چگونه جذاب داشته باشیم

 
helpkade
چگونه جذاب داشته باشیم
چگونه جذاب داشته باشیم

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چگونه جذاب داشته باشیم

چگونه شخصیت جذاب و دوست داشتنی داشته باشیم

کونتین هاردی ویراستار مقالات فناوری نیویورک تایمز معتقد است:

یکی از سؤالاتی که برخی از افراد از خود میپرسند؛ این است که آیا من خسته کننده هستم؟ پاسخ صادقانه به این سؤال این است که احتمالاً شما شخصیت جذابی دارید ولی میتوانید با رعایت برخی از نکات جذاب تر هم باشید.

شخصیت جذاب داشتن

برای این کار نیاز است مهارت ها، دانش و تجربیات جدید کسب کرده و نحوه اشتراک آنها با دیگران را فرابگیریم. به‌ تازگی برخی از کاربران وب‌ سایت Quora بر طبق تجربیات زندگی شخصی خود در رابطه با اینکه چطور میتوان شخصیت جذاب تری داشت، صحبت کرده اند. در ادامه برخی از سودمندترین این توصیه ها را با هم مرور می کنیم.

۱- مهارت های جدید بیاموزیم

اگر در شرایط مختلف بتوانیم با مهارت های خود کمک حال دیگران باشیم، مطمئنا به شخصیتی جذاب تبدیل خواهیم شد. از همین رو آنتونی لی از کاربران Quora  توصیه میکند تا می توانید مهارت های مختلف یاد بگیرید، از طراحی وب سایت گرفته تا خیاطی.
به این ترتیب ما تبدیل به فردی می شویم که همواره به او رجوع میشود؛ چه دوست ما بخواهد وب‌ سایتی برای تجارت جدید خود راه‌ اندازی کند ،چه بخواهد قسمتی از لباسش را که ناگهان پاره شده است بدوزد.

۲- کنجکاو باشیم

یکی از مواردی که جذاب نبودن ما را تضمین میکند این است که ذهن خود را به روی ایده ها و نظرهای جدید ببندیم. برای اینکه جذاب تر باشیم، باید دائم در جستجوی ایده ها و تجربیات جدیدی باشیم که احساس و افکار ما را تغییر میدهند.
سودهیر دسایی پیشنهاد میکند به یک یادگیرنده همیشگی تبدیل شویم. ذهنِ بازی داشته باشیم؛ کنجکاو باشیم؛ موارد جدید بیاموزیم تا دیدگاه های خود را عمیق تر و گسترده تر کنیم.

۳- یاد بگیریم چطور داستان خوبی تعریف کنیم

شاید تجربه ها و اطلاعات زیادی در ذهن داشته باشیم ولی اگر نتوانیم آنها را با دیگران در میان بگذاریم، فایده ای ندارد. درست به همین علت، مارکوس گیدولد معتقد است ما باید یاد بگیریم چطور داستان گوی خوبی باشیم:
هر چیزی که به ذهنمان میرسد در مکالمات خود استفاده نکنیم. به طرز هدفمندی افکار خود را شکل دهیم که وقتی آنها را به زبان می آوریم، جذاب باشند. زندگی خود را مانند هدیه‌ ای فرض کنیم که می توانیم به دیگران بدهیم، سپس آن را در زیباترین کاغذ کادوی ممکن بپیچیم.
جالب است بدانیم مطالعات جدید هم نشان میدهند که مردانی دارای توانایی داستان گویی بهتر، برای خانم ها جذاب تر هستند. محققان معتقدند داستان گوهای بهتر، بیشتر می توانند مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهند و عنان مکالمه را در دست بگیرند.

۴- سه داستان خوب برای تعریف در چنته داشته باشیم

اینکه بدانیم چطور داستانی را به‌ صورت بداهه تعریف کنیم، یک مهارت واقعاً مفید محسوب میشود. ولی اگر هنگام بداهه گویی کمی عصبی میشویم، خود را به چند داستان از پیش آماده شده مجهز کنیم تا یخ مکالمات را بشکنیم.

دیوش در این مورد میگوید:
وقتی کمدین ها روی صحنه هستند فقط در مورد «همه‌ چیز» صحبت نمی کنند، بلکه نمایش صحبت های خود را هم تمرین کرده اند. همیشه ۳ داستان متفاوت در ذهن داشته باشیم که مخاطب را سرگرم، آگاه یا درگیر کند.

۵- گوش کنیم و اشتیاق خود را نشان دهیم

بکی از راه هایی که میتوان به وسیله آن جذاب بود، این است که طوری عمل کنیم تا دیگران برای ما جذاب باشند. این ایده اولین بار توسط دیل کارنگی در کتاب معروفش “چطور دوست پیدا کنیم و افراد را تحت تأثیر قرار دهیم” در سال ۱۹۳۶ مطرح شد:
تعداد دوستانی که طی ۲ ماه با علاقه مند شدن به دیگران پیدا میکنیم، به‌ مراتب بیشتر از دوستانی است که طی ۲ سال با علاقه‌ مند کردن دیگران به خود پیدا خواهیم کرد.

کونتین هاردی ویراستار مقالات فناوری نیویورک تایمز معتقد است:

با دقت به دیگران گوش کنیم و با اشتیاق حرکات و محرک های آنها را دریابیم. تعداد کمی از ما واقعا در این امر خوب هستیم. اگر به هر کسی با نگرش مثبت گوش کنیم، او به نوعی در تجربه های زندگی خود منحصربه‌ فرد است. کار کردن روی این تکنیک باعث رشد خودمان هم میشود.

۶- سؤالات خوب بپرسیم

۱۱ چیزی که باید در مورد قانون جذب و چگونگی استفاده از آن…

۹ روش از قانون جذب که می تواند زندگی شما را بهبود ببخشد.

۹ تکنیک تجلی قانون جاذب که باید بلد باشید

۷ راه برای اینکه زندگی موفق و بدون محدودیتی داشته باشید

۵ ذهنیتی که شما باید توسعه دهید تا موفق شوید

۱۰ دلیلی که چرا ترک عادات بد خیلی سخت و مشکل است

در یک میهمانی لازم نیست چیز زیادی از خود به حضار بگوییم تا ثابت کنیم جذاب هستیم؛ در عوض آنها را در یک مکالمه عمیق در رابطه با زندگی روزمره خودشان درگیر کنیم.

سؤالات حساب‌ شده در رابطه با آنها، علایق و اولویت‌ هایشان بپرسیم (البته طوری که فضولی در زندگی شخصی مخاطب نباشند). واقعاً به پاسخ ها گوش دهیم. بحث را با سؤالات حساب شده دیگر ادامه دهیم (البته باز هم از فضولی بپرهیزید). تا میهمانی تمام شود، ما به یکی از جذاب ترین افرادی تبدیل شده ایم که آنها تابحال دیده اند.
از پرسیدن سؤالات ساده هم خجالت نکشیم. ایوان راتلیف روزنامه نگاری که در نشریاتی مانند The new Yorker مقالاتی به چاپ رسانده، معتقد است:
تقریباً هیچ سودی در این وجود ندارد که وانمود کنیم چیزی را میدانیم، در حالی که نمیدانیم. با پرسیدن سؤالات ساده، احتمالاً می توانیم روی افرادی که تازه با آنها آشنا می شویم تاثیر بگذاریم.

۷- چیزی که به آن فکر می کنیم به زبان بیاوریم

کت لی معتقد است افرادی که در مورد هیچ‌ چیز نظری ندارند و موافق یا مخالف هیچ‌ چیز نیستند، شخصیت خسته‌ کننده‌ ای دارند. ما احساس میکنیم که هیچ‌ وقت نمی توانیم با آنها مکالمه ای داشته باشیم. باید تمرین کنیم نظر خود را در مورد موضوعات مختلف بگوییم، حتی اگر فرد مقابل خوشش نیاید.

۸- علایق خود را دنبال کنیم

به جای اینکه در مورد موضوعات متنوع و مختلف کسب اطلاع کنیم فقط برای این که انسان “بادانشی” باشیم، حوزه هایی را دنبال کنیم که واقعاً برای ما جذاب هستند. به این ترتیب وقتی در مورد این موضوعات با دیگران صحبت می کنیم، تصویر فردی فعال و پویا از خود نشان میدهیم.

۹- زیاد مطالعه کنیم

چگونه جذاب داشته باشیم

اگر زمان و پول کافی برای جهانگردی داریم که خیلی عالی است، اگر نداریم، هنوز هم میتوانیم با مطالعه در مورد فرهنگ های مختلف و دوره های تاریخی مهم  اطلاعات سودمندی به دست بیاوریم؛ کتاب ها، وبلاگ ها و نشریات دوره ای در این راه به ما کمک میکنند. بر اساس یکی از مقالات تحقیقی در رابطه با تأثیرات مطالعه داستان‌ طی دهه گذشته؛ افرادی که بیشتر کتاب داستانی می خوانند، در همدلی و درک دیگران موفق تر هستند.

۱۰- شوخ طبعی خود را نشان دهیم

آودش سینگ پیشنهاد میکند در تعاملات خود حس شوخ‌ طبعی را توسعه دهیم. یاد بگیریم نیمه پر زندگی را ببینیم و عادت شاد بودن، حتی در شکست ها را در خود توسعه دهیم.
تحقیقات نشان میدهد مردان شوخ طبع، بیشتر برای زنان جذاب هستند؛ احتمالاً به این دلیل که باهوش‌ تر به نظر میرسند.

۱۱- اوقات خود را با افراد جذاب بگذرانیم

افرادی که با آنها وقت می گذرانیم، شخصیت ما را تحت تأثیر قرار میدهند. اگر همراه با افراد خسته کننده، بدخلق یا جدی باشیم؛ احتمالاً خیلی زود مثل آنها می شویم. این امر در مراوده با افراد جذاب هم صادق است. به گروه‌هایی از افراد علاقه مند که به دنبال جستجوی علایق خود هستند، بپیوندیم.

۱۲- یکی از علایق خود را به صورت عمیق و جدی دنبال کنیم

شاید علاقه داشته باشیم که در مورد همه چیز اطلاعات داشته باشیم و مقداری دانش در زمینه های مختلف کسب کنیم. بجای این کار، سعی کنیم که در مورد یک حوزه کاری اطلاعات زیادی داشته باشیم و در آن حوزه تجربه خوبی کسب کنیم.
اپریل فونتی معتقد است افرادی جذاب هستند که یک چیز را با جدیت و علاقه به‌ صورت طولانی‌ مدت پیگیری میکنند. فرقی نمیکند که این افراد دانشمندان موفقی باشند یا افراد پرتلاش عادی.

۱۳- دوره های ارتقای شخصی بگذرانیم

بیل کانولی که یک کمدین است میگوید:
هنر بداهه گویی میتواند مهارتهای ارتباطی ما را در زندگی روزمره توسعه دهد. این هنر باعث خواهد شد ما شنونده های بهتری باشیم و به‌ خوبی روی صحبت‌ های فرد مقابل خود تمرکز کنیم؛ به جای اینکه روی چیزی تمرکز کنیم که در ادامه مکالمه خواهیم گفت.

کن گرِگ معتقد است:
حتی اگر خجالتی هستیم و هیچ‌ تمایلی به رفتارهای جمعی و عمومی نداریم، بداهه گویی کمدی به ما کمک میکند سریعتر فکر کنیم، یاد بگیریم چطور دوباره سرزنده باشیم (چیزی که بسیاری از افراد بالغ فراموش کرده اند) و حس راحت تری هنگام بازیگوشی مقابل دیگران داشته باشیم. این امر به ما کمک میکند که در تعامل با دیگران بهتر عمل کنیم.

۱۴- با جمع‌ های جدید بیرون برویم

شاید یکی از دلایلی که باعث میشود احساس جذاب بودن نداشته باشیم، این است که با افرادی وقت خود را می گذرانیم که ما را تحسین نمی کنند. در اینگونه موارد باید جمعی را پیدا کنیم که به‌ خوبی متوجه ارزش‌ های ما میشوند و جذابیت ما را درک میکنند.
خود را با دیدن انسان های جدید به چالش بکشیم، با جمع های جدید بیرون بروید و انسان های دیگر با نظرات و دیدگاه‌ های متفاوت را تجربه کنیم. بدون تردید افراد جذاب و افرادی که ما را جذاب می پندارند، پیدا میکنیم.

مطلب قبلی

زندگینامه ژول ورن – شاعر و نمایشنامه نویس

مطلب بعدی

عادت های ثروتمندان جوان را بشناسید

چگونه در زندگی موفق شوید: 13 نکته تغییردهنده زندگی

راهنمای اساسی برای روتین های صبحگاهی

چالش 21 روزه: برنامه قانون‌ جذب برای تجلی شادی

چرا تفکر مثبت میتواند سلامت جسمی را بهبود بخشد

شکست را به موفقیت تبدیل کنید: استفاده از قانون جذب برای غلبه…

موفقیت به معنای اتخاذ یک انتخاب بزرگ نیست، بلکه به معنای…

چگونه شروع به استفاده از قانون جذب کنیم؟ 8 موردی که همین…

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

چگونه جذاب داشته باشیم

برای همه ما مهم است که بدانیم دیگران در مورد ما چه فکری می‌کنند، بخصوص در اولین ملاقات با دیگران دوست داریم به گونه‌ای رفتار کنیم جذاب باشیم و که به دل آن‌ها بنشینیم و حس خوبی در آن‌ها ایجاد کنیم. زبان بدن و کلمات ما در ثانیه‌های اول ملاقات، می‌توانند روی جذابیت ما و در نتیجه در نظر دیگران تاثیر بگذارند. حال ببینیم که چگونه می‌توانیم در کمترین زمان جذاب باشیم و بیشترین تاثیر را روی فرد مقابلمان بگذاریم. (برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب

بسیاری از آدم‌ها تلاش می‌کنند تا مهربان، مراقب و دلسوز باشند. اما برای برخی از مردم همیشه این تلاش‌ها نتیجه نمی‌دهد. رفتارها یا عادت‌های بدی وجود دارند که آدم‌ها را غیرجذاب و آزاردهنده نشان می‌دهند و معمولا کسی نمی‌خواهد اطراف این گونه آدم‌ها باشد. به تعدادی از این عادت‌های آسیب‌زا در اینجا اشاره می‌شود. ممکن است است آدم‌ها از وجود چنین ویژگی‌هایی در خودشان آگاه نباشند، اما این دلیل نمی‌شود که دیگران آن را نادیده بگیرند. بنابراین اگر شما هم این عادت‌ها و رفتارها را در خودتان پیدا کردید تلاش کنید آن ها را اصلاح کنید. تلاش کردم که در بخش یک برداشت راه راهایی از دست این ویژگی‌ها را نشان دهم. 
شما هم احتمالا غیرجذاب هستید، اگر…  (برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

بدن ما زبان مخصوص خودش را دارد و الفاظ آن همیشه محبت‌آمیز نیستند. زبان بدن شما به احتمال زیاد بخش جدایی‌ناپذیر وجود شما است، تا جایی که ممکن است حتی فکرش را هم نکنید که تا چه حد می‌توانید در برداشت دیگران از شخصیت شما و جذابیت‌تان تایر گذار باشد.. پس اگر تاکنون به فکر زبان بدن خود نبوده‌اید، وقت آن رسیده کاری کنید چون ممکن است در حرفه‌تان تاثیر منفی بگذارد. (برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

بعضی‌ها سعی می‌کنند به خیال خودشان طوری رفتار کنند یا حرف بزنند که نیت قلبی‌شان مشخص نشود، غافل از این که نشانه‌هایی وجود دارند که افراد از روی آن‌ها می‌توانند به راحتی به شخصیت و منش آن‌ها پی ببرند و آن‌ها را به قضاوت بنشینند. اطلاع از ویژگی‌های شخصیتی فرد مقابل می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری‌های مهم زندگی کمک نماید. (برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

آیا تا کنون حرف‌ها یا عباراتی را گفته‌اید که به سرعت از گفتن آن‌ها پشیمان شده باشید؟ به احتمال زیاد گه‌گاه این اتفاق برای همه ما پیش می‌آید، اما چنین موضوعی برای افراد باهوشی که با دقت کلمات و جملات خود را قبل از بیان آن‌ها برمی‌گزینند، یک اتفاق عادی نیست. باید در کلام هم جذاب بود!
(برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

ما در زندگی روزمره خود در اجتماع، محل کار یا در میان بستگان با افراد مختلفی در ارتباط هستیم که ممکن است برخی از آنان بسیار به دل ما بنشینند و برخی‌ها را اصلاً دوست نداشته باشیم. ویژگی شخصیتی افراد می‌تواند نقش مهمی در این موضوع داشته باشد. اما زندگی به گونه‌ای‌ است که باید با همه افراد جامعه چه کسانی که رفتارشان را می‌پسندیم و چه کسانی که نمی‌پسنیدم، در ارتباط باشیم. پس بهتر است یاد بگیریم با افرادی که با آن‌ها در تعامل هستیم؛ به‌خصوص کسانی که دوستشان نداریم، چگونه رفتار کنیم تا زندگی راحت‌تر و آرام‌تری داشته باشیم. 

ادامه مطلب…

ما همیشه مجبور نیستم به تمام درخواست‌های دیگران یا چیزهایی که ما را وسوسه می‌کنند یا تمرکزمان را به هم می‌ریزند، بگوییم “بله”. نه گفتن از جمله مهارت‌های زندگی است که آموختن آن می‌تواند در رسیدن به اهدافمان کمک کند.

ادامه مطلب…

برخی انسان‌های ویژگی‌های شخصیتی قوی و قدرتمندی دارند که با بهره‌گیری از آن‌ها توانسته‌اند رهبری عده زیادی را بر عهده بگیرند، متفاوت با دیگران باشند و تغییر و تحولات بزرگی را بیافرینند. حال این ویژگی‌های شخصیتی ممکن است در نگاه بعضی‌ها گستاخانه یا سلطه‌جویانه باشد، در حالی که این‌طور نیست. آن‌ها تنها به درک درستی از خود و اطرافیان‌شان رسیده‌اند.
(برای مطالعه متن کامل این مقاله روی ادامه مطلب بزنید و مطالعه کنید)

ادامه مطلب…

==============================

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     ثبت اشتراک نسخه آنلاین

چگونه جذاب داشته باشیم

بررسی و مقایسه تجهیزات شبکه

توسعه و پشتیبانی توسط ایران دروپال   |   میزبانی توسط پارس پک

شاید با مشاهده کردن صفحات اینستاگرامی افراد معروف سلبریتی فکر کنید که آنها چگونه بدین میزان جذاب هستند؟! و یا افراد سلبریتی و مدلینگ را مشاهده نموده اید که دارای اندام مناسب و لباس های شیک و از همه مهم تر چهره ای بشاش و جذاب هستند که در نگاه اول برای شما یقینا جذاب خواهند بود. آیا رازی پشت این میزان جذابیت وجود دارد؟! اگر رازهایی در مورد افزایش جذابیت وجود دارند، آنها چه چیزی می توانند باشند؟! اینها سوالاتی هستند که می توانند ذهن شما را تا مدتها درگیر کنند. 

در پاسخ به سوال شما می توان گفت که رازهای کوچک وجود دارند که می توانند باعث جذابیت شوند. در این بخش از نمناک قصد داریم تا تعدادی از رازهایی که به واسطه آنها می توانید به یک فرد جذاب تبدیل شوید را به شما کاربران معرفی سازیم.

در سال 2011 تعدادی از دانشمندان در طی تحقیق بزرگی تلاش کردند تا مشخص کنند که کدام چهره می تواند باعث جلب توجه آقایان و کدام چهره می تواند باعث جلب توجه خانم ها شود. این مطالعه بیش از هزار نفر را شامل می شد که هر یک از آنها دارای چهره ای خاص و همراه با احساسات متفاوت بودند.

نتیجه آزمایش مشخص کرد که آقایان بیشتر جذب خانم هایی می شوند که دارای لبخند آرام و چشمان بشاش هستند، از طرفی خانم ها نیز بیشتر جذب آقایان مغرور با چهره ای ساده می شوند.

چگونه جذاب داشته باشیم

پس از این آزمایش جامع، دانشمندان با تائید صحت آن بیان کردند که این شواهد کاملا با علایق هر جامعه ای مطابقت دارد.

در سال 2016 دانشمندان برای اطلاع از اینکه چه چیزی منجر به جذب هر دو طرف می شود، آنها در یک تحقیق دریافتند که زوجین به عکس العمل های جدی و جذاب علاقمند هستند چرا که آنها پس از اولین دیدار مجذوب طرف مقابل می شوند.

عطر و ادکلن یکی از گزینه های جذابیت می باشد که می توان از آنها برای جذب افراد زیادی به خود استفاده نمود. بنابر تحقیقات انجام شده، یکی از موارد جذابیت افراد، استفاده از عطرها و ادکلن ها خوشبو می باشد.

طبق آخرین آمار و اطلاعات، مردان بیشتر دوست دارند که همسر آینده آنها دارای موهای بلند و درخشان باشد. از سوی دیگر می توان گفت موی بلند و درخشان نشان دهنده سلامت جسمانی می باشد. 

اما در مقابل خانم ها به مدل موهای آقایان زیاد اهمیت نمی دهند چرا که برخی مدل موهای کوتاه و برخی مدل موهای بلند در آقایان را دوست دارند و بنابراین برای آقایان هیچ تفاوتی وجود ندارد و می توانند مدل موهای دلخواه خود را عملی نمایند.

جالب است بدانید که آقایان بیشتر جذب خانم هایی می شوند که از کفش هایی با سایز کوچک استفاده می کنند اما در مقابل برای یک خانم هیچ فرقی ندارد که مرد مورد علاقه اش از کفش با چه سایزی استفاده می کنند.

به طور کلی خوش تیپ بودن باید در اولویت هر شخصی باشد که قصد دارد جذاب به نظر برسد و باید به میزان بسیار زیادی به آن اهمیت دهد.

همه خانم ها دوست دارند که همیشه در نظر دیگران شیک و جذاب به نظر برسند اما می پندارن راز جذابیت و شیک پوشی ، تنها پوشیدن لباس های برند و رفتن به آرایشگاه برای زیباتر کردن چهره است . حتی برخی از آنها برای اینکه جذاب به نظر برسند با پرداخت هزینه های هنگفت ، چهره خود را مصنوعی می کنند . اما باید بدانید هیچ کدام از این روش ها برای برخورداری از جذابیت کافی نیست بلکه شما باید برای اینکه خانم جذاب و دوست داشتنی باشید ، با رمز و راز جذاب بودن که در این بخش از دنیای مد نمناک آورده ایم آشنا شوید.

خانم های جذاب همیشه به موهای خود می رسند

زنان جذاب موهای تقریبا لخت ، پر پشت دارند. آنها برای پرتر به نظر رسیدن موهایشان از اسپری حجم دهنده مو و حتی از شامپوهای حجم دهنده مو استفاده می کنند .

زنان برای جذابیت بیشتر خود هر از گاهی موهای خود را رنگ می کنند و برای رنگ کردن موهایشان از روش های سامبره و آمبره استفاده می کنند. باید بدانید هیچگاه خانم های جذاب بیش از حد و مکرر موهای خود را مش، صاف و فر و رنگ نمی کنند تا سلامت موهایشان به خطر افتد.

چگونه جذاب داشته باشیم

پوشیدن لباس های مرسوم و مد روز

پوشاک نقش مهمی در زندگی زنان ایفا می کند. خانم های جذاب همیشه در لباس پوشیدن به تناسب اندام خود توجه می کنند و بر اساس فرم بدنشان لباس می پوشند . آنها همیشه طبق مد روز پیش می روند و مرتبا به فروشگاه ها سر می زنند تا بتوانید از آخرین کپ لباس ها، طرح های جدید صندل، لوازم های تزئینی مد روز و دیگر پوشش های مرسوم با خبر باشند. این خانم ها هیچگاه لباس های تنگ و لباس هایی که بدن را ناراحت می کند را استفاده نمی کنند و سعی می کنند همیشه با وقار لباس بپوشند.

استفاده از کفش های پاشنه دار راحت

کفش های پاشنه بلند تاثیر زیادی در جذابیت و شیک پوشی دارد اما استفاده زیاد از این نوع کفش ها سبب آسیب رسیدن به پا خواهد شد بنابراین خانم های جذاب فقط در مواقع خاص کفش پاشنه دار می پوشند تا سلامت پایشان به خطر نیافتد و همیشه از کفش های پاشنه داری استفاده می کنند که راحت باشد .

اهمیت به سلامتی در خانم های شیک و جذاب

خانم های شیک و جذاب ، در وهله اول به سلامت خود اهمیت می دهند زیرا یک خانم مریض نمی تواند لباس های قشنگ بپوشد و شاد و سرحال در مهمانی ها بدرخشد .

آنها برای حفظ سلامت خود سالم زندگی می کنند و غذاهای سالم مانند انواع سبزیجات و میوه جات میل می کنند . همچنین خواب کافی دارند و آرامش خود را در همه لحظات حفظ می کنند و با ورزش روزانه استرس را از خود دور می سازند زیرا باور دارند که قدم اول برای شیک و زیبا بودن، سلامتی است.

اصلاح موهای زائد صورت و ابرو

شیک پوشی با صورت نامرتب جور در نمی آید بنابراین خانم های شیک و جذاب همیشه موهای زائد صورت و بدن خود را اصلاح می کنند و ابروهای مرتبی دارند ، آنها اگر وقت رفتن به آرایشگاه را نیز نداشته باشند با یک موچین صورت خود را تمیز می کنند و نمی گذارند ابروهایشان پر شود.

از عطر خوشبو استفاده می کنند

خانم های جذاب همیشه بوی خوبی می دهند ، آنها علاوه بر اینکه نظافت شخصی خود را رعایت می کنند و لباس هایشان را مرتب عوض می کنند و به حمام می روند تا بوی عرق ندهند از یک عطر خوب نیز استفاده می کنند.

اگر می خواهید خانم جذابی شوید عطر زدن را فراموش نکنید و برای انتخاب یک عطر خوشبو وقت بگذارید و هزینه کنید . پیامبر مکرم اسلام نیز به عطر زدن و استفاده از بوی خوش توصیه های زیادی کرده اند و حتی گفته می شود هزینه عطر ایشان از هزینه خوراکشان بیشتر بود.

استفاده از زیور آلات

داشتن زیور آلات برای یک خانم لازم است اما شما نباید حتما انواع زیور آلات را از خود آویزان کنید بلکه برای جذاب بودن داشتن یک گردنبند کافی است پس اگر پول کافی برای خرید گوشواره و دستبند ندارید حتما گردنبند را بخرید تا در محافل توجه ها را به خود جذب نمایید.

نظافت شخصی رمز دیگر زیبا و شیک بودن

خانم های شیک و جذاب به نظافت خود اهمیت می دهند چرا که می دانند اگر نظافت شخصی خود را رعایت نکنند اگر لباس های شیک و گرانقیمت نیز بپوشند ، شیک و زیبا نخواهند بود . آنها همیشه به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت می دهند تا هنگام لبخند زدن زیباییشان دو چندان شود .

دنیای مد نمناک قبل از این هم در رازهای حذابیت زنان گفت که این دسته خانم ها مرتب حمام می کنند تا بدنشان بوی بد عرق ندهد تا دیگران را از خود منزجر نمایند. لباس های زیر خود را هر روز تعویض می کنند زیرا اگر روی لباس زیرشان که مدت هاست عوض نشده، لباس میلیونی هم بپوشند، بازهم همه از اطرافشان پراکنده می شوند بنابراین راز اصلی خانم های شیک و زیبا نظافت شخصی است.

ناخن های زیبا و مرتب

از رموز دیگر زنان شیک پوش و زیبا داشتن ناخن های زیبا و مرتب است . ناخن های نا مرتب و کثیف از جذابیت خانم ها می کاهد پس اگر برای مرتب نمودن ناخن هایتان نمی خواهید به آرایشگاه بروید و هزینه اضافی بپردازید ، خودتان در خانه ناخن هایتان را مرتب کنید.

آرایش ملایم

یک خانم شیک و جذاب هیچ گاه بیش از حد آرایش نمی کند و همیشه داشتن چهره طبیعی را بیشتر می پسندد . او هیچگاه با آذرایش زیاد چهره اش را غیر طبیعی نشان نمی دهد و همیشه از یک کرم ضد افتاب که کمی هم سفید کننده دارد برای پوشاندن جوش ها و لکه های پوست خود و محافظت از پوست در مقابل آفتاب استفاده می کند و برای زیبا تر شدن لب هایش از یک خط لب که رنگ ملایمی دارد، استفاده می کند و بعد از حمام با فرمژه به مژه های خود حالت می بخشد تا زیبایی طبیعی اش دو چندان گردد.

رفتار موقر

اخلاق پسندیده و رفتار سنگین یک خانم است که او را شیک، زیبا و جذاب می کند . اگر خانمی لباس شیک و گرانقیمتی بپوشد اما این خصایل اخلاقی را نداشته باشد هیچگاه به چشم دیگران جذاب به نظر نمی رسد زیرا رفتاری سبک و زننده ، جذابیت را از بین می برد.

جذابیت ظاهری یک ویژگی نسبی است که از نظر هر فردی می‌تواند متفاوت باشد. ممکن است شخصی از نظر شما جذاب و از نظر فردی دیگر جذابیتی نداشته باشد اما تمایل به دوست داشته شدن و یا پذیرفته شدن در همه ما وجود دارد. بنابراین اینکه بتوانید در نگاه بقیه جذابیت ظاهری داشته باشید، یک احساس رضایت برای شما به همراه خواهد داشت. اغلب مردم فکر می‌کنند برای آنکه جذاب باشند باید کارهای بزرگی انجام دهند اما شما می‌توانید با انجام برخی کارهای ساده و کوچک در نگاه دیگران فردی جذاب و باشخصیت جلوه کنید. عوامل موثر در جذابیت افراد به سه بخش کلی جذابیت ظاهری، جذابیت رفتاری و جذابیت گفتاری تقسیم می‌شود. در این مقاله ما به مسئله جذابیت ظاهری به اختصار می‌پردازیم پس همراه ما باشید.

هر کسی در اولین برخورد با شما ابتدا متوجه ظاهر شما می‌شود. شخصیت هیچ کس را بر اساس ظاهرش نمی‌توان قضاوت کرد اما ظاهر هر کس به شما اطلاعاتی درباره شخصیت و عادات او می‌دهد. پس زمانی که به دنبال شروع یک رابطه هستید بیشتر باید به جذابیت ظاهری خود اهمیت دهید. فراموش نکنید که جذابیت ظاهری در موقعیت‌های مختلف می‌تواند بر موفقیت و پیشرفت شما نیز تاثیر بگذارد. برای مثال معمولا کسانی که دارای جذابیت ظاهری هستند، راحت‌تر می‌توانند در یک شرکت استخدام شوند. در ادامه به مواردی که در جذابیت ظاهری تاثیر دارند اشاره می‌کنیم.

برای آگاهی بیشتر در زمینه عوامل جذابیت کلیک کنید.

حمام به موقع، پوشیدن لباس تمیز و آراسته، استفاده از عطرهای ملایم، شانه زدن و مرتب نمودن مو، آراستن خود به طوری که متناسب با محیطی باشد، همه و همه می‌تواند در داشتن ظاهری جذاب موثر باشند. قرار نیست که شبیه به بازیگران معروف و سوپر استارها خود را بیارایید. همین که بتوانید تمیز و آراسته باشید خود به نوعی یک جذابیت ظاهری فوق العاده است. رعایت بهداشت دهان و دندان (مسواک زدن روزانه، استفاده از دهان شویه و…) در حفظ جذابیت ظاهری اثر مثبتی دارد. 

چگونه جذاب داشته باشیم

“پوست آینه درون است” در این جمله پیام‌های زیادی نهفته است. در بسیاری از موارد در مورد پوستی که دارای ایرادات و نواقصی است، در درون بدن فرد باید علت را جست جو کرد. برای سلامت پوست مصرف ضد آفتاب را جدی بگیرید. همچنین سعی کنید از مرطوب کننده متناسب با پوست تان استفاده کنید و حدالامکان از خشکی بیش از حد پوست خود جلوگیری کنید. جوش، آکنه و جای لک می‌تواند از میزان جذابیت ظاهری شما کم کند.

یکی از عوامل منتهی به سلامت جسمی استفاده از مواد غذایی مفید است. از مواد غذایی که فیبر کافی دارد (مانند سبزیجات و سیفی جات) بیشتر استفاده کنید. چربی و نمک را به حداقل برسانید. همچنین روزانه 8 لیوان آب بنوشید. این میزان از آب در سوخت و ساز بدن، شفافیت پوست و دفع مواد زائد از بدن کمک زیادی می‌کند. تا حد امکان از غذاهای آماده و نیمه آماده که دارای مواد نگهدارنده هستند کمتر استفاده کنید. تغذیه سالم روی سلامت جسمانی و روانی فرد تاثیر زیادی گذاشته و به جذابیت شما کمک می‌کند.

ورزش و فعالیت بدنی به افزایش نشاط و تندرستی در انسان کمک می‌کند. اندورفین هورمونی که با ورزش و فعالیت بدنی در بدن ترشح شده و باعث ایجاد حس خوب می‌شود. احساس خوب در درون شما به طور ناخودآگاه به دیگران نیز منتقل می‌شود. در نتیجه تا جایی که برایتان مقدور است ورزش کنید. اگر زمان کافی برای رفتن به باشگاه ندارید می‌توانید پیاده روی‌های ساده و سبک انجام دهید. یادتان باشد از کفش مناسب پیاده روی استفاده کنید. این کار به تناسب اندام، افزایش اعتماد به نفس و جذابیت ظاهری کمک زیادی می‌کند.

نحوه نشستن و ایستادن شما اهمیت زیادی دارد. برای اینکه در دراز مدت ستون فقرات سالم‌تری داشته باشید، تلاش کنید که صاف بنشینید و هنگام ایستادن، خمودگی یا افتادگی در شانه‌هایتان وجود نداشته باشد. حالت بدن تان صاف و کشیده باشد؛ به طوری که احساس کنید از بالای سقف به شما یک طنابی آویزان است که تلاش می‌کند شما را بالا بکشد. این تصور به قوز نکردن و صاف ایستادن شما کمک می‌کند.

پوشش همانند سایر عوامل ظاهری در حفظ جذابیت اهمیت بسیار زیادی دارد. حدالامکان در محافل رسمی سعی کنید که از لباس رسمی استفاده کنید (در مورد آقایان کت و شلوار و در مورد خانم‌ها مانتوهای رسمی). در محافل غیر رسمی و دوستانه از لباس‌های شادتر و راحت تر استفاده کنید. تشخیص اینکه چه لباسی مناسب چه موقعیتی است، یکی از اصول مهم جذابیت در دنیای امروزی به شمار می‌آید.

لازم نیست که از لباس‌های فاخر و گران قیمت برای جذابیت ظاهری استفاده کنید. لازم نیست آرایش غلیظ و ظاهری عجیب و غریبی برای خود طراحی کنید. تنها نیاز است که ظاهرتان شیک و در عین حال ساده و برازنده شخصیت شما باشد.

در انتهای این مقاله می‌توان به برخی افراد اشاره کرد که به طرز افراطی به ظاهر خود اهمیت می‌دهند. کسانی که هر چقدر هم که عمل‌های زیبایی انجام دهند، لباس‌های در خور توجه بر تن کنند و سعی در جلب توجه مخاطب خود داشته باشند، اما در آخر باز هم خود را زشت و یا غیر جذاب تصور می‌کنند.

معمولا این گونه افراد در یک دور معیوبی از تفکر در خصوص آراستگی ظاهری گرفتار می‌شوند و هر چه به این حس نازیبایی بیشتر بهاء دهند، بیشتر در آن گرفتار باقی می‌مانند. واقعیت این است که همان طور که در بالا ذکر شد جذابیت ظاهری، یک امر کاملا نسبی و متناسب با موقعیت تعریف می‌شود. اگر دغدغۀ ذهنی همیشگی شما این باشد که آیا پذیرفتنی و جذاب هستید و یا مدام با خود در این مورد فکر می‌کنید و فکرتان مدام درگیر ظاهرتان است، این موضوع می‌تواند شما را از اهداف تان دور کرده و مانعی بر سر راه شما باشد. در این راه بهتر است تا از یک مشاور و روانشناس کمک بگیرید و درباره دغدغه‌های ظاهری خود صحبت کنید.

برای اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی کلیک کنید.

خیر. عوامل موثر در جذابیت افراد به سه بخش کلی جذابیت ظاهری، جذابیت رفتاری و جذابیت گفتاری تقسیم می‌شود که میزان آن در افراد مختلف متفاوت است.

برای اطلاع بیشتر در زمینه جذابیت رفتاری کلیک کنید.

در واقع جذابیت ظاهری می‌تواند باعث پیشرفت و موفقیت افراد گردد چراکه همه افراد معمولا کسانی که به ظاهر خود توجه می‌کنند و با پوشیدن لباس مناسب و صورتی آراسته در محیطی ظاهر می‌شوند را دوست دارند. این رفتار نشان می‌دهد که فرد برای موقعیتی که در آن قرار گرفته است ارزش قائل شده و احترام می‌گذارد در نتیجه برای فرد استقبال کننده این عامل به عنوان یک امتیاز محسوب می‌شود که به فرد در رسیدن به خواسته‌ها کمک می‌کند.

برای اینکه بتوانید از زیبایی‌های ظاهری خود آگاه شوید لازم است ابتدا به خودشناسی برسید. در واقع خودشناسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به ویژگی‌های حقیقی جذابیت خود دست یابید. ممکن است شما در تلاش هستید تا جذابیت‌های ظاهری خود را بیابید در صورتی که در گفتار و رفتار بسیار جذابیت داشته باشید.

برای اطلاع بیشتر در زمینه خودشناسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه موفقیت و ارتباطات بین فردی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده کاملا محفوظ می باشد

 

 

چگونه اولین 100 میلیون تومان اینترنتی خود را به دست آوریم؟

چگونه جذاب داشته باشیم

حتما با افرادی برخورد کرده‌اید که نحوه‌ی حرف‌زدن یا برخوردشان در جمع همه را شیفته و میخکوب کرده است و همان دم آرزو کرده‌اید که کاش شما هم از این نوع جذابیت رفتاری داشتید

 

حتما بخوانید: چگونه با کاریزما جذابیت داشته باشیم؟

متأسفانه در جامعه‌ی امروز، شنیدن به رفتاری کمیاب تبدیل شده‌است. وقتی کسی با شما صحبت می‌کند، عمیقا گوش کنید. حواس‌تان را پرت ناهار فردا یا پیام تلفن و … نکنید. گوش‌ کنید و نشان‌ بدهید که از شنیدن حرفِ طرفِ مقابل‌تان لذت می‌برید و حرف‌هایش برای‌تان مهم است. مثلا سرتان را تکان دهید، تأیید کنید، سؤال کنید و در یک کلام، همراهش باشید.

 

حتما بخوانید: چند کار زنان که برای مردان بسیار جذابیت دارد

هیچ‌کس دوست ندارد فریب بخورد. منظور از فریب حیله‌های روباه مکار و گربه‌ نره نیست. منظور نگفتن حقیقت و صادق نبودن است. مثلا اگر نمی‌توانید به قول‌تان پای‌بند باشید، قول ندهید؛ ولی اگر قول دادید حتما آن را عملی کنید. مردم را به دنبال خودتان نکشانید، یا وقتی کسی از شما نظرخواهی می‌کند، روراست و منطقی آنچه در سر دارید را بازگو کنید. جذابیت ‌رفتاری به توانایی شما در برقراری ارتباط درست و صادقانه با دیگران وابسته است. البته نباید رو‌راستی را با گستاخی و بی‌ادبی اشتباه بگیرید. فرض کنید دوستی درباره‌ی لباسش از شما نظرخواهی می‌کند و شما آن لباس را نمی‌پسندید. راستش را بگویید، اما نرمی سخن و لحن درست را فراموش نکنید. به جای اینکه بگویید: « اه اه… این چیه پوشیدی؟» از جمله‌ای نظیر «لباس قبلیت‌ رو بیشتر می‌پسندم»، استفاده کنید.

 

حتما بخوانید:چگونه با جذابیت خود همه را به سمت جذب کنیم؟

اینکه چه چیزی می‌گویید، یک مسئله است و چگونه گفتن آن مسئله‌ای دیگر. لحن و نحوه‌ ابراز نظرات بسیار مهم است. شاید بعضی ‌اوقات نیت شما مثبت، اما نحوه‌ی بیان کردن نظرتان، طوری باشد که منظور شما را منعکس نکند. اینجاست که «چه» در مقابل «چگونه» قرار می‌گیرد. مثلا شاید قصد شما تعریف کردن از کسی یا چیزی باشد اما لحن صحبت‌تان موجب سوءِبرداشت شود و منظور شما به درستی منتقل نشود. سوءتفاهم کلامی، یکی از موانع مهم ارتباطی است. افرادی که جذابیت‌ رفتاری دارند راحت، روراست و شفاف صحبت می‌کنند، در نتیجه دیگران منظورشان را درست متوجه می‌شوند و ارتباطی سالم و طبیعی میان آنها برقرار می‌شود. اگر در انتقال معنی کلام‌تان مشکل دارید، سعی کنید از دوستان‌تان کمک بگیرید و لحن صحبت کردن‌تان را تغییر دهید. سوءِتفاهم، عدم درک متقابل و هزار و یک مشکل ارتباطی دیگر به دنبال دارد.

 

حتما بخوانید: آموزش جذب دیگران وافزایش جذابیت

عامل شادی و معاشرت باشید. افراد را دور هم جمع کنید، مهمانی بدهید، برنامه‌های تفریحی یا دسته‌جمعی راه بیندازید و تا جایی که در توان دارید شادی‌آفرین باشید. این کار اصلا سخت نیست و به جذابیت ‌رفتاری شما می‌افزاید. مثلا همه دوستان یا اقوام را در پارکی دور هم جمع‌ کنید، یا مهمانی شام ترتیب بدهید. این کار به دیگران نشان می‌دهد که شما به آنها اهمیت می‌دهید و در پی گسترش محبت و دوستی هستید. جذابیت‌ رفتاری یعنی اهمیت دادن، توجه کردن و نثار محبت به دیگران.

 

حتما بخوانید: ویژگی های رفتار زنان که برای مردان بیشترین جذابیت را دارد

اگر اشتباهی کردید، مثلا لیز خوردید یا از پله افتادید و در اصطلاح «گاف» دادید، اصلا شرمنده نشوید و خجالت نکشید. راحت باشید، بخندید و سخت نگیرید. حس طنز و شوخ‌طبعی حضور شما را دوست‌داشتنی‌تر می‌کند. البته فراموش ‌نکنید که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. خیلی خوب است که کسی بتواند یخ جمع را بشکند، لطیفه بگوید و با بذله‌ گویی با افراد ارتباط برقرار کند اما دیگر شورش را درنیاورید. بذله‌گویی در مکالمات حساس و جدی شبیه مسخره‌بازی می‌شود و نه تنها به جذابیت‌ رفتاری شما کمک نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود سخیف به نظر برسید.

6. جذابیت رفتاری ،مشتاق و پرشور باشید

 

حتما بخوانید: چگونه برای همسر خود زن جذاب باشیم؟

همیشه نسبت به مسائل و رویدادها مثبت‌اندیش باشید. حتی اگر در مواردی احساس ناراحتی می‌کنید یا مخالف هستید، به روی خودتان نیاورید. با لبخند و گشاده‌رویی پذیرای نظرات و رخدادهای مختلف و بعضا جدید باشید. فکرتان را باز نگه دارید. هیچ‌‌چیز همیشه کامل و ایده‌آل نیست، اما اشتیاق و شور شما در پذیرش موضوعات و حل مشکلات، رفتار شما را کامل و ایده‌آل می‌کند و این یعنی جذابیت ‌رفتاری که هم دوستان زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد و هم مصاحبت با شما را لذت‌بخش می‌کند.

7. خنده بر هر درد بی درمان دواست

 

حتما بخوانید: چگونه جذابیت مردانه داشته باشیم؟

اگر می‌خواهید خدای ‌جذابیت شوید، خودتان بخندید و دیگران را هم وادار به خندیدن کنید. خندیدن و خنداندن را اولویت ذهنی خود قرار دهید. گاهی ‌اوقات جدی ‌نگرفتن مسائل و عبور از آنها با خندیدن، فشار و اضطراب بیهوده را از شما دور می‌کند. پس سعی کنید بخندید و به خندیدن عادت کنید. مطالب طنزآمیز و لطیفه‌های بامزه بخوانید و آنها را برای دوستان‌تان نیز بفرستید یا بخوانید. از قدیم گفته‌اند، خنده بر هر درد بی‌درمان دواست. وقتی خندیدن را جدی می‌گیرید، کم‌کم از نکته‌سنجی‌های آزاردهنده روزانه دور می‌شوید و شادتر و خوشبخت‌تر زندگی می‌کنید. جذابیت ‌رفتاریِ فردی که می‌خندد و مانند یک گل می‌شکفد، خیلی بیشتر از فرد عبوسی است که کسی حتی جرأت ندارد به او سلام کند.

8. جذابیت رفتاری ،اعتماد‌ به‌ نفس داشته‌باشید

 

حتما بخوانید: جذابیت

چگونه جذاب داشته باشیم

به آنچه می‌گویید و انجام می‌دهید، اعتماد کامل داشته ‌باشید. پای حرف‌تان بایستید و البته وقتی متوجه اشتباهات خود می‌شوید با آغوش باز آنها را تصحیح کنید. این حرکت یعنی اعتماد به‌ نفس که جذابیت ‌رفتاری شما را به شکل شگفت‌انگیزی افزایش می‌دهد. با این کار به همه نشان می‌دهید که با خودِ واقعی‌تان راحت هستید و به او اعتماد دارید و دیگران هم در ارتباط با شما احساس آرامش بیشتری می‌کنند. پرسش‌کردن درباره آنچه نمی‌دانید نیز به افزایش اعتماد‌ به‌ نفس‌تان کمک می‌کند. ندانستن به هیچ‌وجه عیب نیست. مثلا فرض کنید با دستگاهی جدید در بانک، رستوران یا مراکز تجاری روبه‌رو می‌شوید، و طرز کار کردن با آن را نمی‌دانید. خُب چه عیبی دارد، مگر اجداد شما واردکننده یا سازنده آن دستگاه بوده‌اند. اصلا خجالت نکشید، جرأت کنید و طرز کار آن را بپرسید. ندانستن نشانه‌ی ضعف نیست، ولی در مقابل نپرسیدن عیب است.

9. جذابیت رفتاری ،بدن خود را دوست‌بدارید

 

حتما بخوانید: چگونه مرد مورد علاقتون را به سمت خودتون جذب کنید؟

خوب لباس پوشیدن و حرکات مناسب نشانه‌ی اعتماد‌ به‌ نفس هستند. لازم نیست اندامی کاملا ایده‌آل داشته ‌باشید. چه کسی گفته‌ است که همه باید هم‌قد «کریستیانو‌ رونالدو» یا به زیبایی فلان هنرپیشه هالیوودی باشند. خود را دوست ‌بدارید، خوب لباس بپوشید و مطمئن باشید که همه‌ی ما مانند آفریدگارمان زیبا هستیم. زیبایی‌ها و نقاط قوت خود را ببینید و در عین حال سعی‌کنید عیب‌های‌تان را رفع کنید. مثلا اگر چاق هستید، ورزش کنید. هر کاری که باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خود و ظاهرتان داشته باشید، انجام دهید و هرگز اجازه ندهید عیب ظاهری اعتماد‌ به‌ نفس‌تان را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که جذابیت ‌رفتاری یعنی قبول کردن هر آنچه که دارید و هستید.

10. یادتان باشد اعتماد‌ به‌ نفس با گستاخی متفاوت است

اعتماد به خود و اهمیت دادن به ظاهر، خیلی خوب است، اما زیاده‌روی نکنید. اینکه فقط از خود تعریف کنید و به بهای دیده‌ شدن دیگران را نادیده بگیرید، نه تنها جذابیت‌ رفتاری شما را زیاد نمی‌کند، بلکه حتی باعث می‌شود از چشم دیگران بیافتید. منم‌ منم و خودنمایی شما را دوست‌نداشتنی و غیرقابل‌ معاشرت می‌کند. برای فرار از تله‌ی خودشیفتگی سعی‌کنید به سایرین اهمیت بدهید، از دیگران تعریف کنید و البته با مهربانی‌تان آنها را خوشحال کنید، زیرا هیچ‌چیز مانند مهربانی نمی‌تواند به جذابیت شما بیفزاید.

پیشنهاد:همیشه صاف راه‌ بروید و سرتان را بالا بگیرید. کمتر غُر بزنید، اخم نکنید و شاد باشید. شانه‌های‌ افتاده و اخم‌های در‌هم، چیزی جز کسالت به دیگران منتقل نمی‌کند. جذابیت رفتاری کجا و اخم و غم و خستگی کجا؟ این‌قدر روی عیب‌ها و نقص‌های‌تان متمرکز نشوید. ارزش‌ها و نقاط قوت خود را شناسایی و روی آنها حساب ‌کنید. من فراموشکارم، من کم‌رو هستم، من بی‌دقتم، من قد‌کوتاهم و… . این جملات منفی فقط انرژی شما را برای پیشرفت می‌گیرند و از جذابیت‌ رفتاری‌تان می‌کاهند. نیمه‌ی ‌پُر لیوان را ببینید و شکرگزار باشید. گذشته‌ها، گذشته است. این‌ قدر در گذشته نمانید. اشتباهات خود را فراموش کنید، البته سعی کنید از آنها درس بگیرید و تکرارشان نکنید. ولی غصه نخورید و بدانید که هیچ‌ وقت برای جبران کردن دیر نیست. وسط حرف دیگران پریدن، یکی از عوامل اصلی از دست دادن جذابیت ‌رفتاری است. این عادت را از خود دور نگه دارید و آن را ترک کنید. اگر هم ناخواسته میان حرف کسی شیرجه زدید، سریعا از او عذرخواهی کنید و دیگر به صحبت‌ کردن ادامه ندهید، تا حرفش تمام شود. همه‌ی ما گاهی‌اوقات در برخوردهای اجتماعی دچار مشکلاتی نظیر اضطراب یا خجالت می‌شویم. این مشکل عمومی است و با تمرین‌، صحبت در جمع‌های خانوادگی و بزرگ کردن حلقه‌ی ارتباطات کم‌کم رفع می‌شود. برای رفع این مشکلات فقط باید وقت صرف کنید و آرام‌آرام آنها را از بین ببرید. با خودتان و دیگران صادق باشید. ورزش کنید و به بدن و ظاهرتان برسید. خود را دوست داشته ‌باشید و همیشه برای بهتر شدن تلاش کنید. به طور خلاصه، جذابیت ‌رفتاری یعنی استفاده‌ی درست از شوخ‌ طبعیِ کلامی، داشتن حس اعتماد‌ به‌ نفس و معاشرت و ارتباط با دیگران. دیگران را دوست بدارید، با آنها معاشرت کنید و با اعتماد به خود و صداقت و افزودن چاشنی شوخی و طنز در دل آنها جای ‌بگیرید. یادگیریِ اصولِ جذابیت ‌رفتاری، کار چندان دشواری نیست. با رعایت این نکات بهتر و بهتر شوید و شاد زندگی‌کنید.

منبع : wikihow 

تعداد کل امتیازات این مطلب 8

این مطلب را به اشتراک بگذارید

با عضویت در سایت از مطالب ویژه ، آخرین اخبار ، دانلودهای رایگان و امکانات ویژه بهره مند شوید

درباره سایت بیشتر بدانید

نشانی : تهران-سعادت آباد-ضلع شرقی میدان فرهنگ-پیوند 2

تلفن تماس : 09120155416

ایمیل : info@keramatzade.com

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده می باشد و هرگونه کپی برداری غیر اخلاقی بوده و پیگرد قانونی دارد

طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی آرمانیک | مشاوره تبلیغات اینترنتی توسط مدیر وب

بسیاری از افراد دوست دارند تا به جذابیت و زیبایی دست پیدا کنند. جذاب و زیبا بودن دو عامل بسیار مهم در هر ارتباطی است که برای دستیابی به آن باید راهکارهایی را مد نظر داشته باشید. جذابیت و زیبایی تعاریف مختلفی دارد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از توانایی فرد در استفاده از زبان بدن، فن بیان قوی، و رسیدگی و مراقبت از صورت و اندام. در صورتیکه افراد بتوانند این مهارت‌ها را به درستی کسب کنند می‌توانند روابط اجتماعی موثرتری با دیگران داشته باشند و بدنبال افزایش اعتماد به نفس ناشی از این روابط می‌توانند به رشد فردی زیادی دست پیدا کنند. البته جذابیت و زیبایی همیشه مربوط به ظاهر نیست و شما می‌توانید در کنار داشتن صورتی زیبا، سیرتی جذاب و زیبا نیز داشته باشید. به همین منظور در این مقاله ما اصول دستیابی به جذابیت و زیبایی را مرحله به مرحله برای شما توضیح می‌دهیم.

فهرست مطالب

حفظ سلامتی بخش مهمی از جذابیت است. یکی از نکات طلایی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم این است که در طول روز آب فراوان بنوشید؛ اکثر پزشکان توصیه می‌کنند که در روز حداقل هشت لیوان آب بنوشید. میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی روزمره‌تان بگنجانید. اگر به گوشت قرمز علاقه دارید، سعی کنید پروتئین بدون چربی، مانند مرغ، ماهی و بوقلمون مصرف کنید. البته ایرادی ندارد که هر از گاه ناپرهیزی کنید، اما سعی کنید حتی‌الامکان غذاهای سالم میل کنید. همچنین در صورت امکان سودا و نوشابه را از برنامه غذایی‌تان حذف کنید.

میزان سحرخیز بودنتان بستگی به این دارد که آماده شدنتان چقدر وقت می‌برد. بعضی بیست دقیقه برایشان کافی است و بعضی آماده شدنشان یک ساعت کامل وقت می‌برد. زمان کافی برای مسواک زدن دندان‌ها، دوش گرفتن، لباس پوشیدن، مرتب کردن موها و آرایش کردن در نظر بگیرید.

چگونه جذاب داشته باشیم

ورزش نه تنها کمک می‌کند تا اندامی متناسب پیدا کنید، باعث می‌شود شادتر شوید و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید. در حالت ایده‌آل باید تمرین‌های کاردیو را 5 بار در هفته، به مدت حداقل سی دقیقه در روز انجام بدهید. برای این که به برنامه ورزشیتان وفادار بمانید، ورزشی مانند دو، شنا یا رقص را که از آن لذت می‌برید، انتخاب کنید.

تمیز بودن و داشتن لبخندی زیبا بخشی از جذابیت است. دندان‌هایتان را حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و هر روز نخ دندان بکشید. هر روز دوش بگیرید و موهایتان را با بهترین فرآورده‌های مراقبت از مو بشویید.

داشتن پوستی سالم که آب و رطوبت کافی دریافت کرده باشد، یکی از راهکارهای ساده افزایش جذابیت است. مرطوب کننده، ضدآفتاب، لایه‌بردار و پاک کننده صورتی را انتخاب کنید که برای نوع پوستتان مناسب باشد. اگر مطمئن نیستید که چه نوع محصولی برای پوستتان مناسب است، می‌توانید با متخصص پوست مشورت کنید.

حتما بخوانید: هنر زن بودن (تکنیک های شگفت انگیز زنانگی و جذابیت زنانه) 

هر روز دوش بگیرید و خودتان را با آب و صابون کاملاً بشویید. میزان شستن موها  به نوع موهایتان بستگی دارد، اما بدنتان را باید حداقل روزی یک بار بشویید.

حتی اگر پوستتان چرب است، هر روز به پوست صورت و بدنتان مرطوب کننده بزنید؛ مرطوب کننده اجازه نمی‌دهد که پوستتان چربی‌های خاص خودش را تولید کند. از هر نوع مرطوب کننده‌ای می‌توانید استفاده کنید، اما بهتر است برچسب محصولات را بررسی کنید تا بهترین مرطوب کننده را متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید.

با نوشیدن آب کافی می‌توانید آب مورد نیاز بدن را تامین کنید تا به این ترتیب در اثر پاک شدن پوست، ارتقاء سلامت مو و ناخن و حفظ سلامت بدن زیباتر و جذاب‌تر شوید. اگر بیشتر آب میوه، قهوه و نوشابه می‌خورید، بهتر است این نوشیدنی‌ها را تا حدی با آب جایگزین کنید تا میزان آب مصرفیتان به حداقل 8 لیوان (1900 میلی‌لیتر) در روز برسد.

بعضی مدل موها به بعضی صورت‌ها بیشتر می‌آید، اما در نهایت بهترین مدل مو مدلی است که باعث شود، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید. مهم نیست چه مدلی را ترجیح می‌دهید، کوتاه، متوسط یا بلند، مهم این است که این مدل به شما بیاید و باعث شود احساس جذابیت بیشتری بکنید. اگر رنگ کردن موهایتان کمک می‌کند تا اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید، حتماً این رنگ دلفریب را امتحان کنید.

هر سبک لباسی می‌تواند جذاب باشد، به شرطی که از پوشیدن آن احساس خوبی داشته باشید. پس کمی وقت بگذارید تا سبک شخصی خودتان را پیدا کنید. اگر لباس‌هایی بپوشید که احساس خوبی را در شما ایجاد کند، این احساس خوب در زبان بدن و روحیه‌تان هم نمود پیدا می‌کند.

حتما بخوانید: 16 نشانه مردان جذاب که خانم ها آن ها را دوست دارند.  

بوی خوب بخشی ضروری از یک ظاهر فریبنده است. حتماً هر روز از دئودورانت استفاده کنید. همچنین می‌توانید به خودتان عطر بزنید، بسیاری از مردم عطر خاص خودشان را دارند و از چند قدمی می‌توانید متوجه حضورشان بشوید. اگر رایحه‌های سنگین یا شیرین را دوست ندارید، می‌توانید رایحه‌های گلی یا میوه‌ای ملایم را امتحان کنید. درهر حال مراقب باشید که در استفاده از عطر زیاده‌روی نکنید.

هرچند می‌توانید هر لباسی که دوست دارید، به تن کنید، اما اگر لباس به تنتان زار بزند و بیش از حد گشاد یا تنگ باشد، مسلماً ظاهر جذابی پیدا نخواهید کرد. شلواری بپوشید که دور کمرش اندازه باشد و کمرتان را به خوبی در میان بگیرد، و دقت کنید که پیراهنتان نیز دقیقاً بالای کمرتان قرار بگیرد. در مجموع سعی کنید لباسی بپوشید که خطوط دلفریب و فریبندگی‌های اندامتان را پنهان نکند.

حتماً یک دست کت و شلوار شیک یا یک مانتوی مجلسی در کمد لباستان داشته باشید تا در موقعیت‌های رسمی ظاهر مناسبی داشته باشید. حتی اگر این مناسبت یک شام ساده باشد، خوش‌لباس بودن کمک می‌کند تا در میان جمع بدرخشید.

پوشیدن لباس‌های چروک یا لک شده باعث می‌شود که آشفته، به هم ریخته یا حتی کثیف به نظر برسید. لباس‌هایتان را قبل از آن که بپوشید، اتو کنید و از تمیز بودنشان مطمئن شوید.

مجلات یا وبلاگ‌های مد را بخوانید و از مد روز پیروی کنید. سعی کنید کمد لباس‌هایتان با مد روزی که دوست دارید، مطابقت داشته باشد. اگر نمی‌توانید لباس جدید بخرید، لباس‌های قدیمیتان را با اکسسوری‌هایی مانند کمربند، دستمال گردن و روسری به روز کنید.

لباس‌هایتان هر چقدر هم که زیبا باشد، اگر چروک و کثیف باشد، جلوه‌ای نخواهد داشت. دقت کنید، هر تکه از لباسی که می‌پوشید صاف، بدون لکه و مرتب باشد؛ مثلاً نصف پیراهنتان داخل شلوار و نصفش بیرون نباشد.

همواره این شجاعت را داشته باشید که کاری را که قلبتان به شما می‌گوید درست است، انجام بدهید، به خصوص اگر پای رفاه و خوشبختی دیگری در میان باشد. وقتی می‌دانیم که در حال انجام دادن کار اشتباه هستیم، در سطحی بنیادین به خودمان آسیب می‌زنیم، به این ترتیب روحیه‌مان تخریب می‌شود و انرژی منفی‌ای از ما ساطع می‌شود که دیگران را فراری می‌دهد. بالعکس اگر اخلاق‌مدار رفتار کنیم و مسئول باشیم، دیگران با حس ششم‌شان متوجه می‌شوند که می‌توانند به ما اعتماد کنند.

اگر دائماً سرتان را گرم قضاوت کردن دیگران و غیبت درباره آنها بکنید، از بسیاری از نکات پرمغزتر و رضایت‌بخش‌تر زندگیتان غافل خواهید شد. بالعکس اگر روی موضوعات پرمعناتر تمرکز کنید و به تبادل ایده‌های ارزشمند بپردازید، دیگران جذب ذهنیت مثبت و نگرش مودبانه‌تان می‌شوند.

اگر به اطرافیانتان کمک کنید تا به بهترین خصوصیات خود پی ببرند و استعدادهایشان را پرورش بدهند، دیگران شما را به عنوان انسانی دلسوز و مهربان خواهند شناخت که حضوری جذاب و درخشان دارد. جهان چنان مملو از افکار منفی است که رویکرد مثبت و حمایت کننده در آن به گوهری نایاب می‌ماند که همه قدر آن را می‌دانند.

خصوصیات غیرعادی و منحصربه فردتان را پنهان نکنید، مطمئن باشید که از میزان جذابیت جنبه‌های پنهان وجودتان تعجب خواهید کرد. به علاوه وقتی خودتان را قبول داشته باشید و تمام خصوصیاتتان را بپذیرید، دیگران به سمت اصالت وجودیتان کشیده می‌شوند. اگر خودتان را همین‌طور که هست، قبول داشته باشید، احتمالاً متوجه خواهید شد که چه موهبت‌های بی‌شماری در وجودتان به ودیعه گذاشته شده است که می‌توانید جهانی را از آنها بهره‌مند سازید، موهبت‌هایی که هیچ کس دیگری در جهان از آنها برخوردار نیست.

وقتی روزهایتان را فقط از سر وظیفه یا تعهد به شب برسانید، احساس می‌کنید که فقط زنده‌اید و زندگی نمی‌کنید. اگر می‌خواهید از آن دسته آدم‌های جذابی باشید که مانند آهنربا همه را به خود جذب می‌کند، باید زندگیتان را سرشار از شور و اشتیاق کنید و خوش بگذرانید. به ندای قلبتان گوش کنید، انگیزه برای ادامه زندگی پیدا کنید و از میل قلبی‌تان پیروی کنید. به زودی معاشرینی با روحیه مشابه پیدا می‌کنید که به همسفران پرشور زندگیتان تبدیل خواهند شد.

فوق‌العاده است که اعتقاد راسخی به باورهایتان داشته باشید و در مقابل افرادی که می‌خواهند ایمانتان را متزلزل کنند، محکم پای عقایدتان بمانید؛ اما اگر نتوانید قبول کنید که همیشه حق با شما نیست، انسان تلخ و عبوسی خواهید شد که دیگران را فراری می‌دهد. به علاوه از یاد نبرید که آنچه برای شما مناسب است، لزوماً برای دیگران مناسب نیست. وقتی دیگران درباره شیوه دلخواه زندگی خود نظر می‌دهند، بدون تعصب و با آرامش به حرف‌هایشان گوش بدهید.

وقتی زندگی چالش یا مانعی را سر راهتان قرار می‌دهد، به دنبال روش‌های خلاقانه و جدیدی برای دور زدن این مانع یا از میان برداشتن آن بگردید. انعطاف‌پذیری در مقابل مشکلات باعث می‌شود که همگام با تغییرات رشد کنید، نه آن که با هر تغییری از پا دربیایید و شکست بخورید. از این گذشته مثبت‌اندیش بودن بی‌نهایت جذاب و فریبنده است، افراد مصممی که همواره راهی را برای یادگیری و تکامل پیدا می‌کنند، دیگران را جذب خودشان می‌کنند. اگر این خصوصیات را در خودتان تقویت کنید، فردی که دوستش دارید هم متوجه شخصیت منحصربه فردتان می‌شود و ایمان پیدا می‌کند که شما به حفظ و بهبود رابطه عاشقانه‌تان کمک خواهید کرد و اجازه نمی‌دهید که رابطه‌تان دچار یکنواختی شود.

اگر رویاهایتان را باور داشته باشید و آنها را جدی بگیرید، یک قدم به تبدیل کردن آنها به واقعیت نزدیک‌تر خواهید شد. بگذارید آینده برایتان هیجان‌انگیز بشود. به این ترتیب زندگی روزمره‌تان بهتر و لذت‌بخش‌تر می‌شود و جذابیت غیرقابل مقاومت و الهام‌بخشی برای دیگران پیدا می‌کنید.

وقتی نیمی از ذهنتان در گذشته گیر کرده باشد و دائم در حسرت روزهایی باشید که تغییر دادن آنها غیرممکن است، جذب کردن افراد جدید برایتان دشوار می‎شود. اگر می‌خواهید دیگران را مسحور فریبندگی و جذابیت‌تان کنید، باید روش‌هایی را برای متصل کردن خودتان به زمان حال پیدا کنید. شکی نیست که باید تجربیات گذشته‌ را جدی بگیرید و از اشتباه‌هایتان درس عبرت بگیرید. نوشتن خاطرات یا تکرار باورهای مثبت کمک می‌کند که از احساس گناه یا حسرت رها شوید.

باورهای محدود کننده یا حرف‌های بی‌رحمانه‌ای که در دوران کودکی به شما گفته شده است، در بسیاری از موارد باعث می‌شود که خودتان را زیبا و شایسته دریافت عشق ندانید. در نهایت فقط تردیدها و اضطراب‌های خودتان است که اجازه نمی‌دهد جذابیت درونیتان نمود پیدا کند. پس بهترین ویژگی‌هایتان را بشناسید، آنها را مدام به خودتان یادآوری کنید و این باور را در خودتان ایجاد کنید که دیگران می‌توانند زیبایی‌هایتان را ببینند.

چگونه جذاب داشته باشیم

جذابیت و زیبایی همواره یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در روابط اجتماعی است. به غیر از داشتن ظاهری زیبا افراد باید برای داشتن ذهنی زیبا نیز تلاش کنند. راه‌های زیادی برای دستیابی به این جذابیت و زیبایی وجود دارد که شما با انجام دادن مرحله به مرحله آن‌ها می‌توانید نتیجه مطلوب را بدست آورید. اول از همه باید به داشتن تغذیه مناسب، خواب کافی و ورزش مرتب توجه کنید. بهداشت فردی را رعایت کنید. به پوست خود رسیدگی کنید و تا حد امکان هر روز یا یک روز درمیان حمام بروید. از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید و روزانه 8 لیوان آب بنوشید. به آرایش موهای خود دقت کنید. لباس‌هایی بپوشید که متناسب با اندام شما باشد. از مد روز باخبر باشید و لباس‌های خوشرنگ و اتو کشیده تن کنید. در کنار تمام این مراحل، بهتر است برای داشتن ذهنی آرام و در عین حال جذاب به انجام کارهایی بپردازید که فکر می‌کنید درست است. از حواشی گروه‌های اجتماعی دوری کنید. به رشد روحی دیگران کمک کنید. سعی کنید ویژگی‌های مثبت خود را شناسایی و آن‌ها را رشد دهید. شاد باشید و به تفریحات خود اهمیت دهید. یادتان باشد که قرار نیست همیشه همه کارها را درست انجام دهید. به رویاهایتان ایمان داشته باشید و از گذشته درس بگیرید اما در آن گیر نکنید. شما همیشه جذاب هستید پس با اعتماد بنفس حرکت کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

393 بازدید

458 بازدید

424 بازدید

427 بازدید

426 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

اغلب ما به دنبال جذاب بودن هستیم! حال می تواند این جذابیت برای جنس مخالف باشد یا به لحاظ اجتماعی یا کاری. باید توجه داشت که ملاک ها و معیارهای جذابیت از نظر افراد مختلف با هم متفاوت است اما معمولا این موضوع بیشتر در چهارچوب جنسیت مطرح می شود. به این معنی که معیارهای جذابیت از نظر خانم ها و آقایان، غالبا تفاوت اساسی با یکدیگر دارند. اگر شما نیز این سوال را دارید که چگونه جذاب باشیم ، پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید!

اغلب افراد این تصور را دارند که جذاب بودن یعنی زیبایی! که باید در این خصوص گفت به هیچ عنوان چنین نیست. به صورت صحیح تر میتوان گفت زیبایی در میزان جذابیت نقش دارد اما نه به اندازه ای که همه چیز باشد! موارد دیگری نظیر شخصیت، وضعیت روحی روانی و شعور انسان نیز به اندازه زیبایی ظاهری در جذاب بودن نقش دارد. با توجه به اینکه ممکن است بسیاری به فکر این باشند که چگونه جذاب باشیم برای جنس مخالف ، پس بنابراین در ادامه سعی خواهیم کرد معیارهای جذابیت را از نگاه جنس مخالف بررسی نماییم.

خانم ها اگر قصد دارند برای مردان جذاب باشند می بایست معیارهای جذابیت زنان از نگاه مردان را مورد بررسی قرار دهند. در ابتدا لازم است موضوع مهمی را مطرح نماییم. اگر مردی را دوست دارید و می خواهید با آن مرد ازدواج نمایید و یا در زندگی زناشویی برای مرد خود جذابیت داشته باشید می بایست به موارد مهم و اساسی زیر توجه نمایید:

اغلب مردان در کشور ما برای ازدواج به سمت خانم هایی می روند که از ویژگی های سلامت اخلاقی را داشته باشد که در فوق به آنها اشاره شد. حال اگر با آرایش بیش از حد یا پوشیدن لباس های خارج از عرف و … قصد جذب کردن مردان را دارید حتما توجه داشته باشید که غالبا مردانی را به سمت خود جلب خواهید کرد که هدف آنها از بدست آوردن شما، صرفا برطرف نمودن نیازهای جنسی می باشد! این موضوع نیز اثبات شده که جذابیت جنسی برای مردان موقتی بوده و دیر یا زود برای آن عادی شده و هیچ جذابیتی برای او نخواهید داشت. توجه داشته باشید که دو عبارت آراستگی و زیبایی را با هم اشتباه نگرفته باشید. مردان، اغلب زنان آراسته را جذاب می دانند اما همه زنان زیبا که به واسطه آرایش خود را زیبا کرده اند برای آنها جذاب نیستند. اگر جذابیتی نیز وجود داشته باشد سطحی بوده و عمیق نیست.

پیشنهاد می کنیم مطالب زیرا مطالعه نمایید:

چگونه جذاب داشته باشیم

برای اینکه در نظر زنان، جذاب دیده شوید می بایست معیارهای جذابیت مردان برای زنان را بدانید. اگر قصد دارید جذابیت بالایی برای زنان داشته باشید می بایست به موارد مهم و اساسی زیر توجه نمایید:

موضوع کمی پیجیده است اما بسیار ساده! اگر می خواهید شخصی (خانم) به شما جذب شود بهتر است زیرساخت های لازم را در خود ایجاد نمایید تا شخص، خودش به سمت شما جذب شود. در این حالت، احساس اطمینان بیشتری به زنان دست می دهد. برای جذب خانم ها نیازی نیست لباس های چند میلیونی بر تن داشته باشید، نیازی نیست عطر چند میلیونی استفاده کنید و …! برای جذب زنان تنها کافیست مرد خوبی باشید و آراستگی لازم را داشته باشید. همین!!!

در بسیاری از موارد معیارهای پسران با مردان کاملا هماهنگ و برابر است.

در بسیاری از موارد معیارهای دختران با زنان کاملا هماهنگ و برابر است.

با سلام و خدا قوت!
دیدگاه خاصی نسبت به موضوع مربوط به جذاب بودن ندارم! اما مشکلی دارم که امیدوارم کمک ام بکنید!
۱۵ سال پیش من و یک خانم ( دختر) با هم آشنا شدیم و من به اش ابراز علاقه کردم و ارتباط تلفنی با هم داشتیم برای چند ماه! او متخصص داخلی ( جراح عمومی) بود و اکنون فوق تخصص است در حالی که من دیپلم هستم! او تهرانی است و من سراوله ای ( لک کرد زبان در ایلام) خانواده هایمان با این توجیح که اختلاف فرهنگی داریم مخالفت کردند من هم برای اینکه آن خانم فرصت ازدواج با از من بهتر را از دست ندهد به اش گفتم برو شوهر کن همین باعث شده در طی این پانزده سال یا بگوید شوهر کرده یا بگوید دیگه دوست ام ندارد اما از برخی علائم برای ام ثابت شده او هنوز دوست ام دارد البته من درصدی از اسکیزوفرنی دارم بطوری که گاهی توهمات را عین واقعیت می دانم و فکر می کنم که با توجه به اینکه این علامت را به من نشان داده پس هنوز دوست ام دارد مثلن یک بار رفتم پیش اش در حالی که می گفت دیگه دوست ام ندارد پایش را آورد کنار پایم جفت کرد و برداشت من از این حرکت او این بود که می خواهد به من بگوید که ما لنگه ی هم ایم و یا وقتی از حرف اش ناراحت شدم و می خواستم از پیش اش بروم گفت حالا یه دقیقه ی دیگه بمان و برداشتم این بود که چون دوست ام دارد می خواهد بیشتر نگاه ام بکند!
از دیدگاه من آن زن موجود پیچیده ای است ( شاید هم کل زنان) و نمی خواهد من بدانم که او چقدر دوست ام دارد چون فکر می کنم او می ترسد که من بدانم او چقدر دوست دارم تا ازش سو استفاده نکنم! مشکل او و خیلی از زن ها این است در عشق ورزی شجاعت و شهامت ندارند و نمی خواهند برای عشق شان هزینه بدهند ( نه هزینه ی پولی و مالی منظورم این است که مثلن دیگران نفهمند که عاشق کسی شده اند که در سطح پائینی است ) فکر کنم این خانم به خاطر اختلاف مدرک با من غرورش اجازه نمی دهد آشکارا به من عشق بورزد! چون حتا اون موقع که چند ماه با هم ارتباط داشتیم تنها یکبار آنهم نه چشم در چشم بله در حالی که داشتم کفش ام را پا می کردم و سرم پائین بود گفت تو عشق منی؛ وگرنه غیر آن یک بار در طی این ۱۵ سال حتا یک بار نگفته دوست ام دارد!
به هر حال! الان به نظر شما باز هم از طریق وب سایت اش برای اش پیام بذارم و به اش ابراز علاقه بکنم یا قطع کنم و فراموش اش کنم و بروم دنبال زندگی با کس دیگه ای! البته تا الان دست کم یک بار ازش بریده ام و به طرف خانمی رفتم که سه بچه دارد اما چون عاشق شوهرش است دیگه نخواستم برای اش ایجاد مزاحمت بکنم و چند روز پیش باهاش قطع ارتباط کردم! و این موضوع را با آن خانمی که پانزده سال پیش عاشق هم شدیم در میان گذاشتم که دست کم یک بار ازش عبور کرده ام!
او نزدیک به ۴۸ سال دارد و من ۳۹ سال!
وضعیت شغلی و پولی و مالی خوبی هم ندارم و از این لحاظ هم به اش حق می دهم که با احتیاط با من رفتار بکند اما عرصه ی عشق ورزی باید خالی باشد از توجه به اختلافات اقتصادی و فرهنگی و …و کلاس بندی های اجتماعی و تحصیلی چه آنگونه یک شاه عاشق یک گدا می شود و یا یک ملکه عاشق یک گدا می شود و از افکار عمومی و … می گذرد و گدا را با جان و دل می پذیرد چنانکه بر یوسف و زلیخا و یا خسرو شیرین گذشت!
با سپاس! منتظر راهنمائی تان هستم!

حوصله نداشتم همشو بخونم ولی تا اونجایی که خوندم اصن نباید به طرفت بگی برو شوهر کن یعنی من کسی نیستم ک بیام بگیرمت

منم تا اونجایی ک خوندم اصن نباید بگی برو زن بگیر ینی من کسی نیستم ک هر کسی لیاقتمو داشته باشه

من اسمتو خوندم فهمیدم جریان چیه
دوست عزیز یکم برای خودت ارزش قائل شو و دنبال جواب مجانی نگرد واسه مشکل اولت که عزت نفس هست حداقل به ۶ ماه تا یکسال مشاوره و تمرین نیاز داری اینکه خودتو بیکس خطاب میکنی از کمبود عزت نفست میاد که مساله جدی هست چون اکثر مسائل از همینجا نشات میگیره پیشنهاد میکنم کتاب وضعیت آخر من خوب هستم شما خوب هستید رو حتما بخونی البته اگر اهل مطالع هستی

من یک دختر هستم و اگر برای من این اتفاقات رخ میداد باید بگویم که او از تو دل سردشده و نمیتواند به تو تکیه کند📌

سلام دوست عزیز احساس می کنم با این دیدگاهت چیزی برا از دست دادن نداری اما متوجه نشدم برداشتت از عشق چیه این چیز هایی که شما گفتی همش داستان اگر میشه به واقعیت رو به رو شو اگر واقعا فکر می کنی که عشقتو به خاطر سطح پایین بودنت از دست میدی خب یه تکون به خودت بده بهش برسی درس بخون یا واقعا کار کن ببین چه کاریو بهتر انجام میدی خودتو بساز فکرتو با روان شناسی قوی کن و کاری کن که خودت به خودت افتخار کنی واقعا اولش سخته…. بجنب هنوز دیر نشده تو می تونی اینو خودت به خودت بگوو مرد باش…

این دیدگاه خییلی کلیه و حتی میتونه باعث تعمیم نا به جا بشه

سلام
متن جالبی بود لذت بردم
یاد پروردگار در دلتان جاری

لطفااین مشکلی که باعث عدم شناخت خودم شده،«به حدی مرز اشناییم بیم‌هایت باشد هیچ وقت به مقصد نرسیم.،امابایدشمااین قول رو به من بدید

این روزا کمتر افرادی پیدا میشن که این جذابیت هارو داشته باشن

درود بر تمامی شما دوستان عزیزم
من داشتم دنبال ادکلن جذاب برای فصل میگشتم اتفاقی به این مطلب برخوردم و به نظرم بامزه بود.جذابیت مگر عنوانبندی میخواد؟همین که خود حقیقیتون باشید!میزان عقاید و سلیقه ها فراوان هست حتما اشخاصی هستند که جذب شما بشن.پس همه ما جذابیم ولی نه برای همه چون به عوامل بیشماری بستگی داره!اگر خانم هستید حقیقتا خانم باشید و اگر آقا هستید یه مرد باشید قول میدم همتونم از من بهتر متوجه هستید چطور میشه یک خانم یا یک مرد بود.شاد و پیروز باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

آدرس : تهران ، ونک ، جردن جنوبی ، خ نوزدهم ، پ 12 ، ط 5 ، واحد 17

تلفن تماس : 02188881984

Copyright 2020 Dr. Leila Jebeli (Psychologist)

چگونه جذاب داشته باشیم
چگونه جذاب داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *