چطور بفهمیم زایمان نزدیکه

 
helpkade
چطور بفهمیم زایمان نزدیکه
چطور بفهمیم زایمان نزدیکه

این 17 نشانه براساس نظرات متخصصین و مادر ها آورده شده است.شما نمی توانید به طور دقیق حدس بزنید چه زمانی زایمان خواهید کرد اما نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد این زمان نزدیک است که در این قسمت از نمناک 17 مورد از آن ها برایتان ارائه خواهد شد :

1. ترشح

قبل از آنکه درد زایمان شروع شود؛ ممکن است که ترشحاتی از مثانه را درون لباس زیر خود ببینید که مانند سفیده تخم مرغ نپخته است و دیدن این نشانه به این معنی است که دهانه رحم در حال نرم شدن و باز شدن است .ترشحات دهانه رحم معمولاً به رنگ صورتی بوده و حالت چسبده و ژله ای دارند. وجود این ترشحات طبیعی است اما اگر با خونریزی همراه باشد نشانه خوبی نبوده و مشکل ساز است..در صورت مشاهده خونریزی زیاد حتما به بیمارستان مراجعه کنید. همه خانم های باردار ممکن است که این ترشحات را نداشته باشند.

2.درد پایین کمر

در اوایل زایمان ممکن است دچار کمر درد شوید که دردی شبیه به درد زمان پریودی خواهد بود. رسیدن به زمان زایمان فشارها و دردهایی را در ناحیه پایین کمر، لگن و مقعد را به وجود می آورد. حس کردن این درد ها در اواخر دوران بارداری به نشانه شروع فاز اول زایمان است.

چطور بفهمیم زایمان نزدیکه

3. انقباض براکستون هیکس یا کاذب

داشتن انقباض براکستون هیکس همیشه به نشانه زایمان نیست و ممکن است در طول بارداری نیز رخ دهد . برای شناخت این انقباض کافیست بدانید این انقباض ها با درد همراه نبوده و نظم ندارند و معمولاً در لگن یا جلوی شکم حس می شوند.

با تغییر هورمون های شما دهانه ی رحم انعطاف پذیرتر شده و ممکن است در یک نوع تمرین انقباض شروع به تنش کند . این انقباض های ضعیف بوده و رحم شما برای چند ثانیه سفت می شود ، سپس به حالت قبل باز می گردد.

زمانی که شما مدت زیادی را سرپا ایستاده اید و یا بدنتان با کم آبی مواجه شده باشد ، معمولا انقباض براکستون هیکس بیشتر می شود .بهتر است در این گونه مواقع آب بنوشید،کمی استراحت کرده و بنشینید. اگر نشسته اید، دراز بکشید.

4.از دست دادن اختیار مدفوع

اگر شما تجربه ی اسهال و یا از دست دادن اختیار مدفوع را در نزدیکی تاریخ تولد نوزاد دارید به این معنی است که زایمان تان نزدیک است .

5.احساس نیاز به مدفوع کردن

شاید بیشتر اوقات به توالت نمی روید ولی احساس نیاز به رفتن به توالت می کنید .

6. پاره شدن کیسه آب

ترشحات آب مانند یکی از علائم قطعی است که نشان می دهد زایمان نزدیک است .اگر کیسه آبی که دور نوزاد را پوشانده است پاره شود و مایع آمنیوتیک خارج شود . معمولا با شروع زمان زایمان کیسه آب حاوی مایع آمونیوتیک پاره می شود .

در غیر اینصورت این کیسه توسط پزشک پاره می شود. اگر بعد از پاره شدن کیسه آب دردی احساس نکردید بهتر است به بیمارستان مراجعه کرده تا قبل از شروع انقباض ها ، تحت نظر باشید . اکثر زنان در 24 ساعت آینده پس از پاره شدن کیسه آب زایمان خواهند کرد اما اگر این اتفاق رخ نداد احتمالا به شما توصیه می شود که برای جلوگیری از احتمال عفونت به نوزاد سزارین داشته باشید .

 7.فشاری که در زیر به وجود می آید

اکثر مادران این درد را تجربه کرده اند مانند درد پریود و یا درد زیر کمر و به دیگران می گویند که آن ها فشاری را در زیر بدن خود تجربه می کنند که این نشان می دهد سر نوزاد چرخیده است و یا زایمان نزدیک است .

8.درد های واژینال

درد های واژنی به این معناست که زمان زایمان نزدیک است .احساس درد مانند رعد و برق در واژن و لگن شما ایجاد می شود که به دلیل قرارگیری نوزاد در حالت تولد است و این به این معنی است که دیدار نوزاد نزدیک است و به معنای زمان دقیق زایمان نیست .زایمان ممکن است چند هفته بعد از این درد ها باشد.

9.بر آمدگی شکم تان افت می کند

به این اتفاق اصطلاحا سبک شدن می گویند و زمانی اتفاق می افتد که سر نوزاد شما به لگن تان گیر می افتد و ممکن است کودک شما درست قبل از شروع زایمان بیفتد و یا ممکن است چند هفته قبل از زایمان چنین اتفاقی رخ دهد .

10.تغییراتی در الگوی خواب

آلیسون ادوارد گفت :زنان در آستانه ی زایمان ممکن است کم خواب شوند و در بعضی موارد حتی نتوانند بخوابند و پس اگر تغییری در الگوی خواب شما پیش آمد درباره ی آن که چگونه استراحت کنید مطالعه کنید .

11.احساسات بیش از حد

تمامی نشانه هایی که زایمان نزدیک است صرفا فیزیکی نیستند مانند بالارفتن احساسات قبل از زایمان .

12.پاک سازی

بیشترین نشانه این است که زایمان در آینده نزدیک اتفاق می افتد نه به صورت قریب الوقوع که در بسیاری از مادران ، تمایل به تمیز کردن و مرتب سازی در مراحل بعدی بارداری وجود دارد.

13.عصبی بودن

یکی از احساسات دیگری که مادران اظهار کردند در زمان نزدیکی به زایمان خود دارند عصبی بودن می باشد .

14. آستر شلوار شما تغییر رنگ می دهد

آستر تشخیصی Amniosense مورد تایید NICE بوده و دارای نوار در وسط آن است که هنگام تماس با مایع آمنیوتیک رنگ را تغییر می دهد و اگر شما یکی از آن ها را بپوشید . در آخر مدت بارداری خود رنگ آن تغییر می کند و این می تواند یک نشانه برای نزدیک بودن زمان پاره شدن کیسه آب و زایمان باشد .

15 .گوش هایتان می درخشد

بسیار خب ؛ این یک نشانه ای نیست که ما بسیار از آن شنیده باشیم ولی یک مادری داریم به نام هلن که در روزهای نزدیک به زایمان خود به دکتر طب سوزنی مراجعه کرده و آن شخص احساس کرده است که گوش های هلن می درخشد و هلن چند روزبعد زایمان کرده است .

فکر می کنیم این امر به این دلیل است که متخصصان طب سوزنی معتقدند طب سوزنی های مختلف در سراسر بدن جریان انرژی به سایر نقاط بدن را هدایت می کند .

16.مادر و یا مادر شوهرتان به شما بگوید که وقت اش رسیده است

زمان زایمان یکی از مواردی است که مادر ها و بزرگ تر ها به خوبی می دانند و تشخیص می دهند .

17. دردها و انقباضات زایمان

چطور بفهمیم زایمان نزدیکه

مطمئن ترین راه ها برای دانستن زمان زایمان، انقباض های رحم است. با شناخت انقباض های زایمان می توانید در فرصت مناسب به بیمارستان مراجعه کنید. ویژگی این انقباض ها به این صورت است :

1- در ماه آخر بارداری توصیه می شود هیچ وقت تنها نباشید تا در صورت بروز درد زایمان و یا سایر علائم آن، با همراهی اطرافیان خود اقدامات لازم را انجام داده و به پزشک یا بیمارستان مراجعه کنید.

2- بسیاری از مادران پاره شدن کیسه آب جنین را علامت زایمان می دانند؛ در صورتی که برخی با پاره شدن کیسه آب مواجه نمی شوند و علائم دیگر زایمان برایشان ایجاد می شود. به محض مشاهده علائم زایمان باید فورا خود را به بیمارستان برسانند.

3- توصیه می شود در ماه آخر بارداری هرگز بار سنگین بلند نکنند و از انجام کارهای سنگین و فعالیت های شدید پرهیز کنند.

4- مادران باردار می بایست شماره پزشک یا کادر درمان خود را از قبل آماده داشته باشند تا به محض مشاهده هر گونه علامت زایمان، به پزشک خود اطلاع دهند تا راهنمایی های لازم را در اختیار آنها قرار داده و برای انجام زایمان آماده شوند . گاهی اوقات تحرک بیش از حد و یا فعالیت غیر عادی مادران باردار ، برای جنین و مادر خطرناک خواهد بود. بنابراین با استفاده از راهنمایی پزشک می تواند از بروز خطر برای جنین و مادر پیشگیری کرد.

5- اگر در زمان زایمان ، هنوز وارد فاز زایمان نشده اید، قدم زدن در محوطه بیمارستان و گوش دادن به توصیه های ماما یا پزشک بیمارستان بسیار موثر خواهد بود.

 

 

زايمان در زنان مختلف متفاوت است و تعيين زمان دقيق آن واقعا ممكن نيست. زايمان را بيشتر بايد يك فرآيند دانست نه يك اتفاق سريع؛ فرآيندي كه در آن تغييرات متعدد فيزيولوژيكي در بدن شما دست به دست هم مي‌دهند تا كودك را به دنيا بياورند. اگر واقعا زمان زايمان شما فرارسيده باشد يك يا چند مورد از پنج مورد زير اتفاق خواهد افتاد:

* دهانه رحم شما هرچه بيشتر نازك و نرم مي‌شود (كه به آن افاسمان يا Effacement مي‌گويند) همچنين تا ده سانتي‌متر بزرگ و متسع مي‌شود (كه به آن ديلاتاسيون يا Dilatation مي گويند).

چطور بفهمیم زایمان نزدیکه

* انقباضاتي به صورت منظم رُخ مي‌دهند كه فاصل? زماني بين آنها به تدريج كمتر مي‌شود، مدت زمان هر كدام افزايش پيدا مي‌كند و شدت آنها نيز به تدريج زيادتر مي‌شود.

* شما ممكن است كمردرد مداوم داشته باشد كه غالبا همراه با احساس گرفتگي عضلاني است؛ مشابه آنچه قبل از قاعدگي احساس مي‌شود.

* ممكن است “نمايش خوني” يا Bloody Show داشته باشيد: يك ماد? موكوسي يا لزج مايل به قهوه‌اي يا خونابه اي از شما خارج مي‌شود. اگر اين پلاگ موكوسي يا مخاطي كه دهان? رحم را مي‌بندد از رحم شما خارج شود زايمان ممكن است بسيار نزديك باشد، يا ممكن است هنوز چند روز با زايمان فاصله داشته باشيد. به هر حال اين اتفاق مي‌تواند نشانه‌اي بر اين مطلب باشد كه بدن شما در حال طي كردن روند طبيعي خود براي زايمان است.

* كيسه آب شما پاره مي‌شود؛ البته اين اتفاق در صورتي نشاندهنده نزديك بودن زايمان است كه همراه با بروز انقباضات باشد.

 

چه زماني بايد با دكتر يا ماماي خود تماس بگيرم؟

 

احتمالا شما و ماما يا پزشكتان دربار? اينكه وقتي زمان زايمان فرا مي رسد، چه بايد بكنيد، صحبت كرده‌ايد. اما اگر فكر مي‌كنيد زمان آن فرا رسيده است خجالت نكشيد و زنگ بزنيد. پزشكها و ماماها به اين قضيه عادت دارند! خانمهايي كه شك دارند زمان زايمانشان فرارسيده است يا كساني كه به راهنمايي‌شان نياز دارند دائماً به آنها زنگ مي‌زنند؛ در واقع اين قضيه بخشي از شغل آنهاست. واقعيت اين است كه پزشك يا ماما مي‌تواند از روي لحن صداي شما و حرفهايي كه مي‌زنيد چيزهاي زيادي را بفهمد و به شما بگويد چه بايد بكنيد؛ پس مكالم? تلفني واقعا مي‌تواند به شما كمك كند. پزشك شما مي‌خواهد بداند كه انقباضات با چه فاصل? زماني از هم رُخ مي‌دهند، آيا مي‌توانيد در زماني كه يكي از اين انقباضات را تحمل مي‌كنيد حرف بزنيد يا نه و يا ديگر نشانه‌هاي احتمالي را نيز بفهمد.

 

اگر كيسه آب شما پاره شد يا اگر شك داريد كه مايع آمنيوتيك از شما خارج مي‌شود با پزشك يا ماماي خود صحبت كنيد. او همچنين از شما خواهد پرسيد كه اين اتفاق چه زماني افتاده است و مايع يا ترشحاتي كه ديده‌ايد چه رنگي بوده است. همچنين اگر يكي از موارد زير اتفاق افتاده است حتما به او بگوييد:

 

اگر تحرك كودك كمتر شده است؛

 

اگر خونريزي واژن داريد (مگر اينكه صرفاً كمي مخاط خوني ديده باشيد)؛

 

و اگر تب، سردردهاي شديد، تغيير بينايي يا درد شكمي داريد.

 

اگر مورد ديگري هم هست كه شما را نگران مي‌كند مي توانيد با ماما يا پزشك خود در ميان بگذاريد.

 

در ابتداي شروع درد زايمان چه كار بايد بكنم؟

در اين زمان نوشيدن مقادير زيادي از مايعات حائز اهميت است. به صورت متناوب بنشينيد و راه برويد يا يك دوش گرم بگيريد تا دردهاي شما را آرام كند و اگر مي‌توانيد كمي استراحت كنيد تا براي زايمان آماده شويد.

 

آيا ممكن است انقباضاتي رُخ بدهند اما در واقع هنوز زمان زايمان فرا نرسيده باشد؟

 

بله. در مواردي ممكن است درد زايمان به صورت كاذب رُخ دهد. در اين مواقع دهان? رحم شما بزرگ و متسع نمي شود (پزشك يا ماما مي‌تواند با معاينه اين مطلب را تشخيص دهد)، انقباضها نامنظم بوده و شدت آنها زياد نمي شود و دردهايي كه در شكم يا پشت خود احساس مي‌كنيد با يك دوش گرم يا ماساژ به سادگي برطرف شوند.

 

آيا مي‌توانم تشخيص دهم كه زايمان به زودي رُخ خواهد داد؟

 

ممكن است. هرچند شايد شما از جمله زنان خوشبختي باشيد كه هيچ كدام از اتفاقات مهمي را كه در درون بدنتان رُخ مي‌دهد متوجه نشويد اما بدن شما از يك ماه پيش از زايمان براي اين فرآيند آماده مي‌شود. در برخي از خانمها هنگامي كه زمان زايمان واقعي فرا مي‌رسد دهان? رحم از قبل متسع و نازك شده است.

 

 

ديگر نشانه‌هاي زايمان شامل موارد زير مي‌شوند:

 

* كاهش درد (هنگامي كه سر كودك به طرف جايي در لگن كه براي زايمان مناسب است حركت مي‌كند)

چطور بفهمیم زایمان نزدیکه

* افزايش ترشحات واژن

* بروز نمايش خونيBloody Show)): ترشحات مايل به قهوه‌اي يا خونابه اي

* انقباضهاي بركستون هيكس( Braxton Hicks ):كه با فاصل? زماني كمتر و با شدت بيشتر رُخ مي دهند.

 

منبع:ninisite.com

 

 

بارداری و زایمان راحت با…


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


خرید مستقیم فرش از کارخانه

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید


سینما رو به خونت بیار!

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


درمان گیاهی فشار خون بالا در بارداری


طراحی و بازسازی فضای داخلی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

آشنایی با فرایند تخمک‌گذاری و علائم آن کمک می‌کند تا بتوانید با دقت بیشتری زمان تخمک‌گذاری خود را مشخص کنید و زمان‌های مناسب برای باروری را تشخیص…

در صورت داشتن مشکل باروری، باید هرچه سریع‌تر به پزشک متخصص مراجعه کنید. در بیشتر موارد مشکلات باروری با اقدامات پزشکی به موقع برطرف خواهد شد. پزشک…

شروع زایمان علائمی دارد که به راحتی قابل تشخیص است. از زمان شروع نشانه‌های زایمان تا خارج شدن نوزاد ممکن است نزدیک به ۲۰ ساعت طول بکشد. این نشانه…

شروع زایمان علائمی دارد که به راحتی قابل تشخیص است. از زمان شروع نشانه‌های زایمان تا خارج شدن نوزاد ممکن است نزدیک به ۲۰ ساعت طول بکشد. این نشانه…

بیشتر مادران قادرند تمام شیر مورد نیاز کودک خود را تأمین کنند، اما زمان‌هایی وجود دارد که یا مادران بیش از حد در مورد گرسنگی نوزادشان نگرانند یا…

چطور بفهمیم زایمان نزدیکه

ریفلاکس در کودکان یا طبیعی است یا غیرطبیعی. در این ویدیو، خانم دکتر غزال علیزاده، متخصص كودكان و نوزادان و فوق تخصص مغز و اعصاب كودكان، در مورد…

نشستن بدون کمک دیگران چشم‌انداز جدیدی از جهان به کودک می‌دهد. وقتی عضلات پشت و گردن او برای راست نگه داشتن پشتش به اندازهٔ کافی قوی شد و وقتی یاد…

شما نمی‌توانید کودک دو سالهٔ خود را متقاعد و راضی کنید که موقع غذا خوردن دهانش را ببندد تا غذا از آن بیرون نریزد یا دچار خفگی نشود، اما اگر روی…

کودک از چه سنی می‌داند غریبه‌ چه کسی است و چگونه باید در مورد تعامل با غریبه‌ها با فرزندتان صحبت کنید؟ در این مطلب با این موضوع بسیار مهم آشنا شوید…

احیای قلبی تنفسی CPR، یک اقدام نجات‌دهنده‌ است که در صورت آموزش آن از قبل، شما می‌توانید برای نجات جان شخصی که هیچ علائمی از زندگی نشان نمی‌دهد،…

اگر نوزاد شما هم تازه به دنیا آمده است یا منتظر تولد کودکتان هستید، شاید بهتر باشد بدانید چطور ریفلاکس کودک را تشخیص دهید و عوارض آن را بشناسید تا…

انواع شیرخشک‌ها از پنج مادۀ اصلی تشکیل شده‌اند که شامل کربوهیدرات، پروتئین، چربی، ویتامین و مواد معدنی است. یک شیرخشک می‌تواند دارای دیگر مواد مغذی…

شروع زایمان علائمی دارد که به راحتی قابل تشخیص است. از زمان شروع نشانه‌های زایمان تا خارج شدن نوزاد ممکن است نزدیک به ۲۰ ساعت طول بکشد. این نشانه‌ها معمولاً با انقباضات شدید و منظم رحم شروع می‌شود. اگر احساس می‌کنید علائمی از شروع زایمان دارید، بهتر است به بیمارستان مورد نظرتان مراجعه کنید. مطلب زیر در شناختن علائم شروع زایمان به شما کمک خواهد کرد.

زنانی که برای اولین بار باردار می‌شوند معمولاً نگران شروع زایمان خود هستند. ممکن است هر انقباضی را به عنوان شروع زایمان فرض کنند و سریع به بیمارستان مراجعه کنند. با شناختن علائم شروع زایمان که در کلاس‌های آمادگی برای زایمان آموخته‌اید یا پزشک برای شما توضیح داده است، می‌توان از نگرانی‌های زایمان کم کرد. مادر باید بداند که معمولاً از زمان شروع علائم زایمان تا زایمان، ممکن است نزدیک به ۲۰ ساعت طول بکشد. برخی از علائم نشان‌دهندۀ شروع فرایند زایمان در زیر آمده است:

انقباضات زایمان: انقباضات رحم، اولین و واضح‌ترین نشانۀ شروع زایمان است. این انقباض‌ها مانند دردهای شدت‌یافتۀ عادت ماهانه است. احتمالاً انقباضاتی را در طول بارداری و به خصوص در اواخر آن داشته‌اید که این انقباضات بدون درد در طول بارداری، انقباضات براکستون هیکس؛ Braxton hicks، نامیده می‌شود و در واقع نشانۀ زایمان به حساب نمی‌آید. وقتی این انقباض‌ها منظم و شدت آنها بیشتر شده باشد و بیشتر از ۳۰ ثانیه طول بکشد، می‌تواند نشان‌دهندۀ شروع فاز اول زایمان باشد. با پیشروی زایمان، تعداد انقباض‌ها بیشتر، طولانی و قوی‌تر می‌شود. تا زمانی که هر انقباض ۳۰ تا ۹۰ ثانیه طول ‌کشید و فاصله بین هر انقباض به پنج دقیقه رسید، شما وارد فاز اول زایمان شده‌اید و بهتر است به بیمارستان مراجعه کنید. نیازی نیست نگران باشید، زیرا تا خارج شدن نوزاد هنوز چند ساعت فرصت دارید.

ترشحات نشانۀ زایمان: در طول دوران بارداری، مخاط دهانۀ رحم یا پلاگ موکوس در دهانۀ رحم ایجاد می‌شود. این مخاط درست قبل از شروع درد‌های زایمان یا ابتدای آن شروع به خارج شدن می‌کند و شما آن را به صورت ترشحات صورتی، چسبنده و ژله‌مانندی مشاهده خواهید کرد. رنگ صورتی این ترشح به دلیل خون‌آلود بودن آن است و طبیعی است که مایع مخاطی با خون آغشته شود. اگر خونریزی بیشتر باشد، می‌تواند نشان‌دهندۀ این باشد که مشکلی وجود دارد و باید بلافاصله با پزشک یا بیمارستان تماس گرفته شود. این ترشحات نشان می‌دهد که دهانۀ رحم در حال باز شدن و زایمان در حال آغاز یا پیشرفت است. در برخی موارد، ممکن است با شروع انقباضات زایمان، چنین ترشحاتی در زنان باردار وجود نداشته باشد.

پاره شدن کیسهٔ آب: امکان دارد کیسۀ آب که محافظ جنین است، قبل یا هنگام زایمان پاره شود. پاره شدن کیسۀ آب به معنی آغاز زایمان است؛ اگرچه پاره شدن کیسۀ آب در میانۀ بارداری ممکن است به دلیل مشکل دیگری باشد ولی در هفته‌های آخر بارداری خروج هر گونه آب از واژن می‌تواند به معنی پارگی کیسۀ آب باشد که یکی از علائم شروع زایمان است. کیسۀ آب معمولاً با پیشرفت زایمان پاره می‌شود، اما در برخی موارد که این کیسه هنوز پاره نشده است، پزشک برای پیش بردن زایمان، کیسۀ آب را پاره می‌کند. درصورتی‌که پارگی کیسۀ آب، پیش از شروع درد زایمان اتفاق بیفتد، بهتر است به بیمارستان مراجعه کنید.

درد لگنی و کمردرد: ممکن است قبل یا با شروع فاز‌های اولیۀ زایمان در ناحیۀ پایین کمر، لگن و محدودۀ مقعد احساس فشار و درد داشته باشید. شروع این درد و فشار می‌تواند نشان‌دهندۀ نزدیک شدن به زایمان یا شروع شدن فاز اول آن باشد.

پزشک معمولاً در معاینات مربوط به هفته‌های آخر بارداری با شما در مورد علائم آغاز زایمان صحبت می‌کند و زمان مراجعه به بیمارستان یا تماس ضروری را مشخص می‌کند. معمولاً زمانی که انقباضات شما منظم شده‌اند و هر پنج دقیقه یک بار، انقباضات شدیدی دارید که ۳۰ تا ۹۰ ثانیه طول می‌کشد، باید با پزشک تماس بگیرید. در صورت خروج مقداری مایع که می‌تواند حتی چند قطره باشد، از آنجا که احتمال پاره شدن کیسۀ آب وجود دارد، بهتر است با پزشک تماس بگیرید و به بیمارستان بروید. پزشک شما را معاینه می‌کند و اگر انقباضات هنوز شروع نشده باشد و مشکلی سلامت شما و جنین را تهدید نکند، ممکن است از شما بخواهد که به خانه بروید و تا شروع انقباضات صبر کنید.

در برخی موارد، با توجه به حجم مایع آمنیوتیک و وضعیت جنین ممکن است شما را در بیمارستان و تحت نظر قرار دهد. به همین دلیل بهتر است در صورت احتمال پاره شدن کیسۀ آب، حتی اگر انقباضات هنوز شروع نشده بود، باید به بیمارستان مراجعه کنید. زیرا پاره شدن کیسۀ آب در هر سنی از بارداری به معنی پایان بارداری است و اگر ختم بارداری در این موارد، طی ۲۴ ساعت رخ ندهد، جان مادر و نوزاد به خطر می‌افتد. همچنین اگر حجم خون زیادی در ترشحات واژن شما بود، ممکن است نشانۀ وجود مشکلی باشد. ترشحات نشانۀ زایمان صورتی رنگ هستند و مقدار کمی خون در آن وجود دارد که طبیعی است، اما خونریزی واضح، به مقدار کم یا زیاد نشانۀ وجود مشکلی است که باید به دنبال آن حتماً و فوراً به بیمارستان مراجعه کنید.

از زمان اولین اقدام برای بارداری و انجام معاینات قبل از بارداری تا باردار شدنتان، احتمالاً یکی از دغدغه‌های اصلی شما اطلاع از موفقیت‌آمیز بودن چنین…

بسیاری از زنانی که برای اولین بار باردار می‌شوند، دربارۀ انتخاب روش زایمان خود سؤال‌های زیادی دارند. هرچند امروزه زایمان به روش سزارین بدون هیچ…

سزارین یک عمل جراحی شکمی است که در آن نوزاد را با ایجاد برشی روی شکم و رحم مادر باردار به دنیا می‌‏آورند. اگرچه عمل سزارین در برخی از بارداری‌ها…

تیم و هیئت علمی مادرشو تلاش می‌کند تا تمام مطالب کیفیت بالایی داشته باشد. اما حفظ این کیفیت بدون داشتن نظرات اصلاحی شما کاربر عزیز امکان‌پذیر نیست. بنابراین اگر ایرادی در مطلب بالا می‌بینید یا فکرمی‌کنید این مقاله مناسب نیست، نظرتان را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید.

یک زایمان طبیعی علائم مشخصی دارد که دردهای واقعی رحمی، یکی از این علائم است. در این ویدیو، خانم…

مطالب این سایت جایگزین تشخیص، تجویز و درمان نیست. برای اطلاعات بیشتر به شرایط استفاده مراجعه فرمایید.

© کلیه حقوق مادی و معنوی متون، گرافیک، تصاویر و ویدیوها و محتویات سایت صرفاً متعلق به شرکت راهکارهای سلامتی پدیدار می باشد. بازنشر و استفاده از مطالب مادرشو تنها برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع (و لینک مستقیم به مطلب و بازنشر کامل و بدون جرح و تعدیل) بلامانع است. کليۀ حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به شرکت دانش‌بنیان راهکارهای سلامتی پدیدار است.

نحوه تشخیص زمان زایمان اگر واقعا زمان زایمان شما فرارسیده باشد یک یا چند مورد از پنج مورد زیر اتفاق خواهد افتاد دهانه رحم شما هرچه بیشتر نازک و نرم می‌شود (که به آن افاسمان یا Effacement می‌گویند) همچنین تا ده سانتی‌متر بزرگ و متسع می‌شود (که به آن دیلاتاسیون یا Dilatation می گویند).انقباضاتی به صورت منظم رُخ می‌دهند که فاصله زمانی بین آنها به تدریج کمتر می‌شود، مدت زمان هر کدام افزایش پیدا می‌کند و شدت آنها نیز به تدریج زیادتر می‌شود.شما ممکن است کمردرد مداوم داشته باشد که غالبا همراه با احساس گرفتگی عضلانی است؛ مشابه آنچه قبل از قاعدگی احساس می‌شود.ممکن است “نمایش خونی” یا Bloody Show داشته باشید: یک ماده موکوسی یا لزج مایل به قهوه‌ای یا خونابه ای از شما خارج می‌شود.اگر این پلاگ موکوسی یا مخاطی که دهانه رحم را می‌بندد از رحم شما خارج شود زایمان ممکن است بسیار نزدیک باشد، یا ممکن است هنوز چند روز با زایمان فاصله داشته باشید.به هر حال این اتفاق می‌تواند نشانه‌ای بر این مطلب باشد که بدن شما در حال طی کردن روند طبیعی خود برای زایمان است.کیسه آب شما پاره می‌شود؛ البته این اتفاق در صورتی نشاندهنده نزدیک بودن زایمان است که همراه با بروز انقباضات باشد.

چه زمانی باید با دکتر یا مامای خود تماس بگیرم؟احتمالا شما و ماما یا پزشکتان درباره اینکه وقتی زمان زایمان فرا می رسد، چه باید بکنید، صحبت کرده‌اید. اما اگر فکر می‌کنید زمان آن فرا رسیده است خجالت نکشید و زنگ بزنید.پزشکها و ماماها به این قضیه عادت دارند! خانمهایی که شک دارند زمان زایمانشان فرارسیده است یا کسانی که به راهنمایی‌شان نیاز دارند دائماً به آنها زنگ می‌زنند؛ در واقع این قضیه بخشی از شغل آنهاست. واقعیت این است که پزشک یا ماما می‌تواند از روی لحن صدای شما و حرفهایی که می‌زنید چیزهای زیادی را بفهمد و به شما بگوید چه باید بکنید؛ پس مکالمه تلفنی واقعا می‌تواند به شما کمک کند. پزشک شما می‌خواهد بداند که انقباضات با چه فاصل? زمانی از هم رُخ می‌دهند، آیا می‌توانید در زمانی که یکی از این انقباضات را تحمل می‌کنید حرف بزنید یا نه و یا دیگر نشانه‌های احتمالی را نیز بفهمد.اگر کیسه آب شما پاره شد یا اگر شک دارید که مایع آمنیوتیک از شما خارج می‌شود با پزشک یا مامای خود صحبت کنید.او همچنین از شما خواهد پرسید که این اتفاق چه زمانی افتاده است و مایع یا ترشحاتی که دیده‌اید چه رنگی بوده است. همچنین اگر یکی از موارد زیر اتفاق افتاده است حتما به او بگوییداگر تحرک کودک کمتر شده است.اگر خونریزی واژن دارید (مگر اینکه صرفاً کمی مخاط خونی دیده باشید).و اگر تب، سردردهای شدید، تغییر بینایی یا درد شکمی دارید.اگر مورد دیگری هم هست که شما را نگران می‌کند می توانید با ماما یا پزشک خود در میان بگذارید.

در ابتدای شروع درد زایمان چه کار باید بکنم؟در این زمان نوشیدن مقادیر زیادی از مایعات حائز اهمیت است. به صورت متناوب بنشینید و راه بروید یا یک دوش گرم بگیرید تا دردهای شما را آرام کند و اگر می‌توانید کمی استراحت کنید تا برای زایمان آماده شوید.

آیا ممکن است انقباضاتی رُخ بدهند اما در واقع هنوز زمان زایمان فرا نرسیده باشد؟بله. در مواردی ممکن است درد زایمان به صورت کاذب رُخ دهد. در این مواقع دهان? رحم شما بزرگ و متسع نمی شود (پزشک یا ماما می‌تواند با معاینه این مطلب را تشخیص دهد)، انقباضها نامنظم بوده و شدت آنها زیاد نمی شود و دردهایی که در شکم یا پشت خود احساس می‌کنید با یک دوش گرم یا ماساژ به سادگی برطرف شوند.

 آیا می‌توانم تشخیص دهم که زایمان به زودی رُخ خواهد داد؟ممکن است. هرچند شاید شما از جمله زنان خوشبختی باشید که هیچ کدام از اتفاقات مهمی را که در درون بدنتان رُخ می‌دهد متوجه نشوید اما بدن شما از یک ماه پیش از زایمان برای این فرآیند آماده می‌شود. در برخی از خانمها هنگامی که زمان زایمان واقعی فرا می‌رسد دهانه رحم از قبل متسع و نازک شده است.دیگر نشانه‌های زایمان شامل موارد زیر می‌شوند- کاهش درد (هنگامی که سر کودک به طرف جایی در لگن که برای زایمان مناسب است حرکت می‌کند)- افزایش ترشحات واژن- بروز نمایش خونی(Bloody Show): ترشحات مایل به قهوه‌ای یا خونابه ای- انقباضهای برکستون هیکس( Braxton Hicks ):که با فاصله زمانی کمتر و با شدت بیشتر رُخ می دهند.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

چطور بفهمیم زایمان نزدیکه

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

بسیاری از مادران باردار نمی‌دانند که زایمان آنها چگونه خواهد بود و چقدر طول می‌کشد و آیا علائمی که تجربه می کنند، واقعی هستند یا فقط زنگ خطر اشتباه هستند. پیش ‌بینی و پاسخ همه این سوالات دشوار است، زیرا هر تولد با دیگری متفاوت است. اما دانستن اینکه زایمان چیست و باید چه علائمی را در نظر بگیرید، نشانه های نزدیک شدن به روز زایمان کدام است و همچنین پیدا کردن سرنخ‌ها، کمک می‌کند که بفهمید تقریباً به زمان ملاقات نوزادتان نزدیک شده‌اید.

زایمان چیست؟

زایمان یعنی روند به دنیا آمدن یک نوزاد که با انقباضات رحم شروع شده و با تولد نوزاد به پایان می‌رسد. اگر شما نیز مانند بسیاری از مادران باردار هستید و احتمالاً نمی‌دانید که چگونه مطمئن شوید که زایمان شما شروع شده، به این ۱۰ نشانه زایمان که به شما می‌گوید نوزاد در راه است توجه کنید:

پیش از زایمان: از یک ساعت تا یک ماه کامل یا بیشتر قبل از زایمان

چطور بفهمیم زایمان نزدیکه

۱- افتادن جنین (سبک شدن سر دل):

احتمالا مهمترین نشانه های نزدیک شدن به روز زایمان احساس وارد شدن جنین به درون لگن است. اگر این اولین بارداری شما باشد، نوزاد به طور طبیعی شروع به پایین افتادن می‌کند یا وارد لگن می‌شود، چند هفته قبل از اینکه زایمان شروع شود (معمولا در حدود ۲ یا ۴ هفته قبل، اما می‌تواند تغییر کند). در زایمان‌های دوم به بعد، این سبک شدن اغلب تا زمانی که واقعاً در زایمان نباشید اتفاق نمی‌افتد. نوزاد شما در حال تغییر وضعیت است تا به شکل ایده‌آل با سر پایین به دنیا بیاید. ممکن است در این حالت احساس کنید حتی بیشتر از قبل پاهایتان سست شده است و ممکن است هنوز مکرراً نیاز به دستشویی داشته باشید، همانطور که در سه ماهه سوم آن را تجربه کرده‌اید، زیرا سر نوزاد اکنون روی مثانه شما فشار می‌آورد. خبر خوب این است که فضای بیشتری برای تنفس دارید، زیرا نوزادتان از ریه‌های شما دور شده است.

۲- دهانه رحم باز می‌شود:

دهانه رحم شما شروع به آماده شدن برای تولد می‌کند، در روزها یا هفته‌ها قبل از زایمان، دهانه رحم شروع به باز و شل شدن، می‌کند. در معاینات هفتگی، پزشک شما ممکن است از طریق یک معاینه داخلی میزان اتساع و شل شدن آن را اندازه ‌گیری کند. اما زمان رسیدن به این مرحله در مادران مختلف متفاوت است، بنابراین اگر هنوز دهانه رحم شما باز نشده یا به کندی باز می‌شود، دلسرد و نا‌امید نشوید.

۳- احساس گرفتگی و افزایش کمر درد:

از دیگر علائم نزدیک شدن به روز زایمان احساس گرفتگی در شکم و کمر است. اگر این اولین بارداری شما نباشد، با نزدیک شدن به زمان زایمان ممکن است احساس گرفتگی و درد در ناحیه کمر و کشاله ران داشته باشید. عضلات و مفاصل شما در حال آماده سازی برای تولد، کشش و تغییر پیدا می‌کنند.

۴- احساس سستی در مفاصل:

در طول بارداری هورمون ریلکسین بخش باعث شده است رباط‌های شما کمی شل شوند (این وضعیت مسئول دست و پا چلفتگی شما در طول سه ماهه آخر است). قبل از شروع زایمان ممکن است متوجه شوید که مفاصل در تمام بدن شما سفتی کمتر و آرامش بیشتری دارند. این راه طبیعت جهت باز شدن لگن برای ورود مسافر کوچک شما به دنیا است.

۵- اسهال:

از دیگر نشانه های نزدیک شدن به روز زایمان اسهال است. همانطور که عضلات رحم شما در هنگام آماده سازی برای زایمان استراحت می‌کنند، سایر عضلات بدن نیز در حال استراحت هستند، که این شامل عضلات مقعد نیز می‌شود و این می‌تواند منجر به اسهال شود. این علامت نزدیک شدن به زایمان که احتمالاً در طول بارداری نیز آن را تجربه کرده‌اید، بسیار ناراحت کننده است. ولی اگرچه می تواند آزار دهنده باشد، اما کاملاً طبیعی است. بدنتان را آب رسانی کنید و به یاد داشته باشید که این یک نشانه خوب است.

۶- افزایش وزن شما متوقف می‌شود (یا ممکن است وزن کم کنید):

افزایش وزن اغلب در اواخر بارداری متوقف می‌شود. برخی از مادران باردار در این مرحله شاهد کاهش وزن خود هستند. این طبیعی است و بر وزن نوزاد شما تاثیر نمی‌گذارد. او هنوز در حال وزن گرفتن است، اما شما به دلیل پایین آمدن سطح مایع آمنیوتیک، دفع بیشتر و حتی افزایش فعالیت، در حال از دست دادن وزن هستید.

۷- شما احساس خستگی بیشتری دارید، یا احساس آشیانه دارید:

یک دقیقه صبر کنید، این سه ماه سوم است یا اول؟ بین مثانه فعال و خستگی شدید، گاهی اوقات احساس می‌کنید به زمان گذشته برگشته‌اید. شکم بالا آمده به همراه مثانه کم ظرفیت، می‌تواند در روزها و هفته‌های آخر، خواب شبانه را دشوار کند. اگر می‌توانید در طول روز چرت‌های کوتاه بزنید! مگر اینکه برخلاف معمول، احساس خستگی نداشته باشید: برخی از مادران به محض نزدیک شدن به روز زایمان، انرژی زیادی پیدا می‌کنند که نمی‌توانند در مقابل وسوسه خود برای تمیز و مرتب کردن همه چیز مقاومت کنند. آماده کردن منزل برای ورود نوزاد به عنوان نشانه های نزدیک شدن به روز زایمان اشکالی ندارد، به شرطی که زیاده روی نکنید!

منبع: whattoexpect

 

بیشتر بدانید:

1- علایم شروع زایمان

2- اقدامات لازم پس از مشاهده نشانه های شروع زایمان

3- تفاوت انقباضات رحمی و علائم زایمان در بارداری

4- شناخت نشانه های خطرناک دوران بارداری

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

زایمان طبیعی

زایمان طبیعی

زایمان طبیعی

زایمان طبیعی

زایمان طبیعی

زایمان طبیعی

زایمان طبیعی

این بخش در حال طراحی می باشد

تغییر حالت روز و شب

شرکت تحقیقاتی پارسی طب

2015-10-07
بارداری و زایمان

۲ دیدگاه
85,632 بازدید

زمان زایمان در زنان مختلف متفاوت است و تعیین زمان دقیق آن واقعا ممکن نیست. زایمان را بیشتر باید یک فرآیند دانست نه یک اتفاق سریع؛ فرآیندی که در آن تغییرات متعدد فیزیولوژیکی در بدن شما دست به دست هم می‌دهند تا کودک را به دنیا بیاورند.

محتوای مقاله (با استفاده از این لیست به موضوع مورد نظر دسترسی سریعتر دارید)

اگر واقعا زمان زایمان شما فرارسیده باشد یک یا چند مورد از پنج مورد زیر اتفاق خواهد افتاد:

چطور بفهمیم زایمان نزدیکه

دهانه رحم شما هرچه بیشتر نازک و نرم می‌شود (که به آن افاسمان یا Effacement می‌گویند) همچنین تا ده سانتی‌متر بزرگ و متسع می‌شود (که به آن دیلاتاسیون یا Dilatation می گویند).
انقباضاتی به صورت منظم رُخ می‌دهند که فاصله زمانی بین آنها به تدریج کمتر می‌شود، مدت زمان هر کدام افزایش پیدا می‌کند و شدت آنها نیز به تدریج زیادتر می‌شود.

شما ممکن است کمردرد مداوم داشته باشد که غالبا همراه با احساس گرفتگی عضلانی است؛ مشابه آنچه قبل از قاعدگی احساس می‌شود.

ممکن است “نمایش خونی” یا Bloody Show داشته باشید: یک ماده موکوسی یا لزج مایل به قهوه‌ای یا خونابه ای از شما خارج می‌شود.

اگر این پلاگ موکوسی یا مخاطی که دهانه رحم را می‌بندد از رحم شما خارج شود زایمان ممکن است بسیار نزدیک باشد، یا ممکن است هنوز چند روز با زایمان فاصله داشته باشید.

به هر حال این اتفاق می‌تواند نشانه‌ای بر این مطلب باشد که بدن شما در حال طی کردن روند طبیعی خود برای زایمان است.
کیسه آب شما پاره می‌شود؛ البته این اتفاق در صورتی نشاندهنده نزدیک بودن زایمان است که همراه با بروز انقباضات باشد.

احتمالا شما و ماما یا پزشکتان درباره اینکه وقتی زمان زایمان فرا می رسد، چه باید بکنید، صحبت کرده‌اید. اما اگر فکر می‌کنید زمان آن فرا رسیده است خجالت نکشید و زنگ بزنید.

پزشکها و ماماها به این قضیه عادت دارند! خانمهایی که شک دارند زمان زایمانشان فرارسیده است یا کسانی که به راهنمایی‌شان نیاز دارند دائماً به آنها زنگ می‌زنند؛ در واقع این قضیه بخشی از شغل آنهاست.

واقعیت این است که پزشک یا ماما می‌تواند از روی لحن صدای شما و حرفهایی که می‌زنید چیزهای زیادی را بفهمد و به شما بگوید چه باید بکنید؛ پس مکالمه تلفنی واقعا می‌تواند به شما کمک کند.

پزشک شما می‌خواهد بداند که انقباضات با چه فاصل? زمانی از هم رُخ می‌دهند، آیا می‌توانید در زمانی که یکی از این انقباضات را تحمل می‌کنید حرف بزنید یا نه و یا دیگر نشانه‌های احتمالی را نیز بفهمد.

اگر کیسه آب شما پاره شد یا اگر شک دارید که مایع آمنیوتیک از شما خارج می‌شود با پزشک یا مامای خود صحبت کنید.

او همچنین از شما خواهد پرسید که این اتفاق چه زمانی افتاده است و مایع یا ترشحاتی که دیده‌اید چه رنگی بوده است. همچنین اگر یکی از موارد زیر اتفاق افتاده است حتما به او بگویید:

اگر تحرک کودک کمتر شده است؛

اگر خونریزی واژن دارید (مگر اینکه صرفاً کمی مخاط خونی دیده باشید)؛

و اگر تب، سردردهای شدید، تغییر بینایی یا درد شکمی دارید.

اگر مورد دیگری هم هست که شما را نگران می‌کند می توانید با ماما یا پزشک خود در میان بگذارید.

در این زمان نوشیدن مقادیر زیادی از مایعات حائز اهمیت است. به صورت متناوب بنشینید و راه بروید یا یک دوش گرم بگیرید تا دردهای شما را آرام کند و اگر می‌توانید کمی استراحت کنید تا برای زایمان آماده شوید.

بله. در مواردی ممکن است درد زایمان به صورت کاذب رُخ دهد. در این مواقع دهان? رحم شما بزرگ و متسع نمی شود (پزشک یا ماما می‌تواند با معاینه این مطلب را تشخیص دهد)، انقباضها نامنظم بوده و شدت آنها زیاد نمی شود و دردهایی که در شکم یا پشت خود احساس می‌کنید با یک دوش گرم یا ماساژ به سادگی برطرف شوند.

ممکن است. هرچند شاید شما از جمله زنان خوشبختی باشید که هیچ کدام از اتفاقات مهمی را که در درون بدنتان رُخ می‌دهد متوجه نشوید اما بدن شما از یک ماه پیش از زایمان برای این فرآیند آماده می‌شود. در برخی از خانمها هنگامی که زمان زایمان واقعی فرا می‌رسد دهانه رحم از قبل متسع و نازک شده است.

کاهش درد (هنگامی که سر کودک به طرف جایی در لگن که برای زایمان مناسب است حرکت می‌کند)
افزایش ترشحات واژن
بروز نمایش خونی(Bloody Show): ترشحات مایل به قهوه‌ای یا خونابه ای
انقباضهای برکستون هیکس( Braxton Hicks ):که با فاصله زمانی کمتر و با شدت بیشتر رُخ می دهند.

3 هفته پیش

2020-11-12

2018-11-06

کولیک: در مقاله قبل به بررسی انواع کولیک و علائم هر کدام در نوزادان پرداختیم. …

تشکر خیلی خوب بود ولی من هنوز فرق دردنفهمیدم من درهفته ۳۴ خیلی کمردرد زیردلم سردرد دل پیچه هستم نمیدونم آین دردیانه

عالی بود ممنون ۳هفته بعد علیسای منم پا به این دنیا میذاره التماس دعا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

“پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

چطور بفهمیم زایمان نزدیکه
چطور بفهمیم زایمان نزدیکه
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *