چطور بفهمیم شادوبن شدیم

 
helpkade
چطور بفهمیم شادوبن شدیم
چطور بفهمیم شادوبن شدیم


تحریریه جورچین

شما هم متوجه افت شدیدی در اینگیجمنت اینستاگرام‌ شده‌اید و تعداد فالوئرهای دریافتیتان رو به کاهش است و یا هشتگ‌هایتان کار نمی‌کند؟ این روزها همه در مورد کاهش لایک، کاهش کامنت، افت فالوئر، شدوبن (shadow ban) و …. در آپدیت جدید الگوریتم اینستاگرام صحبت می‌کنند. باور کنید یا نه، شادوبن یک حرکت خوب برای پاکسازی پلتفرم اینستاگرام است.
اگر می‌خواهید دلایل شدوبن شدن و راهکارهای خروج از آن را بدانید، پس به خواندن این مطلب وبلاگ آژانس دیجیتال مارکتینگ جورچین ادامه دهید.

فهرست

تا چند ماه گذشته، اکانت‌های فیک زیادی در اینستاگرام می‌دیدیم، هشتگ‌هایی که به صورت سیل‌وار و با تصاویر و کامنت‌های نامناسب پست می‌شدند، همچنین ممکن است کامنت‌های تبلیغاتی زیادی برای پست‌های خود دریافت می‌کردید یا اکانت‌هایی برای تبلیغات یا فروش محصولات، شما را فالو می‌کردند، ولی به لطف الگوریتم جدید اینستاگرام همه‌ی اینها از بین رفته است.

چطور بفهمیم شادوبن شدیم

مثلا شما یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام فالو می‌کردید و در کمتر از چند ساعت آژانس های دیجیتال مارکتینگ دیگری شما را فالو می‌کردند. یا شما هشنگ بازاریابی دیجیتال را در اینستاگرام فالو می‌کنید و پستی در آن می‌بینید که تبلیغ طراحی سایت است! اینستاگرام از چنین چیزی خوشش نمی‌آید، اینکه کاربرانش تجربه‌های نامطلوبی در آنجا داشته باشند.

اما در اصل با این سیاست‌های سخت، برای خیلی از اکانت‌های حقیقی و واقعی نیز مشکل ایجاد شد. این وظیفه‌ی ماست تا از این فیلترهای سخت اینستاگرام عبور کنیم و نشان دهیم که ما انسان‌های حقیقی هستیم و اکانت‌های ما نیز واقعی است.

توصیه می‌شود بخوانید: چرا تعداد لایک اینستاگرام من پایین آمده است؟

اصطلاح «شدوبن یا ممنوعیت در سایه» را حدودا سال ۲۰۰۶ برای اولین بار توییتر استفاده کرد. توییتر اعلام کرد توییت‌هایی که توهین آمیز باشند دارای یک وقفه موقت شده و در نتیجه کاربرانی که قوانین توییتر را بشکنند، توییت‌های آنها فیلتر می‌شود. البته توییتر برخلاف اینستاگرام کاربران خود را مطلع می‌کند!

اما بر روی پلتفرم اینستاگرام وقتی شدوبن اتفاق می‌افتد، کاربر مطلع نمی‌شود. آن‌ها پست‌های شما را از کاربرانی که شما رو فالو نمی‌کنند پنهان می کنند، که مانعی برای رشد اکانت شما و دریافت فالوئر بیشتر می‌شود. زیرا افرادی که شما را فالو نمی‌کنند، قادر به دیدن پست‌های شما از طریق هشتگ یا اکسپلوور نخواهند بود. و تمام هشتگ‌های شما و استراتژی‌های آن شکست می‌خورد. اگر از اینستاگرام برای کسب‌وکار استفاده می‌کنید، شکست در استراتژی، می‌تواند باعث کاهش مشتری و درآمد و در نتیجه منجر به شکست بیزینس شود.

شدوبن (shadowban): شدوبن مسدودکردن و بلاک کردن محتوای کاربرانی است که محتوایی بر خلاف قوانین اینستاگرام منتشر می‌کنند، به گونه‌ای که به کاربران نیز اطلاع‌رسانی نمی‌کند. اگر شما از طرف اینستاگرام شدوبن شده‌اید، محتوای شما برای کاربرانی که شما را فالو نکرده‌اند، از طریق سرچ هشتگ و یا اکسپلورر اینستاگرام نشان داده نمی‌شود.

چک کردن اینکه آیا پست‌های شما از طریق سرچ هشتگ به نمایش داده می‌شود، بهترین راه برای این است که بفهمید شدوبن شده‌اید یا نه. برای این کار، پست جدیدی در اینستاگرام با دو یا سه هشتگ غیر معروف در کپشن، و چند هشتگ غیر معروف در کامنت اول بگذارید. سپس چک کنید که آیا پست‌های شما برای اکانت هایی که شما را فالو نکرده‌اند از طریق هشتگ نمایش داده می‌شود یا نه. (توجه داشته باشید که اگر شما از یک هشتگ معروف استفاده کرده‌اید، احتمال اینکه آن‌ها قادر به پیدا کردن تصویر شما باشند تقریبا صفر می‌شود. بنابراین، از هشتگ‌های غیر معروف که به‌طور روزانه آپدیت نمی‌شوند برای بررسی این موضوع استفاده کنید.)

به سایت‌های “تست شدوبن” اعتماد نکنید!  آن‌ها قابل اعتماد نیستند. خیلی از مردم گزارش داده‌اند که از طریق این سایت‌ها متوجه شدوبن شده‌اند. اما اکانت آن‌ها در واقعیت شدوبن نشده بود!

۱. از هشتگ‌های ممنوعه و منقضی استفاده نکنید.
۲. از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای فالو اتوماتیک یا خرید فالوئر استفاده نکنید.
۳. از انجام فعالیت‌های زیاد در اینستاگرام خود اجتناب کنید.
۴. به استفاده از هشتگ‌های تکراری پایان دهید.
۵. مطمئن شوید از طرف کاربران ریپورت نشده‌اید.

به صورت شفاف مشخص نشده که شادوبن شامل چه مواردی می‌باشد، اما چیزی که راجع به آن مطمئن هستیم این است که اینستاگرام جرایمی برای کسانی که به صورت غیر عادی رفتار می کنند تعیین کرده است.

با توجه به میلیون‌ها کاربر فعال که در اینستاگرام وجود دارند، کنترل آنچه به اشتراک می‌گذارند و یا هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنند، برای اینستاگرام کاری سخت و طاقت فرسا است. بسیاری از مواقع هشتگ‌های عادی و بی‌ضرر از طریق اکانت‌های فیک و یا ربات‌ها، با استفاده ار محتوای نامناسب مورد تهاجم قرار می‌گیرند. گاهی یک هشتگ عادی و بی‌ضرر مانند beautyblogger# می‌تواند به طور انبوهی در محتواهای نامناسب مثل پورن، اسپم‌ها یا تصاویر نژادپرستانه استفاده شود. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد و اینستاگرام هم متوجه این رخداد می‌شود، آن‌ها یا این هشتگ را به طور کامل حذف کرده یا کاربرد آن را به شدت محدود می‌کنند. وقتی شما از یکی از این هشتگ‌ها در عکس‌هایتان استفاده می‌کنید، این کار سبب می‌شود که سایر هشتگ‌های شما «منقضی» شده و در نتیجه برای هیچکدام از هشتگ‌هایتان نتیجه نگیرید.

استفاده‌ی یکی از این هشتگ‌های بن شده (ممنوعه) و بلک لیست مثل followforfollow ، می‌تواند یک پست را غیر قابل دیدن و اکانت را شدوبن کند. بعضی اوقات نگه داشتن این هشتگ‌ها، زیر پست‌های قدیمی باعث ایجاد این مشکل می‌شود و همچنین برداشتن آن‌ها می‌تواند به رفع مشکل کمک کند. هشتگ‌های خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ کدام از آن‌ها بن شده (ممنوعه) نباشد. برای این کار، هشتگ‌ها را روی اینستاگرام جستجو کنید. اگر فقط پست‌های برگزیده به نمایش در آمد و نه چیز دیگری، می‌تواند دلیلی بر شدوبن بودن هشتگ باشد.
گاهی اوقات اینستاگرام یک پیغام کوتاه روی صفحه‌ی هشتگ می‌گذارد با اشاره به این موضوع که به دلیل نقض قوانین پنهان شده‌اند. مانند تصویر زیر:

پیش نمایش هشتگ های بن شده(ممنوعه)

اخیرا اینستاگرام بیشتر از ۶۰ هزار هشتگ را بن(ممنوع) کرده.
اگر از هشتگ‌های بن شده (ممنوعه) استفاده کرده‌اید، مطمئن شوید که دیگر استفاده نمی‌کنید، زیرا باعث جلوگیری از نمایش پست‌های شما در هشتگ‌های استفاده شده می‌شود.

توصیه می‌شود بخوانید: الگوریتم الگوریتم اینستاگرام چگونه و با چه راه‌هایی مغلوب می‌شود؟

تغییرات اخیر الگوریتم اینستاگرام، باعث شده تا استفاده از اپلیکیشن‌های زمانبندی پست‌ها که عکس‌های شما را به صورت خودکار ارسال می‌کند و یا دریافت لایک و فالوئر خودکار، برای اکانت شما شدوبن به ارمغان بیاورد. تا به حال از این بات‌ها استفاده کرده‌اید؟ مانند لایک و کامنت خودکار و یا از این قبیل کارها؟ حتی اگر سال‌ها پیش از سرویس این بات‌ها استفاده کرده باشید، ممکن است هنوز به اکانت شما متصل باشد. برای فهمیدن، از طریق دسکتاپ کامپیوتر، با اکانت خود لاگین شوید، و بررسی کنید آیا آن ها هنوز به اکانت شما لینک شده اند یا نه. برای انجام اینکار با استفاده از کامپیوتر وارد سایت www.instagram.com  شوید، وارد صفحه پروفایل شوید، سپس روی گزینه Edit your profile کلیک کنید و وارد بخش Authorized Applications شوید. در این بخش هر ابزاری را که نمیشناختید با کلیک بر روی کلید بزرگ آبی رنگ Revoke Access دسترسی اش را لغو کنید.

اینستاگرام از کجا می‌فهمد شما از این اپلیکیشن‌ها و بات‌ها استفاده می‌کنید؟! خیلی ساده. وقتی اکانت شما در یک لحظه از آی پی های مختلف لاگین می‌شود، این به نظر اینستاگرام مشکوک است و باعث جلب توجه آن‌ها می‌شود.

نمی‌توان به صورت دقیق به این سوال پاسخ داد، ما در جورچین اکانت‌هایی داشته‌ایم که با بات که شادو بن نشده‌اند و همچنین اکانت‌هایی بدون استفاده از بات مشکلی برایشان پیش آمده است. اما میزان فعالیت بات می‌بایست با میزان فعالیت اکانت در اینستاگرام مطابقت داشته باشد.

۳. از انجام فعالیت‌های زیاد در اینستاگرام خود اجتناب کنید.

اطلاع دارید که برای لایک کردن، کامنت گذاشتن و یا فالو و آنفالو محدودیت‌هایی وجود دارد؟ این محدودیت‌ها شامل تعداد عکس‌هایی که لایک می‌کنید، تعداد کامنت‌هایی که زیر پست‌ها می‌گذارید و تعداد افرادی است که فالو و یا آنفالو می‌کنید، است. این محدودیت‌ها، بر اساس سن و قدمت اکانت متفاوت است. ولی به طور معمول بهتر است بیشتر از ۱۵۰-۲۰۰ لایک، ۶۰ کامنت و ۶۰ فالو و آنفالو در ساعت انجام ندهید.

اشتباه دیگری که خیلی از کاربران انجام می‌دهند و دلیل شدوبن آن‌ها می‌شود، استفاده از هشتگ‌های یکسان و تکراری است. اگر شما در یک بازه‌ی زمانی از هشتگ‌های تکراری استفاده کنید، ممکن است از نظر اینستاگرام اسپم(هرزنامه) باشد. همچنین اینستاگرام اعلام کرده است، استفاده بیش از اندازه از هشتگ تاثیری بر بازدید از پیج شما ندارد و حتی ممکن است اثر منفی داشته باشد. پس برای اینکه پست‌هایتان به مخاطبین بیشتری نشان داده شود و شانس‌ شما برای دیده شدن از طریق جستجوی تگ(هشتگ) بیشتر شود، هشتگ‌های خود را به روز کنید و به صورت چرخشی تغییر دهید. توصیه می‌شود که ۱۰ الی ۲۰ مجموعه ترکیبی متفاوت داشته باشید. و از آنها به صورت رندوم برای پست‌های خود استفاده کنید.

توصیه می‌شود بخوانید: چگونه با ایجاد سبک برند بازاریابی در شبکه های اجتماعی خود را متحول کنیم؟

اکانت شما به طور مداوم به اینستاگرام گزارش می‌شود؟ همیشه مراقب ریپورت شدن از طرف دیگر کاربران باشید! اگر آن‌ها تایید کنند که شما خطایی انجام داده‌اید و قوانین اینستاگرام را نقض کرده‌اید(نقض قانون کپی رایت، ارسال پست‌هایی با محتوای نامناسب، انتشار هرزنامه و …)، ممکن است اینستاگرام اکانت شما را غیر فعال کند و یا در معرض شدوبن قرار بگیرید.
مواردی نیز وجود دارد که اکانت‌های بیزینسی توسط رقبا ریپورت می‌شوند. متاسفانه شما نمی‌توانید به انگیزه‌های ناعادلانه مردم برای ریپورت(گزارش) کردن پی ببرید. با این حال سیاست رسمی اینستاگرام این است که حساب کاربری شما را بررسی کند تا مطمئن شود محتوای شما در تضاد با قوانین اینستاگرام است. در نهایت اگر حساب شما دیسیبل شده و دلیل آن را نمی‌دانید، می‌توانید از اینستاگرام درخواست کنید تا دوباره بررسی کند و امیدوار باشید که حساب کاربریتان را برمی‌گرداند.

برای رهایی از شدوبن قوانین رسمی و دستورالعمل دقیقی توسط اینستاگرام ارائه نشده است، و باید بر اساس آزمون صحیح و خطا پیش برویم. اگرچه خبر خوب این است که به نظر می‌رسد شدوبن دائمی نیست و بیشتر کاربران بعد از ۲ الی ۳ هفته از بند شدوبن رها شدند.

۱. اکانتتان را از حالت بیزینس به پرسونال(شخصی) تغییر دهید.
۲. مدت کوتاهی فعالیت نداشته باشید و پست نگذارید.
۳. به اینستاگرام ایمیل بزنید و در مورد مشکلات پیش آمده توضیح دهید.
۴. لغو مجوز api
۵. از هک رشد و گروه‌های تعامل اجتناب کنید.
۶. فعالیت‌های مفید در چهت پاکسازی پلتفرم اینستاگرام

این یک راه‌حل قطعی نیست. اما بعضی از اینستاگرامرها گزارش داده‌اند که با تغییر به پرسونال اکانت، مشکل آنها حل شده است.
یک دلیلی پشت این داستان وجود دارد که ممکن است کارساز باشد؛ از زمانی که اینستاگرام توسط فیسبوک خریداری شد، آنها سعی کرده‌اند تا از پلتفرم اینستاگرام  کسب درآمد کنند. و این کار را با محدود کردن دسترسی و تعامل حساب‌های بیزینسی و کسب‌وکار انجام می‌دهند و بدین وسیله از شما می‌خواهند تا برای تبلیغات، به اینستاگرام سفارش دهید. پس با تغییر اکانت بیزینسی به اکانت شخصی یا پرسونال اکانت، ممکن است از لیست شدوبن حذف شوید.نکته: مطمئن شوید ارتباط اکانت اینستاگرام و فیسبوک را قطع می‌کنید.

برخی کاربران مدعی شده‌اند که با عدم فعالیت به مدت ۲-۳ روز ، اکانت آن‌ها از حالت شدوبن خارج شده است. اگر تصمیم دارید این کار را بکنید بهتر است این مدت هیچ گونه فعالیتی اعم از کامنت گذاشتن، پست گذاشتن و حتا لاگین شدن نداشته باشید.
بعد از ۲-۳ روز استراحت و عدم فعالیت می‌توانید تعاملات خود را مثل قبل دوباره شروع کنید. اما با احتیاط، زیرا اینستاگرام نظاره‌گر اکانت شماست.

قطعا برقراری ارتباط با اینستاگرام برای رفع مشکلات، تاثیر گذار است.از قسمت “report a problem”  با اپلیکیشن اینستاگرام این کار را انجام دهید. برای این کار مسیرزیر را دنبال کنید:

Profile> right toolbar>setting>report a problem>something isn`t work

سپس در پیامی کوتاه مشکل خود را توضیح دهید. توجه داشته باشید که به شدوبن شدنتان اشاره‌ای نکنید، بهتراست بگویید که هشتگ‌هایتان کار نمی‌کند و یا پست‌هایتان دیده نمی‌شود.

آیا از اپلیکیشن‌های جذب فالوئر استفاده کرده‌اید و اطلاعات حساب کاربریتان را به آنها داده‌اید؟ این نیز می‌تواند دلیل شدوبن شدن شما باشد. پس مطمئن شوید که هیچ اپلیکیشنی دیگر به اکانت شما دسترسی ندارد. اگر تا به حال از سرویس‌های دریافت خودکار لایک،فالوئر و … استفاده کرده‌اید، پسوورد خود را تغییر دهید و دسترسی این اپلیکیشن‌ها را قطع کنید و اگر دارای API متصل شده هستند از طریق نسخه وب اینستاگرام حذف کنید. همچنین از نرم‌افزارهایی که باعث تغییر IP می‌شود اجتناب کنید. تغییر زیاد لوکیشن از نظر اینستاگرام مشکوک است و باعث شادوبن (shadowban) می‌شود.

در کپشن و کامنت پست ۶۰ هشتگ می‌گذارید؟ آیا از بات و اپلیکیشن‌های خودکار فالو و آنفالو استفاده می‌کنید؟ به گروه‌های تعامل یا پاد پیوسته‌اید؟ (پاد: گروه‌هایی هستن که در صورت اشتراک گذاری پست در آن‌ها ، افراد ملزم به لایک کردن و یا اشتراک گذاری پست هستند.) دست نگه دارید! این موارد ممکن است در اکثر اوقات به کار آیند، اما هنگامی که شدوبن شوید، دیگر کارساز نیستند و حتی باعث ضرر شما می‌شوند.

در جهت اثبات بر حقیقی بودن اکانتتان، اقداماتی در جهت پاکسازی پلتفرم اینستاگرام می‌تواند بسیار تاثیرگزار باشد. بر اساس تحقیقات تیم جورچین، اعلام اکانت‌های اسپم ، ریپورت هشتگ‌های نامناسب و گزارش عکس‌های نامرتبط با هشتگ‌ها می‌تواند به رفع شدوبن کمک کند.

اگر از اینستاگرام به صورت واقعی استفاده می‌کنید، از سرویس‎های اتوماتیک یا خودکار استفاده نکنید، و هشتگ‌های خود را چک کنید. همیشه احتمال کمی برای شدوبن شدن وجود دارد. همچنین الگوریتم اینستاگرام همیشه در حال تغییر است، و هرروز یک تله‌ی جدید می‌گذارد تا از نقض قوانین جلوگیری کند. پس شرایط هر روز تغییر می‌کند، با احتیاط به فعالیت خود در اینستاگرام ادامه دهید.
اینستاگرام الگوریتم خود را با گذر زمان تغییر می‌دهد و این باعث رشد و یا کاهش نرخ تعامل (اینگیجمنت) می‌شود. بنابراین نگران نباشید، در حال حاضر تعامل تنها راه رشد و نجات اکانتتان است.

منبع: آژانس جورچین

چطور بفهمیم شادوبن شدیم

سلام و متشکرم بابت مطالب بسیار مفیدتون
میخواستم بدونم بعد از این که از شادو بیایم بیرون چطوری بفهمیم که اومدیم بیرون ؟ همون پست های قبلیمون توی هشتگ ها نمایش داده میشن ؟

خواهش می‌کنم. پست‌های شما توی هشتگ‌ها نمایش داده میشه

سلام یه پیج دارم ۷۲کا یه بتر شادوبن شدم بعد از ۱۴روز خوب شد که دو روز طول نکشید دوباره شادوبن شدم الان ۴۵روزه درست نشده چکار کنم درست شه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

پسوورد رو عوض کنید و برای یک مدت لاگین نکنید به پیج

درود
با سپاس?

عالی

سلام. یه بار یه پست ارسال کردم. که ظاهرا محتوای کپی شده یا چیز دیگه ای بود. وقتی داشت وایرال میشد و تن دتند کامنت میگرفت و لایک میشد. اینستاگرام پیام داد که پست شما حذف ش. ازش اسکرین شات گرفتم. بعدش سعی کردم یع کس پست کنم که موفقیت آمیز نبود. ولی بعد از چند دقیقه موفق شدم همون عکس ساده بدون کپشن و منشن و بدون هشتگ رو پست کنم. اما بعد از اون دیگه هیچ ویدئویی رو نمیتونم پست کنم. به محض اینکه پست آپلود میشه و میخواد بیاد توی صفحه ی اصلیم پاک میشه. تنها کاری… ادامه نظر »

احتمال داره که ویدئوهای شما به خاطر وجود موسیقی که حق نشرش رو ندارید از اینستاگرام پاک شه؟ محتوای ویدئویی شما چه موسیقیی داره روش؟

من یک بار وارد اکانت فرد مورد نظر شدم اما فالو نکردم وقتی که خارج شدم دوباره نمی توانم وارد شوم چون اصلا در سرچ اینستاگرام هم پیجش نمی آید در حالی که دوستانم می توانند پیج را سرچ کنن چرا؟؟ در واقع اصلا پیج را پیدا نمی کنم؟

احتمالا شما بلاک شدید توسط اون اکانت

اصلا کامنت و یا لایکی نداشتم فقط عکس رو دیدم و خارج شدم ؟؟ولی دیگه حتی قادر به سرچ هم نیستم ؟؟

در ضمن من اصلا تو پیجم عکسی هنوز ندارم و خالی است .

سلام من از کار هایی که ذکر شده استفاده نکردم و زمانی که پیجم پی وی بود من شادو شدم ینی افت شدید فالور و لایک و کامنت و ویو
از پیج هم ۲۴ ساعت لاگ اوت کردم و یکم تعداد فالور ها بالا رفت وقتس دوباره وارد پیجم شدم و بعد چند دقیقه لاگ اوت کردم دوباره افت فالور داشتم مشکل سر سام اوری هستش نمیدونم چیکار کنم

سلام اکانت من شادوبن شده من از اکانت خارج شدم حالا هر کار میکنم با وجود اینکه رمز رو هم دارم خطا میده و وارد نمیشه اگه کسی میدونه کمکم کنه؟

پسوورد رو ریست کردید؟

سلام. ممنون از مطلب مفیدتون. من همه کار می تونم با پیج کاریم انجام بدم اما چند روزیه ویدیو که پست می کنم در جا پاک میشه. ویدیوها هم کپی نیست و کاملا ترجمه و تظیمش کار خودمونه. چندین بار هم گزارش دادم به اینستا و ایمیل هم زدم ولی این مشکل برطرف نشد. شما می دونید مشکل چیه و چیکار باید کنم؟

موزیکی که در ویدئوها استفاده میشه دارای کپی رایت هست به این دلیل پاک میشه. بعد از پاک شدن نوتیفیکیشنی برای شما میاد که اگه روی اون بزنید و بعد اسم خودتون رو بزنید پست برمیگرده

سلام ، من در اکانتم با مشکل تاثیر نداشتن هشتگ ها مواجه شده بودم بعد از اون اکانتم دیسیبل شد ، آیا احتمال برگشتش هست ؟

اگه ایمیل بزنید به اینستاگرام و پیگیری کنید شاید. متاسفیم

سلام وقتتون بخیر ممنون از مطلب مفیدتون
ببخشید من پست که میخام بذارم نمیتونم کپشن بذارم. ینی فقط عکس ارسال میشه ولی کپشن ارسال نمیشه. دلیلش چیه این؟ چیکار کنم که مشکلش رفع بشه؟

لایک می‌تونید بکنید؟ این ربطی به شدوبن نداره احتمالا action block شدید
پسوورد اینستاگرام خودتون رو عوض کنید و برای چند روزی لاگین نکنید.

سلام پیج من دو سال شادوبن شده نه پستی تو اکسپلور میاد ریزش فالور داره کلا دو سال پیج این مشکلاتو داره نه فالور خریدلری شده نه بات فعالیتی داره فقط این مدت از هشتک های کپی شده استفاده کردیم الان ۳ هفتس که پستی نذاشتیم و فعالیتی نداریم
راهی هست که بشه کمک کرد

پسوورد پیج رو تغییر بدید. چند روزی کلا وارد پیج نشید و سپس شروع کنید به فعالیت منظم در اینستاگرام

سلام حدود یکماه هست من پست هام با وجود میزان لایکی که قبلا میخورد لایک میخوره ولی به اکسپلور نمیره
شدوبن هم نیست چون توی همه هشتگ ها میره
این موضوع درحالیه که قبلا اکثر پستهام اکسپلور میرفت و رشد فالوور هام +١٠٠٠ بود و ایمپرشن یک میلیون داشتم
اما توی یک هفته ایمپرشنم به ٣٠٠ هزار رسید
اگه منو راهنمایی کنید ممنون میشم

احتمال داره شما قربانی تغییرات الگوریتم اینستاگرام شده باشیم

یعنی چی؟؟؟

جورچین تیمی برای برند شما در جهت بازاریابی دیجیتال، تولید محتوای ناب برای شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات دیجیتال و کمپین های اینترنتی می‌باشد.


تحریریه جورچین

شما هم متوجه افت شدیدی در اینگیجمنت اینستاگرام‌ شده‌اید و تعداد فالوئرهای دریافتیتان رو به کاهش است و یا هشتگ‌هایتان کار نمی‌کند؟ این روزها همه در مورد کاهش لایک، کاهش کامنت، افت فالوئر، شدوبن (shadow ban) و …. در آپدیت جدید الگوریتم اینستاگرام صحبت می‌کنند. باور کنید یا نه، شادوبن یک حرکت خوب برای پاکسازی پلتفرم اینستاگرام است.
اگر می‌خواهید دلایل شدوبن شدن و راهکارهای خروج از آن را بدانید، پس به خواندن این مطلب وبلاگ آژانس دیجیتال مارکتینگ جورچین ادامه دهید.

فهرست

تا چند ماه گذشته، اکانت‌های فیک زیادی در اینستاگرام می‌دیدیم، هشتگ‌هایی که به صورت سیل‌وار و با تصاویر و کامنت‌های نامناسب پست می‌شدند، همچنین ممکن است کامنت‌های تبلیغاتی زیادی برای پست‌های خود دریافت می‌کردید یا اکانت‌هایی برای تبلیغات یا فروش محصولات، شما را فالو می‌کردند، ولی به لطف الگوریتم جدید اینستاگرام همه‌ی اینها از بین رفته است.

چطور بفهمیم شادوبن شدیم

مثلا شما یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام فالو می‌کردید و در کمتر از چند ساعت آژانس های دیجیتال مارکتینگ دیگری شما را فالو می‌کردند. یا شما هشنگ بازاریابی دیجیتال را در اینستاگرام فالو می‌کنید و پستی در آن می‌بینید که تبلیغ طراحی سایت است! اینستاگرام از چنین چیزی خوشش نمی‌آید، اینکه کاربرانش تجربه‌های نامطلوبی در آنجا داشته باشند.

اما در اصل با این سیاست‌های سخت، برای خیلی از اکانت‌های حقیقی و واقعی نیز مشکل ایجاد شد. این وظیفه‌ی ماست تا از این فیلترهای سخت اینستاگرام عبور کنیم و نشان دهیم که ما انسان‌های حقیقی هستیم و اکانت‌های ما نیز واقعی است.

توصیه می‌شود بخوانید: چرا تعداد لایک اینستاگرام من پایین آمده است؟

اصطلاح «شدوبن یا ممنوعیت در سایه» را حدودا سال ۲۰۰۶ برای اولین بار توییتر استفاده کرد. توییتر اعلام کرد توییت‌هایی که توهین آمیز باشند دارای یک وقفه موقت شده و در نتیجه کاربرانی که قوانین توییتر را بشکنند، توییت‌های آنها فیلتر می‌شود. البته توییتر برخلاف اینستاگرام کاربران خود را مطلع می‌کند!

اما بر روی پلتفرم اینستاگرام وقتی شدوبن اتفاق می‌افتد، کاربر مطلع نمی‌شود. آن‌ها پست‌های شما را از کاربرانی که شما رو فالو نمی‌کنند پنهان می کنند، که مانعی برای رشد اکانت شما و دریافت فالوئر بیشتر می‌شود. زیرا افرادی که شما را فالو نمی‌کنند، قادر به دیدن پست‌های شما از طریق هشتگ یا اکسپلوور نخواهند بود. و تمام هشتگ‌های شما و استراتژی‌های آن شکست می‌خورد. اگر از اینستاگرام برای کسب‌وکار استفاده می‌کنید، شکست در استراتژی، می‌تواند باعث کاهش مشتری و درآمد و در نتیجه منجر به شکست بیزینس شود.

شدوبن (shadowban): شدوبن مسدودکردن و بلاک کردن محتوای کاربرانی است که محتوایی بر خلاف قوانین اینستاگرام منتشر می‌کنند، به گونه‌ای که به کاربران نیز اطلاع‌رسانی نمی‌کند. اگر شما از طرف اینستاگرام شدوبن شده‌اید، محتوای شما برای کاربرانی که شما را فالو نکرده‌اند، از طریق سرچ هشتگ و یا اکسپلورر اینستاگرام نشان داده نمی‌شود.

چک کردن اینکه آیا پست‌های شما از طریق سرچ هشتگ به نمایش داده می‌شود، بهترین راه برای این است که بفهمید شدوبن شده‌اید یا نه. برای این کار، پست جدیدی در اینستاگرام با دو یا سه هشتگ غیر معروف در کپشن، و چند هشتگ غیر معروف در کامنت اول بگذارید. سپس چک کنید که آیا پست‌های شما برای اکانت هایی که شما را فالو نکرده‌اند از طریق هشتگ نمایش داده می‌شود یا نه. (توجه داشته باشید که اگر شما از یک هشتگ معروف استفاده کرده‌اید، احتمال اینکه آن‌ها قادر به پیدا کردن تصویر شما باشند تقریبا صفر می‌شود. بنابراین، از هشتگ‌های غیر معروف که به‌طور روزانه آپدیت نمی‌شوند برای بررسی این موضوع استفاده کنید.)

به سایت‌های “تست شدوبن” اعتماد نکنید!  آن‌ها قابل اعتماد نیستند. خیلی از مردم گزارش داده‌اند که از طریق این سایت‌ها متوجه شدوبن شده‌اند. اما اکانت آن‌ها در واقعیت شدوبن نشده بود!

۱. از هشتگ‌های ممنوعه و منقضی استفاده نکنید.
۲. از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای فالو اتوماتیک یا خرید فالوئر استفاده نکنید.
۳. از انجام فعالیت‌های زیاد در اینستاگرام خود اجتناب کنید.
۴. به استفاده از هشتگ‌های تکراری پایان دهید.
۵. مطمئن شوید از طرف کاربران ریپورت نشده‌اید.

به صورت شفاف مشخص نشده که شادوبن شامل چه مواردی می‌باشد، اما چیزی که راجع به آن مطمئن هستیم این است که اینستاگرام جرایمی برای کسانی که به صورت غیر عادی رفتار می کنند تعیین کرده است.

با توجه به میلیون‌ها کاربر فعال که در اینستاگرام وجود دارند، کنترل آنچه به اشتراک می‌گذارند و یا هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنند، برای اینستاگرام کاری سخت و طاقت فرسا است. بسیاری از مواقع هشتگ‌های عادی و بی‌ضرر از طریق اکانت‌های فیک و یا ربات‌ها، با استفاده ار محتوای نامناسب مورد تهاجم قرار می‌گیرند. گاهی یک هشتگ عادی و بی‌ضرر مانند beautyblogger# می‌تواند به طور انبوهی در محتواهای نامناسب مثل پورن، اسپم‌ها یا تصاویر نژادپرستانه استفاده شود. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد و اینستاگرام هم متوجه این رخداد می‌شود، آن‌ها یا این هشتگ را به طور کامل حذف کرده یا کاربرد آن را به شدت محدود می‌کنند. وقتی شما از یکی از این هشتگ‌ها در عکس‌هایتان استفاده می‌کنید، این کار سبب می‌شود که سایر هشتگ‌های شما «منقضی» شده و در نتیجه برای هیچکدام از هشتگ‌هایتان نتیجه نگیرید.

استفاده‌ی یکی از این هشتگ‌های بن شده (ممنوعه) و بلک لیست مثل followforfollow ، می‌تواند یک پست را غیر قابل دیدن و اکانت را شدوبن کند. بعضی اوقات نگه داشتن این هشتگ‌ها، زیر پست‌های قدیمی باعث ایجاد این مشکل می‌شود و همچنین برداشتن آن‌ها می‌تواند به رفع مشکل کمک کند. هشتگ‌های خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ کدام از آن‌ها بن شده (ممنوعه) نباشد. برای این کار، هشتگ‌ها را روی اینستاگرام جستجو کنید. اگر فقط پست‌های برگزیده به نمایش در آمد و نه چیز دیگری، می‌تواند دلیلی بر شدوبن بودن هشتگ باشد.
گاهی اوقات اینستاگرام یک پیغام کوتاه روی صفحه‌ی هشتگ می‌گذارد با اشاره به این موضوع که به دلیل نقض قوانین پنهان شده‌اند. مانند تصویر زیر:

پیش نمایش هشتگ های بن شده(ممنوعه)

اخیرا اینستاگرام بیشتر از ۶۰ هزار هشتگ را بن(ممنوع) کرده.
اگر از هشتگ‌های بن شده (ممنوعه) استفاده کرده‌اید، مطمئن شوید که دیگر استفاده نمی‌کنید، زیرا باعث جلوگیری از نمایش پست‌های شما در هشتگ‌های استفاده شده می‌شود.

توصیه می‌شود بخوانید: الگوریتم الگوریتم اینستاگرام چگونه و با چه راه‌هایی مغلوب می‌شود؟

تغییرات اخیر الگوریتم اینستاگرام، باعث شده تا استفاده از اپلیکیشن‌های زمانبندی پست‌ها که عکس‌های شما را به صورت خودکار ارسال می‌کند و یا دریافت لایک و فالوئر خودکار، برای اکانت شما شدوبن به ارمغان بیاورد. تا به حال از این بات‌ها استفاده کرده‌اید؟ مانند لایک و کامنت خودکار و یا از این قبیل کارها؟ حتی اگر سال‌ها پیش از سرویس این بات‌ها استفاده کرده باشید، ممکن است هنوز به اکانت شما متصل باشد. برای فهمیدن، از طریق دسکتاپ کامپیوتر، با اکانت خود لاگین شوید، و بررسی کنید آیا آن ها هنوز به اکانت شما لینک شده اند یا نه. برای انجام اینکار با استفاده از کامپیوتر وارد سایت www.instagram.com  شوید، وارد صفحه پروفایل شوید، سپس روی گزینه Edit your profile کلیک کنید و وارد بخش Authorized Applications شوید. در این بخش هر ابزاری را که نمیشناختید با کلیک بر روی کلید بزرگ آبی رنگ Revoke Access دسترسی اش را لغو کنید.

اینستاگرام از کجا می‌فهمد شما از این اپلیکیشن‌ها و بات‌ها استفاده می‌کنید؟! خیلی ساده. وقتی اکانت شما در یک لحظه از آی پی های مختلف لاگین می‌شود، این به نظر اینستاگرام مشکوک است و باعث جلب توجه آن‌ها می‌شود.

نمی‌توان به صورت دقیق به این سوال پاسخ داد، ما در جورچین اکانت‌هایی داشته‌ایم که با بات که شادو بن نشده‌اند و همچنین اکانت‌هایی بدون استفاده از بات مشکلی برایشان پیش آمده است. اما میزان فعالیت بات می‌بایست با میزان فعالیت اکانت در اینستاگرام مطابقت داشته باشد.

۳. از انجام فعالیت‌های زیاد در اینستاگرام خود اجتناب کنید.

اطلاع دارید که برای لایک کردن، کامنت گذاشتن و یا فالو و آنفالو محدودیت‌هایی وجود دارد؟ این محدودیت‌ها شامل تعداد عکس‌هایی که لایک می‌کنید، تعداد کامنت‌هایی که زیر پست‌ها می‌گذارید و تعداد افرادی است که فالو و یا آنفالو می‌کنید، است. این محدودیت‌ها، بر اساس سن و قدمت اکانت متفاوت است. ولی به طور معمول بهتر است بیشتر از ۱۵۰-۲۰۰ لایک، ۶۰ کامنت و ۶۰ فالو و آنفالو در ساعت انجام ندهید.

اشتباه دیگری که خیلی از کاربران انجام می‌دهند و دلیل شدوبن آن‌ها می‌شود، استفاده از هشتگ‌های یکسان و تکراری است. اگر شما در یک بازه‌ی زمانی از هشتگ‌های تکراری استفاده کنید، ممکن است از نظر اینستاگرام اسپم(هرزنامه) باشد. همچنین اینستاگرام اعلام کرده است، استفاده بیش از اندازه از هشتگ تاثیری بر بازدید از پیج شما ندارد و حتی ممکن است اثر منفی داشته باشد. پس برای اینکه پست‌هایتان به مخاطبین بیشتری نشان داده شود و شانس‌ شما برای دیده شدن از طریق جستجوی تگ(هشتگ) بیشتر شود، هشتگ‌های خود را به روز کنید و به صورت چرخشی تغییر دهید. توصیه می‌شود که ۱۰ الی ۲۰ مجموعه ترکیبی متفاوت داشته باشید. و از آنها به صورت رندوم برای پست‌های خود استفاده کنید.

توصیه می‌شود بخوانید: چگونه با ایجاد سبک برند بازاریابی در شبکه های اجتماعی خود را متحول کنیم؟

اکانت شما به طور مداوم به اینستاگرام گزارش می‌شود؟ همیشه مراقب ریپورت شدن از طرف دیگر کاربران باشید! اگر آن‌ها تایید کنند که شما خطایی انجام داده‌اید و قوانین اینستاگرام را نقض کرده‌اید(نقض قانون کپی رایت، ارسال پست‌هایی با محتوای نامناسب، انتشار هرزنامه و …)، ممکن است اینستاگرام اکانت شما را غیر فعال کند و یا در معرض شدوبن قرار بگیرید.
مواردی نیز وجود دارد که اکانت‌های بیزینسی توسط رقبا ریپورت می‌شوند. متاسفانه شما نمی‌توانید به انگیزه‌های ناعادلانه مردم برای ریپورت(گزارش) کردن پی ببرید. با این حال سیاست رسمی اینستاگرام این است که حساب کاربری شما را بررسی کند تا مطمئن شود محتوای شما در تضاد با قوانین اینستاگرام است. در نهایت اگر حساب شما دیسیبل شده و دلیل آن را نمی‌دانید، می‌توانید از اینستاگرام درخواست کنید تا دوباره بررسی کند و امیدوار باشید که حساب کاربریتان را برمی‌گرداند.

برای رهایی از شدوبن قوانین رسمی و دستورالعمل دقیقی توسط اینستاگرام ارائه نشده است، و باید بر اساس آزمون صحیح و خطا پیش برویم. اگرچه خبر خوب این است که به نظر می‌رسد شدوبن دائمی نیست و بیشتر کاربران بعد از ۲ الی ۳ هفته از بند شدوبن رها شدند.

۱. اکانتتان را از حالت بیزینس به پرسونال(شخصی) تغییر دهید.
۲. مدت کوتاهی فعالیت نداشته باشید و پست نگذارید.
۳. به اینستاگرام ایمیل بزنید و در مورد مشکلات پیش آمده توضیح دهید.
۴. لغو مجوز api
۵. از هک رشد و گروه‌های تعامل اجتناب کنید.
۶. فعالیت‌های مفید در چهت پاکسازی پلتفرم اینستاگرام

این یک راه‌حل قطعی نیست. اما بعضی از اینستاگرامرها گزارش داده‌اند که با تغییر به پرسونال اکانت، مشکل آنها حل شده است.
یک دلیلی پشت این داستان وجود دارد که ممکن است کارساز باشد؛ از زمانی که اینستاگرام توسط فیسبوک خریداری شد، آنها سعی کرده‌اند تا از پلتفرم اینستاگرام  کسب درآمد کنند. و این کار را با محدود کردن دسترسی و تعامل حساب‌های بیزینسی و کسب‌وکار انجام می‌دهند و بدین وسیله از شما می‌خواهند تا برای تبلیغات، به اینستاگرام سفارش دهید. پس با تغییر اکانت بیزینسی به اکانت شخصی یا پرسونال اکانت، ممکن است از لیست شدوبن حذف شوید.نکته: مطمئن شوید ارتباط اکانت اینستاگرام و فیسبوک را قطع می‌کنید.

برخی کاربران مدعی شده‌اند که با عدم فعالیت به مدت ۲-۳ روز ، اکانت آن‌ها از حالت شدوبن خارج شده است. اگر تصمیم دارید این کار را بکنید بهتر است این مدت هیچ گونه فعالیتی اعم از کامنت گذاشتن، پست گذاشتن و حتا لاگین شدن نداشته باشید.
بعد از ۲-۳ روز استراحت و عدم فعالیت می‌توانید تعاملات خود را مثل قبل دوباره شروع کنید. اما با احتیاط، زیرا اینستاگرام نظاره‌گر اکانت شماست.

قطعا برقراری ارتباط با اینستاگرام برای رفع مشکلات، تاثیر گذار است.از قسمت “report a problem”  با اپلیکیشن اینستاگرام این کار را انجام دهید. برای این کار مسیرزیر را دنبال کنید:

Profile> right toolbar>setting>report a problem>something isn`t work

سپس در پیامی کوتاه مشکل خود را توضیح دهید. توجه داشته باشید که به شدوبن شدنتان اشاره‌ای نکنید، بهتراست بگویید که هشتگ‌هایتان کار نمی‌کند و یا پست‌هایتان دیده نمی‌شود.

آیا از اپلیکیشن‌های جذب فالوئر استفاده کرده‌اید و اطلاعات حساب کاربریتان را به آنها داده‌اید؟ این نیز می‌تواند دلیل شدوبن شدن شما باشد. پس مطمئن شوید که هیچ اپلیکیشنی دیگر به اکانت شما دسترسی ندارد. اگر تا به حال از سرویس‌های دریافت خودکار لایک،فالوئر و … استفاده کرده‌اید، پسوورد خود را تغییر دهید و دسترسی این اپلیکیشن‌ها را قطع کنید و اگر دارای API متصل شده هستند از طریق نسخه وب اینستاگرام حذف کنید. همچنین از نرم‌افزارهایی که باعث تغییر IP می‌شود اجتناب کنید. تغییر زیاد لوکیشن از نظر اینستاگرام مشکوک است و باعث شادوبن (shadowban) می‌شود.

در کپشن و کامنت پست ۶۰ هشتگ می‌گذارید؟ آیا از بات و اپلیکیشن‌های خودکار فالو و آنفالو استفاده می‌کنید؟ به گروه‌های تعامل یا پاد پیوسته‌اید؟ (پاد: گروه‌هایی هستن که در صورت اشتراک گذاری پست در آن‌ها ، افراد ملزم به لایک کردن و یا اشتراک گذاری پست هستند.) دست نگه دارید! این موارد ممکن است در اکثر اوقات به کار آیند، اما هنگامی که شدوبن شوید، دیگر کارساز نیستند و حتی باعث ضرر شما می‌شوند.

در جهت اثبات بر حقیقی بودن اکانتتان، اقداماتی در جهت پاکسازی پلتفرم اینستاگرام می‌تواند بسیار تاثیرگزار باشد. بر اساس تحقیقات تیم جورچین، اعلام اکانت‌های اسپم ، ریپورت هشتگ‌های نامناسب و گزارش عکس‌های نامرتبط با هشتگ‌ها می‌تواند به رفع شدوبن کمک کند.

اگر از اینستاگرام به صورت واقعی استفاده می‌کنید، از سرویس‎های اتوماتیک یا خودکار استفاده نکنید، و هشتگ‌های خود را چک کنید. همیشه احتمال کمی برای شدوبن شدن وجود دارد. همچنین الگوریتم اینستاگرام همیشه در حال تغییر است، و هرروز یک تله‌ی جدید می‌گذارد تا از نقض قوانین جلوگیری کند. پس شرایط هر روز تغییر می‌کند، با احتیاط به فعالیت خود در اینستاگرام ادامه دهید.
اینستاگرام الگوریتم خود را با گذر زمان تغییر می‌دهد و این باعث رشد و یا کاهش نرخ تعامل (اینگیجمنت) می‌شود. بنابراین نگران نباشید، در حال حاضر تعامل تنها راه رشد و نجات اکانتتان است.

منبع: آژانس جورچین

چطور بفهمیم شادوبن شدیم

سلام و متشکرم بابت مطالب بسیار مفیدتون
میخواستم بدونم بعد از این که از شادو بیایم بیرون چطوری بفهمیم که اومدیم بیرون ؟ همون پست های قبلیمون توی هشتگ ها نمایش داده میشن ؟

خواهش می‌کنم. پست‌های شما توی هشتگ‌ها نمایش داده میشه

سلام یه پیج دارم ۷۲کا یه بتر شادوبن شدم بعد از ۱۴روز خوب شد که دو روز طول نکشید دوباره شادوبن شدم الان ۴۵روزه درست نشده چکار کنم درست شه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

پسوورد رو عوض کنید و برای یک مدت لاگین نکنید به پیج

درود
با سپاس?

عالی

سلام. یه بار یه پست ارسال کردم. که ظاهرا محتوای کپی شده یا چیز دیگه ای بود. وقتی داشت وایرال میشد و تن دتند کامنت میگرفت و لایک میشد. اینستاگرام پیام داد که پست شما حذف ش. ازش اسکرین شات گرفتم. بعدش سعی کردم یع کس پست کنم که موفقیت آمیز نبود. ولی بعد از چند دقیقه موفق شدم همون عکس ساده بدون کپشن و منشن و بدون هشتگ رو پست کنم. اما بعد از اون دیگه هیچ ویدئویی رو نمیتونم پست کنم. به محض اینکه پست آپلود میشه و میخواد بیاد توی صفحه ی اصلیم پاک میشه. تنها کاری… ادامه نظر »

احتمال داره که ویدئوهای شما به خاطر وجود موسیقی که حق نشرش رو ندارید از اینستاگرام پاک شه؟ محتوای ویدئویی شما چه موسیقیی داره روش؟

من یک بار وارد اکانت فرد مورد نظر شدم اما فالو نکردم وقتی که خارج شدم دوباره نمی توانم وارد شوم چون اصلا در سرچ اینستاگرام هم پیجش نمی آید در حالی که دوستانم می توانند پیج را سرچ کنن چرا؟؟ در واقع اصلا پیج را پیدا نمی کنم؟

احتمالا شما بلاک شدید توسط اون اکانت

اصلا کامنت و یا لایکی نداشتم فقط عکس رو دیدم و خارج شدم ؟؟ولی دیگه حتی قادر به سرچ هم نیستم ؟؟

در ضمن من اصلا تو پیجم عکسی هنوز ندارم و خالی است .

سلام من از کار هایی که ذکر شده استفاده نکردم و زمانی که پیجم پی وی بود من شادو شدم ینی افت شدید فالور و لایک و کامنت و ویو
از پیج هم ۲۴ ساعت لاگ اوت کردم و یکم تعداد فالور ها بالا رفت وقتس دوباره وارد پیجم شدم و بعد چند دقیقه لاگ اوت کردم دوباره افت فالور داشتم مشکل سر سام اوری هستش نمیدونم چیکار کنم

سلام اکانت من شادوبن شده من از اکانت خارج شدم حالا هر کار میکنم با وجود اینکه رمز رو هم دارم خطا میده و وارد نمیشه اگه کسی میدونه کمکم کنه؟

پسوورد رو ریست کردید؟

سلام. ممنون از مطلب مفیدتون. من همه کار می تونم با پیج کاریم انجام بدم اما چند روزیه ویدیو که پست می کنم در جا پاک میشه. ویدیوها هم کپی نیست و کاملا ترجمه و تظیمش کار خودمونه. چندین بار هم گزارش دادم به اینستا و ایمیل هم زدم ولی این مشکل برطرف نشد. شما می دونید مشکل چیه و چیکار باید کنم؟

موزیکی که در ویدئوها استفاده میشه دارای کپی رایت هست به این دلیل پاک میشه. بعد از پاک شدن نوتیفیکیشنی برای شما میاد که اگه روی اون بزنید و بعد اسم خودتون رو بزنید پست برمیگرده

سلام ، من در اکانتم با مشکل تاثیر نداشتن هشتگ ها مواجه شده بودم بعد از اون اکانتم دیسیبل شد ، آیا احتمال برگشتش هست ؟

اگه ایمیل بزنید به اینستاگرام و پیگیری کنید شاید. متاسفیم

سلام وقتتون بخیر ممنون از مطلب مفیدتون
ببخشید من پست که میخام بذارم نمیتونم کپشن بذارم. ینی فقط عکس ارسال میشه ولی کپشن ارسال نمیشه. دلیلش چیه این؟ چیکار کنم که مشکلش رفع بشه؟

لایک می‌تونید بکنید؟ این ربطی به شدوبن نداره احتمالا action block شدید
پسوورد اینستاگرام خودتون رو عوض کنید و برای چند روزی لاگین نکنید.

سلام پیج من دو سال شادوبن شده نه پستی تو اکسپلور میاد ریزش فالور داره کلا دو سال پیج این مشکلاتو داره نه فالور خریدلری شده نه بات فعالیتی داره فقط این مدت از هشتک های کپی شده استفاده کردیم الان ۳ هفتس که پستی نذاشتیم و فعالیتی نداریم
راهی هست که بشه کمک کرد

پسوورد پیج رو تغییر بدید. چند روزی کلا وارد پیج نشید و سپس شروع کنید به فعالیت منظم در اینستاگرام

سلام حدود یکماه هست من پست هام با وجود میزان لایکی که قبلا میخورد لایک میخوره ولی به اکسپلور نمیره
شدوبن هم نیست چون توی همه هشتگ ها میره
این موضوع درحالیه که قبلا اکثر پستهام اکسپلور میرفت و رشد فالوور هام +١٠٠٠ بود و ایمپرشن یک میلیون داشتم
اما توی یک هفته ایمپرشنم به ٣٠٠ هزار رسید
اگه منو راهنمایی کنید ممنون میشم

احتمال داره شما قربانی تغییرات الگوریتم اینستاگرام شده باشیم

یعنی چی؟؟؟

جورچین تیمی برای برند شما در جهت بازاریابی دیجیتال، تولید محتوای ناب برای شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات دیجیتال و کمپین های اینترنتی می‌باشد.


تحریریه جورچین

شما هم متوجه افت شدیدی در اینگیجمنت اینستاگرام‌ شده‌اید و تعداد فالوئرهای دریافتیتان رو به کاهش است و یا هشتگ‌هایتان کار نمی‌کند؟ این روزها همه در مورد کاهش لایک، کاهش کامنت، افت فالوئر، شدوبن (shadow ban) و …. در آپدیت جدید الگوریتم اینستاگرام صحبت می‌کنند. باور کنید یا نه، شادوبن یک حرکت خوب برای پاکسازی پلتفرم اینستاگرام است.
اگر می‌خواهید دلایل شدوبن شدن و راهکارهای خروج از آن را بدانید، پس به خواندن این مطلب وبلاگ آژانس دیجیتال مارکتینگ جورچین ادامه دهید.

فهرست

تا چند ماه گذشته، اکانت‌های فیک زیادی در اینستاگرام می‌دیدیم، هشتگ‌هایی که به صورت سیل‌وار و با تصاویر و کامنت‌های نامناسب پست می‌شدند، همچنین ممکن است کامنت‌های تبلیغاتی زیادی برای پست‌های خود دریافت می‌کردید یا اکانت‌هایی برای تبلیغات یا فروش محصولات، شما را فالو می‌کردند، ولی به لطف الگوریتم جدید اینستاگرام همه‌ی اینها از بین رفته است.

چطور بفهمیم شادوبن شدیم

مثلا شما یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام فالو می‌کردید و در کمتر از چند ساعت آژانس های دیجیتال مارکتینگ دیگری شما را فالو می‌کردند. یا شما هشنگ بازاریابی دیجیتال را در اینستاگرام فالو می‌کنید و پستی در آن می‌بینید که تبلیغ طراحی سایت است! اینستاگرام از چنین چیزی خوشش نمی‌آید، اینکه کاربرانش تجربه‌های نامطلوبی در آنجا داشته باشند.

اما در اصل با این سیاست‌های سخت، برای خیلی از اکانت‌های حقیقی و واقعی نیز مشکل ایجاد شد. این وظیفه‌ی ماست تا از این فیلترهای سخت اینستاگرام عبور کنیم و نشان دهیم که ما انسان‌های حقیقی هستیم و اکانت‌های ما نیز واقعی است.

توصیه می‌شود بخوانید: چرا تعداد لایک اینستاگرام من پایین آمده است؟

اصطلاح «شدوبن یا ممنوعیت در سایه» را حدودا سال ۲۰۰۶ برای اولین بار توییتر استفاده کرد. توییتر اعلام کرد توییت‌هایی که توهین آمیز باشند دارای یک وقفه موقت شده و در نتیجه کاربرانی که قوانین توییتر را بشکنند، توییت‌های آنها فیلتر می‌شود. البته توییتر برخلاف اینستاگرام کاربران خود را مطلع می‌کند!

اما بر روی پلتفرم اینستاگرام وقتی شدوبن اتفاق می‌افتد، کاربر مطلع نمی‌شود. آن‌ها پست‌های شما را از کاربرانی که شما رو فالو نمی‌کنند پنهان می کنند، که مانعی برای رشد اکانت شما و دریافت فالوئر بیشتر می‌شود. زیرا افرادی که شما را فالو نمی‌کنند، قادر به دیدن پست‌های شما از طریق هشتگ یا اکسپلوور نخواهند بود. و تمام هشتگ‌های شما و استراتژی‌های آن شکست می‌خورد. اگر از اینستاگرام برای کسب‌وکار استفاده می‌کنید، شکست در استراتژی، می‌تواند باعث کاهش مشتری و درآمد و در نتیجه منجر به شکست بیزینس شود.

شدوبن (shadowban): شدوبن مسدودکردن و بلاک کردن محتوای کاربرانی است که محتوایی بر خلاف قوانین اینستاگرام منتشر می‌کنند، به گونه‌ای که به کاربران نیز اطلاع‌رسانی نمی‌کند. اگر شما از طرف اینستاگرام شدوبن شده‌اید، محتوای شما برای کاربرانی که شما را فالو نکرده‌اند، از طریق سرچ هشتگ و یا اکسپلورر اینستاگرام نشان داده نمی‌شود.

چک کردن اینکه آیا پست‌های شما از طریق سرچ هشتگ به نمایش داده می‌شود، بهترین راه برای این است که بفهمید شدوبن شده‌اید یا نه. برای این کار، پست جدیدی در اینستاگرام با دو یا سه هشتگ غیر معروف در کپشن، و چند هشتگ غیر معروف در کامنت اول بگذارید. سپس چک کنید که آیا پست‌های شما برای اکانت هایی که شما را فالو نکرده‌اند از طریق هشتگ نمایش داده می‌شود یا نه. (توجه داشته باشید که اگر شما از یک هشتگ معروف استفاده کرده‌اید، احتمال اینکه آن‌ها قادر به پیدا کردن تصویر شما باشند تقریبا صفر می‌شود. بنابراین، از هشتگ‌های غیر معروف که به‌طور روزانه آپدیت نمی‌شوند برای بررسی این موضوع استفاده کنید.)

به سایت‌های “تست شدوبن” اعتماد نکنید!  آن‌ها قابل اعتماد نیستند. خیلی از مردم گزارش داده‌اند که از طریق این سایت‌ها متوجه شدوبن شده‌اند. اما اکانت آن‌ها در واقعیت شدوبن نشده بود!

۱. از هشتگ‌های ممنوعه و منقضی استفاده نکنید.
۲. از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای فالو اتوماتیک یا خرید فالوئر استفاده نکنید.
۳. از انجام فعالیت‌های زیاد در اینستاگرام خود اجتناب کنید.
۴. به استفاده از هشتگ‌های تکراری پایان دهید.
۵. مطمئن شوید از طرف کاربران ریپورت نشده‌اید.

به صورت شفاف مشخص نشده که شادوبن شامل چه مواردی می‌باشد، اما چیزی که راجع به آن مطمئن هستیم این است که اینستاگرام جرایمی برای کسانی که به صورت غیر عادی رفتار می کنند تعیین کرده است.

با توجه به میلیون‌ها کاربر فعال که در اینستاگرام وجود دارند، کنترل آنچه به اشتراک می‌گذارند و یا هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنند، برای اینستاگرام کاری سخت و طاقت فرسا است. بسیاری از مواقع هشتگ‌های عادی و بی‌ضرر از طریق اکانت‌های فیک و یا ربات‌ها، با استفاده ار محتوای نامناسب مورد تهاجم قرار می‌گیرند. گاهی یک هشتگ عادی و بی‌ضرر مانند beautyblogger# می‌تواند به طور انبوهی در محتواهای نامناسب مثل پورن، اسپم‌ها یا تصاویر نژادپرستانه استفاده شود. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد و اینستاگرام هم متوجه این رخداد می‌شود، آن‌ها یا این هشتگ را به طور کامل حذف کرده یا کاربرد آن را به شدت محدود می‌کنند. وقتی شما از یکی از این هشتگ‌ها در عکس‌هایتان استفاده می‌کنید، این کار سبب می‌شود که سایر هشتگ‌های شما «منقضی» شده و در نتیجه برای هیچکدام از هشتگ‌هایتان نتیجه نگیرید.

استفاده‌ی یکی از این هشتگ‌های بن شده (ممنوعه) و بلک لیست مثل followforfollow ، می‌تواند یک پست را غیر قابل دیدن و اکانت را شدوبن کند. بعضی اوقات نگه داشتن این هشتگ‌ها، زیر پست‌های قدیمی باعث ایجاد این مشکل می‌شود و همچنین برداشتن آن‌ها می‌تواند به رفع مشکل کمک کند. هشتگ‌های خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ کدام از آن‌ها بن شده (ممنوعه) نباشد. برای این کار، هشتگ‌ها را روی اینستاگرام جستجو کنید. اگر فقط پست‌های برگزیده به نمایش در آمد و نه چیز دیگری، می‌تواند دلیلی بر شدوبن بودن هشتگ باشد.
گاهی اوقات اینستاگرام یک پیغام کوتاه روی صفحه‌ی هشتگ می‌گذارد با اشاره به این موضوع که به دلیل نقض قوانین پنهان شده‌اند. مانند تصویر زیر:

پیش نمایش هشتگ های بن شده(ممنوعه)

اخیرا اینستاگرام بیشتر از ۶۰ هزار هشتگ را بن(ممنوع) کرده.
اگر از هشتگ‌های بن شده (ممنوعه) استفاده کرده‌اید، مطمئن شوید که دیگر استفاده نمی‌کنید، زیرا باعث جلوگیری از نمایش پست‌های شما در هشتگ‌های استفاده شده می‌شود.

توصیه می‌شود بخوانید: الگوریتم الگوریتم اینستاگرام چگونه و با چه راه‌هایی مغلوب می‌شود؟

تغییرات اخیر الگوریتم اینستاگرام، باعث شده تا استفاده از اپلیکیشن‌های زمانبندی پست‌ها که عکس‌های شما را به صورت خودکار ارسال می‌کند و یا دریافت لایک و فالوئر خودکار، برای اکانت شما شدوبن به ارمغان بیاورد. تا به حال از این بات‌ها استفاده کرده‌اید؟ مانند لایک و کامنت خودکار و یا از این قبیل کارها؟ حتی اگر سال‌ها پیش از سرویس این بات‌ها استفاده کرده باشید، ممکن است هنوز به اکانت شما متصل باشد. برای فهمیدن، از طریق دسکتاپ کامپیوتر، با اکانت خود لاگین شوید، و بررسی کنید آیا آن ها هنوز به اکانت شما لینک شده اند یا نه. برای انجام اینکار با استفاده از کامپیوتر وارد سایت www.instagram.com  شوید، وارد صفحه پروفایل شوید، سپس روی گزینه Edit your profile کلیک کنید و وارد بخش Authorized Applications شوید. در این بخش هر ابزاری را که نمیشناختید با کلیک بر روی کلید بزرگ آبی رنگ Revoke Access دسترسی اش را لغو کنید.

اینستاگرام از کجا می‌فهمد شما از این اپلیکیشن‌ها و بات‌ها استفاده می‌کنید؟! خیلی ساده. وقتی اکانت شما در یک لحظه از آی پی های مختلف لاگین می‌شود، این به نظر اینستاگرام مشکوک است و باعث جلب توجه آن‌ها می‌شود.

نمی‌توان به صورت دقیق به این سوال پاسخ داد، ما در جورچین اکانت‌هایی داشته‌ایم که با بات که شادو بن نشده‌اند و همچنین اکانت‌هایی بدون استفاده از بات مشکلی برایشان پیش آمده است. اما میزان فعالیت بات می‌بایست با میزان فعالیت اکانت در اینستاگرام مطابقت داشته باشد.

۳. از انجام فعالیت‌های زیاد در اینستاگرام خود اجتناب کنید.

اطلاع دارید که برای لایک کردن، کامنت گذاشتن و یا فالو و آنفالو محدودیت‌هایی وجود دارد؟ این محدودیت‌ها شامل تعداد عکس‌هایی که لایک می‌کنید، تعداد کامنت‌هایی که زیر پست‌ها می‌گذارید و تعداد افرادی است که فالو و یا آنفالو می‌کنید، است. این محدودیت‌ها، بر اساس سن و قدمت اکانت متفاوت است. ولی به طور معمول بهتر است بیشتر از ۱۵۰-۲۰۰ لایک، ۶۰ کامنت و ۶۰ فالو و آنفالو در ساعت انجام ندهید.

اشتباه دیگری که خیلی از کاربران انجام می‌دهند و دلیل شدوبن آن‌ها می‌شود، استفاده از هشتگ‌های یکسان و تکراری است. اگر شما در یک بازه‌ی زمانی از هشتگ‌های تکراری استفاده کنید، ممکن است از نظر اینستاگرام اسپم(هرزنامه) باشد. همچنین اینستاگرام اعلام کرده است، استفاده بیش از اندازه از هشتگ تاثیری بر بازدید از پیج شما ندارد و حتی ممکن است اثر منفی داشته باشد. پس برای اینکه پست‌هایتان به مخاطبین بیشتری نشان داده شود و شانس‌ شما برای دیده شدن از طریق جستجوی تگ(هشتگ) بیشتر شود، هشتگ‌های خود را به روز کنید و به صورت چرخشی تغییر دهید. توصیه می‌شود که ۱۰ الی ۲۰ مجموعه ترکیبی متفاوت داشته باشید. و از آنها به صورت رندوم برای پست‌های خود استفاده کنید.

توصیه می‌شود بخوانید: چگونه با ایجاد سبک برند بازاریابی در شبکه های اجتماعی خود را متحول کنیم؟

اکانت شما به طور مداوم به اینستاگرام گزارش می‌شود؟ همیشه مراقب ریپورت شدن از طرف دیگر کاربران باشید! اگر آن‌ها تایید کنند که شما خطایی انجام داده‌اید و قوانین اینستاگرام را نقض کرده‌اید(نقض قانون کپی رایت، ارسال پست‌هایی با محتوای نامناسب، انتشار هرزنامه و …)، ممکن است اینستاگرام اکانت شما را غیر فعال کند و یا در معرض شدوبن قرار بگیرید.
مواردی نیز وجود دارد که اکانت‌های بیزینسی توسط رقبا ریپورت می‌شوند. متاسفانه شما نمی‌توانید به انگیزه‌های ناعادلانه مردم برای ریپورت(گزارش) کردن پی ببرید. با این حال سیاست رسمی اینستاگرام این است که حساب کاربری شما را بررسی کند تا مطمئن شود محتوای شما در تضاد با قوانین اینستاگرام است. در نهایت اگر حساب شما دیسیبل شده و دلیل آن را نمی‌دانید، می‌توانید از اینستاگرام درخواست کنید تا دوباره بررسی کند و امیدوار باشید که حساب کاربریتان را برمی‌گرداند.

برای رهایی از شدوبن قوانین رسمی و دستورالعمل دقیقی توسط اینستاگرام ارائه نشده است، و باید بر اساس آزمون صحیح و خطا پیش برویم. اگرچه خبر خوب این است که به نظر می‌رسد شدوبن دائمی نیست و بیشتر کاربران بعد از ۲ الی ۳ هفته از بند شدوبن رها شدند.

۱. اکانتتان را از حالت بیزینس به پرسونال(شخصی) تغییر دهید.
۲. مدت کوتاهی فعالیت نداشته باشید و پست نگذارید.
۳. به اینستاگرام ایمیل بزنید و در مورد مشکلات پیش آمده توضیح دهید.
۴. لغو مجوز api
۵. از هک رشد و گروه‌های تعامل اجتناب کنید.
۶. فعالیت‌های مفید در چهت پاکسازی پلتفرم اینستاگرام

این یک راه‌حل قطعی نیست. اما بعضی از اینستاگرامرها گزارش داده‌اند که با تغییر به پرسونال اکانت، مشکل آنها حل شده است.
یک دلیلی پشت این داستان وجود دارد که ممکن است کارساز باشد؛ از زمانی که اینستاگرام توسط فیسبوک خریداری شد، آنها سعی کرده‌اند تا از پلتفرم اینستاگرام  کسب درآمد کنند. و این کار را با محدود کردن دسترسی و تعامل حساب‌های بیزینسی و کسب‌وکار انجام می‌دهند و بدین وسیله از شما می‌خواهند تا برای تبلیغات، به اینستاگرام سفارش دهید. پس با تغییر اکانت بیزینسی به اکانت شخصی یا پرسونال اکانت، ممکن است از لیست شدوبن حذف شوید.نکته: مطمئن شوید ارتباط اکانت اینستاگرام و فیسبوک را قطع می‌کنید.

برخی کاربران مدعی شده‌اند که با عدم فعالیت به مدت ۲-۳ روز ، اکانت آن‌ها از حالت شدوبن خارج شده است. اگر تصمیم دارید این کار را بکنید بهتر است این مدت هیچ گونه فعالیتی اعم از کامنت گذاشتن، پست گذاشتن و حتا لاگین شدن نداشته باشید.
بعد از ۲-۳ روز استراحت و عدم فعالیت می‌توانید تعاملات خود را مثل قبل دوباره شروع کنید. اما با احتیاط، زیرا اینستاگرام نظاره‌گر اکانت شماست.

قطعا برقراری ارتباط با اینستاگرام برای رفع مشکلات، تاثیر گذار است.از قسمت “report a problem”  با اپلیکیشن اینستاگرام این کار را انجام دهید. برای این کار مسیرزیر را دنبال کنید:

Profile> right toolbar>setting>report a problem>something isn`t work

سپس در پیامی کوتاه مشکل خود را توضیح دهید. توجه داشته باشید که به شدوبن شدنتان اشاره‌ای نکنید، بهتراست بگویید که هشتگ‌هایتان کار نمی‌کند و یا پست‌هایتان دیده نمی‌شود.

آیا از اپلیکیشن‌های جذب فالوئر استفاده کرده‌اید و اطلاعات حساب کاربریتان را به آنها داده‌اید؟ این نیز می‌تواند دلیل شدوبن شدن شما باشد. پس مطمئن شوید که هیچ اپلیکیشنی دیگر به اکانت شما دسترسی ندارد. اگر تا به حال از سرویس‌های دریافت خودکار لایک،فالوئر و … استفاده کرده‌اید، پسوورد خود را تغییر دهید و دسترسی این اپلیکیشن‌ها را قطع کنید و اگر دارای API متصل شده هستند از طریق نسخه وب اینستاگرام حذف کنید. همچنین از نرم‌افزارهایی که باعث تغییر IP می‌شود اجتناب کنید. تغییر زیاد لوکیشن از نظر اینستاگرام مشکوک است و باعث شادوبن (shadowban) می‌شود.

در کپشن و کامنت پست ۶۰ هشتگ می‌گذارید؟ آیا از بات و اپلیکیشن‌های خودکار فالو و آنفالو استفاده می‌کنید؟ به گروه‌های تعامل یا پاد پیوسته‌اید؟ (پاد: گروه‌هایی هستن که در صورت اشتراک گذاری پست در آن‌ها ، افراد ملزم به لایک کردن و یا اشتراک گذاری پست هستند.) دست نگه دارید! این موارد ممکن است در اکثر اوقات به کار آیند، اما هنگامی که شدوبن شوید، دیگر کارساز نیستند و حتی باعث ضرر شما می‌شوند.

در جهت اثبات بر حقیقی بودن اکانتتان، اقداماتی در جهت پاکسازی پلتفرم اینستاگرام می‌تواند بسیار تاثیرگزار باشد. بر اساس تحقیقات تیم جورچین، اعلام اکانت‌های اسپم ، ریپورت هشتگ‌های نامناسب و گزارش عکس‌های نامرتبط با هشتگ‌ها می‌تواند به رفع شدوبن کمک کند.

اگر از اینستاگرام به صورت واقعی استفاده می‌کنید، از سرویس‎های اتوماتیک یا خودکار استفاده نکنید، و هشتگ‌های خود را چک کنید. همیشه احتمال کمی برای شدوبن شدن وجود دارد. همچنین الگوریتم اینستاگرام همیشه در حال تغییر است، و هرروز یک تله‌ی جدید می‌گذارد تا از نقض قوانین جلوگیری کند. پس شرایط هر روز تغییر می‌کند، با احتیاط به فعالیت خود در اینستاگرام ادامه دهید.
اینستاگرام الگوریتم خود را با گذر زمان تغییر می‌دهد و این باعث رشد و یا کاهش نرخ تعامل (اینگیجمنت) می‌شود. بنابراین نگران نباشید، در حال حاضر تعامل تنها راه رشد و نجات اکانتتان است.

منبع: آژانس جورچین

چطور بفهمیم شادوبن شدیم

سلام و متشکرم بابت مطالب بسیار مفیدتون
میخواستم بدونم بعد از این که از شادو بیایم بیرون چطوری بفهمیم که اومدیم بیرون ؟ همون پست های قبلیمون توی هشتگ ها نمایش داده میشن ؟

خواهش می‌کنم. پست‌های شما توی هشتگ‌ها نمایش داده میشه

سلام یه پیج دارم ۷۲کا یه بتر شادوبن شدم بعد از ۱۴روز خوب شد که دو روز طول نکشید دوباره شادوبن شدم الان ۴۵روزه درست نشده چکار کنم درست شه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

پسوورد رو عوض کنید و برای یک مدت لاگین نکنید به پیج

درود
با سپاس?

عالی

سلام. یه بار یه پست ارسال کردم. که ظاهرا محتوای کپی شده یا چیز دیگه ای بود. وقتی داشت وایرال میشد و تن دتند کامنت میگرفت و لایک میشد. اینستاگرام پیام داد که پست شما حذف ش. ازش اسکرین شات گرفتم. بعدش سعی کردم یع کس پست کنم که موفقیت آمیز نبود. ولی بعد از چند دقیقه موفق شدم همون عکس ساده بدون کپشن و منشن و بدون هشتگ رو پست کنم. اما بعد از اون دیگه هیچ ویدئویی رو نمیتونم پست کنم. به محض اینکه پست آپلود میشه و میخواد بیاد توی صفحه ی اصلیم پاک میشه. تنها کاری… ادامه نظر »

احتمال داره که ویدئوهای شما به خاطر وجود موسیقی که حق نشرش رو ندارید از اینستاگرام پاک شه؟ محتوای ویدئویی شما چه موسیقیی داره روش؟

من یک بار وارد اکانت فرد مورد نظر شدم اما فالو نکردم وقتی که خارج شدم دوباره نمی توانم وارد شوم چون اصلا در سرچ اینستاگرام هم پیجش نمی آید در حالی که دوستانم می توانند پیج را سرچ کنن چرا؟؟ در واقع اصلا پیج را پیدا نمی کنم؟

احتمالا شما بلاک شدید توسط اون اکانت

اصلا کامنت و یا لایکی نداشتم فقط عکس رو دیدم و خارج شدم ؟؟ولی دیگه حتی قادر به سرچ هم نیستم ؟؟

در ضمن من اصلا تو پیجم عکسی هنوز ندارم و خالی است .

سلام من از کار هایی که ذکر شده استفاده نکردم و زمانی که پیجم پی وی بود من شادو شدم ینی افت شدید فالور و لایک و کامنت و ویو
از پیج هم ۲۴ ساعت لاگ اوت کردم و یکم تعداد فالور ها بالا رفت وقتس دوباره وارد پیجم شدم و بعد چند دقیقه لاگ اوت کردم دوباره افت فالور داشتم مشکل سر سام اوری هستش نمیدونم چیکار کنم

سلام اکانت من شادوبن شده من از اکانت خارج شدم حالا هر کار میکنم با وجود اینکه رمز رو هم دارم خطا میده و وارد نمیشه اگه کسی میدونه کمکم کنه؟

پسوورد رو ریست کردید؟

سلام. ممنون از مطلب مفیدتون. من همه کار می تونم با پیج کاریم انجام بدم اما چند روزیه ویدیو که پست می کنم در جا پاک میشه. ویدیوها هم کپی نیست و کاملا ترجمه و تظیمش کار خودمونه. چندین بار هم گزارش دادم به اینستا و ایمیل هم زدم ولی این مشکل برطرف نشد. شما می دونید مشکل چیه و چیکار باید کنم؟

موزیکی که در ویدئوها استفاده میشه دارای کپی رایت هست به این دلیل پاک میشه. بعد از پاک شدن نوتیفیکیشنی برای شما میاد که اگه روی اون بزنید و بعد اسم خودتون رو بزنید پست برمیگرده

سلام ، من در اکانتم با مشکل تاثیر نداشتن هشتگ ها مواجه شده بودم بعد از اون اکانتم دیسیبل شد ، آیا احتمال برگشتش هست ؟

اگه ایمیل بزنید به اینستاگرام و پیگیری کنید شاید. متاسفیم

سلام وقتتون بخیر ممنون از مطلب مفیدتون
ببخشید من پست که میخام بذارم نمیتونم کپشن بذارم. ینی فقط عکس ارسال میشه ولی کپشن ارسال نمیشه. دلیلش چیه این؟ چیکار کنم که مشکلش رفع بشه؟

لایک می‌تونید بکنید؟ این ربطی به شدوبن نداره احتمالا action block شدید
پسوورد اینستاگرام خودتون رو عوض کنید و برای چند روزی لاگین نکنید.

سلام پیج من دو سال شادوبن شده نه پستی تو اکسپلور میاد ریزش فالور داره کلا دو سال پیج این مشکلاتو داره نه فالور خریدلری شده نه بات فعالیتی داره فقط این مدت از هشتک های کپی شده استفاده کردیم الان ۳ هفتس که پستی نذاشتیم و فعالیتی نداریم
راهی هست که بشه کمک کرد

پسوورد پیج رو تغییر بدید. چند روزی کلا وارد پیج نشید و سپس شروع کنید به فعالیت منظم در اینستاگرام

سلام حدود یکماه هست من پست هام با وجود میزان لایکی که قبلا میخورد لایک میخوره ولی به اکسپلور نمیره
شدوبن هم نیست چون توی همه هشتگ ها میره
این موضوع درحالیه که قبلا اکثر پستهام اکسپلور میرفت و رشد فالوور هام +١٠٠٠ بود و ایمپرشن یک میلیون داشتم
اما توی یک هفته ایمپرشنم به ٣٠٠ هزار رسید
اگه منو راهنمایی کنید ممنون میشم

احتمال داره شما قربانی تغییرات الگوریتم اینستاگرام شده باشیم

یعنی چی؟؟؟

جورچین تیمی برای برند شما در جهت بازاریابی دیجیتال، تولید محتوای ناب برای شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات دیجیتال و کمپین های اینترنتی می‌باشد.


تحریریه جورچین

شما هم متوجه افت شدیدی در اینگیجمنت اینستاگرام‌ شده‌اید و تعداد فالوئرهای دریافتیتان رو به کاهش است و یا هشتگ‌هایتان کار نمی‌کند؟ این روزها همه در مورد کاهش لایک، کاهش کامنت، افت فالوئر، شدوبن (shadow ban) و …. در آپدیت جدید الگوریتم اینستاگرام صحبت می‌کنند. باور کنید یا نه، شادوبن یک حرکت خوب برای پاکسازی پلتفرم اینستاگرام است.
اگر می‌خواهید دلایل شدوبن شدن و راهکارهای خروج از آن را بدانید، پس به خواندن این مطلب وبلاگ آژانس دیجیتال مارکتینگ جورچین ادامه دهید.

فهرست

تا چند ماه گذشته، اکانت‌های فیک زیادی در اینستاگرام می‌دیدیم، هشتگ‌هایی که به صورت سیل‌وار و با تصاویر و کامنت‌های نامناسب پست می‌شدند، همچنین ممکن است کامنت‌های تبلیغاتی زیادی برای پست‌های خود دریافت می‌کردید یا اکانت‌هایی برای تبلیغات یا فروش محصولات، شما را فالو می‌کردند، ولی به لطف الگوریتم جدید اینستاگرام همه‌ی اینها از بین رفته است.

چطور بفهمیم شادوبن شدیم

مثلا شما یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام فالو می‌کردید و در کمتر از چند ساعت آژانس های دیجیتال مارکتینگ دیگری شما را فالو می‌کردند. یا شما هشنگ بازاریابی دیجیتال را در اینستاگرام فالو می‌کنید و پستی در آن می‌بینید که تبلیغ طراحی سایت است! اینستاگرام از چنین چیزی خوشش نمی‌آید، اینکه کاربرانش تجربه‌های نامطلوبی در آنجا داشته باشند.

اما در اصل با این سیاست‌های سخت، برای خیلی از اکانت‌های حقیقی و واقعی نیز مشکل ایجاد شد. این وظیفه‌ی ماست تا از این فیلترهای سخت اینستاگرام عبور کنیم و نشان دهیم که ما انسان‌های حقیقی هستیم و اکانت‌های ما نیز واقعی است.

توصیه می‌شود بخوانید: چرا تعداد لایک اینستاگرام من پایین آمده است؟

اصطلاح «شدوبن یا ممنوعیت در سایه» را حدودا سال ۲۰۰۶ برای اولین بار توییتر استفاده کرد. توییتر اعلام کرد توییت‌هایی که توهین آمیز باشند دارای یک وقفه موقت شده و در نتیجه کاربرانی که قوانین توییتر را بشکنند، توییت‌های آنها فیلتر می‌شود. البته توییتر برخلاف اینستاگرام کاربران خود را مطلع می‌کند!

اما بر روی پلتفرم اینستاگرام وقتی شدوبن اتفاق می‌افتد، کاربر مطلع نمی‌شود. آن‌ها پست‌های شما را از کاربرانی که شما رو فالو نمی‌کنند پنهان می کنند، که مانعی برای رشد اکانت شما و دریافت فالوئر بیشتر می‌شود. زیرا افرادی که شما را فالو نمی‌کنند، قادر به دیدن پست‌های شما از طریق هشتگ یا اکسپلوور نخواهند بود. و تمام هشتگ‌های شما و استراتژی‌های آن شکست می‌خورد. اگر از اینستاگرام برای کسب‌وکار استفاده می‌کنید، شکست در استراتژی، می‌تواند باعث کاهش مشتری و درآمد و در نتیجه منجر به شکست بیزینس شود.

شدوبن (shadowban): شدوبن مسدودکردن و بلاک کردن محتوای کاربرانی است که محتوایی بر خلاف قوانین اینستاگرام منتشر می‌کنند، به گونه‌ای که به کاربران نیز اطلاع‌رسانی نمی‌کند. اگر شما از طرف اینستاگرام شدوبن شده‌اید، محتوای شما برای کاربرانی که شما را فالو نکرده‌اند، از طریق سرچ هشتگ و یا اکسپلورر اینستاگرام نشان داده نمی‌شود.

چک کردن اینکه آیا پست‌های شما از طریق سرچ هشتگ به نمایش داده می‌شود، بهترین راه برای این است که بفهمید شدوبن شده‌اید یا نه. برای این کار، پست جدیدی در اینستاگرام با دو یا سه هشتگ غیر معروف در کپشن، و چند هشتگ غیر معروف در کامنت اول بگذارید. سپس چک کنید که آیا پست‌های شما برای اکانت هایی که شما را فالو نکرده‌اند از طریق هشتگ نمایش داده می‌شود یا نه. (توجه داشته باشید که اگر شما از یک هشتگ معروف استفاده کرده‌اید، احتمال اینکه آن‌ها قادر به پیدا کردن تصویر شما باشند تقریبا صفر می‌شود. بنابراین، از هشتگ‌های غیر معروف که به‌طور روزانه آپدیت نمی‌شوند برای بررسی این موضوع استفاده کنید.)

به سایت‌های “تست شدوبن” اعتماد نکنید!  آن‌ها قابل اعتماد نیستند. خیلی از مردم گزارش داده‌اند که از طریق این سایت‌ها متوجه شدوبن شده‌اند. اما اکانت آن‌ها در واقعیت شدوبن نشده بود!

۱. از هشتگ‌های ممنوعه و منقضی استفاده نکنید.
۲. از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای فالو اتوماتیک یا خرید فالوئر استفاده نکنید.
۳. از انجام فعالیت‌های زیاد در اینستاگرام خود اجتناب کنید.
۴. به استفاده از هشتگ‌های تکراری پایان دهید.
۵. مطمئن شوید از طرف کاربران ریپورت نشده‌اید.

به صورت شفاف مشخص نشده که شادوبن شامل چه مواردی می‌باشد، اما چیزی که راجع به آن مطمئن هستیم این است که اینستاگرام جرایمی برای کسانی که به صورت غیر عادی رفتار می کنند تعیین کرده است.

با توجه به میلیون‌ها کاربر فعال که در اینستاگرام وجود دارند، کنترل آنچه به اشتراک می‌گذارند و یا هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنند، برای اینستاگرام کاری سخت و طاقت فرسا است. بسیاری از مواقع هشتگ‌های عادی و بی‌ضرر از طریق اکانت‌های فیک و یا ربات‌ها، با استفاده ار محتوای نامناسب مورد تهاجم قرار می‌گیرند. گاهی یک هشتگ عادی و بی‌ضرر مانند beautyblogger# می‌تواند به طور انبوهی در محتواهای نامناسب مثل پورن، اسپم‌ها یا تصاویر نژادپرستانه استفاده شود. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد و اینستاگرام هم متوجه این رخداد می‌شود، آن‌ها یا این هشتگ را به طور کامل حذف کرده یا کاربرد آن را به شدت محدود می‌کنند. وقتی شما از یکی از این هشتگ‌ها در عکس‌هایتان استفاده می‌کنید، این کار سبب می‌شود که سایر هشتگ‌های شما «منقضی» شده و در نتیجه برای هیچکدام از هشتگ‌هایتان نتیجه نگیرید.

استفاده‌ی یکی از این هشتگ‌های بن شده (ممنوعه) و بلک لیست مثل followforfollow ، می‌تواند یک پست را غیر قابل دیدن و اکانت را شدوبن کند. بعضی اوقات نگه داشتن این هشتگ‌ها، زیر پست‌های قدیمی باعث ایجاد این مشکل می‌شود و همچنین برداشتن آن‌ها می‌تواند به رفع مشکل کمک کند. هشتگ‌های خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ کدام از آن‌ها بن شده (ممنوعه) نباشد. برای این کار، هشتگ‌ها را روی اینستاگرام جستجو کنید. اگر فقط پست‌های برگزیده به نمایش در آمد و نه چیز دیگری، می‌تواند دلیلی بر شدوبن بودن هشتگ باشد.
گاهی اوقات اینستاگرام یک پیغام کوتاه روی صفحه‌ی هشتگ می‌گذارد با اشاره به این موضوع که به دلیل نقض قوانین پنهان شده‌اند. مانند تصویر زیر:

پیش نمایش هشتگ های بن شده(ممنوعه)

اخیرا اینستاگرام بیشتر از ۶۰ هزار هشتگ را بن(ممنوع) کرده.
اگر از هشتگ‌های بن شده (ممنوعه) استفاده کرده‌اید، مطمئن شوید که دیگر استفاده نمی‌کنید، زیرا باعث جلوگیری از نمایش پست‌های شما در هشتگ‌های استفاده شده می‌شود.

توصیه می‌شود بخوانید: الگوریتم الگوریتم اینستاگرام چگونه و با چه راه‌هایی مغلوب می‌شود؟

تغییرات اخیر الگوریتم اینستاگرام، باعث شده تا استفاده از اپلیکیشن‌های زمانبندی پست‌ها که عکس‌های شما را به صورت خودکار ارسال می‌کند و یا دریافت لایک و فالوئر خودکار، برای اکانت شما شدوبن به ارمغان بیاورد. تا به حال از این بات‌ها استفاده کرده‌اید؟ مانند لایک و کامنت خودکار و یا از این قبیل کارها؟ حتی اگر سال‌ها پیش از سرویس این بات‌ها استفاده کرده باشید، ممکن است هنوز به اکانت شما متصل باشد. برای فهمیدن، از طریق دسکتاپ کامپیوتر، با اکانت خود لاگین شوید، و بررسی کنید آیا آن ها هنوز به اکانت شما لینک شده اند یا نه. برای انجام اینکار با استفاده از کامپیوتر وارد سایت www.instagram.com  شوید، وارد صفحه پروفایل شوید، سپس روی گزینه Edit your profile کلیک کنید و وارد بخش Authorized Applications شوید. در این بخش هر ابزاری را که نمیشناختید با کلیک بر روی کلید بزرگ آبی رنگ Revoke Access دسترسی اش را لغو کنید.

اینستاگرام از کجا می‌فهمد شما از این اپلیکیشن‌ها و بات‌ها استفاده می‌کنید؟! خیلی ساده. وقتی اکانت شما در یک لحظه از آی پی های مختلف لاگین می‌شود، این به نظر اینستاگرام مشکوک است و باعث جلب توجه آن‌ها می‌شود.

نمی‌توان به صورت دقیق به این سوال پاسخ داد، ما در جورچین اکانت‌هایی داشته‌ایم که با بات که شادو بن نشده‌اند و همچنین اکانت‌هایی بدون استفاده از بات مشکلی برایشان پیش آمده است. اما میزان فعالیت بات می‌بایست با میزان فعالیت اکانت در اینستاگرام مطابقت داشته باشد.

۳. از انجام فعالیت‌های زیاد در اینستاگرام خود اجتناب کنید.

اطلاع دارید که برای لایک کردن، کامنت گذاشتن و یا فالو و آنفالو محدودیت‌هایی وجود دارد؟ این محدودیت‌ها شامل تعداد عکس‌هایی که لایک می‌کنید، تعداد کامنت‌هایی که زیر پست‌ها می‌گذارید و تعداد افرادی است که فالو و یا آنفالو می‌کنید، است. این محدودیت‌ها، بر اساس سن و قدمت اکانت متفاوت است. ولی به طور معمول بهتر است بیشتر از ۱۵۰-۲۰۰ لایک، ۶۰ کامنت و ۶۰ فالو و آنفالو در ساعت انجام ندهید.

اشتباه دیگری که خیلی از کاربران انجام می‌دهند و دلیل شدوبن آن‌ها می‌شود، استفاده از هشتگ‌های یکسان و تکراری است. اگر شما در یک بازه‌ی زمانی از هشتگ‌های تکراری استفاده کنید، ممکن است از نظر اینستاگرام اسپم(هرزنامه) باشد. همچنین اینستاگرام اعلام کرده است، استفاده بیش از اندازه از هشتگ تاثیری بر بازدید از پیج شما ندارد و حتی ممکن است اثر منفی داشته باشد. پس برای اینکه پست‌هایتان به مخاطبین بیشتری نشان داده شود و شانس‌ شما برای دیده شدن از طریق جستجوی تگ(هشتگ) بیشتر شود، هشتگ‌های خود را به روز کنید و به صورت چرخشی تغییر دهید. توصیه می‌شود که ۱۰ الی ۲۰ مجموعه ترکیبی متفاوت داشته باشید. و از آنها به صورت رندوم برای پست‌های خود استفاده کنید.

توصیه می‌شود بخوانید: چگونه با ایجاد سبک برند بازاریابی در شبکه های اجتماعی خود را متحول کنیم؟

اکانت شما به طور مداوم به اینستاگرام گزارش می‌شود؟ همیشه مراقب ریپورت شدن از طرف دیگر کاربران باشید! اگر آن‌ها تایید کنند که شما خطایی انجام داده‌اید و قوانین اینستاگرام را نقض کرده‌اید(نقض قانون کپی رایت، ارسال پست‌هایی با محتوای نامناسب، انتشار هرزنامه و …)، ممکن است اینستاگرام اکانت شما را غیر فعال کند و یا در معرض شدوبن قرار بگیرید.
مواردی نیز وجود دارد که اکانت‌های بیزینسی توسط رقبا ریپورت می‌شوند. متاسفانه شما نمی‌توانید به انگیزه‌های ناعادلانه مردم برای ریپورت(گزارش) کردن پی ببرید. با این حال سیاست رسمی اینستاگرام این است که حساب کاربری شما را بررسی کند تا مطمئن شود محتوای شما در تضاد با قوانین اینستاگرام است. در نهایت اگر حساب شما دیسیبل شده و دلیل آن را نمی‌دانید، می‌توانید از اینستاگرام درخواست کنید تا دوباره بررسی کند و امیدوار باشید که حساب کاربریتان را برمی‌گرداند.

برای رهایی از شدوبن قوانین رسمی و دستورالعمل دقیقی توسط اینستاگرام ارائه نشده است، و باید بر اساس آزمون صحیح و خطا پیش برویم. اگرچه خبر خوب این است که به نظر می‌رسد شدوبن دائمی نیست و بیشتر کاربران بعد از ۲ الی ۳ هفته از بند شدوبن رها شدند.

۱. اکانتتان را از حالت بیزینس به پرسونال(شخصی) تغییر دهید.
۲. مدت کوتاهی فعالیت نداشته باشید و پست نگذارید.
۳. به اینستاگرام ایمیل بزنید و در مورد مشکلات پیش آمده توضیح دهید.
۴. لغو مجوز api
۵. از هک رشد و گروه‌های تعامل اجتناب کنید.
۶. فعالیت‌های مفید در چهت پاکسازی پلتفرم اینستاگرام

این یک راه‌حل قطعی نیست. اما بعضی از اینستاگرامرها گزارش داده‌اند که با تغییر به پرسونال اکانت، مشکل آنها حل شده است.
یک دلیلی پشت این داستان وجود دارد که ممکن است کارساز باشد؛ از زمانی که اینستاگرام توسط فیسبوک خریداری شد، آنها سعی کرده‌اند تا از پلتفرم اینستاگرام  کسب درآمد کنند. و این کار را با محدود کردن دسترسی و تعامل حساب‌های بیزینسی و کسب‌وکار انجام می‌دهند و بدین وسیله از شما می‌خواهند تا برای تبلیغات، به اینستاگرام سفارش دهید. پس با تغییر اکانت بیزینسی به اکانت شخصی یا پرسونال اکانت، ممکن است از لیست شدوبن حذف شوید.نکته: مطمئن شوید ارتباط اکانت اینستاگرام و فیسبوک را قطع می‌کنید.

برخی کاربران مدعی شده‌اند که با عدم فعالیت به مدت ۲-۳ روز ، اکانت آن‌ها از حالت شدوبن خارج شده است. اگر تصمیم دارید این کار را بکنید بهتر است این مدت هیچ گونه فعالیتی اعم از کامنت گذاشتن، پست گذاشتن و حتا لاگین شدن نداشته باشید.
بعد از ۲-۳ روز استراحت و عدم فعالیت می‌توانید تعاملات خود را مثل قبل دوباره شروع کنید. اما با احتیاط، زیرا اینستاگرام نظاره‌گر اکانت شماست.

قطعا برقراری ارتباط با اینستاگرام برای رفع مشکلات، تاثیر گذار است.از قسمت “report a problem”  با اپلیکیشن اینستاگرام این کار را انجام دهید. برای این کار مسیرزیر را دنبال کنید:

Profile> right toolbar>setting>report a problem>something isn`t work

سپس در پیامی کوتاه مشکل خود را توضیح دهید. توجه داشته باشید که به شدوبن شدنتان اشاره‌ای نکنید، بهتراست بگویید که هشتگ‌هایتان کار نمی‌کند و یا پست‌هایتان دیده نمی‌شود.

آیا از اپلیکیشن‌های جذب فالوئر استفاده کرده‌اید و اطلاعات حساب کاربریتان را به آنها داده‌اید؟ این نیز می‌تواند دلیل شدوبن شدن شما باشد. پس مطمئن شوید که هیچ اپلیکیشنی دیگر به اکانت شما دسترسی ندارد. اگر تا به حال از سرویس‌های دریافت خودکار لایک،فالوئر و … استفاده کرده‌اید، پسوورد خود را تغییر دهید و دسترسی این اپلیکیشن‌ها را قطع کنید و اگر دارای API متصل شده هستند از طریق نسخه وب اینستاگرام حذف کنید. همچنین از نرم‌افزارهایی که باعث تغییر IP می‌شود اجتناب کنید. تغییر زیاد لوکیشن از نظر اینستاگرام مشکوک است و باعث شادوبن (shadowban) می‌شود.

در کپشن و کامنت پست ۶۰ هشتگ می‌گذارید؟ آیا از بات و اپلیکیشن‌های خودکار فالو و آنفالو استفاده می‌کنید؟ به گروه‌های تعامل یا پاد پیوسته‌اید؟ (پاد: گروه‌هایی هستن که در صورت اشتراک گذاری پست در آن‌ها ، افراد ملزم به لایک کردن و یا اشتراک گذاری پست هستند.) دست نگه دارید! این موارد ممکن است در اکثر اوقات به کار آیند، اما هنگامی که شدوبن شوید، دیگر کارساز نیستند و حتی باعث ضرر شما می‌شوند.

در جهت اثبات بر حقیقی بودن اکانتتان، اقداماتی در جهت پاکسازی پلتفرم اینستاگرام می‌تواند بسیار تاثیرگزار باشد. بر اساس تحقیقات تیم جورچین، اعلام اکانت‌های اسپم ، ریپورت هشتگ‌های نامناسب و گزارش عکس‌های نامرتبط با هشتگ‌ها می‌تواند به رفع شدوبن کمک کند.

اگر از اینستاگرام به صورت واقعی استفاده می‌کنید، از سرویس‎های اتوماتیک یا خودکار استفاده نکنید، و هشتگ‌های خود را چک کنید. همیشه احتمال کمی برای شدوبن شدن وجود دارد. همچنین الگوریتم اینستاگرام همیشه در حال تغییر است، و هرروز یک تله‌ی جدید می‌گذارد تا از نقض قوانین جلوگیری کند. پس شرایط هر روز تغییر می‌کند، با احتیاط به فعالیت خود در اینستاگرام ادامه دهید.
اینستاگرام الگوریتم خود را با گذر زمان تغییر می‌دهد و این باعث رشد و یا کاهش نرخ تعامل (اینگیجمنت) می‌شود. بنابراین نگران نباشید، در حال حاضر تعامل تنها راه رشد و نجات اکانتتان است.

منبع: آژانس جورچین

چطور بفهمیم شادوبن شدیم

سلام و متشکرم بابت مطالب بسیار مفیدتون
میخواستم بدونم بعد از این که از شادو بیایم بیرون چطوری بفهمیم که اومدیم بیرون ؟ همون پست های قبلیمون توی هشتگ ها نمایش داده میشن ؟

خواهش می‌کنم. پست‌های شما توی هشتگ‌ها نمایش داده میشه

سلام یه پیج دارم ۷۲کا یه بتر شادوبن شدم بعد از ۱۴روز خوب شد که دو روز طول نکشید دوباره شادوبن شدم الان ۴۵روزه درست نشده چکار کنم درست شه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

پسوورد رو عوض کنید و برای یک مدت لاگین نکنید به پیج

درود
با سپاس?

عالی

سلام. یه بار یه پست ارسال کردم. که ظاهرا محتوای کپی شده یا چیز دیگه ای بود. وقتی داشت وایرال میشد و تن دتند کامنت میگرفت و لایک میشد. اینستاگرام پیام داد که پست شما حذف ش. ازش اسکرین شات گرفتم. بعدش سعی کردم یع کس پست کنم که موفقیت آمیز نبود. ولی بعد از چند دقیقه موفق شدم همون عکس ساده بدون کپشن و منشن و بدون هشتگ رو پست کنم. اما بعد از اون دیگه هیچ ویدئویی رو نمیتونم پست کنم. به محض اینکه پست آپلود میشه و میخواد بیاد توی صفحه ی اصلیم پاک میشه. تنها کاری… ادامه نظر »

احتمال داره که ویدئوهای شما به خاطر وجود موسیقی که حق نشرش رو ندارید از اینستاگرام پاک شه؟ محتوای ویدئویی شما چه موسیقیی داره روش؟

من یک بار وارد اکانت فرد مورد نظر شدم اما فالو نکردم وقتی که خارج شدم دوباره نمی توانم وارد شوم چون اصلا در سرچ اینستاگرام هم پیجش نمی آید در حالی که دوستانم می توانند پیج را سرچ کنن چرا؟؟ در واقع اصلا پیج را پیدا نمی کنم؟

احتمالا شما بلاک شدید توسط اون اکانت

اصلا کامنت و یا لایکی نداشتم فقط عکس رو دیدم و خارج شدم ؟؟ولی دیگه حتی قادر به سرچ هم نیستم ؟؟

در ضمن من اصلا تو پیجم عکسی هنوز ندارم و خالی است .

سلام من از کار هایی که ذکر شده استفاده نکردم و زمانی که پیجم پی وی بود من شادو شدم ینی افت شدید فالور و لایک و کامنت و ویو
از پیج هم ۲۴ ساعت لاگ اوت کردم و یکم تعداد فالور ها بالا رفت وقتس دوباره وارد پیجم شدم و بعد چند دقیقه لاگ اوت کردم دوباره افت فالور داشتم مشکل سر سام اوری هستش نمیدونم چیکار کنم

سلام اکانت من شادوبن شده من از اکانت خارج شدم حالا هر کار میکنم با وجود اینکه رمز رو هم دارم خطا میده و وارد نمیشه اگه کسی میدونه کمکم کنه؟

پسوورد رو ریست کردید؟

سلام. ممنون از مطلب مفیدتون. من همه کار می تونم با پیج کاریم انجام بدم اما چند روزیه ویدیو که پست می کنم در جا پاک میشه. ویدیوها هم کپی نیست و کاملا ترجمه و تظیمش کار خودمونه. چندین بار هم گزارش دادم به اینستا و ایمیل هم زدم ولی این مشکل برطرف نشد. شما می دونید مشکل چیه و چیکار باید کنم؟

موزیکی که در ویدئوها استفاده میشه دارای کپی رایت هست به این دلیل پاک میشه. بعد از پاک شدن نوتیفیکیشنی برای شما میاد که اگه روی اون بزنید و بعد اسم خودتون رو بزنید پست برمیگرده

سلام ، من در اکانتم با مشکل تاثیر نداشتن هشتگ ها مواجه شده بودم بعد از اون اکانتم دیسیبل شد ، آیا احتمال برگشتش هست ؟

اگه ایمیل بزنید به اینستاگرام و پیگیری کنید شاید. متاسفیم

سلام وقتتون بخیر ممنون از مطلب مفیدتون
ببخشید من پست که میخام بذارم نمیتونم کپشن بذارم. ینی فقط عکس ارسال میشه ولی کپشن ارسال نمیشه. دلیلش چیه این؟ چیکار کنم که مشکلش رفع بشه؟

لایک می‌تونید بکنید؟ این ربطی به شدوبن نداره احتمالا action block شدید
پسوورد اینستاگرام خودتون رو عوض کنید و برای چند روزی لاگین نکنید.

سلام پیج من دو سال شادوبن شده نه پستی تو اکسپلور میاد ریزش فالور داره کلا دو سال پیج این مشکلاتو داره نه فالور خریدلری شده نه بات فعالیتی داره فقط این مدت از هشتک های کپی شده استفاده کردیم الان ۳ هفتس که پستی نذاشتیم و فعالیتی نداریم
راهی هست که بشه کمک کرد

پسوورد پیج رو تغییر بدید. چند روزی کلا وارد پیج نشید و سپس شروع کنید به فعالیت منظم در اینستاگرام

سلام حدود یکماه هست من پست هام با وجود میزان لایکی که قبلا میخورد لایک میخوره ولی به اکسپلور نمیره
شدوبن هم نیست چون توی همه هشتگ ها میره
این موضوع درحالیه که قبلا اکثر پستهام اکسپلور میرفت و رشد فالوور هام +١٠٠٠ بود و ایمپرشن یک میلیون داشتم
اما توی یک هفته ایمپرشنم به ٣٠٠ هزار رسید
اگه منو راهنمایی کنید ممنون میشم

احتمال داره شما قربانی تغییرات الگوریتم اینستاگرام شده باشیم

یعنی چی؟؟؟

جورچین تیمی برای برند شما در جهت بازاریابی دیجیتال، تولید محتوای ناب برای شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات دیجیتال و کمپین های اینترنتی می‌باشد.

اینستاگرام امروزه یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در میان مردم است. این شبکه اجتماعی محبوب امروز به مکان خوبی برای ارائه فروش، تولید محتوا و تبلیغ تبدیل شده است. درآمد حاصل از این شبکه اجتماعی برای صاحبان صفحات از تعداد بازدید کنندگان و دنبال کنندگان فراهم می شود که میتوانند از محصولات یا محتوای خود در این فضا درآمد قابل توجهی به دست بیاورند. اگر شما یکی از همین صاحبان صفحات باشید طبیعی است که دنبال کنندگان تان برای شما مهم هستند و بدیهی ست که اگر از قوانین اینستاگرام پیروی نکنید به عنوان جریمه دست روی دنبال کنندگان و بازدیدکنندگان شما میگذارد که یکی از این جریمه ها شدو بن (Shadow Ban) است.

همین طور که از اسم این نوع جریمه پیداست Shadow به معنای سایه است و به این معناست که پیج شما و محتوای آن را در سایه قرار میدهد و محتوای شما را از جلوی دید کاربران مخفی میکند، بخواهیم تخصصی تر بگوییم Shadow Ban به این معناست که محتوای پیج شما از اکسپلور اینستاگرام و حتی هشتگ های اینستاگرامی دیده نمیشود.

دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که اصلی ترین آن ها به شرح زیر است؟

اگر یک پیج داشته باشید و به صورت مستمر در آن پیج تولید محتوا و فعالیت کنید بعد از مدت ها متوجه میشوید که بازدید و لایک پست ها و حتی استوری های شما به صورت قابل توجهی پایین آمده است و احساس میکنید که مخاطب های شما نسبت به قبل بسیار کاهش پیدا کرده است. در این حالت است که احتمالا شدو بن شده اید.

جهت اطمینان از این مورد می توانید موارد زیر را  بررسی کنید:

چطور بفهمیم شادوبن شدیم

از نوار زیر پست های شما که با زدن روی آن میتوانید تعداد انواع بازدید پست خودتان را ببینید گزینه ای تحت عنوان From Explore میبینید که اگر وجود نداشت یا عدد آن بعد از مدت ها صفر بود احتمال Shadow Ban شدن پیج شما وجود دارد.

برای این روش باید یک هشتگ خلوت یا یک هشتگ کاملا خالی (که توسط خودتان ساخته شود و هیچ پستی از آن هشتگ استفاده نکرده باشد) انتخاب کرده و هشتگ را در پست وارد کنید. بعد از وارد کردن هشتگ در پست و آپلود کردن آن در پیج به هشتگ سر زده و اگر پست شما در هشتگ وجود نداشت به این معناست که پیج شما Shadow Ban شده است.

در صورت انجام موارد بالا به صورت دقیق، طی 2 تا 14 روز پیج شما از Shadow Ban | شدو بن خارج میشود.

امیدوارم از این مطلب لذت کافی رو برده باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

آیا حساب کاربری ندارید؟

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آیا پست های شما در هشتگ ها نمایش داده نمی شود؟ آیا میزان تعامل پیج اینستاگرام شما در حال کاهش است و تعداد فالوورهای شما کاهش می یابد؟ اگر اینگونه باشد ، ممکن است شما “شادوبن باشید“.

شادوبن جریمه ای است که اینستاگرام برای حساب هایی که قوانینش را نقض می کنند در نظر گرفته است.

پیشنهاد می کنیم حتما این ویدئو را مشاهده کنید.

شادوبن در اینستاگرام یک مجازات پنهان برای حساب شما است. به شما اعلام نمی شود که شادوبن هستید. پست های شما در بخش هشتگ ها نشان داده نمی شوند و به صفحه اکسپلور نمی رسند. محتوای شما فقط به دنبال کنندگان شما نشان داده می شود. کاهش میزان دسترسی خود را تجربه خواهید کرد و کسب فالوورهای جدید برای شما دشوار خواهد بود.

چطور بفهمیم شادوبن شدیم

حتما بخوانید راه های جلوگیری از شادوبن

بله ، همینطور است در حالیکه بسیاری می گویند چیزی به عنوان “شادوبن” وجود ندارد. اما اینستاگرام می تواند حساب شما را برای رفتار نادرست محدود کند، بدون اینکه آن را شادوبن بنامد. این یک اصطلاح است و بسیاری از کاربران در اینستاگرام از آن به عنوان بهانه ای برای کاهش دسترسی و تعامل استفاده می کنند.

اینستاگرام می گوید حساب های متخلف را محدود می کنند. پس از شادوبن فقط دنبال کنندگان قادر به دیدن پست های حساب های محدود شده خواهند بود. برای جلوگیری از وقوع دوباره آن باید متوجه شوید چه اشتباهی رخ داده است.

عدم رعایت دستورالعملهای اینستاگرام ممکن است باعث حذف محتوای شما ، غیرفعال کردن حساب یا محدودیت های دیگر شود.

حتما بخوانید خروج از شادوبن اینستاگرام – روش های 100 درصد تضمینی!

دو روش برای شما وجود دارد که می توانید اکانت اینستاگرام خود را بررسی کنید که شادوبن شده اید یا خیر.

اما فراموش نکنید که اینستاگرام به دلایلی فقط شما را شادوبن خواهد کرد. اگر متوجه تغییری در حساب کاربری خود نشده اید ، این بدان معنی نیست که شادوبن دلیل پایین بودن میزان تعامل شماست.

نگاهی به قسمت Insights اینستاگرام خود بیندازید. این گزینه در تنظیمات حساب های بیزینسی موجود است. یک حساب شادو شده به طور مداوم نمودار کم را نشان می دهد.

کاربر دیگری پیدا کنید یا یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید که حساب اصلی شما را دنبال نمی کند. اگر با آن حساب کاربری نتوانید پست خود را در هشتگ مورد استفاده خود مشاهده کنید ، شما شادوبن هستید. به خاطر داشته باشید که از هشتگ خاصی استفاده کنید که کمتر مورد استفاده قرار گرفته است، در غیر اینصورت پست شما در زیر میلیون ها پست دیگر به خاک سپرده خواهد شد و نمی توانید پست خود را پیدا کنید.

این کار احتمالاً راهی آسانتر است. می توانید از یک ابزار آنالایزر شادوبن استفاده کنید. شما فقط باید آیدی اینستاگرام خود را وارد کنید و ده پست آخر شما را به همان روشی که انجام می دهید بررسی می کنید. به سادگی بررسی خواهد شد که آیا پست های شما در هشتگ های استفاده شده نشان داده شده است یا خیر. اما باید بدانید که این ابزارها رسمی نیستند. به آنها 100٪ اعتماد نکنید. ما توصیه می کنیم همیشه از کسی بخواهید که هشتگ ها را به صورت دستی بررسی کند تا مطمئن شوید.

ورود به سایت آنلایز شادوبن

اگر شادوبن نیستید – به شما تبریک می گوییم! اما اگر میزان تعامل شما هنوز پایین است ، باید در استراتژی و محتوای خود تجدید نظر کنید.

شادوبن اینستاگرام 14 روز ادامه دارد. بسیاری از کاربران ادعا می کنند که آنها چندین هفته یا حتی ماه است که تحت سایه قرار گرفته اند. این موضوع نمی تواند حقیقت داشته باشد. همیشه آمارهای اینستاگرام را بررسی کنید. اعداد دروغ نمی گویند آمارهای شما با اعداد موجود در تصویر بالا مطابقت خواهد داشت. دو هفته به طور مداوم تحریم هستید و پس از آن حساب شما باید به حالت عادی برگردد.

خیر، اینطور نیست. حالت سایه دقیقا 14 روز به طول می انجامد. ما این احساس را داشتیم که این مسئله را روشن کنیم زیرا بسیاری از کاربران نگران بودند که حسابهایشان هرگز بازیابی نشوند.

همانطور که گفتیم اینستاگرام شما را به یک دلیل شادوبن می کند. اگر متوجه شود که شما دستورالعملهای آنها را نقض کرده اید. پس از شادوبن شدن ، باید 14 روز صبر کنید تا به حالت عادی برگردید.

فقط صبر کنید و در تعامل با مخاطبان خود باشید. انتشار پست را متوقف نکنید ، تعداد پست ها را کاهش دهید و بهترین محتوای خود را در این دوره منتشر کنید.

اگر نمی خواهید حالت سایه را تجربه کنید ، نکات زیادی وجود دارد که در واقع باید به آنها توجه کنید. در اینجا لیستی سریع از همه مواردی که می تواند شما را شادوبن کند ، آورده شده است. مطمئن شوید که از همه اشتباهات زیر جلوگیری می کنید:

اگر یک هشتگ برای مقاصد غیرقانونی و غیرمتعارفی استفاده شود ، اینستاگرام “این هشتگ را ممنوع می کند”. بنابراین ، پست های جدید با آن هشتگ نمایش داده نمی شود و حساب شما توسط اینستاگرام علامت گذاری می شود. دقت کنید از این هشتگ ها در پست های خود استفاده نکنید..

شاید مدت ها پیش از اینگونه نرم افزارها استفاده می کردید. ارسال کامنتها و صدها لایک توسط کاربران بدون تصویر پروفایل و بدون دنبال کننده. بله ، اینها رباتها هستند و می توانند هر کسی را فالو کنند و در مورد هرگونه مطلبی اظهار نظر کنند. این نظرات معمولاً کاملاً بی ربط هستند مانند (“عالی بود” ، “پست خوبی بود”)

اینستاگرام از این رباتها متنفر است. آنها میزان تعامل را کاهش می دهند ، اسپم هستند و ارزشی ندارند. به همین دلیل اینستاگرام مشتاق حذف این حساب ها است. شما از استفاده از این ابزارها چیزی جز فالوورهای روح به دست نمی آورید.

اگر از یک نرم افزار ارسال خودکار پست استفاده می کنید ، باید مطمئن شوید که شرایط سرویس اینستاگرام را نقض نمی کند. این به معنای عملی به این معنی است که برنامه ریز شما باید از API Business Instagram استفاده کند.

فقط در یک پست می توانید از 30 هشتگ استفاده کنید. این بدان معنا نیست که شما باید از هشتگ های زیادی استفاده کنید. اما استفاده از 30 هشتگ در یک پست تنها باعث می شود اسپم به نظر برسید.

به هر حال ، مهم نیست که هشتگ ها را در کپشن قرار دهید یا در نظرات. اما بیشتر از 30 مورد در توضیحات قرار ندهید.

اینستاگرام محدودیت های مختلفی را در مورد اقدامات مختلف در داخل برنامه اعمال کرده است. شما فقط می توانید 350 بار در ساعت لایک کنید. به دست آوردن لایک بیشتر در یک ساعت ، شما را به دلیل اسپم در اینستاگرام مشخص می کند (یک دلیل دیگر برای استفاده نکردن از رباتها).

حساب های زیادی را فالو نکنید حد مجاز 7.500 حساب تنظیم شده است. بعد از این عدد شما یک هشدار دریافت می کنید: “خطا: شما نمی توانید افراد دیگری را دنبال کنید”

ما مقاله های بسیاری را دیدیم که می گویند یک استراحت دو روزه در اینستاگرام ، حساب شما را مجدداً تنظیم می کند و از شادوبن خارج می شوید. در اصل ، شما باید از سیستم خارج شوید و به مدت 48 ساعت به اینستاگرام خود برگردید. ما نمی توانیم این موضوع را تأیید کنیم. ما در واقع آن را در یک حساب پربازدید آزمایش کردیم اما هیچ تغییری حاصل نشد. علاوه بر این ، ما فکر نمی کنیم که این امر تغییری ایجاد کند ، چرا؟ چون نظر عمومی مبنی بر اینکه شادوبن به مدت دو هفته دوام می آورد به نظر می رسد محبوب تر و مورد حمایت قرار می گیرد.

گزارش این موضوع یا ارسال ریپورت در اینستاگرام احتمالاً هیچ تاثیری نخواهد داشت. سیستم گزارش دهی اینستاگرام توسط ربات ها اداره می شود. بنابراین ، ماشینی وجود دارد که گزارش شما را از طرف دیگر بخواند.

چه شادوبن وجود داشته باشد یا نه ، اینستاگرام توانایی محدود کردن و علامت گذاری حساب شما را دارد. اگر الگوریتم تصمیم بگیرد که حساب شما اسپم است یا قوانین را نقض می کند ، دسترسی ومیزان تعامل شما کاهش می یابد ، و شما نمی توانید محتوای عالی تولید کنید تا همه بتوانند آن را ببینند. اگر این نکات را رعایت کنید ، در امنیت هستید و بدون درگیری می توانید رو به رشد به راه خود ادامه دهد!

اکثر کاربران قوانین اینستاگرام را رعایت نمی کنند و بعد از شادوبن شدن از سوی اینستاگرام این سوال برایشان مطرح می شود که چگونه از شادوبن خلاص شویم ؟ سعی کنید راه های جلوگیری از شادوبن را که در بالا به آن اشاره کردیم بدانید تا هیچ مشکلی با اینستاگرام نداشته باشید.

هر گونه سوال یا پیشنهادی دارید؟ نظر دهید یا به ما ایمیل بفرستید! ممنون میشم.

چطور بفهمیم شادوبن شدیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ممنون بابت سایت خوبتون❤️بسیار مفید بود

♥لایک

ممنون از نظر شما
موفق باشید

♥3

من فکر میکنم شادوبنم الان ١۴روز یعنی پست نزارم؟؟؟

♥2

نه به فعالیت عادیتون ادامه بدین
بیشتر مراقب باشین
و البته ممکنه حتی از ۱۴ روز بیشتر بشه

♥2

سلام خسته نباشی اقا شادوبن شدم پستام ن اکسپلور میره نه هشتگ یعینی دیگه فعالیت نکنم پست نزارم ؟این شادوبن وقتی بره و دیگ قوانین اینستاگرام رو احترام بزارم نمیشم؟

♥3

سلام
ببنید شما باید به فعالیت ادامه بدین
زمانش مشخص نیست ولی حتما از شادوبن خارج میشین
بله اگه قوانین رو رعایت کنید به طور حتم شادوبن نمیشین
در واقع اگه پستی گذشتین ک اینستاگرام حذف کرده و شادوبن شدین دیگه سعی کنید مطالب مشابه اون نزارین

♥3

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آیا پست های شما در هشتگ ها نمایش داده نمی شود؟ آیا میزان تعامل پیج اینستاگرام شما در حال کاهش است و تعداد فالوورهای شما کاهش می یابد؟ اگر اینگونه باشد ، ممکن است شما “شادوبن باشید“.

شادوبن جریمه ای است که اینستاگرام برای حساب هایی که قوانینش را نقض می کنند در نظر گرفته است.

پیشنهاد می کنیم حتما این ویدئو را مشاهده کنید.

شادوبن در اینستاگرام یک مجازات پنهان برای حساب شما است. به شما اعلام نمی شود که شادوبن هستید. پست های شما در بخش هشتگ ها نشان داده نمی شوند و به صفحه اکسپلور نمی رسند. محتوای شما فقط به دنبال کنندگان شما نشان داده می شود. کاهش میزان دسترسی خود را تجربه خواهید کرد و کسب فالوورهای جدید برای شما دشوار خواهد بود.

چطور بفهمیم شادوبن شدیم

حتما بخوانید راه های جلوگیری از شادوبن

بله ، همینطور است در حالیکه بسیاری می گویند چیزی به عنوان “شادوبن” وجود ندارد. اما اینستاگرام می تواند حساب شما را برای رفتار نادرست محدود کند، بدون اینکه آن را شادوبن بنامد. این یک اصطلاح است و بسیاری از کاربران در اینستاگرام از آن به عنوان بهانه ای برای کاهش دسترسی و تعامل استفاده می کنند.

اینستاگرام می گوید حساب های متخلف را محدود می کنند. پس از شادوبن فقط دنبال کنندگان قادر به دیدن پست های حساب های محدود شده خواهند بود. برای جلوگیری از وقوع دوباره آن باید متوجه شوید چه اشتباهی رخ داده است.

عدم رعایت دستورالعملهای اینستاگرام ممکن است باعث حذف محتوای شما ، غیرفعال کردن حساب یا محدودیت های دیگر شود.

حتما بخوانید خروج از شادوبن اینستاگرام – روش های 100 درصد تضمینی!

دو روش برای شما وجود دارد که می توانید اکانت اینستاگرام خود را بررسی کنید که شادوبن شده اید یا خیر.

اما فراموش نکنید که اینستاگرام به دلایلی فقط شما را شادوبن خواهد کرد. اگر متوجه تغییری در حساب کاربری خود نشده اید ، این بدان معنی نیست که شادوبن دلیل پایین بودن میزان تعامل شماست.

نگاهی به قسمت Insights اینستاگرام خود بیندازید. این گزینه در تنظیمات حساب های بیزینسی موجود است. یک حساب شادو شده به طور مداوم نمودار کم را نشان می دهد.

کاربر دیگری پیدا کنید یا یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید که حساب اصلی شما را دنبال نمی کند. اگر با آن حساب کاربری نتوانید پست خود را در هشتگ مورد استفاده خود مشاهده کنید ، شما شادوبن هستید. به خاطر داشته باشید که از هشتگ خاصی استفاده کنید که کمتر مورد استفاده قرار گرفته است، در غیر اینصورت پست شما در زیر میلیون ها پست دیگر به خاک سپرده خواهد شد و نمی توانید پست خود را پیدا کنید.

این کار احتمالاً راهی آسانتر است. می توانید از یک ابزار آنالایزر شادوبن استفاده کنید. شما فقط باید آیدی اینستاگرام خود را وارد کنید و ده پست آخر شما را به همان روشی که انجام می دهید بررسی می کنید. به سادگی بررسی خواهد شد که آیا پست های شما در هشتگ های استفاده شده نشان داده شده است یا خیر. اما باید بدانید که این ابزارها رسمی نیستند. به آنها 100٪ اعتماد نکنید. ما توصیه می کنیم همیشه از کسی بخواهید که هشتگ ها را به صورت دستی بررسی کند تا مطمئن شوید.

ورود به سایت آنلایز شادوبن

اگر شادوبن نیستید – به شما تبریک می گوییم! اما اگر میزان تعامل شما هنوز پایین است ، باید در استراتژی و محتوای خود تجدید نظر کنید.

شادوبن اینستاگرام 14 روز ادامه دارد. بسیاری از کاربران ادعا می کنند که آنها چندین هفته یا حتی ماه است که تحت سایه قرار گرفته اند. این موضوع نمی تواند حقیقت داشته باشد. همیشه آمارهای اینستاگرام را بررسی کنید. اعداد دروغ نمی گویند آمارهای شما با اعداد موجود در تصویر بالا مطابقت خواهد داشت. دو هفته به طور مداوم تحریم هستید و پس از آن حساب شما باید به حالت عادی برگردد.

خیر، اینطور نیست. حالت سایه دقیقا 14 روز به طول می انجامد. ما این احساس را داشتیم که این مسئله را روشن کنیم زیرا بسیاری از کاربران نگران بودند که حسابهایشان هرگز بازیابی نشوند.

همانطور که گفتیم اینستاگرام شما را به یک دلیل شادوبن می کند. اگر متوجه شود که شما دستورالعملهای آنها را نقض کرده اید. پس از شادوبن شدن ، باید 14 روز صبر کنید تا به حالت عادی برگردید.

فقط صبر کنید و در تعامل با مخاطبان خود باشید. انتشار پست را متوقف نکنید ، تعداد پست ها را کاهش دهید و بهترین محتوای خود را در این دوره منتشر کنید.

اگر نمی خواهید حالت سایه را تجربه کنید ، نکات زیادی وجود دارد که در واقع باید به آنها توجه کنید. در اینجا لیستی سریع از همه مواردی که می تواند شما را شادوبن کند ، آورده شده است. مطمئن شوید که از همه اشتباهات زیر جلوگیری می کنید:

اگر یک هشتگ برای مقاصد غیرقانونی و غیرمتعارفی استفاده شود ، اینستاگرام “این هشتگ را ممنوع می کند”. بنابراین ، پست های جدید با آن هشتگ نمایش داده نمی شود و حساب شما توسط اینستاگرام علامت گذاری می شود. دقت کنید از این هشتگ ها در پست های خود استفاده نکنید..

شاید مدت ها پیش از اینگونه نرم افزارها استفاده می کردید. ارسال کامنتها و صدها لایک توسط کاربران بدون تصویر پروفایل و بدون دنبال کننده. بله ، اینها رباتها هستند و می توانند هر کسی را فالو کنند و در مورد هرگونه مطلبی اظهار نظر کنند. این نظرات معمولاً کاملاً بی ربط هستند مانند (“عالی بود” ، “پست خوبی بود”)

اینستاگرام از این رباتها متنفر است. آنها میزان تعامل را کاهش می دهند ، اسپم هستند و ارزشی ندارند. به همین دلیل اینستاگرام مشتاق حذف این حساب ها است. شما از استفاده از این ابزارها چیزی جز فالوورهای روح به دست نمی آورید.

اگر از یک نرم افزار ارسال خودکار پست استفاده می کنید ، باید مطمئن شوید که شرایط سرویس اینستاگرام را نقض نمی کند. این به معنای عملی به این معنی است که برنامه ریز شما باید از API Business Instagram استفاده کند.

فقط در یک پست می توانید از 30 هشتگ استفاده کنید. این بدان معنا نیست که شما باید از هشتگ های زیادی استفاده کنید. اما استفاده از 30 هشتگ در یک پست تنها باعث می شود اسپم به نظر برسید.

به هر حال ، مهم نیست که هشتگ ها را در کپشن قرار دهید یا در نظرات. اما بیشتر از 30 مورد در توضیحات قرار ندهید.

اینستاگرام محدودیت های مختلفی را در مورد اقدامات مختلف در داخل برنامه اعمال کرده است. شما فقط می توانید 350 بار در ساعت لایک کنید. به دست آوردن لایک بیشتر در یک ساعت ، شما را به دلیل اسپم در اینستاگرام مشخص می کند (یک دلیل دیگر برای استفاده نکردن از رباتها).

حساب های زیادی را فالو نکنید حد مجاز 7.500 حساب تنظیم شده است. بعد از این عدد شما یک هشدار دریافت می کنید: “خطا: شما نمی توانید افراد دیگری را دنبال کنید”

ما مقاله های بسیاری را دیدیم که می گویند یک استراحت دو روزه در اینستاگرام ، حساب شما را مجدداً تنظیم می کند و از شادوبن خارج می شوید. در اصل ، شما باید از سیستم خارج شوید و به مدت 48 ساعت به اینستاگرام خود برگردید. ما نمی توانیم این موضوع را تأیید کنیم. ما در واقع آن را در یک حساب پربازدید آزمایش کردیم اما هیچ تغییری حاصل نشد. علاوه بر این ، ما فکر نمی کنیم که این امر تغییری ایجاد کند ، چرا؟ چون نظر عمومی مبنی بر اینکه شادوبن به مدت دو هفته دوام می آورد به نظر می رسد محبوب تر و مورد حمایت قرار می گیرد.

گزارش این موضوع یا ارسال ریپورت در اینستاگرام احتمالاً هیچ تاثیری نخواهد داشت. سیستم گزارش دهی اینستاگرام توسط ربات ها اداره می شود. بنابراین ، ماشینی وجود دارد که گزارش شما را از طرف دیگر بخواند.

چه شادوبن وجود داشته باشد یا نه ، اینستاگرام توانایی محدود کردن و علامت گذاری حساب شما را دارد. اگر الگوریتم تصمیم بگیرد که حساب شما اسپم است یا قوانین را نقض می کند ، دسترسی ومیزان تعامل شما کاهش می یابد ، و شما نمی توانید محتوای عالی تولید کنید تا همه بتوانند آن را ببینند. اگر این نکات را رعایت کنید ، در امنیت هستید و بدون درگیری می توانید رو به رشد به راه خود ادامه دهد!

اکثر کاربران قوانین اینستاگرام را رعایت نمی کنند و بعد از شادوبن شدن از سوی اینستاگرام این سوال برایشان مطرح می شود که چگونه از شادوبن خلاص شویم ؟ سعی کنید راه های جلوگیری از شادوبن را که در بالا به آن اشاره کردیم بدانید تا هیچ مشکلی با اینستاگرام نداشته باشید.

هر گونه سوال یا پیشنهادی دارید؟ نظر دهید یا به ما ایمیل بفرستید! ممنون میشم.

چطور بفهمیم شادوبن شدیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ممنون بابت سایت خوبتون❤️بسیار مفید بود

♥لایک

ممنون از نظر شما
موفق باشید

♥3

من فکر میکنم شادوبنم الان ١۴روز یعنی پست نزارم؟؟؟

♥2

نه به فعالیت عادیتون ادامه بدین
بیشتر مراقب باشین
و البته ممکنه حتی از ۱۴ روز بیشتر بشه

♥2

سلام خسته نباشی اقا شادوبن شدم پستام ن اکسپلور میره نه هشتگ یعینی دیگه فعالیت نکنم پست نزارم ؟این شادوبن وقتی بره و دیگ قوانین اینستاگرام رو احترام بزارم نمیشم؟

♥3

سلام
ببنید شما باید به فعالیت ادامه بدین
زمانش مشخص نیست ولی حتما از شادوبن خارج میشین
بله اگه قوانین رو رعایت کنید به طور حتم شادوبن نمیشین
در واقع اگه پستی گذشتین ک اینستاگرام حذف کرده و شادوبن شدین دیگه سعی کنید مطالب مشابه اون نزارین

♥3

در سال‌های اخیر اینستاگرام تبدیل به ابزاری بسیار مهم برای کسب و کارها و اشخاص مختلف شده است. امروزه کسب و کارها و افراد از این فضا برای پیشبرد اهداف بازاریابی و ایجاد ارتباط عمیق‌تر با مخاطبان استفاده می‌کنند. در این میان شاید اصلاح شادوبن (Shadowban) اینستاگرام را شنیده باشید. اتفاقی که ممکن است برای هر اکانتی در اینستاگرام پیش بیاید و تاثیرات ناخوشایندی بر روی میزان مشارکت مخاطبان با اکانت شما داشته باشد. در این مقاله قرار است به سوالات زیر درباره شادوبن اینستاگرام پاسخ دهیم و بگوییم شادوبن چیست؟ چگونه از شادوبن اینستاگرام خارج شویم؟

شادوبن چیست؟ شادوبن اینستاگرام حالتی است که در آن محتوای شما در این بستر بلاک می‌شود. اگر شما در اینستاگرام شادوبن شده باشید، پست‌های شما تنها به کسانی نشان داده می‌شود که در حال حاضر شما را دنبال می‌کنند. معمولا زمانی که یک کاربر شادوبن می‌شود، در ابتدا خودش متوجه این موضوع نمی‌شود. چراکه اینستاگرام در مورد این مسئله اطلاع رسانی خاصی انجام نمی‌دهد. شاید سوال بعدی شما این باشد که چگونه از شادوبن اینستاگرام خارج شویم؟ اما اول از شادوبن شدن خود مطمئن شوید. اگرعلاقمند به آموزش نصب اینستاگرام با ایمیل هستید این مطلب را هم بخوانید.

آیا اکانت من شادوبن شده است؟

برای پیدا کردن جواب این سوال ابتدا لازم است یک پست جدید روی اینستاگرام منتشر کنید. در این پست از هشتگی استفاده کنید که کم استفاده شده یا استفاده نشده باشد. (اگر از یک هشتگ پرطرفدار استفاده کنید تشخیص شادوبن بودن یا نبودن اکانتتان سخت می‌شود)

پس از انتشار خود از پنج نفر بخواهید هشتگ استفاده شده را جست و جو و بررسی کنند. اگر هیچ یک از این پنج نفر پست شما را در این هشتگ پیدا نکردند، اکانت شما به احتمال بسیار زیادی شادوبن شده است. اگر تنها یک یا دو نفر از آن‌ها پست شما را در این هشتگ دیده باشند، احتمالا اکانت شما با افت میزان مشارکت یا همان engagement مواجه شده.

چطور بفهمیم شادوبن شدیم

بیشتر بدانید: تشخیص پیج فیک اینستاگرام – روش های کاربردی و مهم

موارد احتمالی وجود دارد که احتمال شادوبن شدن در اینستاگرام را افزایش می‌دهند. در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم. با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید از بروز مجدد چنین مشکلی جلوگیری کنید:

تنها راه رشد و پیشرفت در اینستاگرام داشتن استراتژی مناسب، استمرار در تولید محتوا و تلاش زیاد است. اگر از ابزارهای مختلف برای پیشرفت در این فضا استفاده می‌کنید، اولا این رشد طبیعی نیست و در هر صورت آسیب‌های مختلفی را برای شما به همراه خواهد داشت. ثانیا ربات‌های اینستاگرام بسیار هوشمند هستند و متوجه این اتفاق می‌شوند. زمانی که این ربات‌ها متوجه شوند شما در تلاش هستید تا الگوریتم‌ و جریان عادی این بستر را بهم بزنید، جریمه‌هایی مثل شادوبن را برایتان در نظر می‌گیرند. بنابراین توصیه ما این است که از این ابزارها استفاده نکنید.

زمانی که یک هشتگ به مرور زمان محبوب می‌شود، محتوا‌های نامناسب نیز ممکن است وارد آن شود. زمانی که چنین اتفاقی پیش بیاید، اینستاگرام این هشتگ را حذف  یا دسترسی به آن را محدود می‌کند. این اتفاق باعث می‌شود زمانی که شما این هشتگ ممنوعه را استفاده می‌کنید، بقیه هشتگ‌هایی که استفاده کردید نیز تاثیر خود را از دست بدهند. علاوه بر آن ممکن است جریمه‌هایی را هم برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین حتما قبل از استفاده از یک هشتگ، وضعیت آن را بررسی کنید.

زمانی که یک اکانت توسط کاربران بارها به اینستاگرام ریپورت شود (کاربران درباره یک حساب کاربری گزارش تخلف ارسال کنند)، اینستاگرام ممکن است این موضوع را درباره اکانت شما در نظر بگیرد و محتوای شما را نامناسب فرض کند. یا ممکن است متوجه شود شما قوانین این بستر را رعایت نمی‌کنید. در این حالت یا اکانت شما از دسترس به طور کامل خارج می‌شود، یا جریمه‌هایی مانند شادوبن برای شما در نظر گرفته می‌شود.

اینستاگرام محدودیت‌هایی برای میزان فعالیت کاربران وضع کرده تا راحت‌تر فعایلت‌ ربات‌ها از یک کاربر واقعی تشخیص دهد. به معنای دیگر، شما در هر ساعت یا روز، تا حد مشخصی می‌توانید پست‌های دیگران را لایک کنید، کامنت بگذارید، اکانت‌های جدیدی را دنبال یا اکانت‌هایی را آنفالو کنید.

اکثر مشکلات مربوط به بلاک شدن لایک و کامنت همین فعالیت بیش از حد و خارج از رفتار معمولی در اینستاگرام است مثلا اگر شما در یک ساعت هشتاد اکانت جدید را دنبال کنید، ممکن است اینستاگرام این رفتار شما را رفتاری نزدیک به فعالیت یک ربات فرض کند. همین مشکل برای لایک و کامنت هم صادق است یعنی اخیرا زیاد پست ها رالایک کرده اید یا کامنت زیاد گذاشته اید و حتی کامنت با متن تکراری. اینگونه فعالیت‌ها شاید در مدت کوتاهی رشد اکانت شما را زیاد کند، اما به خاطر داشته باشید که امروزه برای موفقیت در شبکه‌های اجتماعی باید با دیگران ارتباطی عمیق ایجاد کنید و چنین فعالیت‌هایی در بلندمدت اثر مثبتی برای شما نخواهد داشت. علاوه بر آن رفتارهایی از این دست ممکن است باعث شادوبن اکانت شما شود.

واقعیت این است که هیچ منبع رسمی درباره اینکه شما تا چند روز شادوبن می‌مانید، اطلاعاتی را منتشر نکرده است. با این حال طبق تجربه‌های مختلف و آزمون و خطاهایی که انجام شده، به نظر می‌رسد بیشترین میزان شادوبن ماندن در اینستاگرام حدود 14 روز است.

هیچ کدام از جریمه‌هایی که اینستاگرام برای اکانت‌ها در نظر می‌گیرد دائمی نیست. با این حال اگر مدت زمان شادوبن یا مسدود بودن اکانت شما طولانی می‌شود، شاید لازم است مطمئن شوید که در حال تکرار فعالیت‌هایی که از نظر اینستاگرام تخلف به حساب می‌آید نباشید.

بیشتر بدانید: چگونه اکانت اینستاگرام را برگردانیم

برای آنکه بتوانید خسارت وارد شده به اکانتتان را جبران کنید، لازم است قدم‌های بسیار ساده‌ای را بردارید تا ظرف مدتی کوتاه این مشکل برطرف شود. حالا بعد از فهمیدن اینکه شادوبن چیست؟ باید ببینیم چگونه از شادوبن اینستاگرام خارج شویم؟ :

لازم است ربات‌ها یا هر ابزار رشد متفرقه دیگری را که استفاده می‌کنید، به سرعت حذف کنید. اگر شک دارید قبلا از رباتی استفاده کردید یا نه، روشی برای حذف کردن دسترسی همه ابزارها وجود دارد. لازم است از طریق سایت اینستاگرام وارد اکانت خود شوید. در بخش ویرایش حساب (Edit profile) گزینه “Authorized Applications” را انتخاب کنید.

اگر رباتی در لیست نمایش داده شده مشاهده کردید، با انتخاب گزینه “revoke access” دسترسی آن را حذف کنید. به خاطر داشته باشید، داشتن صد دنبال کننده متعهد که با شما ارتباط نزدیکی دارند، بهتر از داشتن هزاران فالوئری است که صرفا صفحه شما را دنبال می‌کنند و هیچ توجهی به محتوای شما نشان نمی‌دهند.

در استفاده از هشتگ‌ها دقت کنید. سعی کنید هشتگ‌هایی که به موضوع محتوای شما ربطی ندارد انتخاب نکنید. چون در صورتی که کاربرانی دنبال کننده هشتگی که شما استفاده کردید باشند و با محتوای غیرمرتبط با موضوع هشتگ مواجه شوند، این موضوع را به اینستاگرام گزارش می‌دهند.

علاوه بر آن حتما هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید را مورد بررسی قرار دهید. چون در صورتی که از هشتگ‌های منع شده استفاده کنید، شادوبن خواهید شد. معمولا وقتی وارد یک هشتگ منع شده می‌شوید، در بالای صفحه اینستاگرام این موضوع را اطلاع‌رسانی کرده است.

تجربه بعضی از کاربران نشان می‌دهد در صورتی که دو روز با اکانت خود کاری انجام ندهید، مشکلات ناشی از جریمه‌های درنظر گرفته شده برای شما رفع می‌شود. به نظر می‌رسد استفاده از این روش، به امتحانش بیارزد! مخصوصا در روزهایی که بعضی‌هایمان بیش از اندازه درگیر شبکه‌های اجتماعی شدیم.

اگر احساس می‌کنید هیچ کدام از قوانین و مقررات اینستاگرام را نقض نکردید، می‌توانید مشکل خود را با اینستاگرام درمیان بگذارید. برای انجام این کار در قسمت پروفایل خود، وارد بخش تنظیمات شوید. در این بخش، پایین صفحه گزینه help  را انتخاب کنید. سپس وارد بخش report a problem  شوید و موضوع را به اینستاگراماطلاع دهید.

شاید لازم باشد در زمان اطلاع رسانی به صورت دقیق اشاره نکنید که شادوبن شدید و فقط عنوان کنید که پست‌های شما در یک هشتگ خاص نمایش داده نمی‌شود. نمونه متن برای ارسال به اینستاگرام می‌تواند به این صورت باشد:

“I am not being shown in the hashtags I’ve used for my post”

شادوبن حالتی است که در آن پست‌های شما تنها به دنبال کنندگان شما نشان داده می‌شود و این موضوع به افت میزان مشارکت صفحه شما منجر می‌گردد.

استفاده از روش‌هایی مثل حذف دسترسی ربات‌ها، فعالیت نکردن به مدت دو روز در اکانت شادوبن شده و گزارش موضوع به اینستاگرام می‌تواند باعث رفع شدن این مشکل شود.

استفاده از ربات‌های افزایش فالوئر، فعالیت بیش از حد در اینستاگرام و استفاده از هشتگ‌های منع شده باعث شادوبن شدن اکانت شما می‌شود.

زمان دقیقی برای رفع این مشکل اعلام نشده. اما به طور میانگین تا 14 روز رفع شادوبن ممکن است زمان ببرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

طی یک ماه اخیر مشکل جدیدی برای کاربران صفحات پربازدید و محبوب اینستاگرامی به وجود آمده است که باعث نگرانی آنها شده است . نام این مشکل shadowban شدن می باشد که تاکنون خود اینستاگرام هیچ مطلب و بیانیه ای در خصوص آن منتشر نکرده است.

ShadowBan یا ممانعت نامحسوس در اینستاگرام اتفاقی است که جدیدا مورد توجه برخی از اینستاگرامرها قرار گرفته است و می تواند مشکلات زیادی برای پیج بیزینسی شما ایجاد بکند shadowban.عبارت است از مسدودکردن و بلاک کردن محتوای کاربرانی که, محتوایی بر خلاف قوانین اینستاگرام منتشر می‌کنند.

اگر مطالب و عکس های شما دیگر مثل سابق لایک نمیخورد و فالورهای تان دیگر افزایش نمی یابد بلکه کاهش می باشد, اکانت شما shadowban شده است.  به این صورت که اینستاگرام تمامی پست های شما را برای افرادی که شما را فالو نمی کنند، مخفی می کند که طبیعتا این امر منجر به کاهش تعامل کاربران و کاهش نرخ رشد فالوورها می شود.

وقتی shadowban اتفاق می‌افتد، کاربر مطلع نمی‌شود. به هنگام shadowban شدن اکانتی, اینستاگارم پست‌های شما را از کاربرانی که شما رو فالو نمی‌کنند پنهان می کند، که مانعی برای رشد اکانت شما و دریافت فالوئر بیشتر می‌شود. زیرا افرادی که شما را فالو نمی‌کنند، قادر به دیدن پست‌های شما از طریق هشتگ یا اکسپلوور نخواهند بود. و تمام هشتگ‌های شما و استراتژی‌های آن شکست می‌خورد. اگر از اینستاگرام برای کسب‌وکار استفاده می‌کنید، شکست در استراتژی، می‌تواند باعث کاهش مشتری و درآمد و در نتیجه منجر به شکست بیزینس شود.

چک کردن اینکه آیا پست‌های شما از طریق سرچ هشتگ به نمایش داده می‌شود، بهترین راه برای این است که بفهمید شدوبن شده‌اید یا نه. برای این کار کافیه یک هشتگ کم کاربرد یا هشتگی که اصلا استفاده نشده است را در آخرین پست خود قرار دهید و سپس با یک اکانت دیگر که پیج را فالو نکرده است آن هشتگ را جستوجو کنید. اگر پست شما در آن هشتگ نمایش داده نشد, shadowban شده اید.

چطور بفهمیم شادوبن شدیم

تا کنون هیچ دلیل رسمی از سمت خود اینستاگرام اعلام نشده است اما طبق اطلاعات موجود در مقالات خارجی پیروی نکردن از قوانین عمومی اینستاگرام باعث این اتفاق می باشد. از جمله مهمترین این قوانین موارد زیر می باشد :

 

استفاده از ربات ها : تغییرات اخیر الگوریتم اینستاگرام، باعث شده تا استفاده از اپلیکیشن‌های زمانبندی, که پست‌ها و عکس‌های شما را به صورت خودکار ارسال می‌کند و یا ربات هایی که به صورت خودکار باعث افزایش فالوئر و لایک می شوند ، برای اکانت شما shadowban شدن را به ارمغان بیاورند. برای خارج شدن از این حالت همهی ربات ها و اپلیکیشن ها را غیر فعال کنید.برای اینکه هر گونه اپلیکیشن و یا رباتی را که به اکانت شما متصل است را غیر فعال کنید, با استفاده از کامپیوتر وارد سایتinstagram.com   شوید، سپس وارد صفحه پروفایل شخصی خود شده، روی گزینه Edit your profile کلیک کنید و وارد بخش Authorized Applications شوید. در این بخش هر ابزاری را که نمیشناختید با کلیک بر روی کلید بزرگ آبی رنگ Revoke Access دسترسی اش را لغو کنید.

انجام فعالیت‌های زیاد در اینستاگرام: محدودیت‌های روزانه و ساعتی اینستاگرام سوء استفاده ‌نکنید. اینستاگرام روزانه محدودیت‌هایی روی تعداد اقدامات انجام شده توسط شما اعمال می کند. این محدودیت‌ها شامل تعداد عکس‌هایی که لایک می‌کنید، تعداد کامنت‌هایی که زیر پست‌ها می‌گذارید و تعداد افرادی است که فالوو یا آنفالوو می‌کنید. برحسب سن اکانت شما نوع محدودیت‌ها ممکن است متفاوت باشد اما در بیشتر موارد نباید از ساعتی ۱۵۰ لایک، ۶۰ کامنت و ۶۰ فالوو یا آنفالوو فراتر بروید.

استفاده از هشتگ های ممنوعه و تکراری: با وجود میلیون‌ها کاربر در اینستاگرام، کنترل محتوای به اشتراک گذاشته شده و نحوه دسته بندی این محتواها کار سختی است. گاهی یک هشتگ عادی و بی‌ضرر می‌تواند به طور انبوهی در محتواهای نامناسب استفاده شود. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد اینستاگرام این هشتگ ها را به طور کامل حذف کرده یا کاربرد آن ها را به شدت محدود می‌کنند. در نتیجه وقتی شما از یکی از این هشتگ‌ها در عکس‌هایتان استفاده می‌کنید، این کار سبب می‌شود که سایر هشتگ‌های شما «منقضی» شده و در نتیجه برای هیچکدام از هشتگ‌هایتان نتیجه نگیرید.

استفاده از متن ها و هشتگ های تکراری: اگر روزانه در صفحه خود تبلیغات زیادی می گزارید و هر روز هم یک کپشن و هشتگ تکرار می شود شاید یکی از دلایل شادوبن باشد . چرا که ربات اینستاگرام قادر به خوانایی متون فارسی نمی باشد و این عمل را اسپم می داند.

استفاده از نرم افزار های تغییر آی پی : یکی دیگر از موارد که باز هم احتمال می دهیم یکی از دلایل شادوبن باشد استفاده از فی ل تر شکن و یا نرم افزارهای تغییر Ip می باشد چرا که با استفاده از این نرم افزارها لوکیشن شما برای اینستاگرام تغییر می کند و و ممکن است بگوید چطور این اکانت ساعاتی قبل از ایران ورود داشته حال از یک کشور دیگر .

مطمئن شوید از طرف کاربران ریپورت نشده‌اید: همیشه مراقب ریپورت شدن از طرف دیگر کاربران باشید! اگر آن‌ها تایید کنند که شما خطایی انجام داده‌اید و قوانین اینستاگرام را نقض کرده‌اید ممکن است اینستاگرام اکانت شما را غیر فعال کند و یا در معرض شدوبن قرار بگیرید. مواردی نیز وجود دارد که اکانت‌های بیزینسی توسط رقبا ریپورت می‌شوند. اگر حساب شما دیسیبل شده و دلیل آن را  نمی‌دانید، می‌توانید از اینستاگرام درخواست کنید تا دوباره اکانت شما را بررسی کند تا مطمئن شود محتوای شما در تضاد با قوانین اینستاگرام نیست.

برای رهایی از shadowban قوانین رسمی و دستورالعمل دقیقی توسط اینستاگرام ارائه نشده است، و باید بر اساس آزمون صحیح و خطا پیش برویم.

 حساب کاربریتان را از حالت بیزینس به پرسونال تغییر دهید: این یک راه‌حل قطعی نیست. اما بعضی از اینستاگرامرها گزارش داده‌اند که با تغییر به پرسونال اکانت، مشکل آنها حل شده است

مدت کوتاهی فعالیت نداشته باشید و پست نگذارید: برخی کاربران مدعی شده‌اند که با عدم فعالیت به مدت ۲-۳ روز ، اکانت آن‌ها از حالت shadowban خارج شده است. اگر تصمیم دارید این کار را بکنید بهتر است این مدت هیچ گونه فعالیتی اعم از کامنت گذاشتن، پست گذاشتن و حتی لاگین شدن نداشته باشید, بعد از ۲-۳ روز استراحت و عدم فعالیت می‌توانید تعاملات خود را مثل قبل دوباره شروع کنید. اما با احتیاط، زیرا اینستاگرام نظاره‌گر اکانت شماست

به اینستاگرام ایمیل بزنید و در مورد مشکلات پیش آمده توضیح دهید: قطعا برقراری ارتباط با اینستاگرام برای رفع مشکلات، تاثیر گذار است.از قسمت “report a problem”  با اپلیکیشن اینستاگرام این کار را انجام دهید. برای این کار مسیرزیر را دنبال کنید:

Profile> right toolbar>setting>report a problem>something isn`t work

سپس در پیامی کوتاه مشکل خود را توضیح دهید. توجه داشته باشید که به شدوبن شدنتان اشاره‌ای نکنید، بهتراست بگویید که هشتگ‌هایتان کار نمی‌کند و یا پست‌هایتان دیده نمی‌شود.

استفاده نکردن از سیستم هایی که قوانین اینستاگرام را نقض می کند: اگر تا به حال از سرویس‌های دریافت خودکار فالوئر,لایک, کامنت و … استفاده کرده‌اید، پسوورد خود را تغییر دهید و دسترسی این اپلیکیشن‌ها را قطع کنید و اگر دارای API متصل شده هستند از طریق نسخه وب اینستاگرام آنها را حذف کنید. همچنین از نرم‌افزارهایی که باعث تغییر IP می‌شوند مثل فیلترشکن ها اجتناب کنید. تغییر زیاد لوکیشن از نظر اینستاگرام مشکوک است و باعث shadowban می‌شود.

اگر از اینستاگرام به صورت واقعی استفاده می‌کنید، از سرویس‎های اتوماتیک یا خودکار استفاده نکنید، و هشتگ‌های خود را چک کنید. همیشه احتمال کمی برای shadowbanشدن وجود دارد. همچنین الگوریتم اینستاگرام همیشه در حال تغییر است, و هر روز یک تله ی جدید می گذارد تا از تقض قوانین جلوگیری کند, پس شرایط هر روز تغییر می کند, با احتیاط به فعالیت خود در اینستاگرام ادامه دهید.

 

هر روز یک ایمیل مفید از ما دریافت کنید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فکر کنید کلی برای یک پیج اینستاگرام زحمت می کشید، کلی پست میذارید، فالوور جذب می کنید. بعد از گذشت یک مدت یهو متوجه می شید که تعداد لایک، ویو و کامنتتون به شدت افت کرده، متاسفانه باید خدمتتون بگم پیج شما احتمالا دچار شدوبن (shadow ban) شده، حالا اینکه ” شدوبن چی هست؟ ” و ” چطوری باید از شادوبن اینستاگرام خارج بشیم؟ ” رو تو این مقاله کاملا با هم بررسی می کنیم. 

فقط دقت داشته باشید که اگر نمی توانید کسی را فالو کنید، یا دیگر نمی توانید لایک و کامنت بگذارید به احتمال زیاد پیج شما بلاک شده است، نه شادوبن.

پیشنهاد می کنم مقاله چگونه از بلاک اینستاگرام خارج شویم؟ را حتما مطالعه کنید.

حتما علاوه بر فیلم متن مقاله را هم بخوانید، تا با جزئیات کامل تری از قضیه شادوبن اینستاگرام آشنا شوید. 

چطور بفهمیم شادوبن شدیم

فیلم آموزشی شادوبن اینستاگرام

 

صوت آموزشی شادوین اینستاگرام

شدوبن در واقع محدودیتی هست، که اینستاگرام برای اکانت هایی اعمال می کند، که قوانین اینستاگرام را رعایت نکنند. این باعث می شود که ابتدا هشتگ های پیج از کار بیافتند، یعنی اگر شما یک پست را با 10 هشتگ به اشتراک گذاشته باشید و فردی این 10 هشتگ را سرچ کند. پست شما را، آن بین نخواهد دید و مشکل دیگری که برای پیج شما در حالت شدوبن اتفاق می افتد. این هست که پست های شما دیگر به اکسپلورر اینستاگرام نخواهند رفت و علاوه بر این امتیاز نمایش پیج شما کاهش پیدا می کند، یعنی وقتی پستی بگذارید به تعداد کمی از فالوور ها آن پست نمایش داده می شود.

این مشکلات باعث می شود رشد پیج شما به شدت کند شود و مخاطب جدید وارد پیج شما نشده، در نهایت اینگیجمنت پیج شما کاهش پیدا کند و پیج به شدت از این موضوع ضربه خواهد خورد.

نرخ تعامل نشان می دهد که فالوور ها تا چه حد با یک پیح یا پست درگیر شده اند. فاکتور هایی مثل تعداد لایک، تعداد فالوور، تعداد کامنت در تعیین اینگیجمنت نقش مهمی دارند.[/box]
[box type=”error” align=”” class=”” width=””]نکته مهم:

شما موقع شدوبن (shadowban) شدن، هیچ اخطاری دریافت نخواهید کرد. (شدوبن اینستا گرام/ محدودیت سایه/ محدودیت نامحسوس)[/box]

حالا چرا اصلا اینستاگرام این قانون شدوبن را گذاشته است، علتش این هست که با این کار میخواهد جلوی ربات و کلا اقدامات فیک را بگیرد. برای همین اگر شما از خط قرمز های اینستاگرام رد شوید، پیج شما را شدوبن می کند. البته این موضوع موقتی هست اما اگر دوباره قوانین اینستاگرام را زیر پا بگذارید، جریمه سنگین و سنگین تر خواهد شد.

همانطور که در بالاتر اشاره شد، اینستاگارم هیچ پیامی یا اخطاری مبنی بر شادوبن شدن پیجتان به شما نمی دهد، یعنی ممکن هست همین الان که در حال خواندن این مقاله هستید، پیج شما شادوبن شده باشد، پس بهتر هست اقدامات زیر را انجام دهید تا متوجه شوید که شادوبن شده اید یا نه.

برای این کار باید یک پست بگذارید با هشتگ های خاص، منظور از هشتگ های خاص، هشتگ هایی هستند که تا به حال استفاده نشده باشند، به عنوان مثال این هشتگ می تواند نام و نام خانوادگی شما باشد (#امین_قرائی_نژاد). یا شاید یک هشتگی مثل (#چقدر_این_گلها_زیبا_هستند) باشد. فقط دقت کنید به هیچ عنوان از هشتگ های پرکاربرد مثل #پول،#انگیزشی و … استفاده نشود. و بعد از این که پست را با هشتگ خاص منتشر کردید.

سریعا زیر 5 دقیقه با یک اکانت دیگر که اکانت اصلیتان را فالو نکرده باشد، چک کنید ببینید آیا در آن هشتگ مربوطه پست شما نشان داده می شود یا نه. فقط نکته مهم این هست که هشتگ ها را در قسمت RECENT باید چک کنید، نه قسمت TOP. در ضمن پیج شما باید در حالت عمومی (public) باشد، نه حالت خصوصی (private).

اگر آن پست به شما نمایش داده شد مشکلی نیست، اما اگر آن پست را به شما نشان ندهد، خطر شادوبن شدن وجود دارد و احتمالا پیچ شما با این مشکل مواجه شده.

اگر دیدید هشتگ نشان داده نمی شود با چند اکانت دیگر هم چک کنید، اگر با تمام اکانت های دیگر باز هم پست شما را در هشتگ مربوطه نشان نداد، پس قطعا شما دچار شدوبن شده اید.

بعضی وب سایت ها هم هستند که به شما در تشخیص شادوبن شدن پیج کمک می کنند. ولی در بیشتر مواقع این سایت ها تشخیص اشتباه می دهند، پس بهتر هست از این وب سایت ها استفاده نکنید. با این حال اگر باز هم تمایل داشتید از این وب سایت ها استفاده کنید. کافیست در گوگل سرچ کنیدinstagram shadowban tester.

وقتی سرچ کردید، یک سری وب سایت را به شما نمایش می دهد، که درآنجا با وارد کردن اکانت به شما نشان می دهد، پیج شما دچار شادوبن شده است یا نه.

البته باز هم این نکته را متذکر می شوم که عملکرد این سایت ها مشخص نیست، یعنی ممکن هست نتایج را به شما اشتباه بگویند، من پیشنهاد می کنم که حتما از روش اول استفاده کنید.

پس تا اینجا متوجه شدیم که آیا پیج ما شدوبن شده یا نه.

بهتر هست قبل از اینکه بفهمیم چطوری از شر شدوبن (shadowban) اینستا گرام خلاص شویم، ببینیم اصلا چرا شدوبن شده ایم که دوباره مرتکب این اشتباه نشویم.

شدوبن می تواند به دلایل متعددی اتفاق افتاده باشد، که در این قسمت به صورت کامل با هم بررسی می کنیم.

یکی از رایج ترین کارهایی که باعث شادوبن شدن پیج شما می شود. استفاده از هشتگ های تکراری است، اگر در 5 پست پشت سر هم، بیشتر از 5 هشتگ تکراری استفاده شود، احتمال می رود که اینستاگرام پیج شما را شدوبن کند. این نکته را حتما مدنظر بگیرید. هشتگ گذاری اصول و قاعده خاص خودش را دارد، که باید حتما رعایت کنید.

مورد دوم استفاده نامناسب از هشتگ هست، احتمالا خیلی از پیج ها را دیده اید که 30 تا هشتگ مرتبط و غیر مرتبط برای پست های خود استفاده می کنند و زیر تمام پست ها این هشتگ ها را قرار می دهند.

این کار از نظر اینستاگرام اسپم شناسایی می شود، ما باید از هشتگ هایی استفاده کنیم. که مرتبط با پست های ما هستند و اگر فردی این کار را زیاد انجام دهد، یعنی از هشتگ های زیاد زیر تمام پست ها استفاده کند. اینستاگرام آن را اسپم تشخیص داده و احتمال این که پیج شدوبن شود، خیلی بالاست.

علاوه بر این یک سری هشتگ ها وجود دارند، که اصطلاحا به هشتگ های ممنوعه معروف هستند، مثل: beautyblogger# ، که اگر این هشتگ را سرچ کنید، می بینید که نوشته شده به علت استفاده نامناسب  از این هشتگ اینستاگرام این هشتگ را بسته و آن را از دسترس خارج کرده. (اگر از هشتگ ممنوعه استفاده کنید، سایر هشتگ های شما هم نمایش داده نمی شود)

ربات هایی که برای جذب فالوور، پست گذاری اتوماتیک، افزایش لایک و کامنت و غیره استفاده می شوند، حتما منجربه شدوبن شدن نخواهند شد، اما این کار از نظر اینستاگرام غیر قانونی هست. و اگر هوش مصنوعی متوجه این شود که شما دارید از این ربات ها استفاده می کنید یا استفاده شما از این ربات ها زیاد شود. به راحتی شما را شادوبن می کند.

و علاوه بر این اگر شما رفتار ربات گونه از خود نشان بدهید، یعنی برای افزایش فالوور از روش های منسوخ شده مثل فالو-آنفالو استفاده کنید. باز هم احتمال دارد پیج شما دچار شادوبن شود.

در کنار این 4 دلیل اصلی، دلایل دیگری هم وجود دارند، که می توانند باعث شدوبن شوند، این دلایل قطعی نیستند، یعنی به این شکل نیست که اگر شما این موارد را انجام دهید حتما شادوبن شوید.

اما اگر استفاده از این موارد زیاد شود، در نهایت امتیازات منفی شما از طرف اینستاگرام زیاد شده و این موضوع می تواند باعث شدوبن شدن پیج شما شود.

دلیل بعدی گذر از محدودیت های اینستاگرام هست، اینستاگرام برای هر اکانتی با توجه به میزان فالوورها و اینگیجمنتش یک سری محدودیت ها گذاشته است، منظور از محدودیت این هست که شما در یک ساعت مشخص، یک تعداد محدودی می توانید لایک کنید، کامنت بگذارید، افراد را فالو یا آنفالو کنید و در طول روز هم به همین صورت وقتی از یک محدوده بیتشر این کار را انجام دهید، اینستاگرام شما را محدود می کند.

وقتی اکانت های زیادی شما را ریپورت کنند. اینستاگرام تشخیص می دهد که شما یک سری قوانین اینتساگرام  را رعایت نکرده اید، در نتیجه پیج شما را شدوبن می کند.

یکی از دلایل ریپورت شدن این هست که به افرادی که شما را نمی شناسند دایرکت ارسال کنید. (مخصوصا اگر این دایرکت تبلیغاتی باشد) افرادی که به آنها این نوع دایرکت ها را ارسال کرده اید به احتمال زیاد شما را ریپورت می کنند. یا یک اشتباهی که خیلی از افراد مرتکب می شوند این هست که از ربات برای ارسال اتوماتیک دایرکت استفاده می کنند. 

یکی دیگر از مواردی که احتمال دارد پیج شما ریپورت شود. برگزاری مسابقه غیر اصولی هست. منظور مسابقاتی هست که در ازای هدیه به فالوور ها گفته می شود دوستان خود را زیر یک پست مشخص شده منشن کنند، شما وقتی فردی را زیر پستی منشن می کنید، ممکن هست فرد از این کار شما ناراحت شود و پیج برگزار کننده مسابقه را ریپورت کند. پس اگر خواستید مسابقه ای برگزار کنید حتما با اصول درست این کار را انجام دهید تا منجر به ریپورت شدن و در نهایت شدوبن شدن شما نشود.

یکی دیگر از مواردی که باعث شادوبن شدن پیج اینستاگرام شما می شود، عدم رعایت قانون کپی رایت است. اگر شما از پیج های دیگر محتوایی را می خواهید در پیج خود بگذارید، حتما باید آدرس پیج اصلی را در دو خط اول کپشن ذکر کنید. در غیر اینصورت احتمال دارد پیج شما شادوبن شود و گاها منجر به اکشن بلاک شدن پیج هم می شود. البته علاوه بر این مورد برخی از آهنگ ها و فیلم ها هم دارای خق مالکیت هستند. که بهتر هست از استفاده آن ها در پست های خود، خودداری کنید.

چون گاها اتفاقات بدتری از شادوبن شدن و اکشن بلاک شدن برای پیج های افرادی که از محتوای کپی در پیج های خود استفاده کرده افتاده و آن این بوده که پیج بصورت کامل بسته شده، فکر کنید یک پیج با 300 هزار دنبال کننده به خاطر عدم رعایت قوانین کپی رایت بسته شده، پس ارزش ندارد که حتی یک باز از این قانون اینستاگرام تخطی کنیم.

یکی دیگر از دلایل شادوبن شدن که نسبت به بقیه ارزش کمتری دارد، این هست که شما از یک اکانت در بیشتر از 3 دستگاه استفاده کنید. شما با این کار  به هوش مصنوعی اینستاگرام این پیام را می دهید که بیشتر از یک نفر هستید، اینستاگرام هم فکر می کند آن دو نفر دیگر ربات هستند و در نهایت پیج شما را شادوبن می کند.

چطور بفهمیم شادوبن شدیم

و مورد آخر که خیلی در پیج های نسبتا بزرگ رخ می دهد، استفاده بیش از حد از گروه های تب لایک هست، تب لایک به روشی در اینستاگرام گفته می شود، که در آن ادمین های پیج ها در گروه های اینستاگرام و تلگرام دور هم جمع می شوند و پست های یک دیگر را لایک می کنند. به دلیل لایک شدن پست ها در دقایق اولیه توسط ادمین ها با پیج های خودشان این پست ها به کاربران بیشتری نمایش داده می شود و احتمال به اکسپلورر رفتن پست ها افزایش پیدا می کند.

در نهایت این کار سرعت رشد پیج شما را افزایش می دهد، اما استفاده زیاد از تب لایک باعث می شود که اینستاگرام به این موضوع پی ببرد و پیج شما را شادوبن کند.

تا به اینجا دلایل اصلی شادوبن شدن پیج های اینستا گرامی را با هم بررسی کردیم، حتی اگر پیج شما شادوبن نشده بهتر هست از انجام موارد بالا خودداری کنید تا دچار شادوبن نشوید و اگر پیج شما شادوبن شده بعد از خارج شدن از حالت شادوبن به هیچ وجه از این مواردی که به آنها اشاره شد استفاده نکنید چون دفعه دوم که شما شادوبن شوید مسلما جریمه سنگین تری برای پیج شما اعمال خواهد شد.

حالا می رسیم به مهمترین قسمت این مقاله این که اگر شادوبن شدیم، چه راه هایی هست که از این حالت خارج شویم. و دوباره پیج به همان روال سابق لایک و کامنت بگیرد و بقیه موارد، در ادامه راه هایی را یاد خواهیم گرفت تا از شادوبن شدن خلاص شویم.

شایعه شده

متاسفانه برخی افرادی که با الگوریتم های اینستاگرام آشنایی ندارند، فکر می کنند که اگر دیگران برایشان کامنت انگلیسی بگذارند از شدوبن خارج می شوند، شما با این روش از شدوبن خارج نخواهید شد.

اگر به هر هر کدام از دلایل بالا پیج شما شادوبن شده، می توانید از موارد زیر برای رفع شدوبن پیج خودتان استفاده کنید.

اگز از هشتگ های تکراری زیر پست های خود استفاده کرده اید آنها را باید پاک کنید، فقط دقت داشته باشید این کار را به یک دفعه برای همه پست های خود انجام ندهید.

و علاوه بر این 20 پست آخر پیج را جک کنید، ببینید هشتگ های ممنوعه استفاده شده یا نه، در صورتی که حتی از یک هشتگ ممنوعه استفاده شده بود، بهتر هست علاوه بر حذف هشتگ ممنوعه ما بقی هشتگ ها را هم پاک کنید که سریع تر از شادوبن اینستاگرام خارج شوید.

همانطور که در بالاتر اشاره شد، یکی دیگر از عواملی که منجربه شادوبن شدن پیج ها می شود این هست که از ربات ها استفاده کرده اند. باید ارتباط ربات را با پیج قطع کنید، بعد از اینکه ربات را خاموش کردید. پسوردتان را نیز تغییر دهید، تا دیگر آن ربات به اکانت شما دسترسی نداشته باشد.

ممکن است علاوه بر ربات از یک سری برنامه های واسط قبلا استفاده کرده باشید، که الان یادتون نیست که اون برنامه ها چی بودن؟

برای این که این برنامه ها را از اینستاگرام خود جدا کنید مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا از طریق مرورگر (نه از طریق اپلیکیشن) وارد پیج اینستاگرام خود شوید، به قسمت تنظیمات رفته و گزینه authorized apps را بزنید. (در این قسمت وقتی کلیک می کنید یک سری برنامه ها را به شما نشان می دهد که به اینستاگرام شما دسترسی دارند، بهتر هست وقتی شدوبن شدید.) گزینه revok access را بزنید.( تا این دسترسی به اکانت شما توسط آن برنامه ها کاملا قطع شود.)

سعی کنید از برنامه های تغییر دهنده IP برای ورود به اینستاگرام استفاده نکنید، زیرا که این گونه عمل کردن باعث می شود آی پی های مختلفی به اینستاگرام مخابره شده و از این رو اینستاگرام به پیج شما شک می کند و شدوبن اتفاق خواهد افتاد.

3 تا 4 روز هیچ فعالیتی نداشته باشید. یعنی نه لایک و کامنت بگذارید، نه فالو و آنفالو کنید به هیچ وجه پست و استوری هم نگذارید.

اگر تو قسمت وب سایت آدرس سایت های مختلف مخصوصا کانال یا گروه های تلگرامی را زده اید، پاک کنید

در کنار همه این فعالیت ها می توانید در قسمت help report problem هم بنویسید که یک سری هشتگ های من نمایش داده نمی شود و این را برای اینستاگرام ارسال کنید.

به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید:

_ابتدا وارد قسمت Settings شوید.

_در مرحله بعد روی قسمت Help کلیک کنید.

_سپس گزینه Report a Problem را انتخاب کنید.

 

_ بعد از انتخاب گزینه Report a Problem متنی شبیه به متن زیر را بنویسید و سپس ارسال کنید.

بعد از انجام این چند مورد که در بالا به آن اشاره شد، از شر شادوبن اینستاگرام خلاص می شوید.

با توجه به تحقیقات انجام شده، مدت زمان شادوبن اینستاگرام از 2 روز تا 2 هفته ممکن است طول بکشد. اما با کارهایی که در قسمت چگونگی خروج از شادوبن گفته شد، مطمئنا این زمان کاهش پیدا می کند.

چند هفته ای هست که تعداد زیادی از دوستان در اینستاگرام و وب سایت به بنده پیام می دهند، که بخاطر گذاشتن پست یا استوری از سردار سلیمانی با مشکلاتی مثل:

مواجه شده اند، این آپدیت را به مقاله اضافه کرده ام تا مشکل این دوستان حل شود. 

قبل از هر چیزی بگم جای هیچ نگرانی نیست، فقط کاری که در ادامه گفته شده رو انجام بدین، درست میشه 🙂

در زیر تک تک مشکلاتی که بخاطر گذاشتن پست سردار سلیمانی به وجود آمده را بررسی می کنیم و قدم به قدم آن را حل می کنیم:

در ادامه گفته شده که باید متن هایی را به Report اینستاگرام ارسال کنید، توجه داشته باشید که حتما باید برنامه تغییر دهنده آی پی (ف..ی..ل..ت..ر_ش..ک..ن..) خود را روشن کنید، در غیر اینصورت پیام ارسال نخواهد شد.[/box]

در صورتی که بخاطر گذاشتن پست های سردار سلیمانی پیج شما شادوبن شده، متن زیر را به Report اینستاگرام ارسال کنید، بعد از 48 ساعت پیج شما از حالت شادوبن خارج می شود.

Hi, i’ve noticed that my instagram account has been suspended. i don’t know? The reason for this blokage. but you should know that i’m a real person. My hashtags are not visible. Would you please recheck my suspension. Thanks

در صورتی که لایو نمی توانید بگذارید و با پیامی از طرف اینستاگرام رو به رو می شوید، همان متن بالا را ارسال کنید با این تفاوت که به جای My hashtags are not visible از I can’t leave the living استفاده کنید.

مانند تصویر زیر

در صورتی که بلاک شده اید، متن اول را بدون My hashtags are not visible ارسال کنید.

مانند تصویر زیر

بعد از 48 ساعت که این پیام ارسال شد، بسته به موضوع شما مشکل شما حل خواهد شد.

در این قسمت سوالات پر تکرار در خصوص خروج از شدوبن اینستا گرام را مورد بررسی قرار می دهیم، تا دیگر هیچ ابهامی در این خصوص وجود نداشته باشد.

سوال: چرا پیام من برای اینستاگرام در رابطه با شادوبن اینستاگرام ارسال نمی شود؟

پاسخ: برای ارسال پیام خارج شدن از شدوبن اینستا گرام باید، دقایقی از ابزار های تغییر دهنده آی پی استفاده کنید، تا پیام شما ارسال شود.

بعد از ارسال موفق پیام باید به شما یک پیام در این خصوص نشان داده می شود.

سوال: روی پیج من ربات افزایش فالوور نصب بود، اما بعد از چند روز یک پیام از طرف اینستاگرام اومد که گفته بود باید رمز رو عوض کنید وقتی رمز رو عوض کردم، دیدم که لایک و ویوم کاهش پیدا کرده، آیا شدوبن شدم؟

پاسخ: در این خصوص باید هشتگ هایتان را چک کنید که در ابتدای این مقاله آمده است. و در صورتی که شادوبن شده بودید، جای هیچ گونه نگرانی نیست، به ترتیب کارهایی که در همین مقاله برای خارج شدن از شادوبن اینستاگرام گفته شده است را انجام دهید.

سوال: لایک و ویو پیج اینستا گرامم اومده پایین شادوبن شده ام؟

پاسخ: یکی از دلایل این امر شادوبن اینستاگرام است ولی باید چک شود، علاوه بر این شما می توانید مقاله نحوه گذاشتن عکس در اکسپلور اینستاگرام را نیز مطالعه کنید، تا لایک و ویوی شما نیز افزایش پیدا کند.

اگر شما بخواهید از روش های غیر متعارف برای بالا بردن فالوور یا اینگیجمنت پیج استفاده کنید، شاید در یک مدت محدود جواب بگیرید ولی در واقع پیج شما صدمه می بیند و به صورت کلی بهتر هست تابع قوانین اینستاگرام رفتار کنید تا دچار این چنین محدودیت هایی نشوید، امیدوارم از این مقاله استفاده کامل را برده باشید.

منبع: وب راه

 

 

 

 

من عاشق کسب و کار اینترنتی هستم. کسب و کار اینترنتی رویاهای من رو به واقعیت تبدیل کرد. دوست دارم هر چیزی که یاد گرفتم رو با شما تو “وب راه” به اشتراک بذارم. (با هم رشد کنیم…)

کارت عالیه ایوووول . هم تو اینستا هم محتوایی که تولید کردی . موفق باشی

ممنون از شما دوست عزیز

سلام.بنده یک پروژه ای را شروع کردم و نیاز به همکاری شما در این پروژه دارم.اگر مایل به همکاری می باشید به ایمیلم پیام بدهید تا جزییات پروژه در اختیارتان قرار بگیرد. با آرزوی موفقیت روزافزون برای شما !

با سلام خدمت شما دوست عزیز
– ایمیل ارسال شد-

سلام،وقت بخیر
من از هشتگ زیاد استفاده میکنم ولی از هشتگ ممنوعه استفاده نمیکنم و هشتگهام مرتبطن ولی از هفته گذشته آمار بازدید پستهام به یکباره افت شدیدی پیدا کرده. هشتگ مخصوص خودم رو با اکانت دیگه خودم سرچ کردم پستام اومد. احتمال داره شادوبن شده باشم؟

سلام وقتتون بخیر
خیر شما شادوبن نشده اید، ولی امتیاز نمایش به دلیل استفاده غیر اصولی از هشتگ ها از شما گرفته شده، حداکثر از 12 هشتگ مرتبط با پست هایتان استفاده کنید.

ممنون از پاسختون.
الان نزدیک ۵۰ روزه که دچار افت شدید بازدید شدم،هشتگهام رو که چک میکنم تو قسمت ریسنت میان ولی تو تاپ هشتگ اصلا نمیرن حتی اگه بازدید پست به نسبت خوب باشه و اگرم برن خیلی باید بری پایین تا ببینیشون یعنی از پستای قدیمیم هم پایین تر میرن. فقط تو هشتگهای کم کاربرد( مثلا زیر ۱۰۰ بار استفاده شده) تو تاپ هشتگ میرن.
پستام هم خیلی کم تو اکسپلور میرن اگرم برن بیشتر از ۲۰ یا ۳۰ ویو نمیگیرن.
نمیدونم پیجم چش شده و چرا اینجوریه!

سلام وققتون بخیر
برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام و افزایش تعامل توی پیجتون باید یک سری موارد رو رعایت کنید که توی مقاله رفتن پست به اکسپلور اینستاگرام نکاتی رو در این خصوص گفتم، مقاله رو بخونید، نرخ تعامل پیج حتما افزایش پیدا می کنه، در غیر اینصورت می تونید به شماره 09391418067 در واتساپ پیام بدید و مشاوره رایگان در این خصوص دریافت کنید.
لینک مقاله رفتن پست به اکسپلور اینستاگرامhttps://webrah.com/instagram-explore/

با تشکر از شما

بازم ممنون از راهنماییتون.
خیلی جاها پیام دادم و جوابمو ندادن.
ولی شما لطف کردین و هر بار پاسخ دادین.
واقعا لطف کردین…🙏

خواهش می کنم، هر سوال دیگه ای هم داشتید بفرمایید تا با هم حلش کنیم .🌹

سلام. اقا دمت گرم. مراحلو انجام دادم. منتها برای تمام پستام، حوساسم نبود. نمیخام گزارش هم بفرستم برای اینستاگرام. امیدوارم تا 4روز دیگه درست بشه.
ببببیننن خیلللی ممنونم

سلام
باز هم اگر مشکلی بود میتونید تو دایرکت اینستاگرام از آی دی زیر بپرسید

https://www.instagram.com/amingharaeinezhad/channel/

ممنون از پاسختون.
الان نزدیک ۵۰ روزه که دچار افت شدید بازدید شدم،هشتگهام رو که چک میکنم تو قسمت ریسنت میان ولی تو تاپ هشتگ اصلا نمیرن حتی اگه بازدید پست به نسبت خوب باشه و اگرم برن خیلی باید بری پایین تا ببینیشون یعنی از پستای قدیمیم هم پایین تر میرن. فقط تو هشتگهای کم کاربرد( مثلا زیر ۱۰۰ بار استفاده شده) تو تاپ هشتگ میرن.
پستام هم خیلی کم تو اکسپلور میرن اگرم برن بیشتر از ۲۰ یا ۳۰ ویو نمیگیرن.
نمیدونم پیجم چش شده و چرا اینجوریه!

سلام من یه پیج دارم که شادوبن شد و بعد از مدتی فهمیدم خارج شده و وقتی هشتگ ها رو استفاده میکنم پست ها رو نشون میده اما الان ۲ ماهه که پیج هیچ رشدی نداشته و از شادوبن هم خارج شدم اما پست ها اکسپلور نمیره،،،ممنون از شما

سلام وقتتون بخیر
حتما متن انگلیسی موجود در این مقاله به ریپورت اینستاگرام ارسال کنید و برای رفتن پست به اکسپلور اینستاگرام آخرین مقاله وب سایت را مطلاعه بفرمایید.

من پیجم فروشگاه الکترونیکه، بعد از پست برای سردار شادو بن شدم
الان هشتک هام کار میکنه ولی پستام تو اکسپلور نمیره، تازه فکر میکنم به تعداد محدودی از فالوورام پستام نمایش داده میشه
به نظرتون ممکنه این محدودیت دایمی باشه؟ به شدت دارم ضرر میدم

سلام وقتتون بخیر در واتساپ به شماره پشتیبانی پیام دهید.
09391418067

سلام – مشکل منم مثل شماست – از شادوبن و بلاک لایو گرفتن دراومدم ولی پست هام قسمت Top نمیره فالوورهام در حال ریزشه و ویو پست هام به یک سوم کاهش پیدا کرده !

از هشتگ های تکراری هنوز استفاده می کنید

سلام خسته نباشید – کلی گشتم و بهترین اموزش رو اینجا دیدم – آیا شادوبن موقتیه یا دائمی ؟ یعنی شده کسی شادوبن بشه و درنیاد از این محدودیت!؟

سلام وقتتون بخیر
شادوبن موقتی هست، همین موارد موجود در مقاله رو رعایت کنید، کمتر از 48 ساعت پیج به حالت اول خود بر میگردد.

سلام – رعایت کردم ولی فکر میکنم که حالاها برنمیگرده هیچ وقت هم اینطور نشده بود تازه به ۱۰۰k رسیده بودم که بعد ماجراهای گذاشتن استوری سردار و حتما ریپورت چند نفر اینجور شده ! الان هم 95.5K شده

سلام وقتتون بخیر نه قابل برگشت هست، حتما در واتساپ به شماره زیر پیام دهید تا بهتر راهنماییتون کنم:
09391418067

سلام آقای قرائی خوب هستین خواهش میکنم بهم کمک کنید من یک پیج خبری رسانه ای دارم مربوط به7شهرستان جنوب کرمان موقع شهادت سردار پست وکلیپ گذاشتم شادوبن شدم ولایو مسدود شدبلافاصله پستهارابااخطارحذفشون کردم لایوم دوماه قبل خوب شد ولی بازدید نرخ تعامل کم. شده مثلأ من 30کابودم تا35تا40هزارویومیخوردالان از20تابه زورمیرسه، تازه فهمیدم من 3سال پیش هم کلی پست از سردارداشتم ک الان چندشبه دارم پاکشون میکنم واینکه من حدود15تاهشتک اختصاصی داشتم برای حدود2هزارپست پشت سرهم استفاده شون کردم رشدپیجم ونرخ تعامل وبازدیدم فوق العاده بود الان ازبهمن فقط7کارشدکردم ک حداقل ویو واکسپلور واندازه وقتیه ک 30 کابودم حتی کمترازاون چیکارکنم خواهش میکنم کمکم کنید

سلام وقتتون بخیر از پیج کاریتون به اکانت زیر در اینستاگرام پیام بدید تا بررسی بشه
amingharaeinezhad

آقای قرائی نژاد
سلام
وقتتون بخیر
امروز پیجم برای چهارمین بار محدود شده(بازید و افزایش فالور بشدت کم شده)
و اینستاگرام چهارتا از پست هام رو حذف کرده

در بخشِ گزارش مشکل (report a problem) آیا همین متنی ک شما درج کردین، بعنوان بخشِ پایانی کار، متناسب با مشکلی ک عرض کردم، کافی هست… یا اینکه باید چیزهای دیگه ای هم به متن اضافه کنم؟
سپاسگزارم

سلام وقتتون بخیر تو اینستاگرام به این آی دی amingharaeinezhad@ پیام بدید تا بهتر بتونم راهنماییتون کنم

Great content! Super high-quality! Keep it up! 🙂

Thanks

سلام اموزش عالی بود ممنون فقط من می خوام گذارش بفرستم فیلتر شکن روشن ولی پیام ارسال نمیشه لطفا اطفاکمکم کنید

سلام وقتتون بخیر معمولا دفعه اول ارسال درست انجام نمیشه، چند بار تکرار بفرمایید.

سلام وقتتون بخیر پیج من شدوبن شده و پیجم کاری هستش و روزانه سفارش دارم و نمیتونم سه روز از پیجم استفاده نکنم چکار باید انجام بدم

سلام وقتتون بخیر به شماره زیر در واتساپ پیام بدهید.
09391418067

سلام ببخشید من رفع شدوبن شدم ولی پستهام همچنان تو اکسپلورر نمیرن.یعنی هشتگهایی که قبل شدوبن استفاده میکردم الان نباید استفاده کنم؟و سوال بعدی اینکه آیا ساختن حساب فیسبوک و اتصال پیجم به اون تو رفع شدوبن و رفتن به اکسپلورر موثره؟

سلام وقتتون بخیر
برای رفتن پست هاتون به اکسپلور حتما مقاله زیر رو مطالعه بفرماییدhttps://webrah.com/instagram-explore/
و اتصال پیج به فیسبوک در امتیاز نمایش شما موثر هست.

سلام، وقت بخیر
اگر آمار بازدید شدیدا افت کرده باشه، اما با روش های گفته شده مشخص بشه که شدوبن نیست، اونموقع باید چیکار کرد؟

سلام وقتتون بخیر بله امکان افزایش امتیاز نمایش هست،
از پیج کاریتون به آی دی زیر در اینتساگرام پیام بدید،
amingharaeinezhad

سلام . وقتی شادوبن میشی پرایوت کردن پیج الزامیه یا لزومی نداره؟؟ آخه من از چند نفری پرسیدم اونام راه کار های شمارو گفتن یه علاوه اینکه پیجو پرایوت کنم

سلام وقتتون بخیر
خیر پرایویت کردن هیچ تاثیری در شادوبن پیج ندارد

سلام جناب قرائی نژاد
من بعلت گذاشتن چندتا کلیپ از سردار سلیمانی از بیست دو بهمن سال پیش تا الان ؛؛ پستهایی که در پیجم میذارم در فضای اکسپلور نمایش داده نمی‌شود؛؛ و مطمئن هستم که شادوبن شدم ؛؛چون پنج پیام هشدار از اینستاگرام دریافت کردم که سه تای پیامها برا پستای من و دوتای دیگر بخاطر کلیپ های سردار سلیمانی بود،،، چندین بار پیجم رو خصوصی کردم و فعالیتی نکردم؛؛ ولی متاسفانه هیچ تغییری در پیجم بوجود نیامد و همچنان هر پستی که میذارم در فضای اکسپلور نمایش داده نمی‌شود؛؛ لطفا راهنمایی کنید. متشکرم

سلام وقتتون بخیر
در واتساپ به شماره زیر پیام بدهید و پیج کاری خودتان را بفرستید، تا در این رابطه بتوانم بهتر راهنماییتان بکنم
09391418067

سلام من یک پیج پرایوت دارم که ۳ تا پست داره
ولی وقتی یک نفر که منو فالو نکرده پیج من رو میبینه میزنه صفر پست
شدوبن شدم؟

سلام وقتتون بخیر پیج رو پابلیک بفرمایید، درست میشود

سلام و عرض ادب
یک سوال داشتم ، شادوبن اینستاگرام میتونه بی طور کلی پیچ رو غیر فعال و حذف کنه و صاحب پیچ مجبور بشه یک پیچ جدید راه اندازی کنه ؟؟؟

سلام وقتتون بخیر
این موردی که میفرمایید شادوبن نیست، دیسیبل شدن هست

سلام و خسته نباشید
پیج من بیشتر از یک هفته هست افت شدید فالور و ویو و لایک برخلاف سابق پیدا کرده اما چک کردم هشتگ ها کار میکرد علتش چی میتونه باشه؟
محتواهایی ک تولید میکنم ویدیو هست و کپی نیست و اینکه یه کار اشتباهی ک میکردم خیلی موقع ها هشتگ هارو کپی و پیست میکردم ولی یه جندتاش رو تغییر میدادم آیا علتش این میتونه باشه؟
چیکار کنم پیج به حالت سابق برگرده؟

و اینکه حتی اگه شادو بن نشده باشم چه پیامی به اینستا بدم تا بدونم علت چیه؟
ممنون میشم کمک کنید و جواب بدین🙏🌷

سلام وقت بخیر
به شماره زیر در واتساپ پیام دهید تا مشکل پیج بررسی شود.
09391418067

سلام‌.وقت بخیر پیج من بالای ۳ ماه هست که شادوبن شده و تمام مراحلی که قید کردید رو امتحان کردم اما گزارشی برای اینستاگرام ارسال نمیشه متاسفانه واقعا کلافه شدم خیلی وقته در تلاشم از شادوبن خارجشش کنم اما بی فایده هست …😔

سلام وقتتون بخیر برای ارسال گزارش حتما باید از برنامه های تغییر دهنده ip استفاده شود در غیر اینصورت پیامی ارسال نخواهد شد

سلام وقتتون بخیر
.
من کارم فروش اسباب بازی هست
.
.
پست هام قبلا 100 تا 150 تا لایک میگرفت
ولی امروز و دیروز کلا 30 تا گرفته
.
داخل هشتگ ها هم با یک پیج دیگه رفتم سرچ کردم کار میکرد
.
از هشتگ های ممنوع هم استفاده نکردم
.
.
ولی داخل یکی از پست هام 30 تا هشتگ زدم و توی یک برنامه انفالویاب رمز پیجمو دادم بهش
.
به نظرتون مشکلش چی میتونه باشه؟؟
.
.
ممنون بابت وقتی که گذاشتین❤️

سلام وقتتون بخیر
مشکل شما قابل حل هست، لطغا برای بررسی بیشتر پیج فروشگاهی خود به شماره زیر در واتساپ پیام دهید.
09391418067

سلام خسته نباشید من اینکارو برای اینکه بفهمم شادوبن شده اون کارو انجام دادم اما پستمو اورد پس شادوبن نشدم اما post insghts ام همش به این صورت شده. N/A و نمیدونم چراا لطفااا جوابمو بدید

سلام وقتتون بخیر در صورتی که تازه پیج رو بیزینسی کرده باشید برای پست های قبلی این مورد به شما نشان داده نمی شود، و برای پست های جدید آمار را به شما نشان می دهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت


کد تایید*


گذرواژه *


ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟



https://webrah.com/wp-content/uploads/2019/10/شادوبن-اینستاگرام.mp3Downloads-icon

شادوبن شدن اینستاگرام در واقع یک جور جریمه هستش که اینستاگرام به صورت کاملا نامحسوس و بدون هیچ اخطار و اطلاع قبلی پیج شما را از دید دیگران مخفی میکنه

در این حالت پست های شما دیگه در اکسپلور اینستاگرام قرار نمیگره و کسی به جز فالورهاتون نمی تونه پستهای شما رو ببینه.

بنابراین خیلی از مواقع کاربران حتی متوجه این موضوع نمی شوند، تا زمانی که حجم زیادی از لایک ها، کامنت ها و بازدیدهای پیجشون را از دست میدن

و متوجه کاهش شدید نرخ تعامل یا همان انگیجمنت ریت پیج می شوند که دلیل اصلی این موضوع هم دیده نشدن پستهای کاربرانه، در واقع مثل این هستش که هیچ پستی منتشر نکردن!!

 

چطور بفهمیم شادوبن شدیم

اینستاگرام هم به عنوان یک شبکه اجتماعی بسیار موفق که تا این لحظه دارای بیش از یک میلیارد نفر کاربر فعال در سراسر جهان است،

پس بدون شک قوانین و الگوریتم خاص خودش رو داره و مثل هر پلت فرم دیگری اگه کاربری خلاف قوانین رفتار کنه قطعا جریمه خواهد شد.

بنابراین توصیه میکنم به هیچ وجه هوش اینستاگرام رو دست کم نگیرید چراکه اینستاگرام هر روز با آپدیت الگوریتم خودش بسیار بسیار هوشمندتر از قبل عمل میکنه و حتما در این رابطه در مطلب دیگری بطور مفصل صحبت خواهیم کرد.

شادوبن اینستاگرام هم یکی از جرائمی هستش که اینستاگرام برای کاربران متخلف خود در نظر گرفته که البته نسبت به جریمه هایی مثل دیسیبل شدن پیج ، جریمه زیاد سنگینی نیست!

 

در واقع عوامل متعددی هست که باعث شادوبن شدن اینستاگرام می شوند که اینجا به ۵ مورد اصلی و مهم آنها اشاره میکنم:

 

شادوبن شدن اینستاگرام

چون با توجه به هوش مصنوعی اینستاگرام که قبلا توضیح دادم خیلی زود جریمه خواهید شد. استفاده از ربات های اینستاگرام مثل نینجاگرام، یا سایتهای مختلفی که بجای شما روی پیجتون فعالیت میکنن، یا هر اپلیکیشن دیگه ای جزء نقض قوانین در اینستاگرام به حساب میاد و اینستاگرام به شدت با این موارد مخالفه و برخورد میکنه.

یکی از نتایج استفاده از این ربات ها و نرم افزار ها شادوبن شدن اینستاگرام هستش ضمن اینکه این ربات ها، سایت ها و اپ ها برای اتصال به پیج شما نیاز به پسورد دارن در نتیجه امنیت پیج شما رو هم به شدت تهدید میکنن.

 

ای کسانیکه اینستاگرام دارید بدانید و آگاه باشید که اینستاگرام با هیچ سایت، ربات یا اپلیکیشنی همکاری نداره و به شدت با اتوماتیک سازی فعالیت در اینستاگرام مخالفه و برخورد میکنه.

 

البته ناگفته نماند تنها ابزاری که با اینستاگرام همکاری داره و در واقع شریک تجاری اینستاگرامه سایت iconosquare.com هستش که اونم یه ابزار غیر رایگان تحلیلی برای اینستاگرام هستش که با آمار و ارقامی که ارائه میده کمک بسیار بزرگی برای پیج ها به حساب میاد که در یه مطلب دیگه مفصل بهش می پردازیم.

 

 

 

البته در گذشته نه چندان دور مثلا سه چهار سال پیش این ترفند تقریبا کارساز بود و در نگاه اول پیجی که فالور زیادی داشت پیج قابل اعتماد و معتبری به نظر می رسید

چون یکی دیگه از مواردی که اینستاگرام در آپدیت های جدید خودش به شدت با آن مخالفت کرده و سریعا برخورد میکنه همین فالور فیک هستش،

در صفحه راهنمای اینستاگرام صراحتا ذکر شده که:

Help us stay spam-free by not artificially collecting likes, followers, or shares, posting repetitive comments or content, or repeatedly contacting people for commercial purposes without their consent.

به نوشته قرمز رنگ دقت کنید، یعنی: لایک، فالور یا اشتراک گذاری مصنوعی جمع آوری نکنید!

حتی یک درصد هم فکر نکنید که اینستاگرام متوجه استفاده شما از فالور فیک نخواهد شد.

فالور فیک فقط به درد این میخورد که به دیگران فخر بفروشید که من این تعداد فالور دارم

که اونم قدیما اینجوری بود ولی امروز دیگه نه!

چون هر کسی با یه مرور ساده متوجه میشه چند درصد فالوراتون فیک هستن،

چون اینجور پیجها لایک خیلی کمی دارن حتی اگه لایک هم بخرید بازم مشخصه که فیک هستن، در مورد نحوه تشخیص فالورهای فیک هم تو یه مطلب دیگه کامل توضیح میدم چون موقع دادن تبلیغ به پیجها خیلی به دردتون میخوره که به پیجی که فالور فیک داره تبلیغ ندید که پولتون رو دور ریختین

 

بعضی کاربران اینستاگرام بخاطر اینکه بازدید و لایک بیشتری دریافت کنند بدون توجه به ارتباط هشتگ با موضوع پست و پیجشان، از هشتگ هایی استفاده می کنند که در فضای اینستاگرام بسیار پرکاربرد بود و به اصطلاح ترند شدن

 

 

اینکار باعث رنجش کاربران شده و اینستاگرام به سرعت متوجه این موضوع میشه و نه تنها پیج مورد نظر رو جریمه می کنه بلکه اون هشتگ ها رو هم وارد لیست سیاه خودش میکنه که از اون به بعد هر کسی از اون هشتگها استفاده کنه شادوبن میشه،

کمترین جریمه برای این پیج ها شادوبن شدن اینستاگرام هستش به نظر من که حقشونه!

چطور بفهمیم شادوبن شدیم

هینطور زیاده روی در هشتگ گذاری هم دردسر ساز خواهد بود، اینستاگرام اجازه استفاده از ۳۰ هشتگ برای هر پست رو داده اما آیا واقعا لازمه که از تمام این ۳۰ تا استفاده کنیم!؟ قطعا نه! مگر در موارد بسیار نادری که بعید میدونم براتون پیش بیاد!

 

 

 

مثلا همین استفاده نادرست از هشتگ می تونه باعث ریپورت شدن پیج بشه یا انتشار پستهای غیر اخلاقی و آزار دهنده هم خیلی زود ریپورت خواهد شد و اگر پیجی به تعداد دفعات زیاد ریپورت شود جریمه و در بهترین حالت اگر دیسیبل نشود حتما شادوبن خواهد شد.

 

 

 

اگر متوجه فعالیت مداوم شما در ساعات غیر عادی شود این فعالیت را شبیه به فعالیت ربات تشخیص داده و شما شادوبن خواهد کرد.

پس تو ایران ساعت ۳ نصفه شب زمان مناسبی برای کار با اینستاگرام نیست!! به طور کلی اینستاگرام با هرگونه فعالیت رباتیک به شدت مخالف بود و با آن برخورد می کند.

 

اگه اطمینان دارید یک یا چند مورد از موارد بالا رو انجام دادید یا دارید انجام میدید و تعداد لایک و ویوی پیجتون نسبت به چند روز گذشته خیلی کمتر شده به احتمال زیاد شادوبن شدید

اما برای اینکه از شادوبن شدن اینستاگرام خودتون یا دوستاتون مطمئن بشید دو راه وجود داره:

 

 

خیلی خب میرسیم به قسمت جذاب کار، حالا که مطمئن شدید اینستاگرام شما رو ناجوانمردانه شادوبن کرده اصلا نگران نباشید چون خوشبختانه راههایی برای خروج از شادوبن وجود داره که در ادامه به اونها می پردازیم:

 

به این سوال نمیشه جواب قطعی داد خود اینستاگرام هم چیزی نگفته اما تجربه نشون داده خروج از حالت شادوبن اینستاگرام حداقل ۳ و حداکثر ۱۴ روز طول میکشه

که باز همین مدت هم قطعیت نداره چون بستگی به این داره که به چه دلیل شادوبن شده باشید اما مثل داستان دیسیبل شدن پیج اینستاگرام چاره ای نیست و باید تلاش خودمونو بکنیم تا نتیجه بگیریم

اما چیزی خیلی مهمه اینه که اگه بعد از خروج از شادوبن دوباره تخلفی انجام بدید و شادوبن بشید اینبار مدت خیلی بیشتر زمان خواهد برد تا از شادوبن خارج بشید و شاید حتی پیجتون رو برای همیشه از دست بدید

پس خیلی مراقب باشید البته نگران نباشید اینستاگرام هیچوقت بیخودی و بی دلیل پیج کسی رو شادوبن یا مسدود نمیکنه فقط کافیه درست و اصولی ازش استفاده کنید

در این صورت اتفاقا خیلی بهتون کمک میکنه که بهتر و سریعتر پیشرفت کنید پس هیچوقت به فکر دور زدن اینستاگرام نباشید.

 

بهترین کار اینه که همون هشتگ اختصاصی که قبلا در موردش صحبت کردیم رو سرچ کنید اگه پست مورد نظر دیده شد یعنی از شادوبن خارج شدید،

البته باید با یه اکانت دیگه که شما رو فالو نکرده امتحان کنید و بهتره که به چند نفر بگید براتون سرچ کنن و نتیجه رو بهتون اطلاع بدن.

تو این پست سعی کردم همه چیز درباره شادوبن شدن اینستاگرام رو توضیح بدم امیدوارم مورد استفاده تون قرار گرفته باشه،

اگه چیزی از قلم افتاده یا سوالی براتون پیش اومده خوشحال میشم برام کامنت بزارید قول میدم خیلی زود جواب بدم

اگه احساس می کنید مفید بود یا کسی از دوستانتون هست که ممکنه بهش نیاز داشته باشه چرا مطلب رو باهاش به اشتراک نمیزارید؟

سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز من وقتی که پستم را گذاشتم متوجه این شدم که شادوبن شدم چون آمار بازدید از هشتگ صفر بود و همچنین آمار بازدید از اکسپلور اما سوال بنده این هست که آیا امکان این هست که بعد از اینکه از شادوبنی در اومدیم،پستمون در هشتگ ها و اکسپلور قرار بگیره ؟؟؟

سلام دوست عزیز بله بعد از خروج از شادوبن پیجتون به حالت قبل برمیگرده اما طبعا با کمی تاخیر و سختی که دقیقا معلوم نیس چقدر طول میکشه اما باید صبور باشید و فعالیتتون رو ادامه بدید و هر از گاهی هم تست شادوبن انجام بدید و هم بررسی آمار اینسایت که متوجه بشید از شادوبن خارج شدید یا نه و اینکه پستتون به اکسپلور راه پیدا کردن یا نه، موفق باشید

سلام وقت بخیر سوالی که برای من پیش اومده اینه مگه استفاده از ربات کامنت یا لایک بگیر(که اشخاص واقعی هستن) چه اشکالی داره وقتی همه جا میگن برای اینکه پست وارد اکسپلور بشه بهتره در همون ثانیه های ابتدایی لایک و کامنت بشه؟ اینستاگرام چطور میتونه هچین چیزیو تشخیص بده که برای کامنت ها از یک ربات استفاده شده در صورتی که یه شخص که دنبال کننده پیج نیست هم میتونه مثل همون اکانت در برنامه کامنت بگیر باشه ؟ تو رو خدا جواب بدید ذهنم درگیره

سلام اشکال خاصی در این مورد وجود نداره بجز اینکه اولا صاحب اون ربات یوزر نیم و پسورد شما رو میتونه داشته باشه حالا اینکه باهاش چکار میشه کرد بماند…. دوم اینکه اینستاگرام همونطور که در مطلب مربوط به اکسپلور اینستاگرام توضیح دادم بسیار هوشمندتر از اون چیزی هستش که شما فکر میکنید در مورد این ربات که ساده ترین نکته ش اینه که چطور افرادی که فالور شما نیستن و اینستاگرام پست شما رو به اونها نشون نداده اینقدر زود میان و زیر پست شما کامنت میزارن!!! حالا متن کامنتها که اکثرا بی ربط به محتوا و تکراری هستن بماند… من مثل همیشه مخالف رباتم ؛-) موفق باشید

سلام وقت بخیر من پیج بیزینس پست هام چند روزه از هشتگ ویوشون اومده پایین و توی بعضی هشتگ ها نمیره و بعضی هاشون اکسپلور نرفته و یا بعضی هاشون هشتک کلا نرفته به نظرتون شادوبن شدم و آیا حتما باید پیج پرایوت کنم ؟؟/بازدید پیجم با ۱۳ کا شده ۶۰۰

بسیار مطلب مفیدی بود ممنونم از راهنماییتون .

خواهش میکنم مهراب عزیز مرسی از نظرتون

سلام من تو قسمت اینسایت پیجم اکسپلور رو اصلا نشون نمیده حتی صفرم نشون نمیده. ولی هشتگ عجیب غریب زدم سرچ کردم برام اورد پست مربوط رو شادوبن شدم؟ لایکام کم شده

سلام چون ورودی از اکسپلور ندارید آمارشو نشون نمیده، در رابطه با شادوبن هم روش تست شادوبن اینستاگرام رو تو مطلب بالا گفتم، امتحان کنید مشخص میشه، منتها خودتون نباید هشتگ رو سرچ کنید، از یه نفر که شما رو فالو ندا ه و شما هم اونو فالو ندارید بخواین که اون هشتگ رو سرچ کنه، اگه پستتون رو ببینه شادوبن نیستید اما اگه ندید ینی شادوبن شدید موفق باشید

سلام. ببخشید سوالی درمورد فیس بوک داشتم اگر در فیس بوک وارد صفحه کسی بشیم آیا متوجه میشن؟ لطف میکنید اگر راهنمایی کنید.

سلام یاسمن عزیز اگه منظورت از وارد شدن این باشه که از صفحه طرف مقابل بازدید کنید باید بگم نه تا زمانی که شما پستی رو لایک نکنید یا کامنت نزارید طبعا متوجه نخواهد شد موفق باشی

سلام و وقت بخیر پیج اینستاگرام من پرایوت هست و ۱۵ پست دارم، اما زمانی که کسی پیج منو فالو نکرده و وارد صفحه پرایوت من میشه تعداد پست ها رو صفر میزنه؟ لطفا راهنمایی می فرمائید. با تشکر

سلام برا منم دقیقا همینطوری شده لطفا اگه تونستین کمک کنین ممنون

سلام. من پیج بیزنس دارم ک میشد از طریق اینسایت تعداد ریچ و ویزیت پروفایل رو دید. یبار خصوصی کردم صفحه رو، مجدد ک بیزنسش کردم دیگه نشون نمیده. علتش چی میتونه باشه؟

باور کنید من دیگه خسته شدم نمیدونم چرا تا پیج میزنم دو روزه اینستاگرام پیج منو ربات تشخیص میده و میبنده پیجم رو😔لطفا راهنمایی کنید ممنونم بخدا عاجز شدم نمیدونم چطور بقیه پیج دارن من تا پیج میزنم بسته میشه

سلام عقیل عزیز آی پی گوشی شما از طرف اینستا مسدود شده و تا رفع مسدودیت امکان ساخت پیج جدید ندارید باید از یه گوشی دیگه استفاده کنید یا یه مدت اصلا سمت اینستا نرید از ۱۰ الی ۳۰ روز و بعد دوباره تست کنید نرم افزار های تغییر آی دی گوشی هم میتونه گزینه مناسبی باشه سرچ کنید پیدا میکنید موفق باشید

سلام خسته نباشین من پیچم بیزنسیه بعد فارسیم هست مشکل اینه که استوریم همیشه فقط ۲۵ نفر نگاش میکنن که وقتی امارشو نگاه میکنم ادم جدید هم توش هست ولی فقط ۲۵ نفر بازدید داره نمیدونم چرا بعد پستامم فقط کمتر از ده نفر لایک میکنن وقتی امار پست رو نگاه میکنم میبینم فقط مثلا ۳ نفر از هشتک بوده یا مثلا از خانه یا …۱۰ نفر بوده بعد این لایک و استوریم همیشه ثابته چرا اینشکلی میشه واقعا دیگه افسرده شدم اصلا نمیدونم شادوبن شدم یا نه برای من هم میخونه هم نمیخونه من انفالو زیاد میکردم بازدید از پستام همیشه زیر ۱۰۰ هست نمیدونم چی شده

سلام وقت بخیر ممنون بابت وقتی که میذارید من ۴۸k فالوئر دارم آمار ویو پستهام توی عید به شدت بالا رفت ۱۰۰ هزاتا تا ۱ میلیون شد اما الان بازدیدم حدود ۱۰ هزارتاس شادوبن نشدم ولی آمار اکسپلور و هشتگ پایینه اما آمار هوم خوبه به نظرتون علتش چیه؟ یه شخصی با روبات توی پیج من وروی یکی ار پستهای تبلیغاتی کامنت میذاشت آیا علتش این بوده؟

سلام آقای میرزایی طاعات و عبادات قبول وقت بخیر خواستم بگم بعد از حدود ۴ماه صبوری و کارایی که بالا گفتین بالاخره دیروز پستم رفت اکسپلور و ۱۵۰۰۰ویو داشت.الان خیلی میترسم فالو یا انفالو و لایک کنم انجام بدم اینکارارو؟ یسوال دیگه.پیج دوستم اکشن بلاک تاریخ دارشده وقتی وارد یه پیجی میشه تمام پستهای اون پیجو نمیتونه ببینه .فقط چنتا پست اول هر پیج رو میتونه ببینه دلیلش چیه؟

سلام ممنونم طاعات شما هم قبول باشه خدا رو شکر رفتن به کسپلور اینستاگرام خیلی عالیه و تو پیشرفت پیج معجزه میکنه در رابطه با فالو آنفالو خیلی باید با احتیاط عمل کنید، پشت سر هم و به تعداد زیاد میتونه مشکل ساز بشه لایک هم همینطور نباید پشت سرهم و بی وقفه باشه در مورد دوستتون هم من به این مورد برنخوردم هنوز ولی احتمال مربوطه بهمون جریمه اکشن بلاک هستش بهتره که تا تاریخ مشخص شده هیچ اقدامی انجام نده تا از اکشن بلاک خارج بشه موفق باشید

سلام خسته نباشید من یه پیج داشتم پیج شخصی بعد کامنت گذاشتم زیاد اینستا بلاکم کرد بعد هم کلا پیجمو خراب کرد خودم که میرفتم روش ارور میداد و یه صفحه جدید میومد و برای بقیه هم پیجم کلا رفته بود میشه بگین چجوری شده🤦🏼‍♀️

سلام. ممنونم از توضیحات خوبتون. من یک ساعت پیش ویدیو پست کردم و تا الان فقط سی ویو داشته در حالی که ۱۰۰۰ فالوور دارم. یعنی شادوبن شدم؟ یه جا شنیدم که پست ها رو ادیت نکنیم چون ویو میسوزه و انگار پست تازه گذاشته شده اما شما گفتین بریم هشتگ ها رو برداریم یا تغییر بدیم. من نمیدونم چیکار کنم چون حس میکنم مشکلم هشتگ تکراری بوده

سلام دوست عزیز اینکه شادوبن شدید یا نه باید با روشی که تو مطلب با گفتم تست کنید تا مشخص بشه اما در مورد ادیت پست اصلا مشکلی نداره و ربطی به ویو یا لایک نداره میتونید ادیت کنید مشکلی نداره موفق باشید

خیلی ممنونم که پاسخ دادین. خیالم راحت شد^^ در قسمت اینسایت پست بازدید از هشتگ نزدیک به چهله این یعنی شادوبن نشدم درسته؟ یه سوال دیگه هم میتونم بپرسم؟ تفاوت ویو که زیر ویدیو مینویسه با ایمپرشن که داخل اینسایته چیه؟ چرا ویو هفتاد اما اون سیصده..؟ 🌸

سلام خواهش میکنم اگه بازدید از اکسپلور اینستاگرام داشته باشید پس شادوبن نیستین در مورد ویو و اینسایت اینستاگرام همه در مطلب بیزنس اکانت اینستاگرام مفصل توضیح دادم میتونید مطالعه کنید ایمپرشن تعداد کل بازدید ها رو نشون میده اما ریچ و ویو تعداد بازدیدهای منحصر به فرد رو نشون میده مثلا اگه یک نفر ۱۰ بار پست شما رو نگاه کنه ۱۰ تا ایمپرشن و فقط یک ویو ثبت میشه موفق باشید

ببخشید من یه پستیو که میزارم زیرش هشتگ میزارم بعد یه ساعت یا چند ساعت ادیت میکنم هشتگارو پاک میکنم بعد دوباره از همون هشتگا البته هشتگای مرتبط زیرش میزنم که دوباره بازدید بخوره میخواستم بدونم این کار باعث شادوبن شدن میشه؟

سلام نه قاعدتا نباید مشکلی داشته باشه، البته توصیه میشه در دقایق اولیه انتشار پست اینکارو نکنید و همینطور به تعداد زیاد اینکارو تکرار نکنید محض احتیاط وگرنه اصل قضیه مشکلی نداره میتونید انجام بدید فقط در مرتبط بودن هشتگ ها به موضوع پیج و پست دقت کنید این مورد بیشتر از ادیت کردن میتونه مشکل ساز بشه موفق باشید

سلام وقت بخیر من چندوقته که هر پستی میذارم اون ۲۰ دقیقه‌ی اول تمام اینسایتم صفره. معمولا اون دقایق اول بازدید زیاده و تاثیر زیادی داره. اون تست شدوبن که گفتین رو هم انحام دادم شدوبن نبودم. نمیدونم چرا اینجوریه. بازدید و لایکهام خیلی کم شدن. قبلا ۹۶۰ تا لایک میخورد پستام الان شده ۴۰۰ تا، بازدید از هشتگم قبلا ۸۰درصد بود الان شده چهارده درصد. چیکار کنم؟

اگه شادوبن بشم استوری به اکسپلور نمیره

نه دیگه، اگه شادوبن باشید کلا اثری از پیجتون تو اکسپلور دیده نمیشه

سلام خسه نباشید ببخشید استوری من به اکسپلور میرفت ولی الان ۱۰ روزه که دیگه نمیره من از هشتگ 🔞استفاده کردم در استوریم از اون به بعد نمیره چکار کنم که دوباره به اکسپلور برود

سلام دوست عزیز مطلب بالا رو بخونید ببینید شادوبن شدید یا نه، اگر شادوبن بودید کارهای گفته شده رو انجام بدید در مورد اکسپلور هم مطلب مربوط به اکسپلور اینستاگرام رو مطالعه کند اونجا مفصل توضیح داده شده

بعد شادوبن بازدید کلیپ هام برمیگرده

سلام وقتتون بخیر

من یه صفحه ی فان دارم یک هفته پیش یک پست از امیرحسین مقصودلو گذاشته بودم ۱۲۰ کا حدودا ویو خورده بود دیشب اینستا پستو حذف کرد و صفحه هم به حالت شادوبن درومده درصورتی که تو پیج من هیچ چیز غیراخلاقی و نامتعارفی وجود نداره الان نمیدونم چیکار کنم اگه به حالت پرسونال درش بیارم همه ی اینسایتای قبلی حذف میشن و از ۳۱۰ تا پستی که دارم هیچ اینسایتی دیگه در دسترسم نیست از طرفی هم نمیدونم چقدر طول میکشه برطرف بشه؟؟ ممنون میشم بگید چیکار کنم و چقدر طول میکشه برطرف بشه؟! گزارش هم فرستادم ولی تاثیری نداشته سفارش تبلیغمم رو دستم مونده🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼🌺🌺🌺🌺

سلام دوست عزیز وقتتون بخیر احتمالا اینستاگرام پست شما رو بر خلاف قوانین کپی رایت تشخیص داده حالا یا خودش تشخیص داده یا دیگران پست شما رو ریپورت کردن هر کدوم از موارد گفته شده برای خروج از شادوبن رو که میتونید انجام بدید ضرورتی نداره تمام موارد رو انجام بشه در مورد برگشتن پیج به حالت قبل هم متاسفانه نمیشه زمان دقیق مشخص کرد فقط باید منتظر موند شما کاراتون ادامه بدید فقط در مورد فالو آنفالو لایک و کامنت و همینطور تعداد پست در روز باید خیلی کمتر از گذشته عمل کنید تا زمانی که از شادوبن خارج بشید

من ۵ کا فالویر داشتم ولی استوریام ۱۳۱کا ویو میخورد پستامم ۷کا به بالا ویو میخوردن سه روز پیجمو غیر فعال کردم امشب دوباره یک پست گذاشتم ممکنه دیگه هیچوقت به حالت اولش برنگرده؟؟ و یا پیجم همینطوری با ویو پایین بمونه؟! هیچ وقت از بات و اینا استفاده نکردم پیج خودش همیشه رفته بالا حتی پستایی دارم که نیم میلیون ویو خوردن ایمپرس صفحه م تو هفته دو و نیم میلیون بود به نظرتون ممکنه هیچ وقت درست نشه؟؟

بستگی داره به اینکه شادوبن شده باشید یا نه، بار اول باشه یا بار چندم و … تست شادوبن رو انجام بدید اگه شادوبن بودید کارهای گفته شده رو انجام بدید تا از شادوبن خارج بشید بعدش هم باید فقط منتظر موند تا پیج به حالت قبل برگرده که البته نیاز به زمان داره ممکنه حتی تا یکی دو ماه هم طول بکشه

سلام آقای میرزایی وقتتون بخیرخسته نباشید ببخشید من از طریق قسمتhelpبرا اینستا بخاطر نرفتن پستهام تو اکسپلور پیام فرستادم.میخاستم ببینم از طریق ایمیل هم میشه پیام داد به اینستا؟اگه میشه و تاثیر داره میشه آدرس ایمیل اینستاگرامو بفرستین؟ چه متنی بفرستیم بهتره؟برا رفع شدوبن و نرفتن پستها تو اکسپلورر؟

سلام همون پیامی که فرستادید کافیه اخیرا پیام هایی که از طریق ایمیل براشون ارسال میشه رو ترتیب اثر نمیدن و ارجاع میدن به همون قسمت help کار خاص دیگه ای لازم نیست

ممنون آقای میرزایی ببخشید یک روز در میان همین پیامو تو قسمت helpبرای یاد آوری ارسال کنی ایرادی داره؟

خواهش میکنم، در این مورد تجربه ای ندارم ولی فکر نمیکنم مشکلی داشته باشه

سلام من هشتکامو سرچ میکنم میاد و مشکلی نداره ولی خیلی وقته اکسپلور نمیرم علت چی میتونه باشه؟ لطفا راهنمایی بفرمایید . هشتکامو با اکانتایی که فالو ندارن منو سرچ میکنم

سلام اگه تو قسمت اینسایت اینستاگرام بازدید از اکسپلورتون به صورت ناگهانی صفر شده پس شادوبن شدید حتی اگه در سرچ هشتگ هم دیده بشید

من هشتگ‌های تکراری از پست های دیگه خودم کپی میکردم.موزیک خارجی هم میگذاشتم که بلاک میشدم و appeal رو میزدم‌و‌ اوکی‌میشد.الان هشتگ پست های قبلیمو کم کنم مرتبط با پست ها کنم و سه روز با اینستا کار نکنم؟ غیر از این کاری انجام بدم؟

این کاراه هم میتونه موثر باشه اما اگر شادوبن شدید کارهای گفته شده در مطلب بالا رو انجام بدید و فعالیتتون رو یه مقدار کمتر از قبل ادامه بدید تا زمانی که از شادوبن خارج بشید البته زمان زیادی ممکنه طول بکشه

سلام حالتون چطوره؟ راستش من از هشتگ اختصاصی استفاده کردم و با ی پیج دیگه چک کردم و درست بود ولی پیج من حدود یک ماه پیش دیگه بازدید نداره و فقط فالوورای من می بینن و قبلا یک بار هم شادوبن شدم درست شده بود حتی چهار روز میش هم پیج و از حالت تجاری در اوردم و فعالیتی انجام ندادم ولی هنوزم بازدید نمی خوره چه کار باید بکنم؟

سلام دوست عزیز، متاسفانه اخیرا این مشکل برای دوستانی که شادوبن شدن اینستاگرام رو تجربه کردن زیاد پیش میاد، ظاهرا اینستاگرام بعد از خروج از شادوبن هم به طور کامل پیج رو به حالت قبل برنمی گردونه، فعلا باید کمتر از سابق فعالیت داشته باشید تا به مرور پیجتون درست بشه ولی این پروسه ممکنه مدت زیادی طول بکشه

ممنون از پاسخ شما میشه بگین تقریبا چقدر طول میکشه؟ یا باید بیخیال پیجم بشم ؟

حقیقتش اصلا نمیشه زمان دقیق براش مشخص کرد، اگه تو کامنت های دوستان دقت کنید مورد داشتیم ۴ ماه بعد از خروج از شادوبن اینستاگرام هنوز پیجشون به حالت قبل بر نگشته، ولی اگه میتونید بیخیال بشید و با یه پیج جدید شروع کنید اینکارو بکنید

ممنونم از پاسختون راستی چطوری میشه معلوم کرد به طور کامل درست شده؟

خواهش میکنم از طریق آمار اینسایت پیجتون، ریچ و ایمپرشن و همینطور ورودی هایی که از هشتگ ها و… میگیرید مشخص میشه به مرور این آمار باید افزایشی باشه البته اگه بطور منظم و مداوم پست داشته باشید

سلام آقای میرزایی وقت بخیر خسته نباشید. ببخشید دوسه مرتبه برای لاگین اینستا کدهای امنیتی اول از یه شماره ایرانسل اومد برام بعد از طریق خود اینستا که دوتاشم مثل هم بودن.آیا عادیه؟

سلام امیر عزیز بله برای منم پیش اومده از یه شماره رایتل اومد برام گاها هم با اسم facebook میاد، بعضی وقتا هم یکبار درخواست میدی ممکنه چندبار اس بیاد مشکلی نداره میتونید استفاده کنید موفق باشید

ممنون از وقتی که میزارین آقای میرزایی ببخشید من الان تقریبا دوماهه رفع شدوبن شدم ولی همچنان ویدیوهام تو صفحه سرچ نمیرن.آیا درست میشه؟تو این مدت میتونم فعالیت عادیمو داشته باشم؟ واقعا تشکر از لطفتون

خواهش میکنم ببینید درست شدن که درست میشه ولی طبق تجربیاتی دوستان همینجا تو کامنت ها اعلام کردن اینطور که معلومه نیاز به زمان داره، مشکلی نداره شما فعالیت عادی خودتونو ادامه بدید و تو هیچ عملکردی در اینستاگرام زیاده روی نکنید اگه ایشالا زودتر درست شد به ما هم اطلاع بدید موفق باشید

سلام آقای میرزایی خسته نباشید. پیام دادن به خود اینستا برا این مشکل(نرفتن تو صفحه سرچ بعد از رفع شدوبن )تاثیری داره؟

سلام امیر عزیز بله حتما میتونه تاثیر داشته باشه

سلام من از هیچ رباتی هم استفاده نکردم ، اما مدتی بازدید پیجم خیلی خوب بود حتی سفارش زیادی هم از اینستاگرام میگرفتم اما مدتیه هر چی پست میذارم و فالو میکنم اما بازم پیج من بازدیدی نداره ، از هشتگ ها و اکسپلورم نهایتا ۴ تا بازدید میخوره فقط خود فالوورام پست و استوریامو میبینن ، لطفا راهنماییم کنید

سلام در مورد شادوبن شدن پیج اینستاگرامتون تست رو انجام دادین؟ تست شادوبن رو انجام بدین اگه شادوبن شده بودین موارد گفته شده رو هم انجام بدین موفق باشید

تست رو انجام دادم اون قسمت از ویو سایت صفر نبود ، از هشتگ اختصاصی هم استفاده کردم پستم تو هشتگها دیده شد

سلام وقت بخیر من چند ماه قبل برای افزایش فالورهام از ربات استفاده کردم، ولی به یه تعدادی که رسید متوجه شدم که لایک و کامنت هام و ویورهام کم شده، بعد یه مدت فعالیت نداشتم دوباره دارم فعالیت میکنم ولی هرکاری میکنم لایک و کامنت هام زیاد نمیشه الانم چک کردم انگار بست هام روی هشتگ ها نبود. الانم ربات اینبو گرفته بودم میخواستم فقط فالورهای فیکم حذف کنم، بعدش با صفحه شما آشنا شدم این مطالب خوندم اکانتم به ربات وصل نکردم. بنظرتون استفاده از ربات فقط برای حذف فالورهای فیک بازم مشکل داره؟ اگه مشکل داره شما راهی واسه حذف فالورهای فیک به غیر از ربات سراغ ندارید؟ ممنون میشم زود جوابم بدید

سلام دوست عزیز وقتتون بخیر بله متاسفانه پیجتون شادوبن شده و در این حالت پیج به شدت افت میکنه در مرحله اول برای خروج از شادوبن اینستاگرام اقدامات گفته شده رو انجام بدید در مورد ربات اینستاگرام هم من مطلب دیگه ای با عنوان بهترین ربات اینستاگرام چیست؟ دارم که توصیه میکنم حتما مطالعه کنید ببدینید به طور کلی اینستاگرام با هرگونه فعالیت بیش از اندازه به شدت مخالفه و برخورد میکنه حالا این نوع فعالیت ها رو از کجا تشخیص میده؟ مشخصا از تعداد دفعات هر عمل در مدت زمانی که طول کشیده تا انجام بشه به عنوان مثال فالو آنفالو یکی از راههای افزایش فالور و تبلیغ هستش که یه زمونی خیلی خوب جواب میداد اما الان این کار اگه از یه تعداد مشخصی در ساعت بیشتر تکرار بشه اینستا حساس میشه و شما رو اکشن بلاک میکنه در مورد لایک و کامنت و … هم به همین صورته حالا این کار چه توسط شخص انجام بشه چه توسط ربات فرقی براش نمیکنه رباتها هم در واقع برای همین کارها طراحی شدن که در زمان کاربر صرفه جویی بشه وقتی این عملکرد ها رو بدون وقفه و کاملا تکراری مدام تکرار میکنن طبیعیه که پیج دچار مشکل خواهد شد البته گفته میشه اگر تنظیمات درست روی ربات اعمال بشه این مشکلات پیش نمیاد که دیگه بستگی به نظر خودتون داره اما من کلا مخالف ربات هستم و تاییدش نمیکنم اما در مورد فالور های فیک متاسفانه راهی وجود نداره، حداقل فعلا، یا بهتره بگم به ذهن من نمیرسه شما با ربات هم نمیتونید اینکارو بکنید چون ربات نمیتونه فیک یا واقعی بودن فالورها رو تشخیص بده، درسته؟ تنها راهی که می مونه اینه که به صورت دستی دونه دونه چک کنید و هرکدوم رو که فیک تشخیص دادید بلاک کنید اما در پایان پیشنهاد سرآشپز 🙂 البته اگر براتون مقدوره! به فکر یک شروع دوباره اما پر قدرت باشید موفق باشید

اهان ممنون از راهنماییتون، خب من فیک ها رو بلاک کنم یا در قسمت فالورها حذفشون کنم؟ بعد اگر من دونه دونه فیک ها رو بلاک کنم. و بعد از حذف فیک ها باید راهکار شادوبن که گفتید استفاده کنم؟ به نظرتون پیجم برمیگرده به حالت عادی؟ و چقدر طول میکشه؟

فرقی نمیکنه میتونید حذفشون کنید، کارای مربوط به خروج از شادوبن رو هم میتونید همزمان انجام بدید مشکلی نداره، اما در مورد برگشتن پیجتون به حالت قبل هم باید بگم بله درست میشه اما واقعیت اینه که با توجه به تجربیات دوستان و کامنتها این پروسه یه مقدار زمان‌بر خواهد بود ولی زمان دقیق نمیشه گفت ۲ هفته تا یکماه حداقلشه

سلام ببخشید من دیروز یه پست توی پیجم گذاشتم ، امروز صبح که خواستم وارد اکانتم بشم اینستا تا اون پست رو پاک نمیکردم بهم اجازه ورود به اکانتمو نمیداد منم پاکش کردم الان از همون موقع هر پستی میذارم خیلی کم بازدید میخوره اما پستام هنوز تو هشتگا دیده میشه دقیقا مشکل چیه من تا حالا نه همچین چیزی دیده بودم نه شنیده بودم خیلی نگران پیجمم اخه پیج قبلیمم همینجوری از پا در اومد

سلام احتمالا پستی که گذاشتید شامل حق کپی رایت بوده و شما اجازه انتشار اون رو نداشتید حتی ممکنه یک موزیک خاص رو برای پس زمینه ویدیوتون انتخاب کرده باشین که کپی رایت داشته و اینستا روی این موضوع خیلی حساسه و بلافاصله عکس العمل نشون میده و همین موضوع ممکنه باعث دیسیبل شدن پیج اینستاگرام یا شادوبن شدن اینستاگرام شما بشه، و در خوشبینانه ترین حالت مثل پیج شما یه جریمه کوچیک براتون در نظر گرفته میشه که نه دیسیبل شدنه و نه شادوبن هستش، یه مدت شما رو به افراد کمتری نشون میده چاره ای نیست جز ادامه فعالیت به صورت نرمال و حتی کمتر از همیشه تا اینستا مطمئن بشه شما دیگه نقض قوانین نخواهید کرد موفق باشید

سلام داش حامد دستوراتی که فرمودین دررابطه با خروج از شادوبن رو انجام دادم برای درخواست کردن از اینستا که فرمودی انگلیسی بنویسیم دقیقا چه متنی بنویسیم؟

سلام آقا محمد عزیز، دستورات رو خوب اومدی ؛-) اصلا استاندارد بخصوص یا متن مشخصی نداره که من بخوام بگم شما خودت با استفاده از گوگل ترنسلیت قضیه رو براشون توضیح بده کار سختی نیست، در حد یکی دو جمله کافیه موفق باشی

سلام وقتت بخیر دوست عزیز ببخشید پیج من شادوبن شده و دستورات بالا که فرمودی هم اجرا کردم، تو گزارش به اینستا دقیقا چه جمله ای به انگلیسی بنویسم تا از حالت شادوبن خارج شم … درود بر شما

سلام علی عزیز اصلا استاندارد بخصوص یا متن مشخصی نداره که من بخوام بگم شما خودت با استفاده از گوگل ترنسلیت قضیه رو براشون توضیح بده کار سختی نیست موفق باشید

تشکر وسپاس برادر بامعرفت…

سلام مجدد

راهکارتون جواب داد و توی سرچ، هشتگ ها پیدا میشن اما حالا که شروع کردم به چندتا دونه هشتگ گذاشتن اما نهایتا اصلا دیده نمیشن! درحالیکه همون هشتگو توی یه پیج دیگه میذارم تعداد بازدید هشتگش اصلا قابل مقایسه نیست! اینم بگم که پیجم یک روز در حالت بدون فعالیت و غیربیزنسی بود و از شادوبن در اومد.

سلام راستش من دو ماه پیش پیجم شدوبن شد این مشکلش حل شد ولی الان پستام اصلا تو اکسپلور نمیره بازدیدا بشدت افت کرده از بعضیا ک پرسیدم گفتن امکان داره دو سه ماهه دیگم همینطور بمونه …. خواستم بدونم اگه پیجمو به طور موقت دی‌اکتیو کنم بعد دو سه ماه برگردم مشکلم حل شده یا نه؟

سلام لطفا کامنت های پایین تر رو مطالعه کنید این مورد بارها پاسخ داده شده نیازی به دی اکتیو نیست چون ممکنه پیج دیگه برنگرده، همین که یه مدت فعالیتتون رو کم کنید کافیه موفق باشید

سلام جناب میرزایی.عیدوتون مبارک.حدود ۵ ماه قبل پیجم ب دلیل هشتگ های تکراریه پرتعداد شادوبن شد.و طبق چیزی ک گفتید طی ۹ روز از بنی درومد و گفته بودید که مدتی بعد به حالت اول برمیگرده ولی الان بمدت ۵ ماه هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و بندرت دیسکاوری پست از ۱ درصد بالا میره،بیشتر پست ها نیز درصد دیسکاوریش ۰%۱%۱هستش یعنی یک دهم یکدرصد .این وحشتناکه .پیجم حتی یه دونه فالوور فیک نداشته آدرس پیجم @ifootballtop ممنون میشم پیجم رو یه بازدید کنید .پیجم بیزینسیه و باهاش کسب و کار داشتم .پنج ماهه قفله .

سلام دوست عزیز لطفا کامنت های پایین تر رو مطالعه کنید این مورد بارها پاسخ داده شده تو بحث شادوبن شدن اینستاگرام این مورد طبیعی هست ولی اگه ۵ ماه طول کشیده یه کم نا امید کننده س اگه میتونید روی یه پیج جدید کار کنید یا همچنان صبوری کنید، چاره این نیست موفق باشید

سلام جناب میرزایی ، عیدتون مبارک ، بنده یک بار بعد از اینکه پست سردار سلیمانی رو گذاشتم و اینستا حذف کرد شادوبن شدم ، بعد از ۱۴ روز رفع شد متاسفانه نزدیک ب‌ دو هفته بعد دوباره شادوبن شد خیلی گشتم تنها چیزی ک پیدا کردم این بود ک من از هشتگ #like استفاده کردم ک ظاهرا ممنوعه بعد تقریبا ۱۰ روز در تاریخ ۲۸ دی خداروشکر مشکل شادوبن مجدد حل شد. اما از اون تاریخ تا الان متاسفانه اصلا بازدید پیج خوب نیست یعنی هشتگا معمولا زیر ۵۰ تا بازدید دارن اکسپلور نمیره و اگر بره بازدیدش خیلی کمه و درکل ویو ب شدت پایین اومده سوالم اینه واقعا این مشکل حل میشه؟ یعنی ممکنه دوباره بازدید مثل قبل شه؟ من یه پیج دیگه دارم ک سالمه ولی این پیجی ک الان توش هستم خیلی برام پرخاطره ست ب همین دلیل میخواستم بدونم اگر درست میشه در آینده ک هیچی ولی اگر نمیشه برم سراغ اونیکی پیجم و فعالیتم رو ادامه بدم. ممنون

سلام شادی عزیز، عید شما هم مبارک اول باید بگم شما خیلی خوش شانس بودید که بعد از چندبار شادوبن شدن همچنان پیجتون فعاله و اینکه خروج از شادوبن اینستاگرام انقدر سریع براتون اتفاق افتاده چون معمولا پیج هایی که برای بار دوم و سوم شادوبن میشن به این راحتی و با این سرعت از شادو خارج نمیشن اما در مورد اینکه پیجتون به حالت قبل از شادوبن بر می گرده یا نه باید بگم بله حتما درست خواهد شد، اما اینکه بشه براش تاریخ دقیق مشخص که کرد بعد از فلان مدت درست میشه نه همچین چیزی نمیشه با اطمینان گفت اما اگه اینستا بهتون اعتماد کنه که دیگه خلاف قوانینش رفتار نخواهید کرد دگه پیج رو آزاد میکنه و این لازمه ش اینه که خیلی مراقب کارایی که میکنید باشید تا یه مدت بعد دیگه به مرور پیج به حالت اول بر میگرده اما زمان میبره ولی محض احتیاط میتونید هر دو پیج رو همزمان جلو بببرید و نتیجه رو بررسی کنید و در نهایت اونی که بهتر داره جواب میده رو بیشتر روش کار کنید موفق باشید

ممنون از پاسخگویی کامل و سریع شما 🌹 آقای میرزایی واقعا شما پیجی دیدید ک بن شده و بعد از مدتی بازدیداش ب حالت قبل شادوبنی برگشته؟ راستش من خیلی نگران این موضوع هستم چون دیده شدن پستام برام خیلی مهمه تو یه سایتی زده بود اگر بن بشید حتی اگر بعد یه مدتی بن رفع شد باید قید اون پیجو زد چون نقص قوانین کرده و اینستا دیگ بهش اهمیت نمی‌ده … واقعا در آینده با تولید پستای خوب و رعایت قوانین بازدیدا ب حالت قبل برمیگرده یا فرمایشات شما براساس حدس و گمانه؟ واقعا دو سه ماهه تو سایتا دارم دنبال این میگردم ک واقعا بعد رفع بن پیج برمیگرده ب حالت قبلی یا نه

سلام خواهش میکنم من خودم به شخصه همچین موردی رو تجربه نکردم، اطلاعات ما هم بر اساس تجربیات دیگران و مطالعاتمون هستش ولی واقعیت اینه که هیچ چیزی رو نمیشه با قطعیت گفت متاسفانه اینستاگرام این مسائل رو به روشنی جایی قید نکرده ولی منطقیش اینه که باید برگرده به حالت قبل حالا شاید کمی زمانبر باشه اما اگه قرار باشه به حالت قبل برنگرده اصلا دلیلی نداره که پیج رو آزاد کنن میتونن کلا غیر فعالش کنن

سلام اقای میرزایی .من یه بار این پیام رو بهتون داده بودم ولی جواب ندادین.راستش من اینستام احساس میکنم قاطی کرده به شدت ده تا دونه عکس لایک میزنم بلاکم میکنه من .بعدش هم وقتی مدتی توش میمونم هنگ میکنه از برنامه میپره بیرون نمیدونم مشکلش چیه نسخه ی قدیمی تر هم نصب کردم ولی درست نشد .اخه این جوری نمیشه که حتی لایک هم نمیتونم بزنم.بعدش من برای موفقیت پبجم نیاز به تبلیغ دارم ولی همش هنگه.

سلام دوست عزیز به احتمال خیلی زیاد قبلا در لایک و فالو دیگران زیاده روی کردید و اینستاگرام شما رو اکشن بلاک کرده، متاسفانه جدیدا روی این مسائل خیلی حساس شده اینستا و هرگونه فعالیت بیش از حد رو به عنوان ربات شناسایی میکنه و اکشن بلاک میکنه، تنها راهش اینه که وقتی پیغام بلاک میده گزینه ریپورت رو بزنید و اینکه ۲۴ الی ۴۸ ساعت لایک نکنید تا از بلاک خارج بشید هرچند اگه دوباره چندتا پشت سرهم لایک کنید باز هم بلاک میکنه چاره ای نیست فقط فاصله زمانی بین لایک ها رو افزایش بدید در مورد هنگ کردنش هم فقط میتونه مشکل نرم افزاری باشه که یا به گوشیتون مربوطه یا به ورژن اینستایی که نصب دارید، از یه گوشی دیگه هم تست کنید ببینید همینجوری هست یا نه موفق باشید

چرا سه روز پیش سوال کردم ولی اصلا جوابی نیومد.من فکر میکردم پیجم بن شده به همین خاطر کارایی که گفتید رو انجام دادم و یه هشتگ کوچیکتر گذاشتم.هشتگ ها دو قسمت دارن یکی اخیرا و یکی برتر.پست من میره تو قسمت اخیرا و تو قسمت برتر نمیاد.و نسبت به قبل که از هشتگ ها هزار و خورده ای لایک میخورد الان فقط ۱۸ تا یا ۲۰ تا لایک میخوره.نمیدونم چیکار کنم لطفا کمکم کنید

سلام دوست عزیز وقتتون بخیر ببخشید اگه دیر پاسخ میدم ببینید اون قسمت اخیر که گفتید همونطور که از اسمش مشخصه مربوط میشه به جدیدترین پستهایی که با اون هشتگ کنتشر شدن و طبیعیه که پست شما هم ابتدا در اون قسمت قرار بگیره ولی اون قسمت تاپ یا برتر مربوط میشه به پستهایی که با همون هشتگ منتشر شدن اما بیشترین آمار لایک و ویو و کامنت رو گرفتن و دیگه زمان انتشار خیلی مهم نیست و باز هم طبیعیه که در ابتدای انتشار پست در این قسمت دیده نخواهد شد مگر اینکه از نظر اینستا جذابیت کافی رو داشته باشه و نرخ تعامل بالایی هم گرفته باشه و اینکه پست شما بتونه به این قسمت راه پیدا کنه در بینی هزاران پستی که هر روز منتشر میشه مسلما کار بسیار سختیه. تنها کاری که میشه کرد اینه که در تولید پستهای جذاب بیشتر تلاش کنید و مهمتر اینکه مخاطبتون در دقایق اولیه انتشار پست اقدام به لایک و کامنت کنن این خیلی تاثیرگذار هستش موفق باشید

سلام آقای میرزایی راستش من چندروز پیش فالوور واقعی خریدم بدون دادن پسورد بعد ازاون احساس میکنم بازدید پست هام پایین اومده یعنی ویو از طریق هشتگ خیلی کم شده مثلن قبلن ۳۵۰بود الان شده۴۵احتمالش هست شادوبن شده باشم واگر شدم چیکار کنم تا درست بشه

سلام فرهان عزیز چیزی به اسم فالور واقعی که عملا وجود خارجی نداره هر چی هست فیکه تو همین مطلب در مورد شادوبن شدن اینستاگرام مفصل توضیح دادم اول تست شادوبن رو انجام بدید بعد اگه شادوبن بودید راهکار خروج از شادوبن رو هم گفتم، انجام بدید تا از شادوبن خارج بشید موفق باشید

خیلی ممنون از راهنماییتون یعنی اگر شادوبن شده باشم باید اون فالوورارو ریمو کنم تا درست بشم؟

خواهش میکنم اگه تعدادشون زیاد نباشه میتونید ریمو کند اما اگه تعداد بالا باشه فکر نمیکنم عملی باشه، چون راهی نیست که بشه همه رو با هم حذف کرد باید دونه دونه بلاکشون کنید

لطفا جوابمو بدید

سلام سوال نکردید که!؟

حامد عزیز سلام و سال نو مبارک تمام کارهارو برای رفع شادوبن انجام دادم اما گزینه ریپورت مشکل به اینستاگرام با خطا مواجه میشه. آیا انجام این گزینه ضرورت داره و یا راهی وجود داره این ریپورت مشکل با موفقیت انجام بشه؟

سلام علی عزیز، عید شما هم مبارک سال خوبی داشته باشید احتمالا مشکل نرم افزاریه، اگه با آپدیت اینستاگرامتون حل نشد اشکال نداره خیلی ضرورتی نداره اما اگه انجام بشه بهتره ببینید اگه ورژن جدید در گوگل پلی هست به روزرسانی کنید موفق باشید

سلام اقای میرزایی. عرض خسته نباشید دوباره.سال نو هم مبارک. من از شادوبن در اومدم ولی شدیدا افت لایک و ویو دارم. حدود دوهزار و پونصدتا هم فالور دارم. ولی ۲٠٠تا ویو ۱۵٠ام لایک میخورم.چیکار باید بکنم امارم بره بالا؟! مشکل چیه!؟

سلام مرسی دوست عزیز عید شما هم مبارک سال خوبی داشته باشید خب خدا رو شکر که از شادوبن اینستاگرام خارج شدید تبریک مگم اما برای برگشتن پیج به حالت اول کمی زمان لازمه مثل این می مونه که یه کم طول میکشه تا اینستا دوباره بهتون اعتماد کنه! پس طبق روال قبل کاراتون رو ادامه بدید و نگران این موضوع نباشید به مرور حل میشه ضمن اینکه این آمار برای این تعداد فالور همینجوریش هم آمار خوب و قابل قبولی هستش موفق باشید

دقیقا چقدر طول می‌کشه؟ چون برای منم همین اتفاق افتاده بعد از خروج از شادوبن همچنان آمار دیده شدن از طریق هشتگ که قبلا خیلی بالا بود الان ۱ درصد ۲ درصده. صبر کنیم درست میشه یعنی؟ بیشتر از یک ماهه

سلام ببخشید من همش حس میکردم بن شدم رفتم همون طور که گفتید هشتگ کوچیکتر زدم و پستمو دیدم توی هشتگ ولی قسمت هشتگ دوتا قسمت داره یکی برتر یکی اخیرا.و پست من میره تو قسمتِ اخیرا.ینی بن شده که نمیره تو قسمت برتر؟

سلام خسته نباشید اقای میرزایی .راستش رو بخواهید من یه مشکلی با اینستا پیدا کردم و اونم اینه که همش را به را منو بلاک میکنه من از وقتی اپدیت کردم این جوری شده خیلی افتضاح شده ۱۰ تا دونه عکس لایک میزنم بلاک میکنه.متاسفانه مجبور شدم پاک کنم و نسخه ی قدیمی برنامه رو از خواهرم بگیرم.الان میخواستم بپرسم این قضیه که همش بلاک میکنه پیجم امکان داره که کلا پاک بشه؟؟

سلام خسته نباشید پیج من یهو یه پیام اورد که تایید کنید که ربات نیستین من تیکشو زدم ولی واسه انتخاب عکسای مرتبط هیچکدوم دیده نمیشد و اینک لوگ اوت کردم و رمز پیجمو بلد نیستم و ایمیلم و ای دیمم میزنم میگ یوسر پیدا نمیشه ولی فالورام میتونن ببینن پیجمو چن تاشون باید چیکار کنم؟؟

سلام اگر دوستاتون یا خودتون میتونین پیجتون رو سرچ کنین و دیده بشه پس مطمئنا داریدید ایمیل یا آیدی رو اشتباه تایپ میکنین اگه خواستین بفرستین من هم امتحان کنم

با عرض سلام مجدد خدمت شما جناب آقای میرزایی عزیز.. سال نو مبارک .. انشاءالله که سال خوبی داشته باشید.. خدمتتون عرض کنم که بعد از اینکه چند وقت پیش پست سردار سلیمانی را گذاشتم و بعد هم اینکه پست از طرف اینستا حذف شد و هم اینکه بشدت افت لایک و بازدید داشتم .. پستای من حدود پنجاه هزار به بالا بازدید داشت ولی الان شده حداقل چهار الی پنج هزار.. آیا بعد این مدت به روال عادی بر میگرده یا اینکه قید این پیج را بزنم .. اگر اشکالی نداره نام پیج براتون مینویسم mohammad_555sh

سلام دوست عزیز، ممنون از شما بله به احتمال زیاد اگه شادوبن نشده باشید یه جریمه خفیف تر داده بهتون اینستا جای نگرانی نیست، شما طبق روال قبل به فعالیتتون ادامه بدین به زودی پیجتون به حالت قبل بر میگرده اگه بتونید تبادل یا تبلیغات هم انجام بدید سریعتر درست میشه پیجتون موفق باشید

سلام…من ۴هفتس ک پیجم شادوبن شده اولین بار هم هس.میخاستم پیجمو از بیزنسی ب شخصی برا ی مدت کوتاهی برا همین رفع شادوبن تغییر بدم ولی از اونجایی ک من ی ماه ک تو تنظیمات اینستاگرامم هیچ تغییری نمیتونم بدمو همش ارور میده حتی ریپلای استوریمم خاموش نمیشع و ارور میده و پروفایلمم نمیتونم عوض کنم نتونستم پیجو شخصی کنم بعد کلا اینستامو حذف کردم و ۵روز هیچ فعالیتی نداشتم ولی بازم مشکل شادوبنم رفع نشد…لطفا جواب بدید🙏🏻🙏🏻🙏🏻😭

سلام دوست عزیز متاسفانه راه خاصی برای خروج از شادوبن وجود نداره که بخوام بگم اینکارو بکنید تا از شادوبن خارج بشید تنها راه اکتفا به همین تجربیاتی هسش که در مطلب بالا ذکر شده و انتظار! معمولا دفعه اول یک الی دو هفته طول میکشه اما بهترین کار اینه که بدون در نظر گرفتن این موضوع شما به فعالیت نرمال خودتون ادامه بدید و در هیچ کاری در اینستا زیاده روی نکنید تا خودش حل بشه موفق باشید

مرسی ک جواب دادین🌹…میشع لطفا ی راهنمایی بکنید در مورد همین ک نمیتونم هیچ کدوم از تنظیماتمو تغییر بدم و ریپلای استوریمو خاموش کنمو و پروفایلمو عوض کنم🙏🏻

سلام من نمیدونم که چه مدته پیجم شادوبن شده و الان به مدت ۶روز هست که تو پیجم فعالیت ندارم. فقط لاگین میشم و چک میکنم. هرروز هم زیراخرین پستم هشتگ غیر معروف میزارم تا چک کنم ببینم خارج شدم یانه. ولی در نمیام از شادوبن. میشه راهنماییم کنید؟!

سلام دوست عزیز متاسفانه راه خاصی برای خروج از شادوبن وجود نداره که بخوام بگم اینکارو بکنید تا از شادوبن خارج بشید تنها راه اکتفا به همین تجربیاتی هسش که در مطلب بالا ذکر شده و انتظار! از اونجایی که شما هم اطلاع ندارید که چندوقته شادوبن شدید بنابراین زمانی حدودی هم نمیشه برای خروج تعیین کرد اما معمولا دفعه اول یک الی دو هفته طول میکشه ولی اگه دفعات دوم به بعد باشه قطا زمان بشتری طول خواهد کشید اما بهترین کار اینه که بدون در نظر گرفتن این موضوع شما به فعالیت نرمال خودتون ادامه بدید و در هیچ کاری در اینستا زیاده روی نکنید تا خودش حل بشه موفق باشید

ممنونم از راهنماییتون. راستش من فن پیج هستم و بایدفعالیت داشته باشم، پس مشکلی نیس اگه من عادی فعالیت کنم و پست بزارم!؟ واینکه هشتگ استفاده نکنم فعلا؟!

خواهش میکنم نه مشکلی نداره فقط دقت کنید هیچ فعالیتی رو بیش از حد تکرار نکنید حتی کمتر حد نرمال انجام بدید

اقای میرزایی خیلی ممنون و تشکر از راهنمایی ها و اطلاعات خوب و مفیدی که از طریق پاسخگویی و مطالب سایت در اختیارمون گذاشتین. خبر اینکه من مشکلم حل شد و پبجم از شادوبن خارج شده، الان من برای یک مدت باید از هشتگ استفاده نکنم؟! یا استفاده کنم ولی درحد نرمال؟! ممکنه بازم بخاطر استفاده از هشتگ شادوبن بشم؟! خیلی ممنون ازتون که با حوصله به تک تک سوالات پاسخ میدید

سلام، خواهش میکنم، خوشحالم که مشکلتون حل شده میتونید به فعالیتتون ادامه بدید اما حدالمقدور کمتر از حد نرمال، پست کمتر بزارید، هشتگ در حد یکی دو تا تو هر پست، لایک خیلی کم، فالو و کامنت هم به همین صورت، بعدا میتونید به حالت قبل برگردید موفق باشید

سلام خسته نباشین. من چن ماهی میشه که تو اینستا کسی که لایکم میکنه یا فالو یا کامنت میذاره بهم تو قسمت پایینی که گزارش میده که مثلا چه کسی لایکت کرده یا کامنت گذاشته اونارو نمیاره و فقطactivityمیاره میشه کمکم کنین مشکل از کجاس؟

سلام دوست عزیز لطفا اینستاگرامتون رو از طریق گوگل پلی به روزرسانی کنید یا یک بار حذف و مجددا نسخه بروزش رو نصب کنید ببینید حل میشه یا نه فقط قبل از اینکار اطمینان حاصل کنید که اطلاعات ورود به پیجتون رو دارید موفق باشید

سلام من اینستام خود بخود دراومده رمز و ایمیلمو هم نیدونم چی بود چون گوشی فرمت کردم ایمیل جدید دادم با شمارمو میدم بعد قسمت پایینی راهنمایی بیشتر میزنم پروفایلمو میاره میزنم بره تو میره ی صفحه راهنمای میگه حساب من غیرفعال شده

سلام لطفا با استفاده از مطلب بازگردانی پیج دیسیبل شده اینستاگرام اقدام به بازگردانی پیجتون کنید

سلام آقای میرزایی خسته نیاشید آیدی تلگرام یا شماره واتساپتونو میشه بدین برا سوالای بیشتر؟

سلام آقای میرزایی وقتتون بخیر پیج من بعد سه هفته رفع شدوبن شده ولی همچنان آمار لایک و بازدیدام پایینه و پستام تو قسمت اکسپلور نمیره باید چیکارکنم؟میتونم فالو و لایک و آنفالو انجام بدم بعد رفع شادوبن؟

سلام امیر عزیز بله بعد از رفع شادوبن میتونید فالو آنفالو انجام بدید اما با احتیاط فراوان و تعداد خیلی کم و بعد از مدتنی به مرور تعداد رو افزایش بدید اما سرعت این کار باید کم باشه تا مجددا شادوبن نشید متونید از موارد گفته شده در مطلب افزایش بازدید اینستاگرام هم استفاده کنید موفق باشید

سلام من ۲ ماه پیش سر یه پست شادوبن و ریپورت شدم. پاکش کردم ولی با اکانت دیگه صفحم رو دیدم هنوز پست هست ولی با اکانت خودم نمیتونم ببینم. چطور پاکش کنم

سلام من متاسفانه دو روز پیش یه مشکل برا پیجم پیش اومده و متن زیر روی اینستاگرامم اومد لکسش رو اپلود میکنم براتون لینک زیرهhttp://s7.picofile.com/file/8389147142/%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B0%DB%B0%DB%B2%DB%B2%DB%B2_%DB%B2%DB%B0%DB%B3%DB%B7%DB%B1%DB%B9.jpg ظاهرا یه تبلیغ گذاشته بودم که کاورش کلمه خودکشی داشت. بعد چند ساعت ارور بالا اومد و پست از پیجم حذف شد. بعد اون کلا بازدیدای پیجم کم شد و دیگه پست و بازدید از اکسپلورر نگرفتم. مشکل از چیه؟ ممنون از شما

سلام من دریک روز متاسفانه اسم صفحه رو سه بار عوض کردم بعد دوروز متوجه شدم که بازدید صفحه ام بخصوص لایک هام کم شده حالا باید چیکار کنم تا صفحه به حالت طبیعی برگرده ممنون میشم پاسخ بدید

سلام کار خاصی لازم نیست اگر آخرین اسمی که دادید مورد تاییدتونه و دیگه قرار نیست عوضش کنید طبق روال قبل بهخ فعالیتتون ادامه بدید کم کم درست میشه اما اگه فکر میکنید ممکنه دوباره لازم باشه اسمش رو عوض کنید بهتره همین اول کار تغییرش بدید

سلام آقای میرزایی ببخشین من اسم پیجو عوض کردم و لایک ها و بخصوص ویوی استوریم کلاً ریزش کرد و دیگه اصلا مثل قبل نیست لطفا بگین چیکار باید بکنم

سلام آقای میرزایی ممنون از زحمات و شکیبایی شما چندروز شدوبن بیودم ولی دو هفته فعالیت نکردم رفع شدوبن شدم ولی یه پست گذاشتم تو قسمت اکسپلور نمیره.چه راهکارهایی برای رفتن پست تو قسمت اکسپلور دارین الان؟ الان پست و فالو و کامنت گذاشتنم اشکال داره؟

سلام دوست عزیز لطفا مطلب افزایش بازدید اینستاگرام رو مطالعه بفرمایید

سلام جناب میرزائی وقتتون بخیر حدود سه هفتس پیجم شادوبن شدو و از موقعی ک فهمیدم یکم بازدید پستام کم شده اومدم تحقیق کردم تا اینجا رو پیدا کردم و مطالبو خوندمو دقیق و مو ب مو عمل کردم الان من روزی یکی دوتا پست میزارم هشتگ هم نمیزنم هشتگ خلوتم زدم پستام توش تگ شده بود کامنتاهم کمو بیش زیادو کم هست مثلا از سه روز پیش ک پست گذاشتم پستام یکی ۳۰۰ تا کامنت یکی ۱۰ تا کامنت اینطور کامنت میخوره و تو اطلاعات اماری یکی از‌پستا ک دو روز پیش اپلودش کردم دیدم ک تو اکسپلور رفته و ۶ تا بازدیدم از اکسپلو داشته ولی فقط همون پست بود ک اوکسپلور رفته بود دیگ هیشکدوم نرفته حالا سوال من اینه ۱. روزی چنتا پست بزارم؟ ۲.ایا هشتگ بزنم یا نزنم؟ ۳.چ ساعتی تو روز پست بزارم بهتره؟ و اینکه لایو هم میخوام بزارم نمیاد و خطا میده

مرسی ک پاسخ میدید ممنون میدونم کار سختیه دونه دونه سوالارو جواب بدی من بیشتر سوال جوابارو خوندم ولی دقیق ب جواب سوالای خودم نرسیدم این شد ک خودم پرسیدم ببخشید یکم طولانی شد نوشته هام

سلام سید جعفر عزیز صبح شما بخیر مرسی کامنت انرژی بخشت ۱٫ ببینید در رابطه با این موضوع نمیشه عدد دقیق گفت چون با توجه به وضعیت پیج، حوزه فعالیت و… میتونه متفاوت باشه اما وقتی بحث شادوبن پیش میاد بهتره که کمتر از همیشه پست بزارید، بطور کلی فعالیتتون باید کمتر از زمان قبل از شادوبن باشه ولی محض احتیاط همون یک یا دو پست البته با فاصله ریسکش کمتره، ۲٫ هشتگ هم به همین صورت اولا که خارج از بحث شادوبن اینستاگرام روی تعداد بیش از حد هشتگ حساسه که این حساسیت در زمان شادوبن دوچندان میشه بنابر این تعداد هشتگ رو هم کم کنید موردی نداره اونم بین ۳ الی ۵ هشتگ میتونه مناسب باشه. ۳٫ در رابطه با ساعت انتشار پست هم باز اصلا نمیشه ساعت خاصی رو مشخص کرد اونم بسته به نوع پیج و پرسونای مخاطب کاملا متفاوته، درستش اینه که شما یه شناخت کامل از مخاطبت داشته باشی اطلاعاتی مثل بازه سنی، جنسیت، نوع فعالیت، فعالیت های روزانه، شغلشون و… تا مهمتر از همه بر اساس اینها متوجه بشه که اکثر فالور ای شما در چه ساعتی از شبانه روز آنلاین هستن به این ترتیب شما بهترین زمان‌ها رو برای ارسال پست مشخص کردید که در این مورد اینسایت بیزنس پیج اینستاگرام میتونه خیلی کمکتون کنه. در نهایت در مورد لایو هم اینستاگرام تون رو به روزرسانی کنید اگه مشکل برطرف نشد اون هم جریمه ای هست که اینستا در پی شادوبن کردن شما براتون درنظر گرفته که با رعایت موارد بالا و کمی صبوری برطرف میشه، موفق باشید

سلام من هنوزم شادو هستم داره وارده ۴ ماه میشه چیکار کنم

سلام متاسفانه چاره ای نیست جز صبر و راهکارهایی که برای خروج از شادوبن اینستاگرام تو مطلب بالا گفته شده، احتمالا دفعه اولتون نیست بنابراین مدت شادوبن طولانی تر شده

سلام آقای میرزایی پیج من بعد ده روز رفع شدوبن شد با کارای بالا ولی الان ویدیو میزارم هشتگام بالا میان ولی چرادیگه تو قسمت سرچ نمیره

سلام من یه فن پیج دارم که با گذاشتن پست سردار سلیمانی شادوبن شدم بعد چند مدت هشتک هام درست شد اما همچنان ریزش فالور دارم و پست هام توی اکسپلورر نمیره میخواستم بدونم پیجم درست میشه یا نه؟و اینکه چقدر زمان لازمه صبر کنم؟ ممنون میشم جواب بدین

لطفا جوابمو بدین

سلام، سوالتون ندیدم!!

سلام من یه فن پیج دارم که با گذاشتن پست سردار سلیمانی شادوبن شدم بعد چند مدت هشتک هام درست شد اما همچنان ریزش فالور دارم و پست هام توی اکسپلورر نمیره میخواستم بدونم پیجم درست میشه یا نه؟و اینکه چقدر زمان لازمه صبر کنم؟ ممنون میشم جواب بدین

سلام جوابتون تو مطلب بالا هست درت میشه اما به شرط اینکه موارد بالا رو رعایت کنید و اینکه صبور باشید زمان قطعی نمیشه براش مشخص کرد بستگی به نظر اینستا داره

سلام وقتتون بخیر من حدود ۳ هفته ای شدوبن بودم بعد در اومدم یک پست گذاشتم دوباره شدوبن شدم هشتگام مشکلی نداشت فقط فکر کنم چون از هشتگ مخصوص خودم استفاده کردم اینستا حساس شده از طرفی نه میتونم پیجمو شخصی کنم نه میتونم پیام بدم به اینستاگرام به نظرتون دلیلش چیه

سلام‌ وقت بخیر من یه پیج شخصی داشتم از سال ۲۰۱۷ که تازگیا اونه بیزینسی کردم و تغییرش دادم اما بی دلیل شادوبن شدم اینو از همون راه هشتگ اختصاصی متوجه شدم نه لایک و کامنت و فالو برام‌میاد قسمت فعالیت نه اینکه میتونم بیو رو عوض کنم😭 چرا آخه به چه دلیل

سلام وقت بخیر من چند وقت پیش برا شهادت سردار یه پست زدم که اینستا گرام پاکش کرد بعد اون چند وقت فعالیت نکردم . چند روز پیش چند تا پست زدم ولی بازدیداش اصلا خوب نبود باید چیکار کنم که بازدیداش مثل قبل بشه. بعدش زمانی که میخوام پیجو تجاری کنم با رنگ قرمز زده ::: چرا حساب شما از معیارهای واجد شرایط بودن پیروی نمی کند باید چیکار کنم که درست بشه

احتمالا شادوبن شدید، اگه تو کامنتا دقت کنید دوستان زیادی مشابه شما به مشکل خوردن، باید منتظر بمونید تا از شادوبن خارج بشید، مطلب شادوبن شدن اینستاگرام چیست میتونه بهتون کمک کنه موفق باشید

خیلی عالی هستی داداش گلم وهمیشه همه چی عالی وبروفق مرادت پیش بره وروزیکه از این وضعیت خارج شدم برای مسائل وکارپیامت خواهم داد، سؤال آخر آیا میزان کامنت‌هایی ک زیرپستها قرار میگیره میتونه مطلوب باشه وقضیه ی کامنت انگلیسی معنادار چی اونم آیاجز راه حل ها است اصلأ کامنت انگلیسی بامعنی وبی معنیش برای شادوبن مؤثره؟؟

سلام بله کامنت مؤثره اما نه در خروج از شادوبن بلکه برای رفتن به اکسپلور کامنت انگلیسی که میگن برای رفع یه سری محدودیت ها خوبه خیر هیچ تاثیری نداره

سلام خسته نبااشید .راستش میخواستم بگم که اینستاگرام به دلیل استفاده از برنامه ی انفالو یاب منو ۵ روز بلاک کرد.الان که از بلاک در اومدم متوجه شدم شادوبن هم شدم هر تگی که میذارم اصلا نمیره .الان رمزم‌رو عوض کردم ولی نمیدونم درست میشه یا نه در عین حال من باید چی کار بکنم ؟؟ اگه به مدت چند روز فعالیتم‌رو کاهش بدم درست میشه ؟؟در مورد این مساله نگرانم

سلام بله درست میشه فقط باید دو سه هفته منتظر بمونید، کارهایی هم تو مطلب بالا گفته شده میتونه برای خروج از شادوبن اینستاگرام مفید باشه، همگی تجربی هستن موفق باشید

سلام عزیز من پستام هشتک نشون میده ولی خیلی ضعیفه حتی چرت ترین هشتک هم نمیاره اصلی میره اخیرا

سلام آقای میرزایی عزیز بنده حدودأیکماه قبل بهتون چندموردپیام درمورد پیجم ک جنوب کرمان ورسانه خبری بود ک بخاطر پستهای سردار سلیمانی شادوبن شده بودم امروز یک پست نوشته که اسم سردار سلیمانی ادمین دیگرسایت گذاشته بود توپیج که بازم اخطار رفتیم نشر محتوای مجرمانه وخشونت زا که بعداز۶ساعت من متوجه شدم وپستو حذف کردم آیا امکان داره دیسیبل بشیم؟؟ یا دوباره فقط اخطار داده و دیسیبل شدن یکهو و آنی پس از خلاف آیین نامه عمل کردن اتفاق میفته؟؟ یعنی میشه من فردا دیسیبل بشم یا اگه قراربود دیسیبل بشم دیگه اون اخطار حذف را نمی‌داد؟؟ 😔

سلام بعید میدونم دیسیبل بشید اگه قرار بود دیسیبل کنه اخطار نمیداد موفق باشید

خدا اززبونتون بشنوه یکسال از زندگیمو گذاشتم روی این پیج تا توی هفت شهرستان ازلحاظ خبری جابیفته، وصدا مطالبه گری مردم را انجام بدیم وخیلیم بین مردم طرفدارپیداکرده، آخه پیج یکی از دوستان که اونهم رسانه بود و مثل ما شادوبن شده بود و داشت رعایت می‌کرد هفته گذشته بعد از یکماه دیسیبل شد البته خیلی از نظرفالوراز ماپایینتره ورسانه ش هم بیشتر تریبون امام جمعه هست میگم شاید ماهم یکهو و آنی به این نتیجه برسند که دیسیبل کنند هرچند که دیگه فعالیتی نمیکنیم ب جز همون مطالبه گری مردم محلی از مسئولین منطقه، نزدیک ب۵هزارپست توپیج هست که حداقل ۳هزارتاش هشتک گذاری اسامی شهرستانها و نمادهای منطقه را می‌گذاشتیم ک خب طبیعتأ اکثرشون به خب ربطی نداشتن و بعبارتی شناسه ی پیج بودن برای اکسپلور، اینم بگم تازه بعد یکماه کم کم پستامون داشتن میرفتن تو اکسپلور که بااین حرکت دوستمون که فقط یک درخواست از هنرمندان برای ساختن مجسمه حاج قاسم بود بهمون اخطار داد بدون اینکه هشتک حاج قاسم داشته باشه یاعکسشو، چون بعدازاینکه دیشب اخطارشدیم براین دقیق ک گشتم دیدم اون اوایل هم دوتا پست تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را بررسی کردم با اسم حاج قاسم داخلشون بود ولی اخطارنداده بود، واینکه میشه آیا بعد از این اخطار شادوبن شدنمون افزایش پیدا کنه؟؟

اصلا نمیشه با قاطعیت گفت ولی بله احتمال داره مدت شادوبن طولانی تر بشه، اما شما خودتون درگیر این مسائل نکنید و فعالیت عادی و نرمال خودتونو ادامه بدین با توجه به حوزه فعالیتتون و تعداد فالو آتون خیلی حساسیتی به شادوبن نداشته باشید این موضوع خودش به مرور حل میشه به هر حال مخاطب شما پیگیر شما هست موفق باشید

سلام جناب میرزایی من پیجم یه پیج فروشگاه اینترنتی هست، همه پستهام و هشتگ هاش مربوط به معرفی محصولاتم هست، منم در زمان ترور سردار سلیمانی یک پست با هشتگ آنتی تروریسم گذاشتم و متاسفانه شاده شدم، از اون موقع پیجم به شدت ریزش فالوور داره، در اکسپلور هم پستهام نشون داده نمیشه که خوب میدونم از شادوبن هست، اولین بار هم هست ک این اتفاق افتاده، اما الان یک ماه طول کشیده و درست نشده، منم این دم عیدی بجای فروش دارم ضرر میدم متاسفانه، فعالیتم در اینستا محدود به پست گذاشتن محصولات و پاسخدهی در دایرکت به مشتریام هست، کلا فالو و کامنت و لایک نمیکنم. این مدت پست گذاشتنم رو کم نکردم ولی پست نامربوط به کارم هم نذاشتم به هیچ عنوان. الان پیج رو شخصی و خصوصی کردم، هشتگ های پستهای قبلیم هم همه اسم محصولاته و چیز خاصی نیست. به پشتیبانی اینستا هم پیام دادم، دو سه روز هم میخوام پست نذارم ببینم چی میشه. الان سوالم اینه که تو این شرایط به نظرتون تبلیغات انجام بدم ایرادی داره؟ که حداقل اون افت فالوورم تا حدودی جبران بشه؟ و سوال دیگم اینه که چون من کارم مارکتینگ هست و باید دایرکتا و کامنتهام رو جواب بدم الان اینها هم فعالیت حساب میشه برا اینستا؟ یعنی میتونم بدون اینکه پست بذارم و لایک و کامنت جای دیگه بذارم، فقط برم تو حسابم و کامنت و دایرکت مشتریا رو جواب بدم یا کلا نرم توی اکانتم این مدت؟؟

سلام تبلیغات مشکلی نداره میتونید انجام بدید اگه میتونستید از طریق واتساپ یا تلگرام با مشتریاتون در ارتباط باشید بهتره اما پاسخ دادن به دایرکت هم احتمالا مشکلی ایجاد نکنه اما اگه شما شروع کننده چت باشید ریسکش بالاست در کل باید یه مدت تا جایی که ممکنه با احتیاط عمل کنید موفق باشید

سلام من یه پست گذاشتم و اینستا پاکش کرد همون پست سردار،بعد پیجم شدوبن شد یا نه نفهمیدم،اما الان تقریبا بیشتر یک ماه لایکام کم شده،پستام تو هشتگ های اختصاصی که خودم میسازم میره ولی بازدید های پیجم کم شده،دلیل چیه؟؟

سلام واقعا عالی و حرفه ای توضیح دادید من دو پیج تخصصی دارم ، و هر کدام هر روز میانگین ۳۰۰ نفر رشد فالور داشتند دقیقا بعد از پیام هشدار اینستا مبنی بر حذف پست سردار سلیمانی هر دو پیج رشدش متوقف شد ، الان منفی شدن نزدیک ۵۰ روز شده ولی درست نشدند

تست هر دو پیج با هشتگ انجام شد و مشکلی نبود ،

ولی هر دو پیج بایکوت شده و افت ۱۰۰ درصدی

سلام من زمان ترور حاج سلیمانی پست گذاشتم که بعدش پیجم شادوبن شد، بعدش هم یه مدت فعالیت کردم حدود ۲هفته و درست نشد، چند روز اخیر ۷ روز فعالیت نکردم کلا و بعد تست هشتگ اختصاصی زدم دیدم مشکل حل شده ولی هنوز پست ها بازدیش پایینه و تو اکسپلور یا حتی هشتگ ها بازدید نمیخوره. این دلیلش چیه؟ آیا باید باز هم یه مدت فعالیت نکنم تا درست شه یا به پست گذاشتنم ادامه بدم تا خود اینستا بازدیدمو افزایش بده؟ من قبلا حدود ۳ روز یبار ۱ کا به فالورام اضافه میشد ولی الان نه تنها بازدیدام کم شده بلکه ریزش مخاطب هم دارم ایدی ghach.video

سلام طبیعیه به هر حال بعد یه مدت غیبت در اکسپلور طول میکشه تا دوباره برگرده به حالت قبل، به فعالیتتون ادامه بدید ولی ترجیحا با احتیاط چون ممکنه هنوز تحت نظر اینستا باشید و اگه دوباره بخواد شادو کنه اینبار خیلی طولانی تر خواهد بود

شرمنده این رو هم میخواستم بپرسم اگر چند روز پست نذارم ممکنه که درست بشه. چون الان پست گذاشتنم تقریبا بی فایدس. نه از قسمت هوم زیاد دیده میشه و نه به اکسپلور راه پیدا میکنه

اتفاقا اینجوری پست نزارید و فعالیتتون رو کم کنید بهتر هم هست

سلام جناب میرزایی . وقت بخیر پیج من شادوبن نشده چون هشتگ ها دیده میشن. ولی در حدود یک هفته س که به قسمت اکسپلور نمیره پستام. در صورتی که با توجه به تجربه ای که دارم پستام در حدی هست که به قسمت اکسپلور بره. آیا هشتگ ها تاثیری دارن؟ چون چند تا پست آخرم تقریبا هشتگ های تکراری زده بودم در حدود ۲۵ تا. این دیده نشدن تو استوریا هم هست یعنی با ۷۸ کا تقریبا ۳۰۰۰ ویو میخوره. ممنون ازتون

سلام بله هشتگ ها تاثیر دارن اصلاحش کنید

سلام خوب هستید من پیجم تقریبا دوماه پیش شادوبن شد بعد دو هفته از شادو دراومد ولی نمیدونم چرا بازدید از هشتک بعد یک ماه خروج از شادوبن زیر ده نفره؟این یعنی چی؟هشتک بزارم نزارم اصلا دیده نمیشه ولی روی لینکشون میرم نشون میده پستمو. تا می این وضعیت ادامه داره؟

بسیار مطلب خوب و کاملی بود. واقعا ممنون و مچکر

خواهش میکنم خوشحالم مورد استفاده تون قرار گرفت موفق باشید

سلام خسته نباشید.پیج خانومم بالا ۸۰۰تا فالوور داشت من هفته پیش یکی به من پیام داد گفت فالوور واقعی برات میزارم منم خواستم امار پیج خانومم بره بالا تا برای کارش مخاطب بیش‌تری جذب بشه اما دیشب تمام پست و فالوورا صفر نشون میده حتی اکانت الکی اضافه کرده !!!الان هرکاری میکنیم درست نمیشه چیکار باید بکنیم میشه جوابمو بدید خیلی ضروریه ممنونم!!!

سلام ینی الان اون ۸۰۰ فالور و پستهایی که از قبل داشتید الان دیگه نیست!!؟ همچین چیزی یه کم بعید به نظر میرسه اگه فالور فیک هم زده باشه نهایتا ممکنه پیجتون غیر فعال بشه اما اینکه صفر بشه همه چی یه کم عجیبه! درست متوجه شدم؟ میشه بیشتر توضیح بدید، ترجیحا آیدی پیج رو هم بفرستید موفق باشید

سلام داداش گلم،، پیج خبری جنوب کرمان ک حدودأ۵روزبعدازشهادت سردارسلیمانی شادوبن شدیم و هی از شما کمک میگرفتم طبق گفته های شما بادوتا اکانت ک ساخته بودم همون موقع ونیمه فعال بودن الان هشتک های خاص وجدید منحصربه فرد برای هرپست پیج را ک گفتین بسازید و امتحان کنیدببینیدبالا میاددوروزه که هشتکها را بالا میاره ازاون اکانتهای ک نه دوطرفه فالو نیستن آیا این نشونه ی خوبیه؟؟ ولی همچنان لایو نداریم وقطعه.. واینکه گذاشتن کامنت انگلیسی یا پست‌هایی ک باعث بشه کامنت زیادی گذاشته بشه تأثیری داره؟؟ به نظرشما باتوجه به پیداشدن هشتگها باپیجهای غیرمتصل میشه گفت درحال خروج از وضعیت شادوبن هستیم؟؟.؟واینکه برای برقراری لایو چیکاربایدکنم،،،، داداشی خواهش میکنم هرراهنمایی ک مؤثره را برام با خلاصه جواب بده خداهرچی ب نیکی میخوای را به بده داداش

سلام دوست عزیز من امروز شادوبن شدم هیچ کار خلافی که بالا گفته شده بود منجرب شادو بشه انجام ندادم دلیلش میتونه این باشه ؟ من تو ویدیوهایی که درست میکنم ادرس سایتم رو درج میکنم . ویدیو ها هیچ کدوم مشکل کپی رایت ندارن و موزیک های ایرانی هست فقط تو پس زمینه و مثلا توشون به فارسی مینویسم برای دانلود این کلیپ به سایت فلان یا پیج تلگرام فلان مراجعه کنید. هیچ لینکی رو استوری نکردم . ولی خوب تو پس زمینه ویدیو ادرس رو نوشتم . و البته تو کپشن هم قید میکنم این مورد رو به نظرت ممکنه دلیل شادوبن باشه ؟ در ضمن هشتگ هام شادوبن نشده و تست میکنم درسته

سلام حامد عزیز اگه هشتگها درست کار میکنه و پستاتون تو اون هشتگ اختصاصی که تست کردید نمایش داده میشه پس شادوبن نشدید، واترمارک روی ویدیو ها هم نمیتونه دلیلش باشه اما به هر حال با توجه به تست شادوبن که انجام دادید مشخص شادوبن نشدید، از کجا متوجه شدید که امروز شادوبن شدید!؟

مرسی که پاسخ دادی حامد جان خیالم رو راحت کردی که از واترمارک نیست بازدیدای پیج بالا بود و بیشتر بازدید ها از اگسپلور میومد . از اونجایی که اکانتم بیزنس بود اطلاعات چند پست آخر نشون میده که فقز بازدید ها از فالورهام و هشتگ و سایر موارد هست و مشخصه که دیگه تو اکسپلور نمیره . منم برای همین که هشتگ هام کار میکنن نمیدونم چه بلایی سر پیجم اومده . البته یه چیز دیگه هم احتمال میدم منجرب شادو شده اونم اینکه من به پیج در روز دفعات زیادی کانکت میشم و به خاطر محدودیت های اینترنت از وی..پ.ی ا..ن استفاده میکردم . میگم نکنه اینستا مشکوک شده به پیج از دیروزم پیج رو رمزش و عوض کردم و به حالت شخصی آوردمش و ازش خارج شدم .

سلام خواهش میکنم از طرفی وی پی ان میتونه تاثیر گذار باشه چون اینجوری تشخیص میده که این اکانت چرا هر بار داره از یه کشور کانکت میشه در نتیجه حساس میشه اما از طرف دیگه اینستا انقدر هوشمند هستش که بدونه کدوم کشورها با محدودیت اینترنت مواجه هستن و با این موضوع کنار میاد. ولی برای اطمینان تست هشتگ رو دوباره انجام بدید و پست جدید با یک هشتگی که قبلا استفاده نکردید منتشر کنید و کسانی که فالوتون نکردن و شما هم فالوشون نکردید بخواین که سرچتون کنن

ممنون حامد جان چند سوال دیگه . اگه پیج شادوبن نباشه استوری گذاشتن میتونه از بازدید پست ها کم کنه ؟ .. و حذف کردن پست ها چطور ؟ مثلا ر ۲۴ ساعت یا ۴۸ ساعت یدونه پاک شه / ممنون

اتفاقا استوری باعث افزایش بازدید میشه!! پاک کردن پست هم نه فکر نمی‌کنم لطمه ای به بازدید بزنه

سلام من از دیروز پستام تو اکسپلور نمیره ولی تو هشتگها هست تو اطلاعات آماری بازدید از کاوش اصلا نیست ولی از هشتگها بازدید داره این یعنی چی؟

سلام برای تست شادوبن اینستاگرام باید پست جدیدی با هشتگ اختصاصی منتشر کنید و از کسی که نه شما اونو فالو کردید و نه اون شما رو، بخواید که اون هشتگ رو سرچ کنه اینجوری مشخص میشه شادوبن شدید یا نه

من نزدیک سه ماه هست که افت فالور دارم و خب شادوبنم ولی چرا پستام تعداد کمی اکسپلور میره و این که تو قسمت اکتیویتی همچیم مثبت هست ولی بازم داره ازم فالور کم میشه

سلام تا زمانی که از شادوبن خارج نشید نباید انتظار هیچ پیشرفتی داشته باشید توضیحات کامل در مورد شادوبن در مطلب بالا گفته شده موفق باشید

اخه همه چیزم مثبت شده فقط افت فالور

سلام خسته نباشی داداش.من نمیدونم مال من شادو شده یا نه. من دیشب یه پست گذاشتم تو اینستا.بعد رفرش زدم پستم از اون صفحه ای که همه پستای خودمو و فالوورامو نشون میده.پاک شد ولی تو پیجم که همون صفحه اصلی پروفالیم هس.اونجا هستش.ولی کسی نمیبینه.چی شده به نظرتون؟

سلام شما تست شادوبن اینستاگرام که تو مطلب بالا گفته شده رو انجام دادین؟ تست کنید مشخص میشه، اگه شادو شدین کارای گفته شده رو انجام بدین

سلام خوبید من یه پیج چند ساله دارم تو اینستا که سه سالی میشد ازش استفاده نمیکردم بع سک سال موضوع پیج رو تغییر دادم و همه ی عکساش رو پاک کردم و یه فعالیت جدید شروع کردم با اینکه ۳۰۰۰تا فالور واقعی دارم پستهام حداکثر ۱۰تا لایک میشه به نظرتون چرا اصلا ربات و این چیزام ندارم؟

سلام خب داشتن فالور برای دریافت لایک کافی نیست شما سه سال فعالیتی نداشتید، الانم که خب موضوع پیج رو عوض کردید تازه هم فعالیتتونو شروع کردید طبیعیه که اصلا لایکی دریافت نکنید پیج شما الان با یه پیج تازه تاسیس که هیچ فالوری نداره هیچ فرقی نمیکنه حداقل باید دو سه ماه منظم پست بزارید و فعالیت کنید تا به مرور پستاتون به همه فالورا نشون داده بشه و یواش یواش وارد اکسپلور بشه و شروع به پیشرفت کنه موفق باشید

سلام من یه پست گذاشتم و اینستا پاکش کرد بعد اون دو هفته پیجم شدوبن بود اما الان تقریبا یک هفته اس ک از شدوبن در اومدم،پستام تو هشتگ های اختصاصی که خودم میسازم میره اما تو بقیه هشتگ ها نمیره و بازدید های پیجم دقیقا عین همون موقعیه که شدوبن شده بودم ، مشکل کجاست؟ آیا درست میشه؟

سلام درسته که از شادوبن خارج شدید اما هنوز اینستا پیجتون رو تحت نظر داره و رفتارتونو بررسی میکنه اگه مشکلی ببینه مجددا و البته به مدت طولانی تری شادوبن میکنه،بنابر این کمی صبوری کنید و فعالیت بیش از اندازه انجام ندید تا بصورت کامل اینستا بیخیال پیجتون بشه موفق باشید

سلام. وقتتون بخیر … ببخشین یه سوال داشتم. من حدود سه هفته پیش برای شهادت سردار سلیمانی پست گذاشتم. اول تو کپشن هشتگ مربوط به این قضیه رو گذاشتم ولی خیلی سریع پاکش کردم. معمولا پستهای من از اکسپلور بازدیدهای زیادی داشت. این پست هم همینطور و استقبال زیادی ازش شد (مخصوصا از اکسپلور) متاسفانه یک روز بعد اینستا اون پست رو پاک کرد و یه پیام برام اومد: you are no longer eligible to use instagram’s branded content tools از اون روز به بعد من آمار پیجم به شددددت اومد پایین و پستهام دیگه تو اکسپلور منتشر نشد. یه سری از دوستان بهم گفتن باید فعالیتت رو بیشتر کنی و من حتی تو یه روز ۴ تا پست گذاشتم … از وقتی اطلاعات شما در این مورد رو دیدم، رمزم رو عوض کردم و به پیجم سر هم نزدم …اون هشتگ اختصاصی رو هم روی پست آخرم انجام دادم و متاسفانه دیده نمیشه … الان حدودا سه هفته از وضعیت آمار به شدت پایینم میگذره (که همه جا گفتن حداکثر ۱۴ روز طول میکشه) و دو سه روزه که کارهایی که شما گفتین رو انجام دادم. من واقعا به پیجم نیاز دارم و الان واقعا نگرانم چون هر روز حدودا سی چهل تا به فالورام اضافه میشد … الان فقط دارم فالورهامو از دست میدم … چی کار باید بکنم؟ و اینکه حدودا چقدر دیگه طول میکشه این وضعیت؟؟؟ (اولین بار هست که این اتفاق برام میفته) ممنون میشم راهنماییم کنین.

سلام دوست عزیز متاسفانه دوستاتون برعکس راهنماییتون کردن!! معمولا بار اول یک الی دو هفته طول میکشه، کارهای گفته شده تو این مطلب هم اینجوری نسیت که هر کس انجام بده بلافاصله از شادوبن اینستاگرام خارج بشه اما تجربه نشون داده در کوتاه تر شدن زمان جریمه موثر بوده بنابراین شما هم همین نکات رو رعایت کنید و هر ازگاهی تست هشتگ رو انجام بدید تا زمانی که از شادوبن خارج شدید متوجه بشید و حتی بعد از خروج از شادوبن هم همین موارد رو برای مدتی رعایت کنید چون شادوبن دوم مدت زمان بیشتر طول خواهد کشید موفق باشید

خیلى ممنون، فقط اینکه تا چند روز نباید به پیجم سر بزنم؟ الان حدودا یک هفته شده … بعد از ده روز حتى اگر هنوز از شادوبن خارج نشده باشم، میتونم به پیجم سر بزنم و پست بذارم؟

خواهش میکنم، میتونید پست بزارید ولی تا جایی که ممکنه موارد گفته شده رو رعایت کنید و از هرگونه فعالیت بیش از حد خودداری کنید مثلا لایک فالو آنفاول کامنت و دایرکت به تعداد زیاد حتما دردسرساز میشه براتون موفق باشید

سلام حامد عزیز مطلب بسیار عالی بود در حال حاضر برای پیج اینستاگرام ما با ۱۶کا فالوور آمار from home حدود ۳ تا ۴ کا و آمار from explore خیلی کم و اغلب زیر ۱۰۰ هست (اما صفر نیست). این میتونه به معنی شادوبن باشه؟ سپاسگزارم

سلام نوید عزیز، مرسی از شما نه به هیچ وجه با این شرایط و آمار نمیتونه شادوبن باشه پیجتون بیشتر به فکر تولید محتوای جذابتر باشید و مهمتر از اون ببینید چطور میتونید مخاطب رو وادار به تعامل کنید مخصوصا در دقایق اولیه انتشار پست این خیلی خیلی مهمه و کمک زیادی به افزایش from explore میکنه از مطلب مربوط به افزایش بازدید اینستاگرام من هم میتونید استفاده کنید موفق باشید

مرسی حامدجان، ممنون از پاسخ ات. بله مطالب دیگه ی سایت رو هم مطالعه کردم، بسیار عالی و کاربردیه.

سلام. وقت بخیر اگر ویدئوهایی که پست میکنیم از شبکه های دیگه باشه مثل تیک تاک احتمال شادوبن شدن هست؟

سلام اگه حق کپی رایت داشته باشه فرقی نمیکنه از کجا کپی شده باشه، بیشتر حساسیت روی موسیقی پس زمینه کلیپها هستش

سلام اینستاگرام به خطر گذاشتن پست سردار سلیمانی منو از امتیازات اینستا منع کرده حالا باید چکار کنم؟؟؟

سلام، خسته نباشین. ببخشین یه سؤال داشتم از حضورتون، از وقتى که اینستا پستى که من براى سردار سلیمانى گذاشتم رو پاک کرد، پستهام دیگه تو اکسپلور نرفت و بازدیدشون به شدت کم شد و تعدادى از فالورهامو از دست دادم، از اون موقع حدود بیست روز میگذره، ولى آمار پیجم هنوز به شدت کمه … یه پیامى اون موقع براى من اومد: You are no longer eligible to use instagram’s branded content tools الان اون هشتگ اختصاصى رو روى پست آخرم انجام دادم، ولى دوستام گفتن پستت توى اون هشتگ مشخصه … شما میدونین مشکل پیج من چیه؟ ممنون میشم راهنماییم کنین.

سلام به احتمال زیاد یه جریمه خفیف خورده بهتون چون اگه کامنتهای دوستان رو دقت کنید اکثرا با پست سردار یا شادو شدن یا دیسیبل برغی شما خوشبختانه اینطور نبوده، این جریمه هم موقتی هستش اما باز محض احتیاط موارد گفته شده رو رعایت کنید تا جریمه سنگین تر نشید و صبوری کنید تا پیجتون برگرده به حالت قبل موفق باشید

خیلى ممنون از راهنماییتون، از کجا میتونم متوجه بشم که پیجم به حالت قبل برگشته؟؟؟ چون طبق گفته خودتون، از بیزینس خارج کردم پیجم رو … و دو سه روز هستش که به پیجم دست نزدم و خب هشتگ اختصاصى که فرموده بودین، واسه یه سریا پستم رو مشخص میکنه و واسه یه سریا مشخص نمیکنه (با اینکه فالوم کردن، ولى پست براشون مشخص نمیشه) … راهى هست که بتونم متوجه بشم که پستام دوباره توى اکسپلور قرار گرفته یا نه؟

سلام، خواهش میکنم در واقع تست هشتگ باید از طرف کسی باشه که نه شما اونو فالو کرده باشید نه اون شما رو فالو کرده باشه در این حالت اگه پست مورد نظر در سرچ اون هشتگ دیده بشه از شادوبن خارج شدید، اینکه بعضیا می بینن و بعضیا نمی بینن مربوط به شادوبن نیست

من به سه نفر از دوستام آدرس اون هشتگ رو دادم و گفتم سرچ کنن که نه من فالوشون کرده بودم نه اونا من رو … پستم براى دو نفرشون مشخص بود، براى یکیشون نه … خودمم رمز پیجم رو عوض کردم، و چند روزه حتى به پیجم سر هم نزدم … اینکه هنوز پستام تو اکسپلور نمیره و آمارم به شدت پایینه، یعنى شادوبن شدم؟ و اینکه کى میتونم دوباره فعالیتم رو شروع کنم؟ برا رفعش چى کار باید بکنم 😞 چون واقعا میخوام که زودتر به حالت اولش برگرده … معذرت میخوام که وقتتون رو گرفتم، ممنون میشم راهنمایى کنین

سلام دوست عزیز پاسخ سوالاتتون تو مطلب بالا گفته شده

ضمن تشکر از مطالب شما, انتقاداتی داشتم. اولا که در ایران مردم کمی توهم در مورد اشکالات اینستاگرام دارند و همه برای خودشون تئوریهایی میدند که درست و غلطش با خودشونه. در این مقاله نوشته اید که اینستاگرام یک شبکه موفق است! در حالی که میان شبکه های اجتماعی , اینستاگرام بدترین و ناموفق ترین است. البته بالاترین کاربران را دارد و محبوب است اما موفقیت با محبوبیت فرق دارد. موفق ترین شبکه اجتماعی, تویتر است. اینکه اینستاگرام کاربران زیادی دارد صرفا به این علت است که اینستاگرام برای افرادی با دانش پایین سیاسی و اجتماعی هم مناسب است چون تصویر و فیلم حرف اول را میزند و مردم احتیاج زیادی به توضیح ندارند. در ایران هم چون مثل بقیه شبکه ها, خیلی فیلتر نمیشه, محبوبتره. اما اینستاگرام شبکه ایه که به زبان عامی میشه گفت, صاحب نداره! یعنی مردم رو با تمام مشکلات این شبکه به امان خدا ول کرده و هیچکس نمیدونه علل مشکلاتشون چیه. هیچ کسی هم پاسخگو نیست. علتش هم اینه که صاحبان و موسسان اینستاگرام و فیسبوک, بار خودشون رو بستن و اونقدر سرمایه به جیب زدند که دیگه اهمیتی به کاربران نمیدند. شما هزارا بار در قسمت تنظیمات اینستاگرام, ریپورت یک مشکل رو بدید, اصلا اهمیتی نمیدند.هیچ راه تماسی با اینها نیست. در مورد اینکه نوشتین شادوبن اینطوریه که پستهای ما رو فقط فالوورها میبینند, خیر اینطور نیست. کسی که شادوبن میشه, هم فالوورها و هم بقیه, به جز عده ای معدود نمیتونن پستها رو ببینند. حالا این عده میتونن فالوور باشند یا نباشند. در واقع ایسنتاگرام از پس مشکلات خودش هم برنمیاد و انگار توی دامهای محاسباتی خودش گرفتار شده. یکی از علل شادوبن, پست کردن ویدئوهایی با موسیقی دارای کپی رایت هست. چند سال پیش اینستاگرام برای این قضیه, یک هشدار میداد به طوری که شما از پست کردن اون موسیقی میتونستید منصرف بشید ولی الان با نامردی و بدون هشدار, شما رو شادوبن مکنه. در مورد اینکه اینستاگرام جلوی اپلیکیشنها و روبوتها رو میگیره, خیلی هم اینطور نیست. اینستاگرام در ظاهر میگه که مخالف خرید فالووره و خیلیها رو هم جریمه میکنه ولی در عمل بسیار از این مسئله راضیه و میبینیم که هنوز هم هزاران هزار اپلیکیشن در حال کاسبی هستند . با اینکه اینستاگرام با اینها همکاری نداره ولی چون این هم به نفع اینستاگرامه و هم به نفع سازندگان اون اپلیکیشنها, مشکلی هم برای اونها پیش نمیاد. میبینیم که خیلی از کاربران, بدون اینکه فالوور خریداری کنند, آماج حملات بیمورد اینستاگرام قرار میگیرند بدون اینکه کاری کرده باشند و در عوض کاربرانی هم هستند با وجود خرید فالوور هیچ مشکلی براشون پیش نمیاد. این نشون میده خود اینستاگرام نمیدونه واقعا داره چکار میکنه.

سلام کوروش عزیز قبل از هر چیز از کامنت خوب و پر محتوای شما تشکر میکنم، اما در مورد موفق بودن یا نبودن اینستا نمیشه با قطعیت نظر داد چون موفقیت ممکنه برای افراد مختلف تعاریف متفاوتی داشته باشه اما همین محبویت خودش میتونه یک ملاک برای موفقیت قلمداد کردن و اینکه طبیعیه که هر پلتفرمی برای منظور خاص و قشر بخصوصی طراحی شده و هر کدوم هم در حوزه کاری خودشون باید فعالیت بکنن و مقایسه اینها با هم خیلی مقایسه درستی نیست، اما در مورد اینکه اینستا صاحب نداره هم خیلی قبول ندارم نه اینکه تعصبی داشته باشم نه اصلا ولی به تجربه بارها شده پستهای غیر اخلاقی یا خشونت آمیز و … بوده که ریپورت کردم حتی منجر به حذف شدن اون پست یا بسته شدن کامل پیج شده اما اینو قبول دارم که تماس و پیگیری مشکلات مخصوصا برای کاربران ایرانی سخته،در مورد اهمیت دادن به کاربران هم از اونجایی خیلی با این مسائل درگیرم متوجه تغییرات روزمره الگوریتم های اینستا هستم که همگی در راستای ایجاد بستر مناسب و جذاب برای کاربران هستش،مبارزه با فالورهای فیک،اسپمر ها، اکانتهای تبلیغاتی،کامنتها و دایرکتهای بیش از اندازه و … هم از همین اقدامات و تغییرات هستش ولی جریمه های بدون اخطار هم مشکل بزرگیه که میشه گفت سختگیری بیش از اندازه س که خیلی آزار دهنده س البته فقط برای افرادی که ناخواسته نقض قوانین میکنن وگرنه مزاحما بهتره مدام جریمه بشن مثلا من چندین بار پیج برای فروش فالور ساختم ولی با اولین پست پیجم بسته شد. و افراد زیادی با همین مشکل به من مراجعه کردن، من بعید میدونم فالور فیک سودی برای اینستا داشته باشه یکی از دلایلش بحث بازدهی تبلیغات هستش که منبع اصلی درآمدش هست بازم ممنون از کامنتتون خوشحال میشم اطلاعاتتون رو با ما به اشتراک بگذارید موفق باشید

سلام و خسته نباشید تو صفحه دیگه ای که نوشته بودم گفتین اینجا مطرح بکنم متاسفانه چند هفته ای میشه که پیج ما دچار مشکلاتی شده که به شدت داره فالوئر کم میکنه؛ ینی در حدود ۳ هفته حدود ۱۰۰۰ تا فالوئر کم شده و جالب اینجاست که فالوئری هم نمیاد همش داره کم میشه؛ دوم اینکه وقتی میخوام از استوری live بذارم پیام میده که شما بلاک هستی و نمیتونی استفاده بکنی! بازدید پیج هم به شدت اومده پایین ینی از هفته ای ۳۰کا بازدید الان رسیده به زیر ۱۰کا… میشه راهنمایی بکنین که پیج ما با چه مشکلی داره دست و پنجه نرم میکنه؟ ممنونم از شما اگر پل ارتباطی دیگه ای دارین که میتونم از طریق اون بصورت مستقیم با شما در ارتباط باشم اعلام بکنید تا تماس بگیرم اینم پیج ما هستش (PcGammers)

سلام مجدد دوست عزیز منظورم این بود که این مطلب رو مطالعه کنید،چون اختمال دادم پیجتون شادوبن شده باشه،مطالعه کنید ببینید همینطوره یا نه،اگه شادوبن شده بودید همین مطلب توضیح داده که چیکار باید بکنید موفق باشید

سلام ببخشید یک ماه و نیم هست من پیچم از شادو در نمیاد گفتم فعالیتم و عادی شروع کردم الان پستا تعداد کمی اکسپلور میره ولی افت فولو دارم چیکار کنن خسته شدم

سلام،همین روند عادی رو ادامه بدید تا کاملا از شادو خارج بشید چون اینستا هنوز پیج شما رو رها نکرده و با کوچکترین خطایی مجددا شادو میکنه و اینبار خیلی طولانی تر خواهد بود،پس با دقت عمل کنید فعلا هیچ کار اضافه ای نکنید

کاره اضافه مثل چی؟

هرگونه فعالیت بیش از حد، گذاشتن پست،کامنت،لایک،دایرکت،فالو یا آنفالو، و … به تعداد زیاد دردسرساز میشه

شما سایتی میشناسید ک من بتونم ب اینستا ایمیل بزنم؟ و این ک من یه پست بایه هشتگ گزاشتم و پستم نمایش داده شد و اکسپلور هم تعداد خیلی کمی رفت ولی افت فالور و لایک و ویو دارم

معمولا چقدر طول میکشه؟ الان تنها مشکلم اف فالور و لایک و ویوعه

بار اول حدود دو هفته

سلام و عرض ادب من یه استوری از شهادت سردار گذاشته بودم پنج روز پیش اینستاگرام یادش افتاد و استوری رو با یه اخطار پاک کرد از اون به بعد شادوبن شدم. چهار روز نرفتم توی پیجم و هشتکهای دو پست اخرم رو هم پاک کردم ولی همچنان شادوبن هستم. آیا ازین شادوبن خارج میشم یا کلا پیجم از دست رفته؟ خیلی قبل شادو شده بودم چهارده روز طول کشید امکانش هست اینبار خیلی طول بکشه؟

سلام وقتتون بخیر اگه هنوز به پیجتون دسترسی دارید میشه گفت خیلی خوش شانس هستین! بنابراین با کم مراعات مجددا پیجتون به حالت عادی برمیگرده البته که اینبار به احتمال زیاد مدت بیشتری طول خواهد کشید بنابراین برای اینکه پیجتون از دست نره تا خارج شدن از شادوبن از هرگونه فعالیت غیر عادی و بیش از اندازه خودداری کنید فقط هر از گاهی تست شادوبن رو انجام بدید موفق باشید

من الان ۱۴ روزه پیجم شدوبن شده اما هنوزم پست هام تو هشتگا نمیره و فالورام همینجوری داره کمتر و کمتر میشه چیکار کنم ؟؟؟؟ هنهدی اون کارای بالا رو هم انجام دادم ولی هیچی نشد!

سلام خب طبیعیه وقتی شادوبن شده باشید پستاتون تو هشتگ دیده نمیشه! کارهای گفته شده هم فقط برای تسریع در خروج از شادوبن هستش، اینجوری نیستش که با انجام این کارها بلافاصله از شادو خارج بشید، اما کمک میکنه که سریع تر خارج بشید، به هر حال باید زمان لازم بگذره تا اینستا با تشخیص خودش شما رو از شادو خارج کنه موفق باشید

سلام وقتتون بخیر ممنون از توضیح عالیتون.من هم‌ متاسفانه بعلت پست و استوری درباره سردار سلیمانی شادوبن شدم و پیجم تقریبا از ۶ هزار نفر فالوئرش کم شد و هر روز کمتر هم میشه.به نظرتون دوباره درست میشه؟با این کارهایی که فرمودین؟

سلام خواهش میکنم بله حتما درست میشه اینها موقتی هستش و رعایت نکات بالا هم میتونه خیلی موثر باشه فقط یه مدت فعالیتتون رو محدودتر کنید تا از شادوبن خارج بشید موفق باشید

سلام من ۱۰ روزه پستهام تو اکسپلور نمیره و افت شدید فالوور دارم اینم بگم که هشتگهام کار میکنه

اینجوری نمیشه گفت علتش چیه ولی حتما خواسته یا ناخواسته خطایی انجام دادید و احتمال زیاد جریمه شدید و با توجه به اینکه تو هشتگ مربوطه دیده میشید پس شادو نشدید و جریمه موقتی و خفیف تر از شادو هستش و یا میتونه مربوط به کیفیت و جذابیت پستها باشه که چون تعامل کاربرا با شما کم شده کمتر راه پیدا میکنید به اکسپلور بنابراین باید بررسی کنید تو ده روز گذشته چه کارایی انجام دادید باز محض احتیاط برای جلوگیری از جریمه سنگین تر موارد گفته شده رو رعایت کنید موفق باشید

من یه پستی گذاشتم که درباره خشونت بود که اینستا بهم گفت با قوانینش مغایره و پاک کرد. حالا بعد از ۲ هفته هنوز هم تو اکسپلور نمبرم. و فالوورهام ربزش داره. چیکار کنم. تا کی طول میکشه

در ساعت چند تا کامنت میتونیم بذاریم تا بلاک نشیم

تعداد کامنت هم جایی گفته نشده اما مسئله ای که هست اینه که هر چقدر کمتر باشه بهتره و اینکه هیچ نظم بخصوصی نداشته باشه، مثلا اینجوری نباشه که شما مدام هر ساعت ۳۰ تا کامنت بزارید مخصوصا اگه کامنت ها تکراری یا کپی پیست باشه، البته در نظر داشته باشید که اینستا تقریبا هر روز داره الگوریتم های خودشو به روز میکنه و به شدت با اسپمر ها مخالفه و برخورد میکنه، میتونید با تجربه متوجه تعداد مناسب بشید ولی بهتر در فواصل طولانی و نا منظم کامنت بزارید، در ضمن اگه کامنت نامرتبط یا تبلیغاتی باشه و دیگران شما رو ریپورت کنن حتما جریمه میشید موفق باشید

با سلام.آیا زیاد بلاک بشیم ممکنه پیج دیسبیل شه؟بلاک کامنت

سلام، اینو نمیشه با قطعیت گفت ولی به هر حال انجام بیش از حد یه سری کارها تو اینستا باعث میشه شما رو ربات تشخیص بده و با انواع جریمه ها مواجه بشید که یکیش دیسیبل شدن هستش، بعید نیست این اتفاق هم بیفته

سلام من یه مدتی هستش که شاتبن شدم. چیزی حدود ۱ ماه میشه .البته دوبار پست تسلیت سردار سلیمانی رو گذاشتم که پاک شد و این موضوع بدتر شد.بعدش این کارهارو انجام دادم هفته قبل پیج رو به مدت ۴ روز کلا خاموش کردم حدود ۶۰۰ تا پست رو پاک کردم تقریبا اکثر پستهارو ویرایش کردم و هشتگهاشونو پاک کردم. از طریق اینستاگرام به پشتیبانیش ایمیل زدم. چندتا پست گذاشتم و کاربرها حدود ۴۰۰ تا نظر انگلیسی نوشتن. اییل رو عوض کردم ولی هنوز نه هشتگهام کار میکنه و نه پستهام میره توی ایکسپلورر

سلام دوست عزیز همه کارهایی که انجام دادید درست، ولی خروج از شادوبن اینستاگرام نیاز به زمان هم داره و متاسفانه با قطعیت نمیشه گفت که با این کارها پیج از شادوبن خارج میشه اما حتما موثر خواهد بود اما در نهایت تصمیم با اینستاگرام هستش که پیج رو درست کنه یا نه و چاره ای جز صبر نیست علاوه بر کارهایی که انجام دادید باید یه مدت فعالیت نرمال داشته باشید تا ببینید اینستا چیکار میکنه! موفق باشید

سلام من اولین بار هستش که شادوبن شدم و پیچم پیج کاریم هست خیلی نگرانم برای این تا کی تو این شرایط باقی میمونه پیج ؟ همه مواردی که گفتید رو انجام دادم یه جز رفتن به حساب شخصی و ارسال بازخورد به اینستا

سلام متاسفانه اصلا نمیشه زمان دقیق گفت ولی طبق تجربه برای بار اول حدود ۲ هفقته خواهد بود که اگه موارد گفته شده رو رعایت کنید کمک میکنه تا این زمان کمتر بشه اما برای دفعات بعدی مدت زمان بیشتر خواهد شد موفق باشید

ممنونم

ممنونم از لطفتون

پیجم از بنی درومده و تونستم پیدا کنم پست رو از روی هشتگ،و از روزی یه پست شروع کردم و الان دوتا پست میزارم ولی دیسکاوری پست از ۱٪٪بالاتر نمیره البته دوبار رفت ۴٪و ۱۰٪ولی فقط همین دوبار بود،چیکار کنم دیسکاوری بالا بره،یا اصلا دیسکاوری تاثیر داره برروی اینکه لایک و پست به حالت اول برگرده؟ باید به دیسکاوری توجه کنم؟ اگه میشه یه راه تماسی غیر سایت بدید بتونم کمک بگیرم،کسب و کارم با اینستاست اینجا خیلی وقته که پیام داده بودم😖

سلام، میبخشید من یه مدت نبودم دیر جواب دادم پیامارو، خب طبیعیه که بعد از خروج از شادوبن اینستاگرام یه کم طول میکشه تا پیج به حالت اول برگرده چون اینستا هنوز مطمئن نشده که شما نقض قوانین نمیکنید بنابراین هنوز یه مدت رفتار شما رو تحت نظر داره بهتره همینجوری با احتیاط پیش برید در رابطه با دیسکاوری هم مربوط میشه به دیده شدن شما در اکسپلور و افراد جدیدی که پستهای شما رو دیدن، طبیعتا هر چی این عدد بیشتر باشه ورودی پیجتون بیشتر بوده و هم روی لایک و هم روی افزایش فالور تاثیر مثبتی داره توصیه میکنم مطلب افزایش بازدید اینستاگرام رو مطالعه کنید موفق باشید

سلام خسته نباشین پیج من ۲ باری شادو شده و الان هم باز شادو شده میخواستم ببینم اگه همه قوانین رو رعایت کنم مدت زمانی که به این شکل میمونه چقدر هست؟

سلام، متاسفانه هیچ جا زمانی برای این موضوع گفته نشده ولی معمول بار اول یه هفته الی دو هفته طول میکشه و لی دفعات بعد این زمان بیشتر میشه، هر از گاهی تست شادوبن که گفتم رو انجام بدید البته نکات گفته شده رو هم رعایت کنید تا این زمان طولانی تر نشه موفق باشید

سلام من از اواخر اذر ماه متوجه شادو شدم و وارد پیجم نشدم و تازگیا به مدت یک دور دی اکتیو کردم وقتی برگشتم گفتم شاید چون فعالیت نمیکنم دارن انفالو میکنن خب فعالیت کردم و هنوزم داره میاد پایین دفعه اولمم نیست شادو شدم ولی هیچ وقت اینجوری نبوده نمیدونم چیکار کنم

سلام بله خب رفته رفته اینستا تغییراتی ایجاد میکنه تا بهترین محتوا ها در اختیار کاربران قرار بگیره و طبیعیه وقتی شما شادو میشین دیگه محتوای پیجتون عملا دیده نمیشه و همین موضوع باعث ریزش فالور ها میشه، متاسفانه تا زمانی که از شادو خارج نشید نمیشه کاریش کرد، صبور باشید و بعد از خروج از شادو فعالیتتون رو دوباره شروع کنید، البته ناگفته نماند چون بار اول نیست که شادو شدید اینبار مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید تا از شادو خارج بشید موفق باشید

سلام جناب.پیج ورزشی دارم شادو بن شده.گفتید چند وقت در میون تست هشتگ انجام بدید.سوالم اینجاست،که با پست جدید تست هشتگ انجام بدیم یا با پستی که دوران بنی گذاشته بودیم؟اخه گفته بودید که فعالیت تا حد امکان محدود بشه،و سوال بعدیم اینه که وقتی از بن درومد پیج،منی که ۷ تا روزی پست میزاشتم الان از روزی چنتا پست شروع کنم؟

سلام دوست عزیز بهترین حالت تست اینه که یه پست جدید با یه هشتگی که کسی تا حالا استفاده نکرده منتشر کنید و همون هشتگ رو سرچ کنید تا پستتون بین انبوه پستهای دیگه گم نشه و به راحتی متوجه بن شدن بشید اما در کل فرقی نمیکنه میتونید هشتگ پستهای قبلی رو هم سرچ کنید (البته اگه هشتگها خیلی عمومی نیست و بشه پست رو پیدا کرد) تعداد ارسال پست آنچنان تاثیری روی شادوبن شدن اینستاگرام نداره ولی محض احتیاط با روزی دو یا سه پست شروع کنید ولی در انتخاب و تعداد هشتگ ها دقت کنید سعی کنید کمتر استفاده کنید، کمتر فالو آنفالو و لایک و کامنت کنید در کل فعالیتتون رو تا حد امکان نرمال نشون بدید به اینستا موفق باشید

لطفا راهنمایی کنید که در هفته چند تا پست و استوری در چه ساعتی میتونه باعث جذب فالور بشه و پست لایک بخوره

سلام معمولا ارسال پست بیشتر از ۲ یا سه تا در روز میتونه باعث ناراحتی فالورها و آنفالو کردن بشه اما خیلی هم نمیشه دقیق گفت این موضوع در مورد پیجها و حوزه های مختلف متفاوت هستش اما در مورد ساعت ارسال پست هم بهتره از آماری که بیزنس پروفایل اینستاگرام در اختیارتون میزاره استفاه کنید تا متوجه بشید فالوراتون چه روزها و چه ساعاتی آنلاین هستن برای آشنایی با این موضوع میتونید مطلب بیزنس پیج اینستاگرام چیست رو مطالعه کنید موفق باشید

سلام ممنون از اطلاعات مفیدی که در اختیارمون می‌گذارید من شدوبن شده بودم، اخیراً با گذاشتن هشتگ زیر آخرین پست متوجه شدم که از شدوبن در اومدم، ولی کماکان ستم در اکسپلورر دیده نمیشه. لطفاً راهنمایی کنید مرسی

سلام دوست عزیز خروج از شادوبن کمی زمان میبره و اینکه پیج بعد از خروج هم به سرعت به حالت قبل برنمیگرده، درسته که از شادو خارج شدید اما اینستا همچنان رفتار شما رو تحت نظر داره و در صورت رعایت قوانین به مرور پیجتون درست میشه اما اگه تو این مدت دوباره نقض قوانین رخ بده جریمه سنگین تر از قبل خواهد بود بنابر این یه مدت با احتیاط و کاملا نرمال تو اینستا فعالیت کنید تا به صورت کامل پیجتون به حالت قبل برگرده موفق باشید

سلام، ۱، تست شادوبن رو وقتی انجام میدیم باید پیج پابلیک باشه؟ ۲، وقتی برای رفع شادوبن خواستیم به اینستا پیام بدیم، و عکس از صفحمون بذاریم، باید حتما پیجمون پابلیک باشه؟ یا اگه خصوصی هم باشه اینستا بررسی میکنه؟

سلام خسته نباشید پیج من با کمک ربات ها ۲۵ هزار نفر گرفتم الانم چند ماهه که از ربات استفاده نمیکنم ولی پستی یا استوری که میزارم به جز اونایی که دوستام هستن کسی نمیبینه یا لایک نمیکنه با وجود اینکه از ربات استفاده نمیکنم فالوم میکنن ولی پست میزارم لایک نمیکنن انگار پست هام رو نمیبینن لطفا کمکم کنید مرسی

سلام لطفا طبق آموزش بالا اول تست کنید که شادوبن شدید یا نه در مورد استوری هم ببینید استوری ها رو به صورت عمومی منتشر میکنید یا فقط برای دوستان نزدیک که خودوتون انتخاب کردید این دو مورد رو اول تست کنید خبر بدین اگه شادوبن بودید هم طبق آموزش راهکارهای گفته شده رو انجام بدید موفق باشید

سلام خسته نباشید ایا کپی کردن متن یا هشتگ از پستای پیجای دیگه برای پست خودت احتمال شدوبن هست؟

سلام نه ارتباطی نداره خیلی از هشتگها هستن که توسط میلیون ها نفر دارن استفاده میشن اما اگه بین پستهای خودت مرتب از یه سری هشتگ تکراری استفاده کنی اون هم به تعداد زیاد مثلا بیش از ۱۰ تا این میتونه مشکل ساز بشه سعی کنید تغییری در هشتگها ایجاد کنید برای هر پست موفق باشید

سلام خسته نباشید.اگه میشه منو راهنمایی کنید.سوالم اینه.من با یکی از دوستان یه ۴۰یا ۵۰روزی میشه که با دایرکت هر روز با هم در ارتباط هستیم.اما دیروز به صورت ناگهانی پیچ دوستم برام یافت نشد و از دسترس خارج شد گفتم شاید یه مشکلی پیش اومد یا اینکه پیچ دوستم از بین رفت اما بعد از اینکه اومدم با دایرکت کامپیوترم به دایرکت دوستم رفتم مشکل حل شد .اما همین مشکل رو گوشیم هستش و دایرکت دوستم تو گوشی یافت نمیشه ببخشید طولانی شد .ازتون خواهش میکنم کمکم کنید

سلام حامد عزیز معمولا وقتی شخصی شما رو بلاک کنه همچین حالتی پیش میاد اما اینکه از طریق کامپیوتر تونستی در ارتباط باشی ینی بلاکت نکرده یا مثلا ممکنه شخصی آیدیش رو تغییر بده و نشه پیداش کرد خیلی عجیبه همچین حالتی! من چیز خاصی به ذهنم نمیرسه از دوستان دیگه اگه کسی اطلاعاتی داره لطفا راهنمایی کنید شایدم یه مشکل نرم افزاری باشه به روزرسانی اینستا یا حذف و نصب مجددش از طریق گوگل پلی رو تست کنید شاید مشکل برطرف بشه اگه نتیجه گرفیتید مارو بیخبر نزارید ؛-) موفق باشید

سلام. وقت بخیر من جدیدا با بیزنس اکانتم نمیتونم فالوئر اد کنم. دیگران میتونن منو فالو کنن ولی من نمیتونم. یکی از دوستام گفت تعداد فالوئینگ هام که ۷۵۰۰ تا شده بود رو کم کنم که ۵۰۰ تاش رو کم کردم. دو سه روز اکی شد ولی باز دوباره همون مشکل پیش اومد. ممنون میشم راهنماییم کنید. این آدرس پیج @dr_sima_lotfi

سلام ببخشید بابت تاخیر در پاسخگویی بله دوستتون کاملا درست گفتن، اینستا برای فالو کردن دیگران محدودیت گذاشته و شما نمیتونید بیش از ۷۵۰۰ نفر رو فالو کنید و از طرفی اگه سرعت فالو کردن هم زیاد باشه شما رو اکشن بلاک میکنه و تا یه مدت از چند دقیقه تا چند روز اجازه فالو بهتون نمیده بنا بر این به مرور شروع کنید آنفالو کردن و دوباره بعدش فالو کنید، اما سرعت این کار رو خیلی بیارید پایین چون ریسک داره مثلا در ساعت ۱۰ نفر رو فالو آنفالو کنید حتی کمتر اونم نه پشت سر هم بلکه با فاصله موفق باشید

سلام من پیج بیزینسی دارم می ذارم تازگیا وقتی عکس ها آپلود میشه ولی سریع پاک می شه و تو پیجم نمیاد 😑 ولی فیلم که می ذارم میاد تو پیج و مشکلی ‌پیش‌ نمیاد به نظر شما علتش چی می تونه باشه و چه راه حل مفیدی برای بر طرف کردن این مشکل دارید ؟

سلام دو حالت داره یا اکشن بلاک شدید یا بحث قانون کپی رایته! یه چند روزی باید به پیج استراحت بدید تا از بلاک خارج بشه

نه بلاک نشدم می تونم کامنت بذارم یا جواب بدم ولی یک پست با فیلتر شکن گذاشتم راحت اومد بالا به نظر تون با فیلتر شکن پست بذارم یا چند روز استراحت بدم ؟

من متاسفانه فالوار فیک خریدم حدود ده هزار تا . چجوری میتونم حذف کنم ؟؟ تو رو خدا کمک کنین کلا حذف کنم فالوارهای فیک رو حذف کنم

سلام دوست عزیز متاسفانه راهی وجود نداره، فالویینگ ها رو میشه یه کاریش کرد اما فالور ممکن نیست، مگر اینکه به فکر یه پیج دیگه باشید، البته میشه دونه دونه بالکشون کرد که برای ده کا تقریبا غیر ممکنه!

سلام من پیج اینستاگرامم چند روز پیش به علت کامنت زیاد که گذاشتم ریپورت شد و بعد چهل و هشت ساعت خوب شد اما چند ساعت بعدش سه تا پست گذاشتم و وقتی خواستم کامنت جواب بدم ریپورت شدم دوباره 😞😞😞 خواستم بدونم علت این سخت گیری های بیش از حد اینستاگرام چیه ! و پبجم کی از ریپورت خارج میشه ؟😞 … ممنون از راهنمایی تون

سلام در واقع علت اصلیش بخاطر راحتی و امنیت خود کاربرا هستش فرض کنید افراد زیادی به دلایل مختلف به تعداد زیاد تو پیج شما کامنت بزارن مخصوصا کامنتهای نامرتبط و تبلیغاتی، چه حسی پیدا میکنید؟ احتمالا ناراحت میشید و اینستا رو میزارید کنار و این یه کابوسه برای اینستا که بخواد کاربراشو از دست بده بنابر این محدودیتهایی تعریف کرده که اگه ازش عبور کنید جریمه میشید باید چند روزی استراحت بدید و هیچ کاری تو اینستا انجام ندید تا از این حالت خارج بشه، بعدش هم باید یه مدت زیاده روی نکنید چون ممکنه پیجتون رو برای همیشه از دست بدین پس مراقب باشید موفق باشید

خیلی ممنون از پاسخگویی تون 👌 به نظر شما چند روز با اینستاگرام کار نکنم تا شرایط پیج عادی شده دوباره ؟

خواهش میکنم هر چی بیشتر بهتر😋

با سلام من‌ مشکلی مشابه دوستان دارم قبلن پیجم حدود هشت کا لایک داشت ولی دوماه شادوبن شدم هرکارم کردم بی فایده بوده الان مشکلم‌ اینه که نمیتونم به اینستا ایمیل بزنم یعنی از طریق اینستا help ایمیل میزنم میگه از فیسبوک ایمیل بزن لطفن راهنماییم کنید

سلام با تشکر از توضیحات کاملتون متاسفانه پیج من چند روزه دچار همین مشکل شده…بازدید و لایکا بشدت ریزش کرده. داخل توضیحات نوشتید هشتگ هارو حذف کنید…. کسی که ۲ هزار تا پست با این هشتگ ها گذا‌شته باید چه کنه؟ لایک و ری اکشن های پست مثل قدیم دقایق اول خوبه ولی دیگه قبل تو اکسپلور نمیره…. حتی پیج دیگمم همین مشکل براش پیش اومده…

سلام حذف هشتگ های پرتکرار یکی از راهکارها هستش، هر چند تمام راهکار های گفته شده فقط جنبه تجربی داره و قطعیت ندارن اما تو پیج های مختلف توسط افراد با تجربه انجام شده و نتایجی به دست اومده، شما بعد از اینکه اطمینان حاصل کردید که شادوبن شدید هر کدوم از راهکارهای خروج از شادوبن که گفته شده رو می تونید انجام بدید و منتظر نتیجه بمونید، متاسفانه چاره دیگه ای نیست، خود اینستاگرام هم جایی اشاره ای به موضوع شادوبن نکرده و راهکاری هم نداده، اما تجربه نشون داده موارد گفته شده برای خروج از شادوبن موثر بود موفق باشید

سلام و ادب خدمت شما پیج اینستاگرام من حدود یک هفته بازدید از هشتگ و اکسپلور پایین اومد و بعد از اون الان چند روزی هم هست که دیگه توی اکسپلور نمیره، من مطمئنم که از هیچ رباتی استفاده نکردم و حتی یک نفر فالور فیک هم ندارم، از اون اول تمام محتوا رو خودم ادیت می کنم و میذارم، حدود ۸۰k فالور دارم، فقط چندتا تبلیغ پست گذاشتم توی این یکی دو هفته، همین البته هشتگ هام به صورت خیلی کم خونده میشه ولی اکسپلور به هیچ وجه نمیره به نظرتون شادوبن شدم؟ بهتره که چند روزی پست نذارم؟ اکانتم creator هستش

سلام دوست عزیز مطلب بالا دقیقا در مورد شادوبن، تست شادوبن و راهکارهای خروج از شادوبن توضیح داده، لطفا با دقت بیشتری مطالعه بفرمایید و موارد گفته شده رو انجام بدین موفق باشید

سلام من پیجم حدود یک ماه شادوبن بوده و الان یک هفته هست که از شادوبن خارج شده ولی لایک هام به شدت ریزش کرده قبلا دو سه کا لایک می خورد پست هام اما الابه صد تا رسیده متاسفانه… کی مثل اولش میشه ؟ 😔😔😔 میشه لطفا راهنماییم کنید ؟ ممنون

سلام دوست عزیز متاسفانه بعد از شادوبن همین اتفاق می افته و یه مدت طول میکشه تا همه چی به حالت اولش برگرده باید مواظب باشید و خیلی با احتیاط کار کنید چون هنوز اینستا شما رو رصد میکنه و اگه متوجه رفتار غیر عادی بشه دوباره شادوبن میشین و اینبار ممکنه خیلی بیشتر از قبل طول بکشه فالو آنفالو ، لایک و کامنت بیش از اندازه ممنوع! فقط باید صبر کنید تا اینستا دیگه بیخیال پیجتون بشه و سعی کنید بجز انتشار پست (اونم در حد متعادل نه بیش از حد) و پاسخگویی کامنتها کار دیگه ای نکنید موفق باشید

سلام خسته نباشید ایا کپی کردن متن یا هشتگ از پستای پیجای دیگه برای پست خودت احتمال شدوبن هست؟

سلام وقتتون بخیر تعداد ویو های من تو اکسپلورر خیلی پایین اومده حتی تو بعضی پست ها اصلا تو اکسپلورر نمیره و هشتگ ها هم همینطور شده در صورتیکه در پست های قبلی بالای چند هزار اکسپلورر و هشتگ رو پست هام ویو می خورد به گفته دوستان بررسی کردم شاید شادوبن شده باشم در صورتیکه که هشتگ ها رو با یه اکانت جدیدی که جزو فالور هام نبود تونست تو سرچ اون هشتگ رو میدید ولی بازم اینستاگرام نمیزاره آمار بازدید هشتگم بیشتر از ۵۰ تا ۱۰۰ بشه تو اکسپلورر هم تا ۱۰۰ تا ویو میخوره ممنون میشم راهنماییم کنید. نمیفهمم مشکل از کجا که آمار ویو پست هام از ۱۰ , ۲۰ هزار تا اومده رو ۲ هزار تا ممنون میشم راهنماییم کنید.

سلام مرسی این چیزی که شما میگید چیزی جز شادوبن اینستاگرام نمیتونه باشه مطمئنید هشتگی که برای تست استفاده کردید قبلا توسط کسی استفاده نشده!؟ البته نا گفته نماند آپدیتها و الگوریتم ها جدید اینستا هم در انتخاب پست برای اکسپلور بسیار سختگیرتر از قبل شدن احتمالش هست علتش همین تغییرات باشه که به تازگی اتفاق افتاده میزن نرخ تعامل در دقایق اولیه انتشار پست مهمترین عامل برای انتقال پست به اکسپلور هستش فعلا روی این موضوع بیشتر کار کنید اما اگر شادوبن نباشید و آپدیت جدید هم علت این موضوع نباشه بعد از گذشت چند روز دوباره به حالت قبل بر میگرده پیجتون موفق باشید

سلام ممنون از پاسخگویی شما ولی با همون هشتگ پست خودم رو با اکانت جدید تونستم تو سرچ پیدا کنم چون پستم مشخص بود و با کلیک بر روی پست وارد پیجم شد ولی نمیدونم چرا اینجوری شده یکی از دوستان میگفت شاید ریپورت شدی مثلا عکسی یا فیلمی گذاشتم و حواسم نبوده منبع رو ذکر کنم یا شاید با ذکر منبع باز نیز طرف رفته و ریپورت کرده. خودم موندم مشکل چیه ضمنا ریزش فالورهام خیلی زیاد تو این چند روز با اونکه فالور هم جذب کردم ولی حدود ۲۰۰ تا فالورر از دست دادم

برای من هم مشابه شماست و از +١٠٠٠ فالور در هفته الان رسیدم به -٢٠ فالور در هفته و دوماه که کاملا پیجم نابود شده نه رباتی زدم نه هشتگی دلش خواسته خراب شه فقط.دو هفتم لاگ اوت کردم ولی خبری نشد از اکسپلور همه عکسام فقط از هوم لایک دیده میشه

سلام، پیجم قبلا عالی بود هم سین استوری و هم لایک پست اما چند وقتیه ب شدت ریزش کرده و از این موضوع خیلی ناراحتم،ب احتمال زیاد شادوبن شدم لطفااا کمک کنید🥺

سلام طبق راهکارهای گفته شده بالا تست کنید تا مطمئن بشید شادوبن شدید یانه اگه شادوبن شدید هم کارهای گفته شده رو انجام بدید تا از شادوبن اینستاگرام خارج بشید موفق باشید

سلام من برای دفعه دوم شادوبن شدم و الان یک ماهه که شادوبن هستم چقدر دیگه مونده که دربیام از شادوبن 😢😢😢؟؟

سلام زمان دقیقی نمیشه گفت اما معمولا دفعه دوم طولانی تر از دفعه اول میشه احتمال داره تا یک ماه دیگه هم طول بکشه البته اگه تو این مدت خطایی انجام نشه، چون در مدت شادوبن اینستا پیج رو تحت نظر میگیره و اگه کارایی مثل فالو آنفالو بیش از حد، لایک و کامنت بیش از حد انجام بشه نه تنها مدت زمان شادوبن رو تمدید میکنه بلکه ممکنه کلا پیج رو ببنده یه مدت مراقب باشید و تست دیده شدن هشتگ رو انجام بدید تا اگه خارج شدید متوجه بشید موفق باشید

سلام من یک پیج دارم که بازدیدش عالی بود در کمترین حالت ممکن ، ۲ هزار بار در اکسپلور به نمایش میومد و بازدید پست ها بای ۲۰ هزار بود پیجم رو برای ریپورت گذاشتن و یه تعداد ریپورت کردن الان پست های من در هشتگ ها نمایش داده میشه اما اکثرا یا کلا در اکسپلور نمیاد یا در حد ۸ بار در اکسپلور نمایش داده میشه الان از ۳ ماه هم رد کرده که وضعیت همچنان اینه همه راه هوایی که چه اینجا و جاهای دیگه گفته شده هم امتحان کردم چیکار کنم مثل قبل بشه؟ فالوور ها همینطور داره بدون هیچ دلیلی ریزش می‌کنه که البته این از نشانه های شادوبن هست اما خب اگه من شادوبن هستم پس چرا کماکان در هشتگ ها پست های من میاد؟ قبلاً هم پیجم شادوبن شده بود اما ظرف دو هفته درست شد اما الان اینجوریه ۳ ماهه چیکار کنم؟

سلام دوست عزیز دلیل اول الگوریتم ها جدید اینستا در انتقال پست به اکسپلور هستش که مختص شما نیست چیزیه که همه رو درگیر کرده دلیل دوم هم سابقه شادوبن هست، اینطور نیست که شما وقتی از شادوبن خارج میشید دیگه همه چیز برمیگرده به حالت اول شادوبن بار اول بین یک الی دو هفته طول میکشه اما برای دفعات بعد حد اقل دو سه ماه طول میکشه حتی بعد از خروج از شادوبن اینستاگرام دقیقا مثل الان خیلی کمتر در نتایج جستجو نشون میده یا در بهترین حالت در آخرین نتایج قرار میده پست شما رو در نتیجه خیلی کمتر دیده میشید چون کمتر کسی نتایج جستجو رو تا انتها اسکرول میکنه! الان اینستا داره رفتار شما رو رصد میکنه و با کوچکترین خلافی یا دوباره شادو میشین یا ممکنه پیجتون بسته بشه تنها کاری که باید بکنید اینکه خیلی عادی رفتار کنید، لایک و فالو بیش از حد نداشته باشید، کمتر پست بزارید یا اصلا نزارید، کلا فعالیتتونو کمتر کنید اما تا کی؟ اصلا معلوم نیست!!! هر از گاهی تست کنید رتبه خودتونو تو سرچ اینستا اگه بهتر شده بود میتونید امیدوار باشید که اینستا بیخیالتون شده موفق باشید

سلام وقتتون بخیر من پست اختصاصی را چک کردم پیدا شد ولی بازم حس میکنم کسانی که از هشتگ و اکسپلور پیج منو پیدا میکردن خیلی امارش کم شده. ممنون میشم راهنمایی کنید

با سلام و عرض تشکر از توضیحات خوب شما

مشکل من اینه که بعد از گذاشتن اولین پست به معضل کپی رایت موزیک فیلمم برخوردم. اکانت رو پرایویت کردم و دوباره پابلیک که مشکل برطرف شد. اما بلافاصله همون فیلم که قبلاً هشتگ هاش دیده میشد، دیگه غیرقابل دید از طریق هشتگ شد. یعنی شادوبن شدم. حالا یک هفته از اون روز می گذره و هر پست جدیدی که میذارم، نه تنها اون هشتگ بلکه هیچ هشتگ دیگه ای رو در سرچ نمایش نمیده. واقعاً مستاصل شدم :(((

سلام شادی عزیز با این تفاسیر بله درسته شادوبن شدید و با توجه به توضیحات ی که تو مطلب بالا دادم دیگه نیازی به توضیح مجدد نیست تنها چاره صبوری هستش و اعمال راهکارهای گفته شده بالا تا از شادوبن خارج بشید موفق باشید

سلام وقت بخیر….. پیج من تقریبا یکی از قدیمی ترین پیج های ایرانی اینستاگرام هست و از سال ۹۲ هست که فعالیت دارم تا به حال نه فالور فیک داشتم نه لایک فیک …و خلاف قوانین اینستاگرام عمل کردم … حدود ۳ سال پیش پیجم هک شد.. و تعداد فالورها از ۲۰۰ هزار تا رسید به ۱۵۶ هزار تا و تمامی پست ها رو کسی که هک کرده بود پاک کرد و بعد حدود ۱۰ روز تونستم پیج پس بگیرم ..قبل این اتفاق من پست که میگذاشتم کمتر از ده دقیقه تعداد لایک ها میرسید به ۵ هزار تا و به مراتب بالاتر …. اما بعد از این بصورت سابق دیگه نشد . مجدد پست و تولید محتوا کردم اما الان با گذشت ۳ سال دیگه به زور لایک ها به ۲ هزار تا میرسه اما تعداد بازدید ها از ۲۰ الی ۶۰ هزار نفر نمایش میده….. وقتی ویدیو میگذارم بازدید ویدیو ها خوبه تا ۷۰ هزار تا هم میرسه ..حالا این به یک کنار ..حدود دو ماه تعداد فالورهام به یک میزان مونده در حالی که روزانه بیش از ۵۰ نفر تا ۱۰۰ نفر فالو میکنند اما تعداد رقم فالور ها اضافه نمیشه و گاهی به میزان ۱۰ الی ۲۰ نفر کم میشه و به اینستاگرام هم پیام دادم اما جوابی ندادند..به نظر شما باید چه کاری انجام بدم؟ با تشکر

سلام وقتتون بخیر در رابطه با کم شدن تعداد لایک ها باید بگم این یه چیزی عمومی هستش و مختص پیج شما نیست از طرفی الگوریتم ها و قوانین اینستا نسبت به قبل خیلی تغییر کرده که باعث میشه پستها یه مقدار کمتر دیده بشن و با وسواس زیادی پستها رو میفرسته به اکسپلور و از طرف دیگه کاربران اینستا هم دیگه مثل سابق هر چیزی رو لایک نمیکنن و در این مورد هم تنبل شدن هم سختگیر، آمار ویوی ویدیوهاتون دقیقا همین موضوع رو تایید میکنه افراد ویدیو ها رو می بینن اما لایک نمیکنن حتی اگه خیلی هم ازش لذت ببرن، البته ناگفته نماند به زودی شاهد حذف شدن آمار لایک در اینستا هم خواهیم بود! در مورد ریزش فالورها و همینطور کمتر شدن میزان رشد فالورها هم طبیعیه هر گونه تغییر در هر پیجی همچین نتیجه ای در برخواهد داشت ضمن اینکه با توجه به تغییراتی که گفتم وقتی پستها کمتر تو اکسپلور دیده بشن قطعا فالور کمتری هم جذب خواهد شد تنها کاری که میشه کرد تولید محتوای با کیفیت، داشتن برنامه ریزی دقیق و مداوم برای انتشار هستش توصیه میکنم مطلب افزایش بازدید اینستاگرام رو هم مطالعه کنید موفق باشید

ممنون از پاسختون..الان مشکلم با اینستا این هست که روزانه حدود ۱۰۰ نفر فالو میکنند پیج رو و حتی بیشتر ولی حدود ۲ الی ۳ ماهی انگار پیجم یه چیزی مثل هنگ کردم شده عدد فالورهام اصلا تغییر نمیکنه مثلا امروز از صبح تا الان ۹۷ نفر فالو کردن اما میزان فالور هام که اضافه نشده هیچ اینستا ۵ نفر هم کم کرده مشکل اینا فالو میکنند اما رقم تعداد فالور بالا نمیره چه بسا کم میشه؟؟؟

سلام مجدد این موضوع تنها توجیهی که داره اینه که فالوراتون ریزش هم داره از یه طرف فالور جدید براتون اضافه میشه که اینستا خودش این موضوع رو اطلاع میده از طرف دیگه افرادی هم هستن که آنفالو میکنن ولی اینستا اینو اطلاع نمیده و شما متوجه نمیشین یه حالتم ممکنه خطای نرم افزاری باشه که البته احتمالش ضعیفه ولی یا به روزرسانی کنید یا حذف و مجدد نصبش کنید ممکنه درست بشه از نرم افزارهای کمکی اینستا مثل آنفالویاب هم اگه استفاده کنید آماری که بهتون میده دقیقا مشخص میکنه چند نفر فالو و چند نفر آنفالو کردن موفق باشید

جناب میرزایی سلام. من یک پیج کامیک دارم که از صفر خیلی خوب تا ۷ کا با بازدید خیلی خوب اومد بالا. الان بخاطر هشتگ گذاری زیاد شدوبن شده . هیچ پستیم توی اکسپلور نمایش داده نمیشه و هشتگ هام کار نمیکنه. تمام توصیه های شمارو انجام دادم و پستهارو ادیت کردم و هشتگارو پاک کردم صفحمو هم از بیزنس به شخصی تغییر دادم. بازدیدم خیلی کم شده. بعد از چند روز این پیغام در قسمت نوتیفیکیشن اینستا برام اومد. finish switchng a business profile to add more ways for your followers to reach you. بعد من فکر کردم باید برگردم به بیزنس اکانت باز و صفحم درست شده. اما هنوز پیج من در اکپلور نیست و هشتگام کار نمیکنه. پیشنهاد و راهنمایی شما چیه؟

سلام امیر عزیز همونطور که تو مطلب بالا اشاره کردم تا زمانی که از شادوبن خارج نشید هیچ کاری نمیشه کرد، فعلا باید کارای گفته شده رو انجام بدید منتظر بمونید بعد از خروج از شدوبن هم باید خیلی مراقب باشید چون اینستا رو پیجتون حساس شده و بیشتر سختگیری میکنه اگه بار اول باشه که شادو شدید باید تا حدودا ۱۵ روز دیگه خارج بشید اما اگه بار دوم باشه باید مدت زمان بیشتری منتظر بمونید موفق باشید

گذاشتن این همه قوانین سفت و سخت، دقیقا نقض آزادی هست. الان کشوری که ادعای مهد آزادی رو داره (اینستا مال آمریکاس و قوانینش شبیه خود کشورش هست) این همه محدودیت و چهارچوب داره و دم از آزادی هم می‌زنه! آزادی یعنی آزادی مطلق. هر وقت شما تونستی در هر جایی هر کار خواستی بکنی اینو بهش می گن آزادی. (درسته نباید باعث آزار دیگران شد. اما خیلی از چیزایی که برای مردم آزاردهنده شده، به خاطر تبلیغات و ترویج و نهادینه و فرو کردن اون چیز در ذهن مردم و قبولوندن این که فلان چیز آزار دهندست، اونم به خاطر تبلیغات همین آمریکا و غرب که می خواد تمام فرهنگ ها و افکار تمام مردم دنیا رو شبیه خودش کنه! خیلی از ماسیلی که برای آمریکا بد و ممنوع محسوب می شه، در مناطق و کشور ها و فرهنگ های دیگه بد نیست. اما چون آمریکا می گه بده، پس همه باید قبول کنن که اون رفتار مثلا بد و زشت و ممنوع و غیر انسانیه! کی بد و خوب و انسانی و غیر انسانی بودن چیزها رو تعیین می کنه؟! آمریکا؟! مثلا آمریکا می گه همجنس‌گرایی و خودارضایی مشکلی نداره، اما ماشین‌خواهی و رابطه‌ی افراد زیر ۱۸ سال و حیوان‌خواهی و غیره مشکل داره و ممنوعه! چرا؟! اینم خودش یک نوع تبعیض در گرایشاته دیگه. کلی از مناطق و فرهنگ ها هستن که چیزایی که آمریکا خوب می دونه رو بد می دونن و چیزایی که بد می دونه رو خوب می دونن. اگه انتظار داره به قوانین و فرهنگش احترام بذارن، چرا خودش احترام نمی ذاره و سعی داره و فشار میاره و تبلیغ می کنه که بقیه فرهنگ و قوانینشون رو تغییر بدن؟! گرایشات جنسی یک مثال بود و کلی مسایل دیگه هست که آمریکا همین سیاست رو براش داره…

سلام..ایا جی بی اینستگرام از اپ های ممنوعه شرکت اینستگرام هست که باعث شادوبن شدن میشه ؟؟؟

سلام حامد عزیز برنامه ای که شما گفتید رو نمیشناسم اما نکته ای که هست اینه که اینستا با هیچ اپی همکاری نداره و هر گونه فعالیت غیر انسانی رو غیرقانونی میدونه اگه اپی که گفتید نیاز به پسورد داره و به اینستای شما وصل شده باشه ریسکش بالاس موفق باشید

همی برنامه مشابه اینستگرام هست..جی یی اینستگرام…تشکر

سلام مدت دو ماهه با اینکه شادوبن نیستم و هشتک هام دیده میشه اما اصلا تو اکسپلور دیده نمیشم. تا سه ماه قبل یک پست که منتشر میکردم حداقل پنجاه درصد کسایی پست رو میدیدند که فالورم نبودند اما سه ماهه که فقط یک درصد بازدید پست از کسانی است که فالورم نیستند . بازدید پستها یک پنجم شده ، قوانین اینستاگرام را هم رعایت میکنم اما هیچ تاثیری نداره . امار میده فقط ۱۰۰نفر الی ۱۰۰۰نفر تو اکسپلور پست رو دیدند از پستی که مثلا هومش بالا۳۰هزارتا بازدید داشته . بنظر شما مشکل چیست ممنون میشم کمک کنید

سلام در حال حاضر تنها مسئله ای مطرح هست بحث تغییر قوانین انتقال پست به اکسپلور هستش که بر اساس میزان انگیجمنت در زمان کم کار میکنه به این صورت که پستهایی که بیشترین انگیجمنت در کمترین زمان پس از انتشار پست رو داشته باشن در اولویت انتقال به اکسپلور هستن و چون اخیرا این الگوریتم پیاده سازی شده در همین دو سه ماه گذشته صدها پیام مشابه شما دریافت کردیم که میشه نتیجه گرفت مسئله مربوط به همین تغییر هستش. فعلا هم چاره این نیست جز اینکه هر طور که میتونید کاربرانتون رو تشویق به تعامل با پست هاتون کنید طوری که در دقایق اولیه انتشار پست اقدام لایک و کامنت کنن، نتیجه فوق العاده موثر خواهد بود موفق باشید

سلام وقتتون بخیر ببخشید من چند ماهی هست پیجم راه اندازی شده،اوایل جذب خوبی داشتم ولی الان یک ماهی میشه بشدت ریزش دارم و جذبم پایین اومده،خیلی پیجا رو میبینم هفته ای ١کا اضافه میشن!چطور ممکنه!؟ چه کاری میتونم برای افزایش لایک و فالوور هام انجام بدم؟پیشرفتم خیلی ضعیفه میشه لطفا پیجمو بررسی کنید نظرتونو بگید؟

سلام سرکار خانم زهرا وقتتون بخیر اول ببخشید که دیر جواب میدم دوم بهتون تبریک میگم پیجتون فوق العاده س، عالیه 🙂 سوم در مورد مشکل پیش اومده: همونطور که تو کامنت های دیگه گفتم اخیرا اینستاگرام آپدیت هایی داشته و تغییرات تو الگوریتم هاش ایجاد کرده که باعث این مسئله شده و تنها در مورد شما نیست یه چیز سراسریه، تغییری که ایجاد کرده به این صورت هستش که در دقایق ابتدایی انتشار پست اون رو به تعداد محدودی از فالورهای شما نمایش میده نه به همه، حالا اگه اون تعداد محدود در چند دقیقه اول از پست شما خوششون بیاد و اون رو لایک، سیو یا شیر کنن یا کامنت بزارن اینستا متوجه میشه که پستتون کیفیت و شرایط لازم رو داره بنابراین میاد و اون رو به تعداد بیشتری از فالوراتون نشون میده و این چرخه ادامه پیدا میکنه تا جاییکه میتونه پستتون به اکسپلور هم راه پیدا کنه در واقع با این کار داره افراد رو وادار به تولید محتوای با کیفیت و کاربر پسند میکنه که به نظر من کار خیلی خوبیه چون یواش یواش کسانی که محتوای با کیفیتی تولید نمیکنن از چرخه رقابت حذف میشن. اما راه حل چیه؟ ببینید بهترین کار اینه که از کاربرانتون یه جوری بخواین که لایک کنن یا کامنت بزارن یا هر تعامل دیگه با پستهاتون داشته باشن حالا اینکه چطور میشه اینکارو کرد بستگی به خلاقیت خودتون داره هر چند پستاتون رو من بررسی میکردم خیلی تعامل خوبی دارن کاربرا و لایک و کامنتهای خوبی دارید اما چیزی که الان خیلی مهمه اینه که در دقایق اولیه انتشار پست هرچقدر تعامل بیشتر باشه نتیجه بهتر خواهد بود. در مورد محتوای پیجتون هم باید بگم هم حوزه خیلی خوب و پرطرفداری رو انتخاب کردید و هم پستهاتون اگه تولید خودتون باشه بسیار عالی و با کیفیت هستن تبریک میگم اما در مورد استفاده از هشتگها بهتره تعدادشونو یه مقدار کم کنید و هشتگها رو کمی با وسواس بیشتر انتخاب کنید هرچقدر مرتبط تر به موضوع پست باشن تاثیر بیشتری دارن و همینطور در مورد ارسال پست هم بهتره یه برنامه مشخص داشته باشید و بهش پایبند باشید احتمالا الانم برنامه دارید فکر میکنم دو روز یه بار دارید پست ارسال میکنید اما که حداقل یک الی دو پست در روز ایده آل هستش نه بیشتر، کمترش هم زیاد خوب نیست، برای راحتتر شدن کار سعی کنید یه تقویم محتوایی داشته باشید و برای مناسبتهای مختلف و بهانه مختلف از قبل آمادگی تولید پستهای جذا رو داشته باشید یا یه تعداد از ا قبل آرشیو کنید و طبق برنامه ارسال کنید اینطوری در تولید محتوا کم نمیارید فکر میکنم تا همینجا فعلا کافی باشه ؛-) موفق باشید

سلام ببخشید منم همین مشکل رو دارم پیجم ۲۳۰فالور داره ویوهام خیلی کم شدن به زور به ۳۰هزارتا میرسن درحالی که قبلا بدترینش راحت ۵۰هزارتا رو رد میکرد ولی یه پیج دیگه دارم ۱۰هزار فالور داره که اون هیچ مشکلی نداره خیلی سریع به اکسپلور میره پستام و ویو خیلی بالایی میخورن ۸۰هزار یا حتی بیشترینش ۲۰۰هزارتا، اگه اپدیت اینستا هست پس چرا این پیج دومم خوب کار میکنه و روزی ۳۰۰تا فالور میگیرم ولی اون یکی روزی فوقش ۱۰۰تا، خلاصه ویو هام تو یه ساعت به ۵هزارتا هم نمیرسه، حتما مشکل از پیج خودمه شادوبن هم شده بود ولی خیلی وقته دراومده

سلام دوست عزیز خب این فرصت خیلی خوبیه من به این پیج ها دسترسی ندارم اما شما دو تا پیج داری که خودت داری اداره شون میکنی خیلی راحت میتونی تمام جزئیات این دو پیج رو بررسی و با هم مقایسه کنی حتما به نتایج خوبی میرسی موضوع دو پیج زمان ارسال پست هر کدوم تعداد هشتگهای هر پست کپشن های که نوشته میشه و سایر موارد رو بررسی و مقایسه کنید مخصوصا اینکه تو ۱۰ دقیقه ابتدایی انتشار پست فالور های هر پیج چطور با پستها تعامل میکنن این خیلی مهمه برای اکسپلور میشه نتیجه گرفت سابقه شادوبن هم احتمالا تاثیر داره

ممنون از پاسختون، به نظر شما با این شرایط پیج، تبلیغات خوبه واسش انجام بدم؟ چون با تبلیغات آمار پیجم مثل لایک و ویو بالاتر میره ممکنه پستام تو همون ده دقیقه اول، سریع به اکسپلور برن، از طرف دیگه هم میترسم تبلیغات جواب نده چون قبلا با همین آمار ۲۳۰هزار فالور هم پستام سریع لایک و ویو خوبی میگرفتن و سریع به اکسپلور میرفتن

سلام مجدد، خواهش میکنم بله قطعا تبلیغات میتونه خیلی موثر باشه بخصوص برای اکسپلور به شرط اینکه پیج های با انگیج منت بالا برای تبلیغ استفاده کنید که کمترین فالور فیک رو داشته باشن اما برای اطمینان از اینکه تبلیغات صد در صد جواب میده یا نه چاره ای جز تست نیست فقط برای کمتر شدن هزینه های این تست ها در انتخاب پیج برای تبلیغ نهایت وسواس رو به خرج بدید موفق باشید

چطوری میتونیم شخصی ازتون سوال بپرسیم؟

سلام اگه ممکنه همینجا مطرح کنید درغیر این صورت از طریق “تماس با ما” اقدام کنید.

سلام مدت سه ماهه با اینکه شادوبن نیستم و هشتک هام دیده میشه اما اصلا تو اکسپلور دیده نمیشم. تا سه ماه قبل یک پست که منتشر میکردم حداقل پنجاه درصد کسایی پست رو میدیدند که فالورم نبودند اما سه ماهه که فقط یک درصد بازدید پست از کسانی است که فالورم نیستند . بازدید پستها یک پنجم شده ، قوانین اینستاگرام را هم رعایت میکنم اما هیچ تاثیری نداره . امار میده فقط دو نفر یا ده نفر تو اکسپلور پست رو دیدند از پستی که مثلا بیست هزارتا بازدید داشته . بنظر شما مشکل چیست ممنون میشم کمک کنید

سلام. من وقتی پست جدید میذارم کپشنی که زیر تصویر مینویسم پاک میشه و فقط عکس منتشر میشه. هنگام ادیت پست های قبلی هم به مشکل برخوردم و هیچ پستی قابل ویرایش نیست.

اکانت بنده بیزینس هست. آدرس سایتم را از قسمت وبسایت در بیو پاک کردم مشکل برطرف شد!!! علت چیه؟

سلام پویا جان شما اکشن بلاک شدید احتمالا لایک و فالو هم نمیتونید بکنید این موضوع دلایل مختلفی داره که یکی از اونها رعایت نکردن حق کپی رایت هستش احتمالا از پیج های دیگه پستهایی رو کپی کردید یا موزیک استفاده شده حق کپی رایت داره دلیل دیگه ش هم استفاده از رباتها یا نرم افزارهای جانبی اینستاگرام هستش اگر به تعداد زیاد پست بزارید لایک کنید فالو آنفالو کنید هم اکشن بلاک میشید دلیل دیگه ش هم ریپورت شدن توسط افراد دیگه هستش حالا ببینید کدومش در مورد شما صدق میکنه اما در هر صورت راه حل اینه که ۴۸ الی ۷۲ ساعت هیچ اقدامی تو اینستا انجام ندید خودش برطرف میشه محض احتیاط برای تسریع در رفع مشکل میتونید از تنظیمات و قسمت گزارش مشکل این مسئله رو به زبان انگلیسی توضیح داده و ارسال کنید بررسی میکنن و مشکل رو حل میکنن اگه لینک در بیو اینستا دارید هم حذفش کنید و پست ارسال کنید شاید عجیب به نظر برسه اما تجربه نشون داده که کارساز بوده موفق باشید

دقیقا با حذف لینک مشکل حل شده توضیح دادم (اکانت بنده بیزینس هست. آدرس سایتم را از قسمت وبسایت در بیو پاک کردم مشکل برطرف شد!!! علت چیه؟). چیزی از جایی کپی نشده اما چون فروش محصول داریم بعضی از تصاویر ممکنه مشابه پیج های دیگه باشن چون توزیع کننده یکسان هست. چند پیج فرعی داریم که همه این مشکلو باهم پیدا کردند شاید علت استفاده از اپلیکیشن لایک بگیر باشه!

خب خداروشکر حل شد بله اخیرا اینستاگرام روی لینک بیو هم حساس شده که برای منم خیلی عجیبه حالا که حذفش کردید چند روز دیگه دوباره لینک بزارید اما سعی کنید لینک رو زود به زود تغییر ندید هیچ توضیحی برای این مسئله ندارم فعلا!! اما اپ های لایک و فالوبگیر بهتر استفاده نشن چون دیر یا زود مشکل ساز خواهد شد موفق باشید

البته پیغامی نمیده که بلاک شده باشم. فقط نمیتونه کپشن ادیت شده رو ذخیره کنه و کپشن برای پت جدید بذاره

بله همینطوره اینستاگرام برای هیچ کدوم از جریمه هاش هیچ اخطار و اعلام قبلی نمیده و ناگهان پیج رو جریمه میکنه حالا دیسیبل باشه یا شادوبن یا بلاک اکشن و … اخطار قبلی ایی در کار نیست!!

درود بر شما جناب میرزایی عزیز عذرخواهی میکنم بابت اینکه وقتتون رو میگیرم من یک پیج دارم که کارهای صنایع دستی تولید شده توسط خودم رو توی پیج قرار میدم برای فروش در قسمت view insights بعضی از پستها تعدادی کامت نشون میده ولی زیر خود پست هیچ کامنتی نیست میخواستم اگر ممکنه دلیلش رو بهم بگید و اگر مشکلی هست در جهت رفع مشکل بهم کمک کنید ممنون Seta***ob پیج بنده هست

سلام دوست عزیز همچین موردی نباید پیش بیاد احتمالا یه مشکل نرم افزاری هستش اینستاگرامتون رو به روز رسانی کنید باید برطرف بشه موفق باشید

سلام، جناب میرزایی عزیز خسته نباشید و ممنون از توضیحات خوب تون، من بصورت حالا نیمه حرفه ای اینستا کار میکنم و مدیریت چندین پیج بزرگ و کوچک رو به عهده دارم که بعضیاشون از اهمیت خاصی برخوردارن، اما به مشکلاتی برخوردم که حتما باید با کسی حرفه ای تر از خودم صحبت کنم، حالا با هر شرایطی، اگر لطف کنید ممنون میشم. اینستاگرام و درکل فضای مجازی به صورتی هست که هرچی جلو میریم متوجه میشیم دانسته هامون چقدر کم هستند! هرچه بیشتر یاد میگیریم تازه میفهمیم که چقدر کم بلدیم. شماره تلگراممو براتون میذارم، ۰۹۱۸***۹۶۷۱

سلام آکو عزیز بله دقیقا همینطوره، یادگیری هیچ مرزی و انتهایی نداره بخصوص تو این دوره و بحث فضای مجازی که ثانیه به ثانیه در حال رشد و به روزرسانی هستش مدام باید اطلاعات رو به روز کنی و خیلی مسائل رو هم به تجربه یاد بگیری که هیچ جا چیزی ازش گفته نشده! اما در رابطه با مشکلاتی که فرمودید اگه محبت کنید همینجا یا از طریق فرم تماس باما با من در ارتباط باشید ممنون میشم اینجا سریع تر پاسخگویی میشه! اگه لازم شد از طریق تلگرام و … هم ارتباط میگیریم موفق باشید

سلام مجدد و عرض ادب خدمت شما بخاطر توجه تون که در اسرع وقت پاسخ بنده رو دادید، جناب میرزایی عزیز مشکلاتی که من دارم و بخصوص مشکل اصلیم که با یکی از پیجها دارم به گونه ای هست که شاید بسیاری از مشکلات دیگه رو در زیرمجموعه خودش بگیره و جواب خیلی از مشکلات در جواب مشکل اصلیم نهفته باشه، اگه فقط در مورد مهم ترین مشکلی که با یکی از پیجها دارم و جواب مشکلات کوچکتر سایر پیجها هم شاید در داخل جواب مشکل همین پیج باشه بخوام صحبت کنم حتما نیاز هست که در قالب وویس اگر براتون مقدور هست در تلگرام یا محیط دیگری مطرحش کنم. بسیار ممنونم از لطف تون. شماره تلگرتم بنده هست: ۰۹۱۸***۹۶۷۱

بسیار خب شما زحمت بکشید پیامهاتون رو به این آیدی در تلگرام ارسل کنید @instagostar_admin چک میکنم ایشالا کمکی از دستم بربیاد هستم در خدمتتون موفق باشید

میخواستم خواهش کنم اگر ممکنه یه نگاهی به پیج اینستاگرام من بندازید . من پیج رو مدتی قبل تهیه کردم اما بنظر بیشتر فالوورهاش فیکن. لطفا در صورت امکان یه نگاهی بندازید و برای راهکارهای بهتر شدنش با هم صحبتی داشته باشیم. پیشاپیش ممنون. ایدیش هم هست : pey****anbul

کیوان عزیز سلام وقتتون بخیر من پیجتون رو دیدم شما اکثر موارد لازم رو در پیجتون رعایت کردید هشتگ گذاری ها خوب بود، کیفیت پستها خوبه، عکس پروفایل عالی بود، توضیحات بیو نسبتا خوب بود اونجا هم میتونید از هشتگ استفاده کنید تاثیر خوبی داره، اگه پیجتون رو بیزنسی کنید هم آمار و اطلاعات مفیدی بهتون میده که میتونید استفاده خوبی ازش ببرید، برای اطلاعات بیشتر مطلب “بیزنس پروفایل اینستاگرام چیست؟” رو هم مطالعه کنید هایلایتها عالی بودن مخصوصا کاوراشون، در کل پیج خوبی دارید اما مشکلی که هست مسءله فالورای فیک هستن که با توجه به کم بودن تعداد لایک و ویو و کامنت خیلی مشخصه که فالورهاتون فیک هستن و همین میتونه به اعتبار پیج لطمه بزنه، احتمالا پیج خریدید این فالورها با استفاده از نرم افزارهای سکه ای مثل “فالور بگیر” به پیج اضافه شدن و ۹۹ درصد غیر فعال هستن اما در این بین فالورهای ارزشمند و مرتبطی هم هستن که مرتبط با حوزه کاری شما هستن که نشون میده بعد از شروع فعالیت شما وارد پیج شدن و همین نشان دهنده فعالیت درست و اصولی شما هستش ای کاش همین فعالیت رو روی یک پیج تازه تاسیس و از صفر شروع میکردید توی این پیج مشکلی که هست یکی همون بحث اعتبار پیج هستش که قبلا گفتم که میشه با خرید لایک و ویو تا حدودی ظاهر قضیه رو درست کرد اما اونم ریسک خودشو داره و ممکنه باعث بسته شدن پیج بشه، دوم وقتی با استفاده از اطلاعات بیزنس پروفایل بخواین پیج رو آنالیز کنید آمار و ارقام نادرستی بهتون داده میشه اما به هر حال دیگه کارتون رو شروع کردید و تصمیم با خودتونه که همین رو ادامه بدید یا از صفر شروع کنید اما در کل روند فعالیت شما خیلی خوب و رو به رشد بوده اگه خیلی وقت نیست که کارتونو شروع کردید و اگه براتون مقدوره من توصیه میکنم روی یه پیج جدید که صفر تا صدش رو خودتون راه اندازی کردید سرمایه گذاری کنید اینجوری مطمئن تره موفق باشید

ار اینکه وقت گذاشتید و پیج منو بررسی کردی بینهایت سپاسگزارم. بله همانطور که گفتید من پیج رو تازه گرفتم و شروع کردم و متاسفانه بعد متوجه فیک بودن فالورها شدم. الانم با شروع مجدد مشکلی ندارم چون هدف من تجاری نیست و در ایران هم نیستم. ولی چند تا سوال برا پیش اومد. اول اینکه فرمودید تو بیو ار هشتک استفاده کنم رو متوجه نشدم یهنی چی. وقتی از نو شروع کردم مشکل اینجاست که فالوورهای موجود رو چطور از دست ندم و ایا بهتره اگر یه پیج صفر باز کردم اول مثلا صد تا پست بریزم توش و بعد شروع به فعالیت کنم . بازم ممنون از وقتتون

خواهش میکنم بله متاسفانه یکی از مشکلات خرید پیج همینه و اکثرا هم فیک هستن و نمیشه کاریش کرد! در مورد هشتگ دقیقا همونطور که زیر هر پست میتونید هشتگ بزارید این قابلیت وجود داره که در توضیحات بیوگرافی هم از هشتگ استفاده کنید که تاثیر زیادی در دیدن شدن در نتایج جستجو داره اما از هشتگهای مرتبط و درست استفاده کنید برای جذب فالورهایی که لان دارید هم خیلی راحت با فالو و لایک کردنشون از طریق پیج جدید میتونید جذبشون کنید برای شروع مجدد نیازی به اون کار نیست بهتره پستها رو آرشیو داشته باشید و طبق برنامه هر روز دو یا نهایتا سه پست رو سر ساعتهای مشخص ارسال کنید تمام فعالیتها رو موازی با هم انجام بدید البته حتما قبلش پیجتون رو بزنسی کنید تا بهترین زمان ارسال پست رو هم بهتون نمایش بده در آینده. وقتی به یه تعداد قابل قبول مثلا بین ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ فالور رسیدید تبادل رو شروع کنید و بعدها هم برید برای تبلیغات پولی همین روال رو ادامه بدید خیلی زود پیجتون بالا میاد و میتونید استفاده تجاری هم بکنید ازش چون بحث توریسم و گردشگری حوزه پرطرفدار و پر پولی هستش موفق باشید

با سلام و تشکر مجدد. براتون یه ایمیل ارسال کردم

سلام خسته نباشین یه سوال جناب میرزایی اونم اینه من یه پیج فان دارم با۱۰ کا فالوور واقعی و‌هیچ رباتی بهش وصل نکردم ولی خیلی وقتا تایم‌زیادی میزارم و‌میرم تو پیج هایی که باز هستن و شش تا از پستای اونارو لایک‌میکنم و یه کامنت میزارم که از قبل طراحی کردم مثل این:

سلام حامد جان داداش گلم💛پیـجـت از اون پیـجـاست که به دل میـشیـنه واقعا با سلیـقه ایـ😍🌸ممنون میـشم افتخار بدی و فالوم‌کنیـ😎.توی پیـجـم زحمت میکشم و تلاشم  بر اینه یـه لبخند کوچولو رو لب بیـاریـ🌷🙌🌹خوشحال میـشم جـز فالوورای بامعرفت و‌خفنم باشیـ🌹🌹 

میخاسم ببینم آیا برخلاف قوانین اینستاگرامه؟ چون من همه پیج هایی که باز هستن رو شش تا از پستاشون رو لایک میکنم و این کامنت رو پیست میکنم اسم طرف رو میزنم تا صاحب پیج متوجه بشه این یه جور کامنت دستیه که برای پیجش گذاشتم.. ممنون میشم کمکم کنین چون جدیدا پستام ویو و‌مخصوصا کامنتش خیلی خوبه اما تو اکسپلور نمیره؟ آیا روشی هست که متوجه شد پستت رفته تو اکسپلور؟

سلام علی آقای عزیز، کاری که شما انجام میدید هیچ مشکلی از نظر قوانین اینستاگرام نداره مگر اینکه به تعداد زیاد در مدت زمان کم تکرار بشه و چون روند کار یه روند مشخصه ینی ۶ تا لایک و یک کامنت با متن ثابت میتونه مشکل ساز بشه به این صورت که اینستا فعالیت شما رو رباتی تشخیص بده ولی اگه با فواصل زمانی متفاوت و به تعداد کم در شبانه روز تکرار بشه مشکلی نداره تعداد درستش رو هم نمیشه گفت چون جایی قید نکرده اینستا اما باید احتیاط کنید دیگه… در مورد اکسپلور هم اولا پیجتون حتما باید پابلیک باشه دوما بر اساس الگوریتم های جدید اینستا پست شما در دقایق اولیه انتشار فقط به ۱۰ درصد از فالوراتون نمایش داده میشه و اگه لایک و کامنت خوبی بگیره به تعداد بیشتری نمایش داده میشه و این روند به همین صورت ادامه پیدا میکنه و در نهایت پست به اکسپلور هم فرستاده میشه اما اگه همون دقاقیق اول بازخورد خوبی نداشته باشه همونجا پرونده ش بسته میشه!! چون میشه اینطور برداشت کرد که پستتون از کیفیت لازم برخوردار نبوده! اما در مورد اینکه از کجا بفهمیم پست به اکسپلور رزفته یانه تنها راهش اینه که پیجتون بیزنسی باشه و از اطلاعات آماری که در این اکانتها در اختیار قرار میگیره میشه فهمید که چند نفر از اکسپلور پست ما رو دیدن که برای اطلاعات بیشتر در این مورد توصیه میکنم مطلب “بیزنس پروفایل اینستاگرام چیست؟” رو مطالعه کنید موفق باشید

سلام آقای میرزایی من تقریبا ده روزه از طریق هشتک پستام هیچ بازدیدی نداره. یعنی توی آمار اینسایت اصلا گزینه هشتک نیست. چند پست اخرم رو تمام هشتکاشو پاک کردم چند روز فعالیتمو متوقف کردم ولی درست نشد. چیکار کنم درست شه؟آیا شادوبن شدم؟

سلام آقای اربابی عزیز برای اینکه متوجه بشید شادوبن شدید یا نه راهکار دادم تو مطلب بالا، تست متوجه میشید برای خروج از شادوبن هم همینطور راهکارهایی داده شده ولی اینکه چه مدت طول بشکه تا از شادوبن خارج بشید اصلا تایم مشخصی نداره و کاملا بستگی به نظر اینستاگرام داره ولی معمولا برای بار اول بین ۱۵ تا ۲۰ روز طول میشکه از شادوبن خارج بشید و دفعات بعدی طولانی تر خواهد بود موفق باشید

سلام، آقا حامد میشه یه نگاهی به صفحه من بندازین و بعد با هم صحبت کنیم؟ مرسی sunshinee.6 در مورد جهانگردیه

سلام پری عزیز من پیجتونو بررسی کردم ۱٫ پیجتون پرایویته و نمیشه بررسیش کرد! این خودش اولین مشکله که در حوزه شما اصلا دلیلی نداره پیج خصوصی باشه البته اگه به دنبال افزایش فالور و… هستید کاربرا امروز کمتر درخواست فالو میدن و دوست دارن همون لحظه محتوای پیج رو ببین در غیر این صورت پیجو ترک میکنن، ۲٫ مشکل بزرگ بعدی اینه که شما بزرگترین فرصت اینستاگرام یعنی اکسپلور رو از دست دادین در نتیجه به جز فالورای شما هیچکس محتوای پیج شما رو نمیبینه پس هر گونه حرکت و پیشرفتی مستلزم هزینه زیاد برای تبلیغات و فعالیت شخصی شما مثل لایک و فالو کردن دیگران هستش تا افراد متوجه حضور شما بشن ۳٫ سرچ اینستا رو هم از دست دادید چون اگه کسی در حوزه فعالیت شما هشتگ، عبارت، مکان یا هر چیز دیگه ای رو سرچ کنه هرگز به پیج شما هدایت نخواهد شد. ۴٫ آیدی پیج خیلی گویای نوع فعالیت شما نیست یا حداقل من اینطور فکر میکنم این موضوع در مورد اسم پیج هم صدق میکنه که با آیدی یکسان انتخاب شده ۵٫ بیو پیج درست طراحی نشده و از فضا و فرصت بسیار محدود بیو استفاده خوبی نشده اگه اون نقطه ها رو نداشت خیلی خیلی بهتر میشد موفق باشید

اسمم رو عوض کردم و شد Sunshine.traveller راستی من فردا مسافر آفریقام. اگه بتونی یه شماره واتزاپ بدی تو واتزاپ پاسخت رو بگیرم ممنون میشم . چیزی هم خواستی بگو از اونجا بیارم

مرسی دوست عزیز سفر خوبی داشته باشید خوش بگذره در مورد اینکه نمیخواین یه سری افراد پیج شما رو ببینن: اونها اگه شماره شما رو داشته باشن و اگه شما همون شماره رو تو پیج ثبت کرده باشید شما رو پییدا خواهند کرد پس بهتره با یه شما و ایمیلی که اون افراد ندارن در اینستا ثبت نام کنید یا شماره و ایمیلتون رو تغییر بدین، اگر افرادی هم هستن که شما رو پیدا کردن هم (هرچند بعید میدونم چون پرایویت بودین) میتونید بلاکشون کنید که دیگه شما رو نبینن! اما در نهایت این راه حل قطعی نیست چون شما احتمالا تصاویری از خودتون رو هم دارید منتشر میکنید و در نتیجه دیر یا زود دیده خواهید شد! اما در مورد کسانی که در حوزه گردشگری فعالیت میکنن یا به این موضوع علاقمند هستن هم فقط از طریق هشتگ میتونن شما رو پیدا کنن پس لیستی از هشتگهای درست رو تهیه کنید و در پستهاتون استفاده کنید، اون افراد رو پیدا کنید لایک و فالوشون کنید تا متقابلا اونها هم شما رو فالو کنن، و مرتب پستهای با کیفیت و کاربرپسند منتشر کنید تا به مرور پیجتون رشد کنه این تنها راهشه البته در این میان تبلیغات و تبادل با پیجها مشابه هم معجزه میکنه و نباید فراموش بشه. و اما در مورد فریلنسری درست منظورتون رو متوجه نشدم! موفق باشید

آقا ممنون از جوابت ولی من نوشته بودم سىوالم منتشر نشه و قائدتا جوابش هم نباید منتشر میشد… امکانش نبود فقط برای خودم ایمیل بشه؟ بهرصورت موضوع سوغاتی یه مساله دوستانه بود و انتظار نداشتم تو پیجتون منتشرش کنید. بهرحال ممنون میشم اگه پیام من و جواب خودتون رو حذف بفرمایید. (حالا اینو هم اشتباهی منتشر نکنید😅😅) از راهنمایی های قبلی هم بسیار سپاسگزارم

سلام دوست عزیز وقتتون بخیر اگه دقت کنید ده ها کامنت دیگه بعد از شما ثبت شده و متاسفانه پاسخگویی به سوالات به صورت تکی و به ایمیل دوستان امکانپذیر نیست اینکه پاسخ ها اینجا منتشر میشه هم بخاطر جلوگیری از پرسش و پاسخ های تکراری هستش تا دوستان دیگه ای هم که مشکل مشابه شما دارن بدون مطرح کردن سوالی جوابشون رو دریافت کنن از همه اینها گذشته شما نگران چی هستید وقتی فقط یک اسم مستعار از شما نمایش داده میشه!؟ وقتی هیچ ایمیل و آدرسی از شما منتشر نمیشه من حتی دوستانی که آیدی پیجشون رو قرار میدن هم بخاطر حفظ حریم خصوصی آیدیشونو سانسور میکنم بنابراین دلیلی برای نگرانی نیست چون تمام دوستانی که اینجا سوالی مطرح میکنن کاملا ناشناس باقی می مونن پس ناچارم این سوال و جواب رو هم منتشر کنم تا دوستان دیگه ای هم که نگرانی مشابه شما دارن خیالشون راحت بشه موفق باشید

دارید اجبازی میکنید یا برای بالا بردن تعداد کامنت هاتون پیامها رو حذف نمیکنید؟ من یه کاربر شمام و یه خواهش در مورد پیام اختصاصی خودم داشتم. واقعا عجیبه که ازش دارید استفاده های دیگه میکنید!!!

کلمه دوم کامنتتون رو متوجه نشدم “اجبازی” منظورتون “لجبازی” هستش یا “اجباری” ولی در هر صورت نه لجبازی و نه اجباری در کار نیست، بالا رفتن تعداد کامنتها یعنی زمان صرف بیشتر برای پاسخگویی و و قتی که این کار به صورت کاملا رایگان و بدون هیچگونه چشمداشت و منفعتی داره انجام میشه خیلی معنا دار نیست! مخصوصا کامنتای اینجوری هیچ فایده ای برای ما و سایت نداره، من هم اصلا متوجه این حساسیت شما نمیشم وقتی پیامی به صورت کاملا ناشناس داره نمایش داده میشه! و اینکه دلیل خاصی نیست که بخوایم بین صدها کامنت بگردیم و کامنت ماه های گذشته رو پیدا و حذفشون کنیم ولی با اینحال چشم سعی میکنم بررسی کنم و پیامهای شما رو از سایت پاک کنم!

دو روزه با سایتتون آشنا شدم و دارم یکی یکی پست هاتونو میخونم. خیلی مفید، کار راه بنداز و عالی هستین ! ممنون بابت انتشار مطالب مفیدتون 🙂 به فعالیتتون ادامه بدید لطفا و اگر توی فضای دیگه ای هم فعالیت مفید دارید بگید که فالو کنیم، با تشکر :]

سلام دوست عزیز ممنون از محبتتون خوشحالم که مطالب براتون مفید بوده نه فعلا جای دیگه ای فعالیت ندارم بجز همین سایت در حال آماده سازی مطالب جدید هستم برای افزایش فروش پیج های اینستاگرامی و رشد پیج به صورت اصولی و واقعی اگه دوست داشتید در خبرنامه موجود در صفحه اصلی عضو بشید تا از مطالب جدید مطلع بشید موفق باشید

سلام داداش حامدگل پیج خبریم ازجنوب کرمان شادوبن شده بود الان بوسیله دوتا پیج که ساخته بودم هشتک جدید میزارم نشون میده قبلأ توسرچ آیدی اصلأ زیاد بالا نبود الان آیدی ک سرچ میشه نصف آیدی ک نوشته میشه پیج میاد بالا تقریبأ روزی۵۰الی۶۰نفرهم عضو پیج میشن هرچندنسبت ب قبل حدودأ یک سوم هست ولی نشون میده رو به صعوده از نظرانگیجمنت ریت ولی خب هنوز لایو زنده که میزنیم همون اخطار ک شما قوانین انجمن را رعایت نکردین را میزنه و لایو اینستاگرامم قطع هستش،، ۱:آیا این علامتها که حداقل از روزی ک اوج شادوبن بودیم وریزش داشتیم الان دوهفته هست که هزارتا عضوشدن باهامون تعداد کم نسبت ب قبل و هشتک میادبالا و توسرچ آیدی هم تقریبأ نسبت ب قبل خیلی اومده بالا میشه گفت رفع شادوبن شدیم؟؟ ۲:اگررفع شادوبن شدیم چرا اینقدر کند همه چیز درحال انجامه؟؟ ۳:لایومون بااینکه دوهفته س علائم مثبت می‌بینیم هنوز قطعه چاره چیه اگه رفع شادوبن شدیم؟؟ ۴:من امشب دوباره پیج را به حالت بیزینس درآوردم آیا اشکالی نداره چون طبق دستورتون همون موقع شهادت سردار ک شادوبن شده بودیم ازحالت بیزینس ب خصوصی خارجش کرده بودم آیا عجله نکردم که دوباره برگردونم به عادی؟؟ من حیث المجموع الان پیشنهادکلی شما برای رفع سریعترشادوبن وبرگشت ب حالت اولیه و وصل شدن لایو چی هستش باتشکرعزیزم

من الان نمیدونم واقعا جیکار کنم یعنی اگه این کارایی که گفتید رو انجام ندم نمیتونم به طور طبیعی در بیام منظورم اینه مثلا من ن پرایوت کنم ن فعالیت رو کم کنم بازم تو شادوبن هستم یا نه؟

سلام ببینید اینستاگرام هیچ جا رسما اعلام نکرده که چطور میشه از شادوبن خارج شد یا حتی دقیقا نگفته چه فعالیتهایی منجر به شادوبن شدن میشه این راهکارهایی که میبینید هم همش به صورت تجربی به دست اومده که برای خروج از شادوبن اینستاگرام و سرعت بخشیدن به اون مفید هستن اما اگه انجام نشه و طبق روال قبل ادامه بدید ممکنه بین فعالیتهاتون کارایی بکنید که اینستاگرام شما رو مجددا جریمه کنه و خروج شما از شادوبن مدام به تعویق بیفته و حتی منجر به غیر فعال شدن پیجتون بشه، بنابراین به ریسکش نمی ارزه که طبق روال قبل ادامه بدید اینا فقط توصیه ست تصمیم با خودتونه موفق باشید

سلام ممنون که انقدر اطلاع خوب دادید ،واقعا چندروزه به شدت درگیر این موضوع هستم .من ۶،۷ روزه نمیتونم ویدیو‌ تو پیجم بزارم ،یعنی ویدیو اپلود میشه اما بعد از چند لحظه پاک میشه . هر راهی بوده امتحان کردم اما این بحث هشتگ رو‌که فرمودین تازه فهمیدم هشتگ ها رو پاک کردم،اما فک نمیکنم شادوبن نباشم چون طبق ترفندی که گفتین سرچ هشتگ اختصاصی کردم و پستم اومد . پس دلیلش چی‌میتونه باشه که من ویدیوم خود به خود پاک میشه،،، ؟البته متوجه این هم شدم که پیجم روند بالا رفتنش کند تر شده.ممنون میشم راهنماییم کنید🙏🏼

سلام دوست عزیز، لطف دارید اینکه نمی تونید ویدیو آپلود کنید ارتباطی به شادوبن شدن اینستاگرام نداره این موضوع معمولا زمانی پیش میاد که اینستاگرام فکر میکنید دارید کپی رایت رو نقض میکنید ممکنه ویدیو یا مثلا موزیک استفاده شده در اون ویدیو شامل قوانین کپی رایت باشه هر چند ممکنه اشتباها گیر داده باشه اینستا! یا میتونه مشکل نرم افزاری باشه، اگه میتونید از طریق یه گوشی دیگه وارد پیجتون بشید و تست کنید یا اینستا رو حذف و نسخه جدیدش رو از گوگل پلی نصب کنید یا ویدیو های دیگه ای رو امتحان کنید در نهایت اگه این مشکل همچنان وجود داشت چند روز تو اینستا کار نکنید و بعد دوباره تست کنید احتمال داره بی رویه و تعداد بالا پست گذاشته باشید و این قابلیت برای شما بسته شده باشه اگه نتیجه گرفتید به ماهم اطلاع بدید 🙂 موفق باشید

سلام، خیلی اطلاعات مفیدی دارید ممنونم برای اینکه بفهمم شادوبن شدم،هشتک اختصاصی رو امتحان کردم اصلا نشون نمیده در صورتی که قبلا نشون میداد بهم اینستا، تنها نشون ندادن هشتک اختصاصی میتونه علامت قطعی شادوبن باشه؟ آمار from home ام اما صفر نیست

سلام زی زی عزیز ؛-) خواهش میکنم نظر لطفتونه بله به احتمال ۹۹ درصد شادوبن شدید! ولی آمار فرام هوم یه درصد کمی شک ایجاد میکنه بنابراین با چندتا هشتگ دیگه هم تست کنید اگه دیده نشدید مطمئنا شادوبن شدید اما جای نگرانی نیست خوشبختانه به موقع متوجه شدید و میتونید جلوی جریمه های سنگین تر رو بگیرید، راهکارهای گفته شده رو انجام بدید و کمی با صبوری و با احتیاط عمل کنید تا از شادوبن اینستاگرام خارج بشید موفق باشید

با چندتا هشتک دیگه ام امتحان کردم 😣😢 چیزی نیومد، یه سوال دیگه، اینکه گفتید چند روز غیر فعال باشم ، با همون اکانتی که شادوبن شده بتابد غیر فعال باشم یا همه اکانتایی که با یه شماره تلفن ثبت کردم؟ در ضمن خیلی خییییییلی سپاسگزارم ار راهنمایی و پاسختون

خب پس قطعا شادوبن شدید! اول اینکه بله همون اکانتی که شادو شده باید با احتیاط کار کرد روش دو اینکه شما با یک شماره چند اکانت ساختید!!؟ یا یک شماره به هر اکانت اختصاص بدید یا منتظر از دست رفتن پیجهاتون باشید! به عنوان مثال اگه بخواین برای یکی از پیجها بازیابی پسورد انجام بدید، یا ورود دومرحله ای فعال کنید قطعا به مشکل جدی بر می خورید

نمیدونم شاید منظورم رو بد رسوندم،ببینید من روی گوشیم که برنامه اینستا رو ریختم یه پیج کاری دارم که با ایمیل جداگانه ثبت نام کردم ، فقط شماره ام رو توی بیو پیج زدم، بعنوان ثبت نام شمارم رو ندادم و دو تا پیج شخصی دارن، اون دو تا پیج شخصی هام با یک شماره ثبت نام شدن، این مشکل آفرین؟ شرمنده خیلی سوال پرسیدم🙏🙏

سلام مجدد دوست عزیز اگه شماره تو بیو نوشته شده باشه مشکلی نداره میتونید تو هر تعداد اکانتی که دوست دارید تو بیو از یک شماره استفاده کنید اما ثبت نام و ایجاد چند اکانت در اینستاگرام با یک شماره حتما مشکل ساز خواهد شد، امروز نشه فردا دردسر میشه! هر چندتا سوال داشتید بپرسید مشکلی نداره 🙂

من یه ثوالی دارم و نمیتونم براش جواب پیدا کنم خوشحال میشم راهنمایی کنین. علت اینکه لست سین فردی در یک ساعت خاص مونده و تغییر نمیکنه چیه؟ مثلا الان یه هفته است ۳ ساعت نوشته. و سوال دوم هم اینکه برنامه ای هست که افرادی که لست سینشون آفلاین هست و پیج مارو فالو میکنن بتونیم ببینیم از پیجمون دیدن کرده اند یا نه؟ یا اینکه لست سینشونو ببینیم؟

سلام من فکر میکنم اینکه ساعت لست سین به روز نمیشه احتمالا یک مشکل نرم افزاری هستش که با به روز رسانی برنامه باید حل بشه اما در مورد اینکه چه کسانی پیج شما رو دیدن یا نه متاسفانه امکانش وجود نداره فقط در صورتی میتونید متوجه بشید که شخص مورد نظر پست شما رو لایک کرده باشه یا اینکه از استوری شما بازدید کرده باشه تا بتونید آیدیشو ببینید در غیر این صورت امکانش وجود نداره. موفق باشید

ممنون از راهنمایی و توضیحات مفید شما من تمام این قوانین رو رعایت کردم اما متاسفانه مشکلم حل نشده و همچنان گرفتار این مشکل هستم میشه آیدی پیچ منو چک کنید و ببینید مشکل از چیه ؟

راهکارها رو توضیح دادم خودتون باید انجام بدید، مخصوصا ترفند استفاده از هشتگ اختصاصی مشخص میکنه که شادو هستید یا نه، اگه طولانی مدت بوده و درست نشده احتمالا بدون اینکه متوجه بشید چندبار جریمه شدید چاره ای جز صبر و انجام کارهای گفته شده نیست موفق باشید

سلام من مطمئنم شادوبن نشدم ۳۵هزار تا عضو دارم تاحالا یه فالوئر هم نخریدم ۳٫۴ ساله پیجم بازه .فزوشگاه اینترنتیه فروشمم بد نیست ولی نسبت به این تعداد فالوئر گاهی پستا زیر ۱۰۰ تا لایک میخوره از هشتگ هم استفاده می کنم.حس میکنم پست هام به فالوئرا نشون داده نمیشه میشه نظرتون رو بگید؟

سلام ببینید بجز بحث شادوبن الگوریت های جدید اینستا هم در این مورد دخیل هستن، مثلا یکی از الگوریتم ها بر اساس انگیجمنت پیجتون کار میکته، به این صورت که بر اساس تعامل فالورها با پست شما در دقایق ابتدایی انتشار پست تصمیم میگیره پستتون رو به فالورها نمایش بده یا نه! زمانی که شما پستی منتشر میکنید اول اونو به تعداد کمی از فالورها نشون میده و اگر در دقایق اول انتشار پست لایک و کامنت خوبی بگیره اونوقت به افراد بیشتری نشون داده میشه و این روند همینجوری ادامه پیدا میکنه ولی اگه لایک و کامنت خوبی نگیره دیگه به دیگران نشون داده نمیشه و در نتیجه لایک کمتری میگیرید، و این موضوع هیچ راهی نداره بجز تهیه پستهای با کیفیت و دعوت مخاطب به تعامل

بله دقیقا فکر می کنم همینطور هست که می گید.گذاشتن پست های زیاد در روز ممکنه علتش باشه؟چون من پیج فروش انلاین دارم ناچارم پست زیاد بذارم چاره ای ندارم.به نظرتون هیچ راه دیگه ای وجود نداره که بشه این مشکل رو حل کرد؟

سلام مجدد گذاشتن پست زیاد اصلا خوب نیست و هیچ کمکی به افزای انگیجمنت و همینطور فروش شما نمیکنه بلکه باعث اذیت فالور ها میشه و ممکنه آنفالوتون کنن روزانه یک پست نهایتا دو پست ایده آل هستش میتونید از لایو و استوری بیشتر کمک بگیرید و اینکه سعی کنید در حوزه ای که فعالیت میکنید اطلاعات مفید در اختیار کاربران قرار بدید و در کنار این اطلاعات کمی هم به بحث تبلیغات و فروش کالاهاتون بپردازید پیجی که مدام داره پست میزاره من اینو دارم اونو دارم ازم بخرید اصلا مورد توجه قرار نمیگیره ولی اگه در مورد کالا ها ویژگی هاشون، نحوه درست استفاده کردنشون، استفاده های متفاوتی که میشه از یک کالا داشت و … اطلاعات خوبی بدید تاثیر بیشتری داره

واقعا ممنونم از کمکتون.فقط یه درخواست.امکانش هست خودتون یه نگاهی هم به پیجم بندازید؟

خواهش میکنم بله مشکلی نیست آیدیتون بفرستین برری میکنم

ممنون از اطلاعات خوبتون🙏 امکانش هست پیج من رو هم بررسی کنید و نظر کارشناسانه بهم بدین؟

سلام خواهش میکنم بله مشکلی نیست آیدی بفرستین چیک میکنیم اگه نکته ای باشه که براتون مفید باشه میگم خدمتتون

سلام دوست عزیز… ممنون از توضیحاتتون…. یه سوال…من مطمئنم شادوبن شدم. حالا اگه از شادوبن خارج شم باز ممکنه بخاطر فالورای فیکی ک قبلا خریدم باز بن بشم؟ و یه سوال دیگه… برای بالا بردن فالورام دستی فالو و آنفالو میکنم و اصلا ب ربات یا برنامه خاصی وصل نیستم. شنیدم میگن اینکارم منجر ب بن میشه. درسته؟اگه درسته پس چیکار کنیم دیگه آخه😫 ممنون میشم زود جواب بدین🌺

سلام خانم مژگان مرسی از کامنتتون اگه دوباره اقدام به افزایش فالور فیک نکنید بعید میدونم شادوبن بشید، فعالیت دستی فالو و آنفالو هم ممکنه منجر به شادوبن بشه مگر اینکه با فاصله و با سرعت کم انجام بشه در کل هر حرکتی که از نظر اینستاگرام غیر عادی و رباتی به نظر برسه میتونه ربات تشخیص داده بشه و شادوبن بشید بنابراین تو هیچ کاری زیاده روی نکنید چه فالو آنفالو و چه لایک و کامنت پشت سر هم. بهترین کاری که می تونید بکنید اینه که بازار هدفتون رو درست انتخاب کنید و تمرکزتون روی تولید محتوا و پست های جذاب و با ارزش برای اون بازار هدف باشه، مرتب پست بزارید اینجوری به مرور زمان فالور هدفمن و علاقمند زیادی به پیجتون جذب میشه، نباید زیاد عجول باشید. متاسفانه چیزی که اینجا بد جا افتاده اینه که دغدغه اکثر کاربرا فقط تعداد فالور هستش در حالیکه اگه شما چندتا لایک بیشتر نسبت به دیروز داشته باشید ینی یک قدم رو به جلو و این روند باید همیشه آنالیز بشه و بهبود پیدا کنه به زودی مطالب جامع و کاربردی در این زمینه هم روی سایت قرار میگیره موفق باشید

ممنونم از راهنماییتون… باز اگه مشکلی پیش اومد باشما درمیون میذارم🙏💚

سلام….من دوبار فن پیج ساختم برای کسیکه هوادارش بودم بار اول بعد دو هفته پیجمو حذف کرد و بار دوم بعد یک هفته ….فالوورای فیکم نداشتم ….پیغام میده شما قوانین رو نقض کردی. ..در حالیکه من فقط پست میزاشتم …از یه ورزشکار ایرانی….چرا اینطوری میشه؟؟

سلام بله معمولا این مشکل برای فن پیجها پیش میاد چون به نظر میرسه شما خودتون رو بجای شخص دیگه ای دارید معرفی میکنید و عکسها و ویدیو هایی هم که منتشر میکنید مربوط به اون شخص هستش از طرف دیگه چون محتوا در اصل مربوط به اون شخص هستش و شما منتشر میکنید بحث کپی رایت هم پیش میاد که اینستا هم روی این موارد به شدت حساسه بهتره تو آیدی پیج از عبارت فن پج استفاده کنید و همینطور داخل بیو آیدی شخص مورد نظرتون رو قرار بدید و داخل کپشن پستها هم به همین صورت آیدی اون شخص رو قرار بدید تا به نوعی ارجاع داده بشه و اینستا متوجه بشه که اگر کپی هم صورت گرفته با ذکر منبع بوده اینجور احتمال بسته شدن پیج کمتره البته به شرط اینکه خود اون شخص شمارو به اینستا گزارش نکنه و با این موضوع مشکلی نداشته باشه موفق باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم خیلی زود به کامنت شما پاسخ و از طریق ایمیل بهتون اطلاع میدم

ویدئوی ایده ها و ترفندهای تولید محتوای اینستاگرام

اونا رو پولاشون به هم نزدیک کرد ما رو باورامون

شادوبن شدن اینستاگرام در واقع یک جور جریمه هستش که اینستاگرام به صورت کاملا نامحسوس و بدون هیچ اخطار و اطلاع قبلی پیج شما را از دید دیگران مخفی میکنه

در این حالت پست های شما دیگه در اکسپلور اینستاگرام قرار نمیگره و کسی به جز فالورهاتون نمی تونه پستهای شما رو ببینه.

بنابراین خیلی از مواقع کاربران حتی متوجه این موضوع نمی شوند، تا زمانی که حجم زیادی از لایک ها، کامنت ها و بازدیدهای پیجشون را از دست میدن

چطور بفهمیم شادوبن شدیم

و متوجه کاهش شدید نرخ تعامل یا همان انگیجمنت ریت پیج می شوند که دلیل اصلی این موضوع هم دیده نشدن پستهای کاربرانه، در واقع مثل این هستش که هیچ پستی منتشر نکردن!!

برای پی بردن به این قضیه سایت های زیادی وجود دارن ولی سایت تریبر Instagram Shadowban Test یکی از یهترین سایت ها ست برای اینکه بفهمیم که پیج اینستاگرام ما شدو بن شده یا نه؟

سایت تریبر یک ابزار ساده برای تست شدو بن هست که فقط با زدن یک دکمه انالیز پیج شما رو بررسی می کنه و به شما میگه که ایا شدو بن هستین یا نه.

وقتی shadowban اتفاق می‌افتد، کاربر مطلع نمی‌شود. به هنگام shadowban شدن اکانتی, اینستاگارم پست‌های شما را از کاربرانی که شما رو فالو نمی‌کنند پنهان می کند، که مانعی برای رشد اکانت شما و دریافت فالوئر بیشتر می‌شود.

زیرا افرادی که شما را فالو نمی‌کنند، قادر به دیدن پست‌های شما از طریق هشتگ یا اکسپلوور نخواهند بود. و تمام هشتگ‌های شما و استراتژی‌های آن شکست می‌خورد.

اگر از اینستاگرام برای کسب‌وکار استفاده می‌کنید، شکست در استراتژی، می‌تواند باعث کاهش مشتری و درآمد و در نتیجه منجر به شکست بیزینس شود.

اینستاگرام هم به عنوان یک شبکه اجتماعی بسیار موفق که تا این لحظه دارای بیش از یک میلیارد نفر کاربر فعال در سراسر جهان است،

پس بدون شک قوانین و الگوریتم خاص خودش رو داره و مثل هر پلت فرم دیگری اگه کاربری خلاف قوانین رفتار کنه قطعا جریمه خواهد شد.

بنابراین توصیه میکنم به هیچ وجه هوش اینستاگرام رو دست کم نگیرید چراکه اینستاگرام هر روز با آپدیت الگوریتم خودش بسیار بسیار هوشمندتر از قبل عمل میکنه و حتما در این رابطه در مطلب دیگری بطور مفصل صحبت خواهیم کرد.

شادوبن اینستاگرام هم یکی از جرائمی هستش که اینستاگرام برای کاربران متخلف خود در نظر گرفته که البته نسبت به جریمه هایی مثل دیسیبل شدن پیج ، جریمه زیاد سنگینی نیست!

در واقع عوامل متعددی هست که باعث شادوبن شدن اینستاگرام می شوند که اینجا به ۵ مورد اصلی و مهم آنها اشاره میکنم:

چک کردن اینکه آیا پست‌های شما از طریق سرچ هشتگ به نمایش داده می‌شود، بهترین راه برای این است که بفهمید شدوبن شده‌اید یا نه. برای این کار کافیه یک هشتگ کم کاربرد یا هشتگی که اصلا استفاده نشده است را در آخرین پست خود قرار دهید و سپس با یک اکانت دیگر که پیج را فالو نکرده است آن هشتگ را جستوجو کنید. اگر پست شما در آن هشتگ نمایش داده نشد, shadowban شده اید.

تا کنون هیچ دلیل رسمی از سمت خود اینستاگرام اعلام نشده است اما طبق اطلاعات موجود در مقالات خارجی پیروی نکردن از قوانین عمومی اینستاگرام باعث این اتفاق می باشد. از جمله مهمترین این قوانین موارد زیر می باشد :

استفاده از ربات ها : تغییرات اخیر الگوریتم اینستاگرام، باعث شده تا استفاده از اپلیکیشن‌های زمانبندی, که پست‌ها و عکس‌های شما را به صورت خودکار ارسال می‌کند و یا ربات هایی که به صورت خودکار باعث افزایش فالوئر و لایک می شوند ، برای اکانت شما shadowban شدن را به ارمغان بیاورند.

برای خارج شدن از این حالت همهی ربات ها و اپلیکیشن ها را غیر فعال کنید.برای اینکه هر گونه اپلیکیشن و یا رباتی را که به اکانت شما متصل است را غیر فعال کنید, با استفاده از کامپیوتر وارد سایتinstagram.com   شوید، سپس وارد صفحه پروفایل شخصی خود شده، روی گزینه Edit your profile کلیک کنید و وارد بخش Authorized Applications شوید.

 در این بخش هر ابزاری را که نمیشناختید با کلیک بر روی کلید بزرگ آبی رنگ Revoke Access دسترسی اش را لغو کنید.

انجام فعالیت‌های زیاد در اینستاگرام: محدودیت‌های روزانه و ساعتی اینستاگرام سوء استفاده ‌نکنید. اینستاگرام روزانه محدودیت‌هایی روی تعداد اقدامات انجام شده توسط شما اعمال می کند. این محدودیت‌ها شامل تعداد عکس‌هایی که لایک می‌کنید، تعداد کامنت‌هایی که زیر پست‌ها می‌گذارید و تعداد افرادی است که فالوو یا آنفالوو می‌کنید.

برحسب سن اکانت شما نوع محدودیت‌ها ممکن است متفاوت باشد اما در بیشتر موارد نباید از ساعتی ۱۵۰ لایک، ۶۰ کامنت و ۶۰ فالوو یا آنفالوو فراتر بروید.

استفاده از هشتگ های ممنوعه و تکراری: با وجود میلیون‌ها کاربر در اینستاگرام، کنترل محتوای به اشتراک گذاشته شده و نحوه دسته بندی این محتواها کار سختی است.

گاهی یک هشتگ عادی و بی‌ضرر می‌تواند به طور انبوهی در محتواهای نامناسب استفاده شود. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد اینستاگرام این هشتگ ها را به طور کامل حذف کرده یا کاربرد آن ها را به شدت محدود می‌کنند.

در نتیجه وقتی شما از یکی از این هشتگ‌ها در عکس‌هایتان استفاده می‌کنید، این کار سبب می‌شود که سایر هشتگ‌های شما «منقضی» شده و در نتیجه برای هیچکدام از هشتگ‌هایتان نتیجه نگیرید.

چطور بفهمیم شادوبن شدیم

استفاده از متن ها و هشتگ های تکراری: اگر روزانه در صفحه خود تبلیغات زیادی می گزارید و هر روز هم یک کپشن و هشتگ تکرار می شود شاید یکی از دلایل شادوبن باشد .

چرا که ربات اینستاگرام قادر به خوانایی متون فارسی نمی باشد و این عمل را اسپم می داند.

استفاده از نرم افزار های تغییر آی پی : یکی دیگر از موارد که باز هم احتمال می دهیم یکی از دلایل شادوبن باشد استفاده از فی ل تر شکن و یا نرم افزارهای تغییر Ip می باشد چرا که با استفاده از این نرم افزارها لوکیشن شما برای اینستاگرام تغییر می کند و ممکن است بگوید چطور این اکانت ساعاتی قبل از ایران ورود داشته حال از یک کشور دیگر .

مطمئن شوید از طرف کاربران ریپورت نشده‌اید: همیشه مراقب ریپورت شدن از طرف دیگر کاربران باشید! اگر آن‌ها تایید کنند که شما خطایی انجام داده‌اید و قوانین اینستاگرام را نقض کرده‌اید ممکن است اینستاگرام اکانت شما را غیر فعال کند و یا در معرض شدوبن قرار بگیرید.

مواردی نیز وجود دارد که اکانت‌های بیزینسی توسط رقبا ریپورت می‌شوند. اگر حساب شما دیسیبل شده و دلیل آن را  نمی‌دانید، می‌توانید از اینستاگرام درخواست کنید تا دوباره اکانت شما را بررسی کند تا مطمئن شود محتوای شما در تضاد با قوانین اینستاگرام نیست.

برای رهایی از shadowban قوانین رسمی و دستورالعمل دقیقی توسط اینستاگرام ارائه نشده است، و باید بر اساس آزمون صحیح و خطا پیش برویم.

 حساب کاربریتان را از حالت بیزینس به پرسونال تغییر دهید: این یک راه‌حل قطعی نیست. اما بعضی از اینستاگرامرها گزارش داده‌اند که با تغییر به پرسونال اکانت، مشکل آنها حل شده است

مدت کوتاهی فعالیت نداشته باشید و پست نگذارید: برخی کاربران مدعی شده‌اند که با عدم فعالیت به مدت ۲-۳ روز ، اکانت آن‌ها از حالت shadowban خارج شده است. اگر تصمیم دارید این کار را بکنید بهتر است این مدت هیچ گونه فعالیتی اعم از کامنت گذاشتن، پست گذاشتن و حتی لاگین شدن نداشته باشید, بعد از ۲-۳ روز استراحت و عدم فعالیت می‌توانید تعاملات خود را مثل قبل دوباره شروع کنید. اما با احتیاط، زیرا اینستاگرام نظاره‌گر اکانت شماست

به اینستاگرام ایمیل بزنید و در مورد مشکلات پیش آمده توضیح دهید: قطعا برقراری ارتباط با اینستاگرام برای رفع مشکلات، تاثیر گذار است.از قسمت “report a problem”  با اپلیکیشن اینستاگرام این کار را انجام دهید. برای این کار مسیرزیر را دنبال کنید:

Profile> right toolbar>setting>report a problem>something isn`t work

سپس در پیامی کوتاه مشکل خود را توضیح دهید. توجه داشته باشید که به شدوبن شدنتان اشاره‌ای نکنید، بهتراست بگویید که هشتگ‌هایتان کار نمی‌کند و یا پست‌هایتان دیده نمی‌شود.

استفاده نکردن از سیستم هایی که قوانین اینستاگرام را نقض می کند: اگر تا به حال از سرویس‌های دریافت خودکار فالوئر,لایک, کامنت و … استفاده کرده‌اید، پسوورد خود را تغییر دهید و دسترسی این اپلیکیشن‌ها را قطع کنید و اگر دارای API متصل شده هستند از طریق نسخه وب اینستاگرام آنها را حذف کنید.

همچنین از نرم‌افزارهایی که باعث تغییر IP می‌شوند مثل فیلترشکن ها اجتناب کنید. تغییر زیاد لوکیشن از نظر اینستاگرام مشکوک است و باعث shadowban می‌شود.

اگر از اینستاگرام به صورت واقعی استفاده می‌کنید، از سرویس‎های اتوماتیک یا خودکار استفاده نکنید، و هشتگ‌های خود را چک کنید. همیشه احتمال کمی برای shadowbanشدن وجود دارد.

همچنین الگوریتم اینستاگرام همیشه در حال تغییر است, و هر روز یک تله ی جدید می گذارد تا از تقض قوانین جلوگیری کند, پس شرایط هر روز تغییر می کند, با احتیاط به فعالیت خود در اینستاگرام ادامه دهید.

شما برای افزایش فالوور از چه رباتی استفاده می کنید و از چه تنظیماتی استفاده می کنید و ایا از کسی مشاوره می گیرید؟ نظرات و تجربییات خود را با ما از طریق بخش دیدگاه این پست در میان بگذارید.

اینستاگرام سلطان حاوی انبوهی از ویدیو های اموزشی اینستاگرام می باشد و اگر شما فردی مشتاق یادگیری هستید می توانید صفحه من رو در اینستا دنبال کنید.

اگر علاقه مند به مطالب سلطان هستید، سلطان رو در ویرگول دنبال کنید.

بررسی دنیای اینستاگرام

اونا رو پولاشون به هم نزدیک کرد ما رو باورامون

بررسی دنیای اینستاگرام

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

سوشیالو تحلیل و مدیریت شبکه های اجتماعی socialo.net

در زبان انگلیسی لغت shadowban به معنی سایه بان است. و در اصطلاح به سایه رفتن پیج دراینستاگرام شادوبن می گویند.در واقع شادوبن به حالتی گفته می شود که اینستاگرام از رشد پیج شما خوداری می کند و پیج افرادی را که قوانین اینستاگرام را زیر پا گذاشته باشند محدود کرده و پست های آنان را در قسمت اکسپلورر نشان نداده و پست شما را در هشتگهایی که استفاده کردید نشان نمی دهد.

جهت تست کردن اینکه اکانت شما شادوبن شده یا نه کافیست یکی از دو روش زیر را تست کنید.

روش اول : برای یکی از پست های خود یک هشتگ منحصر بفرد قرار داده و سپس وارد قسمت اکسپلور اینستاگرام بشید و هشتگ مورد نظرتون را تایپ کنید اگر با تایپ هشتگ پست شما نمایش داده نشه یعنی شما شادوبن شده اید

چطور بفهمیم شادوبن شدیم

روش دوم : نام اکانت اینستاگرامتان را با پنج حساب کاربری دیگر (که حساب شما را فالو نکرده باشند)سرچ کنید اگر شادوبن شده باشید حساب کاربری شما نمایش داده نمیشه.

1- استفاده مفرط از رباتها جهت بالا بردن لایک و کامنت2 – استفاده مفرط از رباتها جهت بالا بردن تعداد فالور3- استفاده مفرط از هشتگ 4 – استفاده از هشتگ های ممنوع شده یا از کار افتادهتوصیه می شود قبل از هشتگ گذاری برای پستهاتون هشتگهای انتخابی رو در قسمت سرچ اینستاگرام ( اکسپلورر اینستاگرام ) بررسی کنید‌. اگر هشتگ مورد نظرتون ممنوع شده باشد در قسمت recent آن هشتگ هیچ پستی نمایش داده نمی شود.5 – ریپورت شدن (Report) شما توسط تعداد زیادی از افراد حاضر در اینستاگرام6 – استفاده از نرم افزارهای تغییر ip

توضیحات تکمیلی :

وقتی که شما سعی می کنید افرادی که در اینستاگرام دنبال می کنید (following) را افزایش دهید.شما مجبور به استفاده از هشتگ ها و تعامل با فالورهایتان هستید تا بتوانید درسترسی خود را به افراد مختلف گسترش بدهید.این واقعا نگران کننده است که ناگهان محتوای شما به همه ی افراد نشان داده نشود.اگر احساس می کنید که پست های شما نسبت به قبل کمتر لایک و کامنت میخورند یا در بعضی از هشتگ های مشخص نشان داده نمی شوند. بنابراین شما احتمالا شادوبن شده اید.

شادوبن اقدام به مسدود کردن محتوای کاربر در رسانه های اجتماعی است، به طوری که کاربر نمی داند که این اتفاق افتاده است . اگر حساب کاربری شما در اینستاگرام شادوبن شده باشد .محتوای پستهای شمافقط برای افرادی نمایش داده می شود که قبلا شما را دنبال کرده باشند.

از دیدگاه اینستاگرام شادوبن کردن پیج ها منطقی است.شادوبن به اینستاگرام اجازه می دهد تا اکانتهایی را که با شرایط آن منطبق نیستند فیلتر کند.بعضی از افراد برای گسترش دنبال کنندگان خود در اینستاگرام اقدام به استفاده از رباتهای خودکار یا صدها هشتگهای غیر مرتبط با محتوا می کنند.در صورتی که چنین باشد، به نظر منصفانه است که اینستاگرام این حسابها را مسدود کند، بنابراین کاربران میتوانند محتوای واقعی و مفید را همچنان ادامه دهند.

در حالی که اینستاگرام بطور آشکار به موضوع شادوبن اشاره نمی کند.اینستاگرام طی یک بیانیه در 28 نوامبر گزارش دادند که برخی از کاربران با مشکلاتی مواجه شده آمد که علی رغم داشتن برخی از هشتک های معین ، پست آنها در برخی از هشتگها نمایش داده نمیشد.بیانیه آنها حداقل تا حدی معضل هشتگ را تایید می کند، اما بسیاری از افراد بر این باورند که این بیانیه Instagram دلیلی برای پذیرش وجود شادوبن shadowban در نظر گرفته می شود، بدون آنکه قبلا شرکت اینستاگرام آن را پذیرفته باشد.

نکته مهم این است که Instagram اغلب الگوریتم خود را تغییر می دهد. خود این تغییرات می تواند علتی برای کاهش نرخ engagement پیج شما باشد.با این حال امکان شادوبن نیز وجود دارد. در واقع شادوبن یک تاکتیک است که به معنای مخفی کردن محتوای کاربران از مخاطبین گسترده اینستاگرام است.و اگر شما در شادوبن هستید، مهم است که اقدامات لازم را انجام دهید تابتوانید محتوای خود را مشاهده کنید.بیایید بررسی کنیم چگونه می توانیم متوجه شویم که شادوبن شده ایم ، و همچنین راهنمایی های ما برای خروج شما از لیست افراد شادوبن را ببینیم.

یک ترفند ساده برای تشخیص اینکه آیا حساب کاربری شما شادوبن است وجود دارد.اول، یک پست با هشتگی خاص ارسال کنید که آن هشتگ اغلب مورد استفاده قرار نمی گیرد. (اگر پست خود را با هشتگی ارسال کنید که آن هشتک دارای میلیون ها پست باشد ، قاعدتا این که ببینید محتوای شما شادوبن شده است یا نه ساده نخواهد بود.)

هنگامی که پستی را با یک هشتگ خاص مشخص کرده اید، از پنج کاربر Instagram که از شما پیروی نمی کنند. (یعنی جزو لیست فالورهای شما نیستند)برای جستجوی این هشتگ استفاده کنید. اگر هیچ کدام از آنها پست شما را زیر هشتگ مشاهده نکنند، به نظر می رسد احتمالا شما شادوبن شده اید. با این حال، اگر یک یا دو نفر از پنج نفر بتوانند پست شما را ببینید، شما شادوبن نشده و احتمالا دچار مشکل کاهش نرخ engagement شده اید . اگر تست بالا را اجرا کنید و بر این باورید که شادوبن شده اید، نگران نباشید – ما برای شما یک راه حل داریم.

چرا شما شادوبن شده اید، و چگونه آن را رفع کنید

چند دلیل بالقوه وجود دارد که باعث میشود حساب کاربری شما شادبن شده باشد.برای اطمینان از این که حساب شما دوباره شادوبن نشود، بیایید برخی اقداماتی را که ممکن است شما انجام داده اید بررسی کنیم

شما از رباتها یا ابزار رشد خودکار اینستاگرام استفاده میکنید.

اگر شما خودتان برای رشد پیج خود تلاش نکنید نمیتوانید تعداد فالورهای خود را افزایش دهید. اینستاگرام روی این موضوع در بیانیه بالا که تصویرش آورده شده است تاکید دارد. اینستاگرام کاربران را تشویق میکند تا یک استراتژی مناسب در ارتباط با مخاطبان خود داشته باشند.استفاده از ربات ها یک تاکتیک اسپم است و می تواند اکانت شما را به شادوبن تبدیل کند.

شما از هشتگ های نامناسب (هشتگهای بن شده) استفاده می کنید.گاهی اوقات یک هشتگ محبوب با محتوای نامناسب پر می شود.وقتی این اتفاق می افتد، اینستاگرام می تواند هشتگ را حذف کند یا استفاده از آن را محدود کند.اگر شما از هشتگهای ممنوعه استفاده کنید.از رتبه بندی دیگر هشتگهای خود جلوگیری می کنید. و حتی ممکن است منجر به بلاک شدن حساب (blocked account) خود شوید.

حساب شما اغلب گزارش شده (Report) شده است.

هنگامی که کاربران مکررا یک حساب را گزارش می کنند، Instagram فرض می کند که حساب شما محتوای نامناسب ارسال می کند یا شرایط خدمات اینستاگرام را نقض می کند. آنها ممکن است حساب کاربری شما را غیرفعال کنند یا آن را شادوبن نمایند.

شما بیشتر از محدوده تعیین شده فعالیت ساعتی یا هفتگی اینستاگرام عمل نموده اید.

اینستاگرام محدودیت های زمانی را برای چگونگی follow، unfollow، like، comment کردن در عرض یک ساعت یا روز قرار داده است . این امر منطقی است – اگر در عرض یک ساعت 80 نفر را دنبال کنید، به احتمال زیاد ربات کاری را انجام می دهد، نه شما.

این اقدامات ممکن است به شما کمک کند سریعا در افزایش تعداد فالورتان پیشرفت کنید ، اما آنها نمیتوانند به شما در برقراری ارتباط مناسب با افراد کمک کنند، علاوه بر این، این رفتارها احتمالا منجر به شادوبن شما می شود، که به شدت جذب مخاطب جدید را محدود می کند.برای بازگرداندن حساب کاربریتان به حالت عادی ما راهنمایی های لازم را به شما خواهیم داد.

اگر از یک ربات یا یک سرویس خودکار دیگر استفاده می کنید، استفاده از آنها را متوقف کنید و بلافاصله آنها را حذف کنید. برای اطمینان از این که آنها هنوز به حساب شما متصل نیستند، به نسخه تحت ویندوز خود بروید و روی « Edit Profile » کلیک کنید و سپس « Authorized Applications ». اگر شما هر یک از حساب های ربات خود را در لیست ببینید، بر روی “Revoke Access” کلیک کنید تا آنها را به طور کامل حذف کنید.

به خاطر داشته باشید، 100 فالور که برند شمارا دوست دارند و محصولات شما را خریداری کنند، از 1000 فالور که هرگز از شما خرید نکرده یا با محتوای شما ارتباط برقرار نمی‌کنند ، بهتر است.

نگاهی به لیست هشتگهای ممنوع شده انگلیسی در سال 2018 به لیست پایین نگاه کنید و اطمینان حاصل کنید که همه هشتگهای ممنوع شده را از مطالب خود حذف کرده اید.

https://thepreviewapp.com/list-of-banned-instagram-hashtags-2018/?cn-reloaded=1‍

دقت و مراقبت از هشتگهایی که انتخاب کرده اید، و در صورت شک داشتن نسبت به شادوبن بودن آنها نگاهی به صفحه هشتگ ها بیندازید – اینستاگرام احتمالا پیامی مانند “پست های اخیر ” ارسال خواهد کردهشتگ #summer2018 در حال حاضر پنهان شده است… “، که به شما نشان می دهد این هشتگ دیگر قابل استفاده نیست.

افراد مختلف گزارش داده اند. که استفاده از حساب های اینستاگرامشان و بازگشت حسابشان به روال طبیعی قبل از شادوبن در حدود 48 ساعت طول میکشد . البته ممکنه این فرایند تا 14 روز پس از رفع ایرادات موجود در پیج شما به طول انجامد.این نکته بسیار مهم است که شما مطالب مفید و محتوای معتبر را با بهره گیری از بهترین شیوه ها جهت رشد مخاطبان خود در پیج اینستاگرام خود، انتشار دهیدو در نظر داشته باشید که طول می کشد تا این کار را بطور صحیح و کامل انجام دهید.

نکات و پرسش های خود در ارتباط با این مقاله را با ما در میان بگذارید.

سوشیالو تحلیل و مدیریت شبکه های اجتماعی socialo.net

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

چطور بفهمیم شادوبن شدیم
چطور بفهمیم شادوبن شدیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *