چطور بفهمیم پشت خطی داریم

 
helpkade
چطور بفهمیم پشت خطی داریم
چطور بفهمیم پشت خطی داریم

هنگامی که شما در حال مکالمه با شخص دیگری هستید درصورتی که  در همان زمان شخص سومی با شما تماس بگیرد نفر سوم در انتظار پاسخ شما قرار میگیرد که به اصطلاح پشت خطی میگویند.در این حالت شخص اول میتواند مکالمه فعلی خود را قطع و یا در حالت انتظار نگه داشته و به تماس نفر سوم پاسخ دهد.در ادامه به توضیح بیشتر درمورد فعالسازی پشت خطی همراه اول میپردازیم.

در صورتی که پشت خطی شما فعال نباشد هنگامی که شما در حال مکالمه هستید اگر شخص دیگری با شما تماس بگیرد با بوق اشغال مواجه میشود. گاها مشاهده شده که سیم کارت های جدید همراه اول و برخی از سیم کارت های قدیمی تر این قابلیت را ندارند و یا ناخواسته حذف شده است.

برای فعالسازی دریافت پشت خطی همراه اول میباست از طریق تلفن همراهتان (مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول) کد دستوری #43* را شماره گیری کرده و سپس دکمه سبز و یا ok را فشار دهید. برای غیر فعالسازی این طرح نیز میتوانید از کد #242*10* و استفاده کنید.

 

پشت خطی

چطور بفهمیم پشت خطی داریم

بله ممنون از سارا جان کد #۲۴۲*۱۰* جواب داد برا فعال شد

سپاس فراوان

من یک بار سرویس پشت خطی را غیرفعال کردم الان چهجوری دوباره فعالش کنم؟

نابغه بالا که هر دو رو توضیح داده

سلام
من از این روش استفاده کردم اما فعال نشد

میگما پ چرا فعال نمیشه لامصب😭

دوستان کد *۱۰*۲۴۲# رو بزنید بالا اشتباه زده با این کد فعال میشه

دمتون گرم سارا گل گفتی ازیزم😚دوستان *۱۰*۲۴۲#رو بزنید بعدشم با فعالسازی عدد۱را بنویسید فعال میشه🙏👌👍

ایول

وقتی ادم با یک نفر صحبت میکنه ،هر کسی به عنوان نفر سوم پشت خط باشه نباید مکالمه اول رو قطع کنیم و به نفر سوم پاسخ بدیم ،مگه چه عجله ای است ،ولا اگه بگیم فلانی تلفن رو قطع کن پشت خطی دارم یعنی توهین مستقیم به اون ادم ،

سلام غیر فعال کردم اما پیام امد که مشترک گرامی سرویسمورد نظر به سرویس دیگری وابسته است و امکان غیر فعالسازی وجود ندارد

میگما پ چرا فعال نمیشه لامصب😭

آغا جان ما هرکاری کردیم نشد که

دوستان کد ستاره ده ستاره دویست و چهل و دو رو بزنین بعد گزینه ی یک رو وارد کنید براتون فعال میشه
منم کلی گرفتار این موضوع بودم بلاخره راهشو یاد گرفتم

ممنون دوست عزیز

سپاس فراوان

نمیشه کد *۱۰*۲۴۲# رو ک میزنی میگه برای شما فعال است برای غیر فعال سازی ۲ رو ارسال کنید

سلام..من هم کد انتظار برام فعال بود هم تنظیمات گوشیم..اما باز پشت خطی رو اطلاع نمیده..میدونید مشکل چیه؟

سلام ممنون ازپریساکه کد*۱۰*۲۴۲#روگفتن این کدروزدم فعال شدوگرنه کدی که دربالاگذاشته هیچ نتیجه ای نداره حداقل یه کدبزاریدمردم روتواین موردهم مسخره نکنید

سلام برای پیام تماس از دست رفته چه کدی بزنم دوستان

یک بفرس به ۹۹۱۴

برا من هیچ کدوم فعال نمیکنن

*۱۰*۲۴۲#برای من جواب داد فعال شد پشت خطیم

پس چرا برا من هیچکدومو غعال نمیکنه دوستان؟ 😢

من *۴۳# رو زدم ولی پیام اومد غیر فعال شده

با تشکر ، الحمدولله با *۲۴۰*۱۰* من تونستم فعال کنم

سلام
من هم از طریق کد انتظارم فعال بود هم تنظیمات گوشی..ولی گوشیم پشت خطی رو اطلاع نمیداد..نمیدونید چرا؟

سلام..من هم کد انتظار برام فعال بود هم تنظیمات گوشیم..اما باز پشت خطی رو اطلاع نمیده..میدونید مشکل چیه؟

دمت گرم سارا خانوم که اشتباه سایت رو جبران کردی با اطلاع رسانیت

سلام تعرفه دارد؟

میگه به سرویس دیگری وابسته است و درخواستتان امکانپذیر نمی باشد!!!!!!

بالا برعکس نوشته *١٠*٢۴٢# بزنید واسه فعال سازی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

اخبار فناوری و دیجیتال

چطور بفهمیم پشت خطی داریم

02166677836 | 02166677904 | 02166677862

 09191000167 

09122373003

اربعه

0902-8098009 

وبسایت سیمکارتیها (صاحب مجوز دفتر پیشخوان دولت با کد ۷۲۱۶۱۸۶۸) دارای نمایندگی رسمی همراه اول ایرانسل و رایتل واقع در غرب تهران در زمینه خرید و فروش انواع سیم کارت دایمی و اعتباری و سیم کارت صفر و کارکرده رند و معمولی و همچنین اعلام قیمت روز سیم کارت فعالیت دارد.

کادر با تجربه ما با بیش از ۱۰ سال سابقه در امر خرید و فروش سیم کارت برای کمک به شما در امر خرید و فروش آماده خدمت رسانی است. پس حتما قبل از خرید سیم کارت ۰۹۱۲ یا فروش سیم کارت ۰۹۱۲ خود با کارشناسان با تجربه ما رایگان مشورت کنید

تمامی حقوق وبسایت برای سیمکارتیها محفوظ است

فرض کنید در حال صحبت با تلفن همراه یا تلفن ثابت خود هستید و فرد دیگری هم با شما تماس گرفته است. آیا شما متوجه تماس او خواهید شد؟ اگر سیستم پشت خطی برای گوشی شما فعال باشد جواب مثبت است. با این کار هر وقت که در حال مکالمه هستید اگر شخص دیگری با شما تماس بگیرد بوق مشغولی برایش پخش نمی شود اما یک صدای بوق در گوشی شنیده خواهد شد و شماره شخص دوم روی گوشی شما نمایان خواهد شد و با زدن کلید سبز روی گوشی می توانید با شخصی که پشت خط است صحبت کنید. امروز در انزل وب در مورد نحوه فعال و غیر فعال کردن پشت خطی در تلفن های ثابت و همراه صحبت خواهیم کرد.

How to enable or disable call waiting in android , iphone , irancell , rightel and mci operators

هنگام مکالمه شخص دیگری به شما تلفن می زند صدای بوق ضعیفی به گوشتان می رسد و شما را آگاه می کند، شما می توانید با کمک این سرویس مکالمه اول خود را موقتا قطع و با شخص ثالث صحبت کنید پس از خاتمه مکالمه یا حین مکالمه می توانید مجددا با شخص اول به صحبت خود ادامه دهید، برای انجام این کار شما باید قبلا سرویس پشت خطی را در تلفن خود فعال کرده باشید. این سرویس تنها مختص به تلفن های همراه نیست بلکه مخابرات مناطقی مانند تهران، مرکزی، خلیج فارس و… این سرویس را برای تلفن های ثابت هم راه اندازی کرده است. استفاده از این سرویس برای همه مشترکان فراهم شده است. در این سرویس مشترک می تواند در حین مکالمه یا یک فرد، از تماس فرد دوم نیز مطلع شده و در صورت تمایل با او صحبت نماید.

با وجود کاربردی بودن این امکان برخی از کاربران دوست ندارند هنگام مکالمه صدای بوق و فهمیدن نفر دوم پیشت خط توسط شخصی که در حال گفتگو با آن هستند فعال باشد که در ادامه نحوه غیرفعال سازی آن در گوشی های اندروید و آیفون و اپراتورهای ایرانسل ، همراه اول ، رایتا و تلفن ثابت را به شما آموزش میدهیم.چطور بفهمیم پشت خطی داریم

قبلا در انزل وب پرکاربردترین کدهای دستوری USSD اپراتور و بانک های ایران را به شما معرفی کردیم، در ادامه نحوه فعال کردن و غیر فعال کردن پشت خطی در تلفن ثابت و تلفن همراه را به شما آموزش خواهیم داد.

مشترکان تلفن ثابت می توانند با تنظیم دستی قابلیت پشت خطی را روی خط تلفنشان اعمال کنند. در این سرویس مشترک می تواند در حین مکالمه یا یک فرد، از تماس فرد دوم نیز مطلع شده و در صورت تمایل با او صحبت نماید. روش فعال سازی این سرویس #۴۳*می باشد. در این سرویس هرگاه مشترکی پشت خط باشد با یک بار فشار روی قلاب گوشی یا فلاش به مشترک پشت خط پاسخ داده می شود.

در برخی مراکز مخابراتی برای پاسخ به مشترک پشت خطی در تلفن ثابت معمولی از قلاب گوشی و عدد ۲ یا Flash و عدد ۲ استفاده می شود. لازم به ذکر است که هرگاه مشترک به طور موقت نیاز به استفاده از این سرویس را نداشته باشد می تواند با گرفتن #۴۳* سرویس را غیرفعال کند. شماره گیر دستگاه مشترک حتما باید از نوع TONE باشد.

فرض کنید در حال صحبت با تلفن همراه خود هستید و فرد دیگری هم با شما تماس گرفته است. اگر شما منتظر تماس مهمی باشید مسلما دوست ندارید که تماس های خود را از دست بدهید برای حل این مشکل شما باید سرویس پشت خطی را در تلفن های همراه خود فعال کنید. این ویژگی دقیقا همان چیزی است که سامسونگ و اپل در تلفن های خود قرار داده اند. گام های زیر را دنبال کنید تا ویژگی انتظار مکالمه در دستگاه اندروید ۶ به بالا برای شما فعال شود.

به شماره گیر تلفن خود بروید و روی سه نقطه تپ کنید و تنظیمات یا settings را انتخاب کنید.

در داخل تنظیمات روی تماس یا calls تپ کنید.

حالا روی تنطیمات دیگر یا Additional settings تپ کنید. هنگامی که روی این گزینه ضربه می زنید یک پیام پاپ آپ دریافت خواهید کرد. منتظر بمانید.

حالا انتظار تماس یا call waiting را علامت بزنید و کار تمام است.

به جای مراحل بالا شما می توانید با شماره گیری *۴۳# انتظار تماس را فعال کنید و برای غیر فعال کردن انتظار تماس#۴۳# را شماره گیری کنید. همچنین برای چک کردن وضعیت *#۴۳# را شماره گیری کنید. اگر در هنگام وارد کردن این کد پیغام Call Waiting Active ظاهر شد بدین معنا است که سیستم پشت خطی برای گوشی فعال شده است.

هنگامی که شما با یک شخص در حال مکالمه هستید با بوق های مکرر به شما اطلاع داده می شود که شما یک پشت خطی دارید. وقتی شما نمی خواهید یک تماس مهم را از دست بدهید انتظار تماس یک مزیت است.

به تنظیمات یا settings در آیفون بروید و سپس بر روی phone تپ کنید. حالا گزینه call waiting را انتخاب کنید و صبر کنید تا لودر، سوئیچ را نشان دهد سپس کلید سوئیچ تماس را به حالت ON تغییر دهید.

اما گاهی این بوق های مکرر آزار دهنده می شود که شما می توانید مراحل بالا را دوباره طی کنید و به جای ON کردن نوار لغزنده OFF را فعال کنید. استفاده از این سرویس چه در تلفن ثابت و چه در تلفن همراه مقداری هزینه دارد که در قسمت خدمات قبض اضافه می شود.

اگر روش دیگری برای فعال کردن یا غیر فعال کردن  پشت خطی تلفن ثابت، همراه اول، ایرانسل، رایتل می شناسید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.


ممنون

سلام دوستان نحوه فعال سازی در حال مکالمه بتوانیم بفهمیم پشت خطی داریم یا نه
گوشی نوکیا ساده مدل ۱۰۶

سلام دوستان نحوه غیر فعال کردن سرویس پشت خطی تلفن های ثابت #۴۳# است که اینجا به اشتباه #۴۳* نوشته شده است، مواظب باشید مثل من نرید سرکار، موفق باشید

شارژ ده هزار تومان خریدم ولی باز هم قادر نیستم شماره گیری کنم لطفا راهنمایی بفرمایید

من ۱۰۰۰۰تومن شارژ خریدم اما هنگام شماره گیری مبنویسه فقط امرجنسی لطفا راهنمایی بفرمایید

من قبلن پشت خطی داشتم گوشیم بوق ازاد پخش میکرد الان ب مخاطب پشت خطم اعلام میکنه ک من درحال مکالمه ام چکار کنم ک اعلام نکنه ؟

هیچ نظری ندارم

سلام ممنون مفید بود

سلام برامن اون روشی ک گفتین تنظیماتش نداره کد*۴۳#هم نمیاد گوشیم هیوندا اچ سونه چیکارکنم؟

سلام امکان داره خطوط همراه اول اشتباهی بگه در حال مکالمه است ممنون زود راهنماییم کنین

سلام چیکار کنم که وقتی درحال مکالمه هستم یکی دیگه زنگ میزنه متوجه نشه و بوق ازاد بخوره.تو تنظیمات گوشیمم نیست

برو …خانوم
میخوای با کی صحبت کنی که شوهرت یا دوست پسر دومت متوجه نشه؟

گوشیم پشت خطی داشته باشه میخوام بوق بخوره نه اینکه بگه درحال مکالمه است ،لطفا کمک کنید ممنونمچطور بفهمیم پشت خطی داریم

سلام منم نمیخام موقع حرف زدن واسه پشت خطی بوق اشکال بزنه بوق آزادبخوره میشه؟ممنون میشم بگین

راهی نیس که در حال مکالمه نگه بوق آزاد بخوره؟

لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم که تماس گیرنده متوجه نشه در حال مکالمه هستم

پشت خطی من هم از خط و هم از گوشی فعاله، اما در عمل فعال نیست و هرکس پشت خطی باشه براش بوق اشغالی میخوره و من متوجه نمیشم، لطفا راهنمایی کنید ممنون

گوشیم پشت خطی داشته باشه میخوام بوق بخوره نه اینکه بگه درحال مکالمه است ،لطفا کمک کنید ممنونم

خوب

برای ایرانسل میگه مشترک مورد نظر در حال مکالمه است منتظر بمانید
برای همراه اول چیزی نمیگه فقط بوق آزاد میزنه
کاریش نمیشه کرد.

سلام, میخواستم بگم موقعی درحال مکالمه هستم اگر کسی به گوشی من تماس گرفت بوق ازاد باشه یعنی اشغال نباشه باید چکار کنم.ممنون میشم از راهنماییتون

برای ایرانسل میگه مشترک مورد نظر در حال مکالمه است منتظر بمانید
برای همراه اول چیزی نمیگه فقط بوق آزاد میزنه
کاریش نمیشه کرد.

گوشیم پشت خطی داشته باشه میخوام بوق بخوره نه اینکه بگه درحال مکالمه است

گوشیم پشت خطی داشته باشه میخوام بوق بخوره نه اینکه بگه درحال مکالمه است ،لطفا کمک کنید ممنونم

گوشیم پشت خطی داشته باشه میخوام بوق بخوره نه اینکه بگه درحال مکالمه است ،لطفا کمک کنید ممنونم

این تغییر جدید همراه اول خیلی بد هستش ، آقا من پشت خطی میخوام فقط بوق بخوره چرا پیام میده در حال مکالمه هست!
چرا ما اینقدر تو سرویس دهی ضعیف هستیم که نمیتونیم دو تا حالت رو داشته باشیم ! آقا پیام نمیخوام بده !

با سلام
وقتی کسی پشت خطم میاد نمیخوام بگه در حال مکالمه است فقط بوق آزاد بزنه
ممنون میشم راهنماییم کنید

من اینو فعال کردم.وقتی دارم با تلفن حرف میزنم.میگه مشترک موردنظر درحال مکالمه میباشد.راهی هست که فقط بوق آزاد بزنه.معلوم نشه درحال مکالمه هستم؟

لطفا اگر راه حلی پیدا کردید به اشتراک بگذارید ، ممنون

من پشت خطی وقتی دارم متوجه میشم ولی نمیخوام کسی ک ب من زنگ میزنه بفهمه ک من درحال مکالمه ام .میشه راهنمایی کنین چیکار کنم ک کسی ک ب من زنگ میزنه وقتی من درحال مکالمه ام فک کنه فقط من تلفنم رو جواب نمیدم و متوجه صحبت من نشه

سلام
پشت خطی همراه اول را روی گوشی آیفن فعال کردم
وقتی کسی پشت خطم میاد من متوجه میشم ولی طرف مقابل متوجه پشت خط بودن نمیشه ( پیغام مخاطب در حال مکالمه است پخش نمیشود ) و طرف فکر میکنه من گوشی را جواب نمیدم .
چطور میشه این پیغام را فعال کرد ؟

عالییییی ممنونم

فوق العاده عالی بود.خیلی راحت و بدون دردسر پیداش کردم. متشکرم

تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2021 Anzalweb , All Rights Reserved


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

فرض کنید در حال مکالمه با فردی هستید و یک فرد دیگر  نیز به صورت آنی تماس می گیرد. اگر قابلیت پشت خطی یا call waiting در گوشی شما فعال باشد، می توانید متوجه شوید که چه کسی پشت خط است و حتی می توانید پاسخ خود را داده و سپس مجدد به تماس اول بپردازید.

نشانه پشت خطی داشتن به این صورت است که با اینکه گوشی شما در اون لحظه مشغول است اما بوق مشغولی برای فرد تماس گیرنده پخش نخواهد شد و شما می توانید تماس او را به راحتی پاسخ دهید. برای شما نیز این ویژگی به این صورت خواهد که صدای چند بوق ممتد پشت هم شنیده می شود و شما را آگاه می کند که فردی پشت خط شماست. اگر دوست دارید که این ویژگی Call Waiting Active را در گوشی های آیفون و اندروید خود فعال کنید آموزش زیر را از دست ندهید.

به جای مراحل بالا شما می توانید با شماره گیری *۴۳# انتظار تماس را فعال کنید و برای غیر فعال کردن انتظار تماس#۴۳# را شماره گیری کنید. همچنین برای چک کردن وضعیت *#۴۳# را شماره گیری کنید. اگر در هنگام وارد کردن این کد پیغام Call Waiting Active ظاهر شد بدین معنا است که سیستم پشت خطی برای گوشی فعال شده است.چطور بفهمیم پشت خطی داریم

برای گوشی های آیفون نیز می توانید مراحل مشابهی را دنبال کنید تا ویژگی Call waiting را فعال کنید.

اما گاهی این بوق های مکرر آزار دهنده می شود که شما می توانید مراحل بالا را دوباره طی کنید و به جای ON کردن نوار لغزنده OFF را فعال کنید. استفاده از این سرویس چه در تلفن ثابت و چه در تلفن همراه مقداری هزینه دارد که در قسمت خدمات قبض اضافه می شود.

از یک سری کد برای فعال کردن و استفاده از پشت خطی گوشی های موبایل نیز می توانید استفاده کنید تا بدون وارد شدن به بخش تنظیمات این کار را به راحتی در گوشی خود انجام دهید. این کدها را به وسیله شماره گیر گوشی انجام دهید.

انتقال مکالمه از تلفن همراه به تلفن ثابت

**21*شماره مورد نظر

فعال کردن پشت خطی

 

*43#*

در صورت عدم پاسخگویی از جانب شما شماره منتقل می شود

**61*مشاره مورد نظر#

در صورتی که شما در دسترس نباشید شماره منتقل می شود با استفاده از کد زیر

*#62#

لینک کوتاه:

ممنون کارم راه افتاد

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پشت خطی یا انتظار مکالمه می توانید

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پشت خطی یا انتظار مکالمه می توانید

تا به حال شده هنگامی که متنظر تماس مهمی هستید شخص دیگری به شما زنگ بزند؟ در این شرایط ممکن است زمانی که در حال مکالمه هستید شخص مورد نظرتان تماس بگیرد و شما اصلا متوجه  نشوید. یکی از راه های برطرف کردن این مشکل فعال کردن پشت خطی است. با استفاده از این قابلیت هنگام مکالمه اگر فرد دیگری با شما تماس بگیرد از طریق صدای بوقی که برایتان بخش می شوید از تماس او با خبر می شوید و می توانید در صورت تمایل مکالمه خود را موقتا متوقف کنید و برای پاسخ به تماس دوم اقدام نمایید. در همین راستا در این مقاله گروه مشاوره هیواتک قصد داریم کد فعال سازی پشت خطی برای تلفن های ثابت را معرفی کرده و نحوه فعال کردن پشت خطی آیفون و اندروید را به شما عزیزان آموزش دهیم. همچنین پیشنهاد می کنیم دیگر مقالات ما را نیز در این خصوص مانند فعال سازی اینترنت همراه ایرانسل ، تنظیمات اینترنت همراه اول و شارژ اضطراری ایرانسل مطالعه فرمایید.

 

 

چطور بفهمیم پشت خطی داریم

خوب است بدانید که این سرویس علاوه بر تلفن همراه، بر روی تمامی خط های ثابت نیز قابل استفاده می باشد. شما با فعال کردن پشت خطی ، هنگام مکالمه از تماس سایر افراد نیز باخبر شده و می توانید در صورت تمایل مکالمه خود را متوقف کنید و به فرد دوم پاسخ دهید. برای این کار کافی است کد فعال سازی پشت خطی را به شماره #۴۳* از تلفن ثابت خود شماره گیری کنید تا این سرویس برایتان فعال شود. در صورت ناراضی بودن هم می توانید مجددا با شماره گیری همین کد سرویس را غیر فعال نمایید.

 

برای فعال سازی پشت خطی ایرانسل ، همراه اول و سایر اپراتور ها در گوشی های اندرویدی کافی است به صفحه تماس موبایل خود مراجعه کرده و مانند تصویر سه نقطه بالای صفحه را انتخاب کنید و Settings را بزنید. سپس More settings را انتخاب نمایید و در صفحه بعد Call waiting را فعال کنید. با غیر فعال کردن همین گزینه نیز می توانید این قابلیت را مجددا روی گوشی خود غیر فعال کنید.

 

 

 

 

برای فعال کردن پشت خطی همراه اول ، ایرانسل و یا رایتل در سیستم عامل iOS وارد Settings آیفون خود شده گزینه Phone و سپس Call Waiting را انتخاب نمایید. سپس در قسمت بعد با فعال کردن گزینه Call Waiting این سرویس را بر روی گوشی خود راه اندازی کنید. لازم به ذکر است که شما می توانید مجددا با خاموش کردن همین گزینه برای غیر فعال کردن پشت خطی آیفون اقدام نمایید.

 

 

 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پشت خطی یا انتظار مکالمه می توانید

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پشت خطی یا انتظار مکالمه می توانید


درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071667 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور با هزینه هر دقیقه 3000 تومان) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره تلفنی هیواتک بهره مند گردید.

سایت مشاوره هیواتک یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر هیچگونه وابستگی ندارد.
جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787800-021 تماس حاصل فرمایید.

تماس از کل کشور : ۹۰۹۹۰۷۱۶۶۷ — تماس از تــهران : ۹۰۹۲۳۰۵۶۹۵همه روزه حتی ایام تعطیل از :  ۸   صبح   الی   ۱  شب

آموزش فعال و غیرفعال کردن پشت خطی در آندروید

هنگامی که در حال مکالمه با تلفن همراه خود هستید اگر در همان زمان شخص دیگری با شما تماس بگیرد دو حالت پیش می آید.

در حالت اول اگر قابلیت پشت خطی یا انتظار مکالمه و یا به اصطلاح Call Waiting در گوشی شما فعال باشد،

با اینکه گوشی شما در اون لحظه مشغول است اما بوق مشغولی برای فرد تماس گیرنده پخش نخواهد شد.

چطور بفهمیم پشت خطی داریم

در این پست تصمیم داریم نحوه فعال و غیر فعال کردن قابلیت پشت خطی

یا همون Call Waiting را برای اندروید، آیفون و حتی تلفن ثابت آموزش دهیم. پس با سایت زرین هور همراه باشید…

 

 

قدم اول: ابتدا به قسمت phone برید(اصطلاخ ها در اینجا به زبان انگلیسی نوشته شده اگر متوجه نشدید به عکسها توجه کنید)

قدم دوم:از قسمت بالا روی گزینه More ضربه بزنید

قدم سوم:از منوی که نمایش داده شده روی گزینه Settings ضربه بزنید

قدم چهارم:حالا از بین گزینه هایی که نمایش داده شده است گزینه More Settings رو انتخاب کنید

قدم پنجم:حالا در قدم آخر گزینه ی به اسم Call waitingرا با توجه به نیاز خود فعال(روشن) و یا غیرفعال(خاموش)کنید

در حال حاضر سرویس انتظار مکالمه (Call waiting) برای تمامی مشترکان تلفن های ثابت فراهم شده است.

در تلفن های ثابت هرگاه شخص دومی با شما تماس بگیرد،

صدای یک بوق ضعیف شنیده خواهد شد،

که با فشردن دکمه شماره ۲ می توانید مکالمه با آن را وصل کنید.

برای فعال کردن قابلیت پشت خطی در تلفن های ثابت کافیست کد  #43* را شماره گیری نمایید.

فیسبوک

توییتر

برچسب ها

سلام از راهنماییتون ممنونم تنظیمات گوشی گزینه تماس در انتظار کلا غیر فعاله انتخابم میکنم فعال نمیشه چکار کنم

سلام
اگر گوشیتون یک سیمکارته باشه یک سری از گوشی های(سامسونگ)در صورتی این قابلیت را فعال می‌کنند که دو سیمکارت همزمان روی گوشی فعال باشه،اما گاهی با آپدیت کردن ورژن آندروید این قابلیت درحالی که تک سیمکارت باشه فعال میشه

خیلی خوب بود. ممنونم. مشکلم حل شد.

من مدل گوشیم سامسونگ‌ A30s هس متاسفانه‌گزینه more setting و در ادامه شcall waitingرو در قسمت هایی که توضیح دادین ندارم چیکار کنم؟

تمام گوشی های سامسونگ این گزینه ها رو دارن

سلام اگر این گزینه رو نداره میتونی بزنی “سرویس های مکمل” بعد از اونجا گزینه ی انتظار تماس یا call waiting براتون در میاد.

ممنون از راهنمایی تون

با سلام ممنون از اطلاع رسانی همچنین برای سایر اخبار خوبی که در سایت قرار دادید مرسی

سلام.
من هم گوشیم سامسونگ A30 2019 است. از آدرس زیر میتونید این گزینه رو غیرفعال کنید.

phone >setting>supplementary services> call wating

برای هر دو سیم کارت میتونید فعال یا غیرفعال کنید.

سلام خدا خیرتان بده تنها سایتی که قشنگ همه چیو راهنمایی کرده نقطه به نقطه یکیش شمایین .شاد باشین و موفق

سپاس از همراهیتون موفق باشید 🙏🌹

سلام خیلی عالی بود ممنون بابت توضیح واضح شما

موفق باشید

سلام،اگه گوشی دو سیمکارته باشه و در حال صحبت کردن با یک سیم کارت،خط دیگه هم زنگ بخوره،میشه جواب داد یا برای پشت خط بوق اشغال میخوره؟؟چطور بفهمیم پشت خطی داریم

آنتن سیم کارت دیگه میپره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

 بازی کالاف آو دیوتی و پابجی دو بازی بتل رویال هستند با گرافیک بسیار عالی در ps و گوشی های موبایل با بیش از 2 میلیون بازیکن که هم اکنون سرگرمی بیشتر گیم پلیرها است. این مقایسه برای پیدا کردن…

سیم سنتر اولین مرکز خرید و فروش سیم کارت رند به صورت نقد و اقساط هر کجای ایران هستید خط خودتون رو بدون واسطه بفروشید و خط دلخواهتون رو خریداری کنید.

حتما برای شما هم اتفاق افتاده زمانی که منتظر تماس مهمی هستید فرد دیگری به گوشی شما زنگ بزند. در صورتی که قابلیت پشت خطی همراه اول را فعال کرده باشید در زمان مکالمه اگر فرد دیگری با شما تماس بگیرد می توانید صحبت خود را قطع کنید و به تماس دوم پاسخ دهید.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم در خصوص فعال سازی انتظار مکالمه در گوشی های اندروید و آیفون توضیحاتی ارائه داده و نحوه استفاده از این قابلیت را به شما عزیزان آموزش دهیم.با سیم سنتر همراه باشید.

نشانه پشت خطی داشتن به این صورت است که با اینکه گوشی شما در اون لحظه مشغول است اما بوق مشغولی برای فرد تماس گیرنده پخش نخواهد شد و شما می توانید تماس او را به راحتی پاسخ دهید. برای شما نیز این ویژگی به این صورت خواهد که صدای چند بوق ممتد پشت هم شنیده می شود و شما را آگاه می کند که فردی پشت خط شماست. اما اگر قابلیت پشت خطی در گوشی شما غیرفعال باشد، در هنگام مکالمه اگر فردی با شما تماس بگیرد بوق اشغال را خواهد شنید.

اگر دوست دارید که این ویژگی Call Waiting Active را در گوشی های آیفون و اندروید خود فعال کنید آموزش زیر را از دست ندهید.چطور بفهمیم پشت خطی داریم

گام های زیر را دنبال کنید تا ویژگی انتظار مکالمه در دستگاه اندروید ۶ به بالا برای شما فعال شود.

به جای مراحل بالا شما می توانید با شماره گیری *۴۳# انتظار تماس را فعال کنید و برای غیر فعال کردن انتظار تماس#۴۳# را شماره گیری کنید. همچنین برای چک کردن وضعیت *#۴۳# را شماره گیری کنید. اگر در هنگام وارد کردن این کد پیغام Call Waiting Active ظاهر شد بدین معنا است که سیستم پشت خطی برای گوشی فعال شده است.

برای گوشی های آیفون نیز می توانید مراحل مشابهی را دنبال کنید تا ویژگی Call waiting را فعال کنید.

سیم سنتر اولین مرکز خرید و فروش سیم کارت رند به صورت نقد و اقساط هر کجای ایران هستید خط خودتون رو بدون واسطه بفروشید و خط دلخواهتون رو خریداری کنید.

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

گویا تک – سایت گویا تک مجله آموزش اندروید و ویندوز. دانلود نرم افزار ویندوز و دانلود برنامه تلگرام اندروید

در صورتی که گوشی شما تماس های زیادی را دریافت می کند و ممکن است که تماس های همزمان زیادی را دریافت کنید، مطمئنا قابلیت پشت خطی بسیار در این زمینه برای شما کارایی دارد. در این مقاله‌ی آموزشی تصمیم داریم نحوه‌ی فعال کردن پشت خطی یا Call Waiting را برای تلفن های ثابت و گوشی های دارای سیستم عامل اندروید و iOS خدمت شما آموزش دهیم.

 

 

چطور بفهمیم پشت خطی داریم

فهرست سرفصل ها

زمانی که در حال مکالمه توسط تلفن همراه خود هستید، در صورتی که در همان لحظه‌ی مکالمه فرد دیگری با شما تماس بگیرید دو حالت پیش روی شماست. در حالت نخست اگر ویژگی پشت خطی (انتظار مکالمه) در تلفن همراه شما فعال باشد، فرد تماس گیرنده بوق اشغال بودن خط را نخواهد شنید و برای آن بوق آزاد پخش خواهد شد. در این هنگام گوشی شما (در حال مکالمه) دوباره زنگ خورده و می توانید به مکالمه‌ی دوم پاسخ دهید.

اما اگر قابلیت پشت خطی در گوشی شما غیرفعال باشد، در هنگام مکالمه اگر فردی با شما تماس بگیرد بوق اشغال را خواهد شنید.

 

امکان فعال کردن پشن خطی یا سرویس انتظار مکالمه (Call waiting) در تلفن‌های ثابت نیز فراهم است. سیستم پشت خطی در تلفن های ثابت بدین صورت است که پس از تماس شخص دوم، یک صدای یک بوق ضعیف شنیده خواهد شد که با فشار دادن دکمه‌ی شماره ۲ مکالمه با شخص دوم شروع می‌شود.

در صورت تمایل به فعال کردن پشت خطی در تلفن های ثابت کد زیر را شماره گیری کنید:

*۴۳#

راهنما: برای غیرفعال کردن سرویس انتظار مکالمه (پشت خطی) کد #۴۳* را یک‌ بار دیگر شماره گیری کنید.

 

قدم اول: ابتدا اپلیکیشن Phone یا تلفن را اجرا کنید.

 

قدم دوم: از بالای صفحه روی گزینه سه نقطه ضربه بزنید.

 

 

قدم سوم: از منوی باز شده روی گزینه تنظیمات یا Settings ضربه بزنید.

 

 

قدم چهارم: به بخش More settings مراجعه کنید.

 

 

قدم پنجم: ویژگی Call waiting را فعال/غیرفعال کنید.

 

 

قدم اول: ابتدا به تنظیمات یا Settings آیفون خود مراجعه کنید.

قدم دوم: از گزینه های موجود روی Phone ضربه بزنید.

 

 

قدم سوم: روی گزینه Call Waiting ضربه بزنید.

 

چطور بفهمیم پشت خطی داریم

 

قدم چهارم: ویژگی Call Waiting را فعال/غیرفعال کنید.

 

 

امیدواریم این مقاله‌ی آموزشی برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت وجود هرگونه سوال و مشکل در این زمینه از بخش دیدگاه ها همراه ما باشید.

امیر محمد سردبیر گویاتک است. او علاقمند به نویسندگی و بیش از یک دهه در مورد تکنولوژی نوشته است. برای دریافت آموزش‌های اینترنت پیج اینستاگرام گویاتک را حتما فالو کنید ❤
INSTA ID: @gooya.tech

پست قبلی

سه روش ساده برای فرمت درایو و پارتیشن در ویندوز ۱۰

پست بعدی

آموزش آماده سازی و نصب ویندوز ۱۰ از طریق فلش مموری

آموزش فعال کردن حالت دسکتاپ سایت در گوشی اندروید

آموزش استعلام قبض تلفن ثابت میان دوره و پایان دوره

آموش فعال کردن حالت تاریک کروم در گوشی اندروید

آموزش تنظیم زمان خاموش شدن خودکار صفحه نمایش اندروید

نظرات حاوی تبلیغات و توهین منتشر نخواهد شد.

تو بی نظیری ممنون

سلام من همه ی این کارها کردم اما فعال نشد مشکل کجاست؟

من چند بار زدم ولی چرا فعلا نشد، مثلا وقتی کسی بخوادبیاد پشت خط، نمیشه، و وقتی بهم زنگ میزنه، بدون اینکه بوق بخوره، قطع میشه، چیکار کنم؟!

گوشیم هوآوی نوآ ۳e

سلام
آیا امکان داره صرفا شماره های خاصی بابت کالویتینگ شدن معرفی بشن به سیستم؟؟؟

خیلی ممنون خیلی مفید بود

عالی بود ممنون

ممنونم از اینکه راهنمایی مون میکنید.
دستتون درد نکنه.

مهندس درجه یکی

مرسی ممنونم

من همه این راه ها رو رفتم باز فعال نمیشه گوشیم هانر۷ قبلا فعال بود حتی تنظیمات گوشی به کارخانه برگرداندم باز بوق انتظار پخش نمیشه مشکلش چیه نمیدونم

سلام وقت بخیر
زمانی که گزینه Call Waiting زده میشود پیغام could not save call waiting setting اورده میشه چیکار باید بکنم؟

سلام. واقعا عالی و بسیار ممنونم. در سایت همراه اول به این خوبی توضیح داده نشده… همیشه شاد و پیروز باشید.

متشکرم از راهنماییتون

سلام ممنون از راهنمایتون

خواهش میکنم موفق باشید کاربر گرامی

خیلی ممنون از راهنماییتون خیلی مفید بود

سلام
ممنون از راهنمایی شما.یک سوال هم دارم اگه ممکنه جواب بدید.خط تلفن ما با *۴۳*# پشت خطیش فعال شد ولی شماره ی شخصی که پشت خط هست توی تلفن نمی افته .من به این امکانات نیاز دارم میشه لطفا بهم بگید چیکار کنم .متشکرم

دانلودها

آموزش مشاهده قیمت اجناس در گوشی اندروید با دیجی کالا

دانلود بازی هواپیما جنگی جدید ۲۰۲۱ Modern Warplanes اندروید

دانلود واتساپ جدید ۹۹ + فارسی ⭐ Whatsapp 2.21.2.15

دانلود مرورگر فایرفاکس جدید ۹۹ (Firefox) پر سرعت اندروید

آموزش کرک IDM و فعال ساز دانلود منیجر (۱۰۰% موفقیت آمیز)

آموزش

آموزش پین کردن پیامک یک شماره مهم در گوشی اندروید

آموزش فعال کردن حالت دسکتاپ سایت در گوشی اندروید

آموزش خرید و فروش سهام بورس کارگزاری آگاه در گوشی اندروید

آموزش حل مشکل Shazam + دانلود برنامه جایگزین (۱۰۰% موفقیت آمیز)

مقالات

آموزش غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت همراه اول

۵ روش مشاهده و پرداخت قبض سیم‌کارت دائمی همراه اول

آموزش دریافت ۳۰% شارژ بیشتر همراه اول برای بانوان

بررسی مزایا و معایب همکاری با فریلنسرها برای تولید محتوا

لیست گوشی‌ های ۵G (اینترنت نسل پنجم) در سال ۱۳۹۹

پستهای اخیر

آموزش مشاهده قیمت اجناس در گوشی اندروید با دیجی کالا

دانلود بازی هواپیما جنگی جدید ۲۰۲۱ Modern Warplanes اندروید

دانلود واتساپ جدید ۹۹ + فارسی ⭐ Whatsapp 2.21.2.15

دانلود مرورگر فایرفاکس جدید ۹۹ (Firefox) پر سرعت اندروید

آموزش کرک IDM و فعال ساز دانلود منیجر (۱۰۰% موفقیت آمیز)

آموزش ها

آموزش پین کردن پیامک یک شماره مهم در گوشی اندروید

آموزش فعال کردن حالت دسکتاپ سایت در گوشی اندروید

گویا تک ، یک تارنمای تخصصی در زمینه دانلود و آموزش فناوری هوشمند است که در سال 1396 تاسیس شده است. در گویاتک روازنه مطالب جدید منتشر می‌شود.

تمامی حقوق مطالب برای گویا تک محفوظ است و هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد.

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.

1334

قطعا شما هم دوست دارید که حین مکالمه از تماس نفر سوم نیز باخبر شوید! فرض کنید در حال مکالمه با فردی هستید و در همین حال نفر دیگری به شماره شما زنگ می‌زند؛ چنانچه سرویس پشت خطی یا انتظار مکالمه شما فعال نباشد، نفر سوم با بوق اشغال مواجه خواهد شد. اما سرویس پشت خطی این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید متوجه تماس نفر سوم نیز بشوید. علاوه بر این نفر سوم بوق اشغال دریافت نخواهد کرد. هنگامی که شخص سوم به شما زنگ می‌زند، شما صدای چند بوق کوتاه را می‌شنوید که به معنای داشتن پشت خطی است. 

سپس شما می‌توانید مکالمه خود را قطع کنید و با نفر سوم صحبت کنید و یا تماس شخص سوم را پاسخ ندهید. برای فعال کردن این سرویس در اپراتور های مختلف شما نیازمند انجام تنظیمات متفاوتی هستید. 

این تنظیمات در گوشی های اندروید و آیفون نیز تفاوت دارند و برای هر کدام مراحل خاصی باید طی شود. در ادامه تمامی تنظیمات لازم برای استفاده از سرویس انتظار مکالمه یا پشت خطی را برای شما توضیح خواهیم داد.

 

 

چطور بفهمیم پشت خطی داریم

برای فعالسازی سرویس انتظار مکالمه همراه اول باید دو نوع تنظیمات را انجام دهید. نوع اول تنظیمات مربوط به اپراتور است که با استفاده از یک کد دستوری صورت می‌گیرد و نوع دوم تنظیمات مربوط به تلفن همراه شماست.

ابتدا به سراغ تنظیمات مربوط به اپراتور می‌رویم. همراه اول کد پشت خطی ای در نظر گرفته تا با وارد کردن آن بتوانید سرویس انتظار مکالمه تان را فعال سازی کنید.

این سرویس برای تمامی مشترکین همراه اول به صورت رایگان قابل استفاده می‌باشد. برای فعالسازی این سرویس برای سیم‌ کارت های همراه اول کافی است کد پشت خطی همراه اول، #242*10* را شماره گیری نمایید. سپس تنظیمات مربوطه از طرف اپراتور برای شما ارسال خواهد شد. اما در کنار استفاده از این کد دستوری شما باید تنظیمات مربوط به گوشی خودتان را نیز انجام دهید. در ادامه مقاله درباره نحوه تنظیم سرویس انتظار مکالمه در گوشی های اندرویدی و آیفون صحبت خواهیم کرد.

کد های دستوری کاربردی همراه اول

اگر دنبال کد های دستوری مهم و کاربردی همراه اول هستید، این مقاله را از دست ندهید!

تنظیمات مربوط به فعالسازی سرویس پشت خطی برای گوشی های اندروید و آیفون متفاوت است. همچنین برای فعالسازی سرویس انتظار مکالمه یا همان پشت خطی برای دو اپراتور ایرانسل و رایتل نیاز به استفاده از کد دستوری خاصی ندارید. اما برای پشت خطی همراه اول باید کد فعالسازی خاصی را وارد نمایید. کد فعالسازی پشت خطی همراه اول را در بالا ذکر کردیم، اگر مشترک همراه اول هستید، ابتدا کد مربوطه را وارد نمایید.

برای فعالسازی سرویس پشت خطی در گوشی خود تنظیماتی را انجام دهید و گزینه call waiting  را فعال نمایید. 

برای فعالسازی سرویس پشت خطی در اندروید 6 به بالا مراحل زیر را انجام دهید:

 

 

ممکن است روش فعال کردن پشت خطی در گوشی ها متفاوت باشد. بدین منظور روش دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده نمایید.

شما می‌توانید با شماره گیری کد دستوری #43* سرویس پشت خطی خودتان را فعال نمایید. اگر پیغام call waiting active را دریافت کردید یعنی این سرویس برای شما فعال شده است. با شماره گیری مجدد همین کد دستوری می‌توانید سرویس پشت خطی را غیر فعال نمایید. 

برای با خبر شدن از وضعیت فعال بودن یا عدم فعال بودن سرویس انتظار مکالمه هم می‌توانید از کد دستوری #*43* استفاده نمایید.

اگر مشترک همراه اول هستید، ابتدا کد مربوط به سرویس پشت خطی همراه اول را وارد کنید. اما چنانچه مشترک اپراتور های دیگری هستید نیازی به استفاده از کد خاصی ندارید و فقط باید تنظیمات مربوط به تلفن همراه تان را انجام دهید.

در گوشی های آیفون نیز مانند گوشی های اندروید باید به دنبال گزینه call waiting  بگردید و آن را فعال کنید. برای اینکار مراحل زیر را انجام دهید:

 

 

اکنون سرویس پشت خطی بر روی گوشی شما فعال شده است. برای غیر فعال سازی این سرویس کافی است همین مراحل را انجام دهید و در گزینه call waiting را غیر فعال نمایید.

سرویس پشت خطی برای تلفن های ثابت نیز قابل استفاده است. این سرویس بر روی تلفن ثابت دقیقا مانند تلفن همراه عمل می‌کند. هنگامی که شما در حال مکالمه با شخصی هستید و شخص سومی به شماره شما زنگ بزند؛ چنانچه سرویس پشت خطی شما غیر فعال باشد، شخص سوم با بوق اشغال مواجه خواهد شد. 

اما اگر پشت خطی را فعال کنید، شما چند بوق کوتاه خواهید شنید که به معنای وجود یک پشت خطی است. برای فعالسازی انتظار مکالمه یا همان پشت خطی باید در تلفن ثابت کد دستوری #43* را شماره گیری نمایید. بعد از شماره گیری کد دستوری، این سرویس برای شما فعال خواهد شد و در صورتی که قصد غیر فعال کردن پشت خطی را داشتید، کافی است مجددا همین کد دستوری را شماره گیری نمایید.

البته شرکت مخابرات خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهد. برای مثال می‌توانید شماره تلفن ثابت را بر روی گوشی خود دایورت کنید. بدین ترتیب وقتی کسی به تلفن ثابت شما زنگ می‌زند، تماس آن فرد را بر روی تلفن همراه خود مشاهده خواهید کرد. حتی می‌توانید با همان گوشی تماس های دریافتی را جواب دهید.

البته همچنان خدمات دیگری نیز برای پشت خطی در تلفن ثابت وجود دارد. برای مثال می‌توانید برای پشت خطی ها آوای انتظار بگذارید. برای این کار می‌توانید به سایت شرکت مخابرات ایران مراجعه نمایید و از خدمات مخابرات مطلع شوید. برای فعالسازی اینگونه از سرویس ها نیز می‌توانید از همان سایت مخابرات اقدام نمایید.

مهم ترین سوال کاربران این سرویس، درباره هزینه استفاده از سرویس پشت خطی است. این سرویس برای هیچ کدام از اپراتور ها و حتی تلفن های ثابت هزینه ای در بر ندارد. پرسش دیگر درباره عدم وجود گزینه call waiting در تنظیمات تلفن همراه است. چنانچه این گزینه را در مسیری که معرفی کردیم پیدا نکردید، مسیر زیر را امتحان نمایید:

اگر باز هم موفق به پیدا کردن گزینه call waiting نشدید، می‌توانید از کد دستوری #43* استفاده نمایید.

شما چه تجربیاتی درباره پشت خطی داشته اید؟ با ما نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

همه ما با عبارت پشت خطی آشنایی داریم و این عبارت را حتی قبل از اختراع گوشی های هوشمند نیز شنیده ایم. پیش از این هنگامی که می خواستید با فردی تماس بگیرید بوق اشغال را می شنیدید و می بایست مدت زمان زیادی منتظر بمانید تا فرد مورد نظر به تماس شما پاسخ دهد. اما اکنون درصورتی که قابلیت پشت خطی را بر روی گوشی خود فعال کنید، اگر فرد دیگری در حال تماس گرفتن با شما باشد بلافاصله متوجه می شوید. اگر این قابلیت فعال نباشد باید پیغام صوتی بگذارید.در ادامه با نحوی فعال کردن این قابلیت در گوشی های آیفون آشنا شوید.

به بخش Phone در قسمت تنظیمات گوشی بروید سپس گزینه Call Waiting  را مشاهده می کنید. روی آن ضربه بزنید. می توانید این قابلیت را با کشیدن نوار کناری آن به سمت On یا Off فعال یا غیر فعال کنید.

 

هنگامی که قابلیت پشت خطی را فعال کردید و در حال مکالمه هستید، درصورتی که فرد دیگری در تلاش است که با شما تماس بگیرد صدای بیب بیب می شنوید. سپس می توانید تماس خود را کنار گذاشته و به تماس دوم خود پاسخ دهید. با این حال قابلیت پشت خطی در گوشی آیفون محبوبیت زیادی ندارد؛ زیرا فردی که با او در حال مکالمه هستید نیز صدای بیب بیب را می شنود. بنابراین اگر تماس او را کنار بگذارید تا به تماس دوم خود جواب دهید ممکن است دلخور شود.چطور بفهمیم پشت خطی داریم

 

فرض کنید در حال صحبت با تلفن همراه یا تلفن ثابت خود هستید و فرد دیگری هم با شما تماس گرفته است. آیا شما متوجه تماس او خواهید شد؟ اگر سیستم پشت خطی برای گوشی شما فعال باشد جواب مثبت است. با این کار هر وقت که در حال مکالمه هستید اگر شخص دیگری با شما تماس بگیرد بوق مشغولی برایش پخش نمی شود اما یک صدای بوق در گوشی شنیده خواهد شد و شماره شخص دوم روی گوشی شما نمایان خواهد شد و با زدن کلید سبز روی گوشی می توانید با شخصی که پشت خط است صحبت کنید. 

Call Waiting یا انتظار تماس (ممکن است در فهرست منوهای خود به طور اختصاری CW بیابید) یک ویژگی مفید است که در اکثر تلفن های همراه موجود است. با فعال کردن Call Waiting ، اگر پشت خطی داشته باشید حتی اگر در وسط تماس دیگری باشید ، به شما هشدار می دهد. با استفاده از آن ، شما می توانید به تماس جدید تغییر دهید یا آن را رد کنید.

حتی در صورتی که این گزینه در بسیاری از دیوایس های اندرویدی موجود باشد یا نه ، فعال یا غیرفعال کردن این گزینه بسته به اپراتور شما هم دارد.

چطور بفهمیم پشت خطی داریم

متد نخست برای فعال کردن این گزینه:

حتی اگر دستگاه های Android در انواع مختلفی باشند ، از همین فرایند اساسی می توان برای فعال کردن Call Waiting در اکثر آنها استفاده کرد. اگر فهمیدید که تلفن هوشمند شما گزینه ای برای جابجایی این ویژگی ندارد یا اگر گزینه خاکستری شده است ، لطفا روش دوم را امتحان کنید.

به شماره گیر تلفن خود بروید و روی سه نقطه تپ کنید و تنظیمات یا settings را انتخاب کنید.

برای گوشی های اندرویدی:

1- به اپلیکیشن شماره گیر خود بروید

2- روی گزینه سه نقطه تپ کنید

3- گزینه Setting را تپ کنید

4- گزینه Calls تپ کنید.

5- حالا روی تنطیمات دیگر یا Additional settings تپ کنید. هنگامی که روی این گزینه ضربه می زنید یک پیام پاپ آپ دریافت خواهید کرد. منتظر بمانید.

6- گزینه Call waiting را فعال کنید.

 

برای آیفون:

1- به اپلیکیشن شماره گیر بروید.

2- گزینه CallWaitings  (انتظار تماس) را انتخاب کنید.

3- Call waiting را فعال کنید.

متد دوم برای فعال کردن انتظار تماس استفاده از اپلیکیشن اندرویدی Call Waiting Enabler میباشد.

Call Waiting Enabler را نصب کنید.

قیمت: رایگان

سازنده: Dāvis Mošenkovs

سیستم عامل: اندروید

حجم: 18 کیلوبایت!

دانلود:

گزینه Activate Call setting را چک کنید و سپس دکمه Apply را تپ کنید.

جدیدترین اخبار تکنولوژی و آموزش های تخصصی در ایمیل شما

طراح وب: حسین حیاتی


Downloads-icon


Downloads-icon


نحوه ذخیره پیام های واتس آپ به صورت pdf Downloads-icon

چطور بفهمیم پشت خطی داریم
چطور بفهمیم پشت خطی داریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *