چطور بفهمیم گوشی ویروسی شده

 
helpkade
چطور بفهمیم گوشی ویروسی شده
چطور بفهمیم گوشی ویروسی شده

اهمیت سلامت گوشی های هوشمند را در این مقطع از زمان به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت. گوشی های هوشمند این روزها به ابزارهایی کاربردی تبدیل شده اند که با هر یک از برنامه هایشان، یکی از دغدغه های روزانه مان را برطرف می کنند. حال گاهی اوقات این دغدغه ها چیزی شبیه به پرداخت قبوض آنلاین است و گاهی اوقات هم امور ساده تری مانند یک تماس تلفنی هستند. با توجه به نوع استفاده تان از گوشی هوشمند به خوبی این موضوع را درک می کنید که عدم سلامتی یک گوشی چطور می تواند کیفیت کارهایتان را تحت تاثیر قرار دهد.

به صورت کلی هرگونه اختلالی که در روند عملکرد گوشی های هوشمند پیش بیاید، می تواند بسیار آزار دهنده باشد. از رایج ترین موارد آزار دهنده نیز می توانیم به ویروسی شدن گوشی های هوشمند اشاره کنیم که طیف گسترده ای از مشکلات را به شیوه های مختلف و در زمان های متفاوت به وجود می آورد. از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله؛ تمام آنچه که نیاز است را در مورد ویروسی شدن گوشی، نشانه های تشخیص و همچنین راه حل های رفع این مشکل را بیان کنیم.

اولین موردی که ممکن است ذهنتان را درگیر کند، این است که آیا واقعا گوشی شما ویروسی شده یا اینکه حساسیت شما زیاد شده است؟ کاملا درست است که با ویروسی شدن گوشی های هوشمند، عملکردهای قسمت های مخلتف گوشی دچار مشکل خواهد شد اما باید این مسئله را هم در نظر بگیرید که شاید دلیل مشکلات به وجود آمده مورد دیگری باشد.

چطور بفهمیم گوشی ویروسی شده

به طور مثال رایج ترین دلیلی که افراد را به شک می اندازد تا چک کنند که گوشیشان ویروسی شده یانه، هنگ کردن های بیش از حد گوشی است. دقیقا هنگ کردن یکی از اصلی ترین نشانه های ویروسی شدن موبایل است اما تنها دلیل این مشکل نیست. به طور مثال علاوه بر پر شدن کارت حافظه، پر شدن حافظه داخلی گوشی نیز می تواند یکی از دلایل هنگ کردن گوشی باشد. پیشنهاد می کنیم اگر شما هم به همین دلیل فکر می کنید که گوشیتان ویروسی شده، ابتدا مقاله دلایل هنگ کردن گوشی را مطالعه کنید.

نشانه های بسیاری وجود دارد که ویروسی شدن گوشی هوشمند را نشان می دهد. به صورت کلی پیشنهاد می شود در صورتی که چندین مورد از این نشانه ها را مشاهده کرده اید، حتما اقدامات لازم جهت پاکسازی گوشی هوشمند خود را انجام دهید.

پدیدار شدن برنامه های کاملا ناآشنا که شما آن ها را نصب نکرده اید یکی از نشانه های ویروسی شدن گوشی است. اگر شاهد ظاهر شدن ناگهانی برنامه های غریبه هستید این احتمال وجود دارد که گوشی شما ویروسی شده باشد. در اولین فرصت باید از قسمت تنظیمات، دیتا و کش این برنامه هارا پاک کرده سپس خود برنامه را حذف کنید و تنها از منابع معتبر اپلیکیشن های مد نظر را دریافت کنید.

اگر موبایل شما به ویروس یا بدافزار آلوده شده باشد این احتمال وجود دارد که به سادگی به بسیاری از مخاطبین شما پیام هایی حاوی لینک ارسال شده یا حتی با آن ها تماس گرفته شده باشد. پس اگر شاهد پیامک یا تماس غیر معقولی هستید که حتی آثار آن روی گوشی شما باقی نمانده اما دیگران این موضوع رو به شما اطلاع می دهند، پس احتمال ویروسی شدن وجود دارد.

خالی شدن سریع باتری گوشی می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که در مقاله دلایل خالی شدن باتری گوشی، تعدادی از مهم ترین آن ها را بررسی کرده ایم اما یکی از اصلی ترین دلایل این اتفاق، آلوده شدن گوشی شما به بد افزارهاست. می توانید با مراجعه به قسمت تنظیمات گوشی و انتخاب گزینه باتری، برنامه هایی که بیشترین مصرف باتری را دارند، شناسایی کنید. در صورتی که در لیست برنامه ها، یک برنامه ناآشنا دیدید، قطعا گوشی شما به یک ویروس و بدافزار آلوده شده است.

تبلیغات پاپ آپ همان پنچره هایی هستند که هنگام کار کردن با گوشی به صورت ناگهانی روی موبایل شما ظاهر می شوند و به سادگی هم نمی توانید آن ها را پاک کنید. سعی کنید برای پاک کردن این تبلیغات به هیچ عنوان روی لینک ها کلیک نکنید. بلکه می توانید با بررسی برنامه هایی که به تازگی نصب کرده اید، منبع این ویروس را پیدا کنید و با حذف برنامه، برای همیشه از شر تبلیغات پنجره ای رها شوید.

گاهی اوقات ویروس ها و بد افزار ها کنترل قسمت های مختلف گوشی را به دست می گیرند و معمولا روشن کردن خودکار اینترنت نیز یکی از آن ها کارهاست. در صورتی که چنین موردی را مشاهده کردید، در اولین فرصت یک آنتی ویروس مناسب روی گوشی نصب کنید.

بهترین راه برای پاک سازی گوشی این است که ابتدا محتوا گوشی و کارت حافظه را تخلیه کنید. برنامه های مشکوک را پاک کنید و یک آنتی ویروس قدرتمند نصب کنید. همچنین در ادامه به برخی از نکاتی اشاره خواهیم کرد که با رعایت آن ها احتمال ویروسی شدن گوشی را کاهش می دهید:

جمع بندی کلی:

به یاد داشته باشید که آلوده شدن یک گوشی هوشمند به انواع ویروس و بدافزار عوارض متعددی را به دنبال خواهد داشت. از این رو تمام تلاش خود را برای حفظ اطلاعات شخصیتان انجام دهید و تا جای امکان از منابع غیر رسمی استفاده نکنید.

 

یکی از بزرگترین مشکلاتی که کاربران محصولات اپل با آن روبرو هستند، خالی شدن سریع باتری تلفن های همراه و تبلت های آیفون است. به طور معمول،…

خرید گوشی دست دوم یک کار اشتباه نیست! با توجه به افزایش قیمت گوشی های هوشمند، خرید گوشی های دست دوم به شده رایج شده است. برخی از افراد به…

بدون تردید، بهترین راه برای تست بلندگو قبل از خرید دستگاه، گوش دادن به صدای آن است. اما انجام این کار همیشه امکان پذیر نیست. به ویژه در این…

آموزش تشخیص خرابی باطری موبایل؛ چگونه بفهمیم باتری گوشی خراب است!
برای تشخیص خرابی باتری گوشی موبایل نیاز به تخصص خاصی ندارید، با مطالعه…

زمان یکی از با ارزش ترین سرمایه های انسانی است که باید از آن به بهترین نحو ممکن استفاده شود. اهمیت زمان آنقدر برای بشر شناخته شده بود که همواره سعی داشته و دارد، تا برای رسیدن به اهداف خود کوتاه ترین مسیر را انتخاب کند. مسیری که او را زودتر به هدف مورد نظر خود برساند. در سال های اخیر با فراگیر شدن گجت های هوشمند مثل موبایل، تبلت و یا ابزارهای الکترونیکی دیگر مثل لپ تاپ، دوربین، کنسول بازی و… سبب شد شاخه ای جدید در بازار شکل بگیرد که هدف از آن رفع نیازهای جانبی از گروه محصولات باشد…

© استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی جانبی فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت محفوظ می‌باشد.

اگر تصور می‌کنید که گوشی شما ویروسی شده می‌توانید خیلی ساده و فقط با طی کردن سه مرحله نسبت به حذف ویروس اندروید اقدام کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم به آموزش حذف ویروس اندروید از گوشی در 4 مرحله ساده بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

ویروسی شدن گوشی های اندرویدی به ندرت اتفاق می‌افتد اما احتمال بروز آن صفر درصد نیست. عموما ویروس ها در اندروید همان بدافزارهای مخربی هستند که در گوشی نصب شده و باعث ایجاد اختلال در عملکرد آن می‌شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل توصیه می‌شود همیشه اپلیکیشن های مورد نظرتان را از طریق گوگل پلی استور (Google Play Store) و « بازار» دانلود کنید تا مشکل امنیتی برایتان پیش نیاید و ریسک ویروسی شدن گوشی را متحمل نشوید.

برنامه بازار ابزارهای گوناگونی برای شناسایی رفتارهای مخرب دارد که نام آن سپر امنیت است. سپر امنیت بازار از ده آنتی ویروس قدرتمند و جهانی تشکیل شده است. آنتی‌ویروسی‌هایی که نام آنها اعلام شده Lookout، Kaspresky و Bitdefender هستند. پس بهتر است همه برنامه ها را یا از گوگل پلی یا از بازار دانلود کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیرات گوشی سامسونگ

چطور بفهمیم گوشی ویروسی شده

اگر از راه‌های زیر برنامه دانلود کرده باشید احتمال دارد گوشی شما مبتلا به ویروس شده باشد:

دانلود از فیلتر شکن

دانلود از تلگرام

دانلود از طریق شیر ایت یا زاپیا

گرفتن برنامه از فروشندگان غیر مجاز

اما اگر بنا به هر دلیل گوشی اندرویدی شما ویروسی شده نگران نباشید! خوشبختانه حذف ویروس اندروید کار چندان سختی نیست. ما در این مقاله قصد داریم نحوه انجام این کار را در سه مرحله ساده برایتان شرح دهیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل عنوان شده سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، ویروس اندروید از طریق برنامه هایی در آن فعال می‌شود که مخرب بوده و اصطلاحا بدافزار هستند. خوشبختانه فقط با حذف این برنامه های مخرب می‌توانید حذف ویروس اندروید را تکمیل کنید! یعنی اگر برنامه مخرب را شناسایی و حذف کنید، ویروس گوشی هم از بین می‌رود. برای انجام این کار کافیست سه مرحله زیر را طی کنید:

بنابراین به همین سادگی و فقط با طی کردن همین سه مرحله قادر به حذف ویروس اندروید در گوشی می‌شوید. اما شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که چطور باشد اپلیکیشن ویروسی یا بدافزاری که در گوشی نصب است را پیدا کنیم تا قادر به حذف آن باشیم؟

بیشتر بخوانید: آموزش تعویض ال سی دی S7 سامسونگ

برای پیدا کردن برنامه ویروسی گوشی باید خوب فکر کنید و به یاد آورید که مشکل شما و اختلال هایتان از چه زمانی در گوشی نمایان شده است. عموما به محض نصب یک برنامه ویروسی، اختلال های آن نمایان می‌شوند، بنابراین اگر زمان دقیق شروع شدن اختلال ها و مشکلات گوشی خود را به خاطر آورید می‌توانید اپلیکیشن مخرب را هم پیدا کنید. یکی دیگر از راه هایی که می‌تواند به شما کمک کند مربوط به شناسایی اپلیکیشن هایی می‌شود که از منابع به غیر از گوگل پلی استور دانلود کرده‌اید. عموما 99 درصد اپلیکیشن هایی که در گوگل پلی استور وجود دارند نمی‌توانند مخرب و ویروسی باشند، بنابراین احتمالا مشکل از برنامه هایی است که از منابع دیگر دانلود شده‌اند.

اگر مابین چند اپلیکیشن مختلف شک دارید، توصیه می‌کنیم آن ها را تک تک حذف کنید و بعد از حذف هر یک از آن ها وضعیت گوشی خود را بررسی نمایید. اگر مشکل بعد از حذف یکی از این برنامه ها برطرف شد، مطمئنا ویروس و اختلال ایجاد شده مربوط به آن برنامه بوده است، پس می‌توانید سایر برنامه هایی که احتمالا حذف کرده‌اید را مجددا نصب نمایید. فراموش نکنید که برای نصب این اپلیکیشن ها حتما از طریق گوگل پلی استور وارد عمل شوید و از منابع غیر قابل اعتماد استفاده نکنید.

اگر نمی‌توانید برنامه مخرب نصب شده روی گوشی خود را پیدا کنید، توصیه می‌کنیم از یک اپلیکیشن آنتی ویروس اندروید استفاده کنید. برنامه هایی مثل Lookout Security بدین منظور کیفیت عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌کنند. این برنامه را از طریق گوگل پلی استور نصب کنید و یک اسکن کامل را توسط آن انجام دهید. پس از اتمام اسکن لیستی از اپلیکیشن های مخرب و مشکوک نمایان می‌شود. بنابراین حذف ویروس اندروید را با حذف تمام این اپلیکیشن ها تکمیل کنید.

اما اگر بنا به هر دلیل قادر نبودید که برنامه ویروسی و مخرب را پیدا کنید و برنامه Lookout Security هم نتوانست به شما کمک کند، باید برای حذف ویروس اندروید از گوشی خود دست به دامان فکتوری ریست (Factory Reset) شوید. البته در نظر داشته باشید که انجام این کار منجر به از دست رفتن اطلاعات گوشی شما می‌شود. پس حتما قبل از انجام فکتوری ریست از اطلاعات گوشی خود نسخه پشتیبانی یا اصطلاحا فایل بکاپ (Backup) تهیه کنید. به منظور بکاپ گرفتن از گوشی های اندرویدی هم می‌توانید از ابزارها و روش های مختلفی استفاده کنید که برخی از بهترین آن ها در مقاله “۱۷ مورد از بهترین برنامه بکاپ گیری اندروید” به شما عزیزان معرفی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: نمایندگی قطعات گوشی سامسونگ

به یاد داشته باشید که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین اگر بتوانید با تکیه بر روش های مناسب از ویروسی شدن گوشی اندرویدی خود جلوگیری کنید، دیگر نیازی به حذف ویروس اندروید نخواهید داشت. اما چگونه می‌توانیم از ویروسی شدن اندروید جلوگیری به عمل آوریم: بدین منظور به نکات زیر توجه کنید:

پس با استفاده از روش های فوق می‌توانید از ویروس شدن اندروید جلوگیری کنید. توصیه می‌کنیم همیشه به این موضوعات دقت کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض ال سی دی A50 سامسونگ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش حذف ویروس اندروید از گوشی در سه مرحله ساده پرداختیم و سپس توضیحات جامعی در رابطه با ویروس ها و بدافزارهای اندرویدی و نحوه پیشگیری از گرفتار شدن به دام آن ها ارائه کردیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل عنوان شده سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: 

خرید قطعه موبایل

قطعات گوشی A10 ای

قیمت تاچ ال سی دی Samsung A20s

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

برای با خبر شدن از آخرین مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.

من وقتی رفتم تو گوگل یه کادر برام اومد تو یکیش نوشته بود Black تو یکیش نوشته بود allow من همیشه بلاک رو میزدم اما این دفعه اشتباهی allow رو زدم بعد برام یه پیام اومد بهش محل ندادم من چند دیقه گوشیم رو باز کردم از سمت کروم برام اومده بود گوشی خود را چک کنید نه ۱ پیام ۱۰ تا شاید بیشتر پیام اینجوری برام اومده بود با علامت اون رباط سبزه نمیدونم الان ویروسی شده یا نه ولی واقعا میترسم ویروسی شده باشه چیکار کنم؟

سلام منم اینطوری شدم چیکارگنم

سلام در مورد مطالب بالا همه انجام شد حتی ریست کارخانه انجام شد متوجه شدم وقتی اپلیکشن ها نصب میشوند با تعداد محدود ۸ گیگ از ۱۶حافظه رو اشغال میکنه.بعد از مدتی یهو هنگ میکنه خاموش و روشن که میکنم حافظه پر نشان داده میشه علت چیه

اقا من گوشی فک نکنم ویروسی باشه اما بی دلیل حافظش پر شده هیچیم توش ندارم تازه وقتیم چیزی رو پاک میکنم حافظش بیشتر پر میشه میشه کمکم کنید😿

چطور بفهمیم گوشی ویروسی شده

دمتون گرم من برنامه Lookout Securityرا نصب کردم درست شد

ba salam
gushim sony xperia m2 dual ast
bbakhshid safhatoon farsi nemineviseh
!?
gushim hang mikone
safe mode ham baz nemikone k barnameharo bebinam k bad afzari age bashe hazf konam
dastresi be albom nemide
chare chiye
??
mamnoon

نشانی دفتر مرکزی موبایل کمک: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به خیابان حافظ، خیابان لاله، پلاک 9، واحد زیر همکف (1-)

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

تماس بگیرید

حذف ویروس‌ها ‌و بدافزارها از گوشی موبایل با استفاده از آنتی ویروس اندروید 🏴‍☠️

در هنگام خرید گوشی امنیت دستگاه موضوع بسیار مهمی است. این سوال همواره برای افراد پیش می‌آید که کدام برند گوشی موبایل یا اکوسیستم امنیت بیشتری دارد؟ هنگامی که صحبت از حفظ امنیت موبایل و حریم خصوصی می‌شود، از دید برخی از کاربران، گوشی‌های هوشمند اندرویدی ممکن است خیلی خوش سابقه نباشند. غول فناوری گوگل با مقدار قابل‌توجهی از اطلاعات در مورد کاربران و همچنین سیستم عامل اندروید بستر مناسبی برای مجرمان سایبری و هکرها به نظر می‌آیند تا با سوء استفاده از شکاف‌های امنیتی در اندروید و گوگل از آن‌ها برای حملات سایبری بدافزار و ویروس‌ها به هزاران و یا حتی میلیون‌ها نفر استفاده کنند.

با این چشم انداز، این بدافزارهای مخرب و ویروس‌های ویرانگر گوشی‌های هوشمند خطرناک‌تر به نظر می‌‌رسند – به همین دلیل کاربران باید خود را به توانایی حذف ویروس‌ها و نرم افزارهای مخرب از گوشی‌های اندرویدی مجهز کنند. به عنوان یک قاعده کلی، اگر می‌بینید که گوشی موبایل شما رفتار عادی ندارد، احتمال دهید که به بدافزار و یا ویروس آلوده شده باشد. بنابراین باید به فکر حذف ویروس‌ها ‌و بدافزارها از گوشی موبایلتان بیفتید.

تنها در سال ۲۰۱۹، ۵۳% از سازمان‌ها دچار این بدافزارها شدند و حملات سایبری باعث اختلال در فعالیت‌های آن‌ها شد. خیلی از این بدافزارها در پوشش برنامه‌های کاربردی ظاهر می‌شوند و با قرار گرفتن در لیست برنامه‌های گوگل پلی و سایر مارکت‌ها به فعالیت خود مشروعیت می‌بخشند.

چطور بفهمیم گوشی ویروسی شده

به احتمال بسیار زیاد گوشی و یا تبلت اندرویدی از طریق بارگیری یک برنامه مخرب به بدافزار آلوده می‌شود؛ مهمترین علائمی که کاربران باید نسبت به آن مطلع باشند موارد زیر است:

• عملکرد ضعیف گوشی اندرویدی

• اپلیکیشن‌هایی که به طور ناگهانی خراب می‌شوند

• مصرف زیاد باتری و بهینه‌سازی ضعیف آن

• رفتن مرورگر به سایت‌های مشکوک

• مصرف شدن غیر قابل توضیح داده‌های گوشی

 

*** در صورتی که اطلاعات گوشی شما به خاطر آلوده شدن به ویروس و یا بدافزار پاک شود، می‌توانید با استفاده از برنامه‌های ریکاوری اطلاعات گوشی‌ اندرویدی خود را بازیابی کنید!

برای به دست آوردن کنترل گوشی اندرویدی خود، باید مراحل ذکر شده در زیر را برای حذف ویروس‌ها ‌و بدافزارها از گوشی موبایل که ممکن است باعث تداخل در عملکرد دستگاه شما شود دنبال کنید:

به عنوان یک قاعده کلی، هر زمان که به دنبال راه حلی برای یک مشکل طولانی مدت هستید، پیشنهاد می‌کنیم از تصمیم گیری‌های ناگهانی خودداری کنید. به همین ترتیب، هنگامی که گمان می کنید تلفن اندرویدی شما به بدافزار یا ویروس آلوده شده است، بهترین راه نگه داشتن دکمه پاور و خاموش کردن کامل موبایل است. خاموش کردن گوشی نه تنها مانع از تشدید اوضاع می‌شود بلکه تلاش مجرمان سایبری را برای انتشار بیشتر بدافزار یا ویروس دور می‌کند. علاوه بر این، خاموش کردن گوشی موبایل نیز زمان لازم برای تحقیق بیشتر برای راه حل این معظل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پس از اینکه فهمیدید کدام برنامه باعث خرابکاری در گوشی اندروید شما شده، گوشی خود را مجدداً روشن کرده و به «حالت امن» تغییر دهید. با تغییر به «حالت امن»، می‌توانید میزان خسارتی که برنامه آلوده ایجاد می‌کند را محدود کنید. برای فعال کردن حالت امن گوشی اندرویدی خود باید چند ثانیه دکمه پاور را نگه دارید و سپس روی گزینه “خاموش” ضربه بزنید و گزینه “راه اندازی مجدد در حالت امن” را انتخاب کنید، چند ثانیه صبر کنید تا گوشی شما ری استارت شود. اگر گوشی اندرویدی شما حالت امن ندارد، به جای آن حالت هواپیما را انتخاب کنید.

پس از فعال کردن حالت امن در گوشی اندرویدی خود، از قسمت “تنظیمات” برنامه‌ای را که به عنوان منبع اصلی نرم‌افزار مخرب یا ویروس گوشی اندرویدی خود شناسایی کرده‌اید، پیدا کنید. پس از انتخاب “تنظیمات”، به قسمت “برنامه ها” بروید. از آنجا لیستی از همه برنامه‌های فعلی خود مشاهده می کنید. هنگام دانلود برنامه از هر مارکتی دقت کافی داشته باشید، اگر چیزی مشکوک به نظر رسید به هیچ وجه آن را دانلود نکنید.

بعد از اینکه برنامه (های) ویروسی را پیدا کردید، برنامه را انتخاب کنید؛ سه گزینه برای شما وجود دارد – Delete ، Force Stop و Force Close. گزینه “Delete” را انتخاب کنید و برنامه آلوده را از گوشی اندرویدی خود حذف کنید با این کار ویروس و بدافزار نیز از بین می‌رود. برخی از گوشی‌های اندرویدی به جای “حذف” گزینه “غیرفعال کردن” دارند.

 

پس از انجام مراحل بالا، باید اقداماتی انجام دهید تا مطمئن شوید این اتفاق دوباره تکرار نمی‌شود. همانطور که در بالا گفته شد، گوشی‌های اندرویدی مستعد این تهدیدات هستند، بنابراین کاربران باید برنامه‌های امنیتی را دانلود کنند. پس از شناسایی و حذف یک برنامه مخرب، می توانید یک آنتی ویروس اندروید برای گوشی خود به عنوان مثال، نورتون و یا یکی از ۱۰ آنتی ویروس برتر سال ۲۰۲۰ و نرم افزار ضد بدافزار به عنوان مثال Malware Bytes را نصب کنید. این اپلیکیشن‌ها ویروس‌ها و بدافزارهای گوشی شما را شناسایی کرده و از آن در برابر تهدیدات محافظت می‌کند.

امیدوارم که با این مقاله، درک درستی از متداول‌ترین اقداماتی که می‌توانید برای حذف ویروس‌ها ‌و بدافزارها از گوشی موبایل اندرویدی خود انجام دهید بدست آورده باشید. با این حال، پیشگیری بهتر از درمان است، به همین دلیل دانلود نرم افزار امنیتی، آنتی ویروس اندروید و انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر تهدیدات بسیار مهم است!

منبع: phandroid

بسیار عالی

بسیار خوب با توضیحات کامل واقعا کامل خوب بود.البته سامسونگ همیشه همینطور بوده و هست…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ویژه های فروشگاه

خانه » مجله موبایل » روش تشخیص ویروسی شدن گوشی

در اینجا قصد داریم ۱۵ علامت مطمئنی را که اثبات می کند گوشی هوشمند اندروید شما آلوده به ویروس شده است را به اشتراک بگذاریم. ما سرنخ های ارزشمندی را ذکر کرده ایم که شما را روشن می کند که ویروسی شدن تلفن هوشمند اندرویدی شما درست است یا خیر ؟

 

حدود ۵۵٪ مجرمان سایبری کاربران تلفن همراه را هدف قرار داده اند و Android یکی از محبوب ترین آنها است. اما می توانید به راحتی تعیین کنید که آیا تلفن شما یکی از آنهاست که به دلیل بدافزارهای موبایل به دام افتاده است. شما مجبورید نشانه هایی از اینکه تلفن شما به بدافزارهای موبایل آلوده شده باشد ، دریافت کنید. من می خواهم سرنخ های ارزشمندی را برای شما بیان کنم که شما را روشن می کند که تلفن هوشمند اندرویدی شما آلوده است یا خیر.

چطور بفهمیم گوشی ویروسی شده

 

 

اگر از تلفن Android استفاده می کنید و تبلیغات غیر ضروری را بیش از حد روی صفحه نمایش خود مشاهده می کنید ، احتمالاً احتمال آلوده شدن تلفن شما به برخی از اشکالات یا بدافزارها وجود دارد. هدف از نمایش تبلیغات در صفحه اصلی شما ساده است ، مجرمان می خواهند شما بر روی آن تبلیغات کلیک کنید و آنها بهترین سطح خود را برای هک کردن تلفن شما و سرقت داده های گرانبهای شما تلاش می کنند.

اگر بدافزارهای مخرب را از قبل روی دستگاه خود نصب کرده اید ، بدافزار می تواند جیب شما را خالی کند ، بگذارید این خط را برای شما شرح دهم. به صورت خودکار اس ام اس ارسال می کند یا می تواند با شماره های مختلف تماس برقرار کند. اگر در حین روشن کردن تلفن خود نوع پیام کوتاه ارسال شده را پیدا کردید ، احتمال هک شدن تلفن شما وجود دارد. این همچنین به عنوان فیشینگ شناخته می شود ، هکرها از این روش برای به دام انداختن جزئیات حساب بانکی کاربران و بسیاری از داده های مهم دیگر با کمک فیشینگ استفاده می کردند.

بهترین راه برای اطلاع از اینکه آیا تلفن شما تحت تأثیر ADWARE قرار دارد ، مرور سایتهای شبکه های اجتماعی مانند Facebook ، Twitter ، Pinterest و غیره است. به طور معمول این سایت ها تبلیغات غیر ضروری ندارند ، اگر چنین تبلیغی را در پروفایل خود مشاهده می کنید ، احتمال آن وجود دارد. که در حین بارگیری هر برنامه ، در تلفن خود نصب کرده و Adware کرده اید.

از دلایل ویروسی شدن گوشی می تواند کاهش شدید شارژ باتری باشد. دلیل این امر اینست که اگر بدافزار یا هرگونه مخربی را در تلفن هوشمند خود نصب کردید ، آن برنامه در پس زمینه گوشی شما بصورت نامرئی اجرا می شود ، و باعث می شود پردازنده کار کند که باعث می شود باتری بیشتر از حالت عادی پایین بیاید.

اگر تلفن هوشمند شما زیاد یخ می زند یا روز به روز کند می شود ، ممکن است به منابع شخص ثالث اجازه داده اید به تلفن شما دسترسی پیدا کنند. در اینجا می توانید یک مورد را متوجه شوید ، اگر به منابع شخص ثالث اجازه دسترسی به تلفن خود را داده اید ، تلفن شما بیشتر کند می شود. دلیل احتمالی این امر در بارگیری هر برنامه ای است.

اگر تلفن شما به نرم افزارهای مخرب آلوده شده است ، می توانید متوجه استفاده غیرشفاف داده ها شوید. شما استفاده از داده غیر منتظره را در برنامه Google Chrome یا هر مرورگر دیگر مشاهده خواهید کرد. حتی ممکن است متوجه استفاده از داده ها در برنامه هایی شوید که بندرت یا هرگز آنها را باز نمی کنید.

در بیشتر مواقع ، قطع تماس تلفنی به دلیل خدمات ضعیف در شبکه پاسخ مناسبی خواهد بود اما اگر شروع به کاهش تماس های بیشتر از حد معمول کنید. می تواند نشانه ویروسی شدن گوشی به بدافزار باشد.

اگر صفحه اصلی اندرویدی شما برنامه ای را که هرگز بارگیری نکرده اید نشان می دهد ، ممکن است با برخی نرم افزارهای مخرب یا نرم افزارهای تبلیغاتی مزاحم تحت تأثیر قرار گیرد. شما باید تیک گزینه “بارگیری از منابع ناشناس” ، “Download from Unknown sources” را از تنظیمات امنیتی بردارید. اگر متوجه برنامه های غیر معمول در دستگاه اندرویدی خود شده اید ، بهتر است برنامه ها را حذف کنید.

خوب ، بیشتر ما با این نکته مخالفیم زیرا زمان نصب برنامه به قدرت پردازش و رم بستگی دارد. اما اگر برنامه های شما برای نصب بر روی دستگاه Android خود بیش از حد معمول زمان می برد ، احتمالاً یک بدافزار نصب کرده اید که قدرت پردازش را در معرض خطر قرار داده است.

 

متوجه خواهید شد که برنامه ها زمان زیادی را برای نصب از فروشگاه Google Play می گیرند. ما در مورد قسمت بارگیری صحبت نمی کردیم ، فقط به زمان نصب برنامه نگاهی بیندازید.

خوب ، اگر اخیراً مشاهده کرده اید که دستگاه اندرویدی شما بیش از حد معمول برای راه اندازی زمان می برد ، ممکن است نشانه کمبود حافظه یا رم پایین باشد. با این حال ، گاهی اوقات به دلیل ویروسی بودن گوشی موبایل ، زمان زیادی را برای راه اندازی مصرف کند. گزینه زیادی برای افزایش سرعت بوت خود ندارید مگر اینکه دستگاه خود را روت کنید. با این حال ، شما می توانید برای خلاص شدن از شر بدافزارها و ویروس ها ، گوشی خود را مجدداً تنظیم کنید و مطمئناً سرعت بوت شما افزایش می یابد.

در صورت خراب بودن فایلهای سیستم عامل اندروید ، WiFi یا اتصال دیگر شما بطور خودکار مجدداً راه اندازی می شود. بدافزارها و ویروس ها دلیل اصلی خراب شدن سیستم عامل اندرویدی است. شما نمی توانید کارهای زیادی را با سیستم عامل خراب خود انجام دهید که ممکن است مجبور شوید تلفن خود را مجدداً تنظیم کنید. با این حال ، احتیاط کردن همیشه بهتر است ، بنابراین عادت کنید یکبار در هفته تلفن خود را با یک برنامه ضد بدافزار خوب اسکن کنید.

این رایج ترین چیزی است که در صورت آلوده بودن تلفن هوشمند اندرویدی متوجه آن خواهید شد. خوب ، این شاید به دلیل برخی بدافزارها یا نرم افزارهای تبلیغاتی مزاحم باشد. با این حال ، اگر گوشی هوشمند اندرویدی شما آلوده باشد ، گزینه جستجو کار نخواهد کرد. بنابراین ، اگر اخیراً متوجه شده اید که کشوی جستجوی برنامه شما کار نمی کند ، باید بدافزار را پیدا کرده و حذف کنید.

خوب ، اگر تلفن شما در حین انجام بازی بیش از حد گرم می شود اشکالی ندارد. با این حال ، اگر تلفن شما با استفاده نرمال شروع به گرم شدن بیش از حد کند ، باید به دنبال آنتی ویروس مناسب باشید. بعضی اوقات ، بدافزارهای مخفی مقدار زیادی رم و پردازنده CPU مصرف می کنند و همین امر باعث گرم شدن گوشی می شود.

خوب ، اگر اندروید شما به تازگی تبلیغات هدایت شونده و پاپ آپ را نصب کرده باشد، متوجه خواهید شد که دائماً از طریق مرورگر وب خود به یک صفحه وب اسپم هدایت می شوید. بنابراین ، در این حالت ، باید برنامه مخرب را از اندروید خود پیدا کنید. شما باید به دنبال برنامه هایی باشید که مشکوک به نظر می رسند و آن را حذف کنند.

اکنون بدافزارها باهوش تر می شوند و می توانند خود را پنهان کنند. اما اگر نتوانستید آن بدافزارهای سرسخت را از دستگاه خود حذف کنید ، ممکن است سعی کنید آن را در حالت ایمن از بین ببرید. به سادگی تلفن خود را خاموش کرده و دوباره روشن کنید. دکمه Volume Up + Down را فشار دهید و نگه دارید تا آرم در هنگام بوت شدن ظاهر شود.

 

چطور بفهمیم گوشی ویروسی شده

هنگامی که در حالت ایمن قرار دارید ، می توانید برنامه ها را پیدا و حذف کنید.

 

اولین اقدامی که امروز می توانید برای جلوگیری از ویروسی شدن گوشی خود بردارید ، با بارگیری آنتی بدافزار یا نصب آنتی ویروس مناسب بر روی تلفن هوشمند خود است.

 

با عضویت در خبرنامه لرن پارسی از جدیدترین مقالات و آموزشها در ایمیل تان باخبر شوید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای لرن پارسی محفوظ است .

طراحی سایت : ایران تمز

به گزارش ایسنا، ویروسی شدن گوشی موبایل ممکن است به دلیل استفاده از اینترنت ناامن یا دانلود یک اپلیکیشن و نصب آن روی گوشی اتفاق افتاده باشد. کاربران در چنین مواقعی باید سریعا برای مقابله با ویروس اقدام کنند و این کار می‌تواند با استفاده از آنتی‌ویروس‌های معتبر صورت گیرد، با وجود این پیش از مقابله با ویروس لازم است از این‌که دستگاه ویروسی چه ویژگی‌هایی دارد، اطلاع پیدا کرد. وب‌سایت لایف‌وایر به ویژگی‌هایی که می‌تواند نشان‌دهنده گوشی‌های ویروسی باشد اشاره کرده است و راهکاری به جهت اینکه چگونه بفهمیم گوشی موبایلمان ویروسی شده ارائه کرده است.

 

.

خالی شدن سریع باتری یکی از نشانه‌های است که بفهمیم گوشی موبایلمان ویروسی شده. اگر گوشی به یکباره شارژ خالی می‌کند، باید حدس بزنید که گوشی ویروسی شده است، زیرا وجود ویروس‌ها موجب می‌شود که حجم پشتیبانی باتری گوشی کم شود و هنگامی که نرم‌افزار مخربی وارد گوشی شما می‌شود، حافظه گوشی شما به صورت متداوم در حال کار است که در نهایت سبب می‌شود باتری گوشیتان زودتر از گذشته خالی شود.

چطور بفهمیم گوشی ویروسی شده

داغ شدن گوشی نیز از دیگر نشانه‌های است که بفهمیم گوشی موبایلمان ویروسی شده. امروزه داغ شدن گوشی در زمان‌های طولانی، طبیعی به نظر می‌رسد، اما باید توجه داشته باشید که اگر در وضعیت عادی و زمانی که زیاد با گوشی کار نمی‌کنید، متوجه داغ شدن بیش از حد گوشی شدید، احتمال ویروسی شدن گوشی شما وجود داشته است، زیرا برخی از ویروس‌ها سبب می‌شوند که بیش از اندازه طبیعی از CUP گوشی استفاده شود، درنهایت با داغ شدن غیرطبیعی گوشی روبه‌رو می‌شوید.

روزانه برنامه‌های مخرب زیادی وجود دارند که هرچه در گوشی به دنبال آن‌ها بگردیم، نمی‌توانیم به آن‌ها دسترسی پیدا کنیم. اگر برای حذف آن‌ها با مشکل روبه‌رو شدید، حتما گوشی خود را در وضعیت Safe mode قرار بدهید و بعد از آن گوشیتان را یک بار خاموش و روشن کنید و دکمه کم و زیاد کردن گوشی را فشار دهید تا لوگو برای شما نشان داده شود و در نهایت شما در حالت Safe mode قادر هستید برنامه مخرب را پیدا و سپس آن را حذف کنید.

ریست شدن ناگهانی وای‌فای می‌تواند دلیل دیگری مبنی بر ویروسی شدن گوشی باشد. در گوشی‌های اندرویدی ممکن است به یکباره با روشن شدن ناخواسته جی‌پی‌اس روبه‌رو شویم اما نمی‌توان این مورد را دلیل ویروسی شدن گوشی دانست، درصورتی‌که اگر به‌شکل ناگهانی متوجه شدید که وای‌فای گوشی از کار افتاده می‌توانید به ویروسی شدن شک کنید و برای این که از شر این موضوع رها شوید باید گوشی را ریست کنید.

طولانی شدن زمان بوت اندروید (بالا آمدن دستگاه اندرویدی) نیز ممکن است به دلیل ویروسی شدن گوشی باشد. این امکان وجود دارد که بعد از مدتی استفاده از گوشی متوجه شوید سرعت آن کم شده است یا مثلا برای بوت شدن گوشی اندرویدی زمان زیادی صرف شود. در این صورت می‌توانید به ویروسی شدن گوشی خود شک کنید البته پیش از آن حتما از میزان حافظه و مموری خود اطلاع پیدا کنید.

وجود برنامه‌های ناشناس نیز می‌تواند زنگ هشداری برای ویروسی شدن گوشی باشد. اگر در حال کار با گوشی هستید و متوجه شدید بدون این‌ که برنامه را دانلود کنید در قسمت منوی شما وجود دارد سریعا آن را پاک کنید، زیرا ممکن است این برنامه نشانی از ویروسی شدن گوشی شما داشته باشد.

همچنین هنگ کردن مداوم گوشی از معمول‌ترین نشانه‌های ویروسی شدن گوشی است. بنابراین در صورتی که گوشی مداوم هنگ می‌کند و سرعت‌اش به شدت پایین آمده و شما از این وضعیت کلافه شده‌اید، باید به ویروسی شدن گوشی شک کنید، زیرا ویروس‌ها سبب می‌شوند که میزان سرعت گوشی پایین بیاید.

 

منبع: ایسنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

با ما همراه باشید:

حفظ حریم خصوصی – قوانین سایت

در چند سال اخیر گوشی های هوشمند بسیار فراگیر شده اند به طوری که تقریبا همه ی مردم در روز با گوشی هوشمند کار می کنند. امروزه کاربران با استفاده از گوشی هوشمند خود تمام کارهای روزمره خودشون  مانند خرید شارژ و پرداخت های اینترنتی و … را انجام می دهند ، در مواقعی انجام این کارها با مشکل مواجه می شود و یا حتی در بعضی مواقع اطلاعاتی از روی گوشی حذف می شود که باعث نارضایتی کاربر می شود.

زمانی که مشکلی برای گوشی پیش می آید بسیار آزار دهنده است به طوری که بعضی مواقع مشاهده شده که گوشی مستقیم به سمت دیوار پرتاب شده ، یکی از رایج ترین مشکلاتی که باعث اختلال در روند کارکرد گوشی میشود ویروسی شدن گوشی است. اما چه موضوعی باعث ایجاد این نوع مشکلات و ویروسی شدن گوشی های هوشمند می شود؟ علائم و نشانه های ویروسی شدن گوشی و راه جلوگیری از این مشکلات چیست ؟ در این مقاله قصد داریم به نشانه های ویروسی شدن گوشی و راه های جلوگیری از آن بپردازیم.

« بهترین هندزفری های بیسیم با کمترین قیمت »

امروزه با کوچکترین اختلال در روند عملکرد گوشی کاربران به این فکر می افتند که گوشی آنها ویروس گرفته است اما این امکان وجود دارد که گوشی آنها ویروس نداشته باشد و اختلال ایجاد شده در گوشی آنها دلیل دیگری داشته باشد.

یکی از مهمترین مشکلاتی که کاربر با ایجاد آن فکر می کند گوشی ویروسی شده هنگ کردن زیاد گوشی می باشد. اما یک گوشی هوشمند به دلایل دیگری مانند پر شدن حافظه گوشی و یا مموری کارت آن نیز ممکن است هنگ کند که سرعت عملکرد گوشی را به شدت پایین می آورند.

چطور بفهمیم گوشی ویروسی شده

در ادامه به چند نشانه ویروسی شدن گوشی هوشمند می پردازیم و همچنین به شما عزیزان توصیه می شود که در صورت مشاهده چند مورد از موارد زیر حتما در جهت پاکسازی ویروس گوشی خود اقدام کنید.

بعضی مواقع یک اپلیکیشن را روی گوشی خود ملاحضه می کنید در حالی که شما آن را نصب نکرده اید که در این صورت امکان ویروسی شدن گوشی شما وجود دارد و هرچه سریع تر باید اون برنامه را پاک کنید ، برای جلوگیری کامل از برنامه های مخرب که به صورت خودکار روی گوشی شما نصب شده اند ابتدا از داخل تنظیمات گوشی حافظه کش برنامه را حذف کنید و بعد اون برنامه را حذف کنید.

ویروس ها یا همان بدافزار ها زمانی ک روی گوشی نصب می شوند می توانند پیامک هایی به مخاطبین شما ارسال کنند که حاوی لینک های مخرب است و یا حتی در بعضی مواقع امکان دارد تماس هایی را در گوشی خود ببینید که غیر طبیعی است و شما آن تماس ها را انجام نداده اید و همچنین امکان دارد که اثری از این تماس ها و پیم ها روی گوشیتان وجود نداشته باشد ولی روی گوشی طرف مقابل وجود دارند.

اگر باتری گوشی شما خیلی سریع خالی می شود چند دلیل می تواند داشته باشد که در مقاله « چگونه عمر باتری گوشی را بیشتر کنیم » کامل توضیح داده ایم ، یکی از عواملی که می تواند به باتری گوشی شما آسیب برساند و باتری گوشیتان را سریع خالی کند وجود بدافزار روی گوشی یا همان ویروسی شدن گوشی است که برای جلوگیری از این مشکل باید نسبت به پاک کردن ویروس ها اقدام کنید.

در بعضی مواقع بد افزار ها تبلیغاتی را به صورت پاپ آپ بر روی گوشی شما نشان می دهند که توصیه می شود به هیچ وجه روی این لینک ها کلیک نکنید. برای پیدا کردن منبع اصلی این ویروس ها باید گوشی را کاملا بررسی کنید و همچنین برنامه هایی که به تازگی روی گوشی خودتون نصب کردید رو بررسی کنیو و مشکل را بیایید و آن بدافزار را نابود کنید در غیر اینصورت گوشی شما دچار مشکل می شود.

بعضی از بدافزار ها در جهت تخریب گوشی و بعضی دیگر در حال جاسوسی از اطلاعات و … هستند ، در این میان بدافزار هایی نیز هستند که به بخش های دیگر گوشی مثل تنظیمات نفوذ می کنند و اینترنت گوشی را روشن و خاموش می کنند ، اگر به چنین موردی برخورد کردید حتما در جهت نصب آنتی ویروس و حذف ویروس ها اقدام کنید.

1- دانلود بازی و برنامه از سایت های معتبر

2- نصب کردن برنامه های مورد نیاز

3- هنگام وبگردی روی تبلیغات پاپ آپ کلیک نکنید

4- از بازکردن لینکهای نامعتبر و مشکوک خودداری کنید

تخلیه حافظه گوشی و مموری یکی از بهترین راه های از بین بردن ویروس است ، و همچنین نصب یک آنتی ویروس قدرتمند می تواند در راستای از بین بردن ویروس ها به شما کمک کند.

« انواع ساعت و مچ بند هوشمند با کمترین قیمت »

وجود ویروس روی گوشی هوشمند شما مشکلات زیادی را برای شما ایجاد می کنند و حتی بعضی مواقع این مشکلات قابل جبران نیستند. پس نهایت تلاش خود را در جهت حفظ امنیت گوشی خود بکار ببرید.

از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید بسیار سپاسگذاریم.

 

لیست قیمت گوشی های شیائومی

لیست قیمت گوشی های سامسونگ

لیست قیمت گوشی های هوآوی

 

مطالب دیگر :

تفاوت پک گلوبال و هند در گوشی های شیائومی

چطوری بفهمیم شخصی ما را در واتس اپ بلاک کرده ؟

چطوری از یوتیوب درآمد میلیونی داشته باشیم ؟

ترفندهای جالب و کاربردی تلگرام

ترفندهای جالب و کاربردی واتس اپ

تفاوت پک هند و ویتنام در گوشی های سامسونگ

 

با عضویت در خبر نامه از جدید ترین تخفیف ها مطلع شوید

چطور بفهمیم گوشی ویروسی شده
چطور بفهمیم گوشی ویروسی شده
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *