چطور بفهمیم پلاک فعال داریم

 
helpkade
چطور بفهمیم پلاک فعال داریم
چطور بفهمیم پلاک فعال داریم

باسلام خدمت کاربران گرامی وب سایت تست درایو

چگونه بفهمیم پلاک فک شده، برای این کار یک راه ساده وجود دارد ابتدا از طریق لینک زیر وارد سایت پلیس راهور شوید⬅از اینجا وارد شوید

?نکته: در صورتی که از قند شکن استفاده می کنید حتما قبل از کلیک کردن برای وارد شدن به سایت پلیس راهور قند شکن خود را غیرفعال نمایید.قبل از اینکه اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید توجه داشته باشید بنا به گفته پلیس محترم راهور اطلاعات مربوط به فک پلاک به صورت آفلاین بوده و آنلاین نمی باشد، یعنی اینکه شما قبل از اقدام به وارد نمودن اطلاعات خواسته شده به تاریخ بروز رسانی سایت باید دقت نمایید. (تاریخ بروزرسانی به رنگ آبی در سایت درج شده است).بعد از وارد شدن به سایت پلیس راهور باید صفحه سایت به شکل زیر باشید، در کادر کد ملی ، کد ملی خود را وارد نمایید و در کادر (متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید( اعداد یا حروف زیر کادر در کادر وارد نمایید و روی دکمه جستجو کلیک نمایید.

منتظر بمانید سایت بعد از پردازش اطلاعات نتیجه جستجو را به شما نمایش می دهد، در صورتی که اطلاعاتی درباره فک پلاک وسیله نقلیه مد نظر موجود نبود، در روزهای آتی مجدد بررسی نمایید.

تشخیص پلاک فک شده

چطور بفهمیم پلاک فعال داریم

در دوران زندگی خود احتمالا بارها عبارت فک پلاک را شنیده اید. بخصوص اگر اهل معامله خودروهای کارکرده باشید یا اینکه در آینده قصد این کار را داشته باشید. اولین مرحله ای که باید در ثبت یک قرارداد خرید و فروش اتومبیل انجام دهید، تعویض پلاک و در واقع فک پلاک قبلی است.

در این مطلب از سری مطالب تست درایور قصد داریم تا به شما آموزش دهیم که چگونه بدون مراجعه حضوری از وضعیت فک پلاک مورد نظر آگاه شوید.

فک پلاک چیست؟

فک پلاک، مرحله اول در مراحل انجام تعویض پلاک جهت معامله و خرید و فروش وسیله نقلیه است. در واقع شما بعد از انجام این مرحله است که می توانید بصورت رسمی خودروی مورد نظرتان را معامله کنید.

در واقع هر پلاک عامل شناسایی صاحب خودرو است. پس وقتی صاحب خودرو عوض می شود پلاک قبلی نیز باید تعویض شود. به خاطر داشته باشید که با فک پلاک دیگر مسئولیت خودرو با خریدار جدید است. مثلا اگر بعد از فروش خودرو، تخلفی رخ بدهد، جریمه آن متوجه صاحب خودرو است.

چگونه از وضعیت فک پلاک آگاه شوم؟

برای اینکار می توانید از طریق این لینک وارد سامانه پلیس راهور شوید و با ثبت اطلاعات لازم از وضعیت پلاک اطمینان حاصل کنید. در داخل سایت بخشی با نام “وضعیت پلاک فک شده” وجود دارد. شما با وارد کردن کد ملی صاحب پلاک و همچنین کد امنیتی موجود در سایت، می توانید از وضعیت این پلاک بعد از پردازش اطلاعات، آگاه شوید. توجه نمایید که اگر وضعیت پلاک شما مشخص نبود، یکی دو روز بعد مجددا این فرآیند را انجام دهید تا اطلاعات سامانه بروز شود.

نکته مهم

اگر چه فک پلاک بر عهده فروشنده است، اما حتی اگر خریدار خودرو هستید، حتما از فک پلاک مطمئن شوید تا اگر سابقه ای در مورد خودرو و پلاک قبلی آن وجود دارد، عواقبی را متوجه شخص شما نکند.

نظرات کاربران تست درایو درباره پیگیری وضعیت فک پلاک ماشین:

کاربری به نام علی رحمانی می گوید:

من تقریبا ۳ هفته پیش درخواست فک پلاک دادم الان چند بار چک کردم اطلاعی از فک پلاک ماشین بهم نشون نمیده این جوری که متوجه شدم سایتش افلاین کار می کنه و فکر می کنم هر ماه یکی دو بار بروز میشه دوستان اگر اطلاعی دارند لطفا راهنمایی کنند.

دوستان عزیز روش درخواست فک پلاک به شرح زیر است، و برای استعلام از طریق سایت راهور می توانید اقدام کنید، توجه داشته باشد چون استعلامش انلاین نیست و افلاینه زمان میبره تا نشون بده

اگر شما قصد فک پلاک دارید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید . در تعویض پلاک فرمی به شما داده می شود، بعد از اینکه خودروی خود را در پارکینگ مستقر کردید با در دست داشتن سند خودرو، کارت ملی، شناسنامه، فیش آب برق یا آب به باجه مورد نظر مراجعه کرده و آنها را به متصدی باجه تحویل دهید. شما می توانید همراه با مالک قبلی خودرو مراحل برگ سبز خودرو و تعویض پلاک را انجام دهید و یا اینکه از وی وکالت بگیرید و مراحل را به تنهایی انجام دهید. بابت قبض پست، پلاک و برگ سبز مبلغی از شما دریافت می شود.بعد از انجام مراحل ذکر شده فرمی به شما تحویل داده می شود که این برگه توسط بازرسین خودرو پر می شود که بعد از پر شدن باید به همان باجه ای که برگه را تحویل گرفته اید برگردانید. بعد از تحویل برگه مدارکی که قبلا ارائه کرده بودید به شما پس داده می شود و شما می توانید به محل فک پلاک بروید و پلاک قبلی را تحویل بگیرید و منتظر پلاک جدید بمانید. مدت انتظار به موارد متعددی همچون ثبت نشدن پلاکی دیگر به نام شما بستگی دارد. اگر قبلا پلاکی به نام شما ثبت شده باشد باید بیشتر منتظر بمانید.

مدیر تست درایو

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

با سلام خدمت دوستان عزيز من خودرو رو به صورت وكالتي در تاريخ ۲۴ / ۱۰ /۹۹ فروختم ولي چون در سايت راهور اطلاعاتي از فك پلاك نشان نمي داد به پليس +۱۰ مراجعه كردم و بهشون گفتن كه مي خوام بدونم كه پلاك فك شده يا نه . كارمند اونجا هم از طريق سيستم استعلام كارت هوشمند سوخت پلاك من رو جستجو كرد كه سيستم پيغام ” خودرويي با اين مشخصات وجود ندارد” رو داد . كه كارمند اونجا گفت اين پيغام يعني اينكه پلاك فك شده است. فكر مي كنم بقيه دوستان هم بتونند از اين ترفند براي… ادامه مطلب »

سلام . اگر مطمینید که پلاکتون فک شده و خودتون فک کردید ولی توی سایت میزنه که هیچ فک پلاکی برای کد ملیتون ثبت نشده .خوب مشکل از سایته . ولی اگر وکالت دادید و طرف میگه فک کرده وشما چون توی سایت اطلاعاتتون رو نمیزنه شک کردید که نکنه طرف فک پلاک نکرده باشه . ۲ تا راه به ذهن من میرسه یا اینکه برید مراکز تعویض پلاک اونجا استعلام بگیرید و یا برید پایس +۱۰و اونجا بگید میخام برای این پلاک تقاضای کارت سوخت بدم اون میزنه تو سیستم و اگر فک شده باشه میگه بهتون که فک… ادامه مطلب »

سلام . آدرسی که آقای محمد اعلام نمودند کاملا صحیح است و وارد سایت شدم کد ملی را وارد کردم . پلاک فک شده را نمایش داد.

سلام من خرداد ماشین فروختم وپلاک فک شده است ولی هنوزم اسمس تردد کرونا برای موبایل من میاد مشکل کجاست؟

سلام حدود ۵ سال پیش ماشین فروختم طبق عرف شهرستان هزینه تعویض پلاک بعهده خریدار است . اکنون متوجه شدم خریدار با پلاک بنده تردد میکند چگونه پیگیری کنم جهت فک پلاک؟

درخواست توقیف خودرو رو بدین

سلام . اطلاعات سایت چند وقت یکبار بروز میشه

نرم افزاری هست که تحت وب و بدون ثبت نام پلاک فکش شده رو تشخصیص داد؟

سلام من ماشینمو پارسال فروختم و سند زدم و وکالت تعویض پلاک دادم از کجا بفهمم که دیگه پلاک بنامم نیست و خریدار تعویض پلاک رفته

سلام می خواستم ببینم ماشین از نام من خارج شده یانه؟

با سلام
سال ۹۷ یه ماشین فروختم با وکالت تعویض پلاک
استعلام گرفتم پلاک فک شده ، دمتون گرم خیالم راحت شد

سلام من پلاک خودروام را فک کردم استعلام خلافی هم صفر کردم ولی هنوز عوارض آرادراه مبلغی رو داره نشان میده دلیلش چیه .

پلاکی که چند ماه پیش فک شده و اطلاع دقیق از آن دارم چرا نمایش داده نمیشه ؟ فکر کنم مردم با این سایت سرکارن .

سلام ببخشید هیچ فک پلاکی ثبت نگردیدع است یعنی چی

سلام
لطفا سایت استعلام پلاک رو به روز رسانی کنید !
چون آدرسی که در ابتدا صفه است بارگذاری نمیشه .
آدرس جدید استعلام پلاک پلیس راهور :http://service.rahvar120.ir/page/plate

اینم کار نمیکنه
یه کد ملی ک خودرو به نامش هست میزنم میگه نیست

سلام. من یه پلاک و ماشین به نامم هست از قدیم، اما دست فرد دیگریست. چطور میتونیم اقدام کنم برای پیشگیری از اتفاقات آینده؟ و اینکه هیچ دسترسی به پلاک و ماشین و حتی شماره پلاک ندارم.

برو راهنمایی و رانندگی شکایت بزار رو پلاک

چطور بفهمیم پلاک فعال داریم

سلام من نمیدونم پلاکم قیچی شده یانه چجوری میتونم بفهمم

ببخشید چرا بی سوادی خودتون رو پای سیستم می گذارید… قسمت واژه امنیتی به حروف بزرگ و کوچیک حساس است .. دقت کنید…… درست میشه

سلام
اطلاعات رو وارد میکنید خطا میده، تعطیل

اقا سایت یک ماهیه ریخته به هم همش خطا میده. قبلا درست بود.

به حروف بزرگ و کوچک حساسه دقت کن نمایش میده و برای من بعد از دوماه فک پلاک میزنم می‌نویسه پلاک فک شده ی برای این کد ملی وجود ندارد. مگه میشه ،، رفتم تعویض پلاک و راهنمایی و رانندگی نامه گرفتم نوشته فک شده حتی آدرس انبار پلاک رو هم نوشته و تو سایت یه چیزه دیگه س😂😂

سلام چطور میتونیم بفهمیم که پلاک فعال داریم

باسلام خدمت کاربران گرامی وب سایت تست درایو؛
در این پست از وب سایت آزمون آنلاین آیین نامه راهنمایی و… ادامه مطلب

خلاصه کتاب و نکات مهم  آیین نامه رانندگی جدید:
قصد داریم در این پست خلاصه ای از آیین نامه رانندگی و… ادامه مطلب

ادامه مطلب

باسلام خدمت کاربران گرامی تست درایو؛

یکی از مواردی که خیلی از موتورسواران از آن بیم دارند جریمه عدم استفاده… ادامه مطلب

سلام به همه کاربران گرامی وب سایت تست درایو
مدتی است عده ای از کاربران از طریق کانال های ارتباطی… ادامه مطلب

باسلام خدمت کاربران گرامی وب سایت تست درایو؛
امروز در این پست از وب سایت تست درایو، لیست کامل تمامی… ادامه مطلب

باسلام خدمت کاربران گرامی وب سایتتست درایو؛

حداکثر سرعت در میدان چقدر یا چند کیلومتر است؟

پاسخ این سوال در بخش… ادامه مطلب

با سلام خدمت تمامی هنرجویان تست درایو با شما هستیم با آموزش رانندگی موتورسیکلت (تجهیزات موتورسیکلت)  برگرفته از کتاب… ادامه مطلب

باسلام خدمت کاربران گرامی تست درایو؛
امروز در این پست از وب سایت تست درایو، با شما عزیزان هستیم تا… ادامه مطلب

باسلام خدمت کاربران گرامی وب سایت تست درایو؛

حرکت در پوشش وسایل نقلیه امدادی در حال ماموریت برای سایر وسایل… ادامه مطلب

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر

لطفا از طریق تلگرام به آی دی زیر پیام دهید.

آی دی تلگرام :

@hdaneshjoo

لطفا جهت راهنمای برای خرید بسته طلایی سوالات آیین نامه به پشتیبان سایت پیام دهید.

هدف وب سایت آموزشگاه آنلاین آیین نامه رانندگی ایرانیان،آموزش آیین نامه راهنمایی و رانندگی با جدیدترین آزمون آیین نامه اصلی سال 1399 با پاسخنامه می باشد.نمونه سوال آیین نامه رانندگی با جواب،سوالات آیین نامه رانندگی اصلی با جواب،نمونه سوالات ایین نامه با پاسخ،سوالات آیین نامه رانندگی مقدماتی با جواب ، دانلود رایگان سوالات آیین نامه رانندگی با جواب،چنانچه قصد شرکت در آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی را دارید پیشنهاد می کنیم جهت آمادگی قبل از شرکت در آزمون آیین نامه و صرف هزینه وقت در آزمون های وب سایت شرکت نموده تا با نوع سوالات آشنا شوید.


کتاب PDF آیین نامه رانندگیDownloads-icon


کتاب PDF آیین نامه رانندگیDownloads-icon

استعلام پلاک خودرو خدمات تعویض پلاک و استعلام پلاک خودرو کلیک کنید 

استعلام پلاک میزان تخلفات رانندگی استعلام نمره منفی پرداخت الکترونیکی تخلفات رانندگی بازرسین نامحسوس تخلفات ثبت شده توسط مردم مقالات آدرس پارکینگهای شبانه روزی ردگیری مدارک ارسال شده به پست نوبت دهی مراکز تعویض پلاک سامانه پیگیری کارت هوشمندسوخت فرم اصلاح اطلاعات مالکین خودرو خودروهای کشف شده نظر سنجی اخبار ترافیکیبرای دریافت نرم افزار استعلام پلاک خودرو با کد ملی(اینجا) کلیک کنید

 

سلام هزینه لینک پرداخت کردم ولی لینک برام ارسال نشد

چطور بفهمیم پلاک فعال داریم

سلام چطور میتونم بفهمم چند پلاک به اسمم هست

من یه پلاک وانت تویوتامدل۸۵میلادی به نام هست وهیچ اطلاعی ازین ماشین وپلاک ندارم چکارکنم که جلوی این پلاک را بگیرم کمکم کنید خواهشآ

پلاک ماشین میخوام ببینم کجاه

پلاک ماشین میخوام ببینم کجاه گم شده یا تو تعویض پلاک

سلام بنده از چه راهی متوجه بشم چندتا پلاک بنام هست

فقط پول میگیرید الکی حرف میزنید من پول ریختم لینک نفرستادید

لینک برام نیومد مبلغ ۱۴۲۰۰ واریز کردم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تمامی حقوق این درگاه متعلق به ‍‍‍پایگاه خبری هراز نیوز میباشد ::

زمانی که شما به دنبال خرید یک خودرو دست دوم هستید و یا می خواهید خودرو خود را بفروشید، دقیقا زمانی که در پروسه خرید و یا فروش خودرو می افتید، حتما عنوان استعلام پلاک خودرو به گوشتان خواهد خورد. شما به عنوان فروشنده و یا خریدار در دو زمان به این استعلام نیاز دارید و برای اطمینان از معامله ای که انجام می دهید باید حتما آن را جدی بگیرید.

به عنوان یک خریدار قبل از اقدام برای بستن قراداد خودرو باید یک استعلام از تعویض پلاک خودرو بگیرید که شما را از دزدی نبودن خودرو مطمئن می کند و به عنوان یک خریدار و یا فروشنده بعد از بستن قرارداد نیز باید استعلام فک پلاک خودرو را بگیرید که مطمئن شوید این مراحل به درستی طی شده است تا در آینده به مشکل برنخورید.

در ادامه مقاله جرئیات این امر و نحوه گرفتن هر دو این استعلام ها را به شما آموزش خواهیم داد.

استعلام پلاک خودرو یکی از قواعد اصلی عقد قراردادهای خرید و فروش خودرو است و چشم‌پوشی از آن می‌تواند عواقب قضایی جبران‌ناپذیری را برای خریدار به همراه داشته باشد. اما چه زمانی به استعلام پلاک خودرو نیاز داریم؟

چطور بفهمیم پلاک فعال داریم

۱.زمانی که می‌خواهیم برای خرید خودرو مبایعه‌نامه امضا کنیم و به فروشنده بیعانه بدهیم. قبل از اینکه به فروشنده بیعانه بدهید حتما پیگیر وضعیت پلاک خودرو باشید تا مبادا خودرو سرقتی نباشد.

۲.زمانی که خودرو را به صورت وکالتی خرید می‌کنید. اگرچه ما توصیه می‌کنیم که هرگز خودرو را به صورت وکالتی خریداری نکنید اما اگر به هر دلیلی مجبور به انجام این کار هستید، حتما قبل از دریافت وکالت نسبت به استعلام پلاک خودرو اقدام کنید.

تنها راه برای استعلام پلاک خودرو و اطمینان از سرقتی نبودن خودرو، تماس با پلیس ۱۱۰ است. اما برای دریافت سایر اطلاعات مثل بدهی عوارض شهرداری و خلافی خودرو باید به ترتیب به دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری و دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید.

اگرچه روش‌های آنلاین و پیامکی برای دریافت خلافی خودرو هم وجود دارد اما متاسفانه اطلاعات به دست آمده از این روش‌ها به‌روز نیستند و مربوط به ۱۰ روز قبل می‌شود. بنابراین برای دریافت آخرین وضعیت خلافی خودرو راهی جز مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ ندارید.

البته به تازگی در مراکز تعویض پلاک امکان پرداخت خلافی خودرو فراهم شده است.

پس از تنظیم قرارداد بین فروشنده و خریدار بایستی فک پلاک و سپس استعلام پلاک خودرو انجام شود.

در واقع در فک پلاک، پلاکی که برای خودرو ثبت شده است از آن فک یا برداشته شده و خریدار می‌تواند پلاک جدیدی برای خودروی مورد معامله بگیرد. به‌طور خلاصه به تعویض پلاک، فک پلاک می‌گویند. اگر خودرویی را معامله کنید اما پلاک را فک و تعویض نکنید، هر تخلفی که توسط خریدار صورت گیرد به نام مالک قبلی خودرو ثبت شده و این فروشنده است که باید در برابر مراجع قضایی پاسخگو باشد.

پیگیری وضعیت پلاک فک شده بیشتر برای افرادی ضرورت دارد که به‌صورت وکالتی اقدام به انجام معامله کرده‌اند. اگر ماشینی را وکالتی فروخته‌اید حتما باید وضعیت فک پلاک را پیگیری کرده و از انجام آن اطمینان حاصل کنید. چراکه اگر خریدار فک پلاک نکرده باشد و مرتکب جرمی شود، این شما هستید که باید از لحاظ قانونی پاسخگو باشید.

همان طور که می دانید خریداران و فروشندگانی که قصد انجام فک پلاک خودروی مورد معامله را دارند باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه نمایند تا برگه‌ای مخصوص را دریافت کنند. اگر از آدرس و شماره تماس نزدیکترین مرکز تعویض پلاک به محل سکونت خود مطلع نیستید می‌توانید به مقاله آدرس مراکز تعویض پلاک ما مراجعه کرده و تمام اطلاعات مربوط و ساعات مراجعه را مطالعه فرمایید.

زمانی‌که به مراکز تعویض پلاک مراجعه می‌کنید به شما برگه‌ای داده می‌شود که حاوی شماره نوبت و باجه‌ای است که باید به آن مراجعه کنید. پس از اینکه خودروی خود را در پارکینگ مرکز قرار دادید با مدارک زیر به باجه‌‌ی مربوطه مراجعه کنید: شناسنامه، کارت ملی، سند خودرو، فیش آب، برق یا تلفن. شما باید مبلغی را بابت قبض پست، پلاک و برگ سبز خودرو پرداخت کنید. توصیه می‌کنیم که برای انجام تمام مراحل حتما کارت بانکی خود را همراه داشته باشید.

خریدار می‌تواند مراحل برگ سبز خودرو و تعویض پلاک را همراه با مالک قبلی ماشین انجام دهد و یا از او وکالت بگیرد.

پس از طی تمام مراحل ذکر شده برگه‌ای به شما تحویل می‌دهند که باید توسط بازرسین خودرو پرشود، و پس از آن باید برگه را به همان باجه‌ای که در ابتدا برگه را تحویل گرفته بودید برگردانید. حالا با برگرداندن برگه می‌توانید مدارکی که در ابتدا ارائه کرده بودید را تحویل گرفته و به محل فک پلاک بروید. در محل فک پلاک که حاضر شدید باید پلاک قبلی را تحویل داده و منتظر دریافت پلاک جدید بمانید. زمانی که باید منتظر بمانید ممکن است کوتاه و یا طولانی‌تر باشد، اگر قبلا پلاکی به نام شما ثبت شده‌ باشد باید زمان بیشتری را منتظر بمانید.

پس از انجام فک پلاک و نصب پلاک جدید برای خریدار که از اولین مراحل معامله خودرو است، حال فروشنده و مالک جدید می‌توانند با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی اقدام به انجام باقی مراحل قانونی نمایند.

جهت پیگیری وضعیت پلاک فک شده می‌توانید به سایت پلیس راهور مراجعه کرده و در قسمت “وضعیت پلاک فک شده” با وارد کردن شماره ملی خود و یا صاحب فعلی خودرو و سپس وارد نمودن کد امنیتی نشان داده شده، از وضعیت پلاک موردنظر مطلع شوید. اگر فک پلاک به‌درستی انجام شده باشد اطلاعات آن برای شما نمایش داده خواهد شد.

 

در صورتی که پلاک خودروی فروخته شده فک شده باشد اطلاعات آن به شکل زیر برای شما نمایش داده می‌شود.

 

 

۱. بعد از رویت خودرو و توافق خریدار و فروشنده برای انجام معامله بایستی قولنامه‌ای دقیق میان طرفین تنظیم شود که شامل اطلاعات زیر است: درج مشخصات کامل طرفین معامله، درج مشخصات کامل خودرو، درج تمام جزئیات انجام معامله از قبیل قیمت، میزان و شرایط انتقال وجه، مدت زمان عقد سند رسمی خودرو، و هرگونه شروط مورد نظر طرفین. برای جلوگیری از هرگونه اشتباه مقاله شیوه های رایج کلاهبرداری در خرید و فروش خودرو را بخوانید.

۲. زمانی‌که خریدار و فروشنده قولنامه را تنظیم کردند بایستی نسبت به تعویض پلاک خودروی مورد نظر اقدام نمایند.

۳. از دادن هرگونه وکالت خودداری کرده و شخصا تمام مراحل قانونی را انجام دهند تا راهی برای سوءاستفاده‌های احتمالی باقی نماند.

ج)تاکید می‌کنیم که تا قبل از پایان تمامی مراحل تعویض پلاک به هیچ وجه سند رسمی مالکیت را تنظیم نکنید.

۳. توجه داشته باشید که از نظر اداره راهنمایی و رانندگی انجام انتقال مالکیت خودرو تا مرحله تعویض پلاک کفایت می‌کند. اما از دید مراجع مراجع قضایی بایستی انتقال سند رسمی صورت گیرد و مالک خودرو کسی است که سند خودرو به نام او باشد. بنابراین اگر بدون انتقال سند نسبت به خرید خودرو اقدام و به مشکل حقوقی برخورد کنید مجبور می‌شوید تا به دنبال فروشنده بگردید و آن زمان با دردسرهای زیادی نسبت به انتقال سند رسمی اقدام کنید.

نمونه قرارداد قولنامه ماشین یا مبایعه نامه در فرمت WORD را از این مطلب دانلود کنید.

در زیر به تعدادی از سوالات متداول کاربران در خصوص مراحل خرید و فروش و استعلام تعویض پلاک خودرو می‌پردازیم:

نحوه شکایت از خریدار به‌علت عدم تعویض پلاک خودرو به چه صورت است؟

شما بایستی دادخواست مطالبه ثمن قرارداد فروش خودرو را تنظیم و به دادگاه ارائه دهید. علاوه‌بر آن باید ضمن ارائه دادخواست تقاضای تامین خواسته فوری، با تامین خواسته خودرو موردنظر را توقیف کنید.

از کجا باید بفهمیم که از پلاک خودرو شکایت شده است یا خیر؟

چنانچه از پلاک خودرویی شکایت به عمل آمده باشد و به جرم‌های منافی عفت باشد از طریق ارسال پیامک برای مالک خودرو او را به دادسرا فرا می‌خوانند، اما اگر شکایت کیفری و یا حقوقی باشد احضاریه صادر و ابلاغ می‌شود. لازم به ذکر است که درصورت عدم ابلاغ به هر دلیلی متاسفانه خودرو توسط پلیس توقیف خواهد شد.

بعد از تعویض پلاک نحوه صدور کارت خودرو چگونه است؟

پس از انجام تعویض پلاک، کارت خودرو توسط پست ارسال خواهد شد و از طریق سامانه رهگیری مرسولات پستی قابل پیگیری است.

برای دریافت پلاک تهران باید چه کار کرد؟

دریافت پلاک هر استانی منوط به سکونت در همان استان است.

چطور بفهمیم پلاک فعال داریم

می‌خواهم پلاک شهرستان خودروی خود را در تهران تعویض کنم، باید چه‌کار کنم؟

شما بایستی به تهران نقل مکان کرده باشید و یا در تهران دارای منزل مسکونی باشید. در این‌صورت باید با همراه داشتن مدارک سکونت خود به دفتر پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و پس از آن با رفتن به یکی از مراکز تعویض پلاک تهران باقی مراحل را انجام دهید.

آیا برگه معاینه فنی برای انجام تعویض پلاک ضروری است؟

بله، برگه معاینه فنی یکی از مدارک مورد نیاز برای انجام تعویض پلاک خودرو است.

در صورت گم شدن پلاک چگونه اقدام به تعویض پلاک کنیم؟

به کلانتری مراجعه کنید و اعلام مفقودی پلاک کنید. سپس با تمامی مدارک خودرو و مدارک هویتی و مدارک احراز سکونت منزل به یکی ازمراکز تعویض پلاک مراجعه کنید. طی پروسه نقل و انتقال، پلاک مفقود شده شما وارد لیست سیاه آگاهی می شود ( از طریق باجه آگاهی مستقر در مرکز تعویض پلاک )
سپس پلاک گم شده غیر فعال شده و دیگر قابل استفاده نیست و باید پلاک جدید یا پلاک فک شده قبلی را دریافت کنید.

هر فرد چه تعداد پلاک می تواند ثبت کند؟

هر فرد تا ۵ پلاک می تواند ثبت کند اما گرفتن پلاک های ششم به بعد تبعاتی دارد (اگه شخصی بیش از ۵ پلاک ثبت شده در سیستم شماره گذاری داشته باشد هربار که مبادرت به تعویض پلاک کند باید خلافی تمام پلاکها چه نصب و چه آزاد را پرداخت کند )

آیا امکان مرجوع کردن پلاک های صادره قبلی وجود دارد؟

پلاک صادر شده به هیچ وجه و به هیچ طریقی لغو نمیشود. فقط درصورتیکه قصد تغییر آدرس از یک شهر به شهر دیگر را دارید میتوانید پلاکهای قبلی را غیر فعال کنید و پلاک جدید با آدرس جدید بگیرید.

 

منبع: فرمون- همراه مکانیک

دانلود فرمون از گوگل پلی

دانلود فرمون از کافه بازار

دانلود فرمون از آی اپس

دانلود فرمون از سیبچه

سوالات متداول

تماس با ما

تالار گفتمان فرمون

قیمت خودرو

© کپی رایتفرمون

حتما تاکنون عبارت «استعلام پلاک خودرو» به گوش‌تان خورده و حتی شاید به اهمیت آن در مراحل تعویض پلاک و خرید خودرو پی برده‌اید. اما سوال اصلی این‌جاست که به راستی پیگیری پلاک خودرو چه لزومی داشته و اهمال آن چه عواقبی برای خریدار خودرو به همراه دارد؟

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام همراه مکانیک، سوال بسیاری از هم‌وطنان ما نحوه استعلام پلاک خودرو است. چیزی که با یک سرچ ساده در موتورهای جستجو با نتایج متعددی روبرو می‌شوید که عنوان همه استعلام پلاک خودرو است اما هیچ کدام از این صفحات آنچه را که می‌خواهید به شما نمی‌دهند.

اینکه تنها با چند کلیک قادر به پیگیری وضعیت پلاک خودرو هستید، فقط در مورد پلاک‌های فک شده صادق است که با کدملی قابل پیگیری است نه استعلام وضعیت پلاک خودرو. ما در ادامه تقاوت این موارد و نحوه دسترسی به آنها را توضیح می‌دهیم.چه زمانی به استعلام پلاک خودرو نیاز داریم؟استعلام پلاک خودرو یکی از قواعد اصلی عقد قراردادهای خرید و فروش خودرو بوده و چشم‌پوشی از آن می‌تواند عواقب قضایی جبران‌ناپذیری را برای خریدار به همراه داشته باشد. اما چه زمانی به استعلام پلاک خودرو نیاز داریم؟

۱.زمانی که می‌خواهیم برای خرید خودرو مبایعه‌نامه امضا کنیم و به فروشنده بیعانه بدهیم. قبل از اینکه به فروشنده بیعانه بدهید حتما پیگیر وضعیت پلاک خودرو باشد تا مبادا خودرو سرقتی نباشد.

۲.زمانی که خودرو را به صورت وکالتی خرید می‌کنید. اگرچه ما توصیه می‌کنیم که هرگز خودرو را به صورت  وکالتی خریداری نکنید اما اگر به هر دلیلی مجبور به انجام این کار هستید، حتما قبل از دریافت وکالت نسبت به استعلام پلاک خودرو اقدام کنید.

چطور بفهمیم پلاک فعال داریم

تنها راه برای استعلام پلاک خودرو و اطمینان از سرقتی نبودن خودرو، تماس با پلیس ۱۱۰ است. اما برای دریافت سایر اطلاعات مثل بدهی عوارض شهرداری و خلافی خودرو باید به ترتیب به دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری و دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید.

اگرچه روش‌های آنلاین و پیامکی برای دریافت خلافی خودرو هم وجود دارد اما متاسفانه اطلاعات به دست آمده از این روش‌ها به‌روز نیستند و مربوط به ۱۰ روز قبل می‌شود. بنابراین برای دریافت آخرین وضعیت خلافی خودرو راهی جز مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ ندارید.

فک پلاک چیست و چه لزومی در معاملات خودرو دارد؟

یکی دیگر از مباحث مهم تنظیم سند و عقد قرارداد خریدوفروش خودرو فک پلاک است که پس از استعلام پلاک خودرو می‌بایست صورت پذیرد. اما فک پلاک خودرو چیست؟ فک پلاک به مرحله‌ای از تعویض پلاک گفته می‌شود که طی آن پلاک سابق خودرو از اتومبیل مورد معامله برداشته می‌شود و امکان الحاق پلاک جدید برای خودرو به وجود می‌آید.

پیگیری وضعیت پلاک فک شده

این موضوع بیشتر برای افرادی ضرورت دارد که خودرو خود را به صورت وکالتی می‌فروشند. در صورتی که خودرویی را به صورت وکالتی فروخته‌اید حتما وضعیت پلاک را پیگیری کنید تا از فک پلاک مطمئن شوید. در غیر اینصورت در صورتی که خریدار بدون فک پلاک نسبت به انجام جرمی اقدام کند از لحاظ قانونی شما درگیر هستید.

برای پیگیری وضعیت پلاک باید وارد وب‌سایت‌ راهور شده و سپس در صفحه مربوط به پیگیری وضعیت پلاک خودرو، شماره ملی خود یا صاحب فعلی خودرو را وارد کنید. پس از انجام این کار و وارد کردن کد امنیتی وب‌سایت‌، تنها کافی است که گزینه جست‌وجو را انتخاب کرده و منتظر ارائه نتایج از سوی راهور ناجا باشید.

در صورتی که پلاک خودروی فروخته شده فک شده باشد اطلاعات آن برای شما نمایش داده می‌شود.

در صورتی که پلاک خودروی فروخته شده فک شده باشد اطلاعات آن به شکل زیر برای شما نمایش داده می‌شود.

نکات مهم در انتقال مالکیت خودرو

همان‌طور که در آغاز به آن اشاره شد، هرگونه اهمال و اغماض در مراحل مختلف انتقال مالکیت خودرو قادر به ایجاد مشکلات قضایی و حقوقی متعددی می‌باشد. بنابراین برای داشتن یک خرید بی‌دردسر مراحل زیر را به دقت پشت سر بگذارید: ۱. پیش از اقدام به تعویض پلاک طرفین قرارداد می‌بایست قولنامه‌ای با درج مشخصات کامل خریدار، فروشنده و خودرو کرده و همه جزئیات معامله‌ -از قبیل قیمت، مشخصات خودرو، شرایط انتقال وجه و مدت‌زمان عقد سند رسمی- را در آن ذکر کنند. در مواردی دیده شده که خریدار بدون نوشتن قولنامه اقدام به خرید خودرو کرده است. بنابراین در زمان مراجعه به تعویض پلاک خودرویی که به وی ارائه شده با خودرویی که قبلا دیده متفاوت است. درحالی که با تنظیم دقیق قولنامه می‌توان جلوی اینگونه کلاهبرداری‌ها را گرفت. ۲. پس از تنظیم قولنامه، خریدار و فروشنده باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند و پس از انجام همه مراحل قانونی نسبت به تعویض پلاک خودروی طرف قرارداد اقدام کنند. اما در این مرحله از معامله رعایت نکات زیر الزامی است: – اگر فروشنده هستید از ارائه وکالت‌نامه برای تعویض پلاک خودرو به خریدار یا اشخاص دیگر خودداری کرده و برای جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی، همه مراحل را شخصا انجام دهید. – پیش از تعویض پلاک از میزان خلافی و دیون دولتی خودروی مورد نظر اطلاع پیدا کرده و در رابطه با نحوه پرداخت آن‌ها به توافق برسید. (پرداخت این موارد در حالت معمول بر عهده فروشنده است). – قبل از پایان گرفتن تعویض پلاک خودرو به هیچ‌وجه سند رسمی مالکیت تنظیم نکنید. ۳. پس از تکمیل مراحل تعویض پلاک خودرو به دفاتر رسمی ثبت اسناد کشور مراجعه کرده و نسبت به انتقال سند مالکیت خودروی مذکور اقدام کنید. توجه کنید که علی‌رغم اینکه از دید راهنمایی و رانندگی تعویض پلاک خودرو کفایت می‌کند اما از دید مراجع قضایی مالک خودرو کسی است که سند خودرو به نام اوست. بنابراین اگر پس از خرید خودرو نسبت به انتقال سند اقدام نکنید و به مشکلی حقوقی بر بخورید باید به دنبال فروشنده بگردید و نسبت به انتقال سند اقدام کنید. این مسئله می‌تواند دردسرهای زیادی برای شما ایجاد کند.

انتهای پیام

استعلام تعویض پلاک خودرو یکی از موضوعاتی است که احتمالا به گوش اکثر مردم خورده‌است و امروزه تمام افرادی که قصد خرید و فروش خودرو دارند با آن مواجه شده‌اند. در این مقاله به بررسی استعلام فک پلاک دیگر نکات مهم در زمینه معامله خودرو خواهیم پرداخت. لطفا تا پایان مقاله با ما همراه باشید و اگر در این زمینه فعالیت می‌کنید یا اطلاعاتی دارید لطفا از طریق کامنت با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

«استعلام تعویض پلاک، در معامله خودروهای دست دوم یکی از مهم‌ترین قواعدی است که باید به آن توجه شود؛ زیرا در صورت نادیده گرفته شدن، عواقب قضایی جبران‌ناپذیری خواهد داشت. شما قبل و بعد از انعقاد قرارداد باید استعلام فک پلاک را انجام دهید؛ همچنین به منظور پیگیری وضعیت پلاک خودرو خود می‌توانید به قسمت استعلام پلاک فک شده سایت پلیس راهور مراجعه کرده و وضعیت پلاک خود را مشاهده کنید.»

مجله همراه مکانیک تصمیم دارد پاسخگوی تمامی سوالات شما در این حوزه باشد؛ لذا از شما می‌خواهیم تا پس از مطالعه متن در صورت داشتن هر گونه ابهامی در قسمت پرسش و پاسخ برای ما کامنت بگذارید تا در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهیم.


jQuery(document).ready( function () {

} );

دنبال خودروی کارکرده/دست دوم هستید؟ وارد نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده ما شوید. اینجا بهترین پیشنهاد‌هارو برات داریم.

چطور بفهمیم پلاک فعال داریم

یکی از نکات اصلی برای عقد قرارداد معامله خودرو استعلام فک پلاک است که توسط خریدار و فروشنده خودرو باید در دو زمان انجام شود و حتما باید برای اطمینان از معامله این موضوع را جدی بگیرید تا بعدها مشکلی پیش نیاید. زمان استعلام خودرو در زیر ذکر داده شده‌است:

1- قبل از این‌که برای خرید خودرو مبایعه‌نامه را امضا کنید و به فروشنده بیعانه‌ای پرداخت کنید از وضعیت پلاک خودرو مطلع باشید؛ چراکه تنها با استعلام می‌توانید از سرقتی نبودن خودرو اطمینان حاصل کنید.

2- زمانی‌که خودرو را وکالتی می‌خرید؛ هرچند که همواره توصیه ما این است که به‌هیچ‌وجه خودرو را وکالتی معامله نکنید، اما اگر به دلایلی مجبور به خرید وکالتی خودرو هستید حتما قبل از دریافت وکالت‌نامه نسبت به استعلام اقدام کنید.

به‌طورکلی استعلام تعویض پلاک خودرو به این دلیل است که خریدار بتواند از روی پلاک، اطلاعات مربوط به استان و شهر محل سکونت فروشنده و همچنین محل صدور پلاک را پیدا کند.

برای این‌ کار روش‌های متعددی از جمله ارسال پیامک یا کمک گرفتن از روش‌های آنلاین وجود دارد، اما به‌دلیل آن‌که تمام اطلاعات به‌دست آمده از طریق این درگاه‌ها به‌روز نبوده و تقریبا با تاخیری 10 روزه ارائه می‌شوند؛ لذا بهترین و مطمئن‌ترین راه برای اطلاع از سرقتی نبودن خودرو مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 است. (سایت پلیس راهور به دلیل رعایت مسائل امنیتی و حفاظت از اطلاعات به‌صورت آفلاین بوده و اطلاعات هفتگی به‌طور دستی از روی وب‌سایت استخراج می‌شوند).

خریداران و فروشندگانی که قصد انجام فک پلاک خودروی مورد معامله را دارند باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند تا برگه‌ای مخصوص را دریافت کنند. اگر از آدرس و شماره تماس نزدیک‌ترین مرکز به محل سکونت خود مطلع نیستید، می‌توانید به مقاله مراکز تعویض پلاک همراه مکانیک مراجعه کنید.

با شیوع بیماری کرونا از شهریور 99 تمامی مراکز به صورت اینترنتی نوبت‌دهی می‌کنند؛ بنابراین قبل از مراجعه به این مراکز ابتدا باید به سایت راهور مراجعه کنید و نوبت بگیرید و با توجه به روز و ساعت نوبت تعیین شده در مرکز مربوطه حضور داشته باشید.

پس از این‌که خودروی خود را در پارکینگ مرکز قرار دادید با در دست داشتن مدارکی نظیر شناسنامه، کارت ملی، سند خودرو، فیش آب، برق یا تلفن باجه‌‌ مربوطه مراجعه کنید؛ همچنین باید مبلغی را بابت قبض پست، برگ سبز و پلاک خودرو پرداخت کنید.

به یاد داشته باشید که برای انجام تمام مراحل حتما کارت بانکی خود را همراه داشته باشید. خریدار می‌تواند مراحل برگ سبز خودرو و تعویض پلاک را همراه با مالک قبلی خودرو انجام دهد یا از او وکالت بگیرد.

پس از طی تمامی مراحل برگه‌ای به شما تحویل می‌دهند که باید توسط بازرسین خودرو پر ‌شود و پس از آن باید برگه را به همان باجه‌ای که در ابتدا برگه را تحویل گرفته بودید برگردانید.

حالا با برگرداندن برگه می‌توانید مدارکی که در ابتدا ارائه کرده بودید را تحویل گرفته و به محل فک پلاک بروید. در محل فک  باید پلاک قبلی را تحویل داده و منتظر دریافت پلاک جدید بمانید.

زمانی‌که باید منتظر بمانید ممکن است کوتاه یا طولانی‌تر باشد، اگر قبلا پلاکی به نام شما ثبت شده‌ باشد باید زمان بیشتری را منتظر بمانید.

پس از انجام عملیات فک و نصب پلاک جدید برای خریدار که از اولین مراحل معامله خودرو است، حال فروشنده و مالک جدید می‌توانند با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نسبت به انجام باقی مراحل قانونی اقدام کنند.

استعلام تعویض پلاک بیشتر برای افرادی ضرورت دارد که به‌صورت وکالتی اقدام به انجام معامله کرده‌اند. اگر ماشینی را وکالتی فروخته‌اید حتما باید وضعیت پلاک را پیگیری کرده و از انجام آن اطمینان حاصل کنید. چراکه اگر خریدار پلاک را فک نکرده باشد و مرتکب جرمی شود، این شما هستید که باید از لحاظ قانونی پاسخگو باشید.

جهت پیگیری می‌توانید به سایت پلیس راهور مراجعه کرده و در قسمت «وضعیت پلاک فک شده» شماره ملی خود یا صاحب فعلی خودرو را وارد کنید، سپس با وارد کردن کد امنیتی از وضعیت پلاک موردنظر مطلع شوید. اگر مراحل فک به‌درستی انجام شده باشد اطلاعات آن برای شما نمایش داده خواهد شد.

همه می‌دانیم که هرگونه معامله و نقل و انتقال باید با آگاهی کامل و رعایت تمام نکات حقوقی صورت بگیرد؛ چراکه کوچکترین اهمال و بی‌توجهی در هریک از مراحل انتقال مالکیت می‌تواند زمینه‌ساز به‌وجود آمدن مشکلات متعدد حقوقی و قضایی شود. پس همراه مکانیک توصیه می‌کند تا همه شما مخاطبین عزیز مراحل زیر را به دقت مطالعه کرده و به آن عمل کنید تا خرید و فروشی راحت و بی‌دغدغه را تجربه کنید:

بعد از رویت خودرو و توافق خریدار و فروشنده برای انجام معامله بایستی قولنامه‌ای دقیق میان طرفین تنظیم شود که شامل اطلاعات زیر است:

درج مشخصات کامل طرفین معامله، درج مشخصات کامل خودرو، درج تمام جزئیات انجام معامله از قبیل قیمت، میزان و شرایط انتقال وجه، مدت زمان عقد سند رسمی خودرو و هرگونه شروط مورد نظر طرفین.

بسیار دیده شده‌است که خریداران عزیز بدون تنظیم قولنامه یا نوشتن آن بدون ذکر دقیق جزئیات اقدام به خرید خودرو کرده‌ و متاسفانه در زمان مراجعه به مراکز تعویض پلاک با خودرویی متفاوت از خودرویی که درزمان قولنامه دیده بودند مواجه شده‌اند. پس لطفا در تنظیم قولنامه از یک مشاور حقوقی کمک بگیرید تا راه را بر کلاهبرداران متعدد بازار خودرو ببندید.

زمانی‌که خریدار و فروشنده قولنامه را تنظیم کردند بایستی نسبت به تعویض پلاک خودروی مورد نظر اقدام کنند. در بالا نحوه انجام فک پلاک را شرح دادیم اما ذکر نکات مهم زیر را لازم می‌دانیم:

الف) قبل از انجام عملیات فک ضروری است تا از میزان خلافی خودرو و تمام دیون دولتی آن اطلاع پیدا کنید. 

jQuery(document).ready( function () {

} );

با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک دیگه همیشه از قیمت خودروت آگاهی و کسی نمیتونه ازت کلاهبرداری کنه.

بهتر است علاوه‌‌بر استعلام خلافی خودرو در مورد نحوه پرداخت آن نیز توافقی حاصل شود که البته معمولا پرداخت این جرایم به‌عهده فروشنده است.

ب) همان‌طور که گفتیم خریدار می‌تواند با داشتن وکالت از فروشنده به تنهایی نسبت به تعویض پلاک اقدام کند، اما توصیه می‌شود که فروشندگان عزیز تا می‌توانند از دادن هرگونه وکالت خودداری کنند و شخصا تمام مراحل قانونی را انجام دهند تا راهی برای سوءاستفاده‌های احتمالی باقی نماند.

ج) تاکید می‌کنیم که تا قبل از پایان تمامی مراحل فک (از جمله استعلام تعویض پلاک) به‌هیچ‌وجه سند رسمی مالکیت را تنظیم نکنید.

 توجه داشته باشید که از نظر اداره راهنمایی و رانندگی انجام انتقال مالکیت خودرو تا مرحله فک پلاک کفایت می‌کند، اما از دید مراجع قضایی باید انتقال سند رسمی صورت گیرد و مالک خودرو کسی است که سند خودرو به نام او باشد؛ بنابراین اگر بدون انتقال سند نسبت به خرید خودرو اقدام کرده و به مشکل حقوقی برخورد کنید مجبور می‌شوید تا به دنبال فروشنده بگردید و آن زمان با دردسرهای زیادی نسبت به انتقال سند رسمی اقدام کنید.

درنتیجه بهتر است پس از تکمیل فرآیند تعویض و انجام فک پلاک، طرفین به دفاتر رسمی ثبت اسناد مراجعه کرده و نسبت به انتقال سند مالکیت خودرو اقدام کنند.

در زیر به تعدادی از سوالات متداول شما عزیزان در رابطه با مراحل خرید و فروش و استعلام فک پلاک خودرو می‌پردازیم:

نحوه شکایت از خریدار به‌علت عدم تعویض پلاک خودرو به چه صورت است؟

شما بایستی دادخواست مطالبه قرارداد فروش خودرو را تنظیم و به دادگاه ارائه دهید. علاوه‌بر آن باید ضمن ارائه دادخواست تقاضای تامین خواسته فوری، با تامین خواسته خودرو موردنظر را توقیف کنید.

از کجا باید بفهمیم که از پلاک خودرو شکایت شده است یا خیر؟

چطور بفهمیم پلاک فعال داریم

چنانچه از پلاک خودرویی شکایت به عمل آمده باشد و به جرم‌های منافی عفت باشد از طریق ارسال پیامک برای مالک خودرو او را به دادسرا فرا می‌خوانند، اما اگر شکایت کیفری و یا حقوقی باشد احضاریه صادر و ابلاغ می‌شود. لازم به ذکر است که درصورت عدم ابلاغ به هر دلیلی متاسفانه خودرو توسط پلیس توقیف خواهد شد.

 می‌خواهم پلاک شهرستان خودروی خود را در تهران تعویض کنم، باید چه‌کار کنم؟

شما بایستی به تهران نقل مکان کرده باشید یا در تهران دارای منزل مسکونی باشید. در این‌صورت باید با همراه داشتن مدارک سکونت خود به دفتر پلیس +10 مراجعه کرده و پس از آن با رفتن به یکی از مراکز تعویض پلاک تهران باقی مراحل را انجام دهید.

 آیا برگه معاینه فنی برای انجام تعویض پلاک ضروری است؟

 بله، برگه معاینه فنی یکی از مدارک مورد نیاز برای انجام تعویض پلاک خودرو است.

لطفا به مقاله جامع تعویض پلاک مراجعه کنید.

پس از انجام تعویض پلاک، کارت خودرو توسط پست ارسال خواهد شد و از طریق سامانه رهگیری مرسولات پستی قابل پیگیری است.

برای استعلام فک پلاک باید به سایت راهور مراجعه کنید.

با اپلیکیشن همراه مکانیک از تغییرات قیمت خودرو باخبر شوید

[…] استعلام تعویض پلاک […]

[…] استعلام تعویض پلاک […]

[…] استعلام تعویض پلاک […]

[…] استعلام تعویض پلاک […]

[…] استعلام تعویض پلاک […]

[…] استعلام تعویض پلاک […]

[…] استعلام پلاک  […]

پلاک موتور سیکلت ها رو از کجا پیگیری کرد؟

به مرکز تعویض پلاک قسمت استعلام پلاک مراجعه کنید وضعیت تمام پلاک های شما چه موتور و چه خودرو رو بهتون اعلام میکنن

[…] استعلام پلاک  […]

[…] استعلام پلاک  […]

[…] استعلام پلاک  […]

سلام؛ ضمن تشکراز درج مطالب مفید در سایت خوبتون سوالی داشتم ممنون میشم پاسخ فرمائید. برای تعویض پلاک خودرو با پلاک تهران به پیشنهاد خریدار به تعویض پلاک خادم آباد نزدیک شهریار رفتیم که تعویض پلاک وپرداخت خلافی بخوبی انجام شد.لیکن پس از عوض شدن برگ سبز جهت پرداخت عوارض شهرداری به دفتر پیش خوان دولت در خادم آباد رفتیم و با پرداخت مبلغی جهت مالیات سالانه شهرداری مفاصا حساب به شماره پلاک جدید صادر شد. و با مراجعه به دفتر اسناد رسمی انتقال قطعی سند صورت پذیرفت. لیکن بامراجعه بعدی به سایت کارتکس واستعلام میزان عوارض شهرداری مبلغ بدهی… بیشتر »

با سلام بنده وانت پیکانی داشتم 4سال پیش فروختم به صورت وکالتی در دفتر اسناد ولی هنوز تعویض پلاک نشده همچنان بنده رو صاحب پلاک میدونن وخلافی به نام بنده صادر میشه چکار باید انجام بدم

طرح شکایت کنید تا خودرو فورا توقیف و مالک مجبور به تعویض پلاک بشه

زمانی که از مرکز تعویض پلاک اومدیم بیرون و همونجا سند مالکیت رو تحویل دادن کار تمومه و نیازی به دفترخونه نیست
وگرنه کارخونه هم باید به ما سند دفتر خونه میداد
ولی دفتر خونه برای چاپیدن مردم اگه کاری اونجا داشته باشید میگن حتما باید اینجا سند بزنید
این نوع سیستم پلاک به نام هر شخص یک سیستم بین المللی هست و کسی که در مرکز پلیس پلاک به نامش میشه دیگه یک جای دیگه نمیره دوباره همونو سند بزنه و برای یک محصول دو بار سند نمیزنن

از نظر پلیس راهور درست میگین سند مالکیت یا همون سند سبز کفایت میکنه ولی متاسفانه به دلایلی بحث سند قطعی زدن بین قوه قضاییه و مراکز شماره گذاری حل نشده و در جریانه که فعلا به نتیجه قابل قبولی نرسیده

پلاک ماشینم گم شده و الان قلنامه کردم برای فروش .هرجا رفتم برای پلاک فرستادن جای دیگه پریروز رفتم راهنمایی رانندگی طالقانی کرج بهم گفتن مستقیم برو تعویض پلاک
چکار باید کنم؟

ببینید گم شدن پلاک یه روال همچنان معمولی نیست تشریف میبرید تعویض پلاک راهنماییتون میکنن که باید چکار کنید فکر کنم مجبور بشید یه اگهی روزنامه بزنید تا قبلی رو از اعتبار خارج کنن و جدید بهت بدن

1. به کلانتری مراجعه کنید و اعلام مفقودی پلاک کنید 2.با تمامی مدارک خودرو و مدارک هویتی و مدارک احراز سکونت منزل به یکی ازمراکز تعویضذپلاک مراجعه کنید
3.طی انجام شدن پروسه نقل و انتقال پلاک مفقود شده شما وارد لیست سیاه اگاهی میشه ( از طریق باجه اگاهی مستقر در مرکز تعویص پلاک )
4.پلاکتون غیر فعال میشه و دیگه نمیتونین ازش استفاده کنین به هیچ وجه و شما باید پلاک جدید یا پلاک فک شده قبلی اگر دارین بگیرین

سلام خسته نباشید ببخشید بنده،پلاک ایران 22به نام هست از سال 85 ده سال پیش که فک شد پلاک جدید گرفتم واونو استعلام کردم چند وقت پیش درتعویض پلاک ازادی هستش میخام ماشین جدید بگیرم اون پلاک 22میخام بزنم باید چیکار کنم?کد ملی بنده برای شهرستان هست ولی سی ساله تهران کار میکنم الانم تاکسی دارم تو شهرداری تهران راننده بازرسی هستم واجاره نامه هم دارم قبض هم هرچی بخان هست ممنون میشم راهنمایی کنید تا پلاک قبلیمو بگیرم

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان خوب زحمتکش.
بنده 4 تا پلاک برام تا الان صادر شده و تصمیم دارم دو تا از پلاکها رو لغو کنم یا به نوعی مرجوع کنم.
خواهش میکنم راهنمایی کنید؟

مرجوع که نمیتونید بکنید باید فکش کنید

پلاک به هیچ وجه و به هیچ طریقی ازبین نمیره و لغو نمیشه اون 4 تا پلاک تا اخر به نامتون ثبت میمونه فقط اگر قصد تغییر ادرس از ی شهر به شهر دیگه دارین میتونین پلاکهای قبلیتونو غیر فعال کنید و پلاک جدید با ادرس جدیدتون بگیرید

گرفتن پلاک تا 5 تا هیچ مشکلی نداره فقط سعی کنید برایگرفتن پلاک های ششم به بعدتون محتاطانه برخورد کنید که تبعاتی داره (اگه شخصی بیش از 5 پلاک ثبت شده تو سیستم شماره گذاری داشته باشه هربار که مبادرت به تعویض پلاک کنه باید خلافی تمام پلاکها چه نصب و چه ازاد رو پرداخت کنه )

سلام دوستان. بنده پلاک به نام خودم دارم و الان ماشین خریدم برای تعویض پلاک و گرفتن پلاک خودم نیاز به مدارک احراز سکونت هست؟

خیر برای تعویض پلاک فقط مدارک شناسایی داشته باشید

سلام،در صورتی که شناسنامتون صادره از شهر محل سکونتتون باشه نیازی به مدرک احزار سکونت نیست ولی اگر محل صدور شناسنامتون با محل سکونتتون مغایرت داشته باشه باید یا دفترچه بیمه یا جواز کسب و یا سند منزل را به متصدی تعویض پلاک به همراه مابقی مدارک خودرو ارائه کنید،سربلند باشید دوست عزیز

سلام وقت بخیر، بنده یه ماشین خریدم شیراز، سند قطعی نداشت نشد وکالت تعویض پلاک برای شهرم ایرانشهر بهم بدن، آیا امکان گرفتن پلاک ایرانشهر موقع تعویض پلاک در مرکز شماره گذاری شیراز هست؟ یا پلاک شیراز میدن؟ برای پلاک شیراز چکار باید بکنم خودم ساکن ایرانشهر.ممنون میشم پاسخ بدین.ـــ

بله شما میتونید از شراز پلاک ایرانشهر رو بگیرید هیچ مسئله ای نداره فقط باید مدارک احراز محل سکونت همراهتون باشه

سلام برای گرفتن پلاک قبلی هم احتیاج به مدارک محل سکونت یا قبض برق هست یا نه؟

تا جایی که ما اطلاع داریم خیر نیازی نیست

سلام،برای تعویض بجای فرش برق ، فیش گاز قبول میکنن یا نه؟

سلام
چطور بفهمم چه پلاکهایی بنامم وجود دارد که فک پلاک نشده

سلام چند ماهی است که بلاک خودرو خریداری ‌‌شده راتعویض کردم اما کارت‌ نیامده. ازاداره بست استعلام گرفتم گفتند به بست تحویل نشده. لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

سلام به غیرتعویض بلاک چطوری میشه استعلام بلاک گرفت صادر شده یانه. ممنون از شما

سلام بعد از فک پلاک،چقدر زمان میبره پلاک فعال نباشه؟

والله این روال سیستمی هستش و قاعدتا نباید بیشتر از دو سه ساعت طول بکشه یا نهایت یک روز کاری

با سلام . من 9 سال پیش خود روی خود را به شخصی فروخته ام و ماشین را در محضر به نام وی کرده ام و به ایشان برای فک پلاک هم وکالت داده ام ولی دیشب متوجه شدم که هنوز پلاک خود رو به نام اینجانب است و هیچ گونه دسترسی نیز به وی ندارم می شود اینجانب را راهنمایی فرمائید.
 

سلام.برای گرفتن تاییدیه احراز سکونت از تعویض پلاک برای نمایندگی به کجا مراجعه کنیم؟
 

سلام من مشکل تعویض پلاک دارم صاحب قبلی که ماخریدیم نیستش ازوقتش گذشته محضرمیگه نمیشه تعویض پلاک رفت حالامن بایدچیکارکنم موتورهیوسانگ دارم میخوام بفروشم همه مدارک اماده فقط پلاکم مشکل داره چون نرفتیم تعویض پلاک راهنمایی کنیدممنون میشم

اگر به شخص دسترسی ندارید باید ازش شکایت کنید تا براشون ابلاغیه بره تا برای تعویض پلاک حاضر بشن یکمی فرایند زمان گیری هستش

سلام. حدود 2 ماه پیش خودروم رو فروختم یعنی ثبت سند انجام شده، و برای تعویض پلاک به خریدار وکالت دادم تا خودش بره و کاراشو انجام بده. اما هنوز فک پلاک من انجام نشده. آیا این عواقبی برای من داره؟ اگه خریدار اصلا واسه تعویض پلاک نره و همچنان با پلاک من تردد کنه چی میشه؟

هر خلافی و هر کاری انجام بده به اسم شما زده میشه فورا بهشون اخطار بدید اینکار رو انجام بدن

با سلام
بنده حدود ده روز پيش صاحب يك خودرو شده ام اما تعويض پلاك انجام نشده است.ساكن شيراز هستيم اما نه متولد شيراز هستم نه همسرم صاحب خانه هستن.با اين تفاسير شماره پلاك بنده شماره ي شهر شيراز خواهد شد يا خير؟(در ضمن شماره پلاك خودروي قبلي بنده شيراز بوده).

سلام. بله. پلاک با توجه به محل سکونت شماره گذاری می شود.

سلام خداقوت.فرزندان زیر۱۵سال میتوانندمالک ماشین شوند؟صاحب پلاک چی؟

977ع81ایران 44

سلام من یک خودرو به صورت وکالت در سال 86 فروختم که قرار شد توسط خریدار تعویض پلاک بشه که اینکار و نکرد وبعد یه خلافی با خودرو انجام دادن که خودرو وپلاک من توسط دولت تصاحب شد حالا هنوز پلاک به نام من هست و یارانم قطع شده من چطور میتونم پلاک رو از اسم خودم خارج کنم متشکر از راهنمایی

حواله خودرو سایناگرفتم توی سایت که میرم همه قسمت هاانجام شده فقط پلاک نمیشه الان 15روزه هیچ خطایی هم نرده مشکل از چیه ممنون میشم راهنمایی کنید

باسلام خدمت همه کاربران.بنده یه حواله انصرافی ساینا گرفتم.کمتراز6روز سندصلح تکمیل وجه.امتده تخصیص.پذیرش و…شده ولی الان حدود15روزه که هرچی میرم داخل سایت سایپا قسمت وضعیت مشتری.همه گزینه هاانجام شده به جزپلاک و تحویل خودرو به نمایندگی هم زنگ زدم گفتم مشکل احراز سکونت نداره.گفت نه.پیشاپیش ممنون میشم یه کارشناس خبره راهنماییم کنه!

سلام من یه موتور به نامم بود جای که خدمت میکردم یه مسجد داشت من بخشیدم به اونا ولی قرار شد اگر خواستن سند بزنن به من اطلاع بدن ولی الان یه چیزی حدود ۱۵ الی ۱۶ ساله خبر نداره میخواست بپرسم ببینممیشه از اون پلاک به نام من سو استفاده کنن یا بفروشن به کسی اون سو استفاده کنه

admin_ajax_url = ‘https://www.hamrah-mechanic.com/mag/wp-admin/admin-ajax.php’;var tag_names = ‘[“u0627u067eu0644u06ccu06a9u06ccu0634u0646”]’;
jQuery(document).ready( function () {
mmhrec_get_from_api();
} );

چطور بفهمیم از پلاک ماشین شکایت شده است؟


سلام با مراجعه به پلیس راهور

13:30:37
 

1398/2/24

موافق
(0)

مخالف
(0)

چطور بفهمیم پلاک فعال داریم

شکایت از پلاک خودرو

دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل می‌کند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آن‌ها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمی‌دهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسش‌های مردم، ثبت درخواست آن‌ها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم می‌آورد و این سوالات و درخواست‌ها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار می‌دهد تا به صلاحدید خود به این درخواست‌ها و سوالات پاسخ دهند.

تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4

تلفن: 02188106553

ایمیل: dadrah.ir@gmail.com

ایمیل شکایات: report@dadrah.ir

© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.

با سلام
خاستم بدونم چند تا پلاک به نامم هست چه فک شده…
وفک نشده….


از راهور یا پلیس 10 استعلام کنید

16:07:52
 

1398/10/29

موافق
(0)

مخالف
(0)

چطور بفهمیم پلاک فعال داریم

پلاک
پلاک فک شده
اطلاع از تعداد پلاک خودرو

دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل می‌کند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آن‌ها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمی‌دهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسش‌های مردم، ثبت درخواست آن‌ها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم می‌آورد و این سوالات و درخواست‌ها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار می‌دهد تا به صلاحدید خود به این درخواست‌ها و سوالات پاسخ دهند.

تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4

تلفن: 02188106553

ایمیل: dadrah.ir@gmail.com

ایمیل شکایات: report@dadrah.ir

© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.

خرید و فروش وسایل نقلیه امری بدیهی است. هنگامی که شما مالک خودرویی هستید و آن را به شخص دیگری می فروشید علاوه بر انتقال سند شما باید عملیات فک پلاک خودرو را انجام دهید، اما فک پلاک چیست و چگونه از وضعیت تعویض پلاک به صورت آنلاین خبردار شویم؟ در ادامه نحور کار با سامانه های استعلام پلاک خودرو را به شما آموزش میدهیم.

Inquiry License Plate With national code and Number plates

اولین مرحله ای که بعد از تنظیم قرارداد خصوصی بین خریدار و فروشنده ماشین باید انجام شود تا معامله شکل رسمی به خود بگیرد فک پلاک است. اما فک پلاک چیست؟ به عملیات تعویض پلاک، فک کردن پلاک ماشین گفته می شود که در طی این فرآیند پلاک به شخص خریدار واگذار می شود.

چطور بفهمیم پلاک فعال داریم

در صورتی که شما ماشینی خریداری کنید و پلاک آن را عوض نکنید، تخلفاتی که توسط خریدار انجام می شود به نام صاحب قبلی ماشین ثبت می شود و این صاحب قبلی ماشین است که باید جوابگو باشد.

برای جلوگیری از هرگونه مشکلی پیشنهاد می شود که خریدار و فروشنده با هم برای تعویض پلاک و انتقال سند مالکیت خودرو اقدام کنند.

قبلا نحوه دریافت سود سهام عدالت، مشاهده صورتحساب و ثبت شماره شبا را به شما آموزش دادیم، اما اگر قصد فک پلاک دارید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید تا برگه ای به شما تحویل داده شود. در این برگه شما می توانید شماره نوبت و باجه ای که باید به آن مراجعه کنید مشخص شده است. بعد از اینکه خودروی خود را در پارکینگ مستقر کردید با در دست داشتن سند خودرو، کارت ملی، شناسنامه، فیش آب برق یا آب  به باجه مورد نظر مراجعه کرده و آنها را به متصدی باجه تحویل دهید. شما می توانید همراه با مالک قبلی خودرو مراحل برگ سبز خودرو و تعویض پلاک را انجام دهید و یا اینکه از وی وکالت بگیرید و مراحل را به تنهایی انجام دهید. بابت قبض پست، پلاک و برگ سبز مبلغی از شما دریافت می شود.

بعد از انجام مراحل ذکر شده برگه ای به شما تحویل داده می شود که این برگه توسط بازرسین خودرو پر می شود که بعد از پر شدن باید به همان باجه ای که برگه را تحویل گرفته اید برگردانید. بعد از تحویل برگه مدارکی که قبلا ارائه کرده بودید به شما پس داده می شود و شما می توانید به محل فک پلاک بروید و پلاک قبلی را تحویل بگیرید و منتظر پلاک جدید بمانید. مدت انتظار به موارد متعددی همچون ثبت نشدن پلاکی دیگر به نام شما بستگی دارد. اگر قبلا پلاکی به نام شما ثبت شده باشد باید بیشتر منتظر بمانید.

توصیه می شود برای انجام فک پلاک حتما کارت بانکی به همراه داشته باشید.

قبلا در انزل وب راجع به استعلام و ثبت سامانه رجیستر گوشی موبایل صحبت کردیم، اما اگر قصد دارید از وضعیت پلاک فک شده مطلع شوید شما می توانید از سایت راهور استفاده کنید. بعد از اینکه وارد سایت راهور شدید اسکرول را پایین بکشید تا به قسمتی که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید برسید. همانطور که ملاحظه می فرمایید یک قسمت به نام وضعیت پلاک فک شده وجود دارد، روی آن کلیک کنید.

حالا به صفحه جدیدی هدایت می شوید که می توانید در تصویر زیر مشاهده نمایید. به علت حجم زیاد داده ها، اطلاعات این سایت به صورت هفتگی آپدیت می شود و به صورت مستقیم به بانک اطلاعات پلیس راهور متصل نیست. حالا در کادر مشخص شده کد ملی خود را وارد کنید. بعد متن تصویری را تایپ کنید و روی دکمه جستجو کلیک کنید. حالا می توانید وضعیت پلاک خود را مشاهده بفرمایید.

آموزش کار با سایت سامانه پیگیری یارانه، یارانه قطع شده، ثبت نام و.. را قبلا به شما آموزش دادیم در این قسمت قصد داریم برنامه سامانه استعلام، خلافی، پلیس +۱۰ را به شما معرفی کنیم. اگر قصد دارید از طریق گوشی خود وضعیت پلاک خودروی خود را پیگیری کنید می توانید اپلیکیشن سامانه استعلام ، خلافی ، پلیس +۱۰ را در دستگاه اندروید خود نصب کنید.

این برنامه کلیه خدمات تعویض پلاک خودرو و مشاهده وضعیت پلاک فک شده را به شما ارائه می دهد. علاوه بر این خدمات دیگری همچون دریافت خلافی خودرو از طریق پیامک و اینترنت، استعلام نمره منفی گواهینامه از طریق پیامک و اینترنت، استعلام کارت سوخت از طریق پیامک و اینترنت، استعلام تصادفات رانندگی، پرداخت جرائم رانندگی از طریق اینترنت و بسیاری از خدمات دیگر توسط این اپلیکیشن ارائه می شود.

اگر به غیر از استعلام پلاک خودرو قصد دارید خلافی ماشین خود را استعلام کنید می توانید از ۶ روش گرفتن استعلام خلافی ماشین از طریق اینترنت، SMS، تلگرام، VIN، تلفن و.. استفاده کنید.

امروز در انزل وب نحوه استعلام پلاک خودرو ناجا از طریق اینترنت و کد ملی را به شما آموزش دادیم، اگر روش دیگری برای استعلام پلاک ماشین می شناسید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.


خداییش این چه مدل بالا بردن رنک سایت هست؟
توش بی ربط سهام عدالت رو اوردین؟
نمیدونم والا

ممنون مطالبتون عالی بود کارم راه افتاد بازم تشکر

استعلام پلاک ماشین

سلام …وقتتون بخیر… من ماشینمو سال ۹۷ فروختم و هرچه سرچ میکنم فک و تعویض پلاک چیزی رو نشون نمیده؟/ ممکنه خریدار فک پلاک نکرده باشه؟ یا اینکه سیستم بروزرسانی نشده؟

استعلام پلاک خودرو

با عرض سلام
یه سوال داشتم میخواستم بدونم پلاک ماشینی روکه دارم اگه بخواهم روی ماشین صفر که از کمپانی تحویل میگیرم نصب کنم چند روز قبل تحویل ویا صدور دعوتنامه شرکت پلاک رو فک کنم تا روی ماشین جدید نصب بشه ، با تشکر از راهنمایی شما

هنوز ندیدم ک نظر بدم

داداشی دیگه +تل قبل نیست چه پلاکت فک شده باشه چه نشده باشه برای خودرو جدید قبل از بارگیری و ارسال به نمایندگی یه پلاک نو با شماره جدید صادر میکنن

سلام …وقتتون بخیر… من ماشینمو سال ۹۷ فروختم و هرچه سرچ میکنم فک و تعویض پلاک چیزی رو نشون نمیده؟/ ممکنه خریدار فک پلاک نکرده باشه؟ یا اینکه سیستم بروزرسانی نشده؟

سلام، تو این سایت فقط پلاک های که فک شده و تحویل انبار شده را نشون میده،
شما باید برید مرکز شماره گذاری کد ملی را بدید تا پلاک های که به نامتون هست را پرینت بگیرن بدن،

چندین بار از سایت اصلی پلیس توی تاریخ های مختلف استعلام پلاک گرفتم ولی اصلا هیچ پلاکی نشون نمیده و سایتش کلا خرابه

موقع تعویض پلاک بدهی عوارضی باید تصویه بشه؟
پلاک ماشینم فک شده ولی هنوز بدهی عوارضی داره

سه ماه پیش شهرک آزمایش اصفهان فک پلاک کردم الان سرچ میکنم چیزی نمیاره! به نظر میاد سامانه درست نیست

سلام خسته نباشین
سال ۹۲ پلاک ماشینم همزمان با فروشش فک پلاک شد
سوال من این هستش که امسال من بخوام ماشین بخرم پلاکی که سال ۹۲ فک پلاک شده رو میتونم برای این ماشین استفاده کنم یا نه
ممنون

بله میتونین

من تا حالا ماشین نداشتم ولی میزنه سال٨۵توی کرج فک پلاک کردی و یه پلاک ازاد داری
ممکنه اشتباه باشه؟

باعرض سلام وخسته نباشید ب تمامی جان برکفان نیروی انتظامی خداقوت وخسته نباشید برنامه کاملا مفید وجامه

چطور بفهمیم پلاک فعال داریم

با سلام الان نزدیک ۲۵ روزه که ماشنیو که فروختم طرف توی شهرستان تعویض پلاک کرده ولی وقتی استعلام میگیرم کادر سبز میاد که داخلش نوشته پلاک . فک پلاک چیزی نشون نمیده

با سلام. خودرویی صفرکیلومتر را در سال ۹۰ فروختم وچون اطلاع نداشتم که بعد از فروش خودرو چکار کنم پیگیری نکرده ام و الان فردی از من شکایت کرده جهت تعویض پلاک ماشین و انتقال سند البته وی شماره تلفن من را نداشته است، حال چگونه میتونم شماره تلفن کسی که از من شکایت کرده پیدا کنم

وقتی وارد سایت میشیم فقط یه کادر سبز رنگ داره که نوشته پلاک و تاریخ فک پلاک ولی هیچی زیرش نیست . چرا اینطوریه؟ چون هیچ اطلاعاتی نیست یعنی فک پلاک نشده؟

سلام عزیزم.
وقتی کادر سبز رنگ خالیه، یعنی هنوز هیچ پلاکی که بنام شما بوده است، فک نشده و یعنی هنوز پلاک آزادی ندارید.

من با همین دستای خودم فک پلاک کردم چندین ماهه بازم نمیاره. سیستم غلطه

سلام,
ضمن تشکر از سایت خوبتون,
خواستم ازتون سوال کنم که چگونه میشه فهمید که چه پلاک هایی بنام مون هست!?

بادرود لطفا بفرمایید شماره پلاک خودرو ۴۵م ۴۴۸ ایران ۸۸ در کدام مرکز تعویض پلاک شده متشکرم

پلاک های مناطق شمال تهران ایران ۱۱وایران ۴۴وایران ۷۷متعلق به منطقه های ۱و۲و۳و۴و۵و۷و۸و۲۲پلاک های مناطق مرکزتهران ایران ۲۲وایران ۵۵وایران ۸۸متعلق به منطقه های ۲و۶و۱۰و۱۱و۱۲,پلاک های مناطق جنوب تهران ایران ۳۳وایران ۶۶وایران ۹۹متعلق به منطقه های ۹و۱۳و۱۴و۱۵و۱۶و۱۷و۱۸و۱۹و۲۰و۲۱ فقط پلاک هاباحروف ق متعلق به قلب ومرکزتهران ایران ۷۷ق ایران ۸۸ق ایران ۹۹ق

شاکری چی میگی بابا ، همه جام که هستی ، عجب فک پرچونه ای داری . در ضمن این ، ۱۱/ ۲۲/ ۳۳ / ۴۴ اینا واسه عصر حجر بود. چند ساله همش قروقاطی شده

پلاک های مناطق شمالی تهران ایران ۱۱وایران ۴۴وایران ۷۷جزع مناطق های ۱٬۲٬۳٬۴٬۵٬۷٬۸٬۲۲پلاک های مناطق مرکزی تهران ایران ۲۲وایران ۵۵وایران ۸۸جزع منطقه های ۲٬۶٬۱۰٬۱۱٬۱۲پلاک های مناطق جنوبی تهران ایران ۳۳وایران ۶۶وایران ۹۹جزع مناطق های ۹٬۱۳٬۱۴٬۱۵٬۱۶٬۱۷٬۱۸٬۱۹٬۲۰٬۲۱

چه موقع پلاک برا وانت نیسان دو گانه صفر صادر میشود
دلیل تاخیر در صدور پلاک چیست
آیا شرکت درقبال این مسئله مسئول میباشد

چرا برای استعلام فک پاک اطلاعات نمیده فقط یه کادر سبزه که نوشته پلاک وتاریخ فک

چون هنوز فک پلاک نکردین؟

سلام..من پارسال ماشینمو فروختم به یکی از دوستام،اونم نصف پولم و نداد،متاسفانه از روی سادگی و اعتماد قولنامه هم نکردیم تعویض پلاک هم نکردیم سند هم به نام خودمه..تمام مدارکش به نام من هست فقط سند دست یارو هست،،من رفتم توقیف پلاک گرفتم و ماشین و بردن پارکینگ،منتظر موندم تا بیاد و حساب کتاب کنیم که بعد یکهفته دیدم ماشینو درآورده از پارکینگ وبعد از چندوقت هم شنیدم ماشین و فروختش..!!آخه چه طوری مگه داریم مگه میشه؟خواهشن یه نفر یه توضیحی یه راهنمایی بکنه ببینم چطور شده..ممنون

اشنا داشته
باید اعلان سرقت میزدی

بسیار عالی

تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2021 Anzalweb , All Rights Reserved


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

 

زمانی که قصد خرید یا فروش ماشین را دارید بهتر است پیش از امضای مبایعه نامه و پیش پرداخت حتما پیگیر وضعیت پلاک خودرو باشید تا مطمئن شوید خودروی مورد نظر سرقتی نباشد.

بهتر است که هرگز خودرو را به صورت وکالتی نخرید ،اما اگر مجبور به این امر هستید حتما قبل از دریافت وکالت از پلاک خودرو استعلام بگیرید.

مطمئن ترین راه برای این کار تماس با پلیس 110 است .برای دریافت اطلاعاتی مانند بدهی عوارض شهرداری و خلافی خودرو باید به دفاتر خدمات الکترونیک و دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنید.

روش های آنلاین و پیامکی به روز نیستند و اطلاعات آنها مربوط به 10 روز قبل می باشد.

چطور بفهمیم پلاک فعال داریم

موضوع مهم دیگری که پس از استعلام پلاک خودرو می‌بایست صورت پذیرد فک پلاک خودرو است. 

 اما فک پلاک چیست و چگونه از وضعیت تعویض پلاک به صورت آنلاین خبردار شویم؟

هنگامی که ماشین خود را به شخص دیگری می فروشید علاوه بر انتقال سند لازم است که عملیات فک پلاک خودرو را انجام دهید.

نخستین  اقدامی که باعث می شود  قرارداد خرید و فروش ماشین به شکل معامله رسمی در آید فک پلاک است .

اما فک پلاک چیست؟

به عملیات تعویض پلاک، فک کردن پلاک ماشین گفته می شود که بر اساس آن  پلاک به شخص خریدار واگذار می شود.چنانچه شما ماشینی بخرید و پلاک آن را عوض نکنید، هر تخلفی از طرف شما به اسم صاحب قبلی ماشین ثبت می شود و صاحب قبلی ماشین باید جوابگو باشد بهتر است که خریدار و فروشنده با هم برای تعویض پلاک و انتقال سند مالکیت خودرو در محل حاضر باشند تا مشکلی پیش نیاید.

اگر قصد فک پلاک دارید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید تا برگه ای به شما تحویل داده شود. در این برگه ، شماره نوبت و باجه ای که باید به آن مراجعه کنید مشخص شده است. بعد از اینکه خودروی خود را در پارکینگ مستقر کردید با در دست داشتن سند خودرو، کارت ملی، شناسنامه، فیش آب برق یا آب به باجه مورد نظر مراجعه کرده و آنها را به متصدی باجه تحویل دهید. شما می توانید همراه با مالک قبلی خودرو مراحل برگ سبز خودرو و تعویض پلاک را انجام دهید و یا اینکه از وی وکالت بگیرید و مراحل را به تنهایی انجام دهید. بابت قبض پست، پلاک و برگ سبز مبلغی از شما دریافت می شود.بعد از انجام مراحل ذکر شده برگه ای به شما تحویل داده می شود که این برگه توسط بازرسین خودرو پر می شود که بعد از پر شدن باید به همان باجه ای که برگه را تحویل گرفته اید برگردانید. بعد از تحویل برگه مدارکی که قبلا ارائه کرده بودید به شما پس داده می شود و شما می توانید به محل فک پلاک بروید و پلاک قبلی را تحویل بگیرید و منتظر پلاک جدید بمانید. اگر پلاک دیگری به نامتان نباشد کار شما زود تمام می شود ولی اگر قبلا پلاکی به نام شما ثبت شده باشد باید بیشتر منتظر بمانید.توصیه می شود برای انجام فک پلاک حتما کارت بانکی به همراه داشته باشید.

شما از طریق سایت راهور می توانید از وضعیت پلاک فک شده مطلع شوید

 

 بعد از اینکه وارد سایت راهور شدید اسکرول را پایین بکشید تا به دکمه وضعیت پلاک فک شده برسید، روی آن کلیک کنید.حالا در صفحه جدید و در کادر مشخص شده کد ملی خود را وارد کنید ، در کادر بعدی متن تصویر خواسته شده را بنویسید و دکمه جستجو را بزنید حالا وضعیت پلاک خود را می بینید.( به علت حجم زیاد داده ها، اطلاعات این سایت به صورت هفتگی آپدیت می شود و به صورت مستقیم به بانک اطلاعات پلیس راهور متصل نیست.) 

 برنامه سامانه استعلام خلافی پلیس +۱۰ به راحتی این امکان را در اختیارتان قرار می دهد تا از طریق گوشی اندروید خود وضعیت پلاک خودروی خود را پیگیری کنید فقط کافیست این اپلیکیشن را بر روی گوشی نصب کنید.

این برنامه کلیه خدمات تعویض پلاک خودرو و مشاهده وضعیت پلاک فک شده را به شما ارائه می دهد. علاوه بر این خدمات دیگری همچون دریافت خلافی خودرو از طریق پیامک و اینترنت، استعلام نمره منفی گواهینامه از طریق پیامک و اینترنت، استعلام کارت سوخت از طریق پیامک و اینترنت، استعلام تصادفات رانندگی، پرداخت جرائم رانندگی از طریق اینترنت و بسیاری از خدمات دیگر توسط این اپلیکیشن ارائه می شود.

اطلاعات صاحب پلاک خودرو را به دست آورید

 

   استفاده از مطالب تولید شده درسایت و تصاویر این سایت تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت carnp.com” مجاز است. 

سلام علیکم ورحمت الڵە وبرکات الاجمعین غرض از مزاحمت چند ماهیست ماشینم فروختم بعد از کلی خواهش تمنا عاقبت هفتە پیش خودم رفتم تعویض پلاک امضا دادم حالا نمیدونم پلاکم فک شدە یا نە؟ ازتون تقاضا دارم برام جواب بفرستی سپاااسگزارم


وضعیت پلاک

سلام پلاک ایران ۸۸ میخوام بدونم کدوم شعبه تعویض پلاکه

خانه » نحوه استعلام پلاک فک شده موتور سیکلت

یکشنبه ۴ خرداد, ۱۳۹۹

(1764)

0

استعلام پلاک فک شده موتور سیکلت در حال حاضر  به صورت آنلاین از طریق پلیس راهور انجام می شود برای این کار نیاز به دانستن کدملی شخص وجود دارد.

چطور بفهمیم پلاک فعال داریم

حتماً همه شما رانندگان خودرو و موتورسیکلت می دانید که بعد از خرید هر وسیله ای باید فک پلاک کنید و پلاک جدیدی را از مراکز تعویض پلاک تحویل بگیرید به این کار فک پلاک گفته می شود. در صورتی که شما خودرو یا موتورسیکلتی را فروختید ولی خریدار فک پلاک نکرده باشد هر تخلفی که با وسیله مرتکب شود قانون شما را به عنوان مالک اصلی می شناسد پس در این مورد دقت کافی را داشته باشید.

برای تعویض پلاک حتماً باید فروشنده و خریدار با هم به مراکز تعویض پلاک مراجعه نمایند در صورتی که فروشنده به دلیلی نتواند همراه خریدار برود این روند متوقف می شود ولی می تواند با دادن وکالت به خریدار یا فرد دیگری به روند کار سرعت ببخشد.
مراحل تعویض پلاک موتور سیکلت برای فک پلاک قدیمی و گرفتن پلاک جدید به طور خلاصه،‌ این‌گونه است که شما باید با مراجعه به مراکز مجاز تعویض پلاک، شماره نوبت بگیرید و با بردن خودرو یا موتورسیکلت به پارکینگ با در دست داشتن مدارک مورد نیاز (کارت ملی و شناسنامه، سند خودرو یا موتورسیکلت، فیش آب برق یا تلفن) به باجه ذکر شده مراجعه نمایید و پس از پرداخت مبلغ درخواست شده برای پست قبض، پلاک و برگ سبز خودرو یا موتورسیکلت برگه ای را تحویل گرفته که توسط بازرسین پر می شود و دوباره به همان قسمتی که برگه را گرفته بودید تحویل دهید و مدارکی که داده بودید را گرفته و به بخش فک پلاک مراجعه کنید. در این قسمت پلاک قبلی را تحویل داده و پلاک جدید را گرفته تا روی خودرو یا موتورسیکلت نصب شود.

اگر فروشنده به خریدار وکالت تعویض پلاک داده باشد حتماً باید پیگیر این کار شود تا زودتر فک پلاک انجام شود برای این کار می تواند به وب سایت راهور ۱۲۰ مراجعه کرده و با استعلام پلاک فک شده موتور سیکلت از انجام این کار مطئن گردد.

در قسمت وضعیت پلاک فک شده، صفحه ای مانند تصویر زیر باز شده و شما باید کد ملی خود یا خریدار را وارد نمایید تا از وضعیت فک پلاک مطمئن شوید. توجه داشته باشید این اطلاعات آفلاین بوده و درج اطلاعات جدید در پایگاه داده راهور زمانبر است.

در صورتی که برای تعویض پلاک وکالت داده اید و خریدار فک پلاک را انجام نداده و با همان پلاک تردد می کند می توانید از طریق دادگاه حکم توقیف پلاک را بگیرید؛ زیرا تردد با پلاکی که به نام شما ثبت شده است و انجام هرگونه تخلف از قبیل دزدی، قتل، تصادف و … طرف حساب قانون شما هستید.

اگر پلاک گم شده باشد می بایست با گزارش پلیس و مدارک شناسایی مالک و موتور به مراکز تعویض پلاک مراجعه کرد.

ابتدا باید گزارش پلیس و آگاهی در مورد سرقت وجود داشته باشد و بعد با این گزارشات و مدارک کامل شناسایی مالک و خود وسیله به یکی از مراکز تعویض پلاک مراجعه کرد.

با وکالت فروش و تعویض پلاک میتوان همه مراحل را خریدار بدون حضور فروشنده انجام دهد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یک ستاره کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آراء: 4

تاکنون رأی ثبت نشده است! اولین کسی باشید که این پست را ارزیابی می کنید.

کپی رایت © ۲۰۱۹ – تمامی حقوق برای شوفر محفوظ است

چطور بفهمیم پلاک فعال داریم
چطور بفهمیم پلاک فعال داریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *