چطور به مردم کمک کنیم

 
helpkade
چطور به مردم کمک کنیم
چطور به مردم کمک کنیم

هر روز بسیاری از انسان‌ها و حیوانات رنج می‌برند. روش‌های متعددی برای یاری رساندن به آنها وجود دارد، اما انتخاب روش بستگی به تشخیص شرایط آنها و درک بهترین روش دارد. داشتن شفقت و مهارت کافی نیست ـ ما باید وقتمان را ببخشیم و انضباط، صبر، پشتکار و تمرکز داشته باشیم و خردمند باشیم. در ادامه یازده روش برای کمک به دیگران ارائه می‌شود. آنها نه‌ تنها برای کمک به دیگران مفیدند بلکه به ما کمک می‌کنند که از پوسته تنهایی‌مان بیرون آییم و به زندگی‌مان معنی بخشیم.

لازم است به کسانی که بیمار یا معلول‌اند یا درد می‌کشند توجه کنیم. اگر می‌بینیم کسی زیر بار کار و مسئولیت فراوان است قدم پیش بگذاریم و در مسئولیت  یا کار آنها شریک شویم.

اگر کسانی که در دشواری‌ها سردرگم‌اند خواهان راهنمایی یا نصیحت باشند لازم است که به آنها کمک ‌کنیم یا حداقل به حرف‌هایشان گوش فرا‌دهیم. اگر سگ یا گربه ما در اتاقی حبس شده باشد ما در را باز می‌کنیم تا او از آنجا خارج شود. حتی اگر مگسی در اطرافمان باشد ما همین کار را می‌کنیم، مثلاً پنجره را باز می‌کنیم. آن مگس نمی‌خواهد در اتاق ما باشد به این جهت ما در را باز می‌کنیم تا برود.

لازم است از همه افرادی که به حرکت این جهان هستی کمک می‌کنند و کارهای بسیاری برای ما انجام داده‌اند، قدردانی و به آنها کمک کنیم ـ مثلاً والدینمان. این کار باید با حس قدردانی فراوان انجام شود نه فقط با حس گناه یا اجبار.

 باید همه تلاشمان را به‌کار بریم تا به انسان‌ها و حیوانات وحشت‌زده احساس آرامش دهیم. اگر کسی لازم است جایی برود که برای او خطرناک است یا ممکن است صدمه ببیند می‌توانیم به او پیشنهاد دهیم تا همراهش باشیم و از او محافظت کنیم. به پناهندگانی که از گذشته‌ای خشونت‌آمیز فرار کرده‌اند امنیت دهیم و کمکشان کنیم تا سکونت یابند. آنها که در نتیجه جنگ یا سوءاستفاده آسیب روانی دیده‌اند به کمک معنوی و درک ما نیازمندند تا زخم‌هایشان ترمیم شود.

چطور به مردم کمک کنیم

وقتیکه مردم به خاطر طلاق یا از دست دادن عزیزی غصه می‌خورند، ما سعی کنیم که به روشی توأم با شفقت با آنها همدردی کنیم. نباید نسبت به آنها احساس برتری کنیم و بیاندیشیم «آه تو موجود بیچاره‌ای هستی.» بلکه باید خودمان را به‌جای آنها قرار دهیم و در درد آنها شریک شویم. 

خوب است به مراکز خیریه کمک‌هایی اهداء کنیم، همچنین به فقیرایی که در خیابان می‌بینیم. لازم است احتیاط‌ها را کنار بگذاریم، بخصوص وقتی گدایان بی‌خان و مان و کثیف را می‌بینیم. آنها که حتی دوست نداریم نگاهشان کنیم، به آنها لبخند بزنیم و با احترام با آنها رفتار کنیم. تصور کنید که اگر آن فردی که در خیابان است مادر یا فرزند ما باشد، چطور می‌توانیم بی‌توجه از کنار او بگذریم مثل آنکه از کنار یک زباله بدبو رد می‌شویم.

لازم است به کسانی که دوست دارند دائماً با ما در ارتباط باشند کمک کنیم. نمی‌خواهیم آنها وابسته باشند، اما اگر خیلی به ما وابسته‌اند، می‌توانیم به آنها کمک کنیم تا اصول اولیه بودیسم را برای کسب شادی بیاموزند، البته این در صورتی است که به این کار علاقه‌مند باشند. این به منظور تغییر دادن عقیده افراد نیست، بلکه برای آن است که به آنها کمک کنیم یا آنها را پند دهیم. با این روش ارتباط ما با معنی خواهد شد.

باید به دیگران آنطور که برایشان مناسب است کمک کنیم. اگر کسی از ما می‌خواهد به او چیزی بیاموزیم اما ما به این کار علاقه نداریم، اما این آموزش برای او مناسب است، باید سعی کنیم که به او کمک کنیم. مثل این است که ما با دوستانمان به رستوران برویم، اگر همیشه اصرار کنیم که به رستوران مورد علاقه‌ من برویم یا غذای مورد علاقه مرا بگیریم این رفتار بسیار خودخواهانه است. باید به خواسته‌های دیگران نیز توجه داشت. مثلاً در ارتباطاتمان با یک فرد دیگر باید بین خواسته‌های خودمان و دیگری تعادل برقرار کنیم. نباید همه چیز بر اساس خواسته ‌ما باشد. 

ما می‌توانیم آنهایی را که به شیوه‌ای درست ـ با روشی مثبت و انجام کارهای خوب ـ زندگی می‌کنند را تشویق کنیم اما موجب غرور آنها نشویم. این روش بسیار مفید است بخصوص وقتیکه با افرادی مواجه می‌شویم که عزت نفسشان کم است. اما در مورد آنها که هم خوب زندگی می‌کنند و هم مغرورند، می‌توان از آنها پیش دیگران تعریف کرد اما به خودشان چیزی نگفت. البته آنها را تشویق می‌کنیم تا از توانایی‌هایشان برای بهره 

رساندن به دیگران استفاده کنند، همچنین با ذکر اشتباهاتشان به آنها کمک می‌کنیم تا از غرورشان کاسته شود.  

اگر با افرادی مواجه شویم که زندگی منفی مخرب دارند، نباید از کنار آنها بی‌توجه بگذریم، یا آنها را کنار بزنیم و سرزنششان کنیم. بجای آنکه مردم را مورد قضاوت قرار دهیم، اگر پذیرای پند ما باشند، باید سعی کنیم که آنها روش‌های غلبه بر رفتارهای منفی را بیاموزند. 

همه ما توانایی‌هایی فراتر از توانایی‌های معمولی‌مان داریم. مثلاً، ممکن است هنر رزمی داشته باشیم اما آن را به دیگران نشان ندهیم. اگر کسی مورد حمله قرار بگیرد، ما باید از توانایی‌مان بهره ببریم تا فرد متهاجم را شکست دهیم، زیرا روش دیگری برای متوقف کردن او وجود ندارد.

روش‌های بسیاری برای منفعت رساندن به دیگران وجود دارد. این مهارت را کسب کنیم که بدانیم به چه فردی، چگونه و با چه وسیله‌ای کمک کنیم. همچنین بدانیم در چه شرایطی کنار بایستیم تا افراد تجربه لازم را کسب کند و بدانند چگونه به خودشان کمک کنند. آنها که در رنج‌اند چه جسمانی باشد و چه ذهنی به یاری ما نیازمندند. اما کمک باید به موقع و به اندازه کافی باشد ـ نه خیلی زیاد و نه خیلی کم. لازم است به افراد بداقبال کمک کنیم تا مجدداً روی پای خودشان بایستند، شاید بهترین روش آن است که شرایط و ابزاری ایجاد کنیم تا افراد در درازمدت به خودشان متکی باشند و از خودشان مراقبت کنند. 

“ادامه کار ما برای نگهداری و گسترش این وب سایت به کمک مالی شما بستگی دارد. اگر مطالب ما برایتان مفیدند لطفاً به صورت پرداخت ماهانه یا یک مرتبه از ما حمایت کنید. ”

اگر می خواهید یک فرد نیکوکار باشید…
پروین ناظمی، روان شناس: «انسان موجودی است اجتماعی» این جمله تکراری که همه آن را شنیده و احتمالا بارها هم نقلش کرده ایم شاید یکی از شاه کلیدهای مهم در رسیدن به آرامش باشد. آرامش که در حمایت شدن و حمایت کردن، درزندگی جمعی ما معنا پیدا می کند. هنگامی که ما مورد حمایت سایرین قرار می گیریم آرامش و رضایت وجودمان را پر می کند اما جالب است بدانید که حمایت و کمک به دیگران هم می تواند باعث ایجاد حس آرامش در ما شود.

چرا باید به دیگران کمک کنیم؟

زمانی که ما به دیگران کمک کنیم حتی اگر این کمک در حد کمی وقت گذاشتن و نشستن پای درددل یک نفر دیگر باشد، به طور ناخودآگاه خود را در برابر احساس تنهایی و انزوا بیمه کرده ایم و حس مفیدبودن خواهیم داشت. همچنین این کمک باعث می شود احساس همبستگی و ارتباط ما با دیگران بیش از پیش تقویت شود، همه اینها به آرامش درونی ما کمک خواهدکرد. جالب است بدانید تعامل با دیگران و کمک به سایرین حتی می تواند باعث افزایش طول عمر شود و در حفظ سلامت افراد تاثیر بسزایی دارد.

اگر شما جزو افرادی هستید که گمان می کنید اصلا لزومی ندارد خود را به دردسر بیندازید و درگیر مشکلات سایرین شوید و خودتان به اندازه کافی گرفتاری دارید که زمانی برای کمک به دیگران برایتان باقی نمی ماند، بد نیست بدانید تحقیقات علمی نشان می دهد افرادی که در کمک به دیگران مشارکت می کنند، از حمایت اجتماعی بیشتری برخوردار می شوند، و حمایت اجتماعی بیشتر به معنای آرامش بیشتر است.

بنابراین هنگام کمک به دیگران خودتان هم سود می برید. کمک به افراد ناامید که امیدی به حل مشکلاتشان ندارند، بسیار دلگرم کننده است و باعث می شود حس بدبینی، پرخاشگری و افکار و اعمال ستیزه جویانه حتی در فرد کمک کننده نیز کاهش پیدا کند.

چطور به مردم کمک کنیم

افرادی که مدام فکر می کنند که بی خانمان ها بی لیاقت هستند، یا فلان فرد که مشکلی پیدا کرده انسان مفیدی نیست و باید از او دوری کرد، درواقع درون خود خشم و بدبینی را بیش از پیش پرورش می دهند که مانع آرامش فرد است در حالی که اگر به جای انتقاد و قضاوت کردن، به کمک سایرین برویم درواقع مهربانی و صمیمیت را جایگزین بدگمانی و خشم کرده ایم و با درک آنها موفق خواهیم شد افراد دیگری را بشناسیم، کسانی که مانند ما پر از بیم و امید و ترس و نیاز هستند اما به هر دلیلی گرفتار مشکلی شده اند.

کمک فقط مادی نیست

برای کمک به دیگران راه های بسیاری وجود دارد؛ مراکز خیریه، انجمن های حمایت از کودکان کار و خیابان، مراکزی که به افراد بی بضاعت خدمات یا آموزش می دهند، مراکز نگهداری از معلولان، خانه سالمندان و… مراکزی هستند که به طور حتم از حمایت و کمک ما و شما استقبال می کنند، حال این کمک مادی باشد یا معنوی. به طور مثال اگر یک معلم هستید می توانید در هفته چند ساعت را برای آموزش به کودکان کار و خیابان اختصاص دهید، اگر پزشک هستید زمانی را برای ویزیت ینازمندان اختصاص دهید، اگر خیاط هستید زمانی را برای آموزش خیاطی به زنان سرپرست خانوار درنظر بگیرید، اگر تخصص خاصی ندارید ساعاتی را برای فعالیت در یک خانه سالمندان اختصاص دهید، خلاصه اینکه راه های کمک به دیگران و رسیدن به آرامش بسیار زیاد است، فقط کافی است بخواهیم.

راه هایی برای تبدیل شدن به یک نیکوکار

آلن لاکس، نویسنده کتاب تاثیر التیام بخش خدمت در راه خداوند، که خودش از نیکوکاران باسابقه است برای داوطلبان خدمات نیکوکاری پیشنهادهایی دارد که می تواند کمک رسانی آنها را مفیدتر و فواید روانی و آرامش را نصیب این داوطلبان کند.

• در هفته حداقل 2 ساعت از وقت خود را برای کمک به افراد نیازمند اختصاص دهید.

• سعی کنید بیشتر به افراد غریبه کمک کنید چون در این گونه ارتباط ها، طرفین بدون هیچ گونه احساس خجالت نیازها و ناتوانی هایی خود را مطرح می کنند.

• موارد کمک به دیگران را در زمینه تخصص خود انتخاب کنید تا بتوانید بهتر از عهده انجامشان لذت ببرید.

• در موسسه هایی که با تدوین برنامه و به صورت گروهی و اشتراکی برای نیازمندان خدمات نیکوکارانه انجام می دهند، مشارکت کنید.

• در جایی شروع به کار کنید که بتوانید از مهارت هایشان بهتر سود ببرید یا برای کمک رسانی به شما آموزش لازم داده شود.

• سعی کنید هرلحظه آماده کمک باشید و این کمک باید با تمام توان احساسی و جسمی انجام شود.

• هر نوع سود شخصی را در کمک به دیگران فراموش کنید. باید خود را با فردی که به او کمک می کنید، کاملا نزدیک احساس کنید به گونه ای که از این کمک احساس رضایت و شادی کنید./ هفته نامه زندگی مثبت

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.


چهار شنبه 8 بهمن 1399


07137383940

چگونه و از چه راه هایی به  نیازمندان کمک کنیم؟

لذت کمک به نیازمندان و گرفتن دست نیازمند در روزهای سخت زندگی بسیار گرانقدر است. حال خیلی از افراد قصد کمک به به کودکان بی سرپرست ، زنان و کودکان نیازمند و هر بنده خدایی که محتاج است را  دارند ولی نمی دانند که چگونه می توان به نیازمندان کمک کنند ؟  حال کمک به نیازمندان از راه های زیادی امکان پذیر است ولی اول بهتر است بدانیم به چه کسانی باید کمک کرد.حامی کودکان بی سرپرست


چطور به مردم کمک کنیم

لذت کمک به نیازمندان و گرفتن دست نیازمند در روزهای سخت زندگی بسیار گرانقدر است. حال خیلی از افراد قصد کمک به به کودکان بی سرپرست ، زنان و کودکان نیازمند و هر بنده خدایی که محتاج است را  دارند ولی نمی دانند که چگونه می توان به نیازمندان کمک کنند ؟  حال کمک به نیازمندان از راه های زیادی امکان پذیر است ولی اول بهتر است بدانیم به چه کسانی باید کمک کرد.

در ادامه همراه ما باشید تا با هم بدانیم که چگونه به فقرا کمک کنیم و چگونه به کمک زنان و کودکان بی سرپرست و نیازمند بپردازیم.

 

یکی از بهترین و مطمئن ترین روش های کمک به نیازمندان  و کمک به زنان و کودکان بی سرپرست  پیدا کردن موسسات ، انجمن ها ، خیریه کمک به نیازمندان است. این خیریه ها به صورت نقدی و غیر نقدی به نیازمندان واجد شرایط کمک می کنند و آن ها را برای ادامه زندگی حمایت می کنند. خیلی از افراد و یا موسسات، کمپین کمک به نیازمندان ایجاد می کنند و از طریق این کمیپن ها اطلاع رسانی می کنند. البته باید مجوز داشته باشند چرا که تعدادی کمپین کمک به نیازمندان به قصد کمک به قشر نیازمندان ایجاد نمی شوند. پس بهتر است برای کمک به چنین افرادی از طریق خیریه کمک به نیازمندان اقدام کنید.

 

کمک به موسسات و سازمان های خیریه می تواند به صورت نقدی و غیر نقدی و کمک های غیرمالی به صورت داوطلبانه از قبیل آموزش مهارتی که دارید و ایجاد کار آفرینی برای افراد تحت حمایت خیریه صورت گیرد. حتی میتوانید به عنوان مددکار، طراح و گرافیست، روانشناس و … با توجه به مهارتی که دارید داوطلبانه با خیریه ها همکاری کنید.

حال متاسفانه اکثر افراد تصور می کنند بخشندگی و کمک به موسسه خیریه و کمک به نیازمندان،  باید به مقدار زیاد باشد تا موثر واقع شود. اگر چه موسسات و انجمن های خیریه به افراد بخشنده بزرگ هم نیاز دارند، ولی هر کسی می‌تواند بنا بر اقتضای مالی خود، دین خود را به جامعه ادا کند. حال کافی است به کارهای کوچکی که در توانتان است فکر کنید؛ مواردی که شاید به چشم شما مهم و تاثیرگذار نباشد ولی می تواند اثر بزرگی بر زندگی دیگران داشته باشد.

 

افراد سخاوتمند زیادی در جامعه هستند که بنا بر حس نوعدوستی خود علاقه مند هستند تا به موسسات خیریه و انجمن های خیریه کمک کنند و با کمک به موسسه خیریه دین خود را ادا کنند. ولی از لحاظ مالی توانایی پرداخت کمک نقدی به موسسات خیریه را ندارند.

 

این افراد می توانند حتی اگر شغل و درآمد ثابتی ندارند هم یکی از اهداکنندگان سخاوتمند به انجمن های خیریه باشند. آنها می توانند کمک به موسسه خیریه و انجمن ها را به صورت غیر مالی انجام دهند.

 

کمک های غیرمالی و داوطلبانه شامل گزینه های مختلفی از جمله اهدا خون، آموزش مهارت های زندگی، مهارت های تحصیلی و کارآفرینی و کمک های داوطلبانه می باشد.

 

مطلب مرتبط:  حمایت از زنان بی سرپرست

 

مطلب مرتبط: چگونه حامی کودکان بی سرپرست شویم

 

کمک های نقدی که از سوی سازمان ها و خیرین به دست موسسات خیریه می رسد، یکی از انواع کمک های رایج انجمن های خیریه می باشد. موسسات خیریه به افراد واجد شرایط و بی بضاعت براساس اندازه خانوار، درآمد و فاکتور های دیگر کمک نقدی می کنند. همچنین کمک های غیرنقدی  نیز جمع آوری شده از سوی خیرین، را صرف نیازهای اساسی زندگی، معیشتی، تحصیلی، سرپناه، غذا، وسایل و سایر هزینه های زندگی روزمره خانواده های بی بضاعت و کودکان بی سرپرست می کنند.

 

روشهای زیادی برای کمک به نیازمندان وجود دارد. یکی از روش های کمک به نیازمندان کمک های نقدی است . حال کمک های نقدی ممکن است برای همه کس مقدور نباشد. به همین دلیل کمک های غیرنقدی زیادی وجود دارد که می تواند گره از کار نیازمندان بگشاید.

چگونه به نیازمندا ن کمک کنیم : به خیریه ها کمک نقدی کنیم تا آن ها با دست نیازمندان واجد شرایط برسانند

چگونه به نیازمندان کمک کنیم :کمک های غیرنقدی خود را به خیریه ها بسپاریم تا به نیازمندان اهدا شود

چگونه به نیازمندان کمک کنیم : از طریق خیریه ها و سازمان های دیگر به اموزش مهارت و کارافرینی بپردازیم

چگونه به نیازمندان کمک کنیم : روانشناس یک موسسه خیریه شویم

چگونه به نیازمندان کمک کنیم : به عنوان پرستار به سازمان های خیریه مرتبط کمک کنیم

چگونه به نیازمندان کمک کنیم : به برگزاری بازارچه های خیریه کمک کنیم

چگونه به نیازمندان کمک کنیم : کمک داوطلبانه در بخش نقلیه خیریه

  

 

رایج ترین عناوینی که افراد برای حمایت از نیازمندان در فضای وب جستجو می کنند.

چگونه به نیازمندان کمک کنیم چگونه به گرسنگان کمک کنیم کمپین کمک به نیازمندان چرا باید به دیگران کمک کنیم به زبان کودکانه انشاء در مورد کمک به دیگران چگونه می توانیم به مردم خدمت کنیم خیریه کمک به نیازمندان چرا باید به فقرا کمک کنیم کمک به کودکان بی بضاعت کمک به خانواده های نیازمند ، کمک به نیازمندان  کمک نقدی به نیازمندام حمایت نیازمندان

 

شیراز بلوار ارتش خیابان 35 متری مقرصاحب الزمان جنب کوچه4کدپستی (7165954594)

چطور به مردم کمک کنیم


تلفن ثابت : 37383940-071

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به
موسسه خیریه همای رحمت می باشد


homayerahmat


Homayerahmat@


Homayerahmat24

در این مقاله از خیریه شعف قصد داریم ۱۰۰ راه کمک به نیازمندان و افراد فقیر جامعه که در کنار ما، از نزدیکان و دوستان ما هستند را باهم مرور کنیم. شاید یکی از این را‌ه‌ها مناسب وضعیت ما باشد و بتوانیم برای کمک به نیازمندان از آن راه به نیکوکاری مشغول شویم.

افراد نیازمند نیاز به احساس دلسوزی و ترحم از هیچ سمتی را ندارند. آن‌ها تنها با همراهی یک جامعه پویا می‌توانند از فقر و نیازمندی خود خارج شوند. جامعه‌ای پویا است که افراد جامعه در رابطه‌ای ساختارمند و ایمن بتوانند از خدمات و سرمایه‌های ملی خود استفاده کنند و اگر شکافی ایجاد شد با همراهی هم بتوانند آن را از بین ببرند.

برای اینکه بتوانید به فقرا کمک کنید نیازی نیست که ثروتمند باشید. در بسیاری از روش‌های نیکوکاری به پول احتیاجی ندارید.

شما حتی می‌توانید این کار را با دوستان یا یک موسسه خیریه انجام دهید تا هزینه‌های خود را به حداقل برسانید و  کمک بیشتری نیز در نیکوکاری خود داشته باشید. علاوه بر این، مجبور نیستید برای این کار زمان زیادی اختصاص دهید؛ می‌توانید در کنار دیگر کارهایتان نیز آن را مدیریت کنید.

در اینجا ۱۰۰ راه ساده را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با انجام آن‌ها به فقرا و نیازمندان کمک کنید:

چطور به مردم کمک کنیم

نیازی نیست سوپرمن یا بیل گیتس باشید تا بتوانید کاری را برای کسانی که درمانده و نیازمندان هستند انجام دهید. با روش‌های ساده هم می‌توانید در جامعه تغییری ایجاد کنید. چه کسی می‌داند؟ شاید دیگران از کاری که شما انجام می‌دهید الهام بگیرند و آن‌ها نیز برای کمک به فقرا دست به‌کار شوند. علاوه بر این، کسانی که به روش‌های مختلفی به آن‌ها کمک می کنید؛ شاید روزی بتوانند کسانی باشند که در آینده به شما و دیگران کمک می‌کنند.

همراه با خیریه شعف به کمپین‌های کمک به نیازمندان ملحق شوید.

ترجمه از خیریه شعف

منبع

کپی این مقاله با ذکر منبع مجاز است.

سلام.چطور میشه به یک نیازمند کمک کرد.یه خانمی هستند که مادر دوتا بچه هستند و خیلی نیازمندند لطفا اگر میشه به این مادر کمک کنید6280231325862620

سلام لطفا با شماره تلفن‌های خیریه در صفحه تماس با ما تماس بگیرید

سلام، لطفا با شماره‌های خیریه تماس بگیرید

سلام‌شمارا به‌حضرت زهرا‌شده صدقه هایتان‌را‌بفرستیت به پول نان شب محتاج‌ماندیم‌این‌شماره کارته منه۵۸۵۹۸۳۱۰۵۷۱۱۲۶۴۰مجیداسدی

سلام لطفا با شماره خیریه تماس بگیرید شماره: ۸۸۵۰۴۲۲۹ – ۰۲۱

توروخداکمک کنید به نون شب محتاجم دوتا بچه ی کوچیک دارم

دوساله بودم پدرم فوت کرد مادرم هم ۳ساله بودم ازدواج مجدد کرد بعد من موندم کی منو نگه داره که بالاخره دست عمو افتادم تا بزرگ شدم بدون هیچ پشت پناهی بالاخره بزرگ شدم تا ۲۷سال شدم به خاطر بدبختی بی کسی ازدواج کردم با قرض از مردم اون زمان میگفتم شاید فرشته نجات خدا برام فرستاده ولی زندگی من زیاد طول نکشید اون زن به خاطر دست خالی بودن من ولم کرد با یه بچه رفت بعد احظاریه برام آمد که مهریه باید بدم رو نداشتن افتادم زندان ۳سال زندان بودم تا ستاد دیه کمکم کرد مهریه پرداخت کردم تازه بدبختیم دوباره شروع شده بود بعد چند مدت یه کاری پیدا کردم همون جا هم زندگی میکردم با یه بچه تو محل کارم راضی بود چکار میشد کرد بی کس بودن همین هست دیگه ۸سال اونجا کرد میکرد شب چله با پروی گفت علی دیگه لازمت ندارم پرتم کرد بیرون نه بیمه بودم نه پول کافی داشتم دوباره بدبختی البته الان مثل قدیم جوان نیستم ۴۸ سالمه کمردرد شدیدی هم دارم بالاخره چند روزی رفتم مسافرخانه ولی چون پول کافی ندارم چند روزی هیچی نمیخوردیم تا یه کار پیدا کنم الانم از شما دوستان میخوام ببینم یه انسان پیدا میشه چون ما همه مسلمان هستیم آدم هم هستیم ولی انسانیت مرده انسان زیاد پیدا نمیشه یه خیر پیدا بشه دو ۳ میلیون بهم کمک کنه چون باید کرایه مسافر خانه بدم شبی ۸۰تومان میگیرند تا یه کاری پیدا کنم به قران گدا نیستم اصلا قرض بهم بده تا عید بالاخره کار میکنم قرزش میدم .اینم برف داره می باره نمیتونم تو خیابان باشم شما را به قران کمک کنید ۰۹۰۱۳۷۷۸۵۸۲ اینم شماره کارتم ۶۱۰۴۳۳۷۵۷۵۹۸۱۳۷۶

سلام، لطفا با شماره‌های خیریه در صفحه ارتباط با ما تماس بگیرید دوست عزیز

باسلام وخسته نباشید دختری دارم 12سالشه بعلت بیماری بهجت چشمانش راازدست داده کارگری میکنم دیگرنمیتوانم درمانش راادامه دهم ازشما خواهشمندم بخاطررضای خداکمکم کنید محتاج 2میلیون تومن هستم برای آمپولاش تاچشمانش راتخلیه نکنند خداوندبهتان پاداش خیربده 09198341910

سلام لطفا با شماره 88504229 – 021 تماس بگیرید.

سلام خانومی هستم سرپرست یک فرزند پسر نیاز ب مقداری پول دارم تا هم بتوانم کاری انجام دهم هم برای ساخت یک سرپناه آیا کسی هست کمکم کنه

سلام لطفا با شماره خیریه تماس بگیرید شماره: ۸۸۵۰۴۲۲۹ – ۰۲۱

سلام من یک جوان ۳۴ ساله هستم ومتهل ام وخدا بهم سه فرزند سه قلو هدیه داد والان در دوران ۱۱ماهگی هستن وصادقانه از ته دل یک پدر این را بیان میکنم دستم ازلحاظ مالی ضعیف است ازشما خواهش میکنم که مارا کمک کنید ۰۹۰۱۹۲۰۱۰۰۹

سلام لطفا با شماره خیریه تماس بگیرید شماره: ۸۸۵۰۴۲۲۹ – ۰۲۱

سلام خسته نباشید خدمت همه عزیزان و خیرین محترم من سال ۸۹ تصادف کردم از کمر به پایین قطع نخاع شدم هر بار خواستم ویلچر بخرم گرونتر شد الآنم که سر به فلک کشیده . می‌خوام یه ویلچر برقی بخرم بلکه بتونم برم بیرون تا کار پیدا کنم اگه خیری هست که کمک کنه ویلچر بخرم ممنونش میشم اگرم سر کار شدم پولشو خورد خورد پس میدم بازم ممنون

سلام من واقع ان نیاز مندم مستمند کارگر چشام یفه پول ندارم بدم دکتر بعدش کار هم نیست رفتم کمیته امداد هم وما بهم ندادن وچرا به اون های که پول دار و سرمایه دارن وما میدهن و به من فقیر که پول نان ندارم برای بچه ام خبرم وام نمیدهن چرا اس لان یارانم قطعه کردن چرا سهم عدالت بهم نمیدهن لطف ان این به وزارت کشور ارسال کنید خواهان اسمم فرج اله کریمی است بچه آبدانان استان ایلام ۰۹۹۱۸۰۰۲۰۴۴این هم شمارم است

سلام لطفا با شماره خیریه تماس بگیرید شماره: ۸۸۵۰۴۲۲۹ – ۰۲۱

بسیار پیشنهاد ها عالی بود اجرکم عند الله

سپاس از شما

باعرض ادب و سلام.روی خانه مغازه اداره مدارس هر ۲۰ متر مربع در پشت بام و بالکن نهال مثلا دایم سبز زیتون در گلدان بکاریم ک کاهش الودگی هوا.خود کفایی روغن و برگ زیتون دمنوش.کمک خرج خانواده وکشور.هر خانه ۴ گوشه پشت بام نهال گلدانی.واقعا اگر بام سبز گلدانی انجام شود در شرایط کرونا مسولین قلمه زدن فتوا و اعلام کنند تا چهار ماه دیگر خرداد تیر ریشه دهد و بعد چهار سال..ثمره.در تیراژ بالا خیلی درامد اسان فرد وکشور دارد.ایران حدود ۲۰ میلیون ساختمان.خانه اداره مدرسه بازار.. ک پشت بام تخت دارد اگر هر ساختمان در هر گوشه ۴ نهال گلدانی مثل زیتون در بام وبالکن بکارد ۸۰ میلیون نهال به کشور اضافه اگر هر نهال یک کیلو زیتون یعنی ۸۰ میلیون کیلو زیتون به کشور اضافه ک قطعا خود کفایی روغن خوراکی ایجاد میشود توجه به تحریم غذایی و سخت شدن دادو ستد اگر پیگیر باشید ثواب دنیا اخرت دارد. من یک شهروند عادی هستم امکانات رسانه پیامک.سایتها.فضای مجازی.فتوا دادن. محبوبیت و شهرت بی نهایت ندارم میتوانم ایده بدهم توجه ب توانایی بی نهایت روحانیون سخنرانان و افراد مشهور ک ب راحتی با سخنرانی وبسیج همگانی میتوانند بام سبز گلدانی را با قدرت انجام دهند و باقیات صالحات برا خود یادگار گذارید و طوفانی از موفقیت برکت سعادت ایجاد کن.اجرکم عند ا..  اگر استفتا فتوا شود اگر مردم ثروتمند تر شوند دولت کشور روحانیون جامعه وهمه ثروتمند تر میشوند .. میتوان فرهنگسازی شود ک در مراسم ملی مذهبی تدفین ازدواج تولد گاه پذیرایی نهال رایگان باشد مثلا اگر زیتون نماد سردار دلها فتوا شود سالگرد قلمه زد و ب مردم داد یا در دعا کمیل.. عاشورا.. گاه پذیرایی همراه با نهال یا در خاکسپاریها نهال داد .بازیافت اب مصرفی خانه ک میشه گاه حمام بی شوینده وجمع اوری در تشت یا شستشو میوه .. بدون شوینده و جمع اوری در ظرف یا هنگام بارندگی گذاشتن بطری نوشابه … پلاستیکی شیشه ای ..زیر ناودان و جمع اوری اب برا فصل گرم کم بارش جهت ابیاری گلدان ها فتوا و اعلام شود. اگر خودتان مزایا و تعداد قابل انجام را حساب که… کاش.داش.برداشت. لاستیک فرسوده را ب کمک قسمت بتنی یا سفالی.. تبدیل به گلدان نمود این اقدام باعث بهبود اقتصاد.کاهش سیلاب ب دلیل ذخیره اب گلدانی در پیک بارندگی.کاهش سوخت ک منبع غذا ب خانواده نزدیک.کاهش برق استفاده کمتر یخچال یعنی تازه چیدن و بازیافت نور لامپها در فتوسنتز.اشتغال ساخت گلدان قلمه…. اگر میتوانید کمک و حمایت فکری جسمی ..امید ک امر ب معروف کنید و سنت پسندیده بر جهان باقی گذارید واقعا همت کنید ک فتوا واقدام شود و فشار اقتصادی کاهش پیام و مفاهیم را برسان به … یک کهکشان سپاس خواهشا التماسا ببخشید لطفا چند بار بخوانید ک برداشتتان را دریابید.بچینید.اگر خیر خواهی خدا سعادت دهد. بزودی دوباره پاییز زمستان وفصل بارش های سیل اسا میشود سیل همانند کرونا مال جان..میگیرد.تشکر فروان

سلام و عرض ادب من متاهلم و دوتا دختر کوچیک دارم مغازه دار بودم و ب دلایل سرقت اجناسم ورشکست شدم و محکوم به اعسار تقسیط اقساط به طلبکارای مالیم شدم که ماهیانه پرداخت کنم. جدا از ماهیانه ۱/۷۰۰/۰۰۰ تومن ۲تا قسط به دادگاه بابت محکومیتهایم که هر چند بیشتر از این ۲ قسط باید پرداخت کنم اجاره خونه و دخل و خرج خونم فقط با بساط کردن در روزبازارها و عصربازارها به سختی میگذشت الان هم که این ویروس شده بلای جون کشور و اقتصاد نه تنها نمیتونم حریف طلبکارم بشم و عذرمو موجه کنم بلکه برای خرید نون شبم هم بمشکل خوردم بیشتر از یک ماهه که قرنطینه خونه شدم و واسه پول خورد و خوراکم موندم چه برسه به لوازم بهداشتی که لازمه. به مقدسات قسمتون میدم به دادم برسید و کمکم کنید که کمرم شکسته تو این همه مشکل به امید پاکسازی کامل این ویروس و به امید سلامتی کامل و شادی و خنده بروی تمام ملت ایران.

سلام لطفا با شماره خیریه تماس بگیرید شماره: ۸۸۵۰۴۲۲۹ – ۰۲۱

شمارا‌به‌فاطمه‌زهرا‌من نیاز‌مالی‌دارم بخاطر خدا۵۸۵۹۸۳۱۰۵۷۱۱۲۶۴۰

سلام لطفا با شماره خیریه تماس بگیرید شماره: ۸۸۵۰۴۲۲۹ – ۰۲۱

سلام سال نو مبارک از مسولین خواهش تمنا میکنم کمک کنید تو خرج مخارج زندگیم کم اوردم. از کسای که میتونن کمک کنن خواهش میکنم کمک کنید قبل این ویروس هم فقط زنده بودم زندگی نمیکردم الان هم روز به روز داره بدتر میشه نمیدونم چطوری باید ثابت کنیم که خیلیی مشکلات فشار اورده بعضی موقعها چاره رو تو زنده نبودن میبینم .ولی به خاطر دخترم فعلا دارم تحمل میکنمباعرض سلام. وخسته نباشید. نیازهای زندگیم باعث شده که شرم وحیا را بزارم کنارم ودرخواست کمک کنم .اینجانب (مهدی انوری سعدی)به شماره شناسنامه (۱۰۱۸)صادره از (تبریز )با کد ملی(۱۳۸۰۳۳۳۵۴۷)ساکن کمالشهر کرج وبا شغل کابینت سازی (متولد ۱۳۶۱) نیازمند کمک مالی هستم با بالا رفتن قیمت اجناس و کرایه خانه با حقوق (یک ملییون پانصدهزار تومان)هم چی از توان من خارج شده متاهل هستم ویک دختر ۸ساله دارم. مستجر هستم پنج ملیون پول پیش دادم وبا کرایه هفتصد هرزارتومان .الان وقت قرارداد خانه تمام دار ه تمام میشه با این پولی که من دارم خانه ای پیدا نکردم یعنی چند روزه دیگر باید اگه خانه پیدا نکنم اوره کوچه وخیابان میشم .به خاطر این مسله به فکر وام گفتن افتادم هر بانکی مراجعه کردم. دوتا ضامن ویا جواز کسی میخوان یا باید پولی در سپرده بخوابانیم تا بتونم بیست ملیون وام بردارم .ازشما خیرین عزیز یا مسولین کرامی درخواست کمک دارم که کمک کنید تا بتونم وام بردارم ضامن ندارم ولی میتونم سفته یا چگ در گرو بانگ یا خیرین عزیز بزارم تا از دربدری واز شرمنده شدن جلوی دخترم یا همسرم نجات پیدا کنم .هر مدرکی هم بخواین دریغ نمیکنم تا انجای که در توانم باشه .شاید باورتان نشه تو خورد وخوراک زندگی برای خانواده کم اوردم. میترسم دخترم از کمبود ویتامین بدن مریض شه. تا انجای که درتوانم هست تلاش میکنم تا به مشکلات زندگیم غلبه کنم اما این مشکلات قویتر از انی هست که بتونم غلبه کنم بهش ..گذشته از مشکلات میتونم تا یک ملیون قصد بدم. الان درخواست یاری دارم کمکم کنید.۰۹۱۰۹۳۹۰۸۳۳ کرایه خانه ام یاک عقب افتاده پول گاز وبرق چند ماهه نتونستم بدم این مریضی هم تمام زندگیم. رو بهم ریخته تورا بخدا کمک کنید.این شماره کارتم۵۸۹۲۱۰۱۱۹۱۸۷۲۵۱۰ بانک سپه خدایا تواین روزهای عید کسی رو شرمنده زن وبچه نکن

سلام لطفا با شماره خیریه تماس بگیرید شماره: ۸۸۵۰۴۲۲۹ – ۰۲۱

سلام خسته نباشین،من کارمندم ولی متاسفانه یه مدت دچار ضرر شدم پول زیادی از دست دادم وام گرفتم .پول نزول آوردم.الان هم قسط میدم هرماه هم پول سود نزول.دیگه کم آوردم به قران نه میخوام سو استفاده کنم نه دروغ میگم،تورابخدا کمکم کنید آدم آبروداری هستم .

سلام لطفا با شماره خیریه تماس بگیرید شماره: ۸۸۵۰۴۲۲۹ – ۰۲۱

سلام بنده کارگری ساده بیکاری هستم که واقعن یک مریضی دارم سرطان به صورت قوده رشد کردند درگلونمی توانه خرف بزنه غذای بخوره چهاربچه خردسال داره درروستایی زندگی میکنیم اکثرخونه گلی بصورت گپر هستند ازشهردوریم ۲ماه بسترکردم یزد دکترا برای عملش ۲۵میلیون تومان بیاری وازبی پولی مرخصش کردنند بخداواقعن موندیم چکارکنیم زندگی درروستا داریم همه فروشیم همه ۵تومان نمیشه اگه بخرنند شماروامام حسین کمکش کنید رحم کنید چهاربچه خردسالش پدرندارند یک زنمریض چکاری انجام میده شمارتماس ۰۹۹۰۲۱۳۱۹۱۲دراین ما مبارک رمضان

سلام لطفا با شماره خیریه تماس بگیرید اگر امکان و ظرفیت خیریه تکمیل نشده باشه وضعیت شما رو بررسی می‌کنند. شماره: ۸۸۵۰۴۲۲۹ – ۰۲۱

چطور به مردم کمک کنیم

سلام من عقد کردم چون خانواده ها سر مهریه مشکل داشتن بهمون کمک نکردن پول نداشتیم عروسی بگیریم الانم هیچ جهزیه ای نداریم پول اجاره خونه ام نداریم الان خونه یکی از فامیل ها زندگی میکنیم چند وقت دیگه بچم داره به دنیا میاد ولی هنوز ن خونه داریم ن وسیله ای برای زندگی تورا خدا لطفا کمک کنید

سلام لطفا با شماره خیریه تماس بگیرید اگر امکان و ظرفیت خیریه تکمیل نشده باشه وضعیت شما رو بررسی می‌کنند. شماره: ۸۸۵۰۴۲۲۹ – ۰۲۱

سلام اینجانب محمدباقر مهرابی فردی ضیف بدون هیچ درآمدی و اجاره نشین هستم که چندین ماهه نتوانستم اجاره م را پرداخت کنم دو پسر دارم کی ۲۸ سالشه واین کی ۱۸ ساله که همه کارگر بدون درآمد شماره به خدا رسیدگی نمایید مرا ازاین بدبختی نجات دهید

باسلام وعرض ادب خدمت موسسه محترم بنده یک پدردارم خودم یه کارگرم که بیست سال پدرم کار گری کرده بخاطر ایندع بچه هاش درس ودانشگاه بروند یه قطه زمین باهزار مکافات بدبختی کنار یه مدرسه راهنمای وابتدایی هست خریده حالا ناتوان وصعیف است ما واسش خانه میگردی بسازیم بوجه نداریه سه تا بچه درس خوان دارد خواهشمندم کمک کنید پدر بنده ناتوان وضعیف است

سلام خسته نباشید به همه عزیزان و بخصوص اون های سایت درست کردن مثل خیریه شعف ما قشر ضعیف راحت می توانیم حرف مان را به امور مردم عزیز گرانقدر و نهادها برسانیم عزیزان که دوست دارند دست یک دردمند واقعی را بگیرند البته با عرض شرمندگی من رنج کشیده بر اثر سانحه دلخراش با موتور به دره افتادم در قسمت پا ضربه سنگین خوردم از کار کردن محروم شدم من دارای ۳فرزند هیچ شغل خاص هم ندارم هر چند مشکلاتی بسیار ضروری دارم اینطور نمی تونم یعنی رویم نمیاد بیان کنم امیدوارم هر کمک دوست دارید ما را بی نصیب نکنید تلفن من ۰۹۱۴۷۵۴۳۶۶۵ درضمن این حق شماست طرف بشناسی من شماره نوشتم و حاضرم از هر لحاظ برای باور من بنده با شما همکاری کنم چند چیز هم راجب در مورد روز های سختی در زندگی می گذرانم اگه امکان گذاشتن عکس و یا فیلم در میان نوشتاری بود حتما می گذاشتم به قرآن از روی ناچاری در خانه اجاره کردم دارم زندگی می کنم به خدا خانه نیست وحشت خانه هست هر موجودی از خزندگان که به گی هست فکر نکنید من شوخی می کنم هم اش واقیعت دارد منتظر کمک های مومنانه ای شما هستم از سایت خیریه شعف تشکر خواهش دارم حتما مشکلاتم را هر چه توان دارید به نهاد ها خیریه و خیرین برسانید معنون میشوم

سلام لطفا با شماره خیریه تماس بگیرید اگر امکان و ظرفیت خیریه تکمیل نشده باشه وضعیت شما رو بررسی می‌کنند. شماره: ۸۸۵۰۴۲۲۹ – ۰۲۱

سلام خانمی هستم دوتا بچه کوچک دارم شوهرم بدلیل ناراحتی اعصاب وروان تحت درمان ابن یسنا هست وبیکاره راه درآمد ندارم فریمانی

سلام لطفا با شماره خیریه تماس بگیرید اگر امکان و ظرفیت خیریه تکمیل نشده باشه وضعیت شما رو بررسی می‌کنند. شماره: ۸۸۵۰۴۲۲۹ – ۰۲۱

سلام.مادر چهار فرزند هستم که از درده نداری و بیچارگی و گرسنگی ندانستم چکار کنم آمدم پیش همسایه با موبایلش این دردم را بنویسد بلکه خدا کسی را بفرستد کمکمان کند.روزه میگیرم و با گرسنگی و سفره خالی افطار میکنم.پسرم بیماری میاستنی گرفته که حتی پول آزمایش ندارم ببرم آزمایش بگیرم همش با ترس میگذرانم که خدایا پسرم بیماری رو داره یا نه‌.بدون آزمایش معلوم نمیشه.یک لقمه نان میخورد نفسش بالا نمیامد و فک و بدنش قفل میکرد.امروز که خلقم تنگ شد گفتم دردم را بنویسم از کاری نکردن و دست رو دست گذاشتن بهتر است.پاک ناامید مانده ام.رویم نمیشه بگم کمک کنید.شرمسارم‌

سلام لطفا با شماره خیریه تماس بگیرید اگر امکان و ظرفیت خیریه تکمیل نشده باشه وضعیت شما رو بررسی می‌کنند. شماره: ۸۸۵۰۴۲۲۹ – ۰۲۱

سلام پیشنهادات خوبی بود اجرتون با خدا

سپاس از شما

سلام من به کمک نیاز دارم شوهرم کارگر ساختمانی هست الان که این بیماری اومده بی کار شده تورا به خدا کمکم کنید دوتا بچه دارم واقعا زندگی برای سخت شده خواهشا بهم کمک کنید

باسلام من جوان ۳۷ساله متاهل هستم با دو بچه بیکارم ۲۳ساله مریضیم وضعیت زندگی خیلی بدی دارم در تامین مخارج زندگی مشکل دارم خانه ای که ساکن هستیم فرودست توان بازسازی ندارم دیگر توان ایستادن ندارم لطفا کمکم کنید

مریضم مشکل دارم بیکارم ولی متاسفانه هیچ خیری دست به کمک نمیشه علی از بلوچستان

سلام من خیلی پول لازمم خانوم بی سرپرست هستم خواهش میکنم ب من کمک کنید انسانیت داشته باشین ب خداوندی خدا 5 ماهه کرایه خونمو ندادم ماهی 600 هست

سلام لطفا با شماره خیریه تماس بگیرید اگر امکان و ظرفیت خیریه تکمیل نشده باشه وضعیت شما رو بررسی می‌کنند. شماره: ۸۸۵۰۴۲۲۹ – ۰۲۱

سلام من 20 سال مستاجر هستم مشکل مالی دارم نیاز به 10 میلیون پول دارم بدهکارم هستم دارای 3 فرزند دختر هستم مشکل مالی دارم لطفا کمک کنید.

نام ایمیل و وب سایت های من در این مرورگر برای دفعه بعد من نظر ذخیره کنید.

راه‌های زیادی برای کمک به‌دیگران وجود دارد. این کار می‌تواند کمک به یکی از اعضای خانواده و یا کمک‌های داوطلبانه به پناهگاه بی‌خانمان‌ها باشد. کوچک‌ترین کمک‌های شما می‌تواند باعث موفقیت یک شخص شود.

از اعضای خانواده یا دوستان خود بخواهید نیازهای خود را به شما بگویند تا بتوانید در حد ممکن به آن‌ها کمک کنید. پیشنهاد شما قبل از درخواست آن‌ها برای کمک، اهمیت آن‌ها را نزد شما نشان می‌دهد.

گاهی اوقات افراد فقط به‌کسی نیاز دارند که به آن‌ها بدون قضاوت گوش دهد، وقتی کسی در این زمینه از شما کمک می‌خواهد به راحتی آن را رد نکنید و در صورت کمک، با قضاوت‌های احساسی خود، آن‌ها را نرنجانید.

چطور به مردم کمک کنیم

وقتی به‌کسی گوش می‌دهید به او توجه کنید و با نگاه، این توجه را نشان دهید. اگر ذهن شما درگیر باشد، بی‌توجهی شما طرف مقابل را می‌آزارد.

وقتی کسی مشغولیت زیادی دارد، کارهای عمومی و روزانه می‌تواند بر استرس آن‌ها بیافزاید. شما به‌عنوان یک دوست خوب می‌توانید در این زمینه کمک بزرگی نمایید.

یک نمونه از این کمک‌ها می‌تواند تهیه و پختن غذا در زمان مشغول بودن دوستان و یا اعضای خانواده باشد. این نوع کمک‌ها می‌تواند از استرس کار بکاهد.

گاهی اوقات افراد تنهایی را از سوی خانواده و دوستان خود احساس می‌کنند که کوچکترین موردی می‌تواند، باعث دلگرمی آن‌ها شود.

کمک به سازمان خیریه می‌تواند راه خوبی برای کمک به دیگران باشد. کمی برای کمک‌های داوطلبانه وقت بگذارید. این کار علاوه بر خوشحالی دیگران، دید خوبی از زندگی به‌شما می‌دهد.

کمک مالی می‌تواند به‌صورت نقدی و یا با اهدای اقلامی مانند لباس به موسسات خیریه صورت گیرد. اگر پول ندارید، در میان وسایل بلااستفاده خود جستجو کنید، مطمئناً می‌توانید چیزهای مناسب برای کمک به دیگران پیدا کنید.

به‌جای دریافت هدیه‌های تولد و یا مناسب‌های دیگر مانند سال نو، دوستان و خانواده‌ی خود را به کمک کردن به سازمان‌های خیریه ترغیب کنید.

۴) کمک نکنید!

اگر کسی را در خیابان نیازمند کمک برای جابه‌جایی خریدهای خود دیدید و یا کسی را نیازمند پول، به آن کمک کنید.

کمک‌ها همیشه نباید مالی باشد. گاهی اوقات شما با روش‌های ساده می‌توانید به افرادی که به اینترنت دسترسی دارند کمک کنید.

این نام یک وب‌سایت ساده است که تحت حمایت سازمان جهانی غذا است. شما با پاسخ  به سؤالات این سایت، مقداری برنج برای گرسنگان ذخیره می‌کنید. این سایت شامل بخش‌های گوناگونی است.

این سایت نیز برای کمک به آموزش افراد ایجاد شده است و همواره نویسندگان جدیدی را  برای آموزش به دیگران جذب می‌کند.

 

این سایت‌ها کمک‌ها را مستقیماً به سازمان‌های خیریه هدیه می‌دهند. به‌طور مثال یکی از بخش‌ها، انجمن حمایت از بیماران اوتیسم است. کمک‌های این چنینی مشروع بوده و به سازمان‌های خیریه هدیه می‌شود.

این یک زبانه برای کمک است. وقتی شما صفحه‌ی جدیدی باز می‌کنید یک صفحه‌ی تبلیغاتی که جنبه‌ی حمایتی دارد باز می‌شود. این تبلیغات با پاسخ کاربران به نظرسنجی‌ها کمک‌هایی را به سازمان‌های خیریه اهدا می‌کند. ( هر صفحه جدید یک رأی است).

این فرد فقط نیازمند اهمیت‌دادن‌ شماست و  برای بیان مشکلات خود در تلاش است تا بتواند از شما راه‌حل‌هایی را بشنود.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

بله، می خواهم برایم جدیدترین مقالات ایمیل شود.

چطور به مردم کمک کنیم

سلام خیلی مفید و دوست داشتنی بود
بعضی وقتا نباید حرف زد نباید تایید کرد نباید نظر داد نباید ابراز همدردی کرد و گاهی حتی نباید به زور هم صحبت شد .
بعضی وقتا فقط باید گوش داد و ساکت بود . باید منتظر بود تا خودش صحبت کنه و بغضش رو آروم آروم باز کنه .

یادمان نرود گاهی فقط باید گوش داد?


ایمیل *

آموزش و یادگیری مداوم، جامعه را زنده نگه می‌دارد. در طراح‌باشی قصد داریم سرعت تبادل علم و دانش بین همه ایرانیان و فارسی زبان‌های دنیا را بالا ببریم و با ایجاد امکان اشتراک تجربه‌های تک‌تک افراد، جامعه‌ای درخور فرهنگ و آداب مردم این سرزمین بسازیم.

تمام حقوق برای طراح‌باشی محفوظ است. ارجاع و استفاده موردی از مطالب در دیگر سایت‌ها و رسانه‌های الکترونیک تنها با ذکر نام طراح‌باشی و درج لینک به همان مطلب در طراح‌باشی  مجاز است.

چطور کمک کنیم؟ پرسشى بسیار مهم.

اول بدانیم که چرا کمک می‌کنیم؟

آیا برای بهبود رفتار، رویکرد یا روشی کمک می‌کنیم یا سعی می‌کنیم سنگی را از جلوی پای کسی برمی‌داریم؟

به نظرم، ما به هیچ‌کس و هیچ‌چیز جز خودمان کمک نمی‌کنیم ولی لازم است که به آن آگاه باشیم چون در غیر این صورت متوقع می‌شویم و درنتیجه دلخور! دلخور از زمانه، روزگار و مردم که من چه‌کارهایی در این دنیا و برای چه کسانی انجام داده‌ام ولی در آخر هیچ خیری ندیده‌ام.

البته درست است که ما در کمک کردن کاری برای دیگری انجام می‌دهیم، ذهن او را راحت می‌کنیم یا برای رضایت او تلاش می‌کنیم. اما در بیشتر مواقع برای رضایت خاطر خودمان است که این کارها را می‌کنیم. این‌یک شرایط ایده‌آل یا به‌اصطلاح «برنده-برنده» است. هم خیر می‌رسانیم و هم لذت می‌بریم.

چطور به مردم کمک کنیم

ذات انسان طوری طراحی‌شده که با کمک کردن خوشحال می‌شود و احساس مفید بودن پیدا می‌کند. پس بهتر است بدانیم که برای چه و به که کمک می‌کنیم.

پیشنهاد می‌کنم به نوشتۀ ما کمک نمی‌کنیم مگر به خودمان، نگاهی بیاندازید.

از تمایل ما برای کمک به دیگران، می‌توان شادی را به‌جای افسردگی آموخت.
‍- جرالد جمپولسکی

در فعل کمک، دو قسمت کمک‌خواستن و کمک کردن نهفته است؛ یعنی تا زمانی که درخواست کمک نشود، آن کار دخالت، دلسوزی و ترحم محسوب می‌شود که در این حالت هر دو طرف کمک‌ گیرنده و کمک‌ دهنده، احساس ناخوشایندی خواهند داشت.

در شرایطی مهارت کمک گرفتن و کمک کردن بسیار چالش‌برانگیز است و گاه دلیل توقع یا ناراحتی را فراهم می‌کند. نمونه‌اش شرایطی است که انتظار کمک از دیگری داریم ولی منتظریم تا او پیش‌قدم شود یا در حالتی دیگر بدون درخواست شخصی به او کمک می‌کنیم و در مقابل ناراحتیم از اینکه آن‌قدر به‌کارمان ارج داده نشد.

در شرایطی ممکن است که فکر کنیم شخصی نیاز به کمک دارد و باید حتماً به او کمک کنیم. خواه این کمک می‌تواند معنوی باشد یا مادی. می‌تواند آگاهی رساندن به او باشد یا نجاتش از گرفتاری‌های مالی باشد.

این شرایط حساسی است و گاهی ممکن است کمک ما موجب حس دخالت و بی‌اعتمادی به او شود. گاهی حتی آنچه ما به عنوان «راه درست» می‌دانیم و می‌بینیم، برای دیگری مناسب نیست. حتی اگر تمام شرایط گفته‌شده نیز رعایت شود، ممکن است شخص نیاز داشته باشد که خود از پس مشکلاتش بربیاید و آن را تجربه کند.

پس بهتر است:

۱. اول گوش کنید.

در شرایطی کمک مؤثر خواهد بود که درخواستی براى آن باشد. اینکه فکر کنیم فردی کمک می‌خواهد ولی نمی‌داند، دلیل کافی برای وارد عمل شدن نیست. ممکن است که کمک ما موردنیاز فرد نباشد و برعکس کمکى از دیگری در آن شرایط مفیدتر باشد.

۲. اگر فکر می‌کنید کسی محتاج کمک شماست، درواقع این‌طور نیست!

اولین کسی که محتاج کمک است، خودمان هستیم. تحقیقات بسیاری در مورد تأثیر مستقیم کمک کردن بر روی فرد کمک دهنده انجام‌شده و نشان می‌دهد که اثر مستقیم معنوی آن بر روی خود شخص است. اگر دقت کنید و کمی هم انصاف به خرج دهید، متوجه خواهید شد که نیاز خودتان برای کمک کردن بسیار بیشتر از کمک‌ گیرنده به آن است.

۳. هنر درخواست کردن.

برای بسیاری از ما درخواست کردن بسیار مشکل است. حتی برای کارهای کوچک نیز از کمک‌ خواستن خجالت می‌کشیم. بیشتر ترجیح می‌دهیم تا آن کار را خودمان انجام دهیم تا از دیگرى درخواست کنیم. این مورد هم از احساس‌های منفی مانند خجالت، غرور یا نیازمندی نشأت می‌گیرد.

برای من بارها پیش‌آمده که به دلیل‌های گفته‌شده از کاری پشیمان شده‌ام چون نیاز به درخواست داشته است. کاری که با کمک‌های دوستانه می‌توانست نتیجه‌ای بسیار مفید برایم داشته باشد. در حقیقت این قسمتی است که من نیز تمرین می‌کنم.

پیشنهاد می‌کنم این ویدیو را ببینید. عنوانش همین است: «هنر درخواست کردن». سخنرانی آماندا پالمر در تِد، راجع به زندگی‌اش و درخواست کمک است و توضیح می‌دهد چگونه بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری مردمی (crowdfunding) را در حوزۀ موسیقی تا به امروز به انجام رسانده است.

۴. اگر به فکر سرمایه‌گذاری مادی یا معنوی هستید، کمک کردن در آن دسته نمی‌گنجد.

اگر کاری می‌کنید و انتظار دارید که در قبالش کاری برایتان انجام شود، باید بگویم که ناامید خواهید شد. اگر دانسته کمکی می‌کنید که در قبالش پاداش مادی یا معنوی بگیرید، بهتر است انجامش ندهید. معتقدم اگر کمکی را با خلوص نیت انجام دهید و انتظار پاداشی نداشته باشید، حتماً نتیجۀ آن را در زندگی‌تان احساس خواهید کرد.

۵. در موردی کمک کنید که از شما درخواست شده، نه آن چیزی که شما می‌خواهید.

ممکن است فردی برای کمک خاصی نزد شما آمده باشد. درصورتی‌که توان انجامش را ندارید، بهتر است پوزش بخواهید و انجام ندهید تا کاری را انجام دهید که خود صلاح می‌دانید و در آخر مقبول ایشان هم نیست.

همۀ ما نیازمند کمک هستیم. هرکدام به‌نوعی. در جامعۀ سالم، افراد از روی علاقه و نه رفع مسئولیت اجتماعی برای کمک به هم‌نوع خود مشارکت می‌کنند.

بسیار باارزش‌تر است که مستقیماً بدانید کمکتان برای چه شخصی است و چگونه از آن استفاده می‌شود تا اینکه فقط پولی بدهید و یا کمکى کنید. کمک‌های مالی خوب است ولی کافی نیست. اگر پشت آن نیتی نباشد، پول در آخر کمک چندانی نمی‌کند. اولین مرحله برای بهبود دادن مسئله‌ای در جامعه، «نیت» انجام آن است. اینکه بخواهید باعث تغییری شوید، بخواهید برای کسی فقط باشید یا بخواهید که کسی سلامتی‌اش را بازیابد.

به قدرت خواست خود شک نکنید. معجزۀ محبت، لطف و عاطفه، فقط و فقط با خواست شما فعال می‌شود.

این تکه را از کتاب پیام ‌گم‌گشته – عرفان بومیان استرالیا نقل‌قول می‌کنم:

«در جامعۀ ما پزشک به نزدیکان بیماری که انواع درمان‌های ممکن دربارۀ او به‌کاررفته و بااین‌همه در وضعیت بحرانی و خطر مرگ به سر می‌برد، می‌گوید هر کاری که در توانش بوده، انجام داده است.» بارها این عبارت را شنیده‌ام: «متأسفم. کار دیگری از ما ساخته نیست. اکنون همه‌چیز به لطف خدا بستگی دارد.» اما این جمله، به طرز خنده‌آوری وارونه است.

موسیقی پیش‌زمینه حین نوشتن: Purl – Behind Clouds

 

موفق باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

چطور به مردم کمک کنیم

در یک جلسهٔ تخیل، پیرمردی را دیدم که در باغ بزرگی در حال قدم زدن بود. دست‌هایش را در پشت گره کرده و میان دو ردیف درخت در حرکت بود. به تک‌تک درختان توجه می‌کرد و روبروی تعدادی از آنها می‌ایستاد و خیره می‌شد. ادامه

 

چطور کمک کنیم؟ پرسشى بسیار مهم.

اول بدانیم که چرا کمک می‌کنیم؟

آیا برای بهبود رفتار، رویکرد یا روشی کمک می‌کنیم یا سعی می‌کنیم سنگی را از جلوی پای کسی برمی‌داریم؟

به نظرم، ما به هیچ‌کس و هیچ‌چیز جز خودمان کمک نمی‌کنیم ولی لازم است که به آن آگاه باشیم چون در غیر این صورت متوقع می‌شویم و درنتیجه دلخور! دلخور از زمانه، روزگار و مردم که من چه‌کارهایی در این دنیا و برای چه کسانی انجام داده‌ام ولی در آخر هیچ خیری ندیده‌ام.

البته درست است که ما در کمک کردن کاری برای دیگری انجام می‌دهیم، ذهن او را راحت می‌کنیم یا برای رضایت او تلاش می‌کنیم. اما در بیشتر مواقع برای رضایت خاطر خودمان است که این کارها را می‌کنیم. این‌یک شرایط ایده‌آل یا به‌اصطلاح «برنده-برنده» است. هم خیر می‌رسانیم و هم لذت می‌بریم.

چطور به مردم کمک کنیم

ذات انسان طوری طراحی‌شده که با کمک کردن خوشحال می‌شود و احساس مفید بودن پیدا می‌کند. پس بهتر است بدانیم که برای چه و به که کمک می‌کنیم.

پیشنهاد می‌کنم به نوشتۀ ما کمک نمی‌کنیم مگر به خودمان، نگاهی بیاندازید.

از تمایل ما برای کمک به دیگران، می‌توان شادی را به‌جای افسردگی آموخت.
‍- جرالد جمپولسکی

در فعل کمک، دو قسمت کمک‌خواستن و کمک کردن نهفته است؛ یعنی تا زمانی که درخواست کمک نشود، آن کار دخالت، دلسوزی و ترحم محسوب می‌شود که در این حالت هر دو طرف کمک‌ گیرنده و کمک‌ دهنده، احساس ناخوشایندی خواهند داشت.

در شرایطی مهارت کمک گرفتن و کمک کردن بسیار چالش‌برانگیز است و گاه دلیل توقع یا ناراحتی را فراهم می‌کند. نمونه‌اش شرایطی است که انتظار کمک از دیگری داریم ولی منتظریم تا او پیش‌قدم شود یا در حالتی دیگر بدون درخواست شخصی به او کمک می‌کنیم و در مقابل ناراحتیم از اینکه آن‌قدر به‌کارمان ارج داده نشد.

در شرایطی ممکن است که فکر کنیم شخصی نیاز به کمک دارد و باید حتماً به او کمک کنیم. خواه این کمک می‌تواند معنوی باشد یا مادی. می‌تواند آگاهی رساندن به او باشد یا نجاتش از گرفتاری‌های مالی باشد.

این شرایط حساسی است و گاهی ممکن است کمک ما موجب حس دخالت و بی‌اعتمادی به او شود. گاهی حتی آنچه ما به عنوان «راه درست» می‌دانیم و می‌بینیم، برای دیگری مناسب نیست. حتی اگر تمام شرایط گفته‌شده نیز رعایت شود، ممکن است شخص نیاز داشته باشد که خود از پس مشکلاتش بربیاید و آن را تجربه کند.

پس بهتر است:

۱. اول گوش کنید.

در شرایطی کمک مؤثر خواهد بود که درخواستی براى آن باشد. اینکه فکر کنیم فردی کمک می‌خواهد ولی نمی‌داند، دلیل کافی برای وارد عمل شدن نیست. ممکن است که کمک ما موردنیاز فرد نباشد و برعکس کمکى از دیگری در آن شرایط مفیدتر باشد.

۲. اگر فکر می‌کنید کسی محتاج کمک شماست، درواقع این‌طور نیست!

اولین کسی که محتاج کمک است، خودمان هستیم. تحقیقات بسیاری در مورد تأثیر مستقیم کمک کردن بر روی فرد کمک دهنده انجام‌شده و نشان می‌دهد که اثر مستقیم معنوی آن بر روی خود شخص است. اگر دقت کنید و کمی هم انصاف به خرج دهید، متوجه خواهید شد که نیاز خودتان برای کمک کردن بسیار بیشتر از کمک‌ گیرنده به آن است.

۳. هنر درخواست کردن.

برای بسیاری از ما درخواست کردن بسیار مشکل است. حتی برای کارهای کوچک نیز از کمک‌ خواستن خجالت می‌کشیم. بیشتر ترجیح می‌دهیم تا آن کار را خودمان انجام دهیم تا از دیگرى درخواست کنیم. این مورد هم از احساس‌های منفی مانند خجالت، غرور یا نیازمندی نشأت می‌گیرد.

برای من بارها پیش‌آمده که به دلیل‌های گفته‌شده از کاری پشیمان شده‌ام چون نیاز به درخواست داشته است. کاری که با کمک‌های دوستانه می‌توانست نتیجه‌ای بسیار مفید برایم داشته باشد. در حقیقت این قسمتی است که من نیز تمرین می‌کنم.

پیشنهاد می‌کنم این ویدیو را ببینید. عنوانش همین است: «هنر درخواست کردن». سخنرانی آماندا پالمر در تِد، راجع به زندگی‌اش و درخواست کمک است و توضیح می‌دهد چگونه بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری مردمی (crowdfunding) را در حوزۀ موسیقی تا به امروز به انجام رسانده است.

۴. اگر به فکر سرمایه‌گذاری مادی یا معنوی هستید، کمک کردن در آن دسته نمی‌گنجد.

اگر کاری می‌کنید و انتظار دارید که در قبالش کاری برایتان انجام شود، باید بگویم که ناامید خواهید شد. اگر دانسته کمکی می‌کنید که در قبالش پاداش مادی یا معنوی بگیرید، بهتر است انجامش ندهید. معتقدم اگر کمکی را با خلوص نیت انجام دهید و انتظار پاداشی نداشته باشید، حتماً نتیجۀ آن را در زندگی‌تان احساس خواهید کرد.

۵. در موردی کمک کنید که از شما درخواست شده، نه آن چیزی که شما می‌خواهید.

ممکن است فردی برای کمک خاصی نزد شما آمده باشد. درصورتی‌که توان انجامش را ندارید، بهتر است پوزش بخواهید و انجام ندهید تا کاری را انجام دهید که خود صلاح می‌دانید و در آخر مقبول ایشان هم نیست.

همۀ ما نیازمند کمک هستیم. هرکدام به‌نوعی. در جامعۀ سالم، افراد از روی علاقه و نه رفع مسئولیت اجتماعی برای کمک به هم‌نوع خود مشارکت می‌کنند.

بسیار باارزش‌تر است که مستقیماً بدانید کمکتان برای چه شخصی است و چگونه از آن استفاده می‌شود تا اینکه فقط پولی بدهید و یا کمکى کنید. کمک‌های مالی خوب است ولی کافی نیست. اگر پشت آن نیتی نباشد، پول در آخر کمک چندانی نمی‌کند. اولین مرحله برای بهبود دادن مسئله‌ای در جامعه، «نیت» انجام آن است. اینکه بخواهید باعث تغییری شوید، بخواهید برای کسی فقط باشید یا بخواهید که کسی سلامتی‌اش را بازیابد.

به قدرت خواست خود شک نکنید. معجزۀ محبت، لطف و عاطفه، فقط و فقط با خواست شما فعال می‌شود.

این تکه را از کتاب پیام ‌گم‌گشته – عرفان بومیان استرالیا نقل‌قول می‌کنم:

«در جامعۀ ما پزشک به نزدیکان بیماری که انواع درمان‌های ممکن دربارۀ او به‌کاررفته و بااین‌همه در وضعیت بحرانی و خطر مرگ به سر می‌برد، می‌گوید هر کاری که در توانش بوده، انجام داده است.» بارها این عبارت را شنیده‌ام: «متأسفم. کار دیگری از ما ساخته نیست. اکنون همه‌چیز به لطف خدا بستگی دارد.» اما این جمله، به طرز خنده‌آوری وارونه است.

موسیقی پیش‌زمینه حین نوشتن: Purl – Behind Clouds

 

موفق باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

چطور به مردم کمک کنیم

در یک جلسهٔ تخیل، پیرمردی را دیدم که در باغ بزرگی در حال قدم زدن بود. دست‌هایش را در پشت گره کرده و میان دو ردیف درخت در حرکت بود. به تک‌تک درختان توجه می‌کرد و روبروی تعدادی از آنها می‌ایستاد و خیره می‌شد. ادامه

 

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

بیشتر ما انگیزه کافی را برای کمک به فقرا داریم. کم‌تر کسی است که دوست نداشته باشد در تامین غذا، پوشاک و مسکن فقرا، در حد توانش مشارکت داشته باشد. اما معمولا عدم شناخت نسبت به زندگی، نیازها و محدودیت‌های فقرا باعث می‌شود کمک‌هایی ناکارآمد و در مواردی مخرب داشته باشیم.

فقر خطری است که هرکسی، حتی ثروتمندترین آدم‌های دنیا را تهدید می‌کند. با این دیدگاه، در مورد مشکل فقر احتیاط بیشتری به‌ خرج می‌دهیم، چون پای خودمان هم گیر است و احتمال دارد یک روز خود را در دام فقر بیابیم.

برخی می‌گویند فقرا فقیر هستند چون در دام فقر (poverty trap) افتاده‌اند. آن‌ها به این دلیل که نمی‌توانند سرمایه لازم (سرمایه مادی و سرمایه انسانی) برای خروج از فقر را تامین کنند، هرگز قادر به خروج از فقر نیستند.

بعضی‌ها نهادهای اقتصادی را نشانه می‌گیرند: اگر وضعیت بازارها درست باشد و ثروتمندان نکوشند که با نهادهای استثماری دیگران را از کسب درآمد محروم کنند، فقر به طور طبیعی از بین می‌رود.

چطور به مردم کمک کنیم

آدم‌هایی هستند که فقرا را دارای استعداد کم‌تر، هوش پایین‌تر و انگیزه ناکافی برای تلاش توصیف می‌کنند.

همه این دیدگاه‌ها کمابیش اشتباه هستند. فقرا در واقع قادر هستند که سد فقر را بشکنند و نباید با گزاره‌هایی از این دست، انگیزه تلاش را در آن‌ها کشت.

عبارات کلی در مورد بازار آزاد، هرگز به سیاست‌های روشن حامی فقرا (pro-poor policies) منتهی نمی‌شود.

هیچ مدرکی دال بر تفاوت بهره هوشی یا سخت‌کوشی در میان ده درصد فقیرتر و ده درصد ثروتمندتر جامعه مشاهده نشده است.

به این گزاره خیرخواهانه دقت کنید: «هیچ‌کس نباید به‌خاطر نداشتن پول، از گرسنگی و بیماری بمیرد.» جمله‌ای است که هیچ‌کس نمی‌تواند با آن مخالفت کند. اما این جمله یک ایراد اضماری دارد که نباید از آن غافل بود. یعنی اگر به فقرا روزانه یک وعده غذای گرم و خدمات پزشکی رایگان بدهیم، مشکل حل شده است؟

برای رفع ابهام جمله را به این صورت بازنویسی می‌کنیم: «هیچ‌کس نباید فقیر باشد». یعنی سیاست حامی فقرا نباید از فقرایی که قرار است فقیر بمانند حمایت کند. بلکه باید تلاش کند که فقر را ریشه‌کن کند.

بیشتر مردم با شنیدن کلمه فقر به یاد گرسنگی می‌افتند. اما نیاز فقرا چیزی بیشتر از یک وعده غذای گرم و خوشمزه است.

در مورد نیازهای غذایی فقرا توجه به سه نکته ضروری است.

بیشتر فقرا تلاش نمی‌کنند که با حداقل هزینه، بیشترین میزان انرژی، ویتامین و موادمعدنی را دریافت کنند. افزایش درآمد معمولا بجای آن‌که باعث سالم‌تر شدن تغذیه شود، به تهیه غذاهای «خوشمزه‌تر» می‌انجامد.

افزایش درآمد معمولا بجای آن‌که باعث سالم‌تر شدن تغذیه شود، به تهیه غذاهای «خوشمزه‌تر» می‌انجامد.

در بیشتر موارد فقرا از دانش کافی برای تغذیه سالم برخوردار نیستند و خطرات احتمالی تغذیه نادرست (به‌خصوص برای کودکان) را نمی‌شناسند.

تلاش برای ارزان‌تر کردن مواد غذایی سالم نیز همیشه به نتیجه مطلوب منتهی نمی‌شود. در چشم فقرا این کالاها تصویر «کالای پست» پیدا می‌کنند و دلشان می‌خواهد بجای این غذاهای ارزان، سوسیس و بستنی بخورند. افزایش آگاهی و توزیع کمک‌های کالایی غنی‌شده به مراتب نقش بیشتری در از بین بردن سوتغذیه به خصوص برای کودکان و زنان باردار دارد.

فقرا معمولا از اقدامات پیشگیرانه ارزان‌قیمت دوری می‌کنند. مثلا تحرک بدنی کافی (دست‌کم نیم‌ساعت در روز) هزینه‌ای به مراتب کم‌تر از جراحی قلب و کنترل دیابت دارد. اما فقرا بیشتر از روش‌های پیشگیری ارزان، به داروها و درمان‌های گران روی می‌آورند. بسیاری از فقرا به خدمات دندان‌پزشکی نیاز دارند، درحالی‌که از خرید مسواک و نخ‌دندان خودداری می‌کنند.

در مواردی مشکلات جسمی و بیماری‌های مزمن، دلیل پیدایش فقر است نه نتیجه آن.

بسیاری از افراد در طبقه فقیر از اطلاعات کافی بهداشتی برخوردار نیستند، داروهای شیمیایی را مضر می‌دانند و به علم پزشکی اعتقاد ندارند. فقرا به طور کلی درمان‌های خرافی را به بیمارستان ترجیح می‌دهد.

برخی از فقرا خدمات رایگان درمانی را «بی‌کیفیت‌تر» از خدمات پولی می‌دانند. مثلا ممکن است از واکسیناسیون رایگان بترسند و فکر کنند عدم استفاده از واکسن ارزان بهتر است.

ریچارد تیلر پیشنهاد می‌کند که فقرا به صورت پیش‌فرض (default option) در طرح‌های سلامتی باشند، نه به صورت داوطلبانه. همچنین در نظر گرفتن تلنگر‌های کوچک یا جریمه‌های غیرپولی (nudge) انگیزه آن‌ها در استفاده از خدمات رایگان را بالا می‌برد. مثلا اگر فقرا بدانند که در صورت عدم واکسیناسیون رایگان یارانه نقدی کودکشان قطع می‌شود، حتما از آن استفاده می‌کنند.

رایگان بودن تحصیل، انگیزه فقرا برای تحصیل را بالا نمی‌برد، چرا که هزینه‌های پیرامون آن خیلی سنگین است.

مشوق‌های مالی مشروط به والدین برای پیشرفت تحصیلی کودکان فقیر اقدامی موثر است. توجه کنید که بیشتر فقرا کمک‌های نقدی (مثل یارانه) دریافت می‌کنند. دریافت این یارانه‌های نقدی می‌تواند به تحصیل تمام فرزندان مشروط شود.

معلم‌ها باید نسبت به وضعیت فقرا آگاه شوند و نباید آن‌ها را دارای استعداد کم‌تر فرض کنند. هم‌چنین نگرش کودکان نسبت به تحصیل، انگیزه‌های تحصیلی آن‌ها را تقویت می‌کند. این گزاره که میزان تحصیلات با میزان درآمد فقرا رابطه مستقیم دارد، یک گزاره درست و معتبر است و باید ترویج شود.

چرا فقرا بیشتر فرزندآوری می‌کنند؟ یک دلیل این است که آن‌ها امیدی به امنیت اقتصادی در بزرگ‌سالی ندارند و می‌خواهند در کهولت، به فرزندان خود تکیه کنند. باورهای فرهنگی نیز بر فرزندآوری آن‌ها تاثیر دارد. امنیت خاطر بیشتر برای فقرا در سنین بازنشستگی، از تعدد فرزند، بیش از ظرفیت مالی خانوار جلوگیری می‌کند.

هر اندازه که تعداد فرزندان در یک خانواده فقیر بیش‌تر باشد، کیفیت تربیت فرزندان در خانواده‌های فقیر افت می‌کند. منابع محدود یک خانواده فقیر ممکن است برای تربیت باکیفیت یک فرزند کافی و برای هفت فرزند ناکافی باشد.

کاهش آگاهانه باروری در طبقه فقیر (و تلاش برای انتقال رشد جمعیت به سمت طبقات ثروتمندتر، که گاهی هرگز ازدواج نمی‌کنند و بچه‌دار نمی‌شوند) به طور مستقیم احتمال مشارکت اقتصادی مادر خانواده و نیز متوسط پس‌انداز خانوار را افزایش می‌دهد.

به‌ طور عمومی در این طبقه فرزند پسر ترجیح دارد. ممکن است آن‌ها چندین نوبت فرزندآوری را فقط به امید رسیدن به اولاد ذکور ادامه دهند. به این ترتیب علاوه بر کاهش سرانه منابع برای هر فرزند، منابع برای فرزندان دختر در مقایسه با فرزندان پسر نایاب‌تر می‌شود.

در دسترس قراردادن وسایل پیشگیری تاثیر بسیار کمی در فرزندآوری آنان دارد. این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی است.

فقرا از هر سرمایه‌گذاری که مبلغ آن باید امروز پرداخت شود تا منافعی در آینده داشته باشد، پرهیز می‌کنند. بیمه و تحصیلات، در این فهرست قرار می‌گیرند. سرمایه‌گذاری دولتی برای پرداخت بخشی از حق بیمه فقرا بسیار موثر است.

اضطراب و استرس مداوم، افسردگی و سرخوردگی از عمده‌ترین مشکلات بهداشتی فقرا است. خدمات بیمه می‌تواند در آرامش خاطر فقرا نقشی مثبت بازی کند.

معمولا فقرا سعی می‌کنند در شهرستان خودشان ازدواج نکنند. آن‌ها می‌کوشند که دختران خود را به شهرهایی با امکانات بیشتر بفرستند. اما این کار در نهایت هزینه‌های آن‌ها (مثل هزینه‌های ارتباطی) را افزایش می‌دهد.

داشتن چند شغل پاره‌وقت بدون تمرکز برای کسب تخصص، کارکردن با ماشین و زمین دیگران بدون انگیزه کافی و عدم تمایل به پرداخت حق بیمه از جمله رفتارهای مخاطره‌آمیزی است که فقرا با هدف کاهش ریسک انجام می‌دهند. این رفتارها به گسترش فقر دامن می‌زند.

فقرا معمولا از دریافت تحصیلات بانکی محروم می‌شوند. آن‌ها به دلیل نداشتن سابقه خوب بانکی، گردش حساب پایین یا در اختیار نداشتن دارایی‌هایی با قابلیت وثیقه‌گذاری، نمی‌توانند وام بگیرند. وام‌های کوچک (زیر ده میلیون تومان) می‌توانند نرخ بهره و جریمه دیرکرد کم‌تری نسبت وام‌های بزرگ داشته باشند.

فقرا بیشتر نیازهای مالی خود را از بازار سیاه، نظام‌های ربوی (نزول) و استقراض از جامعه صمیمی (intimate community) تامین می‌کنند که آسیب‌های زیادی به همراه دارد. از سوی دیگر سواستفاده نمایندگان سیاسی از وام‌های یارانه‌ای به عنوان یک هدیه تبلیغاتی یا تبعیض در دریافت وام، از دیگر آفت‌های بانکی برای فقرا است.

فقرا بیشتر نیازهای مالی خود را از بازار سیاه، نظام‌های ربوی (نزول) و استقراض از جامعه صمیمی (intimate community) تامین می‌کنند.

کاهش دستوری بهره‌بانکی برای فقرا راه‌حل خوبی نیست. ممکن است فقرا ترجیح دهند که حق دریافت تسهیلات بدون بهره را نقدا به فروش بگذارند. نرخ بهره بالا نیز انگیزه پس‌ندادن وام را بالا می‌برد و موجب کاهش اعتبار طبقه فقیر و افزایش موانع دسترسی آن‌ها به تسهیلات می‌شود.

لازم است فقرا درک کنند که از تسهیلات باید برای بالا بردن بهره‌وری کار و افزایش درآمد استفاده کنند، نه برای پر کردن چاله‌های مالی و خرید وسایل غیرضروری مثل تلویزیون بهتر یا تلفن همراه لوکس. (در حال حاضر معمولا فقرا هزینه‌های غیرضروری خود را برای افزایش هزینه‌های سرمایه‌ای به تعویق نمی‌اندازند.)

بانک‌ها باید موظف شوند که در قبال سپرده‌های اندک و بزرگ، رفتاری تبعیض‌آمیز پیش نگیرند. فقرا لازم است بدانند که حتما باید اقساط وام را بپردازند.

چطور به مردم کمک کنیم

دلار گران می‌شود. قیمت سکه بالا می‌رود. قیمت مسکن افزایش پیدا می‌کند. اما فقرا (حتی اگر از رشد قیمت اطلاع داشته باشند) قادر به سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها نیستند.

زیرساخت لازم برای سرمایه‌گذاری با سرمایه‌های بسیار اندک (کم‌تر از 10 هزار تومان) در بازار سرمایه فراهم است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک (Mutual Funds) و صندوق‌های با درآمد ثابت (Fixed Income) زیرساخت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری تدریجی در بورس هستند.

اما معمولا کارگزاری‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری تمایل زیادی برای ارائه خدمات به افراد با سرمایه‌های بسیار کم ندارند. توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری بورسی بین فقرا و شرکت‌های سرمایه‌گذاری، نیاز پس‌انداز تدریجی فقرا را پاسخ می‌دهد.

فقرا معمولا انگیزه کمی برای پس‌انداز با هدف خرید یخچال یا خودرو دارند. چون این اهداف را بسیار دور می‌بینند. نداشتن این وسایل در فقیرتر شدن آن‌ها نقش دارد. فراهم کردن امکان خرید اقساطی برای طبقه نیازمند، عملا حکم پس‌انداز برای خرید را دارد.

مطالعات نشان می‌دهد که فقرا به خاطر تنش مداوم و نداشتن آرامش روحی، تصمیم‌های غیرعقلایی و احساسی بیشتری می‌گیرند. در مقابل آن‌ها کم‌تر از مشاوره‌های حرفه‌ای و خدمات سبدگردانی بهره‌ می‌گیرند.

افراد فقیر معمولا انگیزه بسیار کمی برای پس‌انداز سرمایه‌ای دارند، چون می‌دانند که در نهایت سرمایه لازم برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک را در اختیار نخواهند داشت. آن‌ها به دلیل متزلزل بودن موقعیت شغلی، نوسان‌های شدید درآمدی و نداشتن امنیت مالی، کم‌تر از طبقه متوسط دوراندیشی و صرفه‌جویی می‌کنند!

برنامه‌ریزی‌های آن‌ها عموما کوتاه‌مدت است و انگیزه لازم برای برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلند‌مدت ندارند.

آن‌ها اگر بتوانند سرمایه ناچیزی فراهم کنند، با این سرمایه باز هم درآمد ناچیزی هم خواهند داشت. این کسب‌وکارها همیشه «بیش‌ازحد کوچک» باقی می‌مانند. مشکل اصلی فقرا فقدان توانایی‌هایی نیست که قابلیت تجاری‌سازی داشته باشند. بلکه آن‌ها امکان توسعه کسب‌وکار خود را ندارند و کار آن‌ها در نقطه سربه‌سر باقی می‌ماند و با اولین تنش‌ها از بین می‌رود.

خیلی کم پیش می‌آید که عده‌ای از فقرا برای راه‌اندازی یک کارگاه تعاونی متحد شوند. در حالی که سرمایه‌گذاری مشترک، می‌تواند به یک سرمایه قابل توجه منجر شود که درآمد نسبتا معقول برای اعضای تعاونی به همراه داشته باشد.

فساد اقتصادی منجر به گسترش فقر می‌شود. اما تضمینی وجود ندارد که در نبود فساد، فقر کاهش پیدا کند. برای کاهش فساد، تغییری اساسی در ساختار سیاسی الزامی نیست. از سوی دیگر این طور نیست که مدیران دولتی همگی نیت‌های خودخواهانه داشته باشند و در مواردی سیاست‌گذاری‌های خوبی برای حمایت از فقرا به اجرا در می‌آید.

فساد، معمولا در فعالیت‌های خیرخواهانه، پیشگیرانه، بیمارستان‌های دولتی، مدارس دولتی، مشاغل دولتی و غالب مواردی که به صورت مستقیم با زندگی فقرا در ارتباط است، کم‌تر پایش می‌شود.

تحول در زندگی فقرا نیازمند تحولات ناگهانی نیست. رفته‌رفته می‌شود اوضاع را بهتر کرد. امید برای پیدا کردن شغل‌هایی که رشد نمی‌کنند، می‌تواند با راه‌اندازی کسب‌وکارهایی کوچک، مثل تولید لبنیات خانگی عوض شود. این شروعی فوق‌العاده برای اصلاحات اقتصادی در بلندمدت است.

1- فقرا باورهای اقتصادی و اجتماعی نادرستی دارند. عدم امید به رشد، عدم باور به علم پزشکی، بدبینی به تحصیل به خصوص تحصیل بانوان و تمایل به داشتن فرزند پسر بخشی از این باورها است. این باورها ریشه رفتارهایی است که فقر را تشدید می‌کند.

2- فقیر بودن سختی‌های غیرمادی زیادی دارد. فقیری که به لوله‌کشی آب و گاز دسترسی ندارد، برای تامین آب آشامیدنی و انرژی باید بیشتر از ثروتمندان هزینه مادی و زمانی بپردازد. یعنی آب اشامیدنی سالم برای فقرا گران‌تر تمام می‌شود تا برای ثروتمندان.

3- زندگی فقرا معمولا از نظر فناوری عقب‌تر از سطح میانگین است. فناوری به ما اجازه می‌دهد کارهای جدیدی انجام دهیم یا کارهای قدیمی را با هزینه کم‌تر اجرا کنیم. آن‌ها به بازارهای نوین، ابزارهای ارتباطی فناورانه، فین‌تک و آموزش مجازی دسترسی ندارند.

4- نگرش طبقه ثروتمند نسبت به فقرا باید تغییر کند. فقرا دزد نیستند. بداخلاق و پرخاشگر نیستند. تنبل و کم‌هوش نیستند. بازنده نیستند. تصویری منفی که در فیلم‌های سینمایی نمایش داده می‌شود، فرسنگ‌ها با زندگی واقعی فقرا فاصله دارد.

5- اگر کودک فقیر را کم‌هوش‌تر فرض کنیم، رفتار ما باعث می‌شود که کم‌تر هوش و استعداد او را ببینیم. اگر کارگر فقیر را بیشتر از کارگر متوسط رصد کنیم، احتمالا موارد دزدی بیشتری را کشف می‌کنیم. نگاه ما به فقرا بسیار فقیر است. ما با سوگیری‌ها و پیش‌داوری‌ها، بیشتر تجربه بد از کمک به فقرا را به خاطر می‌سپاریم.

6- وقتی از بانک‌داری حامی فقرا صحبت می‌کنیم، نگرانی‌ها در مورد فسادهای احتمالی خیلی بیشتر از تسهیلات میلیاردی و بخشودگی‌های حجیم است. نمی‌گوییم سیاست‌های حامی فقرا، فسادی به همراه ندارد. اما فساد در این حوزه بیشتر از فساد موجود در دنیای ثروتمندان نیست. این نگرانی‌ها نباید مانع اجرای سیاست‌های حامی فقرا شود.

کتاب اقتصاد فقیر نوشته آبهیجیت بنرجی و استر دوفلو یک منبع بسیار فوق‌العاده برای شناخت نیازهای فقرا است. در این کتاب تاکید می‌شود که عظمت مسئله فقر نباید باعث شود که آن را غیرقابل‌حل فرض کنیم و آن را به فراموشی بسپاریم.

بیشتر ما انگیزه کافی داریم که به فقرا کمک کنیم. اما نیازهای آن‌ها را به درستی نمی‌شناسیم و معمولا تلاش‌هایی برای کمک می‌کنیم که اثربخشی و کارایی بسیار اندکی دارد.

دنیای امروز منابع پولی و کالایی کافی برای ریشه‌کن‌کردن کامل فقر را در اختیار دارد. مشکل در نحوه بازتوزیع و نحوه تخصیص منابع است. در عموم موارد یا برنامه‌ای برای فقرزدایی وجود ندارد، یا اجرای نادرست برنامه‌های ناکارا کمکی به حل مسئله نمی‌کند.

شناخت صحیح مسئله فقر و درک بهتر نیازهای آن‌ها باعث می‌شود که کمک‌هایی بهتر داشته باشیم.

 


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

خوب بود

سلام مطالبتون خوبه اما به چیزهایی هم اشاره نکردید مثلا اینکه فقر همیشه در این حدم نیست من یادم هست بکی از اشنایان که منزل داشت با۵ بچه در گذشته اما انقدر نداشتن که لباس که هیچ ،غذای شاهانشون نیمرو بود اونم نه همیشه ،چون پدر داشتن هیچ کس هم کمکشون نمبکرد،من موندم الان اون بچه ها گرسنه بزرگ شدن درسته ….باهاشون صحبت میکنم بعد از۲۰سال هنوزم میگن ما بقبه رو نمیبخشیم چون حسرت همه چیز رو کشیدیم متاسفانه الان خیریه ها هم ابنطور شده میزارن به کارتن خوابی که رسیدی کمک میکنن باید قبل از ابن چیزها دستگیری کنیم،من خودم یه خیریه زدم از اینجور خانوا ه ها هم حمایت میکنم هرکس هم میگه نکن میگم …..ولی خب من خیریه ام زیاد بزرگ نیست…

سلام خدا خیرتون بدە بنگاە خیریتون کجاست؟

با سلام امروز من با صحنه دلخراشی از فقر روبرو شدم که باعث شد در جهت کسب اطلاعات برای کمک به از بین بردن فقر تحقیق کنم و این مطلب رو دیدم و بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. در لینکدین هم به اشتراک گذاشتم مطلب فوق العاده ای بود متشکرم

با سلام مطلب خیلی خوب بود کاش همینجور ک نوستین باشه و کمک کنید و فقیری در کشورمان نباشه همه مردم خودکفا باشند،من شوهرم کارگر هست متاسفانه خرج ماهانه رو ب زور تامین میشه کاش دولت ی فکری ب حال کارگرها بکنه ،

لطفا کمی کوتاه تر بنویسید و برای ششم مناسب باشد متشکرم

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

در آموزش چگونه میتونیم به دیگران خدمت کنیم به مباحث زیر می پردازیم:

بایستی به بقیه هم خدمت کنیم و به هر طریقی که میتونیم به اونا خیر برسونیم چون خدمت کردن به بقیه و کمک به بقیه باعث میشه که جریان درست رو به راه بندازیم که به رشد دنیا کمک خواهد کرد و فرهنگ خدمت کردن رو رواج میده.

در جاهای مختلف سایت آکادمی مجازی باور مثبت اومدیم در مورد درون انسان و رشد داد درون صحبت کردیم. اما اینجا داخل این آموزش میخوایم در مورد موضوع خدمت به دیگران صحبت کنیم توضیحات استاد رضایی درباره آموزش چگونه میتونیم به دیگران خدمت کنیم رو میتونید از طریق پلیر زیر بشنوید و لذت ببرید:

برای دانلود فایل صوتی و نسخه الکترونیکی این آموزش نیازمند Login یا Register شما در سایت آکادمی مجازی باور مثبت می باشد

ما عنوان‌های خیلی زیادی رو به افرادی که به بقیه کمک میکنن میدیم اما اگه بخوام اشاره کنم به قرآن خداوند داخل قرآن همچین افرادی رو نیکوکار می‌داند پس کسایی که خدمتی به بقیه میکنن و کار درستی رو انجام میدن نیکوکار هستن و ارزش این کار در تمام جنبه‌های زندگی واقعاً خیلی مهمه و دست آورد های خیلی زیادی رو به ما خواهد داد.

چطور به مردم کمک کنیم

هر کسی بتونه به یک فرد دیگه کمک کنه حالا بزرگی و کوچیکی اون کمک و خدمت مهم نیست مهم نیت کمک کردنه بعد از اینکه به اون فرد کمک میگیره، یه احساسی در درون اون فرد شکل میگیره احساسی که شاید جنسش ارزشمندی باشه و حسی که همراه با یک شادی درونیه،

پس درواقع با خدمت به بقیه و کمک کردن به بقیه ما بهترین احساس هارو به خودمون هدیه میدیم اونقدری این موضوع قدرتمنده که ما حتی وقتی، داخل یک کلیپ می‌بینیم یک نفر به بقیه کمک میکنه دوست داریم.

ما هم بتونیم اون کار رو انجام بدیم و خواسته اصلی ما اون احساسیه که بعد از کمک کردن در ما به وجود می‌آید و این یکی از لذت‌بخش‌ترین حس‌های دنیاست امیدواریم که بارها تجربش کنین اما با همین توضیحات ما بایستی این رو درک کنیم که:

اگه می خوایم کمکی هم داشته باشیم بایستی اون کمک رو برای خودمون داشته باشیم، و ما اگر خدمتی رو برای بقیه انجام میدیم درواقع داریم برای شکل دادن یک حس بهتر در خودمون اون کار رو انجام میدیم.

توی قسمت بالا گفتیم که کمک کردن در اولین مرحله برای خودمون مفیده چون احساس و باور مثبت بهتری نسبت به خودمون و زندگی مون پیدا می‌کنیم اما در مرحله بعدی خیلی وقت‌ها اون کمک ما باعث میشه که شاید یک نفر امید رو دوباره در زندگیش پیدا کنه یا اینکه یکی از مسئله‌های زندگیش بعد مدت‌ها حل بشه، و علاوه بر شما حس بهتری رو اون فرد پیدا خواهد کرد.

گاهی اوقات تجربه کردم که شاید نشستن پای حرف‌های یک انسان و دادن یک راهنمایی چطور در زندگی اون فرد یک تغییر بزرگ رو ایجاد کرد، صحبت‌های که شاید خود من هم فکر نمی‌کردم این‌قدر تأثیر داشته باشه.

اما چون دوست داشتم کمک کنم همون صحبت‌های ساده بهترین تأثیر هارو در زندگی اون فرد گذاشت پس این رو درک کنیم که خدمت به بقیه، و کمک کردن به افراد باعث میشه یک رابطه برد- برد رو در زندگی تجربه کنیم.

داخل آموزش‌ها همیشه سعی کردم که به قانون‌های این دنیا اشاره کنم اما میخوام بگم که داخل این دنیا همواره اصولی وجود دارد که بایستی آن‌ها را درک کنیم، وقتی ما به یک نفر کمک می‌کنیم هیچ وقت اون انرژی و نیتی که کردیم از بین نمیره.

بلکه به روش‌های مختلف دوباره به خودمون بر میگرده و امکان نداره انرژی ما در زندگی از بین بره، مخصوصاً انرژی که ما برای یک نیت خیر می‌زاریم درسته که همیشه هر چیزی به خودمون برمیگرده اما یک نکته خیلی خیلی مهم وجود داره که میخوام اون رو براتون باز کنم.

اگر در زندگی در حال خدمتی هستین و یا میخواین یک نفر رو کمک کنین این رو یادتون باشه برای گرفتن پاداش و تأییدیه نظر بقیه این کار رو نکن، کمک شما بایستی برای خودتون و درراه خدای خودتون باشه،

هیچ وقت اگه کمک می‌کنید منت سر کسی نذارید شما برای خودتون این کار رو می‌کنید، یک لحظه به این سؤال من فکر کنید یک لحظه فکر کنید اگه شما کمک کنید به یک انسان هیچ چیزی بهتون نمیرسه و هیچ کسی شمارو تحسین نمیکنه،

آیا بازم به انسان‌ها کمک می‌کنید؟ کمکی که ما داریم انجام میدیم برای اون حس درونیه و اینکه ما در یک زمینه‌ای قوی هستیم بایستی به بقیه کمک کنیم که اونا هم قوی بشن، اما خدمت به بقیه و کمک کردن به دو صورت انجام می‌گیرد.

کارهای که ما میتونیم انجام بدیم و به رشد یک انسان و حال خوب یک انسان کمک میکنه برای مثال ما میتونیم قسمتی از علممون، قسمتی از هنرمون، کمک به حل یک مسئله و حتی لبخند زدن به یک انسان و … رو به بقیه بدیم

این میتونه یکی از کمک‌هایی باشه که در جنبه معنویه و هر کسی در هرجایی میتونه به بقیه کمک‌های معنوی کنه چون ما در یکسری زمینه‌ها میتونیم به بقیه کمک کنیم هرکسی در این جهان هستی یه کاری رو خوب بلده انجام بده، مثه نگهداری بچه کوچیک برای چند ساعت که مادر بچه بتونه کارای معوقه اش رو انجام بده و…

همینطور که از اسم این موضوع معلومه وقتی ما بتونیم با پول به یک نفر خدمتی رو برسونیم میشه خدمات مادی که برای کمک کردن‌های مادی بایستی درآمد داشته باشیم، توی این مورد یک پیشنهاد رو مطرح می‌کنم و اون اینه که بین ۱ تا ۱۰ درصد رو در ماه از درآمدتون ببخشید.

و اگر روزانه درآمد دارید روزانه این کار رو انجام بدید و خوشحال باشید که میتونید به بقیه کمک کنید مهم اندازه و مقدار پول نیست مهم اون احساس و نیتیه که شما دارید و به دست میارید پس این کار رو حتماً انجام بدید.

تا اینجا این رو بررسی کردیم که چطور میتونیم به بقیه خدمت کنیم و در دل این موضوع مهم‌ترین نکته‌ای که هست اینه که با خدمت کردن ما چراغ انسانیت رو در دلمون زنده نگه می‌داریم، یک روز جمله‌ای رو خوندم که خیلی برای خود من لذت‌بخش بود و اون این بود که با خدمت کردن به بقیه فردی که خدمت یا کمکی رو ارائه میده،

بیشتر از اون کسی که خدمت رو دریافت میکنه لذت میبره و حتی لذت رو با خودش به همراه داره پس ما در واقع در این موضوع خودمون برنده این بازی هستیم یکی از روش‌های که حس خوبی رو در ما ایجاد میکنه اینه که به بقیه خدمت کنیم و با این کار طبق تعریف‌های که داشتیم داخل سایت اگر ما حس خوبی رو داشته باشیم اتفاق‌ها و واقعیت‌های خوبی رو دریافت می‌کنیم.

در کنار این موارد خدمت به بقیه باورهای ما و عزت‌نفس مارو هم افزایش میده چون این طرز فکر رو در ما به وجود میاره که ما میتونیم کمک کنیم، و ما مفید هستیم و همین باور اشتیاقی رو در ما به وجود میاره که بهتر و بیشتر از قبل رشد کنیم تا بتونیم خدمات بهتری رو ارائه بدیم.

برای درک بهتر عزت‌ نفس و باور میتونین به قسمت آموزش‌های رایگان و محصولات مراجعه کنین و از آگاهی‌های آماده شده استفاده کنید یکی از باورهای که در فرهنگستان باوز مثبت داریم اینه که ما وقتی یک سیکل مثبت رو شروع کنیم،

کارمای اون سیکل بارها و بارها بهتر و بیشتر به ما برمیگرده، و این یک باور در ماست که شما هم میتونین داشته باشین تا بتونین در مسیر درستی از خدمت کردن قرار بگیرین و اشتیاق و حس خوبی رو داشته باشید.

علاوه بر اینکه بایستی تلاش کنیم خودمون رو بهتر کنیم بایستی تلاش کنیم دنیا رو هم بهتر کنیم و با کمک کردن به هم ما میتونیم دنیارو جای بهتری کنیم که بتونیم در کنار هم زندگی کنیم امیدوارم درک کنیم که چرا بایستی کمک کنیم؟ و چطور کمک کنیم؟ همین موضوعات رو وقتی درک کردیم سعی کنیم در زندگی پیاده سازیش کنیم مارو با نگاه و نظرات ارزشمند تون همراهی کنید.
دوست تون داریم
در پناه حق
یا حق.

جدیدترین آموزش های رایگان بروزرسانی شده…

سپاس از استاد همیشه مهربان…

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آکادمی باور مثبت با 6 سال سابقه آموزش به انسان های مشتاق تغییر کمک می کند که به شناخت و درک عمیقی از خودشناسی برسند. کار اصلی ما آموزش خودشناسی و خداشناسی است.

چطور به مردم کمک کنیم

برای اطلاع از جدیدترین دوره‌ها کارگاه‌ها و محصولات آموزشی و فروش‌های ویژه، همین الان ایمیل‌تان را وارد کنید تا به شما خبر بدهیم!


ایمیل شما:


به من اطلاع بده!

اینستاگرام ما

محصولات

آموزش رایگان

ورود/عضویت

همه‌ی انسان‌ها نیازمند کمک هستند. هرکدام به‌نوعی. در جامعۀ سالم، افراد از روی علاقه و نه رفع مسئولیت اجتماعی برای کمک به هم‌نوع خود مشارکت می‌کنند.

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

چطور به مردم کمک کنیم

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

چطور به مردم کمک کنیم
چطور به مردم کمک کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *