چطور بفهمم شوهرم حشیش مصرف میکنه

 
helpkade
چطور بفهمم شوهرم حشیش مصرف میکنه
چطور بفهمم شوهرم حشیش مصرف میکنه

مطالعات نشان داده است بیش از 50 درصد کراکی ها ابتدا حشیش مصرف می کردند ؛ برخی افراد بدبین ، پرخاشگر ، کسانی که توان مقابله با واقعیت را ندارند و … معمولا مصرف کنندگان حشیش هستند.

حشیش چیست؟

 حشیش صمغ چسبناک از بوته کانابیس است که معمولا به صورت تکه های جامد مکعبی شکل فروخته می شود و در رنگهای مختلف از قهوه ای کم رنگ تا سیاه دیده شده، در ساختمان ترکیبی اش به صورت انواع مختلف از خشک و سخت گرفته تا نرم و شکننده دیده می شود. معمولا آن را خرد و ریز کرده و در پیپ و یا سیگارهایی که با دست درست می کنند، می پیچند و با ماری جوانا یا توتون مصرف می کنند، حشیش به صورت خشت پخته می شود. نامهای خیابانی آن (Pot, Smoke, grass, Hash) می باشد، از نظر طبقه بندی فارماکولوژی، تضعیف کننده یا محرک سیستم اعصاب مرکزی است.

آثار مصرف حشیش:

· تغییر در درک رنگ و صدا

چطور بفهمم شوهرم حشیش مصرف میکنه

· افزایش اشتها

· تند شدن ضربان قلب

· قرمزی چشمها

· اختلال حافظه، گیجی و بی توجهی به اطراف

· به هم خوردن تعادل حرکتی

· علایم روانی شدید مثل شنیدن صداهای غیر واقعی، صحبتهای نامربوط، رفتارهای غیر عادی، اضطراب و افسردگی

اثرات کوتاه مدت:

باید دانست که اثرات حشیش با توجه به مقدار و نوع استفاده (کشیدن یا خوردن) متفاوت است. وضعیت جسمی و سلامت فرد از جمله وزن، اندازه، خلق و خوی فرد، درجه تحمل و … فرق می کند.

اثرات کشیدن حشیش در عرض چند دقیقه پس از مصرف ظاهر می شود و 2 تا 4 ساعت باقی می ماند. در صورت خوردن هضم آن به طور بطی و کند صورت می گیرد. لذا اثر آن به تدریج و طولانی تر می گردد، معمولا فرد پس از مصرف حشیش احساس آرامش و راحتی می کند، قوه درک و احساس او افزایش می یابد، رنگها به نظرش شفاف تر و روشن تر می آیند، صدها به نظر از فاصله دورتر به گوش می رسد.

به هر حال در ادراکات حسی به خصوص بینایی و شنوایی تحریف به وجود می آید، اشتها افزایش می یابد، مخصوصا در مورد غذاهای شیرین.

عوارض مصرف طولانی حشیش:

 بیماری های تنفسی مزمن و سرطان ریه

· نازایی در زن و عقیمی در مرد

· از بین رفتن سلولهای مغزی (پوک شدن مغز)

· تشنج

· اختلال روانی شدید و پایدار

· کم شدن علاقه و انگیزه برای زندگی، شغل و روابط اجتماعی و خانوادگی

 آیا حشیش اعتیاد آور است؟

برخلاف عقیدة رایج بین مردم که فکر می‌کنند حشیش باعث اعتیاد نمی شود، “حشیش اعتیادآور است”.

 کسی که مدتی حشیش مصرف کند، به راحتی قادر به ترک مصرف آن نخواهد بود و در صورت مصرف نکردن دچار علایمی مثل اضطراب، بی قراری، بی خوابی، درد عضلانی، اسهال،‌ تهوع و استفراغ می‌شود.

از همه مهمتر اینکه ترک حشیش به علت فشار روانی شدید و احساس اشتیاق فراوان برای مصرف بسیار مشکل است و مصرف‌کنندگان باید بدانند که در صورت یکی دوبار مصرف کردن حشیش ممکن است به آن معتاد شوند.

مصرف پزشکی:

حشیش به عنوان مسکن و ماده رفع بی خوابی که ایجاد آرامش می کند و THC و دیگر مشتقات برای درمان برخی از بیماریها از جمله آسم و صرع می تواند مورد استفاده قرار گیرد، ولی در حال حاضر فقط در درمان حالت تهوع و استفراغ ناشی از شیمی تراپی در درمان سرطان، استفاده می شود.

مطالعات و تحقیقات نشان می دهد که رشد طبیعی بک نوزاد به وسیله مصرف مرتب حشیش یا ماری جوانا به وسیله مادر، در دوران بارداری می تواند به طور جدی آسیب ببیند.

آزمایشات بر روی حیوانات نشان داد که نوزادان حیوانات آزمایشگاهی که در دوران بارداری تحت مصرف این ماده قرار گرفته بودند، دارای برخی از ناهنجاریها و رفتار غیر عادی بودند، در اثر مصرف مداوم وابستگی روانی و تحمل ایجاد می شود، نشانه های ترک شامل اضطراب، عصبانیت، از دست دادن اشتها و بی خواب و بد خوابی است.

روغن حشیش:

روغــــن غلیظ سبزه تیره یا قهوه ای مایـــــل به قرمز است که از تصفیه حشیش با یک ماده محلل ارگانیک بدست می آید و معمولا آن را به توتون داخــــل سیگار مالیده و به صورت دود کردنی مصرف می شود.

تی. اچ. سی. (T. H. C.)

یک ترکیب حلال در حشیش است و به طور خالص، یک ترکیب شیمیایی است. THC به ندرت در خیابان قابل دسترسی و خرید و فروش است و آنچه که به نام THC فروخته می شود، معمولا پی. سی. پی یا ال. اس. دی است.

THC مخفف (Tetra Hydro Cannabinol) یکی از عناصر فعال شاهدانه است. THC یک ماده قوی توهم زاست، و اثرات شیمیایی آن شباهتهایی به L. S. D. دارد که عبارتند از تغییرات در رفتار، اختلال در حس زمان و حواس بینایی و شنوایی، از خود بی خود شدن. با این همه شواهدی وجود دارد که نشان می دهد احتمالا این دو دارو از طریق مکانیسم های بیوشیمیایی مختلفی عمل می کنند و اثرات آنها روی عملکرد مغز متفاوت است.

چطور افرادی را که حشیش مصرف می کنند، بشناسیم 

1- مصرف حشیش با اختلال روانی رابطه تنگاتنگ دارد و این رابطه در کسانی که وابستگان آنها دچار اختلال روانی هستند بسیار بیش تر است .

2- رفتارهای پرخاشگرانه از علایم ظاهری مصرف کنندگان حشیش است .

3- والدین گرامی آیا می دانید نوجوانان بین 15 تا 20 سال بیش ترین قربانیان حشیش هستند .

4- آیا می دانید بدلیل بدبینی های ناشی از مصرف حشیش فرد ممکن است تا آخر عمر مجرد باقی بماند ؟چطور بفهمم شوهرم حشیش مصرف میکنه

5- هوشیار باشید مصرف حشیش همیشه برای اولین بار در یک جمع دوستانه یا برای سرگرمی استفاده می شود ؟

6- در بین علل گرایش به مواد اعتیاد آور ، همنشین بد از بالاترین درصد برخوردار است ، پس در انتخاب همنشین فرزندان خود دقت کنید .

7- هرچه قدر اعتماد به نفس ما بیش تر باشد مقاومت در برابر پیشنهاد مصرف حشیش بیش تر خواهد بود .

8- پدر و مادر گرامی در ابتدای اعتیاد به حشیش ، فرد وابستگی جسمی را تجربه نمی کند .

9- وابستگی روانی باعث می شود که فرد به راحتی نتواند از ادامه مصرف صرف نظر کند .

10- بیش از 50 درصد کسانی که در حال حاضر کراک مصرف می کنند ، حشیش را در ابتدای راه تجربه کرده بودند .

11- معمولا کسانی که توان مقابله با واقعیت را ندارند به سمت حشیش می روند .

12- حشیش یک ماده توهم زا است و باعث می شود فرد به سمت جاده نیستی سرازیر گردد .

13- خنده های مکرر و دیوانه وار که البته بدون دلیل می باشد از علل مصرف حشیش است .

14- معاشرت با دوستان ناباب شرایط را برای گرایش به مصرف حشیش فراهم می کند .

15- والدین گرامی فرزندان خود را از مصرف و عواقب حشیش آگاه آسازید .

16- پدر و مادر گرامی باور غلطی که باعث شده افراد به سمت حشیش گرایش پیدا کنند این است که حشیش اعتیاد ندارد .

17- بیاییم با پیدا کردن نقاط ضعف فرزندانمان از گرایش آنها به سمت حشیش جلوگیری کنیم .

18- کسانی که حشیش مصرف می کنند معمولا خود را بالاتر از دیگران می دانند این چیزی نیست جز هذیان بزرگ منشی که از عوارض مصرف حشیش است .

 

4 اشتباه رایج درباره حشیش‌

1- می‌گویند حشیش که اعتیاد نمی‌آورد!

آنهایی که حشیش می‌کشند.اغلب می‌گویند: «حشیش اعتیاد نمی‌آورد»، «من اصلا به حشیش معتاد نیستم» یا «همان‌قدر به حشیش اعتیاد دارم که به چای یا قهوه و نه بیشتر!»

 اما نکته در اینجاست که وابستگی به حشیش اصلا وابستگی جسمی نیست، بلکه یک اعتیاد روحی و رفتاری شدید است و این یکی از مصیبت‌های بزرگ حشیش است که اغلب معتادانش هم خیال می‌کنند به آن معتاد نشده‌اند.

2- برخی معتادان تصور می‌کنند ترک اعتیاد به حشیش خیلی طول می‌کشد.

این‌طور نیست. اگر شما به مصرف روزانه حشیش اعتیاد پیدا کرده باشید و به طور ناگهانی آن را کنار بگذارید، برخی از این علائم در شما بروز پیدا خواهد کرد: بی‌خوابی، تهوع، اختلالات خواب، تعریق، خواب‌های پریشان و… اما تمام این علائم را اگر فقط بین 2 تا 4 روز تحمل کنید، می‌توانید برای همیشه با حشیش خداحافظی کنید.

3- بعضی‌ها خیال می‌کنند حشیش همان‌قدر خطرناک است که سیگار (و نه بیشتر!)

اگر از پزشکان بپرسید از بین حشیش و سیگار کدام یک بدتر است، می‌گویند هر دو. اما واقعیت این است که معمولا حشیشی‌ها دود را عمیق‌تر فرو می‌برند و آن را برای مدت بیشتری در ریه‌هایشان نگه ‌می‌دارند و آن دسته از سیگاری‌هایی که علاوه بر سیگار، حشیش هم می‌کشند؛ بسیار بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به سرطان ریه قرار می‌گیرند.

البته خوشبختانه میزان ابتلا به سرطان‌های دستگاه تنفسی در آنهایی که تا قبل از 30 سالگی از حشیش (و سیگار) دست کشیده‌اند، به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.

اما تفاوت‌های سیگار و حشیش به همین جا ختم نمی‌شود. حشیش به شدت توهم‌آور است و بر توانایی‌های مغزی هم تاثیرات واضح و نامطلوبی دارد، حافظه کوتاه‌مدت را مختل می‌کند و توان مغز را در فراگیری علوم و اطلاعات جدید کاهش می‌دهد.

و به عنوان نکته آخر هم بد نیست بدانید که درصد بسیار بالایی از حشیشی‌ها معمولا کارشان به هروئین کشیده می‌شود.

4- می‌گویند تحقیقات نشان داده که حشیش، مردان و زنان را عقیم می‌کند.

بیش از 40 سال است که برخی محققان از رابطه بین مصرف حشیش و عقیمی صحبت می‌کنند اما تا به امروز هیچ توجیه علمی برای این فرضیه ارائه نشده است.

 البته آزمایشات نشان می‌دهد که ماده «تی‌اچ‌سی» موجود در حشیش می‌تواند منجر به افت هورمون «ال‌اچ» شود و این هورمون، همان عاملی است که باعث تخمک‌گذاری در زنان می‌شود و در ساخت اسپرم مردان نیز تاثیر دارد. به‌علاوه حشیش حداقل در حدفاصل 4 تا 5 ساعت پس از مصرف، توانایی‌های جنسی فرد مصرف‌کننده را بشدت کاهش می‌دهد.

منبع: سایت پلیس به نقل از جوان آنلاین

/56

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت آمریکا به بهانه اینکه هر صنعتی که در بخش نظامی کاربرد داشته باشد تحریم می کنند صنعت فولاد ایران را تحریم کرده اما آمریکا با تحریم مدیرعامل فولاد مبارکه به دنبال فلج کردن پیشرفت صنعتی ایران است.

آیا نشانه های اعتیاد به حشیش را می دانید؟ آیا از عوارض اعتیاد به حشیش آگاهی دارید؟ یکی از مواد توهم زا که امروزه مصرف آن رواج دارد حشیش است. طبق آمار سازمان مواد مخدر آمریکا 140 میلیون نفر در جهان اعتیاد به حشیش دارند؛ بیشترین مصرف حشیش در بین جوانان و نوجوانان در سنین 18 تا 30 سال است. بر اساس آمار منتشر شده توسط سازمان های داخلی در ایران نیز حدود 325 هزار معتاد در کشور وجود دارد که 6 درصد از این افراد، معتاد به حشیش هستند. از اسامی دیگر حشیش می توان به گراس، بنگ، تنب هندی و… اشاره کرد. در این مقاله به شرح نشانه های اعتیاد به حشیش و عوارض اعتیاد به آن می پردازیم. برای دریافت مشاوره آنلاین می توانید در کانال تلگرام مشاوره ترک اعتیاد حامی هنر زندگی عضو شوید.

حشیش از گیاه شاهدانه (کانابیس) گرفته می‌شود. از خشک کردن سرشاخه ها و برگ‌های این گیاه، ماریجوانا (همان ماده مخدر گل) و از صمغ آن حشیش به دست می‌آید. ماده مؤثر کانابیس تتراهیدروکانابیول یا THC است. این ماده به دلیل تأثیرات روان‌گردانی که دارد شاخص اصلی در تعیین شدت تأثیرگذاری حشیش و ماریجوانا محسوب می‌شود. THC موجود در حشیش 7 تا 10 برابر، بیشتر از ماریجوانا است. قوی‌ترین نوع حشیش روغن حشیش است که درصد THC در آن تا 60 درصد نیز می‌رسد.

 

چطور بفهمم شوهرم حشیش مصرف میکنه

راه‌های گوناگونی برای مصرف حشیش وجود دارد. اغلب مصرف حشیش به صورت تدخینی یا همان دود کردن صورت می‌گیرد. در این روش که به سیگاری معروف است، حشیش را با توتون سیگار با هم مخلوط می‌کنند و آن را مجدداً در داخل کاغذ سیگار رول کرده و به مانندسیگار مصرف می‌کنند. روش دیگر مصرف حشیش به صورت خوردنی است. در این روش حشیش را در غذا، شیرینی (اغلب در داخل خمیر کیک) یا نوشابه ریخته و آن را می‌خورند.

 

اثر گذاری حشیش در بدن در 2 مرحله اتفاق می‌افتد. با مصرف یک سیگاری حشیش حدود 4 تا 10 میلی گرم THC وارد بدن فرد می‌شود. پس از 30 دقیقه، نشئگی ناشی از مصرف حشیش به اوج می‌رسد و پس از آن تا حدود 4 ساعت آثار مصرف حشیش در فرد پایدار می‌ماند. برای تشخیص مصرف حشیش می‌توانید از تست اعتیاد به حشیش استفاده کنید.

در همان دقایق آغازین بعد از مصرف آثار نشئگی در فرد دیده می‌شود. با مصرف حشیش علائمی در فرد نمایان می‌شود که در ادامه به شرح چند مورد از علائم و نشانه‌های اعتیاد به حشیش می‌پردازیم:

– قرمزی چشم‌های فرد مصرف‌کننده به دلیل تأثیر این ماده بر عروق خونی ملتحمه چشم

– خیره شدن بی‌دلیل به یک نقطه یا یک شئ

– خنده‌های بی‌دلیل و بی‌مورد 

– احساس آرامش و سرخوشی

– افزایش ضربان قلب

– افزایش احساس اضطراب 

– احساس خفیف بدبینی و پارانویید

– افزایش اشتها 

– گرم گرفتن با دیگران و معاشرتی‌تر شدن به‌صورت غیر معمول

– خشکی دهان

– احساس کند شدن گذر زمان در هنگام مصرف حشیش

توجه داشته باشید که تنها با مشاهده موارد فوق نمی‌توان به اعتیاد فرد به صورت قطعی پی برد. برای تشخیص اعتیاد باید با یک فرد متخصص مشورت کنید. مشاوران مرکز هنر زندگی آماده پاسخگویی به سؤالات شما در مورد تشخیص و نشانه‌ها اعتیاد به حشیش و راهکارهای مناسب برای ترک اعتیاد به مصرف حشیش هستند.

علائم و عوارض بلند مدت مصرف حشیش به این بستگی دارد که فرد حشیش را هر چند وقت یک بار و به چه میزانی مصرف کند. هم‌چنین نحوه مصرف نیز می‌تواند در نوع علائمی که در بلند مدت بروز می‌کنند اثرگذار باشد. داشتن مصرف سنگین حشیش به صورت روزانه در دراز مدت منجر به علائم زیر می‌شود: 

– ایجاد تحمل در بدن نسبت به تأثیرات حشیش؛ یعنی فرد دیگر با مصرف دوز قبلی به همان تأثیرات قبلی دست نمی‌یابد و مجبور به افزایش دوز می‌شود. 

– بروز وابستگی جسمانی و روانی شدید

– کاهش عملکردهای شناختی نظیر ایجاد مشکلاتی در تفکر و حافظه

– گلو درد

–  بروز آسم

– بروز برونشیت

 

در صورت مصرف حشیش فقط برای 6 هفته، آثار سوء ناشی از آن تا 2 سال ممکن است گریبان گیر شما شود. در پی مصرف این ماده عملکرد شناختی و ادراکی دچار اختلال می‌شود و به این ترتیب پس از مصرف، شما به مدت 2 تا 3 روز به حالت کندی فکر دچار می شوید و قوه ادراکی کمتری خواهید داشت.

ممکن است بعد از مصرف حشیش احساس سرزندگی و توانایی بالایی داشته باشید و این طور فکر کنید که به کمک آن می‌توانید عملکرد خود را بهبود ببخشید اما دوام این احساسات و افکار تنها چند ساعت طول می‌کشد و پس‌ از آن توانایی‌تان حتی از حد نرمال خود نیز کمتر خواهد شد. بسیارند کسانی که حشیش را برای افزایش بازدهی عملکردشان در انجام کارها مصرف می‌کنند ولی با گذشت زمان حتی بازگشت به حالت نرمال سابق نیز برای آن‌ها دشوار می‌شود و به همین خاطر دائماً دوز مصرف خود را به اجبار افزایش می‌دهند. این کار تنها آن‌ها را در چرخه‌ای معیوب و مخرب گرفتار می‌کند. برای اینکه گرفتار این چرخه نشوید یا از شر آن خالص شوید هرچه زودتر از یک روانشناس متخصص در حوزه اعتیاد برای ترک و درمان مشاوره بگیرید. 

 

مصرف حشیش عوارض و پیامدهای زیادی دارد. عوارض حشیش را می توان به 2 دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کرد‌، که در ادامه به شرح عوارض اعتیاد به حشیش می پردازیم:

از عوارض اعتیاد به حشیش در کوتاه مدت می‌توان به اختلالات فکری و تمرکز اشاره داشت. همچنین توانایی درک اتفاقات به صورت قابل ملاحظه‌ای در افراد کاهش می‌یابد به گونه‌ای که حتی درک بعضی از اتفاقات ساده روزمره برای آن‌ها مشکل می‌شود. مهم‌ترین عوارض مصرف حشیش در کوتاه مدت عبارت‌اند از:

– به وجود آمدن اختلالات جنسی

– اختلال در خواب

– اختلال در حواس بینایی، شنوایی و لامسه

مصرف حشیش در مدت طولانی می تواند به عوارض جبران ناپذیری بیانجامد. از جمله مهم  ترین این عوارض می توان به موارد زیر اشاره داشت.

– بروز انواع توهمات نظیر توهمات بینایی و سایر علائم سایکوز. در پی این علائم ممکن است که فرد به اختلال روان پریشی مزمنی نظیر اسکیزوفرنی مبتلا شود. چطور بفهمم شوهرم حشیش مصرف میکنه

– آسیب ژنتیکی و مادرزادی به فرزندان وی

– مصرف حشیش در بلند مدت سبب تشنج در فرد می‌شود

– ایمنی بدن فرد مصرف کننده دچار اختلال می‌شود

– تغییر در هورمون‌های جنسی (در زنان به صورت بی‌نظمی در قاعدگی مشهود است)

– ابتلا به سرطان ریه ناشی از دود هیدرو کربن در هنگام استعمال

– بی‌حوصلگی و خستگی مفرط و ناامیدی در انجام کارهای روزانه

– افرادی که ماده مخدر حشیش را مصرف می‌کنند امکان گرایش آن‌ها به مواد مخدر دیگر نیز بالا می‌رود

 

برای ترک حشیش علاوه بر روش‌های درمانی سنتی نظیر ترک ناگهانی، می‌توان از روش‌های آسان‌تر و نوین‌تری مثل روان درمانی استفاده کرد. اعتیاد یک بیماری ذهنی است تا جسمی، به همین خاطر روان درمانی به کمک روش‌هایی نظیر درمان شناختی-رفتاری با پرداختن به افکار و آسیب‌های ذهنی ناشی از اعتیاد در ترک و درمان این مشکل بسیار مؤثر است. برای آگاهی بیشتر و دقیق‌تر در مورد روش‌های ترک می‌توانید مقاله ترک حشیش را مطالعه نمایید یا با مشاوران مرکز حامی هنر زندگی تماس بگیرید تا از خدمات مشاوره ترک اعتیاد حضوری و مشاوره تلفنی این مرکز بهره مند شوید.

 

برای مشاوره تشخیص و ترک اعتیاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی با موبایل با شماره 02122018502 و از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

کیا شوهرشون بنگ یا همون حشیش میکشن؟ 

ولش کردید به حال خودش؟ 

جدا شدین؟ 

چطور بفهمم شوهرم حشیش مصرف میکنه

یا سعی کردید خوبش کنید؟ 

اقایون اگر کسی هست تو تاپیک بیاد بگه همچین مواقعی چه انتظاری از همسرتون دارید؟ 

دوست دارید کنارتون باشه یا ولتون کنه بره که شما راحت تر به کارتون برسید؟ 

من شوهرم خوبه اما حشیش مصرف میکنه منم واقعا نمیدونم چیکار کنم میخوام عزیزانی که تجربه دارید یکم راهنماییم کنید لطفا

به ظاهر که خودش دلش میخواد خوب بشه اما تلاشی هم نمیکنه برای بهتر شدن 

جداشو

مگه به همین سادگیه

راه حلی ندارید

والا این ی قلم جنسو امتحان نکردم

ک بگم چ انتظاراتی از اطرافیان دارم:I

با خیال راحت سیسمونی کودک خودتون رو  از کیکابو ,برند برتر اروپایی بخرید

(کیکابو ,برند برتر اروپایی بخرید)

وقتي خودش نميخواد ترك كنه تركم نميكنه

صبوری کن یکی از اشناهامون این جوری بود خانمش کنارش موند حالاکه ترک کرده خیلی قدر زنش میدونه

عزيزم همين ك حشيش ميكشه كلي بده 

بعد چجوري ميگي خوبه اما حشيش ميكشه

تنها راه حلی که به ذهنم میرسه طلاقه 

بهتره هیچ وقت هم امتحان نکنی چون به معنای واقعی از لحاظ روحی و عقلی نابود میشی

اعتیاد، اراده و اعتماد به نفس انسان را از بین میبره

حشیش ذعتیاد نداره. ولی سر خوشی میده. و حفره هایی در مغز ایجاد میکنه که هر گز خوب نمیشه. شوه ت فقط باید اراده کنه که نکشه. بنظرم با یه مشاور درمان و ترک اعتیاد صحبت کن. 

😔خدا بهت صبر بده و یک اراده قوی هم به همسرت 🙏🏻🙏🏻

تا خودش نخاد واراده نکنه اصلا شدنی نیست

راضیش کن بره کمپ و ترک کنه حتی اگه خدایی نکرده بعداز کمپ هم دوباره رفت سراغش بازم بفرستش کمپ راه سختیه و صبوری میخواد اگه بچه داری که تمام تلاشتو بکن 

ترک کنه اگه بچه نداری حداقل یک بار بفرستش کمپ و بعدپ جلسات رو بره

۱۷ سالته و شوهر معتاد داری؟  ترک نمیکنه احتمالش خیلی ضعیفه عاقبتت میشه مثل من نزدیک سی سالت میشه و یه بچه و زندگی و اعصاب داغون. فرار کن برو 

کمکش کن ترک کنه تلاشتو بکن انشالله نتیجه بگیری

کنارش بمون و کمگش کن دست خودش نیس گناه داره

منظورم اخلاق و رفتارشه خیلی مردونه رفتار میکنه کنارش ادم حس قدرت میکنه بهم احترام میزاره دوستم داره تازه یادم رفت بگم متادون مصرف میکرد اما باهم دیگه رفتیم پیش مشاور ترک اعتیاد ترکش کرد اما واقعا روزای سختی براش گذشت الانم به نظرم میترسه دوباره همون سختیهارو بکشه بهش میگم میگه خاندم بقران میخوام ترک کنم اما الان اصلا امادگیش رو ندارم به جان خودش قسم 20 روز تمام خواب نداشت غذا نداشت اصلا حالت عادی نبود تا اینکه یکم بهتر شد بعد از 20 روز و الان 4 پنج ماهی میشه که از متادون پاکه

بابا حشیش مثل گله تازه خیلی سبک تر از گله 

الان همه گل میکشن کسی هم بد نمیدونه اما چون حشیش از قدیم اسمش جزو مخدر و محرکا بوده ازش بد میگن چطور بفهمم شوهرم حشیش مصرف میکنه

اگه رفتار شوهرت خوبه ترکش نکن فقط ازش بخوای دفعات مصرفش رو کمتر کنه یا فاصله بین هر بار مصرف با بعدی رو بیشتر کنه به مرور قطع میشه و ترک کامل میشه 

فقط باید خدا معجزه کنه 

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

دمنوشی که شمارا به وزن ایده آل خود میرساند  

دوست عزیز با اعتیاد همسرت چیکار کردی؟تونست ترک کنه یا نه؟

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید
چطور بفهمم شوهرم حشیش مصرف میکنه

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حشیش ماده توهم‌زایی است که از گیاه شاه‌دانه (Canabis Sativa) به دست می‌آید.

قویترین انواع حشیش از سرشاخه‌های گیاه یا از ترشح قهوه‌ای مایل به سیاه خشک‌شده برگ آن که حش یا حشیش نامیده می‌شود به دست می‌آید.

ماده مؤثر همه مواد معروف به حشیش، ماری جوانا، علف (Grass) علف هرز (Weed)، مری حیت (Mary Jane)، جام (Pot) و بنگ گانجا، شاه‌دانه، دلتا و… تتراهیدرو کانابینول است که به همراه 60 ماده مشابه دیگر در گیاه وجود دارد.

ماری جوانا (علف، بنگ یا گراس) از سرشاخه‌ها و گل‌های گیاه و حشیش از رزین استخراج شده از برگ گیاه تهیه می‌شود. این ماده به اسامی مختلفی در آسیا، اروپا و کشورهای دیگر شناخته می‌شود.

با توجه به تأثیر فیزیولوژیک حشیش در مغز، متخصصین ذکر می‌کنند مصرف آن باعث ترغیب و تشویق فرد برای مصرف سایر مواد از جمله تریاک و هروئین می‌گردد.چطور بفهمم شوهرم حشیش مصرف میکنه

مشخص شده است مصرف سایر مواد (الکل، سیگار، تریاک، هروئین و…) در کسانی که حشیش مصرف کرده‌اند به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

اثرات مصرف

اثرات حشیش بسته به مقدار، روش مصرف و درجه تحمل فرد متفاوت است.

اثرات آن چند دقیقه بعد پس از مصرف ظاهر شده و 2 تا 4 ساعت باقی می‌ماند، البته این در صورتی است که روش مصرف فرد تدخینی باشد.

بعضی از افراد ذکر می‌کنند که پس از تدخین حشیش هیچ احساسی ندارند و بعضی احساس آرامش، سبکی و سرخوشی می‌کنند.

همچنین در کوتاه‌مدت، مصرف این مواد باعث افزایش ضربان قلب، فشار خون، افزایش درجه حرارت بدن، قفل شدن فک و دندان‌ها، گرفتگی عضلات، از دست رفتن آب بدن، تاری دید، بی‌خوابی و سؤظن می‌شود.

همچنین حشیش از راه تدخین به سرعت جذب می‌شود، ولی به علت حل شدن، مدت‌ها در بدن می‌ماند و بیشترین غلظت آن در مغز در مرکز کنترل و مرکز هماهنگی حرکات ظریف بدن ایجاد می‌شود و اثرات منفی روانی و جسمانی متعددی دارد.

این ماده که به ایجاد چشمان قرمز و اشتهای گاوی و نشئگی شهرت دارد، باعث آسیب و ضعف حافظ کوتاه‌مدت، کاهش توانایی تمرکز در درک موضوعات از بین رفتن هماهنگی بدن، حواس و فعالیت‌های بدنی و احساس کند شدن گذر زمان می‌گردد.

اشیاء بزرگتر یا کوچکتر، رنگ‌ها شفاف‌تر و روشن‌تر به نظر می‌آیند و صداها از فاصله دورتر به گوش می‌رسند.

فرد در خود احساس اعتماد به نفس کاذب و قدرت عجیبی می‌کند و دست به اعمال خشونت‌آمیز می‌زند.

اشتها به خصوص در زمینه غذاهای شیرین زیاد می شود که اصطلاحاً به آن اشتهای کاذب و غیرقابل کنترل و یا اشتهای گاوی می‌گویند، سرانجام فرد به خواب عمیقی فرو می‌رود.

فرد وابسته به حشیش را می‌توان از روی 3 علامت شناخت

1ـ سفیدی چشم این افراد در اثر مصرف حشیش قرمز می‌شود

2ـ معمولاً مدت‌ها به یک محل یا یک شی خیره می‌مانند

3ـ در زمان نشئگی خنده‌های بی‌مورد و بی‌دلیل سر می‌دهند

اثرات استفاده بلندمدت از حشیش

ـ مصرف هر سیگاری از نظر خطر ایجاد سرطان ریه و دیگر مشکلات ریوی با مصرف 6 تا 8 سیگار معمولی برابری می‌کند.

این تفاوت به علت:


1ـ دمای سوخت بالاتر


2ـ میزان قطران بیشتر تا 4 برابر


3ـ بیشتر ماندن دود در ریه

4ـ ایجاد غلظت بالاتری از کربوکسی هموگلوبین می‌باشد

ـ کاهش اندازه بیضه، هورمون مردانه و تعداد اسپرم در آقایان و افزایش خطر ناباروری و عادت ماهانه نامنظم و تغییرات هورمونی در خانم‌ها که در هر دو جنس به کاهش توانایی جنسی منجر می‌گردد.

ـ احتمال تخریب قشر مغز به خصوص قسمت جلوی پیشانی که مشمول هماهنگی ذهنی، عاطفی و رفتاری است.

ـ افسردگی، اختلال خواب، میل شدید یا ولع به مواد مخدر، افزایش دائم اضطراب، پارانیا (سؤظن)، پرخاشگری غیرعادی

برخلاف تصور پیشین مشخص‌شده:


1ـ مصرف حشیش باعث تحمل جسمی و اعتیاد می‌گردد.

2ـ سندروم ترک مصرف آن همانند قطع مصرف الکل، داروهای خواب‌آور و مواد مخدر همراه با علائم بی‌قراری، بی‌خوابی، اضطراب، بی‌اشتهایی، لرزش و تنش عضلانی می‌باشد.

3ـ قطع مصرف منظم آن با ایجاد عوارض جسمی و روانی ترک مصرف همراه است.

4ـ کاهش میزان ماده در مغز افراد وابسته، همراه با رفتارهای جستجو برای پیدا کردن مواد جهت مصرف مجدد (Drug Seeking) می‌باشد.

نکات ویژه در مورد حشیش

1ـ انواع بیماری: از کارافتادگی عضلات، افزایش درجه حرارت بدن، نارسایی کلیوی، نارسایی قلبی و عروقی، آسیب کبدی و فلجی

2ـ مصرف حشیش با احتمال ایجاد بیماری روانی شدید در حد جنون ماندگار همراه بوده است و این خطر در کسانی که وابستگان و خویشان آنان دچار اختلالات روانی هستند، بسیار بیشتر است.

3ـ مصرف درازمدت حشیش باعث ایجاد اختلال بی‌انگیزگی مزمن می‌شود و فرد نسبت به همراه اهداف و آمال قبلی زندگی خود بی‌انگیزه می‌گردد.

4ـ حتی بعد از قطع مصرف حشیش در بعضی از مصرف‌کنندگان خاطرات مسمومیت (توهمات و خطاهای حسی) به صورت حملات خاطره (Flash back) تا سال‌ها ادامه می‌یابد که باعث رنج و عذاب شدید و ایجاد رفتارهای پرخاشگرانه، خطرناک و اقدام‌های مخاطره‌آمیز در حین رانندگی می‌شود که بعضی اوقات به مرگ منتهی شده است.چطور بفهمم شوهرم حشیش مصرف میکنه

منبع: فارس

 

 

او هفته گذشته تصمیم خود را برای جدایی
گرفت و به دادگاه خانواده رفت، اما قبل از ارائه دادخواست به اتاق مشاوره
رفت تا با روانشناسان مشورت کند.

از همسر معتادم خسته شده ام

حدود سه سال است ازدواج کرده ام. آن هم با
پسری که به اعتقاد و اصرار پدرم، پسر خوبی بود و نباید او را از دست می
دادم. هیچ علاقه ای به شوهرم نداشتم، اما پدرم می گفت بعد از عقد، او را
دوست خواهی داشت؛ آن هم در شرایطی که من و او به لحاظ فرهنگی و اقتصادی با
هم تناسبی نداشتیم و از طرف دیگر ظاهر خوبی هم نداشت که جذبش شوم. با این
حال چون از نظر روحی نیاز شدیدی به همدم داشتم، برخلاف میل باطنی ام به
ازدواج با او تن دادم.

در دوران عقد، علاقه ای که منتظر بودم تا در
من نسبت به او ایجاد شود، به وجود نیامد و فقط تحملش می کردم و همیشه آرزو
داشتم با فرد دیگری که به او علاقه داشتم، ازدواج کنم. برخلاف من، شوهرم
عاشقم بود و به قول اطرافیان مثل پروانه دور من می گشت. هرچه سعی کردم،
نتوانستم او را در قلبم جای دهم. موضوع را با خانواده ام در میان گذاشتم و
گفتم او با مردی که در رویاهایم می دیدم، خیلی فاصله دارد و می خواهم از
او جدا شوم، اما آنها پس از هر بار طرح موضوع مخالفت می کردند و در جواب من
می گفتند مرد به این خوبی چه مشکلی دارد. وقتی او تو را تا به این حد دوست
دارد، چرا می خواهی از او جدا شوی؟ همیشه به شوهرم می گفتم دوستش ندارم.
او هم به شوخی در جواب می گفت، اما من تو را دوست دارم و نمی خواهم از دستت
بدهم. تاریخ عروسی در حال نزدیک شدن بود و من هنوز راه حلی برای فرار و
جدایی از همسرم پیدا نکرده بودم. برخلاف دخترانی که بی صبرانه منتظر روز
عروسی شان هستند، من از این موضوع خوشحال نبودم، اما بالاخره این اتفاق
افتاد و وارد خانه او شدم. پس از یک ماه، متوجه رفتارها و پیامک های مشکوک
شوهرم شدم. احساس می کردم چیزی را از من پنهان می کند. او را زیر نظر
گرفتم و در یک فرصت مناسب که به حمام رفته بود، سراغ گوشی اش رفتم و با
خواندن یکی از پیامک ها متوجه شدم که همراه برادران و جوانان فامیلش تریاک
مصرف می کند.

دنیا روی سرم خراب شد. از آنجا که آدم توداری
نیستم، به شوهرم گفتم که متوجه اعتیاد او شده ام. اول عصبانی و منکر همه
چیز شد، اما وقتی گفتم می دانم چه قراری با برادرها و اقوامت برای مصرف
موادمخدر گذاشته ای، اعتراف کرد که به طور تفننی مواد مصرف می کند، اما این
چه مصرف تفننی بود که سه روز پشت سر هم ادامه داشت. این تفننی نبود.چطور بفهمم شوهرم حشیش مصرف میکنه

اگر در این مدت ذره ای علاقه به شوهرم پیدا
کرده بودم، با برملا شدن این راز، همان را هم از دست دادم. مساله اعتیاد
شوهرم را به هر دو خانواده گفتم. خانواده شوهرم که آبروی خود و پسر
معتادشان را در خطر می دیدند، گفتند مقصر تویی و با توقعاتی که داشتی، پسر
ما را معتاد کردی. به شوهرم گفتم تصمیم گرفته ام از او جدا شوم. همسرم نزد
پدرم رفت و گفت اگر از او جدا نشوم، قول می دهد دیگر مواد مصرف نکند.
پدرم هم وقتی پشیمانی اش را دید از من خواست تا فرصت دوباره ای به او بدهم.
همین کار را کردم، اما به دو هفته نکشید که سراغ مواد رفت و دوباره دستش
پیش من رو شد. این بار هم با گفتن این که غلط کردم و دیگر نزد رفقایم نمی
روم، فرصت دادم. هر باری که به او فرصت می دادم، بیشتر از او بدم می آمد و
نسبت به او بی اعتمادتر می شدم. به او گفتم اگر نمی کشی بیا و آزمایش بده.
روز آزمایش هم با کلی کلک اعتیادش را مخفی کرد. دکتر برای این که همسرم
سمت موادمخدر نرود، برای او دارو نوشت، اما شوهرم داروها را در ظاهر می
خورد، اما باز هم سمت مواد رفت. بیشتر از این ناراحتم که برادرانش به جای
دلسوزی او را پای بساط می نشاندند.

اوایل به زور از او تست می گرفتم، اما الان دیگر تست هم نمی دهد و می
گوید با این کار شخصیتم را زیر سوال می بری. از طرف دیگر از صبح زود تا آخر
شب سر کار است و البته کارش طوری است که می تواند از زیر کار دربرود و
مواد مصرف کند. خیلی به طلاق فکر کرده ام، اما خانواده ام دوست ندارند دختر
مطلقه داشته باشند. هر بار به بهانه این که بعدها کسی پیدا نمی شود، با او
ازدواج کنی یا نمی توانی اعتیادش را در دادگاه ثابت کنی و باید از همه
چیزت بگذری، یا همه مردها همین طوری هستند، من را از طلاق منصرف می کنند.
زندگی و جوانی ام دارد نابود می شود و نمی دانم چه کنم؟

امید به ادامه زندگی با فرد معتاد

دکتر پرویز رزاقی/ روان شناس و مدرس دانشگاه:
اولین دلیل گرایش برخی افراد به مصرف موادمخدر به تیپ شخصیتی و روانی فرد
مربوط است. کسانی که اعتماد به نفس پایین و ویژگی های خلقی افسرده دارند و
برای درمان به مصرف موادمخدر پناه می برند، رفتارهای تکانشی دارند و
ناسازگار هستند، گرایش به مصرف مواد در آنها بیش از دیگران دیده می شود.
دومین علت، عوامل محیطی است. وقتی فرد در محیطی باشد که مواد به آسانی در
اختیار او قرار می گیرد و با دوستانی در ارتباط باشد که مصرف کننده مواد
هستند، طبعا او نیز به سمت اعتیاد کشیده خواهد شد. عامل سوم، عوامل
خانوادگی است. تنش در روابط میان زوجین و فضای روانی ناسالم در خانواده
همراه با تحقیر و سرزنش، برآورده نشدن نیازهای عاطفی ـ احساسی فرد، ناکام
ماندن در زندگی مشترک و به نوعی دست نیافتن به هدف هایی که پس از ازدواج به
آنها می اندیشید، از جمله عوامل خانوادگی است. عامل چهارم پیام های پزشکی
است که از دیگران یا اعضای خانواده اش دریافت می کند. برای مثال می گویند
مواد بزن دردت خوب می شود. بخصوص این که این پیام از سوی کسی باشد که به
فرد معتاد بگوید من درد عضلانی داشتم و مواد زدم و خوب شدم. این حرف،
انگیزه او را برای مصرف مواد دوچندان می کند.

زندگی با همسر معتاد، چه زن چه مرد، مشکلات
خاص خودش را دارد. با این حال و با طرح چند پرسش می توان به این نتیجه
رسید که آیا می توان به ادامه زندگی با زن یا مرد معتاد امیدوار بود یا
خیر؟ اولین پرسش این است که این فرد آیا کسی است که بتواند ترک کند؟ تصمیم
به انجام چنین کاری دارد و به اصطلاح مرد این کار است یا فقط حرفش را می
زند؟ خانواده و زن و بچه اش برایش مهم هستند؟ یا خانواده چندان برایشان مهم
نیست و تلاش چندانی برای ترک مواد نمی‎کند؟ مدت زمان مصرفش چقدر است؟ چه
نوع موادی مصرف می کند؟ تزریقی است؟

برای امیدوار بودن به یک فرد معتاد باید به
چند عامل توجه کرد. اگر زن یا مرد معتاد شخصیتی خانواده مدار داشت و زن و
بچه اش برایش مهم بود، ویژگی خلقی آرام تری داشت، دست بزن نداشت، میزان
موادی ‎ که مصرف می کند کم است، نوع مواد مخدر مصرفی اش از جنس شیشه، کراک و
هروئین نیست و حاضر است به کمپ برود و مواد را ترک کند، می توان امیدوار
بود به یک زندگی سالم و به آغوش گرم خانواده بازگردد، اما اگر فرد معتاد
مدت زمان زیادی است که موادمخدر مصرف می کند، از موادمخدر صنعتی همچون شیشه
و کراک استفاده می کند، میزان مصرفش زیاد است، از نظر شخصیتی ضعیف است،
ادامه زندگی با او همراه با تنش و مشکلات است، به کرات تصمیم گرفته به کمپ
برود و ترک کند، اما موفق به ترک نشده یا حاضر نیست برای ترک به کمپ برود.

با نشانه های گفته شده روی این فرد نمی توان به عنوان شریک زندگی حساب
کرد و به اعتقاد من بهتر است از او جدا شد، زیرا ادامه زندگی با تنش همراه
خواهد بود.

جام جم آنلاین

اگر نگاهی به آمارهای منتشر شده توسط کلینیک های ترک اعتیاد بیاندازیم متوجه می‌شویم که امروزه افراد زیادی به خصوص جوان ها درگیر اعتیاد به مصرف گل شده‌اند. در پی این موضوع دغدغه بسیاری از خانواده‌ها تشخیص زودهنگام این موضوع در میان فرزندانشان است. در این صورت می‌توانند با اقدام به موقع برای ترک اعتیاد، آینده فرزندان خود را نجات بدهند. در این مقاله تصمیم داریم تا با علائم اعتیاد به گل آشنا شویم. اگر احساس می‌کنید که شما یا عزیزانتان احتمالا دچار این بیماری شده‌اید حتما در ادامه مقاله همراه ما باشید.

در ابتدا بهتر است با مواد محرک آشنا شویم و بتوانیم این ماده اعتیاد آور را تشخیص بدهیم. در واقع گل، ماری جوانا، حشیش و علف (وید) همگی گیاهان روان گردان هستند که از گیاه شاهدانه استخراج می‌شوند. استعمال این ماده مخدر به صورت سیگار های دست پیچ صورت می‌گیرد و به شدت در میان جوانان رایج است. طبق مشاهدات کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی و دیگر کلینیک های تخصصی ترک اعتیاد مشکل اصلی ناآگاهی مردم و جوانان است. آنها تصور می‌کنند که محرک گل اعتیادآور نبوده و به راحتی می‌توانند روی مصرف آن کنترل داشته باشند.

در صورتی که محرک گل و انواع مشتقات آن به شدت باعث ایجاد اعتیاد روانی و ذهنی در فرد مصرف کننده می‌شود و به مرور زمان عوارض جسمی و ذهنی نظیر دیگر مخدرهای اعتیادآور دارد. در ادامه با علائم مصرف مخدر گل بیشتر آشنا می‌شویم.

ایمپلنت نالتروکسان از جدیدترین متدهای روز دنیا برای تضمین عدم بازگشت به اعتیاد است.

گل یا همان ماری جوانا یکی از خطرناک‌ترین مخدر‌هایی است که بیشتر مصرف کنندگان آن جوانان هستند. مخدر گل ضربان قلب را بالا می‌برد، احساس بی ‌قراری در فرد ایجاد می‌کند و باعث توهم می ‌شود. شاید در باور عمومی به اشتباه مخدر گل کم خطرتر از حشیش و ماری جوانا معرفی شده باشد اما چنین نیست. تاثیر مخدر گل بر روی مغز تا حدی است که در صورت مصرف نکردن، فرد دچار اضطراب شدید، تپش قلب و بی قراری می‌شود.چطور بفهمم شوهرم حشیش مصرف میکنه

نشانه های زیادی در رابطه با سوء مصرف ماده گل وجود دارد. که در اینجا به بررسی برخی از نشانه های ظاهری که در فرد مصرف کننده بروز پیدا می‌کند، می‌پردازیم.

این ها بخشی از علائم ظاهری هستند که در فرد مصرف کننده مخدر گل نمایان می‌شود. علاوه بر این موارد، مصرف مخدر گل عوارض جبران ناپذیری بر روی روند تحلیل مغزی ایجاد می‌کند. اما با وجود همه این مشکلات سوال رایج در میان افراد و خانواده‌ها این است که ترک گل چند روز طول می کشد؟ این در صورتی است که اقدام به ترک اعتیاد کل با روش درست و تحت نظر پزشک بسیار بیشتر از طول دوره درمان اهمیت دارد که بیشتر راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

علاوه بر تمام نشانه های ظاهری که در فرد مبتلا به سوء مصرف گل نمود پیدا می‌کند، یکی از راه‌های تشخیص اعتیاد به گل انجام تست اعتیاد گل (THC) است. باید در نظر داشته باشید که تست اعتیاد به گل امکان پذیر است اما برای وجود یا عدم وجود اعتیاد فرد کافی نیست. تست اعتیاد به ماری جوانا و گل دارای درصدی خطا است که پیشنهاد میشود برای اطمینان از این موضوع به کلینیک های تخصصی و پزشک مراجعه کنید.

اگر به دنبال یک روش خانگی برای تست اعتیاد گل می گردید می تواند از کیت تست اعتیاد خانگی حشیش استفاده کنید. این کیت می تواند تا حدودی وجود مخدر گل یا ماری جوانا را تشخیص بدهد اما قطعی نیست.

همان طور که میدانید مصرف ماده محرک گل علاوه بر نشانه های جسمی و روانی ظاهری یک سری عوارض هم به همراه دارد. برخی از این عوارض بر اثر مصرف کوتاه مدت بوده و برخی دیگر در طولانی مدت بروز پیدا می‌کنند. عمدتا عوارض مصرف ماری جوانا و گل خصوصا در طولانی مدت شبیه به یکدیگرند که در ادامه به برخی از این عوارض اشاره شده است.

یکی سری نکات مشترک و ضروری در رابطه با هر ترک اعتیادی وجود دارد که بیماران باید به آن توجه داشته باشند. به عنوان مثال اولین قدم ضروری برای ترک اعتیاد صحیح مراجعه به یک کلینیک تخصصی با افراد باتجربه است. حال تفاوتی ندارد که ترک حشیش باشد یا داروهای اعتیاد آور مانند آلپرازولام و یا زولپیدم. تشخیص صحیح و به کار بردن روش های درست برای ترک اعتیاد دقیقا همان چیزی است که می‌تواند عوارض ناشی از ترک اعتیاد هر ماده مخدری از جمله گل را به حداقل ممکن برساند؛ ضمن آنکه می‌تواند یک ترک اعتیاد بدون بازگشت را به همراه داشته باشد.

متخصصین با تجربه در کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی با انجام آزمایش های لازم و پیشینه هر بیمار، تلفیقی از روش های مدرن را برای بیماران مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر پیشنهاد می‌دهند. که این امر می‌تواند لذت بخش ترین تجربه را در اختیار شما و عزیزانتان قرار بدهد. شما نیز می‌توانید برای دریافت مشاوره های بیشتر با شماره تلفن 41 22 22 22 – 021 تماس حاصل فرمایید.

سلام مقاله شما را خواندم خیلی کامل بود اما اگه میشود من را بیشتر راهنمایی کنید . پسر من 17 سالش است .تو وسایلش از این سبزیا پیدا کردم که بوی تندی داره . تو اینترنت جستجو کردم فهمیدم بهش میگویند ماریجوانا. هنوز نمیدونه که من متوجه شدم . چطور میتونم بهش بگم که بیاد بریم سم زدایی کنه از بدنش بره بیرون؟ لطفا سریع بهم جواب بدید خیلی نگرانشم

سلام ماریجوانا جز مواد محرک است و سم زدایی آن بصورت تدریجی می‌باشد. می‌توانید با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید و از راهنمایی روانشناسان ما بهره مند شوید.

سلام من نزدیک یک سال و چهار ماه ازدواج کردم. اخلاق همسرم بد یه مدت خیلی تغییر کرده، قبلا خیلی خوب و با حوصله مهربون بود. الان خیلی عوض شده عصبی بداخلاق افسرده. همش میخاد از خونه بره بیرون، خود زنی میکنه، از سرکار میاد چشاش خیلی قرمز، زشت میشه خیلی لاغر شده، میبینمش خیلی براش ناراحت میشم. غیر مستقیم گفتم اگه چیزی هست بگو تا کمکت کنم داد میکشه تو داری بهم تهمت معتاد بودن رو میزنی توروخدا بگید چیکار کنم ? مشاورم بهش گفتم بریم باهام نمیاد

سلام دوست عزیز ما شرایط شما را درک می کنیم، ولی بدون جلسات مشاوره حضوری لطفا قضاوت همسرتان را کنار بگذارید و دوستانه از او بخواهید با شما همراه شود. در اینگونه اختلافات تنها راز موفقیت حفظ آرامش و رابطه متقابل است تا بواسطه آن به اهدافتان نزدیک شوید. اگر نمی توانید همسرتان را برای شرکت در جلسه مشاوره متقاعد کنید، خودتان مراجعه کنید. بسیاری از افراد تصور می کنند مراجعه به مشاور بدون همسرشان فایده ای ندارد، این طور نیست. شما می توانید از مزایای مشاوره بهره مند شوید، حتی اگر به تنهایی در آن شرکت کنید. در طول جلسات مشاوره به راه حل های خوبی برای رفتار با همسرتان، بهبود رابطه و تغییر خود می رسید. حتی اگر همسرتان نظر خوبی نسبت به مشاوره نداشته باشد، تغییر شما می تواند رابطه شما را به سمت بهتر شدن پیش ببرد و همسرتان هم با مشاهده تغییرات رفتار شما به حضور در جلسات تشویق می شود.

سلام . ممنون بابت راهنمایی هاتون برادر من همه این علائم هارو داره و هرچی بهش میگم نکش میگه دوست دارم نمیدونم چی کنم میشه راهنمایی کنین

سلام دوست عزیز در خصوص چگونگی برخورد با ایشان و جلب رضایتشان برای ترک، باید در ابتدا خودتان به مشاور کلینیک مراجعه کنید.

باسلام من مصرف میکنم ولی احساس میکنم اعتیادنداره بنظرتون وضعیت من چطوره؟؟؟؟

سلام دوست عزیز همانطور که خیلی از دوستان گریبانگیر اعتیاد، در این سایت از تجربیات خودشان برای ما گفتند و نیز صحبت های ما با بیماران مصرف‌کننده، همگی نشان دهنده این است که در ابتدا هیچ فردی باور به امکان ایجاد وابستگی به مواد مخدر مصرفی خود نداشته است. همه در ابتدا بصورت تفریحی شروع کردند ولی به مرور که تحمل بدن بالا میرود و بدن دوز بیشتری میطلبد، شما متوجه میزان وابستگی و اعتیاد خود میشوید. شما میتوانید برای دریافت مشاوره با روان‌شناس مجموعه ما، همه روزه در ساعات کاری مراجعه فرمایید.

سلام ببخشید میشه چن تا سوال ازتون از طریق پیوی واتساپ یا ایدی تلگرام بپرسم؟

سلام دوست عزیز برای ارتباط با ما لطفا با شماره ۴۱ ۲۲ ۲۲ ۲۲- ۰۲۱ تماس بگیرید. به دلیل تعطیلات قرنطینه و ازدیاد مراجعین برای پذیرش، در حال حاضر از طریق فضای مجازی امکان پاسخ‌گویی نیست.

سلام باتشکر از کلینیک خوبتون،بنده به مدت چهار ماه مصرف گل داشتم و دقیقا اعلام اعتیاد کوتاه مدت ب گل رو احساس کردم مخصوصا خشکی دهان و عدم تشخیص خواب و واقعیت،الان هم ۲ماهه ترک کردم و هنوز اون علائم رو دارم،خواستم بدونم چه مدت طول میکشه که از این شرایط رهایی پیدا کنم و درضمن ۱۸سالمه باسپاس فراوان

سلام دوست عزیز خیلی ممنون از لطف شما، خوشحالیم که شما با اراده تصمیم به ترک گل گرفته‌اید. در مورد علائم ترک نگران نباشید و با روانشناس در مورد دلایل مصرف گل در گذشته صحبت کنید تا با از بین رفتن ریشه افکار منفی در شما، امکان بازگشت دوباره به اعتیاد از بین برود. با ورزش و مطالعه سعی کنید افکار خود را متمرکز کنید. به تدریج علائم در شما کم میشود و تا آن زمان باید صبور باشید و به هیچ وجه برای رفع این علائم از ماده مخدر دیگر استفاده نکنید. برای دریافت مشاوره از متخصصین کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی میتوانید با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید.

حداکثر تا چند ماه علائم از بین رفته و کامل پاک میشم؟

سلام دوست عزیز بستگی به مدت زمان اعتیاد و دوز مصرف فرد دارد. مطمئناً میزان ماندگاری علائم در کسی که دو ماه به مصرف گل اعتیاد داشته، با کسی که 4 سال مصرف میکرده، کمتر است. شما میتوانید برای دریافت مشاوره با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید.

حداکثر چند ماه علائم باقی میمونه؟

سلام دوست عزیز با توجه به میزان دوز مصرفی فرد و مدت زمان اعتیاد، متغیر است. حتی نحوه ترک نیز بر میزان ماندگاری علائم تاثیر میگذارد. با ترک اصولی و علمی میتوانید روی کاهش علائم امیدوار باشید.

ببخشید منظورتون از ترک اصولی چیه؟

سلام دوست عزیز منظور از ترک اصولی، ترک اعتیاد به صورت تدریجی، علمی و تحت مراقبت تیم پزشکی متشکل از روانپزشک و مشاور است.

سلام،من یه پسر ۱۵ ساله دارم و با دوستانی رفت و آمد داره که میدونم یکی دوتاشون تفریحی گل مصرف میکنن، خودش تا ب حال علائمی نداشته ولی چطور میتونم مطمئن بشم آیا صلاحه که ناگهانی ببرمش آزمایش؟اصلا آزمایش نشون میده؟ ممنون میشم راهنمایی کنین

سلام دوست عزیز برای جلوگیری از روابط پر خطر و تغییر دوستان می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید یا فرزندتان را قانع کنید که به یک مشاور روانشناس مراجعه کند، و در صورت نیاز می‌توانید از کیت های تست اعتیاد استفاده کنید، که البته بدون مشورت روانشناس این کار را پیشنهاد نمی‌کنیم.

سلام وقتتون بخیر من به تازگی متوجه شدم که نامزدم گل میکشه و بهش هم گفتم و خیلی پشیمونه و من واقعا هرجور که فکرشو میکنم نمیتونم کنارش بمونم و اونم میگه بمون و من ترک میکنم ،قول میدم .باید چیکار کنم بنظر شما؟ میگه اگه بری بدتر میشم ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز بدلیل اینکه این موضوع قطعا با آینده شما و حتی فرزندتان ارتباط مستقیم دارد، حتما با روانشناس مجرب در این زمینه مشورت کنید. در صورت اطمینان از اراده و صداقت ایشان جهت ترک اعتیاد، با هماهنگی یک مرکز ترک اعتیاد درمان ایشان را آغاز کنید و در طی درمان نیز بطور مستقیم بر عملکرد ایشان نظارت داشته باشید. همکاری خانواده، تغییر محل سکونت، تغییر محل کار و قطع ارتباط با دوستان قبلی در این زمینه بسیار به ایشان کمک می‌کند.

صفحه اصلی علائم اعتیاد به گل در جوانان به چه شکل بروز پیدا می کند؟

اولین قدم مهم برای شروع ترک اعتیاد این است که باور کنید قابل درمان است. ما متخصصان مرکز ترک اعتیاد شبانه روزی دکتر جوادی آماده ارائه جدیدترین روش‌های درمانی اعتیاد به شما عزیزان می‌باشیم.

تصاویر بخش‌های مختلف کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کلینیک دکتر جوادی می‌باشد. تیم فناوری اطلاعات و مدیریت سایت با شرکت خدمات شبکه رایکانت

چطور بفهمم شوهرم حشیش مصرف میکنه
چطور بفهمم شوهرم حشیش مصرف میکنه
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *