با ۴ ابزار قدرتمند که می تواند مانع خیانت همسر شما شود آشنا کنم.

حالات مرد بعد از خیانت دستخوش چه تغییراتی می شود؟ + ۱ ساعت مشاوره تخصصی

متأسفانه در سال های اخیر میزان خیانت در مردان و زنان متاهل به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده به گونه ای که خیانت به یکی از عوامل اصلی طلاق در کشور تبدیل شده است. بنابراین هرکسی می تواند قربانی خیانت شود.

تیم مشاورین خانواده در آسا وکیل، همیشه به عزیزانی که جهت مشاوره با وکیل طلاق در مشهد، به آسا وکیل می آیند توصیه می کنند، یک بار دیگر با روشی اصولی شانس خود را برای بهبود زندگی مشترک پس از خیانت امتحان کنید.

زمانی که خانمی قربانی خیانت می شود، از خودش می پرسد: چرا با من این کار را کرد؟ چه چیزی برایش کم گذاشتم که به من خیانت کرد؟ چطور توانست به منی که مادر بچه هایش هستم خیانت کند؟ چطور با خانم های دیگر تا این حد با محبت صحبت می کند در حالی که وقتی با من است گویا از احساسات چیزی نمی داند؟ و …

چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم

از طرفی مردان خیانتکار هم اغلب می گویند: همیشه انتظار داشتم همسرم به من توجه ویژه ای داشته باشد، اما او هرگز به من و نیازهای عاطفی من توجهی نکرد (این موضوع تنها مختص مردان نیست بلکه خانم ها هم بعضاً همین را می گویند).

خب بیایید ماجرای یکی از قربانیان خیانت را بخوانیم 🙁

با نامزدم سه سال دوست صمیمی بودیم و بعد از تقریباً یک سال فهمیدم که با دختری در تلگرام چت می کند. سپس درباره این موضوع با همسرم صحبت کردم و او نیز از من فرصتی خواست تا اشتباهش را جبران کند. من هم چون عاشق نامزدم بودم این فرصت را از او دریغ نکردم. بعد از این که عقد کردیم، دوباره متوجه شدم که همسرم با همان دختر دوباره ارتباط برقرار کرده و این بار متوجه این موضوع هم شدم که همسرم با آن دختر پیش از نامزدی هم در ارتباط بوده است.

این بار وقتی دوباره موضوع را به همسرم گفتم و با ناراحتی از او سوال کردم که چرا دوباره به من خیانت کردی، جوب داد: دفعه اول که متوجه خیانتم شدی، من ابراز پشیمانی کردم اما با این حال باز هم با من سرد و سنگین برخورد کردی و به هیچ یک از نیازهای من توجهی نکردی. به همین دلیل من هم دوباره برگشتم پیش کسی که بتوانم کمی با او درد و دل کنم، پیش کسی که به نیازهای من پاسخ دهد.

اما حالا من نمی توانم به همسرم اعتماد کنم. وقتی هم که به او گفتم قصد دارم طلاق بگیرم به من گفت: مشکلی نیست من هم دوست ندارم بیش از این حضور من تو را اذیت کند. هر موقع که بخواهی من حاضرم. این روزها همسر من دیگر برای زندگی میل و اشتیاقی ندارد و این موضوع من را به شدت اذیت می کند. با اینکه او خیانت کرده است اما گویا من بدهکار شده ام. به نظر شما اشتباه من چه بوده است؟!!!

از این دست مشکلات زیاد رخ می دهد اما سوال این است که چه کنیم همسرمان خیانت نکند؟ و یا هنگام مواجه با خیانت مردان چه واکنشی باید نشان دهیم؟ آیا باید طلاق بگیریم یا این که راهکار بهتری هم هست؟ اگر هدف شما زندگی است و مرد زندگیتان را عاشقانه دوست دارید، توصیه می کنم با من همراه بشید.

 

روابط عاطفی خود را زنده کنید – دریافت آموزش های تخصصی

نام و نام خانوادگی *

ایمیل *

فهرست این مقاله

پشتیبانی یعنی عامل رنجش و دلسردی همسرتان نباشید. اما چگونه؟!!! برای این منظور باید از باتلاق های عشق که در ادامه به آن ها اشاره می کنم دوری کنید.

۱٫ رفتارهای تند و خصمانه
۲٫ قضاوت های نادرست
۳٫ خواسته های خودبینانه

پشتیبانی

هنگامی که یک خانم متوجه خیانت همسرش می شود، عصبانی شده و سعی می کند این عصبانیت را با روش های مختلفی مانند تحقیر کردن، انتقام گرفتن و… تخلیه کند. از طرفی مرد هم چون دلیل خیانت خود را کوتاهی های خانمش می داند، او نیز متقابلاً عصبانی می شود. در این شرایط مرد نه تنها از کار خود پشیمان نمی شود بلکه ممکن است جسارت بیشتری برای خیانت پیدا کند.

درست است که شما به عنوان فردی که به وی خیانت شده است، حق دارید ناراحت و عصبانی باشید. اما یادتان باشد، در جایی که خشم پیروز می شود نمی توان عشقی پیدا کرد. بنابراین پس از آنکه متوجه خیانت همسر خود شدید سعی کنید خود را کنترل کنید گرچه می دانم که خیلی سخت است.

قضاوت های نادرست یعنی تحمیل باورها و ارزش های خود به همسرتان. زمانی که مردی خیانت می کند خانم او از روی احساس مسئولیت و عشقی که نسبت به همسرش دارد سعی می کند در او تغییراتی به وجود آورد. این فکر خوبی است اما در اکثر موارد خانم ها از شیوه درستی برای ایجاد این تغییرات استفاده نمی کنند و همین موضوع باعث می شود که مردان احساس کنند شما برای اعتقادات و احساسات آن ها ارزشی قائل نیستید و این خود می تواند به عاملی برای دور شدن همسرتان از شما تبدیل شود.

اگر شما قصد دارید در همسر خود تغییراتی ایجاد کنید ابتدا باید دلایلی که وی جهت خیانت خود ارائه می کند را به دور از هیچ گونه تعصبی گوش کنید و از او بپرسید که دقیقاً چرا به شما خیانت کرده است؟ یا چرا به شما خیانت می کند؟!!!

پاسخی که همسر شما برای این سوال ارائه می دهد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شما هرگز نباید چون او به شما خیانت کرده است به پاسخ وی از روی تحقیر و بی ارزشی نگاه کنید. ممکن است توجه به این جواب باعث شود که شما به عنوان یک خانم به دلیل اصلی خیانت همسرتان پی ببرید (البته می دانیم که خیانت هیچ توجیهی ندارد).

خیانت اغلب باعث می شود که ترازوی قدرت توازن خود را از دست بدهد و فردی که به وی خیانت شده است از قدرت بیشتری برخوردار گردد. اما متاسفانه این عدم توازن قدرت باعث به وجود آمدن خواسته های خودبینانه می شود که یکی از عوامل مخرب در بهبود زندگی مشترک پس از مواجهه با خیانت است.

اجازه بدهید مفهوم خواسته های خودبینانه را با یک مثال بیان کنم. خانمی برای مشاوره حقوقی طلاق به ما مراجعه کرده بودند. ایشان می گفتند: همسرشان در محیط کار با همکار خودش ارتباط عاطفی برقرار کرده بود. این خانم پس از فهمیدن این موضوع به شوهرش گفته بود که: از این به بعد یا باید ساعات کاری خود را تغییر دهی و یا اینکه محل کار خود را عوض کنی، در غیر این صورت پشیمانت می کنم.

اما همسر این خانم به دلیل موقعیت شغلی خوبی که در آن شرکت داشت و حقوق خوبی که دریافت می کرد علاقه ای به تغییر محل کار خود نداشت. این نمونه بارزی از یک خواسته خودخواهانه است که از طرف قربانی خیانت مطرح شده.

اگر بعد از خیانت همسرتان از وی تقاضایی دارید باید سعی کنید با لحنی صحیح و با در نظر گرفتن میل و صلاح همسرتان آن را مطرح کنید. اگر پس از آن که خواسته خود را مطرح کردید همسرتان با آن مخالف بود سعی نکنید خواسته خود را به وی تحمیل کنید چرا که با این کار شما دارید به او اعلام می کنید که احساسات تو برای من بی ارزش است و این خود برای ایجاد میل مجدد به خیانت کافی است.

بعضی از خانم ها می گویند: شما شناختی از شوهر من ندارید. خواهش کردن از وی برای انجام کاری مثل آب در هاونگ کوبیدن است. او فقط به خودش فکر می کند و بس. تمام وقتش را یا صرف کار می کند و یا صرف بیرون رفتن با دوستانش. اگر من او را مجبور به ماندن در خانه نکنم، او به سختی پیش من می ماند.

یادتان باشد، خواسته های خودبینانه با لحنی عامرانه شاید در کوتاه مدت جواب بدهند اما در طولانی مدت جز وقیح تر کردن همسر شما نتیجه ای به همراه نخواهند داشت.

اجازه میخواهم همین جا موضوعی را با شما دوست خوبم در میان بگذارم. الان که دارم این مقاله را می نویسم کاملا از احساس شما با خبرم. شما الان با خودتان می گویید خیلی بی انصافیه که من باید به کسی که این همه به من بدی و خیانت کرده احترام بگذارم و ازش مراقبت کنم که مبادا ناراحت بشه و …

من کاملا به شما حق می دهم. اما این را بدانید که بیماری ها فقط جسمی نیستند. دروغ هم یک بیماری است، قضاوت هم یک بیماری است و خیانت هم یک بیماری است. بنابراین شما دارید از فردی که دچار بیماری خیانت شده است مراقبت می کنید و همانطور که برای درمان هر بیماری مراقبت باید ادامه دار باشید، برای درمان این بیماری هم مراقبت شما باید مستمر و مداوم باشد.

اصلی ترین دلیل خیانت در کشور ما، بی توجهی زوجین به برطرف کردن نیازهای عاطفی یکدیگر است. معمولاً شاغل بودن خانم ها، دغدغه های اقتصادی مردان و … مانع توجه کردن هریک از زوجین به نیازهای عاطفی یکدیگر می شوند.

توجه منظم

اما شما به عنوان یک خانم باید بدانید که پاسخ دادن به نیازهای عاطفی، ساده ترین روش ممکن برای جلوگیری از خیانت مردان است. اما چگونه از ابزار توجه منظم استفاده کنیم؟

شناخت این نیازها به خانم ها کمک می کند که بدانند دقیقا باید برای کدام بخش از نیازهای همسرشان زمان بگذارند تا وی انگیزه مجدد برای خیانت پیدا نکند. اشتباهی که خانم ها در این مرحله مرتکب می شوند این است که تصور می کنند هر آن چیزی که آنها را خوشحال می کند ممکن است همسرشان را نیز خوشحال کند در حالی که اصلا اینگونه نیست. بنابراین اگر در شناخت نیازهای مهم همسرتان دچار مشکل شده اید می توانید از خود او بپرسید.

اما یک نکته مهم، تمام نیازهای عاطفی مردان از اهمیت یکسانی برخوردار نیستند. بنابراین شما باید اصلی ترین نیازهای عاطفی همسرتان را بشناسید. خب بنده هم در این زمینه به شما کمک می کنم و شش تا از مهمترین نیازهای عاطفی مردان را به شما معرفی می کنم.

۱٫ نیاز جنسی
۲٫ دریافت حس اعتماد
۳٫ حضور گرم شما (خانم ها) در مراسمات و گردش ها
۴٫ اندام زیبا
۵٫ حمایت
۶٫ تشویق شدن

چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم

منظور از ماهر شدن یعنی شما باید به برطرف کردن نیازهای عاطفی همسرتان به تدریج عادت کنید. متاسفانه بارها دیده ایم که مدتی پس از شروع برطرف کردن نیازها، خانم ها خسته شده اند و یا تمایل خود را برای برطرف کردن نیازها از دست داده اند.

اما چگونه ماهر بشیم؟ برای این منظور شما باید مسیر زیر را طی کنید:

۱٫ با توجه به کیفیت و کمیت (به عنوان مثال در چگونگی و تعداد دفعات رابطه جنسی)، شیوه برطرف کردن نیازهای عاطفی همسرتان را پیدا کنید.

۲٫ از همسرتان سوال کنید به چه نحوی دوست دارد به نیازهایش پاسخ دهید؟

۳٫ به همسرتان بگویید به چه نحوی دوست دارید او به نیازهای شما پاسخ دهد؟

۴٫ به جای انتقاد و استفاده از لحن عامرانه، خواسته های خود را با لحنی سازنده بیان کنید (خوشحال میشم اگر امروز …….)

۵٫ نیازهای عاطفی یکدیگر را به گونه ای پاسخ دهید که برای هریک از شما دلچسب باشد.

زوجین معمولا قبل از ازدواج و در ماه ها و سال های آغازین پس از ازدواج زمان زیادی را با کیفیت بالایی در کنار هم می گذرانند. اما به مرور به دلایل مختلف این زمان گذاشتن کم می شود و یا از کیفیت آن کاسته می شود. در نتیجه هریک از زوجین نمی توانند آن طور که باید به نیازهای عاطفی یکدیگر رسیدگی کنند و این آغاز مشکلات است.

وقت گذاشتن

حالا باید بدانیم که ابزار زمان چگونه در جلوگیری از خیانت مردان به خانم ها کمک می کند؟!!! برای این منظور هریک از شما خانم ها باید مراحل زیر را طی کنید.

در طی روز، زمانی را در نظر بگیرید تا فقط با همسرتان باشید. یعنی بچه ها، آشنایان و دوستانتان هرگز نباید حضور داشته باشند. دقت کنید که فعالیت هایی نظیر سینما رفتن، صرف شام با همسرتان و… به معنی زمان ویژه داشتن نیست. زمان ویژه یعنی توجه تمام و کمال شما و همسرتان به یکدیگر.

زمانی که با همسرتان هستید را به فعالیت هایی اختصاص دهید که نیازهای عاطفی شما و همسرتان برطرف شود. به عنوان مثال این نیازها می توانند درد و دل کردن، رابطه جنسی و … باشند.

اشتباهی که خیلی از خانم ها در این مرحله مرتکب می شوند این است که، نیاز به محبت و یا نیاز به درد و دل کردن با همسرشان را از وی دریافت می کنند اما در این میان به نیازهایی که برای همسرشان یک اولویت محسوب می شوند توجهی نمی کنند مثل نیاز به رابطه جنسی.

مدت زمانی که برای عشق ورزیدن و با هم بودن در نظر می گیرید، به شدت روی کیفیت رابطه شما با همسرتان تأثیر می گذارد. معمولا بیست ساعت در هفته می تواند برای یک رابطه با کیفیت مناسب باشد. اما چنان چه این مدت زمان برای پاسخگویی به نیازهای عاطفی شما و همسرتان کافی نیست می توانید زمان بیشتری را اختصاص دهید.

برای تکمیل این بخش باید به سه نکته ساده اما مهم اشاره کنم:

۱٫ سعی کنید به هرگونه مشکل و یا دغدغه مالی که مانع از توجه شما به همسرتان می شود چیره شوید.

۲٫ در انتخاب و تنوع فعالیت ها خلاقیت به خرج دهید. این فعالیت ها لزوماً نباید خیلی هزینه بر باشند.

۳٫ از اعضای خانواده برای مراقبت از فرزندانتان در زمانی که با همسرتان هستید کمک بگیرید تا شما و همسرتان بتوانید با هم تنها باشید.

پس از خیانت یک مرد قطعاً انتقال حس اعتماد و صداقت به او می تواند برای احیاء زندگی مشترک بسیار مهم باشد. البته این را هم می دانم که انجام این کار برای خانم هایی که قربانی خیانت شده اند چقدر سخت است.

صداقت همه جانبه

شاید با خود بگویید که من پیش از آنکه همسرم به من خیانت کند هم با او صادق بوده ام، چه تضمینی وجود دارد که با ادامه صداقت من او باز هم خیانت نکند؟

سوال کاملا به جایی است اما دو نکته وجود دارد. یکی اینکه ممکن است شما جنبه های مختلفی از صداقت را اجرا نکرده باشید و دیگر اینکه ممکن است شما در میزان انتقال حس اعتماد و صداقت دچار اشتباه شده باشید. اما خانم ها چگونه می توانند از ابزار صداقت جهت جلوگیری از خیانت مردان استفاده کنند؟ برای پاسخ به این سوال، من صداقت را به چهار قسمت تقسیم می کنم و از شما انتظار دارم تا به تعریف هریک دقت و آنها را عملی کنید.

 هرگونه احساسی که نسبت به اتفاقات و رفتارهای همسرتان دارید را بیان کنید. مهم نیست که این احساسات مثبت هستند یا منفی، مهم این است که شما این احساسات را مخفی نکنید. هرگز به این بهانه که ممکن است همسر شما به دلیل ابراز احساسات منفی از شما فاصله بگیرد احساسات خود را مخفی نکنید.

با آنکه می دانم مخالفید اما اکیداً توصیه می کنم، اطلاعات و اتفاقات مربوط به گذشته خود را با همسرتان به اشتراک بگذارید. مخصوصاً آن بخش از اطلاعات و اتفاقاتی که باعث شکل گیری ضعفی در شخصیت شما شده است.

بیان نقاط ضعف، به همسرتان کمک می کند تا او در رفتار خود تجدید نظر کند و به گونه ای با شما برخورد کند که از آن نقاط مجدداً آسیب نبینید یا به عبارتی نمک روی زخم شما نپاشد.

اتفاقات روزانه خود را تمام و کمال برای همسرتان تعریف کنید. اجازه دهید او نیز از فعالیت های روزمره شما با خبر شود.

هر فکر و ایده ای که برای آینده دارید لطفا آن را برای همسرتان نیز تعریف کنید. ممکن است شما ایده ای را مطرح کنید که به همسرتان انگیزه بدهد، به همسرتان میل به زندگی بدهد.

من خوب می دانم که شما به عنوان یک خانم ممکن است مخالف بعضی از ابعاد صداقت باشید. اما صداقت همه جانبه موجب می شود که همسر شما نیز از درون تشویق شود تا او نیز با شما صداقت همه جانبه داشته باشد و این گونه انگیزه خیانت در وی به شدت کاهش پیدا می کند.

خب بیایید تعدادی از افکار اشتباه خانم ها در اجرای صداقت را با هم بررسی کنیم:

اگر بخواهم منتظر رضایت همسرم شوم، فرصت خوبی که نصیبم شده است را از دست می دهم چرا که همسر من بسیار ترسو است بنابراین من نمی توانم برای جلب رضایت او صبر کنم پس ترجیح می دهم از فرصت خوبی که برایم پیش آمده است به همسرم چیزی نگویم(نداشتن صداقت دربیان روزمرگی).

من همیشه به گونه ای برنامه ریزی می کنم که هم به صلاح خودم است و هم به صلاح همسرم بنابراین همیشه نیازی نیست که نظر همسرم را هم بدانم. او وقتی ببیند چقدر تصمیمات من در پیشرفتمان موثر بوده خودش از من تشکّر خواهد کرد. (نداشتن صداقت در مورد نگاهتان نسبت به آینده).

یادتان باشد که مخفی کاری، مخفی کاری به همراه خواهد داشت. هیچ چیزی را از مرد زندگیتان پنهان نکنید با این کار به او نیز فرصت می دهید تا با شما احساس صمیمیت بیشتری داشته باشد و هر قدر میزان صمیمت شما و همسرتان افزایش پیدا کند میل به خیانت نیز کاهش می یابد.

اما یک نکته بسیار مهم. رفتار شما پس از صداقت همسرتان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر شما پس از صداقت همسرتان با او رفتاری تند توام با قضاوت های منفی داشته باشید نه تنها او دیگر با شما صادق نخواهد بود بلکه تشویق می شود تا پنهان کاری خود را عمیق تر کند.

یادتان باشد، داشتن صداقت خود موجب تشویق همسر شما به داشتن صداقت می شود و صداقت همان عاملی است که از خیانت مردان جلوگیری می کند. می دانم که این مقاله کمی طولانی شد امّا با توجه به شرایط موجود و دلایلی که زوجین برای طلاق به وکلای آسا وکیل ارائه می کنند موجب شد تا این مقاله را برای شما بنویسم.

فرصت مشاوره تنها برای خانم ها می باشد

 

بسیارآموزنده وحرفاتون منطقی بودسپاسگذارم

عرض ادب خدمت شما کاربر گرامی.

خیلی ممنون بابت نگاه مثبتتون.

همسرم همیشه اسرار میکنه من برم خونه مادرم یا جایی که اون بتونه تو خونه تنها باشه و کسی که مدتهاست با او در رابطه هست رو به خونه بیاره
من در این شرایط چطور میتونم متقاعدش کنم و خونه رو خالی نکنم
من مدتهاست خونه نشین شدم و جایی نمیرم
و تو رابطه هیچی براش کم نمی زارم
ولی اون ناراحته و اذیت میکنه چون من همش خونه هستم
چکار کنم دوست ندارم کسی رو خونه بیاره

با سلام. توصیه میکنم برای این منظور با یک مشاور خانواده صحبت کنید.

فقط فقط مسئولین میتونن این مشکل را حل کنند. چطوره خیانت جرم سنگین داشته باشه؟ مثل تمام اموال خائن به نام همسر شود، یا قانون صیغه فقط برای مجردین باشد. حتی جرم برای زنان و دخترانی که صیغه مردان متاهل می شوند جریمه نقدی بشود.

همسرم خیانت کرده من فهمیدم اما هنوز به روش نیاوردم میخوام صبر‌کنم قبل اینکه چیزی بروز بدم از نظر مالی پس انداز کنم بعد بگم‌و با خیال راحت طلاق بگیرم‌ولی از یه طرف میگم‌اگه‌‌ هنوز من و بچه هام‌رو بیشتر دوست داشته باشه و بودنش با اون صرفا از روی هوس باشه چی ؟ دلم‌نمیخواد راحت راهو واسه اون زنه دوم‌ باز کنم و بکشم کنار و میترسم اگه‌ همین الان نگم‌نکنه دیگه دیر بشه مثلا رابطشون صمیمی‌تر شه یا …مثلا بچه دار شن …😔 درکل نمیدونم الان بگم و جلوشو بگیرم یا صبر‌کنم‌ ازش پول بگیرم بعد طلاق ؟ اگه‌الان بگم چه اطمینانی هست ولش کنه‌ ممکنه تو پول دادن بهم‌بیشتر هم اعتیاد کنه

درود خدمت شما کاربر محترم.

با توجه به این که همسرتون از شما دارای فرزند هست قطعا شما از اهرم قوی تری نسبت به نفر سوم برخوردار هستید. همچنین معمولا روابط عاطفی این چنینی با توجه به این که صرفا بر پایه تجربه یک هیجان جدید و همچنین روابط جنسی شکل می گیرند دوام چندانی ندارند. چرا که هریک برای دیگری نقش یک وسیله رو بازی می کنند.

در ارتباط با اون خانم هم باید بدونید که اگر ایشون از متاهل بودن همسر شما آگاه باشند و با این همه دارند به رابطشون با همسر شما ادامه میدن، به مرور زمان همسر شما متوجه شخصیت پوچ این خانم و همچنین اون خانم متوجه ابزاری بودنش برای همسر شما خواهد شد.

بنابراین توصیه ما به شما این هست که به جای فکر کردن در مورد مسائلی نظیر طلاق و جدایی، با توجه به فرزندانتون به ریشه های ایجاد این مشکل فکر کنید و حتی از همسرتون بخوایید که با شما نزد یک مشاور خانواده یا تراپیست بیان تا خیلی ریشه ای تر مشکل بررسی و حل بشه.

سلام و وقت بخیر
من یک دختر ۲۶ ساله هستم و همسرم دو سال از من بزرگتره . ما ۵ ماهه ک عقد کردیم .یکی دوروز پیش بصورت کاملا اتفاقی دیدم همسرم توی واتس اپ با یه خانوم چت داشته و بعد هم بلاکش کرده,وقتی خواستم چتاشونو ببینم نذاشت و گفت این قضیه مال دوران مجردیمه ، هرچقدر ازش خواستم تاریخ چتارو نشونم بده اجازه ندادو حین جروبحثی که داشتیم چتارو از واتس اپش حذف کرد .
هر کاری کردم دیگه نتونستم بک آپ بگیرم و چتارو برگردونم . این قضیه باعث شد بیشتر گوشیشو چک کنم که نتیجش شد اینکه همسرم میرفته توی برنامه ی دیوار و به تمامی آگهی هایی ک مربوط به مسائل خانوما مثل اپیلاسیون ، لباس زیر ،لباس مجلسی ، کفشای زنونه بوده رو نگاه میکردم و به آگهی دهنده هاشون که خانوم بودن پیام می‌داده و بعدشم ردوبدل گردنه شماره و مابقی چت یا تلفن زدن به اون خانوما رو در واتس اپ ادامه می‌داده و باهاشون از این طریق ادامه رابطه رو برقرار میکرده . نزدیک به ۹۰تا دختر توی بلاکیای واتس اپش پیدا کردم که به همشون زنگ می‌زده علیرغم اینکه خیلیا جوابشو نمی‌دادن ولی بازم این کارو تکرار کرده .
ازش میپرسم خب چه لزومی داشته که به زنا و دخترای مردم زنگ میزدی ؟ اصلا وی میگفتی بهشون ؟ جوابش فقط اینه که خامی کردم بچگی کردم .
من با این مرد که تازه زندگیمو باهاش شروع کردم چیکار باید بکنم آخه؟؟؟

بنظر من تا زوده این رابطه رو تموم کنین این فرد بشدت بیماره و قرار نیست هیچوقت درست بشه و شما رو هم با خودش پایین میکشه

سلام .من ۸ سال ازدواج کردم و ۳۴ ساله هستم و همسرم ۳۷ ساله اس دو دختر ۴ و ۱ ساله دارم
شوهر من به هیچ عنوان اهل ابراز علاقه نیست.در حدی که من به یاد ندارم یک بار منو بوسیده باشه یا حتی به من گفته باشه دوست دارم .بسیار اهل قر زدن و قهر کردن است .الان مدت یک ماه است که برای کارش دفتر گرفته و یه دختر جون مجرد رو استخدام کرده و ساعت کاری بیشتری در محل کارش میمونه با این که کار مال خودشه ولی صبح خیلی زود خونه رو ترک میکنه و شب ساعت ۶ میاد خونه و تا موقع خواب دائم سرش تو گوشیه و حتی گلمه ای با من حرف نمیرنه .چند روز پیش داشت تو واتساپ چت میکرد که دید من متوجه شدم سریع بستش و صفحه دیگه ای رو گوشیش اورد .من گوشی رو چک کردم چیزی پیدا نکردم .باهاش حرف زدم عصبانی شد و بحثهای بی مورد و بی ربطی رو پیش کشید تا من ساکت بشم البته همیشه همین طور بوده و با سفسته بازی و داد و بی داد همیشه من رو ساکت میکنه . من سعی کردم باهاش حرف بزنم ولی اون اصلا اهل صحبت کردن و حل مشکل نیست و قهر میکنه اصلا به من احترام نمیزاره .تا حرفی میزنم به جای جواب میگه باز زر زدی ..بهش میگم تو اگه منو نمیخوای بریم طلاق بگیدیم میگه خوب برو ولی من توافق نمیکنم برو تا پدرت در بیاد تو راه دادگاه بچه هارم بهت نمیدم . حاظر به مساوره اومدن هم نیست .حتی قبول نمیکنه تا فرد مورد اعتماد که خودش تایید کنه بینمون بیاد مشکلمون حل کنه .چون من پدر ندارمو موقعیت ترک منزل و تنها زندگی کردن رو ندارم همیشه تو دعوا بهم میگهاگه اذیتی برو .و چون شدایط مالی خوبی داره همیشه میگه تو ناشکری و قدر زندگیتو نمیدونی برو خوشحال باش و زندگیتو بکن تو هیچی کم نداری . در صورتی که اصلا و ابدا به نیازهای روحی و عاطفی من توجه نمیکنه.نه خوش و بشی نه خنده ای نه تشکری فقط طاب کار ..واقعا خسته شدم تا الان تمام ایراد هاشو تحمل گردم ولی خیانت واقعا برام سخته نمیدونم باید چه گار کنم و حتی فکر کردن به این که بچه هامو نبینم اذیتم میکنه .اینم بگم پدر خوبی برای بچه هاست و این که رابطه جنسی ما کلا فقط و فقط با درخواست من بوده تا به حال و خیلی کم پیش میاد اون بخواد .با این تفاسیر لطفا.شما بگید چه کار کنم ؟

درود و احترام خدمت شما کاربر عزیز.

سوالاتی که برای بنده ایجاد شده این هست که:

آیا همسر شما از ابتدا به همین شکل بودن و هیچ گونه ابراز علاقه ای به شما نمیکردن؟ حتی در دوران آشنایی و عقد؟

نحوه آشنایی شما با ایشون به چه شکل بوده؟

آیا رفتار ایشون با اومدن بچه ها دستخوش تغییراتی شده یا خیر؟

با توجه به شرایط سنی و همچنین شرایط مالی و خانوادگی که دارید. بنده به شما پیشنهاد می کنم که از نقطه قوت ایشون یعنی توجه بی چون و چرا به فرزندانتون به نفع خودتون استفاده کنید. شما باید از این به بعد سعی کنید روی خودتون سرمایه گذاری کنید. در واقع خودتون رو به اندازه به لحاظ موقعیتی و مالی ارتقا بدید که همسرتون دیگه به شما به چشم یک فرد عادی نگاه نکنه. اینکه شما خودتون رو وقف زندگی کنید نه به نفع شماست و نه به نفع بچه ها. تمام بچه ها یک مادر و پدر شاد میخوان تا پدر و مادری ناراحت و گرفته.

مد نظر داشته باشید. از اونجایی که شما مادر فرزندانشون هستید، اهرم فشار دست شماست. بنابراین سعی کنید به جای گله کردن تمام قد از خودتون یک نسخه موفق تر بسازید.

اینکه همسر شما محبت کردن بلد نیست و یا ابراز علاقه نمیکنه و یا حتی برای رابطه جنسی این شما هستید که پیش قدم میشید میتونه ریشه در کودکی ایشون و ارتباط پدر با مادر این آقا داشته باشه.

من به شما توصیه میکنم که این مقاله سایت رو حتما مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

با سلام .وقتتون بخیر.
من ۲۳ ساله هستم و همسرم ۳۳ ساله.همسرم قبل من با شخصی ۴ سال رابطه داشته و به گفته خودش دوسال اول تصضمیم به ازدواج بود اما دو.سال بعدی هیچ حسی نبوده بینشون.و صرفا از لحاظ مالی ساپورت میکردتش. اوایل نامزدی درمورد اون دختر بهم گفته بود اما گفته بود شش هشت ماه پیش رابطه مون قطع شده ،درحالیکه من بعد از چند هفته عکس هایی از اون دختر در
گوشی همسرم دیدم.و تاریخ دقیق اون ها دقیقا به یک ماه قبل از اشنایی ما بود(چهل رو از اشنایی تا نامزدی ما طول کشید).و فهمیدم دروغ گفته.اما گفت که دقیق نمیدونه کی جدا شده و حتی قسم هم خورد.
و بعد ها بااصرار من گفت که دستش رو گرفته وهفت هشت باری بیرون رفته،وبرای دیدنش به شهری که دوساعت فاصله داره ،رفته.من واقعا تعجب کرده بودم که انقدر دروغ گفته بهم.
بعد از چندماه ازعروسی تلگرامش رو چک کردم و دیدم در لیست بلاک ها یک دختر … پیام داده .و این هم بلاک کرده.اما نمیدونم دقیقا این اتفاق کی افتاده ….و گفتم این چیه گفت پیام تبلیغاتی میداد منم برلاک کردم بدون هیچ جوابی.و بعد از این اتفاق گفت که تلگرامش رو حذف کنم.و اینستاشم حذف کردم.با توجه به بحث هایی در این مورد که داشتیم.
الان فقط واتساپ داره اما تمام پیام هایی که مشتری های خانم بهش میدن رو پاک میکنه و خیلی جالب بهم گفت نمیخوام واتساپم شلوغ بشه.و پیام های خاصی نیستن جز پرینت و غیره و اینا.
اما درکل خیلی خوب و عمیق من رو شناسایی کرده و تمام علایق و خصوصیات اخلاقی من رو میشناسه.
و باهمه اینها بهم میگه ،من و تو دیوانه ایم.سیاست نداریم.و هرچی در درون هست رو بروز میدیم.و برای همینه که زیاد کل کل میکنیم.
با همه اینها خیلی زود گریه میکنه.و کاملا داره نقش بازی میکنه یعنی مکر میکنه.مادرش هم همینطوریه.ووقتی حرف از طلاق و جدایی میزنم،خودزنی میکنه خیلی محکم.
از بس زده خودش رو روی یک چشمش باد کرده ست.و دم به دقیقه میگه عاشقمه دوسم داره.مهمترین و باارزش نترین شخص زندگیشم و غیره…
و من رو درحال حاضر کاملا گیج کرده بااین رفتار های ضد و نقیض و نقش بازی کردنش.
وخیلی ازم تعریف میکنه.و منیگه خیلی احساس خوشبختی میکنه بامن .و
من کاملا گیج شده م. من میدونم ته دلش کسی هست.و شاید هم داره باکسی حرف میزنه ،نمیدونم.اما چجوری میتونم بفهمم این رو.خیلی عذاب میکشم.

سلام میکنم به شما سرکار خانم نور محمدی.
از مسئله اختلاف سنی زیادی که میان شما و همسرتون هست سعی می کنم بگذرم. اما بدونید که بی تاثیر نیست.

شما مرتکب دو اشتباه شدید. اول اینکه شما در دوران نامزدی که بهترین موقعیت برای شناخت فرد مقابل هست متوجه این موضوع شدید اما متاسفانه به سادگی از کنارش رد شدید. این در حالیه که در مسئله ازدواج باید نسبت به هرگونه تردیدی که دارید و رفتار عجیبی که ار طرف مقابلتون میبینید بی تفاوت نباشید.

مسئله بعدی این هست که شما خیلی خودتون و همسرتون رو تحت تاثیر گذشته این آقا قراردادید که اصلا کار صحیحی نیست و با توجه به گذشتی که در دوران نامزدی داشتید ادامه مشاجره در مورد گذشته این آقا صرفا میتونه روند بهبود زندگی و رشد رو از شما و همسرتون بگیره. تا اونجایی که دیگه در زندگی حرف مشترک مثبتی برای گفتن باقی نمیمونه مگر در زمینه پرداختن و کنکاش کردن گذشته.

به خاطر داشته باشید که در یک زندگی مشترک برای رشد و موفقیت خیلی مهم هست که طرفین به این درک برسن که طرف مقابلشون اونها رو باور داره. شما هر قدر که حس بی اعتمادی بیشتری رو نسبت ب ایشون انتقال بدید ضمن ناراحت کردن خودتون ایشون رو هم بیشتر به این سمت سوق میدید.

در زندگی مفهومی به نام حیا به شدت مهم هست:

انسان با حیا کسی است که نه به حریم روانی دیگران تجاوز میکنه و نه اجازه میده کسی به حریم روانی اون تجاوز کنه.

آیا زندگی هیچ جنبه دیگه ای نداره جز پرداختن به گذشته و اتفاقات بد؟

با همسرتون صحبت کنید و سعی کنید متوجه بشید که زبان عاطفی همسر شما چیه میتونه باشه. گاهی افراد با هدیه، گاهی با توجه زیاد و … می تونن مجددا توجه خاصی به زندگی و شریک عاطفیشون داشته باشن.

بنده به شما پیشنهاد می کنم به جای اینکه حریم امن همسرتون رو خدشه دارم کنید و مدام به واسطه شک و تردیدی که به ایشون دارید، اون حریم رو نقض کنید، سعی کنید روی توسعه فردی خودتون کار کنید تا دوباره در زندگی یک هدف باشید نه صرفا وسیله ای برای برآورده کردن یک سری از نیازها.

همچنین از همسرتون خواهش کنید تا همراه شما به مشاوره بیان تا طی چندین جلسه مشکل بررسی و حل بشه.

سلام خانمی۴۰ساله هستم۲فرزند دارمیک پسر۱۷ساله ویک دختر۱۳ساله.همسرم۴۷سالشه.۲۱ساله ازدواج کردیم.از ۴سال پیش فهمیدم که خیانت میکنه وبه مرور فهمیدم از سالها پیش این کار رو میکرده،چون خیلی بهش اعتماد داشتم هیچوقت نفهمیدم که خیانت میکنه. فرد خاصی وثابتی در میان نیست.هر چند ماه وچند بار رابطه فرد رو عوض میکنه و وابستگی نداره.بارها دعوا کردم،صحبت کردم،خواهش کردم،مریض شدم،فایده نداشته وبه کارش ادامه میده.البته کلی معذرت خواهی میکنه وابراز پشیمونی وانکار.همیشه میگه عاشق منه وبدون من نمیتونه زندگی کنه.واقعا به غیر از این مشکل ،مشکلی نداریم.واقعا نمیدونم باید چیکار کنم.لطفا راهنمایی کنید.

با سلام.

با توجه به سن همسرتون باید دقت داشته باشید که افراد در این سن بعضا به ذهنشون میرسه که کارهایی رو انجام بدن که تا به حال انجام ندادن.

اما موضوع این هست که شما میفرمایید: بارها دعوا کردم،صحبت کردم،خواهش کردم،مریض شدم،فایده نداشته وبه کارش ادامه میده

یعنی شما انتظار دارید با مثلا دعوا کردن یا مریض شدن شما مشکل حل بشه؟!!!!!!!!!! هرگز.

این دست از رفتارها نه تنها نمیتونه مشکلی رو حل کنه بلکه موجب فاصله گرفتن هرچه بیشتر همسرتون از شما میشه. چرا که دارید با این رفتارها به وی ثابت می کنید که من در شرایط بحرانی توانایی کنترل زندگی مشترک و بهبود اون رو ندارم.

توصیه من به شما این هست که با ایشون مانند یک دوست صمیمی به صحبت بنشینید و بدون اینکه احساس مادرگونه ای نسبت به صحبت های ایشون داشته باشید، اجازه بدید با شما صحبت کنه و به دغدغه های ذهنیشون در ارتباط با شما بپردازه.

دقت داشته باشید که نحوه ابراز احساسات در مردها کاملا با خانم ها متفاوت هست. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که به سادگی به اصلی ترین مشکلاتی که در زندگی مشترک با شما داره اشاره کنه.

شاید بهترین راهکاری که میشه برای شما استفاده کرد این هست که از تمام تلاش ها و نکات مثبتی که در همسرتون وجود داره تشکر و قدردانی کنید. اونقدر به اینکار ادامه بدید که ایشون احساس کنن همچنان برای شما هنوز هم خاص و جذاب هستن.

به کارهایی که همسرتون به اون علاقه داره دقت کنید و سعی کنید اون کارها رو با هم دیگه و در کنار هم انجام بدید. به سفرهای کوتاه و دو نفره برید بدون حضور بچه ها و سعی کنید در تمام این فعالیت ها قدردانی رو فراموش نکنید.

سلام
من نه ساله ازدواج کردم هیچ عشقی نبود بعدها متوجه شدم که پدر و خانواده پدریش هم شدید مخالف بودن چون ازدواج فامیلی رو بیشتر میپسندیدن ، عشق به دختر عموش و ازدواجش و عشق های گذراش
تقریبا ۵ماه پیش خیلی اتفاقی متوجه پیامک صمیمی با یه خانمی شدم بعد ۲هفته که شدیدا تو خودم بودم با بیان شدیدا ملتمسانه که پناهم تویی هر چند بابت پیام هیچ توضیح وهیچ ابراز پشیمانی ای رابطه صمیمی پیدا کردیم به من گفت که اعتمادتو جلب میکنم.دیگع نگاه به گوشیش نکردم که چیز جدیدی پیدا کنم حالم بد بشه ولی همیشه میخواستم به خودم ثابت کنم من اشتباه میکردم حی وسوسه چک گو شی رو داشتم.
تا اینکه دوباره دیدم تو پیامکش به نفر گفته دیدی چه راحت شماره تو گرفتم
یا تو تلگرام به یه شخص دیگع نوشته سلام چطوری خوبی؟دوباره حالم بد سده الن نمیدونم بابد چه کار کنم واکنش صحیح چیه ع
در ضمن بگمالان خیلی هم دوسش دارم ولی به نظرم هم کفو هم نیستم دوتا هم بچه دارم
مثلا:تو مسافرت اهش همیشه منو از صبح تا شب خونه یکی میذاره میره با رفیقاش عشق و حال ما هم همیشه ۹سال سر این موضوع دعوا داریم
پا بده مواد
یا مشروب…میگه مرد باید همه کار هیچ کاره باشه
پ

با سلام.

فکر نمی کنید بعد از ۹ سال و با دو تا بچه خیلی دیر به این تفکر رسیدید که شما هم کفو هم نیستید؟!!!

قطعا برای شما خیلی سخته که متوجه بشید کسی رو که دوسش دارید به شما خیانت کرده. در واقع دوست داشتن به شما به لحاظ احساسی این اجازه رو نمیده که باور کنید به شما خیانت شده.

اما امروزه ما باید خیانت رو به عنوان یک بیماری اثر جدید بپذیریم و به جای اینکه بخواییم این بیماری رو با جدایی درمان کنیم با اون منصفانه و علمی برخورد کنیم.

در واقع جدایی به دلیل خیانت آخرین نسخه ویژه آن دسته از آقایونی است که خیانت به صورت ریشه در اونها وجود داره که این نیز خودش بر میگرده به دوران کودکی افراد. به عنوان مثال مردی که در سن ۱۵ سالگی شاهد خیانت پدرش به مادر خودش بوده قطعا این مسئله میتونه ریشه های خیانت رو در بزرگسالی این کودک تقویت کنه.

اضافه کنم که بر خلاف توقع بسیاری از خانم ها که دلیل اصلی خیانت رابطه جنسی هست؛ باید عرض کنم که تحقیقات امروزه خلاف این رو نشون میده. چرا که اکثر آقایون به دلیل عدم دریافت احساس عاطفی مناسب و با کیفیت درگیر خیانت میشن.

بنده پیشنهاد می کنم سه موضوع زیر رو در اسرع وقت در رابطه با همسرتون آغاز کنید:

۱٫ قدردانی کردن
۲٫ حمایت همه جانبه
۳٫ ایجاد راه هایی که به مرد احساس برنده بودن رو در منزل و در کنار شما انتقال میده.

فراموش نکنید که برای آقایون خیلی مهمه که پس از تنش های روزانه وقتی که وارد محیط خونه میشن اون محیط بتونه برای وی احساس آرامش رو فراهم کنه تا با موجی از انتقادات و تنش ها مواجه بشه.

به عنوان مثال اینکه شما همسرتون رو برای مسئله ای کاری و یا خانوادگی مورد سرزنش قرار بدید در واقع دارید به ایشون این حس رو میرسونید که شما بازنده هستی در این مسائل. وقتی که مرد در کنار شما احساس یک فرد شکست خورده رو پیدا میکنه این میتونه زمینه های خیانت رو در وی تقویت کنه.

سلام
موضوعی که وجود داره اینه که مادر من به به همسرم شک داره و مدام درباره این موضوع باهام حرف میزنه و حرفاش به شدت روی رفتارم تاثیر میزاره و حال خودمم بد میکنه با اینکه من میدونم همسرم مشکلی نداره ولی باعث شده من آرامشم رو از دست بدم مادرم همیشه با بقیه مقایسش میکنه و من هرچی بگم میگه که تو ساده ای و زود ناراحت میشه ازم واقعا نمیدونم چطوری رفتار کنم که هم مادرم ناراحت نشه!هم آرامش برگرده!

با سلام.

مشکل بسیاری از زوجین در کشور ما این هست که هنوز به بلوغ عاطفی نرسیدن و بدون اینکه علم ازدواج رو داشته باشن، وارد زندگی مشترک میشن.
شما به هیچ عنوان حق ندارید مشکلاتی که در زندگی مشترکتون رخ میده رو برای افراد حتی پدر و مادرتون شرح بدید و یا حتی اونقدر همسرتون رو کوچیک کنید که دیگران به خودشون اجازه بدن در مورد زندگی مشترک شما نظر بدن.

سوالی که ایجاد میشه این هست که اگر معیار حال خوب شما و یا حتی قضاوت شما در مورد همسرتون حرف دیگران هست، پس چرا ازدواج کردید؟!!!

شما قرار نیست مادرتون رو راضی کنید و یا تلاش کنید که ایشون ناراحت نشه. شما فقط باید خیلی محترمانه ایشون رو توجیح کنید که در زندگی مشترک شما دخالت نکنن.

همچنین توصیه میکنم که روی حرمت نفس خودتون کار کنید. تا زمانی که ما بخواییم برای حرف دیگران زندگی کنیم فقط با مرگ هست که به آرامش می رسیم.

سلام من ۲۱ سال و همسرم۲۷ سالشه دوسال ازدواج کردیم متوجه خیانتش یک ماه پیش شدم که اشناییش با خانوم به دوران مجردیش برمیگشت
اون خانومم یکبار ازدواج و طلاق گرفتن از اونجایی که رابطه خیلی خوبی باهم داریم و اون واقعا چیزی برای من کم نگذاشته خیلی زندگیمو دوست دارم برام توضیح داد که چرا اینکارو کرده و ابراز پشیمونی کرد و ازش که سوال کردم گفت هیچ مشکل و کمبودی تو زندگی ندارم خودش قبول داره که چیزی براش کم نذاشتم و اصلا قابل مقایسه با اون خانوم نیستم واقعا ما هیچ مشکلی نداریم از تمام جوانب چیزی براش کم نگذاشتم اما میترسم که این کار عادت شده باشه براش چون این رابطه قدیمی هست رها کردنش حتما خیلی سختع و احساسم بهم میگه هنوز تموم نشده و فکر میکنم درسته نمیدونم چکار کنم به هیچ عنوان به جدایی فکر نمیکنم فقط میخوام که کس دیگه ای تو زندگیم نباشه چه کنم؟

با سلام.

اینکه خود فرد ابراز پشیمونی کنه اصلا کفایت نمیکنه. ایشون باید با شما نزد یک تراپیست بیان و تراپیست تایید کنه که ایشون آیا مجددا خیانت میکنه و انگیزه خیانت رو داره یا خیر. حرف خود فرد خیانت کار اصلا ملاک نیست.

با سلام
بنده ۱۵ سال با همسرم هست زندگی میکنم و دو فرزند دختر و پسر دارم . حدودا ۶ سال پیش تصمیم به ادامه تحصیل داد و کارشناسی گرفت و نزدیک حتی ۵ روز تنها گذاشت منو و بچه هام رفت جایی که نه جواب تلفن میدتد و کسی میدونست کجاست . و بعد از بازگشت حتی به اصرار که بریم طلاق بگیریم . ولی با اصرار و صحبت منصرف شد . الانم که سمتش رفته بالا منو دیگه هم سطح خودش نمیدونه .مثل کارگر محل کارش برخورد میکنه . و پیجش هم همه فالورهاش همه زنهای جلف و مطلقه هست . دارم داغون میشم . و وقتی هم از سرکار میاد و یا در خانه حضور داره مدام با گوشیه تو اینستا و چت هست نمیدونم طلاق بگیرم بچه هام اسیب روحی میبینند و نابود میشند و اگر هم بمونم دارم نابود میشم . هر موقع هم خواستم بشینم باهاش صحبت کنم . میگه حرفات تکراریه و عصبی میشه و میگه چرت میگی. ارزو دارم به خودش بیاد . عاشق زندگیش و بچه هاش باشه . کمکم کنید مقدور هم نیست برم پیش یه مشاوره یا روانشناس

با سلام و احترام.

نکته ای که وجود داره و شما باید بهش دقت کنید این هست که؛ حضور شما در چنین زندگی مشترکی لزوما به نفع بچه ها نیست. هیچ بچه ای دنبال بی مهری پدر نیست. هیچ بچه ای دوست نداره در کنار مادری سرخورده و ناراحت بزرگ بشه.

چاره کاره شما یک زوج درمانی است. در صورتی که همسر شما تمایلی به این کار نداره شما چاره ای جز جدایی ندارید. در غیر این صورت مهر مادری شما نه تنها موجب نابودی شما میشه بلکه باعث میشه که اون بچه ها هم در محیطی متشنج و ناراحت کننده بزرگ بشن که این مسئله اصلا به نفع اون ها نیست.

بچه های شما از شما و همسرتون الگو میگیرن و همین الگو در آینده و در زندگی های مشترک خودشون نیز پیاده می کنن.

سلام خانم ۳۳ ساله و شوهرم۳۵ سالش هست.۸ساله باهمسرم ازدواج کردم .دختر ۴ساله دارم.همسرم تو زندگیمون برامون چیزی کم نزاشته.از هرلحاظ عالی هست،فقط ابراز محبت بلد نیست یاخودش نمیکنه.ولی در قبالش من هیچی کم نزاشتم.احترام،عشق….تواین همه سال چند ساله احساس خیانت از طرفش میکردم.ولی چیز اثبات شده ای ندیدم.همه،حتی مشاورهم میگفت ساخته ذهن خودته.اون مشکلی نداره.البته خودم تنهایی مشاوره میکردم.تا چند ماه پیش وارد مجازی نمیشد،ولی دوماهه اعتیاد پیدا کرده،واسه نهار نمیاد خونه.هی میگه کی میری خونه مامانت،تصمیم گرفتم کنترلش کنم.وقتی خونه نبودم ضبط صدا گذاشتم.متوجه حضور کسی شدم.بااین حال عاشقشم، هنوز سکوت کردم،تاسند محکم گیر بیارم.همیشه میگفتم،همون لحظه طلاق میگیرم،ولی میبینم دوسش دارم،نه میتونم جدا شم،نه تحمل کنم!البته خودش میدونه خیانت چقدر برام درد اوره.حالا شما بفرمایید چه کنم؟؟؟

با سلام و احترام.

در ابتدا از شما تشکر می کنم که مختصر و مفید به اصل ماجرا پرداختید.

بنده باید به چند موضوع مهم اشاره کنم.

اول اینکه شما یک دختر ۴ ساله دارید. سوالی که برای بنده ایجاد میشه اینه که آیا با اومدن بچه از میزان توجه و محبت شما نسبت به همسرتون کاسته شده یا خیر؟

مسئله بعدی این هست که شما می فرمایید من هیچی کم نذاشتم. اما باید بدونید که ممکنه این صرفا نگاه شما باشه اما شاید اگر از همسرتون بپرسید و با ایشون ارتباط برقرار کنید متوجه بشید که اینطور نیست و ایشون در ارتباطشون با شما جنس کمبودهاشون با شما تفاوت داره.

در نظر داشته باشید رفتارهایی که از همسرتون داره سر میزنه نمیتونه لزوما به این معنا باشه که ایشون داره خیانت میکنه. بلکه میتونه بیانگر این مسئله باشه که ایشون در آستانه خیانت قرار دارن.

همچنین شما فرمودید که ایشون محبت کردن بلد نیستن یا به اندازه ای که مد نظر شماست ایشون محبت نمی کنن. اما این موضوع رو باید بدونید که تفاوت های ذاتی بین آقایون و خانم ها وجود داره که این تفاوت ها باعث میشه که تعریف هریک از کلمه (محبت) متفاوت باشه.

شاید از نگاه همسر شما محبت فقط همین باشه که طبق فرمایش خودتون (در زندگی چیزی براتون کم نذاشته). اما از نگاه شما محبت میتونه وقت گذاشتن، توجه و … باشه.

با توجه به توضیحات شما، توصیه ای که براتون دارم اینه که به جای اینکه بخوایید ایشون رو کنترل کنید و فضای خونه رو براشون ناامن کنید، بنشینید و با خودشون صحبت کنید تا به این مسئله پی ببرید که چرا ایشون در کنار شما احساس خوبی ندارن؟!!!

یادتون باشه گفتگوی سالم و سازنده شما با همسرتون از هر گونه مشاور و یا مشاوره ای بهتر خواهد بود.

این مقاله از سایت رو حتما مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

سلام
من ۱۸سالمه نامزدم ۲۵سالشه یه ساله که عقد کردم نامزدم قبل عقدمون چندین بار بهم خیانت میکرد خودم میدیدم که با دخترا درارتباطه وقتی بهش میگفتم گردن نمیگرفت. حتی داخل عقدهم چندین باردیدم. ۷ماه بود که عقد کرده بودیم فهمیدم که چیزی داره ازم مخفی میکنه فهمبدم داره بهم خیانت میکنه. اینستاش رو گوشیم وصل کردم وقتی با دختره چت میکرد داخل اینستا من میتونستم اس هاشون بخونم دیدم که با یه دختر حدودن سن ۲۵سال یا به بالا در ارتباطه حتی باهم ارتباط جنسی هم داشتن دختره هم میفهمید که این متاهله ونامزد داره.از اس هاشم فهمیدم به دختره زیاد محل نمیده اخه بهش میگفت دیگه نمیخوام باهم باشیم من فهمیدم تو با فلانی درارتباطی من بهت گفتم از بس دوستت دارم جونمم بهت میدم ولی از کنار خیانت نمیتونم راحت رد بشم. از اس هاشون اسکرین گرفتم نشونش دادم بهش گفتم گردن نمیگرفت میگفت اینا کی بهت گفته اینا دروغه این اس ها. بعد گفتم که اینستات خودم روگوشیم وصل کردم باهم بحثمون شد حتی خانوادمم با خبر شدن.. دیگه مجبور شده بود بگه جریان رو بهم گفت دیگه تکرار نمیکنم فقط ابرو مو پیش خانوادت نبر بگو بهشون این اس ها مال من نبوده اشتباه شده. ولی بازم دوباره خیانت هاش تکرار کرد بازم بحث.. دوروز پیش بازم فهمیدم که داره بهم خیانت میکنه حتی براشم استوری میزاره مخاطبانش فک میکنن واسه من گذاشته ولی دراصل واسه دختره گذاشته. دختره کلیپ درست کرده روعکسش براش فرستاده اینم گذاشتم استوری که مرسی عشقم نفسم. فدات خانومی که کنارمی همیشه ب فکرمی… من بهش گفتم من که درست نکردم میگه من خودم درست کردم گذاشتم تا تو غافلگیر بشی.. ولی بلد نیست بعدم حوصله ی اینکارا نداره همیشه میگه من براش درست میکنم بعد من فهمیدم داره دوباره خیانت میکنه ساعت ۳شب رفتم پروفایل واتساپش رو حرف اول اسم خودم گذاشتم یه ۱۰دقیقه شد دختره از بس زنگ زد اس داد تا نامزدم فهمیدم سریع پروفایل عوض کرد گفتم چرا عوض کردی گفت حرف اول اسمت نزار یه عکس عاشقانه بزار گفت که من میدونم تو اینو میزاری فک میکنی من دوست دختر دارم تا پروفایل رو ببینه بفهمه دیگه اسنده ولی من ندارم…. کلا ازدهنش دراومد خودشم فهمید که من میدونم ولی به روم نمیارم اسم دختره هم داخل گوشیش به اسم پسر سیو کرده که من نفهمم ولی استوری هاش همش عکس دختر میزاره من یه بار استوریش دیدم عکس دختر بود نوشته بود رفیق فابم تولدت مبارک… دختره زیاد سنی نداره زیر ۲۲سال میشه…. میدونم اگه ب نامزدمم بگم بازم گردن نمیگیره دوباره سر خودم خالی میکنه واقعا دیگه نمیدونم چکار کنم خسته شدم دیگه دارم کم کم ازش زده میشه ازش خسته میشم هرگونه محبتی که بگی در حق این انجام دادم هیچییی واسش کم نزاشتم هر روز بیشتراز دیروز دارم بهش محبت میکنم تا از اونا کنده بشه سمت این چیزا نره ولی هیچی.. تازه گاهی اوقات هم بهش گفتم طلاق میگیرم میگه برو بگیر بسلامت. میگه خودت الکی زندگیت خراب میکنی هیچی نیست من باکسی نیستم.. خانوادش خیلی منو میخوان منو روچشماشون میزارن خودشم خیلی منو میخواد اصلا ب اسم صدام نمیزنه همش عزیزم یا گلم میگه حتی از نظر مالی نمیزاره کمبودی داشته باشم. تنها مشکلش همینه واقعا دیگه نمیدونم چکار کنم میترسم اخر این دوستیا به ازدواج دوباره باشه یعنی زنی دیگه بگیره اخه داخل خانوادشون اتفاق افتاده..چندین بارم باهاش حرف زدم گوش میکنه یه ماهی بگذره دوباره تکرار میکنه.
ممنون میشم کمکم کنید🙏🏻

با سلام.

با توجه به ۳ فاکتور:

اختلاف سنی شما و همسرتون

ازدواج شما در سن نامناسب

بی توجهی شما به خیانت همسرتون در دوران عقد

میتونیم نتیجه بگیریم که ازدواج شما از پایه اشتباه و غلط بوده.

شما لا به لای صحبتاتون به موضوع مهمی اشاره کردید. یعنی ازدواج مجدد که در داخل خانودشون هم اتفاق افتاده. این مسئله نشون میده که ریشه این رفتار همسر شما بیشتر در دوران کودکی و خانواده این آقا است.

شما باید از همسرتون درخواست کنید که همراه شما به یک تراپیست مراجعه کنه تا تراپیست بررسی کنه که آیا همسر شما علاقه ای به ترک خیانت داره یا خیر. در صورتی که تراپیست احساس کرد که ممکنه همسر شما مجدداً خیانت خودش رو تکرار کنه شما چاره ای جز جدایی ندارید.

اکیدا توصیه میکنم در این شرایط بچه دار نشید.

این مقاله از سایت رو حتما مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

سلام .شوهردوستم سالیان سال تنوع طلب وخیانت کاره .باوجوددرآمدبالا برای زن وبچه خیلی خسیس وبیرون خونه خیلی لارژ .تلفنهای شب ونیمه شب وپیامهای عاشقانه زنان ویاشعرهای عاشقانه شوهربه آنها وسریع پاک میکردباتمام مدارک مرتب با زن وبچه دعوامیکردو۳ماه ۴ماه قهرمیکرد وحتی ضروریات زندگی نمی آوردوبادادوبیدادودعوامنکرخیانت میشه میگه توهم زدی .برای من حرف درمیآوری .با آبرومن بازی میکنی .حرف زیادی نزن.حرف بی ربط نزن. ظاهر مذهبی ونسبتا موجه نمیتونه ثابت بادرآمدخیلی بالایی که داشت ودارد این خانم چکارکنه ؟

درود.

در صورتی که این خانم به بهترین شکل ممکن تونسته باشه خیانت همسرشون رو اثبات کنه و با این همه باز هم همسرشون انکار میکنه، چاره ای جز طلاق نیست. مد نظر داشته باشید ما حق قضاوت نداریم و بحث اثبات خیانت از اهمیت بسیار زیادی برخورداره.

خسته نباشید.بابت پاسخگویی متشکرم.اول اینکه تاحدودی رابطمون تحت تاثیر وجود دخترم قرارگرفته واینکه شما میفرمایید باهشون ارتباط برقرار کنم ،بنده درمورد کمبودها وانتظاراتش از رابطه عاطفی وجنسی سر صحبت رو بازمیکنم.ولی ایشون هربار اعلام رضایت از هر لحاظ میکنند ومنکر عدم احساس آرامش در کنار ما هستند.درآخرین صحبتمون درهمین موردایشون قسم وتاکید برمتعهد بودن دارند.(درحالی که گفتم صدای خانمی در ضبط صدا بود)باید به این نکته هم اشاره کنم که بنده بسیارزودرنج هستم،اصلا نمیتونم خودم را اصلاح وکنترل کنم وخودم رو قوی وبااعتماد بنفس نشون بدم ومساله بعدی اینکه همیشه درمورد دارایی نقدی باوجود درک من درمورد دخل وخرجمون مخفی کاری دارند ویا هر وقت درخواستی مبنی بر اینکه که قسمتی از اموال رو به نام بنده کنند تا امنیت مالی داشته باشم ،سرباز میزنند.ممنون میشم نظرتون رو بدونم🙏

سلام مجدد خدمت شما.

با توجه به اینکه فرمودید رابطه شما تحت تاثیر حضور دخترتون قرار گرفته باید میزان تخریب رو ارزیابی کنید. باید بررسی کنید که از چه لحاظی تحت تاثیر قرار گرفته؟ آیا توجه زیاد شما روی دخترتون موجب شده که میزان و کیفیت توجه شما به همسرتون کاهش پیدا کنه یا خیر؟

من به سه بخش مهم از صحبتاتون اشاره می کنم:

۱٫ زود رنج بودن شما۲٫ اینکه به همسرتون گفتید من صدای خانمی رو شنیدم۳٫ اینکه به بهانه تامین امنیت مالی ا ایشون خواستید بخشی از اموال رو به نام شما بزنن

شما طبیعتا با تکیه به زود رنج بودنتون این فرصت رو از همسرتون میگیرید که بتونه با شما صحبت سازنده ای داشته باشه. شاید همین زود رنج بودن شما موجب شده که ایشون برای عدم بهم ریختن فضای خونه از انتقاد کردن و گفتن بعضی از مسائل خودداری کنن.

اینکه شما به همسرتون گفنید که صدای خانمی رو شنیدید کار بسیار زشتی کردید. شما هیچ وقت نباید قضاوت کنید و بدون اینکه با چشمای خودتون ببینید شروع به قضاوت کنید. حتی اگر قضاوت شما به درستی هم صورت گرفته باشه باز هم شما نباید با گفتن این موضوع امنیت و آرامش رو از ایشون و خونه ای که دارن درش زندگی می کنن بگیرید. با اینکار خونه به جای اینکه مامن امنی برای شما و همسرتون باشه برای ایشون مصداق یک پادگان نظامی خواهد بود که همه چیز زیر نظره.

اما اینکه می فرمایید باید چیزی رو با توجیه تامین امنیت مالی به نام شما بزنن برای بنده قابل درک و پذیرش نیست. اگر تمام ثروت همسرتون هم برای شما باشه اما شما در زندگی آرامش نداشته باشید اون ثروت برای شما هیچ ارزشی نخواهد داشت.

بنده احساس میکنم شما هدفتون از زندگی هنوز مبهمه.

آیا بهتر نیست به جای دستگاه شنود گذاشتن و رفتارهایی مثل زود رنج بودن که با اخلاق مورد نیاز برای یک زندگی مشترک فاصله داره بیایید و مشکل رو به صورت ریشه ای حل کنید؟!!!

مجددا تاکید میکنم وقت بگذارید و اگر واقعا دنبال بهبود زندگی مشترکتون هستید این مقاله رو مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

اقای عباسی چیزی که میگم شاید بی ربط باشه من۲۲سالمه اماتا الان من توزندگی واقعیم. بادختری نبودم وادمی بودم که همیشه از شروع رابطه ی عشقی وعاطفی وپیامدهای بعدش میترسیدم.واینکه بلدنیستم بایکی رابطه برقرارکنم.ازیه طرف هم خوشحالم چونکه پیرامون وقصه های عاشقانه ی زیادی شنیدم ودیدم که با پایان تلخی وعذاب اوری به اتمام رسید واینکه تونستم ازادمای دوراطرافم که همون دوستام هست تجربه وپندبگیرم که هررابطه ای سالم نیست اما ازطرفی میترسم توزندگیم همیشه تنهابمونم و این تنهایی طولانی تربشه…

پاسختون رو در بخش دوم سوالی که مطرح کردید قرار میدم.

سلام آقای عباسی بزرگوارنمی دونستم جواب نمیدید وعلت جواب ندادنتون هم نمی دونم ممنون میشم بفرمایید

با سلام و احترام.

به سوالی که مطرح فرمودید پاسخ داده شد. لطفا کامنت ها رو ملاحظه کنید.

سلام وقتتون بخیر آقای عباسی.
ای کاش جواب منم بدید..خیلی دوست دارم نظرتون رو بدونم.
تشکر

درود وقتتون بخیر.

بنده از جانب شما سوالی دریافت نکردم!

سلام اقاى عباسى خسته نباشيد
چرا جواب منو ندادين ؟🥺
هرروز ميام چك ميكنم بخدا …
مشكل من اينه ك با يه اقايى دوستم ٤ساله
اختلاف سنيمونم ٣ساله ، قصدشونم ازدواجه كل خونواده ش ميدونن و بامن درارتباطن ! ولى خونواده ى من ب دليل شرايط مالى و كار راضى نشدن
ايشون اوايل دوستى دروغايى راجب خودش و خونواده ش گفته بود
ي مدت بعدم رفته بودن كافه تولد دوس دختر دوستش ك از من پنهان كرده بود
وقتى فهميدم انكار كرد ك من بت گفتم
بعد دوباره گف ميدونستم ناراحت ميشى
راجب گذشته شم و رابطه هاشم خيليييى دروغ گفته جورى ك هر دفعه ي داستان تعريف ميكنه
با يكى از همكلاسياى دخترشونم ارتباط داشت
ك من خبر نداشتم
يبار پيشش بودم ديدم دختره جواب داد ن
من گفتم چى ن
ديدم استوريشو ريپلاى كرده از منم متنفرى ؟
خلاصه كلى ناراحت شدم
ك گف بخاطر جزوه و ايناس
همينجورى پنهون كارياى ريز ريز داره
ك منجر شده من فك كنم داره خيانت ميكنه
خيلييييم بش گفتم از دروغ و خيانت بدم مياد
بنظر شما چكار كنم ؟

درود خدمت شما.

بنده فکر می کنم اولین بار هست که پیام شما رو دریافت می کنم. در هر حال بابت تاخیر ایجاد شده از شما پوزش میخوام.

اما پاسخ خیلی ساده است. شما باید هرچه زودتر این رابطه رو تموم کنید و تمرکزتون رو روی روابط بهتر با افراد سالم تر بگذارید.

وقتی که شما دنبال صداقت و تعهد هستید چطور تمرکزتون رو روی فردی گذاشتید که نه صداقت داره و نه تعهد!!!

موفق باشید.

اقای عباسی ،بعد از چندسال متوجه خیانت همسرم شدم که دو سه سال خانمی راصیغه کرده بود و من به خاطر اعتماد و رابطه عاطفی خوبی که با همسرم داشتم متوجه نشدم ،با این که همه علایم رو داشت حالا که فهمیدم با وجود سه فرزند ،همسرم میگه خیلی ناراحتم که تو فهمیدی وچه اشکالی بود توی زندگی وقتی تو نمی دونستی ؟
در صورتیکه در اون مدت عملا دیگه به من از هیچ لحاظ کاری نداشت .و الانم میگه تو و زندگی رو خیلی می خوام اما از خودم بدم میاد که نمی تونم این کار رو ترک کنم ،
تو ی اون مدت خیانت با اون زن ،منم خیلی درگیر کارو بچه ها بودم و متوجه نمی شدم .هر دو در سن میانسالی هستیم ،چه کارکنم طلاق بگیرم یا راهی هست ،زندگی مو دوست دارم

با سلام.

این مقاله سایت رو حتما مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

ایاداشتن یک (عشق یایک همسر که متعهدبه زندگیشه احساس عاطفی داره مسئولیت پذیره عاشقه همسرشه وکارهایی برای خوشبختی وخوشحالیه همسرش انجام میده)
خیلی افتخارداره ؟
چون خانواده های دهه۴۰یا۵۰یا۶۰بهش میگن زن زلیل بودن
ایا باهمه ی اون چیزا ای دورشون پلانتزکشیدم میشه اسمشوگذاشت زن زلیل بودن چون اگر بخوای نگاه کنیم وروراست باشیم مردا همیشه تواینکارا ازدختر سرترن وهمیشه اولین گام روخودشون برمیدارن

با سلام.

قطعا ارزش هایی مثل صدات و تعهد اون هم زمانی که متعلق به یک نفر باشه باعث افتخاره.

اینو بدونید که نظر شخصی دیگران هیچ اهمیتی نداره.

ما نباید به دیگران اجازه بدیم تا در مورد زندگی مشترک ما و همچنین در مورد احساسات ناب و پاک ما اظهار نظر کنن.

پیروز باشید.

سلام اقای عباسی بین کامنت هایی ک خوندم شما به اختلاف سن صحبت تاکید دارید میخواستم ازتون بپرسم من خودم ۱۸ سالمه و نامزدم یعنی خاستگارم ۲۶ سالشه و اگه بتونیم با اختلاف سنمون کنار بیایم، آیا این فاکتور در آینده ک رابطه ما جدی تر بشه اختلالی ایجاد نمیکنه ؟؟؟
لطفا راهنماییم کنید

با سلام.

قطعا مشکل ساز خواهد شد. ۱۸ سالگی اصلا سن ازدواج نیست. بازه زمانی ازدواج ۲۶ تا ۳۵ سالگی است.

موفق باشید.

سلام من سوال دارم چطور میتونم بپرسم؟

با سلام.

کامنت کنید یا درخواست مشاوره بدید.

اقای عباسی …
عقیده وباورومنش من نسبت به جنس مخالف خیلی منفیه درحدی که همیشه خیانت ها روازجانب دخترا می بینم ومخالف دیدگاه دختراییم که ادعامیکنن معصومن ودنبال رابطه ی امن هستن وخودشون خیانت نمیکنن وازطرف مرداهمسرموردعلاقشون موردخیانت قرارگرفتن البته همه دخترا نه اما درصد زیادشون همیشه مردومتهم به خیانت میکنن وخودشون روتبرعه میکنن واین تاحدودی منو از رابطه های عشقی وزناشویی دورکرده این حق روبهم میده که حال موجود خودم ووضعیت که الان دارم رودرک کنم
شمابگین باحرف مخالفید یاخیر
اگرمخالفیدچرا واگرخیر چرا؟

با سلام و احترام.

همه چیز ریشه در باورهای ما داره. دقت داشته باشید عرض کردم باورها نه تفکرات ما. چون باورها همون افکاری هستن که بارها و بارها ما در ذهن خودمون تکرارشون می کنیم. شما باید مراقب باورهاتون باشید. ما آدم ها براساس باورهایی که داریم اتفاقات رو رقم میزنیم.

به عنوان مثال اون خانمی که باور داره همه آقایون فقط دنبال رابطه جنسی هستن، دقیقا مردانی وارد زندگیشون میشن که دنبال رابطه جنسی هستن.

پس شما باید سعی کنید به شدت روی باورهاتون کار کنید. خیلی عمیق و خیلی زیاد.

اینو هم اضافه کنم که تعریف دختر خوب یا پسر خوب برای هرکسی متفاوته و با توجه به هر تعریفی به تا دلتون بخواد دختر و پسر خوب در جامعه ما هست. بعضی ها زیاد دیده میشن و بعضی ها کمتر اما هستن همیشه.

بعد از اینکه روی باورهاتون کار کردید سعی کنید فرهنگ عاطفیتون رو از طریق مطالعه افزایش بدید تا بتونید در کنار این باورهای صحیح در مسیر شناخت قرار بگیرید و اگر هم دوست دارید رابطه عاطفی داشته باشید با فردی داشته باشید که به لحاظ شخصیتی کاملا مناسب شماست.

موفق باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

آسا وکیل حاصل یک تیم حقوقی با تجربه با تفکری تحول گراست. این تیم حقوقی در سال 1397 با هدف ایجاد تحول جدّی در امور وکالت و مشاوره حقوقی پا به عرصه وب نهاد و تا به امروز در مسیر خود ثابت قدم بوده است. هدف تیم بزرگ آسا وکیل این است که در زمینه های مختلف حقوقی انتخاب اول افراد واقع شود.
ارتباط با ما : info@asavakil.ir


 

همواره در کنار شما خواهیم ماند – آسا وکیل

جلوگیری از خیانت مردان کاری است که ابزار و دانش خاصی را می طلبد. اگر شما هم یکی از قربانیان خیانت هستید و یا نمی خواهید که همسرتان به شما خیانت کند، فکر می کنم که خواندن این مقاله برای شما مفید باشد. در این مقاله قصد دارم شما دوست خوبم را با ۴ ابزار قدرتمند که می تواند مانع خیانت همسر شما شود آشنا کنم.

حالات مرد بعد از خیانت دستخوش چه تغییراتی می شود؟ + ۱ ساعت مشاوره تخصصی

متأسفانه در سال های اخیر میزان خیانت در مردان و زنان متاهل به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده به گونه ای که خیانت به یکی از عوامل اصلی طلاق در کشور تبدیل شده است. بنابراین هرکسی می تواند قربانی خیانت شود.

تیم مشاورین خانواده در آسا وکیل، همیشه به عزیزانی که جهت مشاوره با وکیل طلاق در مشهد، به آسا وکیل می آیند توصیه می کنند، یک بار دیگر با روشی اصولی شانس خود را برای بهبود زندگی مشترک پس از خیانت امتحان کنید.

زمانی که خانمی قربانی خیانت می شود، از خودش می پرسد: چرا با من این کار را کرد؟ چه چیزی برایش کم گذاشتم که به من خیانت کرد؟ چطور توانست به منی که مادر بچه هایش هستم خیانت کند؟ چطور با خانم های دیگر تا این حد با محبت صحبت می کند در حالی که وقتی با من است گویا از احساسات چیزی نمی داند؟ و …

چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم

از طرفی مردان خیانتکار هم اغلب می گویند: همیشه انتظار داشتم همسرم به من توجه ویژه ای داشته باشد، اما او هرگز به من و نیازهای عاطفی من توجهی نکرد (این موضوع تنها مختص مردان نیست بلکه خانم ها هم بعضاً همین را می گویند).

خب بیایید ماجرای یکی از قربانیان خیانت را بخوانیم 🙁

با نامزدم سه سال دوست صمیمی بودیم و بعد از تقریباً یک سال فهمیدم که با دختری در تلگرام چت می کند. سپس درباره این موضوع با همسرم صحبت کردم و او نیز از من فرصتی خواست تا اشتباهش را جبران کند. من هم چون عاشق نامزدم بودم این فرصت را از او دریغ نکردم. بعد از این که عقد کردیم، دوباره متوجه شدم که همسرم با همان دختر دوباره ارتباط برقرار کرده و این بار متوجه این موضوع هم شدم که همسرم با آن دختر پیش از نامزدی هم در ارتباط بوده است.

این بار وقتی دوباره موضوع را به همسرم گفتم و با ناراحتی از او سوال کردم که چرا دوباره به من خیانت کردی، جوب داد: دفعه اول که متوجه خیانتم شدی، من ابراز پشیمانی کردم اما با این حال باز هم با من سرد و سنگین برخورد کردی و به هیچ یک از نیازهای من توجهی نکردی. به همین دلیل من هم دوباره برگشتم پیش کسی که بتوانم کمی با او درد و دل کنم، پیش کسی که به نیازهای من پاسخ دهد.

اما حالا من نمی توانم به همسرم اعتماد کنم. وقتی هم که به او گفتم قصد دارم طلاق بگیرم به من گفت: مشکلی نیست من هم دوست ندارم بیش از این حضور من تو را اذیت کند. هر موقع که بخواهی من حاضرم. این روزها همسر من دیگر برای زندگی میل و اشتیاقی ندارد و این موضوع من را به شدت اذیت می کند. با اینکه او خیانت کرده است اما گویا من بدهکار شده ام. به نظر شما اشتباه من چه بوده است؟!!!

از این دست مشکلات زیاد رخ می دهد اما سوال این است که چه کنیم همسرمان خیانت نکند؟ و یا هنگام مواجه با خیانت مردان چه واکنشی باید نشان دهیم؟ آیا باید طلاق بگیریم یا این که راهکار بهتری هم هست؟ اگر هدف شما زندگی است و مرد زندگیتان را عاشقانه دوست دارید، توصیه می کنم با من همراه بشید.

 

روابط عاطفی خود را زنده کنید – دریافت آموزش های تخصصی

نام و نام خانوادگی *

ایمیل *

فهرست این مقاله

پشتیبانی یعنی عامل رنجش و دلسردی همسرتان نباشید. اما چگونه؟!!! برای این منظور باید از باتلاق های عشق که در ادامه به آن ها اشاره می کنم دوری کنید.

۱٫ رفتارهای تند و خصمانه
۲٫ قضاوت های نادرست
۳٫ خواسته های خودبینانه

پشتیبانی

هنگامی که یک خانم متوجه خیانت همسرش می شود، عصبانی شده و سعی می کند این عصبانیت را با روش های مختلفی مانند تحقیر کردن، انتقام گرفتن و… تخلیه کند. از طرفی مرد هم چون دلیل خیانت خود را کوتاهی های خانمش می داند، او نیز متقابلاً عصبانی می شود. در این شرایط مرد نه تنها از کار خود پشیمان نمی شود بلکه ممکن است جسارت بیشتری برای خیانت پیدا کند.

درست است که شما به عنوان فردی که به وی خیانت شده است، حق دارید ناراحت و عصبانی باشید. اما یادتان باشد، در جایی که خشم پیروز می شود نمی توان عشقی پیدا کرد. بنابراین پس از آنکه متوجه خیانت همسر خود شدید سعی کنید خود را کنترل کنید گرچه می دانم که خیلی سخت است.

قضاوت های نادرست یعنی تحمیل باورها و ارزش های خود به همسرتان. زمانی که مردی خیانت می کند خانم او از روی احساس مسئولیت و عشقی که نسبت به همسرش دارد سعی می کند در او تغییراتی به وجود آورد. این فکر خوبی است اما در اکثر موارد خانم ها از شیوه درستی برای ایجاد این تغییرات استفاده نمی کنند و همین موضوع باعث می شود که مردان احساس کنند شما برای اعتقادات و احساسات آن ها ارزشی قائل نیستید و این خود می تواند به عاملی برای دور شدن همسرتان از شما تبدیل شود.

اگر شما قصد دارید در همسر خود تغییراتی ایجاد کنید ابتدا باید دلایلی که وی جهت خیانت خود ارائه می کند را به دور از هیچ گونه تعصبی گوش کنید و از او بپرسید که دقیقاً چرا به شما خیانت کرده است؟ یا چرا به شما خیانت می کند؟!!!

پاسخی که همسر شما برای این سوال ارائه می دهد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شما هرگز نباید چون او به شما خیانت کرده است به پاسخ وی از روی تحقیر و بی ارزشی نگاه کنید. ممکن است توجه به این جواب باعث شود که شما به عنوان یک خانم به دلیل اصلی خیانت همسرتان پی ببرید (البته می دانیم که خیانت هیچ توجیهی ندارد).

خیانت اغلب باعث می شود که ترازوی قدرت توازن خود را از دست بدهد و فردی که به وی خیانت شده است از قدرت بیشتری برخوردار گردد. اما متاسفانه این عدم توازن قدرت باعث به وجود آمدن خواسته های خودبینانه می شود که یکی از عوامل مخرب در بهبود زندگی مشترک پس از مواجهه با خیانت است.

اجازه بدهید مفهوم خواسته های خودبینانه را با یک مثال بیان کنم. خانمی برای مشاوره حقوقی طلاق به ما مراجعه کرده بودند. ایشان می گفتند: همسرشان در محیط کار با همکار خودش ارتباط عاطفی برقرار کرده بود. این خانم پس از فهمیدن این موضوع به شوهرش گفته بود که: از این به بعد یا باید ساعات کاری خود را تغییر دهی و یا اینکه محل کار خود را عوض کنی، در غیر این صورت پشیمانت می کنم.

اما همسر این خانم به دلیل موقعیت شغلی خوبی که در آن شرکت داشت و حقوق خوبی که دریافت می کرد علاقه ای به تغییر محل کار خود نداشت. این نمونه بارزی از یک خواسته خودخواهانه است که از طرف قربانی خیانت مطرح شده.

اگر بعد از خیانت همسرتان از وی تقاضایی دارید باید سعی کنید با لحنی صحیح و با در نظر گرفتن میل و صلاح همسرتان آن را مطرح کنید. اگر پس از آن که خواسته خود را مطرح کردید همسرتان با آن مخالف بود سعی نکنید خواسته خود را به وی تحمیل کنید چرا که با این کار شما دارید به او اعلام می کنید که احساسات تو برای من بی ارزش است و این خود برای ایجاد میل مجدد به خیانت کافی است.

بعضی از خانم ها می گویند: شما شناختی از شوهر من ندارید. خواهش کردن از وی برای انجام کاری مثل آب در هاونگ کوبیدن است. او فقط به خودش فکر می کند و بس. تمام وقتش را یا صرف کار می کند و یا صرف بیرون رفتن با دوستانش. اگر من او را مجبور به ماندن در خانه نکنم، او به سختی پیش من می ماند.

یادتان باشد، خواسته های خودبینانه با لحنی عامرانه شاید در کوتاه مدت جواب بدهند اما در طولانی مدت جز وقیح تر کردن همسر شما نتیجه ای به همراه نخواهند داشت.

اجازه میخواهم همین جا موضوعی را با شما دوست خوبم در میان بگذارم. الان که دارم این مقاله را می نویسم کاملا از احساس شما با خبرم. شما الان با خودتان می گویید خیلی بی انصافیه که من باید به کسی که این همه به من بدی و خیانت کرده احترام بگذارم و ازش مراقبت کنم که مبادا ناراحت بشه و …

من کاملا به شما حق می دهم. اما این را بدانید که بیماری ها فقط جسمی نیستند. دروغ هم یک بیماری است، قضاوت هم یک بیماری است و خیانت هم یک بیماری است. بنابراین شما دارید از فردی که دچار بیماری خیانت شده است مراقبت می کنید و همانطور که برای درمان هر بیماری مراقبت باید ادامه دار باشید، برای درمان این بیماری هم مراقبت شما باید مستمر و مداوم باشد.

اصلی ترین دلیل خیانت در کشور ما، بی توجهی زوجین به برطرف کردن نیازهای عاطفی یکدیگر است. معمولاً شاغل بودن خانم ها، دغدغه های اقتصادی مردان و … مانع توجه کردن هریک از زوجین به نیازهای عاطفی یکدیگر می شوند.

توجه منظم

اما شما به عنوان یک خانم باید بدانید که پاسخ دادن به نیازهای عاطفی، ساده ترین روش ممکن برای جلوگیری از خیانت مردان است. اما چگونه از ابزار توجه منظم استفاده کنیم؟

شناخت این نیازها به خانم ها کمک می کند که بدانند دقیقا باید برای کدام بخش از نیازهای همسرشان زمان بگذارند تا وی انگیزه مجدد برای خیانت پیدا نکند. اشتباهی که خانم ها در این مرحله مرتکب می شوند این است که تصور می کنند هر آن چیزی که آنها را خوشحال می کند ممکن است همسرشان را نیز خوشحال کند در حالی که اصلا اینگونه نیست. بنابراین اگر در شناخت نیازهای مهم همسرتان دچار مشکل شده اید می توانید از خود او بپرسید.

اما یک نکته مهم، تمام نیازهای عاطفی مردان از اهمیت یکسانی برخوردار نیستند. بنابراین شما باید اصلی ترین نیازهای عاطفی همسرتان را بشناسید. خب بنده هم در این زمینه به شما کمک می کنم و شش تا از مهمترین نیازهای عاطفی مردان را به شما معرفی می کنم.

۱٫ نیاز جنسی
۲٫ دریافت حس اعتماد
۳٫ حضور گرم شما (خانم ها) در مراسمات و گردش ها
۴٫ اندام زیبا
۵٫ حمایت
۶٫ تشویق شدن

چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم

منظور از ماهر شدن یعنی شما باید به برطرف کردن نیازهای عاطفی همسرتان به تدریج عادت کنید. متاسفانه بارها دیده ایم که مدتی پس از شروع برطرف کردن نیازها، خانم ها خسته شده اند و یا تمایل خود را برای برطرف کردن نیازها از دست داده اند.

اما چگونه ماهر بشیم؟ برای این منظور شما باید مسیر زیر را طی کنید:

۱٫ با توجه به کیفیت و کمیت (به عنوان مثال در چگونگی و تعداد دفعات رابطه جنسی)، شیوه برطرف کردن نیازهای عاطفی همسرتان را پیدا کنید.

۲٫ از همسرتان سوال کنید به چه نحوی دوست دارد به نیازهایش پاسخ دهید؟

۳٫ به همسرتان بگویید به چه نحوی دوست دارید او به نیازهای شما پاسخ دهد؟

۴٫ به جای انتقاد و استفاده از لحن عامرانه، خواسته های خود را با لحنی سازنده بیان کنید (خوشحال میشم اگر امروز …….)

۵٫ نیازهای عاطفی یکدیگر را به گونه ای پاسخ دهید که برای هریک از شما دلچسب باشد.

زوجین معمولا قبل از ازدواج و در ماه ها و سال های آغازین پس از ازدواج زمان زیادی را با کیفیت بالایی در کنار هم می گذرانند. اما به مرور به دلایل مختلف این زمان گذاشتن کم می شود و یا از کیفیت آن کاسته می شود. در نتیجه هریک از زوجین نمی توانند آن طور که باید به نیازهای عاطفی یکدیگر رسیدگی کنند و این آغاز مشکلات است.

وقت گذاشتن

حالا باید بدانیم که ابزار زمان چگونه در جلوگیری از خیانت مردان به خانم ها کمک می کند؟!!! برای این منظور هریک از شما خانم ها باید مراحل زیر را طی کنید.

در طی روز، زمانی را در نظر بگیرید تا فقط با همسرتان باشید. یعنی بچه ها، آشنایان و دوستانتان هرگز نباید حضور داشته باشند. دقت کنید که فعالیت هایی نظیر سینما رفتن، صرف شام با همسرتان و… به معنی زمان ویژه داشتن نیست. زمان ویژه یعنی توجه تمام و کمال شما و همسرتان به یکدیگر.

زمانی که با همسرتان هستید را به فعالیت هایی اختصاص دهید که نیازهای عاطفی شما و همسرتان برطرف شود. به عنوان مثال این نیازها می توانند درد و دل کردن، رابطه جنسی و … باشند.

اشتباهی که خیلی از خانم ها در این مرحله مرتکب می شوند این است که، نیاز به محبت و یا نیاز به درد و دل کردن با همسرشان را از وی دریافت می کنند اما در این میان به نیازهایی که برای همسرشان یک اولویت محسوب می شوند توجهی نمی کنند مثل نیاز به رابطه جنسی.

مدت زمانی که برای عشق ورزیدن و با هم بودن در نظر می گیرید، به شدت روی کیفیت رابطه شما با همسرتان تأثیر می گذارد. معمولا بیست ساعت در هفته می تواند برای یک رابطه با کیفیت مناسب باشد. اما چنان چه این مدت زمان برای پاسخگویی به نیازهای عاطفی شما و همسرتان کافی نیست می توانید زمان بیشتری را اختصاص دهید.

برای تکمیل این بخش باید به سه نکته ساده اما مهم اشاره کنم:

۱٫ سعی کنید به هرگونه مشکل و یا دغدغه مالی که مانع از توجه شما به همسرتان می شود چیره شوید.

۲٫ در انتخاب و تنوع فعالیت ها خلاقیت به خرج دهید. این فعالیت ها لزوماً نباید خیلی هزینه بر باشند.

۳٫ از اعضای خانواده برای مراقبت از فرزندانتان در زمانی که با همسرتان هستید کمک بگیرید تا شما و همسرتان بتوانید با هم تنها باشید.

پس از خیانت یک مرد قطعاً انتقال حس اعتماد و صداقت به او می تواند برای احیاء زندگی مشترک بسیار مهم باشد. البته این را هم می دانم که انجام این کار برای خانم هایی که قربانی خیانت شده اند چقدر سخت است.

صداقت همه جانبه

شاید با خود بگویید که من پیش از آنکه همسرم به من خیانت کند هم با او صادق بوده ام، چه تضمینی وجود دارد که با ادامه صداقت من او باز هم خیانت نکند؟

سوال کاملا به جایی است اما دو نکته وجود دارد. یکی اینکه ممکن است شما جنبه های مختلفی از صداقت را اجرا نکرده باشید و دیگر اینکه ممکن است شما در میزان انتقال حس اعتماد و صداقت دچار اشتباه شده باشید. اما خانم ها چگونه می توانند از ابزار صداقت جهت جلوگیری از خیانت مردان استفاده کنند؟ برای پاسخ به این سوال، من صداقت را به چهار قسمت تقسیم می کنم و از شما انتظار دارم تا به تعریف هریک دقت و آنها را عملی کنید.

 هرگونه احساسی که نسبت به اتفاقات و رفتارهای همسرتان دارید را بیان کنید. مهم نیست که این احساسات مثبت هستند یا منفی، مهم این است که شما این احساسات را مخفی نکنید. هرگز به این بهانه که ممکن است همسر شما به دلیل ابراز احساسات منفی از شما فاصله بگیرد احساسات خود را مخفی نکنید.

با آنکه می دانم مخالفید اما اکیداً توصیه می کنم، اطلاعات و اتفاقات مربوط به گذشته خود را با همسرتان به اشتراک بگذارید. مخصوصاً آن بخش از اطلاعات و اتفاقاتی که باعث شکل گیری ضعفی در شخصیت شما شده است.

بیان نقاط ضعف، به همسرتان کمک می کند تا او در رفتار خود تجدید نظر کند و به گونه ای با شما برخورد کند که از آن نقاط مجدداً آسیب نبینید یا به عبارتی نمک روی زخم شما نپاشد.

اتفاقات روزانه خود را تمام و کمال برای همسرتان تعریف کنید. اجازه دهید او نیز از فعالیت های روزمره شما با خبر شود.

هر فکر و ایده ای که برای آینده دارید لطفا آن را برای همسرتان نیز تعریف کنید. ممکن است شما ایده ای را مطرح کنید که به همسرتان انگیزه بدهد، به همسرتان میل به زندگی بدهد.

من خوب می دانم که شما به عنوان یک خانم ممکن است مخالف بعضی از ابعاد صداقت باشید. اما صداقت همه جانبه موجب می شود که همسر شما نیز از درون تشویق شود تا او نیز با شما صداقت همه جانبه داشته باشد و این گونه انگیزه خیانت در وی به شدت کاهش پیدا می کند.

خب بیایید تعدادی از افکار اشتباه خانم ها در اجرای صداقت را با هم بررسی کنیم:

اگر بخواهم منتظر رضایت همسرم شوم، فرصت خوبی که نصیبم شده است را از دست می دهم چرا که همسر من بسیار ترسو است بنابراین من نمی توانم برای جلب رضایت او صبر کنم پس ترجیح می دهم از فرصت خوبی که برایم پیش آمده است به همسرم چیزی نگویم(نداشتن صداقت دربیان روزمرگی).

من همیشه به گونه ای برنامه ریزی می کنم که هم به صلاح خودم است و هم به صلاح همسرم بنابراین همیشه نیازی نیست که نظر همسرم را هم بدانم. او وقتی ببیند چقدر تصمیمات من در پیشرفتمان موثر بوده خودش از من تشکّر خواهد کرد. (نداشتن صداقت در مورد نگاهتان نسبت به آینده).

یادتان باشد که مخفی کاری، مخفی کاری به همراه خواهد داشت. هیچ چیزی را از مرد زندگیتان پنهان نکنید با این کار به او نیز فرصت می دهید تا با شما احساس صمیمیت بیشتری داشته باشد و هر قدر میزان صمیمت شما و همسرتان افزایش پیدا کند میل به خیانت نیز کاهش می یابد.

اما یک نکته بسیار مهم. رفتار شما پس از صداقت همسرتان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر شما پس از صداقت همسرتان با او رفتاری تند توام با قضاوت های منفی داشته باشید نه تنها او دیگر با شما صادق نخواهد بود بلکه تشویق می شود تا پنهان کاری خود را عمیق تر کند.

یادتان باشد، داشتن صداقت خود موجب تشویق همسر شما به داشتن صداقت می شود و صداقت همان عاملی است که از خیانت مردان جلوگیری می کند. می دانم که این مقاله کمی طولانی شد امّا با توجه به شرایط موجود و دلایلی که زوجین برای طلاق به وکلای آسا وکیل ارائه می کنند موجب شد تا این مقاله را برای شما بنویسم.

فرصت مشاوره تنها برای خانم ها می باشد

 

بسیارآموزنده وحرفاتون منطقی بودسپاسگذارم

عرض ادب خدمت شما کاربر گرامی.

خیلی ممنون بابت نگاه مثبتتون.

همسرم همیشه اسرار میکنه من برم خونه مادرم یا جایی که اون بتونه تو خونه تنها باشه و کسی که مدتهاست با او در رابطه هست رو به خونه بیاره
من در این شرایط چطور میتونم متقاعدش کنم و خونه رو خالی نکنم
من مدتهاست خونه نشین شدم و جایی نمیرم
و تو رابطه هیچی براش کم نمی زارم
ولی اون ناراحته و اذیت میکنه چون من همش خونه هستم
چکار کنم دوست ندارم کسی رو خونه بیاره

با سلام. توصیه میکنم برای این منظور با یک مشاور خانواده صحبت کنید.

فقط فقط مسئولین میتونن این مشکل را حل کنند. چطوره خیانت جرم سنگین داشته باشه؟ مثل تمام اموال خائن به نام همسر شود، یا قانون صیغه فقط برای مجردین باشد. حتی جرم برای زنان و دخترانی که صیغه مردان متاهل می شوند جریمه نقدی بشود.

همسرم خیانت کرده من فهمیدم اما هنوز به روش نیاوردم میخوام صبر‌کنم قبل اینکه چیزی بروز بدم از نظر مالی پس انداز کنم بعد بگم‌و با خیال راحت طلاق بگیرم‌ولی از یه طرف میگم‌اگه‌‌ هنوز من و بچه هام‌رو بیشتر دوست داشته باشه و بودنش با اون صرفا از روی هوس باشه چی ؟ دلم‌نمیخواد راحت راهو واسه اون زنه دوم‌ باز کنم و بکشم کنار و میترسم اگه‌ همین الان نگم‌نکنه دیگه دیر بشه مثلا رابطشون صمیمی‌تر شه یا …مثلا بچه دار شن …😔 درکل نمیدونم الان بگم و جلوشو بگیرم یا صبر‌کنم‌ ازش پول بگیرم بعد طلاق ؟ اگه‌الان بگم چه اطمینانی هست ولش کنه‌ ممکنه تو پول دادن بهم‌بیشتر هم اعتیاد کنه

درود خدمت شما کاربر محترم.

با توجه به این که همسرتون از شما دارای فرزند هست قطعا شما از اهرم قوی تری نسبت به نفر سوم برخوردار هستید. همچنین معمولا روابط عاطفی این چنینی با توجه به این که صرفا بر پایه تجربه یک هیجان جدید و همچنین روابط جنسی شکل می گیرند دوام چندانی ندارند. چرا که هریک برای دیگری نقش یک وسیله رو بازی می کنند.

در ارتباط با اون خانم هم باید بدونید که اگر ایشون از متاهل بودن همسر شما آگاه باشند و با این همه دارند به رابطشون با همسر شما ادامه میدن، به مرور زمان همسر شما متوجه شخصیت پوچ این خانم و همچنین اون خانم متوجه ابزاری بودنش برای همسر شما خواهد شد.

بنابراین توصیه ما به شما این هست که به جای فکر کردن در مورد مسائلی نظیر طلاق و جدایی، با توجه به فرزندانتون به ریشه های ایجاد این مشکل فکر کنید و حتی از همسرتون بخوایید که با شما نزد یک مشاور خانواده یا تراپیست بیان تا خیلی ریشه ای تر مشکل بررسی و حل بشه.

سلام و وقت بخیر
من یک دختر ۲۶ ساله هستم و همسرم دو سال از من بزرگتره . ما ۵ ماهه ک عقد کردیم .یکی دوروز پیش بصورت کاملا اتفاقی دیدم همسرم توی واتس اپ با یه خانوم چت داشته و بعد هم بلاکش کرده,وقتی خواستم چتاشونو ببینم نذاشت و گفت این قضیه مال دوران مجردیمه ، هرچقدر ازش خواستم تاریخ چتارو نشونم بده اجازه ندادو حین جروبحثی که داشتیم چتارو از واتس اپش حذف کرد .
هر کاری کردم دیگه نتونستم بک آپ بگیرم و چتارو برگردونم . این قضیه باعث شد بیشتر گوشیشو چک کنم که نتیجش شد اینکه همسرم میرفته توی برنامه ی دیوار و به تمامی آگهی هایی ک مربوط به مسائل خانوما مثل اپیلاسیون ، لباس زیر ،لباس مجلسی ، کفشای زنونه بوده رو نگاه میکردم و به آگهی دهنده هاشون که خانوم بودن پیام می‌داده و بعدشم ردوبدل گردنه شماره و مابقی چت یا تلفن زدن به اون خانوما رو در واتس اپ ادامه می‌داده و باهاشون از این طریق ادامه رابطه رو برقرار میکرده . نزدیک به ۹۰تا دختر توی بلاکیای واتس اپش پیدا کردم که به همشون زنگ می‌زده علیرغم اینکه خیلیا جوابشو نمی‌دادن ولی بازم این کارو تکرار کرده .
ازش میپرسم خب چه لزومی داشته که به زنا و دخترای مردم زنگ میزدی ؟ اصلا وی میگفتی بهشون ؟ جوابش فقط اینه که خامی کردم بچگی کردم .
من با این مرد که تازه زندگیمو باهاش شروع کردم چیکار باید بکنم آخه؟؟؟

بنظر من تا زوده این رابطه رو تموم کنین این فرد بشدت بیماره و قرار نیست هیچوقت درست بشه و شما رو هم با خودش پایین میکشه

سلام .من ۸ سال ازدواج کردم و ۳۴ ساله هستم و همسرم ۳۷ ساله اس دو دختر ۴ و ۱ ساله دارم
شوهر من به هیچ عنوان اهل ابراز علاقه نیست.در حدی که من به یاد ندارم یک بار منو بوسیده باشه یا حتی به من گفته باشه دوست دارم .بسیار اهل قر زدن و قهر کردن است .الان مدت یک ماه است که برای کارش دفتر گرفته و یه دختر جون مجرد رو استخدام کرده و ساعت کاری بیشتری در محل کارش میمونه با این که کار مال خودشه ولی صبح خیلی زود خونه رو ترک میکنه و شب ساعت ۶ میاد خونه و تا موقع خواب دائم سرش تو گوشیه و حتی گلمه ای با من حرف نمیرنه .چند روز پیش داشت تو واتساپ چت میکرد که دید من متوجه شدم سریع بستش و صفحه دیگه ای رو گوشیش اورد .من گوشی رو چک کردم چیزی پیدا نکردم .باهاش حرف زدم عصبانی شد و بحثهای بی مورد و بی ربطی رو پیش کشید تا من ساکت بشم البته همیشه همین طور بوده و با سفسته بازی و داد و بی داد همیشه من رو ساکت میکنه . من سعی کردم باهاش حرف بزنم ولی اون اصلا اهل صحبت کردن و حل مشکل نیست و قهر میکنه اصلا به من احترام نمیزاره .تا حرفی میزنم به جای جواب میگه باز زر زدی ..بهش میگم تو اگه منو نمیخوای بریم طلاق بگیدیم میگه خوب برو ولی من توافق نمیکنم برو تا پدرت در بیاد تو راه دادگاه بچه هارم بهت نمیدم . حاظر به مساوره اومدن هم نیست .حتی قبول نمیکنه تا فرد مورد اعتماد که خودش تایید کنه بینمون بیاد مشکلمون حل کنه .چون من پدر ندارمو موقعیت ترک منزل و تنها زندگی کردن رو ندارم همیشه تو دعوا بهم میگهاگه اذیتی برو .و چون شدایط مالی خوبی داره همیشه میگه تو ناشکری و قدر زندگیتو نمیدونی برو خوشحال باش و زندگیتو بکن تو هیچی کم نداری . در صورتی که اصلا و ابدا به نیازهای روحی و عاطفی من توجه نمیکنه.نه خوش و بشی نه خنده ای نه تشکری فقط طاب کار ..واقعا خسته شدم تا الان تمام ایراد هاشو تحمل گردم ولی خیانت واقعا برام سخته نمیدونم باید چه گار کنم و حتی فکر کردن به این که بچه هامو نبینم اذیتم میکنه .اینم بگم پدر خوبی برای بچه هاست و این که رابطه جنسی ما کلا فقط و فقط با درخواست من بوده تا به حال و خیلی کم پیش میاد اون بخواد .با این تفاسیر لطفا.شما بگید چه کار کنم ؟

درود و احترام خدمت شما کاربر عزیز.

سوالاتی که برای بنده ایجاد شده این هست که:

آیا همسر شما از ابتدا به همین شکل بودن و هیچ گونه ابراز علاقه ای به شما نمیکردن؟ حتی در دوران آشنایی و عقد؟

نحوه آشنایی شما با ایشون به چه شکل بوده؟

آیا رفتار ایشون با اومدن بچه ها دستخوش تغییراتی شده یا خیر؟

با توجه به شرایط سنی و همچنین شرایط مالی و خانوادگی که دارید. بنده به شما پیشنهاد می کنم که از نقطه قوت ایشون یعنی توجه بی چون و چرا به فرزندانتون به نفع خودتون استفاده کنید. شما باید از این به بعد سعی کنید روی خودتون سرمایه گذاری کنید. در واقع خودتون رو به اندازه به لحاظ موقعیتی و مالی ارتقا بدید که همسرتون دیگه به شما به چشم یک فرد عادی نگاه نکنه. اینکه شما خودتون رو وقف زندگی کنید نه به نفع شماست و نه به نفع بچه ها. تمام بچه ها یک مادر و پدر شاد میخوان تا پدر و مادری ناراحت و گرفته.

مد نظر داشته باشید. از اونجایی که شما مادر فرزندانشون هستید، اهرم فشار دست شماست. بنابراین سعی کنید به جای گله کردن تمام قد از خودتون یک نسخه موفق تر بسازید.

اینکه همسر شما محبت کردن بلد نیست و یا ابراز علاقه نمیکنه و یا حتی برای رابطه جنسی این شما هستید که پیش قدم میشید میتونه ریشه در کودکی ایشون و ارتباط پدر با مادر این آقا داشته باشه.

من به شما توصیه میکنم که این مقاله سایت رو حتما مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

با سلام .وقتتون بخیر.
من ۲۳ ساله هستم و همسرم ۳۳ ساله.همسرم قبل من با شخصی ۴ سال رابطه داشته و به گفته خودش دوسال اول تصضمیم به ازدواج بود اما دو.سال بعدی هیچ حسی نبوده بینشون.و صرفا از لحاظ مالی ساپورت میکردتش. اوایل نامزدی درمورد اون دختر بهم گفته بود اما گفته بود شش هشت ماه پیش رابطه مون قطع شده ،درحالیکه من بعد از چند هفته عکس هایی از اون دختر در
گوشی همسرم دیدم.و تاریخ دقیق اون ها دقیقا به یک ماه قبل از اشنایی ما بود(چهل رو از اشنایی تا نامزدی ما طول کشید).و فهمیدم دروغ گفته.اما گفت که دقیق نمیدونه کی جدا شده و حتی قسم هم خورد.
و بعد ها بااصرار من گفت که دستش رو گرفته وهفت هشت باری بیرون رفته،وبرای دیدنش به شهری که دوساعت فاصله داره ،رفته.من واقعا تعجب کرده بودم که انقدر دروغ گفته بهم.
بعد از چندماه ازعروسی تلگرامش رو چک کردم و دیدم در لیست بلاک ها یک دختر … پیام داده .و این هم بلاک کرده.اما نمیدونم دقیقا این اتفاق کی افتاده ….و گفتم این چیه گفت پیام تبلیغاتی میداد منم برلاک کردم بدون هیچ جوابی.و بعد از این اتفاق گفت که تلگرامش رو حذف کنم.و اینستاشم حذف کردم.با توجه به بحث هایی در این مورد که داشتیم.
الان فقط واتساپ داره اما تمام پیام هایی که مشتری های خانم بهش میدن رو پاک میکنه و خیلی جالب بهم گفت نمیخوام واتساپم شلوغ بشه.و پیام های خاصی نیستن جز پرینت و غیره و اینا.
اما درکل خیلی خوب و عمیق من رو شناسایی کرده و تمام علایق و خصوصیات اخلاقی من رو میشناسه.
و باهمه اینها بهم میگه ،من و تو دیوانه ایم.سیاست نداریم.و هرچی در درون هست رو بروز میدیم.و برای همینه که زیاد کل کل میکنیم.
با همه اینها خیلی زود گریه میکنه.و کاملا داره نقش بازی میکنه یعنی مکر میکنه.مادرش هم همینطوریه.ووقتی حرف از طلاق و جدایی میزنم،خودزنی میکنه خیلی محکم.
از بس زده خودش رو روی یک چشمش باد کرده ست.و دم به دقیقه میگه عاشقمه دوسم داره.مهمترین و باارزش نترین شخص زندگیشم و غیره…
و من رو درحال حاضر کاملا گیج کرده بااین رفتار های ضد و نقیض و نقش بازی کردنش.
وخیلی ازم تعریف میکنه.و منیگه خیلی احساس خوشبختی میکنه بامن .و
من کاملا گیج شده م. من میدونم ته دلش کسی هست.و شاید هم داره باکسی حرف میزنه ،نمیدونم.اما چجوری میتونم بفهمم این رو.خیلی عذاب میکشم.

سلام میکنم به شما سرکار خانم نور محمدی.
از مسئله اختلاف سنی زیادی که میان شما و همسرتون هست سعی می کنم بگذرم. اما بدونید که بی تاثیر نیست.

شما مرتکب دو اشتباه شدید. اول اینکه شما در دوران نامزدی که بهترین موقعیت برای شناخت فرد مقابل هست متوجه این موضوع شدید اما متاسفانه به سادگی از کنارش رد شدید. این در حالیه که در مسئله ازدواج باید نسبت به هرگونه تردیدی که دارید و رفتار عجیبی که ار طرف مقابلتون میبینید بی تفاوت نباشید.

مسئله بعدی این هست که شما خیلی خودتون و همسرتون رو تحت تاثیر گذشته این آقا قراردادید که اصلا کار صحیحی نیست و با توجه به گذشتی که در دوران نامزدی داشتید ادامه مشاجره در مورد گذشته این آقا صرفا میتونه روند بهبود زندگی و رشد رو از شما و همسرتون بگیره. تا اونجایی که دیگه در زندگی حرف مشترک مثبتی برای گفتن باقی نمیمونه مگر در زمینه پرداختن و کنکاش کردن گذشته.

به خاطر داشته باشید که در یک زندگی مشترک برای رشد و موفقیت خیلی مهم هست که طرفین به این درک برسن که طرف مقابلشون اونها رو باور داره. شما هر قدر که حس بی اعتمادی بیشتری رو نسبت ب ایشون انتقال بدید ضمن ناراحت کردن خودتون ایشون رو هم بیشتر به این سمت سوق میدید.

در زندگی مفهومی به نام حیا به شدت مهم هست:

انسان با حیا کسی است که نه به حریم روانی دیگران تجاوز میکنه و نه اجازه میده کسی به حریم روانی اون تجاوز کنه.

آیا زندگی هیچ جنبه دیگه ای نداره جز پرداختن به گذشته و اتفاقات بد؟

با همسرتون صحبت کنید و سعی کنید متوجه بشید که زبان عاطفی همسر شما چیه میتونه باشه. گاهی افراد با هدیه، گاهی با توجه زیاد و … می تونن مجددا توجه خاصی به زندگی و شریک عاطفیشون داشته باشن.

بنده به شما پیشنهاد می کنم به جای اینکه حریم امن همسرتون رو خدشه دارم کنید و مدام به واسطه شک و تردیدی که به ایشون دارید، اون حریم رو نقض کنید، سعی کنید روی توسعه فردی خودتون کار کنید تا دوباره در زندگی یک هدف باشید نه صرفا وسیله ای برای برآورده کردن یک سری از نیازها.

همچنین از همسرتون خواهش کنید تا همراه شما به مشاوره بیان تا طی چندین جلسه مشکل بررسی و حل بشه.

سلام خانمی۴۰ساله هستم۲فرزند دارمیک پسر۱۷ساله ویک دختر۱۳ساله.همسرم۴۷سالشه.۲۱ساله ازدواج کردیم.از ۴سال پیش فهمیدم که خیانت میکنه وبه مرور فهمیدم از سالها پیش این کار رو میکرده،چون خیلی بهش اعتماد داشتم هیچوقت نفهمیدم که خیانت میکنه. فرد خاصی وثابتی در میان نیست.هر چند ماه وچند بار رابطه فرد رو عوض میکنه و وابستگی نداره.بارها دعوا کردم،صحبت کردم،خواهش کردم،مریض شدم،فایده نداشته وبه کارش ادامه میده.البته کلی معذرت خواهی میکنه وابراز پشیمونی وانکار.همیشه میگه عاشق منه وبدون من نمیتونه زندگی کنه.واقعا به غیر از این مشکل ،مشکلی نداریم.واقعا نمیدونم باید چیکار کنم.لطفا راهنمایی کنید.

با سلام.

با توجه به سن همسرتون باید دقت داشته باشید که افراد در این سن بعضا به ذهنشون میرسه که کارهایی رو انجام بدن که تا به حال انجام ندادن.

اما موضوع این هست که شما میفرمایید: بارها دعوا کردم،صحبت کردم،خواهش کردم،مریض شدم،فایده نداشته وبه کارش ادامه میده

یعنی شما انتظار دارید با مثلا دعوا کردن یا مریض شدن شما مشکل حل بشه؟!!!!!!!!!! هرگز.

این دست از رفتارها نه تنها نمیتونه مشکلی رو حل کنه بلکه موجب فاصله گرفتن هرچه بیشتر همسرتون از شما میشه. چرا که دارید با این رفتارها به وی ثابت می کنید که من در شرایط بحرانی توانایی کنترل زندگی مشترک و بهبود اون رو ندارم.

توصیه من به شما این هست که با ایشون مانند یک دوست صمیمی به صحبت بنشینید و بدون اینکه احساس مادرگونه ای نسبت به صحبت های ایشون داشته باشید، اجازه بدید با شما صحبت کنه و به دغدغه های ذهنیشون در ارتباط با شما بپردازه.

دقت داشته باشید که نحوه ابراز احساسات در مردها کاملا با خانم ها متفاوت هست. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که به سادگی به اصلی ترین مشکلاتی که در زندگی مشترک با شما داره اشاره کنه.

شاید بهترین راهکاری که میشه برای شما استفاده کرد این هست که از تمام تلاش ها و نکات مثبتی که در همسرتون وجود داره تشکر و قدردانی کنید. اونقدر به اینکار ادامه بدید که ایشون احساس کنن همچنان برای شما هنوز هم خاص و جذاب هستن.

به کارهایی که همسرتون به اون علاقه داره دقت کنید و سعی کنید اون کارها رو با هم دیگه و در کنار هم انجام بدید. به سفرهای کوتاه و دو نفره برید بدون حضور بچه ها و سعی کنید در تمام این فعالیت ها قدردانی رو فراموش نکنید.

سلام
من نه ساله ازدواج کردم هیچ عشقی نبود بعدها متوجه شدم که پدر و خانواده پدریش هم شدید مخالف بودن چون ازدواج فامیلی رو بیشتر میپسندیدن ، عشق به دختر عموش و ازدواجش و عشق های گذراش
تقریبا ۵ماه پیش خیلی اتفاقی متوجه پیامک صمیمی با یه خانمی شدم بعد ۲هفته که شدیدا تو خودم بودم با بیان شدیدا ملتمسانه که پناهم تویی هر چند بابت پیام هیچ توضیح وهیچ ابراز پشیمانی ای رابطه صمیمی پیدا کردیم به من گفت که اعتمادتو جلب میکنم.دیگع نگاه به گوشیش نکردم که چیز جدیدی پیدا کنم حالم بد بشه ولی همیشه میخواستم به خودم ثابت کنم من اشتباه میکردم حی وسوسه چک گو شی رو داشتم.
تا اینکه دوباره دیدم تو پیامکش به نفر گفته دیدی چه راحت شماره تو گرفتم
یا تو تلگرام به یه شخص دیگع نوشته سلام چطوری خوبی؟دوباره حالم بد سده الن نمیدونم بابد چه کار کنم واکنش صحیح چیه ع
در ضمن بگمالان خیلی هم دوسش دارم ولی به نظرم هم کفو هم نیستم دوتا هم بچه دارم
مثلا:تو مسافرت اهش همیشه منو از صبح تا شب خونه یکی میذاره میره با رفیقاش عشق و حال ما هم همیشه ۹سال سر این موضوع دعوا داریم
پا بده مواد
یا مشروب…میگه مرد باید همه کار هیچ کاره باشه
پ

با سلام.

فکر نمی کنید بعد از ۹ سال و با دو تا بچه خیلی دیر به این تفکر رسیدید که شما هم کفو هم نیستید؟!!!

قطعا برای شما خیلی سخته که متوجه بشید کسی رو که دوسش دارید به شما خیانت کرده. در واقع دوست داشتن به شما به لحاظ احساسی این اجازه رو نمیده که باور کنید به شما خیانت شده.

اما امروزه ما باید خیانت رو به عنوان یک بیماری اثر جدید بپذیریم و به جای اینکه بخواییم این بیماری رو با جدایی درمان کنیم با اون منصفانه و علمی برخورد کنیم.

در واقع جدایی به دلیل خیانت آخرین نسخه ویژه آن دسته از آقایونی است که خیانت به صورت ریشه در اونها وجود داره که این نیز خودش بر میگرده به دوران کودکی افراد. به عنوان مثال مردی که در سن ۱۵ سالگی شاهد خیانت پدرش به مادر خودش بوده قطعا این مسئله میتونه ریشه های خیانت رو در بزرگسالی این کودک تقویت کنه.

اضافه کنم که بر خلاف توقع بسیاری از خانم ها که دلیل اصلی خیانت رابطه جنسی هست؛ باید عرض کنم که تحقیقات امروزه خلاف این رو نشون میده. چرا که اکثر آقایون به دلیل عدم دریافت احساس عاطفی مناسب و با کیفیت درگیر خیانت میشن.

بنده پیشنهاد می کنم سه موضوع زیر رو در اسرع وقت در رابطه با همسرتون آغاز کنید:

۱٫ قدردانی کردن
۲٫ حمایت همه جانبه
۳٫ ایجاد راه هایی که به مرد احساس برنده بودن رو در منزل و در کنار شما انتقال میده.

فراموش نکنید که برای آقایون خیلی مهمه که پس از تنش های روزانه وقتی که وارد محیط خونه میشن اون محیط بتونه برای وی احساس آرامش رو فراهم کنه تا با موجی از انتقادات و تنش ها مواجه بشه.

به عنوان مثال اینکه شما همسرتون رو برای مسئله ای کاری و یا خانوادگی مورد سرزنش قرار بدید در واقع دارید به ایشون این حس رو میرسونید که شما بازنده هستی در این مسائل. وقتی که مرد در کنار شما احساس یک فرد شکست خورده رو پیدا میکنه این میتونه زمینه های خیانت رو در وی تقویت کنه.

سلام
موضوعی که وجود داره اینه که مادر من به به همسرم شک داره و مدام درباره این موضوع باهام حرف میزنه و حرفاش به شدت روی رفتارم تاثیر میزاره و حال خودمم بد میکنه با اینکه من میدونم همسرم مشکلی نداره ولی باعث شده من آرامشم رو از دست بدم مادرم همیشه با بقیه مقایسش میکنه و من هرچی بگم میگه که تو ساده ای و زود ناراحت میشه ازم واقعا نمیدونم چطوری رفتار کنم که هم مادرم ناراحت نشه!هم آرامش برگرده!

با سلام.

مشکل بسیاری از زوجین در کشور ما این هست که هنوز به بلوغ عاطفی نرسیدن و بدون اینکه علم ازدواج رو داشته باشن، وارد زندگی مشترک میشن.
شما به هیچ عنوان حق ندارید مشکلاتی که در زندگی مشترکتون رخ میده رو برای افراد حتی پدر و مادرتون شرح بدید و یا حتی اونقدر همسرتون رو کوچیک کنید که دیگران به خودشون اجازه بدن در مورد زندگی مشترک شما نظر بدن.

سوالی که ایجاد میشه این هست که اگر معیار حال خوب شما و یا حتی قضاوت شما در مورد همسرتون حرف دیگران هست، پس چرا ازدواج کردید؟!!!

شما قرار نیست مادرتون رو راضی کنید و یا تلاش کنید که ایشون ناراحت نشه. شما فقط باید خیلی محترمانه ایشون رو توجیح کنید که در زندگی مشترک شما دخالت نکنن.

همچنین توصیه میکنم که روی حرمت نفس خودتون کار کنید. تا زمانی که ما بخواییم برای حرف دیگران زندگی کنیم فقط با مرگ هست که به آرامش می رسیم.

سلام من ۲۱ سال و همسرم۲۷ سالشه دوسال ازدواج کردیم متوجه خیانتش یک ماه پیش شدم که اشناییش با خانوم به دوران مجردیش برمیگشت
اون خانومم یکبار ازدواج و طلاق گرفتن از اونجایی که رابطه خیلی خوبی باهم داریم و اون واقعا چیزی برای من کم نگذاشته خیلی زندگیمو دوست دارم برام توضیح داد که چرا اینکارو کرده و ابراز پشیمونی کرد و ازش که سوال کردم گفت هیچ مشکل و کمبودی تو زندگی ندارم خودش قبول داره که چیزی براش کم نذاشتم و اصلا قابل مقایسه با اون خانوم نیستم واقعا ما هیچ مشکلی نداریم از تمام جوانب چیزی براش کم نگذاشتم اما میترسم که این کار عادت شده باشه براش چون این رابطه قدیمی هست رها کردنش حتما خیلی سختع و احساسم بهم میگه هنوز تموم نشده و فکر میکنم درسته نمیدونم چکار کنم به هیچ عنوان به جدایی فکر نمیکنم فقط میخوام که کس دیگه ای تو زندگیم نباشه چه کنم؟

با سلام.

اینکه خود فرد ابراز پشیمونی کنه اصلا کفایت نمیکنه. ایشون باید با شما نزد یک تراپیست بیان و تراپیست تایید کنه که ایشون آیا مجددا خیانت میکنه و انگیزه خیانت رو داره یا خیر. حرف خود فرد خیانت کار اصلا ملاک نیست.

با سلام
بنده ۱۵ سال با همسرم هست زندگی میکنم و دو فرزند دختر و پسر دارم . حدودا ۶ سال پیش تصمیم به ادامه تحصیل داد و کارشناسی گرفت و نزدیک حتی ۵ روز تنها گذاشت منو و بچه هام رفت جایی که نه جواب تلفن میدتد و کسی میدونست کجاست . و بعد از بازگشت حتی به اصرار که بریم طلاق بگیریم . ولی با اصرار و صحبت منصرف شد . الانم که سمتش رفته بالا منو دیگه هم سطح خودش نمیدونه .مثل کارگر محل کارش برخورد میکنه . و پیجش هم همه فالورهاش همه زنهای جلف و مطلقه هست . دارم داغون میشم . و وقتی هم از سرکار میاد و یا در خانه حضور داره مدام با گوشیه تو اینستا و چت هست نمیدونم طلاق بگیرم بچه هام اسیب روحی میبینند و نابود میشند و اگر هم بمونم دارم نابود میشم . هر موقع هم خواستم بشینم باهاش صحبت کنم . میگه حرفات تکراریه و عصبی میشه و میگه چرت میگی. ارزو دارم به خودش بیاد . عاشق زندگیش و بچه هاش باشه . کمکم کنید مقدور هم نیست برم پیش یه مشاوره یا روانشناس

با سلام و احترام.

نکته ای که وجود داره و شما باید بهش دقت کنید این هست که؛ حضور شما در چنین زندگی مشترکی لزوما به نفع بچه ها نیست. هیچ بچه ای دنبال بی مهری پدر نیست. هیچ بچه ای دوست نداره در کنار مادری سرخورده و ناراحت بزرگ بشه.

چاره کاره شما یک زوج درمانی است. در صورتی که همسر شما تمایلی به این کار نداره شما چاره ای جز جدایی ندارید. در غیر این صورت مهر مادری شما نه تنها موجب نابودی شما میشه بلکه باعث میشه که اون بچه ها هم در محیطی متشنج و ناراحت کننده بزرگ بشن که این مسئله اصلا به نفع اون ها نیست.

بچه های شما از شما و همسرتون الگو میگیرن و همین الگو در آینده و در زندگی های مشترک خودشون نیز پیاده می کنن.

سلام خانم ۳۳ ساله و شوهرم۳۵ سالش هست.۸ساله باهمسرم ازدواج کردم .دختر ۴ساله دارم.همسرم تو زندگیمون برامون چیزی کم نزاشته.از هرلحاظ عالی هست،فقط ابراز محبت بلد نیست یاخودش نمیکنه.ولی در قبالش من هیچی کم نزاشتم.احترام،عشق….تواین همه سال چند ساله احساس خیانت از طرفش میکردم.ولی چیز اثبات شده ای ندیدم.همه،حتی مشاورهم میگفت ساخته ذهن خودته.اون مشکلی نداره.البته خودم تنهایی مشاوره میکردم.تا چند ماه پیش وارد مجازی نمیشد،ولی دوماهه اعتیاد پیدا کرده،واسه نهار نمیاد خونه.هی میگه کی میری خونه مامانت،تصمیم گرفتم کنترلش کنم.وقتی خونه نبودم ضبط صدا گذاشتم.متوجه حضور کسی شدم.بااین حال عاشقشم، هنوز سکوت کردم،تاسند محکم گیر بیارم.همیشه میگفتم،همون لحظه طلاق میگیرم،ولی میبینم دوسش دارم،نه میتونم جدا شم،نه تحمل کنم!البته خودش میدونه خیانت چقدر برام درد اوره.حالا شما بفرمایید چه کنم؟؟؟

با سلام و احترام.

در ابتدا از شما تشکر می کنم که مختصر و مفید به اصل ماجرا پرداختید.

بنده باید به چند موضوع مهم اشاره کنم.

اول اینکه شما یک دختر ۴ ساله دارید. سوالی که برای بنده ایجاد میشه اینه که آیا با اومدن بچه از میزان توجه و محبت شما نسبت به همسرتون کاسته شده یا خیر؟

مسئله بعدی این هست که شما می فرمایید من هیچی کم نذاشتم. اما باید بدونید که ممکنه این صرفا نگاه شما باشه اما شاید اگر از همسرتون بپرسید و با ایشون ارتباط برقرار کنید متوجه بشید که اینطور نیست و ایشون در ارتباطشون با شما جنس کمبودهاشون با شما تفاوت داره.

در نظر داشته باشید رفتارهایی که از همسرتون داره سر میزنه نمیتونه لزوما به این معنا باشه که ایشون داره خیانت میکنه. بلکه میتونه بیانگر این مسئله باشه که ایشون در آستانه خیانت قرار دارن.

همچنین شما فرمودید که ایشون محبت کردن بلد نیستن یا به اندازه ای که مد نظر شماست ایشون محبت نمی کنن. اما این موضوع رو باید بدونید که تفاوت های ذاتی بین آقایون و خانم ها وجود داره که این تفاوت ها باعث میشه که تعریف هریک از کلمه (محبت) متفاوت باشه.

شاید از نگاه همسر شما محبت فقط همین باشه که طبق فرمایش خودتون (در زندگی چیزی براتون کم نذاشته). اما از نگاه شما محبت میتونه وقت گذاشتن، توجه و … باشه.

با توجه به توضیحات شما، توصیه ای که براتون دارم اینه که به جای اینکه بخوایید ایشون رو کنترل کنید و فضای خونه رو براشون ناامن کنید، بنشینید و با خودشون صحبت کنید تا به این مسئله پی ببرید که چرا ایشون در کنار شما احساس خوبی ندارن؟!!!

یادتون باشه گفتگوی سالم و سازنده شما با همسرتون از هر گونه مشاور و یا مشاوره ای بهتر خواهد بود.

این مقاله از سایت رو حتما مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

سلام
من ۱۸سالمه نامزدم ۲۵سالشه یه ساله که عقد کردم نامزدم قبل عقدمون چندین بار بهم خیانت میکرد خودم میدیدم که با دخترا درارتباطه وقتی بهش میگفتم گردن نمیگرفت. حتی داخل عقدهم چندین باردیدم. ۷ماه بود که عقد کرده بودیم فهمیدم که چیزی داره ازم مخفی میکنه فهمبدم داره بهم خیانت میکنه. اینستاش رو گوشیم وصل کردم وقتی با دختره چت میکرد داخل اینستا من میتونستم اس هاشون بخونم دیدم که با یه دختر حدودن سن ۲۵سال یا به بالا در ارتباطه حتی باهم ارتباط جنسی هم داشتن دختره هم میفهمید که این متاهله ونامزد داره.از اس هاشم فهمیدم به دختره زیاد محل نمیده اخه بهش میگفت دیگه نمیخوام باهم باشیم من فهمیدم تو با فلانی درارتباطی من بهت گفتم از بس دوستت دارم جونمم بهت میدم ولی از کنار خیانت نمیتونم راحت رد بشم. از اس هاشون اسکرین گرفتم نشونش دادم بهش گفتم گردن نمیگرفت میگفت اینا کی بهت گفته اینا دروغه این اس ها. بعد گفتم که اینستات خودم روگوشیم وصل کردم باهم بحثمون شد حتی خانوادمم با خبر شدن.. دیگه مجبور شده بود بگه جریان رو بهم گفت دیگه تکرار نمیکنم فقط ابرو مو پیش خانوادت نبر بگو بهشون این اس ها مال من نبوده اشتباه شده. ولی بازم دوباره خیانت هاش تکرار کرد بازم بحث.. دوروز پیش بازم فهمیدم که داره بهم خیانت میکنه حتی براشم استوری میزاره مخاطبانش فک میکنن واسه من گذاشته ولی دراصل واسه دختره گذاشته. دختره کلیپ درست کرده روعکسش براش فرستاده اینم گذاشتم استوری که مرسی عشقم نفسم. فدات خانومی که کنارمی همیشه ب فکرمی… من بهش گفتم من که درست نکردم میگه من خودم درست کردم گذاشتم تا تو غافلگیر بشی.. ولی بلد نیست بعدم حوصله ی اینکارا نداره همیشه میگه من براش درست میکنم بعد من فهمیدم داره دوباره خیانت میکنه ساعت ۳شب رفتم پروفایل واتساپش رو حرف اول اسم خودم گذاشتم یه ۱۰دقیقه شد دختره از بس زنگ زد اس داد تا نامزدم فهمیدم سریع پروفایل عوض کرد گفتم چرا عوض کردی گفت حرف اول اسمت نزار یه عکس عاشقانه بزار گفت که من میدونم تو اینو میزاری فک میکنی من دوست دختر دارم تا پروفایل رو ببینه بفهمه دیگه اسنده ولی من ندارم…. کلا ازدهنش دراومد خودشم فهمید که من میدونم ولی به روم نمیارم اسم دختره هم داخل گوشیش به اسم پسر سیو کرده که من نفهمم ولی استوری هاش همش عکس دختر میزاره من یه بار استوریش دیدم عکس دختر بود نوشته بود رفیق فابم تولدت مبارک… دختره زیاد سنی نداره زیر ۲۲سال میشه…. میدونم اگه ب نامزدمم بگم بازم گردن نمیگیره دوباره سر خودم خالی میکنه واقعا دیگه نمیدونم چکار کنم خسته شدم دیگه دارم کم کم ازش زده میشه ازش خسته میشم هرگونه محبتی که بگی در حق این انجام دادم هیچییی واسش کم نزاشتم هر روز بیشتراز دیروز دارم بهش محبت میکنم تا از اونا کنده بشه سمت این چیزا نره ولی هیچی.. تازه گاهی اوقات هم بهش گفتم طلاق میگیرم میگه برو بگیر بسلامت. میگه خودت الکی زندگیت خراب میکنی هیچی نیست من باکسی نیستم.. خانوادش خیلی منو میخوان منو روچشماشون میزارن خودشم خیلی منو میخواد اصلا ب اسم صدام نمیزنه همش عزیزم یا گلم میگه حتی از نظر مالی نمیزاره کمبودی داشته باشم. تنها مشکلش همینه واقعا دیگه نمیدونم چکار کنم میترسم اخر این دوستیا به ازدواج دوباره باشه یعنی زنی دیگه بگیره اخه داخل خانوادشون اتفاق افتاده..چندین بارم باهاش حرف زدم گوش میکنه یه ماهی بگذره دوباره تکرار میکنه.
ممنون میشم کمکم کنید🙏🏻

با سلام.

با توجه به ۳ فاکتور:

اختلاف سنی شما و همسرتون

ازدواج شما در سن نامناسب

بی توجهی شما به خیانت همسرتون در دوران عقد

میتونیم نتیجه بگیریم که ازدواج شما از پایه اشتباه و غلط بوده.

شما لا به لای صحبتاتون به موضوع مهمی اشاره کردید. یعنی ازدواج مجدد که در داخل خانودشون هم اتفاق افتاده. این مسئله نشون میده که ریشه این رفتار همسر شما بیشتر در دوران کودکی و خانواده این آقا است.

شما باید از همسرتون درخواست کنید که همراه شما به یک تراپیست مراجعه کنه تا تراپیست بررسی کنه که آیا همسر شما علاقه ای به ترک خیانت داره یا خیر. در صورتی که تراپیست احساس کرد که ممکنه همسر شما مجدداً خیانت خودش رو تکرار کنه شما چاره ای جز جدایی ندارید.

اکیدا توصیه میکنم در این شرایط بچه دار نشید.

این مقاله از سایت رو حتما مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

سلام .شوهردوستم سالیان سال تنوع طلب وخیانت کاره .باوجوددرآمدبالا برای زن وبچه خیلی خسیس وبیرون خونه خیلی لارژ .تلفنهای شب ونیمه شب وپیامهای عاشقانه زنان ویاشعرهای عاشقانه شوهربه آنها وسریع پاک میکردباتمام مدارک مرتب با زن وبچه دعوامیکردو۳ماه ۴ماه قهرمیکرد وحتی ضروریات زندگی نمی آوردوبادادوبیدادودعوامنکرخیانت میشه میگه توهم زدی .برای من حرف درمیآوری .با آبرومن بازی میکنی .حرف زیادی نزن.حرف بی ربط نزن. ظاهر مذهبی ونسبتا موجه نمیتونه ثابت بادرآمدخیلی بالایی که داشت ودارد این خانم چکارکنه ؟

درود.

در صورتی که این خانم به بهترین شکل ممکن تونسته باشه خیانت همسرشون رو اثبات کنه و با این همه باز هم همسرشون انکار میکنه، چاره ای جز طلاق نیست. مد نظر داشته باشید ما حق قضاوت نداریم و بحث اثبات خیانت از اهمیت بسیار زیادی برخورداره.

خسته نباشید.بابت پاسخگویی متشکرم.اول اینکه تاحدودی رابطمون تحت تاثیر وجود دخترم قرارگرفته واینکه شما میفرمایید باهشون ارتباط برقرار کنم ،بنده درمورد کمبودها وانتظاراتش از رابطه عاطفی وجنسی سر صحبت رو بازمیکنم.ولی ایشون هربار اعلام رضایت از هر لحاظ میکنند ومنکر عدم احساس آرامش در کنار ما هستند.درآخرین صحبتمون درهمین موردایشون قسم وتاکید برمتعهد بودن دارند.(درحالی که گفتم صدای خانمی در ضبط صدا بود)باید به این نکته هم اشاره کنم که بنده بسیارزودرنج هستم،اصلا نمیتونم خودم را اصلاح وکنترل کنم وخودم رو قوی وبااعتماد بنفس نشون بدم ومساله بعدی اینکه همیشه درمورد دارایی نقدی باوجود درک من درمورد دخل وخرجمون مخفی کاری دارند ویا هر وقت درخواستی مبنی بر اینکه که قسمتی از اموال رو به نام بنده کنند تا امنیت مالی داشته باشم ،سرباز میزنند.ممنون میشم نظرتون رو بدونم🙏

سلام مجدد خدمت شما.

با توجه به اینکه فرمودید رابطه شما تحت تاثیر حضور دخترتون قرار گرفته باید میزان تخریب رو ارزیابی کنید. باید بررسی کنید که از چه لحاظی تحت تاثیر قرار گرفته؟ آیا توجه زیاد شما روی دخترتون موجب شده که میزان و کیفیت توجه شما به همسرتون کاهش پیدا کنه یا خیر؟

من به سه بخش مهم از صحبتاتون اشاره می کنم:

۱٫ زود رنج بودن شما۲٫ اینکه به همسرتون گفتید من صدای خانمی رو شنیدم۳٫ اینکه به بهانه تامین امنیت مالی ا ایشون خواستید بخشی از اموال رو به نام شما بزنن

شما طبیعتا با تکیه به زود رنج بودنتون این فرصت رو از همسرتون میگیرید که بتونه با شما صحبت سازنده ای داشته باشه. شاید همین زود رنج بودن شما موجب شده که ایشون برای عدم بهم ریختن فضای خونه از انتقاد کردن و گفتن بعضی از مسائل خودداری کنن.

اینکه شما به همسرتون گفنید که صدای خانمی رو شنیدید کار بسیار زشتی کردید. شما هیچ وقت نباید قضاوت کنید و بدون اینکه با چشمای خودتون ببینید شروع به قضاوت کنید. حتی اگر قضاوت شما به درستی هم صورت گرفته باشه باز هم شما نباید با گفتن این موضوع امنیت و آرامش رو از ایشون و خونه ای که دارن درش زندگی می کنن بگیرید. با اینکار خونه به جای اینکه مامن امنی برای شما و همسرتون باشه برای ایشون مصداق یک پادگان نظامی خواهد بود که همه چیز زیر نظره.

اما اینکه می فرمایید باید چیزی رو با توجیه تامین امنیت مالی به نام شما بزنن برای بنده قابل درک و پذیرش نیست. اگر تمام ثروت همسرتون هم برای شما باشه اما شما در زندگی آرامش نداشته باشید اون ثروت برای شما هیچ ارزشی نخواهد داشت.

بنده احساس میکنم شما هدفتون از زندگی هنوز مبهمه.

آیا بهتر نیست به جای دستگاه شنود گذاشتن و رفتارهایی مثل زود رنج بودن که با اخلاق مورد نیاز برای یک زندگی مشترک فاصله داره بیایید و مشکل رو به صورت ریشه ای حل کنید؟!!!

مجددا تاکید میکنم وقت بگذارید و اگر واقعا دنبال بهبود زندگی مشترکتون هستید این مقاله رو مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

اقای عباسی چیزی که میگم شاید بی ربط باشه من۲۲سالمه اماتا الان من توزندگی واقعیم. بادختری نبودم وادمی بودم که همیشه از شروع رابطه ی عشقی وعاطفی وپیامدهای بعدش میترسیدم.واینکه بلدنیستم بایکی رابطه برقرارکنم.ازیه طرف هم خوشحالم چونکه پیرامون وقصه های عاشقانه ی زیادی شنیدم ودیدم که با پایان تلخی وعذاب اوری به اتمام رسید واینکه تونستم ازادمای دوراطرافم که همون دوستام هست تجربه وپندبگیرم که هررابطه ای سالم نیست اما ازطرفی میترسم توزندگیم همیشه تنهابمونم و این تنهایی طولانی تربشه…

پاسختون رو در بخش دوم سوالی که مطرح کردید قرار میدم.

سلام آقای عباسی بزرگوارنمی دونستم جواب نمیدید وعلت جواب ندادنتون هم نمی دونم ممنون میشم بفرمایید

با سلام و احترام.

به سوالی که مطرح فرمودید پاسخ داده شد. لطفا کامنت ها رو ملاحظه کنید.

سلام وقتتون بخیر آقای عباسی.
ای کاش جواب منم بدید..خیلی دوست دارم نظرتون رو بدونم.
تشکر

درود وقتتون بخیر.

بنده از جانب شما سوالی دریافت نکردم!

سلام اقاى عباسى خسته نباشيد
چرا جواب منو ندادين ؟🥺
هرروز ميام چك ميكنم بخدا …
مشكل من اينه ك با يه اقايى دوستم ٤ساله
اختلاف سنيمونم ٣ساله ، قصدشونم ازدواجه كل خونواده ش ميدونن و بامن درارتباطن ! ولى خونواده ى من ب دليل شرايط مالى و كار راضى نشدن
ايشون اوايل دوستى دروغايى راجب خودش و خونواده ش گفته بود
ي مدت بعدم رفته بودن كافه تولد دوس دختر دوستش ك از من پنهان كرده بود
وقتى فهميدم انكار كرد ك من بت گفتم
بعد دوباره گف ميدونستم ناراحت ميشى
راجب گذشته شم و رابطه هاشم خيليييى دروغ گفته جورى ك هر دفعه ي داستان تعريف ميكنه
با يكى از همكلاسياى دخترشونم ارتباط داشت
ك من خبر نداشتم
يبار پيشش بودم ديدم دختره جواب داد ن
من گفتم چى ن
ديدم استوريشو ريپلاى كرده از منم متنفرى ؟
خلاصه كلى ناراحت شدم
ك گف بخاطر جزوه و ايناس
همينجورى پنهون كارياى ريز ريز داره
ك منجر شده من فك كنم داره خيانت ميكنه
خيلييييم بش گفتم از دروغ و خيانت بدم مياد
بنظر شما چكار كنم ؟

درود خدمت شما.

بنده فکر می کنم اولین بار هست که پیام شما رو دریافت می کنم. در هر حال بابت تاخیر ایجاد شده از شما پوزش میخوام.

اما پاسخ خیلی ساده است. شما باید هرچه زودتر این رابطه رو تموم کنید و تمرکزتون رو روی روابط بهتر با افراد سالم تر بگذارید.

وقتی که شما دنبال صداقت و تعهد هستید چطور تمرکزتون رو روی فردی گذاشتید که نه صداقت داره و نه تعهد!!!

موفق باشید.

اقای عباسی ،بعد از چندسال متوجه خیانت همسرم شدم که دو سه سال خانمی راصیغه کرده بود و من به خاطر اعتماد و رابطه عاطفی خوبی که با همسرم داشتم متوجه نشدم ،با این که همه علایم رو داشت حالا که فهمیدم با وجود سه فرزند ،همسرم میگه خیلی ناراحتم که تو فهمیدی وچه اشکالی بود توی زندگی وقتی تو نمی دونستی ؟
در صورتیکه در اون مدت عملا دیگه به من از هیچ لحاظ کاری نداشت .و الانم میگه تو و زندگی رو خیلی می خوام اما از خودم بدم میاد که نمی تونم این کار رو ترک کنم ،
تو ی اون مدت خیانت با اون زن ،منم خیلی درگیر کارو بچه ها بودم و متوجه نمی شدم .هر دو در سن میانسالی هستیم ،چه کارکنم طلاق بگیرم یا راهی هست ،زندگی مو دوست دارم

با سلام.

این مقاله سایت رو حتما مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

ایاداشتن یک (عشق یایک همسر که متعهدبه زندگیشه احساس عاطفی داره مسئولیت پذیره عاشقه همسرشه وکارهایی برای خوشبختی وخوشحالیه همسرش انجام میده)
خیلی افتخارداره ؟
چون خانواده های دهه۴۰یا۵۰یا۶۰بهش میگن زن زلیل بودن
ایا باهمه ی اون چیزا ای دورشون پلانتزکشیدم میشه اسمشوگذاشت زن زلیل بودن چون اگر بخوای نگاه کنیم وروراست باشیم مردا همیشه تواینکارا ازدختر سرترن وهمیشه اولین گام روخودشون برمیدارن

با سلام.

قطعا ارزش هایی مثل صدات و تعهد اون هم زمانی که متعلق به یک نفر باشه باعث افتخاره.

اینو بدونید که نظر شخصی دیگران هیچ اهمیتی نداره.

ما نباید به دیگران اجازه بدیم تا در مورد زندگی مشترک ما و همچنین در مورد احساسات ناب و پاک ما اظهار نظر کنن.

پیروز باشید.

سلام اقای عباسی بین کامنت هایی ک خوندم شما به اختلاف سن صحبت تاکید دارید میخواستم ازتون بپرسم من خودم ۱۸ سالمه و نامزدم یعنی خاستگارم ۲۶ سالشه و اگه بتونیم با اختلاف سنمون کنار بیایم، آیا این فاکتور در آینده ک رابطه ما جدی تر بشه اختلالی ایجاد نمیکنه ؟؟؟
لطفا راهنماییم کنید

با سلام.

قطعا مشکل ساز خواهد شد. ۱۸ سالگی اصلا سن ازدواج نیست. بازه زمانی ازدواج ۲۶ تا ۳۵ سالگی است.

موفق باشید.

سلام من سوال دارم چطور میتونم بپرسم؟

با سلام.

کامنت کنید یا درخواست مشاوره بدید.

اقای عباسی …
عقیده وباورومنش من نسبت به جنس مخالف خیلی منفیه درحدی که همیشه خیانت ها روازجانب دخترا می بینم ومخالف دیدگاه دختراییم که ادعامیکنن معصومن ودنبال رابطه ی امن هستن وخودشون خیانت نمیکنن وازطرف مرداهمسرموردعلاقشون موردخیانت قرارگرفتن البته همه دخترا نه اما درصد زیادشون همیشه مردومتهم به خیانت میکنن وخودشون روتبرعه میکنن واین تاحدودی منو از رابطه های عشقی وزناشویی دورکرده این حق روبهم میده که حال موجود خودم ووضعیت که الان دارم رودرک کنم
شمابگین باحرف مخالفید یاخیر
اگرمخالفیدچرا واگرخیر چرا؟

با سلام و احترام.

همه چیز ریشه در باورهای ما داره. دقت داشته باشید عرض کردم باورها نه تفکرات ما. چون باورها همون افکاری هستن که بارها و بارها ما در ذهن خودمون تکرارشون می کنیم. شما باید مراقب باورهاتون باشید. ما آدم ها براساس باورهایی که داریم اتفاقات رو رقم میزنیم.

به عنوان مثال اون خانمی که باور داره همه آقایون فقط دنبال رابطه جنسی هستن، دقیقا مردانی وارد زندگیشون میشن که دنبال رابطه جنسی هستن.

پس شما باید سعی کنید به شدت روی باورهاتون کار کنید. خیلی عمیق و خیلی زیاد.

اینو هم اضافه کنم که تعریف دختر خوب یا پسر خوب برای هرکسی متفاوته و با توجه به هر تعریفی به تا دلتون بخواد دختر و پسر خوب در جامعه ما هست. بعضی ها زیاد دیده میشن و بعضی ها کمتر اما هستن همیشه.

بعد از اینکه روی باورهاتون کار کردید سعی کنید فرهنگ عاطفیتون رو از طریق مطالعه افزایش بدید تا بتونید در کنار این باورهای صحیح در مسیر شناخت قرار بگیرید و اگر هم دوست دارید رابطه عاطفی داشته باشید با فردی داشته باشید که به لحاظ شخصیتی کاملا مناسب شماست.

موفق باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

آسا وکیل حاصل یک تیم حقوقی با تجربه با تفکری تحول گراست. این تیم حقوقی در سال 1397 با هدف ایجاد تحول جدّی در امور وکالت و مشاوره حقوقی پا به عرصه وب نهاد و تا به امروز در مسیر خود ثابت قدم بوده است. هدف تیم بزرگ آسا وکیل این است که در زمینه های مختلف حقوقی انتخاب اول افراد واقع شود.
ارتباط با ما : info@asavakil.ir


 

همواره در کنار شما خواهیم ماند – آسا وکیل

جلوگیری از خیانت مردان کاری است که ابزار و دانش خاصی را می طلبد. اگر شما هم یکی از قربانیان خیانت هستید و یا نمی خواهید که همسرتان به شما خیانت کند، فکر می کنم که خواندن این مقاله برای شما مفید باشد. در این مقاله قصد دارم شما دوست خوبم را با ۴ ابزار قدرتمند که می تواند مانع خیانت همسر شما شود آشنا کنم.

حالات مرد بعد از خیانت دستخوش چه تغییراتی می شود؟ + ۱ ساعت مشاوره تخصصی

متأسفانه در سال های اخیر میزان خیانت در مردان و زنان متاهل به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده به گونه ای که خیانت به یکی از عوامل اصلی طلاق در کشور تبدیل شده است. بنابراین هرکسی می تواند قربانی خیانت شود.

تیم مشاورین خانواده در آسا وکیل، همیشه به عزیزانی که جهت مشاوره با وکیل طلاق در مشهد، به آسا وکیل می آیند توصیه می کنند، یک بار دیگر با روشی اصولی شانس خود را برای بهبود زندگی مشترک پس از خیانت امتحان کنید.

زمانی که خانمی قربانی خیانت می شود، از خودش می پرسد: چرا با من این کار را کرد؟ چه چیزی برایش کم گذاشتم که به من خیانت کرد؟ چطور توانست به منی که مادر بچه هایش هستم خیانت کند؟ چطور با خانم های دیگر تا این حد با محبت صحبت می کند در حالی که وقتی با من است گویا از احساسات چیزی نمی داند؟ و …

چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم

از طرفی مردان خیانتکار هم اغلب می گویند: همیشه انتظار داشتم همسرم به من توجه ویژه ای داشته باشد، اما او هرگز به من و نیازهای عاطفی من توجهی نکرد (این موضوع تنها مختص مردان نیست بلکه خانم ها هم بعضاً همین را می گویند).

خب بیایید ماجرای یکی از قربانیان خیانت را بخوانیم 🙁

با نامزدم سه سال دوست صمیمی بودیم و بعد از تقریباً یک سال فهمیدم که با دختری در تلگرام چت می کند. سپس درباره این موضوع با همسرم صحبت کردم و او نیز از من فرصتی خواست تا اشتباهش را جبران کند. من هم چون عاشق نامزدم بودم این فرصت را از او دریغ نکردم. بعد از این که عقد کردیم، دوباره متوجه شدم که همسرم با همان دختر دوباره ارتباط برقرار کرده و این بار متوجه این موضوع هم شدم که همسرم با آن دختر پیش از نامزدی هم در ارتباط بوده است.

این بار وقتی دوباره موضوع را به همسرم گفتم و با ناراحتی از او سوال کردم که چرا دوباره به من خیانت کردی، جوب داد: دفعه اول که متوجه خیانتم شدی، من ابراز پشیمانی کردم اما با این حال باز هم با من سرد و سنگین برخورد کردی و به هیچ یک از نیازهای من توجهی نکردی. به همین دلیل من هم دوباره برگشتم پیش کسی که بتوانم کمی با او درد و دل کنم، پیش کسی که به نیازهای من پاسخ دهد.

اما حالا من نمی توانم به همسرم اعتماد کنم. وقتی هم که به او گفتم قصد دارم طلاق بگیرم به من گفت: مشکلی نیست من هم دوست ندارم بیش از این حضور من تو را اذیت کند. هر موقع که بخواهی من حاضرم. این روزها همسر من دیگر برای زندگی میل و اشتیاقی ندارد و این موضوع من را به شدت اذیت می کند. با اینکه او خیانت کرده است اما گویا من بدهکار شده ام. به نظر شما اشتباه من چه بوده است؟!!!

از این دست مشکلات زیاد رخ می دهد اما سوال این است که چه کنیم همسرمان خیانت نکند؟ و یا هنگام مواجه با خیانت مردان چه واکنشی باید نشان دهیم؟ آیا باید طلاق بگیریم یا این که راهکار بهتری هم هست؟ اگر هدف شما زندگی است و مرد زندگیتان را عاشقانه دوست دارید، توصیه می کنم با من همراه بشید.

 

روابط عاطفی خود را زنده کنید – دریافت آموزش های تخصصی

نام و نام خانوادگی *

ایمیل *

فهرست این مقاله

پشتیبانی یعنی عامل رنجش و دلسردی همسرتان نباشید. اما چگونه؟!!! برای این منظور باید از باتلاق های عشق که در ادامه به آن ها اشاره می کنم دوری کنید.

۱٫ رفتارهای تند و خصمانه
۲٫ قضاوت های نادرست
۳٫ خواسته های خودبینانه

پشتیبانی

هنگامی که یک خانم متوجه خیانت همسرش می شود، عصبانی شده و سعی می کند این عصبانیت را با روش های مختلفی مانند تحقیر کردن، انتقام گرفتن و… تخلیه کند. از طرفی مرد هم چون دلیل خیانت خود را کوتاهی های خانمش می داند، او نیز متقابلاً عصبانی می شود. در این شرایط مرد نه تنها از کار خود پشیمان نمی شود بلکه ممکن است جسارت بیشتری برای خیانت پیدا کند.

درست است که شما به عنوان فردی که به وی خیانت شده است، حق دارید ناراحت و عصبانی باشید. اما یادتان باشد، در جایی که خشم پیروز می شود نمی توان عشقی پیدا کرد. بنابراین پس از آنکه متوجه خیانت همسر خود شدید سعی کنید خود را کنترل کنید گرچه می دانم که خیلی سخت است.

قضاوت های نادرست یعنی تحمیل باورها و ارزش های خود به همسرتان. زمانی که مردی خیانت می کند خانم او از روی احساس مسئولیت و عشقی که نسبت به همسرش دارد سعی می کند در او تغییراتی به وجود آورد. این فکر خوبی است اما در اکثر موارد خانم ها از شیوه درستی برای ایجاد این تغییرات استفاده نمی کنند و همین موضوع باعث می شود که مردان احساس کنند شما برای اعتقادات و احساسات آن ها ارزشی قائل نیستید و این خود می تواند به عاملی برای دور شدن همسرتان از شما تبدیل شود.

اگر شما قصد دارید در همسر خود تغییراتی ایجاد کنید ابتدا باید دلایلی که وی جهت خیانت خود ارائه می کند را به دور از هیچ گونه تعصبی گوش کنید و از او بپرسید که دقیقاً چرا به شما خیانت کرده است؟ یا چرا به شما خیانت می کند؟!!!

پاسخی که همسر شما برای این سوال ارائه می دهد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شما هرگز نباید چون او به شما خیانت کرده است به پاسخ وی از روی تحقیر و بی ارزشی نگاه کنید. ممکن است توجه به این جواب باعث شود که شما به عنوان یک خانم به دلیل اصلی خیانت همسرتان پی ببرید (البته می دانیم که خیانت هیچ توجیهی ندارد).

خیانت اغلب باعث می شود که ترازوی قدرت توازن خود را از دست بدهد و فردی که به وی خیانت شده است از قدرت بیشتری برخوردار گردد. اما متاسفانه این عدم توازن قدرت باعث به وجود آمدن خواسته های خودبینانه می شود که یکی از عوامل مخرب در بهبود زندگی مشترک پس از مواجهه با خیانت است.

اجازه بدهید مفهوم خواسته های خودبینانه را با یک مثال بیان کنم. خانمی برای مشاوره حقوقی طلاق به ما مراجعه کرده بودند. ایشان می گفتند: همسرشان در محیط کار با همکار خودش ارتباط عاطفی برقرار کرده بود. این خانم پس از فهمیدن این موضوع به شوهرش گفته بود که: از این به بعد یا باید ساعات کاری خود را تغییر دهی و یا اینکه محل کار خود را عوض کنی، در غیر این صورت پشیمانت می کنم.

اما همسر این خانم به دلیل موقعیت شغلی خوبی که در آن شرکت داشت و حقوق خوبی که دریافت می کرد علاقه ای به تغییر محل کار خود نداشت. این نمونه بارزی از یک خواسته خودخواهانه است که از طرف قربانی خیانت مطرح شده.

اگر بعد از خیانت همسرتان از وی تقاضایی دارید باید سعی کنید با لحنی صحیح و با در نظر گرفتن میل و صلاح همسرتان آن را مطرح کنید. اگر پس از آن که خواسته خود را مطرح کردید همسرتان با آن مخالف بود سعی نکنید خواسته خود را به وی تحمیل کنید چرا که با این کار شما دارید به او اعلام می کنید که احساسات تو برای من بی ارزش است و این خود برای ایجاد میل مجدد به خیانت کافی است.

بعضی از خانم ها می گویند: شما شناختی از شوهر من ندارید. خواهش کردن از وی برای انجام کاری مثل آب در هاونگ کوبیدن است. او فقط به خودش فکر می کند و بس. تمام وقتش را یا صرف کار می کند و یا صرف بیرون رفتن با دوستانش. اگر من او را مجبور به ماندن در خانه نکنم، او به سختی پیش من می ماند.

یادتان باشد، خواسته های خودبینانه با لحنی عامرانه شاید در کوتاه مدت جواب بدهند اما در طولانی مدت جز وقیح تر کردن همسر شما نتیجه ای به همراه نخواهند داشت.

اجازه میخواهم همین جا موضوعی را با شما دوست خوبم در میان بگذارم. الان که دارم این مقاله را می نویسم کاملا از احساس شما با خبرم. شما الان با خودتان می گویید خیلی بی انصافیه که من باید به کسی که این همه به من بدی و خیانت کرده احترام بگذارم و ازش مراقبت کنم که مبادا ناراحت بشه و …

من کاملا به شما حق می دهم. اما این را بدانید که بیماری ها فقط جسمی نیستند. دروغ هم یک بیماری است، قضاوت هم یک بیماری است و خیانت هم یک بیماری است. بنابراین شما دارید از فردی که دچار بیماری خیانت شده است مراقبت می کنید و همانطور که برای درمان هر بیماری مراقبت باید ادامه دار باشید، برای درمان این بیماری هم مراقبت شما باید مستمر و مداوم باشد.

اصلی ترین دلیل خیانت در کشور ما، بی توجهی زوجین به برطرف کردن نیازهای عاطفی یکدیگر است. معمولاً شاغل بودن خانم ها، دغدغه های اقتصادی مردان و … مانع توجه کردن هریک از زوجین به نیازهای عاطفی یکدیگر می شوند.

توجه منظم

اما شما به عنوان یک خانم باید بدانید که پاسخ دادن به نیازهای عاطفی، ساده ترین روش ممکن برای جلوگیری از خیانت مردان است. اما چگونه از ابزار توجه منظم استفاده کنیم؟

شناخت این نیازها به خانم ها کمک می کند که بدانند دقیقا باید برای کدام بخش از نیازهای همسرشان زمان بگذارند تا وی انگیزه مجدد برای خیانت پیدا نکند. اشتباهی که خانم ها در این مرحله مرتکب می شوند این است که تصور می کنند هر آن چیزی که آنها را خوشحال می کند ممکن است همسرشان را نیز خوشحال کند در حالی که اصلا اینگونه نیست. بنابراین اگر در شناخت نیازهای مهم همسرتان دچار مشکل شده اید می توانید از خود او بپرسید.

اما یک نکته مهم، تمام نیازهای عاطفی مردان از اهمیت یکسانی برخوردار نیستند. بنابراین شما باید اصلی ترین نیازهای عاطفی همسرتان را بشناسید. خب بنده هم در این زمینه به شما کمک می کنم و شش تا از مهمترین نیازهای عاطفی مردان را به شما معرفی می کنم.

۱٫ نیاز جنسی
۲٫ دریافت حس اعتماد
۳٫ حضور گرم شما (خانم ها) در مراسمات و گردش ها
۴٫ اندام زیبا
۵٫ حمایت
۶٫ تشویق شدن

چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم

منظور از ماهر شدن یعنی شما باید به برطرف کردن نیازهای عاطفی همسرتان به تدریج عادت کنید. متاسفانه بارها دیده ایم که مدتی پس از شروع برطرف کردن نیازها، خانم ها خسته شده اند و یا تمایل خود را برای برطرف کردن نیازها از دست داده اند.

اما چگونه ماهر بشیم؟ برای این منظور شما باید مسیر زیر را طی کنید:

۱٫ با توجه به کیفیت و کمیت (به عنوان مثال در چگونگی و تعداد دفعات رابطه جنسی)، شیوه برطرف کردن نیازهای عاطفی همسرتان را پیدا کنید.

۲٫ از همسرتان سوال کنید به چه نحوی دوست دارد به نیازهایش پاسخ دهید؟

۳٫ به همسرتان بگویید به چه نحوی دوست دارید او به نیازهای شما پاسخ دهد؟

۴٫ به جای انتقاد و استفاده از لحن عامرانه، خواسته های خود را با لحنی سازنده بیان کنید (خوشحال میشم اگر امروز …….)

۵٫ نیازهای عاطفی یکدیگر را به گونه ای پاسخ دهید که برای هریک از شما دلچسب باشد.

زوجین معمولا قبل از ازدواج و در ماه ها و سال های آغازین پس از ازدواج زمان زیادی را با کیفیت بالایی در کنار هم می گذرانند. اما به مرور به دلایل مختلف این زمان گذاشتن کم می شود و یا از کیفیت آن کاسته می شود. در نتیجه هریک از زوجین نمی توانند آن طور که باید به نیازهای عاطفی یکدیگر رسیدگی کنند و این آغاز مشکلات است.

وقت گذاشتن

حالا باید بدانیم که ابزار زمان چگونه در جلوگیری از خیانت مردان به خانم ها کمک می کند؟!!! برای این منظور هریک از شما خانم ها باید مراحل زیر را طی کنید.

در طی روز، زمانی را در نظر بگیرید تا فقط با همسرتان باشید. یعنی بچه ها، آشنایان و دوستانتان هرگز نباید حضور داشته باشند. دقت کنید که فعالیت هایی نظیر سینما رفتن، صرف شام با همسرتان و… به معنی زمان ویژه داشتن نیست. زمان ویژه یعنی توجه تمام و کمال شما و همسرتان به یکدیگر.

زمانی که با همسرتان هستید را به فعالیت هایی اختصاص دهید که نیازهای عاطفی شما و همسرتان برطرف شود. به عنوان مثال این نیازها می توانند درد و دل کردن، رابطه جنسی و … باشند.

اشتباهی که خیلی از خانم ها در این مرحله مرتکب می شوند این است که، نیاز به محبت و یا نیاز به درد و دل کردن با همسرشان را از وی دریافت می کنند اما در این میان به نیازهایی که برای همسرشان یک اولویت محسوب می شوند توجهی نمی کنند مثل نیاز به رابطه جنسی.

مدت زمانی که برای عشق ورزیدن و با هم بودن در نظر می گیرید، به شدت روی کیفیت رابطه شما با همسرتان تأثیر می گذارد. معمولا بیست ساعت در هفته می تواند برای یک رابطه با کیفیت مناسب باشد. اما چنان چه این مدت زمان برای پاسخگویی به نیازهای عاطفی شما و همسرتان کافی نیست می توانید زمان بیشتری را اختصاص دهید.

برای تکمیل این بخش باید به سه نکته ساده اما مهم اشاره کنم:

۱٫ سعی کنید به هرگونه مشکل و یا دغدغه مالی که مانع از توجه شما به همسرتان می شود چیره شوید.

۲٫ در انتخاب و تنوع فعالیت ها خلاقیت به خرج دهید. این فعالیت ها لزوماً نباید خیلی هزینه بر باشند.

۳٫ از اعضای خانواده برای مراقبت از فرزندانتان در زمانی که با همسرتان هستید کمک بگیرید تا شما و همسرتان بتوانید با هم تنها باشید.

پس از خیانت یک مرد قطعاً انتقال حس اعتماد و صداقت به او می تواند برای احیاء زندگی مشترک بسیار مهم باشد. البته این را هم می دانم که انجام این کار برای خانم هایی که قربانی خیانت شده اند چقدر سخت است.

صداقت همه جانبه

شاید با خود بگویید که من پیش از آنکه همسرم به من خیانت کند هم با او صادق بوده ام، چه تضمینی وجود دارد که با ادامه صداقت من او باز هم خیانت نکند؟

سوال کاملا به جایی است اما دو نکته وجود دارد. یکی اینکه ممکن است شما جنبه های مختلفی از صداقت را اجرا نکرده باشید و دیگر اینکه ممکن است شما در میزان انتقال حس اعتماد و صداقت دچار اشتباه شده باشید. اما خانم ها چگونه می توانند از ابزار صداقت جهت جلوگیری از خیانت مردان استفاده کنند؟ برای پاسخ به این سوال، من صداقت را به چهار قسمت تقسیم می کنم و از شما انتظار دارم تا به تعریف هریک دقت و آنها را عملی کنید.

 هرگونه احساسی که نسبت به اتفاقات و رفتارهای همسرتان دارید را بیان کنید. مهم نیست که این احساسات مثبت هستند یا منفی، مهم این است که شما این احساسات را مخفی نکنید. هرگز به این بهانه که ممکن است همسر شما به دلیل ابراز احساسات منفی از شما فاصله بگیرد احساسات خود را مخفی نکنید.

با آنکه می دانم مخالفید اما اکیداً توصیه می کنم، اطلاعات و اتفاقات مربوط به گذشته خود را با همسرتان به اشتراک بگذارید. مخصوصاً آن بخش از اطلاعات و اتفاقاتی که باعث شکل گیری ضعفی در شخصیت شما شده است.

بیان نقاط ضعف، به همسرتان کمک می کند تا او در رفتار خود تجدید نظر کند و به گونه ای با شما برخورد کند که از آن نقاط مجدداً آسیب نبینید یا به عبارتی نمک روی زخم شما نپاشد.

اتفاقات روزانه خود را تمام و کمال برای همسرتان تعریف کنید. اجازه دهید او نیز از فعالیت های روزمره شما با خبر شود.

هر فکر و ایده ای که برای آینده دارید لطفا آن را برای همسرتان نیز تعریف کنید. ممکن است شما ایده ای را مطرح کنید که به همسرتان انگیزه بدهد، به همسرتان میل به زندگی بدهد.

من خوب می دانم که شما به عنوان یک خانم ممکن است مخالف بعضی از ابعاد صداقت باشید. اما صداقت همه جانبه موجب می شود که همسر شما نیز از درون تشویق شود تا او نیز با شما صداقت همه جانبه داشته باشد و این گونه انگیزه خیانت در وی به شدت کاهش پیدا می کند.

خب بیایید تعدادی از افکار اشتباه خانم ها در اجرای صداقت را با هم بررسی کنیم:

اگر بخواهم منتظر رضایت همسرم شوم، فرصت خوبی که نصیبم شده است را از دست می دهم چرا که همسر من بسیار ترسو است بنابراین من نمی توانم برای جلب رضایت او صبر کنم پس ترجیح می دهم از فرصت خوبی که برایم پیش آمده است به همسرم چیزی نگویم(نداشتن صداقت دربیان روزمرگی).

من همیشه به گونه ای برنامه ریزی می کنم که هم به صلاح خودم است و هم به صلاح همسرم بنابراین همیشه نیازی نیست که نظر همسرم را هم بدانم. او وقتی ببیند چقدر تصمیمات من در پیشرفتمان موثر بوده خودش از من تشکّر خواهد کرد. (نداشتن صداقت در مورد نگاهتان نسبت به آینده).

یادتان باشد که مخفی کاری، مخفی کاری به همراه خواهد داشت. هیچ چیزی را از مرد زندگیتان پنهان نکنید با این کار به او نیز فرصت می دهید تا با شما احساس صمیمیت بیشتری داشته باشد و هر قدر میزان صمیمت شما و همسرتان افزایش پیدا کند میل به خیانت نیز کاهش می یابد.

اما یک نکته بسیار مهم. رفتار شما پس از صداقت همسرتان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر شما پس از صداقت همسرتان با او رفتاری تند توام با قضاوت های منفی داشته باشید نه تنها او دیگر با شما صادق نخواهد بود بلکه تشویق می شود تا پنهان کاری خود را عمیق تر کند.

یادتان باشد، داشتن صداقت خود موجب تشویق همسر شما به داشتن صداقت می شود و صداقت همان عاملی است که از خیانت مردان جلوگیری می کند. می دانم که این مقاله کمی طولانی شد امّا با توجه به شرایط موجود و دلایلی که زوجین برای طلاق به وکلای آسا وکیل ارائه می کنند موجب شد تا این مقاله را برای شما بنویسم.

فرصت مشاوره تنها برای خانم ها می باشد

 

بسیارآموزنده وحرفاتون منطقی بودسپاسگذارم

عرض ادب خدمت شما کاربر گرامی.

خیلی ممنون بابت نگاه مثبتتون.

همسرم همیشه اسرار میکنه من برم خونه مادرم یا جایی که اون بتونه تو خونه تنها باشه و کسی که مدتهاست با او در رابطه هست رو به خونه بیاره
من در این شرایط چطور میتونم متقاعدش کنم و خونه رو خالی نکنم
من مدتهاست خونه نشین شدم و جایی نمیرم
و تو رابطه هیچی براش کم نمی زارم
ولی اون ناراحته و اذیت میکنه چون من همش خونه هستم
چکار کنم دوست ندارم کسی رو خونه بیاره

با سلام. توصیه میکنم برای این منظور با یک مشاور خانواده صحبت کنید.

فقط فقط مسئولین میتونن این مشکل را حل کنند. چطوره خیانت جرم سنگین داشته باشه؟ مثل تمام اموال خائن به نام همسر شود، یا قانون صیغه فقط برای مجردین باشد. حتی جرم برای زنان و دخترانی که صیغه مردان متاهل می شوند جریمه نقدی بشود.

همسرم خیانت کرده من فهمیدم اما هنوز به روش نیاوردم میخوام صبر‌کنم قبل اینکه چیزی بروز بدم از نظر مالی پس انداز کنم بعد بگم‌و با خیال راحت طلاق بگیرم‌ولی از یه طرف میگم‌اگه‌‌ هنوز من و بچه هام‌رو بیشتر دوست داشته باشه و بودنش با اون صرفا از روی هوس باشه چی ؟ دلم‌نمیخواد راحت راهو واسه اون زنه دوم‌ باز کنم و بکشم کنار و میترسم اگه‌ همین الان نگم‌نکنه دیگه دیر بشه مثلا رابطشون صمیمی‌تر شه یا …مثلا بچه دار شن …😔 درکل نمیدونم الان بگم و جلوشو بگیرم یا صبر‌کنم‌ ازش پول بگیرم بعد طلاق ؟ اگه‌الان بگم چه اطمینانی هست ولش کنه‌ ممکنه تو پول دادن بهم‌بیشتر هم اعتیاد کنه

درود خدمت شما کاربر محترم.

با توجه به این که همسرتون از شما دارای فرزند هست قطعا شما از اهرم قوی تری نسبت به نفر سوم برخوردار هستید. همچنین معمولا روابط عاطفی این چنینی با توجه به این که صرفا بر پایه تجربه یک هیجان جدید و همچنین روابط جنسی شکل می گیرند دوام چندانی ندارند. چرا که هریک برای دیگری نقش یک وسیله رو بازی می کنند.

در ارتباط با اون خانم هم باید بدونید که اگر ایشون از متاهل بودن همسر شما آگاه باشند و با این همه دارند به رابطشون با همسر شما ادامه میدن، به مرور زمان همسر شما متوجه شخصیت پوچ این خانم و همچنین اون خانم متوجه ابزاری بودنش برای همسر شما خواهد شد.

بنابراین توصیه ما به شما این هست که به جای فکر کردن در مورد مسائلی نظیر طلاق و جدایی، با توجه به فرزندانتون به ریشه های ایجاد این مشکل فکر کنید و حتی از همسرتون بخوایید که با شما نزد یک مشاور خانواده یا تراپیست بیان تا خیلی ریشه ای تر مشکل بررسی و حل بشه.

سلام و وقت بخیر
من یک دختر ۲۶ ساله هستم و همسرم دو سال از من بزرگتره . ما ۵ ماهه ک عقد کردیم .یکی دوروز پیش بصورت کاملا اتفاقی دیدم همسرم توی واتس اپ با یه خانوم چت داشته و بعد هم بلاکش کرده,وقتی خواستم چتاشونو ببینم نذاشت و گفت این قضیه مال دوران مجردیمه ، هرچقدر ازش خواستم تاریخ چتارو نشونم بده اجازه ندادو حین جروبحثی که داشتیم چتارو از واتس اپش حذف کرد .
هر کاری کردم دیگه نتونستم بک آپ بگیرم و چتارو برگردونم . این قضیه باعث شد بیشتر گوشیشو چک کنم که نتیجش شد اینکه همسرم میرفته توی برنامه ی دیوار و به تمامی آگهی هایی ک مربوط به مسائل خانوما مثل اپیلاسیون ، لباس زیر ،لباس مجلسی ، کفشای زنونه بوده رو نگاه میکردم و به آگهی دهنده هاشون که خانوم بودن پیام می‌داده و بعدشم ردوبدل گردنه شماره و مابقی چت یا تلفن زدن به اون خانوما رو در واتس اپ ادامه می‌داده و باهاشون از این طریق ادامه رابطه رو برقرار میکرده . نزدیک به ۹۰تا دختر توی بلاکیای واتس اپش پیدا کردم که به همشون زنگ می‌زده علیرغم اینکه خیلیا جوابشو نمی‌دادن ولی بازم این کارو تکرار کرده .
ازش میپرسم خب چه لزومی داشته که به زنا و دخترای مردم زنگ میزدی ؟ اصلا وی میگفتی بهشون ؟ جوابش فقط اینه که خامی کردم بچگی کردم .
من با این مرد که تازه زندگیمو باهاش شروع کردم چیکار باید بکنم آخه؟؟؟

بنظر من تا زوده این رابطه رو تموم کنین این فرد بشدت بیماره و قرار نیست هیچوقت درست بشه و شما رو هم با خودش پایین میکشه

سلام .من ۸ سال ازدواج کردم و ۳۴ ساله هستم و همسرم ۳۷ ساله اس دو دختر ۴ و ۱ ساله دارم
شوهر من به هیچ عنوان اهل ابراز علاقه نیست.در حدی که من به یاد ندارم یک بار منو بوسیده باشه یا حتی به من گفته باشه دوست دارم .بسیار اهل قر زدن و قهر کردن است .الان مدت یک ماه است که برای کارش دفتر گرفته و یه دختر جون مجرد رو استخدام کرده و ساعت کاری بیشتری در محل کارش میمونه با این که کار مال خودشه ولی صبح خیلی زود خونه رو ترک میکنه و شب ساعت ۶ میاد خونه و تا موقع خواب دائم سرش تو گوشیه و حتی گلمه ای با من حرف نمیرنه .چند روز پیش داشت تو واتساپ چت میکرد که دید من متوجه شدم سریع بستش و صفحه دیگه ای رو گوشیش اورد .من گوشی رو چک کردم چیزی پیدا نکردم .باهاش حرف زدم عصبانی شد و بحثهای بی مورد و بی ربطی رو پیش کشید تا من ساکت بشم البته همیشه همین طور بوده و با سفسته بازی و داد و بی داد همیشه من رو ساکت میکنه . من سعی کردم باهاش حرف بزنم ولی اون اصلا اهل صحبت کردن و حل مشکل نیست و قهر میکنه اصلا به من احترام نمیزاره .تا حرفی میزنم به جای جواب میگه باز زر زدی ..بهش میگم تو اگه منو نمیخوای بریم طلاق بگیدیم میگه خوب برو ولی من توافق نمیکنم برو تا پدرت در بیاد تو راه دادگاه بچه هارم بهت نمیدم . حاظر به مساوره اومدن هم نیست .حتی قبول نمیکنه تا فرد مورد اعتماد که خودش تایید کنه بینمون بیاد مشکلمون حل کنه .چون من پدر ندارمو موقعیت ترک منزل و تنها زندگی کردن رو ندارم همیشه تو دعوا بهم میگهاگه اذیتی برو .و چون شدایط مالی خوبی داره همیشه میگه تو ناشکری و قدر زندگیتو نمیدونی برو خوشحال باش و زندگیتو بکن تو هیچی کم نداری . در صورتی که اصلا و ابدا به نیازهای روحی و عاطفی من توجه نمیکنه.نه خوش و بشی نه خنده ای نه تشکری فقط طاب کار ..واقعا خسته شدم تا الان تمام ایراد هاشو تحمل گردم ولی خیانت واقعا برام سخته نمیدونم باید چه گار کنم و حتی فکر کردن به این که بچه هامو نبینم اذیتم میکنه .اینم بگم پدر خوبی برای بچه هاست و این که رابطه جنسی ما کلا فقط و فقط با درخواست من بوده تا به حال و خیلی کم پیش میاد اون بخواد .با این تفاسیر لطفا.شما بگید چه کار کنم ؟

درود و احترام خدمت شما کاربر عزیز.

سوالاتی که برای بنده ایجاد شده این هست که:

آیا همسر شما از ابتدا به همین شکل بودن و هیچ گونه ابراز علاقه ای به شما نمیکردن؟ حتی در دوران آشنایی و عقد؟

نحوه آشنایی شما با ایشون به چه شکل بوده؟

آیا رفتار ایشون با اومدن بچه ها دستخوش تغییراتی شده یا خیر؟

با توجه به شرایط سنی و همچنین شرایط مالی و خانوادگی که دارید. بنده به شما پیشنهاد می کنم که از نقطه قوت ایشون یعنی توجه بی چون و چرا به فرزندانتون به نفع خودتون استفاده کنید. شما باید از این به بعد سعی کنید روی خودتون سرمایه گذاری کنید. در واقع خودتون رو به اندازه به لحاظ موقعیتی و مالی ارتقا بدید که همسرتون دیگه به شما به چشم یک فرد عادی نگاه نکنه. اینکه شما خودتون رو وقف زندگی کنید نه به نفع شماست و نه به نفع بچه ها. تمام بچه ها یک مادر و پدر شاد میخوان تا پدر و مادری ناراحت و گرفته.

مد نظر داشته باشید. از اونجایی که شما مادر فرزندانشون هستید، اهرم فشار دست شماست. بنابراین سعی کنید به جای گله کردن تمام قد از خودتون یک نسخه موفق تر بسازید.

اینکه همسر شما محبت کردن بلد نیست و یا ابراز علاقه نمیکنه و یا حتی برای رابطه جنسی این شما هستید که پیش قدم میشید میتونه ریشه در کودکی ایشون و ارتباط پدر با مادر این آقا داشته باشه.

من به شما توصیه میکنم که این مقاله سایت رو حتما مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

با سلام .وقتتون بخیر.
من ۲۳ ساله هستم و همسرم ۳۳ ساله.همسرم قبل من با شخصی ۴ سال رابطه داشته و به گفته خودش دوسال اول تصضمیم به ازدواج بود اما دو.سال بعدی هیچ حسی نبوده بینشون.و صرفا از لحاظ مالی ساپورت میکردتش. اوایل نامزدی درمورد اون دختر بهم گفته بود اما گفته بود شش هشت ماه پیش رابطه مون قطع شده ،درحالیکه من بعد از چند هفته عکس هایی از اون دختر در
گوشی همسرم دیدم.و تاریخ دقیق اون ها دقیقا به یک ماه قبل از اشنایی ما بود(چهل رو از اشنایی تا نامزدی ما طول کشید).و فهمیدم دروغ گفته.اما گفت که دقیق نمیدونه کی جدا شده و حتی قسم هم خورد.
و بعد ها بااصرار من گفت که دستش رو گرفته وهفت هشت باری بیرون رفته،وبرای دیدنش به شهری که دوساعت فاصله داره ،رفته.من واقعا تعجب کرده بودم که انقدر دروغ گفته بهم.
بعد از چندماه ازعروسی تلگرامش رو چک کردم و دیدم در لیست بلاک ها یک دختر … پیام داده .و این هم بلاک کرده.اما نمیدونم دقیقا این اتفاق کی افتاده ….و گفتم این چیه گفت پیام تبلیغاتی میداد منم برلاک کردم بدون هیچ جوابی.و بعد از این اتفاق گفت که تلگرامش رو حذف کنم.و اینستاشم حذف کردم.با توجه به بحث هایی در این مورد که داشتیم.
الان فقط واتساپ داره اما تمام پیام هایی که مشتری های خانم بهش میدن رو پاک میکنه و خیلی جالب بهم گفت نمیخوام واتساپم شلوغ بشه.و پیام های خاصی نیستن جز پرینت و غیره و اینا.
اما درکل خیلی خوب و عمیق من رو شناسایی کرده و تمام علایق و خصوصیات اخلاقی من رو میشناسه.
و باهمه اینها بهم میگه ،من و تو دیوانه ایم.سیاست نداریم.و هرچی در درون هست رو بروز میدیم.و برای همینه که زیاد کل کل میکنیم.
با همه اینها خیلی زود گریه میکنه.و کاملا داره نقش بازی میکنه یعنی مکر میکنه.مادرش هم همینطوریه.ووقتی حرف از طلاق و جدایی میزنم،خودزنی میکنه خیلی محکم.
از بس زده خودش رو روی یک چشمش باد کرده ست.و دم به دقیقه میگه عاشقمه دوسم داره.مهمترین و باارزش نترین شخص زندگیشم و غیره…
و من رو درحال حاضر کاملا گیج کرده بااین رفتار های ضد و نقیض و نقش بازی کردنش.
وخیلی ازم تعریف میکنه.و منیگه خیلی احساس خوشبختی میکنه بامن .و
من کاملا گیج شده م. من میدونم ته دلش کسی هست.و شاید هم داره باکسی حرف میزنه ،نمیدونم.اما چجوری میتونم بفهمم این رو.خیلی عذاب میکشم.

سلام میکنم به شما سرکار خانم نور محمدی.
از مسئله اختلاف سنی زیادی که میان شما و همسرتون هست سعی می کنم بگذرم. اما بدونید که بی تاثیر نیست.

شما مرتکب دو اشتباه شدید. اول اینکه شما در دوران نامزدی که بهترین موقعیت برای شناخت فرد مقابل هست متوجه این موضوع شدید اما متاسفانه به سادگی از کنارش رد شدید. این در حالیه که در مسئله ازدواج باید نسبت به هرگونه تردیدی که دارید و رفتار عجیبی که ار طرف مقابلتون میبینید بی تفاوت نباشید.

مسئله بعدی این هست که شما خیلی خودتون و همسرتون رو تحت تاثیر گذشته این آقا قراردادید که اصلا کار صحیحی نیست و با توجه به گذشتی که در دوران نامزدی داشتید ادامه مشاجره در مورد گذشته این آقا صرفا میتونه روند بهبود زندگی و رشد رو از شما و همسرتون بگیره. تا اونجایی که دیگه در زندگی حرف مشترک مثبتی برای گفتن باقی نمیمونه مگر در زمینه پرداختن و کنکاش کردن گذشته.

به خاطر داشته باشید که در یک زندگی مشترک برای رشد و موفقیت خیلی مهم هست که طرفین به این درک برسن که طرف مقابلشون اونها رو باور داره. شما هر قدر که حس بی اعتمادی بیشتری رو نسبت ب ایشون انتقال بدید ضمن ناراحت کردن خودتون ایشون رو هم بیشتر به این سمت سوق میدید.

در زندگی مفهومی به نام حیا به شدت مهم هست:

انسان با حیا کسی است که نه به حریم روانی دیگران تجاوز میکنه و نه اجازه میده کسی به حریم روانی اون تجاوز کنه.

آیا زندگی هیچ جنبه دیگه ای نداره جز پرداختن به گذشته و اتفاقات بد؟

با همسرتون صحبت کنید و سعی کنید متوجه بشید که زبان عاطفی همسر شما چیه میتونه باشه. گاهی افراد با هدیه، گاهی با توجه زیاد و … می تونن مجددا توجه خاصی به زندگی و شریک عاطفیشون داشته باشن.

بنده به شما پیشنهاد می کنم به جای اینکه حریم امن همسرتون رو خدشه دارم کنید و مدام به واسطه شک و تردیدی که به ایشون دارید، اون حریم رو نقض کنید، سعی کنید روی توسعه فردی خودتون کار کنید تا دوباره در زندگی یک هدف باشید نه صرفا وسیله ای برای برآورده کردن یک سری از نیازها.

همچنین از همسرتون خواهش کنید تا همراه شما به مشاوره بیان تا طی چندین جلسه مشکل بررسی و حل بشه.

سلام خانمی۴۰ساله هستم۲فرزند دارمیک پسر۱۷ساله ویک دختر۱۳ساله.همسرم۴۷سالشه.۲۱ساله ازدواج کردیم.از ۴سال پیش فهمیدم که خیانت میکنه وبه مرور فهمیدم از سالها پیش این کار رو میکرده،چون خیلی بهش اعتماد داشتم هیچوقت نفهمیدم که خیانت میکنه. فرد خاصی وثابتی در میان نیست.هر چند ماه وچند بار رابطه فرد رو عوض میکنه و وابستگی نداره.بارها دعوا کردم،صحبت کردم،خواهش کردم،مریض شدم،فایده نداشته وبه کارش ادامه میده.البته کلی معذرت خواهی میکنه وابراز پشیمونی وانکار.همیشه میگه عاشق منه وبدون من نمیتونه زندگی کنه.واقعا به غیر از این مشکل ،مشکلی نداریم.واقعا نمیدونم باید چیکار کنم.لطفا راهنمایی کنید.

با سلام.

با توجه به سن همسرتون باید دقت داشته باشید که افراد در این سن بعضا به ذهنشون میرسه که کارهایی رو انجام بدن که تا به حال انجام ندادن.

اما موضوع این هست که شما میفرمایید: بارها دعوا کردم،صحبت کردم،خواهش کردم،مریض شدم،فایده نداشته وبه کارش ادامه میده

یعنی شما انتظار دارید با مثلا دعوا کردن یا مریض شدن شما مشکل حل بشه؟!!!!!!!!!! هرگز.

این دست از رفتارها نه تنها نمیتونه مشکلی رو حل کنه بلکه موجب فاصله گرفتن هرچه بیشتر همسرتون از شما میشه. چرا که دارید با این رفتارها به وی ثابت می کنید که من در شرایط بحرانی توانایی کنترل زندگی مشترک و بهبود اون رو ندارم.

توصیه من به شما این هست که با ایشون مانند یک دوست صمیمی به صحبت بنشینید و بدون اینکه احساس مادرگونه ای نسبت به صحبت های ایشون داشته باشید، اجازه بدید با شما صحبت کنه و به دغدغه های ذهنیشون در ارتباط با شما بپردازه.

دقت داشته باشید که نحوه ابراز احساسات در مردها کاملا با خانم ها متفاوت هست. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که به سادگی به اصلی ترین مشکلاتی که در زندگی مشترک با شما داره اشاره کنه.

شاید بهترین راهکاری که میشه برای شما استفاده کرد این هست که از تمام تلاش ها و نکات مثبتی که در همسرتون وجود داره تشکر و قدردانی کنید. اونقدر به اینکار ادامه بدید که ایشون احساس کنن همچنان برای شما هنوز هم خاص و جذاب هستن.

به کارهایی که همسرتون به اون علاقه داره دقت کنید و سعی کنید اون کارها رو با هم دیگه و در کنار هم انجام بدید. به سفرهای کوتاه و دو نفره برید بدون حضور بچه ها و سعی کنید در تمام این فعالیت ها قدردانی رو فراموش نکنید.

سلام
من نه ساله ازدواج کردم هیچ عشقی نبود بعدها متوجه شدم که پدر و خانواده پدریش هم شدید مخالف بودن چون ازدواج فامیلی رو بیشتر میپسندیدن ، عشق به دختر عموش و ازدواجش و عشق های گذراش
تقریبا ۵ماه پیش خیلی اتفاقی متوجه پیامک صمیمی با یه خانمی شدم بعد ۲هفته که شدیدا تو خودم بودم با بیان شدیدا ملتمسانه که پناهم تویی هر چند بابت پیام هیچ توضیح وهیچ ابراز پشیمانی ای رابطه صمیمی پیدا کردیم به من گفت که اعتمادتو جلب میکنم.دیگع نگاه به گوشیش نکردم که چیز جدیدی پیدا کنم حالم بد بشه ولی همیشه میخواستم به خودم ثابت کنم من اشتباه میکردم حی وسوسه چک گو شی رو داشتم.
تا اینکه دوباره دیدم تو پیامکش به نفر گفته دیدی چه راحت شماره تو گرفتم
یا تو تلگرام به یه شخص دیگع نوشته سلام چطوری خوبی؟دوباره حالم بد سده الن نمیدونم بابد چه کار کنم واکنش صحیح چیه ع
در ضمن بگمالان خیلی هم دوسش دارم ولی به نظرم هم کفو هم نیستم دوتا هم بچه دارم
مثلا:تو مسافرت اهش همیشه منو از صبح تا شب خونه یکی میذاره میره با رفیقاش عشق و حال ما هم همیشه ۹سال سر این موضوع دعوا داریم
پا بده مواد
یا مشروب…میگه مرد باید همه کار هیچ کاره باشه
پ

با سلام.

فکر نمی کنید بعد از ۹ سال و با دو تا بچه خیلی دیر به این تفکر رسیدید که شما هم کفو هم نیستید؟!!!

قطعا برای شما خیلی سخته که متوجه بشید کسی رو که دوسش دارید به شما خیانت کرده. در واقع دوست داشتن به شما به لحاظ احساسی این اجازه رو نمیده که باور کنید به شما خیانت شده.

اما امروزه ما باید خیانت رو به عنوان یک بیماری اثر جدید بپذیریم و به جای اینکه بخواییم این بیماری رو با جدایی درمان کنیم با اون منصفانه و علمی برخورد کنیم.

در واقع جدایی به دلیل خیانت آخرین نسخه ویژه آن دسته از آقایونی است که خیانت به صورت ریشه در اونها وجود داره که این نیز خودش بر میگرده به دوران کودکی افراد. به عنوان مثال مردی که در سن ۱۵ سالگی شاهد خیانت پدرش به مادر خودش بوده قطعا این مسئله میتونه ریشه های خیانت رو در بزرگسالی این کودک تقویت کنه.

اضافه کنم که بر خلاف توقع بسیاری از خانم ها که دلیل اصلی خیانت رابطه جنسی هست؛ باید عرض کنم که تحقیقات امروزه خلاف این رو نشون میده. چرا که اکثر آقایون به دلیل عدم دریافت احساس عاطفی مناسب و با کیفیت درگیر خیانت میشن.

بنده پیشنهاد می کنم سه موضوع زیر رو در اسرع وقت در رابطه با همسرتون آغاز کنید:

۱٫ قدردانی کردن
۲٫ حمایت همه جانبه
۳٫ ایجاد راه هایی که به مرد احساس برنده بودن رو در منزل و در کنار شما انتقال میده.

فراموش نکنید که برای آقایون خیلی مهمه که پس از تنش های روزانه وقتی که وارد محیط خونه میشن اون محیط بتونه برای وی احساس آرامش رو فراهم کنه تا با موجی از انتقادات و تنش ها مواجه بشه.

به عنوان مثال اینکه شما همسرتون رو برای مسئله ای کاری و یا خانوادگی مورد سرزنش قرار بدید در واقع دارید به ایشون این حس رو میرسونید که شما بازنده هستی در این مسائل. وقتی که مرد در کنار شما احساس یک فرد شکست خورده رو پیدا میکنه این میتونه زمینه های خیانت رو در وی تقویت کنه.

سلام
موضوعی که وجود داره اینه که مادر من به به همسرم شک داره و مدام درباره این موضوع باهام حرف میزنه و حرفاش به شدت روی رفتارم تاثیر میزاره و حال خودمم بد میکنه با اینکه من میدونم همسرم مشکلی نداره ولی باعث شده من آرامشم رو از دست بدم مادرم همیشه با بقیه مقایسش میکنه و من هرچی بگم میگه که تو ساده ای و زود ناراحت میشه ازم واقعا نمیدونم چطوری رفتار کنم که هم مادرم ناراحت نشه!هم آرامش برگرده!

با سلام.

مشکل بسیاری از زوجین در کشور ما این هست که هنوز به بلوغ عاطفی نرسیدن و بدون اینکه علم ازدواج رو داشته باشن، وارد زندگی مشترک میشن.
شما به هیچ عنوان حق ندارید مشکلاتی که در زندگی مشترکتون رخ میده رو برای افراد حتی پدر و مادرتون شرح بدید و یا حتی اونقدر همسرتون رو کوچیک کنید که دیگران به خودشون اجازه بدن در مورد زندگی مشترک شما نظر بدن.

سوالی که ایجاد میشه این هست که اگر معیار حال خوب شما و یا حتی قضاوت شما در مورد همسرتون حرف دیگران هست، پس چرا ازدواج کردید؟!!!

شما قرار نیست مادرتون رو راضی کنید و یا تلاش کنید که ایشون ناراحت نشه. شما فقط باید خیلی محترمانه ایشون رو توجیح کنید که در زندگی مشترک شما دخالت نکنن.

همچنین توصیه میکنم که روی حرمت نفس خودتون کار کنید. تا زمانی که ما بخواییم برای حرف دیگران زندگی کنیم فقط با مرگ هست که به آرامش می رسیم.

سلام من ۲۱ سال و همسرم۲۷ سالشه دوسال ازدواج کردیم متوجه خیانتش یک ماه پیش شدم که اشناییش با خانوم به دوران مجردیش برمیگشت
اون خانومم یکبار ازدواج و طلاق گرفتن از اونجایی که رابطه خیلی خوبی باهم داریم و اون واقعا چیزی برای من کم نگذاشته خیلی زندگیمو دوست دارم برام توضیح داد که چرا اینکارو کرده و ابراز پشیمونی کرد و ازش که سوال کردم گفت هیچ مشکل و کمبودی تو زندگی ندارم خودش قبول داره که چیزی براش کم نذاشتم و اصلا قابل مقایسه با اون خانوم نیستم واقعا ما هیچ مشکلی نداریم از تمام جوانب چیزی براش کم نگذاشتم اما میترسم که این کار عادت شده باشه براش چون این رابطه قدیمی هست رها کردنش حتما خیلی سختع و احساسم بهم میگه هنوز تموم نشده و فکر میکنم درسته نمیدونم چکار کنم به هیچ عنوان به جدایی فکر نمیکنم فقط میخوام که کس دیگه ای تو زندگیم نباشه چه کنم؟

با سلام.

اینکه خود فرد ابراز پشیمونی کنه اصلا کفایت نمیکنه. ایشون باید با شما نزد یک تراپیست بیان و تراپیست تایید کنه که ایشون آیا مجددا خیانت میکنه و انگیزه خیانت رو داره یا خیر. حرف خود فرد خیانت کار اصلا ملاک نیست.

با سلام
بنده ۱۵ سال با همسرم هست زندگی میکنم و دو فرزند دختر و پسر دارم . حدودا ۶ سال پیش تصمیم به ادامه تحصیل داد و کارشناسی گرفت و نزدیک حتی ۵ روز تنها گذاشت منو و بچه هام رفت جایی که نه جواب تلفن میدتد و کسی میدونست کجاست . و بعد از بازگشت حتی به اصرار که بریم طلاق بگیریم . ولی با اصرار و صحبت منصرف شد . الانم که سمتش رفته بالا منو دیگه هم سطح خودش نمیدونه .مثل کارگر محل کارش برخورد میکنه . و پیجش هم همه فالورهاش همه زنهای جلف و مطلقه هست . دارم داغون میشم . و وقتی هم از سرکار میاد و یا در خانه حضور داره مدام با گوشیه تو اینستا و چت هست نمیدونم طلاق بگیرم بچه هام اسیب روحی میبینند و نابود میشند و اگر هم بمونم دارم نابود میشم . هر موقع هم خواستم بشینم باهاش صحبت کنم . میگه حرفات تکراریه و عصبی میشه و میگه چرت میگی. ارزو دارم به خودش بیاد . عاشق زندگیش و بچه هاش باشه . کمکم کنید مقدور هم نیست برم پیش یه مشاوره یا روانشناس

با سلام و احترام.

نکته ای که وجود داره و شما باید بهش دقت کنید این هست که؛ حضور شما در چنین زندگی مشترکی لزوما به نفع بچه ها نیست. هیچ بچه ای دنبال بی مهری پدر نیست. هیچ بچه ای دوست نداره در کنار مادری سرخورده و ناراحت بزرگ بشه.

چاره کاره شما یک زوج درمانی است. در صورتی که همسر شما تمایلی به این کار نداره شما چاره ای جز جدایی ندارید. در غیر این صورت مهر مادری شما نه تنها موجب نابودی شما میشه بلکه باعث میشه که اون بچه ها هم در محیطی متشنج و ناراحت کننده بزرگ بشن که این مسئله اصلا به نفع اون ها نیست.

بچه های شما از شما و همسرتون الگو میگیرن و همین الگو در آینده و در زندگی های مشترک خودشون نیز پیاده می کنن.

سلام خانم ۳۳ ساله و شوهرم۳۵ سالش هست.۸ساله باهمسرم ازدواج کردم .دختر ۴ساله دارم.همسرم تو زندگیمون برامون چیزی کم نزاشته.از هرلحاظ عالی هست،فقط ابراز محبت بلد نیست یاخودش نمیکنه.ولی در قبالش من هیچی کم نزاشتم.احترام،عشق….تواین همه سال چند ساله احساس خیانت از طرفش میکردم.ولی چیز اثبات شده ای ندیدم.همه،حتی مشاورهم میگفت ساخته ذهن خودته.اون مشکلی نداره.البته خودم تنهایی مشاوره میکردم.تا چند ماه پیش وارد مجازی نمیشد،ولی دوماهه اعتیاد پیدا کرده،واسه نهار نمیاد خونه.هی میگه کی میری خونه مامانت،تصمیم گرفتم کنترلش کنم.وقتی خونه نبودم ضبط صدا گذاشتم.متوجه حضور کسی شدم.بااین حال عاشقشم، هنوز سکوت کردم،تاسند محکم گیر بیارم.همیشه میگفتم،همون لحظه طلاق میگیرم،ولی میبینم دوسش دارم،نه میتونم جدا شم،نه تحمل کنم!البته خودش میدونه خیانت چقدر برام درد اوره.حالا شما بفرمایید چه کنم؟؟؟

با سلام و احترام.

در ابتدا از شما تشکر می کنم که مختصر و مفید به اصل ماجرا پرداختید.

بنده باید به چند موضوع مهم اشاره کنم.

اول اینکه شما یک دختر ۴ ساله دارید. سوالی که برای بنده ایجاد میشه اینه که آیا با اومدن بچه از میزان توجه و محبت شما نسبت به همسرتون کاسته شده یا خیر؟

مسئله بعدی این هست که شما می فرمایید من هیچی کم نذاشتم. اما باید بدونید که ممکنه این صرفا نگاه شما باشه اما شاید اگر از همسرتون بپرسید و با ایشون ارتباط برقرار کنید متوجه بشید که اینطور نیست و ایشون در ارتباطشون با شما جنس کمبودهاشون با شما تفاوت داره.

در نظر داشته باشید رفتارهایی که از همسرتون داره سر میزنه نمیتونه لزوما به این معنا باشه که ایشون داره خیانت میکنه. بلکه میتونه بیانگر این مسئله باشه که ایشون در آستانه خیانت قرار دارن.

همچنین شما فرمودید که ایشون محبت کردن بلد نیستن یا به اندازه ای که مد نظر شماست ایشون محبت نمی کنن. اما این موضوع رو باید بدونید که تفاوت های ذاتی بین آقایون و خانم ها وجود داره که این تفاوت ها باعث میشه که تعریف هریک از کلمه (محبت) متفاوت باشه.

شاید از نگاه همسر شما محبت فقط همین باشه که طبق فرمایش خودتون (در زندگی چیزی براتون کم نذاشته). اما از نگاه شما محبت میتونه وقت گذاشتن، توجه و … باشه.

با توجه به توضیحات شما، توصیه ای که براتون دارم اینه که به جای اینکه بخوایید ایشون رو کنترل کنید و فضای خونه رو براشون ناامن کنید، بنشینید و با خودشون صحبت کنید تا به این مسئله پی ببرید که چرا ایشون در کنار شما احساس خوبی ندارن؟!!!

یادتون باشه گفتگوی سالم و سازنده شما با همسرتون از هر گونه مشاور و یا مشاوره ای بهتر خواهد بود.

این مقاله از سایت رو حتما مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

سلام
من ۱۸سالمه نامزدم ۲۵سالشه یه ساله که عقد کردم نامزدم قبل عقدمون چندین بار بهم خیانت میکرد خودم میدیدم که با دخترا درارتباطه وقتی بهش میگفتم گردن نمیگرفت. حتی داخل عقدهم چندین باردیدم. ۷ماه بود که عقد کرده بودیم فهمیدم که چیزی داره ازم مخفی میکنه فهمبدم داره بهم خیانت میکنه. اینستاش رو گوشیم وصل کردم وقتی با دختره چت میکرد داخل اینستا من میتونستم اس هاشون بخونم دیدم که با یه دختر حدودن سن ۲۵سال یا به بالا در ارتباطه حتی باهم ارتباط جنسی هم داشتن دختره هم میفهمید که این متاهله ونامزد داره.از اس هاشم فهمیدم به دختره زیاد محل نمیده اخه بهش میگفت دیگه نمیخوام باهم باشیم من فهمیدم تو با فلانی درارتباطی من بهت گفتم از بس دوستت دارم جونمم بهت میدم ولی از کنار خیانت نمیتونم راحت رد بشم. از اس هاشون اسکرین گرفتم نشونش دادم بهش گفتم گردن نمیگرفت میگفت اینا کی بهت گفته اینا دروغه این اس ها. بعد گفتم که اینستات خودم روگوشیم وصل کردم باهم بحثمون شد حتی خانوادمم با خبر شدن.. دیگه مجبور شده بود بگه جریان رو بهم گفت دیگه تکرار نمیکنم فقط ابرو مو پیش خانوادت نبر بگو بهشون این اس ها مال من نبوده اشتباه شده. ولی بازم دوباره خیانت هاش تکرار کرد بازم بحث.. دوروز پیش بازم فهمیدم که داره بهم خیانت میکنه حتی براشم استوری میزاره مخاطبانش فک میکنن واسه من گذاشته ولی دراصل واسه دختره گذاشته. دختره کلیپ درست کرده روعکسش براش فرستاده اینم گذاشتم استوری که مرسی عشقم نفسم. فدات خانومی که کنارمی همیشه ب فکرمی… من بهش گفتم من که درست نکردم میگه من خودم درست کردم گذاشتم تا تو غافلگیر بشی.. ولی بلد نیست بعدم حوصله ی اینکارا نداره همیشه میگه من براش درست میکنم بعد من فهمیدم داره دوباره خیانت میکنه ساعت ۳شب رفتم پروفایل واتساپش رو حرف اول اسم خودم گذاشتم یه ۱۰دقیقه شد دختره از بس زنگ زد اس داد تا نامزدم فهمیدم سریع پروفایل عوض کرد گفتم چرا عوض کردی گفت حرف اول اسمت نزار یه عکس عاشقانه بزار گفت که من میدونم تو اینو میزاری فک میکنی من دوست دختر دارم تا پروفایل رو ببینه بفهمه دیگه اسنده ولی من ندارم…. کلا ازدهنش دراومد خودشم فهمید که من میدونم ولی به روم نمیارم اسم دختره هم داخل گوشیش به اسم پسر سیو کرده که من نفهمم ولی استوری هاش همش عکس دختر میزاره من یه بار استوریش دیدم عکس دختر بود نوشته بود رفیق فابم تولدت مبارک… دختره زیاد سنی نداره زیر ۲۲سال میشه…. میدونم اگه ب نامزدمم بگم بازم گردن نمیگیره دوباره سر خودم خالی میکنه واقعا دیگه نمیدونم چکار کنم خسته شدم دیگه دارم کم کم ازش زده میشه ازش خسته میشم هرگونه محبتی که بگی در حق این انجام دادم هیچییی واسش کم نزاشتم هر روز بیشتراز دیروز دارم بهش محبت میکنم تا از اونا کنده بشه سمت این چیزا نره ولی هیچی.. تازه گاهی اوقات هم بهش گفتم طلاق میگیرم میگه برو بگیر بسلامت. میگه خودت الکی زندگیت خراب میکنی هیچی نیست من باکسی نیستم.. خانوادش خیلی منو میخوان منو روچشماشون میزارن خودشم خیلی منو میخواد اصلا ب اسم صدام نمیزنه همش عزیزم یا گلم میگه حتی از نظر مالی نمیزاره کمبودی داشته باشم. تنها مشکلش همینه واقعا دیگه نمیدونم چکار کنم میترسم اخر این دوستیا به ازدواج دوباره باشه یعنی زنی دیگه بگیره اخه داخل خانوادشون اتفاق افتاده..چندین بارم باهاش حرف زدم گوش میکنه یه ماهی بگذره دوباره تکرار میکنه.
ممنون میشم کمکم کنید🙏🏻

با سلام.

با توجه به ۳ فاکتور:

اختلاف سنی شما و همسرتون

ازدواج شما در سن نامناسب

بی توجهی شما به خیانت همسرتون در دوران عقد

میتونیم نتیجه بگیریم که ازدواج شما از پایه اشتباه و غلط بوده.

شما لا به لای صحبتاتون به موضوع مهمی اشاره کردید. یعنی ازدواج مجدد که در داخل خانودشون هم اتفاق افتاده. این مسئله نشون میده که ریشه این رفتار همسر شما بیشتر در دوران کودکی و خانواده این آقا است.

شما باید از همسرتون درخواست کنید که همراه شما به یک تراپیست مراجعه کنه تا تراپیست بررسی کنه که آیا همسر شما علاقه ای به ترک خیانت داره یا خیر. در صورتی که تراپیست احساس کرد که ممکنه همسر شما مجدداً خیانت خودش رو تکرار کنه شما چاره ای جز جدایی ندارید.

اکیدا توصیه میکنم در این شرایط بچه دار نشید.

این مقاله از سایت رو حتما مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

سلام .شوهردوستم سالیان سال تنوع طلب وخیانت کاره .باوجوددرآمدبالا برای زن وبچه خیلی خسیس وبیرون خونه خیلی لارژ .تلفنهای شب ونیمه شب وپیامهای عاشقانه زنان ویاشعرهای عاشقانه شوهربه آنها وسریع پاک میکردباتمام مدارک مرتب با زن وبچه دعوامیکردو۳ماه ۴ماه قهرمیکرد وحتی ضروریات زندگی نمی آوردوبادادوبیدادودعوامنکرخیانت میشه میگه توهم زدی .برای من حرف درمیآوری .با آبرومن بازی میکنی .حرف زیادی نزن.حرف بی ربط نزن. ظاهر مذهبی ونسبتا موجه نمیتونه ثابت بادرآمدخیلی بالایی که داشت ودارد این خانم چکارکنه ؟

درود.

در صورتی که این خانم به بهترین شکل ممکن تونسته باشه خیانت همسرشون رو اثبات کنه و با این همه باز هم همسرشون انکار میکنه، چاره ای جز طلاق نیست. مد نظر داشته باشید ما حق قضاوت نداریم و بحث اثبات خیانت از اهمیت بسیار زیادی برخورداره.

خسته نباشید.بابت پاسخگویی متشکرم.اول اینکه تاحدودی رابطمون تحت تاثیر وجود دخترم قرارگرفته واینکه شما میفرمایید باهشون ارتباط برقرار کنم ،بنده درمورد کمبودها وانتظاراتش از رابطه عاطفی وجنسی سر صحبت رو بازمیکنم.ولی ایشون هربار اعلام رضایت از هر لحاظ میکنند ومنکر عدم احساس آرامش در کنار ما هستند.درآخرین صحبتمون درهمین موردایشون قسم وتاکید برمتعهد بودن دارند.(درحالی که گفتم صدای خانمی در ضبط صدا بود)باید به این نکته هم اشاره کنم که بنده بسیارزودرنج هستم،اصلا نمیتونم خودم را اصلاح وکنترل کنم وخودم رو قوی وبااعتماد بنفس نشون بدم ومساله بعدی اینکه همیشه درمورد دارایی نقدی باوجود درک من درمورد دخل وخرجمون مخفی کاری دارند ویا هر وقت درخواستی مبنی بر اینکه که قسمتی از اموال رو به نام بنده کنند تا امنیت مالی داشته باشم ،سرباز میزنند.ممنون میشم نظرتون رو بدونم🙏

سلام مجدد خدمت شما.

با توجه به اینکه فرمودید رابطه شما تحت تاثیر حضور دخترتون قرار گرفته باید میزان تخریب رو ارزیابی کنید. باید بررسی کنید که از چه لحاظی تحت تاثیر قرار گرفته؟ آیا توجه زیاد شما روی دخترتون موجب شده که میزان و کیفیت توجه شما به همسرتون کاهش پیدا کنه یا خیر؟

من به سه بخش مهم از صحبتاتون اشاره می کنم:

۱٫ زود رنج بودن شما۲٫ اینکه به همسرتون گفتید من صدای خانمی رو شنیدم۳٫ اینکه به بهانه تامین امنیت مالی ا ایشون خواستید بخشی از اموال رو به نام شما بزنن

شما طبیعتا با تکیه به زود رنج بودنتون این فرصت رو از همسرتون میگیرید که بتونه با شما صحبت سازنده ای داشته باشه. شاید همین زود رنج بودن شما موجب شده که ایشون برای عدم بهم ریختن فضای خونه از انتقاد کردن و گفتن بعضی از مسائل خودداری کنن.

اینکه شما به همسرتون گفنید که صدای خانمی رو شنیدید کار بسیار زشتی کردید. شما هیچ وقت نباید قضاوت کنید و بدون اینکه با چشمای خودتون ببینید شروع به قضاوت کنید. حتی اگر قضاوت شما به درستی هم صورت گرفته باشه باز هم شما نباید با گفتن این موضوع امنیت و آرامش رو از ایشون و خونه ای که دارن درش زندگی می کنن بگیرید. با اینکار خونه به جای اینکه مامن امنی برای شما و همسرتون باشه برای ایشون مصداق یک پادگان نظامی خواهد بود که همه چیز زیر نظره.

اما اینکه می فرمایید باید چیزی رو با توجیه تامین امنیت مالی به نام شما بزنن برای بنده قابل درک و پذیرش نیست. اگر تمام ثروت همسرتون هم برای شما باشه اما شما در زندگی آرامش نداشته باشید اون ثروت برای شما هیچ ارزشی نخواهد داشت.

بنده احساس میکنم شما هدفتون از زندگی هنوز مبهمه.

آیا بهتر نیست به جای دستگاه شنود گذاشتن و رفتارهایی مثل زود رنج بودن که با اخلاق مورد نیاز برای یک زندگی مشترک فاصله داره بیایید و مشکل رو به صورت ریشه ای حل کنید؟!!!

مجددا تاکید میکنم وقت بگذارید و اگر واقعا دنبال بهبود زندگی مشترکتون هستید این مقاله رو مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

اقای عباسی چیزی که میگم شاید بی ربط باشه من۲۲سالمه اماتا الان من توزندگی واقعیم. بادختری نبودم وادمی بودم که همیشه از شروع رابطه ی عشقی وعاطفی وپیامدهای بعدش میترسیدم.واینکه بلدنیستم بایکی رابطه برقرارکنم.ازیه طرف هم خوشحالم چونکه پیرامون وقصه های عاشقانه ی زیادی شنیدم ودیدم که با پایان تلخی وعذاب اوری به اتمام رسید واینکه تونستم ازادمای دوراطرافم که همون دوستام هست تجربه وپندبگیرم که هررابطه ای سالم نیست اما ازطرفی میترسم توزندگیم همیشه تنهابمونم و این تنهایی طولانی تربشه…

پاسختون رو در بخش دوم سوالی که مطرح کردید قرار میدم.

سلام آقای عباسی بزرگوارنمی دونستم جواب نمیدید وعلت جواب ندادنتون هم نمی دونم ممنون میشم بفرمایید

با سلام و احترام.

به سوالی که مطرح فرمودید پاسخ داده شد. لطفا کامنت ها رو ملاحظه کنید.

سلام وقتتون بخیر آقای عباسی.
ای کاش جواب منم بدید..خیلی دوست دارم نظرتون رو بدونم.
تشکر

درود وقتتون بخیر.

بنده از جانب شما سوالی دریافت نکردم!

سلام اقاى عباسى خسته نباشيد
چرا جواب منو ندادين ؟🥺
هرروز ميام چك ميكنم بخدا …
مشكل من اينه ك با يه اقايى دوستم ٤ساله
اختلاف سنيمونم ٣ساله ، قصدشونم ازدواجه كل خونواده ش ميدونن و بامن درارتباطن ! ولى خونواده ى من ب دليل شرايط مالى و كار راضى نشدن
ايشون اوايل دوستى دروغايى راجب خودش و خونواده ش گفته بود
ي مدت بعدم رفته بودن كافه تولد دوس دختر دوستش ك از من پنهان كرده بود
وقتى فهميدم انكار كرد ك من بت گفتم
بعد دوباره گف ميدونستم ناراحت ميشى
راجب گذشته شم و رابطه هاشم خيليييى دروغ گفته جورى ك هر دفعه ي داستان تعريف ميكنه
با يكى از همكلاسياى دخترشونم ارتباط داشت
ك من خبر نداشتم
يبار پيشش بودم ديدم دختره جواب داد ن
من گفتم چى ن
ديدم استوريشو ريپلاى كرده از منم متنفرى ؟
خلاصه كلى ناراحت شدم
ك گف بخاطر جزوه و ايناس
همينجورى پنهون كارياى ريز ريز داره
ك منجر شده من فك كنم داره خيانت ميكنه
خيلييييم بش گفتم از دروغ و خيانت بدم مياد
بنظر شما چكار كنم ؟

درود خدمت شما.

بنده فکر می کنم اولین بار هست که پیام شما رو دریافت می کنم. در هر حال بابت تاخیر ایجاد شده از شما پوزش میخوام.

اما پاسخ خیلی ساده است. شما باید هرچه زودتر این رابطه رو تموم کنید و تمرکزتون رو روی روابط بهتر با افراد سالم تر بگذارید.

وقتی که شما دنبال صداقت و تعهد هستید چطور تمرکزتون رو روی فردی گذاشتید که نه صداقت داره و نه تعهد!!!

موفق باشید.

اقای عباسی ،بعد از چندسال متوجه خیانت همسرم شدم که دو سه سال خانمی راصیغه کرده بود و من به خاطر اعتماد و رابطه عاطفی خوبی که با همسرم داشتم متوجه نشدم ،با این که همه علایم رو داشت حالا که فهمیدم با وجود سه فرزند ،همسرم میگه خیلی ناراحتم که تو فهمیدی وچه اشکالی بود توی زندگی وقتی تو نمی دونستی ؟
در صورتیکه در اون مدت عملا دیگه به من از هیچ لحاظ کاری نداشت .و الانم میگه تو و زندگی رو خیلی می خوام اما از خودم بدم میاد که نمی تونم این کار رو ترک کنم ،
تو ی اون مدت خیانت با اون زن ،منم خیلی درگیر کارو بچه ها بودم و متوجه نمی شدم .هر دو در سن میانسالی هستیم ،چه کارکنم طلاق بگیرم یا راهی هست ،زندگی مو دوست دارم

با سلام.

این مقاله سایت رو حتما مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

ایاداشتن یک (عشق یایک همسر که متعهدبه زندگیشه احساس عاطفی داره مسئولیت پذیره عاشقه همسرشه وکارهایی برای خوشبختی وخوشحالیه همسرش انجام میده)
خیلی افتخارداره ؟
چون خانواده های دهه۴۰یا۵۰یا۶۰بهش میگن زن زلیل بودن
ایا باهمه ی اون چیزا ای دورشون پلانتزکشیدم میشه اسمشوگذاشت زن زلیل بودن چون اگر بخوای نگاه کنیم وروراست باشیم مردا همیشه تواینکارا ازدختر سرترن وهمیشه اولین گام روخودشون برمیدارن

با سلام.

قطعا ارزش هایی مثل صدات و تعهد اون هم زمانی که متعلق به یک نفر باشه باعث افتخاره.

اینو بدونید که نظر شخصی دیگران هیچ اهمیتی نداره.

ما نباید به دیگران اجازه بدیم تا در مورد زندگی مشترک ما و همچنین در مورد احساسات ناب و پاک ما اظهار نظر کنن.

پیروز باشید.

سلام اقای عباسی بین کامنت هایی ک خوندم شما به اختلاف سن صحبت تاکید دارید میخواستم ازتون بپرسم من خودم ۱۸ سالمه و نامزدم یعنی خاستگارم ۲۶ سالشه و اگه بتونیم با اختلاف سنمون کنار بیایم، آیا این فاکتور در آینده ک رابطه ما جدی تر بشه اختلالی ایجاد نمیکنه ؟؟؟
لطفا راهنماییم کنید

با سلام.

قطعا مشکل ساز خواهد شد. ۱۸ سالگی اصلا سن ازدواج نیست. بازه زمانی ازدواج ۲۶ تا ۳۵ سالگی است.

موفق باشید.

سلام من سوال دارم چطور میتونم بپرسم؟

با سلام.

کامنت کنید یا درخواست مشاوره بدید.

اقای عباسی …
عقیده وباورومنش من نسبت به جنس مخالف خیلی منفیه درحدی که همیشه خیانت ها روازجانب دخترا می بینم ومخالف دیدگاه دختراییم که ادعامیکنن معصومن ودنبال رابطه ی امن هستن وخودشون خیانت نمیکنن وازطرف مرداهمسرموردعلاقشون موردخیانت قرارگرفتن البته همه دخترا نه اما درصد زیادشون همیشه مردومتهم به خیانت میکنن وخودشون روتبرعه میکنن واین تاحدودی منو از رابطه های عشقی وزناشویی دورکرده این حق روبهم میده که حال موجود خودم ووضعیت که الان دارم رودرک کنم
شمابگین باحرف مخالفید یاخیر
اگرمخالفیدچرا واگرخیر چرا؟

با سلام و احترام.

همه چیز ریشه در باورهای ما داره. دقت داشته باشید عرض کردم باورها نه تفکرات ما. چون باورها همون افکاری هستن که بارها و بارها ما در ذهن خودمون تکرارشون می کنیم. شما باید مراقب باورهاتون باشید. ما آدم ها براساس باورهایی که داریم اتفاقات رو رقم میزنیم.

به عنوان مثال اون خانمی که باور داره همه آقایون فقط دنبال رابطه جنسی هستن، دقیقا مردانی وارد زندگیشون میشن که دنبال رابطه جنسی هستن.

پس شما باید سعی کنید به شدت روی باورهاتون کار کنید. خیلی عمیق و خیلی زیاد.

اینو هم اضافه کنم که تعریف دختر خوب یا پسر خوب برای هرکسی متفاوته و با توجه به هر تعریفی به تا دلتون بخواد دختر و پسر خوب در جامعه ما هست. بعضی ها زیاد دیده میشن و بعضی ها کمتر اما هستن همیشه.

بعد از اینکه روی باورهاتون کار کردید سعی کنید فرهنگ عاطفیتون رو از طریق مطالعه افزایش بدید تا بتونید در کنار این باورهای صحیح در مسیر شناخت قرار بگیرید و اگر هم دوست دارید رابطه عاطفی داشته باشید با فردی داشته باشید که به لحاظ شخصیتی کاملا مناسب شماست.

موفق باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

آسا وکیل حاصل یک تیم حقوقی با تجربه با تفکری تحول گراست. این تیم حقوقی در سال 1397 با هدف ایجاد تحول جدّی در امور وکالت و مشاوره حقوقی پا به عرصه وب نهاد و تا به امروز در مسیر خود ثابت قدم بوده است. هدف تیم بزرگ آسا وکیل این است که در زمینه های مختلف حقوقی انتخاب اول افراد واقع شود.
ارتباط با ما : info@asavakil.ir


 

همواره در کنار شما خواهیم ماند – آسا وکیل

جلوگیری از خیانت مردان کاری است که ابزار و دانش خاصی را می طلبد. اگر شما هم یکی از قربانیان خیانت هستید و یا نمی خواهید که همسرتان به شما خیانت کند، فکر می کنم که خواندن این مقاله برای شما مفید باشد. در این مقاله قصد دارم شما دوست خوبم را با ۴ ابزار قدرتمند که می تواند مانع خیانت همسر شما شود آشنا کنم.

حالات مرد بعد از خیانت دستخوش چه تغییراتی می شود؟ + ۱ ساعت مشاوره تخصصی

متأسفانه در سال های اخیر میزان خیانت در مردان و زنان متاهل به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده به گونه ای که خیانت به یکی از عوامل اصلی طلاق در کشور تبدیل شده است. بنابراین هرکسی می تواند قربانی خیانت شود.

تیم مشاورین خانواده در آسا وکیل، همیشه به عزیزانی که جهت مشاوره با وکیل طلاق در مشهد، به آسا وکیل می آیند توصیه می کنند، یک بار دیگر با روشی اصولی شانس خود را برای بهبود زندگی مشترک پس از خیانت امتحان کنید.

زمانی که خانمی قربانی خیانت می شود، از خودش می پرسد: چرا با من این کار را کرد؟ چه چیزی برایش کم گذاشتم که به من خیانت کرد؟ چطور توانست به منی که مادر بچه هایش هستم خیانت کند؟ چطور با خانم های دیگر تا این حد با محبت صحبت می کند در حالی که وقتی با من است گویا از احساسات چیزی نمی داند؟ و …

چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم

از طرفی مردان خیانتکار هم اغلب می گویند: همیشه انتظار داشتم همسرم به من توجه ویژه ای داشته باشد، اما او هرگز به من و نیازهای عاطفی من توجهی نکرد (این موضوع تنها مختص مردان نیست بلکه خانم ها هم بعضاً همین را می گویند).

خب بیایید ماجرای یکی از قربانیان خیانت را بخوانیم 🙁

با نامزدم سه سال دوست صمیمی بودیم و بعد از تقریباً یک سال فهمیدم که با دختری در تلگرام چت می کند. سپس درباره این موضوع با همسرم صحبت کردم و او نیز از من فرصتی خواست تا اشتباهش را جبران کند. من هم چون عاشق نامزدم بودم این فرصت را از او دریغ نکردم. بعد از این که عقد کردیم، دوباره متوجه شدم که همسرم با همان دختر دوباره ارتباط برقرار کرده و این بار متوجه این موضوع هم شدم که همسرم با آن دختر پیش از نامزدی هم در ارتباط بوده است.

این بار وقتی دوباره موضوع را به همسرم گفتم و با ناراحتی از او سوال کردم که چرا دوباره به من خیانت کردی، جوب داد: دفعه اول که متوجه خیانتم شدی، من ابراز پشیمانی کردم اما با این حال باز هم با من سرد و سنگین برخورد کردی و به هیچ یک از نیازهای من توجهی نکردی. به همین دلیل من هم دوباره برگشتم پیش کسی که بتوانم کمی با او درد و دل کنم، پیش کسی که به نیازهای من پاسخ دهد.

اما حالا من نمی توانم به همسرم اعتماد کنم. وقتی هم که به او گفتم قصد دارم طلاق بگیرم به من گفت: مشکلی نیست من هم دوست ندارم بیش از این حضور من تو را اذیت کند. هر موقع که بخواهی من حاضرم. این روزها همسر من دیگر برای زندگی میل و اشتیاقی ندارد و این موضوع من را به شدت اذیت می کند. با اینکه او خیانت کرده است اما گویا من بدهکار شده ام. به نظر شما اشتباه من چه بوده است؟!!!

از این دست مشکلات زیاد رخ می دهد اما سوال این است که چه کنیم همسرمان خیانت نکند؟ و یا هنگام مواجه با خیانت مردان چه واکنشی باید نشان دهیم؟ آیا باید طلاق بگیریم یا این که راهکار بهتری هم هست؟ اگر هدف شما زندگی است و مرد زندگیتان را عاشقانه دوست دارید، توصیه می کنم با من همراه بشید.

 

روابط عاطفی خود را زنده کنید – دریافت آموزش های تخصصی

نام و نام خانوادگی *

ایمیل *

فهرست این مقاله

پشتیبانی یعنی عامل رنجش و دلسردی همسرتان نباشید. اما چگونه؟!!! برای این منظور باید از باتلاق های عشق که در ادامه به آن ها اشاره می کنم دوری کنید.

۱٫ رفتارهای تند و خصمانه
۲٫ قضاوت های نادرست
۳٫ خواسته های خودبینانه

پشتیبانی

هنگامی که یک خانم متوجه خیانت همسرش می شود، عصبانی شده و سعی می کند این عصبانیت را با روش های مختلفی مانند تحقیر کردن، انتقام گرفتن و… تخلیه کند. از طرفی مرد هم چون دلیل خیانت خود را کوتاهی های خانمش می داند، او نیز متقابلاً عصبانی می شود. در این شرایط مرد نه تنها از کار خود پشیمان نمی شود بلکه ممکن است جسارت بیشتری برای خیانت پیدا کند.

درست است که شما به عنوان فردی که به وی خیانت شده است، حق دارید ناراحت و عصبانی باشید. اما یادتان باشد، در جایی که خشم پیروز می شود نمی توان عشقی پیدا کرد. بنابراین پس از آنکه متوجه خیانت همسر خود شدید سعی کنید خود را کنترل کنید گرچه می دانم که خیلی سخت است.

قضاوت های نادرست یعنی تحمیل باورها و ارزش های خود به همسرتان. زمانی که مردی خیانت می کند خانم او از روی احساس مسئولیت و عشقی که نسبت به همسرش دارد سعی می کند در او تغییراتی به وجود آورد. این فکر خوبی است اما در اکثر موارد خانم ها از شیوه درستی برای ایجاد این تغییرات استفاده نمی کنند و همین موضوع باعث می شود که مردان احساس کنند شما برای اعتقادات و احساسات آن ها ارزشی قائل نیستید و این خود می تواند به عاملی برای دور شدن همسرتان از شما تبدیل شود.

اگر شما قصد دارید در همسر خود تغییراتی ایجاد کنید ابتدا باید دلایلی که وی جهت خیانت خود ارائه می کند را به دور از هیچ گونه تعصبی گوش کنید و از او بپرسید که دقیقاً چرا به شما خیانت کرده است؟ یا چرا به شما خیانت می کند؟!!!

پاسخی که همسر شما برای این سوال ارائه می دهد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شما هرگز نباید چون او به شما خیانت کرده است به پاسخ وی از روی تحقیر و بی ارزشی نگاه کنید. ممکن است توجه به این جواب باعث شود که شما به عنوان یک خانم به دلیل اصلی خیانت همسرتان پی ببرید (البته می دانیم که خیانت هیچ توجیهی ندارد).

خیانت اغلب باعث می شود که ترازوی قدرت توازن خود را از دست بدهد و فردی که به وی خیانت شده است از قدرت بیشتری برخوردار گردد. اما متاسفانه این عدم توازن قدرت باعث به وجود آمدن خواسته های خودبینانه می شود که یکی از عوامل مخرب در بهبود زندگی مشترک پس از مواجهه با خیانت است.

اجازه بدهید مفهوم خواسته های خودبینانه را با یک مثال بیان کنم. خانمی برای مشاوره حقوقی طلاق به ما مراجعه کرده بودند. ایشان می گفتند: همسرشان در محیط کار با همکار خودش ارتباط عاطفی برقرار کرده بود. این خانم پس از فهمیدن این موضوع به شوهرش گفته بود که: از این به بعد یا باید ساعات کاری خود را تغییر دهی و یا اینکه محل کار خود را عوض کنی، در غیر این صورت پشیمانت می کنم.

اما همسر این خانم به دلیل موقعیت شغلی خوبی که در آن شرکت داشت و حقوق خوبی که دریافت می کرد علاقه ای به تغییر محل کار خود نداشت. این نمونه بارزی از یک خواسته خودخواهانه است که از طرف قربانی خیانت مطرح شده.

اگر بعد از خیانت همسرتان از وی تقاضایی دارید باید سعی کنید با لحنی صحیح و با در نظر گرفتن میل و صلاح همسرتان آن را مطرح کنید. اگر پس از آن که خواسته خود را مطرح کردید همسرتان با آن مخالف بود سعی نکنید خواسته خود را به وی تحمیل کنید چرا که با این کار شما دارید به او اعلام می کنید که احساسات تو برای من بی ارزش است و این خود برای ایجاد میل مجدد به خیانت کافی است.

بعضی از خانم ها می گویند: شما شناختی از شوهر من ندارید. خواهش کردن از وی برای انجام کاری مثل آب در هاونگ کوبیدن است. او فقط به خودش فکر می کند و بس. تمام وقتش را یا صرف کار می کند و یا صرف بیرون رفتن با دوستانش. اگر من او را مجبور به ماندن در خانه نکنم، او به سختی پیش من می ماند.

یادتان باشد، خواسته های خودبینانه با لحنی عامرانه شاید در کوتاه مدت جواب بدهند اما در طولانی مدت جز وقیح تر کردن همسر شما نتیجه ای به همراه نخواهند داشت.

اجازه میخواهم همین جا موضوعی را با شما دوست خوبم در میان بگذارم. الان که دارم این مقاله را می نویسم کاملا از احساس شما با خبرم. شما الان با خودتان می گویید خیلی بی انصافیه که من باید به کسی که این همه به من بدی و خیانت کرده احترام بگذارم و ازش مراقبت کنم که مبادا ناراحت بشه و …

من کاملا به شما حق می دهم. اما این را بدانید که بیماری ها فقط جسمی نیستند. دروغ هم یک بیماری است، قضاوت هم یک بیماری است و خیانت هم یک بیماری است. بنابراین شما دارید از فردی که دچار بیماری خیانت شده است مراقبت می کنید و همانطور که برای درمان هر بیماری مراقبت باید ادامه دار باشید، برای درمان این بیماری هم مراقبت شما باید مستمر و مداوم باشد.

اصلی ترین دلیل خیانت در کشور ما، بی توجهی زوجین به برطرف کردن نیازهای عاطفی یکدیگر است. معمولاً شاغل بودن خانم ها، دغدغه های اقتصادی مردان و … مانع توجه کردن هریک از زوجین به نیازهای عاطفی یکدیگر می شوند.

توجه منظم

اما شما به عنوان یک خانم باید بدانید که پاسخ دادن به نیازهای عاطفی، ساده ترین روش ممکن برای جلوگیری از خیانت مردان است. اما چگونه از ابزار توجه منظم استفاده کنیم؟

شناخت این نیازها به خانم ها کمک می کند که بدانند دقیقا باید برای کدام بخش از نیازهای همسرشان زمان بگذارند تا وی انگیزه مجدد برای خیانت پیدا نکند. اشتباهی که خانم ها در این مرحله مرتکب می شوند این است که تصور می کنند هر آن چیزی که آنها را خوشحال می کند ممکن است همسرشان را نیز خوشحال کند در حالی که اصلا اینگونه نیست. بنابراین اگر در شناخت نیازهای مهم همسرتان دچار مشکل شده اید می توانید از خود او بپرسید.

اما یک نکته مهم، تمام نیازهای عاطفی مردان از اهمیت یکسانی برخوردار نیستند. بنابراین شما باید اصلی ترین نیازهای عاطفی همسرتان را بشناسید. خب بنده هم در این زمینه به شما کمک می کنم و شش تا از مهمترین نیازهای عاطفی مردان را به شما معرفی می کنم.

۱٫ نیاز جنسی
۲٫ دریافت حس اعتماد
۳٫ حضور گرم شما (خانم ها) در مراسمات و گردش ها
۴٫ اندام زیبا
۵٫ حمایت
۶٫ تشویق شدن

چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم

منظور از ماهر شدن یعنی شما باید به برطرف کردن نیازهای عاطفی همسرتان به تدریج عادت کنید. متاسفانه بارها دیده ایم که مدتی پس از شروع برطرف کردن نیازها، خانم ها خسته شده اند و یا تمایل خود را برای برطرف کردن نیازها از دست داده اند.

اما چگونه ماهر بشیم؟ برای این منظور شما باید مسیر زیر را طی کنید:

۱٫ با توجه به کیفیت و کمیت (به عنوان مثال در چگونگی و تعداد دفعات رابطه جنسی)، شیوه برطرف کردن نیازهای عاطفی همسرتان را پیدا کنید.

۲٫ از همسرتان سوال کنید به چه نحوی دوست دارد به نیازهایش پاسخ دهید؟

۳٫ به همسرتان بگویید به چه نحوی دوست دارید او به نیازهای شما پاسخ دهد؟

۴٫ به جای انتقاد و استفاده از لحن عامرانه، خواسته های خود را با لحنی سازنده بیان کنید (خوشحال میشم اگر امروز …….)

۵٫ نیازهای عاطفی یکدیگر را به گونه ای پاسخ دهید که برای هریک از شما دلچسب باشد.

زوجین معمولا قبل از ازدواج و در ماه ها و سال های آغازین پس از ازدواج زمان زیادی را با کیفیت بالایی در کنار هم می گذرانند. اما به مرور به دلایل مختلف این زمان گذاشتن کم می شود و یا از کیفیت آن کاسته می شود. در نتیجه هریک از زوجین نمی توانند آن طور که باید به نیازهای عاطفی یکدیگر رسیدگی کنند و این آغاز مشکلات است.

وقت گذاشتن

حالا باید بدانیم که ابزار زمان چگونه در جلوگیری از خیانت مردان به خانم ها کمک می کند؟!!! برای این منظور هریک از شما خانم ها باید مراحل زیر را طی کنید.

در طی روز، زمانی را در نظر بگیرید تا فقط با همسرتان باشید. یعنی بچه ها، آشنایان و دوستانتان هرگز نباید حضور داشته باشند. دقت کنید که فعالیت هایی نظیر سینما رفتن، صرف شام با همسرتان و… به معنی زمان ویژه داشتن نیست. زمان ویژه یعنی توجه تمام و کمال شما و همسرتان به یکدیگر.

زمانی که با همسرتان هستید را به فعالیت هایی اختصاص دهید که نیازهای عاطفی شما و همسرتان برطرف شود. به عنوان مثال این نیازها می توانند درد و دل کردن، رابطه جنسی و … باشند.

اشتباهی که خیلی از خانم ها در این مرحله مرتکب می شوند این است که، نیاز به محبت و یا نیاز به درد و دل کردن با همسرشان را از وی دریافت می کنند اما در این میان به نیازهایی که برای همسرشان یک اولویت محسوب می شوند توجهی نمی کنند مثل نیاز به رابطه جنسی.

مدت زمانی که برای عشق ورزیدن و با هم بودن در نظر می گیرید، به شدت روی کیفیت رابطه شما با همسرتان تأثیر می گذارد. معمولا بیست ساعت در هفته می تواند برای یک رابطه با کیفیت مناسب باشد. اما چنان چه این مدت زمان برای پاسخگویی به نیازهای عاطفی شما و همسرتان کافی نیست می توانید زمان بیشتری را اختصاص دهید.

برای تکمیل این بخش باید به سه نکته ساده اما مهم اشاره کنم:

۱٫ سعی کنید به هرگونه مشکل و یا دغدغه مالی که مانع از توجه شما به همسرتان می شود چیره شوید.

۲٫ در انتخاب و تنوع فعالیت ها خلاقیت به خرج دهید. این فعالیت ها لزوماً نباید خیلی هزینه بر باشند.

۳٫ از اعضای خانواده برای مراقبت از فرزندانتان در زمانی که با همسرتان هستید کمک بگیرید تا شما و همسرتان بتوانید با هم تنها باشید.

پس از خیانت یک مرد قطعاً انتقال حس اعتماد و صداقت به او می تواند برای احیاء زندگی مشترک بسیار مهم باشد. البته این را هم می دانم که انجام این کار برای خانم هایی که قربانی خیانت شده اند چقدر سخت است.

صداقت همه جانبه

شاید با خود بگویید که من پیش از آنکه همسرم به من خیانت کند هم با او صادق بوده ام، چه تضمینی وجود دارد که با ادامه صداقت من او باز هم خیانت نکند؟

سوال کاملا به جایی است اما دو نکته وجود دارد. یکی اینکه ممکن است شما جنبه های مختلفی از صداقت را اجرا نکرده باشید و دیگر اینکه ممکن است شما در میزان انتقال حس اعتماد و صداقت دچار اشتباه شده باشید. اما خانم ها چگونه می توانند از ابزار صداقت جهت جلوگیری از خیانت مردان استفاده کنند؟ برای پاسخ به این سوال، من صداقت را به چهار قسمت تقسیم می کنم و از شما انتظار دارم تا به تعریف هریک دقت و آنها را عملی کنید.

 هرگونه احساسی که نسبت به اتفاقات و رفتارهای همسرتان دارید را بیان کنید. مهم نیست که این احساسات مثبت هستند یا منفی، مهم این است که شما این احساسات را مخفی نکنید. هرگز به این بهانه که ممکن است همسر شما به دلیل ابراز احساسات منفی از شما فاصله بگیرد احساسات خود را مخفی نکنید.

با آنکه می دانم مخالفید اما اکیداً توصیه می کنم، اطلاعات و اتفاقات مربوط به گذشته خود را با همسرتان به اشتراک بگذارید. مخصوصاً آن بخش از اطلاعات و اتفاقاتی که باعث شکل گیری ضعفی در شخصیت شما شده است.

بیان نقاط ضعف، به همسرتان کمک می کند تا او در رفتار خود تجدید نظر کند و به گونه ای با شما برخورد کند که از آن نقاط مجدداً آسیب نبینید یا به عبارتی نمک روی زخم شما نپاشد.

اتفاقات روزانه خود را تمام و کمال برای همسرتان تعریف کنید. اجازه دهید او نیز از فعالیت های روزمره شما با خبر شود.

هر فکر و ایده ای که برای آینده دارید لطفا آن را برای همسرتان نیز تعریف کنید. ممکن است شما ایده ای را مطرح کنید که به همسرتان انگیزه بدهد، به همسرتان میل به زندگی بدهد.

من خوب می دانم که شما به عنوان یک خانم ممکن است مخالف بعضی از ابعاد صداقت باشید. اما صداقت همه جانبه موجب می شود که همسر شما نیز از درون تشویق شود تا او نیز با شما صداقت همه جانبه داشته باشد و این گونه انگیزه خیانت در وی به شدت کاهش پیدا می کند.

خب بیایید تعدادی از افکار اشتباه خانم ها در اجرای صداقت را با هم بررسی کنیم:

اگر بخواهم منتظر رضایت همسرم شوم، فرصت خوبی که نصیبم شده است را از دست می دهم چرا که همسر من بسیار ترسو است بنابراین من نمی توانم برای جلب رضایت او صبر کنم پس ترجیح می دهم از فرصت خوبی که برایم پیش آمده است به همسرم چیزی نگویم(نداشتن صداقت دربیان روزمرگی).

من همیشه به گونه ای برنامه ریزی می کنم که هم به صلاح خودم است و هم به صلاح همسرم بنابراین همیشه نیازی نیست که نظر همسرم را هم بدانم. او وقتی ببیند چقدر تصمیمات من در پیشرفتمان موثر بوده خودش از من تشکّر خواهد کرد. (نداشتن صداقت در مورد نگاهتان نسبت به آینده).

یادتان باشد که مخفی کاری، مخفی کاری به همراه خواهد داشت. هیچ چیزی را از مرد زندگیتان پنهان نکنید با این کار به او نیز فرصت می دهید تا با شما احساس صمیمیت بیشتری داشته باشد و هر قدر میزان صمیمت شما و همسرتان افزایش پیدا کند میل به خیانت نیز کاهش می یابد.

اما یک نکته بسیار مهم. رفتار شما پس از صداقت همسرتان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر شما پس از صداقت همسرتان با او رفتاری تند توام با قضاوت های منفی داشته باشید نه تنها او دیگر با شما صادق نخواهد بود بلکه تشویق می شود تا پنهان کاری خود را عمیق تر کند.

یادتان باشد، داشتن صداقت خود موجب تشویق همسر شما به داشتن صداقت می شود و صداقت همان عاملی است که از خیانت مردان جلوگیری می کند. می دانم که این مقاله کمی طولانی شد امّا با توجه به شرایط موجود و دلایلی که زوجین برای طلاق به وکلای آسا وکیل ارائه می کنند موجب شد تا این مقاله را برای شما بنویسم.

فرصت مشاوره تنها برای خانم ها می باشد

 

بسیارآموزنده وحرفاتون منطقی بودسپاسگذارم

عرض ادب خدمت شما کاربر گرامی.

خیلی ممنون بابت نگاه مثبتتون.

همسرم همیشه اسرار میکنه من برم خونه مادرم یا جایی که اون بتونه تو خونه تنها باشه و کسی که مدتهاست با او در رابطه هست رو به خونه بیاره
من در این شرایط چطور میتونم متقاعدش کنم و خونه رو خالی نکنم
من مدتهاست خونه نشین شدم و جایی نمیرم
و تو رابطه هیچی براش کم نمی زارم
ولی اون ناراحته و اذیت میکنه چون من همش خونه هستم
چکار کنم دوست ندارم کسی رو خونه بیاره

با سلام. توصیه میکنم برای این منظور با یک مشاور خانواده صحبت کنید.

فقط فقط مسئولین میتونن این مشکل را حل کنند. چطوره خیانت جرم سنگین داشته باشه؟ مثل تمام اموال خائن به نام همسر شود، یا قانون صیغه فقط برای مجردین باشد. حتی جرم برای زنان و دخترانی که صیغه مردان متاهل می شوند جریمه نقدی بشود.

همسرم خیانت کرده من فهمیدم اما هنوز به روش نیاوردم میخوام صبر‌کنم قبل اینکه چیزی بروز بدم از نظر مالی پس انداز کنم بعد بگم‌و با خیال راحت طلاق بگیرم‌ولی از یه طرف میگم‌اگه‌‌ هنوز من و بچه هام‌رو بیشتر دوست داشته باشه و بودنش با اون صرفا از روی هوس باشه چی ؟ دلم‌نمیخواد راحت راهو واسه اون زنه دوم‌ باز کنم و بکشم کنار و میترسم اگه‌ همین الان نگم‌نکنه دیگه دیر بشه مثلا رابطشون صمیمی‌تر شه یا …مثلا بچه دار شن …😔 درکل نمیدونم الان بگم و جلوشو بگیرم یا صبر‌کنم‌ ازش پول بگیرم بعد طلاق ؟ اگه‌الان بگم چه اطمینانی هست ولش کنه‌ ممکنه تو پول دادن بهم‌بیشتر هم اعتیاد کنه

درود خدمت شما کاربر محترم.

با توجه به این که همسرتون از شما دارای فرزند هست قطعا شما از اهرم قوی تری نسبت به نفر سوم برخوردار هستید. همچنین معمولا روابط عاطفی این چنینی با توجه به این که صرفا بر پایه تجربه یک هیجان جدید و همچنین روابط جنسی شکل می گیرند دوام چندانی ندارند. چرا که هریک برای دیگری نقش یک وسیله رو بازی می کنند.

در ارتباط با اون خانم هم باید بدونید که اگر ایشون از متاهل بودن همسر شما آگاه باشند و با این همه دارند به رابطشون با همسر شما ادامه میدن، به مرور زمان همسر شما متوجه شخصیت پوچ این خانم و همچنین اون خانم متوجه ابزاری بودنش برای همسر شما خواهد شد.

بنابراین توصیه ما به شما این هست که به جای فکر کردن در مورد مسائلی نظیر طلاق و جدایی، با توجه به فرزندانتون به ریشه های ایجاد این مشکل فکر کنید و حتی از همسرتون بخوایید که با شما نزد یک مشاور خانواده یا تراپیست بیان تا خیلی ریشه ای تر مشکل بررسی و حل بشه.

سلام و وقت بخیر
من یک دختر ۲۶ ساله هستم و همسرم دو سال از من بزرگتره . ما ۵ ماهه ک عقد کردیم .یکی دوروز پیش بصورت کاملا اتفاقی دیدم همسرم توی واتس اپ با یه خانوم چت داشته و بعد هم بلاکش کرده,وقتی خواستم چتاشونو ببینم نذاشت و گفت این قضیه مال دوران مجردیمه ، هرچقدر ازش خواستم تاریخ چتارو نشونم بده اجازه ندادو حین جروبحثی که داشتیم چتارو از واتس اپش حذف کرد .
هر کاری کردم دیگه نتونستم بک آپ بگیرم و چتارو برگردونم . این قضیه باعث شد بیشتر گوشیشو چک کنم که نتیجش شد اینکه همسرم میرفته توی برنامه ی دیوار و به تمامی آگهی هایی ک مربوط به مسائل خانوما مثل اپیلاسیون ، لباس زیر ،لباس مجلسی ، کفشای زنونه بوده رو نگاه میکردم و به آگهی دهنده هاشون که خانوم بودن پیام می‌داده و بعدشم ردوبدل گردنه شماره و مابقی چت یا تلفن زدن به اون خانوما رو در واتس اپ ادامه می‌داده و باهاشون از این طریق ادامه رابطه رو برقرار میکرده . نزدیک به ۹۰تا دختر توی بلاکیای واتس اپش پیدا کردم که به همشون زنگ می‌زده علیرغم اینکه خیلیا جوابشو نمی‌دادن ولی بازم این کارو تکرار کرده .
ازش میپرسم خب چه لزومی داشته که به زنا و دخترای مردم زنگ میزدی ؟ اصلا وی میگفتی بهشون ؟ جوابش فقط اینه که خامی کردم بچگی کردم .
من با این مرد که تازه زندگیمو باهاش شروع کردم چیکار باید بکنم آخه؟؟؟

بنظر من تا زوده این رابطه رو تموم کنین این فرد بشدت بیماره و قرار نیست هیچوقت درست بشه و شما رو هم با خودش پایین میکشه

سلام .من ۸ سال ازدواج کردم و ۳۴ ساله هستم و همسرم ۳۷ ساله اس دو دختر ۴ و ۱ ساله دارم
شوهر من به هیچ عنوان اهل ابراز علاقه نیست.در حدی که من به یاد ندارم یک بار منو بوسیده باشه یا حتی به من گفته باشه دوست دارم .بسیار اهل قر زدن و قهر کردن است .الان مدت یک ماه است که برای کارش دفتر گرفته و یه دختر جون مجرد رو استخدام کرده و ساعت کاری بیشتری در محل کارش میمونه با این که کار مال خودشه ولی صبح خیلی زود خونه رو ترک میکنه و شب ساعت ۶ میاد خونه و تا موقع خواب دائم سرش تو گوشیه و حتی گلمه ای با من حرف نمیرنه .چند روز پیش داشت تو واتساپ چت میکرد که دید من متوجه شدم سریع بستش و صفحه دیگه ای رو گوشیش اورد .من گوشی رو چک کردم چیزی پیدا نکردم .باهاش حرف زدم عصبانی شد و بحثهای بی مورد و بی ربطی رو پیش کشید تا من ساکت بشم البته همیشه همین طور بوده و با سفسته بازی و داد و بی داد همیشه من رو ساکت میکنه . من سعی کردم باهاش حرف بزنم ولی اون اصلا اهل صحبت کردن و حل مشکل نیست و قهر میکنه اصلا به من احترام نمیزاره .تا حرفی میزنم به جای جواب میگه باز زر زدی ..بهش میگم تو اگه منو نمیخوای بریم طلاق بگیدیم میگه خوب برو ولی من توافق نمیکنم برو تا پدرت در بیاد تو راه دادگاه بچه هارم بهت نمیدم . حاظر به مساوره اومدن هم نیست .حتی قبول نمیکنه تا فرد مورد اعتماد که خودش تایید کنه بینمون بیاد مشکلمون حل کنه .چون من پدر ندارمو موقعیت ترک منزل و تنها زندگی کردن رو ندارم همیشه تو دعوا بهم میگهاگه اذیتی برو .و چون شدایط مالی خوبی داره همیشه میگه تو ناشکری و قدر زندگیتو نمیدونی برو خوشحال باش و زندگیتو بکن تو هیچی کم نداری . در صورتی که اصلا و ابدا به نیازهای روحی و عاطفی من توجه نمیکنه.نه خوش و بشی نه خنده ای نه تشکری فقط طاب کار ..واقعا خسته شدم تا الان تمام ایراد هاشو تحمل گردم ولی خیانت واقعا برام سخته نمیدونم باید چه گار کنم و حتی فکر کردن به این که بچه هامو نبینم اذیتم میکنه .اینم بگم پدر خوبی برای بچه هاست و این که رابطه جنسی ما کلا فقط و فقط با درخواست من بوده تا به حال و خیلی کم پیش میاد اون بخواد .با این تفاسیر لطفا.شما بگید چه کار کنم ؟

درود و احترام خدمت شما کاربر عزیز.

سوالاتی که برای بنده ایجاد شده این هست که:

آیا همسر شما از ابتدا به همین شکل بودن و هیچ گونه ابراز علاقه ای به شما نمیکردن؟ حتی در دوران آشنایی و عقد؟

نحوه آشنایی شما با ایشون به چه شکل بوده؟

آیا رفتار ایشون با اومدن بچه ها دستخوش تغییراتی شده یا خیر؟

با توجه به شرایط سنی و همچنین شرایط مالی و خانوادگی که دارید. بنده به شما پیشنهاد می کنم که از نقطه قوت ایشون یعنی توجه بی چون و چرا به فرزندانتون به نفع خودتون استفاده کنید. شما باید از این به بعد سعی کنید روی خودتون سرمایه گذاری کنید. در واقع خودتون رو به اندازه به لحاظ موقعیتی و مالی ارتقا بدید که همسرتون دیگه به شما به چشم یک فرد عادی نگاه نکنه. اینکه شما خودتون رو وقف زندگی کنید نه به نفع شماست و نه به نفع بچه ها. تمام بچه ها یک مادر و پدر شاد میخوان تا پدر و مادری ناراحت و گرفته.

مد نظر داشته باشید. از اونجایی که شما مادر فرزندانشون هستید، اهرم فشار دست شماست. بنابراین سعی کنید به جای گله کردن تمام قد از خودتون یک نسخه موفق تر بسازید.

اینکه همسر شما محبت کردن بلد نیست و یا ابراز علاقه نمیکنه و یا حتی برای رابطه جنسی این شما هستید که پیش قدم میشید میتونه ریشه در کودکی ایشون و ارتباط پدر با مادر این آقا داشته باشه.

من به شما توصیه میکنم که این مقاله سایت رو حتما مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

با سلام .وقتتون بخیر.
من ۲۳ ساله هستم و همسرم ۳۳ ساله.همسرم قبل من با شخصی ۴ سال رابطه داشته و به گفته خودش دوسال اول تصضمیم به ازدواج بود اما دو.سال بعدی هیچ حسی نبوده بینشون.و صرفا از لحاظ مالی ساپورت میکردتش. اوایل نامزدی درمورد اون دختر بهم گفته بود اما گفته بود شش هشت ماه پیش رابطه مون قطع شده ،درحالیکه من بعد از چند هفته عکس هایی از اون دختر در
گوشی همسرم دیدم.و تاریخ دقیق اون ها دقیقا به یک ماه قبل از اشنایی ما بود(چهل رو از اشنایی تا نامزدی ما طول کشید).و فهمیدم دروغ گفته.اما گفت که دقیق نمیدونه کی جدا شده و حتی قسم هم خورد.
و بعد ها بااصرار من گفت که دستش رو گرفته وهفت هشت باری بیرون رفته،وبرای دیدنش به شهری که دوساعت فاصله داره ،رفته.من واقعا تعجب کرده بودم که انقدر دروغ گفته بهم.
بعد از چندماه ازعروسی تلگرامش رو چک کردم و دیدم در لیست بلاک ها یک دختر … پیام داده .و این هم بلاک کرده.اما نمیدونم دقیقا این اتفاق کی افتاده ….و گفتم این چیه گفت پیام تبلیغاتی میداد منم برلاک کردم بدون هیچ جوابی.و بعد از این اتفاق گفت که تلگرامش رو حذف کنم.و اینستاشم حذف کردم.با توجه به بحث هایی در این مورد که داشتیم.
الان فقط واتساپ داره اما تمام پیام هایی که مشتری های خانم بهش میدن رو پاک میکنه و خیلی جالب بهم گفت نمیخوام واتساپم شلوغ بشه.و پیام های خاصی نیستن جز پرینت و غیره و اینا.
اما درکل خیلی خوب و عمیق من رو شناسایی کرده و تمام علایق و خصوصیات اخلاقی من رو میشناسه.
و باهمه اینها بهم میگه ،من و تو دیوانه ایم.سیاست نداریم.و هرچی در درون هست رو بروز میدیم.و برای همینه که زیاد کل کل میکنیم.
با همه اینها خیلی زود گریه میکنه.و کاملا داره نقش بازی میکنه یعنی مکر میکنه.مادرش هم همینطوریه.ووقتی حرف از طلاق و جدایی میزنم،خودزنی میکنه خیلی محکم.
از بس زده خودش رو روی یک چشمش باد کرده ست.و دم به دقیقه میگه عاشقمه دوسم داره.مهمترین و باارزش نترین شخص زندگیشم و غیره…
و من رو درحال حاضر کاملا گیج کرده بااین رفتار های ضد و نقیض و نقش بازی کردنش.
وخیلی ازم تعریف میکنه.و منیگه خیلی احساس خوشبختی میکنه بامن .و
من کاملا گیج شده م. من میدونم ته دلش کسی هست.و شاید هم داره باکسی حرف میزنه ،نمیدونم.اما چجوری میتونم بفهمم این رو.خیلی عذاب میکشم.

سلام میکنم به شما سرکار خانم نور محمدی.
از مسئله اختلاف سنی زیادی که میان شما و همسرتون هست سعی می کنم بگذرم. اما بدونید که بی تاثیر نیست.

شما مرتکب دو اشتباه شدید. اول اینکه شما در دوران نامزدی که بهترین موقعیت برای شناخت فرد مقابل هست متوجه این موضوع شدید اما متاسفانه به سادگی از کنارش رد شدید. این در حالیه که در مسئله ازدواج باید نسبت به هرگونه تردیدی که دارید و رفتار عجیبی که ار طرف مقابلتون میبینید بی تفاوت نباشید.

مسئله بعدی این هست که شما خیلی خودتون و همسرتون رو تحت تاثیر گذشته این آقا قراردادید که اصلا کار صحیحی نیست و با توجه به گذشتی که در دوران نامزدی داشتید ادامه مشاجره در مورد گذشته این آقا صرفا میتونه روند بهبود زندگی و رشد رو از شما و همسرتون بگیره. تا اونجایی که دیگه در زندگی حرف مشترک مثبتی برای گفتن باقی نمیمونه مگر در زمینه پرداختن و کنکاش کردن گذشته.

به خاطر داشته باشید که در یک زندگی مشترک برای رشد و موفقیت خیلی مهم هست که طرفین به این درک برسن که طرف مقابلشون اونها رو باور داره. شما هر قدر که حس بی اعتمادی بیشتری رو نسبت ب ایشون انتقال بدید ضمن ناراحت کردن خودتون ایشون رو هم بیشتر به این سمت سوق میدید.

در زندگی مفهومی به نام حیا به شدت مهم هست:

انسان با حیا کسی است که نه به حریم روانی دیگران تجاوز میکنه و نه اجازه میده کسی به حریم روانی اون تجاوز کنه.

آیا زندگی هیچ جنبه دیگه ای نداره جز پرداختن به گذشته و اتفاقات بد؟

با همسرتون صحبت کنید و سعی کنید متوجه بشید که زبان عاطفی همسر شما چیه میتونه باشه. گاهی افراد با هدیه، گاهی با توجه زیاد و … می تونن مجددا توجه خاصی به زندگی و شریک عاطفیشون داشته باشن.

بنده به شما پیشنهاد می کنم به جای اینکه حریم امن همسرتون رو خدشه دارم کنید و مدام به واسطه شک و تردیدی که به ایشون دارید، اون حریم رو نقض کنید، سعی کنید روی توسعه فردی خودتون کار کنید تا دوباره در زندگی یک هدف باشید نه صرفا وسیله ای برای برآورده کردن یک سری از نیازها.

همچنین از همسرتون خواهش کنید تا همراه شما به مشاوره بیان تا طی چندین جلسه مشکل بررسی و حل بشه.

سلام خانمی۴۰ساله هستم۲فرزند دارمیک پسر۱۷ساله ویک دختر۱۳ساله.همسرم۴۷سالشه.۲۱ساله ازدواج کردیم.از ۴سال پیش فهمیدم که خیانت میکنه وبه مرور فهمیدم از سالها پیش این کار رو میکرده،چون خیلی بهش اعتماد داشتم هیچوقت نفهمیدم که خیانت میکنه. فرد خاصی وثابتی در میان نیست.هر چند ماه وچند بار رابطه فرد رو عوض میکنه و وابستگی نداره.بارها دعوا کردم،صحبت کردم،خواهش کردم،مریض شدم،فایده نداشته وبه کارش ادامه میده.البته کلی معذرت خواهی میکنه وابراز پشیمونی وانکار.همیشه میگه عاشق منه وبدون من نمیتونه زندگی کنه.واقعا به غیر از این مشکل ،مشکلی نداریم.واقعا نمیدونم باید چیکار کنم.لطفا راهنمایی کنید.

با سلام.

با توجه به سن همسرتون باید دقت داشته باشید که افراد در این سن بعضا به ذهنشون میرسه که کارهایی رو انجام بدن که تا به حال انجام ندادن.

اما موضوع این هست که شما میفرمایید: بارها دعوا کردم،صحبت کردم،خواهش کردم،مریض شدم،فایده نداشته وبه کارش ادامه میده

یعنی شما انتظار دارید با مثلا دعوا کردن یا مریض شدن شما مشکل حل بشه؟!!!!!!!!!! هرگز.

این دست از رفتارها نه تنها نمیتونه مشکلی رو حل کنه بلکه موجب فاصله گرفتن هرچه بیشتر همسرتون از شما میشه. چرا که دارید با این رفتارها به وی ثابت می کنید که من در شرایط بحرانی توانایی کنترل زندگی مشترک و بهبود اون رو ندارم.

توصیه من به شما این هست که با ایشون مانند یک دوست صمیمی به صحبت بنشینید و بدون اینکه احساس مادرگونه ای نسبت به صحبت های ایشون داشته باشید، اجازه بدید با شما صحبت کنه و به دغدغه های ذهنیشون در ارتباط با شما بپردازه.

دقت داشته باشید که نحوه ابراز احساسات در مردها کاملا با خانم ها متفاوت هست. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که به سادگی به اصلی ترین مشکلاتی که در زندگی مشترک با شما داره اشاره کنه.

شاید بهترین راهکاری که میشه برای شما استفاده کرد این هست که از تمام تلاش ها و نکات مثبتی که در همسرتون وجود داره تشکر و قدردانی کنید. اونقدر به اینکار ادامه بدید که ایشون احساس کنن همچنان برای شما هنوز هم خاص و جذاب هستن.

به کارهایی که همسرتون به اون علاقه داره دقت کنید و سعی کنید اون کارها رو با هم دیگه و در کنار هم انجام بدید. به سفرهای کوتاه و دو نفره برید بدون حضور بچه ها و سعی کنید در تمام این فعالیت ها قدردانی رو فراموش نکنید.

سلام
من نه ساله ازدواج کردم هیچ عشقی نبود بعدها متوجه شدم که پدر و خانواده پدریش هم شدید مخالف بودن چون ازدواج فامیلی رو بیشتر میپسندیدن ، عشق به دختر عموش و ازدواجش و عشق های گذراش
تقریبا ۵ماه پیش خیلی اتفاقی متوجه پیامک صمیمی با یه خانمی شدم بعد ۲هفته که شدیدا تو خودم بودم با بیان شدیدا ملتمسانه که پناهم تویی هر چند بابت پیام هیچ توضیح وهیچ ابراز پشیمانی ای رابطه صمیمی پیدا کردیم به من گفت که اعتمادتو جلب میکنم.دیگع نگاه به گوشیش نکردم که چیز جدیدی پیدا کنم حالم بد بشه ولی همیشه میخواستم به خودم ثابت کنم من اشتباه میکردم حی وسوسه چک گو شی رو داشتم.
تا اینکه دوباره دیدم تو پیامکش به نفر گفته دیدی چه راحت شماره تو گرفتم
یا تو تلگرام به یه شخص دیگع نوشته سلام چطوری خوبی؟دوباره حالم بد سده الن نمیدونم بابد چه کار کنم واکنش صحیح چیه ع
در ضمن بگمالان خیلی هم دوسش دارم ولی به نظرم هم کفو هم نیستم دوتا هم بچه دارم
مثلا:تو مسافرت اهش همیشه منو از صبح تا شب خونه یکی میذاره میره با رفیقاش عشق و حال ما هم همیشه ۹سال سر این موضوع دعوا داریم
پا بده مواد
یا مشروب…میگه مرد باید همه کار هیچ کاره باشه
پ

با سلام.

فکر نمی کنید بعد از ۹ سال و با دو تا بچه خیلی دیر به این تفکر رسیدید که شما هم کفو هم نیستید؟!!!

قطعا برای شما خیلی سخته که متوجه بشید کسی رو که دوسش دارید به شما خیانت کرده. در واقع دوست داشتن به شما به لحاظ احساسی این اجازه رو نمیده که باور کنید به شما خیانت شده.

اما امروزه ما باید خیانت رو به عنوان یک بیماری اثر جدید بپذیریم و به جای اینکه بخواییم این بیماری رو با جدایی درمان کنیم با اون منصفانه و علمی برخورد کنیم.

در واقع جدایی به دلیل خیانت آخرین نسخه ویژه آن دسته از آقایونی است که خیانت به صورت ریشه در اونها وجود داره که این نیز خودش بر میگرده به دوران کودکی افراد. به عنوان مثال مردی که در سن ۱۵ سالگی شاهد خیانت پدرش به مادر خودش بوده قطعا این مسئله میتونه ریشه های خیانت رو در بزرگسالی این کودک تقویت کنه.

اضافه کنم که بر خلاف توقع بسیاری از خانم ها که دلیل اصلی خیانت رابطه جنسی هست؛ باید عرض کنم که تحقیقات امروزه خلاف این رو نشون میده. چرا که اکثر آقایون به دلیل عدم دریافت احساس عاطفی مناسب و با کیفیت درگیر خیانت میشن.

بنده پیشنهاد می کنم سه موضوع زیر رو در اسرع وقت در رابطه با همسرتون آغاز کنید:

۱٫ قدردانی کردن
۲٫ حمایت همه جانبه
۳٫ ایجاد راه هایی که به مرد احساس برنده بودن رو در منزل و در کنار شما انتقال میده.

فراموش نکنید که برای آقایون خیلی مهمه که پس از تنش های روزانه وقتی که وارد محیط خونه میشن اون محیط بتونه برای وی احساس آرامش رو فراهم کنه تا با موجی از انتقادات و تنش ها مواجه بشه.

به عنوان مثال اینکه شما همسرتون رو برای مسئله ای کاری و یا خانوادگی مورد سرزنش قرار بدید در واقع دارید به ایشون این حس رو میرسونید که شما بازنده هستی در این مسائل. وقتی که مرد در کنار شما احساس یک فرد شکست خورده رو پیدا میکنه این میتونه زمینه های خیانت رو در وی تقویت کنه.

سلام
موضوعی که وجود داره اینه که مادر من به به همسرم شک داره و مدام درباره این موضوع باهام حرف میزنه و حرفاش به شدت روی رفتارم تاثیر میزاره و حال خودمم بد میکنه با اینکه من میدونم همسرم مشکلی نداره ولی باعث شده من آرامشم رو از دست بدم مادرم همیشه با بقیه مقایسش میکنه و من هرچی بگم میگه که تو ساده ای و زود ناراحت میشه ازم واقعا نمیدونم چطوری رفتار کنم که هم مادرم ناراحت نشه!هم آرامش برگرده!

با سلام.

مشکل بسیاری از زوجین در کشور ما این هست که هنوز به بلوغ عاطفی نرسیدن و بدون اینکه علم ازدواج رو داشته باشن، وارد زندگی مشترک میشن.
شما به هیچ عنوان حق ندارید مشکلاتی که در زندگی مشترکتون رخ میده رو برای افراد حتی پدر و مادرتون شرح بدید و یا حتی اونقدر همسرتون رو کوچیک کنید که دیگران به خودشون اجازه بدن در مورد زندگی مشترک شما نظر بدن.

سوالی که ایجاد میشه این هست که اگر معیار حال خوب شما و یا حتی قضاوت شما در مورد همسرتون حرف دیگران هست، پس چرا ازدواج کردید؟!!!

شما قرار نیست مادرتون رو راضی کنید و یا تلاش کنید که ایشون ناراحت نشه. شما فقط باید خیلی محترمانه ایشون رو توجیح کنید که در زندگی مشترک شما دخالت نکنن.

همچنین توصیه میکنم که روی حرمت نفس خودتون کار کنید. تا زمانی که ما بخواییم برای حرف دیگران زندگی کنیم فقط با مرگ هست که به آرامش می رسیم.

سلام من ۲۱ سال و همسرم۲۷ سالشه دوسال ازدواج کردیم متوجه خیانتش یک ماه پیش شدم که اشناییش با خانوم به دوران مجردیش برمیگشت
اون خانومم یکبار ازدواج و طلاق گرفتن از اونجایی که رابطه خیلی خوبی باهم داریم و اون واقعا چیزی برای من کم نگذاشته خیلی زندگیمو دوست دارم برام توضیح داد که چرا اینکارو کرده و ابراز پشیمونی کرد و ازش که سوال کردم گفت هیچ مشکل و کمبودی تو زندگی ندارم خودش قبول داره که چیزی براش کم نذاشتم و اصلا قابل مقایسه با اون خانوم نیستم واقعا ما هیچ مشکلی نداریم از تمام جوانب چیزی براش کم نگذاشتم اما میترسم که این کار عادت شده باشه براش چون این رابطه قدیمی هست رها کردنش حتما خیلی سختع و احساسم بهم میگه هنوز تموم نشده و فکر میکنم درسته نمیدونم چکار کنم به هیچ عنوان به جدایی فکر نمیکنم فقط میخوام که کس دیگه ای تو زندگیم نباشه چه کنم؟

با سلام.

اینکه خود فرد ابراز پشیمونی کنه اصلا کفایت نمیکنه. ایشون باید با شما نزد یک تراپیست بیان و تراپیست تایید کنه که ایشون آیا مجددا خیانت میکنه و انگیزه خیانت رو داره یا خیر. حرف خود فرد خیانت کار اصلا ملاک نیست.

با سلام
بنده ۱۵ سال با همسرم هست زندگی میکنم و دو فرزند دختر و پسر دارم . حدودا ۶ سال پیش تصمیم به ادامه تحصیل داد و کارشناسی گرفت و نزدیک حتی ۵ روز تنها گذاشت منو و بچه هام رفت جایی که نه جواب تلفن میدتد و کسی میدونست کجاست . و بعد از بازگشت حتی به اصرار که بریم طلاق بگیریم . ولی با اصرار و صحبت منصرف شد . الانم که سمتش رفته بالا منو دیگه هم سطح خودش نمیدونه .مثل کارگر محل کارش برخورد میکنه . و پیجش هم همه فالورهاش همه زنهای جلف و مطلقه هست . دارم داغون میشم . و وقتی هم از سرکار میاد و یا در خانه حضور داره مدام با گوشیه تو اینستا و چت هست نمیدونم طلاق بگیرم بچه هام اسیب روحی میبینند و نابود میشند و اگر هم بمونم دارم نابود میشم . هر موقع هم خواستم بشینم باهاش صحبت کنم . میگه حرفات تکراریه و عصبی میشه و میگه چرت میگی. ارزو دارم به خودش بیاد . عاشق زندگیش و بچه هاش باشه . کمکم کنید مقدور هم نیست برم پیش یه مشاوره یا روانشناس

با سلام و احترام.

نکته ای که وجود داره و شما باید بهش دقت کنید این هست که؛ حضور شما در چنین زندگی مشترکی لزوما به نفع بچه ها نیست. هیچ بچه ای دنبال بی مهری پدر نیست. هیچ بچه ای دوست نداره در کنار مادری سرخورده و ناراحت بزرگ بشه.

چاره کاره شما یک زوج درمانی است. در صورتی که همسر شما تمایلی به این کار نداره شما چاره ای جز جدایی ندارید. در غیر این صورت مهر مادری شما نه تنها موجب نابودی شما میشه بلکه باعث میشه که اون بچه ها هم در محیطی متشنج و ناراحت کننده بزرگ بشن که این مسئله اصلا به نفع اون ها نیست.

بچه های شما از شما و همسرتون الگو میگیرن و همین الگو در آینده و در زندگی های مشترک خودشون نیز پیاده می کنن.

سلام خانم ۳۳ ساله و شوهرم۳۵ سالش هست.۸ساله باهمسرم ازدواج کردم .دختر ۴ساله دارم.همسرم تو زندگیمون برامون چیزی کم نزاشته.از هرلحاظ عالی هست،فقط ابراز محبت بلد نیست یاخودش نمیکنه.ولی در قبالش من هیچی کم نزاشتم.احترام،عشق….تواین همه سال چند ساله احساس خیانت از طرفش میکردم.ولی چیز اثبات شده ای ندیدم.همه،حتی مشاورهم میگفت ساخته ذهن خودته.اون مشکلی نداره.البته خودم تنهایی مشاوره میکردم.تا چند ماه پیش وارد مجازی نمیشد،ولی دوماهه اعتیاد پیدا کرده،واسه نهار نمیاد خونه.هی میگه کی میری خونه مامانت،تصمیم گرفتم کنترلش کنم.وقتی خونه نبودم ضبط صدا گذاشتم.متوجه حضور کسی شدم.بااین حال عاشقشم، هنوز سکوت کردم،تاسند محکم گیر بیارم.همیشه میگفتم،همون لحظه طلاق میگیرم،ولی میبینم دوسش دارم،نه میتونم جدا شم،نه تحمل کنم!البته خودش میدونه خیانت چقدر برام درد اوره.حالا شما بفرمایید چه کنم؟؟؟

با سلام و احترام.

در ابتدا از شما تشکر می کنم که مختصر و مفید به اصل ماجرا پرداختید.

بنده باید به چند موضوع مهم اشاره کنم.

اول اینکه شما یک دختر ۴ ساله دارید. سوالی که برای بنده ایجاد میشه اینه که آیا با اومدن بچه از میزان توجه و محبت شما نسبت به همسرتون کاسته شده یا خیر؟

مسئله بعدی این هست که شما می فرمایید من هیچی کم نذاشتم. اما باید بدونید که ممکنه این صرفا نگاه شما باشه اما شاید اگر از همسرتون بپرسید و با ایشون ارتباط برقرار کنید متوجه بشید که اینطور نیست و ایشون در ارتباطشون با شما جنس کمبودهاشون با شما تفاوت داره.

در نظر داشته باشید رفتارهایی که از همسرتون داره سر میزنه نمیتونه لزوما به این معنا باشه که ایشون داره خیانت میکنه. بلکه میتونه بیانگر این مسئله باشه که ایشون در آستانه خیانت قرار دارن.

همچنین شما فرمودید که ایشون محبت کردن بلد نیستن یا به اندازه ای که مد نظر شماست ایشون محبت نمی کنن. اما این موضوع رو باید بدونید که تفاوت های ذاتی بین آقایون و خانم ها وجود داره که این تفاوت ها باعث میشه که تعریف هریک از کلمه (محبت) متفاوت باشه.

شاید از نگاه همسر شما محبت فقط همین باشه که طبق فرمایش خودتون (در زندگی چیزی براتون کم نذاشته). اما از نگاه شما محبت میتونه وقت گذاشتن، توجه و … باشه.

با توجه به توضیحات شما، توصیه ای که براتون دارم اینه که به جای اینکه بخوایید ایشون رو کنترل کنید و فضای خونه رو براشون ناامن کنید، بنشینید و با خودشون صحبت کنید تا به این مسئله پی ببرید که چرا ایشون در کنار شما احساس خوبی ندارن؟!!!

یادتون باشه گفتگوی سالم و سازنده شما با همسرتون از هر گونه مشاور و یا مشاوره ای بهتر خواهد بود.

این مقاله از سایت رو حتما مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

سلام
من ۱۸سالمه نامزدم ۲۵سالشه یه ساله که عقد کردم نامزدم قبل عقدمون چندین بار بهم خیانت میکرد خودم میدیدم که با دخترا درارتباطه وقتی بهش میگفتم گردن نمیگرفت. حتی داخل عقدهم چندین باردیدم. ۷ماه بود که عقد کرده بودیم فهمیدم که چیزی داره ازم مخفی میکنه فهمبدم داره بهم خیانت میکنه. اینستاش رو گوشیم وصل کردم وقتی با دختره چت میکرد داخل اینستا من میتونستم اس هاشون بخونم دیدم که با یه دختر حدودن سن ۲۵سال یا به بالا در ارتباطه حتی باهم ارتباط جنسی هم داشتن دختره هم میفهمید که این متاهله ونامزد داره.از اس هاشم فهمیدم به دختره زیاد محل نمیده اخه بهش میگفت دیگه نمیخوام باهم باشیم من فهمیدم تو با فلانی درارتباطی من بهت گفتم از بس دوستت دارم جونمم بهت میدم ولی از کنار خیانت نمیتونم راحت رد بشم. از اس هاشون اسکرین گرفتم نشونش دادم بهش گفتم گردن نمیگرفت میگفت اینا کی بهت گفته اینا دروغه این اس ها. بعد گفتم که اینستات خودم روگوشیم وصل کردم باهم بحثمون شد حتی خانوادمم با خبر شدن.. دیگه مجبور شده بود بگه جریان رو بهم گفت دیگه تکرار نمیکنم فقط ابرو مو پیش خانوادت نبر بگو بهشون این اس ها مال من نبوده اشتباه شده. ولی بازم دوباره خیانت هاش تکرار کرد بازم بحث.. دوروز پیش بازم فهمیدم که داره بهم خیانت میکنه حتی براشم استوری میزاره مخاطبانش فک میکنن واسه من گذاشته ولی دراصل واسه دختره گذاشته. دختره کلیپ درست کرده روعکسش براش فرستاده اینم گذاشتم استوری که مرسی عشقم نفسم. فدات خانومی که کنارمی همیشه ب فکرمی… من بهش گفتم من که درست نکردم میگه من خودم درست کردم گذاشتم تا تو غافلگیر بشی.. ولی بلد نیست بعدم حوصله ی اینکارا نداره همیشه میگه من براش درست میکنم بعد من فهمیدم داره دوباره خیانت میکنه ساعت ۳شب رفتم پروفایل واتساپش رو حرف اول اسم خودم گذاشتم یه ۱۰دقیقه شد دختره از بس زنگ زد اس داد تا نامزدم فهمیدم سریع پروفایل عوض کرد گفتم چرا عوض کردی گفت حرف اول اسمت نزار یه عکس عاشقانه بزار گفت که من میدونم تو اینو میزاری فک میکنی من دوست دختر دارم تا پروفایل رو ببینه بفهمه دیگه اسنده ولی من ندارم…. کلا ازدهنش دراومد خودشم فهمید که من میدونم ولی به روم نمیارم اسم دختره هم داخل گوشیش به اسم پسر سیو کرده که من نفهمم ولی استوری هاش همش عکس دختر میزاره من یه بار استوریش دیدم عکس دختر بود نوشته بود رفیق فابم تولدت مبارک… دختره زیاد سنی نداره زیر ۲۲سال میشه…. میدونم اگه ب نامزدمم بگم بازم گردن نمیگیره دوباره سر خودم خالی میکنه واقعا دیگه نمیدونم چکار کنم خسته شدم دیگه دارم کم کم ازش زده میشه ازش خسته میشم هرگونه محبتی که بگی در حق این انجام دادم هیچییی واسش کم نزاشتم هر روز بیشتراز دیروز دارم بهش محبت میکنم تا از اونا کنده بشه سمت این چیزا نره ولی هیچی.. تازه گاهی اوقات هم بهش گفتم طلاق میگیرم میگه برو بگیر بسلامت. میگه خودت الکی زندگیت خراب میکنی هیچی نیست من باکسی نیستم.. خانوادش خیلی منو میخوان منو روچشماشون میزارن خودشم خیلی منو میخواد اصلا ب اسم صدام نمیزنه همش عزیزم یا گلم میگه حتی از نظر مالی نمیزاره کمبودی داشته باشم. تنها مشکلش همینه واقعا دیگه نمیدونم چکار کنم میترسم اخر این دوستیا به ازدواج دوباره باشه یعنی زنی دیگه بگیره اخه داخل خانوادشون اتفاق افتاده..چندین بارم باهاش حرف زدم گوش میکنه یه ماهی بگذره دوباره تکرار میکنه.
ممنون میشم کمکم کنید🙏🏻

با سلام.

با توجه به ۳ فاکتور:

اختلاف سنی شما و همسرتون

ازدواج شما در سن نامناسب

بی توجهی شما به خیانت همسرتون در دوران عقد

میتونیم نتیجه بگیریم که ازدواج شما از پایه اشتباه و غلط بوده.

شما لا به لای صحبتاتون به موضوع مهمی اشاره کردید. یعنی ازدواج مجدد که در داخل خانودشون هم اتفاق افتاده. این مسئله نشون میده که ریشه این رفتار همسر شما بیشتر در دوران کودکی و خانواده این آقا است.

شما باید از همسرتون درخواست کنید که همراه شما به یک تراپیست مراجعه کنه تا تراپیست بررسی کنه که آیا همسر شما علاقه ای به ترک خیانت داره یا خیر. در صورتی که تراپیست احساس کرد که ممکنه همسر شما مجدداً خیانت خودش رو تکرار کنه شما چاره ای جز جدایی ندارید.

اکیدا توصیه میکنم در این شرایط بچه دار نشید.

این مقاله از سایت رو حتما مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

سلام .شوهردوستم سالیان سال تنوع طلب وخیانت کاره .باوجوددرآمدبالا برای زن وبچه خیلی خسیس وبیرون خونه خیلی لارژ .تلفنهای شب ونیمه شب وپیامهای عاشقانه زنان ویاشعرهای عاشقانه شوهربه آنها وسریع پاک میکردباتمام مدارک مرتب با زن وبچه دعوامیکردو۳ماه ۴ماه قهرمیکرد وحتی ضروریات زندگی نمی آوردوبادادوبیدادودعوامنکرخیانت میشه میگه توهم زدی .برای من حرف درمیآوری .با آبرومن بازی میکنی .حرف زیادی نزن.حرف بی ربط نزن. ظاهر مذهبی ونسبتا موجه نمیتونه ثابت بادرآمدخیلی بالایی که داشت ودارد این خانم چکارکنه ؟

درود.

در صورتی که این خانم به بهترین شکل ممکن تونسته باشه خیانت همسرشون رو اثبات کنه و با این همه باز هم همسرشون انکار میکنه، چاره ای جز طلاق نیست. مد نظر داشته باشید ما حق قضاوت نداریم و بحث اثبات خیانت از اهمیت بسیار زیادی برخورداره.

خسته نباشید.بابت پاسخگویی متشکرم.اول اینکه تاحدودی رابطمون تحت تاثیر وجود دخترم قرارگرفته واینکه شما میفرمایید باهشون ارتباط برقرار کنم ،بنده درمورد کمبودها وانتظاراتش از رابطه عاطفی وجنسی سر صحبت رو بازمیکنم.ولی ایشون هربار اعلام رضایت از هر لحاظ میکنند ومنکر عدم احساس آرامش در کنار ما هستند.درآخرین صحبتمون درهمین موردایشون قسم وتاکید برمتعهد بودن دارند.(درحالی که گفتم صدای خانمی در ضبط صدا بود)باید به این نکته هم اشاره کنم که بنده بسیارزودرنج هستم،اصلا نمیتونم خودم را اصلاح وکنترل کنم وخودم رو قوی وبااعتماد بنفس نشون بدم ومساله بعدی اینکه همیشه درمورد دارایی نقدی باوجود درک من درمورد دخل وخرجمون مخفی کاری دارند ویا هر وقت درخواستی مبنی بر اینکه که قسمتی از اموال رو به نام بنده کنند تا امنیت مالی داشته باشم ،سرباز میزنند.ممنون میشم نظرتون رو بدونم🙏

سلام مجدد خدمت شما.

با توجه به اینکه فرمودید رابطه شما تحت تاثیر حضور دخترتون قرار گرفته باید میزان تخریب رو ارزیابی کنید. باید بررسی کنید که از چه لحاظی تحت تاثیر قرار گرفته؟ آیا توجه زیاد شما روی دخترتون موجب شده که میزان و کیفیت توجه شما به همسرتون کاهش پیدا کنه یا خیر؟

من به سه بخش مهم از صحبتاتون اشاره می کنم:

۱٫ زود رنج بودن شما۲٫ اینکه به همسرتون گفتید من صدای خانمی رو شنیدم۳٫ اینکه به بهانه تامین امنیت مالی ا ایشون خواستید بخشی از اموال رو به نام شما بزنن

شما طبیعتا با تکیه به زود رنج بودنتون این فرصت رو از همسرتون میگیرید که بتونه با شما صحبت سازنده ای داشته باشه. شاید همین زود رنج بودن شما موجب شده که ایشون برای عدم بهم ریختن فضای خونه از انتقاد کردن و گفتن بعضی از مسائل خودداری کنن.

اینکه شما به همسرتون گفنید که صدای خانمی رو شنیدید کار بسیار زشتی کردید. شما هیچ وقت نباید قضاوت کنید و بدون اینکه با چشمای خودتون ببینید شروع به قضاوت کنید. حتی اگر قضاوت شما به درستی هم صورت گرفته باشه باز هم شما نباید با گفتن این موضوع امنیت و آرامش رو از ایشون و خونه ای که دارن درش زندگی می کنن بگیرید. با اینکار خونه به جای اینکه مامن امنی برای شما و همسرتون باشه برای ایشون مصداق یک پادگان نظامی خواهد بود که همه چیز زیر نظره.

اما اینکه می فرمایید باید چیزی رو با توجیه تامین امنیت مالی به نام شما بزنن برای بنده قابل درک و پذیرش نیست. اگر تمام ثروت همسرتون هم برای شما باشه اما شما در زندگی آرامش نداشته باشید اون ثروت برای شما هیچ ارزشی نخواهد داشت.

بنده احساس میکنم شما هدفتون از زندگی هنوز مبهمه.

آیا بهتر نیست به جای دستگاه شنود گذاشتن و رفتارهایی مثل زود رنج بودن که با اخلاق مورد نیاز برای یک زندگی مشترک فاصله داره بیایید و مشکل رو به صورت ریشه ای حل کنید؟!!!

مجددا تاکید میکنم وقت بگذارید و اگر واقعا دنبال بهبود زندگی مشترکتون هستید این مقاله رو مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

اقای عباسی چیزی که میگم شاید بی ربط باشه من۲۲سالمه اماتا الان من توزندگی واقعیم. بادختری نبودم وادمی بودم که همیشه از شروع رابطه ی عشقی وعاطفی وپیامدهای بعدش میترسیدم.واینکه بلدنیستم بایکی رابطه برقرارکنم.ازیه طرف هم خوشحالم چونکه پیرامون وقصه های عاشقانه ی زیادی شنیدم ودیدم که با پایان تلخی وعذاب اوری به اتمام رسید واینکه تونستم ازادمای دوراطرافم که همون دوستام هست تجربه وپندبگیرم که هررابطه ای سالم نیست اما ازطرفی میترسم توزندگیم همیشه تنهابمونم و این تنهایی طولانی تربشه…

پاسختون رو در بخش دوم سوالی که مطرح کردید قرار میدم.

سلام آقای عباسی بزرگوارنمی دونستم جواب نمیدید وعلت جواب ندادنتون هم نمی دونم ممنون میشم بفرمایید

با سلام و احترام.

به سوالی که مطرح فرمودید پاسخ داده شد. لطفا کامنت ها رو ملاحظه کنید.

سلام وقتتون بخیر آقای عباسی.
ای کاش جواب منم بدید..خیلی دوست دارم نظرتون رو بدونم.
تشکر

درود وقتتون بخیر.

بنده از جانب شما سوالی دریافت نکردم!

سلام اقاى عباسى خسته نباشيد
چرا جواب منو ندادين ؟🥺
هرروز ميام چك ميكنم بخدا …
مشكل من اينه ك با يه اقايى دوستم ٤ساله
اختلاف سنيمونم ٣ساله ، قصدشونم ازدواجه كل خونواده ش ميدونن و بامن درارتباطن ! ولى خونواده ى من ب دليل شرايط مالى و كار راضى نشدن
ايشون اوايل دوستى دروغايى راجب خودش و خونواده ش گفته بود
ي مدت بعدم رفته بودن كافه تولد دوس دختر دوستش ك از من پنهان كرده بود
وقتى فهميدم انكار كرد ك من بت گفتم
بعد دوباره گف ميدونستم ناراحت ميشى
راجب گذشته شم و رابطه هاشم خيليييى دروغ گفته جورى ك هر دفعه ي داستان تعريف ميكنه
با يكى از همكلاسياى دخترشونم ارتباط داشت
ك من خبر نداشتم
يبار پيشش بودم ديدم دختره جواب داد ن
من گفتم چى ن
ديدم استوريشو ريپلاى كرده از منم متنفرى ؟
خلاصه كلى ناراحت شدم
ك گف بخاطر جزوه و ايناس
همينجورى پنهون كارياى ريز ريز داره
ك منجر شده من فك كنم داره خيانت ميكنه
خيلييييم بش گفتم از دروغ و خيانت بدم مياد
بنظر شما چكار كنم ؟

درود خدمت شما.

بنده فکر می کنم اولین بار هست که پیام شما رو دریافت می کنم. در هر حال بابت تاخیر ایجاد شده از شما پوزش میخوام.

اما پاسخ خیلی ساده است. شما باید هرچه زودتر این رابطه رو تموم کنید و تمرکزتون رو روی روابط بهتر با افراد سالم تر بگذارید.

وقتی که شما دنبال صداقت و تعهد هستید چطور تمرکزتون رو روی فردی گذاشتید که نه صداقت داره و نه تعهد!!!

موفق باشید.

اقای عباسی ،بعد از چندسال متوجه خیانت همسرم شدم که دو سه سال خانمی راصیغه کرده بود و من به خاطر اعتماد و رابطه عاطفی خوبی که با همسرم داشتم متوجه نشدم ،با این که همه علایم رو داشت حالا که فهمیدم با وجود سه فرزند ،همسرم میگه خیلی ناراحتم که تو فهمیدی وچه اشکالی بود توی زندگی وقتی تو نمی دونستی ؟
در صورتیکه در اون مدت عملا دیگه به من از هیچ لحاظ کاری نداشت .و الانم میگه تو و زندگی رو خیلی می خوام اما از خودم بدم میاد که نمی تونم این کار رو ترک کنم ،
تو ی اون مدت خیانت با اون زن ،منم خیلی درگیر کارو بچه ها بودم و متوجه نمی شدم .هر دو در سن میانسالی هستیم ،چه کارکنم طلاق بگیرم یا راهی هست ،زندگی مو دوست دارم

با سلام.

این مقاله سایت رو حتما مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

ایاداشتن یک (عشق یایک همسر که متعهدبه زندگیشه احساس عاطفی داره مسئولیت پذیره عاشقه همسرشه وکارهایی برای خوشبختی وخوشحالیه همسرش انجام میده)
خیلی افتخارداره ؟
چون خانواده های دهه۴۰یا۵۰یا۶۰بهش میگن زن زلیل بودن
ایا باهمه ی اون چیزا ای دورشون پلانتزکشیدم میشه اسمشوگذاشت زن زلیل بودن چون اگر بخوای نگاه کنیم وروراست باشیم مردا همیشه تواینکارا ازدختر سرترن وهمیشه اولین گام روخودشون برمیدارن

با سلام.

قطعا ارزش هایی مثل صدات و تعهد اون هم زمانی که متعلق به یک نفر باشه باعث افتخاره.

اینو بدونید که نظر شخصی دیگران هیچ اهمیتی نداره.

ما نباید به دیگران اجازه بدیم تا در مورد زندگی مشترک ما و همچنین در مورد احساسات ناب و پاک ما اظهار نظر کنن.

پیروز باشید.

سلام اقای عباسی بین کامنت هایی ک خوندم شما به اختلاف سن صحبت تاکید دارید میخواستم ازتون بپرسم من خودم ۱۸ سالمه و نامزدم یعنی خاستگارم ۲۶ سالشه و اگه بتونیم با اختلاف سنمون کنار بیایم، آیا این فاکتور در آینده ک رابطه ما جدی تر بشه اختلالی ایجاد نمیکنه ؟؟؟
لطفا راهنماییم کنید

با سلام.

قطعا مشکل ساز خواهد شد. ۱۸ سالگی اصلا سن ازدواج نیست. بازه زمانی ازدواج ۲۶ تا ۳۵ سالگی است.

موفق باشید.

سلام من سوال دارم چطور میتونم بپرسم؟

با سلام.

کامنت کنید یا درخواست مشاوره بدید.

اقای عباسی …
عقیده وباورومنش من نسبت به جنس مخالف خیلی منفیه درحدی که همیشه خیانت ها روازجانب دخترا می بینم ومخالف دیدگاه دختراییم که ادعامیکنن معصومن ودنبال رابطه ی امن هستن وخودشون خیانت نمیکنن وازطرف مرداهمسرموردعلاقشون موردخیانت قرارگرفتن البته همه دخترا نه اما درصد زیادشون همیشه مردومتهم به خیانت میکنن وخودشون روتبرعه میکنن واین تاحدودی منو از رابطه های عشقی وزناشویی دورکرده این حق روبهم میده که حال موجود خودم ووضعیت که الان دارم رودرک کنم
شمابگین باحرف مخالفید یاخیر
اگرمخالفیدچرا واگرخیر چرا؟

با سلام و احترام.

همه چیز ریشه در باورهای ما داره. دقت داشته باشید عرض کردم باورها نه تفکرات ما. چون باورها همون افکاری هستن که بارها و بارها ما در ذهن خودمون تکرارشون می کنیم. شما باید مراقب باورهاتون باشید. ما آدم ها براساس باورهایی که داریم اتفاقات رو رقم میزنیم.

به عنوان مثال اون خانمی که باور داره همه آقایون فقط دنبال رابطه جنسی هستن، دقیقا مردانی وارد زندگیشون میشن که دنبال رابطه جنسی هستن.

پس شما باید سعی کنید به شدت روی باورهاتون کار کنید. خیلی عمیق و خیلی زیاد.

اینو هم اضافه کنم که تعریف دختر خوب یا پسر خوب برای هرکسی متفاوته و با توجه به هر تعریفی به تا دلتون بخواد دختر و پسر خوب در جامعه ما هست. بعضی ها زیاد دیده میشن و بعضی ها کمتر اما هستن همیشه.

بعد از اینکه روی باورهاتون کار کردید سعی کنید فرهنگ عاطفیتون رو از طریق مطالعه افزایش بدید تا بتونید در کنار این باورهای صحیح در مسیر شناخت قرار بگیرید و اگر هم دوست دارید رابطه عاطفی داشته باشید با فردی داشته باشید که به لحاظ شخصیتی کاملا مناسب شماست.

موفق باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

آسا وکیل حاصل یک تیم حقوقی با تجربه با تفکری تحول گراست. این تیم حقوقی در سال 1397 با هدف ایجاد تحول جدّی در امور وکالت و مشاوره حقوقی پا به عرصه وب نهاد و تا به امروز در مسیر خود ثابت قدم بوده است. هدف تیم بزرگ آسا وکیل این است که در زمینه های مختلف حقوقی انتخاب اول افراد واقع شود.
ارتباط با ما : info@asavakil.ir


 

همواره در کنار شما خواهیم ماند – آسا وکیل

جلوگیری از خیانت مردان کاری است که ابزار و دانش خاصی را می طلبد. اگر شما هم یکی از قربانیان خیانت هستید و یا نمی خواهید که همسرتان به شما خیانت کند، فکر می کنم که خواندن این مقاله برای شما مفید باشد. در این مقاله قصد دارم شما دوست خوبم را با ۴ ابزار قدرتمند که می تواند مانع خیانت همسر شما شود آشنا کنم.

حالات مرد بعد از خیانت دستخوش چه تغییراتی می شود؟ + ۱ ساعت مشاوره تخصصی

متأسفانه در سال های اخیر میزان خیانت در مردان و زنان متاهل به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده به گونه ای که خیانت به یکی از عوامل اصلی طلاق در کشور تبدیل شده است. بنابراین هرکسی می تواند قربانی خیانت شود.

تیم مشاورین خانواده در آسا وکیل، همیشه به عزیزانی که جهت مشاوره با وکیل طلاق در مشهد، به آسا وکیل می آیند توصیه می کنند، یک بار دیگر با روشی اصولی شانس خود را برای بهبود زندگی مشترک پس از خیانت امتحان کنید.

زمانی که خانمی قربانی خیانت می شود، از خودش می پرسد: چرا با من این کار را کرد؟ چه چیزی برایش کم گذاشتم که به من خیانت کرد؟ چطور توانست به منی که مادر بچه هایش هستم خیانت کند؟ چطور با خانم های دیگر تا این حد با محبت صحبت می کند در حالی که وقتی با من است گویا از احساسات چیزی نمی داند؟ و …

چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم

از طرفی مردان خیانتکار هم اغلب می گویند: همیشه انتظار داشتم همسرم به من توجه ویژه ای داشته باشد، اما او هرگز به من و نیازهای عاطفی من توجهی نکرد (این موضوع تنها مختص مردان نیست بلکه خانم ها هم بعضاً همین را می گویند).

خب بیایید ماجرای یکی از قربانیان خیانت را بخوانیم 🙁

با نامزدم سه سال دوست صمیمی بودیم و بعد از تقریباً یک سال فهمیدم که با دختری در تلگرام چت می کند. سپس درباره این موضوع با همسرم صحبت کردم و او نیز از من فرصتی خواست تا اشتباهش را جبران کند. من هم چون عاشق نامزدم بودم این فرصت را از او دریغ نکردم. بعد از این که عقد کردیم، دوباره متوجه شدم که همسرم با همان دختر دوباره ارتباط برقرار کرده و این بار متوجه این موضوع هم شدم که همسرم با آن دختر پیش از نامزدی هم در ارتباط بوده است.

این بار وقتی دوباره موضوع را به همسرم گفتم و با ناراحتی از او سوال کردم که چرا دوباره به من خیانت کردی، جوب داد: دفعه اول که متوجه خیانتم شدی، من ابراز پشیمانی کردم اما با این حال باز هم با من سرد و سنگین برخورد کردی و به هیچ یک از نیازهای من توجهی نکردی. به همین دلیل من هم دوباره برگشتم پیش کسی که بتوانم کمی با او درد و دل کنم، پیش کسی که به نیازهای من پاسخ دهد.

اما حالا من نمی توانم به همسرم اعتماد کنم. وقتی هم که به او گفتم قصد دارم طلاق بگیرم به من گفت: مشکلی نیست من هم دوست ندارم بیش از این حضور من تو را اذیت کند. هر موقع که بخواهی من حاضرم. این روزها همسر من دیگر برای زندگی میل و اشتیاقی ندارد و این موضوع من را به شدت اذیت می کند. با اینکه او خیانت کرده است اما گویا من بدهکار شده ام. به نظر شما اشتباه من چه بوده است؟!!!

از این دست مشکلات زیاد رخ می دهد اما سوال این است که چه کنیم همسرمان خیانت نکند؟ و یا هنگام مواجه با خیانت مردان چه واکنشی باید نشان دهیم؟ آیا باید طلاق بگیریم یا این که راهکار بهتری هم هست؟ اگر هدف شما زندگی است و مرد زندگیتان را عاشقانه دوست دارید، توصیه می کنم با من همراه بشید.

 

روابط عاطفی خود را زنده کنید – دریافت آموزش های تخصصی

نام و نام خانوادگی *

ایمیل *

فهرست این مقاله

پشتیبانی یعنی عامل رنجش و دلسردی همسرتان نباشید. اما چگونه؟!!! برای این منظور باید از باتلاق های عشق که در ادامه به آن ها اشاره می کنم دوری کنید.

۱٫ رفتارهای تند و خصمانه
۲٫ قضاوت های نادرست
۳٫ خواسته های خودبینانه

پشتیبانی

هنگامی که یک خانم متوجه خیانت همسرش می شود، عصبانی شده و سعی می کند این عصبانیت را با روش های مختلفی مانند تحقیر کردن، انتقام گرفتن و… تخلیه کند. از طرفی مرد هم چون دلیل خیانت خود را کوتاهی های خانمش می داند، او نیز متقابلاً عصبانی می شود. در این شرایط مرد نه تنها از کار خود پشیمان نمی شود بلکه ممکن است جسارت بیشتری برای خیانت پیدا کند.

درست است که شما به عنوان فردی که به وی خیانت شده است، حق دارید ناراحت و عصبانی باشید. اما یادتان باشد، در جایی که خشم پیروز می شود نمی توان عشقی پیدا کرد. بنابراین پس از آنکه متوجه خیانت همسر خود شدید سعی کنید خود را کنترل کنید گرچه می دانم که خیلی سخت است.

قضاوت های نادرست یعنی تحمیل باورها و ارزش های خود به همسرتان. زمانی که مردی خیانت می کند خانم او از روی احساس مسئولیت و عشقی که نسبت به همسرش دارد سعی می کند در او تغییراتی به وجود آورد. این فکر خوبی است اما در اکثر موارد خانم ها از شیوه درستی برای ایجاد این تغییرات استفاده نمی کنند و همین موضوع باعث می شود که مردان احساس کنند شما برای اعتقادات و احساسات آن ها ارزشی قائل نیستید و این خود می تواند به عاملی برای دور شدن همسرتان از شما تبدیل شود.

اگر شما قصد دارید در همسر خود تغییراتی ایجاد کنید ابتدا باید دلایلی که وی جهت خیانت خود ارائه می کند را به دور از هیچ گونه تعصبی گوش کنید و از او بپرسید که دقیقاً چرا به شما خیانت کرده است؟ یا چرا به شما خیانت می کند؟!!!

پاسخی که همسر شما برای این سوال ارائه می دهد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شما هرگز نباید چون او به شما خیانت کرده است به پاسخ وی از روی تحقیر و بی ارزشی نگاه کنید. ممکن است توجه به این جواب باعث شود که شما به عنوان یک خانم به دلیل اصلی خیانت همسرتان پی ببرید (البته می دانیم که خیانت هیچ توجیهی ندارد).

خیانت اغلب باعث می شود که ترازوی قدرت توازن خود را از دست بدهد و فردی که به وی خیانت شده است از قدرت بیشتری برخوردار گردد. اما متاسفانه این عدم توازن قدرت باعث به وجود آمدن خواسته های خودبینانه می شود که یکی از عوامل مخرب در بهبود زندگی مشترک پس از مواجهه با خیانت است.

اجازه بدهید مفهوم خواسته های خودبینانه را با یک مثال بیان کنم. خانمی برای مشاوره حقوقی طلاق به ما مراجعه کرده بودند. ایشان می گفتند: همسرشان در محیط کار با همکار خودش ارتباط عاطفی برقرار کرده بود. این خانم پس از فهمیدن این موضوع به شوهرش گفته بود که: از این به بعد یا باید ساعات کاری خود را تغییر دهی و یا اینکه محل کار خود را عوض کنی، در غیر این صورت پشیمانت می کنم.

اما همسر این خانم به دلیل موقعیت شغلی خوبی که در آن شرکت داشت و حقوق خوبی که دریافت می کرد علاقه ای به تغییر محل کار خود نداشت. این نمونه بارزی از یک خواسته خودخواهانه است که از طرف قربانی خیانت مطرح شده.

اگر بعد از خیانت همسرتان از وی تقاضایی دارید باید سعی کنید با لحنی صحیح و با در نظر گرفتن میل و صلاح همسرتان آن را مطرح کنید. اگر پس از آن که خواسته خود را مطرح کردید همسرتان با آن مخالف بود سعی نکنید خواسته خود را به وی تحمیل کنید چرا که با این کار شما دارید به او اعلام می کنید که احساسات تو برای من بی ارزش است و این خود برای ایجاد میل مجدد به خیانت کافی است.

بعضی از خانم ها می گویند: شما شناختی از شوهر من ندارید. خواهش کردن از وی برای انجام کاری مثل آب در هاونگ کوبیدن است. او فقط به خودش فکر می کند و بس. تمام وقتش را یا صرف کار می کند و یا صرف بیرون رفتن با دوستانش. اگر من او را مجبور به ماندن در خانه نکنم، او به سختی پیش من می ماند.

یادتان باشد، خواسته های خودبینانه با لحنی عامرانه شاید در کوتاه مدت جواب بدهند اما در طولانی مدت جز وقیح تر کردن همسر شما نتیجه ای به همراه نخواهند داشت.

اجازه میخواهم همین جا موضوعی را با شما دوست خوبم در میان بگذارم. الان که دارم این مقاله را می نویسم کاملا از احساس شما با خبرم. شما الان با خودتان می گویید خیلی بی انصافیه که من باید به کسی که این همه به من بدی و خیانت کرده احترام بگذارم و ازش مراقبت کنم که مبادا ناراحت بشه و …

من کاملا به شما حق می دهم. اما این را بدانید که بیماری ها فقط جسمی نیستند. دروغ هم یک بیماری است، قضاوت هم یک بیماری است و خیانت هم یک بیماری است. بنابراین شما دارید از فردی که دچار بیماری خیانت شده است مراقبت می کنید و همانطور که برای درمان هر بیماری مراقبت باید ادامه دار باشید، برای درمان این بیماری هم مراقبت شما باید مستمر و مداوم باشد.

اصلی ترین دلیل خیانت در کشور ما، بی توجهی زوجین به برطرف کردن نیازهای عاطفی یکدیگر است. معمولاً شاغل بودن خانم ها، دغدغه های اقتصادی مردان و … مانع توجه کردن هریک از زوجین به نیازهای عاطفی یکدیگر می شوند.

توجه منظم

اما شما به عنوان یک خانم باید بدانید که پاسخ دادن به نیازهای عاطفی، ساده ترین روش ممکن برای جلوگیری از خیانت مردان است. اما چگونه از ابزار توجه منظم استفاده کنیم؟

شناخت این نیازها به خانم ها کمک می کند که بدانند دقیقا باید برای کدام بخش از نیازهای همسرشان زمان بگذارند تا وی انگیزه مجدد برای خیانت پیدا نکند. اشتباهی که خانم ها در این مرحله مرتکب می شوند این است که تصور می کنند هر آن چیزی که آنها را خوشحال می کند ممکن است همسرشان را نیز خوشحال کند در حالی که اصلا اینگونه نیست. بنابراین اگر در شناخت نیازهای مهم همسرتان دچار مشکل شده اید می توانید از خود او بپرسید.

اما یک نکته مهم، تمام نیازهای عاطفی مردان از اهمیت یکسانی برخوردار نیستند. بنابراین شما باید اصلی ترین نیازهای عاطفی همسرتان را بشناسید. خب بنده هم در این زمینه به شما کمک می کنم و شش تا از مهمترین نیازهای عاطفی مردان را به شما معرفی می کنم.

۱٫ نیاز جنسی
۲٫ دریافت حس اعتماد
۳٫ حضور گرم شما (خانم ها) در مراسمات و گردش ها
۴٫ اندام زیبا
۵٫ حمایت
۶٫ تشویق شدن

چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم

منظور از ماهر شدن یعنی شما باید به برطرف کردن نیازهای عاطفی همسرتان به تدریج عادت کنید. متاسفانه بارها دیده ایم که مدتی پس از شروع برطرف کردن نیازها، خانم ها خسته شده اند و یا تمایل خود را برای برطرف کردن نیازها از دست داده اند.

اما چگونه ماهر بشیم؟ برای این منظور شما باید مسیر زیر را طی کنید:

۱٫ با توجه به کیفیت و کمیت (به عنوان مثال در چگونگی و تعداد دفعات رابطه جنسی)، شیوه برطرف کردن نیازهای عاطفی همسرتان را پیدا کنید.

۲٫ از همسرتان سوال کنید به چه نحوی دوست دارد به نیازهایش پاسخ دهید؟

۳٫ به همسرتان بگویید به چه نحوی دوست دارید او به نیازهای شما پاسخ دهد؟

۴٫ به جای انتقاد و استفاده از لحن عامرانه، خواسته های خود را با لحنی سازنده بیان کنید (خوشحال میشم اگر امروز …….)

۵٫ نیازهای عاطفی یکدیگر را به گونه ای پاسخ دهید که برای هریک از شما دلچسب باشد.

زوجین معمولا قبل از ازدواج و در ماه ها و سال های آغازین پس از ازدواج زمان زیادی را با کیفیت بالایی در کنار هم می گذرانند. اما به مرور به دلایل مختلف این زمان گذاشتن کم می شود و یا از کیفیت آن کاسته می شود. در نتیجه هریک از زوجین نمی توانند آن طور که باید به نیازهای عاطفی یکدیگر رسیدگی کنند و این آغاز مشکلات است.

وقت گذاشتن

حالا باید بدانیم که ابزار زمان چگونه در جلوگیری از خیانت مردان به خانم ها کمک می کند؟!!! برای این منظور هریک از شما خانم ها باید مراحل زیر را طی کنید.

در طی روز، زمانی را در نظر بگیرید تا فقط با همسرتان باشید. یعنی بچه ها، آشنایان و دوستانتان هرگز نباید حضور داشته باشند. دقت کنید که فعالیت هایی نظیر سینما رفتن، صرف شام با همسرتان و… به معنی زمان ویژه داشتن نیست. زمان ویژه یعنی توجه تمام و کمال شما و همسرتان به یکدیگر.

زمانی که با همسرتان هستید را به فعالیت هایی اختصاص دهید که نیازهای عاطفی شما و همسرتان برطرف شود. به عنوان مثال این نیازها می توانند درد و دل کردن، رابطه جنسی و … باشند.

اشتباهی که خیلی از خانم ها در این مرحله مرتکب می شوند این است که، نیاز به محبت و یا نیاز به درد و دل کردن با همسرشان را از وی دریافت می کنند اما در این میان به نیازهایی که برای همسرشان یک اولویت محسوب می شوند توجهی نمی کنند مثل نیاز به رابطه جنسی.

مدت زمانی که برای عشق ورزیدن و با هم بودن در نظر می گیرید، به شدت روی کیفیت رابطه شما با همسرتان تأثیر می گذارد. معمولا بیست ساعت در هفته می تواند برای یک رابطه با کیفیت مناسب باشد. اما چنان چه این مدت زمان برای پاسخگویی به نیازهای عاطفی شما و همسرتان کافی نیست می توانید زمان بیشتری را اختصاص دهید.

برای تکمیل این بخش باید به سه نکته ساده اما مهم اشاره کنم:

۱٫ سعی کنید به هرگونه مشکل و یا دغدغه مالی که مانع از توجه شما به همسرتان می شود چیره شوید.

۲٫ در انتخاب و تنوع فعالیت ها خلاقیت به خرج دهید. این فعالیت ها لزوماً نباید خیلی هزینه بر باشند.

۳٫ از اعضای خانواده برای مراقبت از فرزندانتان در زمانی که با همسرتان هستید کمک بگیرید تا شما و همسرتان بتوانید با هم تنها باشید.

پس از خیانت یک مرد قطعاً انتقال حس اعتماد و صداقت به او می تواند برای احیاء زندگی مشترک بسیار مهم باشد. البته این را هم می دانم که انجام این کار برای خانم هایی که قربانی خیانت شده اند چقدر سخت است.

صداقت همه جانبه

شاید با خود بگویید که من پیش از آنکه همسرم به من خیانت کند هم با او صادق بوده ام، چه تضمینی وجود دارد که با ادامه صداقت من او باز هم خیانت نکند؟

سوال کاملا به جایی است اما دو نکته وجود دارد. یکی اینکه ممکن است شما جنبه های مختلفی از صداقت را اجرا نکرده باشید و دیگر اینکه ممکن است شما در میزان انتقال حس اعتماد و صداقت دچار اشتباه شده باشید. اما خانم ها چگونه می توانند از ابزار صداقت جهت جلوگیری از خیانت مردان استفاده کنند؟ برای پاسخ به این سوال، من صداقت را به چهار قسمت تقسیم می کنم و از شما انتظار دارم تا به تعریف هریک دقت و آنها را عملی کنید.

 هرگونه احساسی که نسبت به اتفاقات و رفتارهای همسرتان دارید را بیان کنید. مهم نیست که این احساسات مثبت هستند یا منفی، مهم این است که شما این احساسات را مخفی نکنید. هرگز به این بهانه که ممکن است همسر شما به دلیل ابراز احساسات منفی از شما فاصله بگیرد احساسات خود را مخفی نکنید.

با آنکه می دانم مخالفید اما اکیداً توصیه می کنم، اطلاعات و اتفاقات مربوط به گذشته خود را با همسرتان به اشتراک بگذارید. مخصوصاً آن بخش از اطلاعات و اتفاقاتی که باعث شکل گیری ضعفی در شخصیت شما شده است.

بیان نقاط ضعف، به همسرتان کمک می کند تا او در رفتار خود تجدید نظر کند و به گونه ای با شما برخورد کند که از آن نقاط مجدداً آسیب نبینید یا به عبارتی نمک روی زخم شما نپاشد.

اتفاقات روزانه خود را تمام و کمال برای همسرتان تعریف کنید. اجازه دهید او نیز از فعالیت های روزمره شما با خبر شود.

هر فکر و ایده ای که برای آینده دارید لطفا آن را برای همسرتان نیز تعریف کنید. ممکن است شما ایده ای را مطرح کنید که به همسرتان انگیزه بدهد، به همسرتان میل به زندگی بدهد.

من خوب می دانم که شما به عنوان یک خانم ممکن است مخالف بعضی از ابعاد صداقت باشید. اما صداقت همه جانبه موجب می شود که همسر شما نیز از درون تشویق شود تا او نیز با شما صداقت همه جانبه داشته باشد و این گونه انگیزه خیانت در وی به شدت کاهش پیدا می کند.

خب بیایید تعدادی از افکار اشتباه خانم ها در اجرای صداقت را با هم بررسی کنیم:

اگر بخواهم منتظر رضایت همسرم شوم، فرصت خوبی که نصیبم شده است را از دست می دهم چرا که همسر من بسیار ترسو است بنابراین من نمی توانم برای جلب رضایت او صبر کنم پس ترجیح می دهم از فرصت خوبی که برایم پیش آمده است به همسرم چیزی نگویم(نداشتن صداقت دربیان روزمرگی).

من همیشه به گونه ای برنامه ریزی می کنم که هم به صلاح خودم است و هم به صلاح همسرم بنابراین همیشه نیازی نیست که نظر همسرم را هم بدانم. او وقتی ببیند چقدر تصمیمات من در پیشرفتمان موثر بوده خودش از من تشکّر خواهد کرد. (نداشتن صداقت در مورد نگاهتان نسبت به آینده).

یادتان باشد که مخفی کاری، مخفی کاری به همراه خواهد داشت. هیچ چیزی را از مرد زندگیتان پنهان نکنید با این کار به او نیز فرصت می دهید تا با شما احساس صمیمیت بیشتری داشته باشد و هر قدر میزان صمیمت شما و همسرتان افزایش پیدا کند میل به خیانت نیز کاهش می یابد.

اما یک نکته بسیار مهم. رفتار شما پس از صداقت همسرتان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر شما پس از صداقت همسرتان با او رفتاری تند توام با قضاوت های منفی داشته باشید نه تنها او دیگر با شما صادق نخواهد بود بلکه تشویق می شود تا پنهان کاری خود را عمیق تر کند.

یادتان باشد، داشتن صداقت خود موجب تشویق همسر شما به داشتن صداقت می شود و صداقت همان عاملی است که از خیانت مردان جلوگیری می کند. می دانم که این مقاله کمی طولانی شد امّا با توجه به شرایط موجود و دلایلی که زوجین برای طلاق به وکلای آسا وکیل ارائه می کنند موجب شد تا این مقاله را برای شما بنویسم.

فرصت مشاوره تنها برای خانم ها می باشد

 

بسیارآموزنده وحرفاتون منطقی بودسپاسگذارم

عرض ادب خدمت شما کاربر گرامی.

خیلی ممنون بابت نگاه مثبتتون.

همسرم همیشه اسرار میکنه من برم خونه مادرم یا جایی که اون بتونه تو خونه تنها باشه و کسی که مدتهاست با او در رابطه هست رو به خونه بیاره
من در این شرایط چطور میتونم متقاعدش کنم و خونه رو خالی نکنم
من مدتهاست خونه نشین شدم و جایی نمیرم
و تو رابطه هیچی براش کم نمی زارم
ولی اون ناراحته و اذیت میکنه چون من همش خونه هستم
چکار کنم دوست ندارم کسی رو خونه بیاره

با سلام. توصیه میکنم برای این منظور با یک مشاور خانواده صحبت کنید.

فقط فقط مسئولین میتونن این مشکل را حل کنند. چطوره خیانت جرم سنگین داشته باشه؟ مثل تمام اموال خائن به نام همسر شود، یا قانون صیغه فقط برای مجردین باشد. حتی جرم برای زنان و دخترانی که صیغه مردان متاهل می شوند جریمه نقدی بشود.

همسرم خیانت کرده من فهمیدم اما هنوز به روش نیاوردم میخوام صبر‌کنم قبل اینکه چیزی بروز بدم از نظر مالی پس انداز کنم بعد بگم‌و با خیال راحت طلاق بگیرم‌ولی از یه طرف میگم‌اگه‌‌ هنوز من و بچه هام‌رو بیشتر دوست داشته باشه و بودنش با اون صرفا از روی هوس باشه چی ؟ دلم‌نمیخواد راحت راهو واسه اون زنه دوم‌ باز کنم و بکشم کنار و میترسم اگه‌ همین الان نگم‌نکنه دیگه دیر بشه مثلا رابطشون صمیمی‌تر شه یا …مثلا بچه دار شن …😔 درکل نمیدونم الان بگم و جلوشو بگیرم یا صبر‌کنم‌ ازش پول بگیرم بعد طلاق ؟ اگه‌الان بگم چه اطمینانی هست ولش کنه‌ ممکنه تو پول دادن بهم‌بیشتر هم اعتیاد کنه

درود خدمت شما کاربر محترم.

با توجه به این که همسرتون از شما دارای فرزند هست قطعا شما از اهرم قوی تری نسبت به نفر سوم برخوردار هستید. همچنین معمولا روابط عاطفی این چنینی با توجه به این که صرفا بر پایه تجربه یک هیجان جدید و همچنین روابط جنسی شکل می گیرند دوام چندانی ندارند. چرا که هریک برای دیگری نقش یک وسیله رو بازی می کنند.

در ارتباط با اون خانم هم باید بدونید که اگر ایشون از متاهل بودن همسر شما آگاه باشند و با این همه دارند به رابطشون با همسر شما ادامه میدن، به مرور زمان همسر شما متوجه شخصیت پوچ این خانم و همچنین اون خانم متوجه ابزاری بودنش برای همسر شما خواهد شد.

بنابراین توصیه ما به شما این هست که به جای فکر کردن در مورد مسائلی نظیر طلاق و جدایی، با توجه به فرزندانتون به ریشه های ایجاد این مشکل فکر کنید و حتی از همسرتون بخوایید که با شما نزد یک مشاور خانواده یا تراپیست بیان تا خیلی ریشه ای تر مشکل بررسی و حل بشه.

سلام و وقت بخیر
من یک دختر ۲۶ ساله هستم و همسرم دو سال از من بزرگتره . ما ۵ ماهه ک عقد کردیم .یکی دوروز پیش بصورت کاملا اتفاقی دیدم همسرم توی واتس اپ با یه خانوم چت داشته و بعد هم بلاکش کرده,وقتی خواستم چتاشونو ببینم نذاشت و گفت این قضیه مال دوران مجردیمه ، هرچقدر ازش خواستم تاریخ چتارو نشونم بده اجازه ندادو حین جروبحثی که داشتیم چتارو از واتس اپش حذف کرد .
هر کاری کردم دیگه نتونستم بک آپ بگیرم و چتارو برگردونم . این قضیه باعث شد بیشتر گوشیشو چک کنم که نتیجش شد اینکه همسرم میرفته توی برنامه ی دیوار و به تمامی آگهی هایی ک مربوط به مسائل خانوما مثل اپیلاسیون ، لباس زیر ،لباس مجلسی ، کفشای زنونه بوده رو نگاه میکردم و به آگهی دهنده هاشون که خانوم بودن پیام می‌داده و بعدشم ردوبدل گردنه شماره و مابقی چت یا تلفن زدن به اون خانوما رو در واتس اپ ادامه می‌داده و باهاشون از این طریق ادامه رابطه رو برقرار میکرده . نزدیک به ۹۰تا دختر توی بلاکیای واتس اپش پیدا کردم که به همشون زنگ می‌زده علیرغم اینکه خیلیا جوابشو نمی‌دادن ولی بازم این کارو تکرار کرده .
ازش میپرسم خب چه لزومی داشته که به زنا و دخترای مردم زنگ میزدی ؟ اصلا وی میگفتی بهشون ؟ جوابش فقط اینه که خامی کردم بچگی کردم .
من با این مرد که تازه زندگیمو باهاش شروع کردم چیکار باید بکنم آخه؟؟؟

بنظر من تا زوده این رابطه رو تموم کنین این فرد بشدت بیماره و قرار نیست هیچوقت درست بشه و شما رو هم با خودش پایین میکشه

سلام .من ۸ سال ازدواج کردم و ۳۴ ساله هستم و همسرم ۳۷ ساله اس دو دختر ۴ و ۱ ساله دارم
شوهر من به هیچ عنوان اهل ابراز علاقه نیست.در حدی که من به یاد ندارم یک بار منو بوسیده باشه یا حتی به من گفته باشه دوست دارم .بسیار اهل قر زدن و قهر کردن است .الان مدت یک ماه است که برای کارش دفتر گرفته و یه دختر جون مجرد رو استخدام کرده و ساعت کاری بیشتری در محل کارش میمونه با این که کار مال خودشه ولی صبح خیلی زود خونه رو ترک میکنه و شب ساعت ۶ میاد خونه و تا موقع خواب دائم سرش تو گوشیه و حتی گلمه ای با من حرف نمیرنه .چند روز پیش داشت تو واتساپ چت میکرد که دید من متوجه شدم سریع بستش و صفحه دیگه ای رو گوشیش اورد .من گوشی رو چک کردم چیزی پیدا نکردم .باهاش حرف زدم عصبانی شد و بحثهای بی مورد و بی ربطی رو پیش کشید تا من ساکت بشم البته همیشه همین طور بوده و با سفسته بازی و داد و بی داد همیشه من رو ساکت میکنه . من سعی کردم باهاش حرف بزنم ولی اون اصلا اهل صحبت کردن و حل مشکل نیست و قهر میکنه اصلا به من احترام نمیزاره .تا حرفی میزنم به جای جواب میگه باز زر زدی ..بهش میگم تو اگه منو نمیخوای بریم طلاق بگیدیم میگه خوب برو ولی من توافق نمیکنم برو تا پدرت در بیاد تو راه دادگاه بچه هارم بهت نمیدم . حاظر به مساوره اومدن هم نیست .حتی قبول نمیکنه تا فرد مورد اعتماد که خودش تایید کنه بینمون بیاد مشکلمون حل کنه .چون من پدر ندارمو موقعیت ترک منزل و تنها زندگی کردن رو ندارم همیشه تو دعوا بهم میگهاگه اذیتی برو .و چون شدایط مالی خوبی داره همیشه میگه تو ناشکری و قدر زندگیتو نمیدونی برو خوشحال باش و زندگیتو بکن تو هیچی کم نداری . در صورتی که اصلا و ابدا به نیازهای روحی و عاطفی من توجه نمیکنه.نه خوش و بشی نه خنده ای نه تشکری فقط طاب کار ..واقعا خسته شدم تا الان تمام ایراد هاشو تحمل گردم ولی خیانت واقعا برام سخته نمیدونم باید چه گار کنم و حتی فکر کردن به این که بچه هامو نبینم اذیتم میکنه .اینم بگم پدر خوبی برای بچه هاست و این که رابطه جنسی ما کلا فقط و فقط با درخواست من بوده تا به حال و خیلی کم پیش میاد اون بخواد .با این تفاسیر لطفا.شما بگید چه کار کنم ؟

درود و احترام خدمت شما کاربر عزیز.

سوالاتی که برای بنده ایجاد شده این هست که:

آیا همسر شما از ابتدا به همین شکل بودن و هیچ گونه ابراز علاقه ای به شما نمیکردن؟ حتی در دوران آشنایی و عقد؟

نحوه آشنایی شما با ایشون به چه شکل بوده؟

آیا رفتار ایشون با اومدن بچه ها دستخوش تغییراتی شده یا خیر؟

با توجه به شرایط سنی و همچنین شرایط مالی و خانوادگی که دارید. بنده به شما پیشنهاد می کنم که از نقطه قوت ایشون یعنی توجه بی چون و چرا به فرزندانتون به نفع خودتون استفاده کنید. شما باید از این به بعد سعی کنید روی خودتون سرمایه گذاری کنید. در واقع خودتون رو به اندازه به لحاظ موقعیتی و مالی ارتقا بدید که همسرتون دیگه به شما به چشم یک فرد عادی نگاه نکنه. اینکه شما خودتون رو وقف زندگی کنید نه به نفع شماست و نه به نفع بچه ها. تمام بچه ها یک مادر و پدر شاد میخوان تا پدر و مادری ناراحت و گرفته.

مد نظر داشته باشید. از اونجایی که شما مادر فرزندانشون هستید، اهرم فشار دست شماست. بنابراین سعی کنید به جای گله کردن تمام قد از خودتون یک نسخه موفق تر بسازید.

اینکه همسر شما محبت کردن بلد نیست و یا ابراز علاقه نمیکنه و یا حتی برای رابطه جنسی این شما هستید که پیش قدم میشید میتونه ریشه در کودکی ایشون و ارتباط پدر با مادر این آقا داشته باشه.

من به شما توصیه میکنم که این مقاله سایت رو حتما مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

با سلام .وقتتون بخیر.
من ۲۳ ساله هستم و همسرم ۳۳ ساله.همسرم قبل من با شخصی ۴ سال رابطه داشته و به گفته خودش دوسال اول تصضمیم به ازدواج بود اما دو.سال بعدی هیچ حسی نبوده بینشون.و صرفا از لحاظ مالی ساپورت میکردتش. اوایل نامزدی درمورد اون دختر بهم گفته بود اما گفته بود شش هشت ماه پیش رابطه مون قطع شده ،درحالیکه من بعد از چند هفته عکس هایی از اون دختر در
گوشی همسرم دیدم.و تاریخ دقیق اون ها دقیقا به یک ماه قبل از اشنایی ما بود(چهل رو از اشنایی تا نامزدی ما طول کشید).و فهمیدم دروغ گفته.اما گفت که دقیق نمیدونه کی جدا شده و حتی قسم هم خورد.
و بعد ها بااصرار من گفت که دستش رو گرفته وهفت هشت باری بیرون رفته،وبرای دیدنش به شهری که دوساعت فاصله داره ،رفته.من واقعا تعجب کرده بودم که انقدر دروغ گفته بهم.
بعد از چندماه ازعروسی تلگرامش رو چک کردم و دیدم در لیست بلاک ها یک دختر … پیام داده .و این هم بلاک کرده.اما نمیدونم دقیقا این اتفاق کی افتاده ….و گفتم این چیه گفت پیام تبلیغاتی میداد منم برلاک کردم بدون هیچ جوابی.و بعد از این اتفاق گفت که تلگرامش رو حذف کنم.و اینستاشم حذف کردم.با توجه به بحث هایی در این مورد که داشتیم.
الان فقط واتساپ داره اما تمام پیام هایی که مشتری های خانم بهش میدن رو پاک میکنه و خیلی جالب بهم گفت نمیخوام واتساپم شلوغ بشه.و پیام های خاصی نیستن جز پرینت و غیره و اینا.
اما درکل خیلی خوب و عمیق من رو شناسایی کرده و تمام علایق و خصوصیات اخلاقی من رو میشناسه.
و باهمه اینها بهم میگه ،من و تو دیوانه ایم.سیاست نداریم.و هرچی در درون هست رو بروز میدیم.و برای همینه که زیاد کل کل میکنیم.
با همه اینها خیلی زود گریه میکنه.و کاملا داره نقش بازی میکنه یعنی مکر میکنه.مادرش هم همینطوریه.ووقتی حرف از طلاق و جدایی میزنم،خودزنی میکنه خیلی محکم.
از بس زده خودش رو روی یک چشمش باد کرده ست.و دم به دقیقه میگه عاشقمه دوسم داره.مهمترین و باارزش نترین شخص زندگیشم و غیره…
و من رو درحال حاضر کاملا گیج کرده بااین رفتار های ضد و نقیض و نقش بازی کردنش.
وخیلی ازم تعریف میکنه.و منیگه خیلی احساس خوشبختی میکنه بامن .و
من کاملا گیج شده م. من میدونم ته دلش کسی هست.و شاید هم داره باکسی حرف میزنه ،نمیدونم.اما چجوری میتونم بفهمم این رو.خیلی عذاب میکشم.

سلام میکنم به شما سرکار خانم نور محمدی.
از مسئله اختلاف سنی زیادی که میان شما و همسرتون هست سعی می کنم بگذرم. اما بدونید که بی تاثیر نیست.

شما مرتکب دو اشتباه شدید. اول اینکه شما در دوران نامزدی که بهترین موقعیت برای شناخت فرد مقابل هست متوجه این موضوع شدید اما متاسفانه به سادگی از کنارش رد شدید. این در حالیه که در مسئله ازدواج باید نسبت به هرگونه تردیدی که دارید و رفتار عجیبی که ار طرف مقابلتون میبینید بی تفاوت نباشید.

مسئله بعدی این هست که شما خیلی خودتون و همسرتون رو تحت تاثیر گذشته این آقا قراردادید که اصلا کار صحیحی نیست و با توجه به گذشتی که در دوران نامزدی داشتید ادامه مشاجره در مورد گذشته این آقا صرفا میتونه روند بهبود زندگی و رشد رو از شما و همسرتون بگیره. تا اونجایی که دیگه در زندگی حرف مشترک مثبتی برای گفتن باقی نمیمونه مگر در زمینه پرداختن و کنکاش کردن گذشته.

به خاطر داشته باشید که در یک زندگی مشترک برای رشد و موفقیت خیلی مهم هست که طرفین به این درک برسن که طرف مقابلشون اونها رو باور داره. شما هر قدر که حس بی اعتمادی بیشتری رو نسبت ب ایشون انتقال بدید ضمن ناراحت کردن خودتون ایشون رو هم بیشتر به این سمت سوق میدید.

در زندگی مفهومی به نام حیا به شدت مهم هست:

انسان با حیا کسی است که نه به حریم روانی دیگران تجاوز میکنه و نه اجازه میده کسی به حریم روانی اون تجاوز کنه.

آیا زندگی هیچ جنبه دیگه ای نداره جز پرداختن به گذشته و اتفاقات بد؟

با همسرتون صحبت کنید و سعی کنید متوجه بشید که زبان عاطفی همسر شما چیه میتونه باشه. گاهی افراد با هدیه، گاهی با توجه زیاد و … می تونن مجددا توجه خاصی به زندگی و شریک عاطفیشون داشته باشن.

بنده به شما پیشنهاد می کنم به جای اینکه حریم امن همسرتون رو خدشه دارم کنید و مدام به واسطه شک و تردیدی که به ایشون دارید، اون حریم رو نقض کنید، سعی کنید روی توسعه فردی خودتون کار کنید تا دوباره در زندگی یک هدف باشید نه صرفا وسیله ای برای برآورده کردن یک سری از نیازها.

همچنین از همسرتون خواهش کنید تا همراه شما به مشاوره بیان تا طی چندین جلسه مشکل بررسی و حل بشه.

سلام خانمی۴۰ساله هستم۲فرزند دارمیک پسر۱۷ساله ویک دختر۱۳ساله.همسرم۴۷سالشه.۲۱ساله ازدواج کردیم.از ۴سال پیش فهمیدم که خیانت میکنه وبه مرور فهمیدم از سالها پیش این کار رو میکرده،چون خیلی بهش اعتماد داشتم هیچوقت نفهمیدم که خیانت میکنه. فرد خاصی وثابتی در میان نیست.هر چند ماه وچند بار رابطه فرد رو عوض میکنه و وابستگی نداره.بارها دعوا کردم،صحبت کردم،خواهش کردم،مریض شدم،فایده نداشته وبه کارش ادامه میده.البته کلی معذرت خواهی میکنه وابراز پشیمونی وانکار.همیشه میگه عاشق منه وبدون من نمیتونه زندگی کنه.واقعا به غیر از این مشکل ،مشکلی نداریم.واقعا نمیدونم باید چیکار کنم.لطفا راهنمایی کنید.

با سلام.

با توجه به سن همسرتون باید دقت داشته باشید که افراد در این سن بعضا به ذهنشون میرسه که کارهایی رو انجام بدن که تا به حال انجام ندادن.

اما موضوع این هست که شما میفرمایید: بارها دعوا کردم،صحبت کردم،خواهش کردم،مریض شدم،فایده نداشته وبه کارش ادامه میده

یعنی شما انتظار دارید با مثلا دعوا کردن یا مریض شدن شما مشکل حل بشه؟!!!!!!!!!! هرگز.

این دست از رفتارها نه تنها نمیتونه مشکلی رو حل کنه بلکه موجب فاصله گرفتن هرچه بیشتر همسرتون از شما میشه. چرا که دارید با این رفتارها به وی ثابت می کنید که من در شرایط بحرانی توانایی کنترل زندگی مشترک و بهبود اون رو ندارم.

توصیه من به شما این هست که با ایشون مانند یک دوست صمیمی به صحبت بنشینید و بدون اینکه احساس مادرگونه ای نسبت به صحبت های ایشون داشته باشید، اجازه بدید با شما صحبت کنه و به دغدغه های ذهنیشون در ارتباط با شما بپردازه.

دقت داشته باشید که نحوه ابراز احساسات در مردها کاملا با خانم ها متفاوت هست. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که به سادگی به اصلی ترین مشکلاتی که در زندگی مشترک با شما داره اشاره کنه.

شاید بهترین راهکاری که میشه برای شما استفاده کرد این هست که از تمام تلاش ها و نکات مثبتی که در همسرتون وجود داره تشکر و قدردانی کنید. اونقدر به اینکار ادامه بدید که ایشون احساس کنن همچنان برای شما هنوز هم خاص و جذاب هستن.

به کارهایی که همسرتون به اون علاقه داره دقت کنید و سعی کنید اون کارها رو با هم دیگه و در کنار هم انجام بدید. به سفرهای کوتاه و دو نفره برید بدون حضور بچه ها و سعی کنید در تمام این فعالیت ها قدردانی رو فراموش نکنید.

سلام
من نه ساله ازدواج کردم هیچ عشقی نبود بعدها متوجه شدم که پدر و خانواده پدریش هم شدید مخالف بودن چون ازدواج فامیلی رو بیشتر میپسندیدن ، عشق به دختر عموش و ازدواجش و عشق های گذراش
تقریبا ۵ماه پیش خیلی اتفاقی متوجه پیامک صمیمی با یه خانمی شدم بعد ۲هفته که شدیدا تو خودم بودم با بیان شدیدا ملتمسانه که پناهم تویی هر چند بابت پیام هیچ توضیح وهیچ ابراز پشیمانی ای رابطه صمیمی پیدا کردیم به من گفت که اعتمادتو جلب میکنم.دیگع نگاه به گوشیش نکردم که چیز جدیدی پیدا کنم حالم بد بشه ولی همیشه میخواستم به خودم ثابت کنم من اشتباه میکردم حی وسوسه چک گو شی رو داشتم.
تا اینکه دوباره دیدم تو پیامکش به نفر گفته دیدی چه راحت شماره تو گرفتم
یا تو تلگرام به یه شخص دیگع نوشته سلام چطوری خوبی؟دوباره حالم بد سده الن نمیدونم بابد چه کار کنم واکنش صحیح چیه ع
در ضمن بگمالان خیلی هم دوسش دارم ولی به نظرم هم کفو هم نیستم دوتا هم بچه دارم
مثلا:تو مسافرت اهش همیشه منو از صبح تا شب خونه یکی میذاره میره با رفیقاش عشق و حال ما هم همیشه ۹سال سر این موضوع دعوا داریم
پا بده مواد
یا مشروب…میگه مرد باید همه کار هیچ کاره باشه
پ

با سلام.

فکر نمی کنید بعد از ۹ سال و با دو تا بچه خیلی دیر به این تفکر رسیدید که شما هم کفو هم نیستید؟!!!

قطعا برای شما خیلی سخته که متوجه بشید کسی رو که دوسش دارید به شما خیانت کرده. در واقع دوست داشتن به شما به لحاظ احساسی این اجازه رو نمیده که باور کنید به شما خیانت شده.

اما امروزه ما باید خیانت رو به عنوان یک بیماری اثر جدید بپذیریم و به جای اینکه بخواییم این بیماری رو با جدایی درمان کنیم با اون منصفانه و علمی برخورد کنیم.

در واقع جدایی به دلیل خیانت آخرین نسخه ویژه آن دسته از آقایونی است که خیانت به صورت ریشه در اونها وجود داره که این نیز خودش بر میگرده به دوران کودکی افراد. به عنوان مثال مردی که در سن ۱۵ سالگی شاهد خیانت پدرش به مادر خودش بوده قطعا این مسئله میتونه ریشه های خیانت رو در بزرگسالی این کودک تقویت کنه.

اضافه کنم که بر خلاف توقع بسیاری از خانم ها که دلیل اصلی خیانت رابطه جنسی هست؛ باید عرض کنم که تحقیقات امروزه خلاف این رو نشون میده. چرا که اکثر آقایون به دلیل عدم دریافت احساس عاطفی مناسب و با کیفیت درگیر خیانت میشن.

بنده پیشنهاد می کنم سه موضوع زیر رو در اسرع وقت در رابطه با همسرتون آغاز کنید:

۱٫ قدردانی کردن
۲٫ حمایت همه جانبه
۳٫ ایجاد راه هایی که به مرد احساس برنده بودن رو در منزل و در کنار شما انتقال میده.

فراموش نکنید که برای آقایون خیلی مهمه که پس از تنش های روزانه وقتی که وارد محیط خونه میشن اون محیط بتونه برای وی احساس آرامش رو فراهم کنه تا با موجی از انتقادات و تنش ها مواجه بشه.

به عنوان مثال اینکه شما همسرتون رو برای مسئله ای کاری و یا خانوادگی مورد سرزنش قرار بدید در واقع دارید به ایشون این حس رو میرسونید که شما بازنده هستی در این مسائل. وقتی که مرد در کنار شما احساس یک فرد شکست خورده رو پیدا میکنه این میتونه زمینه های خیانت رو در وی تقویت کنه.

سلام
موضوعی که وجود داره اینه که مادر من به به همسرم شک داره و مدام درباره این موضوع باهام حرف میزنه و حرفاش به شدت روی رفتارم تاثیر میزاره و حال خودمم بد میکنه با اینکه من میدونم همسرم مشکلی نداره ولی باعث شده من آرامشم رو از دست بدم مادرم همیشه با بقیه مقایسش میکنه و من هرچی بگم میگه که تو ساده ای و زود ناراحت میشه ازم واقعا نمیدونم چطوری رفتار کنم که هم مادرم ناراحت نشه!هم آرامش برگرده!

با سلام.

مشکل بسیاری از زوجین در کشور ما این هست که هنوز به بلوغ عاطفی نرسیدن و بدون اینکه علم ازدواج رو داشته باشن، وارد زندگی مشترک میشن.
شما به هیچ عنوان حق ندارید مشکلاتی که در زندگی مشترکتون رخ میده رو برای افراد حتی پدر و مادرتون شرح بدید و یا حتی اونقدر همسرتون رو کوچیک کنید که دیگران به خودشون اجازه بدن در مورد زندگی مشترک شما نظر بدن.

سوالی که ایجاد میشه این هست که اگر معیار حال خوب شما و یا حتی قضاوت شما در مورد همسرتون حرف دیگران هست، پس چرا ازدواج کردید؟!!!

شما قرار نیست مادرتون رو راضی کنید و یا تلاش کنید که ایشون ناراحت نشه. شما فقط باید خیلی محترمانه ایشون رو توجیح کنید که در زندگی مشترک شما دخالت نکنن.

همچنین توصیه میکنم که روی حرمت نفس خودتون کار کنید. تا زمانی که ما بخواییم برای حرف دیگران زندگی کنیم فقط با مرگ هست که به آرامش می رسیم.

سلام من ۲۱ سال و همسرم۲۷ سالشه دوسال ازدواج کردیم متوجه خیانتش یک ماه پیش شدم که اشناییش با خانوم به دوران مجردیش برمیگشت
اون خانومم یکبار ازدواج و طلاق گرفتن از اونجایی که رابطه خیلی خوبی باهم داریم و اون واقعا چیزی برای من کم نگذاشته خیلی زندگیمو دوست دارم برام توضیح داد که چرا اینکارو کرده و ابراز پشیمونی کرد و ازش که سوال کردم گفت هیچ مشکل و کمبودی تو زندگی ندارم خودش قبول داره که چیزی براش کم نذاشتم و اصلا قابل مقایسه با اون خانوم نیستم واقعا ما هیچ مشکلی نداریم از تمام جوانب چیزی براش کم نگذاشتم اما میترسم که این کار عادت شده باشه براش چون این رابطه قدیمی هست رها کردنش حتما خیلی سختع و احساسم بهم میگه هنوز تموم نشده و فکر میکنم درسته نمیدونم چکار کنم به هیچ عنوان به جدایی فکر نمیکنم فقط میخوام که کس دیگه ای تو زندگیم نباشه چه کنم؟

با سلام.

اینکه خود فرد ابراز پشیمونی کنه اصلا کفایت نمیکنه. ایشون باید با شما نزد یک تراپیست بیان و تراپیست تایید کنه که ایشون آیا مجددا خیانت میکنه و انگیزه خیانت رو داره یا خیر. حرف خود فرد خیانت کار اصلا ملاک نیست.

با سلام
بنده ۱۵ سال با همسرم هست زندگی میکنم و دو فرزند دختر و پسر دارم . حدودا ۶ سال پیش تصمیم به ادامه تحصیل داد و کارشناسی گرفت و نزدیک حتی ۵ روز تنها گذاشت منو و بچه هام رفت جایی که نه جواب تلفن میدتد و کسی میدونست کجاست . و بعد از بازگشت حتی به اصرار که بریم طلاق بگیریم . ولی با اصرار و صحبت منصرف شد . الانم که سمتش رفته بالا منو دیگه هم سطح خودش نمیدونه .مثل کارگر محل کارش برخورد میکنه . و پیجش هم همه فالورهاش همه زنهای جلف و مطلقه هست . دارم داغون میشم . و وقتی هم از سرکار میاد و یا در خانه حضور داره مدام با گوشیه تو اینستا و چت هست نمیدونم طلاق بگیرم بچه هام اسیب روحی میبینند و نابود میشند و اگر هم بمونم دارم نابود میشم . هر موقع هم خواستم بشینم باهاش صحبت کنم . میگه حرفات تکراریه و عصبی میشه و میگه چرت میگی. ارزو دارم به خودش بیاد . عاشق زندگیش و بچه هاش باشه . کمکم کنید مقدور هم نیست برم پیش یه مشاوره یا روانشناس

با سلام و احترام.

نکته ای که وجود داره و شما باید بهش دقت کنید این هست که؛ حضور شما در چنین زندگی مشترکی لزوما به نفع بچه ها نیست. هیچ بچه ای دنبال بی مهری پدر نیست. هیچ بچه ای دوست نداره در کنار مادری سرخورده و ناراحت بزرگ بشه.

چاره کاره شما یک زوج درمانی است. در صورتی که همسر شما تمایلی به این کار نداره شما چاره ای جز جدایی ندارید. در غیر این صورت مهر مادری شما نه تنها موجب نابودی شما میشه بلکه باعث میشه که اون بچه ها هم در محیطی متشنج و ناراحت کننده بزرگ بشن که این مسئله اصلا به نفع اون ها نیست.

بچه های شما از شما و همسرتون الگو میگیرن و همین الگو در آینده و در زندگی های مشترک خودشون نیز پیاده می کنن.

سلام خانم ۳۳ ساله و شوهرم۳۵ سالش هست.۸ساله باهمسرم ازدواج کردم .دختر ۴ساله دارم.همسرم تو زندگیمون برامون چیزی کم نزاشته.از هرلحاظ عالی هست،فقط ابراز محبت بلد نیست یاخودش نمیکنه.ولی در قبالش من هیچی کم نزاشتم.احترام،عشق….تواین همه سال چند ساله احساس خیانت از طرفش میکردم.ولی چیز اثبات شده ای ندیدم.همه،حتی مشاورهم میگفت ساخته ذهن خودته.اون مشکلی نداره.البته خودم تنهایی مشاوره میکردم.تا چند ماه پیش وارد مجازی نمیشد،ولی دوماهه اعتیاد پیدا کرده،واسه نهار نمیاد خونه.هی میگه کی میری خونه مامانت،تصمیم گرفتم کنترلش کنم.وقتی خونه نبودم ضبط صدا گذاشتم.متوجه حضور کسی شدم.بااین حال عاشقشم، هنوز سکوت کردم،تاسند محکم گیر بیارم.همیشه میگفتم،همون لحظه طلاق میگیرم،ولی میبینم دوسش دارم،نه میتونم جدا شم،نه تحمل کنم!البته خودش میدونه خیانت چقدر برام درد اوره.حالا شما بفرمایید چه کنم؟؟؟

با سلام و احترام.

در ابتدا از شما تشکر می کنم که مختصر و مفید به اصل ماجرا پرداختید.

بنده باید به چند موضوع مهم اشاره کنم.

اول اینکه شما یک دختر ۴ ساله دارید. سوالی که برای بنده ایجاد میشه اینه که آیا با اومدن بچه از میزان توجه و محبت شما نسبت به همسرتون کاسته شده یا خیر؟

مسئله بعدی این هست که شما می فرمایید من هیچی کم نذاشتم. اما باید بدونید که ممکنه این صرفا نگاه شما باشه اما شاید اگر از همسرتون بپرسید و با ایشون ارتباط برقرار کنید متوجه بشید که اینطور نیست و ایشون در ارتباطشون با شما جنس کمبودهاشون با شما تفاوت داره.

در نظر داشته باشید رفتارهایی که از همسرتون داره سر میزنه نمیتونه لزوما به این معنا باشه که ایشون داره خیانت میکنه. بلکه میتونه بیانگر این مسئله باشه که ایشون در آستانه خیانت قرار دارن.

همچنین شما فرمودید که ایشون محبت کردن بلد نیستن یا به اندازه ای که مد نظر شماست ایشون محبت نمی کنن. اما این موضوع رو باید بدونید که تفاوت های ذاتی بین آقایون و خانم ها وجود داره که این تفاوت ها باعث میشه که تعریف هریک از کلمه (محبت) متفاوت باشه.

شاید از نگاه همسر شما محبت فقط همین باشه که طبق فرمایش خودتون (در زندگی چیزی براتون کم نذاشته). اما از نگاه شما محبت میتونه وقت گذاشتن، توجه و … باشه.

با توجه به توضیحات شما، توصیه ای که براتون دارم اینه که به جای اینکه بخوایید ایشون رو کنترل کنید و فضای خونه رو براشون ناامن کنید، بنشینید و با خودشون صحبت کنید تا به این مسئله پی ببرید که چرا ایشون در کنار شما احساس خوبی ندارن؟!!!

یادتون باشه گفتگوی سالم و سازنده شما با همسرتون از هر گونه مشاور و یا مشاوره ای بهتر خواهد بود.

این مقاله از سایت رو حتما مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

سلام
من ۱۸سالمه نامزدم ۲۵سالشه یه ساله که عقد کردم نامزدم قبل عقدمون چندین بار بهم خیانت میکرد خودم میدیدم که با دخترا درارتباطه وقتی بهش میگفتم گردن نمیگرفت. حتی داخل عقدهم چندین باردیدم. ۷ماه بود که عقد کرده بودیم فهمیدم که چیزی داره ازم مخفی میکنه فهمبدم داره بهم خیانت میکنه. اینستاش رو گوشیم وصل کردم وقتی با دختره چت میکرد داخل اینستا من میتونستم اس هاشون بخونم دیدم که با یه دختر حدودن سن ۲۵سال یا به بالا در ارتباطه حتی باهم ارتباط جنسی هم داشتن دختره هم میفهمید که این متاهله ونامزد داره.از اس هاشم فهمیدم به دختره زیاد محل نمیده اخه بهش میگفت دیگه نمیخوام باهم باشیم من فهمیدم تو با فلانی درارتباطی من بهت گفتم از بس دوستت دارم جونمم بهت میدم ولی از کنار خیانت نمیتونم راحت رد بشم. از اس هاشون اسکرین گرفتم نشونش دادم بهش گفتم گردن نمیگرفت میگفت اینا کی بهت گفته اینا دروغه این اس ها. بعد گفتم که اینستات خودم روگوشیم وصل کردم باهم بحثمون شد حتی خانوادمم با خبر شدن.. دیگه مجبور شده بود بگه جریان رو بهم گفت دیگه تکرار نمیکنم فقط ابرو مو پیش خانوادت نبر بگو بهشون این اس ها مال من نبوده اشتباه شده. ولی بازم دوباره خیانت هاش تکرار کرد بازم بحث.. دوروز پیش بازم فهمیدم که داره بهم خیانت میکنه حتی براشم استوری میزاره مخاطبانش فک میکنن واسه من گذاشته ولی دراصل واسه دختره گذاشته. دختره کلیپ درست کرده روعکسش براش فرستاده اینم گذاشتم استوری که مرسی عشقم نفسم. فدات خانومی که کنارمی همیشه ب فکرمی… من بهش گفتم من که درست نکردم میگه من خودم درست کردم گذاشتم تا تو غافلگیر بشی.. ولی بلد نیست بعدم حوصله ی اینکارا نداره همیشه میگه من براش درست میکنم بعد من فهمیدم داره دوباره خیانت میکنه ساعت ۳شب رفتم پروفایل واتساپش رو حرف اول اسم خودم گذاشتم یه ۱۰دقیقه شد دختره از بس زنگ زد اس داد تا نامزدم فهمیدم سریع پروفایل عوض کرد گفتم چرا عوض کردی گفت حرف اول اسمت نزار یه عکس عاشقانه بزار گفت که من میدونم تو اینو میزاری فک میکنی من دوست دختر دارم تا پروفایل رو ببینه بفهمه دیگه اسنده ولی من ندارم…. کلا ازدهنش دراومد خودشم فهمید که من میدونم ولی به روم نمیارم اسم دختره هم داخل گوشیش به اسم پسر سیو کرده که من نفهمم ولی استوری هاش همش عکس دختر میزاره من یه بار استوریش دیدم عکس دختر بود نوشته بود رفیق فابم تولدت مبارک… دختره زیاد سنی نداره زیر ۲۲سال میشه…. میدونم اگه ب نامزدمم بگم بازم گردن نمیگیره دوباره سر خودم خالی میکنه واقعا دیگه نمیدونم چکار کنم خسته شدم دیگه دارم کم کم ازش زده میشه ازش خسته میشم هرگونه محبتی که بگی در حق این انجام دادم هیچییی واسش کم نزاشتم هر روز بیشتراز دیروز دارم بهش محبت میکنم تا از اونا کنده بشه سمت این چیزا نره ولی هیچی.. تازه گاهی اوقات هم بهش گفتم طلاق میگیرم میگه برو بگیر بسلامت. میگه خودت الکی زندگیت خراب میکنی هیچی نیست من باکسی نیستم.. خانوادش خیلی منو میخوان منو روچشماشون میزارن خودشم خیلی منو میخواد اصلا ب اسم صدام نمیزنه همش عزیزم یا گلم میگه حتی از نظر مالی نمیزاره کمبودی داشته باشم. تنها مشکلش همینه واقعا دیگه نمیدونم چکار کنم میترسم اخر این دوستیا به ازدواج دوباره باشه یعنی زنی دیگه بگیره اخه داخل خانوادشون اتفاق افتاده..چندین بارم باهاش حرف زدم گوش میکنه یه ماهی بگذره دوباره تکرار میکنه.
ممنون میشم کمکم کنید🙏🏻

با سلام.

با توجه به ۳ فاکتور:

اختلاف سنی شما و همسرتون

ازدواج شما در سن نامناسب

بی توجهی شما به خیانت همسرتون در دوران عقد

میتونیم نتیجه بگیریم که ازدواج شما از پایه اشتباه و غلط بوده.

شما لا به لای صحبتاتون به موضوع مهمی اشاره کردید. یعنی ازدواج مجدد که در داخل خانودشون هم اتفاق افتاده. این مسئله نشون میده که ریشه این رفتار همسر شما بیشتر در دوران کودکی و خانواده این آقا است.

شما باید از همسرتون درخواست کنید که همراه شما به یک تراپیست مراجعه کنه تا تراپیست بررسی کنه که آیا همسر شما علاقه ای به ترک خیانت داره یا خیر. در صورتی که تراپیست احساس کرد که ممکنه همسر شما مجدداً خیانت خودش رو تکرار کنه شما چاره ای جز جدایی ندارید.

اکیدا توصیه میکنم در این شرایط بچه دار نشید.

این مقاله از سایت رو حتما مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

سلام .شوهردوستم سالیان سال تنوع طلب وخیانت کاره .باوجوددرآمدبالا برای زن وبچه خیلی خسیس وبیرون خونه خیلی لارژ .تلفنهای شب ونیمه شب وپیامهای عاشقانه زنان ویاشعرهای عاشقانه شوهربه آنها وسریع پاک میکردباتمام مدارک مرتب با زن وبچه دعوامیکردو۳ماه ۴ماه قهرمیکرد وحتی ضروریات زندگی نمی آوردوبادادوبیدادودعوامنکرخیانت میشه میگه توهم زدی .برای من حرف درمیآوری .با آبرومن بازی میکنی .حرف زیادی نزن.حرف بی ربط نزن. ظاهر مذهبی ونسبتا موجه نمیتونه ثابت بادرآمدخیلی بالایی که داشت ودارد این خانم چکارکنه ؟

درود.

در صورتی که این خانم به بهترین شکل ممکن تونسته باشه خیانت همسرشون رو اثبات کنه و با این همه باز هم همسرشون انکار میکنه، چاره ای جز طلاق نیست. مد نظر داشته باشید ما حق قضاوت نداریم و بحث اثبات خیانت از اهمیت بسیار زیادی برخورداره.

خسته نباشید.بابت پاسخگویی متشکرم.اول اینکه تاحدودی رابطمون تحت تاثیر وجود دخترم قرارگرفته واینکه شما میفرمایید باهشون ارتباط برقرار کنم ،بنده درمورد کمبودها وانتظاراتش از رابطه عاطفی وجنسی سر صحبت رو بازمیکنم.ولی ایشون هربار اعلام رضایت از هر لحاظ میکنند ومنکر عدم احساس آرامش در کنار ما هستند.درآخرین صحبتمون درهمین موردایشون قسم وتاکید برمتعهد بودن دارند.(درحالی که گفتم صدای خانمی در ضبط صدا بود)باید به این نکته هم اشاره کنم که بنده بسیارزودرنج هستم،اصلا نمیتونم خودم را اصلاح وکنترل کنم وخودم رو قوی وبااعتماد بنفس نشون بدم ومساله بعدی اینکه همیشه درمورد دارایی نقدی باوجود درک من درمورد دخل وخرجمون مخفی کاری دارند ویا هر وقت درخواستی مبنی بر اینکه که قسمتی از اموال رو به نام بنده کنند تا امنیت مالی داشته باشم ،سرباز میزنند.ممنون میشم نظرتون رو بدونم🙏

سلام مجدد خدمت شما.

با توجه به اینکه فرمودید رابطه شما تحت تاثیر حضور دخترتون قرار گرفته باید میزان تخریب رو ارزیابی کنید. باید بررسی کنید که از چه لحاظی تحت تاثیر قرار گرفته؟ آیا توجه زیاد شما روی دخترتون موجب شده که میزان و کیفیت توجه شما به همسرتون کاهش پیدا کنه یا خیر؟

من به سه بخش مهم از صحبتاتون اشاره می کنم:

۱٫ زود رنج بودن شما۲٫ اینکه به همسرتون گفتید من صدای خانمی رو شنیدم۳٫ اینکه به بهانه تامین امنیت مالی ا ایشون خواستید بخشی از اموال رو به نام شما بزنن

شما طبیعتا با تکیه به زود رنج بودنتون این فرصت رو از همسرتون میگیرید که بتونه با شما صحبت سازنده ای داشته باشه. شاید همین زود رنج بودن شما موجب شده که ایشون برای عدم بهم ریختن فضای خونه از انتقاد کردن و گفتن بعضی از مسائل خودداری کنن.

اینکه شما به همسرتون گفنید که صدای خانمی رو شنیدید کار بسیار زشتی کردید. شما هیچ وقت نباید قضاوت کنید و بدون اینکه با چشمای خودتون ببینید شروع به قضاوت کنید. حتی اگر قضاوت شما به درستی هم صورت گرفته باشه باز هم شما نباید با گفتن این موضوع امنیت و آرامش رو از ایشون و خونه ای که دارن درش زندگی می کنن بگیرید. با اینکار خونه به جای اینکه مامن امنی برای شما و همسرتون باشه برای ایشون مصداق یک پادگان نظامی خواهد بود که همه چیز زیر نظره.

اما اینکه می فرمایید باید چیزی رو با توجیه تامین امنیت مالی به نام شما بزنن برای بنده قابل درک و پذیرش نیست. اگر تمام ثروت همسرتون هم برای شما باشه اما شما در زندگی آرامش نداشته باشید اون ثروت برای شما هیچ ارزشی نخواهد داشت.

بنده احساس میکنم شما هدفتون از زندگی هنوز مبهمه.

آیا بهتر نیست به جای دستگاه شنود گذاشتن و رفتارهایی مثل زود رنج بودن که با اخلاق مورد نیاز برای یک زندگی مشترک فاصله داره بیایید و مشکل رو به صورت ریشه ای حل کنید؟!!!

مجددا تاکید میکنم وقت بگذارید و اگر واقعا دنبال بهبود زندگی مشترکتون هستید این مقاله رو مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

اقای عباسی چیزی که میگم شاید بی ربط باشه من۲۲سالمه اماتا الان من توزندگی واقعیم. بادختری نبودم وادمی بودم که همیشه از شروع رابطه ی عشقی وعاطفی وپیامدهای بعدش میترسیدم.واینکه بلدنیستم بایکی رابطه برقرارکنم.ازیه طرف هم خوشحالم چونکه پیرامون وقصه های عاشقانه ی زیادی شنیدم ودیدم که با پایان تلخی وعذاب اوری به اتمام رسید واینکه تونستم ازادمای دوراطرافم که همون دوستام هست تجربه وپندبگیرم که هررابطه ای سالم نیست اما ازطرفی میترسم توزندگیم همیشه تنهابمونم و این تنهایی طولانی تربشه…

پاسختون رو در بخش دوم سوالی که مطرح کردید قرار میدم.

سلام آقای عباسی بزرگوارنمی دونستم جواب نمیدید وعلت جواب ندادنتون هم نمی دونم ممنون میشم بفرمایید

با سلام و احترام.

به سوالی که مطرح فرمودید پاسخ داده شد. لطفا کامنت ها رو ملاحظه کنید.

سلام وقتتون بخیر آقای عباسی.
ای کاش جواب منم بدید..خیلی دوست دارم نظرتون رو بدونم.
تشکر

درود وقتتون بخیر.

بنده از جانب شما سوالی دریافت نکردم!

سلام اقاى عباسى خسته نباشيد
چرا جواب منو ندادين ؟🥺
هرروز ميام چك ميكنم بخدا …
مشكل من اينه ك با يه اقايى دوستم ٤ساله
اختلاف سنيمونم ٣ساله ، قصدشونم ازدواجه كل خونواده ش ميدونن و بامن درارتباطن ! ولى خونواده ى من ب دليل شرايط مالى و كار راضى نشدن
ايشون اوايل دوستى دروغايى راجب خودش و خونواده ش گفته بود
ي مدت بعدم رفته بودن كافه تولد دوس دختر دوستش ك از من پنهان كرده بود
وقتى فهميدم انكار كرد ك من بت گفتم
بعد دوباره گف ميدونستم ناراحت ميشى
راجب گذشته شم و رابطه هاشم خيليييى دروغ گفته جورى ك هر دفعه ي داستان تعريف ميكنه
با يكى از همكلاسياى دخترشونم ارتباط داشت
ك من خبر نداشتم
يبار پيشش بودم ديدم دختره جواب داد ن
من گفتم چى ن
ديدم استوريشو ريپلاى كرده از منم متنفرى ؟
خلاصه كلى ناراحت شدم
ك گف بخاطر جزوه و ايناس
همينجورى پنهون كارياى ريز ريز داره
ك منجر شده من فك كنم داره خيانت ميكنه
خيلييييم بش گفتم از دروغ و خيانت بدم مياد
بنظر شما چكار كنم ؟

درود خدمت شما.

بنده فکر می کنم اولین بار هست که پیام شما رو دریافت می کنم. در هر حال بابت تاخیر ایجاد شده از شما پوزش میخوام.

اما پاسخ خیلی ساده است. شما باید هرچه زودتر این رابطه رو تموم کنید و تمرکزتون رو روی روابط بهتر با افراد سالم تر بگذارید.

وقتی که شما دنبال صداقت و تعهد هستید چطور تمرکزتون رو روی فردی گذاشتید که نه صداقت داره و نه تعهد!!!

موفق باشید.

اقای عباسی ،بعد از چندسال متوجه خیانت همسرم شدم که دو سه سال خانمی راصیغه کرده بود و من به خاطر اعتماد و رابطه عاطفی خوبی که با همسرم داشتم متوجه نشدم ،با این که همه علایم رو داشت حالا که فهمیدم با وجود سه فرزند ،همسرم میگه خیلی ناراحتم که تو فهمیدی وچه اشکالی بود توی زندگی وقتی تو نمی دونستی ؟
در صورتیکه در اون مدت عملا دیگه به من از هیچ لحاظ کاری نداشت .و الانم میگه تو و زندگی رو خیلی می خوام اما از خودم بدم میاد که نمی تونم این کار رو ترک کنم ،
تو ی اون مدت خیانت با اون زن ،منم خیلی درگیر کارو بچه ها بودم و متوجه نمی شدم .هر دو در سن میانسالی هستیم ،چه کارکنم طلاق بگیرم یا راهی هست ،زندگی مو دوست دارم

با سلام.

این مقاله سایت رو حتما مطالعه کنید:

http://asavakil.ir/man-states-after-betrayal/

ایاداشتن یک (عشق یایک همسر که متعهدبه زندگیشه احساس عاطفی داره مسئولیت پذیره عاشقه همسرشه وکارهایی برای خوشبختی وخوشحالیه همسرش انجام میده)
خیلی افتخارداره ؟
چون خانواده های دهه۴۰یا۵۰یا۶۰بهش میگن زن زلیل بودن
ایا باهمه ی اون چیزا ای دورشون پلانتزکشیدم میشه اسمشوگذاشت زن زلیل بودن چون اگر بخوای نگاه کنیم وروراست باشیم مردا همیشه تواینکارا ازدختر سرترن وهمیشه اولین گام روخودشون برمیدارن

با سلام.

قطعا ارزش هایی مثل صدات و تعهد اون هم زمانی که متعلق به یک نفر باشه باعث افتخاره.

اینو بدونید که نظر شخصی دیگران هیچ اهمیتی نداره.

ما نباید به دیگران اجازه بدیم تا در مورد زندگی مشترک ما و همچنین در مورد احساسات ناب و پاک ما اظهار نظر کنن.

پیروز باشید.

سلام اقای عباسی بین کامنت هایی ک خوندم شما به اختلاف سن صحبت تاکید دارید میخواستم ازتون بپرسم من خودم ۱۸ سالمه و نامزدم یعنی خاستگارم ۲۶ سالشه و اگه بتونیم با اختلاف سنمون کنار بیایم، آیا این فاکتور در آینده ک رابطه ما جدی تر بشه اختلالی ایجاد نمیکنه ؟؟؟
لطفا راهنماییم کنید

با سلام.

قطعا مشکل ساز خواهد شد. ۱۸ سالگی اصلا سن ازدواج نیست. بازه زمانی ازدواج ۲۶ تا ۳۵ سالگی است.

موفق باشید.

سلام من سوال دارم چطور میتونم بپرسم؟

با سلام.

کامنت کنید یا درخواست مشاوره بدید.

اقای عباسی …
عقیده وباورومنش من نسبت به جنس مخالف خیلی منفیه درحدی که همیشه خیانت ها روازجانب دخترا می بینم ومخالف دیدگاه دختراییم که ادعامیکنن معصومن ودنبال رابطه ی امن هستن وخودشون خیانت نمیکنن وازطرف مرداهمسرموردعلاقشون موردخیانت قرارگرفتن البته همه دخترا نه اما درصد زیادشون همیشه مردومتهم به خیانت میکنن وخودشون روتبرعه میکنن واین تاحدودی منو از رابطه های عشقی وزناشویی دورکرده این حق روبهم میده که حال موجود خودم ووضعیت که الان دارم رودرک کنم
شمابگین باحرف مخالفید یاخیر
اگرمخالفیدچرا واگرخیر چرا؟

با سلام و احترام.

همه چیز ریشه در باورهای ما داره. دقت داشته باشید عرض کردم باورها نه تفکرات ما. چون باورها همون افکاری هستن که بارها و بارها ما در ذهن خودمون تکرارشون می کنیم. شما باید مراقب باورهاتون باشید. ما آدم ها براساس باورهایی که داریم اتفاقات رو رقم میزنیم.

به عنوان مثال اون خانمی که باور داره همه آقایون فقط دنبال رابطه جنسی هستن، دقیقا مردانی وارد زندگیشون میشن که دنبال رابطه جنسی هستن.

پس شما باید سعی کنید به شدت روی باورهاتون کار کنید. خیلی عمیق و خیلی زیاد.

اینو هم اضافه کنم که تعریف دختر خوب یا پسر خوب برای هرکسی متفاوته و با توجه به هر تعریفی به تا دلتون بخواد دختر و پسر خوب در جامعه ما هست. بعضی ها زیاد دیده میشن و بعضی ها کمتر اما هستن همیشه.

بعد از اینکه روی باورهاتون کار کردید سعی کنید فرهنگ عاطفیتون رو از طریق مطالعه افزایش بدید تا بتونید در کنار این باورهای صحیح در مسیر شناخت قرار بگیرید و اگر هم دوست دارید رابطه عاطفی داشته باشید با فردی داشته باشید که به لحاظ شخصیتی کاملا مناسب شماست.

موفق باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

آسا وکیل حاصل یک تیم حقوقی با تجربه با تفکری تحول گراست. این تیم حقوقی در سال 1397 با هدف ایجاد تحول جدّی در امور وکالت و مشاوره حقوقی پا به عرصه وب نهاد و تا به امروز در مسیر خود ثابت قدم بوده است. هدف تیم بزرگ آسا وکیل این است که در زمینه های مختلف حقوقی انتخاب اول افراد واقع شود.
ارتباط با ما : info@asavakil.ir


 

همواره در کنار شما خواهیم ماند – آسا وکیل

برخورد با خیانت مردان آن هم در لحظاتی که نمی‌دانید چگونه باید با ناراحتی و دلشکستگی خود کنار بیایید، کاری بسیار دشوار خواهد بود. متاسفانه امروزه بسیاری از زنان از طرف همسر خود مورد خیانت قرار می‌گیرند. این خانم‌ها گاه تصمیم به بخشش خیانت گرفته و به زندگی خود ادامه می‌دهند و گاه درخواست طلاق داده و تنها خواهان خارج شدن از آن زندگی هستند. در هر دو حالت اگر انتخاب خانم بر اساس احساسات صورت بگیرد، او را در معرض آسیب‌های مختلف قرار خواهد داد. افسردگی مهم‌ترین آسیبی است که این زنان را به خود گرفتار می‌کند. با آگاهی از روش‌های صحیح برخورد با خیانت مردان و کمک گرفتن از روانشناس می‌توانید بهترین تصمیم را در این مورد اتخاذ کنید.

 

 

ممکن است آن قدر به خاطر خیانت همسرتان دل شکسته باشید که طلاق را تنها راه برای مقابله بدانید. اما طلاق به دلیل خیانت همیشه پاسخی مناسب به بی وفایی همسر نیست. واقع بین باشید، اگر جدایی تصمیمی آخرتان است، می‌توانید تنهایی و بدون همسر زندگی کنید؟ اگر فرزندانی دارید، وضعیت آن‌ها چه می‌شود؟ درآمد و سرمایه ای برای رفع نیازهای مالی تان در اختیار دارید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طلاق به دلیل خیانت کلیک کنید. 

چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم

هر چند طلاق آسیبی است که به سختی قابل جبران می‌باشد، اما تعداد زیادی از زوجین درگیر با مسئله خیانت توانسته‌اند این بحران را پشت سر گذاشته و گاه زندگی‌های بهتری را تشکیل دهند. بسیاری از ازدواج‌هایی که در آن‌ها خیانت رخ می‌دهد، با شرکت در جلسات مشاوره خانواده به ریشه مشکلات خود پی می‌برند. بدین صورت روابط زناشویی و عاطفی خود را تجدید کرده و تغییرات اساسی در زندگی خود می‌دهند.

 اگر با وجود خیانت هنوز به شوهرتان علاقه دارید، با دادن فرصتی دوباره از او بخواهید که با یکدیگر به درمان آسیب‌های خیانت بپردازد. باید برای بهبود رابطه، هم شما و هم شوهرتان صادقانه کار کنید. پس عوامل استرس را از بین ببرید و جو خانه را آرام نگه دارید؛ با جر و بحث هیچ مشکلی حل نمی‌شود. برای اطلاع بیشتر از درمان آسیب‌های خیانت کلیک کنید.

قدم اول ریشه یابی دلایل خیانت در مردان است. چرا که اگر زوج‌ها به دنبال علت‌های خیانت بگردند به راحتی می‌توانند آن عوامل را کاهش دهند. برای نجات و حفظ رابطه ای که از خیانت آسیب دیده، نیاز به همدلی هر دو نفر می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلایل خیانت در مردان کلیک کنید. 

این که همسرتان به چه دلیل خیانت کرده بسیار اهمیت دارد. حرف زدن درباره علت خیانت به بهبود رابطه کمک می‌کند. اما همسر خیانتکار همیشه جزئیات را پنهان نگه می‌دارد زیرا او نگران پیچیده‌تر شدن مشکلات است. گفت و گو درباره داستان خیانت باعث مطرح شدن حرف‌هایی می‌شود که نه گوینده و نه شنونده تحمل شنیدن آن را ندارند. اما هرچه به مسئله پرداخته نشود مشکلات پیچیده‌تر خواهند شد. برای رسیدن به این مقصود، به نکات زیر توجه کنید:

خودتان را سرزنش نکنید. شاید فکر می‌کنید که از هم دور شده اید یا کار، تمام وقت شما را گرفته و زمان کافی برای همسرتان نگذاشته اید. اینها دلایلی هستند که به شما می‌گویند باید بیشتر بر روی رابطه تان کار کنید، اما باید بدانید که هیچ توجیهی برای خیانت وجود ندارد و شما هرگز نباید خود را بخاطر اشتباهات همسرتان مقصر بدانید.

خیانت مردان یک انتخاب آگاهانه در مواجه با مشکلات است. مسئله اینجاست که مردان خیانتکار برای پر کردن خلاهای خود به جای صحبت با همسر و مراجعه به روانشناس خیانت را انتخاب می‌کنند. برای آگاهی بیشتر در زمینه خیانت مردان کلیک کنید. 

از طرفی سرکوب کردن احساسات و بازگو نکردن دغدغه‌هایتان باعث می‌شوند که این احساسات سرکوب شده در آینده سر باز کنند ‌و باعث رنجش بیشتری شوند. پس سکوت نکنید و حرف دلتان را بزنید.

نکته: در صورتی که خیانت از طرف زن صورت گرفته است، توصیه می‌شود مقاله خیانت زنان را مطالعه نمایید. 

خواسته‌های خود را مطرح کنید. قبل از صحبت با همسرتان، با خود مشخص کنید که چه می‌خواهید بگویید. سریع مسئله خیانت را مطرح نکنید؛ اجازه دهید بداند که راهی برای جبران دارد. برای مثال رفتن به مشاوره خانواده را پیشنهاد دهید، کارهایی که می‌خواهید بکنید را با او در میان بگذارید. نیازی نیست که مانند یک همسر با او برخورد کنید، مثلا می‌توانید از او بخواهید تا زمان راحتی شما و از بین رفتن ناراحتی‌تان، در اتاق و کنار شما نخوابد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید. 

مرد خیانتکار همیشه نگران این است که مبادا همسرش متوجه خیانت او شود. پس اگر متوجه شک شما شود، تمام نشانه‌ها را پاک خواهد کرد. اما متاسفانه دیر یا زود شما متوجه بی وفایی او شده و دلشکسته می‌شوید. اگر به همسر خود شک دارید نشانه‌های خیانت مردان را به روش‌های غیر مستقیم شناسایی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه‌های خیانت مردان کلیک کنید. 

بیش از حد بر روی نفر سوم حساس نشوید. شاید سوالات زیادی در مورد زنی که شوهر شما جذب او شده برایتان به وجود بیاید، ممکن است بخواهید پروفایل او را چک کنید یا حتی او را ببینید. شاید فکر کنید که دانستن همه چیز در مورد این فرد بتواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی باعث خیانت همسرتان شده است؛ اما در واقع این کار هیچ پاسخی به شما نمی‌دهد، چه بسا که به درد و غم شما اضافه خواهد شد.

زمانی که متوجه خیانت همسرتان شدید حتما آزمایش بدهید؛ هر چند که شرم آور باشد. شما از بیماری‌هایی که تهدیدتان می‌کند بی خبر هستید، ضمنا با این کار شوهرتان سنگینی اعمال خود را بهتر درک می‌کند. حتی اگر قصد بخشیدن او را دارید هم باید اینکار را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بخشش خیانت کلیک کنید. 

شاید دلتان بخواهد این مشکل را با دیگران در میان گذاشته و درد و دل کنید. اگر می‌خواهید دوستان و اطرافیانتان را از خیانت همسرتان مطلع سازید، بهتر است که این کار را با احتیاط انجام دهید. در این مواقع اطرافیان حرف‌های مختلفی درباره همسرتان خواهند زد که می‌تواند بر تصمیم گیری شما تاثیر منفی بگذارد. حتی اگر تصمیم به ادامه زندگی با همسرتان را بگیرید، دانستن این که همسر شما فردی خیانت کار بوده، برای هیچ کدام از اعضای خانواده تان خوب نیست و پیامدهایی را به همراه خواهد داشت. پس بهتر است از مصاحبت با فردی که نسبتی با شما ندارد و دارای دانش مربوط به درمان روابط فرازناشویی است، بهره ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روابط فرازناشویی کلیک کنید. 

خیانت دیدن از طرف همسر یک اتفاق بسیار سنگین است که می‌تواند آسیب زیادی به شما وارد کرده و دلشکسته‌تان کند. حتی این اتفاق می‌تواند بر دیگر ابعاد زندگی و روح و روان فرزندان نیز تاثیر بسیار منفی بگذارد. در این شرایط شما باید علاوه بر خود، شرایط روحی آن‌ها را نیز مدیریت کنید. از طرف دیگر تصمیم به طلاق یا ادامه زندگی نیز کار بسیار سختی است. به همین دلیل توصیه می‌شود که از کمک یک فرد متخصص برای برخورد با خیانت مردان بهره‌مند شوید. روانشاسان و مشاوران مرکز حامی هنر در خدمتتان هستند تا در زمینه خیانت همسر به شما کمک کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خیانت کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با خیانت مردان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

بهترین نحوه برخورد با خیانت زنان چیست؟ به احتمال زیاد اولین عکس‌العملی که در برابر خیانت زنان به ذهن می‌آید اعمال خشونت است، بله ما نیز قبول داریم غرور شما جریحه‌دار شده، اما آیا خشونت عکس‌العمل مناسبی در برابر خیانت زنان است؟ نحوه مدیریت این مشکل توانمندی و آگاهی بالایی نیاز دارد. لطفاً کمی به گذشته بازگردید و کیفیت زندگی خود را بازنگری کنید. با کمی دقت در بسیاری از موارد می‌توانید نشانه های خیانت زنان را پیدا کنید. این اتفاق ممکن است بازتاب مشکلی در رابطه شما باشد. لطفاً ابتدا تلاش کنید هیجانات خودتان را مدیریت کنید و هر چه زودتر از یک متخصص جهت مشاوره خیانت کمک بگیرید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

 

 

برخی از رویدادهای زندگی هیجانات منفی را به وجود آورده و منجر به رفتارهای تکانشی، بدون فکر و مخرب می‌شوند. خشم یکی از قوی‌ترین هیجانات بشری است. معمولاً مردان هنگامی که با خیانت همسر خود مواجه می‌شوند خشم بسیار شدیدی را تجربه می‌کنند. 

چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم

این مسئله طبیعی و قابل درک است اما اگر با مهارت کنترل خشم آشنایی نداشته باشید، احساساتتان فرمان کل زندگی شما را به دست خواهند گرفت. در این شرایط ممکن است شما اقدام‌های پرخاشگرانه‌ای انجام دهید که بعدها پشیمانی زیادی برای شما به وجود بیاورد و دیگر نتوانید هرگز روابط خود را ترمیم کنید. پس قبل از این که به دنبال انجام واکنشی باشید سعی کنید خودتان را کنترل کنید و به دنبال روش‌های مثبتی برای مدیریت احساساتتان باشید. برای اطلاع بیشتر به مقاله کنترل خشم مراجعه کنید تا با روش‌های مقابله‌ای مناسب آشنا شوید.

 

خیانت در زنان و مردان بیش از هر چیزی بازتاب مشکلات ارتباطی زوجین است. در اکثر اوقات افراد به این دلیل در رابطه با شخص سومی را آغاز می‌کنند که رابطه اصلی، رابطه مؤثر و سالمی نیست. در یک رابطه غیر مؤثر و بیمارگون نشانه‌های زیر دیده می‌شود:

– نداشتن گفت و گوی کافی و صمیمانه در طول روز 

– نبود درک متقابل بین زوجین 

– سردی عاطفی

– نداشتن روابط جنسی و فیزیکی کافی 

و… 

هنگامی که این نشانه‌ها در زندگی‌تان وجود داشته باشد، پس ارتباط‌ شما دچار اختلال و مشکل شده است. از آنجایی که ارتباط با همسر یکی از مهم‌ترین روابط انسانی برای ارضای نیازهای عاطفی محسوب می‌شود، اختلال در آن می‌تواند منجر به احساس شکست، یاس، کمبود و… در افراد شود. همان طور که می‌دانید اکثر زنان برای ارتباط عاطفی ارزش دوچندانی قائل هستند این مشکل می‌تواند موجبات آزار بیشتری برای آن‌ها فراهم کند.

بسیاری از رنان به دلیل احساس ناکامی در ارتباط با همسر خود دچار مشکلات روان شناختی بسیاری از جمله افسردگی و انواع اختلالات اضطرابی می‌شوند. در این شرایط زنان آسیب‌پذیری بالایی پیدا می‌کنند و بیشتر احتمال دارد که برای جبران مشکلات عاطفی به روابط دیگر پناه ببرند. البته این مسائل تنها یکی از علل خیانت محسوب می‌شود. برای اطلاع بیشتر به مقاله علل خیانت زنان مراجعه کنید.

 

کنار آمدن با خیانت، هم برای مردان و هم برای زنان دشوار است. اما باورهای اجتماعی سفت و سخت در مورد روابط فرازناشویی توسط زنان و تابو بودن خیانت در آن‌ها، کنار آمدن با این مقوله را برای مردان دشوارتر می‌کند. در این شرایط زوج درمانی توسط یک روانشناس متخصص می‌تواند راه نجاتی برای شما باشد. بررسی ریشه مشکلات بین زن و مرد، ترمیم احساسات آسیب دیده طرفین، کمک برای تدوین قرارداد درمانی برای جلوگیری از تکرار خیانت و… همگی از اقداماتی هستند که تأثیر بسزایی در بهبود شرایط روانی شما و ارتباط عاطفی‌تان خواهد داشت.  

حتی اگر شما قصد جدایی و طلاق را داشته باشید، به کمک درمانگرتان می‌توانید شرایط بعد از طلاق، آسیب‌ها و مشکلات آن را بهتر بسنجید و با دید روشن‌تری اقدام به انجام این کار کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه حیانت زنان و برخورد مناسب با خیانت زنان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

باسلام و خسته نباشید
من زنی هستم 35 ساله و همسرم از من یکسال و نیم کوچکتر است ، ما سه سال که باهم ازدواج کردیم و فقط دو سه ماه اول باهم رابطه خوبی داشتیم ولی بعد از آن سر مسائل سیگار کشیدن که من خودم شدیدا مخالف سیگار هستم اختلاف زیادی داشتیم و همینطور سر مسائل مالی چون من خودم از لحاظ مالی تأمین بودم ولی همسرم کار و حقوق و همچنین پس انداز مناسبی نداشت و در دوران عقد همیشه میخواست که من پول هایم را در اختیارش قرار دهم ، خلاصه اختلاف زیاد داشتیم و دعواهای خانوادگی هم زیاد ایجاد شد تا سال پیش که همه چیز خوب شد و به مدت سه ماه بود که رابطه من با همسرم خیلی خوب شده بود ولی از شانس بد روزگار یکی از همکارانم ( همکار مرد ) که جدید به شرکت ما اومده بود رابطه دوستی خوبی با همسرم برقرار کرده بود و از طرفی هم با سیاست به من نزدیک شد و همیشه برای من مزاحمت داشت که اواخر مزاحمتش از طریق پیام و زنگ زدن بیشتر شد ، من خیلی با این آقا بدبرخوردی کردم و چندین بار میخواستم موضوع را به رئیسم بگم ولی همیشه مراعات همکارمو کردم که مبادا کارش را ازدست بدهد و خیلی پشیمانم به خاطر مراعات شرایط کاری هیچی به رئیسم و همسرم نگفتم همین باعث شد که اون آقا بیشتر از اخلاق من سوء استفاده کند تا اینکه همسرم پیام هایی که این آقا به من داده بود و من جوابشو داده بودم در گوشیم دید که همین باعث شد که همسرم نسبت به من بی اطمینان شود و فکر می کند که من به اون خیانت کردم در صورتی که من هیچ خیانتی به همسرم نکردم و فقط و فقط مزاحم داشتم که اون هم به خاطر کوتاهی خودم باعث شدم که اون آقا بیشتر ارتباطشو زیاد کنه و مزاحمت زیادش باعث شد که همسرم فکر کنه که من با اون رابطه داشتم ، الان هم بعد از گذشت سه ماه از زمان مطلع شدن همسرم میگذره و هنوز که هنوزه نسبت به من شکاکه و همیشه به من توهین میکنه و حرفای ناشایست میزنه و همیشه میگه تو خیانت کردی در صورتی که هیچ خیانتی در کار نبوده ، درسته که من رابطه خوبی با شوهرم نداشتم ولی اواخر رابطمون خیلی خوب شده بود و در کل من ، شوهرم و زندگیمو دوست دارم ولی الان به مدت سه ماه که زندگیم کاملا بهم ریخته و همسرم اون فرد سابق نیست کلی بهش محبت میکنم بهش عشق میورزم شرایط زندگی رو واسش خوب کردم حتی بهتر از قبل و حتی اعتمادشو دارم نسبت به خودم جذب میکنم و تمام این کارها رو میکنم که مبادا فکر کنه من دلم سمت کسه دیگه ای بوده در صورتی که همیشه همسرم واسم مهم بوده و ارزش داشته ، فقط یک شخص مزاحم باعث شد زندگیم از هم بپاشه ، خواهش میکنم بهم کمک کنید که چه راهی رو پیش بگیرم که اعتماد شوهرم رو به خودم جذب کنم من برام خیلی سخته که یک نفر دیگه مزاحمت باشه و اذیتت کنه و به خاطر آبرو داری و محیط کار هیچی نگی اونوقت همسرت تو رو خائن خطاب کنه دارم داغون میشم اصلا روز و روزگار خوبی نداریم چون فوق العاده شوهرم آدم بدبینی هست نسبت به همه چیز و از روزی که این اتفاق افتاده خیلی خیلی نسبت به من بدبین شده ، تو رو خدا کمکم کنید.
با تشکر از راهنمایی های شما

با سلام
در مورد قسمت اول که مربوط به سیگار و مسائل مالی میشد باید به این نکته توجه کنیم که تمامی این مسائل از دوران نامزدی بین شما بوده اما چرا در ابتدای رابطه بیان نشده اند و اگر بیان شده اند چرا بطور جدی به یک تصمیم قطعی نرسیده اید؟
اما این تفاوت دیدگاه نیز به نوعی ممکن است از تفاوت فرهنگی و مسائل فردی نشات بگیرد که نیاز به مشاوره قبل از ازدواج در زمان نامزدی داشت تا امروز تبدیل به مشکل نشود.
در مورد احساس شک همسرتان نسبت به شما نیز بخشی مربوط به همین مسئله و بخش دیگری شاید بهانه گیری ایشون نسبت به شما باشد. یعنی ممکن است همسر شما از مسائل دیگه ای ناراحت و دلخور باشد که نمیتواند بیان کند اما چون در این اتفاق پیش آمده خود را جانب حق میداند سعی در اعمال فشار دارد. البته ممکن هست که واقعا از این مسئله شدیدا دلخور شده باشند و آسیب دیده باشند که در ایتصورت نیاز به مشاوره واقعا احساس میشود.
بهترین راهکاری که در این موقع میتوانیم به شما پیشنهاد کنیم این است که با همسرتان در یک وقت مناسب در مورد تمامی اختلاف نظراتتان صحبت کنید و در صورتی که به نتیجه نرسیدید حتما به یک مشاور برای راهنمایی جستن مراجعه کنید چرا که تا مسائل بین زوج و شخصیت هر کداماز آنها برای مشاور مشخص نشود نمیتوان دلیل اصلی بروز مشکل و راه حل آن را پیدا کرد.

سلام. محمود هستم از شیراز.
شش ساله ازدواج کردم هتلدارم همه چیز زندگی مهیا کردم ماشین خونه خوب حتی جهیزیه خودم خریدم. هنه چیز عالی بود. این اخریا رفتار همسرم خیلی سردتر از گذشته شده بود، به خاطر شرایط سخت کاری خودم یه خورده عصبی بودم ولی محبت میکردم هرچی می خواست در اختیارش بود صد در صد بهش اطمینان داشتم. از نظر عاطفی همیشه با من سرد بود. تا این که یک شب ساعت چهار بیدار شدم دیدم نیست رفتم توی اتاق دیدم بایک نفر ذیگه خوابیده مشروبم خورده بودن به من سه تا قرص خواب قوی داده بودن از پیامهاشون فهمیدم باهاشون درگیر شدم و هردومون زخمی شدیم. باباش به خاطر من که شکایتش نکنم مهریه و نفقه و حق فرزند وخلاصه همه چیز بخشید منم حق طللق دادم بهش البته من میگفتم شش ماه دیگه تصمیم بگیریم ولی همسرم و باباش می خواستن که جدا بشه. یه پسر دوساله داریم. من اول ازدواجمون یک بار گول خوردم بهش خیانت کرده بودم و ازش معضرت خواهی کردم و تا امروز هم دیگه دست از پا خطا نکردم. هیچ وقت هیچ ابراز علاقه ای نکرد به من همیشه من پیش قدم میشدم همیشه سرد بود حالا فهمیدم از پیامهای استخراج شده از گوشیش که محبتش عشقش حرف زدناش با کس دیگه بوده منم فقط این وسط اضافی بودم. به نظر شما من چکار کنم. هم هنوز عاشقانه دوسش دارم هم قلبم شکسته هم دلم برای بچم میسوزه حتی یک زنگم نزده از اون موقع فقط بچش دوبار دیده چیکار باید کنم کمکم کنید.

سلام با توجه به شرایطی که توصیف کردید دوران سختی را در حال گذراندن هستید. یک مساله روشن نشده (چه جور ازدواجی داشتید ؟ آیا با عشق بوده ؟ و مساله خیانت شما چرا باید در اول زندگی پیش بیاد؟) و مساله دوم بعد از خیانت شماست که تصور میکردید موضوع حل شده و به فراموشی سپرده شده و با ادامه این زندگی همسرتان انگار به دنبال انتقام دست به همچین کاری زده. با این نمیشه به طور یقین این ادعا رو تایید کرد. ولی آنچه که مشخصه مسائل حل نشده ای در زندگی شما دو نفر وجود دارند که شما رو به این نقطه رسوندن. تعامل و حل کردن مسائل در کوتاه ترین زمان همان مهارتی است که زوج های موفق دارند. با توجه به وجود یک کودک در این ازدواج توصیه می کنیم هر دو طرف تلاشتان را برای حفظ این رابطه انجام بدید و یا حداقل جدایی به شکلی باشه که آسیب ها برای هر سه نفر شما به کمترین حد برسه. مشاوره طلاق و خانواده درمان لازمه بگیرید . احتمالا در چند جلسه میتونید از این سردرگمی در امده و تصمیم مناسب تری بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

دکتر محمود گلزاری/ روان شناس و مدیرگروه روان شناسی دانشگاه علامه طباطبایی

مرد خیانت دیده ای، ماجرای خطای همسرش را برای من فرستاده و درخواست کرده بود تا درباره چگونگی برخورد با همسرش او را راهنمایی کنم. با توجه به آنچه در این نامه ذکر شده بود توصیه مهم من به او این بود که اگر همسرتان پشیمان است، رازداری کنید.  برای درک بهتر مسئله ابتدا مشکل مطرح شده را عنوان کرده و در ادامه توصیه هایی برای برقراری مجدد ارتباط با همسر خیانتکار را ارائه خواهم کرد.

 

“مردی 45 ساله هستم و 2 سال است که در کانادا زندگی می‌کنم. در سن 20 سالگی به اصرار خانواده با دختری ازدواج کردم و اکنون 3 فرزند دارم. همسرم قبل از مسافرت به کانادا از لحاظ تقوی و نجابت شهره‌ی فامیل بود ولی پس از مسافرت متوجه ارتباط او با یکی از دوستانم شدم. برای روشن شدن موضوع اقدام به ضبط صدای او در زمانی که در منزل نبودم کردم و متأسفانه شکّم تبدیل به یقین شد. این ارتباط در حد یک تلفن نبود. طبیعی است که مدتی به زد و خورد و جنگ و دعوا گذشت. به مادرش از طریق تلفن خبر دادم ولی او نیز باور نکرد. همچنین دکتر معالج وی، به داشتن افسردگی شدید او بر اثر تنهایی و حس کینه‌ی شدید از من به خاطر مسافرت و جدایی از خانواده اذعان کرده است. ماه گذشته او به همراه فرزندانم به ایران برگشتند. اکنون فرزندانم برای آشتی دادن ما تلاش می‌کنند. با توجه به شرایط سنی آنها نمی‌توانم وخامت اوضاع را بیان کنم و از طرفی مطمئن هستم که این زن به من حلال نیست. نمی‌دانم چه کنم؟ هم‌اکنون دختر بزرگم به شدت از من کینه دارد که چرا این قهر و دعوا را تمام نکردی و به شدت عصبی شده است.  پسرم هر شب با نیت آشتی من و مادرش دعای توسل می‌خواند. قبول نکردن خواهش فرزندانم ضربه‌ای جبران‌ناپذیر دارد. از طرف دیگر، همسرم نیز به شدت از کرده‌ی خود پشیمان است. لطفا من را راهنمایی کنید.”

 

چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم

بلا در معارف اسلامی به معنای آزمایش است. «اذابتلی ابراهیم ربه بکلمات» (بقره؛ 124) و نیز دقت کنید در معنای آیه‌ی 35 سوره‌ی انبیاء که خداوند می‌فرماید: «و نبلوکم بالشر و الخیر فتنه؛ ما شما را از طریق شرها و خیرها آزمایش می‌کنیم.» امیدوارم شما و همسرتان از این آزمایش شری که پیش آمده سربلند بیرون آیید. برای این کار توجه شما را به نکات زیر جلب می‌کنم:1- همسرتان با آن که مرتکب گناهی کبیره شده، همچنان بر شما حلال است و عقد شرعی شما با کار خطای او فسخ و باطل نشده است. 2- انسان غیرمعصوم از کوچک و بزرگ به دلیل اختیاری که دارد در معرض انواع اشتباهات و گناهان است. ما هر روز، دانسته و ندانسته، گناهان ریز و درشتی را انجام می‌دهیم و متأسفانه چون حالت پشیمانی به ما دست نمی‌دهد، به فکر اصلاح خودمان نمی‌افتیم!3- اصل توبه که بازگشت به وضعیت پاک و سالم است، «پشیمانی» است و همسر شما بر خلاف بسیاری از گناهکاران براستی پشیمان است و این خود نشانه‌ی پذیرفته‌شدن توبـه‌ی او است. قدر این حالت زیبا و معنوی‌ا‌ش را بدانید.4- درباره‌ی مشکل پیش آمده رازداری کنیــــد. حتی اگر فرزندانتان چیزی دانسته‌اند، بگویید اشتباه کرده‌اند و منکر آن شوید. آبروریزی از بندگان خداوند، از هر گناهی بزرگتر است.5- از یک روان‌شناس با تجربه و دین‌باور برای بازسازی همه‌ی اعضای خانواده کمک بگیرید و به کمک او نقاط ضعف هر کدام از شما دو نفر، زن و شوهر، و مشکلی را که در ارتباط با هم داشته‌اید با واقع‌بینی بررسی کنید. 6- به خداوند و خودتان قول دهید که دیگر در ذهنتان مسئله را مرور نکنید تا چه رسد به اینکه با صراحت و کنایه آن را به همسرتان گوشزد کنید. 7- در پایان این گفته‌ی مولای موحدان، امام علی(ع) را به خاطر بسپارید: « گناهی که باعث اصلاح و رشد تو شود، بهتر از کار خوبی است که بر خودبینی و غرورت بیفزاید.»

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

طرح کلان ملی تولید سیستم ایمپلنت دندانی اویتا محصول شرکت دانش بنیان کوشا فن پارس با حضور آقای دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و آقای دکتر وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در محل کارخانه این شرکت در شهرک صنعتی شمس آباد تهران افتتاح گردید.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم
چگونه مرد خیانتکار را اصلاح کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *