چطور برای مسکن مهر ثبت نام کنیم

 
helpkade
چطور برای مسکن مهر ثبت نام کنیم
چطور برای مسکن مهر ثبت نام کنیم

چگونه در مسکن مهر یا طرح مسکن ملی ثبت نام کنم؟

برای ثبت نام در سامانه مسکن مهر از طریق وب سایت https://tem.mrud.ir اقدام فرمایید. مراحل دریافت مسکن مهر به شرح زیر است.

الف- شرایط متقاضیان:

۱- متقاضی و افراد تحت تکفل ، فاقد زمین مسكونی یا واحد مسكونی (از ۱۳۸۴/۰۱/۰۱ به بعد) بوده و از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ از هیچ یك از امكانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسكن شامل زمین، واحد مسكونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسكونی استفاده نكرده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن).چطور برای مسکن مهر ثبت نام کنیم

۲- متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار.

۳- زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن

۴-‌ دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا

• در شهرهای جدید سابقه سكونت حداقل 5 سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاك است.

۵- نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و …)

۶-توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهیلات بانكی)

۷- امکان سپرده‌گذاری حداقل سی درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانكی، در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه.

۸- توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی

ب- امکانات طرح

۱- تسهیلات وام بانکی به مبلغ 750 تا 1000 میلیون ریال با نرخ 18% با دوره مشارکت مدنی (ساخت) حداکثر دو ساله و بازپرداخت تسهیلات در قالب فروش اقساطی به مدت حداكثر 12 سال پرداخت می گردد.

۲- تأمین زمین در شهرهایی که امکان آن فراهم شده باشد، مطابق با مقررات و ضوابط توسط سازمان ملی زمین و مسکن و شركت عمران شهرهای جدید و بر اساس قوانین جاری عرضه می گردد.

ج – پایش و اطلاع‌رسانی

۱- متقاضی با ثبت نام نهایی و دریافت کد رهگیری می‌تواند وضعیت تمامی مراحل کار خود را از طریق سامانه طرح اقدام ملی به آدرس tem.mrud.ir پیگیری نماید.

۲- اطلاعات هویتی متقاضی و افراد تحت تکفل از طریق سامانه ثبت احوال کنترل می‌شود.

۳- بررسی عدم دریافت زمین، مسکن و تسهیلات یارانه‌ای توسط متقاضی از طریق سامانه فرم «ج» وزارت راه و شهرسازی صورت می گیرد.

۴- بررسی سابقه مالكیت از طریق سیستم ثبت اسناد و سامانه تسهیلات شبكه بانكی صورت می‌پذیرد.

د – مدارک مورد نیاز:

در زمان ثبت‌نام‌ به صورت فایل اسكن شده (در قالب jpg و حداکثر حجم 200 کیلوبایت)به شرح زیر:

۱- ارائه گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در پنج سال اخیر(اجاره نامه معتبر، گواهی اشتغال به کار، گواهی تحصیلی فرزندان و….)

۲- ارائه اصل کارت ملی متقاضی و افراد تحت تکفل

۳- ارائه اصل شناسنامه متقاضی و همسر

۴- ارائه گواهی کفالت (سرپرستی) در صورت ضرورت

۵- ارائه اصل سند مالکیت برای متقاضیان دارای زمین

تذکر : مدارك فوق در زمان مراجعه به اداره كل یا دیگر نهادها و دستگاه‌های مربوطه به صورت فیزیكی ارائه می‌گردد.

متقاضیان می توانند از طریق کد رهگیری 10 رقمی و کد ملی از وضعیت پرونده خود با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی به آدرس tem.mrud.ir مطلع شوند.


تمامی حقوق محفوظ است.

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

ثبت نام مسکن ملی از فردا کلید می‌خورد و شروط ثبت نام آن برای متقاضیان در سایت اینترنتی که وزرات راه و شهرسازی اعلام کرده، عنوان شده است؛ متقاضیان برای ثبت نام در این طرح به چه شرایطی نیاز دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، از فردا سه‌شنبه، 21 آبان ماه متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام طرح مسکن ملی اقدام کنند. این طرح شامل ساخت 400 هزار واحد مسکن است که در مرحله اولیه آن قرار است برای ساخت 180 هزار واحد در 10 شهر ثبت نام انجام شود.

در سایت اینترنتی به نشانی https://tem.mrud.ir که قرار است ثبت نام در آن انجام شود هشت شرط برای متقاضیان این مسکن‌ها اعلام شده است.

در اولین شرط این ثبت نام ذکر شده که متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از ۱۳۸۴/۰۱/۰۱ به بعد) بوده و از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.چطور برای مسکن مهر ثبت نام کنیم

متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد و برای زنان سرپرست شرط 35 سال لازم است، همچنین باید پنج سال اخیر را در شهر مورد ثبت نام، سکونت داشته باشد.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل سی درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی و توانایی پرداخت اقساط تسهیلات نیز از دیگر شروط است.

ابهامات در خصوص نحوه اجرای آن و مقایسه آن با طرح مسکن مهر به نحوی است که محمدمهدی افتخاری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره این طرح به تجارت‌نیوز گفت: اگر قرار باشد در این طرح زمین بدون زیرساخت و امکانات باشد، همان مسیر مسکن مهر را می‌رود و همان خطاهایی که در گذشته بوده تکرار می‌شود.

این طرح همچنین با واکنش مردم در فضای مجازی مواجه شد. برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز نیز نسبت به جزئیات آن ابراز نگرانی کرده‌اند. یکی از کاربران در این خصوص نوشت: «دولت کسری بودجه داره میخواد پس انداز مردم بدبخت رو فعلا جمع بکنه حقوق کارمنداشو بده تااااااا بخواد خونه به مردم بده هم ۱۰ سال دیگه طولش بده»

کاربر دیگری در واکنش به تسهیلات آن نوشت: «واقعا خسته نباشید وام با سود ۱۸درصداونهم با سپرده گذاری ۳۰ الی ۵۰ میلیونی ضرر نکنید بعدش حتما میخواهید یک خونه ۶۰ متری طبقه ۲۰ ناکجا آباد بدون ایمنی مثل مسکن مهر تحویل مردم بدهید»

با توجه به جزئیات و شروطی که از این طرح اعلام شده، باید دید که فردا وضعیت ثبت نام به چه صورت خواهد بود و چه تعدادی ثبت نام می‌کنند؟


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

چرا واقعا ی خانوم زیر ۳۵ سال نمیتونه ثبت نام کنه ۳۰ تومن داشیم ب نظرتون ازین خونه ها میخاسیم چیکار؟؟؟

این مردم بدبخت سرکار هستن من از سه شنبه به در رو دیوار خودم رو زدم سایت بالا نمیادش

چرا برای خانم های زیر ۳۵ سال نمیشه؟؟ ثبت نام کرد ؟؟؟چرا شریاط هارو آسون تر نمیکنید؟؟؟

سلام من متوجه ثبت نام ملی نشدم چرا واقعا به اونایی که نیاز دارن خونه نمیدید والله الان خیلیا رو میشناسم دستشون به دهنشون میرسه ولی بازم ثبت نام کردن خونه به اسم زنشون دارن بازم از این مسکن ملی ها ثبت نام میکنن خدارو خوش میاد؟؟؟؟

سلام من ب خونه نیاز دارم میخوام عروسی کنم ولی خونه ندارم ب همین دیلی نمیتونم عروسی کنم خواهش میکنم ی خونه بدین الان خونه رفته بالا یعنی فقیرا بمیرن این روزا

من ۷تا ازین شرط هارو دارم ولی ۱۵میلیون جریمه دولتی نا حق دارم که بخاطرش ۲سال جلوی حساب یارانه امو بستن میشه منع قانونی دیگه بخوام ۱۵ تومن جریمه ام که بدم دیگه پول ندارم واسه ثبت نام پس بمیریم فکر کنم بهتره

آقامن باید کجا سبت نام کنم

کجا باید ثبت نام کرد از تو این دربدری در بیایم خیلی گرفتاریم به خد

آقا کجا باید تبت نام کرد از تو این آوارگی در بیایم

سلام من اگه سی میلیون داشتم دیگه فقیر نبودم.انشا‌ءالله هزار سال دیگه زمین میخرم.من بدبخت میتونم وام بگیرم.

روز گذشته پیش‌فروش محصولات خودروساز بزرگ دولتی آغاز شده اما به نظر می‌رسد استقبال از این ارزان‌فروشی به مانند گذشته نبوده و خیلی از مخاطبان نسبت به بالا بودن همین نرخ‌ها گلایه دارند.

روز سه‌شنبه هفته گذشته قالیباف‌اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جریان جلسه مدیران سازمان بورس با وزیر اقتصاد و نمایندگان مجلس استعفای داد، اما سوال اینجاست که رئیس جدید سازمان بورس چگونه انتخاب می‌شود؟ دولت و بانک مرکزی چه نقشی در این انتصاب دارند؟

طبق اعلام معاون برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، برای نخستین بار طی ۱۶ سال اخیر، بانک جهانی وام ایران برای بخش درمان را پرداخت کرده و با این پول، ۸۰ دستگاه سی‌تی‌اسکن به کشور وارد شده است.

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

پنج‌شنبه ۱۸ دی ماه مرحله سوم ثبت نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن آغاز می شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

 به گزارش ایسنا، مرحله سوم ثبت طرح اقدام ملی مسکن، روز پنجشنبه  ۱۸ دی ماه ساعت ۱۰ صبح در ۱۸۳ شهر از ۱۹ استان کشور آغاز می شود.

این خبر را محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در اختیار ایسنا قرار داد.

در مرحله نخست، ثبت‌نام متقاضیان جدید در شهرهایی که در آنها اراضی جدید احصا شد، فراهم شده است. این مرحله برای ثبت‌نام متقاضیان جدید در شهرهای فاقد ثبت‌نام در شهرهای فاقد ثبت‌نام در مراحل قبل و بر اساس ظرفیت‌های احصاشده در ۱۸۳ شهر واقع در ۱۹ استان کشور شامل ایلام، بوشهر، تهران، خراسان شمالی، سیستان‌وبلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، گیلان، قزوین، آذربایجان‌غربی، مازندران، مرکزی، سمنان، خوزستان، فارس، همدان، خراسان‌رضوی و هرمزگان برنامه‌ریزی شده است.

متقاضیان این شهرها می توانند از تاریخ بازگشایی سامانه که ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۱۸ دی است تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۵ دی با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir نسبت به ثبت نام بر اساس شرایط اعلامی اقدام کنند.چطور برای مسکن مهر ثبت نام کنیم

با توجه به محدودیت تامین اراضی، پس از پالایش و احراز شرایط، متقاضیان نهایی به میزان ظرفیت احصا شده از بین متقاضیان تاییدشده انتخاب خواهند شد.

در ادامه این اطلاعیه در خصوص اصلاح شهر محل تقاضا برای متقاضیان ثبت نام شده در مراحل قبلی تصریح شده است: در این مرحله که از طریق ارسال پیامک زمان آن به متقاضیان مشمول اعلام خواهد شد، متقاضیانی که به دلیل انتخاب شهر محل تقاضا، انصراف داده یا رد درخواست شده‌اند، می‌توانند در زمان اعلامی طی پیامک با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به نشانی www.tem.mrud.ir نسبت به تغییر شهر محل تقاضای خود بر اساس شرایط اعلامی از سوی این وزارت در اطلاعیه‌های بعدی اقدام کنند.   

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد.   برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول نام نویسی ۱.۶میلیون نفر از طریق سایت و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد.  این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد. ثبت نام مراحل اول و دوم به پایان رسیده است. مهلت بارگذاری مدارک  و افتتاح حساب، پایان مهر ماه اعلام شده بود که تا پنجم دی ماه تمدید شد و به پایان رسید. مرحله سوم ثبت نام از ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ آغاز می‌شود.  

انتهای پیام

لطفا اسم شهرهارو بگید

همدان

سلام درشرایط قبلی من رد درخواست شدم به دلیل اشتباهی محل ثبت نم الان باید چه کار کنم

اسامی شهر های دارای ظرفیت رو اعلام کنید ، تا در وقت و هزینه مردم صرفه جویی شود.
با تشکر

عصمت سعیدی گلستان آزادشهر

با عرض سلام. آیا پردیس هم جز, این دوره هست

رشت ساکنم لطفا تقا ضا منو رسیدگی کنین

اون بالا را بخون میبینی

خوزستان شهرستان امیدیه

ساوه ، شهر خرقان

مرحله اول ثبت نام کردیم هنوز درحال دریافت استعلام نه پیامک اومده برامون نه تلفن جواب میدن چیکار باید کنیم ؟

ی سر برو بنیاد مسکن منطقه سکونتتون

سلام چرا شهر زنجان نیست؟؟ زنجان پرمتقاضی برای مسکن هست

آذربایجان شرقی کی میشه ثبت نام کرد؟؟؟؟

سلام کجاباید ثبت نام کنیم

شاهرود هم هست

تو خدا چهارمحال بختیاری هم جزاین استان‌ها هست

ایا شهر های دیگم ثبت نام انجام میشه

استان البرز ثبت نام نداره

سلام پس استان اصفهان چرانیست توروخداتمدیدکنید

درشهراراک ساکنم در مرحله اول ثبت نام کردم واسمم در۴۰ نفر ذخیره هادرآمده،آیادرمرحله جدیدبایددوباره ثبت نام کنم

چرا اخه برای شهر قم درنظر نگرفتید

سلام چرااستان اصفهان ظرفیت نمیپذیره توروخدایه کاری کنی بشه ما10سال مستاجریم سری پیشی نرسیدیم به ثبت نام

لرستان چه شهرهایی هستن؟

سلام لطفا اونهایی که ۶ماهه ۴۰میلیون دادند اول تعیین تکلیف کنیدبعددوباره ثبت نام کنیدمگه قرارنبودتاپایان این دولت تحویل دهید!مسیولین اعتمادنداره ،

اون موقع آورده 40 میلیون نداشتیم چرا تمدید نمیکنن

پس چرا تبریز نیست؟!!!

سلام من معلول بهزیستی هستم اگر واقعا وجدان دارید به منم کمک کنید تا منم مثل بقیه خانه داشته باشم معلولیت من شدید هست و اینکه حالم خراب میشه پنج نفر نمی تونند من و کنترل کنند درخواست من از دولت این هست که به من کمک کنند اینم شماره من هست

سلام قیمت ها در شهرهای مختلف متفاوته؟
پیش پرداختش چقدره؟
قسطش هر چند ماه و چقدره؟؟

چرا کرج شامل مرحله سوم نمی‌شود

چطور برای مسکن مهر ثبت نام کنیم

خب این مردمی که ۴۰ میلیون دادن چرا براشون شروع به ساخت نمی کنید ؟؟؟ ما کرمان تابستان پول دادیم هنوز جایی که میخوان بسازن هم مشخص نیس خب این چه وضعیه!!!؟؟؟ میخواین هی قیمت ببرید بالا والا یه کم انصاف داشته باشید چیز خوبیه

هر سه ماه باید ۲۰ میلیون داد علاوه بر ۴۰ تومان اولی و یک ۶۰ میلیون قبل از سال.
همش کلاه گذاریه.

سلام پس کرمانشاه چی میشه من میخواستم ثبت نام کنم

چرا آذربایجان شرقی نیست

چرا یزد نیست!!؟؟

هه با سود ۱۸ درصد برای اقشار کم درآمد

خیلی خوبه

سلام
شما اول بیایید به اعتراض ها رسیدگی کنید و کسانی که در صف تایید استعلام و در انتظار تایید استعلام هستند
ثبت نام جدید و مرحله سوم پیش کش

سلام البرز جزاستانهای ثبتنام مسکن ملی نبود ما میتونیم در شهر زادگاهمون ثبتنام کنیم

درکردستان چرا از مسکن محروم هستیم

سلام کسی که مرحله قبل تو سامانه انصراف زده روز پنج شنبه که سایت باز شد میتونه ثبت نام کنه؟

سلام به شهر های دیگه توی یک استان که در اون شهر زندگی نمیکنیم اگه بزنیم درخواست ما تایید نمیشه؟

سلام شهر راین ازشهرهای استان کرمان در این طرح است؟؟؟

چه شهرهایی در این سری قرار دارند؟

سلام شرایط ثبتام چیه؟

سلام برای وام ودیعه مسکن کی ثبت نام شروع میشود ؟

مسکن نام نویسی می کنم بروجرد

پول کجابوداینا روهم گرون کردن مافعلا فعلا هابایدبدویم خدایا

من ازاین وام چیزی سردرنیاوردم

پس چرا ترک آباد نیست

لطفا رسیدگی کنید ممنون

سلام ایا قم هم جزوش میشود

آیا به درد هم میخوره

سلام در آذربایجان شرقی کی شروع میشه

سلام،برای وام ودیعه مسکن تاآخراین ماه فرصت هست واسه ثبت نام

سلام آیا میاندوآب هم مسکن ملی ثبت نام میکنن

چه جوری شماها چندین خونه زمین پنت هاوس و…..حساب نجومی دارید ما ملت دربدر یه چهار دیواری ؟؟؟؟؟؟

سلام من دوره قبل ثبت نام کردم واجد شرایط هم بودم ولی گفتند فرم ج خانمم قرمز است در صورتی که چیزی هم بنامش نبود وردصلاحیتمون کردند الان نمیدونم چیکارکنم

تکلیف اونهای که 40میلیون دادند تعیین تکلیف کنید ،اصلا معلوم هست میخواند چکار کنند،

شهر کرمانشاه

سلام دوستان عزیز .طبق اخباری ک دنبال میکنم تو اکثر جاهای تهران اعم از پردیس تهرانسر پرند و اسلامشهر .شروع بکار کردن ایشالله ک زودتر تحویل بدن ‌. با ارزوی سلامتی برای تمام مردم ایران و خانه دار شدن همه

بروجرد

سلام میبخشین استان زنجان شامل این طرح نمیشه؟

چرا اصفهان نیست. در شهرهای اصفهان تا چشم کار میکنه زمین هست. از فولادشهر گرفته تا شاهین شهر و بهارستان و سپاهانشهر و مجلسی و شهرضا و مبارکه و خیلی شهرهای دیگه. رسیدگی شود

اصفهان نداریم

سلام خواهش میکنم از مسئولین شهر کرمانشاه را اضافه کنید ما ده ساله مستجریم زرشکی از کرمانشاه

سلام لطفا کرمانشاه را اضافه کنید

سلام چرا کرمانشاه انتخاب نشده

باتشکراز شما امیدوارم همه جوانهای ایرانی یه رو صاحب خانه شوند واز دست صاحبخانه راحت شوند

سلام ببخشیدمیتونم بپرسم قیمت پیش پرداخت چنده؟

در مشگین شهر از استان اردبیل ثبت نام کردیم فرم ج سبز بود نه پیامکی امد ونه خبری شد بالاخه زمان تمام شد کی باید جواب بدهد خدا می داند

سلام پس تکلیف اونهایی که در مرحله قبل ۴۰ میلیون رو برای ثبت نام نداشتن و الان با بدختی جور کردن که ثبت نام کنن جی میشه من ساکن کرمانشاه هستم ۱۲ ساله که ازدواج کردم و وام مسکن نگرفتم واقعا این انصافه ما باید با چه ساز این مملکت برقصیم

لطفا در اردبیل هم ثبت نام انجامشود ممنون

چرا شهر اصفهان جزو این شهر نیست

سلام‌چرا‌تو‌تبریز‌نیست‌.پس؟‌

پس قم چی ؟ بقیه شهرها که مردم خونه ندارن مث قم چه کنن ؟

سلام ببخشیدکجابایدبرم ثبت نام کنم

چرااصفهان نمیدند

من خودم مرحله قبل جزع قبول شدگان بودم ۴۰ تومن هم ریختم حساب طرح خیلی خوبیه

پس چرا آذربایجان شرقی و تبریز تو لیست نیست
کی قراره اعلام ظرفیت و ثبت نام بشه؟

بس نیست این همه پول مردم رو خوردید؟ اول، به چند هزار نفر به موقع و با پول کم تحویل بدین بعد از مردم پول بگیرین، معلوم نیست دوباره کی قراره اختلاس کنه گول مردم رو بدزده بره کانادا بعد مردم بدبخت بیفتن تو دادگاه‌ها دنبالشون…

سلام قم نیست که؟

سلام من خودم سرپرست خانواده هستم چند ساله مستاجر هستیم ساکن شهر دیگه ای هستیم چند ساله ، حالا برای ثبت نام باید چیکار کنیم و کجا باید بریم؟

دولت باید به ماوام بدهدماپول نداریم خونه هم نداریم

چرا اردبیل در این مرحله نیست افراد زیادی جا موندند و لحظه شماری میکردند تو رو خدا در نظر بگیرید

ما که پول نداریم چکار کنیم

سلام الان ۱۵ ساله مستاجرم ازبس اجاره دادیم نه تونستیم پول پیش پس انداز کنیم نه چیزی هر جا هم رفتیم واسه وام سنگ انداختن جلو پامون اخه ۴تاضامن از کجا بیارم خدا به دادمون برسه فقط همین.

سلام ما ۴۰ میلیون پرداخت کردیم ولی هنوز مشخص نیست که قراره کجا هست و کی قراره تحویل بدهند خواهشن اطلاع رسانی کنید مشهد ساکن هستیم

سلام باید جای که شناسنامه هست محل صدور اونجا ثبت نام کنی یاهرجای میشه

به نظر شما این درسته که پیش پرداخت 40میلیون ودوماهی 10میلیون .هرکی این مبلغ رو داشته باشه وماهی 10میلیون میره مسکن مهر ثبت نام می‌کنه که این شرایط و گذاشتن برا مردم بدبخت

سلام.توروخداکاشان اصفهانوهم اعلام کنین.ممنون

ما در مرحله ی دوم ثبت نام کردیم ولی رد درخواست خوردیم چون همسرم بند ج قرمز زده شده بود که با دلیل و مدرک قانونی که از وراث.پدر مرحومشون هستن خواستیم دنبال کار رو بگیریم که خوشبختانه خبر پخش شد ایت تبصره برداشته شده ولی تا الان همچنان پیامکی دریافت نکردیم تکلیفمان چیست باید از نو ثبت نام کنیم یا از چه طریق پیگیر باشیم واقعااااا بلاتکلیفیم

سلام آذربایجان شرقی کی ثبت نام میکنه من چندروز دیرفهمیدم مرحله دوم رو وجاموندم ازثبت نام لطفا راهنماییم کنین

اشخاصی که طلاق گرفتن میتوانند ثبت نام کنند

آقا شرایط باز پرداخت وام ب چه صورته خاهشا توضیح بدین. بنده مرحله اول ثبت نام کردم هنوز میترسم ۴۰میلیون بدم بعد صدمیلیون وام بدن توش بمونم

وای چرا یزد جزء استانها طرح مسکن نیست.تو رو خدا تمدیدش کنید

سلام پس ساخت وسازش کی شروع میشه چقدر طول می‌کشه صاحب خونه بشیم

سلام اصفهان چرا نیست جواب بدید

پروژه مسکن ملی بیرجند چرا نزدیک۷۰۰ملیون پول نقد در عرض۳سال تقویم مالی داده باید پرداخت کنیم این چه پروژه هست خوب متراژ رو بیارن پایین خونه۱۷۰متری میخام چیکار

سلام ماتاحالااصلاثبت نام نکردیم بایدچیکاربکنیم ؟همین 40تومن رو اول میگیرین؟بعدبایدچقدپول بدیم ؟

خواهش میکنم کاری برامون انجام بدید برا پروژه بیرجند تا قرارداد نبستیم متراژ زمین رو بیارن۷۰ الی۸۰ متر

ممنونم از همتون

چرا استان قم ثبت نام نداره

سلام ممکنه یک مدت بعد شهرهای دیگه هم دوباره اعلام بشن چرا شهر زنجان با این همه متقاضی نیست تو لیست شهرها. شما فرصت ایجاد کردید که دلال‌ها در زنجان خوب خرید و فروش کنن و قیمتشون ببرن بالاتر.

سلام وخسته نباشید میشه شماره تماس اقای محمود محمودزاده را هم بدهید ممنونم

سلام تورا خدا اصفهان هم بزارید توللیست شهرها اصفهان هم خیلی متقاضی داره

بعداز گذشت یکسال هنوز در حال تشکیل پرونده تمدید ثبت نام و واریزی آورده هستین!!!! تکلیف ما که اردیبهشت ماه با قرض و فروش طلا 40 تومان رو واریز کردیم چی شده؟؟؟ هر روز پورتال رو چک میکنم در حال تخصیص پروژه هستم و اداره شهرسازی سنندج هم ن به تلفنا جواب میدن و نه حضوری اطلاعات و پاسخ قانع کننده ایی دارند

سلام به چه شماره باید پیامک بدیم برای ثبت نام؟

پس ماکه کرحله قبل تایید نهایی شدیم افتتاح حساب نشدیم چی پس

سلام ما موفق به ثبت مسکن مهر نشودیم از شما خواهش میکنم باز این ثبت نام را انجام بدهید بروجن استان چهارمحال بختیاری

سلام چرا شهر قم نیست من الان ۱۸ ساله که مستاجرم تو رو خدا برای امثال ما کاری بکنید

سلام به این واقعیت تا چه حد می توان امیدوار بود

ایا چهارمحال بختیاری هم جز این طرح میباشد

ثبتنام کردم قبلا هنوز در حال بررسی میباشد این دولت چیزی از توش در نمیاد

شرایط اصلا خوب نیست این طور که بنیاد مسکن شهر ایذه در خوزستان توضیح داد ما رفتیم مدیرش منصرفمون کرد😏

سلام چرا استان قم جز این استان ها نیست پس‌ما چیکارکنیم اینجا قیمت خونه ها خیلی بالاست

سلام ثبت نام استان قم کی شروع میشه

حداقل سودبانکی روپایین بزنید تاما هم بتونیم ازپس قسط بربیایم نه صدتومان وام بدید دویست بیست بگیریدخداروخوش نیست

باسلام

باسلام من دفعه قبل ثبت نام کردم ۲سال تهران زندگی میکنیم بدلیل ۵سال توتهران نبودم ردصلاحیت شدم قبلاشیرازبودیم کدوم شهر ثبت نام کنم الان باید چکار کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

سلام شهر ساوه هم هست لطفن جواب بدید

من م‌هم در تبریز نتونستن ثبت نام کنم به جا باید بروم

یزد

سلام تورا خدا اصفهان هم جزثبت نام قرار بدین ما پارسال نتونستیم ثبت نام کنیم خواهش میکنم ازتون

سلام اراک هستم آیا ثبت نام داره؟؟؟؟

سلام استان یزد هم شامل می شه؟
من ازدواج نکردم میتونم مسکن مهر ثبت نام کنم؟

چرا اصفهان تو لیست نیست بگه اصفهان جز ایران نیست

سلام خسته نباشین برنامش چجوریه میشه توضیح دقیق میدین ممنون میشم

برای شهرستان اراک کجاها در نظرشونه؟

هر جک و جانوری روی زمین یه لونه ای چیزی داره. زمین ارث پدر کسی نیست. چرا باید برای یه سرپناه پول بدیم

چرا اصفهان نیست جزوه شهرها لطف توزیع دهید

سنندج ثبت نام نداره

توی این طرح جایی برای معلولین و جانبازان تعلق نگرفته؟؟
یه طرحی قرار بود انجام بشه که به معلولین با درصد بالا جداگانه ثبت نام کنن ..اگر ممکنه یه نیم نگاهی هم به معلولین داشته باشین..ما که نمیتونیم کار کنیم و درآمدمون کفاف خورد و خورکمونم به سختی میده..اگر دولت به فریاد ما نرسه که هیچوقت نمیتونیم صاحب خونه بشیم..

سلام لطفا جواب بدین دراذربایجان شرقی کی ثبت نام شروع میشه

اصفهان را تمدید کنید

پس چرا قم نیست؟ لطفا اضافه کنید

لطف قم را هم اضافه کنید

کسایی که 40میلیون نداشتن بریزن حالا که هنوز زمینش هم مشخص نشده کجاس مهلتی بدین لطفن تاآورده اولیه تهیه کنیم

چرا تبریز نیست،کی ثبت نام…

سلام چرا استان زنجان نیس.زنجان که جزو بیشترین تقاضای مسکن هست.لطفا رسیدگی کنین.

من شیش ماهه مدام کافینت میرم سرمیزنم خبراروچک میکنم آخرشم کرج نیستش جایی که متقاضی زیادیم داره

تبریز کی ثبت نام داره من یه زن بی‌سرپرست بایه بچه بیستو ولش ساله بیست ساله مستجرم

تا مصالح واهن الات گرون هست کسب جرات ثبت نام نمیکند

سلام گفتند انشالاه بعد از این ثبت نام استانهای دیگری هم تا چند وقت اینده اعلام میکنند

ماهر وقت مراجعه کردیم گفتن سایت بسته هست

خواهش میکنم یه فرصت دیگه به کسانیکه در مرحله قبل بدلایل مختلف مثل بیماری کرونا نتونستن ثبت نام نهایی و بارگزاری مدارکو انجام بدن قاءل بشید در شعر کرمانشاه

سلام تو رو خدا برای کسانیکه این روزها بعلت گرفتاری نتو نستن بموقع حاضر شن و مسکن شهرسازی خودش انصرافشون رو اعلام کرده رسیدگی کنین ساکن کرمانشاهم

من ساکن کرمانشاهم تو بخش کرونا کار میکنم بخاطر ۱۰ روز دیر رفتم میگن رفتی تو لیست انصراف پس چطور باید خونه دار بشیم خودم سرپرست خانوارم تمام مدارکم هم اماده هست تو رو خدا پیگیری کنید خواهش میکنم

سلام … گلپایگان جز این شهرها هست ؟
طریقه ثبت نامش چه طوریه؟

سلام من سال 98 ثبت نام کردم الان ک رفتم برای واریزی بنیاد مسکن میگه فقط زمین رو در اختیارتون قرار میدیم خودتون باید بسازید آیا این حرف صحت داره؟؟؟

درود.من پارسال ثبت نام کردم و پیامک تایید برام اومد که ثبت نام شما با موفقیت انجام شد و مراحل بعد با پیامک اطلاع رسانی میشه ولی هنوز هیچ پیامکی برام نیومده.آیا باید دوباره ثبت نام کنم؟لطفا راهنمایی کنید که چیکار کنم.سپاس

خیلی خوبه.دورود هم شامل میشود

کدوم شهر مازندران شامل مسکن ملی می‌شود؟

سلام وقتتون بخیر
چرا اصفهان اینسری ثبت نام نداره؟
تورو خدا یه کاری بکنید الان 14 سال مستاجرم با حقوق کارگری ایندتنها فرصت برای امسال من🙏🙏🙏

سلام چرا زنجان اسمش نبود بخدا ماهم نتونستیم ثبتنام کنیم بیست ساله مستاجریم

شیراز

سلام این همه زمین داریم چرا حق هر خانواده ۱۰۰ متر نیست بداد مردم برسید

مسکن مهر که اکثرا خالی یا دست دلال چرا واقعا نظارت نمیشه

این کار واقعا عالیه برای کسایی که خونه ندارن من خودم الان خونه ندارم و خیلی به این مسکن ملی نیاز دارم

مگه نگفتید تعدادی از ثبت نام شدگان به دلایلی.. حذف شدن یعنی چی اراضی جدید لطفا شفاف توضیح بدید تا شبه ای ایجاد نشده

کرج کی میشه ثبت نام کرد؟

نمیشد مردم مستاجر پردیس در شهر خودشان پردیس ثبت نام کنند

چرا سایتش باز نمیشه

یزد

سلام چرا خود شهر همدان ثبت نان نداره فقط شهر های اطراف

باسلام لطفا مشخص کنید که مسکن ملی مهر کدام نقطه از تهران یا حومه آن میباشد باتشکر

خیلی خوب

من چطور باید ثبت نام کنم

سلام ، بخاطر درج اشتباه محل سکونت و محل پروژه فرم ج قرمز و رد شدیم ، لطفا محی سکونت و محل پروژه آن را اعلام فرمائید . ممنون

به گزارش اخبار ساختمان،‌ بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی مرحله چهارم ثبت‌نام طرح ملی مسکن از ساعت 10 پنج شنبه 99/10/18 در 19 استان و 183 شهر برای حدود 41 هزار واحد به شرح زیر آغاز می‌شود؛

استان ایلام 1100 نفر در شهرهای، دهلران، مهران، ایوان و هلیلان.

استان بوشهر 1051 نفر در شهرهای بندر ریگ، بندر دیلم، بندر کنگان و بندر دیر.

استان تهران 800 نفر در نصیرشهر رباط‌کریم.

جنوب کرمان 200 نفر در جیرف.

خراسان جنوبی 275 نفر در شهرهای درج، دیهوک و سربیشه.

خراسان شمالی 9900نفر در شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین، جاجرم، گرمه، درق، ایور، تیتکانلو و فاروج.

استان سیستان و بلوچستان 800 نفر در مهرستان.

استان کرمان 6649 نفر در شهرهای ارزوئیه، بم، جوپار، راین، کشکوییه، ماهان، بهرمان، باغین، نجف‌شهر، بزنجان، محی‌آباد، جوزم، زرند، چترود، کوهبنان، راور، گلباف، بردسیر، شهداد، بافت، رفسنجان، خانوک، ریحان شهر، بروان، انار، فهرج، نرماشیر، هجدک، دهج، کرمان، اندوهجرد و سیرجان.

استان کهگیلویه و بویراحمد شهر یاسوج 40 نفر.

لارستان 560 نفر در شهرهای اشکنان، علامرودشت، جویم، وراوی، مهر،عمادشهر و بیرم.

استان لرستان 1550 نفر در شهرهای بروجرد، الیگودرز، ازنا و کوهدشت.

استان گیلان 4794 نفر در شهرهای رشت، بندر انزلی، صومعه سرا، ماسال و سیاهکل.

استان اصفهان 2870 نفر در شهرهای آران و بیدگل، نجف آباد، نطنز، طرق رود، چرمهین (اراضی بنیاد)، باغشاد (اراضی بنیاد)، زاینده رود (اراضی بنیاد)، بویین و مینادشت، جوشقان قالی، کامو و چوگان، مشکات، ونک، بیده ( ادنای علیا)، جوزدان.

استان قزوین 1500 نفر در شهرهای محمدیه، شریفیه، بیدستان، الوند، قزوین.

استان آذربایجان غربی 1275 نفر در شهرهای بوکان، چایپاره، مهاباد.

استان مازندران 528 نفر در شهرهای سورک و سلمانشهر.

استان مرکزی 326 نفر در شهرهای رازقان، غرق آباد، پرندک، توره، زاویه، تفرش، آشتیان

استان سمنان 84 نفر در شهرهای شهمیرزاد، سرخه، شهر قدیم ایوانکی.

استان اردبیل 330 نفر در شهرهای نیر، سرعین، رضی، مشکین شهر

استان فارس 1249 نفر در شهرهای استهبان، صغاد، خاوران، زرقان، سعادت شهر، خرامه، خشت، قادرآباد، بهمن، ایزدخواست، مصیری، شهرپیر، امام شهر، خان زنیان، دژکرد، کره‌ای، کوهنجان، مزایجان، مشکان.

استان همدان 1225 نفر در شهرهای قهاوند، فیروزان، فامن

من ندارم نه خونه مستجر م چکار کنم

سلام ما هر کاری میکنم ثبت.نمیشه

سایت باز نمیشه

سلام می خواهم باگوشی ثبت نام کنم خواهش می کنم راهنمایی کن مستجر هستم

با سلام من شهروند آلمان هستم ولی افغانستانی.ما هم میتونیم ثبت نام کنیم؟ پاسپورت و مدرک شناسایی من آلمانی ولی متولد افغانستان هستم.با تشکر.مجتبی.

سلام من برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کردم و شنبه نوبت واریز میکنن برام.امروز مسکن ملی رو ثبت نام کردم و سیستم خطا میزنه اسامی کسانی دیگر رو با کد ملی بالا میاره امکان داره نتونم وام ودیعه مسکن رو بگیرم؟چون نیاز دارم .میخوان از مسکن ملی انصراف بدم نمیتونم راهنماییم کنید

خانه ندارم مسکن مهر میخام

خوبه

سلام ظرفیت ارومیه تکمیل شده

چرا شماره موبایل رو وارد میکنم میگه اشتباهه اصلا وارد مراحل ثبت نامی نمیشه

کازرون

سلام مرحله سوم پردیس هم می تونیم ثبت نام کنیم

سلام من نمی توانم چرا در مسکن ملی ثبت نام کنم
لطفا بگوید چکار کنم

سلام از ساوه برای ثبت نام خرید مسکن

سلام از ساوه برای ثبت نام خرید مسکن

عالی

ساوه بخش خرقان شهر رازقان

خوب

سلام ما کارگر هستیم وتوان ۱۰۰۰۰۰۰۰۰میلیون پرداخت اولیه نداریم چکار باید بکنیم

دور جدید ثبت نام مسکن ملی بنا بر اعلام وزیر راه و شهرسازی در آخرین ماه سال انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی دور جدید ثبت نام مسکن ملی در دستور کار قرار دارد که بررسی ها نشان می دهد نزدیک به ۴۲ درصد از ثبت نام کنندگان در مرحله پیشین واجد شرایط دریافت مسکن ملی نبودند. 

 برخی پیش بینی ها حتی نشان می دهد بخشی از واجدین شرایط نیز در مراحل پیش رو انصراف دهند از این رو ظرفیت قطعی برای دور جدید ثبت نام به زودی اعلام خواهد شد. 

طرح مسکن ملی با هدف ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته است . هدف از اجرای این طرح خانه دار کردن بخشی از جامعه است که واحد مسکونی ملکی در اختیار ندارند.  بررسی آمارهای حوزه مسکن در سال ۱۳۹۷ نشان می دهد، ۲۶ درصد خانوارهای شهری و ۵ درصد از خانوارهای روستایی اجاره نشین بودند و این در حالی است که در سال ۱۳۹۶، این درصدها به ترتیب ۲۵ درصد و ۴.۷ درصد بوده است. این امر نشانگر افزایش نرخ اجاره نشینی در سال گذشته است . مسکن گران ترین کالا در سبد خانوار ایرانی است و بخش عمده ای از هزینه های خانوار را به خود اختصاص می دهد به طوری که در سال ۱۳۹۶ حدود ۳۳ درصد از هزینه های خانوار ایرانی مربوط به بخش مسکن بود و این رقم در سال گذشته به ۳۴ درصد افزایش یافت.از حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی قابل احداث در قالب مسکن ملی ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۳۸ هزار واحد توسط بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد عرضه شود. 

نحوه اعتراض ردشدگان مسکن ملی 

چطور برای مسکن مهر ثبت نام کنیم

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است: براساس زمان بندی از امروز به واجدین شرایط دریافت مسکن طرح اقدام ملی پیامکی برای تکمیل پرونده ارسال می‌شود.

محمودزاده تاکید کرد:پایش اطلاعات متقاضیان در ۴ موضوع فرم «ج»، مالکیت شخصی، استفاده از تسهیلات بانکی برای خرید مسکن و سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا بجز شهرهای جدید انجام شد.۲۴۰ هزار نفر در مرحله اول این طرح ثبت نام کردند که ۵۸ درصد افراد واجد دریافت مسکن بودند.

وی ادامه داد: براساس پایش استان‌های اردبیل با ۶۶ درصد، خوزستان ۶۴ درصد، سیستان وبلوچستان و کرمانشاه با ۶۲ درصد دارای بیشترین درصد ثبت نام کنندگان واجد شرایط بودند و استان‌های سمنان با۳۵ درصد، خراسان جنوبی ۳۹ درصد، مرکزی ۴۱ درصد دارای کمترین افراد واجد شرایط این طرح بودند.

محمودزاده افزود:در استان تهران نیز ۴۶.۵ درصد از افراد ثبت نام کننده واجد شرایط بودند.معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: بعد از ارسال پیامک فرد با کد رهگیری که در اختیار دارد به سایت مراجعه می‌کند و در آنجا محلی که باید مدارک خود را ببرد مشخص می‌شود که عمدتا اداره راه و شهرسازی استان است و سابقه سکونت و مستندات فرد کنترل می‌شود.محمودزاده گفت: افرادی که پیامک برایشان ارسال نشود با مراجعه به سایت می‌توانند دلیل واجد شرایط نبودن خود را مشاهده کنند و اگر اعتراض دارند از ابتدای اسفند با دریافت کد رهگیری اعتراض کنند. وی بیان کرد: ارسال پیامک به متقاضیان براساس حروف الفباست تا متقاضیان به راحتی ثبت نام خود را تکمیل کنند.محمود زاده با بیان اینکه در تلاش هستیم مرحله دوم ثبت نام قبل از پایان سال صورت گیرد گفت: اگر ظرفیت جدیدی در هر استان ایجاد شود حتما اقدام به ثبت نام مجدد خواهیم کرد.

مبلغ وام طرح ملی مسکن

مبلغ وام طرح اقدام ملی مسکن همانطور که پیش از این توسط بنیاد مسکن اعلام شده بود، ۷۵ میلیون تومان است. با راه‌اندازی سامانه آباد، جزئیات جدیدی از این وام منتشر شده که نشان می‌دهد نرخ سود بازپرداخت این وام ۱۸ درصد است که رقم نسبتا بالایی به نظر می‌رسد. آنطور که در شرایط سامانه آباد آمده، دوره ساخت خانه‌ها حداکثر دو سال است و بعد از آن پرداخت اقساط شروع می‌شود. بر اساس اطلاعات سامانه آباد دوره بازپرداخت اقساط وام طرح اقدام ملی مسکن حدود ۱۰ سال است و اقساط ماهانه آن رقمی حدود یک و نیم میلیون تومان خواهد بود.

شرایط ثبت نام در طرح ملی مسکن

اولین شرط برای ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن این است که فرم “ج” متقاضی سبز باشد. آنطور که در سامانه آباد بنیاد مسکن آمده، متقاضی نباید تا کنون از امکانات دولتی و نهادهای عمومی در حوزه مسکن استفاده کرده باشد. به این ترتیب اگر متقاضی زمین، مسکن یا تسهیلات وام مسکن دریافت کرده باشد، امکان ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن برای وی وجود ندارد.

سامانه آباد بنیاد مسکن امکان ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن برای مجردها ندارد. به عبارتی متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد. البته تبصره ای خاص در این زمینه وجود دارد ، پیش بینی شده است زنان خودسرپرست با حداقل ۳۵ سال سن امکان ثبت نام در طرح مسکن ملی را داشته باشند. 

شهری که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت می‌کنید، باید همان شهری باشد که در پنج سال اخیر در آن سکونت داشته‌اید. به عبارتی نمی‌توانید از یک شهر، برای طرح اقدام ملی مسکن در شهر دیگر استفاده کنید. یکی دیگر از شرایط ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن که در سامانه آباد آمده، داشتن شرایط لازم برای دریافت تسهیلات بانکی است که جزئیات آن در شرایط سامانه آباد تشریح نشده.

سامانه آباد بنیاد مسکن شرط دیگر ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن را توانایی تامین هزینه ساخت در نظر گرفته است. به عبارتی متقاضی به غیر از تسهیلات ۷۵ میلیونی، باید سرمایه کافی برای ساخت مسکن را داشته باشد. به این ترتیب دریافت وام تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن، مشروط به سپرده‌گذاری ۳۰ میلیون تومانی در بانک مسکن است تا بنیاد مسکن مطمئن شود متقاضی توانایی تامین هزینه‌های ساخت مسکن را دارد.

این ۳۰ میلیون تومان تا زمان اجرای پروژه ساخت نزد بانک باقی می‌ماند. طوری که ۲۵ میلیون تومان آن همراه قسط اول وام و بعد از اجرای فنداسیون و پنج میلیون تومان دیگر همراه قسط دوم وام در مرحله اجرای اسکلت بازگردانده خواهد شد.

آنطور که پیش از این وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود، کسانی که در صندوق مسکن یکم برای دریافت وام مسکن سپرده‌گذاری کرده‌اند، می‌توانند از همان سپرده برای ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن استفاده کنند و نیازی به سپرده‌گذاری مجدد ندارند.

یکی دیگر از شرایط مندرج در سامانه آباد بنیاد مسکن برای ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن، توانایی پرداخت ماهانه حداقل یک و نیم میلیون تومان اقساط وام است که بعد از پایان کار ساخت خانه‌ها از متقاضیان دریافت می‌شود.

گفته می‌شود میانگین هزینه ساخت در طرح اقدام ملی مسکن متری دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود و واحدهای مسکونی این طرح بین ۷۵ تا ۱۰۰ متر زیربنا دارند. با این حساب قیمت تمام شده هر واحد مسکونی در این طرح بین ۱۸۷ تا ۲۵۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

تفاوت طرح مسکن ملی با طرح مسکن مهر در چیست؟

از ابتدای دولت تدبیر و امید، این دولت با نقدهایی که به مسکن مهر دولت قبل از خود وارد کرد به دنبال جایگزینی طرحی برای خانه دار کردن مردم بود و هم اکنون گفته می شود، طرح مسکن ملی جایگزینی برای طرح مسکن مهر است.

مسئولان دولتی مهم‌ترین تفاوت طرح اقدام ملی با طرح مسکن مهر را تمرکز بر تقاضای واقعی و ایجاد خدمات زیربنایی و روبنایی، عنوان می کنند. قراردادهای طرح اقدام ملی بین دولت و سازندگان منعقد می‌شود و بعد از پایان پروژه هریک از طرفین سهم خود را برمی‌دارند. طبیعی است، در این فرآیند، انبوه‌سازان پیش از کلنگ‌زنی، نیاز بازار را در نظر می‌گیرند. حال آن‌که در مسکن مهر، سازندگان بر اساس دستور دولت صرفا واحدها را احداث می‌کردند و فرآیند فروش بر عهده دولت بود.

در مسکن مهر، برای ساخت مسکن از اراضی و خارج از شهرها استفاده شد که امکانات و تأسیسات زیرساختی نداشت و گفته می شود در طرح اقدام ملی مکان‌یابی درون شهرهاست.

تفاوت ظاهری مسکن مهر و مسکن ملی در این است که در طرح مسکن ملی، دیگر ساختمان ها بلندمرتبه و ۱۰ یا ۱۵ طبقه نخواهند بود و تعداد طبقات این طرح در نهایت ۷ طبقه خواهد بود.

احتمال آزاد سازی خرید و فروش مسکن ملی چقدر است؟

با وجود اینکه پیش از این  معاون وزیر مسکن از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی خبر داده و آن را تخلف نامیده بود اما اخیرا اعلام کرد: علت این ممنوعیت این است که هنوز چیزی واگذار نشده که متقاضیان بخواهند آن را خرید و فروش کنند. ممکن است با تجربه‌ای که در ممنوعیت فروش امتیاز مسکن مهر وجود داشت و سبب شد بازار سیاه برای آن ایجاد شود، پس از آن که ساخت واحدهای مسکن ملی به یک مرحله‌ای برسد که متقاضی امکان انتخاب واحد داشته باشد، خرید و فروش آن را آزاد کنیم. اما این موضوع بیش از یک سال و نیم زمان می‌برد.

 در حال حاضر با اعلام فهرست مجاز متقاضیان بار دیگر فضا برای خرید و فروش امتیاز مسکن ملی اغاز شده است . هر چند وزیر راه وش هرسازی و دیگر مقامات شهداری جدی را نسبت به این موضوع داده و تاکید کرده اند انتقال امتیاز غیر قانونی است و زمینه را برای سلب امتیاز فراهم خواهد کرد، اما همچنان اگهی هایی با بهای ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان برای فروش امتیاز مسکن ملی به چشم می‌خورد. 

۲۲۳۲۲۷

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

یبوست یکی از شایع ترین مشکلات گوارشی است که در آن حرکات روده سخت تر و کم تر می شود. دستگاه گوارش از دهان شروع شده و به مقعد ختم می شود. همچنین مسئولیت هضم و جذب مواد مغذی و دفع مواد زاید را بر عهده دارد.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

ایرنا نوشت:  معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت ساخت آپارتمان در طرح اقدام ملی مسکن را از  ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان در هر متر مربع اعلام کرد.

«محمود محمودزاده» در خصوص قیمت هر واحد آپارتمان در این طرح، گفت:قیمت هر متر مربع خانه در این طرح بسته به شرایط واحد مسکونی و ساختمان متفاوت است.

وی گفت: قیمت ها بر اساس تعداد طبقات هر ساختمان، زیربنا و متراژ متفاوت خواهد بود و حتی از آنجایی که متقاضیان خود نوع مصالح را انتخاب می‌کنند قیمت ها متفاوت خواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه ادامه داد: با این حال قیمت متوسط ساخت هر متر مربع خانه در طرح اقدام ملی بین یک و نیم میلیون (در خانه‌های یک طبقه و ویلایی) و  ٢ تا ۲.۵ میلیون تومان در  آپارتمان در نظر گرفته می‌شود و بسته به نوع سازه و تعداد طبقات این قیمت‌ها افزایش خواهد داشت.

وی توضیح داد که بسته به اینکه متقاضی مسکن در این طرح با چه ویژگی‌هایی خانه خود را سفارش می‌دهد قیمت‌ها در دامنه‌های مختلفی تعریف شده است.چطور برای مسکن مهر ثبت نام کنیم

محمودزاده توضیح داد که سیاست دولت در این طرح حضور دهک‌های مختلف اجتماعی است و بر این اساس سبد مختلفی از طرح ها در این پروژه تعریف شده است.

وی توضیح داد که کف و سقف قیمتی نمی‌توانیم برای هر واحد آپارتمان در این طرح قائل شویم اما اگر متوسط قیمت هر مترمربع ۲.۵ میلیون تومان را در نظر بگیریم یک واحد آپارتمان ٧٥ متری ٢٠٠ میلیون تومان تمام می‌شود.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در سامانه اعلام شده برای ثبت نام انتخاب متراژ و نوع مصالح درنظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل عدم قدرت خرید مردم انتخاب مصالح معمولی موجب نمی‌شود خانه های این طرح با کیفیت پایین عرضه شود گفت: در ساخت خانه های این طرح از ستاندارهای مهندسی عدول نخواهد شد و استاندار ساخت و ساز رعایت خواهد شد.

محمودزاده مجددا توضیح داد که در شرایط عرف متوسط قیمت هر مترمربع بین ٢ تا ۲.۵ میلیون تومان تمام می شود  اما بسته به متراژ انتخابی، ارتفاع ساختمان و … قیمت نهایی هر متربع افزایش خواهد داشت.

وی توضیح داد که برای جلوگیری از توقع ذهنی مردم که به عنوان نمونه می‌توانند با فلان رقم صاحب خانه شوند هیچ رقم نهایی برای خانه های طرح اقدام ملی اعلام نمی‌شود.

۴ شرط اولیه ثبت نام  در طرح اقدام ملی اعلام شد

محمودزاده ادامه داد: طرح اقدام ملی از سال گذشته و برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شد و در همه شهرهای کشور و برای ساکنان کلانشهرها در شهرهای جدید ساخته خواهد شد.

وی در خصوص شرایط متقاضیانی که می‌توانند در این طرح صاحب‌خانه شوند، گفت: چهار شراط برای ثبت‌نام متقاضیان این طرح در نظر گرفته شده است که نخسیتن آن این است که از اول فروردین ۸۴ فاقد مالکیت مسکونی باشند که این شرط علاوه بر فرد متقاضی به افراد تحت تکفل هم اضافه می‌شود، شرط دوم این است که از ابتدای انقلاب از هیچ یک از امکانات دولتی اعم از زمین و واحد مسکونی دولتی و هم چنین تسهیلات یارانه‌دار استفاده نکرده باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شرط سوم تاهل و سرپرست خانواده بودن و شرط چهارم این است که حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا داشته باشند.

محمودزاده با بیان اینکه در این طرح، سه شیوه کلی برای تامین زمین پیش‌بینی شده است، گفت: تفاوتی که این طرح با سایر طرح‌های مسکونی اجرا شده دارد این است که برای دهک‌های مختلف لحاظ شده و همه متقاضیان در یک سطح قرار نمی گیرند. بر این اساس در شهرک‌های کوچک که مشکل  تامین زمین دولتی کمتر است واگذاری ۹۹ ساله زمین داریم .

وی گفت: شکل دیگر تامین زمین، پروژه‌های مشارکتی است که تعداد محدودی از این طرح ۴۰۰ هزار واحدی به این شیوه، ساخته خواهد شد و در نهایت واحد مسکونی به قیمت تمام شده عرضه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به این صورت که قیمت ساخت بر اساس قیمت تمام شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد و طی دو سالی که ساختمان ساخته می‌شود، پول به صورت مرحله‌ای توسط متقاضی پرداخت می‌شود که بخشی از این رقم تسهیلات بانکی و بخشی آورده خود متقاضی است.

وی گفت: برای کسانی که می‌خواهند مالکیت عرصه را علاوه بر اعیان داشته باشند، پس از دوسال توقف، پول زمین را به صورت اقساط سالانه بازپس می گیریم.

تشریح سه نوع تسهیلات اعطایی در طرح اقدام ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح  اقدام ملی سه نوع تسهیلات وجود دارد، ادامه داد: برخی از متقاضیان در صندوق پس‌انداز یکم سپرده‌گذاری کرده‌اند که قبلا می‌توانستند بین ۸۰، ۱۲۰ و ۱۶۰ میلیون تومان برای خرید مسکن وام بگیرند و الان با تفاهمی که صورت گرفته است  اکنون می‌توانند برای ساخت مسکن در طرح اقدام ملی، از این وام استفاده کنند.

وی ادامه داد: گروهی دیگر می‌توانند از وام بافت فرسوده استفاده کنند که در بخشی از این وام از منابع صندوق توسعه و بخشی از منابع داخلی بانک به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان استفاده می شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: وام نهایی یک وام ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی است که از منابع داخلی بانک‌های عامل از جمله بانک مسکن با نرخ ۱۸ درصد کارمزد طی ۱۲ سال پرداخت می‌شود.

محمودزاده با اعلام اینکه ثبت‌نام در طرح اقدام ملی در تمام استان‌ها شروع می‌شود، اظهار داشت: پس از بازگشایی سامانه که از امروز آغاز شد، متقاضیان تا سه روز فرصت ارسال مدارک و احراز شرایط را دارند و تمام مراحل ثبت‌نام از طریق سامانه انجام می‌شود. پس از آن واجدین شرایط برای تطبیق مدارک، امکان مراجعه حضوری به مکان‌هایی که به تدریج اعلام می شود را دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همه مراحل ابتدایی ثبت نام از طریق سامانه انجام می‌شود و فقط در مرحله آخر، کسانی که واجد شرایط شناخته می‌شوند برای تطبیق مدارک، مراجعه حضوری خواهند داشت.

وی گفت: برای اینکه متقضیان فرصت اسکن مدارک خود را داشته باشند فرصت دادیم تا صبح سه شنبه برای ۴ استان استان سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و جنوبی و قم، سامانه بازگشایی شود و متقاضیان در این چهار استان سه روز برای ثبت‌نام فرصت دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از آن سامانه برای گروه‌های بعدی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، همدان و یزد بازگشایی خواهد شد.

محمودزاده با بیان اینکه ثبت‌نام در این طرح به صورت مرحله‌ای است، گفت: قرار بر این است که در صورت تامین اراضی، سامانه به دفعات برای استان‌ها باز شود بنابراین اگر کسی از ثبت نام جا ماند نگران نباشد چرا که دوباره فرصت ثبت نام داده می شود و تا یک ماه آینده متقاضیان کلانشهرها نیز وارد روند ثبت نام خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: ممکن است به دفعات در یک استان ثبت نام داشته باشیم.

آورده ابتدایی متقاضی ۳۰ درصد قیمت تمام شده است

محمودزاده درباره تامین آورده متقاضیان برای ثبت نام اولیه در این طرح گفت: در مرحله اول ۳۰ درصد قیمت تمام شده پیش‌بینی شده باید واریز شود که این قیمت برای تمام پروژه‌ها متفاوت است و نمی‌توان سقف و کفی برای قیمت‌ها اعلام کرد چرا که به نوع سفارش، قیمت ها متفاوت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: دهک‌های کم‌درآمد می‌توانند از واحدهای مسکونی در اراضی ۹۹ ساله که قیمت کمتری دارند بهره‌مند شوند و دهک‌های متوسط می‌توانند در پروژه‌های مشارکتی ثبت‌نام کنند.

محمودزاده ادامه داد: همه تلاش وزارت راه و شهرسازی بر این بود که منابع انسانی و زمین را به عنوان آورده خود برای این طرح قرار دهد و دولت به هیچ وجه در این طرح سازندگی ندارد و قرار هم نیست از منابع بانک مرکزی در این طرح استفاده کنیم.

رقم اقساط ماهیانه طرح اقدام ملی مشخص شد

وی گفت: در شرایط ویژه اقتصادی بزرگترین کاری که می‌توانستیم انجام دهیم این بود که با آورده وزارت راه و شهرسازی (زمین ومابع انسانی)مردم راصاحبخانه کنیم اما دیگر منابع بانک مرکزی برای پرداخت وام های با ۴ درصد سود وجود ندارد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در خصوص اقساط تسهیلات پرداختی در این طرح گفت: متقاضاین اگرتسهیلات ۷۵ میلیون تومانی دریافت کرده باشند ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قسط پرداخت می‌کنند اما اگر وام ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت کرده باشند ماهیانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اقساط پرداخت می‌کنند.

وی گفت: اگر وام را در بافت فرسوده تحویل گرفته باشند ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود و در صورتی که صندوق یکمی باشند و زوج برای دریافت ۱۶۰ میلیون تومان وام اقساط یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه در پاسخ به سوالی در خصوص عدم استقبال انبوه‌سازان از این طرح گفت: مهمترین ایراد گرفته شده از سوی انبوه‌سازان این است که  قانونی برای انعقاد قرارداد مشارکتی با دولت وجود ندارد. با بررسی‌های متعددی که انجام شد و مذاکراتی که با دستگاه‌های نظارتی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که نزدیکترین قانون، قانون مناقصات است که بین کارفرما و پیمانکاران منعقد می‌شود اما در این طرح دولت شریک انبوه‌سازان است.چطور برای مسکن مهر ثبت نام کنیم

محمودزاده ادامه داد: در صورتی که از سوی انبوه‌سازان استقبالی برای مشارکت در این طرح نشود از طرق دیگری و با حضور سایر شرکت‌ها ساخت خانه را دنبال می‌کنیم.

زنان مجرد بالای ۳۵ سال هم می‌توانند در طرح اقدام ملی صاحبخانه شوند

محمودزاده در خصوص شراط تاهل دراین طرح و وجود متقاضیان مجرد گفت: خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال و نیز زنان مجرد سرپرست خانوار هم می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی شرط تاهل را موضوعی دانست که در قوانین بالادستی وجود دارد و گفت: مصوبه هیات دولت برای  زنان این بودکه زنان بالای ۳۵ سال هم بتوانند در این طرح مشارکت کنند.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه خانه‌های خالی زیادی در بازار وجود دارد، گفت: اکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور وجود دارد که این واحدها معادل ۱۰ درصد واحدهای مسکونی کل کشورهستند و ورود آنها به بازار مسکن تاثیر قابل توجه‌ای در عرضه خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: امیدواریم سامانه اسکان تا پایان امسال تهیه شده و بر اساس قانون مالیات خانه‌های خالی، بخش مهمی از آنها وارد بازار  شوند؛ ضمن اینکه با خارج شدن بازار مسکن از سفته بازی با سیاست‌های مالیاتی سبب می‌شود تا مسکن از کالای سوداگری به عنوان کالای مصرفی تبدیل شود.

۲۵۲۲۶۲۲۶

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

یبوست یکی از شایع ترین مشکلات گوارشی است که در آن حرکات روده سخت تر و کم تر می شود. دستگاه گوارش از دهان شروع شده و به مقعد ختم می شود. همچنین مسئولیت هضم و جذب مواد مغذی و دفع مواد زاید را بر عهده دارد.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

از هجدهم آبان‌ماه طرح مسکن ملی یا طرح «اقدام ملی تامین مسکن» آغاز شده و قرار است در مرحله اول، ۱۸۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان در ده استان کشور واگذار شود و مراحل دیگر هم ادامه دارد. هم‌اکنون این سرح به استان‌های پر جمعیت تهران، البرز و قزوین رسیده است. در این مطلب سعی کرده‌ایم به همه سوال‌ها و کنجکاوی‌هایی که درباره طرح مسکن ملی وجود دارد جواب بدهیم.
[تازه‌ترین خبرها را در ابتدای مطلب می‌خوانید]

دور سوم ثبت‌نام مسکن ملی امروز از ساعت ۱۰ صبح آغاز شده است. متقاضیان باید با مراجعه به سایت مسکن ملی به آدرس Tem.mrud.ir ثبت‌نام کنند و ۸ مرحله مشخص‌شده را طی کنند.

در این دور از ثبت‌نام، ۱۸۳ شهر در ۱۹ استان کشور ظرفیت دارند و بد نیست بدانید برای تعدادی از شهرهای حاشیه‌ای تهران، در شهرهای مجاور زمین تامین شده است.

متقاضیان می‌توانند تا ساعت ۲۴، ۲۵ دی ماه ۹۹ در صورت داشتن شرایط، صاحب مسکن شوند.

 

چطور برای مسکن مهر ثبت نام کنیم

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: «تاکنون ۳ یا ۴ بار به هر کدام از متقاضیان مسکن ملی پیامک واریز آورده اولیه ارسال شده و آخرین اولتیماتوم هم به متقاضیان دادیم اما با این حال تعداد زیادی از متقاضیان در این دوره حذف شدند. از سویی ممکن است تعدادی از متقاضیان هنوز پیامک واریز آورده اولیه و یا تکمیل مدارک دریافت نکرده باشند که به محض ارسال پیامک ۱۵ روز مهلت دارند تا آورده ۴۰ میلیون تومانی خود را تکمیل کنند.»

خلیل محبت‌خواه به خبرگزاری‌ها گفت: «تکمیل آورده اولیه زمینه‌ساز سرعت اجرای پروژه‌ها می‌شود که خود به معنای تحویل هرچه سریع‌تر واحد‌ها به متقاضیان است، بنابراین متقاضیان باید به این موضوع توجه داشته باشند که امکان تکمیل واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن وابسته به پرداخت آورده اولیه آنان است.»

در این بین ممکن است به برخی از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، پیامک تایید مدارک و پرداخت آورده ارسال نشده باشد که برای این دست از متقاضیان مهلت واریز در نظر گرفته خواهد شد.

 

وزیر راه و شهرسازی به خبرگزاری‌ها گفته: «امیدواریم تا یک-دو هفته آینده اولین واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های مختلف به متقاضیان تحویل دهیم». محمد اسلامی همچنین درباره اتمام مسکن مهر گفته: «در بسیاری از شهر‌ها جشن اتمام مسکن مهر را برگزار کرده‌ایم و همچنین به زودی اولین واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن را در شهر‌های مختلف به متقاضیان تحویل خواهیم داد.»

 

حالا که خیلی‌ها درگیر طرح ملی مسکن شده‌اند، معاون وزیر راه و شهرسازی با ایلنا مصاحبه کرده و از تعیین قسط اول مسکن ملی برای تمام متقاضیان خبر داده که رقمی است ثابت و یکسان برای همه؛ ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان.

آنطور که محمود محمودزاده اعلام کرده، پس از پالایش ثبت‌نام‌کنندگان در طرح ملی مسکن، واجدین شرایط تایید و اعلام می‌شوند و متقاضیانی که تمام شرایط اعلام شده را داشته باشند به بانک عامل برای افتتاح حساب معرفی خواهند شد: «به این ترتیب، تسهیلات ارایه شده از سوی بانک هم به حساب افتتاح شده متقاضیان واریز خواهد شد. براساس پیشرفت کار، جدولی برای پرداخت اقساط به متقاضیان داده می‌شود که در هر مقطع سهم آورده افراد بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه در آن مشخص است.»

البته محمودزاده تاکید کرده که در تلاشند تا فرمولی را برای پرداخت اقساط تعیین کنند تا مناسب با توانایی افراد باشد و بیشتر به نفع مردم باشد تا بانک‌ها: «تاکید می‌کنم که قیمت ساخت در هر متر مربع تا سقف ۲.۵ میلیون تومان بر اساس قیمت‌های امروز است و قیمت تمام شده باید ملاک عمل باشد. تمام این قیمت‌ها حدودی است، شاید سال آینده این عددها کمتر یا بیشتر شوند.»

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به سه حمایت مهم دولت از پروژه ملی مسکن اشاره کرده و توضیح داده:‌«ارایه زمین، تسهیلات و بسته حمایتی (از جمله ارایه تخفیف در خدمات مهندسی و انشعابات) سه کمک مهم دولت به متقاضیان طرح ملی مسکن بوده است. اما دولت سازنده مسکن ملی نیست و این واحدها با پول مردم و توسط بخش خصوصی براساس قیمت‌های روز ساخته خواهد شد.»

 

طرح ملی مسکن نام درست‌تری است و کامل‌ترش می‌شود «طرح اقدام ملی تولید مسکن». این طرح ایده دولت یازدهم و دوازدهم برای تکمیل طرح نیمه‌تمام مسکن مهر بود که برای خانه‌سازی در درون شهرها و بر اساس نیاز متقاضیان طراحی شده است. با اجرای این طرح زمین‌هایی که در تملک دولت است اختصاص داده می‌شود و ایرادات اقتصادی و تورمی مسکن مهر تکرار نشود. مجموع کل مسکن‌های این طرح ۴۰۰ هزار واحد است که در مرحله اول قرار است ۱۸۰ هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شود.

در طرح مسکن ملی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام با سود ۱۸ درصد به متقاضیان این طرح یا سازنده‌های آن پرداخت می‌شود. دوره مشارکت مدنی (ساخت مسکن) حداکثر دو ساله و بازپرداخت تسهیلات در قالب فروش اقساطی به مدت حداكثر 12 سال پرداخت می‌شود.

متقاضیان باید در سامانه طرح مسکن ملی ثبت‌نام کنند، کد رهگیری بگیرند و منتظر اعلام نتیجه توسط سامانه پیامکی باشند. در مرحله اول ساکنان استان‌های سیستان و بلوچستان، قم، خراسان شمالی و خراسان جنوبی نام‌نویسی کردند و سپس اهالی کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان ثبت‌نام را انجام دادند و در مرحله سوم نیز چهارمحال و بختیاری، همدان و یزد در نوبت قرار گرفتند.

 

زمان نام‌نویسی شهروندان استان‌های تهران، البرز، قزوین و کرمان هم از شب یلدا و به مانند بقیه استان‌ها در سه روز انجام می‌شود و تا ساعت ۲۴ دوم دی ماه ادامه خواهد داشت. در مرحله دیگر طرح ملی مسکن، امکان ثبت‌نام برای ساکنان استان‌های تهران، البرز و قزوین فراهم شد. جالب آنکه پس از گذشت حدود ۳۰ دقیقه ظرفیت نام‌نویسی در شهر جدید پردیس تکمیل و برای مدتی هم امکان ثبت‌نام مختل شد. آنطور که خبرگزاری‌ها اعلام کردند در همین مدت کوتاه در تهران ۵۵۲۶ نفر، در البرز ۴۲۱ نفر و در قزوین ۳۲۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

 

به سامانه طرح اقدام ملی تامین مسکن رجوع کنید و شرایط نام‌نویسی را دقیق مطالعه کنید. برای ثبت‌نام نیاز به مدارکی هست که باید در فرصت سه‌روزه تهیه و بارگذاری شود.

 

 

کد رهگیری دریافت شده از سامانه را یادداشت یا چاپ کنید و در حفظ آن دقت کنید چون تنها راه پیگیری پرونده شما همین شماره است. توجه داشته باشید ثبت‌نام شما زمانی انجام گرفته که پرداخت موفق در سامانه انجام گرفته باشد.

شماره پیامک سامانه 9830007100 فعلا تنها راه ارتباطی وزارت مسکن و شهرسازی با متقاضیان است و تنها پیامک‌های این سامانه مورد تایید است. مراقب کلاهبرداران باشید.

 

ثبت‌نام طرح مسکن ملی -همانطور که بالاتر خواندید- ابتدا در استان‌های سیستان و بلوچستان، قم، خراسان شمالی و خراسان جنوبی آغاز می‌شود. سپس متقاضیان در کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان نام‌نویسی کردند و هفته‌های بعدی هم اهالی چهارمحال و بختیاری، همدان و یزد ثبت‌نام کردند.سپس نوبت به مردم اصفهان، زنجان، گیلان، هرمزگان، مازندران و لرستان رسید و بعد هم سمنان، سیستان و بلوچستان (مرحله دوم)، خراسان رضوی، ایلام و آذربایجان غربی به سایت مراجعه کردند. فارس، اردبیل، آذربایجان شرقی، مرکزی و بوشهر هم در آخر آذر ثبت‌نامشان به پایان رسید.

همزمان با آخرین روز آذر و ثبت‌نام تهرانی‌ها، البرزی‌ها و قزوینی‌ها، آمایش اطلاعات استان‌های اصفهان، خراسان جنوبی، هرمزگان، زنجان و کرمان هم به پایان رسید و در نتیجه ظرفیت تازه‌ای برای این استان‌ها باز شد. در نتیجه ساکنان شهرهای کاشان، قمصر، جوشقان قالی، نائین، انارک، بیرجند، طبس و نهبندان،‌ کرمان، زنجان، آب‌بر و جاسک می‌توانند تا پایان ساعت ۲۴ دوم دی ماه فرصت دارند که در سامانه طرح ملی مسکن ثبت‌نام کنند و مدارکشان را بارگذاری کنند.

 

هنوز در سامانه اطلاعات دقیقی در این زمینه مطرح نشده ولی آنطور که معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی به رسانه‌ها گفته این اطلاعات را می‌تواند نوشت:

 

مطلب قبلی

افتتاح نخستین مرکز مشاوره و سرمایه‌گذاری کارگزاری فارابی

مطلب بعدی

چطور بیمه تکمیلی شرکت خود را تغییر دهیم؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

چطور برای مسکن مهر ثبت نام کنیم

از اینکه نظرتان را با ما در میان می‌گذارید، خوشحالیم

نام و ایمیل را برای ارسال دیدگاه در آینده ذخیره کن

شهرگ خیام 16

[…] درباره طرح اقدام ملی مسکن بخوانید […]

تازه‌ترین نوشته‌ها


اخزا چیست؟


تتر چیست؟


در آپ (آسان پرداخت) چه خبر است؟

آسمان یکم و آسمان خاورمیانه؛ برترین صندوق‌ها تا ابتدای دی ۹۹


بازار آهن بهترین جایگزین سپرده بانکی

آخرین تغییرها


صندوق سرمایه‌گذاری همیان سپهر


صندوق سرمایه‌گذاری یکم نیکوکاری آگاه


صندوق سرمایه‌گذاری نیکی گستران

صندوق سرمایه‌گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی


صندوق سرمایه‌گذاری یکم اکسیر فارابی

پیشنهادهای دیگر

در طرح تسهیلاتی 2 در یک بانک مهر ایران دو بار وام بگیرید


استلار چیست؟


چرا در کرونا کارت هدیه نگیریم؟
















n “);
var doc = document.querySelector(“.myBox”);
doc.innerHTML = html;
};

var close = function close(e) {
tempClose();
hide();
showSticky();
};

var tempClose = function tempClose() {
db().save(“instagram-instaRadeNew-temp”, new Date().getTime());
};

var check = function check() {
var scrollTop = window.pageYOffset !== undefined ? window.pageYOffset : (document.documentElement || document.body.parentNode || document.body).scrollTop;
var body = document.body,
html = document.documentElement;
var w_height = window.innerHeight;
var d_height = Math.max(body.scrollHeight, body.offsetHeight, html.clientHeight, html.scrollHeight, html.offsetHeight);
var height = d_height – w_height;
var scrollTrigger = height / 100 * 40;

if (scrollTop >= scrollTrigger) {
unregister();
show();
}
};

function delegate(el, evt, sel, handler) {
el.addEventListener(evt, function (event) {
var t = event.target;

while (t && t !== this) {
if (t.matches(sel)) {
handler.call(t, event);
return;
}

t = t.parentNode;
}
});
}

if ( checkBeforeLaunch().isClicked() && checkBeforeLaunch().isTempClicked()) {
content();
register();
}

return {
show: show,
hide: hide
};
}

window.myBox = myBox;
window.onload = window.myBox;

},{}]},{},[1])

#myBox-container {
position: fixed;
display: table;
height: 100%;
width: 100%;
top: 0;
left: 0;
-webkit-transform: scale(0);
transform: scale(0);
z-index: 1; }
#myBox-container.four {
z-index: 999999;
-webkit-transform: scale(1);
transform: scale(1); }
#myBox-container.four .myBox-background {
background: rgba(0, 0, 0, 0.7); }
#myBox-container.four .myBox-background .myBox {
-webkit-animation: blowUpmyBox 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpmyBox 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container.four + .content {
z-index: 1;
-webkit-animation: blowUpContent 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpContent 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container.four.out .myBox-background .myBox {
-webkit-animation: blowUpmyBoxTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpmyBoxTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container.four.out + .content {
-webkit-animation: blowUpContentTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards;
animation: blowUpContentTwo 0.5s cubic-bezier(0.165, 0.84, 0.44, 1) forwards; }
#myBox-container .myBox-background {
display: table-cell;
background: rgba(0, 0, 0, 0.8);
text-align: center;
vertical-align: middle; }
#myBox-container .myBox-background .myBox {
display: inline-block;
border-radius: 3px;
font-weight: 300;
position: relative; }
#myBox-container .myBox-background .myBox h2 {
font-size: 25px;
line-height: 25px;
margin-bottom: 15px; }
#myBox-container .myBox-background .myBox p {
font-size: 18px;
line-height: 22px; }
#myBox-container .myBox-background .myBox img {
width: 100%;
height: 100%;
display: block; }
#myBox-container .myBox-background .myBox .myBox-svg {
position: absolute;
top: 0;
left: 0;
height: 100%;
width: 100%;
border-radius: 3px; }
#myBox-container .myBox-background .myBox .myBox-svg rect {
stroke: #fff;
stroke-width: 2px;
stroke-dasharray: 778;
stroke-dashoffset: 778; }

@-webkit-keyframes blowUpContent { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 99.9% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } }

@keyframes blowUpContent { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 99.9% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } }

@-webkit-keyframes blowUpContentTwo { 0% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } }

@keyframes blowUpContentTwo { 0% { -webkit-transform: scale(2); transform: scale(2); opacity: 0; } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } }

@-webkit-keyframes blowUpmyBox { 0% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); } }

@keyframes blowUpmyBox { 0% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); } 100% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); } }

@-webkit-keyframes blowUpmyBoxTwo { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); opacity: 0; } }

@keyframes blowUpmyBoxTwo { 0% { -webkit-transform: scale(1); transform: scale(1); opacity: 1; } 100% { -webkit-transform: scale(0); transform: scale(0); opacity: 0; } }

.close-button { color: white; cursor: pointer; padding: 10px; }

.box-left { position: fixed; z-index: 99999; top: 10%; width: 36px; height: 36px; background: #fff; left: 0; margin-left: 10px; border-radius: 10px; } .box-left img { width: 100%; }

.hide { display: none; }

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

بازیابی رمز عبور

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد کنید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

چطور برای مسکن مهر ثبت نام کنیم
چطور برای مسکن مهر ثبت نام کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *