چگونه حیوان مرده را زنده کنیم

 
helpkade
چگونه حیوان مرده را زنده کنیم
چگونه حیوان مرده را زنده کنیم

طبیعی است که وقتی یک سگ، گربه یا حیوان خانگی دیگر خود را از دست می دهید، احساس ناراحتی و غم شما را در برگیرد. درد از دست دادن حیوان خانگی غالباً ممکن است احساس بیش از حد کند و انواع احساسات دردناک و دشوار را برانگیزد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دکتر سلام، در این مقاله به بررسی غم از دست دادن حیوان خانگی می پردازیم.

چرا از دست دادن حیوان خانگی اینقدر صدمه می زند؟

چگونه حیوان مرده را زنده کنیم

بسیاری از ما عشق و پیوند شدید خود را با حیوانات خود به اشتراک می گذاریم. برای ما، یک حیوان خانگی فقط “یک سگ” یا “فقط یک گربه” نیست، بلکه یک عضو محبوب خانواده ما است و باعث همراهی، سرگرمی و شادی زندگی ما می شود. یک حیوان خانگی می تواند خود را به  ساختار زندگی روزمره شما بیفزاید، شما را فعال و اجتماعی نگه دارد، به شما در غلبه بر مشکلات و چالش های زندگی کمک کند و حتی یک حس معنا یا هدف را فراهم کند. بنابراین، وقتی یک حیوان خانگی گرسنه می میرد، طبیعی است که احساس غم و اندوه خود را در پی از دست دادن حیوان خانگی خود تجربه کنید.

در حالی که برخی از افراد ممکن است عمق احساس شما نسبت به حیوان خانگی خود را درک نکنند، هرگز نباید احساس گناه یا شرمندگی از غم و اندوه برای حیوان خانگی داشته باشید. در حالی که همه ما به طور متفاوتی نسبت به آن واکنش نشان می دهیم، سطح غم و اندوهی که شما تجربه می کنید، اغلب به عواملی چون سن و شخصیت شما، سن حیوان خانگی شما و شرایط مرگ آن ها بستگی دارد. به طور کلی، هرچه حیوان خانگی شما برای شما مهمتر باشد، احساس غم و اندوه شدیدتری را تجربه خواهید کرد. نقشی که حیوان در زندگی شما ایفا کرده است نیز می تواند تأثیر داشته باشد. به عنوان مثال، اگر حیوان خانگی شما یک سگ کارگر، یک حیوان خدماتی یا یک حیوان درمانی بود، نه تنها از دست دادن یک همراه هم ناراحت خواهید شد بلکه از دست دادن یک همکار، از دست دادن استقلال یا از دست دادن حمایت عاطفی را نیز خواهید داشت.

اگر تنها زندگی می کردید و حیوان خانگی تنها همراه شما بود، کنار آمدن با از دست دادن آن ها می تواند حتی سخت تر باشد. و اگر نتوانستید از عهده دار کردن یک دامپزشکی گران قیمت برای طولانی تر شدن زندگی حیوان خانگی خود برآیید، حتی ممکن است احساس گناه عمیق کنید. در حالی که تجربه از دست دادن یک قسمت اجتناب ناپذیر از داشتن حیوان خانگی است، راه های سالم برای مقابله با درد وجود دارد، با اندوه خود کنار بیایید و هنگامی که زمان مناسب است، شاید حتی در قلب خود را به روی یک حیوان دیگر باز کنید.

روند اندوه بعد از دست دادن حیوان خانگی

سوگواری یک تجربه کاملاً فردی است. برخی از افراد متوجه می شوند که غم و اندوه به دنبال از دست دادن حیوان خانگی در مرحله ای قرار می گیرد، جایی که احساسات مختلفی از قبیل انکار، عصبانیت، گناه، افسردگی و در نهایت پذیرش و حل مسئله را تجربه می کنند. برخی دیگر می دانند که غم و اندوه آن ها چرخه ای است، موج می زند، یا یک سری اوج و بلندی دارد. احتمالاً در آغاز عمیق تر خواهد بود و با گذشت زمان به تدریج آرام تر می شویم. هنوز حتی سال ها پس از از دست دادن، یک چشم، صدا یا یک سالگرد خاص می تواند خاطرات را برانگیزد که باعث احساس غم و اندوه شدید می شود.

روند اندوه فقط بتدریج اتفاق می افتد. نمی توان آن را بالاجبار یا عجله ای پیش برد- و هیچ برنامه زمانی “عادی” برای غم و اندوه وجود ندارد. برخی از افراد طی هفته ها یا ماه ها احساس بهتری می کنند. برای دیگران، روند اندوه در طی سال ها اندازه گیری می شود. هرچند مدت که اندوه و سوگواری شما به طول انجامد، مهم است که با خود صبور باشید و اجازه دهید این روند به طور طبیعی آشکار شود. احساس غم و اندوه، شوک یا تنهایی یک واکنش طبیعی در از دست دادن حیوان خانگی محبوب است. نمایش این احساسات به این معنی نیست که شما ضعیف هستید یا احساسات به نحوی نابجا شده اند. این بدان معناست که شما برای از دست دادن حیواناتی که دوستش داشتید، عزادار هستید، بنابراین نباید شرمنده شوید. تلاش برای نادیده گرفتن درد شما یا جلوگیری از قرار گرفتن آن فقط در طولانی مدت باعث بدتر شدن آن خواهد شد.

برای بهبودی واقعی، لازم است که با اندوه خود روبرو شوید و به طور فعال با آن مقابله کنید. با ابراز اندوه خود، به احتمال زیاد به زمان بهبودی نیاز خواهید داشت تا اگر احساسات خود را حفظ کرده یا نگه داشته اید به مرور آن را بروز دهید. در مورد احساسات خود بنویسید و راجع به آن ها با دیگران صحبت کنید که نسبت به اندوه از دست دادن شما دلسوز هستند.

مقابله با اندوه از دست دادن حیوان خانگی

غم و اندوه واکنش طبیعی و ارادی نسبت به مرگ است. مانند غم و اندوه برای دوستان و عزیزان ما، اندوه برای همراهان حیوان ما فقط با گذشت زمان قابل حل است، اما روش های سالم برای مقابله با درد وجود دارد.

در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

به کسی اجازه ندهید که به شما در مورد نحوه احساس کردنتان راه کار ارائه دهد و یا نظر دهد

به خودتان نگویید که چگونه احساس کنید. غم و اندوه شما منحصرا مال شماست و هیچ کس نمی تواند به شما بگوید چه موقع زمان  “شروع” یا “توقف” آن فرا رسیده است. “به خودتان اجازه دهید هر کاری را که احساس می کنید بدون خجالت و قضاوت تجربه کنید. اشکالی ندارد که عصبانی شوید، گریه کنید یا گریه نکنید. همچنین خندیدن،تجربه لحظات شاد، و رها کردن در صورت آماده بودن اشکالی ندارد.

به افرادی که حیوانات خانگی خود را از دست داده اند، دستیابی پیدا کنید

تابلوهای پیام آنلاین، خطوط تلفنی تلفات حیوانات خانگی و گروه های پشتیبانی از دست دادن حیوانات خانگی را ببینید برای جزئیات به بخش منابع زیر مراجعه کنید. اگر دوستان و اعضای خانواده خود در مورد از دست دادن حیوان خانگی دلسوز نیستند، شخصی را پیدا کنید. غالباً ممکن است شخص دیگری که از دست دادن یک حیوان خانگی محبوب را نیز تجربه کرده است ممکن است آنچه را که می خواهید بهتر درک کند.

آیین ها می توانند به بهبودی کمک کنند

مراسم تشییع جنازه می تواند به شما و اعضای خانواده کمک کند تا احساسات خود را آشکارا ابراز کنند. از افرادی که فکر می کنند برگزاری مراسم تشییع جنازه برای حیوان خانگی ناموجود است، نادیده بگیرید و آنچه را که در مورد شما مناسب است انجام دهید.

میراث ایجاد کنید

چگونه حیوان مرده را زنده کنیم

تهیه یک یادواره، کاشت درخت به یاد حیوان خانگی خود، تالیف آلبوم عکس یا دفترچه، یا در غیر این صورت به اشتراک گذاشتن خاطراتی که از حیوان خانگی خود لذت بردید، می تواند میراثی را برای تجلیل از زندگی همراه حیوان خود ایجاد کند. به یاد داشتن سرگرمی و عشقی که با حیوان خانگی خود به اشتراک گذاشتید می تواند به شما کمک کند تا در نهایت حرکت کنید.

مراقب خودتان باشید

استرس از دست دادن حیوان خانگی می تواند به سرعت ذخایر انرژی و عاطفی شما را از بین ببرد. مراقبت از نیازهای جسمی و روحی شما به شما کمک می کند تا این زمان دشوار را پشت سر بگذارید. با افرادی که به شما اهمیت می دهند، وقت بگذرانید، رژیم غذایی سالم بخورید، بخوابید و به طور مرتب ورزش کنید تا اندورفین ها آزاد شوند و به تقویت روحیه شما کمک کنند.

اگر حیوانات خانگی دیگری دارید، سعی کنید روال عادی خود را حفظ کنید

حیوانات خانگی زنده همچنین می توانند هنگام مرگ حیوان خانگی از بین بروند و یا ممکن است از غم و اندوه شما ناراحت شوند. حفظ روال روزمره آن ها، یا حتی افزایش زمان ورزش و بازی، نه تنها به نفع حیوانات اهلی زنده مانده بلکه می تواند به افزایش روحیه و دیدگاه شما نیز کمک کند.

در صورت نیاز به کمک از یک آدم حرفه ای کمک بخواهید

اگر اندوه شما پایدار است و در عملکرد شما اختلال ایجاد می کند، پزشک یا یک متخصص بهداشت روان می تواند شما را برای افسردگی ارزیابی کند. برخورد و کنار آمدن با از دست دادن حیوان خانگی هنگامی که دیگران ارزش از دست دادن  حیوان خانگی و سوگواری شما را کم می کنند یکی از جنبه هایی که می تواند غم و اندوه از دست دادن حیوان خانگی را بسیار دشوار کند این است که از دست دادن حیوان خانگی توسط همه مورد قدردانی نیست. برخی از دوستان و خانواده ممکن است بگویند، “چه فایده ای دارد؟ این فقط حیوان خانگی است! “برخی تصور می کنند که از دست دادن حیوان خانگی به اندازه از دست دادن انسان آزاردهنده نیست، یا اینکه غمگین شدن برای حیوان نامناسب است آن ها ممکن است درک نکنند، زیرا آن ها حیوان خانگی خود را ندارند و یا نمی توانند همراهی و عشقی که یک حیوان خانگی می تواند داشته باشد را درک کنند.

در مورد اینکه غم و اندوه شما مناسب است یا خیر، با دیگران بحث نکنید

این واقعیت را بپذیرید که بهترین حامی غم و اندوه شما ممکن است از خارج از حلقه معمول دوستان و اعضای خانواده شما باشد. به دنبال کسانی باشید که حیوانات خانگی خود را از دست داده اند. کسانی که می توانند قدر ضرر و زیان شما را بدانند، و ممکن است راه های عبور از روند اندوه را ارائه دهند.

نکاتی درباره سالمندان و اندوه از دست دادن حیوان خانگی

با افزایش سن، تعداد فزاینده ای از تغییرات عمده زندگی از جمله از دست دادن دوستان عزیز، اعضای خانواده و حیوانات خانگی را تجربه می کنیم. مرگ یک حیوان خانگی حتی می تواند سالمندانی بازنشسته را حتی سخت تر از بزرگسالان جوان که ممکن است بتوانند به راحتی در یک خانواده نزدیک فوت کنند، ضربه بخورد، یا با روال کار خود را منحرف کند.

اگر شما یک فرد بالغ سالخورده هستید که به تنهایی زندگی می کنید، احتمالاً حیوان خانگی شما تنها همراه شما بوده است و مراقبت از این حیوان احساس هدف و ارزش خود را برای شما فراهم کرده است. با دوستان در ارتباط باشید. حیوانات خانگی، به ویژه سگ ها، می توانند به افراد سالخورده کمک کنند تا افراد جدید را ملاقات کنند یا در هنگام پیاده روی یا پارک سگ ها به طور مرتب با دوستان و همسایگان خود ارتباط برقرار کنند. حیوان خانگی خود را از دست داده اید، مهم این است که اکنون اوقات روز را تنهایی نگذارید. سعی کنید هر روز حداقل با یک نفر وقت خود را سپری کنید. تماس منظم با چهره به شما کمک می کند تا افسردگی را کنار بگذارید و مثبت اندیش بمانید. با یک دوست یا همسایه قدیمی برای تعیین یک تاریخ ناهار تماس بگیرید یا به یک باشگاه بپیوندید.

سرزندگی خود را با ورزش تقویت کنید. حیوانات خانگی به بسیاری از افراد مسن کمک می کنند تا فعال و بازیگوش باشند، این می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و انرژی شما را افزایش دهد. مهم است که بعد از از دست دادن حیوان خانگی خود، سطح فعالیت خود را حفظ کنید. قبل از شروع برنامه ورزشی با پزشک خود مشورت کنید و سپس فعالیتی را که از آن لذت می برید پیدا کنید. ورزش در یک گروه با انجام ورزش مانند تنیس یا گلف، یا ورزش یا کلاس شنا می تواند به شما در ارتباط با دیگران کمک کند. سعی کنید معنی و شادی جدیدی در زندگی پیدا کنید. مراقبت از حیوان خانگی که قبلاً وقت شما را اشغال کرده و روحیه و خوش بینی شما را تقویت کرده است.

سعی کنید آن زمان را با استفاده از داوطلبانه، چیدن یک سرگرمی که مدت ها مورد غفلت قرار گرفته است،کلاس بگیرید، به دوستان، گروه های نجات یا پناهگاه های بی خانمان مراقبت از حیوانات خود یا حتی با گرفتن حیوان خانگی دیگر در زمان مناسب انجام دهید.

کمک به کودکان برای رفع غم و اندوه از دست دادن حیوان خانگی

از دست دادن حیوان خانگی ممکن است اولین تجربه مرگ فرزند شما باشد – و اولین فرصت شما برای آموزش مقابله با اندوه و دردی است که به ناچار همراه با شادی دوست داشتن یک موجود زنده دیگر است. از دست دادن حیوان خانگی می تواند یک تجربه آسیب زا برای هر کودکی باشد. بسیاری از بچه ها حیوانات خانگی خود را بسیار عمیق دوست دارند و بعضی از آن ها حتی وقتی حیوان خانگی در آن حوالی نبود، حتی زمانی را در زندگی خود به یاد نمی آورند. یک کودک ممکن است احساس عصبانی کند و خود شما را به خاطر مرگ حیوان خانگی سرزنش کند. کودک ممکن است از اینکه سایر افراد یا حیواناتی که دوستشان دارند نیز ممکن است آن ها را ترک کند احساس ترس کند. نحوه رسیدگی به روند اندوه می تواند مشخص کند که آیا این تجربه تأثیر مثبت یا منفی بر رشد شخصی فرزند شما دارد یا خیر.

برخی والدین احساس می کنند باید با صحبت نکردن در مورد مرگ حیوان خانگی، یا با صادق نبودن نسبت به آنچه اتفاق افتاده است، سعی کنند فرزندان خود را از غم از دست دادن حیوان خانگی محافظت کنند. تظاهر به این که حیوان فرار کرده است، یا به عنوان مثال “به خواب رفته است”، می تواند کودک را در حالی که سرانجام حقیقت را می آموزد احساس سردرگمی، ترس و خیانت کند. این بسیار بهتر است که با فرزندان خود صادق باشید و به آن ها فرصت دهید تا به روش خود غمگین شوند.

به فرزندتان اجازه دهید ببیند که شما از دست دادن حیوان خانگی خود ابراز ناراحتی کرده اید. اگر کودک شما همان احساس از دست دادن را تجربه نکردید، به غم و اندوه آن ها احترام بگذارید و به آن ها اجازه دهید احساسات خود را آشکارا ابراز کنند، بدون اینکه آن ها احساس شرم و گناه کنند. کودکان باید احساس غرور کنند که آن ها انقدر دلسوزند و به شدت با حیوانات خود مراقبت می کنند.

به فرزند خود اطمینان دهید که آن ها مسئول مرگ حیوان خانگی نبودند. مرگ حیوان خانگی می تواند سوالات و ترس های زیادی را در کودک ایجاد کند. ممکن است لازم باشد به فرزند خود اطمینان دهید که شما، به عنوان والدین آن ها نیز به احتمال زیاد نمی خواهید بمیرید. صحبت در مورد همه احساسات و نگرانی های آن ها مهم است. فرزند خود را در روند مرگ درگیر کنید.

اگر شما حیوان خانگی خود را انتخاب کرده اید، با فرزند خود صادق باشید. توضیح دهید که چرا انتخاب ضروری است و به کودک فرصت دهید که اوقات خاصی را با حیوان خانگی بگذراند و به روش خود خداحافظی کند. در صورت امکان، به کودک فرصت دهید تا یادداشت های درمورد حیوان خانگی خود ایجاد کند. به عنوان مثال، این می تواند یک عکس خاص باشد، یا یک گچ از چاپ پنجه حیوانات.

به کودک اجازه دهید در صورت تمایل در هر مراسم یادبودی شرکت کند. برگزاری مراسم تشییع جنازه یا ایجاد یک یادبود برای حیوان خانگی می تواند به کودک شما کمک کند تا احساسات خود را با صراحت بیان کند و به بهبود اذیت ایجاد شده کمک کند. قبل از اینکه شانسی برای غم و اندوه از دست دادن خود احساس ناراحتی کنید، در مطرح کردن موضوع “حیوان خانگی جایگزین” عجله نداشته باشید. ممکن است فرزند شما احساس بی اعتمادی کند، یا می توانید پیامی با مضمون اینکه احساس غم و اندوه در هنگام مرگ چیزی را می توان با خرید یک جایگزین برطرف کرد را ارسال کنید.

تصمیم گیری برای مرگ آرام (اتازازی) حیوان خانگی

تصمیم گیری برای کنار گذاشتن حیوان همراه خود یکی از دشوارترین تصمیمی است که تا به حال برای حیوان خانگی خود اتخاذ خواهید کرد. با این حال، به عنوان یک صاحب حیوان خانگی دوست داشتنی، ممکن است زمان آن فرا رسد که شما نیاز به کمک به حیوان خانگی خود داشته باشید تا با کمک دامپزشک خود، از زندگی به مرگ انتقال یابد تا به روشی تا حد ممکن بدون درد و آرامش قرار بگیرد.

دانستن زمان مناسب جهت مرگ آرام حیوان خانگی

اتانازی برای حیوان خانگی محبوب یک تصمیم بسیار شخصی است و معمولاً پس از تشخیص بیماری ترمینال و با آگاهی از این که حیوان دچار رنج می شود، حاصل می شود. انتخاب شما برای حیوان خانگی شما باید با مراقبت و عشقی که نسبت به حیوان احساس می کنید، انجام شود.

موارد مهمی که باید در نظر بگیرید شامل موارد زیر است:

سطح فعالیت

آیا حیوان خانگی شما هنوز از فعالیت های دوست داشتنی قبلی لذت می برد یا اصلاً قادر به فعال بودن هستند؟

پاسخ به مراقبت و محبت

آیا حیوان خانگی شما هنوز هم به روش های معمول به عشق و مراقبت پاسخ می دهد؟

مقدار درد و رنج

آیا حیوان خانگی شما درد و رنجی را تجربه می کند که از لذت زندگی بیشتر است؟

بیماری ترمینال یا آسیب جدی

آیا بیماری یا آسیب دیدگی حیوان خانگی شما را از بهره مندی از زندگی منع کرده است؟ آیا حیوان خانگی شما در اثر آسیب یا بیماری با مرگ خاصی روبرو است؟

احساسات خانواده شما

آیا خانواده شما در تصمیم گیری متفق القول هستند؟ اگر اینطور نیست و هنوز احساس می کنید بهترین چیز برای  شما حیوان خانگی شماست، آیا می توانید با تصمیمی که باید اتخاذ کنید زندگی کنید؟ اگر تصمیم می گیرید که پایان دادن به رنج به نفع حیوان خانگی شما است، وقت خود را بگذرانید تا روشی را که ممکن است برای شما، حیوان خانگی و خانواده تان برقرارتر باشد، آرامش بخشید. به منظور خداحافظی، یا دیدار از حیوان خانگی در بیمارستان حیوانات ممکن است بخواهید روز آخر در خانه با حیوان خانگی داشته باشید. شما همچنین می توانید در طول سرخوشی حیوان خانگی خود حضور داشته باشید، یا از قبل خداحافظی کنید و در اتاق انتظار دامپزشکی یا در خانه بمانید. این یک تصمیم فردی برای هر یک از اعضای خانواده است.

انتظار دارید که حیوان خانگی خود را در خواب ببینید

طبق اعلام انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا، اتانازی برای حیوان خانگی اغلب با تزریق یک داروی محرک مرگ حاصل می شود. دامپزشک ممکن است برای آرامش حیوان خانگی خود ابتدا از یک دستگاه آرامبخش استفاده کند. به دنبال تزریق داروی اتانازی، حیوان خانگی شما بلافاصله بیهوش می شود. مرگ سریع و بدون درد است. حیوان خانگی شما ممکن است پس از دادن دارو چندین بار پاهایش حرکت خود را از دست داده و یا نفس عمیق بکشد، اما این ها رفلکس هستند و به این معنی نیستند که حیوان خانگی شما درد دارد یا رنج می برد.

چگونه مرگ آرام حیوان خانگی را برای کودک توضیح دهیم

صادق باشید این کار را با توضیح اینکه حیوان خانگی شما بیمار است، رنج می دهد، شروع کنید و این توانایی را دارید که آن درد و رنج را به روشی بسیار انسانی و ملایم به پایان برسانید. تزریق یک فرایند بسیار صلح آمیز و بدون درد برای حیوان خانگی شما است. گاهی اوقات، وقتی شما واقعاً حیوان خانگی را دوست دارید، باید این نوع تصمیمات دشوار را برای نجات حیوان از درد و رنج بیشتر بگیرید.

کودکان تمایل دارند از نحوه واکنش والدینشان تقلید کنند. اگر رفتار هیستریک داشته باشید یا احساس کردید که این تصمیم نادرست است، احتمالاً فرزند شما به روشی مشابه واکنش نشان خواهد داد. اگر غمگین هستید، و به طور سالم با آن غم و اندوه مقابله کنید، فرزند شما نمونه شما را دنبال خواهد کرد. تا زمانی که حیوان خانگی مورد علاقه خود را به دلایل مناسب بخوابانید، به فرزندان خود بگویید که خوب است که احساس ناراحتی کنند، اما نیازی به احساس گناه نیست. شما باید احساس غم کنید، و فرزندانتان می توانند غم را احساس کنند، اما گناه را با غم و اندوه اشتباه نگیرید. یکی احساسات سالم است، دیگری احساسات ناسالم است.

گرفتن یک سگ یا گربه دیگر پس از از دست دادن حیوان خانگی

دلایل شگفت انگیز بسیاری وجود دارد که می توانید یک بار دیگر زندگی خود را با یک حیوان همراه  داشته باشید، اما تصمیم این که چه زمانی باید انجام شود یک امر بسیار شخصی است. ممکن است با عجله کردن و پر کردن خلاء باقی مانده از مرگ حیوان خانگی شما با دریافت فوری حیوان خانگی وسوسه انگیز باشد.

در بیشتر موارد، بهتر است ابتدا برای حیوان خانگی قدیمی عزاداری کنید و صبر کنید تا زمانی که از نظر عاطفی آماده باشید تا قلب و خانه خود را به سمت یک حیوان جدید باز کنید ممکن است بخواهید داوطلبانه در یک پناهگاه یا یک گروه نجات شروع  به ففالیت کنید. گذراندن وقت جهت مراقبت از حیوانات اهلی نه تنها برای حیوانات عالی نیست بلکه می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا شما آماده ی تهیه یک حیوان خانگی جدید هستید یا خیر. برخی از سالمندان بازنشسته که به تنهایی زندگی می کنند ممکن است دریابند که تنظیم زندگی بدون حیوان خانگی دشوار است.

اگر مراقبت از یک حیوان احساس هدف و ارزش خود و همچنین همراهی را برای شما فراهم کرده است، ممکن است بخواهید در مراحل اولیه دریافت یک حیوان خانگی دیگر را در نظر بگیرید. البته سالمندان همچنین هنگام تصمیم گیری در مورد حیوان خانگی جدید، باید سلامت و امید به زندگی خود را در نظر بگیرند. باز هم، داوطلب شدن برای کمک به حیوانات خانگی نیازمند می تواند راهی خوب برای تصمیم گیری در مورد آمادگی دوباره تبدیل شدن به یک حیوان خانگی باشد.

 

 

چطور بوی حیوانات مرده را از بین ببریم؟

حیوانات و حیات وحش در پیدا کردن نقاط دسترسی به خانه های گرم،زیر زمین ها، اتاق زیر شیروانی و حتی ماشین ها استاد هستند و این امر می تواند در هنگام بیماری،آسیب یا عدم توانایی فرار حیوان مشکلاتی را بوجود بیاورد.وقتی حیوان وارد خانه،ماشین و ساختمان شما می شود و شما از این موضوع بی اطلاع می مانید، در صورت مرگ حیوان و به ویژه وقتی او راه فراری پیدا نمی کند، با بوی بد و وحشتناکی روبرو خواهید شد.راههایی برای حذف بوی حیوانات مرده وجود دارد اما مهمترین چیز این است که شما منبع بو را حذف کرده و محیط را بهسازی و ضد عفونی نمایید چون شما نمی خواهید کسی در معرض پارازیت ها و بیماری ها قرار بگیرد.

چگونه حیوان مرده را زنده کنیم

بخش یکحذف بو

یکجای حیوان را تعیین کنید.برای تشخیص منبع بو از بینی کمک بگیرید.این کار را به جاهایی از خانه تان منحصر کنید(مثل زیر زمین یا اتاق زیر شیروانی) از این جاها بگذارید بینی راهنمایتان باشد تا جایی که بو به شدیدترین صورت ممکن حس شود.اگر حیوان در جای در معرض دیدی نمرده باشد ممکن است شما نیاز به بررسی های بیشتری داشته باشید.جاهایی مثل اینجاها را چک کنید:پشت دیوارها(ممکن است مجبور باشید چند سوراخ ایجاد کنید)زیر توفال های کفزیر یا پشت عایق سازیزیر کپه های آشغالنزدیک تهویه هوای گرم یا منابع حرارتینزدیک لوله کشی یا منابع آب

2خلاصی از منبع بو.آنچه که شما با جسد انجام می دهید بستگی به قوانین محلی شهر شما دارد ولی اختیارات شما مشتمل بر دفن کردن،سوزاندن و انداختن در زباله دان می باشد.مستقیما حیوان را لمس نکنید:یا دستکش دست کنید و یا از بیلچه برای انتقال جسد استفاده کنید.اگر می توانید حیوان را دفن کنید آن را در یک کیسه قابل کمپوست شدن قرار داده و سپس داخل جعبه کوچک بگذارید.از نقشه های منطقه یا اداره منطقه بندی محلیتان مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل نمایید که با خطوط لوله یا آب برخورد نخواهید نمود.یک حفره به عمق 3 تا 4 فوت حفر کنید،جعبه را در کف حفره قرار دهید و روی آن را با خاک پر کنید.شهر شما ممکن است به شما اجازه سوزاندن دهد.در این حالت شما می توانید جسد را روی آتش بسوزانید.برای دفع جسد در زباله دان آن را در روزنامه پیچیده و قبل از انداختن در زباله دان در داخل دو کیسه پلاستیکی قابل انسداد بگذارید.شما ممکن است بتوانید با سرویس کنترل حیوانات تماس بگیرید تا جسد را بردارد.این نیز ممکن است که جسد را تحویل آن ها دهید تا دفعش نمایند.

3منطقه را تمیز و ضد عفونی کنید.دستکش دست کرده و با حوله کاغذی یا پارچه ای خز،مایعات یا هر چیز باقیمانده از حیوان را بردارید.منطقه را با یک تمیز کننده آنزیمی اسپری کنید، زیرا این ماده مواد آلی را تجزیه کرده و بیماری ها و بوها را از بین می برد.قبل از تمیز کردن منطقه با پارچه تمیز و دفع پارچه و ضایعات اجازه دهید که محلول 10 تا 15 دقیقه باقی بماند.تمیز کننده های آنزیمی مشتملند بر:اولترازیممولتی زیمفوم امپاورمعجزه گر طبیعیفیزیون

4پارچه ها را تمیز کنید.هر کدام از پارچه هایی که توسط حیوانات مرده آلوده شده اند، از جمله پرده ها،لباس ها، ملافه ها یا دیگر مواد، باید بخوبی ضد عفونی و تمیز گردند.بهترین راه برای اینکار استفاده از خشکشویی است.اگر این کار ممکن نباشد شما می توانید از یک ماشین لباسشویی استفاده نمایید.از آب داغ و چرخه معمولی استفاده کرده و یک فنجان(240 میلی لیتر) از مواد زیر را اضافه نمایید:پراکسید هیدروژنتمیز کنندهکلروکس

5موادی که نمی توانند تمیز شوند دور بریزید.بعضی وقت ها حیوانات در جاهایی که خوب تمیز نمی شوند مثل بالای عایق سازی می میرند.در این حالت موادی که نمی توانند خوب تمیز شوند را دور ریخته و آن ها را جایگزین نمایید.بخش 2تازه کردن هوا

1بدانید در صورتی که نمی توانید جای حیوان را پیدا کنید چه باید بکنید.اگر حیوان در یک جای غیر قابل دسترس مثل داخل دیوار می میرد، ممکن است شما نتوانید برای خلاصی از بو حیوان را بیرون بیندازید.زمان تجزیه و از بین رفتن بو وابسته به اندازه حیوان،درجه حرارت و رطوبت است و می تواند از چند هفته تا حتی یک ماه طول بکشد.محدوده عمومی منبع بو را پیدا کنید.اگر نیاز است و امکانش وجود دارد چند سوراخ را با درل حفر کنید تا حوزه ای که حیوان در آن هست را بازگشایی نمایید(همانند زیر تخته کف یا پشت دیوار) در این صورت شما می توانید توسط یک ضد عفونی کننده یا رافع بو روی حوزه عمل کنید.برای حوزه از یک رافع بوی قوی یا ضد عفونی کننده استفاده کنید.شما می توانید این کار را توسط اسپری محصولاتی مثل بک آزاپ در داخل سوراخ ها و یا آویزان کردن کیسه های حذف کننده بوی حافظ خاک(زمین) و یا بوگیرها به انجام برسانید.کیسه ها را در صورت نیاز جایگزین کنید یا اسپری کردن اسپری را تا زمان اتمام تجزیه ادامه دهید.با از بین رفتن بو سوراخ ها را بگیرید.

2تهویه هوا- در حالی که منبع بو را حذف کرده اید یا منتظر خروج بو هستید تهویه کلید تازه کردن هوا است و به حذف بوی بد کمک می کند.تا جایی که ممکن است پنجره های زیادی را باز کرده و به هوا اجازه جریان یافتن را بدهیدبا استفاده از چند فن هوای داخل خانه را به بیرون از پنجره ها بکشانید.اگر نمی توانید حیوان را خارج کنید این کار به گونه ای ویژه مهم خواهد بود.

3از بین بردن بوی هوا-محصولات بوزدای زیادی وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آن ها به خنثی سازی و حذف بویی که در خانه شما ماندگار شده است کمک کنید.شما میتوانید برای جذب و حذف بو از عوامل زیر استفاده نمایید:کهنه های آغشته به سفید کننده(کهنه ها را در سطل آب داغ سفید کننده فرو ببرید.مایع را بچلانید و کهنه های سفید کننده را با ایمنی در محل آویزان کنید.به مجرد خشک شدن آن ها را تعویض کنید.محل را دارای تهویه خوب نگه دارید و بچه ها و حیوانات خانگی را از منطقه دور نگه دارید.)درب ظرف جوش شیرین را باز کنید.از ظرف دارای دانه های تازه قهوه که سوراخ هایی در درب دارد استفاده کنید.از زغال استفاده کنید(سه کیسه یا بیشتر از زغال های بنجل را از جاهایی مثل آمازون تهیه کنید)از فیلتر هوای دارای فیلتر جاذب استفاده کنید.

4هوا را تازه کنید-علاوه بر خنثی سازی بوی حیوان مرده با بوزداها، شما همچنین می توانید با استفاده از محصولات تازه کننده هوای زیر بوی هوای خانه تان را بهبود ببخشید:اسپری های آئروسل یا میست های مغازه از قبیل لیزول یا فبرزشمع های معطرروغن های عصاره ای(گیاهی) داخل دیفیوزر،روی غوزه پنبه یا میکس شده با آب یا الکل و ریخته شده داخل میست کننده یا بطری اسپریبخور یا روغن های عصاره ای(گیاهی)تازه کننده های هوای آویزانکیسه های پارچه ای پر شده با گیاهان تازه قوی از قبیل رزماری یا استقدوسبخش 3بیرون نگه داشتن حیوانات1

سوراخ ها و نقاط ورودی را بپوشانید.حیوانات می توانند از طریق سوراخ ها،ترک ها،تهویه ها و دیگر منافذ وارد خانه شما شوند و بهترین راه برای پیشگیری از ورود آن ها و مردن در خانه شما این است که این نقاط ورودی را بپوشانید.اطمینان داشته باشید که سوراخ های بزرگتر از نیم اینچ(1.25 سانتیمتر)، تهویه ها،دودکش ها، فضاهای گربه رو، شکاف ها و ترک ها را پوشانده اید.از موادی همانند بتن، توری های فلزی و لعاب استفاده نمایید زیرا در غیر اینصورت حیوانات مواد را جویده و راهی خانه های شما می گردند.

2منابع غذایی را تمیز کنید.حیوانات محتملا به خانه هایی می آیند که در آن ها چیزهایی مثل آب و غذا درونشان را جذاب تر از محوطه بیرونی نماید.برای حذف این جاذبه ها شما باید:آب راکد اطراف خانه تان را حذف کنیدغذای حیوانات خانگی و غذای پرنده ها را حذف کنیدزباله ها و کمپوست ها را در ظروف ضد جونده ذخیره سازی نماییدمیوه های افتاده و سبزیجات را از باغ جمع کنید.فضولات حیوانات خانگی را جمع کنید.

3آشغال ها را از اطراف خانه جمع کنید.کپه های چوب، زباله، بته های دارای رشد زیاد و شاخه های بیش از حد آویزان می توانند توسط حیوانات به عنوان سایبان و پناهگاه و یا راههای دسترسی بخش های غیر قابل دسترس خانه شما مورد استفاده قرار گیرند.اشغال ها را از اطراف خانه تان جمع آوری کرده و گیاهان،درختان و چمن ها را کوتاه نموده و خوب نگهداری نمایید.برای نمونه، کپه ای از درختچه های دارای رشد زیاد ممکن است جایی عالی برای خانه سازی جوندگان باشد.شاخه های آویخته شده بر روی خانه شما ممکن است به حیوانات اجازه دهند که به خانه شما از سقف دسترسی پیدا کنند.بطور مشابه، آشغال ها،زباله ها و مواد الی کپه شده در برابر خانه شما می توانند به حیوانات اجازه دهند که به نقاط مرتفع تری که شما قادر به دسترسی به آن ها نیستید دسترسی پیدا کنند.

اگر مایلید با صرف هزینه ای معقول فعالیت خود را در وبسایت “یاشار بوم راشین” تبلیغ نمایید لطفا اینجا را کلیک کنید

مهم: اگر اطلاعات خود را بیش از مطالعه و خواندن، از طریق شنیدن به دست می آورید بهتان توصیه می کنیم که “چرا مشاوره تلفنی!؟” را بخوانید.

نکته اول: چنانچه متن بالا نیاز شما را بر آورده نکرده است، کلیدواژه خود را در قسمت جستجو( بالای صفحه) وارد کرده و مقالات مرتبط با خواسته خود را ملاحظه نمایید. شاید یکی از آن ها بر طرف کننده نیاز شما باشدنکته دوم: در صورت تمایل به اخذ مشاوره تلفنی از قوانین مشاوره، مندرج در بالای صفحه یا صفحه نخست، کسب اطلاع نمایید.

چنانچه به یکی از دو مقوله “بهداشت” و “محیط زیست” علاقمند هستید، یا کلا نسبت به هیچیک از این دو مقوله نگاه خوبی ندارید، به شما اکیدا توصیه می شود اینجا را کلیک کنید.

اولین شرکت دارای مشاوره تلفنی پولی در زمینه بهداشت و محیط زیستجهت انجام مشاوره تلفنی پولی

الف-مبلغ 200000 ریال به شماره کارت 6274121169882354 به نام محمد نصرت ماکویی واریز کرده و اطلاع رسانی نمایید(از طریق پیامک یا واتس آپ)

در صورت تمایل می توانید در عوض پرداخت وجه, آدرس زیر را به پنج گروه تلگرامی یا واتس آپی( با حداقل ده عضو) معرفی نمایید

WWW.YARABUMCO.IR

ب-با شماره 09122039437 تماس حاصل نمایید.

ج-در صورت امکان فورا اقدام به ارائه مشاوره توسط کارشناس ارشد مهندسی بهداشت محیط خواهد گردید.در غیر اینصورت برای شما زمان تماس تعیین شده و شما در زمان مقرر می توانید اقدام به گرفتن مشاوره نمایید.

د-در صورتی که مشاور قادر به ارائه پاسخ مناسب به سوال شما نباشد مبلغ واریزی شما عودت داده شده و یا از شما مهلت 48 ساعته خواسته خواهد شد.

ه-چنانچه پس از 48 ساعت پاسخ مناسب شما آماده نگردد مبلغ واریزی شما به کارت شما واریز خواهد گردید.

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت یاشار بوم راشین است

استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلامانع است

برگشت به بالا


2021 © یاشار بوم راشین

کودکان معمولاً تا قبل از سن سه سالگی فکر می کنند همه اشیای متحرک زنده اند، ولی بعد از مدتی متوجه می شوند که برخی اشیا جاندار نیستند، از این رو تا وقتی که او درک نکرده ماشین کوکی اتاقش موجود زنده نیست فرقی بین جوجه و ماشین نمی گذارد اما وقتی این تفاوت را متوجه شد گرفتار ترس از جوجه می شود.

این ترس کودک نشانگر آغاز تشخیص او میان جانداران و اشیای بی جان است و این تجربه عینی در نهایت به کودک کمک می کند تا به تکامل رشد شناختی برسد. بنابراین کودک با داشتن حیوانات خانگی یک گام جلوتر خواهد افتاد.

اکثر خانواده هایی که حیوان خانگی دارند وقتی با مرگ حیوان مواجه می شوند دچار سردرگمی می شوند که حالا در این شرایط به فرزند خود چه بگویند و چگونه با ماجرا کنار بیایند.

این مساله بسیار مهمی است و طریقه مواجهه با این موضوع پیش آمده در خور توجه است. از دست دادن حیوان خانگی که گویی عضوی از خانواده شده است برای هرکس بسیار سخت و برای بچه ها سخت تر است.

چگونه حیوان مرده را زنده کنیم

دقیقا انگار یکی از اعضای خانواده از دست رفته است. برای کودکان، اغلب اولین از دست داده زندگی شان تلقی می شود و اولین رویارویی آنها با مساله مرگ است.

از سویی دیگر، والدین هم در چنین مواقعی معمولا سعی می کنند صحبتی از مرگ به میان نیاورند و درباره آن حرفی نزنند که این اصلا خوب نیست و بچه ها را در وضعیت ناآگاهی نگه می دارد و باعث اضطراب و افسردگی شان می شود.

به گفته کارشناسان توضیح واضح به بچه ها درمورد مرگ حیوان خانگی شان باعث ارتباط روحی نزدیک تر شما با کودک تان و احساس ناراحتی کمتری در او می شود.

بچه ها در این شرایط چه فکری می کنند؟

بچه های کوچک تر طبیعتا نمی توانند آن درکی که بزرگ ترها از مرگ دارند را داشته باشند. در سنین سه تا پنج سالگی به مساله مرگ بعنوان امری برگشت پذیر نگاه می کنند.

حتی ممکن است چنین فکر کنند بچه گربه بازیگوشی به جای گربه مرده اش باز خواهد گشت.

در سنین شش تا هشت سالگی بچه ها چنین فکر می کنند که مرگ برگشت پذیر نیست، اما فقط برای دیگران اتفاق می افتد و هرگز نمی پذیرند چنین اتفاقی در اطراف خودشان رخ دهد.

در سنین نه تا یازده سالگی بچه ها درک می کنند که مرگ اجتناب ناپذیر است، حتی برای آنها.

اگرچه این طور فکر می کنند که اگر این کار را برای حیوان خانگی شان می کردند یا آن کار را برایش انجام می دادند هنوز زنده بود.

نظر کارشناسان در این موارد

مطمئن شوید بچه ها از افراد نا آگاه در مورد مرگ اطلاعات نادرستی بدست نیاورند، چرا که ذهن آنها را به هم می ریزد و آشفته می کند.

با بچه ها کاملا صادق باشید و هرگز به آنها نگویید حیوان شما رفته و گم شده است.وقتی در مورد حیوان از دست رفته اش در خانواده صحبت می کنید مساله را از او پنهان نکنید، بلکه وی را هم در بحث شرکت دهید.

کودک را تشویق کنید در مورد حیوانش هر صحبتی در دل دارد به زبان بیاورد و احساساتش را بروز دهد.در موردش نقاشی بکشد یا داستانی بنویسد. خود را آماده کنید تا کودک احساساتش را بیرون بریزد.

ممکن است حسابی گریه کند پس آماده باشید. سعی نکنید گریه او را بند آورید. بگذارید راحت باشد و از نظر روحی آرام شود.سعی کنید اهمیت حضور و از دست دادن حیوان خانگی تان را برای کودک خوب درک کنید. این به همدردی با وی کمک فراوانی می کند.

اندوه و تاثر بچه ها را خیلی بزرگ نکنید یا برعکس کوچک نشمارید.سعی کنید مستقیما از واژه گربه ات «مرده» یا پرنده «مرده» برای بچه ها صحبت کنید، نه بعنوان مثال «رفته بخوابه» یا «فوت کرده» چون بچه ها را سردر گم و گیج می کند.

مطلبی در مورد اینکه چگونه و به چه علتی حیوانات می میرند آماده کنید تا برای بچه ها توضیح دهید، اما خیلی وارد جزئیات نشوید.حتما به معلم کودک در مدرسه اطلاع دهید که از این مساله ناراحت و غمگین است.از اینکه ناراحتی خودتان را هم از این مساله نشان دهید نگران نباشید.

کودک باید احساس شما را هم درک کند و یاد بگیرد بروز احساسات به وی کمک می کند نه فرو بردن آن.گاهی ممکن است کودک به علت ناراحتی زیاد نیاز به کمک داشته باشد. آگاه باشید.

آیا بچه ها باید زمانی که حیوان را به خاک می سپارید، حضور داشته باشند؟

بهترین زمان برای آوردن یک حیوان خانگی دیگر چه موقع است؟

سعی کنید خیلی سریع اقدام نکنید و فوری حیوان دیگری را به خانه نیاورید. در واقع به حیوان قبلی احترام گذاشته اید.اگر چنین قصدی دارید قبل از انجام آن حتما یک جلسه خانوادگی ترتیب دهید و نظرخواهی کنید.مراقب باشید حیوان دیگری را که می آورید نباید به عنوان یک جایگزین برای حیوان قبلی تلقی گردد.

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

دلیل اعتماد به رابینسه

دلیل اعتماد به رابینسه

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مرگ حیوان خانگی و کنار آمدن یا از دست دادن حیوان خانگی برای هرکس که تجربه نگهداری از حیوانات را داشته باشد
کار بسیار دشواری است ،
شاید اغلب افراد بزرگسال بتوانند با این موضوع کنار بیایند
اما در سن کودکان این یک تجربه غم انگیز برای آنها خواهد بود
هنگام مواجه با مرگ آرام یا مرگ ناشی از بیماری تصمیم گیری های سختی باید انجام شود
که همراه استرس و اضطراب خواهد بود.
در این مواقع باید کودک خود را برای چنین شرایطی از قبل آماده کنیم.
اغلب افراد که حیوان خانگی دارند و از آن نگهداری می کنند
نسبت به آن احساس عمیق و نزدیکی خواهند داشت
این احساس در بیشتر  افرادی که حیوان خانگی دارند وجود دارد اما نکته منفی این احساس این است
حیوانات نسبت به انسان ها  از طول عمر کم تری برخودار هستند
و غم از دست دادن آن همانند یک عضو از خانواده بر روی انسان و کودکان تاثیر خواهد گذاشت.

چگونه حیوان مرده را زنده کنیم

مطالبی که در این مقاله به آن میپردازیم:

مرگ آرام یا همان یوتانیز در مواقعی به دستور پزشک انجام خواهد شد
که زمانی انجام می شود که از دست پزشکان برای نجات حیوان کاری ساخته نخواهد بود.
تصمیم گیری برای تزریق مرگ آرام تصمیمی سخت و دشوار است
مخصوصا برای کودکانی که وابستگی زیادی برای حیوان دارند
در زمان انجام یوتانیز کردن حیوان ، صادقانه با کودک خود صحبت کنید
برخی افراد از تعابیر مثل : به بهشت رفت ، پرواز کرد ، مسافرت طولانی رفت سخن می گویند.

کودکان خردسال به خوبی این موضوع را درک خواهند کرد که واقعیت این چنین نیست
در این مواقع کودک شما بیشتر مضطرب خواهد شد و به جواب سوالاتی که در ذهن اوست پاسخی داده نمی شودپیشنهاد ما این است: صادقانه با کودک خود در رابطه با از دست دادن حیوان خانگی خود صحبت کنید
و به شکل کودکانه در رابطه با تصمیمی که گرفته اید توضیح دهید
که اینکار برای نجات حیوان از رنج و عذاب بوده است.

دکتر ویلسون می گوید به هیچ وجه اجازه ندهید
زمانی که دامپزشک در حال تزریق بریا مرگ آرام است کودکان در آن محل حضور داشته باشد
دیدن این صحنه برای کودکی که زمانی حیوان برای او تسکین دهنده و آرامش دهنده و هم بازی او بوده کار بسیار سخت و دشواری است
حتی ممکن است تا سن نوجوانی این عمل در ذهن او باقی بماند.

برای شرایطی که حیوانات مجروح می شوند یا از علل ناشناخته مرده اند،
کودکان باید مطمئن شوند که حیوانات دیگر در معرض درد نیست.
در این مواقع با کودک خود صحبت کنید که حتی با وجود دامپزشک ممکن است
باز هم نتوانند برای نجات حیوان شما کاری انجام دهند.
دیدن از دست دادن حیوان خانگی در این شرایط می تواند به احساس فرزند شما لطمه بزند
در این لحظه نگذارید کودک شما به حیوان مرده خیره شود
فورا کودک خود را از آنجا دور کنید.

کودکان می توانند حتی بیشتر از افراد بزرگسال ناراحت شوند.
شاید انتظار داشته باشید تا مدت کوتاهی غم و بازی نکردن با دیگر کودکان عادی باشد
اما در برخی موارد این چنین نخواهد بود و ممکن است غم از دست دادن حیوان خانگی طولانی تر شود
در چنین مواقعی حتما از یک مشاور کمک بگیرید.
مشاوران و روانشناسان نه تنها خودشان چنین کودکی را درک می کنند بلکه به اطرافیانشان هم یادآور می شود
که او را درک کنند نه برای کودک بودن بلکه برای وابستگی کودک به حیوان .
مشاور به نزدیکان و خانواده فرد یادآور می شود که شوخی ، تمسخر ، نگرانی محافظت بی جا نه تنها به فرد کمک نخواهد کرد
بلکه کنار آمدن با این موضوع را برای کودک بیش از قبل دشوار تر می کنند.

کودکان گاهی خودش ، فرد ، خانواده ، خطای پزشکی را مقصر از دست دادن حیوان خانگی خود می داد
مشاور می تواند به حرف او گوش کند و
کودک شما را ارزیابی کند و راه حلی برای درمان و فراموشی تجویز نماید.

برخی از علائمی که نشان میدهد کودک شما دچار غم و ناراحتی شدیدی است شامل موارد زیر هستند:

بهترین قدم برای بهبود کودک صحبت کردن با او می تواند باشد.

هرگز نباید ارتباط کودک با حیوان مرده از بین رود تا به مرور مرگ حیوان را بپذیرد.
گفتن اینکه مثلا : تنها یک ماهی قرمز بود فردا یکی دیگر میگیریم 
به هیچ عنوان غم کودک را ازبین نخواهد برد.
کودکان اغلب دوستان خیالی دارند و عواطف و احساسات خود را با حیوان خود درمیان می گذارند
حیوان واقعی هستند و قطعا پاسخ محبت های کودک شما را خواهند داد.
مهم نیست حیوان که در منزل داریم جسده کوچکی یا بزرگی دارد .

مراسم خاکسپاری، مراسم یادبود یا مراسم مشابه به اهمیت حیات حیوانات کمک می کند و رویداد مرگ را مشخص می کند
کودکان باید مجاز باشند تا اگر لازم است شمع روشن کنند
و محلی که حیوان در آن دفع شده است را به دلخواه  تزئین کنند.

باقی مانده غذای سگ و غذای حیوان خود را میتوانید با حیوانات خارج از منزل به اشتراک بگذارید
این احساس میتواند محبت و مهربانی را در کودک شما باقی بگذارد
و همچنین حیوانات گرسنه در خیابان هم کم تر رنج گرسنگی را بکشند.

این یک انتخاب شخصی است.
بچه ها نباید فورا برای فراموشی غم مرگ حیوان خانگی خود حیوان دیگری را به منزل بیاورند.مدتی صبر کنید! در غیر اینصورت نتیجه عکس خواهد داد و ممکن است
کودک نسبت به حیوان جدید حساس باشد و باعث خشم و اندوه بیشتر او شود.
تنها زمانی که کودک توانست در مورد حیوان مرده خود صحبت کند
و درخواست نگهداری حیوان جدید را بدهد
می توانید حیوان دیگری را به منزلتان راه دهید.
برای به سرپرست گرفتن حیوان جدید می توانید
از بخش واگذاری رایگان حیوانات  حیوانی را رایگان انتخاب کرده و از او نگهداری کنید.

 

سلام من خرگوشم مرده خیلی ناراحتم خیلی وقته ولی هنوز تو ذهنمه چی کار کنم دیگه ناراحت نباشم

سلام وقت بخیر
از خدا براتون ارزو صبر میکنم
فقط بزارید زمان بگذره و نکاتی که در همین مقاله است را کامل رعایت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

شماره موبایل *

درباره رابینسه

 

چگونه میتوانیم کمکتان کنیم؟

 

 

 

رابینسه مجموعه‌ای قدرتمند و فعال با بیش از ۵ سال در حوزه حیوانات خانگی از مجموعه های: طنز کت فان ، واگذاری رایگان حیوانات ، مجموعه پت یاب و  تیم امداد فاین ایران است که در راستای کمک به افرادی که مسئولیت نگهداری از این حیوانات را برعهده گرفته‌اند فعالیت می‌کند. رابینسه با تولید محتوای اختصاصی در این حوزه یک حلقه‌ی اتصال بی بدیل برای دسترسی به تمامی دوستداران حیوانات خانگی و مصرف کنندگان کالای این حوزه و شرکت‌های مرتبط است. من و تمام همکارانم در این مجموعه تلاش میکنیم تا بستری مناسب جهت خرید اینترنتی انواع غذا و ملزومات نگهداری از حیوانات را فراهم سازیم فروشگاه رابینسه همواره به دنبال ارائه خدمات با بالاترین کیفیت، رشد روزافزون و پاسخگویی هر چه بیشتر به نیاز مشتریان است

چگونه حیوان مرده را زنده کنیم

 

 

درباره رابینسه

 

 

 

رابینسه مجموعه‌ای قدرتمند و فعال با بیش از ۵ سال در حوزه حیوانات خانگی از مجموعه های: طنز کت فان ، آگهی حیوانات ، مجموعه پت یاب و  تیم امداد فاین ایران است که در راستای کمک به افرادی که مسئولیت نگهداری از این حیوانات را برعهده گرفته‌اند فعالیت می‌کند. رابینسه با تولید محتوای اختصاصی در این حوزه یک حلقه‌ی اتصال بی بدیل برای دسترسی به تمامی دوستداران حیوانات خانگی و مصرف کنندگان کالای این حوزه و شرکت‌های مرتبط است. من و تمام همکارانم در این مجموعه تلاش میکنیم تا بستری مناسب جهت خرید اینترنتی انواع غذا و ملزومات نگهداری از حیوانات را فراهم سازیم فروشگاه رابینسه همواره به دنبال ارائه خدمات با بالاترین کیفیت، رشد روزافزون و پاسخگویی هر چه بیشتر به نیاز مشتریان است


کد تایید *


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟


توسط Hasanpour | آگوست 3, 2020 | موضوعات روانشناختی | 0 دیدگاه

طبیعی است که وقتی سگ محبوب، گربه یا حیوان خانگی دیگر شما جان خود را از دست بدهد، شما احساس غم و اندوه می‌کنید و ناراحت می‌شوید.

نکاتی که در این مطلب گردآوری شده است می‌تواند به شما در مقابله با ناراحتی فقدان حیوان خانگی کمک کند.

برای آشنایی با روند و راهکارهای مقابله با ناراحتی فقدان حیوانات خانگی در ادامه مطلب با کلینیک اعصاب و روان هیربد همراه باشید.

چگونه حیوان مرده را زنده کنیم

بسیاری از ما عشق و پیوند شدید خود را با حیوانات خانگی خود به اشتراک می‌گذاریم.

برای ما، یک حیوان خانگی فقط “یک سگ” یا “فقط یک گربه” نیست، بلکه یک عضو محبوب خانواده ما است و باعث همراهی، سرگرمی ‌و شادی زندگی ما می‌شود.

حیوان خانگی می‌تواند  شما را فعال و اجتماعی نگه دارد، به شما در غلبه بر مشکلات و چالش‌های زندگی کمک کند و حتی حس معنا یا هدف را ایجاد کند.

بنابراین، وقتی یک حیوان خانگی می‌میرد، طبیعی است که احساس غم و اندوهی مانند فقدان فرد عزیزی را داشته باشید.

درد فقدان غالباً ممکن است احساس درماندگی و انواع احساسات دردناک و دشوار را برانگیزد.

در حالی که برخی از افراد ممکن است عمق احساس شما نسبت به حیوان خانگی خود را درک نکنند، هرگز نباید احساس گناه یا شرمندگی بخاطر غم و اندوه فقدان دوست خود داشته باشید.

در حالی که همه ما به طور متفاوتی به فقدان عزیزی پاسخ می‌دهیم، سطح ناراحتی که شما تجربه می‌کنید اغلب به عواملی مانند سن و شخصیت شما، سن حیوان خانگی  و شرایط مرگ آن بستگی دارد.

به طور کلی، هرچه حیوان خانگی شما برای شما مهمتر باشد، احساس ناراحتی بیشتری خواهید کرد.

نقشی که حیوان در زندگی شما ایفا کرده است نیز می‌تواند تأثیر داشته باشد. به عنوان مثال، اگر حیوان خانگی شما یک سگ کارگر، یک حیوان خدماتی یا یک حیوان درمانی بود، نه تنها بخاطر فقدان همراه خود ناراحت خواهید شد بلکه فقدان یک همکار، حس استقلال یا حمایت عاطفی نیز به ناراحتی شما اضافه خواهد کرد.

اگر تنها زندگی می‌کردید و حیوان خانگی تنها همراه شما بود، کنار آمدن با فقدان او می‌تواند حتی سخت تر باشد.

و اگر نتوانستید از پس هزینه‌های یک دامپزشکی گران قیمت برای طولانی تر شدن زندگی حیوان خانگی خود برآیید، حتی ممکن است احساس گناه عمیق کنید.

در حالی که تجربه فقدان بخشی اجتناب ناپذیر از داشتن حیوان خانگی است، روش‌های سالم برای مقابله با درد و نارحتی وجود دارد، با اندوه خود کنار بیایید.

شاید حتی در زمان مناسبی، درهای قلب خود را به یک حیوان دیگر باز کنید.

ناراحتی تجربه‌ای کاملاً فردی است.

برخی از افراد متوجه می‌شوند که غم و اندوه به دنبال مرگ حیوان خانگی چند مرحله ای اتفاق می‌افتد، به طوری که احساسات مختلفی از قبیل انکار، عصبانیت، گناه، افسردگی و در نهایت پذیرش و حل مسئله را تجربه می‌کنند.

برای برخی دیگر غم و اندوه‌شان به صورت چرخه ای است، موج می‌زند، یا یک سری پستی و بلندی دارد.

احتمالاً در آغاز عمیق تر خواهد بود و با گذشت زمان به تدریج کوتاهتر شده و شدت آن کمتر می‌شود.

حتی سالها پس از فقدان حیوانتان، یک چشم، صدا یا یک سالگرد خاص می‌تواند خاطرات را برانگیزد که باعث احساس غم و اندوه شدید شما شود.

هیچ برنامه زمانی “عادی” برای غم و اندوه وجود ندارد.

برخی از افراد طی هفته‌ها یا ماه‌ها شروع به احساس بهتری می‌کنند. برای برخی دیگر، روند ناراحتی سالها ادامه دارد.

سعی کنید که صبور باشید و اجازه دهید این روند به طور طبیعی طی شود.

نمایش این احساسات به این معنی نیست که شما ضعیف هستید یا  تعادل احساسات خود را از دست داده‌ اید.

این بدان معناست که شما به دلیل فقدان حیوانی که دوستش داشتید، عزادار هستید، بنابراین نباید شرمنده شوید.

برای بهبودی واقعی، لازم است که با اندوه خود روبرو شوید و به طور فعال با آن مقابله کنید.

با ابراز غم و اندوه خود، نسبت به اینکه احساسات خود را پنهان کنید به زمان کمتری برای بهبودی نیاز خواهید داشت.

در مورد احساسات خود بنویسید و در مورد آنها با کسانی صحبت کنید که برای فقدان عزیز شما دلسوزی می‌کنند.

غم و اندوه پاسخ عادی و طبیعی مرگ است.

مانند غم فقدان دوستان و عزیزان‌مان، ناراحتی فقدان حیوان خانگی نیز فقط با گذشت زمان قابل حل است.

اما روشهای سالمی ‌برای مقابله با درد وجود دارد. در ادامه به آنها می‌پردازیم.

 غم و نارحتی شما مسئله‌ای شخصی است و هیچ کس دیگر نمی‌تواند به شما بگوید چه زمانی و چقدر ناراحت شوید یا از ناراحتی خود فرار کنید.

به خودتان اجازه دهید هر چیزی را که دوست دارید بدون خجالت و قضاوت احساس کنید.

اشکالی ندارد که عصبانی شوید، گریه کنید یا گریه نکنید.

همچنین خندیدن، پیدا کردن لحظات شادی و رها شدن از غم در صورت آماده بودن اشکالی ندارد.

پیام‌‎های آنلاین، انجمن فقدان حیوان خانگی و گروههای پشتیبانی فقدان حیوانات خانگی را ببینید و چک کنید.

چگونه حیوان مرده را زنده کنیم

اگر دوستان و اعضای خانواده خود در مورد فقدان حیوان خانگی دلسوز نیستند، شخص دیگری را پیدا کنید.

اغلب، فرد دیگری که فقدان حیوان خانگی مورد علاقه خود را تجربه کرده است حال و احوال شما را بهتر درک می‌کند.

مراسم تشییع جنازه می‌تواند به شما و اعضای خانواده کمک کند تا احساسات خود را آشکارا ابراز کنید.

از افرادی که فکر می‌کنند برگزاری مراسم تشییع جنازه برای حیوان خانگی کار مسخره و نادرست است، نادیده بگیرید و آنچه را که از نظر خودتان درست است انجام دهید.

تهیه یک یادواره مانند کاشت درخت به یاد حیوان خانگی، تدوین آلبوم عکس یا دفتر نقاشی، یا در غیر این صورت به اشتراک گذاشتن خاطرات‌ خوبتان با حیوان خانگی خود، می‌تواند میراثی را برای تجلیل از زندگی همراه با دوست و رفیق‌تان ایجاد کند.

به یاد داشتن سرگرمی ‌و عشقی که با حیوان خانگی خود به اشتراک گذاشتید می‌تواند به شما کمک کند تا از افسردگی رها شوید.

استرس فقدان حیوان خانگی می‌تواند به سرعت ذخایر انرژی و عاطفی شما را از بین ببرد.

مراقبت از نیازهای جسمی ‌و عاطفی‌تان به شما کمک می‌کند تا این زمان دشوار را پشت سر بگذارید.

با افرادی که به شما اهمیت می‌دهند رو در رو (در صورت امکان) وقت بگذرانید، رژیم غذایی سالم داشته باشید، بخوابید و به طور مرتب ورزش کنید تا اندورفین‌ها آزاد شوند و به تقویت روحیه شما کمک کنند.

حیوانات خانگی زنده نیز می‌توانند هنگام فوت حیوان دیگر حس فقدان را تجربه کنند و یا ممکن است از غم و ناراحتی شما ناراحت شوند.

حفظ روال روزمره آنها، یا حتی افزایش زمان ورزش و بازی با آنها، نه تنها به نفع حیوانات اهلی زنده است، بلکه می‌تواند به افزایش روحیه و تسکین ناراحتی شما نیز کمک کند.

اگر ناراحتی شما پایدار است و در زندگی‌تان اختلال ایجاد می‌کند، پزشک یا یک متخصص بهداشت روان یا روانشناس می‌تواند حالات شما را برای وجود بیماری افسردگی ارزیابی کند.

یکی از جنبه‌هایی که می‌تواند غم و اندوه فقدان حیوان خانگی را بسیار دشوار کند این است که فقدان حیوان خانگی توسط همه مورد درک نیست.

برخی از دوستان و خانواده ممکن است بگویند، “چه شده مگه؟ او فقط یک حیوان خانگی بود! “

برخی تصور می‌کنند که فقدان حیوان خانگی به اندازه فوت انسان ضرر ندارد، یا اینکه ناراحتی برای یک حیوان به نوعی نادرست است.

آنها ممکن است درک نکنند، زیرا آنها حیوان خانگی ندارند و یا قادر به قدردانی از همراهی و عشقی که یک حیوان خانگی می‌تواند بدهد نیستند.

با افزایش سن، تعداد فزاینده ای از تغییرات عمده زندگی، از جمله فقدان دوستان عزیز، اعضای خانواده و حیوانات خانگی را تجربه می‌کنیم.

مرگ یک حیوان خانگی حتی سالمندان بازنشسته می‌تواند سخت تر از بزرگسالان جوان را تحت تأثیر قرار دهد.

چراکه بزرگسالان ممکن است بتوانند با خانواده نزدیک تسکین یابند و یا با روال کاری و شغلی ذهن خود را منحرف کنند.

اگر شما فرد مسنی هستید که به تنهایی زندگی می‌کنید، احتمالاً حیوان خانگی شما تنها همراه شما بوده است و مراقبت از این حیوان احساس هدف و ارزش را برای شما فراهم می‌کرده است.

حیوانات خانگی، به ویژه سگ‌ها می‌توانند به افراد سالخورده کمک کنند تا افراد جدیدی را پیدا کنند یا در هنگام پیاده روی در پارک با سگها، به طور مرتب با دوستان و همسایگان ارتباط برقرار کنند.

با فقدان حیوان خانگی، نباید روزهای خود را تنها بگذارنید.

سعی کنید هر روز حداقل با یک نفر وقت خود را سپری کنید.

تماس منظم چهره به چهره به شما کمک می‌کند تا افسردگی را کنار بکشید و مثبت بمانید.

با یک دوست یا همسایه قدیمی ‌برای خوردن ناهار تماس بگیرید.

حیوانات خانگی به بسیاری از افراد مسن کمک می‌کنند تا فعال و بازیگوش باشند.

این موضوع می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و انرژی شما را افزایش دهد.

مهم است که بعد از فوت حیوان خانگی خود، سطح فعالیت خود را حفظ کنید.

قبل از شروع برنامه ورزشی با پزشک خود مشورت کنید و سپس فعالیتی را که از آن لذت می‌برید پیدا کنید.

ورزش در یک رشته مانند تنیس یا گلف، یا یوگا یا کلاس شنا می‌تواند به شما در ارتباط داشتن با دیگران کمک کند.

مراقبت از حیوان خانگی قبلاً وقت شما را اشغال کرده و روحیه و خوش بینی شما را تقویت کرده است.

سعی کنید آن زمان را به صورت داوطلبانه، برای یک سرگرمی ‌که مدتها مورد غفلت قرار گرفته است، صرف کنید.

به دوستان، گروه‌های نجات یا پناهگاه‌های بی خانمان که از حیوانات مراقبت می‌کنند کمک کنید.

یا حتی با گرفتن حیوان خانگی دیگر در زمان مناسب، جای خالی حیوان قبلی خود را پر کنید.

فقدان حیوان خانگی ممکن است اولین تجربه مرگ برای فرزند شما باشد.

همچنین اولین فرصت شما برای آموزش مقابله با اندوه و دردی است که به ناچار با شادی دوست داشتن یک موجود زنده دیگر همراه است.

فقدان حیوان خانگی می‌تواند یک تجربه آسیب زا برای هر کودکی باشد.

بسیاری از بچه‌ها حیوانات خانگی را بسیار عمیق دوست دارند و بعضی از آنها حتی وقتی حیوان خانگی در آن اطرافشان نباشد، کم حوصله و بهانه گیر می‌شوند.

پس از فوت سگ یا گربه، فرزندتان ممکن است احساس عصبانیت کند و خود یا شما را به خاطر مرگ حیوان خانگی سرزنش کند.

کودک ممکن است از اینکه سایر افراد یا حیواناتی که دوستشان دارند نیز ممکن است آنها را ترک کنند احساس ترس کند.

نحوه رسیدگی به روند غم و ناراحتی می‌تواند تعیین کند که آیا این تجربه تأثیر مثبت یا منفی بر رشد شخصی فرزند شما خواهد داشت؟

برخی والدین احساس می‌کنند باید با صحبت نکردن در مورد مرگ حیوان خانگی، یا با صادق نبودن نسبت به آنچه اتفاق افتاده است، سعی کنند فرزندان خود را از غم فقدان حیوان خانگی محافظت کنند. تظاهر به اینکه حیوان فرار کرده است، یا به عنوان مثال “به خواب رفته است”، می‌تواند کودک را گیج کرده و وقتی که در نهایت حقیقت را فهمید، احساس سرخوردگی، ترس و خیانت کند.

بهتر است با فرزندانتان صادق باشید و به آنها فرصت دهید تا به روش خود غمگین شوند.

اگر شما همان احساس فقدان که فرزندتان دارد، تجربه نکردید، به غم و ناراحتی او احترام بگذارید و به اجازه دهید احساسات خود را آشکارا ابراز کند، بدون اینکه احساس شرم و گناه کند.

کودکان باید احساس غرور کنند که اینقدر دلسوزند و اینقدر نسبت به حیوانات خود حساس و مهربان هستند.

مرگ حیوان خانگی می‌تواند سؤالات و ترس‌های زیادی را در کودک ایجاد کند.

شاید لازم باشد فرزند خود را اطمینان دهید که شما همیشه در کنار آنها خواهید بود.

صحبت در مورد همه احساسات و نگرانی‌های آنها مهم است.

اگر شما مرگ آسان (اگر به هر دلیلی مریض بود و مردن او بهتر از زجر کشیدنش بود) را برای حیوان خانگی خود انتخاب کرده اید، با فرزند خود صادق باشید.

توضیح دهید که چرا مجبور به این انتخاب بودید و به کودک فرصت دهید که اوقات خاصی را با حیوان خانگی بگذراند و به روش خود از او خداحافظی کند.

به عنوان مثال، این یادبود می‌تواند یک عکس خاص باشد، یا یک گچی از چاپ پنجه حیوان.

برگزاری مراسم تشییع جنازه یا ایجاد یک یادبود برای حیوان خانگی می‌تواند به کودک شما کمک کند تا احساسات خود را با صراحت بیان کند و به تسکین ناراحتی او کمک کند.

ممکن است فرزند شما احساس بی اعتمادی کند، یا ناخودآگاه این کار شما شاید به این معنی باشد که احساس غم و اندوه در هنگام مرگ را، می‌توان با خرید یک جایگزین دیگر برطرف کرد.

تصمیم گیری برای مرگ حیوان خود یکی از دشوارترین تصمیمی‌است که تا به حال برای حیوان خانگی خود اتخاذ خواهید کرد.

با این حال، به عنوان یک صاحب حیوان خانگی دوست داشتنی، ممکن است زمان آن فرا رسد که شما نیاز به کمک به حیوان خانگی خود داشته باشید تا با کمک دامپزشک خود، از زندگی به مرگ انتقال یابد و این کار تا جایی که ممکن است بدون دردسر و آرام باشد.

مرگ آسان (Euthanasia) برای حیوان خانگی محبوب یک تصمیم بسیار شخصی است و معمولاً پس از تشخیص بیماری نهایی و با آگاهی از این که حیوان دچار رنج می‌شود، گرفته می‌شود.

انتخاب شما برای حیوان خانگی شما باید با مراقبت و عشقی که نسبت به حیوان احساس می‌کنید، انجام شود. موارد مهمی ‌که باید در نظر بگیرید شامل موارد زیر است:

اگر تصمیم می‌گیرید که پایان دادن به رنج به نفع حیوان خانگی شما است، وقت خود را صرف کنید تا روشی را که برای شما، حیوان خانگی و خانواده تان آرامش بخش ترین باشد را پیدا کنید.

به منظور خداحافظی، ممکن است بخواهید یک روز آخر در خانه با حیوان خانگی یا دیداری از حیوان خانگی در بیمارستان حیوانات داشته باشید.

شما همچنین می‌توانید در دوران اتانازی (مرگ آسان) حیوان خانگی خود حضور داشته باشید، یا از قبل خداحافظی کنید و در اتاق انتظار دامپزشکی یا در خانه بمانید.

این یک تصمیم فردی برای هر یک از اعضای خانواده است.

طبق اعلام انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا، اتانازی برای حیوان خانگی اغلب با تزریق یک داروی محرک مرگ حاصل می‌شود.

دامپزشک ممکن است برای آرامش حیوان خانگی شما ابتدا از یک دستگاه آرامبخش استفاده کند.

به دنبال تزریق داروی اتانازی، حیوان خانگی شما بلافاصله بیهوش می‌شود. مرگ سریع و بدون درد است.

حیوان خانگی شما ممکن است پس از دادن دارو چندین بار پاهای خود را حرکت داده و یا نفس عمیق بکشد، اما اینها رفلکس هستند و به این معنی نیستند که حیوان خانگی شما درد دارد یا رنج می‌برد.

با صداقت برای خود توضیح دهید و با این موضوع که  حیوان خانگی شما بیمار است و رنج می‌کشد، شروع کنید و در ادامه توضیح دهید که این توانایی را دارید که آن درد و رنج را به روشی بسیار انسانی و ملایم به پایان برسانید.

تزریق یک فرایند بسیار صلح آمیز و بدون درد برای حیوان خانگی شما است.

بعضی اوقات، وقتی شما واقعاً حیوان خانگی را دوست دارید، باید این نوع تصمیمات دشوار را برای نجات حیوان از درد و رنج بیشتر بگیرید.

دلایل شگفت انگیز بسیاری وجود دارد که یک بار دیگر زندگی خود را با یک حیوان همراه به اشتراک بگذارید، اما تصمیم این که چه زمانی باید انجام شود یک امر بسیار شخصی و سلیقه‌ای است.

ممکن است با عجله به پر کردن خلاء به جا مانده از مرگ حیوان خانگی خود وسوسه شوید و بلافاصله یک حیوان خانگی دیگری بخرید.

در بیشتر موارد، بهتر است ابتدا برای حیوان خانگی قدیمی‌ سوگواری کنید و صبر کنید تا زمانی که از نظر عاطفی آماده باشید تا قلب و خانه خود را برای حیوانی جدید باز کنید.

ممکن است بخواهید به طور داوطلبانه در یک پناهگاه یا گروه نجات شروع به کار کنید.

گذراندن وقت با مراقبت از حیوانات اهلی نه تنها برای حیوانات عالی است، بلکه می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا شما آماده تهیه یک حیوان خانگی جدید هستید.

برای برخی از سالمندان بازنشسته که به تنهایی زندگی می‌کنند ممکن است نظم زندگی بدون حیوان خانگی دشوار باشد.

اگر مراقبت از یک حیوان احساس هدفمندی و ارزشمندی و همچنین همراهی را برای شما فراهم کرده است، ممکن است بخواهید در مراحل اولیه تصمیم به آوردن حیوان خانگی دیگری بگیرید.

البته سالمندان نیز هنگام تصمیم گیری در مورد حیوان خانگی جدید، باید سلامت و امید به زندگی خود را در نظر بگیرند.

باز هم، داوطلب شدن برای کمک به حیوانات خانگی نیازمند می‌تواند راهی مناسب باشد برای اینکه به درستی تصمیم بگیرید آیا آماده پذیرش یک حیوان خانگی هستید یا خیر.

منبع: helpguide

بازدیدکنندگان گرامی هر سوالی دارید در پست مربوطه نظر دهید .

اگر عضو سامانه باور باشید بلافاصله پاسخ دقیق خواهید گرفت .

عضویت در سامانه باور

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

اس سیتالوپرام

فلوکستین 20

کلومیپرامین

سرترالین

کلردیازپوکساید

نورتریپتیلین

ریسپریدون

 

شماره تماس واتزاپ جهت ایرانیان خارج از کشور :

0098-9335152060

شماره تماس جهت نوبت دهی:

021-91015265

چگونه حیوان مرده را زنده کنیم
چگونه حیوان مرده را زنده کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *