چگونه مرد خود را تحسین کنیم

 
helpkade
چگونه مرد خود را تحسین کنیم
چگونه مرد خود را تحسین کنیم

تحسین آقایان فراموش نشود

چگونه مرد خود را تحسین کنیم

به بندگانم بگو: «سخنى بگویند كه بهترین باشد! چرا كه (شیطان بوسیله سخنان ناموزون)، میان آنها فتنه و فساد مى‏كند همیشه شیطان دشمن آشكارى براى انسان بوده است! سوره اسراء-آیه 53

اولین قدم احترام به مرد ، را در مقاله «احترام به مرد کلید زندگی عاشقانه » ،پذیرش همسر بیان کردیم دراین مقاله به گام بعدی به « زیبا سخن گفتن »  می پردازیم.که موجب جذب محبت شوهر شده ؛در نتیجه دارای یک زندگی عاشقانه خواهید شد.  

علی (ع) نتیجه زیبا سخن گفتن را ، از زیبا شنیدن میداند:

أَجمِلوا فِی الخِطابِ تَسمِعوا جَمیلَ الجَوابِ‏

زیبا خطاب کنید تا جواب زیبا بشنوید( ص181غررالحکم انصاری)

 

تحسین کردن شوهر

اولین نکته ای که در گفتار  تأثیر فراوانی در روان شوهرتان دارد و این گفته موجب افزایش علاقه شوهرتان به شما خواهد شد ، «تحسین کردن شوهر» است، این تحسین مهم ترین نیاز روحی یک مرد است .

هنگامی که مرد در آستانه شکست قرار می گیرد و زمانی که در آتش ناکامی می سوزد و احساس می کند که همه چیز علیه میل و اراده او در جریان است به زنی نیاز دارد که به او اعتماد به نفس بدهد و روحیه اش را تقویت کند . همان گونه که اتومبیل بدون بنزین ، روغن و آب به حرکت در نمی آید ، مرد نیز بدون داشتن یک مشوق که به او ایمان داشته باشد قادر به پیمودن مدارج موفقیت نیست . تشویق و ترغیب باعث تقویت فکری وروحی مرد می شود . تشویق ، شکست یک مرد را به فتح تبدیل می کند(آیین همسرداری ، دوروتی کارگی ،ص69).

تشویق کردن شوهر یک نمودی از دوست داشتن اوست ؛ از این رو پیامبر (ص) نیز به عنوان حق مرد بر زن بیان نموده است :

قالَ الرَسولُ الله(ص)  یَا حَوْلَاءُ لِلرَّجُلِ عَلَى المَرْأَةِ أَنْ تَلْزَمَ بَیْتَهُ وَ تَوَدَّدَهُ وَ تُحِبَّهُ وَ تُشْفِقَهُ وَ تَجْتَنِبَ سَخَطَهُ وَ تَتَّبِعَ مَرْضَاتَهُ وَ تُوفِیَ بِعَهْدِهِ

پیامبر (ص) فرمودند :حق مرد بر زنش این است که پایبند خانه اش باشد ، با او مهربانی کند و دوستش بدارد و دلسوزش باشد، و او را ناراحت نکند ، و در پی رضایت او باشد، و به عهد او وفا کند ( مستدرك‏الوسائل ج 14 ،ص 244).

خانم محترم !شما باید به نوعی با شوهرتان حرف یزنید که احساس سر بلندی و افتخار کند و حرف های شما موجب تشویق او شود . خوار و خفیف کردن شوهر گناه غیر قابل بخشش وغیر قابل جبران است که یک زن مرتکب می شود . جریحه دار کردن غرور یک مرد برای او خیلی گران تمام می شود و امکان دارد در زندگی زناشویی تأثیر نامطلوب دائمی بگذارد . یک مرد به سختی می تواند خفیف شدن از جانب زنش را فراموش کند  (آیین همسرداری ، دوروتی کارنگی  ،ص58).

شوهر ها نق نق کردن زن را بزرگترین وکشنده ترین عیب می دانند

شاید شما بگویید که شوهر من دارای عیوب زیادی است ، پس چگونه او را تشویق نمایم . ولی هر زنی می تواند نکات مثبت همسرش را بیابد ، آن را تمجید کند ، نقاط ضعف او  را نیز از زاویه مثبت نگاه کند و شوهرش را تمجید نماید . خیلی از اختلافات زن ومرد سلیقه ای است ؛ در این صورت به گفته آقای هاری استین متز متخصص امور زناشویی وروان شناس معروف دقت نمایید :

سازگاری و قبول کردن سلیقه و عقیده همسر در خوشبختی ازدواج مؤثر و مهم تر از آن است که زن وشوهر دارای عقیده مشترک باشند(آیین همسرداری،دوروتی کارنگی ،ص190).

خانم کارنگی درباره آن که رفتار شوهرمان مطابق میل ما شود می گوید  « اگر رفتار ما به شوهر مان ثابت کند که او را مردی موفق و با لیاقت می دانیم، به خودی خود دارای سجایا و صفاتی می شود که منجر به موفقیت او خواهد شد» (همان ،ص156).

گوته جمله زیبایی دارد به آن دقت کنید «با دیگران طوری رفتار کنید که انگار در همان حدی که باید باشند ،هستند .به آن ها کمک کنید تا به آنچه می توانند و لیاقتش را دارند تبدیل شوند »(اسماعیل بیگی ،ص،282).

با محبت سخن گفتن

دیگر آن که زن با الفاظ شیرین وعاشقانه نسبت به شوهرش ابراز محبت کند ،این کار موجب علاقه مندی همسرش به او خواهد شد.پیامبر اسلام (ص) این با محبت صحبت کردن را از حقوق مرد بر زن می داند:

قالَ الرَسولُ الله(ص)  یَا حَوْلَاءُ لِلرَّجُلِ عَلَى المَرْأَةِ….وَ تَوَدَّدَهُ وَ تُحِبَّهُ وَ تُشْفِقَهُ

پیامبر (ص) فرمودند :حق مرد بر زنش این است …. با او مهربانی کند ودوستش بدارد ودلسوزش باشد ( مستدرك‏الوسائل ج 14 ،ص 244).

علی (ع) :اعْلَمْ أَیْ بُنَیَّ أَنَّهُ مَنْ لَانَتْ كَلِمَتُهُ وَجَبَتْ مَحَبَّتُه‏

علی (ع) به امام حسین (ع) می فرماید: بدان پسرم بدرستی که هر کسی کلامش ملایم باشد ، محبت اوبر دیگران واجب می شود(بحارالأنوار  ج74  ،ص241 ) .

وقتی مرد احساس کرد زن او را لایق وبا جرأت می داند به خود می بالد و این شهامت را به دست می آورد که برای مقابله با هر مشکلی سینه سپر کند.

 او از لیاقت خود اطمینان می یابد و به همین امر داده شده است باعث موفقیتش می شود .عقیده خانم کالکین در همین نقل کوتاه کاملاً صحیح است: زن می تواند با جملات تمجید آور که در نهایت لطف و محبت تنظیم شده باشد ،شخصیت واحساس شوهرش را کاملاًعوض کند و واقعاًاز او مردی با لیاقت وبا کفایت بسازد (آیین همسرداری ، دوروتی کارگی  ،ص59).

امام صادق (ع) فرمودند زن برای جذب وموافقت شوهرش از سه چیز بى‏نیاز نیست كه عبارتند از:

، حفظ کردن خود از هر پلیدی وآلودگی تا دل شوهرش در هر شرایطی خوشایند یا ناخوشایند نسبت به اومطمئن باشد.  مراقبت از شوهر وپرستاری از وی تا اگر لغزشی از او سر زند ، به مهربانی با او برخورد نماید

، اظهار عشق به او با عشوه ودلبری وخود را به آراستن به زیبایی که مورد نظر شوهرش است( تحف العقول،ص337).

 

زیبا خطاب کنید تا جواب زیبا بشنوید( ص181غررالحکم انصاری)

چگونه مرد خود را تحسین کنیم

 که شوهر ها نق نق کردن زن را بزرگترین وکشنده ترین عیب می دانند .

وقتی مرد احساس کرد زن اورا لایق وبا جرأت می داند به خود می بالد واین شهامت را به دست می آورد که برای مقابله با هر مشکلی سینه سپر کند.

 

 

یکی از مشخصات زیبا سخن گفتن ، عیب نگرفتن از شوهر، یا به قول مردان « نق نق» نکردن ودائم از شوهر ایراد نگرفتن است :

امام علی (ع) به امام حسن (ع)  خواهى با تو نیكى كنند با دیگران نیكویى كن. برادرت را با هر خصوصیّتى كه دارد بپذیر و تحمّل كن. بسیار گلایه مكن كه كینه را برانگیزد و به دشمنى سخت كشاند(  تحف العقول ، ص: 85)( بحارالأنوار  ج74  ص   212 ).  

لوئیس ترمان عالم و روان شناس مشهور مطالعه بسیار دقیقی در زندگی 1500خانواده به عمل آورده است ،نتیجه آزمایش ثابت کرده است که شوهر ها نق نق کردن زن را بزرگترین وکشنده ترین عیب می دانند .

گالوپ روان شناس دیگر نیز همین را کشف کرده است ومی گوید : « مرده  نق نق کردن زن را رأس عیوب آنها قرار می دهند » .

جونسون تمپر امنت روان پزشک در تحقیقات علمی خود به این نتیجه رسیده که هیچ صفتی به اندازه عیبجویی ونق نق زن در بدبختی خانواده مؤثر نیست ! (آیین همسرداری ، دوروتی کارگی ص147).

 

انشاالله در مقاله بعدی قدم هایی که موجب جذب شوهر ورضایت خدا خواهد شد، مطرح می شود.

 

نویسنده : عباس خراسانی

بخش خانواده ایرانی تبیان

مقالات مرتبط :

عشق محصول احترام است

دوستت دارم با تمام تفاوت ها

معجزه خانواده های خوشبخت

زن وشوهرهای دوست داشتنی

 

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

همانند بدبینی، خوش‌بینی هم همۀ جهان را سیاه و سفید می‌بیند

 

ابراز دلتنگی نسبت به همسر یکی از راههای محبت کردن به همسر می باشد

 

همه ما همسرمان را دوست داریم و دلمان برایش تنگ می‌شود و گفتن این به او یک راه عالی برای ابراز محبتمان است، اما نه تنها راه.

بعد از مدتی «دوستت دارم» و «دلم برات تنگ شده» کهنه و قدیمی می‌شود و دیگر مفهوم خود را برای همسرمان از دست می‌دهد.خوشبختانه شما برای ابراز محبت فقط محدود به این دو جمله نیستید. راه‌های مفرح‌تر و جالب‌تر دیگری هم وجود دارد که بتوانید یک زن را تحسین کنید و به او بگویید که چقدر برایتان ارزش دارد.ازاینرو، اینجا ۱۰ روش برای ابراز محبت به شما پیشنهاد می‌کنیم که قلب او را لمس کرده و شما را به جذاب‌ترین مرد روی زمین برای او تبدیل می‌کند.۱. نمی‌تونم بهت فکر نکنم.این تحسین مخصوصاً در مکالمات از راه دور بسیار موثر است. این جمله در واقع به او می‌فهماند که چقدر دلتنگش هستید. نیازی نیست که بارها و بارها جمله «دلم برات تنگ شده» را تکرار کنید تا این را بفهمد. همین یک خط همه چیز را تمام می‌کند.می‌توانید آن را کمی طولانی‌تر کرده و بگویید، «با من چیکار کردی؟ نمیتونم بهت فکر نکنم.»۲. خیلی من رو تحریک می‌کنی.گفتن این جمله با صدایی گرم و نگاه کردن به چشمان همسرتان بهترین تحسینی است که یک زن می تواند بشنود. مخصوصاً اگر بتوانید «کی» و «چرا»ی آن را برایش توضیح دهید که هیجان‌زده‌ترش می‌کند.مثلاً می‌توانید به او بگویید، «وقتی اینطوری نگام میکنی، خیلی تحریکم میکنی.» یا «با این لباس خیلی تحریکم می‌کنی» یا کمی بازیگوشانه‌تر بگویید، «وقتی این موقع روز بهم زنگ میزنی، خیلی تحریکم میکنی» تا باعث شوید بیشتر به شما زنگ بزند.۳. با تو احساس مردانگیم چندبرابر میشه.با گفتن این نشان می‌دهید که زنانگی او را می‌فهمید و به او این حس را می‌دهید که همسر شما بودن را خیلی خوب انجام می‌دهد.مطمئنم اگر شما هم از او بشنوید که «تو به من احساس زن بودن می‌دهی» احساس فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنید.۴. چقدر خوش‌شانسم که تو توی زندگیمی.نمی‌دانید شنیدن این از کسی که عاشقش هستید چه حسی دارد. این یک راه بسیار زیبا برای این است که به او نشان دهید تا چه اندازه برایتان ارزش دارد.

چگونه مرد خود را تحسین کنیم

این تحسین را می‌توانید بیشتر استفاده کنید، هربار که کار خوبی برایتان انجام می‌دهد، وقتی در جمعی هستید و او حرف قشنگی درمورد شما می‌زند، وقتی با هم خوش می‌گذرانید.۵. تو دیوونم میکنی.این تحسین اگر با لحن درست گفته شود، دقیقاً این مفهوم را می‌رساند که او شما را دیوانه خودش کرده است. با بودن او حس می‌کنید عاشق و زنده‌اید. و اگر اینطور است، حتماً این را به او بگویید. ۶. واقعاً تحسین‌برانگیزی.این شیرین‌ترین تحسینی نیست که بتوان به یک زن گفت؟ فکر می‌کنم اینطور باشد. مطمئناً نظر همسرتان هم همین است.پس برای گفتن آن خجالت نکشید. و البته در زمان درست مثل وقتی که لبخند خجالتی روی صورت او می‌بینید یا وقتی چیزی عالی برایتان آماده کرده است این کار را بکنید.با این تحسین، به او حس شاهزاده بودن بدهید.

محبت مثل غذا می‌ماند. اگر بیش‌ازاندازه به همسر غذا بدهید، معده او درد خواهد گرفت

 

۷. هیچکس به اندازه تو خوشحالم نمیکنه.با این تحسین، او را با زنان دیگری که قبلاً در زندگیتان بوده‌اند مقایسه کرده و او را بالاتر از آنها می‌برید. و واقعیت این است که زنان حس رقابت بسیار قوی بین خودشان دارند، به همین دلیل اگر به او بگویید که او بهترین همسر برای شما بوده است، یک تحسین بزرگ برای او قلمداد می‌شود. ۸. تو شیرین‌تری دختری هستی که تابحال دیدم.این هم یک راه آسان دیگر برای اینکه به او احساس خاص بودن بدهید. این تعریف کردن اگر در زمان مناسب و با لحن و صدایی آرام و گرم گفته شود، بسیار اثرگذار خواهد بود.این را هم درست مثل «من خیلی خوش‌شانس هستم که تو رو دارم» می‌توانید بیشتر استفاده کنید تا به او یادآور شوید که چقدر تحسینش می‌کنید.همچنین تحسینی مثل این را می‌توانید برای تشویق او در کاری که خوب انجام داده است، استفاده کنید. ۹. تو واقعاً ایدآلی!برای مناسبت های خاص می‌توانید با یک علامت تعجب بزرگ به او بگویید «خدای من، تو واقعاً ایدآلی، هیچ چیز کم نداری!»با اینکار به او نشان می‌دهید که هر کاری که انجام داده است تاثیر پررنگی روی شما داشته و شما می‌دانید چطور باید یک زن خوب را تحسین کنید.اما دقت کنید که زیاد از حد از این جمله استفاده نکنید چون ممکن است آن را جدی بگیرد!۱۰. خواهش میکنم اینقدر دوست‌داشتنی نباش.و آخر اینکه، این یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای سربه‌سر گذاشتن و تحسین کردن او در آن واحد است. این یک راه مفرح و بازیگوشانه است که به یک مکالمه عادی، کمی محبت اضافه می‌کند.خوب حالا ۱۰ روش برای ابراز محبت به همسرتان بلد هستید که به او احساس دوست‌داشتنی‌ و خاص بودن بدهید. یکبار دیگر آنها را مرور کنید و به خاطر بسپارید و سر وقت مناسب آنها را یکی‌یکی استفاده کنید. مطمئن باشید با این کارتان عاشقتان خواهد ماند.هشدار!ولی یک چیز باید روشن شود. همان اندازه که دوست داریم همسرمان احساس دوست داشته شدن کند، به همان اندازه نباید در این کار افراط کنیم. محبت مثل غذا می‌ماند. اگر بیش‌ازاندازه به او غذا بدهید، معده او درد خواهد گرفت. اگر او را محبت‌باران کنید، نادیده‌تان خواهد گرفت و لذتی هم از این کار شما نخواهد برد.بنابراین بروید و همسرتان را خوشحال کنید اما افراط نکنید.منبع:مردمان 

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


طلاق توافقی و هرآنچه لازم است بدانید


لاغری موضعی با لیزر


ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


ارسال محرمانه محصولات جنسی


دانستنی های سلامت واژن


انواع تشک طبی و خوشخواب/خرید مستقیم


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


سینما رو به خونت بیار!


پد تاخیری مردانه با استفاده سریع و آسان

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

اهمیت تعریف و تمجید از همسر چیست؟

چگونه مرد خود را تحسین کنیم

تعریف از همسر و قدردانی از او یکی از فوت های کوزه گری در ازدواج موفق است. خوب هیچ کس از تعریف و تمجید بدش نمی آید. توجه کنید، کافی است یک تعریف کوچک از همسرتان کنید و آنوقت ببینید همسرتان چقدر شاد و خوشحال می شود. عده ای در تعریف از همسر خود استاد هستند و عده ای هم نمی توانند از کلمات تعریف و تمجید درست استفاده کنند. این دسته افراد اعتقاد دارند که عشق و علاقه باید در قلب زن و شوهر ها باشد. اما بدون دادن انرژی مثبت و ابراز عشق در کلام، هیچگاه نمی توان به آن رسید. اگر احساس می کنید که در بیان عشق خجالتی هستید و مهارتی ندارید راهکارهای مشاوره خانواده، میتواند به شما کمک کند.

از فواید تعریف از همسر همه آگاهند و می دانند چه تاثیری در پایداری خانواده دارید. همه می دانند که تعریف از همسر باعث:

تعریف و توجه به همسر اصول و شرایط خاصی دارد. اول اینکه سعی کنید نکات مثبت همسرتان را در نظر بگیرید. پیدا کردن خوبی های همسر، مهارت خاص خودش را می خواهد. هر انسانی دارای نکات مثبتی است. پس سعی کنید برای تعریف کردن و شاد کردن همسرتان روی نکات زیر دقت کنید:

بیشتر بخوانید: 9 راه برای انتقاد از همسر

آیا چشم گفتن به همسر معجزه می کند؟ بله درسته! چشم گفتن به همسر یکی از رموزی است که بعضی خانم ها برای حفظ زندگی شان دارند. زمانی هم که از آن ها می پرسی چرا.. این کار برای داشتن یک رابطه عاشقانه کفایت خواهد کرد. سعی کنید جادوی این کلمه را به خاطر بسپارید. بعضی از خانم ها، به خاطر غروری که دارند معمولا اطاعت از همسر برایشان سخت است. به همین دلیل مدام با همسرشان درگیر هستند. معجزه ای که چشم گفتن خانم ها می کند، گفتن جمله ” من همیشه کنارت هستم” آقایون اثر خودش را خواهد گذاشت.

این موضوع را ما نمی گوییم، مشاوره زناشویی به شما خواهد گفت. این کلمه را یادتان باشد..گاهی ” چشم بگویید” راه دوری نمی رود.

دیدگاه مشاوره خانواده:

سلام یکی از سوالات رایج خانم ها و آقایان این است که میگن ما نمیدانیم چگونه از همسرمان تعریف کنیم تا او به وجد بیاد و خیلی وقت ها قصد و نیت تعریف کردن از او را داریم ولی منجر به بروز سوءتفاهم بینمان میشود.
در جواب باید گفت: درسته که در ظاهر این مساله ی ساده ای به نظر میرسه اما به نظرمن موضوع تعریف و تشویق طرف مقابل بسیار مهم و اساسی است چرا که حتی خداوند متعال نیز مساله تشویق و تمجید و تعریف رو برای افزایش انگیزه انسانها به رفتار نیک در کتب آسمانی بیان کرده است اما نکته مهم و اساسی که در اینجا وجود داره این است که خانم ها و اقایان باید به محتوی و شکل تعریف و تمجید و تشویق همسرشون توجه کنند و اونو متناسب با ساختار طرف مقابلشون ارائه کنند.

در ابتدا به نکاتی در زمینه تعریف و تمجید خانم ها اشاره میکنم که آقایان باید رعایت کنند.

اگر به تعابیری که در ادبیات کهن ما و همچنین مبانی دینی و حتی نظریات روانشناسی نگاه کنیم همه و همه زن را موجودی بسیار ظریف، زیبا و دارای روحیه ای کاملا احساسی تعبیر میکنند و اونو به ریحانه و گل تشبیه میکنند حالا سوالی که پیش میاد اینه که وجه مشترک شاخصه هایی که در مورد زن گفتم چیه؟؟؟
اگر خوب دقت کنید وجه مشترک این تعابیر رو کلماتی همچون زیبایی و توجه و احساس خواهید یافت.

پس اگر قراره از خانمتون تعریف و تمجیدی بشه باید به این وجه مشترک ها که نقطه قوت خانم هاست توجه کنیم.

پس آقایان در تعریف و تمجید از خانمتون استفاده از کلماتی همچون خانم زیبا، خوشکل و دوست داشتنی در کنار تعابیری همچون نور و عزیز دل و تک سرنشین قلب و سایر کلمات و عبارات در این فیلد و سبک تاثیر فوق العاده ای بر روی خانم شما خواهد گذاشت

اما در مورد آقایان و نکاتی که خانم ها باید بدونن این است که اگر در همان منابعی که در مورد خانم ها گفتم به دنبال تعریفی از مرد باشید خواهید دید که همه اون منابع از مرد به عنوان موجودی مقتدر و مالک و محکم نام بردند شاید این آیه قران که میفرماید :(( الرجال قوامون علی النساء _مردان همچون قوامی برای زنان هستند))زیباترین شناخت از یک مرد و ویژگی های اونو به ما میده اگر به ویژگی های ((قوام))توجه کنیم آنرا محکم و استوار و تکیه گاه و حامی خواهیم یافت که حتی اصلا میتونه ظاهری زیبا هم نداشته باشه پس تمام تعریف و تمجید ما از یک مرد باید حاوی نکاتی که در مورد ((قوام )) گفتم باشد پس تعابیر و کلماتی همچون مرد فهمیده و کاری و باعرضه در کنار کلماتی همچون آقا و سایه سر به شدت حس خوبی به شوهر شما خواهد داد.

نکته مهم این است که اگر هرکدام از خانم ها و آقایان از تعابیری که دوست دارند در موردشان به کار برده شود و از اون لذت میبرند در مورد همسرشون به کار ببرند به احتمال خیلی زیاد نه تنها همسرشون رو به وجد نمیاره بلکه واکنش هایی رو به اونا خواهد داد که اصلا انتظارش رو ندارند.

بیشتر بخوانید: با فحاشی همسر خود چه کنیم؟

در تعریف از همسر چه عواملی مهم است؟

در تعریف از همسر عواملی چون :لحن تعریف و استفاده از کلمات، شرایط، رفتار بدن، زبان بدن، حدود و روابط، اندازه تعریف، تعداد دفعات تعریف، نقش بسیار مهمی دارد.

معایب تعریف کردن چیست؟

تعریف کردن برای کسی که جنبه آن را ندارد اثر منفی خواهد داشت. شنیده اید می گویند هر چند نه زیادش خوب است و نه کمش. پس نباید در تعریف و تمجید خساست به خرج داد نه افراط کرد. افراط بیش از حد آن باعث می شود آن فرد انرژی خود را از دست بدهد و فکر کند خیلی بی مصرف است.

در تعریف و تمجید از همسر از چه جملاتی استفاده کنیم؟

به کاربران جملاتی مثل ” تو برای من با همه فرق داری” ،” من عاشقت هستم”، ” تو خیلی خاصی” ،” جز تو کسی در قلبم نیست” ، ” قدردان زحماتت هستم” ، ” تو خیلی زیبایی” ، ” این لباس خیلی بهت می آید”، ” تو با هیچ کس قابل مقایسه نیستی” و جملاتی از این دست در تعریف و تمجید از همسر نقش مهمی دارد.

هدف مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه تعریف از همسر خود در جمع چه فوایدی دارد؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1:00 شب 

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

با همسر دروغگو چگونه رفتار کنیم؟

راهکارهای کاهش استرس در خانواده چیست؟

چرا صداقت در زندگی زناشویی مهم است؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

چگونه مرد خود را تحسین کنیم

ایمیل

وب‌ سایت

avijeee@ 

info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران – میرداماد

021-62999066 (سراسری) – مشاوره تلفنی

تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مشاهده

برای طرح سوالات خود ما را در اینستاگرام دنبال کنید

شروع گفتگو

مشاوره برای هموطنان خارج از کشور

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

اهمیت تعریف و تمجید از همسر چیست؟

چگونه مرد خود را تحسین کنیم

تعریف از همسر و قدردانی از او یکی از فوت های کوزه گری در ازدواج موفق است. خوب هیچ کس از تعریف و تمجید بدش نمی آید. توجه کنید، کافی است یک تعریف کوچک از همسرتان کنید و آنوقت ببینید همسرتان چقدر شاد و خوشحال می شود. عده ای در تعریف از همسر خود استاد هستند و عده ای هم نمی توانند از کلمات تعریف و تمجید درست استفاده کنند. این دسته افراد اعتقاد دارند که عشق و علاقه باید در قلب زن و شوهر ها باشد. اما بدون دادن انرژی مثبت و ابراز عشق در کلام، هیچگاه نمی توان به آن رسید. اگر احساس می کنید که در بیان عشق خجالتی هستید و مهارتی ندارید راهکارهای مشاوره خانواده، میتواند به شما کمک کند.

از فواید تعریف از همسر همه آگاهند و می دانند چه تاثیری در پایداری خانواده دارید. همه می دانند که تعریف از همسر باعث:

تعریف و توجه به همسر اصول و شرایط خاصی دارد. اول اینکه سعی کنید نکات مثبت همسرتان را در نظر بگیرید. پیدا کردن خوبی های همسر، مهارت خاص خودش را می خواهد. هر انسانی دارای نکات مثبتی است. پس سعی کنید برای تعریف کردن و شاد کردن همسرتان روی نکات زیر دقت کنید:

بیشتر بخوانید: 9 راه برای انتقاد از همسر

آیا چشم گفتن به همسر معجزه می کند؟ بله درسته! چشم گفتن به همسر یکی از رموزی است که بعضی خانم ها برای حفظ زندگی شان دارند. زمانی هم که از آن ها می پرسی چرا.. این کار برای داشتن یک رابطه عاشقانه کفایت خواهد کرد. سعی کنید جادوی این کلمه را به خاطر بسپارید. بعضی از خانم ها، به خاطر غروری که دارند معمولا اطاعت از همسر برایشان سخت است. به همین دلیل مدام با همسرشان درگیر هستند. معجزه ای که چشم گفتن خانم ها می کند، گفتن جمله ” من همیشه کنارت هستم” آقایون اثر خودش را خواهد گذاشت.

این موضوع را ما نمی گوییم، مشاوره زناشویی به شما خواهد گفت. این کلمه را یادتان باشد..گاهی ” چشم بگویید” راه دوری نمی رود.

دیدگاه مشاوره خانواده:

سلام یکی از سوالات رایج خانم ها و آقایان این است که میگن ما نمیدانیم چگونه از همسرمان تعریف کنیم تا او به وجد بیاد و خیلی وقت ها قصد و نیت تعریف کردن از او را داریم ولی منجر به بروز سوءتفاهم بینمان میشود.
در جواب باید گفت: درسته که در ظاهر این مساله ی ساده ای به نظر میرسه اما به نظرمن موضوع تعریف و تشویق طرف مقابل بسیار مهم و اساسی است چرا که حتی خداوند متعال نیز مساله تشویق و تمجید و تعریف رو برای افزایش انگیزه انسانها به رفتار نیک در کتب آسمانی بیان کرده است اما نکته مهم و اساسی که در اینجا وجود داره این است که خانم ها و اقایان باید به محتوی و شکل تعریف و تمجید و تشویق همسرشون توجه کنند و اونو متناسب با ساختار طرف مقابلشون ارائه کنند.

در ابتدا به نکاتی در زمینه تعریف و تمجید خانم ها اشاره میکنم که آقایان باید رعایت کنند.

اگر به تعابیری که در ادبیات کهن ما و همچنین مبانی دینی و حتی نظریات روانشناسی نگاه کنیم همه و همه زن را موجودی بسیار ظریف، زیبا و دارای روحیه ای کاملا احساسی تعبیر میکنند و اونو به ریحانه و گل تشبیه میکنند حالا سوالی که پیش میاد اینه که وجه مشترک شاخصه هایی که در مورد زن گفتم چیه؟؟؟
اگر خوب دقت کنید وجه مشترک این تعابیر رو کلماتی همچون زیبایی و توجه و احساس خواهید یافت.

پس اگر قراره از خانمتون تعریف و تمجیدی بشه باید به این وجه مشترک ها که نقطه قوت خانم هاست توجه کنیم.

پس آقایان در تعریف و تمجید از خانمتون استفاده از کلماتی همچون خانم زیبا، خوشکل و دوست داشتنی در کنار تعابیری همچون نور و عزیز دل و تک سرنشین قلب و سایر کلمات و عبارات در این فیلد و سبک تاثیر فوق العاده ای بر روی خانم شما خواهد گذاشت

اما در مورد آقایان و نکاتی که خانم ها باید بدونن این است که اگر در همان منابعی که در مورد خانم ها گفتم به دنبال تعریفی از مرد باشید خواهید دید که همه اون منابع از مرد به عنوان موجودی مقتدر و مالک و محکم نام بردند شاید این آیه قران که میفرماید :(( الرجال قوامون علی النساء _مردان همچون قوامی برای زنان هستند))زیباترین شناخت از یک مرد و ویژگی های اونو به ما میده اگر به ویژگی های ((قوام))توجه کنیم آنرا محکم و استوار و تکیه گاه و حامی خواهیم یافت که حتی اصلا میتونه ظاهری زیبا هم نداشته باشه پس تمام تعریف و تمجید ما از یک مرد باید حاوی نکاتی که در مورد ((قوام )) گفتم باشد پس تعابیر و کلماتی همچون مرد فهمیده و کاری و باعرضه در کنار کلماتی همچون آقا و سایه سر به شدت حس خوبی به شوهر شما خواهد داد.

نکته مهم این است که اگر هرکدام از خانم ها و آقایان از تعابیری که دوست دارند در موردشان به کار برده شود و از اون لذت میبرند در مورد همسرشون به کار ببرند به احتمال خیلی زیاد نه تنها همسرشون رو به وجد نمیاره بلکه واکنش هایی رو به اونا خواهد داد که اصلا انتظارش رو ندارند.

بیشتر بخوانید: با فحاشی همسر خود چه کنیم؟

در تعریف از همسر چه عواملی مهم است؟

در تعریف از همسر عواملی چون :لحن تعریف و استفاده از کلمات، شرایط، رفتار بدن، زبان بدن، حدود و روابط، اندازه تعریف، تعداد دفعات تعریف، نقش بسیار مهمی دارد.

معایب تعریف کردن چیست؟

تعریف کردن برای کسی که جنبه آن را ندارد اثر منفی خواهد داشت. شنیده اید می گویند هر چند نه زیادش خوب است و نه کمش. پس نباید در تعریف و تمجید خساست به خرج داد نه افراط کرد. افراط بیش از حد آن باعث می شود آن فرد انرژی خود را از دست بدهد و فکر کند خیلی بی مصرف است.

در تعریف و تمجید از همسر از چه جملاتی استفاده کنیم؟

به کاربران جملاتی مثل ” تو برای من با همه فرق داری” ،” من عاشقت هستم”، ” تو خیلی خاصی” ،” جز تو کسی در قلبم نیست” ، ” قدردان زحماتت هستم” ، ” تو خیلی زیبایی” ، ” این لباس خیلی بهت می آید”، ” تو با هیچ کس قابل مقایسه نیستی” و جملاتی از این دست در تعریف و تمجید از همسر نقش مهمی دارد.

هدف مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه تعریف از همسر خود در جمع چه فوایدی دارد؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1:00 شب 

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

با همسر دروغگو چگونه رفتار کنیم؟

راهکارهای کاهش استرس در خانواده چیست؟

چرا صداقت در زندگی زناشویی مهم است؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

چگونه مرد خود را تحسین کنیم

ایمیل

وب‌ سایت

avijeee@ 

info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران – میرداماد

021-62999066 (سراسری) – مشاوره تلفنی

تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مشاهده

برای طرح سوالات خود ما را در اینستاگرام دنبال کنید

شروع گفتگو

مشاوره برای هموطنان خارج از کشور

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

اهمیت تعریف و تمجید از همسر چیست؟

چگونه مرد خود را تحسین کنیم

تعریف از همسر و قدردانی از او یکی از فوت های کوزه گری در ازدواج موفق است. خوب هیچ کس از تعریف و تمجید بدش نمی آید. توجه کنید، کافی است یک تعریف کوچک از همسرتان کنید و آنوقت ببینید همسرتان چقدر شاد و خوشحال می شود. عده ای در تعریف از همسر خود استاد هستند و عده ای هم نمی توانند از کلمات تعریف و تمجید درست استفاده کنند. این دسته افراد اعتقاد دارند که عشق و علاقه باید در قلب زن و شوهر ها باشد. اما بدون دادن انرژی مثبت و ابراز عشق در کلام، هیچگاه نمی توان به آن رسید. اگر احساس می کنید که در بیان عشق خجالتی هستید و مهارتی ندارید راهکارهای مشاوره خانواده، میتواند به شما کمک کند.

از فواید تعریف از همسر همه آگاهند و می دانند چه تاثیری در پایداری خانواده دارید. همه می دانند که تعریف از همسر باعث:

تعریف و توجه به همسر اصول و شرایط خاصی دارد. اول اینکه سعی کنید نکات مثبت همسرتان را در نظر بگیرید. پیدا کردن خوبی های همسر، مهارت خاص خودش را می خواهد. هر انسانی دارای نکات مثبتی است. پس سعی کنید برای تعریف کردن و شاد کردن همسرتان روی نکات زیر دقت کنید:

بیشتر بخوانید: 9 راه برای انتقاد از همسر

آیا چشم گفتن به همسر معجزه می کند؟ بله درسته! چشم گفتن به همسر یکی از رموزی است که بعضی خانم ها برای حفظ زندگی شان دارند. زمانی هم که از آن ها می پرسی چرا.. این کار برای داشتن یک رابطه عاشقانه کفایت خواهد کرد. سعی کنید جادوی این کلمه را به خاطر بسپارید. بعضی از خانم ها، به خاطر غروری که دارند معمولا اطاعت از همسر برایشان سخت است. به همین دلیل مدام با همسرشان درگیر هستند. معجزه ای که چشم گفتن خانم ها می کند، گفتن جمله ” من همیشه کنارت هستم” آقایون اثر خودش را خواهد گذاشت.

این موضوع را ما نمی گوییم، مشاوره زناشویی به شما خواهد گفت. این کلمه را یادتان باشد..گاهی ” چشم بگویید” راه دوری نمی رود.

دیدگاه مشاوره خانواده:

سلام یکی از سوالات رایج خانم ها و آقایان این است که میگن ما نمیدانیم چگونه از همسرمان تعریف کنیم تا او به وجد بیاد و خیلی وقت ها قصد و نیت تعریف کردن از او را داریم ولی منجر به بروز سوءتفاهم بینمان میشود.
در جواب باید گفت: درسته که در ظاهر این مساله ی ساده ای به نظر میرسه اما به نظرمن موضوع تعریف و تشویق طرف مقابل بسیار مهم و اساسی است چرا که حتی خداوند متعال نیز مساله تشویق و تمجید و تعریف رو برای افزایش انگیزه انسانها به رفتار نیک در کتب آسمانی بیان کرده است اما نکته مهم و اساسی که در اینجا وجود داره این است که خانم ها و اقایان باید به محتوی و شکل تعریف و تمجید و تشویق همسرشون توجه کنند و اونو متناسب با ساختار طرف مقابلشون ارائه کنند.

در ابتدا به نکاتی در زمینه تعریف و تمجید خانم ها اشاره میکنم که آقایان باید رعایت کنند.

اگر به تعابیری که در ادبیات کهن ما و همچنین مبانی دینی و حتی نظریات روانشناسی نگاه کنیم همه و همه زن را موجودی بسیار ظریف، زیبا و دارای روحیه ای کاملا احساسی تعبیر میکنند و اونو به ریحانه و گل تشبیه میکنند حالا سوالی که پیش میاد اینه که وجه مشترک شاخصه هایی که در مورد زن گفتم چیه؟؟؟
اگر خوب دقت کنید وجه مشترک این تعابیر رو کلماتی همچون زیبایی و توجه و احساس خواهید یافت.

پس اگر قراره از خانمتون تعریف و تمجیدی بشه باید به این وجه مشترک ها که نقطه قوت خانم هاست توجه کنیم.

پس آقایان در تعریف و تمجید از خانمتون استفاده از کلماتی همچون خانم زیبا، خوشکل و دوست داشتنی در کنار تعابیری همچون نور و عزیز دل و تک سرنشین قلب و سایر کلمات و عبارات در این فیلد و سبک تاثیر فوق العاده ای بر روی خانم شما خواهد گذاشت

اما در مورد آقایان و نکاتی که خانم ها باید بدونن این است که اگر در همان منابعی که در مورد خانم ها گفتم به دنبال تعریفی از مرد باشید خواهید دید که همه اون منابع از مرد به عنوان موجودی مقتدر و مالک و محکم نام بردند شاید این آیه قران که میفرماید :(( الرجال قوامون علی النساء _مردان همچون قوامی برای زنان هستند))زیباترین شناخت از یک مرد و ویژگی های اونو به ما میده اگر به ویژگی های ((قوام))توجه کنیم آنرا محکم و استوار و تکیه گاه و حامی خواهیم یافت که حتی اصلا میتونه ظاهری زیبا هم نداشته باشه پس تمام تعریف و تمجید ما از یک مرد باید حاوی نکاتی که در مورد ((قوام )) گفتم باشد پس تعابیر و کلماتی همچون مرد فهمیده و کاری و باعرضه در کنار کلماتی همچون آقا و سایه سر به شدت حس خوبی به شوهر شما خواهد داد.

نکته مهم این است که اگر هرکدام از خانم ها و آقایان از تعابیری که دوست دارند در موردشان به کار برده شود و از اون لذت میبرند در مورد همسرشون به کار ببرند به احتمال خیلی زیاد نه تنها همسرشون رو به وجد نمیاره بلکه واکنش هایی رو به اونا خواهد داد که اصلا انتظارش رو ندارند.

بیشتر بخوانید: با فحاشی همسر خود چه کنیم؟

در تعریف از همسر چه عواملی مهم است؟

در تعریف از همسر عواملی چون :لحن تعریف و استفاده از کلمات، شرایط، رفتار بدن، زبان بدن، حدود و روابط، اندازه تعریف، تعداد دفعات تعریف، نقش بسیار مهمی دارد.

معایب تعریف کردن چیست؟

تعریف کردن برای کسی که جنبه آن را ندارد اثر منفی خواهد داشت. شنیده اید می گویند هر چند نه زیادش خوب است و نه کمش. پس نباید در تعریف و تمجید خساست به خرج داد نه افراط کرد. افراط بیش از حد آن باعث می شود آن فرد انرژی خود را از دست بدهد و فکر کند خیلی بی مصرف است.

در تعریف و تمجید از همسر از چه جملاتی استفاده کنیم؟

به کاربران جملاتی مثل ” تو برای من با همه فرق داری” ،” من عاشقت هستم”، ” تو خیلی خاصی” ،” جز تو کسی در قلبم نیست” ، ” قدردان زحماتت هستم” ، ” تو خیلی زیبایی” ، ” این لباس خیلی بهت می آید”، ” تو با هیچ کس قابل مقایسه نیستی” و جملاتی از این دست در تعریف و تمجید از همسر نقش مهمی دارد.

هدف مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خانواده به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه تعریف از همسر خود در جمع چه فوایدی دارد؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1:00 شب 

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

با همسر دروغگو چگونه رفتار کنیم؟

راهکارهای کاهش استرس در خانواده چیست؟

چرا صداقت در زندگی زناشویی مهم است؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

چگونه مرد خود را تحسین کنیم

ایمیل

وب‌ سایت

avijeee@ 

info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران – میرداماد

021-62999066 (سراسری) – مشاوره تلفنی

تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مشاهده

برای طرح سوالات خود ما را در اینستاگرام دنبال کنید

شروع گفتگو

مشاوره برای هموطنان خارج از کشور

همواره قدردانی و تعریف کردن چیزی نیست که کسی درخواستش را بکند! بلکه هدیه‌های کوچکی در قالب واژگان هستند که قدرشناسی خالصانه‌ را نشان می‌دهند و در همین رابطه قدردانی از مردان می‌تواند اعتماد به نفس آنان و رابطه‌تان را تقویت کند، که به نوبه‌ی خود، مزایا و نتایج آن به خود شما هم باز خواهد گشت.

از طرف دیگر، اگر هنوز وارد رابطه‌ای نشده‌اید، اما مردی در زندگی‌تان هست که دوستش دارید، قدردانی و تعریف قدرت نفوذ بر احساسات و اعمال و رفتار یک مرد در قبال شما را دارد.

معمولا وقتی مردها یک تعریف خالص و صادقانه می‌شنوند، آن را فراموش نمی‌کنند. آن‌ها همچنین دوست دارند به فرد قدردانی کننده گاهگاهی فکر کنند، و با این کار لبخند رضایت بر چهره‌شان نقش می‌بندد.

در این مقاله، به شما خواهیم گفت برای قدردانی از مردان یا مردی که دوستش دارید به چه چیزی نیاز خواهید داشت. اما فقط همین نیست! همچنین یادتان خواهیم داد چطور تعریف و قدردانی بی‌نقصی بکنید که عملا قند توی دلش آب شود!

چگونه مرد خود را تحسین کنیم

شنیدن یک تعریف و تمجید صادقانه نورون‌های شادی را در مغز هر کسی برافروخته می‌سازد، و باعث می‌شود آن شخص گل از گلش بشکفد و درباره‌ی خودش احساس خوبی پیدا کند. نظم و ساماندهی و برنامه ریزی شدن آدمیزاد این شکلی است. تعریف و قدردانی‌ها مشوق‌های بسیار قدرتمندی هستند که مستقیما بر اشتیاق و آرزوی شخص در زندگی تاثیر می‌گذارد.

در اینجا به چند دلیل که چرا مردان هم به شنیدن تعریف و قدردانی نیاز دارند اشاره می‌کنیم:

هر مردی آرزو دارد به طرز ویژه‌ای توسط جنس مخالف تمجید و تحسین شود. اما آنچه اکثر زن‌ها نمی‌دانند این است که مردها بیشتر دوست دارند شخصیت‌شان را تحسین و قدردانی کنید تا ظاهر و دستاوردهای‌شان را. اگر مردی خوشتیپ باشد، احتمال این که همیشه تعریف‌هایی در این باره از او بشود زیاد است، و اگر شما هم روی ظاهر او تمرکز کنید درست مثل بقیه خواهید بود.

به علاوه، او این ظاهر را خودش انتخاب نکرده یا به دست نیاورده بلکه خدادادی است. به همین دلیل است که تمرکز تعریف و قدردانی‌تان بر تحسین شخصیتش تاثیری بیشتری بر او خواهد گذاشت چون تصمیماتش بوده که او را به فردی که اکنون می شناسیدش تبدیل کرده است. و بازهم، اگر ظاهر خوبی دارد، احتمالا تعریف و تمجید زیادی از شخصیتش نخواهد شنید، که اگر شما این کار را بکنید باعث می‌شود بیشتر در یادش بمانید.

مطلب مرتبط: چطور زبان بدن دلبری زنان را بخوانیم (قسمت اول)

هر مردی آرزو دارد از بقیه متمایز باشد. به ویژه وقتی تازه با او آشنا شده‌اید، یا در مراحل اولیه‌ی قرار گذاشتن هستید، او دلش می‌خواهد بداند که سایر مردهایی که قبلا در زندگی‌تان بوده‌اند چیزی همسطح او نداشته‌اند. وقتی کاری کنید احساس خاص بودن کند، او نیز در مقابل کاری می‌کند که شما احساس خاص بودن کنید.

مردان متزلزل تعدادشان بیشتر است تا زنان نا مطمئن. مردان ترس عمیقی از بی‌‌کفایتی یا کافی نبودن ارند. تعریف و قدردانی از مهارت‌های‌شان به نوعی به کاری که انجام می‌دهند اعتبار می‌بخشد. به ویژه اگر این مهارت‌ها با نقش‌های جنسیتی یک مرد در ارتباط باشد، قدردانی مردانگی او تایید می‌کند، که باعث خواهد شد اعتماد به نفس بیشتری به دست بیاورد و حتی برای بهتر انجام دادن کارها تشویق بشود.

مطلب مرتبط: چطور زبان بدن دلبری زنان را بخوانیم (قسمت دوم)

تعریف و تمجید نشانه‌ی قدرشناسی شما است. وقتی مدرنی بداند به او و تلاش‌هایش توجه می‌کنید، آن تشویق و قوت قلب همیشه در خاطرش خواهد ماند. این قوت قلب دادن‌ها آن‌ها را تشویق می‌کند که حتی مردهای بهتری بشوند.

حس امنیت برای مردها حیاتی است به خصوص اگر با کسی در رابطه باشند. تعریف و تمجید کردن از مردتان درباره‌ی احساسی که به شما می‌بخشد باعث می‌شود او پی ببرد که کارهای درستی انجام می‌دهد، و اینکه به او در رابطه‌ای که با شما دارد احساس اطمینان ببخشد. نتیجتا، در رابطه‌ سرمایه‌گذاری بیشتری خواهد کرد چون احساس کرده است که دوست داشتنی است و از او قدرشناسی می‌شود.

مطلب مرتبط: چطور زبان بدن دلبری مردان را بخوانیم (قسمت اول)

وقتی مردی تلاش می‌کند تا در نظر شما خوب به چشم بیاید و می‌داند کاملا کارش را به خوبی انجام داده است، خب به توجه نیاز خواهد داشت. وقتی مردها کاری را درست انجام می‌دهند، قطعا دوست دارند درباره‌ی آن از زبان شما بشنوند.

بله؛ «خوب به نظر می‌رسی» هم یک تعریف است. اما تعریفی بسیار سطحی که آدم‌ها به راحتی به هر کسی می‌گویند که دیگر قدر و ارزش خودش را از دست داده است. تعریف‌هایی که عموما گفته می‌شوند بر شخص دریافت کننده‌ی آن‌ها دیگر اثرگذار نخواهند بود، پس اگر می‌خواهید در یادها بمانید و اگر می‌خواهید تاثیر گذار باشید، باید بهتر از این عمل کنید. و اما چند راهکار برای آنکه بتوانید بهتر تعریف و قدردانی کنید در چند دسته بندی به شما ارائه می‌شود که می‌توانید از بین آن‌ها دست به انتخاب بزنید:

– از مردی و مردانگی‌اش تعریف کنید

– از شخصیتش تعریف و قدردانی کنید.

– از قدرت مدیریت و رهبری‌اش تعریف کنید.

– از ویژگی‌های پنهانش حرف بزنید و تمجید کنید.

– به بگویید که باعث می‌شود چه احساس خوشایندی به شما دست بدهد

– از زحماتی که می‌کشد و کاری که به خوبی انجام می‌دهد تعریف کنید.

– بگویید که در رابطه‌تان از چه جایگاه بالایی برای شما برخوردار است.

– بگویید چه اندازه به او ایمان دارید.

– از سبک پوشش و مو و …. او تعریف کنید

– در کل از ظاهرش تعریف کنید

هسته اصلی هر تعریف و ستایشی صداقت است. اگر منظورتان آنچه می‌گویید نباشد، پس حرف درستی از دهان‌تان خارج نشده است. باور کنید، او ناراستی و عدم صداقت را از تمجید کذب شما متوجه خواهد شد. و بد برداشت خواهد کرد – به نحوی که گویی دارید تملقش را می‌گویید تا در عوض چیزی به دست بیاورید.

اگر بیش از حد به تعریف کردن فکر می‌کنید، این کار را نکنید. به هر تعریف سطحی بکنید بهتر است تا اینکه هیچ تعریف و تمجیدی نکنید.

مطلب مرتبط: چطور زبان بدن دلبری مردان را بخوانیم (قسمت دوم)

علاوه بر صداقت، چیز دیگری که موقع تعریف کردن بسیار اهمیت دارد، زمان بندی و به‌هنگام بودن است. برای ارائه تحسین خود زمانی را پیدا کنید که یک مرد دوست دارد از او قدردانی شود.

وقتی سرش شلوغ است یا روی چیز دیگری تمرکز کرده است از او تعریف نکنید، وقتی استرس کار کردن روی پروژه‌ای را دارد، یا در وسط بحث و مشاجره‌ای است از او تمجید نکنید. اگر این کار را بکنید، او نخواهد توانست ارزش تعریف و تمجید شما را خوب درک کند.

پس، برای تعریف کردن فرصت مناسب را پیدا کنید، زمانی که او آمادگی قدردانی از آنچه درباره‌اش می گویید را داشته باشد. زمانی ساکت و آرام که در خانه هستید، یا شاید در اواسط یک قرار رمانتیک بهترین فرصت است.

تماس چشمی برقرار کردن راهی فیزیکی برای نشان دادن صداقت‌تان است. همچنین بر لحظه‌ی انجام تعریف و قدردانی تاکید می‌کند.

تعریف و قدردانی‌تان را با لبخند به پایان برسانید، تا لحظه‌ای حتی بهتر و سرشار از عشق بسازید. لبخند شما مطمئنا مردتان را به لبخندتان علاقمند خواهد ساخت، علاقه‌ و اشتیاقی که شاید پس از شنید تمجید و قدردانی‌تان بیشتر و بیشتر هم بشود.

تعریف و قدردانی یک هنر است. اگر می‌خواهید تعریف کنید تا تاثیر گذار باشید، باید کاری کنید که به دل بنشیند.

برای انجام این کار، باید عمیق‌تر از تعریف‌های سطحی و کم مایه عمل کنید. آن را اصیل و ناب انجام دهید، اما مهمتر از همه اینکه، صادقانه باشد. تعریف‌ها آن قدر قدرتمند هستند که می‌توانند بر احساسات و اعمال یک مرد تاثیر بگذارند. مهارت یافتن در این هنر مطمئنا نه تنها مرد زندگی شما را خوشحال تر خواهد ساخت بلکه به نوبه ی خود باعث می‌شود همین احساس در شما هم شکل بگیرد.

منبع: datingscout

 

چگونه مرد خود را تحسین کنیم

برچسب ها تعریف و تمجید از مردهادلبریعشققدردانی از مردانمحبت

 

 

زنان و مردان معمولا به یک زبان صحبت نمی‌کنند گاهی این تفاوت به قدری زیاد می‌شود که گویی دو نفر از دو کره متفاوت‌اند که به هیچ وجه حرف هم را نمی‌فهمند، حتما اسم کتاب “مردان مریخی زنان ونوسی” به گوشتان خورده است، اسم این کتاب توصیف خوبی برای بیان تفاوت زبان صحبت کردن مردان و زنان است.  همین موضوع عاملی برای بروز بسیاری از اختلافات و سوءتفاهم‌ها میان زن و مرد در زندگی مشترک می‌شود. یادگیری مهارت‌ها و تکنیک‌های برقراری ارتباط صحیح در یک رابطه، کمک بزرگی به بهبود رابطه و جلوگیری از بروز اختلاف ‌می‌کند.

فهرست مطالب

بازیکنان یک تیم فوتبال و این که چطور پس از پیروزی به یکدیگر تبریک می‌گویند را در نظر بیاورید، این که چطور شانه‌ها یا کف دست‌هایشان را به هم می‌زنند. همین یک مثال کافی است تا بگوییم مردان دوست دارند به شیوه‌ای کاملا متفاوت از روشی که زنان به کار می‌برند تحسین شوند. بنابراین، برای این که یک مرد را طوری تشویق کنید که خوشش بیاید و به دلش بنشیند، بهتر است روش‌های به شدت و رمانتیک و احساساتی را برای دوستان دختر خود نگه داشته و برای همسر یا دوست پسر خود از شیوه‌هایی ساده‌‌تر و سر‌راست‌تر استفاده کنید. عبارات کوتاه و دلپذیری مثل این که: “من شک نداشتم تو ترفیع خواهی گرفت ” برای یک مرد خیلی بامفهوم‌تر از آن است که با جوش و خروش و لحنی تحسین‌برانگیز در مورد این که او می‌تواند ریس جمهور آینده باشد داد سخن دهید.

چگونه مرد خود را تحسین کنیم

مردان و زنان نزدیکی و صمیمیت را به شیوه‌ای کاملا مخالف یکدیگر تجربه می‌کنند. بر خلاف زنان که دوست دارند درباره لحظات لذت‌بخشی که تجربه کرده‌اند صحبت کنند، مردان ترجیح می‌دهند درباره آن سکوت کنند. جمع‌بندی و صحبت کردن درباره یک تجربه آن را برای زنان پرمعناتر و لذت‌بخش‌تر می‌کند، در حالی که مردان چنین اهمیتی برای گفتگو قائل نیستند.

زنان برای حل مشکلاتی که با آن‌ها مواجه می‌شوند درباره آن‌ها صحبت می‌کنند، اما مردان ترجیح می‌دهند به جای صحبت کردن درباره یک موضوع به سرعت به سراغ راه‌حل و عمل کردن بروند. بنابراین برای مثال وقتی بخواهید با شوهرتان درباره مشکل کم شدن اعتماد به نفسی که به خاطر بی‌کاری برایش پیش آمده صحبت کنید، برای او فقط بخشی از حرف‌هایتان جالب خواهد بود که راهکاری عملی را نشان دهد.

به طور کلی، مردان تنها برای مسائلی که خیلی فاجعه‌بار باشند اشک می‌ریزند. در حالی که زنان آماده‌اند تا به دلایل مختلفی مثل سرخوردگی، خستگی، عصبانیت، همدلی کردن، غم و اندوه و حتی شادی اشک بریزند. هر چیز کوچکی، مثل ضربه خوردن پنجه پایشان، اگر بعد از چند مشکل بزرگتر اتفاق بیافتد می‌تواند اشک زنان را دربیاورد. این موضوع برای زنان کاملا قابل درک، اما برای مردان عجیب و رمزآلود است.

بیاید به این مساله از منظر همسرتان نگاه کنیم. فقط یک دقیقه بعد از زمانی که  به نظرمی‌رسید خوشحالید، چیزی که لزوما مهم هم نیست پیش می‌اید و شما شروع می‌کنید به گریه کردن و زار زدن.‌ اگر هیچ دلیل واضح و ملموسی برای اشک ریختن شما وجود نداشته باشد، همسرتان برون‌ریزی احساسی شما  را صرفا یک واکنش افراطی تلقی کرده و به همین خاطر زیاد با شما همدردی نمی‌کند. مشکل این‌جا است که این خود باعث رنجش بیشتر شما می‌شود. این مساله به دلیل بی‌عاطفه بودن مردان نیست‌، بلکه عصبی شدن یا بی‌تفاوتی ان‌ها به این دلیل است که مردان اول باید بتوانند یک مشکل مشخص را پیدا کنند تا بعد برای حل آن اقدام کنند.

درست مثل جمله دو کلمه‌ای “دوستت دارم”، به زبان اوردن جمله دو کلمه‌ای “معذرت می‌خواهم” نیز از جمله سخت‌ترین کارها در یک رابطه عاطفی، به خصوص برای مردان است. مسلما معذرت‌خواهی راه خوبی برای خاتمه دادن به یک مشاجره است. اما زنان وقتی احساس می‌کنند که یک مشاجره تمام شده و پرونده آن را می‌بندند که بلافاصله عبارات معذرت‌خواهی را بر زبان بیاورند ( و بشنوند)، در حالی که مردان این کار را انجام نمی‌دهند. در ذات آن‌ها نیست که در گذشته گیر کنند و موضوع را کش دهند. بنابراین همین که به نظرشان برسد دعوا تمام شده، به این معنی که مشاجره لفظی متوقف شده است، موضوع برایشان تمام شده است.

حال یک دختر چه باید بکند؟ دقت کنید ببینید آیا همسرتان تاسف خود را از راه‌های دیگری نشان می‌دهد؟ زیرا برعکس زنان که شنیدن عبارت “متاسفم” برایشان مهم است، مردان بیشتر تمایل دارند پشیمانی خود را در عمل نشان دهند. یک مرد احساسات آسیب‌دیده شما را به مثابه مشکلی می‌بیند که باید آن را حل و ترمیم کند، و مردان این کار را با اعمال خود انجام می‌دهند.

بعد از آگاهی از تفاوت نحوه ارتباط برقرار کردن زنان و مردان که در بخش قبل توضیح داده شد، از تکنیک‌های زیر حین صحبت کردن با مرد مورد علاقه‌تان استفاده کنید تا علاوه بر اینکه ارتباط کلامی موثرتری داشته باشید بتوانید او را جذب خود بکنید.

در طول تاریخ همیشه زنان از مردان شجاع و جوانمرد و مردان از زنان ظریف و طناز و شیرین خوش‌شان آمده است.البته تفاوت زیادی بین ترسو و خجالتی بودن یک دختر با لطافت و طنازی او وجود دارد. حتی امروزه هم مردان از دختران لطیف، با ظرافت‌های زنانه خوش‌شان می‌آید. شما هم می‌توانید چنین دختری باشید. مثلا می‌توانید وقتی فکر می‌کنید با موهای خود بازی کنید، عبارات و ادا و اصول‌های شیرین و خاص خودتان را داشته باشید یا هر بار که میخواهید چشمان‌تان را ببندید به جای یک بار دوبار مژه‌هایتان را باز و بسته کنید. این‌ کارها از شما دختری بسیار دوست‌داشتنی و  تو دل برو می‌سازند. شما یاد بگیرید یک “بانوی” طناز باشید، خواهید دید که مردان برای این که شوالیه شما باشند سر و دست خواهند شکست.

مردان همیشه مجذوب لمس و تماس‌های لطیف و آرام یک دختر می‌شوند. تحقیقات علمی هم نشان داده است که مردان به طور ناخوداگاه به دخترانی که در حین مکالمه آن‌ها را لمس می‌کنند توجه بیشتری نشان می‌دهند.  برای این کار می‌توانید گاه‌گاهی ساعد او را لمس کنید یا دست خود را روی شانه‌اش بگزارید یا به هر حال به نحوی که مناسب یک مکالمه معمولی باشد او را لمس کنید. خواهید دید که چطور در زمان خیلی کوتاهی توجه او به شما افزایش پیدا می‌کند.

از او سؤالاتی بپرسد که بتواند راجع به خودش صحبت کند. این کار نه تنها روشی مناسب برای صحبت کردن با مردان ، بلکه برای هر مکالمه جدیدی است. برای هر کس هیچ موضوعی آشناتر  از “خودش” وجود ندارد. بنابراین اگر در به در به دنبال موضوع و ایده‌ای برای مکالمه باشیم، چه موضوعی بهتر از “خودمان”. برای این که با مردان صحبت کنید، از آن‌ها سوالاتی بپرسید که به راحتی بتوانند پاسخ دهند و درست و غلط  بودن برای جواب‌هایشان مطرح نباشد. این کار به آن‌ها اجازه می‌‌دهد تا بتوانند بیشتر درباره خود و احساسات‌شان با شما صحبت کنند و  کیفیت مکالمه افزایش پیدا میکند‌‌.

در نظر داشته باشید که مردان در هنگام مکالمه ممکن است کمی عصبی بوده، یا به اندازه شما در صحبت کردن مهارت نداشته باشند. هنگامی که با یک مرد صحبت می‌کنید روی نقاط مثبت حرف‌های او تمرکز کنید. مثلا خندیدن به لطیفه ‌ای که تعریف کرده می‌تواند مکالمه را تقویت کند چرا که اعتماد به نفس او را بالا برده و باعث می‌شود بفهمد شما به مکالمه با او علاقه‌مند هستید.

نه این که هیچ وقت مخالفت نکنید، اما اگر در زمان مکالمه با یک مرد، اجازه دهید تا بتواند احساس راحتی کرده و آزادانه و بدون نگرانی از قضاوت شدن صحبت کند قطعا به سود رابطه شما خواهد بود. مردان از این که حس کنند تمامی جملات‌شان زیر ذره‌بین قضاوت است احساس راحتی نمی‌کنند. این مساله در گفتگو با هر مردی صادق است.

مردان دوست دارند که احساس کنند اندک کنترلی بر اوضاع داشته و لااقل کمی جذابند. به همین خاطر در هنگام مکالمه با مردان اجازه دهید مکالمه با سرعتی که او احساس راحتی کند پیش برود، این کلید یک مکالمه موفق است. ممکن است برای بعضی سپردن کنترل مکالمه به مردان کاری دشوار باشد. مثلا گاهی موضوعاتی که برای  گفتگو انتخاب می‌کنند قدیمی و از مد افتاده‌اند یا گاهی خلط مبحث کنند، اما اگر در زمان صحبت کردن با مردان کنترل سرعت مکالمه در دست آن‌ها باشد، ناخودآگاه احساس اعتماد به نفس کرده و موانع درونی خود را می‌شکنند و در نتیجه مکالمه‌ برای هر دوی شما مهیج‌تر خواهد شد. هم قدم و هماهنگ شدن با مردان در مکالمه اولین چیزی است که باید در مورد درست صحبت کردن با آن‌ها یاد بگیرید.

در طول تاریخ تکامل انسان، همیشه مردان نقش شکارچی و محافظ را داشته‌اند و زنان کشاورزی کرده‌اند و غذا و مایحتاج زندگی را آماده کرده‌اند. مردان از این که شما کاری کنید که این غریزه اولیه در آن‌ها زنده شود، واقعا لذت می‌برند و خوششان می‌اید. هنگامی که می‌خواهید از خیابان رد شوید دستتان را دراز کنید و بازوی او را بگیرید، با یک لبخند خجولانه از او بپرسید ممکن است چند لحظه کتاب‌های سنگین را برایتان نگه دارد، وقتی یک سگ بزرگ و ترسناک به سمت‌تان می‌اید دست او را بگیرید و…. این قبیل کارها باعث می‌شود مرد احساس کند محافظ شماست و بخواهد همیشه در کنارتان باشد.

اگر چه از نظر مردان دختران اسرارآمیز کمی آزار دهنده‌اند ، اما نمی‌توانند در مقابل عشق چنین دخترانی مقاومت کنند. لازم نیست که درباره تک‌تک احساسات و افکار خود با یک مرد حرف بزنید. وقتی غرق افکار خود هستید یا با خودتان  لبخند می‌زنید مچ‌تان را بگیرد  و از شما دلیل ان را بپرسد، به جای جواب دادن می‌توانید به سادگی بگویید چیزی نیست. هر چیزی که در ذهن‌تان اتفاق می‌افتد بازگو نکنید، در غیر این صورت برایش خسته کننده می‌شوید. البته توجه داشته باشید که این کار را در نباید در مورد همسر یا دوست پسر خود انجام دهید چرا که ممکن است فکر کند شما درگیر یک رابطه عاطفی شده‌اید.

یکی از راه‌های ارتباطی مهم در دنیای امروز تلفن‌همراه است، استفاده درست از آن کمک بزرگی به محکم‌تر شدن رابطه زن و مرد می‌کند. در واقع موبایل یک ابزار قوی برای جذب مرد مورد علاقه است. پیام‌های که از طریق موبایل ارسال می‌کنید باید به نحوی باشد که لبخند به لب او بیاورد و به قلب او نفوذ کند. دوره آموزشی جذب عشق با موبایل به شما می‌آموزد چطور با این دستگاه کوچک پیام‌های رمانتیک و عاشقانه برای او بفرستید و یا چطور با توجه به ویژگی‌های شخصیتی او پیامی بنویسید که فقط شما دو نفر از آن سر در می‌آورید و برای بقیه عجیب و غیر قابل درک است. در واقع در این دوره آموزش‌ داده شده که چطور به مردان با توجه به تفاوت در الگوی‌های زبانی‌شان باید پیام داد تا جایگاه ویژه و پایداری در قلب‌شان برای خود پیدا کنید.

هیچ چیز بهتر از آن نیست که یک دختر ملیح و طناز بتواند هر از گاهی رگه‌‌هایی از شیطنت را هم از خود بروز دهد. خوب است که هر چند وقت یکبار جدی بودن را کنار گذاشته و شوخ‌طبعی کنید. مثلا می‌توانید سر به سر او بگزارید، لطیفه تعریف کنید، با ارنج یا شانه به او بزنید یا همه این‌ کارها باهم را انجام دهید. مردان از زنان خیلی شیرین و مهربان و لطیف خوششان می‌اید، اما این ممکن است بعد از مدتی خسته‌کننده شود. پس آن روی بازی‌گوش خود را نیز به او نشان دهید.

مودب بودن یکی از خصوصیات یک دختر شیرین و با نزاکت است که هر مردی طالب آن است. اگرمی‌خواهید بدانید چطور باید با یک مرد صحبت کرد این نکته را فراموش نکنید. مهربان، خوش‌رو و مودب باشید. ممکن است فقط زمانی که با او هستید به ادب و نزاکت تظاهر کنید، اما این کار اسان نیست. پس به جای تظاهر یاد بگیرید واقعا انسان خوبی باشید که این باعث می‌شود برای مرد مورد نظرتان خواستنی‌تر شوید.

زنان و مردان زبان متفاوتی برای صحبت کردن دارند. بسیاری از خانم‌ها از اینکه نمی‌توانند با همسرشان مکالمه خوب و سرشار از احساسی داشت باشند رنج می‌برند. برای داشتن ارتباط قوی و موثر گام اول دانستن این تفاوت‌ها است برای مثال مردان برخلاف زنان از تحسین کردن‌های کوتاه لذت می‌برند، در بسیاری از مواقع سکوت را ترجیح می‌دهند، دوست ندارند مشکلات‌شان را به زبان بیاورند، با گریه کردن میانه خوبی ندارند و این کار برایشان عجیب است و گفتن جمله “معذرت می‌خوام” برایشان بسیار سخت است. با وجود تمام این تفاوت‌ها تکنیک‌هایی وجود دارد که نه تنها خانم‌ها با بکار گیری آن‌ها می‌توانند کاری کنند که مردها به حرفشان گوش دهند بلکه او را جذب و شیفته خودشان می‌کنند. این تکنیک‌ها عبارتند از : لبخند زدن حین صحبت، سپردن کنترل سرعت مکالمه به مرد، موافقت کردن با او، تحسین کردن، بازی‌گوشی و طنازی کردن، فرستادن پیام‌های خاص و منحصر به فرد، مودب بودن در کلام، سوال پرسیدن از مرد و تمرکز کردن بر نکات مثبت حرف‌های مرد.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

53 بازدید

57 بازدید

131 بازدید

117 بازدید

196 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه مرد خود را تحسین کنیم

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من و عشقم قرار بود باهم ازدواج کنیم. اما توی شوخی هاش همش میگفت که من زن دارم و یکی دیگه هست و از این حرفا . اما یکبار جدی ی سوالی پرسیدم که من شمارو با ی خانم دیدم ( نمیدونم خودش بود یا نه اما شبیهش بود) در پاسخ گفت فکر کن یکی از اون زنهام بوده منم عصبانی شدم و گفتم بیا تمام کنیم اونم پذیرفت. الان خیلی ناراحتم نمیدونم چه کار باید بکنم نیاز دارم به راهنمایی : کارم ( جدا شدنم) درست بوده؟ یا باید این لوس بازی هارو تحمل میکردم؟ یا راه حل دیگه ای هم هست؟ ممنون از حمایتتون

سلام دوست گرامی اینکه یک نفر در پرده و غیر مستقیم نسبت به یکسری حرفها واکنش نشان بدهد میتواند نشانه تایید باشد. پس نمیشود گفت که رفتار شما اشتباه بوده و از طرفی اینکه ایشون اینقدر راحت پذیرفتن عجیب هست با توجه به اینکه قرار ازدواج داشتید و بهم علاقمند بودید و این رفتار و واکنش در برابر سوالات شما و شوخی ها از یک فرد عاقل و بالغ بدور هست پس خودتون رو سرزنش نکنید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

 رفتار صحیح زن با شوهر و همچنین شوهر با زنش یکی از اصول اصلی یک زندگی زناشویی موفق است. در این مقاله قصد داریم نحوه رفتار صحیح زنان با شوهرشان را به شما بگوییم. با ما همراه شوید

فرض کنید مهمان دارید. شوهر شما با حوصله و علاقه یک کیک می‌پزد و آن را برای مهمان‌ها می‌آورد اما دیزاین روی کیک خراب می‌شود و شما عصبانی و آشفته می‌شوید. صبر نمی‌کنید تا مهمان‌ها بروند و بعد همسرتان را سرزنش کنید، معطل نمی‌مانید و جلوی همه او را به باد انتقاد می‌گیرید. این موقعیت بی‌ادبی به نظر نمی‌رسد؟ اگر در یک رابطه به همدیگر احترام نگذاریم چنین صحنه‌هایی روی خواهند داد. اگر زنی لازم نبیند که به عزت نفس همسرش احترام بگذارد، چنین اتفاق‌هایی دور از انتظار نیستند. نباید اجازه دهید این شرایط در زندگی شما پیش بیاید، و مطمئنا با احترام گذاشتن می‌توانید جلوی وقوع آن را بگیرید.

بیشتر بدانید : چگونه با شوهرم صمیمانه و صحیح صحبت کنم؟

جواب ساده است: زن و شوهر باید به هم احترام بگذارند، درست مانند دو فرد بزرگسال. زن و مرد با هم برابرند. مردها به دنبال احترام و افتخارند و زنها به دنبال عشق و توجه و اطمینان (به این معنی نیست که نیاز به احترام ندارند).احترام شما به شوهرتان او را تشویق می‌کند وظایفش را به عنوان رئیس خانواده بهتر انجام دهد. با احترامی که به همسرتان می‌گذارید، او اعتماد بنفس لازم برای برآورده کردن انتظارات شما را به دست می‌آورد و می‌داند شما همیشه برای حمایت از او آماده‌اید.مرد ِ خانه‌ی شما اگر بداند که شما بابت هر چیز کوچکی او را سرزنش و تحقیر نمی‌کنید، برای گرفتن تصمیم‌های مهم و بزرگ دچار تردید و ترس نخواهد شد. از سویی دیگر، اگر همسرتان را بابت هر حرکتی که می‌کند نقد و نکوهش کنید او از مسئولیت‌هایش سرباز خواهد زد.

چگونه مرد خود را تحسین کنیم

از نظر احساسی و مالی از خانواده حمایت می‌کندتمام تلاشش را می‌کند تا خانواده‌اش شاد و راضی باشندالگوی فرزندان‌تان استبی‌قید و شرط دوست‌تان دارد و در هر شرایطی کنار شماستبه شما اطمینان دارد و هر مشکلی برایش پیش بیاید با شما مطرح می‌کنداحترام شما، خصوصیات او را به عنوان یک شوهر و یک پدر برای بچه‌ها تثبیت می‌کنداحترام شما به او انگیزه می‌دهد تا شما را بیشتر و بیشتر دوست بدارد

حتما متقاعد شده‌اید که احترام شما چگونه رابطه‌ی زناشویی‌تان را استحکام می‌بخشد، پس حالا باید بدانید چگونه احترام‌تان را به همسرتان نشان دهید.

همسرتان را در تصمیم‌گیری‌های‌تان شریک کنید تا احساس کند برای‌تان باارزش است. به او نشان دهید که برای عقاید و نظراتش احترام قائلید اما مجبورش نکنید به جای شما تصمیم بگیرد. مثلا او را در موقعیتی قرار ندهید که کفش و لباس‌تان را انتخاب کند. بلکه در موضوعات مهمی چون مسائل مالی خانواده، آموزش بچه‌ها و چیزهایی از این دست همفکری‌اش را بخواهید.

وقتی از او نظر می‌خواهید، انتخاب‌ها و الویت‌هایش را به خاطر بسپارید تا دفعه‌ی بعد بدانید چه می‌خواهد. ذائقه و سلیقه‌ی همسرتان را بشناسید.

وقتی با دوستان و اقوام در مورد همسرتان حرف می‌زنید از ویژگی‌های خوبش بگویید، اما نه اینکه اغراق کنید و لاف بزنید و در میان جمع، همسرتان را آزرده و شرمنده کنید. یک تحسین واقعی و بی‌غل و غش در تقویت پیوند زناشویی‌تان معجزه می‌کند و همسرتان نیز احساس اعتماد بنفس خواهد داشت. یادتان نرود که همسرتان را جلوی بچه‌ها تحسین و تمجید کنید، چون او الگوی بچه‌هاست و آنها برای راهنمایی خواستن به پدر نیز مراجعه خواهند کرد.

به کار و وظایف شغلی‌ همسرتان علاقه و توجه نشان دهید. مردها از کار خسته و فرسوده خواهند شد اگر همسران‌شان به مهارت‌ها، توانمندی‌ها و استعداد‌های‌شان احترام نگذارند. برای شوهرتان منبع انگیزه باشید تا هر در روزهای سخت برای تسلی خواستن پیش شما بیاید. انتقاد مداوم شما و نظرات منفی‌تان در مورد کار و حرفه‌اش می‌تواند عزت نفس او را خدشه دار کند. اگر دیدید همسرتان آشفته و پریشان است، پای یک گفتگوی دوستانه با او بنشینید تا بیشتر برای‌تان حرف بزند اما او را با سوالات خود بمباران نکنید.

نسبت به ایده‌ها و عقاید همسرتان ذهن باز داشته باشید و به طرز فکرش توهین نکنید. اما چشم بسته هم توصیه‌هایش را عملی نکنید؛ قبل از هر اقدامی اول آنها را ارزیابی کنید.

تعریف و تمجیدهای‌تان را در دل‌تان نگه ندارید و آنها را به زبان بیاورید، چون تا این کار را نکنید همسرتان نمی‌داند مورد تحسین شماست. شوهر شما کلام تحسین برانگیز‌تان را دوست خواهد داشت و احساس می‌کند تمام تلاش‌هایش را می‌بینید و قدر می‌دانید. همسر شما به دنبال تائید و تحسین شماست تا انگیزه بگیرد.

تشویق شما او را به هدف‌هایش نزدیک می‌کند و سرزنش‌های شما او را از هدفش دور و دورتر! پشتیبانی شما تاثیر مثبت و پُررنگی در رسیدن او به اهدافش دارد، چه در کارش و چه در زندگی‌تان. ضمنا فراموش نکنید که رشد و ترقی شوهر شما، پیشرفت شما نیز هست و سودش به کل خانواده‌تان خواهد رسید. اگر حامی همسرتان نباشید، او شور و اشتیاقی برای تلاش نخواهد داشت.

شاید گاهی اشتباهاتی مرتکب شوید (چه کسی نمی‌شود؟!)، و شاید ناخواسته شوهرتان را با رفتاری نادرست آزرده کنید. به جای نادیده گرفتن اشتباه‌تان، منطقی باشید و از همسرتان عذرخواهی کنید. بهترین راه پایان دادن به اختلافات زناشویی این است که یکی از شما دو نفر عذرخواهی کند و قائله را پایان دهد. پوزش شما نشان می‌دهد اشتباه خود را پذیرفته‌اید و تکرارش نخواهید کرد.

بیشتر بدانید : آشتی با همسر بعد از دعوا، مخصوص کسانی که تازه ازدواج کرده اند!!!

وقتی همسرتان با شما حرف می‌زند با تمام وجودتان گوش دهید. اگر هنگام حرف زدن با همسرتان، سرتان گرم تماشای تلویزیون و انجام کارهای خانه و تصحیح تکالیف بچه‌ها باشد نمی‌توانید تعامل و گفتگویی واقعی و دوستانه با همسرتان داشته باشید. صحبت‌های همسرتان را قطع نکنید و اجازه دهید قبل از هر گونه نتیجه گیری شما، کلامش را کامل کند.

این بدترین کاری است که می‌توانید برای بی‌احترامی به همسرتان انجام دهید. فرقی نمی‌کند همسر شما چه کاری باید می‌کرده و نکرده یا چه اشتباهی مرتکب شده، در هر صورت این حق را ندارید که جلوی دیگران به او توهین کنید و ایرادش را بگیرید. برای گوشزد کردن اشتباهش فقط شما دو نفر باید باشید. جلوی بچه‌ها، دوستان و یا سایر اعضای خانواده، سر همسرتان داد نزنید.

هیچکس کامل نیست، از جمله خود شما و همسرتان. اگر انتظار دارید همسرتان همیشه بی‌عیب و ایراد عمل کند پس منطقی نیستید. ضعف‌ها و ایرادهایش را درک کنید و بپذیرید. اگر شوهر شما فراموشکار است، سرش غُر نزنید. قبول کنید که فراموشکاری عادت اوست تا بتوانید با هم راه حلی برای کمرنگ‌تر کردن این نقطه ضعفش پیدا کنید.

کلمات‌تان را سبُک و سنگین کنید. این عادت همیشه مهم است اما وقتی می‌خواهید با همسرتان حرف بزنید مهمتر هم می‌شود. واژه‌ها را با دقت انتخاب کنید و مراقب باشید کلمه‌ای به زبان نیاورید که همسرتان را آزرده کند.

فرزندان شما اگر ببینند شما به همسرتان احترام می‌گذارید آنها نیز به پدرشان احتران خواهند گذاشت. پیش آنها از پدرشان حرفهای خوبی بزنید و برای‌شان بگویید چگونه روز و شب زحمت می‌کشد تا آنها شاد باشند. اگر بچه‌ها از پدرشان دلخور شوند برای نظرخواهی پیش شما می‌آیند؛ از همسرتان دفاع کنید تا بچه‌ها بدانند که حق با پدرشان است.گاهی شاید همسرتان شما را برنجاند و ناراحت‌تان کند اما شما باید آرام و مثبت بمانید. سعی کنید عاقلانه موقعیت را کنترل کنید و راه‌‌حل‌های مناسبی برای مشکل‌تان پیدا کنید.

رفتار شما برتر از گفتارتان است و اگر بتوانید تحسین و احترام‌تان را با رفتارتان نشان دهید، همسرتان بی‌‌قید و شرط عاشق‌تان خواهد بود. در ادامه توصیه‌های ساده‌ای برای‌تان داریم که چگونه تحسین و احترام‌تان را ابراز کنید.

خوشبین باشید و جنبه‌ی مثبت هر چیزی را ببینید. زحمات همسرتان را قدر بدانید و درک کنید که تلاش او برای رضایت خانواده‌اش است. زندگی همیشه آرام و دوست داشتنی پیش نمی‌رود اما مثبت اندیشی شما کمک می‌کند روزهای سخت‌ را بهتر مدیریت کنید.

تصور کنید نظر همسرتان را جویا می‌شوید اما وقتی او اظهار نظر می‌کند، طرزفکرش را به باد انتقاد می‌گیرید. این کار شما باعث سکوتش می‌شود و دفعه‌ی بعد که نظرش را جویا شوید، آنچه در سر دارد را به شما نخواهد گفت. به نظرات و پیشنهاد‌هایش فکر کنید و بگذارید بداند واقعا برای‌تان مهم است تا احساس باارزش بودن بکند. به افکارش نخندید و اجازه دهید با خیال راحت پیش شما حرف بزند.

شوهر شما یک مرد بالغ است پس سعی نکنید با او مثل بچه‌ها رفتار کنید. به او کمی فضا بدهید تا از آزادی‌اش لذت ببرد و بتواند به طور مستقل تصمیم بگیرد.

هرگز تلاش‌های‌ همسرتان را نادیده نگیرید و به او بگویید چقدر قدردانش هستید. کاری که انجام می‌دهد چه کوچک باشد و چه بزرگ، تشکر شما به رابطه‌تان استحکام خواهد داد.

لبخند زدن، شادی را در زندگی منتشر می‌کند و پیوندتان را تقویت می‌کند. با لبخند در به روی همسرتان بگشایید و جواب درخواستش را با لبخند بدهید.

اگر در کارش موفقیتی کسب کرده با آغوش‌تان تحسینش کنید. اگر به فرزندتان کمک کرده برای مسابقه‌اش تمرین کند، او را ببوسید و بابت زحمتش از او تشکر کنید. کاری کنید که احساس مهم بودن کند.

وقتی با همسرتان حرف می‌زنید مراقب لحن کلام‌تان باشید، مخصوصا وقتی که عصبانی هستید. حتی اگر باعث رنجش‌تان شده، بی‌ادبی نکنید. از همه مهمتر سرش فریاد نزنید. با این کار، الگوی بسیار بدی برای بچه‌ها خواهید بود.

در مورد نقش پدر و مادری‌تان در تربیت و آموزش بچه‌ها با هم گفتگو کنید و ایده‌ها و عقاید همسرتان را جویا شوید. ممکن است طرزفکر شما با هم متفاوت باشد و لازم باشد با حرف زدن به یک توافق برسید.

شاید برای نشان دادن احترام‌تان به همسرتان هر کاری بکنید اما گاهی اوضاع همانجوری که می‌خواهیم پیش نمی‌رود. آیا در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که به همسرتان بی‌احترامی می‌کنید؟

گوش دادن و اهمیت دادن به نظرات همسر، یکی از علائم اصلی احترام به اوست. همسران باید بتوانند افکارشان را با هم به اشتراک بگذارند، بدون اینکه بترسند یا تردید کنند. اگر به حرفهای همسرتان توجه نکنید و مدام کلامش را قطع کنید یعنی به او بی‌احترامی می‌کنید.

شما هرچقدر هم که با پدر و مادر همسرتان اختلاف نظر و سلیقه داشته باشید باید درک کنید که آنها والدین همسرتان هستند. پس همانطور که انتظار دارید همسرتان به والدین شما احترام بگذارد، شما نیز همین کار را بکنید.

بیشتر بدانید : چگونه با خانواده همسرمان صمیمی باشیم؟

همسرتان با هدیه‌ای شما را سورپرایز می‌کند اما شما او را ناامید و دلخور می‌کنید و می‌گویید این هدیه را دوست ندارید، به چشمهایش نگاه می‌کنید و می‌گویید هرگز سلیقه‌ی شما را نفهمیده است و هرگز به خودش زحمت نمی‌دهد بداند چه دوست دارید. این برخورد شما تمام شور و شوق او را می‌کُشد و بعدها همیشه برای خریدن هدیه‌ای برای شما تردید خواهد داشت. شاید هم به این نتیجه برسد که بهتر است خودتان هر چه می‌خواهید بخرید. لحن تند و زننده و کلمات بی‌ادبانه و آزاردهنده همگی علامت بی‌احترامی شما به همسرتان هستند.احترام متقابل، اساس هر رابطه‌ای است و رابطه زناشویی هم مستثنی نیست. وقتی به همسرتان احترام می‌گذارید او نیز همان را به شما برمی‌گرداند. خانواده‌ای را تصور کنید که اعضای آن به هم احترام می‌گذارند، با خوش‌رویی با هم گفتگو می‌کنند و بدون داد و فریاد و توهین و سرزنش مشکلات را حل می‌کنند. این خانواده می‌تواند خانواده‌ی شما باشد.

بیشتر بدانید : چگونه با مردان صحبت کنیم تا حرف هایمان را گوش دهند؟

بیشتر بدانید : با چهار سیاست زنانه مردان را حرف شنو کنید

بیشتر بدانید : 5 رمز ارتباط صمیمانه با همسر

بیشتر بدانید : شوهرتان را با این نکته ها حرف گوش کن کنید!!

بیشتر بدانید : 9 رفتار غلط خانم ها که روی اعصاب مردان است!!

چگونه مرد خود را تحسین کنیم

 گردآوری : گزوه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : زندگی ایده آل

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

عشق، واکنشی آموختنی و احساسی فراگرفتنی است. هر آدمی، عشق را با توجه به آموخته ها، باورها و محدودیت هایش
می شناسد و تجربه می کند. همه انسان ها با عشق یکسان برخورد نمی کنند؛ اما همه بر این باورند که اگر دوست داشتن شدت
یابد، به مرحله عشق می رسد.

این فکر که کسی در این دنیا تو را دوست ندارد، باعث می شود از خودت بدت بیاید؛ ولی وقتی عاشق شدی و معشوق با تو
همراه شد، آن وقت اعتماد به نفست بیشتر می شود و در نتیجه، خودت را هم بیشتر دوست خواهی داشت؛ زیرا دریافته ای که
آن قدر خوب هستی که کسی عاشقت شود.

در این نوشته، روی صحبت با آن دسته از خانم هایی است که میل دارند به قلب شوهرشان راه یابند؛ اما شیوه اش را به
درستی نمی دانند. راه های ساده و عملی زیر، به ظاهر پیش پا افتاده و بی اهمیتند؛ اما تجربه های نگارنده حاکی از آن است که
بیشترین اختلاف های خانواده ها، در همین نکات به ظاهر جزئی ریشه دارد. به این نکات، توجه کنید:

چگونه مرد خود را تحسین کنیم

کارهایی که باید انجام داد:

– سلام و احوال پرسی معمول، اما با خوش رویی و گفتن خسته نباشید.

– گرفتن کیف، کت و بسته های خریداری شده.

– دادن خبرهای خوش.

– آرام کردن فرزندان و هر یک را به کاری مشغول کردن.

– سریع آماده کردن میز غذا یا چیدن سفره.

– پرس و جو از اوضاع کاری روز و فرصت دادن به مرد، تا حرف هایش را بزند.

به طور کلی به هر طریق می توانید احساس خوب خود را از ورود شوهرتان به منزل، ابراز کنید. به گفته دیل کارنگی،

«تبسم، خرجی ندارد؛ ولی سود بسیاری دارد».

کارهایی که نباید انجام داد:

– بی اعتنایی و سرد رفتار کردن.

– درخواست انجام کاری پیش از غذا خوردن.

– گله و شکایت از بچه ها و شکایت از کارهای روزانه.

– درخواست پول یا بیان توقعاتی که احتمالاً برای مرد، مشکل آفرین است.

شاید بگویید که این موارد، پیش پا افتاده است؛ اما خواهش می کنم صادقانه پاسخ دهید که آیا با وجود آگاهی از این موارد
جزئی، به آنها عمل می کنید یا فقط گاهی بعضی از آنها را اجرا می کنید؟

یکی از عمده ترین اختلاف های زوجین، دیر آمدن مرد به خانه است. طبیعی است که هیچ مردی حق ندارد بدون دلیل موجه،
دیر به خانه برود؛ اما خانم ها هم نباید در صورت دیر آمدن مرد به منزل، جنجال به پا کنند. خانم ابتدا باید علت واقعی را پیدا
کند تا از روی حدسیات و افکار منفی خود، واکنشی نشان ندهد که رابطه را پر از خشونت و مشاجره کند.

زن باید علت دیر آمدن را سوءال کند؛ وگرنه مرد فکر می کند که این موضوع، برای زن بی اهمیت است؛ اما زن باید سوءال خود را
با لحنی آرام مطرح کند؛ آن هم پس از این که شوهر شام خورد و کمی استراحت کرد. زن باید او را متوجه کند که به خاطر
نگران بودن، چنین پرسشی کرده است. با این رفتار، شوهر مجبور می شود که با حوصله و به نرمی، دلیل دیر آمدنش را
توضیح دهد.

اگر زن، لحن تند و غیردوستانه ای داشته باشد، مرد احساس می کند که مورد بازخواست قرار گرفته است و از طرفی هم
خستگی و گرسنگی موجب می شود که حتی با لحن زننده ای بگوید به تو مربوط نیست و یا سکوت کند.

از اینها گذشته، کمی هم باید مسئله را از دید خانم ها بررسی کنیم. بیشتر زنان مایلند که ساعت دقیق آمدن همسرشان را
بدانند؛ منظور آنها، بازخواست یا کنجکاوی نیست؛ بلکه می خواهند ناهار یا شام را طوری آماده کنند که به محض ورود او،
غذا را بکشند. حالا شما خود را به جای همسری بگذارید که نمی داند کی پلو را دم کند تا نسوزد و کی خورشت را بار بگذارد تا
به موقع حاضر شود و خلاصه ده ها مورد دیگر که به سلیقه شخصی زنان مربوط می شود. اگر شوهر دیر کند، تمام
نقشه های همسرش را به هم می ریزد. وقت شناسی، حداقل احترامی است که می توانیم به زحمت های روزانه شان بگذاریم. از
یاد نبریم که نهایت آرزوی هر زنی، فراهم کردن شرایط آسایش و راحتی برای شوهرش می باشد و قبول کنیم که او یکی
دوساعت را در نگرانی و اضطراب به سر برده، نمی تواند خوش آمدگوی خوبی به هنگام ورود شوهرش باشد.

بیشتر خانم ها از سکوت شوهر در خانه، سراسیمه و نگران می شوند؛ نشاط خود را از دست می دهند و این سکوت را به خود
نسبت می دهند و پیش خود فکر می کنند که آیا ممکن است مرد، دیگر او را دوست نداشته باشد؟ این حق خانم هاست که از
مسائل شوهر خود مطلع باشند. یک زن، دوست دارد شوهرش تمام اسرارش را با همسرش در میان بگذارد تا هم احساس
غریبه بودن نکند و هم این که دوست دارد سنگ صبور شوهر خود باشد تا شاید بتواند کمکی کند. آنها باید به این مورد هم
توجه کنند که بیشتر شوهرها مایل نیستند مشغله های فکری شان را با همسر خود در میان بگذارند؛ چون می ترسند او را
دچار نگرانی و اضطراب کنند. علاوه بر این، چون مطمئن هستند که از عهده حل مشکل برمی آیند، فکر می کنند تا آن وقت،
نباید به همسرشان چیزی بگویند. گرچه نمی شود این رفتار را صددرصد تأیید کرد، اما آنها با حسن نیت، چنین می کنند و
می خواهند همسرشان ناراحت نشود. مردی که تمام مشکلات کاری خود را با همسرش در میان بگذارد، در واقع، بخشی از
بار آن را به دوش او منتقل می کند. به جای این که از شوهرتان انتظار داشته باشید تا تمامی افکار و اسرارش را با شما در میان
بگذارد، به او فرصت دهید تا تنها بماند. در ضمن، شرایط آرامش او را مهیا کنید و تا می توانید، مهربانی کنید. این رفتار، باعث
می شود تا شوهرتان در کمال آسایش به مشکلش بیندیشد و برای حل آن، اقدام کند. در چنین خانه ای، مرد می تواند تمام
غصه هایش را فراموش کند.

برای حسن تفاهم با شوهرتان، باید بدانید که او چه روحیه ای دارد. آیا انتظار دارید که از همکار مردتان تمجید کنید و
شوهرتان برنیاشوبد؟ اگر می خواهید همیشه در قلب شوهرتان جای داشته باشید، هیچ گاه بیش از حد، از مردی نزد او
تعریف نکنید؛ هیچ وقت چیزهایی را که از دیگران یاد می گیرید، با آب و تاب پیش او بازگو نکنید. بعضی از مردها گاهی
حسادت خود را پنهان می کنند و قدرت ابراز آن را ندارند؛ آن وقت دچار دردی درونی می شوند که پیامدهای آن خوشایند
نیست. شما باید متوجه این خصیصه مردها باشید. از سوی دیگر، شوهرتان با حسادت خود به طور غیرمستقیم، به شما
نشان داده است که چقدر شما را دوست دارد.

در بیشتر مواقع، حرف هایی که شما خانم ها می زنید، درست و منطقی است؛ اما در زمان و نحوه بیان مطلب، اشکال است. اگر
نتیجه کاری خوب بود، می توان تکرارش کرد؛ اما اگر نتیجه منفی بود، باید شیوه دیگری در پیش گرفت. با سرزنش، غرولند،
بداخلاقی و رنجورنمایی، فقط مرد را فراری می دهید. خانه، محل آسایش و آرامش همسر شماست. اگر همواره خطاهای او یا
مشکلات خود را به رخش بکشید، عاقبت می گریزد و به جایی پناه می برد که از این مزاحمت به دور باشد. رگ خواب
شوهرتان را به دست آورید؛ آن وقت همه چیز درست می شود. با گوشه و کنایه سخن گفتن و زخم زبان را از صحبت های
خود حذف کنید. به مردان عاشق نیز توصیه می شود که برای شادابی و نشاط روحی همشرشان، بخشی از اوقات فراغت
خود را فقط به او اختصاص دهند. یک زن، نیاز به توجه و احساس امنیت دارد. از یاد نبریم که زن ها از طریق محبت و
عشق ورزی با ما کنار می آیند؛ نه با اهدای قطعه ای جواهر. به همسرتان اجازه دهید که گاهی خودش را برای شما لوس کند؛
مگر مردان گاهی خود را لوس نمی کنند و متوقع نیستند نازشان را بکشند؟

گاهی پیش آمده که زن با رنجورنمایی یا نق زدن، می کوشد محبت شوهرش را جلب کند. در چنین موقعیتی، شوهر آگاه و
دانا، زن را درک می کند و هرگز او را مجبور به اعتراف نمی کند که هدفش چیز دیگری است.

زنان گاهی فقط نیاز به گوش شنوا دارند و با گفتن و گله کردن و گاهی از چیزی شکایت کردن، روحشان را سبک می کنند. مرد
خوب، همواره این فرصت را به همسرش می دهد و به حرف های او گوش می دهد و او را تأیید می کند. سعی کنید این عمل را نه
به صورت مکانیکی، بلکه از روی رغبت و با تمام وجود و به خاطر دل او انجام دهید.

برای همسر خود ارزش و احترام قائل باشید و سخنش را قطع نکنید. اگر در محفل ها، احترام لازم را به او نگذارید، نباید انتظار
داشته باشید که دیگران برایش ارزش قائل شوند. همواره باید در کنار شوهرتان باشید و نه در مقابل او. اگر چنین کردید، باید
تاوان خطاهایتان را هم بپردازید. اگر کسی بی احترامی ببیند، به کسانی رو می آورد که تحسین و تشویقش می کنند.

اگر در مجالس، کسی به شوخی، شوهرتان را دست انداخت، از شوهر خود حمایت کنید. در میهمانی ها مراقب شیطنت های
اطرافیان باشید. یک زندگی موفق، ناشی از مراقبت های زوجین است. مردان هر ضعفی داشته باشند، مایلند مورد محبت و
احترام همسرشان واقع شوند. مواظب باشید که به دام آدم های حسود و سخن چین نیفتید که رهایی از شر آنها، آسان نیست.
اگر همسرتان عیبی دارد، در هیچ شرایطی با دیگران در میان نگذارید. «چرخ زندگی، باید به دست خودتان بچرخد؛ آن را به
دست دیگران ندهید که در جهت منفعت و مصلحت شما نمی چرخانند».

نشاط، سرزندگی و خوش رویی شما، اگر همراه با حوصله و صبوری باشد، شوهرتان خوشبخت ترین مرد عالم است. مردی
که خسته و کوفته از فشار محیط کار به خانه می آید، در پی مکان امنی است تا تجدید قوا کند. سعی کنید غمخوار شوهر باشید
و در ناراحتی هایش شریک باشید. وقتی او از سختی ها و مشکلات می گوید، فقط گوش کنید. او در این لحظه، محتاج پند و
اندرز نیست. هیچ گاه از اشتباهات یا اعتراف هایش، چماقی علیه او نسازید و اسیر جملاتی مثل «من که گفته بودم این کار را
نکن» نشوید. این را ملکه ذهن خود کنید که شوهرتان به شدت به شما نیاز دارد و نباید کاری کنید که از شما فاصله بگیرد.

به گفته لامارتین: «خداوند، شایستگی زن را در قلب او قرار داده است».

چگونه مرد خود را تحسین کنیم

مردها دو گروه هستند؛ گروه اول مردهایی هستند که خیلی کم غذا می خورند؛ اما به کیفیت آن و نحوه چیدن میز، بسیار
اهمیت می دهند. این دسته از مردها، معمولاً یکی دو غذا را خیلی دوست دارند. پختن غذاهای مورد علاقه شوهر، ابراز
غیرمستقیم مهر و محبت به اوست. با این کار به او می گویید: «تو برای من مهم هستی و خواسته هایت در درجه اول اهمیت
قرار دارند و به خاطر توست که غذای مورد علاقه ات را پختم و در چیدن میز، نهایت سلیقه و حوصله را به خرج دادم».

گروه دوم، مردان شکم پرست هستند که دوست دارند غذاهای چرب و سرخ کرده بخورند؛ حتی اگر با شوهرتان قهر هستید،
اما باز هم از شکم او نزنید. اما اگر شوهر، اضافه وزن یا سوء هاضمه داشت، چه باید بکنید؟

اگر می بینید غذای چرب و سرخ کرده، سلامتی او را به خطر می اندازد، از آن صرف نظر کنید و به تدریج، به غذاهای رژیمی
روی بیاورید؛ زیرا سلامتی شوهرتان، از هر چیز دیگری، مهم تر است. در این حال، برای این که سروصدای شوهر
شکم پرست تان در نیاید، به او وعده بدهید که هفته ای یکی دوبار، غذاهای مورد علاقه اش را خواهید پخت. مطمئن باشید که
دل خوری همسرتان موقتی خواهد بود؛ زیرا پس از مدتی به این گونه غذاها عادت می کند. ممکن است در ظاهر حرفی نزند؛ اما
وقتی می بیند مراقب سلامتی اش هستید، در باطن، شما را ستایش می کند.

بیشتر مردانی که از زیر بار کار خانه، شانه خالی می کنند، مدعی هستند که همسرشان کار آنها را قبول ندارد و همواره مدام
ایراد می گیرد.

«هر وقت می خوای کمک کنی، کار منو زیادتر می کنی»؛ «بلندشو برو پی کارت؛ تو بلد نیستی سبزی پاک کنی»؛ «مزاحم نشو؛
تو کار نکنی، بهتر است» و بعد همین خانم، پیش مشاور می آید و می گوید: «شوهرم مسئولیت پذیر نیست و کمکم نمی کند».

نکات زیر، شما را در این امر مهم یاری می دهد:

– به مرد فرصت دهید تا کارهایی را انجام دهد که علاقه مند است.

– غرغر کردن و نالیدن از فشار کار، چاره درد نیست؛ ببینید چگونه می توانید شوهرتان را به کار تشویق کنید.

– اگر شوهرتان کاری را ناشیانه انجام داد، ملامتش نکنید؛ وگرنه قهر می کند و دیگر دست به سیاه و سفید نمی زند. هر کار
خوب او را تحسین کنید تا برای انجام بقیه کارها، ترغیب شود.

– به تدریج شوهرتان را متوجه کنید که به کمکش نیاز دارید و این کمک، وظیفه اوست.

– برای مرد، تکلیف تعیین نکنید که کدام کار، وظیفه اوست. مردان دوست ندارند تحت قید و بند در آیند؛ بگذارید به میل خود،
سهمی از کار خانه را برعهده بگیرند. به شوهر خود فرصت دهید تا وظیفه اش را انجام دهد و اگر از یاد برد یا تنبلی کرد،
جنجال راه نیندازید و صبوری و متانت به خرح دهید. اگر به عشق اجازه دهید، آزادانه جاری می شود و بر هر مانعی غالب
خواهد شد.

عشق، واکنشی آموختنی و احساسی فراگرفتنی است. هر آدمی، عشق را با توجه به آموخته ها، باورها و محدودیت هایش@@N@@می شناسد و تجربه می کند. همه انسان ها با عشق یکسان برخورد نمی کنند؛ اما همه بر این باورند که اگر دوست داشتن شدت@@N@@یابد، به مرحله عشق می رسد.

این فکر که کسی در این دنیا تو را دوست ندارد، باعث می شود از خودت بدت بیاید؛ ولی وقتی عاشق شدی و معشوق با تو@@N@@همراه شد، آن وقت اعتماد به نفست بیشتر می شود و در نتیجه، خودت را هم بیشتر دوست خواهی داشت؛ زیرا دریافته ای که@@N@@آن قدر خوب هستی که کسی عاشقت شود.

در این نوشته، روی صحبت با آن دسته از خانم هایی است که میل دارند به قلب شوهرشان راه یابند؛ اما شیوه اش را به@@N@@درستی نمی دانند. راه های ساده و عملی زیر، به ظاهر پیش پا افتاده و بی اهمیتند؛ اما تجربه های نگارنده حاکی از آن است که@@N@@بیشترین اختلاف های خانواده ها، در همین نکات به ظاهر جزئی ریشه دارد. به این نکات، توجه کنید:

کارهایی که باید انجام داد:

– سلام و احوال پرسی معمول، اما با خوش رویی و گفتن خسته نباشید.

– گرفتن کیف، کت و بسته های خریداری شده.

– دادن خبرهای خوش.

– آرام کردن فرزندان و هر یک را به کاری مشغول کردن.

– سریع آماده کردن میز غذا یا چیدن سفره.

– پرس و جو از اوضاع کاری روز و فرصت دادن به مرد، تا حرف هایش را بزند.

به طور کلی به هر طریق می توانید احساس خوب خود را از ورود شوهرتان به منزل، ابراز کنید. به گفته دیل کارنگی،

«تبسم، خرجی ندارد؛ ولی سود بسیاری دارد».

کارهایی که نباید انجام داد:

– بی اعتنایی و سرد رفتار کردن.

– درخواست انجام کاری پیش از غذا خوردن.

– گله و شکایت از بچه ها و شکایت از کارهای روزانه.

– درخواست پول یا بیان توقعاتی که احتمالاً برای مرد، مشکل آفرین است.

شاید بگویید که این موارد، پیش پا افتاده است؛ اما خواهش می کنم صادقانه پاسخ دهید که آیا با وجود آگاهی از این موارد@@N@@جزئی، به آنها عمل می کنید یا فقط گاهی بعضی از آنها را اجرا می کنید؟

یکی از عمده ترین اختلاف های زوجین، دیر آمدن مرد به خانه است. طبیعی است که هیچ مردی حق ندارد بدون دلیل موجه،@@N@@دیر به خانه برود؛ اما خانم ها هم نباید در صورت دیر آمدن مرد به منزل، جنجال به پا کنند. خانم ابتدا باید علت واقعی را پیدا@@N@@کند تا از روی حدسیات و افکار منفی خود، واکنشی نشان ندهد که رابطه را پر از خشونت و مشاجره کند.

زن باید علت دیر آمدن را سوءال کند؛ وگرنه مرد فکر می کند که این موضوع، برای زن بی اهمیت است؛ اما زن باید سوءال خود را@@N@@با لحنی آرام مطرح کند؛ آن هم پس از این که شوهر شام خورد و کمی استراحت کرد. زن باید او را متوجه کند که به خاطر@@N@@نگران بودن، چنین پرسشی کرده است. با این رفتار، شوهر مجبور می شود که با حوصله و به نرمی، دلیل دیر آمدنش را@@N@@توضیح دهد.

اگر زن، لحن تند و غیردوستانه ای داشته باشد، مرد احساس می کند که مورد بازخواست قرار گرفته است و از طرفی هم@@N@@خستگی و گرسنگی موجب می شود که حتی با لحن زننده ای بگوید به تو مربوط نیست و یا سکوت کند.

از اینها گذشته، کمی هم باید مسئله را از دید خانم ها بررسی کنیم. بیشتر زنان مایلند که ساعت دقیق آمدن همسرشان را@@N@@بدانند؛ منظور آنها، بازخواست یا کنجکاوی نیست؛ بلکه می خواهند ناهار یا شام را طوری آماده کنند که به محض ورود او،@@N@@غذا را بکشند. حالا شما خود را به جای همسری بگذارید که نمی داند کی پلو را دم کند تا نسوزد و کی خورشت را بار بگذارد تا@@N@@به موقع حاضر شود و خلاصه ده ها مورد دیگر که به سلیقه شخصی زنان مربوط می شود. اگر شوهر دیر کند، تمام@@N@@نقشه های همسرش را به هم می ریزد. وقت شناسی، حداقل احترامی است که می توانیم به زحمت های روزانه شان بگذاریم. از@@N@@یاد نبریم که نهایت آرزوی هر زنی، فراهم کردن شرایط آسایش و راحتی برای شوهرش می باشد و قبول کنیم که او یکی@@N@@دوساعت را در نگرانی و اضطراب به سر برده، نمی تواند خوش آمدگوی خوبی به هنگام ورود شوهرش باشد.

بیشتر خانم ها از سکوت شوهر در خانه، سراسیمه و نگران می شوند؛ نشاط خود را از دست می دهند و این سکوت را به خود@@N@@نسبت می دهند و پیش خود فکر می کنند که آیا ممکن است مرد، دیگر او را دوست نداشته باشد؟ این حق خانم هاست که از@@N@@مسائل شوهر خود مطلع باشند. یک زن، دوست دارد شوهرش تمام اسرارش را با همسرش در میان بگذارد تا هم احساس@@N@@غریبه بودن نکند و هم این که دوست دارد سنگ صبور شوهر خود باشد تا شاید بتواند کمکی کند. آنها باید به این مورد هم@@N@@توجه کنند که بیشتر شوهرها مایل نیستند مشغله های فکری شان را با همسر خود در میان بگذارند؛ چون می ترسند او را@@N@@دچار نگرانی و اضطراب کنند. علاوه بر این، چون مطمئن هستند که از عهده حل مشکل برمی آیند، فکر می کنند تا آن وقت،@@N@@نباید به همسرشان چیزی بگویند. گرچه نمی شود این رفتار را صددرصد تأیید کرد، اما آنها با حسن نیت، چنین می کنند و@@N@@می خواهند همسرشان ناراحت نشود. مردی که تمام مشکلات کاری خود را با همسرش در میان بگذارد، در واقع، بخشی از@@N@@بار آن را به دوش او منتقل می کند. به جای این که از شوهرتان انتظار داشته باشید تا تمامی افکار و اسرارش را با شما در میان@@N@@بگذارد، به او فرصت دهید تا تنها بماند. در ضمن، شرایط آرامش او را مهیا کنید و تا می توانید، مهربانی کنید. این رفتار، باعث@@N@@می شود تا شوهرتان در کمال آسایش به مشکلش بیندیشد و برای حل آن، اقدام کند. در چنین خانه ای، مرد می تواند تمام@@N@@غصه هایش را فراموش کند.

برای حسن تفاهم با شوهرتان، باید بدانید که او چه روحیه ای دارد. آیا انتظار دارید که از همکار مردتان تمجید کنید و@@N@@شوهرتان برنیاشوبد؟ اگر می خواهید همیشه در قلب شوهرتان جای داشته باشید، هیچ گاه بیش از حد، از مردی نزد او@@N@@تعریف نکنید؛ هیچ وقت چیزهایی را که از دیگران یاد می گیرید، با آب و تاب پیش او بازگو نکنید. بعضی از مردها گاهی@@N@@حسادت خود را پنهان می کنند و قدرت ابراز آن را ندارند؛ آن وقت دچار دردی درونی می شوند که پیامدهای آن خوشایند@@N@@نیست. شما باید متوجه این خصیصه مردها باشید. از سوی دیگر، شوهرتان با حسادت خود به طور غیرمستقیم، به شما@@N@@نشان داده است که چقدر شما را دوست دارد.

در بیشتر مواقع، حرف هایی که شما خانم ها می زنید، درست و منطقی است؛ اما در زمان و نحوه بیان مطلب، اشکال است. اگر@@N@@نتیجه کاری خوب بود، می توان تکرارش کرد؛ اما اگر نتیجه منفی بود، باید شیوه دیگری در پیش گرفت. با سرزنش، غرولند،@@N@@بداخلاقی و رنجورنمایی، فقط مرد را فراری می دهید. خانه، محل آسایش و آرامش همسر شماست. اگر همواره خطاهای او یا@@N@@مشکلات خود را به رخش بکشید، عاقبت می گریزد و به جایی پناه می برد که از این مزاحمت به دور باشد. رگ خواب@@N@@شوهرتان را به دست آورید؛ آن وقت همه چیز درست می شود. با گوشه و کنایه سخن گفتن و زخم زبان را از صحبت های@@N@@خود حذف کنید. به مردان عاشق نیز توصیه می شود که برای شادابی و نشاط روحی همشرشان، بخشی از اوقات فراغت@@N@@خود را فقط به او اختصاص دهند. یک زن، نیاز به توجه و احساس امنیت دارد. از یاد نبریم که زن ها از طریق محبت و@@N@@عشق ورزی با ما کنار می آیند؛ نه با اهدای قطعه ای جواهر. به همسرتان اجازه دهید که گاهی خودش را برای شما لوس کند؛@@N@@مگر مردان گاهی خود را لوس نمی کنند و متوقع نیستند نازشان را بکشند؟

گاهی پیش آمده که زن با رنجورنمایی یا نق زدن، می کوشد محبت شوهرش را جلب کند. در چنین موقعیتی، شوهر آگاه و@@N@@دانا، زن را درک می کند و هرگز او را مجبور به اعتراف نمی کند که هدفش چیز دیگری است.

زنان گاهی فقط نیاز به گوش شنوا دارند و با گفتن و گله کردن و گاهی از چیزی شکایت کردن، روحشان را سبک می کنند. مرد@@N@@خوب، همواره این فرصت را به همسرش می دهد و به حرف های او گوش می دهد و او را تأیید می کند. سعی کنید این عمل را نه@@N@@به صورت مکانیکی، بلکه از روی رغبت و با تمام وجود و به خاطر دل او انجام دهید.

برای همسر خود ارزش و احترام قائل باشید و سخنش را قطع نکنید. اگر در محفل ها، احترام لازم را به او نگذارید، نباید انتظار@@N@@داشته باشید که دیگران برایش ارزش قائل شوند. همواره باید در کنار شوهرتان باشید و نه در مقابل او. اگر چنین کردید، باید@@N@@تاوان خطاهایتان را هم بپردازید. اگر کسی بی احترامی ببیند، به کسانی رو می آورد که تحسین و تشویقش می کنند.

اگر در مجالس، کسی به شوخی، شوهرتان را دست انداخت، از شوهر خود حمایت کنید. در میهمانی ها مراقب شیطنت های@@N@@اطرافیان باشید. یک زندگی موفق، ناشی از مراقبت های زوجین است. مردان هر ضعفی داشته باشند، مایلند مورد محبت و@@N@@احترام همسرشان واقع شوند. مواظب باشید که به دام آدم های حسود و سخن چین نیفتید که رهایی از شر آنها، آسان نیست.@@N@@اگر همسرتان عیبی دارد، در هیچ شرایطی با دیگران در میان نگذارید. «چرخ زندگی، باید به دست خودتان بچرخد؛ آن را به@@N@@دست دیگران ندهید که در جهت منفعت و مصلحت شما نمی چرخانند».

نشاط، سرزندگی و خوش رویی شما، اگر همراه با حوصله و صبوری باشد، شوهرتان خوشبخت ترین مرد عالم است. مردی@@N@@که خسته و کوفته از فشار محیط کار به خانه می آید، در پی مکان امنی است تا تجدید قوا کند. سعی کنید غمخوار شوهر باشید@@N@@و در ناراحتی هایش شریک باشید. وقتی او از سختی ها و مشکلات می گوید، فقط گوش کنید. او در این لحظه، محتاج پند و@@N@@اندرز نیست. هیچ گاه از اشتباهات یا اعتراف هایش، چماقی علیه او نسازید و اسیر جملاتی مثل «من که گفته بودم این کار را@@N@@نکن» نشوید. این را ملکه ذهن خود کنید که شوهرتان به شدت به شما نیاز دارد و نباید کاری کنید که از شما فاصله بگیرد.

به گفته لامارتین: «خداوند، شایستگی زن را در قلب او قرار داده است».

مردها دو گروه هستند؛ گروه اول مردهایی هستند که خیلی کم غذا می خورند؛ اما به کیفیت آن و نحوه چیدن میز، بسیار@@N@@اهمیت می دهند. این دسته از مردها، معمولاً یکی دو غذا را خیلی دوست دارند. پختن غذاهای مورد علاقه شوهر، ابراز@@N@@غیرمستقیم مهر و محبت به اوست. با این کار به او می گویید: «تو برای من مهم هستی و خواسته هایت در درجه اول اهمیت@@N@@قرار دارند و به خاطر توست که غذای مورد علاقه ات را پختم و در چیدن میز، نهایت سلیقه و حوصله را به خرج دادم».

گروه دوم، مردان شکم پرست هستند که دوست دارند غذاهای چرب و سرخ کرده بخورند؛ حتی اگر با شوهرتان قهر هستید،@@N@@اما باز هم از شکم او نزنید. اما اگر شوهر، اضافه وزن یا سوء هاضمه داشت، چه باید بکنید؟

اگر می بینید غذای چرب و سرخ کرده، سلامتی او را به خطر می اندازد، از آن صرف نظر کنید و به تدریج، به غذاهای رژیمی@@N@@روی بیاورید؛ زیرا سلامتی شوهرتان، از هر چیز دیگری، مهم تر است. در این حال، برای این که سروصدای شوهر@@N@@شکم پرست تان در نیاید، به او وعده بدهید که هفته ای یکی دوبار، غذاهای مورد علاقه اش را خواهید پخت. مطمئن باشید که@@N@@دل خوری همسرتان موقتی خواهد بود؛ زیرا پس از مدتی به این گونه غذاها عادت می کند. ممکن است در ظاهر حرفی نزند؛ اما@@N@@وقتی می بیند مراقب سلامتی اش هستید، در باطن، شما را ستایش می کند.

بیشتر مردانی که از زیر بار کار خانه، شانه خالی می کنند، مدعی هستند که همسرشان کار آنها را قبول ندارد و همواره مدام@@N@@ایراد می گیرد.

«هر وقت می خوای کمک کنی، کار منو زیادتر می کنی»؛ «بلندشو برو پی کارت؛ تو بلد نیستی سبزی پاک کنی»؛ «مزاحم نشو؛@@N@@تو کار نکنی، بهتر است» و بعد همین خانم، پیش مشاور می آید و می گوید: «شوهرم مسئولیت پذیر نیست و کمکم نمی کند».

نکات زیر، شما را در این امر مهم یاری می دهد:

– به مرد فرصت دهید تا کارهایی را انجام دهد که علاقه مند است.

– غرغر کردن و نالیدن از فشار کار، چاره درد نیست؛ ببینید چگونه می توانید شوهرتان را به کار تشویق کنید.

– اگر شوهرتان کاری را ناشیانه انجام داد، ملامتش نکنید؛ وگرنه قهر می کند و دیگر دست به سیاه و سفید نمی زند. هر کار@@N@@خوب او را تحسین کنید تا برای انجام بقیه کارها، ترغیب شود.

– به تدریج شوهرتان را متوجه کنید که به کمکش نیاز دارید و این کمک، وظیفه اوست.

– برای مرد، تکلیف تعیین نکنید که کدام کار، وظیفه اوست. مردان دوست ندارند تحت قید و بند در آیند؛ بگذارید به میل خود،@@N@@سهمی از کار خانه را برعهده بگیرند. به شوهر خود فرصت دهید تا وظیفه اش را انجام دهد و اگر از یاد برد یا تنبلی کرد،@@N@@جنجال راه نیندازید و صبوری و متانت به خرح دهید. اگر به عشق اجازه دهید، آزادانه جاری می شود و بر هر مانعی غالب@@N@@خواهد شد.

این مجله مخصوص کودک و نوجوان می باشد.

پیام زن
ویژه مسائل زنان و خانواده

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
محمد جعفری گیلانی
سید ضیاء مرتضوی

3

7733305
7738743
7733305
payam-zan_man@aalulbayt.org

قم، صندوق پستی 371…

پرسمان
فرهنگی، اجتماعی، دانشجویی

مرکز فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
سید محمدرضا فقیهی
محمد باقر پور امینی
1380
3

7747240
7735473
7743816
info@porseman.net
www.porseman.n…

مبلغان
فرهنگی – تبلیغی
حوزه

1385/6/1
3
mbl

چگونه مرد خود را تحسین کنیم
چگونه مرد خود را تحسین کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *