چطور بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنیم

 
helpkade
چطور بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنیم
چطور بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنیم

داشتن شکم صاف بعد از زایمان چیزی است که هر مادری آرزویش را دارد. برخی از آن ها واقعا برایش سخت کار می کنند، برخی از آن ها به طور کامل تسلیم می شوند. خوب، خبر خوب این است که به آن اندازه که به نظر می رسد، آب کردن چربی ها غیر ممکن نیست. در این بخش از نمناک چند درمان های خانگی ساده وجود دارند که قطعا به شما کمک می کنند.

یکی از موثرترین راه ها برای داشتن شکم صاف بعد از زایمان، گن شکم به مدت چند ساعت است. برخی از شما قطعا با ماساژ پس از زایمان آشنا هستید.البته این یک گزینه برای مادرانی نیست که برش سزارین دارند.

متخصصان ماساژ و پزشکان توصیه نمی کنند که گن شکمی را تا حداقل چهار تا شش هفته بعد از زایمان انجام شود.به مادرانی که برش سزارین داشتند قویا استفاده از گن شکمی توصیه می شود. پزشک احتمالاً به شما اجازه می دهد که پس از جراحی خود از این استفاده کنید.اگر در مورد بریدگی خود نگران هستید، می توانید آن از یک پد بهداشت استفاده کنید و گن را رویش بپوشید.

چطور بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنیم

بسیاری از لوسیون های موضعی در بازار وجود دارند که وعده کمک به شما برای داشتن شکم صاف پس از زایمان را می دهند. به خصوص اگر شیر خود را به نوزادتان می دهید، موادش را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که کرم برای شیردهی مضر نباشد.

دنبال کرم هایی باشید که حاوی کلاژن، ویتامین A، C و E هستند. ماساژ دادن پوست شکم باعث بهبود جریان خون و سفت شدن شکم شما خواهد شد.

اگر اجازه داده شد، می توانید از لوسیون های خانگی استفاده کنید. یکی از این لوسیون ها که ثابت شده موثر است، ترکیبی از 250 میلی لیتر عصاره انگور تازه در 750 میلی لیتر از روغن بکر است. قبل از مخلوط کردن پالپ انگور را بگیرید. مخلوط را در یک بطری قرار دهید و بگذارید یک هفته در آفتاب بماند. حداقل دو بار در روز بطری را تکان دهید.

مالیدن این لوسیون به شما کمک می کند بعد از زایمان، شکم بزرگ خود را صاف کنید.

این یک روش ساده و خوش مزه برای داشتن شکم صاف بعد از زایمان است. تنها کاری که باید بکنید این است که کمی آب لیمو و نصف قاشق چای خوری عسل را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید. با شکم خالی و یا قبل از غذا بخورید.

اگر ممکن است، وقتی بیدار می شوید بخورید و هیچ چیز دیگری را تا نیم ساعت بعدش نخورید. هم چنین می توانید کمی برگ نعناع و خیار را اضافه کنید و بگذارید یک شب بماند. فلفل قرمز برای همه خوب نیست، اما مقدار کمی از آن برای بالا بردن سوخت و متالولیسم چربی های شکم خوب است.

برگ های نعناع را به طور متوسط مصرف کنید، اگر چه مقدار زیادی از آن می تواند شیر شما را کاهش دهد.

یک فنجان چای سبز در روز شکمتان را صاف نگه می دارد. چای سبز غنی از آنتی اکسیدان است، بنابراین یک پاداش خوب است!

به خاطر داشته باشید که شما باید چای سبز را با میانه روی بنوشید.

مقدار زیاد آن خوب نیست و اگر شیر می دهید، باید مصرف کافئینتان را محدود کنید.

و آخرین کاری که باید انجام دهید این است که چای سبز را با شکر و یا شیرین کننده های موجود بخورید.

بنابراین سیب فقط شما را از پزشکان دور نگاه نمی دارند، بلکه چربی شکم را نیز از بین ببرند. سیب حاوی پکتین است که برای سوزاندن چربی اضافی شکم مفید است. درست مانند چای سبز، سیب غنی از آنتی اکسیدان است و از تجمع چربی های اضافی جلوگیری می کند.

دیگر فواید سلامتی خوردن سیب را فراموش نکنید!

شما باید دو بخش سبزیجات، هم بخش میوه ، کل حبوبات و پروتئین سالم را داشته باشید. مصرف نمک را کم کنید و تا جایی که می توانید قند را حذف کنید. از نوشابع شیرین و دیگر نوشیدنی های کربناته پرهیز کنید.

مرکبات و سبزیجات مانند پاپایا، انبه، گریپ فروت، بروکلی و کاهو نیز عالی هستند و منجر به از دست دادن چربی شکم می شود.

رژیم گرفتن موثر نیست و باعث ضعیف شدن شما خواهد شد. سوخت و ساز شما در این مرحله خیلی زیاد است، بنابراین دو وعده غذای اصلی در روز و سه تا چهار وعده غذایی مختصر در فواصل زمانی منظم مناسب است. صبحانه غذای اصلی است و سنگین بخورید.

به یاد داشته باشید که وقتی خوب غذا می خورید، کالری می سوزانید.

تا مدت کوتاهی پس از زایمان، فوری به شدت سراغ ورزش نروید.

ورزش قوی برای تازه مادرها نیست!

با پیاده روی کردن، شنا کردن و دوچرخه سواری به تدریج استقامت خود را افزایش دهید. بر روی تمرینات هوازی تمرکز کنید و زمانی که چربی کلی خود را از دست دادید، روی تمرینات شکمی مانند کرانچ تمرکز کنید.

مادران به یاد دارند که نمی توان چربی فقط یک نقطه را کاهش داد. شما می توانید تمام کارهایی که می خواهید انجام دهید، اما برای خلاص شدن از چربی کلی به تمرینات هوازی نیاز دارید.

این البته یک مورد خاص است. در صورتی که قبلا نمی دانستید، شیردادن حدود 500 کالری در روز را می سوزاند و به رحم شما کمک می کند تا به اندازه قبل از بارداری منقبض شود. بنابراین این راه طولانی برای رسیدن به شکم صاف بعد از زایمان است.

قطعا نیازی نیست فوایدی که به نوزادتان می دهد را بیان کنیم.

یک هدیه دیگر. ارزان است، بسیار مهم و موثر است. آب بدن باعث دفع سموم بدن می شود و به کاهش چربی شکم کمک می کند. هم چنین به جایگزینی مایعاتی که از دست می دهید کمک می کند، بنابراین اگر شیر می دهید و تشنه شدید، باید آب بیشتری بنوشید.

نوشیدن آب بیشتر برای پوستتان نیز بسیار موثر است!

مامان ها، اگر شخصی به شما می گوید که نوشیدن آب باعث بزرگ شدن شکمتان می شود، هرگز به حرفشان گوش ندهید، لطفا این اطلاعات نادرست را کنار بگذارید. شما به آب احتیاج دارید. خیلی زیاد!

آیا می دانستید که برگه های کاری برای دفع سموم های غذایی عالی هستند؟

بله، آن ها به شما کمک می کنند تا از چربی های شکمتان نیز خلاص شوید.

در مورد سیر، جویدن چند حبه سیر خام و سپس نوشیدن آب لیمو می تواند به شما کمک کند که بعد از زایمان، شکمتان صاف شود.

چطور بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنیم

 

فکر می‌کنید با بیرون آمدن از اتاق عمل، همه چیز به روزهای بعد از بارداری برمی‌گردد؟ اشتباه می‌کنید. شکم شما حتی تا چند روز بعد هم شبیه به شکم یک زن باردار است و آرام آرام کوچکتر می‌شود. واقعیت این است که کوچک شدن شکم بعد از زایمان، آن هم در چند هفته، یک رویای دور از دسترس است. زمان لازم برای کوچک کردن شکم بعد از زایمان به عوامل مختلفی مثل ژنتیک، سن مادر، روش زایمان، جثه کودک، طول دوران شیردهی، نوع تغذیه مادر، ورزش در دوران بارداری و بعد از آن و بسیاری دیگر مرتبط است. به همین دلیل نمی‌توان زمان مشخصی را برای کوچک کردن شکم بعد از زایمان مشخص کرد ولی می‌توان با روش‌هایی خاص این روند را سرعت بخشید و احتمال ماندگار شدن شکم را پایین آورد. ما در این مطلب، درباره همین روش‌ها با شما صحبت می‌کنیم.

میانگین وزن نوزاد در هنگام دنیا آمدن حدود ۴۰/۳ کیلوگرم است و اگر کنترل وزن در بارداری را جدی گررفته باشید و افزایش وزن ناگهانی در بارداری را تجربه نکرده باشید، احتمالا بعد از به دنیا آمدن نوزادتان بخش قابل توجهی از این اضافه وزن را از دست می‌دهید. به همین دلیل بسیاری از مادران انتظار دارند که در دوران بارداری وزن خودشان بیشتر از این حد افزایش پیدا نکند. اما در واقع زنان با وزن نرمال که BMI معمولی (۹/۲۴-۵/۱۸) دارند در دوران بارداری باید انتظار حدود ۱۵- ۱۸ کیلوگرم افزایش وزن را داشته باشند و زنانی که اضافه وزن دارند و BMI آنها بین (۵/۲۹- ۲۵) است، در دوران بارداری حدود هفت تا ۱۲ کیلوگرم به وزنشان اضافه می‌شود. زنان چاق با BMI بالای ۳۰ حدود پنج تا ۹ کیلوگرم چاق‌تر خواهند شد.

کاهش وزن و کوچک کردن شکم بعد از زایمان با روند زمانی خاصی اتفاق می‌افتد.

چه باور کنید چه باور نکنید، کاهش وزن بلافاصله بعد از زایمان شروع می‌شود و هنگامی که رحم جمع می‌شود و به سمت پایین شکم می‌آید حدود ۵/۵ کیلوگرم از وزن‌تان کم می‌شود. هنگام زایمان علاوه بر نوزاد، خون و مایع آمنیوتیک (مایعی که نوزاد در شکم مادر، درون آن شناور است) از رحم خارج می‌گردد که سبب کاهش وزن آنی خواهد شد.

تا یک هفته بعد از زایمان از دست دادن مایعات رحمی همچنان ادامه دارد و سلول‌هایی که در طول بارداری متورم شده بودند و درون‌شان مایع جمع شده بود شروع به کوچک شدن می‌کنند. به همین دلیل مرتب عرق خواهید کرد و این به معنی کاهش وزن بیشتر است.

چطور بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنیم

شیر دادن به نوزاد هم در کاهش وزن در این مدت تاثیر زیادی دارد چون کالری مادر مصرف می‌شود. مادران شیرده در طول روز ۴۰۰ تا ۵۰۰ کالری انرژی صرف شیردهی می‌کنند.

به گفته پزشکان بهتر است مادران در دو هفته اول خودشان را وزن نکنند چون در این دوره هورمون‌های بارداری هنوز در بدن آنها هستند؛ البته روند رو به کاهش دارند. به همین دلیل مادران جدید در این دوره خیلی از نظر روحی حساسند و ممکن است حتی با وزن کردن خودشان و این‌که می‌بینند وزن‌شان زیاد کم نشده است، احساس افسردگی کنند.

به این نکته توجه کنید که وزن تنها یک عدد است و نمی‌تواند مقیاس مناسبی برای نشان دادن چربی‌های بدن‌تان باشند. برای همین بهتر از به جای وزن کردن با ترازو، بعد از زایمان ماهانه یک بار با متر، دور کمرتان را اندازه بگیرید تا متوجه تغییرات شوید.

طبق بررسی‌های کنگره زنان و زایمان آمریکا (ACOG)، مادران جدید معمولاً در ماه اول حدود نه کیلوگرم وزن کم می‌کنند و اگر میزان افزایش وزن شما در دوران بارداری نرمال بوده و تغذیه سالم بارداری را رعایت کرده باشید، احتمالا حدود یک ماه پس از بارداری به وزن متعادل قبلی بر می‌گردید.

رحم در حدود هفته ششم بعد از زایمان به لگن بر می‌گردد و به سایز اصلی خود (اندازه یک مشت بسته)، می‌رسد. یعنی حدود شش هفته پس از زایمان شکم مادران جدید صاف‌تر و کوچک‌تر خواهد شد.

اگر در دوران بارداری به حد نرمال اضافه وزن داشتید، مطمئنا در ماه نهم پس از زایمان، شکم‌تان کاملا به حالت اولیه‌اش بر می‌گردد. ولی اگر اضافه وزن بارداری‌تان خیلی بیشتر بوده ممکن است بیشتر از نه ماه زمان ببرد.

اگر عادات غذایی سالم را از دوران بارداری آغاز کرده باشید و آن را بعد از زایمان هم ادامه دهید، در طی چند ماه به وزن و سایز نرمال بر می‌گردید. حفظ رژیم غذایی سالم و متعادل و مصرف نرمال کالری سبب بهبود سلامتی مادر و کاهش وزن و کوچک شدن شکم بعد از زایمان می‌شود.

رژیم کم کالری می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند، اما قبل از کم کردن کالری دریافتی حداقل شش هفته و ترجیحاً چند ماه صبر کنید، به خصوص اگر در حال شیردهی هستید.

زنان برای حفظ سلامت، روزانه به ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری نیاز دارند و برای از دست دادن نیم کیلو در هفته لازم است روزانه ۵۰۰ کالری کمتر دریافت کنند. کاهش وزن بیشتر از نیم کیلو سبب احساس خستگی و آثار منفی روحی می‌شود و مهم‌تر از همه بر توانایی شیردهی اثر منفی می‌گذارد. در نظر داشته باشید که رژیم غذایی مادر باید بر اساس اصول باشد و مواد مغذی، چربی، ویتامین و کالری مناسب توسط مادر دریافت شود تا از طریق شیردهی این مواد مغذی به نوزاد برسد.

برای شروع رژیم مناسب، مصرف شکر را کاهش دهید و سبزیجات و غلات با فیبر بالا را جایگزین آن کنید. غلات با فیبر بالا، میوه و سبزیجات، جو دوسر و فراورده‌های آن و لبنیات کم چرب با ترکیب میوه‌ها از غذاهایی هستند که برای مادران شیرده هم سالم و هم مناسب هستند.

نوشیدن آب هم به کاهش وزن و کوچک کردن شکم بعد از زایمان کمک می‌کند. حداقل هشت لیوان آب در طول روز بنوشید. آب را با نوشیدنی‌های دیگر جایگزین نکنید. به‌خصوص نوشیدنی‌هایی که شکر و کافئین دارند. البته انواع نوشیدنی‌ها با قند کم هستند که اگر دوست دارید می‌توانید از آنها استفاده کنید.

ورزش کردن در کنار تغذیه سالم بعد از زایمان به شما کمک می‌کند تا طی چند ماه به وزن قبل از بارداری خود برگردید. پیاده‌روی، کلاس یوگا پس از زایمان و فعالیت بدنی مانند این موارد، باعث تقویت عضلات معده شده و کالری را می‌سوزاند. البته متخصصان می‌گویند ورزش در بارداری هم در صورت موافقت پزشک مجاز است و به سلامت مادر و جنین و کنترل وزن زنان باردار کمک می‌کند.

اگر می‌خواهید شکمی صاف داشته باشید، لازم است تا تمرینات ورزشی را انجام دهید که متمرکز بر عضلات شکمی باشد برنامه ورزشی دقیق که شامل تمرین هوازی و حرکات متمرکز بر عضلات شکم باشد معجزه می‌کند. البته به توصیه پزشکان بهتر است قبل از شروع رسمی برنامه‌های ورزشی شش هفته صبر کنید تا از آمادگی بدنی لازم برخوردار باشید.

برای شروع، روی عمیق‌ترین ماهیچه‌های شکمی را تمرکز کنید. برای درست انجام دادن تمرینات بد نیست از یک پزشک یا متخصص ورزشی مشاوره بگیرید.

برای مواظبت از کمرتان می‌توانید شکم‌بند ببندید و شروع به تمرین کنید. ابتدا از یک تمرین آسان شروع کنید.

برای انجام تمرینات ورزشی عمیق‌تر روی ماهیچه‌های شکمی حدود هشت تا ۱۲ هفته وقت بگذارید. تمرینات را آهسته افزایش دهید. می‌توانید از دو تا سه بار در هفته تمرینات را شروع کنید. بعد می‌توانید هم حرکات را سخت‌تر کنید و هم تعداد دفعات ورزش کردن را افزایش دهید. در ادامه بعضی از تمریناتی که می‌توانید انجام دهید آورده شده است.

معمولا به خانوم‌هایی که سزارین می‌کنند توصیه می‌شود برای بهبود جای زخم‌شان از شکم‌بند استفاده کنند؛ البته در مواردی که زایمان طبیعی داشته‌اند هم هم تاثیر مثبتی دارد. اما این‌که استفاده از شکم‌بند در کاهش وزن موثر است یا به کوچک کردن شکم بعد از زایمان کمک می‌کند، قطعی نیست.

البته استفاده از شکم‌بند فوایدی هم دارد. سبب بهبود گردش خون، کاهش تورم معده، محافظت از شکم و کمر می‌شود و از همه مهم‌تر تاثیر روانی آن است که مانع از نمایش برآمدگی شکم در جلوی لباس می‌شود.

در هر صورت برای استفاده از شکم‌بند برای کوچک کردن شکم بعد از زایمان، حتما از پزشک سوال کنید. احتمالا پزشک به شما توصیه می‌کند که حدود شش تا هشت هفته و به مدت ۱۰ تا ۱۲ ساعت با شکم‌بند، شکم‌تان را جمع کنید. اما این دلیل نمی‌شود که ورزش نکنید و رژیم سالم نداشته باشید.

در نظر داشته باشید کوچک کردن شکم بعد از زایمان روندی است که به آرامی اتفاق می‌افتد و نباید انتظار داشته باشید بلافاصله بعد از زایمان شکم‌تان به اندازه نرمال خود برگردد ولی می‌توانید با اصولی کمی این فرایند را سرعت بدهید.

امتیاز:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تمام حقوق این وبسایت برای گروه صنایع غذایی سولیکو
محفوظ می باشد.

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


انواع جراحی زیبایی سینه

يکی از مشکلات پس از زایمان  کوچک کردن شکم و برگرداندن آن به حالت قبل است‎

 

چطور بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنیم

چگونه بعد زايمان شكممان را كوچك كنيم؟ (+عکس)يکي از مشکلات شايع بيشتر خانم‏هايي که زايمان مي ‏کنند، کوچک کردن شکم و برگرداندن آن به حالت قبل از بارداري است. اين کار براي خانم‏هايي که به‌خصوص سزارين داشته ‏اند، کمي سخت به‌نظر مي ‏رسد اما مشکلي است که به هر‌حال قابل حل خواهد بود.

 

به بهانه اشاره يکي از کاربران به اين مشكل، با كارشناسان گفت‌وگو کرده‌ايم. اين خانم برايمان نوشته است: «38 ساله هستم و سابقه 2 زايمان طبيعي و سزارين دارم. متاسفانه فاصله بين زايمان‏ هايم کوتاه بود و نتوانستم قبل از بارداري دوم به تناسب اندام برسم. در‌حال حاضر شکم بزرگي دارم و به نظر مي‏ رسد چند ماهه باردارم. آيا با ورزش مي‏ توانم آن را کوچک کنم يا به جراحي نياز دارم.»

 

 بعد از تولد کودک، برگشت تغييرات ايجاد شده در بارداري به زمان و توجه ويژه ‏اي نياز دارد. دوران بعد از بارداري (Post-partum) به 6 هفته نخست بعد از زايمان گفته مي‏ شود. در اين زمان طلايي تغييرات فيزيولوژيک بارداري ناشي از هورمون‏ها به تدريج به حالت قبل برمي‏ گردد بنابراين با انجام ورزش‏هاي درست در اين زمان مي‏توان روند بهبودي و افزايش قدرت عضلاني شکم را تسريع کرد.

 

بهترين زمان براي شروع برنامه ورزشي پس از وضع‌حمل به نوع زايمان بستگي دارد. متخصصان پزشکي ورزشي توصيه مي‏ کنند مادران 6 هفته بعد از سزارين يا زايمان‏هاي طبيعي سخت و عارضه‏ دار و بلافاصله بعد از زايمان واژينال طبيعي و بدون عارضه، برنامه ورزشي‌شان را شروع کنند. البته مادراني که در دوران بارداري مشکلاتي مانند فشارخون اوليه يا فشارخون بارداري، مسموميت بارداري، بيماري‏هاي کبدي و کليوي ناشي از بارداري و بيماري‏هاي شديد قلبي و تشنج را تجربه کرده ‏اند، بايد قبلا از شروع ورزش زير‌نظر پزشک معاينه شوند.

 

انجمن پزشکي ورزشي آمريکا توصيه مي ‏کند مادران حداقل روزي30 دقيقه در 5 روز هفته ورزش‌هاي ايروبيک يا هوازي مانند پياده ‏روي را با شدت متوسط انجام دهند. بعد از اتمام 6 هفته يا با افزايش توانايي مادر به ‌تدريج زمان ورزش هوازي بايد به 1ساعت در روز برسد. علاوه بر پياده‏ روي، مي‏توان به دوچرخه‏ سواري، ايروبيک سبک، يوگا، پيلاتس يا شنا نيز پرداخت. ضمن اينکه انجام ورزش‏هاي کششي تمام بدن نيز حداقل در 3 روز هفته توصيه مي‏ شود.

ورزش‏های مخصوص عضلات شکمبعد از زايمان انجام صحيح ورزش‏هاي شکمي براي برگشت طول و قدرت عضلات شکمي الزامي است.

1) ورزش تيلت لگن- درحالت خوابيده به پشت زانوها را خم کنيد و کف پاها را روي زمين قرار دهيد.- بدون حبس نفس، شکم خود را 5 ثانيه به داخل بکشيد و کمرتان را به زمين بچسبانيد.اين حرکت علاوه بر تقويت عضله عرضي شکم، در درمان و پيشگيري کمردرد مادران هم اهميت دارد.

 

ورزش تيلت لگن برای تقویت عضله شکم و پیشگیری از کمر درد مفید است

 

—————————————————-

2) ورزش کرانچ يا دراز و نشست اصلاح‌شده- به پشت بخوابيد و زانوها را خم کنيد.- با انقباض عضلات شکم، شانه‏ ها را از زمين بلند کنيد.- کمي مکث کنيد و دوباره به آرامي به حالت اول برگرديد.

 

  

دراز و نشست از ورزش های مفید برای سوزاندن چربی های شکم است‎‎

 

کرانچ،یکی از حرکات ورزشی مفید برای کوچک کردن شکم پس از زایمان‎

 

کرانچ،یکی از حرکات ورزشی مفید برای کوچک کردن شکم پس از زایمان

 

—————————————————-3) ورزش پل زدنبه پشت بخوابيد، سر، شانه ‏ها، بازوها و کف پاها را روي زمين تکيه دهيد. حال سعي کنيد باسن خود را تا‌حد ممکن بالا ببريد سپس آهسته به وضع اول برگرديد.

 

حرکت پل، تمرین مناسبی برای فرم دادن عضلات شکم‎

 

—————————————————-4) ورزش‏هاي عضلات کف لگنبراي تقويت و برگشت سريع‏تر کارکرد عضلات کف لگن و کمک به پيشگيري از مشکلات ادراري و افتادگي احشاي لگني تجويز مي‏شود. به اين شکل که در زمان خالي بودن مثانه بدون حبس نفس، عضلات واژن را به داخل بدن (سمت بالا) بکشيد. 3 تا 5 ثانيه نگه‌داريد و سپس شل کنيد. اين کار را 10 بار ديگر هم انجام دهيد.

 

تاثير ورزش بر شيردهيبا ورزش، کميت و کيفيت توليد شير مادر کم نمي‏شود و پذيرش نوزاد براي شير مادر فرقي نمي‏کند. به مادران توصيه مي‏شود براي کاهش درد و احتقان پستان‏هايشان هنگام ورزش ابتدا به کودک خود شير بدهند و سپس ورزش را شروع کنند.منبع : salamatiran.com

چطور بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنیم


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟

مهیج ترین کمپین های پیشنهادی سفر نوروز1400

مراکز فیزیوتراپی با به روز ترین دستگاه ها

پایین ترین نرخ وبیشترین تنوع تورهای نوروزی

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم


واسه همه چی جا هست!


تور کیش را گران نخرید!!


رزرواسیون آنلاین هتل/تضمین کمترین قیمت


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


میخوای تاعید لاغربشی؟همین حالا شروع کن

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

آشنایی با فرایند تخمک‌گذاری و علائم آن کمک می‌کند تا بتوانید با دقت بیشتری زمان تخمک‌گذاری خود را مشخص کنید و زمان‌های مناسب برای باروری را تشخیص…

برای شروع درمان مشکلات باروری، لازم است بدانید که چه کسانی و در چه زمانی باید برای درمان این مشکلات اقدام کنند. در این ویدیو، دکتر مهراندخت عابدینی…

ملاقات‌های منظم با پزشک در دوران بارداری از اهمیت خاصی برخوردارند. انجام منظم مراقبت‌های بارداری می‌تواند از بروز عوارض بارداری و زایمان به شکل…

از زمان شروع بارداری، بدن با ترشح هورمون‌ها، خود را برای یک زایمان طبیعی آماده می‌کند. این هورمون‌ها روی عضلاتی مانند عضلات لگن، کمر و شکم تأثیر می…

بیشتر مادران قادرند تمام شیر مورد نیاز کودک خود را تأمین کنند، اما زمان‌هایی وجود دارد که یا مادران بیش از حد در مورد گرسنگی نوزادشان نگرانند یا…

چطور بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنیم

تغذیهٔ خوب برای رشد ذهنی و جسمی کودک شما بسیار مهم است و پس از تولد نوزاد، لازم است افزایش وزن و وزن‌گیری او به دقت توسط یک پزشک اطفال مورد اعتماد…

نشستن بدون کمک دیگران چشم‌انداز جدیدی از جهان به کودک می‌دهد. وقتی عضلات پشت و گردن او برای راست نگه داشتن پشتش به اندازهٔ کافی قوی شد و وقتی یاد…

وقتی کودکتان بزرگ می‌شود دلتان برای خیلی چیزها تنگ خواهد شد، اما به احتمال خیلی زیاد، عوض کردن پوشک یکی از این دلتنگی‌ها نیست. با این حال، یادتان…

فرض کنید دختر چهار ساله‌تان از شما بخواهد که برایش لوازم آرایش بخرید یا ماتیکتان را به او بدهید تا روی لبش بزند، شما هم درخواستش را رد می‌کنید، بعد…

جلوگیری از خفگی در کودکان زیر یک سال با نجات کودکان بالای یک سال از خفه شدن فرق دارد. برای پیشگیری از خفگی در سن زیر یک سال، سه مرحله و قانون اصلی…

زایمان طبیعی گاهی با تزریق بی‌حسی‌ انجام می‌شود. این زایمان‌ها، زایمان بدون درد نامیده می‌شود. در این ویدیو، خانم ناهید خداکرمی، رئیس انجمن علمی…

انواع شیرخشک‌ها از پنج مادۀ اصلی تشکیل شده‌اند که شامل کربوهیدرات، پروتئین، چربی، ویتامین و مواد معدنی است. یک شیرخشک می‌تواند دارای دیگر مواد مغذی…

شما ممکن است از شکل شکم خود پس از زایمان شگفت‌زده شوید. اگرچه زایمان کرده‌اید، اما هنوز هم ممکن است شکم برآمده و بزرگی داشته باشید که باعث شود همچنان باردار به نظر برسید. همچنین بسیاری از زنان در پایین شکم خود خطی تیره‌رنگ دارند یا ترک‌هایی روی پوست دارند که ناشی از کشیدگی پوست در بارداری است و کسانی که سزارین داشته‌اند با جای زخم جراحی نیز مواجه می‌شوند. در این مطلب می‌توانید با زمان بازگشت شکم به حالت قبل از بارداری، تخت و سفت شدن شکم و رژیم لاغری برای کوچک شدن شکم مادران آشنا شوید.

بازگشت کامل بدن شما و به ‌ویژه شکمتان به حالت قبل از بارداری زمان می‌برد. تصور کنید شکم شما یک بادکنک است که با رشد کودک به آرامی بزرگ می‌شود. زایمان این بادکنک را نمی‌ترکاند، بلکه فقط با یک نشتی کوچک باعث خالی شدن تدریجی آن می‌شود. لازم نیست نگران باشید، زیرا برجستگی شکم شما پس از زایمان طی چند مرحله از بین خواهد رفت که این مراحل می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

جمع شدن رحم و تغییرات هورمونی: از لحظۀ تولد کودک شما، تغییرات هورمونی باعث انقباض و جمع شدن رحم به اندازۀ قبل از بارداری می‌شود و شش تا هشت هفته طول می‌کشد تا رحم به اندازۀ طبیعی خود بازگردد.

از دست دادن مایعات اضافی: تمام سلول‌های بدن که در دوران بارداری متورم شده بودند، شروع به دفع مایعات اضافی می‌کنند که از طریق ادرار، ترشحات واژن و عرق کردن از بدن شما خارج می‌شود.

سوختن چربی‌های اضافی: چربی‌ای که برای تغذیۀ نوزاد به بدن شما افزوده شده است نیز شروع به سوختن می‌کند، به ‌ویژه اگر در حال شیردهی هستید و ورزش می‌کنید. اما دست‌کم چند هفته طول می‌کشد تا متوجه نتیجۀ این تغییرات شوید.

ترک‌های پوستی روی شکم نیز معمولاً شش تا ۱۲ ماه پس از زایمان کم‌رنگ‌تر می‌شود. رنگ آنها محو و از پوست اطراف روشن‌تر خواهد شد. رنگ این ترک‌ها با توجه به رنگ پوست شما متفاوت خواهد بود، اما بافت آن به همان شکل باقی خواهد ماند. خط تیره‌رنگ روی شکم نیز در طول یک سال به تدریج محو خواهد شد، اما این خط نیز مثل ترک‌های پوستی ممکن است به ‌طور کامل ناپدید نشود.

برای بسیاری از زنان ماه‌ها طول می‌کشد تا شکم آنها به حالت قبل بارداری برگردد. بهتر است واقع‌بین باشید، زیرا نه ماه طول کشید تا شکم شما یک کودک را درون خود جای داد، پس طبیعی است که حداقل به همین مقدار زمان هم برای بازگشت به حالت اول نیاز داشته باشد. سرعت و درجۀ این تغییر تا حد زیادی با اندازۀ طبیعی بدن شما، مقدار اضافه وزن شما در طول بارداری، میزان فعالیت شما و همین‌طور ژن‌هایتان در ارتباط است. زنانی که در طول بارداری کمتر از ۱۴ کیلوگرم وزن اضافه کرده‌اند، به طور منظم ورزش ‌کرده‌اند، شیردهی داشته‌اند و برای اولین بار باردار شده‌اند، احتمال بیشتری برای بازگشت سریع‌تر شکمشان به حالت قبل بارداری دارند. راهکارهای زیر می‌تواند در کوچک شدن شکمتان به شما کمک کند:

شیردهی: شیر دادن به نوزاد، به ‌ویژه در ماه‌های اول پس از زایمان به این هدف کمک می‌کند. زنان شیرده به دلیل تولید شیر، کالری اضافی بیشتری را می‌سوزانند، بنابراین معمولاً سریع‌تر از زنانی که به نوزاد خود شیر نمی‌دهند، وزن کم می‌کنند. شیردهی همچنین باعث ایجاد انقباضاتی می‌شود که به جمع شدن رحم کمک می‌کند، بنابراین شیردهی فعالیتی است که به کل بدن سود می‌رساند.

ورزش کردن: ورزش نیز به کوچک شدن شکم کمک می‌کند. فعالیت‌های فیزیکی، رفتن به کلاس یوگا و حتی قدم زدن در اطراف خانه، عضلات شکم را تقویت می‌کند و کالری‌ها را می‌سوزاند. یک برنامۀ ورزشی سنگین‌تر که شامل تمرینات هوازی و حرکاتی است که روی شکم تمرکز می‌کند نیز می‌تواند مفید باشد، اما قبل از شروع یک برنامۀ ورزشی، مطمئن شوید که بدن شما آماده است.

اگر شما در دوران بارداری وزن زیادی اضافه کردید، کم کردن مقداری از این اضافه وزن می‌تواند به کوچک شدن شکم کمک کند. یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، اما ابتدا فقط با ورزش کردن این کار را انجام دهید. چند ماه صبر کنید و بعد با اجازۀ پزشکتان، کالری مصرفی خود را کاهش دهید، به ‌ویژه در صورت شیردهی بهتر است به این نکته خیلی دقت کنید. زنان به ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری در روز برای حفظ وزن سالم نیاز دارند. برای کاهش ۵۰۰ گرم در هفته، باید روزانه مصرف ۵۰۰ کالری را از طریق کاهش مصرف مواد غذایی یا با افزایش سطح فعالیت بدنی کاهش دهید. با کاهش بیشتر از ۵۰۰ گرم وزن در هفته، ممکن است احساس خستگی کنید و تأثیر منفی در خلق‌وخو داشته باشد.

کاهش وزن سریع، در توانایی شما برای شیردهی نیز تأثیر می‌گذارد. رژیم غذایی شدید، بدنتان را در حالت گرسنگی قرار می‌دهد و استرس و خستگی باعث کاهش تولید شیر می‌شود. همچنین، هنگامی که رژیم غذایی شدید می‌گیرید، ممکن است به اندازۀ کافی غذاهای غنی از مواد مغذی را نخورید و کودک شما میزان کافی از چربی‌ها و ویتامین‌های مورد نیاز خود را از شیر مادر دریافت نمی‌کند. پس خیلی سریع، رژیم غذایی سخت و سنگینی نگیرید و به جای فکر کردن به کوچک کردن شکمتان، روی سلامت خود و کودکتان تمرکز کنید.

تمام مادران بعد از زایمان طبیعی یا جراحی سزارین، تا مدتی خونریزی واژینال خواهند داشت. این خونریزی راهی برای خارج شدن محتویات و بافت‌های اضافی درون…

بیشتر مادران بعد از زایمانشان نگران اضافه وزن خود هستند و گاهی همین موضوع باعث می‌شود تصمیم‌های اشتباهی بگیرند که برای خود و کودکشان مضر است. برای…

برای بسیاری از مادرانی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند، ورزش کردن نسبت به سایر کارها در اولویت نیست و ممکن است به نظرشان کودکان، همسر یا کارشان در…

تیم و هیئت علمی مادرشو تلاش می‌کند تا تمام مطالب کیفیت بالایی داشته باشد. اما حفظ این کیفیت بدون داشتن نظرات اصلاحی شما کاربر عزیز امکان‌پذیر نیست. بنابراین اگر ایرادی در مطلب بالا می‌بینید یا فکرمی‌کنید این مقاله مناسب نیست، نظرتان را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید.

مطالب این سایت جایگزین تشخیص، تجویز و درمان نیست. برای اطلاعات بیشتر به شرایط استفاده مراجعه فرمایید.

© کلیه حقوق مادی و معنوی متون، گرافیک، تصاویر و ویدیوها و محتویات سایت صرفاً متعلق به شرکت راهکارهای سلامتی پدیدار می باشد. بازنشر و استفاده از مطالب مادرشو تنها برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع (و لینک مستقیم به مطلب و بازنشر کامل و بدون جرح و تعدیل) بلامانع است. کليۀ حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به شرکت دانش‌بنیان راهکارهای سلامتی پدیدار است.

شاید در روزهای پایانی بارداری فکر می کردید که زایمان به معنای خداحافظی با شکم بزرگ و برجسته بارداری است اما اکنون که چند روز از زایمانتان گذشته می بینید که این شکم بزرگ هنوز به شما چسبیده و قصد رفتن ندارد! و به همین سبب درمورد مدت زمان جمع شدن شکم بعد از زایمان می پرسید تا بدانید که تا چه زمانی باید این شکم بزرگ و اویزان را تحمل کرد. در این مطلب مدت زمان جمع شدن شکم بعد از زایمان به صورت مرحله به مرحله توضیح داده شده است.

 نوزاد هنگام تولد دو کیلو هشت صد تا حدود سه کیلو و نیم وزن دارد. اما شما هنگام خروج از اتاق زایمان باید چند کیلو گرم کم کرده باشید؟ چه قدر طول می کشد تا به وزن پیش از بارداری خود برسید؟ این زمان برای هر مادری متفاوت است ولی با این وجود به عوامل گوناگونی بستگی دارد. مقدار اضافه وزن هنگام بارداری، تغذیه نوزاد با شیر مادر یا شیر خشک، رژیم غذایی و تمرینات ورزشی در دوران بارداری عواملی هستند که براساس آن مشخص می شود شما چه زمانی به وزن پیش از بارداری خود بر می گردید.

دکتر سارا کریگر، سخنگوی آکادمی رژیم غذایی و تغذیه می گوید: خانم ها به ‌طور میانگین پنج کیلو وچهارصد کیلوگرم بلافاصله پس از زایمان از دست می دهند. این کاهش وزن مربوط به وزن جنین، خونی که مادر از دست می دهد، مایعات و مایع آمنیوتیک است. در بیست وچهار ساعت اول پس از زایمان وزن بدن کاهش چشمگیری دارد. به عبارت دیگر بیشتر اضافه وزن مادر، وزن جنین است.

دکتر کریگر معتقد است، در هفته اول شما مایعات زیادی دفع می کنید به خصوص اگر شما “آی وی” (اپیدورال) کرده باشید پس شما هنوز در حال کم کردن وزن هستید. اما هنوز شاخص دقیقی وجود ندارد. او توصیه می‌کند به جای تمرکز روی شاخص وزن روی سایز لباس های خود تمرکز کنید. شیردهی نقش بسیار مهمی در کاهش وزن شما دارد.

چطور بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنیم

دکتر اشلی دومن پزشکیار کلینیکی بخش زنان و زایمان مرکز پزشکی لانگون “ان وای یو” معتقد است مادر توقع دارد پس از زایمان و شیر دهی به نوزاد، وزن بیشتری کم کند، زیرا شیردهی کالری بیشتری مصرف می‌کند. اما کریگر می گوید این طرز فکر درست نیست، زیرا برخی از خانمها کاهش وزن سریع تر و بیشتری نسبت به سایر مادران دارند و ممکن است آنها به نوزاد خود شیر دهند یا شیر ندهند. 

کریگر معتقد است، مادر نباید در دو هفته اول پس از زایمان انتظار کاهش وزن زیادی داشته باشد. این دو هفته  زمانی است که مادر شروع به شیردهی می‌کند و ترشح هورمون ها کاهش می یابد و باعث افسردگی مادر می شود به عبارت دیگر شما در دوره زمانی افسردگی پس از زایمان به سر می برید. دوره ای که اگر شاخص وزن شما مطلوب نباشد، می تواند باعث گریه و بی قراری شما شود. علاوه بر این وزن شما معمولاً چربی بدن را نشان نمی دهد پس ناامید نشوید همچنین توصیه می‌کند به جای اینکه بر اساس کیلو کاهش وزن خود را بسنجید از متر برای اندازه گیری دور کمر خود استفاده کنید.

به نظر می رسد، در ماه اول پس از زایمان همه چیز به خوبی پیش می‌رود. بر اساس گزارش کنگره زنان و زایمان آمریکا ( ای سی او جی ) معمولاً مادرانی که تازه زایمان کرده اند، حدود 4 کیلو گرم در ماه اول پس از زایمان از دست می دهند زیرا، بیشتر مادران در دوران بارداری حدود یازده کیلو سیصد گرم تا پانزده کیلو و هشتصد گرم اضافه وزن پیدا می کنند. ممکن است مادر در یک ماه اول پس از زایمان، به سایز قبل از بارداری خود برگردد.  

رحم به جای اصلی خود یعنی درون لگن بر می گردد، بنابراین شکم شما صاف تر و کوچک تر دیده می شود. این تغییر خوبی است زیرا شکم کوچک می شود. حتی ممکن است بتوانید بیکینی خود را دوباره بپوشید. 

مدت زمان جمع شدن شکم بعد از زایمان تقریبا به پایان خود نزدیک می شود و  بر اساس گزارش (ای سی جی او) اگر شما عادات غذایی سالمی که در دوران بارداری آغاز کرده اید و آن را حفظ کرده باشید، در چند ماه اول پس از زایمان به وزن ایده آل خود می رسید. انجام تمرینات ورزشی نیز به شما کمک می کند زودتر به تناسب اندام برسید. 

کریگر معتقد است مادر باید برخی حقایق را بپذیرد. “شما در طول نه ماه اضافه وزن پیدا کرده اید پس نه ماه طول می‌کشد تا اضافه وزن خود را از دست بدهید.” اما اگر در دوران بارداری اضافه وزن شما بیشتر از یازده کیلو و سیصدگرم تا پانزده کیلو وهشتصد گرم بوده پس باید زمان بیشتری را صرف از دست دادن وزن اضافی کنید، تا به وزن ایده آل خود برسید. بنابراین مدت زمان جمع شدن شکم بعد از زایمان تا حد زیادی به میزان وزن اضافه شده شما در طول بارداری بستگی دارد.

توجه به رژیم غذایی و داشتن رژیم غذایی درست که بیشتر حاوی (غلات کامل، پروتئین بدون چربی، آب فراوان، میوه و سبزیجات) ‌است به کاهش وزن شما و کوچک شدن شکم بعد زایمان بسیار کمک می‌کند. همچنین او معتقد است باید از رژیم غذایی بدون برنامه مشخص و گاه و بی گاه پرهیز کنید، زیرا نمی توانید مدت زمان طولانی کاهش وزن داشته باشید. حالت بدتر اینکه اگر شما به نوزاد خود شیر می دهید، در این رژیم غذایی بدن مواد مغذی را جذب نمی کند و بهبودی پس از زایمان به تاخیر می افتد. همچنین بدن شما از دریافت کالری و مواد مغذی لازم و حیاتی محروم می شود. خود روند شیردهی باتوجه به ترشح هورمون اکسی توسین به كوچك كردن شكم بعداز زايمان کمک شایانی خواهد کرد.

تا زمانی که شما رژیم غذایی درستی دارید و کالری کافی از گروه مواد مغذی دریافت می‌کنید، می توانید مطمئن باشید، ویتامین و مواد معدنی لازم برای بهبود و سلامت پوست را دریافت کرده و در عین حال کاهش وزن خواهید داشت و هر روز به تناسب اندام نزدیک تر می شوید. شما با این برنامه نه تنها سالم ترین مادر هستید بلکه یک الگو خوب برای زندگی سالم فرزندان خود هستید و با رعایت نکات ذکر شده زیبا و جذاب به نظر می رسید و نیازی نیست که درمورد مدت زمان جمع شدن شکم بعد از زایمان نگران باشید.

مطالعه بیشتر: 

مزایا و معایب بی حسی اپیدورال در زایمان

فواید شیردهی پستانی برای مادر و نوزاد

آیا افسردگی پس از زایمان قابل درمان است؟

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

دوره نقاهت بعد از زایمان

دوره نقاهت بعد از زایمان

دوره نقاهت بعد از زایمان

دوره نقاهت بعد از زایمان

دوره نقاهت بعد از زایمان

دوره نقاهت بعد از زایمان

دوره نقاهت بعد از زایمان

این بخش در حال طراحی می باشد

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

کوچک کردن شکم بعد از زایمان یکی از معضلات تمام خانم هایی است که به تازگی مادر شده اند. با رعایت رژیم غذایی و ورزشی زیر به آسانی می توانید شکم تان را بعد از زایمان کوچک کنید

یک کارشناس تغذیه گفت : پرخوری و نداشتن رژیم غذایی مناسب از عوامل مهم در چاقی مادران پس از زایمان است که می‌توان با رعایت برخی توصیه‌ها، اضافه وزن ناشی از بارداری را به شیوه‌ای سالم کاهش داد.پریسا قنبری اظهار کرد: یکی از توصیه‌های مهم در کاهش اضافه وزن ناشی از بارداری، رژیم نگرفتن است. شاید عجیب به نظر برسد اما رژیم گرفتن، احتمال دارد مانع دستیابی مادر به هدف خود و کاهش وزن پس از بارداری شود. وی افزود: احساس محرومیت از غذاهای مطلوب در حالی که به دلیل نقش جدیدتان به عنوان مادر استرس دارید، ممکن است در نهایت به اضافه وزن بیشتر شما بیانجامد. در حالی که اگر شیوه تغذیه بر مبنای خوردن غذاهای سالم و تنها هنگام گرسنگی باشد، به احتمال زیاد موجب کاهش وزن به طور طبیعی خواهد شد.

بیشتر بدانید : روشهای کوچک کردن شکم در خانه

این کارشناس تغذیه ادامه داد: مادر پس از زایمان باید به جای رژیم، سعی کند انواع غذاها را به اندازه متعادل، مصرف و میان‌ و عده‌های سالم و متنوعی را انتخاب کند تا انرژی‌اش در سراسر روز حفظ شود.قنبری عنوان کرد: برش‌های سیب و هویج یا بیسکویت گندم کامل از جمله غذاهای سالمی هستند که مادر می‌تواند بخورد. نباید میزان کالری دریافتی روزانه مادر کمتر از 1800 کالری باشد به خصوص اگر نوزادش را با شیر خود تغذیه می‌کند.وی با اشاره به لزوم خوردن غذاهای مقوی توسط مادران پس از زایمان گفت: باید غذاهایی انتخاب شود که در عین داشتن میزان چربی و کالری کم، غنی از مواد مغذی باشند. ماهی، یکی از مواد غذایی به اصطلاح “ابرغذا” است زیرا سرشار از DHA، یک اسید چرب ضروری امگا 3 است که برای رشد سالم مغز و دستگاه عصبی لازم است.این کارشناس تغذیه افزود: بهترین منبع DHA، ماهی‌های آب سرد مانند ماهی آزاد، ساردین و تن هستند. شیر و ماست نیز از بهترین مواد غذایی محسوب می‌شوند زیرا حاوی مقدار زیادی کلسیم‌اند که مادران برای مستحکم شدن استخوان‌ها به آن نیاز دارند. البته پروتئین هم نباید فراموش شود. گوشت قرمز بدون چربی، مرغ و حبوبات حاوی چربی کم و پروتئین و فیبربالا هستند. این مواد مغذی برای مادران مفیدند و موجب می‌شوند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنند.قنبری ادامه داد: درباره ارتباط کاهش وزن با شیر دادن به نوزاد هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است. برخی بررسی‌ها نشان می‌دهند شیر دادن به کودک به بازگشت سریع‌تر مادر به وزن قبل از بارداری کمک می‌کند در حالی که در بررسی‌های دیگر تفاوتی از این لحاظ میان زنانی که شیر خود یا شیر خشک به نوازدشان می‌دهند، مشاهده نشده است.وی گفت: البته هیچ شکی نیست که شیر مادر برای کودک مفید است، دستگاه ایمنی بدن او را تقویت می کند و منافع بهداشتی دیگری نیز برای وی دارد.این کارشناس تغذیه اظهار کرد: نوشیدن میزان زیادی آب در روز مانع کم‌آبی بدن می‌شود. نوشیدن آب، همچنین موجب می‌شود احساس پری کنید و بیش از حد غذا نخورید. برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند نوشیدن آب ممکن است سرعت سوخت و ساز را هم در بدن افزایش دهد. در مورد این‌که آیا براساس توصیه رایج، نوشیدن 8 لیوان آب برای افراد به ویژه مادران پس از زایمان ضروری است یا نه، هنوز با قطعیت چیزی نمی‌توان گفت و بهتر است به رنگ ادرار و تعداد دفعات آن توجه کرد، اگر مصرف مایعات به اندازه کافی باشد، رنگ ادرار باید روشن باشد و فرد هر 3 تا 4 ساعت یک بار دستشویی برود.قنبری با اشاره به دیگر توصیه‌های لازم برای مادران در جلوگیری از اضافه وزن پس از زایمان گفت: در این زمینه رژیم غذایی مهم است اما تنها بخشی از برنامه کاهش وزن محسوب می‌شود. انجام تمرینات هوازی و قدرتی برای سوزاندن کالری‌ها و حفظ استحکام استخوان‌ها و عضلات لازم است. ورزش نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند بلکه موجب تقویت روحیه، کاهش استرس و مرتب شدن خواب هم خواهد شد.وی افزود: حتما لازم نیست برای این کار به باشگاه بروید، انجام پیاده‌روی سریع برای بالا بردن سرعت ضربان قلب و به کار انداختن عضلات کافی است.این کارشناس تغذیه گفت: یک زن پس از زایمان، در یک هفته حداقل به 50 دقیقه ورزش نیاز دارد. البته ممکن است با توجه به این‌که باید به نوزاد خود هم برسد، انجام 30 دقیقه ورزش مداوم در روز هم برای وی مقدور نباشد، در این صورت می‌تواند این مدت را به بخش‌های 10 دقیقه‌ای تقسیم کند و بعد به تدریج مدت زمان هر بار ورزش ر ا به 20 یا 30 دقیقه برساند. البته باید توجه داشت انجام کارهای کودک هم نوعی فعالیت جسمی است اما باید تمرین‌های قدرتی هم انجام شود و از وزنه‌های سبک برای انجام ورزش‌های مقاومتی استفاده کنند.وی بیان کرد: ممکن است هشت ساعت خواب مداوم شبانه با وجود گریه‌های نوزاد و شیر دادن به او در طول شب برای مادر مقدور نباشد اما محرومیت از خواب، کاهش اضافه وزن ناشی از بارداری را ناممکن می‌کند.قنبری گفت: یک بررسی درباره تازه‌مادران نشان داده است خانم‌هایی که تنها 5 ساعت در شب می‌خوابند نسبت به زنانی که 7 ساعت در شب می‌خوابیدند با احتمال بیشتری اضافه وزن ناشی از بارداری را حفظ می‌کنند.این کارشناس تغذیه عنوان کرد: هنگام خستگی، بدن هورمون‌هایی آزاد می‌کند که می‌توانند موجب افزایش وزن شوند. توصیه می‌شود تازه‌مادران در شب، خواب خود را با خوب نوزادشان تنظیم کنند و تا جایی که می‌توانند، هنگام روز چرت بزنند و زود به رختخواب بروند، حداقل تا زمانی که نوزادشان به سنی برسد که تمام شب را بخوابد.وی با اشاره به اهمیت ورزش و رژیم غذایی مناسب برای مادران شیرده گفت: خانم‌هایی که از مشکل اضافه وزن خود رنج می‌برند می‌توانند در دوران شیردهی نیز برای کاهش وزن برنامه‌ریزی کنند. البته شیردهی به کاهش وزن خانم‌ها و رسیدن به تناسب اندام آنها کمک می‌کند. معمولا خانم‌ها پس از 6 ماه شیردهی البته اگر تغذیه مناسبی هم داشته باشند و پرخوری نکنند، می‌توانند به وزن خود در زمان قبل از بارداری برسند.قنبری اظهار کرد: زنانی که دوران شیردهی خود را سپری می‌کنند و می‌خواهند نه در دوران شیردهی آنان خللی وارد شود و نه دچار اضافه وزن شوند و هم چنین تناسب اندام خود را از دست ندهند؛ این دسته از خانم‌ها نباید رژیم غذایی سخت و غیراصولی بگیرند.تنها کاری که زنان شیرده برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب باید انجام دهند تا نه در شیردهی آنها اختلال ایجاد شود و نه وزن و تناسب اندام شان به هم بخورد این است که از رژیم غذایی کم‌چرب استفاده کنند و از مصرف تنقلات پرکالری و فاقد ارزش غذایی مانند چیپس، نوشابه، شیرینی، گوشت و لبنیات پرچرب پرهیز کنند و سعی کنند در برنامه غذایی روزانه خود، میوه و سبزیجات فراوان، غلات سبوس‌دار ، گوشت و لبنیات کم‌چرب بگنجانند.وی عنوان کرد: با توجه به نتایج مطالعات انجام شده، خانم‌های چاق می‌توانند در دوران شیردهی خود با کاهش مصرف شیرینی، شکلات و غذاهای حاضری به کاهش ورزنشان کمک کنند.این کارشناس تغذیه ادامه داد: در عین حال 45 دقیقه پیاده‌روی 4 روز در هفته گام موثری برای رهایی از اضافه وزن خانم‌ها در دوران شیردهی است. برای این که ماهیچه‌های شل شده و کشیده شکم نیز محکم و سفت شوند باید برخی ورزش‌های خاص و تکرار شونده انجام شود.

چطور بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنیم

قنبری افزود: ابتدا می‌توانید از 10 حرکت در هر نوبت شروع کنید و سپس تعداد حرکات را به 3 نوبت 20 تایی برسانند. حرکت‌های مختلفی می‌توانند برای رسیدن به این هدف صورت گیرند. به طور مثال می‌توانید آرنج دست چپ را بلند کرده بکشید و به زانوی پای راست مقابل برسانید و سپس این کار را با دست راست انجام دهید. این عمل به خصوص در تقویت نواحی جانبی شکم بسیار کمک‌کننده است.وی ادامه داد: ورزش‌هایی مانند شنا، حرکات موزون، کوه‌پیمایی و دویدن آرام می‌تواند علاوه بر تاثیر در کاهش وزن، به ایجاد روحیه شاداب و سلامت روان مادران در دوران شیردهی کمک کند.این کارشناس تغذیه گفت: تحقیقات نشان داده است زنانی که در 6 ماه پس از زایمان نتوانند بر اضافه وزن خود غلبه کنند، تقریبا در 10 تا 15 سال بعد هم اضافه وزن آنها را همراهی می‌کند؛ بنابراین بهتر است فرصت هفته های اول پس از زایمان را از دست نداده و با تصحیح رژیم غذایی، ورزش کردن و از هم مهم‌تر شیر دهی صحیح از اضافه وزن خلاص شوند.وی اظهار کرد: به منظور التیام زخم‌ها به خصوص در مادران سزارین شده، مادر باید از یک رژیم متعادل غذایی و مناسب پیروی کند. مصرف کافی مواد مغذی مانند پروتئین، برخی مواد معدنی مانند روی و ویتامین‌های ث و آ برای ترمیم ضروری است.این کارشناس تغذیه گفت: اگر خانمی دچار شلی و افتادگی شکم پس از زایمان شده و ورزش و رژیم غذایی مفید واقع نشده و تصمیم به جراحی گرفته باید بداند که جراحی تا یک سال پس از زایمان ممنوع است. انجام عمل جراحی پلاستیک در مدت کوتاه پس از زایمان، امکان‌پذیر نیست و با خطرات مختلفی همراه خواهد بود. پس از زایمان حداقل باید یک سال صبر کنید که وزنتان ثابت شود و دوران شیردهی را نیز سپری کرده باشید.وی با اشاره به بستن شکم پس از زایمان گفت: بستن شکم پس از زایمان به جمع شدن سریع‌تر آن کمک می‌کند. از قدیم هم در فرهنگ ما مرسوم بوده که پس از زایمان، شکم را با یک پارچه محکم می‌بستند اما در سال‌های اخیر گن‌هایی به بازار آمده که مخصوص همین کار بوده و خانم‌ها می‌توانند آنها را پس از زایمان بپوشند. نکته اصلی استفاده صحیح از این گن‌ها است که باید مدنظر قرار گیرد.

بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم در عرض یک هفته!!

بیشتر بدانید : کوچک کردن‬ سریع ‫‏شکم تا نوروز، با چند روش

بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم و پهلو با 4 راهکار موثر!!

بیشتر بدانید : 3 غذای عالی برای کوچک کردن شکم

بیشتر بدانید : کوچک کردن شکم با 8 راه ساده!!

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : isna.ir

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

چطور بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنیم
چطور بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *